Petak, 15.03.2013.

22:15

Polovini posao preko veze

U Srbiji se radno mesto najčešće dobija uz pomoć prijatelja i jake protekcije, a ne preko konkursa, pišu “Večernje novosti“.

Izvor: Novosti

Polovini posao preko veze IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

67 Komentari

Sortiraj po:

@Zaista svako danas ima internet

pre 11 godina

Iz oblasti modernih telekomunikacija, praktično znanje ne možeš steći kod kuće, učenjem iz kojekakvih materijala skinutih sa interneta, već samo ako odeš u neku ozbiljnu firmu i tu pečeš zanat, jer ćeš dobiti prave materijale za učenje i radićeš sa profesionalnom opremom (mislim i na hardver i na softver). Čovek ti je lepo rekao da je problem da danas uopšte uđeš negde da učiš posao, a kamoli da radiš. Svrha volontiranja je upravo sticanje tih neophodnih praktičnih znanja. 95% ljudi koji se bave ozbiljnim poslom u oblasti telekomunikacija, išli su po prijemu u kompanije, na ozbiljne obuke, koje su često puta rađene i u inostranstvu. Što se tiče ETF-a, većina predmeta nije praktično upotrebljiva, sve se svodi na prazna naklapanja i besomučno proračunavanje ničega. Da je omogućeno volontiranje, mnogi ljudi bi stekli neophodna praktična znanja pa bi se ili otisnuli putem privatnog biznisa, ili bi što ti kažeš, izmislili firme i radno iskustvo u njima, sve bi to lepo smestili u svoj CV i pravac veliki svet. Ali tu je upravo poenta, svako ko je sposoban i ko je pošteno završio studije, naučio bi posao i otisnuo se u veliki svet, a ovde bi ostao talog. Zato se i ne dozvoljavaju ni profesionalne prakse ni volontiranja, jer bi ulaskom u firme video gomilu nadobudnih tatinih i maminih sinova koja ne rade ništa, a s druge strane, neko tim parazitima ipak mora da zaradi platu. E tu recimo greše moćne zemlje poput Nemačke. Neka organizuju obuke, pa ko prođe, neka mu omoguće da radi...

nazalost svako ima internet

pre 11 godina

Jedini problem je u tome što stranci traže iskustva koja ovde nemate gde da steknete. Da može bez iskustva, otišao bih sutra...
(Veze će Srbiji doći glave, 16. mart 2013 11:05)
Ako imas znanje (prakticno, ne nabubano teorijsko) izmisli iskustvo i radna mesta za CV i konkurisi za posao napolju. Kad vide da je bivsa firma i/ili broj telefona bivseg sefa/gazde iz Srbije, NIKAD ne proveravaju. Ali zato ce vas proveriti na intervjuu i u prvih nekoliko dana/nedelja, tako da ako nemate realno, primenjivo znanje, dzaba vam nabudzen CV

htc

pre 11 godina

(Razocaran, 16. mart 2013 09:58)
Postujem sve sto si napisao ali pravis sustinsku gresku. Startna razlika izmedju tebe,sa zavrsenim fakultetom, i nekoga sa zavrsenom srednjom skolom, a da ste slicne inteligencije, je minimalna (izuzev ako nisu neke izuzetno strucne pozicije u pitanju). Ponavljam, startna. Srednjoskolac ce prihvatiti manje placen posao i pokusati da napreduje. Ti hoces odmah na poziciju koja odgovara tvojoj spremi. Srednjoskolac ce da radi i stice iskustvo, ti ces sedeti kuci. Kad se nakon 5 godina zaposlis u firmi u kojoj taj srednjoskolac radi, ti si zaboravio stosta sa faxa a on ima vec 5 godina iskustva i postoji velika mogucnost da ti bude nadredjeni, bar u startu. To je tvoj No1 problem. Problem No2 je ako nabasas na frustriranog srednjoskolca koji je ginuo i privredjivao firmi i jedva se izborio za napredovanje, dolazis ti sa faxom i krece da na tebi ispoljava frustracije. Sve to nije dobro. Ako si , kao sto si napisao, ziveo u inostranstvu, znas da mladi kadrovi, izuzev ako nisu extra nadareni i dokazani tokom skolovanja,mogu da u startu rade kao "zamenik asistenta pomocnika" ili volontiraju. Svi poslodavci prvo traze da vide kakv si u praksi, teorija ih interesuje tek mnogo kasnije. Tebi takodje treba praksa, kao i bilo kome drugome, prihvati to ili sedi kuci i besni. Na kraju krajeva, sta je lose u tome da se upoznas i sa nizim procesima rada, znacice ti kasnije kada tvoja diploma POCNE da igra ulogu.Napomena-Sve ovo ne vredi za drzavna preduzeca.

Prcatron

pre 11 godina

Najbolji primer zaposlenih preko svih mogucih veza je NSZ koji je leglo bahatih i polupismenih parazita koji zive na racun nas građana.

Star-Mlad

pre 11 godina

Ako čovek sa 45 godina starosti i 20 godina staža ode u Službu zapošljavanja da se interesuje za posao oni mu kažu e pa ti si star za posao pa te pošalju u službu Penzijskog i invalidskog a oni ti tamo kažu e pa ti si mlad za penziju. Pa molim nekog od stručnjaka ove države da mi objasne moj status, star za posao a mlad za penziju?CIV šaljem na sve moguće konkurse, odlazim na razgovore al nemam vezu, čak i u "Merkatoru" ti je potrebna debela veza.Naravoučenije ko može nek pali iz ove zemlje, što pre to bolje!

Veze će Srbiji doći glave

pre 11 godina

Diplomirao sam na ETF-u pre više godina na smeru telekomunikacije. Poslao sam do sada nekoliko stotina prijava, ali nažalost, svi konkursi su bili namešteni. Snižavao sam kritetrijume, tražio sam da radim i kao tehničar, ili čak da volontiram da bih naučio posao, ali džaba. Jedino što sam uspeo da nađem je mesto profesora u jednoj tehničkoj školi i to kao zamena, što je trajalo dve godine. Iskustvo koje sam stekao radeći u školi je neponovljivo, jer treba videti na šta liče srpske škole. HOROR! U Telekomu mi ni profesorske preporuke nisu pomogle, jer je gospodu zanimalo koga znam, a ne šta znam. U stranim kompanijama je ista priča, one su strane samo na papiru, ali su u duši "srpske". Kada sam došao u Telenor, par meseci posle njihovog dolaska u Srbiju, menadžerka za ljudske resurse me je pitala, zašto bih volontirao, jer sam i na to pristajao. Rekao sam joj da je to najbolji način za njih da vide moje sposobnosti, a za mene da naučim neke praktične stvari iz modernih telekomunikacija. Nikada me nisu pozvali. Da ironija bude veća, ta ista gospođa je dve nedelje kasnije, dala intervju baš ovoj stanici, u kome se iskukala kako je jako teško danas naći ljude koji žele da uče moderne stvari! Kakva ironija, pa šta sam ja drugo tražio nego da učim te moderne stvari. Šta je rešenje? Otići u inostranstvo jer ovde za poštenog i stručnog čoveka mesta nema. Jedini problem je u tome što stranci traže iskustva koja ovde nemate gde da steknete. Da može bez iskustva, otišao bih sutra...

Deutschland

pre 11 godina

Sto se tice zaposljavanja situacija je u svim zemljama manje vise ista i to nema nikakve veze samo sa Srbijom. Sposobnih ljudi koju mogu da zavrse neki posao je jako malo, tako da je vlasniku skoro pa svejedno koga ce zaposliti, zato "dodatno" placa jednog ili dvojicu koji mu generisu profit a svi ostali su nebitni posto i onako ne znaju nista ili jako malo znaju a to je i glavni razlog zasto vlasnici pristaju da zaposljavaju ljude sa "preporukom" ili "vezom"..racunaju da ce se bar malo potruditi jer im je pomogao. Zato kada se daje oglas za posao firme traze iskustvo, jezike, fakultete kako bi bar malo napravili selekciju. Zaista bi ste se svi iznenadili kada bi videli da ljudi sa prestiznim svetskim diplomama, nekoliko stranih jezika i na papiru solidnim iskustvom apslutno nemaju pojma o poslu na koji pretenduju. Svi koji nesto znaju o zivotu, businessu i investiranju sami osnivaju svoje kompanije, dok "zaposleni" mogu u najboljem slucaju (1 %) biti profesionalci i znati dobro samo jedan segment posla ali to nazalost nije dovoljno znanja da bi se osnovala i uspesno vodila firma. Naravno ovo se odnosi na "kancelarijske poslove" fizicka radana snaga se izuzima iz ove price.

Skara

pre 11 godina

Sve bi ovo proslo dobro da nam nije skolstvo bolesno. Da smo zdravi u glavi i da idemo uporedo sa svetskim obrazovanjem, mi smo prinudjeni da i dalje citamo komunisticke lektire, da nam roditelji vise brinu da li ce se dete zivo vratiti iz skole. Posto skolstvo otaljamo radi reda, znamo da cemo posao dobiti 99% preko veze. Zato dijabole i rade u JP. Pitajte u Japanu ili Vladivostoku ko zasniva radni odonos? Deca radnika. Oni nece ukaljati prezime i radice bolje od roditelja. U celom svetu to postoji ali posto mi zivimo u selendri od zemlje gde samo par gradova radi, sve se vidi.

Dobrivoje

pre 11 godina

Apsolutno podrzavam ukidanje Nacionalne sluzbe za zaposljavanje.

U gradu u kome zivim, koji jedva ima 40.000 stanovnika, u toj sluzbi radi njih 30-tak. Ogromna stara zgrada u centru, grejanje, plate... ne smem ni da racunam koliko sve to kosta drzavu Srbiju. A u tom istom gradu 7.000 zvanicno nezaposlenih, pravi broj je mnogo veci naravno. I da bi sve bilo besmisleno ta ista sluzba dobija nagrade kao najbolja u Srbiji.

Bolesno.

Potreban je jedan dobar sajt, odeljenje pri opstini za ostvarivanje nekih prava iz radnog odnosa, a svu ustedu trositi na nezaposlene, materijalna pomoc, kursevi itd.

I naravno, nagradno pitanje za danas, koja partija vodi NSZ, ciji kadrovi tamo rade,ja znam a vi?

Jovan

pre 11 godina

Ja imam dva ortaka...Oba su politicku aktivna u svojim strankama jedan je u SNSu a drugi u SPSu.Ovaj u SPSu je odmah dobio posao u opstini jer je manja stranka a ovaj iz SNSa jos uvek ceka na posao jer se u toj stranci uglavio i kurta i murta ... A ja sam nezaposlen na evidenciji NSZa...

REALNOST

pre 11 godina

Posao ako je placen 400 eura I vise,bukvalno nema sanse da se zaposli bez veze ili mita,bez obzira na obrozavnje,radno iskustvo...!

Srbija do Tokija !

Nezaposlen-samozaposlen

pre 11 godina

Nemam posla pa otvaram sopstveni biznis.
Vodim preciznu evidenciju o konkurisanju na poslove pa evo:
Sest meseci bez posla, 95 poslatih rezimea, odziv nazad manji od 10%, znaci poziv na razgovore, oko 15% generisanih mailova gde vam zele vise srece drugi put.
Rezultat:
-jedna ponuda za posao, odbijena sa moje strane, ne zelim da radim za takve tipove i kompaniju
-jedan "zakljucak" da sam senior candidate a njima treba junior, ne mogu da me plate, prekvalifikovan, dva fakulteta itd.
-vise obecanja, "zvacemo za dva, tri, nedelju dana", nikad nisu zvali, poslali email ili bilo kakvo objasnjenje.



NSZ treba ukinuti, tamo sedi gomila partijskih kadrova koji nista ne rade, nista ne znaju i ne verujem da su ikada ikom nasli neki posao. Kostaju ovu zemlju mnogo vise nego sto zaista donesu. To je velika reforma i da se neko sa tim pozabavi dobio bi vise glasova nego za korupciju--nezaposlenost je jedan od najvecih problema ove zemlje.
Ne moze da se po ceo dan sedi, ispija kafa i ogovora, gde su rezultati, koliko ste ljudi zaposlili gospodo kad primate platu koju primate?

Posao sa ulice se dobija preko nekog od dva web site-a, jedan integrisan na vas, B92.

Odlicno sto je B92 objavio ovaj text, objavite ih jos vise, ljudi su nezaposleni i citaju vas, pokrenite temu o diskriminaciji vec prilikom davanja oglasa, "musko/zensko do 30 godina" (polna, starosna), nase kadrovike "HR" menadzere-ke treba nauciti sta sme sta ne u oglas za posao.

opet rb nesto mucka

pre 11 godina

(sima, 16. mart 2013 07:34)
Jedno je preporuka strucnjaka (ili odgovarajuceg kadra) privatnoj firmi, a sasvim drugo je zaposljavanje svakakvih preko veze u drzavnim preduzecima (ili privatnim povezanim sa drzavom - u vlasnistvu politicara i tajkuna). To je kao nebo i zemlja

buha

pre 11 godina

ovo je cista laz!
ne dobija polovina ljudi u srbiji posao preko veze.

barem 80 posto ljudi dobija posao preko veze.

ovo je NAJVECI PROBLEM u srbiji. zato smo i tamo gde smo.

obavesten

pre 11 godina

cinjenica je da se u jp zaposljava po stranackoj osnovi,ali je isto tako cinjenica da mi koji trazimo radnike u privatnom sektoru cesto ne mozemo naci strucne ljude za ono sto je nama potrebno.imamo besplatno skolovanje,ljudi zavrsavaju zanimanja koja nasem trzistu nisu potrebna,upisuju se fakulteti bez razmisljanja o tome da li to nekom treba.vole deca to pa upisala.imamo hiperinflaciju strucnjaka konji se skoluju za biro rada a ne za trziste.ako neko zeli zaista da radi,on se prekvalifikuje za ono sto se trazi.problem su oni koji kazu,na primer,ja sam zavrsio istoriju ili geografiju i hocu da mi drzava da posao u struci.a sto je najgore ta drzava mu je omogucila besplatno studiranje jer je doticni imao dobar prosek.a meni kao preduzetniku treba pekar ili armirac a ja to ne mogu naci,a iz poreza skolujem ljude za nesto sto nikom ne treba.da se studije placaju kao na zapadu,ljudi bi vise pazili sta upisuju i bilo bi manje nezaposljenih.ja sa diplomom 7-og stepena radim u jp sa 3-im.svake druge noci radim u pekari,svojoj,i za tih 75 sati mesecnog rada zaradim 4 plate.i ja bih voleo,a prema kvalifikacijama i mogu,da sam u top menadzmentu svoje firme i da nocu bezbrizno spavam,ali zelje su jedno a realnost...

