Ponedeljak, 15.07.2013.

09:09

Obmana: Nema pravog crnog hleba

Brašno tipa 1100, od koga se isključivo pravi ova vrsta hleba, gotovo da se više ne melje. Zbog minimalne zarade, većina pekara pravi specijalne skuplje vrste.

Izvor: Novosti

Obmana: Nema pravog crnog hleba IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

90 Komentari

Sortiraj po:

Banat

pre 10 godina

"Prema podacima poljoprivredne inspekcije, danas se ovaj tip brašna malo proizvodi jer ne postoji tražnja za njim."

Pa, sa 6% fakultetski obrazovane populacije, fala bogu da nema traznje...

Ja kupujem razeni ili kukuruzni. Kad bi samo one odvratne hemije (beli, TIP 500) bilo, ne bih ni jeo hleb.

Informisani malogradjanin

pre 10 godina

Nemojte niko da vas laze, crni hleb se pravi od specijalne vrste CRNE PSENICE koja raste iskljucivo na Antarktiku gde ima malo sunca pa zato pocrni. A mora da bude skup, jer su tamo jako teski uslovi za proizvodnju, pa transport, pa dok se ugrade Janko i Marko...

Jorgovanka i Bajatovic

pre 10 godina

Jedete hleb ? Fuj, ugojicete se ! Bolje jedite skampe, spargle, jastoge, maline, borovnice, samo ruski kavijar.....

Olga-bg

pre 10 godina

u Rogenartu u Svetozara markovica ulici,kupila sam da probam crni hleb...i jeste bogme pravi,tvrd,nabijen i lici na tamnu ciglu.Zaboravih kolika mu je tezina bila u gr. ali znam da mu je cena zestoka-ta ciglica je kostala 300din (pre 2g)

lebac

pre 10 godina

A koga to briga u ovoj drzavi? Mislite li da je voda zdravija? Meso potpuno ispravno? Ma dajte... U kafu dodaju kojesta, soja, jecam itd... Zato kafa ima ukus svacega samo ne kafe, pa kad probamo neku kvalitetnu iz inostranstva, bude nam cudna? Cudna vraga, ova nasa je na steroidima nekim... 90'tih sam na pijaci kupio mlevenu papriku, mislim, to je bio cilj, a u pasulj sam sipao MLEVENI CREP! Neverovatno, za neke specijale mega svetske...

andy

pre 10 godina

Ovakav tekst je više puta ponovljen na b92 i izuzetno je pogodan za demonstraciju potrošačke savesti i samosvesti. Inače, svako ko posećuje "Tempo" može naći crno brašno koje proizvodi ona poznata novosadska firma, valjda, "Danubius" ili sl. Kupovina toga brašna je dozvoljena samo pojedincima a ne i pekarama.

cirkus

pre 10 godina

ja nikada necu razumeti zasto je hleb od takvog brasna najjeftiniji i neisplativ kada treba da bude najskuplji jer je i najzdraviji... na zapadu je crni hleb najskuplji i ima ga u raznim varijacijama... daklem najjeftinija procedura dobijanja brasna a najskuplji proizvod... bio hrana je na ceni... ali je to kod nas obrnuto...

Milan

pre 10 godina

Za ovaj "problem" se zna odavno i niko iz vlasti ne reaguje. Ovo je neverovatno šta se radi i posle mi neko kaze kako inspekcija sve proverava!!!

potrosac

pre 10 godina

Evo da i ja kao neko ko se u pekari rodio kazem neku rec. Nemojte biti naivni. Sama rec aditiv se u nasem okruzenju shvata potpuno pogresno. Rec aditiv u prevodu na srpski znaci :poboljsivac. U strucnoj terminologiji, sve ono sto poboljsava kvalitet same smese vode i brasna je aditiv(so kvasac secer ulje itd.) U poboljsivacima za pekarsku industriju se ne nalazi nista drugo do askrobinske kiseline(vitamin c) i par enzima koji zadrzavaju vlagu u testu. Taj isti tonus hleb nije od celog zrna psenice vec od PSENICNOG SLADA! A kao takav izuzetno he vlazan i nabijen, te ga stoga tako konzervisu kojekavim konzervansima koji su nebrojeno puta ispitivani i dokahano je fa su izuzwtno stetni po ljudsko zdravlje. Ta famozna jeftina "boja" nije nista drugo do koncentrovani ječmeni slad, koji se koristi i u proizvodnji piva,i nije bas toliko jeftin. On daje boju testu. Prema tome koristibse kao poboljsivac kod specijalnih vrsta hleba. To sto neke kolege stavljaju samo taj slad u belo brasno to je problem, a ne nezdravost "boje". A brasno tip 1100 ne mozete naci u Srbji. Zato ja ne pravim crni nego samo razani hleb koji je naravno 1:4 mesan sa belim brasnom, jer se desavalo da od cistog razanog veknu ljudi uzmu pa me gadjaju sa njom. Pozdrav!
(pejar, 15. jul 2013 14:56)

Aditiv znaci dodatak, a ne poboljsivac

Patrijota

pre 10 godina

I sada su ovim clankom izmislili rupu na saksiji? Pa o ovome se vec godinama prica i jasno i glasno su rekli kompetentni ljudi iz ove oblasti da u SRBIJI NE POSTOJI CRNI HLEB, JER NEMA CRNOG BRASNA! Secam se da su to potvrdili i predsednik Unije privatnih pekara i direktori najvecih pekarskih firmi i mlinari!?
Zakljucak je bio jasan: SAV NAVODNO CRNI HLEB PO RAFOVIMA JE USTVARI OBOJENI BELI HLEB!?
Ali, ni onda, kao ni sada, nije se ulazilo u problematiku, zasto, kako, ko je kriv i ko koga vara i laze a usput i pljacka!
Ma koga to zabole, vazno je da je Nole dosao u Bg i da je cak vozio i traktor!? Nema nama spasa ni buducnosti!

...nas nasusni

pre 10 godina

Potpuno tacno! Zato treba kupovati samo obican beli hleb, jer je jeftiniji. Ja sama pecem, i to od brasna koje dobijam iz inostranstva (!). Zalosno, jer zivim pored "najvece zitnice" u regionu.
Sto se deklaracija tice, neki hlebovi ih i nemaju (oni u pekarama nikad), a oni u samouslugama imaju, i to kad procitate, sve ce vam biti jasno (koliko tu krompira, soje i kojecega tu ima). Cula sam da su nasi propisi po tom pitanju manjkavi, jer dozvoljavaju da se "integralnim" naziva hleb koji nije od celog zrna, vec se belom brasnu dodaje neka mesavina. Dijabeticarima najtoplije preporucujem da sami mese hleb, to ide brzo, a hleb moze da stoji danima, ako mogu da pronadju odgovarajuce brasno.

коста

pre 10 godina

Зачуђен сам како инспекција реагује на чињеницу да пекари варају грађане. Моја породица а и познаници би радо куповали црни хлеб. Када одем у продавницу и тражим црни хлеб добијем хлеб тамније боје за који и лаик може видети да се не ради о црном хлебу већ је он обојен. Такве преваре су свакодневне. Размишљам да након куповине тог хлеба тужим произвођача и трговца за превару и затражим одштету. То не би требао да радим када би инспекције радиле свој посао тако што би хлеб лабараторијски испитали и према налазу натерали трговца да га декларише у складу са садржајем, а када је обојен да се каже с чим. Уместо тога инспекција описује стање!

crepulja

pre 10 godina

raz se u srbiji vise ne seje ,a kako se u prodaji nalazi razeni hleb to je velika enigma.moze biti svakojaki ali razeni sigurno ne.

Boki

pre 10 godina

Nalbolje brasno od psenice je kad se melje na malom broju obrtaja, znaci na vodenicnom kamenu ili nekom aparatu koji ga oponasa. Jako je bitno da zrno ostane HLADNO!!!!! Jer se tako najbolje sacuvaju hranljivi sastojci, a jos bolje je kada se odmah upotrebi dok ga bakterije ne napadnu. A ove likove sto kupuju skupi "crni" hleb bi pitao koje je boje psenica? Pa ako mi kazu da je CRNA onda ih ne bi zalio. Izbegavajte mini pekare ( imao sam) jer se onaj teflon pri dnu u posudi vrlo lako guli, pa zavrsi u hlebu. Najbolje je rucno umesiti ili nekim mikserom sa vecom snagom od 600w pa na dalje.

jovan

pre 10 godina

Nije tačno da nema brašna T-1100,ja ga uzimam u Žito Bačkoj iz Kule i mogu vam reći da je jako dobar i sa njim pravim tamni hleb.

milan

pre 10 godina

Ma ko sisa zdravlje kada je u pitanju profit a sta li nam tek u drugim proizvodima smuckaju zarad profita, mozda je i dobro sto nemamo cestite kontrole hrane u Srbiji inace bi ne od dijabetesa vec od sloga poumirali.

pejar

pre 10 godina

Evo da i ja kao neko ko se u pekari rodio kazem neku rec. Nemojte biti naivni. Sama rec aditiv se u nasem okruzenju shvata potpuno pogresno. Rec aditiv u prevodu na srpski znaci :poboljsivac. U strucnoj terminologiji, sve ono sto poboljsava kvalitet same smese vode i brasna je aditiv(so kvasac secer ulje itd.) U poboljsivacima za pekarsku industriju se ne nalazi nista drugo do askrobinske kiseline(vitamin c) i par enzima koji zadrzavaju vlagu u testu. Taj isti tonus hleb nije od celog zrna psenice vec od PSENICNOG SLADA! A kao takav izuzetno he vlazan i nabijen, te ga stoga tako konzervisu kojekavim konzervansima koji su nebrojeno puta ispitivani i dokahano je fa su izuzwtno stetni po ljudsko zdravlje. Ta famozna jeftina "boja" nije nista drugo do koncentrovani ječmeni slad, koji se koristi i u proizvodnji piva,i nije bas toliko jeftin. On daje boju testu. Prema tome koristibse kao poboljsivac kod specijalnih vrsta hleba. To sto neke kolege stavljaju samo taj slad u belo brasno to je problem, a ne nezdravost "boje". A brasno tip 1100 ne mozete naci u Srbji. Zato ja ne pravim crni nego samo razani hleb koji je naravno 1:4 mesan sa belim brasnom, jer se desavalo da od cistog razanog veknu ljudi uzmu pa me gadjaju sa njom. Pozdrav!

Zg

pre 10 godina

Kad sam ja bio mali, crni hleb je bio jeftiniji od belog (imao dve-tri rupice). A sada svi ovi razano,crno,integralno, ko bajagi zdrave varijante su sve duplo-triplo skuplje od belog hleba, a opet osnova im je belo brasno 500.
(vex, 15. jul 2013 11:32)

Da... U Jugoslaviji se bijeli kruh kupovao samo za neke posebne prilike i slavlja, bio je skup i luksuzan. A danas potpuno drugačije. Bez ikakve logike. Bijeli kruh vrijedi najviše 7-8 sati nakon pečenja i nakon toga postaje suh i tvrd. Crni, ali pravi crni, može biti jednako dobar i nakon 4-5 dana.

Inače, nekoliko godina sam radio u firmi gdje sam se mogao hraniti samo sendvičima s bijelim kruhom. Dobio sam 5 kg u godinu dana i onda još 3 kg kasnije...

deki

pre 10 godina

Zato za dorucak ovsene ili ražane , za rucak pirinac ili kuvani krompir a za veceru bez ugljenih hidrata i hleb ti ni ne treba. Svestan da takvu ishranu ne mogu svi imati, ali za dosta ljudi moze biti resenje. Naravno uz to idu i namirnice bogate protenima, ali to je sad druga tema.

bratdjura

pre 10 godina

Tekst je gomila gluposti! Radim mlinu 29 g.(od vremena kada se mlelo i pakovalo brasno T-1100!) Pekari su u pravu kad kazu da nema potraznje za crnim brasnom! U pravu su jel svi koji kupuju hleb to rade OCIMA!! Hleb od crnog brasna(bez aditiva) ima oblik cigle i ukus koji se nebi svideo prosecnom konzumentu zdrave hrane!

tikili

pre 10 godina

Meni vise ne prodaju takav hleb! Kupili smo mini-pekaru pre par meseci i ovaj problem vise nemamo. Konkurencija losim pekarama kod je vas, u vasoj kuhinji. Za 7.800 RSD, koliko smo je platili, vise ne razmisljamo kakav hleb jedemo. Bez aditiva, pravimo hleb sa mesavinom brasna onako kako vam najvise odgovara ...

zeljko

pre 10 godina

radio sam u pekari pre 8godina nekoliko meseci i mislim da se dodaje nesto nalik psenicne korice tj.trice se ubacu u brasno i to promeni izgled hlebu a u sustini tesko da ima pravog crnog hleba sve sami prevaranti.ljudi mora da vam bude jasna jedna stvar mi srbi smo jednim delom veoma los narod ima i lopova i prevarnta i ljudi koji mrze druge ljude mi nemamo kulturu kao zapadne zemlje.kultura jedne nacije se stice decenijama i zato mi nemozemo da uspemo u zivotu kao drzava jer nema ljudi koji bi mogli da naprave nesto sa srbijom.

kraja

pre 10 godina

"hleb i kifle"

..."dobar dan, imate li neki crni hleb?"...
...devojka pokazuje siroko rukom po policama i krece sa redjanjem imena...
..."mislim na hleb od crnog brasna"...
...konsultacija sa koleginicom....sleze ramenima...ne postoji...

