Subota, 30.08.2014.

14:16

Kako su se obogatili Evropljani?

Independent je objavio zanimljivu interaktivnu mapu najbogatijih Evropljana u svakoj državi kontinenta.

Izvor: B92

Kako su se obogatili Evropljani? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

73 Komentari

Sortiraj po:

dule

pre 9 godina

Ako su se oni obogatili pljackanjem, od cega su se obogatili Nemci, Skandinavci i ostali koji nisu imali kolonije za pljackanje? Svojim radom i trudom eto od cega. To je nesto sto je ovde misaona imenica.

Genghis Khan

pre 9 godina

Što se tiče Evropljana zapadnjaka osnovno bogatsvo su stekli najvećom pljačkom u istoriji, pljačkom Carigrada 1204 godine. Predpostavlja se da se u gradu nalazilo oko 30% svetskog bogatstva. Nadam se da će neko i njih ojaditi. (putnik samotnjak, 1. septembar 2014 04:20)

'Ajde, ne lupetaj! Cuj - "pretpostavlja se". Ko pretpostavlja? Evo, ja pretpostavljam da je trenutno najbogatiji covek na Zemlji - moj stric u Americi. Ja za njega ne znam, ali, on se mene, pretpostavljam, setio u testamentu. Ako je u Konstantinopolju bilo 30% svetskog bogatstva, koliko li je tek bilo u najvecem i najbogatijem gradu tog vremena - Bagdadu!? A koliko u najbogatijoj zemlji Sveta, onoj koja je upravljala svetskim finansijama, jer je zlato iz nje dolazilo (a to joj nije bilo jedino bogatstvo) - Maliju? Konacno, oni tvoji "zapadnjaci" koji su opljackali Carigrad - to je bila jedna jedina drzava, malte ne jedan jedini grad - Mletacka Republika. Sto ce reci da je, tehnicki gledano, sva ta srebrnina ostala u kuci. Jer, Venezia je, sve do tada, formalno jos uvek bila u sastavu Istocnog Rimskog Carstva. Malo su sredili neke racune s metropolom, a "Zapad" ih je gledao.

putnik samotnjak

pre 9 godina

Što se tiče Evropljana zapadnjaka osnovno bogatsvo su stekli najvećom pljačkom u istoriji, pljačkom Carigrada 1204 godine. Predpostavlja se da se u gradu nalazilo oko 30% svetskog bogatstva. Nadam se da će neko i njih ojaditi.

ni klot, ni frket

pre 9 godina

Obogatili su se jer im drzave nisu ratovale i bile unistavane. Nas su samo u poslednjih 100 godina 3 puta napadali a npr Svajcarska nije videla rata vec 200 godina zato su i bogatiji od nas. (zeljko, 30. avgust 2014 20:10)

Aha. Nemacka nije ratovala i nije bila unistavana. Ili Belgija (koja je u I Sv.Ratu prosla jos gore i od Srbije, a i u drugom su je malo jace vojske pregazile i bas se tamo najzesce tukle).

trojanski konjusar

pre 9 godina

Jel isto mislis da su vrijedni Kinezi koji su prvi pronasli barut imali moralno pravo da dodju u Evropu, pobiju pola nasih predaka, a ostale natjeraju da govore njihov jezik i prihvate njihovu kulturu? (Macak, 30. avgust 2014 23:50)

Kinezi se nisu ni najmanje ustrucavali (a ne ustrucavaju se ni danas) da tamo gde dodju pobiju koliko stignu, sve ostale nateraju da prihvate njihov jezik i kulturu i da smatraju kako na sve to imaju apsolutno moralno pravo. Medjutim, Kinezima je bilo ispod casti, nepojmljivo, da idu u Evropu, Ameriku (a mogli su, vrlo lako), ili bilo gde preko mora, jer im se podrazumevalo kako svi moraju k njima - oni su, Boze moj, Centar Sveta! Jos u doba industrijske revolucije u Engleskoj (dakle, ne tako davno) nije Engleska bila ni najbogatija, ni najmocnija, ni tehnoloski najnaprednija, a ni industrijski najrazvijenija zemlja Sveta. Nego Kina. Ubedljivo. Gore mozes procitati sta ih je upropastilo. A price o silnim genocidima, pljacki "citavih kontinenata"... da, bilo je i genocida i pljacki. (Kao da ih inace, bez kolonijalizma, nije bilo!) Ali, to su samo neke od stranica te istorije. Procitajte i druge! Ako je moguce - jednu po jednu. A ne sve u isti kos.

Ziveo Kralj Dragutin!

pre 9 godina

Kolonije???
Pa ko vam je braco Srbi branio da gradite brodove (doduse nemamo izlaz na more ali smo mogli da se bijemo sa domacima i da im otmemo), osvajate kolonije, pljackate i danas zivite ko ljudi. Shvatite vec jednom: od toga se ne zivi dobro stotinama godina. Koliko god da opljackas , jednog dana se to potrosi. Ima jedna vrlo nemila stavka na tom zapadu koja se nasem narodu (cak i dugogodisnjim koji zive na zapadu) ne svidja, a to je :rad , rad , rad i odgovornost u obavljanju posla. Hocete li da znate mentalitet naroda: sedite u auto otidjite u selo (ne u grad) i pogledajte kako se ljudi odnose prema kuci i okucnici , kako je ocisceno i sredjeno. Pametnom dosta za zakljucak. (alex, 30. avgust 2014 15:44)

Naravno. Kako to da Portugal nije ultramoderna, superbogata drzava, a Svedska i Norveska jesu? Kakve je to velike vajde Nemacka (da, Nemacka!) videla od ono malo kolonija sto je bilo za nju preostalo? Jeste, tacno je da su pokusali, bas po logici danasnjih srbova, da osvajaju, ne bi li lepo ziveli od pljacke, pa znamo kako su se proveli i kakav su car na kraju od svega toga videli. Do komunizma, najrazvijenija industrijska zemlja u Evropi bila je - Ceska. Imperijalisti nijedni! Ko bi ikad, pre 30 godina, rekao da je "idejno-politicki rad" bio tako uspesan!? A evo - onaj svaba, ne samo da i dandanas vice tralala, nego je i decu naucio.

this time next year...

pre 9 godina

Lista je potpuno besmislena, jer ne daje pravo stanje stvari,bar ne za istocnu Evropu. Kriminalci iz bivseg socijalistickog bloka,ukljucujuci i Srbiju,imaju sklonjene milijarde dolara po raznim tajnim racunima po svetu. To je prljavi novac, a lista se bavi opranim parama. Koliko zaista ima Kostic,to samo on zna. Pa nije on to bogatstvo stekao u normalnoj zemlji i trzisnoj ekonomiji,vec u krimi-banana drzavi,podmicujuci sve politicare od Milosevica do ovih sadasnjih. Koliko je bogatstvo Miskovica? Koliko bogatstvo ima,zbog lopovluka proterani direktor Hemofarma Miodrag Babic,koji je preko svog kosarkaskog kluba uzimao koliko je hteo? Sta je Bekom...(da se ne naljuti aktuelna vlast zbog potonjeg) Kako je to Kostic,Miskovic, Babic i ekipa zaradila tolike stotine miliona(!!!) u zemlji u kojoj ljudi nisu imali sta da jedu?Pa ti ljudi su nasi savremenici,nisu oni ziveli pre 500 godina ovde. Mi ih svi poznajemo. To su finansijeri svega u Srbiji,a najvise politickih partija. Zato stranke i ne objavljuju ko su im sponzori,mada ih zakon na to obavezuje. Najbogatiji ljudi u Americi sa ponosom isticu koliko novca trose na politicke kampanje,a to cine i stranke. Zamislite da ovi koje sam spomenuo izjave tako nesto. Ili mozda stranke. Kako je tuzna i jadna istocna Evropa.

Nucky Thompson

pre 9 godina

Nenade Maricu, lijepo je od tebe sto brines za nas koji smo u ovoj ultra kapitalistickoj drzavi. Onog trenutka kad mi New Jersey postane skup i tijesan, ja cu da se preselim u drugi dio ove divne drzave ili u neku od preostalih 49 drzava. Bas kao sto sam iz NYC presao Hudson. Uostalom ovde je selidba mnogo laksa i bezbolnija, isti jezik, kultura itd, za razliku od socijalisticke i ultra destruktivne, polu diktatorske i apsoluno tehnokratske EU. Poz sa obale u New Jersey!

nenad maric

pre 9 godina

Vidim veliki broj komentara pisu imigranti iz ultra kapialicticke Amerike koji su jos mladi i nadaju se da ce ostvariti americki san ali veoma ce promeniti misljenje kada predju 50 i shvate da ce do kraja zivota ipak biti veoma skromnih prihoda za tamosnje uslove. Onda ce se zapitati da li kapitalizam ima alternativu i pribliziti svoje misljenje evropskom social demokratskom mentalitetu.

ИБАРСКИ ВУК

pre 9 godina

колонизовањем азијских и афричких земаља и коришћењем и пљачкањем природних ресурса истих земаља..........,,

George Carlin

pre 9 godina

(šaka zulu, 31. avgust 2014 01:12): samo si jedno prevideo- u vremenu o kome pišeš, crkva i država su bile jedno. Eto ti odgovora odakle pare.

mislim..

pre 9 godina

Jesen@ Ja bas hteo da se obogatim..kad se promeni vlast!Bas sam maler,uvek kasnim za tom stvaralackom atmosferom!Inace ranije,samo ako te hoce srecna zvezda i poznanstvo...eto cara!Manje vise za ovu zvezdu..teziste je na ovom drugom!Pa jos ako je taj iz vladajuceg politickog miljea..Sve si odradio i to od kuce!Ma telefonom brate,ne moras ni da ides na posao!Samo razradite semu,preneses ovlascenja na lojalne, dobrougradjene a prema zaslugama pomocnike,...i u akciju!I tako dok si ti na nekoj privlacknoj destinaciji,puneci baterije..drugi rade a ti uzivas za sve pare!Em bericetno,em se punis novom energijom i mastas o novim semama!Treba samo imati prave ljude,na pravim mestima!Ja sam ti od onih..koji uvek kasne!Taman se uclanim u stranku,ona padne sa vlasti..Ili upoznam nekoga bitnog..a on zglajzne!Ma nije siromasan,to nikako..samo je zglajzno politicki!I tu moras da imas propratnu logistiku..ko se kako kotira od njih,koliko vredi biti sa njim u drustvu!I dok ja to smisljam..ostade siromasan!Priznajem ima onih koji brze misle i brze se snalaze u takvom svetu...mislim biznisa i uticaja!Zato danas kad nekoga pozovu na informativni razgovor,poneki sa sobom ponesu i cebence..onako za svaki slucaj,ako ih zadrze malo duze!A zasto da ih zadrze..e pa to oni najbolje znaju!Nije lako u Srbiji ni zaraditi..a ni sacuvati pare..Cudo jedno!

