Utorak, 11.12.2012.

16:51

Depardje živi u selu zbog poreza

Francuski glumac Žerar Depardje nastanio se u Belgiji, u selu blizu francuske granice poznatom po bogatim strancima, izjavio je gradonačelnik belgijskog mesta.

Izvor: Bizlife

Depardje živi u selu zbog poreza IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

39 Komentari

Sortiraj po:

drno

pre 11 godina

Ne lupetaj Ivona, molim te. Kako se ljudi upustaju u teme o kojima pojma nemaju i jos sole drugima pamet. Zasto ti ne odbijes od poreza na dohodak (ako ga placas) kerozen za dzet, ili TV Led ili makar mlijeko za bebu!

Osnovno pravilo svakog poreznog sistema je da nema priznatih rashoda tamo gdje nema oporezivih prihoda. Znaci od prihoda se,u principu, mogu odbiti samo oni rashodi koji su omogucili stvaranje ili odrzavanje istih. Porezni obveznik koji na primjer kupuje nekretninu na kredit moze odbiti samo kamate (ne glavnicu) i to pod uslovom da nekretninu izdaje i prijavljuje te prihode. U protivnom, nema priznatih rashoda jer bi to znacilo da ti drzava iz budzeta placa trosak kredita (kamate).

Slijedeci tvoju logiku nitko ne bi placao porez na dohodak, dovoljno bi bilo da potrosis sve sto si zaradio. U Francuskoj se od prihoda rada na primjer moze pausalno odbiti samo 10% od iznosa koji cine bruto placa minus socijalne dadzbine. I to je sve, ostatak cini poreznu osnovicu na koju se placa progresivni porez do 75% + 13% socijalnih taksi, sto znaci sve skupa 83%. Ima li itko normalan tko bi pristao da plati 83% poreza na odredjeni dio svojih prihoda? I sad pricamo samo o porezu na dohodak, gdje je porez na imovinu (3% vrijednosti imovine), porez na stanovanje, porez na vlasnistvo, PDV, porez na nasljedstvo (30% za prvo koljeno, 60% izmedju osoba koje nisu u srodstvu).

M.S.

pre 11 godina

Da, čovek je "zaradio" milione sa poštenim, napornim radom koji je "izuzetno" doprineo napretku čovečanstva. Vi baš ŽELITE da budete robovi? Da li vi smatrate da je njegov rad TOLIKO stotina puta vredniji od rada nekog inženjera, poljoprivrednika? Da li stvarno mislite da je on doprineo društvu više nego ne znam ni ja koliko desetina drugih radnika? Ovo je ČISTO kapitalističko posmatranje sa moje strane. Treba da budeš plaćen koliko radiš i doprineseš. Vi ste plaćeni manje zato što je rad određenih ljudi izuzetno precenjen.

Ako mislite da je toliko vredniji, pa onda neka mu pare, ali ja mislim da ni supermenove sposobnosti, da postoji, ne bi vredile toliko puta više u odnosu na sposobnosti i rad drugih ljudi.

Лимени 036

pre 11 godina

Кад има пара , може човек да живи где хоће.....прошо све у животу, зарадио и правац на село......је.. га наталожио се градски стрес у човеку ....овако суво месо+ кувано вино и лагана шетња по природи = здрав живот

ivona

pre 11 godina

Vidim da ovde neki ljudi nisu shvatili na sta se placa tih 75 posto, pa misle da se placa na prihod, sto nije tacno i to bi bilo suludo. Porez se placa na ono sto vam ostane. Znaci uzme se prihod oduzmu se troskovi zivota, gde se takvom bogatasu recimo priznaje i kerozin za privatni avion i na ono sto ne potrosi u toku godine se placa porez. Posto takvi ljudi angazuju vrhunske poreske savetnike oni u troskove ubace sve i svasta. Recimo da ja zaradim 1.500.000.- i troskovi luxusnog zivota su mi 1.470.000.- porez cu platiti samo na 30.000.-. Bogatasima je i to mnogo, posto su do sada bili privilegovani i porez skoro i da nisu placali. Desavalo se da sekretarica nekog multimiliardera plati veci godisnji porez od njenog gazde.

dzoni

pre 11 godina

Ma kakve su bre ove gluposti?Covek koji je bio sposoban da zaradi milione,sada treba da dodje u situaciju da mu drzava uvede porez od 75%?
I batalite price o jednakosti,nisu svi bili ni priblizno jednaki ni na vrhuncu komunizma,tj.socijalizma.
Jednaki i jednakiji...

Nikola

pre 11 godina

Pa zar naš Nole,nije registrovan u državi Monako,a niko iz struktura vlasti nije se ni usudio da ga spomene.
Daleko smo mi od Francuza...

Tamara

pre 11 godina

Izgleda kao da jede bika za dorucak . Tu vise nikakva para nema smisla . Tuzan je sa sve ovim osmehom 'zivot je predamnom iako je 8 decenija na pragu' . Tuga .

smajli

pre 11 godina

Za ove dusebriznike koji se sekiraju za francuske dusebriznike, jel znate koliki su porezi u Srbiji? Jel znate koliko placaju "srpski" off-shore tajkuni a koliko prosecan gradjanin ili SME? U Srbiji sto imas vise manji je porez i sta je to dovelo? Gde je tu ravnopravnost? A kako bi bilo da svi placaju isti porez? Tajkuni placaju max 15% ali uz subvencije sa drzavne sise to ispada negde oko 5%. Ja placam preko 60% i nema subvencija. Kako bi bilo to da malo izjednacimo? Prosecan covek koji spaja kraj sa krajem moze i mora da placa a siroti milioneri nemaju odakle...

