Ponedeljak, 17.09.2012.

12:21

"Ne plaćam kredit jer nemam odakle"

U bankama su se naslušali raznih opravdanja za neplaćanje rata:"Duguju i meni, kad naplatim, platiću dug”, “Knjigovođa je prehlađen, nije imao ko da plati”...

Izvor: 24 sata

"Ne plaæam kredit jer nemam odakle" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

91 Komentari

Sortiraj po:

Milan

pre 11 godina

Supruga mi je poginula u saobraćajnoj nesreći u junu ove godine uzeli smo stambeni kredit koji ja sada sam nisam u mogućnosti da otplaćujem.Bio sam u Hypo banki da se informišem o raskidu ugovora i pokretanju hipoteke pa mi je rečeno:Da sm dužan da platim sudske troškove,advokati i razliku u ceni što znači da oni tu kuću mogu da procene na nekakav minimum a da ja platim onu razliku koliko sam dužan.Kredit sam uzeo u švajcarcima što je preračunato u evre bilo oko 31000eura a sada nakon 5 godina otplate sam dužan preko 35000eura glavnice a cena nekretnina je opala.Živim sa dva maloletna sina srednjoškolca.Pa Vas ja pitam što sada???Uzimaju mi kuću kako mi je rešeno pre podizanja kredita i to je uredu ali platio sam u ovih 5 godina nekih 15000eura i još da im dajem razliku u ceni što može da bude i 10ak hiljada eura.Na pitanje što da samo kojim slučajem poginuli oboje rečeno mi je onda bi se zadovoljili samo kućom,što znači da sam ja kriv što sam živ!!! Inače izbeglica sam iz Hrvatske.Molim Vas kako da se izvučem iz ovog začaranog kruga ili kako da napunim njihovu vreću bez dna. HVALA

dragan

pre 11 godina

Banke u Srbiji ne mogu da propadnu. Krediti koje one daju su četvorostruko osigurani: 1. NKOS, 2. hipoteka, 3. osiguranje imovine i 4. životno osiguranje. Koliko se tu od koga naplaćuje to samo oni znaju, a hipoteka i prodaja je sigurna. Pre par godina država nije dozvolila da kod nas dođu banke za siromašne, a istovremeno su kamate veće nego u domicelnim zemljama starnih banaka. Kako je moguće da u državi u kojoj je sve u deficitu samo banmke budu u debelom suficitu?

Nikola NS

pre 11 godina

Više se isplati pozajmljivati novac od lokalnog "kontraverznog biznismena" nego od banaka. Bar će dug da umre zajedno sa tobom.

Perun

pre 11 godina

Kako uzeti stan a ne podici kredit sa ogromnim kamatama.??? Pita neko. Pa lepo stedis nekoliko godina. Ne vozis kul auto nego neki skromniji. NE letujes tako sto se izivljavas na kredit. Ni za gardarobu ne preterujes. Jednostavno pruzas se kolko si dugacak i malo manje pa.ustedis.
Jos jedan savet. Ti i tvoj bracni partner budete dobre osobe a ne zajedjivi skotovi i stisnete se malo sa tastom~/svekrvom i za par godina kupite stan.
Vecina ljudi koji su bez stana su samozivi i losa deca. Zato i nemaju stan. Molim Vas da prestanete da nas gnjavite i kukate.
Štedite ne rasipajte i budite dobri ljudi ne svadjajte se za gluposti pa cete imati. Provereno :-). Mali ali nas bez kredita ikamata i to za par godinica.

Dejan

pre 11 godina

Drage banke... zajedno ćemo u ambis... vi samo dižite kamate... Nakupićete se nekretnina i automobila ali niko neće moći da ih kupi pa ćete ih davati samo da izvučete lovu. A mogloje i drugačije.

Simerijanac Anarhista

pre 11 godina

@rale: hvala za info.

clan 224 Zakona o nasledjivanju:
Sanaslednici solidarno odgovaraju zaostaviočeve dugove, svaki do visine vrednostisvog naslednog dela, bez obzira na to da li jeizvršena deoba nasledstva.
Dugovi se među sanaslednicima dele srazmerno njihovim naslednim delovima ako iz zaveštanja ne sledi što drugo.

ovo prakticno znaci da ako neko treba da nasledi pola kuce u vrednosti od 10.000€ i dug od 20.000€, moze da odbije nasledstvo, jer u tom slucaju nije naslednik i ne mora nista da vraca.

druga, malo inventivnija opcija je da krene da se sudi sa bratom oko nasledstva. kakvo je nase sudstvo, taj spor moze da traje i nekoliko godina, narocito ako obe strane u stvari zele da odugovlace. za to vreme dug prema banci zastareva, jer banka nema od koga da ga naplati, tako da nakon zastarevanja duga mogu da podele nasledstvo.

igorpl

pre 11 godina

KAo prvo i ja sam bio kivan na bankare dok nisam shvatio jedno a to je nemojte uzimati ništa od njih pa da vidimo od čega će živeti. Čovek je preživeo i bez banaka i novca pa prema tome bolje da se strpite i bacite novac na štednju kako bi oni vama plaćali nego da od njih uzmete bilo kakva kredit. U današnje vreme sem ako niste državni službenik nema svrhe uzimati kredit jer kada radite kod privatnika nikada niste sigurni kada će da vas šutne, kada će da mu propadne biznis ma koliko dobor stojao... Velike firme brže pucaju od malih imajte to na umu! TRžište je tako da danas imaš sve a sutra već ništa! Imajte to na umu kada budete uzimali kredit. U ostalom ako bi svi prestali sa kreditima i uzimanjem istih videli bi gde bi se banke našle i kako bi izgledali bankari. Za zelenaški položaj banaka nije kriv ni sistem ni država ni vlast ni tajkuni već isključivo LJUDI KOJI RAŽE NJIHOVVE USLUGE! TJ. POTRAŽNJA.
Kada je potražnja velika i CENA IDE GORE kao što je slučaj sa svim cenama i artiklima.
Imajte na umu ovo kada budete uzimali kredit!!!!
Osim toga pre odabira banke treba dobro se raspitati koja je sektaška a koja nije. Mene moja banka nikada nije zvala na telefon za neko prekoračenje jer znaju da će mi lupiti zateznu kamatu koja je mnogo već od normalne. Doduše nisam bio toliko dužan nikada ali opet proverite banke sa kojima posluljete. Nije sve u kamatama i povoljnostima. Nekada te povoljnosti znaju da vam presednu jer vas zivkaju svki dan!

pre 11 godina

ja štedim pare u banci, da mogu i ja jedandan do tog frižidera koji taj baja sebi uzeo a nije platio. Shvačate ? To su pare štediša, ne banke.

neplatisa

pre 11 godina

@Client Advisor

Nikad niste culi za preusmeravanje poziva? Ja kuci mogu da preusmerim poziv koji mi dolazi na moj fiksni broj, na moj mobilni. Ovo se doplacuje Telekomu kao dodatna usluga i kosta 50 din mesecno. Ja bih te oduvao na keca, da si mene pozvao.

?!

pre 11 godina

@njafolenko - Ako su pljackasi ljudi kojima je bilo neophodno da uzmu para i egzistencijalnih razloga onda si stvarno preterao. Gradjane je trebalo obavestiti i nauciti sta su kamate. Banka pozajmi pare na trzistu novca po kamati od 0,6% a da je kredit po kamati od 5 od 10%. Prostom racunicom dolazimo do podatka da banka zaradi od 1000 do 2000% profita od kamata. Zelenasenje je jos malo dete u odnosu na banke. Da ne govorim da banke nemaju novac koji daju gradjanima sto znaci da ni od cega naprave novac

Banat

pre 11 godina

Znaci uzmem pare i nedajboze odapnem, ganjaju mi familiju? Pa jel moze da ja ubijem nekoga, a da mi cale robija? Ne moze? Molim lepo. Lepo su ono smislili da posluju samo sa dobitkom. Cak se i zakonski osigurali da nemaju troskove poslovanja. Za sta im sluze oni analiticari za rizik, procenu boniteta itd? Kada bi se drzali svojih pravila, imali bi 75% manje plasiranih kredita. U tom grmu lezi zeka.

MisteNo

pre 11 godina

Da li je u u redu da sluzbenik vojvodjanske banke zove moju majku i kaze joj da obavesti komsiju koji zivi preko puta jer nece da se javi zbog dugovanja po kreditu! I kome moja majka da se zali, a ne ostaje nista drugo sem da se ja javim i onda sve po spisku!

advokat

pre 11 godina

@ Hrvat Ne znam kako je u Hrvatskoj, mislim kao i ti, da je isto, ali grešiš. Dugovi se nasleđuju do visine vrednosti nasleđene imovine, tako da ukoliko dug premaša vrednost nasleđene imovine, naslednik za taj deo duga što premaša, ne odgovara.

miki

pre 11 godina

Kada taj koji je uzeo kredit umre onda banka se pomiri sa sudbinom i to je to. Tako je to kod nas u USA. A ne da taj kredit placa neko iz porodice. Svasta! Moj otac zivi tamo i on ima nesto kredita sto je uzeo od banke. I sad on da umre (pu,pu,pu) banka moze slobodno da se slika jer ako me u tom slucaju banka bude kontaktirala samo cu im reci jedno, a to je: podjite na groblje i uzmite vase rate.
Pozdrav svima.

dex

pre 11 godina

Drago mi je da vidim da ovde ima i ,,sposobnih" koji ne uzimaju kredite i traze da nam se dere koza sa ledja. E, vidite, ja nisam nesposoban, ali tata mi nije politicar da mi da stan na koriscenje u periodu 2012-2500 god. Moja plata nije 40000 evra mesecno da ga mogu iskesirati. Kao sposobni, pretpostavljam da cete mi otkriti tajnu, kako kupiti stan, a ne uzeti kredit... Radujem se unapred vasem odgovoru, i zahvaljujem.

Moca

pre 11 godina

Od sistema u kome je bilo preporucljivo, pametno i veoma isplativo uzimati kredite za sve i svasta, preko desetak godina sistema u kome nije uopste bilo moguce uzimati ih, dosli smo do druge krajnosti - sisttema u kome je razumnije i jeftinije prodati bubreg nego podici kredit kod neke banke. Razumem i gradjane i banke, do nekle. Prvi bi da zive malo bolje a drugi bi da od toga zarade, a u tome su preterali i jedni i druge, ako cemo pravo. Narod je, zeljan svega, dizao kredite za sve i svasta, a ovdasnje banke su se pretvorile u najgore zelenase i krvopije. Da se razumemo, nemam nista licno protiv kredita kao nacina finansiranja za nesto, ali ako najmanja EKS za npr. auto-kredit pocinje od 10-11%, a kamata za kesh kredit od 20%, ko koga tu zeza? Narodu poruka da stegne kais, a bankama da slobodno mogu da stave kljuc u bravu i vrate se odande odakle su dosle ako im ovde ne odgovara.

anita

pre 11 godina

Ja, kad me zovu kažem : kad budete smanjili red ispred šaltera, doći ću da platim. Ne pada mi napamet da čekam tri sata. I ja radim do 5.

Slobodan

pre 11 godina

Kako ide bankari? Puca balon, je li? A toliko ste ga duvali i duvali. Kazu, ko vas je terao da se zaduzujete? Ja bih pitanje postavio malo drugacije: ko je terao banke da plasiraju novac nesigurnim platisama? Da li u vasem recniku postoji nesto sto se zove rizik poslovanja? Ko treba da preuzme taj rizik? Vi niste konkurencija jedni drugima, kao sto bi trebalo da budete, vi imate kartel. Treba li da vam nacrtam sta je to? Kada prosecan srpski mucenik udje u banku, sa namerom da resi neki egzistencijalni problem, ponasate se kao zelenasi, ali zato onima koji su vam omogucili to zelenasenje dajete stotine miliona bez bilo kakvog pokrica. Umete vi to i znate vrlo dobro kako se to radi i kako to prodje kroz papire. Onda kada taj baja nestane, prosto ga nema, onda lepo vi dragi gradjani vracajte te stotine miliona. Kakva gomila gluposti i bahatosti, gomila neoliberalne price za naivne.

zombilend

pre 11 godina

E to je naša Srbija, sit sam se nasmejao:-D Uzgred, imam i ja jedan kredit, pa možda i iskoristim nešto za izgovor, hahahahaha

njafolenko

pre 11 godina

Na gomilu idiotskih komentara, ja mogu samo reći: "Zašto ne vraćam kredit? Pa, zato što i nisam ušao u kreditni aranžman sa bilo kojom bankom!" Da, da, da! Idiotski komentari od ponosnih Srba i Srpkinja, koji su i nadalje ponosni, premda nemaju od čega vratiti ono što su pozajmili! Ona zamena teza da su banke pljačkaši... lopovi su oni, koji ne vraćaju pozajmljeno! Nemoj uzeti ono što ne možeš da vratiš! Zaobidji pljaćkaške banke, barem će ti (srbijanski) ponos ostati netaknut! A ako ne možeš, onda ćuti!