Jim Jefferies

pre 9 godina

@nemate pojma, 31. avgust 2014 09:16): šta kažeš, imetak izgrađen slogom i vrednim radom? Imetak najbogatijih je izgrađen kolonijalizmom, porobljavanjem i ropstvom, odnosno neplaćenim radom koji je napravio višak vrednosti ili, kraće- pljačkom i zločinom. U tome prednjače evropske zemlje, koje su mahom monarhije, uz dodatak engleske ispostave USA. Ovo je ovako od postanja sveta i traje i danas, pod nešto izmenjenim fenotipskim osobinama. Sedi, jedan i da se spremiš za idući čas.

novosadjan

pre 9 godina

Ne znam zasto se nasi komentatori bune kada je i Srbija to radila u kratko vreme kada je bila dominantna, a to davno bese. Da ne verujete da su svi bili gonici robova, samo smo mi presvetli vitezi casti? Dajte molim vas. Covek je takav od samog pocetka, to je njegova priroda, a mi to vidimo i kod nas dan danas. Tako da, ne pravite se velika gospoda.

memorija

pre 9 godina

Odlican text, pokazuje nerazumno ponasanje coveka u doba potrosackog drustva, bas ubedljivo su najbogatiji sminkerka i 2 snajdera. Doduse, Loreal je firma sa znatno duzom tradicijom, pa se bogatstvo umnozavalo. Ako je ovo tacno, Zara je fenomen sa stopom zarade vecom od naftnih kompanija, a lici da se u pozadini krije neka velika mracna pocetna tajna (Fransisko Franko je, gle cuda, umro bas 1975., hm?!). Nesto kao Miskovic kod nas posle Slobe... Znate postoje mnogo vece marke i dugovecniji lanci odece (tog nivoa kvaliteta), pa njihovi vlasnici nemaju 62 mlrd dolara PROFITA sa sve imovinom (zamislite koliki je tek promet!). Ako cemo posteno, za Zaru i sve ove druge njegove marke do pre 10-ak godina niko nije cuo, a kamoli znao, tako da su pare spanske, a znanje i roba kinesko-jugoistocno azijska... A onda, zasto bi EU pomagala Spaniji, ako ima coveka koji je poseduje koliko je polovina ukupnog duga drzave? Sta mislite zasto taj covek zivi toliko neupadljivo, sam zaradio, a voli tako? Na Islandu ne moze da postoji bogat covek, ta je zemlja udarila u dno i tamo su, realno, svi u minusu. Austrija, 9 mlrd dolara od enegetskih pica, covek je za zatvor zbog unistavanja zdravlja mladih ljudi sirom planete. Za neku godinu, eto Kosmajca na slici, bitno je sta pise na berzi, a odakle ko te bre pita i koga to bre zanima... Ali sve u svemu, odlican prikaz sveta.

nemate pojma

pre 9 godina

Englezi su izgradili imperiju pre svega znanjem, slogom i disciplinom. Ovo poslednje znaci da se u njihovom svetu zna ko vodi, a ko prati, ko prica a ko cuti, slusa i radi. Ljudi koji znaju kod njih se cene i postuju, ljudi koji ne znaju bivaju zamoljeni da se sklone. kod nas je oduvek bilo obrnuto, a autoriteti su nametani odozgo, najcesce batinom. A slatki ste mi vi koji pricate o moralu osvajaca, a zaboravljate da je i nas car Dusan osvojio skoro ceo danasnji Balkan i da mu srpska istorija to racuna u veliki plus. Ne mislite valjda da je njegova vojska bila mala maca. Pobili su oni Grka i Bugara ne zna se koliko. A to sto mi nismo bili sposobni da to carstvo ocuvamo to je nasa sramota i nesposobnost. I to sto su se Turci odrzali vekovima na Balkanu to je opet zbog srpske nesloge i prodanih dusa, bogatih vlastelina i trgovaca koji su ulazikinu vazalne odnose zarad svog bogacenja. Pa gomila sultana i vezira je bila srpskog porekla. Odakle to? Nosili gajbice sa grozdjem pa su im lovci na talente ponudili radno mesto vezira? Malo sutra.

Katarina

pre 9 godina

Kako bi bilo da napravite mapu na kojoj bismo pronasli i neku slavensku prekomorsku koloniju, na pr. srpska Solomonska ostrva, srpski Tobago, srpska Gvineja, itd. (ili ruska Bikini ostrva, bugarski Karibi, ceska Nobva Kaledonija) - i dandanas ih ima samo po imenu barem dvadesetak, a sta mislite da je Commonwealth? A Evropa? Setimo se da u vreme Napoleona (u sustini prethodnika Hitlera, ali Francuzi su nenadmasivi u prevrtanju cinjenica)Nemacka nije ni postojala, a posle dva svetska rata koje je izazvala, evo je jaca nego ikad. Otkud nam taj kompleks nize vrednosti?

vasdorteo

pre 9 godina

Treći po bogatstvu na svetu a živi u stambenoj četvrti. Ovaj naš sa liste se ponaša kao da je bogatiji od Bila Gejtsa. Razumem , generacije su sticale to što on sada troši. A takvih kao on je većina da ne kažem svi.

minekraft

pre 9 godina

Evropljani su se obogatili na tudjoj nesreci,a kad su nama neki dan zabranili da povecamo izvoz za Rusiju jer trebamo biti solidarni,nas premijer Vucic se solidarizirao sa plemenitim zapadnim Evropljanima i na taj nacin rekao ko je i sta je.Pustite neki njegov govor od prije 5 godina pa cete vidjeti koliko istine ima u njegovim govorima i izlaganjima danas.
Neko ko prica jedno danas,a juce nesto totalno drugacije ima svoj pravi naziv.
Takav nam je na celu zemlje,jos malo.Moze on da nas vodi u tu Evropu koliko oce,ali kad dodju vile ocima zna narod sta ce i kud ce,a on nek ide tamo gdje ga placaju bolje.

Nucky Thompson

pre 9 godina

Cesto citam komentare na B92, i jasno mi je da mi necemo jos dugo dugo dugo izaci iz blata u kojem smo sada. To nedozvoljava mentalno sklop prosjecnog Srbina!! @Darko_USA, potpuno se slazem s vasim komentarom!!

Marko

pre 9 godina

Obogatili su se kada su shvatili da ako uzimaju od bogatih i daju siromasnima nikada nece biti bogatih. Zato je tamo imovina i svojina svetinja zasticena snazno pravima i zakonima i efikasnim sudovima, policijom, vojskom. Postavili su dobre temelje.

šaka zulu

pre 9 godina

Da bar malo umete da razmišljate, zapitali biste se kako je došlo dotle da onolicka Holandija bude kolonijalni gospodar onolike Indonezije, ili da šačica Evropljana drži pod kontrolom celu Kinu, da nekoliko stotina Španaca porobi milionske države Asteka, Inka, Maja. Sigurno biste pomislili da su, pre polaska na put da kolonizuju ostatak sveta, morali da stvore uslove za to, izgrade flote, finansiraju vojske, ulažu u razvoj oružja.

Niko im kolonije nije ostavio na poklon, niti je lokalna populacija digla sve četiri uvis i predala se. Ne, morali su da se izbore za to. A da bi mogli da se izbore, morali su da ulažu. A da bi imali šta da ulažu, morali su i pre toga da budu bogati. Biće, dakle, da je neko morao naporno da radi da bi stvorio ono prvobitno bogatstvo.

No, u narodu u kojem se ljudi bogate na foru i preko veze, a obrazovanje je najgore u poznatom univerzumu, i nije čudo što ljudi ovako razmišljaju.

Jesen

pre 9 godina

Za sve one koji misle da se ljudi bogate tako sto krecu od nule samo imam da kazem da preispitaju svoja uverenja. To nikad nije bilo niti ce biti. To postoji samo u bajkama. Vecina u Srbiji ima nulu pa sto se ne obogati. Da im nije mozda glupo da budu bogati.
(nula, 30. avgust 2014 23:04)

Zapravo drzis se u zabludi, jer ti je tako lakse da se suocis sa svojim manjkom ambicije, entuzijazma ili cega god.

Google je osnovan U GARAZI, facebook je lik napisao dok je bio na studijama. Ne zavaravaj se, sposobnost uvek donosi uspeh nekome vise nekome manje.

rekreativac

pre 9 godina

Obogatili su se jer im drzave nisu ratovale i bile unistavane. Nas su samo u poslednjih 100 godina 3 puta napadali a npr Svajcarska nije videla rata vec 200 godina zato su i bogatiji od nas.
(zeljko, 30. avgust 2014 20:10)

ftajeru razmisli prvo pa pisi...
pogledaj najuticajnije i najbogatije zemlje zapada- Usa, Velika Britanija, Francuska, Njemacka...svi su oni vodili i pokretali ratove konstantno...neke od njih nikad nisu ni prestale, jednostavno permanentno vode rat u nekom dijelu svijeta. Rat je pljacka, a sto Nikson jednom rece- mozda nije legalno ali kad to predsjednik uradi onda je po zakonu....

ma

pre 9 godina

ne zanima me koliko imaju i kako su se bogatasi nakrali,ovaj,obogatili,vec,kako ja ,koji krecem od ne nule nego od debelog minusa,da obezbedim pristojan zivot meni i porodici kad sve sto zaradim sve mi drzava uzme

Mile

pre 9 godina

@nula

Hajde da malo razbijemo tvoj komentar u logicki zapis:

Premisa 1 - Vecina ljudi u Srbiji je siromasna (ima nulu).
Premisa 2 - Vecina ljudi u Srbiji nikada ne odmakne u od te nule.
Zakljucak - Ljudi ne mogu da se obogate/odmaknu od te nule (to nije bilo niti ce ikada biti)

Da li shvatas sav besmisao svoga rezona?

nula

pre 9 godina

Za sve one koji misle da se ljudi bogate tako sto krecu od nule samo imam da kazem da preispitaju svoja uverenja. To nikad nije bilo niti ce biti. To postoji samo u bajkama. Vecina u Srbiji ima nulu pa sto se ne obogati. Da im nije mozda glupo da budu bogati.

Macak

pre 9 godina

E što mi je smešno ovo za kolonije. Pa da, to je bilo jednostavno, sedneš na karavelu, poneseš usoljeno meso i pasulj, ako ima dobrog vetra za jedno mesec-dva si preko bare, a tamo šta ti bog da. Pa skorbut, pa razne druge boleštne. Ej bre u to vreme nisu znali ni da li postoji kopno na drugoj strani. A nisu ih malo puta glođali ljudožderi i druge zveri. To ti je ona naša tipična: Lako je njemu...
(ivan, 30. avgust 2014 19:48)

ti to kao rezonujes- nije im bas bilo lako, potrudili su se, trebalo je oploviti pola svijeta pa tek onda napraviti najveci genocid u istoriji - pobiti gotovo cijeli kontinent, pokrstiti, oduzeti im zlato, kulturu i identitet kao Spanci u Juznoj Americi a bogami i Anglosaksonci u Sjevernoj...

Jel isto mislis da su vrijedni Kinezi koji su prvi pronasli barut imali moralno pravo da dodju u Evropu, pobiju pola nasih predaka, a ostale natjeraju da govore njihov jezik i prihvate njihovu kulturu?

Gradjanin Q

pre 9 godina

@Najiskrenije bih zamolio b92.net da prestanu sa objavljivanjem komentara posetilaca sajta. Hocu jos uvek da imam bar neke iluzije da taj narod tamo nije prolupao skroz.
(Darko_USA, 30. avgust 2014 16:48)

Ja im to pisem od prvog trenutka kad sam shvatio da do 17h po srednje-evropskom vremenu stoji jedan odnos u komentarima, a onda u naredna dva sata se to znatno izmeni (kad stignu ovi sto su ih partije zaposljavale i zbog kojih cemo HVALA BOGU I DAJ BOZE BANKROTIRATI da nemaju takvi a mi i onako nemamo).

aca

pre 9 godina

Umesto malo da se raspitate kako su ti ljudi dosli do novca pa da kazete sebi: "Zasto i ja ne bih mogao probam kao oni, da krenem od nule", vi samo znate da lencarite, gledate Farmu i da kukate na drzavu. Drzava vam je za sve kriva.

zuta osa

pre 9 godina

Svi do jednog samo postenim rado.
Ako ne verujete pitajte ih svaki ce vam to reci. Mnogo posten svet ti evropski bogatasi... kad bi se zaj....ali naravno.

bezimena

pre 9 godina

Kakvi komentari, kakva razmisljanja. Prosecan srpski mozak korak nije odmakao od onoga sto su nas ucile knjige komunizma u osnovnoj i srednjoj skoli.
Svi su losi momci oko nas, a mi dobri i plemeniti. Valjda zato nema pas zasta da nas ujede! Sad udri po minusima.
(Sve znamo, 30. avgust 2014 15:27)


Odakle ti samo budalaština da su "knjige komunizma" nas učile da su svi drugi loši a mi dobri!?

Tom besmislicom su nas indoktrinirali, i u tome prilično uspeli, radikali i biv. radikali (Nikolić, Vučić&co) 90-tih godina prošlog veka!

Bora

pre 9 godina

Da, da sve je to zapadni svet zaradio na posten nacin. A kolonije, a istrebljenja i ljudskih rasa i zivotinjskih vrsta, i besmisleno zagadjivanje. To se sve nikad nije dogadjalo to smo sve umislili. Kako je to lepo kad ku*va prica o postenju. Muzika za usi. Nazalost posto sam Srbin i znam koliko su moju drzavu i moj narod opljackali, za samo poslednjih 100 godina, ne mogu ni uz najbolju volju da poverujem u njihovu dobrotu. A ovi likovi koji propagiraju zapadno postenje, ni sami u to ne veruju, ali su odlicno placeni da pricaju lazi. Inace od pada berlinskog zida na ovamo Evropa sve vise tone u dekadenciju, a od pre 6 godina i zvanicno u recesiju. Skora propast ce biti toliko temeljna da ce se Srbi cuditi sta se to dogodilo sa Evropom.

zeljko

pre 9 godina

Obogatili su se jer im drzave nisu ratovale i bile unistavane. Nas su samo u poslednjih 100 godina 3 puta napadali a npr Svajcarska nije videla rata vec 200 godina zato su i bogatiji od nas.

