Nedelja, 27.10.2013.

21:10

Licitiranje brojem otkaza

Bacaju se cifre o broju otkaza, rekao je ministar privrede u Utisku nedelje. Poslodavci podržavaju njegove mere, dok su sindikati protiv. Zapošljavanje od 2015.

Izvor: B92

Licitiranje brojem otkaza IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

77 Komentari

Sortiraj po:

Zivadinka

pre 10 godina

Bilo je krajnje vreme. Nazalost, koliko god ljudima bilo tesko da prihvate istiu, otpustanja su neminovna. Moramo da naucimo da posla za ceo zivot vise ne postoji. On zavisi od obima poslovanja. Verujem da bi svi da su vlasnici nekih firmi i da posluju sa gubitkom otpustali bez pogovora. Ali posto su suprotna strana, onda je to pogresno.
Sem toga dosta je bilo da jedan radi, a njih 10 odmara i kafenise.

Sara Petrovic

pre 10 godina

Ukinite Nacionalnu službu za zapošljavanje. Prave ogromne troškove (njihive filijale i kancelarije u svakoj opštini) ogroman broj zaposlenih...A svrha? Da li se neko pita čemu služi ta besmislena institucija? Da li oni imaju ikakve veze sa zapošljavanjem (osim zapošljavanjem sebe izmišljanjem raznoraznih poslova za sebe i davanjem sebi na značaju)! Ukinite to!

Beloved

pre 10 godina

@ prokleta avlija
Upravo tako, ono što je Krstić propustio jer se koncentrisao isključivo za državni sektor ovaj će da dokosuri. Niko, ali zaista niko ne spominje kakav će ovo atak biti na plate SVIH zaposlenih u Srbiji. Kao što neko reče u komentarima ovih dana Radulović je najveće kukavičije jaje koje je podmetnuto ovoj vladi od strane tajkuna. Tada mi je ta konstatacija bila prejaka ali svakim danom se ova teorija potvrđuje. Izuzetno opasan čovek.

Masa

pre 10 godina

@ Vesna
Nije problem u tome da komsiji crkne krava,vec u tome sto nas preveliki visak u javnom sektoru previse sputava i urusava.I nije problem da se neko ko zasluzuje zaposli u javnom sektoru ako za to ima potrebe,al je veliki problem ako na ta slobodna mesta dodju neodgovarajuci,preko rodjackih ili stranackih veza.Ovi iz vlade svo vreme govore o borbi protiv korupcije,a bukvalno nista ne rade povodom toga.Bas su pre par meseci na mesto nastavnice u jednoj Beogradskoj gimnaziji postavili (preko jake veze)jednu devojku koja nikad nije ni volontirala nigde,koja je jedva zavrsila fakultet i koja nema nikakvih moralnih karakteristika kao osoba-al zato ima jaka ledja na osnovu kojih je dobila posao.Nas nekoliko koji smo zavrsili isti smer ko i ona samo al par godina ranije,sa boljim prosekom,u istoj toj gimnaziji smo radili kao zamena ili kao volonteri,al kad je dosao trenutak da se primi neko na to radno mesto za stalno,primili su nju a ne nekog od nas.Da je bilo ko od nas dobio taj posao,ne bi bio problem jer je svako od nas to zasluzio,niko ne bi bio ljubomoran i slicno..Al ona da ga dobije-ona koja je jedva zavrsila fax,sa slabim prosekom,koja nije htela nigde da volontira jer je znala da ce joj neko "srediti posao".E takvi se danas primaju u javne ustanove i preduzeca a ne neki posteni i pametni.I nece mi biti zao ako otpuste bilo koga od njih,jer takvi kradu nama radna mesta i sto je najgore zbog nekvalitetnog znanja ni svoj posao ne rade kako treba.

simple as that

pre 10 godina

Ja sam privatnik.
Boli me uvo dal ce neko da mi smanji platu il da me otpusti.
Jes da radim 14 sati dnevno, al bar mirno spavam i obraz mi je cist.
Nisam u stranci i znam samo jedno - kolko radim, tolko cu da imam.

Bre!

pre 10 godina

revival, 28. oktobar 2013 11:24)

Ne beze studenti iz zemlje zato sto hoce nego zato sto ti i tebi slicni previse drpaju i muvaju pa ovde nemoze da se uspe (osim u tom vasem drpanju i varanju) nije te sramota...

Milos

pre 10 godina

Dok oni ovo pricaju u javnim preduzecima u Novom Sadu se konstantno zaposljavaju ljudi.
U poslednjem talasu zaposljavanja, broj novozaposlenih je identican broju radnika koji su prihvatili da uzmu otpremninu!
E sada, ja bih jako voleo da mi ministar objasni kako to ne pravi manjak u kasi jer je broj zaposlenih ostao isti, znaci i suma za plate, a grad placa i otpremnine.
Takodje, kao sto su i gosti sami rekli postoje ljudi koji uzimaju nekoliko otpremnina i ponovo se zaposljavaju i tako u krug, E PA SADA, ZASTO NIKO NE PREDLOZI ZAKON DA JE TO KRIVICNO DELO I DA SE OTPREMNINA MOZE UZETI SAMO JEDNOM?????
DA NIJE TO ISTI SLUCAJ KAO I SA PREDLOGOM ZA ZAKON O MOGUCNOSTI CLANSTVA U SAMO JEDNOM UPRAVNOM ODBORU KOJI NIJE STIGAO NI DO RAZMATRANJA A NE DO GLASANJA O ISTOM JER JE EKSPRESNO ODBIJEN?
DA NE PRIMA MINISTAR FINANSIJA 5 I SLOVIMA PET PLATA, A U ISTO VREME NE PRESTAJE DA PRICA KAKO VISE NECE MOCI DA BUDE LJUDI KOJI PRIMAJU NEKOLIKO PLATA?

revival

pre 10 godina

@Igor, 28. oktobar 2013 09:13
"Student bezi odmah sto da te Ssrbija skoluje a drugi posle koriisti tvoje znanje.Budii posten pa zapali odmah a ne tako licemerno cim zavrsim odohhh.Zboog takvih smo i propali."

Jedino sto je gore od toga da skolujemo ljude i oni odu van zemlje je da ne skolujemo ljude, pa da ostanu ovde

Ma da

pre 10 godina

Država je najgori vlasnik, najgori investitor i najgori poslodavac. Svaka usluga koju obezbeđuje državna firma je duplo skuplja nego što bi bila da je pružaju privatne firme izložene konkurenciji. Jel zna neko zašto je Pošta u državnom vlasništvu? A siguran sam da bi privatne kompanije za distribuciju struje izložene konkurenciji imale jeftiniju struju za potrošače.

Pametnjaković

pre 10 godina

Plašim se da je ovo jako slabo i da će dovesti do ubrzanog propadanja Srbije. Da objasnim. Sa postepenim smanjenjem javnog sektora se trebalo početi još pre 10 godina, a ne sada. Ove mere tada bi bile sasvim dovoljne. Šta se promenilo od tada. Pa ono najbitne što se promenilo je to da su sve okolne zemlje mnogo ispred nas u svakom pogledu. Tako da, ukoliko se radikalno ne preseče javni sektora za najmanje dve trećine i ne smanje porezi drastično, neće biti ni investicija ni novih radnih mesta, privatni sektor će u roku od narednih 5 godina, pa verovatno i manje, da se smanji drastično, što će dovesti do potpunog kolapsa sistema, jer sumnjam da će u tom trenutku bilo koja zemlja da nam daje kredite, tkao da neće biti para ni za parazite iz javnog sektora. A to je ujedno i kraj Srbije. Jednostavno u brod koji je potonuo se ne ulaže zbog velikog rizika. Već sada je kasno, ali tada će biti baš konačan kraj. Jako je bitno da se ne zaboravi da su političke partije odgovorne za propast Srbije, sve političke partije i svi političari.

poluparaziti...

pre 10 godina

Sudeći po dosadašnjem “doprinosu” sindikalaca zaštiti prava radnika skloniji sam poverovati ministru! Da su hteli i mogli zadnjih 5-6 godina 30 000 sindikata bi uspešnije zaštitili prava radnika. Ovako mi to više liči na zbrinjavanje isto toliko predsednika sindikata (na grbači radnika).

Bojan

pre 10 godina

Jel niko nije primetio koliko je gosn Orobovic ogranicen - kao balkon!
Zali boze radnika kada je ovakav genijalac predsednik bilo kakve organizacije, da dodam poslednjih nekoliko decenija.

Milenko Požega

pre 10 godina

Podržavate mere Vlade!?
Podržavate da nam povećaju PDV za 150%... (Hoteli)
Samo slep covek ne vidi da od vasih najava za smanjivanjem poreza i doprinosa na plate nema nista!!
Nadam se da je ovo poslednji put da nam bloger vodi bilo kakvu politiku!

Srbin100%

pre 10 godina

Nesporna je cinjenica da u javnom sektoru postoji veliki visak zaposlenih koji optreecuju budzet i smanjuju sposobnost vlade da putem investicija stvori povoljan poslovni ambijent za privrednike

Igor

pre 10 godina

Student bezi odmah sto da te Ssrbija skoluje a drugi posle koriisti tvoje znanje.Budii posten pa zapali odmah a ne tako licemerno cim zavrsim odohhh.Zboog takvih smo i propali.

duki

pre 10 godina

ajde za promenu, malo vi politicari, poslodavci, zandari, advokati, tajkuni, mafijasi I ostale "gazde" stegnite kais. Narod vise nema sta da steze, jer vi stezete ovakvim glupostima vec decenijama I ne odustajete od sisanja krvi narodu. Sram da vas bude

bojan

pre 10 godina

1. Mera staviti nepropusne carine
2.Uvesti fiskalne kase í obaveznu prijavu radnika na buvljacima i slicnim mestima
3.Uvesti fiskalne kase advnkatima i ordinacijama
4.Smanjiti sudske takse i opštinske namete
5. Smanjiti davanja na plate do 50h dinara
6.Otpustiti 100h ljudi iz administracija
7.Preuzećima u rekonstruiranju naći domaće privatne firme koje će naći posao istima 3 za manje a 5 i vise za veće i tih 750 mil eura uloziti u proizvodnju a ne u plate
8. Otpustiti sve koji ímaju poljoimanje iz tih firmi i vratiti ih na selo i pomoči sve što treba da startuju da rade
9.Oziveti selo i svakoga motivisati da ostane i radi zemlju i hrani ovu državu
10. Potsicati seoski turizam gde god je to moguće jer pare leti odlete u Grcku i dalje
11. Sve zaboravite što ste gore próčitali jer to ništa nije ostvarivo jer niko to u zemlji neće i ne može da uradi
stoga guramo ovako pa šta bude bude

istina u lice

pre 10 godina

More treba sve, kompletnu zemlju otpustiti i zapošljavati ispočetka!

Shvatite svi već jednom: Posao je suviše važna stvar za jedno društvo da bi se koristio kao socijalna kategorija. Manje košta da se ljudima daju pare da prežive nego da se pravi velika materijalna šteta poslovanjem sa gubicima.

Šta bi ljudi hteli, da ih neko drži i plaća protiv sopstvenog interesa? Lako je pridikovati na šta NEKO DRUGI treba da troši svoje pare koje je dobio ovako ili onako, ali svakako kidajući sopstvene živce. Pa bre kad unajmiš majstore da ti nešto urade, da kreče, poprave vodovod ili automobil, jel im od svoje dobre duše daš više za manje? Ne, nego tražiš ko će da uradi najviše, a da te košta najmanje.

Pa šta ako niko neće da zaposli radnike preko 50 (a naravno da hoće, jer u našoj zemlji nema dovoljno mlađih)? Do sad mladi nisu mogli da se zaposle nego su ih stari izdržavali, a sada će se situacija obrnuti. Ko nema koga da ga izdržava ... a zašto nema? Gde vam je bila mladost?

Nema sigurnosti i nikada je nije bilo. Ako vam se nekad činilo da je imate, to je bila varka, neko je od vas skrivao istinu ili je možda ni sam nije znao.

dragan

pre 10 godina

Sindikati nemaju ništa da kažu kad privatna preduzeća propadnu plaćajući poreze i namete i radnici odu na biro, ali ako neko pisne da treba otpustiti ljude koji su velikim delom do posla došli preko partije (bilo koje, isto je) i koji ne zarađuju plate a dobijaju ih upravo od ovih što se savijaju i propadaju - pobuna i bunt. Taj Orbović upravo i predstavlja taj parazitski sloj, predstavlja ljude koji većinom misle da su država i partija dužni da im brinu o porodicama.

Analogija svuda. To vam je isto kao što svi brinu o lošim đacima, "našoj deci", a stvarno dobru i vrednu decu niko ne zarezuje i ne štiti. I upravo zato što ja mislim da je ovo zemlja parazita, mogu da se kladim da iz državnih, javnih i drugih parazitskih preduzeća neće niko biti otpušten. Sa druge strane sam siguran da će privatna preduzeća nastaviti da propadaju i da će ogroman broj ljudi ostati bez posla, kao i da će najbolji nastaviti da napuštaju zemlju. Imamo bre ljudi agencije koje organizovano izvoze lekare, svi mlađi lekari i studenti medicine koje znam uče nemački, i to ne zarad opšteg obrazovanja... Lečiće nas penzioneri i najgori lekari.

Bgd

pre 10 godina

Pa ovo ni nadrealisti ne bi smislili!!! Dakle, došli smo do epohalnog otkrića da je glavni problem srpske ekonomije to što se ne može dati otkaz! Bravo ministre! Kao da si ekonomiju učio iz Alan Forda. Nemoj slučajno da se baviš javnim sektorom i ovim zadriglim sindikalcima, tamo je sve u redu, nego udri po privatnom, oporezuj još više, isteraj ljude na ulicu iz stanova i kuća, pravi od dece nove kriminalce a poslodavcima daj još više!