Igor

pre 11 godina

"Ma dacu vam i 90% samo mi dajte koji milion"
(Stavros, 11. decembar 2012 21:06)

Stavrose, njemu niko nije dao milion. On je to zaradio, ako ti jer poznata ta kategorija.

jasna

pre 11 godina

A kako cemo mi ovde u Srbiji to da resimo? Gde nasi bogatuni placaju porez? Registrovali su svoje kompanije u zemljama - poreskim rajevima. Kako to
resiti. Nista ovde nisu ulozili, samo su uzimali profit.

mf

pre 11 godina

@Anti
je li a cime je bilo ko zasluzio recimo zaradu od deset miliona godisnje, npr. jedan polupismeni fudbaler pikne loptu glavom u gol i dobije par miliona, pa ja bih uveo porez 90% na takve zarade, na estradu, sta mislite kad teniser dobije 1.5 miliona za osvojen turnir a sponzor je neka banka, cije pare oni njemu daju, nije li ta banka "zaradila" na svim socijalnim strukturama, tako i glumac, sve su to pare nekog naroda, ZABRANITI PORESKE RAJEVE I UVESTI ISTI POREZ U EVROPI AKO NE I U SVETU, to je pravda VIVA COMUNISMO E LIBERTA

џанб

pre 11 godina

Ја зарадим 2 милиона евра и држава да ми узме 1.5 милиона? Да ли је то вама нормално? Држава у којој се не стимулишу људи на то да буду богати а трпа себи у џеп ће кад тад пропасти. Зашто би Жерард онда радио било шта да заради та 2 милиона када ће му остати 500 хиљада, а толико заради сваки 10ти Француз ... Видећете за 20 година гомилу дембела који неће хтети да раде јер им све паре иду на порезе. Држава без екстремно богатих није држава. Драги левичари помирите се са тим. А хришћанска мисао каже "дај све што имаш сиротињи". Хришћанска мисао не подразумева државу.

gistro

pre 11 godina

Oland ga stvarno pretera. Ovom politikom rasterace sve bogatase , i na kraju ce obicni Francuzi izgubiti posao , i posle ce glumiti socijalistu?

Flash

pre 11 godina

Slazem se sa tim da porez bogatim treba da bude veliki, ali preterase ga, 75%? Znaci od svega sto zaradis, zadrsis samo jednu malu cetvrtinu... to bi bilo kao da sa jednim drugom delis picu, ti uzmes samo jednu cetvrtinu, a on 3.

Anti

pre 11 godina

Levica ovako vidi svet; Ti radi a mi nismo zadovoljni ni sa polovinom nego ti nama daj 3 cetvrtine. To se ne zove porez nego pljacka. I ne bi bilo prvi put da "prezreni na svetu" odluce da je lakse oteti nego zaraditi.

lol

pre 11 godina

@Mile i ostali koji pišete o "socijalizmu" :),
To što vi kritikujete nema veze sa socijalizmom a kamoli komunizmom. U socijalizmu nema poreza i potpuno je drugačiji sistem ekonomije / privrede. Te partije su ustvari samo liberalne i kapitalistističko - socijalne stranke.

Zoran

pre 11 godina

"Da, ali samo dve godine traje taj porez. A to vazi samo za ca. 3000 privatne osobe koje zaradjuju i vise od 10mil. godisnje..("

Мислиш не важи за све него само за 3000? Па само тих 3000 ће да оду, немаш разлога да се секираш. ;)

Amos

pre 11 godina

@Milos-BK: nije bas tako - za sve sto zaradis PREKO 1mil EUR, placas 75%. A do 1mil placas manje.
Ali od prvih 100 evra preko milion, 75 dajes Francuskoj!

Zivela revolucija! :)

Inace, Depardje ne zivi zbog poreza u *selu*, vec u Belgiji! Sela je imao i u Francuskoj napretek.

ajemsasa

pre 11 godina

Meni je prosto neverovatno da ovde pojedinci brinu o problemima francuskih bogataša. Solidarišu se sa braćom po novčaniku, šta li? Da nije smešno bilo bi totalno idiotski!

Sale-II

pre 11 godina

Jedno laicko pitanje za upucene, porez od 75% na zarade preko 1 000 000 eur? Jel to znaci da ako zaradim 1 000 000 eur , drzavi moram da dam 750 000? Zvuci mi nerealno...hvala unapred
(Milos BK, 11. decembar 2012 19:11)

Da, ali samo dve godine traje taj porez. A to vazi samo za ca. 3000 privatne osobe koje zaradjuju i vise od 10mil. godisnje..(znaci to je manje vise simbolicno sto ulazi u kasu) Na*ebale su banke i preduzeca koje godisnje zaradjuju milijarde!

Niki

pre 11 godina

@Milos BK
Primer: ako zaradis 2 miliona drugi milion ti oporezuju po 75% (ako je tacna poreska stopa), prvi milion je po nizoj stopi (verovatno i tu ima vise razreda poreza). To se zove progresivni porez.