No Guru

pre 9 godina

Uh koliko lupetanja u komentarima.

Primera radi, deda najbogatije Francuskinje, Lilijan Betankur, Ežen Šuler, je bio mladi pariski hemičar, koji je shvatio da žene žele da farbaju kosu. U svojoj pokretnoj laboratoriji je napravio prvu boju za kosu (L'Oreal) i počeo da je prodaje frizerima. Noću je pravio nove količine, a danju išao po gradu i prodavao ih. Ostalo je istorija.

Dakle, malo preduzetničkog duha i puno rada, a ne hejtovanje po internetu, iz fotelje.

ivan

pre 9 godina

E što mi je smešno ovo za kolonije. Pa da, to je bilo jednostavno, sedneš na karavelu, poneseš usoljeno meso i pasulj, ako ima dobrog vetra za jedno mesec-dva si preko bare, a tamo šta ti bog da. Pa skorbut, pa razne druge boleštne. Ej bre u to vreme nisu znali ni da li postoji kopno na drugoj strani. A nisu ih malo puta glođali ljudožderi i druge zveri. To ti je ona naša tipična: Lako je njemu...

sns bot br.458

pre 9 godina

Uticale su i pljačke zapadnih zemalja, ali ne toliko, koliko mislite. Te sve zemlje nisu imale np komunizam koji je razorio Srbiju i gomilu istočnih zemalja.

xim

pre 9 godina

Najbogatiji u Evropi je Spanac sa 62 milijarde??? Pa mi jos recite da je Spanija u krizi. Inace, ono sto ja ovde vidim, jeste da su u zapadnoj Evropi najbogatiji ljudi koji prodaju ono sto proizvode (konkretan proizvod), dok su na Balkanu i bivsim Sovjetskim zemljama, najbogatiji oni koji prodaju maglu(!?!).

Mare,NS

pre 9 godina

Nasledili po porodicnoj liniji,bogatstvo isisano iz kolonija po celom svetu!
Milioni ljudi su zivotom i ponizenjem platili,bogacenje njihovih predaka!
Izvinjavam se svima onima,koji se nisu obogatili na ovaj nacin,nego su svoj imetak stekli posteno ili nasledili novac koji nije "prljavo" stecen!

Knjigu u šake

pre 9 godina

Zanimljivo je da je na zapadu poznatiji brend od milijardera-vlasnika, a na istoku Evrope obrnuto, što nam govori nešto o našem (ruskom, ukrajinskom...) divljem i kriminalnom kapitalizmu.

Dragi sunarodnici Srbi, zlobni, lenji i neobrazovani, ukupna cena kolonijalizma često je premašivala i dobit. U suprotnom, kada su zapadnjaci zaista toliko dobara iznosili (krali) iz kolonija, vračalo im se loše desetostruko. Najbolji primer je velika kolonijalna sila Španija, koja je donela toliko zlata iz latinske Amerike i imala toliko već gotove vrednosti da je potpuno uništila domaću proizvodnju i privredu (jer su svi bili bogati i samo kupovali) što je kasnije rezultiralo slabljenjem države u svakom pogledu.

Darko_USA

pre 9 godina

Najiskrenije bih zamolio b92.net da prestanu sa objavljivanjem komentara posetilaca sajta. Hocu jos uvek da imam bar neke iluzije da taj narod tamo nije prolupao skroz.

Kako da ne

pre 9 godina

U mojoj bransi, da bi se kandidat na zapadu specijalizovao za odredjeni posao, radi oko 80 sati nedeljno 4-5 godina. Za isti posao, kod nas i u susednim zemljama, za isto zanimanje je potrebna specijalizacija od 4 godine sa 40 sati rada nedeljno. Pretpostavimo da je kvalitet obuke isti i tamo i ovde (a ne da nije, nego ne mogu da se porede), pogledajte koju ti zapadnjaci razliku u kvalitetu prave u samo jednoj generaciji.

E, onda to pomnozite sa stotinama godina akumulacije pre svega znanja, pa tek onda kapitala, pa cete videti zasto su oni tamo gde su, a mi, ovako pametni, sposobni i vredni - tu gde smo.

Nema te pljacke (ili dobitka na lotou) koji moze da traje vecno. Pominjete kolonije sto me neodoljivo podseca na one marksisticko-komunisticke price o prljavim kapitalistima... Pa pogledajte tu Veliku Britaniju - saka jada na ostrvu, nema puno ljudi, resursi ograniceni (samo uporedite sa Indijom), klima nikakva, a imali imperiju "u kojoj Sunce nikada ne zalazi". Kako - rad, protestantska etika, ulaganje u znanje i tehnologiju, biranje najboljih... Isto vazi i na Nemce koji nisu imali kolonije. Daleko od toga da su oni bili male mace za kolonizovane narode i da mi je mac i oganj stran, ali bez teskog rada i investiranja u ljude u znanje dzaba oruzje.

Doduse, najlakse je sopstvenu lenjost i nesposobnost opravdati tim nekima tamo koji su krivi za to sto smo takvi kakvi smo.

Grogi

pre 9 godina

(alex, 30. avgust 2014 15:44)

Bravo na komentaru. Jesu imali kolonije ali i pamet da ne dozvole kriminalcima i tajkunima da im vode drzave. Zato su drzave zapada tako uspesne jer stite svoje gradjane od pljacke jer stite svog seljaka od gradskih tajkuna. Svaki pedalj zemlje je pokriven putem vodom strujom i u 21 veku internetom.

Zapadna strana

pre 9 godina

Za Norvesku je naveden Stein Erik Hagen ili Rimi Hagen kako ga u Norveskoj zovu mada on vise nije vlasnik Rimi lanca. Covek je poceo od nule. Kao student je otvorio skromnu prodavnicu hrane da bi se to godinama uvecavalo i danas je on milijarder. Ima jos jedan u Norveskoj koji je veci fenomen od Hagena - Kjell Inge Rokke (Cel Inge Rokke) koji cak nema zavrsenu srednju skolu, jer je dislekticar kako on sam kaze, bio je ribar na ribarskim brodovima, a onda malo po malo i danas je milijarder, vlasnik najvecih norveskih kompanija kako na tlu Norveske tako i po svetu. To su predatori koji ne prezaju da drze radnike na minimalcima za koje normalni ljudi nemaju zeludac, a tako se najbrze i najlakse bogati. Rokke je kupovinom nekih kompanija pravio takve rezove da su u jednom danu bez posla ostajali po 40 hiljada radnika. Za to njemu nije uopste bila potrebna skola, pa sad vi vidite.

Sve znamo

pre 9 godina

Kakvi komentari, kakva razmisljanja. Prosecan srpski mozak korak nije odmakao od onoga sto su nas ucile knjige komunizma u osnovnoj i srednjoj skoli.
Svi su losi momci oko nas, a mi dobri i plemeniti. Valjda zato nema pas zasta da nas ujede! Sad udri po minusima.

alex

pre 9 godina

Kolonije???
Pa ko vam je braco Srbi branio da gradite brodove (doduse nemamo izlaz na more ali smo mogli da se bijemo sa domacima i da im otmemo), osvajate kolonije, pljackate i danas zivite ko ljudi. Shvatite vec jednom: od toga se ne zivi dobro stotinama godina. Koliko god da opljackas , jednog dana se to potrosi. Ima jedna vrlo nemila stavka na tom zapadu koja se nasem narodu (cak i dugogodisnjim koji zive na zapadu) ne svidja, a to je :rad , rad , rad i odgovornost u obavljanju posla. Hocete li da znate mentalitet naroda: sedite u auto otidjite u selo (ne u grad) i pogledajte kako se ljudi odnose prema kuci i okucnici , kako je ocisceno i sredjeno. Pametnom dosta za zakljucak.

Medjutim, mi moramo uvek imati neki izgovor zasto nam ne ide bolje: svetske zavere, GMO, chemtrails i sta ja znam vec koju glupost kojima se bavite zadnje vreme. Zasukati rukave je jako tesko.

nedemokrat

pre 9 godina

Kako? Hiljadugodišnjom pljačkom i paljevinom. Dok se nisu naprasno kultivisali i osmislili "slobodno tržište", što je bilo onda kada su se već zasitili pljačke i posedovali 100 puta više od ostatka planete. Sve ostalo su bajke. Divna jedna civilizacija.

nedemokrat

pre 9 godina

Kako? Hiljadugodišnjom pljačkom i paljevinom. Dok se nisu naprasno kultivisali i osmislili "slobodno tržište", što je bilo onda kada su se već zasitili pljačke i posedovali 100 puta više od ostatka planete. Sve ostalo su bajke. Divna jedna civilizacija.

alex

pre 9 godina

Kolonije???
Pa ko vam je braco Srbi branio da gradite brodove (doduse nemamo izlaz na more ali smo mogli da se bijemo sa domacima i da im otmemo), osvajate kolonije, pljackate i danas zivite ko ljudi. Shvatite vec jednom: od toga se ne zivi dobro stotinama godina. Koliko god da opljackas , jednog dana se to potrosi. Ima jedna vrlo nemila stavka na tom zapadu koja se nasem narodu (cak i dugogodisnjim koji zive na zapadu) ne svidja, a to je :rad , rad , rad i odgovornost u obavljanju posla. Hocete li da znate mentalitet naroda: sedite u auto otidjite u selo (ne u grad) i pogledajte kako se ljudi odnose prema kuci i okucnici , kako je ocisceno i sredjeno. Pametnom dosta za zakljucak.

Medjutim, mi moramo uvek imati neki izgovor zasto nam ne ide bolje: svetske zavere, GMO, chemtrails i sta ja znam vec koju glupost kojima se bavite zadnje vreme. Zasukati rukave je jako tesko.

Sve znamo

pre 9 godina

Kakvi komentari, kakva razmisljanja. Prosecan srpski mozak korak nije odmakao od onoga sto su nas ucile knjige komunizma u osnovnoj i srednjoj skoli.
Svi su losi momci oko nas, a mi dobri i plemeniti. Valjda zato nema pas zasta da nas ujede! Sad udri po minusima.

xim

pre 9 godina

Najbogatiji u Evropi je Spanac sa 62 milijarde??? Pa mi jos recite da je Spanija u krizi. Inace, ono sto ja ovde vidim, jeste da su u zapadnoj Evropi najbogatiji ljudi koji prodaju ono sto proizvode (konkretan proizvod), dok su na Balkanu i bivsim Sovjetskim zemljama, najbogatiji oni koji prodaju maglu(!?!).

Darko_USA

pre 9 godina

Najiskrenije bih zamolio b92.net da prestanu sa objavljivanjem komentara posetilaca sajta. Hocu jos uvek da imam bar neke iluzije da taj narod tamo nije prolupao skroz.

Kako da ne

pre 9 godina

U mojoj bransi, da bi se kandidat na zapadu specijalizovao za odredjeni posao, radi oko 80 sati nedeljno 4-5 godina. Za isti posao, kod nas i u susednim zemljama, za isto zanimanje je potrebna specijalizacija od 4 godine sa 40 sati rada nedeljno. Pretpostavimo da je kvalitet obuke isti i tamo i ovde (a ne da nije, nego ne mogu da se porede), pogledajte koju ti zapadnjaci razliku u kvalitetu prave u samo jednoj generaciji.

E, onda to pomnozite sa stotinama godina akumulacije pre svega znanja, pa tek onda kapitala, pa cete videti zasto su oni tamo gde su, a mi, ovako pametni, sposobni i vredni - tu gde smo.

Nema te pljacke (ili dobitka na lotou) koji moze da traje vecno. Pominjete kolonije sto me neodoljivo podseca na one marksisticko-komunisticke price o prljavim kapitalistima... Pa pogledajte tu Veliku Britaniju - saka jada na ostrvu, nema puno ljudi, resursi ograniceni (samo uporedite sa Indijom), klima nikakva, a imali imperiju "u kojoj Sunce nikada ne zalazi". Kako - rad, protestantska etika, ulaganje u znanje i tehnologiju, biranje najboljih... Isto vazi i na Nemce koji nisu imali kolonije. Daleko od toga da su oni bili male mace za kolonizovane narode i da mi je mac i oganj stran, ali bez teskog rada i investiranja u ljude u znanje dzaba oruzje.

