Utorak, 10.05.2016.

20:48

"Srbi ne poznaju dovoljno Rusiju, Rusija kao fatamorgana"

Istoričarka Latinka Perović ocenila je da Srbi ne poznaju dovoljno Rusiju i da tu državu razumevaju samo folklorno.

Izvor: Beta

"Srbi ne poznaju dovoljno Rusiju, Rusija kao fatamorgana" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

Gradjanin Srbije

pre 7 godina

na zalost, Ameriku znamo odlicno
(bojan, 11. maj 2016 08:33)

Naravno.

U Americi zivi oko milion Srba,
a u Rusiji oko 50.000 zajedno sa sezonskim radnicima.

bojan

pre 7 godina

ma sto bi izvozili u Rusiju, glupo je, super nam ide ovako...damo zapadnim firmama besplatno gradjevisko zemljiste i desetak hiljada po radnom mestu da bi za 200 evra proizvodili isto sto smo pravili u nasim fabrikama pre nego sto su ih srusili....i onda molimo Putina da te njihove proizvode izvozimo u Rusiju bez carine

natalija

pre 7 godina

@Brane 212
Ruski BDP po glavi je 25000 dolara, slovenacki 31000. Hrvati 21000, a mi 13500. Hajd mi reci sta je to prema nemackih 46000, holandskih 49000, americkih 55000 ili svajcarskih 58000? Je l to bogatstvo? Sta rusko kupujes danas? Auto iz nemacke, android iz Koreje, komp iz Amerike, dzins je americki, koka kola, muzika, filmovi. Sat iz svajcarske, dobro vino iz francuske, cvece iz Holandije, limuzina iz Ita ili Engleske. Sta Rusi imaju, objektivno, sem atomskih bombi i tenkova i aviona? Sta nude normalnom kupcu poput tebe ili mene?

predrag

pre 7 godina

za sve posebno za Dipl.ing.
Moguce je da prodaja NISa nije najprofesionalnije uradjena i da smo mogli vise da dobijemo... ali Juzni tok nisu Rusi zaustavili nego Nemci i Amerikanci.. a dalje sami s Rusima prave Severni tok 2. Posto nismo dobili gasovo ,krajnji rezultat transakcije s NISom ja i ne mogu da sracunam ...
ali omo sto sigurno nije sporno da je Srbija pretrpewla stetu u NATO bombardovanju 300 milijardi dolara +/- 10 milijardi i to niko nema nameru da nesto nadoknadi...
"Slazem se, to ni blizu nije kako smo od Rusa opljackani"

komentraktor

pre 7 godina

Oj gluposti, beskonacna si! Kako ljudi mrsaju babe i zabe to ne mogu da verujem. Pa ti rusi su nam ubili jednog kneza, ugasili kraljevsku porodicu, ubili drugog kralja, izdali nas u ratu i prodali crvenima, izdavali su nas i nedavno kad nam je pomoc trebala a kao nisu nas bombardovali. Pa bolje da su nas bombardovali vise bi nas bilo. Ovako samo ostao san o bratskoj rusiji i nas saka jada. Izem ti ja tu pomoc. Izem ti takvog brata.

Dipl. ing.

pre 7 godina

Na jednoj liniji budimepstanskog metroa primetio sam plocicu iznad vrata vagona, sa natpisom "Сделано в СССР". Kasnije sam procitao da su im Rusi, odnosno Sovjeti, izgradili dve linije metroa. A slicno sam video i u Pragu 2003. Sovjeti su izgradili metroe i u Varsavi i Sofiji. Mnoge zemlje su sve do mozda pre 20 godina masovno koristile Anotonov avione za kargo letove. Antonov 124 je jedno vreme bio najveci kargo avion u svetu, da bi ga Boeing 747-8F pretekao, ali tek 2005. O kosmickom programu nema ni smisla govoriti, tehnologiju proizvodnje nekih komponenata NASA nikada nije osvojila, uprkos mnogim bezuspesnim pokusajima. Inace, nisam rusofil, ali neke cinjenice ipak ne mogu da se izbrisu.
(Ing, 11. maj 2016 10:01)

A je li, ima li negde neka pločica gde piše da su te metroe Rusi, odnosno Sovjeti izgradili potpunobesplatno, iz čiste ljubavi prema bratskim socijalističkim narodima Mađarske, Češke, Poljske i Bugarske?

Ima li negde neka pločica koja pokazuje da su Rusi, odnosno Sovjeti pobedili na međunarodnom tenderu jer su ponudili najbolje uslove, a Mađari, Česi, Poljaci i Bugari su mogli da slobodno biraju kakav metro hoće, onaj nazadni zapadnjački, ili onaj napredni (i besplatni) rusko-socijalistčki?

Ima li negde neka pločica koliko i u kojoj valuti/robi je taj metro koštao Mađare, Čehe, Poljake i Bugare? Ili niko nije smeo ni da pita takvo nešto?

I da, jesi rusofil, inače ne bi pisao ovakve budalaštine kao "dokaze" nekakve ruske superiornosti.

EKV

pre 7 godina

Srbija je podigla optuznicu protiv Mire Markovic, Marka Milosevica, Bogoljuba Karica zbog raznih malverzacija kojima su OSTETILI SRBIJU I NAS, I TREBA DA IM SE SUDI! Ali "bratska Rusija" ih nece nikada isporuciti "bratskoj Srbiji", vec im je pruzila lagodan zivot u Moskvi. Kakvi su to "bratski odnosi"???

lager

pre 7 godina

Rusija nas nije bombardovala i ako nemogu da nam pomognu a onda nas ne bi ni ubijali. Zapad je jedva docekao trenutak da nam baci bombe na glavu i zato mi nemamo sta da trazimo tamo. Oni su nam jasno rekli sta misle o nama '99 a i mnogo puta pre. Zapad se prema nama ponasa podmuklo i dok ima koristi od nas, dobri smo, a cim im ne trebamo, odma bombe na glavu. Hladnog su srca prema nama!

predrag

pre 7 godina

ova tema je mnogo komplikovanija i zavisi sa koje strane gledate. I do koje dubine hocete da se vidi. Za one koji vole da se "brckaju u plicaku" neka poonove istoriju iz bilo cije knjige 1914-1918( 100 god prelaska vojske na Krf i Mojkpvacka bitka; period 1918-1941 vrlo lici po orijentaciji na trenutno nase stanje; 1941-1945; 1991-1995; zatim mart-jun 1999g. a dalje sve ostalo na celu sa haskim sudom- do danas.
Nemam nameru nikog i ni u sta da ubedjujem, treba cinjenice pogledati.
Osnovni srpski problem je sto nisu precizno postavljeni nacionalni interesi:
1) Dali mi hocemo da ostanemo Srbi Sloveni i praoslavni ????????????????????
i u kojim granicama je to realno....................
Dalje sve ostalo.......
Sta 30-40 miliona ubijenih i poginulih ima od toga sto su Nemci priznali zlocin....
Sve pljacke i stete koje su nam nanesene za ovih 100+ godina..

Ing

pre 7 godina

@Vozi Misko:

Na jednoj liniji budimepstanskog metroa primetio sam plocicu iznad vrata vagona, sa natpisom "Сделано в СССР". Kasnije sam procitao da su im Rusi, odnosno Sovjeti, izgradili dve linije metroa. A slicno sam video i u Pragu 2003. Sovjeti su izgradili metroe i u Varsavi i Sofiji. Mnoge zemlje su sve do mozda pre 20 godina masovno koristile Anotonov avione za kargo letove. Antonov 124 je jedno vreme bio najveci kargo avion u svetu, da bi ga Boeing 747-8F pretekao, ali tek 2005. O kosmickom programu nema ni smisla govoriti, tehnologiju proizvodnje nekih komponenata NASA nikada nije osvojila, uprkos mnogim bezuspesnim pokusajima. Inace, nisam rusofil, ali neke cinjenice ipak ne mogu da se izbrisu.

Zoran

pre 7 godina

I biće nam ovako u spoljnopolitičkim odnosima sve dok se uzdamo u "ljubav" i " bratstvo" .... koga u politici nema, nikada nije bilo, niti će biti. Meni komšiluk može biti fenomenalan ali moja porodica je na prvom mestu.

bobo

pre 7 godina

Ako zelimo cuvati vlastite posebnosti, put u Evropu veliki je izazov svim "nasim vrednostima"...

Sa druge strane Rusija je daleko pa na taj nacin ne smeta nasim iluzijama...

Fatamorgana ima i poeticnu stranu... (ako se zna da je fatamorgana)

neutralni felsh

pre 7 godina

Sve je tacno i bolno istinito. Jasno ocrtava Srbiju kao zbunjeno dete koje bi cas monolog, a cas recitaciju (sto rekli Nadrealisti).
(jasnovid, 10. maj 2016 23:26)

ne, nego "audicija" :)

kiza

pre 7 godina

Vozi Miško
Imam gas, sipam gorivo na pumpi, takodje svaki uredjaj koji imas ima nasto iz ruskih rudnika.
Ogromna vecina komunikacionih satelita je u orbiti ili zahvaljujuci ruskim motorima ili raketama ili kosmodromom.
Avioni za gasenje sumskih pozara su takodje iz Rusije.

