Petak, 16.03.2012.

14:19

Nema se ni za isplatu minimalca

Unija poslodavaca Srbije upozorila je da većina poslodavaca u Srbiji neće moći da isplati minimalnu zaradu od 115 dinara po satu.

Izvor: Beta

Nema se ni za isplatu minimalca IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

23 Komentari

Sortiraj po:

Igor

pre 12 godina

@(nisam dipl., 16. mart 2012 22:42)
Da, to bas tako ide. Zasto ti ne pokrenes neki biznis i tako da placas radnike? Ja sam prvi koji bi radio kod tebe. I sta bi ga posle tog tvog usavrsavanja zadrzalo da radi kod tebe? Jednostavno ce sa tim novim znanjem da ode da radi kod drugog a ti ces ispasti OVCA sto si ga placao za NERAD. Svi vi koji nikad ni jedan jedini dinar niste samostalno zaradili me prosto odusevljavate takvim idejama. Da je to tako lako i jednostavno to bi se vec radilo a to sto vam mozak ispiru po raznoraznim skolama i fakultetima je problem viseg nivoa, problem drzave.

Branko

pre 12 godina

U OVOJ DRZAVI SVI "POSLODAVCI"SU POSTENI I POSTENO SU ZARADILI SVOJ PRVI MILION.To im je omogucio prvo Broz,a zatim i mali Broz(Slobodan).Uvek je kriva drzava -i u tzv. Socijalizmu i sada u kao nekom kapitalizmu.Da li su ti,sto sebe nazivaju postenim poslodavcima ostavljali nesto u rezervu(mislim za firmu)ili su odmah trosili dobit.-profit.
Radnici su obicno neradnici i uostalom neka idu gde im je bolje.To je matrica nasih "poslodavaca"(ima i losih radnika a sta je sa vecinom?)
Zato potpuno se slazem sa komentarom koji citiram dole i time zavrsavam

------U zapadnim zemljama ako firma ne moze da isplati minimalnu zaradu zatvara se i tacka.
(Dejan, 16. mart 2012 15:39)

nisam dipl.

pre 12 godina

Imam jedno pitanje za sve "male" poslodavce komentatore sa 10 ili 20 50 radnika:
Koliki procenat uposlenika vam je fakultetski obrazovano?
Ne primećujete da je prošlo vreme kad je bilo dovoljno biti "preduzetnik po struci"?
Visoko tehnološko konkurentsko okruženje zahteva upošljavanje visokoobrazovanog kadra, pa makar to bili i IT ili EL inženjeri i diplomirani tehnolozi bez iskustva. Važnija je danas(u uslovima ubrzanog tehničko-tehnološkog razvoja) od konkretnih iskustvenih znanja, disciplina, navika učenja, sposobnost usvajanja novih znanja, razrađena metodologija savladavanja problema, što sve to ti mladi ljudi donose sa fakulteta.
Platite ih svakog dana 4 h za konkretne aktuelne poslove u firmi, a preostala 4h ostavite ih da dalje uče po sopstvenom izboru vezano za oblast kojom se bavite. I platite ih za to.
Vratiće vam se.

ecentar

pre 12 godina

E majcice moja, kad procitam komentare koji se ovde ostavljaju dodje mi da se roknem, ako ovako razmisljaju ljudi koji koriste internet i relativno su pismeni, sta ocekivati od onih ostalih koji jedva znaju da se potpisu i sricu dok citaju, a takvi su vecina u Srbiji. Dok god narod misli da poslodavac lezi na parama i da ih ljubomorno cuva pa zbog toga nece da isplati vecu platu, dotad cemo i ziveti kao zavidna bagra koja ceka da novac padne s neba. Dakle, da rezimiram za parazite, lezilebovice i grebatore: privatni poslodavci nemaju stampariju novca i novac im ne pada sa neba, m o r a j u d a g a z a r a d e, ali ne sami pa da novac razdele zaposlenima koji su tu samo da bi primili platu, vec je to proces u kome svi ucestvuju: drzava kao kreator uslova za rad, poslodavac kao organizator posla i zaposleni kao izvrsioci. Ako neko u tom procesu zakaze ovaj drugi ne moze da izvrsi svoje. Dakle, dragi radnici i draga drzavo, poslodavci u Srbiji su najmanji problem, nek drzava uredi uslove i nek zaposleni prestanu da kradu, lazu i zabusavaju pa ce poslodavci da placaju i da pevaju i da nakrive kapu, a i da pitaju jel treba jos.

zika slika

pre 12 godina

Da, da, da, to kazu poslodavci koji su imali privilegiju da placaju radnike 30 maraka mesecno a evo i danas u selu gde zivi moj brat, radnik u prodavnici prima 150 evra platu. Toliko je bilo i pre 7 godina kad sam otisao iz Srbije, prosek povecavaju Beogradski funkcioneri pa ispada da je prosecna plata 400 evra. A privatnici se vozikaju u skupim automobilima, idu na zimovanje i letovanje u inostranstvu, itd. Minimalac u privatnim firmama treba da bude 500 evra mesecno, neka malo podele svoje uzivanje sa radnicima, drzava mora zastititi gradjane od prvobitne akumulacije kapitala a to je period kada kapitalista zeli da zadrzi sto veci profit za sebe i zato placa radnika sto manje. Siguran sam da koliko god drzava smanjila troskove privatnika, te pare nece otici na plate radnika nego na skuplje letovanje i zimovanje privatnika. I privatnici koji imaju samo jednog radnika pa zive dobro a zamislite tek privatnike koji imaju 20 i vise radnika, a tek oni sto åposluju sa inostranstvom, oni mlate pare. Malina se u Danskoj prodaje 20 evra po kilogramu a posle silnih protesta, srpski malinari su uspeli da dobiju 1,6 evra po kilogramu, bezobrazluk. Kilogram srpske maline za izvoz treba da bude 5 evra. Opstine treba da smanje namete privatnicima, isticanje table/naziva firme treba da bude maksimum 50 evra, a drzava mora da stiti gradjane propisanim minimalcem.

ogorčeni pošteni poslodavac

pre 12 godina

Prvo, ne mešajte poštene poslodavce sa privilegovanim uspešnim privrednicima koji su "uspešni" iako svoje troškove ne plaćaju!!! Sposobni pošteni poslodavci u užasnim ekonomskim uslovima NE MOGU DA ZARADE!!!

