Sreda, 22.08.2012.

15:37

Kuće se prazne, placevi džabe

U vreme ogromne nezaposlenosti i nerešenih stambenih potreba, jednim udarcem mogu se rešiti oba problema. Seoske kuće nikada nisu bile jeftinije u Srbiji.

Izvor: Dnevnik

Kuæe se prazne, placevi džabe IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

slavenoserbie

pre 11 godina

Stare napuštene kuće na selu nisu skupe i ima ih u ponudi, i stvarno su jeftine. Cene nekretnina na selu stvano nisu skupe a ove koje su zrele za rušenje su par hiljada evra. U toj sitaciji vredi samo plac a vi imate dodatni trošak rušenja straćare i iznošenja šuta, pa izgradnje iz temelja a do nove kuće treba Vam novaca do neba. I ako se odlučite za kupovinu neke jeftine kuće na selu u Vojvodini, šta posle toga? Za bilo kakvu ozbiljniju proizvodnju treba Vam bar desetak hektara dobre kvalitetene zemlje a to Vam je cirka od 60-80.000 evra. Teško da biste tu cifru skupili i kada biste prodali veliki dvosoban stan u Beogradu. A gde su Vam troškovi za kupovinu poljoprivredne mehanizacije. Samo traktor košta kao dva-tri automobila, a berač i kombajn više desetina hiljada evra. Za bavljene poljoprivrednom proizvodnjom sem znanja i iskustva od nekoliko generacija unazad treba Vam i kapital od minimum 100.000 evra. Da napomenem da cena obradive zemlje u Vojvodini rapidno raste već nekoliko godina unazad, pa ko ima staru kuću od babe i dede prodaje je kako bi kupio još zemlje.
Novinari pričaju priče, a realnost je da je za bavljenje poljoprivrednom potreban ogroman kapital. Razumljivo je da penzioneri kupe neku staru kuću na selu jer imaju redovne prihode-penziju i nastane se, a za početnika iz Beograda priča je suluda.

NemanjaBG

pre 11 godina

Koliko znam, drzava nudi 10.000 evra po svakom zaposlenom i to stranim kompanijama...zar ne? Mislim da bi bilo pametnije taj novac ponuditi, pa cak i duplirati, svakom onom koji zeli da ode i zivi i radi na selu.
Evo gledam po Beogradu, koliko ima mladih ljudi koji su dosli sa sela i traze posao ili su ga nasli u drzavnim jaslama. Nemojte me pogresno razumeti, nisam protiv pridoslica, ali zar svi bas moraju doci ovde. Beograd nije sposoban da se sam izdrzava,vec mu je potrebna pomoc ostatka Srbije,a ko ce mu dati tu pomoc ako svi dodju u Beograd.
Kada bi zaposleni u drzavnim jaslama pozeleo da se preseli na selo, lepo mu drzava da taj kapital (koji bi mu ionako dala za godinu dve kroz njegovu platu), porodice se skuce, pokrenu nesto za sebe na pocetku...jer iskreno, da se ne lazemo, svaki seljak u Srbiji IMA ZA SEBE DOVOLJNO.
A to sto je neko postavio pitanje hipermarketa, prodavnica i ostalih velegradskih djakonija, pa sta ce to seljaku? Seljak ima svoje meso, svoju mast, svoje brasno, jaja,sir, kajmak, svoje voce i povrce i jos mnogo toga. Da ne govorim o zdravom vazduhu, zdravom nacinu zivota...deca odrastaju u zdravijoj sredini.
Rodjen sam u Beogradu, odrastao u novobeogradskim blokovima i nije me sramota...da nisam u braku i da zena ne zakera, ODMAH BI OTISAO iz grada u selo i ziveo tamo.
Zamislite jutro, sednete na trem...domaca rakijica, prsuta, sir...deca trce po dvoristu, beru voce...rumena, zdrava...

jmtpl

pre 11 godina

Sve da je i dzabe, niko se neće vratiti na selo! Pre će kopati po kontejnerima kruga dvojke, nego da se vrate kuci na selo! U beogradu, sada moze samo SELJAČKA BUNA, da se podigne!

Maja

pre 11 godina

Znas kad se Velja i Mrka skapirati da treba puteva do sela? ...
A ideja o subvencijama za adaptaciju kuca na selu je odlicna stim da treba dodati I IZGRADNJU. Ja sam pre dve godine htela da gradim kucu na selu u blizini Novog Sada (umesto da kupujem stan u gradu) i bila vrlo razocarana sto mogu da dobijem subvenciju za stan ali ne i za pravljenje kuce! i vec tada sam zagovarala ovo, al ko mene cuje!
Onda sam i odustala, krenula kriza, ali hvala bogu, evo spremam se za temelje ove godine!

svetlanast.

pre 11 godina

bilo bi dobro kad bi vlada srbije formirala KANCELARIJU ZA NAPUSTENA SEOSKA DOMACINSTVA i na njeno celo postavila DRAGANA MARKOVICA PALMU.

sa novcem koji se sada nepotrebno trosi na 136 agencija, ekonomske diplomate po svetu, administraciju koja je za ovih desetak godina pozaposljavana, nekontrolisane tendere i jos mnogo toga nepotrebnog, drgana markovic palma bi za nekoliko godina PREPORODIO SRPSKA SELA.

ovo ozbiljno.

joj

pre 11 godina

@Milan

Bas i nije istina da se tzv. srpske izbjeglice ne prihvacaju u Hrvatsku. Problem je dosta kompleksniji. Postoji jedino problem tzv. stanarskog prava (to su oni koji zele u gradove). Dakle, to su oni koji ne zele na selo. Niti u Hrvatsku, niti u Srbiju na selo. Jednostavno, oni zele u gradove (mada je u gradovima sve manje i manje posla). Postoje oni/manjina koji bi se nastanili u sela koja su relativno razvijena (urbana), ali interes i Hrvatske i Srbije je da nasele podrucja koja su slabije naseljenja. Tako da se opet dodje na isto. Uglavnom, Srbija i Hrvatska su slicne. Sada samo da nadjemo krivce kojima da ispostavimo racun suludog rata koji nije imao smisla, jer se pokazalo da nas je iz godine u godinu sve manje i da je divljanje za teritorij ispalo kontraproduktivno, jer nema ljudi koji ce tu zemlju da obradjuju.

Aleksandra

pre 11 godina

''Zato bi država najpre trebala da omogući dodeljivanje subvencionisanih kredita i za kupovinu starih objekata''?????????? zar drzava najpre ne bi trebala da omoguci radna mesta??????????????? cist bezobrazluk, uostalom, rasprodaja i jeste, sve je na rasprodaji, pa i mi.

još samo autoput

pre 11 godina

Čačak, 6 km od centra, prigradsko naselje ne selo, plac 4 ara, kuća 60kvm, građena 80ih, 3000€.
Ko čačka pročačka :-)

Фирга

pre 11 godina

тражим по Срему викендицу месецима. Међутим, овде зацепили цене, хоће 20 000 евра за оронули кућерак и мало земље. Где у Србији има нешто брдовито, да је крај незагађен, а да цена није претерана?

Зоран-САД

pre 11 godina

a sto ne bi bio posao da se zemlja obradjuje !!??
(mmk-usa, 22. avgust 2012 23:24)

///////

Нико ниеј будала да не ради нешто ако му се исплати. Значи НЕ ИСПЛАТИ СЕ.
Е овде у САД прича је мало другачија.

Зоран

pre 11 godina

Па Крушевац почео да с епразни. Власник једне куће плаћа човека да ту станује и да му то чува.

obi van

pre 11 godina

porastom cijena energenata doci ce dan kad ce ljudi masovno napustati velike gradove jer nece moci placati rezije. to se u Srbiji moze desiti i za manje od pet godina. treba sada investirati u sela umjesto u te kokosinjce od stanova po beogradu. kakva je uopste to strategija razvoja zemlje - da se svi presele u Beograd?

Зоран

pre 11 godina

"a sto ne bi bio posao da se zemlja obradjuje !!?? ...ne znam ko kako razmislja ali ja se vracam tom zivotu posle vise od polovine svoga zivota provedenom u 10-mil gradu.."

Одговор си дао сам, само га не видиш. А ево га: И ја ћу да се окренем том животу кад уземем неке паре овде у САД или добијем пензију. Па онда не криви народ у Србији што неће да млати цео дан сламу за два зрна пшенице.
Поздрав из урачунљиве Америке.

Зоран

pre 11 godina

"ne znam ko kako razmislja ali ja se vracam tom zivotu posle vise od polovine svoga zivota provedenom u 10-mil gradu.."

И ја ћу кад стекнем пензију овде у САД.

mmk-usa

pre 11 godina

Човек купује кућу тамо где има посао. Можете и да платите неком да вам узмe кућу, питање да ли ће ту живети ако нема посла.
(Зоран, 22. avgust 2012 19:30)
*******
a sto ne bi bio posao da se zemlja obradjuje !!?? svi bi da budu po titinom: direktori:( pa zar nije lepse obradjivati zemlju..koji dolar da kaplje svakog meseca ne bio na odmet ali i da ne kaplje, zivot u prirodi bio je duze sluzio covecanstvu nego u betonu. Eto posle 1oo+ god ljudima ne preostaje drugo nego da se vrate prirodi..
ne znam ko kako razmislja ali ja se vracam tom zivotu posle vise od polovine svoga zivota provedenom u 10-mil gradu..samo na slici koja je uz ovaj clanak kada pogledate te njive pitam se dali ima nesto lepse od toga a normalno i privlacnije za POSAO, o kome sve kod nas mashtaju a pod npsom im je !

Lola

pre 11 godina

Marko, 22. avgust 2012 19:56
Zao mi je ako sam vas "razocarala" (bas ste me nasmejali:), ali... meni je 50 godina, lekar sam, zivim u NS! Vidite, sreca je da u mom selu jos uvek ima ljudi, seljaka, koji su mladi, vredni, kupili su mehanizaciju i treba im zemlja koju bi obradjivali! Za njih je dobro da imaju od koga da uzmu u zakup, a ne da stotine njih obradjuje po par jutara bez mogucnosti da prosiri proizvodnju i "odlepi se" sa mrtve tacke.
Slazem se, 5 hiljada eura za rentu godisnje nije malo. Ali, gledajte to ovako: to je sve sto je steklo XY generacija moje porodice koja u tom selu zivi vise od 200 godina (o konfiskovanom da ne pricamo, bilo pa proslo). Istih tih pet hiljada dobice za stanarinu deca cija su roditelji ostavili iza sebe stan koji im je drustvo (drzava) poklonilo. U svakom slucaju, tesko bi mi bilo da se kuca ugasi, urusi, a zemlja proda dok sam ja ziva. Znam da to za moju decu nema toliku sentimentalnu vrednost, pa im stalno ponavljam da je nasa misija da prenesemo onima koji dolaze, uvecamo ako mozemo, budemo odgovorni, ozbiljni i vredni:).

justin

pre 11 godina

Vi mislite da je narod glup kad je pobegao iz tih "lepota"?Bez prodavnica,supermarketa,banaka,ambulanti,vode ,grejanja...Za sve je krivo verovatno besplatno školovanje,da su morali da plate ostali bi na osnovnoj školi i na selu ovako su se poželeli svih onih lepih stvari sa reklama kojih Vi nećete da se odreknete i odete da živite TAMO.Gradovi se prazne a kamoli sela .U sela mogu da se vrate oni koji su pre 50 godina otišli i sada su u penziji SA PENZIJOM 5 PUTA VEĆOM OD SVOG NEKADAŠNJEG KOMŠIJE koji je ostao na selu da se bavi poljoprivredom.I ko je sada lud, a ko pametan?

