babaroga
pre 10 godina
Uvek ću se grejati na struju, to je najlepši vid grejanja i vi tu ne možete ništa.
Četvrtak, 01.08.2013.
09:55
Od danas je u Srbiji struja za domaćinstva skuplja u proseku 10,9 posto, a kilovat za privredu 12,8 %, odnosno prosečno je struja za sve kupce skuplja 11,3 %.
Izvor: Dnevnik
pre 10 godina
Uvek ću se grejati na struju, to je najlepši vid grejanja i vi tu ne možete ništa.
pre 10 godina
nemojte oprastati dugove za struju pa se nece grejati na taj izvor energije.
pre 10 godina
Uporne i ponovljene lazi polako postaju istina sto ovi lobisti koji guraju poskupljenje struje dobro znaju.Po kojoj to matematici ste dosli do sest evro centi za kilovat voleobih da znam,jer je to takva laz da vredja zdrav razum.Dali vam je poznato da takav prosek cene kilovata moze biti ako samo uzimate za prosek potrosnju u zelenoj tarifi,koju mogu da koriste samo oni koji malte ne ni ne trose struju.A staje sa crvenom tarifom koja je medju ako ne i najskupljim cenama na svetu?,koju trosi najveci deo gradjanstva,staje sa podobnimma finansijerima stranaka na vlasti koji uopste nikada ni ne placaju struju,niti ce je placati?.Ovo poskupljenje je klasicno prebacivanje duga politickih partija na sve gradjane za novce koje su od distribucije nemilice trosile za predizbornu kampanju,dali samo kampanju,sta mislite javni tuzioce?,imateli smelosti da u to osinje gnezdo cacnete,ili uzivate u velikoj plati neradeci ono zasta ste placeni od naroda,dok vam se ne naredi?.Nezaboravite da zbog ovakvih stvari se i desio peti oktobar 2000te godine,kada je narodu postalo muka od lazi,prevara,lopovluka,a ovo je mnogo gore a pred samom je eksplozijom nezadovoljstva budite uvereni.
pre 10 godina
Moja zgrada nema odzake. Grejanje je na struju. Ne moze Smederevac, nema CG. Sa'cu se roknem.
pre 10 godina
@Samo da vrisnem
Svaka čast na uspehu ali bez zle namere imam 2 pitanja
1. Šta podrazumevate pod biznisom? Velika većina u srbiji time podrazumeva trange frange ala misko i ekipa. Znači kupuju za 1 ili za 0 a prodaju za 10 i više dinara. To nije biznis to je lopovluk i sramota. Ako ste privrednik bavite se proizvodnjom svaka čast!
2. Kakve veze ima vaš ekonomski opstanak sa poskupljenjem struje da bi direktori i preko-brojno zaposleni stranački kadrovi primali nezasluženo velike plate? Smatrate li da ste uspeli ako možete da platite račune koje vam ispostavljaju i srečni ste a i ignorišete činjenicu da vam neko otima lovu koju ste zaradili radom (teškim radom, barem je tako kod onih privrednika sa kojima imam kontakt). Ako je lako zarađeno onda kapiram.
Što se tiče samog poskupljenja, ja koji plačam info stan cele godine više od 9000 i struju oko 3500 i dalje mogu da zavidim ljudima koji se greju na struju jer je i DALJE jeftinije! Izračunajte sami.
pre 10 godina
Ja se grejem na struju,sa tkzv.konvertorima,stede struju,ekoliski su,zivim u montaznoj kuci,sa super izolacijom....najvevi racun nam je bio i februaru oko 12000,na 55m kvadratnih.Zbog male bebe,uvek mi je temperatura bila min.23stepena
Kako god okrenem,i sa poskupljenjem,meni je naj isplativije i naj cistije:))
pre 10 godina
Ali jedno ne treba zaboraviti... Ovo je Srbija. Danas važe jedna pravila a sutra druga. Prekjuče Kraljevina, juče komunizam, danas parodija od kapitalizma i demokratije...sutra??? Sutra će neko na vlasti da kaže NAJBOLJE JE DA SE GREJETE NA STRUJU...
pre 10 godina
(Pola na racun, pola za kes, 1. avgust 2013 18:52)
Neznam iz koje si ti priče ali sigurno da nismo iz iste, a nisi ni upoznao prave ljude, da ne kažem da si totalno promašio temu. Kad bi se osvrnuo oko sebe, onako skroz, video bi da u Srbiji ima malih, vrednih i pametnih ljudi koji gledaju u sebe u svoje kljuse i ne pucaju na tašne, mašne i kravate. Aj' zdravo, samo ti i dalje "poznaj" take ko što si ih upoznao
pre 10 godina
Srecnici su ti koji se greju na struju!!! Ja CG za trosoban stan placam za grejnu sezonu 120.000 din.
(Ne dozvoljavaju iskljucenje sa centralnog., 1. avgust 2013 11:23)
Mene prošla sezona izašla oko 250e za 70m2.Uglavnom inverterska klima,kotao vikendom(nakršim suvih grana sa napuštenih placeva oko kuće).Mnogo je bolje nego na toplani a i rekreiras se malo sa drvima!
pre 10 godina
Vojvodinac sve si rekao umesto mene.
pre 10 godina
@nbg
"Struja je plemenita energija. Ekološki zločin je koristiti je za grejanje
Nemate alternativu? Smederevac, naftarica.. kao naši roditelji nekada. Nisu vas rodili sa grejalicom."
Srbi su ipak sampioni u komprimovanju velikih kolicina glupusti na malom prostoru ! Gde ste culi da postoje vise i manje plemenite energije ? Da li to znaci da ne treba da grejem zenu i dete da bivi imali da napunite mobilni ili da igrate igrice na compu ?
A sto se tice naftarica, da li znate posto je loz ulje kod nas, a posto je u Nemackoj ?
pre 10 godina
Mene ovo ne dotiče i onako se grejem na dah. Jedem ljute papricice na minusu i problem rešen... :-(
pre 10 godina
@(Nikola
Jos da ofarbate kucu u neku tamnu boju i nece vam uopste trebati grejanje, vasa kuca ce da greje planetu !
pre 10 godina
@Samo da vrisnem
Otisli ste u privatan biznis ? Srpski biznismen ? Mali Misko ili mali Bata Kole ?
Mene bi bilo sramota da kazem takonesto na glas. Upoznao sam mnoge, znam o cemu govorim.
pre 10 godina
A na sta da se greju stanovi u zgradama u centru grada gde nema centralnog grejanja ni odzaka u zgradi? Takvih slucajeva nije malo! Jel treba da loze parkete i guraju cunak smederevca kroz prozore u 21. veku?!
pre 10 godina
Dobro ste me podsetili, ja skroz zaboravila ...
Kada ce biti ispunjeno predizborno obecanje u vezi dva sata jeftinije struje u toku dana (svakog dana, naravno)?
pre 10 godina
A našta da se grejem? Živim na petom spratu bez lifta, a parno grejanje nema! I to na Novom Beogradu u zgradi sve penzioneri zgrada iz 56-te molim pametne da mi objasne kako da prezimim!?
pre 10 godina
Nisu građani krivi što pola Beograda nema ni toplifikaciju ni gasifikaciju, pa su prinuđeni da se greju na struju! Pa neće valjda da lože drva u stanu!?
pre 10 godina
A kod nas u CG struja je skuplja 50% - 9, 9 centi po kilovatu!
pre 10 godina
A kako da nosim ugalj na 4 sprat? Pojacajte malo te radijatore, naplacujete cele godine grejanje a mi moramo da se dogrevamo na struju. To je vama normalno??? Jos mi sada savetujete da vucem ugalj uzbrdo. Pa da li ste vi normalni
pre 10 godina
sigurno jedna trecina komsija se preko zime greje na struju za dzaba.Dok ja s proleca spremam drva za grejanje oni se bahate i uz veliku pomoc ED vec godinama nelegalno trose el. energiju.ED kaze da se ne isplati pokretati lov na krdljivce struje zbog sudskog sistema,tako da se svake godine povecava kolicina KWh energije koja se na razne nacine otpise od strane ED a savesni potrosaci to nadoknade kroz poskuoljenje KWh .
pre 10 godina
sigurno jedna trecina komsija se preko zime greje na struju za dzaba.Dok ja s proleca spremam drva za grejanje oni se bahate i uz veliku pomoc ED vec godinama nelegalno trose el. energiju.ED kaze da se ne isplati pokretati lov na krdljivce struje zbog sudskog sistema,tako da se svake godine povecava kolicina KWh energije koja se na razne nacine otpise od strane ED a savesni potrosaci to nadoknade kroz poskuoljenje KWh .
pre 10 godina
Najbolje bi bilo da me ubijete. Onda necu da proizvodim nikakve troskove drzavi.
Kako vas bre nije sramota?
Je l' nije dovoljno sto kao doktor nauka sa najvise drzavne institucije moram da zivim sa roditeljima u stanu koji je neuslovan, bez kanalizacije i centralnog grejanja i bez nade da ikada sebi kupim stan posto se vodim kao privremeno zaposlen, (jer u nauci si stalno zaposlen tek kao redovni profesor, sto veci procenat i profesora i naucnika nikada i ne postane) pa ne mogu da dobijem kredit ni teoretski, a i da mogu ne bi mogao da ga isplatim sa platom od 500 evra da zivim jos dva zivota.
I sad je moja krivica sto moram da se grejem na struju? A ne mogu da se grejem ni na drva, jer zivim na spratu.
Halo ljudi, imate li vi uopste obraza???
pre 10 godina
pa ipak je najekonomicnije i najcistije
pre 10 godina
Pa na sta da se grejem, na ljubav prema otadzbini!?
pre 10 godina
Tacno je da je cena u centralnoj Srbiji jeftinija i sa ovim poskupljenjem od 11 posto. Primera radi, prosek kilovata na Kosovu je iznad 7 centi u letnjoj, a cak i do 8 centi u zimskoj tarifi. Nemojte da se zalite.
pre 10 godina
Poskupela struja, akcizna roba, dinar oslabio, kreću nova poskupljenja...ovo su prvi rezultati ,,rekonstruisane'' vlade...a šta nas tek čeka, ali dok je budala biće i ovakve vlasti.
pre 10 godina
Zivim na Bezanijskoj Kosi, infostan za stan kvadrature 60m2 placam skoro 7000 dinara, od toga mi je grejanje vise od 5500dinara, pa vi izracunajte 7000din X 12meseci, nisam siguran koliko mi se ispalti, pritom greju samo danju, nocu smrzavanje, cim je temperatura visa od 10 stepeni oni ne greju, a struja neka mi bude i 10000din tih 3 udarna meseca i opet mi se vise isplati...
(NIkola, 1. avgust 2013 14:59)
Živim takođe na Bež.Kosi u identičnoj kvadraturi i sa identičnim rashodom za info stan. Još pride radim u preduzeću koje se bavi prodajom el. grejnih tela veće efikasnosti. Shodno tome smatram da sam i više nego kompetentan da tvrdim da je naslov ovog teksta napisao neko ko nema blage veze sa cenama grejanja sa različitim energentima. Moj račun za centralno grejanje je duplo veći nego račun koji bih plaćao da se grejem na struju, provereno u praksi bez obzira na povećanje. Takođe je grejanje na struju jeftinije nego grejanje na gas i slične cene kao grejanje na ogrev ali neuporedivo čistije i lakše za eksploataciju. Prema tome, rokajte ljudi grejanje na struju nedajte da vas neznalice savetuju...
pre 10 godina
odoh u beduine........
pre 10 godina
Mnoge grejanje na struju ne kosta nista
pre 10 godina
u Americi je kilovat 10-11 centa.
pre 10 godina
Vidim da je neko napisao da ni drva nisu jeftina za grejanje. Evo moje racunice: Za kucu od 65 kvadrata potrosim najvise 11 m kubnih. Etazno grejanje, kuca bez izolacije. Povezan je i bojler, tako da zimi za grejanje vode ne ukljucujem struju. Drva sam placao 3.700 po metru, dakle ispada ukupno 11 x 3.700= 40.700. Kada se to podeli na mesecni izdatak cele godine ispada 3.400 din mesecno. E sad dodajte tome da sam znatno zbog tople vode samnjio racun za struju koji ne prelazi 2.000 din mesecno. Ove godine sam ubacio mineralnu vunu na ploci iznad plafona, tako da se nadam da ce doci do koliko-tolike ustede.
pre 10 godina
Grejanje na struju je jeres! Da bi se dobio 1kwh elektricne energije treba sagoreti bar 4kg uglja (ovo vazi za UK koja koristi postrojenja vece efikasnost i ugalj vece kaloricne vrednosti). Kod nas sa prosecnim iskoriscenjem od oko 30% (ako je i ovoliko) i lignitom ovaj odnos je jos nepvoljniji.
pre 10 godina
Grejanje na struju je jos uvek najjeftiniji oblik grejanja. Zato ce se ljudi i dalje grejati. CG odavno nije ni kvalitetno niti jeftino. Nikako da rese da po nekoj nizoj ceni uvedu kalorimetre pa da platis samo koliko potrosis. Nisu ni toplane mutave, znaju sta im se vise isplati.