Ogorčena sam na niz komentatora koji kažu da treba da zatvore firme svi oni koji ne mogu da zarade... Neka oni lepo otvore svoje firme pa nek budu uspešni da zarade za sve troškove, posebno za sve namete koje je država izmislila a pored toga i za plate. Vidi se da nikad u životu nisu ništa radili samostalno i da pojma nemaju da povećanje minimalca znači povećanje doprinosa i poreza tačnije DRŽAVA JE NAŠLA NAČIN DA UKRADE JOŠ MALO NOVCA OD RADNIKA IZ PRIVATNOG SEKTORA. Zašto država ne smanji svoje namete i tako poveća plate radnicima u privatnom sektoru?!

Ja imam porodičnu radnju i troškovi nam stalno rastu. Imamo ogromno znanje, naša usluga je visokog kvaliteta i svi naši klijenti su prezadovoljni ali nažalost platežna moć građana je jako niska i nemoguće je da sebi priušte uslugu koju mi pružamo. Mi preko 6 godina nismo povećavali cene usluga, a država je u međuvremenu više puta ekonomski potpuno neosnovano (proizvodnja pada, nezaposlenost se povećava) povećavala doprinose, poreze, takse, minimalac, troškove za struju, grejanje, telefon...

Pri svemu tome tzv. uspešne firme su oslobođene plaćanja doprinosa, poreza... (Simpo ili Mišković npr.), mnoga javna preduzeća ne plaćaju svoje dugove ni prema privatnicima, ni prema državi...

Ko god mi kaže da si sposobna zaradila bi... znam da je neradnik koji nikada ništa nije pošteno radio i nikada nije nijednu platu svojim radom zaslužio!!!

ovca za sisanje

pre 12 godina

Imam malu firmu vetj 20 godina...nekad nas je bilo preko 20 radnika sad je ostalo 5.od juna i tih 5 ide na biro i radicemo samo ja i moja porodica a ako mi bash neko bude potreban raditje pod ugovorom 3 meseca max.zaista sam se trudio da zadrzim radnike ali ovo je neizdrzivo.doprinosi su samo vreh ledenog brega,od silnih placanja drzavi je nemogutje opsatati.konacnu odluku cu doneti kad budem video obracun doprinosa ali zaista mislim da je ovo veoma losh potez vlade.

preduzetnik

pre 12 godina

Samo jedno pojasnjenje.Svi koji kritikuju poslodavce ne shvataju da su oni na ivici egzistencije ne racunajuci tajkune kod kojih svakako ima prostora za povecanje plata jer oni deo svojih zarada isplacuju na crno i na to ne placaju porez.Poznata je prica da je Maxi svojevremeno mogao da isplati plate za radnike samo od zaokruzivanja cena na veci iznos npr, ako je cena proizvoda 25,60 zaokruzuje se na 26 zbog nepostojanja kovanice od 50 para tako da na hiljade artikala ostane na kraju dana dobar visak u kasi na koji se porez ne placa.Vlasnici malih radnji zbog enormnog pritiska drzave su pred gasenjem,jer to povecanje cene rada utice na godisnje povecanje rashoda od oko 500 evra.Samim tim nek drzava promisli sta joj je bolje da ima radnika pa bar i na minimalcu ili da se radjaju novi nezaposleni.Razumem ja da je danasnji minimalac bas minimalac ali razumite i vi nas,uostalom neka drzava malo stegne kais i preispita plate u javnom sektoru kojima i onako mi zaradjujemo platu jer nije normalno da oni skoro duplo imaju veci prosek plate od onog u privredi.Nije vreme za povecanje plata vec je vreme takvo da je potrebno sacuvati radna mesta koja vec postoje.Drzavo odrekni se i ti necega jer se budzet i sad tesko puni.

Ološu bezobrazni!

pre 12 godina

razlika je 13 dinara po satu. Za 8 sati rada u jednom danu, to iznosi 104 dinara. Za 40 sati nedeljno - 520 dinara. Za mesec dana (23 radna dana max.) - 2.392 dinara. Za firmu od 20 zaposlenih na minimalcu ovaj trošak pozlodavca izađe ukupno 47.840 RSD ili 440 Evra. Ma dodajte na to i sve ostale namete (ako vam ih uopšte plaća robovlasnik), pa ne može da pređe trošak od 1.000 Evra mesečno za 20 radnika!

A koja kola vozi vlasnik firme u kojoj radite?

klin

pre 12 godina

"OVO" poslodavci???
Ma brišite sa svojim "čistim" kapitalom u zemlju gde možete dobiti radnika za manje od jednog evra po satu.
Šta?... Nema takve?...Ni u S.Koreji?
Interesantni ste vi "poslodavci"

milos

pre 12 godina

@djole i ostali: Upravo tako. Firma neće da postoji i ti radnici nemaju posao. Opet naša posla. Neka tri meseca imam višu platu 10%, a posle nema veze ni ako nemam posao. Zato i treba da nam bude još gore, a onda i još gore, sve dok se ne opametimo...

Paja patak dobio zadatak...

pre 12 godina

Moj brat radi za 85 din na sat na crno kod uglednog stranog privatnika. Pa sad vi vidite sta je sve tu zatajilo kad je to moguce.