Klimt- Bec

pre 11 godina

Gradjanski stalez i zdravo selo izvor su Narodne snage, ali je Srpsko selo ostarelo i opustelo. Sa njim nestaje i Patrijahalna porodica okosnica Vere i prosperiteta Srpske Drzave. Titovi Boljsevicki unuci su porazeni i polako koprcajuci se nestaju sa Srpske scene. A Samoupravljacka Radnicka klasa treba i mora se suociti sa surovim kapitalistickim uslovima Rada! Srbiji je potreban unutrasnji mir i sloga borba protiv organizovanog kriminala,korupcije i Ekoloskog propadanja. Vojvodina se mora integrisati u ostatak Srbije i postati glavni nosilac Srpske Nacionalne Obnove. Dobar deo Institucija preseliti u N.Sad i izvrsiti potpunu Regionalizaciju i Decentralizaciju Javne uprave i Kapitala, i svesti je na lokalni nivo. Inace Anglo-Saksonski Virus i unutrasnji Petokolonasi kao i dobar broj Medija, izvrsi ce svoju misiju Razbijanja Srbije!

kako cemo?lako cemo!

pre 11 godina

Da ali koliko je novca potrebno da se te kuce srede. Mnoge od njih su za rusenje ,a gde su skole bolnice, da li postoje vodovodne i kanalizacuone mreze? A kad vec idem na selo, gde je i parce zemlje od koga cu da zivium>

Dzoni

pre 11 godina

Svima onima koji ne veruju po kakvim cenama se moze kupiti veliki komad zemlje sa pristojnom kucom ostavljam link na kome mogu da vide sta se moze kupiti na 30km od Terazija za 40 hiljada evra:
http://www.dulemilosevic.com/kk27.htm
Ovo je lokacije od koje vam kolima treba samo 20 minuta vise da stignete do Terazije nego na primer sa Vidikovca.

Pa sad razmislite koliko bi ovo kostalo negde na 30km od centra na primer Gornjeg Milanovca.

Milan

pre 11 godina

Evo prilike da se reše mnogobrojni izbeglički stambeni problemi. Zašto vodimo politiku da se oni vraćaju u svoje zavičaje kad ih iskreno ne prihvataju u Hrvatskoj i na Kosovu i Metohiji? Naša država treba da, sa vrlo malo para, otkupi pogodne kuće za privremeni ili trajni smeštaj tih nesrećnika.Naravno, i da im pomogne da ostvare svoja imovinska potraživanja od onih kjoji su ih proterali. Izbeglice su dobrodošle u Srbiju- zemlju sa negativnim priraštajem stanovništva.

srbin poznavalac istorije

pre 11 godina

Pa to je taj prelaz iz seljaka u malogradjane.Decenije propagande i niko nece da bude "kulak".Sve neka VELIKA gospoda.Fakulteti i diplome a nema love za litru mleka i kutiju jeftinih cigara.Niko nece da radi i kopa i stvara nesto za sebe i druge.Patrijarhalno drustvo je zakazalo jer je i samo bilo "sarena laza" ,propaganda i po prirodi nepravedno a sta ce da ga zameni?Prvo boljsevicke prazne fraze "fabrike radnicima" a sada fabrike zatvorene i sva sredtstva u dzepovima manjine.Bas kao u Titove vreme.Samo onda su lopovi znali baciti koju kost "pigri masi" a danasnji lopovi neznaju ni to.Beze sa kosti kao dzukci,usi im u vetru vijore.A malogradjani navikli da budu "potrosacka klasa" pa sad nema.Nadaju se u neko "poboljsanje" i "stvari se moraju popraviti" itd.Haha!Ko kaze da se moraju popraviti?A gde to?Eto koje sad pametan i da je malo ustedio moze da kupi vise takvih kuca i jednog dana postane gospodin covek kad se mase pocnu vracati na selo.Samo jos nikome nije jasno da ce se morati vratiti na zemlju.Kad dodje do masovne gladi u gradovima. Nije im jasno da su oduvek bili i ostali seljaci.Ali lepo je sto duze sanjati i zamisljati da si neko i nesto.Dve diplome na zidu i dve manje novcanice u novcaniku.

mile

pre 11 godina

@sreca u nesreci!Nema ni ujna u Americi nista da ti ostavi.I nju je davno ocerupalo i jadnica sama umrla u starackom domu.Deca nisu htela i mogla da je dodju videti.Nisu mogli od posla dok su jos radili.A sad je kasno.Hteli bi da se vrate natrag u Srbiju ali nema za kartu.Kad kupis tu seosku kucu molim te posalji im nesto i primi ih neka ti kopaju bunar i cuvaju prasice.

Edi

pre 11 godina

Sve je to lijepo ali bez povezanosti bez cesta nema tu kruha, ja primjerice zivim u selu pored Varazdina, do centra grada treba 15 min a do zagreba 45min, o vlakovima da i ne govorim. Zivio sam 28 godina u Rijeci na moru a onda dosao na selo, znaci govorim iz iskustva i kazem da uz dobru povezanost stvarno se moze tako zivjeti i naviknuti na to, moje djete uziva u prirodi i travi a ja sam odrastao na betonu. To je valjda jedina dobra stvar koja je donekle dobro napravljena kod nas u Hrvatskoj a to su autoceste i lokalne ceste te povezanost jer ostalo sve je katastrofa.

Djomla

pre 11 godina

Ocigledno da sve nas interesuje tema nekretnina na selu pa citamo ove vesti, ali...Na primer, sta znaci "oko 150.000 je u fazi napuštanja". Kako se definise "faza napustanja" kuce i ko je to procenio? Ko je usao u te kuce pa to zna? Da li su ih uopse videli, prebrojali, zapisali, legalizovali? Eto ima ih 150.000, a ne - na primer 120.000?! Sa druge strane, zaista bi bilo korisno znati stvarne brojke i cene koje bi mogao da istrazi Republicku Zavod za Statistiku Srbije kao sto istrazuje i prosecnu mesecnu zaradu, upotrebu informaciono-komunacionalnih tehnologija itd...Na taj nacin bi mogli da imamo neku informaciju od koristi, a ne da idemo na selo i trazimo kucu za 2.000 evra, a seljaci misle da smo pali s' Marsa!

besna glista

pre 11 godina

Prvi problem je snobizam, manijakalno bezanje od svega sto ima veze sa selom, ne bi li smo sto pre iskorenili praziluk koji nam viri znate vec iz cega. Drugi mnogo veci problem je nepostojeca infrastruktura. Ukoliko bi se napravio funkcionalan zeleznicki sistem koji bi premrezio citavu zemlju, a razdaljine od 100km prelazile za sat vremena, prica bi bila sasvim drugacija. Lako je ziveti u malom selu iza Fruske Gore, a raditi u sred centra Beograda ukoliko vam prevoz stize podjednako brzo koliko i gradski iz Zarkova. Tek kada se obezbedi to mozemo pricati o razvoju sela, a ne ovako, bez prevoza, bez puteva, bez vozova, bez bilo kakve veze sa svetom.

Marko

pre 11 godina

@Lola
Necete da prodate,ali hocete da rentirate za 5 soma evrica. Ma dajte molim vas,onako lep komentar taman pomislih da cete vi obradjivati dedovinu....razocaraste me

Зоран

pre 11 godina

Човек купује кућу тамо где има посао. Можете и да платите неком да вам узмe кућу, питање да ли ће ту живети ако нема посла.

nebo

pre 11 godina

mislim da nije realan komentar kuce i zemlje jesu jeftine ali ne bas toliko koliko pisete dok se ne vratimo nasem bogatstvu zemlji i poljoprivredi nems nam napretka dok smo bili trgovci svinjama i sljivama bili smo najbogatiji nije za nas teska industrija

SasaKuleas

pre 11 godina

@ Lola: Bravo,za ceo komentar..ali,ja ću apostrofirati jedan deo...već izvesno vreme,duže,rekao bih, B92 je snizio profesionalni prag svog novinarskog kadra,i,zaista,veoma često,prečesto,čitamo tekstove nedostojne renomea ove kuće..ovaj je samo jedan od njih,besmisleno je da ih sad navodim,na kraju krajeva i ne vodim neku statistiku,ali sve češće primećujem..i ne samo ja...pozdrav
P.S. nadam se da će objaviti ovo...

Rada

pre 11 godina

Sto ce vam kuca u nekoj zabiti pa i u Vojvodini, ako u tom mestu nema nista.
Pa da je bilo nesto od cega se moze ziveti,to ne bi bilo pusto.Pa i gradovi ce opustiti,vec sad imaju jako puno starckog stanovnistva.
Zato sto je nista nista.Evo i Kinezi nas napustaju,to samo po sebi govori.

MaloMorgen

pre 11 godina

Srbija je propustila sansu da tokom svih ovih post-Milosevicevskih godina izgradi pruge, puteve i infrastrukturu kojim bi povezala sela sa gradom. Pare su pobacane i pokradene, i tu srece sad vise nece biti. Mozda ako se izmisli neo gorivo ili izvor energije sa kojim ce narod sa sela lako i brzo stizati do grada ili drugih sela. Do tada, ce biti sve gore i gore.
Bezanje ljudi u gradove nije samo srpski problem, vec se to sve dogadja u celom svetu. Zivot na selu je postao izuzetno tezak, skup i nadasve dosadan, pa ne cudi sto bi svi u grad, makar im bilo jos skuplje. Od malo zemlje se vise ne moze ziveti, jer je sve ostalo postalo previse skupo, ponesto i precenjeno.
Za sve je kriva ne jos razbuktala energetska kriza.

Jelena

pre 11 godina

Ponovno clanak o nekretninama,jedan dan stanovi u Beogradu koje niko nece ni za 20.000 evra,drugi dana kuce po manjim gradovima koje niko nece ni za 1.000 evra zato sto svi vole da kupe nacionalnog ficu za 15.000 evra,sto odgovara jednoj garsonjeri ili nekoliko kuca.Ako je sve kako pisete,zasto nema javno dostupnih podataka iz poreznog koliko je prodano stanova ili kuca za svaki grad i po kojoj ceni.Zasto krijemo cene nekretnina,da li neodgovara politicarima koji imaju stanove u Boegradu od 200-300 kvadrata ili kuce na Dedinju po vecoj ceni ili po desetak hiljada hektara bezvredne vojvodjanske zemlje?

Stevan

pre 11 godina

@Slav: Radom se stvara novac. Radom se stvaraju proizvodi ili daju usluge za koje je kupac spreman da plati. Onda se taj novac ne potrosi na gluposti, nego se stedi, mukotrpno dinar po dinar, pa se ulaze dalje u prosirenje biznisa. Tako se pravi novac. I nije lako, mora da se radi I po dva posla I da se pride uci I razmislja sta dalje. Prepreka je puno, ali se do uspeha moze stici samo teskim radom.

cardak ni na nebu ni na zemlji

pre 11 godina

Tipican primer kretenizacije naseg pravnog sistema, je da se nelegalizovana imovina ne nasledjuje!
Nije legalizovana a zamisli izgradjena je pre 200 godina, izrodila generacije i cetnika i partizana, a samo sto se ne raspadne, pa danas iako postoje zivi vlasnici ona ne moze da se proda ni za te pishljive pare zajedno sa placem, jer treba prvo Velji platiti kriminalizaciju po novoj ceni, tj legalizaciju. A da bi dokazao starost objekta treba da budes prokleti Poaro ili da podmazes nekog u katastru da stavi naocare i vidi datum izgradnje objekta.
Sve su smislili da te ucenjuju i kradu, dok ti mastas da zivis normalno.

