Ponedeljak, 29.04.2013.

11:27

Putin Ukrajini nudi 10 mlrd. $

Bitka izmedju Brisela i Moskve za prevladjujući uticaj u Ukrajini sada se, uglavnom, vodi na ekonomskom terenu, konstatuju mediji u Kijevu.

Izvor: Tanjug

Putin Ukrajini nudi 10 mlrd. $ IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

Pajk

pre 10 godina

@Mali Perica: Vidite li vi iz koje godine je link koji ste dali? 2011, a sada je 2013. Podatak za mart ove godine je 28.483 rublje:
http://quote.rbc.ru/macro/indicator/1/210.shtml

Vladimir

pre 10 godina

Vladimire, tebi ne bi bilo dovoljno ni da radis kao sef rezidenture.

Sta ima tu da se demantira? Sukob sa Rusijom je oduvek bio na psiholoskoj bazi, iz prikrajka, preko posrednika. Ne postoji skoro ni jedna zemlja sa kojom se granici Rusija, a da nije od nje pretrpela ogromnu stetu.
Vas stav je krajnje bezobrazan i arogantan, mislite da ste najpametniji.
A otadzbina se voli na drugaciji nacin, a ne priklanjanjem kvazi-bratskom narodu koji nam je sve, samno ne bratski - ni genetski, ni kulturno, ni geografski.

Molim Vas da mi objasnite sta je to rezidentura. Nisam cuo da u srpskom jeziku postoji ta rec?
Sukob Srbije i Rusije nikada nije postojao osim za vreme titoizma u Srbiji i komunizma u Rusiji. Upravo su srpski i ruski narod najvise stradali od ovih ideologija.
Molim Vas da mi pojasnite kakvu su to stetu pretrpele zemlje koje se granice sa Rusijom. Da li mislite da zemlje koje se granice sa npr. Nemackom nikada nisu pretrpele stetu?
Ne mislim da sam najpametiji, Srbija je prepuna pametnih ljudi koji ne mogu da dodju do izrazaja od raznih mediokriteta.
Molim Vas da mi pojasnite kako se voli otadzbina? Predajom delova teritorije iste? Ne sumnjam da Vi volite svoju otadzbinu, ali ne morate da mrzite nasu.
Mozda Vama Rusi nisu bratski narod, ali nama Srbima jesu jer imamo isto slovensko poreklo, veoma slicnu kulturu, istu religiju i hiljadugodisnje bratske odnose.
Dakle, ljudi oslobodite se straha, Srbija ima snage, potrebno je samo vise dobre volje!

Mali Perica

pre 10 godina

@(rti, 30. april 2013 12:06)

Da se ja sa tobom ne bih nagadjao ko je u pravu, evo ti izvestaj ITAR TASS, a to je ruska zvanicna agencija.

Ovo je samo naslov:

Average wage in Russia barely enough to survive
By Itar-Tass World Service writer Lyudmila Alexandrova

a koga zanima neka procita ceo clanak... evo i linka!


http://www.itar-tass.com/en/c39/266542.html

rti

pre 10 godina

@Adam Radosavljevic: Proverite ponovo svoje znanje geografije, jer su Soči, Tuapse, Novorosijsk, Gelendžik i Anapa ruski gradovi na Crnom moru, tako da ne znam odakle vam to da "danas rusija ne izlazi na Crno More".
@Mali Perica: Oko 80% ljudi u Rusiji ima svoj stan ili kuću, tako da za ogrmnu većinu otpada potreba da plaćaju stanarinu. Ako nekome svrha života nisu McDonalds i restorani, u Moskvi možete da živite sa 200-300 evra mesečno kao i u Srbiji sa istim tim novcem. To znam, jer tu živim i radim (sada sam na odmoru zbog praznika) i neke stvari su u Moskvi nešto skuplje, ali se to opet kompenzuje stvarima koje su jeftinije, tako da se na kraju po cenama izlazi negde na isto kao i u Srbiji (a plate su dosta veće).

Glasac X

pre 10 godina

Vladimire, tebi ne bi bilo dovoljno ni da radis kao sef rezidenture.

Sta ima tu da se demantira? Sukob sa Rusijom je oduvek bio na psiholoskoj bazi, iz prikrajka, preko posrednika. Ne postoji skoro ni jedna zemlja sa kojom se granici Rusija, a da nije od nje pretrpela ogromnu stetu.
Vas stav je krajnje bezobrazan i arogantan, mislite da ste najpametniji.
A otadzbina se voli na drugaciji nacin, a ne priklanjanjem kvazi-bratskom narodu koji nam je sve, samno ne bratski - ni genetski, ni kulturno, ni geografski.

Coco Bill

pre 10 godina

guest, 29. april 2013 19:24)

Drago mi je da mi se to "objasnilo". Znam i ja da to nisu direktni krediti nego nešta, da tako kažem, "posredno investiranje", ali ono glavno je, da bi se time Ukrajina vezala samo za Rusiju, ekonomski, a bogami, delimično i poltički. Naravno, da bi to Rusima odgovaralo, ali koliko bi to odgovaralo Ukrajini to je drugo i glavno pitanje, jer se ovde radi o njoj ?! Evo da kažem još, jednu "veliku mudrost", svako "vezivanje" za bilo koga, nosi neke dobre i neke loše strane, jer u međunarodnoj ekonomiji i politici nema "ljubavi", "bratstva" itd. nego samo goli interes i onda svaka država treba da vidi i da oceni šta je za nju korisnije i to ne samo trenutno, nego i na duži rok.

vita_brevis

pre 10 godina

Koliko vidim, ima i komentara, koji su zasnovani na (rekao bih) egzaktnim podacima. Medjutim, ne vredi. Strast je neuracunljiva!

Vladimir

pre 10 godina

...Pozdrav za sve ljude koji nisu ostrasceni i razmisljaju logicno. Zivela Srbija, nasa domovina. Zivelo nase Kosovo i Metohija!
(Vladimir, 30. april 2013 09:47)

Pa ako upravo tvoj komentar nije ostrascen, onda ne znam ciji je.

Vladimire, razumem ja to sto nosis rusko ime i sto te ocigledna ljubav veze za nju, ali zao mi je da te obavestim da geopoliticki nikad, ali nikad nismo imali nikakve veze sa Rusijom. Imali su Bugari, i to jako dugo, ne samo posle 2. sv. rata, nego i puno ranije, kad su se borili za njihovu "kauzu" - Veliku Bugarsku. Tako da, molio bih te da ne talasas previse.

Dakle, za Vas je ostrascenost kada neko voli i brani svoju domovinu?

Sto se tice geoplitike, niste demantovali cinjenicu da sa Rusijom nikada nismo bili u sukobu dok smo sa zapadnim silama vise puta ratovali u blizoj istoriji? Sanstefanska Bugarska je stvorena onda kada se Srbija okrenula od Rusije ka Austrougraskoj, a ni tada njeno stvaranje nije islo na racun Srbije nego Grcke i Turske. Vas komentar da nikada nismo imali nikakve veze sa Rusijom je najblaze receno netacan. Pa mi smo narod istog porekla, religije, u svakom ratu smo bili na istoj strani. Desetine i stotine hiljada Srba su se iselile u Rusiju za vreme turkse okupacije, desetine hiljada Rusa su se iselili u Srbiju za vreme boljsevicke revolucije. Da li znate da je tada 15000 visokoobrazovanih Rusa preslo da zivi u Srbiju sto je znatno pomoglo razvoju Srbije?

Adam Radosavljevic

pre 10 godina

iz komentara se vidi da ovde mnogi ne poznaju situaciju i da trabunjaju na osnovu predrasuda i predubedjenja. skoro sva omladina i ostalo svesno stanovnisvo je proevropski orjentisanon. stari ljudi su nostalgicno proruski. Ukraina je strateski vazna za Rusiju, pre svega zbog Sevastopolja i Crnomorske flote, tranzita gasa i drugih energenata, jer danas rusija ne izlazi na Crno More. Cenim da Ukrajinu ipak treba vise da zanima EU jer sama deo evropske kulture, a cak se i geografski centar Evrope nalazi u ovoj ogromnoj zemlji.