Razocaran

pre 11 godina

Završio sam fakultet Univerziteta u Beogradu sa prosekom preko 9. Uskoro zavrsavam i master i na jesen upisujem doktorat. Govorim tri strana jezika (od cega jedan kao maternji - ziveo sam u inostranstvu) i jednim se sluzim. Uz studije sam se profesionalno bavio sportom. Ucestvovao sam na mnogo studentskih seminara u inostranstvu, na kojima sam branio projekte. Da ne nabrajam dalje...
Bilans:
- diplomirao pre godinu dana
- Bog sami zna koliko prijava za posao (onaj Infostud je najvece s...e na svetu)
- tek nekoliko razgovora na kojima se svi "oduseve" mnome i vise se jave
- nekoliko ponuda da volontiram (na koje sam odlucio da pocnem da reagujem nasiljem)

I zasto ja da ne odem preko na PhD (za sta imam apsolutno sve uslove) i nikad se vise ne vratim u Beograd? A svoj grad i svoju zemlju volim najvise na svetu...
Tuzna je ova nasa Srbija...

A vezu nemam niti cu je imati

pre 11 godina

Zavsila sam fax (drzavni), govorim 3 strana jezika, imam dosta radnog iskustva i dobre preporuke. Na 100 aplikacija za posao (objavljenih na internetu, ne na NSZ-u), u jednom slucaju prodjem u drugi krug i dobijem priliku za intervju. Prvih 30-40 minuta intervju izgleda kao da vam prete da ce vas otpremiti u koncentracioni logor. Bez daha deklamuju sta hoce i sta ocekuju i nikad ne propuste priliku da napomenu da zaboravite privatan zivot. Onda pitaju koliku platu ocekujem. Ja kazem 500 Eura. Oni pitaju bruto ili neto. Ja kazem neto (toliko mi minimalno treba jer sam podstanar). Oni kazu da bi u tom slucaju bilo najbolje da se udam za nekog ko je stambeno situiran. I onda se vratim kuci i sve ispocetka.
I jos nesto: statistika NZS-a je u najmanju ruku problematicna i diskutabilna; ni ja ni ljudi koje poznajem (a svi imaju VSS) nismo na evidenciji za nezaposlene.

htc

pre 11 godina

ako se prica o drzavnim firmama, slazem se sa vecinom komentara. Privatne firme ne pominjete,cudno. Izgleda da niko ne zeli da konkurise u privatnoj firmi, jer tamo treba da se radi. Radim u komercijali 9 godina, promenio nekoliko firmi. U pocetku drao cipele i odela ko blesav, kilometraza suluda, plata bedna. Sledeca firma malo manje, vec imao iskustvo i kontakte. U trecu su me vec zvali, bez konkursa --- treba nam covek tvog kalibra, ta pozicija kosta toliko para mi nudimo pored tog auto 24h, bonuse, stimulacije, neograniceno telefoniranje , reprezentacija itd. Sada radim za strance, region ex YU. Za 8 godina od potrcka po Srbiji do regionalnog menadzera. Bez fakulteta ali sa dobrim poznavanjem stranog jezika i izgradjenim komunikacijskim vestinama ( tako mi kazu poslodavci). Sadasnje uslove koje imam mogao sam samo da sanjam pre 9 godina i nisam bio alav i umisljen da ovako nesto trazim u startu. Kolega, ista bransa, malo manje iskustva, isti proces napredovanja kao i ja, javio se u sredu na otvoren konkurs, pozvali ga u cetvrtak, u ponedeljak pocinje da radi, bez ikakve veze. Zasto? Poznaje trziste, iz branse je, par telefonskih provera kod poslovnih partnera i primise ga. Za diplomu niko nije ni pitao( nema je), samo da li znas da radis ono sta nam treba. Plata-nema cinculiranja, to vredi toliko+tvoje iskustvo toliko = sklopljen dogovor! A svi vi sto jurite sigurice na drzavnim jaslama, samo napred, cekajte i dalje ili u stranke!

paracinka

pre 11 godina

Kod nas u Paracinu u NZS ima kadrova iz bivseg G17+ ili sadasnjeg URS-a...Naprimer, zaposlili su dve sestre koje rade na odeljenju overa radnih knjizica, nikad ih nema, stalno su na pauzi ili na sastancima svoje stranke.Strasno.

Ona

pre 11 godina

Nasa veza i preporuka (na zapadu) nisu ista stvar...Preporuka dobrog kandidata se u velikim komanijama premira (parama) onom koga je nasao. Realno nigde nije savrseno i zbog ekonomske krize za koju smatram da je dobrim delom vestacki napravljena, uglavnom je nezaposlenost medju mladima jeziva.
Ovo je takodje tragicno jer u mentalnom smislu unistava mladu osobu koja jos nije pocela da radi. U pravu je komantator koji je napisao da je u pitanju neka vrsta prostitucije kada se govori o stranackom zaposljavanju.
Nemojte cekati na jednom mestu ako vidite da ne ide, udahnite vazduh, menjajte gradove, drzave i kontinente, vracajte se nazad ako hocete. Zbog mentalnog zdravlja.Jedino sto stvarno mora da se zna jeste to sto zelis ili mislis da radis i to u najboljem zanatskom smislu.

yinyang

pre 11 godina

Neka ćute ovi iz NSZ-a. Moju suprugu su zvali za posao admin.radnika za 17.000 u Zemunu. Za te pare će sedeti kući. A i sam može da nađe posao bar za 20.000. Ima preko 7 godina iskustav, zovu je preko programa PRVA ŠANSA. Strašno. Sve bih ih raspustio, bez otpremnina naravno i poslao njih (državne službenike) da se potucaju od poslodavca do poslodavca tražeći bilo kakav posao. Sramota! A od naših para žive...

Mica

pre 11 godina

Pa preko veze se dobijaju poslovi u drzavnim ustanovama i preduzecima.
To se jedino moze izleciti, kada nebude vise drzavnih preduzeca, privatne firme nemogu sebi dozvoliti neradnike ili radnike sa laznim diplomama, njima trebaju radnici i strucnjaci.
I jos nesto, kada plate budu manje u drzavnom aparatu i kada bude i tamo trazeno da se radi, bice ta protekcija eliminisana. Ali kada, u Srbiji ne u skoro vreme, nemamo mi politicare koji rade, nego vodje od kojin se stvarno stidim

Ljilja

pre 11 godina

pa sta de se pise o tome, to nemoze u skoro vreme da se iskoreni, nova vlada cisti korupciju od repa i pravi zakone za svoje legitimno bogastvo.
Stavlja cak penzionere na kljucna mesta u drzavnin ili opstinskin institucijama. Najvise me nervira sto u svakon inteviju govori kako posteno rade i kako je lose bivsa vlada radila. Zar je svet toliko lud da nezna da je prosla vlada lose radila, zato ih i nije izabrala. Takve bljuvotine su stvarno uzasne

Dragan

pre 11 godina

Koliko je ljudi uposljeno u NSZ?U eri kompjutera kladim se da bi po desetak ljudi maksimalno,u zavisnosti naravno od velicine opstine, moglo da se bavi evidentiranjem nezaposlenih i azuriranjem podataka.To je u stvari i uloga ove sluzbe a ne da zaposljava.Ionako se zaposljavanje radi preko veze ili ti preporuke.

aurelije

pre 11 godina

@Jole: ja prvi podržavam ukidanje NSZ iako nikad neću glasati za retrogradne ma kako se zvali (radikali svih boja, sa ili bez koštice, njihovi i bezobrazni). To što radi armija ljudi na NZS može da se zameni jednim dobrim sajtom. Pa evo godinam unazad više ljudi dobije posao preko jednog poznatog sajta (pomenutog u tekstu) nego preko NZS. A statistiku koju NZS radi može preuzeti statistički zavod (ionako imaju dobre računarske kapacitete za sajt za nezaposlene).Potvrde o nezaposlenosti može preuzeti PIO fond. Ionako kad ostaneš bez posla moraš da ideš do PIO fonda po M3 obrazac. A da ne pričam da se i u NZS ulazi po "preporuci" te da bi se bar malo smanjio državni sektor i opterećenje zdrave privrede javnim sektorom i to delom tog javnog sektora koj ni malo ne doprinosi boljem životu građana

You are welcome

pre 11 godina

Da se ljudi preko veze zaposle je jedno od najvece zlo! Na pozicije trebaju doci oni koji su skolovani i obrazovani u struci, a ne ko je ciji sin...

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/6111_441109419301857_299126732_n.jpg

Petar

pre 11 godina

U JPPTT moguce je napredovanje ako nemate moralni i profesionalni integritet vec pristajete da potpisujete ono sto je na stetu preduzeca a u korist sefa kojo to od vas usmeno zahetva.

Komsija

pre 11 godina

Od kada sam zavrsio skolovanje sam nezaposlen. Bez ikakve sanse za zaposlenjem. Saljes CV ali sve beskoristno jel to niko i nece procitati kada su kadrovi za SVA mesta vec unapred zaposleni a oglas stavljen samo radi zakona.

Bio vani greskom se vratio

pre 11 godina

I sta ce drzava da uradi povodom toga ?
(m4rk0, 15. mart 2013 23:16)
Ako se pod vezom smatra i pripadnost nekoj stranci onda je procenat daleko veci od 50%.
(Ja sam, 15. mart 2013 23:52)

Kada su ovi dosli mislio sam bice drugacije,ovi poprimase gomilu nekih koji su bili neradnici i tamo odakle su dosli.Danima sede ne mrdaju i primaju plate dok stari rade i za njih, na stranu sto su dosli na radna mesta za koja su potpuno nestrucni.Niko nece nista da im kaze jer se nezna ciji su odakle i ko stoji iza njih.Izgleda da je istina da sposobni od nesposobnih beze vani,jer ovi drugi najvise paznje i vremena poklanjaju svojoj grupi i njenoj organizovanosti,jer je to dobar nacin da opstanu.Nazalost ovo je Srbija i ko god da dodje na vlast bice isto.

Minja

pre 11 godina

Odgovorno tvrdim da naslov nije tačan. Svi poslovi se (izuzev pojedinih - loše plaćenih ili sl.)dobijaju preko veze. Naravno, desi se po neki izuzetak, ali je to na nivou statističke greške.

niet nis

pre 11 godina

Koliko sam ja upucen NIS je zvanicno drzavna firma.

Prijavio sam se na nekoliko konkursa.Dogurao sam do finalnih razgovora. Prvi put su me odbili jer sam prekvalifikovan!? drugi put imas dobre kvalifikacije i direktor se brine da ces nakon nekog vremena otici u inostranstvo!

ja mislim da je razlog sto nisam(da imam) izvadio 5,000e i platio direktorima s kojima sam razgovarao i zenama iz ljudskih resursa u NIS-u

sima

pre 11 godina

I Kanadi se dosta ljudi zaposljava preko preporuke. U stari to je pozeljni nacin zaposljavanja, jer tako poslodavac zna da ce zaposliti nekog za koga neko (ko radi u njegovoj kompaniji) garantuje da ce biti koristan i spreman da radi.

Nikom ne be palo na pamet da garantuje da preporuci nekoga nesposobnjakovica i time ukalja svoj ugled.

Ovo pricam iz mog licnog iskustava (18 godina i Kanadi) iz oblasti Hi-Tech kompanija. Mnoge Hi-Tech kompanije daju i bonus za preporuku strucnjaka. Ja sam prilikom sam preporucio jednog strucnjaka i dobio $2000 CAD.

Dejna Stanić

pre 11 godina

A ko su i kako su se zaposlili ljudi u NSZ??? Koliko su oni stručni i kako dobiše taj posao? Kome oni da nađu posao svojom stručnošću,ne budimo smešni!

Realnost

pre 11 godina

Zakon ponude i tražnje: veća je tražnja posla od ponude i u tome je problem. Ali nije isto u svim profesijama, ogromne su razlike.
U zdravstvu je višak i tu treba veza, a nikad nije zdravstvena zaštita bila manje dostupna!
Pravnika višak, a svećom da tražiš dobrog pravnika, većina su daktilografi.
Dece je sve manje, pa je i nastavnika višak, inžinjera saobraćaja je višak i u tim poslovima je problem za posao.
Ja kao finansijski stručnjak, stalno imam ponude za novi posao, nikad nisam bila član stranke, a roditelji su mi radnici, nisam bliska na poslu i niko to ni ne očekuje, nemam potrebe za vezom jer se dobar finansista uvek traži.
Kad sam se pri put zaposlila u privatnoj, a posle u državnoj firmi bez ikakve veze, posle toga sam radila na tome da učim i da se razvijam i da nekako bude potrebno moje znanje, te sam od ekonomiste za spoljnu trgovinu prešla u informatičare, knjigovodju, pa revizora. Da nisam tražena, promenila bih profesiju, ka onoj što je tražena, tako je uradila i moja sestra, prekvalifikovala se za e trgovinu, a druga sestra kao odličan prevodilac i vrednica, isto bez veze je našla posao.
Posla ima, samo treba juriti žižu interesovanja, menjati sebe, tako nam je, nema vajde od kukanja i vikanja "to je nepravda".

