Sreda, 10.04.2013.

14:42

PayPal stigao, uplate još neće

Sve koji su nestrpljivo čekali PayPal jutros je obradovala vest da je ovaj sistem stigao u Srbiju. Ali zasada još nema zakonskh mogućnosti za primanje novca.

Izvor: B92

PayPal stigao, uplate još neæe IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

66 Komentari

Sortiraj po:

Jovan

pre 10 godina

Slažem se sa svima Vama, ali agonija ipak i dalje traje.
Danas mi je stigla koverta iz Kine koja je koštala celih 2$ sa troškovima slanja.
Na carinskoj deklaraciji zalepljenoj pozadi koverte (zeleni papirić) navedena je vrednost 3$.
Naša carina je otvorila kovertu i odredila vrednost 6$ i na osnovu toga naplatila mi je pdv po stopi 20%. Kada je poštar doneo pismo još je i on uzeo 100.din.
Mislite o tome, a setićete se kada budete nešto kupili preko i kada vam poštar donese.
Nema carine, ali ima pdv i osnovica koju carinik smisli .. ahhh ... lepo je balašević rekao .. samo pregrade postoje ...

Srdjan

pre 11 godina

PayPal - dzabe ste se radovali
Dugo ocekivan paypall dobio je od strane drzave Srbije birokratsku zackoljicu tako da sve gubi smisao.
Dugo su gradjani Srbije prizeljkivali mogucnost kupovine na ebayu, jer su svi proizvodi daleko jeftiniji preko interneta. Prevelike marze pojedinih uvoznika stvorile su ogromne razlike izmedju cena u nasim prodavnicama i cena recimo na ebayu. Najveca poenta paypla je da poveca pristupacnost jeftinijim proizvodima gradjanima Srbije i na taj nacin smanji marze kod uvoznika, a samim tim i cene u prodavnicama.
E tu se sad pojavljuje uprava carina i trazi naplacivanje PDV (koje se do sada nije naplacivalo u praksi) i na prozivode do 70e za fizicka lica (za koje se ne placa carina). I sve bi to bilo u redu da je taj zakon i njegovu primenu propisao neko ko je bar jednom kupio nesto na ebay. Sta to znaci u praksi - Carinici sada sami odredjuju vrednost paketa i na tu vrednost naplacuju PDV. Ovo rade jer, kako oni kazu, ne veruju vrednosti koja pise na paketu jer ona ne mora da bude tacna (i tu su upravu). Znaci sada imamo carinike koji znaju vrednost svih prizvoda na ebay (mozda milijardu). I ne samo to, posto ebay ima uglavnom aukcisku prodaju gde po pravilu postignete cene su manje nego one za koje se moze kupiti odmah, mi imamo sistem carina gde nasi carinici prate sve aukcije (na milijarde), i posto se tamo prodaju polovne stvari nasi carinici su sada strucni da procene cenu za svaki polovan proizvod posobno - MORA DA SE SALITE

Putnik Nenamernik

pre 11 godina

Sve je to sjajno, svaka cast ljudima koji su ovo sproveli. Medjutim, da bi e-trgovina u Srbiji procvetala potrebne su i neke druge promene. Pre svega u posti i na carini! U posti treba instalirati kamere u sortirnici paketa i da se protiv kradljivaca tudjih posiljaka podnesu krivicne prijave za kradju i povredu tajnosti posiljke (obe stvari su krivicna dela!). Sto se carine tice, treba ukinuti onu glupu odredbu o carinjenju robe iznad 70 evra vrednosti i uskladiti je sa uredbom o ukidanju carine za robu iz EU. Znaci, jedino ako se u paketu nalazi nesto sto nije obuhvaceno uredbom, ili je u pitanju akcizna roba, to treba ocariniti. Na kraju, postupak carinjenja treba pojednostaviti. Treba ukinuti obavezu da pakete sa carine mora da preuzima spediter, a carinu treba naplatiti u vidu opste uplatnice koja se salje uz paket primaocu. Ako ovaj ne plati, carina protiv njega podnese prijavu za naplatu duga. Bas kao za komunalije.

grobar-london

pre 11 godina

Super. Da pitam nesto. Ja nadjem n.pr. telefon na Amazonu, platim ga preko PP naloga, skinu mi pare sa VISA kartice i posle 5 dana meni stize paket sa telefonom... Da li prica tako ide, tj. sta je sa isporukom, carinom, garancijom...
(Das, 10. april 2013 16:07)


Koliko ja znam, ovde iz Engleske, kada kupim nesto (npr. iz Kine, USA ili neke od evropskih zemalja) meni se uz cenu proizvoda (npr. 20£) prilikom placanja odmah obracunava i porez, carina i transport. Cena transporta je razlicita u zavisnosti od samog proizvoda, kao i zemlje iz koje se uvozi. Sto se tice britanske robe, tu placam samo transport, osim ako je besplatan..

Dejan

pre 11 godina

Jasna Matić savetnik ministra finansija??? Ona Jasna Matić? Pa čime ta žena to zaslužuje? To je ona nesposobnjakovička koja je večiti ministar telekominikacija/IT tehnologija i svega naprednog!? Ne mo gu da verujem.

Pauly Ester

pre 11 godina

Ja sam na neku foru često i ranije kupovao preko Paypala i Ebay-a. Što se tiče carine i pošte nisam nikad imao problema. Do sada je uvek sve stiglo i šta god da sam naručivao nikad nisam platio carinu. Poštar donese paket na kućnu adresu. Mislim da se carina plaća na vrednost robe od preko 70,00 €. Sad zavisi i šta pošiljalac napiše na paketu/priloženom računu.
Ja sam obično naručivao neke antikvitete/raritete sa kojima na carini valjda ne znaju šta činiti. ;) Novu tehničku robu nisam još naručivao tako da za to ne znam.
Naručivao sam i garderobu iz Hong Konga, stiglo u koverti za manje od 1.000 dinara poštarine i to za nedelju dana. Iz Amerike obično šalju sa Priority Mail International sa praćenjem pošiljke. Praćenje pošiljke funkcionise na sajtu usps.com a po ulasku u Srbiju na sajtu posta.rs. Poštarina iz SAD često izadje jeftinije nego npr. iz Nemačke i nekih drugih zemalja u Evropi. Ako nisu navedeni troškovi slanja za Srbiju uvek prethodno dogovorite troškove slanja da ne bi bilo neprijatnosti. I kad naručujete robu iz Evrope retko kada ćete dobiti tracking code za praćenje pošiljke jer su onda troškovi slanja nenormalno veliki...Ne naručivati DHL-ovom kurirskom službom jer oni imaju svoju špediciju i mnogo su skupi.
Ako niste kući kad dođe poštar čeka tortura jer morate preuzeti paket u pošti...morate otići LIČNO sa ličnom kartom i biti spremni na sve šikane koje Gestapo, Stasi i KGB mogu smisliti. Tako da...moj glavni savet - budite kući kada poštar zazvoni. ;)

Ja

pre 11 godina

Svakako se slažem da se na prihod ostvaren preko PayPal-a plaća porez. Što da ne? Od poreza država živi i to je OK. Sad, šta političari rade sa porezom to je druga stvar.

Elem, ko se zezne pa traži isporuku preko DHL-a njega neće oderati carina, nego DHL-ova usluga carinjenja. Iz nekog debilnog razloga se tada vaš uvoz tretira kao uvoz za firmu, jer DHL uvozi, pa se tu plaća nekih 40-50€ troškova špedicije, šta god to značilo.

Dakle, ako naručujete robu iz inostranstva, nikad ne idite preko DHL-a ili TNT-a, nego isključivo birajte AirMail preko državne pošte. I tada ćete dobiti tracking broj, pa možete preko sajta tamošnje pošte i preko domaćeg www.trackandtrace.ptt.rs da pratite svoju pošiljku. Razlika je u brzini isporuke - trajaće oko dve-tri nedelje, ali nećete platiti troškove špedicije nego samo carinu, a to je oko 20-30%.

zoki

pre 11 godina

@Poznavalac Prilika i Sale
Odlični komentari. Dodao bih jednu stvar. Za one koji kupuju, najveća prednost PayPala je mogućnost da se kreditnom karticom plati onima koji ne primaju kreditne kartice. Privatna lica koja nešto prodaju, mikro biznisi, kompanije iz oblasti u kojima se tradicionalno ne koriste kreditne kartice za plaćanje - njima se radi malog obima ne isplati da otvaraju posebne račune sa bankama ili kompanijama koje procesiraju plaćanje. Procenat koji vam PayPal naplati kada primite plaćanje sa kreditne kartice je viši nego što se obično može dobiti kod specijalizovanih kompanija, ali je predvidljiv (za razliku od Visa i MasterCard kartica, kod kojih niste sigurni da li će kupac izvaditi neku premium karticu koja može da vas košta i par puta više nego obična).
Ovo je tek početak i koristiće ljudima koji nešto žele da kupe. U drugoj fazi, ljudi iz Srbije će moći da prodaju članovima PayPala. To može biti korisno za one koji prodaju sitne stvari i usluge manjeg obima. U SAD i Kanadi postoji i mogućnost da vam na vaš PayPal plati kreditnom karticom i neko ko nije član PayPala, ali nisam siguran za ostale zemlje.

Nebojša

pre 11 godina

Sigurno sjajna vest prvenstveno zbog sigurne kupovine širom sveta. Samo jedan izvod iz povlastica koje dobijate plaćajući Paypal-om.

- Ako po bilo kom osnovu ne dobijete pošiljku (čak i ako naša carina odbije da je ocarini) tražite (a i dobićete) novac nazad. Kao potrošač imete ista prava kao u EU ili US.

- Insistirajte na tracking kodu. Ako vam ga prodavac ne dostavi i ako primite pošiljku prodavac nema dokaz da vam je pošiljka uručena što će neki sigurno zloupotrebiti. Potražite na internetu program TrackChecker, imaćete evidenciju statusa svih vaših porudžbina na jednom mestu.

Par saveta:
- 99% online prodavnica, sa objavljenim uslovima poslovanja, fizičkom adresom i telefonom su prodavnice od poverenja i slobodno sa njih možete poručivati robu.
- ne naručujte mobilne telefone i sve što je vezano za dobijanje raznih atesta. Carina će vam zagorčati život.
- ne naručujte kopije brendirane robe (posebno Nike patike iz Kine)

Savet je da i dobro proučite svoja prava kao kupca i načine postavljanja reklamacije. Čitajte uslove koje prihvatate prilikom otvaranja PAYPAL naloga.

Što se tiče kompanija koje prodaju svoje proizvode moraće da se ponašaju isto kao i trgovci na zapadu. Najmanja nepravilnost u sadržaju paketa ili kvalitetu pakovanja ili usluge se ne prašta (posebno Nemci). Neka budu spremni da investiraju u svoj e-commerce biznis. 20% od svake uplate primljene na paypal "merchant" nalog zamrzava se na 90 dana kao osiguranje u slučaju reklamacija kupaca.

