Nedelja, 13.01.2013.

12:43

Ako treba, i na referendum o GMO

Ukoliko Srbija sa STO sporazumno ne reši pitanje uvoza i distribucije genetski modifikovanih proizvoda, trebalo bi da raspiše referendum.

Izvor: Tanjug

Ako treba, i na referendum o GMO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

Histericna

pre 11 godina

@Bob Rotck
Ne treba mi nikakvo stručno znanje o GMO. Ja sam "glupi ekonomista" analitičar, pa kad donosim sud o nečemu koristim između ostalih stručnih elemenata, jedno od glavnih - faktor (iskustvo) okruženja. Što se ove pošasti tiče, dovoljno je analizirati praksu evropskih zemalja i ovaj potez Severne Amerike.
Naravno da lobisti pokušavaju svim sredstvima da miniraju i dezavuišu mišljenje javnosti, tako da ih ima među komentarima.

Korumpirani vlastodršci, plan za "Balkan", adekvatan marketing i lobisti završavaju "sve poslove".

Srbijo -budi se, sve je više dece koja se rađaju sa deformitetima!!!

Stojan

pre 11 godina

Pitam se da li u ovim komentarima ima nekog skrivenog Kostica ili Matijevica inace najvecih lobista Monsata i GMO poljoprivrede, preispitati sve njihove aktivnosti na tom polju!

Bob Rock

pre 11 godina

Da li neko u ovoj histericnoj nepismenoj Srbiji zapravo zna sta je GMO, kako se uzgaja, koje su dobre, a koje lose strane? Da li neko od vas histericnih Srba koji necete GMO ima neku informaciju ciji izvor nisu youtube, wikipedia ili klerofasisti iz dveri?

VNS

pre 11 godina

Vidim da niko od vas "dusebriznika" sto gledate dokumentarce inc food i slicno ne spominje kineski beli luk i ostale gadosti koje se uvoze i jedu u Srbiji, toga nema u dokumentarcima... To sto oni rade sa belim lukom je trovanje vece od gmo hrane! Niko od vas ne spominje ni koncantrat za kecape koji se isto tako uvozi iz Kine, od cega je to proizvedeno, ko to kontrolise? Svi proizvodjaci u Srbiji uvoze taj koncentrat i od njega prave kecape koje nam deca jedu.

Pera

pre 11 godina

Ko nam garantuje da par godina unazad ne konzumiramo gmo?
Ako je EU nalozila da moramo da je koristimo, kako da izbegnemo ovu ``hranu``. Neka je daju svojoj deci.

Glupiranje

pre 11 godina

Ko imalo pamti, seca se da u Srbiji referendumi sluze da se na osnovu rezultata utvrdi da ono sto je izglasano sigurno nece da se desi. Ali, za slucaj da ipak resimo da arcimo pare poreskih obveznika na referendum, predlazem da se o istom trosku izjasnimo i o GMO i o Kosovu i o cirilici u Vojvodini i o jos 5-6 trms, posto ionako nista od toga nema veze sa realnoscu!

agronom

pre 11 godina

Koliko samo komentara koji nemaju veze sa istinom, katastrofa! Prvo, pre neki dan je seik iz Abu Dabija (za)kupio zemlju, a oni su najjaci na svetu u proizvodnji gmo hrane.
Drugo, vi uporno zaboravljate da se gmo lobisti sluze podmicivanjem politicara, pa ovo im je najpogodnije tle na svetu za takve radnje, samo u Srbiji moze da zamenik direktora elektrovojvodine bude bivsi kik-bokser, policajac i kavgadzija po kafanama, a samo zato sto je clan partije Dragana Markovica Palme.
Trece, jedete one fast food hamburgere, pljeskavice, razne pastete, salame, pijete frutela sokove, pa to sve kada bi se ispitalo kako treba mislim da bi neko morao da odgovara debelo!
Generalno sam protiv gmo, ali kada cujem ove papagaje dodje mi da poludim i da bas zbog takvih koji pojma nemaju budem najveci zagovornik za uvoz gmo hrane!
Hvala.

somborac

pre 11 godina

Gmo nam ne treba ni u ludilu,ako to budete dozvolili treba vas zapaliti sve,Pogledajte samo dokumentarac o Gmo u americi i sojinom semenu i bice vam sve jasno zasto vas pritiskaju toliko.Kada to budete dozvolili vise nece postojati obicno seme nego samo njihovo i svako ko bude hteo da sadi nesto morace da kupuje seme od njih.

Ja

pre 11 godina

referendum nego sta. Ako vec ne znate rezultat to jest. Naravno da je Srbija protiv. Svidja mi se ideja da se donese odluka da prihvatamo GMO a da prihvatanje vazi od datuma punog clanstva u EU. Time smo "prihvatili" a u stvari smo odbili jer najverovatnije necemo nikada u EU :)

Nik, Ljubljana

pre 11 godina

Nemojte se šalom šaliti, da bi dozvolili GMO! Briga me za vaše političke igre, stranke i ostalo zamajavanje javnosti. Ali, ako bude protest protiv GMO, uzimam odmor i dolazim. Svi protesti koji su u Srbiji bili do sada, biće malo dete u odnosu na taj protest. Vlado, ministri, poslanici, nemojte se igrati sa budućnošću nacije i svojom budućnošću.

previx

pre 11 godina

Referendum? A na njemu da odlučuje "kvalifikovana većina" obrazovana zeitgeistom, trećim okom i radio_milevom? Sačuvaj bože. Pa već čitavu deceniju slušamo histeriju o "osiromašenom uranijumu" koji pobi po Srbije dok druga polovina svetli u mraku. Jbt. ponekad pomislim da živim u Dylan Dog svetu...

Vlada

pre 11 godina

Svi znamo da smo gotovo svi protiv GMO. Da li je moguće da naša država ne može da povuče poteze koji su izvesni, pa o svemu treba na referendum?

Dragan

pre 11 godina

Najveca opasnost od uzgoja GMO nije trovanje ljudi , jer za to treba vremena, vec kontaminacija zemljista i unistavanje prirodnih sorti.

Ako pocnete da gajite GMO , ugovorom se OBAVEZUJETE da cete od proizvodjaca semena (MOnsanto) svake godine kupovati seme i da ga necete koristiti sledece godine, a inace imaju inspektore koji proveravaju da li je seme proslogodisnje , pa ako ustanove da jeste , podizu tuzbe.

Dakle , prvo ste zavisni od jednog dobavljaca , koji moze da diktira cenu semena , morate da koristite njegove hemikalije koje su mnogo stetnije od obicnih.

Ali to nije najgori deo. Sve te biljke cvetaju. Unakrsnim oprasivanjem , recimo kukuruza , vec posle jedne sezone , izmenjeni gen se PRENOSI na domacu , prirodnu sortu, sto dalje ima nepredvidive posledice. Nakon nekoliko sezona , moze se doci do tacke da je prakticno svo seme u zemlji kontaminirano GMO genom. To se npr desilo u Meksiku , koji je kolevka kukuruza. Dakle kada se unisti originalno seme , ne preostaje nista drugo sem GMO.

A na svaku proizvedenu tonu GMO hrane , pored toga sto ste kupili seme, mora da se plati i taksa Monsantu.

Toliko o isplativosti.

MunzeLjux.

pre 11 godina

Ukucajte na wikipediji;Monsanto,pa idite na hrvatski prevod jer nasi lenjivci su preveli pet redova.To sto procitate,ali detaljno i sa razumevanjem je minimum za kakvo takvo razumevanje citavog problema i preduslov za komentarisanje na tu temu,osim ako komentare ne bacate u neku zutu stampu.

Travis Bickle

pre 11 godina

U Srbiji je zabrana uvoza GMO hrane možde odgovarati onima koji je stavljaju na tržište. Tvrdim da se zabrana ne sprovodi jer značajan deo prerađivača uvozi gmo soju za proizvodnju hrane. Ako uvozimo soju iz Brazila (što treba proveriti) onda mi već sada imamo na tržištu GMO hranu, ali ona kao takva nije obeležena na ambalaži. Izmene zakona bi značilo obavezu vidljivog obeležavanja hrane da je GMO, kako potrošač može doneti odluku sam. Obeležavanje je za uvoznike gore nego zabrana jer će nestati sa tržišta ako budu morali da je obeležavaju. Vrlo je verovatno da onaj ko uvozi sojinu sačmu za proizvodnju hrane lobira zapravo ovu nazovi zabranu iz zakona koja nas ne štiti. Niko nas ne ucenjuje već prema STO pravilima ne možeš imati zabranu, ali možeš imati restriktivan režim koji takvu hranu čini neisplativom pa dođe na isto. Što se tiče GMO semena postoji mogućnost dodatne zabrane prema propisima EU, i dovoljno je da se uskladimo sa tim tako da Ševarlić pravi frku ali ga mrzi da pročite EU propise na koje se poziva.

ivann

pre 11 godina

GMO hrana nema nikakve veze sa zdravljem i vecim prinosima. kao sto je jedan od komentatora to objasnio, u pitanju je samo kontrola hrane. To je sve.
GMO nikad nikako, Buducnost srpske poljoprivrede je u organskoj proizvodnji.