Imam kombinovani sistem grejanja. Kamin sa kotlom i grejaci na struju. U toku dana lozimo, nocu struja temperira na 18 stepeni. Pretprosle zime kada je bilo -20 + kosava, nisam potrosio ni 200 evra struje. Sva sreca sto sam nasledio neku sumu, tako da su mi drva skoro dz. Jos planiram da u skorije vreme uzmem termo pumpu, pa bog da me vidi.
pre 10 godina
Manje pricajte na mobilni imacete novac za struju
Manje pusite cigaret imacete novac za struju
Manje pijte pivo imacete novac za struju
Ne placajte pretplatu za rts imacete novac za struju
Samo malo razmislite i smanjite troskove koje dajete za neke gluposti koje su nepotrebne onda cete imati za mnogo bitnije stvari.
Nije struja skupa koliko mi imamo niska primanja.
pre 10 godina
Zivim na Bezanijskoj Kosi, infostan za stan kvadrature 60m2 placam skoro 7000 dinara, od toga mi je grejanje vise od 5500dinara, pa vi izracunajte 7000din X 12meseci, nisam siguran koliko mi se ispalti, pritom greju samo danju, nocu smrzavanje, cim je temperatura visa od 10 stepeni oni ne greju, a struja neka mi bude i 10000din tih 3 udarna meseca i opet mi se vise isplati...
pre 10 godina
izgleda da su najpametniji oni sto ne placaju struju
pre 10 godina
Za (Samo da vrisnem, 1. avgust 2013 10:48)
Potpuno si u pravu od prve do poslednje reči. Ljudi kod nas samo kukaju i kukaju. Da se zna ja sam prvi za štednju i to na svim poljima ali i štednja ima granice, to moraju i naši političari da razumeju. Problem sa štednjom nastaje kada dođemo do minimalnih troškova i onda će mnogi opet da kukaju da ne mogu da plate jer se ne trude da zarade, 'tražim posao a daj bože da ga ne nađem'. Poenta je sledeća štedim gde mogu i uvek ću jer ako budem zarađivao manje ći da trošim na račune i kupovinu stvari koje mogu da se nađu jeftinije i onda će više ostati za mene, porodicu, hobi pa i odmore. Jednio sam mišljenja da država nek namete kao što su održavanja, pretplate i slične obaveze koje uvek postoje treba da smanji barem do stabilizacije ekonomije u zemlji. Zato ljudi radujmo se proizvodnji a ne trgovini ako ništa ne proizvodimo nećemo uskoro imati ni šta da prodamo.
A sada na posao manje kukanja! Red rad i disciplina!
pre 10 godina
na kraju niko neće moći ništa da plaća i sirotinja će da krade od bogatih i da se NELEGALNO ŠLEPA na struju i ostalo. kad dogori do nokata upašće u dedinje i povešati sve.
pre 10 godina
Dobro, sad posto je poskupela, necu vise da se grejem na struju. Do sad sam se grejao an struju jer nemam ni na sta drugo da se grejem (zgrada na Karaburmi nema nikakvo drugo grejanje), a od sad necu ni na struju, nego cu da se mrznem.
A moji roditelji ce takodje da prestanu da se greju na struju i uvesce gradsku toplanu u kucu i probice i odzak u kuci zbog grejanja.
Naravno da necu da prestanem da se grejem na struju!! Samo cu da prestanem da placam, jer nemam od cega! Lopine!
pre 10 godina
@nbg
O čemu ti pričaš, pa ne mora se struja dobijati iz termoelektrana.
pre 10 godina
@(Amos, 1. avgust 2013 13:12)
Nema veze, svejedno je struja u Srbiji tri do četiri puta jeftinija nego u Sloveniji za prosečnog potrošača.
pre 10 godina
za mene nema zime ja sam neoovlasteno prikljucen na mrezu.
pre 10 godina
Nisam uopšte ljubitelj centarlnog grejanja,i ne mislim da je grejanje na struju skuplje, pogotovo što je zdravije od centralnog grejanja. Ne zavisiš od toplane i regulišeš grejanje prema svojim potrebama.Ovo sa poskupljenjem stvarno nije u redu,ali nakon toga po logici stvari poskupeće i centralno grejanje...,i tako u krug.
pre 10 godina
Tako je, necemo se vise grejati na struju. Ma i ne moramo vise da se grejemo. Sta nas briga. Samo polako ima da pocnemo da se grejemo na drva ili namestaj i knjige. Srbija je kao Staljingrad 1942. Obruc se steze.
pre 10 godina
(od 2000 dinara koje neko da, mali deo ide tamo gde treba, a ostalo u dzepove., 1. avgust 2013 13:30)
Druže kao prvo ja ne radim u EPS-u niti bilo kojoj državnoj firmi. Ja se za svoje mesto pod suncem borim radom u privatnom sektoru.
Drugo, ja ni u jednom delu teksta nisam rekao da EPS nije do zla Boga truo sistem. EPS mora da se rekonstruiše hitno. Ja se sa njihovim bahatim ponašanjem susrećem svaki put kad im se obratim, a obraćam im se često jer sam projektant elektrike.
Treće. Naglašavam opet da ja nisam pristalica SNS. Opet kažem, krajnje sam liberalno opredeljen, a ta dva nikako ne idu zajedno. Ali dajem si za pravo da kažem da žena vodi posao bolje nego neki njeni prethodnici i da ne brka elementarne pojmove kao većina "stručnjaka".
Četvrto. Ja od svoje plate prvo namirim sve dugove, od kirije za stan do računa za struju i svih ostalih računa, a posle šta ostane za preživljavanje. Dakle slažem se sa tim što ste rekli za neizmirene dugove.
U ovoj državi svi sve znaju, od okopavanja krompira do hirurgije. Neka svako radi svoj posao. Sasvim slučajno ova tema jeste u domenu moje profesije.
Ja se izvinjavam ako Vas je nešto uvredilo u mom prethodnom tekstu, ali ja stvarno ne nalazim šta bi to moglo biti.
Želim Vam prijatan dan.
pre 10 godina
Ucitelj rosi, 1. avgust 2013 14:08
Manje jedite hleba, imaćete za struju....
Manje pijte vode, imaćete za struju.....
Zar vem treba voće? - imaćete za struju....
A ne trebaju ni gaće - imaćete za struju.....
pre 10 godina
Molba za novinara da ne stavlja ovako bombastične naslove.
Živim u stanu u kući (68m2), grejem se na struju, koristim norveške radijatore. Stolarija u stanu je jako loša i stara, kuća nema nikakvu vrstu izolacije osim perlita (dok se gradila).
Upravo stavljam u stan (nije bilo moguće uraditi spolja) unutrašnju izolaciju od kamene vune. Smatram da će razlika u odnosu na dosadašnje grejanje biti više nego osetna (komšija je to već uradio).
Infostan plaćam mesečno oko 1.100din, a poslednji račun za struju mi je oko 3.200din. Neka zimi bude i 12.000din mesečno, opet se grejanje na struju trenutno najviše isplati.
Saberite na godišnjem nivou račun za struju i Infostan pa onda napravite preraspodelu na mesečnom nivou.
pre 10 godina
Nema za nas zime... Gori nam pod nogama...
pre 10 godina
Ivane, dao si primer cene za Sloveniju, ali nisi rekao da li u Sloveniji imaju Zelenu, Plavu i Crvenu tarifu, s tim da je crvena 3-4 puta skuplja od Zelene (koja inace vazi samo za one koji od potrosaca imaju tv, frizider i sijalicu).
Dakle - u modernom svetu kWh jeste nesto skuplji, ali zato te zemlje NE KAZNJAVAJU svoje potrosace sistemom - sto vise trosis sve ti je skuplje, tako da na kraju ipak Srbija ispadne da ima skuplju struju.
A pitam se zasto Srbija ustvari ne bi imala najjeftiniju struju? Imamo svoje resurse na kojima rade nasi ljudi, za nase plate. Zasto bi struja u Srbijji bila bliska npr nemackoj? Zato sto se u EPSu krade naveliko.
pre 10 godina
Skupa struja!?
Kad vidum da se po selima gde je suma uz g...cu kuva na smederevac, a ne na elektricni spiret, tad cu se sloziti. Do tada imaju svako pravo da je poskupe, pa I za 100%!
pre 10 godina
Nije tacno da treba zaboraviti. TA peci, invertor klime i norveski radijatori su i dalje isplativiji od gasa, peleta, pa i gradskih toplana. A ni ugalj ni drva nisu mnogo jeftiniji + koliko ima vise posla.
CG na drva je isplativo jedino sumokradicama
pre 10 godina
Grejanje na struju treba zaboraviti, kao što zaboravljamo i daljinsko grejanje, koje je ubedljivo najskuplje.
Ostaju drva i ugalj, dakle ko nema dimnjak.... gotov je!
Srbija srlja u Srednji vek, a ako malo bolje pogledate društveni svest naroda u Srbiji, plašim se da tu nećemo stati, padamo mi i niže.
pre 10 godina
U “Prosečnoj porodici Srbije” ističu da će i posle povećanja plata i penzija za 0.5%, visina plata i penzija u našoj zemlji biti najniža u okruženju, da se cena rada nije menjala poslednjih 28 meseci, da je inflacija bila 14,1 posto, te da ovim povećanjem nisu ublaženi ni negativni efekti inflacije.
pre 10 godina
Za nekog ko izjavi da je struja u Srbiji najskuplja u Evropi i šire, predlažem da pogleda malo cene. Evo i linka zvanične statistike za prvu polovinu 2012. godine: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php?title=File:Disaggregated_price_data_for_household_consumers,_2012s2,_EUR_kWh.png&filetimestamp=20130527075218
Ovde se lepo vidi da je samo u Bugaskoj cena 1kWh tek nešto ispod 10 evrocenti, dok je u ostalim državama uglavnom znatno viša.
Ne razumem kako se ljudi usuđuju da komentarišu nešto u šta se ne razumeju, tipa da je jedino isplativo ulagati u solarne panele. To je isplativo jedino u zemljama gde je cena za 1 kWh - 20 evrocenti i gde država subvencioniše ovakvu proizvodnju električne energije da ne bi morala da plaća penale zbog male količine proizvedene "zelene" energije.
Dalje, ja daleko da sam za SNS, šta više izrazito sam liberalno opredeljen, ali ja se ne sećam da je neko bolje vodio ministarstvo od kako je neko rekao "barbike". Ona ako ništa drugo ne brka pojmove kao što su kilovat i kilovatčas. Prvo je snaga, a drugo energija. Mnogi "stručnjaci" i prethodni ministri, pa čak i autor ovog članka ne prave razliku između ta dva.
pre 10 godina
U Srbiji je NAJSKUPLJA STRUJA U EVROPI A I SIRE.
(Cica, 1. avgust 2013 10:45)
Apsolutno netačno. Struja u Srbiji je bagatela u odnosu na veliku većinu evropskih država. Na primer, u Nemačkoj je kilovat oko 20-25 eurocenti, u Srbiji oko 5.
Struja je plemenita energija. Ekološki zločin je koristiti je za grejanje (TA pećima i grejalicama), jer je u termoelektrani potrebno sagoreti 4 puta više uglja nego u kućnoj peći na čvrsta goriva, da bi se dobila ista temperatura u stanu.
Sagorevanjem uglja se u atmosferu ne emituje samo CO2 i time ubrzava globalno zagrevanje, već se oslobađa i visokotoksična živa, kao i ostale štetne materije.
Nemate alternativu? Smederevac, naftarica.. kao naši roditelji nekada. Nisu vas rodili sa grejalicom.
pre 10 godina
hahahhahha.....kakva nebuloza od teksta.....struja najskuplja i neisplativa...hahahahahhahaah
Eeeee moj "novinaru"...kada bi se malo zaineteresovao za ovu temu, shvatio bi kakvu si glupost napisao.Mi mozda jesmo po struji jedni od najskupljih u regionu a i sire, ali od sve raspolozive energije, struja je makar za sad najjeftinija kod nas.
Pokusaj da pises o nekim drugim temama....mozda te bude bolje islo....recimo o zimnici, pijacama....ili vec tako nesto.
pre 10 godina
Vreme je da krenu neki protesti! Ovakav lopovluk ne postoji na svetu!
Sve cene i akcize se uskladjuju sa inflacijom a plate ne.
Mi smo naj preplaseni ljudi koji se plase za egzistenciju i samo vicu dobro je moze i gore... Drugi narodi bi do sad oterali i ministre i vladu i predsednika dok ne dodje neko ko ce raditi u interesu naroda ali ne i mi.
pre 10 godina
(gz13, 1. avgust 2013 13:03)
Ajde bre ne brljavi tu i ne brani nesto sto se ne moze braniti.
Pa najbolje po tebi i tvojoj extragiga mega super ministarki (koja je uzgred pre izbora izjavljivala kako ima mogucnosti i da struja pojeftini, i tada je kritikovala onu prethodnu vlast sto je povecavala cenu struje) da cena struje bude ku u NEMACKOJ.
PA DA VI SVI KOJI STE DOBILI POSAO PREKO VEZE I PUTEM PARTIJE u EPS-u IMATE PLATE TAKODJE KO U NEMACKOJ, A NAROD NEK POCRKA.
Hocu bre da se vidi tacno kolki je prihod i rashod EPS-a i gde se trosi AMAN BAS SVAKI DINAR GDE IDE.