Srećno!

m.

pre 11 godina

za sve hejtere: dolazak paypala znaci da je omogucena kupovina na ebay-u, sto do sada nije bilo moguce!! i tu mu je najveca primena.

ja Gadafi

pre 11 godina

Ma neka mi oporezuju naplatu,opet cu zaraditi vise nego ovde.Znaju guje da ce tesko kontrolisati priliv novca pa odlazu zakon.

Lik

pre 11 godina

"..."Jednostavno rečeno, zakonska prepreka je da naši građani ne mogu da imaju račune u inostrnastvu..."

Ja da sam se ovog držao danas ne bih imao žute banke, kakvi udbaši majko moja...još se ne daju ali i oni izumiru polako.

Duci0167

pre 11 godina

Prvo MORA Ebay da dodje pa onda PayPal jer kako ce te registrovati PayPal ako niste Ebay, a to ne dozvoljavaju zakoni i propisi(carinski i drugi) iza koje stoje Miskovic&Co, velike korporacije, uvozni lobi i tajkuni.
(Zoran Australia, 10. april 2013 18:03)

WTF???

Flash1

pre 11 godina

Evo danas sam sa srpskim PayPal nalogom kupio zeni Hunter cizme koje ovde kostaju 12000 din. a na Ebay-u sa sve troskovima transporta do nas oko 4000 din. Malo li je?

bbb

pre 11 godina

Da li je potrebno upisati puno ime i prezime pri registraciji PayPal racuna?Hvala!
(Alex, 10. april 2013 16:34)

ako ne znas odgovor na ovo pitanje onda se drzi podalje od pay pala i internet trgovine...nije to za tebe

Neki

pre 11 godina

LICNI TRANSFER KAO FRIENDS JE DOZVOLJEN ZA SRBIJU TO VAZI ZA BUSINESS ACCOUNT ALI AKO RADITE KAO FREELANCER MOZE DA VAM PLATE AKO IMAJU MOGUCNOSTI KLIJENTI DA PLATE SA SVOG NALOGA!!!!

trtmrt

pre 11 godina

o boze, pa svi gastarbajteri imaju svoje racune u inostranstvu a vecina njih i dalje ima srpsko drzavljanstvo... ja ne kapiram kako nepismenim i neobaveshtenim bez grama mozga dozvoljavaju da daju izjave za medije...

Gua

pre 11 godina

Jel moze neko od novinara da istrazi (u trenucima dokolice naravno) koliko bi otprilike kostale neke stvari kupljene u inostranstvu sa sve carinama, PDV-om, itd. Verujem da bi ste vi dobili tacnije informacije i odradili bolji posao nego komentatori. Hvala unapred.

International student

pre 11 godina

Ma dajte ljudi ja imam rachun u inostranstvu a nisam ni znao da krshim zakon. A krshim ga jer je nebilozan. Nije mi jasno kako su ti shto su ga doneli mislili da je ovde na zapadu opstanem. Ovde je kesh novaz u iznosu vecem od $1000, blago recheno sumnjiv. Zna se ko operishe gotovinom. Sta je Miloseviceva vlast radila u to nebi ulazio ali shta se uradilo od 2000-te po ovom pitanju je sramota. Mishkoviceva drzava je uradila sve kako bi sachuvala uvoznichki monopol. Pribegavajuci i donoshenje ovakvog zakona, iako nepostoje mogucnosti da se on primeni u praksi. Sama ekipa uvoznika ima svoje rachune u inostranstvu, shto je i normalno. Kako uvoziti vishe milionsku robu ili mashine? Uvoznik poshalje kamion pun para i isti se vrati sa robom nazad. Ljudi koji su doneli taj zakon treba da zavrshe ili u ludnici ili u zatvoru. Nemoj te se brukati vishe, dosadilo mi je svake godine da idem kroz spiskove robe koje moram da vukljam familiji i prijateljima.

Zoran

pre 11 godina

I još nešto... Svi misle da je to super magično rešenje a zaboravljaju da će baš svaki priliv i dalje morati da se plati porez! Neće PayPal biti izgovor za neplaćanje poreza. Mislite o tome. Poreznicima će biti još lakše da uteraju svoje.
(sale, 10. april 2013 18:20)

Naravno, paypal je direktno vezan za vas racun u banci i ko vam salje pare pise iz kog razloga je poslao pare. Vrdanja nema. A ovi naivci sto ti dali minuse...oni valjda ocekuje da ne plate carinu jer kupuju preko pay pala :)))))))))

Goran

pre 11 godina

Zakon moze da se napise za 2 dana kada je neko inteligentan i radi.

Vi iz vlade ste svi do jednog teski neradnici i treba Vas najuriti !

Kako Vas nije sramota da primate plate koje su visestruko vece od prosecnih a da pri tome ne radite nista !

Sto niste napisali zakon za ovih 10 godina koliko cekamo PayPal i koliko nas zavlacite ?!
Ne, izgovor je stalno bio PayPal je problem. Sada se jasno vidi ko je problem i zbog cega stoji cela privreda i standard gradjana i zbog cega smo iza svih zemalja u regionu u IT sektoru.

A sada da uzmemo da proverimo da li je neko od Vas dobio novac da to zakoci kladim se da bi svasta nasli. Uzivajte dok ste na vlasti. Kada sidjete idu procesi i istrage. Sve ce se znati. Ko koliko i sta.

Zahtevamo ostavke i istrage !

Neko za ovaj bezbrazluk mora da odgovara !

namcor

pre 11 godina

Glupost. Ebay i PayPal su dve razlicite stvari. Nigde ne stoji da morate registrovati Ebay da bi ste registrovali PayPal. Odete lepo na PayPal sajt i registrujete se. Nikakve veze sa Ebay. Ebay je samo korisnik PayPala. Pored drugih mogucnosti placanja (kreditnom ili debitnom karticom), ponudice vam i mogucnost placanja PayPalom. Tu se svaka veza Ebay i PayPala zavrsava.

Zoran

pre 11 godina

Ha, ha, eBay, PayPal. eBay uzima procenat kad prodajete, pa vam onda uzme procenat i Paypal. Mi ovde u SAD i nemamo neku opciju osim te dve stvari, ali vi u Srbiji imate. Bas da vidim ko ce da prodaje na ebay i prima pare preko PayPal.

Neutron

pre 11 godina

Ja sam brdo stvari pokupovao na Ebayu koristeci Paypal kao metod placanja. Kod mnogih prodavaca to je jedini metod placanja. Zivim u Evrozoni i na pocetku sam kupovao iz Engleske (Funta). Kasnije sam provalio kako deru na kursu. Od tada kupujem u Nemackoj jer je ista valuta pa tu ne mogu da me vacare. Sistem je dobar sto se garancija tice (ako te neko predje, vracaju ti oni pare pa posle oni jure doticnog) ali kad ti cepnu kurs smuci ti se zivot.Isto sam kupovao od Amazona, ali nisam tu nikada koristio Paypal kao posrednika, vec sam direktno Amazonu dao podatke moje kartice i tako uplacivao. Sa njima nema potrebe za Paypalom jer Amazon sam je garantor i legalni su totalno. Nema sanse da te izvacare. Na Ebayu moze da ti zapadne bilo koji indijanac pa placanje Paypalom ima svrhu. Bilo ko od nas moze da otvori racun i da prodaje na aukciji sta god pozeli. Svoje stare gace, ako zelis. Sto se cena tice i u Ebayu i Amazonu mozete naci odlicne dilove. Carinu sam samo jednom platio za neke CD dok sam ziveo u Engleskoj. Tamo ti sve pronjuskaju i sve hoce da ti naplate, po propisu. U Spaniju mozes tenk da uvezes i nikoga nije briga. Nikad ni centa carine platio nisam iako sam puno toga kupio iz SAD, znaci u principu trebala je da padne carina jer je izvan Evrozone. Kod nas bi ti verovatno cepnuli carinu za neku malo ozbiljniju kupovinu. Vole da ubiru. Ne znas dok ti ne dodje artikal koji si kupio ili carinska dostava.
Dakle, Paypal ima prednosti, ali je najgore kurs sa kojim te deru.

Marko

pre 11 godina

Koga je briga za paypal, to je olinjali dinosaurus koji izumire. Bitcoin i slicne digitalne valute su buducnost, ne samo online placanja nego i novca uopste.

Deki

pre 11 godina

E, fantasticno izgleda ova grupa na pej palu u koju su nas ubacili!
Za polovinu zemalja koje imaju iste uslove kao mi nisam ni cuo, za neke cak i ne verujem da su samostalne drzave, a kako stvaro stoje uz mozda izuzetak Ukrajine, sve ostale mozemo da bijemo u fudbalu. I to ovaj Sinisin menadzerski tim!

sale

pre 11 godina

PayPal je definitivno dobra stvar ali potpuno precenjena. Postoje drugi načini i za plaćanja i i za naplatu i kao fizičko lice i kao firma. Željno se očekuje, ali mislim da se previše plače za njim. Problem su carine na vazduh. Skoro sam kupio robe u vrednosti od oko 100€ i platio 8500 dinara DHL-u za sve. To je mnogo veći problem.

Petar Markovic

pre 11 godina

Ukoliko PayPal nema mogucnost primanja novca, u cemu je onda razlika izmedju PayPal-a, Monebookers-a (koji vec godinama posluje ovde) i kreditnih / debitnih kartica? Poenta je da se domaci proizvodi plasiraju u inostranstvu a ne obratno.

konacno :)

pre 11 godina

Za sve pošiljke u protivvrednosti do 50 eur odnosno 70 eur ako je od fiz. lica ne plaća se carina. Što se tiče poštarine ako se šalje npr standardnim AirMail-om u većini slučajeva je besplatno (najčešće pošiljke iz Kine ili Hong Konga) ili sa nekom prihvatljivom poštarinom - na ebay-u će vam napisati koliko košta shipment kad se izabere zemlja. E sad ako se šalje DHL-om ili nekim sličnim sistemom zna da košta, treba voditi računa o tome.

Poznavalac Prilika

pre 11 godina

Ovako da pojasnim stvar svima koji nisu dovoljno upuceni .
Posle dugog niza godina cekanja, konacno smo docekali dolazak Paypal-a.
Svi znamo razloge zasto nije do sada bio Paypal , zbog monopola i svega ostalog u Srbiji, nema potrebe da nabrajam dalje.
Sto se tice placanja ka inostranstvu, placanje je vec moguce od danasnjeg dana da se radi bez ikakvih problema.
Sto se tice prijema novca na vas Paypal nalog , politika Paypal-a je da se u svakoj novoj zemlji pusti prvo samo mogucnost placanja, da bi se zatim u neko skorije vreme ( da budem konkretniji u periodu od 6 meseci do godinu dana) omogucilo korisnicima i primanje novca.
To je vazilo za sve zemlje pa mora vaziti i za Srbiju.
Glavni problem Srbije je sto je ovde pod znacima navoda zabranjeno posedovanje racuna u inostranstvu ( naravno za UDBASE i saradnike UDBE koji drze sav svoj novac u inostranstvu ovo pravilo ne vazi) i ovo bi trebalo uskoro biti reseno promenom zakona .
S obzirom na dugi niz godina i cekanja, po mojoj slobodnoj proceni tokom leta eventualno jesen trebalo bi biti omogucen i prijem novca putem Paypal-a.
Svim mladim ljudima koji znaju sta ce ovo sve znaciti za njih , i mogucnost primanja novca za sve intelektualne i softverske usluge koje ce uskoro moci da naplacuju klijentima sirom sveta, iskreno od srca cestitam dolazak Paypal-a.
Iskoristite to na pametan nacin.
Puno pozdrava svima.

