Četvrtak, 16.08.2012.

16:30

Struju ćemo uvoziti bez posrednika

Ministar energetike Zorana Mihajlović će odrediti koliki uvoz struje je potreban Srbiji i da će insisitrati da se struja nabavlja direktno od proizvodjača.

Izvor: Beta

Struju æemo uvoziti bez posrednika IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

Sasa

pre 11 godina

Liberalizujte traziste a neka EPS uzima pare za provod struje jer ima mrezu. Veleprodaju i maloprodaju liberalizujte kao sto je to vec slucaj u mnogim zemljama,pa ce distributeri sami nabavljati struju i konkurisati na trzistu.

Lju-Lju

pre 11 godina

Ne zamenjujte teze: ovde se zapravo radi o tome da su u uvozu struje
u poslednjih destak godina i vise se mnogi obogatili na grbaci gradjana
Srbije, vezano to za posrednike ili ne. Ne radi se ovde o postojanju ili
ne posrednika nego o praksi sta se dogadjalo od one famozne debate
anketnog odbora u Skupstini koji nije nista rasvetlio.
Cinjenica je, a to i vrapci znaju, da u posrednickim firmama, a i u EPS-u
ima mnogo insajdera koji su povezani.
Najjednostavniji nacin je da poreska policija i organi gonjenja izvrse
unakrsno ispitivanje imovine i prijavljenih prihoda svih tih aktera
u uvozu struje i da se vidi sta je sta i ko je ko.
To nije neka mudrost, i potrebna je politicka volja za takvu akciju,
a ona , najzad, postoji.
Naravno, lose gazdovanje javnim preduzecima pa i EPS=om treba da se
sankcionise, reperi su jasni: kvalitet upravljanja, finasijski i
drugi rezultati, nije to neka mudrost, Just do it!!

Paja

pre 11 godina

To je tek mafija, koja direktno utice na kvalitet zivota vecine gradjana Srbije. Trebalo bi sve to dobro procesljati i pohapsiti sve koji su se ogresili o zakon i ostetili drzavu Srbiju i naravno oduzeti im svu imovinu.

poznavaoc stanja

pre 11 godina

Vrlo interesantno.Gospodja hoce da rasturi nase izvoznike struje ali zato ne sme da pisne ni rec protiv 5 Ruskih posrednickih cerki firmi preko kojih se kupuje gas i preko kojih se finansira i SNS.Uz sve to Rusi su odlucili juce da x 5 povecaju isporuku gasa Srbiji kako bi nas jos vise uterali u minus.
Strasno jer ce posle toga da nas " bretski ubede" kako je najbolje da kod njih uzmemo kredit 30-40 mlr.$) za jedno 2-3 atomske centrale i par migova i tenkova koji ce da ih cuvaju.

mraka mrakic

pre 11 godina

postavljam pitanje kako neko ko pise o cenama i trajanju svetskih rezervi nafte moye ista da zna o elektroprivredi? hocu reci radi se najobicnijem prepisivanju radova i mišljkenju da se sve što piše u knjigama i radovima može primeniti u relanim sistemima, pogotovu kad si autori radova stručnjaci iz daleko ravijenijih zemalja, gde je i energetika na višem stupnju razvoja. kao da formulu vozite po makdamu i očekujete brzinu kao na asfaltu... e pa ne ide to tako gospođo ministarka....

Nesto o primanjima u elektrodistribuciji

pre 11 godina

Umesto racuna za struju ovog meseca sam dobio obavestenje da nisu mogli da procitaju stanje brojila i da je potrebno da omogucim pristup mernom mestu.
Kada sam pozvao EDB Beograd, receno mi je da se "novi omladinci" koji citaju struju verovatno nisu snasli. Inace strujomer je u zgradi sa 10 stanova i nikom nisu citali jer izgleda da nisu nasli zgradu koja je tu vec 80 godina.???
Pare na plocniku a oni ne mogu da se sagnu da ih uzmu ! Lakse je da kukaju o povecanju cene.

Mita

pre 11 godina

Ne možete da poredite patike i pekaru sa strujom,jer to nije isto.Ako nas već dere MIšković za patike,ne mora i Hamović za struju...

filip

pre 11 godina

Gospodja je cetiri godine provela kao clan UO EPS-a i to u periodu kada su se izrazito razmahali razliciti posrednici, vreme Kolubare i prekovremenog rada masinerije...
Valjda ona zna najbolje...

peacekeeper

pre 11 godina

Zbog ovog prosipanja pameti "mudre" ministarke na kraju ćemo struju kupovati od istih posrednika i plaćaćemo je još skuplje.

cakana

pre 11 godina

Ovde ima mnogo komentara ljudi koji se ne razumeju bas mnogo u energetiku. Slazem se da EPS cine ljudi koji su vec duze vreme korumpirani i da prethodna vlast nije bas cinila mnogo da te ljude skloni tamo gde treba da budu sklonjeni. Medjutim, EPS cine i ljudi zahvaljujuci kojima smo imali elektricnu energiju i u najtezim trenucima za nas elektro-energetski sistem.
Nisam bas sigurna koliko je nova Vlada, pa i resorna ministarka kompetetna da vodi drzavu. Od strucnjaka, ma ko da ih je tako prozvao, ocekujem da vise rade, a manje se eksponiraju u medijima. Volela bih da me prijatno iznenade, a narocito u sektoru koji je veoma vazan za opstanak i razvoj nase privrede.
Ostale koji komentarisu, a nisu upoznati sa stanjem u nasoj energetici najljubaznije molim da se suzdrze komentara koji ne oslikavaju pravo stanje.

Marko

pre 11 godina

@prokleta avlija
Srbija je preuzela struju upravo od trgovaca iz Bugarske, a ne direktno od proizvodjaca. Kupovala je i od Hamovica. Napravili su tender, i Hamovic je bio medju najjeftinijima. Ocete da kazete da je EPS trebalo da ga izbaci sa tendera jer je preprodavac, i da kupi skuplje. Trebalo je da kazemo "e nije fer, on je imao kupovni ugovor koji bi nama bio potpuno nebitan da nije doslo do ovakve zime. Da nije ovako zahladnelo ta struja nas ne bi zanimala, ali ovako je zelimo, i to po ceni po kojoj ju je on kupio. On je proizvodjacu obezbedio siguran plasman, ali valjda je vazniji nas interes od interesa Bugarskog proizvodjaca. Mi hocemo tu struju direktno, iako nas ona ne zanima osim u vanrednim situacijama". A da smo tu struju kupili ranije a da nije onako zahladnelo, opet bi imali komentar tipa "E sto kupujemo kad nam ne treba. Potrosili smo pare a nismo morali".

@hmhm
Zakon o javnim nabavkama kaze da ne mozes kupiti nesto ako nemas tri ponude na tenderu koji si napravio. Znaci makar ti neko ponudio nesto sto kosta milion eura za jedan dinar, ako nemas jos dve ponude ne mozes da kupis. Takav zakon nije krojen po meri tajkuna, vec da ne bi doslo do blic tendera sa kratkim rokovima dostave, pa se pojave samo oni koji su u talu sa javnim preduzecem.

Ova je zemlja korupcije i lopova. Ne zelim da branim tajkune, samo vidim veliku opasnost od bacanja prasine u oci javnosti, lova na vestice, a da bi se na mesta "proteranih" postavili svoji ljudi koji ce dalje da drpaju.

Jelena

pre 11 godina

@ prokleta avlija - pa pročitaj šta si napisao pre nego što pritisneš enter. "Bugarska daje koliko nam treba"....a onda "ako imaju"....kontradiktorno.... U energetskoj krizi koju pominješ, februar ove godine, desilo se upravo suprotno. Države koje su imale struju su se "zatvorile", "čuvajući" struju puneći akumulacije. Zato je Srbija uzela struju distributera el. energije, a nije je mogla kupiti od npr. Bugarske. Onda je Srbija platila cenu struje distributerima, ali im nije platila penale koji su plaćani za neisporučenu struju. Toliko o tvom tržištu.

prokleta avlija

pre 11 godina

@(Marko, 16. avgust 2012 17:40)
Marko sine...na zapadu distributeri elektricne energije postoje ali kao prodavci iste do krajnjeg kupca,pa ti kao kupac izaberes preprodavca struje sa najjeftinijim paketom.kad si vec spomenuo RWE je proizvodjac i distributer,pa nije nemacka srbija pa da drzavna energetska kompanija krade novac od svojih gradjana tako sto neko drugi za nju preprodaje struju.ovde se mislilo na tajkune preprodavce struje od kojih je Srbija uzimala hitne kolicine struje jer je u tom trenutku nije bilo u JI Evropi i zena je rekla da se ta situacije ne sme vise dozvoliti i mislila je na povecanje kapaciteta proizvodnje struje u Srbiji.kad Srbiji nestane struje usred zime onda Srbija,direktno,bez pregovora,uzme koliko joj struje treba iz npr Bugarske(kao sto je bilo prosle zime) i tu nema tendera,pogodbi i kojecega sta ti pricas,jer u Ugovoru o formiranju Energetske zajednice zemalja jugoistočne Evrope precizno je izdefinisan nacin na koji drzave potpisnice PREUZIMAJU(u trenutku kada je to moguce) i po kojoj ceni potrebne kolicine struje od zemalja potpisnica.znaci bez posrednika,direktno sa izvora...malo manje histerije oko izjava bivsih radikala i sve ce biti u redu...nisu oni bas toliki tantuzi koliko vi iz DS-a mislite da su...

mr.white

pre 11 godina

Radim u bransi koja je usko povezana sa ovom granom u BiH. Ova zena ... ubola je i sustinu problema. Rukovodioci rudnika su organizovali mrezu ljudi koji u su medjusobno povezani i trasiraju put za ogromno uzimanje para za pojedine mocnike. NIsta nije slucajno , ni kasnjenja , ni obustave ni neplanirani zastoji. Na remontima se kasni zato sto jedne te iste firme dobijaju tendere i za masinske dijelove, pumepe, toalet paire i higijenske uloske ako treba a da zato nemaju apsulutno nikakve kompetencije. Dolazi do kasnjenja koje onda odgovaraju Hamovicu ,Lazarevicu i sl, koji onda jedini mogu da udovolje potrebama. Ne vjerujem ni da ce ova ljepotica napraviti nesto drugacije, prije da joj je interesantno da se napravi rokada.