022

pre 11 godina

mislim da je alfa banka ubedljivo najgora po cestom pozivanju klijenata...na period otplate od osam godina naplate ti vise od duplo nego sto si uzeo..Ali ajde to sto si uzeo sam si kriv nego sluzbenici koji pozivaju telefonom su totalno ne organizovani i naporni.desavalo mi se cak da i posle izmirene obaveze direktno u njihovoj banci i dalje zovu telefonom da pitaju kad cu da uplatim.mozda bih to shvatio da je u pitanju jedan dan jer mozda nisu svi u mrezi ali zovu i nekoliko dana kasnije...

samel

pre 11 godina

nije mi samo jasno kako moze neko od clanova porodice da vraca dug banci.to je bezobrazluk banke i gradjani trebaju obavezno kad uzimaju kredite da formulisu da samo ono vracaju kredit i niko drugi.krediti spadaju u rizik banke kad nekom odobravaju i ne moze se podlegnuti krivicno ako ne moze da plati ratu.

Biznis

pre 11 godina

Treba da shvatite da je banka biznis firma koja pozajmljuje novac i živi od kamate.

Niko ljude ne tera da uzimaju kredite, niko im ne poklanja pare.

Problem je što u prilično nepismenom društvo ljudi ne mogu da izračunaju da kamatu preko 5% jako teško mogu da otplate.

Da žive u propaloj državi čija valuta može da kiksne svaki dan.

Da žive u siromašnom okruženju.

Da žele više nego što zarađuju.

Kredit znači da trošiš pare sada koje ćeš zaraditi u godinama koje dolaze.

Ne vratite pozajmljene pare i onda vam je banka kriva? Prilično bedna priča.

Ako sami ne umete da upravljate SVOJIM novcem, onda ste vi krivi, ne banka.

cvarci bez kamate

pre 11 godina

a zasto uzimate kredit ukoliko niste sposobni da vratite ?
kredit nije poklon ! postoji procenat koji se uzima tu banka kao sto svi znaju... pa si duznik
bolje razmisljajte kako da kreirate novac i desavanja i da pokusate malo da radite i proizvedete novac nego sto razmisljate da ce neko da vam da nesto.
(aleks, 17. septembar 2012 16:40)

Pa upravo su problemi ti procenti koji nekako setaju u saglasnosti sa nekavim LIBOROM,koji je u bazi osmisljen kao prevara,a ne nivelir odnosa valuta ili materijala.
Mene prilikom zaduzivanja je interesovala fixna rata mesecni gde cu ja napismeno da dobijem semu za 5 godina koliko uplacujem.
Ovo kao libor,pa kamatna stopa na menjanje....pa to je rizik banke.kamata je uracunata sa inflacijom i ona je nepromenljiva.
Inace je zakonski zabranjeno duplo oporezivanje,tako je i zabranjeno kamatiranje.
Zato banke i traze od firmi izvestaj pojedinca,kako bi mogli da aktiviraju klauzulu.Ima tu dobar stos,sto ti ako dobijes otkaz,nisi vise duznik,vec firma koja je dala saglasnost,a sa novom firmom nisi u obavezi nista da potpisujes,niti imaju pravo da te sankcionisu.
Sto bi na vasaru rekli,nova tura,nova avantura

Hrvat

pre 11 godina

Meni je krajnje interesantno ovo sa naslijeđivanjem duga, a trebalo bi biti i vama. Ne znam kakvi su zakoni za nasljeđivanje u Srbiji, ali pretpostavljam da su slični kao u Hrvatskoj. Dakle najprije, nasljednik može prihvatiti nasljedstvo ali ga može i odbiti; ako ga prihvati, nasljeđuje sve - i imovinu i dugove, ma koliki oni bili, a ako odbije, ne nasljeđuje ništa, niti imovinu ali niti dugove, opet ma koliki oni bili. Prema tome ako pokojnik ima više dugova nego imovine, nasljednicima je mudrije jednostavno odbiti nasljedstvo i time na sebe ne moraju uzeti nikakve dugove. Nadalje, čak i ako se nasljednik odluči prihvatiti nasljedstvo, i ako nema nikakvih pravnih problema niti sporova nego sve ide kao podmazano, procedura nikad nije kraća od 2-3 mjeseca. Za ta 2-3 mjeseca ne postoji pravomoćni nasljednik i prema tome nitko, pa niti "nepravomoćni nasljednik" nema obvezu plaćati dugove. Što ne znači da banke ne šalju uplatnice i ne pokušavaju naplatiti dug od obitelji po sistemu "app" (ako prođe, prođe), ali to nema nikakvu pravnu podlogu i dužnici pristaju samo iz svoje naivnosti. Stoga bih se na vašem mjestu zapitao zbog čega o svemu tome u ovom članku nema niti riječi?

Client Advisor

pre 11 godina

Da Sandro... izjava nije Rokfelerova vec Rotsildova. Meni je jedan od klijenata iz Kragujevća kog sam pozvao na fiksni telefon i koji je kasnio za ratu 20 dana i nikako se nije javljao na mobilni... na moje pitanje gde ste, kako ste, imate li nekih problema s obzirom na kašnjenje... ladno odgovorio... nista ne brini, evo me u Beogradu, stizem sutra, sigurno placam... Ja mu kažem... ali gospodine ja sam Vas pozvao na fiksni telefon... usledio je tajac i naravno tu tu... Toliko o poštenim napaćenim klijentima koji jednom zinu, a dva puta slazu... ili lagano odu na more ili planinu na odmor... pa onda znas platicemo, nismo sad u mogućnosti... ima naravno i naravno i postenih, iskrenih i sa takvima nikad nije problem...

Sasa

pre 11 godina

Da su banke preterale jesu, ali brate da su ljudi uzimali kredite za bezveze , jesu. Ajde molim te pa bar pola kredita otpada na LCD televizore, telefone, polovne automobile itd. Trebalo ne trebalo uzimali se krediti.

iduljudi

pre 11 godina

"Ne ostaje nam ništa drugo nego da aktiviramo menicu, hipoteku, žiranta ili administrativnu zabranu na deo plate koji je u visini rate za kredit."

A šta ako je kredit uzet bez menice, hipoteke, žiranata (keš kredit uz ličnu kartu), a uzimalac kredita ostao bez posla - dakle nema plate, nema zabrane?
Čak ni popis stvari ovde ne funkcioniše jer kod onih koji stvarno nemaju, mogu samo da ustanove siromaštvo.
Niko ne uzima kredit da ga ne bi otplaćivao, ali ako se promene uslovi, recimo kreditni obveznik izgubi posao ili umre, to je viša sila.

Naslednici nisu dužni da otplaćiju dug preminulog ukoliko su se odrekli dela nasledstva, a posebno ako takva klauzula ne stoji u ugovoru za kredit.

Zaposleni u bankama ne poznaju zakon, ili u najmanju ruku računaju da ga građani ne poznaju. Niko nema pravo da vas sistematski uznemirava telefonom! Banka je dužna da vas o svemu obaveštava u pisanoj formi.

Nemam pojma, sad sam stigo

pre 11 godina

@rapid
"Bankari su najveci lopovi na planeti!"

Meni su pre tri dana u Intezi naplatili proviziju na uplatu za Infostan. Receno mi je da je Intza raskinula ugovor sa Infostanom o uplatama bez provizije. Da li zna neko nesto o tome ?

Khan alias Tiger

pre 11 godina

Mile naše banke kako su pune razumevanja za nas napaćene.

Vidi se iz ovoga da one postoje samo da bi nama bilo dobro.

To nisu finansijske, već humanitarne institucije.

Vladimir Dž

pre 11 godina

@Simerijanac Anarhista

Osiguranje opet drži bankarska industrija. To je jedno telo. Na primer Uniqa osiguranje je vlasništvu Rajfajzen banke. Ako vaš u kredit u Rajfajzen banci propadne - Uniqa osiguranje isplaćuje taj kredit matičnoj kući. Sami sebi isplaćuju tzv novac. To osiguranje apsolutno ništa ne znači, tu branšu su izmislili bankari da bi dodatno isisavali narod. To je obično bacanje prašine u oči. Te pare ništa neznače bankarima kod propalih kredita jer oni svejedno pare prave iz ničega. Kredit, nov novac, se pravi onog momenta kad vi dođete u banku na pozajmicu.

Njima je cilj da vas drže kao roba do kraja života preko duga. To je osnova i smisao bankarstva.

A što se tiče ovih pametnih komentara tipa “a zasto uzimate kredit ukoliko niste sposobni da vratite ?”. Njima moram da skrenem pažnju da nema onih koji pozajmljuju novac, nebi bilo ni para u opticaju. Matematika je takva da smo prinuđeni, inače nebi imali gde da živimo.

Kad bi se vratili svi bankarski krediti, niko nebi imao depozit niti bi bilo i jednog dolara u opticaju. Ovo je zapanjujuća pomisao. Mi totalno zavisimo od komercijalnih banaka. Neko mora da pozajmi sve dolare koji su u opticaju, keš ili kredit. Ako banke naprave dosta sintetičkog novca mi cvetamo, ako ne, mi gladujemo. Mi smo apsolutno zavisni od stalnog dotoka novog novca. Kad neko shvati celu suštinu slike, tragična apsurdnost naše beznadežne pozicije je prosto neverovatna, ali je tu. - Robert Hemphill, Kredit menadžer, Federalne rezerve.

Chege Vara

pre 11 godina

Zao mi je ljudi koji nemaju nikakvu kreditnu sposobnost,ovi sto podizu kredit su sami krivi i obicno stoje malo bolje cim im je odobren kredit...

Jelesije Zemljoradnik

pre 11 godina

Gde je sada nekadasnji i sadasnji ministar finansija? Je li srpski "Minhauzen'pre nekoliko godina uporno tvrdio da je domaca valuta toliko jaka da joj premca nema.Tesko onma koji su naseli na njegove price pogotovu mladji ljudi koji su uzeli stambene kredite pa sada muku muce da otplate ratu.Nazalost on je opet tu gde jeste svaki dan je gost neke medijske kuce i dalje prica iste price i to mu prolazi.

Rale

pre 11 godina

Bilo bi dobro da si u pravu, @Simerijanac Anarhista, ali ne ide to tako. Norme naslednog prava ti to regulisu. Prosto, odgovornost za dugove preuzimaju naslednici, jer naslednici stupaju u ukupnost prava i obaveza ostavioca.

clan 224 Zakona o nasledjivanju:
Sanaslednici solidarno odgovaraju zaostaviočeve dugove, svaki do visine vrednostisvog naslednog dela, bez obzira na to da li jeizvršena deoba nasledstva.
Dugovi se među sanaslednicima dele srazmerno njihovim naslednim delovima ako iz zaveštanja ne sledi što drugo.

kad bi znao kad cu da umrem

pre 11 godina

@black
pa zar mislis da je otac znao kad ce da umre i namerno isplanirao da tv kredit ostavi deci ?
Aman malo logike
Da znam kad cu da ispustim dusu onda bi sve sto imam preneo na decu a onda bi uzeo kredi za sve i svasta potrosio i umro zadovoljan a banku ostavio u minusu ali to tako ne ide jer ne znas kad ti je sudnji dan

Зоран

pre 11 godina

"a zasto uzimate kredit ukoliko niste sposobni da vratite ?"