Danielle

pre 11 godina

Populistička francuska sramota. Teror socijal-komunista. Normalno je da porez bogatima bude veći ali je potpuno suludo da porez bude 75 posto od zarade. I nemojte mi navoditi Švedsku kao primer. Time se destimuliše nacionalna privreda i ljudi beže iz takve države, a one koje ih prime i uz normalne poreze imaju realnu korist. Milion evra nije neki preveliki iznos napolju. Jedan stan u Parizu sa 4 veće sobe i dva kupatila košta najmanje pola miliona E. Dakle, da bi ga neko kupio treba da zaradi 2-2.5 milionaE što već jeste itekako veliki novac i teško ostvariva suma u recesiji. "Bogatima" se isplati da takav stan prodaju, čak i za manje, presele se u neki normalniji deo Evrope i lagodno žive za onaj deo što bi im država otela. Čudi me da to naša država nije otkrila do sada i otvorila vrata i povoljne uslove za rad u Srbiji. Naravno, ima tu i ono srpsko ali..to je korupcija u vlasti...koja deluje u tom slučaju kao porez janičarima.

SuperS

pre 11 godina

Ako neko zarađuje više od milion, plaća 75% "samo" na sumu koja je preko milion. Na sumu od milion plaća standardno... koliko god to bilo

Šiparica

pre 11 godina

Bravo deda, pa Francuzi su uvek bili šmekeri. Baš sam letos lutala vašim pariskim ulicama i metroom i nisam videla ni jednu izvornu francuskinju - sve neki Afrikanci, Azijati i Arapi - koji plaćaju debeli porez i veoma su obrazovani i doneli su blagostanje u Francusku. I kad sam pitala svoju malu, šarmantnu prijateljicu (udatu za Srbina), ima li Francuza Parižana u Parizu - dobila sam odgovor da je i Beograd na istom putu. Što bi naš narod rekao - došli divljaci i isterali pitome, tako nekako...

Milos BK

pre 11 godina

Jedno laicko pitanje za upucene, porez od 75% na zarade preko 1 000 000 eur? Jel to znaci da ako zaradim 1 000 000 eur , drzavi moram da dam 750 000? Zvuci mi nerealno...hvala unapred

Milosav

pre 11 godina

Kako se vremena menjaju. London broj sest francuski grad na svetu. A pre nekoliko meseci procitah biografiju Keith Richards-a i on bas pise kako su Stones-i pobegli bas u Pariz da ne bi placali neke nemoguce poreze u Engleskoj. Tokom tog boravka u Parizu su i snimili jedan od svojih najboljih abuma, Exile on Main Street.

nisam komunista

pre 11 godina

Interesantno koliko se ovde ljudi zabrinulo za milionere! Imaju oni i previse,ne kao vi bednici(i ja sam taj),mogu oni tu "zrtvu" pa podnesu!

nikola

pre 11 godina

Bravo za Kemerona, bruka za Francusku... sad vidim na koga se ugledaju domaci socijalisti i komunisti, poput Djilasa i ostalih populista sa leve strane politickog spektra... cek' malo, po to su manje vise svi politicari u Srbijici... sve u svemu, u ovakvu Evropu ja se ne bih zurio...

Mile

pre 11 godina

Potvrda da je socijalizam ut u propast. Nije ni cudo sto je nas narod navikao da ne radi i sto sa velikom zaviscu gleda one koji imaju.

75% od zarade, pa vi vidite koji je to bezobrazluk. Tuzno.

mile kapitalista

pre 11 godina

Jedini problem sa socijalozmom (sociajal-demokratijom, evro-socijalizmom, socijalistickom internacionalom itd.) je sto u nekom trenutku ponestane tudji novac za trosenje.
Pametan covek. Bezi dok ti banda na vlasti ne otme i ne potrosi sve sto si vredno, posteno i svojim velikim talentom zaradio.

mile kapitalista

pre 11 godina

Jedini problem sa socijalozmom (sociajal-demokratijom, evro-socijalizmom, socijalistickom internacionalom itd.) je sto u nekom trenutku ponestane tudji novac za trosenje.
Pametan covek. Bezi dok ti banda na vlasti ne otme i ne potrosi sve sto si vredno, posteno i svojim velikim talentom zaradio.

Mile

pre 11 godina

Potvrda da je socijalizam ut u propast. Nije ni cudo sto je nas narod navikao da ne radi i sto sa velikom zaviscu gleda one koji imaju.

75% od zarade, pa vi vidite koji je to bezobrazluk. Tuzno.

Milos BK

pre 11 godina

Jedno laicko pitanje za upucene, porez od 75% na zarade preko 1 000 000 eur? Jel to znaci da ako zaradim 1 000 000 eur , drzavi moram da dam 750 000? Zvuci mi nerealno...hvala unapred

Danielle

pre 11 godina

Populistička francuska sramota. Teror socijal-komunista. Normalno je da porez bogatima bude veći ali je potpuno suludo da porez bude 75 posto od zarade. I nemojte mi navoditi Švedsku kao primer. Time se destimuliše nacionalna privreda i ljudi beže iz takve države, a one koje ih prime i uz normalne poreze imaju realnu korist. Milion evra nije neki preveliki iznos napolju. Jedan stan u Parizu sa 4 veće sobe i dva kupatila košta najmanje pola miliona E. Dakle, da bi ga neko kupio treba da zaradi 2-2.5 milionaE što već jeste itekako veliki novac i teško ostvariva suma u recesiji. "Bogatima" se isplati da takav stan prodaju, čak i za manje, presele se u neki normalniji deo Evrope i lagodno žive za onaj deo što bi im država otela. Čudi me da to naša država nije otkrila do sada i otvorila vrata i povoljne uslove za rad u Srbiji. Naravno, ima tu i ono srpsko ali..to je korupcija u vlasti...koja deluje u tom slučaju kao porez janičarima.