Lola

pre 11 godina

rs, 22. avgust 2012 16:19
Apsolutno tacno, sve sto ste rekli! Inace, skoro nisam procitala losiji i nekompetentniji clanak od ovog (mislim da je sesti po redu ovog leta na temu niskih cena kuca i imanja na selu). Naravno da po ovim cenama niko nista niti prodaje niti kupuje! To su sezancionalisticki naslovi, da se popuni prostor u novinama preko leta. Pored toga, ne postoji nikakav zakon o podsticajima u poljoprivredi za ovu godinu... moze biti da rec o programu.
No, ove godine sam (nazalost) postala naslednica roditeljskog imanja u Banatu (okolina Zrenjanina). U roku od par nedelja kontaktirale su me komsije nudeci 10-12 hiljada eura za hektar (5-6 hiljada za jutro) i 30 hiljada eura za kucu (starija od sto godina, odrzavana, u centru sela). Dakle, cifre ni blizu ovih u clanku! Gospodin "rs" je u pravu - sto nisi kupio, ne prodajes nego cuvas i trudis se da uvecas! Zasto bih prodala? da bih deci kupila luksuzniji auto, napravila luksuzne svadbe... govora nema! Dobice, ako budu zeleli da nastave skolovanje van zemlje (naglasavam - nastave! nikako za privatne fakultete!) ili za ucesce za stambene kredite kada budu u prilici da ih otplacuju. Nista ni manje ni vise od toga! Renta je 500 eura po ha, sto ni najmanje nije malo za 10 ha zemlje koje su generacije pre mene sticale. Sasvim dovoljno kao dodatak, za odrzavanje domacinstva ali i kao dodatka prihodima. Najlakse je prodati, ali to ne rade oni koji su rasli u domacinskim kucama i znaju da postuju tudju muku!

madjionicar

pre 11 godina

Dobro je neko napomenuo da nedostaju sajtovi koji ce da oglasavaju prodaju seoskih imanja, sa blizim opisom.
Kuca na selu koja ima 18 ari zemljista i nije neka ponuda. Da bi se neko usudio da investira i preseli se na selo potrebno je minimum 1-2 hektara (mozda i vise, nisam upucen).
Verujem da neko ko se odluci da se preseli na selo mora imati u vidu da ce ziveti od polj. proizvodnje. Shodno tome, prodaja ovakvih 'kuca na selu' nema smisla.

Ja

pre 11 godina

Ok, kuća je jedna stvar. A onda dolazi: vodovod, kanalizacija, gas, asfaltiran put, javna rasveta, trotoar, blizina supermarketa, škole, vrtića, telefon, internet, kablovska TV - sve stvari bez kojih se danas ne može. Hajde baš ispitajte od tih 150000 kuća koje se prodaju, koje imaju sve ovo što sam naveo? Nije narod blesav pa da čami u nekom selu kao na početku 20. veka kada u gradu ima sve pogodnosti. Kada bi naša sela bila kao u Nemačkoj, odmah bih se preselio tamo.

racunica

pre 11 godina

Nazalost sa politikom koja se do sada vodila bolje je da se 10.ooo Eur ulozi u kupovinu radnog mesta u drzavnoj firmi. Placeno bolovanje, odmor, sindikat, polutke, ogrev, prevoz, topli obrok ... Vlazni san svakog poljoprivrednika !!

Kad se sve uzme u obzir i cenom goriva koja konstantno raste cena kuca u nerazvijenim krajevima bez infrastrukture ima dalje da pada.

Kupac

pre 11 godina

Evo ja trazim da kupim useljivu kucu u okolini Beograda koja ima struju, vodu/kanalizaciju za 35000e. I vec 3 meseca je to nemoguca misija. Na moju zalost cene kuca u oblasti gde sam ih ja trazio, su i dalje u blagoj stagnaciji i ukoliko prodaja nekretnine nije hitna, onda je i dalje povoljnije kupiti plac i graditi za po 350e po kvm i biti jedan kilometar dalje od bg-a. Nego pretplatiti je zbog pozicije na kojoj se nalazi. Doduse ja sam trazio u Obrenovcu i u blizini Ibarske magistrale. Pozdrav!

Bojan

pre 11 godina

Dobra ideja za smanjenje kamata ili subvenciju za stare kuće !!
Takodje sve je ovo rekla kazala kad pričaju agencije, jer se uglavnom one bave mešetarenjem...

Marko

pre 11 godina

...i sta kada udjem u kredit (ako mi odobre) i kupim idilicni kucerak negde u Srbiji, gde cu da radim...od cega lopatu i asov da kupim, u koji dom zdravlja da odem, sa kim fudbal i kosarku da igram...nije to dzabe prazno, preko kog isp-a internet da imam, mozda je sve to tuzno i jeftino, istu tugu imam i ovde gde sam, samo je infrastruktura malo bolja!!!

Ivan

pre 11 godina

Ako se pažljivo pogleda struktura sela u Srbiji koja su u nestajanju ili koja imaju stanovnike starije od 60, 65 god. videćemo da ih najviše ima u Južnoj i Istočnoj Srbiji, sasvim je dovoljno naći mapu koja to označava. Međutim, nekad je bolje prikriti ovu činjenicu iz očiglednih razloga. Ako se te kuće prodaju za jako male pare, ko ih može kupiti, ko ima novac, ko je u minulom veku kupovao kuće u Srbiji na isti način? Odgovor znate i sami. Dakle, ovaj kraj Srbije se demografski prazni, što i demografi decenijama pričaju i upozoravaju, a zatim će ovaj kraj naseliti...

Sasa

pre 11 godina

Zamolio bih redakciju da ubuduce da izvore informacija. Jos nisam video da se nesto prodaje po takvim cenama a da jesam mozda bih i kupio. Zato molim da uputite na izvor informacija da i mi mozemo da se uverimo.

rs

pre 11 godina

U Srbiji postoji veliki broj vlasnika imanja koja na trzistu imaju veoma malu cenu.Tacno je da se neka od njih prodaju budzasto.Ipak velika vecina vlasnika NE prodaje svoja imanja, jer vecini taj novac (par hiljada evra) ne znaci nista.Pitanje je da li bi prodali i za veci novac.Ovi koji prodaju zamlju da bi se vozili boljim autom ili isli na letovanje nisu vredni pomena.Ljudi u Srbiji znaju pravu, kapitalnu, cenu zemljista.Ovakvi naslovi predstavljaju ekstremne primere kako maloumnici daju dedovinu za provod.Ja moju zemlju ne prodajem ni za kakve pare.

сајтови

pre 11 godina

Добро би било да постоји сајт на коме би се оглашавала таква имања и куће. Овакве опште информације не вреде много.
Потребан је опис, цена, фотографије, начин на који се долази тамо и што више других података.
Нико не купује на слепо, нити има времена и пара да иде широм Србије да разгледа.
Када би све било организованије, можда би бар један део променио власнике.

robert

pre 11 godina

Podržavam ideju davanja kredita za otkup starih kuća. Ali od toga neće biti ništa dok političari u tome ne pronađu neki svoj interes i ne shvate da i to može biti medijski atraktivno. Nijedna ideja, ma koliko dobra u Srbiji ne može da uspe ako nema meijskog ili političkog sponzora. Možda bi i B92 mogla da se uključi u to. (Ovo je samo ideja). Bitka za bebe imala je velik i uspeh i odaziv jer je imala i jasan cilj i organizovanu podršku, kojoj niko nije mogao ništa da zameri. Možda bi i neka akcija npr "Oživimo Srbiju" mogla da ima isti uspeh. Ljudi će nešto uraditi, ali neko treba da odredi cilj i da gura tu ideju.

nele

pre 11 godina

nedostaju "samo" mašine i materijal :). A znanje? To niko ne pominje.
U selima živi dosta ljudi koji nemaju nikakve mašine. Bolje njih snabdeti mašinama i materijalom, oni bar imaju nekog pojma o poljoprivrednoj proizvodnji.

Slav

pre 11 godina

Haha, al smo pukli. Ubi nas besparica...
Nece niko da zivi na selu, nema optimalnih uslova. Infrastruktura ne postoji. Nije dobro ni u varosicama i manjih gradovima a kamoli u selima. Moras imati auto a gorivo sve skuplje i skuplje... Ljudi odlaze a novi ne dolaze. Ostaju samo starci. Zacarani krug.

Ovakva kreditna ekonomija i enormno zaduzivanje unistava ove nase slabe drzavice. Drzava ne moze da obnavlja infrastrukturu u ovakvom sistemu.

U vecini zemalja se ovo desava ali je na Balkanu i istocnoj Evropi uzelo najveci zamah. Nase drzave ne smeju da nastampaju hiljade milijardi dolara, pardon da se zaduze kod nekog(?) hiljade milijardi dolara kao neke pa da odrzavaju i dignu standard...eh

Po resursima smo bogata zemlja, fali nam novac da te resurse pokrenemo. Kako te pare da stvorimo? Sta je novac? Kako nastaje?

сајтови

pre 11 godina

Добро би било да постоји сајт на коме би се оглашавала таква имања и куће. Овакве опште информације не вреде много.
Потребан је опис, цена, фотографије, начин на који се долази тамо и што више других података.
Нико не купује на слепо, нити има времена и пара да иде широм Србије да разгледа.
Када би све било организованије, можда би бар један део променио власнике.

Ja

pre 11 godina

Ok, kuća je jedna stvar. A onda dolazi: vodovod, kanalizacija, gas, asfaltiran put, javna rasveta, trotoar, blizina supermarketa, škole, vrtića, telefon, internet, kablovska TV - sve stvari bez kojih se danas ne može. Hajde baš ispitajte od tih 150000 kuća koje se prodaju, koje imaju sve ovo što sam naveo? Nije narod blesav pa da čami u nekom selu kao na početku 20. veka kada u gradu ima sve pogodnosti. Kada bi naša sela bila kao u Nemačkoj, odmah bih se preselio tamo.

Lola

pre 11 godina

rs, 22. avgust 2012 16:19
Apsolutno tacno, sve sto ste rekli! Inace, skoro nisam procitala losiji i nekompetentniji clanak od ovog (mislim da je sesti po redu ovog leta na temu niskih cena kuca i imanja na selu). Naravno da po ovim cenama niko nista niti prodaje niti kupuje! To su sezancionalisticki naslovi, da se popuni prostor u novinama preko leta. Pored toga, ne postoji nikakav zakon o podsticajima u poljoprivredi za ovu godinu... moze biti da rec o programu.
No, ove godine sam (nazalost) postala naslednica roditeljskog imanja u Banatu (okolina Zrenjanina). U roku od par nedelja kontaktirale su me komsije nudeci 10-12 hiljada eura za hektar (5-6 hiljada za jutro) i 30 hiljada eura za kucu (starija od sto godina, odrzavana, u centru sela). Dakle, cifre ni blizu ovih u clanku! Gospodin "rs" je u pravu - sto nisi kupio, ne prodajes nego cuvas i trudis se da uvecas! Zasto bih prodala? da bih deci kupila luksuzniji auto, napravila luksuzne svadbe... govora nema! Dobice, ako budu zeleli da nastave skolovanje van zemlje (naglasavam - nastave! nikako za privatne fakultete!) ili za ucesce za stambene kredite kada budu u prilici da ih otplacuju. Nista ni manje ni vise od toga! Renta je 500 eura po ha, sto ni najmanje nije malo za 10 ha zemlje koje su generacije pre mene sticale. Sasvim dovoljno kao dodatak, za odrzavanje domacinstva ali i kao dodatka prihodima. Najlakse je prodati, ali to ne rade oni koji su rasli u domacinskim kucama i znaju da postuju tudju muku!

rs

pre 11 godina

U Srbiji postoji veliki broj vlasnika imanja koja na trzistu imaju veoma malu cenu.Tacno je da se neka od njih prodaju budzasto.Ipak velika vecina vlasnika NE prodaje svoja imanja, jer vecini taj novac (par hiljada evra) ne znaci nista.Pitanje je da li bi prodali i za veci novac.Ovi koji prodaju zamlju da bi se vozili boljim autom ili isli na letovanje nisu vredni pomena.Ljudi u Srbiji znaju pravu, kapitalnu, cenu zemljista.Ovakvi naslovi predstavljaju ekstremne primere kako maloumnici daju dedovinu za provod.Ja moju zemlju ne prodajem ni za kakve pare.