Misha

pre 11 godina

Jako mi je zao sto vidim da je vecina komentatora slozna da se posao u Srbiji zaista dobija uglavnom preko veze. Mogao bih da se slozim u najvecem delu, sa vecinom. Zaista je tako i to mora da se menja. S druge strane, moram da ispricam svoj "slucaj", gde sam prosle godine odlucio da promenim posao i konkurisao sam u ukupno 5 FMCG firmi. Na 4 sam bio pozvan na razgovor, u jednoj je bio otkazan konkurs. Od 4 razgovora, na 3 sam prosao u drugi krug, i od strane jednog od ta tri poslodavca bio izabran za trazenu poziciju (mid-level pozicija, plata nekoliko puta iznad proseka). Bez ikakve veze, bez da sam poznavao jednu jedinu osobu u toj firmi. I onda sam uzeo da razmisljam kako se to desilo, kako je moguce da sam primljen bez veze. I onda shvatio, takvih firmi je malo, jako malo, ALI IH IMA. Ja u bullshit oko fensi CV-a, lepog oblacenja za razgovoru, i ostalih nabubanih stvari sa internat, iskreno ne verujem. Verujem u osobu. U ono sto ona ume na razgovoru da predstavi. Da objasni sta je to razlikuje u odnosu na 456 ostalih koji su konkurisali. I cini mi se da iz toga poslodavac moze videti kakvog ce radnika dobiti. To sto imamo reference u CV, ne znaci nista, imaju i drugi, vise ili manje. Ali nemaju svi sa referencama i druge stvari koje traze poslodavci. Trudite se da na razgovoru zaista ubedite poslodavca da ste vi ti koji mu trebaju, obrazlozeno i jasno. To sto smo poslali XY biografija i cekali da nam se sreca osmehne, nazalost nece doneti i zaposlenje.

Smarac

pre 11 godina

NSZ??!?To je sala!Kad sam ostao bez posla i prijavio se na NSZ,odmah sam dobio poziv na razgovor,ponadao sam se da imaju nesto za mene.Umesto toga sam dobio interaktivno predavanje o nacinima pronalaska novog zaposlenja,uz obavezno naglasavanje da NSZ nije tu da vam pronadje posao vec da nam pokaze put i nacin do pronalaska novog zaposlenja!
Sta jedan nezaposleni da ocekuje posle takvog "motivacionog" govora!?!?Pa molim vas upravoo sam ostao bez posla,treba mi dati neku nadu da nije sve crno,da ima nade i nacina,da drzava stoji iza mene a ne komsija,kum ili kumov najbolji prijatelj!
Sve to dovodi do toga da raste nepoverenje u drzavu...
Ne znam ni zasto ovo pisem,kao da cu promeniti nesto :(

cito

pre 11 godina

Cuj, polovina??? Odavno nisam cuo bolji vic!!!!!! Voleo bih da se autor ove teme registruje na infostudu, i da posalje svoj CV na sve moguce oglase, pa da vidimo kako ce da prodje!!!!

Vlada

pre 11 godina

U javnom sektoru, tu racunam i javna preduzeca, barem 80% je zaposleno preko veze, a verovatno i preko 90%. Cak i u privatnim firmama nije retko da je vaznija preporuka od strucnosti, isto se pojavljuju neciji ridjaci, i kombinacije tipa, ja tebi ugovor a ti mi zaposli ovog malog i sl. Naravno mnogo manje nego u javnom sektoru, ali nije zanemarljivo, pogotovo u stranim firmama, jer stranci ne kapiraju najbolje nas mentalitet i racunaju da direktori i menadzeri dovode najbolje ljude jer je to u njihovom interesu.

Miloš

pre 11 godina

Kad se samo setim praznih obecanja sadasnje vlasti o stajanju na put stranackom zaposljavanju i kad pogledam niski Parking servis i Naisus (vodovod).....

Djordje

pre 11 godina

Svugde u svetu je bitnije koga znas, nego sta imas na rezimeu.

Vrlo cesto u mnogim profesionalnim organizacijama, zaposlenima se omogucava da preporuce prijatelje I bivse kolege, sto je normalna praksa...

Da li ces preporuciti neku osobu koja ce te obrukati ili kreirati ti problem na poslu? Naravno ne...

Kod nas se ljudi preporucuju bez ikakvih posledica, tako da je to kao sistem macke u dzaku!

Mirko

pre 11 godina

Mnostvo netacnih podataka daje NSZ.Nisu ludi da saopste istinu.Sajmovi zaposljavanja su sob-biznisi i zabava za novine i lokalne radio stanice.Koji objavljuju kako se nesto ipak desava na polju nezaposlenosti.Ne desava se nista.Nezaposleni se mnoze svakog dana sve vise.Trebalo bi napraviti uporednu statistiku koliko je ljudi navodno skinuto sa spiska NSZ a koliko je istovremeno uslo na spisak za socijalnu pomoc ili narodnu kuhinju.Ovih prvih je sve manje a ovih drugih sve vise.Zatim jos jedna pojedinost.Vazna.Mnogi koji su dobili posao,da li preko NSZ ili preko veze,NISU resili svoj problem.Radili su SAMO 3 ili 6 meseci i opet se vratili predjasnjim zivotnim problemima.Kako se menjaju direktori iz raznih stranaka,tako se menjaju i novozaposleni.Novi direktori vuku za sobom ljude iz svoje stranke.Ali ne zadugo.Dodje drugi direktor,iz druge stranke pa ubacuje nove radnike iz svoje stranke.I tako u krug.Niko nema sigurno zaposlenje,cak iako ima vezu.Direktori se menjaju svaki cas.Ili predju u drugu stranku preko noci,pa novi radnici iz nove stranke u koju su presli.Zatim,mislite li da ce u konkursima za javne radove dobiti posao ko hoce?Nece.I u NSZ krse zakon,ubacuju na spiskove preko veze!Ako imate srecu da poznajete nekoga ko radi u NSZ dobicete posao.I u narodnu kuhinju mozete samo ako imate vezu.I soc.novcana pomoc se dobija preko veze!I u crvenom krstu se krsi zakon.Sve je preko veze.Toga nije bilo u Srbiji do 1995-te.Zar ne?Ko je ovo "uveo" u Srbiju pitam se? Izbegl...

n.n.

pre 11 godina

Do posla u javnom sektoru se 99 % dolazi vezom ( rodbinskom, prijateljskom ili partijskom ili mozda novcanom ako nemate ove prvobitne 3 dobitne kombinacije). Evo npr znam primer da u gradskoj televijzi u BGD je zena koja je otisla u penziju ubacila 2 svoje deca da tamo rade. Da li je bilio konkursa ili ne , ne znam ali i da je bilo kako da oba puta pobede na konkursu deca bivse radnice.

ženom bez posla i 2 dece.

pre 11 godina

37 god života, Sa lepim radnim iskustvom, 6 god bez posla, od tada: 720 prijava za posao u struci, a i van....4 razgovora, 0 ugovora! Na mojem radnom mestu sede nevalifikovani drugari, trudbenici, sledbenici...Svi s vezu, samo ja sa...

Milos

pre 11 godina

Ja sam dobio poso u preko konkursa, preko biroa za zapospljavanje bez veza, protekcija i familije, samo treba svako da radi svoj posao kao sto je bio slucaj samnom da nelaetim na ljude u birou koji odgovorno i posteno rade svoj posao i na direktore u firmi koji posteno obavljaju svoju fuknciju.

Jecka

pre 11 godina

NZS je obučavala da pišu atraktivnije biografije?! Ovi iz NZS bolje da ćute i zahvaljuju (u šta god veruju) zato što rade ,a nikakva korist od njih. U suštini, nisu oni krivi, nego vlast koja finansira službu koja nema moć da zaposli!

obaveste

pre 11 godina

u jp gde radim svi novozaposljeni kazu da su primljeni kao veliki strucnjaci i da nemaju veze sa politikom.nije valjda da su me slagali!!!

Inženjer saobraćaja

pre 11 godina

Драго ми је да је неко покренуо ову тему. Али је некако заобиђено оно најтрагичније, а то је запошљавање по политичкој линији. Данас имамо троструко више младих у подмладцима политичких партија, него у удружењима грађана. Са обзиром да су у политичким странкама у Србији млади пиони без утицаја, делиоци летака, лепиоци плаката, топовско месо, масовно учлањивање младих у партије је нека врста проституције, и то врло раширене. Стога сам се определио за мало предузетништво-екоповртарство, а да струку и част браним кроз удружења грађана. Колико смо упропаштени лошом кадровском политиком, најбоље се може видети по нашим јавним предузећима...

Mici

pre 11 godina

Svi ljudi koje poznajem koji trenutno rade dobili su posao preko veze ! Eto u kakvoj zemlji zivimo. I dokle god je tako bice nam ovako kako nam je.

ma nemojte kasti

pre 11 godina

U, nasli su rupu na saksiji. Pa Vecernje novosti su prvi po pitanju zaposljavanja preko veze za svo vreme svog postojanja. Kobojagi zaposljavaju honorarce da im trce i prave vesti, a kad treba da se dobije posao za stalno - ciji je ovaj mali. Ma ajte molim vas...

Mici

pre 11 godina

Svi ljudi koje poznajem koji trenutno rade dobili su posao preko veze ! Eto u kakvoj zemlji zivimo. I dokle god je tako bice nam ovako kako nam je.

ženom bez posla i 2 dece.

pre 11 godina

37 god života, Sa lepim radnim iskustvom, 6 god bez posla, od tada: 720 prijava za posao u struci, a i van....4 razgovora, 0 ugovora! Na mojem radnom mestu sede nevalifikovani drugari, trudbenici, sledbenici...Svi s vezu, samo ja sa...

obaveste

pre 11 godina

u jp gde radim svi novozaposljeni kazu da su primljeni kao veliki strucnjaci i da nemaju veze sa politikom.nije valjda da su me slagali!!!

Jecka

pre 11 godina

NZS je obučavala da pišu atraktivnije biografije?! Ovi iz NZS bolje da ćute i zahvaljuju (u šta god veruju) zato što rade ,a nikakva korist od njih. U suštini, nisu oni krivi, nego vlast koja finansira službu koja nema moć da zaposli!

Inženjer saobraćaja

pre 11 godina

Драго ми је да је неко покренуо ову тему. Али је некако заобиђено оно најтрагичније, а то је запошљавање по политичкој линији. Данас имамо троструко више младих у подмладцима политичких партија, него у удружењима грађана. Са обзиром да су у политичким странкама у Србији млади пиони без утицаја, делиоци летака, лепиоци плаката, топовско месо, масовно учлањивање младих у партије је нека врста проституције, и то врло раширене. Стога сам се определио за мало предузетништво-екоповртарство, а да струку и част браним кроз удружења грађана. Колико смо упропаштени лошом кадровском политиком, најбоље се може видети по нашим јавним предузећима...

ma nemojte kasti

pre 11 godina

U, nasli su rupu na saksiji. Pa Vecernje novosti su prvi po pitanju zaposljavanja preko veze za svo vreme svog postojanja. Kobojagi zaposljavaju honorarce da im trce i prave vesti, a kad treba da se dobije posao za stalno - ciji je ovaj mali. Ma ajte molim vas...

Minja

pre 11 godina

Odgovorno tvrdim da naslov nije tačan. Svi poslovi se (izuzev pojedinih - loše plaćenih ili sl.)dobijaju preko veze. Naravno, desi se po neki izuzetak, ali je to na nivou statističke greške.

cito

pre 11 godina

Cuj, polovina??? Odavno nisam cuo bolji vic!!!!!! Voleo bih da se autor ove teme registruje na infostudu, i da posalje svoj CV na sve moguce oglase, pa da vidimo kako ce da prodje!!!!

yinyang

pre 11 godina

Neka ćute ovi iz NSZ-a. Moju suprugu su zvali za posao admin.radnika za 17.000 u Zemunu. Za te pare će sedeti kući. A i sam može da nađe posao bar za 20.000. Ima preko 7 godina iskustav, zovu je preko programa PRVA ŠANSA. Strašno. Sve bih ih raspustio, bez otpremnina naravno i poslao njih (državne službenike) da se potucaju od poslodavca do poslodavca tražeći bilo kakav posao. Sramota! A od naših para žive...

Smarac

pre 11 godina

NSZ??!?To je sala!Kad sam ostao bez posla i prijavio se na NSZ,odmah sam dobio poziv na razgovor,ponadao sam se da imaju nesto za mene.Umesto toga sam dobio interaktivno predavanje o nacinima pronalaska novog zaposlenja,uz obavezno naglasavanje da NSZ nije tu da vam pronadje posao vec da nam pokaze put i nacin do pronalaska novog zaposlenja!
Sta jedan nezaposleni da ocekuje posle takvog "motivacionog" govora!?!?Pa molim vas upravoo sam ostao bez posla,treba mi dati neku nadu da nije sve crno,da ima nade i nacina,da drzava stoji iza mene a ne komsija,kum ili kumov najbolji prijatelj!
Sve to dovodi do toga da raste nepoverenje u drzavu...
Ne znam ni zasto ovo pisem,kao da cu promeniti nesto :(

Vlada

pre 11 godina

U javnom sektoru, tu racunam i javna preduzeca, barem 80% je zaposleno preko veze, a verovatno i preko 90%. Cak i u privatnim firmama nije retko da je vaznija preporuka od strucnosti, isto se pojavljuju neciji ridjaci, i kombinacije tipa, ja tebi ugovor a ti mi zaposli ovog malog i sl. Naravno mnogo manje nego u javnom sektoru, ali nije zanemarljivo, pogotovo u stranim firmama, jer stranci ne kapiraju najbolje nas mentalitet i racunaju da direktori i menadzeri dovode najbolje ljude jer je to u njihovom interesu.