Deratizacija

pre 10 godina

Ukinite plate tržišnoj inspekciji,pa će mi biti mnogo lakše što mi pekari uvaljuju falsifikovani hleb od integralnog brašna...

Boki

pre 10 godina

Kada bi bili informisani bolje nikada nebi konzumirali integralni hleb proizveden u većini slučajeva od žita iz silosa gde se zaprašuje sa otrovima protiv moljaca i budji . Doduše takvo žito se u mlinovima prvo pere i suši ali šta mislite da otrov noje ušao u zrno i to najviše u pokori ću (mekinje) .Prema tome u brašnu tipa 400ima najmanje otrova i ako je najmanje hranljivo pa onda birajte ili nabavite žito koje nije zaprašivano i sameljite na prekrupaču , a onda sami ispecite u aparaturi koja nije skupa (od 10000-20000din.).

Dobrivoje

pre 10 godina

Jos kad bi sproveli kampanju i objasnili ljudima da je belo brasno 500 otrov kao sto jeste da vidis kako bi skocilo interesovanje a i pekarima zarada...pa ako se pridodaju objasnjenja za ostale otrove kao sto su beli secer,so i zivotinjska mast... automatski bi bolnice i domovi zdravlja bili polu prazni i manje bi troskova imala i sama drzava...al ko to u ovoj drzavi da sprovede kad od cutanja moze super da se zaradi...

Ivan

pre 10 godina

@urmas
Ima cica u selu Stragari, kod Topole mali mlin, doneses sta hoces i on ti samelje, ili kupis kod njega sta ima samleveno. A ima svasta. Dodjes do sela i raspitas se za mlin.

bezimena

pre 10 godina

Clanak nema veze sa logikom.
(Voja, 15. jul 2013 10:42)

Vaša logika nema veze s mozgom. Lepo piše da PEKARI nisu zainteresovani, zbog slabe zarade (čitaj: ne mogu mušterijama da deru kožu na toj vrsti hleba), a kupci itekako jesu, jer, da Vas podsetim, u Srbiji ima preko 600.000 samo dijabetičara koji NE smeju da jedu beli hleb, a gde su ostali! Ili možda mislite da svi imaju para za spec. vrste hleba i peciva (npr. 300 gr heljdinog hleba košta 100 din.)

vex

pre 10 godina

Kad sam ja bio mali, crni hleb je bio jeftiniji od belog (imao dve-tri rupice). A sada svi ovi razano,crno,integralno, ko bajagi zdrave varijante su sve duplo-triplo skuplje od belog hleba, a opet osnova im je belo brasno 500.
Zemlja srbija koja pretenduje da bude "zitnica evrope" nije u stanju da poseje i najmanje kolicine razi, nego ta raz mora da se uvozi iz nemacke i austrije.

Odavno sam ja prestao da verujem u raznorazne integralne i ostale mamipare za ljude koji hoce da izgledaju da se zdravo hrane. Sto bi rekli seljaci "sto sine jedes te trice, ja time hranim svinje i goveda?".

Nasi stari su bili mnogo boljeg zdravlja od nas, a nisu jeli ni mekdonalds ni vegetariansku/makrobioticku hranu. Ko hoce da se hrani zdravije, neka malo priupita neku baku za neko staro jelo.

50-ak godina su nas ubedjivali da je svinjska mast i puter smrt, a da je rafinisano ulje i margarini da su zdraviji. Cista laz. Cak su sada i americki kardiolozi poceli da menjaju plocu kad su videli cega sve ima u margarinima.

Skoro sam imao veliku polemiku sa jednim rodjakom koji se bacio na 'zdraviju ishranu' i poceo da jede domaci hleb od heljde. Svako ko je ikada ista mesio, zna da hleb samo od heljdinog brasna ne moze niti da naraste niti da bude mekan. Bude kao predratne sirotinjske proje o kojima nam pricaju nasi dedovi (konja da ubijes). Onda on stavi pola obicnog belog brasna tip 500 i pola heljdinog. Nije mi jasna logika izbegavanja 'bele smrti' a kad jedes opet tu istu belu smrt.

Crni hleb

pre 10 godina

Ziva istina da crni hleb gotovo da ne postoji. S'druge strane ne slazem se da nas varaju. Na svakom hlebu ima sastav (doduse sitno ispisano)pa koga interesuje moze da procita. T-500 brasno ulazi sa minimum 70% u skoro sve vrste hlebova. Ista je situacija i sa zitaricama tj. kornfleksom. Crnog hleba ima ali treba se potruditi(nazalost).

Ika

pre 10 godina

Nedavno u nasem, sarajevskom vecem marketu, stavih crni hljeb u korpu, kad zena pored mene tiho mi reče da sam u zabludi ako mislim da kupujem crni hljeb, jer je obojen.

Wiener

pre 10 godina

Kod nas farbaju belo brasno. Pecivo koje sekod nasproizvodi je najgore na svetu. Nema aditiva koji drze vlagu. Vec sutradan je hleb neupotrebljiv jer se mrvi.U Rusiji "buhanka" je od crnog brasna i sve sto je hleb stariji on je bolji. A da ne govorimo kakav je hleb u Austriji ili Nemackoj. Kod nas pekari kao fol prave crni hleb i on kosta blizusto dinara za veknu.Izmisljaju razne nazive, seljacki, bavarski, ruski, Car lazar, tamni samo da bi nabili cenu. Od peciva vise nema kifli od kuvanog testa,kuvani djevrek.Izmisljaju nekakvo Dansko pecivo koje blage veze sa danskim pecivom nema ao kroasanima da ne govorimo

Morimoto

pre 10 godina

Ima i te kako!! "Crni" hleb koji ti uvaljuju kao zdraviji, je ništa drugo do beli hleb obojen nekom jeftinom bojom. Ako ne veruješ stavi bilo koji takav hleb u malo vode i sačekaj sat-dva, pogodi šta će se desiti...
(Atropin, 15. jul 2013 10:56)
Samo jedna ispravka nema potrebe sat-dva, dovoljno je dva minuta da hleb bude u vodi i postaje ponovo beo.
Provereno!!!! Nazalost...

Krušar-Ćuprija

pre 10 godina

Slabo se priča i piše o ovome.Ljudi ne znaju sami da razmisle.Raženi,crni,kukuruzni i tako ti hlebovi su pomešani sa belim brašnom.Postoji smesa ražena,za crni hleb i tako dalje koja se ubacuje u testo.Raženi hleb od 500g da je stvarno raženi bi trenutno bio, zbog slabe proizvodnje raži, na ceni od najmanje 400 dinara.

Muzičar

pre 10 godina

Postoji alternativa ( primenjujem je godinama): kupiti pekac za hleb, mlin za žitarice i praviti hleb u domacoj radinosti. Ako je i skuplji, bar znas sta jedeš.

Dr X

pre 10 godina

Bitno je da sve vrvi od junk food-a. Jedino kupiti heljdino, razeno ili integralno brasno i mesiti. Uzgred, ja mesec dana ne mogu da pronadjem socivo na rafovima.. Jeo sam to do sada 2-3 puta nedeljno.. Zdrava hrana i zdravi ljudi se nikome ne isplate.

Kiklop

pre 10 godina

Najgore je kad obojeni hleb nazovu integralni, a pojma nemaju sta rec "integralni" znaci, i kada sme da se upotrebljava kod hleba. Sve amateri, neznalice i prevaranti. Covece, lezimo na zitnici a niko nece da napravi kvalitetan dobar hleb.

Doktor

pre 10 godina

Secam se da je moja baka pravila domaci hleb koji je mogao da stoji nedelju dana,a bio je svez i ukusniji od ovih idustriskih punih aditiva.Nije problem sto se stavlja boja koja se pravi od karamele i nije otrovna vec gomila aditiva koji se dodaju da bi testo bilo izdasno.Problem je sto nepostoji zakonska regulativa koja bi propisivala da ako je heb obojen to mora jasno da se naglasi bar na 1/5 deklaracije(kao na cigaretama).
Ja licno kupujem hleb tonus koji je dobijen mlevenjem celog zrna.Ne izgleda fensi ,i nije naduvan posto nema aditiva ali je zdrav i jako ukusan.

Ing prehrambene tehnologije

pre 10 godina

Tehnolog-pekar,

Ajde ne pisi gluposti. Ti si tehnolog pekar kao sto sam ja episkop sabacki. Gde se izucava to zanimanje. U beogradu u srednjoj hemijskoj skoli postoji izucavanje za pekara. Kakav bre Tehnolog. Zvanje tehnicar pekarske industrije. Na Poljoprivrednom Fakultetu se izucava prehrambena tehnologija a ima i na tehnoloskom fakultetu gde se izucava tehnologija vrenja i secera. I na kraju sto si napisao je cista budalastina

Rade

pre 10 godina

Sve se ovo da rešiti uz nekoliko uredbi koje bi donela vlada ili nadležno ministarstvo. Korist bi bila višestruka. Brašno od celog zrna trebalo bi da bude subvencionisano, a takođe i svi proivodi od celog zrna. Pekare da budu u obavezi da imaju nekoliko proizvoda od celog zrna.

Ivan

pre 10 godina

Kad bi u Srbiji bilo slobodnih medija i istrazivačkog novinarstva mnogo toga bi izašlo na videlo. Otkrilo bi se da tajkuni plasiraju proizvode na tržište koji ne sadrže ono što piše na samom proizvodu. Na primer, na ambalaži za sok piše da nema šećera, a šećera ima. Naravno, oni su sponzori političkih partija i na trovanju naroda neko se bogati. Setimo se samo afere sa aflatoksinom, da otrov nije bio otkriven u susednim zemljama, mi nikad ne bi ni saznali da pijemo otrovno mleko. Ali to tako mora da bude, oni (političari-tajkuni) smatraju da smo mi glup narod koji sve trpi i to je donekle i tačno (čast izuzetcima).

Realista

pre 10 godina

pitanje je jednostavno,ko jos melje zito?mislim krenite samo od Vojvodine koja je tzv "zitnica" srbije...koji mlin jos funkcionise? Koliko je meni poznato u srbiji se melje zito do T850,a ko i sta uvozi i stavlja u hleb,neka mi kaze gde moze taj hleb i da se kupi...

Atropin

pre 10 godina

I gde je tu obmana? Lepo pise da nema potraznje za crnim brasnom, i prodaju se druge vrste hlebova koji su skuplji i deklarisani kao posebni.

Clanak nema veze sa logikom.
(Voja, 15. jul 2013 10:42)

Ima i te kako!! "Crni" hleb koji ti uvaljuju kao zdraviji, je ništa drugo do beli hleb obojen nekom jeftinom bojom. Ako ne veruješ stavi bilo koji takav hleb u malo vode i sačekaj sat-dva, pogodi šta će se desiti...

Ранко Србин Република Срб(п)ска

pre 10 godina

Шта вам је свима, шта се буните...изабрали сте град и сад се жалите, идите на село и производите сами себи све а не да вам други подмећу којешта, али НЕ - вама је боље да се шетате по Београду па макар јели најгору храну .... ако вам је толико проблем ићи на село па купите брате фино врећу пшенице и самељете код некога ко има било какав млин и то је то и кувајте себи хљеб, нисте ретардирани толико.....

Voja

pre 10 godina

I gde je tu obmana? Lepo pise da nema potraznje za crnim brasnom, i prodaju se druge vrste hlebova koji su skuplji i deklarisani kao posebni.

