Sreda, 17.07.2013.

18:24

Ovo je prepreka za bolje plate

Velika razlika visine neto i bruto plate nepremostiva je prepreka za povećanje neto zarada i daljem zapošljavanju, a s tim se slažu i svi poslodavci u Srbiji.

Izvor: Tanjug

Ovo je prepreka za bolje plate IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

50 Komentari

Sortiraj po:

Miroslav

pre 10 godina

Sale verovatno si birokrata ili radis u zdravstvu. Dakle sam si rekao moja steta trecim licima, a ja govorim o "steti" prema meni samom. Koja demagogija! Apsolutno bih prihvatio da potpisem da ne primam nikakvu penziju i da snosim sve troskove mog lecenja a da primam bruto platu. Dakle drzava ne bi imala nikakve obaveze prema meni. Kapiras!

sale

pre 10 godina

(Miroslav, 18. jul 2013 09:48) - To je kao kada bi neko rekao "Zašto moram da plaćam obavezno osiguranje za štetu pričinjenu trećim licima kad registrujem auto? Ja nikad nisam bio krivac u bilo kakvoj saobraćajki, niti nameravam, a imam dovoljno para da platim štetu ako je napravim." Da, ali ako se jednog dana ispostavi da to baš kad zatreba nije tačno, šta onda? "Izvinite, nemam više". Natrag na primer penzije i zdravstvenog osiguranja, država ne može da ti odrekne pomoć u nevolji i da kaže "šta me se tiče, što nisi štedeo kad si radio?", da te pusti da crkneš od gladi i zime, makar ti to hipotetički i želeo i tražio. Da ne govorimo o tome da bi sve to povuklo cenu rada na tržištu na dole za svakog - lako je "privremeno" se odreći ulaganja u budućnost za malo više para sada, pa se onda pristaje i na "nešto" manju bruto platu, ali na kraju svaki takav delija pada na teret nama i našoj deci kroz ili socijalni sistem ili kriminal.

Inače, i ja mislim da poslodavac zaista ne treba da ima išta s tim šta država zahteva od zaposlenog u smislu poreza i doprinosa - to zaposleni treba sam (ili uz pomoć banke kod koje ima tekući račun) da izmiri za zbir svih svojih prihoda. Onda nema nikakvih igara i rada na razne boje, osim ako se plaća na ruke (ako je gazda lud da to ne odbije kao trošak svog poslovanja, pa sam plati veći porez na profit).
Sistem poreskih stopa treba da bude tako podešen da se sve što se ne plati na mostu - plati na ćupriji i obrnuto.

neba

pre 10 godina

U normalnoj drzavi, ista ta drzava na platu uzima samo porez (naravno i porez na extra profit).
Od plate, radnici sebi placaju penziono, zdravstveno, skolu... - ko koliko zeli i moze, toliko mu je...
A drzava obezbeduje samo najosnovnije - hitnu med. pomoc, osnovno obrazovanje, min. penziju...

sx

pre 10 godina

Postoje privatnici koji voze džip, zidaju vikendicu, idu na luksuzna letovanja i zimovanje i ne plaćaju radnicima plate niti otplaćuju dugove firme.
Postoje i drugi privatnici koji sve rade po zakonu i jedva preživljavaju. Zašto je omogućen rad onim prvim privatnicima?
Meni je glavni problem otpremnina i visoke dadzbine državi. Zauzvrat dobijam drške službenike koji polaže od premise da si kriv i da treba da platiš kaznu umesto da pomognu.
Posla ima u Srbiji, samo je problem u naplati.

Uros

pre 10 godina

Ako neko ne razume poslodavce okay.
Ali pokušajmo ovako.
Zamislite se u ulozi molera. Ako hoćete da radite sve po zakonu, morate da registujete firmu (udruži se više vas u firmu da bi bili manji troškovi), plaćate poreze i doprinose za sebe (ne paušalno).
Odradite mesečno poslova u vrednosti od 300 evra i na taj iznos državi morate da platite 120 evra.
I imate mogućnost da radite na crno, pa vam ostane i tih 120 evra.
Šta mislite šta će čovek da izabere?

Alex

pre 10 godina

Zasto je nepremostiva prepreka , neka im povecaju bruto platu pa i to je neko povecanje neto. Nego je ocigledno da su im bilo kakva placanja radniku mrska i teska. Posebna tema je da li porezi i doprinosi treba da budu tako veliki ili ne.

****

pre 10 godina

Gospodin Marko Petrovic jej potpuno u pravu.Treba svako da se oproba u ulozi privatnika pa da vidi sta ih sve ceka.Naravno ni svi privatnici nisu isto za drzavu.Harac,inspekcijske posete itd.... mahom placuju oni srednji i sitni privatnici.Stvarno obican privatnik tesko moze da se izbori sa nametima.Mali privatnik nije tajkun.Molim vas tu treba praviti razliku.I jos jedno.Plate kod privatnika su vece nego kod tajkuna.U to sam siguran.

NekoIzMase

pre 10 godina

Kada bi država prvo pokažnjavala firme koje ne prijavljuju radnike, ili ih prijavljuju na minimalac, i na taj način izbegavaju plaćanje poreza, imala bi dobar prihod u budžetu ... Nakon toga, oni bi naterani da plaćaju realan porez (na realnu platu, ne minimalac) i time bi se prilivi u budžet povećali i na godišnjem nivou ... To bi otvorilo mogućnost da se razmotri smanjenje stope poreza i doprinosa.

Rešenje za prijavljuvanje radnika na minimalac, može biti u linearnom iznosu poreza za recimo zaposlene koji dobijaju bruto platu od minimalca do 40-50 hiljada, i time bi se zaštitili radnici da ne budu prijavljeni na minimalac, jer gazde na taj način ne bi štedele ... Samim tim, radnici bi imali uplaćene veće doprinose, i kasnije veću osnovicu za obračun penzije.

Sa druge strane, država bi mogla da stimuliše poslodavce da daju ljudima veće plate, tako što bi se za iznos plate preko 50 hiljada ovračunavao porez po nekoj stopi, a ispalo bi tako da na iznos 40-50 hiljada iznos bude približan onom linearnom iznosu do 40-50 hiljada što bi se plaćalo ... Tako bi poslodavac bio motivisan da traži ljude koi vrede, koji traže veću platu zbog svojih sposobnosti, obrazovanja i sl, a da ne plati veliku razliku u porezima i doprinosima ...

Ovo sma napisao iz glave. Naravno, mogla bi se napraviti studija, da neko hoće ozbiljno ovim da se bavi, kao i provera ustavnosti ovakvih eventualnih odredbi.

Kika

pre 10 godina

Znam pouzdano, a i lično poznajem ljude koji već šet godina rade preko agencije za zapošljavanje u jednom od najjačih preduzeća u Srbiji. Dakle, raditi na određeno vreme, nije nikakav problem ni danas sa postojećim zakonom.
Znam isto tako, da dati otkaz nekome ili ga naterati da ga da u Srbiji uopšte nije teško.
Poenta priče je da smo porobljena zemlja, da je sve u privatnim rukama, da preduzeća u kojima stranci imaju interes rade, ljudi su plaćeni pet do deset puta manje za taj rad nego u Nemačkoj, Švajcarskoj, Austriji...
Stranci ovde plaćaju porez i doprinose, a profit nepovratno iznose iz Srbije (u pitanju su milijarde eura).
Firme koje strancima nisu u interesu da rade kako treba, bivaju sistematski uništene, i to nepovratno u većini slučajeva.
Za strane vlasnike, plata je trošak, nju treba po mogućnosti smanjiti kao i broj radnika. Na taj način, oni dobijaju veći profit koji iznose iz Srbije, a nas ostavljaju u sve većoj bedi.
Novi zakon o radu, samo treba da im pomogne da što lakše naprave maksimalan profit. Za sve ovo što sam napisao, krivi su isključivo naši političari, koji su zakonodavci u ovoj zemlji i koji su dopustili sve što se dešavalo i što se i dalje dešava (kada kažem političari, mislim na sve političare koji su učestvovali u vlasti, bez izuzetaka). Na kraju krajeva, oni će doneti i taj novi zakon koji će narodu doneti još veću bedu, a stranim preduzećima veći profit.

Kao i do sada, i od sada političari će raditi kako od njih stranci budu tražili.

Betty Boo

pre 10 godina

Radim 5 godina u državnoj firmu što preko omladinske zadruge, što preko PP ugovora (ugovor o privremeno povremenom radu). Ugovor mi se produžava kako se firmi ćefne, nekada na 2, nekada na 6 meseci, a nekada i na 15 dana. Naravno prilikom svake obnove ugovora mi se menja i naziv radnog mesta, čime se poslodavac fino ogradio od zakonske obaveze da me primi u stalni radni odnos. Nemam pravo na plaćeni godišnji odmor, niti na plaćeno bolovanje, a zarada po satu iznosi 166 din. I kažu nema firma para, jbg svake godine probijen budžet pa nema mogućnosti da prime ikoga u stalni radni odnos. A onda preko noći 150 ljudi primljeno preko stranke, pa još 50 itd...Skroz degradirajuće!

Miroslav

pre 10 godina

Ukinuti obavezno zdravstveno i penziono osiguranje. Ko voli neka placa u drzavne i/ili privatne fondove dobrovoljno. Bar 15 godina nisam isao kod lekara a platio sam ko zna koliko. Jel mi drzava garantuje da cu doziveti penziju? Ako crknem pre penzije sta je sa parama koje sam uplatio? Sta drzavu uostalom boli uvo da li cu ja da primam penziju ili ne, da li cu da se lecim ili ne? Ona me voli vise nego ja sam sebe? Lopovluk bez presedana. Nemam nista protiv da drzava sisa one idiote koji joj veruju da ce ih leciti i da ce ziveti 150 god, ali neka ostave otvorena vrata za nas koji neverujemo, da izadjemo iz te seme, i beremo plodove naseg rada.

joe

pre 10 godina

Kakav tekst, bas me zanima kako autora nije sramota da ovako nesto napise, kao i urednika da objavi ovakav tekst. Umesto da se bavite pravim novinarstvom i istrazujete kakav je pravi odnos poslodavaca prema zaposlenima. Treba da pisete koliko ljudi radi na crno, kako poslodavci krse zakon potpuno nekaznjeni, kako na primer nas zakon o radu pun rupa u korist poslodavaca, a ne radnika. Dozvoljeno je na primer da se smenski i nocni rad placa proizvoljnom cifrom, znaci na nocni rad bi radnik trebao da dobije 26% na platu osim ako poslodavac ne odredi drugu cifru ali ta druga cifra nije odredjena, moze da da i 1000 samo za ceo mesec. Minimalnu zaradu racunaju ljudima me koliko su stvarno radili taj mesec, nego koliko ima radnih dana mesecu pa puta 8 sati dnevno i 115 din sat. A zapravo im radnik radi po 10 sati 6 dana u nedelji. I jos mnogo takvih gluposti koje ova drzava dozvoljava nesposobnim firmama i samo produzava agoniju i radnicima i tim firmama, to sve im omogucava da rade i opstanu par godina duze nego sto bi u normalnim uslovima gde bi radnici bili placeni barem koliko toliko normalno. Ali opet ce rezultat biti isti, ako ne umeju da rade opet ce smanjivati i ispod minimalca i davati otlaze a dolazi neminovno, zatvaranje jel realno zakidanje od par hiljada na platama nije potez koji ce da pomogne firmi koje ne zna da posluje.

djole bre

pre 10 godina

Zašto poslodavci za prodavce sladoleda i kokica uzimaju isključivo studente i penzionere ? Zato što prema toj kategoriji ljudi nemaju obaveza. Zašto je 90% radnika obezbedjenja penzioneri ? Poslodavac mu da platu bez ikakvih obaveza prema PIO fondu i svima lepo.... I još brdo primera. Da ne pominjemo prevarante koji sebe nazivaju "Omladinska zadruga " ... Dobro razmislite šta je sve potrebno promeniti u Zakonu o radu.