Па они да су способни да враћају кредит не би ни узимали. Ал то тако и бива, способан ретко узима кредит, само они други. А са ткавним нема мислости. А и не треба да има.

trust no oe

pre 11 godina

Postoji i druga strana medalje-Ko vas tera da se zaduzujete breeeee...?Kada sam neke pitao zasto su uzeli kredit odgovor je bio neverovatan"Pa nemamo od cega da zivimo".Sta reci na ovo,a cime ces da vracas kredit +kamata onda?Budite vi banka i pozajmite nekome novac i izdeklajm te mu uslove,jer se ne bi ljutili kada on to ne bi ispostovao.Jos jednom,niko vas ne tera da uzmete kredit,trosim ono sto imam,ako mi je nesto potrebno pokusavam da ustedim,kredit bih uzeo samo u ekstremnim situacijama,ako znam da mogu da vratim...Banke nisu socijalne ustanove,o tome treba 5 puta razmisliti pre nego uzmete kredit!

alex-nis

pre 11 godina

Banke i onako daju ono sto fizicki nemaju, kako onda da neko to sto banka nema da to isto vrati pa jos sa kamatom :) ? Banke tako zive na kamatu, tako ustvari prave onaj pravi novac, a ona glavnica to je samo na papiru.... sto znaci ako zelis da se uplices u sve to onda slobodno uzmi kredit kod bilo koje banke i pocni da bijes glavu o zid. pozdrav!

aleks

pre 11 godina

a zasto uzimate kredit ukoliko niste sposobni da vratite ?
kredit nije poklon ! postoji procenat koji se uzima tu banka kao sto svi znaju... pa si duznik
bolje razmisljajte kako da kreirate novac i desavanja i da pokusate malo da radite i proizvedete novac nego sto razmisljate da ce neko da vam da nesto.

Da Sandro

pre 11 godina

a podatak da su banke iz ove siromashne zemlje uzele 22 milijarde evra na ime kamata od 2001. godine do danas? Sto bi rockfeler rekao, daj mi kontrolu nad novcem, i nije me briga ko pise zakone... nama od te 2001. Dinkic kontrolishe sve... ne menja ga nijedna vlast, jer ga je MMF tu ugurao...a on ce nas u duznicko ropstvo... Ajde Vucicu, uhapsi DInkica, ako smes... hehe... demagozi moji...

Grannies and Frogs

pre 11 godina

Kakve simpaticne anegdote iz radnog dana krvopije! Mora da rado razmenjuju dosetke u svojim bankarskim katakombama. "Nevinost bankara"

Зоран

pre 11 godina

"da li uopšte i i maju pravo da tako maltretiraju građane...
(rale72, 17. septembar 2012 15:19)

Откуд неком право да тражи своеј паре и малтретира поштен свет. То кад тај поштен свет дотрчи сав знојав и у фрци: Јој, помажи брате, фрка, требају ми паре, враћам, нема да бринеш, 100%, моја реч је светиња..., то ником ништа. То је нормално. А кад касни са исплатом, е онда знаш...ја немам, кад имам ћу ти дам.

obnerob

pre 11 godina

Ovo bi kao trebalo da bude simpaticno...A niko od tih glavonja iz upravnih odbora banaka naravno da nema ni trunku moralnog problema na najvece kamate u Evropi, reketasku politiku, beskurpulozni marketing (u ovom trenutku za kes
kredite) i jos mnoge druge sramne uslove koje namecu ovom izjahanom narodu! Sa druge strane od gradjana se ocekuje uredna otplata dugova po svaku cenu. E to se zove socijalno nekontrolisani kapitalizam i to se desava kada bankama dozvolite apsolutnu slobodu i svojevolju.

Krle

pre 11 godina

Ne shvatam sta ovde ljudima nije jasno sa nasledjivanjem duga? Ako si naslednik ne mozes da nasledjujes samo ono sto ti se hoce. Ako hoces da nasledis kucu i njivu onda moras da nasledis i dug. Ne mozes u nasledstvo da uzimas samo ono sto ti se svidja.

rapid

pre 11 godina

Bankari su najveci lopovi na planeti! Sljam u skupim odelima. Za njih si i advokati i politicari posteni ljudi. Nece ova planeta propasti ni zbog prenaseljenosti, ni zbog zagadjenja, nego zbog pohlepe bankara koji bi za 1 dolar zrtvovali 1 ljudski zivot. Pod uslovom da nije njihov.

rale72

pre 11 godina

Prošli mesec sam zakasnio sa plaćanjem rate na dina kreditnoj kartici u iznosu od 650 din.(i slovima šest stotina i pedeset dinara) tri dana.Za ta tri dana su se prema meni službenici banke ponašali kao da sam najveći kriminalac.Zvali su po 7-8 puta na dan iz svoje centrale u Beogradu i tražili da što pre izmirim svoju obavezu.Pri tome nisu vodili računa u koje vreme zovu(od 8 ujutru do 8 uveče).na kraju sam četvrti dan pozajmio tih famoznih 650 dinara(i slovima šest stotina i pedeset dinara)i uplatio da bi skratio svoje muke....šta li tek rade ovima što imaju velike rate???da li uopšte i i maju pravo da tako maltretiraju građane...

rajt

pre 11 godina

... sve sve ali kada će novinari napisati neki tekst kako funkcioniše recimo u americi bankarstvo i šta je to poslovni rizik banke kod kreditirana. Istina mi sto smo u kreditu nemamo para da vas novinare podmazemo pa da napisete nesto u nasu korist... ali pravilo je da se saslusa i druga strana....

parking

pre 11 godina

Ovde se zbog nedostatka kreativnosti novinara, ismeva nesreca ljudi koji iz odredjenih razloga ne mogu da vrate svoja dugovanja.
Sramite se!

sasa

pre 11 godina

totalna pljačka. svako ko je uzeo kredit prethodno je u banci sklopio osuguranje na taj iznos, tako da banka ne može da izgubi smrću klijenta.

sasa jokic

pre 11 godina

Jel ovo treba da je smesno?! Jel ova muka ljudi koje je mafija u odelima oglobila i tera ih da se ponizavaju, treba da bude predmet podsmeha?!
Trpimo banke, kao sto smo trpeli Turke 500 godina, to nam je sudbina!

banda

pre 11 godina

Zanimljivo, kada klijent umre, porodica nasledjuje dug, medjutim kada banka bankrotira nema ljutnje. Drzava pokriva odredjeni deo, dok je ostalo otislo sa vetrom. Posteno, nema sta!

posmatrač

pre 11 godina

Treba da ih bude sramota kako se ponašaju, kao ZELENAŠI!!
Zovu po komšiluku da me obaveste kako komšija ima kredik kod njih i kako nije izmirio ratu! Da li to treba da se iznosi u javnost ili ne?! Znamo svi da kad se nešto uzme treba i da se vrati, ali čovek im se uredno javlja i pored toga zovu komšije ne bi li ga ponizili ili ni sam nisam siguran koja im je to filozofija??

sasa

pre 11 godina

jadni bankari! na kreditnoj na kojoj sam ima 60.000 kredita, do sada su mi naplatili 240.000 i sada me tuze za jos 100.000. a drzava im pomaze u tome!

Ljudi koji zure u koze

pre 11 godina

Cini mi se da krediti bez garancije(zirant, hipoteka, menica) ne mogu da se naplate od naslednika. Ovo je ako prodje prodje sistem! Pogotovo ovo sa kozama!

mennen

pre 11 godina

Pa kada bi vi krvopije malo smanjili dozivljaje sa kamatama mozda bi vam ljudi i placali, ovako mi i nije preterano zao sto imate problema sa naplatama, iskreno se nadam da vecinu kredita ni necete moci da naplatite...Pa nismo mi deca, svakome je jasno da strane bakne treba usloviti, kamatama 4,5% kao u svakoj iole pristojnoj zemlji zatim vracanje ili preracun kredita a kome ovi realni uslovi ne odgovaraju, slobodno neka ostavi kapital i napusti Srbiju...Bas me zanima koju bi onda pesmu pevali...Ali da, tako se radi u drzavi koja brine o svojim gradjanima

Zoltan

pre 11 godina

Najgora banka u Srbiji po ekspeditivnosti,odnosa službenika prema poslu, ljubaznošću o obučenosti da se i negovori je Alfa Banka! Ekspozitura u Novom Sadu, Futoška ulica. Bežite ljudi,ne uplićite se u njihove kanđže!Dok službenici isprave svoju grešku napravljenu zbog neobučenosti,i dok kreditni biro ispravi svoju grešku,dobićete čir na želudcu od nervoze!Ali zato ako vi dugujete zvaće Vas istoga dana!Najgori u Srbiji!

Simerijanac Anarhista

pre 11 godina

najjadnije mi je to sto naslednici moraju da placaju dug umrlog. zasto bi placali njegov dug ako mu nisu bili ziranti? zar ne postoji stavka "osiguranje kredita" koju banke uredno naplate od klijenta kad mu odobre kredit? zar ne bi onda banka trebalo da od osiguranja naplati ostatak duga, a ne da juri naslednike koji sa dugom nemaju veze.

sve mi se cini da je u pitanju ono klasicno nase "ako prodje prodje", gde obmanjuju i zastrasuju naslednike da moraju da plate nesto sto nema veze sa njima, pa ako im kod nekog upali onda super.

dzoki

pre 11 godina

Jadni bankari. Realno pohlepni bankari i ljudi koji hoce da zive bolje nego sto rade su i krivi za ovakvo stanje na planeti. Kada bi svi trosili koliko zarade,bilo bi mnogo manje prolema

banda

pre 11 godina

Zanimljivo, kada klijent umre, porodica nasledjuje dug, medjutim kada banka bankrotira nema ljutnje. Drzava pokriva odredjeni deo, dok je ostalo otislo sa vetrom. Posteno, nema sta!

Grannies and Frogs

pre 11 godina

Kakve simpaticne anegdote iz radnog dana krvopije! Mora da rado razmenjuju dosetke u svojim bankarskim katakombama. "Nevinost bankara"

rale72

pre 11 godina

Prošli mesec sam zakasnio sa plaćanjem rate na dina kreditnoj kartici u iznosu od 650 din.(i slovima šest stotina i pedeset dinara) tri dana.Za ta tri dana su se prema meni službenici banke ponašali kao da sam najveći kriminalac.Zvali su po 7-8 puta na dan iz svoje centrale u Beogradu i tražili da što pre izmirim svoju obavezu.Pri tome nisu vodili računa u koje vreme zovu(od 8 ujutru do 8 uveče).na kraju sam četvrti dan pozajmio tih famoznih 650 dinara(i slovima šest stotina i pedeset dinara)i uplatio da bi skratio svoje muke....šta li tek rade ovima što imaju velike rate???da li uopšte i i maju pravo da tako maltretiraju građane...

rapid

pre 11 godina

Bankari su najveci lopovi na planeti! Sljam u skupim odelima. Za njih si i advokati i politicari posteni ljudi. Nece ova planeta propasti ni zbog prenaseljenosti, ni zbog zagadjenja, nego zbog pohlepe bankara koji bi za 1 dolar zrtvovali 1 ljudski zivot. Pod uslovom da nije njihov.

parking

pre 11 godina

Ovde se zbog nedostatka kreativnosti novinara, ismeva nesreca ljudi koji iz odredjenih razloga ne mogu da vrate svoja dugovanja.
Sramite se!

posmatrač

pre 11 godina

Treba da ih bude sramota kako se ponašaju, kao ZELENAŠI!!
Zovu po komšiluku da me obaveste kako komšija ima kredik kod njih i kako nije izmirio ratu! Da li to treba da se iznosi u javnost ili ne?! Znamo svi da kad se nešto uzme treba i da se vrati, ali čovek im se uredno javlja i pored toga zovu komšije ne bi li ga ponizili ili ni sam nisam siguran koja im je to filozofija??

Simerijanac Anarhista

pre 11 godina

najjadnije mi je to sto naslednici moraju da placaju dug umrlog. zasto bi placali njegov dug ako mu nisu bili ziranti? zar ne postoji stavka "osiguranje kredita" koju banke uredno naplate od klijenta kad mu odobre kredit? zar ne bi onda banka trebalo da od osiguranja naplati ostatak duga, a ne da juri naslednike koji sa dugom nemaju veze.

sve mi se cini da je u pitanju ono klasicno nase "ako prodje prodje", gde obmanjuju i zastrasuju naslednike da moraju da plate nesto sto nema veze sa njima, pa ako im kod nekog upali onda super.

Zoltan

pre 11 godina

Najgora banka u Srbiji po ekspeditivnosti,odnosa službenika prema poslu, ljubaznošću o obučenosti da se i negovori je Alfa Banka! Ekspozitura u Novom Sadu, Futoška ulica. Bežite ljudi,ne uplićite se u njihove kanđže!Dok službenici isprave svoju grešku napravljenu zbog neobučenosti,i dok kreditni biro ispravi svoju grešku,dobićete čir na želudcu od nervoze!Ali zato ako vi dugujete zvaće Vas istoga dana!Najgori u Srbiji!

Khan alias Tiger

pre 11 godina

Mile naše banke kako su pune razumevanja za nas napaćene.

Vidi se iz ovoga da one postoje samo da bi nama bilo dobro.