Liberal

pre 12 godina

"Bilo koja firma koja nije u stanju da isplati svoje radnike i ne treba da postoji. Tacka.
(djole, 16. mart 2012 14:44) "

Đole, da li je normalno da neko treći određuje tebi koliku ćeš platu meni da daš? Meni to nije normalno. Plata je stvar dogovora između poslodavca i radnika. Ako poslodavac nema da plati dogovorenu platu, onda važi tvoja rečenica. A ne ovako, neka budala lupi cifru pa ti razmišljaj šta ćeš i kako ćeš.

Aleks

pre 12 godina

Pa kada bi za pocetak vasu satnicu smanjili sa preko 1500 dinara po satu za 115 dinara imalo bi za isplatu minimalca, a cak i za preko tog minimalca. Ali ne u zemlji Srbiji je novi bazen jednog privatnika, vazniji nego obican zivot 40 njegovih radnika koji hrane jos minimum toliko ljudi oko sebe. Ovaj narod ne trazi kule i gradove, vec noramalan nacin zivota i dovoljno novca da ne razmislja sta da radi posle 10-og u mesecu.

Darko

pre 12 godina

Pa ništa onda lepo zaposleni odu kućama i onda "ne vlasnici ne dovedu u pitanje opstanak svojih firmi". Mislim da je krajnje vreme da se ljudi ovde uozbilje, ako nemaš da isplatiš platu zatvori firmu ili prodaj nešto pa namiri obaveze. Samo u Srbiji je moguće da se priča na ovakav način ejjj. neće imati da isplate 115 dindži po satu jer bi doveli u pitanje opstanak firmi. More...

pp korimilo

pre 12 godina

Unija poslodavaca Srbije...****** i sve te fine čike koje su mukotrpnim radom, poštrenjem i pametnom fer poslovanju ostvarili kapital, a koji šuruju sa političarima...

Računajte koliki je taj minimalac mesečno...
Računajte da se on ne isplaćuje svuda...

molim Vas da mi objasnite kako da isplatim radnike 10.000,00
dinara i da ne platim
porez drzavi i doprinose.Posto veliki broj firmi u Leskovcu tako
isplacuje radnike,
malo im da na ruke, a moraju da rade i na drzavne praznike,a ako
nece ima drugih na
zavodu,rade i prekovremeno i da na sveki poziv dotrce na posao,
jer ce ostati bez
njega, a godisnji odmor i ne postoji. Ja kao knjigovodja moram da
sprovedem nalog,
ali mi nije jasno kako da to uradim i da opravdam sebe, mada
inspekcija kod nas i ne
funkcionise bas
a i prime po neku garderobu ili neki poklon pa zazmure, poreska
isto tako pa mislim
i nije to neki prekrsaj.Dali taj neto od 10.000,00 bez obzira
kako stoji u Ugovoru o
radu,moze biti isplacen ako je do tada isplacivana neto zarada
15.000,00
dinara.

*****

Mi smo 99%...

Pokreni se..

snezana

pre 12 godina

Ne razumem ove poslodavce, svi hoce radnika, ali za plate i one minimalne, nema. Ma da je ovo zakonska drzava ne bi mogli da registruju preduzece i zaposljavaju ljude ako nemaju za isplatu plata u iznosu makar do iznosa potrosacke korpe. Ovako, ucenjuju, izrabljuju, vlast im pomaze u tome, radimo ili ni zasta ili za neku crkavicu, dinar slabi svakoga dana, evro raste, sve poskupljuje, plata od 10 do 25 hiljada dinara. Uzas. Kako da prezivi bivsi srednji sloj. Kako da prezivi onaj ko nema nekog angazovanog u politici da ga pogura i stavi negde? Zato taj bivsi srednji sloj, koji je najbrojniji u zemlji, ne treba da daje svoje glasove jer su svi oni vec na vlasti ili su bili, glas nikome, pa da vidimo kako ce oni bez nas. Nema glasa, nisu zasluzili, ogrezli u kruminalu, korupciji, mnogo, mnogo.

djole

pre 12 godina

"Poslodavci neće moći da primene odluku Socijalno-ekonomskog saveta o povećanju minimalne zaradu po satu sa 102 na 115 dinara, jer bi tako doveli u pitanje opstanak svojih firmi", rekao je Dragoljub Rajić, portparol Unije."

Bilo koja firma koja nije u stanju da isplati svoje radnike i ne treba da postoji. Tacka.

djole

pre 12 godina

"Poslodavci neće moći da primene odluku Socijalno-ekonomskog saveta o povećanju minimalne zaradu po satu sa 102 na 115 dinara, jer bi tako doveli u pitanje opstanak svojih firmi", rekao je Dragoljub Rajić, portparol Unije."

Bilo koja firma koja nije u stanju da isplati svoje radnike i ne treba da postoji. Tacka.

Darko

pre 12 godina

Pa ništa onda lepo zaposleni odu kućama i onda "ne vlasnici ne dovedu u pitanje opstanak svojih firmi". Mislim da je krajnje vreme da se ljudi ovde uozbilje, ako nemaš da isplatiš platu zatvori firmu ili prodaj nešto pa namiri obaveze. Samo u Srbiji je moguće da se priča na ovakav način ejjj. neće imati da isplate 115 dindži po satu jer bi doveli u pitanje opstanak firmi. More...

snezana

pre 12 godina

Ne razumem ove poslodavce, svi hoce radnika, ali za plate i one minimalne, nema. Ma da je ovo zakonska drzava ne bi mogli da registruju preduzece i zaposljavaju ljude ako nemaju za isplatu plata u iznosu makar do iznosa potrosacke korpe. Ovako, ucenjuju, izrabljuju, vlast im pomaze u tome, radimo ili ni zasta ili za neku crkavicu, dinar slabi svakoga dana, evro raste, sve poskupljuje, plata od 10 do 25 hiljada dinara. Uzas. Kako da prezivi bivsi srednji sloj. Kako da prezivi onaj ko nema nekog angazovanog u politici da ga pogura i stavi negde? Zato taj bivsi srednji sloj, koji je najbrojniji u zemlji, ne treba da daje svoje glasove jer su svi oni vec na vlasti ili su bili, glas nikome, pa da vidimo kako ce oni bez nas. Nema glasa, nisu zasluzili, ogrezli u kruminalu, korupciji, mnogo, mnogo.