Anti

pre 11 godina

Levica ovako vidi svet; Ti radi a mi nismo zadovoljni ni sa polovinom nego ti nama daj 3 cetvrtine. To se ne zove porez nego pljacka. I ne bi bilo prvi put da "prezreni na svetu" odluce da je lakse oteti nego zaraditi.

Šiparica

pre 11 godina

Bravo deda, pa Francuzi su uvek bili šmekeri. Baš sam letos lutala vašim pariskim ulicama i metroom i nisam videla ni jednu izvornu francuskinju - sve neki Afrikanci, Azijati i Arapi - koji plaćaju debeli porez i veoma su obrazovani i doneli su blagostanje u Francusku. I kad sam pitala svoju malu, šarmantnu prijateljicu (udatu za Srbina), ima li Francuza Parižana u Parizu - dobila sam odgovor da je i Beograd na istom putu. Što bi naš narod rekao - došli divljaci i isterali pitome, tako nekako...

Niki

pre 11 godina

@Milos BK
Primer: ako zaradis 2 miliona drugi milion ti oporezuju po 75% (ako je tacna poreska stopa), prvi milion je po nizoj stopi (verovatno i tu ima vise razreda poreza). To se zove progresivni porez.

ajemsasa

pre 11 godina

Meni je prosto neverovatno da ovde pojedinci brinu o problemima francuskih bogataša. Solidarišu se sa braćom po novčaniku, šta li? Da nije smešno bilo bi totalno idiotski!

Amos

pre 11 godina

@Milos-BK: nije bas tako - za sve sto zaradis PREKO 1mil EUR, placas 75%. A do 1mil placas manje.
Ali od prvih 100 evra preko milion, 75 dajes Francuskoj!

Zivela revolucija! :)

Inace, Depardje ne zivi zbog poreza u *selu*, vec u Belgiji! Sela je imao i u Francuskoj napretek.

Flash

pre 11 godina

Slazem se sa tim da porez bogatim treba da bude veliki, ali preterase ga, 75%? Znaci od svega sto zaradis, zadrsis samo jednu malu cetvrtinu... to bi bilo kao da sa jednim drugom delis picu, ti uzmes samo jednu cetvrtinu, a on 3.

Milosav

pre 11 godina

Kako se vremena menjaju. London broj sest francuski grad na svetu. A pre nekoliko meseci procitah biografiju Keith Richards-a i on bas pise kako su Stones-i pobegli bas u Pariz da ne bi placali neke nemoguce poreze u Engleskoj. Tokom tog boravka u Parizu su i snimili jedan od svojih najboljih abuma, Exile on Main Street.

SuperS

pre 11 godina

Ako neko zarađuje više od milion, plaća 75% "samo" na sumu koja je preko milion. Na sumu od milion plaća standardno... koliko god to bilo

Sale-II

pre 11 godina

Jedno laicko pitanje za upucene, porez od 75% na zarade preko 1 000 000 eur? Jel to znaci da ako zaradim 1 000 000 eur , drzavi moram da dam 750 000? Zvuci mi nerealno...hvala unapred
(Milos BK, 11. decembar 2012 19:11)

Da, ali samo dve godine traje taj porez. A to vazi samo za ca. 3000 privatne osobe koje zaradjuju i vise od 10mil. godisnje..(znaci to je manje vise simbolicno sto ulazi u kasu) Na*ebale su banke i preduzeca koje godisnje zaradjuju milijarde!

nisam komunista

pre 11 godina

Interesantno koliko se ovde ljudi zabrinulo za milionere! Imaju oni i previse,ne kao vi bednici(i ja sam taj),mogu oni tu "zrtvu" pa podnesu!

џанб

pre 11 godina

Ја зарадим 2 милиона евра и држава да ми узме 1.5 милиона? Да ли је то вама нормално? Држава у којој се не стимулишу људи на то да буду богати а трпа себи у џеп ће кад тад пропасти. Зашто би Жерард онда радио било шта да заради та 2 милиона када ће му остати 500 хиљада, а толико заради сваки 10ти Француз ... Видећете за 20 година гомилу дембела који неће хтети да раде јер им све паре иду на порезе. Држава без екстремно богатих није држава. Драги левичари помирите се са тим. А хришћанска мисао каже "дај све што имаш сиротињи". Хришћанска мисао не подразумева државу.

nikola

pre 11 godina

Bravo za Kemerona, bruka za Francusku... sad vidim na koga se ugledaju domaci socijalisti i komunisti, poput Djilasa i ostalih populista sa leve strane politickog spektra... cek' malo, po to su manje vise svi politicari u Srbijici... sve u svemu, u ovakvu Evropu ja se ne bih zurio...

