Utorak, 26.05.2015.

09:05

Rusi jedu brazilsku fetu, neće našu

Uprkos situaciji u kojoj su zbog sankcija EU Srbiji potpuno otvorena vrata na ruskom tržištu, izvoz u tu zemlju je u prvom kvartalu 2015. pao čak za 36 odsto.

Izvor: Blic

Rusi jedu brazilsku fetu, neæe našu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 8 godina

mozda zato sto nasa feta - nije feta!

prava feta se pravi od kozjeg i ovceg mleka!
(gistroman, 26. maj 2015 12:15)

Pravu FETU prave samo Grci, naziv je zaštićen pre više od 10 godina, i niko na svetu ne sme da ga koristi, receptura je tajna, naravno.

U politici i trgovini nema ljubavi! Svako gleda svoj interes, kao što je i normalno, pa tako i Rusi!

Kada ćemo mi početi to isto da radimo?

Nemačka je ratovala protiv cele Evrope, skoro, ali ti ratovi su PROŠLOST i krajnje je glupo i nezrelo pozivanje na nekadašnja neprijateljstva. Opšte je poznato da je Nemačka najviše uložila u Srbiju zadnjih 15 godina, za razliku od Rusije koja je darežljiva samo na praznim rečima!

Istina je i da Rusija nije stavila veto na sankcije Srbiji 92.', istina je da nam ničim nije pomogla 90-tih godina, istina je i da se povukla iz mirovnih snaga sa Kosova 99', iako su Srbi imali najviše poverenja u pravoslavnu "braću", tako da su u realnom životu rusofilske priče o prijateljstvu obična laž.

dragaN

pre 8 godina

5 tipova komentara u ovoj vesti:

a) Feta sir se pravi od kozijeg mleka.
b) Feta sir se pravi od ovčijeg mleka.
c) Čovek iz Rusije: šabačka feta prisutna svuda, brazilske nema nigde.
d) Srbi manite se Rusije.
e) Naš narod nije organizovan.

Kome da verujem?
(Darko (zaokružite tačne odgovore))

Ne znam od cega se pravi, ali mogu da ti kazem da je tacno da se sabacka feta prodaje u Rusiji. Ja zivim u Ukrajini, prodaje se i ovde, ali je dosta poskupela posto je ukrajinska grivna puno pala ot kada je poceo rat. Inace ukrajinci tu nasu brinzi slabo kupuju, takvi sireve oni jako malo jedu. U Rusiji sam bio nekoliko puta i video da se sir sabacke mlekare prodaje i u Rusiji, cak sam od nekoliko Rusa cuo da im se svidja i da je stalno kupuju. Pored sira, prodaje se i sirko i kajmak sabacke mlekare. E sad, kako to da sabacka mlekara moze da nadje kupce u Rusiji, a ostale nase mlekare (i ne samo mlekare), nisu sposobni da nadju kupce u Rusiji, pitajte direktore tih firmi. Od ostalih nasih proizvoda u Ukrajini nisam video nista. Jedno vreme su se prodavali Pionirovi proizvodi (bananice, medeno srce...), ali jako kratko. U odnosu na sve ostale prozivode u prodavnici, dizajn pakovanja je izgledao neverovatno bedno. Cak se nisu potrudili ni da prevedu pakovanje na ukrajinski, nego je preko pakovanja na srpskom, bila malecka deklaracija na ukrajinskom, a to ovde ne prolazi jer svi ostali uvozni proizvodi imaju kompletno pakovanje na ukrajinskom jeziku.

levac

pre 8 godina

Rusija kao i svaka druga drzava gleda samo svoj interes, bez obzira sa kojom drzavom trguje.I to je normalan odnos a sta ovde ljudi zaljubljenici u Rusiju ocekuju nije mi jasno.Nisu oni glupi kao nase rukovodstvo pa da rade protiv sopstvenih interesa.

smajli

pre 8 godina

Zamrzni našu "fetu", odmrzmi i probaj da jedeš. Vratila se u prvobitno stanje, prah, od čega je i nastala. Na većini proizvoda ne piše koločina mleka koje sadrži, već samo kalijumo, kalcijumi...

Darko (zaokružite tačne odgovore)

pre 8 godina

5 tipova komentara u ovoj vesti:

a) Feta sir se pravi od kozijeg mleka.
b) Feta sir se pravi od ovčijeg mleka.
c) Čovek iz Rusije: šabačka feta prisutna svuda, brazilske nema nigde.
d) Srbi manite se Rusije.
e) Naš narod nije organizovan.

Kome da verujem?

Deda Rale

pre 8 godina

Zadruge su postojale, zadruge su sistematski uništene zarad prodaje zemlje strancima i domaćim kriminalnim profiterima, logično da nemamo konkurentnu cenu. Tek nećemo imati.

advokat

pre 8 godina

Cisto sumljam da moze jeftinije da se proizvede od 2 evra za kg na veliko. Sem ako ovi nasi (provrednici) alavi ne prodaju po 10 evra jer im novca nikad dosta.

Iv.

pre 8 godina

Mozda zato sto mi ne proizvodimo fetu? Mislim, proizvodimo sir koji nazivamo feta, ali ima slicnosti sa fetom koliko i sa Mocarelom ili Halumi sirom...

Ja cak u Srbiji nikad nisam videla ni uvoznu fetu - ako neko zna gde 'prava' feta moze da se kupi, bilo bi lepo da podeli

seljadin

pre 8 godina

zapitajte se i zasto nam privreda nije konkurentna, i koji su likovi dobili milijarde evra vredne firme, kes, i nista nisu u stanju da naprave.

Ser bzzz...

pre 8 godina

"Srbija nema proizvod koji može da izveze"
To je pravi naslov ovog teksta. Ne može nam biti kriv Brazil, poslednje 3 decenije sistematski se unistava proizvodjač, poljoprivrednici ne mogu da opstanu zbog nekopntrolisanog uvoza, a preradjivači sa zastarelom tehnologijom nemaju šta da traže na tržištu.
Da bismo otišli van granica potrebno je da imamo proizvod, a sa ovakvim kamatnim stopama i uvozničkim lobijem možemo samo da prepakujemo tudje proizvode. Dok IH ne otkriju...