Zoran Australia

pre 11 godina

Prvo MORA Ebay da dodje pa onda PayPal jer kako ce te registrovati PayPal ako niste Ebay, a to ne dozvoljavaju zakoni i propisi(carinski i drugi) iza koje stoje Miskovic&Co, velike korporacije, uvozni lobi i tajkuni.

sale

pre 11 godina

I još nešto... Svi misle da je to super magično rešenje a zaboravljaju da će baš svaki priliv i dalje morati da se plati porez! Neće PayPal biti izgovor za neplaćanje poreza. Mislite o tome. Poreznicima će biti još lakše da uteraju svoje.

neupucen

pre 11 godina

Nek meni neko objasni kako jedna zemlja moze da zakonski regulise sta njeni gradjani rade u drugim zemljama? Valjda ako otvaram racun u inostranstvu, na mene se primenjuju zakoni i propisi koji u tom inostranstvu vaze za strane drzavljanje pri otvaranju bankovnih racuna?

gile

pre 11 godina

@Samo jos jedan nacin da se izvlaci novac iz zemlje. Kada omoguce da NAMA MOZE BITI PLACENO, tada mozemo razgovarati.
(Slobodan, 10. april 2013 16:29)

To se zali predsedniku i premijeru kao i svim poslanicima u ovoj zemlji kao i svim bivsim predsednicima i premijerima a ne PayPalu jer nisu oni krivi sto nama to drzava ne dozvoljava, da prodajemo u inostranstvo preko ovog servisa .

Zora

pre 11 godina

Konacno da neko izgovori da je drzava stavila rampu, a ne Pay-Pal.

Onaj kome naplata iz inostranstva treba snalazi se nekako, preko susednih zemalja, rodjaka, prijatelja u inostranstvu.

Zasto ovoj drzavi treba da se sto vise gradjana bavi "nalazenjem krivina" u zakonu? Mozda zato sto ako se svi osecamo pomalo kriminalcima, necemo podizati svoj glas protiv velikog lopovluka.


Ne mora se menjati zakon. Dovoljno je doneti uredbu da se transakcioni racuni ne smatraju racunima-depozitima u inostranstvu. To moze za 1 dan da se uradi.

Urbanijak

pre 11 godina

Znaci narode mozete da kupujete i saljete pare u inostanstvo, ali ne damo vam da prodajete i primate novac. Dakle odliv novca napolje moze, ali prijem ne moze.
A zasto ne moze? Verovatno zato sto onda ne mogu da vas odrape za transfer novca...Umobolno. Najgori smo neprijatelji sami sebi, niko nam ne treba.

Igor

pre 11 godina

Paypal u sadasnjem izdanju nije nista specijalno jer sve to mogu da kupim i karticom kako to radim vec godinama, prava korist od njega ce biti kad budem mogao na isti da primim pare i da oh podignem u Srbiji.

žaki

pre 11 godina

ova žena je čudna mešavina nestručnosti i loše namere. mislim da bi posle nekoliko godina ministrovanja i nikakvog rezultata mogla makar da ne ide okolo i ne priča gluposti.

Mare

pre 11 godina

Izmenama Zakona o dev.poslovanju u decembru 2012 godine omoguceno je rezidentima izmenama člana 32 da vrše platni promet sa inostranstvom preko strane institucije elektronskog novca (PayPal) i navedeno da se ta sredsta ne smatraju depozitom u smislu člana 27. stav 2. Zakona o dev.poslovanju (na osnovu ovog člana Narodna banka je donela odluku o u uslovima pod kojim rezideti mogu držati sredstva u inostranstvu što podrazumeva dozvolu da imaju račun u inostranstvu jer u pitanju su izuzetci od pravila da rezidenti ne mogu imati račune u inostranstvu).

Stvarno nije jasno šta predstavnici Min.finansija sada misle kada kažu da nema zakonskih uslova jer sam ministar Dinkić je u decembru izjavljivao da se ovim izmenama omogućava početak rada PyPal u Srbiji. Jedino ako su po običaju zaboravli da još nešto izmene, što me ne bi čudilo:)

da odgovara Jasna M.

pre 11 godina

zbog visegodisnjeg opstruiranja pej pala i internet trgovine,koja je nanela gradjanima koji se time bave a i drzavi milionske gubitke.
posto je ona najodgovornija ona i treba da snosi zakonske posledice.
neka objasni da li je je i po cijem nalogu, opstruirala sve ovo i zasto smo morali da cekamo, vlast bivsih milosevicevih saradnika, da bi dosao pej pal u Srbiju?

naucimo se na odgovornost i neka tuzilastvo ispita zasto je opstruisana internet trgovina u Srbiji.

Nikola

pre 11 godina

Ako se Pay Pal racuna kao racun u inostranstvu pa zato ne moze da se dize novac odatle, neka mi neko objasni kako to da je moguce da se koristi Skrill(bivsi Moneybookers) u ove svrhe...

merhant

pre 11 godina

Ja nisam impresioniran ovim potezom eBay-a. Neka aktiviraju opciju za Merchant racune pa da govorimo o necem korisnom. Ovako je otvoren jos jedan kanal za isisavanje novca iz Srbije.

bojan zr

pre 11 godina

ne smemo da imamo racune u inostranstvu.
nisam znao da je Kipar nasa teritorija :D

u ovoj zemlji, uvek cemo biti gradjani drugog reda.
tuga......

Das

pre 11 godina

Super. Da pitam nesto. Ja nadjem n.pr. telefon na Amazonu, platim ga preko PP naloga, skinu mi pare sa VISA kartice i posle 5 dana meni stize paket sa telefonom... Da li prica tako ide, tj. sta je sa isporukom, carinom, garancijom...

Darko

pre 11 godina

Ovo je izuzetno pozitivna vest! Ljudi nisu ni svesni koliko će ovo uticati na cene nekih stvari kod nas u Srbiji. Pogledajte npr. cene baterija za laptopove, bez 60-70 pa i do 90 EUR ništa. Na ebay-u sa sve besplatnom poštarinom 30-40 EUR. A da ne govorim o tome da ima svega, od igle do lokomotive. PayPal, here I come! :)

vampirbg

pre 11 godina

"... "Jednostavno rečeno, zakonska prepreka je da naši građani ne mogu da imaju račune u inostrnastvu i stavovi su da bi se koristili usluge PayPala za naplatu od strane naših privrednika to bi se tretiralo kao imanje računa u inostranstvu", kaže Matićeva . ..."

To je oduvek bila prepreka, a ne to sto nas PP ne voli. Cudi me da su napokon priznali da je do njih problem.

Petar

pre 11 godina

Toliko je to tacno da jos od pretprosle godine imam otvoren paypal nalog registrovan na Bosnu. Kartica mi je iz Banke Intesa i regularno mi sve stize u Srbiju, cak i novac.

Poslednji put pre mesec dana su mi Kinezi nesto refundirali na karticu i ja regularno podigao u banci na NBgd-u.

?

Poznavalac Prilika

pre 11 godina

Ovako da pojasnim stvar svima koji nisu dovoljno upuceni .
Posle dugog niza godina cekanja, konacno smo docekali dolazak Paypal-a.
Svi znamo razloge zasto nije do sada bio Paypal , zbog monopola i svega ostalog u Srbiji, nema potrebe da nabrajam dalje.
Sto se tice placanja ka inostranstvu, placanje je vec moguce od danasnjeg dana da se radi bez ikakvih problema.
Sto se tice prijema novca na vas Paypal nalog , politika Paypal-a je da se u svakoj novoj zemlji pusti prvo samo mogucnost placanja, da bi se zatim u neko skorije vreme ( da budem konkretniji u periodu od 6 meseci do godinu dana) omogucilo korisnicima i primanje novca.
To je vazilo za sve zemlje pa mora vaziti i za Srbiju.
Glavni problem Srbije je sto je ovde pod znacima navoda zabranjeno posedovanje racuna u inostranstvu ( naravno za UDBASE i saradnike UDBE koji drze sav svoj novac u inostranstvu ovo pravilo ne vazi) i ovo bi trebalo uskoro biti reseno promenom zakona .
S obzirom na dugi niz godina i cekanja, po mojoj slobodnoj proceni tokom leta eventualno jesen trebalo bi biti omogucen i prijem novca putem Paypal-a.
Svim mladim ljudima koji znaju sta ce ovo sve znaciti za njih , i mogucnost primanja novca za sve intelektualne i softverske usluge koje ce uskoro moci da naplacuju klijentima sirom sveta, iskreno od srca cestitam dolazak Paypal-a.
Iskoristite to na pametan nacin.
Puno pozdrava svima.

Darko

pre 11 godina

Ovo je izuzetno pozitivna vest! Ljudi nisu ni svesni koliko će ovo uticati na cene nekih stvari kod nas u Srbiji. Pogledajte npr. cene baterija za laptopove, bez 60-70 pa i do 90 EUR ništa. Na ebay-u sa sve besplatnom poštarinom 30-40 EUR. A da ne govorim o tome da ima svega, od igle do lokomotive. PayPal, here I come! :)

bojan zr

pre 11 godina

ne smemo da imamo racune u inostranstvu.
nisam znao da je Kipar nasa teritorija :D

u ovoj zemlji, uvek cemo biti gradjani drugog reda.
tuga......

vampirbg

pre 11 godina

"... "Jednostavno rečeno, zakonska prepreka je da naši građani ne mogu da imaju račune u inostrnastvu i stavovi su da bi se koristili usluge PayPala za naplatu od strane naših privrednika to bi se tretiralo kao imanje računa u inostranstvu", kaže Matićeva . ..."

To je oduvek bila prepreka, a ne to sto nas PP ne voli. Cudi me da su napokon priznali da je do njih problem.

Urbanijak

pre 11 godina

Znaci narode mozete da kupujete i saljete pare u inostanstvo, ali ne damo vam da prodajete i primate novac. Dakle odliv novca napolje moze, ali prijem ne moze.
A zasto ne moze? Verovatno zato sto onda ne mogu da vas odrape za transfer novca...Umobolno. Najgori smo neprijatelji sami sebi, niko nam ne treba.

Zora

pre 11 godina

Konacno da neko izgovori da je drzava stavila rampu, a ne Pay-Pal.

Onaj kome naplata iz inostranstva treba snalazi se nekako, preko susednih zemalja, rodjaka, prijatelja u inostranstvu.

