Nedelja, 10.11.2013.

09:46

S meračem toplote račun 30% manji

Grejanje po utrošku se više isplati od daljinskog jer na ovaj način mesečni račun može biti i za trećinu niži, piše "Blic".

Izvor: Blic

S meraèem toplote raèun 30% manji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

66 Komentari

Sortiraj po:

Viljem

pre 10 godina

Ovo rešenje je super. U sloveniji su uveli ove stvari pre 4 godine. Prije sam za grijanje 74m2 stana plačao € 90 na mesec (zima) ali posledne četiri godine mi je račun između € 50 - 60.

Srbija = pljacka + reket

pre 10 godina

Koja glupost ! Nismo sposobni ni vodu da placamo po utrosku a ne grejanje !
Placam 11 kubika za stan u kome ne zivim. Naravno, ne zivi ni niko drugi.
Placam i odnosenje smeca za 90 kvadrta za taj stan iako imam jednu malu kesu mesecno.

daki

pre 10 godina

Racuni manji za 30% kaze direktor kompanije za ugradnju i ocitavanje meraca ( za onog ko hoce bar malo da razmisli dovoljno). Prosto ko hoce da ustedi moze, ali na racun sopstvenog komfora i to ako ima ocitavanje samo svoje stambene jedinice. Ako je ocitavanje u celoj zgradi, skoro nemoguce jer onaj ko stedi je na sopstvenom gubitku, stedi za sve a deli racun tako da i ko nije zainteresovan za stednju placa manje (lepota). I na kraju uvodjenjem ocitavanja dobicete ekonomsku cenu grejanja sto i jeste poenta. Poenta cele ove price je povecanje i podizanje cene na ekonomsku (dakle poskupljenje) sto je u neku ruku i logicno, jer zasto bi neko ko nema daljinsko grejanje ucestvovao u placanju istok kroz budzet. Ovo je realnost ostalo su samo misljena ili razmisljanja. Radim gde radim al kuci lozim vatru (jer nemam daljinsko). Pozdrav svima.

sam svoj majstor

pre 10 godina

jedinu ustedu mogu da imam ako zivim u svojoj kuci sa jako dobrom izolacijom gde sam kontrolisem kad i sta ukljucujem i na sta se grejem.

hahahoho

pre 10 godina

Kakva prevara a ovaj gosp. tako laze da i sam veruje u ovo sto je nabubo.Meni veci racuni od bakice koja nije ugradila, isti stan i kvadratura i sve ostalo tj ista vertikala(baka je stan ispod).Non stop zacepljeni ventili a nece doci da promene a racuni redovno stizu u fullu.Jos preko leta placamo odrzavanje toplane i cevi tako da u ovoj mrtvoj Subotici odrase ljude sa racunimaJos bi volio damo da neko napise da li ima racun za stan od 56kvm 12500 din a napolju -6 npr januar mesec ove godine.Looooooppoviiiiiii....

Aleksandar

pre 10 godina

@aki
Ja ima stan od 49 kvadrata,izolacija,pvc i mesecno za struju mi ode(zimi) oko 7500 dinara dakle za jednu grejnu sezonu mi ode oko 40.000 plus jos oko 30.000 van grejne sezone sto mu godisnje izadje na oko 70.000.....

olga

pre 10 godina

Osmislili novu prevaru da uzmu novac građanima.U Srbiji je sve prevara tako da ko je pametan neće na to pristati.Neka sve to privatizuju ;recimo prodaju Nemcima pa tek onda može da se ugrađuju merači.Ko je lud da veruje srpskim polititčarima i javnim preduzećima?Hoće neko da uzme lepu proviziju kao i za Bus-Plus.

Hogar

pre 10 godina

BACANJE PARA!
Dobar način da neko ko je dobio na tenderu zaradi veeeeliki novac...i ništa više,jer iza svega u Srbiji ipak uvek postoji nešto ali!
Setite se promocije za prelazak sa čvrstog goriva na gas!Priče i priče...jeftinije,ekološki,isplativo...i bilo je tako jedno vreme dok se nisu dosetili da podignu cenu za ljubitelje ekologije.Pitajte one koji se greju na gas šta sada misle o tome!
Većina njih je ponovo prešla na čvrsta goriva a gasna instalacija im služi eventualno kao držač za nešto....IPAK JE OVO SRBIJA!

dragan

pre 10 godina

Zivim na severu Italije I jos ove godine nije upaljeno grejanje. Ni na fakultetu gde studiram niti u stanu gde zivim, iz prostog razloga jer su dnevne temperature bile visoke (iznad 20, jako retko ispod 20). Niko nije lud da placa gas I energiju ako moze da se zivi I funkcionise bez grejanja. Preko zime inace se temperature u stanovima drze na maksimalno 23 stepena a poznajem mnogo ljudi koji drze na 21 I kazu da im je tako ok. A sad iz mog iskustva u Novom sadu na Novom Naselju su temperature u stanovima po 30 stepeni tako da dok sam ziveo tamo setao sam se u sorcu I majici kratkih rukava u sred zime a da ne spominjem I to da su nam u stanu, kao izmedju ostalog I svim komsijama, prozori konstantno bili otvoreni na kip jer je u stanu bilo prevruce, I nije postojao nacin da se temperatura smanji I samim tim I troskovi. A znam da je ovakva situacija I u drugim krajevima grada, znam isto tako da postoje zgrade koje su se grejale I u ovom retko toplom oktobru, umesto da ljudi ustede na taj nacin za neke druge stvari koje su nesumljivo potrebnije. Moram da primetim da se ovde vodi polemika da li uraditi tako da svako placa koliko je potrosio ili ne, za mene tu ne postoji dilema, to je jednostavno pravo svakog da ne greje svoj stan ako u njemu ne zivi ili ne zeli da drzi tropsku temperaturu u stanu. Neko ko u sred zime drzi otvoren prozor I seta po stanu u sorcu, a posle se zali na finansijsku situaciju je po meni nesto.sto ne smem da napisem jer mi nece objaviti komentar.

Ivan

pre 10 godina

Kao korisnik ovakvog tipa grejanja vec trecu sezonu mogu da kazem - OVO JE NAJVECA LAZ! Prve godine nas je firma koja je ugradila merace i vrsi ocitavanje bukvalno potkradala, sa losim i nepravilnim, cesto i komicnim sitacijama. Konkretno, ja sam te prve godine, sa stednjom, platio oko 30% vise nego da sam placao cele godine, kao sto radi ostatak Beograda. Zivim u Zemunu, i nikom ne preporucujem ovakav nacin grejanja. Nadam se da ovo nije placen oglas i da ce moj komentar biti odobren Hvala

raamen

pre 10 godina

Прелазак на уградњу по потрошњи ће стимулисати људе да изолују станове, а наградити оне који су већ одговорни према животној средини. Нема бесплатног ручка, то што неки имају 27 степени у јануару са отвореним прозорима неко други мора да плати и то није фер. Проблем је што има људи који мисле да кад купе стан, да наредних 100 година не треба ништа да улажу у њега и у њему припадајуће просторе (степениште, ходници, кров, лифтови, улази, заједничке инсталације, фасада, изолација,...) и да је то обавеза града (!???). По свим стандардима 18-22 степена, односно око 20 степени је идеална температура, а ноћу је и 15-16 ок. Да, чак и ако имате бебу (бебама је још мање битно јер су природно добро изоловане). Шта друго закључити него да су ови којима је израстао и други ред зуба таоци утопљених бебица и маминих синова којима је 21 степен "АПСОЛУТНО НЕДОВОЉНО" (па још великом словима, цццц). Калориметри су још добри јер могу да покажу праве трошкове грејања, па је лакше пратити трошкове топлане, а пореске обвезнике теже пљачкати. Ко се још бори против више транспаренције? И немој само да се жалите на плате јер ово како се односите према својим рачунима и свом џепу је један од узрока што су вам и плате бедне.
Али слажем се да би овакве инвестиције држава и град могли боље логистички да подрже (не да дају паре и субвенције, него да обезбеде више опција плаћања, више добављача и бољу конкуренцију, едукацију принчева и принцезица о енергетској ефикасности и одговорности према животној средини,...)

aki

pre 10 godina

Za stan od 70 kvm sa dobrom izolacijom i pvc stolarijom, godisnji troskovi za gas (+topla voda) su mi oko 50000din. Temperatura u stanu ( koju sam podesavam), je danju 22, a nocu 19 stepeni. Najisplativije grejanje, plus sam odredjujem kad se grejem i sam odredjujem temperaturu u stanu.

DPolitika

pre 10 godina

Jos jeedna kratka dopuna(1500 karaktera je ponekad malo:) a linkove racuna u njih), postoje meraci sa daljinskim ocitavanjem ili putem kartica sto neko rece necu da mi svako seta po stanu, a pored toga postoje i meraci koji se ugradjuju slicno kao strujomeri u zgradama, cak i za stare zgrade nije preterano skupo uraditi poseban razvod do stanova i centalno mesto gde ce se svi meraci nalaziti naravno o trosku toplana cime treba da nadoknade nepravdu prema potrosacima odnosno smrzavanje tj. neisporuku toplotne energije koju napalcuju 12 meseci a nema je kada nam treba.

http://www.diehl.com/en/diehl-metering/products-solutions/pdb-details.html?tx_diehlproducts_pi1[product]=1143093265&tx_diehlproducts_pi1[backPid]=509&tx_diehlproducts_pi1[action]=show&tx_diehlproducts_pi1[controller]=MeteringProduct&cHash=d3c2cccda447c656a49e5982f4443a59

http://www.altecnic.co.uk/Heat-Interface-Units/HIUs/Direct-HIUs/SATK20103.html?catid=248


To su neki od savremenijih sistema, a evo jedne diskusije o nekim starijim sistemima ocitavanja potrosnje toplotne energije u nemackoj koja se gura kod nas:
http://www.toytowngermany.com/lofi/index.php/t1757.html


Inace u Nemackoj ako odvrnem radijator u sred leta ima da me greje za 35-60 eura mesecno(kako koji grad, stanodavac i zgrada)....

DPolitika

pre 10 godina

Mnoga interesantna pitanja i neka razmisljanja na ovu temu:

Prva i osnovna stvar je da ako zele da naplacuju po potrosnjni a ja to zelim je da uvek moraju da isporuce toplotnu energiju, opet kada ja god to pozelim.

Znaci kada god odvrnem ventil na radijatoru bilo to mesec januar, dan ili noc ili kraj jula moram da imam toplotnu energiju na raspoloaganju.

To je placanje po potrosnji.

A ako neko misli da treba da mu placam po potrosnji a da on isporucuje kada mu padne napamet neka nadje neku ovcu za sisanje...

Pored toga placacu samo isporucenu energuiju a ne i izmisljene troskove.

A inace sugradjani koji imaju ugovore neka ih procitaju, u zadnjih 50 godina postoje razni ugovori.

Sto se tice prolaska cevi kroz stan ako zele da naplacuju energiju koju didipiraju cevi koje se greju traziti im da plate tranzitnu taksu kroz stan, jer ako oni imaju pravo na nadnoknadu ima i vlasnik stana kroz ciji stan cev prolazi ako im se nesvidja neka je iseku i neka ide spolja u drugi stan.

Pored toga placanje svakog meseca za toplotnu energiju a da ne isporuce uslugu je u suprotnosti sa zakonom sem ako potrosac nije na to pristao u nekom nakaradnom ugovoru tj. ako nije tako definisano a nije uvek i kod svake toplane zato kazem procitati.

Svaki ugovor se moze raskinuti pa i onaj za toplotnu energiju koja se isporucuje putem daljinskog rejanja niko nemoze da nekoga tera da placa ako ne zeli.

Poslati im zahtev za raskid ugovora a ako nezele tada sudskim putem.

zbanderas

pre 10 godina

Imam stan u kojem boravim svaki treci mesec.Dva meseca niko ne boravi u njemu. Placam račune avansno,znači unapred po dva meseca i mislim da to nije fer .Ali isto mislim da od toga nece biti ništa osim još jedne prevare.

jooole

pre 10 godina

Evo ličnog iskustva:
1. Živim u zgradi koja ima digitalni kalorimetar, zgrada je nova I ima izolaciju. Na kraju meseca utrošena energija se preraspodeli proporcionalno prema kvadraturi stanova. Bolje je nego kad bih plaćao grejanje po kvadratu jer npr. ovog oktobra za 60m2 grejne površine imao sam račun od 2200 din. od čega je 900 din paušal za svaki mesec. Takođe naša podstanica se može isprogramirati u koje vreme da se uključuje I isključuje grejanje I kojim danima (npr. grejanje vikendom može biti drugačije za razliku od radnih dana).
2. Stanari druge zgrade u gradu su takođe stavili kalorimetar I ... sada plaćaju skuplje grejanje nego pre. Zgrada im nema izolaciju, stolarija je dotrajala I sada su im računi 30% veći nego kad su plaćali grejanje po kvadratu fiksno mesečno.
3. Kakvi bi nam bili računi da imamo merače na svakom radijatoru. Hm, ko zna.

Čipko

pre 10 godina

To znači da će dotični iz privatne firme da udje u svaku moju sobu i da očita svih 6 radijatora, plus dve vertikale u kupatilu na koje ni teoretski ne može da se montira kalorimetar! Nemojte zaluđivati narod sa glupostima, možda je to dobro samo za nove zgrade koje imaju zaseban razvod za svaki stan!