Duci0167

pre 10 godina

Kad procitam poslodavci prvo mi na pamet padnu "privatnici". Problem je u tome sto "poslodavci" hoce da voze nova kola svake godine,letuju u Brazilu,zive raskalasno a to jedino mogu ako radnik radi kao terminator a plata minimalac,koja naravno kasni,iz 2 ili 3 dela. Radio kod takvih 15 godina i uopste ne znam kako sam prezivljavao. Naravno,oni pocnu da kukaju na drzavu zbog velikih nameta i tu je prici kraj. E,moj privatnice ... u normalnoj drzavi odredi sebi platu i 20K evra ali ces onda i vise od pola da das za porez.

Nikola

pre 10 godina

Uverio sam se. I poslodavac i radnik će zloupotrebiti zakon kada im se pruži prilika. Tamo gde su zaposleni zaštićeni, najveći su neradnici. Tamo gde je poslodavac zaštićen, atmosfera se pretvara u robovlasničko društvo. Izgleda da je u pitanju ljudska priroda. Šteta je jer da nije tako, postigao bi se neverovatan napredak.

ustuk

pre 10 godina

neka narod zna-plate doktora su oko 70000-80000 dn,pa onda ide dodatak na svako dežurstvo od 10000 dn a ima najmanje 5 dežurstva u mesecu (inače,uglavnom piju alkohol u velikim količinama,tako je u ćupriji,na ortopediji),i to mu dođe oko 120000-150000 dn mesečno. a nekom je bruto 60000,a primi samo 40000. uvedite plate za doktore ko na zapadu,jer se njima daje do 30000-40000 dn više!

mozak

pre 10 godina

da se primeni svako slovo zakona iz stranih drzava o ne placanju doprinosa radniku,i ostala davanja drzavi,gospodo privatnici,vi nebi bili ni u svojoj kuci,vili,brodu,zamku,il sta vec sve imate od novca koji ne uplacujete za poreze,il ne date plate radnicima,il im dajete sa kasnjenjem.prvo kad podmirite drzavu,radnike,poslovne partnere,tek onda sto vam ostane na racunu,to je vase i trosite kako vam dusa seli,inace?ako niste sposobni,katanac na usta,i u zatvor,rasprodaja imovine,familija u internat na prinudni rad,pa biste dobro se zamislili dali biste krali od radnika i drzave.taj radnik sto vam donosi zaradu ima isto zenu decu i zivo je bice.nije zivotinja.

smrda

pre 10 godina

Kakve otpremnine!? Dok si potreban i dobar imaš posao, ako nisi, traži novi. Posao je trenutan, ništa nije stalno, komunizam je mrtav, a Srbi to nikako da shvate. Ne treba ni da bude razlike između posla na neodređeno i određeno vreme. Kad je neodređen onda ne znaš dokle traje, a kad je određen može da traje i kraće i duže. Taj komunistički rezon koči privredu i napredak. Država prva treba da pokaže primer i otpusti sve kopače nosa.

Caki

pre 10 godina

Stvar je vrlo jednostavna. Da je u sklopu reformi (kojih nikada nije bilo) uveden koncept bruto plate a da porez pada na teret zaposlenog da ga sam prijavljuje i placa, postalo bi ocigledno koliko je drzava skupa i u stvari koliko se para izdvaja za drzavu. A ovo kako se privatnici zale, meni to samo lici da i kada bi drzava smanjila poreska opterecenja na platu (sto ce u nekom trenutku morati da uradi) zaposleni ne bi video tu razliku u korist svoje bruto plate. Tada bi se poslodavci uhvatili za neto platu. Pa vidite iz teksta, njima smeta ukupna visina koju oni moraju da izdvoje, ne zanima poslodavca koliko mora radniku a koliko drzavi njemu je to sve trosak radnika.

Molotov

pre 10 godina

Imam 300 radnika i voleo bih da im isplacujem bruto zarade koje im isplacujem sada. 320E neto, 520e bruto.

Neka sami placaju sve poreze, ili da ne placaju, kako god hoce/mogu. Meni je isto, radnici bi bili srecniji. Drzava uzima i ono sto nije njeno kroz iracionalne poreze.

Inace u svojoj firmi radim za platu od 100.000 dinara na koju placam jos 70.000 poreza i doprinosa. Ko misli da je neto plata od 900 evra velika za "gazdu" koji je celu imovinu zalozio da bi posao opstao - nije normalan.

Nisam ni ja, ali sam kasno shvatio. Sada moram da se borim.

Slobodan

pre 10 godina

Narode bicete pravi robovi,tesko vama!!!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (boki71, 17. jul 2013 20:18)

Sad kao nismo?ewmam

nh

pre 10 godina

(lc, 17. jul 2013 19:54)

Tako je ako radiš za privatnika i ako samo pomisliš na sud dobićeš preko njuške ili otkaz.
Ali zato ako radiš za državu, nema te sile koja može da te otpusti.

mix

pre 10 godina

Največi gubitaši kod nas su Mišković,Kostić,Divac i ostala "privatna inicijativa".Velike gazde koje i nisu nikoga zapošljavale,osim sekretarica,bodi-gardova i advokata.
Gubitaši pod znacima navoda,pošto su sakrili prihode i samo iskoristili društvene ili kako god ih nazovite resurse.Naravno uz pomoć vlasti,koja je za to bila nagrađena.Ova ili ona.
Šta te sprečava da zaposliš nekoga ako ti je potreban?Loš zakon?
Ne,nego ti je potrebno da ti ljudi rade za 200 evra,pa takve radnike hoće ceo svet
Dobro,može da se proba biznis u Kini,ali su radnici tamo kidnapovali velikog gazdu Amerikanca,dok im nije isplatio platu.
Nova elita, nastala od švercera iz 90-tih neće sigurno moći da bude ekonomski pokretač.Sigurno.
A strane kompanije nisu ni došle u Srbiju,osim u manjem broju.
Koji to poslodavci traže lakše otkaze?Šta su učinili dobro u ovoj zemlji?
Ajde se jednom bar predstavite.

Preduzetnik

pre 10 godina

"U Nemackoj bruto 1900e, neto 1100, ...
(Dragi, 17. jul 2013 21:53)"

I kod nas je u paru toliko!!! Pa što se ne vratiš, ako je ovde bolje?

Marko Petrovic

pre 10 godina

Vidim ovde dosta komentara protiv privatnika. Pa gospodo koja komentarisete probajte da budete privatnik. Imam malu firmu i drzava mi svakog meseca izbija pare iz dzepa za sve i svasta a pri tom mene ne stiti nicim (proizvodimo software - za Windows ganjaju a za moj software jedino da uzmem motku pa da sam jurim). Sto se otpustanja radnika tice, tacno je da je veliki problem. Zasto ja moram da isplacujem otpremninu za sve njegove godine staza kada je kod mene radio godinu dana? Takodje je ogroman problem otpustiti radnika kada napravi stetu - zbog jednog nesposobnjakovica izgubio sam klijenta i jako dobar postao. Ko ce to meni da nadoknadi? Ajde malo stvari da se posmatraju iz tog ugla - mala privreda je ubijena skroz.

Z

pre 10 godina

Takozvanim poslodavcima smeta bruto zarada na koju oni plaćaju socijalno,penziono i porez takozvanoj državi koja nikako da stane na stranu radnika.Pa da ne bi možda od neto zarade da nam odbijaju za socijalno i plaćaju porez na zarade.Smeta im što posle god. dana ili moraju da radnika otpuste ili ga prime za stalno.Da ne bi možda svi radnici da im do penzije rade na određeno da bi mogli da ga ocenjuju i ucenjuju doveka!Kakvi crni naši poslodavci,svaki bi ti dušu da ti uzme da može!Sramota šta je takozvana država dozvolila i šta če tek da dozvoli!

Frodo

pre 10 godina

Ma, da, kako da ne, u Srbiji kao veeeeliki problem otpustiti radnika zbog velike otpremnine koja mu se duguje u tom slučaju.

Postupak pedaliranja je vrlo jednostavan: radniku se da "ponuda koju ne može (tj. mora) odbiti" i sam odlazi, bez problema i bez dinara otpremnine. Tako je bilo u mom slučaju: inženjer IT, skoro 20 godina u firmi, šutnuli su me u roku od samo 7 dana. Kako? Samo su mi ponudili na potpis nov ugovor po kome je šef mogao, samo ako mu se ćefne, da me pošalje na pijacu u Mladenovac da brojim jaja na tezgama. Shvatio sam koliko je sati, pa sam sam savim "dobrovoljno" dao otkaz.

Tako da sve te priče o previše zaštićenom radniku u Srbiji su goli bullshit i izgovor za još bestidnije i još bezdušnije iskorišćavanje ljudi. Postoje i naširoko se primenjuju vrlo razrađeni sistemi da se ljudi sami nateraju na otkaz. I sve je legalno i po zakonu. Tu nema nikakve zaštite i to će trajati sve dok neko ko bezobzirno koristi takve sisteme ne dobije metak među oči.

KoleM

pre 10 godina

Da ali se mora obezbediti za penzionere, njima ništa ne sme da zafali. Zamisli da penzioner ode iz sopstvenog stana u vikendicu a da nema za roštilj. Pare koje ima od drugog stana koje iznajmljuje nekom jadniku, koji radi za platu kojom mu inače i penziju obezbeđuje, mu više nisu dovoljne. To vam je realna Srbija koju ja vidim oko sebe.