Komsija

pre 11 godina

Od kada sam zavrsio skolovanje sam nezaposlen. Bez ikakve sanse za zaposlenjem. Saljes CV ali sve beskoristno jel to niko i nece procitati kada su kadrovi za SVA mesta vec unapred zaposleni a oglas stavljen samo radi zakona.

n.n.

pre 11 godina

Do posla u javnom sektoru se 99 % dolazi vezom ( rodbinskom, prijateljskom ili partijskom ili mozda novcanom ako nemate ove prvobitne 3 dobitne kombinacije). Evo npr znam primer da u gradskoj televijzi u BGD je zena koja je otisla u penziju ubacila 2 svoje deca da tamo rade. Da li je bilio konkursa ili ne , ne znam ali i da je bilo kako da oba puta pobede na konkursu deca bivse radnice.

Dejna Stanić

pre 11 godina

A ko su i kako su se zaposlili ljudi u NSZ??? Koliko su oni stručni i kako dobiše taj posao? Kome oni da nađu posao svojom stručnošću,ne budimo smešni!

Miloš

pre 11 godina

Kad se samo setim praznih obecanja sadasnje vlasti o stajanju na put stranackom zaposljavanju i kad pogledam niski Parking servis i Naisus (vodovod).....

niet nis

pre 11 godina

Koliko sam ja upucen NIS je zvanicno drzavna firma.

Prijavio sam se na nekoliko konkursa.Dogurao sam do finalnih razgovora. Prvi put su me odbili jer sam prekvalifikovan!? drugi put imas dobre kvalifikacije i direktor se brine da ces nakon nekog vremena otici u inostranstvo!

ja mislim da je razlog sto nisam(da imam) izvadio 5,000e i platio direktorima s kojima sam razgovarao i zenama iz ljudskih resursa u NIS-u

Petar

pre 11 godina

U JPPTT moguce je napredovanje ako nemate moralni i profesionalni integritet vec pristajete da potpisujete ono sto je na stetu preduzeca a u korist sefa kojo to od vas usmeno zahetva.

Mirko

pre 11 godina

Mnostvo netacnih podataka daje NSZ.Nisu ludi da saopste istinu.Sajmovi zaposljavanja su sob-biznisi i zabava za novine i lokalne radio stanice.Koji objavljuju kako se nesto ipak desava na polju nezaposlenosti.Ne desava se nista.Nezaposleni se mnoze svakog dana sve vise.Trebalo bi napraviti uporednu statistiku koliko je ljudi navodno skinuto sa spiska NSZ a koliko je istovremeno uslo na spisak za socijalnu pomoc ili narodnu kuhinju.Ovih prvih je sve manje a ovih drugih sve vise.Zatim jos jedna pojedinost.Vazna.Mnogi koji su dobili posao,da li preko NSZ ili preko veze,NISU resili svoj problem.Radili su SAMO 3 ili 6 meseci i opet se vratili predjasnjim zivotnim problemima.Kako se menjaju direktori iz raznih stranaka,tako se menjaju i novozaposleni.Novi direktori vuku za sobom ljude iz svoje stranke.Ali ne zadugo.Dodje drugi direktor,iz druge stranke pa ubacuje nove radnike iz svoje stranke.I tako u krug.Niko nema sigurno zaposlenje,cak iako ima vezu.Direktori se menjaju svaki cas.Ili predju u drugu stranku preko noci,pa novi radnici iz nove stranke u koju su presli.Zatim,mislite li da ce u konkursima za javne radove dobiti posao ko hoce?Nece.I u NSZ krse zakon,ubacuju na spiskove preko veze!Ako imate srecu da poznajete nekoga ko radi u NSZ dobicete posao.I u narodnu kuhinju mozete samo ako imate vezu.I soc.novcana pomoc se dobija preko veze!I u crvenom krstu se krsi zakon.Sve je preko veze.Toga nije bilo u Srbiji do 1995-te.Zar ne?Ko je ovo "uveo" u Srbiju pitam se? Izbegl...

sima

pre 11 godina

I Kanadi se dosta ljudi zaposljava preko preporuke. U stari to je pozeljni nacin zaposljavanja, jer tako poslodavac zna da ce zaposliti nekog za koga neko (ko radi u njegovoj kompaniji) garantuje da ce biti koristan i spreman da radi.

Nikom ne be palo na pamet da garantuje da preporuci nekoga nesposobnjakovica i time ukalja svoj ugled.

Ovo pricam iz mog licnog iskustava (18 godina i Kanadi) iz oblasti Hi-Tech kompanija. Mnoge Hi-Tech kompanije daju i bonus za preporuku strucnjaka. Ja sam prilikom sam preporucio jednog strucnjaka i dobio $2000 CAD.

aurelije

pre 11 godina

@Jole: ja prvi podržavam ukidanje NSZ iako nikad neću glasati za retrogradne ma kako se zvali (radikali svih boja, sa ili bez koštice, njihovi i bezobrazni). To što radi armija ljudi na NZS može da se zameni jednim dobrim sajtom. Pa evo godinam unazad više ljudi dobije posao preko jednog poznatog sajta (pomenutog u tekstu) nego preko NZS. A statistiku koju NZS radi može preuzeti statistički zavod (ionako imaju dobre računarske kapacitete za sajt za nezaposlene).Potvrde o nezaposlenosti može preuzeti PIO fond. Ionako kad ostaneš bez posla moraš da ideš do PIO fonda po M3 obrazac. A da ne pričam da se i u NZS ulazi po "preporuci" te da bi se bar malo smanjio državni sektor i opterećenje zdrave privrede javnim sektorom i to delom tog javnog sektora koj ni malo ne doprinosi boljem životu građana

Bio vani greskom se vratio

pre 11 godina

I sta ce drzava da uradi povodom toga ?
(m4rk0, 15. mart 2013 23:16)
Ako se pod vezom smatra i pripadnost nekoj stranci onda je procenat daleko veci od 50%.
(Ja sam, 15. mart 2013 23:52)

Kada su ovi dosli mislio sam bice drugacije,ovi poprimase gomilu nekih koji su bili neradnici i tamo odakle su dosli.Danima sede ne mrdaju i primaju plate dok stari rade i za njih, na stranu sto su dosli na radna mesta za koja su potpuno nestrucni.Niko nece nista da im kaze jer se nezna ciji su odakle i ko stoji iza njih.Izgleda da je istina da sposobni od nesposobnih beze vani,jer ovi drugi najvise paznje i vremena poklanjaju svojoj grupi i njenoj organizovanosti,jer je to dobar nacin da opstanu.Nazalost ovo je Srbija i ko god da dodje na vlast bice isto.

Realnost

pre 11 godina

Zakon ponude i tražnje: veća je tražnja posla od ponude i u tome je problem. Ali nije isto u svim profesijama, ogromne su razlike.
U zdravstvu je višak i tu treba veza, a nikad nije zdravstvena zaštita bila manje dostupna!
Pravnika višak, a svećom da tražiš dobrog pravnika, većina su daktilografi.
Dece je sve manje, pa je i nastavnika višak, inžinjera saobraćaja je višak i u tim poslovima je problem za posao.
Ja kao finansijski stručnjak, stalno imam ponude za novi posao, nikad nisam bila član stranke, a roditelji su mi radnici, nisam bliska na poslu i niko to ni ne očekuje, nemam potrebe za vezom jer se dobar finansista uvek traži.
Kad sam se pri put zaposlila u privatnoj, a posle u državnoj firmi bez ikakve veze, posle toga sam radila na tome da učim i da se razvijam i da nekako bude potrebno moje znanje, te sam od ekonomiste za spoljnu trgovinu prešla u informatičare, knjigovodju, pa revizora. Da nisam tražena, promenila bih profesiju, ka onoj što je tražena, tako je uradila i moja sestra, prekvalifikovala se za e trgovinu, a druga sestra kao odličan prevodilac i vrednica, isto bez veze je našla posao.
Posla ima, samo treba juriti žižu interesovanja, menjati sebe, tako nam je, nema vajde od kukanja i vikanja "to je nepravda".

Veze će Srbiji doći glave

pre 11 godina

Diplomirao sam na ETF-u pre više godina na smeru telekomunikacije. Poslao sam do sada nekoliko stotina prijava, ali nažalost, svi konkursi su bili namešteni. Snižavao sam kritetrijume, tražio sam da radim i kao tehničar, ili čak da volontiram da bih naučio posao, ali džaba. Jedino što sam uspeo da nađem je mesto profesora u jednoj tehničkoj školi i to kao zamena, što je trajalo dve godine. Iskustvo koje sam stekao radeći u školi je neponovljivo, jer treba videti na šta liče srpske škole. HOROR! U Telekomu mi ni profesorske preporuke nisu pomogle, jer je gospodu zanimalo koga znam, a ne šta znam. U stranim kompanijama je ista priča, one su strane samo na papiru, ali su u duši "srpske". Kada sam došao u Telenor, par meseci posle njihovog dolaska u Srbiju, menadžerka za ljudske resurse me je pitala, zašto bih volontirao, jer sam i na to pristajao. Rekao sam joj da je to najbolji način za njih da vide moje sposobnosti, a za mene da naučim neke praktične stvari iz modernih telekomunikacija. Nikada me nisu pozvali. Da ironija bude veća, ta ista gospođa je dve nedelje kasnije, dala intervju baš ovoj stanici, u kome se iskukala kako je jako teško danas naći ljude koji žele da uče moderne stvari! Kakva ironija, pa šta sam ja drugo tražio nego da učim te moderne stvari. Šta je rešenje? Otići u inostranstvo jer ovde za poštenog i stručnog čoveka mesta nema. Jedini problem je u tome što stranci traže iskustva koja ovde nemate gde da steknete. Da može bez iskustva, otišao bih sutra...

Djordje

pre 11 godina

Svugde u svetu je bitnije koga znas, nego sta imas na rezimeu.

Vrlo cesto u mnogim profesionalnim organizacijama, zaposlenima se omogucava da preporuce prijatelje I bivse kolege, sto je normalna praksa...

Da li ces preporuciti neku osobu koja ce te obrukati ili kreirati ti problem na poslu? Naravno ne...

Kod nas se ljudi preporucuju bez ikakvih posledica, tako da je to kao sistem macke u dzaku!

Misha

pre 11 godina

Jako mi je zao sto vidim da je vecina komentatora slozna da se posao u Srbiji zaista dobija uglavnom preko veze. Mogao bih da se slozim u najvecem delu, sa vecinom. Zaista je tako i to mora da se menja. S druge strane, moram da ispricam svoj "slucaj", gde sam prosle godine odlucio da promenim posao i konkurisao sam u ukupno 5 FMCG firmi. Na 4 sam bio pozvan na razgovor, u jednoj je bio otkazan konkurs. Od 4 razgovora, na 3 sam prosao u drugi krug, i od strane jednog od ta tri poslodavca bio izabran za trazenu poziciju (mid-level pozicija, plata nekoliko puta iznad proseka). Bez ikakve veze, bez da sam poznavao jednu jedinu osobu u toj firmi. I onda sam uzeo da razmisljam kako se to desilo, kako je moguce da sam primljen bez veze. I onda shvatio, takvih firmi je malo, jako malo, ALI IH IMA. Ja u bullshit oko fensi CV-a, lepog oblacenja za razgovoru, i ostalih nabubanih stvari sa internat, iskreno ne verujem. Verujem u osobu. U ono sto ona ume na razgovoru da predstavi. Da objasni sta je to razlikuje u odnosu na 456 ostalih koji su konkurisali. I cini mi se da iz toga poslodavac moze videti kakvog ce radnika dobiti. To sto imamo reference u CV, ne znaci nista, imaju i drugi, vise ili manje. Ali nemaju svi sa referencama i druge stvari koje traze poslodavci. Trudite se da na razgovoru zaista ubedite poslodavca da ste vi ti koji mu trebaju, obrazlozeno i jasno. To sto smo poslali XY biografija i cekali da nam se sreca osmehne, nazalost nece doneti i zaposlenje.

buha

pre 11 godina

ovo je cista laz!
ne dobija polovina ljudi u srbiji posao preko veze.

barem 80 posto ljudi dobija posao preko veze.

ovo je NAJVECI PROBLEM u srbiji. zato smo i tamo gde smo.

Jovan

pre 11 godina

Ja imam dva ortaka...Oba su politicku aktivna u svojim strankama jedan je u SNSu a drugi u SPSu.Ovaj u SPSu je odmah dobio posao u opstini jer je manja stranka a ovaj iz SNSa jos uvek ceka na posao jer se u toj stranci uglavio i kurta i murta ... A ja sam nezaposlen na evidenciji NSZa...

Star-Mlad

pre 11 godina

Ako čovek sa 45 godina starosti i 20 godina staža ode u Službu zapošljavanja da se interesuje za posao oni mu kažu e pa ti si star za posao pa te pošalju u službu Penzijskog i invalidskog a oni ti tamo kažu e pa ti si mlad za penziju. Pa molim nekog od stručnjaka ove države da mi objasne moj status, star za posao a mlad za penziju?CIV šaljem na sve moguće konkurse, odlazim na razgovore al nemam vezu, čak i u "Merkatoru" ti je potrebna debela veza.Naravoučenije ko može nek pali iz ove zemlje, što pre to bolje!

Prcatron

pre 11 godina

Najbolji primer zaposlenih preko svih mogucih veza je NSZ koji je leglo bahatih i polupismenih parazita koji zive na racun nas građana.