Vladimir

pre 7 godina

Što više vreme prolazi, sve mi je jasnije da su "Samo Sloga Srbina Spasava" i "Čuvajte bratstvo i jedinstvo kao zenicu oka svoga" zapravo jedna te ista poslovica. Jer, sloga, ali ne samo sa Srbima nego sa svim bratskim narodima koji dele istu sudbinu.
Meni se, kada su Rusi bez blama ušli na Krim i zabili braći nož u leđa, konačno sjasnilo i puklo pred očima kako funkcionišu Ribentrop i Molotov, i šta su imperije.
I zašto je Tito hapsio ne samo prozapadne, nego još više rusofile.
Hrvati vole Nemce, Bošnjaci Turke, Srbi Ruse, a svi ti veliki su zap*šali svoj deo Balkana i pujdaju li pujdaju.
Svaki mali ostatak Jugoslavije se kune u svog gazdu. On je dobar, on je nada, on je u pravu, moramo sa njim, a ostatak sveta je zao, prljav i pokvaren.
E, ta ispranost mozga, ta laž da se mali kune u "svoga" velikog i voli ga više nego sebe samog, to je zapravo glavna snaga imperijalizma.
A zapravo samo sloga Srbina spasava. I njegove bratske narode.
A ta sloga se zvala Jugoslavija.
A ta Jugoslavija je, rusofili, '48 rekla NE i zato se u njoj živelo bolje nego bilo gde u istočnoj Evropi.

Предраг Вулин

pre 7 godina

То је неко требао рећи Србима кад су се одлучили да руше Краљевину и да се као партизани боре за светски комунизам и СССР. Јесу ли је и тада/Русију/доживљавали искључиво фолклорно????

Vozi Miško

pre 7 godina

Rusija je to što jeste. Pitam sve komentatore imaju li nešto u svojoj kući proizvedeno u Rusiji. Stavlja li neko rusko ulje u svoj automobil. Ima li neka država u svetu koja je podigla svoju ekonomiju i standard uz pomoć Rusije.Države Poljska, Češka, Slovačka, Madjarska, Rumunije, Bugarska, Grčka, Makedonija, Albanija, Crna Gora, Hrvarska i Slovenija su digle ruke od Rusije. I svi su pogrešili samo smo mi pametni i nismo pogrešili.

Jednom se Opeko

pre 7 godina

Poslednja stvar koja će nam doći glave je savez sa bilo kojom slovenskom državom. Nema veze o kojoj se veri radi, ideja je kobna i svako ko je proveo neke godine u nekoj od većih slovenskih država zna da je ta ideja o jedinstvu na nivou mokrog sna, a da je realnost nešto sasvim drugo. Svi odavno puše kapitalizam i bilo kakva slovenofilija samo može tugu da donese. Tako da ako iko misli da ova država preživi prvo mora da zaboravi da smo braća sa bilo kime istočno ili zapadno i da moramo da odigramo oportunistički ZA NAS, jer svi oko nas igraju oportunistički. Dakle ni levo ni desno već shvatiti šta je naš centar. Sloveni su rođeni da se dele, podelili su se još pre Hrista i bilo je za to dobrih razloga.

ovo vam vas doktor preporucuje

pre 7 godina

Svi komentatori koji napadaju text sa "ekonomske" strane bi trebali ceo text da citaju ponovo i ponovo...Mozda bi tako na kraju ipak mogli da osete bar delic jednog od retkih glasova razuma u nasoj ubogoj zemlji. Text se se samo malim delom dotice ekonomije, a mnogo vecim delom i sustinski govori o tom nakaradnom i iluzornom dozivljavanju Rusije od strane obicnog Srbina. To je poenta gospodo. Citajte text svako jutro pre prve kafe i zatim uvece pre spavanja. Mozda cete postati bistriji.

mm

pre 7 godina

znate li zasto je srbiji veći interes Eu a ne rusija. Zbog izolacije. Sve zemlje oko srbije su u eu ili planiraju i srbiji prijeti izolacija. Ako srbija odluci u rusiju kostat ce skuplje jer sva roba ide kroz eu zemlju. A porez bude trebalo placati jer zemlje koje nisu u eu nisu oslobođene toga.

Ivan

pre 7 godina

Tuzno je koliko ljudi komentarise ovaj clanak bez citanja i razumevanja sta se receno. Latinka Perovic je potpuno u pravu da je nas odnos prema Rusiji uglavnom zasnovan na emocijama a da je svako ko je pokusao da unese u to prizrak razuma i drzavnih interesa bio markiran kao izdajnik ili zapadni placenik. Neko je od komentatora cak postavio pitanje ko placa ovakve skupove - to je tek poseban stepen paranoje. Ambasadorka Kurjak je samo iznela cinjenicno stanje u Rusiji i Srbiji, kao i gospodin Boarov. I niko od njih nije nista rekao protiv Rusije, naprotiv. Gospodin Boarov je sa zaljenjem izneo cinjenicu da je obim nase trgovinske razmene sa Rusijom veoma mali u odnosu na vreme pre Milosevica. A dodatak na to je i jos jedna cinjenica: u trgovini Rusi nisu slatki i emotivni partneri. Da bi se nesto prodalo na ruskom trzistu, veliki trud mora da se ulozi i odnos cene i kvaliteta mora da bude odgovarajuci. Rusi nece da kupe nista iz Srbije ako im je skuplje nego iz "bliske" Argentine ili Brazila. Svi govornici su potvrdili da je potencijal ruskog trzista ogroman jer, ne zaboravite: kada bi Srbija proizvodila duplo vise, recimo hrane, i sve prodavala Rusiji, to ne bi bilo dovoljno da prehrani Moskvu. Poruka je bila da moramo da pristupimo temeljno i razumno ruskom trzistu i da ga planski "osvajamo" posto ga oni nama nece dati tek tako.

mila

pre 7 godina

nazalsot istoricarka je totlano u pravu. Srbija je tokom dva veka sa Rusima imala vise stete nego koristi. Rusi su Srbima zabijali noz jos u doba Karadjordja, tokom SanStefanskog Ugovara se zalagali za veliku Bugarksu, u srpsko-bugarskom ratu 1885. Rusi su pomagali Bugarima, silovali tokom 1944, ruskim tenkovima doveli nam komunizam, masovno silovali Srpkinje 1944/1945, drzali Miru i Milosevica na vlasti tokom devedestih posle pada Berlinskog zida, i postali smo jedina njihova kolonija u Evropi. Ko je osteio sta znaci ruska cizma, kao istocna Evropa, taj bezi od njih kao kao od kuge.

darko

pre 7 godina

danas se za saku dolara kupuje i dnevna doza ispravke istorije..... sve je meni jasno da rusija nije ono sto covek na selu kod nas vidi, ali da mi gubimo identitet???? u poslednjih 120 godina smo imali vise od 5 sukoba sa zemljama sa zapada, ukljucujuci i svetske ratove, i sada ova "gospodja" oce da mi kaze da ja gubim identitet zato sto zelim blizi odnos sa rusijom??? moj deda je jos ziv a on je ratovao protiv italijana i nemaca, ja kad mi treba ne moram da slusam odbore razne za misljenje, imam zivo predanje.... ali ne bi me zacudilo da sad neko iz ovakvog odbora kaze kako moj deda nije ni postojao, ali ako jeste onda je sigurno ratovao protiv rusa......

kim

pre 7 godina

Oca su mi iz nacističkog logora (ratni vojni zarobljenik) oslibodili Rusi , u Bgd se nalazi njihovo groblje , njihovi su dobrovoljci (a i vojska) ginuli u Prvom svetskom ratu... Mržnja koju su " prosuli" Veliki Hrvat i Veliki Gruzijac ne sme da zahvati Srbe.

Bretard

pre 7 godina

Marija, 10. maj 2016 23:52) Razumem vaš stav ali je korišćenje emocija u diplomatiji ravno samoubistvu. Svako ima pravo da Rusofiliše u svoja četiri zida ali ko se oslanja na strance da ga "oprave" taj će biti rob do kraja sveta.

Srbin

pre 7 godina

@Ko finansira ovakve skupove? Crnjanski je dobro opisao odnos prema Rusiji. To nije stvar interesa, već emocija. Bratska zemlja i bratski narod! Uzalud "krečite".
(Marija, 10. maj 2016 23:52)

Nemacka je bila divna zemlja dok se nije pojavio Hitler. Samo oni su svesna zemlja i svoje zlocine su proglasili ZLOCINIMA, dok se ovde zlocini slave i podrzavaju.
Crnjanski da je znao kakva ce vremena doci cutao bi.

D.P.

pre 7 godina

Hallo! Moskva ima 22 miliona ljudi od kojih 10 miliona ima para. Samara ima 3 miliona ljudi od kojih 1 milion ima para. Sankt Petersburg ima 7 miliona ljudi od kojih 3 miliona ima para. Dali treba još da nabrajam. Hvala na poverenju!

Brane212

pre 7 godina

"...Srbija mora znati da je Rusija "u proseku zemlja siromašnih potrošača"..."

Konstatacija od neprocenjive vrednosti - i potpuno tačna!
Još treba dodati "...i politike diktata!..." pa će slika biti zaokružena.
======================

Pa šta ? Pa i Kina je zemlja "u proseku siromašnih potrošača" pa se svi nešto g*ze tamo.

Nije baš da Srbija i ima šta da ponudi bogatim potrošačima...