Clanak nema veze sa logikom.

dejan

pre 10 godina

Umiremo kao nacija , procenat obolelih od raznih kancera neverovtno veliki .Sto je najgore i dalje raste .Veliki uticaj na sve to ima losa nezdrava i zagadjena hrana.A skupa .

mani se i EU...

pre 10 godina

E zato na treba EU da nas kontrolise jer mi sami ne umem
(beki, 15. jul 2013 09:28) - da u EU je to sve regulisano pa tako, npr. hejldin hleb mora da sadrži bar 25% hejlde, kako bi mogao dobiti taj naziv, znači 75 % može biti pšenice ili bilo kog drugog žita, smešno ali istinito, isto je i sa kukuruznim i ostalim hlebovima, a najbolji primer je npr. maslinovo ulje, da bi se prodalo pod tim nazivom dovoljno je da sadrži neverovatni 3 % - znači još jednom TRI - maslinovog ulja, svi ti propisi su jedna velika obmana bre ljudi, pa nema šanse da kupim hleb, kad mogu za 15 minuta da zamesim 3 kg hleba od bilo kog brašna i da ga ispečem u rerni za sat vremena, takav hleb može da stoji i 6,7 dana ništa mu ne fali, jer nema kvasca u hlebu, još bolje je sa fermentacijom (zavisi od žita - neka samo nekoliko sati, neka jedan dan) posle toga je hleb mnogo lakši za varenje, ne napinje, itd. Ko god veruje propisima u vezi hrane taj je u velikoj zabludi, jer sve se radi sa namerom za što većim profitom, tako da nema tu neke brige o potrošaču. Osim toga ovog belog hleba mogu da pojedem ladno 1,5 kg dnevno i da budem nonstop gladan, dok posle 300-400 grama pravog hleba nema šanse da osećam glad više od 6-7 sati...

Igor Gavran

pre 10 godina

To je javna tajna: crni hleb se uglavnom pravi od bojeni belog brasna.

Vec nekoliko godina se pitam dokle ce drzava pustati pekare da na ovaj nacin obmanjuju potrosace? Nekim ljudima je zdravlje ugrozeno.

Darko

pre 10 godina

Jedina opcija je kupovina 100% raženog ili ječmenog brašna (ili heljdinog, ali je preskupo) u prodavnicama zdrave hrane (jer npr. čistog raženog već neko vreme nema u ultra-mega-giga-hiper marketima, prodaje se samo jedna mešavina 30-70% i to je jedino što sam video da ima deklaraciju tj. sastav), pa sam praviti mešavinu sa belim i mesiti hleb. Može i čist raženi na primer, ali mnogo malo naraste i tvrd je - ali se zato manje i pojede, tako da je bolja bar 20-30% mešavina sa belim brašnom. I dodavati malo pahuljica, susama, lana itd. u samo testo ili na hleb. Lepinjice sa raženim brašnom su ekstra :)

questions

pre 10 godina

Hajde ovako da se zapitamo. Kako ce mene drzava Srbija da ubedi da je u stanju da resi teske probleme kao sto je bela kuga, umiranje delova Srbije (posebno jug i istok), Kosovo, odliv mozgova, potpuno nakrivo postavljen sistem skolstva i zdravstva, upropascavanje omladine kroz davanje diploma na SEGA MEGA SLJ fakulteta umesto da se mladi ljudi uce i nekim zanatima (neko mora da zakucava i ekser u dasku, neko mora i da bude kuvar, konobar, bravar) - ako ona nije u stanju da spreci pekare da u "crni" hleb stavljaju kafu i kakao i Bog zna sta i ako nije u stanju da zakonskim resenjima zabrani ovakve podvale koje nisu nekog opasnog i supergenijalnog karaktera. Nisu pekari neki vrsni hemicari pa da stave nesto u hleb sto analizama ne moze da se otkrije.

Ajde molim vas neka neko odgovori na moje pitanje, kako da u zemlji Srbiji covek (pogotovo mlad) bude optimista?? Kako kad vidi da drzava nije u stanju da resava ovako sitne probleme koji traju godinama a imamo 100 puta gorih problema?? Kako cemo se jednog dana odbraniti od visestruko opasnijih svetskih igraca kad je u pitanju GMO hrana (a kad tad ce pokusati i nama da uvaljaju u masovnijem obliku GMO seme) ako nismo u stanju da se odbranimo od slinavih polupismenih likova iz Unije pekara?

Ovo je za Srbiju jako bitno pitanje, jer u Srbiji se kulturoloski dosta jede hleb. U Nemackoj to nije neki problem jer se ima vise para i dosta se jede mesa, mlecnih proizvoda, vole ljudi i pirinac, ali ovde je pitanje hleba jako bitno.

parking

pre 10 godina

@beki
Ja bih rekao da su deklaracije ok, ali niko ne cita deklaraciju pre kupovine.

Takodje, kao sto je neko vec rekao, treba se informisati sta je po definiciji tamni hleb a sta crni hleb i tu napraviti razliku.
Zbog loseg hleba na trzistu a i zbog njegovog malog znacaja u ishrani ja sam ga odavno izbacio iz upotrebe.
Moza ponovo pocnem da ga konzumiram ako se pojavi hleb od celog zrna (tip 1100).

Tehnolog-pekar

pre 10 godina

Ovaj text je lupetanje, bez ljutnje.
Ovo brasno uvoze veci proizvodjaci, Rogenart iz BG-a koji proizvodi crne hlebove uvozi ovo brasno iz Austrije, nesto uvoze i druge vece kompanije, Tvojih pet minuta, Hleb i Kifle itd...raspitajte se malo pre nego sto napisete ovakav text. Doduse, ako ste mislili na neku vrstu "narodnog" jeftinog hleba pa vas je tkz. "crni" hleb asocirao na tako nesto...onda se pogresili i drugi put. Prvo ste trebali da sa nekim tehnologom definisete sta se kod nas smatra kao crni hleb, da malo istrazite i zakonsku regulativu, da vidite da li se crni hleb pravi od razenog brasna ili nekog drugog...Specijalne vrste hlebova koje proizvode napred nabrojani proizvodjaci i nisu za siroke narodne mase nego za one koji mogu da izdvoje malo vise...penzioneri, nezposleni, sirotinja ce da kupe ono sto najmanje kosta, znaci Savu za ispod 50 dinara...

jkl

pre 10 godina

Naravno da nema. Doda se kakao i beli postaje crn hleb.
Svi smo mi vec mrtvi, samo nismo svesni toga.
Nije bitno, Evropa nema alternativu.

bitno je da si pomenuo EU.... Ajde idi zakopaj se iza kuce

bad

pre 10 godina

Svima nam je potrebniji zdraviji hleb a ne ovo smece od belog hleba punog aditiva. O ovome se pisalo i ranije i niko nista ne preduzima. Verujem da cena hleba u Srbiji ne zaostaje za onom u EU a sta je sa kvalitetom. Trebalo bi nadlezni da isprave ovu visegodisnju nepravdu, u ovoj rodnoj i plodnoj zemlji zdrava hrana ne sme biti luksuz.

mhm

pre 10 godina

Laz je da u Srbiji ne postoji potraznja za crnim hlebom. Izbacite na trziste na mesec dana crni hleb, gde ce vidljivo biti oznaceno da je u pitanju brasno za crni hleb i ja Vam garantujem da ce ici ko alva.

v

pre 10 godina

ovo se zna već godinama. a osim hlebova sa celim zrnevljem postoji i tzv. "tamni" hleb (mislim da se najčešće zove Dunav) koji se pravi od belog brašna i potamnjivača (kakao itsl.) :)

The Answer

pre 10 godina

@Swedenonline
Da su pravnici zakonodavci doneli zakone, pravnici u sudstvu ih implementirali, a pravnici profesori ove gorepomenute naučili svemu tome, najprimitivniji sloj ne bi mogao sve ovo da radi. Riba smrdi od glave. Čisto da ne bude zabune, diplomirao sam pre uvođenja bolonjske deklaracije na jednom od naših najtežih fakulteta, ali definitivno ne smatram da niži sloj, koliko god to diskriminatorski zvučalo, može da bude kriv za nefunkcionisanje države.

Swedenonline

pre 10 godina

pitanje bese, ko vas guli? Eto, jedan od odgovora, sigurno ne naucnici i akademici vec onaj najprimitivniji sloj, bakterije drustvene zajednice!

beki

pre 10 godina

sramota,,ako inspekcija sve zna zasto dozvoljava da na deklaracijama raznih hleba pise da je pravljeno od tipa 1100!?Proizvodjaci su pohlepni i bezobrazni ne gledaju nase zdravlje a gde je drzava da nas stiti od takvi preva.Ehh samo da je u pitanju hleb.Radis samo za hranu na kraju umres od te otrovane i ne zdrave hrane E zato na treba EU da nas kontrolise jer mi sami ne umem

Mama dijabeticara

pre 10 godina

Imam sina od 6 godina I skoro mu je dijagnostifikovan dijabet 1, znaci zavisnik od insulina dozivotno. Do sada smo jeli vrlo malo hleba I to retko beli hleb ali sada moram jos ozbiljnije da kupujem namirnice I tek sada znam koliko je to veliki problem. U marketima su rafovi puni ali izbor zdrave hrane je veoma siromasan. Ali mi Balkanci samo u bolesti razmisljamo o zdravlju.....

mhm

pre 10 godina

Laz je da u Srbiji ne postoji potraznja za crnim hlebom. Izbacite na trziste na mesec dana crni hleb, gde ce vidljivo biti oznaceno da je u pitanju brasno za crni hleb i ja Vam garantujem da ce ici ko alva.

Mama dijabeticara

pre 10 godina

Imam sina od 6 godina I skoro mu je dijagnostifikovan dijabet 1, znaci zavisnik od insulina dozivotno. Do sada smo jeli vrlo malo hleba I to retko beli hleb ali sada moram jos ozbiljnije da kupujem namirnice I tek sada znam koliko je to veliki problem. U marketima su rafovi puni ali izbor zdrave hrane je veoma siromasan. Ali mi Balkanci samo u bolesti razmisljamo o zdravlju.....

Swedenonline

pre 10 godina

pitanje bese, ko vas guli? Eto, jedan od odgovora, sigurno ne naucnici i akademici vec onaj najprimitivniji sloj, bakterije drustvene zajednice!

v

pre 10 godina

ovo se zna već godinama. a osim hlebova sa celim zrnevljem postoji i tzv. "tamni" hleb (mislim da se najčešće zove Dunav) koji se pravi od belog brašna i potamnjivača (kakao itsl.) :)

beki

pre 10 godina

sramota,,ako inspekcija sve zna zasto dozvoljava da na deklaracijama raznih hleba pise da je pravljeno od tipa 1100!?Proizvodjaci su pohlepni i bezobrazni ne gledaju nase zdravlje a gde je drzava da nas stiti od takvi preva.Ehh samo da je u pitanju hleb.Radis samo za hranu na kraju umres od te otrovane i ne zdrave hrane E zato na treba EU da nas kontrolise jer mi sami ne umem

Wiener

pre 10 godina

Kod nas farbaju belo brasno. Pecivo koje sekod nasproizvodi je najgore na svetu. Nema aditiva koji drze vlagu. Vec sutradan je hleb neupotrebljiv jer se mrvi.U Rusiji "buhanka" je od crnog brasna i sve sto je hleb stariji on je bolji. A da ne govorimo kakav je hleb u Austriji ili Nemackoj. Kod nas pekari kao fol prave crni hleb i on kosta blizusto dinara za veknu.Izmisljaju razne nazive, seljacki, bavarski, ruski, Car lazar, tamni samo da bi nabili cenu. Od peciva vise nema kifli od kuvanog testa,kuvani djevrek.Izmisljaju nekakvo Dansko pecivo koje blage veze sa danskim pecivom nema ao kroasanima da ne govorimo

Muzičar

pre 10 godina

Postoji alternativa ( primenjujem je godinama): kupiti pekac za hleb, mlin za žitarice i praviti hleb u domacoj radinosti. Ako je i skuplji, bar znas sta jedeš.

The Answer

pre 10 godina

@Swedenonline
Da su pravnici zakonodavci doneli zakone, pravnici u sudstvu ih implementirali, a pravnici profesori ove gorepomenute naučili svemu tome, najprimitivniji sloj ne bi mogao sve ovo da radi. Riba smrdi od glave. Čisto da ne bude zabune, diplomirao sam pre uvođenja bolonjske deklaracije na jednom od naših najtežih fakulteta, ali definitivno ne smatram da niži sloj, koliko god to diskriminatorski zvučalo, može da bude kriv za nefunkcionisanje države.

kraja

pre 10 godina

"hleb i kifle"

..."dobar dan, imate li neki crni hleb?"...
...devojka pokazuje siroko rukom po policama i krece sa redjanjem imena...
..."mislim na hleb od crnog brasna"...
...konsultacija sa koleginicom....sleze ramenima...ne postoji...

questions

pre 10 godina

Hajde ovako da se zapitamo. Kako ce mene drzava Srbija da ubedi da je u stanju da resi teske probleme kao sto je bela kuga, umiranje delova Srbije (posebno jug i istok), Kosovo, odliv mozgova, potpuno nakrivo postavljen sistem skolstva i zdravstva, upropascavanje omladine kroz davanje diploma na SEGA MEGA SLJ fakulteta umesto da se mladi ljudi uce i nekim zanatima (neko mora da zakucava i ekser u dasku, neko mora i da bude kuvar, konobar, bravar) - ako ona nije u stanju da spreci pekare da u "crni" hleb stavljaju kafu i kakao i Bog zna sta i ako nije u stanju da zakonskim resenjima zabrani ovakve podvale koje nisu nekog opasnog i supergenijalnog karaktera. Nisu pekari neki vrsni hemicari pa da stave nesto u hleb sto analizama ne moze da se otkrije.