Zasto ovoj drzavi treba da se sto vise gradjana bavi "nalazenjem krivina" u zakonu? Mozda zato sto ako se svi osecamo pomalo kriminalcima, necemo podizati svoj glas protiv velikog lopovluka.


Ne mora se menjati zakon. Dovoljno je doneti uredbu da se transakcioni racuni ne smatraju racunima-depozitima u inostranstvu. To moze za 1 dan da se uradi.

neupucen

pre 11 godina

Nek meni neko objasni kako jedna zemlja moze da zakonski regulise sta njeni gradjani rade u drugim zemljama? Valjda ako otvaram racun u inostranstvu, na mene se primenjuju zakoni i propisi koji u tom inostranstvu vaze za strane drzavljanje pri otvaranju bankovnih racuna?

Igor

pre 11 godina

Paypal u sadasnjem izdanju nije nista specijalno jer sve to mogu da kupim i karticom kako to radim vec godinama, prava korist od njega ce biti kad budem mogao na isti da primim pare i da oh podignem u Srbiji.

gile

pre 11 godina

@Samo jos jedan nacin da se izvlaci novac iz zemlje. Kada omoguce da NAMA MOZE BITI PLACENO, tada mozemo razgovarati.
(Slobodan, 10. april 2013 16:29)

To se zali predsedniku i premijeru kao i svim poslanicima u ovoj zemlji kao i svim bivsim predsednicima i premijerima a ne PayPalu jer nisu oni krivi sto nama to drzava ne dozvoljava, da prodajemo u inostranstvo preko ovog servisa .

žaki

pre 11 godina

ova žena je čudna mešavina nestručnosti i loše namere. mislim da bi posle nekoliko godina ministrovanja i nikakvog rezultata mogla makar da ne ide okolo i ne priča gluposti.

Petar

pre 11 godina

Toliko je to tacno da jos od pretprosle godine imam otvoren paypal nalog registrovan na Bosnu. Kartica mi je iz Banke Intesa i regularno mi sve stize u Srbiju, cak i novac.

Poslednji put pre mesec dana su mi Kinezi nesto refundirali na karticu i ja regularno podigao u banci na NBgd-u.

?

Deki

pre 11 godina

E, fantasticno izgleda ova grupa na pej palu u koju su nas ubacili!
Za polovinu zemalja koje imaju iste uslove kao mi nisam ni cuo, za neke cak i ne verujem da su samostalne drzave, a kako stvaro stoje uz mozda izuzetak Ukrajine, sve ostale mozemo da bijemo u fudbalu. I to ovaj Sinisin menadzerski tim!

sale

pre 11 godina

PayPal je definitivno dobra stvar ali potpuno precenjena. Postoje drugi načini i za plaćanja i i za naplatu i kao fizičko lice i kao firma. Željno se očekuje, ali mislim da se previše plače za njim. Problem su carine na vazduh. Skoro sam kupio robe u vrednosti od oko 100€ i platio 8500 dinara DHL-u za sve. To je mnogo veći problem.

Das

pre 11 godina

Super. Da pitam nesto. Ja nadjem n.pr. telefon na Amazonu, platim ga preko PP naloga, skinu mi pare sa VISA kartice i posle 5 dana meni stize paket sa telefonom... Da li prica tako ide, tj. sta je sa isporukom, carinom, garancijom...

Nikola

pre 11 godina

Ako se Pay Pal racuna kao racun u inostranstvu pa zato ne moze da se dize novac odatle, neka mi neko objasni kako to da je moguce da se koristi Skrill(bivsi Moneybookers) u ove svrhe...

Mare

pre 11 godina

Izmenama Zakona o dev.poslovanju u decembru 2012 godine omoguceno je rezidentima izmenama člana 32 da vrše platni promet sa inostranstvom preko strane institucije elektronskog novca (PayPal) i navedeno da se ta sredsta ne smatraju depozitom u smislu člana 27. stav 2. Zakona o dev.poslovanju (na osnovu ovog člana Narodna banka je donela odluku o u uslovima pod kojim rezideti mogu držati sredstva u inostranstvu što podrazumeva dozvolu da imaju račun u inostranstvu jer u pitanju su izuzetci od pravila da rezidenti ne mogu imati račune u inostranstvu).

Stvarno nije jasno šta predstavnici Min.finansija sada misle kada kažu da nema zakonskih uslova jer sam ministar Dinkić je u decembru izjavljivao da se ovim izmenama omogućava početak rada PyPal u Srbiji. Jedino ako su po običaju zaboravli da još nešto izmene, što me ne bi čudilo:)

da odgovara Jasna M.

pre 11 godina

zbog visegodisnjeg opstruiranja pej pala i internet trgovine,koja je nanela gradjanima koji se time bave a i drzavi milionske gubitke.
posto je ona najodgovornija ona i treba da snosi zakonske posledice.
neka objasni da li je je i po cijem nalogu, opstruirala sve ovo i zasto smo morali da cekamo, vlast bivsih milosevicevih saradnika, da bi dosao pej pal u Srbiju?

naucimo se na odgovornost i neka tuzilastvo ispita zasto je opstruisana internet trgovina u Srbiji.

sale

pre 11 godina

I još nešto... Svi misle da je to super magično rešenje a zaboravljaju da će baš svaki priliv i dalje morati da se plati porez! Neće PayPal biti izgovor za neplaćanje poreza. Mislite o tome. Poreznicima će biti još lakše da uteraju svoje.

merhant

pre 11 godina

Ja nisam impresioniran ovim potezom eBay-a. Neka aktiviraju opciju za Merchant racune pa da govorimo o necem korisnom. Ovako je otvoren jos jedan kanal za isisavanje novca iz Srbije.

Zoran Australia

pre 11 godina

Prvo MORA Ebay da dodje pa onda PayPal jer kako ce te registrovati PayPal ako niste Ebay, a to ne dozvoljavaju zakoni i propisi(carinski i drugi) iza koje stoje Miskovic&Co, velike korporacije, uvozni lobi i tajkuni.

Goran

pre 11 godina

Zakon moze da se napise za 2 dana kada je neko inteligentan i radi.

Vi iz vlade ste svi do jednog teski neradnici i treba Vas najuriti !

Kako Vas nije sramota da primate plate koje su visestruko vece od prosecnih a da pri tome ne radite nista !

Sto niste napisali zakon za ovih 10 godina koliko cekamo PayPal i koliko nas zavlacite ?!
Ne, izgovor je stalno bio PayPal je problem. Sada se jasno vidi ko je problem i zbog cega stoji cela privreda i standard gradjana i zbog cega smo iza svih zemalja u regionu u IT sektoru.

A sada da uzmemo da proverimo da li je neko od Vas dobio novac da to zakoci kladim se da bi svasta nasli. Uzivajte dok ste na vlasti. Kada sidjete idu procesi i istrage. Sve ce se znati. Ko koliko i sta.

Zahtevamo ostavke i istrage !

Neko za ovaj bezbrazluk mora da odgovara !

Neutron

pre 11 godina

Ja sam brdo stvari pokupovao na Ebayu koristeci Paypal kao metod placanja. Kod mnogih prodavaca to je jedini metod placanja. Zivim u Evrozoni i na pocetku sam kupovao iz Engleske (Funta). Kasnije sam provalio kako deru na kursu. Od tada kupujem u Nemackoj jer je ista valuta pa tu ne mogu da me vacare. Sistem je dobar sto se garancija tice (ako te neko predje, vracaju ti oni pare pa posle oni jure doticnog) ali kad ti cepnu kurs smuci ti se zivot.Isto sam kupovao od Amazona, ali nisam tu nikada koristio Paypal kao posrednika, vec sam direktno Amazonu dao podatke moje kartice i tako uplacivao. Sa njima nema potrebe za Paypalom jer Amazon sam je garantor i legalni su totalno. Nema sanse da te izvacare. Na Ebayu moze da ti zapadne bilo koji indijanac pa placanje Paypalom ima svrhu. Bilo ko od nas moze da otvori racun i da prodaje na aukciji sta god pozeli. Svoje stare gace, ako zelis. Sto se cena tice i u Ebayu i Amazonu mozete naci odlicne dilove. Carinu sam samo jednom platio za neke CD dok sam ziveo u Engleskoj. Tamo ti sve pronjuskaju i sve hoce da ti naplate, po propisu. U Spaniju mozes tenk da uvezes i nikoga nije briga. Nikad ni centa carine platio nisam iako sam puno toga kupio iz SAD, znaci u principu trebala je da padne carina jer je izvan Evrozone. Kod nas bi ti verovatno cepnuli carinu za neku malo ozbiljniju kupovinu. Vole da ubiru. Ne znas dok ti ne dodje artikal koji si kupio ili carinska dostava.
Dakle, Paypal ima prednosti, ali je najgore kurs sa kojim te deru.

konacno :)

pre 11 godina

Za sve pošiljke u protivvrednosti do 50 eur odnosno 70 eur ako je od fiz. lica ne plaća se carina. Što se tiče poštarine ako se šalje npr standardnim AirMail-om u većini slučajeva je besplatno (najčešće pošiljke iz Kine ili Hong Konga) ili sa nekom prihvatljivom poštarinom - na ebay-u će vam napisati koliko košta shipment kad se izabere zemlja. E sad ako se šalje DHL-om ili nekim sličnim sistemom zna da košta, treba voditi računa o tome.

Zoran

pre 11 godina

Ha, ha, eBay, PayPal. eBay uzima procenat kad prodajete, pa vam onda uzme procenat i Paypal. Mi ovde u SAD i nemamo neku opciju osim te dve stvari, ali vi u Srbiji imate. Bas da vidim ko ce da prodaje na ebay i prima pare preko PayPal.

Zoran

pre 11 godina

I još nešto... Svi misle da je to super magično rešenje a zaboravljaju da će baš svaki priliv i dalje morati da se plati porez! Neće PayPal biti izgovor za neplaćanje poreza. Mislite o tome. Poreznicima će biti još lakše da uteraju svoje.
(sale, 10. april 2013 18:20)

Naravno, paypal je direktno vezan za vas racun u banci i ko vam salje pare pise iz kog razloga je poslao pare. Vrdanja nema. A ovi naivci sto ti dali minuse...oni valjda ocekuje da ne plate carinu jer kupuju preko pay pala :)))))))))

Petar Markovic

pre 11 godina

Ukoliko PayPal nema mogucnost primanja novca, u cemu je onda razlika izmedju PayPal-a, Monebookers-a (koji vec godinama posluje ovde) i kreditnih / debitnih kartica? Poenta je da se domaci proizvodi plasiraju u inostranstvu a ne obratno.

ja Gadafi

pre 11 godina

Ma neka mi oporezuju naplatu,opet cu zaraditi vise nego ovde.Znaju guje da ce tesko kontrolisati priliv novca pa odlazu zakon.

Lik

pre 11 godina

"..."Jednostavno rečeno, zakonska prepreka je da naši građani ne mogu da imaju račune u inostrnastvu..."