Mali Perica

pre 10 godina

Evo jedan zanimljiv podatak u Moskvi je nezaposlenost 2% prijatelj ima nekakav butik po par meseci nemoze da nadje radnika prosecna plata je 1000e. Neko ce reci nije Moskva Rusija ali ovaj podatak opet nesto govori.
(Marko, 29. april 2013 17:49)

Taj podatak ne govori nista! Plata od 1000 eura ne znaci nista ukoliko ne znamo kolike su cene u Moskvi! A cene najma stana od 50-70 metara kvadratnih je u Moskvi od 1700 dolara pa na gore! Vec sada ta plata od 1000 eura ne izgleda tako velika, zar ne?
Ajdemo jos malo dalje... mleko kosta oko 45 rubalja sto je oko 1,1 eur, kombo obrok u McDonald's je oko 250 rubalja ili vise od 6 eur, dok je u prosecnom restoranu obrok za dvoje (supa, jelo, desert) oko 2500 rubalja tj. oko 60 eura.... kapucino je oko 3,70 eura... kilogram belog mesa pileceg je 5 eur... i tako dalje...

Kao sto vidis ode hiljadarka brzo!

Prosecna plata u Rusiji je inace oko 560 eura... pa ti vidi... Rusija je siromasna zemlja, odnosno gradjani Rusije su siromasni!

U zdravlje!

Glasac X

pre 10 godina

...Pozdrav za sve ljude koji nisu ostrasceni i razmisljaju logicno. Zivela Srbija, nasa domovina. Zivelo nase Kosovo i Metohija!
(Vladimir, 30. april 2013 09:47)

Pa ako upravo tvoj komentar nije ostrascen, onda ne znam ciji je.

Vladimire, razumem ja to sto nosis rusko ime i sto te ocigledna ljubav veze za nju, ali zao mi je da te obavestim da geopoliticki nikad, ali nikad nismo imali nikakve veze sa Rusijom. Imali su Bugari, i to jako dugo, ne samo posle 2. sv. rata, nego i puno ranije, kad su se borili za njihovu "kauzu" - Veliku Bugarsku. Tako da, molio bih te da ne talasas previse.

Vladimir

pre 10 godina

Zasto se ne okrenemo Rusiji kad je jasno da oni imaju para????
(Vladimir, 29. april 2013 12:44)

A sta mislis? Cisto geografski i geopoliticki gledano...
(Glasac X, 29. april 2013 15:23)

Geografski gledano, mnoge zemlje sveta su okrenute ka Rusiji iako nemaju zajednicku granicu. Rusija cak ima svoju teritoriju, Kalinigrad, koja nije teritorijalno povezana sa Rusijom. Nemojte mi reci da je u 21. veku potrebno imati geografsku povezanost da bi se uspesno saradjivalo? Ako pogledamo geopoliticke razloge mnogo je logicnije da saradjujemo sa Rusijom ciji smo geopoliticki saveznici, nego sa zapadnim zamljama ciji smo geopoliticki protivnici. Dokaz za to je cinjenica da sa Rusijom nikada nismo bili u sukobu, dok smo sa zapadnim zemljama to bili vise puta u zadnjih 100 godina. Pozdrav za sve ljude koji nisu ostrasceni i razmisljaju logicno. Zivela Srbija, nasa domovina. Zivelo nase Kosovo i Metohija!

Rusi u Ukrajini

pre 10 godina

Njima 10 milijardi, a nas ljubi. Mi smo takvi, ne mozemo bez ljubavi!
(sasa jokic, 29. april 2013 13:19)

U Ukrajini danas živi 12 miliona Rusa. Kad ih toliko bude živelo i Srbiji, i Srbija će dobiti 10 milijardi.

Mc

pre 10 godina

@Mile: Po cijim to podacima je 80% ispod linije siromastva?! Cak ni CIA ne daje takve podatke, vec daje cifru od 12.7% za 2011. gosinu (dok ista ta cifra npr. za SAD iznosi 15.1%, Tursku 16.9%, Nemacku 15.5%, Brazil 21.4% itd).
[link]
(yps, 29. april 2013 16:14)

Onda smo mi kraljevi sa 9,2% (2010). A tek crnogorci sa 6,6%.

Drache

pre 10 godina

Da bi svi bolje shvatili o cemu se ustvari radi ? Nece EU primiti siromasnu Ukrajinu sa 50 miliona stanovnika, pa to bi bila propast. Uostalom to nije tema, posto bi bilo aktuelno tek za 20 godina a u medjuvremenu ce se EU raspasti. Znam o cemu pricam, jer zivim vec 25 godina u jednoj bogatoj EU zemlji. Od primanja siromasnih zemalja i njihovog izdrzavanja, standard nam je opao za 40% i nezadovoljstvo medju ljudima je sve vece. Kada bi nam dozvolili referendum, puno njih bi glasalo da izadje iz EU. Ja prva. U Srbiji se ne zna, da je Nemacka skoro pred bankrotom i da ne moze vise sve da placa. Malo bogatije zemlje, Nemacka, Holandija, Francuska i Austrija ne mogu vecno ili duze da izdrzavaju druge 23 zemlje koje polako ali sigurno propadaju. Pa u Spaniji je 60 % mladih nezapoposleno, o Grckoj, Kipru, Portugalu i drugima necu ni da pricam. EU postaje strasna birokratska superdrzava sa diktatorskim centralistickim nacinom upravljanja. Da skratim, sto se tice Ukrajine, jedino sto zanima Zapad je da je okrene od Rusije, ugura je u Nato. A to znaci, Nato baze na ruskim granicama. Znam da ih ima vec u Poljskoj i baltickim drzavama, ali Zapadu su geopoliticki najvaznije te sa ukrajinske strane. I Putin to zna i to je "crvena linija" preko koje se ne moze preci. Ako Zapad na celoj planeti ima svoje strateske interese, zasto i Rusija ne bi smela da ima svoje interese i to na svojim granicama ?

guest

pre 10 godina

@Coco Bill: Ukrajini niko ne "daje" taj novac, to je godisnja usteda po osnovu nizih cena energenata (jer u carinskoj uniji otpadaju carine) i izvoza odn. uvoza bez carine. Takodje procitajte komentar koji je dao/dala "fzi" da bi razumeli ostatak price.

est

pre 10 godina

@Mare: Da li racunate tu celu EU sa svih 27 clanica naspram 1 Rusije i pitate ko ima vise para i gde se zivi bolje? EU ima dosta novca, ali je problem da je to uglavnom pozajmljen novac. Pogledajte ovu tabelu i saberite sve dugove zemalja EU, pa recite ko ima koliko novca:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_external_debt
Samo VB, Francuska i Nemacka zajedno imaju spoljni dug od preko 20.000 milijarde dolara.
A gde se zivi bolje? Sigurno je da se u Rusiji, s obzirom na kupovnu moc (ne na osnovu nominalnih zarada) i stopu nezaposlenosti, zivi bolje nego npr. u Bugarskoj, Rumuniji, Letoniji, Portugalu ili Grckoj, a slabije nego npr. u Nemackoj, Svedskoj ili Danskoj. Ali to se opet svodi na prethodno pomenuto pitanje dugova.

vesa

pre 10 godina

A tu su i dodatne pogodnosti - mogu nesmetano da: lažiraju izbore, ubijaju novinare, pritvaraju opoziciju..... no questions asked!! Jedini uslov su otvaranje ruskih špijunsko-humanitarnih centara i potpuna energetska zavisnost praćena polaganim prelazom kompletne ekonomije u ruke ruske mafije!!! Di će bolje neg kod bratka.....?!?! Top Šop!!!

Marko

pre 10 godina

Kao i obično, naslov upućuje na pogrešan zaključak. Tih 10 milijardi bi Ukrajna prema Putinu imala od trgovinske razmene, a ne kao direktna pomoć od Rusije. A komentari ljudi su mi najsmešniji. Zar neko stvarno misli da Rusija ima više para od EU ili da se u Rusiji bolje živi?
(Mare, 29. april 2013 16:24)
Evo jedan zanimljiv podatak u Moskvi je nezaposlenost 2% prijatelj ima nekakav butik po par meseci nemoze da nadje radnika prosecna plata je 1000e. Neko ce reci nije Moskva Rusija ali ovaj podatak opet nesto govori.

Coco Bill

pre 10 godina

Auu kako se naši "lako popale". Evo, recimo kaže ne Evropi i dobije tih deset milijardi od Rusa. Za par godina to potroši i pošto je izgubila voz za Evropu, šta mislite da li će im onda opet Rusi dati novih deset milijardi ?!.

Mare

pre 10 godina

Kao i obično, naslov upućuje na pogrešan zaključak. Tih 10 milijardi bi Ukrajna prema Putinu imala od trgovinske razmene, a ne kao direktna pomoć od Rusije. A komentari ljudi su mi najsmešniji. Zar neko stvarno misli da Rusija ima više para od EU ili da se u Rusiji bolje živi?