DARKO

pre 10 godina

"a za mnoge je problem i nemogućnost davanja otkaza radniku čak i kad je napravio teške greške i naneo štetu preduzeću"
?????????
Stvarno ne znam da li sam ja sa druge planete ili sta je u pitanju, da li da potrazim pomoc neke strucne sluzbe ili sta vec???
Naime potpuno je "normalno" da se radi dnevno 9-10 sati dnevno, mobing je nemoguce dokazati, plata- da ne pominjem i o kakvim pravima radnika se zapravo radi kada "bratija" iz sekte poslodavaca zausti????

aleksandar

pre 10 godina

Prva vlada koja se odrekne pljackanja gradjana i da im bruto plate i izbor kako da raspolazu njima imce sansu da bude stvarno postena vlada. Dosadasnje , koje izvikuju parole, a ne diraju postojece tokove novca to svakako ne mogu biti. To sam govorio za Zivkovica i Cvetkovica, to kazem i za Dacica.

недостаје ми Слоба, мајке ми!

pre 10 godina

Чек,чек ''Проблем је отпустити радника''?!?!
Да је заиста проблем отпуштати раднике зар би имали оволико незапослених?

rade radic

pre 10 godina

Ne svidja vam se komentar. Evo jos jednog.
Ovi koji nas vode i koji prave toboze sistem i koji misle da su poslodavci i dalje zive u socijalizmu, mnogi u feudalizmu. Da je suprotno bilo bi nam bolje bili bismo uspesnije, organizovanije i sloznije drustvo. Uvek im je neko kriv, pri tome imaju privilegija i povlastica ko kraljevi. Svoju nesposobnost da imamo konkurentnu privredi i proizvode i usluge, "nadoknadjuju" staljinistickim pronalazenjem "krivaca" i "protivnika". A to im je u sustini narod i radnici. Oni su za sve krivi. Jer nemaju gradjansku svest

Srbin 100%

pre 10 godina

Mislim da ovo nema veze.Koliko puta su gazde koristile subvencije od drzave da zaposle radnike i rezultat su uzete pare a radnici dobijali otkaze.Ako se smanji pomenuta razlika ,to ce osetiti mali broj radnika.Ostalo ce opet otici u "prave ruke".

rade radic

pre 10 godina

Gluposti gluposti gluposti. I nemar medija koji, vec godinama, nekriticki prihvate i plasiraju informacije koje daju bahati poslodavci i lobirani i placeni poslanici i svi ostali dobro placeni i podmiceni predstavnici tzv. udruzenja, asocijacija i organizacija. Prva glupost i laz je da su dodaci na zarade kod nas visoki, jer jedino kod nas i u Albaniji tzv poslodavci racunaju odnos neto zarade i bruto2 zarade. Svuda u Evropi se racuna odnos bruto1 i bruto2, jer je bruto1 de facto zarada radnika, jer se u njoj sadrzi njegova neto zarada, odn. ono sto odnese - ako odnese, kuci, i njegov doprinos drustvu i drzavi a to su - 10 procenata poreza na zaradu i radnikov doprinos penzionom fondu (13%), fondu zdravstva (6,25%) i u slucaju nezaposlenosti (0,75%). Poslodavac placa samo doprinos za penziono (11%) koji je odnedavno izmenama zakona "proevropske" vlade-sic,ostao isti a radnikov doprinos je povecan sa 11 na 13 procenata, a za zdravstvo i nezaposlenost poslodavci daju isto kao i radnik. Toliko o brizi za narod, postenju, boji ociju, vrednim radnicima, socijalnoj pravicnosti... Svi odreda u ovoj zemlji reprodukuju neznanje, bahatost, totalitarizam, komunizam u najgorem staljinistickom obliku. Bar vi na b92 mozete ili bi bilo pozeljno da se ogradite od sirenja sveopste gluposti u Srbiji. Dajte na primer uporedne pokazatelja u zemljama evropske unije. Ma Evropa hoce nas, ali "vladaoci" Srbijom nece i manipulisu narodom

900

pre 10 godina

Da ima pameti ko što je nema,ova Vlada bi slušala šta joj pričaju privrednici,oni pune budžet i zapošljavaju radnike.Oni su robovi ove države skupa sa svojim radnicima.Ako neko misli da je lako biti privatnik,neka proba malo,pogotovo ovi političari-cirkuzanti !

vasilije

pre 10 godina

U vremenu kada je Srbija zbog obogaljenog skolovanja dosla u situaciju da nema kadrova ni dobrih majstora ni dobrih radnika svaki, iole pametan poslodavac takve radnike i poštene drži kao malo vode na dlanu i bori se da ostanu da rade kod njih da neodu kod konkurencije. Ako gazda ne razmišlja tako nije ni štetaako radnik i ode iz takve firme otkazom.Koliko je zakon o radu nakaradan reci cu kroz jedan primer. U mojoj firmi kolega je da bi ležao ubacio u masinu Ćuskiju7celicnu sipku 2,5m debljine 30mm7 svu je skršio dokazano svedocima i policiskom istragom i na kraju priznao. Sud ga je vratio na posao jer procedura davanja otkaza nije po zakonu.Ovakvih slucajeva ima na stotine u Srbiji.Covek proda nekretnine podigne kredite napravi firmu i treba da ga zajebava svaka bagra. Jedan direktor dao je otkaz radniku sto mu je psovao majku. Sud ga je vratio na posao jer u kolek. ugovoru nepise da se za psovanje majke Direktoru daje otkaz.

boki71

pre 10 godina

Ako vec idemo ka EU trebalo bi kod nas u Srbiji primeniti vazeci zakon o radu nekih zemalja Evropske Unije na primer Austrije,Nemacke ili Italije!!Ali nasi politicari ce praviti zakon o radu kako im budu nalozili Srpski privatnici!Narode bicete pravi robovi,tesko vama!!!

na primer

pre 10 godina

Prepreka za velike plate su lopovi i poreski duznici + politicari(svi odreda] koji su dozvolili, stimulisali i prikrivali javasluk u ekonomskom sistemu i poreskoj politici!
Ako bi svi bili uredni platise, bezuslovno i bez postede u budzet bi se slivala mnogo veca sredstva i time bi se stvorili uslovi za rasterecenje poreskih opterecenja na plate!

Toni

pre 10 godina

A gazde za sebe dele nenormalne zarade. Deca im trose 100eura dnevno. Na kerove trose nekoliko radnickih plata. Na svalerke 1000eura mesecno. Nema opravdanja za male plate. Samo strozi zakon,koji bi vise stitio radnike.

lc

pre 10 godina

Radim 5 godina na ugovor od po 5 meseci. Znaci posle svakih 5 meseci ja ga potpisujem ponovo.
Ovo je odradjeno ovako kako niko od nas ne bi dobio odmor (koji se dobija posle 6 meseci). A pritom radim u privatnoj firmi koju drzavna firma angazuje, tako su odradili da nemaju dodira sa nama zvanicno.
I eto, ka radim 9 sati dnevno u tri smene bez odmora za 25.000 kako bi se gomila u drzavnim sluzbama izlezavala.
Tako da, molim vas, nemojte mi drzati predavanja kako je radnik zasticen.

lc

pre 10 godina

Radim 5 godina na ugovor od po 5 meseci. Znaci posle svakih 5 meseci ja ga potpisujem ponovo.
Ovo je odradjeno ovako kako niko od nas ne bi dobio odmor (koji se dobija posle 6 meseci). A pritom radim u privatnoj firmi koju drzavna firma angazuje, tako su odradili da nemaju dodira sa nama zvanicno.
I eto, ka radim 9 sati dnevno u tri smene bez odmora za 25.000 kako bi se gomila u drzavnim sluzbama izlezavala.
Tako da, molim vas, nemojte mi drzati predavanja kako je radnik zasticen.

Marko Petrovic

pre 10 godina

Vidim ovde dosta komentara protiv privatnika. Pa gospodo koja komentarisete probajte da budete privatnik. Imam malu firmu i drzava mi svakog meseca izbija pare iz dzepa za sve i svasta a pri tom mene ne stiti nicim (proizvodimo software - za Windows ganjaju a za moj software jedino da uzmem motku pa da sam jurim). Sto se otpustanja radnika tice, tacno je da je veliki problem. Zasto ja moram da isplacujem otpremninu za sve njegove godine staza kada je kod mene radio godinu dana? Takodje je ogroman problem otpustiti radnika kada napravi stetu - zbog jednog nesposobnjakovica izgubio sam klijenta i jako dobar postao. Ko ce to meni da nadoknadi? Ajde malo stvari da se posmatraju iz tog ugla - mala privreda je ubijena skroz.

недостаје ми Слоба, мајке ми!

pre 10 godina

Чек,чек ''Проблем је отпустити радника''?!?!
Да је заиста проблем отпуштати раднике зар би имали оволико незапослених?

Toni

pre 10 godina

A gazde za sebe dele nenormalne zarade. Deca im trose 100eura dnevno. Na kerove trose nekoliko radnickih plata. Na svalerke 1000eura mesecno. Nema opravdanja za male plate. Samo strozi zakon,koji bi vise stitio radnike.

rade radic

pre 10 godina

Gluposti gluposti gluposti. I nemar medija koji, vec godinama, nekriticki prihvate i plasiraju informacije koje daju bahati poslodavci i lobirani i placeni poslanici i svi ostali dobro placeni i podmiceni predstavnici tzv. udruzenja, asocijacija i organizacija. Prva glupost i laz je da su dodaci na zarade kod nas visoki, jer jedino kod nas i u Albaniji tzv poslodavci racunaju odnos neto zarade i bruto2 zarade. Svuda u Evropi se racuna odnos bruto1 i bruto2, jer je bruto1 de facto zarada radnika, jer se u njoj sadrzi njegova neto zarada, odn. ono sto odnese - ako odnese, kuci, i njegov doprinos drustvu i drzavi a to su - 10 procenata poreza na zaradu i radnikov doprinos penzionom fondu (13%), fondu zdravstva (6,25%) i u slucaju nezaposlenosti (0,75%). Poslodavac placa samo doprinos za penziono (11%) koji je odnedavno izmenama zakona "proevropske" vlade-sic,ostao isti a radnikov doprinos je povecan sa 11 na 13 procenata, a za zdravstvo i nezaposlenost poslodavci daju isto kao i radnik. Toliko o brizi za narod, postenju, boji ociju, vrednim radnicima, socijalnoj pravicnosti... Svi odreda u ovoj zemlji reprodukuju neznanje, bahatost, totalitarizam, komunizam u najgorem staljinistickom obliku. Bar vi na b92 mozete ili bi bilo pozeljno da se ogradite od sirenja sveopste gluposti u Srbiji. Dajte na primer uporedne pokazatelja u zemljama evropske unije. Ma Evropa hoce nas, ali "vladaoci" Srbijom nece i manipulisu narodom

vasilije

pre 10 godina

U vremenu kada je Srbija zbog obogaljenog skolovanja dosla u situaciju da nema kadrova ni dobrih majstora ni dobrih radnika svaki, iole pametan poslodavac takve radnike i poštene drži kao malo vode na dlanu i bori se da ostanu da rade kod njih da neodu kod konkurencije. Ako gazda ne razmišlja tako nije ni štetaako radnik i ode iz takve firme otkazom.Koliko je zakon o radu nakaradan reci cu kroz jedan primer. U mojoj firmi kolega je da bi ležao ubacio u masinu Ćuskiju7celicnu sipku 2,5m debljine 30mm7 svu je skršio dokazano svedocima i policiskom istragom i na kraju priznao. Sud ga je vratio na posao jer procedura davanja otkaza nije po zakonu.Ovakvih slucajeva ima na stotine u Srbiji.Covek proda nekretnine podigne kredite napravi firmu i treba da ga zajebava svaka bagra. Jedan direktor dao je otkaz radniku sto mu je psovao majku. Sud ga je vratio na posao jer u kolek. ugovoru nepise da se za psovanje majke Direktoru daje otkaz.