Ja da sam se ovog držao danas ne bih imao žute banke, kakvi udbaši majko moja...još se ne daju ali i oni izumiru polako.

Flash1

pre 11 godina

Evo danas sam sa srpskim PayPal nalogom kupio zeni Hunter cizme koje ovde kostaju 12000 din. a na Ebay-u sa sve troskovima transporta do nas oko 4000 din. Malo li je?

Srdjan

pre 11 godina

PayPal - dzabe ste se radovali
Dugo ocekivan paypall dobio je od strane drzave Srbije birokratsku zackoljicu tako da sve gubi smisao.
Dugo su gradjani Srbije prizeljkivali mogucnost kupovine na ebayu, jer su svi proizvodi daleko jeftiniji preko interneta. Prevelike marze pojedinih uvoznika stvorile su ogromne razlike izmedju cena u nasim prodavnicama i cena recimo na ebayu. Najveca poenta paypla je da poveca pristupacnost jeftinijim proizvodima gradjanima Srbije i na taj nacin smanji marze kod uvoznika, a samim tim i cene u prodavnicama.
E tu se sad pojavljuje uprava carina i trazi naplacivanje PDV (koje se do sada nije naplacivalo u praksi) i na prozivode do 70e za fizicka lica (za koje se ne placa carina). I sve bi to bilo u redu da je taj zakon i njegovu primenu propisao neko ko je bar jednom kupio nesto na ebay. Sta to znaci u praksi - Carinici sada sami odredjuju vrednost paketa i na tu vrednost naplacuju PDV. Ovo rade jer, kako oni kazu, ne veruju vrednosti koja pise na paketu jer ona ne mora da bude tacna (i tu su upravu). Znaci sada imamo carinike koji znaju vrednost svih prizvoda na ebay (mozda milijardu). I ne samo to, posto ebay ima uglavnom aukcisku prodaju gde po pravilu postignete cene su manje nego one za koje se moze kupiti odmah, mi imamo sistem carina gde nasi carinici prate sve aukcije (na milijarde), i posto se tamo prodaju polovne stvari nasi carinici su sada strucni da procene cenu za svaki polovan proizvod posobno - MORA DA SE SALITE

namcor

pre 11 godina

Glupost. Ebay i PayPal su dve razlicite stvari. Nigde ne stoji da morate registrovati Ebay da bi ste registrovali PayPal. Odete lepo na PayPal sajt i registrujete se. Nikakve veze sa Ebay. Ebay je samo korisnik PayPala. Pored drugih mogucnosti placanja (kreditnom ili debitnom karticom), ponudice vam i mogucnost placanja PayPalom. Tu se svaka veza Ebay i PayPala zavrsava.

bbb

pre 11 godina

Da li je potrebno upisati puno ime i prezime pri registraciji PayPal racuna?Hvala!
(Alex, 10. april 2013 16:34)

ako ne znas odgovor na ovo pitanje onda se drzi podalje od pay pala i internet trgovine...nije to za tebe

International student

pre 11 godina

Ma dajte ljudi ja imam rachun u inostranstvu a nisam ni znao da krshim zakon. A krshim ga jer je nebilozan. Nije mi jasno kako su ti shto su ga doneli mislili da je ovde na zapadu opstanem. Ovde je kesh novaz u iznosu vecem od $1000, blago recheno sumnjiv. Zna se ko operishe gotovinom. Sta je Miloseviceva vlast radila u to nebi ulazio ali shta se uradilo od 2000-te po ovom pitanju je sramota. Mishkoviceva drzava je uradila sve kako bi sachuvala uvoznichki monopol. Pribegavajuci i donoshenje ovakvog zakona, iako nepostoje mogucnosti da se on primeni u praksi. Sama ekipa uvoznika ima svoje rachune u inostranstvu, shto je i normalno. Kako uvoziti vishe milionsku robu ili mashine? Uvoznik poshalje kamion pun para i isti se vrati sa robom nazad. Ljudi koji su doneli taj zakon treba da zavrshe ili u ludnici ili u zatvoru. Nemoj te se brukati vishe, dosadilo mi je svake godine da idem kroz spiskove robe koje moram da vukljam familiji i prijateljima.

Duci0167

pre 11 godina

Prvo MORA Ebay da dodje pa onda PayPal jer kako ce te registrovati PayPal ako niste Ebay, a to ne dozvoljavaju zakoni i propisi(carinski i drugi) iza koje stoje Miskovic&Co, velike korporacije, uvozni lobi i tajkuni.
(Zoran Australia, 10. april 2013 18:03)

WTF???

Marko

pre 11 godina

Koga je briga za paypal, to je olinjali dinosaurus koji izumire. Bitcoin i slicne digitalne valute su buducnost, ne samo online placanja nego i novca uopste.

Gua

pre 11 godina

Jel moze neko od novinara da istrazi (u trenucima dokolice naravno) koliko bi otprilike kostale neke stvari kupljene u inostranstvu sa sve carinama, PDV-om, itd. Verujem da bi ste vi dobili tacnije informacije i odradili bolji posao nego komentatori. Hvala unapred.

Pauly Ester

pre 11 godina

Ja sam na neku foru često i ranije kupovao preko Paypala i Ebay-a. Što se tiče carine i pošte nisam nikad imao problema. Do sada je uvek sve stiglo i šta god da sam naručivao nikad nisam platio carinu. Poštar donese paket na kućnu adresu. Mislim da se carina plaća na vrednost robe od preko 70,00 €. Sad zavisi i šta pošiljalac napiše na paketu/priloženom računu.
Ja sam obično naručivao neke antikvitete/raritete sa kojima na carini valjda ne znaju šta činiti. ;) Novu tehničku robu nisam još naručivao tako da za to ne znam.
Naručivao sam i garderobu iz Hong Konga, stiglo u koverti za manje od 1.000 dinara poštarine i to za nedelju dana. Iz Amerike obično šalju sa Priority Mail International sa praćenjem pošiljke. Praćenje pošiljke funkcionise na sajtu usps.com a po ulasku u Srbiju na sajtu posta.rs. Poštarina iz SAD često izadje jeftinije nego npr. iz Nemačke i nekih drugih zemalja u Evropi. Ako nisu navedeni troškovi slanja za Srbiju uvek prethodno dogovorite troškove slanja da ne bi bilo neprijatnosti. I kad naručujete robu iz Evrope retko kada ćete dobiti tracking code za praćenje pošiljke jer su onda troškovi slanja nenormalno veliki...Ne naručivati DHL-ovom kurirskom službom jer oni imaju svoju špediciju i mnogo su skupi.
Ako niste kući kad dođe poštar čeka tortura jer morate preuzeti paket u pošti...morate otići LIČNO sa ličnom kartom i biti spremni na sve šikane koje Gestapo, Stasi i KGB mogu smisliti. Tako da...moj glavni savet - budite kući kada poštar zazvoni. ;)

m.

pre 11 godina

za sve hejtere: dolazak paypala znaci da je omogucena kupovina na ebay-u, sto do sada nije bilo moguce!! i tu mu je najveca primena.

Jovan

pre 10 godina

Slažem se sa svima Vama, ali agonija ipak i dalje traje.
Danas mi je stigla koverta iz Kine koja je koštala celih 2$ sa troškovima slanja.
Na carinskoj deklaraciji zalepljenoj pozadi koverte (zeleni papirić) navedena je vrednost 3$.
Naša carina je otvorila kovertu i odredila vrednost 6$ i na osnovu toga naplatila mi je pdv po stopi 20%. Kada je poštar doneo pismo još je i on uzeo 100.din.
Mislite o tome, a setićete se kada budete nešto kupili preko i kada vam poštar donese.
Nema carine, ali ima pdv i osnovica koju carinik smisli .. ahhh ... lepo je balašević rekao .. samo pregrade postoje ...

trtmrt

pre 11 godina

o boze, pa svi gastarbajteri imaju svoje racune u inostranstvu a vecina njih i dalje ima srpsko drzavljanstvo... ja ne kapiram kako nepismenim i neobaveshtenim bez grama mozga dozvoljavaju da daju izjave za medije...

Neki

pre 11 godina

LICNI TRANSFER KAO FRIENDS JE DOZVOLJEN ZA SRBIJU TO VAZI ZA BUSINESS ACCOUNT ALI AKO RADITE KAO FREELANCER MOZE DA VAM PLATE AKO IMAJU MOGUCNOSTI KLIJENTI DA PLATE SA SVOG NALOGA!!!!

Nebojša

pre 11 godina

Sigurno sjajna vest prvenstveno zbog sigurne kupovine širom sveta. Samo jedan izvod iz povlastica koje dobijate plaćajući Paypal-om.

- Ako po bilo kom osnovu ne dobijete pošiljku (čak i ako naša carina odbije da je ocarini) tražite (a i dobićete) novac nazad. Kao potrošač imete ista prava kao u EU ili US.

- Insistirajte na tracking kodu. Ako vam ga prodavac ne dostavi i ako primite pošiljku prodavac nema dokaz da vam je pošiljka uručena što će neki sigurno zloupotrebiti. Potražite na internetu program TrackChecker, imaćete evidenciju statusa svih vaših porudžbina na jednom mestu.

Par saveta:
- 99% online prodavnica, sa objavljenim uslovima poslovanja, fizičkom adresom i telefonom su prodavnice od poverenja i slobodno sa njih možete poručivati robu.
- ne naručujte mobilne telefone i sve što je vezano za dobijanje raznih atesta. Carina će vam zagorčati život.
- ne naručujte kopije brendirane robe (posebno Nike patike iz Kine)

Savet je da i dobro proučite svoja prava kao kupca i načine postavljanja reklamacije. Čitajte uslove koje prihvatate prilikom otvaranja PAYPAL naloga.

Što se tiče kompanija koje prodaju svoje proizvode moraće da se ponašaju isto kao i trgovci na zapadu. Najmanja nepravilnost u sadržaju paketa ili kvalitetu pakovanja ili usluge se ne prašta (posebno Nemci). Neka budu spremni da investiraju u svoj e-commerce biznis. 20% od svake uplate primljene na paypal "merchant" nalog zamrzava se na 90 dana kao osiguranje u slučaju reklamacija kupaca.

Srećno!

zoki

pre 11 godina

@Poznavalac Prilika i Sale
Odlični komentari. Dodao bih jednu stvar. Za one koji kupuju, najveća prednost PayPala je mogućnost da se kreditnom karticom plati onima koji ne primaju kreditne kartice. Privatna lica koja nešto prodaju, mikro biznisi, kompanije iz oblasti u kojima se tradicionalno ne koriste kreditne kartice za plaćanje - njima se radi malog obima ne isplati da otvaraju posebne račune sa bankama ili kompanijama koje procesiraju plaćanje. Procenat koji vam PayPal naplati kada primite plaćanje sa kreditne kartice je viši nego što se obično može dobiti kod specijalizovanih kompanija, ali je predvidljiv (za razliku od Visa i MasterCard kartica, kod kojih niste sigurni da li će kupac izvaditi neku premium karticu koja može da vas košta i par puta više nego obična).
Ovo je tek početak i koristiće ljudima koji nešto žele da kupe. U drugoj fazi, ljudi iz Srbije će moći da prodaju članovima PayPala. To može biti korisno za one koji prodaju sitne stvari i usluge manjeg obima. U SAD i Kanadi postoji i mogućnost da vam na vaš PayPal plati kreditnom karticom i neko ko nije član PayPala, ali nisam siguran za ostale zemlje.