Jelena

pre 10 godina

A.S.: "Ukrajina ce iz evropskih pristupnih fondova sigurno dobijati odredjen novac ali ce kasnije morati da ratuje za svaki cent sto inace evropske zemlje zajedno sa Amerikom vec dugi niz godina cine- Irak, LIbija i druge naftom bogate zemlje..."

U Iraku, Avganistanu. Libiji... je vojno angazovan NATO a ne EU. Proces EU integracija NE PODRAZUMEVA i uclanjenje u NATO. Irska, Svedska, Finska, Malta i Kipar su clanice EU ali nisu clanice NATO. S druge strane, Norveska i Island nisu u EU a jesu u NATOu.

yps

pre 10 godina

@Mile: Po cijim to podacima je 80% ispod linije siromastva?! Cak ni CIA ne daje takve podatke, vec daje cifru od 12.7% za 2011. gosinu (dok ista ta cifra npr. za SAD iznosi 15.1%, Tursku 16.9%, Nemacku 15.5%, Brazil 21.4% itd).
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/rs.html

Saša

pre 10 godina

E isto bih i ja sa nama uradio, gospodo Rusi, da se ne bratkamo mi više, nego ako hoćete da ostanemo na vašoj strani dajte 20-30 milijardi dolara za narednih 10-ak godina, a ako nećete molim lepo, idemo ka Zapadu i Americi, ionako sve zapadne zemlje koju su okrenute ka Americi zive odlicno u odnosu na nas...

Glasac X

pre 10 godina

Zasto se ne okrenemo Rusiji kad je jasno da oni imaju para????
(Vladimir, 29. april 2013 12:44)

A sta mislis? Cisto geografski i geopoliticki gledano...

Mihailo

pre 10 godina

Ne nudi Putin miljarde zato sto ima para nego ukrajinska vlada ne pada na poljubce kao srpska. Uostalom, Ukrajina ce izabrati EU. U jedan dinar, da ne bude badava!

alex

pre 10 godina

Kakve gluposti, Ukrajina nece nikada postati clan EU (ni pridruzen ni rasdruzen) niti ce dobiti ista iz pristupnih fondova. To se neke clanice odnosno njihovi ministri igraju diplomatije, skupljaju privatno poene ali na kraju kada se taj pristup bude morao verifikovati u parlamentima videcete sta ce da bude. EU se nece vise siriti, to je sad za sad gotova prica. Ukrajina jedva da je evropska zemlja, ima brdo sirotinje a nije bas ni demokratska. Oni treba da se ekonomski integrisu sa Rusijom a EU onda sa njima da gradi maksimalno dobre odnose. Da se pitalo stanovnike EU i struku a ne politiku u uniju ne bi usle ni Bugarska ni Rumunija (a sad je situacija jos zaostrenija). Te dve zemlje su ruine absolutne, kao i Grcka uostalom. Mislim nije EU deponija otpadaka.

fzi

pre 10 godina

Tekst ne iznosi suštinu zašto je Rusiji stalo do Ukrajine: Radi se o ekonomskoj povezanosti preduzeća još iz vremena prethodne države i njihovoj međusobnoj zavisnosti, jer je glavna koncentracija industrije tada bila u Ukrajini, pribaltičkim republikama i Belorusiji, a to se posebno odnosi na brodogradnju, avio-industriju, železničku, vojnu i hemijsku industriju. Može Rusija da pravi takva preduzeća od nule u samoj Rusiji, što i čini u nekim segmentima, ali to zahteva vreme i ogroman novac, a Ukrajina bi na kraju najviše izgubila kada njihova preduzeća ostanu bez sigurnog plasmana (što se delom već dešava).

seljadin

pre 10 godina

pa Belorusija dobija 6 milijardi $ svake godine od Rusije, (kroz jeftinu naftu i gas plus poklon par milijardi) i to zato što im je dala vojne baze, a koliko ima Srbija od EU?
Ma bolje je biti evro-fanatik pa raditi za 300 evra u Bukureštu i Sofiji nego biti Rus pa raditi za 1300 u Moskvi.

sofronije

pre 10 godina

Ukrajina ce iz evropskih pristupnih fondova sigurno dobijati odredjen novac ali ce kasnije morati da ratuje za svaki cent sto inace evropske zemlje zajedno sa Amerikom vec dugi niz godina cine- Irak, LIbija i druge naftom bogate zemlje...
(A.S., 29. april 2013 13:46)

Da, bas vidim da su Litvanci, Cesi, Poljaci, Portugalci, Grci, Irci, Danci, slali avione na Libiju i Irak. A para su dobili da se obnove i razviju (to sto su neku bankrotirali njihova je krivica), a nama bi bilo dzabe i 100 milijardi kad su nam glave zatrovane.

Dejan

pre 10 godina

Ono sto im nikad rus ne moze dati je red i rad i gomilu propisa i insistiranja na postovanju istih. Bude malo lose kao kod nas pa za 20 godina mozda i bude uredjena zemlja pod pritiskom Evrope i nikako drugacije jer drugacije i ne moze. Milijarde se brzo potrose ako nisi disciplinovao narod i uveo stroge propise i kontrole sve dzaba)))

Oficir Ozne

pre 10 godina

Konacno je Ukrajina,ukapirala da je Rusiji,stalo do nje,i da bi joj tesko palo da ostane bez nje.Ali ni priblizno bolno,kao Ukrajini,ako ostane,bez carinske unije,asocijativne unije,gasa i Sebastopola?Biznis,bat,fer!

A.S.

pre 10 godina

Ukrajina ce iz evropskih pristupnih fondova sigurno dobijati odredjen novac ali ce kasnije morati da ratuje za svaki cent sto inace evropske zemlje zajedno sa Amerikom vec dugi niz godina cine- Irak, LIbija i druge naftom bogate zemlje...

A.S.

pre 10 godina

Ukrajina ce iz evropskih pristupnih fondova sigurno dobijati odredjen novac ali ce kasnije morati da ratuje za svaki cent sto inace evropske zemlje zajedno sa Amerikom vec dugi niz godina cine- Irak, LIbija i druge naftom bogate zemlje...

fzi

pre 10 godina

Tekst ne iznosi suštinu zašto je Rusiji stalo do Ukrajine: Radi se o ekonomskoj povezanosti preduzeća još iz vremena prethodne države i njihovoj međusobnoj zavisnosti, jer je glavna koncentracija industrije tada bila u Ukrajini, pribaltičkim republikama i Belorusiji, a to se posebno odnosi na brodogradnju, avio-industriju, železničku, vojnu i hemijsku industriju. Može Rusija da pravi takva preduzeća od nule u samoj Rusiji, što i čini u nekim segmentima, ali to zahteva vreme i ogroman novac, a Ukrajina bi na kraju najviše izgubila kada njihova preduzeća ostanu bez sigurnog plasmana (što se delom već dešava).

seljadin

pre 10 godina

pa Belorusija dobija 6 milijardi $ svake godine od Rusije, (kroz jeftinu naftu i gas plus poklon par milijardi) i to zato što im je dala vojne baze, a koliko ima Srbija od EU?
Ma bolje je biti evro-fanatik pa raditi za 300 evra u Bukureštu i Sofiji nego biti Rus pa raditi za 1300 u Moskvi.

yps

pre 10 godina

@Mile: Po cijim to podacima je 80% ispod linije siromastva?! Cak ni CIA ne daje takve podatke, vec daje cifru od 12.7% za 2011. gosinu (dok ista ta cifra npr. za SAD iznosi 15.1%, Tursku 16.9%, Nemacku 15.5%, Brazil 21.4% itd).
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/rs.html

Mare

pre 10 godina

Kao i obično, naslov upućuje na pogrešan zaključak. Tih 10 milijardi bi Ukrajna prema Putinu imala od trgovinske razmene, a ne kao direktna pomoć od Rusije. A komentari ljudi su mi najsmešniji. Zar neko stvarno misli da Rusija ima više para od EU ili da se u Rusiji bolje živi?

alex

pre 10 godina

Kakve gluposti, Ukrajina nece nikada postati clan EU (ni pridruzen ni rasdruzen) niti ce dobiti ista iz pristupnih fondova. To se neke clanice odnosno njihovi ministri igraju diplomatije, skupljaju privatno poene ali na kraju kada se taj pristup bude morao verifikovati u parlamentima videcete sta ce da bude. EU se nece vise siriti, to je sad za sad gotova prica. Ukrajina jedva da je evropska zemlja, ima brdo sirotinje a nije bas ni demokratska. Oni treba da se ekonomski integrisu sa Rusijom a EU onda sa njima da gradi maksimalno dobre odnose. Da se pitalo stanovnike EU i struku a ne politiku u uniju ne bi usle ni Bugarska ni Rumunija (a sad je situacija jos zaostrenija). Te dve zemlje su ruine absolutne, kao i Grcka uostalom. Mislim nije EU deponija otpadaka.