Razocaran

pre 11 godina

Završio sam fakultet Univerziteta u Beogradu sa prosekom preko 9. Uskoro zavrsavam i master i na jesen upisujem doktorat. Govorim tri strana jezika (od cega jedan kao maternji - ziveo sam u inostranstvu) i jednim se sluzim. Uz studije sam se profesionalno bavio sportom. Ucestvovao sam na mnogo studentskih seminara u inostranstvu, na kojima sam branio projekte. Da ne nabrajam dalje...
Bilans:
- diplomirao pre godinu dana
- Bog sami zna koliko prijava za posao (onaj Infostud je najvece s...e na svetu)
- tek nekoliko razgovora na kojima se svi "oduseve" mnome i vise se jave
- nekoliko ponuda da volontiram (na koje sam odlucio da pocnem da reagujem nasiljem)

I zasto ja da ne odem preko na PhD (za sta imam apsolutno sve uslove) i nikad se vise ne vratim u Beograd? A svoj grad i svoju zemlju volim najvise na svetu...
Tuzna je ova nasa Srbija...

Milos

pre 11 godina

Ja sam dobio poso u preko konkursa, preko biroa za zapospljavanje bez veza, protekcija i familije, samo treba svako da radi svoj posao kao sto je bio slucaj samnom da nelaetim na ljude u birou koji odgovorno i posteno rade svoj posao i na direktore u firmi koji posteno obavljaju svoju fuknciju.

paracinka

pre 11 godina

Kod nas u Paracinu u NZS ima kadrova iz bivseg G17+ ili sadasnjeg URS-a...Naprimer, zaposlili su dve sestre koje rade na odeljenju overa radnih knjizica, nikad ih nema, stalno su na pauzi ili na sastancima svoje stranke.Strasno.

Dobrivoje

pre 11 godina

Apsolutno podrzavam ukidanje Nacionalne sluzbe za zaposljavanje.

U gradu u kome zivim, koji jedva ima 40.000 stanovnika, u toj sluzbi radi njih 30-tak. Ogromna stara zgrada u centru, grejanje, plate... ne smem ni da racunam koliko sve to kosta drzavu Srbiju. A u tom istom gradu 7.000 zvanicno nezaposlenih, pravi broj je mnogo veci naravno. I da bi sve bilo besmisleno ta ista sluzba dobija nagrade kao najbolja u Srbiji.

Bolesno.

Potreban je jedan dobar sajt, odeljenje pri opstini za ostvarivanje nekih prava iz radnog odnosa, a svu ustedu trositi na nezaposlene, materijalna pomoc, kursevi itd.

I naravno, nagradno pitanje za danas, koja partija vodi NSZ, ciji kadrovi tamo rade,ja znam a vi?

A vezu nemam niti cu je imati

pre 11 godina

Zavsila sam fax (drzavni), govorim 3 strana jezika, imam dosta radnog iskustva i dobre preporuke. Na 100 aplikacija za posao (objavljenih na internetu, ne na NSZ-u), u jednom slucaju prodjem u drugi krug i dobijem priliku za intervju. Prvih 30-40 minuta intervju izgleda kao da vam prete da ce vas otpremiti u koncentracioni logor. Bez daha deklamuju sta hoce i sta ocekuju i nikad ne propuste priliku da napomenu da zaboravite privatan zivot. Onda pitaju koliku platu ocekujem. Ja kazem 500 Eura. Oni pitaju bruto ili neto. Ja kazem neto (toliko mi minimalno treba jer sam podstanar). Oni kazu da bi u tom slucaju bilo najbolje da se udam za nekog ko je stambeno situiran. I onda se vratim kuci i sve ispocetka.
I jos nesto: statistika NZS-a je u najmanju ruku problematicna i diskutabilna; ni ja ni ljudi koje poznajem (a svi imaju VSS) nismo na evidenciji za nezaposlene.

REALNOST

pre 11 godina

Posao ako je placen 400 eura I vise,bukvalno nema sanse da se zaposli bez veze ili mita,bez obzira na obrozavnje,radno iskustvo...!

Srbija do Tokija !

htc

pre 11 godina

ako se prica o drzavnim firmama, slazem se sa vecinom komentara. Privatne firme ne pominjete,cudno. Izgleda da niko ne zeli da konkurise u privatnoj firmi, jer tamo treba da se radi. Radim u komercijali 9 godina, promenio nekoliko firmi. U pocetku drao cipele i odela ko blesav, kilometraza suluda, plata bedna. Sledeca firma malo manje, vec imao iskustvo i kontakte. U trecu su me vec zvali, bez konkursa --- treba nam covek tvog kalibra, ta pozicija kosta toliko para mi nudimo pored tog auto 24h, bonuse, stimulacije, neograniceno telefoniranje , reprezentacija itd. Sada radim za strance, region ex YU. Za 8 godina od potrcka po Srbiji do regionalnog menadzera. Bez fakulteta ali sa dobrim poznavanjem stranog jezika i izgradjenim komunikacijskim vestinama ( tako mi kazu poslodavci). Sadasnje uslove koje imam mogao sam samo da sanjam pre 9 godina i nisam bio alav i umisljen da ovako nesto trazim u startu. Kolega, ista bransa, malo manje iskustva, isti proces napredovanja kao i ja, javio se u sredu na otvoren konkurs, pozvali ga u cetvrtak, u ponedeljak pocinje da radi, bez ikakve veze. Zasto? Poznaje trziste, iz branse je, par telefonskih provera kod poslovnih partnera i primise ga. Za diplomu niko nije ni pitao( nema je), samo da li znas da radis ono sta nam treba. Plata-nema cinculiranja, to vredi toliko+tvoje iskustvo toliko = sklopljen dogovor! A svi vi sto jurite sigurice na drzavnim jaslama, samo napred, cekajte i dalje ili u stranke!

Nezaposlen-samozaposlen

pre 11 godina

Nemam posla pa otvaram sopstveni biznis.
Vodim preciznu evidenciju o konkurisanju na poslove pa evo:
Sest meseci bez posla, 95 poslatih rezimea, odziv nazad manji od 10%, znaci poziv na razgovore, oko 15% generisanih mailova gde vam zele vise srece drugi put.
Rezultat:
-jedna ponuda za posao, odbijena sa moje strane, ne zelim da radim za takve tipove i kompaniju
-jedan "zakljucak" da sam senior candidate a njima treba junior, ne mogu da me plate, prekvalifikovan, dva fakulteta itd.
-vise obecanja, "zvacemo za dva, tri, nedelju dana", nikad nisu zvali, poslali email ili bilo kakvo objasnjenje.



NSZ treba ukinuti, tamo sedi gomila partijskih kadrova koji nista ne rade, nista ne znaju i ne verujem da su ikada ikom nasli neki posao. Kostaju ovu zemlju mnogo vise nego sto zaista donesu. To je velika reforma i da se neko sa tim pozabavi dobio bi vise glasova nego za korupciju--nezaposlenost je jedan od najvecih problema ove zemlje.
Ne moze da se po ceo dan sedi, ispija kafa i ogovora, gde su rezultati, koliko ste ljudi zaposlili gospodo kad primate platu koju primate?

Posao sa ulice se dobija preko nekog od dva web site-a, jedan integrisan na vas, B92.

Odlicno sto je B92 objavio ovaj text, objavite ih jos vise, ljudi su nezaposleni i citaju vas, pokrenite temu o diskriminaciji vec prilikom davanja oglasa, "musko/zensko do 30 godina" (polna, starosna), nase kadrovike "HR" menadzere-ke treba nauciti sta sme sta ne u oglas za posao.

htc

pre 11 godina

(Razocaran, 16. mart 2013 09:58)
Postujem sve sto si napisao ali pravis sustinsku gresku. Startna razlika izmedju tebe,sa zavrsenim fakultetom, i nekoga sa zavrsenom srednjom skolom, a da ste slicne inteligencije, je minimalna (izuzev ako nisu neke izuzetno strucne pozicije u pitanju). Ponavljam, startna. Srednjoskolac ce prihvatiti manje placen posao i pokusati da napreduje. Ti hoces odmah na poziciju koja odgovara tvojoj spremi. Srednjoskolac ce da radi i stice iskustvo, ti ces sedeti kuci. Kad se nakon 5 godina zaposlis u firmi u kojoj taj srednjoskolac radi, ti si zaboravio stosta sa faxa a on ima vec 5 godina iskustva i postoji velika mogucnost da ti bude nadredjeni, bar u startu. To je tvoj No1 problem. Problem No2 je ako nabasas na frustriranog srednjoskolca koji je ginuo i privredjivao firmi i jedva se izborio za napredovanje, dolazis ti sa faxom i krece da na tebi ispoljava frustracije. Sve to nije dobro. Ako si , kao sto si napisao, ziveo u inostranstvu, znas da mladi kadrovi, izuzev ako nisu extra nadareni i dokazani tokom skolovanja,mogu da u startu rade kao "zamenik asistenta pomocnika" ili volontiraju. Svi poslodavci prvo traze da vide kakv si u praksi, teorija ih interesuje tek mnogo kasnije. Tebi takodje treba praksa, kao i bilo kome drugome, prihvati to ili sedi kuci i besni. Na kraju krajeva, sta je lose u tome da se upoznas i sa nizim procesima rada, znacice ti kasnije kada tvoja diploma POCNE da igra ulogu.Napomena-Sve ovo ne vredi za drzavna preduzeca.

Ona

pre 11 godina

Nasa veza i preporuka (na zapadu) nisu ista stvar...Preporuka dobrog kandidata se u velikim komanijama premira (parama) onom koga je nasao. Realno nigde nije savrseno i zbog ekonomske krize za koju smatram da je dobrim delom vestacki napravljena, uglavnom je nezaposlenost medju mladima jeziva.
Ovo je takodje tragicno jer u mentalnom smislu unistava mladu osobu koja jos nije pocela da radi. U pravu je komantator koji je napisao da je u pitanju neka vrsta prostitucije kada se govori o stranackom zaposljavanju.
Nemojte cekati na jednom mestu ako vidite da ne ide, udahnite vazduh, menjajte gradove, drzave i kontinente, vracajte se nazad ako hocete. Zbog mentalnog zdravlja.Jedino sto stvarno mora da se zna jeste to sto zelis ili mislis da radis i to u najboljem zanatskom smislu.

Skara

pre 11 godina

Sve bi ovo proslo dobro da nam nije skolstvo bolesno. Da smo zdravi u glavi i da idemo uporedo sa svetskim obrazovanjem, mi smo prinudjeni da i dalje citamo komunisticke lektire, da nam roditelji vise brinu da li ce se dete zivo vratiti iz skole. Posto skolstvo otaljamo radi reda, znamo da cemo posao dobiti 99% preko veze. Zato dijabole i rade u JP. Pitajte u Japanu ili Vladivostoku ko zasniva radni odonos? Deca radnika. Oni nece ukaljati prezime i radice bolje od roditelja. U celom svetu to postoji ali posto mi zivimo u selendri od zemlje gde samo par gradova radi, sve se vidi.

opet rb nesto mucka

pre 11 godina

(sima, 16. mart 2013 07:34)
Jedno je preporuka strucnjaka (ili odgovarajuceg kadra) privatnoj firmi, a sasvim drugo je zaposljavanje svakakvih preko veze u drzavnim preduzecima (ili privatnim povezanim sa drzavom - u vlasnistvu politicara i tajkuna). To je kao nebo i zemlja

@Zaista svako danas ima internet

pre 11 godina

Iz oblasti modernih telekomunikacija, praktično znanje ne možeš steći kod kuće, učenjem iz kojekakvih materijala skinutih sa interneta, već samo ako odeš u neku ozbiljnu firmu i tu pečeš zanat, jer ćeš dobiti prave materijale za učenje i radićeš sa profesionalnom opremom (mislim i na hardver i na softver). Čovek ti je lepo rekao da je problem da danas uopšte uđeš negde da učiš posao, a kamoli da radiš. Svrha volontiranja je upravo sticanje tih neophodnih praktičnih znanja. 95% ljudi koji se bave ozbiljnim poslom u oblasti telekomunikacija, išli su po prijemu u kompanije, na ozbiljne obuke, koje su često puta rađene i u inostranstvu. Što se tiče ETF-a, većina predmeta nije praktično upotrebljiva, sve se svodi na prazna naklapanja i besomučno proračunavanje ničega. Da je omogućeno volontiranje, mnogi ljudi bi stekli neophodna praktična znanja pa bi se ili otisnuli putem privatnog biznisa, ili bi što ti kažeš, izmislili firme i radno iskustvo u njima, sve bi to lepo smestili u svoj CV i pravac veliki svet. Ali tu je upravo poenta, svako ko je sposoban i ko je pošteno završio studije, naučio bi posao i otisnuo se u veliki svet, a ovde bi ostao talog. Zato se i ne dozvoljavaju ni profesionalne prakse ni volontiranja, jer bi ulaskom u firme video gomilu nadobudnih tatinih i maminih sinova koja ne rade ništa, a s druge strane, neko tim parazitima ipak mora da zaradi platu. E tu recimo greše moćne zemlje poput Nemačke. Neka organizuju obuke, pa ko prođe, neka mu omoguće da radi...

Dragan

pre 11 godina

Koliko je ljudi uposljeno u NSZ?U eri kompjutera kladim se da bi po desetak ljudi maksimalno,u zavisnosti naravno od velicine opstine, moglo da se bavi evidentiranjem nezaposlenih i azuriranjem podataka.To je u stvari i uloga ove sluzbe a ne da zaposljava.Ionako se zaposljavanje radi preko veze ili ti preporuke.