I drugo, sta je bilo sa onim duznicima sa Dedinja i ostalim mnogobrojnim sirom Srbije koji imaju mnooogo, a ne placaju nista i duguju milione, i sad da mi zbog njih sto ne placaju nadoknadjujemo vas minus koje ste napravili, jer ste nesposobni ko i oni pre vas.
pre 10 godina
Kako je moguće da neko odvali da je kod nas struja najskuplja u Evropi i sire i da dobije duplo vise pozitivnih od negativnih preporuka? Struja je kod nas najjeftinija u Evropi!!! Grejanje preko toplane je papreno skupo, struja je jeftina.
(Toni, 1. avgust 2013 12:05)
Skupo je i jedno i drugo, kada platu ne primas ili je nema. Ali takav je zivot u Srbiji. Dokle?
pre 10 godina
Bravo za Acu Vucica !!!
pre 10 godina
Kako je moguće da neko odvali da je kod nas struja najskuplja u Evropi i sire i da dobije duplo vise pozitivnih od negativnih preporuka? Struja je kod nas najjeftinija u Evropi!!! Grejanje preko toplane je papreno skupo, struja je jeftina.
(Toni, 1. avgust 2013 12:05)
Cena kilovata je MOZDA jeftina, ako se uzme u obzir plata papreno je skup, ali RACUN ZA STRUJU je ogroman, jer je cena kilovata samo jedan segment, pogledajte sta je sve na racunu i kako je moguce trositi samo NOCU tu koja je kao jeftina, a vise nije ni ona. Nego sad kad je vlada reformisana, ODMAH je bolje.
pre 10 godina
Kako je moguće da neko odvali da je kod nas struja najskuplja u Evropi i sire i da dobije duplo vise pozitivnih od negativnih preporuka? Struja je kod nas najjeftinija u Evropi!!! Grejanje preko toplane je papreno skupo, struja je jeftina.
pre 10 godina
Zašto bi grejanje na struju drastično uticalo na novčanik? Pa ne grejete se u julu? Živim u Rumi, u stanu od 70 kvm. JP Stambeno je naplaćivalo grejanje od cca 8000 dinara mesečno svih 12 meseci do prošle godine kada sam se rešio tog balasta od javnog preduzeća. Isključio sam centralno grejanje i prešao na grejanje na struju. Prostom računicom sam za godinu dana JP Stambeno davao skoro 100000 dinara. Mislite li da mogu potrošiti kWh za 4 meseca grejanja u zimu u tom iznosu? Račun bi mi bio 25000 mesečno? Ove godine su računi bili oko 7.000 dinara. Uštedeo sam 72000 dinara. Najprostija matematika je ujedno i najbolja.
P.S. To isto javno preduzeće je, nakon ogromnog broja zahteva stanara drugih stambenih zgrada, od pre mesec dana stavilo dodatnu otežavajuću okolnost da morate prikupiti 50% saglasnosti svih stanara zgrade da se isključite sa centralnog grejanja. Po meni budalaština, ali gube se klijenti - hvataj se za slamku!
pre 10 godina
Da dam racunicu koliko je jos struja jeftinija.
Propan za grejanje je 82 dinara za litar sto je pola kilograma za stan od ajde da kazemo 80m2 potrebno je oko 13 do 15 litara sto mu dodje oko 1060 do 1300 dinara na dan u blazoj zimi.ja se grejem na to pa pricam iz licnog iskustva.Ja imam tri brojila dva su mi stajala par godina kao visak medjutim prosle godine sam uz plin dodao i tri klime ugradio grejace u njih. Svaku vezao na jedan strujomer Dve su mi na strujomerima koje ne koristim u full rezimu dnevno trosim 14kwh puta 30 dana to je 450 kwh max sa ovom cenom to je 2.4 evra do 3 evra sto je na mesecnom nivou za tri klime 90 evra za te pare ja mogu da se grejem deset dana na gas, pa sad vidite.
Zemni gas mi ide kroz ulicu i nisam na njemu jer mi nisu dali besplatan prikljucak i ne pada mi na pamet da im platim jer ne vidim svrhu da placam nekom prikljucak za nesto sto njemu donosi profit mojim koriscenjem. A i cena je postala prevelika.
Jedino sto me brine je uvodjenje akcize kao sto je uveden na propan tako ce od sledece godine biti akciza za zemni gas i struju. Ako akciza bude po formuli kao za plin mislim da cu preci da se grejem na toplotnu pumpu koja me u mojoj radinosti kosta 2000 evra imam bunar i treba mi jos jedan cela investicija 4000 evra a i toplotna pumpa moze na vetrogenerator da radi tako da moze da bude i dz na kraju.
A daljinsko grejanje je i dalje jeftinije od svih grejanja verujte mi .
pre 10 godina
Još uvek je jeftina struja. Oni koji pričaju kako je u Srbiji najskuplja struja. Imate Internet pa pogledajte kalkulatore za struju na stranicama provajdera u okolini i šire pa ćete sami videti koliko košta.
Izračun za Sloveniju :
500kw ( 350 skupih i 150 jeftinih ) = 77,08 Evra
Dok se u Srbiji ne povećaju cene za hranu i usluge nema i većih plata. Razmislite malo kako je to sve povezano.....
pre 10 godina
TA pec je zakon!
pre 10 godina
Hocu, zaboravicu, u zgradi sam bez centralnog grejanja i bez dimnjaka, pa cu da se grejem na srecne misli nekih boljih vremena!
pre 10 godina
Srecnici su ti koji se greju na struju!!! Ja CG za trosoban stan placam za grejnu sezonu 120.000 din.
pre 10 godina
Ma samo tovari volove koji cute decenijama
pre 10 godina
Ma važno da smo se mi rekonstruisali. Hvala Aci Najavi za poskupljenje !!
pre 10 godina
Kamo srece da mogu da otkazem centralno grejanje i da se grejem na struju!
pre 10 godina
I onda se pitaju zasto ljudi kradu struju,. Jedina pametna investicija za domacinstva (u vezi sa strujom) sada su Solarne ploce.
pre 10 godina
Pa šta ste drugo očekivali od barbike? Da nije neko stvarno poverovao da će da uvede dva sata jeftine struje preko dana? To je bio samo predizborni marketing...
pre 10 godina
smesno ili zalosno...
pre 10 godina
Nije tačno grejanje na struju je i dalje vrlo isplativo,daljinsko grejanje je vrlo skupo ja bi rado prešao da se grejem na struju,ali mi brane da isključim grejanje i primoravaju me da im plaćam harač za grejanje.Kad bi se grejao na struju uštedeo bi 300 evra godišnje.
pre 10 godina
skupa struja, skup plin, skupe toplane, jedino sto nije skupo a najjace i najljepse grijanje je ljubav:-) ne samo musko-zenska, nego uopsteno ljubav :-)
pre 10 godina
A sta cemo mi koji zivimo u zgradi bez parnog grejanja i nemamo peci koje se loze? I da,ne mozemo ni da lozimo jer je nadgradnja uradjena od materjala koji moze da se zapali od toplote koju dim pravi u odzaku. Niko nase probleme nece da uvazi, ali kakva je drzava, to i ne ocekujemo.
pre 10 godina
Poskupljenje struje je potpuno neopravdano. U Srbiji je NAJSKUPLJA STRUJA U EVROPI A I SIRE. Kako mislite da se greju domacinstva gde ne postoji daljinsko grejanje, ne postoji gasovod, nema mogucnosti lozenja? Doci ce do ne mogucnosti placanja PRECENJENIH RACUNA koji ne odgovaraju standardu i prihodima gradjana. Steta ce biti mnogo veca jer se niko ne bavi analizom, kako mogu da izmire namete oplackani gradjani koji nemaju ni za osnovnu egzistenciju za hleb? Na struju se ne moze ogrejati vec se samo SPRECAVA POTPUNO SMRZAVANJE!
pre 10 godina
Vidim ja da ce alternativni sistemi grejanja doci I brze nego sto smo mislili, a tu vec I inat ima neke veze :)
pre 10 godina
i hladjenje tj. masovno koriscenje klima poslednjih godina.
pre 10 godina
povecace se i broj dužnika i hladnih kuća, a državna kasa i kasa EPS-a će biti praznije...
pre 10 godina
Jedan moj prijatelj davno reče: "Ne interesuje me koliko košta struja. Interesuje me da mogu da zaradim da je platim". Fenomenalna filozofija. Naravno, sad će da krenu minusi. Nego, kad bi svi VI dragi moji "minusaši" stisli petlju i učinili nešo za sebe i svoju porodicu, bilo bi i Vama i nama lakše. Najlakše je, čak i društveno "prihvatljivo" samo pljuvati po drugom. Nisam nikakav svetli primer, ali ja sam sa svojih 49 godina pre 5 godina (na početku svetske krize) uzeo stvar u svoje ruke (žena mi je bila nezaposlena a dva sina na školovanju) i otišao u neizvestan privatan biznis, i za sada opstao. Kladim se da to može da pokuša mnogo od Vas samo nema petlju. Probajte pa će te verovatno imati da platite struju, a ostaće i za neke druge važnije stvari. Samo hrabro i odvažno. Batalite politiku i političare, od njih se ne živi - od njih se ZAGLUPLJUJE !
pre 10 godina
Jedan moj prijatelj davno reče: "Ne interesuje me koliko košta struja. Interesuje me da mogu da zaradim da je platim". Fenomenalna filozofija. Naravno, sad će da krenu minusi. Nego, kad bi svi VI dragi moji "minusaši" stisli petlju i učinili nešo za sebe i svoju porodicu, bilo bi i Vama i nama lakše. Najlakše je, čak i društveno "prihvatljivo" samo pljuvati po drugom. Nisam nikakav svetli primer, ali ja sam sa svojih 49 godina pre 5 godina (na početku svetske krize) uzeo stvar u svoje ruke (žena mi je bila nezaposlena a dva sina na školovanju) i otišao u neizvestan privatan biznis, i za sada opstao. Kladim se da to može da pokuša mnogo od Vas samo nema petlju. Probajte pa će te verovatno imati da platite struju, a ostaće i za neke druge važnije stvari. Samo hrabro i odvažno. Batalite politiku i političare, od njih se ne živi - od njih se ZAGLUPLJUJE !
pre 10 godina
povecace se i broj dužnika i hladnih kuća, a državna kasa i kasa EPS-a će biti praznije...
pre 10 godina
Pa šta ste drugo očekivali od barbike? Da nije neko stvarno poverovao da će da uvede dva sata jeftine struje preko dana? To je bio samo predizborni marketing...
pre 10 godina
A sta cemo mi koji zivimo u zgradi bez parnog grejanja i nemamo peci koje se loze? I da,ne mozemo ni da lozimo jer je nadgradnja uradjena od materjala koji moze da se zapali od toplote koju dim pravi u odzaku. Niko nase probleme nece da uvazi, ali kakva je drzava, to i ne ocekujemo.
pre 10 godina
Ma važno da smo se mi rekonstruisali. Hvala Aci Najavi za poskupljenje !!
pre 10 godina
Nije tačno grejanje na struju je i dalje vrlo isplativo,daljinsko grejanje je vrlo skupo ja bi rado prešao da se grejem na struju,ali mi brane da isključim grejanje i primoravaju me da im plaćam harač za grejanje.Kad bi se grejao na struju uštedeo bi 300 evra godišnje.
pre 10 godina
Poskupljenje struje je potpuno neopravdano. U Srbiji je NAJSKUPLJA STRUJA U EVROPI A I SIRE. Kako mislite da se greju domacinstva gde ne postoji daljinsko grejanje, ne postoji gasovod, nema mogucnosti lozenja? Doci ce do ne mogucnosti placanja PRECENJENIH RACUNA koji ne odgovaraju standardu i prihodima gradjana. Steta ce biti mnogo veca jer se niko ne bavi analizom, kako mogu da izmire namete oplackani gradjani koji nemaju ni za osnovnu egzistenciju za hleb? Na struju se ne moze ogrejati vec se samo SPRECAVA POTPUNO SMRZAVANJE!
pre 10 godina
Ma samo tovari volove koji cute decenijama
pre 10 godina
Srecnici su ti koji se greju na struju!!! Ja CG za trosoban stan placam za grejnu sezonu 120.000 din.
pre 10 godina
Kamo srece da mogu da otkazem centralno grejanje i da se grejem na struju!
pre 10 godina
smesno ili zalosno...
pre 10 godina
I onda se pitaju zasto ljudi kradu struju,. Jedina pametna investicija za domacinstva (u vezi sa strujom) sada su Solarne ploce.
pre 10 godina
Hocu, zaboravicu, u zgradi sam bez centralnog grejanja i bez dimnjaka, pa cu da se grejem na srecne misli nekih boljih vremena!
pre 10 godina
Nema za nas zime... Gori nam pod nogama...
pre 10 godina
Dobro, sad posto je poskupela, necu vise da se grejem na struju. Do sad sam se grejao an struju jer nemam ni na sta drugo da se grejem (zgrada na Karaburmi nema nikakvo drugo grejanje), a od sad necu ni na struju, nego cu da se mrznem.
A moji roditelji ce takodje da prestanu da se greju na struju i uvesce gradsku toplanu u kucu i probice i odzak u kuci zbog grejanja.