Marko

pre 11 godina

...i sta kada udjem u kredit (ako mi odobre) i kupim idilicni kucerak negde u Srbiji, gde cu da radim...od cega lopatu i asov da kupim, u koji dom zdravlja da odem, sa kim fudbal i kosarku da igram...nije to dzabe prazno, preko kog isp-a internet da imam, mozda je sve to tuzno i jeftino, istu tugu imam i ovde gde sam, samo je infrastruktura malo bolja!!!

nele

pre 11 godina

nedostaju "samo" mašine i materijal :). A znanje? To niko ne pominje.
U selima živi dosta ljudi koji nemaju nikakve mašine. Bolje njih snabdeti mašinama i materijalom, oni bar imaju nekog pojma o poljoprivrednoj proizvodnji.

besna glista

pre 11 godina

Prvi problem je snobizam, manijakalno bezanje od svega sto ima veze sa selom, ne bi li smo sto pre iskorenili praziluk koji nam viri znate vec iz cega. Drugi mnogo veci problem je nepostojeca infrastruktura. Ukoliko bi se napravio funkcionalan zeleznicki sistem koji bi premrezio citavu zemlju, a razdaljine od 100km prelazile za sat vremena, prica bi bila sasvim drugacija. Lako je ziveti u malom selu iza Fruske Gore, a raditi u sred centra Beograda ukoliko vam prevoz stize podjednako brzo koliko i gradski iz Zarkova. Tek kada se obezbedi to mozemo pricati o razvoju sela, a ne ovako, bez prevoza, bez puteva, bez vozova, bez bilo kakve veze sa svetom.

Edi

pre 11 godina

Sve je to lijepo ali bez povezanosti bez cesta nema tu kruha, ja primjerice zivim u selu pored Varazdina, do centra grada treba 15 min a do zagreba 45min, o vlakovima da i ne govorim. Zivio sam 28 godina u Rijeci na moru a onda dosao na selo, znaci govorim iz iskustva i kazem da uz dobru povezanost stvarno se moze tako zivjeti i naviknuti na to, moje djete uziva u prirodi i travi a ja sam odrastao na betonu. To je valjda jedina dobra stvar koja je donekle dobro napravljena kod nas u Hrvatskoj a to su autoceste i lokalne ceste te povezanost jer ostalo sve je katastrofa.

SasaKuleas

pre 11 godina

@ Lola: Bravo,za ceo komentar..ali,ja ću apostrofirati jedan deo...već izvesno vreme,duže,rekao bih, B92 je snizio profesionalni prag svog novinarskog kadra,i,zaista,veoma često,prečesto,čitamo tekstove nedostojne renomea ove kuće..ovaj je samo jedan od njih,besmisleno je da ih sad navodim,na kraju krajeva i ne vodim neku statistiku,ali sve češće primećujem..i ne samo ja...pozdrav
P.S. nadam se da će objaviti ovo...

Sasa

pre 11 godina

Zamolio bih redakciju da ubuduce da izvore informacija. Jos nisam video da se nesto prodaje po takvim cenama a da jesam mozda bih i kupio. Zato molim da uputite na izvor informacija da i mi mozemo da se uverimo.

Rada

pre 11 godina

Sto ce vam kuca u nekoj zabiti pa i u Vojvodini, ako u tom mestu nema nista.
Pa da je bilo nesto od cega se moze ziveti,to ne bi bilo pusto.Pa i gradovi ce opustiti,vec sad imaju jako puno starckog stanovnistva.
Zato sto je nista nista.Evo i Kinezi nas napustaju,to samo po sebi govori.

robert

pre 11 godina

Podržavam ideju davanja kredita za otkup starih kuća. Ali od toga neće biti ništa dok političari u tome ne pronađu neki svoj interes i ne shvate da i to može biti medijski atraktivno. Nijedna ideja, ma koliko dobra u Srbiji ne može da uspe ako nema meijskog ili političkog sponzora. Možda bi i B92 mogla da se uključi u to. (Ovo je samo ideja). Bitka za bebe imala je velik i uspeh i odaziv jer je imala i jasan cilj i organizovanu podršku, kojoj niko nije mogao ništa da zameri. Možda bi i neka akcija npr "Oživimo Srbiju" mogla da ima isti uspeh. Ljudi će nešto uraditi, ali neko treba da odredi cilj i da gura tu ideju.

racunica

pre 11 godina

Nazalost sa politikom koja se do sada vodila bolje je da se 10.ooo Eur ulozi u kupovinu radnog mesta u drzavnoj firmi. Placeno bolovanje, odmor, sindikat, polutke, ogrev, prevoz, topli obrok ... Vlazni san svakog poljoprivrednika !!

Kad se sve uzme u obzir i cenom goriva koja konstantno raste cena kuca u nerazvijenim krajevima bez infrastrukture ima dalje da pada.

Зоран

pre 11 godina

Човек купује кућу тамо где има посао. Можете и да платите неком да вам узмe кућу, питање да ли ће ту живети ако нема посла.

Stevan

pre 11 godina

@Slav: Radom se stvara novac. Radom se stvaraju proizvodi ili daju usluge za koje je kupac spreman da plati. Onda se taj novac ne potrosi na gluposti, nego se stedi, mukotrpno dinar po dinar, pa se ulaze dalje u prosirenje biznisa. Tako se pravi novac. I nije lako, mora da se radi I po dva posla I da se pride uci I razmislja sta dalje. Prepreka je puno, ali se do uspeha moze stici samo teskim radom.

cardak ni na nebu ni na zemlji

pre 11 godina

Tipican primer kretenizacije naseg pravnog sistema, je da se nelegalizovana imovina ne nasledjuje!
Nije legalizovana a zamisli izgradjena je pre 200 godina, izrodila generacije i cetnika i partizana, a samo sto se ne raspadne, pa danas iako postoje zivi vlasnici ona ne moze da se proda ni za te pishljive pare zajedno sa placem, jer treba prvo Velji platiti kriminalizaciju po novoj ceni, tj legalizaciju. A da bi dokazao starost objekta treba da budes prokleti Poaro ili da podmazes nekog u katastru da stavi naocare i vidi datum izgradnje objekta.
Sve su smislili da te ucenjuju i kradu, dok ti mastas da zivis normalno.

Ivan

pre 11 godina

Ako se pažljivo pogleda struktura sela u Srbiji koja su u nestajanju ili koja imaju stanovnike starije od 60, 65 god. videćemo da ih najviše ima u Južnoj i Istočnoj Srbiji, sasvim je dovoljno naći mapu koja to označava. Međutim, nekad je bolje prikriti ovu činjenicu iz očiglednih razloga. Ako se te kuće prodaju za jako male pare, ko ih može kupiti, ko ima novac, ko je u minulom veku kupovao kuće u Srbiji na isti način? Odgovor znate i sami. Dakle, ovaj kraj Srbije se demografski prazni, što i demografi decenijama pričaju i upozoravaju, a zatim će ovaj kraj naseliti...

madjionicar

pre 11 godina

Dobro je neko napomenuo da nedostaju sajtovi koji ce da oglasavaju prodaju seoskih imanja, sa blizim opisom.
Kuca na selu koja ima 18 ari zemljista i nije neka ponuda. Da bi se neko usudio da investira i preseli se na selo potrebno je minimum 1-2 hektara (mozda i vise, nisam upucen).
Verujem da neko ko se odluci da se preseli na selo mora imati u vidu da ce ziveti od polj. proizvodnje. Shodno tome, prodaja ovakvih 'kuca na selu' nema smisla.

MaloMorgen

pre 11 godina

Srbija je propustila sansu da tokom svih ovih post-Milosevicevskih godina izgradi pruge, puteve i infrastrukturu kojim bi povezala sela sa gradom. Pare su pobacane i pokradene, i tu srece sad vise nece biti. Mozda ako se izmisli neo gorivo ili izvor energije sa kojim ce narod sa sela lako i brzo stizati do grada ili drugih sela. Do tada, ce biti sve gore i gore.
Bezanje ljudi u gradove nije samo srpski problem, vec se to sve dogadja u celom svetu. Zivot na selu je postao izuzetno tezak, skup i nadasve dosadan, pa ne cudi sto bi svi u grad, makar im bilo jos skuplje. Od malo zemlje se vise ne moze ziveti, jer je sve ostalo postalo previse skupo, ponesto i precenjeno.
Za sve je kriva ne jos razbuktala energetska kriza.

Slav

pre 11 godina

Haha, al smo pukli. Ubi nas besparica...
Nece niko da zivi na selu, nema optimalnih uslova. Infrastruktura ne postoji. Nije dobro ni u varosicama i manjih gradovima a kamoli u selima. Moras imati auto a gorivo sve skuplje i skuplje... Ljudi odlaze a novi ne dolaze. Ostaju samo starci. Zacarani krug.

Ovakva kreditna ekonomija i enormno zaduzivanje unistava ove nase slabe drzavice. Drzava ne moze da obnavlja infrastrukturu u ovakvom sistemu.

U vecini zemalja se ovo desava ali je na Balkanu i istocnoj Evropi uzelo najveci zamah. Nase drzave ne smeju da nastampaju hiljade milijardi dolara, pardon da se zaduze kod nekog(?) hiljade milijardi dolara kao neke pa da odrzavaju i dignu standard...eh

Po resursima smo bogata zemlja, fali nam novac da te resurse pokrenemo. Kako te pare da stvorimo? Sta je novac? Kako nastaje?

Djomla

pre 11 godina

Ocigledno da sve nas interesuje tema nekretnina na selu pa citamo ove vesti, ali...Na primer, sta znaci "oko 150.000 je u fazi napuštanja". Kako se definise "faza napustanja" kuce i ko je to procenio? Ko je usao u te kuce pa to zna? Da li su ih uopse videli, prebrojali, zapisali, legalizovali? Eto ima ih 150.000, a ne - na primer 120.000?! Sa druge strane, zaista bi bilo korisno znati stvarne brojke i cene koje bi mogao da istrazi Republicku Zavod za Statistiku Srbije kao sto istrazuje i prosecnu mesecnu zaradu, upotrebu informaciono-komunacionalnih tehnologija itd...Na taj nacin bi mogli da imamo neku informaciju od koristi, a ne da idemo na selo i trazimo kucu za 2.000 evra, a seljaci misle da smo pali s' Marsa!

justin

pre 11 godina

Vi mislite da je narod glup kad je pobegao iz tih "lepota"?Bez prodavnica,supermarketa,banaka,ambulanti,vode ,grejanja...Za sve je krivo verovatno besplatno školovanje,da su morali da plate ostali bi na osnovnoj školi i na selu ovako su se poželeli svih onih lepih stvari sa reklama kojih Vi nećete da se odreknete i odete da živite TAMO.Gradovi se prazne a kamoli sela .U sela mogu da se vrate oni koji su pre 50 godina otišli i sada su u penziji SA PENZIJOM 5 PUTA VEĆOM OD SVOG NEKADAŠNJEG KOMŠIJE koji je ostao na selu da se bavi poljoprivredom.I ko je sada lud, a ko pametan?

Jelena

pre 11 godina

Ponovno clanak o nekretninama,jedan dan stanovi u Beogradu koje niko nece ni za 20.000 evra,drugi dana kuce po manjim gradovima koje niko nece ni za 1.000 evra zato sto svi vole da kupe nacionalnog ficu za 15.000 evra,sto odgovara jednoj garsonjeri ili nekoliko kuca.Ako je sve kako pisete,zasto nema javno dostupnih podataka iz poreznog koliko je prodano stanova ili kuca za svaki grad i po kojoj ceni.Zasto krijemo cene nekretnina,da li neodgovara politicarima koji imaju stanove u Boegradu od 200-300 kvadrata ili kuce na Dedinju po vecoj ceni ili po desetak hiljada hektara bezvredne vojvodjanske zemlje?

srbin poznavalac istorije

pre 11 godina

Pa to je taj prelaz iz seljaka u malogradjane.Decenije propagande i niko nece da bude "kulak".Sve neka VELIKA gospoda.Fakulteti i diplome a nema love za litru mleka i kutiju jeftinih cigara.Niko nece da radi i kopa i stvara nesto za sebe i druge.Patrijarhalno drustvo je zakazalo jer je i samo bilo "sarena laza" ,propaganda i po prirodi nepravedno a sta ce da ga zameni?Prvo boljsevicke prazne fraze "fabrike radnicima" a sada fabrike zatvorene i sva sredtstva u dzepovima manjine.Bas kao u Titove vreme.Samo onda su lopovi znali baciti koju kost "pigri masi" a danasnji lopovi neznaju ni to.Beze sa kosti kao dzukci,usi im u vetru vijore.A malogradjani navikli da budu "potrosacka klasa" pa sad nema.Nadaju se u neko "poboljsanje" i "stvari se moraju popraviti" itd.Haha!Ko kaze da se moraju popraviti?A gde to?Eto koje sad pametan i da je malo ustedio moze da kupi vise takvih kuca i jednog dana postane gospodin covek kad se mase pocnu vracati na selo.Samo jos nikome nije jasno da ce se morati vratiti na zemlju.Kad dodje do masovne gladi u gradovima. Nije im jasno da su oduvek bili i ostali seljaci.Ali lepo je sto duze sanjati i zamisljati da si neko i nesto.Dve diplome na zidu i dve manje novcanice u novcaniku.