Ruska plata je koliko znam, bitno veća od srpske.

vega

pre 7 godina

"...Srbija mora znati da je Rusija "u proseku zemlja siromašnih potrošača"..." 
Konstatacija od neprocenjive vrednosti - i potpuno tačna! 
Još treba dodati "...i politike diktata!..." pa će slika biti zaokružena.
(Priučeni Tamanitelj Botova, 10. maj 2016 23:54)Pa nije baš tačna.Pre izbijanja krize Rusija je bila najveće tržište u Evropi.Ove godine izlazi iz recesije i za par godina će opet biti na prvom mestu.Na pr. Rusija je do 2014-e godine bila na prvom mestu u Evropi po broju prodatih automobila.Na žalost naša zemlja ne koristi dovoljno bescarinski ugovor sa Rusijom.

Manuel_Ferrara

pre 7 godina

@Vladimir Rolovic, tacno je da je rusko trziste odlicno (ali i nestabilno) jer im je srednja klasa izgradjena na staklenim nogama izvoza energenata od cega se finansira drzavni aparat. Moderne, efikasne privrede nema. Uvoze sve. Ali ruski kupac nece srpski smoki i soko stark cokoladu, vec pringles i milku. Stoga je prica o Rusiji kao neiskoriscenom raju srpske privrede obicna iluzija. Ono sto mi pravimo kupuje Bosanac, Crnogorac ili Slovenac a ne Rus.

pardoniram

pre 7 godina

@CarloNS
Rusija je vizija
'ideja', sada jedina šansa
nekada je to bila Amerika, sorry
sutra će možda biti Kina, Indija .. bilo kako, zapadna paradigma je prevaziđena
izgubila je smisao
ne pije vode više osim kod ..

prof. Duduk

pre 7 godina

Na zapadu ne mozes da hodas od srpskih proizvoda, zapinjes za njih na svakom cosku.
Ozbiljno, sem Pionirovog medenog srca, rahatlokuma i napolitanki u Turskim prodavnicama nema ama bas nista iz Srbije. Toliko o nasim sansama i mogucnostima plasmana nasih proizvoda na zapadu. Nasa drzava i nasa privreda se pojavljuje samo kao korisnik kredita i veciti duznik.

.

pre 7 godina

Evo ovaj strucnjak koji prica o siromasnim potrosacima bi mogao to odmah da objasni i Nemcima, Francuzima i ostatku EU a onda i Kinezima, pa i Amerikancima koji svoje proizvode uveliko prodaju u Rusiji. Narocito da objasni glupim Nemcima kojima je Rusija jedno od glavnih izvoznih trzista.

zbogom pameti

pre 7 godina

posto su siromasni ne mogu da kupe Lamborgini proizveden u Srbiji? Bravo Latinka!

P.S. "Nas" izvozni top proizvod je fiat od deset hiljada eura. A i nije bas nas

komentraktor

pre 7 godina

Ma da majka Rusija. Pitajte ove mucenike radnike kojima uzimaju pasose cim udju u zemlju i drze ih ko belo roblje. Plata na kasicicu a kad ih puste ako ih puste kuci. Lako je nama pevati Kaljinku iz Srbije i biti veliki rusofil aj prijatelji zivite u Rusiji. Za mesec dana biste svi u Albaniju isli da trazite utociste i pevali bi ste sve zajedno sa albancima.

Vladimir Rolovic

pre 7 godina

Moj doprinos razgovoru.
Bivsa ambasadorka Srbije u Rusiji je gospodja koju su povukli ekpsresno posle nekoliko ispada koje je imala tamo a bili su upereni protiv demokratski izabrane vlasti.
"Prosecno siromasno trziste" je iznedrilo jaku srednju klasu zahvaljujuci velicini siromasnog trzista (i Kina i Indija su prosecno siromasna trzista). To je odlicno trziste jer kupuje uglavnom za gotovinu tj. realne novce a ne kao SAD gde svi kupuju na "dodjem ti" a posle njihova vlast sve to lepo prebaci na druge drzave u svetu, kao izvoz inflacije. To "siromasno trziste" i dalje trazi dosta raznih proizvoda koje nema ili ne moze samo da proizvede u dovoljnoj meri.
Doticni gospodin, ekonomski novinar, nam sugerise da treba da prodajemo na bogatim trzistima (recimo kao Nemacka) koja u sto vreme se bogate prodajom tom istom "siromasnom ruskom trzistu". Da nije malo previse od coveka koji sebe naziva ekonomskim novinarom?

realno

pre 7 godina

Srbija je kao Molder. Vecito trazi neku istinu, svi je sputavaju, a i iskoriscavaju za svoje interese. Koliko god se priblizi toj istini, uvale joj drugu kosku. tako do vecnosti...

Marija

pre 7 godina

Ko finansira ovakve skupove? Crnjanski je dobro opisao odnos prema Rusiji. To nije stvar interesa, već emocija. Bratska zemlja i bratski narod! Uzalud "krečite".

CarloNS

pre 7 godina

Mislim da odnos prema Rusiji najbolje opisuje dijalog iz filma Tri karte za Holivud.

...
Nikola: "Nemaš pojma o Americi."
Mrgud: "Nemaš pojma ti o Rusiji."
Nikola: "Ti si Rusiju gledao samo na slikama. Ja u Americi zivim."
Mrgud: "Ja Rusiju sanjam svake noći i ja znam šta je Rusija...budalo jedna."

Priučeni Tamanitelj Botova

pre 7 godina

"...Srbija mora znati da je Rusija "u proseku zemlja siromašnih potrošača"..."

Konstatacija od neprocenjive vrednosti - i potpuno tačna!
Još treba dodati "...i politike diktata!..." pa će slika biti zaokružena.

Tip Ojlešpigel

pre 7 godina

I Kina je zemlja siromašnog potrošača, pa se svi ubiše da "uđu"u nju.Biće da je nešto drugo ovde u pitanju.Deo" meke sile" preko udruženja građana, odbora, nevladinih organizacija.Zna se čiji stav je ovde zastupljen, lično mislim da bi vrlo rado pola Evrope rado imalo prisnije odnose sa Rusija, ali.... isti ti koji i finansiraju ovakve "odbore" jednostavno to ne dozvoljavaju. Ne iz neke pravde, već iz svojih interesa.

pozdrav iz Volgograda

pre 7 godina

Sve je tacno. Vecina rusofila nikada nije bila u Rusiji. Kad bi im rekli da su Rusima Srbi isto sto i Pakistanci ne bi verovali. Ali to je nazalost istina, gledaju samo svoje interese.

Tip Ojlešpigel

pre 7 godina

I Kina je zemlja siromašnog potrošača, pa se svi ubiše da "uđu"u nju.Biće da je nešto drugo ovde u pitanju.Deo" meke sile" preko udruženja građana, odbora, nevladinih organizacija.Zna se čiji stav je ovde zastupljen, lično mislim da bi vrlo rado pola Evrope rado imalo prisnije odnose sa Rusija, ali.... isti ti koji i finansiraju ovakve "odbore" jednostavno to ne dozvoljavaju. Ne iz neke pravde, već iz svojih interesa.

Vladimir Rolovic

pre 7 godina

Moj doprinos razgovoru.
Bivsa ambasadorka Srbije u Rusiji je gospodja koju su povukli ekpsresno posle nekoliko ispada koje je imala tamo a bili su upereni protiv demokratski izabrane vlasti.
"Prosecno siromasno trziste" je iznedrilo jaku srednju klasu zahvaljujuci velicini siromasnog trzista (i Kina i Indija su prosecno siromasna trzista). To je odlicno trziste jer kupuje uglavnom za gotovinu tj. realne novce a ne kao SAD gde svi kupuju na "dodjem ti" a posle njihova vlast sve to lepo prebaci na druge drzave u svetu, kao izvoz inflacije. To "siromasno trziste" i dalje trazi dosta raznih proizvoda koje nema ili ne moze samo da proizvede u dovoljnoj meri.
Doticni gospodin, ekonomski novinar, nam sugerise da treba da prodajemo na bogatim trzistima (recimo kao Nemacka) koja u sto vreme se bogate prodajom tom istom "siromasnom ruskom trzistu". Da nije malo previse od coveka koji sebe naziva ekonomskim novinarom?

Marija

pre 7 godina

Ko finansira ovakve skupove? Crnjanski je dobro opisao odnos prema Rusiji. To nije stvar interesa, već emocija. Bratska zemlja i bratski narod! Uzalud "krečite".

CarloNS

pre 7 godina

Mislim da odnos prema Rusiji najbolje opisuje dijalog iz filma Tri karte za Holivud.

...
Nikola: "Nemaš pojma o Americi."
Mrgud: "Nemaš pojma ti o Rusiji."
Nikola: "Ti si Rusiju gledao samo na slikama. Ja u Americi zivim."
Mrgud: "Ja Rusiju sanjam svake noći i ja znam šta je Rusija...budalo jedna."

pozdrav iz Volgograda

pre 7 godina

Sve je tacno. Vecina rusofila nikada nije bila u Rusiji. Kad bi im rekli da su Rusima Srbi isto sto i Pakistanci ne bi verovali. Ali to je nazalost istina, gledaju samo svoje interese.

Priučeni Tamanitelj Botova

pre 7 godina

"...Srbija mora znati da je Rusija "u proseku zemlja siromašnih potrošača"..."