Naravno da necu da prestanem da se grejem na struju!! Samo cu da prestanem da placam, jer nemam od cega! Lopine!
pre 10 godina
Vreme je da krenu neki protesti! Ovakav lopovluk ne postoji na svetu!
Sve cene i akcize se uskladjuju sa inflacijom a plate ne.
Mi smo naj preplaseni ljudi koji se plase za egzistenciju i samo vicu dobro je moze i gore... Drugi narodi bi do sad oterali i ministre i vladu i predsednika dok ne dodje neko ko ce raditi u interesu naroda ali ne i mi.
pre 10 godina
Ivane, dao si primer cene za Sloveniju, ali nisi rekao da li u Sloveniji imaju Zelenu, Plavu i Crvenu tarifu, s tim da je crvena 3-4 puta skuplja od Zelene (koja inace vazi samo za one koji od potrosaca imaju tv, frizider i sijalicu).
Dakle - u modernom svetu kWh jeste nesto skuplji, ali zato te zemlje NE KAZNJAVAJU svoje potrosace sistemom - sto vise trosis sve ti je skuplje, tako da na kraju ipak Srbija ispadne da ima skuplju struju.
A pitam se zasto Srbija ustvari ne bi imala najjeftiniju struju? Imamo svoje resurse na kojima rade nasi ljudi, za nase plate. Zasto bi struja u Srbijji bila bliska npr nemackoj? Zato sto se u EPSu krade naveliko.
pre 10 godina
Zašto bi grejanje na struju drastično uticalo na novčanik? Pa ne grejete se u julu? Živim u Rumi, u stanu od 70 kvm. JP Stambeno je naplaćivalo grejanje od cca 8000 dinara mesečno svih 12 meseci do prošle godine kada sam se rešio tog balasta od javnog preduzeća. Isključio sam centralno grejanje i prešao na grejanje na struju. Prostom računicom sam za godinu dana JP Stambeno davao skoro 100000 dinara. Mislite li da mogu potrošiti kWh za 4 meseca grejanja u zimu u tom iznosu? Račun bi mi bio 25000 mesečno? Ove godine su računi bili oko 7.000 dinara. Uštedeo sam 72000 dinara. Najprostija matematika je ujedno i najbolja.
P.S. To isto javno preduzeće je, nakon ogromnog broja zahteva stanara drugih stambenih zgrada, od pre mesec dana stavilo dodatnu otežavajuću okolnost da morate prikupiti 50% saglasnosti svih stanara zgrade da se isključite sa centralnog grejanja. Po meni budalaština, ali gube se klijenti - hvataj se za slamku!
pre 10 godina
Grejanje na struju treba zaboraviti, kao što zaboravljamo i daljinsko grejanje, koje je ubedljivo najskuplje.
Ostaju drva i ugalj, dakle ko nema dimnjak.... gotov je!
Srbija srlja u Srednji vek, a ako malo bolje pogledate društveni svest naroda u Srbiji, plašim se da tu nećemo stati, padamo mi i niže.
pre 10 godina
Najbolje bi bilo da me ubijete. Onda necu da proizvodim nikakve troskove drzavi.
Kako vas bre nije sramota?
Je l' nije dovoljno sto kao doktor nauka sa najvise drzavne institucije moram da zivim sa roditeljima u stanu koji je neuslovan, bez kanalizacije i centralnog grejanja i bez nade da ikada sebi kupim stan posto se vodim kao privremeno zaposlen, (jer u nauci si stalno zaposlen tek kao redovni profesor, sto veci procenat i profesora i naucnika nikada i ne postane) pa ne mogu da dobijem kredit ni teoretski, a i da mogu ne bi mogao da ga isplatim sa platom od 500 evra da zivim jos dva zivota.
I sad je moja krivica sto moram da se grejem na struju? A ne mogu da se grejem ni na drva, jer zivim na spratu.
Halo ljudi, imate li vi uopste obraza???
pre 10 godina
za mene nema zime ja sam neoovlasteno prikljucen na mrezu.
pre 10 godina
Zivim na Bezanijskoj Kosi, infostan za stan kvadrature 60m2 placam skoro 7000 dinara, od toga mi je grejanje vise od 5500dinara, pa vi izracunajte 7000din X 12meseci, nisam siguran koliko mi se ispalti, pritom greju samo danju, nocu smrzavanje, cim je temperatura visa od 10 stepeni oni ne greju, a struja neka mi bude i 10000din tih 3 udarna meseca i opet mi se vise isplati...
(NIkola, 1. avgust 2013 14:59)
Živim takođe na Bež.Kosi u identičnoj kvadraturi i sa identičnim rashodom za info stan. Još pride radim u preduzeću koje se bavi prodajom el. grejnih tela veće efikasnosti. Shodno tome smatram da sam i više nego kompetentan da tvrdim da je naslov ovog teksta napisao neko ko nema blage veze sa cenama grejanja sa različitim energentima. Moj račun za centralno grejanje je duplo veći nego račun koji bih plaćao da se grejem na struju, provereno u praksi bez obzira na povećanje. Takođe je grejanje na struju jeftinije nego grejanje na gas i slične cene kao grejanje na ogrev ali neuporedivo čistije i lakše za eksploataciju. Prema tome, rokajte ljudi grejanje na struju nedajte da vas neznalice savetuju...
pre 10 godina
Pa na sta da se grejem, na ljubav prema otadzbini!?
pre 10 godina
i hladjenje tj. masovno koriscenje klima poslednjih godina.
pre 10 godina
Tako je, necemo se vise grejati na struju. Ma i ne moramo vise da se grejemo. Sta nas briga. Samo polako ima da pocnemo da se grejemo na drva ili namestaj i knjige. Srbija je kao Staljingrad 1942. Obruc se steze.
pre 10 godina
skupa struja, skup plin, skupe toplane, jedino sto nije skupo a najjace i najljepse grijanje je ljubav:-) ne samo musko-zenska, nego uopsteno ljubav :-)
pre 10 godina
Bravo za Acu Vucica !!!
pre 10 godina
(gz13, 1. avgust 2013 13:03)
Ajde bre ne brljavi tu i ne brani nesto sto se ne moze braniti.
Pa najbolje po tebi i tvojoj extragiga mega super ministarki (koja je uzgred pre izbora izjavljivala kako ima mogucnosti i da struja pojeftini, i tada je kritikovala onu prethodnu vlast sto je povecavala cenu struje) da cena struje bude ku u NEMACKOJ.
PA DA VI SVI KOJI STE DOBILI POSAO PREKO VEZE I PUTEM PARTIJE u EPS-u IMATE PLATE TAKODJE KO U NEMACKOJ, A NAROD NEK POCRKA.
Hocu bre da se vidi tacno kolki je prihod i rashod EPS-a i gde se trosi AMAN BAS SVAKI DINAR GDE IDE.
I drugo, sta je bilo sa onim duznicima sa Dedinja i ostalim mnogobrojnim sirom Srbije koji imaju mnooogo, a ne placaju nista i duguju milione, i sad da mi zbog njih sto ne placaju nadoknadjujemo vas minus koje ste napravili, jer ste nesposobni ko i oni pre vas.
pre 10 godina
izgleda da su najpametniji oni sto ne placaju struju
pre 10 godina
Vidim ja da ce alternativni sistemi grejanja doci I brze nego sto smo mislili, a tu vec I inat ima neke veze :)
pre 10 godina
Ucitelj rosi, 1. avgust 2013 14:08
Manje jedite hleba, imaćete za struju....
Manje pijte vode, imaćete za struju.....
Zar vem treba voće? - imaćete za struju....
A ne trebaju ni gaće - imaćete za struju.....
pre 10 godina
Poskupela struja, akcizna roba, dinar oslabio, kreću nova poskupljenja...ovo su prvi rezultati ,,rekonstruisane'' vlade...a šta nas tek čeka, ali dok je budala biće i ovakve vlasti.
pre 10 godina
A kako da nosim ugalj na 4 sprat? Pojacajte malo te radijatore, naplacujete cele godine grejanje a mi moramo da se dogrevamo na struju. To je vama normalno??? Jos mi sada savetujete da vucem ugalj uzbrdo. Pa da li ste vi normalni
pre 10 godina
Nije tacno da treba zaboraviti. TA peci, invertor klime i norveski radijatori su i dalje isplativiji od gasa, peleta, pa i gradskih toplana. A ni ugalj ni drva nisu mnogo jeftiniji + koliko ima vise posla.
CG na drva je isplativo jedino sumokradicama
pre 10 godina
Dobro ste me podsetili, ja skroz zaboravila ...
Kada ce biti ispunjeno predizborno obecanje u vezi dva sata jeftinije struje u toku dana (svakog dana, naravno)?
pre 10 godina
Kako je moguće da neko odvali da je kod nas struja najskuplja u Evropi i sire i da dobije duplo vise pozitivnih od negativnih preporuka? Struja je kod nas najjeftinija u Evropi!!! Grejanje preko toplane je papreno skupo, struja je jeftina.
(Toni, 1. avgust 2013 12:05)
Cena kilovata je MOZDA jeftina, ako se uzme u obzir plata papreno je skup, ali RACUN ZA STRUJU je ogroman, jer je cena kilovata samo jedan segment, pogledajte sta je sve na racunu i kako je moguce trositi samo NOCU tu koja je kao jeftina, a vise nije ni ona. Nego sad kad je vlada reformisana, ODMAH je bolje.
pre 10 godina
U “Prosečnoj porodici Srbije” ističu da će i posle povećanja plata i penzija za 0.5%, visina plata i penzija u našoj zemlji biti najniža u okruženju, da se cena rada nije menjala poslednjih 28 meseci, da je inflacija bila 14,1 posto, te da ovim povećanjem nisu ublaženi ni negativni efekti inflacije.
pre 10 godina
TA pec je zakon!
pre 10 godina
Molba za novinara da ne stavlja ovako bombastične naslove.
Živim u stanu u kući (68m2), grejem se na struju, koristim norveške radijatore. Stolarija u stanu je jako loša i stara, kuća nema nikakvu vrstu izolacije osim perlita (dok se gradila).
Upravo stavljam u stan (nije bilo moguće uraditi spolja) unutrašnju izolaciju od kamene vune. Smatram da će razlika u odnosu na dosadašnje grejanje biti više nego osetna (komšija je to već uradio).
Infostan plaćam mesečno oko 1.100din, a poslednji račun za struju mi je oko 3.200din. Neka zimi bude i 12.000din mesečno, opet se grejanje na struju trenutno najviše isplati.
Saberite na godišnjem nivou račun za struju i Infostan pa onda napravite preraspodelu na mesečnom nivou.
pre 10 godina
na kraju niko neće moći ništa da plaća i sirotinja će da krade od bogatih i da se NELEGALNO ŠLEPA na struju i ostalo. kad dogori do nokata upašće u dedinje i povešati sve.
pre 10 godina
Mnoge grejanje na struju ne kosta nista
pre 10 godina
Kako je moguće da neko odvali da je kod nas struja najskuplja u Evropi i sire i da dobije duplo vise pozitivnih od negativnih preporuka? Struja je kod nas najjeftinija u Evropi!!! Grejanje preko toplane je papreno skupo, struja je jeftina.
pre 10 godina
hahahhahha.....kakva nebuloza od teksta.....struja najskuplja i neisplativa...hahahahahhahaah
Eeeee moj "novinaru"...kada bi se malo zaineteresovao za ovu temu, shvatio bi kakvu si glupost napisao.Mi mozda jesmo po struji jedni od najskupljih u regionu a i sire, ali od sve raspolozive energije, struja je makar za sad najjeftinija kod nas.
Pokusaj da pises o nekim drugim temama....mozda te bude bolje islo....recimo o zimnici, pijacama....ili vec tako nesto.
pre 10 godina
Manje pricajte na mobilni imacete novac za struju
Manje pusite cigaret imacete novac za struju
Manje pijte pivo imacete novac za struju
Ne placajte pretplatu za rts imacete novac za struju
Samo malo razmislite i smanjite troskove koje dajete za neke gluposti koje su nepotrebne onda cete imati za mnogo bitnije stvari.
Nije struja skupa koliko mi imamo niska primanja.
pre 10 godina
Nisu građani krivi što pola Beograda nema ni toplifikaciju ni gasifikaciju, pa su prinuđeni da se greju na struju! Pa neće valjda da lože drva u stanu!?
pre 10 godina
A našta da se grejem? Živim na petom spratu bez lifta, a parno grejanje nema! I to na Novom Beogradu u zgradi sve penzioneri zgrada iz 56-te molim pametne da mi objasne kako da prezimim!?
pre 10 godina
Kako je moguće da neko odvali da je kod nas struja najskuplja u Evropi i sire i da dobije duplo vise pozitivnih od negativnih preporuka? Struja je kod nas najjeftinija u Evropi!!! Grejanje preko toplane je papreno skupo, struja je jeftina.
(Toni, 1. avgust 2013 12:05)
Skupo je i jedno i drugo, kada platu ne primas ili je nema. Ali takav je zivot u Srbiji. Dokle?
pre 10 godina
U Srbiji je NAJSKUPLJA STRUJA U EVROPI A I SIRE.
(Cica, 1. avgust 2013 10:45)
Apsolutno netačno. Struja u Srbiji je bagatela u odnosu na veliku većinu evropskih država. Na primer, u Nemačkoj je kilovat oko 20-25 eurocenti, u Srbiji oko 5.