Ološu bezobrazni!

pre 12 godina

razlika je 13 dinara po satu. Za 8 sati rada u jednom danu, to iznosi 104 dinara. Za 40 sati nedeljno - 520 dinara. Za mesec dana (23 radna dana max.) - 2.392 dinara. Za firmu od 20 zaposlenih na minimalcu ovaj trošak pozlodavca izađe ukupno 47.840 RSD ili 440 Evra. Ma dodajte na to i sve ostale namete (ako vam ih uopšte plaća robovlasnik), pa ne može da pređe trošak od 1.000 Evra mesečno za 20 radnika!

A koja kola vozi vlasnik firme u kojoj radite?

Paja patak dobio zadatak...

pre 12 godina

Moj brat radi za 85 din na sat na crno kod uglednog stranog privatnika. Pa sad vi vidite sta je sve tu zatajilo kad je to moguce.

ogorčeni pošteni poslodavac

pre 12 godina

Prvo, ne mešajte poštene poslodavce sa privilegovanim uspešnim privrednicima koji su "uspešni" iako svoje troškove ne plaćaju!!! Sposobni pošteni poslodavci u užasnim ekonomskim uslovima NE MOGU DA ZARADE!!!

Ogorčena sam na niz komentatora koji kažu da treba da zatvore firme svi oni koji ne mogu da zarade... Neka oni lepo otvore svoje firme pa nek budu uspešni da zarade za sve troškove, posebno za sve namete koje je država izmislila a pored toga i za plate. Vidi se da nikad u životu nisu ništa radili samostalno i da pojma nemaju da povećanje minimalca znači povećanje doprinosa i poreza tačnije DRŽAVA JE NAŠLA NAČIN DA UKRADE JOŠ MALO NOVCA OD RADNIKA IZ PRIVATNOG SEKTORA. Zašto država ne smanji svoje namete i tako poveća plate radnicima u privatnom sektoru?!

Ja imam porodičnu radnju i troškovi nam stalno rastu. Imamo ogromno znanje, naša usluga je visokog kvaliteta i svi naši klijenti su prezadovoljni ali nažalost platežna moć građana je jako niska i nemoguće je da sebi priušte uslugu koju mi pružamo. Mi preko 6 godina nismo povećavali cene usluga, a država je u međuvremenu više puta ekonomski potpuno neosnovano (proizvodnja pada, nezaposlenost se povećava) povećavala doprinose, poreze, takse, minimalac, troškove za struju, grejanje, telefon...

Pri svemu tome tzv. uspešne firme su oslobođene plaćanja doprinosa, poreza... (Simpo ili Mišković npr.), mnoga javna preduzeća ne plaćaju svoje dugove ni prema privatnicima, ni prema državi...

Ko god mi kaže da si sposobna zaradila bi... znam da je neradnik koji nikada ništa nije pošteno radio i nikada nije nijednu platu svojim radom zaslužio!!!

klin

pre 12 godina

"OVO" poslodavci???
Ma brišite sa svojim "čistim" kapitalom u zemlju gde možete dobiti radnika za manje od jednog evra po satu.
Šta?... Nema takve?...Ni u S.Koreji?
Interesantni ste vi "poslodavci"

preduzetnik

pre 12 godina

Samo jedno pojasnjenje.Svi koji kritikuju poslodavce ne shvataju da su oni na ivici egzistencije ne racunajuci tajkune kod kojih svakako ima prostora za povecanje plata jer oni deo svojih zarada isplacuju na crno i na to ne placaju porez.Poznata je prica da je Maxi svojevremeno mogao da isplati plate za radnike samo od zaokruzivanja cena na veci iznos npr, ako je cena proizvoda 25,60 zaokruzuje se na 26 zbog nepostojanja kovanice od 50 para tako da na hiljade artikala ostane na kraju dana dobar visak u kasi na koji se porez ne placa.Vlasnici malih radnji zbog enormnog pritiska drzave su pred gasenjem,jer to povecanje cene rada utice na godisnje povecanje rashoda od oko 500 evra.Samim tim nek drzava promisli sta joj je bolje da ima radnika pa bar i na minimalcu ili da se radjaju novi nezaposleni.Razumem ja da je danasnji minimalac bas minimalac ali razumite i vi nas,uostalom neka drzava malo stegne kais i preispita plate u javnom sektoru kojima i onako mi zaradjujemo platu jer nije normalno da oni skoro duplo imaju veci prosek plate od onog u privredi.Nije vreme za povecanje plata vec je vreme takvo da je potrebno sacuvati radna mesta koja vec postoje.Drzavo odrekni se i ti necega jer se budzet i sad tesko puni.

Aleks

pre 12 godina

Pa kada bi za pocetak vasu satnicu smanjili sa preko 1500 dinara po satu za 115 dinara imalo bi za isplatu minimalca, a cak i za preko tog minimalca. Ali ne u zemlji Srbiji je novi bazen jednog privatnika, vazniji nego obican zivot 40 njegovih radnika koji hrane jos minimum toliko ljudi oko sebe. Ovaj narod ne trazi kule i gradove, vec noramalan nacin zivota i dovoljno novca da ne razmislja sta da radi posle 10-og u mesecu.

ovca za sisanje

pre 12 godina

Imam malu firmu vetj 20 godina...nekad nas je bilo preko 20 radnika sad je ostalo 5.od juna i tih 5 ide na biro i radicemo samo ja i moja porodica a ako mi bash neko bude potreban raditje pod ugovorom 3 meseca max.zaista sam se trudio da zadrzim radnike ali ovo je neizdrzivo.doprinosi su samo vreh ledenog brega,od silnih placanja drzavi je nemogutje opsatati.konacnu odluku cu doneti kad budem video obracun doprinosa ali zaista mislim da je ovo veoma losh potez vlade.