Doduse, najlakse je sopstvenu lenjost i nesposobnost opravdati tim nekima tamo koji su krivi za to sto smo takvi kakvi smo.

Knjigu u šake

pre 9 godina

Zanimljivo je da je na zapadu poznatiji brend od milijardera-vlasnika, a na istoku Evrope obrnuto, što nam govori nešto o našem (ruskom, ukrajinskom...) divljem i kriminalnom kapitalizmu.

Dragi sunarodnici Srbi, zlobni, lenji i neobrazovani, ukupna cena kolonijalizma često je premašivala i dobit. U suprotnom, kada su zapadnjaci zaista toliko dobara iznosili (krali) iz kolonija, vračalo im se loše desetostruko. Najbolji primer je velika kolonijalna sila Španija, koja je donela toliko zlata iz latinske Amerike i imala toliko već gotove vrednosti da je potpuno uništila domaću proizvodnju i privredu (jer su svi bili bogati i samo kupovali) što je kasnije rezultiralo slabljenjem države u svakom pogledu.

Grogi

pre 9 godina

(alex, 30. avgust 2014 15:44)

Bravo na komentaru. Jesu imali kolonije ali i pamet da ne dozvole kriminalcima i tajkunima da im vode drzave. Zato su drzave zapada tako uspesne jer stite svoje gradjane od pljacke jer stite svog seljaka od gradskih tajkuna. Svaki pedalj zemlje je pokriven putem vodom strujom i u 21 veku internetom.

Zapadna strana

pre 9 godina

Za Norvesku je naveden Stein Erik Hagen ili Rimi Hagen kako ga u Norveskoj zovu mada on vise nije vlasnik Rimi lanca. Covek je poceo od nule. Kao student je otvorio skromnu prodavnicu hrane da bi se to godinama uvecavalo i danas je on milijarder. Ima jos jedan u Norveskoj koji je veci fenomen od Hagena - Kjell Inge Rokke (Cel Inge Rokke) koji cak nema zavrsenu srednju skolu, jer je dislekticar kako on sam kaze, bio je ribar na ribarskim brodovima, a onda malo po malo i danas je milijarder, vlasnik najvecih norveskih kompanija kako na tlu Norveske tako i po svetu. To su predatori koji ne prezaju da drze radnike na minimalcima za koje normalni ljudi nemaju zeludac, a tako se najbrze i najlakse bogati. Rokke je kupovinom nekih kompanija pravio takve rezove da su u jednom danu bez posla ostajali po 40 hiljada radnika. Za to njemu nije uopste bila potrebna skola, pa sad vi vidite.

No Guru

pre 9 godina

Uh koliko lupetanja u komentarima.

Primera radi, deda najbogatije Francuskinje, Lilijan Betankur, Ežen Šuler, je bio mladi pariski hemičar, koji je shvatio da žene žele da farbaju kosu. U svojoj pokretnoj laboratoriji je napravio prvu boju za kosu (L'Oreal) i počeo da je prodaje frizerima. Noću je pravio nove količine, a danju išao po gradu i prodavao ih. Ostalo je istorija.

Dakle, malo preduzetničkog duha i puno rada, a ne hejtovanje po internetu, iz fotelje.

Mare,NS

pre 9 godina

Nasledili po porodicnoj liniji,bogatstvo isisano iz kolonija po celom svetu!
Milioni ljudi su zivotom i ponizenjem platili,bogacenje njihovih predaka!
Izvinjavam se svima onima,koji se nisu obogatili na ovaj nacin,nego su svoj imetak stekli posteno ili nasledili novac koji nije "prljavo" stecen!

Macak

pre 9 godina

E što mi je smešno ovo za kolonije. Pa da, to je bilo jednostavno, sedneš na karavelu, poneseš usoljeno meso i pasulj, ako ima dobrog vetra za jedno mesec-dva si preko bare, a tamo šta ti bog da. Pa skorbut, pa razne druge boleštne. Ej bre u to vreme nisu znali ni da li postoji kopno na drugoj strani. A nisu ih malo puta glođali ljudožderi i druge zveri. To ti je ona naša tipična: Lako je njemu...
(ivan, 30. avgust 2014 19:48)

ti to kao rezonujes- nije im bas bilo lako, potrudili su se, trebalo je oploviti pola svijeta pa tek onda napraviti najveci genocid u istoriji - pobiti gotovo cijeli kontinent, pokrstiti, oduzeti im zlato, kulturu i identitet kao Spanci u Juznoj Americi a bogami i Anglosaksonci u Sjevernoj...

Jel isto mislis da su vrijedni Kinezi koji su prvi pronasli barut imali moralno pravo da dodju u Evropu, pobiju pola nasih predaka, a ostale natjeraju da govore njihov jezik i prihvate njihovu kulturu?

Gradjanin Q

pre 9 godina

@Najiskrenije bih zamolio b92.net da prestanu sa objavljivanjem komentara posetilaca sajta. Hocu jos uvek da imam bar neke iluzije da taj narod tamo nije prolupao skroz.
(Darko_USA, 30. avgust 2014 16:48)

Ja im to pisem od prvog trenutka kad sam shvatio da do 17h po srednje-evropskom vremenu stoji jedan odnos u komentarima, a onda u naredna dva sata se to znatno izmeni (kad stignu ovi sto su ih partije zaposljavale i zbog kojih cemo HVALA BOGU I DAJ BOZE BANKROTIRATI da nemaju takvi a mi i onako nemamo).

bezimena

pre 9 godina

Kakvi komentari, kakva razmisljanja. Prosecan srpski mozak korak nije odmakao od onoga sto su nas ucile knjige komunizma u osnovnoj i srednjoj skoli.
Svi su losi momci oko nas, a mi dobri i plemeniti. Valjda zato nema pas zasta da nas ujede! Sad udri po minusima.
(Sve znamo, 30. avgust 2014 15:27)


Odakle ti samo budalaština da su "knjige komunizma" nas učile da su svi drugi loši a mi dobri!?

Tom besmislicom su nas indoktrinirali, i u tome prilično uspeli, radikali i biv. radikali (Nikolić, Vučić&co) 90-tih godina prošlog veka!

sns bot br.458

pre 9 godina

Uticale su i pljačke zapadnih zemalja, ali ne toliko, koliko mislite. Te sve zemlje nisu imale np komunizam koji je razorio Srbiju i gomilu istočnih zemalja.

aca

pre 9 godina

Umesto malo da se raspitate kako su ti ljudi dosli do novca pa da kazete sebi: "Zasto i ja ne bih mogao probam kao oni, da krenem od nule", vi samo znate da lencarite, gledate Farmu i da kukate na drzavu. Drzava vam je za sve kriva.

nemate pojma

pre 9 godina

Englezi su izgradili imperiju pre svega znanjem, slogom i disciplinom. Ovo poslednje znaci da se u njihovom svetu zna ko vodi, a ko prati, ko prica a ko cuti, slusa i radi. Ljudi koji znaju kod njih se cene i postuju, ljudi koji ne znaju bivaju zamoljeni da se sklone. kod nas je oduvek bilo obrnuto, a autoriteti su nametani odozgo, najcesce batinom. A slatki ste mi vi koji pricate o moralu osvajaca, a zaboravljate da je i nas car Dusan osvojio skoro ceo danasnji Balkan i da mu srpska istorija to racuna u veliki plus. Ne mislite valjda da je njegova vojska bila mala maca. Pobili su oni Grka i Bugara ne zna se koliko. A to sto mi nismo bili sposobni da to carstvo ocuvamo to je nasa sramota i nesposobnost. I to sto su se Turci odrzali vekovima na Balkanu to je opet zbog srpske nesloge i prodanih dusa, bogatih vlastelina i trgovaca koji su ulazikinu vazalne odnose zarad svog bogacenja. Pa gomila sultana i vezira je bila srpskog porekla. Odakle to? Nosili gajbice sa grozdjem pa su im lovci na talente ponudili radno mesto vezira? Malo sutra.

nula

pre 9 godina

Za sve one koji misle da se ljudi bogate tako sto krecu od nule samo imam da kazem da preispitaju svoja uverenja. To nikad nije bilo niti ce biti. To postoji samo u bajkama. Vecina u Srbiji ima nulu pa sto se ne obogati. Da im nije mozda glupo da budu bogati.

zeljko

pre 9 godina

Obogatili su se jer im drzave nisu ratovale i bile unistavane. Nas su samo u poslednjih 100 godina 3 puta napadali a npr Svajcarska nije videla rata vec 200 godina zato su i bogatiji od nas.

ivan

pre 9 godina

E što mi je smešno ovo za kolonije. Pa da, to je bilo jednostavno, sedneš na karavelu, poneseš usoljeno meso i pasulj, ako ima dobrog vetra za jedno mesec-dva si preko bare, a tamo šta ti bog da. Pa skorbut, pa razne druge boleštne. Ej bre u to vreme nisu znali ni da li postoji kopno na drugoj strani. A nisu ih malo puta glođali ljudožderi i druge zveri. To ti je ona naša tipična: Lako je njemu...

zuta osa

pre 9 godina

Svi do jednog samo postenim rado.
Ako ne verujete pitajte ih svaki ce vam to reci. Mnogo posten svet ti evropski bogatasi... kad bi se zaj....ali naravno.

Jesen

pre 9 godina

Za sve one koji misle da se ljudi bogate tako sto krecu od nule samo imam da kazem da preispitaju svoja uverenja. To nikad nije bilo niti ce biti. To postoji samo u bajkama. Vecina u Srbiji ima nulu pa sto se ne obogati. Da im nije mozda glupo da budu bogati.
(nula, 30. avgust 2014 23:04)

Zapravo drzis se u zabludi, jer ti je tako lakse da se suocis sa svojim manjkom ambicije, entuzijazma ili cega god.

Google je osnovan U GARAZI, facebook je lik napisao dok je bio na studijama. Ne zavaravaj se, sposobnost uvek donosi uspeh nekome vise nekome manje.

Bora

pre 9 godina

Da, da sve je to zapadni svet zaradio na posten nacin. A kolonije, a istrebljenja i ljudskih rasa i zivotinjskih vrsta, i besmisleno zagadjivanje. To se sve nikad nije dogadjalo to smo sve umislili. Kako je to lepo kad ku*va prica o postenju. Muzika za usi. Nazalost posto sam Srbin i znam koliko su moju drzavu i moj narod opljackali, za samo poslednjih 100 godina, ne mogu ni uz najbolju volju da poverujem u njihovu dobrotu. A ovi likovi koji propagiraju zapadno postenje, ni sami u to ne veruju, ali su odlicno placeni da pricaju lazi. Inace od pada berlinskog zida na ovamo Evropa sve vise tone u dekadenciju, a od pre 6 godina i zvanicno u recesiju. Skora propast ce biti toliko temeljna da ce se Srbi cuditi sta se to dogodilo sa Evropom.

šaka zulu

pre 9 godina

Da bar malo umete da razmišljate, zapitali biste se kako je došlo dotle da onolicka Holandija bude kolonijalni gospodar onolike Indonezije, ili da šačica Evropljana drži pod kontrolom celu Kinu, da nekoliko stotina Španaca porobi milionske države Asteka, Inka, Maja. Sigurno biste pomislili da su, pre polaska na put da kolonizuju ostatak sveta, morali da stvore uslove za to, izgrade flote, finansiraju vojske, ulažu u razvoj oružja.

Niko im kolonije nije ostavio na poklon, niti je lokalna populacija digla sve četiri uvis i predala se. Ne, morali su da se izbore za to. A da bi mogli da se izbore, morali su da ulažu. A da bi imali šta da ulažu, morali su i pre toga da budu bogati. Biće, dakle, da je neko morao naporno da radi da bi stvorio ono prvobitno bogatstvo.

No, u narodu u kojem se ljudi bogate na foru i preko veze, a obrazovanje je najgore u poznatom univerzumu, i nije čudo što ljudi ovako razmišljaju.