Struja je plemenita energija. Ekološki zločin je koristiti je za grejanje (TA pećima i grejalicama), jer je u termoelektrani potrebno sagoreti 4 puta više uglja nego u kućnoj peći na čvrsta goriva, da bi se dobila ista temperatura u stanu.
Sagorevanjem uglja se u atmosferu ne emituje samo CO2 i time ubrzava globalno zagrevanje, već se oslobađa i visokotoksična živa, kao i ostale štetne materije.
Nemate alternativu? Smederevac, naftarica.. kao naši roditelji nekada. Nisu vas rodili sa grejalicom.
pre 10 godina
sigurno jedna trecina komsija se preko zime greje na struju za dzaba.Dok ja s proleca spremam drva za grejanje oni se bahate i uz veliku pomoc ED vec godinama nelegalno trose el. energiju.ED kaze da se ne isplati pokretati lov na krdljivce struje zbog sudskog sistema,tako da se svake godine povecava kolicina KWh energije koja se na razne nacine otpise od strane ED a savesni potrosaci to nadoknade kroz poskuoljenje KWh .
pre 10 godina
Vidim da je neko napisao da ni drva nisu jeftina za grejanje. Evo moje racunice: Za kucu od 65 kvadrata potrosim najvise 11 m kubnih. Etazno grejanje, kuca bez izolacije. Povezan je i bojler, tako da zimi za grejanje vode ne ukljucujem struju. Drva sam placao 3.700 po metru, dakle ispada ukupno 11 x 3.700= 40.700. Kada se to podeli na mesecni izdatak cele godine ispada 3.400 din mesecno. E sad dodajte tome da sam znatno zbog tople vode samnjio racun za struju koji ne prelazi 2.000 din mesecno. Ove godine sam ubacio mineralnu vunu na ploci iznad plafona, tako da se nadam da ce doci do koliko-tolike ustede.
pre 10 godina
Zivim na Bezanijskoj Kosi, infostan za stan kvadrature 60m2 placam skoro 7000 dinara, od toga mi je grejanje vise od 5500dinara, pa vi izracunajte 7000din X 12meseci, nisam siguran koliko mi se ispalti, pritom greju samo danju, nocu smrzavanje, cim je temperatura visa od 10 stepeni oni ne greju, a struja neka mi bude i 10000din tih 3 udarna meseca i opet mi se vise isplati...
pre 10 godina
@nbg
"Struja je plemenita energija. Ekološki zločin je koristiti je za grejanje
Nemate alternativu? Smederevac, naftarica.. kao naši roditelji nekada. Nisu vas rodili sa grejalicom."
Srbi su ipak sampioni u komprimovanju velikih kolicina glupusti na malom prostoru ! Gde ste culi da postoje vise i manje plemenite energije ? Da li to znaci da ne treba da grejem zenu i dete da bivi imali da napunite mobilni ili da igrate igrice na compu ?
A sto se tice naftarica, da li znate posto je loz ulje kod nas, a posto je u Nemackoj ?
pre 10 godina
Da dam racunicu koliko je jos struja jeftinija.
Propan za grejanje je 82 dinara za litar sto je pola kilograma za stan od ajde da kazemo 80m2 potrebno je oko 13 do 15 litara sto mu dodje oko 1060 do 1300 dinara na dan u blazoj zimi.ja se grejem na to pa pricam iz licnog iskustva.Ja imam tri brojila dva su mi stajala par godina kao visak medjutim prosle godine sam uz plin dodao i tri klime ugradio grejace u njih. Svaku vezao na jedan strujomer Dve su mi na strujomerima koje ne koristim u full rezimu dnevno trosim 14kwh puta 30 dana to je 450 kwh max sa ovom cenom to je 2.4 evra do 3 evra sto je na mesecnom nivou za tri klime 90 evra za te pare ja mogu da se grejem deset dana na gas, pa sad vidite.
Zemni gas mi ide kroz ulicu i nisam na njemu jer mi nisu dali besplatan prikljucak i ne pada mi na pamet da im platim jer ne vidim svrhu da placam nekom prikljucak za nesto sto njemu donosi profit mojim koriscenjem. A i cena je postala prevelika.
Jedino sto me brine je uvodjenje akcize kao sto je uveden na propan tako ce od sledece godine biti akciza za zemni gas i struju. Ako akciza bude po formuli kao za plin mislim da cu preci da se grejem na toplotnu pumpu koja me u mojoj radinosti kosta 2000 evra imam bunar i treba mi jos jedan cela investicija 4000 evra a i toplotna pumpa moze na vetrogenerator da radi tako da moze da bude i dz na kraju.
A daljinsko grejanje je i dalje jeftinije od svih grejanja verujte mi .
pre 10 godina
Nisam uopšte ljubitelj centarlnog grejanja,i ne mislim da je grejanje na struju skuplje, pogotovo što je zdravije od centralnog grejanja. Ne zavisiš od toplane i regulišeš grejanje prema svojim potrebama.Ovo sa poskupljenjem stvarno nije u redu,ali nakon toga po logici stvari poskupeće i centralno grejanje...,i tako u krug.
pre 10 godina
pa ipak je najekonomicnije i najcistije
pre 10 godina
Za nekog ko izjavi da je struja u Srbiji najskuplja u Evropi i šire, predlažem da pogleda malo cene. Evo i linka zvanične statistike za prvu polovinu 2012. godine: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php?title=File:Disaggregated_price_data_for_household_consumers,_2012s2,_EUR_kWh.png&filetimestamp=20130527075218
Ovde se lepo vidi da je samo u Bugaskoj cena 1kWh tek nešto ispod 10 evrocenti, dok je u ostalim državama uglavnom znatno viša.
Ne razumem kako se ljudi usuđuju da komentarišu nešto u šta se ne razumeju, tipa da je jedino isplativo ulagati u solarne panele. To je isplativo jedino u zemljama gde je cena za 1 kWh - 20 evrocenti i gde država subvencioniše ovakvu proizvodnju električne energije da ne bi morala da plaća penale zbog male količine proizvedene "zelene" energije.
Dalje, ja daleko da sam za SNS, šta više izrazito sam liberalno opredeljen, ali ja se ne sećam da je neko bolje vodio ministarstvo od kako je neko rekao "barbike". Ona ako ništa drugo ne brka pojmove kao što su kilovat i kilovatčas. Prvo je snaga, a drugo energija. Mnogi "stručnjaci" i prethodni ministri, pa čak i autor ovog članka ne prave razliku između ta dva.
pre 10 godina
sigurno jedna trecina komsija se preko zime greje na struju za dzaba.Dok ja s proleca spremam drva za grejanje oni se bahate i uz veliku pomoc ED vec godinama nelegalno trose el. energiju.ED kaze da se ne isplati pokretati lov na krdljivce struje zbog sudskog sistema,tako da se svake godine povecava kolicina KWh energije koja se na razne nacine otpise od strane ED a savesni potrosaci to nadoknade kroz poskuoljenje KWh .
pre 10 godina
A na sta da se greju stanovi u zgradama u centru grada gde nema centralnog grejanja ni odzaka u zgradi? Takvih slucajeva nije malo! Jel treba da loze parkete i guraju cunak smederevca kroz prozore u 21. veku?!
pre 10 godina
@nbg
O čemu ti pričaš, pa ne mora se struja dobijati iz termoelektrana.
pre 10 godina
(od 2000 dinara koje neko da, mali deo ide tamo gde treba, a ostalo u dzepove., 1. avgust 2013 13:30)
Druže kao prvo ja ne radim u EPS-u niti bilo kojoj državnoj firmi. Ja se za svoje mesto pod suncem borim radom u privatnom sektoru.
Drugo, ja ni u jednom delu teksta nisam rekao da EPS nije do zla Boga truo sistem. EPS mora da se rekonstruiše hitno. Ja se sa njihovim bahatim ponašanjem susrećem svaki put kad im se obratim, a obraćam im se često jer sam projektant elektrike.
Treće. Naglašavam opet da ja nisam pristalica SNS. Opet kažem, krajnje sam liberalno opredeljen, a ta dva nikako ne idu zajedno. Ali dajem si za pravo da kažem da žena vodi posao bolje nego neki njeni prethodnici i da ne brka elementarne pojmove kao većina "stručnjaka".
Četvrto. Ja od svoje plate prvo namirim sve dugove, od kirije za stan do računa za struju i svih ostalih računa, a posle šta ostane za preživljavanje. Dakle slažem se sa tim što ste rekli za neizmirene dugove.
U ovoj državi svi sve znaju, od okopavanja krompira do hirurgije. Neka svako radi svoj posao. Sasvim slučajno ova tema jeste u domenu moje profesije.
Ja se izvinjavam ako Vas je nešto uvredilo u mom prethodnom tekstu, ali ja stvarno ne nalazim šta bi to moglo biti.
Želim Vam prijatan dan.
pre 10 godina
Ja se grejem na struju,sa tkzv.konvertorima,stede struju,ekoliski su,zivim u montaznoj kuci,sa super izolacijom....najvevi racun nam je bio i februaru oko 12000,na 55m kvadratnih.Zbog male bebe,uvek mi je temperatura bila min.23stepena
Kako god okrenem,i sa poskupljenjem,meni je naj isplativije i naj cistije:))
pre 10 godina
odoh u beduine........
pre 10 godina
Mene ovo ne dotiče i onako se grejem na dah. Jedem ljute papricice na minusu i problem rešen... :-(
pre 10 godina
u Americi je kilovat 10-11 centa.
pre 10 godina
Srecnici su ti koji se greju na struju!!! Ja CG za trosoban stan placam za grejnu sezonu 120.000 din.
(Ne dozvoljavaju iskljucenje sa centralnog., 1. avgust 2013 11:23)
Mene prošla sezona izašla oko 250e za 70m2.Uglavnom inverterska klima,kotao vikendom(nakršim suvih grana sa napuštenih placeva oko kuće).Mnogo je bolje nego na toplani a i rekreiras se malo sa drvima!
pre 10 godina
Ali jedno ne treba zaboraviti... Ovo je Srbija. Danas važe jedna pravila a sutra druga. Prekjuče Kraljevina, juče komunizam, danas parodija od kapitalizma i demokratije...sutra??? Sutra će neko na vlasti da kaže NAJBOLJE JE DA SE GREJETE NA STRUJU...
pre 10 godina
Grejanje na struju je jos uvek najjeftiniji oblik grejanja. Zato ce se ljudi i dalje grejati. CG odavno nije ni kvalitetno niti jeftino. Nikako da rese da po nekoj nizoj ceni uvedu kalorimetre pa da platis samo koliko potrosis. Nisu ni toplane mutave, znaju sta im se vise isplati.
Imam kombinovani sistem grejanja. Kamin sa kotlom i grejaci na struju. U toku dana lozimo, nocu struja temperira na 18 stepeni. Pretprosle zime kada je bilo -20 + kosava, nisam potrosio ni 200 evra struje. Sva sreca sto sam nasledio neku sumu, tako da su mi drva skoro dz. Jos planiram da u skorije vreme uzmem termo pumpu, pa bog da me vidi.
pre 10 godina
(Pola na racun, pola za kes, 1. avgust 2013 18:52)
Neznam iz koje si ti priče ali sigurno da nismo iz iste, a nisi ni upoznao prave ljude, da ne kažem da si totalno promašio temu. Kad bi se osvrnuo oko sebe, onako skroz, video bi da u Srbiji ima malih, vrednih i pametnih ljudi koji gledaju u sebe u svoje kljuse i ne pucaju na tašne, mašne i kravate. Aj' zdravo, samo ti i dalje "poznaj" take ko što si ih upoznao
pre 10 godina
Uporne i ponovljene lazi polako postaju istina sto ovi lobisti koji guraju poskupljenje struje dobro znaju.Po kojoj to matematici ste dosli do sest evro centi za kilovat voleobih da znam,jer je to takva laz da vredja zdrav razum.Dali vam je poznato da takav prosek cene kilovata moze biti ako samo uzimate za prosek potrosnju u zelenoj tarifi,koju mogu da koriste samo oni koji malte ne ni ne trose struju.A staje sa crvenom tarifom koja je medju ako ne i najskupljim cenama na svetu?,koju trosi najveci deo gradjanstva,staje sa podobnimma finansijerima stranaka na vlasti koji uopste nikada ni ne placaju struju,niti ce je placati?.Ovo poskupljenje je klasicno prebacivanje duga politickih partija na sve gradjane za novce koje su od distribucije nemilice trosile za predizbornu kampanju,dali samo kampanju,sta mislite javni tuzioce?,imateli smelosti da u to osinje gnezdo cacnete,ili uzivate u velikoj plati neradeci ono zasta ste placeni od naroda,dok vam se ne naredi?.Nezaboravite da zbog ovakvih stvari se i desio peti oktobar 2000te godine,kada je narodu postalo muka od lazi,prevara,lopovluka,a ovo je mnogo gore a pred samom je eksplozijom nezadovoljstva budite uvereni.
pre 10 godina
Još uvek je jeftina struja. Oni koji pričaju kako je u Srbiji najskuplja struja. Imate Internet pa pogledajte kalkulatore za struju na stranicama provajdera u okolini i šire pa ćete sami videti koliko košta.