Igor Gavran

pre 10 godina

Jutros u parku cujem dva momka kako razgovaraju: "Brate, blago tebi sto nemas grejanje u stanu. Meni svaki mesec dolazi po 6000."

Ironija egzistencije u Srbistanu.
Obrenovacka elektrana podize temperaturu reke Save za 10 stepeni!

kalometri su dobro i zlo kako kome

pre 10 godina

@nindza
koliko ja znam kad je veci minusu imas 24h grejanje. Normalno je da imas danju od pet pa do deset uvece. Ne kapiram te sta je bas tvoj problem.Da li ti mislis da bi mogao sam da se grejes 24h za 6500 tj 13 000 koliko rece da ti je racun 24h ? Da li znas da vecina ljudi koji se sami greju osim onih na ta peci uglavnom pale grejanje kad ustanu i gase kad nisu kuci a nocu retko da ko drzi upaljeno osim kad su bas minusi i to na 15 c koliko da ne popucaju instalacije. Sto se kalometara tice oni nisu losi za ljude koji nisu preko dana kuci i rade, stave na keca i odu kad dodju kuci ako radi grejanje pojacaju na vise. Oni koji su ceo dan kuci njima se to ne isplati pogotovu ako su veci stanovi i greju sve sobe podjendako. Ja imam kalometar jer imam dva stana u kuci i sobe koje retko koristim tu stavim ventile na keca Smanjila se potrosnja znatno ali mora da se vodi racuna.
Drugo za one koji imaju tanke betonske zidove i losu stolariju to ce biti isto povecanje potrosnje kalometar ima i svoju dobru i svoju losu stranu i to sve zavisi od korisnika zgrade i stanja zgrade.Alijeftino grejanje vise ne postoji . Solarni paneli itd sve je to lepo na papiru ali nije u realnosti iz licnog iskustva

Isidor

pre 10 godina

Imamo kalorimetre vec 5 godina (zgrada u Smederevu). Nisu hteli svi, ali vise od polovine stanova je ugradilo jer je izgradnjom zgrade ostavljena mogucnost tj. svaki stan ima svoj ventil za grejanje u ormaricima na spratu. Platili smo ih papreno (neki digitalni) na nekoliko mesecnih rata po 100 Evra, ukupno oko 500 Evra po kalorimetru sa ugradnjom, ali svi su zadovoljni racunima. Od polovine aprila do polovine oktobra ne placamo ni dinara za grejanje, a racuni preko zime su "veliki" (4-6.000) samo u januaru i februaru (stan od 66 kvadrata). U oktobru je racun bio nesto smesno (oko 100 dinara), sada ce opet da bude smesan jer je vec trecinu meseca toplo, u martu prosle godine je bio 2.500 dinara, a april nesto malo takodje, pa vi vidite koliko se isplati. Non-stop nam je ukljucen radijator u kupatilu, a ostali po potrebi. Imamo malo dete i uvek je toplo. Jedini problem nam je sto kljuc od ormara sa ventilima stoji kod predsednika kucnog saveta koji nikome ne dozvoljava da otkljuca ormaric i zavije ventil kada mu nije potrebno grejanje nego bez veze placamo protok do radijatora i nazad i kada danima nismo kod kuce.

Haralampije

pre 10 godina

Za pocetak, hajde da placamo grejanje prema broju dana koliko ga uopste imamo. Racun za struju mi je duplo veci za oktobar jer gospoda nisu htela da puste grejanje iako je napolju bilo ledeno.

banston

pre 10 godina

Dragi moji, ja imam pozitivno iskustvo. Evo o čemu se radi: Imam stan od 78 kvm (zgrada stara 22 godine). Kvalitete zgrade je osrednji (izolovani zidovi, ali nešto lošija stolarija). U septembru 2012. ugradio kalorimetar (25600 din + 5000 ugradnja). Imam 8 radijatora (108 rebara), i veći deo zime sam imao uključena 4 radijatora (oko 55 rebara). Ukupan trošak za grejanje prošle grejne sezone (2012/2013) je bio 38000 dinara. Za one koji nemaju kalorimetar cena je preko 85000 dinara. Moj prijatelj je platio još manje (stan od 60 kvm, kalorimetar) - oko 24000 dinara. Još jedan prijatelj nema kalorimetar (stan 69 kvm) i plaća oko 75000 dinara godišnje. Toliko.....

Milos

pre 10 godina

jeste mani su racuni 30%, ali u diznilendu, u istom onom u kom nas ceka 100 milijardi $ stranih investicija jos od pre skoro dve godine, u istom onom u kom nece biti zaduzivanja, u kom ce se sprovesti departizacija, u kom je kradja glasackih listica prava i listici zaista postoje...

Dr. environmentalist

pre 10 godina

Greska vec u naslovu i prvoj recenici. Ustede ce zavisiti od termickih karakteristika vaseg objekta i termalnog komfora koji zelite da postignete, dok ce daljinsko grenje ostati daljinsko sa ili bez kalorimetra, regulacionih ventila i termostata za kontrolu unutrasnje temperature. Ukoliko stanujete u dobro izolovanom i zaptivenom objektu i odrzavate optimalne/projektne unutrasnje temperature (oko 20C) vasi racunu ce vrlo verovatno biti nizi. Ukoliko medjutim stanijete u neizolovanom i lose zaptivenom objektu a zelite da zadrzite postojeci termalni komfor vasi racunu ce vrlo verovatno biti visi. Medjutim ugradnja gore navedenih uredjaja je neophodna kao bi se svi gradjani stavili i ravnopravan polozaj i ,sto je jos vaznije, kako bi se motivisali da ulazu u mere koje ce doprineti povecanju energetske efikasnosti njihovih objekata. Takodje naplata po KWh ce onemoguciti toplane da svoju neefikasnost kroz racune pripisuju rezidencijalnim objektima.

zeljko

pre 10 godina

Tacno je da se ovim sistemom ustedi energija... Ali troskovi za grejanje ostaju isti. U Somboru taj sistem funkcionise vec dugo i bez obzira sto grejanje treba da placamo po potrosnji svaki mesec dobijamo racun za "fiksne" troskove kojem se u grejnoj sezoni dodaje i trosak grejanja. Koliko znam isto je i u drugim gradovima.

boooleee

pre 10 godina

Slatko sam se nasmejao.Sta ce sad elektrane koje posluju inace u gubitku da uvedu sistem gde ce potrosacima biti bolje a oni poslovati jos 30% losije?
Jos Blic pise,sumnjivo,blago receno.

ma ne dolazi u obzir

pre 10 godina

ma ne dolazi u obzir da mi iko udje u stan - to je moja privatnost; a sav taj privatni biznis preko partija neka sedi izvan mog stana

vreli novčanici, a hladni radijatori

pre 10 godina

Mene interesuje ko je odgovorno lice koje je prošle godine u martu isključivaslo grejanje kad je temperatura dostizala 12 do 15 stepeni. Zvao sam ih da ih pitam da li su svesni da nije isto kad spoljašna temperatura sa +40 u hladu padne na 12 stepeni i kad imamo konstantnu temperaturu ispod nule (januar i februar 2012) i ona se poveća na nekih 12 do 15 stepeni. Pa me zanima da li će neko nekad krivično odgovarati za ono šti su radili prošle godine u BG a grejanje plaćam u suvom zlatu.
Kako će vam pomoći i ti kaliometri da se ugrejete ako oni isključe daljinsko grejanje. Inače ovo je velika prevara sa tim meračima.
Inače kad se uzme koliko plaćamo grejanje po metru kvadratnom Beogradske toplane sigurno zarade tri puta više nego što potroše na derivate. Pa me interesuje gde završe te pare.

Goran

pre 10 godina

Velika prevara ali izgleda da ce gradjani morati sami da se uvere protokom vremena.Istovremeno stravicna propaganda se vrsi po raznim medijima.Nema dna koje nasi raznorazni mediji nemogu da dotaknu.Velika sramota sta rade ovom sludjenom narodu.

nindza

pre 10 godina

Ravno 40 dana mi nocu ukljucujemo klimu da se dete ne bi razbolelo *i povecavam racun za struju za 2000 din mesecno(svi prozori su novi), jer toplana Beograd ima neku njihovu racunicu, koja otprilike izgleda ovako: ja kao korisnik usluga placam njima 12 meseci uredno racune za centralno grejanje. A toplana od 65000 dinara godisnje koliko placamo greje stan KAD PROCENI da treba a to je- kad oni misle da je bas hladno, jer ona recenica na sajtu o 20C srednje temperature stana je bas super smisljena (verovatno saberu dnevnu i nocnu temperaturu). Takodje imaju cudan sistem da upale u 5 ujutru grejanje pa cevi pucaju (ko moze nek spava)a onda dok smo svi na poslu i u vrticu ne znam da li greju ili ne. E kad se vratim u sest kuci stan je topao do 21h.I tu ugase pa cekamo nekoliko dana da opet upale.Ali NOCU NIKADA nema grejanja.I tako cekamo poskupljenje grejanja i blagu zimu.Kalorimetri ovde nece pomoci,jer grejanja NOCU nema,ponavljam NEMA GREJANJA, a zamislite svi smo nocu u stanu. Nadam se da bar radnici toplane imaju solidne plate.Bice mi lakse ako je tako. I usput postoji li mogucnost da se otkacim sa sistema grejanja?Zgrada je 1980godine pravljena,cevi idu kroz stanove.. Pa bar da EPSu platim ono sto potrosim.

laz

pre 10 godina

prenosite clanak iz Blica, jel imate vi novinare koji ce ove navode da ispitaju ?, ovo je ponovo prevara, raspitajte se kod stanara koji vec imaju famozne kalorimetre ugradjene u stanu, evo primera iz 2012:
"NS-man
Četvrtak, 04. 10. 2012. 07:22h
neregistrovan korisnik
JA placam informatiku 9500 do 10000 hiljada, a u stanu bude oko 20 stepeni sa sve dogrevanjem, a sto je najludje je to sto je nova zgrada. Pre par godina sam ziveo nekoliko zgrada nize,u Zonedovoj zgradi na subotickom bulevaru, i bilo je toliko vruce da smo celu zimu drzali otvorene prozore. Kada sam zimus zvao rekli su mi da je njihov minimum po zakonu 19 stepeni. 19 Stepeni!!! A to sto ja u stanu imam dvoje male dece bas njih briga. Tako da ce i ove godine biti dogrevanja...."

Lopovluk.

pre 10 godina

Prvo treba da vrate pare jer nije bilo grejanja skoro 20 dana, usled pretoplog vremena. Ja sam sve redovno placao cele godine za grejanje i trebalo bi da mi se vrati oko 14.000 dinara. Kada kasnim sa placanjem par dana na sledecem racunu mi dodje kamata 500 dinara, a kada treba da vrate pare ili poijeftine usled pada cena gasa, onda nikom nista.

Dilema

pre 10 godina

Ljudi, isprepadaste me ovim komentarima, a evo i zasto. Moja prijateljica vec dve godine zivi u zgradi, novogradnja, gde se grejanje placa po potrosnji. Van grejne sezone, za stan od 30-ak km, grejanje kosta oko 500 din( bez ostalih komunalija, naravno). Najveci racun za grejanje oko 3000, a kada je duze vreme bila na putu i dobar deo meseca nije koristila grejanje, padao bi na 1500. Gledam, celo ovo leto, tj. od maja, ona fino placa 500, a ja za 20km veci stan- oko 6000, preko cele godine, podrazumeva se. I taman sam odlucila da proverim kakve su mi mogucnosti da predjem na novi nacin placanja, vi me pokolebaste. Zar je moguce da svi imaju tako lose iskustvo?! Komsiluk moje prijateljice prezadovoljan i racunima i grejanjem. Sta mi valja ciniti?

Goran

pre 10 godina

Ugradnjom ovih "senzora" na radijator meri se samo toplotna potrosnja u tom radijatoru, ali se ne meri ona toplotna potrosnja koji ostvarujete preko cevi koje prolaze kroz vas stan (a to ce vam sigurno naplatiti). Zatim, kako toplane imaju izuzetno visoke gubitke u mrezi (slaba izolacija cevi) i to ce vam naplatiti, sigurno. Zajednicka instalacija u zgradama, takodje, koja prolazi kroz podrume, hodnike, zajednicke prostorije ce se u tom slucaju takodje, posebno naplacivati - ravnomerno po svakom stanu itd. itd. Kada se sve to sabere - necete bas dobro proci!!!

celt

pre 10 godina

Čekaj čekaj... Ja se očigledno ne razumem u ekonomiju ko ovaj što je pisao tekst. Jel to grejanje pojeftinilo, jer ako nije, naivno mislim da ako nekome cena padne za do 30% nekome će se povećati za do 30%?
Možda i malo više povećati od 30% na duže. Nekako ne vidim interes u ugradnji ovih merača, ako si na kraju u gubitku.