Aleksije

pre 8 godina

Можда је разлог лоше продаје фета сира његова цена ? Ево, ја купујем на пијаци Стари Ђерам бугарску фету за 288 динара по килограму јер наша кошта преко 450.

Ljutko

pre 8 godina

Ma, bratstvo na delu. Probudimo se već jednom i prestanimo sa očekivanjem da će nam neko nešto učiniti ili izaći u susret samo zato što to tako treba. Kao razmaženo derle razvedenih roditelja.

srdjan novi juzni front

pre 8 godina

Nisu Rusi ovce pa da ih sisamo i da im prodajemo proizvode zemalja EU kao nase.Feta je od vajkada grcki sir otkada je nas?mozda ocemo da prodamo rog za svecu kao sto FIAT nije srpski vec italijanski automobil,ko zna koliko smo jabuka prodali iz drugih zemalja,otkud nama tolika svinjetina,pa cak smo probali da im uvalimo italijanski kivi koji se kod nas ne proizvodi.

Udruzenje za gubljenje vremena

pre 8 godina

Otkud sad pa to? Tolko juce su pricali kako ce mo da hranimo EU i svet a sada ispada da nema MK, GR i TR jeli bi korenje (i ako to nije iskljuceno). Nema cipova, autobusa aviona. Hoce li se nasi eXperti dogovoriti sta nam je ciniti ili ce i dalje prepricavati svoje snove, a vreme prolazi.

mh

pre 8 godina

Pa noramlno kada se u Srbiji i ne proizvodi Feta. To sto nasi proizvodjaci zovu i prodaju pod imenom Feta je slani krvlji sir najnizeg kvaliteta.

Feta sir je koziji sir.

Lako je Srbe vuci za nos dvadesetak godina, prodavati im m za bubrege, u Rusiji to ne ide.

Shimipu

pre 8 godina

Pametni ljudi gledaju gde im je jeftinije, drugo nemaju kontakt sa lopovima koji probaju da im uvale sve i svasta. Mi kad shvatimo kolka smo banana drzava mozda nam bude i bolje.

Brutus

pre 8 godina

A kako milite da konkurišete? Srpski seljak ima par krava loše sorte i od nje očekuje par stotina evra godišnje u mleku, siru i teletu. Argentinski gaučos ima par hiljada krava i zadovoljan je sa par desetina evra zarade po kravi. Italijanski voćar ima par hektara, ali je član super zadruge od par desetina hiljada hektara i ljudi. U oba slučaja igra velikih brojki: miska nabavna cena svega, jeftiniji finalni proizvod i ogroman novac u opticaju. Mi svi funkcionišemo kao ariljski malinari:neću da uložim ni u mreže, ni u osiguranje, prskaću sa kineskim preparatima, kada je cena 2-3 eur onda je to "korektna cena", a kada je manja , hajmo da blokiramo puteve i to je jedina dobra organizacija u Srba. Naše proizvode niko neće zato što smo skuplji i lošiji od drugih, što pre shvatiimo i nešto promenimo bolje po nas. Nije tome kriv ni vučko, ni tito ni demokrate, nego naš mentalitet.

Llewelyn

pre 8 godina

Nema ljubavi u businessu. Mi smo uzasno nekonkutentni u svim granama gde dominira masovna proizvodnja. Mozemo da izvozimo samo software i maline jer ih tetko ko uzgaja.

Simon

pre 8 godina

Kako su samo majstorski iscimali naše proizvođače za količine. Taman smo prilagodili linije da štancuju kvalitetnu fetu u ogromnim količinama, kad ono - Brazil. A sada, prvo šta ćemo sa viškovima, drugo ponovo ćemo da prilagođavamo program, treće (par vesti niže) farmeri su počeli da gube i ono malo volje za proizvodnju mleka. I tako, jednim lakim prelaskom na Brazilsku fetu, naša mlečna industrija se zakucava prilično. Hvala baćuške, prijatno.

Dantjo - stranac u BG

pre 8 godina

"...pravi primer za to je feta sir koji Rusi sada nabavljaju iz Južne Amerike, Brazila i drugih zemalja, po ceni po kojoj naši proizvođači ne mogu da konkurišu", 
Mogu i morace, nego su napravili medjusobne ilegalne sporazume u Srbiji, i drze najskuplje cene u Evropi. Carnex, Neoplanta, Zlatiborac, Matijevic, Yuhor skupi a kvalitet dno.

Alan Ford

pre 8 godina

Ekonomski zakoni su striktni...povlašten položaj u trgovini vodi padu efikasnosti proizvodnje i donosi kratkoročnu dobit...eh da imamo monopol za Rusiju, onda bi nam bilo lako jer tako kod nas poslujemo

m

pre 8 godina

pa nece ni rus da uzima nase frizidere i zamrzivace i "nasu tehniku", to bre ne vredi ni dzabe da im damo. a mi umesto da se okrenomo poljoprivredi jer je realno tu nasa najveca sansa mi i dalje pokusavamo sa onim u cemu nam ne ide.

moram da kazem il cu da puknem

pre 8 godina

pa neka je jedu. u ekonomiji postoji naziv kao sto je damping cena (oprostite ako sam pogresio koje slovo) to nije nista novo ali je delotvorno na kratke staze. nasa drzava je mogla tako nesto da uradi ali nazalost nije prepoznala ozbiljnost pa nasi proizvodjaci moraju da u cenu uracunaju sve namete dok ne dodje do ruskog rafa. rasim nije los covek ali morali bi na celu da imamo nekog mnogo brzeg i expeditivnijeg na tom mestu.

Mnogo mi sebe visoko drzimo

pre 8 godina

Ljubavi u trgovini, kao ni u politici, nema mesta.
Ako uopste i imamo nesto sto mozemo da izvezemo u Rusiju (sa aspekta cene i kvaliteta), kolicine su toliko MINIJATURNE za njihove uslove, da se nikom normalnom u Rusiji ne isplati da se bakce sa tim.
Dakle, ili cemo se zaista organizovati i ZAJEDNO proizvoditi neke normalne kolicine za izvoz ili od toga nema nista!

