Četvrtak, 09.01.2014.

20:19

NS: Skupio 1,5 mil. € u bitkoinima

Jedan Novosađanin skupio je 1.800 bitkoina, koji vrede oko 1,5 miliona evra, piše list "24 sata".

Izvor: 24 sata

NS: Skupio 1,5 mil. € u bitkoinima IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

81 Komentari

Sortiraj po:

Charles Ponzi

pre 10 godina

Klasična Poncijeva šema. Gledali smo je lokalno ovde 90-tih kod Jezde i Dafine, a ova je sad globalna. Oni koji se uključe u početku još imaju šanse da izvuku profit, ali ovi kasnije mogu samo da izgube.

provereno

pre 10 godina

ulozio sam 3.000 evra 5.decembra! i pravim scrypt coine koji se najvise isplate, sto uvek mogu da proverim na www.coinwarz.com , koje menjam za bitcoine, a posle menjam bitcoine za evre
Uglavnom, svakog dana zaradim oko 40Eura!

Stevot

pre 10 godina

Da pitam ja nesto te "rudare"... Ukljucis kompjuter, on tako "kopa" i tebi lova kaplje.. OK, ko ti i za sta placa tolike pare mesecno. Kakva mu je realna korist od tvog "rudarenja". Ne mozes dobiti realne pare, bez realne i opipljive vrednosti koju stvoris. Tacka.

motika majka

pre 10 godina

Vidim dosta negativnih komentara ovde u vezi sa bitkoinom, a ljudi nisu ni svesni da ce svi hteli ili ne za 20-ak godina da koriste upravo neki vid virtualnog novca, ako ne bitkoin onda nekog njegovog naslednika. Do tada uzivajte u svojoj aroganciji i svom neznanju

Petronije

pre 10 godina

Prevara izmisljen od strane mafije da bi se oprao prljavi novac. Kakve to proracune treba da radi racunar? Postoji BOINC i u okviru njega projekti i svako moze da se se registruje i radi proracune. Ovo se radi besplatno i ne trebaju cudovista od masina.
I dan danas stizu mi mailovi sa varijacijom Nigeriske prevare, zovu me na telefon pokljanjau mi kojesta samo da dodjem i preuzmem. Nagledao sam se redova kod Dafine i Jezde i naivnih ljudi. Ja vise verujem u pravi novac pogotovo kad mi je u dzepu :)

kiza

pre 10 godina

Evo mene opet,
nasao sam najrazumnije,najlakse objasnjenje kako sve ovo radi.
Tako da se ne bih prepucavali,raspravljali i ubedjivali,a gomila ljudi ne zna o cemu se radi,i naravno niko ne daje objasnjenje kako On to zaradjuje,Ja cu vam dati link ka stranici gde je sve lepo,precizno i razumljivo napisano sve o bitcoinu i celom sistemu.
Nasao sam na Hrvatskom sajtu do sada najprostije,detaljno objasnjenje cele ove price pa koga interesuje kako moze da zaradi i kako ceo sistem radi ,evo pa neka procita:

http://www.pcchip.hr/softver/vodic-za-pocetnike-bitcoin

To sto sam napisao,nema leba bez motike,nisam Ja izmislio.Valjda bi trebalo da se zna sta to znaci.Zamenim svoj rad za novac.
Kada ti masina radi,trebalo bi da to naplatis,ali dosta energije i ta masina potrosi,struju moras da platis,i na kraju ne mora da znaci da ces nesto zaraditi.Jer sam za ovo kratko vreme video,da je masina radila 24/7,24 sata ,nedelju dana,a zarada bila 3 dolara.Znaci tu nedelju je gadno u minusu za potrosenu struju.
Uglavnom misterija je resena,pa ko kako zeli.Pozdrav svima.

nn

pre 10 godina

OK,opet nikakvo objasnjenje nije niko dao.Placas iz svog novcanika 100e mesecno za struju,a tih 600e sto si zaradio,jel mozes da iskoristis nekako u Srbiji?Stvar je u tome sto niko ne objasnjava kako to funkcionise.Znaci kaze se,pokrene se taj i taj program,pa na osnovu necega,tako i tako zaradi mi racunar,itd.
Na kraju ovde neki tvrde da smo ograniceni,ovce,seljaci itd,i prica kako se zgrcu pare,malo konfuzno,zar ne?
Evo sada cu da iscitam sve o tome,pa da probam da dam objasnjenje da znaju "neupuceni"o cemu se tu radi.A vama srecno "kopanje i rudarenje"dok ne saznamo mi "neupuceni"kako to radi.
Pozdrav.
(kiza, 10. januar 2014 09:17)

kiza@ covek veci deo detaljno objasni,tebi opet nesto nije jasno..pa proguglaj malo,raspitaj se!cemu vam sluzi internet!

Sremac

pre 10 godina

Kaze meni kum iz NS pre jedno godinu dana...
"Kume bio sam kod coveka,ima neke racunare punu sobu i neku crnu kutiju,to njegov sin postavio...kaze potrosi oko 30.000 struje mesecno ali zaradi mu oko 8.000 dolara..."
Ja kazem"Kume nemam pojma..."
Sad imam pojma...ali sad kasno!
Inace nisam ni za ni protiv,trgujem malo na Forexu,ustinem koji dinar mesecno,verovatno je moguce da je to valuta buducnoti ali ja zivim u sadasnjosti i trenutno je cena po meni visoka za bilo sta sem za prodaju...

Aleksandar

pre 10 godina

Bitcoin je najbolji trik koji su smislili proizvođači i distributeri el. energije i paralelne elektronike u celoj svojoj istoriji.

I kad su se stvarale razne zlatne groznice u prethodnim vekovima - najbolje su prolazili oni koji su prodavali pijuke i rešeta i oni koji su raznim nesrećnicima u potrazi za grumenom zlata iznajmljivali šupe po cenama hotelskih soba. Ništa se promenilo nije.

Bojan

pre 10 godina

Novosadjanin zaradio 1.5mil EUR skupivsi 1800 bitcoin-a pri cemu sami kazu da je vrednost jednog bitcoin-a $600. Samo po ovome se moze shvatiti da je rijec o tendenciozno napisanom clanku bas da bi se pecali oni koji nemaju blage veze o ovoj materiji a kao i svi Srbi jedino sto imaju je zelja za lakom zaradom. Kao sto neko gore rece: latimo se lopate, drugacije ne moze!

Vojvodjanin Republikanac

pre 10 godina

Dobro objašnjenje kako bitkoin radi (ENG)
http://www.coindesk.com/bitcoin-explained-five-year-old/

Here’s an Explanation Even a Five-Year-Old Will Understand

kiza

pre 10 godina

Vidim da ste "upuceni" pa da objasnim :

imam dva racunara sa po 4 graficke kartice R9 280X.

Ukupno iskopaju oko 1.265 LiteCoin-a dnevno , odnosno oko 37.965 mesecno, sto po ceni u ovom trenutku iznosi 899.79 dolara ili Vam oko 662.25 eura.

Potrose nesto manje od 2 KW na sat, dakle nesto manje od 1500 KW mesecno sto po racunici na jednotarifnom brojilu (skuplja opcija za 45-50%) izadje oko 12134 dinara ili oko 106 eura.

Dakle, mesecno moji rudari donose 555 eura .......

Toliko za neupucene. E, da ne zaboravim, cena te dve masine je oko 2.500 eura, dakle za 5 meseci ostaju FREE :)

Trenutno cena 23.674 dolara za LiteCOIN, a bila je skoro 50 dolara pocetkom decembra......

U pravu ste, nema leba bez motike :) Sto manje rudara, manja i tezina kopanja, pa se lakse zaradi !
(Rudar, 9. januar 2014 23:53)
OK,opet nikakvo objasnjenje nije niko dao.Placas iz svog novcanika 100e mesecno za struju,a tih 600e sto si zaradio,jel mozes da iskoristis nekako u Srbiji?Stvar je u tome sto niko ne objasnjava kako to funkcionise.Znaci kaze se,pokrene se taj i taj program,pa na osnovu necega,tako i tako zaradi mi racunar,itd.
Na kraju ovde neki tvrde da smo ograniceni,ovce,seljaci itd,i prica kako se zgrcu pare,malo konfuzno,zar ne?
Evo sada cu da iscitam sve o tome,pa da probam da dam objasnjenje da znaju "neupuceni"o cemu se tu radi.A vama srecno "kopanje i rudarenje"dok ne saznamo mi "neupuceni"kako to radi.
Pozdrav.

kako da ne

pre 10 godina

Evo upravo se pojavila najnovija vest da Miskovic i Kostic prodaju kompletno bogatstvo i kupuju najbolje kompjutere za kopanje.

'ajmo sada minusi

pre 10 godina

Kao sto se ovde pise o BC, cesto se pise i na Slashdotu. Juce sam procitao jednu tuznu vest za BC: ako bi se on koristio za placanja intenzivno, za sta je navodno zamisljen (a ne da glumi piramidalnu semu kao sto se trenutno desava), sistem bi se raspao. Mogucnost procesiranja transakcija BC mreze je navodno samo 10 transakcija u sekundi. Poredjenja radi Visa ima, po tom objasnjenju, 45000 tx/s. Ako je to tacno, BC zapravo bas i nema buducnost. Dalje, usled cene transakcije na BC (nije besplatno!), prenos se isplati samo za male kolicine novca. Po ceni BC od 1000USD, granica isplativosti je 3333USD, jer u SAD se za "wire transfer" placa fiksno 40USD nevezano od sume koja se prebacuje.

Cale

pre 10 godina

Neuki ljudi odmah pljuju po svemu. Ako je covek rano krenuo, vrlo je moguce da je zaradio preko milion evra. Smejete se na konto virtuelnog novca - sta je Vas novac u banci ako ne virtuelni novac? Nemate ga u dzepu nego u banci na racunu, isto je sa bitkoinom. I moze da se unovci, proda za USD ili EUR prebaci na racun u banci ili eventualno potrosi. Evo jedan mali deo gde moze da se potrosi "virtuelni" novac: https://spendbitcoins.com/places/

Goran Markovic

pre 10 godina

Svima koji su se napalili na Bitcoin preporucujem ovo :
http://hr.wikipedia.org/wiki/Tulipomanija

Samo ako znate engleski, procitajte eto na engleskom. Duzi je tekst, vsie informacija nego na hrvatskom.

dosta je!

pre 10 godina

Evo i drugačije mišljenje o bitcoinu:
http://www.dragas.biz/index.php?option=com_content&view=article&id=10019:bitcoin&catid=104:komentari&Itemid=69

Goran Markovic

pre 10 godina

(Marko, 9. januar 2014 23:57)

Pre nego sto vredjas mali ume, procitaj ovo
http://hr.wikipedia.org/wiki/Tulipomanija

Nemoj na kraju i kucu roditelja da prodajes da bih si se izvuko iz dugova. Nisu oni lansirali Bitcoin da bi obogatili planetu, nego da bi takvim naivnicima izvukli jos koji realni novac iz dzepa.

Rudari svih zemalja

pre 10 godina

A ima jedan u Banatskom Brestovcu, skupio vise od sto hiljada bitkoina. Evo, ja pazario 14 kompjutera, a sutra kupujem i petnaesti plus gradim elektranu da sve to napaja. Vi se smejte, ali meni lova kaplje. Mozes i snajku iz Rusije da pazaris bitkoinima.

Зоран

pre 10 godina

"Vase zaostalo seljacko misljenje nije mnogo bitno, posto dnevno bitcoini imaju veci transfer u svetu od Western Uniona. Samim tim (i zbog mnogo toga), cena mu raste."

Мојe сељачко мишљење ми је рекло да никад не играм лото, да се не коцкам јер од тога и ако добијеш нешто не остане ништа. Не остане зато што је то као кад неспсобном да заради новац својим умећем даш новац. Са 500.000 долаrа у банци, са мојих 48 година, мислим да нијe лоше. А ви само напред. Шта би Србин радио у Србији него се коцако са здрављем, новцем и животом.

Поздрав од једног сељака.