Ђокица

pre 11 godina

Енрон је манипулисао производњом струје у Калифорнији и вештачки изазивао ресрикције да би могао ,,ургентно" да увози ,,неопходну" струју...

1%

pre 11 godina

E jedva cekam tih 100dana ove vlade. Samo bre nesto pricaju, a da li nesto rade??? Nista. Uhvatili se one Agrobanke, kao da je to bila glavna rupa ...
Predesednik vlade osim obilaska Olimpijade i Guce nije nista uradio. Izvinjavam se , rekao je "no-no" Velji i Mrki...Potpredsednik vlade, sa neogranicenim brojem funkcija, pod pritiskom obaveza, poklekao pa zavrsio na VMA...Direktor kancelarije za Kosovo, Vulin, opet nas obavestava da cemo morati nesto i da progutamo...Pa on je bio prvi protiv pravljenja ustupaka u pregovorima...Toma cak nije ispunio ni obecanje za "inaf" medalja, a kamoli ono sto je rekao da ce odmah podolasku na mesto predsednika da rasvetli izbornu kradju..sta je bilo sa tim. Ova ministarka, prica price..sto ne ode direktno kod Iranaca i kupi na "izvorcicu" naftu, nego je kupujemo od distributera i trgovaca. Ona misli da je struja nesto drugo??? Nesto se ne secam da smo imali restrikcije od 2000-e do danas. Neka joj objasne kolege iz vlade i predsednik Toma koliko minuta dnevno smo imali struje. Pazi Boga ti ...remonti su lose uradjeni..idi bregaj..Nemas ideju sta da radis na tom radnom mestu,pa ajd malo da pricam na konferenciji za stampu..
NBS nam najavljuje inflaciju od 10%...pa mi analiticara imamo koliko hoces. Da li se nesto u NBS promenilo, pa su sad tamo likovi koji ce nesto i da rese, ili ce ko salteruse da nas "obavestavaju"...jos da nam i brojeve podele..Vreme prolazi, a oni nista ne rade, vec zive na staroj slavi, prethodne vlade..

ZUMBUL AGA

pre 11 godina

Neverovatno ali na zalost istinito da se krade na svakom koraku.Koliko sam shvatio lose se odradi remont postrojenja,ili se ne odradi,onda nastaje havarija pa se onda hitno nabavljaju delovi iz uvoza, ukljucuju se tajkuni koji imaju firme za uvoz,deli se mito i prazni drzavna kasa.Mislim da je nova ministarka u pravu i sto je najvaznije ona je strucnjak iz te oblasti,samo joj treba podrska i mislim da ce do nekog pomaka na bolje ipak doci.Inace zena je veoma pametna,stamena i veoma prijatna.Pozdrav i podrska za Zoranu.

milan

pre 11 godina

Struja se danas kupuje na berzi pa nerazumem novopecenu ministarku sta prica. Proizvodjaci struje necekaju do Septembra da bi nekome struju prodali nego eventualni visak struje nude na berzi onome ko vise plati. Sacekajmo da vidimo to sta ce nam lepotica servirati. Ako su remonti kasnili onda kasne i za ovu sezonu barem zimsku a ako su lose uradjeni to je nas nacin odnosa prema svom zadatku da sada kada je mis usao u misolovku reci mi smo na to obracali paznju je populisticka politika sto navodi na razmisljanje da je novoj ministarki to vaznije nego stvarni problemi.

Roki 2

pre 11 godina

Nisu nam Hamovic i druzina trebali ni predhodnih godina, ali onau vlast nije zanimala stednja pa je dala svojim ljudima mogucnost da se obogate, ova vlada ipak misli i na gradjane i na drzavu, hoce da ustedi gde god moze, nebi li nekako smanjila bahato stecen dug predhodnih vlada, samo napred.

prvo skoci...

pre 11 godina

Sve ovo meni lepo zvuci. Ali ne verujem dok ne vidim.
A sto se tice EPS-a. Mozda ne bi bilo lose da neka revizija udje u EPS, i da vidimo sta se tamo stvarno radi. Posto, ako sam dobro shvatio, tamo nikad nije usla neka inspekcija i procesljala poslovanje te firme.

milance

pre 11 godina

odakle Hamovicu 200000 € da godisnje plati samo voznju avionom po Evropi Jatu ?verovatno je te pare zaradio noseći gajbe a ne od trgovine strujom?

marko

pre 11 godina

Samo jedna osoba u komentarima je obratila paznju na sustinu teksta. cista demagogija ministarke koha ce na jesen vec morati da kupuje ogromne kolicine stuje.

neka kupi direktno od proizvodjaca, pa to je kao da ja kazem da cu patike da kupim direktno od proizvodjaca...u kini???

kmania

pre 11 godina

Zaposli jedan moj kolega sina u EPS pre jedno 3 meseca,ja ga pitam a sta on tamo radi posto znam da nema nikakve skole on mi rece:"Pa nista" hahahah strasno.

Dušan Kragujevac

pre 11 godina

Odličan ste analitičar,poznavalac pogađate srž problema ali je to početak.Nastavite biće Vam teško ali nagrada za izlečenje ovakvih obolelih sistema biće Vam veća nego sva olimpijska zlata.
Pozdrav

NLO - sve vas gledamo -

pre 11 godina

Bravo za Zoranu,treba sve domace hijene i krvopije udaljiti od drzavnih jasala i treba im po skotskom receptu kada skotu upadne muha u supu on je uhvati za krilca i istresa iznad tanjira urlajuci ISPLJUNI,ISPLJUNI,naterati kroz prilagodljivi tretman u Zabeli da ispljunu i zadnju paru koju su posisali ovom u bedu dovedenom narodu,zato NAPRED ZORANA.

lejubajug

pre 11 godina

Ministarka bi mogla da bude i Mis Srbije. Lepa a pametna.Do sada smo uvozili struju preko Hamovic - Lazarevic posrednika ( prodavca ) .

Јован Митровић

pre 11 godina

Uradite to i sa gasnom mafijom i narod će verovati da ja ova vlada poštena. Tu su jos veće prevare i mahinacije.

profesorka

pre 11 godina

ako je bez posrednika onda je i jeftinija! Znači, tako su se pojedinci bogatili i zato je na Dedinju tako mnogo kuća napravljeno! Pri tome, njihova deca su u privatnim školama, žene se šepure po modnim salonima, muževi šetaju mlade plavuše, normalno svi se voze u džipovima kao da su nam putevi u rupama...Potpuna praznina, a 250 000 Beograđana ne sme da uđe u gradski autobus jer nemaju novac za prevoz jer su nezaposleni!

osica

pre 11 godina

U drugim slucajevima nije primenljiv tj. trgovci i proizvodjaci imaju iste uslove i trgovci ne mogu da se iskljuce prema Zakonu o javnim nabavkama.
(Milence Prasence, 16. avgust 2012 18:27)

Znači da je, definitivno, Zakon o javnim nabavka krojen po meri raznih lešinara - trgovaca strujom. Onda su ovi iz SNS u pravu kada kažu da je katastrofalan.

jaran

pre 11 godina

Budimo realni, neplanskim remontima opreme (sto strujnih, sto napomskih mernih transformatora, energetskih transformatora, generetora i prenosne mreze svih naponskih nivoa) koji su bili u cilju tehnoloskog unapredjenja dzepova dosadasnjeg managementa i spoljnih saradnika se nanela steta gradjanima. Malo je vremena i treba vec sada raspisati tendere za kupovinu elektricne energije, ali pojava suncevih pega na suncu koja je prisutna ove cele godine, a i sledece samo moze da umanji jaku zimu, pa treba biti i oprezan oko predvidjanja.

hmhm

pre 11 godina

@Marko kaže "Prvi slucaj krsi zakon o javnim nabavkama, a verovatno i drugi".
Energetika mi je totalno nepoznata oblast pa neću da pričam nešto što ne znam. Zakon o javnim nabavkama će se menjati na prvom sledećem zasedanju Skupštine, ukoliko je to problem. Drugo, prosto ne mogu da verujem da dve države ne mogu ugovoriti kupoprodaju el.energije, nego je obavezan posrednik. U to zaista ne mogu da poverujem. Ali zaista ne mogu. Prvi put čujem da se to do sad radilo, kosa mi se podigla na glavi.

Milence Prasence

pre 11 godina

Ministarka je u pravi kada kaze da su remonti u EPS lose siplanirani. Tacnije oni su predimenzionisani. EPS nikada nije u isto vreme radio visemesecne remonte tri svoja glavna termobloka u isto vreme. Da su remonti bolje planirani termoblokovi bi radili i ravili struju iz uglja tako da bi kompenzovali losu hidrologiju. Da se manje remontovalo urednije bi se vracali dugovi prema dobavljacima...