Glasac X

pre 10 godina

Zasto se ne okrenemo Rusiji kad je jasno da oni imaju para????
(Vladimir, 29. april 2013 12:44)

A sta mislis? Cisto geografski i geopoliticki gledano...

Mihailo

pre 10 godina

Ne nudi Putin miljarde zato sto ima para nego ukrajinska vlada ne pada na poljubce kao srpska. Uostalom, Ukrajina ce izabrati EU. U jedan dinar, da ne bude badava!

Saša

pre 10 godina

E isto bih i ja sa nama uradio, gospodo Rusi, da se ne bratkamo mi više, nego ako hoćete da ostanemo na vašoj strani dajte 20-30 milijardi dolara za narednih 10-ak godina, a ako nećete molim lepo, idemo ka Zapadu i Americi, ionako sve zapadne zemlje koju su okrenute ka Americi zive odlicno u odnosu na nas...

Drache

pre 10 godina

Da bi svi bolje shvatili o cemu se ustvari radi ? Nece EU primiti siromasnu Ukrajinu sa 50 miliona stanovnika, pa to bi bila propast. Uostalom to nije tema, posto bi bilo aktuelno tek za 20 godina a u medjuvremenu ce se EU raspasti. Znam o cemu pricam, jer zivim vec 25 godina u jednoj bogatoj EU zemlji. Od primanja siromasnih zemalja i njihovog izdrzavanja, standard nam je opao za 40% i nezadovoljstvo medju ljudima je sve vece. Kada bi nam dozvolili referendum, puno njih bi glasalo da izadje iz EU. Ja prva. U Srbiji se ne zna, da je Nemacka skoro pred bankrotom i da ne moze vise sve da placa. Malo bogatije zemlje, Nemacka, Holandija, Francuska i Austrija ne mogu vecno ili duze da izdrzavaju druge 23 zemlje koje polako ali sigurno propadaju. Pa u Spaniji je 60 % mladih nezapoposleno, o Grckoj, Kipru, Portugalu i drugima necu ni da pricam. EU postaje strasna birokratska superdrzava sa diktatorskim centralistickim nacinom upravljanja. Da skratim, sto se tice Ukrajine, jedino sto zanima Zapad je da je okrene od Rusije, ugura je u Nato. A to znaci, Nato baze na ruskim granicama. Znam da ih ima vec u Poljskoj i baltickim drzavama, ali Zapadu su geopoliticki najvaznije te sa ukrajinske strane. I Putin to zna i to je "crvena linija" preko koje se ne moze preci. Ako Zapad na celoj planeti ima svoje strateske interese, zasto i Rusija ne bi smela da ima svoje interese i to na svojim granicama ?

est

pre 10 godina

@Mare: Da li racunate tu celu EU sa svih 27 clanica naspram 1 Rusije i pitate ko ima vise para i gde se zivi bolje? EU ima dosta novca, ali je problem da je to uglavnom pozajmljen novac. Pogledajte ovu tabelu i saberite sve dugove zemalja EU, pa recite ko ima koliko novca:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_external_debt
Samo VB, Francuska i Nemacka zajedno imaju spoljni dug od preko 20.000 milijarde dolara.
A gde se zivi bolje? Sigurno je da se u Rusiji, s obzirom na kupovnu moc (ne na osnovu nominalnih zarada) i stopu nezaposlenosti, zivi bolje nego npr. u Bugarskoj, Rumuniji, Letoniji, Portugalu ili Grckoj, a slabije nego npr. u Nemackoj, Svedskoj ili Danskoj. Ali to se opet svodi na prethodno pomenuto pitanje dugova.

Marko

pre 10 godina

Kao i obično, naslov upućuje na pogrešan zaključak. Tih 10 milijardi bi Ukrajna prema Putinu imala od trgovinske razmene, a ne kao direktna pomoć od Rusije. A komentari ljudi su mi najsmešniji. Zar neko stvarno misli da Rusija ima više para od EU ili da se u Rusiji bolje živi?
(Mare, 29. april 2013 16:24)
Evo jedan zanimljiv podatak u Moskvi je nezaposlenost 2% prijatelj ima nekakav butik po par meseci nemoze da nadje radnika prosecna plata je 1000e. Neko ce reci nije Moskva Rusija ali ovaj podatak opet nesto govori.

Jelena

pre 10 godina

A.S.: "Ukrajina ce iz evropskih pristupnih fondova sigurno dobijati odredjen novac ali ce kasnije morati da ratuje za svaki cent sto inace evropske zemlje zajedno sa Amerikom vec dugi niz godina cine- Irak, LIbija i druge naftom bogate zemlje..."

U Iraku, Avganistanu. Libiji... je vojno angazovan NATO a ne EU. Proces EU integracija NE PODRAZUMEVA i uclanjenje u NATO. Irska, Svedska, Finska, Malta i Kipar su clanice EU ali nisu clanice NATO. S druge strane, Norveska i Island nisu u EU a jesu u NATOu.

guest

pre 10 godina

@Coco Bill: Ukrajini niko ne "daje" taj novac, to je godisnja usteda po osnovu nizih cena energenata (jer u carinskoj uniji otpadaju carine) i izvoza odn. uvoza bez carine. Takodje procitajte komentar koji je dao/dala "fzi" da bi razumeli ostatak price.

Oficir Ozne

pre 10 godina

Konacno je Ukrajina,ukapirala da je Rusiji,stalo do nje,i da bi joj tesko palo da ostane bez nje.Ali ni priblizno bolno,kao Ukrajini,ako ostane,bez carinske unije,asocijativne unije,gasa i Sebastopola?Biznis,bat,fer!

sofronije

pre 10 godina

Ukrajina ce iz evropskih pristupnih fondova sigurno dobijati odredjen novac ali ce kasnije morati da ratuje za svaki cent sto inace evropske zemlje zajedno sa Amerikom vec dugi niz godina cine- Irak, LIbija i druge naftom bogate zemlje...
(A.S., 29. april 2013 13:46)

Da, bas vidim da su Litvanci, Cesi, Poljaci, Portugalci, Grci, Irci, Danci, slali avione na Libiju i Irak. A para su dobili da se obnove i razviju (to sto su neku bankrotirali njihova je krivica), a nama bi bilo dzabe i 100 milijardi kad su nam glave zatrovane.

Dejan

pre 10 godina

Ono sto im nikad rus ne moze dati je red i rad i gomilu propisa i insistiranja na postovanju istih. Bude malo lose kao kod nas pa za 20 godina mozda i bude uredjena zemlja pod pritiskom Evrope i nikako drugacije jer drugacije i ne moze. Milijarde se brzo potrose ako nisi disciplinovao narod i uveo stroge propise i kontrole sve dzaba)))

Coco Bill

pre 10 godina

Auu kako se naši "lako popale". Evo, recimo kaže ne Evropi i dobije tih deset milijardi od Rusa. Za par godina to potroši i pošto je izgubila voz za Evropu, šta mislite da li će im onda opet Rusi dati novih deset milijardi ?!.

vesa

pre 10 godina

A tu su i dodatne pogodnosti - mogu nesmetano da: lažiraju izbore, ubijaju novinare, pritvaraju opoziciju..... no questions asked!! Jedini uslov su otvaranje ruskih špijunsko-humanitarnih centara i potpuna energetska zavisnost praćena polaganim prelazom kompletne ekonomije u ruke ruske mafije!!! Di će bolje neg kod bratka.....?!?! Top Šop!!!