Il su toplane postale majke Tereze? Ili neko ko ugrađuje ovo rešio malo da poveća medijski uticaj (malo slobodnije pročitaj ovo "medijski uticaj")?

ppp

pre 10 godina

Zašto uvek i iznova izmišljati "toplu vodu"?
Zar nije uputno videti kako se to radi drugde, u regionalnim državama, šta je ,u tom smislu, najefikasnije - pa to primeniti.
I, konačno,ustanoviti koja je to temperatura potrebna (dovoljna)da bi građani mogli normalno da funkcionišu u svojim stanovima.
Dosadašnji "standard" od oko 21 stepen Cel. ja APSOLUTNO NEDOVOLJAN - što iziskuje troškove dodatnog zagrevanja.
"Samomerači"potrošnje su OBMANA - iz 1ooo i jednog razloga ( to je stručnjacima iz te oblasti, savršeno jasno)
Uostalom, ukoliko se insistira na "samomeračima", istovremeno se MORA dati mogućnost - onima koji žele- da se "otkače" sa toplana.

marko

pre 10 godina

vidite, u Nišu je krenuo obračun po utrošku na osnovu kalorimetra, računi su veći oko 10% za stambene zgrade, i oko 80% za kuće. Znači neće tu niko da se izgubi, a da slučajno račun bude manji, bojim se da u Srbiji to nikada neće biti

only fools and horses

pre 10 godina

Ne da lažu, nego baš lažu. Može da se uštedi, ali ako se isključe radijatori i obuče vunen džemper i čarape. A o načinu obračuna da ne pričam. Prošle godine smo posle decembarskog računa isključili pola radijatora i time duplo smanjili potrošnju, ali ne i račun koji je ostao isti. Nikome nije jasan taj način obračuna i koeficijenti sa kojima množe da bi dobili potrošene kilovate.

Energeticar

pre 10 godina

Nisam siguran u tacnost ovog texta!!! Za moj stan od 76kvm placam grejanje mesecno 7000dinara i temperatura u stanu mi nije ispod 23 stepena. Toplana naplacuje taj novac za temperaturu od tacno 21stepen, sto znaci da cu ja za ovu kolicinu novca dobijati manje energije, kad se bude naplacivalo po utrosku! A sto se tice meraca energije i ostalih mernih instrumenata, neka ih same Toplane sirom Srbije ugrade o svom trosku, pa ce to prikazati kao njihovo vlasnistvo za vreme neke buduce privatizacije! Ovako cemo mi gradjani morati da bazdarimo svaki od tih instrumenata na svakom radijatoru jednom godisnje, sto je dodatni trosak koji niko u ovom textu nije pomenuo.

USA

pre 10 godina

Ja ne znam kako je kod vas ali ovde u USA se placa po utrosku gasa, biram na koliko stepeni cu da se grejem. U svakom slucaju nije skupo i posteno je, jer nema dodatnih placanja tipa mesecnog odrzavanja :)

gagi

pre 10 godina

Propaganda je stravična, verovatno niti jedne novine ne smeju da objave suprotno. Najgore je to što će promeniti zakon i prisiliti sve na ovaj način naplate, a onda će pasti cena kvadrata stanova koji imaju, a ne mogu da se isključe sa sistema daljinskog grejanja. Koliko mali IQ treba imati pa poverovati kako oni sve ovo rade da bi mi manje plaćali, a isto ili čak bolje se grejali. Epilog će biti drastično poskupljenje i porast prihoda toplane.

radnik

pre 10 godina

Radnik sam u toplanama. Dobro je sto je grad doneo odluku da se mora sloziti cela zgrada i da je utrosak 65 evra po radijatoru. Tako se cela akcija obesmisjava, što je dobro za nas u toplanama. Godine su sve toplije, ljudi moraju da placaju preko cele godine puno za prazno, ko im je kriv kad su ovce...

Zoran M.

pre 10 godina

Najbolje grejanje je grejanje sa materijama koje koriste i toplane: grejanje na struju. Kad isključim grejanje, sat se ne okreće, a ove fore koje su prošle godine bile oko 50 evra, a sad su oko 65 evra po radijatoru samo obezbeđuju toplanama opstanak, odnosno redovne mesečne plate, kao što je neki mozak smislio Infostan, koji živi od (naših para) procenta, kao i sve ostalo što je odavno osuđeno na propast. Primera radi naša zgrada od 115 stanova dadne po stanu mesecno oko 4600 za grejanje, koje je nikakvo. To po računici iziđe da godišnje damo toplanama oko 1200 m3 drva. Prava pitanja bi glasila: Koja stranka drži toplane? Koliko imaju toplane direktora i pomoćnika, kao i sekretarica? Koliko para mesečno toplane plate za fiksne telefone i mobilne telefone koje plaća toplana? Nakon odgovora na ova pitanja nama građanima će sve postatiti mnogo jasnije i bistrije.

Zoki

pre 10 godina

Nemam dobra iskustva sa meračima, dok sam živeo u inostranstvu. Očitali su mi potrošnju u podrumu, koji nikad nismo grejali, pod obrazliženjem da je registovana zbog toplote tokom leta. To očitavanje smatram čistom krađom, jer merači očigledno ne mere šta si potrošio, već i spoljni faktori utiču.

OjsOjs

pre 10 godina

Nema nista od istine u ovim tvrdnjama! Taj sistem moze da funkcionise samo u zgradama koje imaju savrsenu spoljnu termicku izolaciju i ekstra kvalitetnu stolariju, tacnije spoljne prozore, vrata itd.....Sve to je mnogo veca investicija od samih kalorimetara i termoregulirajucih ventila na radijatorima. Radi se o investiciji od vise hiljada, a mozda i o desetini hiljada evra ulaganja po svakom stanu, sto je priznacete, nemoguce obezbediti!
Bolje bi bilo razmisljati o nekim jeftinim programima finansiranja spoljne izolacije zgrada i kuca i ugradnje PVC prozora, cime bi se istovremeno resilo i pitanje dotrajalih fasada, pa posle toga ovo.....

nata

pre 10 godina

Isplatice se ko hoce da ima normalnu temperaturu od 21,22 stepena u stanu. A oni sto vole da imaju 30 stepeni i drze otvorene prozore ce reci kako se ne isplati. Velika vecina ljudi koji zive u stanovima je razmazena po pitanju visine temp.i misle da je normalno da u sred zime bude od 25-28 stepeni.

Kako da ne

pre 10 godina

Lažu, lažu najstrašnije. Ako nastavite da se grejete loše kao što nas sada greju, imaćete veće račune. Imate koristi samo ako se ne grejete uopšte.

imam merac i termostatske ventile

pre 10 godina

Iz licnog iskustva bih rekao sledece. Nasa zgrada ima svoj kotao i grejemo se na gas. Kod ovo ima smisla jer su ljudi poceli da greju koliko im treba pa smo ukupnu potrosnju gasa smanjili za 30%. Meraci su nam omogucili da ravnopravno podelimo troskove za gas. Kod daljinskog grejanja se inace ne placa energija nego troskovi za (ne)radnike u toplanama i razmin agencijama i jedinu korist ce imati toplana jer ce utvrditi gde ima gubitaka i tako smanjiti troskove, ali cena grejanja ce ostati ista, tvrdim. I jos jedna cinjenica: U nasoj zgradi grejanje u grejnoj sezoni kosta oko 50din/kvm, i to samo u grejnoj sezoni, ili na godisnjem nivou oko 25din/kvm. Novosadska toplana naplacuje oko 100 din/kvm cele godine. Oni tu cenu nece smanjiti 75% kada se uvede ovo merenje!

vesna

pre 10 godina

Beogradskim toplanama vise niko nista ne veruje s obzirom na grejanje koje pruzaju gradjanima za sredstva koja naplacuju cele godine a gradjani se smrzavaju i prinudjeni su na dodatna placanja za dogrevanje. Da li neko u ovom gradu uopste razmislja o ogromnom nezadovoljstvu Beogradjana nacinom grejanja i ponasanja elektrana.

Inženjer

pre 10 godina

Sve što je napisano je apsolutno NETAČNO, osim navoda TEHEMA da su moguće uštede 2.000-3.000 dinara godišnje, što uz investicije koje su navedene znači rok otplate 10-15 godina a ponekad i više.

Kalorimetar za merenje u jednom stanu, bez obzira na veličinu stana, košta 100 EUR plus ugradnja ali NIKAKO 250 EUR. RAREX može da naplaćuje 250 EUR jer odlukom BEOGRADSKIH TOPLANA ima MONOPOL, posao dobija na nameštenim tenderima.

Cena grejanja sadrži fiksni i varijabilni deo, što nigde nije navedeno, iz čega proizilazi da računi koje nam ispostavljaju toplane nisu linearno zavisni od ušteda.

U praksi znači da od naplate po potrošnji korist imaju samo BOGATI sugrađani čiji su stanovi dobro izolovani.

Oni siromašni koji nemaju dovoljno para da urade dobru izolaciju zgrada, plaćaće ZNATNO VEĆU cenu grejanja kada naplata po potrošnji postane obavezna, u nekim slučajevima i duplo.

Korist će naravno imati i RAREX jer ne možete sami da kupite delitelj toplote i sami da očitavate potrošnju energije,, već morate da se obratite RAREX-u.
Ali tu nije kraj, RAREX će vam naplaćivati očitavanje energije u sledećih hiljadu godina, jer to podrazumeva UGOVOR između RAREX-a i BEOGRADSKIH TOPLANA. Pa će vam i po tom osnovu račun za grejanje biti uvećan.

Zaklučak je da naplata po potrošnji nije uvedena da bi od nje korist imali građani već samo RAREX i pojedinci na "odgovornim mestima" u BEOGRADSKIM TOPLANAMA.

dane

pre 10 godina

jeftinije bi MOŽDA bilo ali u tom slučaju sledi povećanje cene grejanja zbog rasta Evra, poskupljenja naftnih derivata, većeg poreza... ne znam ni ja čega. Ne verujem im uopšte.

vesna

pre 10 godina

Beogradskim toplanama vise niko nista ne veruje s obzirom na grejanje koje pruzaju gradjanima za sredstva koja naplacuju cele godine a gradjani se smrzavaju i prinudjeni su na dodatna placanja za dogrevanje. Da li neko u ovom gradu uopste razmislja o ogromnom nezadovoljstvu Beogradjana nacinom grejanja i ponasanja elektrana.

Kako da ne

pre 10 godina

Lažu, lažu najstrašnije. Ako nastavite da se grejete loše kao što nas sada greju, imaćete veće račune. Imate koristi samo ako se ne grejete uopšte.

only fools and horses

pre 10 godina

Ne da lažu, nego baš lažu. Može da se uštedi, ali ako se isključe radijatori i obuče vunen džemper i čarape. A o načinu obračuna da ne pričam. Prošle godine smo posle decembarskog računa isključili pola radijatora i time duplo smanjili potrošnju, ali ne i račun koji je ostao isti. Nikome nije jasan taj način obračuna i koeficijenti sa kojima množe da bi dobili potrošene kilovate.

gagi

pre 10 godina

Propaganda je stravična, verovatno niti jedne novine ne smeju da objave suprotno. Najgore je to što će promeniti zakon i prisiliti sve na ovaj način naplate, a onda će pasti cena kvadrata stanova koji imaju, a ne mogu da se isključe sa sistema daljinskog grejanja. Koliko mali IQ treba imati pa poverovati kako oni sve ovo rade da bi mi manje plaćali, a isto ili čak bolje se grejali. Epilog će biti drastično poskupljenje i porast prihoda toplane.

Zoran M.

pre 10 godina

Najbolje grejanje je grejanje sa materijama koje koriste i toplane: grejanje na struju. Kad isključim grejanje, sat se ne okreće, a ove fore koje su prošle godine bile oko 50 evra, a sad su oko 65 evra po radijatoru samo obezbeđuju toplanama opstanak, odnosno redovne mesečne plate, kao što je neki mozak smislio Infostan, koji živi od (naših para) procenta, kao i sve ostalo što je odavno osuđeno na propast. Primera radi naša zgrada od 115 stanova dadne po stanu mesecno oko 4600 za grejanje, koje je nikakvo. To po računici iziđe da godišnje damo toplanama oko 1200 m3 drva. Prava pitanja bi glasila: Koja stranka drži toplane? Koliko imaju toplane direktora i pomoćnika, kao i sekretarica? Koliko para mesečno toplane plate za fiksne telefone i mobilne telefone koje plaća toplana? Nakon odgovora na ova pitanja nama građanima će sve postatiti mnogo jasnije i bistrije.

Inženjer

pre 10 godina

Sve što je napisano je apsolutno NETAČNO, osim navoda TEHEMA da su moguće uštede 2.000-3.000 dinara godišnje, što uz investicije koje su navedene znači rok otplate 10-15 godina a ponekad i više.

Kalorimetar za merenje u jednom stanu, bez obzira na veličinu stana, košta 100 EUR plus ugradnja ali NIKAKO 250 EUR. RAREX može da naplaćuje 250 EUR jer odlukom BEOGRADSKIH TOPLANA ima MONOPOL, posao dobija na nameštenim tenderima.

Cena grejanja sadrži fiksni i varijabilni deo, što nigde nije navedeno, iz čega proizilazi da računi koje nam ispostavljaju toplane nisu linearno zavisni od ušteda.

U praksi znači da od naplate po potrošnji korist imaju samo BOGATI sugrađani čiji su stanovi dobro izolovani.

Oni siromašni koji nemaju dovoljno para da urade dobru izolaciju zgrada, plaćaće ZNATNO VEĆU cenu grejanja kada naplata po potrošnji postane obavezna, u nekim slučajevima i duplo.

Korist će naravno imati i RAREX jer ne možete sami da kupite delitelj toplote i sami da očitavate potrošnju energije,, već morate da se obratite RAREX-u.
Ali tu nije kraj, RAREX će vam naplaćivati očitavanje energije u sledećih hiljadu godina, jer to podrazumeva UGOVOR između RAREX-a i BEOGRADSKIH TOPLANA. Pa će vam i po tom osnovu račun za grejanje biti uvećan.

Zaklučak je da naplata po potrošnji nije uvedena da bi od nje korist imali građani već samo RAREX i pojedinci na "odgovornim mestima" u BEOGRADSKIM TOPLANAMA.