Ljilja

pre 11 godina

pa sta de se pise o tome, to nemoze u skoro vreme da se iskoreni, nova vlada cisti korupciju od repa i pravi zakone za svoje legitimno bogastvo.
Stavlja cak penzionere na kljucna mesta u drzavnin ili opstinskin institucijama. Najvise me nervira sto u svakon inteviju govori kako posteno rade i kako je lose bivsa vlada radila. Zar je svet toliko lud da nezna da je prosla vlada lose radila, zato ih i nije izabrala. Takve bljuvotine su stvarno uzasne

Mica

pre 11 godina

Pa preko veze se dobijaju poslovi u drzavnim ustanovama i preduzecima.
To se jedino moze izleciti, kada nebude vise drzavnih preduzeca, privatne firme nemogu sebi dozvoliti neradnike ili radnike sa laznim diplomama, njima trebaju radnici i strucnjaci.
I jos nesto, kada plate budu manje u drzavnom aparatu i kada bude i tamo trazeno da se radi, bice ta protekcija eliminisana. Ali kada, u Srbiji ne u skoro vreme, nemamo mi politicare koji rade, nego vodje od kojin se stvarno stidim

You are welcome

pre 11 godina

Da se ljudi preko veze zaposle je jedno od najvece zlo! Na pozicije trebaju doci oni koji su skolovani i obrazovani u struci, a ne ko je ciji sin...

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/6111_441109419301857_299126732_n.jpg

obavesten

pre 11 godina

cinjenica je da se u jp zaposljava po stranackoj osnovi,ali je isto tako cinjenica da mi koji trazimo radnike u privatnom sektoru cesto ne mozemo naci strucne ljude za ono sto je nama potrebno.imamo besplatno skolovanje,ljudi zavrsavaju zanimanja koja nasem trzistu nisu potrebna,upisuju se fakulteti bez razmisljanja o tome da li to nekom treba.vole deca to pa upisala.imamo hiperinflaciju strucnjaka konji se skoluju za biro rada a ne za trziste.ako neko zeli zaista da radi,on se prekvalifikuje za ono sto se trazi.problem su oni koji kazu,na primer,ja sam zavrsio istoriju ili geografiju i hocu da mi drzava da posao u struci.a sto je najgore ta drzava mu je omogucila besplatno studiranje jer je doticni imao dobar prosek.a meni kao preduzetniku treba pekar ili armirac a ja to ne mogu naci,a iz poreza skolujem ljude za nesto sto nikom ne treba.da se studije placaju kao na zapadu,ljudi bi vise pazili sta upisuju i bilo bi manje nezaposljenih.ja sa diplomom 7-og stepena radim u jp sa 3-im.svake druge noci radim u pekari,svojoj,i za tih 75 sati mesecnog rada zaradim 4 plate.i ja bih voleo,a prema kvalifikacijama i mogu,da sam u top menadzmentu svoje firme i da nocu bezbrizno spavam,ali zelje su jedno a realnost...

Deutschland

pre 11 godina

Sto se tice zaposljavanja situacija je u svim zemljama manje vise ista i to nema nikakve veze samo sa Srbijom. Sposobnih ljudi koju mogu da zavrse neki posao je jako malo, tako da je vlasniku skoro pa svejedno koga ce zaposliti, zato "dodatno" placa jednog ili dvojicu koji mu generisu profit a svi ostali su nebitni posto i onako ne znaju nista ili jako malo znaju a to je i glavni razlog zasto vlasnici pristaju da zaposljavaju ljude sa "preporukom" ili "vezom"..racunaju da ce se bar malo potruditi jer im je pomogao. Zato kada se daje oglas za posao firme traze iskustvo, jezike, fakultete kako bi bar malo napravili selekciju. Zaista bi ste se svi iznenadili kada bi videli da ljudi sa prestiznim svetskim diplomama, nekoliko stranih jezika i na papiru solidnim iskustvom apslutno nemaju pojma o poslu na koji pretenduju. Svi koji nesto znaju o zivotu, businessu i investiranju sami osnivaju svoje kompanije, dok "zaposleni" mogu u najboljem slucaju (1 %) biti profesionalci i znati dobro samo jedan segment posla ali to nazalost nije dovoljno znanja da bi se osnovala i uspesno vodila firma. Naravno ovo se odnosi na "kancelarijske poslove" fizicka radana snaga se izuzima iz ove price.

nazalost svako ima internet

pre 11 godina

Jedini problem je u tome što stranci traže iskustva koja ovde nemate gde da steknete. Da može bez iskustva, otišao bih sutra...
(Veze će Srbiji doći glave, 16. mart 2013 11:05)
Ako imas znanje (prakticno, ne nabubano teorijsko) izmisli iskustvo i radna mesta za CV i konkurisi za posao napolju. Kad vide da je bivsa firma i/ili broj telefona bivseg sefa/gazde iz Srbije, NIKAD ne proveravaju. Ali zato ce vas proveriti na intervjuu i u prvih nekoliko dana/nedelja, tako da ako nemate realno, primenjivo znanje, dzaba vam nabudzen CV

Milos

pre 11 godina

Ja sam dobio poso u preko konkursa, preko biroa za zapospljavanje bez veza, protekcija i familije, samo treba svako da radi svoj posao kao sto je bio slucaj samnom da nelaetim na ljude u birou koji odgovorno i posteno rade svoj posao i na direktore u firmi koji posteno obavljaju svoju fuknciju.

Realnost

pre 11 godina

Zakon ponude i tražnje: veća je tražnja posla od ponude i u tome je problem. Ali nije isto u svim profesijama, ogromne su razlike.
U zdravstvu je višak i tu treba veza, a nikad nije zdravstvena zaštita bila manje dostupna!
Pravnika višak, a svećom da tražiš dobrog pravnika, većina su daktilografi.
Dece je sve manje, pa je i nastavnika višak, inžinjera saobraćaja je višak i u tim poslovima je problem za posao.
Ja kao finansijski stručnjak, stalno imam ponude za novi posao, nikad nisam bila član stranke, a roditelji su mi radnici, nisam bliska na poslu i niko to ni ne očekuje, nemam potrebe za vezom jer se dobar finansista uvek traži.
Kad sam se pri put zaposlila u privatnoj, a posle u državnoj firmi bez ikakve veze, posle toga sam radila na tome da učim i da se razvijam i da nekako bude potrebno moje znanje, te sam od ekonomiste za spoljnu trgovinu prešla u informatičare, knjigovodju, pa revizora. Da nisam tražena, promenila bih profesiju, ka onoj što je tražena, tako je uradila i moja sestra, prekvalifikovala se za e trgovinu, a druga sestra kao odličan prevodilac i vrednica, isto bez veze je našla posao.
Posla ima, samo treba juriti žižu interesovanja, menjati sebe, tako nam je, nema vajde od kukanja i vikanja "to je nepravda".

Mici

pre 11 godina

Svi ljudi koje poznajem koji trenutno rade dobili su posao preko veze ! Eto u kakvoj zemlji zivimo. I dokle god je tako bice nam ovako kako nam je.

Misha

pre 11 godina

Jako mi je zao sto vidim da je vecina komentatora slozna da se posao u Srbiji zaista dobija uglavnom preko veze. Mogao bih da se slozim u najvecem delu, sa vecinom. Zaista je tako i to mora da se menja. S druge strane, moram da ispricam svoj "slucaj", gde sam prosle godine odlucio da promenim posao i konkurisao sam u ukupno 5 FMCG firmi. Na 4 sam bio pozvan na razgovor, u jednoj je bio otkazan konkurs. Od 4 razgovora, na 3 sam prosao u drugi krug, i od strane jednog od ta tri poslodavca bio izabran za trazenu poziciju (mid-level pozicija, plata nekoliko puta iznad proseka). Bez ikakve veze, bez da sam poznavao jednu jedinu osobu u toj firmi. I onda sam uzeo da razmisljam kako se to desilo, kako je moguce da sam primljen bez veze. I onda shvatio, takvih firmi je malo, jako malo, ALI IH IMA. Ja u bullshit oko fensi CV-a, lepog oblacenja za razgovoru, i ostalih nabubanih stvari sa internat, iskreno ne verujem. Verujem u osobu. U ono sto ona ume na razgovoru da predstavi. Da objasni sta je to razlikuje u odnosu na 456 ostalih koji su konkurisali. I cini mi se da iz toga poslodavac moze videti kakvog ce radnika dobiti. To sto imamo reference u CV, ne znaci nista, imaju i drugi, vise ili manje. Ali nemaju svi sa referencama i druge stvari koje traze poslodavci. Trudite se da na razgovoru zaista ubedite poslodavca da ste vi ti koji mu trebaju, obrazlozeno i jasno. To sto smo poslali XY biografija i cekali da nam se sreca osmehne, nazalost nece doneti i zaposlenje.

Deutschland

pre 11 godina

Sto se tice zaposljavanja situacija je u svim zemljama manje vise ista i to nema nikakve veze samo sa Srbijom. Sposobnih ljudi koju mogu da zavrse neki posao je jako malo, tako da je vlasniku skoro pa svejedno koga ce zaposliti, zato "dodatno" placa jednog ili dvojicu koji mu generisu profit a svi ostali su nebitni posto i onako ne znaju nista ili jako malo znaju a to je i glavni razlog zasto vlasnici pristaju da zaposljavaju ljude sa "preporukom" ili "vezom"..racunaju da ce se bar malo potruditi jer im je pomogao. Zato kada se daje oglas za posao firme traze iskustvo, jezike, fakultete kako bi bar malo napravili selekciju. Zaista bi ste se svi iznenadili kada bi videli da ljudi sa prestiznim svetskim diplomama, nekoliko stranih jezika i na papiru solidnim iskustvom apslutno nemaju pojma o poslu na koji pretenduju. Svi koji nesto znaju o zivotu, businessu i investiranju sami osnivaju svoje kompanije, dok "zaposleni" mogu u najboljem slucaju (1 %) biti profesionalci i znati dobro samo jedan segment posla ali to nazalost nije dovoljno znanja da bi se osnovala i uspesno vodila firma. Naravno ovo se odnosi na "kancelarijske poslove" fizicka radana snaga se izuzima iz ove price.

ženom bez posla i 2 dece.

pre 11 godina

37 god života, Sa lepim radnim iskustvom, 6 god bez posla, od tada: 720 prijava za posao u struci, a i van....4 razgovora, 0 ugovora! Na mojem radnom mestu sede nevalifikovani drugari, trudbenici, sledbenici...Svi s vezu, samo ja sa...

htc

pre 11 godina

(Razocaran, 16. mart 2013 09:58)
Postujem sve sto si napisao ali pravis sustinsku gresku. Startna razlika izmedju tebe,sa zavrsenim fakultetom, i nekoga sa zavrsenom srednjom skolom, a da ste slicne inteligencije, je minimalna (izuzev ako nisu neke izuzetno strucne pozicije u pitanju). Ponavljam, startna. Srednjoskolac ce prihvatiti manje placen posao i pokusati da napreduje. Ti hoces odmah na poziciju koja odgovara tvojoj spremi. Srednjoskolac ce da radi i stice iskustvo, ti ces sedeti kuci. Kad se nakon 5 godina zaposlis u firmi u kojoj taj srednjoskolac radi, ti si zaboravio stosta sa faxa a on ima vec 5 godina iskustva i postoji velika mogucnost da ti bude nadredjeni, bar u startu. To je tvoj No1 problem. Problem No2 je ako nabasas na frustriranog srednjoskolca koji je ginuo i privredjivao firmi i jedva se izborio za napredovanje, dolazis ti sa faxom i krece da na tebi ispoljava frustracije. Sve to nije dobro. Ako si , kao sto si napisao, ziveo u inostranstvu, znas da mladi kadrovi, izuzev ako nisu extra nadareni i dokazani tokom skolovanja,mogu da u startu rade kao "zamenik asistenta pomocnika" ili volontiraju. Svi poslodavci prvo traze da vide kakv si u praksi, teorija ih interesuje tek mnogo kasnije. Tebi takodje treba praksa, kao i bilo kome drugome, prihvati to ili sedi kuci i besni. Na kraju krajeva, sta je lose u tome da se upoznas i sa nizim procesima rada, znacice ti kasnije kada tvoja diploma POCNE da igra ulogu.Napomena-Sve ovo ne vredi za drzavna preduzeca.

nazalost svako ima internet

pre 11 godina

Jedini problem je u tome što stranci traže iskustva koja ovde nemate gde da steknete. Da može bez iskustva, otišao bih sutra...
(Veze će Srbiji doći glave, 16. mart 2013 11:05)
Ako imas znanje (prakticno, ne nabubano teorijsko) izmisli iskustvo i radna mesta za CV i konkurisi za posao napolju. Kad vide da je bivsa firma i/ili broj telefona bivseg sefa/gazde iz Srbije, NIKAD ne proveravaju. Ali zato ce vas proveriti na intervjuu i u prvih nekoliko dana/nedelja, tako da ako nemate realno, primenjivo znanje, dzaba vam nabudzen CV

obaveste

pre 11 godina

u jp gde radim svi novozaposljeni kazu da su primljeni kao veliki strucnjaci i da nemaju veze sa politikom.nije valjda da su me slagali!!!