Ajde molim vas neka neko odgovori na moje pitanje, kako da u zemlji Srbiji covek (pogotovo mlad) bude optimista?? Kako kad vidi da drzava nije u stanju da resava ovako sitne probleme koji traju godinama a imamo 100 puta gorih problema?? Kako cemo se jednog dana odbraniti od visestruko opasnijih svetskih igraca kad je u pitanju GMO hrana (a kad tad ce pokusati i nama da uvaljaju u masovnijem obliku GMO seme) ako nismo u stanju da se odbranimo od slinavih polupismenih likova iz Unije pekara?

Ovo je za Srbiju jako bitno pitanje, jer u Srbiji se kulturoloski dosta jede hleb. U Nemackoj to nije neki problem jer se ima vise para i dosta se jede mesa, mlecnih proizvoda, vole ljudi i pirinac, ali ovde je pitanje hleba jako bitno.

bad

pre 10 godina

Svima nam je potrebniji zdraviji hleb a ne ovo smece od belog hleba punog aditiva. O ovome se pisalo i ranije i niko nista ne preduzima. Verujem da cena hleba u Srbiji ne zaostaje za onom u EU a sta je sa kvalitetom. Trebalo bi nadlezni da isprave ovu visegodisnju nepravdu, u ovoj rodnoj i plodnoj zemlji zdrava hrana ne sme biti luksuz.

Igor Gavran

pre 10 godina

To je javna tajna: crni hleb se uglavnom pravi od bojeni belog brasna.

Vec nekoliko godina se pitam dokle ce drzava pustati pekare da na ovaj nacin obmanjuju potrosace? Nekim ljudima je zdravlje ugrozeno.

dejan

pre 10 godina

Umiremo kao nacija , procenat obolelih od raznih kancera neverovtno veliki .Sto je najgore i dalje raste .Veliki uticaj na sve to ima losa nezdrava i zagadjena hrana.A skupa .

Deratizacija

pre 10 godina

Ukinite plate tržišnoj inspekciji,pa će mi biti mnogo lakše što mi pekari uvaljuju falsifikovani hleb od integralnog brašna...

Kiklop

pre 10 godina

Najgore je kad obojeni hleb nazovu integralni, a pojma nemaju sta rec "integralni" znaci, i kada sme da se upotrebljava kod hleba. Sve amateri, neznalice i prevaranti. Covece, lezimo na zitnici a niko nece da napravi kvalitetan dobar hleb.

Ika

pre 10 godina

Nedavno u nasem, sarajevskom vecem marketu, stavih crni hljeb u korpu, kad zena pored mene tiho mi reče da sam u zabludi ako mislim da kupujem crni hljeb, jer je obojen.

Dr X

pre 10 godina

Bitno je da sve vrvi od junk food-a. Jedino kupiti heljdino, razeno ili integralno brasno i mesiti. Uzgred, ja mesec dana ne mogu da pronadjem socivo na rafovima.. Jeo sam to do sada 2-3 puta nedeljno.. Zdrava hrana i zdravi ljudi se nikome ne isplate.

Morimoto

pre 10 godina

Ima i te kako!! "Crni" hleb koji ti uvaljuju kao zdraviji, je ništa drugo do beli hleb obojen nekom jeftinom bojom. Ako ne veruješ stavi bilo koji takav hleb u malo vode i sačekaj sat-dva, pogodi šta će se desiti...
(Atropin, 15. jul 2013 10:56)
Samo jedna ispravka nema potrebe sat-dva, dovoljno je dva minuta da hleb bude u vodi i postaje ponovo beo.
Provereno!!!! Nazalost...

Ivan

pre 10 godina

Kad bi u Srbiji bilo slobodnih medija i istrazivačkog novinarstva mnogo toga bi izašlo na videlo. Otkrilo bi se da tajkuni plasiraju proizvode na tržište koji ne sadrže ono što piše na samom proizvodu. Na primer, na ambalaži za sok piše da nema šećera, a šećera ima. Naravno, oni su sponzori političkih partija i na trovanju naroda neko se bogati. Setimo se samo afere sa aflatoksinom, da otrov nije bio otkriven u susednim zemljama, mi nikad ne bi ni saznali da pijemo otrovno mleko. Ali to tako mora da bude, oni (političari-tajkuni) smatraju da smo mi glup narod koji sve trpi i to je donekle i tačno (čast izuzetcima).

bezimena

pre 10 godina

Clanak nema veze sa logikom.
(Voja, 15. jul 2013 10:42)

Vaša logika nema veze s mozgom. Lepo piše da PEKARI nisu zainteresovani, zbog slabe zarade (čitaj: ne mogu mušterijama da deru kožu na toj vrsti hleba), a kupci itekako jesu, jer, da Vas podsetim, u Srbiji ima preko 600.000 samo dijabetičara koji NE smeju da jedu beli hleb, a gde su ostali! Ili možda mislite da svi imaju para za spec. vrste hleba i peciva (npr. 300 gr heljdinog hleba košta 100 din.)

mani se i EU...

pre 10 godina

E zato na treba EU da nas kontrolise jer mi sami ne umem
(beki, 15. jul 2013 09:28) - da u EU je to sve regulisano pa tako, npr. hejldin hleb mora da sadrži bar 25% hejlde, kako bi mogao dobiti taj naziv, znači 75 % može biti pšenice ili bilo kog drugog žita, smešno ali istinito, isto je i sa kukuruznim i ostalim hlebovima, a najbolji primer je npr. maslinovo ulje, da bi se prodalo pod tim nazivom dovoljno je da sadrži neverovatni 3 % - znači još jednom TRI - maslinovog ulja, svi ti propisi su jedna velika obmana bre ljudi, pa nema šanse da kupim hleb, kad mogu za 15 minuta da zamesim 3 kg hleba od bilo kog brašna i da ga ispečem u rerni za sat vremena, takav hleb može da stoji i 6,7 dana ništa mu ne fali, jer nema kvasca u hlebu, još bolje je sa fermentacijom (zavisi od žita - neka samo nekoliko sati, neka jedan dan) posle toga je hleb mnogo lakši za varenje, ne napinje, itd. Ko god veruje propisima u vezi hrane taj je u velikoj zabludi, jer sve se radi sa namerom za što većim profitom, tako da nema tu neke brige o potrošaču. Osim toga ovog belog hleba mogu da pojedem ladno 1,5 kg dnevno i da budem nonstop gladan, dok posle 300-400 grama pravog hleba nema šanse da osećam glad više od 6-7 sati...

Atropin

pre 10 godina

I gde je tu obmana? Lepo pise da nema potraznje za crnim brasnom, i prodaju se druge vrste hlebova koji su skuplji i deklarisani kao posebni.

Clanak nema veze sa logikom.
(Voja, 15. jul 2013 10:42)

Ima i te kako!! "Crni" hleb koji ti uvaljuju kao zdraviji, je ništa drugo do beli hleb obojen nekom jeftinom bojom. Ako ne veruješ stavi bilo koji takav hleb u malo vode i sačekaj sat-dva, pogodi šta će se desiti...

Doktor

pre 10 godina

Secam se da je moja baka pravila domaci hleb koji je mogao da stoji nedelju dana,a bio je svez i ukusniji od ovih idustriskih punih aditiva.Nije problem sto se stavlja boja koja se pravi od karamele i nije otrovna vec gomila aditiva koji se dodaju da bi testo bilo izdasno.Problem je sto nepostoji zakonska regulativa koja bi propisivala da ako je heb obojen to mora jasno da se naglasi bar na 1/5 deklaracije(kao na cigaretama).
Ja licno kupujem hleb tonus koji je dobijen mlevenjem celog zrna.Ne izgleda fensi ,i nije naduvan posto nema aditiva ali je zdrav i jako ukusan.

zeljko

pre 10 godina

radio sam u pekari pre 8godina nekoliko meseci i mislim da se dodaje nesto nalik psenicne korice tj.trice se ubacu u brasno i to promeni izgled hlebu a u sustini tesko da ima pravog crnog hleba sve sami prevaranti.ljudi mora da vam bude jasna jedna stvar mi srbi smo jednim delom veoma los narod ima i lopova i prevarnta i ljudi koji mrze druge ljude mi nemamo kulturu kao zapadne zemlje.kultura jedne nacije se stice decenijama i zato mi nemozemo da uspemo u zivotu kao drzava jer nema ljudi koji bi mogli da naprave nesto sa srbijom.

Tehnolog-pekar

pre 10 godina

Ovaj text je lupetanje, bez ljutnje.
Ovo brasno uvoze veci proizvodjaci, Rogenart iz BG-a koji proizvodi crne hlebove uvozi ovo brasno iz Austrije, nesto uvoze i druge vece kompanije, Tvojih pet minuta, Hleb i Kifle itd...raspitajte se malo pre nego sto napisete ovakav text. Doduse, ako ste mislili na neku vrstu "narodnog" jeftinog hleba pa vas je tkz. "crni" hleb asocirao na tako nesto...onda se pogresili i drugi put. Prvo ste trebali da sa nekim tehnologom definisete sta se kod nas smatra kao crni hleb, da malo istrazite i zakonsku regulativu, da vidite da li se crni hleb pravi od razenog brasna ili nekog drugog...Specijalne vrste hlebova koje proizvode napred nabrojani proizvodjaci i nisu za siroke narodne mase nego za one koji mogu da izdvoje malo vise...penzioneri, nezposleni, sirotinja ce da kupe ono sto najmanje kosta, znaci Savu za ispod 50 dinara...

Ранко Србин Република Срб(п)ска

pre 10 godina

Шта вам је свима, шта се буните...изабрали сте град и сад се жалите, идите на село и производите сами себи све а не да вам други подмећу којешта, али НЕ - вама је боље да се шетате по Београду па макар јели најгору храну .... ако вам је толико проблем ићи на село па купите брате фино врећу пшенице и самељете код некога ко има било какав млин и то је то и кувајте себи хљеб, нисте ретардирани толико.....

Ivan

pre 10 godina

@urmas
Ima cica u selu Stragari, kod Topole mali mlin, doneses sta hoces i on ti samelje, ili kupis kod njega sta ima samleveno. A ima svasta. Dodjes do sela i raspitas se za mlin.

vex

pre 10 godina

Kad sam ja bio mali, crni hleb je bio jeftiniji od belog (imao dve-tri rupice). A sada svi ovi razano,crno,integralno, ko bajagi zdrave varijante su sve duplo-triplo skuplje od belog hleba, a opet osnova im je belo brasno 500.
Zemlja srbija koja pretenduje da bude "zitnica evrope" nije u stanju da poseje i najmanje kolicine razi, nego ta raz mora da se uvozi iz nemacke i austrije.

Odavno sam ja prestao da verujem u raznorazne integralne i ostale mamipare za ljude koji hoce da izgledaju da se zdravo hrane. Sto bi rekli seljaci "sto sine jedes te trice, ja time hranim svinje i goveda?".

Nasi stari su bili mnogo boljeg zdravlja od nas, a nisu jeli ni mekdonalds ni vegetariansku/makrobioticku hranu. Ko hoce da se hrani zdravije, neka malo priupita neku baku za neko staro jelo.

50-ak godina su nas ubedjivali da je svinjska mast i puter smrt, a da je rafinisano ulje i margarini da su zdraviji. Cista laz. Cak su sada i americki kardiolozi poceli da menjaju plocu kad su videli cega sve ima u margarinima.

Skoro sam imao veliku polemiku sa jednim rodjakom koji se bacio na 'zdraviju ishranu' i poceo da jede domaci hleb od heljde. Svako ko je ikada ista mesio, zna da hleb samo od heljdinog brasna ne moze niti da naraste niti da bude mekan. Bude kao predratne sirotinjske proje o kojima nam pricaju nasi dedovi (konja da ubijes). Onda on stavi pola obicnog belog brasna tip 500 i pola heljdinog. Nije mi jasna logika izbegavanja 'bele smrti' a kad jedes opet tu istu belu smrt.