Vladimir

pre 10 godina

Zasto se ne okrenemo Rusiji kad je jasno da oni imaju para????
(Vladimir, 29. april 2013 12:44)

A sta mislis? Cisto geografski i geopoliticki gledano...
(Glasac X, 29. april 2013 15:23)

Geografski gledano, mnoge zemlje sveta su okrenute ka Rusiji iako nemaju zajednicku granicu. Rusija cak ima svoju teritoriju, Kalinigrad, koja nije teritorijalno povezana sa Rusijom. Nemojte mi reci da je u 21. veku potrebno imati geografsku povezanost da bi se uspesno saradjivalo? Ako pogledamo geopoliticke razloge mnogo je logicnije da saradjujemo sa Rusijom ciji smo geopoliticki saveznici, nego sa zapadnim zamljama ciji smo geopoliticki protivnici. Dokaz za to je cinjenica da sa Rusijom nikada nismo bili u sukobu, dok smo sa zapadnim zemljama to bili vise puta u zadnjih 100 godina. Pozdrav za sve ljude koji nisu ostrasceni i razmisljaju logicno. Zivela Srbija, nasa domovina. Zivelo nase Kosovo i Metohija!

Mc

pre 10 godina

@Mile: Po cijim to podacima je 80% ispod linije siromastva?! Cak ni CIA ne daje takve podatke, vec daje cifru od 12.7% za 2011. gosinu (dok ista ta cifra npr. za SAD iznosi 15.1%, Tursku 16.9%, Nemacku 15.5%, Brazil 21.4% itd).
[link]
(yps, 29. april 2013 16:14)

Onda smo mi kraljevi sa 9,2% (2010). A tek crnogorci sa 6,6%.

rti

pre 10 godina

@Adam Radosavljevic: Proverite ponovo svoje znanje geografije, jer su Soči, Tuapse, Novorosijsk, Gelendžik i Anapa ruski gradovi na Crnom moru, tako da ne znam odakle vam to da "danas rusija ne izlazi na Crno More".
@Mali Perica: Oko 80% ljudi u Rusiji ima svoj stan ili kuću, tako da za ogrmnu većinu otpada potreba da plaćaju stanarinu. Ako nekome svrha života nisu McDonalds i restorani, u Moskvi možete da živite sa 200-300 evra mesečno kao i u Srbiji sa istim tim novcem. To znam, jer tu živim i radim (sada sam na odmoru zbog praznika) i neke stvari su u Moskvi nešto skuplje, ali se to opet kompenzuje stvarima koje su jeftinije, tako da se na kraju po cenama izlazi negde na isto kao i u Srbiji (a plate su dosta veće).

Vladimir

pre 10 godina

...Pozdrav za sve ljude koji nisu ostrasceni i razmisljaju logicno. Zivela Srbija, nasa domovina. Zivelo nase Kosovo i Metohija!
(Vladimir, 30. april 2013 09:47)

Pa ako upravo tvoj komentar nije ostrascen, onda ne znam ciji je.

Vladimire, razumem ja to sto nosis rusko ime i sto te ocigledna ljubav veze za nju, ali zao mi je da te obavestim da geopoliticki nikad, ali nikad nismo imali nikakve veze sa Rusijom. Imali su Bugari, i to jako dugo, ne samo posle 2. sv. rata, nego i puno ranije, kad su se borili za njihovu "kauzu" - Veliku Bugarsku. Tako da, molio bih te da ne talasas previse.

Dakle, za Vas je ostrascenost kada neko voli i brani svoju domovinu?

Sto se tice geoplitike, niste demantovali cinjenicu da sa Rusijom nikada nismo bili u sukobu dok smo sa zapadnim silama vise puta ratovali u blizoj istoriji? Sanstefanska Bugarska je stvorena onda kada se Srbija okrenula od Rusije ka Austrougraskoj, a ni tada njeno stvaranje nije islo na racun Srbije nego Grcke i Turske. Vas komentar da nikada nismo imali nikakve veze sa Rusijom je najblaze receno netacan. Pa mi smo narod istog porekla, religije, u svakom ratu smo bili na istoj strani. Desetine i stotine hiljada Srba su se iselile u Rusiju za vreme turkse okupacije, desetine hiljada Rusa su se iselili u Srbiju za vreme boljsevicke revolucije. Da li znate da je tada 15000 visokoobrazovanih Rusa preslo da zivi u Srbiju sto je znatno pomoglo razvoju Srbije?

Rusi u Ukrajini

pre 10 godina

Njima 10 milijardi, a nas ljubi. Mi smo takvi, ne mozemo bez ljubavi!
(sasa jokic, 29. april 2013 13:19)

U Ukrajini danas živi 12 miliona Rusa. Kad ih toliko bude živelo i Srbiji, i Srbija će dobiti 10 milijardi.

Glasac X

pre 10 godina

...Pozdrav za sve ljude koji nisu ostrasceni i razmisljaju logicno. Zivela Srbija, nasa domovina. Zivelo nase Kosovo i Metohija!
(Vladimir, 30. april 2013 09:47)

Pa ako upravo tvoj komentar nije ostrascen, onda ne znam ciji je.

Vladimire, razumem ja to sto nosis rusko ime i sto te ocigledna ljubav veze za nju, ali zao mi je da te obavestim da geopoliticki nikad, ali nikad nismo imali nikakve veze sa Rusijom. Imali su Bugari, i to jako dugo, ne samo posle 2. sv. rata, nego i puno ranije, kad su se borili za njihovu "kauzu" - Veliku Bugarsku. Tako da, molio bih te da ne talasas previse.

Pajk

pre 10 godina

@Mali Perica: Vidite li vi iz koje godine je link koji ste dali? 2011, a sada je 2013. Podatak za mart ove godine je 28.483 rublje:
http://quote.rbc.ru/macro/indicator/1/210.shtml

Mali Perica

pre 10 godina

Evo jedan zanimljiv podatak u Moskvi je nezaposlenost 2% prijatelj ima nekakav butik po par meseci nemoze da nadje radnika prosecna plata je 1000e. Neko ce reci nije Moskva Rusija ali ovaj podatak opet nesto govori.
(Marko, 29. april 2013 17:49)

Taj podatak ne govori nista! Plata od 1000 eura ne znaci nista ukoliko ne znamo kolike su cene u Moskvi! A cene najma stana od 50-70 metara kvadratnih je u Moskvi od 1700 dolara pa na gore! Vec sada ta plata od 1000 eura ne izgleda tako velika, zar ne?
Ajdemo jos malo dalje... mleko kosta oko 45 rubalja sto je oko 1,1 eur, kombo obrok u McDonald's je oko 250 rubalja ili vise od 6 eur, dok je u prosecnom restoranu obrok za dvoje (supa, jelo, desert) oko 2500 rubalja tj. oko 60 eura.... kapucino je oko 3,70 eura... kilogram belog mesa pileceg je 5 eur... i tako dalje...

Kao sto vidis ode hiljadarka brzo!

Prosecna plata u Rusiji je inace oko 560 eura... pa ti vidi... Rusija je siromasna zemlja, odnosno gradjani Rusije su siromasni!

U zdravlje!

Adam Radosavljevic

pre 10 godina

iz komentara se vidi da ovde mnogi ne poznaju situaciju i da trabunjaju na osnovu predrasuda i predubedjenja. skoro sva omladina i ostalo svesno stanovnisvo je proevropski orjentisanon. stari ljudi su nostalgicno proruski. Ukraina je strateski vazna za Rusiju, pre svega zbog Sevastopolja i Crnomorske flote, tranzita gasa i drugih energenata, jer danas rusija ne izlazi na Crno More. Cenim da Ukrajinu ipak treba vise da zanima EU jer sama deo evropske kulture, a cak se i geografski centar Evrope nalazi u ovoj ogromnoj zemlji.

vita_brevis

pre 10 godina

Koliko vidim, ima i komentara, koji su zasnovani na (rekao bih) egzaktnim podacima. Medjutim, ne vredi. Strast je neuracunljiva!

Glasac X

pre 10 godina

Vladimire, tebi ne bi bilo dovoljno ni da radis kao sef rezidenture.

Sta ima tu da se demantira? Sukob sa Rusijom je oduvek bio na psiholoskoj bazi, iz prikrajka, preko posrednika. Ne postoji skoro ni jedna zemlja sa kojom se granici Rusija, a da nije od nje pretrpela ogromnu stetu.
Vas stav je krajnje bezobrazan i arogantan, mislite da ste najpametniji.
A otadzbina se voli na drugaciji nacin, a ne priklanjanjem kvazi-bratskom narodu koji nam je sve, samno ne bratski - ni genetski, ni kulturno, ni geografski.

Vladimir

pre 10 godina

Vladimire, tebi ne bi bilo dovoljno ni da radis kao sef rezidenture.