Liberal

pre 12 godina

"Bilo koja firma koja nije u stanju da isplati svoje radnike i ne treba da postoji. Tacka.
(djole, 16. mart 2012 14:44) "

Đole, da li je normalno da neko treći određuje tebi koliku ćeš platu meni da daš? Meni to nije normalno. Plata je stvar dogovora između poslodavca i radnika. Ako poslodavac nema da plati dogovorenu platu, onda važi tvoja rečenica. A ne ovako, neka budala lupi cifru pa ti razmišljaj šta ćeš i kako ćeš.

milos

pre 12 godina

@djole i ostali: Upravo tako. Firma neće da postoji i ti radnici nemaju posao. Opet naša posla. Neka tri meseca imam višu platu 10%, a posle nema veze ni ako nemam posao. Zato i treba da nam bude još gore, a onda i još gore, sve dok se ne opametimo...

pp korimilo

pre 12 godina

Unija poslodavaca Srbije...****** i sve te fine čike koje su mukotrpnim radom, poštrenjem i pametnom fer poslovanju ostvarili kapital, a koji šuruju sa političarima...

Računajte koliki je taj minimalac mesečno...
Računajte da se on ne isplaćuje svuda...

molim Vas da mi objasnite kako da isplatim radnike 10.000,00
dinara i da ne platim
porez drzavi i doprinose.Posto veliki broj firmi u Leskovcu tako
isplacuje radnike,
malo im da na ruke, a moraju da rade i na drzavne praznike,a ako
nece ima drugih na
zavodu,rade i prekovremeno i da na sveki poziv dotrce na posao,
jer ce ostati bez
njega, a godisnji odmor i ne postoji. Ja kao knjigovodja moram da
sprovedem nalog,
ali mi nije jasno kako da to uradim i da opravdam sebe, mada
inspekcija kod nas i ne
funkcionise bas
a i prime po neku garderobu ili neki poklon pa zazmure, poreska
isto tako pa mislim
i nije to neki prekrsaj.Dali taj neto od 10.000,00 bez obzira
kako stoji u Ugovoru o
radu,moze biti isplacen ako je do tada isplacivana neto zarada
15.000,00
dinara.

*****

Mi smo 99%...

Pokreni se..

ecentar

pre 12 godina

E majcice moja, kad procitam komentare koji se ovde ostavljaju dodje mi da se roknem, ako ovako razmisljaju ljudi koji koriste internet i relativno su pismeni, sta ocekivati od onih ostalih koji jedva znaju da se potpisu i sricu dok citaju, a takvi su vecina u Srbiji. Dok god narod misli da poslodavac lezi na parama i da ih ljubomorno cuva pa zbog toga nece da isplati vecu platu, dotad cemo i ziveti kao zavidna bagra koja ceka da novac padne s neba. Dakle, da rezimiram za parazite, lezilebovice i grebatore: privatni poslodavci nemaju stampariju novca i novac im ne pada sa neba, m o r a j u d a g a z a r a d e, ali ne sami pa da novac razdele zaposlenima koji su tu samo da bi primili platu, vec je to proces u kome svi ucestvuju: drzava kao kreator uslova za rad, poslodavac kao organizator posla i zaposleni kao izvrsioci. Ako neko u tom procesu zakaze ovaj drugi ne moze da izvrsi svoje. Dakle, dragi radnici i draga drzavo, poslodavci u Srbiji su najmanji problem, nek drzava uredi uslove i nek zaposleni prestanu da kradu, lazu i zabusavaju pa ce poslodavci da placaju i da pevaju i da nakrive kapu, a i da pitaju jel treba jos.

zika slika

pre 12 godina

Da, da, da, to kazu poslodavci koji su imali privilegiju da placaju radnike 30 maraka mesecno a evo i danas u selu gde zivi moj brat, radnik u prodavnici prima 150 evra platu. Toliko je bilo i pre 7 godina kad sam otisao iz Srbije, prosek povecavaju Beogradski funkcioneri pa ispada da je prosecna plata 400 evra. A privatnici se vozikaju u skupim automobilima, idu na zimovanje i letovanje u inostranstvu, itd. Minimalac u privatnim firmama treba da bude 500 evra mesecno, neka malo podele svoje uzivanje sa radnicima, drzava mora zastititi gradjane od prvobitne akumulacije kapitala a to je period kada kapitalista zeli da zadrzi sto veci profit za sebe i zato placa radnika sto manje. Siguran sam da koliko god drzava smanjila troskove privatnika, te pare nece otici na plate radnika nego na skuplje letovanje i zimovanje privatnika. I privatnici koji imaju samo jednog radnika pa zive dobro a zamislite tek privatnike koji imaju 20 i vise radnika, a tek oni sto åposluju sa inostranstvom, oni mlate pare. Malina se u Danskoj prodaje 20 evra po kilogramu a posle silnih protesta, srpski malinari su uspeli da dobiju 1,6 evra po kilogramu, bezobrazluk. Kilogram srpske maline za izvoz treba da bude 5 evra. Opstine treba da smanje namete privatnicima, isticanje table/naziva firme treba da bude maksimum 50 evra, a drzava mora da stiti gradjane propisanim minimalcem.

nisam dipl.

pre 12 godina

Imam jedno pitanje za sve "male" poslodavce komentatore sa 10 ili 20 50 radnika:
Koliki procenat uposlenika vam je fakultetski obrazovano?
Ne primećujete da je prošlo vreme kad je bilo dovoljno biti "preduzetnik po struci"?
Visoko tehnološko konkurentsko okruženje zahteva upošljavanje visokoobrazovanog kadra, pa makar to bili i IT ili EL inženjeri i diplomirani tehnolozi bez iskustva. Važnija je danas(u uslovima ubrzanog tehničko-tehnološkog razvoja) od konkretnih iskustvenih znanja, disciplina, navika učenja, sposobnost usvajanja novih znanja, razrađena metodologija savladavanja problema, što sve to ti mladi ljudi donose sa fakulteta.
Platite ih svakog dana 4 h za konkretne aktuelne poslove u firmi, a preostala 4h ostavite ih da dalje uče po sopstvenom izboru vezano za oblast kojom se bavite. I platite ih za to.
Vratiće vam se.