Darko

pre 10 godina

Jedina opcija je kupovina 100% raženog ili ječmenog brašna (ili heljdinog, ali je preskupo) u prodavnicama zdrave hrane (jer npr. čistog raženog već neko vreme nema u ultra-mega-giga-hiper marketima, prodaje se samo jedna mešavina 30-70% i to je jedino što sam video da ima deklaraciju tj. sastav), pa sam praviti mešavinu sa belim i mesiti hleb. Može i čist raženi na primer, ali mnogo malo naraste i tvrd je - ali se zato manje i pojede, tako da je bolja bar 20-30% mešavina sa belim brašnom. I dodavati malo pahuljica, susama, lana itd. u samo testo ili na hleb. Lepinjice sa raženim brašnom su ekstra :)

Dobrivoje

pre 10 godina

Jos kad bi sproveli kampanju i objasnili ljudima da je belo brasno 500 otrov kao sto jeste da vidis kako bi skocilo interesovanje a i pekarima zarada...pa ako se pridodaju objasnjenja za ostale otrove kao sto su beli secer,so i zivotinjska mast... automatski bi bolnice i domovi zdravlja bili polu prazni i manje bi troskova imala i sama drzava...al ko to u ovoj drzavi da sprovede kad od cutanja moze super da se zaradi...

jkl

pre 10 godina

Naravno da nema. Doda se kakao i beli postaje crn hleb.
Svi smo mi vec mrtvi, samo nismo svesni toga.
Nije bitno, Evropa nema alternativu.

bitno je da si pomenuo EU.... Ajde idi zakopaj se iza kuce

Zg

pre 10 godina

Kad sam ja bio mali, crni hleb je bio jeftiniji od belog (imao dve-tri rupice). A sada svi ovi razano,crno,integralno, ko bajagi zdrave varijante su sve duplo-triplo skuplje od belog hleba, a opet osnova im je belo brasno 500.
(vex, 15. jul 2013 11:32)

Da... U Jugoslaviji se bijeli kruh kupovao samo za neke posebne prilike i slavlja, bio je skup i luksuzan. A danas potpuno drugačije. Bez ikakve logike. Bijeli kruh vrijedi najviše 7-8 sati nakon pečenja i nakon toga postaje suh i tvrd. Crni, ali pravi crni, može biti jednako dobar i nakon 4-5 dana.

Inače, nekoliko godina sam radio u firmi gdje sam se mogao hraniti samo sendvičima s bijelim kruhom. Dobio sam 5 kg u godinu dana i onda još 3 kg kasnije...

Rade

pre 10 godina

Sve se ovo da rešiti uz nekoliko uredbi koje bi donela vlada ili nadležno ministarstvo. Korist bi bila višestruka. Brašno od celog zrna trebalo bi da bude subvencionisano, a takođe i svi proivodi od celog zrna. Pekare da budu u obavezi da imaju nekoliko proizvoda od celog zrna.

Boki

pre 10 godina

Kada bi bili informisani bolje nikada nebi konzumirali integralni hleb proizveden u većini slučajeva od žita iz silosa gde se zaprašuje sa otrovima protiv moljaca i budji . Doduše takvo žito se u mlinovima prvo pere i suši ali šta mislite da otrov noje ušao u zrno i to najviše u pokori ću (mekinje) .Prema tome u brašnu tipa 400ima najmanje otrova i ako je najmanje hranljivo pa onda birajte ili nabavite žito koje nije zaprašivano i sameljite na prekrupaču , a onda sami ispecite u aparaturi koja nije skupa (od 10000-20000din.).

Crni hleb

pre 10 godina

Ziva istina da crni hleb gotovo da ne postoji. S'druge strane ne slazem se da nas varaju. Na svakom hlebu ima sastav (doduse sitno ispisano)pa koga interesuje moze da procita. T-500 brasno ulazi sa minimum 70% u skoro sve vrste hlebova. Ista je situacija i sa zitaricama tj. kornfleksom. Crnog hleba ima ali treba se potruditi(nazalost).

Milan

pre 10 godina

Za ovaj "problem" se zna odavno i niko iz vlasti ne reaguje. Ovo je neverovatno šta se radi i posle mi neko kaze kako inspekcija sve proverava!!!

parking

pre 10 godina

@beki
Ja bih rekao da su deklaracije ok, ali niko ne cita deklaraciju pre kupovine.

Takodje, kao sto je neko vec rekao, treba se informisati sta je po definiciji tamni hleb a sta crni hleb i tu napraviti razliku.
Zbog loseg hleba na trzistu a i zbog njegovog malog znacaja u ishrani ja sam ga odavno izbacio iz upotrebe.
Moza ponovo pocnem da ga konzumiram ako se pojavi hleb od celog zrna (tip 1100).

Krušar-Ćuprija

pre 10 godina

Slabo se priča i piše o ovome.Ljudi ne znaju sami da razmisle.Raženi,crni,kukuruzni i tako ti hlebovi su pomešani sa belim brašnom.Postoji smesa ražena,za crni hleb i tako dalje koja se ubacuje u testo.Raženi hleb od 500g da je stvarno raženi bi trenutno bio, zbog slabe proizvodnje raži, na ceni od najmanje 400 dinara.

Ing prehrambene tehnologije

pre 10 godina

Tehnolog-pekar,

Ajde ne pisi gluposti. Ti si tehnolog pekar kao sto sam ja episkop sabacki. Gde se izucava to zanimanje. U beogradu u srednjoj hemijskoj skoli postoji izucavanje za pekara. Kakav bre Tehnolog. Zvanje tehnicar pekarske industrije. Na Poljoprivrednom Fakultetu se izucava prehrambena tehnologija a ima i na tehnoloskom fakultetu gde se izucava tehnologija vrenja i secera. I na kraju sto si napisao je cista budalastina

tikili

pre 10 godina

Meni vise ne prodaju takav hleb! Kupili smo mini-pekaru pre par meseci i ovaj problem vise nemamo. Konkurencija losim pekarama kod je vas, u vasoj kuhinji. Za 7.800 RSD, koliko smo je platili, vise ne razmisljamo kakav hleb jedemo. Bez aditiva, pravimo hleb sa mesavinom brasna onako kako vam najvise odgovara ...

коста

pre 10 godina

Зачуђен сам како инспекција реагује на чињеницу да пекари варају грађане. Моја породица а и познаници би радо куповали црни хлеб. Када одем у продавницу и тражим црни хлеб добијем хлеб тамније боје за који и лаик може видети да се не ради о црном хлебу већ је он обојен. Такве преваре су свакодневне. Размишљам да након куповине тог хлеба тужим произвођача и трговца за превару и затражим одштету. То не би требао да радим када би инспекције радиле свој посао тако што би хлеб лабараторијски испитали и према налазу натерали трговца да га декларише у складу са садржајем, а када је обојен да се каже с чим. Уместо тога инспекција описује стање!

Patrijota

pre 10 godina

I sada su ovim clankom izmislili rupu na saksiji? Pa o ovome se vec godinama prica i jasno i glasno su rekli kompetentni ljudi iz ove oblasti da u SRBIJI NE POSTOJI CRNI HLEB, JER NEMA CRNOG BRASNA! Secam se da su to potvrdili i predsednik Unije privatnih pekara i direktori najvecih pekarskih firmi i mlinari!?
Zakljucak je bio jasan: SAV NAVODNO CRNI HLEB PO RAFOVIMA JE USTVARI OBOJENI BELI HLEB!?
Ali, ni onda, kao ni sada, nije se ulazilo u problematiku, zasto, kako, ko je kriv i ko koga vara i laze a usput i pljacka!
Ma koga to zabole, vazno je da je Nole dosao u Bg i da je cak vozio i traktor!? Nema nama spasa ni buducnosti!

potrosac

pre 10 godina

Evo da i ja kao neko ko se u pekari rodio kazem neku rec. Nemojte biti naivni. Sama rec aditiv se u nasem okruzenju shvata potpuno pogresno. Rec aditiv u prevodu na srpski znaci :poboljsivac. U strucnoj terminologiji, sve ono sto poboljsava kvalitet same smese vode i brasna je aditiv(so kvasac secer ulje itd.) U poboljsivacima za pekarsku industriju se ne nalazi nista drugo do askrobinske kiseline(vitamin c) i par enzima koji zadrzavaju vlagu u testu. Taj isti tonus hleb nije od celog zrna psenice vec od PSENICNOG SLADA! A kao takav izuzetno he vlazan i nabijen, te ga stoga tako konzervisu kojekavim konzervansima koji su nebrojeno puta ispitivani i dokahano je fa su izuzwtno stetni po ljudsko zdravlje. Ta famozna jeftina "boja" nije nista drugo do koncentrovani ječmeni slad, koji se koristi i u proizvodnji piva,i nije bas toliko jeftin. On daje boju testu. Prema tome koristibse kao poboljsivac kod specijalnih vrsta hleba. To sto neke kolege stavljaju samo taj slad u belo brasno to je problem, a ne nezdravost "boje". A brasno tip 1100 ne mozete naci u Srbji. Zato ja ne pravim crni nego samo razani hleb koji je naravno 1:4 mesan sa belim brasnom, jer se desavalo da od cistog razanog veknu ljudi uzmu pa me gadjaju sa njom. Pozdrav!
(pejar, 15. jul 2013 14:56)

Aditiv znaci dodatak, a ne poboljsivac

jovan

pre 10 godina

Nije tačno da nema brašna T-1100,ja ga uzimam u Žito Bačkoj iz Kule i mogu vam reći da je jako dobar i sa njim pravim tamni hleb.

bratdjura

pre 10 godina

Tekst je gomila gluposti! Radim mlinu 29 g.(od vremena kada se mlelo i pakovalo brasno T-1100!) Pekari su u pravu kad kazu da nema potraznje za crnim brasnom! U pravu su jel svi koji kupuju hleb to rade OCIMA!! Hleb od crnog brasna(bez aditiva) ima oblik cigle i ukus koji se nebi svideo prosecnom konzumentu zdrave hrane!

cirkus

pre 10 godina

ja nikada necu razumeti zasto je hleb od takvog brasna najjeftiniji i neisplativ kada treba da bude najskuplji jer je i najzdraviji... na zapadu je crni hleb najskuplji i ima ga u raznim varijacijama... daklem najjeftinija procedura dobijanja brasna a najskuplji proizvod... bio hrana je na ceni... ali je to kod nas obrnuto...

Realista

pre 10 godina

pitanje je jednostavno,ko jos melje zito?mislim krenite samo od Vojvodine koja je tzv "zitnica" srbije...koji mlin jos funkcionise? Koliko je meni poznato u srbiji se melje zito do T850,a ko i sta uvozi i stavlja u hleb,neka mi kaze gde moze taj hleb i da se kupi...

deki

pre 10 godina

Zato za dorucak ovsene ili ražane , za rucak pirinac ili kuvani krompir a za veceru bez ugljenih hidrata i hleb ti ni ne treba. Svestan da takvu ishranu ne mogu svi imati, ali za dosta ljudi moze biti resenje. Naravno uz to idu i namirnice bogate protenima, ali to je sad druga tema.

pejar

pre 10 godina

Evo da i ja kao neko ko se u pekari rodio kazem neku rec. Nemojte biti naivni. Sama rec aditiv se u nasem okruzenju shvata potpuno pogresno. Rec aditiv u prevodu na srpski znaci :poboljsivac. U strucnoj terminologiji, sve ono sto poboljsava kvalitet same smese vode i brasna je aditiv(so kvasac secer ulje itd.) U poboljsivacima za pekarsku industriju se ne nalazi nista drugo do askrobinske kiseline(vitamin c) i par enzima koji zadrzavaju vlagu u testu. Taj isti tonus hleb nije od celog zrna psenice vec od PSENICNOG SLADA! A kao takav izuzetno he vlazan i nabijen, te ga stoga tako konzervisu kojekavim konzervansima koji su nebrojeno puta ispitivani i dokahano je fa su izuzwtno stetni po ljudsko zdravlje. Ta famozna jeftina "boja" nije nista drugo do koncentrovani ječmeni slad, koji se koristi i u proizvodnji piva,i nije bas toliko jeftin. On daje boju testu. Prema tome koristibse kao poboljsivac kod specijalnih vrsta hleba. To sto neke kolege stavljaju samo taj slad u belo brasno to je problem, a ne nezdravost "boje". A brasno tip 1100 ne mozete naci u Srbji. Zato ja ne pravim crni nego samo razani hleb koji je naravno 1:4 mesan sa belim brasnom, jer se desavalo da od cistog razanog veknu ljudi uzmu pa me gadjaju sa njom. Pozdrav!