DPolitika

pre 10 godina

Mnoga interesantna pitanja i neka razmisljanja na ovu temu:

Prva i osnovna stvar je da ako zele da naplacuju po potrosnjni a ja to zelim je da uvek moraju da isporuce toplotnu energiju, opet kada ja god to pozelim.

Znaci kada god odvrnem ventil na radijatoru bilo to mesec januar, dan ili noc ili kraj jula moram da imam toplotnu energiju na raspoloaganju.

To je placanje po potrosnji.

A ako neko misli da treba da mu placam po potrosnji a da on isporucuje kada mu padne napamet neka nadje neku ovcu za sisanje...

Pored toga placacu samo isporucenu energuiju a ne i izmisljene troskove.

A inace sugradjani koji imaju ugovore neka ih procitaju, u zadnjih 50 godina postoje razni ugovori.

Sto se tice prolaska cevi kroz stan ako zele da naplacuju energiju koju didipiraju cevi koje se greju traziti im da plate tranzitnu taksu kroz stan, jer ako oni imaju pravo na nadnoknadu ima i vlasnik stana kroz ciji stan cev prolazi ako im se nesvidja neka je iseku i neka ide spolja u drugi stan.

Pored toga placanje svakog meseca za toplotnu energiju a da ne isporuce uslugu je u suprotnosti sa zakonom sem ako potrosac nije na to pristao u nekom nakaradnom ugovoru tj. ako nije tako definisano a nije uvek i kod svake toplane zato kazem procitati.

Svaki ugovor se moze raskinuti pa i onaj za toplotnu energiju koja se isporucuje putem daljinskog rejanja niko nemoze da nekoga tera da placa ako ne zeli.

Poslati im zahtev za raskid ugovora a ako nezele tada sudskim putem.

Energeticar

pre 10 godina

Nisam siguran u tacnost ovog texta!!! Za moj stan od 76kvm placam grejanje mesecno 7000dinara i temperatura u stanu mi nije ispod 23 stepena. Toplana naplacuje taj novac za temperaturu od tacno 21stepen, sto znaci da cu ja za ovu kolicinu novca dobijati manje energije, kad se bude naplacivalo po utrosku! A sto se tice meraca energije i ostalih mernih instrumenata, neka ih same Toplane sirom Srbije ugrade o svom trosku, pa ce to prikazati kao njihovo vlasnistvo za vreme neke buduce privatizacije! Ovako cemo mi gradjani morati da bazdarimo svaki od tih instrumenata na svakom radijatoru jednom godisnje, sto je dodatni trosak koji niko u ovom textu nije pomenuo.

boooleee

pre 10 godina

Slatko sam se nasmejao.Sta ce sad elektrane koje posluju inace u gubitku da uvedu sistem gde ce potrosacima biti bolje a oni poslovati jos 30% losije?
Jos Blic pise,sumnjivo,blago receno.

Ivan

pre 10 godina

Kao korisnik ovakvog tipa grejanja vec trecu sezonu mogu da kazem - OVO JE NAJVECA LAZ! Prve godine nas je firma koja je ugradila merace i vrsi ocitavanje bukvalno potkradala, sa losim i nepravilnim, cesto i komicnim sitacijama. Konkretno, ja sam te prve godine, sa stednjom, platio oko 30% vise nego da sam placao cele godine, kao sto radi ostatak Beograda. Zivim u Zemunu, i nikom ne preporucujem ovakav nacin grejanja. Nadam se da ovo nije placen oglas i da ce moj komentar biti odobren Hvala

USA

pre 10 godina

Ja ne znam kako je kod vas ali ovde u USA se placa po utrosku gasa, biram na koliko stepeni cu da se grejem. U svakom slucaju nije skupo i posteno je, jer nema dodatnih placanja tipa mesecnog odrzavanja :)

Goran

pre 10 godina

Ugradnjom ovih "senzora" na radijator meri se samo toplotna potrosnja u tom radijatoru, ali se ne meri ona toplotna potrosnja koji ostvarujete preko cevi koje prolaze kroz vas stan (a to ce vam sigurno naplatiti). Zatim, kako toplane imaju izuzetno visoke gubitke u mrezi (slaba izolacija cevi) i to ce vam naplatiti, sigurno. Zajednicka instalacija u zgradama, takodje, koja prolazi kroz podrume, hodnike, zajednicke prostorije ce se u tom slucaju takodje, posebno naplacivati - ravnomerno po svakom stanu itd. itd. Kada se sve to sabere - necete bas dobro proci!!!

Lopovluk.

pre 10 godina

Prvo treba da vrate pare jer nije bilo grejanja skoro 20 dana, usled pretoplog vremena. Ja sam sve redovno placao cele godine za grejanje i trebalo bi da mi se vrati oko 14.000 dinara. Kada kasnim sa placanjem par dana na sledecem racunu mi dodje kamata 500 dinara, a kada treba da vrate pare ili poijeftine usled pada cena gasa, onda nikom nista.

Milos

pre 10 godina

jeste mani su racuni 30%, ali u diznilendu, u istom onom u kom nas ceka 100 milijardi $ stranih investicija jos od pre skoro dve godine, u istom onom u kom nece biti zaduzivanja, u kom ce se sprovesti departizacija, u kom je kradja glasackih listica prava i listici zaista postoje...

dane

pre 10 godina

jeftinije bi MOŽDA bilo ali u tom slučaju sledi povećanje cene grejanja zbog rasta Evra, poskupljenja naftnih derivata, većeg poreza... ne znam ni ja čega. Ne verujem im uopšte.

laz

pre 10 godina

prenosite clanak iz Blica, jel imate vi novinare koji ce ove navode da ispitaju ?, ovo je ponovo prevara, raspitajte se kod stanara koji vec imaju famozne kalorimetre ugradjene u stanu, evo primera iz 2012:
"NS-man
Četvrtak, 04. 10. 2012. 07:22h
neregistrovan korisnik
JA placam informatiku 9500 do 10000 hiljada, a u stanu bude oko 20 stepeni sa sve dogrevanjem, a sto je najludje je to sto je nova zgrada. Pre par godina sam ziveo nekoliko zgrada nize,u Zonedovoj zgradi na subotickom bulevaru, i bilo je toliko vruce da smo celu zimu drzali otvorene prozore. Kada sam zimus zvao rekli su mi da je njihov minimum po zakonu 19 stepeni. 19 Stepeni!!! A to sto ja u stanu imam dvoje male dece bas njih briga. Tako da ce i ove godine biti dogrevanja...."

Igor Gavran

pre 10 godina

Jutros u parku cujem dva momka kako razgovaraju: "Brate, blago tebi sto nemas grejanje u stanu. Meni svaki mesec dolazi po 6000."

Ironija egzistencije u Srbistanu.
Obrenovacka elektrana podize temperaturu reke Save za 10 stepeni!

nindza

pre 10 godina

Ravno 40 dana mi nocu ukljucujemo klimu da se dete ne bi razbolelo *i povecavam racun za struju za 2000 din mesecno(svi prozori su novi), jer toplana Beograd ima neku njihovu racunicu, koja otprilike izgleda ovako: ja kao korisnik usluga placam njima 12 meseci uredno racune za centralno grejanje. A toplana od 65000 dinara godisnje koliko placamo greje stan KAD PROCENI da treba a to je- kad oni misle da je bas hladno, jer ona recenica na sajtu o 20C srednje temperature stana je bas super smisljena (verovatno saberu dnevnu i nocnu temperaturu). Takodje imaju cudan sistem da upale u 5 ujutru grejanje pa cevi pucaju (ko moze nek spava)a onda dok smo svi na poslu i u vrticu ne znam da li greju ili ne. E kad se vratim u sest kuci stan je topao do 21h.I tu ugase pa cekamo nekoliko dana da opet upale.Ali NOCU NIKADA nema grejanja.I tako cekamo poskupljenje grejanja i blagu zimu.Kalorimetri ovde nece pomoci,jer grejanja NOCU nema,ponavljam NEMA GREJANJA, a zamislite svi smo nocu u stanu. Nadam se da bar radnici toplane imaju solidne plate.Bice mi lakse ako je tako. I usput postoji li mogucnost da se otkacim sa sistema grejanja?Zgrada je 1980godine pravljena,cevi idu kroz stanove.. Pa bar da EPSu platim ono sto potrosim.

dragan

pre 10 godina

Zivim na severu Italije I jos ove godine nije upaljeno grejanje. Ni na fakultetu gde studiram niti u stanu gde zivim, iz prostog razloga jer su dnevne temperature bile visoke (iznad 20, jako retko ispod 20). Niko nije lud da placa gas I energiju ako moze da se zivi I funkcionise bez grejanja. Preko zime inace se temperature u stanovima drze na maksimalno 23 stepena a poznajem mnogo ljudi koji drze na 21 I kazu da im je tako ok. A sad iz mog iskustva u Novom sadu na Novom Naselju su temperature u stanovima po 30 stepeni tako da dok sam ziveo tamo setao sam se u sorcu I majici kratkih rukava u sred zime a da ne spominjem I to da su nam u stanu, kao izmedju ostalog I svim komsijama, prozori konstantno bili otvoreni na kip jer je u stanu bilo prevruce, I nije postojao nacin da se temperatura smanji I samim tim I troskovi. A znam da je ovakva situacija I u drugim krajevima grada, znam isto tako da postoje zgrade koje su se grejale I u ovom retko toplom oktobru, umesto da ljudi ustede na taj nacin za neke druge stvari koje su nesumljivo potrebnije. Moram da primetim da se ovde vodi polemika da li uraditi tako da svako placa koliko je potrosio ili ne, za mene tu ne postoji dilema, to je jednostavno pravo svakog da ne greje svoj stan ako u njemu ne zivi ili ne zeli da drzi tropsku temperaturu u stanu. Neko ko u sred zime drzi otvoren prozor I seta po stanu u sorcu, a posle se zali na finansijsku situaciju je po meni nesto.sto ne smem da napisem jer mi nece objaviti komentar.

vreli novčanici, a hladni radijatori

pre 10 godina

Mene interesuje ko je odgovorno lice koje je prošle godine u martu isključivaslo grejanje kad je temperatura dostizala 12 do 15 stepeni. Zvao sam ih da ih pitam da li su svesni da nije isto kad spoljašna temperatura sa +40 u hladu padne na 12 stepeni i kad imamo konstantnu temperaturu ispod nule (januar i februar 2012) i ona se poveća na nekih 12 do 15 stepeni. Pa me zanima da li će neko nekad krivično odgovarati za ono šti su radili prošle godine u BG a grejanje plaćam u suvom zlatu.
Kako će vam pomoći i ti kaliometri da se ugrejete ako oni isključe daljinsko grejanje. Inače ovo je velika prevara sa tim meračima.
Inače kad se uzme koliko plaćamo grejanje po metru kvadratnom Beogradske toplane sigurno zarade tri puta više nego što potroše na derivate. Pa me interesuje gde završe te pare.

ma ne dolazi u obzir

pre 10 godina

ma ne dolazi u obzir da mi iko udje u stan - to je moja privatnost; a sav taj privatni biznis preko partija neka sedi izvan mog stana

Haralampije

pre 10 godina

Za pocetak, hajde da placamo grejanje prema broju dana koliko ga uopste imamo. Racun za struju mi je duplo veci za oktobar jer gospoda nisu htela da puste grejanje iako je napolju bilo ledeno.

OjsOjs

pre 10 godina

Nema nista od istine u ovim tvrdnjama! Taj sistem moze da funkcionise samo u zgradama koje imaju savrsenu spoljnu termicku izolaciju i ekstra kvalitetnu stolariju, tacnije spoljne prozore, vrata itd.....Sve to je mnogo veca investicija od samih kalorimetara i termoregulirajucih ventila na radijatorima. Radi se o investiciji od vise hiljada, a mozda i o desetini hiljada evra ulaganja po svakom stanu, sto je priznacete, nemoguce obezbediti!
Bolje bi bilo razmisljati o nekim jeftinim programima finansiranja spoljne izolacije zgrada i kuca i ugradnje PVC prozora, cime bi se istovremeno resilo i pitanje dotrajalih fasada, pa posle toga ovo.....

imam merac i termostatske ventile

pre 10 godina

Iz licnog iskustva bih rekao sledece. Nasa zgrada ima svoj kotao i grejemo se na gas. Kod ovo ima smisla jer su ljudi poceli da greju koliko im treba pa smo ukupnu potrosnju gasa smanjili za 30%. Meraci su nam omogucili da ravnopravno podelimo troskove za gas. Kod daljinskog grejanja se inace ne placa energija nego troskovi za (ne)radnike u toplanama i razmin agencijama i jedinu korist ce imati toplana jer ce utvrditi gde ima gubitaka i tako smanjiti troskove, ali cena grejanja ce ostati ista, tvrdim. I jos jedna cinjenica: U nasoj zgradi grejanje u grejnoj sezoni kosta oko 50din/kvm, i to samo u grejnoj sezoni, ili na godisnjem nivou oko 25din/kvm. Novosadska toplana naplacuje oko 100 din/kvm cele godine. Oni tu cenu nece smanjiti 75% kada se uvede ovo merenje!

Goran

pre 10 godina

Velika prevara ali izgleda da ce gradjani morati sami da se uvere protokom vremena.Istovremeno stravicna propaganda se vrsi po raznim medijima.Nema dna koje nasi raznorazni mediji nemogu da dotaknu.Velika sramota sta rade ovom sludjenom narodu.