To nisu finansijske, već humanitarne institucije.

dzoki

pre 11 godina

Jadni bankari. Realno pohlepni bankari i ljudi koji hoce da zive bolje nego sto rade su i krivi za ovakvo stanje na planeti. Kada bi svi trosili koliko zarade,bilo bi mnogo manje prolema

aleks

pre 11 godina

a zasto uzimate kredit ukoliko niste sposobni da vratite ?
kredit nije poklon ! postoji procenat koji se uzima tu banka kao sto svi znaju... pa si duznik
bolje razmisljajte kako da kreirate novac i desavanja i da pokusate malo da radite i proizvedete novac nego sto razmisljate da ce neko da vam da nesto.

Da Sandro

pre 11 godina

a podatak da su banke iz ove siromashne zemlje uzele 22 milijarde evra na ime kamata od 2001. godine do danas? Sto bi rockfeler rekao, daj mi kontrolu nad novcem, i nije me briga ko pise zakone... nama od te 2001. Dinkic kontrolishe sve... ne menja ga nijedna vlast, jer ga je MMF tu ugurao...a on ce nas u duznicko ropstvo... Ajde Vucicu, uhapsi DInkica, ako smes... hehe... demagozi moji...

sasa

pre 11 godina

totalna pljačka. svako ko je uzeo kredit prethodno je u banci sklopio osuguranje na taj iznos, tako da banka ne može da izgubi smrću klijenta.

sasa

pre 11 godina

jadni bankari! na kreditnoj na kojoj sam ima 60.000 kredita, do sada su mi naplatili 240.000 i sada me tuze za jos 100.000. a drzava im pomaze u tome!

Ljudi koji zure u koze

pre 11 godina

Cini mi se da krediti bez garancije(zirant, hipoteka, menica) ne mogu da se naplate od naslednika. Ovo je ako prodje prodje sistem! Pogotovo ovo sa kozama!

Krle

pre 11 godina

Ne shvatam sta ovde ljudima nije jasno sa nasledjivanjem duga? Ako si naslednik ne mozes da nasledjujes samo ono sto ti se hoce. Ako hoces da nasledis kucu i njivu onda moras da nasledis i dug. Ne mozes u nasledstvo da uzimas samo ono sto ti se svidja.

obnerob

pre 11 godina

Ovo bi kao trebalo da bude simpaticno...A niko od tih glavonja iz upravnih odbora banaka naravno da nema ni trunku moralnog problema na najvece kamate u Evropi, reketasku politiku, beskurpulozni marketing (u ovom trenutku za kes
kredite) i jos mnoge druge sramne uslove koje namecu ovom izjahanom narodu! Sa druge strane od gradjana se ocekuje uredna otplata dugova po svaku cenu. E to se zove socijalno nekontrolisani kapitalizam i to se desava kada bankama dozvolite apsolutnu slobodu i svojevolju.

trust no oe

pre 11 godina

Postoji i druga strana medalje-Ko vas tera da se zaduzujete breeeee...?Kada sam neke pitao zasto su uzeli kredit odgovor je bio neverovatan"Pa nemamo od cega da zivimo".Sta reci na ovo,a cime ces da vracas kredit +kamata onda?Budite vi banka i pozajmite nekome novac i izdeklajm te mu uslove,jer se ne bi ljutili kada on to ne bi ispostovao.Jos jednom,niko vas ne tera da uzmete kredit,trosim ono sto imam,ako mi je nesto potrebno pokusavam da ustedim,kredit bih uzeo samo u ekstremnim situacijama,ako znam da mogu da vratim...Banke nisu socijalne ustanove,o tome treba 5 puta razmisliti pre nego uzmete kredit!

sasa jokic

pre 11 godina

Jel ovo treba da je smesno?! Jel ova muka ljudi koje je mafija u odelima oglobila i tera ih da se ponizavaju, treba da bude predmet podsmeha?!
Trpimo banke, kao sto smo trpeli Turke 500 godina, to nam je sudbina!

rajt

pre 11 godina

... sve sve ali kada će novinari napisati neki tekst kako funkcioniše recimo u americi bankarstvo i šta je to poslovni rizik banke kod kreditirana. Istina mi sto smo u kreditu nemamo para da vas novinare podmazemo pa da napisete nesto u nasu korist... ali pravilo je da se saslusa i druga strana....

Slobodan

pre 11 godina

Kako ide bankari? Puca balon, je li? A toliko ste ga duvali i duvali. Kazu, ko vas je terao da se zaduzujete? Ja bih pitanje postavio malo drugacije: ko je terao banke da plasiraju novac nesigurnim platisama? Da li u vasem recniku postoji nesto sto se zove rizik poslovanja? Ko treba da preuzme taj rizik? Vi niste konkurencija jedni drugima, kao sto bi trebalo da budete, vi imate kartel. Treba li da vam nacrtam sta je to? Kada prosecan srpski mucenik udje u banku, sa namerom da resi neki egzistencijalni problem, ponasate se kao zelenasi, ali zato onima koji su vam omogucili to zelenasenje dajete stotine miliona bez bilo kakvog pokrica. Umete vi to i znate vrlo dobro kako se to radi i kako to prodje kroz papire. Onda kada taj baja nestane, prosto ga nema, onda lepo vi dragi gradjani vracajte te stotine miliona. Kakva gomila gluposti i bahatosti, gomila neoliberalne price za naivne.

mennen

pre 11 godina

Pa kada bi vi krvopije malo smanjili dozivljaje sa kamatama mozda bi vam ljudi i placali, ovako mi i nije preterano zao sto imate problema sa naplatama, iskreno se nadam da vecinu kredita ni necete moci da naplatite...Pa nismo mi deca, svakome je jasno da strane bakne treba usloviti, kamatama 4,5% kao u svakoj iole pristojnoj zemlji zatim vracanje ili preracun kredita a kome ovi realni uslovi ne odgovaraju, slobodno neka ostavi kapital i napusti Srbiju...Bas me zanima koju bi onda pesmu pevali...Ali da, tako se radi u drzavi koja brine o svojim gradjanima

Зоран

pre 11 godina

"da li uopšte i i maju pravo da tako maltretiraju građane...
(rale72, 17. septembar 2012 15:19)

Откуд неком право да тражи своеј паре и малтретира поштен свет. То кад тај поштен свет дотрчи сав знојав и у фрци: Јој, помажи брате, фрка, требају ми паре, враћам, нема да бринеш, 100%, моја реч је светиња..., то ником ништа. То је нормално. А кад касни са исплатом, е онда знаш...ја немам, кад имам ћу ти дам.

alex-nis

pre 11 godina

Banke i onako daju ono sto fizicki nemaju, kako onda da neko to sto banka nema da to isto vrati pa jos sa kamatom :) ? Banke tako zive na kamatu, tako ustvari prave onaj pravi novac, a ona glavnica to je samo na papiru.... sto znaci ako zelis da se uplices u sve to onda slobodno uzmi kredit kod bilo koje banke i pocni da bijes glavu o zid. pozdrav!

anita

pre 11 godina

Ja, kad me zovu kažem : kad budete smanjili red ispred šaltera, doći ću da platim. Ne pada mi napamet da čekam tri sata. I ja radim do 5.

Biznis

pre 11 godina

Treba da shvatite da je banka biznis firma koja pozajmljuje novac i živi od kamate.

Niko ljude ne tera da uzimaju kredite, niko im ne poklanja pare.

Problem je što u prilično nepismenom društvo ljudi ne mogu da izračunaju da kamatu preko 5% jako teško mogu da otplate.

Da žive u propaloj državi čija valuta može da kiksne svaki dan.

Da žive u siromašnom okruženju.

Da žele više nego što zarađuju.

Kredit znači da trošiš pare sada koje ćeš zaraditi u godinama koje dolaze.

Ne vratite pozajmljene pare i onda vam je banka kriva? Prilično bedna priča.

Ako sami ne umete da upravljate SVOJIM novcem, onda ste vi krivi, ne banka.

Hrvat

pre 11 godina

Meni je krajnje interesantno ovo sa naslijeđivanjem duga, a trebalo bi biti i vama. Ne znam kakvi su zakoni za nasljeđivanje u Srbiji, ali pretpostavljam da su slični kao u Hrvatskoj. Dakle najprije, nasljednik može prihvatiti nasljedstvo ali ga može i odbiti; ako ga prihvati, nasljeđuje sve - i imovinu i dugove, ma koliki oni bili, a ako odbije, ne nasljeđuje ništa, niti imovinu ali niti dugove, opet ma koliki oni bili. Prema tome ako pokojnik ima više dugova nego imovine, nasljednicima je mudrije jednostavno odbiti nasljedstvo i time na sebe ne moraju uzeti nikakve dugove. Nadalje, čak i ako se nasljednik odluči prihvatiti nasljedstvo, i ako nema nikakvih pravnih problema niti sporova nego sve ide kao podmazano, procedura nikad nije kraća od 2-3 mjeseca. Za ta 2-3 mjeseca ne postoji pravomoćni nasljednik i prema tome nitko, pa niti "nepravomoćni nasljednik" nema obvezu plaćati dugove. Što ne znači da banke ne šalju uplatnice i ne pokušavaju naplatiti dug od obitelji po sistemu "app" (ako prođe, prođe), ali to nema nikakvu pravnu podlogu i dužnici pristaju samo iz svoje naivnosti. Stoga bih se na vašem mjestu zapitao zbog čega o svemu tome u ovom članku nema niti riječi?

njafolenko

pre 11 godina

Na gomilu idiotskih komentara, ja mogu samo reći: "Zašto ne vraćam kredit? Pa, zato što i nisam ušao u kreditni aranžman sa bilo kojom bankom!" Da, da, da! Idiotski komentari od ponosnih Srba i Srpkinja, koji su i nadalje ponosni, premda nemaju od čega vratiti ono što su pozajmili! Ona zamena teza da su banke pljačkaši... lopovi su oni, koji ne vraćaju pozajmljeno! Nemoj uzeti ono što ne možeš da vratiš! Zaobidji pljaćkaške banke, barem će ti (srbijanski) ponos ostati netaknut! A ako ne možeš, onda ćuti!

Зоран

pre 11 godina

"a zasto uzimate kredit ukoliko niste sposobni da vratite ?"

Па они да су способни да враћају кредит не би ни узимали. Ал то тако и бива, способан ретко узима кредит, само они други. А са ткавним нема мислости. А и не треба да има.

Client Advisor

pre 11 godina

Da Sandro... izjava nije Rokfelerova vec Rotsildova. Meni je jedan od klijenata iz Kragujevća kog sam pozvao na fiksni telefon i koji je kasnio za ratu 20 dana i nikako se nije javljao na mobilni... na moje pitanje gde ste, kako ste, imate li nekih problema s obzirom na kašnjenje... ladno odgovorio... nista ne brini, evo me u Beogradu, stizem sutra, sigurno placam... Ja mu kažem... ali gospodine ja sam Vas pozvao na fiksni telefon... usledio je tajac i naravno tu tu... Toliko o poštenim napaćenim klijentima koji jednom zinu, a dva puta slazu... ili lagano odu na more ili planinu na odmor... pa onda znas platicemo, nismo sad u mogućnosti... ima naravno i naravno i postenih, iskrenih i sa takvima nikad nije problem...

samel

pre 11 godina

nije mi samo jasno kako moze neko od clanova porodice da vraca dug banci.to je bezobrazluk banke i gradjani trebaju obavezno kad uzimaju kredite da formulisu da samo ono vracaju kredit i niko drugi.krediti spadaju u rizik banke kad nekom odobravaju i ne moze se podlegnuti krivicno ako ne moze da plati ratu.

iduljudi

pre 11 godina

"Ne ostaje nam ništa drugo nego da aktiviramo menicu, hipoteku, žiranta ili administrativnu zabranu na deo plate koji je u visini rate za kredit."

A šta ako je kredit uzet bez menice, hipoteke, žiranata (keš kredit uz ličnu kartu), a uzimalac kredita ostao bez posla - dakle nema plate, nema zabrane?
Čak ni popis stvari ovde ne funkcioniše jer kod onih koji stvarno nemaju, mogu samo da ustanove siromaštvo.
Niko ne uzima kredit da ga ne bi otplaćivao, ali ako se promene uslovi, recimo kreditni obveznik izgubi posao ili umre, to je viša sila.

Naslednici nisu dužni da otplaćiju dug preminulog ukoliko su se odrekli dela nasledstva, a posebno ako takva klauzula ne stoji u ugovoru za kredit.

Zaposleni u bankama ne poznaju zakon, ili u najmanju ruku računaju da ga građani ne poznaju. Niko nema pravo da vas sistematski uznemirava telefonom! Banka je dužna da vas o svemu obaveštava u pisanoj formi.