Ja

pre 11 godina

Svakako se slažem da se na prihod ostvaren preko PayPal-a plaća porez. Što da ne? Od poreza država živi i to je OK. Sad, šta političari rade sa porezom to je druga stvar.

Elem, ko se zezne pa traži isporuku preko DHL-a njega neće oderati carina, nego DHL-ova usluga carinjenja. Iz nekog debilnog razloga se tada vaš uvoz tretira kao uvoz za firmu, jer DHL uvozi, pa se tu plaća nekih 40-50€ troškova špedicije, šta god to značilo.

Dakle, ako naručujete robu iz inostranstva, nikad ne idite preko DHL-a ili TNT-a, nego isključivo birajte AirMail preko državne pošte. I tada ćete dobiti tracking broj, pa možete preko sajta tamošnje pošte i preko domaćeg www.trackandtrace.ptt.rs da pratite svoju pošiljku. Razlika je u brzini isporuke - trajaće oko dve-tri nedelje, ali nećete platiti troškove špedicije nego samo carinu, a to je oko 20-30%.

Dejan

pre 11 godina

Jasna Matić savetnik ministra finansija??? Ona Jasna Matić? Pa čime ta žena to zaslužuje? To je ona nesposobnjakovička koja je večiti ministar telekominikacija/IT tehnologija i svega naprednog!? Ne mo gu da verujem.

Putnik Nenamernik

pre 11 godina

Sve je to sjajno, svaka cast ljudima koji su ovo sproveli. Medjutim, da bi e-trgovina u Srbiji procvetala potrebne su i neke druge promene. Pre svega u posti i na carini! U posti treba instalirati kamere u sortirnici paketa i da se protiv kradljivaca tudjih posiljaka podnesu krivicne prijave za kradju i povredu tajnosti posiljke (obe stvari su krivicna dela!). Sto se carine tice, treba ukinuti onu glupu odredbu o carinjenju robe iznad 70 evra vrednosti i uskladiti je sa uredbom o ukidanju carine za robu iz EU. Znaci, jedino ako se u paketu nalazi nesto sto nije obuhvaceno uredbom, ili je u pitanju akcizna roba, to treba ocariniti. Na kraju, postupak carinjenja treba pojednostaviti. Treba ukinuti obavezu da pakete sa carine mora da preuzima spediter, a carinu treba naplatiti u vidu opste uplatnice koja se salje uz paket primaocu. Ako ovaj ne plati, carina protiv njega podnese prijavu za naplatu duga. Bas kao za komunalije.

grobar-london

pre 11 godina

Super. Da pitam nesto. Ja nadjem n.pr. telefon na Amazonu, platim ga preko PP naloga, skinu mi pare sa VISA kartice i posle 5 dana meni stize paket sa telefonom... Da li prica tako ide, tj. sta je sa isporukom, carinom, garancijom...
(Das, 10. april 2013 16:07)


Koliko ja znam, ovde iz Engleske, kada kupim nesto (npr. iz Kine, USA ili neke od evropskih zemalja) meni se uz cenu proizvoda (npr. 20£) prilikom placanja odmah obracunava i porez, carina i transport. Cena transporta je razlicita u zavisnosti od samog proizvoda, kao i zemlje iz koje se uvozi. Sto se tice britanske robe, tu placam samo transport, osim ako je besplatan..

Zoran Australia

pre 11 godina

Prvo MORA Ebay da dodje pa onda PayPal jer kako ce te registrovati PayPal ako niste Ebay, a to ne dozvoljavaju zakoni i propisi(carinski i drugi) iza koje stoje Miskovic&Co, velike korporacije, uvozni lobi i tajkuni.

sale

pre 11 godina

I još nešto... Svi misle da je to super magično rešenje a zaboravljaju da će baš svaki priliv i dalje morati da se plati porez! Neće PayPal biti izgovor za neplaćanje poreza. Mislite o tome. Poreznicima će biti još lakše da uteraju svoje.

merhant

pre 11 godina

Ja nisam impresioniran ovim potezom eBay-a. Neka aktiviraju opciju za Merchant racune pa da govorimo o necem korisnom. Ovako je otvoren jos jedan kanal za isisavanje novca iz Srbije.

Urbanijak

pre 11 godina

Znaci narode mozete da kupujete i saljete pare u inostanstvo, ali ne damo vam da prodajete i primate novac. Dakle odliv novca napolje moze, ali prijem ne moze.
A zasto ne moze? Verovatno zato sto onda ne mogu da vas odrape za transfer novca...Umobolno. Najgori smo neprijatelji sami sebi, niko nam ne treba.

sale

pre 11 godina

PayPal je definitivno dobra stvar ali potpuno precenjena. Postoje drugi načini i za plaćanja i i za naplatu i kao fizičko lice i kao firma. Željno se očekuje, ali mislim da se previše plače za njim. Problem su carine na vazduh. Skoro sam kupio robe u vrednosti od oko 100€ i platio 8500 dinara DHL-u za sve. To je mnogo veći problem.

Igor

pre 11 godina

Paypal u sadasnjem izdanju nije nista specijalno jer sve to mogu da kupim i karticom kako to radim vec godinama, prava korist od njega ce biti kad budem mogao na isti da primim pare i da oh podignem u Srbiji.

namcor

pre 11 godina

Glupost. Ebay i PayPal su dve razlicite stvari. Nigde ne stoji da morate registrovati Ebay da bi ste registrovali PayPal. Odete lepo na PayPal sajt i registrujete se. Nikakve veze sa Ebay. Ebay je samo korisnik PayPala. Pored drugih mogucnosti placanja (kreditnom ili debitnom karticom), ponudice vam i mogucnost placanja PayPalom. Tu se svaka veza Ebay i PayPala zavrsava.

Darko

pre 11 godina

Ovo je izuzetno pozitivna vest! Ljudi nisu ni svesni koliko će ovo uticati na cene nekih stvari kod nas u Srbiji. Pogledajte npr. cene baterija za laptopove, bez 60-70 pa i do 90 EUR ništa. Na ebay-u sa sve besplatnom poštarinom 30-40 EUR. A da ne govorim o tome da ima svega, od igle do lokomotive. PayPal, here I come! :)

da odgovara Jasna M.

pre 11 godina

zbog visegodisnjeg opstruiranja pej pala i internet trgovine,koja je nanela gradjanima koji se time bave a i drzavi milionske gubitke.
posto je ona najodgovornija ona i treba da snosi zakonske posledice.
neka objasni da li je je i po cijem nalogu, opstruirala sve ovo i zasto smo morali da cekamo, vlast bivsih milosevicevih saradnika, da bi dosao pej pal u Srbiju?

naucimo se na odgovornost i neka tuzilastvo ispita zasto je opstruisana internet trgovina u Srbiji.

neupucen

pre 11 godina

Nek meni neko objasni kako jedna zemlja moze da zakonski regulise sta njeni gradjani rade u drugim zemljama? Valjda ako otvaram racun u inostranstvu, na mene se primenjuju zakoni i propisi koji u tom inostranstvu vaze za strane drzavljanje pri otvaranju bankovnih racuna?

Poznavalac Prilika

pre 11 godina

Ovako da pojasnim stvar svima koji nisu dovoljno upuceni .
Posle dugog niza godina cekanja, konacno smo docekali dolazak Paypal-a.
Svi znamo razloge zasto nije do sada bio Paypal , zbog monopola i svega ostalog u Srbiji, nema potrebe da nabrajam dalje.
Sto se tice placanja ka inostranstvu, placanje je vec moguce od danasnjeg dana da se radi bez ikakvih problema.
Sto se tice prijema novca na vas Paypal nalog , politika Paypal-a je da se u svakoj novoj zemlji pusti prvo samo mogucnost placanja, da bi se zatim u neko skorije vreme ( da budem konkretniji u periodu od 6 meseci do godinu dana) omogucilo korisnicima i primanje novca.
To je vazilo za sve zemlje pa mora vaziti i za Srbiju.
Glavni problem Srbije je sto je ovde pod znacima navoda zabranjeno posedovanje racuna u inostranstvu ( naravno za UDBASE i saradnike UDBE koji drze sav svoj novac u inostranstvu ovo pravilo ne vazi) i ovo bi trebalo uskoro biti reseno promenom zakona .
S obzirom na dugi niz godina i cekanja, po mojoj slobodnoj proceni tokom leta eventualno jesen trebalo bi biti omogucen i prijem novca putem Paypal-a.
Svim mladim ljudima koji znaju sta ce ovo sve znaciti za njih , i mogucnost primanja novca za sve intelektualne i softverske usluge koje ce uskoro moci da naplacuju klijentima sirom sveta, iskreno od srca cestitam dolazak Paypal-a.
Iskoristite to na pametan nacin.
Puno pozdrava svima.

Deki

pre 11 godina

E, fantasticno izgleda ova grupa na pej palu u koju su nas ubacili!
Za polovinu zemalja koje imaju iste uslove kao mi nisam ni cuo, za neke cak i ne verujem da su samostalne drzave, a kako stvaro stoje uz mozda izuzetak Ukrajine, sve ostale mozemo da bijemo u fudbalu. I to ovaj Sinisin menadzerski tim!

Marko

pre 11 godina

Koga je briga za paypal, to je olinjali dinosaurus koji izumire. Bitcoin i slicne digitalne valute su buducnost, ne samo online placanja nego i novca uopste.

žaki

pre 11 godina

ova žena je čudna mešavina nestručnosti i loše namere. mislim da bi posle nekoliko godina ministrovanja i nikakvog rezultata mogla makar da ne ide okolo i ne priča gluposti.

gile

pre 11 godina

@Samo jos jedan nacin da se izvlaci novac iz zemlje. Kada omoguce da NAMA MOZE BITI PLACENO, tada mozemo razgovarati.
(Slobodan, 10. april 2013 16:29)

To se zali predsedniku i premijeru kao i svim poslanicima u ovoj zemlji kao i svim bivsim predsednicima i premijerima a ne PayPalu jer nisu oni krivi sto nama to drzava ne dozvoljava, da prodajemo u inostranstvo preko ovog servisa .

bojan zr

pre 11 godina

ne smemo da imamo racune u inostranstvu.
nisam znao da je Kipar nasa teritorija :D

u ovoj zemlji, uvek cemo biti gradjani drugog reda.
tuga......

vampirbg

pre 11 godina

"... "Jednostavno rečeno, zakonska prepreka je da naši građani ne mogu da imaju račune u inostrnastvu i stavovi su da bi se koristili usluge PayPala za naplatu od strane naših privrednika to bi se tretiralo kao imanje računa u inostranstvu", kaže Matićeva . ..."