Hogar

pre 10 godina

BACANJE PARA!
Dobar način da neko ko je dobio na tenderu zaradi veeeeliki novac...i ništa više,jer iza svega u Srbiji ipak uvek postoji nešto ali!
Setite se promocije za prelazak sa čvrstog goriva na gas!Priče i priče...jeftinije,ekološki,isplativo...i bilo je tako jedno vreme dok se nisu dosetili da podignu cenu za ljubitelje ekologije.Pitajte one koji se greju na gas šta sada misle o tome!
Većina njih je ponovo prešla na čvrsta goriva a gasna instalacija im služi eventualno kao držač za nešto....IPAK JE OVO SRBIJA!

Zoki

pre 10 godina

Nemam dobra iskustva sa meračima, dok sam živeo u inostranstvu. Očitali su mi potrošnju u podrumu, koji nikad nismo grejali, pod obrazliženjem da je registovana zbog toplote tokom leta. To očitavanje smatram čistom krađom, jer merači očigledno ne mere šta si potrošio, već i spoljni faktori utiču.

radnik

pre 10 godina

Radnik sam u toplanama. Dobro je sto je grad doneo odluku da se mora sloziti cela zgrada i da je utrosak 65 evra po radijatoru. Tako se cela akcija obesmisjava, što je dobro za nas u toplanama. Godine su sve toplije, ljudi moraju da placaju preko cele godine puno za prazno, ko im je kriv kad su ovce...

marko

pre 10 godina

vidite, u Nišu je krenuo obračun po utrošku na osnovu kalorimetra, računi su veći oko 10% za stambene zgrade, i oko 80% za kuće. Znači neće tu niko da se izgubi, a da slučajno račun bude manji, bojim se da u Srbiji to nikada neće biti

zbanderas

pre 10 godina

Imam stan u kojem boravim svaki treci mesec.Dva meseca niko ne boravi u njemu. Placam račune avansno,znači unapred po dva meseca i mislim da to nije fer .Ali isto mislim da od toga nece biti ništa osim još jedne prevare.

nata

pre 10 godina

Isplatice se ko hoce da ima normalnu temperaturu od 21,22 stepena u stanu. A oni sto vole da imaju 30 stepeni i drze otvorene prozore ce reci kako se ne isplati. Velika vecina ljudi koji zive u stanovima je razmazena po pitanju visine temp.i misle da je normalno da u sred zime bude od 25-28 stepeni.

banston

pre 10 godina

Dragi moji, ja imam pozitivno iskustvo. Evo o čemu se radi: Imam stan od 78 kvm (zgrada stara 22 godine). Kvalitete zgrade je osrednji (izolovani zidovi, ali nešto lošija stolarija). U septembru 2012. ugradio kalorimetar (25600 din + 5000 ugradnja). Imam 8 radijatora (108 rebara), i veći deo zime sam imao uključena 4 radijatora (oko 55 rebara). Ukupan trošak za grejanje prošle grejne sezone (2012/2013) je bio 38000 dinara. Za one koji nemaju kalorimetar cena je preko 85000 dinara. Moj prijatelj je platio još manje (stan od 60 kvm, kalorimetar) - oko 24000 dinara. Još jedan prijatelj nema kalorimetar (stan 69 kvm) i plaća oko 75000 dinara godišnje. Toliko.....

zeljko

pre 10 godina

Tacno je da se ovim sistemom ustedi energija... Ali troskovi za grejanje ostaju isti. U Somboru taj sistem funkcionise vec dugo i bez obzira sto grejanje treba da placamo po potrosnji svaki mesec dobijamo racun za "fiksne" troskove kojem se u grejnoj sezoni dodaje i trosak grejanja. Koliko znam isto je i u drugim gradovima.

Dilema

pre 10 godina

Ljudi, isprepadaste me ovim komentarima, a evo i zasto. Moja prijateljica vec dve godine zivi u zgradi, novogradnja, gde se grejanje placa po potrosnji. Van grejne sezone, za stan od 30-ak km, grejanje kosta oko 500 din( bez ostalih komunalija, naravno). Najveci racun za grejanje oko 3000, a kada je duze vreme bila na putu i dobar deo meseca nije koristila grejanje, padao bi na 1500. Gledam, celo ovo leto, tj. od maja, ona fino placa 500, a ja za 20km veci stan- oko 6000, preko cele godine, podrazumeva se. I taman sam odlucila da proverim kakve su mi mogucnosti da predjem na novi nacin placanja, vi me pokolebaste. Zar je moguce da svi imaju tako lose iskustvo?! Komsiluk moje prijateljice prezadovoljan i racunima i grejanjem. Sta mi valja ciniti?

celt

pre 10 godina

Čekaj čekaj... Ja se očigledno ne razumem u ekonomiju ko ovaj što je pisao tekst. Jel to grejanje pojeftinilo, jer ako nije, naivno mislim da ako nekome cena padne za do 30% nekome će se povećati za do 30%?
Možda i malo više povećati od 30% na duže. Nekako ne vidim interes u ugradnji ovih merača, ako si na kraju u gubitku.

Il su toplane postale majke Tereze? Ili neko ko ugrađuje ovo rešio malo da poveća medijski uticaj (malo slobodnije pročitaj ovo "medijski uticaj")?

Isidor

pre 10 godina

Imamo kalorimetre vec 5 godina (zgrada u Smederevu). Nisu hteli svi, ali vise od polovine stanova je ugradilo jer je izgradnjom zgrade ostavljena mogucnost tj. svaki stan ima svoj ventil za grejanje u ormaricima na spratu. Platili smo ih papreno (neki digitalni) na nekoliko mesecnih rata po 100 Evra, ukupno oko 500 Evra po kalorimetru sa ugradnjom, ali svi su zadovoljni racunima. Od polovine aprila do polovine oktobra ne placamo ni dinara za grejanje, a racuni preko zime su "veliki" (4-6.000) samo u januaru i februaru (stan od 66 kvadrata). U oktobru je racun bio nesto smesno (oko 100 dinara), sada ce opet da bude smesan jer je vec trecinu meseca toplo, u martu prosle godine je bio 2.500 dinara, a april nesto malo takodje, pa vi vidite koliko se isplati. Non-stop nam je ukljucen radijator u kupatilu, a ostali po potrebi. Imamo malo dete i uvek je toplo. Jedini problem nam je sto kljuc od ormara sa ventilima stoji kod predsednika kucnog saveta koji nikome ne dozvoljava da otkljuca ormaric i zavije ventil kada mu nije potrebno grejanje nego bez veze placamo protok do radijatora i nazad i kada danima nismo kod kuce.

ppp

pre 10 godina

Zašto uvek i iznova izmišljati "toplu vodu"?
Zar nije uputno videti kako se to radi drugde, u regionalnim državama, šta je ,u tom smislu, najefikasnije - pa to primeniti.
I, konačno,ustanoviti koja je to temperatura potrebna (dovoljna)da bi građani mogli normalno da funkcionišu u svojim stanovima.
Dosadašnji "standard" od oko 21 stepen Cel. ja APSOLUTNO NEDOVOLJAN - što iziskuje troškove dodatnog zagrevanja.
"Samomerači"potrošnje su OBMANA - iz 1ooo i jednog razloga ( to je stručnjacima iz te oblasti, savršeno jasno)
Uostalom, ukoliko se insistira na "samomeračima", istovremeno se MORA dati mogućnost - onima koji žele- da se "otkače" sa toplana.

Čipko

pre 10 godina

To znači da će dotični iz privatne firme da udje u svaku moju sobu i da očita svih 6 radijatora, plus dve vertikale u kupatilu na koje ni teoretski ne može da se montira kalorimetar! Nemojte zaluđivati narod sa glupostima, možda je to dobro samo za nove zgrade koje imaju zaseban razvod za svaki stan!

raamen

pre 10 godina

Прелазак на уградњу по потрошњи ће стимулисати људе да изолују станове, а наградити оне који су већ одговорни према животној средини. Нема бесплатног ручка, то што неки имају 27 степени у јануару са отвореним прозорима неко други мора да плати и то није фер. Проблем је што има људи који мисле да кад купе стан, да наредних 100 година не треба ништа да улажу у њега и у њему припадајуће просторе (степениште, ходници, кров, лифтови, улази, заједничке инсталације, фасада, изолација,...) и да је то обавеза града (!???). По свим стандардима 18-22 степена, односно око 20 степени је идеална температура, а ноћу је и 15-16 ок. Да, чак и ако имате бебу (бебама је још мање битно јер су природно добро изоловане). Шта друго закључити него да су ови којима је израстао и други ред зуба таоци утопљених бебица и маминих синова којима је 21 степен "АПСОЛУТНО НЕДОВОЉНО" (па још великом словима, цццц). Калориметри су још добри јер могу да покажу праве трошкове грејања, па је лакше пратити трошкове топлане, а пореске обвезнике теже пљачкати. Ко се још бори против више транспаренције? И немој само да се жалите на плате јер ово како се односите према својим рачунима и свом џепу је један од узрока што су вам и плате бедне.
Али слажем се да би овакве инвестиције држава и град могли боље логистички да подрже (не да дају паре и субвенције, него да обезбеде више опција плаћања, више добављача и бољу конкуренцију, едукацију принчева и принцезица о енергетској ефикасности и одговорности према животној средини,...)

Dr. environmentalist

pre 10 godina

Greska vec u naslovu i prvoj recenici. Ustede ce zavisiti od termickih karakteristika vaseg objekta i termalnog komfora koji zelite da postignete, dok ce daljinsko grenje ostati daljinsko sa ili bez kalorimetra, regulacionih ventila i termostata za kontrolu unutrasnje temperature. Ukoliko stanujete u dobro izolovanom i zaptivenom objektu i odrzavate optimalne/projektne unutrasnje temperature (oko 20C) vasi racunu ce vrlo verovatno biti nizi. Ukoliko medjutim stanijete u neizolovanom i lose zaptivenom objektu a zelite da zadrzite postojeci termalni komfor vasi racunu ce vrlo verovatno biti visi. Medjutim ugradnja gore navedenih uredjaja je neophodna kao bi se svi gradjani stavili i ravnopravan polozaj i ,sto je jos vaznije, kako bi se motivisali da ulazu u mere koje ce doprineti povecanju energetske efikasnosti njihovih objekata. Takodje naplata po KWh ce onemoguciti toplane da svoju neefikasnost kroz racune pripisuju rezidencijalnim objektima.

aki

pre 10 godina

Za stan od 70 kvm sa dobrom izolacijom i pvc stolarijom, godisnji troskovi za gas (+topla voda) su mi oko 50000din. Temperatura u stanu ( koju sam podesavam), je danju 22, a nocu 19 stepeni. Najisplativije grejanje, plus sam odredjujem kad se grejem i sam odredjujem temperaturu u stanu.

jooole

pre 10 godina

Evo ličnog iskustva:
1. Živim u zgradi koja ima digitalni kalorimetar, zgrada je nova I ima izolaciju. Na kraju meseca utrošena energija se preraspodeli proporcionalno prema kvadraturi stanova. Bolje je nego kad bih plaćao grejanje po kvadratu jer npr. ovog oktobra za 60m2 grejne površine imao sam račun od 2200 din. od čega je 900 din paušal za svaki mesec. Takođe naša podstanica se može isprogramirati u koje vreme da se uključuje I isključuje grejanje I kojim danima (npr. grejanje vikendom može biti drugačije za razliku od radnih dana).
2. Stanari druge zgrade u gradu su takođe stavili kalorimetar I ... sada plaćaju skuplje grejanje nego pre. Zgrada im nema izolaciju, stolarija je dotrajala I sada su im računi 30% veći nego kad su plaćali grejanje po kvadratu fiksno mesečno.
3. Kakvi bi nam bili računi da imamo merače na svakom radijatoru. Hm, ko zna.

olga

pre 10 godina

Osmislili novu prevaru da uzmu novac građanima.U Srbiji je sve prevara tako da ko je pametan neće na to pristati.Neka sve to privatizuju ;recimo prodaju Nemcima pa tek onda može da se ugrađuju merači.Ko je lud da veruje srpskim polititčarima i javnim preduzećima?Hoće neko da uzme lepu proviziju kao i za Bus-Plus.

kalometri su dobro i zlo kako kome

pre 10 godina

@nindza
koliko ja znam kad je veci minusu imas 24h grejanje. Normalno je da imas danju od pet pa do deset uvece. Ne kapiram te sta je bas tvoj problem.Da li ti mislis da bi mogao sam da se grejes 24h za 6500 tj 13 000 koliko rece da ti je racun 24h ? Da li znas da vecina ljudi koji se sami greju osim onih na ta peci uglavnom pale grejanje kad ustanu i gase kad nisu kuci a nocu retko da ko drzi upaljeno osim kad su bas minusi i to na 15 c koliko da ne popucaju instalacije. Sto se kalometara tice oni nisu losi za ljude koji nisu preko dana kuci i rade, stave na keca i odu kad dodju kuci ako radi grejanje pojacaju na vise. Oni koji su ceo dan kuci njima se to ne isplati pogotovu ako su veci stanovi i greju sve sobe podjendako. Ja imam kalometar jer imam dva stana u kuci i sobe koje retko koristim tu stavim ventile na keca Smanjila se potrosnja znatno ali mora da se vodi racuna.
Drugo za one koji imaju tanke betonske zidove i losu stolariju to ce biti isto povecanje potrosnje kalometar ima i svoju dobru i svoju losu stranu i to sve zavisi od korisnika zgrade i stanja zgrade.Alijeftino grejanje vise ne postoji . Solarni paneli itd sve je to lepo na papiru ali nije u realnosti iz licnog iskustva

DPolitika

pre 10 godina

Jos jeedna kratka dopuna(1500 karaktera je ponekad malo:) a linkove racuna u njih), postoje meraci sa daljinskim ocitavanjem ili putem kartica sto neko rece necu da mi svako seta po stanu, a pored toga postoje i meraci koji se ugradjuju slicno kao strujomeri u zgradama, cak i za stare zgrade nije preterano skupo uraditi poseban razvod do stanova i centalno mesto gde ce se svi meraci nalaziti naravno o trosku toplana cime treba da nadoknade nepravdu prema potrosacima odnosno smrzavanje tj. neisporuku toplotne energije koju napalcuju 12 meseci a nema je kada nam treba.

http://www.diehl.com/en/diehl-metering/products-solutions/pdb-details.html?tx_diehlproducts_pi1[product]=1143093265&tx_diehlproducts_pi1[backPid]=509&tx_diehlproducts_pi1[action]=show&tx_diehlproducts_pi1[controller]=MeteringProduct&cHash=d3c2cccda447c656a49e5982f4443a59

http://www.altecnic.co.uk/Heat-Interface-Units/HIUs/Direct-HIUs/SATK20103.html?catid=248


To su neki od savremenijih sistema, a evo jedne diskusije o nekim starijim sistemima ocitavanja potrosnje toplotne energije u nemackoj koja se gura kod nas:
http://www.toytowngermany.com/lofi/index.php/t1757.html


Inace u Nemackoj ako odvrnem radijator u sred leta ima da me greje za 35-60 eura mesecno(kako koji grad, stanodavac i zgrada)....