NIKAD GMO

pre 11 godina

@Radiša V.

Au! Ili si ti lobista ili si BAŠ neupućen! Od kad znam za sebe , stariji su me učili da su "crvljive" voćke zdrave, jer nisu ni oni ludi da jedu hemikalije!

NIKAD GMO, ni uvoz ni plasman ni sadnja ni prodaja-NIŠTAOD GMO u Srbiji, hvala na ponudi i DOVIDJENJA!!!

Smilla

pre 11 godina

STOP GMO!
Treba je skroz zabraniti, nikako samo oznaciti na deklaraciji, jer kad jednom udje seme GMO na nasu zemlju a i gotovi proizvodi bice jako tesko da se sacuvamo od toga. GMO jos nije dovoljno ispitana, tek posle nekoliko generacija znace se kako tacno utice na ljude, zivotinje i biljke. A gledajuci ove amerikance oko sebe, ne mirise mi na dobro...
Zato STOP GMO! Sacuvajmo prirodno i zdravo! Go ORGANIC!
Srbija treba da ocuva i razvija zdravu hranu! to je buducnost i tu ce jednog dana biti i para...

.,.

pre 11 godina

NE GMO U SRBIJI! ! ! NIKAKAV GMO! ! ! Imamo PRIRODNU HRANU u Srbiji, ZDRAVU HRANU! ! !

Javno reci ko u Srbiji lobira za GMO! ! ! Ko ne zna sta je GMO, neka se raspita! ! !

Nikola

pre 11 godina

GMO je zlo i ne treba ga prihvatiti bez obzira koja je cena u pitanju.
Ne verujem u zracenja mobilnih telefona i sl., ali u katastrofalne posledice GMO hrane i te kako. Dovoljno je uzeti podatak da je vise od 30% Amerikanaca pregojazno, i to upravo onaj deo koji zivi na GMO hrani.

neverovatno

pre 11 godina

@Živadin

Prvo nauči šta je GMO pa onda komentariši, ako želiš da truješ sebe, i ako si toliko naivan to je tvoj problem.

stop GMO

pre 11 godina

Pasulj koji se uvozi je GMO. Redovno me muči stomak kada ga pojedem. Umesto da me otvori, on me zatvara. Ne može čovek da puhne a da se ne uglibi. I krupniji je od ovoga našeg domećeg. Ko zna šta Kinezi rade sa njim!!!

Mrk_djok

pre 11 godina

nemam nista protiv da se dozvoli prisustvo gmo u Srbiji, ALI da svaki takav artikl ima odredjenu OZNAKU i nalepnicu GMO! pa ko hoce nek izvoli...
(znalac, 13. januar 2013 14:16)

To je ulazak GMO na mala vrata, po principu kuvane zabe.

Koliko ce vremena biti protrebno da se izlobira za "sitna slovca", pa na kraju i da ne postoji upozorenje, pa onda i obavestenje da proizvod sadrzi GMO.

Pa zatim da takva hrana moze da dobije tender ketering firmi koje snabdevaju obdanista.

Treba reci odsecno NE za uvoz GMO, jasno i glasno. Po cenu stupanja u STO.

deklaracija

pre 11 godina

Slazem se da se pod hitno za teritoriju Srbije donese DEKLARACIJA o zastiti odnosno zabrani uvoz proizvoda i proizvodnja GMO hrane.
Slazem da se dozvoli korisnjenje /zakup/ poljoprivrednog zemljista strancima, ali kod dogovaranja i u potpisanim ugovorima da bude precizirano da mogu proizvoditi zdravu hranu, organsku, ali nikako GMO.

Vatrogasac

pre 11 godina

Povuceni GMO krastavci u Kaanadi u roku od 24 h. Ej bre to nije za zezanje, kakva je to hrana? Kakve su to gluposti? Oko toga ne treba ni rasspravljati, kao Svajcarska i cao, treba je zakonom zabraniti.

Dragana

pre 11 godina

GMO je bila i ostala mnogo vise prica o novcu a mnogo manje o zdravlju ljudi i "zdravlju" zemljista. Kako u USA, tako i u Evropi pa evo i kod nas. Jedini ozbiljniji problem na koji sam naisla do sad je povecan broj korova otpornih na glifosat. Nasi proizvodjaci semena mogu da se brane "preambulom u ustavu" ako treba ali ce i efekti biti isti kao i one druge preambule. Mislim da mi umemo da reagujemo kreativnije i efikasnije od toga, ali ne bi bilo prvi put da verujem da smo bolji nego sto jesmo. Inace tu pricu oko GMO krastavca u Kanadi koji izaziva "opadanje stidnih dlacica" a kod nekih ispitanika i "mokrenje u krevet" procitala sam u desetak satiricnih casopisa prosle nedelje i nigde vise. (mislim da je prvi bio "The Lapine"). Inace, neki farmeri u komentarima planiraju da krastavac (cuj, bas krastavac) "poturaju svojim zenama u salatu".

Ali za nacionalno dresiranje je super.

Živadin

pre 11 godina

Genetski modifikovana hrana daje više prinosa i veći plod uz manju upotrebu hemikalija za zaštitu bilja. Nemojte verovati svakome(ne morate ni meni), ali se informišite iz kredibilnih izvora. Kritički razmišljajte, hladne glave; naići ćete na puno propagande, astroturfing-a i dezinformacija.

p.s.
Od kada je čovek počeo sa poljoprivredom, pre nekoliko hiljada godina, on vrši selekciju i samim tim menja genetiku biljaka i životinja koje uzgaja. Sa pojavom genetike, taj postupak je postao efikasniji.

nn85

pre 11 godina

moze referendum sto se tice mene tice odmah. nece biti pa ni 5 posto za GMO.
mozes srbe vozati za neke druge stvari,ali kada je u pitanju krkanje,sve mi diraj ali hranu nemoj. :-)
ako zbog necega izadjemo na ulice to ce biti definitivno ovo.

domaća 'rana

pre 11 godina

U vezi GMO ne treba praviti apsolutno nikakve kompromise u Srbiji. GMO u Srbiji je ruski rulet sa opstankom nacije. Imamo dovoljno problema i bez GMO.
Ako je ovo uslov, odbaciti članstvo i u STO, i u EU. Ako UN to uvedu kao uslov, izaći i iz UN-a. Nema bitnije stvari za našu decu nego da nam budućnost bude GMO-free.

Radiša V.

pre 11 godina

Da je Dositej danas živ, pravili biste referendum da li da mu se dopusti da unese krompir. Koju drugu hranu mislite da jedete? Jel onu naprašenu osiromašenim uranijumom koji ste izabrali na pretprošlom referendumu?

Imate svo pravo da ne izaberete titanski otpornu, sočnu i jedru GMO (zahvaljujući kojoj ima sve manje gladi na svetu) - ali posle nemojte da plačete kako je vaša "zdrava" hrana jeftinija i bolja u Evropi, a ovde je preskupa, nekalibrisana, prašnjava, kvrgava, ušljiva i crvljiva.

Marko

pre 11 godina

Referendum definitivno! Ako su vec toliko sigurni da je GMO bezbedan, zasto onda ne dozvoljavaju da tako bude i obelezen na pakovanju?!

Referendum

pre 11 godina

Za svako pitanje koje znacajno dotice gradjane ove drzave treba sprovesti referendum, po uzoru na Svajcarsku. Time bi se dao legitimitet odluke da je zajednica saglasna sa tim a ne lobisti i korupmirani politicari.

Vladimir

pre 11 godina

Mesecima sam preko interneta proučavao GMO. Čitao razne članke za i protiv, i odgledao mnogo dokumentarnih filmova na istu temu.
Experimenti na životinjama su dokazali da GMO izaziva razne organeke poremećaje, kako mozga tako i ostalih organa.
Cela poenta GMO-a nisu veći prinosi i jednostavnije proizvodnja nego kontrola proizvodnje hrane na svetskom nivou. Onaj ko je napravio GMO seme ili bilo kakav organizam ima patent za taj organizam ili seme. Svaki put kada kupite seme vi morate da platite licencu. Seme je tako napravljeno da je rod sterilan, što znači da seme koje ste dobili proizvodnjom (npr. kukuruz) neće nići ako ga posejete. Onaj koji ima patent ima kontrolu proizvodnje hrane. Novac koji se okrećer u GMO industriji je meri stotinama milijardi dolara.
GMO JE ZLOČIN PREMA PRIRODI I ČOVEČANSTVU.