Veliki LeSa

pre 10 godina

Molim sve ljude koji ne zanju sa bar 95% sigurnoscu o cemu se ovde radi da ni ne pokusavaju da objasnjavaju drugima, to sto se vi pravite polu pametni (a to niste) samo pravite konfuziju kod ljudi i sirite ne istine!
POGOTOVO zelim da naglasim, da je ovaj text, ne znam dal je namerno ili ne,necu da ulazim u to. ALI text je sastavljen od raznih ne istina!
A cak i onaj koji nije upoznat o Kriptovalutama a ima osnovno racunarsko znanje, moze da zakljuci da su informacije bezobrazno netacne! (cena procesora,hladjenja... a o onoj smehotresnoj izjavi a o njegovim drugarima, kako gase i pale kompove da kopaju.. to je tek buhahha izjava)

Vredan

pre 10 godina

Naravno da je prevara, kao i svaka druga piramidalna trgovina, plus ovo je izmišljano da bi mafija mogla da pere pare, kupuju drogu, trguju naoružanjem. Pa gde ima da se obogatiš, a da ne radiš ništa, pre ili kasnije propada, to je sigurno. Kopaju zlato, nije nego, bolje da uzmu motiku u ruke pa da okopaju baštu, bar će za salatu da imaju. Bez motike nema leba

Srba

pre 10 godina

Čiste bajke i besmislice, ko god se ozbiljno bavio komapnjem Bitcoina-a ili neke druge sestrinske cripto-valute zna da je u poslednih godinu dana postalo nemoguće na obićnom PC-ju sa OpenCL tj. GPU (korišćenje grafičkih procesora na karticama) zaraditi bilo kakve ozbiljnije pare, a pre svega zbog naglog skoka preformansi usled upotrebe ASIC farminga što je povećalo nivo težine i drastično oborilo prihode.

Ova bajka o kojoj pišete, kako navodno PC-mašiname sa 4x Crossfire AMD-karticama (koja navodno) košta 2500€, a pri tome nemogu da postignu više od 4x600Megahash/s tj. 3.2GH/s u navedenim primerima je čista besmislica u poređenju sa pravim ASIC karticama koje se trenutno koriste, a same postižu 600GH/s i koštaju pojedinačno 2500€ ili ASIC šasijama koje za 10000€ daju 5000GH/s.

Da ne bih pričao u prazno dajem Vam link za kakulator mogućeg profita od rudarenja po trenutnim tarifama: http://www.bitcoinx.com/profit/
Kao i link za opremi koja se za to danas koristi pa istražujet: http://www.xtrememiners.net/#!products/cngp i https://products.butterflylabs.com/

p.s. Inače po ovome što ste opisali oni ne bi mogli zaraditi više od 150€ za 6 meseci po jednoj toj navedenoj PC konfiguraciji ( sa 4x AMD R9 290), što me navodi na pomisao da se radi o nekoj mutnoj radnji.

jj

pre 10 godina

"Reč je o procesu kojim se deo snage procesora računara pozajmljuje sistemu, a on rešavanjem matematičkih operacija verifikuje transakcije u virtuelnoj valuti. "
Ovaj deo ne razumem pa ako neko ko moze da mi objasni, zaista me zanima. Ostatak mi je jasan.

1. Kom sistemu se pozajmljuje deo snage procesora?
2. Zbog cega se pozajmljuje, da li nesto izracunava za neki veci sistem?
3. Zasto bi se za to placalo virtuelnom valutom?

Istrazivac

pre 10 godina

Ipak ima gde se u Srbiji mozete platiti i u "bitcoin" valuti :O http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=12&dd=19&nav_id=790920

Pjer

pre 10 godina

Virtuelna piramida, nista vise.

Jos jedan nacin da se narodu smuti mozak i proda "loptice" za bubrege.

Ako bolje pogledam sa mojim "seljackim" mozgom onda vidim samo lepo upakovano prevaru, gde niko ne zna tacno sta se "kopa", ili gde se "kopa".

misa

pre 10 godina

problem kod bitcoina je sto su vlade država I finansijske institucije počele da obraćaju pažnju na virtuelne valute, zar stvarno mislite da ce I u buduce tek tako da tolerisu konkurenciju I smanjenje njihove zarade, u buduće nas ocekuje verovatno poostravanje propisa ili totalna zabrana finansijskih transakcija ovim putem( kao sto je Kina skoro uradila I izazvala veliki pad vrednosti) tako da je to balon koji ce verovatno uskoro puci, ali kao I kod svega, bez rizika nema zarade, pod ovim mislim na trgovanje kao na berzi, kopanje bitcoina nije samo po sebi vise nesto isplativo, em se sve sporije nalaze novi novcici em su tu u igru usli dosta ozbiljniji igraci sa opremom koja je amaterima finansijski skoro nedostupna

BZBZBZBZBZBZ

pre 10 godina

(Bili, 9. januar 2014 21:16)

U Cacku se kopa na veliko, trebaju silni bunari da se prokopaju. Salu na stranu, ima kopaca ovde od amatera do profi. Ja imam gomilu coin-a u alternativi tako da ako se desi da skoci cena imacu da prodam. Sto se tice Bitcoin-a, ima se a sto se tice teksta, zvuci iskreno nerealno mada ne toliko. Osim ako je ovaj krenuo da kopa od izlaska, cisto sumnjam da ima 1 500 000 evra pogotovu ne sad kad je graficka postala slaba, lepo je jedan objasnio dole da se koriste ASIC-i. E sad taj kes moze da se zaradi ali to je vec poslovna tajna.

Inace kopajte alternativu.

ivan

pre 10 godina

Ovi u EDB-u nemaju pojma o bitkoinima, kazu racun placas samo u dinarima! Dzabe sam im objasnjavao da trenutno nemam dinare vec samo bitkoine. E, Srbijo, gde smo mi?

Ludoje

pre 10 godina

Ja pojma nemam ni o racunarskim tehnologijama, ni o ekonomiji, ni o bankarstvu i zbog toga bih zamolio nekog da odgovori ko stoji iza pustanja u promet bitkoina i sa kojim ciljem je to uradjeno?

e-lance

pre 10 godina

Dok je kopanje btc-a imalo smisla, kopao sam i iskopao otplatu ostatka kredita za gajbu. Sada, kad je bit prešao na bfc i slične high-end igračke, kopam prosečnu srpsku platu u ltc-u. Daleko od toga da je težak posao, ali obaveza kontrole rada rudara postoji...

Fazan

pre 10 godina

Nek se taj drugar javi kad izvuče taj "novac", tj pretvori ga u opipljiv keš ili kupi nešto ozbiljno sa njim (nekretnine npr) a ne sendvič ili žetone za flipere.

Eh da sam znao i ja...

pre 10 godina

Vrednost bitcoina je ovih dana opet porasla na preko 1000 dolara posto je neki sajt prihvatio bitcoin kao sredstvo placanja.
Ne znam mnogo o svemu sem onoga sto sam skontao od ortaka koji je poceo da kopa na pocetku tj 2008. Dakle u to vreme ako si imao komp trebao si da kupis bolju ili mozda cak neku odredjenu graficku kartu i da pomocu nje tj njene memorije komp resava odredjene zadatke tj da kopa bitcoine, neka me neko ispravi ako lupam gluposti.
Dakle na taj nacin skupljas bitcoine, na pocetku svega mogao si da iskopas npr 3 bitcoina za jedan dan, ulaganje je bilo npr 200e za karticu i tih 200 evra vratis za kopanje od npr 3 meseca.Sada su ulaganja mnogo veca a vreme za koje iskopas jedan bitcoin je mnogo vece.Ne znam tacno kako si mogao da naplatis tih 200e tj kojim putem verovatno nekim sajtom koji vrsi transakciju iz bitcoina u dolar gde ti se pare uplate na neki devizni racun. Na pocetku bitcoin nije vredeo nista ali ko je imao viziju cele stvari mogao je da se nada da ce doci do ovoga da vredi mnogo i da ce se bitcoin koristiti u trgovini na internetu i da ce moci da je menja za pravi novac .
Citao sam da neki univerzitet u Americi prima bitcoin kao sredstvo placanja.
Znaci posaljes dete na studije i platis u bitcoinima koje si nekad iskopao.
Bitcoin se sada moze kupiti na berzi bitcoina i vrednost zavisi od njegove potraznje i popularnosti i predvidjaju da ce njegova cena samo rasti.
Da rezimiram, cvikerasi su se obogatili

keep your day job

pre 10 godina

u ovom tekstu 5% moze ali moze biti istina ostalo nema veze sa zivotom...
svi bi dali i 20k evra da mogu da dobiju samo 100 hiljada nazad..

REAL world, please

pre 10 godina

Nije da ne razumem o cemu je prica, ali mene ovde apsolutno ne interesuje koliko trosi racunar i ko koliko na'vata. Ono sto me je posle ove vesti i diskusije koju vidim na nju uzasnulo i nateralo da i sama dam komentar je ono sto je i drski primetio - cinjenica da mnogi oko nas misle da su njihove masine zeznule prirodu. A znamo kako to priroda vrati.
P.S. Jel se seca neko slike nakon tamo-nekog-uragana u NY, kada je masa, u sred opsteg kolapsa saobracaja i zgrada mahnito pojurila da poseda po trotoaru oko nekog kafea (jer unutra vise nije bilo mesta) i krenula da "rostilja" po netu?

drsko

pre 10 godina

..lepo ja govorim vec par godina u nazad da nam u skorijoj buducnosti nece trebati zene. Niti ce zene trebati muskarce. Sve ce to imati virtualno, ubacis disk ili usb il cipi ili sta god, izberes proporcije pa uzivaj.
Sto neko rece : imamo virtulani, novac, virtualne igre, virtualne prijatelje... Jos nam samo fale virtualni zene i muzevi. Prednost ovga je sto mozete imati beskonacno ljubavnica i niko vas nece smarati.
Nego, a kako cemo sa virtualnom crkvom ?! ;)

Dusan SF

pre 10 godina

O boze! Citam ove komentare i ne mogu da verujem.

"Ok imas bitcoine u dzepu i sta sad".

Pretpostavljam da ste svi vi uspeli za slato i srebro da kupite benzin na pumpi ili burek u pekari?

Naravno da ne. Prvo cete taj commodity prodati, i onda za novac (dinare u Srbiji, dolare u americi) kupiti neki drugi commodity.


Bitcoin je isto kao da imate neki tepih, koji je skupocen zato sto tamo negde postoji neko ko voli dobre tepihe, pa je voljan da vam da dosta novca za isti.

A ne mora ni novac da vam da, mozete da napravite trampu, moze da vam da par skija recimo.

Commodity.


Jedino sto meni nije jasno je kako je ovaj novosadjanin uspeo da nadje 1800 novcica, sa 8 umrezenih racunara, za ovako kratko vreme, kad ni ogromni pool-ovi sa verovatno mnogo vise resursa to nisu u stanju.

Rudar

pre 10 godina

Vidim da ste "upuceni" pa da objasnim :

imam dva racunara sa po 4 graficke kartice R9 280X.

Ukupno iskopaju oko 1.265 LiteCoin-a dnevno , odnosno oko 37.965 mesecno, sto po ceni u ovom trenutku iznosi 899.79 dolara ili Vam oko 662.25 eura.

Potrose nesto manje od 2 KW na sat, dakle nesto manje od 1500 KW mesecno sto po racunici na jednotarifnom brojilu (skuplja opcija za 45-50%) izadje oko 12134 dinara ili oko 106 eura.

Dakle, mesecno moji rudari donose 555 eura .......

Toliko za neupucene. E, da ne zaboravim, cena te dve masine je oko 2.500 eura, dakle za 5 meseci ostaju FREE :)

Trenutno cena 23.674 dolara za LiteCOIN, a bila je skoro 50 dolara pocetkom decembra......

U pravu ste, nema leba bez motike :) Sto manje rudara, manja i tezina kopanja, pa se lakse zaradi !

dzonikg

pre 10 godina

Koji clanak..mene bi bilo sramota da ovo objavljujem..koliko gloposti izreceno da bi ne bi bilo lose da platite nekog ko se iole razume racunarstvo i tehnologiju.
Prvo i da ima 3000 racunara kopanje bitcoina je danas NEMOGUCE sa racunarima ..struja bi kostala 100 puta vise nego zarada ..kopanje Bitcoina rade asic masine koje kostaju mnogo para a i u srbiji ne verujem da ima bilo ko..sa racunarima moze samo da se kopa litecoin i ostale script valute i to samo ako imate najskuplje ati radeon karte..sve ostalo je skuplja struja nego zarada.
Prica o racunaru od 4000 eura i napajanju od 1000 wati je takodje smejurija i nema veze sa mozgom

Samo vi kopajte

pre 10 godina

Samo vi kopajte i zivite virtualno.Meni je Partizan danas iskopao cup sa blagom na kladzi jer je izgubio dobijenu utakmicu u Minhenu!I to cup pun realne love,kakvi bitkoini.

kiza

pre 10 godina

Računar bi, pored ostalog, trebalo da ima napajanje od bar 1.000 vati i dobro hlađenje, a takav košta oko 4.000 evra. S njim, zarada bi bila od 50 do 100 dolara mesečno. Pri tom, neophodno je da imate dovoljno brz internet, a na računaru, koji traži bitkoine, nije moguće otvarati nijedan drugi program", objasnio je Jovanović.

Bitkoin se koristi za plaćanja na netu, ali se može menjati i za klasične valute, a nastaje "rudarenjem“.