Kupovina energije direktno od dobavljacaje moguca je samo u havarijskim situacijama a kada je EPS to primenjivao uvek je kupovao skuplje jer je to signal prodavcima da je roba (struja) trazena. U drugim slucajevima nije primenljiv tj. trgovci i proizvodjaci imaju iste uslove i trgovci ne mogu da se iskljuce prema Zakonu o javnim nabavkama.

darko

pre 11 godina

(vlada, 16. avgust 2012 18:20)

Ta tvoja trzisna utakmica(Neo Liberalni Kapitalizam) je za ljude niskog moralnog duha, losih fizickih predispozicija, nehumanog pristupa, i uvek ako je moguce sa krvlju. Nemam ja nista protiv trzisne utakmice, ali ovde se postavlja drugo pitanje. STO PLATITI SKUPLJE KAD MOZE JEFTINIJE. Neka HAMOVIC izmisli struju bez kablova pa onda neka zaradi stotine miljardi.

MITA

pre 11 godina

Sta radi Agencija za energetiku ?? EPS moze u nekim orjentacionim okvirima proceniti ukupan Konzum struje sa osvrtom na Konzum u istom periodu 2011 ali to nemoze biti pravi pokazatelj za planiranje Konzuma, jer se veoma cesto menjaju uslovi proizvodnje struje i apetita Konzumenata struje. Unazad mnogo godina nije nista radjeno na povecanju proizvodnih kapaciteta elektricne energije - struje, pa se nije cuditi da se struja povremeno zbog havarija uvozi !

vlada

pre 11 godina

Surova demagogija gospodje ministarke. Trgovinu strujom regulise zakon, EPS moze pod ravnopravnim uslovima da trguje kao i privatne kompanije. Ne sme drzava da odredjuje ko ce trgovati strujom u ovoj zemlji, vec samo zakonima da definise pravila. Te privatne firme hrane mnoge porodice i tu ima dosta ljudi koji odlicno rade svoj posao. Uostalom, normalno je da se firme takmice, a ne da EPS drzi apsolutni monopol i time urusava trzisnu konkurenciju.

Jelena Vesić

pre 11 godina

@ Marko - SVAKA ČAST! Napokon razuman komentar na bizarne izjave ministarke energetike koja ne vlada ni svojom, ekonomskom strukom, a od energetike je još dalje. Demagogija joj ide odlično.

Uros

pre 11 godina

Iskljucivanje posrednika u uvoza automatski znaci nizu cenu struje, sto ce se pozitivno odraziti i na njenu cenu za krajnje korisnike. Predhodna vlast, na zalost, nije stetedela ni jedan sektor kada je bilo potrebno finansirati ono sto ce, po njima, biti presudno u predizbornoj kampanji, pa ni energetski. Stoga su naslednjeni problemi od predhodne vlade veliki, ali srecom nisu neresivi. Vec naredne godine elektroanergetska situacija ce biti daleko bolja.

Energeticar

pre 11 godina

U kojoj to zemlji na svetu nema posrednika.Ima posrednika u Nemackoj RWE ima u Italiji za ENEL.Ne misli valjda da ce ona da pregovara o uvozu elektricne energije kada za to nema pojma. To je samo dokaz da se nasla vila u cem nije bila. Postoje svetske kuce koji su distributeri za eklektricnu energiju i postoje trgovci iste. Kao sto se sirova nafta prodaje preko brokera i trgovaca tako se prodaje i eletricna energija. Proslo je vreme kada su to radile direktno drzave. Sta je bio NIS a sada NIS gazprom.Posrednik.Marza za uvoz energenata je je u svim zemljama Evrope skoro ista. I na kraju nema ljubavi kada je trgovina energentima u pitanju.Ministarka kolikojuce rece da ce da razgovara sa ruskim partnerom da se snizi cena gasa za Srbiju. Nisu oni majka Tereza. Isto se zna koliko kosta kwh elektricne energije u letnjem periodu i koliko u zimskom. Zato zemlje kupuju terminski kada je cena elektricne energije niska sa isporukom u zimskom periodu

Žare

pre 11 godina

Ministarka očigledno da nije obaveštena da je EPS država u državi , i da je najbolje i jedino rešenje uvesti jedno deset japanskih menadžera , i za godinu dana bi videli kolike su razmere pljačke i rasipništva rukovodstva EPS-a. Gde god da zagrebete, od nabavke kancelarijskog potrošnog materijala, preko super luksuznog voznog parka, inostranih seminara , reprezentacija ,nabavke opreme , vagi za ugalj , feromontovih remonta ,burazerskog jeftinog izvoza - skupog uvoza , bukvalno korupcija i bahatost biblijskih razmera, ali taj takav sistem nemoguće je domaćim rukovodstvom učiniti efikasnijim i profitabilnijim , i ukinuti sve te privilegije na koje je naviklo svako rukovodstvo EPS-a zadnjih tridesetak godina.

tt225

pre 11 godina

Tako je bre. Mislim da je Srbija JEDINA drzava na svetu koja je imala posrednike u uvozu struje. Znamo ko su, i treba pitati bivseg prdsednika i premijera ko im je dozvolio i namestio te poslove. Istinu na videlo...

Marko

pre 11 godina

Voleo bih da napravite interviju sa nekim ozbiljnim proizvodjacem ili trgovcem struje pa da razjasni da je ovaj tekst prvenstveno demagogija.

EPS direktno od proizvodjaca moze da kupi struju:
1) u direktnim pregovorima
2) na tenderu koji organizuje prodavac
3) tako sto sam organizuje tender pa sa njega iskljuci preprodavce i kupuje samo od direktnih proizvodjaca.

Prvi slucaj krsi zakon o javnim nabavkama, a verovatno i drugi. U drugom slucaju mora da ponudi bolju cenu od konkurencije, pa se postavlja pitanje da li je platio trzisnu cenu ili iznad nje. U trecem slucaju radi isto sto i do sada, samo sto sam sebi sece noge tako sto kaze da nece kupovati na celom trzistu vec samo od proizvodjaca, pa time podize sebi cenu. I do sada su proizvodjaci mogli da se pojave na EPS-ovom tenderu, pa su retko kada dobijali tendere, i to nije slucajno.

Strujni balans zavisi i od promenljive proizvodnje (vise kise veca proizvodnja) i od potrosnje (ako je zimi hladnije vise se trosi, ako je leti toplije vise se trosi). To niko ne moze tacno da pogodi, tj onaj ko to uspe zaradi lovu. Niko ne moze sa sigurnoscu da utvrdi sta ce se desiti, a narocito EPS nije mogao zimus da predvidi onako hladan talas par meseci unapred (ko sto ga niko u svetu nije predvideo). EPS radi dobro svoj posao po pitanju balansiranja, a ova gospodja samo baca prasinu u oci narodu i pravi se da je pronasla toplu vodu. Mogao bih jos nasiroko o ovome.

Žare

pre 11 godina

Ministarka očigledno da nije obaveštena da je EPS država u državi , i da je najbolje i jedino rešenje uvesti jedno deset japanskih menadžera , i za godinu dana bi videli kolike su razmere pljačke i rasipništva rukovodstva EPS-a. Gde god da zagrebete, od nabavke kancelarijskog potrošnog materijala, preko super luksuznog voznog parka, inostranih seminara , reprezentacija ,nabavke opreme , vagi za ugalj , feromontovih remonta ,burazerskog jeftinog izvoza - skupog uvoza , bukvalno korupcija i bahatost biblijskih razmera, ali taj takav sistem nemoguće je domaćim rukovodstvom učiniti efikasnijim i profitabilnijim , i ukinuti sve te privilegije na koje je naviklo svako rukovodstvo EPS-a zadnjih tridesetak godina.

tt225

pre 11 godina

Tako je bre. Mislim da je Srbija JEDINA drzava na svetu koja je imala posrednike u uvozu struje. Znamo ko su, i treba pitati bivseg prdsednika i premijera ko im je dozvolio i namestio te poslove. Istinu na videlo...

Marko

pre 11 godina

Voleo bih da napravite interviju sa nekim ozbiljnim proizvodjacem ili trgovcem struje pa da razjasni da je ovaj tekst prvenstveno demagogija.

EPS direktno od proizvodjaca moze da kupi struju:
1) u direktnim pregovorima
2) na tenderu koji organizuje prodavac
3) tako sto sam organizuje tender pa sa njega iskljuci preprodavce i kupuje samo od direktnih proizvodjaca.

Prvi slucaj krsi zakon o javnim nabavkama, a verovatno i drugi. U drugom slucaju mora da ponudi bolju cenu od konkurencije, pa se postavlja pitanje da li je platio trzisnu cenu ili iznad nje. U trecem slucaju radi isto sto i do sada, samo sto sam sebi sece noge tako sto kaze da nece kupovati na celom trzistu vec samo od proizvodjaca, pa time podize sebi cenu. I do sada su proizvodjaci mogli da se pojave na EPS-ovom tenderu, pa su retko kada dobijali tendere, i to nije slucajno.

Strujni balans zavisi i od promenljive proizvodnje (vise kise veca proizvodnja) i od potrosnje (ako je zimi hladnije vise se trosi, ako je leti toplije vise se trosi). To niko ne moze tacno da pogodi, tj onaj ko to uspe zaradi lovu. Niko ne moze sa sigurnoscu da utvrdi sta ce se desiti, a narocito EPS nije mogao zimus da predvidi onako hladan talas par meseci unapred (ko sto ga niko u svetu nije predvideo). EPS radi dobro svoj posao po pitanju balansiranja, a ova gospodja samo baca prasinu u oci narodu i pravi se da je pronasla toplu vodu. Mogao bih jos nasiroko o ovome.

profesorka

pre 11 godina

ako je bez posrednika onda je i jeftinija! Znači, tako su se pojedinci bogatili i zato je na Dedinju tako mnogo kuća napravljeno! Pri tome, njihova deca su u privatnim školama, žene se šepure po modnim salonima, muževi šetaju mlade plavuše, normalno svi se voze u džipovima kao da su nam putevi u rupama...Potpuna praznina, a 250 000 Beograđana ne sme da uđe u gradski autobus jer nemaju novac za prevoz jer su nezaposleni!

Energeticar

pre 11 godina

U kojoj to zemlji na svetu nema posrednika.Ima posrednika u Nemackoj RWE ima u Italiji za ENEL.Ne misli valjda da ce ona da pregovara o uvozu elektricne energije kada za to nema pojma. To je samo dokaz da se nasla vila u cem nije bila. Postoje svetske kuce koji su distributeri za eklektricnu energiju i postoje trgovci iste. Kao sto se sirova nafta prodaje preko brokera i trgovaca tako se prodaje i eletricna energija. Proslo je vreme kada su to radile direktno drzave. Sta je bio NIS a sada NIS gazprom.Posrednik.Marza za uvoz energenata je je u svim zemljama Evrope skoro ista. I na kraju nema ljubavi kada je trgovina energentima u pitanju.Ministarka kolikojuce rece da ce da razgovara sa ruskim partnerom da se snizi cena gasa za Srbiju. Nisu oni majka Tereza. Isto se zna koliko kosta kwh elektricne energije u letnjem periodu i koliko u zimskom. Zato zemlje kupuju terminski kada je cena elektricne energije niska sa isporukom u zimskom periodu

kmania

pre 11 godina

Zaposli jedan moj kolega sina u EPS pre jedno 3 meseca,ja ga pitam a sta on tamo radi posto znam da nema nikakve skole on mi rece:"Pa nista" hahahah strasno.

darko

pre 11 godina

(vlada, 16. avgust 2012 18:20)

Ta tvoja trzisna utakmica(Neo Liberalni Kapitalizam) je za ljude niskog moralnog duha, losih fizickih predispozicija, nehumanog pristupa, i uvek ako je moguce sa krvlju. Nemam ja nista protiv trzisne utakmice, ali ovde se postavlja drugo pitanje. STO PLATITI SKUPLJE KAD MOZE JEFTINIJE. Neka HAMOVIC izmisli struju bez kablova pa onda neka zaradi stotine miljardi.

hmhm

pre 11 godina

@Marko kaže "Prvi slucaj krsi zakon o javnim nabavkama, a verovatno i drugi".
Energetika mi je totalno nepoznata oblast pa neću da pričam nešto što ne znam. Zakon o javnim nabavkama će se menjati na prvom sledećem zasedanju Skupštine, ukoliko je to problem. Drugo, prosto ne mogu da verujem da dve države ne mogu ugovoriti kupoprodaju el.energije, nego je obavezan posrednik. U to zaista ne mogu da poverujem. Ali zaista ne mogu. Prvi put čujem da se to do sad radilo, kosa mi se podigla na glavi.

osica

pre 11 godina

U drugim slucajevima nije primenljiv tj. trgovci i proizvodjaci imaju iste uslove i trgovci ne mogu da se iskljuce prema Zakonu o javnim nabavkama.
(Milence Prasence, 16. avgust 2012 18:27)

Znači da je, definitivno, Zakon o javnim nabavka krojen po meri raznih lešinara - trgovaca strujom. Onda su ovi iz SNS u pravu kada kažu da je katastrofalan.

Jelena Vesić

pre 11 godina

@ Marko - SVAKA ČAST! Napokon razuman komentar na bizarne izjave ministarke energetike koja ne vlada ni svojom, ekonomskom strukom, a od energetike je još dalje. Demagogija joj ide odlično.

Uros

pre 11 godina

Iskljucivanje posrednika u uvoza automatski znaci nizu cenu struje, sto ce se pozitivno odraziti i na njenu cenu za krajnje korisnike. Predhodna vlast, na zalost, nije stetedela ni jedan sektor kada je bilo potrebno finansirati ono sto ce, po njima, biti presudno u predizbornoj kampanji, pa ni energetski. Stoga su naslednjeni problemi od predhodne vlade veliki, ali srecom nisu neresivi. Vec naredne godine elektroanergetska situacija ce biti daleko bolja.

vlada

pre 11 godina

Surova demagogija gospodje ministarke. Trgovinu strujom regulise zakon, EPS moze pod ravnopravnim uslovima da trguje kao i privatne kompanije. Ne sme drzava da odredjuje ko ce trgovati strujom u ovoj zemlji, vec samo zakonima da definise pravila. Te privatne firme hrane mnoge porodice i tu ima dosta ljudi koji odlicno rade svoj posao. Uostalom, normalno je da se firme takmice, a ne da EPS drzi apsolutni monopol i time urusava trzisnu konkurenciju.

Јован Митровић

pre 11 godina

Uradite to i sa gasnom mafijom i narod će verovati da ja ova vlada poštena. Tu su jos veće prevare i mahinacije.

marko

pre 11 godina

Samo jedna osoba u komentarima je obratila paznju na sustinu teksta. cista demagogija ministarke koha ce na jesen vec morati da kupuje ogromne kolicine stuje.

neka kupi direktno od proizvodjaca, pa to je kao da ja kazem da cu patike da kupim direktno od proizvodjaca...u kini???

mr.white

pre 11 godina

Radim u bransi koja je usko povezana sa ovom granom u BiH. Ova zena ... ubola je i sustinu problema. Rukovodioci rudnika su organizovali mrezu ljudi koji u su medjusobno povezani i trasiraju put za ogromno uzimanje para za pojedine mocnike. NIsta nije slucajno , ni kasnjenja , ni obustave ni neplanirani zastoji. Na remontima se kasni zato sto jedne te iste firme dobijaju tendere i za masinske dijelove, pumepe, toalet paire i higijenske uloske ako treba a da zato nemaju apsulutno nikakve kompetencije. Dolazi do kasnjenja koje onda odgovaraju Hamovicu ,Lazarevicu i sl, koji onda jedini mogu da udovolje potrebama. Ne vjerujem ni da ce ova ljepotica napraviti nesto drugacije, prije da joj je interesantno da se napravi rokada.

prokleta avlija

pre 11 godina

@(Marko, 16. avgust 2012 17:40)
Marko sine...na zapadu distributeri elektricne energije postoje ali kao prodavci iste do krajnjeg kupca,pa ti kao kupac izaberes preprodavca struje sa najjeftinijim paketom.kad si vec spomenuo RWE je proizvodjac i distributer,pa nije nemacka srbija pa da drzavna energetska kompanija krade novac od svojih gradjana tako sto neko drugi za nju preprodaje struju.ovde se mislilo na tajkune preprodavce struje od kojih je Srbija uzimala hitne kolicine struje jer je u tom trenutku nije bilo u JI Evropi i zena je rekla da se ta situacije ne sme vise dozvoliti i mislila je na povecanje kapaciteta proizvodnje struje u Srbiji.kad Srbiji nestane struje usred zime onda Srbija,direktno,bez pregovora,uzme koliko joj struje treba iz npr Bugarske(kao sto je bilo prosle zime) i tu nema tendera,pogodbi i kojecega sta ti pricas,jer u Ugovoru o formiranju Energetske zajednice zemalja jugoistočne Evrope precizno je izdefinisan nacin na koji drzave potpisnice PREUZIMAJU(u trenutku kada je to moguce) i po kojoj ceni potrebne kolicine struje od zemalja potpisnica.znaci bez posrednika,direktno sa izvora...malo manje histerije oko izjava bivsih radikala i sve ce biti u redu...nisu oni bas toliki tantuzi koliko vi iz DS-a mislite da su...

Milence Prasence

pre 11 godina

Ministarka je u pravi kada kaze da su remonti u EPS lose siplanirani. Tacnije oni su predimenzionisani. EPS nikada nije u isto vreme radio visemesecne remonte tri svoja glavna termobloka u isto vreme. Da su remonti bolje planirani termoblokovi bi radili i ravili struju iz uglja tako da bi kompenzovali losu hidrologiju. Da se manje remontovalo urednije bi se vracali dugovi prema dobavljacima...

Kupovina energije direktno od dobavljacaje moguca je samo u havarijskim situacijama a kada je EPS to primenjivao uvek je kupovao skuplje jer je to signal prodavcima da je roba (struja) trazena. U drugim slucajevima nije primenljiv tj. trgovci i proizvodjaci imaju iste uslove i trgovci ne mogu da se iskljuce prema Zakonu o javnim nabavkama.

1%

pre 11 godina

E jedva cekam tih 100dana ove vlade. Samo bre nesto pricaju, a da li nesto rade??? Nista. Uhvatili se one Agrobanke, kao da je to bila glavna rupa ...
Predesednik vlade osim obilaska Olimpijade i Guce nije nista uradio. Izvinjavam se , rekao je "no-no" Velji i Mrki...Potpredsednik vlade, sa neogranicenim brojem funkcija, pod pritiskom obaveza, poklekao pa zavrsio na VMA...Direktor kancelarije za Kosovo, Vulin, opet nas obavestava da cemo morati nesto i da progutamo...Pa on je bio prvi protiv pravljenja ustupaka u pregovorima...Toma cak nije ispunio ni obecanje za "inaf" medalja, a kamoli ono sto je rekao da ce odmah podolasku na mesto predsednika da rasvetli izbornu kradju..sta je bilo sa tim. Ova ministarka, prica price..sto ne ode direktno kod Iranaca i kupi na "izvorcicu" naftu, nego je kupujemo od distributera i trgovaca. Ona misli da je struja nesto drugo??? Nesto se ne secam da smo imali restrikcije od 2000-e do danas. Neka joj objasne kolege iz vlade i predsednik Toma koliko minuta dnevno smo imali struje. Pazi Boga ti ...remonti su lose uradjeni..idi bregaj..Nemas ideju sta da radis na tom radnom mestu,pa ajd malo da pricam na konferenciji za stampu..
NBS nam najavljuje inflaciju od 10%...pa mi analiticara imamo koliko hoces. Da li se nesto u NBS promenilo, pa su sad tamo likovi koji ce nesto i da rese, ili ce ko salteruse da nas "obavestavaju"...jos da nam i brojeve podele..Vreme prolazi, a oni nista ne rade, vec zive na staroj slavi, prethodne vlade..

milance

pre 11 godina

odakle Hamovicu 200000 € da godisnje plati samo voznju avionom po Evropi Jatu ?verovatno je te pare zaradio noseći gajbe a ne od trgovine strujom?

Ђокица

pre 11 godina

Енрон је манипулисао производњом струје у Калифорнији и вештачки изазивао ресрикције да би могао ,,ургентно" да увози ,,неопходну" струју...

MITA

pre 11 godina

Sta radi Agencija za energetiku ?? EPS moze u nekim orjentacionim okvirima proceniti ukupan Konzum struje sa osvrtom na Konzum u istom periodu 2011 ali to nemoze biti pravi pokazatelj za planiranje Konzuma, jer se veoma cesto menjaju uslovi proizvodnje struje i apetita Konzumenata struje. Unazad mnogo godina nije nista radjeno na povecanju proizvodnih kapaciteta elektricne energije - struje, pa se nije cuditi da se struja povremeno zbog havarija uvozi !

prvo skoci...

pre 11 godina

Sve ovo meni lepo zvuci. Ali ne verujem dok ne vidim.
A sto se tice EPS-a. Mozda ne bi bilo lose da neka revizija udje u EPS, i da vidimo sta se tamo stvarno radi. Posto, ako sam dobro shvatio, tamo nikad nije usla neka inspekcija i procesljala poslovanje te firme.

NLO - sve vas gledamo -

pre 11 godina

Bravo za Zoranu,treba sve domace hijene i krvopije udaljiti od drzavnih jasala i treba im po skotskom receptu kada skotu upadne muha u supu on je uhvati za krilca i istresa iznad tanjira urlajuci ISPLJUNI,ISPLJUNI,naterati kroz prilagodljivi tretman u Zabeli da ispljunu i zadnju paru koju su posisali ovom u bedu dovedenom narodu,zato NAPRED ZORANA.

lejubajug

pre 11 godina

Ministarka bi mogla da bude i Mis Srbije. Lepa a pametna.Do sada smo uvozili struju preko Hamovic - Lazarevic posrednika ( prodavca ) .

filip

pre 11 godina

Gospodja je cetiri godine provela kao clan UO EPS-a i to u periodu kada su se izrazito razmahali razliciti posrednici, vreme Kolubare i prekovremenog rada masinerije...
Valjda ona zna najbolje...

jaran

pre 11 godina

Budimo realni, neplanskim remontima opreme (sto strujnih, sto napomskih mernih transformatora, energetskih transformatora, generetora i prenosne mreze svih naponskih nivoa) koji su bili u cilju tehnoloskog unapredjenja dzepova dosadasnjeg managementa i spoljnih saradnika se nanela steta gradjanima. Malo je vremena i treba vec sada raspisati tendere za kupovinu elektricne energije, ali pojava suncevih pega na suncu koja je prisutna ove cele godine, a i sledece samo moze da umanji jaku zimu, pa treba biti i oprezan oko predvidjanja.

Roki 2

pre 11 godina

Nisu nam Hamovic i druzina trebali ni predhodnih godina, ali onau vlast nije zanimala stednja pa je dala svojim ljudima mogucnost da se obogate, ova vlada ipak misli i na gradjane i na drzavu, hoce da ustedi gde god moze, nebi li nekako smanjila bahato stecen dug predhodnih vlada, samo napred.

cakana

pre 11 godina

Ovde ima mnogo komentara ljudi koji se ne razumeju bas mnogo u energetiku. Slazem se da EPS cine ljudi koji su vec duze vreme korumpirani i da prethodna vlast nije bas cinila mnogo da te ljude skloni tamo gde treba da budu sklonjeni. Medjutim, EPS cine i ljudi zahvaljujuci kojima smo imali elektricnu energiju i u najtezim trenucima za nas elektro-energetski sistem.
Nisam bas sigurna koliko je nova Vlada, pa i resorna ministarka kompetetna da vodi drzavu. Od strucnjaka, ma ko da ih je tako prozvao, ocekujem da vise rade, a manje se eksponiraju u medijima. Volela bih da me prijatno iznenade, a narocito u sektoru koji je veoma vazan za opstanak i razvoj nase privrede.
Ostale koji komentarisu, a nisu upoznati sa stanjem u nasoj energetici najljubaznije molim da se suzdrze komentara koji ne oslikavaju pravo stanje.

Dušan Kragujevac

pre 11 godina

Odličan ste analitičar,poznavalac pogađate srž problema ali je to početak.Nastavite biće Vam teško ali nagrada za izlečenje ovakvih obolelih sistema biće Vam veća nego sva olimpijska zlata.
Pozdrav

ZUMBUL AGA

pre 11 godina

Neverovatno ali na zalost istinito da se krade na svakom koraku.Koliko sam shvatio lose se odradi remont postrojenja,ili se ne odradi,onda nastaje havarija pa se onda hitno nabavljaju delovi iz uvoza, ukljucuju se tajkuni koji imaju firme za uvoz,deli se mito i prazni drzavna kasa.Mislim da je nova ministarka u pravu i sto je najvaznije ona je strucnjak iz te oblasti,samo joj treba podrska i mislim da ce do nekog pomaka na bolje ipak doci.Inace zena je veoma pametna,stamena i veoma prijatna.Pozdrav i podrska za Zoranu.

peacekeeper

pre 11 godina

Zbog ovog prosipanja pameti "mudre" ministarke na kraju ćemo struju kupovati od istih posrednika i plaćaćemo je još skuplje.

Marko

pre 11 godina

@prokleta avlija
Srbija je preuzela struju upravo od trgovaca iz Bugarske, a ne direktno od proizvodjaca. Kupovala je i od Hamovica. Napravili su tender, i Hamovic je bio medju najjeftinijima. Ocete da kazete da je EPS trebalo da ga izbaci sa tendera jer je preprodavac, i da kupi skuplje. Trebalo je da kazemo "e nije fer, on je imao kupovni ugovor koji bi nama bio potpuno nebitan da nije doslo do ovakve zime. Da nije ovako zahladnelo ta struja nas ne bi zanimala, ali ovako je zelimo, i to po ceni po kojoj ju je on kupio. On je proizvodjacu obezbedio siguran plasman, ali valjda je vazniji nas interes od interesa Bugarskog proizvodjaca. Mi hocemo tu struju direktno, iako nas ona ne zanima osim u vanrednim situacijama". A da smo tu struju kupili ranije a da nije onako zahladnelo, opet bi imali komentar tipa "E sto kupujemo kad nam ne treba. Potrosili smo pare a nismo morali".

@hmhm
Zakon o javnim nabavkama kaze da ne mozes kupiti nesto ako nemas tri ponude na tenderu koji si napravio. Znaci makar ti neko ponudio nesto sto kosta milion eura za jedan dinar, ako nemas jos dve ponude ne mozes da kupis. Takav zakon nije krojen po meri tajkuna, vec da ne bi doslo do blic tendera sa kratkim rokovima dostave, pa se pojave samo oni koji su u talu sa javnim preduzecem.

Ova je zemlja korupcije i lopova. Ne zelim da branim tajkune, samo vidim veliku opasnost od bacanja prasine u oci javnosti, lova na vestice, a da bi se na mesta "proteranih" postavili svoji ljudi koji ce dalje da drpaju.

milan

pre 11 godina

Struja se danas kupuje na berzi pa nerazumem novopecenu ministarku sta prica. Proizvodjaci struje necekaju do Septembra da bi nekome struju prodali nego eventualni visak struje nude na berzi onome ko vise plati. Sacekajmo da vidimo to sta ce nam lepotica servirati. Ako su remonti kasnili onda kasne i za ovu sezonu barem zimsku a ako su lose uradjeni to je nas nacin odnosa prema svom zadatku da sada kada je mis usao u misolovku reci mi smo na to obracali paznju je populisticka politika sto navodi na razmisljanje da je novoj ministarki to vaznije nego stvarni problemi.

Mita

pre 11 godina

Ne možete da poredite patike i pekaru sa strujom,jer to nije isto.Ako nas već dere MIšković za patike,ne mora i Hamović za struju...

Jelena

pre 11 godina

@ prokleta avlija - pa pročitaj šta si napisao pre nego što pritisneš enter. "Bugarska daje koliko nam treba"....a onda "ako imaju"....kontradiktorno.... U energetskoj krizi koju pominješ, februar ove godine, desilo se upravo suprotno. Države koje su imale struju su se "zatvorile", "čuvajući" struju puneći akumulacije. Zato je Srbija uzela struju distributera el. energije, a nije je mogla kupiti od npr. Bugarske. Onda je Srbija platila cenu struje distributerima, ali im nije platila penale koji su plaćani za neisporučenu struju. Toliko o tvom tržištu.

mraka mrakic

pre 11 godina

postavljam pitanje kako neko ko pise o cenama i trajanju svetskih rezervi nafte moye ista da zna o elektroprivredi? hocu reci radi se najobicnijem prepisivanju radova i mišljkenju da se sve što piše u knjigama i radovima može primeniti u relanim sistemima, pogotovu kad si autori radova stručnjaci iz daleko ravijenijih zemalja, gde je i energetika na višem stupnju razvoja. kao da formulu vozite po makdamu i očekujete brzinu kao na asfaltu... e pa ne ide to tako gospođo ministarka....