Konstatacija od neprocenjive vrednosti - i potpuno tačna!
Još treba dodati "...i politike diktata!..." pa će slika biti zaokružena.

realno

pre 7 godina

Srbija je kao Molder. Vecito trazi neku istinu, svi je sputavaju, a i iskoriscavaju za svoje interese. Koliko god se priblizi toj istini, uvale joj drugu kosku. tako do vecnosti...

kim

pre 7 godina

Oca su mi iz nacističkog logora (ratni vojni zarobljenik) oslibodili Rusi , u Bgd se nalazi njihovo groblje , njihovi su dobrovoljci (a i vojska) ginuli u Prvom svetskom ratu... Mržnja koju su " prosuli" Veliki Hrvat i Veliki Gruzijac ne sme da zahvati Srbe.

darko

pre 7 godina

danas se za saku dolara kupuje i dnevna doza ispravke istorije..... sve je meni jasno da rusija nije ono sto covek na selu kod nas vidi, ali da mi gubimo identitet???? u poslednjih 120 godina smo imali vise od 5 sukoba sa zemljama sa zapada, ukljucujuci i svetske ratove, i sada ova "gospodja" oce da mi kaze da ja gubim identitet zato sto zelim blizi odnos sa rusijom??? moj deda je jos ziv a on je ratovao protiv italijana i nemaca, ja kad mi treba ne moram da slusam odbore razne za misljenje, imam zivo predanje.... ali ne bi me zacudilo da sad neko iz ovakvog odbora kaze kako moj deda nije ni postojao, ali ako jeste onda je sigurno ratovao protiv rusa......

Vozi Miško

pre 7 godina

Rusija je to što jeste. Pitam sve komentatore imaju li nešto u svojoj kući proizvedeno u Rusiji. Stavlja li neko rusko ulje u svoj automobil. Ima li neka država u svetu koja je podigla svoju ekonomiju i standard uz pomoć Rusije.Države Poljska, Češka, Slovačka, Madjarska, Rumunije, Bugarska, Grčka, Makedonija, Albanija, Crna Gora, Hrvarska i Slovenija su digle ruke od Rusije. I svi su pogrešili samo smo mi pametni i nismo pogrešili.

prof. Duduk

pre 7 godina

Na zapadu ne mozes da hodas od srpskih proizvoda, zapinjes za njih na svakom cosku.
Ozbiljno, sem Pionirovog medenog srca, rahatlokuma i napolitanki u Turskim prodavnicama nema ama bas nista iz Srbije. Toliko o nasim sansama i mogucnostima plasmana nasih proizvoda na zapadu. Nasa drzava i nasa privreda se pojavljuje samo kao korisnik kredita i veciti duznik.

mila

pre 7 godina

nazalsot istoricarka je totlano u pravu. Srbija je tokom dva veka sa Rusima imala vise stete nego koristi. Rusi su Srbima zabijali noz jos u doba Karadjordja, tokom SanStefanskog Ugovara se zalagali za veliku Bugarksu, u srpsko-bugarskom ratu 1885. Rusi su pomagali Bugarima, silovali tokom 1944, ruskim tenkovima doveli nam komunizam, masovno silovali Srpkinje 1944/1945, drzali Miru i Milosevica na vlasti tokom devedestih posle pada Berlinskog zida, i postali smo jedina njihova kolonija u Evropi. Ko je osteio sta znaci ruska cizma, kao istocna Evropa, taj bezi od njih kao kao od kuge.

.

pre 7 godina

Evo ovaj strucnjak koji prica o siromasnim potrosacima bi mogao to odmah da objasni i Nemcima, Francuzima i ostatku EU a onda i Kinezima, pa i Amerikancima koji svoje proizvode uveliko prodaju u Rusiji. Narocito da objasni glupim Nemcima kojima je Rusija jedno od glavnih izvoznih trzista.

zbogom pameti

pre 7 godina

posto su siromasni ne mogu da kupe Lamborgini proizveden u Srbiji? Bravo Latinka!

P.S. "Nas" izvozni top proizvod je fiat od deset hiljada eura. A i nije bas nas

Ivan

pre 7 godina

Tuzno je koliko ljudi komentarise ovaj clanak bez citanja i razumevanja sta se receno. Latinka Perovic je potpuno u pravu da je nas odnos prema Rusiji uglavnom zasnovan na emocijama a da je svako ko je pokusao da unese u to prizrak razuma i drzavnih interesa bio markiran kao izdajnik ili zapadni placenik. Neko je od komentatora cak postavio pitanje ko placa ovakve skupove - to je tek poseban stepen paranoje. Ambasadorka Kurjak je samo iznela cinjenicno stanje u Rusiji i Srbiji, kao i gospodin Boarov. I niko od njih nije nista rekao protiv Rusije, naprotiv. Gospodin Boarov je sa zaljenjem izneo cinjenicu da je obim nase trgovinske razmene sa Rusijom veoma mali u odnosu na vreme pre Milosevica. A dodatak na to je i jos jedna cinjenica: u trgovini Rusi nisu slatki i emotivni partneri. Da bi se nesto prodalo na ruskom trzistu, veliki trud mora da se ulozi i odnos cene i kvaliteta mora da bude odgovarajuci. Rusi nece da kupe nista iz Srbije ako im je skuplje nego iz "bliske" Argentine ili Brazila. Svi govornici su potvrdili da je potencijal ruskog trzista ogroman jer, ne zaboravite: kada bi Srbija proizvodila duplo vise, recimo hrane, i sve prodavala Rusiji, to ne bi bilo dovoljno da prehrani Moskvu. Poruka je bila da moramo da pristupimo temeljno i razumno ruskom trzistu i da ga planski "osvajamo" posto ga oni nama nece dati tek tako.

D.P.

pre 7 godina

Hallo! Moskva ima 22 miliona ljudi od kojih 10 miliona ima para. Samara ima 3 miliona ljudi od kojih 1 milion ima para. Sankt Petersburg ima 7 miliona ljudi od kojih 3 miliona ima para. Dali treba još da nabrajam. Hvala na poverenju!

Brane212

pre 7 godina

"...Srbija mora znati da je Rusija "u proseku zemlja siromašnih potrošača"..."

Konstatacija od neprocenjive vrednosti - i potpuno tačna!
Još treba dodati "...i politike diktata!..." pa će slika biti zaokružena.
======================

Pa šta ? Pa i Kina je zemlja "u proseku siromašnih potrošača" pa se svi nešto g*ze tamo.

Nije baš da Srbija i ima šta da ponudi bogatim potrošačima...

Ruska plata je koliko znam, bitno veća od srpske.

komentraktor

pre 7 godina

Ma da majka Rusija. Pitajte ove mucenike radnike kojima uzimaju pasose cim udju u zemlju i drze ih ko belo roblje. Plata na kasicicu a kad ih puste ako ih puste kuci. Lako je nama pevati Kaljinku iz Srbije i biti veliki rusofil aj prijatelji zivite u Rusiji. Za mesec dana biste svi u Albaniju isli da trazite utociste i pevali bi ste sve zajedno sa albancima.

vega

pre 7 godina

"...Srbija mora znati da je Rusija "u proseku zemlja siromašnih potrošača"..." 
Konstatacija od neprocenjive vrednosti - i potpuno tačna! 
Još treba dodati "...i politike diktata!..." pa će slika biti zaokružena.
(Priučeni Tamanitelj Botova, 10. maj 2016 23:54)Pa nije baš tačna.Pre izbijanja krize Rusija je bila najveće tržište u Evropi.Ove godine izlazi iz recesije i za par godina će opet biti na prvom mestu.Na pr. Rusija je do 2014-e godine bila na prvom mestu u Evropi po broju prodatih automobila.Na žalost naša zemlja ne koristi dovoljno bescarinski ugovor sa Rusijom.

kiza

pre 7 godina

Vozi Miško
Imam gas, sipam gorivo na pumpi, takodje svaki uredjaj koji imas ima nasto iz ruskih rudnika.
Ogromna vecina komunikacionih satelita je u orbiti ili zahvaljujuci ruskim motorima ili raketama ili kosmodromom.
Avioni za gasenje sumskih pozara su takodje iz Rusije.

Bretard

pre 7 godina

Marija, 10. maj 2016 23:52) Razumem vaš stav ali je korišćenje emocija u diplomatiji ravno samoubistvu. Svako ima pravo da Rusofiliše u svoja četiri zida ali ko se oslanja na strance da ga "oprave" taj će biti rob do kraja sveta.

Srbin

pre 7 godina

@Ko finansira ovakve skupove? Crnjanski je dobro opisao odnos prema Rusiji. To nije stvar interesa, već emocija. Bratska zemlja i bratski narod! Uzalud "krečite".
(Marija, 10. maj 2016 23:52)

Nemacka je bila divna zemlja dok se nije pojavio Hitler. Samo oni su svesna zemlja i svoje zlocine su proglasili ZLOCINIMA, dok se ovde zlocini slave i podrzavaju.
Crnjanski da je znao kakva ce vremena doci cutao bi.

mm

pre 7 godina

znate li zasto je srbiji veći interes Eu a ne rusija. Zbog izolacije. Sve zemlje oko srbije su u eu ili planiraju i srbiji prijeti izolacija. Ako srbija odluci u rusiju kostat ce skuplje jer sva roba ide kroz eu zemlju. A porez bude trebalo placati jer zemlje koje nisu u eu nisu oslobođene toga.