To je oduvek bila prepreka, a ne to sto nas PP ne voli. Cudi me da su napokon priznali da je do njih problem.

Petar

pre 11 godina

Toliko je to tacno da jos od pretprosle godine imam otvoren paypal nalog registrovan na Bosnu. Kartica mi je iz Banke Intesa i regularno mi sve stize u Srbiju, cak i novac.

Poslednji put pre mesec dana su mi Kinezi nesto refundirali na karticu i ja regularno podigao u banci na NBgd-u.

?

Das

pre 11 godina

Super. Da pitam nesto. Ja nadjem n.pr. telefon na Amazonu, platim ga preko PP naloga, skinu mi pare sa VISA kartice i posle 5 dana meni stize paket sa telefonom... Da li prica tako ide, tj. sta je sa isporukom, carinom, garancijom...

Zoran

pre 11 godina

Ha, ha, eBay, PayPal. eBay uzima procenat kad prodajete, pa vam onda uzme procenat i Paypal. Mi ovde u SAD i nemamo neku opciju osim te dve stvari, ali vi u Srbiji imate. Bas da vidim ko ce da prodaje na ebay i prima pare preko PayPal.

Nikola

pre 11 godina

Ako se Pay Pal racuna kao racun u inostranstvu pa zato ne moze da se dize novac odatle, neka mi neko objasni kako to da je moguce da se koristi Skrill(bivsi Moneybookers) u ove svrhe...

Zora

pre 11 godina

Konacno da neko izgovori da je drzava stavila rampu, a ne Pay-Pal.

Onaj kome naplata iz inostranstva treba snalazi se nekako, preko susednih zemalja, rodjaka, prijatelja u inostranstvu.

Zasto ovoj drzavi treba da se sto vise gradjana bavi "nalazenjem krivina" u zakonu? Mozda zato sto ako se svi osecamo pomalo kriminalcima, necemo podizati svoj glas protiv velikog lopovluka.


Ne mora se menjati zakon. Dovoljno je doneti uredbu da se transakcioni racuni ne smatraju racunima-depozitima u inostranstvu. To moze za 1 dan da se uradi.

Goran

pre 11 godina

Zakon moze da se napise za 2 dana kada je neko inteligentan i radi.

Vi iz vlade ste svi do jednog teski neradnici i treba Vas najuriti !

Kako Vas nije sramota da primate plate koje su visestruko vece od prosecnih a da pri tome ne radite nista !

Sto niste napisali zakon za ovih 10 godina koliko cekamo PayPal i koliko nas zavlacite ?!
Ne, izgovor je stalno bio PayPal je problem. Sada se jasno vidi ko je problem i zbog cega stoji cela privreda i standard gradjana i zbog cega smo iza svih zemalja u regionu u IT sektoru.

A sada da uzmemo da proverimo da li je neko od Vas dobio novac da to zakoci kladim se da bi svasta nasli. Uzivajte dok ste na vlasti. Kada sidjete idu procesi i istrage. Sve ce se znati. Ko koliko i sta.

Zahtevamo ostavke i istrage !

Neko za ovaj bezbrazluk mora da odgovara !

Zoran

pre 11 godina

I još nešto... Svi misle da je to super magično rešenje a zaboravljaju da će baš svaki priliv i dalje morati da se plati porez! Neće PayPal biti izgovor za neplaćanje poreza. Mislite o tome. Poreznicima će biti još lakše da uteraju svoje.
(sale, 10. april 2013 18:20)

Naravno, paypal je direktno vezan za vas racun u banci i ko vam salje pare pise iz kog razloga je poslao pare. Vrdanja nema. A ovi naivci sto ti dali minuse...oni valjda ocekuje da ne plate carinu jer kupuju preko pay pala :)))))))))

trtmrt

pre 11 godina

o boze, pa svi gastarbajteri imaju svoje racune u inostranstvu a vecina njih i dalje ima srpsko drzavljanstvo... ja ne kapiram kako nepismenim i neobaveshtenim bez grama mozga dozvoljavaju da daju izjave za medije...

m.

pre 11 godina

za sve hejtere: dolazak paypala znaci da je omogucena kupovina na ebay-u, sto do sada nije bilo moguce!! i tu mu je najveca primena.

Mare

pre 11 godina

Izmenama Zakona o dev.poslovanju u decembru 2012 godine omoguceno je rezidentima izmenama člana 32 da vrše platni promet sa inostranstvom preko strane institucije elektronskog novca (PayPal) i navedeno da se ta sredsta ne smatraju depozitom u smislu člana 27. stav 2. Zakona o dev.poslovanju (na osnovu ovog člana Narodna banka je donela odluku o u uslovima pod kojim rezideti mogu držati sredstva u inostranstvu što podrazumeva dozvolu da imaju račun u inostranstvu jer u pitanju su izuzetci od pravila da rezidenti ne mogu imati račune u inostranstvu).

Stvarno nije jasno šta predstavnici Min.finansija sada misle kada kažu da nema zakonskih uslova jer sam ministar Dinkić je u decembru izjavljivao da se ovim izmenama omogućava početak rada PyPal u Srbiji. Jedino ako su po običaju zaboravli da još nešto izmene, što me ne bi čudilo:)

Petar Markovic

pre 11 godina

Ukoliko PayPal nema mogucnost primanja novca, u cemu je onda razlika izmedju PayPal-a, Monebookers-a (koji vec godinama posluje ovde) i kreditnih / debitnih kartica? Poenta je da se domaci proizvodi plasiraju u inostranstvu a ne obratno.

konacno :)

pre 11 godina

Za sve pošiljke u protivvrednosti do 50 eur odnosno 70 eur ako je od fiz. lica ne plaća se carina. Što se tiče poštarine ako se šalje npr standardnim AirMail-om u većini slučajeva je besplatno (najčešće pošiljke iz Kine ili Hong Konga) ili sa nekom prihvatljivom poštarinom - na ebay-u će vam napisati koliko košta shipment kad se izabere zemlja. E sad ako se šalje DHL-om ili nekim sličnim sistemom zna da košta, treba voditi računa o tome.

Neutron

pre 11 godina

Ja sam brdo stvari pokupovao na Ebayu koristeci Paypal kao metod placanja. Kod mnogih prodavaca to je jedini metod placanja. Zivim u Evrozoni i na pocetku sam kupovao iz Engleske (Funta). Kasnije sam provalio kako deru na kursu. Od tada kupujem u Nemackoj jer je ista valuta pa tu ne mogu da me vacare. Sistem je dobar sto se garancija tice (ako te neko predje, vracaju ti oni pare pa posle oni jure doticnog) ali kad ti cepnu kurs smuci ti se zivot.Isto sam kupovao od Amazona, ali nisam tu nikada koristio Paypal kao posrednika, vec sam direktno Amazonu dao podatke moje kartice i tako uplacivao. Sa njima nema potrebe za Paypalom jer Amazon sam je garantor i legalni su totalno. Nema sanse da te izvacare. Na Ebayu moze da ti zapadne bilo koji indijanac pa placanje Paypalom ima svrhu. Bilo ko od nas moze da otvori racun i da prodaje na aukciji sta god pozeli. Svoje stare gace, ako zelis. Sto se cena tice i u Ebayu i Amazonu mozete naci odlicne dilove. Carinu sam samo jednom platio za neke CD dok sam ziveo u Engleskoj. Tamo ti sve pronjuskaju i sve hoce da ti naplate, po propisu. U Spaniju mozes tenk da uvezes i nikoga nije briga. Nikad ni centa carine platio nisam iako sam puno toga kupio iz SAD, znaci u principu trebala je da padne carina jer je izvan Evrozone. Kod nas bi ti verovatno cepnuli carinu za neku malo ozbiljniju kupovinu. Vole da ubiru. Ne znas dok ti ne dodje artikal koji si kupio ili carinska dostava.
Dakle, Paypal ima prednosti, ali je najgore kurs sa kojim te deru.

Neki

pre 11 godina

LICNI TRANSFER KAO FRIENDS JE DOZVOLJEN ZA SRBIJU TO VAZI ZA BUSINESS ACCOUNT ALI AKO RADITE KAO FREELANCER MOZE DA VAM PLATE AKO IMAJU MOGUCNOSTI KLIJENTI DA PLATE SA SVOG NALOGA!!!!

Gua

pre 11 godina

Jel moze neko od novinara da istrazi (u trenucima dokolice naravno) koliko bi otprilike kostale neke stvari kupljene u inostranstvu sa sve carinama, PDV-om, itd. Verujem da bi ste vi dobili tacnije informacije i odradili bolji posao nego komentatori. Hvala unapred.

bbb

pre 11 godina

Da li je potrebno upisati puno ime i prezime pri registraciji PayPal racuna?Hvala!
(Alex, 10. april 2013 16:34)

ako ne znas odgovor na ovo pitanje onda se drzi podalje od pay pala i internet trgovine...nije to za tebe

International student

pre 11 godina

Ma dajte ljudi ja imam rachun u inostranstvu a nisam ni znao da krshim zakon. A krshim ga jer je nebilozan. Nije mi jasno kako su ti shto su ga doneli mislili da je ovde na zapadu opstanem. Ovde je kesh novaz u iznosu vecem od $1000, blago recheno sumnjiv. Zna se ko operishe gotovinom. Sta je Miloseviceva vlast radila u to nebi ulazio ali shta se uradilo od 2000-te po ovom pitanju je sramota. Mishkoviceva drzava je uradila sve kako bi sachuvala uvoznichki monopol. Pribegavajuci i donoshenje ovakvog zakona, iako nepostoje mogucnosti da se on primeni u praksi. Sama ekipa uvoznika ima svoje rachune u inostranstvu, shto je i normalno. Kako uvoziti vishe milionsku robu ili mashine? Uvoznik poshalje kamion pun para i isti se vrati sa robom nazad. Ljudi koji su doneli taj zakon treba da zavrshe ili u ludnici ili u zatvoru. Nemoj te se brukati vishe, dosadilo mi je svake godine da idem kroz spiskove robe koje moram da vukljam familiji i prijateljima.

Duci0167

pre 11 godina

Prvo MORA Ebay da dodje pa onda PayPal jer kako ce te registrovati PayPal ako niste Ebay, a to ne dozvoljavaju zakoni i propisi(carinski i drugi) iza koje stoje Miskovic&Co, velike korporacije, uvozni lobi i tajkuni.
(Zoran Australia, 10. april 2013 18:03)

WTF???

ja Gadafi

pre 11 godina

Ma neka mi oporezuju naplatu,opet cu zaraditi vise nego ovde.Znaju guje da ce tesko kontrolisati priliv novca pa odlazu zakon.

Lik

pre 11 godina

"..."Jednostavno rečeno, zakonska prepreka je da naši građani ne mogu da imaju račune u inostrnastvu..."