SMEDEREVAC

pre 10 godina

Otkaz svom VIŠKU U ADMINISTRACIJI,PROSVETI,ZDRAVSTVU,JAVNIM PREDUZEĆIMA OPŠTINAMA,SUDA MUP-a...!
Podrška ministru Raduloviću,ali pod uslovom da se "BALAST" SKROZ(stvarno) SKINE S "GRBAČE", ONO MALO PROIZVODNIH RADNIKA(250.000),MALO SITNIH PRIVATNIKA I NA PRESTE IZBROJANIH PROFITABILNIH KRUPNIJIH preduzeća i privatnih firmi.
šTO SE SINDIKATA TIČE,UMESTO DA SU I SAMI NA ČELU RACIONALIZACIJE, DA SU NA VREME UKAZIVALI I BILI PROTIV PARTIJSKOG ZAPOŠLJAVANJA, umesto da su insistirali na proveri znanja i diploma svih "sumljivih" kadrova,PREĆUTNO SU ODOBRAVALI SVA DEŠAVANJA,KOJA SU DOVELA DO PROPADANJA EKONOMIJE!
Ova sindikalna reakcija je "MASTER IZ DEMAGOŠKO-POPULISTIČKIH NAUKA" i direktno govori o moralu,etici,radu ,idejama i vezi s političkim vrhom i ljudima odgovornim za privatizaciju,reforme,ekonomiju društva u Srbiji.
Neka sami građani,a mislim da već jesu,procene sindikat i njegov "rad".

freality

pre 10 godina

Samo da se javim, ja sam dobio otkaz, ali to ne treba previse da vas raduje jer su ostavili nesposobne pulene koji su zaposljeni preko Dinkiceve stranke pre par meseci. Ja sam nestranacka licnost i pobosan sam na to!

mcea

pre 10 godina

''Ministar je na pocetku emisije rekao ili bolje kazem priznao da je dug povecan za 4 milijarde eura i da je isti "bacen u bunar", zbog lose procene!!!…!! ''

Da, ali ti nisi razumela razloge tolikog povecanja duga!! Naime, dug je toliko povecan jer su stigle rate inostranih kredita na naplatu i trebalo je isplatiti plate javnom sektoru!!
Inostrani krediti koje je predhodna vlast uzimala po kamatama od 6.5%!!!
Plate u javnom sektoru koji je predhodna vlada povecala za 3x!!!

Cisto da znas...

;)

pre 10 godina

@nije sija nego vrat @Nikola, apsolutno je sve jedno da li je DS zbrinjavao na budžet svoje članove, SNS, SPS ili URS svoje ili su radnici javnih preduzeća, državne uprave i lokalne samouprave zbrinuli svoju decu, unuke, rodbinu...činjenica je da u svim javnim preduzećima ima bar 50% viška i trebalo bi napokon da se ponašamo odgovorno i u svakoj budžetskoj ustanovi ostavimo optimalan broj upošljenih.

novosadjanka

pre 10 godina

Odem neki dan u Dom zdravlja...velika cekaonica u prizemlju...za nekim pultom sedi babetina (bas tako babetina,jer ja imam 54 godine, a kao da mi je tetka) VIDNO NADRNDANA....ruke prekrstila...CITA novine...Da ste samo videli taj pogled...ni dobro jutro,a kamo li izvolite sta Vam treba...drsko mi je objasnila gde treba da idem (mada bih iskreno i sama nasla,ali rekoh lakse da pitam...djavola lakse,samo sam se iznervirala).Verujte mi..stajala sam i razmisljala da li da je pitam: "Gospodjo,kravo bezobrazna...koji moj ti tu sedis i primas platu ?" Ali imala sam zakazano,pa kao nemam vremena,jer ako krenem da joj se majke......!!!!! Seča,nego sta nego seča....ali svugde...od skola,zdravstva,opstina, odvratnih agenicja koje aposlutni nicemo ne sluze,MUP-a, MiP-a,Kurte i Murte....samo,to ce biti nemoguca misija.

natasa

pre 10 godina

Nisam gledala emisiju i ne znam da li je rascicena stvar da se u stvrai ova prica o smanjenju doprinosa lazira na taj nacin sto to u stvari znaci smanjenje neto plata za vecinu zaposlenih. Samo ce se rqasteretiti gazde a posteni narod ce da placa opet!

Stanislava

pre 10 godina

Nadam se da ce zaista od 2015. da se pokrene sve ono sto je najavljeno, godinu dana cemo i nekako preziveti ali pod uslovom da nam zaista bude bolje. Ukoliko se nastavi ovaj lavirint koji se do sada desavao, sigurno ce nam biti samo jos gore. Dakle, podrzavam ministra da se mora jednom vec nekim stvarima stati na put.

justicia

pre 10 godina

Privredu treba rasteretiti tako sto ce se srediti javna preduzeca koja su partijske prcije i tu pootpustati gomilu ljudi za koje objektivno nema posla i koji su partijski kadrovi. Ove mere ne treba da se odnose na privatna preduzeca. Privatna preduzeca, mala i srednja najvise pune budzet i placaju poreze, tesko rade i nikakve drasticne mere ne treba da ih kace. Generalno treba omoguciti lakse zaposljavanje i lakse otpustanje, ne zbog cefa poslodavaca, vec zato sto u svakoj firmi postoje ljudi kojih se treba otarasiti, a i dalje rade jer je to tesko...

rade tripun

pre 10 godina

za 20% nameravanih da se otpusti iz javnih preduzeca garantujem zivotom da postoji bolje resenje..to bi pre svega bilo da se javna preduzeca, pre svega vodovodi toplane i jkp /iskljucivo bave onim poslovima za sta su registrovani i jos to suziti.Naplatu knjigov izvodj inv radova cvecare servisi sekund sirovine nus proizvodi odrzavanje deponija groblja pogrbni poslovi ,sve to i jos toga napraviti nove firme prebaciti u njih visak i prodati..to sto ce se kupci odmah javiti samo ih usloviti brojem zaposlenih a ne imenima i prezimenima u razumnom roku i nemogucnost prestanka iz bilo kojih razloga poslom koji ne obezbedjuje taj broj zaposlenih u nekom zamisljenom periodu uz korekcije koje iskljucivo dozvoljava lokalna vlast uz saglasnost agencije za privat..time lokalna vlast preuzima na sebe teret nezaposlenosti ako se previse muva sa tim novim firmama..postigao bi se i novi efekat gde bi po standardu bio br zaposlenih/recimo u vodovodu u odnosu na br potrosaca i u elektro mrezi iu komunalnim recimo br m2 odrzavane povrsine sa brojem potrosaca..itd sto iskustva u svetu vec imaju gotova resenja..razvoj tehnoloska unapredjenja prebaciti na zajednicke institute u koje ce se po principu prihoda prebacivat clanarina a projekte bi tada radili pravi instituti za neku oblast sa obaveznim kadrom..naravno i tu ogranicit br zaposlenih i strukturu ,,toliko dr nauka sa rejtingom ljudi inovatora projektanata laboranata itd..time bi se konacno poceli baviti svojim lokalnim poslom u korist gradj

osica

pre 10 godina

Zaboravih da kažem ovima što pričaju o otpuštanju u privatnom sektoru. Privatnici su i do sada otpuštali kad im se ćefnulo i to bez isplaćivanja otpremnina, daju ti da potpišeš izjavu da se odričeš otpremnine i to je to. O blanko otkazima neću da pričam, svi znamo da 90% njih to radi, tako da privatnom sektoru ni iz džepa ni u džep. Koliko je ove koji žive na državnim jaslama i od mog rada bilo briga za mene, toliko mene briga za njih !

beogradjanka

pre 10 godina

zasto uopste postoje javna preduzeca? zakonom o privrednim drustvima jasno je definisano vlasnistvo a onda se pravi poseban zakon o javnim preduzecima kako bi se omogucilo nesmetano koriscenje drzavne citaj nase imovine od strane partija na vlasti. i posle kazu da je sistem radnickog samoupravljanja bio neefikasan. pa u tom sistemu je GDP bio toliki da za ove danasnje vlasnike predstavlja nedistizan san. produktivnost, ekonomicnost, rentabilnost sve je bilo bolje, zaduzenost manja i to smo sami unistili. pogresnim izborima. sada treba da platimo cenu svoje sopstvene gluposti. narod tj. biraci se i dalje ponasa kao raja i pokusava da vara vlast neplacanjem poreza, a vlast ima sva obelezja tudje drzave koja ubira harac, sto da ne kazem, i danak u krvi, nista nismo naucili iz istorije i ponovo cemo sve greske ponoviti sve dok ne nestanemo. kao hazari.

DeDa

pre 10 godina

Slusajuci emisiju i citajuci komentare mogu zakljuciti da nam ekonomska propast negine.Mozda je tako i najbolje jer kaki smo ni za bolje nismo.Pa kad nema vise platice od nerada svi ce lepo biti jednaki pa ko se kolko oznoji na njivi toliko ce i imati.Kupujte motike, vile i grabulje dok jos ima koji dinar da se ugrabi iz tog supljeg budzeta

Zlatko

pre 10 godina

Rekonstrukcijom preduzeća će jedan broj radnika ostati bez posla, to je tačno, ali je i istina da se preduzeća moraju očistiti od svega - dugova pre svega i onda pokušati pronaći investitora i partnera. Tek tako će preduzeća stati na zdrave noge. Radulović jasno vidi šta u tim preduzećima treba uraditi i to će sprovesti.

hibernator

pre 10 godina

kao kad bacis veknu hleba medju izgladnelu sirotinju, u stanju su da se poubijaju da bi dosli do nje. Tako i mi, bacili su kosku medju nas i razvijaju mrznju medju ljudima zaposljenim u privatnom i javnom sektoru. Pocnite od sebe gospodo pa ce mo svi lakse prihvatiti ono sto nam sledi. Mogu da pricaju sta god hoce ali svako ko se okrene oko sebe moze videti da hrlimo u stranke kako bi dobili posao, kada je otpustanje u pitanju clanovi partija ce biti u velikoj meri zasticeni i to je priroda nasih stranaka. Odgovornost na prvom mestu, pocev od preduzeca u kom neradnik treba da trpi posledice svog nerada, pa do rukovodstva preduzeca i drzavnih funkcionera koji treba da odgovaraju za eventualne lose (da ne kazem kriminalne) poteze. Prilicno tezak zadatak za bolesno drustvo poput naseg.

milan

pre 10 godina

Vec 2015-2016 nas ceka poboljsanje mmf kaze 2018 i stvarno bi to bilo ok da je prosecan zivotni vek 250 godina zivot mi je uzela ova zemlja, a ovi su samo stavili tacku

osica

pre 10 godina

Jedna od retkih emisija da koja mi je držala pažnju od početka do kraja. Ali i uterala strah u kosti. Ne zato što ću, ne daj Bože, dobiti otkaz - kod privatnika sam decenijama pa sam konstantnoizložena tome, nego kada sam čula cifre. Zavrtelo mi se u glavi. Ovaj " sindikalac " sa četiri primanja je bio miljenik svih prethodnih vlasti, NIŠTA za prava radnika u privatnom sektoru nije uradio, sva njegova priča sinoć je priča za maloumne. Koga on to štiti ? Sinoć smo slušali dva stručnjaka i jednog šarlatana koji je odlično znao da u javnom sektoru delile otpremnine od nekoliko hiljada evra jednim te istim ljudima po nekoliko puta. Ko sinoć nije shvatio u kakvom smo beznađu, koliko je zaista teška situacija, koliko smo opljačkani, bolje da ćuti nego da prosipa prazne priče.

Boss

pre 10 godina

Država je na budžetu imala 700 hiljada, a sad sa novozaposlenim neoradikalima 800 hiljada ljudi koji jedu budžet.

Utaja poreza je krivično delo, a političko zapošljavanje nepotizmom i korupcijom je zločin-ubistvo države.

Šta bi privatnik uradio da mu natovare 800000 trutova:
1.Poslao bi ih kao Obama 50% kući
2.Otpustio nestručne i neškolovane papke sa knjižicom za 24 sata
3.Povećao diciplinu i odgovornost (otkazi za alkohol, krađu, nepoštovanje radnog vremena, nedisciplina na poslu, ako ne ostvaruje rezultate)
4.Napravio konkurenciju zaposlenima i moralo bi sve da radi koordinirano i racionalno, a svaki dinar mora biti opravdano potrošen

vesna

pre 10 godina

Sad sam se setila. Pa došlo je vreme da naši čuveni tajkuni otpuštaju radnike, pa pošto im je Srbija učinila I poklonila firme da bi oni mogli da izigravaju uspešne privrednike, sad treba da im omogući da još lakše otpuštaju I da ih malo košta. Mada koliko znam ni do sada im nije bio problem da otpuste ljude, a pojedini nisu isplatili ni jednu otpremninu.

Морава и брда

pre 10 godina

Мора се БРЖЕ радити и не лицитирати више са роковима!

Већ ове године МОЖЕТЕ да решите главне проблеме и вишкове запослених у гро државних УСТАНОВА И ПРЕДУЗЕЋА.

Али није поента да се због НЕСПОСОБНОГ руководства (или објективних разлога) УНИШТИ Државно/Друштвено предузеће, већ је поента да се одлучно реорганизује, да се модернизује, да почне да ради без губитка, да се уведе ДОМАЋИНСКО ПОСЛОВАЊЕ и искорени непотизам.

Западне земља преко ДРЖАВНИХ органа утичу на РАСТ и РАЗВОЈ привреде, дају и дотације, повластице, али све је то ПРЕГЛЕДНО и мерљиво и ко се не придржава правила, казни се, а ко је бахат смени се!

Мала смо ми земља да би сву привреду о организацију привреде препустили ПРИВАТНИЦИМА!
Држава мора да има активну улогу и кроз мере, постављање управних одбора, директора, давањем повластица, да неке пројекте финансира, да финансира тамо где је стање лоше , пред колапсом, али и да КОНТРОЛИШЕ све и да контролише трошење средстава и рад.