Nesto o primanjima u elektrodistribuciji

pre 11 godina

Umesto racuna za struju ovog meseca sam dobio obavestenje da nisu mogli da procitaju stanje brojila i da je potrebno da omogucim pristup mernom mestu.
Kada sam pozvao EDB Beograd, receno mi je da se "novi omladinci" koji citaju struju verovatno nisu snasli. Inace strujomer je u zgradi sa 10 stanova i nikom nisu citali jer izgleda da nisu nasli zgradu koja je tu vec 80 godina.???
Pare na plocniku a oni ne mogu da se sagnu da ih uzmu ! Lakse je da kukaju o povecanju cene.

poznavaoc stanja

pre 11 godina

Vrlo interesantno.Gospodja hoce da rasturi nase izvoznike struje ali zato ne sme da pisne ni rec protiv 5 Ruskih posrednickih cerki firmi preko kojih se kupuje gas i preko kojih se finansira i SNS.Uz sve to Rusi su odlucili juce da x 5 povecaju isporuku gasa Srbiji kako bi nas jos vise uterali u minus.
Strasno jer ce posle toga da nas " bretski ubede" kako je najbolje da kod njih uzmemo kredit 30-40 mlr.$) za jedno 2-3 atomske centrale i par migova i tenkova koji ce da ih cuvaju.

Lju-Lju

pre 11 godina

Ne zamenjujte teze: ovde se zapravo radi o tome da su u uvozu struje
u poslednjih destak godina i vise se mnogi obogatili na grbaci gradjana
Srbije, vezano to za posrednike ili ne. Ne radi se ovde o postojanju ili
ne posrednika nego o praksi sta se dogadjalo od one famozne debate
anketnog odbora u Skupstini koji nije nista rasvetlio.
Cinjenica je, a to i vrapci znaju, da u posrednickim firmama, a i u EPS-u
ima mnogo insajdera koji su povezani.
Najjednostavniji nacin je da poreska policija i organi gonjenja izvrse
unakrsno ispitivanje imovine i prijavljenih prihoda svih tih aktera
u uvozu struje i da se vidi sta je sta i ko je ko.
To nije neka mudrost, i potrebna je politicka volja za takvu akciju,
a ona , najzad, postoji.
Naravno, lose gazdovanje javnim preduzecima pa i EPS=om treba da se
sankcionise, reperi su jasni: kvalitet upravljanja, finasijski i
drugi rezultati, nije to neka mudrost, Just do it!!

Paja

pre 11 godina

To je tek mafija, koja direktno utice na kvalitet zivota vecine gradjana Srbije. Trebalo bi sve to dobro procesljati i pohapsiti sve koji su se ogresili o zakon i ostetili drzavu Srbiju i naravno oduzeti im svu imovinu.

Sasa

pre 11 godina

Liberalizujte traziste a neka EPS uzima pare za provod struje jer ima mrezu. Veleprodaju i maloprodaju liberalizujte kao sto je to vec slucaj u mnogim zemljama,pa ce distributeri sami nabavljati struju i konkurisati na trzistu.

Energeticar

pre 11 godina

U kojoj to zemlji na svetu nema posrednika.Ima posrednika u Nemackoj RWE ima u Italiji za ENEL.Ne misli valjda da ce ona da pregovara o uvozu elektricne energije kada za to nema pojma. To je samo dokaz da se nasla vila u cem nije bila. Postoje svetske kuce koji su distributeri za eklektricnu energiju i postoje trgovci iste. Kao sto se sirova nafta prodaje preko brokera i trgovaca tako se prodaje i eletricna energija. Proslo je vreme kada su to radile direktno drzave. Sta je bio NIS a sada NIS gazprom.Posrednik.Marza za uvoz energenata je je u svim zemljama Evrope skoro ista. I na kraju nema ljubavi kada je trgovina energentima u pitanju.Ministarka kolikojuce rece da ce da razgovara sa ruskim partnerom da se snizi cena gasa za Srbiju. Nisu oni majka Tereza. Isto se zna koliko kosta kwh elektricne energije u letnjem periodu i koliko u zimskom. Zato zemlje kupuju terminski kada je cena elektricne energije niska sa isporukom u zimskom periodu

vlada

pre 11 godina

Surova demagogija gospodje ministarke. Trgovinu strujom regulise zakon, EPS moze pod ravnopravnim uslovima da trguje kao i privatne kompanije. Ne sme drzava da odredjuje ko ce trgovati strujom u ovoj zemlji, vec samo zakonima da definise pravila. Te privatne firme hrane mnoge porodice i tu ima dosta ljudi koji odlicno rade svoj posao. Uostalom, normalno je da se firme takmice, a ne da EPS drzi apsolutni monopol i time urusava trzisnu konkurenciju.

Jelena Vesić

pre 11 godina

@ Marko - SVAKA ČAST! Napokon razuman komentar na bizarne izjave ministarke energetike koja ne vlada ni svojom, ekonomskom strukom, a od energetike je još dalje. Demagogija joj ide odlično.

Marko

pre 11 godina

Voleo bih da napravite interviju sa nekim ozbiljnim proizvodjacem ili trgovcem struje pa da razjasni da je ovaj tekst prvenstveno demagogija.

EPS direktno od proizvodjaca moze da kupi struju:
1) u direktnim pregovorima
2) na tenderu koji organizuje prodavac
3) tako sto sam organizuje tender pa sa njega iskljuci preprodavce i kupuje samo od direktnih proizvodjaca.

Prvi slucaj krsi zakon o javnim nabavkama, a verovatno i drugi. U drugom slucaju mora da ponudi bolju cenu od konkurencije, pa se postavlja pitanje da li je platio trzisnu cenu ili iznad nje. U trecem slucaju radi isto sto i do sada, samo sto sam sebi sece noge tako sto kaze da nece kupovati na celom trzistu vec samo od proizvodjaca, pa time podize sebi cenu. I do sada su proizvodjaci mogli da se pojave na EPS-ovom tenderu, pa su retko kada dobijali tendere, i to nije slucajno.

Strujni balans zavisi i od promenljive proizvodnje (vise kise veca proizvodnja) i od potrosnje (ako je zimi hladnije vise se trosi, ako je leti toplije vise se trosi). To niko ne moze tacno da pogodi, tj onaj ko to uspe zaradi lovu. Niko ne moze sa sigurnoscu da utvrdi sta ce se desiti, a narocito EPS nije mogao zimus da predvidi onako hladan talas par meseci unapred (ko sto ga niko u svetu nije predvideo). EPS radi dobro svoj posao po pitanju balansiranja, a ova gospodja samo baca prasinu u oci narodu i pravi se da je pronasla toplu vodu. Mogao bih jos nasiroko o ovome.

Uros

pre 11 godina

Iskljucivanje posrednika u uvoza automatski znaci nizu cenu struje, sto ce se pozitivno odraziti i na njenu cenu za krajnje korisnike. Predhodna vlast, na zalost, nije stetedela ni jedan sektor kada je bilo potrebno finansirati ono sto ce, po njima, biti presudno u predizbornoj kampanji, pa ni energetski. Stoga su naslednjeni problemi od predhodne vlade veliki, ali srecom nisu neresivi. Vec naredne godine elektroanergetska situacija ce biti daleko bolja.

NLO - sve vas gledamo -

pre 11 godina

Bravo za Zoranu,treba sve domace hijene i krvopije udaljiti od drzavnih jasala i treba im po skotskom receptu kada skotu upadne muha u supu on je uhvati za krilca i istresa iznad tanjira urlajuci ISPLJUNI,ISPLJUNI,naterati kroz prilagodljivi tretman u Zabeli da ispljunu i zadnju paru koju su posisali ovom u bedu dovedenom narodu,zato NAPRED ZORANA.

marko

pre 11 godina

Samo jedna osoba u komentarima je obratila paznju na sustinu teksta. cista demagogija ministarke koha ce na jesen vec morati da kupuje ogromne kolicine stuje.

neka kupi direktno od proizvodjaca, pa to je kao da ja kazem da cu patike da kupim direktno od proizvodjaca...u kini???

tt225

pre 11 godina

Tako je bre. Mislim da je Srbija JEDINA drzava na svetu koja je imala posrednike u uvozu struje. Znamo ko su, i treba pitati bivseg prdsednika i premijera ko im je dozvolio i namestio te poslove. Istinu na videlo...