Izračun za Sloveniju :
500kw ( 350 skupih i 150 jeftinih ) = 77,08 Evra
Dok se u Srbiji ne povećaju cene za hranu i usluge nema i većih plata. Razmislite malo kako je to sve povezano.....
pre 10 godina
@(Nikola
Jos da ofarbate kucu u neku tamnu boju i nece vam uopste trebati grejanje, vasa kuca ce da greje planetu !
pre 10 godina
Grejanje na struju je jeres! Da bi se dobio 1kwh elektricne energije treba sagoreti bar 4kg uglja (ovo vazi za UK koja koristi postrojenja vece efikasnost i ugalj vece kaloricne vrednosti). Kod nas sa prosecnim iskoriscenjem od oko 30% (ako je i ovoliko) i lignitom ovaj odnos je jos nepvoljniji.
pre 10 godina
Tacno je da je cena u centralnoj Srbiji jeftinija i sa ovim poskupljenjem od 11 posto. Primera radi, prosek kilovata na Kosovu je iznad 7 centi u letnjoj, a cak i do 8 centi u zimskoj tarifi. Nemojte da se zalite.
pre 10 godina
Za (Samo da vrisnem, 1. avgust 2013 10:48)
Potpuno si u pravu od prve do poslednje reči. Ljudi kod nas samo kukaju i kukaju. Da se zna ja sam prvi za štednju i to na svim poljima ali i štednja ima granice, to moraju i naši političari da razumeju. Problem sa štednjom nastaje kada dođemo do minimalnih troškova i onda će mnogi opet da kukaju da ne mogu da plate jer se ne trude da zarade, 'tražim posao a daj bože da ga ne nađem'. Poenta je sledeća štedim gde mogu i uvek ću jer ako budem zarađivao manje ći da trošim na račune i kupovinu stvari koje mogu da se nađu jeftinije i onda će više ostati za mene, porodicu, hobi pa i odmore. Jednio sam mišljenja da država nek namete kao što su održavanja, pretplate i slične obaveze koje uvek postoje treba da smanji barem do stabilizacije ekonomije u zemlji. Zato ljudi radujmo se proizvodnji a ne trgovini ako ništa ne proizvodimo nećemo uskoro imati ni šta da prodamo.
A sada na posao manje kukanja! Red rad i disciplina!
pre 10 godina
Skupa struja!?
Kad vidum da se po selima gde je suma uz g...cu kuva na smederevac, a ne na elektricni spiret, tad cu se sloziti. Do tada imaju svako pravo da je poskupe, pa I za 100%!
pre 10 godina
@Samo da vrisnem
Otisli ste u privatan biznis ? Srpski biznismen ? Mali Misko ili mali Bata Kole ?
Mene bi bilo sramota da kazem takonesto na glas. Upoznao sam mnoge, znam o cemu govorim.
pre 10 godina
@Samo da vrisnem
Svaka čast na uspehu ali bez zle namere imam 2 pitanja
1. Šta podrazumevate pod biznisom? Velika većina u srbiji time podrazumeva trange frange ala misko i ekipa. Znači kupuju za 1 ili za 0 a prodaju za 10 i više dinara. To nije biznis to je lopovluk i sramota. Ako ste privrednik bavite se proizvodnjom svaka čast!
2. Kakve veze ima vaš ekonomski opstanak sa poskupljenjem struje da bi direktori i preko-brojno zaposleni stranački kadrovi primali nezasluženo velike plate? Smatrate li da ste uspeli ako možete da platite račune koje vam ispostavljaju i srečni ste a i ignorišete činjenicu da vam neko otima lovu koju ste zaradili radom (teškim radom, barem je tako kod onih privrednika sa kojima imam kontakt). Ako je lako zarađeno onda kapiram.
Što se tiče samog poskupljenja, ja koji plačam info stan cele godine više od 9000 i struju oko 3500 i dalje mogu da zavidim ljudima koji se greju na struju jer je i DALJE jeftinije! Izračunajte sami.
pre 10 godina
Moja zgrada nema odzake. Grejanje je na struju. Ne moze Smederevac, nema CG. Sa'cu se roknem.
pre 10 godina
A kod nas u CG struja je skuplja 50% - 9, 9 centi po kilovatu!
pre 10 godina
@(Amos, 1. avgust 2013 13:12)
Nema veze, svejedno je struja u Srbiji tri do četiri puta jeftinija nego u Sloveniji za prosečnog potrošača.
pre 10 godina
Uvek ću se grejati na struju, to je najlepši vid grejanja i vi tu ne možete ništa.
pre 10 godina
Vojvodinac sve si rekao umesto mene.
pre 10 godina
nemojte oprastati dugove za struju pa se nece grejati na taj izvor energije.
pre 10 godina
U Srbiji je NAJSKUPLJA STRUJA U EVROPI A I SIRE.
(Cica, 1. avgust 2013 10:45)
Apsolutno netačno. Struja u Srbiji je bagatela u odnosu na veliku većinu evropskih država. Na primer, u Nemačkoj je kilovat oko 20-25 eurocenti, u Srbiji oko 5.
Struja je plemenita energija. Ekološki zločin je koristiti je za grejanje (TA pećima i grejalicama), jer je u termoelektrani potrebno sagoreti 4 puta više uglja nego u kućnoj peći na čvrsta goriva, da bi se dobila ista temperatura u stanu.
Sagorevanjem uglja se u atmosferu ne emituje samo CO2 i time ubrzava globalno zagrevanje, već se oslobađa i visokotoksična živa, kao i ostale štetne materije.
Nemate alternativu? Smederevac, naftarica.. kao naši roditelji nekada. Nisu vas rodili sa grejalicom.
pre 10 godina
Jedan moj prijatelj davno reče: "Ne interesuje me koliko košta struja. Interesuje me da mogu da zaradim da je platim". Fenomenalna filozofija. Naravno, sad će da krenu minusi. Nego, kad bi svi VI dragi moji "minusaši" stisli petlju i učinili nešo za sebe i svoju porodicu, bilo bi i Vama i nama lakše. Najlakše je, čak i društveno "prihvatljivo" samo pljuvati po drugom. Nisam nikakav svetli primer, ali ja sam sa svojih 49 godina pre 5 godina (na početku svetske krize) uzeo stvar u svoje ruke (žena mi je bila nezaposlena a dva sina na školovanju) i otišao u neizvestan privatan biznis, i za sada opstao. Kladim se da to može da pokuša mnogo od Vas samo nema petlju. Probajte pa će te verovatno imati da platite struju, a ostaće i za neke druge važnije stvari. Samo hrabro i odvažno. Batalite politiku i političare, od njih se ne živi - od njih se ZAGLUPLJUJE !
pre 10 godina
Poskupljenje struje je potpuno neopravdano. U Srbiji je NAJSKUPLJA STRUJA U EVROPI A I SIRE. Kako mislite da se greju domacinstva gde ne postoji daljinsko grejanje, ne postoji gasovod, nema mogucnosti lozenja? Doci ce do ne mogucnosti placanja PRECENJENIH RACUNA koji ne odgovaraju standardu i prihodima gradjana. Steta ce biti mnogo veca jer se niko ne bavi analizom, kako mogu da izmire namete oplackani gradjani koji nemaju ni za osnovnu egzistenciju za hleb? Na struju se ne moze ogrejati vec se samo SPRECAVA POTPUNO SMRZAVANJE!
pre 10 godina
Manje pricajte na mobilni imacete novac za struju
Manje pusite cigaret imacete novac za struju
Manje pijte pivo imacete novac za struju
Ne placajte pretplatu za rts imacete novac za struju
Samo malo razmislite i smanjite troskove koje dajete za neke gluposti koje su nepotrebne onda cete imati za mnogo bitnije stvari.
Nije struja skupa koliko mi imamo niska primanja.
pre 10 godina
Još uvek je jeftina struja. Oni koji pričaju kako je u Srbiji najskuplja struja. Imate Internet pa pogledajte kalkulatore za struju na stranicama provajdera u okolini i šire pa ćete sami videti koliko košta.
Izračun za Sloveniju :
500kw ( 350 skupih i 150 jeftinih ) = 77,08 Evra
Dok se u Srbiji ne povećaju cene za hranu i usluge nema i većih plata. Razmislite malo kako je to sve povezano.....
pre 10 godina
skupa struja, skup plin, skupe toplane, jedino sto nije skupo a najjace i najljepse grijanje je ljubav:-) ne samo musko-zenska, nego uopsteno ljubav :-)
pre 10 godina
Kako je moguće da neko odvali da je kod nas struja najskuplja u Evropi i sire i da dobije duplo vise pozitivnih od negativnih preporuka? Struja je kod nas najjeftinija u Evropi!!! Grejanje preko toplane je papreno skupo, struja je jeftina.
pre 10 godina
Tacno je da je cena u centralnoj Srbiji jeftinija i sa ovim poskupljenjem od 11 posto. Primera radi, prosek kilovata na Kosovu je iznad 7 centi u letnjoj, a cak i do 8 centi u zimskoj tarifi. Nemojte da se zalite.
pre 10 godina
Za nekog ko izjavi da je struja u Srbiji najskuplja u Evropi i šire, predlažem da pogleda malo cene. Evo i linka zvanične statistike za prvu polovinu 2012. godine: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php?title=File:Disaggregated_price_data_for_household_consumers,_2012s2,_EUR_kWh.png&filetimestamp=20130527075218
Ovde se lepo vidi da je samo u Bugaskoj cena 1kWh tek nešto ispod 10 evrocenti, dok je u ostalim državama uglavnom znatno viša.
Ne razumem kako se ljudi usuđuju da komentarišu nešto u šta se ne razumeju, tipa da je jedino isplativo ulagati u solarne panele. To je isplativo jedino u zemljama gde je cena za 1 kWh - 20 evrocenti i gde država subvencioniše ovakvu proizvodnju električne energije da ne bi morala da plaća penale zbog male količine proizvedene "zelene" energije.
Dalje, ja daleko da sam za SNS, šta više izrazito sam liberalno opredeljen, ali ja se ne sećam da je neko bolje vodio ministarstvo od kako je neko rekao "barbike". Ona ako ništa drugo ne brka pojmove kao što su kilovat i kilovatčas. Prvo je snaga, a drugo energija. Mnogi "stručnjaci" i prethodni ministri, pa čak i autor ovog članka ne prave razliku između ta dva.
pre 10 godina
A sta cemo mi koji zivimo u zgradi bez parnog grejanja i nemamo peci koje se loze? I da,ne mozemo ni da lozimo jer je nadgradnja uradjena od materjala koji moze da se zapali od toplote koju dim pravi u odzaku. Niko nase probleme nece da uvazi, ali kakva je drzava, to i ne ocekujemo.
pre 10 godina
Nije tačno grejanje na struju je i dalje vrlo isplativo,daljinsko grejanje je vrlo skupo ja bi rado prešao da se grejem na struju,ali mi brane da isključim grejanje i primoravaju me da im plaćam harač za grejanje.Kad bi se grejao na struju uštedeo bi 300 evra godišnje.
pre 10 godina
Skupa struja!?
Kad vidum da se po selima gde je suma uz g...cu kuva na smederevac, a ne na elektricni spiret, tad cu se sloziti. Do tada imaju svako pravo da je poskupe, pa I za 100%!
pre 10 godina
Grejanje na struju je jeres! Da bi se dobio 1kwh elektricne energije treba sagoreti bar 4kg uglja (ovo vazi za UK koja koristi postrojenja vece efikasnost i ugalj vece kaloricne vrednosti). Kod nas sa prosecnim iskoriscenjem od oko 30% (ako je i ovoliko) i lignitom ovaj odnos je jos nepvoljniji.
pre 10 godina
Kamo srece da mogu da otkazem centralno grejanje i da se grejem na struju!
pre 10 godina
Za (Samo da vrisnem, 1. avgust 2013 10:48)
Potpuno si u pravu od prve do poslednje reči. Ljudi kod nas samo kukaju i kukaju. Da se zna ja sam prvi za štednju i to na svim poljima ali i štednja ima granice, to moraju i naši političari da razumeju. Problem sa štednjom nastaje kada dođemo do minimalnih troškova i onda će mnogi opet da kukaju da ne mogu da plate jer se ne trude da zarade, 'tražim posao a daj bože da ga ne nađem'. Poenta je sledeća štedim gde mogu i uvek ću jer ako budem zarađivao manje ći da trošim na račune i kupovinu stvari koje mogu da se nađu jeftinije i onda će više ostati za mene, porodicu, hobi pa i odmore. Jednio sam mišljenja da država nek namete kao što su održavanja, pretplate i slične obaveze koje uvek postoje treba da smanji barem do stabilizacije ekonomije u zemlji. Zato ljudi radujmo se proizvodnji a ne trgovini ako ništa ne proizvodimo nećemo uskoro imati ni šta da prodamo.
A sada na posao manje kukanja! Red rad i disciplina!
pre 10 godina
I onda se pitaju zasto ljudi kradu struju,. Jedina pametna investicija za domacinstva (u vezi sa strujom) sada su Solarne ploce.
pre 10 godina
@(Amos, 1. avgust 2013 13:12)
Nema veze, svejedno je struja u Srbiji tri do četiri puta jeftinija nego u Sloveniji za prosečnog potrošača.
pre 10 godina
u Americi je kilovat 10-11 centa.
pre 10 godina
smesno ili zalosno...
pre 10 godina
Da dam racunicu koliko je jos struja jeftinija.