Frodo

pre 10 godina

Ma, da, kako da ne, u Srbiji kao veeeeliki problem otpustiti radnika zbog velike otpremnine koja mu se duguje u tom slučaju.

Postupak pedaliranja je vrlo jednostavan: radniku se da "ponuda koju ne može (tj. mora) odbiti" i sam odlazi, bez problema i bez dinara otpremnine. Tako je bilo u mom slučaju: inženjer IT, skoro 20 godina u firmi, šutnuli su me u roku od samo 7 dana. Kako? Samo su mi ponudili na potpis nov ugovor po kome je šef mogao, samo ako mu se ćefne, da me pošalje na pijacu u Mladenovac da brojim jaja na tezgama. Shvatio sam koliko je sati, pa sam sam savim "dobrovoljno" dao otkaz.

Tako da sve te priče o previše zaštićenom radniku u Srbiji su goli bullshit i izgovor za još bestidnije i još bezdušnije iskorišćavanje ljudi. Postoje i naširoko se primenjuju vrlo razrađeni sistemi da se ljudi sami nateraju na otkaz. I sve je legalno i po zakonu. Tu nema nikakve zaštite i to će trajati sve dok neko ko bezobzirno koristi takve sisteme ne dobije metak među oči.

aleksandar

pre 10 godina

Prva vlada koja se odrekne pljackanja gradjana i da im bruto plate i izbor kako da raspolazu njima imce sansu da bude stvarno postena vlada. Dosadasnje , koje izvikuju parole, a ne diraju postojece tokove novca to svakako ne mogu biti. To sam govorio za Zivkovica i Cvetkovica, to kazem i za Dacica.

Z

pre 10 godina

Takozvanim poslodavcima smeta bruto zarada na koju oni plaćaju socijalno,penziono i porez takozvanoj državi koja nikako da stane na stranu radnika.Pa da ne bi možda od neto zarade da nam odbijaju za socijalno i plaćaju porez na zarade.Smeta im što posle god. dana ili moraju da radnika otpuste ili ga prime za stalno.Da ne bi možda svi radnici da im do penzije rade na određeno da bi mogli da ga ocenjuju i ucenjuju doveka!Kakvi crni naši poslodavci,svaki bi ti dušu da ti uzme da može!Sramota šta je takozvana država dozvolila i šta če tek da dozvoli!

DARKO

pre 10 godina

"a za mnoge je problem i nemogućnost davanja otkaza radniku čak i kad je napravio teške greške i naneo štetu preduzeću"
?????????
Stvarno ne znam da li sam ja sa druge planete ili sta je u pitanju, da li da potrazim pomoc neke strucne sluzbe ili sta vec???
Naime potpuno je "normalno" da se radi dnevno 9-10 sati dnevno, mobing je nemoguce dokazati, plata- da ne pominjem i o kakvim pravima radnika se zapravo radi kada "bratija" iz sekte poslodavaca zausti????

Srbin 100%

pre 10 godina

Mislim da ovo nema veze.Koliko puta su gazde koristile subvencije od drzave da zaposle radnike i rezultat su uzete pare a radnici dobijali otkaze.Ako se smanji pomenuta razlika ,to ce osetiti mali broj radnika.Ostalo ce opet otici u "prave ruke".

boki71

pre 10 godina

Ako vec idemo ka EU trebalo bi kod nas u Srbiji primeniti vazeci zakon o radu nekih zemalja Evropske Unije na primer Austrije,Nemacke ili Italije!!Ali nasi politicari ce praviti zakon o radu kako im budu nalozili Srpski privatnici!Narode bicete pravi robovi,tesko vama!!!

900

pre 10 godina

Da ima pameti ko što je nema,ova Vlada bi slušala šta joj pričaju privrednici,oni pune budžet i zapošljavaju radnike.Oni su robovi ove države skupa sa svojim radnicima.Ako neko misli da je lako biti privatnik,neka proba malo,pogotovo ovi političari-cirkuzanti !

Preduzetnik

pre 10 godina

"U Nemackoj bruto 1900e, neto 1100, ...
(Dragi, 17. jul 2013 21:53)"

I kod nas je u paru toliko!!! Pa što se ne vratiš, ako je ovde bolje?

KoleM

pre 10 godina

Da ali se mora obezbediti za penzionere, njima ništa ne sme da zafali. Zamisli da penzioner ode iz sopstvenog stana u vikendicu a da nema za roštilj. Pare koje ima od drugog stana koje iznajmljuje nekom jadniku, koji radi za platu kojom mu inače i penziju obezbeđuje, mu više nisu dovoljne. To vam je realna Srbija koju ja vidim oko sebe.

na primer

pre 10 godina

Prepreka za velike plate su lopovi i poreski duznici + politicari(svi odreda] koji su dozvolili, stimulisali i prikrivali javasluk u ekonomskom sistemu i poreskoj politici!
Ako bi svi bili uredni platise, bezuslovno i bez postede u budzet bi se slivala mnogo veca sredstva i time bi se stvorili uslovi za rasterecenje poreskih opterecenja na plate!

rade radic

pre 10 godina

Ne svidja vam se komentar. Evo jos jednog.
Ovi koji nas vode i koji prave toboze sistem i koji misle da su poslodavci i dalje zive u socijalizmu, mnogi u feudalizmu. Da je suprotno bilo bi nam bolje bili bismo uspesnije, organizovanije i sloznije drustvo. Uvek im je neko kriv, pri tome imaju privilegija i povlastica ko kraljevi. Svoju nesposobnost da imamo konkurentnu privredi i proizvode i usluge, "nadoknadjuju" staljinistickim pronalazenjem "krivaca" i "protivnika". A to im je u sustini narod i radnici. Oni su za sve krivi. Jer nemaju gradjansku svest

Betty Boo

pre 10 godina

Radim 5 godina u državnoj firmu što preko omladinske zadruge, što preko PP ugovora (ugovor o privremeno povremenom radu). Ugovor mi se produžava kako se firmi ćefne, nekada na 2, nekada na 6 meseci, a nekada i na 15 dana. Naravno prilikom svake obnove ugovora mi se menja i naziv radnog mesta, čime se poslodavac fino ogradio od zakonske obaveze da me primi u stalni radni odnos. Nemam pravo na plaćeni godišnji odmor, niti na plaćeno bolovanje, a zarada po satu iznosi 166 din. I kažu nema firma para, jbg svake godine probijen budžet pa nema mogućnosti da prime ikoga u stalni radni odnos. A onda preko noći 150 ljudi primljeno preko stranke, pa još 50 itd...Skroz degradirajuće!

Miroslav

pre 10 godina

Ukinuti obavezno zdravstveno i penziono osiguranje. Ko voli neka placa u drzavne i/ili privatne fondove dobrovoljno. Bar 15 godina nisam isao kod lekara a platio sam ko zna koliko. Jel mi drzava garantuje da cu doziveti penziju? Ako crknem pre penzije sta je sa parama koje sam uplatio? Sta drzavu uostalom boli uvo da li cu ja da primam penziju ili ne, da li cu da se lecim ili ne? Ona me voli vise nego ja sam sebe? Lopovluk bez presedana. Nemam nista protiv da drzava sisa one idiote koji joj veruju da ce ih leciti i da ce ziveti 150 god, ali neka ostave otvorena vrata za nas koji neverujemo, da izadjemo iz te seme, i beremo plodove naseg rada.

****

pre 10 godina

Gospodin Marko Petrovic jej potpuno u pravu.Treba svako da se oproba u ulozi privatnika pa da vidi sta ih sve ceka.Naravno ni svi privatnici nisu isto za drzavu.Harac,inspekcijske posete itd.... mahom placuju oni srednji i sitni privatnici.Stvarno obican privatnik tesko moze da se izbori sa nametima.Mali privatnik nije tajkun.Molim vas tu treba praviti razliku.I jos jedno.Plate kod privatnika su vece nego kod tajkuna.U to sam siguran.

Molotov

pre 10 godina

Imam 300 radnika i voleo bih da im isplacujem bruto zarade koje im isplacujem sada. 320E neto, 520e bruto.

Neka sami placaju sve poreze, ili da ne placaju, kako god hoce/mogu. Meni je isto, radnici bi bili srecniji. Drzava uzima i ono sto nije njeno kroz iracionalne poreze.

Inace u svojoj firmi radim za platu od 100.000 dinara na koju placam jos 70.000 poreza i doprinosa. Ko misli da je neto plata od 900 evra velika za "gazdu" koji je celu imovinu zalozio da bi posao opstao - nije normalan.

Nisam ni ja, ali sam kasno shvatio. Sada moram da se borim.