GMO NE !!! GMO NE !!! GMO NE !!!

znalac

pre 11 godina

nemam nista protiv da se dozvoli prisustvo gmo u Srbiji, ALI da svaki takav artikl ima odredjenu OZNAKU i nalepnicu GMO! pa ko hoce nek izvoli...

StopGMO

pre 11 godina

Srbiji ne treba ni referendum, a bogami ni GMO. Ali ako bude moralo tako, ićićemo na taj referendum da ih potučemo do nogu.
Mene samo brine šta će pokušati posle toga, jer se oni neće smriti... Smetamo im. Srbijo ostani budna.

Lazar

pre 11 godina

GMO u hrani su pre svega zivotinjski geni ubaceni u biljne sorte. Zbog toga ljudski organizam prepoznaje te gene kao strana tela i pokusava da ih odbaci. To utice na funkcionisanje jetre, pankreasa, zlezda... GMO biljke su sterilne, ne mogu reprodukovati seme u narednoj generaciji, pa smo pored zavisnosti od uvoza semena (sto je manje bitno) mnogo vise zavisni od UVOZA LEKOVA za bolesti koje ce se vestackim putem PROIZVESTI ili mutacijom sa dosadasnjim virusima i prirodnim organizmima. O uticaju na reproduktivni sistem kod ljudi moze se iz toga naslutiti, ali sigurno nece doneti nista zdravo ni korisno. Ako unistimo domace sorte i institute pored ekonomske blizi nam se i bioloska ugrozenost.

sale

pre 11 godina

A mene čudi da to uslovljavaju USA a ne Rusija ili Kina. Zar nam nisu ameri najbolji prijatelji? Nego vi ako ste imalo profesionalni novinari, što malo ne istražite i javno objavite da vidimo koji su to domaći lobisti koji bi svesno trovali i narod i zemljište radi zarade? Ajde srbomrsci da vidimo minuse.

Olja

pre 11 godina

Apsolutno podrzavam zabranu GMO hrane! Ako i bude referenduma glasacu protiv. Porebno je sto vise obavestavati gradjane o stetnosti GMO hrane. Da je tako dobra, ne znam zasto bi nas uslovljavali uvozom iste.

Hektor

pre 11 godina

Srbija je slaba država. Čak i ono što bi bilo nedopustivo dozvoliti u ostalim zemljama, Srbija prvo oslušne šta kažu veliki pa onda kalkuliše da li sme ili ne da se upusti u rešavanje problema na način na koji vlada to želi. Sa postojećim otporom prema GMO u svetu i sa pritiskom, pre svega Amerike koja je favorizuje, šta mislite koliko šanse Srbija ima da se odbrani od prodora GMO? Meni izgleda da je ovakva Srbija već viđena za eksperimentalno područje GMO, a njeni moćni promoteri-lobisti i moćne kompanije iz te oblsati će već lako naći zajednički jezik sa svetski poznatim po korumpiranosti srpskim političarima i uticajnim istaknutim pojedincima iz naučne zajednice i medija, koji treba da nas prevedu žedne preko vode. Sve u svemu, referendum neće dozvoliti, jer tako krupno pitanje oni gore neće dati da rešava narod kome će se sve to obiti o glavu. Nikada veliki interesi moćnih neće biti dovedeni u pitanje protivljenjem naroda na referendumu. Referendum je za slabe zemlje u sukobu sa moćnima nepoželjan. Toliko o univerzalnosti demokratskih prncipa u svetu neravnopravnih.

"patriotski pljackas Covic"

pre 11 godina

Ko nas pita,Arapima smo prodali zemlju a oni su najaci u toj proizvodnji.Nas Aca Vucic je trebao o tome da misli,ali njemu su te Arapske pare najbitnije.....sto zbog Generalstaba i Zvezde.A narod i zdravlje ko j...

VV

pre 11 godina

Tako je, dajte referendum, nek se zna cija je ovo drzava. Nece nam monsato i potkupljivi politicari krojiti sudbinu. Ako su im proizvodi tako dobri, zasto moraju da ih guraju ucenama i podmicivanjem, zasto se ljudi ne otimaju da kupe GMO? Svakome ko je malo istrazivao tu temu jasno je zasto. Postoje istrazivanja koja pokazuju da je genetski modifikovana hrana opasna.

hocu prirodno, pa makar i crvljivo

pre 11 godina

I ja sam za referendum. Ocigledno da je GMO lobi toliko jak ili da su nam politicari toliko jeftini, nema drugog objasnjenja. I tesko da me interesuje ikakav prelazni period izmedju sada i stupanja u EU. Necu GMO sada, odmah i nikad.

pera ždera

pre 11 godina

čovek je rekao jedno od sledećeg (ne znam tačno šta ali ubrzo će se videti):
1. izgubiću posao ako kažem šta znam o GMO
2. niste mi platili kao drugima koji podržavaju GMO, a to ne može tako
3. valjda ću moći da se snađem i izbegnem GMO, a za ostale, baš me briga

zato što je jednostavno besmisleno da kaže da će se raspisati referendum o tome da li ljudi hoće da budu opljačkani, otrovani a njihovo potomstvo zatrto

Bole

pre 11 godina

Drago mi je da konacno neko na razlozan i inteligentan nacin objasni razloge protiv GMO. Teoreticari zavere samo podizu konfuziju i situaciju cine losijom. Najvaznije je da time postajemo prakticno zavisni od kompanija i korporacija koje su vlasnici tih tehnologija, zasto bismo pristajali na to?

mali radojica

pre 11 godina

Dalje sa ovim GMO g...ima od moje zemlje. Ni za šta nam nije potrebna - em nije 100% zdrava, em nam nije neophodna za povećanje količina da bismo se prehranili. Ako ostanemo na prirodnom od izvoza cemo imati iste novce, možda i veće.

Stop GMO at the border !!!

Adam

pre 11 godina

Ja stvarno ne vidim zasto bi danas na kraju ere genetski modifikovane hrane morali da dozvoljavamo njen promet. U zemljama EU ova hrana izlazi iz upotrebe, celi sajtovi su posveceni namirnicama koje ne treba kupovati...cemu uopste rasprava na tu temu. Ovu hranu ne jedu ni vlasnici kompanija koji je proizvode.

Vladimir

pre 11 godina

Mesecima sam preko interneta proučavao GMO. Čitao razne članke za i protiv, i odgledao mnogo dokumentarnih filmova na istu temu.
Experimenti na životinjama su dokazali da GMO izaziva razne organeke poremećaje, kako mozga tako i ostalih organa.
Cela poenta GMO-a nisu veći prinosi i jednostavnije proizvodnja nego kontrola proizvodnje hrane na svetskom nivou. Onaj ko je napravio GMO seme ili bilo kakav organizam ima patent za taj organizam ili seme. Svaki put kada kupite seme vi morate da platite licencu. Seme je tako napravljeno da je rod sterilan, što znači da seme koje ste dobili proizvodnjom (npr. kukuruz) neće nići ako ga posejete. Onaj koji ima patent ima kontrolu proizvodnje hrane. Novac koji se okrećer u GMO industriji je meri stotinama milijardi dolara.
GMO JE ZLOČIN PREMA PRIRODI I ČOVEČANSTVU.

GMO NE !!! GMO NE !!! GMO NE !!!

VV

pre 11 godina

Tako je, dajte referendum, nek se zna cija je ovo drzava. Nece nam monsato i potkupljivi politicari krojiti sudbinu. Ako su im proizvodi tako dobri, zasto moraju da ih guraju ucenama i podmicivanjem, zasto se ljudi ne otimaju da kupe GMO? Svakome ko je malo istrazivao tu temu jasno je zasto. Postoje istrazivanja koja pokazuju da je genetski modifikovana hrana opasna.

Mrk_djok

pre 11 godina

nemam nista protiv da se dozvoli prisustvo gmo u Srbiji, ALI da svaki takav artikl ima odredjenu OZNAKU i nalepnicu GMO! pa ko hoce nek izvoli...
(znalac, 13. januar 2013 14:16)

To je ulazak GMO na mala vrata, po principu kuvane zabe.

Koliko ce vremena biti protrebno da se izlobira za "sitna slovca", pa na kraju i da ne postoji upozorenje, pa onda i obavestenje da proizvod sadrzi GMO.

Pa zatim da takva hrana moze da dobije tender ketering firmi koje snabdevaju obdanista.

Treba reci odsecno NE za uvoz GMO, jasno i glasno. Po cenu stupanja u STO.

domaća 'rana

pre 11 godina

U vezi GMO ne treba praviti apsolutno nikakve kompromise u Srbiji. GMO u Srbiji je ruski rulet sa opstankom nacije. Imamo dovoljno problema i bez GMO.
Ako je ovo uslov, odbaciti članstvo i u STO, i u EU. Ako UN to uvedu kao uslov, izaći i iz UN-a. Nema bitnije stvari za našu decu nego da nam budućnost bude GMO-free.

hocu prirodno, pa makar i crvljivo

pre 11 godina

I ja sam za referendum. Ocigledno da je GMO lobi toliko jak ili da su nam politicari toliko jeftini, nema drugog objasnjenja. I tesko da me interesuje ikakav prelazni period izmedju sada i stupanja u EU. Necu GMO sada, odmah i nikad.