Zoran

pre 11 godina

"Da, ali samo dve godine traje taj porez. A to vazi samo za ca. 3000 privatne osobe koje zaradjuju i vise od 10mil. godisnje..("

Мислиш не важи за све него само за 3000? Па само тих 3000 ће да оду, немаш разлога да се секираш. ;)

lol

pre 11 godina

@Mile i ostali koji pišete o "socijalizmu" :),
To što vi kritikujete nema veze sa socijalizmom a kamoli komunizmom. U socijalizmu nema poreza i potpuno je drugačiji sistem ekonomije / privrede. Te partije su ustvari samo liberalne i kapitalistističko - socijalne stranke.

gistro

pre 11 godina

Oland ga stvarno pretera. Ovom politikom rasterace sve bogatase , i na kraju ce obicni Francuzi izgubiti posao , i posle ce glumiti socijalistu?

mf

pre 11 godina

@Anti
je li a cime je bilo ko zasluzio recimo zaradu od deset miliona godisnje, npr. jedan polupismeni fudbaler pikne loptu glavom u gol i dobije par miliona, pa ja bih uveo porez 90% na takve zarade, na estradu, sta mislite kad teniser dobije 1.5 miliona za osvojen turnir a sponzor je neka banka, cije pare oni njemu daju, nije li ta banka "zaradila" na svim socijalnim strukturama, tako i glumac, sve su to pare nekog naroda, ZABRANITI PORESKE RAJEVE I UVESTI ISTI POREZ U EVROPI AKO NE I U SVETU, to je pravda VIVA COMUNISMO E LIBERTA

ivona

pre 11 godina

Vidim da ovde neki ljudi nisu shvatili na sta se placa tih 75 posto, pa misle da se placa na prihod, sto nije tacno i to bi bilo suludo. Porez se placa na ono sto vam ostane. Znaci uzme se prihod oduzmu se troskovi zivota, gde se takvom bogatasu recimo priznaje i kerozin za privatni avion i na ono sto ne potrosi u toku godine se placa porez. Posto takvi ljudi angazuju vrhunske poreske savetnike oni u troskove ubace sve i svasta. Recimo da ja zaradim 1.500.000.- i troskovi luxusnog zivota su mi 1.470.000.- porez cu platiti samo na 30.000.-. Bogatasima je i to mnogo, posto su do sada bili privilegovani i porez skoro i da nisu placali. Desavalo se da sekretarica nekog multimiliardera plati veci godisnji porez od njenog gazde.

smajli

pre 11 godina

Za ove dusebriznike koji se sekiraju za francuske dusebriznike, jel znate koliki su porezi u Srbiji? Jel znate koliko placaju "srpski" off-shore tajkuni a koliko prosecan gradjanin ili SME? U Srbiji sto imas vise manji je porez i sta je to dovelo? Gde je tu ravnopravnost? A kako bi bilo da svi placaju isti porez? Tajkuni placaju max 15% ali uz subvencije sa drzavne sise to ispada negde oko 5%. Ja placam preko 60% i nema subvencija. Kako bi bilo to da malo izjednacimo? Prosecan covek koji spaja kraj sa krajem moze i mora da placa a siroti milioneri nemaju odakle...

Igor

pre 11 godina

"Ma dacu vam i 90% samo mi dajte koji milion"
(Stavros, 11. decembar 2012 21:06)

Stavrose, njemu niko nije dao milion. On je to zaradio, ako ti jer poznata ta kategorija.

jasna

pre 11 godina

A kako cemo mi ovde u Srbiji to da resimo? Gde nasi bogatuni placaju porez? Registrovali su svoje kompanije u zemljama - poreskim rajevima. Kako to
resiti. Nista ovde nisu ulozili, samo su uzimali profit.

dzoni

pre 11 godina

Ma kakve su bre ove gluposti?Covek koji je bio sposoban da zaradi milione,sada treba da dodje u situaciju da mu drzava uvede porez od 75%?
I batalite price o jednakosti,nisu svi bili ni priblizno jednaki ni na vrhuncu komunizma,tj.socijalizma.
Jednaki i jednakiji...

Tamara

pre 11 godina

Izgleda kao da jede bika za dorucak . Tu vise nikakva para nema smisla . Tuzan je sa sve ovim osmehom 'zivot je predamnom iako je 8 decenija na pragu' . Tuga .

Nikola

pre 11 godina

Pa zar naš Nole,nije registrovan u državi Monako,a niko iz struktura vlasti nije se ni usudio da ga spomene.
Daleko smo mi od Francuza...

drno

pre 11 godina

Ne lupetaj Ivona, molim te. Kako se ljudi upustaju u teme o kojima pojma nemaju i jos sole drugima pamet. Zasto ti ne odbijes od poreza na dohodak (ako ga placas) kerozen za dzet, ili TV Led ili makar mlijeko za bebu!

Osnovno pravilo svakog poreznog sistema je da nema priznatih rashoda tamo gdje nema oporezivih prihoda. Znaci od prihoda se,u principu, mogu odbiti samo oni rashodi koji su omogucili stvaranje ili odrzavanje istih. Porezni obveznik koji na primjer kupuje nekretninu na kredit moze odbiti samo kamate (ne glavnicu) i to pod uslovom da nekretninu izdaje i prijavljuje te prihode. U protivnom, nema priznatih rashoda jer bi to znacilo da ti drzava iz budzeta placa trosak kredita (kamate).