022

pre 11 godina

mislim da je alfa banka ubedljivo najgora po cestom pozivanju klijenata...na period otplate od osam godina naplate ti vise od duplo nego sto si uzeo..Ali ajde to sto si uzeo sam si kriv nego sluzbenici koji pozivaju telefonom su totalno ne organizovani i naporni.desavalo mi se cak da i posle izmirene obaveze direktno u njihovoj banci i dalje zovu telefonom da pitaju kad cu da uplatim.mozda bih to shvatio da je u pitanju jedan dan jer mozda nisu svi u mrezi ali zovu i nekoliko dana kasnije...

Sasa

pre 11 godina

Da su banke preterale jesu, ali brate da su ljudi uzimali kredite za bezveze , jesu. Ajde molim te pa bar pola kredita otpada na LCD televizore, telefone, polovne automobile itd. Trebalo ne trebalo uzimali se krediti.

Vladimir Dž

pre 11 godina

@Simerijanac Anarhista

Osiguranje opet drži bankarska industrija. To je jedno telo. Na primer Uniqa osiguranje je vlasništvu Rajfajzen banke. Ako vaš u kredit u Rajfajzen banci propadne - Uniqa osiguranje isplaćuje taj kredit matičnoj kući. Sami sebi isplaćuju tzv novac. To osiguranje apsolutno ništa ne znači, tu branšu su izmislili bankari da bi dodatno isisavali narod. To je obično bacanje prašine u oči. Te pare ništa neznače bankarima kod propalih kredita jer oni svejedno pare prave iz ničega. Kredit, nov novac, se pravi onog momenta kad vi dođete u banku na pozajmicu.

Njima je cilj da vas drže kao roba do kraja života preko duga. To je osnova i smisao bankarstva.

A što se tiče ovih pametnih komentara tipa “a zasto uzimate kredit ukoliko niste sposobni da vratite ?”. Njima moram da skrenem pažnju da nema onih koji pozajmljuju novac, nebi bilo ni para u opticaju. Matematika je takva da smo prinuđeni, inače nebi imali gde da živimo.

Kad bi se vratili svi bankarski krediti, niko nebi imao depozit niti bi bilo i jednog dolara u opticaju. Ovo je zapanjujuća pomisao. Mi totalno zavisimo od komercijalnih banaka. Neko mora da pozajmi sve dolare koji su u opticaju, keš ili kredit. Ako banke naprave dosta sintetičkog novca mi cvetamo, ako ne, mi gladujemo. Mi smo apsolutno zavisni od stalnog dotoka novog novca. Kad neko shvati celu suštinu slike, tragična apsurdnost naše beznadežne pozicije je prosto neverovatna, ali je tu. - Robert Hemphill, Kredit menadžer, Federalne rezerve.

zombilend

pre 11 godina

E to je naša Srbija, sit sam se nasmejao:-D Uzgred, imam i ja jedan kredit, pa možda i iskoristim nešto za izgovor, hahahahaha

Jelesije Zemljoradnik

pre 11 godina

Gde je sada nekadasnji i sadasnji ministar finansija? Je li srpski "Minhauzen'pre nekoliko godina uporno tvrdio da je domaca valuta toliko jaka da joj premca nema.Tesko onma koji su naseli na njegove price pogotovu mladji ljudi koji su uzeli stambene kredite pa sada muku muce da otplate ratu.Nazalost on je opet tu gde jeste svaki dan je gost neke medijske kuce i dalje prica iste price i to mu prolazi.

cvarci bez kamate

pre 11 godina

a zasto uzimate kredit ukoliko niste sposobni da vratite ?
kredit nije poklon ! postoji procenat koji se uzima tu banka kao sto svi znaju... pa si duznik
bolje razmisljajte kako da kreirate novac i desavanja i da pokusate malo da radite i proizvedete novac nego sto razmisljate da ce neko da vam da nesto.
(aleks, 17. septembar 2012 16:40)

Pa upravo su problemi ti procenti koji nekako setaju u saglasnosti sa nekavim LIBOROM,koji je u bazi osmisljen kao prevara,a ne nivelir odnosa valuta ili materijala.
Mene prilikom zaduzivanja je interesovala fixna rata mesecni gde cu ja napismeno da dobijem semu za 5 godina koliko uplacujem.
Ovo kao libor,pa kamatna stopa na menjanje....pa to je rizik banke.kamata je uracunata sa inflacijom i ona je nepromenljiva.
Inace je zakonski zabranjeno duplo oporezivanje,tako je i zabranjeno kamatiranje.
Zato banke i traze od firmi izvestaj pojedinca,kako bi mogli da aktiviraju klauzulu.Ima tu dobar stos,sto ti ako dobijes otkaz,nisi vise duznik,vec firma koja je dala saglasnost,a sa novom firmom nisi u obavezi nista da potpisujes,niti imaju pravo da te sankcionisu.
Sto bi na vasaru rekli,nova tura,nova avantura

dex

pre 11 godina

Drago mi je da vidim da ovde ima i ,,sposobnih" koji ne uzimaju kredite i traze da nam se dere koza sa ledja. E, vidite, ja nisam nesposoban, ali tata mi nije politicar da mi da stan na koriscenje u periodu 2012-2500 god. Moja plata nije 40000 evra mesecno da ga mogu iskesirati. Kao sposobni, pretpostavljam da cete mi otkriti tajnu, kako kupiti stan, a ne uzeti kredit... Radujem se unapred vasem odgovoru, i zahvaljujem.

MisteNo

pre 11 godina

Da li je u u redu da sluzbenik vojvodjanske banke zove moju majku i kaze joj da obavesti komsiju koji zivi preko puta jer nece da se javi zbog dugovanja po kreditu! I kome moja majka da se zali, a ne ostaje nista drugo sem da se ja javim i onda sve po spisku!

Nemam pojma, sad sam stigo

pre 11 godina

@rapid
"Bankari su najveci lopovi na planeti!"

Meni su pre tri dana u Intezi naplatili proviziju na uplatu za Infostan. Receno mi je da je Intza raskinula ugovor sa Infostanom o uplatama bez provizije. Da li zna neko nesto o tome ?

Banat

pre 11 godina

Znaci uzmem pare i nedajboze odapnem, ganjaju mi familiju? Pa jel moze da ja ubijem nekoga, a da mi cale robija? Ne moze? Molim lepo. Lepo su ono smislili da posluju samo sa dobitkom. Cak se i zakonski osigurali da nemaju troskove poslovanja. Za sta im sluze oni analiticari za rizik, procenu boniteta itd? Kada bi se drzali svojih pravila, imali bi 75% manje plasiranih kredita. U tom grmu lezi zeka.

Simerijanac Anarhista

pre 11 godina

@rale: hvala za info.

clan 224 Zakona o nasledjivanju:
Sanaslednici solidarno odgovaraju zaostaviočeve dugove, svaki do visine vrednostisvog naslednog dela, bez obzira na to da li jeizvršena deoba nasledstva.
Dugovi se među sanaslednicima dele srazmerno njihovim naslednim delovima ako iz zaveštanja ne sledi što drugo.

ovo prakticno znaci da ako neko treba da nasledi pola kuce u vrednosti od 10.000€ i dug od 20.000€, moze da odbije nasledstvo, jer u tom slucaju nije naslednik i ne mora nista da vraca.

druga, malo inventivnija opcija je da krene da se sudi sa bratom oko nasledstva. kakvo je nase sudstvo, taj spor moze da traje i nekoliko godina, narocito ako obe strane u stvari zele da odugovlace. za to vreme dug prema banci zastareva, jer banka nema od koga da ga naplati, tako da nakon zastarevanja duga mogu da podele nasledstvo.

Dejan

pre 11 godina

Drage banke... zajedno ćemo u ambis... vi samo dižite kamate... Nakupićete se nekretnina i automobila ali niko neće moći da ih kupi pa ćete ih davati samo da izvučete lovu. A mogloje i drugačije.

kad bi znao kad cu da umrem

pre 11 godina

@black
pa zar mislis da je otac znao kad ce da umre i namerno isplanirao da tv kredit ostavi deci ?
Aman malo logike
Da znam kad cu da ispustim dusu onda bi sve sto imam preneo na decu a onda bi uzeo kredi za sve i svasta potrosio i umro zadovoljan a banku ostavio u minusu ali to tako ne ide jer ne znas kad ti je sudnji dan

miki

pre 11 godina

Kada taj koji je uzeo kredit umre onda banka se pomiri sa sudbinom i to je to. Tako je to kod nas u USA. A ne da taj kredit placa neko iz porodice. Svasta! Moj otac zivi tamo i on ima nesto kredita sto je uzeo od banke. I sad on da umre (pu,pu,pu) banka moze slobodno da se slika jer ako me u tom slucaju banka bude kontaktirala samo cu im reci jedno, a to je: podjite na groblje i uzmite vase rate.
Pozdrav svima.

Perun

pre 11 godina

Kako uzeti stan a ne podici kredit sa ogromnim kamatama.??? Pita neko. Pa lepo stedis nekoliko godina. Ne vozis kul auto nego neki skromniji. NE letujes tako sto se izivljavas na kredit. Ni za gardarobu ne preterujes. Jednostavno pruzas se kolko si dugacak i malo manje pa.ustedis.
Jos jedan savet. Ti i tvoj bracni partner budete dobre osobe a ne zajedjivi skotovi i stisnete se malo sa tastom~/svekrvom i za par godina kupite stan.
Vecina ljudi koji su bez stana su samozivi i losa deca. Zato i nemaju stan. Molim Vas da prestanete da nas gnjavite i kukate.
Štedite ne rasipajte i budite dobri ljudi ne svadjajte se za gluposti pa cete imati. Provereno :-). Mali ali nas bez kredita ikamata i to za par godinica.

Moca

pre 11 godina

Od sistema u kome je bilo preporucljivo, pametno i veoma isplativo uzimati kredite za sve i svasta, preko desetak godina sistema u kome nije uopste bilo moguce uzimati ih, dosli smo do druge krajnosti - sisttema u kome je razumnije i jeftinije prodati bubreg nego podici kredit kod neke banke. Razumem i gradjane i banke, do nekle. Prvi bi da zive malo bolje a drugi bi da od toga zarade, a u tome su preterali i jedni i druge, ako cemo pravo. Narod je, zeljan svega, dizao kredite za sve i svasta, a ovdasnje banke su se pretvorile u najgore zelenase i krvopije. Da se razumemo, nemam nista licno protiv kredita kao nacina finansiranja za nesto, ali ako najmanja EKS za npr. auto-kredit pocinje od 10-11%, a kamata za kesh kredit od 20%, ko koga tu zeza? Narodu poruka da stegne kais, a bankama da slobodno mogu da stave kljuc u bravu i vrate se odande odakle su dosle ako im ovde ne odgovara.

?!

pre 11 godina

@njafolenko - Ako su pljackasi ljudi kojima je bilo neophodno da uzmu para i egzistencijalnih razloga onda si stvarno preterao. Gradjane je trebalo obavestiti i nauciti sta su kamate. Banka pozajmi pare na trzistu novca po kamati od 0,6% a da je kredit po kamati od 5 od 10%. Prostom racunicom dolazimo do podatka da banka zaradi od 1000 do 2000% profita od kamata. Zelenasenje je jos malo dete u odnosu na banke. Da ne govorim da banke nemaju novac koji daju gradjanima sto znaci da ni od cega naprave novac

Chege Vara

pre 11 godina

Zao mi je ljudi koji nemaju nikakvu kreditnu sposobnost,ovi sto podizu kredit su sami krivi i obicno stoje malo bolje cim im je odobren kredit...

neplatisa

pre 11 godina

@Client Advisor

Nikad niste culi za preusmeravanje poziva? Ja kuci mogu da preusmerim poziv koji mi dolazi na moj fiksni broj, na moj mobilni. Ovo se doplacuje Telekomu kao dodatna usluga i kosta 50 din mesecno. Ja bih te oduvao na keca, da si mene pozvao.

igorpl

pre 11 godina

KAo prvo i ja sam bio kivan na bankare dok nisam shvatio jedno a to je nemojte uzimati ništa od njih pa da vidimo od čega će živeti. Čovek je preživeo i bez banaka i novca pa prema tome bolje da se strpite i bacite novac na štednju kako bi oni vama plaćali nego da od njih uzmete bilo kakva kredit. U današnje vreme sem ako niste državni službenik nema svrhe uzimati kredit jer kada radite kod privatnika nikada niste sigurni kada će da vas šutne, kada će da mu propadne biznis ma koliko dobor stojao... Velike firme brže pucaju od malih imajte to na umu! TRžište je tako da danas imaš sve a sutra već ništa! Imajte to na umu kada budete uzimali kredit. U ostalom ako bi svi prestali sa kreditima i uzimanjem istih videli bi gde bi se banke našle i kako bi izgledali bankari. Za zelenaški položaj banaka nije kriv ni sistem ni država ni vlast ni tajkuni već isključivo LJUDI KOJI RAŽE NJIHOVVE USLUGE! TJ. POTRAŽNJA.
Kada je potražnja velika i CENA IDE GORE kao što je slučaj sa svim cenama i artiklima.
Imajte na umu ovo kada budete uzimali kredit!!!!
Osim toga pre odabira banke treba dobro se raspitati koja je sektaška a koja nije. Mene moja banka nikada nije zvala na telefon za neko prekoračenje jer znaju da će mi lupiti zateznu kamatu koja je mnogo već od normalne. Doduše nisam bio toliko dužan nikada ali opet proverite banke sa kojima posluljete. Nije sve u kamatama i povoljnostima. Nekada te povoljnosti znaju da vam presednu jer vas zivkaju svki dan!

pre 11 godina

ja štedim pare u banci, da mogu i ja jedandan do tog frižidera koji taj baja sebi uzeo a nije platio. Shvačate ? To su pare štediša, ne banke.

advokat

pre 11 godina

@ Hrvat Ne znam kako je u Hrvatskoj, mislim kao i ti, da je isto, ali grešiš. Dugovi se nasleđuju do visine vrednosti nasleđene imovine, tako da ukoliko dug premaša vrednost nasleđene imovine, naslednik za taj deo duga što premaša, ne odgovara.