Kika

pre 10 godina

Znam pouzdano, a i lično poznajem ljude koji već šet godina rade preko agencije za zapošljavanje u jednom od najjačih preduzeća u Srbiji. Dakle, raditi na određeno vreme, nije nikakav problem ni danas sa postojećim zakonom.
Znam isto tako, da dati otkaz nekome ili ga naterati da ga da u Srbiji uopšte nije teško.
Poenta priče je da smo porobljena zemlja, da je sve u privatnim rukama, da preduzeća u kojima stranci imaju interes rade, ljudi su plaćeni pet do deset puta manje za taj rad nego u Nemačkoj, Švajcarskoj, Austriji...
Stranci ovde plaćaju porez i doprinose, a profit nepovratno iznose iz Srbije (u pitanju su milijarde eura).
Firme koje strancima nisu u interesu da rade kako treba, bivaju sistematski uništene, i to nepovratno u većini slučajeva.
Za strane vlasnike, plata je trošak, nju treba po mogućnosti smanjiti kao i broj radnika. Na taj način, oni dobijaju veći profit koji iznose iz Srbije, a nas ostavljaju u sve većoj bedi.
Novi zakon o radu, samo treba da im pomogne da što lakše naprave maksimalan profit. Za sve ovo što sam napisao, krivi su isključivo naši političari, koji su zakonodavci u ovoj zemlji i koji su dopustili sve što se dešavalo i što se i dalje dešava (kada kažem političari, mislim na sve političare koji su učestvovali u vlasti, bez izuzetaka). Na kraju krajeva, oni će doneti i taj novi zakon koji će narodu doneti još veću bedu, a stranim preduzećima veći profit.

Kao i do sada, i od sada političari će raditi kako od njih stranci budu tražili.

Nikola

pre 10 godina

Uverio sam se. I poslodavac i radnik će zloupotrebiti zakon kada im se pruži prilika. Tamo gde su zaposleni zaštićeni, najveći su neradnici. Tamo gde je poslodavac zaštićen, atmosfera se pretvara u robovlasničko društvo. Izgleda da je u pitanju ljudska priroda. Šteta je jer da nije tako, postigao bi se neverovatan napredak.

Alex

pre 10 godina

Zasto je nepremostiva prepreka , neka im povecaju bruto platu pa i to je neko povecanje neto. Nego je ocigledno da su im bilo kakva placanja radniku mrska i teska. Posebna tema je da li porezi i doprinosi treba da budu tako veliki ili ne.

sx

pre 10 godina

Postoje privatnici koji voze džip, zidaju vikendicu, idu na luksuzna letovanja i zimovanje i ne plaćaju radnicima plate niti otplaćuju dugove firme.
Postoje i drugi privatnici koji sve rade po zakonu i jedva preživljavaju. Zašto je omogućen rad onim prvim privatnicima?
Meni je glavni problem otpremnina i visoke dadzbine državi. Zauzvrat dobijam drške službenike koji polaže od premise da si kriv i da treba da platiš kaznu umesto da pomognu.
Posla ima u Srbiji, samo je problem u naplati.

Uros

pre 10 godina

Ako neko ne razume poslodavce okay.
Ali pokušajmo ovako.
Zamislite se u ulozi molera. Ako hoćete da radite sve po zakonu, morate da registujete firmu (udruži se više vas u firmu da bi bili manji troškovi), plaćate poreze i doprinose za sebe (ne paušalno).
Odradite mesečno poslova u vrednosti od 300 evra i na taj iznos državi morate da platite 120 evra.
I imate mogućnost da radite na crno, pa vam ostane i tih 120 evra.
Šta mislite šta će čovek da izabere?

mix

pre 10 godina

Največi gubitaši kod nas su Mišković,Kostić,Divac i ostala "privatna inicijativa".Velike gazde koje i nisu nikoga zapošljavale,osim sekretarica,bodi-gardova i advokata.
Gubitaši pod znacima navoda,pošto su sakrili prihode i samo iskoristili društvene ili kako god ih nazovite resurse.Naravno uz pomoć vlasti,koja je za to bila nagrađena.Ova ili ona.
Šta te sprečava da zaposliš nekoga ako ti je potreban?Loš zakon?
Ne,nego ti je potrebno da ti ljudi rade za 200 evra,pa takve radnike hoće ceo svet
Dobro,može da se proba biznis u Kini,ali su radnici tamo kidnapovali velikog gazdu Amerikanca,dok im nije isplatio platu.
Nova elita, nastala od švercera iz 90-tih neće sigurno moći da bude ekonomski pokretač.Sigurno.
A strane kompanije nisu ni došle u Srbiju,osim u manjem broju.
Koji to poslodavci traže lakše otkaze?Šta su učinili dobro u ovoj zemlji?
Ajde se jednom bar predstavite.

djole bre

pre 10 godina

Zašto poslodavci za prodavce sladoleda i kokica uzimaju isključivo studente i penzionere ? Zato što prema toj kategoriji ljudi nemaju obaveza. Zašto je 90% radnika obezbedjenja penzioneri ? Poslodavac mu da platu bez ikakvih obaveza prema PIO fondu i svima lepo.... I još brdo primera. Da ne pominjemo prevarante koji sebe nazivaju "Omladinska zadruga " ... Dobro razmislite šta je sve potrebno promeniti u Zakonu o radu.

NekoIzMase

pre 10 godina

Kada bi država prvo pokažnjavala firme koje ne prijavljuju radnike, ili ih prijavljuju na minimalac, i na taj način izbegavaju plaćanje poreza, imala bi dobar prihod u budžetu ... Nakon toga, oni bi naterani da plaćaju realan porez (na realnu platu, ne minimalac) i time bi se prilivi u budžet povećali i na godišnjem nivou ... To bi otvorilo mogućnost da se razmotri smanjenje stope poreza i doprinosa.

Rešenje za prijavljuvanje radnika na minimalac, može biti u linearnom iznosu poreza za recimo zaposlene koji dobijaju bruto platu od minimalca do 40-50 hiljada, i time bi se zaštitili radnici da ne budu prijavljeni na minimalac, jer gazde na taj način ne bi štedele ... Samim tim, radnici bi imali uplaćene veće doprinose, i kasnije veću osnovicu za obračun penzije.

Sa druge strane, država bi mogla da stimuliše poslodavce da daju ljudima veće plate, tako što bi se za iznos plate preko 50 hiljada ovračunavao porez po nekoj stopi, a ispalo bi tako da na iznos 40-50 hiljada iznos bude približan onom linearnom iznosu do 40-50 hiljada što bi se plaćalo ... Tako bi poslodavac bio motivisan da traži ljude koi vrede, koji traže veću platu zbog svojih sposobnosti, obrazovanja i sl, a da ne plati veliku razliku u porezima i doprinosima ...

Ovo sma napisao iz glave. Naravno, mogla bi se napraviti studija, da neko hoće ozbiljno ovim da se bavi, kao i provera ustavnosti ovakvih eventualnih odredbi.

Caki

pre 10 godina

Stvar je vrlo jednostavna. Da je u sklopu reformi (kojih nikada nije bilo) uveden koncept bruto plate a da porez pada na teret zaposlenog da ga sam prijavljuje i placa, postalo bi ocigledno koliko je drzava skupa i u stvari koliko se para izdvaja za drzavu. A ovo kako se privatnici zale, meni to samo lici da i kada bi drzava smanjila poreska opterecenja na platu (sto ce u nekom trenutku morati da uradi) zaposleni ne bi video tu razliku u korist svoje bruto plate. Tada bi se poslodavci uhvatili za neto platu. Pa vidite iz teksta, njima smeta ukupna visina koju oni moraju da izdvoje, ne zanima poslodavca koliko mora radniku a koliko drzavi njemu je to sve trosak radnika.

joe

pre 10 godina

Kakav tekst, bas me zanima kako autora nije sramota da ovako nesto napise, kao i urednika da objavi ovakav tekst. Umesto da se bavite pravim novinarstvom i istrazujete kakav je pravi odnos poslodavaca prema zaposlenima. Treba da pisete koliko ljudi radi na crno, kako poslodavci krse zakon potpuno nekaznjeni, kako na primer nas zakon o radu pun rupa u korist poslodavaca, a ne radnika. Dozvoljeno je na primer da se smenski i nocni rad placa proizvoljnom cifrom, znaci na nocni rad bi radnik trebao da dobije 26% na platu osim ako poslodavac ne odredi drugu cifru ali ta druga cifra nije odredjena, moze da da i 1000 samo za ceo mesec. Minimalnu zaradu racunaju ljudima me koliko su stvarno radili taj mesec, nego koliko ima radnih dana mesecu pa puta 8 sati dnevno i 115 din sat. A zapravo im radnik radi po 10 sati 6 dana u nedelji. I jos mnogo takvih gluposti koje ova drzava dozvoljava nesposobnim firmama i samo produzava agoniju i radnicima i tim firmama, to sve im omogucava da rade i opstanu par godina duze nego sto bi u normalnim uslovima gde bi radnici bili placeni barem koliko toliko normalno. Ali opet ce rezultat biti isti, ako ne umeju da rade opet ce smanjivati i ispod minimalca i davati otlaze a dolazi neminovno, zatvaranje jel realno zakidanje od par hiljada na platama nije potez koji ce da pomogne firmi koje ne zna da posluje.

mozak

pre 10 godina

da se primeni svako slovo zakona iz stranih drzava o ne placanju doprinosa radniku,i ostala davanja drzavi,gospodo privatnici,vi nebi bili ni u svojoj kuci,vili,brodu,zamku,il sta vec sve imate od novca koji ne uplacujete za poreze,il ne date plate radnicima,il im dajete sa kasnjenjem.prvo kad podmirite drzavu,radnike,poslovne partnere,tek onda sto vam ostane na racunu,to je vase i trosite kako vam dusa seli,inace?ako niste sposobni,katanac na usta,i u zatvor,rasprodaja imovine,familija u internat na prinudni rad,pa biste dobro se zamislili dali biste krali od radnika i drzave.taj radnik sto vam donosi zaradu ima isto zenu decu i zivo je bice.nije zivotinja.

Duci0167

pre 10 godina

Kad procitam poslodavci prvo mi na pamet padnu "privatnici". Problem je u tome sto "poslodavci" hoce da voze nova kola svake godine,letuju u Brazilu,zive raskalasno a to jedino mogu ako radnik radi kao terminator a plata minimalac,koja naravno kasni,iz 2 ili 3 dela. Radio kod takvih 15 godina i uopste ne znam kako sam prezivljavao. Naravno,oni pocnu da kukaju na drzavu zbog velikih nameta i tu je prici kraj. E,moj privatnice ... u normalnoj drzavi odredi sebi platu i 20K evra ali ces onda i vise od pola da das za porez.

neba

pre 10 godina

U normalnoj drzavi, ista ta drzava na platu uzima samo porez (naravno i porez na extra profit).
Od plate, radnici sebi placaju penziono, zdravstveno, skolu... - ko koliko zeli i moze, toliko mu je...
A drzava obezbeduje samo najosnovnije - hitnu med. pomoc, osnovno obrazovanje, min. penziju...