1%

pre 11 godina

E jedva cekam tih 100dana ove vlade. Samo bre nesto pricaju, a da li nesto rade??? Nista. Uhvatili se one Agrobanke, kao da je to bila glavna rupa ...
Predesednik vlade osim obilaska Olimpijade i Guce nije nista uradio. Izvinjavam se , rekao je "no-no" Velji i Mrki...Potpredsednik vlade, sa neogranicenim brojem funkcija, pod pritiskom obaveza, poklekao pa zavrsio na VMA...Direktor kancelarije za Kosovo, Vulin, opet nas obavestava da cemo morati nesto i da progutamo...Pa on je bio prvi protiv pravljenja ustupaka u pregovorima...Toma cak nije ispunio ni obecanje za "inaf" medalja, a kamoli ono sto je rekao da ce odmah podolasku na mesto predsednika da rasvetli izbornu kradju..sta je bilo sa tim. Ova ministarka, prica price..sto ne ode direktno kod Iranaca i kupi na "izvorcicu" naftu, nego je kupujemo od distributera i trgovaca. Ona misli da je struja nesto drugo??? Nesto se ne secam da smo imali restrikcije od 2000-e do danas. Neka joj objasne kolege iz vlade i predsednik Toma koliko minuta dnevno smo imali struje. Pazi Boga ti ...remonti su lose uradjeni..idi bregaj..Nemas ideju sta da radis na tom radnom mestu,pa ajd malo da pricam na konferenciji za stampu..
NBS nam najavljuje inflaciju od 10%...pa mi analiticara imamo koliko hoces. Da li se nesto u NBS promenilo, pa su sad tamo likovi koji ce nesto i da rese, ili ce ko salteruse da nas "obavestavaju"...jos da nam i brojeve podele..Vreme prolazi, a oni nista ne rade, vec zive na staroj slavi, prethodne vlade..

milan

pre 11 godina

Struja se danas kupuje na berzi pa nerazumem novopecenu ministarku sta prica. Proizvodjaci struje necekaju do Septembra da bi nekome struju prodali nego eventualni visak struje nude na berzi onome ko vise plati. Sacekajmo da vidimo to sta ce nam lepotica servirati. Ako su remonti kasnili onda kasne i za ovu sezonu barem zimsku a ako su lose uradjeni to je nas nacin odnosa prema svom zadatku da sada kada je mis usao u misolovku reci mi smo na to obracali paznju je populisticka politika sto navodi na razmisljanje da je novoj ministarki to vaznije nego stvarni problemi.

hmhm

pre 11 godina

@Marko kaže "Prvi slucaj krsi zakon o javnim nabavkama, a verovatno i drugi".
Energetika mi je totalno nepoznata oblast pa neću da pričam nešto što ne znam. Zakon o javnim nabavkama će se menjati na prvom sledećem zasedanju Skupštine, ukoliko je to problem. Drugo, prosto ne mogu da verujem da dve države ne mogu ugovoriti kupoprodaju el.energije, nego je obavezan posrednik. U to zaista ne mogu da poverujem. Ali zaista ne mogu. Prvi put čujem da se to do sad radilo, kosa mi se podigla na glavi.

Milence Prasence

pre 11 godina

Ministarka je u pravi kada kaze da su remonti u EPS lose siplanirani. Tacnije oni su predimenzionisani. EPS nikada nije u isto vreme radio visemesecne remonte tri svoja glavna termobloka u isto vreme. Da su remonti bolje planirani termoblokovi bi radili i ravili struju iz uglja tako da bi kompenzovali losu hidrologiju. Da se manje remontovalo urednije bi se vracali dugovi prema dobavljacima...

Kupovina energije direktno od dobavljacaje moguca je samo u havarijskim situacijama a kada je EPS to primenjivao uvek je kupovao skuplje jer je to signal prodavcima da je roba (struja) trazena. U drugim slucajevima nije primenljiv tj. trgovci i proizvodjaci imaju iste uslove i trgovci ne mogu da se iskljuce prema Zakonu o javnim nabavkama.

profesorka

pre 11 godina

ako je bez posrednika onda je i jeftinija! Znači, tako su se pojedinci bogatili i zato je na Dedinju tako mnogo kuća napravljeno! Pri tome, njihova deca su u privatnim školama, žene se šepure po modnim salonima, muževi šetaju mlade plavuše, normalno svi se voze u džipovima kao da su nam putevi u rupama...Potpuna praznina, a 250 000 Beograđana ne sme da uđe u gradski autobus jer nemaju novac za prevoz jer su nezaposleni!

darko

pre 11 godina

(vlada, 16. avgust 2012 18:20)

Ta tvoja trzisna utakmica(Neo Liberalni Kapitalizam) je za ljude niskog moralnog duha, losih fizickih predispozicija, nehumanog pristupa, i uvek ako je moguce sa krvlju. Nemam ja nista protiv trzisne utakmice, ali ovde se postavlja drugo pitanje. STO PLATITI SKUPLJE KAD MOZE JEFTINIJE. Neka HAMOVIC izmisli struju bez kablova pa onda neka zaradi stotine miljardi.

Dušan Kragujevac

pre 11 godina

Odličan ste analitičar,poznavalac pogađate srž problema ali je to početak.Nastavite biće Vam teško ali nagrada za izlečenje ovakvih obolelih sistema biće Vam veća nego sva olimpijska zlata.
Pozdrav

osica

pre 11 godina

U drugim slucajevima nije primenljiv tj. trgovci i proizvodjaci imaju iste uslove i trgovci ne mogu da se iskljuce prema Zakonu o javnim nabavkama.
(Milence Prasence, 16. avgust 2012 18:27)

Znači da je, definitivno, Zakon o javnim nabavka krojen po meri raznih lešinara - trgovaca strujom. Onda su ovi iz SNS u pravu kada kažu da je katastrofalan.

ZUMBUL AGA

pre 11 godina

Neverovatno ali na zalost istinito da se krade na svakom koraku.Koliko sam shvatio lose se odradi remont postrojenja,ili se ne odradi,onda nastaje havarija pa se onda hitno nabavljaju delovi iz uvoza, ukljucuju se tajkuni koji imaju firme za uvoz,deli se mito i prazni drzavna kasa.Mislim da je nova ministarka u pravu i sto je najvaznije ona je strucnjak iz te oblasti,samo joj treba podrska i mislim da ce do nekog pomaka na bolje ipak doci.Inace zena je veoma pametna,stamena i veoma prijatna.Pozdrav i podrska za Zoranu.

milance

pre 11 godina

odakle Hamovicu 200000 € da godisnje plati samo voznju avionom po Evropi Jatu ?verovatno je te pare zaradio noseći gajbe a ne od trgovine strujom?

prokleta avlija

pre 11 godina

@(Marko, 16. avgust 2012 17:40)
Marko sine...na zapadu distributeri elektricne energije postoje ali kao prodavci iste do krajnjeg kupca,pa ti kao kupac izaberes preprodavca struje sa najjeftinijim paketom.kad si vec spomenuo RWE je proizvodjac i distributer,pa nije nemacka srbija pa da drzavna energetska kompanija krade novac od svojih gradjana tako sto neko drugi za nju preprodaje struju.ovde se mislilo na tajkune preprodavce struje od kojih je Srbija uzimala hitne kolicine struje jer je u tom trenutku nije bilo u JI Evropi i zena je rekla da se ta situacije ne sme vise dozvoliti i mislila je na povecanje kapaciteta proizvodnje struje u Srbiji.kad Srbiji nestane struje usred zime onda Srbija,direktno,bez pregovora,uzme koliko joj struje treba iz npr Bugarske(kao sto je bilo prosle zime) i tu nema tendera,pogodbi i kojecega sta ti pricas,jer u Ugovoru o formiranju Energetske zajednice zemalja jugoistočne Evrope precizno je izdefinisan nacin na koji drzave potpisnice PREUZIMAJU(u trenutku kada je to moguce) i po kojoj ceni potrebne kolicine struje od zemalja potpisnica.znaci bez posrednika,direktno sa izvora...malo manje histerije oko izjava bivsih radikala i sve ce biti u redu...nisu oni bas toliki tantuzi koliko vi iz DS-a mislite da su...

lejubajug

pre 11 godina

Ministarka bi mogla da bude i Mis Srbije. Lepa a pametna.Do sada smo uvozili struju preko Hamovic - Lazarevic posrednika ( prodavca ) .

Roki 2

pre 11 godina

Nisu nam Hamovic i druzina trebali ni predhodnih godina, ali onau vlast nije zanimala stednja pa je dala svojim ljudima mogucnost da se obogate, ova vlada ipak misli i na gradjane i na drzavu, hoce da ustedi gde god moze, nebi li nekako smanjila bahato stecen dug predhodnih vlada, samo napred.

peacekeeper

pre 11 godina

Zbog ovog prosipanja pameti "mudre" ministarke na kraju ćemo struju kupovati od istih posrednika i plaćaćemo je još skuplje.

jaran

pre 11 godina

Budimo realni, neplanskim remontima opreme (sto strujnih, sto napomskih mernih transformatora, energetskih transformatora, generetora i prenosne mreze svih naponskih nivoa) koji su bili u cilju tehnoloskog unapredjenja dzepova dosadasnjeg managementa i spoljnih saradnika se nanela steta gradjanima. Malo je vremena i treba vec sada raspisati tendere za kupovinu elektricne energije, ali pojava suncevih pega na suncu koja je prisutna ove cele godine, a i sledece samo moze da umanji jaku zimu, pa treba biti i oprezan oko predvidjanja.

mr.white

pre 11 godina

Radim u bransi koja je usko povezana sa ovom granom u BiH. Ova zena ... ubola je i sustinu problema. Rukovodioci rudnika su organizovali mrezu ljudi koji u su medjusobno povezani i trasiraju put za ogromno uzimanje para za pojedine mocnike. NIsta nije slucajno , ni kasnjenja , ni obustave ni neplanirani zastoji. Na remontima se kasni zato sto jedne te iste firme dobijaju tendere i za masinske dijelove, pumepe, toalet paire i higijenske uloske ako treba a da zato nemaju apsulutno nikakve kompetencije. Dolazi do kasnjenja koje onda odgovaraju Hamovicu ,Lazarevicu i sl, koji onda jedini mogu da udovolje potrebama. Ne vjerujem ni da ce ova ljepotica napraviti nesto drugacije, prije da joj je interesantno da se napravi rokada.