Kupac

pre 11 godina

Evo ja trazim da kupim useljivu kucu u okolini Beograda koja ima struju, vodu/kanalizaciju za 35000e. I vec 3 meseca je to nemoguca misija. Na moju zalost cene kuca u oblasti gde sam ih ja trazio, su i dalje u blagoj stagnaciji i ukoliko prodaja nekretnine nije hitna, onda je i dalje povoljnije kupiti plac i graditi za po 350e po kvm i biti jedan kilometar dalje od bg-a. Nego pretplatiti je zbog pozicije na kojoj se nalazi. Doduse ja sam trazio u Obrenovcu i u blizini Ibarske magistrale. Pozdrav!

Bojan

pre 11 godina

Dobra ideja za smanjenje kamata ili subvenciju za stare kuće !!
Takodje sve je ovo rekla kazala kad pričaju agencije, jer se uglavnom one bave mešetarenjem...

Milan

pre 11 godina

Evo prilike da se reše mnogobrojni izbeglički stambeni problemi. Zašto vodimo politiku da se oni vraćaju u svoje zavičaje kad ih iskreno ne prihvataju u Hrvatskoj i na Kosovu i Metohiji? Naša država treba da, sa vrlo malo para, otkupi pogodne kuće za privremeni ili trajni smeštaj tih nesrećnika.Naravno, i da im pomogne da ostvare svoja imovinska potraživanja od onih kjoji su ih proterali. Izbeglice su dobrodošle u Srbiju- zemlju sa negativnim priraštajem stanovništva.

Lola

pre 11 godina

Marko, 22. avgust 2012 19:56
Zao mi je ako sam vas "razocarala" (bas ste me nasmejali:), ali... meni je 50 godina, lekar sam, zivim u NS! Vidite, sreca je da u mom selu jos uvek ima ljudi, seljaka, koji su mladi, vredni, kupili su mehanizaciju i treba im zemlja koju bi obradjivali! Za njih je dobro da imaju od koga da uzmu u zakup, a ne da stotine njih obradjuje po par jutara bez mogucnosti da prosiri proizvodnju i "odlepi se" sa mrtve tacke.
Slazem se, 5 hiljada eura za rentu godisnje nije malo. Ali, gledajte to ovako: to je sve sto je steklo XY generacija moje porodice koja u tom selu zivi vise od 200 godina (o konfiskovanom da ne pricamo, bilo pa proslo). Istih tih pet hiljada dobice za stanarinu deca cija su roditelji ostavili iza sebe stan koji im je drustvo (drzava) poklonilo. U svakom slucaju, tesko bi mi bilo da se kuca ugasi, urusi, a zemlja proda dok sam ja ziva. Znam da to za moju decu nema toliku sentimentalnu vrednost, pa im stalno ponavljam da je nasa misija da prenesemo onima koji dolaze, uvecamo ako mozemo, budemo odgovorni, ozbiljni i vredni:).

Klimt- Bec

pre 11 godina

Gradjanski stalez i zdravo selo izvor su Narodne snage, ali je Srpsko selo ostarelo i opustelo. Sa njim nestaje i Patrijahalna porodica okosnica Vere i prosperiteta Srpske Drzave. Titovi Boljsevicki unuci su porazeni i polako koprcajuci se nestaju sa Srpske scene. A Samoupravljacka Radnicka klasa treba i mora se suociti sa surovim kapitalistickim uslovima Rada! Srbiji je potreban unutrasnji mir i sloga borba protiv organizovanog kriminala,korupcije i Ekoloskog propadanja. Vojvodina se mora integrisati u ostatak Srbije i postati glavni nosilac Srpske Nacionalne Obnove. Dobar deo Institucija preseliti u N.Sad i izvrsiti potpunu Regionalizaciju i Decentralizaciju Javne uprave i Kapitala, i svesti je na lokalni nivo. Inace Anglo-Saksonski Virus i unutrasnji Petokolonasi kao i dobar broj Medija, izvrsi ce svoju misiju Razbijanja Srbije!

mmk-usa

pre 11 godina

Човек купује кућу тамо где има посао. Можете и да платите неком да вам узмe кућу, питање да ли ће ту живети ако нема посла.
(Зоран, 22. avgust 2012 19:30)
*******
a sto ne bi bio posao da se zemlja obradjuje !!?? svi bi da budu po titinom: direktori:( pa zar nije lepse obradjivati zemlju..koji dolar da kaplje svakog meseca ne bio na odmet ali i da ne kaplje, zivot u prirodi bio je duze sluzio covecanstvu nego u betonu. Eto posle 1oo+ god ljudima ne preostaje drugo nego da se vrate prirodi..
ne znam ko kako razmislja ali ja se vracam tom zivotu posle vise od polovine svoga zivota provedenom u 10-mil gradu..samo na slici koja je uz ovaj clanak kada pogledate te njive pitam se dali ima nesto lepse od toga a normalno i privlacnije za POSAO, o kome sve kod nas mashtaju a pod npsom im je !

Marko

pre 11 godina

@Lola
Necete da prodate,ali hocete da rentirate za 5 soma evrica. Ma dajte molim vas,onako lep komentar taman pomislih da cete vi obradjivati dedovinu....razocaraste me

nebo

pre 11 godina

mislim da nije realan komentar kuce i zemlje jesu jeftine ali ne bas toliko koliko pisete dok se ne vratimo nasem bogatstvu zemlji i poljoprivredi nems nam napretka dok smo bili trgovci svinjama i sljivama bili smo najbogatiji nije za nas teska industrija

Dzoni

pre 11 godina

Svima onima koji ne veruju po kakvim cenama se moze kupiti veliki komad zemlje sa pristojnom kucom ostavljam link na kome mogu da vide sta se moze kupiti na 30km od Terazija za 40 hiljada evra:
http://www.dulemilosevic.com/kk27.htm
Ovo je lokacije od koje vam kolima treba samo 20 minuta vise da stignete do Terazije nego na primer sa Vidikovca.

Pa sad razmislite koliko bi ovo kostalo negde na 30km od centra na primer Gornjeg Milanovca.

kako cemo?lako cemo!

pre 11 godina

Da ali koliko je novca potrebno da se te kuce srede. Mnoge od njih su za rusenje ,a gde su skole bolnice, da li postoje vodovodne i kanalizacuone mreze? A kad vec idem na selo, gde je i parce zemlje od koga cu da zivium>

mile

pre 11 godina

@sreca u nesreci!Nema ni ujna u Americi nista da ti ostavi.I nju je davno ocerupalo i jadnica sama umrla u starackom domu.Deca nisu htela i mogla da je dodju videti.Nisu mogli od posla dok su jos radili.A sad je kasno.Hteli bi da se vrate natrag u Srbiju ali nema za kartu.Kad kupis tu seosku kucu molim te posalji im nesto i primi ih neka ti kopaju bunar i cuvaju prasice.

jmtpl

pre 11 godina

Sve da je i dzabe, niko se neće vratiti na selo! Pre će kopati po kontejnerima kruga dvojke, nego da se vrate kuci na selo! U beogradu, sada moze samo SELJAČKA BUNA, da se podigne!

svetlanast.

pre 11 godina

bilo bi dobro kad bi vlada srbije formirala KANCELARIJU ZA NAPUSTENA SEOSKA DOMACINSTVA i na njeno celo postavila DRAGANA MARKOVICA PALMU.

sa novcem koji se sada nepotrebno trosi na 136 agencija, ekonomske diplomate po svetu, administraciju koja je za ovih desetak godina pozaposljavana, nekontrolisane tendere i jos mnogo toga nepotrebnog, drgana markovic palma bi za nekoliko godina PREPORODIO SRPSKA SELA.

ovo ozbiljno.

NemanjaBG

pre 11 godina

Koliko znam, drzava nudi 10.000 evra po svakom zaposlenom i to stranim kompanijama...zar ne? Mislim da bi bilo pametnije taj novac ponuditi, pa cak i duplirati, svakom onom koji zeli da ode i zivi i radi na selu.
Evo gledam po Beogradu, koliko ima mladih ljudi koji su dosli sa sela i traze posao ili su ga nasli u drzavnim jaslama. Nemojte me pogresno razumeti, nisam protiv pridoslica, ali zar svi bas moraju doci ovde. Beograd nije sposoban da se sam izdrzava,vec mu je potrebna pomoc ostatka Srbije,a ko ce mu dati tu pomoc ako svi dodju u Beograd.
Kada bi zaposleni u drzavnim jaslama pozeleo da se preseli na selo, lepo mu drzava da taj kapital (koji bi mu ionako dala za godinu dve kroz njegovu platu), porodice se skuce, pokrenu nesto za sebe na pocetku...jer iskreno, da se ne lazemo, svaki seljak u Srbiji IMA ZA SEBE DOVOLJNO.
A to sto je neko postavio pitanje hipermarketa, prodavnica i ostalih velegradskih djakonija, pa sta ce to seljaku? Seljak ima svoje meso, svoju mast, svoje brasno, jaja,sir, kajmak, svoje voce i povrce i jos mnogo toga. Da ne govorim o zdravom vazduhu, zdravom nacinu zivota...deca odrastaju u zdravijoj sredini.
Rodjen sam u Beogradu, odrastao u novobeogradskim blokovima i nije me sramota...da nisam u braku i da zena ne zakera, ODMAH BI OTISAO iz grada u selo i ziveo tamo.
Zamislite jutro, sednete na trem...domaca rakijica, prsuta, sir...deca trce po dvoristu, beru voce...rumena, zdrava...

Maja

pre 11 godina

Znas kad se Velja i Mrka skapirati da treba puteva do sela? ...
A ideja o subvencijama za adaptaciju kuca na selu je odlicna stim da treba dodati I IZGRADNJU. Ja sam pre dve godine htela da gradim kucu na selu u blizini Novog Sada (umesto da kupujem stan u gradu) i bila vrlo razocarana sto mogu da dobijem subvenciju za stan ali ne i za pravljenje kuce! i vec tada sam zagovarala ovo, al ko mene cuje!
Onda sam i odustala, krenula kriza, ali hvala bogu, evo spremam se za temelje ove godine!

obi van

pre 11 godina

porastom cijena energenata doci ce dan kad ce ljudi masovno napustati velike gradove jer nece moci placati rezije. to se u Srbiji moze desiti i za manje od pet godina. treba sada investirati u sela umjesto u te kokosinjce od stanova po beogradu. kakva je uopste to strategija razvoja zemlje - da se svi presele u Beograd?

još samo autoput

pre 11 godina

Čačak, 6 km od centra, prigradsko naselje ne selo, plac 4 ara, kuća 60kvm, građena 80ih, 3000€.
Ko čačka pročačka :-)

Фирга

pre 11 godina

тражим по Срему викендицу месецима. Међутим, овде зацепили цене, хоће 20 000 евра за оронули кућерак и мало земље. Где у Србији има нешто брдовито, да је крај незагађен, а да цена није претерана?