Reč je o procesu kojim se deo snage procesora računara pozajmljuje sistemu, a on rešavanjem matematičkih operacija verifikuje transakcije u virtuelnoj valuti.

Algoritam za proizvodnju napravljen je tako da u svakom trenutku ubacuje u opticaj određenu količinu bitkoina koja se deli na sve koji u tom trenutku “rudare”. Što je više "rudara“, teže se dolazi do virtuelne valute.

Pokusavam da razumem ove reci,ali nesto mi ne ide.Ili nije nikako objasnjeno ili ne znam sta da kazem.
Procesor i7-4770K 3.5GHz 8MB LGA1150 Quad-core, 64-bit, je oko tih 300e,
Procesor FX-8350 4.0GHz AM3+ Eight-core, 64-bit, 8 jezgra je oko 170e,
i7 u punom opterecenju trosi 165watt,temperatura 66 stepeni na max,
fx-8350 u punom opterecenju trosi 275.5 watt,temperatura 49 na max opterecenju.
I da se dodaju po neke 2x grafike opet nije 1000wati.
A kako pravi te pare i kakva snaga procesora u sistem i kakve verifikacije i ostalo niti razumem niti zelim da znam o tome.Nema leba bez motike.I stvarno,kako za nekoliko meseci 1.5 miliona ????

Pametnjaković

pre 10 godina

Šta mu vredi kad može samo školarinu da plati. Realno gledano, više će potrošiti na struju nego što će zaraditi. A kada interesovanje bude palo, jedan bitcoin neće vredeti ni jedan cent. Drugo bi bilo da sada može da ode u banku i uzme milion evra tako što će im prodati bitcoin-e. Ali to ne može. Bitcoin je izmišljen i frka se diže oko njega da bi mu se cen podigla veštački. Bitcoin inače samo služi za identifikaciju koliko ljudi ima na Internetu, i to je sve.

anonym

pre 10 godina

Bitcoin u svetu jako brzo napreduje, moze se porediti sa internetom 90-tih. Ako ostvari svoj potencijal bice to jedan od najvecih izuma ovog veka.
Dok se vecina ljudi kod nas pita o cemu se uopste radi, ljudi po svetu prodaju kuce, placeve, automobile i sve sto mozete da zamislite za bitcoin-e. I ovde to polako pocinje, vec mozete naci oglase za prodaju automobila za bitcoin-e, i toga ce biti sve vise. Obrazujte se sami, internet je pun korisnih informacija, ne dozvolite da kasnite za svetskim trendovima.
Mozda se za godinu-dve iznenadite kad vidite bitcoin bankomat, u svetu se vec uveliko koriste. Nekome ce delovati nerealno da prima platu u bitcoin-ima, ali sve to moze da se desi cak i u srbiji. Verovatno ce to trgnuti iz sna mnoge koji sada ne veruju ili jednostavno ne zele da znaju.
Informisite se kako novac nastaje, ko ga kreira i kako funkcionise monetarni sistem. To su osnovne stvari koje se nazalost u nasim skolama ne uce. To sto drzite u novcaniku 100 din, eur ili usd je obican papir koji je bezvredan. Ono sto stvarno vredi su stvari koje vlade i banke ne mogu da kreiraju koliko pozele, kao na primer plemeniti metali. Danasnji novac brzo gubi vrednost, bez obzira o kojoj valuti je rec. Inflacija kao skriveni porez nam konstantno krade vrednost novca i unistava zivotni standard.

Vlada

pre 10 godina

Ovo je laz cista, da je poceo na pocetku samom da kopa bitcoine mozda bi skupio ovoliko za par meseci. Ovako ako iskopa jedan mesecno sa 8 racunara ima i previse srece. "Novcici" su sifrovani i dva ista ne mogu da postoje, tako da sto ih vise ima sve manje moze da se "nadje".

Marko

pre 10 godina

Prosto je. Bitcoini imaju vrednost jer su ljudi spremni da trguju njima.
Vase zaostalo seljacko misljenje nije mnogo bitno, posto dnevno bitcoini imaju veci transfer u svetu od Western Uniona. Samim tim (i zbog mnogo toga), cena mu raste.
On moze da deo bitcoina proda na sajtu gde ih trguje (sto je verovatno uradio), i posalje na racun u banci. Toliko pare je tesko izvuci polako, ali moze da izvuce deo po deo tih para. Ako ih je zamenio u evre ili dolaze, toliko ih i ima na racunu sajta gde je trgovao, i nije bitno koliko ce sutra 1 bitcoin vredeti. Gledajte na to kao na akcije neke firme. Njegove su danas vredele preko milion evra, i on moze da ih instant proda, i da ima "novac", koji moze da posalje sebi negde.

Za ove sto pitaju kako ima tolko kad kopa 50e mesecno i slicno, morate malo da detaljnije pogledate, ali ukratko, oh ih je verovatno iskopao dosta kada ih je bilo lakse kopati (na svake 2 nedelje, kopanje je sporije). Moj drug je kopao i po 100 na dan, a prodavali su se za ispod evro tada ili tako nesto.
Sada, ovaj lik sa vesti vec ima dobar stek bitcoina, a kopa dalje, jer postoji dobra sansa da ce cena skociti jos dosta (svi su pricai da nikad nece doci ni do 100, pa je preslo 1200$ u jednom trenutku), i onda ce ono sto iskopa danas za 1 mesec i vredi 50-100e, vredeti dosta vise...

anonimac

pre 10 godina

Da li je moguce da ste toliko neinformisani? Pricate o virtualnim novcima kao haha sta ce mu to itd. Evo mog primera: usao sam sa 2 soma evra, kad je bio veliki pad LTC valute. Kupovao po 12 usd, i kupio za to LTC na btc-e.com. Prodao posle 20 dana po nekih 24 usd, povukao lovu preko bitstamp na devizni racun - cista prava lova za 20 dana, trgovinom virtuelnom valutom. Pa vi pricajte kako nema realne zarade. A nisam nista kopao, samo berza.

dragan

pre 10 godina

Ovo je jedan dobar marketing za jednu virtualnu firmu koja prodaje virtualni novac i vitualno zanosi ljude u jednu dobro smisljenu virtualnu prevaru.
Sada je dovoljno da neki citalac progugla i i postane clan ove naivne prevare.
Nema 'leba bez motike!

Đerdap

pre 10 godina

Rudarenje sa jakim računarima opremljenim sa više grafičkih kartica se više ne isplati, prinos po utrošenom kW/h je mali. To važi čak i u Srbiji gde je cena električne energije mala u odnosu na "zapad". Ozbiljni rudari koriste specijalizovane ASIC čipove koji se ugrađuju na USB stikove i troše mnogo manje struje, a brže izvršavaju kod. Sve u svemu, ko je na vreme počeo možda je nešto i zaradio. Ko sada misli da počne, neka razmisli još jednom pre nego što skrlja realne pare u opremu.

Enes

pre 10 godina

ljudi ne zaludjujte se i negubite vrijeme sa bitkoinom zakasnili ste sad su velike firme umijesale prste tako da nemozete konkurisat total se moze naci maksimum 21 ili 22 miliona vise od pola je otislo .....
ako neko i hoce da proba srecu ima i drugih koinsa npr. litkoins kojem je cijena trenutna oko 22 dolara i lakse ga nac... Ko ima zivaca i strpljenja neka proba SRECNO pozdrav svima

... u prirodu deco

pre 10 godina

E moji rudari! :) Sve se svodi na virtuelno, virtuelno ovo, virtuelno ono. Kafica na facebooku pa na posao u rudnik... a posle napornog dana fudbalica online!

Nezaposleni

pre 10 godina

Da je to tako,onda bi nasi tajkuni prodali svoje kompanije i kupili racunare da skupljaju bitkoine koji ce ih pretoviriti u mega milijardere. Da li to znaci da kupite komp koji vredi vise od 4000 evra i da mozete da zaradite cak 1,5 milion evra u toj virtualnoj valuti. Pa onda cu da prodam stan i odem u podstanare i imacu onda preko 10 miliona evra u bitkoinima jer cu moci da kupim 7 racunara od kojih ce mi svaki doneti po 1,5 milona evra.

Sima Simic

pre 10 godina

Hoće li mi neko objasniti o črnu se tačno radi kada imate bitcoine u džepu? Da li ovaj anonimni programer može njih da unovči u Srbiji?

Ja

pre 10 godina

Smarate vise. Da li doticni moze da ode do banke ili menjacnice i zameni botcoine za pare? Sta moze da se kupi online u Srbiji ili evropi? Sta moze da se kupi offline? Razumem da se u Americi i Kanadi bitcoini koriste za primitivan nacin naplate/isplate ilegalnih prouzvoda i usluga, kao i za kupovinu igrica i beskorisnih stvari. Da ne pominjem ne mogucnost kupovanja istih online zbog potrebe za USA kreditnom karticom ili bankovnim racunom.

... u prirodu deco

pre 10 godina

E moji rudari! :) Sve se svodi na virtuelno, virtuelno ovo, virtuelno ono. Kafica na facebooku pa na posao u rudnik... a posle napornog dana fudbalica online!

Đerdap

pre 10 godina

Rudarenje sa jakim računarima opremljenim sa više grafičkih kartica se više ne isplati, prinos po utrošenom kW/h je mali. To važi čak i u Srbiji gde je cena električne energije mala u odnosu na "zapad". Ozbiljni rudari koriste specijalizovane ASIC čipove koji se ugrađuju na USB stikove i troše mnogo manje struje, a brže izvršavaju kod. Sve u svemu, ko je na vreme počeo možda je nešto i zaradio. Ko sada misli da počne, neka razmisli još jednom pre nego što skrlja realne pare u opremu.

Nezaposleni

pre 10 godina

Da je to tako,onda bi nasi tajkuni prodali svoje kompanije i kupili racunare da skupljaju bitkoine koji ce ih pretoviriti u mega milijardere. Da li to znaci da kupite komp koji vredi vise od 4000 evra i da mozete da zaradite cak 1,5 milion evra u toj virtualnoj valuti. Pa onda cu da prodam stan i odem u podstanare i imacu onda preko 10 miliona evra u bitkoinima jer cu moci da kupim 7 racunara od kojih ce mi svaki doneti po 1,5 milona evra.

dzonikg

pre 10 godina

Koji clanak..mene bi bilo sramota da ovo objavljujem..koliko gloposti izreceno da bi ne bi bilo lose da platite nekog ko se iole razume racunarstvo i tehnologiju.
Prvo i da ima 3000 racunara kopanje bitcoina je danas NEMOGUCE sa racunarima ..struja bi kostala 100 puta vise nego zarada ..kopanje Bitcoina rade asic masine koje kostaju mnogo para a i u srbiji ne verujem da ima bilo ko..sa racunarima moze samo da se kopa litecoin i ostale script valute i to samo ako imate najskuplje ati radeon karte..sve ostalo je skuplja struja nego zarada.
Prica o racunaru od 4000 eura i napajanju od 1000 wati je takodje smejurija i nema veze sa mozgom

Enes

pre 10 godina

ljudi ne zaludjujte se i negubite vrijeme sa bitkoinom zakasnili ste sad su velike firme umijesale prste tako da nemozete konkurisat total se moze naci maksimum 21 ili 22 miliona vise od pola je otislo .....
ako neko i hoce da proba srecu ima i drugih koinsa npr. litkoins kojem je cijena trenutna oko 22 dolara i lakse ga nac... Ko ima zivaca i strpljenja neka proba SRECNO pozdrav svima

anonimac

pre 10 godina

Da li je moguce da ste toliko neinformisani? Pricate o virtualnim novcima kao haha sta ce mu to itd. Evo mog primera: usao sam sa 2 soma evra, kad je bio veliki pad LTC valute. Kupovao po 12 usd, i kupio za to LTC na btc-e.com. Prodao posle 20 dana po nekih 24 usd, povukao lovu preko bitstamp na devizni racun - cista prava lova za 20 dana, trgovinom virtuelnom valutom. Pa vi pricajte kako nema realne zarade. A nisam nista kopao, samo berza.

Sima Simic

pre 10 godina

Hoće li mi neko objasniti o črnu se tačno radi kada imate bitcoine u džepu? Da li ovaj anonimni programer može njih da unovči u Srbiji?

Rudar

pre 10 godina

Vidim da ste "upuceni" pa da objasnim :

imam dva racunara sa po 4 graficke kartice R9 280X.

Ukupno iskopaju oko 1.265 LiteCoin-a dnevno , odnosno oko 37.965 mesecno, sto po ceni u ovom trenutku iznosi 899.79 dolara ili Vam oko 662.25 eura.

Potrose nesto manje od 2 KW na sat, dakle nesto manje od 1500 KW mesecno sto po racunici na jednotarifnom brojilu (skuplja opcija za 45-50%) izadje oko 12134 dinara ili oko 106 eura.