Katarina

pre 9 godina

Kako bi bilo da napravite mapu na kojoj bismo pronasli i neku slavensku prekomorsku koloniju, na pr. srpska Solomonska ostrva, srpski Tobago, srpska Gvineja, itd. (ili ruska Bikini ostrva, bugarski Karibi, ceska Nobva Kaledonija) - i dandanas ih ima samo po imenu barem dvadesetak, a sta mislite da je Commonwealth? A Evropa? Setimo se da u vreme Napoleona (u sustini prethodnika Hitlera, ali Francuzi su nenadmasivi u prevrtanju cinjenica)Nemacka nije ni postojala, a posle dva svetska rata koje je izazvala, evo je jaca nego ikad. Otkud nam taj kompleks nize vrednosti?

minekraft

pre 9 godina

Evropljani su se obogatili na tudjoj nesreci,a kad su nama neki dan zabranili da povecamo izvoz za Rusiju jer trebamo biti solidarni,nas premijer Vucic se solidarizirao sa plemenitim zapadnim Evropljanima i na taj nacin rekao ko je i sta je.Pustite neki njegov govor od prije 5 godina pa cete vidjeti koliko istine ima u njegovim govorima i izlaganjima danas.
Neko ko prica jedno danas,a juce nesto totalno drugacije ima svoj pravi naziv.
Takav nam je na celu zemlje,jos malo.Moze on da nas vodi u tu Evropu koliko oce,ali kad dodju vile ocima zna narod sta ce i kud ce,a on nek ide tamo gdje ga placaju bolje.

Nucky Thompson

pre 9 godina

Cesto citam komentare na B92, i jasno mi je da mi necemo jos dugo dugo dugo izaci iz blata u kojem smo sada. To nedozvoljava mentalno sklop prosjecnog Srbina!! @Darko_USA, potpuno se slazem s vasim komentarom!!

ma

pre 9 godina

ne zanima me koliko imaju i kako su se bogatasi nakrali,ovaj,obogatili,vec,kako ja ,koji krecem od ne nule nego od debelog minusa,da obezbedim pristojan zivot meni i porodici kad sve sto zaradim sve mi drzava uzme

vasdorteo

pre 9 godina

Treći po bogatstvu na svetu a živi u stambenoj četvrti. Ovaj naš sa liste se ponaša kao da je bogatiji od Bila Gejtsa. Razumem , generacije su sticale to što on sada troši. A takvih kao on je većina da ne kažem svi.

rekreativac

pre 9 godina

Obogatili su se jer im drzave nisu ratovale i bile unistavane. Nas su samo u poslednjih 100 godina 3 puta napadali a npr Svajcarska nije videla rata vec 200 godina zato su i bogatiji od nas.
(zeljko, 30. avgust 2014 20:10)

ftajeru razmisli prvo pa pisi...
pogledaj najuticajnije i najbogatije zemlje zapada- Usa, Velika Britanija, Francuska, Njemacka...svi su oni vodili i pokretali ratove konstantno...neke od njih nikad nisu ni prestale, jednostavno permanentno vode rat u nekom dijelu svijeta. Rat je pljacka, a sto Nikson jednom rece- mozda nije legalno ali kad to predsjednik uradi onda je po zakonu....

Mile

pre 9 godina

@nula

Hajde da malo razbijemo tvoj komentar u logicki zapis:

Premisa 1 - Vecina ljudi u Srbiji je siromasna (ima nulu).
Premisa 2 - Vecina ljudi u Srbiji nikada ne odmakne u od te nule.
Zakljucak - Ljudi ne mogu da se obogate/odmaknu od te nule (to nije bilo niti ce ikada biti)

Da li shvatas sav besmisao svoga rezona?

this time next year...

pre 9 godina

Lista je potpuno besmislena, jer ne daje pravo stanje stvari,bar ne za istocnu Evropu. Kriminalci iz bivseg socijalistickog bloka,ukljucujuci i Srbiju,imaju sklonjene milijarde dolara po raznim tajnim racunima po svetu. To je prljavi novac, a lista se bavi opranim parama. Koliko zaista ima Kostic,to samo on zna. Pa nije on to bogatstvo stekao u normalnoj zemlji i trzisnoj ekonomiji,vec u krimi-banana drzavi,podmicujuci sve politicare od Milosevica do ovih sadasnjih. Koliko je bogatstvo Miskovica? Koliko bogatstvo ima,zbog lopovluka proterani direktor Hemofarma Miodrag Babic,koji je preko svog kosarkaskog kluba uzimao koliko je hteo? Sta je Bekom...(da se ne naljuti aktuelna vlast zbog potonjeg) Kako je to Kostic,Miskovic, Babic i ekipa zaradila tolike stotine miliona(!!!) u zemlji u kojoj ljudi nisu imali sta da jedu?Pa ti ljudi su nasi savremenici,nisu oni ziveli pre 500 godina ovde. Mi ih svi poznajemo. To su finansijeri svega u Srbiji,a najvise politickih partija. Zato stranke i ne objavljuju ko su im sponzori,mada ih zakon na to obavezuje. Najbogatiji ljudi u Americi sa ponosom isticu koliko novca trose na politicke kampanje,a to cine i stranke. Zamislite da ovi koje sam spomenuo izjave tako nesto. Ili mozda stranke. Kako je tuzna i jadna istocna Evropa.

ИБАРСКИ ВУК

pre 9 godina

колонизовањем азијских и афричких земаља и коришћењем и пљачкањем природних ресурса истих земаља..........,,

Marko

pre 9 godina

Obogatili su se kada su shvatili da ako uzimaju od bogatih i daju siromasnima nikada nece biti bogatih. Zato je tamo imovina i svojina svetinja zasticena snazno pravima i zakonima i efikasnim sudovima, policijom, vojskom. Postavili su dobre temelje.

novosadjan

pre 9 godina

Ne znam zasto se nasi komentatori bune kada je i Srbija to radila u kratko vreme kada je bila dominantna, a to davno bese. Da ne verujete da su svi bili gonici robova, samo smo mi presvetli vitezi casti? Dajte molim vas. Covek je takav od samog pocetka, to je njegova priroda, a mi to vidimo i kod nas dan danas. Tako da, ne pravite se velika gospoda.

nenad maric

pre 9 godina

Vidim veliki broj komentara pisu imigranti iz ultra kapialicticke Amerike koji su jos mladi i nadaju se da ce ostvariti americki san ali veoma ce promeniti misljenje kada predju 50 i shvate da ce do kraja zivota ipak biti veoma skromnih prihoda za tamosnje uslove. Onda ce se zapitati da li kapitalizam ima alternativu i pribliziti svoje misljenje evropskom social demokratskom mentalitetu.

George Carlin

pre 9 godina

(šaka zulu, 31. avgust 2014 01:12): samo si jedno prevideo- u vremenu o kome pišeš, crkva i država su bile jedno. Eto ti odgovora odakle pare.

Nucky Thompson

pre 9 godina

Nenade Maricu, lijepo je od tebe sto brines za nas koji smo u ovoj ultra kapitalistickoj drzavi. Onog trenutka kad mi New Jersey postane skup i tijesan, ja cu da se preselim u drugi dio ove divne drzave ili u neku od preostalih 49 drzava. Bas kao sto sam iz NYC presao Hudson. Uostalom ovde je selidba mnogo laksa i bezbolnija, isti jezik, kultura itd, za razliku od socijalisticke i ultra destruktivne, polu diktatorske i apsoluno tehnokratske EU. Poz sa obale u New Jersey!

memorija

pre 9 godina

Odlican text, pokazuje nerazumno ponasanje coveka u doba potrosackog drustva, bas ubedljivo su najbogatiji sminkerka i 2 snajdera. Doduse, Loreal je firma sa znatno duzom tradicijom, pa se bogatstvo umnozavalo. Ako je ovo tacno, Zara je fenomen sa stopom zarade vecom od naftnih kompanija, a lici da se u pozadini krije neka velika mracna pocetna tajna (Fransisko Franko je, gle cuda, umro bas 1975., hm?!). Nesto kao Miskovic kod nas posle Slobe... Znate postoje mnogo vece marke i dugovecniji lanci odece (tog nivoa kvaliteta), pa njihovi vlasnici nemaju 62 mlrd dolara PROFITA sa sve imovinom (zamislite koliki je tek promet!). Ako cemo posteno, za Zaru i sve ove druge njegove marke do pre 10-ak godina niko nije cuo, a kamoli znao, tako da su pare spanske, a znanje i roba kinesko-jugoistocno azijska... A onda, zasto bi EU pomagala Spaniji, ako ima coveka koji je poseduje koliko je polovina ukupnog duga drzave? Sta mislite zasto taj covek zivi toliko neupadljivo, sam zaradio, a voli tako? Na Islandu ne moze da postoji bogat covek, ta je zemlja udarila u dno i tamo su, realno, svi u minusu. Austrija, 9 mlrd dolara od enegetskih pica, covek je za zatvor zbog unistavanja zdravlja mladih ljudi sirom planete. Za neku godinu, eto Kosmajca na slici, bitno je sta pise na berzi, a odakle ko te bre pita i koga to bre zanima... Ali sve u svemu, odlican prikaz sveta.

Jim Jefferies

pre 9 godina

@nemate pojma, 31. avgust 2014 09:16): šta kažeš, imetak izgrađen slogom i vrednim radom? Imetak najbogatijih je izgrađen kolonijalizmom, porobljavanjem i ropstvom, odnosno neplaćenim radom koji je napravio višak vrednosti ili, kraće- pljačkom i zločinom. U tome prednjače evropske zemlje, koje su mahom monarhije, uz dodatak engleske ispostave USA. Ovo je ovako od postanja sveta i traje i danas, pod nešto izmenjenim fenotipskim osobinama. Sedi, jedan i da se spremiš za idući čas.

dule

pre 9 godina

Ako su se oni obogatili pljackanjem, od cega su se obogatili Nemci, Skandinavci i ostali koji nisu imali kolonije za pljackanje? Svojim radom i trudom eto od cega. To je nesto sto je ovde misaona imenica.

ni klot, ni frket

pre 9 godina

Obogatili su se jer im drzave nisu ratovale i bile unistavane. Nas su samo u poslednjih 100 godina 3 puta napadali a npr Svajcarska nije videla rata vec 200 godina zato su i bogatiji od nas. (zeljko, 30. avgust 2014 20:10)

Aha. Nemacka nije ratovala i nije bila unistavana. Ili Belgija (koja je u I Sv.Ratu prosla jos gore i od Srbije, a i u drugom su je malo jace vojske pregazile i bas se tamo najzesce tukle).

Ziveo Kralj Dragutin!

pre 9 godina

Kolonije???
Pa ko vam je braco Srbi branio da gradite brodove (doduse nemamo izlaz na more ali smo mogli da se bijemo sa domacima i da im otmemo), osvajate kolonije, pljackate i danas zivite ko ljudi. Shvatite vec jednom: od toga se ne zivi dobro stotinama godina. Koliko god da opljackas , jednog dana se to potrosi. Ima jedna vrlo nemila stavka na tom zapadu koja se nasem narodu (cak i dugogodisnjim koji zive na zapadu) ne svidja, a to je :rad , rad , rad i odgovornost u obavljanju posla. Hocete li da znate mentalitet naroda: sedite u auto otidjite u selo (ne u grad) i pogledajte kako se ljudi odnose prema kuci i okucnici , kako je ocisceno i sredjeno. Pametnom dosta za zakljucak. (alex, 30. avgust 2014 15:44)

Naravno. Kako to da Portugal nije ultramoderna, superbogata drzava, a Svedska i Norveska jesu? Kakve je to velike vajde Nemacka (da, Nemacka!) videla od ono malo kolonija sto je bilo za nju preostalo? Jeste, tacno je da su pokusali, bas po logici danasnjih srbova, da osvajaju, ne bi li lepo ziveli od pljacke, pa znamo kako su se proveli i kakav su car na kraju od svega toga videli. Do komunizma, najrazvijenija industrijska zemlja u Evropi bila je - Ceska. Imperijalisti nijedni! Ko bi ikad, pre 30 godina, rekao da je "idejno-politicki rad" bio tako uspesan!? A evo - onaj svaba, ne samo da i dandanas vice tralala, nego je i decu naucio.

trojanski konjusar

pre 9 godina

Jel isto mislis da su vrijedni Kinezi koji su prvi pronasli barut imali moralno pravo da dodju u Evropu, pobiju pola nasih predaka, a ostale natjeraju da govore njihov jezik i prihvate njihovu kulturu? (Macak, 30. avgust 2014 23:50)

Kinezi se nisu ni najmanje ustrucavali (a ne ustrucavaju se ni danas) da tamo gde dodju pobiju koliko stignu, sve ostale nateraju da prihvate njihov jezik i kulturu i da smatraju kako na sve to imaju apsolutno moralno pravo. Medjutim, Kinezima je bilo ispod casti, nepojmljivo, da idu u Evropu, Ameriku (a mogli su, vrlo lako), ili bilo gde preko mora, jer im se podrazumevalo kako svi moraju k njima - oni su, Boze moj, Centar Sveta! Jos u doba industrijske revolucije u Engleskoj (dakle, ne tako davno) nije Engleska bila ni najbogatija, ni najmocnija, ni tehnoloski najnaprednija, a ni industrijski najrazvijenija zemlja Sveta. Nego Kina. Ubedljivo. Gore mozes procitati sta ih je upropastilo. A price o silnim genocidima, pljacki "citavih kontinenata"... da, bilo je i genocida i pljacki. (Kao da ih inace, bez kolonijalizma, nije bilo!) Ali, to su samo neke od stranica te istorije. Procitajte i druge! Ako je moguce - jednu po jednu. A ne sve u isti kos.

putnik samotnjak

pre 9 godina

Što se tiče Evropljana zapadnjaka osnovno bogatsvo su stekli najvećom pljačkom u istoriji, pljačkom Carigrada 1204 godine. Predpostavlja se da se u gradu nalazilo oko 30% svetskog bogatstva. Nadam se da će neko i njih ojaditi.

Genghis Khan

pre 9 godina

Što se tiče Evropljana zapadnjaka osnovno bogatsvo su stekli najvećom pljačkom u istoriji, pljačkom Carigrada 1204 godine. Predpostavlja se da se u gradu nalazilo oko 30% svetskog bogatstva. Nadam se da će neko i njih ojaditi. (putnik samotnjak, 1. septembar 2014 04:20)

'Ajde, ne lupetaj! Cuj - "pretpostavlja se". Ko pretpostavlja? Evo, ja pretpostavljam da je trenutno najbogatiji covek na Zemlji - moj stric u Americi. Ja za njega ne znam, ali, on se mene, pretpostavljam, setio u testamentu. Ako je u Konstantinopolju bilo 30% svetskog bogatstva, koliko li je tek bilo u najvecem i najbogatijem gradu tog vremena - Bagdadu!? A koliko u najbogatijoj zemlji Sveta, onoj koja je upravljala svetskim finansijama, jer je zlato iz nje dolazilo (a to joj nije bilo jedino bogatstvo) - Maliju? Konacno, oni tvoji "zapadnjaci" koji su opljackali Carigrad - to je bila jedna jedina drzava, malte ne jedan jedini grad - Mletacka Republika. Sto ce reci da je, tehnicki gledano, sva ta srebrnina ostala u kuci. Jer, Venezia je, sve do tada, formalno jos uvek bila u sastavu Istocnog Rimskog Carstva. Malo su sredili neke racune s metropolom, a "Zapad" ih je gledao.

mislim..

pre 9 godina

Jesen@ Ja bas hteo da se obogatim..kad se promeni vlast!Bas sam maler,uvek kasnim za tom stvaralackom atmosferom!Inace ranije,samo ako te hoce srecna zvezda i poznanstvo...eto cara!Manje vise za ovu zvezdu..teziste je na ovom drugom!Pa jos ako je taj iz vladajuceg politickog miljea..Sve si odradio i to od kuce!Ma telefonom brate,ne moras ni da ides na posao!Samo razradite semu,preneses ovlascenja na lojalne, dobrougradjene a prema zaslugama pomocnike,...i u akciju!I tako dok si ti na nekoj privlacknoj destinaciji,puneci baterije..drugi rade a ti uzivas za sve pare!Em bericetno,em se punis novom energijom i mastas o novim semama!Treba samo imati prave ljude,na pravim mestima!Ja sam ti od onih..koji uvek kasne!Taman se uclanim u stranku,ona padne sa vlasti..Ili upoznam nekoga bitnog..a on zglajzne!Ma nije siromasan,to nikako..samo je zglajzno politicki!I tu moras da imas propratnu logistiku..ko se kako kotira od njih,koliko vredi biti sa njim u drustvu!I dok ja to smisljam..ostade siromasan!Priznajem ima onih koji brze misle i brze se snalaze u takvom svetu...mislim biznisa i uticaja!Zato danas kad nekoga pozovu na informativni razgovor,poneki sa sobom ponesu i cebence..onako za svaki slucaj,ako ih zadrze malo duze!A zasto da ih zadrze..e pa to oni najbolje znaju!Nije lako u Srbiji ni zaraditi..a ni sacuvati pare..Cudo jedno!

nedemokrat

pre 9 godina

Kako? Hiljadugodišnjom pljačkom i paljevinom. Dok se nisu naprasno kultivisali i osmislili "slobodno tržište", što je bilo onda kada su se već zasitili pljačke i posedovali 100 puta više od ostatka planete. Sve ostalo su bajke. Divna jedna civilizacija.

Sve znamo

pre 9 godina

Kakvi komentari, kakva razmisljanja. Prosecan srpski mozak korak nije odmakao od onoga sto su nas ucile knjige komunizma u osnovnoj i srednjoj skoli.
Svi su losi momci oko nas, a mi dobri i plemeniti. Valjda zato nema pas zasta da nas ujede! Sad udri po minusima.

Mare,NS

pre 9 godina

Nasledili po porodicnoj liniji,bogatstvo isisano iz kolonija po celom svetu!
Milioni ljudi su zivotom i ponizenjem platili,bogacenje njihovih predaka!
Izvinjavam se svima onima,koji se nisu obogatili na ovaj nacin,nego su svoj imetak stekli posteno ili nasledili novac koji nije "prljavo" stecen!

alex

pre 9 godina

Kolonije???
Pa ko vam je braco Srbi branio da gradite brodove (doduse nemamo izlaz na more ali smo mogli da se bijemo sa domacima i da im otmemo), osvajate kolonije, pljackate i danas zivite ko ljudi. Shvatite vec jednom: od toga se ne zivi dobro stotinama godina. Koliko god da opljackas , jednog dana se to potrosi. Ima jedna vrlo nemila stavka na tom zapadu koja se nasem narodu (cak i dugogodisnjim koji zive na zapadu) ne svidja, a to je :rad , rad , rad i odgovornost u obavljanju posla. Hocete li da znate mentalitet naroda: sedite u auto otidjite u selo (ne u grad) i pogledajte kako se ljudi odnose prema kuci i okucnici , kako je ocisceno i sredjeno. Pametnom dosta za zakljucak.

Medjutim, mi moramo uvek imati neki izgovor zasto nam ne ide bolje: svetske zavere, GMO, chemtrails i sta ja znam vec koju glupost kojima se bavite zadnje vreme. Zasukati rukave je jako tesko.

Darko_USA

pre 9 godina

Najiskrenije bih zamolio b92.net da prestanu sa objavljivanjem komentara posetilaca sajta. Hocu jos uvek da imam bar neke iluzije da taj narod tamo nije prolupao skroz.

nula

pre 9 godina

Za sve one koji misle da se ljudi bogate tako sto krecu od nule samo imam da kazem da preispitaju svoja uverenja. To nikad nije bilo niti ce biti. To postoji samo u bajkama. Vecina u Srbiji ima nulu pa sto se ne obogati. Da im nije mozda glupo da budu bogati.

Kako da ne

pre 9 godina

U mojoj bransi, da bi se kandidat na zapadu specijalizovao za odredjeni posao, radi oko 80 sati nedeljno 4-5 godina. Za isti posao, kod nas i u susednim zemljama, za isto zanimanje je potrebna specijalizacija od 4 godine sa 40 sati rada nedeljno. Pretpostavimo da je kvalitet obuke isti i tamo i ovde (a ne da nije, nego ne mogu da se porede), pogledajte koju ti zapadnjaci razliku u kvalitetu prave u samo jednoj generaciji.

E, onda to pomnozite sa stotinama godina akumulacije pre svega znanja, pa tek onda kapitala, pa cete videti zasto su oni tamo gde su, a mi, ovako pametni, sposobni i vredni - tu gde smo.

Nema te pljacke (ili dobitka na lotou) koji moze da traje vecno. Pominjete kolonije sto me neodoljivo podseca na one marksisticko-komunisticke price o prljavim kapitalistima... Pa pogledajte tu Veliku Britaniju - saka jada na ostrvu, nema puno ljudi, resursi ograniceni (samo uporedite sa Indijom), klima nikakva, a imali imperiju "u kojoj Sunce nikada ne zalazi". Kako - rad, protestantska etika, ulaganje u znanje i tehnologiju, biranje najboljih... Isto vazi i na Nemce koji nisu imali kolonije. Daleko od toga da su oni bili male mace za kolonizovane narode i da mi je mac i oganj stran, ali bez teskog rada i investiranja u ljude u znanje dzaba oruzje.

Doduse, najlakse je sopstvenu lenjost i nesposobnost opravdati tim nekima tamo koji su krivi za to sto smo takvi kakvi smo.

Bora

pre 9 godina

Da, da sve je to zapadni svet zaradio na posten nacin. A kolonije, a istrebljenja i ljudskih rasa i zivotinjskih vrsta, i besmisleno zagadjivanje. To se sve nikad nije dogadjalo to smo sve umislili. Kako je to lepo kad ku*va prica o postenju. Muzika za usi. Nazalost posto sam Srbin i znam koliko su moju drzavu i moj narod opljackali, za samo poslednjih 100 godina, ne mogu ni uz najbolju volju da poverujem u njihovu dobrotu. A ovi likovi koji propagiraju zapadno postenje, ni sami u to ne veruju, ali su odlicno placeni da pricaju lazi. Inace od pada berlinskog zida na ovamo Evropa sve vise tone u dekadenciju, a od pre 6 godina i zvanicno u recesiju. Skora propast ce biti toliko temeljna da ce se Srbi cuditi sta se to dogodilo sa Evropom.

sns bot br.458

pre 9 godina

Uticale su i pljačke zapadnih zemalja, ali ne toliko, koliko mislite. Te sve zemlje nisu imale np komunizam koji je razorio Srbiju i gomilu istočnih zemalja.

Knjigu u šake

pre 9 godina

Zanimljivo je da je na zapadu poznatiji brend od milijardera-vlasnika, a na istoku Evrope obrnuto, što nam govori nešto o našem (ruskom, ukrajinskom...) divljem i kriminalnom kapitalizmu.

Dragi sunarodnici Srbi, zlobni, lenji i neobrazovani, ukupna cena kolonijalizma često je premašivala i dobit. U suprotnom, kada su zapadnjaci zaista toliko dobara iznosili (krali) iz kolonija, vračalo im se loše desetostruko. Najbolji primer je velika kolonijalna sila Španija, koja je donela toliko zlata iz latinske Amerike i imala toliko već gotove vrednosti da je potpuno uništila domaću proizvodnju i privredu (jer su svi bili bogati i samo kupovali) što je kasnije rezultiralo slabljenjem države u svakom pogledu.

xim

pre 9 godina

Najbogatiji u Evropi je Spanac sa 62 milijarde??? Pa mi jos recite da je Spanija u krizi. Inace, ono sto ja ovde vidim, jeste da su u zapadnoj Evropi najbogatiji ljudi koji prodaju ono sto proizvode (konkretan proizvod), dok su na Balkanu i bivsim Sovjetskim zemljama, najbogatiji oni koji prodaju maglu(!?!).

zeljko

pre 9 godina

Obogatili su se jer im drzave nisu ratovale i bile unistavane. Nas su samo u poslednjih 100 godina 3 puta napadali a npr Svajcarska nije videla rata vec 200 godina zato su i bogatiji od nas.

Macak

pre 9 godina

E što mi je smešno ovo za kolonije. Pa da, to je bilo jednostavno, sedneš na karavelu, poneseš usoljeno meso i pasulj, ako ima dobrog vetra za jedno mesec-dva si preko bare, a tamo šta ti bog da. Pa skorbut, pa razne druge boleštne. Ej bre u to vreme nisu znali ni da li postoji kopno na drugoj strani. A nisu ih malo puta glođali ljudožderi i druge zveri. To ti je ona naša tipična: Lako je njemu...
(ivan, 30. avgust 2014 19:48)

ti to kao rezonujes- nije im bas bilo lako, potrudili su se, trebalo je oploviti pola svijeta pa tek onda napraviti najveci genocid u istoriji - pobiti gotovo cijeli kontinent, pokrstiti, oduzeti im zlato, kulturu i identitet kao Spanci u Juznoj Americi a bogami i Anglosaksonci u Sjevernoj...

Jel isto mislis da su vrijedni Kinezi koji su prvi pronasli barut imali moralno pravo da dodju u Evropu, pobiju pola nasih predaka, a ostale natjeraju da govore njihov jezik i prihvate njihovu kulturu?