Ja da sam se ovog držao danas ne bih imao žute banke, kakvi udbaši majko moja...još se ne daju ali i oni izumiru polako.

Flash1

pre 11 godina

Evo danas sam sa srpskim PayPal nalogom kupio zeni Hunter cizme koje ovde kostaju 12000 din. a na Ebay-u sa sve troskovima transporta do nas oko 4000 din. Malo li je?

Pauly Ester

pre 11 godina

Ja sam na neku foru često i ranije kupovao preko Paypala i Ebay-a. Što se tiče carine i pošte nisam nikad imao problema. Do sada je uvek sve stiglo i šta god da sam naručivao nikad nisam platio carinu. Poštar donese paket na kućnu adresu. Mislim da se carina plaća na vrednost robe od preko 70,00 €. Sad zavisi i šta pošiljalac napiše na paketu/priloženom računu.
Ja sam obično naručivao neke antikvitete/raritete sa kojima na carini valjda ne znaju šta činiti. ;) Novu tehničku robu nisam još naručivao tako da za to ne znam.
Naručivao sam i garderobu iz Hong Konga, stiglo u koverti za manje od 1.000 dinara poštarine i to za nedelju dana. Iz Amerike obično šalju sa Priority Mail International sa praćenjem pošiljke. Praćenje pošiljke funkcionise na sajtu usps.com a po ulasku u Srbiju na sajtu posta.rs. Poštarina iz SAD često izadje jeftinije nego npr. iz Nemačke i nekih drugih zemalja u Evropi. Ako nisu navedeni troškovi slanja za Srbiju uvek prethodno dogovorite troškove slanja da ne bi bilo neprijatnosti. I kad naručujete robu iz Evrope retko kada ćete dobiti tracking code za praćenje pošiljke jer su onda troškovi slanja nenormalno veliki...Ne naručivati DHL-ovom kurirskom službom jer oni imaju svoju špediciju i mnogo su skupi.
Ako niste kući kad dođe poštar čeka tortura jer morate preuzeti paket u pošti...morate otići LIČNO sa ličnom kartom i biti spremni na sve šikane koje Gestapo, Stasi i KGB mogu smisliti. Tako da...moj glavni savet - budite kući kada poštar zazvoni. ;)

Nebojša

pre 11 godina

Sigurno sjajna vest prvenstveno zbog sigurne kupovine širom sveta. Samo jedan izvod iz povlastica koje dobijate plaćajući Paypal-om.

- Ako po bilo kom osnovu ne dobijete pošiljku (čak i ako naša carina odbije da je ocarini) tražite (a i dobićete) novac nazad. Kao potrošač imete ista prava kao u EU ili US.

- Insistirajte na tracking kodu. Ako vam ga prodavac ne dostavi i ako primite pošiljku prodavac nema dokaz da vam je pošiljka uručena što će neki sigurno zloupotrebiti. Potražite na internetu program TrackChecker, imaćete evidenciju statusa svih vaših porudžbina na jednom mestu.

Par saveta:
- 99% online prodavnica, sa objavljenim uslovima poslovanja, fizičkom adresom i telefonom su prodavnice od poverenja i slobodno sa njih možete poručivati robu.
- ne naručujte mobilne telefone i sve što je vezano za dobijanje raznih atesta. Carina će vam zagorčati život.
- ne naručujte kopije brendirane robe (posebno Nike patike iz Kine)

Savet je da i dobro proučite svoja prava kao kupca i načine postavljanja reklamacije. Čitajte uslove koje prihvatate prilikom otvaranja PAYPAL naloga.

Što se tiče kompanija koje prodaju svoje proizvode moraće da se ponašaju isto kao i trgovci na zapadu. Najmanja nepravilnost u sadržaju paketa ili kvalitetu pakovanja ili usluge se ne prašta (posebno Nemci). Neka budu spremni da investiraju u svoj e-commerce biznis. 20% od svake uplate primljene na paypal "merchant" nalog zamrzava se na 90 dana kao osiguranje u slučaju reklamacija kupaca.

Srećno!

zoki

pre 11 godina

@Poznavalac Prilika i Sale
Odlični komentari. Dodao bih jednu stvar. Za one koji kupuju, najveća prednost PayPala je mogućnost da se kreditnom karticom plati onima koji ne primaju kreditne kartice. Privatna lica koja nešto prodaju, mikro biznisi, kompanije iz oblasti u kojima se tradicionalno ne koriste kreditne kartice za plaćanje - njima se radi malog obima ne isplati da otvaraju posebne račune sa bankama ili kompanijama koje procesiraju plaćanje. Procenat koji vam PayPal naplati kada primite plaćanje sa kreditne kartice je viši nego što se obično može dobiti kod specijalizovanih kompanija, ali je predvidljiv (za razliku od Visa i MasterCard kartica, kod kojih niste sigurni da li će kupac izvaditi neku premium karticu koja može da vas košta i par puta više nego obična).
Ovo je tek početak i koristiće ljudima koji nešto žele da kupe. U drugoj fazi, ljudi iz Srbije će moći da prodaju članovima PayPala. To može biti korisno za one koji prodaju sitne stvari i usluge manjeg obima. U SAD i Kanadi postoji i mogućnost da vam na vaš PayPal plati kreditnom karticom i neko ko nije član PayPala, ali nisam siguran za ostale zemlje.

Ja

pre 11 godina

Svakako se slažem da se na prihod ostvaren preko PayPal-a plaća porez. Što da ne? Od poreza država živi i to je OK. Sad, šta političari rade sa porezom to je druga stvar.

Elem, ko se zezne pa traži isporuku preko DHL-a njega neće oderati carina, nego DHL-ova usluga carinjenja. Iz nekog debilnog razloga se tada vaš uvoz tretira kao uvoz za firmu, jer DHL uvozi, pa se tu plaća nekih 40-50€ troškova špedicije, šta god to značilo.

Dakle, ako naručujete robu iz inostranstva, nikad ne idite preko DHL-a ili TNT-a, nego isključivo birajte AirMail preko državne pošte. I tada ćete dobiti tracking broj, pa možete preko sajta tamošnje pošte i preko domaćeg www.trackandtrace.ptt.rs da pratite svoju pošiljku. Razlika je u brzini isporuke - trajaće oko dve-tri nedelje, ali nećete platiti troškove špedicije nego samo carinu, a to je oko 20-30%.

Dejan

pre 11 godina

Jasna Matić savetnik ministra finansija??? Ona Jasna Matić? Pa čime ta žena to zaslužuje? To je ona nesposobnjakovička koja je večiti ministar telekominikacija/IT tehnologija i svega naprednog!? Ne mo gu da verujem.

Putnik Nenamernik

pre 11 godina

Sve je to sjajno, svaka cast ljudima koji su ovo sproveli. Medjutim, da bi e-trgovina u Srbiji procvetala potrebne su i neke druge promene. Pre svega u posti i na carini! U posti treba instalirati kamere u sortirnici paketa i da se protiv kradljivaca tudjih posiljaka podnesu krivicne prijave za kradju i povredu tajnosti posiljke (obe stvari su krivicna dela!). Sto se carine tice, treba ukinuti onu glupu odredbu o carinjenju robe iznad 70 evra vrednosti i uskladiti je sa uredbom o ukidanju carine za robu iz EU. Znaci, jedino ako se u paketu nalazi nesto sto nije obuhvaceno uredbom, ili je u pitanju akcizna roba, to treba ocariniti. Na kraju, postupak carinjenja treba pojednostaviti. Treba ukinuti obavezu da pakete sa carine mora da preuzima spediter, a carinu treba naplatiti u vidu opste uplatnice koja se salje uz paket primaocu. Ako ovaj ne plati, carina protiv njega podnese prijavu za naplatu duga. Bas kao za komunalije.

grobar-london

pre 11 godina

Super. Da pitam nesto. Ja nadjem n.pr. telefon na Amazonu, platim ga preko PP naloga, skinu mi pare sa VISA kartice i posle 5 dana meni stize paket sa telefonom... Da li prica tako ide, tj. sta je sa isporukom, carinom, garancijom...
(Das, 10. april 2013 16:07)


Koliko ja znam, ovde iz Engleske, kada kupim nesto (npr. iz Kine, USA ili neke od evropskih zemalja) meni se uz cenu proizvoda (npr. 20£) prilikom placanja odmah obracunava i porez, carina i transport. Cena transporta je razlicita u zavisnosti od samog proizvoda, kao i zemlje iz koje se uvozi. Sto se tice britanske robe, tu placam samo transport, osim ako je besplatan..

Srdjan

pre 11 godina

PayPal - dzabe ste se radovali
Dugo ocekivan paypall dobio je od strane drzave Srbije birokratsku zackoljicu tako da sve gubi smisao.
Dugo su gradjani Srbije prizeljkivali mogucnost kupovine na ebayu, jer su svi proizvodi daleko jeftiniji preko interneta. Prevelike marze pojedinih uvoznika stvorile su ogromne razlike izmedju cena u nasim prodavnicama i cena recimo na ebayu. Najveca poenta paypla je da poveca pristupacnost jeftinijim proizvodima gradjanima Srbije i na taj nacin smanji marze kod uvoznika, a samim tim i cene u prodavnicama.
E tu se sad pojavljuje uprava carina i trazi naplacivanje PDV (koje se do sada nije naplacivalo u praksi) i na prozivode do 70e za fizicka lica (za koje se ne placa carina). I sve bi to bilo u redu da je taj zakon i njegovu primenu propisao neko ko je bar jednom kupio nesto na ebay. Sta to znaci u praksi - Carinici sada sami odredjuju vrednost paketa i na tu vrednost naplacuju PDV. Ovo rade jer, kako oni kazu, ne veruju vrednosti koja pise na paketu jer ona ne mora da bude tacna (i tu su upravu). Znaci sada imamo carinike koji znaju vrednost svih prizvoda na ebay (mozda milijardu). I ne samo to, posto ebay ima uglavnom aukcisku prodaju gde po pravilu postignete cene su manje nego one za koje se moze kupiti odmah, mi imamo sistem carina gde nasi carinici prate sve aukcije (na milijarde), i posto se tamo prodaju polovne stvari nasi carinici su sada strucni da procene cenu za svaki polovan proizvod posobno - MORA DA SE SALITE

Jovan

pre 10 godina

Slažem se sa svima Vama, ali agonija ipak i dalje traje.
Danas mi je stigla koverta iz Kine koja je koštala celih 2$ sa troškovima slanja.
Na carinskoj deklaraciji zalepljenoj pozadi koverte (zeleni papirić) navedena je vrednost 3$.
Naša carina je otvorila kovertu i odredila vrednost 6$ i na osnovu toga naplatila mi je pdv po stopi 20%. Kada je poštar doneo pismo još je i on uzeo 100.din.
Mislite o tome, a setićete se kada budete nešto kupili preko i kada vam poštar donese.
Nema carine, ali ima pdv i osnovica koju carinik smisli .. ahhh ... lepo je balašević rekao .. samo pregrade postoje ...