Зоран-САД

pre 11 godina

a sto ne bi bio posao da se zemlja obradjuje !!??
(mmk-usa, 22. avgust 2012 23:24)

///////

Нико ниеј будала да не ради нешто ако му се исплати. Значи НЕ ИСПЛАТИ СЕ.
Е овде у САД прича је мало другачија.

Зоран

pre 11 godina

"a sto ne bi bio posao da se zemlja obradjuje !!?? ...ne znam ko kako razmislja ali ja se vracam tom zivotu posle vise od polovine svoga zivota provedenom u 10-mil gradu.."

Одговор си дао сам, само га не видиш. А ево га: И ја ћу да се окренем том животу кад уземем неке паре овде у САД или добијем пензију. Па онда не криви народ у Србији што неће да млати цео дан сламу за два зрна пшенице.
Поздрав из урачунљиве Америке.

joj

pre 11 godina

@Milan

Bas i nije istina da se tzv. srpske izbjeglice ne prihvacaju u Hrvatsku. Problem je dosta kompleksniji. Postoji jedino problem tzv. stanarskog prava (to su oni koji zele u gradove). Dakle, to su oni koji ne zele na selo. Niti u Hrvatsku, niti u Srbiju na selo. Jednostavno, oni zele u gradove (mada je u gradovima sve manje i manje posla). Postoje oni/manjina koji bi se nastanili u sela koja su relativno razvijena (urbana), ali interes i Hrvatske i Srbije je da nasele podrucja koja su slabije naseljenja. Tako da se opet dodje na isto. Uglavnom, Srbija i Hrvatska su slicne. Sada samo da nadjemo krivce kojima da ispostavimo racun suludog rata koji nije imao smisla, jer se pokazalo da nas je iz godine u godinu sve manje i da je divljanje za teritorij ispalo kontraproduktivno, jer nema ljudi koji ce tu zemlju da obradjuju.

Зоран

pre 11 godina

"ne znam ko kako razmislja ali ja se vracam tom zivotu posle vise od polovine svoga zivota provedenom u 10-mil gradu.."

И ја ћу кад стекнем пензију овде у САД.

slavenoserbie

pre 11 godina

Stare napuštene kuće na selu nisu skupe i ima ih u ponudi, i stvarno su jeftine. Cene nekretnina na selu stvano nisu skupe a ove koje su zrele za rušenje su par hiljada evra. U toj sitaciji vredi samo plac a vi imate dodatni trošak rušenja straćare i iznošenja šuta, pa izgradnje iz temelja a do nove kuće treba Vam novaca do neba. I ako se odlučite za kupovinu neke jeftine kuće na selu u Vojvodini, šta posle toga? Za bilo kakvu ozbiljniju proizvodnju treba Vam bar desetak hektara dobre kvalitetene zemlje a to Vam je cirka od 60-80.000 evra. Teško da biste tu cifru skupili i kada biste prodali veliki dvosoban stan u Beogradu. A gde su Vam troškovi za kupovinu poljoprivredne mehanizacije. Samo traktor košta kao dva-tri automobila, a berač i kombajn više desetina hiljada evra. Za bavljene poljoprivrednom proizvodnjom sem znanja i iskustva od nekoliko generacija unazad treba Vam i kapital od minimum 100.000 evra. Da napomenem da cena obradive zemlje u Vojvodini rapidno raste već nekoliko godina unazad, pa ko ima staru kuću od babe i dede prodaje je kako bi kupio još zemlje.
Novinari pričaju priče, a realnost je da je za bavljenje poljoprivrednom potreban ogroman kapital. Razumljivo je da penzioneri kupe neku staru kuću na selu jer imaju redovne prihode-penziju i nastane se, a za početnika iz Beograda priča je suluda.

Aleksandra

pre 11 godina

''Zato bi država najpre trebala da omogući dodeljivanje subvencionisanih kredita i za kupovinu starih objekata''?????????? zar drzava najpre ne bi trebala da omoguci radna mesta??????????????? cist bezobrazluk, uostalom, rasprodaja i jeste, sve je na rasprodaji, pa i mi.

Зоран

pre 11 godina

Па Крушевац почео да с епразни. Власник једне куће плаћа човека да ту станује и да му то чува.

rs

pre 11 godina

U Srbiji postoji veliki broj vlasnika imanja koja na trzistu imaju veoma malu cenu.Tacno je da se neka od njih prodaju budzasto.Ipak velika vecina vlasnika NE prodaje svoja imanja, jer vecini taj novac (par hiljada evra) ne znaci nista.Pitanje je da li bi prodali i za veci novac.Ovi koji prodaju zamlju da bi se vozili boljim autom ili isli na letovanje nisu vredni pomena.Ljudi u Srbiji znaju pravu, kapitalnu, cenu zemljista.Ovakvi naslovi predstavljaju ekstremne primere kako maloumnici daju dedovinu za provod.Ja moju zemlju ne prodajem ni za kakve pare.

Klimt- Bec

pre 11 godina

Gradjanski stalez i zdravo selo izvor su Narodne snage, ali je Srpsko selo ostarelo i opustelo. Sa njim nestaje i Patrijahalna porodica okosnica Vere i prosperiteta Srpske Drzave. Titovi Boljsevicki unuci su porazeni i polako koprcajuci se nestaju sa Srpske scene. A Samoupravljacka Radnicka klasa treba i mora se suociti sa surovim kapitalistickim uslovima Rada! Srbiji je potreban unutrasnji mir i sloga borba protiv organizovanog kriminala,korupcije i Ekoloskog propadanja. Vojvodina se mora integrisati u ostatak Srbije i postati glavni nosilac Srpske Nacionalne Obnove. Dobar deo Institucija preseliti u N.Sad i izvrsiti potpunu Regionalizaciju i Decentralizaciju Javne uprave i Kapitala, i svesti je na lokalni nivo. Inace Anglo-Saksonski Virus i unutrasnji Petokolonasi kao i dobar broj Medija, izvrsi ce svoju misiju Razbijanja Srbije!

Lola

pre 11 godina

rs, 22. avgust 2012 16:19
Apsolutno tacno, sve sto ste rekli! Inace, skoro nisam procitala losiji i nekompetentniji clanak od ovog (mislim da je sesti po redu ovog leta na temu niskih cena kuca i imanja na selu). Naravno da po ovim cenama niko nista niti prodaje niti kupuje! To su sezancionalisticki naslovi, da se popuni prostor u novinama preko leta. Pored toga, ne postoji nikakav zakon o podsticajima u poljoprivredi za ovu godinu... moze biti da rec o programu.
No, ove godine sam (nazalost) postala naslednica roditeljskog imanja u Banatu (okolina Zrenjanina). U roku od par nedelja kontaktirale su me komsije nudeci 10-12 hiljada eura za hektar (5-6 hiljada za jutro) i 30 hiljada eura za kucu (starija od sto godina, odrzavana, u centru sela). Dakle, cifre ni blizu ovih u clanku! Gospodin "rs" je u pravu - sto nisi kupio, ne prodajes nego cuvas i trudis se da uvecas! Zasto bih prodala? da bih deci kupila luksuzniji auto, napravila luksuzne svadbe... govora nema! Dobice, ako budu zeleli da nastave skolovanje van zemlje (naglasavam - nastave! nikako za privatne fakultete!) ili za ucesce za stambene kredite kada budu u prilici da ih otplacuju. Nista ni manje ni vise od toga! Renta je 500 eura po ha, sto ni najmanje nije malo za 10 ha zemlje koje su generacije pre mene sticale. Sasvim dovoljno kao dodatak, za odrzavanje domacinstva ali i kao dodatka prihodima. Najlakse je prodati, ali to ne rade oni koji su rasli u domacinskim kucama i znaju da postuju tudju muku!

Marko

pre 11 godina

@Lola
Necete da prodate,ali hocete da rentirate za 5 soma evrica. Ma dajte molim vas,onako lep komentar taman pomislih da cete vi obradjivati dedovinu....razocaraste me

Milan

pre 11 godina

Evo prilike da se reše mnogobrojni izbeglički stambeni problemi. Zašto vodimo politiku da se oni vraćaju u svoje zavičaje kad ih iskreno ne prihvataju u Hrvatskoj i na Kosovu i Metohiji? Naša država treba da, sa vrlo malo para, otkupi pogodne kuće za privremeni ili trajni smeštaj tih nesrećnika.Naravno, i da im pomogne da ostvare svoja imovinska potraživanja od onih kjoji su ih proterali. Izbeglice su dobrodošle u Srbiju- zemlju sa negativnim priraštajem stanovništva.

Ja

pre 11 godina

Ok, kuća je jedna stvar. A onda dolazi: vodovod, kanalizacija, gas, asfaltiran put, javna rasveta, trotoar, blizina supermarketa, škole, vrtića, telefon, internet, kablovska TV - sve stvari bez kojih se danas ne može. Hajde baš ispitajte od tih 150000 kuća koje se prodaju, koje imaju sve ovo što sam naveo? Nije narod blesav pa da čami u nekom selu kao na početku 20. veka kada u gradu ima sve pogodnosti. Kada bi naša sela bila kao u Nemačkoj, odmah bih se preselio tamo.

srbin poznavalac istorije

pre 11 godina

Pa to je taj prelaz iz seljaka u malogradjane.Decenije propagande i niko nece da bude "kulak".Sve neka VELIKA gospoda.Fakulteti i diplome a nema love za litru mleka i kutiju jeftinih cigara.Niko nece da radi i kopa i stvara nesto za sebe i druge.Patrijarhalno drustvo je zakazalo jer je i samo bilo "sarena laza" ,propaganda i po prirodi nepravedno a sta ce da ga zameni?Prvo boljsevicke prazne fraze "fabrike radnicima" a sada fabrike zatvorene i sva sredtstva u dzepovima manjine.Bas kao u Titove vreme.Samo onda su lopovi znali baciti koju kost "pigri masi" a danasnji lopovi neznaju ni to.Beze sa kosti kao dzukci,usi im u vetru vijore.A malogradjani navikli da budu "potrosacka klasa" pa sad nema.Nadaju se u neko "poboljsanje" i "stvari se moraju popraviti" itd.Haha!Ko kaze da se moraju popraviti?A gde to?Eto koje sad pametan i da je malo ustedio moze da kupi vise takvih kuca i jednog dana postane gospodin covek kad se mase pocnu vracati na selo.Samo jos nikome nije jasno da ce se morati vratiti na zemlju.Kad dodje do masovne gladi u gradovima. Nije im jasno da su oduvek bili i ostali seljaci.Ali lepo je sto duze sanjati i zamisljati da si neko i nesto.Dve diplome na zidu i dve manje novcanice u novcaniku.

mmk-usa

pre 11 godina

Човек купује кућу тамо где има посао. Можете и да платите неком да вам узмe кућу, питање да ли ће ту живети ако нема посла.
(Зоран, 22. avgust 2012 19:30)
*******
a sto ne bi bio posao da se zemlja obradjuje !!?? svi bi da budu po titinom: direktori:( pa zar nije lepse obradjivati zemlju..koji dolar da kaplje svakog meseca ne bio na odmet ali i da ne kaplje, zivot u prirodi bio je duze sluzio covecanstvu nego u betonu. Eto posle 1oo+ god ljudima ne preostaje drugo nego da se vrate prirodi..
ne znam ko kako razmislja ali ja se vracam tom zivotu posle vise od polovine svoga zivota provedenom u 10-mil gradu..samo na slici koja je uz ovaj clanak kada pogledate te njive pitam se dali ima nesto lepse od toga a normalno i privlacnije za POSAO, o kome sve kod nas mashtaju a pod npsom im je !

nebo

pre 11 godina

mislim da nije realan komentar kuce i zemlje jesu jeftine ali ne bas toliko koliko pisete dok se ne vratimo nasem bogatstvu zemlji i poljoprivredi nems nam napretka dok smo bili trgovci svinjama i sljivama bili smo najbogatiji nije za nas teska industrija

kako cemo?lako cemo!

pre 11 godina

Da ali koliko je novca potrebno da se te kuce srede. Mnoge od njih su za rusenje ,a gde su skole bolnice, da li postoje vodovodne i kanalizacuone mreze? A kad vec idem na selo, gde je i parce zemlje od koga cu da zivium>

cardak ni na nebu ni na zemlji

pre 11 godina

Tipican primer kretenizacije naseg pravnog sistema, je da se nelegalizovana imovina ne nasledjuje!
Nije legalizovana a zamisli izgradjena je pre 200 godina, izrodila generacije i cetnika i partizana, a samo sto se ne raspadne, pa danas iako postoje zivi vlasnici ona ne moze da se proda ni za te pishljive pare zajedno sa placem, jer treba prvo Velji platiti kriminalizaciju po novoj ceni, tj legalizaciju. A da bi dokazao starost objekta treba da budes prokleti Poaro ili da podmazes nekog u katastru da stavi naocare i vidi datum izgradnje objekta.
Sve su smislili da te ucenjuju i kradu, dok ti mastas da zivis normalno.

justin

pre 11 godina

Vi mislite da je narod glup kad je pobegao iz tih "lepota"?Bez prodavnica,supermarketa,banaka,ambulanti,vode ,grejanja...Za sve je krivo verovatno besplatno školovanje,da su morali da plate ostali bi na osnovnoj školi i na selu ovako su se poželeli svih onih lepih stvari sa reklama kojih Vi nećete da se odreknete i odete da živite TAMO.Gradovi se prazne a kamoli sela .U sela mogu da se vrate oni koji su pre 50 godina otišli i sada su u penziji SA PENZIJOM 5 PUTA VEĆOM OD SVOG NEKADAŠNJEG KOMŠIJE koji je ostao na selu da se bavi poljoprivredom.I ko je sada lud, a ko pametan?