Vatrogasac

pre 11 godina

Povuceni GMO krastavci u Kaanadi u roku od 24 h. Ej bre to nije za zezanje, kakva je to hrana? Kakve su to gluposti? Oko toga ne treba ni rasspravljati, kao Svajcarska i cao, treba je zakonom zabraniti.

Bole

pre 11 godina

Drago mi je da konacno neko na razlozan i inteligentan nacin objasni razloge protiv GMO. Teoreticari zavere samo podizu konfuziju i situaciju cine losijom. Najvaznije je da time postajemo prakticno zavisni od kompanija i korporacija koje su vlasnici tih tehnologija, zasto bismo pristajali na to?

.,.

pre 11 godina

NE GMO U SRBIJI! ! ! NIKAKAV GMO! ! ! Imamo PRIRODNU HRANU u Srbiji, ZDRAVU HRANU! ! !

Javno reci ko u Srbiji lobira za GMO! ! ! Ko ne zna sta je GMO, neka se raspita! ! !

Smilla

pre 11 godina

STOP GMO!
Treba je skroz zabraniti, nikako samo oznaciti na deklaraciji, jer kad jednom udje seme GMO na nasu zemlju a i gotovi proizvodi bice jako tesko da se sacuvamo od toga. GMO jos nije dovoljno ispitana, tek posle nekoliko generacija znace se kako tacno utice na ljude, zivotinje i biljke. A gledajuci ove amerikance oko sebe, ne mirise mi na dobro...
Zato STOP GMO! Sacuvajmo prirodno i zdravo! Go ORGANIC!
Srbija treba da ocuva i razvija zdravu hranu! to je buducnost i tu ce jednog dana biti i para...

nn85

pre 11 godina

moze referendum sto se tice mene tice odmah. nece biti pa ni 5 posto za GMO.
mozes srbe vozati za neke druge stvari,ali kada je u pitanju krkanje,sve mi diraj ali hranu nemoj. :-)
ako zbog necega izadjemo na ulice to ce biti definitivno ovo.

Dragan

pre 11 godina

Najveca opasnost od uzgoja GMO nije trovanje ljudi , jer za to treba vremena, vec kontaminacija zemljista i unistavanje prirodnih sorti.

Ako pocnete da gajite GMO , ugovorom se OBAVEZUJETE da cete od proizvodjaca semena (MOnsanto) svake godine kupovati seme i da ga necete koristiti sledece godine, a inace imaju inspektore koji proveravaju da li je seme proslogodisnje , pa ako ustanove da jeste , podizu tuzbe.

Dakle , prvo ste zavisni od jednog dobavljaca , koji moze da diktira cenu semena , morate da koristite njegove hemikalije koje su mnogo stetnije od obicnih.

Ali to nije najgori deo. Sve te biljke cvetaju. Unakrsnim oprasivanjem , recimo kukuruza , vec posle jedne sezone , izmenjeni gen se PRENOSI na domacu , prirodnu sortu, sto dalje ima nepredvidive posledice. Nakon nekoliko sezona , moze se doci do tacke da je prakticno svo seme u zemlji kontaminirano GMO genom. To se npr desilo u Meksiku , koji je kolevka kukuruza. Dakle kada se unisti originalno seme , ne preostaje nista drugo sem GMO.

A na svaku proizvedenu tonu GMO hrane , pored toga sto ste kupili seme, mora da se plati i taksa Monsantu.

Toliko o isplativosti.

mali radojica

pre 11 godina

Dalje sa ovim GMO g...ima od moje zemlje. Ni za šta nam nije potrebna - em nije 100% zdrava, em nam nije neophodna za povećanje količina da bismo se prehranili. Ako ostanemo na prirodnom od izvoza cemo imati iste novce, možda i veće.

Stop GMO at the border !!!

Lazar

pre 11 godina

GMO u hrani su pre svega zivotinjski geni ubaceni u biljne sorte. Zbog toga ljudski organizam prepoznaje te gene kao strana tela i pokusava da ih odbaci. To utice na funkcionisanje jetre, pankreasa, zlezda... GMO biljke su sterilne, ne mogu reprodukovati seme u narednoj generaciji, pa smo pored zavisnosti od uvoza semena (sto je manje bitno) mnogo vise zavisni od UVOZA LEKOVA za bolesti koje ce se vestackim putem PROIZVESTI ili mutacijom sa dosadasnjim virusima i prirodnim organizmima. O uticaju na reproduktivni sistem kod ljudi moze se iz toga naslutiti, ali sigurno nece doneti nista zdravo ni korisno. Ako unistimo domace sorte i institute pored ekonomske blizi nam se i bioloska ugrozenost.

ivann

pre 11 godina

GMO hrana nema nikakve veze sa zdravljem i vecim prinosima. kao sto je jedan od komentatora to objasnio, u pitanju je samo kontrola hrane. To je sve.
GMO nikad nikako, Buducnost srpske poljoprivrede je u organskoj proizvodnji.

NIKAD GMO

pre 11 godina

@Radiša V.

Au! Ili si ti lobista ili si BAŠ neupućen! Od kad znam za sebe , stariji su me učili da su "crvljive" voćke zdrave, jer nisu ni oni ludi da jedu hemikalije!

NIKAD GMO, ni uvoz ni plasman ni sadnja ni prodaja-NIŠTAOD GMO u Srbiji, hvala na ponudi i DOVIDJENJA!!!

StopGMO

pre 11 godina

Srbiji ne treba ni referendum, a bogami ni GMO. Ali ako bude moralo tako, ićićemo na taj referendum da ih potučemo do nogu.
Mene samo brine šta će pokušati posle toga, jer se oni neće smriti... Smetamo im. Srbijo ostani budna.

Marko

pre 11 godina

Referendum definitivno! Ako su vec toliko sigurni da je GMO bezbedan, zasto onda ne dozvoljavaju da tako bude i obelezen na pakovanju?!

stop GMO

pre 11 godina

Pasulj koji se uvozi je GMO. Redovno me muči stomak kada ga pojedem. Umesto da me otvori, on me zatvara. Ne može čovek da puhne a da se ne uglibi. I krupniji je od ovoga našeg domećeg. Ko zna šta Kinezi rade sa njim!!!

Adam

pre 11 godina

Ja stvarno ne vidim zasto bi danas na kraju ere genetski modifikovane hrane morali da dozvoljavamo njen promet. U zemljama EU ova hrana izlazi iz upotrebe, celi sajtovi su posveceni namirnicama koje ne treba kupovati...cemu uopste rasprava na tu temu. Ovu hranu ne jedu ni vlasnici kompanija koji je proizvode.

sale

pre 11 godina

A mene čudi da to uslovljavaju USA a ne Rusija ili Kina. Zar nam nisu ameri najbolji prijatelji? Nego vi ako ste imalo profesionalni novinari, što malo ne istražite i javno objavite da vidimo koji su to domaći lobisti koji bi svesno trovali i narod i zemljište radi zarade? Ajde srbomrsci da vidimo minuse.

Referendum

pre 11 godina

Za svako pitanje koje znacajno dotice gradjane ove drzave treba sprovesti referendum, po uzoru na Svajcarsku. Time bi se dao legitimitet odluke da je zajednica saglasna sa tim a ne lobisti i korupmirani politicari.

Nikola

pre 11 godina

GMO je zlo i ne treba ga prihvatiti bez obzira koja je cena u pitanju.
Ne verujem u zracenja mobilnih telefona i sl., ali u katastrofalne posledice GMO hrane i te kako. Dovoljno je uzeti podatak da je vise od 30% Amerikanaca pregojazno, i to upravo onaj deo koji zivi na GMO hrani.

neverovatno

pre 11 godina

@Živadin

Prvo nauči šta je GMO pa onda komentariši, ako želiš da truješ sebe, i ako si toliko naivan to je tvoj problem.

Vlada

pre 11 godina

Svi znamo da smo gotovo svi protiv GMO. Da li je moguće da naša država ne može da povuče poteze koji su izvesni, pa o svemu treba na referendum?

deklaracija

pre 11 godina

Slazem se da se pod hitno za teritoriju Srbije donese DEKLARACIJA o zastiti odnosno zabrani uvoz proizvoda i proizvodnja GMO hrane.
Slazem da se dozvoli korisnjenje /zakup/ poljoprivrednog zemljista strancima, ali kod dogovaranja i u potpisanim ugovorima da bude precizirano da mogu proizvoditi zdravu hranu, organsku, ali nikako GMO.