Smarac

pre 11 godina

NSZ??!?To je sala!Kad sam ostao bez posla i prijavio se na NSZ,odmah sam dobio poziv na razgovor,ponadao sam se da imaju nesto za mene.Umesto toga sam dobio interaktivno predavanje o nacinima pronalaska novog zaposlenja,uz obavezno naglasavanje da NSZ nije tu da vam pronadje posao vec da nam pokaze put i nacin do pronalaska novog zaposlenja!
Sta jedan nezaposleni da ocekuje posle takvog "motivacionog" govora!?!?Pa molim vas upravoo sam ostao bez posla,treba mi dati neku nadu da nije sve crno,da ima nade i nacina,da drzava stoji iza mene a ne komsija,kum ili kumov najbolji prijatelj!
Sve to dovodi do toga da raste nepoverenje u drzavu...
Ne znam ni zasto ovo pisem,kao da cu promeniti nesto :(

htc

pre 11 godina

ako se prica o drzavnim firmama, slazem se sa vecinom komentara. Privatne firme ne pominjete,cudno. Izgleda da niko ne zeli da konkurise u privatnoj firmi, jer tamo treba da se radi. Radim u komercijali 9 godina, promenio nekoliko firmi. U pocetku drao cipele i odela ko blesav, kilometraza suluda, plata bedna. Sledeca firma malo manje, vec imao iskustvo i kontakte. U trecu su me vec zvali, bez konkursa --- treba nam covek tvog kalibra, ta pozicija kosta toliko para mi nudimo pored tog auto 24h, bonuse, stimulacije, neograniceno telefoniranje , reprezentacija itd. Sada radim za strance, region ex YU. Za 8 godina od potrcka po Srbiji do regionalnog menadzera. Bez fakulteta ali sa dobrim poznavanjem stranog jezika i izgradjenim komunikacijskim vestinama ( tako mi kazu poslodavci). Sadasnje uslove koje imam mogao sam samo da sanjam pre 9 godina i nisam bio alav i umisljen da ovako nesto trazim u startu. Kolega, ista bransa, malo manje iskustva, isti proces napredovanja kao i ja, javio se u sredu na otvoren konkurs, pozvali ga u cetvrtak, u ponedeljak pocinje da radi, bez ikakve veze. Zasto? Poznaje trziste, iz branse je, par telefonskih provera kod poslovnih partnera i primise ga. Za diplomu niko nije ni pitao( nema je), samo da li znas da radis ono sta nam treba. Plata-nema cinculiranja, to vredi toliko+tvoje iskustvo toliko = sklopljen dogovor! A svi vi sto jurite sigurice na drzavnim jaslama, samo napred, cekajte i dalje ili u stranke!

Vlada

pre 11 godina

U javnom sektoru, tu racunam i javna preduzeca, barem 80% je zaposleno preko veze, a verovatno i preko 90%. Cak i u privatnim firmama nije retko da je vaznija preporuka od strucnosti, isto se pojavljuju neciji ridjaci, i kombinacije tipa, ja tebi ugovor a ti mi zaposli ovog malog i sl. Naravno mnogo manje nego u javnom sektoru, ali nije zanemarljivo, pogotovo u stranim firmama, jer stranci ne kapiraju najbolje nas mentalitet i racunaju da direktori i menadzeri dovode najbolje ljude jer je to u njihovom interesu.

yinyang

pre 11 godina

Neka ćute ovi iz NSZ-a. Moju suprugu su zvali za posao admin.radnika za 17.000 u Zemunu. Za te pare će sedeti kući. A i sam može da nađe posao bar za 20.000. Ima preko 7 godina iskustav, zovu je preko programa PRVA ŠANSA. Strašno. Sve bih ih raspustio, bez otpremnina naravno i poslao njih (državne službenike) da se potucaju od poslodavca do poslodavca tražeći bilo kakav posao. Sramota! A od naših para žive...

Razocaran

pre 11 godina

Završio sam fakultet Univerziteta u Beogradu sa prosekom preko 9. Uskoro zavrsavam i master i na jesen upisujem doktorat. Govorim tri strana jezika (od cega jedan kao maternji - ziveo sam u inostranstvu) i jednim se sluzim. Uz studije sam se profesionalno bavio sportom. Ucestvovao sam na mnogo studentskih seminara u inostranstvu, na kojima sam branio projekte. Da ne nabrajam dalje...
Bilans:
- diplomirao pre godinu dana
- Bog sami zna koliko prijava za posao (onaj Infostud je najvece s...e na svetu)
- tek nekoliko razgovora na kojima se svi "oduseve" mnome i vise se jave
- nekoliko ponuda da volontiram (na koje sam odlucio da pocnem da reagujem nasiljem)

I zasto ja da ne odem preko na PhD (za sta imam apsolutno sve uslove) i nikad se vise ne vratim u Beograd? A svoj grad i svoju zemlju volim najvise na svetu...
Tuzna je ova nasa Srbija...

REALNOST

pre 11 godina

Posao ako je placen 400 eura I vise,bukvalno nema sanse da se zaposli bez veze ili mita,bez obzira na obrozavnje,radno iskustvo...!

Srbija do Tokija !

obavesten

pre 11 godina

cinjenica je da se u jp zaposljava po stranackoj osnovi,ali je isto tako cinjenica da mi koji trazimo radnike u privatnom sektoru cesto ne mozemo naci strucne ljude za ono sto je nama potrebno.imamo besplatno skolovanje,ljudi zavrsavaju zanimanja koja nasem trzistu nisu potrebna,upisuju se fakulteti bez razmisljanja o tome da li to nekom treba.vole deca to pa upisala.imamo hiperinflaciju strucnjaka konji se skoluju za biro rada a ne za trziste.ako neko zeli zaista da radi,on se prekvalifikuje za ono sto se trazi.problem su oni koji kazu,na primer,ja sam zavrsio istoriju ili geografiju i hocu da mi drzava da posao u struci.a sto je najgore ta drzava mu je omogucila besplatno studiranje jer je doticni imao dobar prosek.a meni kao preduzetniku treba pekar ili armirac a ja to ne mogu naci,a iz poreza skolujem ljude za nesto sto nikom ne treba.da se studije placaju kao na zapadu,ljudi bi vise pazili sta upisuju i bilo bi manje nezaposljenih.ja sa diplomom 7-og stepena radim u jp sa 3-im.svake druge noci radim u pekari,svojoj,i za tih 75 sati mesecnog rada zaradim 4 plate.i ja bih voleo,a prema kvalifikacijama i mogu,da sam u top menadzmentu svoje firme i da nocu bezbrizno spavam,ali zelje su jedno a realnost...

ma nemojte kasti

pre 11 godina

U, nasli su rupu na saksiji. Pa Vecernje novosti su prvi po pitanju zaposljavanja preko veze za svo vreme svog postojanja. Kobojagi zaposljavaju honorarce da im trce i prave vesti, a kad treba da se dobije posao za stalno - ciji je ovaj mali. Ma ajte molim vas...

niet nis

pre 11 godina

Koliko sam ja upucen NIS je zvanicno drzavna firma.

Prijavio sam se na nekoliko konkursa.Dogurao sam do finalnih razgovora. Prvi put su me odbili jer sam prekvalifikovan!? drugi put imas dobre kvalifikacije i direktor se brine da ces nakon nekog vremena otici u inostranstvo!

ja mislim da je razlog sto nisam(da imam) izvadio 5,000e i platio direktorima s kojima sam razgovarao i zenama iz ljudskih resursa u NIS-u

Mica

pre 11 godina

Pa preko veze se dobijaju poslovi u drzavnim ustanovama i preduzecima.
To se jedino moze izleciti, kada nebude vise drzavnih preduzeca, privatne firme nemogu sebi dozvoliti neradnike ili radnike sa laznim diplomama, njima trebaju radnici i strucnjaci.
I jos nesto, kada plate budu manje u drzavnom aparatu i kada bude i tamo trazeno da se radi, bice ta protekcija eliminisana. Ali kada, u Srbiji ne u skoro vreme, nemamo mi politicare koji rade, nego vodje od kojin se stvarno stidim

Skara

pre 11 godina

Sve bi ovo proslo dobro da nam nije skolstvo bolesno. Da smo zdravi u glavi i da idemo uporedo sa svetskim obrazovanjem, mi smo prinudjeni da i dalje citamo komunisticke lektire, da nam roditelji vise brinu da li ce se dete zivo vratiti iz skole. Posto skolstvo otaljamo radi reda, znamo da cemo posao dobiti 99% preko veze. Zato dijabole i rade u JP. Pitajte u Japanu ili Vladivostoku ko zasniva radni odonos? Deca radnika. Oni nece ukaljati prezime i radice bolje od roditelja. U celom svetu to postoji ali posto mi zivimo u selendri od zemlje gde samo par gradova radi, sve se vidi.

buha

pre 11 godina

ovo je cista laz!
ne dobija polovina ljudi u srbiji posao preko veze.

barem 80 posto ljudi dobija posao preko veze.

ovo je NAJVECI PROBLEM u srbiji. zato smo i tamo gde smo.

Star-Mlad

pre 11 godina

Ako čovek sa 45 godina starosti i 20 godina staža ode u Službu zapošljavanja da se interesuje za posao oni mu kažu e pa ti si star za posao pa te pošalju u službu Penzijskog i invalidskog a oni ti tamo kažu e pa ti si mlad za penziju. Pa molim nekog od stručnjaka ove države da mi objasne moj status, star za posao a mlad za penziju?CIV šaljem na sve moguće konkurse, odlazim na razgovore al nemam vezu, čak i u "Merkatoru" ti je potrebna debela veza.Naravoučenije ko može nek pali iz ove zemlje, što pre to bolje!

Jecka

pre 11 godina

NZS je obučavala da pišu atraktivnije biografije?! Ovi iz NZS bolje da ćute i zahvaljuju (u šta god veruju) zato što rade ,a nikakva korist od njih. U suštini, nisu oni krivi, nego vlast koja finansira službu koja nema moć da zaposli!

Djordje

pre 11 godina

Svugde u svetu je bitnije koga znas, nego sta imas na rezimeu.

Vrlo cesto u mnogim profesionalnim organizacijama, zaposlenima se omogucava da preporuce prijatelje I bivse kolege, sto je normalna praksa...

Da li ces preporuciti neku osobu koja ce te obrukati ili kreirati ti problem na poslu? Naravno ne...

Kod nas se ljudi preporucuju bez ikakvih posledica, tako da je to kao sistem macke u dzaku!

n.n.

pre 11 godina

Do posla u javnom sektoru se 99 % dolazi vezom ( rodbinskom, prijateljskom ili partijskom ili mozda novcanom ako nemate ove prvobitne 3 dobitne kombinacije). Evo npr znam primer da u gradskoj televijzi u BGD je zena koja je otisla u penziju ubacila 2 svoje deca da tamo rade. Da li je bilio konkursa ili ne , ne znam ali i da je bilo kako da oba puta pobede na konkursu deca bivse radnice.

sima

pre 11 godina

I Kanadi se dosta ljudi zaposljava preko preporuke. U stari to je pozeljni nacin zaposljavanja, jer tako poslodavac zna da ce zaposliti nekog za koga neko (ko radi u njegovoj kompaniji) garantuje da ce biti koristan i spreman da radi.

Nikom ne be palo na pamet da garantuje da preporuci nekoga nesposobnjakovica i time ukalja svoj ugled.

Ovo pricam iz mog licnog iskustava (18 godina i Kanadi) iz oblasti Hi-Tech kompanija. Mnoge Hi-Tech kompanije daju i bonus za preporuku strucnjaka. Ja sam prilikom sam preporucio jednog strucnjaka i dobio $2000 CAD.

aurelije

pre 11 godina

@Jole: ja prvi podržavam ukidanje NSZ iako nikad neću glasati za retrogradne ma kako se zvali (radikali svih boja, sa ili bez koštice, njihovi i bezobrazni). To što radi armija ljudi na NZS može da se zameni jednim dobrim sajtom. Pa evo godinam unazad više ljudi dobije posao preko jednog poznatog sajta (pomenutog u tekstu) nego preko NZS. A statistiku koju NZS radi može preuzeti statistički zavod (ionako imaju dobre računarske kapacitete za sajt za nezaposlene).Potvrde o nezaposlenosti može preuzeti PIO fond. Ionako kad ostaneš bez posla moraš da ideš do PIO fonda po M3 obrazac. A da ne pričam da se i u NZS ulazi po "preporuci" te da bi se bar malo smanjio državni sektor i opterećenje zdrave privrede javnim sektorom i to delom tog javnog sektora koj ni malo ne doprinosi boljem životu građana

Komsija

pre 11 godina

Od kada sam zavrsio skolovanje sam nezaposlen. Bez ikakve sanse za zaposlenjem. Saljes CV ali sve beskoristno jel to niko i nece procitati kada su kadrovi za SVA mesta vec unapred zaposleni a oglas stavljen samo radi zakona.

Minja

pre 11 godina

Odgovorno tvrdim da naslov nije tačan. Svi poslovi se (izuzev pojedinih - loše plaćenih ili sl.)dobijaju preko veze. Naravno, desi se po neki izuzetak, ali je to na nivou statističke greške.

You are welcome

pre 11 godina

Da se ljudi preko veze zaposle je jedno od najvece zlo! Na pozicije trebaju doci oni koji su skolovani i obrazovani u struci, a ne ko je ciji sin...

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/6111_441109419301857_299126732_n.jpg

A vezu nemam niti cu je imati

pre 11 godina

Zavsila sam fax (drzavni), govorim 3 strana jezika, imam dosta radnog iskustva i dobre preporuke. Na 100 aplikacija za posao (objavljenih na internetu, ne na NSZ-u), u jednom slucaju prodjem u drugi krug i dobijem priliku za intervju. Prvih 30-40 minuta intervju izgleda kao da vam prete da ce vas otpremiti u koncentracioni logor. Bez daha deklamuju sta hoce i sta ocekuju i nikad ne propuste priliku da napomenu da zaboravite privatan zivot. Onda pitaju koliku platu ocekujem. Ja kazem 500 Eura. Oni pitaju bruto ili neto. Ja kazem neto (toliko mi minimalno treba jer sam podstanar). Oni kazu da bi u tom slucaju bilo najbolje da se udam za nekog ko je stambeno situiran. I onda se vratim kuci i sve ispocetka.
I jos nesto: statistika NZS-a je u najmanju ruku problematicna i diskutabilna; ni ja ni ljudi koje poznajem (a svi imaju VSS) nismo na evidenciji za nezaposlene.