Rumpel Stickin

pre 8 godina

Nažalost mi više sa našim proizvodima nismo konkurentni ni na našem tržištu, šta tek reći za izvoz.Da li se neko zapitao zašto smo došli u situaciju da je jeftinije uvesti neke proizvode koji su jeftiniji od naših domaćih...tu nešto žestoko nije u redu.Zar je kod nas postalo normalno da je isplatljivije kupiti i uvesti iz inostranstva nego proizvesti, a da zaboravio sam pa mi još malo i nećemo proizvoditi NIŠTA...

Dalmos

pre 8 godina

Evropljani ce tek da spoznaju ovu surovu istinu. Rusi su po prirodi inertni, imali su dovoljno novca od prodaje resursa, i nisu mnogo brinuli odakle sta nabavljaju i po kojim cenama. Sankcije su ih naterale da otkriju druga trzista, ali i da konacno pokrenu svoju industriju u trenutku kada su im mnoge grane bile u izumiranju. Jednog dana kada se prica sa sankcijama zavrsi, postace jasno koliki su to deo ruskog trzista izgubile zemlje EU.

seljadin

pre 8 godina

privreda nam nije konkurentna, to je problem, nismo mi u stanju ni jednog fijata prodati u Rusiji, ko je bio tamo zna kakva se kola voze i kakva je konkurencija, ili prodavati luksuznu robu, ili jeftinu, a fijat nit je luksuzan nit je jeftin, nasa zemlja nema sta da trazi na tom trzistu.

Pantagruel

pre 8 godina

Баш ме занима како то ми икоме извозимо пасуљ, кад овде већ годинама нигде не можеш купити домаћи, него увозимо из Азербејџана, а и тај углавном кошта као килo меса што је тотално ван памети.

Kvaka Spuzic

pre 8 godina

Ko bre pise ovakve tekstove i kome je ovo potrebno! Zivim u Rusiji i nikad, ali nikad ni u jednoj prodavnici nisam video brazilski feta sir, ali zato nas iz sabacke mlekare ima u svakoj prodavnici i odlicno se prodaje.
Drugo, rublja je bila u padu okt, nov i dec prosle godine, a od tada je ojacala za 40%!!! Rusija je nasla nacina da zivim pod nazovi sankcijama i da se aklimatizuje na prilike.
Ovdasnje prodavnice, u odnosu na period od pre recimo 2 godine, vrve od nasih proizvoda. Posebno je primetna sve veca kolicina svezeg voca iz Srbije. Slazem se da bi sve to moglo i bolje, s obzirom na povoljnosti koje imamo trgovinskim sporazumom sa Rusijom i tim "sankcijama" zapada prema njima, ali za ipak nedovoljnu trgovinsku razmenu smo najvise mi sami krivi.
Dve stvari su tu kljucne, jedna je da je rusko trziste postalo nesto sto zahteva kvalitet, nije kao nekad da ovde mozes da prodas sve sto hoces, jer niceg nema. Sad ima svega i prolazi samo kvalitet i dobra cena, a njihova merila kvaliteta su se izuzetno podigla.
Drugi nas veliki problem su ljudi koji sede po privrednim komorama i koji te poslove treba da ostvare. Kad bi videli face koje imaju te pozicije recimo u nasoj privrednoj komori u Moskvi, sve bi vam bilo jasno. To je jagnjeca brigada koja obitava po kafanama i koja nedozvoljava da ovde ijedan posao prodje bez njihovih debelih licnih procenata, a trebalo bi da zastupaju drzavne interese.

Mladen Mladenovic

pre 8 godina

Ne vidim nikakvu nelogičnost u ovim trendovima. Kao prvo, Rusija, koja je pod sankcijama, a cilj tih sannkcija je da se privreda Rusije uništi i stanovništvo dovede na nivo bede, posle čega su izvodljivi i najprljaviji scenariji, mora restriktivno da uvozi robu iz inostranstva a, kao drugo, možda je brazilski feta sir kvalitetniji i jeftiniji od našeg? Kada naš narod shvati da mora da se proizvodi više i jeftinije možda će se i naša privreda oporaviti i krenuti nekim stabilnijim stazama. Ne može da se živi od 100 kilograma sira ili stotinak jaja, kako očekuje prosečan srpski proizvodjač.

Sa 22 si tropa

pre 8 godina

Naši proizvodjači nisu kadri igde u svetu da budu konkurentni.
Ali zato, kada treba da se "dere" domaće stanovništvo, onda su organizovani u monopole i kartele.
Toliko o sposobnosti srpskih privrednika i bizMismena...

Sa 22 si tropa

pre 8 godina

Naši proizvodjači nisu kadri igde u svetu da budu konkurentni.
Ali zato, kada treba da se "dere" domaće stanovništvo, onda su organizovani u monopole i kartele.
Toliko o sposobnosti srpskih privrednika i bizMismena...

Brutus

pre 8 godina

A kako milite da konkurišete? Srpski seljak ima par krava loše sorte i od nje očekuje par stotina evra godišnje u mleku, siru i teletu. Argentinski gaučos ima par hiljada krava i zadovoljan je sa par desetina evra zarade po kravi. Italijanski voćar ima par hektara, ali je član super zadruge od par desetina hiljada hektara i ljudi. U oba slučaja igra velikih brojki: miska nabavna cena svega, jeftiniji finalni proizvod i ogroman novac u opticaju. Mi svi funkcionišemo kao ariljski malinari:neću da uložim ni u mreže, ni u osiguranje, prskaću sa kineskim preparatima, kada je cena 2-3 eur onda je to "korektna cena", a kada je manja , hajmo da blokiramo puteve i to je jedina dobra organizacija u Srba. Naše proizvode niko neće zato što smo skuplji i lošiji od drugih, što pre shvatiimo i nešto promenimo bolje po nas. Nije tome kriv ni vučko, ni tito ni demokrate, nego naš mentalitet.