Boki

pre 10 godina

Nalbolje brasno od psenice je kad se melje na malom broju obrtaja, znaci na vodenicnom kamenu ili nekom aparatu koji ga oponasa. Jako je bitno da zrno ostane HLADNO!!!!! Jer se tako najbolje sacuvaju hranljivi sastojci, a jos bolje je kada se odmah upotrebi dok ga bakterije ne napadnu. A ove likove sto kupuju skupi "crni" hleb bi pitao koje je boje psenica? Pa ako mi kazu da je CRNA onda ih ne bi zalio. Izbegavajte mini pekare ( imao sam) jer se onaj teflon pri dnu u posudi vrlo lako guli, pa zavrsi u hlebu. Najbolje je rucno umesiti ili nekim mikserom sa vecom snagom od 600w pa na dalje.

Olga-bg

pre 10 godina

u Rogenartu u Svetozara markovica ulici,kupila sam da probam crni hleb...i jeste bogme pravi,tvrd,nabijen i lici na tamnu ciglu.Zaboravih kolika mu je tezina bila u gr. ali znam da mu je cena zestoka-ta ciglica je kostala 300din (pre 2g)

crepulja

pre 10 godina

raz se u srbiji vise ne seje ,a kako se u prodaji nalazi razeni hleb to je velika enigma.moze biti svakojaki ali razeni sigurno ne.

lebac

pre 10 godina

A koga to briga u ovoj drzavi? Mislite li da je voda zdravija? Meso potpuno ispravno? Ma dajte... U kafu dodaju kojesta, soja, jecam itd... Zato kafa ima ukus svacega samo ne kafe, pa kad probamo neku kvalitetnu iz inostranstva, bude nam cudna? Cudna vraga, ova nasa je na steroidima nekim... 90'tih sam na pijaci kupio mlevenu papriku, mislim, to je bio cilj, a u pasulj sam sipao MLEVENI CREP! Neverovatno, za neke specijale mega svetske...

...nas nasusni

pre 10 godina

Potpuno tacno! Zato treba kupovati samo obican beli hleb, jer je jeftiniji. Ja sama pecem, i to od brasna koje dobijam iz inostranstva (!). Zalosno, jer zivim pored "najvece zitnice" u regionu.
Sto se deklaracija tice, neki hlebovi ih i nemaju (oni u pekarama nikad), a oni u samouslugama imaju, i to kad procitate, sve ce vam biti jasno (koliko tu krompira, soje i kojecega tu ima). Cula sam da su nasi propisi po tom pitanju manjkavi, jer dozvoljavaju da se "integralnim" naziva hleb koji nije od celog zrna, vec se belom brasnu dodaje neka mesavina. Dijabeticarima najtoplije preporucujem da sami mese hleb, to ide brzo, a hleb moze da stoji danima, ako mogu da pronadju odgovarajuce brasno.

milan

pre 10 godina

Ma ko sisa zdravlje kada je u pitanju profit a sta li nam tek u drugim proizvodima smuckaju zarad profita, mozda je i dobro sto nemamo cestite kontrole hrane u Srbiji inace bi ne od dijabetesa vec od sloga poumirali.

Voja

pre 10 godina

I gde je tu obmana? Lepo pise da nema potraznje za crnim brasnom, i prodaju se druge vrste hlebova koji su skuplji i deklarisani kao posebni.

Clanak nema veze sa logikom.

Jorgovanka i Bajatovic

pre 10 godina

Jedete hleb ? Fuj, ugojicete se ! Bolje jedite skampe, spargle, jastoge, maline, borovnice, samo ruski kavijar.....

Informisani malogradjanin

pre 10 godina

Nemojte niko da vas laze, crni hleb se pravi od specijalne vrste CRNE PSENICE koja raste iskljucivo na Antarktiku gde ima malo sunca pa zato pocrni. A mora da bude skup, jer su tamo jako teski uslovi za proizvodnju, pa transport, pa dok se ugrade Janko i Marko...

andy

pre 10 godina

Ovakav tekst je više puta ponovljen na b92 i izuzetno je pogodan za demonstraciju potrošačke savesti i samosvesti. Inače, svako ko posećuje "Tempo" može naći crno brašno koje proizvodi ona poznata novosadska firma, valjda, "Danubius" ili sl. Kupovina toga brašna je dozvoljena samo pojedincima a ne i pekarama.

Banat

pre 10 godina

"Prema podacima poljoprivredne inspekcije, danas se ovaj tip brašna malo proizvodi jer ne postoji tražnja za njim."

Pa, sa 6% fakultetski obrazovane populacije, fala bogu da nema traznje...

Ja kupujem razeni ili kukuruzni. Kad bi samo one odvratne hemije (beli, TIP 500) bilo, ne bih ni jeo hleb.

Tehnolog-pekar

pre 10 godina

Ovaj text je lupetanje, bez ljutnje.
Ovo brasno uvoze veci proizvodjaci, Rogenart iz BG-a koji proizvodi crne hlebove uvozi ovo brasno iz Austrije, nesto uvoze i druge vece kompanije, Tvojih pet minuta, Hleb i Kifle itd...raspitajte se malo pre nego sto napisete ovakav text. Doduse, ako ste mislili na neku vrstu "narodnog" jeftinog hleba pa vas je tkz. "crni" hleb asocirao na tako nesto...onda se pogresili i drugi put. Prvo ste trebali da sa nekim tehnologom definisete sta se kod nas smatra kao crni hleb, da malo istrazite i zakonsku regulativu, da vidite da li se crni hleb pravi od razenog brasna ili nekog drugog...Specijalne vrste hlebova koje proizvode napred nabrojani proizvodjaci i nisu za siroke narodne mase nego za one koji mogu da izdvoje malo vise...penzioneri, nezposleni, sirotinja ce da kupe ono sto najmanje kosta, znaci Savu za ispod 50 dinara...

Voja

pre 10 godina

I gde je tu obmana? Lepo pise da nema potraznje za crnim brasnom, i prodaju se druge vrste hlebova koji su skuplji i deklarisani kao posebni.

Clanak nema veze sa logikom.

Ранко Србин Република Срб(п)ска

pre 10 godina

Шта вам је свима, шта се буните...изабрали сте град и сад се жалите, идите на село и производите сами себи све а не да вам други подмећу којешта, али НЕ - вама је боље да се шетате по Београду па макар јели најгору храну .... ако вам је толико проблем ићи на село па купите брате фино врећу пшенице и самељете код некога ко има било какав млин и то је то и кувајте себи хљеб, нисте ретардирани толико.....

jkl

pre 10 godina

Naravno da nema. Doda se kakao i beli postaje crn hleb.
Svi smo mi vec mrtvi, samo nismo svesni toga.
Nije bitno, Evropa nema alternativu.

bitno je da si pomenuo EU.... Ajde idi zakopaj se iza kuce

bratdjura

pre 10 godina

Tekst je gomila gluposti! Radim mlinu 29 g.(od vremena kada se mlelo i pakovalo brasno T-1100!) Pekari su u pravu kad kazu da nema potraznje za crnim brasnom! U pravu su jel svi koji kupuju hleb to rade OCIMA!! Hleb od crnog brasna(bez aditiva) ima oblik cigle i ukus koji se nebi svideo prosecnom konzumentu zdrave hrane!

mani se i EU...

pre 10 godina

E zato na treba EU da nas kontrolise jer mi sami ne umem
(beki, 15. jul 2013 09:28) - da u EU je to sve regulisano pa tako, npr. hejldin hleb mora da sadrži bar 25% hejlde, kako bi mogao dobiti taj naziv, znači 75 % može biti pšenice ili bilo kog drugog žita, smešno ali istinito, isto je i sa kukuruznim i ostalim hlebovima, a najbolji primer je npr. maslinovo ulje, da bi se prodalo pod tim nazivom dovoljno je da sadrži neverovatni 3 % - znači još jednom TRI - maslinovog ulja, svi ti propisi su jedna velika obmana bre ljudi, pa nema šanse da kupim hleb, kad mogu za 15 minuta da zamesim 3 kg hleba od bilo kog brašna i da ga ispečem u rerni za sat vremena, takav hleb može da stoji i 6,7 dana ništa mu ne fali, jer nema kvasca u hlebu, još bolje je sa fermentacijom (zavisi od žita - neka samo nekoliko sati, neka jedan dan) posle toga je hleb mnogo lakši za varenje, ne napinje, itd. Ko god veruje propisima u vezi hrane taj je u velikoj zabludi, jer sve se radi sa namerom za što većim profitom, tako da nema tu neke brige o potrošaču. Osim toga ovog belog hleba mogu da pojedem ladno 1,5 kg dnevno i da budem nonstop gladan, dok posle 300-400 grama pravog hleba nema šanse da osećam glad više od 6-7 sati...

Dobrivoje

pre 10 godina

Jos kad bi sproveli kampanju i objasnili ljudima da je belo brasno 500 otrov kao sto jeste da vidis kako bi skocilo interesovanje a i pekarima zarada...pa ako se pridodaju objasnjenja za ostale otrove kao sto su beli secer,so i zivotinjska mast... automatski bi bolnice i domovi zdravlja bili polu prazni i manje bi troskova imala i sama drzava...al ko to u ovoj drzavi da sprovede kad od cutanja moze super da se zaradi...

Swedenonline

pre 10 godina

pitanje bese, ko vas guli? Eto, jedan od odgovora, sigurno ne naucnici i akademici vec onaj najprimitivniji sloj, bakterije drustvene zajednice!

Ing prehrambene tehnologije

pre 10 godina

Tehnolog-pekar,

Ajde ne pisi gluposti. Ti si tehnolog pekar kao sto sam ja episkop sabacki. Gde se izucava to zanimanje. U beogradu u srednjoj hemijskoj skoli postoji izucavanje za pekara. Kakav bre Tehnolog. Zvanje tehnicar pekarske industrije. Na Poljoprivrednom Fakultetu se izucava prehrambena tehnologija a ima i na tehnoloskom fakultetu gde se izucava tehnologija vrenja i secera. I na kraju sto si napisao je cista budalastina

The Answer

pre 10 godina

@Swedenonline
Da su pravnici zakonodavci doneli zakone, pravnici u sudstvu ih implementirali, a pravnici profesori ove gorepomenute naučili svemu tome, najprimitivniji sloj ne bi mogao sve ovo da radi. Riba smrdi od glave. Čisto da ne bude zabune, diplomirao sam pre uvođenja bolonjske deklaracije na jednom od naših najtežih fakulteta, ali definitivno ne smatram da niži sloj, koliko god to diskriminatorski zvučalo, može da bude kriv za nefunkcionisanje države.

mhm

pre 10 godina

Laz je da u Srbiji ne postoji potraznja za crnim hlebom. Izbacite na trziste na mesec dana crni hleb, gde ce vidljivo biti oznaceno da je u pitanju brasno za crni hleb i ja Vam garantujem da ce ici ko alva.

questions

pre 10 godina

Hajde ovako da se zapitamo. Kako ce mene drzava Srbija da ubedi da je u stanju da resi teske probleme kao sto je bela kuga, umiranje delova Srbije (posebno jug i istok), Kosovo, odliv mozgova, potpuno nakrivo postavljen sistem skolstva i zdravstva, upropascavanje omladine kroz davanje diploma na SEGA MEGA SLJ fakulteta umesto da se mladi ljudi uce i nekim zanatima (neko mora da zakucava i ekser u dasku, neko mora i da bude kuvar, konobar, bravar) - ako ona nije u stanju da spreci pekare da u "crni" hleb stavljaju kafu i kakao i Bog zna sta i ako nije u stanju da zakonskim resenjima zabrani ovakve podvale koje nisu nekog opasnog i supergenijalnog karaktera. Nisu pekari neki vrsni hemicari pa da stave nesto u hleb sto analizama ne moze da se otkrije.

Ajde molim vas neka neko odgovori na moje pitanje, kako da u zemlji Srbiji covek (pogotovo mlad) bude optimista?? Kako kad vidi da drzava nije u stanju da resava ovako sitne probleme koji traju godinama a imamo 100 puta gorih problema?? Kako cemo se jednog dana odbraniti od visestruko opasnijih svetskih igraca kad je u pitanju GMO hrana (a kad tad ce pokusati i nama da uvaljaju u masovnijem obliku GMO seme) ako nismo u stanju da se odbranimo od slinavih polupismenih likova iz Unije pekara?

Ovo je za Srbiju jako bitno pitanje, jer u Srbiji se kulturoloski dosta jede hleb. U Nemackoj to nije neki problem jer se ima vise para i dosta se jede mesa, mlecnih proizvoda, vole ljudi i pirinac, ali ovde je pitanje hleba jako bitno.

vex

pre 10 godina

Kad sam ja bio mali, crni hleb je bio jeftiniji od belog (imao dve-tri rupice). A sada svi ovi razano,crno,integralno, ko bajagi zdrave varijante su sve duplo-triplo skuplje od belog hleba, a opet osnova im je belo brasno 500.
Zemlja srbija koja pretenduje da bude "zitnica evrope" nije u stanju da poseje i najmanje kolicine razi, nego ta raz mora da se uvozi iz nemacke i austrije.