Stevan

pre 11 godina

@Slav: Radom se stvara novac. Radom se stvaraju proizvodi ili daju usluge za koje je kupac spreman da plati. Onda se taj novac ne potrosi na gluposti, nego se stedi, mukotrpno dinar po dinar, pa se ulaze dalje u prosirenje biznisa. Tako se pravi novac. I nije lako, mora da se radi I po dva posla I da se pride uci I razmislja sta dalje. Prepreka je puno, ali se do uspeha moze stici samo teskim radom.

besna glista

pre 11 godina

Prvi problem je snobizam, manijakalno bezanje od svega sto ima veze sa selom, ne bi li smo sto pre iskorenili praziluk koji nam viri znate vec iz cega. Drugi mnogo veci problem je nepostojeca infrastruktura. Ukoliko bi se napravio funkcionalan zeleznicki sistem koji bi premrezio citavu zemlju, a razdaljine od 100km prelazile za sat vremena, prica bi bila sasvim drugacija. Lako je ziveti u malom selu iza Fruske Gore, a raditi u sred centra Beograda ukoliko vam prevoz stize podjednako brzo koliko i gradski iz Zarkova. Tek kada se obezbedi to mozemo pricati o razvoju sela, a ne ovako, bez prevoza, bez puteva, bez vozova, bez bilo kakve veze sa svetom.

NemanjaBG

pre 11 godina

Koliko znam, drzava nudi 10.000 evra po svakom zaposlenom i to stranim kompanijama...zar ne? Mislim da bi bilo pametnije taj novac ponuditi, pa cak i duplirati, svakom onom koji zeli da ode i zivi i radi na selu.
Evo gledam po Beogradu, koliko ima mladih ljudi koji su dosli sa sela i traze posao ili su ga nasli u drzavnim jaslama. Nemojte me pogresno razumeti, nisam protiv pridoslica, ali zar svi bas moraju doci ovde. Beograd nije sposoban da se sam izdrzava,vec mu je potrebna pomoc ostatka Srbije,a ko ce mu dati tu pomoc ako svi dodju u Beograd.
Kada bi zaposleni u drzavnim jaslama pozeleo da se preseli na selo, lepo mu drzava da taj kapital (koji bi mu ionako dala za godinu dve kroz njegovu platu), porodice se skuce, pokrenu nesto za sebe na pocetku...jer iskreno, da se ne lazemo, svaki seljak u Srbiji IMA ZA SEBE DOVOLJNO.
A to sto je neko postavio pitanje hipermarketa, prodavnica i ostalih velegradskih djakonija, pa sta ce to seljaku? Seljak ima svoje meso, svoju mast, svoje brasno, jaja,sir, kajmak, svoje voce i povrce i jos mnogo toga. Da ne govorim o zdravom vazduhu, zdravom nacinu zivota...deca odrastaju u zdravijoj sredini.
Rodjen sam u Beogradu, odrastao u novobeogradskim blokovima i nije me sramota...da nisam u braku i da zena ne zakera, ODMAH BI OTISAO iz grada u selo i ziveo tamo.
Zamislite jutro, sednete na trem...domaca rakijica, prsuta, sir...deca trce po dvoristu, beru voce...rumena, zdrava...

robert

pre 11 godina

Podržavam ideju davanja kredita za otkup starih kuća. Ali od toga neće biti ništa dok političari u tome ne pronađu neki svoj interes i ne shvate da i to može biti medijski atraktivno. Nijedna ideja, ma koliko dobra u Srbiji ne može da uspe ako nema meijskog ili političkog sponzora. Možda bi i B92 mogla da se uključi u to. (Ovo je samo ideja). Bitka za bebe imala je velik i uspeh i odaziv jer je imala i jasan cilj i organizovanu podršku, kojoj niko nije mogao ništa da zameri. Možda bi i neka akcija npr "Oživimo Srbiju" mogla da ima isti uspeh. Ljudi će nešto uraditi, ali neko treba da odredi cilj i da gura tu ideju.

nele

pre 11 godina

nedostaju "samo" mašine i materijal :). A znanje? To niko ne pominje.
U selima živi dosta ljudi koji nemaju nikakve mašine. Bolje njih snabdeti mašinama i materijalom, oni bar imaju nekog pojma o poljoprivrednoj proizvodnji.

Marko

pre 11 godina

...i sta kada udjem u kredit (ako mi odobre) i kupim idilicni kucerak negde u Srbiji, gde cu da radim...od cega lopatu i asov da kupim, u koji dom zdravlja da odem, sa kim fudbal i kosarku da igram...nije to dzabe prazno, preko kog isp-a internet da imam, mozda je sve to tuzno i jeftino, istu tugu imam i ovde gde sam, samo je infrastruktura malo bolja!!!

Ivan

pre 11 godina

Ako se pažljivo pogleda struktura sela u Srbiji koja su u nestajanju ili koja imaju stanovnike starije od 60, 65 god. videćemo da ih najviše ima u Južnoj i Istočnoj Srbiji, sasvim je dovoljno naći mapu koja to označava. Međutim, nekad je bolje prikriti ovu činjenicu iz očiglednih razloga. Ako se te kuće prodaju za jako male pare, ko ih može kupiti, ko ima novac, ko je u minulom veku kupovao kuće u Srbiji na isti način? Odgovor znate i sami. Dakle, ovaj kraj Srbije se demografski prazni, što i demografi decenijama pričaju i upozoravaju, a zatim će ovaj kraj naseliti...

mile

pre 11 godina

@sreca u nesreci!Nema ni ujna u Americi nista da ti ostavi.I nju je davno ocerupalo i jadnica sama umrla u starackom domu.Deca nisu htela i mogla da je dodju videti.Nisu mogli od posla dok su jos radili.A sad je kasno.Hteli bi da se vrate natrag u Srbiju ali nema za kartu.Kad kupis tu seosku kucu molim te posalji im nesto i primi ih neka ti kopaju bunar i cuvaju prasice.

Lola

pre 11 godina

Marko, 22. avgust 2012 19:56
Zao mi je ako sam vas "razocarala" (bas ste me nasmejali:), ali... meni je 50 godina, lekar sam, zivim u NS! Vidite, sreca je da u mom selu jos uvek ima ljudi, seljaka, koji su mladi, vredni, kupili su mehanizaciju i treba im zemlja koju bi obradjivali! Za njih je dobro da imaju od koga da uzmu u zakup, a ne da stotine njih obradjuje po par jutara bez mogucnosti da prosiri proizvodnju i "odlepi se" sa mrtve tacke.
Slazem se, 5 hiljada eura za rentu godisnje nije malo. Ali, gledajte to ovako: to je sve sto je steklo XY generacija moje porodice koja u tom selu zivi vise od 200 godina (o konfiskovanom da ne pricamo, bilo pa proslo). Istih tih pet hiljada dobice za stanarinu deca cija su roditelji ostavili iza sebe stan koji im je drustvo (drzava) poklonilo. U svakom slucaju, tesko bi mi bilo da se kuca ugasi, urusi, a zemlja proda dok sam ja ziva. Znam da to za moju decu nema toliku sentimentalnu vrednost, pa im stalno ponavljam da je nasa misija da prenesemo onima koji dolaze, uvecamo ako mozemo, budemo odgovorni, ozbiljni i vredni:).

сајтови

pre 11 godina

Добро би било да постоји сајт на коме би се оглашавала таква имања и куће. Овакве опште информације не вреде много.
Потребан је опис, цена, фотографије, начин на који се долази тамо и што више других података.
Нико не купује на слепо, нити има времена и пара да иде широм Србије да разгледа.
Када би све било организованије, можда би бар један део променио власнике.

Slav

pre 11 godina

Haha, al smo pukli. Ubi nas besparica...
Nece niko da zivi na selu, nema optimalnih uslova. Infrastruktura ne postoji. Nije dobro ni u varosicama i manjih gradovima a kamoli u selima. Moras imati auto a gorivo sve skuplje i skuplje... Ljudi odlaze a novi ne dolaze. Ostaju samo starci. Zacarani krug.

Ovakva kreditna ekonomija i enormno zaduzivanje unistava ove nase slabe drzavice. Drzava ne moze da obnavlja infrastrukturu u ovakvom sistemu.

U vecini zemalja se ovo desava ali je na Balkanu i istocnoj Evropi uzelo najveci zamah. Nase drzave ne smeju da nastampaju hiljade milijardi dolara, pardon da se zaduze kod nekog(?) hiljade milijardi dolara kao neke pa da odrzavaju i dignu standard...eh

Po resursima smo bogata zemlja, fali nam novac da te resurse pokrenemo. Kako te pare da stvorimo? Sta je novac? Kako nastaje?

SasaKuleas

pre 11 godina

@ Lola: Bravo,za ceo komentar..ali,ja ću apostrofirati jedan deo...već izvesno vreme,duže,rekao bih, B92 je snizio profesionalni prag svog novinarskog kadra,i,zaista,veoma često,prečesto,čitamo tekstove nedostojne renomea ove kuće..ovaj je samo jedan od njih,besmisleno je da ih sad navodim,na kraju krajeva i ne vodim neku statistiku,ali sve češće primećujem..i ne samo ja...pozdrav
P.S. nadam se da će objaviti ovo...

Kupac

pre 11 godina

Evo ja trazim da kupim useljivu kucu u okolini Beograda koja ima struju, vodu/kanalizaciju za 35000e. I vec 3 meseca je to nemoguca misija. Na moju zalost cene kuca u oblasti gde sam ih ja trazio, su i dalje u blagoj stagnaciji i ukoliko prodaja nekretnine nije hitna, onda je i dalje povoljnije kupiti plac i graditi za po 350e po kvm i biti jedan kilometar dalje od bg-a. Nego pretplatiti je zbog pozicije na kojoj se nalazi. Doduse ja sam trazio u Obrenovcu i u blizini Ibarske magistrale. Pozdrav!

Sasa

pre 11 godina

Zamolio bih redakciju da ubuduce da izvore informacija. Jos nisam video da se nesto prodaje po takvim cenama a da jesam mozda bih i kupio. Zato molim da uputite na izvor informacija da i mi mozemo da se uverimo.