Miroslav

pre 10 godina

Sale verovatno si birokrata ili radis u zdravstvu. Dakle sam si rekao moja steta trecim licima, a ja govorim o "steti" prema meni samom. Koja demagogija! Apsolutno bih prihvatio da potpisem da ne primam nikakvu penziju i da snosim sve troskove mog lecenja a da primam bruto platu. Dakle drzava ne bi imala nikakve obaveze prema meni. Kapiras!

Slobodan

pre 10 godina

Narode bicete pravi robovi,tesko vama!!!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (boki71, 17. jul 2013 20:18)

Sad kao nismo?ewmam

ustuk

pre 10 godina

neka narod zna-plate doktora su oko 70000-80000 dn,pa onda ide dodatak na svako dežurstvo od 10000 dn a ima najmanje 5 dežurstva u mesecu (inače,uglavnom piju alkohol u velikim količinama,tako je u ćupriji,na ortopediji),i to mu dođe oko 120000-150000 dn mesečno. a nekom je bruto 60000,a primi samo 40000. uvedite plate za doktore ko na zapadu,jer se njima daje do 30000-40000 dn više!

nh

pre 10 godina

(lc, 17. jul 2013 19:54)

Tako je ako radiš za privatnika i ako samo pomisliš na sud dobićeš preko njuške ili otkaz.
Ali zato ako radiš za državu, nema te sile koja može da te otpusti.

smrda

pre 10 godina

Kakve otpremnine!? Dok si potreban i dobar imaš posao, ako nisi, traži novi. Posao je trenutan, ništa nije stalno, komunizam je mrtav, a Srbi to nikako da shvate. Ne treba ni da bude razlike između posla na neodređeno i određeno vreme. Kad je neodređen onda ne znaš dokle traje, a kad je određen može da traje i kraće i duže. Taj komunistički rezon koči privredu i napredak. Država prva treba da pokaže primer i otpusti sve kopače nosa.

sale

pre 10 godina

(Miroslav, 18. jul 2013 09:48) - To je kao kada bi neko rekao "Zašto moram da plaćam obavezno osiguranje za štetu pričinjenu trećim licima kad registrujem auto? Ja nikad nisam bio krivac u bilo kakvoj saobraćajki, niti nameravam, a imam dovoljno para da platim štetu ako je napravim." Da, ali ako se jednog dana ispostavi da to baš kad zatreba nije tačno, šta onda? "Izvinite, nemam više". Natrag na primer penzije i zdravstvenog osiguranja, država ne može da ti odrekne pomoć u nevolji i da kaže "šta me se tiče, što nisi štedeo kad si radio?", da te pusti da crkneš od gladi i zime, makar ti to hipotetički i želeo i tražio. Da ne govorimo o tome da bi sve to povuklo cenu rada na tržištu na dole za svakog - lako je "privremeno" se odreći ulaganja u budućnost za malo više para sada, pa se onda pristaje i na "nešto" manju bruto platu, ali na kraju svaki takav delija pada na teret nama i našoj deci kroz ili socijalni sistem ili kriminal.

Inače, i ja mislim da poslodavac zaista ne treba da ima išta s tim šta država zahteva od zaposlenog u smislu poreza i doprinosa - to zaposleni treba sam (ili uz pomoć banke kod koje ima tekući račun) da izmiri za zbir svih svojih prihoda. Onda nema nikakvih igara i rada na razne boje, osim ako se plaća na ruke (ako je gazda lud da to ne odbije kao trošak svog poslovanja, pa sam plati veći porez na profit).
Sistem poreskih stopa treba da bude tako podešen da se sve što se ne plati na mostu - plati na ćupriji i obrnuto.

KoleM

pre 10 godina

Da ali se mora obezbediti za penzionere, njima ništa ne sme da zafali. Zamisli da penzioner ode iz sopstvenog stana u vikendicu a da nema za roštilj. Pare koje ima od drugog stana koje iznajmljuje nekom jadniku, koji radi za platu kojom mu inače i penziju obezbeđuje, mu više nisu dovoljne. To vam je realna Srbija koju ja vidim oko sebe.

Toni

pre 10 godina

A gazde za sebe dele nenormalne zarade. Deca im trose 100eura dnevno. Na kerove trose nekoliko radnickih plata. Na svalerke 1000eura mesecno. Nema opravdanja za male plate. Samo strozi zakon,koji bi vise stitio radnike.

недостаје ми Слоба, мајке ми!

pre 10 godina

Чек,чек ''Проблем је отпустити радника''?!?!
Да је заиста проблем отпуштати раднике зар би имали оволико незапослених?

Z

pre 10 godina

Takozvanim poslodavcima smeta bruto zarada na koju oni plaćaju socijalno,penziono i porez takozvanoj državi koja nikako da stane na stranu radnika.Pa da ne bi možda od neto zarade da nam odbijaju za socijalno i plaćaju porez na zarade.Smeta im što posle god. dana ili moraju da radnika otpuste ili ga prime za stalno.Da ne bi možda svi radnici da im do penzije rade na određeno da bi mogli da ga ocenjuju i ucenjuju doveka!Kakvi crni naši poslodavci,svaki bi ti dušu da ti uzme da može!Sramota šta je takozvana država dozvolila i šta če tek da dozvoli!

Marko Petrovic

pre 10 godina

Vidim ovde dosta komentara protiv privatnika. Pa gospodo koja komentarisete probajte da budete privatnik. Imam malu firmu i drzava mi svakog meseca izbija pare iz dzepa za sve i svasta a pri tom mene ne stiti nicim (proizvodimo software - za Windows ganjaju a za moj software jedino da uzmem motku pa da sam jurim). Sto se otpustanja radnika tice, tacno je da je veliki problem. Zasto ja moram da isplacujem otpremninu za sve njegove godine staza kada je kod mene radio godinu dana? Takodje je ogroman problem otpustiti radnika kada napravi stetu - zbog jednog nesposobnjakovica izgubio sam klijenta i jako dobar postao. Ko ce to meni da nadoknadi? Ajde malo stvari da se posmatraju iz tog ugla - mala privreda je ubijena skroz.

Frodo

pre 10 godina

Ma, da, kako da ne, u Srbiji kao veeeeliki problem otpustiti radnika zbog velike otpremnine koja mu se duguje u tom slučaju.

Postupak pedaliranja je vrlo jednostavan: radniku se da "ponuda koju ne može (tj. mora) odbiti" i sam odlazi, bez problema i bez dinara otpremnine. Tako je bilo u mom slučaju: inženjer IT, skoro 20 godina u firmi, šutnuli su me u roku od samo 7 dana. Kako? Samo su mi ponudili na potpis nov ugovor po kome je šef mogao, samo ako mu se ćefne, da me pošalje na pijacu u Mladenovac da brojim jaja na tezgama. Shvatio sam koliko je sati, pa sam sam savim "dobrovoljno" dao otkaz.

Tako da sve te priče o previše zaštićenom radniku u Srbiji su goli bullshit i izgovor za još bestidnije i još bezdušnije iskorišćavanje ljudi. Postoje i naširoko se primenjuju vrlo razrađeni sistemi da se ljudi sami nateraju na otkaz. I sve je legalno i po zakonu. Tu nema nikakve zaštite i to će trajati sve dok neko ko bezobzirno koristi takve sisteme ne dobije metak među oči.

rade radic

pre 10 godina

Gluposti gluposti gluposti. I nemar medija koji, vec godinama, nekriticki prihvate i plasiraju informacije koje daju bahati poslodavci i lobirani i placeni poslanici i svi ostali dobro placeni i podmiceni predstavnici tzv. udruzenja, asocijacija i organizacija. Prva glupost i laz je da su dodaci na zarade kod nas visoki, jer jedino kod nas i u Albaniji tzv poslodavci racunaju odnos neto zarade i bruto2 zarade. Svuda u Evropi se racuna odnos bruto1 i bruto2, jer je bruto1 de facto zarada radnika, jer se u njoj sadrzi njegova neto zarada, odn. ono sto odnese - ako odnese, kuci, i njegov doprinos drustvu i drzavi a to su - 10 procenata poreza na zaradu i radnikov doprinos penzionom fondu (13%), fondu zdravstva (6,25%) i u slucaju nezaposlenosti (0,75%). Poslodavac placa samo doprinos za penziono (11%) koji je odnedavno izmenama zakona "proevropske" vlade-sic,ostao isti a radnikov doprinos je povecan sa 11 na 13 procenata, a za zdravstvo i nezaposlenost poslodavci daju isto kao i radnik. Toliko o brizi za narod, postenju, boji ociju, vrednim radnicima, socijalnoj pravicnosti... Svi odreda u ovoj zemlji reprodukuju neznanje, bahatost, totalitarizam, komunizam u najgorem staljinistickom obliku. Bar vi na b92 mozete ili bi bilo pozeljno da se ogradite od sirenja sveopste gluposti u Srbiji. Dajte na primer uporedne pokazatelja u zemljama evropske unije. Ma Evropa hoce nas, ali "vladaoci" Srbijom nece i manipulisu narodom

DARKO

pre 10 godina

"a za mnoge je problem i nemogućnost davanja otkaza radniku čak i kad je napravio teške greške i naneo štetu preduzeću"
?????????
Stvarno ne znam da li sam ja sa druge planete ili sta je u pitanju, da li da potrazim pomoc neke strucne sluzbe ili sta vec???
Naime potpuno je "normalno" da se radi dnevno 9-10 sati dnevno, mobing je nemoguce dokazati, plata- da ne pominjem i o kakvim pravima radnika se zapravo radi kada "bratija" iz sekte poslodavaca zausti????

vasilije

pre 10 godina

U vremenu kada je Srbija zbog obogaljenog skolovanja dosla u situaciju da nema kadrova ni dobrih majstora ni dobrih radnika svaki, iole pametan poslodavac takve radnike i poštene drži kao malo vode na dlanu i bori se da ostanu da rade kod njih da neodu kod konkurencije. Ako gazda ne razmišlja tako nije ni štetaako radnik i ode iz takve firme otkazom.Koliko je zakon o radu nakaradan reci cu kroz jedan primer. U mojoj firmi kolega je da bi ležao ubacio u masinu Ćuskiju7celicnu sipku 2,5m debljine 30mm7 svu je skršio dokazano svedocima i policiskom istragom i na kraju priznao. Sud ga je vratio na posao jer procedura davanja otkaza nije po zakonu.Ovakvih slucajeva ima na stotine u Srbiji.Covek proda nekretnine podigne kredite napravi firmu i treba da ga zajebava svaka bagra. Jedan direktor dao je otkaz radniku sto mu je psovao majku. Sud ga je vratio na posao jer u kolek. ugovoru nepise da se za psovanje majke Direktoru daje otkaz.

lc

pre 10 godina

Radim 5 godina na ugovor od po 5 meseci. Znaci posle svakih 5 meseci ja ga potpisujem ponovo.
Ovo je odradjeno ovako kako niko od nas ne bi dobio odmor (koji se dobija posle 6 meseci). A pritom radim u privatnoj firmi koju drzavna firma angazuje, tako su odradili da nemaju dodira sa nama zvanicno.
I eto, ka radim 9 sati dnevno u tri smene bez odmora za 25.000 kako bi se gomila u drzavnim sluzbama izlezavala.
Tako da, molim vas, nemojte mi drzati predavanja kako je radnik zasticen.

boki71

pre 10 godina

Ako vec idemo ka EU trebalo bi kod nas u Srbiji primeniti vazeci zakon o radu nekih zemalja Evropske Unije na primer Austrije,Nemacke ili Italije!!Ali nasi politicari ce praviti zakon o radu kako im budu nalozili Srpski privatnici!Narode bicete pravi robovi,tesko vama!!!