Branko

pre 12 godina

U OVOJ DRZAVI SVI "POSLODAVCI"SU POSTENI I POSTENO SU ZARADILI SVOJ PRVI MILION.To im je omogucio prvo Broz,a zatim i mali Broz(Slobodan).Uvek je kriva drzava -i u tzv. Socijalizmu i sada u kao nekom kapitalizmu.Da li su ti,sto sebe nazivaju postenim poslodavcima ostavljali nesto u rezervu(mislim za firmu)ili su odmah trosili dobit.-profit.
Radnici su obicno neradnici i uostalom neka idu gde im je bolje.To je matrica nasih "poslodavaca"(ima i losih radnika a sta je sa vecinom?)
Zato potpuno se slazem sa komentarom koji citiram dole i time zavrsavam

------U zapadnim zemljama ako firma ne moze da isplati minimalnu zaradu zatvara se i tacka.
(Dejan, 16. mart 2012 15:39)

Igor

pre 12 godina

@(nisam dipl., 16. mart 2012 22:42)
Da, to bas tako ide. Zasto ti ne pokrenes neki biznis i tako da placas radnike? Ja sam prvi koji bi radio kod tebe. I sta bi ga posle tog tvog usavrsavanja zadrzalo da radi kod tebe? Jednostavno ce sa tim novim znanjem da ode da radi kod drugog a ti ces ispasti OVCA sto si ga placao za NERAD. Svi vi koji nikad ni jedan jedini dinar niste samostalno zaradili me prosto odusevljavate takvim idejama. Da je to tako lako i jednostavno to bi se vec radilo a to sto vam mozak ispiru po raznoraznim skolama i fakultetima je problem viseg nivoa, problem drzave.

Liberal

pre 12 godina

"Bilo koja firma koja nije u stanju da isplati svoje radnike i ne treba da postoji. Tacka.
(djole, 16. mart 2012 14:44) "

Đole, da li je normalno da neko treći određuje tebi koliku ćeš platu meni da daš? Meni to nije normalno. Plata je stvar dogovora između poslodavca i radnika. Ako poslodavac nema da plati dogovorenu platu, onda važi tvoja rečenica. A ne ovako, neka budala lupi cifru pa ti razmišljaj šta ćeš i kako ćeš.

djole

pre 12 godina

"Poslodavci neće moći da primene odluku Socijalno-ekonomskog saveta o povećanju minimalne zaradu po satu sa 102 na 115 dinara, jer bi tako doveli u pitanje opstanak svojih firmi", rekao je Dragoljub Rajić, portparol Unije."

Bilo koja firma koja nije u stanju da isplati svoje radnike i ne treba da postoji. Tacka.

milos

pre 12 godina

@djole i ostali: Upravo tako. Firma neće da postoji i ti radnici nemaju posao. Opet naša posla. Neka tri meseca imam višu platu 10%, a posle nema veze ni ako nemam posao. Zato i treba da nam bude još gore, a onda i još gore, sve dok se ne opametimo...

Darko

pre 12 godina

Pa ništa onda lepo zaposleni odu kućama i onda "ne vlasnici ne dovedu u pitanje opstanak svojih firmi". Mislim da je krajnje vreme da se ljudi ovde uozbilje, ako nemaš da isplatiš platu zatvori firmu ili prodaj nešto pa namiri obaveze. Samo u Srbiji je moguće da se priča na ovakav način ejjj. neće imati da isplate 115 dindži po satu jer bi doveli u pitanje opstanak firmi. More...

preduzetnik

pre 12 godina

Samo jedno pojasnjenje.Svi koji kritikuju poslodavce ne shvataju da su oni na ivici egzistencije ne racunajuci tajkune kod kojih svakako ima prostora za povecanje plata jer oni deo svojih zarada isplacuju na crno i na to ne placaju porez.Poznata je prica da je Maxi svojevremeno mogao da isplati plate za radnike samo od zaokruzivanja cena na veci iznos npr, ako je cena proizvoda 25,60 zaokruzuje se na 26 zbog nepostojanja kovanice od 50 para tako da na hiljade artikala ostane na kraju dana dobar visak u kasi na koji se porez ne placa.Vlasnici malih radnji zbog enormnog pritiska drzave su pred gasenjem,jer to povecanje cene rada utice na godisnje povecanje rashoda od oko 500 evra.Samim tim nek drzava promisli sta joj je bolje da ima radnika pa bar i na minimalcu ili da se radjaju novi nezaposleni.Razumem ja da je danasnji minimalac bas minimalac ali razumite i vi nas,uostalom neka drzava malo stegne kais i preispita plate u javnom sektoru kojima i onako mi zaradjujemo platu jer nije normalno da oni skoro duplo imaju veci prosek plate od onog u privredi.Nije vreme za povecanje plata vec je vreme takvo da je potrebno sacuvati radna mesta koja vec postoje.Drzavo odrekni se i ti necega jer se budzet i sad tesko puni.

snezana

pre 12 godina

Ne razumem ove poslodavce, svi hoce radnika, ali za plate i one minimalne, nema. Ma da je ovo zakonska drzava ne bi mogli da registruju preduzece i zaposljavaju ljude ako nemaju za isplatu plata u iznosu makar do iznosa potrosacke korpe. Ovako, ucenjuju, izrabljuju, vlast im pomaze u tome, radimo ili ni zasta ili za neku crkavicu, dinar slabi svakoga dana, evro raste, sve poskupljuje, plata od 10 do 25 hiljada dinara. Uzas. Kako da prezivi bivsi srednji sloj. Kako da prezivi onaj ko nema nekog angazovanog u politici da ga pogura i stavi negde? Zato taj bivsi srednji sloj, koji je najbrojniji u zemlji, ne treba da daje svoje glasove jer su svi oni vec na vlasti ili su bili, glas nikome, pa da vidimo kako ce oni bez nas. Nema glasa, nisu zasluzili, ogrezli u kruminalu, korupciji, mnogo, mnogo.