Rale

pre 11 godina

Bilo bi dobro da si u pravu, @Simerijanac Anarhista, ali ne ide to tako. Norme naslednog prava ti to regulisu. Prosto, odgovornost za dugove preuzimaju naslednici, jer naslednici stupaju u ukupnost prava i obaveza ostavioca.

clan 224 Zakona o nasledjivanju:
Sanaslednici solidarno odgovaraju zaostaviočeve dugove, svaki do visine vrednostisvog naslednog dela, bez obzira na to da li jeizvršena deoba nasledstva.
Dugovi se među sanaslednicima dele srazmerno njihovim naslednim delovima ako iz zaveštanja ne sledi što drugo.

Nikola NS

pre 11 godina

Više se isplati pozajmljivati novac od lokalnog "kontraverznog biznismena" nego od banaka. Bar će dug da umre zajedno sa tobom.

Milan

pre 11 godina

Supruga mi je poginula u saobraćajnoj nesreći u junu ove godine uzeli smo stambeni kredit koji ja sada sam nisam u mogućnosti da otplaćujem.Bio sam u Hypo banki da se informišem o raskidu ugovora i pokretanju hipoteke pa mi je rečeno:Da sm dužan da platim sudske troškove,advokati i razliku u ceni što znači da oni tu kuću mogu da procene na nekakav minimum a da ja platim onu razliku koliko sam dužan.Kredit sam uzeo u švajcarcima što je preračunato u evre bilo oko 31000eura a sada nakon 5 godina otplate sam dužan preko 35000eura glavnice a cena nekretnina je opala.Živim sa dva maloletna sina srednjoškolca.Pa Vas ja pitam što sada???Uzimaju mi kuću kako mi je rešeno pre podizanja kredita i to je uredu ali platio sam u ovih 5 godina nekih 15000eura i još da im dajem razliku u ceni što može da bude i 10ak hiljada eura.Na pitanje što da samo kojim slučajem poginuli oboje rečeno mi je onda bi se zadovoljili samo kućom,što znači da sam ja kriv što sam živ!!! Inače izbeglica sam iz Hrvatske.Molim Vas kako da se izvučem iz ovog začaranog kruga ili kako da napunim njihovu vreću bez dna. HVALA

dragan

pre 11 godina

Banke u Srbiji ne mogu da propadnu. Krediti koje one daju su četvorostruko osigurani: 1. NKOS, 2. hipoteka, 3. osiguranje imovine i 4. životno osiguranje. Koliko se tu od koga naplaćuje to samo oni znaju, a hipoteka i prodaja je sigurna. Pre par godina država nije dozvolila da kod nas dođu banke za siromašne, a istovremeno su kamate veće nego u domicelnim zemljama starnih banaka. Kako je moguće da u državi u kojoj je sve u deficitu samo banmke budu u debelom suficitu?

aleks

pre 11 godina

a zasto uzimate kredit ukoliko niste sposobni da vratite ?
kredit nije poklon ! postoji procenat koji se uzima tu banka kao sto svi znaju... pa si duznik
bolje razmisljajte kako da kreirate novac i desavanja i da pokusate malo da radite i proizvedete novac nego sto razmisljate da ce neko da vam da nesto.

Зоран

pre 11 godina

"a zasto uzimate kredit ukoliko niste sposobni da vratite ?"

Па они да су способни да враћају кредит не би ни узимали. Ал то тако и бива, способан ретко узима кредит, само они други. А са ткавним нема мислости. А и не треба да има.

Krle

pre 11 godina

Ne shvatam sta ovde ljudima nije jasno sa nasledjivanjem duga? Ako si naslednik ne mozes da nasledjujes samo ono sto ti se hoce. Ako hoces da nasledis kucu i njivu onda moras da nasledis i dug. Ne mozes u nasledstvo da uzimas samo ono sto ti se svidja.

trust no oe

pre 11 godina

Postoji i druga strana medalje-Ko vas tera da se zaduzujete breeeee...?Kada sam neke pitao zasto su uzeli kredit odgovor je bio neverovatan"Pa nemamo od cega da zivimo".Sta reci na ovo,a cime ces da vracas kredit +kamata onda?Budite vi banka i pozajmite nekome novac i izdeklajm te mu uslove,jer se ne bi ljutili kada on to ne bi ispostovao.Jos jednom,niko vas ne tera da uzmete kredit,trosim ono sto imam,ako mi je nesto potrebno pokusavam da ustedim,kredit bih uzeo samo u ekstremnim situacijama,ako znam da mogu da vratim...Banke nisu socijalne ustanove,o tome treba 5 puta razmisliti pre nego uzmete kredit!

njafolenko

pre 11 godina

Na gomilu idiotskih komentara, ja mogu samo reći: "Zašto ne vraćam kredit? Pa, zato što i nisam ušao u kreditni aranžman sa bilo kojom bankom!" Da, da, da! Idiotski komentari od ponosnih Srba i Srpkinja, koji su i nadalje ponosni, premda nemaju od čega vratiti ono što su pozajmili! Ona zamena teza da su banke pljačkaši... lopovi su oni, koji ne vraćaju pozajmljeno! Nemoj uzeti ono što ne možeš da vratiš! Zaobidji pljaćkaške banke, barem će ti (srbijanski) ponos ostati netaknut! A ako ne možeš, onda ćuti!

Perun

pre 11 godina

Kako uzeti stan a ne podici kredit sa ogromnim kamatama.??? Pita neko. Pa lepo stedis nekoliko godina. Ne vozis kul auto nego neki skromniji. NE letujes tako sto se izivljavas na kredit. Ni za gardarobu ne preterujes. Jednostavno pruzas se kolko si dugacak i malo manje pa.ustedis.
Jos jedan savet. Ti i tvoj bracni partner budete dobre osobe a ne zajedjivi skotovi i stisnete se malo sa tastom~/svekrvom i za par godina kupite stan.
Vecina ljudi koji su bez stana su samozivi i losa deca. Zato i nemaju stan. Molim Vas da prestanete da nas gnjavite i kukate.
Štedite ne rasipajte i budite dobri ljudi ne svadjajte se za gluposti pa cete imati. Provereno :-). Mali ali nas bez kredita ikamata i to za par godinica.

Зоран

pre 11 godina

"da li uopšte i i maju pravo da tako maltretiraju građane...
(rale72, 17. septembar 2012 15:19)

Откуд неком право да тражи своеј паре и малтретира поштен свет. То кад тај поштен свет дотрчи сав знојав и у фрци: Јој, помажи брате, фрка, требају ми паре, враћам, нема да бринеш, 100%, моја реч је светиња..., то ником ништа. То је нормално. А кад касни са исплатом, е онда знаш...ја немам, кад имам ћу ти дам.

rapid

pre 11 godina

Bankari su najveci lopovi na planeti! Sljam u skupim odelima. Za njih si i advokati i politicari posteni ljudi. Nece ova planeta propasti ni zbog prenaseljenosti, ni zbog zagadjenja, nego zbog pohlepe bankara koji bi za 1 dolar zrtvovali 1 ljudski zivot. Pod uslovom da nije njihov.

mennen

pre 11 godina

Pa kada bi vi krvopije malo smanjili dozivljaje sa kamatama mozda bi vam ljudi i placali, ovako mi i nije preterano zao sto imate problema sa naplatama, iskreno se nadam da vecinu kredita ni necete moci da naplatite...Pa nismo mi deca, svakome je jasno da strane bakne treba usloviti, kamatama 4,5% kao u svakoj iole pristojnoj zemlji zatim vracanje ili preracun kredita a kome ovi realni uslovi ne odgovaraju, slobodno neka ostavi kapital i napusti Srbiju...Bas me zanima koju bi onda pesmu pevali...Ali da, tako se radi u drzavi koja brine o svojim gradjanima

Client Advisor

pre 11 godina

Da Sandro... izjava nije Rokfelerova vec Rotsildova. Meni je jedan od klijenata iz Kragujevća kog sam pozvao na fiksni telefon i koji je kasnio za ratu 20 dana i nikako se nije javljao na mobilni... na moje pitanje gde ste, kako ste, imate li nekih problema s obzirom na kašnjenje... ladno odgovorio... nista ne brini, evo me u Beogradu, stizem sutra, sigurno placam... Ja mu kažem... ali gospodine ja sam Vas pozvao na fiksni telefon... usledio je tajac i naravno tu tu... Toliko o poštenim napaćenim klijentima koji jednom zinu, a dva puta slazu... ili lagano odu na more ili planinu na odmor... pa onda znas platicemo, nismo sad u mogućnosti... ima naravno i naravno i postenih, iskrenih i sa takvima nikad nije problem...

sasa jokic

pre 11 godina

Jel ovo treba da je smesno?! Jel ova muka ljudi koje je mafija u odelima oglobila i tera ih da se ponizavaju, treba da bude predmet podsmeha?!
Trpimo banke, kao sto smo trpeli Turke 500 godina, to nam je sudbina!

Grannies and Frogs

pre 11 godina

Kakve simpaticne anegdote iz radnog dana krvopije! Mora da rado razmenjuju dosetke u svojim bankarskim katakombama. "Nevinost bankara"

dzoki

pre 11 godina

Jadni bankari. Realno pohlepni bankari i ljudi koji hoce da zive bolje nego sto rade su i krivi za ovakvo stanje na planeti. Kada bi svi trosili koliko zarade,bilo bi mnogo manje prolema

rale72

pre 11 godina

Prošli mesec sam zakasnio sa plaćanjem rate na dina kreditnoj kartici u iznosu od 650 din.(i slovima šest stotina i pedeset dinara) tri dana.Za ta tri dana su se prema meni službenici banke ponašali kao da sam najveći kriminalac.Zvali su po 7-8 puta na dan iz svoje centrale u Beogradu i tražili da što pre izmirim svoju obavezu.Pri tome nisu vodili računa u koje vreme zovu(od 8 ujutru do 8 uveče).na kraju sam četvrti dan pozajmio tih famoznih 650 dinara(i slovima šest stotina i pedeset dinara)i uplatio da bi skratio svoje muke....šta li tek rade ovima što imaju velike rate???da li uopšte i i maju pravo da tako maltretiraju građane...

Biznis

pre 11 godina

Treba da shvatite da je banka biznis firma koja pozajmljuje novac i živi od kamate.

Niko ljude ne tera da uzimaju kredite, niko im ne poklanja pare.

Problem je što u prilično nepismenom društvo ljudi ne mogu da izračunaju da kamatu preko 5% jako teško mogu da otplate.

Da žive u propaloj državi čija valuta može da kiksne svaki dan.

Da žive u siromašnom okruženju.

Da žele više nego što zarađuju.

Kredit znači da trošiš pare sada koje ćeš zaraditi u godinama koje dolaze.

Ne vratite pozajmljene pare i onda vam je banka kriva? Prilično bedna priča.