Olja

pre 11 godina

Apsolutno podrzavam zabranu GMO hrane! Ako i bude referenduma glasacu protiv. Porebno je sto vise obavestavati gradjane o stetnosti GMO hrane. Da je tako dobra, ne znam zasto bi nas uslovljavali uvozom iste.

pera ždera

pre 11 godina

čovek je rekao jedno od sledećeg (ne znam tačno šta ali ubrzo će se videti):
1. izgubiću posao ako kažem šta znam o GMO
2. niste mi platili kao drugima koji podržavaju GMO, a to ne može tako
3. valjda ću moći da se snađem i izbegnem GMO, a za ostale, baš me briga

zato što je jednostavno besmisleno da kaže da će se raspisati referendum o tome da li ljudi hoće da budu opljačkani, otrovani a njihovo potomstvo zatrto

Hektor

pre 11 godina

Srbija je slaba država. Čak i ono što bi bilo nedopustivo dozvoliti u ostalim zemljama, Srbija prvo oslušne šta kažu veliki pa onda kalkuliše da li sme ili ne da se upusti u rešavanje problema na način na koji vlada to želi. Sa postojećim otporom prema GMO u svetu i sa pritiskom, pre svega Amerike koja je favorizuje, šta mislite koliko šanse Srbija ima da se odbrani od prodora GMO? Meni izgleda da je ovakva Srbija već viđena za eksperimentalno područje GMO, a njeni moćni promoteri-lobisti i moćne kompanije iz te oblsati će već lako naći zajednički jezik sa svetski poznatim po korumpiranosti srpskim političarima i uticajnim istaknutim pojedincima iz naučne zajednice i medija, koji treba da nas prevedu žedne preko vode. Sve u svemu, referendum neće dozvoliti, jer tako krupno pitanje oni gore neće dati da rešava narod kome će se sve to obiti o glavu. Nikada veliki interesi moćnih neće biti dovedeni u pitanje protivljenjem naroda na referendumu. Referendum je za slabe zemlje u sukobu sa moćnima nepoželjan. Toliko o univerzalnosti demokratskih prncipa u svetu neravnopravnih.

"patriotski pljackas Covic"

pre 11 godina

Ko nas pita,Arapima smo prodali zemlju a oni su najaci u toj proizvodnji.Nas Aca Vucic je trebao o tome da misli,ali njemu su te Arapske pare najbitnije.....sto zbog Generalstaba i Zvezde.A narod i zdravlje ko j...

MunzeLjux.

pre 11 godina

Ukucajte na wikipediji;Monsanto,pa idite na hrvatski prevod jer nasi lenjivci su preveli pet redova.To sto procitate,ali detaljno i sa razumevanjem je minimum za kakvo takvo razumevanje citavog problema i preduslov za komentarisanje na tu temu,osim ako komentare ne bacate u neku zutu stampu.

Živadin

pre 11 godina

Genetski modifikovana hrana daje više prinosa i veći plod uz manju upotrebu hemikalija za zaštitu bilja. Nemojte verovati svakome(ne morate ni meni), ali se informišite iz kredibilnih izvora. Kritički razmišljajte, hladne glave; naići ćete na puno propagande, astroturfing-a i dezinformacija.

p.s.
Od kada je čovek počeo sa poljoprivredom, pre nekoliko hiljada godina, on vrši selekciju i samim tim menja genetiku biljaka i životinja koje uzgaja. Sa pojavom genetike, taj postupak je postao efikasniji.

Travis Bickle

pre 11 godina

U Srbiji je zabrana uvoza GMO hrane možde odgovarati onima koji je stavljaju na tržište. Tvrdim da se zabrana ne sprovodi jer značajan deo prerađivača uvozi gmo soju za proizvodnju hrane. Ako uvozimo soju iz Brazila (što treba proveriti) onda mi već sada imamo na tržištu GMO hranu, ali ona kao takva nije obeležena na ambalaži. Izmene zakona bi značilo obavezu vidljivog obeležavanja hrane da je GMO, kako potrošač može doneti odluku sam. Obeležavanje je za uvoznike gore nego zabrana jer će nestati sa tržišta ako budu morali da je obeležavaju. Vrlo je verovatno da onaj ko uvozi sojinu sačmu za proizvodnju hrane lobira zapravo ovu nazovi zabranu iz zakona koja nas ne štiti. Niko nas ne ucenjuje već prema STO pravilima ne možeš imati zabranu, ali možeš imati restriktivan režim koji takvu hranu čini neisplativom pa dođe na isto. Što se tiče GMO semena postoji mogućnost dodatne zabrane prema propisima EU, i dovoljno je da se uskladimo sa tim tako da Ševarlić pravi frku ali ga mrzi da pročite EU propise na koje se poziva.

Dragana

pre 11 godina

GMO je bila i ostala mnogo vise prica o novcu a mnogo manje o zdravlju ljudi i "zdravlju" zemljista. Kako u USA, tako i u Evropi pa evo i kod nas. Jedini ozbiljniji problem na koji sam naisla do sad je povecan broj korova otpornih na glifosat. Nasi proizvodjaci semena mogu da se brane "preambulom u ustavu" ako treba ali ce i efekti biti isti kao i one druge preambule. Mislim da mi umemo da reagujemo kreativnije i efikasnije od toga, ali ne bi bilo prvi put da verujem da smo bolji nego sto jesmo. Inace tu pricu oko GMO krastavca u Kanadi koji izaziva "opadanje stidnih dlacica" a kod nekih ispitanika i "mokrenje u krevet" procitala sam u desetak satiricnih casopisa prosle nedelje i nigde vise. (mislim da je prvi bio "The Lapine"). Inace, neki farmeri u komentarima planiraju da krastavac (cuj, bas krastavac) "poturaju svojim zenama u salatu".

Ali za nacionalno dresiranje je super.

znalac

pre 11 godina

nemam nista protiv da se dozvoli prisustvo gmo u Srbiji, ALI da svaki takav artikl ima odredjenu OZNAKU i nalepnicu GMO! pa ko hoce nek izvoli...

Radiša V.

pre 11 godina

Da je Dositej danas živ, pravili biste referendum da li da mu se dopusti da unese krompir. Koju drugu hranu mislite da jedete? Jel onu naprašenu osiromašenim uranijumom koji ste izabrali na pretprošlom referendumu?

Imate svo pravo da ne izaberete titanski otpornu, sočnu i jedru GMO (zahvaljujući kojoj ima sve manje gladi na svetu) - ali posle nemojte da plačete kako je vaša "zdrava" hrana jeftinija i bolja u Evropi, a ovde je preskupa, nekalibrisana, prašnjava, kvrgava, ušljiva i crvljiva.

Nik, Ljubljana

pre 11 godina

Nemojte se šalom šaliti, da bi dozvolili GMO! Briga me za vaše političke igre, stranke i ostalo zamajavanje javnosti. Ali, ako bude protest protiv GMO, uzimam odmor i dolazim. Svi protesti koji su u Srbiji bili do sada, biće malo dete u odnosu na taj protest. Vlado, ministri, poslanici, nemojte se igrati sa budućnošću nacije i svojom budućnošću.

somborac

pre 11 godina

Gmo nam ne treba ni u ludilu,ako to budete dozvolili treba vas zapaliti sve,Pogledajte samo dokumentarac o Gmo u americi i sojinom semenu i bice vam sve jasno zasto vas pritiskaju toliko.Kada to budete dozvolili vise nece postojati obicno seme nego samo njihovo i svako ko bude hteo da sadi nesto morace da kupuje seme od njih.

Ja

pre 11 godina

referendum nego sta. Ako vec ne znate rezultat to jest. Naravno da je Srbija protiv. Svidja mi se ideja da se donese odluka da prihvatamo GMO a da prihvatanje vazi od datuma punog clanstva u EU. Time smo "prihvatili" a u stvari smo odbili jer najverovatnije necemo nikada u EU :)

Pera

pre 11 godina

Ko nam garantuje da par godina unazad ne konzumiramo gmo?
Ako je EU nalozila da moramo da je koristimo, kako da izbegnemo ovu ``hranu``. Neka je daju svojoj deci.

agronom

pre 11 godina

Koliko samo komentara koji nemaju veze sa istinom, katastrofa! Prvo, pre neki dan je seik iz Abu Dabija (za)kupio zemlju, a oni su najjaci na svetu u proizvodnji gmo hrane.
Drugo, vi uporno zaboravljate da se gmo lobisti sluze podmicivanjem politicara, pa ovo im je najpogodnije tle na svetu za takve radnje, samo u Srbiji moze da zamenik direktora elektrovojvodine bude bivsi kik-bokser, policajac i kavgadzija po kafanama, a samo zato sto je clan partije Dragana Markovica Palme.
Trece, jedete one fast food hamburgere, pljeskavice, razne pastete, salame, pijete frutela sokove, pa to sve kada bi se ispitalo kako treba mislim da bi neko morao da odgovara debelo!
Generalno sam protiv gmo, ali kada cujem ove papagaje dodje mi da poludim i da bas zbog takvih koji pojma nemaju budem najveci zagovornik za uvoz gmo hrane!
Hvala.