Manuel_Ferrara

pre 7 godina

@Vladimir Rolovic, tacno je da je rusko trziste odlicno (ali i nestabilno) jer im je srednja klasa izgradjena na staklenim nogama izvoza energenata od cega se finansira drzavni aparat. Moderne, efikasne privrede nema. Uvoze sve. Ali ruski kupac nece srpski smoki i soko stark cokoladu, vec pringles i milku. Stoga je prica o Rusiji kao neiskoriscenom raju srpske privrede obicna iluzija. Ono sto mi pravimo kupuje Bosanac, Crnogorac ili Slovenac a ne Rus.

ovo vam vas doktor preporucuje

pre 7 godina

Svi komentatori koji napadaju text sa "ekonomske" strane bi trebali ceo text da citaju ponovo i ponovo...Mozda bi tako na kraju ipak mogli da osete bar delic jednog od retkih glasova razuma u nasoj ubogoj zemlji. Text se se samo malim delom dotice ekonomije, a mnogo vecim delom i sustinski govori o tom nakaradnom i iluzornom dozivljavanju Rusije od strane obicnog Srbina. To je poenta gospodo. Citajte text svako jutro pre prve kafe i zatim uvece pre spavanja. Mozda cete postati bistriji.

pardoniram

pre 7 godina

@CarloNS
Rusija je vizija
'ideja', sada jedina šansa
nekada je to bila Amerika, sorry
sutra će možda biti Kina, Indija .. bilo kako, zapadna paradigma je prevaziđena
izgubila je smisao
ne pije vode više osim kod ..

Jednom se Opeko

pre 7 godina

Poslednja stvar koja će nam doći glave je savez sa bilo kojom slovenskom državom. Nema veze o kojoj se veri radi, ideja je kobna i svako ko je proveo neke godine u nekoj od većih slovenskih država zna da je ta ideja o jedinstvu na nivou mokrog sna, a da je realnost nešto sasvim drugo. Svi odavno puše kapitalizam i bilo kakva slovenofilija samo može tugu da donese. Tako da ako iko misli da ova država preživi prvo mora da zaboravi da smo braća sa bilo kime istočno ili zapadno i da moramo da odigramo oportunistički ZA NAS, jer svi oko nas igraju oportunistički. Dakle ni levo ni desno već shvatiti šta je naš centar. Sloveni su rođeni da se dele, podelili su se još pre Hrista i bilo je za to dobrih razloga.

Vladimir

pre 7 godina

Što više vreme prolazi, sve mi je jasnije da su "Samo Sloga Srbina Spasava" i "Čuvajte bratstvo i jedinstvo kao zenicu oka svoga" zapravo jedna te ista poslovica. Jer, sloga, ali ne samo sa Srbima nego sa svim bratskim narodima koji dele istu sudbinu.
Meni se, kada su Rusi bez blama ušli na Krim i zabili braći nož u leđa, konačno sjasnilo i puklo pred očima kako funkcionišu Ribentrop i Molotov, i šta su imperije.
I zašto je Tito hapsio ne samo prozapadne, nego još više rusofile.
Hrvati vole Nemce, Bošnjaci Turke, Srbi Ruse, a svi ti veliki su zap*šali svoj deo Balkana i pujdaju li pujdaju.
Svaki mali ostatak Jugoslavije se kune u svog gazdu. On je dobar, on je nada, on je u pravu, moramo sa njim, a ostatak sveta je zao, prljav i pokvaren.
E, ta ispranost mozga, ta laž da se mali kune u "svoga" velikog i voli ga više nego sebe samog, to je zapravo glavna snaga imperijalizma.
A zapravo samo sloga Srbina spasava. I njegove bratske narode.
A ta sloga se zvala Jugoslavija.
A ta Jugoslavija je, rusofili, '48 rekla NE i zato se u njoj živelo bolje nego bilo gde u istočnoj Evropi.

lager

pre 7 godina

Rusija nas nije bombardovala i ako nemogu da nam pomognu a onda nas ne bi ni ubijali. Zapad je jedva docekao trenutak da nam baci bombe na glavu i zato mi nemamo sta da trazimo tamo. Oni su nam jasno rekli sta misle o nama '99 a i mnogo puta pre. Zapad se prema nama ponasa podmuklo i dok ima koristi od nas, dobri smo, a cim im ne trebamo, odma bombe na glavu. Hladnog su srca prema nama!

Ing

pre 7 godina

@Vozi Misko:

Na jednoj liniji budimepstanskog metroa primetio sam plocicu iznad vrata vagona, sa natpisom "Сделано в СССР". Kasnije sam procitao da su im Rusi, odnosno Sovjeti, izgradili dve linije metroa. A slicno sam video i u Pragu 2003. Sovjeti su izgradili metroe i u Varsavi i Sofiji. Mnoge zemlje su sve do mozda pre 20 godina masovno koristile Anotonov avione za kargo letove. Antonov 124 je jedno vreme bio najveci kargo avion u svetu, da bi ga Boeing 747-8F pretekao, ali tek 2005. O kosmickom programu nema ni smisla govoriti, tehnologiju proizvodnje nekih komponenata NASA nikada nije osvojila, uprkos mnogim bezuspesnim pokusajima. Inace, nisam rusofil, ali neke cinjenice ipak ne mogu da se izbrisu.

predrag

pre 7 godina

ova tema je mnogo komplikovanija i zavisi sa koje strane gledate. I do koje dubine hocete da se vidi. Za one koji vole da se "brckaju u plicaku" neka poonove istoriju iz bilo cije knjige 1914-1918( 100 god prelaska vojske na Krf i Mojkpvacka bitka; period 1918-1941 vrlo lici po orijentaciji na trenutno nase stanje; 1941-1945; 1991-1995; zatim mart-jun 1999g. a dalje sve ostalo na celu sa haskim sudom- do danas.
Nemam nameru nikog i ni u sta da ubedjujem, treba cinjenice pogledati.
Osnovni srpski problem je sto nisu precizno postavljeni nacionalni interesi:
1) Dali mi hocemo da ostanemo Srbi Sloveni i praoslavni ????????????????????
i u kojim granicama je to realno....................
Dalje sve ostalo.......
Sta 30-40 miliona ubijenih i poginulih ima od toga sto su Nemci priznali zlocin....
Sve pljacke i stete koje su nam nanesene za ovih 100+ godina..

neutralni felsh

pre 7 godina

Sve je tacno i bolno istinito. Jasno ocrtava Srbiju kao zbunjeno dete koje bi cas monolog, a cas recitaciju (sto rekli Nadrealisti).
(jasnovid, 10. maj 2016 23:26)

ne, nego "audicija" :)

EKV

pre 7 godina

Srbija je podigla optuznicu protiv Mire Markovic, Marka Milosevica, Bogoljuba Karica zbog raznih malverzacija kojima su OSTETILI SRBIJU I NAS, I TREBA DA IM SE SUDI! Ali "bratska Rusija" ih nece nikada isporuciti "bratskoj Srbiji", vec im je pruzila lagodan zivot u Moskvi. Kakvi su to "bratski odnosi"???

Dipl. ing.

pre 7 godina

Na jednoj liniji budimepstanskog metroa primetio sam plocicu iznad vrata vagona, sa natpisom "Сделано в СССР". Kasnije sam procitao da su im Rusi, odnosno Sovjeti, izgradili dve linije metroa. A slicno sam video i u Pragu 2003. Sovjeti su izgradili metroe i u Varsavi i Sofiji. Mnoge zemlje su sve do mozda pre 20 godina masovno koristile Anotonov avione za kargo letove. Antonov 124 je jedno vreme bio najveci kargo avion u svetu, da bi ga Boeing 747-8F pretekao, ali tek 2005. O kosmickom programu nema ni smisla govoriti, tehnologiju proizvodnje nekih komponenata NASA nikada nije osvojila, uprkos mnogim bezuspesnim pokusajima. Inace, nisam rusofil, ali neke cinjenice ipak ne mogu da se izbrisu.
(Ing, 11. maj 2016 10:01)

A je li, ima li negde neka pločica gde piše da su te metroe Rusi, odnosno Sovjeti izgradili potpunobesplatno, iz čiste ljubavi prema bratskim socijalističkim narodima Mađarske, Češke, Poljske i Bugarske?

Ima li negde neka pločica koja pokazuje da su Rusi, odnosno Sovjeti pobedili na međunarodnom tenderu jer su ponudili najbolje uslove, a Mađari, Česi, Poljaci i Bugari su mogli da slobodno biraju kakav metro hoće, onaj nazadni zapadnjački, ili onaj napredni (i besplatni) rusko-socijalistčki?

Ima li negde neka pločica koliko i u kojoj valuti/robi je taj metro koštao Mađare, Čehe, Poljake i Bugare? Ili niko nije smeo ni da pita takvo nešto?

I da, jesi rusofil, inače ne bi pisao ovakve budalaštine kao "dokaze" nekakve ruske superiornosti.