Ona

pre 11 godina

Nasa veza i preporuka (na zapadu) nisu ista stvar...Preporuka dobrog kandidata se u velikim komanijama premira (parama) onom koga je nasao. Realno nigde nije savrseno i zbog ekonomske krize za koju smatram da je dobrim delom vestacki napravljena, uglavnom je nezaposlenost medju mladima jeziva.
Ovo je takodje tragicno jer u mentalnom smislu unistava mladu osobu koja jos nije pocela da radi. U pravu je komantator koji je napisao da je u pitanju neka vrsta prostitucije kada se govori o stranackom zaposljavanju.
Nemojte cekati na jednom mestu ako vidite da ne ide, udahnite vazduh, menjajte gradove, drzave i kontinente, vracajte se nazad ako hocete. Zbog mentalnog zdravlja.Jedino sto stvarno mora da se zna jeste to sto zelis ili mislis da radis i to u najboljem zanatskom smislu.

Prcatron

pre 11 godina

Najbolji primer zaposlenih preko svih mogucih veza je NSZ koji je leglo bahatih i polupismenih parazita koji zive na racun nas građana.

Inženjer saobraćaja

pre 11 godina

Драго ми је да је неко покренуо ову тему. Али је некако заобиђено оно најтрагичније, а то је запошљавање по политичкој линији. Данас имамо троструко више младих у подмладцима политичких партија, него у удружењима грађана. Са обзиром да су у политичким странкама у Србији млади пиони без утицаја, делиоци летака, лепиоци плаката, топовско месо, масовно учлањивање младих у партије је нека врста проституције, и то врло раширене. Стога сам се определио за мало предузетништво-екоповртарство, а да струку и част браним кроз удружења грађана. Колико смо упропаштени лошом кадровском политиком, најбоље се може видети по нашим јавним предузећима...

Miloš

pre 11 godina

Kad se samo setim praznih obecanja sadasnje vlasti o stajanju na put stranackom zaposljavanju i kad pogledam niski Parking servis i Naisus (vodovod).....

Mirko

pre 11 godina

Mnostvo netacnih podataka daje NSZ.Nisu ludi da saopste istinu.Sajmovi zaposljavanja su sob-biznisi i zabava za novine i lokalne radio stanice.Koji objavljuju kako se nesto ipak desava na polju nezaposlenosti.Ne desava se nista.Nezaposleni se mnoze svakog dana sve vise.Trebalo bi napraviti uporednu statistiku koliko je ljudi navodno skinuto sa spiska NSZ a koliko je istovremeno uslo na spisak za socijalnu pomoc ili narodnu kuhinju.Ovih prvih je sve manje a ovih drugih sve vise.Zatim jos jedna pojedinost.Vazna.Mnogi koji su dobili posao,da li preko NSZ ili preko veze,NISU resili svoj problem.Radili su SAMO 3 ili 6 meseci i opet se vratili predjasnjim zivotnim problemima.Kako se menjaju direktori iz raznih stranaka,tako se menjaju i novozaposleni.Novi direktori vuku za sobom ljude iz svoje stranke.Ali ne zadugo.Dodje drugi direktor,iz druge stranke pa ubacuje nove radnike iz svoje stranke.I tako u krug.Niko nema sigurno zaposlenje,cak iako ima vezu.Direktori se menjaju svaki cas.Ili predju u drugu stranku preko noci,pa novi radnici iz nove stranke u koju su presli.Zatim,mislite li da ce u konkursima za javne radove dobiti posao ko hoce?Nece.I u NSZ krse zakon,ubacuju na spiskove preko veze!Ako imate srecu da poznajete nekoga ko radi u NSZ dobicete posao.I u narodnu kuhinju mozete samo ako imate vezu.I soc.novcana pomoc se dobija preko veze!I u crvenom krstu se krsi zakon.Sve je preko veze.Toga nije bilo u Srbiji do 1995-te.Zar ne?Ko je ovo "uveo" u Srbiju pitam se? Izbegl...

cito

pre 11 godina

Cuj, polovina??? Odavno nisam cuo bolji vic!!!!!! Voleo bih da se autor ove teme registruje na infostudu, i da posalje svoj CV na sve moguce oglase, pa da vidimo kako ce da prodje!!!!

Dejna Stanić

pre 11 godina

A ko su i kako su se zaposlili ljudi u NSZ??? Koliko su oni stručni i kako dobiše taj posao? Kome oni da nađu posao svojom stručnošću,ne budimo smešni!

Bio vani greskom se vratio

pre 11 godina

I sta ce drzava da uradi povodom toga ?
(m4rk0, 15. mart 2013 23:16)
Ako se pod vezom smatra i pripadnost nekoj stranci onda je procenat daleko veci od 50%.
(Ja sam, 15. mart 2013 23:52)

Kada su ovi dosli mislio sam bice drugacije,ovi poprimase gomilu nekih koji su bili neradnici i tamo odakle su dosli.Danima sede ne mrdaju i primaju plate dok stari rade i za njih, na stranu sto su dosli na radna mesta za koja su potpuno nestrucni.Niko nece nista da im kaze jer se nezna ciji su odakle i ko stoji iza njih.Izgleda da je istina da sposobni od nesposobnih beze vani,jer ovi drugi najvise paznje i vremena poklanjaju svojoj grupi i njenoj organizovanosti,jer je to dobar nacin da opstanu.Nazalost ovo je Srbija i ko god da dodje na vlast bice isto.

Petar

pre 11 godina

U JPPTT moguce je napredovanje ako nemate moralni i profesionalni integritet vec pristajete da potpisujete ono sto je na stetu preduzeca a u korist sefa kojo to od vas usmeno zahetva.

Dragan

pre 11 godina

Koliko je ljudi uposljeno u NSZ?U eri kompjutera kladim se da bi po desetak ljudi maksimalno,u zavisnosti naravno od velicine opstine, moglo da se bavi evidentiranjem nezaposlenih i azuriranjem podataka.To je u stvari i uloga ove sluzbe a ne da zaposljava.Ionako se zaposljavanje radi preko veze ili ti preporuke.

Ljilja

pre 11 godina

pa sta de se pise o tome, to nemoze u skoro vreme da se iskoreni, nova vlada cisti korupciju od repa i pravi zakone za svoje legitimno bogastvo.
Stavlja cak penzionere na kljucna mesta u drzavnin ili opstinskin institucijama. Najvise me nervira sto u svakon inteviju govori kako posteno rade i kako je lose bivsa vlada radila. Zar je svet toliko lud da nezna da je prosla vlada lose radila, zato ih i nije izabrala. Takve bljuvotine su stvarno uzasne

paracinka

pre 11 godina

Kod nas u Paracinu u NZS ima kadrova iz bivseg G17+ ili sadasnjeg URS-a...Naprimer, zaposlili su dve sestre koje rade na odeljenju overa radnih knjizica, nikad ih nema, stalno su na pauzi ili na sastancima svoje stranke.Strasno.

opet rb nesto mucka

pre 11 godina

(sima, 16. mart 2013 07:34)
Jedno je preporuka strucnjaka (ili odgovarajuceg kadra) privatnoj firmi, a sasvim drugo je zaposljavanje svakakvih preko veze u drzavnim preduzecima (ili privatnim povezanim sa drzavom - u vlasnistvu politicara i tajkuna). To je kao nebo i zemlja

Nezaposlen-samozaposlen

pre 11 godina

Nemam posla pa otvaram sopstveni biznis.
Vodim preciznu evidenciju o konkurisanju na poslove pa evo:
Sest meseci bez posla, 95 poslatih rezimea, odziv nazad manji od 10%, znaci poziv na razgovore, oko 15% generisanih mailova gde vam zele vise srece drugi put.
Rezultat:
-jedna ponuda za posao, odbijena sa moje strane, ne zelim da radim za takve tipove i kompaniju
-jedan "zakljucak" da sam senior candidate a njima treba junior, ne mogu da me plate, prekvalifikovan, dva fakulteta itd.
-vise obecanja, "zvacemo za dva, tri, nedelju dana", nikad nisu zvali, poslali email ili bilo kakvo objasnjenje.



NSZ treba ukinuti, tamo sedi gomila partijskih kadrova koji nista ne rade, nista ne znaju i ne verujem da su ikada ikom nasli neki posao. Kostaju ovu zemlju mnogo vise nego sto zaista donesu. To je velika reforma i da se neko sa tim pozabavi dobio bi vise glasova nego za korupciju--nezaposlenost je jedan od najvecih problema ove zemlje.
Ne moze da se po ceo dan sedi, ispija kafa i ogovora, gde su rezultati, koliko ste ljudi zaposlili gospodo kad primate platu koju primate?

Posao sa ulice se dobija preko nekog od dva web site-a, jedan integrisan na vas, B92.

Odlicno sto je B92 objavio ovaj text, objavite ih jos vise, ljudi su nezaposleni i citaju vas, pokrenite temu o diskriminaciji vec prilikom davanja oglasa, "musko/zensko do 30 godina" (polna, starosna), nase kadrovike "HR" menadzere-ke treba nauciti sta sme sta ne u oglas za posao.

Dobrivoje

pre 11 godina

Apsolutno podrzavam ukidanje Nacionalne sluzbe za zaposljavanje.

U gradu u kome zivim, koji jedva ima 40.000 stanovnika, u toj sluzbi radi njih 30-tak. Ogromna stara zgrada u centru, grejanje, plate... ne smem ni da racunam koliko sve to kosta drzavu Srbiju. A u tom istom gradu 7.000 zvanicno nezaposlenih, pravi broj je mnogo veci naravno. I da bi sve bilo besmisleno ta ista sluzba dobija nagrade kao najbolja u Srbiji.

Bolesno.

Potreban je jedan dobar sajt, odeljenje pri opstini za ostvarivanje nekih prava iz radnog odnosa, a svu ustedu trositi na nezaposlene, materijalna pomoc, kursevi itd.

I naravno, nagradno pitanje za danas, koja partija vodi NSZ, ciji kadrovi tamo rade,ja znam a vi?

Jovan

pre 11 godina

Ja imam dva ortaka...Oba su politicku aktivna u svojim strankama jedan je u SNSu a drugi u SPSu.Ovaj u SPSu je odmah dobio posao u opstini jer je manja stranka a ovaj iz SNSa jos uvek ceka na posao jer se u toj stranci uglavio i kurta i murta ... A ja sam nezaposlen na evidenciji NSZa...

Veze će Srbiji doći glave

pre 11 godina

Diplomirao sam na ETF-u pre više godina na smeru telekomunikacije. Poslao sam do sada nekoliko stotina prijava, ali nažalost, svi konkursi su bili namešteni. Snižavao sam kritetrijume, tražio sam da radim i kao tehničar, ili čak da volontiram da bih naučio posao, ali džaba. Jedino što sam uspeo da nađem je mesto profesora u jednoj tehničkoj školi i to kao zamena, što je trajalo dve godine. Iskustvo koje sam stekao radeći u školi je neponovljivo, jer treba videti na šta liče srpske škole. HOROR! U Telekomu mi ni profesorske preporuke nisu pomogle, jer je gospodu zanimalo koga znam, a ne šta znam. U stranim kompanijama je ista priča, one su strane samo na papiru, ali su u duši "srpske". Kada sam došao u Telenor, par meseci posle njihovog dolaska u Srbiju, menadžerka za ljudske resurse me je pitala, zašto bih volontirao, jer sam i na to pristajao. Rekao sam joj da je to najbolji način za njih da vide moje sposobnosti, a za mene da naučim neke praktične stvari iz modernih telekomunikacija. Nikada me nisu pozvali. Da ironija bude veća, ta ista gospođa je dve nedelje kasnije, dala intervju baš ovoj stanici, u kome se iskukala kako je jako teško danas naći ljude koji žele da uče moderne stvari! Kakva ironija, pa šta sam ja drugo tražio nego da učim te moderne stvari. Šta je rešenje? Otići u inostranstvo jer ovde za poštenog i stručnog čoveka mesta nema. Jedini problem je u tome što stranci traže iskustva koja ovde nemate gde da steknete. Da može bez iskustva, otišao bih sutra...

@Zaista svako danas ima internet

pre 11 godina

Iz oblasti modernih telekomunikacija, praktično znanje ne možeš steći kod kuće, učenjem iz kojekakvih materijala skinutih sa interneta, već samo ako odeš u neku ozbiljnu firmu i tu pečeš zanat, jer ćeš dobiti prave materijale za učenje i radićeš sa profesionalnom opremom (mislim i na hardver i na softver). Čovek ti je lepo rekao da je problem da danas uopšte uđeš negde da učiš posao, a kamoli da radiš. Svrha volontiranja je upravo sticanje tih neophodnih praktičnih znanja. 95% ljudi koji se bave ozbiljnim poslom u oblasti telekomunikacija, išli su po prijemu u kompanije, na ozbiljne obuke, koje su često puta rađene i u inostranstvu. Što se tiče ETF-a, većina predmeta nije praktično upotrebljiva, sve se svodi na prazna naklapanja i besomučno proračunavanje ničega. Da je omogućeno volontiranje, mnogi ljudi bi stekli neophodna praktična znanja pa bi se ili otisnuli putem privatnog biznisa, ili bi što ti kažeš, izmislili firme i radno iskustvo u njima, sve bi to lepo smestili u svoj CV i pravac veliki svet. Ali tu je upravo poenta, svako ko je sposoban i ko je pošteno završio studije, naučio bi posao i otisnuo se u veliki svet, a ovde bi ostao talog. Zato se i ne dozvoljavaju ni profesionalne prakse ni volontiranja, jer bi ulaskom u firme video gomilu nadobudnih tatinih i maminih sinova koja ne rade ništa, a s druge strane, neko tim parazitima ipak mora da zaradi platu. E tu recimo greše moćne zemlje poput Nemačke. Neka organizuju obuke, pa ko prođe, neka mu omoguće da radi...