Srbin 100%

pre 10 godina

Mislim da ovo nema veze.Koliko puta su gazde koristile subvencije od drzave da zaposle radnike i rezultat su uzete pare a radnici dobijali otkaze.Ako se smanji pomenuta razlika ,to ce osetiti mali broj radnika.Ostalo ce opet otici u "prave ruke".

rade radic

pre 10 godina

Ne svidja vam se komentar. Evo jos jednog.
Ovi koji nas vode i koji prave toboze sistem i koji misle da su poslodavci i dalje zive u socijalizmu, mnogi u feudalizmu. Da je suprotno bilo bi nam bolje bili bismo uspesnije, organizovanije i sloznije drustvo. Uvek im je neko kriv, pri tome imaju privilegija i povlastica ko kraljevi. Svoju nesposobnost da imamo konkurentnu privredi i proizvode i usluge, "nadoknadjuju" staljinistickim pronalazenjem "krivaca" i "protivnika". A to im je u sustini narod i radnici. Oni su za sve krivi. Jer nemaju gradjansku svest

900

pre 10 godina

Da ima pameti ko što je nema,ova Vlada bi slušala šta joj pričaju privrednici,oni pune budžet i zapošljavaju radnike.Oni su robovi ove države skupa sa svojim radnicima.Ako neko misli da je lako biti privatnik,neka proba malo,pogotovo ovi političari-cirkuzanti !

aleksandar

pre 10 godina

Prva vlada koja se odrekne pljackanja gradjana i da im bruto plate i izbor kako da raspolazu njima imce sansu da bude stvarno postena vlada. Dosadasnje , koje izvikuju parole, a ne diraju postojece tokove novca to svakako ne mogu biti. To sam govorio za Zivkovica i Cvetkovica, to kazem i za Dacica.

Preduzetnik

pre 10 godina

"U Nemackoj bruto 1900e, neto 1100, ...
(Dragi, 17. jul 2013 21:53)"

I kod nas je u paru toliko!!! Pa što se ne vratiš, ako je ovde bolje?

smrda

pre 10 godina

Kakve otpremnine!? Dok si potreban i dobar imaš posao, ako nisi, traži novi. Posao je trenutan, ništa nije stalno, komunizam je mrtav, a Srbi to nikako da shvate. Ne treba ni da bude razlike između posla na neodređeno i određeno vreme. Kad je neodređen onda ne znaš dokle traje, a kad je određen može da traje i kraće i duže. Taj komunistički rezon koči privredu i napredak. Država prva treba da pokaže primer i otpusti sve kopače nosa.

Duci0167

pre 10 godina

Kad procitam poslodavci prvo mi na pamet padnu "privatnici". Problem je u tome sto "poslodavci" hoce da voze nova kola svake godine,letuju u Brazilu,zive raskalasno a to jedino mogu ako radnik radi kao terminator a plata minimalac,koja naravno kasni,iz 2 ili 3 dela. Radio kod takvih 15 godina i uopste ne znam kako sam prezivljavao. Naravno,oni pocnu da kukaju na drzavu zbog velikih nameta i tu je prici kraj. E,moj privatnice ... u normalnoj drzavi odredi sebi platu i 20K evra ali ces onda i vise od pola da das za porez.

Alex

pre 10 godina

Zasto je nepremostiva prepreka , neka im povecaju bruto platu pa i to je neko povecanje neto. Nego je ocigledno da su im bilo kakva placanja radniku mrska i teska. Posebna tema je da li porezi i doprinosi treba da budu tako veliki ili ne.

sale

pre 10 godina

(Miroslav, 18. jul 2013 09:48) - To je kao kada bi neko rekao "Zašto moram da plaćam obavezno osiguranje za štetu pričinjenu trećim licima kad registrujem auto? Ja nikad nisam bio krivac u bilo kakvoj saobraćajki, niti nameravam, a imam dovoljno para da platim štetu ako je napravim." Da, ali ako se jednog dana ispostavi da to baš kad zatreba nije tačno, šta onda? "Izvinite, nemam više". Natrag na primer penzije i zdravstvenog osiguranja, država ne može da ti odrekne pomoć u nevolji i da kaže "šta me se tiče, što nisi štedeo kad si radio?", da te pusti da crkneš od gladi i zime, makar ti to hipotetički i želeo i tražio. Da ne govorimo o tome da bi sve to povuklo cenu rada na tržištu na dole za svakog - lako je "privremeno" se odreći ulaganja u budućnost za malo više para sada, pa se onda pristaje i na "nešto" manju bruto platu, ali na kraju svaki takav delija pada na teret nama i našoj deci kroz ili socijalni sistem ili kriminal.

Inače, i ja mislim da poslodavac zaista ne treba da ima išta s tim šta država zahteva od zaposlenog u smislu poreza i doprinosa - to zaposleni treba sam (ili uz pomoć banke kod koje ima tekući račun) da izmiri za zbir svih svojih prihoda. Onda nema nikakvih igara i rada na razne boje, osim ako se plaća na ruke (ako je gazda lud da to ne odbije kao trošak svog poslovanja, pa sam plati veći porez na profit).
Sistem poreskih stopa treba da bude tako podešen da se sve što se ne plati na mostu - plati na ćupriji i obrnuto.

NekoIzMase

pre 10 godina

Kada bi država prvo pokažnjavala firme koje ne prijavljuju radnike, ili ih prijavljuju na minimalac, i na taj način izbegavaju plaćanje poreza, imala bi dobar prihod u budžetu ... Nakon toga, oni bi naterani da plaćaju realan porez (na realnu platu, ne minimalac) i time bi se prilivi u budžet povećali i na godišnjem nivou ... To bi otvorilo mogućnost da se razmotri smanjenje stope poreza i doprinosa.

Rešenje za prijavljuvanje radnika na minimalac, može biti u linearnom iznosu poreza za recimo zaposlene koji dobijaju bruto platu od minimalca do 40-50 hiljada, i time bi se zaštitili radnici da ne budu prijavljeni na minimalac, jer gazde na taj način ne bi štedele ... Samim tim, radnici bi imali uplaćene veće doprinose, i kasnije veću osnovicu za obračun penzije.

Sa druge strane, država bi mogla da stimuliše poslodavce da daju ljudima veće plate, tako što bi se za iznos plate preko 50 hiljada ovračunavao porez po nekoj stopi, a ispalo bi tako da na iznos 40-50 hiljada iznos bude približan onom linearnom iznosu do 40-50 hiljada što bi se plaćalo ... Tako bi poslodavac bio motivisan da traži ljude koi vrede, koji traže veću platu zbog svojih sposobnosti, obrazovanja i sl, a da ne plati veliku razliku u porezima i doprinosima ...

Ovo sma napisao iz glave. Naravno, mogla bi se napraviti studija, da neko hoće ozbiljno ovim da se bavi, kao i provera ustavnosti ovakvih eventualnih odredbi.

na primer

pre 10 godina

Prepreka za velike plate su lopovi i poreski duznici + politicari(svi odreda] koji su dozvolili, stimulisali i prikrivali javasluk u ekonomskom sistemu i poreskoj politici!
Ako bi svi bili uredni platise, bezuslovno i bez postede u budzet bi se slivala mnogo veca sredstva i time bi se stvorili uslovi za rasterecenje poreskih opterecenja na plate!

mix

pre 10 godina

Največi gubitaši kod nas su Mišković,Kostić,Divac i ostala "privatna inicijativa".Velike gazde koje i nisu nikoga zapošljavale,osim sekretarica,bodi-gardova i advokata.
Gubitaši pod znacima navoda,pošto su sakrili prihode i samo iskoristili društvene ili kako god ih nazovite resurse.Naravno uz pomoć vlasti,koja je za to bila nagrađena.Ova ili ona.
Šta te sprečava da zaposliš nekoga ako ti je potreban?Loš zakon?
Ne,nego ti je potrebno da ti ljudi rade za 200 evra,pa takve radnike hoće ceo svet
Dobro,može da se proba biznis u Kini,ali su radnici tamo kidnapovali velikog gazdu Amerikanca,dok im nije isplatio platu.
Nova elita, nastala od švercera iz 90-tih neće sigurno moći da bude ekonomski pokretač.Sigurno.
A strane kompanije nisu ni došle u Srbiju,osim u manjem broju.
Koji to poslodavci traže lakše otkaze?Šta su učinili dobro u ovoj zemlji?
Ajde se jednom bar predstavite.

nh

pre 10 godina

(lc, 17. jul 2013 19:54)

Tako je ako radiš za privatnika i ako samo pomisliš na sud dobićeš preko njuške ili otkaz.
Ali zato ako radiš za državu, nema te sile koja može da te otpusti.

ustuk

pre 10 godina

neka narod zna-plate doktora su oko 70000-80000 dn,pa onda ide dodatak na svako dežurstvo od 10000 dn a ima najmanje 5 dežurstva u mesecu (inače,uglavnom piju alkohol u velikim količinama,tako je u ćupriji,na ortopediji),i to mu dođe oko 120000-150000 dn mesečno. a nekom je bruto 60000,a primi samo 40000. uvedite plate za doktore ko na zapadu,jer se njima daje do 30000-40000 dn više!

joe

pre 10 godina

Kakav tekst, bas me zanima kako autora nije sramota da ovako nesto napise, kao i urednika da objavi ovakav tekst. Umesto da se bavite pravim novinarstvom i istrazujete kakav je pravi odnos poslodavaca prema zaposlenima. Treba da pisete koliko ljudi radi na crno, kako poslodavci krse zakon potpuno nekaznjeni, kako na primer nas zakon o radu pun rupa u korist poslodavaca, a ne radnika. Dozvoljeno je na primer da se smenski i nocni rad placa proizvoljnom cifrom, znaci na nocni rad bi radnik trebao da dobije 26% na platu osim ako poslodavac ne odredi drugu cifru ali ta druga cifra nije odredjena, moze da da i 1000 samo za ceo mesec. Minimalnu zaradu racunaju ljudima me koliko su stvarno radili taj mesec, nego koliko ima radnih dana mesecu pa puta 8 sati dnevno i 115 din sat. A zapravo im radnik radi po 10 sati 6 dana u nedelji. I jos mnogo takvih gluposti koje ova drzava dozvoljava nesposobnim firmama i samo produzava agoniju i radnicima i tim firmama, to sve im omogucava da rade i opstanu par godina duze nego sto bi u normalnim uslovima gde bi radnici bili placeni barem koliko toliko normalno. Ali opet ce rezultat biti isti, ako ne umeju da rade opet ce smanjivati i ispod minimalca i davati otlaze a dolazi neminovno, zatvaranje jel realno zakidanje od par hiljada na platama nije potez koji ce da pomogne firmi koje ne zna da posluje.