ДРЖАВА је подбацила што се тиче социјалне политике, стање је КАТАСТРОФАЛНО.
Кад неко изгуби посао , не ретко оболи од муке, или се самоубије, пропадају породице, дакле ДРЖАВА мора да преузме систем из Немачке, Француске, и сл и да заштити раднике и да финансира социјалне додатке, да одржи кондицију код незапосленог да би касније нашао посао

СОЦИЈАЛНА држава као Немачка, француска,Канада Шведска, Данска, Аустралија...да се социјални додаци плаћају , да може да се преживи,до следећег запослења, то је најпродуктивније

GDE - JE - MOJ - MOPED

pre 10 godina

Cim se digla ovolika halabuka znaci da je ministar Radulovic pogodio u sed cilja. Slazem se da treba da se otpusti visak radnika. Ali ne treba to raditi preko kolena i na brzinu, neka se lepo proveri ko se zaposlio u prethodnih godina vladavine DS-a, da nemaju odgovarajucu skolsku spremu i lepo ispratiti te ljude. Samo zato sto su to oni uradili kad su dosli na vlast i doveli svoje ljude. Tu ima svega i svacega, pa nisu imali ljudi stolice gde da sednu, samo da bi glasali za DS trolove.

krunislav

pre 10 godina

zanimljivo da nijedan od ucesnika u emisiji nije spomenuo problem o izbegavanju placanja penzionog i socijalnog osiguranja radnicima koji rade u privatnim firmama.i zbog toga je pio fond jednim delom uskracen u svom budzetu.

vesna

pre 10 godina

Kako smo mi u stvari jadni. Sad su bacilli kosku po sistemu da komsiji umre krava. Ako ja nemam posao I nema sanse da ga dobijem, pa neka I komsija ostane bez posla a ovi I oni pre njih ce da koriste sto se mi svadjamo I da zaposljavaju svoje u preduzecima, upravnim odborima, nadzornim odborima........ Zasto nisu ukinuli otpremnine pre nego sto ste se vi dragi predstavnici vlasti nafatirali, neka krenu od direktora do direktora, od predstavnika upravnog odbora, od direktora agencija koje navodno same zaradjuju pa dele astronomske plate da popisu koliko su otpremnina uzeli pre nego sto su se trenutno ucaurili u nekom preduzecu, zasto i dalje postoje agencije u kojima je prosecna plata po 200.000,- din a direktori istih imaju po 800.0000,- din. Zasto po samoposlugama I u svim drugim privatnim firmama radnici koji im nose posao, a ne direktori, imaju bednu platu izmedju 15-30.ooo,- din a gazde se vozikaju, kupuju vile po stranim zemljama, avione, jahte, a za radnike nema. Naravno da nema kad je ovo postalo robovlasnicko drustvo pa sad treba te iste radnike da nateramo da puze, a ovima da damo mogucnost da ubuduce ni nemamo platu nego da radimo I samo radimo I da budemo sretni sto uopste radimo. SRAM DA VAS BUDE I VAS SAD I ONE PRE VAS I ONE PRE VAS.

prokleta avlija

pre 10 godina

ono što novinari propustaju da ukazu je da Radulovic sprema smanjenje NETO plata u celoj Srbiji znači i javnom i privatnom sektoru...smanjenje nameta na rad poslodavcima i nadomeštanje manjka tog novca u budžetu će platiti SVI gradjani Srbije bez obzira kod koga rade,tako što će plaćati od 10-30% veći porez nego što plaćaju sada i to iz SVOG džepa,ne mislite valjda da će poslodavci finansirati povećanje poreza na plate svojih radnika...dve nedelje Radulović u svim medijima priča i spinuje kako će se zbog njegovih predloga povećati najniže plate u Srbiji,a zaboravlja da spomene da je takvih plata oko 200.000,dok će ostalih 1.600.000 zaposlenih zbog menjanja poreskih stopa koje predlaže imati manje plate od 10 pa čak do 25%...ovo su mere koje 100% idu na ruku poslodavcima,nastradaće radnici,uz priču da će sve to doprineti bržem zapošljavanju,a da će plate rasti kad za to dodje vremea da sada cela zemlja mora da plati sprovodjenje ovih mera

Aleksandar

pre 10 godina

Smejao sam se kada sam slusao ovoga na slici. Prica o nekom cekanju investitora. Ja ne mogu da verujem kakvi likovi vode politiku u ovoj drzavi.
Kao prvo, novac je izmisljeni papiric, sa napisanom cifrom na istome, da bi se vrsile transakcije izmedju dobara i usluga. Koliko je zemlja mocna, toliko je mocna i njena valuta. Moc jedne drzave se vrednuje koliko i kakvih fabrika u vlasnistvu Srbije postoji. Bilo to privatno ili drzavno. Kada bi Srbija imala ono sto je nekada imala pri Jugoslaviji, naravno uz unapredjenje kroz godine, do sada, mi bi smo kuljali od love. Ali, avaj, dragi genijalci kao sto su ovaj, tj. svi politicari su sve unistili.
Kada se srpski proizvod plasira na insotrano trziste, koji parira drugim stranim proizvodima, u smislu kvaliteta i boljoj razlicitosti, priliv inostranog novca puni kasu firme, koji puni budzet Srbije. Time moze i vise ljudi da se zaposli, kao i da se vodi kvalitetan zivot.
Mi ne treba da cekamo nekog "investitora", mi moramo sami sve da uradimo da bi poboljsali standard. Sve uz pomoc uma i rada.
Iste metode se koriste kodinama, od strane "politicara" i "ekonomista" i ja ne vidim da nam je ista bolje. Srbija je prepuna kafica, butika, picerija, kockarnica, pekara. Nista drugo ne vidim pored toga. Niti i jedan luna park, niti i jedan nas automobil, belu tehniku ili IT tehniku/tehnologiju, prehrambeni prozivod i mnogo stosta, koji osvaja nas, a posebno inostrano trziste. Vazno je da imamo serije i filmove i "veliki brat" fazone.

NBG

pre 10 godina

Evo ja se kandidujem za sledećeg ministra finansija, prva stavka reset države ukidanje dinara, stvaranje nove valute i otkaz svim zaposlenima u javnoj upravi i idemo iz početka od nule. Otkazni rok je šest meseci, dok se ne implementira elektronska javna uprava, umesto čoveka na šalteru je monitor i kod njega nema korupcije mita itd. A ko želi preko reda moći će sa uplatnicom u korist budžeta RS brže da prođe. Eeee...

Tesko njemu muceniku sa nama kre**nima

pre 10 godina

Ovolika halabuka na ovog coveka samo govori da on radi bas ono sto treba u ovoj papazjaniji od vuko...ine punoj dzabalebarosa!
Primera radi, lele, lele, koji ce drek da ispliva na povrsinu kada LICNE KARTE preduzeca, pogotovo drzavnih i duznika - sto mu zapravo izdje na isto - otkriju koliko je maminih i tatinih sinova plus strini tetaka i svalerki zaposleno u poslednjih 13 godina. Toliko da je to vec i crnoj zemlji tesko!!!
Dakle, halabuka je verovatno i isplanirana da se isti "ukloni" pre nego sto uspe bilo sta od svojih planiranih reformi da sprovede, jer 'de ce lepotani sa drzavne sise, kad su na nivou nedonoscadi i nista sem sisanja i ne znaju da rade?

Agonija

pre 10 godina

Nemaš pojma ili nisi dobro informisan. Naravno da postoji javno preduzeće gde ljudi dobijaju otkaz zbog samovolje i hira nadležnih. Samo što svi spuštaju glavu i niko ne sme ništa da kaže!

ivan

pre 10 godina

Ok to je uredu da se uklone ne produktivna radna mesta, ali to nije dovoljno, kad se bude radila sistematizacija opet ce veze i vezice da rade da bi neko ostao, hocu da kazem da treba da se to kvalitetno sprovede u delo, a kako kad mnogo ima koji su se putem politike zaposlili...a to je najizrazenije po javnim preduzecima i opstinskim upravama

Nezaposljen

pre 10 godina

U Leskovcu vec pocelo otpustanje. Dok clanovi SNS-a po javnim preduzecima i Upravama spavaju ili citaju novine ceo radni dan, u Leskovackoj direkciji je otpusteno pet mladih uposljenika, naravno jer nisu njihovi clanovi.

jesu oni bili trezni

pre 10 godina

1) "Sledeća godina će biti teška, ali već 2014. i 2015. godine Srbiju očekuje rast zapošljavanja, rekao je ministar privrede" - khm, sledeca godina je 2014...
2) 100.000 novih otpustenih je bar 2x manja cifra od realne
3) penzioni fondovi su vec godinama na 40% potrebnog nivoa (ostalo se dodaje iz budzeta)

Перица

pre 10 godina

Ма дајте... Ако нема зараде, нема ни плата. Нису само плате у питању него и огромни трошкови пословања.

А ако некоме смета - па што се сами нисте потрудили да направите нешто и продате? Што само чекате некога? А за то време се дрпа на велико и мало.

P.S. У колико одбора седи Орбовић? Педесет? Да ли користи лимузину да пређе и 100 метара? Што има возача? Што му возач носи акт-ташну, да не би добио брух? И он брани права радника... свака част!

nezaposleni budzetasi

pre 10 godina

Drzava daje 550 miliona evra godisnje za 100 000 radnika u firmama koje ne rade odnosno 5500 evra po radniku odnosno 450 evra mesecno a oni sede kuci.

nije sija nego vrat

pre 10 godina

Slazem se da treba da se otpusti visak radnika. Treba lepo da se proveri ko se zaposlio u prethodni godina vladavine DS-a i lepo ispratiti te ljude. Samo zato sto su to oni uradili kad su dosli na vlast i doveli svoje ljude.
(Nikola, 27. oktobar 2013 23:10)

Trebas da dodjes na jedan dan u EDB i vidis koliko je ljudi dovedeno samo u prosla 3 meseca. Sede i cekaju da im neko kaze sta ce raditi, gde ce ih rasporediti!
Zaposlili se preko veze, ali ne DSove!

Nikola

pre 10 godina

Slazem se da treba da se otpusti visak radnika. Treba lepo da se proveri ko se zaposlio u prethodni godina vladavine DS-a i lepo ispratiti te ljude. Samo zato sto su to oni uradili kad su dosli na vlast i doveli svoje ljude.

Uplasena, veoma

pre 10 godina

Ministar je na pocetku emisije rekao ili bolje kazem priznao da je dug povecan za 4 milijarde eura i da je isti "bacen u bunar", zbog lose procene!!!!!!!!!!!!!!

Ovo mi je bila jedna od tezih emisija za slusanje... ja sam zaista uplasena!!!

vlada

pre 10 godina

Ovde se govori o otpustanju generalno. Da li je drzavno ili privatno. Opet udarac na jadnike koji zavise od tog jednog posla u porodici.

.!.

pre 10 godina

Ministar koga razumem o cemu prica ali sigurno je da ce prevejani banditi koji iz senke maherisu u drzavi kopati i rukama i nogama da ga najure.

Швабо

pre 10 godina

Претходна Влада Србије није ништа учинила позитивно према сређивању фискалног дефицита и економском суноврату Србије.
Дође време да се ова Влада уозбиљи, засуче рукаве и крене са послом. Верујем у успех и да ће се Србија подићи из овога екномскога суноврата.

nije sija nego vrat

pre 10 godina

Slazem se da treba da se otpusti visak radnika. Treba lepo da se proveri ko se zaposlio u prethodni godina vladavine DS-a i lepo ispratiti te ljude. Samo zato sto su to oni uradili kad su dosli na vlast i doveli svoje ljude.
(Nikola, 27. oktobar 2013 23:10)

Trebas da dodjes na jedan dan u EDB i vidis koliko je ljudi dovedeno samo u prosla 3 meseca. Sede i cekaju da im neko kaze sta ce raditi, gde ce ih rasporediti!
Zaposlili se preko veze, ali ne DSove!

Перица

pre 10 godina

Ма дајте... Ако нема зараде, нема ни плата. Нису само плате у питању него и огромни трошкови пословања.

А ако некоме смета - па што се сами нисте потрудили да направите нешто и продате? Што само чекате некога? А за то време се дрпа на велико и мало.

P.S. У колико одбора седи Орбовић? Педесет? Да ли користи лимузину да пређе и 100 метара? Што има возача? Што му возач носи акт-ташну, да не би добио брух? И он брани права радника... свака част!

Nezaposljen

pre 10 godina

U Leskovcu vec pocelo otpustanje. Dok clanovi SNS-a po javnim preduzecima i Upravama spavaju ili citaju novine ceo radni dan, u Leskovackoj direkciji je otpusteno pet mladih uposljenika, naravno jer nisu njihovi clanovi.

Uplasena, veoma

pre 10 godina

Ministar je na pocetku emisije rekao ili bolje kazem priznao da je dug povecan za 4 milijarde eura i da je isti "bacen u bunar", zbog lose procene!!!!!!!!!!!!!!

Ovo mi je bila jedna od tezih emisija za slusanje... ja sam zaista uplasena!!!

nezaposleni budzetasi

pre 10 godina

Drzava daje 550 miliona evra godisnje za 100 000 radnika u firmama koje ne rade odnosno 5500 evra po radniku odnosno 450 evra mesecno a oni sede kuci.

.!.

pre 10 godina

Ministar koga razumem o cemu prica ali sigurno je da ce prevejani banditi koji iz senke maherisu u drzavi kopati i rukama i nogama da ga najure.

Tesko njemu muceniku sa nama kre**nima

pre 10 godina

Ovolika halabuka na ovog coveka samo govori da on radi bas ono sto treba u ovoj papazjaniji od vuko...ine punoj dzabalebarosa!
Primera radi, lele, lele, koji ce drek da ispliva na povrsinu kada LICNE KARTE preduzeca, pogotovo drzavnih i duznika - sto mu zapravo izdje na isto - otkriju koliko je maminih i tatinih sinova plus strini tetaka i svalerki zaposleno u poslednjih 13 godina. Toliko da je to vec i crnoj zemlji tesko!!!
Dakle, halabuka je verovatno i isplanirana da se isti "ukloni" pre nego sto uspe bilo sta od svojih planiranih reformi da sprovede, jer 'de ce lepotani sa drzavne sise, kad su na nivou nedonoscadi i nista sem sisanja i ne znaju da rade?