VNS

pre 11 godina

Vidim da niko od vas "dusebriznika" sto gledate dokumentarce inc food i slicno ne spominje kineski beli luk i ostale gadosti koje se uvoze i jedu u Srbiji, toga nema u dokumentarcima... To sto oni rade sa belim lukom je trovanje vece od gmo hrane! Niko od vas ne spominje ni koncantrat za kecape koji se isto tako uvozi iz Kine, od cega je to proizvedeno, ko to kontrolise? Svi proizvodjaci u Srbiji uvoze taj koncentrat i od njega prave kecape koje nam deca jedu.

previx

pre 11 godina

Referendum? A na njemu da odlučuje "kvalifikovana većina" obrazovana zeitgeistom, trećim okom i radio_milevom? Sačuvaj bože. Pa već čitavu deceniju slušamo histeriju o "osiromašenom uranijumu" koji pobi po Srbije dok druga polovina svetli u mraku. Jbt. ponekad pomislim da živim u Dylan Dog svetu...

Bob Rock

pre 11 godina

Da li neko u ovoj histericnoj nepismenoj Srbiji zapravo zna sta je GMO, kako se uzgaja, koje su dobre, a koje lose strane? Da li neko od vas histericnih Srba koji necete GMO ima neku informaciju ciji izvor nisu youtube, wikipedia ili klerofasisti iz dveri?

Glupiranje

pre 11 godina

Ko imalo pamti, seca se da u Srbiji referendumi sluze da se na osnovu rezultata utvrdi da ono sto je izglasano sigurno nece da se desi. Ali, za slucaj da ipak resimo da arcimo pare poreskih obveznika na referendum, predlazem da se o istom trosku izjasnimo i o GMO i o Kosovu i o cirilici u Vojvodini i o jos 5-6 trms, posto ionako nista od toga nema veze sa realnoscu!

Stojan

pre 11 godina

Pitam se da li u ovim komentarima ima nekog skrivenog Kostica ili Matijevica inace najvecih lobista Monsata i GMO poljoprivrede, preispitati sve njihove aktivnosti na tom polju!

Histericna

pre 11 godina

@Bob Rotck
Ne treba mi nikakvo stručno znanje o GMO. Ja sam "glupi ekonomista" analitičar, pa kad donosim sud o nečemu koristim između ostalih stručnih elemenata, jedno od glavnih - faktor (iskustvo) okruženja. Što se ove pošasti tiče, dovoljno je analizirati praksu evropskih zemalja i ovaj potez Severne Amerike.
Naravno da lobisti pokušavaju svim sredstvima da miniraju i dezavuišu mišljenje javnosti, tako da ih ima među komentarima.

Korumpirani vlastodršci, plan za "Balkan", adekvatan marketing i lobisti završavaju "sve poslove".

Srbijo -budi se, sve je više dece koja se rađaju sa deformitetima!!!

Živadin

pre 11 godina

Genetski modifikovana hrana daje više prinosa i veći plod uz manju upotrebu hemikalija za zaštitu bilja. Nemojte verovati svakome(ne morate ni meni), ali se informišite iz kredibilnih izvora. Kritički razmišljajte, hladne glave; naići ćete na puno propagande, astroturfing-a i dezinformacija.

p.s.
Od kada je čovek počeo sa poljoprivredom, pre nekoliko hiljada godina, on vrši selekciju i samim tim menja genetiku biljaka i životinja koje uzgaja. Sa pojavom genetike, taj postupak je postao efikasniji.

Radiša V.

pre 11 godina

Da je Dositej danas živ, pravili biste referendum da li da mu se dopusti da unese krompir. Koju drugu hranu mislite da jedete? Jel onu naprašenu osiromašenim uranijumom koji ste izabrali na pretprošlom referendumu?

Imate svo pravo da ne izaberete titanski otpornu, sočnu i jedru GMO (zahvaljujući kojoj ima sve manje gladi na svetu) - ali posle nemojte da plačete kako je vaša "zdrava" hrana jeftinija i bolja u Evropi, a ovde je preskupa, nekalibrisana, prašnjava, kvrgava, ušljiva i crvljiva.

znalac

pre 11 godina

nemam nista protiv da se dozvoli prisustvo gmo u Srbiji, ALI da svaki takav artikl ima odredjenu OZNAKU i nalepnicu GMO! pa ko hoce nek izvoli...

Dragana

pre 11 godina

GMO je bila i ostala mnogo vise prica o novcu a mnogo manje o zdravlju ljudi i "zdravlju" zemljista. Kako u USA, tako i u Evropi pa evo i kod nas. Jedini ozbiljniji problem na koji sam naisla do sad je povecan broj korova otpornih na glifosat. Nasi proizvodjaci semena mogu da se brane "preambulom u ustavu" ako treba ali ce i efekti biti isti kao i one druge preambule. Mislim da mi umemo da reagujemo kreativnije i efikasnije od toga, ali ne bi bilo prvi put da verujem da smo bolji nego sto jesmo. Inace tu pricu oko GMO krastavca u Kanadi koji izaziva "opadanje stidnih dlacica" a kod nekih ispitanika i "mokrenje u krevet" procitala sam u desetak satiricnih casopisa prosle nedelje i nigde vise. (mislim da je prvi bio "The Lapine"). Inace, neki farmeri u komentarima planiraju da krastavac (cuj, bas krastavac) "poturaju svojim zenama u salatu".

Ali za nacionalno dresiranje je super.

Mrk_djok

pre 11 godina

nemam nista protiv da se dozvoli prisustvo gmo u Srbiji, ALI da svaki takav artikl ima odredjenu OZNAKU i nalepnicu GMO! pa ko hoce nek izvoli...
(znalac, 13. januar 2013 14:16)

To je ulazak GMO na mala vrata, po principu kuvane zabe.

Koliko ce vremena biti protrebno da se izlobira za "sitna slovca", pa na kraju i da ne postoji upozorenje, pa onda i obavestenje da proizvod sadrzi GMO.

Pa zatim da takva hrana moze da dobije tender ketering firmi koje snabdevaju obdanista.

Treba reci odsecno NE za uvoz GMO, jasno i glasno. Po cenu stupanja u STO.

previx

pre 11 godina

Referendum? A na njemu da odlučuje "kvalifikovana većina" obrazovana zeitgeistom, trećim okom i radio_milevom? Sačuvaj bože. Pa već čitavu deceniju slušamo histeriju o "osiromašenom uranijumu" koji pobi po Srbije dok druga polovina svetli u mraku. Jbt. ponekad pomislim da živim u Dylan Dog svetu...

Lazar

pre 11 godina

GMO u hrani su pre svega zivotinjski geni ubaceni u biljne sorte. Zbog toga ljudski organizam prepoznaje te gene kao strana tela i pokusava da ih odbaci. To utice na funkcionisanje jetre, pankreasa, zlezda... GMO biljke su sterilne, ne mogu reprodukovati seme u narednoj generaciji, pa smo pored zavisnosti od uvoza semena (sto je manje bitno) mnogo vise zavisni od UVOZA LEKOVA za bolesti koje ce se vestackim putem PROIZVESTI ili mutacijom sa dosadasnjim virusima i prirodnim organizmima. O uticaju na reproduktivni sistem kod ljudi moze se iz toga naslutiti, ali sigurno nece doneti nista zdravo ni korisno. Ako unistimo domace sorte i institute pored ekonomske blizi nam se i bioloska ugrozenost.

Vladimir

pre 11 godina

Mesecima sam preko interneta proučavao GMO. Čitao razne članke za i protiv, i odgledao mnogo dokumentarnih filmova na istu temu.
Experimenti na životinjama su dokazali da GMO izaziva razne organeke poremećaje, kako mozga tako i ostalih organa.
Cela poenta GMO-a nisu veći prinosi i jednostavnije proizvodnja nego kontrola proizvodnje hrane na svetskom nivou. Onaj ko je napravio GMO seme ili bilo kakav organizam ima patent za taj organizam ili seme. Svaki put kada kupite seme vi morate da platite licencu. Seme je tako napravljeno da je rod sterilan, što znači da seme koje ste dobili proizvodnjom (npr. kukuruz) neće nići ako ga posejete. Onaj koji ima patent ima kontrolu proizvodnje hrane. Novac koji se okrećer u GMO industriji je meri stotinama milijardi dolara.
GMO JE ZLOČIN PREMA PRIRODI I ČOVEČANSTVU.

GMO NE !!! GMO NE !!! GMO NE !!!