Kvaka Spuzic

pre 8 godina

Ko bre pise ovakve tekstove i kome je ovo potrebno! Zivim u Rusiji i nikad, ali nikad ni u jednoj prodavnici nisam video brazilski feta sir, ali zato nas iz sabacke mlekare ima u svakoj prodavnici i odlicno se prodaje.
Drugo, rublja je bila u padu okt, nov i dec prosle godine, a od tada je ojacala za 40%!!! Rusija je nasla nacina da zivim pod nazovi sankcijama i da se aklimatizuje na prilike.
Ovdasnje prodavnice, u odnosu na period od pre recimo 2 godine, vrve od nasih proizvoda. Posebno je primetna sve veca kolicina svezeg voca iz Srbije. Slazem se da bi sve to moglo i bolje, s obzirom na povoljnosti koje imamo trgovinskim sporazumom sa Rusijom i tim "sankcijama" zapada prema njima, ali za ipak nedovoljnu trgovinsku razmenu smo najvise mi sami krivi.
Dve stvari su tu kljucne, jedna je da je rusko trziste postalo nesto sto zahteva kvalitet, nije kao nekad da ovde mozes da prodas sve sto hoces, jer niceg nema. Sad ima svega i prolazi samo kvalitet i dobra cena, a njihova merila kvaliteta su se izuzetno podigla.
Drugi nas veliki problem su ljudi koji sede po privrednim komorama i koji te poslove treba da ostvare. Kad bi videli face koje imaju te pozicije recimo u nasoj privrednoj komori u Moskvi, sve bi vam bilo jasno. To je jagnjeca brigada koja obitava po kafanama i koja nedozvoljava da ovde ijedan posao prodje bez njihovih debelih licnih procenata, a trebalo bi da zastupaju drzavne interese.

mh

pre 8 godina

Pa noramlno kada se u Srbiji i ne proizvodi Feta. To sto nasi proizvodjaci zovu i prodaju pod imenom Feta je slani krvlji sir najnizeg kvaliteta.

Feta sir je koziji sir.

Lako je Srbe vuci za nos dvadesetak godina, prodavati im m za bubrege, u Rusiji to ne ide.

Dantjo - stranac u BG

pre 8 godina

"...pravi primer za to je feta sir koji Rusi sada nabavljaju iz Južne Amerike, Brazila i drugih zemalja, po ceni po kojoj naši proizvođači ne mogu da konkurišu", 
Mogu i morace, nego su napravili medjusobne ilegalne sporazume u Srbiji, i drze najskuplje cene u Evropi. Carnex, Neoplanta, Zlatiborac, Matijevic, Yuhor skupi a kvalitet dno.

Pantagruel

pre 8 godina

Баш ме занима како то ми икоме извозимо пасуљ, кад овде већ годинама нигде не можеш купити домаћи, него увозимо из Азербејџана, а и тај углавном кошта као килo меса што је тотално ван памети.

Shimipu

pre 8 godina

Pametni ljudi gledaju gde im je jeftinije, drugo nemaju kontakt sa lopovima koji probaju da im uvale sve i svasta. Mi kad shvatimo kolka smo banana drzava mozda nam bude i bolje.

Aleksije

pre 8 godina

Можда је разлог лоше продаје фета сира његова цена ? Ево, ја купујем на пијаци Стари Ђерам бугарску фету за 288 динара по килограму јер наша кошта преко 450.

Ser bzzz...

pre 8 godina

"Srbija nema proizvod koji može da izveze"
To je pravi naslov ovog teksta. Ne može nam biti kriv Brazil, poslednje 3 decenije sistematski se unistava proizvodjač, poljoprivrednici ne mogu da opstanu zbog nekopntrolisanog uvoza, a preradjivači sa zastarelom tehnologijom nemaju šta da traže na tržištu.
Da bismo otišli van granica potrebno je da imamo proizvod, a sa ovakvim kamatnim stopama i uvozničkim lobijem možemo samo da prepakujemo tudje proizvode. Dok IH ne otkriju...

Llewelyn

pre 8 godina

Nema ljubavi u businessu. Mi smo uzasno nekonkutentni u svim granama gde dominira masovna proizvodnja. Mozemo da izvozimo samo software i maline jer ih tetko ko uzgaja.

Udruzenje za gubljenje vremena

pre 8 godina

Otkud sad pa to? Tolko juce su pricali kako ce mo da hranimo EU i svet a sada ispada da nema MK, GR i TR jeli bi korenje (i ako to nije iskljuceno). Nema cipova, autobusa aviona. Hoce li se nasi eXperti dogovoriti sta nam je ciniti ili ce i dalje prepricavati svoje snove, a vreme prolazi.

Mnogo mi sebe visoko drzimo

pre 8 godina

Ljubavi u trgovini, kao ni u politici, nema mesta.
Ako uopste i imamo nesto sto mozemo da izvezemo u Rusiju (sa aspekta cene i kvaliteta), kolicine su toliko MINIJATURNE za njihove uslove, da se nikom normalnom u Rusiji ne isplati da se bakce sa tim.
Dakle, ili cemo se zaista organizovati i ZAJEDNO proizvoditi neke normalne kolicine za izvoz ili od toga nema nista!

Ljutko

pre 8 godina

Ma, bratstvo na delu. Probudimo se već jednom i prestanimo sa očekivanjem da će nam neko nešto učiniti ili izaći u susret samo zato što to tako treba. Kao razmaženo derle razvedenih roditelja.

m

pre 8 godina

pa nece ni rus da uzima nase frizidere i zamrzivace i "nasu tehniku", to bre ne vredi ni dzabe da im damo. a mi umesto da se okrenomo poljoprivredi jer je realno tu nasa najveca sansa mi i dalje pokusavamo sa onim u cemu nam ne ide.

srdjan novi juzni front

pre 8 godina

Nisu Rusi ovce pa da ih sisamo i da im prodajemo proizvode zemalja EU kao nase.Feta je od vajkada grcki sir otkada je nas?mozda ocemo da prodamo rog za svecu kao sto FIAT nije srpski vec italijanski automobil,ko zna koliko smo jabuka prodali iz drugih zemalja,otkud nama tolika svinjetina,pa cak smo probali da im uvalimo italijanski kivi koji se kod nas ne proizvodi.

Iv.

pre 8 godina

Mozda zato sto mi ne proizvodimo fetu? Mislim, proizvodimo sir koji nazivamo feta, ali ima slicnosti sa fetom koliko i sa Mocarelom ili Halumi sirom...