Предраг Вулин

pre 7 godina

То је неко требао рећи Србима кад су се одлучили да руше Краљевину и да се као партизани боре за светски комунизам и СССР. Јесу ли је и тада/Русију/доживљавали искључиво фолклорно????

bojan

pre 7 godina

ma sto bi izvozili u Rusiju, glupo je, super nam ide ovako...damo zapadnim firmama besplatno gradjevisko zemljiste i desetak hiljada po radnom mestu da bi za 200 evra proizvodili isto sto smo pravili u nasim fabrikama pre nego sto su ih srusili....i onda molimo Putina da te njihove proizvode izvozimo u Rusiju bez carine

Zoran

pre 7 godina

I biće nam ovako u spoljnopolitičkim odnosima sve dok se uzdamo u "ljubav" i " bratstvo" .... koga u politici nema, nikada nije bilo, niti će biti. Meni komšiluk može biti fenomenalan ali moja porodica je na prvom mestu.

bobo

pre 7 godina

Ako zelimo cuvati vlastite posebnosti, put u Evropu veliki je izazov svim "nasim vrednostima"...

Sa druge strane Rusija je daleko pa na taj nacin ne smeta nasim iluzijama...

Fatamorgana ima i poeticnu stranu... (ako se zna da je fatamorgana)

Gradjanin Srbije

pre 7 godina

na zalost, Ameriku znamo odlicno
(bojan, 11. maj 2016 08:33)

Naravno.

U Americi zivi oko milion Srba,
a u Rusiji oko 50.000 zajedno sa sezonskim radnicima.

natalija

pre 7 godina

@Brane 212
Ruski BDP po glavi je 25000 dolara, slovenacki 31000. Hrvati 21000, a mi 13500. Hajd mi reci sta je to prema nemackih 46000, holandskih 49000, americkih 55000 ili svajcarskih 58000? Je l to bogatstvo? Sta rusko kupujes danas? Auto iz nemacke, android iz Koreje, komp iz Amerike, dzins je americki, koka kola, muzika, filmovi. Sat iz svajcarske, dobro vino iz francuske, cvece iz Holandije, limuzina iz Ita ili Engleske. Sta Rusi imaju, objektivno, sem atomskih bombi i tenkova i aviona? Sta nude normalnom kupcu poput tebe ili mene?

komentraktor

pre 7 godina

Oj gluposti, beskonacna si! Kako ljudi mrsaju babe i zabe to ne mogu da verujem. Pa ti rusi su nam ubili jednog kneza, ugasili kraljevsku porodicu, ubili drugog kralja, izdali nas u ratu i prodali crvenima, izdavali su nas i nedavno kad nam je pomoc trebala a kao nisu nas bombardovali. Pa bolje da su nas bombardovali vise bi nas bilo. Ovako samo ostao san o bratskoj rusiji i nas saka jada. Izem ti ja tu pomoc. Izem ti takvog brata.

predrag

pre 7 godina

za sve posebno za Dipl.ing.
Moguce je da prodaja NISa nije najprofesionalnije uradjena i da smo mogli vise da dobijemo... ali Juzni tok nisu Rusi zaustavili nego Nemci i Amerikanci.. a dalje sami s Rusima prave Severni tok 2. Posto nismo dobili gasovo ,krajnji rezultat transakcije s NISom ja i ne mogu da sracunam ...
ali omo sto sigurno nije sporno da je Srbija pretrpewla stetu u NATO bombardovanju 300 milijardi dolara +/- 10 milijardi i to niko nema nameru da nesto nadoknadi...
"Slazem se, to ni blizu nije kako smo od Rusa opljackani"

pozdrav iz Volgograda

pre 7 godina

Sve je tacno. Vecina rusofila nikada nije bila u Rusiji. Kad bi im rekli da su Rusima Srbi isto sto i Pakistanci ne bi verovali. Ali to je nazalost istina, gledaju samo svoje interese.

Priučeni Tamanitelj Botova

pre 7 godina

"...Srbija mora znati da je Rusija "u proseku zemlja siromašnih potrošača"..."

Konstatacija od neprocenjive vrednosti - i potpuno tačna!
Još treba dodati "...i politike diktata!..." pa će slika biti zaokružena.

Marija

pre 7 godina

Ko finansira ovakve skupove? Crnjanski je dobro opisao odnos prema Rusiji. To nije stvar interesa, već emocija. Bratska zemlja i bratski narod! Uzalud "krečite".

mila

pre 7 godina

nazalsot istoricarka je totlano u pravu. Srbija je tokom dva veka sa Rusima imala vise stete nego koristi. Rusi su Srbima zabijali noz jos u doba Karadjordja, tokom SanStefanskog Ugovara se zalagali za veliku Bugarksu, u srpsko-bugarskom ratu 1885. Rusi su pomagali Bugarima, silovali tokom 1944, ruskim tenkovima doveli nam komunizam, masovno silovali Srpkinje 1944/1945, drzali Miru i Milosevica na vlasti tokom devedestih posle pada Berlinskog zida, i postali smo jedina njihova kolonija u Evropi. Ko je osteio sta znaci ruska cizma, kao istocna Evropa, taj bezi od njih kao kao od kuge.

Vozi Miško

pre 7 godina

Rusija je to što jeste. Pitam sve komentatore imaju li nešto u svojoj kući proizvedeno u Rusiji. Stavlja li neko rusko ulje u svoj automobil. Ima li neka država u svetu koja je podigla svoju ekonomiju i standard uz pomoć Rusije.Države Poljska, Češka, Slovačka, Madjarska, Rumunije, Bugarska, Grčka, Makedonija, Albanija, Crna Gora, Hrvarska i Slovenija su digle ruke od Rusije. I svi su pogrešili samo smo mi pametni i nismo pogrešili.

Tip Ojlešpigel

pre 7 godina

I Kina je zemlja siromašnog potrošača, pa se svi ubiše da "uđu"u nju.Biće da je nešto drugo ovde u pitanju.Deo" meke sile" preko udruženja građana, odbora, nevladinih organizacija.Zna se čiji stav je ovde zastupljen, lično mislim da bi vrlo rado pola Evrope rado imalo prisnije odnose sa Rusija, ali.... isti ti koji i finansiraju ovakve "odbore" jednostavno to ne dozvoljavaju. Ne iz neke pravde, već iz svojih interesa.

komentraktor

pre 7 godina

Ma da majka Rusija. Pitajte ove mucenike radnike kojima uzimaju pasose cim udju u zemlju i drze ih ko belo roblje. Plata na kasicicu a kad ih puste ako ih puste kuci. Lako je nama pevati Kaljinku iz Srbije i biti veliki rusofil aj prijatelji zivite u Rusiji. Za mesec dana biste svi u Albaniju isli da trazite utociste i pevali bi ste sve zajedno sa albancima.

Vladimir Rolovic

pre 7 godina

Moj doprinos razgovoru.
Bivsa ambasadorka Srbije u Rusiji je gospodja koju su povukli ekpsresno posle nekoliko ispada koje je imala tamo a bili su upereni protiv demokratski izabrane vlasti.
"Prosecno siromasno trziste" je iznedrilo jaku srednju klasu zahvaljujuci velicini siromasnog trzista (i Kina i Indija su prosecno siromasna trzista). To je odlicno trziste jer kupuje uglavnom za gotovinu tj. realne novce a ne kao SAD gde svi kupuju na "dodjem ti" a posle njihova vlast sve to lepo prebaci na druge drzave u svetu, kao izvoz inflacije. To "siromasno trziste" i dalje trazi dosta raznih proizvoda koje nema ili ne moze samo da proizvede u dovoljnoj meri.
Doticni gospodin, ekonomski novinar, nam sugerise da treba da prodajemo na bogatim trzistima (recimo kao Nemacka) koja u sto vreme se bogate prodajom tom istom "siromasnom ruskom trzistu". Da nije malo previse od coveka koji sebe naziva ekonomskim novinarom?

Srbin

pre 7 godina

@Ko finansira ovakve skupove? Crnjanski je dobro opisao odnos prema Rusiji. To nije stvar interesa, već emocija. Bratska zemlja i bratski narod! Uzalud "krečite".
(Marija, 10. maj 2016 23:52)

Nemacka je bila divna zemlja dok se nije pojavio Hitler. Samo oni su svesna zemlja i svoje zlocine su proglasili ZLOCINIMA, dok se ovde zlocini slave i podrzavaju.
Crnjanski da je znao kakva ce vremena doci cutao bi.

ovo vam vas doktor preporucuje

pre 7 godina

Svi komentatori koji napadaju text sa "ekonomske" strane bi trebali ceo text da citaju ponovo i ponovo...Mozda bi tako na kraju ipak mogli da osete bar delic jednog od retkih glasova razuma u nasoj ubogoj zemlji. Text se se samo malim delom dotice ekonomije, a mnogo vecim delom i sustinski govori o tom nakaradnom i iluzornom dozivljavanju Rusije od strane obicnog Srbina. To je poenta gospodo. Citajte text svako jutro pre prve kafe i zatim uvece pre spavanja. Mozda cete postati bistriji.

CarloNS

pre 7 godina

Mislim da odnos prema Rusiji najbolje opisuje dijalog iz filma Tri karte za Holivud.