Aleksandar

pre 10 godina

Smejao sam se kada sam slusao ovoga na slici. Prica o nekom cekanju investitora. Ja ne mogu da verujem kakvi likovi vode politiku u ovoj drzavi.
Kao prvo, novac je izmisljeni papiric, sa napisanom cifrom na istome, da bi se vrsile transakcije izmedju dobara i usluga. Koliko je zemlja mocna, toliko je mocna i njena valuta. Moc jedne drzave se vrednuje koliko i kakvih fabrika u vlasnistvu Srbije postoji. Bilo to privatno ili drzavno. Kada bi Srbija imala ono sto je nekada imala pri Jugoslaviji, naravno uz unapredjenje kroz godine, do sada, mi bi smo kuljali od love. Ali, avaj, dragi genijalci kao sto su ovaj, tj. svi politicari su sve unistili.
Kada se srpski proizvod plasira na insotrano trziste, koji parira drugim stranim proizvodima, u smislu kvaliteta i boljoj razlicitosti, priliv inostranog novca puni kasu firme, koji puni budzet Srbije. Time moze i vise ljudi da se zaposli, kao i da se vodi kvalitetan zivot.
Mi ne treba da cekamo nekog "investitora", mi moramo sami sve da uradimo da bi poboljsali standard. Sve uz pomoc uma i rada.
Iste metode se koriste kodinama, od strane "politicara" i "ekonomista" i ja ne vidim da nam je ista bolje. Srbija je prepuna kafica, butika, picerija, kockarnica, pekara. Nista drugo ne vidim pored toga. Niti i jedan luna park, niti i jedan nas automobil, belu tehniku ili IT tehniku/tehnologiju, prehrambeni prozivod i mnogo stosta, koji osvaja nas, a posebno inostrano trziste. Vazno je da imamo serije i filmove i "veliki brat" fazone.

jesu oni bili trezni

pre 10 godina

1) "Sledeća godina će biti teška, ali već 2014. i 2015. godine Srbiju očekuje rast zapošljavanja, rekao je ministar privrede" - khm, sledeca godina je 2014...
2) 100.000 novih otpustenih je bar 2x manja cifra od realne
3) penzioni fondovi su vec godinama na 40% potrebnog nivoa (ostalo se dodaje iz budzeta)

Agonija

pre 10 godina

Nemaš pojma ili nisi dobro informisan. Naravno da postoji javno preduzeće gde ljudi dobijaju otkaz zbog samovolje i hira nadležnih. Samo što svi spuštaju glavu i niko ne sme ništa da kaže!

vesna

pre 10 godina

Kako smo mi u stvari jadni. Sad su bacilli kosku po sistemu da komsiji umre krava. Ako ja nemam posao I nema sanse da ga dobijem, pa neka I komsija ostane bez posla a ovi I oni pre njih ce da koriste sto se mi svadjamo I da zaposljavaju svoje u preduzecima, upravnim odborima, nadzornim odborima........ Zasto nisu ukinuli otpremnine pre nego sto ste se vi dragi predstavnici vlasti nafatirali, neka krenu od direktora do direktora, od predstavnika upravnog odbora, od direktora agencija koje navodno same zaradjuju pa dele astronomske plate da popisu koliko su otpremnina uzeli pre nego sto su se trenutno ucaurili u nekom preduzecu, zasto i dalje postoje agencije u kojima je prosecna plata po 200.000,- din a direktori istih imaju po 800.0000,- din. Zasto po samoposlugama I u svim drugim privatnim firmama radnici koji im nose posao, a ne direktori, imaju bednu platu izmedju 15-30.ooo,- din a gazde se vozikaju, kupuju vile po stranim zemljama, avione, jahte, a za radnike nema. Naravno da nema kad je ovo postalo robovlasnicko drustvo pa sad treba te iste radnike da nateramo da puze, a ovima da damo mogucnost da ubuduce ni nemamo platu nego da radimo I samo radimo I da budemo sretni sto uopste radimo. SRAM DA VAS BUDE I VAS SAD I ONE PRE VAS I ONE PRE VAS.

ivan

pre 10 godina

Ok to je uredu da se uklone ne produktivna radna mesta, ali to nije dovoljno, kad se bude radila sistematizacija opet ce veze i vezice da rade da bi neko ostao, hocu da kazem da treba da se to kvalitetno sprovede u delo, a kako kad mnogo ima koji su se putem politike zaposlili...a to je najizrazenije po javnim preduzecima i opstinskim upravama

vlada

pre 10 godina

Ovde se govori o otpustanju generalno. Da li je drzavno ili privatno. Opet udarac na jadnike koji zavise od tog jednog posla u porodici.

krunislav

pre 10 godina

zanimljivo da nijedan od ucesnika u emisiji nije spomenuo problem o izbegavanju placanja penzionog i socijalnog osiguranja radnicima koji rade u privatnim firmama.i zbog toga je pio fond jednim delom uskracen u svom budzetu.

freality

pre 10 godina

Samo da se javim, ja sam dobio otkaz, ali to ne treba previse da vas raduje jer su ostavili nesposobne pulene koji su zaposljeni preko Dinkiceve stranke pre par meseci. Ja sam nestranacka licnost i pobosan sam na to!

prokleta avlija

pre 10 godina

ono što novinari propustaju da ukazu je da Radulovic sprema smanjenje NETO plata u celoj Srbiji znači i javnom i privatnom sektoru...smanjenje nameta na rad poslodavcima i nadomeštanje manjka tog novca u budžetu će platiti SVI gradjani Srbije bez obzira kod koga rade,tako što će plaćati od 10-30% veći porez nego što plaćaju sada i to iz SVOG džepa,ne mislite valjda da će poslodavci finansirati povećanje poreza na plate svojih radnika...dve nedelje Radulović u svim medijima priča i spinuje kako će se zbog njegovih predloga povećati najniže plate u Srbiji,a zaboravlja da spomene da je takvih plata oko 200.000,dok će ostalih 1.600.000 zaposlenih zbog menjanja poreskih stopa koje predlaže imati manje plate od 10 pa čak do 25%...ovo su mere koje 100% idu na ruku poslodavcima,nastradaće radnici,uz priču da će sve to doprineti bržem zapošljavanju,a da će plate rasti kad za to dodje vremea da sada cela zemlja mora da plati sprovodjenje ovih mera

osica

pre 10 godina

Jedna od retkih emisija da koja mi je držala pažnju od početka do kraja. Ali i uterala strah u kosti. Ne zato što ću, ne daj Bože, dobiti otkaz - kod privatnika sam decenijama pa sam konstantnoizložena tome, nego kada sam čula cifre. Zavrtelo mi se u glavi. Ovaj " sindikalac " sa četiri primanja je bio miljenik svih prethodnih vlasti, NIŠTA za prava radnika u privatnom sektoru nije uradio, sva njegova priča sinoć je priča za maloumne. Koga on to štiti ? Sinoć smo slušali dva stručnjaka i jednog šarlatana koji je odlično znao da u javnom sektoru delile otpremnine od nekoliko hiljada evra jednim te istim ljudima po nekoliko puta. Ko sinoć nije shvatio u kakvom smo beznađu, koliko je zaista teška situacija, koliko smo opljačkani, bolje da ćuti nego da prosipa prazne priče.

NBG

pre 10 godina

Evo ja se kandidujem za sledećeg ministra finansija, prva stavka reset države ukidanje dinara, stvaranje nove valute i otkaz svim zaposlenima u javnoj upravi i idemo iz početka od nule. Otkazni rok je šest meseci, dok se ne implementira elektronska javna uprava, umesto čoveka na šalteru je monitor i kod njega nema korupcije mita itd. A ko želi preko reda moći će sa uplatnicom u korist budžeta RS brže da prođe. Eeee...

Bojan

pre 10 godina

Jel niko nije primetio koliko je gosn Orobovic ogranicen - kao balkon!
Zali boze radnika kada je ovakav genijalac predsednik bilo kakve organizacije, da dodam poslednjih nekoliko decenija.

osica

pre 10 godina

Zaboravih da kažem ovima što pričaju o otpuštanju u privatnom sektoru. Privatnici su i do sada otpuštali kad im se ćefnulo i to bez isplaćivanja otpremnina, daju ti da potpišeš izjavu da se odričeš otpremnine i to je to. O blanko otkazima neću da pričam, svi znamo da 90% njih to radi, tako da privatnom sektoru ni iz džepa ni u džep. Koliko je ove koji žive na državnim jaslama i od mog rada bilo briga za mene, toliko mene briga za njih !

novosadjanka

pre 10 godina

Odem neki dan u Dom zdravlja...velika cekaonica u prizemlju...za nekim pultom sedi babetina (bas tako babetina,jer ja imam 54 godine, a kao da mi je tetka) VIDNO NADRNDANA....ruke prekrstila...CITA novine...Da ste samo videli taj pogled...ni dobro jutro,a kamo li izvolite sta Vam treba...drsko mi je objasnila gde treba da idem (mada bih iskreno i sama nasla,ali rekoh lakse da pitam...djavola lakse,samo sam se iznervirala).Verujte mi..stajala sam i razmisljala da li da je pitam: "Gospodjo,kravo bezobrazna...koji moj ti tu sedis i primas platu ?" Ali imala sam zakazano,pa kao nemam vremena,jer ako krenem da joj se majke......!!!!! Seča,nego sta nego seča....ali svugde...od skola,zdravstva,opstina, odvratnih agenicja koje aposlutni nicemo ne sluze,MUP-a, MiP-a,Kurte i Murte....samo,to ce biti nemoguca misija.

Морава и брда

pre 10 godina

Мора се БРЖЕ радити и не лицитирати више са роковима!

Већ ове године МОЖЕТЕ да решите главне проблеме и вишкове запослених у гро државних УСТАНОВА И ПРЕДУЗЕЋА.

Али није поента да се због НЕСПОСОБНОГ руководства (или објективних разлога) УНИШТИ Државно/Друштвено предузеће, већ је поента да се одлучно реорганизује, да се модернизује, да почне да ради без губитка, да се уведе ДОМАЋИНСКО ПОСЛОВАЊЕ и искорени непотизам.

Западне земља преко ДРЖАВНИХ органа утичу на РАСТ и РАЗВОЈ привреде, дају и дотације, повластице, али све је то ПРЕГЛЕДНО и мерљиво и ко се не придржава правила, казни се, а ко је бахат смени се!

Мала смо ми земља да би сву привреду о организацију привреде препустили ПРИВАТНИЦИМА!
Држава мора да има активну улогу и кроз мере, постављање управних одбора, директора, давањем повластица, да неке пројекте финансира, да финансира тамо где је стање лоше , пред колапсом, али и да КОНТРОЛИШЕ све и да контролише трошење средстава и рад.

ДРЖАВА је подбацила што се тиче социјалне политике, стање је КАТАСТРОФАЛНО.
Кад неко изгуби посао , не ретко оболи од муке, или се самоубије, пропадају породице, дакле ДРЖАВА мора да преузме систем из Немачке, Француске, и сл и да заштити раднике и да финансира социјалне додатке, да одржи кондицију код незапосленог да би касније нашао посао

СОЦИЈАЛНА држава као Немачка, француска,Канада Шведска, Данска, Аустралија...да се социјални додаци плаћају , да може да се преживи,до следећег запослења, то је најпродуктивније

Швабо

pre 10 godina

Претходна Влада Србије није ништа учинила позитивно према сређивању фискалног дефицита и економском суноврату Србије.
Дође време да се ова Влада уозбиљи, засуче рукаве и крене са послом. Верујем у успех и да ће се Србија подићи из овога екномскога суноврата.

Nikola

pre 10 godina

Slazem se da treba da se otpusti visak radnika. Treba lepo da se proveri ko se zaposlio u prethodni godina vladavine DS-a i lepo ispratiti te ljude. Samo zato sto su to oni uradili kad su dosli na vlast i doveli svoje ljude.

Boss

pre 10 godina

Država je na budžetu imala 700 hiljada, a sad sa novozaposlenim neoradikalima 800 hiljada ljudi koji jedu budžet.

Utaja poreza je krivično delo, a političko zapošljavanje nepotizmom i korupcijom je zločin-ubistvo države.

Šta bi privatnik uradio da mu natovare 800000 trutova:
1.Poslao bi ih kao Obama 50% kući
2.Otpustio nestručne i neškolovane papke sa knjižicom za 24 sata
3.Povećao diciplinu i odgovornost (otkazi za alkohol, krađu, nepoštovanje radnog vremena, nedisciplina na poslu, ako ne ostvaruje rezultate)
4.Napravio konkurenciju zaposlenima i moralo bi sve da radi koordinirano i racionalno, a svaki dinar mora biti opravdano potrošen

Milos

pre 10 godina

Dok oni ovo pricaju u javnim preduzecima u Novom Sadu se konstantno zaposljavaju ljudi.
U poslednjem talasu zaposljavanja, broj novozaposlenih je identican broju radnika koji su prihvatili da uzmu otpremninu!
E sada, ja bih jako voleo da mi ministar objasni kako to ne pravi manjak u kasi jer je broj zaposlenih ostao isti, znaci i suma za plate, a grad placa i otpremnine.
Takodje, kao sto su i gosti sami rekli postoje ljudi koji uzimaju nekoliko otpremnina i ponovo se zaposljavaju i tako u krug, E PA SADA, ZASTO NIKO NE PREDLOZI ZAKON DA JE TO KRIVICNO DELO I DA SE OTPREMNINA MOZE UZETI SAMO JEDNOM?????
DA NIJE TO ISTI SLUCAJ KAO I SA PREDLOGOM ZA ZAKON O MOGUCNOSTI CLANSTVA U SAMO JEDNOM UPRAVNOM ODBORU KOJI NIJE STIGAO NI DO RAZMATRANJA A NE DO GLASANJA O ISTOM JER JE EKSPRESNO ODBIJEN?
DA NE PRIMA MINISTAR FINANSIJA 5 I SLOVIMA PET PLATA, A U ISTO VREME NE PRESTAJE DA PRICA KAKO VISE NECE MOCI DA BUDE LJUDI KOJI PRIMAJU NEKOLIKO PLATA?

Pametnjaković

pre 10 godina

Plašim se da je ovo jako slabo i da će dovesti do ubrzanog propadanja Srbije. Da objasnim. Sa postepenim smanjenjem javnog sektora se trebalo početi još pre 10 godina, a ne sada. Ove mere tada bi bile sasvim dovoljne. Šta se promenilo od tada. Pa ono najbitne što se promenilo je to da su sve okolne zemlje mnogo ispred nas u svakom pogledu. Tako da, ukoliko se radikalno ne preseče javni sektora za najmanje dve trećine i ne smanje porezi drastično, neće biti ni investicija ni novih radnih mesta, privatni sektor će u roku od narednih 5 godina, pa verovatno i manje, da se smanji drastično, što će dovesti do potpunog kolapsa sistema, jer sumnjam da će u tom trenutku bilo koja zemlja da nam daje kredite, tkao da neće biti para ni za parazite iz javnog sektora. A to je ujedno i kraj Srbije. Jednostavno u brod koji je potonuo se ne ulaže zbog velikog rizika. Već sada je kasno, ali tada će biti baš konačan kraj. Jako je bitno da se ne zaboravi da su političke partije odgovorne za propast Srbije, sve političke partije i svi političari.

milan

pre 10 godina

Vec 2015-2016 nas ceka poboljsanje mmf kaze 2018 i stvarno bi to bilo ok da je prosecan zivotni vek 250 godina zivot mi je uzela ova zemlja, a ovi su samo stavili tacku

duki

pre 10 godina

ajde za promenu, malo vi politicari, poslodavci, zandari, advokati, tajkuni, mafijasi I ostale "gazde" stegnite kais. Narod vise nema sta da steze, jer vi stezete ovakvim glupostima vec decenijama I ne odustajete od sisanja krvi narodu. Sram da vas bude

SMEDEREVAC

pre 10 godina

Otkaz svom VIŠKU U ADMINISTRACIJI,PROSVETI,ZDRAVSTVU,JAVNIM PREDUZEĆIMA OPŠTINAMA,SUDA MUP-a...!
Podrška ministru Raduloviću,ali pod uslovom da se "BALAST" SKROZ(stvarno) SKINE S "GRBAČE", ONO MALO PROIZVODNIH RADNIKA(250.000),MALO SITNIH PRIVATNIKA I NA PRESTE IZBROJANIH PROFITABILNIH KRUPNIJIH preduzeća i privatnih firmi.
šTO SE SINDIKATA TIČE,UMESTO DA SU I SAMI NA ČELU RACIONALIZACIJE, DA SU NA VREME UKAZIVALI I BILI PROTIV PARTIJSKOG ZAPOŠLJAVANJA, umesto da su insistirali na proveri znanja i diploma svih "sumljivih" kadrova,PREĆUTNO SU ODOBRAVALI SVA DEŠAVANJA,KOJA SU DOVELA DO PROPADANJA EKONOMIJE!
Ova sindikalna reakcija je "MASTER IZ DEMAGOŠKO-POPULISTIČKIH NAUKA" i direktno govori o moralu,etici,radu ,idejama i vezi s političkim vrhom i ljudima odgovornim za privatizaciju,reforme,ekonomiju društva u Srbiji.
Neka sami građani,a mislim da već jesu,procene sindikat i njegov "rad".

dragan

pre 10 godina

Sindikati nemaju ništa da kažu kad privatna preduzeća propadnu plaćajući poreze i namete i radnici odu na biro, ali ako neko pisne da treba otpustiti ljude koji su velikim delom do posla došli preko partije (bilo koje, isto je) i koji ne zarađuju plate a dobijaju ih upravo od ovih što se savijaju i propadaju - pobuna i bunt. Taj Orbović upravo i predstavlja taj parazitski sloj, predstavlja ljude koji većinom misle da su država i partija dužni da im brinu o porodicama.