Ološu bezobrazni!

pre 12 godina

razlika je 13 dinara po satu. Za 8 sati rada u jednom danu, to iznosi 104 dinara. Za 40 sati nedeljno - 520 dinara. Za mesec dana (23 radna dana max.) - 2.392 dinara. Za firmu od 20 zaposlenih na minimalcu ovaj trošak pozlodavca izađe ukupno 47.840 RSD ili 440 Evra. Ma dodajte na to i sve ostale namete (ako vam ih uopšte plaća robovlasnik), pa ne može da pređe trošak od 1.000 Evra mesečno za 20 radnika!

A koja kola vozi vlasnik firme u kojoj radite?

klin

pre 12 godina

"OVO" poslodavci???
Ma brišite sa svojim "čistim" kapitalom u zemlju gde možete dobiti radnika za manje od jednog evra po satu.
Šta?... Nema takve?...Ni u S.Koreji?
Interesantni ste vi "poslodavci"

ogorčeni pošteni poslodavac

pre 12 godina

Prvo, ne mešajte poštene poslodavce sa privilegovanim uspešnim privrednicima koji su "uspešni" iako svoje troškove ne plaćaju!!! Sposobni pošteni poslodavci u užasnim ekonomskim uslovima NE MOGU DA ZARADE!!!

Ogorčena sam na niz komentatora koji kažu da treba da zatvore firme svi oni koji ne mogu da zarade... Neka oni lepo otvore svoje firme pa nek budu uspešni da zarade za sve troškove, posebno za sve namete koje je država izmislila a pored toga i za plate. Vidi se da nikad u životu nisu ništa radili samostalno i da pojma nemaju da povećanje minimalca znači povećanje doprinosa i poreza tačnije DRŽAVA JE NAŠLA NAČIN DA UKRADE JOŠ MALO NOVCA OD RADNIKA IZ PRIVATNOG SEKTORA. Zašto država ne smanji svoje namete i tako poveća plate radnicima u privatnom sektoru?!

Ja imam porodičnu radnju i troškovi nam stalno rastu. Imamo ogromno znanje, naša usluga je visokog kvaliteta i svi naši klijenti su prezadovoljni ali nažalost platežna moć građana je jako niska i nemoguće je da sebi priušte uslugu koju mi pružamo. Mi preko 6 godina nismo povećavali cene usluga, a država je u međuvremenu više puta ekonomski potpuno neosnovano (proizvodnja pada, nezaposlenost se povećava) povećavala doprinose, poreze, takse, minimalac, troškove za struju, grejanje, telefon...

Pri svemu tome tzv. uspešne firme su oslobođene plaćanja doprinosa, poreza... (Simpo ili Mišković npr.), mnoga javna preduzeća ne plaćaju svoje dugove ni prema privatnicima, ni prema državi...

Ko god mi kaže da si sposobna zaradila bi... znam da je neradnik koji nikada ništa nije pošteno radio i nikada nije nijednu platu svojim radom zaslužio!!!

ovca za sisanje

pre 12 godina

Imam malu firmu vetj 20 godina...nekad nas je bilo preko 20 radnika sad je ostalo 5.od juna i tih 5 ide na biro i radicemo samo ja i moja porodica a ako mi bash neko bude potreban raditje pod ugovorom 3 meseca max.zaista sam se trudio da zadrzim radnike ali ovo je neizdrzivo.doprinosi su samo vreh ledenog brega,od silnih placanja drzavi je nemogutje opsatati.konacnu odluku cu doneti kad budem video obracun doprinosa ali zaista mislim da je ovo veoma losh potez vlade.

ecentar

pre 12 godina

E majcice moja, kad procitam komentare koji se ovde ostavljaju dodje mi da se roknem, ako ovako razmisljaju ljudi koji koriste internet i relativno su pismeni, sta ocekivati od onih ostalih koji jedva znaju da se potpisu i sricu dok citaju, a takvi su vecina u Srbiji. Dok god narod misli da poslodavac lezi na parama i da ih ljubomorno cuva pa zbog toga nece da isplati vecu platu, dotad cemo i ziveti kao zavidna bagra koja ceka da novac padne s neba. Dakle, da rezimiram za parazite, lezilebovice i grebatore: privatni poslodavci nemaju stampariju novca i novac im ne pada sa neba, m o r a j u d a g a z a r a d e, ali ne sami pa da novac razdele zaposlenima koji su tu samo da bi primili platu, vec je to proces u kome svi ucestvuju: drzava kao kreator uslova za rad, poslodavac kao organizator posla i zaposleni kao izvrsioci. Ako neko u tom procesu zakaze ovaj drugi ne moze da izvrsi svoje. Dakle, dragi radnici i draga drzavo, poslodavci u Srbiji su najmanji problem, nek drzava uredi uslove i nek zaposleni prestanu da kradu, lazu i zabusavaju pa ce poslodavci da placaju i da pevaju i da nakrive kapu, a i da pitaju jel treba jos.

nisam dipl.

pre 12 godina

Imam jedno pitanje za sve "male" poslodavce komentatore sa 10 ili 20 50 radnika:
Koliki procenat uposlenika vam je fakultetski obrazovano?
Ne primećujete da je prošlo vreme kad je bilo dovoljno biti "preduzetnik po struci"?
Visoko tehnološko konkurentsko okruženje zahteva upošljavanje visokoobrazovanog kadra, pa makar to bili i IT ili EL inženjeri i diplomirani tehnolozi bez iskustva. Važnija je danas(u uslovima ubrzanog tehničko-tehnološkog razvoja) od konkretnih iskustvenih znanja, disciplina, navika učenja, sposobnost usvajanja novih znanja, razrađena metodologija savladavanja problema, što sve to ti mladi ljudi donose sa fakulteta.
Platite ih svakog dana 4 h za konkretne aktuelne poslove u firmi, a preostala 4h ostavite ih da dalje uče po sopstvenom izboru vezano za oblast kojom se bavite. I platite ih za to.
Vratiće vam se.