Ako sami ne umete da upravljate SVOJIM novcem, onda ste vi krivi, ne banka.

parking

pre 11 godina

Ovde se zbog nedostatka kreativnosti novinara, ismeva nesreca ljudi koji iz odredjenih razloga ne mogu da vrate svoja dugovanja.
Sramite se!

posmatrač

pre 11 godina

Treba da ih bude sramota kako se ponašaju, kao ZELENAŠI!!
Zovu po komšiluku da me obaveste kako komšija ima kredik kod njih i kako nije izmirio ratu! Da li to treba da se iznosi u javnost ili ne?! Znamo svi da kad se nešto uzme treba i da se vrati, ali čovek im se uredno javlja i pored toga zovu komšije ne bi li ga ponizili ili ni sam nisam siguran koja im je to filozofija??

alex-nis

pre 11 godina

Banke i onako daju ono sto fizicki nemaju, kako onda da neko to sto banka nema da to isto vrati pa jos sa kamatom :) ? Banke tako zive na kamatu, tako ustvari prave onaj pravi novac, a ona glavnica to je samo na papiru.... sto znaci ako zelis da se uplices u sve to onda slobodno uzmi kredit kod bilo koje banke i pocni da bijes glavu o zid. pozdrav!

Khan alias Tiger

pre 11 godina

Mile naše banke kako su pune razumevanja za nas napaćene.

Vidi se iz ovoga da one postoje samo da bi nama bilo dobro.

To nisu finansijske, već humanitarne institucije.

sasa

pre 11 godina

jadni bankari! na kreditnoj na kojoj sam ima 60.000 kredita, do sada su mi naplatili 240.000 i sada me tuze za jos 100.000. a drzava im pomaze u tome!

Da Sandro

pre 11 godina

a podatak da su banke iz ove siromashne zemlje uzele 22 milijarde evra na ime kamata od 2001. godine do danas? Sto bi rockfeler rekao, daj mi kontrolu nad novcem, i nije me briga ko pise zakone... nama od te 2001. Dinkic kontrolishe sve... ne menja ga nijedna vlast, jer ga je MMF tu ugurao...a on ce nas u duznicko ropstvo... Ajde Vucicu, uhapsi DInkica, ako smes... hehe... demagozi moji...

Simerijanac Anarhista

pre 11 godina

najjadnije mi je to sto naslednici moraju da placaju dug umrlog. zasto bi placali njegov dug ako mu nisu bili ziranti? zar ne postoji stavka "osiguranje kredita" koju banke uredno naplate od klijenta kad mu odobre kredit? zar ne bi onda banka trebalo da od osiguranja naplati ostatak duga, a ne da juri naslednike koji sa dugom nemaju veze.

sve mi se cini da je u pitanju ono klasicno nase "ako prodje prodje", gde obmanjuju i zastrasuju naslednike da moraju da plate nesto sto nema veze sa njima, pa ako im kod nekog upali onda super.

sasa

pre 11 godina

totalna pljačka. svako ko je uzeo kredit prethodno je u banci sklopio osuguranje na taj iznos, tako da banka ne može da izgubi smrću klijenta.

banda

pre 11 godina

Zanimljivo, kada klijent umre, porodica nasledjuje dug, medjutim kada banka bankrotira nema ljutnje. Drzava pokriva odredjeni deo, dok je ostalo otislo sa vetrom. Posteno, nema sta!

anita

pre 11 godina

Ja, kad me zovu kažem : kad budete smanjili red ispred šaltera, doći ću da platim. Ne pada mi napamet da čekam tri sata. I ja radim do 5.

Ljudi koji zure u koze

pre 11 godina

Cini mi se da krediti bez garancije(zirant, hipoteka, menica) ne mogu da se naplate od naslednika. Ovo je ako prodje prodje sistem! Pogotovo ovo sa kozama!

obnerob

pre 11 godina

Ovo bi kao trebalo da bude simpaticno...A niko od tih glavonja iz upravnih odbora banaka naravno da nema ni trunku moralnog problema na najvece kamate u Evropi, reketasku politiku, beskurpulozni marketing (u ovom trenutku za kes
kredite) i jos mnoge druge sramne uslove koje namecu ovom izjahanom narodu! Sa druge strane od gradjana se ocekuje uredna otplata dugova po svaku cenu. E to se zove socijalno nekontrolisani kapitalizam i to se desava kada bankama dozvolite apsolutnu slobodu i svojevolju.

samel

pre 11 godina

nije mi samo jasno kako moze neko od clanova porodice da vraca dug banci.to je bezobrazluk banke i gradjani trebaju obavezno kad uzimaju kredite da formulisu da samo ono vracaju kredit i niko drugi.krediti spadaju u rizik banke kad nekom odobravaju i ne moze se podlegnuti krivicno ako ne moze da plati ratu.

pre 11 godina

ja štedim pare u banci, da mogu i ja jedandan do tog frižidera koji taj baja sebi uzeo a nije platio. Shvačate ? To su pare štediša, ne banke.

Slobodan

pre 11 godina

Kako ide bankari? Puca balon, je li? A toliko ste ga duvali i duvali. Kazu, ko vas je terao da se zaduzujete? Ja bih pitanje postavio malo drugacije: ko je terao banke da plasiraju novac nesigurnim platisama? Da li u vasem recniku postoji nesto sto se zove rizik poslovanja? Ko treba da preuzme taj rizik? Vi niste konkurencija jedni drugima, kao sto bi trebalo da budete, vi imate kartel. Treba li da vam nacrtam sta je to? Kada prosecan srpski mucenik udje u banku, sa namerom da resi neki egzistencijalni problem, ponasate se kao zelenasi, ali zato onima koji su vam omogucili to zelenasenje dajete stotine miliona bez bilo kakvog pokrica. Umete vi to i znate vrlo dobro kako se to radi i kako to prodje kroz papire. Onda kada taj baja nestane, prosto ga nema, onda lepo vi dragi gradjani vracajte te stotine miliona. Kakva gomila gluposti i bahatosti, gomila neoliberalne price za naivne.

dex

pre 11 godina

Drago mi je da vidim da ovde ima i ,,sposobnih" koji ne uzimaju kredite i traze da nam se dere koza sa ledja. E, vidite, ja nisam nesposoban, ali tata mi nije politicar da mi da stan na koriscenje u periodu 2012-2500 god. Moja plata nije 40000 evra mesecno da ga mogu iskesirati. Kao sposobni, pretpostavljam da cete mi otkriti tajnu, kako kupiti stan, a ne uzeti kredit... Radujem se unapred vasem odgovoru, i zahvaljujem.

Rale

pre 11 godina

Bilo bi dobro da si u pravu, @Simerijanac Anarhista, ali ne ide to tako. Norme naslednog prava ti to regulisu. Prosto, odgovornost za dugove preuzimaju naslednici, jer naslednici stupaju u ukupnost prava i obaveza ostavioca.

clan 224 Zakona o nasledjivanju:
Sanaslednici solidarno odgovaraju zaostaviočeve dugove, svaki do visine vrednostisvog naslednog dela, bez obzira na to da li jeizvršena deoba nasledstva.
Dugovi se među sanaslednicima dele srazmerno njihovim naslednim delovima ako iz zaveštanja ne sledi što drugo.

Vladimir Dž

pre 11 godina

@Simerijanac Anarhista

Osiguranje opet drži bankarska industrija. To je jedno telo. Na primer Uniqa osiguranje je vlasništvu Rajfajzen banke. Ako vaš u kredit u Rajfajzen banci propadne - Uniqa osiguranje isplaćuje taj kredit matičnoj kući. Sami sebi isplaćuju tzv novac. To osiguranje apsolutno ništa ne znači, tu branšu su izmislili bankari da bi dodatno isisavali narod. To je obično bacanje prašine u oči. Te pare ništa neznače bankarima kod propalih kredita jer oni svejedno pare prave iz ničega. Kredit, nov novac, se pravi onog momenta kad vi dođete u banku na pozajmicu.

Njima je cilj da vas drže kao roba do kraja života preko duga. To je osnova i smisao bankarstva.

A što se tiče ovih pametnih komentara tipa “a zasto uzimate kredit ukoliko niste sposobni da vratite ?”. Njima moram da skrenem pažnju da nema onih koji pozajmljuju novac, nebi bilo ni para u opticaju. Matematika je takva da smo prinuđeni, inače nebi imali gde da živimo.

Kad bi se vratili svi bankarski krediti, niko nebi imao depozit niti bi bilo i jednog dolara u opticaju. Ovo je zapanjujuća pomisao. Mi totalno zavisimo od komercijalnih banaka. Neko mora da pozajmi sve dolare koji su u opticaju, keš ili kredit. Ako banke naprave dosta sintetičkog novca mi cvetamo, ako ne, mi gladujemo. Mi smo apsolutno zavisni od stalnog dotoka novog novca. Kad neko shvati celu suštinu slike, tragična apsurdnost naše beznadežne pozicije je prosto neverovatna, ali je tu. - Robert Hemphill, Kredit menadžer, Federalne rezerve.

zombilend

pre 11 godina

E to je naša Srbija, sit sam se nasmejao:-D Uzgred, imam i ja jedan kredit, pa možda i iskoristim nešto za izgovor, hahahahaha

?!

pre 11 godina

@njafolenko - Ako su pljackasi ljudi kojima je bilo neophodno da uzmu para i egzistencijalnih razloga onda si stvarno preterao. Gradjane je trebalo obavestiti i nauciti sta su kamate. Banka pozajmi pare na trzistu novca po kamati od 0,6% a da je kredit po kamati od 5 od 10%. Prostom racunicom dolazimo do podatka da banka zaradi od 1000 do 2000% profita od kamata. Zelenasenje je jos malo dete u odnosu na banke. Da ne govorim da banke nemaju novac koji daju gradjanima sto znaci da ni od cega naprave novac

igorpl

pre 11 godina

KAo prvo i ja sam bio kivan na bankare dok nisam shvatio jedno a to je nemojte uzimati ništa od njih pa da vidimo od čega će živeti. Čovek je preživeo i bez banaka i novca pa prema tome bolje da se strpite i bacite novac na štednju kako bi oni vama plaćali nego da od njih uzmete bilo kakva kredit. U današnje vreme sem ako niste državni službenik nema svrhe uzimati kredit jer kada radite kod privatnika nikada niste sigurni kada će da vas šutne, kada će da mu propadne biznis ma koliko dobor stojao... Velike firme brže pucaju od malih imajte to na umu! TRžište je tako da danas imaš sve a sutra već ništa! Imajte to na umu kada budete uzimali kredit. U ostalom ako bi svi prestali sa kreditima i uzimanjem istih videli bi gde bi se banke našle i kako bi izgledali bankari. Za zelenaški položaj banaka nije kriv ni sistem ni država ni vlast ni tajkuni već isključivo LJUDI KOJI RAŽE NJIHOVVE USLUGE! TJ. POTRAŽNJA.
Kada je potražnja velika i CENA IDE GORE kao što je slučaj sa svim cenama i artiklima.
Imajte na umu ovo kada budete uzimali kredit!!!!
Osim toga pre odabira banke treba dobro se raspitati koja je sektaška a koja nije. Mene moja banka nikada nije zvala na telefon za neko prekoračenje jer znaju da će mi lupiti zateznu kamatu koja je mnogo već od normalne. Doduše nisam bio toliko dužan nikada ali opet proverite banke sa kojima posluljete. Nije sve u kamatama i povoljnostima. Nekada te povoljnosti znaju da vam presednu jer vas zivkaju svki dan!

Zoltan

pre 11 godina

Najgora banka u Srbiji po ekspeditivnosti,odnosa službenika prema poslu, ljubaznošću o obučenosti da se i negovori je Alfa Banka! Ekspozitura u Novom Sadu, Futoška ulica. Bežite ljudi,ne uplićite se u njihove kanđže!Dok službenici isprave svoju grešku napravljenu zbog neobučenosti,i dok kreditni biro ispravi svoju grešku,dobićete čir na želudcu od nervoze!Ali zato ako vi dugujete zvaće Vas istoga dana!Najgori u Srbiji!

rajt

pre 11 godina

... sve sve ali kada će novinari napisati neki tekst kako funkcioniše recimo u americi bankarstvo i šta je to poslovni rizik banke kod kreditirana. Istina mi sto smo u kreditu nemamo para da vas novinare podmazemo pa da napisete nesto u nasu korist... ali pravilo je da se saslusa i druga strana....

Chege Vara

pre 11 godina

Zao mi je ljudi koji nemaju nikakvu kreditnu sposobnost,ovi sto podizu kredit su sami krivi i obicno stoje malo bolje cim im je odobren kredit...

iduljudi

pre 11 godina

"Ne ostaje nam ništa drugo nego da aktiviramo menicu, hipoteku, žiranta ili administrativnu zabranu na deo plate koji je u visini rate za kredit."