Ja cak u Srbiji nikad nisam videla ni uvoznu fetu - ako neko zna gde 'prava' feta moze da se kupi, bilo bi lepo da podeli

smajli

pre 8 godina

Zamrzni našu "fetu", odmrzmi i probaj da jedeš. Vratila se u prvobitno stanje, prah, od čega je i nastala. Na većini proizvoda ne piše koločina mleka koje sadrži, već samo kalijumo, kalcijumi...

Rumpel Stickin

pre 8 godina

Nažalost mi više sa našim proizvodima nismo konkurentni ni na našem tržištu, šta tek reći za izvoz.Da li se neko zapitao zašto smo došli u situaciju da je jeftinije uvesti neke proizvode koji su jeftiniji od naših domaćih...tu nešto žestoko nije u redu.Zar je kod nas postalo normalno da je isplatljivije kupiti i uvesti iz inostranstva nego proizvesti, a da zaboravio sam pa mi još malo i nećemo proizvoditi NIŠTA...

Dalmos

pre 8 godina

Evropljani ce tek da spoznaju ovu surovu istinu. Rusi su po prirodi inertni, imali su dovoljno novca od prodaje resursa, i nisu mnogo brinuli odakle sta nabavljaju i po kojim cenama. Sankcije su ih naterale da otkriju druga trzista, ali i da konacno pokrenu svoju industriju u trenutku kada su im mnoge grane bile u izumiranju. Jednog dana kada se prica sa sankcijama zavrsi, postace jasno koliki su to deo ruskog trzista izgubile zemlje EU.

Deda Rale

pre 8 godina

Zadruge su postojale, zadruge su sistematski uništene zarad prodaje zemlje strancima i domaćim kriminalnim profiterima, logično da nemamo konkurentnu cenu. Tek nećemo imati.

seljadin

pre 8 godina

zapitajte se i zasto nam privreda nije konkurentna, i koji su likovi dobili milijarde evra vredne firme, kes, i nista nisu u stanju da naprave.

seljadin

pre 8 godina

privreda nam nije konkurentna, to je problem, nismo mi u stanju ni jednog fijata prodati u Rusiji, ko je bio tamo zna kakva se kola voze i kakva je konkurencija, ili prodavati luksuznu robu, ili jeftinu, a fijat nit je luksuzan nit je jeftin, nasa zemlja nema sta da trazi na tom trzistu.

Mladen Mladenovic

pre 8 godina

Ne vidim nikakvu nelogičnost u ovim trendovima. Kao prvo, Rusija, koja je pod sankcijama, a cilj tih sannkcija je da se privreda Rusije uništi i stanovništvo dovede na nivo bede, posle čega su izvodljivi i najprljaviji scenariji, mora restriktivno da uvozi robu iz inostranstva a, kao drugo, možda je brazilski feta sir kvalitetniji i jeftiniji od našeg? Kada naš narod shvati da mora da se proizvodi više i jeftinije možda će se i naša privreda oporaviti i krenuti nekim stabilnijim stazama. Ne može da se živi od 100 kilograma sira ili stotinak jaja, kako očekuje prosečan srpski proizvodjač.

Alan Ford

pre 8 godina

Ekonomski zakoni su striktni...povlašten položaj u trgovini vodi padu efikasnosti proizvodnje i donosi kratkoročnu dobit...eh da imamo monopol za Rusiju, onda bi nam bilo lako jer tako kod nas poslujemo

advokat

pre 8 godina

Cisto sumljam da moze jeftinije da se proizvede od 2 evra za kg na veliko. Sem ako ovi nasi (provrednici) alavi ne prodaju po 10 evra jer im novca nikad dosta.

Simon

pre 8 godina

Kako su samo majstorski iscimali naše proizvođače za količine. Taman smo prilagodili linije da štancuju kvalitetnu fetu u ogromnim količinama, kad ono - Brazil. A sada, prvo šta ćemo sa viškovima, drugo ponovo ćemo da prilagođavamo program, treće (par vesti niže) farmeri su počeli da gube i ono malo volje za proizvodnju mleka. I tako, jednim lakim prelaskom na Brazilsku fetu, naša mlečna industrija se zakucava prilično. Hvala baćuške, prijatno.

Darko (zaokružite tačne odgovore)

pre 8 godina

5 tipova komentara u ovoj vesti:

a) Feta sir se pravi od kozijeg mleka.
b) Feta sir se pravi od ovčijeg mleka.
c) Čovek iz Rusije: šabačka feta prisutna svuda, brazilske nema nigde.
d) Srbi manite se Rusije.
e) Naš narod nije organizovan.

Kome da verujem?

moram da kazem il cu da puknem

pre 8 godina

pa neka je jedu. u ekonomiji postoji naziv kao sto je damping cena (oprostite ako sam pogresio koje slovo) to nije nista novo ali je delotvorno na kratke staze. nasa drzava je mogla tako nesto da uradi ali nazalost nije prepoznala ozbiljnost pa nasi proizvodjaci moraju da u cenu uracunaju sve namete dok ne dodje do ruskog rafa. rasim nije los covek ali morali bi na celu da imamo nekog mnogo brzeg i expeditivnijeg na tom mestu.

levac

pre 8 godina

Rusija kao i svaka druga drzava gleda samo svoj interes, bez obzira sa kojom drzavom trguje.I to je normalan odnos a sta ovde ljudi zaljubljenici u Rusiju ocekuju nije mi jasno.Nisu oni glupi kao nase rukovodstvo pa da rade protiv sopstvenih interesa.

dragaN

pre 8 godina

5 tipova komentara u ovoj vesti:

a) Feta sir se pravi od kozijeg mleka.
b) Feta sir se pravi od ovčijeg mleka.
c) Čovek iz Rusije: šabačka feta prisutna svuda, brazilske nema nigde.
d) Srbi manite se Rusije.
e) Naš narod nije organizovan.