Dakle, mesecno moji rudari donose 555 eura .......

Toliko za neupucene. E, da ne zaboravim, cena te dve masine je oko 2.500 eura, dakle za 5 meseci ostaju FREE :)

Trenutno cena 23.674 dolara za LiteCOIN, a bila je skoro 50 dolara pocetkom decembra......

U pravu ste, nema leba bez motike :) Sto manje rudara, manja i tezina kopanja, pa se lakse zaradi !

dragan

pre 10 godina

Ovo je jedan dobar marketing za jednu virtualnu firmu koja prodaje virtualni novac i vitualno zanosi ljude u jednu dobro smisljenu virtualnu prevaru.
Sada je dovoljno da neki citalac progugla i i postane clan ove naivne prevare.
Nema 'leba bez motike!

Dusan SF

pre 10 godina

O boze! Citam ove komentare i ne mogu da verujem.

"Ok imas bitcoine u dzepu i sta sad".

Pretpostavljam da ste svi vi uspeli za slato i srebro da kupite benzin na pumpi ili burek u pekari?

Naravno da ne. Prvo cete taj commodity prodati, i onda za novac (dinare u Srbiji, dolare u americi) kupiti neki drugi commodity.


Bitcoin je isto kao da imate neki tepih, koji je skupocen zato sto tamo negde postoji neko ko voli dobre tepihe, pa je voljan da vam da dosta novca za isti.

A ne mora ni novac da vam da, mozete da napravite trampu, moze da vam da par skija recimo.

Commodity.


Jedino sto meni nije jasno je kako je ovaj novosadjanin uspeo da nadje 1800 novcica, sa 8 umrezenih racunara, za ovako kratko vreme, kad ni ogromni pool-ovi sa verovatno mnogo vise resursa to nisu u stanju.

Ja

pre 10 godina

Smarate vise. Da li doticni moze da ode do banke ili menjacnice i zameni botcoine za pare? Sta moze da se kupi online u Srbiji ili evropi? Sta moze da se kupi offline? Razumem da se u Americi i Kanadi bitcoini koriste za primitivan nacin naplate/isplate ilegalnih prouzvoda i usluga, kao i za kupovinu igrica i beskorisnih stvari. Da ne pominjem ne mogucnost kupovanja istih online zbog potrebe za USA kreditnom karticom ili bankovnim racunom.

Marko

pre 10 godina

Prosto je. Bitcoini imaju vrednost jer su ljudi spremni da trguju njima.
Vase zaostalo seljacko misljenje nije mnogo bitno, posto dnevno bitcoini imaju veci transfer u svetu od Western Uniona. Samim tim (i zbog mnogo toga), cena mu raste.
On moze da deo bitcoina proda na sajtu gde ih trguje (sto je verovatno uradio), i posalje na racun u banci. Toliko pare je tesko izvuci polako, ali moze da izvuce deo po deo tih para. Ako ih je zamenio u evre ili dolaze, toliko ih i ima na racunu sajta gde je trgovao, i nije bitno koliko ce sutra 1 bitcoin vredeti. Gledajte na to kao na akcije neke firme. Njegove su danas vredele preko milion evra, i on moze da ih instant proda, i da ima "novac", koji moze da posalje sebi negde.

Za ove sto pitaju kako ima tolko kad kopa 50e mesecno i slicno, morate malo da detaljnije pogledate, ali ukratko, oh ih je verovatno iskopao dosta kada ih je bilo lakse kopati (na svake 2 nedelje, kopanje je sporije). Moj drug je kopao i po 100 na dan, a prodavali su se za ispod evro tada ili tako nesto.
Sada, ovaj lik sa vesti vec ima dobar stek bitcoina, a kopa dalje, jer postoji dobra sansa da ce cena skociti jos dosta (svi su pricai da nikad nece doci ni do 100, pa je preslo 1200$ u jednom trenutku), i onda ce ono sto iskopa danas za 1 mesec i vredi 50-100e, vredeti dosta vise...

Vlada

pre 10 godina

Ovo je laz cista, da je poceo na pocetku samom da kopa bitcoine mozda bi skupio ovoliko za par meseci. Ovako ako iskopa jedan mesecno sa 8 racunara ima i previse srece. "Novcici" su sifrovani i dva ista ne mogu da postoje, tako da sto ih vise ima sve manje moze da se "nadje".

kiza

pre 10 godina

Računar bi, pored ostalog, trebalo da ima napajanje od bar 1.000 vati i dobro hlađenje, a takav košta oko 4.000 evra. S njim, zarada bi bila od 50 do 100 dolara mesečno. Pri tom, neophodno je da imate dovoljno brz internet, a na računaru, koji traži bitkoine, nije moguće otvarati nijedan drugi program", objasnio je Jovanović.

Bitkoin se koristi za plaćanja na netu, ali se može menjati i za klasične valute, a nastaje "rudarenjem“.

Reč je o procesu kojim se deo snage procesora računara pozajmljuje sistemu, a on rešavanjem matematičkih operacija verifikuje transakcije u virtuelnoj valuti.

Algoritam za proizvodnju napravljen je tako da u svakom trenutku ubacuje u opticaj određenu količinu bitkoina koja se deli na sve koji u tom trenutku “rudare”. Što je više "rudara“, teže se dolazi do virtuelne valute.

Pokusavam da razumem ove reci,ali nesto mi ne ide.Ili nije nikako objasnjeno ili ne znam sta da kazem.
Procesor i7-4770K 3.5GHz 8MB LGA1150 Quad-core, 64-bit, je oko tih 300e,
Procesor FX-8350 4.0GHz AM3+ Eight-core, 64-bit, 8 jezgra je oko 170e,
i7 u punom opterecenju trosi 165watt,temperatura 66 stepeni na max,
fx-8350 u punom opterecenju trosi 275.5 watt,temperatura 49 na max opterecenju.
I da se dodaju po neke 2x grafike opet nije 1000wati.
A kako pravi te pare i kakva snaga procesora u sistem i kakve verifikacije i ostalo niti razumem niti zelim da znam o tome.Nema leba bez motike.I stvarno,kako za nekoliko meseci 1.5 miliona ????

drsko

pre 10 godina

..lepo ja govorim vec par godina u nazad da nam u skorijoj buducnosti nece trebati zene. Niti ce zene trebati muskarce. Sve ce to imati virtualno, ubacis disk ili usb il cipi ili sta god, izberes proporcije pa uzivaj.
Sto neko rece : imamo virtulani, novac, virtualne igre, virtualne prijatelje... Jos nam samo fale virtualni zene i muzevi. Prednost ovga je sto mozete imati beskonacno ljubavnica i niko vas nece smarati.
Nego, a kako cemo sa virtualnom crkvom ?! ;)

Samo vi kopajte

pre 10 godina

Samo vi kopajte i zivite virtualno.Meni je Partizan danas iskopao cup sa blagom na kladzi jer je izgubio dobijenu utakmicu u Minhenu!I to cup pun realne love,kakvi bitkoini.

anonym

pre 10 godina

Bitcoin u svetu jako brzo napreduje, moze se porediti sa internetom 90-tih. Ako ostvari svoj potencijal bice to jedan od najvecih izuma ovog veka.
Dok se vecina ljudi kod nas pita o cemu se uopste radi, ljudi po svetu prodaju kuce, placeve, automobile i sve sto mozete da zamislite za bitcoin-e. I ovde to polako pocinje, vec mozete naci oglase za prodaju automobila za bitcoin-e, i toga ce biti sve vise. Obrazujte se sami, internet je pun korisnih informacija, ne dozvolite da kasnite za svetskim trendovima.
Mozda se za godinu-dve iznenadite kad vidite bitcoin bankomat, u svetu se vec uveliko koriste. Nekome ce delovati nerealno da prima platu u bitcoin-ima, ali sve to moze da se desi cak i u srbiji. Verovatno ce to trgnuti iz sna mnoge koji sada ne veruju ili jednostavno ne zele da znaju.
Informisite se kako novac nastaje, ko ga kreira i kako funkcionise monetarni sistem. To su osnovne stvari koje se nazalost u nasim skolama ne uce. To sto drzite u novcaniku 100 din, eur ili usd je obican papir koji je bezvredan. Ono sto stvarno vredi su stvari koje vlade i banke ne mogu da kreiraju koliko pozele, kao na primer plemeniti metali. Danasnji novac brzo gubi vrednost, bez obzira o kojoj valuti je rec. Inflacija kao skriveni porez nam konstantno krade vrednost novca i unistava zivotni standard.

Veliki LeSa

pre 10 godina

Molim sve ljude koji ne zanju sa bar 95% sigurnoscu o cemu se ovde radi da ni ne pokusavaju da objasnjavaju drugima, to sto se vi pravite polu pametni (a to niste) samo pravite konfuziju kod ljudi i sirite ne istine!
POGOTOVO zelim da naglasim, da je ovaj text, ne znam dal je namerno ili ne,necu da ulazim u to. ALI text je sastavljen od raznih ne istina!
A cak i onaj koji nije upoznat o Kriptovalutama a ima osnovno racunarsko znanje, moze da zakljuci da su informacije bezobrazno netacne! (cena procesora,hladjenja... a o onoj smehotresnoj izjavi a o njegovim drugarima, kako gase i pale kompove da kopaju.. to je tek buhahha izjava)

Pametnjaković

pre 10 godina

Šta mu vredi kad može samo školarinu da plati. Realno gledano, više će potrošiti na struju nego što će zaraditi. A kada interesovanje bude palo, jedan bitcoin neće vredeti ni jedan cent. Drugo bi bilo da sada može da ode u banku i uzme milion evra tako što će im prodati bitcoin-e. Ali to ne može. Bitcoin je izmišljen i frka se diže oko njega da bi mu se cen podigla veštački. Bitcoin inače samo služi za identifikaciju koliko ljudi ima na Internetu, i to je sve.

kako da ne

pre 10 godina

Evo upravo se pojavila najnovija vest da Miskovic i Kostic prodaju kompletno bogatstvo i kupuju najbolje kompjutere za kopanje.

e-lance

pre 10 godina

Dok je kopanje btc-a imalo smisla, kopao sam i iskopao otplatu ostatka kredita za gajbu. Sada, kad je bit prešao na bfc i slične high-end igračke, kopam prosečnu srpsku platu u ltc-u. Daleko od toga da je težak posao, ali obaveza kontrole rada rudara postoji...

Srba

pre 10 godina

Čiste bajke i besmislice, ko god se ozbiljno bavio komapnjem Bitcoina-a ili neke druge sestrinske cripto-valute zna da je u poslednih godinu dana postalo nemoguće na obićnom PC-ju sa OpenCL tj. GPU (korišćenje grafičkih procesora na karticama) zaraditi bilo kakve ozbiljnije pare, a pre svega zbog naglog skoka preformansi usled upotrebe ASIC farminga što je povećalo nivo težine i drastično oborilo prihode.

Ova bajka o kojoj pišete, kako navodno PC-mašiname sa 4x Crossfire AMD-karticama (koja navodno) košta 2500€, a pri tome nemogu da postignu više od 4x600Megahash/s tj. 3.2GH/s u navedenim primerima je čista besmislica u poređenju sa pravim ASIC karticama koje se trenutno koriste, a same postižu 600GH/s i koštaju pojedinačno 2500€ ili ASIC šasijama koje za 10000€ daju 5000GH/s.

Da ne bih pričao u prazno dajem Vam link za kakulator mogućeg profita od rudarenja po trenutnim tarifama: http://www.bitcoinx.com/profit/
Kao i link za opremi koja se za to danas koristi pa istražujet: http://www.xtrememiners.net/#!products/cngp i https://products.butterflylabs.com/

p.s. Inače po ovome što ste opisali oni ne bi mogli zaraditi više od 150€ za 6 meseci po jednoj toj navedenoj PC konfiguraciji ( sa 4x AMD R9 290), što me navodi na pomisao da se radi o nekoj mutnoj radnji.

Aleksandar

pre 10 godina

Bitcoin je najbolji trik koji su smislili proizvođači i distributeri el. energije i paralelne elektronike u celoj svojoj istoriji.

I kad su se stvarale razne zlatne groznice u prethodnim vekovima - najbolje su prolazili oni koji su prodavali pijuke i rešeta i oni koji su raznim nesrećnicima u potrazi za grumenom zlata iznajmljivali šupe po cenama hotelskih soba. Ništa se promenilo nije.