Odavno sam ja prestao da verujem u raznorazne integralne i ostale mamipare za ljude koji hoce da izgledaju da se zdravo hrane. Sto bi rekli seljaci "sto sine jedes te trice, ja time hranim svinje i goveda?".

Nasi stari su bili mnogo boljeg zdravlja od nas, a nisu jeli ni mekdonalds ni vegetariansku/makrobioticku hranu. Ko hoce da se hrani zdravije, neka malo priupita neku baku za neko staro jelo.

50-ak godina su nas ubedjivali da je svinjska mast i puter smrt, a da je rafinisano ulje i margarini da su zdraviji. Cista laz. Cak su sada i americki kardiolozi poceli da menjaju plocu kad su videli cega sve ima u margarinima.

Skoro sam imao veliku polemiku sa jednim rodjakom koji se bacio na 'zdraviju ishranu' i poceo da jede domaci hleb od heljde. Svako ko je ikada ista mesio, zna da hleb samo od heljdinog brasna ne moze niti da naraste niti da bude mekan. Bude kao predratne sirotinjske proje o kojima nam pricaju nasi dedovi (konja da ubijes). Onda on stavi pola obicnog belog brasna tip 500 i pola heljdinog. Nije mi jasna logika izbegavanja 'bele smrti' a kad jedes opet tu istu belu smrt.

cirkus

pre 10 godina

ja nikada necu razumeti zasto je hleb od takvog brasna najjeftiniji i neisplativ kada treba da bude najskuplji jer je i najzdraviji... na zapadu je crni hleb najskuplji i ima ga u raznim varijacijama... daklem najjeftinija procedura dobijanja brasna a najskuplji proizvod... bio hrana je na ceni... ali je to kod nas obrnuto...

Informisani malogradjanin

pre 10 godina

Nemojte niko da vas laze, crni hleb se pravi od specijalne vrste CRNE PSENICE koja raste iskljucivo na Antarktiku gde ima malo sunca pa zato pocrni. A mora da bude skup, jer su tamo jako teski uslovi za proizvodnju, pa transport, pa dok se ugrade Janko i Marko...

Mama dijabeticara

pre 10 godina

Imam sina od 6 godina I skoro mu je dijagnostifikovan dijabet 1, znaci zavisnik od insulina dozivotno. Do sada smo jeli vrlo malo hleba I to retko beli hleb ali sada moram jos ozbiljnije da kupujem namirnice I tek sada znam koliko je to veliki problem. U marketima su rafovi puni ali izbor zdrave hrane je veoma siromasan. Ali mi Balkanci samo u bolesti razmisljamo o zdravlju.....

bezimena

pre 10 godina

Clanak nema veze sa logikom.
(Voja, 15. jul 2013 10:42)

Vaša logika nema veze s mozgom. Lepo piše da PEKARI nisu zainteresovani, zbog slabe zarade (čitaj: ne mogu mušterijama da deru kožu na toj vrsti hleba), a kupci itekako jesu, jer, da Vas podsetim, u Srbiji ima preko 600.000 samo dijabetičara koji NE smeju da jedu beli hleb, a gde su ostali! Ili možda mislite da svi imaju para za spec. vrste hleba i peciva (npr. 300 gr heljdinog hleba košta 100 din.)

Krušar-Ćuprija

pre 10 godina

Slabo se priča i piše o ovome.Ljudi ne znaju sami da razmisle.Raženi,crni,kukuruzni i tako ti hlebovi su pomešani sa belim brašnom.Postoji smesa ražena,za crni hleb i tako dalje koja se ubacuje u testo.Raženi hleb od 500g da je stvarno raženi bi trenutno bio, zbog slabe proizvodnje raži, na ceni od najmanje 400 dinara.

Jorgovanka i Bajatovic

pre 10 godina

Jedete hleb ? Fuj, ugojicete se ! Bolje jedite skampe, spargle, jastoge, maline, borovnice, samo ruski kavijar.....

beki

pre 10 godina

sramota,,ako inspekcija sve zna zasto dozvoljava da na deklaracijama raznih hleba pise da je pravljeno od tipa 1100!?Proizvodjaci su pohlepni i bezobrazni ne gledaju nase zdravlje a gde je drzava da nas stiti od takvi preva.Ehh samo da je u pitanju hleb.Radis samo za hranu na kraju umres od te otrovane i ne zdrave hrane E zato na treba EU da nas kontrolise jer mi sami ne umem

parking

pre 10 godina

@beki
Ja bih rekao da su deklaracije ok, ali niko ne cita deklaraciju pre kupovine.

Takodje, kao sto je neko vec rekao, treba se informisati sta je po definiciji tamni hleb a sta crni hleb i tu napraviti razliku.
Zbog loseg hleba na trzistu a i zbog njegovog malog znacaja u ishrani ja sam ga odavno izbacio iz upotrebe.
Moza ponovo pocnem da ga konzumiram ako se pojavi hleb od celog zrna (tip 1100).

Muzičar

pre 10 godina

Postoji alternativa ( primenjujem je godinama): kupiti pekac za hleb, mlin za žitarice i praviti hleb u domacoj radinosti. Ako je i skuplji, bar znas sta jedeš.

Ivan

pre 10 godina

@urmas
Ima cica u selu Stragari, kod Topole mali mlin, doneses sta hoces i on ti samelje, ili kupis kod njega sta ima samleveno. A ima svasta. Dodjes do sela i raspitas se za mlin.

Doktor

pre 10 godina

Secam se da je moja baka pravila domaci hleb koji je mogao da stoji nedelju dana,a bio je svez i ukusniji od ovih idustriskih punih aditiva.Nije problem sto se stavlja boja koja se pravi od karamele i nije otrovna vec gomila aditiva koji se dodaju da bi testo bilo izdasno.Problem je sto nepostoji zakonska regulativa koja bi propisivala da ako je heb obojen to mora jasno da se naglasi bar na 1/5 deklaracije(kao na cigaretama).
Ja licno kupujem hleb tonus koji je dobijen mlevenjem celog zrna.Ne izgleda fensi ,i nije naduvan posto nema aditiva ali je zdrav i jako ukusan.

tikili

pre 10 godina

Meni vise ne prodaju takav hleb! Kupili smo mini-pekaru pre par meseci i ovaj problem vise nemamo. Konkurencija losim pekarama kod je vas, u vasoj kuhinji. Za 7.800 RSD, koliko smo je platili, vise ne razmisljamo kakav hleb jedemo. Bez aditiva, pravimo hleb sa mesavinom brasna onako kako vam najvise odgovara ...

zeljko

pre 10 godina

radio sam u pekari pre 8godina nekoliko meseci i mislim da se dodaje nesto nalik psenicne korice tj.trice se ubacu u brasno i to promeni izgled hlebu a u sustini tesko da ima pravog crnog hleba sve sami prevaranti.ljudi mora da vam bude jasna jedna stvar mi srbi smo jednim delom veoma los narod ima i lopova i prevarnta i ljudi koji mrze druge ljude mi nemamo kulturu kao zapadne zemlje.kultura jedne nacije se stice decenijama i zato mi nemozemo da uspemo u zivotu kao drzava jer nema ljudi koji bi mogli da naprave nesto sa srbijom.

crepulja

pre 10 godina

raz se u srbiji vise ne seje ,a kako se u prodaji nalazi razeni hleb to je velika enigma.moze biti svakojaki ali razeni sigurno ne.

Crni hleb

pre 10 godina

Ziva istina da crni hleb gotovo da ne postoji. S'druge strane ne slazem se da nas varaju. Na svakom hlebu ima sastav (doduse sitno ispisano)pa koga interesuje moze da procita. T-500 brasno ulazi sa minimum 70% u skoro sve vrste hlebova. Ista je situacija i sa zitaricama tj. kornfleksom. Crnog hleba ima ali treba se potruditi(nazalost).

Boki

pre 10 godina

Kada bi bili informisani bolje nikada nebi konzumirali integralni hleb proizveden u većini slučajeva od žita iz silosa gde se zaprašuje sa otrovima protiv moljaca i budji . Doduše takvo žito se u mlinovima prvo pere i suši ali šta mislite da otrov noje ušao u zrno i to najviše u pokori ću (mekinje) .Prema tome u brašnu tipa 400ima najmanje otrova i ako je najmanje hranljivo pa onda birajte ili nabavite žito koje nije zaprašivano i sameljite na prekrupaču , a onda sami ispecite u aparaturi koja nije skupa (od 10000-20000din.).

jovan

pre 10 godina

Nije tačno da nema brašna T-1100,ja ga uzimam u Žito Bačkoj iz Kule i mogu vam reći da je jako dobar i sa njim pravim tamni hleb.

deki

pre 10 godina

Zato za dorucak ovsene ili ražane , za rucak pirinac ili kuvani krompir a za veceru bez ugljenih hidrata i hleb ti ni ne treba. Svestan da takvu ishranu ne mogu svi imati, ali za dosta ljudi moze biti resenje. Naravno uz to idu i namirnice bogate protenima, ali to je sad druga tema.

...nas nasusni

pre 10 godina

Potpuno tacno! Zato treba kupovati samo obican beli hleb, jer je jeftiniji. Ja sama pecem, i to od brasna koje dobijam iz inostranstva (!). Zalosno, jer zivim pored "najvece zitnice" u regionu.
Sto se deklaracija tice, neki hlebovi ih i nemaju (oni u pekarama nikad), a oni u samouslugama imaju, i to kad procitate, sve ce vam biti jasno (koliko tu krompira, soje i kojecega tu ima). Cula sam da su nasi propisi po tom pitanju manjkavi, jer dozvoljavaju da se "integralnim" naziva hleb koji nije od celog zrna, vec se belom brasnu dodaje neka mesavina. Dijabeticarima najtoplije preporucujem da sami mese hleb, to ide brzo, a hleb moze da stoji danima, ako mogu da pronadju odgovarajuce brasno.

dejan

pre 10 godina

Umiremo kao nacija , procenat obolelih od raznih kancera neverovtno veliki .Sto je najgore i dalje raste .Veliki uticaj na sve to ima losa nezdrava i zagadjena hrana.A skupa .

Darko

pre 10 godina

Jedina opcija je kupovina 100% raženog ili ječmenog brašna (ili heljdinog, ali je preskupo) u prodavnicama zdrave hrane (jer npr. čistog raženog već neko vreme nema u ultra-mega-giga-hiper marketima, prodaje se samo jedna mešavina 30-70% i to je jedino što sam video da ima deklaraciju tj. sastav), pa sam praviti mešavinu sa belim i mesiti hleb. Može i čist raženi na primer, ali mnogo malo naraste i tvrd je - ali se zato manje i pojede, tako da je bolja bar 20-30% mešavina sa belim brašnom. I dodavati malo pahuljica, susama, lana itd. u samo testo ili na hleb. Lepinjice sa raženim brašnom su ekstra :)

Dr X

pre 10 godina

Bitno je da sve vrvi od junk food-a. Jedino kupiti heljdino, razeno ili integralno brasno i mesiti. Uzgred, ja mesec dana ne mogu da pronadjem socivo na rafovima.. Jeo sam to do sada 2-3 puta nedeljno.. Zdrava hrana i zdravi ljudi se nikome ne isplate.

Ika

pre 10 godina

Nedavno u nasem, sarajevskom vecem marketu, stavih crni hljeb u korpu, kad zena pored mene tiho mi reče da sam u zabludi ako mislim da kupujem crni hljeb, jer je obojen.

kraja

pre 10 godina

"hleb i kifle"

..."dobar dan, imate li neki crni hleb?"...
...devojka pokazuje siroko rukom po policama i krece sa redjanjem imena...
..."mislim na hleb od crnog brasna"...
...konsultacija sa koleginicom....sleze ramenima...ne postoji...