Aleks

pre 12 godina

Pa kada bi za pocetak vasu satnicu smanjili sa preko 1500 dinara po satu za 115 dinara imalo bi za isplatu minimalca, a cak i za preko tog minimalca. Ali ne u zemlji Srbiji je novi bazen jednog privatnika, vazniji nego obican zivot 40 njegovih radnika koji hrane jos minimum toliko ljudi oko sebe. Ovaj narod ne trazi kule i gradove, vec noramalan nacin zivota i dovoljno novca da ne razmislja sta da radi posle 10-og u mesecu.

pp korimilo

pre 12 godina

Unija poslodavaca Srbije...****** i sve te fine čike koje su mukotrpnim radom, poštrenjem i pametnom fer poslovanju ostvarili kapital, a koji šuruju sa političarima...

Računajte koliki je taj minimalac mesečno...
Računajte da se on ne isplaćuje svuda...

molim Vas da mi objasnite kako da isplatim radnike 10.000,00
dinara i da ne platim
porez drzavi i doprinose.Posto veliki broj firmi u Leskovcu tako
isplacuje radnike,
malo im da na ruke, a moraju da rade i na drzavne praznike,a ako
nece ima drugih na
zavodu,rade i prekovremeno i da na sveki poziv dotrce na posao,
jer ce ostati bez
njega, a godisnji odmor i ne postoji. Ja kao knjigovodja moram da
sprovedem nalog,
ali mi nije jasno kako da to uradim i da opravdam sebe, mada
inspekcija kod nas i ne
funkcionise bas
a i prime po neku garderobu ili neki poklon pa zazmure, poreska
isto tako pa mislim
i nije to neki prekrsaj.Dali taj neto od 10.000,00 bez obzira
kako stoji u Ugovoru o
radu,moze biti isplacen ako je do tada isplacivana neto zarada
15.000,00
dinara.

*****

Mi smo 99%...

Pokreni se..

zika slika

pre 12 godina

Da, da, da, to kazu poslodavci koji su imali privilegiju da placaju radnike 30 maraka mesecno a evo i danas u selu gde zivi moj brat, radnik u prodavnici prima 150 evra platu. Toliko je bilo i pre 7 godina kad sam otisao iz Srbije, prosek povecavaju Beogradski funkcioneri pa ispada da je prosecna plata 400 evra. A privatnici se vozikaju u skupim automobilima, idu na zimovanje i letovanje u inostranstvu, itd. Minimalac u privatnim firmama treba da bude 500 evra mesecno, neka malo podele svoje uzivanje sa radnicima, drzava mora zastititi gradjane od prvobitne akumulacije kapitala a to je period kada kapitalista zeli da zadrzi sto veci profit za sebe i zato placa radnika sto manje. Siguran sam da koliko god drzava smanjila troskove privatnika, te pare nece otici na plate radnika nego na skuplje letovanje i zimovanje privatnika. I privatnici koji imaju samo jednog radnika pa zive dobro a zamislite tek privatnike koji imaju 20 i vise radnika, a tek oni sto åposluju sa inostranstvom, oni mlate pare. Malina se u Danskoj prodaje 20 evra po kilogramu a posle silnih protesta, srpski malinari su uspeli da dobiju 1,6 evra po kilogramu, bezobrazluk. Kilogram srpske maline za izvoz treba da bude 5 evra. Opstine treba da smanje namete privatnicima, isticanje table/naziva firme treba da bude maksimum 50 evra, a drzava mora da stiti gradjane propisanim minimalcem.

Paja patak dobio zadatak...

pre 12 godina

Moj brat radi za 85 din na sat na crno kod uglednog stranog privatnika. Pa sad vi vidite sta je sve tu zatajilo kad je to moguce.

Branko

pre 12 godina

U OVOJ DRZAVI SVI "POSLODAVCI"SU POSTENI I POSTENO SU ZARADILI SVOJ PRVI MILION.To im je omogucio prvo Broz,a zatim i mali Broz(Slobodan).Uvek je kriva drzava -i u tzv. Socijalizmu i sada u kao nekom kapitalizmu.Da li su ti,sto sebe nazivaju postenim poslodavcima ostavljali nesto u rezervu(mislim za firmu)ili su odmah trosili dobit.-profit.
Radnici su obicno neradnici i uostalom neka idu gde im je bolje.To je matrica nasih "poslodavaca"(ima i losih radnika a sta je sa vecinom?)
Zato potpuno se slazem sa komentarom koji citiram dole i time zavrsavam

------U zapadnim zemljama ako firma ne moze da isplati minimalnu zaradu zatvara se i tacka.
(Dejan, 16. mart 2012 15:39)

Igor

pre 12 godina

@(nisam dipl., 16. mart 2012 22:42)
Da, to bas tako ide. Zasto ti ne pokrenes neki biznis i tako da placas radnike? Ja sam prvi koji bi radio kod tebe. I sta bi ga posle tog tvog usavrsavanja zadrzalo da radi kod tebe? Jednostavno ce sa tim novim znanjem da ode da radi kod drugog a ti ces ispasti OVCA sto si ga placao za NERAD. Svi vi koji nikad ni jedan jedini dinar niste samostalno zaradili me prosto odusevljavate takvim idejama. Da je to tako lako i jednostavno to bi se vec radilo a to sto vam mozak ispiru po raznoraznim skolama i fakultetima je problem viseg nivoa, problem drzave.