Aleksandar

pre 10 godina

@aki
Ja ima stan od 49 kvadrata,izolacija,pvc i mesecno za struju mi ode(zimi) oko 7500 dinara dakle za jednu grejnu sezonu mi ode oko 40.000 plus jos oko 30.000 van grejne sezone sto mu godisnje izadje na oko 70.000.....

sam svoj majstor

pre 10 godina

jedinu ustedu mogu da imam ako zivim u svojoj kuci sa jako dobrom izolacijom gde sam kontrolisem kad i sta ukljucujem i na sta se grejem.

hahahoho

pre 10 godina

Kakva prevara a ovaj gosp. tako laze da i sam veruje u ovo sto je nabubo.Meni veci racuni od bakice koja nije ugradila, isti stan i kvadratura i sve ostalo tj ista vertikala(baka je stan ispod).Non stop zacepljeni ventili a nece doci da promene a racuni redovno stizu u fullu.Jos preko leta placamo odrzavanje toplane i cevi tako da u ovoj mrtvoj Subotici odrase ljude sa racunimaJos bi volio damo da neko napise da li ima racun za stan od 56kvm 12500 din a napolju -6 npr januar mesec ove godine.Looooooppoviiiiiii....

daki

pre 10 godina

Racuni manji za 30% kaze direktor kompanije za ugradnju i ocitavanje meraca ( za onog ko hoce bar malo da razmisli dovoljno). Prosto ko hoce da ustedi moze, ali na racun sopstvenog komfora i to ako ima ocitavanje samo svoje stambene jedinice. Ako je ocitavanje u celoj zgradi, skoro nemoguce jer onaj ko stedi je na sopstvenom gubitku, stedi za sve a deli racun tako da i ko nije zainteresovan za stednju placa manje (lepota). I na kraju uvodjenjem ocitavanja dobicete ekonomsku cenu grejanja sto i jeste poenta. Poenta cele ove price je povecanje i podizanje cene na ekonomsku (dakle poskupljenje) sto je u neku ruku i logicno, jer zasto bi neko ko nema daljinsko grejanje ucestvovao u placanju istok kroz budzet. Ovo je realnost ostalo su samo misljena ili razmisljanja. Radim gde radim al kuci lozim vatru (jer nemam daljinsko). Pozdrav svima.

Srbija = pljacka + reket

pre 10 godina

Koja glupost ! Nismo sposobni ni vodu da placamo po utrosku a ne grejanje !
Placam 11 kubika za stan u kome ne zivim. Naravno, ne zivi ni niko drugi.
Placam i odnosenje smeca za 90 kvadrta za taj stan iako imam jednu malu kesu mesecno.

Viljem

pre 10 godina

Ovo rešenje je super. U sloveniji su uveli ove stvari pre 4 godine. Prije sam za grijanje 74m2 stana plačao € 90 na mesec (zima) ali posledne četiri godine mi je račun između € 50 - 60.

nata

pre 10 godina

Isplatice se ko hoce da ima normalnu temperaturu od 21,22 stepena u stanu. A oni sto vole da imaju 30 stepeni i drze otvorene prozore ce reci kako se ne isplati. Velika vecina ljudi koji zive u stanovima je razmazena po pitanju visine temp.i misle da je normalno da u sred zime bude od 25-28 stepeni.

raamen

pre 10 godina

Прелазак на уградњу по потрошњи ће стимулисати људе да изолују станове, а наградити оне који су већ одговорни према животној средини. Нема бесплатног ручка, то што неки имају 27 степени у јануару са отвореним прозорима неко други мора да плати и то није фер. Проблем је што има људи који мисле да кад купе стан, да наредних 100 година не треба ништа да улажу у њега и у њему припадајуће просторе (степениште, ходници, кров, лифтови, улази, заједничке инсталације, фасада, изолација,...) и да је то обавеза града (!???). По свим стандардима 18-22 степена, односно око 20 степени је идеална температура, а ноћу је и 15-16 ок. Да, чак и ако имате бебу (бебама је још мање битно јер су природно добро изоловане). Шта друго закључити него да су ови којима је израстао и други ред зуба таоци утопљених бебица и маминих синова којима је 21 степен "АПСОЛУТНО НЕДОВОЉНО" (па још великом словима, цццц). Калориметри су још добри јер могу да покажу праве трошкове грејања, па је лакше пратити трошкове топлане, а пореске обвезнике теже пљачкати. Ко се још бори против више транспаренције? И немој само да се жалите на плате јер ово како се односите према својим рачунима и свом џепу је један од узрока што су вам и плате бедне.
Али слажем се да би овакве инвестиције држава и град могли боље логистички да подрже (не да дају паре и субвенције, него да обезбеде више опција плаћања, више добављача и бољу конкуренцију, едукацију принчева и принцезица о енергетској ефикасности и одговорности према животној средини,...)

radnik

pre 10 godina

Radnik sam u toplanama. Dobro je sto je grad doneo odluku da se mora sloziti cela zgrada i da je utrosak 65 evra po radijatoru. Tako se cela akcija obesmisjava, što je dobro za nas u toplanama. Godine su sve toplije, ljudi moraju da placaju preko cele godine puno za prazno, ko im je kriv kad su ovce...

dragan

pre 10 godina

Zivim na severu Italije I jos ove godine nije upaljeno grejanje. Ni na fakultetu gde studiram niti u stanu gde zivim, iz prostog razloga jer su dnevne temperature bile visoke (iznad 20, jako retko ispod 20). Niko nije lud da placa gas I energiju ako moze da se zivi I funkcionise bez grejanja. Preko zime inace se temperature u stanovima drze na maksimalno 23 stepena a poznajem mnogo ljudi koji drze na 21 I kazu da im je tako ok. A sad iz mog iskustva u Novom sadu na Novom Naselju su temperature u stanovima po 30 stepeni tako da dok sam ziveo tamo setao sam se u sorcu I majici kratkih rukava u sred zime a da ne spominjem I to da su nam u stanu, kao izmedju ostalog I svim komsijama, prozori konstantno bili otvoreni na kip jer je u stanu bilo prevruce, I nije postojao nacin da se temperatura smanji I samim tim I troskovi. A znam da je ovakva situacija I u drugim krajevima grada, znam isto tako da postoje zgrade koje su se grejale I u ovom retko toplom oktobru, umesto da ljudi ustede na taj nacin za neke druge stvari koje su nesumljivo potrebnije. Moram da primetim da se ovde vodi polemika da li uraditi tako da svako placa koliko je potrosio ili ne, za mene tu ne postoji dilema, to je jednostavno pravo svakog da ne greje svoj stan ako u njemu ne zivi ili ne zeli da drzi tropsku temperaturu u stanu. Neko ko u sred zime drzi otvoren prozor I seta po stanu u sorcu, a posle se zali na finansijsku situaciju je po meni nesto.sto ne smem da napisem jer mi nece objaviti komentar.

ma ne dolazi u obzir

pre 10 godina

ma ne dolazi u obzir da mi iko udje u stan - to je moja privatnost; a sav taj privatni biznis preko partija neka sedi izvan mog stana

banston

pre 10 godina

Dragi moji, ja imam pozitivno iskustvo. Evo o čemu se radi: Imam stan od 78 kvm (zgrada stara 22 godine). Kvalitete zgrade je osrednji (izolovani zidovi, ali nešto lošija stolarija). U septembru 2012. ugradio kalorimetar (25600 din + 5000 ugradnja). Imam 8 radijatora (108 rebara), i veći deo zime sam imao uključena 4 radijatora (oko 55 rebara). Ukupan trošak za grejanje prošle grejne sezone (2012/2013) je bio 38000 dinara. Za one koji nemaju kalorimetar cena je preko 85000 dinara. Moj prijatelj je platio još manje (stan od 60 kvm, kalorimetar) - oko 24000 dinara. Još jedan prijatelj nema kalorimetar (stan 69 kvm) i plaća oko 75000 dinara godišnje. Toliko.....

gagi

pre 10 godina

Propaganda je stravična, verovatno niti jedne novine ne smeju da objave suprotno. Najgore je to što će promeniti zakon i prisiliti sve na ovaj način naplate, a onda će pasti cena kvadrata stanova koji imaju, a ne mogu da se isključe sa sistema daljinskog grejanja. Koliko mali IQ treba imati pa poverovati kako oni sve ovo rade da bi mi manje plaćali, a isto ili čak bolje se grejali. Epilog će biti drastično poskupljenje i porast prihoda toplane.

Dilema

pre 10 godina

Ljudi, isprepadaste me ovim komentarima, a evo i zasto. Moja prijateljica vec dve godine zivi u zgradi, novogradnja, gde se grejanje placa po potrosnji. Van grejne sezone, za stan od 30-ak km, grejanje kosta oko 500 din( bez ostalih komunalija, naravno). Najveci racun za grejanje oko 3000, a kada je duze vreme bila na putu i dobar deo meseca nije koristila grejanje, padao bi na 1500. Gledam, celo ovo leto, tj. od maja, ona fino placa 500, a ja za 20km veci stan- oko 6000, preko cele godine, podrazumeva se. I taman sam odlucila da proverim kakve su mi mogucnosti da predjem na novi nacin placanja, vi me pokolebaste. Zar je moguce da svi imaju tako lose iskustvo?! Komsiluk moje prijateljice prezadovoljan i racunima i grejanjem. Sta mi valja ciniti?

kalometri su dobro i zlo kako kome

pre 10 godina

@nindza
koliko ja znam kad je veci minusu imas 24h grejanje. Normalno je da imas danju od pet pa do deset uvece. Ne kapiram te sta je bas tvoj problem.Da li ti mislis da bi mogao sam da se grejes 24h za 6500 tj 13 000 koliko rece da ti je racun 24h ? Da li znas da vecina ljudi koji se sami greju osim onih na ta peci uglavnom pale grejanje kad ustanu i gase kad nisu kuci a nocu retko da ko drzi upaljeno osim kad su bas minusi i to na 15 c koliko da ne popucaju instalacije. Sto se kalometara tice oni nisu losi za ljude koji nisu preko dana kuci i rade, stave na keca i odu kad dodju kuci ako radi grejanje pojacaju na vise. Oni koji su ceo dan kuci njima se to ne isplati pogotovu ako su veci stanovi i greju sve sobe podjendako. Ja imam kalometar jer imam dva stana u kuci i sobe koje retko koristim tu stavim ventile na keca Smanjila se potrosnja znatno ali mora da se vodi racuna.
Drugo za one koji imaju tanke betonske zidove i losu stolariju to ce biti isto povecanje potrosnje kalometar ima i svoju dobru i svoju losu stranu i to sve zavisi od korisnika zgrade i stanja zgrade.Alijeftino grejanje vise ne postoji . Solarni paneli itd sve je to lepo na papiru ali nije u realnosti iz licnog iskustva

USA

pre 10 godina

Ja ne znam kako je kod vas ali ovde u USA se placa po utrosku gasa, biram na koliko stepeni cu da se grejem. U svakom slucaju nije skupo i posteno je, jer nema dodatnih placanja tipa mesecnog odrzavanja :)

Čipko

pre 10 godina

To znači da će dotični iz privatne firme da udje u svaku moju sobu i da očita svih 6 radijatora, plus dve vertikale u kupatilu na koje ni teoretski ne može da se montira kalorimetar! Nemojte zaluđivati narod sa glupostima, možda je to dobro samo za nove zgrade koje imaju zaseban razvod za svaki stan!

aki

pre 10 godina

Za stan od 70 kvm sa dobrom izolacijom i pvc stolarijom, godisnji troskovi za gas (+topla voda) su mi oko 50000din. Temperatura u stanu ( koju sam podesavam), je danju 22, a nocu 19 stepeni. Najisplativije grejanje, plus sam odredjujem kad se grejem i sam odredjujem temperaturu u stanu.