Propan za grejanje je 82 dinara za litar sto je pola kilograma za stan od ajde da kazemo 80m2 potrebno je oko 13 do 15 litara sto mu dodje oko 1060 do 1300 dinara na dan u blazoj zimi.ja se grejem na to pa pricam iz licnog iskustva.Ja imam tri brojila dva su mi stajala par godina kao visak medjutim prosle godine sam uz plin dodao i tri klime ugradio grejace u njih. Svaku vezao na jedan strujomer Dve su mi na strujomerima koje ne koristim u full rezimu dnevno trosim 14kwh puta 30 dana to je 450 kwh max sa ovom cenom to je 2.4 evra do 3 evra sto je na mesecnom nivou za tri klime 90 evra za te pare ja mogu da se grejem deset dana na gas, pa sad vidite.
Zemni gas mi ide kroz ulicu i nisam na njemu jer mi nisu dali besplatan prikljucak i ne pada mi na pamet da im platim jer ne vidim svrhu da placam nekom prikljucak za nesto sto njemu donosi profit mojim koriscenjem. A i cena je postala prevelika.
Jedino sto me brine je uvodjenje akcize kao sto je uveden na propan tako ce od sledece godine biti akciza za zemni gas i struju. Ako akciza bude po formuli kao za plin mislim da cu preci da se grejem na toplotnu pumpu koja me u mojoj radinosti kosta 2000 evra imam bunar i treba mi jos jedan cela investicija 4000 evra a i toplotna pumpa moze na vetrogenerator da radi tako da moze da bude i dz na kraju.
A daljinsko grejanje je i dalje jeftinije od svih grejanja verujte mi .
pre 10 godina
Kako je moguće da neko odvali da je kod nas struja najskuplja u Evropi i sire i da dobije duplo vise pozitivnih od negativnih preporuka? Struja je kod nas najjeftinija u Evropi!!! Grejanje preko toplane je papreno skupo, struja je jeftina.
(Toni, 1. avgust 2013 12:05)
Cena kilovata je MOZDA jeftina, ako se uzme u obzir plata papreno je skup, ali RACUN ZA STRUJU je ogroman, jer je cena kilovata samo jedan segment, pogledajte sta je sve na racunu i kako je moguce trositi samo NOCU tu koja je kao jeftina, a vise nije ni ona. Nego sad kad je vlada reformisana, ODMAH je bolje.
pre 10 godina
Dobro, sad posto je poskupela, necu vise da se grejem na struju. Do sad sam se grejao an struju jer nemam ni na sta drugo da se grejem (zgrada na Karaburmi nema nikakvo drugo grejanje), a od sad necu ni na struju, nego cu da se mrznem.
A moji roditelji ce takodje da prestanu da se greju na struju i uvesce gradsku toplanu u kucu i probice i odzak u kuci zbog grejanja.
Naravno da necu da prestanem da se grejem na struju!! Samo cu da prestanem da placam, jer nemam od cega! Lopine!
pre 10 godina
Grejanje na struju je jos uvek najjeftiniji oblik grejanja. Zato ce se ljudi i dalje grejati. CG odavno nije ni kvalitetno niti jeftino. Nikako da rese da po nekoj nizoj ceni uvedu kalorimetre pa da platis samo koliko potrosis. Nisu ni toplane mutave, znaju sta im se vise isplati.
Imam kombinovani sistem grejanja. Kamin sa kotlom i grejaci na struju. U toku dana lozimo, nocu struja temperira na 18 stepeni. Pretprosle zime kada je bilo -20 + kosava, nisam potrosio ni 200 evra struje. Sva sreca sto sam nasledio neku sumu, tako da su mi drva skoro dz. Jos planiram da u skorije vreme uzmem termo pumpu, pa bog da me vidi.
pre 10 godina
Bravo za Acu Vucica !!!
pre 10 godina
Ivane, dao si primer cene za Sloveniju, ali nisi rekao da li u Sloveniji imaju Zelenu, Plavu i Crvenu tarifu, s tim da je crvena 3-4 puta skuplja od Zelene (koja inace vazi samo za one koji od potrosaca imaju tv, frizider i sijalicu).
Dakle - u modernom svetu kWh jeste nesto skuplji, ali zato te zemlje NE KAZNJAVAJU svoje potrosace sistemom - sto vise trosis sve ti je skuplje, tako da na kraju ipak Srbija ispadne da ima skuplju struju.
A pitam se zasto Srbija ustvari ne bi imala najjeftiniju struju? Imamo svoje resurse na kojima rade nasi ljudi, za nase plate. Zasto bi struja u Srbijji bila bliska npr nemackoj? Zato sto se u EPSu krade naveliko.
pre 10 godina
Molba za novinara da ne stavlja ovako bombastične naslove.
Živim u stanu u kući (68m2), grejem se na struju, koristim norveške radijatore. Stolarija u stanu je jako loša i stara, kuća nema nikakvu vrstu izolacije osim perlita (dok se gradila).
Upravo stavljam u stan (nije bilo moguće uraditi spolja) unutrašnju izolaciju od kamene vune. Smatram da će razlika u odnosu na dosadašnje grejanje biti više nego osetna (komšija je to već uradio).
Infostan plaćam mesečno oko 1.100din, a poslednji račun za struju mi je oko 3.200din. Neka zimi bude i 12.000din mesečno, opet se grejanje na struju trenutno najviše isplati.
Saberite na godišnjem nivou račun za struju i Infostan pa onda napravite preraspodelu na mesečnom nivou.
pre 10 godina
Grejanje na struju treba zaboraviti, kao što zaboravljamo i daljinsko grejanje, koje je ubedljivo najskuplje.
Ostaju drva i ugalj, dakle ko nema dimnjak.... gotov je!
Srbija srlja u Srednji vek, a ako malo bolje pogledate društveni svest naroda u Srbiji, plašim se da tu nećemo stati, padamo mi i niže.
pre 10 godina
hahahhahha.....kakva nebuloza od teksta.....struja najskuplja i neisplativa...hahahahahhahaah
Eeeee moj "novinaru"...kada bi se malo zaineteresovao za ovu temu, shvatio bi kakvu si glupost napisao.Mi mozda jesmo po struji jedni od najskupljih u regionu a i sire, ali od sve raspolozive energije, struja je makar za sad najjeftinija kod nas.
Pokusaj da pises o nekim drugim temama....mozda te bude bolje islo....recimo o zimnici, pijacama....ili vec tako nesto.
pre 10 godina
za mene nema zime ja sam neoovlasteno prikljucen na mrezu.
pre 10 godina
@nbg
O čemu ti pričaš, pa ne mora se struja dobijati iz termoelektrana.
pre 10 godina
Pa na sta da se grejem, na ljubav prema otadzbini!?
pre 10 godina
@nbg
"Struja je plemenita energija. Ekološki zločin je koristiti je za grejanje
Nemate alternativu? Smederevac, naftarica.. kao naši roditelji nekada. Nisu vas rodili sa grejalicom."
Srbi su ipak sampioni u komprimovanju velikih kolicina glupusti na malom prostoru ! Gde ste culi da postoje vise i manje plemenite energije ? Da li to znaci da ne treba da grejem zenu i dete da bivi imali da napunite mobilni ili da igrate igrice na compu ?
A sto se tice naftarica, da li znate posto je loz ulje kod nas, a posto je u Nemackoj ?
pre 10 godina
i hladjenje tj. masovno koriscenje klima poslednjih godina.
pre 10 godina
Srecnici su ti koji se greju na struju!!! Ja CG za trosoban stan placam za grejnu sezonu 120.000 din.
pre 10 godina
Nije tacno da treba zaboraviti. TA peci, invertor klime i norveski radijatori su i dalje isplativiji od gasa, peleta, pa i gradskih toplana. A ni ugalj ni drva nisu mnogo jeftiniji + koliko ima vise posla.
CG na drva je isplativo jedino sumokradicama
pre 10 godina
Ucitelj rosi, 1. avgust 2013 14:08
Manje jedite hleba, imaćete za struju....
Manje pijte vode, imaćete za struju.....
Zar vem treba voće? - imaćete za struju....
A ne trebaju ni gaće - imaćete za struju.....
pre 10 godina
(od 2000 dinara koje neko da, mali deo ide tamo gde treba, a ostalo u dzepove., 1. avgust 2013 13:30)
Druže kao prvo ja ne radim u EPS-u niti bilo kojoj državnoj firmi. Ja se za svoje mesto pod suncem borim radom u privatnom sektoru.
Drugo, ja ni u jednom delu teksta nisam rekao da EPS nije do zla Boga truo sistem. EPS mora da se rekonstruiše hitno. Ja se sa njihovim bahatim ponašanjem susrećem svaki put kad im se obratim, a obraćam im se često jer sam projektant elektrike.
Treće. Naglašavam opet da ja nisam pristalica SNS. Opet kažem, krajnje sam liberalno opredeljen, a ta dva nikako ne idu zajedno. Ali dajem si za pravo da kažem da žena vodi posao bolje nego neki njeni prethodnici i da ne brka elementarne pojmove kao većina "stručnjaka".
Četvrto. Ja od svoje plate prvo namirim sve dugove, od kirije za stan do računa za struju i svih ostalih računa, a posle šta ostane za preživljavanje. Dakle slažem se sa tim što ste rekli za neizmirene dugove.
U ovoj državi svi sve znaju, od okopavanja krompira do hirurgije. Neka svako radi svoj posao. Sasvim slučajno ova tema jeste u domenu moje profesije.
Ja se izvinjavam ako Vas je nešto uvredilo u mom prethodnom tekstu, ali ja stvarno ne nalazim šta bi to moglo biti.
Želim Vam prijatan dan.
pre 10 godina
Najbolje bi bilo da me ubijete. Onda necu da proizvodim nikakve troskove drzavi.
Kako vas bre nije sramota?
Je l' nije dovoljno sto kao doktor nauka sa najvise drzavne institucije moram da zivim sa roditeljima u stanu koji je neuslovan, bez kanalizacije i centralnog grejanja i bez nade da ikada sebi kupim stan posto se vodim kao privremeno zaposlen, (jer u nauci si stalno zaposlen tek kao redovni profesor, sto veci procenat i profesora i naucnika nikada i ne postane) pa ne mogu da dobijem kredit ni teoretski, a i da mogu ne bi mogao da ga isplatim sa platom od 500 evra da zivim jos dva zivota.
I sad je moja krivica sto moram da se grejem na struju? A ne mogu da se grejem ni na drva, jer zivim na spratu.
Halo ljudi, imate li vi uopste obraza???
pre 10 godina
A kako da nosim ugalj na 4 sprat? Pojacajte malo te radijatore, naplacujete cele godine grejanje a mi moramo da se dogrevamo na struju. To je vama normalno??? Jos mi sada savetujete da vucem ugalj uzbrdo. Pa da li ste vi normalni
pre 10 godina
povecace se i broj dužnika i hladnih kuća, a državna kasa i kasa EPS-a će biti praznije...
pre 10 godina
Zašto bi grejanje na struju drastično uticalo na novčanik? Pa ne grejete se u julu? Živim u Rumi, u stanu od 70 kvm. JP Stambeno je naplaćivalo grejanje od cca 8000 dinara mesečno svih 12 meseci do prošle godine kada sam se rešio tog balasta od javnog preduzeća. Isključio sam centralno grejanje i prešao na grejanje na struju. Prostom računicom sam za godinu dana JP Stambeno davao skoro 100000 dinara. Mislite li da mogu potrošiti kWh za 4 meseca grejanja u zimu u tom iznosu? Račun bi mi bio 25000 mesečno? Ove godine su računi bili oko 7.000 dinara. Uštedeo sam 72000 dinara. Najprostija matematika je ujedno i najbolja.
P.S. To isto javno preduzeće je, nakon ogromnog broja zahteva stanara drugih stambenih zgrada, od pre mesec dana stavilo dodatnu otežavajuću okolnost da morate prikupiti 50% saglasnosti svih stanara zgrade da se isključite sa centralnog grejanja. Po meni budalaština, ali gube se klijenti - hvataj se za slamku!
pre 10 godina
TA pec je zakon!
pre 10 godina
Vreme je da krenu neki protesti! Ovakav lopovluk ne postoji na svetu!
Sve cene i akcize se uskladjuju sa inflacijom a plate ne.
Mi smo naj preplaseni ljudi koji se plase za egzistenciju i samo vicu dobro je moze i gore... Drugi narodi bi do sad oterali i ministre i vladu i predsednika dok ne dodje neko ko ce raditi u interesu naroda ali ne i mi.
pre 10 godina
Tako je, necemo se vise grejati na struju. Ma i ne moramo vise da se grejemo. Sta nas briga. Samo polako ima da pocnemo da se grejemo na drva ili namestaj i knjige. Srbija je kao Staljingrad 1942. Obruc se steze.
pre 10 godina
Zivim na Bezanijskoj Kosi, infostan za stan kvadrature 60m2 placam skoro 7000 dinara, od toga mi je grejanje vise od 5500dinara, pa vi izracunajte 7000din X 12meseci, nisam siguran koliko mi se ispalti, pritom greju samo danju, nocu smrzavanje, cim je temperatura visa od 10 stepeni oni ne greju, a struja neka mi bude i 10000din tih 3 udarna meseca i opet mi se vise isplati...
pre 10 godina
A našta da se grejem? Živim na petom spratu bez lifta, a parno grejanje nema! I to na Novom Beogradu u zgradi sve penzioneri zgrada iz 56-te molim pametne da mi objasne kako da prezimim!?
pre 10 godina
Srecnici su ti koji se greju na struju!!! Ja CG za trosoban stan placam za grejnu sezonu 120.000 din.