Grogi

pre 9 godina

(alex, 30. avgust 2014 15:44)

Bravo na komentaru. Jesu imali kolonije ali i pamet da ne dozvole kriminalcima i tajkunima da im vode drzave. Zato su drzave zapada tako uspesne jer stite svoje gradjane od pljacke jer stite svog seljaka od gradskih tajkuna. Svaki pedalj zemlje je pokriven putem vodom strujom i u 21 veku internetom.

ivan

pre 9 godina

E što mi je smešno ovo za kolonije. Pa da, to je bilo jednostavno, sedneš na karavelu, poneseš usoljeno meso i pasulj, ako ima dobrog vetra za jedno mesec-dva si preko bare, a tamo šta ti bog da. Pa skorbut, pa razne druge boleštne. Ej bre u to vreme nisu znali ni da li postoji kopno na drugoj strani. A nisu ih malo puta glođali ljudožderi i druge zveri. To ti je ona naša tipična: Lako je njemu...

Zapadna strana

pre 9 godina

Za Norvesku je naveden Stein Erik Hagen ili Rimi Hagen kako ga u Norveskoj zovu mada on vise nije vlasnik Rimi lanca. Covek je poceo od nule. Kao student je otvorio skromnu prodavnicu hrane da bi se to godinama uvecavalo i danas je on milijarder. Ima jos jedan u Norveskoj koji je veci fenomen od Hagena - Kjell Inge Rokke (Cel Inge Rokke) koji cak nema zavrsenu srednju skolu, jer je dislekticar kako on sam kaze, bio je ribar na ribarskim brodovima, a onda malo po malo i danas je milijarder, vlasnik najvecih norveskih kompanija kako na tlu Norveske tako i po svetu. To su predatori koji ne prezaju da drze radnike na minimalcima za koje normalni ljudi nemaju zeludac, a tako se najbrze i najlakse bogati. Rokke je kupovinom nekih kompanija pravio takve rezove da su u jednom danu bez posla ostajali po 40 hiljada radnika. Za to njemu nije uopste bila potrebna skola, pa sad vi vidite.

bezimena

pre 9 godina

Kakvi komentari, kakva razmisljanja. Prosecan srpski mozak korak nije odmakao od onoga sto su nas ucile knjige komunizma u osnovnoj i srednjoj skoli.
Svi su losi momci oko nas, a mi dobri i plemeniti. Valjda zato nema pas zasta da nas ujede! Sad udri po minusima.
(Sve znamo, 30. avgust 2014 15:27)


Odakle ti samo budalaština da su "knjige komunizma" nas učile da su svi drugi loši a mi dobri!?

Tom besmislicom su nas indoktrinirali, i u tome prilično uspeli, radikali i biv. radikali (Nikolić, Vučić&co) 90-tih godina prošlog veka!

zuta osa

pre 9 godina

Svi do jednog samo postenim rado.
Ako ne verujete pitajte ih svaki ce vam to reci. Mnogo posten svet ti evropski bogatasi... kad bi se zaj....ali naravno.

minekraft

pre 9 godina

Evropljani su se obogatili na tudjoj nesreci,a kad su nama neki dan zabranili da povecamo izvoz za Rusiju jer trebamo biti solidarni,nas premijer Vucic se solidarizirao sa plemenitim zapadnim Evropljanima i na taj nacin rekao ko je i sta je.Pustite neki njegov govor od prije 5 godina pa cete vidjeti koliko istine ima u njegovim govorima i izlaganjima danas.
Neko ko prica jedno danas,a juce nesto totalno drugacije ima svoj pravi naziv.
Takav nam je na celu zemlje,jos malo.Moze on da nas vodi u tu Evropu koliko oce,ali kad dodju vile ocima zna narod sta ce i kud ce,a on nek ide tamo gdje ga placaju bolje.

aca

pre 9 godina

Umesto malo da se raspitate kako su ti ljudi dosli do novca pa da kazete sebi: "Zasto i ja ne bih mogao probam kao oni, da krenem od nule", vi samo znate da lencarite, gledate Farmu i da kukate na drzavu. Drzava vam je za sve kriva.

Katarina

pre 9 godina

Kako bi bilo da napravite mapu na kojoj bismo pronasli i neku slavensku prekomorsku koloniju, na pr. srpska Solomonska ostrva, srpski Tobago, srpska Gvineja, itd. (ili ruska Bikini ostrva, bugarski Karibi, ceska Nobva Kaledonija) - i dandanas ih ima samo po imenu barem dvadesetak, a sta mislite da je Commonwealth? A Evropa? Setimo se da u vreme Napoleona (u sustini prethodnika Hitlera, ali Francuzi su nenadmasivi u prevrtanju cinjenica)Nemacka nije ni postojala, a posle dva svetska rata koje je izazvala, evo je jaca nego ikad. Otkud nam taj kompleks nize vrednosti?

šaka zulu

pre 9 godina

Da bar malo umete da razmišljate, zapitali biste se kako je došlo dotle da onolicka Holandija bude kolonijalni gospodar onolike Indonezije, ili da šačica Evropljana drži pod kontrolom celu Kinu, da nekoliko stotina Španaca porobi milionske države Asteka, Inka, Maja. Sigurno biste pomislili da su, pre polaska na put da kolonizuju ostatak sveta, morali da stvore uslove za to, izgrade flote, finansiraju vojske, ulažu u razvoj oružja.

Niko im kolonije nije ostavio na poklon, niti je lokalna populacija digla sve četiri uvis i predala se. Ne, morali su da se izbore za to. A da bi mogli da se izbore, morali su da ulažu. A da bi imali šta da ulažu, morali su i pre toga da budu bogati. Biće, dakle, da je neko morao naporno da radi da bi stvorio ono prvobitno bogatstvo.

No, u narodu u kojem se ljudi bogate na foru i preko veze, a obrazovanje je najgore u poznatom univerzumu, i nije čudo što ljudi ovako razmišljaju.

nemate pojma

pre 9 godina

Englezi su izgradili imperiju pre svega znanjem, slogom i disciplinom. Ovo poslednje znaci da se u njihovom svetu zna ko vodi, a ko prati, ko prica a ko cuti, slusa i radi. Ljudi koji znaju kod njih se cene i postuju, ljudi koji ne znaju bivaju zamoljeni da se sklone. kod nas je oduvek bilo obrnuto, a autoriteti su nametani odozgo, najcesce batinom. A slatki ste mi vi koji pricate o moralu osvajaca, a zaboravljate da je i nas car Dusan osvojio skoro ceo danasnji Balkan i da mu srpska istorija to racuna u veliki plus. Ne mislite valjda da je njegova vojska bila mala maca. Pobili su oni Grka i Bugara ne zna se koliko. A to sto mi nismo bili sposobni da to carstvo ocuvamo to je nasa sramota i nesposobnost. I to sto su se Turci odrzali vekovima na Balkanu to je opet zbog srpske nesloge i prodanih dusa, bogatih vlastelina i trgovaca koji su ulazikinu vazalne odnose zarad svog bogacenja. Pa gomila sultana i vezira je bila srpskog porekla. Odakle to? Nosili gajbice sa grozdjem pa su im lovci na talente ponudili radno mesto vezira? Malo sutra.

No Guru

pre 9 godina

Uh koliko lupetanja u komentarima.

Primera radi, deda najbogatije Francuskinje, Lilijan Betankur, Ežen Šuler, je bio mladi pariski hemičar, koji je shvatio da žene žele da farbaju kosu. U svojoj pokretnoj laboratoriji je napravio prvu boju za kosu (L'Oreal) i počeo da je prodaje frizerima. Noću je pravio nove količine, a danju išao po gradu i prodavao ih. Ostalo je istorija.

Dakle, malo preduzetničkog duha i puno rada, a ne hejtovanje po internetu, iz fotelje.

Jim Jefferies

pre 9 godina

@nemate pojma, 31. avgust 2014 09:16): šta kažeš, imetak izgrađen slogom i vrednim radom? Imetak najbogatijih je izgrađen kolonijalizmom, porobljavanjem i ropstvom, odnosno neplaćenim radom koji je napravio višak vrednosti ili, kraće- pljačkom i zločinom. U tome prednjače evropske zemlje, koje su mahom monarhije, uz dodatak engleske ispostave USA. Ovo je ovako od postanja sveta i traje i danas, pod nešto izmenjenim fenotipskim osobinama. Sedi, jedan i da se spremiš za idući čas.

ИБАРСКИ ВУК

pre 9 godina

колонизовањем азијских и афричких земаља и коришћењем и пљачкањем природних ресурса истих земаља..........,,

Nucky Thompson

pre 9 godina

Cesto citam komentare na B92, i jasno mi je da mi necemo jos dugo dugo dugo izaci iz blata u kojem smo sada. To nedozvoljava mentalno sklop prosjecnog Srbina!! @Darko_USA, potpuno se slazem s vasim komentarom!!

Marko

pre 9 godina

Obogatili su se kada su shvatili da ako uzimaju od bogatih i daju siromasnima nikada nece biti bogatih. Zato je tamo imovina i svojina svetinja zasticena snazno pravima i zakonima i efikasnim sudovima, policijom, vojskom. Postavili su dobre temelje.

Jesen

pre 9 godina

Za sve one koji misle da se ljudi bogate tako sto krecu od nule samo imam da kazem da preispitaju svoja uverenja. To nikad nije bilo niti ce biti. To postoji samo u bajkama. Vecina u Srbiji ima nulu pa sto se ne obogati. Da im nije mozda glupo da budu bogati.
(nula, 30. avgust 2014 23:04)

Zapravo drzis se u zabludi, jer ti je tako lakse da se suocis sa svojim manjkom ambicije, entuzijazma ili cega god.

Google je osnovan U GARAZI, facebook je lik napisao dok je bio na studijama. Ne zavaravaj se, sposobnost uvek donosi uspeh nekome vise nekome manje.

memorija

pre 9 godina

Odlican text, pokazuje nerazumno ponasanje coveka u doba potrosackog drustva, bas ubedljivo su najbogatiji sminkerka i 2 snajdera. Doduse, Loreal je firma sa znatno duzom tradicijom, pa se bogatstvo umnozavalo. Ako je ovo tacno, Zara je fenomen sa stopom zarade vecom od naftnih kompanija, a lici da se u pozadini krije neka velika mracna pocetna tajna (Fransisko Franko je, gle cuda, umro bas 1975., hm?!). Nesto kao Miskovic kod nas posle Slobe... Znate postoje mnogo vece marke i dugovecniji lanci odece (tog nivoa kvaliteta), pa njihovi vlasnici nemaju 62 mlrd dolara PROFITA sa sve imovinom (zamislite koliki je tek promet!). Ako cemo posteno, za Zaru i sve ove druge njegove marke do pre 10-ak godina niko nije cuo, a kamoli znao, tako da su pare spanske, a znanje i roba kinesko-jugoistocno azijska... A onda, zasto bi EU pomagala Spaniji, ako ima coveka koji je poseduje koliko je polovina ukupnog duga drzave? Sta mislite zasto taj covek zivi toliko neupadljivo, sam zaradio, a voli tako? Na Islandu ne moze da postoji bogat covek, ta je zemlja udarila u dno i tamo su, realno, svi u minusu. Austrija, 9 mlrd dolara od enegetskih pica, covek je za zatvor zbog unistavanja zdravlja mladih ljudi sirom planete. Za neku godinu, eto Kosmajca na slici, bitno je sta pise na berzi, a odakle ko te bre pita i koga to bre zanima... Ali sve u svemu, odlican prikaz sveta.

nenad maric

pre 9 godina

Vidim veliki broj komentara pisu imigranti iz ultra kapialicticke Amerike koji su jos mladi i nadaju se da ce ostvariti americki san ali veoma ce promeniti misljenje kada predju 50 i shvate da ce do kraja zivota ipak biti veoma skromnih prihoda za tamosnje uslove. Onda ce se zapitati da li kapitalizam ima alternativu i pribliziti svoje misljenje evropskom social demokratskom mentalitetu.

putnik samotnjak

pre 9 godina

Što se tiče Evropljana zapadnjaka osnovno bogatsvo su stekli najvećom pljačkom u istoriji, pljačkom Carigrada 1204 godine. Predpostavlja se da se u gradu nalazilo oko 30% svetskog bogatstva. Nadam se da će neko i njih ojaditi.