...
Nikola: "Nemaš pojma o Americi."
Mrgud: "Nemaš pojma ti o Rusiji."
Nikola: "Ti si Rusiju gledao samo na slikama. Ja u Americi zivim."
Mrgud: "Ja Rusiju sanjam svake noći i ja znam šta je Rusija...budalo jedna."

darko

pre 7 godina

danas se za saku dolara kupuje i dnevna doza ispravke istorije..... sve je meni jasno da rusija nije ono sto covek na selu kod nas vidi, ali da mi gubimo identitet???? u poslednjih 120 godina smo imali vise od 5 sukoba sa zemljama sa zapada, ukljucujuci i svetske ratove, i sada ova "gospodja" oce da mi kaze da ja gubim identitet zato sto zelim blizi odnos sa rusijom??? moj deda je jos ziv a on je ratovao protiv italijana i nemaca, ja kad mi treba ne moram da slusam odbore razne za misljenje, imam zivo predanje.... ali ne bi me zacudilo da sad neko iz ovakvog odbora kaze kako moj deda nije ni postojao, ali ako jeste onda je sigurno ratovao protiv rusa......

Ivan

pre 7 godina

Tuzno je koliko ljudi komentarise ovaj clanak bez citanja i razumevanja sta se receno. Latinka Perovic je potpuno u pravu da je nas odnos prema Rusiji uglavnom zasnovan na emocijama a da je svako ko je pokusao da unese u to prizrak razuma i drzavnih interesa bio markiran kao izdajnik ili zapadni placenik. Neko je od komentatora cak postavio pitanje ko placa ovakve skupove - to je tek poseban stepen paranoje. Ambasadorka Kurjak je samo iznela cinjenicno stanje u Rusiji i Srbiji, kao i gospodin Boarov. I niko od njih nije nista rekao protiv Rusije, naprotiv. Gospodin Boarov je sa zaljenjem izneo cinjenicu da je obim nase trgovinske razmene sa Rusijom veoma mali u odnosu na vreme pre Milosevica. A dodatak na to je i jos jedna cinjenica: u trgovini Rusi nisu slatki i emotivni partneri. Da bi se nesto prodalo na ruskom trzistu, veliki trud mora da se ulozi i odnos cene i kvaliteta mora da bude odgovarajuci. Rusi nece da kupe nista iz Srbije ako im je skuplje nego iz "bliske" Argentine ili Brazila. Svi govornici su potvrdili da je potencijal ruskog trzista ogroman jer, ne zaboravite: kada bi Srbija proizvodila duplo vise, recimo hrane, i sve prodavala Rusiji, to ne bi bilo dovoljno da prehrani Moskvu. Poruka je bila da moramo da pristupimo temeljno i razumno ruskom trzistu i da ga planski "osvajamo" posto ga oni nama nece dati tek tako.

mm

pre 7 godina

znate li zasto je srbiji veći interes Eu a ne rusija. Zbog izolacije. Sve zemlje oko srbije su u eu ili planiraju i srbiji prijeti izolacija. Ako srbija odluci u rusiju kostat ce skuplje jer sva roba ide kroz eu zemlju. A porez bude trebalo placati jer zemlje koje nisu u eu nisu oslobođene toga.

kim

pre 7 godina

Oca su mi iz nacističkog logora (ratni vojni zarobljenik) oslibodili Rusi , u Bgd se nalazi njihovo groblje , njihovi su dobrovoljci (a i vojska) ginuli u Prvom svetskom ratu... Mržnja koju su " prosuli" Veliki Hrvat i Veliki Gruzijac ne sme da zahvati Srbe.

Jednom se Opeko

pre 7 godina

Poslednja stvar koja će nam doći glave je savez sa bilo kojom slovenskom državom. Nema veze o kojoj se veri radi, ideja je kobna i svako ko je proveo neke godine u nekoj od većih slovenskih država zna da je ta ideja o jedinstvu na nivou mokrog sna, a da je realnost nešto sasvim drugo. Svi odavno puše kapitalizam i bilo kakva slovenofilija samo može tugu da donese. Tako da ako iko misli da ova država preživi prvo mora da zaboravi da smo braća sa bilo kime istočno ili zapadno i da moramo da odigramo oportunistički ZA NAS, jer svi oko nas igraju oportunistički. Dakle ni levo ni desno već shvatiti šta je naš centar. Sloveni su rođeni da se dele, podelili su se još pre Hrista i bilo je za to dobrih razloga.

D.P.

pre 7 godina

Hallo! Moskva ima 22 miliona ljudi od kojih 10 miliona ima para. Samara ima 3 miliona ljudi od kojih 1 milion ima para. Sankt Petersburg ima 7 miliona ljudi od kojih 3 miliona ima para. Dali treba još da nabrajam. Hvala na poverenju!

Bretard

pre 7 godina

Marija, 10. maj 2016 23:52) Razumem vaš stav ali je korišćenje emocija u diplomatiji ravno samoubistvu. Svako ima pravo da Rusofiliše u svoja četiri zida ali ko se oslanja na strance da ga "oprave" taj će biti rob do kraja sveta.

Vladimir

pre 7 godina

Što više vreme prolazi, sve mi je jasnije da su "Samo Sloga Srbina Spasava" i "Čuvajte bratstvo i jedinstvo kao zenicu oka svoga" zapravo jedna te ista poslovica. Jer, sloga, ali ne samo sa Srbima nego sa svim bratskim narodima koji dele istu sudbinu.
Meni se, kada su Rusi bez blama ušli na Krim i zabili braći nož u leđa, konačno sjasnilo i puklo pred očima kako funkcionišu Ribentrop i Molotov, i šta su imperije.
I zašto je Tito hapsio ne samo prozapadne, nego još više rusofile.
Hrvati vole Nemce, Bošnjaci Turke, Srbi Ruse, a svi ti veliki su zap*šali svoj deo Balkana i pujdaju li pujdaju.
Svaki mali ostatak Jugoslavije se kune u svog gazdu. On je dobar, on je nada, on je u pravu, moramo sa njim, a ostatak sveta je zao, prljav i pokvaren.
E, ta ispranost mozga, ta laž da se mali kune u "svoga" velikog i voli ga više nego sebe samog, to je zapravo glavna snaga imperijalizma.
A zapravo samo sloga Srbina spasava. I njegove bratske narode.
A ta sloga se zvala Jugoslavija.
A ta Jugoslavija je, rusofili, '48 rekla NE i zato se u njoj živelo bolje nego bilo gde u istočnoj Evropi.

vega

pre 7 godina

"...Srbija mora znati da je Rusija "u proseku zemlja siromašnih potrošača"..." 
Konstatacija od neprocenjive vrednosti - i potpuno tačna! 
Još treba dodati "...i politike diktata!..." pa će slika biti zaokružena.
(Priučeni Tamanitelj Botova, 10. maj 2016 23:54)Pa nije baš tačna.Pre izbijanja krize Rusija je bila najveće tržište u Evropi.Ove godine izlazi iz recesije i za par godina će opet biti na prvom mestu.Na pr. Rusija je do 2014-e godine bila na prvom mestu u Evropi po broju prodatih automobila.Na žalost naša zemlja ne koristi dovoljno bescarinski ugovor sa Rusijom.

Dipl. ing.

pre 7 godina

Na jednoj liniji budimepstanskog metroa primetio sam plocicu iznad vrata vagona, sa natpisom "Сделано в СССР". Kasnije sam procitao da su im Rusi, odnosno Sovjeti, izgradili dve linije metroa. A slicno sam video i u Pragu 2003. Sovjeti su izgradili metroe i u Varsavi i Sofiji. Mnoge zemlje su sve do mozda pre 20 godina masovno koristile Anotonov avione za kargo letove. Antonov 124 je jedno vreme bio najveci kargo avion u svetu, da bi ga Boeing 747-8F pretekao, ali tek 2005. O kosmickom programu nema ni smisla govoriti, tehnologiju proizvodnje nekih komponenata NASA nikada nije osvojila, uprkos mnogim bezuspesnim pokusajima. Inace, nisam rusofil, ali neke cinjenice ipak ne mogu da se izbrisu.
(Ing, 11. maj 2016 10:01)

A je li, ima li negde neka pločica gde piše da su te metroe Rusi, odnosno Sovjeti izgradili potpunobesplatno, iz čiste ljubavi prema bratskim socijalističkim narodima Mađarske, Češke, Poljske i Bugarske?

Ima li negde neka pločica koja pokazuje da su Rusi, odnosno Sovjeti pobedili na međunarodnom tenderu jer su ponudili najbolje uslove, a Mađari, Česi, Poljaci i Bugari su mogli da slobodno biraju kakav metro hoće, onaj nazadni zapadnjački, ili onaj napredni (i besplatni) rusko-socijalistčki?

Ima li negde neka pločica koliko i u kojoj valuti/robi je taj metro koštao Mađare, Čehe, Poljake i Bugare? Ili niko nije smeo ni da pita takvo nešto?

I da, jesi rusofil, inače ne bi pisao ovakve budalaštine kao "dokaze" nekakve ruske superiornosti.

pardoniram

pre 7 godina

@CarloNS
Rusija je vizija
'ideja', sada jedina šansa
nekada je to bila Amerika, sorry
sutra će možda biti Kina, Indija .. bilo kako, zapadna paradigma je prevaziđena
izgubila je smisao
ne pije vode više osim kod ..