Sremac

pre 10 godina

Kaze meni kum iz NS pre jedno godinu dana...
"Kume bio sam kod coveka,ima neke racunare punu sobu i neku crnu kutiju,to njegov sin postavio...kaze potrosi oko 30.000 struje mesecno ali zaradi mu oko 8.000 dolara..."
Ja kazem"Kume nemam pojma..."
Sad imam pojma...ali sad kasno!
Inace nisam ni za ni protiv,trgujem malo na Forexu,ustinem koji dinar mesecno,verovatno je moguce da je to valuta buducnoti ali ja zivim u sadasnjosti i trenutno je cena po meni visoka za bilo sta sem za prodaju...

jj

pre 10 godina

"Reč je o procesu kojim se deo snage procesora računara pozajmljuje sistemu, a on rešavanjem matematičkih operacija verifikuje transakcije u virtuelnoj valuti. "
Ovaj deo ne razumem pa ako neko ko moze da mi objasni, zaista me zanima. Ostatak mi je jasan.

1. Kom sistemu se pozajmljuje deo snage procesora?
2. Zbog cega se pozajmljuje, da li nesto izracunava za neki veci sistem?
3. Zasto bi se za to placalo virtuelnom valutom?

Pjer

pre 10 godina

Virtuelna piramida, nista vise.

Jos jedan nacin da se narodu smuti mozak i proda "loptice" za bubrege.

Ako bolje pogledam sa mojim "seljackim" mozgom onda vidim samo lepo upakovano prevaru, gde niko ne zna tacno sta se "kopa", ili gde se "kopa".

Bojan

pre 10 godina

Novosadjanin zaradio 1.5mil EUR skupivsi 1800 bitcoin-a pri cemu sami kazu da je vrednost jednog bitcoin-a $600. Samo po ovome se moze shvatiti da je rijec o tendenciozno napisanom clanku bas da bi se pecali oni koji nemaju blage veze o ovoj materiji a kao i svi Srbi jedino sto imaju je zelja za lakom zaradom. Kao sto neko gore rece: latimo se lopate, drugacije ne moze!

keep your day job

pre 10 godina

u ovom tekstu 5% moze ali moze biti istina ostalo nema veze sa zivotom...
svi bi dali i 20k evra da mogu da dobiju samo 100 hiljada nazad..

motika majka

pre 10 godina

Vidim dosta negativnih komentara ovde u vezi sa bitkoinom, a ljudi nisu ni svesni da ce svi hteli ili ne za 20-ak godina da koriste upravo neki vid virtualnog novca, ako ne bitkoin onda nekog njegovog naslednika. Do tada uzivajte u svojoj aroganciji i svom neznanju

Fazan

pre 10 godina

Nek se taj drugar javi kad izvuče taj "novac", tj pretvori ga u opipljiv keš ili kupi nešto ozbiljno sa njim (nekretnine npr) a ne sendvič ili žetone za flipere.

Зоран

pre 10 godina

"Vase zaostalo seljacko misljenje nije mnogo bitno, posto dnevno bitcoini imaju veci transfer u svetu od Western Uniona. Samim tim (i zbog mnogo toga), cena mu raste."

Мојe сељачко мишљење ми је рекло да никад не играм лото, да се не коцкам јер од тога и ако добијеш нешто не остане ништа. Не остане зато што је то као кад неспсобном да заради новац својим умећем даш новац. Са 500.000 долаrа у банци, са мојих 48 година, мислим да нијe лоше. А ви само напред. Шта би Србин радио у Србији него се коцако са здрављем, новцем и животом.

Поздрав од једног сељака.

ivan

pre 10 godina

Ovi u EDB-u nemaju pojma o bitkoinima, kazu racun placas samo u dinarima! Dzabe sam im objasnjavao da trenutno nemam dinare vec samo bitkoine. E, Srbijo, gde smo mi?

Vredan

pre 10 godina

Naravno da je prevara, kao i svaka druga piramidalna trgovina, plus ovo je izmišljano da bi mafija mogla da pere pare, kupuju drogu, trguju naoružanjem. Pa gde ima da se obogatiš, a da ne radiš ništa, pre ili kasnije propada, to je sigurno. Kopaju zlato, nije nego, bolje da uzmu motiku u ruke pa da okopaju baštu, bar će za salatu da imaju. Bez motike nema leba

Rudari svih zemalja

pre 10 godina

A ima jedan u Banatskom Brestovcu, skupio vise od sto hiljada bitkoina. Evo, ja pazario 14 kompjutera, a sutra kupujem i petnaesti plus gradim elektranu da sve to napaja. Vi se smejte, ali meni lova kaplje. Mozes i snajku iz Rusije da pazaris bitkoinima.

'ajmo sada minusi

pre 10 godina

Kao sto se ovde pise o BC, cesto se pise i na Slashdotu. Juce sam procitao jednu tuznu vest za BC: ako bi se on koristio za placanja intenzivno, za sta je navodno zamisljen (a ne da glumi piramidalnu semu kao sto se trenutno desava), sistem bi se raspao. Mogucnost procesiranja transakcija BC mreze je navodno samo 10 transakcija u sekundi. Poredjenja radi Visa ima, po tom objasnjenju, 45000 tx/s. Ako je to tacno, BC zapravo bas i nema buducnost. Dalje, usled cene transakcije na BC (nije besplatno!), prenos se isplati samo za male kolicine novca. Po ceni BC od 1000USD, granica isplativosti je 3333USD, jer u SAD se za "wire transfer" placa fiksno 40USD nevezano od sume koja se prebacuje.

Eh da sam znao i ja...

pre 10 godina

Vrednost bitcoina je ovih dana opet porasla na preko 1000 dolara posto je neki sajt prihvatio bitcoin kao sredstvo placanja.
Ne znam mnogo o svemu sem onoga sto sam skontao od ortaka koji je poceo da kopa na pocetku tj 2008. Dakle u to vreme ako si imao komp trebao si da kupis bolju ili mozda cak neku odredjenu graficku kartu i da pomocu nje tj njene memorije komp resava odredjene zadatke tj da kopa bitcoine, neka me neko ispravi ako lupam gluposti.
Dakle na taj nacin skupljas bitcoine, na pocetku svega mogao si da iskopas npr 3 bitcoina za jedan dan, ulaganje je bilo npr 200e za karticu i tih 200 evra vratis za kopanje od npr 3 meseca.Sada su ulaganja mnogo veca a vreme za koje iskopas jedan bitcoin je mnogo vece.Ne znam tacno kako si mogao da naplatis tih 200e tj kojim putem verovatno nekim sajtom koji vrsi transakciju iz bitcoina u dolar gde ti se pare uplate na neki devizni racun. Na pocetku bitcoin nije vredeo nista ali ko je imao viziju cele stvari mogao je da se nada da ce doci do ovoga da vredi mnogo i da ce se bitcoin koristiti u trgovini na internetu i da ce moci da je menja za pravi novac .
Citao sam da neki univerzitet u Americi prima bitcoin kao sredstvo placanja.
Znaci posaljes dete na studije i platis u bitcoinima koje si nekad iskopao.
Bitcoin se sada moze kupiti na berzi bitcoina i vrednost zavisi od njegove potraznje i popularnosti i predvidjaju da ce njegova cena samo rasti.
Da rezimiram, cvikerasi su se obogatili

kiza

pre 10 godina

Evo mene opet,
nasao sam najrazumnije,najlakse objasnjenje kako sve ovo radi.
Tako da se ne bih prepucavali,raspravljali i ubedjivali,a gomila ljudi ne zna o cemu se radi,i naravno niko ne daje objasnjenje kako On to zaradjuje,Ja cu vam dati link ka stranici gde je sve lepo,precizno i razumljivo napisano sve o bitcoinu i celom sistemu.
Nasao sam na Hrvatskom sajtu do sada najprostije,detaljno objasnjenje cele ove price pa koga interesuje kako moze da zaradi i kako ceo sistem radi ,evo pa neka procita:

http://www.pcchip.hr/softver/vodic-za-pocetnike-bitcoin

To sto sam napisao,nema leba bez motike,nisam Ja izmislio.Valjda bi trebalo da se zna sta to znaci.Zamenim svoj rad za novac.
Kada ti masina radi,trebalo bi da to naplatis,ali dosta energije i ta masina potrosi,struju moras da platis,i na kraju ne mora da znaci da ces nesto zaraditi.Jer sam za ovo kratko vreme video,da je masina radila 24/7,24 sata ,nedelju dana,a zarada bila 3 dolara.Znaci tu nedelju je gadno u minusu za potrosenu struju.
Uglavnom misterija je resena,pa ko kako zeli.Pozdrav svima.

BZBZBZBZBZBZ

pre 10 godina

(Bili, 9. januar 2014 21:16)

U Cacku se kopa na veliko, trebaju silni bunari da se prokopaju. Salu na stranu, ima kopaca ovde od amatera do profi. Ja imam gomilu coin-a u alternativi tako da ako se desi da skoci cena imacu da prodam. Sto se tice Bitcoin-a, ima se a sto se tice teksta, zvuci iskreno nerealno mada ne toliko. Osim ako je ovaj krenuo da kopa od izlaska, cisto sumnjam da ima 1 500 000 evra pogotovu ne sad kad je graficka postala slaba, lepo je jedan objasnio dole da se koriste ASIC-i. E sad taj kes moze da se zaradi ali to je vec poslovna tajna.

Inace kopajte alternativu.

Goran Markovic

pre 10 godina

(Marko, 9. januar 2014 23:57)

Pre nego sto vredjas mali ume, procitaj ovo
http://hr.wikipedia.org/wiki/Tulipomanija

Nemoj na kraju i kucu roditelja da prodajes da bih si se izvuko iz dugova. Nisu oni lansirali Bitcoin da bi obogatili planetu, nego da bi takvim naivnicima izvukli jos koji realni novac iz dzepa.

Ludoje

pre 10 godina

Ja pojma nemam ni o racunarskim tehnologijama, ni o ekonomiji, ni o bankarstvu i zbog toga bih zamolio nekog da odgovori ko stoji iza pustanja u promet bitkoina i sa kojim ciljem je to uradjeno?

Istrazivac

pre 10 godina

Ipak ima gde se u Srbiji mozete platiti i u "bitcoin" valuti :O http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=12&dd=19&nav_id=790920

kiza

pre 10 godina

Vidim da ste "upuceni" pa da objasnim :

imam dva racunara sa po 4 graficke kartice R9 280X.

Ukupno iskopaju oko 1.265 LiteCoin-a dnevno , odnosno oko 37.965 mesecno, sto po ceni u ovom trenutku iznosi 899.79 dolara ili Vam oko 662.25 eura.

Potrose nesto manje od 2 KW na sat, dakle nesto manje od 1500 KW mesecno sto po racunici na jednotarifnom brojilu (skuplja opcija za 45-50%) izadje oko 12134 dinara ili oko 106 eura.

Dakle, mesecno moji rudari donose 555 eura .......

Toliko za neupucene. E, da ne zaboravim, cena te dve masine je oko 2.500 eura, dakle za 5 meseci ostaju FREE :)

Trenutno cena 23.674 dolara za LiteCOIN, a bila je skoro 50 dolara pocetkom decembra......

U pravu ste, nema leba bez motike :) Sto manje rudara, manja i tezina kopanja, pa se lakse zaradi !
(Rudar, 9. januar 2014 23:53)
OK,opet nikakvo objasnjenje nije niko dao.Placas iz svog novcanika 100e mesecno za struju,a tih 600e sto si zaradio,jel mozes da iskoristis nekako u Srbiji?Stvar je u tome sto niko ne objasnjava kako to funkcionise.Znaci kaze se,pokrene se taj i taj program,pa na osnovu necega,tako i tako zaradi mi racunar,itd.
Na kraju ovde neki tvrde da smo ograniceni,ovce,seljaci itd,i prica kako se zgrcu pare,malo konfuzno,zar ne?
Evo sada cu da iscitam sve o tome,pa da probam da dam objasnjenje da znaju "neupuceni"o cemu se tu radi.A vama srecno "kopanje i rudarenje"dok ne saznamo mi "neupuceni"kako to radi.
Pozdrav.