Gradjanin Q

pre 9 godina

@Najiskrenije bih zamolio b92.net da prestanu sa objavljivanjem komentara posetilaca sajta. Hocu jos uvek da imam bar neke iluzije da taj narod tamo nije prolupao skroz.
(Darko_USA, 30. avgust 2014 16:48)

Ja im to pisem od prvog trenutka kad sam shvatio da do 17h po srednje-evropskom vremenu stoji jedan odnos u komentarima, a onda u naredna dva sata se to znatno izmeni (kad stignu ovi sto su ih partije zaposljavale i zbog kojih cemo HVALA BOGU I DAJ BOZE BANKROTIRATI da nemaju takvi a mi i onako nemamo).

Nucky Thompson

pre 9 godina

Nenade Maricu, lijepo je od tebe sto brines za nas koji smo u ovoj ultra kapitalistickoj drzavi. Onog trenutka kad mi New Jersey postane skup i tijesan, ja cu da se preselim u drugi dio ove divne drzave ili u neku od preostalih 49 drzava. Bas kao sto sam iz NYC presao Hudson. Uostalom ovde je selidba mnogo laksa i bezbolnija, isti jezik, kultura itd, za razliku od socijalisticke i ultra destruktivne, polu diktatorske i apsoluno tehnokratske EU. Poz sa obale u New Jersey!

rekreativac

pre 9 godina

Obogatili su se jer im drzave nisu ratovale i bile unistavane. Nas su samo u poslednjih 100 godina 3 puta napadali a npr Svajcarska nije videla rata vec 200 godina zato su i bogatiji od nas.
(zeljko, 30. avgust 2014 20:10)

ftajeru razmisli prvo pa pisi...
pogledaj najuticajnije i najbogatije zemlje zapada- Usa, Velika Britanija, Francuska, Njemacka...svi su oni vodili i pokretali ratove konstantno...neke od njih nikad nisu ni prestale, jednostavno permanentno vode rat u nekom dijelu svijeta. Rat je pljacka, a sto Nikson jednom rece- mozda nije legalno ali kad to predsjednik uradi onda je po zakonu....

Genghis Khan

pre 9 godina

Što se tiče Evropljana zapadnjaka osnovno bogatsvo su stekli najvećom pljačkom u istoriji, pljačkom Carigrada 1204 godine. Predpostavlja se da se u gradu nalazilo oko 30% svetskog bogatstva. Nadam se da će neko i njih ojaditi. (putnik samotnjak, 1. septembar 2014 04:20)

'Ajde, ne lupetaj! Cuj - "pretpostavlja se". Ko pretpostavlja? Evo, ja pretpostavljam da je trenutno najbogatiji covek na Zemlji - moj stric u Americi. Ja za njega ne znam, ali, on se mene, pretpostavljam, setio u testamentu. Ako je u Konstantinopolju bilo 30% svetskog bogatstva, koliko li je tek bilo u najvecem i najbogatijem gradu tog vremena - Bagdadu!? A koliko u najbogatijoj zemlji Sveta, onoj koja je upravljala svetskim finansijama, jer je zlato iz nje dolazilo (a to joj nije bilo jedino bogatstvo) - Maliju? Konacno, oni tvoji "zapadnjaci" koji su opljackali Carigrad - to je bila jedna jedina drzava, malte ne jedan jedini grad - Mletacka Republika. Sto ce reci da je, tehnicki gledano, sva ta srebrnina ostala u kuci. Jer, Venezia je, sve do tada, formalno jos uvek bila u sastavu Istocnog Rimskog Carstva. Malo su sredili neke racune s metropolom, a "Zapad" ih je gledao.

dule

pre 9 godina

Ako su se oni obogatili pljackanjem, od cega su se obogatili Nemci, Skandinavci i ostali koji nisu imali kolonije za pljackanje? Svojim radom i trudom eto od cega. To je nesto sto je ovde misaona imenica.

Mile

pre 9 godina

@nula

Hajde da malo razbijemo tvoj komentar u logicki zapis:

Premisa 1 - Vecina ljudi u Srbiji je siromasna (ima nulu).
Premisa 2 - Vecina ljudi u Srbiji nikada ne odmakne u od te nule.
Zakljucak - Ljudi ne mogu da se obogate/odmaknu od te nule (to nije bilo niti ce ikada biti)

Da li shvatas sav besmisao svoga rezona?

mislim..

pre 9 godina

Jesen@ Ja bas hteo da se obogatim..kad se promeni vlast!Bas sam maler,uvek kasnim za tom stvaralackom atmosferom!Inace ranije,samo ako te hoce srecna zvezda i poznanstvo...eto cara!Manje vise za ovu zvezdu..teziste je na ovom drugom!Pa jos ako je taj iz vladajuceg politickog miljea..Sve si odradio i to od kuce!Ma telefonom brate,ne moras ni da ides na posao!Samo razradite semu,preneses ovlascenja na lojalne, dobrougradjene a prema zaslugama pomocnike,...i u akciju!I tako dok si ti na nekoj privlacknoj destinaciji,puneci baterije..drugi rade a ti uzivas za sve pare!Em bericetno,em se punis novom energijom i mastas o novim semama!Treba samo imati prave ljude,na pravim mestima!Ja sam ti od onih..koji uvek kasne!Taman se uclanim u stranku,ona padne sa vlasti..Ili upoznam nekoga bitnog..a on zglajzne!Ma nije siromasan,to nikako..samo je zglajzno politicki!I tu moras da imas propratnu logistiku..ko se kako kotira od njih,koliko vredi biti sa njim u drustvu!I dok ja to smisljam..ostade siromasan!Priznajem ima onih koji brze misle i brze se snalaze u takvom svetu...mislim biznisa i uticaja!Zato danas kad nekoga pozovu na informativni razgovor,poneki sa sobom ponesu i cebence..onako za svaki slucaj,ako ih zadrze malo duze!A zasto da ih zadrze..e pa to oni najbolje znaju!Nije lako u Srbiji ni zaraditi..a ni sacuvati pare..Cudo jedno!

this time next year...

pre 9 godina

Lista je potpuno besmislena, jer ne daje pravo stanje stvari,bar ne za istocnu Evropu. Kriminalci iz bivseg socijalistickog bloka,ukljucujuci i Srbiju,imaju sklonjene milijarde dolara po raznim tajnim racunima po svetu. To je prljavi novac, a lista se bavi opranim parama. Koliko zaista ima Kostic,to samo on zna. Pa nije on to bogatstvo stekao u normalnoj zemlji i trzisnoj ekonomiji,vec u krimi-banana drzavi,podmicujuci sve politicare od Milosevica do ovih sadasnjih. Koliko je bogatstvo Miskovica? Koliko bogatstvo ima,zbog lopovluka proterani direktor Hemofarma Miodrag Babic,koji je preko svog kosarkaskog kluba uzimao koliko je hteo? Sta je Bekom...(da se ne naljuti aktuelna vlast zbog potonjeg) Kako je to Kostic,Miskovic, Babic i ekipa zaradila tolike stotine miliona(!!!) u zemlji u kojoj ljudi nisu imali sta da jedu?Pa ti ljudi su nasi savremenici,nisu oni ziveli pre 500 godina ovde. Mi ih svi poznajemo. To su finansijeri svega u Srbiji,a najvise politickih partija. Zato stranke i ne objavljuju ko su im sponzori,mada ih zakon na to obavezuje. Najbogatiji ljudi u Americi sa ponosom isticu koliko novca trose na politicke kampanje,a to cine i stranke. Zamislite da ovi koje sam spomenuo izjave tako nesto. Ili mozda stranke. Kako je tuzna i jadna istocna Evropa.

Ziveo Kralj Dragutin!

pre 9 godina

Kolonije???
Pa ko vam je braco Srbi branio da gradite brodove (doduse nemamo izlaz na more ali smo mogli da se bijemo sa domacima i da im otmemo), osvajate kolonije, pljackate i danas zivite ko ljudi. Shvatite vec jednom: od toga se ne zivi dobro stotinama godina. Koliko god da opljackas , jednog dana se to potrosi. Ima jedna vrlo nemila stavka na tom zapadu koja se nasem narodu (cak i dugogodisnjim koji zive na zapadu) ne svidja, a to je :rad , rad , rad i odgovornost u obavljanju posla. Hocete li da znate mentalitet naroda: sedite u auto otidjite u selo (ne u grad) i pogledajte kako se ljudi odnose prema kuci i okucnici , kako je ocisceno i sredjeno. Pametnom dosta za zakljucak. (alex, 30. avgust 2014 15:44)

Naravno. Kako to da Portugal nije ultramoderna, superbogata drzava, a Svedska i Norveska jesu? Kakve je to velike vajde Nemacka (da, Nemacka!) videla od ono malo kolonija sto je bilo za nju preostalo? Jeste, tacno je da su pokusali, bas po logici danasnjih srbova, da osvajaju, ne bi li lepo ziveli od pljacke, pa znamo kako su se proveli i kakav su car na kraju od svega toga videli. Do komunizma, najrazvijenija industrijska zemlja u Evropi bila je - Ceska. Imperijalisti nijedni! Ko bi ikad, pre 30 godina, rekao da je "idejno-politicki rad" bio tako uspesan!? A evo - onaj svaba, ne samo da i dandanas vice tralala, nego je i decu naucio.

ni klot, ni frket

pre 9 godina

Obogatili su se jer im drzave nisu ratovale i bile unistavane. Nas su samo u poslednjih 100 godina 3 puta napadali a npr Svajcarska nije videla rata vec 200 godina zato su i bogatiji od nas. (zeljko, 30. avgust 2014 20:10)

Aha. Nemacka nije ratovala i nije bila unistavana. Ili Belgija (koja je u I Sv.Ratu prosla jos gore i od Srbije, a i u drugom su je malo jace vojske pregazile i bas se tamo najzesce tukle).

trojanski konjusar

pre 9 godina

Jel isto mislis da su vrijedni Kinezi koji su prvi pronasli barut imali moralno pravo da dodju u Evropu, pobiju pola nasih predaka, a ostale natjeraju da govore njihov jezik i prihvate njihovu kulturu? (Macak, 30. avgust 2014 23:50)

Kinezi se nisu ni najmanje ustrucavali (a ne ustrucavaju se ni danas) da tamo gde dodju pobiju koliko stignu, sve ostale nateraju da prihvate njihov jezik i kulturu i da smatraju kako na sve to imaju apsolutno moralno pravo. Medjutim, Kinezima je bilo ispod casti, nepojmljivo, da idu u Evropu, Ameriku (a mogli su, vrlo lako), ili bilo gde preko mora, jer im se podrazumevalo kako svi moraju k njima - oni su, Boze moj, Centar Sveta! Jos u doba industrijske revolucije u Engleskoj (dakle, ne tako davno) nije Engleska bila ni najbogatija, ni najmocnija, ni tehnoloski najnaprednija, a ni industrijski najrazvijenija zemlja Sveta. Nego Kina. Ubedljivo. Gore mozes procitati sta ih je upropastilo. A price o silnim genocidima, pljacki "citavih kontinenata"... da, bilo je i genocida i pljacki. (Kao da ih inace, bez kolonijalizma, nije bilo!) Ali, to su samo neke od stranica te istorije. Procitajte i druge! Ako je moguce - jednu po jednu. A ne sve u isti kos.

ma

pre 9 godina

ne zanima me koliko imaju i kako su se bogatasi nakrali,ovaj,obogatili,vec,kako ja ,koji krecem od ne nule nego od debelog minusa,da obezbedim pristojan zivot meni i porodici kad sve sto zaradim sve mi drzava uzme

vasdorteo

pre 9 godina

Treći po bogatstvu na svetu a živi u stambenoj četvrti. Ovaj naš sa liste se ponaša kao da je bogatiji od Bila Gejtsa. Razumem , generacije su sticale to što on sada troši. A takvih kao on je većina da ne kažem svi.

novosadjan

pre 9 godina

Ne znam zasto se nasi komentatori bune kada je i Srbija to radila u kratko vreme kada je bila dominantna, a to davno bese. Da ne verujete da su svi bili gonici robova, samo smo mi presvetli vitezi casti? Dajte molim vas. Covek je takav od samog pocetka, to je njegova priroda, a mi to vidimo i kod nas dan danas. Tako da, ne pravite se velika gospoda.

George Carlin

pre 9 godina

(šaka zulu, 31. avgust 2014 01:12): samo si jedno prevideo- u vremenu o kome pišeš, crkva i država su bile jedno. Eto ti odgovora odakle pare.