.

pre 7 godina

Evo ovaj strucnjak koji prica o siromasnim potrosacima bi mogao to odmah da objasni i Nemcima, Francuzima i ostatku EU a onda i Kinezima, pa i Amerikancima koji svoje proizvode uveliko prodaju u Rusiji. Narocito da objasni glupim Nemcima kojima je Rusija jedno od glavnih izvoznih trzista.

kiza

pre 7 godina

Vozi Miško
Imam gas, sipam gorivo na pumpi, takodje svaki uredjaj koji imas ima nasto iz ruskih rudnika.
Ogromna vecina komunikacionih satelita je u orbiti ili zahvaljujuci ruskim motorima ili raketama ili kosmodromom.
Avioni za gasenje sumskih pozara su takodje iz Rusije.

komentraktor

pre 7 godina

Oj gluposti, beskonacna si! Kako ljudi mrsaju babe i zabe to ne mogu da verujem. Pa ti rusi su nam ubili jednog kneza, ugasili kraljevsku porodicu, ubili drugog kralja, izdali nas u ratu i prodali crvenima, izdavali su nas i nedavno kad nam je pomoc trebala a kao nisu nas bombardovali. Pa bolje da su nas bombardovali vise bi nas bilo. Ovako samo ostao san o bratskoj rusiji i nas saka jada. Izem ti ja tu pomoc. Izem ti takvog brata.

Manuel_Ferrara

pre 7 godina

@Vladimir Rolovic, tacno je da je rusko trziste odlicno (ali i nestabilno) jer im je srednja klasa izgradjena na staklenim nogama izvoza energenata od cega se finansira drzavni aparat. Moderne, efikasne privrede nema. Uvoze sve. Ali ruski kupac nece srpski smoki i soko stark cokoladu, vec pringles i milku. Stoga je prica o Rusiji kao neiskoriscenom raju srpske privrede obicna iluzija. Ono sto mi pravimo kupuje Bosanac, Crnogorac ili Slovenac a ne Rus.

realno

pre 7 godina

Srbija je kao Molder. Vecito trazi neku istinu, svi je sputavaju, a i iskoriscavaju za svoje interese. Koliko god se priblizi toj istini, uvale joj drugu kosku. tako do vecnosti...

neutralni felsh

pre 7 godina

Sve je tacno i bolno istinito. Jasno ocrtava Srbiju kao zbunjeno dete koje bi cas monolog, a cas recitaciju (sto rekli Nadrealisti).
(jasnovid, 10. maj 2016 23:26)

ne, nego "audicija" :)

EKV

pre 7 godina

Srbija je podigla optuznicu protiv Mire Markovic, Marka Milosevica, Bogoljuba Karica zbog raznih malverzacija kojima su OSTETILI SRBIJU I NAS, I TREBA DA IM SE SUDI! Ali "bratska Rusija" ih nece nikada isporuciti "bratskoj Srbiji", vec im je pruzila lagodan zivot u Moskvi. Kakvi su to "bratski odnosi"???

Brane212

pre 7 godina

"...Srbija mora znati da je Rusija "u proseku zemlja siromašnih potrošača"..."

Konstatacija od neprocenjive vrednosti - i potpuno tačna!
Još treba dodati "...i politike diktata!..." pa će slika biti zaokružena.
======================

Pa šta ? Pa i Kina je zemlja "u proseku siromašnih potrošača" pa se svi nešto g*ze tamo.

Nije baš da Srbija i ima šta da ponudi bogatim potrošačima...

Ruska plata je koliko znam, bitno veća od srpske.

Ing

pre 7 godina

@Vozi Misko:

Na jednoj liniji budimepstanskog metroa primetio sam plocicu iznad vrata vagona, sa natpisom "Сделано в СССР". Kasnije sam procitao da su im Rusi, odnosno Sovjeti, izgradili dve linije metroa. A slicno sam video i u Pragu 2003. Sovjeti su izgradili metroe i u Varsavi i Sofiji. Mnoge zemlje su sve do mozda pre 20 godina masovno koristile Anotonov avione za kargo letove. Antonov 124 je jedno vreme bio najveci kargo avion u svetu, da bi ga Boeing 747-8F pretekao, ali tek 2005. O kosmickom programu nema ni smisla govoriti, tehnologiju proizvodnje nekih komponenata NASA nikada nije osvojila, uprkos mnogim bezuspesnim pokusajima. Inace, nisam rusofil, ali neke cinjenice ipak ne mogu da se izbrisu.

natalija

pre 7 godina

@Brane 212
Ruski BDP po glavi je 25000 dolara, slovenacki 31000. Hrvati 21000, a mi 13500. Hajd mi reci sta je to prema nemackih 46000, holandskih 49000, americkih 55000 ili svajcarskih 58000? Je l to bogatstvo? Sta rusko kupujes danas? Auto iz nemacke, android iz Koreje, komp iz Amerike, dzins je americki, koka kola, muzika, filmovi. Sat iz svajcarske, dobro vino iz francuske, cvece iz Holandije, limuzina iz Ita ili Engleske. Sta Rusi imaju, objektivno, sem atomskih bombi i tenkova i aviona? Sta nude normalnom kupcu poput tebe ili mene?

lager

pre 7 godina

Rusija nas nije bombardovala i ako nemogu da nam pomognu a onda nas ne bi ni ubijali. Zapad je jedva docekao trenutak da nam baci bombe na glavu i zato mi nemamo sta da trazimo tamo. Oni su nam jasno rekli sta misle o nama '99 a i mnogo puta pre. Zapad se prema nama ponasa podmuklo i dok ima koristi od nas, dobri smo, a cim im ne trebamo, odma bombe na glavu. Hladnog su srca prema nama!

prof. Duduk

pre 7 godina

Na zapadu ne mozes da hodas od srpskih proizvoda, zapinjes za njih na svakom cosku.
Ozbiljno, sem Pionirovog medenog srca, rahatlokuma i napolitanki u Turskim prodavnicama nema ama bas nista iz Srbije. Toliko o nasim sansama i mogucnostima plasmana nasih proizvoda na zapadu. Nasa drzava i nasa privreda se pojavljuje samo kao korisnik kredita i veciti duznik.

Gradjanin Srbije

pre 7 godina

na zalost, Ameriku znamo odlicno
(bojan, 11. maj 2016 08:33)

Naravno.

U Americi zivi oko milion Srba,
a u Rusiji oko 50.000 zajedno sa sezonskim radnicima.

zbogom pameti

pre 7 godina

posto su siromasni ne mogu da kupe Lamborgini proizveden u Srbiji? Bravo Latinka!

P.S. "Nas" izvozni top proizvod je fiat od deset hiljada eura. A i nije bas nas

Zoran

pre 7 godina

I biće nam ovako u spoljnopolitičkim odnosima sve dok se uzdamo u "ljubav" i " bratstvo" .... koga u politici nema, nikada nije bilo, niti će biti. Meni komšiluk može biti fenomenalan ali moja porodica je na prvom mestu.

bobo

pre 7 godina

Ako zelimo cuvati vlastite posebnosti, put u Evropu veliki je izazov svim "nasim vrednostima"...

Sa druge strane Rusija je daleko pa na taj nacin ne smeta nasim iluzijama...

Fatamorgana ima i poeticnu stranu... (ako se zna da je fatamorgana)

predrag

pre 7 godina

ova tema je mnogo komplikovanija i zavisi sa koje strane gledate. I do koje dubine hocete da se vidi. Za one koji vole da se "brckaju u plicaku" neka poonove istoriju iz bilo cije knjige 1914-1918( 100 god prelaska vojske na Krf i Mojkpvacka bitka; period 1918-1941 vrlo lici po orijentaciji na trenutno nase stanje; 1941-1945; 1991-1995; zatim mart-jun 1999g. a dalje sve ostalo na celu sa haskim sudom- do danas.
Nemam nameru nikog i ni u sta da ubedjujem, treba cinjenice pogledati.
Osnovni srpski problem je sto nisu precizno postavljeni nacionalni interesi:
1) Dali mi hocemo da ostanemo Srbi Sloveni i praoslavni ????????????????????
i u kojim granicama je to realno....................
Dalje sve ostalo.......
Sta 30-40 miliona ubijenih i poginulih ima od toga sto su Nemci priznali zlocin....
Sve pljacke i stete koje su nam nanesene za ovih 100+ godina..

predrag

pre 7 godina

za sve posebno za Dipl.ing.
Moguce je da prodaja NISa nije najprofesionalnije uradjena i da smo mogli vise da dobijemo... ali Juzni tok nisu Rusi zaustavili nego Nemci i Amerikanci.. a dalje sami s Rusima prave Severni tok 2. Posto nismo dobili gasovo ,krajnji rezultat transakcije s NISom ja i ne mogu da sracunam ...
ali omo sto sigurno nije sporno da je Srbija pretrpewla stetu u NATO bombardovanju 300 milijardi dolara +/- 10 milijardi i to niko nema nameru da nesto nadoknadi...
"Slazem se, to ni blizu nije kako smo od Rusa opljackani"

bojan

pre 7 godina

ma sto bi izvozili u Rusiju, glupo je, super nam ide ovako...damo zapadnim firmama besplatno gradjevisko zemljiste i desetak hiljada po radnom mestu da bi za 200 evra proizvodili isto sto smo pravili u nasim fabrikama pre nego sto su ih srusili....i onda molimo Putina da te njihove proizvode izvozimo u Rusiju bez carine

Предраг Вулин

pre 7 godina

То је неко требао рећи Србима кад су се одлучили да руше Краљевину и да се као партизани боре за светски комунизам и СССР. Јесу ли је и тада/Русију/доживљавали искључиво фолклорно????