Analogija svuda. To vam je isto kao što svi brinu o lošim đacima, "našoj deci", a stvarno dobru i vrednu decu niko ne zarezuje i ne štiti. I upravo zato što ja mislim da je ovo zemlja parazita, mogu da se kladim da iz državnih, javnih i drugih parazitskih preduzeća neće niko biti otpušten. Sa druge strane sam siguran da će privatna preduzeća nastaviti da propadaju i da će ogroman broj ljudi ostati bez posla, kao i da će najbolji nastaviti da napuštaju zemlju. Imamo bre ljudi agencije koje organizovano izvoze lekare, svi mlađi lekari i studenti medicine koje znam uče nemački, i to ne zarad opšteg obrazovanja... Lečiće nas penzioneri i najgori lekari.

hibernator

pre 10 godina

kao kad bacis veknu hleba medju izgladnelu sirotinju, u stanju su da se poubijaju da bi dosli do nje. Tako i mi, bacili su kosku medju nas i razvijaju mrznju medju ljudima zaposljenim u privatnom i javnom sektoru. Pocnite od sebe gospodo pa ce mo svi lakse prihvatiti ono sto nam sledi. Mogu da pricaju sta god hoce ali svako ko se okrene oko sebe moze videti da hrlimo u stranke kako bi dobili posao, kada je otpustanje u pitanju clanovi partija ce biti u velikoj meri zasticeni i to je priroda nasih stranaka. Odgovornost na prvom mestu, pocev od preduzeca u kom neradnik treba da trpi posledice svog nerada, pa do rukovodstva preduzeca i drzavnih funkcionera koji treba da odgovaraju za eventualne lose (da ne kazem kriminalne) poteze. Prilicno tezak zadatak za bolesno drustvo poput naseg.

Bgd

pre 10 godina

Pa ovo ni nadrealisti ne bi smislili!!! Dakle, došli smo do epohalnog otkrića da je glavni problem srpske ekonomije to što se ne može dati otkaz! Bravo ministre! Kao da si ekonomiju učio iz Alan Forda. Nemoj slučajno da se baviš javnim sektorom i ovim zadriglim sindikalcima, tamo je sve u redu, nego udri po privatnom, oporezuj još više, isteraj ljude na ulicu iz stanova i kuća, pravi od dece nove kriminalce a poslodavcima daj još više!

poluparaziti...

pre 10 godina

Sudeći po dosadašnjem “doprinosu” sindikalaca zaštiti prava radnika skloniji sam poverovati ministru! Da su hteli i mogli zadnjih 5-6 godina 30 000 sindikata bi uspešnije zaštitili prava radnika. Ovako mi to više liči na zbrinjavanje isto toliko predsednika sindikata (na grbači radnika).

GDE - JE - MOJ - MOPED

pre 10 godina

Cim se digla ovolika halabuka znaci da je ministar Radulovic pogodio u sed cilja. Slazem se da treba da se otpusti visak radnika. Ali ne treba to raditi preko kolena i na brzinu, neka se lepo proveri ko se zaposlio u prethodnih godina vladavine DS-a, da nemaju odgovarajucu skolsku spremu i lepo ispratiti te ljude. Samo zato sto su to oni uradili kad su dosli na vlast i doveli svoje ljude. Tu ima svega i svacega, pa nisu imali ljudi stolice gde da sednu, samo da bi glasali za DS trolove.

DeDa

pre 10 godina

Slusajuci emisiju i citajuci komentare mogu zakljuciti da nam ekonomska propast negine.Mozda je tako i najbolje jer kaki smo ni za bolje nismo.Pa kad nema vise platice od nerada svi ce lepo biti jednaki pa ko se kolko oznoji na njivi toliko ce i imati.Kupujte motike, vile i grabulje dok jos ima koji dinar da se ugrabi iz tog supljeg budzeta

vesna

pre 10 godina

Sad sam se setila. Pa došlo je vreme da naši čuveni tajkuni otpuštaju radnike, pa pošto im je Srbija učinila I poklonila firme da bi oni mogli da izigravaju uspešne privrednike, sad treba da im omogući da još lakše otpuštaju I da ih malo košta. Mada koliko znam ni do sada im nije bio problem da otpuste ljude, a pojedini nisu isplatili ni jednu otpremninu.

natasa

pre 10 godina

Nisam gledala emisiju i ne znam da li je rascicena stvar da se u stvrai ova prica o smanjenju doprinosa lazira na taj nacin sto to u stvari znaci smanjenje neto plata za vecinu zaposlenih. Samo ce se rqasteretiti gazde a posteni narod ce da placa opet!

bojan

pre 10 godina

1. Mera staviti nepropusne carine
2.Uvesti fiskalne kase í obaveznu prijavu radnika na buvljacima i slicnim mestima
3.Uvesti fiskalne kase advnkatima i ordinacijama
4.Smanjiti sudske takse i opštinske namete
5. Smanjiti davanja na plate do 50h dinara
6.Otpustiti 100h ljudi iz administracija
7.Preuzećima u rekonstruiranju naći domaće privatne firme koje će naći posao istima 3 za manje a 5 i vise za veće i tih 750 mil eura uloziti u proizvodnju a ne u plate
8. Otpustiti sve koji ímaju poljoimanje iz tih firmi i vratiti ih na selo i pomoči sve što treba da startuju da rade
9.Oziveti selo i svakoga motivisati da ostane i radi zemlju i hrani ovu državu
10. Potsicati seoski turizam gde god je to moguće jer pare leti odlete u Grcku i dalje
11. Sve zaboravite što ste gore próčitali jer to ništa nije ostvarivo jer niko to u zemlji neće i ne može da uradi
stoga guramo ovako pa šta bude bude

Milenko Požega

pre 10 godina

Podržavate mere Vlade!?
Podržavate da nam povećaju PDV za 150%... (Hoteli)
Samo slep covek ne vidi da od vasih najava za smanjivanjem poreza i doprinosa na plate nema nista!!
Nadam se da je ovo poslednji put da nam bloger vodi bilo kakvu politiku!

;)

pre 10 godina

@nije sija nego vrat @Nikola, apsolutno je sve jedno da li je DS zbrinjavao na budžet svoje članove, SNS, SPS ili URS svoje ili su radnici javnih preduzeća, državne uprave i lokalne samouprave zbrinuli svoju decu, unuke, rodbinu...činjenica je da u svim javnim preduzećima ima bar 50% viška i trebalo bi napokon da se ponašamo odgovorno i u svakoj budžetskoj ustanovi ostavimo optimalan broj upošljenih.

simple as that

pre 10 godina

Ja sam privatnik.
Boli me uvo dal ce neko da mi smanji platu il da me otpusti.
Jes da radim 14 sati dnevno, al bar mirno spavam i obraz mi je cist.
Nisam u stranci i znam samo jedno - kolko radim, tolko cu da imam.

revival

pre 10 godina

@Igor, 28. oktobar 2013 09:13
"Student bezi odmah sto da te Ssrbija skoluje a drugi posle koriisti tvoje znanje.Budii posten pa zapali odmah a ne tako licemerno cim zavrsim odohhh.Zboog takvih smo i propali."

Jedino sto je gore od toga da skolujemo ljude i oni odu van zemlje je da ne skolujemo ljude, pa da ostanu ovde

Ma da

pre 10 godina

Država je najgori vlasnik, najgori investitor i najgori poslodavac. Svaka usluga koju obezbeđuje državna firma je duplo skuplja nego što bi bila da je pružaju privatne firme izložene konkurenciji. Jel zna neko zašto je Pošta u državnom vlasništvu? A siguran sam da bi privatne kompanije za distribuciju struje izložene konkurenciji imale jeftiniju struju za potrošače.

Srbin100%

pre 10 godina

Nesporna je cinjenica da u javnom sektoru postoji veliki visak zaposlenih koji optreecuju budzet i smanjuju sposobnost vlade da putem investicija stvori povoljan poslovni ambijent za privrednike

Zlatko

pre 10 godina

Rekonstrukcijom preduzeća će jedan broj radnika ostati bez posla, to je tačno, ali je i istina da se preduzeća moraju očistiti od svega - dugova pre svega i onda pokušati pronaći investitora i partnera. Tek tako će preduzeća stati na zdrave noge. Radulović jasno vidi šta u tim preduzećima treba uraditi i to će sprovesti.

istina u lice

pre 10 godina

More treba sve, kompletnu zemlju otpustiti i zapošljavati ispočetka!

Shvatite svi već jednom: Posao je suviše važna stvar za jedno društvo da bi se koristio kao socijalna kategorija. Manje košta da se ljudima daju pare da prežive nego da se pravi velika materijalna šteta poslovanjem sa gubicima.

Šta bi ljudi hteli, da ih neko drži i plaća protiv sopstvenog interesa? Lako je pridikovati na šta NEKO DRUGI treba da troši svoje pare koje je dobio ovako ili onako, ali svakako kidajući sopstvene živce. Pa bre kad unajmiš majstore da ti nešto urade, da kreče, poprave vodovod ili automobil, jel im od svoje dobre duše daš više za manje? Ne, nego tražiš ko će da uradi najviše, a da te košta najmanje.

Pa šta ako niko neće da zaposli radnike preko 50 (a naravno da hoće, jer u našoj zemlji nema dovoljno mlađih)? Do sad mladi nisu mogli da se zaposle nego su ih stari izdržavali, a sada će se situacija obrnuti. Ko nema koga da ga izdržava ... a zašto nema? Gde vam je bila mladost?

Nema sigurnosti i nikada je nije bilo. Ako vam se nekad činilo da je imate, to je bila varka, neko je od vas skrivao istinu ili je možda ni sam nije znao.

Beloved

pre 10 godina

@ prokleta avlija
Upravo tako, ono što je Krstić propustio jer se koncentrisao isključivo za državni sektor ovaj će da dokosuri. Niko, ali zaista niko ne spominje kakav će ovo atak biti na plate SVIH zaposlenih u Srbiji. Kao što neko reče u komentarima ovih dana Radulović je najveće kukavičije jaje koje je podmetnuto ovoj vladi od strane tajkuna. Tada mi je ta konstatacija bila prejaka ali svakim danom se ova teorija potvrđuje. Izuzetno opasan čovek.

beogradjanka

pre 10 godina

zasto uopste postoje javna preduzeca? zakonom o privrednim drustvima jasno je definisano vlasnistvo a onda se pravi poseban zakon o javnim preduzecima kako bi se omogucilo nesmetano koriscenje drzavne citaj nase imovine od strane partija na vlasti. i posle kazu da je sistem radnickog samoupravljanja bio neefikasan. pa u tom sistemu je GDP bio toliki da za ove danasnje vlasnike predstavlja nedistizan san. produktivnost, ekonomicnost, rentabilnost sve je bilo bolje, zaduzenost manja i to smo sami unistili. pogresnim izborima. sada treba da platimo cenu svoje sopstvene gluposti. narod tj. biraci se i dalje ponasa kao raja i pokusava da vara vlast neplacanjem poreza, a vlast ima sva obelezja tudje drzave koja ubira harac, sto da ne kazem, i danak u krvi, nista nismo naucili iz istorije i ponovo cemo sve greske ponoviti sve dok ne nestanemo. kao hazari.

Masa

pre 10 godina

@ Vesna
Nije problem u tome da komsiji crkne krava,vec u tome sto nas preveliki visak u javnom sektoru previse sputava i urusava.I nije problem da se neko ko zasluzuje zaposli u javnom sektoru ako za to ima potrebe,al je veliki problem ako na ta slobodna mesta dodju neodgovarajuci,preko rodjackih ili stranackih veza.Ovi iz vlade svo vreme govore o borbi protiv korupcije,a bukvalno nista ne rade povodom toga.Bas su pre par meseci na mesto nastavnice u jednoj Beogradskoj gimnaziji postavili (preko jake veze)jednu devojku koja nikad nije ni volontirala nigde,koja je jedva zavrsila fakultet i koja nema nikakvih moralnih karakteristika kao osoba-al zato ima jaka ledja na osnovu kojih je dobila posao.Nas nekoliko koji smo zavrsili isti smer ko i ona samo al par godina ranije,sa boljim prosekom,u istoj toj gimnaziji smo radili kao zamena ili kao volonteri,al kad je dosao trenutak da se primi neko na to radno mesto za stalno,primili su nju a ne nekog od nas.Da je bilo ko od nas dobio taj posao,ne bi bio problem jer je svako od nas to zasluzio,niko ne bi bio ljubomoran i slicno..Al ona da ga dobije-ona koja je jedva zavrsila fax,sa slabim prosekom,koja nije htela nigde da volontira jer je znala da ce joj neko "srediti posao".E takvi se danas primaju u javne ustanove i preduzeca a ne neki posteni i pametni.I nece mi biti zao ako otpuste bilo koga od njih,jer takvi kradu nama radna mesta i sto je najgore zbog nekvalitetnog znanja ni svoj posao ne rade kako treba.