Zoran M.

pre 10 godina

Najbolje grejanje je grejanje sa materijama koje koriste i toplane: grejanje na struju. Kad isključim grejanje, sat se ne okreće, a ove fore koje su prošle godine bile oko 50 evra, a sad su oko 65 evra po radijatoru samo obezbeđuju toplanama opstanak, odnosno redovne mesečne plate, kao što je neki mozak smislio Infostan, koji živi od (naših para) procenta, kao i sve ostalo što je odavno osuđeno na propast. Primera radi naša zgrada od 115 stanova dadne po stanu mesecno oko 4600 za grejanje, koje je nikakvo. To po računici iziđe da godišnje damo toplanama oko 1200 m3 drva. Prava pitanja bi glasila: Koja stranka drži toplane? Koliko imaju toplane direktora i pomoćnika, kao i sekretarica? Koliko para mesečno toplane plate za fiksne telefone i mobilne telefone koje plaća toplana? Nakon odgovora na ova pitanja nama građanima će sve postatiti mnogo jasnije i bistrije.

Milos

pre 10 godina

jeste mani su racuni 30%, ali u diznilendu, u istom onom u kom nas ceka 100 milijardi $ stranih investicija jos od pre skoro dve godine, u istom onom u kom nece biti zaduzivanja, u kom ce se sprovesti departizacija, u kom je kradja glasackih listica prava i listici zaista postoje...

Ivan

pre 10 godina

Kao korisnik ovakvog tipa grejanja vec trecu sezonu mogu da kazem - OVO JE NAJVECA LAZ! Prve godine nas je firma koja je ugradila merace i vrsi ocitavanje bukvalno potkradala, sa losim i nepravilnim, cesto i komicnim sitacijama. Konkretno, ja sam te prve godine, sa stednjom, platio oko 30% vise nego da sam placao cele godine, kao sto radi ostatak Beograda. Zivim u Zemunu, i nikom ne preporucujem ovakav nacin grejanja. Nadam se da ovo nije placen oglas i da ce moj komentar biti odobren Hvala

Energeticar

pre 10 godina

Nisam siguran u tacnost ovog texta!!! Za moj stan od 76kvm placam grejanje mesecno 7000dinara i temperatura u stanu mi nije ispod 23 stepena. Toplana naplacuje taj novac za temperaturu od tacno 21stepen, sto znaci da cu ja za ovu kolicinu novca dobijati manje energije, kad se bude naplacivalo po utrosku! A sto se tice meraca energije i ostalih mernih instrumenata, neka ih same Toplane sirom Srbije ugrade o svom trosku, pa ce to prikazati kao njihovo vlasnistvo za vreme neke buduce privatizacije! Ovako cemo mi gradjani morati da bazdarimo svaki od tih instrumenata na svakom radijatoru jednom godisnje, sto je dodatni trosak koji niko u ovom textu nije pomenuo.

Isidor

pre 10 godina

Imamo kalorimetre vec 5 godina (zgrada u Smederevu). Nisu hteli svi, ali vise od polovine stanova je ugradilo jer je izgradnjom zgrade ostavljena mogucnost tj. svaki stan ima svoj ventil za grejanje u ormaricima na spratu. Platili smo ih papreno (neki digitalni) na nekoliko mesecnih rata po 100 Evra, ukupno oko 500 Evra po kalorimetru sa ugradnjom, ali svi su zadovoljni racunima. Od polovine aprila do polovine oktobra ne placamo ni dinara za grejanje, a racuni preko zime su "veliki" (4-6.000) samo u januaru i februaru (stan od 66 kvadrata). U oktobru je racun bio nesto smesno (oko 100 dinara), sada ce opet da bude smesan jer je vec trecinu meseca toplo, u martu prosle godine je bio 2.500 dinara, a april nesto malo takodje, pa vi vidite koliko se isplati. Non-stop nam je ukljucen radijator u kupatilu, a ostali po potrebi. Imamo malo dete i uvek je toplo. Jedini problem nam je sto kljuc od ormara sa ventilima stoji kod predsednika kucnog saveta koji nikome ne dozvoljava da otkljuca ormaric i zavije ventil kada mu nije potrebno grejanje nego bez veze placamo protok do radijatora i nazad i kada danima nismo kod kuce.

Hogar

pre 10 godina

BACANJE PARA!
Dobar način da neko ko je dobio na tenderu zaradi veeeeliki novac...i ništa više,jer iza svega u Srbiji ipak uvek postoji nešto ali!
Setite se promocije za prelazak sa čvrstog goriva na gas!Priče i priče...jeftinije,ekološki,isplativo...i bilo je tako jedno vreme dok se nisu dosetili da podignu cenu za ljubitelje ekologije.Pitajte one koji se greju na gas šta sada misle o tome!
Većina njih je ponovo prešla na čvrsta goriva a gasna instalacija im služi eventualno kao držač za nešto....IPAK JE OVO SRBIJA!

ppp

pre 10 godina

Zašto uvek i iznova izmišljati "toplu vodu"?
Zar nije uputno videti kako se to radi drugde, u regionalnim državama, šta je ,u tom smislu, najefikasnije - pa to primeniti.
I, konačno,ustanoviti koja je to temperatura potrebna (dovoljna)da bi građani mogli normalno da funkcionišu u svojim stanovima.
Dosadašnji "standard" od oko 21 stepen Cel. ja APSOLUTNO NEDOVOLJAN - što iziskuje troškove dodatnog zagrevanja.
"Samomerači"potrošnje su OBMANA - iz 1ooo i jednog razloga ( to je stručnjacima iz te oblasti, savršeno jasno)
Uostalom, ukoliko se insistira na "samomeračima", istovremeno se MORA dati mogućnost - onima koji žele- da se "otkače" sa toplana.

Dr. environmentalist

pre 10 godina

Greska vec u naslovu i prvoj recenici. Ustede ce zavisiti od termickih karakteristika vaseg objekta i termalnog komfora koji zelite da postignete, dok ce daljinsko grenje ostati daljinsko sa ili bez kalorimetra, regulacionih ventila i termostata za kontrolu unutrasnje temperature. Ukoliko stanujete u dobro izolovanom i zaptivenom objektu i odrzavate optimalne/projektne unutrasnje temperature (oko 20C) vasi racunu ce vrlo verovatno biti nizi. Ukoliko medjutim stanijete u neizolovanom i lose zaptivenom objektu a zelite da zadrzite postojeci termalni komfor vasi racunu ce vrlo verovatno biti visi. Medjutim ugradnja gore navedenih uredjaja je neophodna kao bi se svi gradjani stavili i ravnopravan polozaj i ,sto je jos vaznije, kako bi se motivisali da ulazu u mere koje ce doprineti povecanju energetske efikasnosti njihovih objekata. Takodje naplata po KWh ce onemoguciti toplane da svoju neefikasnost kroz racune pripisuju rezidencijalnim objektima.

olga

pre 10 godina

Osmislili novu prevaru da uzmu novac građanima.U Srbiji je sve prevara tako da ko je pametan neće na to pristati.Neka sve to privatizuju ;recimo prodaju Nemcima pa tek onda može da se ugrađuju merači.Ko je lud da veruje srpskim polititčarima i javnim preduzećima?Hoće neko da uzme lepu proviziju kao i za Bus-Plus.

Kako da ne

pre 10 godina

Lažu, lažu najstrašnije. Ako nastavite da se grejete loše kao što nas sada greju, imaćete veće račune. Imate koristi samo ako se ne grejete uopšte.

only fools and horses

pre 10 godina

Ne da lažu, nego baš lažu. Može da se uštedi, ali ako se isključe radijatori i obuče vunen džemper i čarape. A o načinu obračuna da ne pričam. Prošle godine smo posle decembarskog računa isključili pola radijatora i time duplo smanjili potrošnju, ali ne i račun koji je ostao isti. Nikome nije jasan taj način obračuna i koeficijenti sa kojima množe da bi dobili potrošene kilovate.

Zoki

pre 10 godina

Nemam dobra iskustva sa meračima, dok sam živeo u inostranstvu. Očitali su mi potrošnju u podrumu, koji nikad nismo grejali, pod obrazliženjem da je registovana zbog toplote tokom leta. To očitavanje smatram čistom krađom, jer merači očigledno ne mere šta si potrošio, već i spoljni faktori utiču.

nindza

pre 10 godina

Ravno 40 dana mi nocu ukljucujemo klimu da se dete ne bi razbolelo *i povecavam racun za struju za 2000 din mesecno(svi prozori su novi), jer toplana Beograd ima neku njihovu racunicu, koja otprilike izgleda ovako: ja kao korisnik usluga placam njima 12 meseci uredno racune za centralno grejanje. A toplana od 65000 dinara godisnje koliko placamo greje stan KAD PROCENI da treba a to je- kad oni misle da je bas hladno, jer ona recenica na sajtu o 20C srednje temperature stana je bas super smisljena (verovatno saberu dnevnu i nocnu temperaturu). Takodje imaju cudan sistem da upale u 5 ujutru grejanje pa cevi pucaju (ko moze nek spava)a onda dok smo svi na poslu i u vrticu ne znam da li greju ili ne. E kad se vratim u sest kuci stan je topao do 21h.I tu ugase pa cekamo nekoliko dana da opet upale.Ali NOCU NIKADA nema grejanja.I tako cekamo poskupljenje grejanja i blagu zimu.Kalorimetri ovde nece pomoci,jer grejanja NOCU nema,ponavljam NEMA GREJANJA, a zamislite svi smo nocu u stanu. Nadam se da bar radnici toplane imaju solidne plate.Bice mi lakse ako je tako. I usput postoji li mogucnost da se otkacim sa sistema grejanja?Zgrada je 1980godine pravljena,cevi idu kroz stanove.. Pa bar da EPSu platim ono sto potrosim.

boooleee

pre 10 godina

Slatko sam se nasmejao.Sta ce sad elektrane koje posluju inace u gubitku da uvedu sistem gde ce potrosacima biti bolje a oni poslovati jos 30% losije?
Jos Blic pise,sumnjivo,blago receno.

DPolitika

pre 10 godina

Mnoga interesantna pitanja i neka razmisljanja na ovu temu:

Prva i osnovna stvar je da ako zele da naplacuju po potrosnjni a ja to zelim je da uvek moraju da isporuce toplotnu energiju, opet kada ja god to pozelim.

Znaci kada god odvrnem ventil na radijatoru bilo to mesec januar, dan ili noc ili kraj jula moram da imam toplotnu energiju na raspoloaganju.

To je placanje po potrosnji.

A ako neko misli da treba da mu placam po potrosnji a da on isporucuje kada mu padne napamet neka nadje neku ovcu za sisanje...

Pored toga placacu samo isporucenu energuiju a ne i izmisljene troskove.

A inace sugradjani koji imaju ugovore neka ih procitaju, u zadnjih 50 godina postoje razni ugovori.

Sto se tice prolaska cevi kroz stan ako zele da naplacuju energiju koju didipiraju cevi koje se greju traziti im da plate tranzitnu taksu kroz stan, jer ako oni imaju pravo na nadnoknadu ima i vlasnik stana kroz ciji stan cev prolazi ako im se nesvidja neka je iseku i neka ide spolja u drugi stan.

Pored toga placanje svakog meseca za toplotnu energiju a da ne isporuce uslugu je u suprotnosti sa zakonom sem ako potrosac nije na to pristao u nekom nakaradnom ugovoru tj. ako nije tako definisano a nije uvek i kod svake toplane zato kazem procitati.

Svaki ugovor se moze raskinuti pa i onaj za toplotnu energiju koja se isporucuje putem daljinskog rejanja niko nemoze da nekoga tera da placa ako ne zeli.

Poslati im zahtev za raskid ugovora a ako nezele tada sudskim putem.

OjsOjs

pre 10 godina

Nema nista od istine u ovim tvrdnjama! Taj sistem moze da funkcionise samo u zgradama koje imaju savrsenu spoljnu termicku izolaciju i ekstra kvalitetnu stolariju, tacnije spoljne prozore, vrata itd.....Sve to je mnogo veca investicija od samih kalorimetara i termoregulirajucih ventila na radijatorima. Radi se o investiciji od vise hiljada, a mozda i o desetini hiljada evra ulaganja po svakom stanu, sto je priznacete, nemoguce obezbediti!
Bolje bi bilo razmisljati o nekim jeftinim programima finansiranja spoljne izolacije zgrada i kuca i ugradnje PVC prozora, cime bi se istovremeno resilo i pitanje dotrajalih fasada, pa posle toga ovo.....

laz

pre 10 godina

prenosite clanak iz Blica, jel imate vi novinare koji ce ove navode da ispitaju ?, ovo je ponovo prevara, raspitajte se kod stanara koji vec imaju famozne kalorimetre ugradjene u stanu, evo primera iz 2012:
"NS-man
Četvrtak, 04. 10. 2012. 07:22h
neregistrovan korisnik
JA placam informatiku 9500 do 10000 hiljada, a u stanu bude oko 20 stepeni sa sve dogrevanjem, a sto je najludje je to sto je nova zgrada. Pre par godina sam ziveo nekoliko zgrada nize,u Zonedovoj zgradi na subotickom bulevaru, i bilo je toliko vruce da smo celu zimu drzali otvorene prozore. Kada sam zimus zvao rekli su mi da je njihov minimum po zakonu 19 stepeni. 19 Stepeni!!! A to sto ja u stanu imam dvoje male dece bas njih briga. Tako da ce i ove godine biti dogrevanja...."