Slijedeci tvoju logiku nitko ne bi placao porez na dohodak, dovoljno bi bilo da potrosis sve sto si zaradio. U Francuskoj se od prihoda rada na primjer moze pausalno odbiti samo 10% od iznosa koji cine bruto placa minus socijalne dadzbine. I to je sve, ostatak cini poreznu osnovicu na koju se placa progresivni porez do 75% + 13% socijalnih taksi, sto znaci sve skupa 83%. Ima li itko normalan tko bi pristao da plati 83% poreza na odredjeni dio svojih prihoda? I sad pricamo samo o porezu na dohodak, gdje je porez na imovinu (3% vrijednosti imovine), porez na stanovanje, porez na vlasnistvo, PDV, porez na nasljedstvo (30% za prvo koljeno, 60% izmedju osoba koje nisu u srodstvu).

M.S.

pre 11 godina

Da, čovek je "zaradio" milione sa poštenim, napornim radom koji je "izuzetno" doprineo napretku čovečanstva. Vi baš ŽELITE da budete robovi? Da li vi smatrate da je njegov rad TOLIKO stotina puta vredniji od rada nekog inženjera, poljoprivrednika? Da li stvarno mislite da je on doprineo društvu više nego ne znam ni ja koliko desetina drugih radnika? Ovo je ČISTO kapitalističko posmatranje sa moje strane. Treba da budeš plaćen koliko radiš i doprineseš. Vi ste plaćeni manje zato što je rad određenih ljudi izuzetno precenjen.

Ako mislite da je toliko vredniji, pa onda neka mu pare, ali ja mislim da ni supermenove sposobnosti, da postoji, ne bi vredile toliko puta više u odnosu na sposobnosti i rad drugih ljudi.

Лимени 036

pre 11 godina

Кад има пара , може човек да живи где хоће.....прошо све у животу, зарадио и правац на село......је.. га наталожио се градски стрес у човеку ....овако суво месо+ кувано вино и лагана шетња по природи = здрав живот

Šiparica

pre 11 godina

Bravo deda, pa Francuzi su uvek bili šmekeri. Baš sam letos lutala vašim pariskim ulicama i metroom i nisam videla ni jednu izvornu francuskinju - sve neki Afrikanci, Azijati i Arapi - koji plaćaju debeli porez i veoma su obrazovani i doneli su blagostanje u Francusku. I kad sam pitala svoju malu, šarmantnu prijateljicu (udatu za Srbina), ima li Francuza Parižana u Parizu - dobila sam odgovor da je i Beograd na istom putu. Što bi naš narod rekao - došli divljaci i isterali pitome, tako nekako...

mile kapitalista

pre 11 godina

Jedini problem sa socijalozmom (sociajal-demokratijom, evro-socijalizmom, socijalistickom internacionalom itd.) je sto u nekom trenutku ponestane tudji novac za trosenje.
Pametan covek. Bezi dok ti banda na vlasti ne otme i ne potrosi sve sto si vredno, posteno i svojim velikim talentom zaradio.

nikola

pre 11 godina

Bravo za Kemerona, bruka za Francusku... sad vidim na koga se ugledaju domaci socijalisti i komunisti, poput Djilasa i ostalih populista sa leve strane politickog spektra... cek' malo, po to su manje vise svi politicari u Srbijici... sve u svemu, u ovakvu Evropu ja se ne bih zurio...

ajemsasa

pre 11 godina

Meni je prosto neverovatno da ovde pojedinci brinu o problemima francuskih bogataša. Solidarišu se sa braćom po novčaniku, šta li? Da nije smešno bilo bi totalno idiotski!

nisam komunista

pre 11 godina

Interesantno koliko se ovde ljudi zabrinulo za milionere! Imaju oni i previse,ne kao vi bednici(i ja sam taj),mogu oni tu "zrtvu" pa podnesu!

mf

pre 11 godina

@Anti
je li a cime je bilo ko zasluzio recimo zaradu od deset miliona godisnje, npr. jedan polupismeni fudbaler pikne loptu glavom u gol i dobije par miliona, pa ja bih uveo porez 90% na takve zarade, na estradu, sta mislite kad teniser dobije 1.5 miliona za osvojen turnir a sponzor je neka banka, cije pare oni njemu daju, nije li ta banka "zaradila" na svim socijalnim strukturama, tako i glumac, sve su to pare nekog naroda, ZABRANITI PORESKE RAJEVE I UVESTI ISTI POREZ U EVROPI AKO NE I U SVETU, to je pravda VIVA COMUNISMO E LIBERTA

Mile

pre 11 godina

Potvrda da je socijalizam ut u propast. Nije ni cudo sto je nas narod navikao da ne radi i sto sa velikom zaviscu gleda one koji imaju.

75% od zarade, pa vi vidite koji je to bezobrazluk. Tuzno.

Danielle

pre 11 godina

Populistička francuska sramota. Teror socijal-komunista. Normalno je da porez bogatima bude veći ali je potpuno suludo da porez bude 75 posto od zarade. I nemojte mi navoditi Švedsku kao primer. Time se destimuliše nacionalna privreda i ljudi beže iz takve države, a one koje ih prime i uz normalne poreze imaju realnu korist. Milion evra nije neki preveliki iznos napolju. Jedan stan u Parizu sa 4 veće sobe i dva kupatila košta najmanje pola miliona E. Dakle, da bi ga neko kupio treba da zaradi 2-2.5 milionaE što već jeste itekako veliki novac i teško ostvariva suma u recesiji. "Bogatima" se isplati da takav stan prodaju, čak i za manje, presele se u neki normalniji deo Evrope i lagodno žive za onaj deo što bi im država otela. Čudi me da to naša država nije otkrila do sada i otvorila vrata i povoljne uslove za rad u Srbiji. Naravno, ima tu i ono srpsko ali..to je korupcija u vlasti...koja deluje u tom slučaju kao porez janičarima.