"patriotski pljackas Covic"

pre 11 godina

Ko nas pita,Arapima smo prodali zemlju a oni su najaci u toj proizvodnji.Nas Aca Vucic je trebao o tome da misli,ali njemu su te Arapske pare najbitnije.....sto zbog Generalstaba i Zvezde.A narod i zdravlje ko j...

Olja

pre 11 godina

Apsolutno podrzavam zabranu GMO hrane! Ako i bude referenduma glasacu protiv. Porebno je sto vise obavestavati gradjane o stetnosti GMO hrane. Da je tako dobra, ne znam zasto bi nas uslovljavali uvozom iste.

stop GMO

pre 11 godina

Pasulj koji se uvozi je GMO. Redovno me muči stomak kada ga pojedem. Umesto da me otvori, on me zatvara. Ne može čovek da puhne a da se ne uglibi. I krupniji je od ovoga našeg domećeg. Ko zna šta Kinezi rade sa njim!!!

agronom

pre 11 godina

Koliko samo komentara koji nemaju veze sa istinom, katastrofa! Prvo, pre neki dan je seik iz Abu Dabija (za)kupio zemlju, a oni su najjaci na svetu u proizvodnji gmo hrane.
Drugo, vi uporno zaboravljate da se gmo lobisti sluze podmicivanjem politicara, pa ovo im je najpogodnije tle na svetu za takve radnje, samo u Srbiji moze da zamenik direktora elektrovojvodine bude bivsi kik-bokser, policajac i kavgadzija po kafanama, a samo zato sto je clan partije Dragana Markovica Palme.
Trece, jedete one fast food hamburgere, pljeskavice, razne pastete, salame, pijete frutela sokove, pa to sve kada bi se ispitalo kako treba mislim da bi neko morao da odgovara debelo!
Generalno sam protiv gmo, ali kada cujem ove papagaje dodje mi da poludim i da bas zbog takvih koji pojma nemaju budem najveci zagovornik za uvoz gmo hrane!
Hvala.

StopGMO

pre 11 godina

Srbiji ne treba ni referendum, a bogami ni GMO. Ali ako bude moralo tako, ićićemo na taj referendum da ih potučemo do nogu.
Mene samo brine šta će pokušati posle toga, jer se oni neće smriti... Smetamo im. Srbijo ostani budna.

sale

pre 11 godina

A mene čudi da to uslovljavaju USA a ne Rusija ili Kina. Zar nam nisu ameri najbolji prijatelji? Nego vi ako ste imalo profesionalni novinari, što malo ne istražite i javno objavite da vidimo koji su to domaći lobisti koji bi svesno trovali i narod i zemljište radi zarade? Ajde srbomrsci da vidimo minuse.

Nikola

pre 11 godina

GMO je zlo i ne treba ga prihvatiti bez obzira koja je cena u pitanju.
Ne verujem u zracenja mobilnih telefona i sl., ali u katastrofalne posledice GMO hrane i te kako. Dovoljno je uzeti podatak da je vise od 30% Amerikanaca pregojazno, i to upravo onaj deo koji zivi na GMO hrani.

.,.

pre 11 godina

NE GMO U SRBIJI! ! ! NIKAKAV GMO! ! ! Imamo PRIRODNU HRANU u Srbiji, ZDRAVU HRANU! ! !

Javno reci ko u Srbiji lobira za GMO! ! ! Ko ne zna sta je GMO, neka se raspita! ! !

Travis Bickle

pre 11 godina

U Srbiji je zabrana uvoza GMO hrane možde odgovarati onima koji je stavljaju na tržište. Tvrdim da se zabrana ne sprovodi jer značajan deo prerađivača uvozi gmo soju za proizvodnju hrane. Ako uvozimo soju iz Brazila (što treba proveriti) onda mi već sada imamo na tržištu GMO hranu, ali ona kao takva nije obeležena na ambalaži. Izmene zakona bi značilo obavezu vidljivog obeležavanja hrane da je GMO, kako potrošač može doneti odluku sam. Obeležavanje je za uvoznike gore nego zabrana jer će nestati sa tržišta ako budu morali da je obeležavaju. Vrlo je verovatno da onaj ko uvozi sojinu sačmu za proizvodnju hrane lobira zapravo ovu nazovi zabranu iz zakona koja nas ne štiti. Niko nas ne ucenjuje već prema STO pravilima ne možeš imati zabranu, ali možeš imati restriktivan režim koji takvu hranu čini neisplativom pa dođe na isto. Što se tiče GMO semena postoji mogućnost dodatne zabrane prema propisima EU, i dovoljno je da se uskladimo sa tim tako da Ševarlić pravi frku ali ga mrzi da pročite EU propise na koje se poziva.

MunzeLjux.

pre 11 godina

Ukucajte na wikipediji;Monsanto,pa idite na hrvatski prevod jer nasi lenjivci su preveli pet redova.To sto procitate,ali detaljno i sa razumevanjem je minimum za kakvo takvo razumevanje citavog problema i preduslov za komentarisanje na tu temu,osim ako komentare ne bacate u neku zutu stampu.

Bob Rock

pre 11 godina

Da li neko u ovoj histericnoj nepismenoj Srbiji zapravo zna sta je GMO, kako se uzgaja, koje su dobre, a koje lose strane? Da li neko od vas histericnih Srba koji necete GMO ima neku informaciju ciji izvor nisu youtube, wikipedia ili klerofasisti iz dveri?

Bole

pre 11 godina

Drago mi je da konacno neko na razlozan i inteligentan nacin objasni razloge protiv GMO. Teoreticari zavere samo podizu konfuziju i situaciju cine losijom. Najvaznije je da time postajemo prakticno zavisni od kompanija i korporacija koje su vlasnici tih tehnologija, zasto bismo pristajali na to?

VV

pre 11 godina

Tako je, dajte referendum, nek se zna cija je ovo drzava. Nece nam monsato i potkupljivi politicari krojiti sudbinu. Ako su im proizvodi tako dobri, zasto moraju da ih guraju ucenama i podmicivanjem, zasto se ljudi ne otimaju da kupe GMO? Svakome ko je malo istrazivao tu temu jasno je zasto. Postoje istrazivanja koja pokazuju da je genetski modifikovana hrana opasna.

mali radojica

pre 11 godina

Dalje sa ovim GMO g...ima od moje zemlje. Ni za šta nam nije potrebna - em nije 100% zdrava, em nam nije neophodna za povećanje količina da bismo se prehranili. Ako ostanemo na prirodnom od izvoza cemo imati iste novce, možda i veće.

Stop GMO at the border !!!

hocu prirodno, pa makar i crvljivo

pre 11 godina

I ja sam za referendum. Ocigledno da je GMO lobi toliko jak ili da su nam politicari toliko jeftini, nema drugog objasnjenja. I tesko da me interesuje ikakav prelazni period izmedju sada i stupanja u EU. Necu GMO sada, odmah i nikad.

nn85

pre 11 godina

moze referendum sto se tice mene tice odmah. nece biti pa ni 5 posto za GMO.
mozes srbe vozati za neke druge stvari,ali kada je u pitanju krkanje,sve mi diraj ali hranu nemoj. :-)
ako zbog necega izadjemo na ulice to ce biti definitivno ovo.

Vatrogasac

pre 11 godina

Povuceni GMO krastavci u Kaanadi u roku od 24 h. Ej bre to nije za zezanje, kakva je to hrana? Kakve su to gluposti? Oko toga ne treba ni rasspravljati, kao Svajcarska i cao, treba je zakonom zabraniti.

neverovatno

pre 11 godina

@Živadin

Prvo nauči šta je GMO pa onda komentariši, ako želiš da truješ sebe, i ako si toliko naivan to je tvoj problem.

Smilla

pre 11 godina

STOP GMO!
Treba je skroz zabraniti, nikako samo oznaciti na deklaraciji, jer kad jednom udje seme GMO na nasu zemlju a i gotovi proizvodi bice jako tesko da se sacuvamo od toga. GMO jos nije dovoljno ispitana, tek posle nekoliko generacija znace se kako tacno utice na ljude, zivotinje i biljke. A gledajuci ove amerikance oko sebe, ne mirise mi na dobro...
Zato STOP GMO! Sacuvajmo prirodno i zdravo! Go ORGANIC!
Srbija treba da ocuva i razvija zdravu hranu! to je buducnost i tu ce jednog dana biti i para...

ivann

pre 11 godina

GMO hrana nema nikakve veze sa zdravljem i vecim prinosima. kao sto je jedan od komentatora to objasnio, u pitanju je samo kontrola hrane. To je sve.
GMO nikad nikako, Buducnost srpske poljoprivrede je u organskoj proizvodnji.

pera ždera

pre 11 godina

čovek je rekao jedno od sledećeg (ne znam tačno šta ali ubrzo će se videti):
1. izgubiću posao ako kažem šta znam o GMO
2. niste mi platili kao drugima koji podržavaju GMO, a to ne može tako
3. valjda ću moći da se snađem i izbegnem GMO, a za ostale, baš me briga

zato što je jednostavno besmisleno da kaže da će se raspisati referendum o tome da li ljudi hoće da budu opljačkani, otrovani a njihovo potomstvo zatrto

Adam

pre 11 godina

Ja stvarno ne vidim zasto bi danas na kraju ere genetski modifikovane hrane morali da dozvoljavamo njen promet. U zemljama EU ova hrana izlazi iz upotrebe, celi sajtovi su posveceni namirnicama koje ne treba kupovati...cemu uopste rasprava na tu temu. Ovu hranu ne jedu ni vlasnici kompanija koji je proizvode.