Goran

pre 10 godina

Ugradnjom ovih "senzora" na radijator meri se samo toplotna potrosnja u tom radijatoru, ali se ne meri ona toplotna potrosnja koji ostvarujete preko cevi koje prolaze kroz vas stan (a to ce vam sigurno naplatiti). Zatim, kako toplane imaju izuzetno visoke gubitke u mrezi (slaba izolacija cevi) i to ce vam naplatiti, sigurno. Zajednicka instalacija u zgradama, takodje, koja prolazi kroz podrume, hodnike, zajednicke prostorije ce se u tom slucaju takodje, posebno naplacivati - ravnomerno po svakom stanu itd. itd. Kada se sve to sabere - necete bas dobro proci!!!

Haralampije

pre 10 godina

Za pocetak, hajde da placamo grejanje prema broju dana koliko ga uopste imamo. Racun za struju mi je duplo veci za oktobar jer gospoda nisu htela da puste grejanje iako je napolju bilo ledeno.

Inženjer

pre 10 godina

Sve što je napisano je apsolutno NETAČNO, osim navoda TEHEMA da su moguće uštede 2.000-3.000 dinara godišnje, što uz investicije koje su navedene znači rok otplate 10-15 godina a ponekad i više.

Kalorimetar za merenje u jednom stanu, bez obzira na veličinu stana, košta 100 EUR plus ugradnja ali NIKAKO 250 EUR. RAREX može da naplaćuje 250 EUR jer odlukom BEOGRADSKIH TOPLANA ima MONOPOL, posao dobija na nameštenim tenderima.

Cena grejanja sadrži fiksni i varijabilni deo, što nigde nije navedeno, iz čega proizilazi da računi koje nam ispostavljaju toplane nisu linearno zavisni od ušteda.

U praksi znači da od naplate po potrošnji korist imaju samo BOGATI sugrađani čiji su stanovi dobro izolovani.

Oni siromašni koji nemaju dovoljno para da urade dobru izolaciju zgrada, plaćaće ZNATNO VEĆU cenu grejanja kada naplata po potrošnji postane obavezna, u nekim slučajevima i duplo.

Korist će naravno imati i RAREX jer ne možete sami da kupite delitelj toplote i sami da očitavate potrošnju energije,, već morate da se obratite RAREX-u.
Ali tu nije kraj, RAREX će vam naplaćivati očitavanje energije u sledećih hiljadu godina, jer to podrazumeva UGOVOR između RAREX-a i BEOGRADSKIH TOPLANA. Pa će vam i po tom osnovu račun za grejanje biti uvećan.

Zaklučak je da naplata po potrošnji nije uvedena da bi od nje korist imali građani već samo RAREX i pojedinci na "odgovornim mestima" u BEOGRADSKIM TOPLANAMA.

Lopovluk.

pre 10 godina

Prvo treba da vrate pare jer nije bilo grejanja skoro 20 dana, usled pretoplog vremena. Ja sam sve redovno placao cele godine za grejanje i trebalo bi da mi se vrati oko 14.000 dinara. Kada kasnim sa placanjem par dana na sledecem racunu mi dodje kamata 500 dinara, a kada treba da vrate pare ili poijeftine usled pada cena gasa, onda nikom nista.

Goran

pre 10 godina

Velika prevara ali izgleda da ce gradjani morati sami da se uvere protokom vremena.Istovremeno stravicna propaganda se vrsi po raznim medijima.Nema dna koje nasi raznorazni mediji nemogu da dotaknu.Velika sramota sta rade ovom sludjenom narodu.

Igor Gavran

pre 10 godina

Jutros u parku cujem dva momka kako razgovaraju: "Brate, blago tebi sto nemas grejanje u stanu. Meni svaki mesec dolazi po 6000."

Ironija egzistencije u Srbistanu.
Obrenovacka elektrana podize temperaturu reke Save za 10 stepeni!

zbanderas

pre 10 godina

Imam stan u kojem boravim svaki treci mesec.Dva meseca niko ne boravi u njemu. Placam račune avansno,znači unapred po dva meseca i mislim da to nije fer .Ali isto mislim da od toga nece biti ništa osim još jedne prevare.

dane

pre 10 godina

jeftinije bi MOŽDA bilo ali u tom slučaju sledi povećanje cene grejanja zbog rasta Evra, poskupljenja naftnih derivata, većeg poreza... ne znam ni ja čega. Ne verujem im uopšte.

vesna

pre 10 godina

Beogradskim toplanama vise niko nista ne veruje s obzirom na grejanje koje pruzaju gradjanima za sredstva koja naplacuju cele godine a gradjani se smrzavaju i prinudjeni su na dodatna placanja za dogrevanje. Da li neko u ovom gradu uopste razmislja o ogromnom nezadovoljstvu Beogradjana nacinom grejanja i ponasanja elektrana.

zeljko

pre 10 godina

Tacno je da se ovim sistemom ustedi energija... Ali troskovi za grejanje ostaju isti. U Somboru taj sistem funkcionise vec dugo i bez obzira sto grejanje treba da placamo po potrosnji svaki mesec dobijamo racun za "fiksne" troskove kojem se u grejnoj sezoni dodaje i trosak grejanja. Koliko znam isto je i u drugim gradovima.

jooole

pre 10 godina

Evo ličnog iskustva:
1. Živim u zgradi koja ima digitalni kalorimetar, zgrada je nova I ima izolaciju. Na kraju meseca utrošena energija se preraspodeli proporcionalno prema kvadraturi stanova. Bolje je nego kad bih plaćao grejanje po kvadratu jer npr. ovog oktobra za 60m2 grejne površine imao sam račun od 2200 din. od čega je 900 din paušal za svaki mesec. Takođe naša podstanica se može isprogramirati u koje vreme da se uključuje I isključuje grejanje I kojim danima (npr. grejanje vikendom može biti drugačije za razliku od radnih dana).
2. Stanari druge zgrade u gradu su takođe stavili kalorimetar I ... sada plaćaju skuplje grejanje nego pre. Zgrada im nema izolaciju, stolarija je dotrajala I sada su im računi 30% veći nego kad su plaćali grejanje po kvadratu fiksno mesečno.
3. Kakvi bi nam bili računi da imamo merače na svakom radijatoru. Hm, ko zna.

celt

pre 10 godina

Čekaj čekaj... Ja se očigledno ne razumem u ekonomiju ko ovaj što je pisao tekst. Jel to grejanje pojeftinilo, jer ako nije, naivno mislim da ako nekome cena padne za do 30% nekome će se povećati za do 30%?
Možda i malo više povećati od 30% na duže. Nekako ne vidim interes u ugradnji ovih merača, ako si na kraju u gubitku.

Il su toplane postale majke Tereze? Ili neko ko ugrađuje ovo rešio malo da poveća medijski uticaj (malo slobodnije pročitaj ovo "medijski uticaj")?

sam svoj majstor

pre 10 godina

jedinu ustedu mogu da imam ako zivim u svojoj kuci sa jako dobrom izolacijom gde sam kontrolisem kad i sta ukljucujem i na sta se grejem.

imam merac i termostatske ventile

pre 10 godina

Iz licnog iskustva bih rekao sledece. Nasa zgrada ima svoj kotao i grejemo se na gas. Kod ovo ima smisla jer su ljudi poceli da greju koliko im treba pa smo ukupnu potrosnju gasa smanjili za 30%. Meraci su nam omogucili da ravnopravno podelimo troskove za gas. Kod daljinskog grejanja se inace ne placa energija nego troskovi za (ne)radnike u toplanama i razmin agencijama i jedinu korist ce imati toplana jer ce utvrditi gde ima gubitaka i tako smanjiti troskove, ali cena grejanja ce ostati ista, tvrdim. I jos jedna cinjenica: U nasoj zgradi grejanje u grejnoj sezoni kosta oko 50din/kvm, i to samo u grejnoj sezoni, ili na godisnjem nivou oko 25din/kvm. Novosadska toplana naplacuje oko 100 din/kvm cele godine. Oni tu cenu nece smanjiti 75% kada se uvede ovo merenje!

marko

pre 10 godina

vidite, u Nišu je krenuo obračun po utrošku na osnovu kalorimetra, računi su veći oko 10% za stambene zgrade, i oko 80% za kuće. Znači neće tu niko da se izgubi, a da slučajno račun bude manji, bojim se da u Srbiji to nikada neće biti

vreli novčanici, a hladni radijatori

pre 10 godina

Mene interesuje ko je odgovorno lice koje je prošle godine u martu isključivaslo grejanje kad je temperatura dostizala 12 do 15 stepeni. Zvao sam ih da ih pitam da li su svesni da nije isto kad spoljašna temperatura sa +40 u hladu padne na 12 stepeni i kad imamo konstantnu temperaturu ispod nule (januar i februar 2012) i ona se poveća na nekih 12 do 15 stepeni. Pa me zanima da li će neko nekad krivično odgovarati za ono šti su radili prošle godine u BG a grejanje plaćam u suvom zlatu.
Kako će vam pomoći i ti kaliometri da se ugrejete ako oni isključe daljinsko grejanje. Inače ovo je velika prevara sa tim meračima.
Inače kad se uzme koliko plaćamo grejanje po metru kvadratnom Beogradske toplane sigurno zarade tri puta više nego što potroše na derivate. Pa me interesuje gde završe te pare.

DPolitika

pre 10 godina

Jos jeedna kratka dopuna(1500 karaktera je ponekad malo:) a linkove racuna u njih), postoje meraci sa daljinskim ocitavanjem ili putem kartica sto neko rece necu da mi svako seta po stanu, a pored toga postoje i meraci koji se ugradjuju slicno kao strujomeri u zgradama, cak i za stare zgrade nije preterano skupo uraditi poseban razvod do stanova i centalno mesto gde ce se svi meraci nalaziti naravno o trosku toplana cime treba da nadoknade nepravdu prema potrosacima odnosno smrzavanje tj. neisporuku toplotne energije koju napalcuju 12 meseci a nema je kada nam treba.

http://www.diehl.com/en/diehl-metering/products-solutions/pdb-details.html?tx_diehlproducts_pi1[product]=1143093265&tx_diehlproducts_pi1[backPid]=509&tx_diehlproducts_pi1[action]=show&tx_diehlproducts_pi1[controller]=MeteringProduct&cHash=d3c2cccda447c656a49e5982f4443a59

http://www.altecnic.co.uk/Heat-Interface-Units/HIUs/Direct-HIUs/SATK20103.html?catid=248


To su neki od savremenijih sistema, a evo jedne diskusije o nekim starijim sistemima ocitavanja potrosnje toplotne energije u nemackoj koja se gura kod nas:
http://www.toytowngermany.com/lofi/index.php/t1757.html


Inace u Nemackoj ako odvrnem radijator u sred leta ima da me greje za 35-60 eura mesecno(kako koji grad, stanodavac i zgrada)....

Aleksandar

pre 10 godina

@aki
Ja ima stan od 49 kvadrata,izolacija,pvc i mesecno za struju mi ode(zimi) oko 7500 dinara dakle za jednu grejnu sezonu mi ode oko 40.000 plus jos oko 30.000 van grejne sezone sto mu godisnje izadje na oko 70.000.....

hahahoho

pre 10 godina

Kakva prevara a ovaj gosp. tako laze da i sam veruje u ovo sto je nabubo.Meni veci racuni od bakice koja nije ugradila, isti stan i kvadratura i sve ostalo tj ista vertikala(baka je stan ispod).Non stop zacepljeni ventili a nece doci da promene a racuni redovno stizu u fullu.Jos preko leta placamo odrzavanje toplane i cevi tako da u ovoj mrtvoj Subotici odrase ljude sa racunimaJos bi volio damo da neko napise da li ima racun za stan od 56kvm 12500 din a napolju -6 npr januar mesec ove godine.Looooooppoviiiiiii....

daki

pre 10 godina

Racuni manji za 30% kaze direktor kompanije za ugradnju i ocitavanje meraca ( za onog ko hoce bar malo da razmisli dovoljno). Prosto ko hoce da ustedi moze, ali na racun sopstvenog komfora i to ako ima ocitavanje samo svoje stambene jedinice. Ako je ocitavanje u celoj zgradi, skoro nemoguce jer onaj ko stedi je na sopstvenom gubitku, stedi za sve a deli racun tako da i ko nije zainteresovan za stednju placa manje (lepota). I na kraju uvodjenjem ocitavanja dobicete ekonomsku cenu grejanja sto i jeste poenta. Poenta cele ove price je povecanje i podizanje cene na ekonomsku (dakle poskupljenje) sto je u neku ruku i logicno, jer zasto bi neko ko nema daljinsko grejanje ucestvovao u placanju istok kroz budzet. Ovo je realnost ostalo su samo misljena ili razmisljanja. Radim gde radim al kuci lozim vatru (jer nemam daljinsko). Pozdrav svima.

Srbija = pljacka + reket

pre 10 godina

Koja glupost ! Nismo sposobni ni vodu da placamo po utrosku a ne grejanje !
Placam 11 kubika za stan u kome ne zivim. Naravno, ne zivi ni niko drugi.
Placam i odnosenje smeca za 90 kvadrta za taj stan iako imam jednu malu kesu mesecno.

Viljem

pre 10 godina

Ovo rešenje je super. U sloveniji su uveli ove stvari pre 4 godine. Prije sam za grijanje 74m2 stana plačao € 90 na mesec (zima) ali posledne četiri godine mi je račun između € 50 - 60.