Milos BK

pre 11 godina

Jedno laicko pitanje za upucene, porez od 75% na zarade preko 1 000 000 eur? Jel to znaci da ako zaradim 1 000 000 eur , drzavi moram da dam 750 000? Zvuci mi nerealno...hvala unapred

џанб

pre 11 godina

Ја зарадим 2 милиона евра и држава да ми узме 1.5 милиона? Да ли је то вама нормално? Држава у којој се не стимулишу људи на то да буду богати а трпа себи у џеп ће кад тад пропасти. Зашто би Жерард онда радио било шта да заради та 2 милиона када ће му остати 500 хиљада, а толико заради сваки 10ти Француз ... Видећете за 20 година гомилу дембела који неће хтети да раде јер им све паре иду на порезе. Држава без екстремно богатих није држава. Драги левичари помирите се са тим. А хришћанска мисао каже "дај све што имаш сиротињи". Хришћанска мисао не подразумева државу.

lol

pre 11 godina

@Mile i ostali koji pišete o "socijalizmu" :),
To što vi kritikujete nema veze sa socijalizmom a kamoli komunizmom. U socijalizmu nema poreza i potpuno je drugačiji sistem ekonomije / privrede. Te partije su ustvari samo liberalne i kapitalistističko - socijalne stranke.

Anti

pre 11 godina

Levica ovako vidi svet; Ti radi a mi nismo zadovoljni ni sa polovinom nego ti nama daj 3 cetvrtine. To se ne zove porez nego pljacka. I ne bi bilo prvi put da "prezreni na svetu" odluce da je lakse oteti nego zaraditi.

Sale-II

pre 11 godina

Jedno laicko pitanje za upucene, porez od 75% na zarade preko 1 000 000 eur? Jel to znaci da ako zaradim 1 000 000 eur , drzavi moram da dam 750 000? Zvuci mi nerealno...hvala unapred
(Milos BK, 11. decembar 2012 19:11)

Da, ali samo dve godine traje taj porez. A to vazi samo za ca. 3000 privatne osobe koje zaradjuju i vise od 10mil. godisnje..(znaci to je manje vise simbolicno sto ulazi u kasu) Na*ebale su banke i preduzeca koje godisnje zaradjuju milijarde!

Flash

pre 11 godina

Slazem se sa tim da porez bogatim treba da bude veliki, ali preterase ga, 75%? Znaci od svega sto zaradis, zadrsis samo jednu malu cetvrtinu... to bi bilo kao da sa jednim drugom delis picu, ti uzmes samo jednu cetvrtinu, a on 3.

M.S.

pre 11 godina

Da, čovek je "zaradio" milione sa poštenim, napornim radom koji je "izuzetno" doprineo napretku čovečanstva. Vi baš ŽELITE da budete robovi? Da li vi smatrate da je njegov rad TOLIKO stotina puta vredniji od rada nekog inženjera, poljoprivrednika? Da li stvarno mislite da je on doprineo društvu više nego ne znam ni ja koliko desetina drugih radnika? Ovo je ČISTO kapitalističko posmatranje sa moje strane. Treba da budeš plaćen koliko radiš i doprineseš. Vi ste plaćeni manje zato što je rad određenih ljudi izuzetno precenjen.

Ako mislite da je toliko vredniji, pa onda neka mu pare, ali ja mislim da ni supermenove sposobnosti, da postoji, ne bi vredile toliko puta više u odnosu na sposobnosti i rad drugih ljudi.

Tamara

pre 11 godina

Izgleda kao da jede bika za dorucak . Tu vise nikakva para nema smisla . Tuzan je sa sve ovim osmehom 'zivot je predamnom iako je 8 decenija na pragu' . Tuga .

ivona

pre 11 godina

Vidim da ovde neki ljudi nisu shvatili na sta se placa tih 75 posto, pa misle da se placa na prihod, sto nije tacno i to bi bilo suludo. Porez se placa na ono sto vam ostane. Znaci uzme se prihod oduzmu se troskovi zivota, gde se takvom bogatasu recimo priznaje i kerozin za privatni avion i na ono sto ne potrosi u toku godine se placa porez. Posto takvi ljudi angazuju vrhunske poreske savetnike oni u troskove ubace sve i svasta. Recimo da ja zaradim 1.500.000.- i troskovi luxusnog zivota su mi 1.470.000.- porez cu platiti samo na 30.000.-. Bogatasima je i to mnogo, posto su do sada bili privilegovani i porez skoro i da nisu placali. Desavalo se da sekretarica nekog multimiliardera plati veci godisnji porez od njenog gazde.

dzoni

pre 11 godina

Ma kakve su bre ove gluposti?Covek koji je bio sposoban da zaradi milione,sada treba da dodje u situaciju da mu drzava uvede porez od 75%?
I batalite price o jednakosti,nisu svi bili ni priblizno jednaki ni na vrhuncu komunizma,tj.socijalizma.
Jednaki i jednakiji...