Kome da verujem?
(Darko (zaokružite tačne odgovore))

Ne znam od cega se pravi, ali mogu da ti kazem da je tacno da se sabacka feta prodaje u Rusiji. Ja zivim u Ukrajini, prodaje se i ovde, ali je dosta poskupela posto je ukrajinska grivna puno pala ot kada je poceo rat. Inace ukrajinci tu nasu brinzi slabo kupuju, takvi sireve oni jako malo jedu. U Rusiji sam bio nekoliko puta i video da se sir sabacke mlekare prodaje i u Rusiji, cak sam od nekoliko Rusa cuo da im se svidja i da je stalno kupuju. Pored sira, prodaje se i sirko i kajmak sabacke mlekare. E sad, kako to da sabacka mlekara moze da nadje kupce u Rusiji, a ostale nase mlekare (i ne samo mlekare), nisu sposobni da nadju kupce u Rusiji, pitajte direktore tih firmi. Od ostalih nasih proizvoda u Ukrajini nisam video nista. Jedno vreme su se prodavali Pionirovi proizvodi (bananice, medeno srce...), ali jako kratko. U odnosu na sve ostale prozivode u prodavnici, dizajn pakovanja je izgledao neverovatno bedno. Cak se nisu potrudili ni da prevedu pakovanje na ukrajinski, nego je preko pakovanja na srpskom, bila malecka deklaracija na ukrajinskom, a to ovde ne prolazi jer svi ostali uvozni proizvodi imaju kompletno pakovanje na ukrajinskom jeziku.

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 8 godina

mozda zato sto nasa feta - nije feta!

prava feta se pravi od kozjeg i ovceg mleka!
(gistroman, 26. maj 2015 12:15)

Pravu FETU prave samo Grci, naziv je zaštićen pre više od 10 godina, i niko na svetu ne sme da ga koristi, receptura je tajna, naravno.

U politici i trgovini nema ljubavi! Svako gleda svoj interes, kao što je i normalno, pa tako i Rusi!

Kada ćemo mi početi to isto da radimo?

Nemačka je ratovala protiv cele Evrope, skoro, ali ti ratovi su PROŠLOST i krajnje je glupo i nezrelo pozivanje na nekadašnja neprijateljstva. Opšte je poznato da je Nemačka najviše uložila u Srbiju zadnjih 15 godina, za razliku od Rusije koja je darežljiva samo na praznim rečima!

Istina je i da Rusija nije stavila veto na sankcije Srbiji 92.', istina je da nam ničim nije pomogla 90-tih godina, istina je i da se povukla iz mirovnih snaga sa Kosova 99', iako su Srbi imali najviše poverenja u pravoslavnu "braću", tako da su u realnom životu rusofilske priče o prijateljstvu obična laž.

Simon

pre 8 godina

Kako su samo majstorski iscimali naše proizvođače za količine. Taman smo prilagodili linije da štancuju kvalitetnu fetu u ogromnim količinama, kad ono - Brazil. A sada, prvo šta ćemo sa viškovima, drugo ponovo ćemo da prilagođavamo program, treće (par vesti niže) farmeri su počeli da gube i ono malo volje za proizvodnju mleka. I tako, jednim lakim prelaskom na Brazilsku fetu, naša mlečna industrija se zakucava prilično. Hvala baćuške, prijatno.

Ljutko

pre 8 godina

Ma, bratstvo na delu. Probudimo se već jednom i prestanimo sa očekivanjem da će nam neko nešto učiniti ili izaći u susret samo zato što to tako treba. Kao razmaženo derle razvedenih roditelja.

Dalmos

pre 8 godina

Evropljani ce tek da spoznaju ovu surovu istinu. Rusi su po prirodi inertni, imali su dovoljno novca od prodaje resursa, i nisu mnogo brinuli odakle sta nabavljaju i po kojim cenama. Sankcije su ih naterale da otkriju druga trzista, ali i da konacno pokrenu svoju industriju u trenutku kada su im mnoge grane bile u izumiranju. Jednog dana kada se prica sa sankcijama zavrsi, postace jasno koliki su to deo ruskog trzista izgubile zemlje EU.

Mladen Mladenovic

pre 8 godina

Ne vidim nikakvu nelogičnost u ovim trendovima. Kao prvo, Rusija, koja je pod sankcijama, a cilj tih sannkcija je da se privreda Rusije uništi i stanovništvo dovede na nivo bede, posle čega su izvodljivi i najprljaviji scenariji, mora restriktivno da uvozi robu iz inostranstva a, kao drugo, možda je brazilski feta sir kvalitetniji i jeftiniji od našeg? Kada naš narod shvati da mora da se proizvodi više i jeftinije možda će se i naša privreda oporaviti i krenuti nekim stabilnijim stazama. Ne može da se živi od 100 kilograma sira ili stotinak jaja, kako očekuje prosečan srpski proizvodjač.

srdjan novi juzni front

pre 8 godina

Nisu Rusi ovce pa da ih sisamo i da im prodajemo proizvode zemalja EU kao nase.Feta je od vajkada grcki sir otkada je nas?mozda ocemo da prodamo rog za svecu kao sto FIAT nije srpski vec italijanski automobil,ko zna koliko smo jabuka prodali iz drugih zemalja,otkud nama tolika svinjetina,pa cak smo probali da im uvalimo italijanski kivi koji se kod nas ne proizvodi.

Aleksije

pre 8 godina

Можда је разлог лоше продаје фета сира његова цена ? Ево, ја купујем на пијаци Стари Ђерам бугарску фету за 288 динара по килограму јер наша кошта преко 450.

Kvaka Spuzic

pre 8 godina

Ko bre pise ovakve tekstove i kome je ovo potrebno! Zivim u Rusiji i nikad, ali nikad ni u jednoj prodavnici nisam video brazilski feta sir, ali zato nas iz sabacke mlekare ima u svakoj prodavnici i odlicno se prodaje.
Drugo, rublja je bila u padu okt, nov i dec prosle godine, a od tada je ojacala za 40%!!! Rusija je nasla nacina da zivim pod nazovi sankcijama i da se aklimatizuje na prilike.
Ovdasnje prodavnice, u odnosu na period od pre recimo 2 godine, vrve od nasih proizvoda. Posebno je primetna sve veca kolicina svezeg voca iz Srbije. Slazem se da bi sve to moglo i bolje, s obzirom na povoljnosti koje imamo trgovinskim sporazumom sa Rusijom i tim "sankcijama" zapada prema njima, ali za ipak nedovoljnu trgovinsku razmenu smo najvise mi sami krivi.
Dve stvari su tu kljucne, jedna je da je rusko trziste postalo nesto sto zahteva kvalitet, nije kao nekad da ovde mozes da prodas sve sto hoces, jer niceg nema. Sad ima svega i prolazi samo kvalitet i dobra cena, a njihova merila kvaliteta su se izuzetno podigla.
Drugi nas veliki problem su ljudi koji sede po privrednim komorama i koji te poslove treba da ostvare. Kad bi videli face koje imaju te pozicije recimo u nasoj privrednoj komori u Moskvi, sve bi vam bilo jasno. To je jagnjeca brigada koja obitava po kafanama i koja nedozvoljava da ovde ijedan posao prodje bez njihovih debelih licnih procenata, a trebalo bi da zastupaju drzavne interese.

mh

pre 8 godina

Pa noramlno kada se u Srbiji i ne proizvodi Feta. To sto nasi proizvodjaci zovu i prodaju pod imenom Feta je slani krvlji sir najnizeg kvaliteta.