Sta ima tu da se demantira? Sukob sa Rusijom je oduvek bio na psiholoskoj bazi, iz prikrajka, preko posrednika. Ne postoji skoro ni jedna zemlja sa kojom se granici Rusija, a da nije od nje pretrpela ogromnu stetu.
Vas stav je krajnje bezobrazan i arogantan, mislite da ste najpametniji.
A otadzbina se voli na drugaciji nacin, a ne priklanjanjem kvazi-bratskom narodu koji nam je sve, samno ne bratski - ni genetski, ni kulturno, ni geografski.

Molim Vas da mi objasnite sta je to rezidentura. Nisam cuo da u srpskom jeziku postoji ta rec?
Sukob Srbije i Rusije nikada nije postojao osim za vreme titoizma u Srbiji i komunizma u Rusiji. Upravo su srpski i ruski narod najvise stradali od ovih ideologija.
Molim Vas da mi pojasnite kakvu su to stetu pretrpele zemlje koje se granice sa Rusijom. Da li mislite da zemlje koje se granice sa npr. Nemackom nikada nisu pretrpele stetu?
Ne mislim da sam najpametiji, Srbija je prepuna pametnih ljudi koji ne mogu da dodju do izrazaja od raznih mediokriteta.
Molim Vas da mi pojasnite kako se voli otadzbina? Predajom delova teritorije iste? Ne sumnjam da Vi volite svoju otadzbinu, ali ne morate da mrzite nasu.
Mozda Vama Rusi nisu bratski narod, ali nama Srbima jesu jer imamo isto slovensko poreklo, veoma slicnu kulturu, istu religiju i hiljadugodisnje bratske odnose.
Dakle, ljudi oslobodite se straha, Srbija ima snage, potrebno je samo vise dobre volje!

Mali Perica

pre 10 godina

@(rti, 30. april 2013 12:06)

Da se ja sa tobom ne bih nagadjao ko je u pravu, evo ti izvestaj ITAR TASS, a to je ruska zvanicna agencija.

Ovo je samo naslov:

Average wage in Russia barely enough to survive
By Itar-Tass World Service writer Lyudmila Alexandrova

a koga zanima neka procita ceo clanak... evo i linka!


http://www.itar-tass.com/en/c39/266542.html

Coco Bill

pre 10 godina

guest, 29. april 2013 19:24)

Drago mi je da mi se to "objasnilo". Znam i ja da to nisu direktni krediti nego nešta, da tako kažem, "posredno investiranje", ali ono glavno je, da bi se time Ukrajina vezala samo za Rusiju, ekonomski, a bogami, delimično i poltički. Naravno, da bi to Rusima odgovaralo, ali koliko bi to odgovaralo Ukrajini to je drugo i glavno pitanje, jer se ovde radi o njoj ?! Evo da kažem još, jednu "veliku mudrost", svako "vezivanje" za bilo koga, nosi neke dobre i neke loše strane, jer u međunarodnoj ekonomiji i politici nema "ljubavi", "bratstva" itd. nego samo goli interes i onda svaka država treba da vidi i da oceni šta je za nju korisnije i to ne samo trenutno, nego i na duži rok.

Coco Bill

pre 10 godina

Auu kako se naši "lako popale". Evo, recimo kaže ne Evropi i dobije tih deset milijardi od Rusa. Za par godina to potroši i pošto je izgubila voz za Evropu, šta mislite da li će im onda opet Rusi dati novih deset milijardi ?!.

seljadin

pre 10 godina

pa Belorusija dobija 6 milijardi $ svake godine od Rusije, (kroz jeftinu naftu i gas plus poklon par milijardi) i to zato što im je dala vojne baze, a koliko ima Srbija od EU?
Ma bolje je biti evro-fanatik pa raditi za 300 evra u Bukureštu i Sofiji nego biti Rus pa raditi za 1300 u Moskvi.

sofronije

pre 10 godina

Ukrajina ce iz evropskih pristupnih fondova sigurno dobijati odredjen novac ali ce kasnije morati da ratuje za svaki cent sto inace evropske zemlje zajedno sa Amerikom vec dugi niz godina cine- Irak, LIbija i druge naftom bogate zemlje...
(A.S., 29. april 2013 13:46)

Da, bas vidim da su Litvanci, Cesi, Poljaci, Portugalci, Grci, Irci, Danci, slali avione na Libiju i Irak. A para su dobili da se obnove i razviju (to sto su neku bankrotirali njihova je krivica), a nama bi bilo dzabe i 100 milijardi kad su nam glave zatrovane.

Mihailo

pre 10 godina

Ne nudi Putin miljarde zato sto ima para nego ukrajinska vlada ne pada na poljubce kao srpska. Uostalom, Ukrajina ce izabrati EU. U jedan dinar, da ne bude badava!

Mare

pre 10 godina

Kao i obično, naslov upućuje na pogrešan zaključak. Tih 10 milijardi bi Ukrajna prema Putinu imala od trgovinske razmene, a ne kao direktna pomoć od Rusije. A komentari ljudi su mi najsmešniji. Zar neko stvarno misli da Rusija ima više para od EU ili da se u Rusiji bolje živi?

vesa

pre 10 godina

A tu su i dodatne pogodnosti - mogu nesmetano da: lažiraju izbore, ubijaju novinare, pritvaraju opoziciju..... no questions asked!! Jedini uslov su otvaranje ruskih špijunsko-humanitarnih centara i potpuna energetska zavisnost praćena polaganim prelazom kompletne ekonomije u ruke ruske mafije!!! Di će bolje neg kod bratka.....?!?! Top Šop!!!

Dejan

pre 10 godina

Ono sto im nikad rus ne moze dati je red i rad i gomilu propisa i insistiranja na postovanju istih. Bude malo lose kao kod nas pa za 20 godina mozda i bude uredjena zemlja pod pritiskom Evrope i nikako drugacije jer drugacije i ne moze. Milijarde se brzo potrose ako nisi disciplinovao narod i uveo stroge propise i kontrole sve dzaba)))

Saša

pre 10 godina

E isto bih i ja sa nama uradio, gospodo Rusi, da se ne bratkamo mi više, nego ako hoćete da ostanemo na vašoj strani dajte 20-30 milijardi dolara za narednih 10-ak godina, a ako nećete molim lepo, idemo ka Zapadu i Americi, ionako sve zapadne zemlje koju su okrenute ka Americi zive odlicno u odnosu na nas...

Jelena

pre 10 godina

A.S.: "Ukrajina ce iz evropskih pristupnih fondova sigurno dobijati odredjen novac ali ce kasnije morati da ratuje za svaki cent sto inace evropske zemlje zajedno sa Amerikom vec dugi niz godina cine- Irak, LIbija i druge naftom bogate zemlje..."

U Iraku, Avganistanu. Libiji... je vojno angazovan NATO a ne EU. Proces EU integracija NE PODRAZUMEVA i uclanjenje u NATO. Irska, Svedska, Finska, Malta i Kipar su clanice EU ali nisu clanice NATO. S druge strane, Norveska i Island nisu u EU a jesu u NATOu.

Glasac X

pre 10 godina

Zasto se ne okrenemo Rusiji kad je jasno da oni imaju para????
(Vladimir, 29. april 2013 12:44)

A sta mislis? Cisto geografski i geopoliticki gledano...

A.S.

pre 10 godina

Ukrajina ce iz evropskih pristupnih fondova sigurno dobijati odredjen novac ali ce kasnije morati da ratuje za svaki cent sto inace evropske zemlje zajedno sa Amerikom vec dugi niz godina cine- Irak, LIbija i druge naftom bogate zemlje...

Adam Radosavljevic

pre 10 godina

iz komentara se vidi da ovde mnogi ne poznaju situaciju i da trabunjaju na osnovu predrasuda i predubedjenja. skoro sva omladina i ostalo svesno stanovnisvo je proevropski orjentisanon. stari ljudi su nostalgicno proruski. Ukraina je strateski vazna za Rusiju, pre svega zbog Sevastopolja i Crnomorske flote, tranzita gasa i drugih energenata, jer danas rusija ne izlazi na Crno More. Cenim da Ukrajinu ipak treba vise da zanima EU jer sama deo evropske kulture, a cak se i geografski centar Evrope nalazi u ovoj ogromnoj zemlji.