Rada

pre 11 godina

Sto ce vam kuca u nekoj zabiti pa i u Vojvodini, ako u tom mestu nema nista.
Pa da je bilo nesto od cega se moze ziveti,to ne bi bilo pusto.Pa i gradovi ce opustiti,vec sad imaju jako puno starckog stanovnistva.
Zato sto je nista nista.Evo i Kinezi nas napustaju,to samo po sebi govori.

Dzoni

pre 11 godina

Svima onima koji ne veruju po kakvim cenama se moze kupiti veliki komad zemlje sa pristojnom kucom ostavljam link na kome mogu da vide sta se moze kupiti na 30km od Terazija za 40 hiljada evra:
http://www.dulemilosevic.com/kk27.htm
Ovo je lokacije od koje vam kolima treba samo 20 minuta vise da stignete do Terazije nego na primer sa Vidikovca.

Pa sad razmislite koliko bi ovo kostalo negde na 30km od centra na primer Gornjeg Milanovca.

Зоран-САД

pre 11 godina

a sto ne bi bio posao da se zemlja obradjuje !!??
(mmk-usa, 22. avgust 2012 23:24)

///////

Нико ниеј будала да не ради нешто ако му се исплати. Значи НЕ ИСПЛАТИ СЕ.
Е овде у САД прича је мало другачија.

Зоран

pre 11 godina

"ne znam ko kako razmislja ali ja se vracam tom zivotu posle vise od polovine svoga zivota provedenom u 10-mil gradu.."

И ја ћу кад стекнем пензију овде у САД.

joj

pre 11 godina

@Milan

Bas i nije istina da se tzv. srpske izbjeglice ne prihvacaju u Hrvatsku. Problem je dosta kompleksniji. Postoji jedino problem tzv. stanarskog prava (to su oni koji zele u gradove). Dakle, to su oni koji ne zele na selo. Niti u Hrvatsku, niti u Srbiju na selo. Jednostavno, oni zele u gradove (mada je u gradovima sve manje i manje posla). Postoje oni/manjina koji bi se nastanili u sela koja su relativno razvijena (urbana), ali interes i Hrvatske i Srbije je da nasele podrucja koja su slabije naseljenja. Tako da se opet dodje na isto. Uglavnom, Srbija i Hrvatska su slicne. Sada samo da nadjemo krivce kojima da ispostavimo racun suludog rata koji nije imao smisla, jer se pokazalo da nas je iz godine u godinu sve manje i da je divljanje za teritorij ispalo kontraproduktivno, jer nema ljudi koji ce tu zemlju da obradjuju.

Aleksandra

pre 11 godina

''Zato bi država najpre trebala da omogući dodeljivanje subvencionisanih kredita i za kupovinu starih objekata''?????????? zar drzava najpre ne bi trebala da omoguci radna mesta??????????????? cist bezobrazluk, uostalom, rasprodaja i jeste, sve je na rasprodaji, pa i mi.

slavenoserbie

pre 11 godina

Stare napuštene kuće na selu nisu skupe i ima ih u ponudi, i stvarno su jeftine. Cene nekretnina na selu stvano nisu skupe a ove koje su zrele za rušenje su par hiljada evra. U toj sitaciji vredi samo plac a vi imate dodatni trošak rušenja straćare i iznošenja šuta, pa izgradnje iz temelja a do nove kuće treba Vam novaca do neba. I ako se odlučite za kupovinu neke jeftine kuće na selu u Vojvodini, šta posle toga? Za bilo kakvu ozbiljniju proizvodnju treba Vam bar desetak hektara dobre kvalitetene zemlje a to Vam je cirka od 60-80.000 evra. Teško da biste tu cifru skupili i kada biste prodali veliki dvosoban stan u Beogradu. A gde su Vam troškovi za kupovinu poljoprivredne mehanizacije. Samo traktor košta kao dva-tri automobila, a berač i kombajn više desetina hiljada evra. Za bavljene poljoprivrednom proizvodnjom sem znanja i iskustva od nekoliko generacija unazad treba Vam i kapital od minimum 100.000 evra. Da napomenem da cena obradive zemlje u Vojvodini rapidno raste već nekoliko godina unazad, pa ko ima staru kuću od babe i dede prodaje je kako bi kupio još zemlje.
Novinari pričaju priče, a realnost je da je za bavljenje poljoprivrednom potreban ogroman kapital. Razumljivo je da penzioneri kupe neku staru kuću na selu jer imaju redovne prihode-penziju i nastane se, a za početnika iz Beograda priča je suluda.

madjionicar

pre 11 godina

Dobro je neko napomenuo da nedostaju sajtovi koji ce da oglasavaju prodaju seoskih imanja, sa blizim opisom.
Kuca na selu koja ima 18 ari zemljista i nije neka ponuda. Da bi se neko usudio da investira i preseli se na selo potrebno je minimum 1-2 hektara (mozda i vise, nisam upucen).
Verujem da neko ko se odluci da se preseli na selo mora imati u vidu da ce ziveti od polj. proizvodnje. Shodno tome, prodaja ovakvih 'kuca na selu' nema smisla.

MaloMorgen

pre 11 godina

Srbija je propustila sansu da tokom svih ovih post-Milosevicevskih godina izgradi pruge, puteve i infrastrukturu kojim bi povezala sela sa gradom. Pare su pobacane i pokradene, i tu srece sad vise nece biti. Mozda ako se izmisli neo gorivo ili izvor energije sa kojim ce narod sa sela lako i brzo stizati do grada ili drugih sela. Do tada, ce biti sve gore i gore.
Bezanje ljudi u gradove nije samo srpski problem, vec se to sve dogadja u celom svetu. Zivot na selu je postao izuzetno tezak, skup i nadasve dosadan, pa ne cudi sto bi svi u grad, makar im bilo jos skuplje. Od malo zemlje se vise ne moze ziveti, jer je sve ostalo postalo previse skupo, ponesto i precenjeno.
Za sve je kriva ne jos razbuktala energetska kriza.

Jelena

pre 11 godina

Ponovno clanak o nekretninama,jedan dan stanovi u Beogradu koje niko nece ni za 20.000 evra,drugi dana kuce po manjim gradovima koje niko nece ni za 1.000 evra zato sto svi vole da kupe nacionalnog ficu za 15.000 evra,sto odgovara jednoj garsonjeri ili nekoliko kuca.Ako je sve kako pisete,zasto nema javno dostupnih podataka iz poreznog koliko je prodano stanova ili kuca za svaki grad i po kojoj ceni.Zasto krijemo cene nekretnina,da li neodgovara politicarima koji imaju stanove u Boegradu od 200-300 kvadrata ili kuce na Dedinju po vecoj ceni ili po desetak hiljada hektara bezvredne vojvodjanske zemlje?

Зоран

pre 11 godina

Човек купује кућу тамо где има посао. Можете и да платите неком да вам узмe кућу, питање да ли ће ту живети ако нема посла.

Edi

pre 11 godina

Sve je to lijepo ali bez povezanosti bez cesta nema tu kruha, ja primjerice zivim u selu pored Varazdina, do centra grada treba 15 min a do zagreba 45min, o vlakovima da i ne govorim. Zivio sam 28 godina u Rijeci na moru a onda dosao na selo, znaci govorim iz iskustva i kazem da uz dobru povezanost stvarno se moze tako zivjeti i naviknuti na to, moje djete uziva u prirodi i travi a ja sam odrastao na betonu. To je valjda jedina dobra stvar koja je donekle dobro napravljena kod nas u Hrvatskoj a to su autoceste i lokalne ceste te povezanost jer ostalo sve je katastrofa.

Зоран

pre 11 godina

Па Крушевац почео да с епразни. Власник једне куће плаћа човека да ту станује и да му то чува.

Зоран

pre 11 godina

"a sto ne bi bio posao da se zemlja obradjuje !!?? ...ne znam ko kako razmislja ali ja se vracam tom zivotu posle vise od polovine svoga zivota provedenom u 10-mil gradu.."

Одговор си дао сам, само га не видиш. А ево га: И ја ћу да се окренем том животу кад уземем неке паре овде у САД или добијем пензију. Па онда не криви народ у Србији што неће да млати цео дан сламу за два зрна пшенице.
Поздрав из урачунљиве Америке.

svetlanast.

pre 11 godina

bilo bi dobro kad bi vlada srbije formirala KANCELARIJU ZA NAPUSTENA SEOSKA DOMACINSTVA i na njeno celo postavila DRAGANA MARKOVICA PALMU.

sa novcem koji se sada nepotrebno trosi na 136 agencija, ekonomske diplomate po svetu, administraciju koja je za ovih desetak godina pozaposljavana, nekontrolisane tendere i jos mnogo toga nepotrebnog, drgana markovic palma bi za nekoliko godina PREPORODIO SRPSKA SELA.

ovo ozbiljno.

racunica

pre 11 godina

Nazalost sa politikom koja se do sada vodila bolje je da se 10.ooo Eur ulozi u kupovinu radnog mesta u drzavnoj firmi. Placeno bolovanje, odmor, sindikat, polutke, ogrev, prevoz, topli obrok ... Vlazni san svakog poljoprivrednika !!

Kad se sve uzme u obzir i cenom goriva koja konstantno raste cena kuca u nerazvijenim krajevima bez infrastrukture ima dalje da pada.

Djomla

pre 11 godina

Ocigledno da sve nas interesuje tema nekretnina na selu pa citamo ove vesti, ali...Na primer, sta znaci "oko 150.000 je u fazi napuštanja". Kako se definise "faza napustanja" kuce i ko je to procenio? Ko je usao u te kuce pa to zna? Da li su ih uopse videli, prebrojali, zapisali, legalizovali? Eto ima ih 150.000, a ne - na primer 120.000?! Sa druge strane, zaista bi bilo korisno znati stvarne brojke i cene koje bi mogao da istrazi Republicku Zavod za Statistiku Srbije kao sto istrazuje i prosecnu mesecnu zaradu, upotrebu informaciono-komunacionalnih tehnologija itd...Na taj nacin bi mogli da imamo neku informaciju od koristi, a ne da idemo na selo i trazimo kucu za 2.000 evra, a seljaci misle da smo pali s' Marsa!

još samo autoput

pre 11 godina

Čačak, 6 km od centra, prigradsko naselje ne selo, plac 4 ara, kuća 60kvm, građena 80ih, 3000€.
Ko čačka pročačka :-)

Bojan

pre 11 godina

Dobra ideja za smanjenje kamata ili subvenciju za stare kuće !!
Takodje sve je ovo rekla kazala kad pričaju agencije, jer se uglavnom one bave mešetarenjem...

obi van

pre 11 godina

porastom cijena energenata doci ce dan kad ce ljudi masovno napustati velike gradove jer nece moci placati rezije. to se u Srbiji moze desiti i za manje od pet godina. treba sada investirati u sela umjesto u te kokosinjce od stanova po beogradu. kakva je uopste to strategija razvoja zemlje - da se svi presele u Beograd?

Фирга

pre 11 godina

тражим по Срему викендицу месецима. Међутим, овде зацепили цене, хоће 20 000 евра за оронули кућерак и мало земље. Где у Србији има нешто брдовито, да је крај незагађен, а да цена није претерана?

Maja

pre 11 godina

Znas kad se Velja i Mrka skapirati da treba puteva do sela? ...
A ideja o subvencijama za adaptaciju kuca na selu je odlicna stim da treba dodati I IZGRADNJU. Ja sam pre dve godine htela da gradim kucu na selu u blizini Novog Sada (umesto da kupujem stan u gradu) i bila vrlo razocarana sto mogu da dobijem subvenciju za stan ali ne i za pravljenje kuce! i vec tada sam zagovarala ovo, al ko mene cuje!
Onda sam i odustala, krenula kriza, ali hvala bogu, evo spremam se za temelje ove godine!

jmtpl

pre 11 godina

Sve da je i dzabe, niko se neće vratiti na selo! Pre će kopati po kontejnerima kruga dvojke, nego da se vrate kuci na selo! U beogradu, sada moze samo SELJAČKA BUNA, da se podigne!