Bre!

pre 10 godina

revival, 28. oktobar 2013 11:24)

Ne beze studenti iz zemlje zato sto hoce nego zato sto ti i tebi slicni previse drpaju i muvaju pa ovde nemoze da se uspe (osim u tom vasem drpanju i varanju) nije te sramota...

Stanislava

pre 10 godina

Nadam se da ce zaista od 2015. da se pokrene sve ono sto je najavljeno, godinu dana cemo i nekako preziveti ali pod uslovom da nam zaista bude bolje. Ukoliko se nastavi ovaj lavirint koji se do sada desavao, sigurno ce nam biti samo jos gore. Dakle, podrzavam ministra da se mora jednom vec nekim stvarima stati na put.

Sara Petrovic

pre 10 godina

Ukinite Nacionalnu službu za zapošljavanje. Prave ogromne troškove (njihive filijale i kancelarije u svakoj opštini) ogroman broj zaposlenih...A svrha? Da li se neko pita čemu služi ta besmislena institucija? Da li oni imaju ikakve veze sa zapošljavanjem (osim zapošljavanjem sebe izmišljanjem raznoraznih poslova za sebe i davanjem sebi na značaju)! Ukinite to!

mcea

pre 10 godina

''Ministar je na pocetku emisije rekao ili bolje kazem priznao da je dug povecan za 4 milijarde eura i da je isti "bacen u bunar", zbog lose procene!!!…!! ''

Da, ali ti nisi razumela razloge tolikog povecanja duga!! Naime, dug je toliko povecan jer su stigle rate inostranih kredita na naplatu i trebalo je isplatiti plate javnom sektoru!!
Inostrani krediti koje je predhodna vlast uzimala po kamatama od 6.5%!!!
Plate u javnom sektoru koji je predhodna vlada povecala za 3x!!!

Cisto da znas...

justicia

pre 10 godina

Privredu treba rasteretiti tako sto ce se srediti javna preduzeca koja su partijske prcije i tu pootpustati gomilu ljudi za koje objektivno nema posla i koji su partijski kadrovi. Ove mere ne treba da se odnose na privatna preduzeca. Privatna preduzeca, mala i srednja najvise pune budzet i placaju poreze, tesko rade i nikakve drasticne mere ne treba da ih kace. Generalno treba omoguciti lakse zaposljavanje i lakse otpustanje, ne zbog cefa poslodavaca, vec zato sto u svakoj firmi postoje ljudi kojih se treba otarasiti, a i dalje rade jer je to tesko...

Igor

pre 10 godina

Student bezi odmah sto da te Ssrbija skoluje a drugi posle koriisti tvoje znanje.Budii posten pa zapali odmah a ne tako licemerno cim zavrsim odohhh.Zboog takvih smo i propali.

rade tripun

pre 10 godina

za 20% nameravanih da se otpusti iz javnih preduzeca garantujem zivotom da postoji bolje resenje..to bi pre svega bilo da se javna preduzeca, pre svega vodovodi toplane i jkp /iskljucivo bave onim poslovima za sta su registrovani i jos to suziti.Naplatu knjigov izvodj inv radova cvecare servisi sekund sirovine nus proizvodi odrzavanje deponija groblja pogrbni poslovi ,sve to i jos toga napraviti nove firme prebaciti u njih visak i prodati..to sto ce se kupci odmah javiti samo ih usloviti brojem zaposlenih a ne imenima i prezimenima u razumnom roku i nemogucnost prestanka iz bilo kojih razloga poslom koji ne obezbedjuje taj broj zaposlenih u nekom zamisljenom periodu uz korekcije koje iskljucivo dozvoljava lokalna vlast uz saglasnost agencije za privat..time lokalna vlast preuzima na sebe teret nezaposlenosti ako se previse muva sa tim novim firmama..postigao bi se i novi efekat gde bi po standardu bio br zaposlenih/recimo u vodovodu u odnosu na br potrosaca i u elektro mrezi iu komunalnim recimo br m2 odrzavane povrsine sa brojem potrosaca..itd sto iskustva u svetu vec imaju gotova resenja..razvoj tehnoloska unapredjenja prebaciti na zajednicke institute u koje ce se po principu prihoda prebacivat clanarina a projekte bi tada radili pravi instituti za neku oblast sa obaveznim kadrom..naravno i tu ogranicit br zaposlenih i strukturu ,,toliko dr nauka sa rejtingom ljudi inovatora projektanata laboranata itd..time bi se konacno poceli baviti svojim lokalnim poslom u korist gradj

Zivadinka

pre 10 godina

Bilo je krajnje vreme. Nazalost, koliko god ljudima bilo tesko da prihvate istiu, otpustanja su neminovna. Moramo da naucimo da posla za ceo zivot vise ne postoji. On zavisi od obima poslovanja. Verujem da bi svi da su vlasnici nekih firmi i da posluju sa gubitkom otpustali bez pogovora. Ali posto su suprotna strana, onda je to pogresno.
Sem toga dosta je bilo da jedan radi, a njih 10 odmara i kafenise.

Швабо

pre 10 godina

Претходна Влада Србије није ништа учинила позитивно према сређивању фискалног дефицита и економском суноврату Србије.
Дође време да се ова Влада уозбиљи, засуче рукаве и крене са послом. Верујем у успех и да ће се Србија подићи из овога екномскога суноврата.

Nikola

pre 10 godina

Slazem se da treba da se otpusti visak radnika. Treba lepo da se proveri ko se zaposlio u prethodni godina vladavine DS-a i lepo ispratiti te ljude. Samo zato sto su to oni uradili kad su dosli na vlast i doveli svoje ljude.

vlada

pre 10 godina

Ovde se govori o otpustanju generalno. Da li je drzavno ili privatno. Opet udarac na jadnike koji zavise od tog jednog posla u porodici.

GDE - JE - MOJ - MOPED

pre 10 godina

Cim se digla ovolika halabuka znaci da je ministar Radulovic pogodio u sed cilja. Slazem se da treba da se otpusti visak radnika. Ali ne treba to raditi preko kolena i na brzinu, neka se lepo proveri ko se zaposlio u prethodnih godina vladavine DS-a, da nemaju odgovarajucu skolsku spremu i lepo ispratiti te ljude. Samo zato sto su to oni uradili kad su dosli na vlast i doveli svoje ljude. Tu ima svega i svacega, pa nisu imali ljudi stolice gde da sednu, samo da bi glasali za DS trolove.

Tesko njemu muceniku sa nama kre**nima

pre 10 godina

Ovolika halabuka na ovog coveka samo govori da on radi bas ono sto treba u ovoj papazjaniji od vuko...ine punoj dzabalebarosa!
Primera radi, lele, lele, koji ce drek da ispliva na povrsinu kada LICNE KARTE preduzeca, pogotovo drzavnih i duznika - sto mu zapravo izdje na isto - otkriju koliko je maminih i tatinih sinova plus strini tetaka i svalerki zaposleno u poslednjih 13 godina. Toliko da je to vec i crnoj zemlji tesko!!!
Dakle, halabuka je verovatno i isplanirana da se isti "ukloni" pre nego sto uspe bilo sta od svojih planiranih reformi da sprovede, jer 'de ce lepotani sa drzavne sise, kad su na nivou nedonoscadi i nista sem sisanja i ne znaju da rade?

prokleta avlija

pre 10 godina

ono što novinari propustaju da ukazu je da Radulovic sprema smanjenje NETO plata u celoj Srbiji znači i javnom i privatnom sektoru...smanjenje nameta na rad poslodavcima i nadomeštanje manjka tog novca u budžetu će platiti SVI gradjani Srbije bez obzira kod koga rade,tako što će plaćati od 10-30% veći porez nego što plaćaju sada i to iz SVOG džepa,ne mislite valjda da će poslodavci finansirati povećanje poreza na plate svojih radnika...dve nedelje Radulović u svim medijima priča i spinuje kako će se zbog njegovih predloga povećati najniže plate u Srbiji,a zaboravlja da spomene da je takvih plata oko 200.000,dok će ostalih 1.600.000 zaposlenih zbog menjanja poreskih stopa koje predlaže imati manje plate od 10 pa čak do 25%...ovo su mere koje 100% idu na ruku poslodavcima,nastradaće radnici,uz priču da će sve to doprineti bržem zapošljavanju,a da će plate rasti kad za to dodje vremea da sada cela zemlja mora da plati sprovodjenje ovih mera

Igor

pre 10 godina

Student bezi odmah sto da te Ssrbija skoluje a drugi posle koriisti tvoje znanje.Budii posten pa zapali odmah a ne tako licemerno cim zavrsim odohhh.Zboog takvih smo i propali.

.!.

pre 10 godina

Ministar koga razumem o cemu prica ali sigurno je da ce prevejani banditi koji iz senke maherisu u drzavi kopati i rukama i nogama da ga najure.

jesu oni bili trezni

pre 10 godina

1) "Sledeća godina će biti teška, ali već 2014. i 2015. godine Srbiju očekuje rast zapošljavanja, rekao je ministar privrede" - khm, sledeca godina je 2014...
2) 100.000 novih otpustenih je bar 2x manja cifra od realne
3) penzioni fondovi su vec godinama na 40% potrebnog nivoa (ostalo se dodaje iz budzeta)

Stanislava

pre 10 godina

Nadam se da ce zaista od 2015. da se pokrene sve ono sto je najavljeno, godinu dana cemo i nekako preziveti ali pod uslovom da nam zaista bude bolje. Ukoliko se nastavi ovaj lavirint koji se do sada desavao, sigurno ce nam biti samo jos gore. Dakle, podrzavam ministra da se mora jednom vec nekim stvarima stati na put.

mcea

pre 10 godina

''Ministar je na pocetku emisije rekao ili bolje kazem priznao da je dug povecan za 4 milijarde eura i da je isti "bacen u bunar", zbog lose procene!!!…!! ''

Da, ali ti nisi razumela razloge tolikog povecanja duga!! Naime, dug je toliko povecan jer su stigle rate inostranih kredita na naplatu i trebalo je isplatiti plate javnom sektoru!!
Inostrani krediti koje je predhodna vlast uzimala po kamatama od 6.5%!!!
Plate u javnom sektoru koji je predhodna vlada povecala za 3x!!!

Cisto da znas...

Agonija

pre 10 godina

Nemaš pojma ili nisi dobro informisan. Naravno da postoji javno preduzeće gde ljudi dobijaju otkaz zbog samovolje i hira nadležnih. Samo što svi spuštaju glavu i niko ne sme ništa da kaže!

Zlatko

pre 10 godina

Rekonstrukcijom preduzeća će jedan broj radnika ostati bez posla, to je tačno, ali je i istina da se preduzeća moraju očistiti od svega - dugova pre svega i onda pokušati pronaći investitora i partnera. Tek tako će preduzeća stati na zdrave noge. Radulović jasno vidi šta u tim preduzećima treba uraditi i to će sprovesti.

Aleksandar

pre 10 godina

Smejao sam se kada sam slusao ovoga na slici. Prica o nekom cekanju investitora. Ja ne mogu da verujem kakvi likovi vode politiku u ovoj drzavi.
Kao prvo, novac je izmisljeni papiric, sa napisanom cifrom na istome, da bi se vrsile transakcije izmedju dobara i usluga. Koliko je zemlja mocna, toliko je mocna i njena valuta. Moc jedne drzave se vrednuje koliko i kakvih fabrika u vlasnistvu Srbije postoji. Bilo to privatno ili drzavno. Kada bi Srbija imala ono sto je nekada imala pri Jugoslaviji, naravno uz unapredjenje kroz godine, do sada, mi bi smo kuljali od love. Ali, avaj, dragi genijalci kao sto su ovaj, tj. svi politicari su sve unistili.
Kada se srpski proizvod plasira na insotrano trziste, koji parira drugim stranim proizvodima, u smislu kvaliteta i boljoj razlicitosti, priliv inostranog novca puni kasu firme, koji puni budzet Srbije. Time moze i vise ljudi da se zaposli, kao i da se vodi kvalitetan zivot.
Mi ne treba da cekamo nekog "investitora", mi moramo sami sve da uradimo da bi poboljsali standard. Sve uz pomoc uma i rada.
Iste metode se koriste kodinama, od strane "politicara" i "ekonomista" i ja ne vidim da nam je ista bolje. Srbija je prepuna kafica, butika, picerija, kockarnica, pekara. Nista drugo ne vidim pored toga. Niti i jedan luna park, niti i jedan nas automobil, belu tehniku ili IT tehniku/tehnologiju, prehrambeni prozivod i mnogo stosta, koji osvaja nas, a posebno inostrano trziste. Vazno je da imamo serije i filmove i "veliki brat" fazone.

istina u lice

pre 10 godina

More treba sve, kompletnu zemlju otpustiti i zapošljavati ispočetka!

Shvatite svi već jednom: Posao je suviše važna stvar za jedno društvo da bi se koristio kao socijalna kategorija. Manje košta da se ljudima daju pare da prežive nego da se pravi velika materijalna šteta poslovanjem sa gubicima.

Šta bi ljudi hteli, da ih neko drži i plaća protiv sopstvenog interesa? Lako je pridikovati na šta NEKO DRUGI treba da troši svoje pare koje je dobio ovako ili onako, ali svakako kidajući sopstvene živce. Pa bre kad unajmiš majstore da ti nešto urade, da kreče, poprave vodovod ili automobil, jel im od svoje dobre duše daš više za manje? Ne, nego tražiš ko će da uradi najviše, a da te košta najmanje.

Pa šta ako niko neće da zaposli radnike preko 50 (a naravno da hoće, jer u našoj zemlji nema dovoljno mlađih)? Do sad mladi nisu mogli da se zaposle nego su ih stari izdržavali, a sada će se situacija obrnuti. Ko nema koga da ga izdržava ... a zašto nema? Gde vam je bila mladost?

Nema sigurnosti i nikada je nije bilo. Ako vam se nekad činilo da je imate, to je bila varka, neko je od vas skrivao istinu ili je možda ni sam nije znao.