Oficir Ozne

pre 10 godina

Konacno je Ukrajina,ukapirala da je Rusiji,stalo do nje,i da bi joj tesko palo da ostane bez nje.Ali ni priblizno bolno,kao Ukrajini,ako ostane,bez carinske unije,asocijativne unije,gasa i Sebastopola?Biznis,bat,fer!

yps

pre 10 godina

@Mile: Po cijim to podacima je 80% ispod linije siromastva?! Cak ni CIA ne daje takve podatke, vec daje cifru od 12.7% za 2011. gosinu (dok ista ta cifra npr. za SAD iznosi 15.1%, Tursku 16.9%, Nemacku 15.5%, Brazil 21.4% itd).
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/rs.html

Marko

pre 10 godina

Kao i obično, naslov upućuje na pogrešan zaključak. Tih 10 milijardi bi Ukrajna prema Putinu imala od trgovinske razmene, a ne kao direktna pomoć od Rusije. A komentari ljudi su mi najsmešniji. Zar neko stvarno misli da Rusija ima više para od EU ili da se u Rusiji bolje živi?
(Mare, 29. april 2013 16:24)
Evo jedan zanimljiv podatak u Moskvi je nezaposlenost 2% prijatelj ima nekakav butik po par meseci nemoze da nadje radnika prosecna plata je 1000e. Neko ce reci nije Moskva Rusija ali ovaj podatak opet nesto govori.

Drache

pre 10 godina

Da bi svi bolje shvatili o cemu se ustvari radi ? Nece EU primiti siromasnu Ukrajinu sa 50 miliona stanovnika, pa to bi bila propast. Uostalom to nije tema, posto bi bilo aktuelno tek za 20 godina a u medjuvremenu ce se EU raspasti. Znam o cemu pricam, jer zivim vec 25 godina u jednoj bogatoj EU zemlji. Od primanja siromasnih zemalja i njihovog izdrzavanja, standard nam je opao za 40% i nezadovoljstvo medju ljudima je sve vece. Kada bi nam dozvolili referendum, puno njih bi glasalo da izadje iz EU. Ja prva. U Srbiji se ne zna, da je Nemacka skoro pred bankrotom i da ne moze vise sve da placa. Malo bogatije zemlje, Nemacka, Holandija, Francuska i Austrija ne mogu vecno ili duze da izdrzavaju druge 23 zemlje koje polako ali sigurno propadaju. Pa u Spaniji je 60 % mladih nezapoposleno, o Grckoj, Kipru, Portugalu i drugima necu ni da pricam. EU postaje strasna birokratska superdrzava sa diktatorskim centralistickim nacinom upravljanja. Da skratim, sto se tice Ukrajine, jedino sto zanima Zapad je da je okrene od Rusije, ugura je u Nato. A to znaci, Nato baze na ruskim granicama. Znam da ih ima vec u Poljskoj i baltickim drzavama, ali Zapadu su geopoliticki najvaznije te sa ukrajinske strane. I Putin to zna i to je "crvena linija" preko koje se ne moze preci. Ako Zapad na celoj planeti ima svoje strateske interese, zasto i Rusija ne bi smela da ima svoje interese i to na svojim granicama ?

alex

pre 10 godina

Kakve gluposti, Ukrajina nece nikada postati clan EU (ni pridruzen ni rasdruzen) niti ce dobiti ista iz pristupnih fondova. To se neke clanice odnosno njihovi ministri igraju diplomatije, skupljaju privatno poene ali na kraju kada se taj pristup bude morao verifikovati u parlamentima videcete sta ce da bude. EU se nece vise siriti, to je sad za sad gotova prica. Ukrajina jedva da je evropska zemlja, ima brdo sirotinje a nije bas ni demokratska. Oni treba da se ekonomski integrisu sa Rusijom a EU onda sa njima da gradi maksimalno dobre odnose. Da se pitalo stanovnike EU i struku a ne politiku u uniju ne bi usle ni Bugarska ni Rumunija (a sad je situacija jos zaostrenija). Te dve zemlje su ruine absolutne, kao i Grcka uostalom. Mislim nije EU deponija otpadaka.

Vladimir

pre 10 godina

Zasto se ne okrenemo Rusiji kad je jasno da oni imaju para????
(Vladimir, 29. april 2013 12:44)

A sta mislis? Cisto geografski i geopoliticki gledano...
(Glasac X, 29. april 2013 15:23)

Geografski gledano, mnoge zemlje sveta su okrenute ka Rusiji iako nemaju zajednicku granicu. Rusija cak ima svoju teritoriju, Kalinigrad, koja nije teritorijalno povezana sa Rusijom. Nemojte mi reci da je u 21. veku potrebno imati geografsku povezanost da bi se uspesno saradjivalo? Ako pogledamo geopoliticke razloge mnogo je logicnije da saradjujemo sa Rusijom ciji smo geopoliticki saveznici, nego sa zapadnim zamljama ciji smo geopoliticki protivnici. Dokaz za to je cinjenica da sa Rusijom nikada nismo bili u sukobu, dok smo sa zapadnim zemljama to bili vise puta u zadnjih 100 godina. Pozdrav za sve ljude koji nisu ostrasceni i razmisljaju logicno. Zivela Srbija, nasa domovina. Zivelo nase Kosovo i Metohija!

Glasac X

pre 10 godina

...Pozdrav za sve ljude koji nisu ostrasceni i razmisljaju logicno. Zivela Srbija, nasa domovina. Zivelo nase Kosovo i Metohija!
(Vladimir, 30. april 2013 09:47)

Pa ako upravo tvoj komentar nije ostrascen, onda ne znam ciji je.

Vladimire, razumem ja to sto nosis rusko ime i sto te ocigledna ljubav veze za nju, ali zao mi je da te obavestim da geopoliticki nikad, ali nikad nismo imali nikakve veze sa Rusijom. Imali su Bugari, i to jako dugo, ne samo posle 2. sv. rata, nego i puno ranije, kad su se borili za njihovu "kauzu" - Veliku Bugarsku. Tako da, molio bih te da ne talasas previse.

Mali Perica

pre 10 godina

Evo jedan zanimljiv podatak u Moskvi je nezaposlenost 2% prijatelj ima nekakav butik po par meseci nemoze da nadje radnika prosecna plata je 1000e. Neko ce reci nije Moskva Rusija ali ovaj podatak opet nesto govori.
(Marko, 29. april 2013 17:49)

Taj podatak ne govori nista! Plata od 1000 eura ne znaci nista ukoliko ne znamo kolike su cene u Moskvi! A cene najma stana od 50-70 metara kvadratnih je u Moskvi od 1700 dolara pa na gore! Vec sada ta plata od 1000 eura ne izgleda tako velika, zar ne?
Ajdemo jos malo dalje... mleko kosta oko 45 rubalja sto je oko 1,1 eur, kombo obrok u McDonald's je oko 250 rubalja ili vise od 6 eur, dok je u prosecnom restoranu obrok za dvoje (supa, jelo, desert) oko 2500 rubalja tj. oko 60 eura.... kapucino je oko 3,70 eura... kilogram belog mesa pileceg je 5 eur... i tako dalje...

Kao sto vidis ode hiljadarka brzo!

Prosecna plata u Rusiji je inace oko 560 eura... pa ti vidi... Rusija je siromasna zemlja, odnosno gradjani Rusije su siromasni!

U zdravlje!

Mc

pre 10 godina

@Mile: Po cijim to podacima je 80% ispod linije siromastva?! Cak ni CIA ne daje takve podatke, vec daje cifru od 12.7% za 2011. gosinu (dok ista ta cifra npr. za SAD iznosi 15.1%, Tursku 16.9%, Nemacku 15.5%, Brazil 21.4% itd).
[link]
(yps, 29. april 2013 16:14)

Onda smo mi kraljevi sa 9,2% (2010). A tek crnogorci sa 6,6%.

Glasac X

pre 10 godina

Vladimire, tebi ne bi bilo dovoljno ni da radis kao sef rezidenture.