Kika

pre 10 godina

Znam pouzdano, a i lično poznajem ljude koji već šet godina rade preko agencije za zapošljavanje u jednom od najjačih preduzeća u Srbiji. Dakle, raditi na određeno vreme, nije nikakav problem ni danas sa postojećim zakonom.
Znam isto tako, da dati otkaz nekome ili ga naterati da ga da u Srbiji uopšte nije teško.
Poenta priče je da smo porobljena zemlja, da je sve u privatnim rukama, da preduzeća u kojima stranci imaju interes rade, ljudi su plaćeni pet do deset puta manje za taj rad nego u Nemačkoj, Švajcarskoj, Austriji...
Stranci ovde plaćaju porez i doprinose, a profit nepovratno iznose iz Srbije (u pitanju su milijarde eura).
Firme koje strancima nisu u interesu da rade kako treba, bivaju sistematski uništene, i to nepovratno u većini slučajeva.
Za strane vlasnike, plata je trošak, nju treba po mogućnosti smanjiti kao i broj radnika. Na taj način, oni dobijaju veći profit koji iznose iz Srbije, a nas ostavljaju u sve većoj bedi.
Novi zakon o radu, samo treba da im pomogne da što lakše naprave maksimalan profit. Za sve ovo što sam napisao, krivi su isključivo naši političari, koji su zakonodavci u ovoj zemlji i koji su dopustili sve što se dešavalo i što se i dalje dešava (kada kažem političari, mislim na sve političare koji su učestvovali u vlasti, bez izuzetaka). Na kraju krajeva, oni će doneti i taj novi zakon koji će narodu doneti još veću bedu, a stranim preduzećima veći profit.

Kao i do sada, i od sada političari će raditi kako od njih stranci budu tražili.

Miroslav

pre 10 godina

Ukinuti obavezno zdravstveno i penziono osiguranje. Ko voli neka placa u drzavne i/ili privatne fondove dobrovoljno. Bar 15 godina nisam isao kod lekara a platio sam ko zna koliko. Jel mi drzava garantuje da cu doziveti penziju? Ako crknem pre penzije sta je sa parama koje sam uplatio? Sta drzavu uostalom boli uvo da li cu ja da primam penziju ili ne, da li cu da se lecim ili ne? Ona me voli vise nego ja sam sebe? Lopovluk bez presedana. Nemam nista protiv da drzava sisa one idiote koji joj veruju da ce ih leciti i da ce ziveti 150 god, ali neka ostave otvorena vrata za nas koji neverujemo, da izadjemo iz te seme, i beremo plodove naseg rada.

****

pre 10 godina

Gospodin Marko Petrovic jej potpuno u pravu.Treba svako da se oproba u ulozi privatnika pa da vidi sta ih sve ceka.Naravno ni svi privatnici nisu isto za drzavu.Harac,inspekcijske posete itd.... mahom placuju oni srednji i sitni privatnici.Stvarno obican privatnik tesko moze da se izbori sa nametima.Mali privatnik nije tajkun.Molim vas tu treba praviti razliku.I jos jedno.Plate kod privatnika su vece nego kod tajkuna.U to sam siguran.

sx

pre 10 godina

Postoje privatnici koji voze džip, zidaju vikendicu, idu na luksuzna letovanja i zimovanje i ne plaćaju radnicima plate niti otplaćuju dugove firme.
Postoje i drugi privatnici koji sve rade po zakonu i jedva preživljavaju. Zašto je omogućen rad onim prvim privatnicima?
Meni je glavni problem otpremnina i visoke dadzbine državi. Zauzvrat dobijam drške službenike koji polaže od premise da si kriv i da treba da platiš kaznu umesto da pomognu.
Posla ima u Srbiji, samo je problem u naplati.

Slobodan

pre 10 godina

Narode bicete pravi robovi,tesko vama!!!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (boki71, 17. jul 2013 20:18)

Sad kao nismo?ewmam

Molotov

pre 10 godina

Imam 300 radnika i voleo bih da im isplacujem bruto zarade koje im isplacujem sada. 320E neto, 520e bruto.

Neka sami placaju sve poreze, ili da ne placaju, kako god hoce/mogu. Meni je isto, radnici bi bili srecniji. Drzava uzima i ono sto nije njeno kroz iracionalne poreze.

Inace u svojoj firmi radim za platu od 100.000 dinara na koju placam jos 70.000 poreza i doprinosa. Ko misli da je neto plata od 900 evra velika za "gazdu" koji je celu imovinu zalozio da bi posao opstao - nije normalan.

Nisam ni ja, ali sam kasno shvatio. Sada moram da se borim.

Caki

pre 10 godina

Stvar je vrlo jednostavna. Da je u sklopu reformi (kojih nikada nije bilo) uveden koncept bruto plate a da porez pada na teret zaposlenog da ga sam prijavljuje i placa, postalo bi ocigledno koliko je drzava skupa i u stvari koliko se para izdvaja za drzavu. A ovo kako se privatnici zale, meni to samo lici da i kada bi drzava smanjila poreska opterecenja na platu (sto ce u nekom trenutku morati da uradi) zaposleni ne bi video tu razliku u korist svoje bruto plate. Tada bi se poslodavci uhvatili za neto platu. Pa vidite iz teksta, njima smeta ukupna visina koju oni moraju da izdvoje, ne zanima poslodavca koliko mora radniku a koliko drzavi njemu je to sve trosak radnika.

mozak

pre 10 godina

da se primeni svako slovo zakona iz stranih drzava o ne placanju doprinosa radniku,i ostala davanja drzavi,gospodo privatnici,vi nebi bili ni u svojoj kuci,vili,brodu,zamku,il sta vec sve imate od novca koji ne uplacujete za poreze,il ne date plate radnicima,il im dajete sa kasnjenjem.prvo kad podmirite drzavu,radnike,poslovne partnere,tek onda sto vam ostane na racunu,to je vase i trosite kako vam dusa seli,inace?ako niste sposobni,katanac na usta,i u zatvor,rasprodaja imovine,familija u internat na prinudni rad,pa biste dobro se zamislili dali biste krali od radnika i drzave.taj radnik sto vam donosi zaradu ima isto zenu decu i zivo je bice.nije zivotinja.

Nikola

pre 10 godina

Uverio sam se. I poslodavac i radnik će zloupotrebiti zakon kada im se pruži prilika. Tamo gde su zaposleni zaštićeni, najveći su neradnici. Tamo gde je poslodavac zaštićen, atmosfera se pretvara u robovlasničko društvo. Izgleda da je u pitanju ljudska priroda. Šteta je jer da nije tako, postigao bi se neverovatan napredak.

djole bre

pre 10 godina

Zašto poslodavci za prodavce sladoleda i kokica uzimaju isključivo studente i penzionere ? Zato što prema toj kategoriji ljudi nemaju obaveza. Zašto je 90% radnika obezbedjenja penzioneri ? Poslodavac mu da platu bez ikakvih obaveza prema PIO fondu i svima lepo.... I još brdo primera. Da ne pominjemo prevarante koji sebe nazivaju "Omladinska zadruga " ... Dobro razmislite šta je sve potrebno promeniti u Zakonu o radu.

Betty Boo

pre 10 godina

Radim 5 godina u državnoj firmu što preko omladinske zadruge, što preko PP ugovora (ugovor o privremeno povremenom radu). Ugovor mi se produžava kako se firmi ćefne, nekada na 2, nekada na 6 meseci, a nekada i na 15 dana. Naravno prilikom svake obnove ugovora mi se menja i naziv radnog mesta, čime se poslodavac fino ogradio od zakonske obaveze da me primi u stalni radni odnos. Nemam pravo na plaćeni godišnji odmor, niti na plaćeno bolovanje, a zarada po satu iznosi 166 din. I kažu nema firma para, jbg svake godine probijen budžet pa nema mogućnosti da prime ikoga u stalni radni odnos. A onda preko noći 150 ljudi primljeno preko stranke, pa još 50 itd...Skroz degradirajuće!

Uros

pre 10 godina

Ako neko ne razume poslodavce okay.
Ali pokušajmo ovako.
Zamislite se u ulozi molera. Ako hoćete da radite sve po zakonu, morate da registujete firmu (udruži se više vas u firmu da bi bili manji troškovi), plaćate poreze i doprinose za sebe (ne paušalno).
Odradite mesečno poslova u vrednosti od 300 evra i na taj iznos državi morate da platite 120 evra.
I imate mogućnost da radite na crno, pa vam ostane i tih 120 evra.
Šta mislite šta će čovek da izabere?

neba

pre 10 godina

U normalnoj drzavi, ista ta drzava na platu uzima samo porez (naravno i porez na extra profit).
Od plate, radnici sebi placaju penziono, zdravstveno, skolu... - ko koliko zeli i moze, toliko mu je...
A drzava obezbeduje samo najosnovnije - hitnu med. pomoc, osnovno obrazovanje, min. penziju...

Miroslav

pre 10 godina

Sale verovatno si birokrata ili radis u zdravstvu. Dakle sam si rekao moja steta trecim licima, a ja govorim o "steti" prema meni samom. Koja demagogija! Apsolutno bih prihvatio da potpisem da ne primam nikakvu penziju i da snosim sve troskove mog lecenja a da primam bruto platu. Dakle drzava ne bi imala nikakve obaveze prema meni. Kapiras!