Cale

pre 10 godina

Neuki ljudi odmah pljuju po svemu. Ako je covek rano krenuo, vrlo je moguce da je zaradio preko milion evra. Smejete se na konto virtuelnog novca - sta je Vas novac u banci ako ne virtuelni novac? Nemate ga u dzepu nego u banci na racunu, isto je sa bitkoinom. I moze da se unovci, proda za USD ili EUR prebaci na racun u banci ili eventualno potrosi. Evo jedan mali deo gde moze da se potrosi "virtuelni" novac: https://spendbitcoins.com/places/

Petronije

pre 10 godina

Prevara izmisljen od strane mafije da bi se oprao prljavi novac. Kakve to proracune treba da radi racunar? Postoji BOINC i u okviru njega projekti i svako moze da se se registruje i radi proracune. Ovo se radi besplatno i ne trebaju cudovista od masina.
I dan danas stizu mi mailovi sa varijacijom Nigeriske prevare, zovu me na telefon pokljanjau mi kojesta samo da dodjem i preuzmem. Nagledao sam se redova kod Dafine i Jezde i naivnih ljudi. Ja vise verujem u pravi novac pogotovo kad mi je u dzepu :)

REAL world, please

pre 10 godina

Nije da ne razumem o cemu je prica, ali mene ovde apsolutno ne interesuje koliko trosi racunar i ko koliko na'vata. Ono sto me je posle ove vesti i diskusije koju vidim na nju uzasnulo i nateralo da i sama dam komentar je ono sto je i drski primetio - cinjenica da mnogi oko nas misle da su njihove masine zeznule prirodu. A znamo kako to priroda vrati.
P.S. Jel se seca neko slike nakon tamo-nekog-uragana u NY, kada je masa, u sred opsteg kolapsa saobracaja i zgrada mahnito pojurila da poseda po trotoaru oko nekog kafea (jer unutra vise nije bilo mesta) i krenula da "rostilja" po netu?

misa

pre 10 godina

problem kod bitcoina je sto su vlade država I finansijske institucije počele da obraćaju pažnju na virtuelne valute, zar stvarno mislite da ce I u buduce tek tako da tolerisu konkurenciju I smanjenje njihove zarade, u buduće nas ocekuje verovatno poostravanje propisa ili totalna zabrana finansijskih transakcija ovim putem( kao sto je Kina skoro uradila I izazvala veliki pad vrednosti) tako da je to balon koji ce verovatno uskoro puci, ali kao I kod svega, bez rizika nema zarade, pod ovim mislim na trgovanje kao na berzi, kopanje bitcoina nije samo po sebi vise nesto isplativo, em se sve sporije nalaze novi novcici em su tu u igru usli dosta ozbiljniji igraci sa opremom koja je amaterima finansijski skoro nedostupna

dosta je!

pre 10 godina

Evo i drugačije mišljenje o bitcoinu:
http://www.dragas.biz/index.php?option=com_content&view=article&id=10019:bitcoin&catid=104:komentari&Itemid=69

nn

pre 10 godina

OK,opet nikakvo objasnjenje nije niko dao.Placas iz svog novcanika 100e mesecno za struju,a tih 600e sto si zaradio,jel mozes da iskoristis nekako u Srbiji?Stvar je u tome sto niko ne objasnjava kako to funkcionise.Znaci kaze se,pokrene se taj i taj program,pa na osnovu necega,tako i tako zaradi mi racunar,itd.
Na kraju ovde neki tvrde da smo ograniceni,ovce,seljaci itd,i prica kako se zgrcu pare,malo konfuzno,zar ne?
Evo sada cu da iscitam sve o tome,pa da probam da dam objasnjenje da znaju "neupuceni"o cemu se tu radi.A vama srecno "kopanje i rudarenje"dok ne saznamo mi "neupuceni"kako to radi.
Pozdrav.
(kiza, 10. januar 2014 09:17)

kiza@ covek veci deo detaljno objasni,tebi opet nesto nije jasno..pa proguglaj malo,raspitaj se!cemu vam sluzi internet!

Goran Markovic

pre 10 godina

Svima koji su se napalili na Bitcoin preporucujem ovo :
http://hr.wikipedia.org/wiki/Tulipomanija

Samo ako znate engleski, procitajte eto na engleskom. Duzi je tekst, vsie informacija nego na hrvatskom.

Vojvodjanin Republikanac

pre 10 godina

Dobro objašnjenje kako bitkoin radi (ENG)
http://www.coindesk.com/bitcoin-explained-five-year-old/

Here’s an Explanation Even a Five-Year-Old Will Understand

Stevot

pre 10 godina

Da pitam ja nesto te "rudare"... Ukljucis kompjuter, on tako "kopa" i tebi lova kaplje.. OK, ko ti i za sta placa tolike pare mesecno. Kakva mu je realna korist od tvog "rudarenja". Ne mozes dobiti realne pare, bez realne i opipljive vrednosti koju stvoris. Tacka.

provereno

pre 10 godina

ulozio sam 3.000 evra 5.decembra! i pravim scrypt coine koji se najvise isplate, sto uvek mogu da proverim na www.coinwarz.com , koje menjam za bitcoine, a posle menjam bitcoine za evre
Uglavnom, svakog dana zaradim oko 40Eura!

Charles Ponzi

pre 10 godina

Klasična Poncijeva šema. Gledali smo je lokalno ovde 90-tih kod Jezde i Dafine, a ova je sad globalna. Oni koji se uključe u početku još imaju šanse da izvuku profit, ali ovi kasnije mogu samo da izgube.

Ja

pre 10 godina

Smarate vise. Da li doticni moze da ode do banke ili menjacnice i zameni botcoine za pare? Sta moze da se kupi online u Srbiji ili evropi? Sta moze da se kupi offline? Razumem da se u Americi i Kanadi bitcoini koriste za primitivan nacin naplate/isplate ilegalnih prouzvoda i usluga, kao i za kupovinu igrica i beskorisnih stvari. Da ne pominjem ne mogucnost kupovanja istih online zbog potrebe za USA kreditnom karticom ili bankovnim racunom.

Samo vi kopajte

pre 10 godina

Samo vi kopajte i zivite virtualno.Meni je Partizan danas iskopao cup sa blagom na kladzi jer je izgubio dobijenu utakmicu u Minhenu!I to cup pun realne love,kakvi bitkoini.

Pametnjaković

pre 10 godina

Šta mu vredi kad može samo školarinu da plati. Realno gledano, više će potrošiti na struju nego što će zaraditi. A kada interesovanje bude palo, jedan bitcoin neće vredeti ni jedan cent. Drugo bi bilo da sada može da ode u banku i uzme milion evra tako što će im prodati bitcoin-e. Ali to ne može. Bitcoin je izmišljen i frka se diže oko njega da bi mu se cen podigla veštački. Bitcoin inače samo služi za identifikaciju koliko ljudi ima na Internetu, i to je sve.

dragan

pre 10 godina

Ovo je jedan dobar marketing za jednu virtualnu firmu koja prodaje virtualni novac i vitualno zanosi ljude u jednu dobro smisljenu virtualnu prevaru.
Sada je dovoljno da neki citalac progugla i i postane clan ove naivne prevare.
Nema 'leba bez motike!

Nezaposleni

pre 10 godina

Da je to tako,onda bi nasi tajkuni prodali svoje kompanije i kupili racunare da skupljaju bitkoine koji ce ih pretoviriti u mega milijardere. Da li to znaci da kupite komp koji vredi vise od 4000 evra i da mozete da zaradite cak 1,5 milion evra u toj virtualnoj valuti. Pa onda cu da prodam stan i odem u podstanare i imacu onda preko 10 miliona evra u bitkoinima jer cu moci da kupim 7 racunara od kojih ce mi svaki doneti po 1,5 milona evra.

anonym

pre 10 godina

Bitcoin u svetu jako brzo napreduje, moze se porediti sa internetom 90-tih. Ako ostvari svoj potencijal bice to jedan od najvecih izuma ovog veka.
Dok se vecina ljudi kod nas pita o cemu se uopste radi, ljudi po svetu prodaju kuce, placeve, automobile i sve sto mozete da zamislite za bitcoin-e. I ovde to polako pocinje, vec mozete naci oglase za prodaju automobila za bitcoin-e, i toga ce biti sve vise. Obrazujte se sami, internet je pun korisnih informacija, ne dozvolite da kasnite za svetskim trendovima.
Mozda se za godinu-dve iznenadite kad vidite bitcoin bankomat, u svetu se vec uveliko koriste. Nekome ce delovati nerealno da prima platu u bitcoin-ima, ali sve to moze da se desi cak i u srbiji. Verovatno ce to trgnuti iz sna mnoge koji sada ne veruju ili jednostavno ne zele da znaju.
Informisite se kako novac nastaje, ko ga kreira i kako funkcionise monetarni sistem. To su osnovne stvari koje se nazalost u nasim skolama ne uce. To sto drzite u novcaniku 100 din, eur ili usd je obican papir koji je bezvredan. Ono sto stvarno vredi su stvari koje vlade i banke ne mogu da kreiraju koliko pozele, kao na primer plemeniti metali. Danasnji novac brzo gubi vrednost, bez obzira o kojoj valuti je rec. Inflacija kao skriveni porez nam konstantno krade vrednost novca i unistava zivotni standard.

anonimac

pre 10 godina

Da li je moguce da ste toliko neinformisani? Pricate o virtualnim novcima kao haha sta ce mu to itd. Evo mog primera: usao sam sa 2 soma evra, kad je bio veliki pad LTC valute. Kupovao po 12 usd, i kupio za to LTC na btc-e.com. Prodao posle 20 dana po nekih 24 usd, povukao lovu preko bitstamp na devizni racun - cista prava lova za 20 dana, trgovinom virtuelnom valutom. Pa vi pricajte kako nema realne zarade. A nisam nista kopao, samo berza.

... u prirodu deco

pre 10 godina

E moji rudari! :) Sve se svodi na virtuelno, virtuelno ovo, virtuelno ono. Kafica na facebooku pa na posao u rudnik... a posle napornog dana fudbalica online!

Marko

pre 10 godina

Prosto je. Bitcoini imaju vrednost jer su ljudi spremni da trguju njima.
Vase zaostalo seljacko misljenje nije mnogo bitno, posto dnevno bitcoini imaju veci transfer u svetu od Western Uniona. Samim tim (i zbog mnogo toga), cena mu raste.
On moze da deo bitcoina proda na sajtu gde ih trguje (sto je verovatno uradio), i posalje na racun u banci. Toliko pare je tesko izvuci polako, ali moze da izvuce deo po deo tih para. Ako ih je zamenio u evre ili dolaze, toliko ih i ima na racunu sajta gde je trgovao, i nije bitno koliko ce sutra 1 bitcoin vredeti. Gledajte na to kao na akcije neke firme. Njegove su danas vredele preko milion evra, i on moze da ih instant proda, i da ima "novac", koji moze da posalje sebi negde.

Za ove sto pitaju kako ima tolko kad kopa 50e mesecno i slicno, morate malo da detaljnije pogledate, ali ukratko, oh ih je verovatno iskopao dosta kada ih je bilo lakse kopati (na svake 2 nedelje, kopanje je sporije). Moj drug je kopao i po 100 na dan, a prodavali su se za ispod evro tada ili tako nesto.
Sada, ovaj lik sa vesti vec ima dobar stek bitcoina, a kopa dalje, jer postoji dobra sansa da ce cena skociti jos dosta (svi su pricai da nikad nece doci ni do 100, pa je preslo 1200$ u jednom trenutku), i onda ce ono sto iskopa danas za 1 mesec i vredi 50-100e, vredeti dosta vise...

Rudar

pre 10 godina

Vidim da ste "upuceni" pa da objasnim :

imam dva racunara sa po 4 graficke kartice R9 280X.

Ukupno iskopaju oko 1.265 LiteCoin-a dnevno , odnosno oko 37.965 mesecno, sto po ceni u ovom trenutku iznosi 899.79 dolara ili Vam oko 662.25 eura.

Potrose nesto manje od 2 KW na sat, dakle nesto manje od 1500 KW mesecno sto po racunici na jednotarifnom brojilu (skuplja opcija za 45-50%) izadje oko 12134 dinara ili oko 106 eura.

Dakle, mesecno moji rudari donose 555 eura .......

Toliko za neupucene. E, da ne zaboravim, cena te dve masine je oko 2.500 eura, dakle za 5 meseci ostaju FREE :)

Trenutno cena 23.674 dolara za LiteCOIN, a bila je skoro 50 dolara pocetkom decembra......

U pravu ste, nema leba bez motike :) Sto manje rudara, manja i tezina kopanja, pa se lakse zaradi !

drsko

pre 10 godina

..lepo ja govorim vec par godina u nazad da nam u skorijoj buducnosti nece trebati zene. Niti ce zene trebati muskarce. Sve ce to imati virtualno, ubacis disk ili usb il cipi ili sta god, izberes proporcije pa uzivaj.
Sto neko rece : imamo virtulani, novac, virtualne igre, virtualne prijatelje... Jos nam samo fale virtualni zene i muzevi. Prednost ovga je sto mozete imati beskonacno ljubavnica i niko vas nece smarati.
Nego, a kako cemo sa virtualnom crkvom ?! ;)

kiza

pre 10 godina

Računar bi, pored ostalog, trebalo da ima napajanje od bar 1.000 vati i dobro hlađenje, a takav košta oko 4.000 evra. S njim, zarada bi bila od 50 do 100 dolara mesečno. Pri tom, neophodno je da imate dovoljno brz internet, a na računaru, koji traži bitkoine, nije moguće otvarati nijedan drugi program", objasnio je Jovanović.

Bitkoin se koristi za plaćanja na netu, ali se može menjati i za klasične valute, a nastaje "rudarenjem“.