Niki

pre 11 godina

@Milos BK
Primer: ako zaradis 2 miliona drugi milion ti oporezuju po 75% (ako je tacna poreska stopa), prvi milion je po nizoj stopi (verovatno i tu ima vise razreda poreza). To se zove progresivni porez.

Amos

pre 11 godina

@Milos-BK: nije bas tako - za sve sto zaradis PREKO 1mil EUR, placas 75%. A do 1mil placas manje.
Ali od prvih 100 evra preko milion, 75 dajes Francuskoj!

Zivela revolucija! :)

Inace, Depardje ne zivi zbog poreza u *selu*, vec u Belgiji! Sela je imao i u Francuskoj napretek.

gistro

pre 11 godina

Oland ga stvarno pretera. Ovom politikom rasterace sve bogatase , i na kraju ce obicni Francuzi izgubiti posao , i posle ce glumiti socijalistu?

Nikola

pre 11 godina

Pa zar naš Nole,nije registrovan u državi Monako,a niko iz struktura vlasti nije se ni usudio da ga spomene.
Daleko smo mi od Francuza...

Zoran

pre 11 godina

"Da, ali samo dve godine traje taj porez. A to vazi samo za ca. 3000 privatne osobe koje zaradjuju i vise od 10mil. godisnje..("

Мислиш не важи за све него само за 3000? Па само тих 3000 ће да оду, немаш разлога да се секираш. ;)

Igor

pre 11 godina

"Ma dacu vam i 90% samo mi dajte koji milion"
(Stavros, 11. decembar 2012 21:06)

Stavrose, njemu niko nije dao milion. On je to zaradio, ako ti jer poznata ta kategorija.

Milosav

pre 11 godina

Kako se vremena menjaju. London broj sest francuski grad na svetu. A pre nekoliko meseci procitah biografiju Keith Richards-a i on bas pise kako su Stones-i pobegli bas u Pariz da ne bi placali neke nemoguce poreze u Engleskoj. Tokom tog boravka u Parizu su i snimili jedan od svojih najboljih abuma, Exile on Main Street.

SuperS

pre 11 godina

Ako neko zarađuje više od milion, plaća 75% "samo" na sumu koja je preko milion. Na sumu od milion plaća standardno... koliko god to bilo

jasna

pre 11 godina

A kako cemo mi ovde u Srbiji to da resimo? Gde nasi bogatuni placaju porez? Registrovali su svoje kompanije u zemljama - poreskim rajevima. Kako to
resiti. Nista ovde nisu ulozili, samo su uzimali profit.

smajli

pre 11 godina

Za ove dusebriznike koji se sekiraju za francuske dusebriznike, jel znate koliki su porezi u Srbiji? Jel znate koliko placaju "srpski" off-shore tajkuni a koliko prosecan gradjanin ili SME? U Srbiji sto imas vise manji je porez i sta je to dovelo? Gde je tu ravnopravnost? A kako bi bilo da svi placaju isti porez? Tajkuni placaju max 15% ali uz subvencije sa drzavne sise to ispada negde oko 5%. Ja placam preko 60% i nema subvencija. Kako bi bilo to da malo izjednacimo? Prosecan covek koji spaja kraj sa krajem moze i mora da placa a siroti milioneri nemaju odakle...

drno

pre 11 godina

Ne lupetaj Ivona, molim te. Kako se ljudi upustaju u teme o kojima pojma nemaju i jos sole drugima pamet. Zasto ti ne odbijes od poreza na dohodak (ako ga placas) kerozen za dzet, ili TV Led ili makar mlijeko za bebu!

Osnovno pravilo svakog poreznog sistema je da nema priznatih rashoda tamo gdje nema oporezivih prihoda. Znaci od prihoda se,u principu, mogu odbiti samo oni rashodi koji su omogucili stvaranje ili odrzavanje istih. Porezni obveznik koji na primjer kupuje nekretninu na kredit moze odbiti samo kamate (ne glavnicu) i to pod uslovom da nekretninu izdaje i prijavljuje te prihode. U protivnom, nema priznatih rashoda jer bi to znacilo da ti drzava iz budzeta placa trosak kredita (kamate).

Slijedeci tvoju logiku nitko ne bi placao porez na dohodak, dovoljno bi bilo da potrosis sve sto si zaradio. U Francuskoj se od prihoda rada na primjer moze pausalno odbiti samo 10% od iznosa koji cine bruto placa minus socijalne dadzbine. I to je sve, ostatak cini poreznu osnovicu na koju se placa progresivni porez do 75% + 13% socijalnih taksi, sto znaci sve skupa 83%. Ima li itko normalan tko bi pristao da plati 83% poreza na odredjeni dio svojih prihoda? I sad pricamo samo o porezu na dohodak, gdje je porez na imovinu (3% vrijednosti imovine), porez na stanovanje, porez na vlasnistvo, PDV, porez na nasljedstvo (30% za prvo koljeno, 60% izmedju osoba koje nisu u srodstvu).

Лимени 036

pre 11 godina

Кад има пара , може човек да живи где хоће.....прошо све у животу, зарадио и правац на село......је.. га наталожио се градски стрес у човеку ....овако суво месо+ кувано вино и лагана шетња по природи = здрав живот