SMEDEREVAC

pre 10 godina

Otkaz svom VIŠKU U ADMINISTRACIJI,PROSVETI,ZDRAVSTVU,JAVNIM PREDUZEĆIMA OPŠTINAMA,SUDA MUP-a...!
Podrška ministru Raduloviću,ali pod uslovom da se "BALAST" SKROZ(stvarno) SKINE S "GRBAČE", ONO MALO PROIZVODNIH RADNIKA(250.000),MALO SITNIH PRIVATNIKA I NA PRESTE IZBROJANIH PROFITABILNIH KRUPNIJIH preduzeća i privatnih firmi.
šTO SE SINDIKATA TIČE,UMESTO DA SU I SAMI NA ČELU RACIONALIZACIJE, DA SU NA VREME UKAZIVALI I BILI PROTIV PARTIJSKOG ZAPOŠLJAVANJA, umesto da su insistirali na proveri znanja i diploma svih "sumljivih" kadrova,PREĆUTNO SU ODOBRAVALI SVA DEŠAVANJA,KOJA SU DOVELA DO PROPADANJA EKONOMIJE!
Ova sindikalna reakcija je "MASTER IZ DEMAGOŠKO-POPULISTIČKIH NAUKA" i direktno govori o moralu,etici,radu ,idejama i vezi s političkim vrhom i ljudima odgovornim za privatizaciju,reforme,ekonomiju društva u Srbiji.
Neka sami građani,a mislim da već jesu,procene sindikat i njegov "rad".

Milenko Požega

pre 10 godina

Podržavate mere Vlade!?
Podržavate da nam povećaju PDV za 150%... (Hoteli)
Samo slep covek ne vidi da od vasih najava za smanjivanjem poreza i doprinosa na plate nema nista!!
Nadam se da je ovo poslednji put da nam bloger vodi bilo kakvu politiku!

Перица

pre 10 godina

Ма дајте... Ако нема зараде, нема ни плата. Нису само плате у питању него и огромни трошкови пословања.

А ако некоме смета - па што се сами нисте потрудили да направите нешто и продате? Што само чекате некога? А за то време се дрпа на велико и мало.

P.S. У колико одбора седи Орбовић? Педесет? Да ли користи лимузину да пређе и 100 метара? Што има возача? Што му возач носи акт-ташну, да не би добио брух? И он брани права радника... свака част!

nezaposleni budzetasi

pre 10 godina

Drzava daje 550 miliona evra godisnje za 100 000 radnika u firmama koje ne rade odnosno 5500 evra po radniku odnosno 450 evra mesecno a oni sede kuci.

NBG

pre 10 godina

Evo ja se kandidujem za sledećeg ministra finansija, prva stavka reset države ukidanje dinara, stvaranje nove valute i otkaz svim zaposlenima u javnoj upravi i idemo iz početka od nule. Otkazni rok je šest meseci, dok se ne implementira elektronska javna uprava, umesto čoveka na šalteru je monitor i kod njega nema korupcije mita itd. A ko želi preko reda moći će sa uplatnicom u korist budžeta RS brže da prođe. Eeee...

Bgd

pre 10 godina

Pa ovo ni nadrealisti ne bi smislili!!! Dakle, došli smo do epohalnog otkrića da je glavni problem srpske ekonomije to što se ne može dati otkaz! Bravo ministre! Kao da si ekonomiju učio iz Alan Forda. Nemoj slučajno da se baviš javnim sektorom i ovim zadriglim sindikalcima, tamo je sve u redu, nego udri po privatnom, oporezuj još više, isteraj ljude na ulicu iz stanova i kuća, pravi od dece nove kriminalce a poslodavcima daj još više!

Nezaposljen

pre 10 godina

U Leskovcu vec pocelo otpustanje. Dok clanovi SNS-a po javnim preduzecima i Upravama spavaju ili citaju novine ceo radni dan, u Leskovackoj direkciji je otpusteno pet mladih uposljenika, naravno jer nisu njihovi clanovi.

nije sija nego vrat

pre 10 godina

Slazem se da treba da se otpusti visak radnika. Treba lepo da se proveri ko se zaposlio u prethodni godina vladavine DS-a i lepo ispratiti te ljude. Samo zato sto su to oni uradili kad su dosli na vlast i doveli svoje ljude.
(Nikola, 27. oktobar 2013 23:10)

Trebas da dodjes na jedan dan u EDB i vidis koliko je ljudi dovedeno samo u prosla 3 meseca. Sede i cekaju da im neko kaze sta ce raditi, gde ce ih rasporediti!
Zaposlili se preko veze, ali ne DSove!

Beloved

pre 10 godina

@ prokleta avlija
Upravo tako, ono što je Krstić propustio jer se koncentrisao isključivo za državni sektor ovaj će da dokosuri. Niko, ali zaista niko ne spominje kakav će ovo atak biti na plate SVIH zaposlenih u Srbiji. Kao što neko reče u komentarima ovih dana Radulović je najveće kukavičije jaje koje je podmetnuto ovoj vladi od strane tajkuna. Tada mi je ta konstatacija bila prejaka ali svakim danom se ova teorija potvrđuje. Izuzetno opasan čovek.

vesna

pre 10 godina

Kako smo mi u stvari jadni. Sad su bacilli kosku po sistemu da komsiji umre krava. Ako ja nemam posao I nema sanse da ga dobijem, pa neka I komsija ostane bez posla a ovi I oni pre njih ce da koriste sto se mi svadjamo I da zaposljavaju svoje u preduzecima, upravnim odborima, nadzornim odborima........ Zasto nisu ukinuli otpremnine pre nego sto ste se vi dragi predstavnici vlasti nafatirali, neka krenu od direktora do direktora, od predstavnika upravnog odbora, od direktora agencija koje navodno same zaradjuju pa dele astronomske plate da popisu koliko su otpremnina uzeli pre nego sto su se trenutno ucaurili u nekom preduzecu, zasto i dalje postoje agencije u kojima je prosecna plata po 200.000,- din a direktori istih imaju po 800.0000,- din. Zasto po samoposlugama I u svim drugim privatnim firmama radnici koji im nose posao, a ne direktori, imaju bednu platu izmedju 15-30.ooo,- din a gazde se vozikaju, kupuju vile po stranim zemljama, avione, jahte, a za radnike nema. Naravno da nema kad je ovo postalo robovlasnicko drustvo pa sad treba te iste radnike da nateramo da puze, a ovima da damo mogucnost da ubuduce ni nemamo platu nego da radimo I samo radimo I da budemo sretni sto uopste radimo. SRAM DA VAS BUDE I VAS SAD I ONE PRE VAS I ONE PRE VAS.

vesna

pre 10 godina

Sad sam se setila. Pa došlo je vreme da naši čuveni tajkuni otpuštaju radnike, pa pošto im je Srbija učinila I poklonila firme da bi oni mogli da izigravaju uspešne privrednike, sad treba da im omogući da još lakše otpuštaju I da ih malo košta. Mada koliko znam ni do sada im nije bio problem da otpuste ljude, a pojedini nisu isplatili ni jednu otpremninu.

krunislav

pre 10 godina

zanimljivo da nijedan od ucesnika u emisiji nije spomenuo problem o izbegavanju placanja penzionog i socijalnog osiguranja radnicima koji rade u privatnim firmama.i zbog toga je pio fond jednim delom uskracen u svom budzetu.

osica

pre 10 godina

Zaboravih da kažem ovima što pričaju o otpuštanju u privatnom sektoru. Privatnici su i do sada otpuštali kad im se ćefnulo i to bez isplaćivanja otpremnina, daju ti da potpišeš izjavu da se odričeš otpremnine i to je to. O blanko otkazima neću da pričam, svi znamo da 90% njih to radi, tako da privatnom sektoru ni iz džepa ni u džep. Koliko je ove koji žive na državnim jaslama i od mog rada bilo briga za mene, toliko mene briga za njih !

Морава и брда

pre 10 godina

Мора се БРЖЕ радити и не лицитирати више са роковима!

Већ ове године МОЖЕТЕ да решите главне проблеме и вишкове запослених у гро државних УСТАНОВА И ПРЕДУЗЕЋА.

Али није поента да се због НЕСПОСОБНОГ руководства (или објективних разлога) УНИШТИ Државно/Друштвено предузеће, већ је поента да се одлучно реорганизује, да се модернизује, да почне да ради без губитка, да се уведе ДОМАЋИНСКО ПОСЛОВАЊЕ и искорени непотизам.

Западне земља преко ДРЖАВНИХ органа утичу на РАСТ и РАЗВОЈ привреде, дају и дотације, повластице, али све је то ПРЕГЛЕДНО и мерљиво и ко се не придржава правила, казни се, а ко је бахат смени се!

Мала смо ми земља да би сву привреду о организацију привреде препустили ПРИВАТНИЦИМА!
Држава мора да има активну улогу и кроз мере, постављање управних одбора, директора, давањем повластица, да неке пројекте финансира, да финансира тамо где је стање лоше , пред колапсом, али и да КОНТРОЛИШЕ све и да контролише трошење средстава и рад.

ДРЖАВА је подбацила што се тиче социјалне политике, стање је КАТАСТРОФАЛНО.
Кад неко изгуби посао , не ретко оболи од муке, или се самоубије, пропадају породице, дакле ДРЖАВА мора да преузме систем из Немачке, Француске, и сл и да заштити раднике и да финансира социјалне додатке, да одржи кондицију код незапосленог да би касније нашао посао

СОЦИЈАЛНА држава као Немачка, француска,Канада Шведска, Данска, Аустралија...да се социјални додаци плаћају , да може да се преживи,до следећег запослења, то је најпродуктивније

DeDa

pre 10 godina

Slusajuci emisiju i citajuci komentare mogu zakljuciti da nam ekonomska propast negine.Mozda je tako i najbolje jer kaki smo ni za bolje nismo.Pa kad nema vise platice od nerada svi ce lepo biti jednaki pa ko se kolko oznoji na njivi toliko ce i imati.Kupujte motike, vile i grabulje dok jos ima koji dinar da se ugrabi iz tog supljeg budzeta

novosadjanka

pre 10 godina

Odem neki dan u Dom zdravlja...velika cekaonica u prizemlju...za nekim pultom sedi babetina (bas tako babetina,jer ja imam 54 godine, a kao da mi je tetka) VIDNO NADRNDANA....ruke prekrstila...CITA novine...Da ste samo videli taj pogled...ni dobro jutro,a kamo li izvolite sta Vam treba...drsko mi je objasnila gde treba da idem (mada bih iskreno i sama nasla,ali rekoh lakse da pitam...djavola lakse,samo sam se iznervirala).Verujte mi..stajala sam i razmisljala da li da je pitam: "Gospodjo,kravo bezobrazna...koji moj ti tu sedis i primas platu ?" Ali imala sam zakazano,pa kao nemam vremena,jer ako krenem da joj se majke......!!!!! Seča,nego sta nego seča....ali svugde...od skola,zdravstva,opstina, odvratnih agenicja koje aposlutni nicemo ne sluze,MUP-a, MiP-a,Kurte i Murte....samo,to ce biti nemoguca misija.

bojan

pre 10 godina

1. Mera staviti nepropusne carine
2.Uvesti fiskalne kase í obaveznu prijavu radnika na buvljacima i slicnim mestima
3.Uvesti fiskalne kase advnkatima i ordinacijama
4.Smanjiti sudske takse i opštinske namete
5. Smanjiti davanja na plate do 50h dinara
6.Otpustiti 100h ljudi iz administracija
7.Preuzećima u rekonstruiranju naći domaće privatne firme koje će naći posao istima 3 za manje a 5 i vise za veće i tih 750 mil eura uloziti u proizvodnju a ne u plate
8. Otpustiti sve koji ímaju poljoimanje iz tih firmi i vratiti ih na selo i pomoči sve što treba da startuju da rade
9.Oziveti selo i svakoga motivisati da ostane i radi zemlju i hrani ovu državu
10. Potsicati seoski turizam gde god je to moguće jer pare leti odlete u Grcku i dalje
11. Sve zaboravite što ste gore próčitali jer to ništa nije ostvarivo jer niko to u zemlji neće i ne može da uradi
stoga guramo ovako pa šta bude bude

Srbin100%

pre 10 godina

Nesporna je cinjenica da u javnom sektoru postoji veliki visak zaposlenih koji optreecuju budzet i smanjuju sposobnost vlade da putem investicija stvori povoljan poslovni ambijent za privrednike

Uplasena, veoma

pre 10 godina

Ministar je na pocetku emisije rekao ili bolje kazem priznao da je dug povecan za 4 milijarde eura i da je isti "bacen u bunar", zbog lose procene!!!!!!!!!!!!!!

Ovo mi je bila jedna od tezih emisija za slusanje... ja sam zaista uplasena!!!

osica

pre 10 godina

Jedna od retkih emisija da koja mi je držala pažnju od početka do kraja. Ali i uterala strah u kosti. Ne zato što ću, ne daj Bože, dobiti otkaz - kod privatnika sam decenijama pa sam konstantnoizložena tome, nego kada sam čula cifre. Zavrtelo mi se u glavi. Ovaj " sindikalac " sa četiri primanja je bio miljenik svih prethodnih vlasti, NIŠTA za prava radnika u privatnom sektoru nije uradio, sva njegova priča sinoć je priča za maloumne. Koga on to štiti ? Sinoć smo slušali dva stručnjaka i jednog šarlatana koji je odlično znao da u javnom sektoru delile otpremnine od nekoliko hiljada evra jednim te istim ljudima po nekoliko puta. Ko sinoć nije shvatio u kakvom smo beznađu, koliko je zaista teška situacija, koliko smo opljačkani, bolje da ćuti nego da prosipa prazne priče.

rade tripun

pre 10 godina

za 20% nameravanih da se otpusti iz javnih preduzeca garantujem zivotom da postoji bolje resenje..to bi pre svega bilo da se javna preduzeca, pre svega vodovodi toplane i jkp /iskljucivo bave onim poslovima za sta su registrovani i jos to suziti.Naplatu knjigov izvodj inv radova cvecare servisi sekund sirovine nus proizvodi odrzavanje deponija groblja pogrbni poslovi ,sve to i jos toga napraviti nove firme prebaciti u njih visak i prodati..to sto ce se kupci odmah javiti samo ih usloviti brojem zaposlenih a ne imenima i prezimenima u razumnom roku i nemogucnost prestanka iz bilo kojih razloga poslom koji ne obezbedjuje taj broj zaposlenih u nekom zamisljenom periodu uz korekcije koje iskljucivo dozvoljava lokalna vlast uz saglasnost agencije za privat..time lokalna vlast preuzima na sebe teret nezaposlenosti ako se previse muva sa tim novim firmama..postigao bi se i novi efekat gde bi po standardu bio br zaposlenih/recimo u vodovodu u odnosu na br potrosaca i u elektro mrezi iu komunalnim recimo br m2 odrzavane povrsine sa brojem potrosaca..itd sto iskustva u svetu vec imaju gotova resenja..razvoj tehnoloska unapredjenja prebaciti na zajednicke institute u koje ce se po principu prihoda prebacivat clanarina a projekte bi tada radili pravi instituti za neku oblast sa obaveznim kadrom..naravno i tu ogranicit br zaposlenih i strukturu ,,toliko dr nauka sa rejtingom ljudi inovatora projektanata laboranata itd..time bi se konacno poceli baviti svojim lokalnim poslom u korist gradj

justicia

pre 10 godina

Privredu treba rasteretiti tako sto ce se srediti javna preduzeca koja su partijske prcije i tu pootpustati gomilu ljudi za koje objektivno nema posla i koji su partijski kadrovi. Ove mere ne treba da se odnose na privatna preduzeca. Privatna preduzeca, mala i srednja najvise pune budzet i placaju poreze, tesko rade i nikakve drasticne mere ne treba da ih kace. Generalno treba omoguciti lakse zaposljavanje i lakse otpustanje, ne zbog cefa poslodavaca, vec zato sto u svakoj firmi postoje ljudi kojih se treba otarasiti, a i dalje rade jer je to tesko...