Marko

pre 11 godina

Referendum definitivno! Ako su vec toliko sigurni da je GMO bezbedan, zasto onda ne dozvoljavaju da tako bude i obelezen na pakovanju?!

domaća 'rana

pre 11 godina

U vezi GMO ne treba praviti apsolutno nikakve kompromise u Srbiji. GMO u Srbiji je ruski rulet sa opstankom nacije. Imamo dovoljno problema i bez GMO.
Ako je ovo uslov, odbaciti članstvo i u STO, i u EU. Ako UN to uvedu kao uslov, izaći i iz UN-a. Nema bitnije stvari za našu decu nego da nam budućnost bude GMO-free.

Hektor

pre 11 godina

Srbija je slaba država. Čak i ono što bi bilo nedopustivo dozvoliti u ostalim zemljama, Srbija prvo oslušne šta kažu veliki pa onda kalkuliše da li sme ili ne da se upusti u rešavanje problema na način na koji vlada to želi. Sa postojećim otporom prema GMO u svetu i sa pritiskom, pre svega Amerike koja je favorizuje, šta mislite koliko šanse Srbija ima da se odbrani od prodora GMO? Meni izgleda da je ovakva Srbija već viđena za eksperimentalno područje GMO, a njeni moćni promoteri-lobisti i moćne kompanije iz te oblsati će već lako naći zajednički jezik sa svetski poznatim po korumpiranosti srpskim političarima i uticajnim istaknutim pojedincima iz naučne zajednice i medija, koji treba da nas prevedu žedne preko vode. Sve u svemu, referendum neće dozvoliti, jer tako krupno pitanje oni gore neće dati da rešava narod kome će se sve to obiti o glavu. Nikada veliki interesi moćnih neće biti dovedeni u pitanje protivljenjem naroda na referendumu. Referendum je za slabe zemlje u sukobu sa moćnima nepoželjan. Toliko o univerzalnosti demokratskih prncipa u svetu neravnopravnih.

Referendum

pre 11 godina

Za svako pitanje koje znacajno dotice gradjane ove drzave treba sprovesti referendum, po uzoru na Svajcarsku. Time bi se dao legitimitet odluke da je zajednica saglasna sa tim a ne lobisti i korupmirani politicari.

deklaracija

pre 11 godina

Slazem se da se pod hitno za teritoriju Srbije donese DEKLARACIJA o zastiti odnosno zabrani uvoz proizvoda i proizvodnja GMO hrane.
Slazem da se dozvoli korisnjenje /zakup/ poljoprivrednog zemljista strancima, ali kod dogovaranja i u potpisanim ugovorima da bude precizirano da mogu proizvoditi zdravu hranu, organsku, ali nikako GMO.

Vlada

pre 11 godina

Svi znamo da smo gotovo svi protiv GMO. Da li je moguće da naša država ne može da povuče poteze koji su izvesni, pa o svemu treba na referendum?

somborac

pre 11 godina

Gmo nam ne treba ni u ludilu,ako to budete dozvolili treba vas zapaliti sve,Pogledajte samo dokumentarac o Gmo u americi i sojinom semenu i bice vam sve jasno zasto vas pritiskaju toliko.Kada to budete dozvolili vise nece postojati obicno seme nego samo njihovo i svako ko bude hteo da sadi nesto morace da kupuje seme od njih.

Glupiranje

pre 11 godina

Ko imalo pamti, seca se da u Srbiji referendumi sluze da se na osnovu rezultata utvrdi da ono sto je izglasano sigurno nece da se desi. Ali, za slucaj da ipak resimo da arcimo pare poreskih obveznika na referendum, predlazem da se o istom trosku izjasnimo i o GMO i o Kosovu i o cirilici u Vojvodini i o jos 5-6 trms, posto ionako nista od toga nema veze sa realnoscu!

VNS

pre 11 godina

Vidim da niko od vas "dusebriznika" sto gledate dokumentarce inc food i slicno ne spominje kineski beli luk i ostale gadosti koje se uvoze i jedu u Srbiji, toga nema u dokumentarcima... To sto oni rade sa belim lukom je trovanje vece od gmo hrane! Niko od vas ne spominje ni koncantrat za kecape koji se isto tako uvozi iz Kine, od cega je to proizvedeno, ko to kontrolise? Svi proizvodjaci u Srbiji uvoze taj koncentrat i od njega prave kecape koje nam deca jedu.

NIKAD GMO

pre 11 godina

@Radiša V.

Au! Ili si ti lobista ili si BAŠ neupućen! Od kad znam za sebe , stariji su me učili da su "crvljive" voćke zdrave, jer nisu ni oni ludi da jedu hemikalije!

NIKAD GMO, ni uvoz ni plasman ni sadnja ni prodaja-NIŠTAOD GMO u Srbiji, hvala na ponudi i DOVIDJENJA!!!

Dragan

pre 11 godina

Najveca opasnost od uzgoja GMO nije trovanje ljudi , jer za to treba vremena, vec kontaminacija zemljista i unistavanje prirodnih sorti.

Ako pocnete da gajite GMO , ugovorom se OBAVEZUJETE da cete od proizvodjaca semena (MOnsanto) svake godine kupovati seme i da ga necete koristiti sledece godine, a inace imaju inspektore koji proveravaju da li je seme proslogodisnje , pa ako ustanove da jeste , podizu tuzbe.

Dakle , prvo ste zavisni od jednog dobavljaca , koji moze da diktira cenu semena , morate da koristite njegove hemikalije koje su mnogo stetnije od obicnih.

Ali to nije najgori deo. Sve te biljke cvetaju. Unakrsnim oprasivanjem , recimo kukuruza , vec posle jedne sezone , izmenjeni gen se PRENOSI na domacu , prirodnu sortu, sto dalje ima nepredvidive posledice. Nakon nekoliko sezona , moze se doci do tacke da je prakticno svo seme u zemlji kontaminirano GMO genom. To se npr desilo u Meksiku , koji je kolevka kukuruza. Dakle kada se unisti originalno seme , ne preostaje nista drugo sem GMO.

A na svaku proizvedenu tonu GMO hrane , pored toga sto ste kupili seme, mora da se plati i taksa Monsantu.

Toliko o isplativosti.

Nik, Ljubljana

pre 11 godina

Nemojte se šalom šaliti, da bi dozvolili GMO! Briga me za vaše političke igre, stranke i ostalo zamajavanje javnosti. Ali, ako bude protest protiv GMO, uzimam odmor i dolazim. Svi protesti koji su u Srbiji bili do sada, biće malo dete u odnosu na taj protest. Vlado, ministri, poslanici, nemojte se igrati sa budućnošću nacije i svojom budućnošću.

Ja

pre 11 godina

referendum nego sta. Ako vec ne znate rezultat to jest. Naravno da je Srbija protiv. Svidja mi se ideja da se donese odluka da prihvatamo GMO a da prihvatanje vazi od datuma punog clanstva u EU. Time smo "prihvatili" a u stvari smo odbili jer najverovatnije necemo nikada u EU :)

Pera

pre 11 godina

Ko nam garantuje da par godina unazad ne konzumiramo gmo?
Ako je EU nalozila da moramo da je koristimo, kako da izbegnemo ovu ``hranu``. Neka je daju svojoj deci.

Stojan

pre 11 godina

Pitam se da li u ovim komentarima ima nekog skrivenog Kostica ili Matijevica inace najvecih lobista Monsata i GMO poljoprivrede, preispitati sve njihove aktivnosti na tom polju!

Histericna

pre 11 godina

@Bob Rotck
Ne treba mi nikakvo stručno znanje o GMO. Ja sam "glupi ekonomista" analitičar, pa kad donosim sud o nečemu koristim između ostalih stručnih elemenata, jedno od glavnih - faktor (iskustvo) okruženja. Što se ove pošasti tiče, dovoljno je analizirati praksu evropskih zemalja i ovaj potez Severne Amerike.
Naravno da lobisti pokušavaju svim sredstvima da miniraju i dezavuišu mišljenje javnosti, tako da ih ima među komentarima.

Korumpirani vlastodršci, plan za "Balkan", adekvatan marketing i lobisti završavaju "sve poslove".

Srbijo -budi se, sve je više dece koja se rađaju sa deformitetima!!!