Sta ima tu da se demantira? Sukob sa Rusijom je oduvek bio na psiholoskoj bazi, iz prikrajka, preko posrednika. Ne postoji skoro ni jedna zemlja sa kojom se granici Rusija, a da nije od nje pretrpela ogromnu stetu.
Vas stav je krajnje bezobrazan i arogantan, mislite da ste najpametniji.
A otadzbina se voli na drugaciji nacin, a ne priklanjanjem kvazi-bratskom narodu koji nam je sve, samno ne bratski - ni genetski, ni kulturno, ni geografski.

est

pre 10 godina

@Mare: Da li racunate tu celu EU sa svih 27 clanica naspram 1 Rusije i pitate ko ima vise para i gde se zivi bolje? EU ima dosta novca, ali je problem da je to uglavnom pozajmljen novac. Pogledajte ovu tabelu i saberite sve dugove zemalja EU, pa recite ko ima koliko novca:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_external_debt
Samo VB, Francuska i Nemacka zajedno imaju spoljni dug od preko 20.000 milijarde dolara.
A gde se zivi bolje? Sigurno je da se u Rusiji, s obzirom na kupovnu moc (ne na osnovu nominalnih zarada) i stopu nezaposlenosti, zivi bolje nego npr. u Bugarskoj, Rumuniji, Letoniji, Portugalu ili Grckoj, a slabije nego npr. u Nemackoj, Svedskoj ili Danskoj. Ali to se opet svodi na prethodno pomenuto pitanje dugova.

fzi

pre 10 godina

Tekst ne iznosi suštinu zašto je Rusiji stalo do Ukrajine: Radi se o ekonomskoj povezanosti preduzeća još iz vremena prethodne države i njihovoj međusobnoj zavisnosti, jer je glavna koncentracija industrije tada bila u Ukrajini, pribaltičkim republikama i Belorusiji, a to se posebno odnosi na brodogradnju, avio-industriju, železničku, vojnu i hemijsku industriju. Može Rusija da pravi takva preduzeća od nule u samoj Rusiji, što i čini u nekim segmentima, ali to zahteva vreme i ogroman novac, a Ukrajina bi na kraju najviše izgubila kada njihova preduzeća ostanu bez sigurnog plasmana (što se delom već dešava).

Coco Bill

pre 10 godina

guest, 29. april 2013 19:24)

Drago mi je da mi se to "objasnilo". Znam i ja da to nisu direktni krediti nego nešta, da tako kažem, "posredno investiranje", ali ono glavno je, da bi se time Ukrajina vezala samo za Rusiju, ekonomski, a bogami, delimično i poltički. Naravno, da bi to Rusima odgovaralo, ali koliko bi to odgovaralo Ukrajini to je drugo i glavno pitanje, jer se ovde radi o njoj ?! Evo da kažem još, jednu "veliku mudrost", svako "vezivanje" za bilo koga, nosi neke dobre i neke loše strane, jer u međunarodnoj ekonomiji i politici nema "ljubavi", "bratstva" itd. nego samo goli interes i onda svaka država treba da vidi i da oceni šta je za nju korisnije i to ne samo trenutno, nego i na duži rok.

Mali Perica

pre 10 godina

@(rti, 30. april 2013 12:06)

Da se ja sa tobom ne bih nagadjao ko je u pravu, evo ti izvestaj ITAR TASS, a to je ruska zvanicna agencija.

Ovo je samo naslov:

Average wage in Russia barely enough to survive
By Itar-Tass World Service writer Lyudmila Alexandrova

a koga zanima neka procita ceo clanak... evo i linka!


http://www.itar-tass.com/en/c39/266542.html

Rusi u Ukrajini

pre 10 godina

Njima 10 milijardi, a nas ljubi. Mi smo takvi, ne mozemo bez ljubavi!
(sasa jokic, 29. april 2013 13:19)

U Ukrajini danas živi 12 miliona Rusa. Kad ih toliko bude živelo i Srbiji, i Srbija će dobiti 10 milijardi.

guest

pre 10 godina

@Coco Bill: Ukrajini niko ne "daje" taj novac, to je godisnja usteda po osnovu nizih cena energenata (jer u carinskoj uniji otpadaju carine) i izvoza odn. uvoza bez carine. Takodje procitajte komentar koji je dao/dala "fzi" da bi razumeli ostatak price.

Vladimir

pre 10 godina

...Pozdrav za sve ljude koji nisu ostrasceni i razmisljaju logicno. Zivela Srbija, nasa domovina. Zivelo nase Kosovo i Metohija!
(Vladimir, 30. april 2013 09:47)

Pa ako upravo tvoj komentar nije ostrascen, onda ne znam ciji je.

Vladimire, razumem ja to sto nosis rusko ime i sto te ocigledna ljubav veze za nju, ali zao mi je da te obavestim da geopoliticki nikad, ali nikad nismo imali nikakve veze sa Rusijom. Imali su Bugari, i to jako dugo, ne samo posle 2. sv. rata, nego i puno ranije, kad su se borili za njihovu "kauzu" - Veliku Bugarsku. Tako da, molio bih te da ne talasas previse.

Dakle, za Vas je ostrascenost kada neko voli i brani svoju domovinu?

Sto se tice geoplitike, niste demantovali cinjenicu da sa Rusijom nikada nismo bili u sukobu dok smo sa zapadnim silama vise puta ratovali u blizoj istoriji? Sanstefanska Bugarska je stvorena onda kada se Srbija okrenula od Rusije ka Austrougraskoj, a ni tada njeno stvaranje nije islo na racun Srbije nego Grcke i Turske. Vas komentar da nikada nismo imali nikakve veze sa Rusijom je najblaze receno netacan. Pa mi smo narod istog porekla, religije, u svakom ratu smo bili na istoj strani. Desetine i stotine hiljada Srba su se iselile u Rusiju za vreme turkse okupacije, desetine hiljada Rusa su se iselili u Srbiju za vreme boljsevicke revolucije. Da li znate da je tada 15000 visokoobrazovanih Rusa preslo da zivi u Srbiju sto je znatno pomoglo razvoju Srbije?

Vladimir

pre 10 godina

Vladimire, tebi ne bi bilo dovoljno ni da radis kao sef rezidenture.

Sta ima tu da se demantira? Sukob sa Rusijom je oduvek bio na psiholoskoj bazi, iz prikrajka, preko posrednika. Ne postoji skoro ni jedna zemlja sa kojom se granici Rusija, a da nije od nje pretrpela ogromnu stetu.
Vas stav je krajnje bezobrazan i arogantan, mislite da ste najpametniji.
A otadzbina se voli na drugaciji nacin, a ne priklanjanjem kvazi-bratskom narodu koji nam je sve, samno ne bratski - ni genetski, ni kulturno, ni geografski.

Molim Vas da mi objasnite sta je to rezidentura. Nisam cuo da u srpskom jeziku postoji ta rec?
Sukob Srbije i Rusije nikada nije postojao osim za vreme titoizma u Srbiji i komunizma u Rusiji. Upravo su srpski i ruski narod najvise stradali od ovih ideologija.
Molim Vas da mi pojasnite kakvu su to stetu pretrpele zemlje koje se granice sa Rusijom. Da li mislite da zemlje koje se granice sa npr. Nemackom nikada nisu pretrpele stetu?
Ne mislim da sam najpametiji, Srbija je prepuna pametnih ljudi koji ne mogu da dodju do izrazaja od raznih mediokriteta.
Molim Vas da mi pojasnite kako se voli otadzbina? Predajom delova teritorije iste? Ne sumnjam da Vi volite svoju otadzbinu, ali ne morate da mrzite nasu.
Mozda Vama Rusi nisu bratski narod, ali nama Srbima jesu jer imamo isto slovensko poreklo, veoma slicnu kulturu, istu religiju i hiljadugodisnje bratske odnose.
Dakle, ljudi oslobodite se straha, Srbija ima snage, potrebno je samo vise dobre volje!

rti

pre 10 godina

@Adam Radosavljevic: Proverite ponovo svoje znanje geografije, jer su Soči, Tuapse, Novorosijsk, Gelendžik i Anapa ruski gradovi na Crnom moru, tako da ne znam odakle vam to da "danas rusija ne izlazi na Crno More".
@Mali Perica: Oko 80% ljudi u Rusiji ima svoj stan ili kuću, tako da za ogrmnu većinu otpada potreba da plaćaju stanarinu. Ako nekome svrha života nisu McDonalds i restorani, u Moskvi možete da živite sa 200-300 evra mesečno kao i u Srbiji sa istim tim novcem. To znam, jer tu živim i radim (sada sam na odmoru zbog praznika) i neke stvari su u Moskvi nešto skuplje, ali se to opet kompenzuje stvarima koje su jeftinije, tako da se na kraju po cenama izlazi negde na isto kao i u Srbiji (a plate su dosta veće).

vita_brevis

pre 10 godina

Koliko vidim, ima i komentara, koji su zasnovani na (rekao bih) egzaktnim podacima. Medjutim, ne vredi. Strast je neuracunljiva!

Pajk

pre 10 godina

@Mali Perica: Vidite li vi iz koje godine je link koji ste dali? 2011, a sada je 2013. Podatak za mart ove godine je 28.483 rublje:
http://quote.rbc.ru/macro/indicator/1/210.shtml