Feta sir je koziji sir.

Lako je Srbe vuci za nos dvadesetak godina, prodavati im m za bubrege, u Rusiji to ne ide.

m

pre 8 godina

pa nece ni rus da uzima nase frizidere i zamrzivace i "nasu tehniku", to bre ne vredi ni dzabe da im damo. a mi umesto da se okrenomo poljoprivredi jer je realno tu nasa najveca sansa mi i dalje pokusavamo sa onim u cemu nam ne ide.

Sa 22 si tropa

pre 8 godina

Naši proizvodjači nisu kadri igde u svetu da budu konkurentni.
Ali zato, kada treba da se "dere" domaće stanovništvo, onda su organizovani u monopole i kartele.
Toliko o sposobnosti srpskih privrednika i bizMismena...

advokat

pre 8 godina

Cisto sumljam da moze jeftinije da se proizvede od 2 evra za kg na veliko. Sem ako ovi nasi (provrednici) alavi ne prodaju po 10 evra jer im novca nikad dosta.

Brutus

pre 8 godina

A kako milite da konkurišete? Srpski seljak ima par krava loše sorte i od nje očekuje par stotina evra godišnje u mleku, siru i teletu. Argentinski gaučos ima par hiljada krava i zadovoljan je sa par desetina evra zarade po kravi. Italijanski voćar ima par hektara, ali je član super zadruge od par desetina hiljada hektara i ljudi. U oba slučaja igra velikih brojki: miska nabavna cena svega, jeftiniji finalni proizvod i ogroman novac u opticaju. Mi svi funkcionišemo kao ariljski malinari:neću da uložim ni u mreže, ni u osiguranje, prskaću sa kineskim preparatima, kada je cena 2-3 eur onda je to "korektna cena", a kada je manja , hajmo da blokiramo puteve i to je jedina dobra organizacija u Srba. Naše proizvode niko neće zato što smo skuplji i lošiji od drugih, što pre shvatiimo i nešto promenimo bolje po nas. Nije tome kriv ni vučko, ni tito ni demokrate, nego naš mentalitet.

Iv.

pre 8 godina

Mozda zato sto mi ne proizvodimo fetu? Mislim, proizvodimo sir koji nazivamo feta, ali ima slicnosti sa fetom koliko i sa Mocarelom ili Halumi sirom...

Ja cak u Srbiji nikad nisam videla ni uvoznu fetu - ako neko zna gde 'prava' feta moze da se kupi, bilo bi lepo da podeli

moram da kazem il cu da puknem

pre 8 godina

pa neka je jedu. u ekonomiji postoji naziv kao sto je damping cena (oprostite ako sam pogresio koje slovo) to nije nista novo ali je delotvorno na kratke staze. nasa drzava je mogla tako nesto da uradi ali nazalost nije prepoznala ozbiljnost pa nasi proizvodjaci moraju da u cenu uracunaju sve namete dok ne dodje do ruskog rafa. rasim nije los covek ali morali bi na celu da imamo nekog mnogo brzeg i expeditivnijeg na tom mestu.

seljadin

pre 8 godina

privreda nam nije konkurentna, to je problem, nismo mi u stanju ni jednog fijata prodati u Rusiji, ko je bio tamo zna kakva se kola voze i kakva je konkurencija, ili prodavati luksuznu robu, ili jeftinu, a fijat nit je luksuzan nit je jeftin, nasa zemlja nema sta da trazi na tom trzistu.

Dantjo - stranac u BG

pre 8 godina

"...pravi primer za to je feta sir koji Rusi sada nabavljaju iz Južne Amerike, Brazila i drugih zemalja, po ceni po kojoj naši proizvođači ne mogu da konkurišu", 
Mogu i morace, nego su napravili medjusobne ilegalne sporazume u Srbiji, i drze najskuplje cene u Evropi. Carnex, Neoplanta, Zlatiborac, Matijevic, Yuhor skupi a kvalitet dno.

Mnogo mi sebe visoko drzimo

pre 8 godina

Ljubavi u trgovini, kao ni u politici, nema mesta.
Ako uopste i imamo nesto sto mozemo da izvezemo u Rusiju (sa aspekta cene i kvaliteta), kolicine su toliko MINIJATURNE za njihove uslove, da se nikom normalnom u Rusiji ne isplati da se bakce sa tim.
Dakle, ili cemo se zaista organizovati i ZAJEDNO proizvoditi neke normalne kolicine za izvoz ili od toga nema nista!

Ser bzzz...

pre 8 godina

"Srbija nema proizvod koji može da izveze"
To je pravi naslov ovog teksta. Ne može nam biti kriv Brazil, poslednje 3 decenije sistematski se unistava proizvodjač, poljoprivrednici ne mogu da opstanu zbog nekopntrolisanog uvoza, a preradjivači sa zastarelom tehnologijom nemaju šta da traže na tržištu.
Da bismo otišli van granica potrebno je da imamo proizvod, a sa ovakvim kamatnim stopama i uvozničkim lobijem možemo samo da prepakujemo tudje proizvode. Dok IH ne otkriju...

Deda Rale

pre 8 godina

Zadruge su postojale, zadruge su sistematski uništene zarad prodaje zemlje strancima i domaćim kriminalnim profiterima, logično da nemamo konkurentnu cenu. Tek nećemo imati.