Reč je o procesu kojim se deo snage procesora računara pozajmljuje sistemu, a on rešavanjem matematičkih operacija verifikuje transakcije u virtuelnoj valuti.

Algoritam za proizvodnju napravljen je tako da u svakom trenutku ubacuje u opticaj određenu količinu bitkoina koja se deli na sve koji u tom trenutku “rudare”. Što je više "rudara“, teže se dolazi do virtuelne valute.

Pokusavam da razumem ove reci,ali nesto mi ne ide.Ili nije nikako objasnjeno ili ne znam sta da kazem.
Procesor i7-4770K 3.5GHz 8MB LGA1150 Quad-core, 64-bit, je oko tih 300e,
Procesor FX-8350 4.0GHz AM3+ Eight-core, 64-bit, 8 jezgra je oko 170e,
i7 u punom opterecenju trosi 165watt,temperatura 66 stepeni na max,
fx-8350 u punom opterecenju trosi 275.5 watt,temperatura 49 na max opterecenju.
I da se dodaju po neke 2x grafike opet nije 1000wati.
A kako pravi te pare i kakva snaga procesora u sistem i kakve verifikacije i ostalo niti razumem niti zelim da znam o tome.Nema leba bez motike.I stvarno,kako za nekoliko meseci 1.5 miliona ????

Petronije

pre 10 godina

Prevara izmisljen od strane mafije da bi se oprao prljavi novac. Kakve to proracune treba da radi racunar? Postoji BOINC i u okviru njega projekti i svako moze da se se registruje i radi proracune. Ovo se radi besplatno i ne trebaju cudovista od masina.
I dan danas stizu mi mailovi sa varijacijom Nigeriske prevare, zovu me na telefon pokljanjau mi kojesta samo da dodjem i preuzmem. Nagledao sam se redova kod Dafine i Jezde i naivnih ljudi. Ja vise verujem u pravi novac pogotovo kad mi je u dzepu :)

Fazan

pre 10 godina

Nek se taj drugar javi kad izvuče taj "novac", tj pretvori ga u opipljiv keš ili kupi nešto ozbiljno sa njim (nekretnine npr) a ne sendvič ili žetone za flipere.

Зоран

pre 10 godina

"Vase zaostalo seljacko misljenje nije mnogo bitno, posto dnevno bitcoini imaju veci transfer u svetu od Western Uniona. Samim tim (i zbog mnogo toga), cena mu raste."

Мојe сељачко мишљење ми је рекло да никад не играм лото, да се не коцкам јер од тога и ако добијеш нешто не остане ништа. Не остане зато што је то као кад неспсобном да заради новац својим умећем даш новац. Са 500.000 долаrа у банци, са мојих 48 година, мислим да нијe лоше. А ви само напред. Шта би Србин радио у Србији него се коцако са здрављем, новцем и животом.

Поздрав од једног сељака.

Sima Simic

pre 10 godina

Hoće li mi neko objasniti o črnu se tačno radi kada imate bitcoine u džepu? Da li ovaj anonimni programer može njih da unovči u Srbiji?

Stevot

pre 10 godina

Da pitam ja nesto te "rudare"... Ukljucis kompjuter, on tako "kopa" i tebi lova kaplje.. OK, ko ti i za sta placa tolike pare mesecno. Kakva mu je realna korist od tvog "rudarenja". Ne mozes dobiti realne pare, bez realne i opipljive vrednosti koju stvoris. Tacka.

Pjer

pre 10 godina

Virtuelna piramida, nista vise.

Jos jedan nacin da se narodu smuti mozak i proda "loptice" za bubrege.

Ako bolje pogledam sa mojim "seljackim" mozgom onda vidim samo lepo upakovano prevaru, gde niko ne zna tacno sta se "kopa", ili gde se "kopa".

Vredan

pre 10 godina

Naravno da je prevara, kao i svaka druga piramidalna trgovina, plus ovo je izmišljano da bi mafija mogla da pere pare, kupuju drogu, trguju naoružanjem. Pa gde ima da se obogatiš, a da ne radiš ništa, pre ili kasnije propada, to je sigurno. Kopaju zlato, nije nego, bolje da uzmu motiku u ruke pa da okopaju baštu, bar će za salatu da imaju. Bez motike nema leba

Enes

pre 10 godina

ljudi ne zaludjujte se i negubite vrijeme sa bitkoinom zakasnili ste sad su velike firme umijesale prste tako da nemozete konkurisat total se moze naci maksimum 21 ili 22 miliona vise od pola je otislo .....
ako neko i hoce da proba srecu ima i drugih koinsa npr. litkoins kojem je cijena trenutna oko 22 dolara i lakse ga nac... Ko ima zivaca i strpljenja neka proba SRECNO pozdrav svima

Aleksandar

pre 10 godina

Bitcoin je najbolji trik koji su smislili proizvođači i distributeri el. energije i paralelne elektronike u celoj svojoj istoriji.

I kad su se stvarale razne zlatne groznice u prethodnim vekovima - najbolje su prolazili oni koji su prodavali pijuke i rešeta i oni koji su raznim nesrećnicima u potrazi za grumenom zlata iznajmljivali šupe po cenama hotelskih soba. Ništa se promenilo nije.

dzonikg

pre 10 godina

Koji clanak..mene bi bilo sramota da ovo objavljujem..koliko gloposti izreceno da bi ne bi bilo lose da platite nekog ko se iole razume racunarstvo i tehnologiju.
Prvo i da ima 3000 racunara kopanje bitcoina je danas NEMOGUCE sa racunarima ..struja bi kostala 100 puta vise nego zarada ..kopanje Bitcoina rade asic masine koje kostaju mnogo para a i u srbiji ne verujem da ima bilo ko..sa racunarima moze samo da se kopa litecoin i ostale script valute i to samo ako imate najskuplje ati radeon karte..sve ostalo je skuplja struja nego zarada.
Prica o racunaru od 4000 eura i napajanju od 1000 wati je takodje smejurija i nema veze sa mozgom

REAL world, please

pre 10 godina

Nije da ne razumem o cemu je prica, ali mene ovde apsolutno ne interesuje koliko trosi racunar i ko koliko na'vata. Ono sto me je posle ove vesti i diskusije koju vidim na nju uzasnulo i nateralo da i sama dam komentar je ono sto je i drski primetio - cinjenica da mnogi oko nas misle da su njihove masine zeznule prirodu. A znamo kako to priroda vrati.
P.S. Jel se seca neko slike nakon tamo-nekog-uragana u NY, kada je masa, u sred opsteg kolapsa saobracaja i zgrada mahnito pojurila da poseda po trotoaru oko nekog kafea (jer unutra vise nije bilo mesta) i krenula da "rostilja" po netu?

Vlada

pre 10 godina

Ovo je laz cista, da je poceo na pocetku samom da kopa bitcoine mozda bi skupio ovoliko za par meseci. Ovako ako iskopa jedan mesecno sa 8 racunara ima i previse srece. "Novcici" su sifrovani i dva ista ne mogu da postoje, tako da sto ih vise ima sve manje moze da se "nadje".

motika majka

pre 10 godina

Vidim dosta negativnih komentara ovde u vezi sa bitkoinom, a ljudi nisu ni svesni da ce svi hteli ili ne za 20-ak godina da koriste upravo neki vid virtualnog novca, ako ne bitkoin onda nekog njegovog naslednika. Do tada uzivajte u svojoj aroganciji i svom neznanju

Dusan SF

pre 10 godina

O boze! Citam ove komentare i ne mogu da verujem.

"Ok imas bitcoine u dzepu i sta sad".

Pretpostavljam da ste svi vi uspeli za slato i srebro da kupite benzin na pumpi ili burek u pekari?

Naravno da ne. Prvo cete taj commodity prodati, i onda za novac (dinare u Srbiji, dolare u americi) kupiti neki drugi commodity.


Bitcoin je isto kao da imate neki tepih, koji je skupocen zato sto tamo negde postoji neko ko voli dobre tepihe, pa je voljan da vam da dosta novca za isti.

A ne mora ni novac da vam da, mozete da napravite trampu, moze da vam da par skija recimo.

Commodity.


Jedino sto meni nije jasno je kako je ovaj novosadjanin uspeo da nadje 1800 novcica, sa 8 umrezenih racunara, za ovako kratko vreme, kad ni ogromni pool-ovi sa verovatno mnogo vise resursa to nisu u stanju.

Goran Markovic

pre 10 godina

(Marko, 9. januar 2014 23:57)

Pre nego sto vredjas mali ume, procitaj ovo
http://hr.wikipedia.org/wiki/Tulipomanija

Nemoj na kraju i kucu roditelja da prodajes da bih si se izvuko iz dugova. Nisu oni lansirali Bitcoin da bi obogatili planetu, nego da bi takvim naivnicima izvukli jos koji realni novac iz dzepa.

nn

pre 10 godina

OK,opet nikakvo objasnjenje nije niko dao.Placas iz svog novcanika 100e mesecno za struju,a tih 600e sto si zaradio,jel mozes da iskoristis nekako u Srbiji?Stvar je u tome sto niko ne objasnjava kako to funkcionise.Znaci kaze se,pokrene se taj i taj program,pa na osnovu necega,tako i tako zaradi mi racunar,itd.
Na kraju ovde neki tvrde da smo ograniceni,ovce,seljaci itd,i prica kako se zgrcu pare,malo konfuzno,zar ne?
Evo sada cu da iscitam sve o tome,pa da probam da dam objasnjenje da znaju "neupuceni"o cemu se tu radi.A vama srecno "kopanje i rudarenje"dok ne saznamo mi "neupuceni"kako to radi.
Pozdrav.
(kiza, 10. januar 2014 09:17)

kiza@ covek veci deo detaljno objasni,tebi opet nesto nije jasno..pa proguglaj malo,raspitaj se!cemu vam sluzi internet!

ivan

pre 10 godina

Ovi u EDB-u nemaju pojma o bitkoinima, kazu racun placas samo u dinarima! Dzabe sam im objasnjavao da trenutno nemam dinare vec samo bitkoine. E, Srbijo, gde smo mi?

kiza

pre 10 godina

Vidim da ste "upuceni" pa da objasnim :

imam dva racunara sa po 4 graficke kartice R9 280X.

Ukupno iskopaju oko 1.265 LiteCoin-a dnevno , odnosno oko 37.965 mesecno, sto po ceni u ovom trenutku iznosi 899.79 dolara ili Vam oko 662.25 eura.

Potrose nesto manje od 2 KW na sat, dakle nesto manje od 1500 KW mesecno sto po racunici na jednotarifnom brojilu (skuplja opcija za 45-50%) izadje oko 12134 dinara ili oko 106 eura.

Dakle, mesecno moji rudari donose 555 eura .......

Toliko za neupucene. E, da ne zaboravim, cena te dve masine je oko 2.500 eura, dakle za 5 meseci ostaju FREE :)

Trenutno cena 23.674 dolara za LiteCOIN, a bila je skoro 50 dolara pocetkom decembra......

U pravu ste, nema leba bez motike :) Sto manje rudara, manja i tezina kopanja, pa se lakse zaradi !
(Rudar, 9. januar 2014 23:53)
OK,opet nikakvo objasnjenje nije niko dao.Placas iz svog novcanika 100e mesecno za struju,a tih 600e sto si zaradio,jel mozes da iskoristis nekako u Srbiji?Stvar je u tome sto niko ne objasnjava kako to funkcionise.Znaci kaze se,pokrene se taj i taj program,pa na osnovu necega,tako i tako zaradi mi racunar,itd.
Na kraju ovde neki tvrde da smo ograniceni,ovce,seljaci itd,i prica kako se zgrcu pare,malo konfuzno,zar ne?
Evo sada cu da iscitam sve o tome,pa da probam da dam objasnjenje da znaju "neupuceni"o cemu se tu radi.A vama srecno "kopanje i rudarenje"dok ne saznamo mi "neupuceni"kako to radi.
Pozdrav.

Cale

pre 10 godina

Neuki ljudi odmah pljuju po svemu. Ako je covek rano krenuo, vrlo je moguce da je zaradio preko milion evra. Smejete se na konto virtuelnog novca - sta je Vas novac u banci ako ne virtuelni novac? Nemate ga u dzepu nego u banci na racunu, isto je sa bitkoinom. I moze da se unovci, proda za USD ili EUR prebaci na racun u banci ili eventualno potrosi. Evo jedan mali deo gde moze da se potrosi "virtuelni" novac: https://spendbitcoins.com/places/

Bojan

pre 10 godina

Novosadjanin zaradio 1.5mil EUR skupivsi 1800 bitcoin-a pri cemu sami kazu da je vrednost jednog bitcoin-a $600. Samo po ovome se moze shvatiti da je rijec o tendenciozno napisanom clanku bas da bi se pecali oni koji nemaju blage veze o ovoj materiji a kao i svi Srbi jedino sto imaju je zelja za lakom zaradom. Kao sto neko gore rece: latimo se lopate, drugacije ne moze!