A šta ako je kredit uzet bez menice, hipoteke, žiranata (keš kredit uz ličnu kartu), a uzimalac kredita ostao bez posla - dakle nema plate, nema zabrane?
Čak ni popis stvari ovde ne funkcioniše jer kod onih koji stvarno nemaju, mogu samo da ustanove siromaštvo.
Niko ne uzima kredit da ga ne bi otplaćivao, ali ako se promene uslovi, recimo kreditni obveznik izgubi posao ili umre, to je viša sila.

Naslednici nisu dužni da otplaćiju dug preminulog ukoliko su se odrekli dela nasledstva, a posebno ako takva klauzula ne stoji u ugovoru za kredit.

Zaposleni u bankama ne poznaju zakon, ili u najmanju ruku računaju da ga građani ne poznaju. Niko nema pravo da vas sistematski uznemirava telefonom! Banka je dužna da vas o svemu obaveštava u pisanoj formi.

cvarci bez kamate

pre 11 godina

a zasto uzimate kredit ukoliko niste sposobni da vratite ?
kredit nije poklon ! postoji procenat koji se uzima tu banka kao sto svi znaju... pa si duznik
bolje razmisljajte kako da kreirate novac i desavanja i da pokusate malo da radite i proizvedete novac nego sto razmisljate da ce neko da vam da nesto.
(aleks, 17. septembar 2012 16:40)

Pa upravo su problemi ti procenti koji nekako setaju u saglasnosti sa nekavim LIBOROM,koji je u bazi osmisljen kao prevara,a ne nivelir odnosa valuta ili materijala.
Mene prilikom zaduzivanja je interesovala fixna rata mesecni gde cu ja napismeno da dobijem semu za 5 godina koliko uplacujem.
Ovo kao libor,pa kamatna stopa na menjanje....pa to je rizik banke.kamata je uracunata sa inflacijom i ona je nepromenljiva.
Inace je zakonski zabranjeno duplo oporezivanje,tako je i zabranjeno kamatiranje.
Zato banke i traze od firmi izvestaj pojedinca,kako bi mogli da aktiviraju klauzulu.Ima tu dobar stos,sto ti ako dobijes otkaz,nisi vise duznik,vec firma koja je dala saglasnost,a sa novom firmom nisi u obavezi nista da potpisujes,niti imaju pravo da te sankcionisu.
Sto bi na vasaru rekli,nova tura,nova avantura

Sasa

pre 11 godina

Da su banke preterale jesu, ali brate da su ljudi uzimali kredite za bezveze , jesu. Ajde molim te pa bar pola kredita otpada na LCD televizore, telefone, polovne automobile itd. Trebalo ne trebalo uzimali se krediti.

miki

pre 11 godina

Kada taj koji je uzeo kredit umre onda banka se pomiri sa sudbinom i to je to. Tako je to kod nas u USA. A ne da taj kredit placa neko iz porodice. Svasta! Moj otac zivi tamo i on ima nesto kredita sto je uzeo od banke. I sad on da umre (pu,pu,pu) banka moze slobodno da se slika jer ako me u tom slucaju banka bude kontaktirala samo cu im reci jedno, a to je: podjite na groblje i uzmite vase rate.
Pozdrav svima.

MisteNo

pre 11 godina

Da li je u u redu da sluzbenik vojvodjanske banke zove moju majku i kaze joj da obavesti komsiju koji zivi preko puta jer nece da se javi zbog dugovanja po kreditu! I kome moja majka da se zali, a ne ostaje nista drugo sem da se ja javim i onda sve po spisku!

Banat

pre 11 godina

Znaci uzmem pare i nedajboze odapnem, ganjaju mi familiju? Pa jel moze da ja ubijem nekoga, a da mi cale robija? Ne moze? Molim lepo. Lepo su ono smislili da posluju samo sa dobitkom. Cak se i zakonski osigurali da nemaju troskove poslovanja. Za sta im sluze oni analiticari za rizik, procenu boniteta itd? Kada bi se drzali svojih pravila, imali bi 75% manje plasiranih kredita. U tom grmu lezi zeka.

neplatisa

pre 11 godina

@Client Advisor

Nikad niste culi za preusmeravanje poziva? Ja kuci mogu da preusmerim poziv koji mi dolazi na moj fiksni broj, na moj mobilni. Ovo se doplacuje Telekomu kao dodatna usluga i kosta 50 din mesecno. Ja bih te oduvao na keca, da si mene pozvao.

Simerijanac Anarhista

pre 11 godina

@rale: hvala za info.

clan 224 Zakona o nasledjivanju:
Sanaslednici solidarno odgovaraju zaostaviočeve dugove, svaki do visine vrednostisvog naslednog dela, bez obzira na to da li jeizvršena deoba nasledstva.
Dugovi se među sanaslednicima dele srazmerno njihovim naslednim delovima ako iz zaveštanja ne sledi što drugo.

ovo prakticno znaci da ako neko treba da nasledi pola kuce u vrednosti od 10.000€ i dug od 20.000€, moze da odbije nasledstvo, jer u tom slucaju nije naslednik i ne mora nista da vraca.

druga, malo inventivnija opcija je da krene da se sudi sa bratom oko nasledstva. kakvo je nase sudstvo, taj spor moze da traje i nekoliko godina, narocito ako obe strane u stvari zele da odugovlace. za to vreme dug prema banci zastareva, jer banka nema od koga da ga naplati, tako da nakon zastarevanja duga mogu da podele nasledstvo.

Nikola NS

pre 11 godina

Više se isplati pozajmljivati novac od lokalnog "kontraverznog biznismena" nego od banaka. Bar će dug da umre zajedno sa tobom.

kad bi znao kad cu da umrem

pre 11 godina

@black
pa zar mislis da je otac znao kad ce da umre i namerno isplanirao da tv kredit ostavi deci ?
Aman malo logike
Da znam kad cu da ispustim dusu onda bi sve sto imam preneo na decu a onda bi uzeo kredi za sve i svasta potrosio i umro zadovoljan a banku ostavio u minusu ali to tako ne ide jer ne znas kad ti je sudnji dan

Hrvat

pre 11 godina

Meni je krajnje interesantno ovo sa naslijeđivanjem duga, a trebalo bi biti i vama. Ne znam kakvi su zakoni za nasljeđivanje u Srbiji, ali pretpostavljam da su slični kao u Hrvatskoj. Dakle najprije, nasljednik može prihvatiti nasljedstvo ali ga može i odbiti; ako ga prihvati, nasljeđuje sve - i imovinu i dugove, ma koliki oni bili, a ako odbije, ne nasljeđuje ništa, niti imovinu ali niti dugove, opet ma koliki oni bili. Prema tome ako pokojnik ima više dugova nego imovine, nasljednicima je mudrije jednostavno odbiti nasljedstvo i time na sebe ne moraju uzeti nikakve dugove. Nadalje, čak i ako se nasljednik odluči prihvatiti nasljedstvo, i ako nema nikakvih pravnih problema niti sporova nego sve ide kao podmazano, procedura nikad nije kraća od 2-3 mjeseca. Za ta 2-3 mjeseca ne postoji pravomoćni nasljednik i prema tome nitko, pa niti "nepravomoćni nasljednik" nema obvezu plaćati dugove. Što ne znači da banke ne šalju uplatnice i ne pokušavaju naplatiti dug od obitelji po sistemu "app" (ako prođe, prođe), ali to nema nikakvu pravnu podlogu i dužnici pristaju samo iz svoje naivnosti. Stoga bih se na vašem mjestu zapitao zbog čega o svemu tome u ovom članku nema niti riječi?

022

pre 11 godina

mislim da je alfa banka ubedljivo najgora po cestom pozivanju klijenata...na period otplate od osam godina naplate ti vise od duplo nego sto si uzeo..Ali ajde to sto si uzeo sam si kriv nego sluzbenici koji pozivaju telefonom su totalno ne organizovani i naporni.desavalo mi se cak da i posle izmirene obaveze direktno u njihovoj banci i dalje zovu telefonom da pitaju kad cu da uplatim.mozda bih to shvatio da je u pitanju jedan dan jer mozda nisu svi u mrezi ali zovu i nekoliko dana kasnije...

Moca

pre 11 godina

Od sistema u kome je bilo preporucljivo, pametno i veoma isplativo uzimati kredite za sve i svasta, preko desetak godina sistema u kome nije uopste bilo moguce uzimati ih, dosli smo do druge krajnosti - sisttema u kome je razumnije i jeftinije prodati bubreg nego podici kredit kod neke banke. Razumem i gradjane i banke, do nekle. Prvi bi da zive malo bolje a drugi bi da od toga zarade, a u tome su preterali i jedni i druge, ako cemo pravo. Narod je, zeljan svega, dizao kredite za sve i svasta, a ovdasnje banke su se pretvorile u najgore zelenase i krvopije. Da se razumemo, nemam nista licno protiv kredita kao nacina finansiranja za nesto, ali ako najmanja EKS za npr. auto-kredit pocinje od 10-11%, a kamata za kesh kredit od 20%, ko koga tu zeza? Narodu poruka da stegne kais, a bankama da slobodno mogu da stave kljuc u bravu i vrate se odande odakle su dosle ako im ovde ne odgovara.

advokat

pre 11 godina

@ Hrvat Ne znam kako je u Hrvatskoj, mislim kao i ti, da je isto, ali grešiš. Dugovi se nasleđuju do visine vrednosti nasleđene imovine, tako da ukoliko dug premaša vrednost nasleđene imovine, naslednik za taj deo duga što premaša, ne odgovara.

Dejan

pre 11 godina

Drage banke... zajedno ćemo u ambis... vi samo dižite kamate... Nakupićete se nekretnina i automobila ali niko neće moći da ih kupi pa ćete ih davati samo da izvučete lovu. A mogloje i drugačije.

Jelesije Zemljoradnik

pre 11 godina

Gde je sada nekadasnji i sadasnji ministar finansija? Je li srpski "Minhauzen'pre nekoliko godina uporno tvrdio da je domaca valuta toliko jaka da joj premca nema.Tesko onma koji su naseli na njegove price pogotovu mladji ljudi koji su uzeli stambene kredite pa sada muku muce da otplate ratu.Nazalost on je opet tu gde jeste svaki dan je gost neke medijske kuce i dalje prica iste price i to mu prolazi.

Nemam pojma, sad sam stigo

pre 11 godina

@rapid
"Bankari su najveci lopovi na planeti!"

Meni su pre tri dana u Intezi naplatili proviziju na uplatu za Infostan. Receno mi je da je Intza raskinula ugovor sa Infostanom o uplatama bez provizije. Da li zna neko nesto o tome ?

dragan

pre 11 godina

Banke u Srbiji ne mogu da propadnu. Krediti koje one daju su četvorostruko osigurani: 1. NKOS, 2. hipoteka, 3. osiguranje imovine i 4. životno osiguranje. Koliko se tu od koga naplaćuje to samo oni znaju, a hipoteka i prodaja je sigurna. Pre par godina država nije dozvolila da kod nas dođu banke za siromašne, a istovremeno su kamate veće nego u domicelnim zemljama starnih banaka. Kako je moguće da u državi u kojoj je sve u deficitu samo banmke budu u debelom suficitu?

Milan

pre 11 godina

Supruga mi je poginula u saobraćajnoj nesreći u junu ove godine uzeli smo stambeni kredit koji ja sada sam nisam u mogućnosti da otplaćujem.Bio sam u Hypo banki da se informišem o raskidu ugovora i pokretanju hipoteke pa mi je rečeno:Da sm dužan da platim sudske troškove,advokati i razliku u ceni što znači da oni tu kuću mogu da procene na nekakav minimum a da ja platim onu razliku koliko sam dužan.Kredit sam uzeo u švajcarcima što je preračunato u evre bilo oko 31000eura a sada nakon 5 godina otplate sam dužan preko 35000eura glavnice a cena nekretnina je opala.Živim sa dva maloletna sina srednjoškolca.Pa Vas ja pitam što sada???Uzimaju mi kuću kako mi je rešeno pre podizanja kredita i to je uredu ali platio sam u ovih 5 godina nekih 15000eura i još da im dajem razliku u ceni što može da bude i 10ak hiljada eura.Na pitanje što da samo kojim slučajem poginuli oboje rečeno mi je onda bi se zadovoljili samo kućom,što znači da sam ja kriv što sam živ!!! Inače izbeglica sam iz Hrvatske.Molim Vas kako da se izvučem iz ovog začaranog kruga ili kako da napunim njihovu vreću bez dna. HVALA