Žare

pre 11 godina

Ministarka očigledno da nije obaveštena da je EPS država u državi , i da je najbolje i jedino rešenje uvesti jedno deset japanskih menadžera , i za godinu dana bi videli kolike su razmere pljačke i rasipništva rukovodstva EPS-a. Gde god da zagrebete, od nabavke kancelarijskog potrošnog materijala, preko super luksuznog voznog parka, inostranih seminara , reprezentacija ,nabavke opreme , vagi za ugalj , feromontovih remonta ,burazerskog jeftinog izvoza - skupog uvoza , bukvalno korupcija i bahatost biblijskih razmera, ali taj takav sistem nemoguće je domaćim rukovodstvom učiniti efikasnijim i profitabilnijim , i ukinuti sve te privilegije na koje je naviklo svako rukovodstvo EPS-a zadnjih tridesetak godina.

MITA

pre 11 godina

Sta radi Agencija za energetiku ?? EPS moze u nekim orjentacionim okvirima proceniti ukupan Konzum struje sa osvrtom na Konzum u istom periodu 2011 ali to nemoze biti pravi pokazatelj za planiranje Konzuma, jer se veoma cesto menjaju uslovi proizvodnje struje i apetita Konzumenata struje. Unazad mnogo godina nije nista radjeno na povecanju proizvodnih kapaciteta elektricne energije - struje, pa se nije cuditi da se struja povremeno zbog havarija uvozi !

kmania

pre 11 godina

Zaposli jedan moj kolega sina u EPS pre jedno 3 meseca,ja ga pitam a sta on tamo radi posto znam da nema nikakve skole on mi rece:"Pa nista" hahahah strasno.

prvo skoci...

pre 11 godina

Sve ovo meni lepo zvuci. Ali ne verujem dok ne vidim.
A sto se tice EPS-a. Mozda ne bi bilo lose da neka revizija udje u EPS, i da vidimo sta se tamo stvarno radi. Posto, ako sam dobro shvatio, tamo nikad nije usla neka inspekcija i procesljala poslovanje te firme.

Marko

pre 11 godina

@prokleta avlija
Srbija je preuzela struju upravo od trgovaca iz Bugarske, a ne direktno od proizvodjaca. Kupovala je i od Hamovica. Napravili su tender, i Hamovic je bio medju najjeftinijima. Ocete da kazete da je EPS trebalo da ga izbaci sa tendera jer je preprodavac, i da kupi skuplje. Trebalo je da kazemo "e nije fer, on je imao kupovni ugovor koji bi nama bio potpuno nebitan da nije doslo do ovakve zime. Da nije ovako zahladnelo ta struja nas ne bi zanimala, ali ovako je zelimo, i to po ceni po kojoj ju je on kupio. On je proizvodjacu obezbedio siguran plasman, ali valjda je vazniji nas interes od interesa Bugarskog proizvodjaca. Mi hocemo tu struju direktno, iako nas ona ne zanima osim u vanrednim situacijama". A da smo tu struju kupili ranije a da nije onako zahladnelo, opet bi imali komentar tipa "E sto kupujemo kad nam ne treba. Potrosili smo pare a nismo morali".

@hmhm
Zakon o javnim nabavkama kaze da ne mozes kupiti nesto ako nemas tri ponude na tenderu koji si napravio. Znaci makar ti neko ponudio nesto sto kosta milion eura za jedan dinar, ako nemas jos dve ponude ne mozes da kupis. Takav zakon nije krojen po meri tajkuna, vec da ne bi doslo do blic tendera sa kratkim rokovima dostave, pa se pojave samo oni koji su u talu sa javnim preduzecem.

Ova je zemlja korupcije i lopova. Ne zelim da branim tajkune, samo vidim veliku opasnost od bacanja prasine u oci javnosti, lova na vestice, a da bi se na mesta "proteranih" postavili svoji ljudi koji ce dalje da drpaju.

filip

pre 11 godina

Gospodja je cetiri godine provela kao clan UO EPS-a i to u periodu kada su se izrazito razmahali razliciti posrednici, vreme Kolubare i prekovremenog rada masinerije...
Valjda ona zna najbolje...

Jelena

pre 11 godina

@ prokleta avlija - pa pročitaj šta si napisao pre nego što pritisneš enter. "Bugarska daje koliko nam treba"....a onda "ako imaju"....kontradiktorno.... U energetskoj krizi koju pominješ, februar ove godine, desilo se upravo suprotno. Države koje su imale struju su se "zatvorile", "čuvajući" struju puneći akumulacije. Zato je Srbija uzela struju distributera el. energije, a nije je mogla kupiti od npr. Bugarske. Onda je Srbija platila cenu struje distributerima, ali im nije platila penale koji su plaćani za neisporučenu struju. Toliko o tvom tržištu.

Јован Митровић

pre 11 godina

Uradite to i sa gasnom mafijom i narod će verovati da ja ova vlada poštena. Tu su jos veće prevare i mahinacije.

Ђокица

pre 11 godina

Енрон је манипулисао производњом струје у Калифорнији и вештачки изазивао ресрикције да би могао ,,ургентно" да увози ,,неопходну" струју...

Mita

pre 11 godina

Ne možete da poredite patike i pekaru sa strujom,jer to nije isto.Ako nas već dere MIšković za patike,ne mora i Hamović za struju...

cakana

pre 11 godina

Ovde ima mnogo komentara ljudi koji se ne razumeju bas mnogo u energetiku. Slazem se da EPS cine ljudi koji su vec duze vreme korumpirani i da prethodna vlast nije bas cinila mnogo da te ljude skloni tamo gde treba da budu sklonjeni. Medjutim, EPS cine i ljudi zahvaljujuci kojima smo imali elektricnu energiju i u najtezim trenucima za nas elektro-energetski sistem.
Nisam bas sigurna koliko je nova Vlada, pa i resorna ministarka kompetetna da vodi drzavu. Od strucnjaka, ma ko da ih je tako prozvao, ocekujem da vise rade, a manje se eksponiraju u medijima. Volela bih da me prijatno iznenade, a narocito u sektoru koji je veoma vazan za opstanak i razvoj nase privrede.
Ostale koji komentarisu, a nisu upoznati sa stanjem u nasoj energetici najljubaznije molim da se suzdrze komentara koji ne oslikavaju pravo stanje.

poznavaoc stanja

pre 11 godina

Vrlo interesantno.Gospodja hoce da rasturi nase izvoznike struje ali zato ne sme da pisne ni rec protiv 5 Ruskih posrednickih cerki firmi preko kojih se kupuje gas i preko kojih se finansira i SNS.Uz sve to Rusi su odlucili juce da x 5 povecaju isporuku gasa Srbiji kako bi nas jos vise uterali u minus.
Strasno jer ce posle toga da nas " bretski ubede" kako je najbolje da kod njih uzmemo kredit 30-40 mlr.$) za jedno 2-3 atomske centrale i par migova i tenkova koji ce da ih cuvaju.

Sasa

pre 11 godina

Liberalizujte traziste a neka EPS uzima pare za provod struje jer ima mrezu. Veleprodaju i maloprodaju liberalizujte kao sto je to vec slucaj u mnogim zemljama,pa ce distributeri sami nabavljati struju i konkurisati na trzistu.

Nesto o primanjima u elektrodistribuciji

pre 11 godina

Umesto racuna za struju ovog meseca sam dobio obavestenje da nisu mogli da procitaju stanje brojila i da je potrebno da omogucim pristup mernom mestu.
Kada sam pozvao EDB Beograd, receno mi je da se "novi omladinci" koji citaju struju verovatno nisu snasli. Inace strujomer je u zgradi sa 10 stanova i nikom nisu citali jer izgleda da nisu nasli zgradu koja je tu vec 80 godina.???
Pare na plocniku a oni ne mogu da se sagnu da ih uzmu ! Lakse je da kukaju o povecanju cene.

mraka mrakic

pre 11 godina

postavljam pitanje kako neko ko pise o cenama i trajanju svetskih rezervi nafte moye ista da zna o elektroprivredi? hocu reci radi se najobicnijem prepisivanju radova i mišljkenju da se sve što piše u knjigama i radovima može primeniti u relanim sistemima, pogotovu kad si autori radova stručnjaci iz daleko ravijenijih zemalja, gde je i energetika na višem stupnju razvoja. kao da formulu vozite po makdamu i očekujete brzinu kao na asfaltu... e pa ne ide to tako gospođo ministarka....

Lju-Lju

pre 11 godina

Ne zamenjujte teze: ovde se zapravo radi o tome da su u uvozu struje
u poslednjih destak godina i vise se mnogi obogatili na grbaci gradjana
Srbije, vezano to za posrednike ili ne. Ne radi se ovde o postojanju ili
ne posrednika nego o praksi sta se dogadjalo od one famozne debate
anketnog odbora u Skupstini koji nije nista rasvetlio.
Cinjenica je, a to i vrapci znaju, da u posrednickim firmama, a i u EPS-u
ima mnogo insajdera koji su povezani.
Najjednostavniji nacin je da poreska policija i organi gonjenja izvrse
unakrsno ispitivanje imovine i prijavljenih prihoda svih tih aktera
u uvozu struje i da se vidi sta je sta i ko je ko.
To nije neka mudrost, i potrebna je politicka volja za takvu akciju,
a ona , najzad, postoji.
Naravno, lose gazdovanje javnim preduzecima pa i EPS=om treba da se
sankcionise, reperi su jasni: kvalitet upravljanja, finasijski i
drugi rezultati, nije to neka mudrost, Just do it!!

Paja

pre 11 godina

To je tek mafija, koja direktno utice na kvalitet zivota vecine gradjana Srbije. Trebalo bi sve to dobro procesljati i pohapsiti sve koji su se ogresili o zakon i ostetili drzavu Srbiju i naravno oduzeti im svu imovinu.