(Ne dozvoljavaju iskljucenje sa centralnog., 1. avgust 2013 11:23)
Mene prošla sezona izašla oko 250e za 70m2.Uglavnom inverterska klima,kotao vikendom(nakršim suvih grana sa napuštenih placeva oko kuće).Mnogo je bolje nego na toplani a i rekreiras se malo sa drvima!
pre 10 godina
nemojte oprastati dugove za struju pa se nece grejati na taj izvor energije.
pre 10 godina
Pa šta ste drugo očekivali od barbike? Da nije neko stvarno poverovao da će da uvede dva sata jeftine struje preko dana? To je bio samo predizborni marketing...
pre 10 godina
(gz13, 1. avgust 2013 13:03)
Ajde bre ne brljavi tu i ne brani nesto sto se ne moze braniti.
Pa najbolje po tebi i tvojoj extragiga mega super ministarki (koja je uzgred pre izbora izjavljivala kako ima mogucnosti i da struja pojeftini, i tada je kritikovala onu prethodnu vlast sto je povecavala cenu struje) da cena struje bude ku u NEMACKOJ.
PA DA VI SVI KOJI STE DOBILI POSAO PREKO VEZE I PUTEM PARTIJE u EPS-u IMATE PLATE TAKODJE KO U NEMACKOJ, A NAROD NEK POCRKA.
Hocu bre da se vidi tacno kolki je prihod i rashod EPS-a i gde se trosi AMAN BAS SVAKI DINAR GDE IDE.
I drugo, sta je bilo sa onim duznicima sa Dedinja i ostalim mnogobrojnim sirom Srbije koji imaju mnooogo, a ne placaju nista i duguju milione, i sad da mi zbog njih sto ne placaju nadoknadjujemo vas minus koje ste napravili, jer ste nesposobni ko i oni pre vas.
pre 10 godina
na kraju niko neće moći ništa da plaća i sirotinja će da krade od bogatih i da se NELEGALNO ŠLEPA na struju i ostalo. kad dogori do nokata upašće u dedinje i povešati sve.
pre 10 godina
Nisam uopšte ljubitelj centarlnog grejanja,i ne mislim da je grejanje na struju skuplje, pogotovo što je zdravije od centralnog grejanja. Ne zavisiš od toplane i regulišeš grejanje prema svojim potrebama.Ovo sa poskupljenjem stvarno nije u redu,ali nakon toga po logici stvari poskupeće i centralno grejanje...,i tako u krug.
pre 10 godina
Poskupela struja, akcizna roba, dinar oslabio, kreću nova poskupljenja...ovo su prvi rezultati ,,rekonstruisane'' vlade...a šta nas tek čeka, ali dok je budala biće i ovakve vlasti.
pre 10 godina
sigurno jedna trecina komsija se preko zime greje na struju za dzaba.Dok ja s proleca spremam drva za grejanje oni se bahate i uz veliku pomoc ED vec godinama nelegalno trose el. energiju.ED kaze da se ne isplati pokretati lov na krdljivce struje zbog sudskog sistema,tako da se svake godine povecava kolicina KWh energije koja se na razne nacine otpise od strane ED a savesni potrosaci to nadoknade kroz poskuoljenje KWh .
pre 10 godina
sigurno jedna trecina komsija se preko zime greje na struju za dzaba.Dok ja s proleca spremam drva za grejanje oni se bahate i uz veliku pomoc ED vec godinama nelegalno trose el. energiju.ED kaze da se ne isplati pokretati lov na krdljivce struje zbog sudskog sistema,tako da se svake godine povecava kolicina KWh energije koja se na razne nacine otpise od strane ED a savesni potrosaci to nadoknade kroz poskuoljenje KWh .
pre 10 godina
pa ipak je najekonomicnije i najcistije
pre 10 godina
Nisu građani krivi što pola Beograda nema ni toplifikaciju ni gasifikaciju, pa su prinuđeni da se greju na struju! Pa neće valjda da lože drva u stanu!?
pre 10 godina
A kod nas u CG struja je skuplja 50% - 9, 9 centi po kilovatu!
pre 10 godina
Mene ovo ne dotiče i onako se grejem na dah. Jedem ljute papricice na minusu i problem rešen... :-(
pre 10 godina
Ali jedno ne treba zaboraviti... Ovo je Srbija. Danas važe jedna pravila a sutra druga. Prekjuče Kraljevina, juče komunizam, danas parodija od kapitalizma i demokratije...sutra??? Sutra će neko na vlasti da kaže NAJBOLJE JE DA SE GREJETE NA STRUJU...
pre 10 godina
Ja se grejem na struju,sa tkzv.konvertorima,stede struju,ekoliski su,zivim u montaznoj kuci,sa super izolacijom....najvevi racun nam je bio i februaru oko 12000,na 55m kvadratnih.Zbog male bebe,uvek mi je temperatura bila min.23stepena
Kako god okrenem,i sa poskupljenjem,meni je naj isplativije i naj cistije:))
pre 10 godina
Vidim ja da ce alternativni sistemi grejanja doci I brze nego sto smo mislili, a tu vec I inat ima neke veze :)
pre 10 godina
Ma važno da smo se mi rekonstruisali. Hvala Aci Najavi za poskupljenje !!
pre 10 godina
Ma samo tovari volove koji cute decenijama
pre 10 godina
Kako je moguće da neko odvali da je kod nas struja najskuplja u Evropi i sire i da dobije duplo vise pozitivnih od negativnih preporuka? Struja je kod nas najjeftinija u Evropi!!! Grejanje preko toplane je papreno skupo, struja je jeftina.
(Toni, 1. avgust 2013 12:05)
Skupo je i jedno i drugo, kada platu ne primas ili je nema. Ali takav je zivot u Srbiji. Dokle?
pre 10 godina
Nema za nas zime... Gori nam pod nogama...
pre 10 godina
U “Prosečnoj porodici Srbije” ističu da će i posle povećanja plata i penzija za 0.5%, visina plata i penzija u našoj zemlji biti najniža u okruženju, da se cena rada nije menjala poslednjih 28 meseci, da je inflacija bila 14,1 posto, te da ovim povećanjem nisu ublaženi ni negativni efekti inflacije.
pre 10 godina
Zivim na Bezanijskoj Kosi, infostan za stan kvadrature 60m2 placam skoro 7000 dinara, od toga mi je grejanje vise od 5500dinara, pa vi izracunajte 7000din X 12meseci, nisam siguran koliko mi se ispalti, pritom greju samo danju, nocu smrzavanje, cim je temperatura visa od 10 stepeni oni ne greju, a struja neka mi bude i 10000din tih 3 udarna meseca i opet mi se vise isplati...
(NIkola, 1. avgust 2013 14:59)
Živim takođe na Bež.Kosi u identičnoj kvadraturi i sa identičnim rashodom za info stan. Još pride radim u preduzeću koje se bavi prodajom el. grejnih tela veće efikasnosti. Shodno tome smatram da sam i više nego kompetentan da tvrdim da je naslov ovog teksta napisao neko ko nema blage veze sa cenama grejanja sa različitim energentima. Moj račun za centralno grejanje je duplo veći nego račun koji bih plaćao da se grejem na struju, provereno u praksi bez obzira na povećanje. Takođe je grejanje na struju jeftinije nego grejanje na gas i slične cene kao grejanje na ogrev ali neuporedivo čistije i lakše za eksploataciju. Prema tome, rokajte ljudi grejanje na struju nedajte da vas neznalice savetuju...
pre 10 godina
@(Nikola
Jos da ofarbate kucu u neku tamnu boju i nece vam uopste trebati grejanje, vasa kuca ce da greje planetu !
pre 10 godina
@Samo da vrisnem
Otisli ste u privatan biznis ? Srpski biznismen ? Mali Misko ili mali Bata Kole ?
Mene bi bilo sramota da kazem takonesto na glas. Upoznao sam mnoge, znam o cemu govorim.
pre 10 godina
(Pola na racun, pola za kes, 1. avgust 2013 18:52)
Neznam iz koje si ti priče ali sigurno da nismo iz iste, a nisi ni upoznao prave ljude, da ne kažem da si totalno promašio temu. Kad bi se osvrnuo oko sebe, onako skroz, video bi da u Srbiji ima malih, vrednih i pametnih ljudi koji gledaju u sebe u svoje kljuse i ne pucaju na tašne, mašne i kravate. Aj' zdravo, samo ti i dalje "poznaj" take ko što si ih upoznao
pre 10 godina
Uporne i ponovljene lazi polako postaju istina sto ovi lobisti koji guraju poskupljenje struje dobro znaju.Po kojoj to matematici ste dosli do sest evro centi za kilovat voleobih da znam,jer je to takva laz da vredja zdrav razum.Dali vam je poznato da takav prosek cene kilovata moze biti ako samo uzimate za prosek potrosnju u zelenoj tarifi,koju mogu da koriste samo oni koji malte ne ni ne trose struju.A staje sa crvenom tarifom koja je medju ako ne i najskupljim cenama na svetu?,koju trosi najveci deo gradjanstva,staje sa podobnimma finansijerima stranaka na vlasti koji uopste nikada ni ne placaju struju,niti ce je placati?.Ovo poskupljenje je klasicno prebacivanje duga politickih partija na sve gradjane za novce koje su od distribucije nemilice trosile za predizbornu kampanju,dali samo kampanju,sta mislite javni tuzioce?,imateli smelosti da u to osinje gnezdo cacnete,ili uzivate u velikoj plati neradeci ono zasta ste placeni od naroda,dok vam se ne naredi?.Nezaboravite da zbog ovakvih stvari se i desio peti oktobar 2000te godine,kada je narodu postalo muka od lazi,prevara,lopovluka,a ovo je mnogo gore a pred samom je eksplozijom nezadovoljstva budite uvereni.
pre 10 godina
Uvek ću se grejati na struju, to je najlepši vid grejanja i vi tu ne možete ništa.
pre 10 godina
izgleda da su najpametniji oni sto ne placaju struju
pre 10 godina
Mnoge grejanje na struju ne kosta nista
pre 10 godina
odoh u beduine........
pre 10 godina
Dobro ste me podsetili, ja skroz zaboravila ...
Kada ce biti ispunjeno predizborno obecanje u vezi dva sata jeftinije struje u toku dana (svakog dana, naravno)?
pre 10 godina
A na sta da se greju stanovi u zgradama u centru grada gde nema centralnog grejanja ni odzaka u zgradi? Takvih slucajeva nije malo! Jel treba da loze parkete i guraju cunak smederevca kroz prozore u 21. veku?!
pre 10 godina
@Samo da vrisnem
Svaka čast na uspehu ali bez zle namere imam 2 pitanja
1. Šta podrazumevate pod biznisom? Velika većina u srbiji time podrazumeva trange frange ala misko i ekipa. Znači kupuju za 1 ili za 0 a prodaju za 10 i više dinara. To nije biznis to je lopovluk i sramota. Ako ste privrednik bavite se proizvodnjom svaka čast!
2. Kakve veze ima vaš ekonomski opstanak sa poskupljenjem struje da bi direktori i preko-brojno zaposleni stranački kadrovi primali nezasluženo velike plate? Smatrate li da ste uspeli ako možete da platite račune koje vam ispostavljaju i srečni ste a i ignorišete činjenicu da vam neko otima lovu koju ste zaradili radom (teškim radom, barem je tako kod onih privrednika sa kojima imam kontakt). Ako je lako zarađeno onda kapiram.
Što se tiče samog poskupljenja, ja koji plačam info stan cele godine više od 9000 i struju oko 3500 i dalje mogu da zavidim ljudima koji se greju na struju jer je i DALJE jeftinije! Izračunajte sami.
pre 10 godina
Moja zgrada nema odzake. Grejanje je na struju. Ne moze Smederevac, nema CG. Sa'cu se roknem.
pre 10 godina
Hocu, zaboravicu, u zgradi sam bez centralnog grejanja i bez dimnjaka, pa cu da se grejem na srecne misli nekih boljih vremena!
pre 10 godina
Vidim da je neko napisao da ni drva nisu jeftina za grejanje. Evo moje racunice: Za kucu od 65 kvadrata potrosim najvise 11 m kubnih. Etazno grejanje, kuca bez izolacije. Povezan je i bojler, tako da zimi za grejanje vode ne ukljucujem struju. Drva sam placao 3.700 po metru, dakle ispada ukupno 11 x 3.700= 40.700. Kada se to podeli na mesecni izdatak cele godine ispada 3.400 din mesecno. E sad dodajte tome da sam znatno zbog tople vode samnjio racun za struju koji ne prelazi 2.000 din mesecno. Ove godine sam ubacio mineralnu vunu na ploci iznad plafona, tako da se nadam da ce doci do koliko-tolike ustede.
pre 10 godina
Vojvodinac sve si rekao umesto mene.
83 Komentari
Sortiraj po: