Utorak, 21.02.2012.

00:42

Metro u Beogradu biće revolucija

Ministar spoljnih poslova Francuske Alen Žipe kaže da će projekat metroa u Beogradu napraviti pravu revoluciju u svakodnevnom životu građana Beograda.

Izvor: B92

Metro u Beogradu biæe revolucija IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

115 Komentari

Sortiraj po:

Kozmo

pre 12 godina

@Beograd beogradjanima, 21. februar 2012 12:40
Jedini problem je sto sam ja iz Beograda,a Beogradjani vise nemaju nikavu privredu i industriju,odnosno moji sugradjani.Sve se zasniva na porezu i komunalnoj prevari,posebno oko cene grejanja i naravno banke i hiper-marketi.
Ne znam da li si obavesten da pola grada nemoze da izmiruje svoje obaveze(komunalije i ostale troskove) jer su ostali bez posla.
Ne svojom krivicom,vec krivicom lopova i sistemskoj pljacki.
Moja primanja su extra visoka,jer radim malo afrika,malo azija,malo evropa i ne bunim se.No nemozes biti samoziv.nije to 500 pa ih je na socijalnom,to je milion.A sta tacno pod beogradjane podrazumevas,nemam pojma kad svi oni stari zive preko grane.Starih beogradskih porodica imas maximalno 200,do 300 zajedno sa povratnicima sa inostranim penzijama.
Ja hocu da znam koja je firma izdala ateste i je li most dobio upotrebnu dozvolu,ako jeste,kada? Bili me uvo i za SNS i SPS i SPC i ostale stranke koje sve zbitno imaju 600% i prelaze cenzus,dakle ozbiljno pitam.
Gde su fotografije maximalnog opterecenja i atesti?
Ja ovo govorim sa srucnog aspekta jer sam gomilu mostova i radio.
Sto se tice placanja,ja imam to pravo da postavim jer su moja primanja oporezovana u ovoj zemlji i moje odvajanje su znatno veca od tvojih menadzerskih.
Ugovor nemoze da bude potpisivan bez javne rasprave jer sistem i stanica prokop je republicka,a ne gradska zeleznica.
Raspitaj se malo pre toga koliko i kavi su ugovori sklapani sa Trudbenikom,EP,Napredom,Ratkom Mitrovicem.... pa jesu resili stanicu prokop konacno da plate ili ce i to gradjani da placaju preko restitucije?
Pa beobanka ne moze i dan danas da se zatvori zato sto tu izmedju ostalog ima naj vise poverilaca,a duznik je drzava i grad Beograd.
Nisam ni cutac,ni plavac,ni crni i nikad necu pristupiti ni jednoj partiji jer mi je struka,licence koje imam iznad svega,pa taman sutra nemo leba da jedem,uci u partiju nikad necu.
Srdacan pozdrav

Aleksandar iz Beograda

pre 12 godina

To pred svake izbore zvuči lepo, u uvek je bilo obećanja o metrou.

A ja ne verujem u to, jer Biro za metro grada Beograda je postojao 15 godina od 1972 do 1987 godine i tada su razvili detaljne studije, analize saobraćaja i razvili su projekat da prva linija ide od Ustaničke do Zemuna, koju gle slučajnosti, posle 25 godina predlaže Đilas iako se Beograd znatno izmenio i proširio.

Da su Beogradu trebali mostovi, to se slažem, ali da li baš toliko skup (iako jeste lep, itd) niko se od nas građana nije pitao.

Nama je u Beogradu bila kritična Gazela, ali nisu hteli da je poprave dok se konačno jedan od stubova nije počao da se pomera...

Lično mislim da je bolje uložiti pare u železnicu, pa da ljudi u Srbiji imaju mogućnost da žive gde vole/žele, a da rade tamo gde imaju posao - onda bi mogao neko iz Vranja da ide do Niša, ili iz Zrenjanina u Beograd itd...

Ali opet se mi ne pitamo...

Ja

pre 12 godina

Metro je na svim sajtovima francuskih kompanija ukljucenih u projekat poput Egisa i Alstoma naveden kao LRT, odnosno light rail transit. I sami zvanicnici su rekli da ce ici nadzemno "gde god je to moguce" odnosno na Novom Beogradu, preko reke i na Bulevaru dok ce podzemne biti stanice, njih 3-4 od Pravnog fakulteta do SANU. Metro da bi bio nezavisan, na nadzemnim deonicama ce morati da ide ili na stubovima sto ce izuzetno naruziti izgled grada, posebno na bulevaru, celom duzinom ce ljudima prolaziti vozovi pored prozora, ili ce morati da ima prvenstvo prolaza na povrsini ulice. Sta to znaci? To znaci da ce zbog prolaza jedne vozne kompozicije kapaciteta 200 ljudi morati da se zaustavi saobracaj svih drugih vozila, dakle svih automobila, autobusa, tramvaja, trolejbusa kao i svih pesaka, biciklista i sl. Jasno je da ce samo oko mesta gde bude prolazio voz cekati mnogo vise od tih 200 ljudi, a samo zatvaranje ulica u centru grada na taj nacin ce izazvati lancanu reakciju i kolaps saobracaja u ostatku Beograda. Onda cemo tad imati naknadnu pamet pa cemo krenuti posle 10 godina izgradnje ovoga da to rusimo i gradimo tunele sto ne samo sto ce duplirati cenu izgradnje vec ce i maksimalno izmrcvariti stanovnistvo Beograda koje na metro ceka decenijama. Za metro inace ne bi ni bilo potrebe kada bi postojala decentralizacija, kada bi svi oni koji ne zele da zive u Beogradu imali gde da se vrate i nadju posao, to se vidi za vreme praznika kada su ulice savrseno prohodne. Ali ovakvo stanje kakvo je danas, koje se ocigledno nece menjati, zahteva izgradnju metroa i to pravog.

Beogradjanin

pre 12 godina

Ne razumem ove iz unutrasnjosti koji stalno kukaju na Beograd.A kada treba lekar svi trku KCS, Bezanijsku kosu, KCB Zemun, Dragisa Misovic itd iako im je blisi Kragujevac ili Nis. Ne shvataju da oni nista ne placaju Beogradu. Beograd koji drzi viseod 50$ privrednih aktivnosti u Srbiji moze da sam gradi i mostove i metro. Taj isti Beograd iz svog budzeta izdrzava sve klinicke centere osim KCS.Lezoao sam skoro u bolnici Dragisa Misovic . Na odeljenju 90% gradjana Srbije iako je to beogradski KC i izdrzava se iz beogradskog budzeta. Beogradu treba metro da bi bio svetski grad a ne turska kasaba

Johannis

pre 12 godina

Neko je ovde napisao pored toga što se raduje što ćemo najzad dobiti metro(ok radujem se i ja),da se svakakvi klinci motaju po podzemnoj stanici kod Vuka...ma daaaaj, pa nije ti to stanica Zoologischer Garten u Berlinu .. :)) Možda si veliki fan tog fila ... hehehe ..totalno sam te provalio ;)

Nislija

pre 12 godina

Ja obozavam Beograd, ziveo sam jedan deo zivota na Banjici, volim ga jer je nasa metropola, prestonica, ponos. ALI, to je postao i velikom zaslugom ljudi iz unutrasnjosti, jer mnoge se stvari nama uskracuju da bi se prestonica favorizovala. Ljudi iz ubutrasnjosti se upravo zato doseljavaju u nas glavni grad, jer je mnogo vise mogucnosti tamo, moze i posao da se nadje, sve je bolje, razvijenije. Zato ljudi odlaze da zive u Bg. Da je i kod nas takva situacije, niko se ne bi selio. I nije samo problem u (ne)sposobnosti lokalne samouprave, nego prosto NEMA PARA! Ne postoji dzabe onaj vic koji kaze da kad Nislija brise zadnjicu posle velike nuzde, jedan papiric ide u wc solju, a jedan za Bg. I da, nismo mi "dole" nego ste vi! U kom pravcu tece Morava?? Tece nizvodno!

student

pre 12 godina

Do kada više investicije da idu samo u prestonicu? Pa nije Srbija samo Beograd! Te rekonstrukcija mosta, te još jedan novi most, sad hoće i metro. Saberite koliko koštaju sve te investicije! Šta je sledeće, još jedan aerodrom?? Nemamo normalan put u državi već 20 godina, stanje pruga bolje i da ne pominjem, al nema veze. Bitno je da se ulaže u Beograd, a unutrašnjost ko šljivi. Posle se pitaju zašto se svi doseljavaju u glavni grad, i zašto manje opštine i sela polako nestaju. E pa rođaci, uložite malo i u druge gradove za promenu, a ne da se cela Srbija zadužuje zbog modernizacije Beograda!

marko

pre 12 godina

Metro se ne pravi u krugu dvojke. Tu je beskoristan i sluzi samo za pranje para. Metro je potreban da poveze Aerodrom, Borcu, Batajnicu, Kaludjericu sa centrom. A ne da spaja centar sa zemunom!? Pa to moze i peske da se dodje cak ni taksi nije skup na toj relaciji.

babe i zabe

pre 12 godina

@DZoni
Za Vas i sve one koji ne znaju - metro je nezavisni saobracajni sistem, i nema veze sa tim da li je ispod zemlje ili na povrsini, bitno je da na njegovo funkcionisanje ne utice ostali saobracaj (drumski, tramvajski...)

obi van

pre 12 godina

@ Aleksandar - od 2008me tzv "metro" u Svajcarskoj postoji samo u Lozani u ukupnoj duzini 5,6 kilometara i tesko se to moze nazvati metroom(m1+m2). Za Cirih stvarno ne znam gdje si ga vidio mozda mislis na lake pruge (s bahn). Cirisani su inace odbili metro nekoliko puta na referendumu. Za Lokarno necu ni da komentarisem da si bio tamo znao bi da je to nemoguce jer Lokarno ima svega 14'000 stanovnika. Uostalom idi na wikipediju pa provjeri sam.

Monden

pre 12 godina

Madrid ima sjajan metro.Stotinu stanica,nova vozila koja stizu na svaka 3 minuta,karta je 1 EUR.Cist je i moderan za razliku od onog u Barseloni.Koliko znam,prvobitno je trebalo da nam Shpanci grade metro

petarV

pre 12 godina

TIP...dobra ideja...samo bih dodao,da se naprave linije Pančevo-Borča-Batjnica...i linije koje bi povezivale Obrenovac i taj kraj...u suštini linije koje bi povezivale 2-3 mesta u kojma su zadnje-početne stanice.

bonaparta

pre 12 godina

Ideja metro stara skoro 100 godina izgleda da je na pomolu.Bogradu takav vid prevoza definitivno treba i to će biti inzvaredno rešenje pogotovu za stari deo grada.
Ono što se meni ne dopada a verovatno će se mnogi složiti da taj metro kroz N.beograd prolazi po površini.Nećemo li tako dobiti podeljeni grad.Prvo zbog velikih brzina / i do 100 km/h/ ako pravimo pravi metro koloseci će morati biti zaštićeni ogradom, istovremeno verovatno će se negde presecati sa saobraćajnicama postoječim ili budućim tako da ćemo rešiti problem u starom delu grada a dobiti novi na N.Beogradu.Bolje onda da ga negradimo ako će novi Beograd biti podeljen zidovima.Razmotrite još jednom to rešenje i spustite kao i svugde u svetu metro pod zemlju pogotovu što na N.Beogradu imate mnogo bolje uslove za to nego u starom.Pre ili kasnije moraćemo metro u N.Beogradu da izmestimo pod zemlju,u tom slučju koštaće nas kao da radimo sve iz početka. Predlažem i da magistralne dalekovode,i druge instalacije spustite u te iste tunele te im omogućite lekši pristup u slučaju havarija, a da buduće liniije imaju u svom sastavu "pomoćni" tunel u kojima bi se smeštali magistralne instalacije,grejanje,kablovi i sl.
Želeo bih da uskoro vidim Beograd sa metroom, a predlažem vam da organizujete radnu akciju kao posle rata za sve Beograđane koji žele da doprinesu metrou, a lično mislim da će ih biti puno i na neki način svi koji žele "ugrade deo sebe u metro". Metro čekamo te sa nestrpljenjem!!!!!!!!!!!Dobro došađ

Srdjan

pre 12 godina

Mnogo problema oko guzvi u gradu i prilazima gradu bi se resilo kada bi ovaj metro svoje linije (iznad ili ispod zemlje) produzio do okolnih gradskih opstina (Mladenovac, Sopot, Lazarevac, Obrenovac,...).
Time bi se resila najmanje dva problema (na zadovoljstvo gradjana), a to su guzve i, drugo, monopol autobuskih prevoznika, a pre svega "Laste", na pomenutim relacijama...

Tip

pre 12 godina

Imao sam sreću da češće putujem metroom u Sydney-u, Londonu i Berlinu. I baš sam razmišljao šta bi Beogradu trebalo... Evo moje vizije:
8 strana - Pančevo, Padinska skela, Batajnica, Surčin, Obrenovac, Lazarevac, Mladenovac ( ili do Sopota ) i Grocka. Napraviti 4 linije - tipa: Pančevo - Obrenovac; Padinska skela - Lazarevac; Batajnica - Mladenovac i Surčin - Grocka. Napraviti stanicu kod Kneza i na Slaviji jer bi trebale biti bar 2 ili 3 stanice u centru gde možete promeniti bilo koju liniju ( tipa Slavija - Knez - Vuk ). U svim gradovima je metro - metro samo u centru, čim izadje iz centra izadje i iz zemlje, tako da u suštini, može već dosta toga da se iskoristi.

obi van

pre 12 godina

svi znaju valjda koliko je Svajcarska bogata pa nemaju metro ni i u jednom jedinom gradu jer su jednostavno uvidjeli da im ne treba. Oni imaju akcent na medjugradski saobracaj tako da su udaljenosti kao recimo izmedju Novog Sada i Beograda povezane linijama koje idu svakih 20 tak minuta i voznja ne traje duze od 30 minuta. To je takodje pomoglo da im gradovi ne rastu nekontrolisano jer realno nikakv problem nije ici na posao u drugi grad.

petarV

pre 12 godina

PIVLJANIN...možda si u pravu a možda i nisi...al da ti reknem nešto...kada bi se svi "pivljani" vratili kući,Beograd bi procvetao!
Bilo više radnih mesta,manje gužvi u saobraćaju,manje gužvi u autobusima,više parking mesta,pale bi cene nekretnina,pale bi cene rentiranim stanovima...

Zamislite Beograd bez "beograđana"...milina...

Mada iskreno...žao mi je što sam generacijski beograđanin...em se 90ih nisam najeo,jer nisam imao rođake na selu,od kojih bi se vikendima vraćao sa punim gepekom...em bih sada,najradije digao kredit,vratio se nazad na selo i napravio svoju farmicu i au lepu...

Ajde glasajte,taman da vidim koliko "bograđana" i beograđana ima...

Milos Jeremic

pre 12 godina

Primer :
mesecna karta 3000 din* 500 000 korisnika = 1.500.000.000 din/mesecno. Ako ovo nije sigurna investicija ,ne znam sta je.

Čiča Gorio

pre 12 godina

@ beogradjanin i @ beograd beograđanima

Ja sam takođe iz Beograda i stidim takvih kao što ste vi! Normalno je da se ostatak ojađene Srbije buni protiv Metroa, jer će ga oni kao i sve drugo u Beogradu najvećim delom plaćati! I sledeći put pre nego što odvalite takve gluposti da su mostove po Beogradu plaćali Beograđani, informišite se malo... Sve što se plaća iz budžeta plaćaju svi građani Srbije, a i budžet grada Beograda se puni iz republičkog budžeta... A evo i obajšnjenja kako, na najbanalnijem primeru... Uzmino za primer javna predueća koja posluju van Beograda... Sva ta preduzeća od skoro moraju da imaju predstavništvo registrovano na teritoriji Beograda ! Zašto? Pa zbog plaćanja poreza, naravno... Takođe sva vozila tih preduzeća moraju imati BG tablice ! Malo suludo, zar ne... Verujem da ovakvih primera ima na hiljade...
A i raspitajte se malo kod bliže rodbine, odakle vam se vuku koreni... Garantujem da vam pradeda ili deda nije uživao u kafi na Terazijama !
I da zaključim... Slažem se da je Beogradu neophodan metro, ali mi se čini da je jedan obični regionalni put mnogim selima i manjim opštinama mnogo potrebniji... jer ako već kažemo da je poljoprivreda, naša budućnost, do te budućnosti se po robu ne može ići samo helikopterom.... Mogao bih ja vama do sutra da objašnjavam neke stvari, ali dovoljno je za prvi čas ! Aj zdravo !

Braca

pre 12 godina

Metro u Beogradu bi imao smisla kada bi kod nas važila ona krilatica:
"Ima se,može se"!!!
U našem slučaju kome to treba,milionu nezaposlenih,đecima i studentima koji beže sa časova,penzionerima koji ne znaju šta bi sa sobom?
Pitam kao Beograđanin,realno!!!

Beograd beogradjanima

pre 12 godina

@Juzna pruga

Pa vi se vozite onda u taljigama

@Kuzma

Beograd je sam potpisao ugovor sa Francuzima koji ce da finansira projekat i beograd ce to da vraca . Ne boj se nece nista iz tvog dzepa otici na izgradnju Beograda kao ni do sada.I most na Adi su platili beogradjani i kineski most ce platiti beogradjani pa tako i metro ako isvu infrastrukturu po Beogradu

Стари Рабра

pre 12 godina

Ала овај Ален Жипе брине о нама београђанима...Ако власт тврди да ће метро коштати милијарду евра рачунајмо да ће нас коштати две и зато предлажем свим београђанима који се још нису помирили са привредном пропашћу своје земље: ОДРЕКНИМО СЕ МЕТРОА!!! За две милијарде евра отварајмо фабрике за прераду воћа и поврћа по целој Србији и омогућимо повратак становништва на село и живот од сопственог рада на сопственом имању без газда, директора, кредита, гужви и осталих

marko

pre 12 godina

Pricate o tim metropolama kako ipak imaju guzve u saobracaju.Razlika je ta sto oni em sto imaju mng vise stanovnika imaju i i turista kao ceo jedan Nis da dodj u Beograd.

Pa moze

pre 12 godina

@Bio pa video, Ti si mozda bio ali nisi mnogo video, ili se bar nisi dovoljko raspitao. Samo Pariski region broji vise stanovnika nego CELA Srbija, a samo JEDNA linija RER-A preveze skoro tri miliona putnika DNEVNO!! naravno da je guzva, MNOGO naroda buraz!

aleksandar

pre 12 godina

Moram reci kako sam imao priliku da se vozim Pariškim metroom, odusevljen sam kako funkcionise! Moze se veoma lako primetiti da na gradskim ulicama nema guzve, a s' obzirom kolika je Pariz metropola i koliko ga turista posecuje svaki dan, drugcije ne bi ni mogao funkcionisati.. Nadamo se da ce naredne generacije docekati ostvarenje ovog sna u Beogradu..

Perica

pre 12 godina

Pariski metro je ubedljivo najgori i najsmrrdljivi, gori je i od njujorškog.

Neka Francuzi reše svoje probleme i neka metro dobije najbolju ponuđač, ne ambasador prodavac.

saviola

pre 12 godina

A 'oće BusPlus važiti i u metrou ili će moći i bez karte. Znate dragi francuzi vi koji ćete to graditi, mi ne želimo da plaćamo karte, pokazujemo legitimacije ali hoćemo bolji, brži i siguran prevoz. zar kod vas na "divljem" zapadu nije tako? Nije? Ma nemoguće.

Dimitrof

pre 12 godina

Da budem iskren, meni bi vise odgovaalo da se napravi revolucija u prevozu u celoj Srbiji. Billo bi lepo kada bi Srbija dobila brze pruge pa da zazivi malo i ostatak Srbije. Kad je vec 9/10 moguceg posla u Beogradu, bar da mogu ljudi putovati brzo do posla, a ne da moraju da da bacaju stotine hiljada eura na precenjene stanove u prestonici ili da iznajmljuju stanove.

indjijanka

pre 12 godina

Ne zivim u Beogradu, i meni licno taj metro nece olaksati zivot ni na koji nacin, ali smatram da treba vise da ga naprave! Konacno jedna vest koja dokazuje da idemo korak u napred!Uostalom, ma koliko kostao taj metro, otvorice se nova radna mesta, za vreme izgradnje angazovace se mnogo ljudi.....Stvarno ne vidim nista lose.Bravo za metro!!!!!

Dexterijus

pre 12 godina

ja sam vishe za neka jeftinija reshenja, tipa bolje da za ovo "sirotinjsko" vreme izgradimo jos neki most(Mostove preko Dunava- Dorcol-Krnjaca, i Vinca-Pancevo) plus da se Unutrasnji magistralni presten zavrsi vec jednom. Mislim da bi to bilo sasvim dovoljno.
A metro koji bi BGD trebao da ima, ipak da ostavimo novim narastajima i "srecnijim" vremenima!!!

Metro - 100 godina!

pre 12 godina

Zeljeznicka stanica u Prokopu gradi se vise od 30 godina i jos nije zavrsena. Kakm stoje stvari, ambiciozni projekat Branka Pesica nece nikada biti dovrsen. Posvuda je blato, napustene masine, samoniklo zbunje i trava! Sve to je ogradjeno groznim, zardjalim tarabama i zicama... Za tako veliki projekat kao sto je Metro bice potrebno najmanje 100 godina! Samo se bojim, da ni to nece biti zavrseno, nego ce ostati nedovrseno gradiliste!

Beogradjanin

pre 12 godina

Ne treba nama beogradjanima metro Gospodine Gradonacelnice...nama treba da se svi "beogradjani" vrate svojim kucama u unutrasnjost i da tamo stvore uslove koje imaju ovde pa cemo mi moci da udjemo u autobuse i tramvaje kojih onda nece trebati 1000 vec 300...bez uvrede ali jos mnogi preskacu sine misleci da ce ih udariti struja.

Mirko

pre 12 godina

Van pameti je da grad od 2 i kusur milona stanovnika nema metro! Kao što je već rečeno u komentarima, da nisu mnogi (pa i ja među njima) došli iz unutrašnjosti u Beograd, potreba za metroom ne bi ni postojala, a ovako zaista mislim da je to prioritet svih prioriteta infrastrukture u Beogradu.

Inače, naš je problem što smo se uvek kao narod pravili pametni pa sedamdesetih godina dok je para bilo i kada su mnoge, tada nerazvijenije zemlje od nas, gradile metro, a mi smo tada hteli da budemo vizionari, da idemo korak ispred, jer su tadašnji stručnjaci verovatno smatrli da će metro biti prevaziđen, pa su došli na tu genijalnu ideju "Tramvaj za 21. vek"! Nadam se samo da su ti partijski stručnjaci sa večernjih fakulteta u Sarajevu i Zagrebu još uvek živi i da mogu sada da uživaju u uspehu svog projekta!

Pera

pre 12 godina

Bice revolucija ali ne te vrste,nego revolucija ovog naroda protiv vlasti jer dok mi u unutrasnjosti nemamo hleb da jedomo, vi pravite metro za paretine od kojih glava boli.Alo bre ljudi!!!!!!

srx

pre 12 godina

"Čim Beograd dobije metro, saobraćajne gužve će nestati" - Ovo je notorna laz. Saobracajne guzve NECE nestati radi metroa. Da je to istina onda London, Pariz, Moskva, Nju Jork, Barselona ne bi imali saobracajnih guzvi jer imaju fantasticne metroe i popratne sisteme javnog prevoza.

Ljudima koji NE koriste privatni automobil ce zivot biti laksi. Moguce je da ce jedan procenat ljudi koji koriste automobil da odu do posla predju na metro, ali sa sporim razvojem metroa u Beogradu i studijama koje su vec sprovedene nemamo nikakav razlog da racunamo na neko primjetno smanjenje saobracaja.

Ako se ukinu tramvaji i autobusi onda imamo direktno smanjenje broja vozila samo sto je to nije realno. Metro ne moze da zamjeni autobuse niti je to igdje u svjetu uradjeno.

Bio i video

pre 12 godina

Ako je metro revolucija, zasto se onda u Parizu grade nove tramvajske linije (neke vec postoje) a ne prosiruje metro. Zasto se u Dizonu uvodi tramvaj od nule.
I zasto se u Parizu, sa dobro razvijenim metroom i prigradskom zeljeznicom, doduse prolicno musavim, u spicevima jedva moze prici kruznom auto-putu oko grada.

nenad

pre 12 godina

dokle vise dezurni bukaci sa parolom "(popuniti po zelji) radi, Beograd se gradi" ? Pa kad pola Srbije zivi u BG, logicno je da se najbrze i razvija. Ali ne, lepse je da svi gacamo u blatu i da komsiji crkne krava.

zena bez imena

pre 12 godina

Djindjic je bio legenda!! Pravo osvezenje kakvo je nama potrebno!!!
eeee moji radikali.. metro u Parizu postoji jedno 100-ak i kusur godina..

Geger

pre 12 godina

"Kako neko moze da tvrdi da ce izgradnjom metroa nestati guzve u beogradskom saobracaju? Neka taj strucnjak navede jedan veci grad u kome funkcionise metro, a da nema guzvi u saobracaju!"@ Goran: Singapur.

Slazem se sa komentatorom iz Smed.Palanke. Zeleznicu su trebali da srede pre autoputeva. Ali ajde kad nisu, makar sada kad bi malo dodali gas. Samo, kad bi svakog jutra jedno 200,000 ljudi zeleznicom stizalo u Beograd, sta dalje sa njima bez metroa? Beogradu je neophodan MRT (Mass Rapid Transport) i to sto razgranatiji. A odakle pare? Stvar prioriteta. Srbija i sada svake godine stuca bar 2 milijarde evra samo za plate administraciji na raznoraznim nivoima. E pa uradite reforme tako da se administracija svede na max 1/3 sadasnjeg broja (a najbolje na 1/4), od ustede ima i za metro i za prelazak na e-upravu (pravu, ne ovo sadasnje "preuzmite formular i dodjite na salter"). Za iste pare imali bi i bolju upravu i bolji saobracaj.

Joker

pre 12 godina

Odlično! A sada, da li neko može da mi objasni koja je TAČNO razlika između tog famoznog metroa i bg voza? Koliko znam, sa tim vozom se sa kraja na kraj grada stiže za 20-ak minuta, tako da mi se čini da je on zapostavljen. Takođe se nadam da nije jedini problem što se taj voz ne zove metro... Iskreno, ja bih samo gađao još jednu liniju bgvoza i stvar gotova. Ionako oba posle mosta ne idu ispod zemlje...
(NeRazumem, 21. februar 2012 04:02)

Pa kako i da razumes kada van Srbije nisi ni krocio....
Prirodna evolucija grada nalaze da posle 1.5mil stanovnika ima metro... nismo to mi izmislili... ali ocigledno je da neki bg stanovnici ipak vise vole svoje skrnave tramvaje trolejbuse i ostale skalamerije iz 1946....

Marko

pre 12 godina

Svake godine dobijete 50000 novih sugradjana,puta deset godina (izgradnja jos nije ni pocela),to je pola miliona ljudi.Koji ce biti kapacitet metroa?

besposličar52

pre 12 godina

Imam neko loše predosećanje,s moje tačke gledišta ,da za 10 god neće imati ni ko ni šta da se prevozi metroom ako se nastavi propast zemlje.Linija od Ustaničke je bez veze -više bi značila od Boleča do Batajnice ili Aerodroma.Zadužićemo se ko Grčka ali neće biti EU da nas vadi jer do tada nećemo biti primljeni.

Diajdzo

pre 12 godina

Opet komentatori napadaju Beograd i beogradjane. Pa nismo mi krivi. Vecina tih politicara je dosla iz drugih gradova bas u Beograd. Oni su iz Nisa,Leskovca,Valjeva,Kraljeva,Novog Sada,Subotice...i oni odlucuju o parama. Nisu krivi beogradjani i prestanite vise sa tim ljubomornim stavom.

Raša

pre 12 godina

Zamerka novinarima. Pišite o onome što će biti sutra, za sedam dana, za mesec. Šta će biti za 15 godina teško je proceniti.
Evo pitanja:
1. Da li naše firme mogu da isplaćuju doprinose?
2. Koji procenat može da isplaćuje doprinose?
3. Da li odgovor na ova dva pitanja može potvrditi gradnju metroa?
Teme posmatrajte objektivno, naravno da želimo metro, sutra, ali od kojih para? Aktiva-novac je kod tajkuna, od njih ćete teško dobiti novac za jedan inkubator a o metrou nema govora.

Maree

pre 12 godina

Odmah da vam kazem da ocekujete da karte budu veoma skupe, ipak koliko god mislili da vam ovi nasi zele dobro, neko to mora da plati, a taj neko ste vi dragi moji...
Verujte mi, razmisljacete dosta puta da li da sednete u taxi ili da sidjete u metro...

kuzma

pre 12 godina

Bitno je da se u Beogradu gradi i trose novci cele Srbije, jer je Beograd=Srbija a svi ostali delovi Srbije da se presele u Beograd da bi im bilo bolje jer im gradjani Srbije znace samo 2meseca pred izbore a naredne 4 godine neka umru od gladi. Jugoistok - beda, čemer i jad ali nema veze sve dok ne prodju izbori pa ponovo iz početka!

ј

pre 12 godina

А зашто нема линије која прати путању Славија, Немањина, Железничка, Сајмиште, булевар З Ђ ?

petarV

pre 12 godina

Pre neki dan sam gledao "davitelj protiv davitelja" i na početku filma,gde pričaju kako Beograd nema ništa što bi ga uvrstilo u svetske metropole (što će pera Mitić uskoro promeniti) oni pokazuju zapušten tunel,sa tablom METRO OTKAZANO...Tako da je još pre 30 godina bilo očigledno da se metro kod nas neće nikada izgraditi...neka vrate tramvaje na NBG i Zemun...neka postave šine do Borče,Kaluđerice...samo neka ih ne lupaju...taman kupimo travaje a vozači ih slupaju!Naši gsp vozači (a vala i taxi) se ništa ne razlikuju od onog vozača autobusa,što je namerno udario biciklistu.

hana

pre 12 godina

potpuno sam za to da se izgradi metro,ali ljudi pa niste u stanju da napravite autoput subotica-beograd kako treba a pricate o nekom metrou.ne znam samo kome zamazujete oci?

Milan_PT

pre 12 godina

Čovek reče da će sam projekat metroa izazvati revoluciju. Onda će njegova izgradnja verovatno promeniti rotaciju planete...
Žalosno da se francuski ministar inostranih poslova uključuje u našu predizbornu kampanju. Ili možda odrađuje nešto već dobijeno?

reptil

pre 12 godina

@srbijaaa

vidi se da si dugo mentalno zarobljen u svom seoskom blatu cim tako pricas.ako se jednog dana i napravi taj metro u beogradu,ti ces sigurno biti prvi koji ce doci iz svog sela da vidi to cudo.siguran sam da ce ti se dopasti,pa ces i ti,kao i mnogi slicni tebi,ostati sa zivis u beogradu i diviti se tom tehnoloskom dostignucu.

miran

pre 12 godina

"umesto da ulozite malo para u Nis, Leskovac, Vranje, Pirot, Kragujevac, Kraljevo, Vrsac... vi gradite metro. Lopovi beogradski. Rado bih se odvojio od tog beogradskog pasaluka da niste prodali sve moguce fabrike i sve pare odneli za Beograd !
(srbijaaa, 21. februar 2012 03:39)"
----------------------------------------------
Prijatelju umal' da se saglasim sa tvojim komentarom al' se u poslednji momenat setih da ste svi pobegli sa rodne grude i doselili se u taj Beograd. Da nije tako, taj metro nam uopste ne bi bio potreban.

RADNIK

pre 12 godina

hmm....interesantno dok u subotici gradski bazen tj skeletna armatura koja stoji tako godinama i gradsko pozoriste tj nista boljoj sistuaciji od bazena ,palica oronule bare...sve to proglaseno megalomanskim projektom ko svata svatice teskocu te reci..u beogradu se prolazi,nisam protiv beograda ali jesam protiv beogradske vlasti pa i mi suboticani radimo placamo porez a zivimo u srednjem veku sve propada a grad 2 u vojvodini i medju prvih 5,6 u srbiji,kako je samo manjim mestima

urmas

pre 12 godina

Ni Beograd, ni Srbija nemaju pare za nešto tako skupo. Bolje da se poprave pruge, pa da se u Beograd stiže tri puta brže nego sada. Tada će mnogi doseljeni u Bg da se vrate u svoje kuće i dvorišta, smanjiće se broj stanovnika u Bg, živnuće provincija, pašće cene nekreatnina u Bg.
Sada voz od Smederevske Palanke putuje do Bg između dva i po i tri sata (79km), a kada bi stizao za 45 minuta, ko bi poželeo da se trajno nastani u prestonici? Od rekonstrukcije pruga cela Srbija bi imala korist, a od metroa samo Beograd, a verovatno manje košta i brže može da se završi.
Osuditi političare da jednog dana putuju vozom od Niša do Beograda i doneće zaključak, kao i ja.

miran

pre 12 godina

"Ministar spoljnih poslova Francuske Alen Žipe kaže da će projekat metroa u Beogradu napraviti pravu revoluciju u svakodnevnom životu građana Beograda."
----------------------------------
Gospodine, dosta nam je svakojakih revolucija ukljucujuci i ovu "vasu" - Beogradjani bi, ako je moguce, nesto mirno i tiho!

Milan Nikolić

pre 12 godina

Daleke 1967 su nas potovarili na kamione i raselili po Železniku, Kanarevom brdu...tada su počeli da prave glavnu železničku stanicu Prokop. Danas opet najavljuju revoluciju...ko će bre to da plati?

Индијанац

pre 12 godina

Њу Јорк и Чикаго исто имају добар метро па су тамо готово стално гужве на путевима.

Goran

pre 12 godina

Kako neko moze da tvrdi da ce izgradnjom metroa nestati guzve u beogradskom saobracaju? Neka taj strucnjak navede jedan veci grad u kome funkcionise metro, a da nema guzvi u saobracaju! Rasterecenja ce biti, ali guzvi se necemo resiti, jer se nase ulice ne prosiruju, a kolicina automobila na ulicama, neprestano raste! Ranije su automobili bili privilegija, danas su standard!

NeRazumem

pre 12 godina

Odlično! A sada, da li neko može da mi objasni koja je TAČNO razlika između tog famoznog metroa i bg voza? Koliko znam, sa tim vozom se sa kraja na kraj grada stiže za 20-ak minuta, tako da mi se čini da je on zapostavljen. Takođe se nadam da nije jedini problem što se taj voz ne zove metro... Iskreno, ja bih samo gađao još jednu liniju bgvoza i stvar gotova. Ionako oba posle mosta ne idu ispod zemlje...

oj brkane,moj omiljeni krkane

pre 12 godina

Narode,sve je to lepo zamisljeno,ali ja imam jedno pitanje.
Od kojih para kad je BDP maximalno zaduzen?
Sad ni grad ni selo nesmeju da prekoracuju dugovanja.
Ljudi privreda i karte otplacuju metro,a ko ce ovaj metro da plati?
Ko god je zavrsio univerzitet teh.nauka svi to znaju,ocigledno ekonomisti jos ne.
No sad su izbori.DRI ima prijave protiv doticnih koji su ugovorili sljaku

Aleksandrova Maza

pre 12 godina

Za početak, molim vas, zakrpite rupe po trotoarima i kratere po asfaltu, da ne odvaljujem ni štikle ni amortizere na autu! Da bezbedno hodam, bez straha da ću polomiti noge ili glavu! A onda kad to sredite, slobodno se bacite na posao izgradnje metroa!

srbijaaa

pre 12 godina

umesto da ulozite malo para u Nis, Leskovac, Vranje, Pirot, Kragujevac, Kraljevo, Vrsac... vi gradite metro. Lopovi beogradski. Rado bih se odvojio od tog beogradskog pasaluka da niste prodali sve moguce fabrike i sve pare odneli za Beograd !

DZoni

pre 12 godina

Ko je gledao prezentaciju video je da je ovo smesno ..ne samo sto ide po povrsini po novom Beogradu ide po povrsini i na buleveru tamo gde sad idu tramvaji..a zanimljivo ispod tog "metroa" ide Bg Voz na 50 metra dubine a metro po povrsini..a da ne pricam sta to bese tender..a ovo ce da placa cela siromasna srbija jer beograd se zaduzuje 300 miliona koliko najvise moze a jos 500 miliona eura kredita daju francuzi posto ce da radi njihova firma a tih 500 miliona ce da vraca CELA Srbija koja nema leba da jede.

Lozkov

pre 12 godina

Gde su sad oni "beogradomrzci" koji se najcesce lece,skoluju i provode u beogradu,a za ne razvijenost svojih opstina krive beograd umesto nesposbne politicare koje su sami izabrali?!jeee ziveo metro!zivela revolucija! :D

djole

pre 12 godina

toliko se radujem ovome, samo molim upravu grada da unapred razmislja o bezbednosti gradjana, svakavi su se likovi smucali na stanici BG voza kod vuka dok niste uveli policajce! puno srece mojoj srbiji i mojim beogradjanima!! :)

Mackoni

pre 12 godina

Ne daj Boze da ovo radi neka domaca kompanija a da se tehnologija i know how plati nekom ... mozda bi se privreda malo pokrenula a to nikako necemo.

DZoni

pre 12 godina

Ko je gledao prezentaciju video je da je ovo smesno ..ne samo sto ide po povrsini po novom Beogradu ide po povrsini i na buleveru tamo gde sad idu tramvaji..a zanimljivo ispod tog "metroa" ide Bg Voz na 50 metra dubine a metro po povrsini..a da ne pricam sta to bese tender..a ovo ce da placa cela siromasna srbija jer beograd se zaduzuje 300 miliona koliko najvise moze a jos 500 miliona eura kredita daju francuzi posto ce da radi njihova firma a tih 500 miliona ce da vraca CELA Srbija koja nema leba da jede.

Aleksandrova Maza

pre 12 godina

Za početak, molim vas, zakrpite rupe po trotoarima i kratere po asfaltu, da ne odvaljujem ni štikle ni amortizere na autu! Da bezbedno hodam, bez straha da ću polomiti noge ili glavu! A onda kad to sredite, slobodno se bacite na posao izgradnje metroa!

srbijaaa

pre 12 godina

umesto da ulozite malo para u Nis, Leskovac, Vranje, Pirot, Kragujevac, Kraljevo, Vrsac... vi gradite metro. Lopovi beogradski. Rado bih se odvojio od tog beogradskog pasaluka da niste prodali sve moguce fabrike i sve pare odneli za Beograd !

urmas

pre 12 godina

Ni Beograd, ni Srbija nemaju pare za nešto tako skupo. Bolje da se poprave pruge, pa da se u Beograd stiže tri puta brže nego sada. Tada će mnogi doseljeni u Bg da se vrate u svoje kuće i dvorišta, smanjiće se broj stanovnika u Bg, živnuće provincija, pašće cene nekreatnina u Bg.
Sada voz od Smederevske Palanke putuje do Bg između dva i po i tri sata (79km), a kada bi stizao za 45 minuta, ko bi poželeo da se trajno nastani u prestonici? Od rekonstrukcije pruga cela Srbija bi imala korist, a od metroa samo Beograd, a verovatno manje košta i brže može da se završi.
Osuditi političare da jednog dana putuju vozom od Niša do Beograda i doneće zaključak, kao i ja.

djole

pre 12 godina

toliko se radujem ovome, samo molim upravu grada da unapred razmislja o bezbednosti gradjana, svakavi su se likovi smucali na stanici BG voza kod vuka dok niste uveli policajce! puno srece mojoj srbiji i mojim beogradjanima!! :)

NeRazumem

pre 12 godina

Odlično! A sada, da li neko može da mi objasni koja je TAČNO razlika između tog famoznog metroa i bg voza? Koliko znam, sa tim vozom se sa kraja na kraj grada stiže za 20-ak minuta, tako da mi se čini da je on zapostavljen. Takođe se nadam da nije jedini problem što se taj voz ne zove metro... Iskreno, ja bih samo gađao još jednu liniju bgvoza i stvar gotova. Ionako oba posle mosta ne idu ispod zemlje...

miran

pre 12 godina

"umesto da ulozite malo para u Nis, Leskovac, Vranje, Pirot, Kragujevac, Kraljevo, Vrsac... vi gradite metro. Lopovi beogradski. Rado bih se odvojio od tog beogradskog pasaluka da niste prodali sve moguce fabrike i sve pare odneli za Beograd !
(srbijaaa, 21. februar 2012 03:39)"
----------------------------------------------
Prijatelju umal' da se saglasim sa tvojim komentarom al' se u poslednji momenat setih da ste svi pobegli sa rodne grude i doselili se u taj Beograd. Da nije tako, taj metro nam uopste ne bi bio potreban.

Goran

pre 12 godina

Kako neko moze da tvrdi da ce izgradnjom metroa nestati guzve u beogradskom saobracaju? Neka taj strucnjak navede jedan veci grad u kome funkcionise metro, a da nema guzvi u saobracaju! Rasterecenja ce biti, ali guzvi se necemo resiti, jer se nase ulice ne prosiruju, a kolicina automobila na ulicama, neprestano raste! Ranije su automobili bili privilegija, danas su standard!

oj brkane,moj omiljeni krkane

pre 12 godina

Narode,sve je to lepo zamisljeno,ali ja imam jedno pitanje.
Od kojih para kad je BDP maximalno zaduzen?
Sad ni grad ni selo nesmeju da prekoracuju dugovanja.
Ljudi privreda i karte otplacuju metro,a ko ce ovaj metro da plati?
Ko god je zavrsio univerzitet teh.nauka svi to znaju,ocigledno ekonomisti jos ne.
No sad su izbori.DRI ima prijave protiv doticnih koji su ugovorili sljaku

Mackoni

pre 12 godina

Ne daj Boze da ovo radi neka domaca kompanija a da se tehnologija i know how plati nekom ... mozda bi se privreda malo pokrenula a to nikako necemo.

Lozkov

pre 12 godina

Gde su sad oni "beogradomrzci" koji se najcesce lece,skoluju i provode u beogradu,a za ne razvijenost svojih opstina krive beograd umesto nesposbne politicare koje su sami izabrali?!jeee ziveo metro!zivela revolucija! :D

hana

pre 12 godina

potpuno sam za to da se izgradi metro,ali ljudi pa niste u stanju da napravite autoput subotica-beograd kako treba a pricate o nekom metrou.ne znam samo kome zamazujete oci?

Beogradjanin

pre 12 godina

Ne treba nama beogradjanima metro Gospodine Gradonacelnice...nama treba da se svi "beogradjani" vrate svojim kucama u unutrasnjost i da tamo stvore uslove koje imaju ovde pa cemo mi moci da udjemo u autobuse i tramvaje kojih onda nece trebati 1000 vec 300...bez uvrede ali jos mnogi preskacu sine misleci da ce ih udariti struja.

Milan Nikolić

pre 12 godina

Daleke 1967 su nas potovarili na kamione i raselili po Železniku, Kanarevom brdu...tada su počeli da prave glavnu železničku stanicu Prokop. Danas opet najavljuju revoluciju...ko će bre to da plati?

kuzma

pre 12 godina

Bitno je da se u Beogradu gradi i trose novci cele Srbije, jer je Beograd=Srbija a svi ostali delovi Srbije da se presele u Beograd da bi im bilo bolje jer im gradjani Srbije znace samo 2meseca pred izbore a naredne 4 godine neka umru od gladi. Jugoistok - beda, čemer i jad ali nema veze sve dok ne prodju izbori pa ponovo iz početka!

miran

pre 12 godina

"Ministar spoljnih poslova Francuske Alen Žipe kaže da će projekat metroa u Beogradu napraviti pravu revoluciju u svakodnevnom životu građana Beograda."
----------------------------------
Gospodine, dosta nam je svakojakih revolucija ukljucujuci i ovu "vasu" - Beogradjani bi, ako je moguce, nesto mirno i tiho!

Metro - 100 godina!

pre 12 godina

Zeljeznicka stanica u Prokopu gradi se vise od 30 godina i jos nije zavrsena. Kakm stoje stvari, ambiciozni projekat Branka Pesica nece nikada biti dovrsen. Posvuda je blato, napustene masine, samoniklo zbunje i trava! Sve to je ogradjeno groznim, zardjalim tarabama i zicama... Za tako veliki projekat kao sto je Metro bice potrebno najmanje 100 godina! Samo se bojim, da ni to nece biti zavrseno, nego ce ostati nedovrseno gradiliste!

Diajdzo

pre 12 godina

Opet komentatori napadaju Beograd i beogradjane. Pa nismo mi krivi. Vecina tih politicara je dosla iz drugih gradova bas u Beograd. Oni su iz Nisa,Leskovca,Valjeva,Kraljeva,Novog Sada,Subotice...i oni odlucuju o parama. Nisu krivi beogradjani i prestanite vise sa tim ljubomornim stavom.

Raša

pre 12 godina

Zamerka novinarima. Pišite o onome što će biti sutra, za sedam dana, za mesec. Šta će biti za 15 godina teško je proceniti.
Evo pitanja:
1. Da li naše firme mogu da isplaćuju doprinose?
2. Koji procenat može da isplaćuje doprinose?
3. Da li odgovor na ova dva pitanja može potvrditi gradnju metroa?
Teme posmatrajte objektivno, naravno da želimo metro, sutra, ali od kojih para? Aktiva-novac je kod tajkuna, od njih ćete teško dobiti novac za jedan inkubator a o metrou nema govora.

petarV

pre 12 godina

Pre neki dan sam gledao "davitelj protiv davitelja" i na početku filma,gde pričaju kako Beograd nema ništa što bi ga uvrstilo u svetske metropole (što će pera Mitić uskoro promeniti) oni pokazuju zapušten tunel,sa tablom METRO OTKAZANO...Tako da je još pre 30 godina bilo očigledno da se metro kod nas neće nikada izgraditi...neka vrate tramvaje na NBG i Zemun...neka postave šine do Borče,Kaluđerice...samo neka ih ne lupaju...taman kupimo travaje a vozači ih slupaju!Naši gsp vozači (a vala i taxi) se ništa ne razlikuju od onog vozača autobusa,što je namerno udario biciklistu.

RADNIK

pre 12 godina

hmm....interesantno dok u subotici gradski bazen tj skeletna armatura koja stoji tako godinama i gradsko pozoriste tj nista boljoj sistuaciji od bazena ,palica oronule bare...sve to proglaseno megalomanskim projektom ko svata svatice teskocu te reci..u beogradu se prolazi,nisam protiv beograda ali jesam protiv beogradske vlasti pa i mi suboticani radimo placamo porez a zivimo u srednjem veku sve propada a grad 2 u vojvodini i medju prvih 5,6 u srbiji,kako je samo manjim mestima

Стари Рабра

pre 12 godina

Ала овај Ален Жипе брине о нама београђанима...Ако власт тврди да ће метро коштати милијарду евра рачунајмо да ће нас коштати две и зато предлажем свим београђанима који се још нису помирили са привредном пропашћу своје земље: ОДРЕКНИМО СЕ МЕТРОА!!! За две милијарде евра отварајмо фабрике за прераду воћа и поврћа по целој Србији и омогућимо повратак становништва на село и живот од сопственог рада на сопственом имању без газда, директора, кредита, гужви и осталих

Индијанац

pre 12 godina

Њу Јорк и Чикаго исто имају добар метро па су тамо готово стално гужве на путевима.

nenad

pre 12 godina

dokle vise dezurni bukaci sa parolom "(popuniti po zelji) radi, Beograd se gradi" ? Pa kad pola Srbije zivi u BG, logicno je da se najbrze i razvija. Ali ne, lepse je da svi gacamo u blatu i da komsiji crkne krava.

Milan_PT

pre 12 godina

Čovek reče da će sam projekat metroa izazvati revoluciju. Onda će njegova izgradnja verovatno promeniti rotaciju planete...
Žalosno da se francuski ministar inostranih poslova uključuje u našu predizbornu kampanju. Ili možda odrađuje nešto već dobijeno?

Mirko

pre 12 godina

Van pameti je da grad od 2 i kusur milona stanovnika nema metro! Kao što je već rečeno u komentarima, da nisu mnogi (pa i ja među njima) došli iz unutrašnjosti u Beograd, potreba za metroom ne bi ni postojala, a ovako zaista mislim da je to prioritet svih prioriteta infrastrukture u Beogradu.

Inače, naš je problem što smo se uvek kao narod pravili pametni pa sedamdesetih godina dok je para bilo i kada su mnoge, tada nerazvijenije zemlje od nas, gradile metro, a mi smo tada hteli da budemo vizionari, da idemo korak ispred, jer su tadašnji stručnjaci verovatno smatrli da će metro biti prevaziđen, pa su došli na tu genijalnu ideju "Tramvaj za 21. vek"! Nadam se samo da su ti partijski stručnjaci sa večernjih fakulteta u Sarajevu i Zagrebu još uvek živi i da mogu sada da uživaju u uspehu svog projekta!

aleksandar

pre 12 godina

Moram reci kako sam imao priliku da se vozim Pariškim metroom, odusevljen sam kako funkcionise! Moze se veoma lako primetiti da na gradskim ulicama nema guzve, a s' obzirom kolika je Pariz metropola i koliko ga turista posecuje svaki dan, drugcije ne bi ni mogao funkcionisati.. Nadamo se da ce naredne generacije docekati ostvarenje ovog sna u Beogradu..

Dimitrof

pre 12 godina

Da budem iskren, meni bi vise odgovaalo da se napravi revolucija u prevozu u celoj Srbiji. Billo bi lepo kada bi Srbija dobila brze pruge pa da zazivi malo i ostatak Srbije. Kad je vec 9/10 moguceg posla u Beogradu, bar da mogu ljudi putovati brzo do posla, a ne da moraju da da bacaju stotine hiljada eura na precenjene stanove u prestonici ili da iznajmljuju stanove.

reptil

pre 12 godina

@srbijaaa

vidi se da si dugo mentalno zarobljen u svom seoskom blatu cim tako pricas.ako se jednog dana i napravi taj metro u beogradu,ti ces sigurno biti prvi koji ce doci iz svog sela da vidi to cudo.siguran sam da ce ti se dopasti,pa ces i ti,kao i mnogi slicni tebi,ostati sa zivis u beogradu i diviti se tom tehnoloskom dostignucu.

zena bez imena

pre 12 godina

Djindjic je bio legenda!! Pravo osvezenje kakvo je nama potrebno!!!
eeee moji radikali.. metro u Parizu postoji jedno 100-ak i kusur godina..

besposličar52

pre 12 godina

Imam neko loše predosećanje,s moje tačke gledišta ,da za 10 god neće imati ni ko ni šta da se prevozi metroom ako se nastavi propast zemlje.Linija od Ustaničke je bez veze -više bi značila od Boleča do Batajnice ili Aerodroma.Zadužićemo se ko Grčka ali neće biti EU da nas vadi jer do tada nećemo biti primljeni.

Geger

pre 12 godina

"Kako neko moze da tvrdi da ce izgradnjom metroa nestati guzve u beogradskom saobracaju? Neka taj strucnjak navede jedan veci grad u kome funkcionise metro, a da nema guzvi u saobracaju!"@ Goran: Singapur.

Slazem se sa komentatorom iz Smed.Palanke. Zeleznicu su trebali da srede pre autoputeva. Ali ajde kad nisu, makar sada kad bi malo dodali gas. Samo, kad bi svakog jutra jedno 200,000 ljudi zeleznicom stizalo u Beograd, sta dalje sa njima bez metroa? Beogradu je neophodan MRT (Mass Rapid Transport) i to sto razgranatiji. A odakle pare? Stvar prioriteta. Srbija i sada svake godine stuca bar 2 milijarde evra samo za plate administraciji na raznoraznim nivoima. E pa uradite reforme tako da se administracija svede na max 1/3 sadasnjeg broja (a najbolje na 1/4), od ustede ima i za metro i za prelazak na e-upravu (pravu, ne ovo sadasnje "preuzmite formular i dodjite na salter"). Za iste pare imali bi i bolju upravu i bolji saobracaj.

ј

pre 12 godina

А зашто нема линије која прати путању Славија, Немањина, Железничка, Сајмиште, булевар З Ђ ?

Pera

pre 12 godina

Bice revolucija ali ne te vrste,nego revolucija ovog naroda protiv vlasti jer dok mi u unutrasnjosti nemamo hleb da jedomo, vi pravite metro za paretine od kojih glava boli.Alo bre ljudi!!!!!!

Marko

pre 12 godina

Svake godine dobijete 50000 novih sugradjana,puta deset godina (izgradnja jos nije ni pocela),to je pola miliona ljudi.Koji ce biti kapacitet metroa?

Perica

pre 12 godina

Pariski metro je ubedljivo najgori i najsmrrdljivi, gori je i od njujorškog.

Neka Francuzi reše svoje probleme i neka metro dobije najbolju ponuđač, ne ambasador prodavac.

indjijanka

pre 12 godina

Ne zivim u Beogradu, i meni licno taj metro nece olaksati zivot ni na koji nacin, ali smatram da treba vise da ga naprave! Konacno jedna vest koja dokazuje da idemo korak u napred!Uostalom, ma koliko kostao taj metro, otvorice se nova radna mesta, za vreme izgradnje angazovace se mnogo ljudi.....Stvarno ne vidim nista lose.Bravo za metro!!!!!

Maree

pre 12 godina

Odmah da vam kazem da ocekujete da karte budu veoma skupe, ipak koliko god mislili da vam ovi nasi zele dobro, neko to mora da plati, a taj neko ste vi dragi moji...
Verujte mi, razmisljacete dosta puta da li da sednete u taxi ili da sidjete u metro...

Čiča Gorio

pre 12 godina

@ beogradjanin i @ beograd beograđanima

Ja sam takođe iz Beograda i stidim takvih kao što ste vi! Normalno je da se ostatak ojađene Srbije buni protiv Metroa, jer će ga oni kao i sve drugo u Beogradu najvećim delom plaćati! I sledeći put pre nego što odvalite takve gluposti da su mostove po Beogradu plaćali Beograđani, informišite se malo... Sve što se plaća iz budžeta plaćaju svi građani Srbije, a i budžet grada Beograda se puni iz republičkog budžeta... A evo i obajšnjenja kako, na najbanalnijem primeru... Uzmino za primer javna predueća koja posluju van Beograda... Sva ta preduzeća od skoro moraju da imaju predstavništvo registrovano na teritoriji Beograda ! Zašto? Pa zbog plaćanja poreza, naravno... Takođe sva vozila tih preduzeća moraju imati BG tablice ! Malo suludo, zar ne... Verujem da ovakvih primera ima na hiljade...
A i raspitajte se malo kod bliže rodbine, odakle vam se vuku koreni... Garantujem da vam pradeda ili deda nije uživao u kafi na Terazijama !
I da zaključim... Slažem se da je Beogradu neophodan metro, ali mi se čini da je jedan obični regionalni put mnogim selima i manjim opštinama mnogo potrebniji... jer ako već kažemo da je poljoprivreda, naša budućnost, do te budućnosti se po robu ne može ići samo helikopterom.... Mogao bih ja vama do sutra da objašnjavam neke stvari, ali dovoljno je za prvi čas ! Aj zdravo !

Bio i video

pre 12 godina

Ako je metro revolucija, zasto se onda u Parizu grade nove tramvajske linije (neke vec postoje) a ne prosiruje metro. Zasto se u Dizonu uvodi tramvaj od nule.
I zasto se u Parizu, sa dobro razvijenim metroom i prigradskom zeljeznicom, doduse prolicno musavim, u spicevima jedva moze prici kruznom auto-putu oko grada.

Joker

pre 12 godina

Odlično! A sada, da li neko može da mi objasni koja je TAČNO razlika između tog famoznog metroa i bg voza? Koliko znam, sa tim vozom se sa kraja na kraj grada stiže za 20-ak minuta, tako da mi se čini da je on zapostavljen. Takođe se nadam da nije jedini problem što se taj voz ne zove metro... Iskreno, ja bih samo gađao još jednu liniju bgvoza i stvar gotova. Ionako oba posle mosta ne idu ispod zemlje...
(NeRazumem, 21. februar 2012 04:02)

Pa kako i da razumes kada van Srbije nisi ni krocio....
Prirodna evolucija grada nalaze da posle 1.5mil stanovnika ima metro... nismo to mi izmislili... ali ocigledno je da neki bg stanovnici ipak vise vole svoje skrnave tramvaje trolejbuse i ostale skalamerije iz 1946....

Beograd beogradjanima

pre 12 godina

@Juzna pruga

Pa vi se vozite onda u taljigama

@Kuzma

Beograd je sam potpisao ugovor sa Francuzima koji ce da finansira projekat i beograd ce to da vraca . Ne boj se nece nista iz tvog dzepa otici na izgradnju Beograda kao ni do sada.I most na Adi su platili beogradjani i kineski most ce platiti beogradjani pa tako i metro ako isvu infrastrukturu po Beogradu

marko

pre 12 godina

Pricate o tim metropolama kako ipak imaju guzve u saobracaju.Razlika je ta sto oni em sto imaju mng vise stanovnika imaju i i turista kao ceo jedan Nis da dodj u Beograd.

srx

pre 12 godina

"Čim Beograd dobije metro, saobraćajne gužve će nestati" - Ovo je notorna laz. Saobracajne guzve NECE nestati radi metroa. Da je to istina onda London, Pariz, Moskva, Nju Jork, Barselona ne bi imali saobracajnih guzvi jer imaju fantasticne metroe i popratne sisteme javnog prevoza.

Ljudima koji NE koriste privatni automobil ce zivot biti laksi. Moguce je da ce jedan procenat ljudi koji koriste automobil da odu do posla predju na metro, ali sa sporim razvojem metroa u Beogradu i studijama koje su vec sprovedene nemamo nikakav razlog da racunamo na neko primjetno smanjenje saobracaja.

Ako se ukinu tramvaji i autobusi onda imamo direktno smanjenje broja vozila samo sto je to nije realno. Metro ne moze da zamjeni autobuse niti je to igdje u svjetu uradjeno.

saviola

pre 12 godina

A 'oće BusPlus važiti i u metrou ili će moći i bez karte. Znate dragi francuzi vi koji ćete to graditi, mi ne želimo da plaćamo karte, pokazujemo legitimacije ali hoćemo bolji, brži i siguran prevoz. zar kod vas na "divljem" zapadu nije tako? Nije? Ma nemoguće.

petarV

pre 12 godina

PIVLJANIN...možda si u pravu a možda i nisi...al da ti reknem nešto...kada bi se svi "pivljani" vratili kući,Beograd bi procvetao!
Bilo više radnih mesta,manje gužvi u saobraćaju,manje gužvi u autobusima,više parking mesta,pale bi cene nekretnina,pale bi cene rentiranim stanovima...

Zamislite Beograd bez "beograđana"...milina...

Mada iskreno...žao mi je što sam generacijski beograđanin...em se 90ih nisam najeo,jer nisam imao rođake na selu,od kojih bi se vikendima vraćao sa punim gepekom...em bih sada,najradije digao kredit,vratio se nazad na selo i napravio svoju farmicu i au lepu...

Ajde glasajte,taman da vidim koliko "bograđana" i beograđana ima...

Dexterijus

pre 12 godina

ja sam vishe za neka jeftinija reshenja, tipa bolje da za ovo "sirotinjsko" vreme izgradimo jos neki most(Mostove preko Dunava- Dorcol-Krnjaca, i Vinca-Pancevo) plus da se Unutrasnji magistralni presten zavrsi vec jednom. Mislim da bi to bilo sasvim dovoljno.
A metro koji bi BGD trebao da ima, ipak da ostavimo novim narastajima i "srecnijim" vremenima!!!

obi van

pre 12 godina

svi znaju valjda koliko je Svajcarska bogata pa nemaju metro ni i u jednom jedinom gradu jer su jednostavno uvidjeli da im ne treba. Oni imaju akcent na medjugradski saobracaj tako da su udaljenosti kao recimo izmedju Novog Sada i Beograda povezane linijama koje idu svakih 20 tak minuta i voznja ne traje duze od 30 minuta. To je takodje pomoglo da im gradovi ne rastu nekontrolisano jer realno nikakv problem nije ici na posao u drugi grad.

bonaparta

pre 12 godina

Ideja metro stara skoro 100 godina izgleda da je na pomolu.Bogradu takav vid prevoza definitivno treba i to će biti inzvaredno rešenje pogotovu za stari deo grada.
Ono što se meni ne dopada a verovatno će se mnogi složiti da taj metro kroz N.beograd prolazi po površini.Nećemo li tako dobiti podeljeni grad.Prvo zbog velikih brzina / i do 100 km/h/ ako pravimo pravi metro koloseci će morati biti zaštićeni ogradom, istovremeno verovatno će se negde presecati sa saobraćajnicama postoječim ili budućim tako da ćemo rešiti problem u starom delu grada a dobiti novi na N.Beogradu.Bolje onda da ga negradimo ako će novi Beograd biti podeljen zidovima.Razmotrite još jednom to rešenje i spustite kao i svugde u svetu metro pod zemlju pogotovu što na N.Beogradu imate mnogo bolje uslove za to nego u starom.Pre ili kasnije moraćemo metro u N.Beogradu da izmestimo pod zemlju,u tom slučju koštaće nas kao da radimo sve iz početka. Predlažem i da magistralne dalekovode,i druge instalacije spustite u te iste tunele te im omogućite lekši pristup u slučaju havarija, a da buduće liniije imaju u svom sastavu "pomoćni" tunel u kojima bi se smeštali magistralne instalacije,grejanje,kablovi i sl.
Želeo bih da uskoro vidim Beograd sa metroom, a predlažem vam da organizujete radnu akciju kao posle rata za sve Beograđane koji žele da doprinesu metrou, a lično mislim da će ih biti puno i na neki način svi koji žele "ugrade deo sebe u metro". Metro čekamo te sa nestrpljenjem!!!!!!!!!!!Dobro došađ

Pa moze

pre 12 godina

@Bio pa video, Ti si mozda bio ali nisi mnogo video, ili se bar nisi dovoljko raspitao. Samo Pariski region broji vise stanovnika nego CELA Srbija, a samo JEDNA linija RER-A preveze skoro tri miliona putnika DNEVNO!! naravno da je guzva, MNOGO naroda buraz!

Tip

pre 12 godina

Imao sam sreću da češće putujem metroom u Sydney-u, Londonu i Berlinu. I baš sam razmišljao šta bi Beogradu trebalo... Evo moje vizije:
8 strana - Pančevo, Padinska skela, Batajnica, Surčin, Obrenovac, Lazarevac, Mladenovac ( ili do Sopota ) i Grocka. Napraviti 4 linije - tipa: Pančevo - Obrenovac; Padinska skela - Lazarevac; Batajnica - Mladenovac i Surčin - Grocka. Napraviti stanicu kod Kneza i na Slaviji jer bi trebale biti bar 2 ili 3 stanice u centru gde možete promeniti bilo koju liniju ( tipa Slavija - Knez - Vuk ). U svim gradovima je metro - metro samo u centru, čim izadje iz centra izadje i iz zemlje, tako da u suštini, može već dosta toga da se iskoristi.

student

pre 12 godina

Do kada više investicije da idu samo u prestonicu? Pa nije Srbija samo Beograd! Te rekonstrukcija mosta, te još jedan novi most, sad hoće i metro. Saberite koliko koštaju sve te investicije! Šta je sledeće, još jedan aerodrom?? Nemamo normalan put u državi već 20 godina, stanje pruga bolje i da ne pominjem, al nema veze. Bitno je da se ulaže u Beograd, a unutrašnjost ko šljivi. Posle se pitaju zašto se svi doseljavaju u glavni grad, i zašto manje opštine i sela polako nestaju. E pa rođaci, uložite malo i u druge gradove za promenu, a ne da se cela Srbija zadužuje zbog modernizacije Beograda!

marko

pre 12 godina

Metro se ne pravi u krugu dvojke. Tu je beskoristan i sluzi samo za pranje para. Metro je potreban da poveze Aerodrom, Borcu, Batajnicu, Kaludjericu sa centrom. A ne da spaja centar sa zemunom!? Pa to moze i peske da se dodje cak ni taksi nije skup na toj relaciji.

Braca

pre 12 godina

Metro u Beogradu bi imao smisla kada bi kod nas važila ona krilatica:
"Ima se,može se"!!!
U našem slučaju kome to treba,milionu nezaposlenih,đecima i studentima koji beže sa časova,penzionerima koji ne znaju šta bi sa sobom?
Pitam kao Beograđanin,realno!!!

Srdjan

pre 12 godina

Mnogo problema oko guzvi u gradu i prilazima gradu bi se resilo kada bi ovaj metro svoje linije (iznad ili ispod zemlje) produzio do okolnih gradskih opstina (Mladenovac, Sopot, Lazarevac, Obrenovac,...).
Time bi se resila najmanje dva problema (na zadovoljstvo gradjana), a to su guzve i, drugo, monopol autobuskih prevoznika, a pre svega "Laste", na pomenutim relacijama...

babe i zabe

pre 12 godina

@DZoni
Za Vas i sve one koji ne znaju - metro je nezavisni saobracajni sistem, i nema veze sa tim da li je ispod zemlje ili na povrsini, bitno je da na njegovo funkcionisanje ne utice ostali saobracaj (drumski, tramvajski...)

Milos Jeremic

pre 12 godina

Primer :
mesecna karta 3000 din* 500 000 korisnika = 1.500.000.000 din/mesecno. Ako ovo nije sigurna investicija ,ne znam sta je.

petarV

pre 12 godina

TIP...dobra ideja...samo bih dodao,da se naprave linije Pančevo-Borča-Batjnica...i linije koje bi povezivale Obrenovac i taj kraj...u suštini linije koje bi povezivale 2-3 mesta u kojma su zadnje-početne stanice.

Monden

pre 12 godina

Madrid ima sjajan metro.Stotinu stanica,nova vozila koja stizu na svaka 3 minuta,karta je 1 EUR.Cist je i moderan za razliku od onog u Barseloni.Koliko znam,prvobitno je trebalo da nam Shpanci grade metro

Aleksandar iz Beograda

pre 12 godina

To pred svake izbore zvuči lepo, u uvek je bilo obećanja o metrou.

A ja ne verujem u to, jer Biro za metro grada Beograda je postojao 15 godina od 1972 do 1987 godine i tada su razvili detaljne studije, analize saobraćaja i razvili su projekat da prva linija ide od Ustaničke do Zemuna, koju gle slučajnosti, posle 25 godina predlaže Đilas iako se Beograd znatno izmenio i proširio.

Da su Beogradu trebali mostovi, to se slažem, ali da li baš toliko skup (iako jeste lep, itd) niko se od nas građana nije pitao.

Nama je u Beogradu bila kritična Gazela, ali nisu hteli da je poprave dok se konačno jedan od stubova nije počao da se pomera...

Lično mislim da je bolje uložiti pare u železnicu, pa da ljudi u Srbiji imaju mogućnost da žive gde vole/žele, a da rade tamo gde imaju posao - onda bi mogao neko iz Vranja da ide do Niša, ili iz Zrenjanina u Beograd itd...

Ali opet se mi ne pitamo...

Beogradjanin

pre 12 godina

Ne razumem ove iz unutrasnjosti koji stalno kukaju na Beograd.A kada treba lekar svi trku KCS, Bezanijsku kosu, KCB Zemun, Dragisa Misovic itd iako im je blisi Kragujevac ili Nis. Ne shvataju da oni nista ne placaju Beogradu. Beograd koji drzi viseod 50$ privrednih aktivnosti u Srbiji moze da sam gradi i mostove i metro. Taj isti Beograd iz svog budzeta izdrzava sve klinicke centere osim KCS.Lezoao sam skoro u bolnici Dragisa Misovic . Na odeljenju 90% gradjana Srbije iako je to beogradski KC i izdrzava se iz beogradskog budzeta. Beogradu treba metro da bi bio svetski grad a ne turska kasaba

Kozmo

pre 12 godina

@Beograd beogradjanima, 21. februar 2012 12:40
Jedini problem je sto sam ja iz Beograda,a Beogradjani vise nemaju nikavu privredu i industriju,odnosno moji sugradjani.Sve se zasniva na porezu i komunalnoj prevari,posebno oko cene grejanja i naravno banke i hiper-marketi.
Ne znam da li si obavesten da pola grada nemoze da izmiruje svoje obaveze(komunalije i ostale troskove) jer su ostali bez posla.
Ne svojom krivicom,vec krivicom lopova i sistemskoj pljacki.
Moja primanja su extra visoka,jer radim malo afrika,malo azija,malo evropa i ne bunim se.No nemozes biti samoziv.nije to 500 pa ih je na socijalnom,to je milion.A sta tacno pod beogradjane podrazumevas,nemam pojma kad svi oni stari zive preko grane.Starih beogradskih porodica imas maximalno 200,do 300 zajedno sa povratnicima sa inostranim penzijama.
Ja hocu da znam koja je firma izdala ateste i je li most dobio upotrebnu dozvolu,ako jeste,kada? Bili me uvo i za SNS i SPS i SPC i ostale stranke koje sve zbitno imaju 600% i prelaze cenzus,dakle ozbiljno pitam.
Gde su fotografije maximalnog opterecenja i atesti?
Ja ovo govorim sa srucnog aspekta jer sam gomilu mostova i radio.
Sto se tice placanja,ja imam to pravo da postavim jer su moja primanja oporezovana u ovoj zemlji i moje odvajanje su znatno veca od tvojih menadzerskih.
Ugovor nemoze da bude potpisivan bez javne rasprave jer sistem i stanica prokop je republicka,a ne gradska zeleznica.
Raspitaj se malo pre toga koliko i kavi su ugovori sklapani sa Trudbenikom,EP,Napredom,Ratkom Mitrovicem.... pa jesu resili stanicu prokop konacno da plate ili ce i to gradjani da placaju preko restitucije?
Pa beobanka ne moze i dan danas da se zatvori zato sto tu izmedju ostalog ima naj vise poverilaca,a duznik je drzava i grad Beograd.
Nisam ni cutac,ni plavac,ni crni i nikad necu pristupiti ni jednoj partiji jer mi je struka,licence koje imam iznad svega,pa taman sutra nemo leba da jedem,uci u partiju nikad necu.
Srdacan pozdrav

Ja

pre 12 godina

Metro je na svim sajtovima francuskih kompanija ukljucenih u projekat poput Egisa i Alstoma naveden kao LRT, odnosno light rail transit. I sami zvanicnici su rekli da ce ici nadzemno "gde god je to moguce" odnosno na Novom Beogradu, preko reke i na Bulevaru dok ce podzemne biti stanice, njih 3-4 od Pravnog fakulteta do SANU. Metro da bi bio nezavisan, na nadzemnim deonicama ce morati da ide ili na stubovima sto ce izuzetno naruziti izgled grada, posebno na bulevaru, celom duzinom ce ljudima prolaziti vozovi pored prozora, ili ce morati da ima prvenstvo prolaza na povrsini ulice. Sta to znaci? To znaci da ce zbog prolaza jedne vozne kompozicije kapaciteta 200 ljudi morati da se zaustavi saobracaj svih drugih vozila, dakle svih automobila, autobusa, tramvaja, trolejbusa kao i svih pesaka, biciklista i sl. Jasno je da ce samo oko mesta gde bude prolazio voz cekati mnogo vise od tih 200 ljudi, a samo zatvaranje ulica u centru grada na taj nacin ce izazvati lancanu reakciju i kolaps saobracaja u ostatku Beograda. Onda cemo tad imati naknadnu pamet pa cemo krenuti posle 10 godina izgradnje ovoga da to rusimo i gradimo tunele sto ne samo sto ce duplirati cenu izgradnje vec ce i maksimalno izmrcvariti stanovnistvo Beograda koje na metro ceka decenijama. Za metro inace ne bi ni bilo potrebe kada bi postojala decentralizacija, kada bi svi oni koji ne zele da zive u Beogradu imali gde da se vrate i nadju posao, to se vidi za vreme praznika kada su ulice savrseno prohodne. Ali ovakvo stanje kakvo je danas, koje se ocigledno nece menjati, zahteva izgradnju metroa i to pravog.

Nislija

pre 12 godina

Ja obozavam Beograd, ziveo sam jedan deo zivota na Banjici, volim ga jer je nasa metropola, prestonica, ponos. ALI, to je postao i velikom zaslugom ljudi iz unutrasnjosti, jer mnoge se stvari nama uskracuju da bi se prestonica favorizovala. Ljudi iz ubutrasnjosti se upravo zato doseljavaju u nas glavni grad, jer je mnogo vise mogucnosti tamo, moze i posao da se nadje, sve je bolje, razvijenije. Zato ljudi odlaze da zive u Bg. Da je i kod nas takva situacije, niko se ne bi selio. I nije samo problem u (ne)sposobnosti lokalne samouprave, nego prosto NEMA PARA! Ne postoji dzabe onaj vic koji kaze da kad Nislija brise zadnjicu posle velike nuzde, jedan papiric ide u wc solju, a jedan za Bg. I da, nismo mi "dole" nego ste vi! U kom pravcu tece Morava?? Tece nizvodno!

obi van

pre 12 godina

@ Aleksandar - od 2008me tzv "metro" u Svajcarskoj postoji samo u Lozani u ukupnoj duzini 5,6 kilometara i tesko se to moze nazvati metroom(m1+m2). Za Cirih stvarno ne znam gdje si ga vidio mozda mislis na lake pruge (s bahn). Cirisani su inace odbili metro nekoliko puta na referendumu. Za Lokarno necu ni da komentarisem da si bio tamo znao bi da je to nemoguce jer Lokarno ima svega 14'000 stanovnika. Uostalom idi na wikipediju pa provjeri sam.

Johannis

pre 12 godina

Neko je ovde napisao pored toga što se raduje što ćemo najzad dobiti metro(ok radujem se i ja),da se svakakvi klinci motaju po podzemnoj stanici kod Vuka...ma daaaaj, pa nije ti to stanica Zoologischer Garten u Berlinu .. :)) Možda si veliki fan tog fila ... hehehe ..totalno sam te provalio ;)

Lozkov

pre 12 godina

Gde su sad oni "beogradomrzci" koji se najcesce lece,skoluju i provode u beogradu,a za ne razvijenost svojih opstina krive beograd umesto nesposbne politicare koje su sami izabrali?!jeee ziveo metro!zivela revolucija! :D

srbijaaa

pre 12 godina

umesto da ulozite malo para u Nis, Leskovac, Vranje, Pirot, Kragujevac, Kraljevo, Vrsac... vi gradite metro. Lopovi beogradski. Rado bih se odvojio od tog beogradskog pasaluka da niste prodali sve moguce fabrike i sve pare odneli za Beograd !

Beogradjanin

pre 12 godina

Ne treba nama beogradjanima metro Gospodine Gradonacelnice...nama treba da se svi "beogradjani" vrate svojim kucama u unutrasnjost i da tamo stvore uslove koje imaju ovde pa cemo mi moci da udjemo u autobuse i tramvaje kojih onda nece trebati 1000 vec 300...bez uvrede ali jos mnogi preskacu sine misleci da ce ih udariti struja.

DZoni

pre 12 godina

Ko je gledao prezentaciju video je da je ovo smesno ..ne samo sto ide po povrsini po novom Beogradu ide po povrsini i na buleveru tamo gde sad idu tramvaji..a zanimljivo ispod tog "metroa" ide Bg Voz na 50 metra dubine a metro po povrsini..a da ne pricam sta to bese tender..a ovo ce da placa cela siromasna srbija jer beograd se zaduzuje 300 miliona koliko najvise moze a jos 500 miliona eura kredita daju francuzi posto ce da radi njihova firma a tih 500 miliona ce da vraca CELA Srbija koja nema leba da jede.

djole

pre 12 godina

toliko se radujem ovome, samo molim upravu grada da unapred razmislja o bezbednosti gradjana, svakavi su se likovi smucali na stanici BG voza kod vuka dok niste uveli policajce! puno srece mojoj srbiji i mojim beogradjanima!! :)

miran

pre 12 godina

"umesto da ulozite malo para u Nis, Leskovac, Vranje, Pirot, Kragujevac, Kraljevo, Vrsac... vi gradite metro. Lopovi beogradski. Rado bih se odvojio od tog beogradskog pasaluka da niste prodali sve moguce fabrike i sve pare odneli za Beograd !
(srbijaaa, 21. februar 2012 03:39)"
----------------------------------------------
Prijatelju umal' da se saglasim sa tvojim komentarom al' se u poslednji momenat setih da ste svi pobegli sa rodne grude i doselili se u taj Beograd. Da nije tako, taj metro nam uopste ne bi bio potreban.

kuzma

pre 12 godina

Bitno je da se u Beogradu gradi i trose novci cele Srbije, jer je Beograd=Srbija a svi ostali delovi Srbije da se presele u Beograd da bi im bilo bolje jer im gradjani Srbije znace samo 2meseca pred izbore a naredne 4 godine neka umru od gladi. Jugoistok - beda, čemer i jad ali nema veze sve dok ne prodju izbori pa ponovo iz početka!

Beograd beogradjanima

pre 12 godina

@Juzna pruga

Pa vi se vozite onda u taljigama

@Kuzma

Beograd je sam potpisao ugovor sa Francuzima koji ce da finansira projekat i beograd ce to da vraca . Ne boj se nece nista iz tvog dzepa otici na izgradnju Beograda kao ni do sada.I most na Adi su platili beogradjani i kineski most ce platiti beogradjani pa tako i metro ako isvu infrastrukturu po Beogradu

zena bez imena

pre 12 godina

Djindjic je bio legenda!! Pravo osvezenje kakvo je nama potrebno!!!
eeee moji radikali.. metro u Parizu postoji jedno 100-ak i kusur godina..

reptil

pre 12 godina

@srbijaaa

vidi se da si dugo mentalno zarobljen u svom seoskom blatu cim tako pricas.ako se jednog dana i napravi taj metro u beogradu,ti ces sigurno biti prvi koji ce doci iz svog sela da vidi to cudo.siguran sam da ce ti se dopasti,pa ces i ti,kao i mnogi slicni tebi,ostati sa zivis u beogradu i diviti se tom tehnoloskom dostignucu.

Mackoni

pre 12 godina

Ne daj Boze da ovo radi neka domaca kompanija a da se tehnologija i know how plati nekom ... mozda bi se privreda malo pokrenula a to nikako necemo.

Aleksandrova Maza

pre 12 godina

Za početak, molim vas, zakrpite rupe po trotoarima i kratere po asfaltu, da ne odvaljujem ni štikle ni amortizere na autu! Da bezbedno hodam, bez straha da ću polomiti noge ili glavu! A onda kad to sredite, slobodno se bacite na posao izgradnje metroa!

Goran

pre 12 godina

Kako neko moze da tvrdi da ce izgradnjom metroa nestati guzve u beogradskom saobracaju? Neka taj strucnjak navede jedan veci grad u kome funkcionise metro, a da nema guzvi u saobracaju! Rasterecenja ce biti, ali guzvi se necemo resiti, jer se nase ulice ne prosiruju, a kolicina automobila na ulicama, neprestano raste! Ranije su automobili bili privilegija, danas su standard!

Joker

pre 12 godina

Odlično! A sada, da li neko može da mi objasni koja je TAČNO razlika između tog famoznog metroa i bg voza? Koliko znam, sa tim vozom se sa kraja na kraj grada stiže za 20-ak minuta, tako da mi se čini da je on zapostavljen. Takođe se nadam da nije jedini problem što se taj voz ne zove metro... Iskreno, ja bih samo gađao još jednu liniju bgvoza i stvar gotova. Ionako oba posle mosta ne idu ispod zemlje...
(NeRazumem, 21. februar 2012 04:02)

Pa kako i da razumes kada van Srbije nisi ni krocio....
Prirodna evolucija grada nalaze da posle 1.5mil stanovnika ima metro... nismo to mi izmislili... ali ocigledno je da neki bg stanovnici ipak vise vole svoje skrnave tramvaje trolejbuse i ostale skalamerije iz 1946....

NeRazumem

pre 12 godina

Odlično! A sada, da li neko može da mi objasni koja je TAČNO razlika između tog famoznog metroa i bg voza? Koliko znam, sa tim vozom se sa kraja na kraj grada stiže za 20-ak minuta, tako da mi se čini da je on zapostavljen. Takođe se nadam da nije jedini problem što se taj voz ne zove metro... Iskreno, ja bih samo gađao još jednu liniju bgvoza i stvar gotova. Ionako oba posle mosta ne idu ispod zemlje...

Diajdzo

pre 12 godina

Opet komentatori napadaju Beograd i beogradjane. Pa nismo mi krivi. Vecina tih politicara je dosla iz drugih gradova bas u Beograd. Oni su iz Nisa,Leskovca,Valjeva,Kraljeva,Novog Sada,Subotice...i oni odlucuju o parama. Nisu krivi beogradjani i prestanite vise sa tim ljubomornim stavom.

Perica

pre 12 godina

Pariski metro je ubedljivo najgori i najsmrrdljivi, gori je i od njujorškog.

Neka Francuzi reše svoje probleme i neka metro dobije najbolju ponuđač, ne ambasador prodavac.

Bio i video

pre 12 godina

Ako je metro revolucija, zasto se onda u Parizu grade nove tramvajske linije (neke vec postoje) a ne prosiruje metro. Zasto se u Dizonu uvodi tramvaj od nule.
I zasto se u Parizu, sa dobro razvijenim metroom i prigradskom zeljeznicom, doduse prolicno musavim, u spicevima jedva moze prici kruznom auto-putu oko grada.

Индијанац

pre 12 godina

Њу Јорк и Чикаго исто имају добар метро па су тамо готово стално гужве на путевима.

Maree

pre 12 godina

Odmah da vam kazem da ocekujete da karte budu veoma skupe, ipak koliko god mislili da vam ovi nasi zele dobro, neko to mora da plati, a taj neko ste vi dragi moji...
Verujte mi, razmisljacete dosta puta da li da sednete u taxi ili da sidjete u metro...

Pera

pre 12 godina

Bice revolucija ali ne te vrste,nego revolucija ovog naroda protiv vlasti jer dok mi u unutrasnjosti nemamo hleb da jedomo, vi pravite metro za paretine od kojih glava boli.Alo bre ljudi!!!!!!

Mirko

pre 12 godina

Van pameti je da grad od 2 i kusur milona stanovnika nema metro! Kao što je već rečeno u komentarima, da nisu mnogi (pa i ja među njima) došli iz unutrašnjosti u Beograd, potreba za metroom ne bi ni postojala, a ovako zaista mislim da je to prioritet svih prioriteta infrastrukture u Beogradu.

Inače, naš je problem što smo se uvek kao narod pravili pametni pa sedamdesetih godina dok je para bilo i kada su mnoge, tada nerazvijenije zemlje od nas, gradile metro, a mi smo tada hteli da budemo vizionari, da idemo korak ispred, jer su tadašnji stručnjaci verovatno smatrli da će metro biti prevaziđen, pa su došli na tu genijalnu ideju "Tramvaj za 21. vek"! Nadam se samo da su ti partijski stručnjaci sa večernjih fakulteta u Sarajevu i Zagrebu još uvek živi i da mogu sada da uživaju u uspehu svog projekta!

aleksandar

pre 12 godina

Moram reci kako sam imao priliku da se vozim Pariškim metroom, odusevljen sam kako funkcionise! Moze se veoma lako primetiti da na gradskim ulicama nema guzve, a s' obzirom kolika je Pariz metropola i koliko ga turista posecuje svaki dan, drugcije ne bi ni mogao funkcionisati.. Nadamo se da ce naredne generacije docekati ostvarenje ovog sna u Beogradu..

nenad

pre 12 godina

dokle vise dezurni bukaci sa parolom "(popuniti po zelji) radi, Beograd se gradi" ? Pa kad pola Srbije zivi u BG, logicno je da se najbrze i razvija. Ali ne, lepse je da svi gacamo u blatu i da komsiji crkne krava.

Dexterijus

pre 12 godina

ja sam vishe za neka jeftinija reshenja, tipa bolje da za ovo "sirotinjsko" vreme izgradimo jos neki most(Mostove preko Dunava- Dorcol-Krnjaca, i Vinca-Pancevo) plus da se Unutrasnji magistralni presten zavrsi vec jednom. Mislim da bi to bilo sasvim dovoljno.
A metro koji bi BGD trebao da ima, ipak da ostavimo novim narastajima i "srecnijim" vremenima!!!

oj brkane,moj omiljeni krkane

pre 12 godina

Narode,sve je to lepo zamisljeno,ali ja imam jedno pitanje.
Od kojih para kad je BDP maximalno zaduzen?
Sad ni grad ni selo nesmeju da prekoracuju dugovanja.
Ljudi privreda i karte otplacuju metro,a ko ce ovaj metro da plati?
Ko god je zavrsio univerzitet teh.nauka svi to znaju,ocigledno ekonomisti jos ne.
No sad su izbori.DRI ima prijave protiv doticnih koji su ugovorili sljaku

ј

pre 12 godina

А зашто нема линије која прати путању Славија, Немањина, Железничка, Сајмиште, булевар З Ђ ?

Čiča Gorio

pre 12 godina

@ beogradjanin i @ beograd beograđanima

Ja sam takođe iz Beograda i stidim takvih kao što ste vi! Normalno je da se ostatak ojađene Srbije buni protiv Metroa, jer će ga oni kao i sve drugo u Beogradu najvećim delom plaćati! I sledeći put pre nego što odvalite takve gluposti da su mostove po Beogradu plaćali Beograđani, informišite se malo... Sve što se plaća iz budžeta plaćaju svi građani Srbije, a i budžet grada Beograda se puni iz republičkog budžeta... A evo i obajšnjenja kako, na najbanalnijem primeru... Uzmino za primer javna predueća koja posluju van Beograda... Sva ta preduzeća od skoro moraju da imaju predstavništvo registrovano na teritoriji Beograda ! Zašto? Pa zbog plaćanja poreza, naravno... Takođe sva vozila tih preduzeća moraju imati BG tablice ! Malo suludo, zar ne... Verujem da ovakvih primera ima na hiljade...
A i raspitajte se malo kod bliže rodbine, odakle vam se vuku koreni... Garantujem da vam pradeda ili deda nije uživao u kafi na Terazijama !
I da zaključim... Slažem se da je Beogradu neophodan metro, ali mi se čini da je jedan obični regionalni put mnogim selima i manjim opštinama mnogo potrebniji... jer ako već kažemo da je poljoprivreda, naša budućnost, do te budućnosti se po robu ne može ići samo helikopterom.... Mogao bih ja vama do sutra da objašnjavam neke stvari, ali dovoljno je za prvi čas ! Aj zdravo !

saviola

pre 12 godina

A 'oće BusPlus važiti i u metrou ili će moći i bez karte. Znate dragi francuzi vi koji ćete to graditi, mi ne želimo da plaćamo karte, pokazujemo legitimacije ali hoćemo bolji, brži i siguran prevoz. zar kod vas na "divljem" zapadu nije tako? Nije? Ma nemoguće.

petarV

pre 12 godina

Pre neki dan sam gledao "davitelj protiv davitelja" i na početku filma,gde pričaju kako Beograd nema ništa što bi ga uvrstilo u svetske metropole (što će pera Mitić uskoro promeniti) oni pokazuju zapušten tunel,sa tablom METRO OTKAZANO...Tako da je još pre 30 godina bilo očigledno da se metro kod nas neće nikada izgraditi...neka vrate tramvaje na NBG i Zemun...neka postave šine do Borče,Kaluđerice...samo neka ih ne lupaju...taman kupimo travaje a vozači ih slupaju!Naši gsp vozači (a vala i taxi) se ništa ne razlikuju od onog vozača autobusa,što je namerno udario biciklistu.

Milan_PT

pre 12 godina

Čovek reče da će sam projekat metroa izazvati revoluciju. Onda će njegova izgradnja verovatno promeniti rotaciju planete...
Žalosno da se francuski ministar inostranih poslova uključuje u našu predizbornu kampanju. Ili možda odrađuje nešto već dobijeno?

urmas

pre 12 godina

Ni Beograd, ni Srbija nemaju pare za nešto tako skupo. Bolje da se poprave pruge, pa da se u Beograd stiže tri puta brže nego sada. Tada će mnogi doseljeni u Bg da se vrate u svoje kuće i dvorišta, smanjiće se broj stanovnika u Bg, živnuće provincija, pašće cene nekreatnina u Bg.
Sada voz od Smederevske Palanke putuje do Bg između dva i po i tri sata (79km), a kada bi stizao za 45 minuta, ko bi poželeo da se trajno nastani u prestonici? Od rekonstrukcije pruga cela Srbija bi imala korist, a od metroa samo Beograd, a verovatno manje košta i brže može da se završi.
Osuditi političare da jednog dana putuju vozom od Niša do Beograda i doneće zaključak, kao i ja.

besposličar52

pre 12 godina

Imam neko loše predosećanje,s moje tačke gledišta ,da za 10 god neće imati ni ko ni šta da se prevozi metroom ako se nastavi propast zemlje.Linija od Ustaničke je bez veze -više bi značila od Boleča do Batajnice ili Aerodroma.Zadužićemo se ko Grčka ali neće biti EU da nas vadi jer do tada nećemo biti primljeni.

RADNIK

pre 12 godina

hmm....interesantno dok u subotici gradski bazen tj skeletna armatura koja stoji tako godinama i gradsko pozoriste tj nista boljoj sistuaciji od bazena ,palica oronule bare...sve to proglaseno megalomanskim projektom ko svata svatice teskocu te reci..u beogradu se prolazi,nisam protiv beograda ali jesam protiv beogradske vlasti pa i mi suboticani radimo placamo porez a zivimo u srednjem veku sve propada a grad 2 u vojvodini i medju prvih 5,6 u srbiji,kako je samo manjim mestima

obi van

pre 12 godina

svi znaju valjda koliko je Svajcarska bogata pa nemaju metro ni i u jednom jedinom gradu jer su jednostavno uvidjeli da im ne treba. Oni imaju akcent na medjugradski saobracaj tako da su udaljenosti kao recimo izmedju Novog Sada i Beograda povezane linijama koje idu svakih 20 tak minuta i voznja ne traje duze od 30 minuta. To je takodje pomoglo da im gradovi ne rastu nekontrolisano jer realno nikakv problem nije ici na posao u drugi grad.

Milos Jeremic

pre 12 godina

Primer :
mesecna karta 3000 din* 500 000 korisnika = 1.500.000.000 din/mesecno. Ako ovo nije sigurna investicija ,ne znam sta je.

Metro - 100 godina!

pre 12 godina

Zeljeznicka stanica u Prokopu gradi se vise od 30 godina i jos nije zavrsena. Kakm stoje stvari, ambiciozni projekat Branka Pesica nece nikada biti dovrsen. Posvuda je blato, napustene masine, samoniklo zbunje i trava! Sve to je ogradjeno groznim, zardjalim tarabama i zicama... Za tako veliki projekat kao sto je Metro bice potrebno najmanje 100 godina! Samo se bojim, da ni to nece biti zavrseno, nego ce ostati nedovrseno gradiliste!

indjijanka

pre 12 godina

Ne zivim u Beogradu, i meni licno taj metro nece olaksati zivot ni na koji nacin, ali smatram da treba vise da ga naprave! Konacno jedna vest koja dokazuje da idemo korak u napred!Uostalom, ma koliko kostao taj metro, otvorice se nova radna mesta, za vreme izgradnje angazovace se mnogo ljudi.....Stvarno ne vidim nista lose.Bravo za metro!!!!!

Стари Рабра

pre 12 godina

Ала овај Ален Жипе брине о нама београђанима...Ако власт тврди да ће метро коштати милијарду евра рачунајмо да ће нас коштати две и зато предлажем свим београђанима који се још нису помирили са привредном пропашћу своје земље: ОДРЕКНИМО СЕ МЕТРОА!!! За две милијарде евра отварајмо фабрике за прераду воћа и поврћа по целој Србији и омогућимо повратак становништва на село и живот од сопственог рада на сопственом имању без газда, директора, кредита, гужви и осталих

miran

pre 12 godina

"Ministar spoljnih poslova Francuske Alen Žipe kaže da će projekat metroa u Beogradu napraviti pravu revoluciju u svakodnevnom životu građana Beograda."
----------------------------------
Gospodine, dosta nam je svakojakih revolucija ukljucujuci i ovu "vasu" - Beogradjani bi, ako je moguce, nesto mirno i tiho!

Raša

pre 12 godina

Zamerka novinarima. Pišite o onome što će biti sutra, za sedam dana, za mesec. Šta će biti za 15 godina teško je proceniti.
Evo pitanja:
1. Da li naše firme mogu da isplaćuju doprinose?
2. Koji procenat može da isplaćuje doprinose?
3. Da li odgovor na ova dva pitanja može potvrditi gradnju metroa?
Teme posmatrajte objektivno, naravno da želimo metro, sutra, ali od kojih para? Aktiva-novac je kod tajkuna, od njih ćete teško dobiti novac za jedan inkubator a o metrou nema govora.

hana

pre 12 godina

potpuno sam za to da se izgradi metro,ali ljudi pa niste u stanju da napravite autoput subotica-beograd kako treba a pricate o nekom metrou.ne znam samo kome zamazujete oci?

Milan Nikolić

pre 12 godina

Daleke 1967 su nas potovarili na kamione i raselili po Železniku, Kanarevom brdu...tada su počeli da prave glavnu železničku stanicu Prokop. Danas opet najavljuju revoluciju...ko će bre to da plati?

srx

pre 12 godina

"Čim Beograd dobije metro, saobraćajne gužve će nestati" - Ovo je notorna laz. Saobracajne guzve NECE nestati radi metroa. Da je to istina onda London, Pariz, Moskva, Nju Jork, Barselona ne bi imali saobracajnih guzvi jer imaju fantasticne metroe i popratne sisteme javnog prevoza.

Ljudima koji NE koriste privatni automobil ce zivot biti laksi. Moguce je da ce jedan procenat ljudi koji koriste automobil da odu do posla predju na metro, ali sa sporim razvojem metroa u Beogradu i studijama koje su vec sprovedene nemamo nikakav razlog da racunamo na neko primjetno smanjenje saobracaja.

Ako se ukinu tramvaji i autobusi onda imamo direktno smanjenje broja vozila samo sto je to nije realno. Metro ne moze da zamjeni autobuse niti je to igdje u svjetu uradjeno.

Dimitrof

pre 12 godina

Da budem iskren, meni bi vise odgovaalo da se napravi revolucija u prevozu u celoj Srbiji. Billo bi lepo kada bi Srbija dobila brze pruge pa da zazivi malo i ostatak Srbije. Kad je vec 9/10 moguceg posla u Beogradu, bar da mogu ljudi putovati brzo do posla, a ne da moraju da da bacaju stotine hiljada eura na precenjene stanove u prestonici ili da iznajmljuju stanove.

Tip

pre 12 godina

Imao sam sreću da češće putujem metroom u Sydney-u, Londonu i Berlinu. I baš sam razmišljao šta bi Beogradu trebalo... Evo moje vizije:
8 strana - Pančevo, Padinska skela, Batajnica, Surčin, Obrenovac, Lazarevac, Mladenovac ( ili do Sopota ) i Grocka. Napraviti 4 linije - tipa: Pančevo - Obrenovac; Padinska skela - Lazarevac; Batajnica - Mladenovac i Surčin - Grocka. Napraviti stanicu kod Kneza i na Slaviji jer bi trebale biti bar 2 ili 3 stanice u centru gde možete promeniti bilo koju liniju ( tipa Slavija - Knez - Vuk ). U svim gradovima je metro - metro samo u centru, čim izadje iz centra izadje i iz zemlje, tako da u suštini, može već dosta toga da se iskoristi.

Braca

pre 12 godina

Metro u Beogradu bi imao smisla kada bi kod nas važila ona krilatica:
"Ima se,može se"!!!
U našem slučaju kome to treba,milionu nezaposlenih,đecima i studentima koji beže sa časova,penzionerima koji ne znaju šta bi sa sobom?
Pitam kao Beograđanin,realno!!!

bonaparta

pre 12 godina

Ideja metro stara skoro 100 godina izgleda da je na pomolu.Bogradu takav vid prevoza definitivno treba i to će biti inzvaredno rešenje pogotovu za stari deo grada.
Ono što se meni ne dopada a verovatno će se mnogi složiti da taj metro kroz N.beograd prolazi po površini.Nećemo li tako dobiti podeljeni grad.Prvo zbog velikih brzina / i do 100 km/h/ ako pravimo pravi metro koloseci će morati biti zaštićeni ogradom, istovremeno verovatno će se negde presecati sa saobraćajnicama postoječim ili budućim tako da ćemo rešiti problem u starom delu grada a dobiti novi na N.Beogradu.Bolje onda da ga negradimo ako će novi Beograd biti podeljen zidovima.Razmotrite još jednom to rešenje i spustite kao i svugde u svetu metro pod zemlju pogotovu što na N.Beogradu imate mnogo bolje uslove za to nego u starom.Pre ili kasnije moraćemo metro u N.Beogradu da izmestimo pod zemlju,u tom slučju koštaće nas kao da radimo sve iz početka. Predlažem i da magistralne dalekovode,i druge instalacije spustite u te iste tunele te im omogućite lekši pristup u slučaju havarija, a da buduće liniije imaju u svom sastavu "pomoćni" tunel u kojima bi se smeštali magistralne instalacije,grejanje,kablovi i sl.
Želeo bih da uskoro vidim Beograd sa metroom, a predlažem vam da organizujete radnu akciju kao posle rata za sve Beograđane koji žele da doprinesu metrou, a lično mislim da će ih biti puno i na neki način svi koji žele "ugrade deo sebe u metro". Metro čekamo te sa nestrpljenjem!!!!!!!!!!!Dobro došađ

marko

pre 12 godina

Metro se ne pravi u krugu dvojke. Tu je beskoristan i sluzi samo za pranje para. Metro je potreban da poveze Aerodrom, Borcu, Batajnicu, Kaludjericu sa centrom. A ne da spaja centar sa zemunom!? Pa to moze i peske da se dodje cak ni taksi nije skup na toj relaciji.

petarV

pre 12 godina

PIVLJANIN...možda si u pravu a možda i nisi...al da ti reknem nešto...kada bi se svi "pivljani" vratili kući,Beograd bi procvetao!
Bilo više radnih mesta,manje gužvi u saobraćaju,manje gužvi u autobusima,više parking mesta,pale bi cene nekretnina,pale bi cene rentiranim stanovima...

Zamislite Beograd bez "beograđana"...milina...

Mada iskreno...žao mi je što sam generacijski beograđanin...em se 90ih nisam najeo,jer nisam imao rođake na selu,od kojih bi se vikendima vraćao sa punim gepekom...em bih sada,najradije digao kredit,vratio se nazad na selo i napravio svoju farmicu i au lepu...

Ajde glasajte,taman da vidim koliko "bograđana" i beograđana ima...

Srdjan

pre 12 godina

Mnogo problema oko guzvi u gradu i prilazima gradu bi se resilo kada bi ovaj metro svoje linije (iznad ili ispod zemlje) produzio do okolnih gradskih opstina (Mladenovac, Sopot, Lazarevac, Obrenovac,...).
Time bi se resila najmanje dva problema (na zadovoljstvo gradjana), a to su guzve i, drugo, monopol autobuskih prevoznika, a pre svega "Laste", na pomenutim relacijama...

Marko

pre 12 godina

Svake godine dobijete 50000 novih sugradjana,puta deset godina (izgradnja jos nije ni pocela),to je pola miliona ljudi.Koji ce biti kapacitet metroa?

student

pre 12 godina

Do kada više investicije da idu samo u prestonicu? Pa nije Srbija samo Beograd! Te rekonstrukcija mosta, te još jedan novi most, sad hoće i metro. Saberite koliko koštaju sve te investicije! Šta je sledeće, još jedan aerodrom?? Nemamo normalan put u državi već 20 godina, stanje pruga bolje i da ne pominjem, al nema veze. Bitno je da se ulaže u Beograd, a unutrašnjost ko šljivi. Posle se pitaju zašto se svi doseljavaju u glavni grad, i zašto manje opštine i sela polako nestaju. E pa rođaci, uložite malo i u druge gradove za promenu, a ne da se cela Srbija zadužuje zbog modernizacije Beograda!

Geger

pre 12 godina

"Kako neko moze da tvrdi da ce izgradnjom metroa nestati guzve u beogradskom saobracaju? Neka taj strucnjak navede jedan veci grad u kome funkcionise metro, a da nema guzvi u saobracaju!"@ Goran: Singapur.

Slazem se sa komentatorom iz Smed.Palanke. Zeleznicu su trebali da srede pre autoputeva. Ali ajde kad nisu, makar sada kad bi malo dodali gas. Samo, kad bi svakog jutra jedno 200,000 ljudi zeleznicom stizalo u Beograd, sta dalje sa njima bez metroa? Beogradu je neophodan MRT (Mass Rapid Transport) i to sto razgranatiji. A odakle pare? Stvar prioriteta. Srbija i sada svake godine stuca bar 2 milijarde evra samo za plate administraciji na raznoraznim nivoima. E pa uradite reforme tako da se administracija svede na max 1/3 sadasnjeg broja (a najbolje na 1/4), od ustede ima i za metro i za prelazak na e-upravu (pravu, ne ovo sadasnje "preuzmite formular i dodjite na salter"). Za iste pare imali bi i bolju upravu i bolji saobracaj.

Pa moze

pre 12 godina

@Bio pa video, Ti si mozda bio ali nisi mnogo video, ili se bar nisi dovoljko raspitao. Samo Pariski region broji vise stanovnika nego CELA Srbija, a samo JEDNA linija RER-A preveze skoro tri miliona putnika DNEVNO!! naravno da je guzva, MNOGO naroda buraz!

petarV

pre 12 godina

TIP...dobra ideja...samo bih dodao,da se naprave linije Pančevo-Borča-Batjnica...i linije koje bi povezivale Obrenovac i taj kraj...u suštini linije koje bi povezivale 2-3 mesta u kojma su zadnje-početne stanice.

babe i zabe

pre 12 godina

@DZoni
Za Vas i sve one koji ne znaju - metro je nezavisni saobracajni sistem, i nema veze sa tim da li je ispod zemlje ili na povrsini, bitno je da na njegovo funkcionisanje ne utice ostali saobracaj (drumski, tramvajski...)

Ja

pre 12 godina

Metro je na svim sajtovima francuskih kompanija ukljucenih u projekat poput Egisa i Alstoma naveden kao LRT, odnosno light rail transit. I sami zvanicnici su rekli da ce ici nadzemno "gde god je to moguce" odnosno na Novom Beogradu, preko reke i na Bulevaru dok ce podzemne biti stanice, njih 3-4 od Pravnog fakulteta do SANU. Metro da bi bio nezavisan, na nadzemnim deonicama ce morati da ide ili na stubovima sto ce izuzetno naruziti izgled grada, posebno na bulevaru, celom duzinom ce ljudima prolaziti vozovi pored prozora, ili ce morati da ima prvenstvo prolaza na povrsini ulice. Sta to znaci? To znaci da ce zbog prolaza jedne vozne kompozicije kapaciteta 200 ljudi morati da se zaustavi saobracaj svih drugih vozila, dakle svih automobila, autobusa, tramvaja, trolejbusa kao i svih pesaka, biciklista i sl. Jasno je da ce samo oko mesta gde bude prolazio voz cekati mnogo vise od tih 200 ljudi, a samo zatvaranje ulica u centru grada na taj nacin ce izazvati lancanu reakciju i kolaps saobracaja u ostatku Beograda. Onda cemo tad imati naknadnu pamet pa cemo krenuti posle 10 godina izgradnje ovoga da to rusimo i gradimo tunele sto ne samo sto ce duplirati cenu izgradnje vec ce i maksimalno izmrcvariti stanovnistvo Beograda koje na metro ceka decenijama. Za metro inace ne bi ni bilo potrebe kada bi postojala decentralizacija, kada bi svi oni koji ne zele da zive u Beogradu imali gde da se vrate i nadju posao, to se vidi za vreme praznika kada su ulice savrseno prohodne. Ali ovakvo stanje kakvo je danas, koje se ocigledno nece menjati, zahteva izgradnju metroa i to pravog.

marko

pre 12 godina

Pricate o tim metropolama kako ipak imaju guzve u saobracaju.Razlika je ta sto oni em sto imaju mng vise stanovnika imaju i i turista kao ceo jedan Nis da dodj u Beograd.

Monden

pre 12 godina

Madrid ima sjajan metro.Stotinu stanica,nova vozila koja stizu na svaka 3 minuta,karta je 1 EUR.Cist je i moderan za razliku od onog u Barseloni.Koliko znam,prvobitno je trebalo da nam Shpanci grade metro

obi van

pre 12 godina

@ Aleksandar - od 2008me tzv "metro" u Svajcarskoj postoji samo u Lozani u ukupnoj duzini 5,6 kilometara i tesko se to moze nazvati metroom(m1+m2). Za Cirih stvarno ne znam gdje si ga vidio mozda mislis na lake pruge (s bahn). Cirisani su inace odbili metro nekoliko puta na referendumu. Za Lokarno necu ni da komentarisem da si bio tamo znao bi da je to nemoguce jer Lokarno ima svega 14'000 stanovnika. Uostalom idi na wikipediju pa provjeri sam.

Beogradjanin

pre 12 godina

Ne razumem ove iz unutrasnjosti koji stalno kukaju na Beograd.A kada treba lekar svi trku KCS, Bezanijsku kosu, KCB Zemun, Dragisa Misovic itd iako im je blisi Kragujevac ili Nis. Ne shvataju da oni nista ne placaju Beogradu. Beograd koji drzi viseod 50$ privrednih aktivnosti u Srbiji moze da sam gradi i mostove i metro. Taj isti Beograd iz svog budzeta izdrzava sve klinicke centere osim KCS.Lezoao sam skoro u bolnici Dragisa Misovic . Na odeljenju 90% gradjana Srbije iako je to beogradski KC i izdrzava se iz beogradskog budzeta. Beogradu treba metro da bi bio svetski grad a ne turska kasaba

Nislija

pre 12 godina

Ja obozavam Beograd, ziveo sam jedan deo zivota na Banjici, volim ga jer je nasa metropola, prestonica, ponos. ALI, to je postao i velikom zaslugom ljudi iz unutrasnjosti, jer mnoge se stvari nama uskracuju da bi se prestonica favorizovala. Ljudi iz ubutrasnjosti se upravo zato doseljavaju u nas glavni grad, jer je mnogo vise mogucnosti tamo, moze i posao da se nadje, sve je bolje, razvijenije. Zato ljudi odlaze da zive u Bg. Da je i kod nas takva situacije, niko se ne bi selio. I nije samo problem u (ne)sposobnosti lokalne samouprave, nego prosto NEMA PARA! Ne postoji dzabe onaj vic koji kaze da kad Nislija brise zadnjicu posle velike nuzde, jedan papiric ide u wc solju, a jedan za Bg. I da, nismo mi "dole" nego ste vi! U kom pravcu tece Morava?? Tece nizvodno!

Johannis

pre 12 godina

Neko je ovde napisao pored toga što se raduje što ćemo najzad dobiti metro(ok radujem se i ja),da se svakakvi klinci motaju po podzemnoj stanici kod Vuka...ma daaaaj, pa nije ti to stanica Zoologischer Garten u Berlinu .. :)) Možda si veliki fan tog fila ... hehehe ..totalno sam te provalio ;)

Aleksandar iz Beograda

pre 12 godina

To pred svake izbore zvuči lepo, u uvek je bilo obećanja o metrou.

A ja ne verujem u to, jer Biro za metro grada Beograda je postojao 15 godina od 1972 do 1987 godine i tada su razvili detaljne studije, analize saobraćaja i razvili su projekat da prva linija ide od Ustaničke do Zemuna, koju gle slučajnosti, posle 25 godina predlaže Đilas iako se Beograd znatno izmenio i proširio.

Da su Beogradu trebali mostovi, to se slažem, ali da li baš toliko skup (iako jeste lep, itd) niko se od nas građana nije pitao.

Nama je u Beogradu bila kritična Gazela, ali nisu hteli da je poprave dok se konačno jedan od stubova nije počao da se pomera...

Lično mislim da je bolje uložiti pare u železnicu, pa da ljudi u Srbiji imaju mogućnost da žive gde vole/žele, a da rade tamo gde imaju posao - onda bi mogao neko iz Vranja da ide do Niša, ili iz Zrenjanina u Beograd itd...

Ali opet se mi ne pitamo...

Kozmo

pre 12 godina

@Beograd beogradjanima, 21. februar 2012 12:40
Jedini problem je sto sam ja iz Beograda,a Beogradjani vise nemaju nikavu privredu i industriju,odnosno moji sugradjani.Sve se zasniva na porezu i komunalnoj prevari,posebno oko cene grejanja i naravno banke i hiper-marketi.
Ne znam da li si obavesten da pola grada nemoze da izmiruje svoje obaveze(komunalije i ostale troskove) jer su ostali bez posla.
Ne svojom krivicom,vec krivicom lopova i sistemskoj pljacki.
Moja primanja su extra visoka,jer radim malo afrika,malo azija,malo evropa i ne bunim se.No nemozes biti samoziv.nije to 500 pa ih je na socijalnom,to je milion.A sta tacno pod beogradjane podrazumevas,nemam pojma kad svi oni stari zive preko grane.Starih beogradskih porodica imas maximalno 200,do 300 zajedno sa povratnicima sa inostranim penzijama.
Ja hocu da znam koja je firma izdala ateste i je li most dobio upotrebnu dozvolu,ako jeste,kada? Bili me uvo i za SNS i SPS i SPC i ostale stranke koje sve zbitno imaju 600% i prelaze cenzus,dakle ozbiljno pitam.
Gde su fotografije maximalnog opterecenja i atesti?
Ja ovo govorim sa srucnog aspekta jer sam gomilu mostova i radio.
Sto se tice placanja,ja imam to pravo da postavim jer su moja primanja oporezovana u ovoj zemlji i moje odvajanje su znatno veca od tvojih menadzerskih.
Ugovor nemoze da bude potpisivan bez javne rasprave jer sistem i stanica prokop je republicka,a ne gradska zeleznica.
Raspitaj se malo pre toga koliko i kavi su ugovori sklapani sa Trudbenikom,EP,Napredom,Ratkom Mitrovicem.... pa jesu resili stanicu prokop konacno da plate ili ce i to gradjani da placaju preko restitucije?
Pa beobanka ne moze i dan danas da se zatvori zato sto tu izmedju ostalog ima naj vise poverilaca,a duznik je drzava i grad Beograd.
Nisam ni cutac,ni plavac,ni crni i nikad necu pristupiti ni jednoj partiji jer mi je struka,licence koje imam iznad svega,pa taman sutra nemo leba da jedem,uci u partiju nikad necu.
Srdacan pozdrav