Pantagruel

pre 8 godina

Баш ме занима како то ми икоме извозимо пасуљ, кад овде већ годинама нигде не можеш купити домаћи, него увозимо из Азербејџана, а и тај углавном кошта као килo меса што је тотално ван памети.

levac

pre 8 godina

Rusija kao i svaka druga drzava gleda samo svoj interes, bez obzira sa kojom drzavom trguje.I to je normalan odnos a sta ovde ljudi zaljubljenici u Rusiju ocekuju nije mi jasno.Nisu oni glupi kao nase rukovodstvo pa da rade protiv sopstvenih interesa.

bezimena kojoj su počeli da objavljuju komentare

pre 8 godina

mozda zato sto nasa feta - nije feta!

prava feta se pravi od kozjeg i ovceg mleka!
(gistroman, 26. maj 2015 12:15)

Pravu FETU prave samo Grci, naziv je zaštićen pre više od 10 godina, i niko na svetu ne sme da ga koristi, receptura je tajna, naravno.

U politici i trgovini nema ljubavi! Svako gleda svoj interes, kao što je i normalno, pa tako i Rusi!

Kada ćemo mi početi to isto da radimo?

Nemačka je ratovala protiv cele Evrope, skoro, ali ti ratovi su PROŠLOST i krajnje je glupo i nezrelo pozivanje na nekadašnja neprijateljstva. Opšte je poznato da je Nemačka najviše uložila u Srbiju zadnjih 15 godina, za razliku od Rusije koja je darežljiva samo na praznim rečima!

Istina je i da Rusija nije stavila veto na sankcije Srbiji 92.', istina je da nam ničim nije pomogla 90-tih godina, istina je i da se povukla iz mirovnih snaga sa Kosova 99', iako su Srbi imali najviše poverenja u pravoslavnu "braću", tako da su u realnom životu rusofilske priče o prijateljstvu obična laž.

Alan Ford

pre 8 godina

Ekonomski zakoni su striktni...povlašten položaj u trgovini vodi padu efikasnosti proizvodnje i donosi kratkoročnu dobit...eh da imamo monopol za Rusiju, onda bi nam bilo lako jer tako kod nas poslujemo

Llewelyn

pre 8 godina

Nema ljubavi u businessu. Mi smo uzasno nekonkutentni u svim granama gde dominira masovna proizvodnja. Mozemo da izvozimo samo software i maline jer ih tetko ko uzgaja.

Shimipu

pre 8 godina

Pametni ljudi gledaju gde im je jeftinije, drugo nemaju kontakt sa lopovima koji probaju da im uvale sve i svasta. Mi kad shvatimo kolka smo banana drzava mozda nam bude i bolje.

smajli

pre 8 godina

Zamrzni našu "fetu", odmrzmi i probaj da jedeš. Vratila se u prvobitno stanje, prah, od čega je i nastala. Na većini proizvoda ne piše koločina mleka koje sadrži, već samo kalijumo, kalcijumi...

Udruzenje za gubljenje vremena

pre 8 godina

Otkud sad pa to? Tolko juce su pricali kako ce mo da hranimo EU i svet a sada ispada da nema MK, GR i TR jeli bi korenje (i ako to nije iskljuceno). Nema cipova, autobusa aviona. Hoce li se nasi eXperti dogovoriti sta nam je ciniti ili ce i dalje prepricavati svoje snove, a vreme prolazi.

dragaN

pre 8 godina

5 tipova komentara u ovoj vesti:

a) Feta sir se pravi od kozijeg mleka.
b) Feta sir se pravi od ovčijeg mleka.
c) Čovek iz Rusije: šabačka feta prisutna svuda, brazilske nema nigde.
d) Srbi manite se Rusije.
e) Naš narod nije organizovan.

Kome da verujem?
(Darko (zaokružite tačne odgovore))

Ne znam od cega se pravi, ali mogu da ti kazem da je tacno da se sabacka feta prodaje u Rusiji. Ja zivim u Ukrajini, prodaje se i ovde, ali je dosta poskupela posto je ukrajinska grivna puno pala ot kada je poceo rat. Inace ukrajinci tu nasu brinzi slabo kupuju, takvi sireve oni jako malo jedu. U Rusiji sam bio nekoliko puta i video da se sir sabacke mlekare prodaje i u Rusiji, cak sam od nekoliko Rusa cuo da im se svidja i da je stalno kupuju. Pored sira, prodaje se i sirko i kajmak sabacke mlekare. E sad, kako to da sabacka mlekara moze da nadje kupce u Rusiji, a ostale nase mlekare (i ne samo mlekare), nisu sposobni da nadju kupce u Rusiji, pitajte direktore tih firmi. Od ostalih nasih proizvoda u Ukrajini nisam video nista. Jedno vreme su se prodavali Pionirovi proizvodi (bananice, medeno srce...), ali jako kratko. U odnosu na sve ostale prozivode u prodavnici, dizajn pakovanja je izgledao neverovatno bedno. Cak se nisu potrudili ni da prevedu pakovanje na ukrajinski, nego je preko pakovanja na srpskom, bila malecka deklaracija na ukrajinskom, a to ovde ne prolazi jer svi ostali uvozni proizvodi imaju kompletno pakovanje na ukrajinskom jeziku.

Rumpel Stickin

pre 8 godina

Nažalost mi više sa našim proizvodima nismo konkurentni ni na našem tržištu, šta tek reći za izvoz.Da li se neko zapitao zašto smo došli u situaciju da je jeftinije uvesti neke proizvode koji su jeftiniji od naših domaćih...tu nešto žestoko nije u redu.Zar je kod nas postalo normalno da je isplatljivije kupiti i uvesti iz inostranstva nego proizvesti, a da zaboravio sam pa mi još malo i nećemo proizvoditi NIŠTA...

seljadin

pre 8 godina

zapitajte se i zasto nam privreda nije konkurentna, i koji su likovi dobili milijarde evra vredne firme, kes, i nista nisu u stanju da naprave.

Darko (zaokružite tačne odgovore)

pre 8 godina

5 tipova komentara u ovoj vesti:

a) Feta sir se pravi od kozijeg mleka.
b) Feta sir se pravi od ovčijeg mleka.
c) Čovek iz Rusije: šabačka feta prisutna svuda, brazilske nema nigde.
d) Srbi manite se Rusije.
e) Naš narod nije organizovan.

Kome da verujem?