Deratizacija

pre 10 godina

Ukinite plate tržišnoj inspekciji,pa će mi biti mnogo lakše što mi pekari uvaljuju falsifikovani hleb od integralnog brašna...

pejar

pre 10 godina

Evo da i ja kao neko ko se u pekari rodio kazem neku rec. Nemojte biti naivni. Sama rec aditiv se u nasem okruzenju shvata potpuno pogresno. Rec aditiv u prevodu na srpski znaci :poboljsivac. U strucnoj terminologiji, sve ono sto poboljsava kvalitet same smese vode i brasna je aditiv(so kvasac secer ulje itd.) U poboljsivacima za pekarsku industriju se ne nalazi nista drugo do askrobinske kiseline(vitamin c) i par enzima koji zadrzavaju vlagu u testu. Taj isti tonus hleb nije od celog zrna psenice vec od PSENICNOG SLADA! A kao takav izuzetno he vlazan i nabijen, te ga stoga tako konzervisu kojekavim konzervansima koji su nebrojeno puta ispitivani i dokahano je fa su izuzwtno stetni po ljudsko zdravlje. Ta famozna jeftina "boja" nije nista drugo do koncentrovani ječmeni slad, koji se koristi i u proizvodnji piva,i nije bas toliko jeftin. On daje boju testu. Prema tome koristibse kao poboljsivac kod specijalnih vrsta hleba. To sto neke kolege stavljaju samo taj slad u belo brasno to je problem, a ne nezdravost "boje". A brasno tip 1100 ne mozete naci u Srbji. Zato ja ne pravim crni nego samo razani hleb koji je naravno 1:4 mesan sa belim brasnom, jer se desavalo da od cistog razanog veknu ljudi uzmu pa me gadjaju sa njom. Pozdrav!

Patrijota

pre 10 godina

I sada su ovim clankom izmislili rupu na saksiji? Pa o ovome se vec godinama prica i jasno i glasno su rekli kompetentni ljudi iz ove oblasti da u SRBIJI NE POSTOJI CRNI HLEB, JER NEMA CRNOG BRASNA! Secam se da su to potvrdili i predsednik Unije privatnih pekara i direktori najvecih pekarskih firmi i mlinari!?
Zakljucak je bio jasan: SAV NAVODNO CRNI HLEB PO RAFOVIMA JE USTVARI OBOJENI BELI HLEB!?
Ali, ni onda, kao ni sada, nije se ulazilo u problematiku, zasto, kako, ko je kriv i ko koga vara i laze a usput i pljacka!
Ma koga to zabole, vazno je da je Nole dosao u Bg i da je cak vozio i traktor!? Nema nama spasa ni buducnosti!

v

pre 10 godina

ovo se zna već godinama. a osim hlebova sa celim zrnevljem postoji i tzv. "tamni" hleb (mislim da se najčešće zove Dunav) koji se pravi od belog brašna i potamnjivača (kakao itsl.) :)

bad

pre 10 godina

Svima nam je potrebniji zdraviji hleb a ne ovo smece od belog hleba punog aditiva. O ovome se pisalo i ranije i niko nista ne preduzima. Verujem da cena hleba u Srbiji ne zaostaje za onom u EU a sta je sa kvalitetom. Trebalo bi nadlezni da isprave ovu visegodisnju nepravdu, u ovoj rodnoj i plodnoj zemlji zdrava hrana ne sme biti luksuz.

Igor Gavran

pre 10 godina

To je javna tajna: crni hleb se uglavnom pravi od bojeni belog brasna.

Vec nekoliko godina se pitam dokle ce drzava pustati pekare da na ovaj nacin obmanjuju potrosace? Nekim ljudima je zdravlje ugrozeno.

Realista

pre 10 godina

pitanje je jednostavno,ko jos melje zito?mislim krenite samo od Vojvodine koja je tzv "zitnica" srbije...koji mlin jos funkcionise? Koliko je meni poznato u srbiji se melje zito do T850,a ko i sta uvozi i stavlja u hleb,neka mi kaze gde moze taj hleb i da se kupi...

Wiener

pre 10 godina

Kod nas farbaju belo brasno. Pecivo koje sekod nasproizvodi je najgore na svetu. Nema aditiva koji drze vlagu. Vec sutradan je hleb neupotrebljiv jer se mrvi.U Rusiji "buhanka" je od crnog brasna i sve sto je hleb stariji on je bolji. A da ne govorimo kakav je hleb u Austriji ili Nemackoj. Kod nas pekari kao fol prave crni hleb i on kosta blizusto dinara za veknu.Izmisljaju razne nazive, seljacki, bavarski, ruski, Car lazar, tamni samo da bi nabili cenu. Od peciva vise nema kifli od kuvanog testa,kuvani djevrek.Izmisljaju nekakvo Dansko pecivo koje blage veze sa danskim pecivom nema ao kroasanima da ne govorimo

Rade

pre 10 godina

Sve se ovo da rešiti uz nekoliko uredbi koje bi donela vlada ili nadležno ministarstvo. Korist bi bila višestruka. Brašno od celog zrna trebalo bi da bude subvencionisano, a takođe i svi proivodi od celog zrna. Pekare da budu u obavezi da imaju nekoliko proizvoda od celog zrna.

Morimoto

pre 10 godina

Ima i te kako!! "Crni" hleb koji ti uvaljuju kao zdraviji, je ništa drugo do beli hleb obojen nekom jeftinom bojom. Ako ne veruješ stavi bilo koji takav hleb u malo vode i sačekaj sat-dva, pogodi šta će se desiti...
(Atropin, 15. jul 2013 10:56)
Samo jedna ispravka nema potrebe sat-dva, dovoljno je dva minuta da hleb bude u vodi i postaje ponovo beo.
Provereno!!!! Nazalost...

Ivan

pre 10 godina

Kad bi u Srbiji bilo slobodnih medija i istrazivačkog novinarstva mnogo toga bi izašlo na videlo. Otkrilo bi se da tajkuni plasiraju proizvode na tržište koji ne sadrže ono što piše na samom proizvodu. Na primer, na ambalaži za sok piše da nema šećera, a šećera ima. Naravno, oni su sponzori političkih partija i na trovanju naroda neko se bogati. Setimo se samo afere sa aflatoksinom, da otrov nije bio otkriven u susednim zemljama, mi nikad ne bi ni saznali da pijemo otrovno mleko. Ali to tako mora da bude, oni (političari-tajkuni) smatraju da smo mi glup narod koji sve trpi i to je donekle i tačno (čast izuzetcima).

milan

pre 10 godina

Ma ko sisa zdravlje kada je u pitanju profit a sta li nam tek u drugim proizvodima smuckaju zarad profita, mozda je i dobro sto nemamo cestite kontrole hrane u Srbiji inace bi ne od dijabetesa vec od sloga poumirali.

Boki

pre 10 godina

Nalbolje brasno od psenice je kad se melje na malom broju obrtaja, znaci na vodenicnom kamenu ili nekom aparatu koji ga oponasa. Jako je bitno da zrno ostane HLADNO!!!!! Jer se tako najbolje sacuvaju hranljivi sastojci, a jos bolje je kada se odmah upotrebi dok ga bakterije ne napadnu. A ove likove sto kupuju skupi "crni" hleb bi pitao koje je boje psenica? Pa ako mi kazu da je CRNA onda ih ne bi zalio. Izbegavajte mini pekare ( imao sam) jer se onaj teflon pri dnu u posudi vrlo lako guli, pa zavrsi u hlebu. Najbolje je rucno umesiti ili nekim mikserom sa vecom snagom od 600w pa na dalje.

potrosac

pre 10 godina

Evo da i ja kao neko ko se u pekari rodio kazem neku rec. Nemojte biti naivni. Sama rec aditiv se u nasem okruzenju shvata potpuno pogresno. Rec aditiv u prevodu na srpski znaci :poboljsivac. U strucnoj terminologiji, sve ono sto poboljsava kvalitet same smese vode i brasna je aditiv(so kvasac secer ulje itd.) U poboljsivacima za pekarsku industriju se ne nalazi nista drugo do askrobinske kiseline(vitamin c) i par enzima koji zadrzavaju vlagu u testu. Taj isti tonus hleb nije od celog zrna psenice vec od PSENICNOG SLADA! A kao takav izuzetno he vlazan i nabijen, te ga stoga tako konzervisu kojekavim konzervansima koji su nebrojeno puta ispitivani i dokahano je fa su izuzwtno stetni po ljudsko zdravlje. Ta famozna jeftina "boja" nije nista drugo do koncentrovani ječmeni slad, koji se koristi i u proizvodnji piva,i nije bas toliko jeftin. On daje boju testu. Prema tome koristibse kao poboljsivac kod specijalnih vrsta hleba. To sto neke kolege stavljaju samo taj slad u belo brasno to je problem, a ne nezdravost "boje". A brasno tip 1100 ne mozete naci u Srbji. Zato ja ne pravim crni nego samo razani hleb koji je naravno 1:4 mesan sa belim brasnom, jer se desavalo da od cistog razanog veknu ljudi uzmu pa me gadjaju sa njom. Pozdrav!
(pejar, 15. jul 2013 14:56)

Aditiv znaci dodatak, a ne poboljsivac

lebac

pre 10 godina

A koga to briga u ovoj drzavi? Mislite li da je voda zdravija? Meso potpuno ispravno? Ma dajte... U kafu dodaju kojesta, soja, jecam itd... Zato kafa ima ukus svacega samo ne kafe, pa kad probamo neku kvalitetnu iz inostranstva, bude nam cudna? Cudna vraga, ova nasa je na steroidima nekim... 90'tih sam na pijaci kupio mlevenu papriku, mislim, to je bio cilj, a u pasulj sam sipao MLEVENI CREP! Neverovatno, za neke specijale mega svetske...

Olga-bg

pre 10 godina

u Rogenartu u Svetozara markovica ulici,kupila sam da probam crni hleb...i jeste bogme pravi,tvrd,nabijen i lici na tamnu ciglu.Zaboravih kolika mu je tezina bila u gr. ali znam da mu je cena zestoka-ta ciglica je kostala 300din (pre 2g)

andy

pre 10 godina

Ovakav tekst je više puta ponovljen na b92 i izuzetno je pogodan za demonstraciju potrošačke savesti i samosvesti. Inače, svako ko posećuje "Tempo" može naći crno brašno koje proizvodi ona poznata novosadska firma, valjda, "Danubius" ili sl. Kupovina toga brašna je dozvoljena samo pojedincima a ne i pekarama.

Atropin

pre 10 godina

I gde je tu obmana? Lepo pise da nema potraznje za crnim brasnom, i prodaju se druge vrste hlebova koji su skuplji i deklarisani kao posebni.

Clanak nema veze sa logikom.
(Voja, 15. jul 2013 10:42)

Ima i te kako!! "Crni" hleb koji ti uvaljuju kao zdraviji, je ništa drugo do beli hleb obojen nekom jeftinom bojom. Ako ne veruješ stavi bilo koji takav hleb u malo vode i sačekaj sat-dva, pogodi šta će se desiti...

Kiklop

pre 10 godina

Najgore je kad obojeni hleb nazovu integralni, a pojma nemaju sta rec "integralni" znaci, i kada sme da se upotrebljava kod hleba. Sve amateri, neznalice i prevaranti. Covece, lezimo na zitnici a niko nece da napravi kvalitetan dobar hleb.

Zg

pre 10 godina

Kad sam ja bio mali, crni hleb je bio jeftiniji od belog (imao dve-tri rupice). A sada svi ovi razano,crno,integralno, ko bajagi zdrave varijante su sve duplo-triplo skuplje od belog hleba, a opet osnova im je belo brasno 500.
(vex, 15. jul 2013 11:32)

Da... U Jugoslaviji se bijeli kruh kupovao samo za neke posebne prilike i slavlja, bio je skup i luksuzan. A danas potpuno drugačije. Bez ikakve logike. Bijeli kruh vrijedi najviše 7-8 sati nakon pečenja i nakon toga postaje suh i tvrd. Crni, ali pravi crni, može biti jednako dobar i nakon 4-5 dana.

Inače, nekoliko godina sam radio u firmi gdje sam se mogao hraniti samo sendvičima s bijelim kruhom. Dobio sam 5 kg u godinu dana i onda još 3 kg kasnije...

коста

pre 10 godina

Зачуђен сам како инспекција реагује на чињеницу да пекари варају грађане. Моја породица а и познаници би радо куповали црни хлеб. Када одем у продавницу и тражим црни хлеб добијем хлеб тамније боје за који и лаик може видети да се не ради о црном хлебу већ је он обојен. Такве преваре су свакодневне. Размишљам да након куповине тог хлеба тужим произвођача и трговца за превару и затражим одштету. То не би требао да радим када би инспекције радиле свој посао тако што би хлеб лабараторијски испитали и према налазу натерали трговца да га декларише у складу са садржајем, а када је обојен да се каже с чим. Уместо тога инспекција описује стање!

Milan

pre 10 godina

Za ovaj "problem" se zna odavno i niko iz vlasti ne reaguje. Ovo je neverovatno šta se radi i posle mi neko kaze kako inspekcija sve proverava!!!

Banat

pre 10 godina

"Prema podacima poljoprivredne inspekcije, danas se ovaj tip brašna malo proizvodi jer ne postoji tražnja za njim."

Pa, sa 6% fakultetski obrazovane populacije, fala bogu da nema traznje...

Ja kupujem razeni ili kukuruzni. Kad bi samo one odvratne hemije (beli, TIP 500) bilo, ne bih ni jeo hleb.