Boss

pre 10 godina

Država je na budžetu imala 700 hiljada, a sad sa novozaposlenim neoradikalima 800 hiljada ljudi koji jedu budžet.

Utaja poreza je krivično delo, a političko zapošljavanje nepotizmom i korupcijom je zločin-ubistvo države.

Šta bi privatnik uradio da mu natovare 800000 trutova:
1.Poslao bi ih kao Obama 50% kući
2.Otpustio nestručne i neškolovane papke sa knjižicom za 24 sata
3.Povećao diciplinu i odgovornost (otkazi za alkohol, krađu, nepoštovanje radnog vremena, nedisciplina na poslu, ako ne ostvaruje rezultate)
4.Napravio konkurenciju zaposlenima i moralo bi sve da radi koordinirano i racionalno, a svaki dinar mora biti opravdano potrošen

hibernator

pre 10 godina

kao kad bacis veknu hleba medju izgladnelu sirotinju, u stanju su da se poubijaju da bi dosli do nje. Tako i mi, bacili su kosku medju nas i razvijaju mrznju medju ljudima zaposljenim u privatnom i javnom sektoru. Pocnite od sebe gospodo pa ce mo svi lakse prihvatiti ono sto nam sledi. Mogu da pricaju sta god hoce ali svako ko se okrene oko sebe moze videti da hrlimo u stranke kako bi dobili posao, kada je otpustanje u pitanju clanovi partija ce biti u velikoj meri zasticeni i to je priroda nasih stranaka. Odgovornost na prvom mestu, pocev od preduzeca u kom neradnik treba da trpi posledice svog nerada, pa do rukovodstva preduzeca i drzavnih funkcionera koji treba da odgovaraju za eventualne lose (da ne kazem kriminalne) poteze. Prilicno tezak zadatak za bolesno drustvo poput naseg.

Pametnjaković

pre 10 godina

Plašim se da je ovo jako slabo i da će dovesti do ubrzanog propadanja Srbije. Da objasnim. Sa postepenim smanjenjem javnog sektora se trebalo početi još pre 10 godina, a ne sada. Ove mere tada bi bile sasvim dovoljne. Šta se promenilo od tada. Pa ono najbitne što se promenilo je to da su sve okolne zemlje mnogo ispred nas u svakom pogledu. Tako da, ukoliko se radikalno ne preseče javni sektora za najmanje dve trećine i ne smanje porezi drastično, neće biti ni investicija ni novih radnih mesta, privatni sektor će u roku od narednih 5 godina, pa verovatno i manje, da se smanji drastično, što će dovesti do potpunog kolapsa sistema, jer sumnjam da će u tom trenutku bilo koja zemlja da nam daje kredite, tkao da neće biti para ni za parazite iz javnog sektora. A to je ujedno i kraj Srbije. Jednostavno u brod koji je potonuo se ne ulaže zbog velikog rizika. Već sada je kasno, ali tada će biti baš konačan kraj. Jako je bitno da se ne zaboravi da su političke partije odgovorne za propast Srbije, sve političke partije i svi političari.

Ma da

pre 10 godina

Država je najgori vlasnik, najgori investitor i najgori poslodavac. Svaka usluga koju obezbeđuje državna firma je duplo skuplja nego što bi bila da je pružaju privatne firme izložene konkurenciji. Jel zna neko zašto je Pošta u državnom vlasništvu? A siguran sam da bi privatne kompanije za distribuciju struje izložene konkurenciji imale jeftiniju struju za potrošače.

revival

pre 10 godina

@Igor, 28. oktobar 2013 09:13
"Student bezi odmah sto da te Ssrbija skoluje a drugi posle koriisti tvoje znanje.Budii posten pa zapali odmah a ne tako licemerno cim zavrsim odohhh.Zboog takvih smo i propali."

Jedino sto je gore od toga da skolujemo ljude i oni odu van zemlje je da ne skolujemo ljude, pa da ostanu ovde

ivan

pre 10 godina

Ok to je uredu da se uklone ne produktivna radna mesta, ali to nije dovoljno, kad se bude radila sistematizacija opet ce veze i vezice da rade da bi neko ostao, hocu da kazem da treba da se to kvalitetno sprovede u delo, a kako kad mnogo ima koji su se putem politike zaposlili...a to je najizrazenije po javnim preduzecima i opstinskim upravama

poluparaziti...

pre 10 godina

Sudeći po dosadašnjem “doprinosu” sindikalaca zaštiti prava radnika skloniji sam poverovati ministru! Da su hteli i mogli zadnjih 5-6 godina 30 000 sindikata bi uspešnije zaštitili prava radnika. Ovako mi to više liči na zbrinjavanje isto toliko predsednika sindikata (na grbači radnika).

simple as that

pre 10 godina

Ja sam privatnik.
Boli me uvo dal ce neko da mi smanji platu il da me otpusti.
Jes da radim 14 sati dnevno, al bar mirno spavam i obraz mi je cist.
Nisam u stranci i znam samo jedno - kolko radim, tolko cu da imam.

freality

pre 10 godina

Samo da se javim, ja sam dobio otkaz, ali to ne treba previse da vas raduje jer su ostavili nesposobne pulene koji su zaposljeni preko Dinkiceve stranke pre par meseci. Ja sam nestranacka licnost i pobosan sam na to!

;)

pre 10 godina

@nije sija nego vrat @Nikola, apsolutno je sve jedno da li je DS zbrinjavao na budžet svoje članove, SNS, SPS ili URS svoje ili su radnici javnih preduzeća, državne uprave i lokalne samouprave zbrinuli svoju decu, unuke, rodbinu...činjenica je da u svim javnim preduzećima ima bar 50% viška i trebalo bi napokon da se ponašamo odgovorno i u svakoj budžetskoj ustanovi ostavimo optimalan broj upošljenih.

natasa

pre 10 godina

Nisam gledala emisiju i ne znam da li je rascicena stvar da se u stvrai ova prica o smanjenju doprinosa lazira na taj nacin sto to u stvari znaci smanjenje neto plata za vecinu zaposlenih. Samo ce se rqasteretiti gazde a posteni narod ce da placa opet!

Bojan

pre 10 godina

Jel niko nije primetio koliko je gosn Orobovic ogranicen - kao balkon!
Zali boze radnika kada je ovakav genijalac predsednik bilo kakve organizacije, da dodam poslednjih nekoliko decenija.

milan

pre 10 godina

Vec 2015-2016 nas ceka poboljsanje mmf kaze 2018 i stvarno bi to bilo ok da je prosecan zivotni vek 250 godina zivot mi je uzela ova zemlja, a ovi su samo stavili tacku

beogradjanka

pre 10 godina

zasto uopste postoje javna preduzeca? zakonom o privrednim drustvima jasno je definisano vlasnistvo a onda se pravi poseban zakon o javnim preduzecima kako bi se omogucilo nesmetano koriscenje drzavne citaj nase imovine od strane partija na vlasti. i posle kazu da je sistem radnickog samoupravljanja bio neefikasan. pa u tom sistemu je GDP bio toliki da za ove danasnje vlasnike predstavlja nedistizan san. produktivnost, ekonomicnost, rentabilnost sve je bilo bolje, zaduzenost manja i to smo sami unistili. pogresnim izborima. sada treba da platimo cenu svoje sopstvene gluposti. narod tj. biraci se i dalje ponasa kao raja i pokusava da vara vlast neplacanjem poreza, a vlast ima sva obelezja tudje drzave koja ubira harac, sto da ne kazem, i danak u krvi, nista nismo naucili iz istorije i ponovo cemo sve greske ponoviti sve dok ne nestanemo. kao hazari.

dragan

pre 10 godina

Sindikati nemaju ništa da kažu kad privatna preduzeća propadnu plaćajući poreze i namete i radnici odu na biro, ali ako neko pisne da treba otpustiti ljude koji su velikim delom do posla došli preko partije (bilo koje, isto je) i koji ne zarađuju plate a dobijaju ih upravo od ovih što se savijaju i propadaju - pobuna i bunt. Taj Orbović upravo i predstavlja taj parazitski sloj, predstavlja ljude koji većinom misle da su država i partija dužni da im brinu o porodicama.

Analogija svuda. To vam je isto kao što svi brinu o lošim đacima, "našoj deci", a stvarno dobru i vrednu decu niko ne zarezuje i ne štiti. I upravo zato što ja mislim da je ovo zemlja parazita, mogu da se kladim da iz državnih, javnih i drugih parazitskih preduzeća neće niko biti otpušten. Sa druge strane sam siguran da će privatna preduzeća nastaviti da propadaju i da će ogroman broj ljudi ostati bez posla, kao i da će najbolji nastaviti da napuštaju zemlju. Imamo bre ljudi agencije koje organizovano izvoze lekare, svi mlađi lekari i studenti medicine koje znam uče nemački, i to ne zarad opšteg obrazovanja... Lečiće nas penzioneri i najgori lekari.

duki

pre 10 godina

ajde za promenu, malo vi politicari, poslodavci, zandari, advokati, tajkuni, mafijasi I ostale "gazde" stegnite kais. Narod vise nema sta da steze, jer vi stezete ovakvim glupostima vec decenijama I ne odustajete od sisanja krvi narodu. Sram da vas bude

Milos

pre 10 godina

Dok oni ovo pricaju u javnim preduzecima u Novom Sadu se konstantno zaposljavaju ljudi.
U poslednjem talasu zaposljavanja, broj novozaposlenih je identican broju radnika koji su prihvatili da uzmu otpremninu!
E sada, ja bih jako voleo da mi ministar objasni kako to ne pravi manjak u kasi jer je broj zaposlenih ostao isti, znaci i suma za plate, a grad placa i otpremnine.
Takodje, kao sto su i gosti sami rekli postoje ljudi koji uzimaju nekoliko otpremnina i ponovo se zaposljavaju i tako u krug, E PA SADA, ZASTO NIKO NE PREDLOZI ZAKON DA JE TO KRIVICNO DELO I DA SE OTPREMNINA MOZE UZETI SAMO JEDNOM?????
DA NIJE TO ISTI SLUCAJ KAO I SA PREDLOGOM ZA ZAKON O MOGUCNOSTI CLANSTVA U SAMO JEDNOM UPRAVNOM ODBORU KOJI NIJE STIGAO NI DO RAZMATRANJA A NE DO GLASANJA O ISTOM JER JE EKSPRESNO ODBIJEN?
DA NE PRIMA MINISTAR FINANSIJA 5 I SLOVIMA PET PLATA, A U ISTO VREME NE PRESTAJE DA PRICA KAKO VISE NECE MOCI DA BUDE LJUDI KOJI PRIMAJU NEKOLIKO PLATA?

Bre!

pre 10 godina

revival, 28. oktobar 2013 11:24)

Ne beze studenti iz zemlje zato sto hoce nego zato sto ti i tebi slicni previse drpaju i muvaju pa ovde nemoze da se uspe (osim u tom vasem drpanju i varanju) nije te sramota...

Masa

pre 10 godina

@ Vesna
Nije problem u tome da komsiji crkne krava,vec u tome sto nas preveliki visak u javnom sektoru previse sputava i urusava.I nije problem da se neko ko zasluzuje zaposli u javnom sektoru ako za to ima potrebe,al je veliki problem ako na ta slobodna mesta dodju neodgovarajuci,preko rodjackih ili stranackih veza.Ovi iz vlade svo vreme govore o borbi protiv korupcije,a bukvalno nista ne rade povodom toga.Bas su pre par meseci na mesto nastavnice u jednoj Beogradskoj gimnaziji postavili (preko jake veze)jednu devojku koja nikad nije ni volontirala nigde,koja je jedva zavrsila fakultet i koja nema nikakvih moralnih karakteristika kao osoba-al zato ima jaka ledja na osnovu kojih je dobila posao.Nas nekoliko koji smo zavrsili isti smer ko i ona samo al par godina ranije,sa boljim prosekom,u istoj toj gimnaziji smo radili kao zamena ili kao volonteri,al kad je dosao trenutak da se primi neko na to radno mesto za stalno,primili su nju a ne nekog od nas.Da je bilo ko od nas dobio taj posao,ne bi bio problem jer je svako od nas to zasluzio,niko ne bi bio ljubomoran i slicno..Al ona da ga dobije-ona koja je jedva zavrsila fax,sa slabim prosekom,koja nije htela nigde da volontira jer je znala da ce joj neko "srediti posao".E takvi se danas primaju u javne ustanove i preduzeca a ne neki posteni i pametni.I nece mi biti zao ako otpuste bilo koga od njih,jer takvi kradu nama radna mesta i sto je najgore zbog nekvalitetnog znanja ni svoj posao ne rade kako treba.

Sara Petrovic

pre 10 godina

Ukinite Nacionalnu službu za zapošljavanje. Prave ogromne troškove (njihive filijale i kancelarije u svakoj opštini) ogroman broj zaposlenih...A svrha? Da li se neko pita čemu služi ta besmislena institucija? Da li oni imaju ikakve veze sa zapošljavanjem (osim zapošljavanjem sebe izmišljanjem raznoraznih poslova za sebe i davanjem sebi na značaju)! Ukinite to!

Zivadinka

pre 10 godina

Bilo je krajnje vreme. Nazalost, koliko god ljudima bilo tesko da prihvate istiu, otpustanja su neminovna. Moramo da naucimo da posla za ceo zivot vise ne postoji. On zavisi od obima poslovanja. Verujem da bi svi da su vlasnici nekih firmi i da posluju sa gubitkom otpustali bez pogovora. Ali posto su suprotna strana, onda je to pogresno.
Sem toga dosta je bilo da jedan radi, a njih 10 odmara i kafenise.