Đerdap

pre 10 godina

Rudarenje sa jakim računarima opremljenim sa više grafičkih kartica se više ne isplati, prinos po utrošenom kW/h je mali. To važi čak i u Srbiji gde je cena električne energije mala u odnosu na "zapad". Ozbiljni rudari koriste specijalizovane ASIC čipove koji se ugrađuju na USB stikove i troše mnogo manje struje, a brže izvršavaju kod. Sve u svemu, ko je na vreme počeo možda je nešto i zaradio. Ko sada misli da počne, neka razmisli još jednom pre nego što skrlja realne pare u opremu.

Eh da sam znao i ja...

pre 10 godina

Vrednost bitcoina je ovih dana opet porasla na preko 1000 dolara posto je neki sajt prihvatio bitcoin kao sredstvo placanja.
Ne znam mnogo o svemu sem onoga sto sam skontao od ortaka koji je poceo da kopa na pocetku tj 2008. Dakle u to vreme ako si imao komp trebao si da kupis bolju ili mozda cak neku odredjenu graficku kartu i da pomocu nje tj njene memorije komp resava odredjene zadatke tj da kopa bitcoine, neka me neko ispravi ako lupam gluposti.
Dakle na taj nacin skupljas bitcoine, na pocetku svega mogao si da iskopas npr 3 bitcoina za jedan dan, ulaganje je bilo npr 200e za karticu i tih 200 evra vratis za kopanje od npr 3 meseca.Sada su ulaganja mnogo veca a vreme za koje iskopas jedan bitcoin je mnogo vece.Ne znam tacno kako si mogao da naplatis tih 200e tj kojim putem verovatno nekim sajtom koji vrsi transakciju iz bitcoina u dolar gde ti se pare uplate na neki devizni racun. Na pocetku bitcoin nije vredeo nista ali ko je imao viziju cele stvari mogao je da se nada da ce doci do ovoga da vredi mnogo i da ce se bitcoin koristiti u trgovini na internetu i da ce moci da je menja za pravi novac .
Citao sam da neki univerzitet u Americi prima bitcoin kao sredstvo placanja.
Znaci posaljes dete na studije i platis u bitcoinima koje si nekad iskopao.
Bitcoin se sada moze kupiti na berzi bitcoina i vrednost zavisi od njegove potraznje i popularnosti i predvidjaju da ce njegova cena samo rasti.
Da rezimiram, cvikerasi su se obogatili

misa

pre 10 godina

problem kod bitcoina je sto su vlade država I finansijske institucije počele da obraćaju pažnju na virtuelne valute, zar stvarno mislite da ce I u buduce tek tako da tolerisu konkurenciju I smanjenje njihove zarade, u buduće nas ocekuje verovatno poostravanje propisa ili totalna zabrana finansijskih transakcija ovim putem( kao sto je Kina skoro uradila I izazvala veliki pad vrednosti) tako da je to balon koji ce verovatno uskoro puci, ali kao I kod svega, bez rizika nema zarade, pod ovim mislim na trgovanje kao na berzi, kopanje bitcoina nije samo po sebi vise nesto isplativo, em se sve sporije nalaze novi novcici em su tu u igru usli dosta ozbiljniji igraci sa opremom koja je amaterima finansijski skoro nedostupna

Vojvodjanin Republikanac

pre 10 godina

Dobro objašnjenje kako bitkoin radi (ENG)
http://www.coindesk.com/bitcoin-explained-five-year-old/

Here’s an Explanation Even a Five-Year-Old Will Understand

BZBZBZBZBZBZ

pre 10 godina

(Bili, 9. januar 2014 21:16)

U Cacku se kopa na veliko, trebaju silni bunari da se prokopaju. Salu na stranu, ima kopaca ovde od amatera do profi. Ja imam gomilu coin-a u alternativi tako da ako se desi da skoci cena imacu da prodam. Sto se tice Bitcoin-a, ima se a sto se tice teksta, zvuci iskreno nerealno mada ne toliko. Osim ako je ovaj krenuo da kopa od izlaska, cisto sumnjam da ima 1 500 000 evra pogotovu ne sad kad je graficka postala slaba, lepo je jedan objasnio dole da se koriste ASIC-i. E sad taj kes moze da se zaradi ali to je vec poslovna tajna.

Inace kopajte alternativu.

Ludoje

pre 10 godina

Ja pojma nemam ni o racunarskim tehnologijama, ni o ekonomiji, ni o bankarstvu i zbog toga bih zamolio nekog da odgovori ko stoji iza pustanja u promet bitkoina i sa kojim ciljem je to uradjeno?

Veliki LeSa

pre 10 godina

Molim sve ljude koji ne zanju sa bar 95% sigurnoscu o cemu se ovde radi da ni ne pokusavaju da objasnjavaju drugima, to sto se vi pravite polu pametni (a to niste) samo pravite konfuziju kod ljudi i sirite ne istine!
POGOTOVO zelim da naglasim, da je ovaj text, ne znam dal je namerno ili ne,necu da ulazim u to. ALI text je sastavljen od raznih ne istina!
A cak i onaj koji nije upoznat o Kriptovalutama a ima osnovno racunarsko znanje, moze da zakljuci da su informacije bezobrazno netacne! (cena procesora,hladjenja... a o onoj smehotresnoj izjavi a o njegovim drugarima, kako gase i pale kompove da kopaju.. to je tek buhahha izjava)

Goran Markovic

pre 10 godina

Svima koji su se napalili na Bitcoin preporucujem ovo :
http://hr.wikipedia.org/wiki/Tulipomanija

Samo ako znate engleski, procitajte eto na engleskom. Duzi je tekst, vsie informacija nego na hrvatskom.

e-lance

pre 10 godina

Dok je kopanje btc-a imalo smisla, kopao sam i iskopao otplatu ostatka kredita za gajbu. Sada, kad je bit prešao na bfc i slične high-end igračke, kopam prosečnu srpsku platu u ltc-u. Daleko od toga da je težak posao, ali obaveza kontrole rada rudara postoji...

Rudari svih zemalja

pre 10 godina

A ima jedan u Banatskom Brestovcu, skupio vise od sto hiljada bitkoina. Evo, ja pazario 14 kompjutera, a sutra kupujem i petnaesti plus gradim elektranu da sve to napaja. Vi se smejte, ali meni lova kaplje. Mozes i snajku iz Rusije da pazaris bitkoinima.

'ajmo sada minusi

pre 10 godina

Kao sto se ovde pise o BC, cesto se pise i na Slashdotu. Juce sam procitao jednu tuznu vest za BC: ako bi se on koristio za placanja intenzivno, za sta je navodno zamisljen (a ne da glumi piramidalnu semu kao sto se trenutno desava), sistem bi se raspao. Mogucnost procesiranja transakcija BC mreze je navodno samo 10 transakcija u sekundi. Poredjenja radi Visa ima, po tom objasnjenju, 45000 tx/s. Ako je to tacno, BC zapravo bas i nema buducnost. Dalje, usled cene transakcije na BC (nije besplatno!), prenos se isplati samo za male kolicine novca. Po ceni BC od 1000USD, granica isplativosti je 3333USD, jer u SAD se za "wire transfer" placa fiksno 40USD nevezano od sume koja se prebacuje.

kako da ne

pre 10 godina

Evo upravo se pojavila najnovija vest da Miskovic i Kostic prodaju kompletno bogatstvo i kupuju najbolje kompjutere za kopanje.

keep your day job

pre 10 godina

u ovom tekstu 5% moze ali moze biti istina ostalo nema veze sa zivotom...
svi bi dali i 20k evra da mogu da dobiju samo 100 hiljada nazad..

jj

pre 10 godina

"Reč je o procesu kojim se deo snage procesora računara pozajmljuje sistemu, a on rešavanjem matematičkih operacija verifikuje transakcije u virtuelnoj valuti. "
Ovaj deo ne razumem pa ako neko ko moze da mi objasni, zaista me zanima. Ostatak mi je jasan.

1. Kom sistemu se pozajmljuje deo snage procesora?
2. Zbog cega se pozajmljuje, da li nesto izracunava za neki veci sistem?
3. Zasto bi se za to placalo virtuelnom valutom?

Srba

pre 10 godina

Čiste bajke i besmislice, ko god se ozbiljno bavio komapnjem Bitcoina-a ili neke druge sestrinske cripto-valute zna da je u poslednih godinu dana postalo nemoguće na obićnom PC-ju sa OpenCL tj. GPU (korišćenje grafičkih procesora na karticama) zaraditi bilo kakve ozbiljnije pare, a pre svega zbog naglog skoka preformansi usled upotrebe ASIC farminga što je povećalo nivo težine i drastično oborilo prihode.

Ova bajka o kojoj pišete, kako navodno PC-mašiname sa 4x Crossfire AMD-karticama (koja navodno) košta 2500€, a pri tome nemogu da postignu više od 4x600Megahash/s tj. 3.2GH/s u navedenim primerima je čista besmislica u poređenju sa pravim ASIC karticama koje se trenutno koriste, a same postižu 600GH/s i koštaju pojedinačno 2500€ ili ASIC šasijama koje za 10000€ daju 5000GH/s.

Da ne bih pričao u prazno dajem Vam link za kakulator mogućeg profita od rudarenja po trenutnim tarifama: http://www.bitcoinx.com/profit/
Kao i link za opremi koja se za to danas koristi pa istražujet: http://www.xtrememiners.net/#!products/cngp i https://products.butterflylabs.com/

p.s. Inače po ovome što ste opisali oni ne bi mogli zaraditi više od 150€ za 6 meseci po jednoj toj navedenoj PC konfiguraciji ( sa 4x AMD R9 290), što me navodi na pomisao da se radi o nekoj mutnoj radnji.

dosta je!

pre 10 godina

Evo i drugačije mišljenje o bitcoinu:
http://www.dragas.biz/index.php?option=com_content&view=article&id=10019:bitcoin&catid=104:komentari&Itemid=69

Sremac

pre 10 godina

Kaze meni kum iz NS pre jedno godinu dana...
"Kume bio sam kod coveka,ima neke racunare punu sobu i neku crnu kutiju,to njegov sin postavio...kaze potrosi oko 30.000 struje mesecno ali zaradi mu oko 8.000 dolara..."
Ja kazem"Kume nemam pojma..."
Sad imam pojma...ali sad kasno!
Inace nisam ni za ni protiv,trgujem malo na Forexu,ustinem koji dinar mesecno,verovatno je moguce da je to valuta buducnoti ali ja zivim u sadasnjosti i trenutno je cena po meni visoka za bilo sta sem za prodaju...

kiza

pre 10 godina

Evo mene opet,
nasao sam najrazumnije,najlakse objasnjenje kako sve ovo radi.
Tako da se ne bih prepucavali,raspravljali i ubedjivali,a gomila ljudi ne zna o cemu se radi,i naravno niko ne daje objasnjenje kako On to zaradjuje,Ja cu vam dati link ka stranici gde je sve lepo,precizno i razumljivo napisano sve o bitcoinu i celom sistemu.
Nasao sam na Hrvatskom sajtu do sada najprostije,detaljno objasnjenje cele ove price pa koga interesuje kako moze da zaradi i kako ceo sistem radi ,evo pa neka procita:

http://www.pcchip.hr/softver/vodic-za-pocetnike-bitcoin

To sto sam napisao,nema leba bez motike,nisam Ja izmislio.Valjda bi trebalo da se zna sta to znaci.Zamenim svoj rad za novac.
Kada ti masina radi,trebalo bi da to naplatis,ali dosta energije i ta masina potrosi,struju moras da platis,i na kraju ne mora da znaci da ces nesto zaraditi.Jer sam za ovo kratko vreme video,da je masina radila 24/7,24 sata ,nedelju dana,a zarada bila 3 dolara.Znaci tu nedelju je gadno u minusu za potrosenu struju.
Uglavnom misterija je resena,pa ko kako zeli.Pozdrav svima.

provereno

pre 10 godina

ulozio sam 3.000 evra 5.decembra! i pravim scrypt coine koji se najvise isplate, sto uvek mogu da proverim na www.coinwarz.com , koje menjam za bitcoine, a posle menjam bitcoine za evre
Uglavnom, svakog dana zaradim oko 40Eura!

Charles Ponzi

pre 10 godina

Klasična Poncijeva šema. Gledali smo je lokalno ovde 90-tih kod Jezde i Dafine, a ova je sad globalna. Oni koji se uključe u početku još imaju šanse da izvuku profit, ali ovi kasnije mogu samo da izgube.

Istrazivac

pre 10 godina

Ipak ima gde se u Srbiji mozete platiti i u "bitcoin" valuti :O http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=12&dd=19&nav_id=790920