Subota, 06.08.2011.

00:05

Aerodrom ispravno dao dobit državi?

Država je postupila potpuno ispravno kada je iz raspodele dobiti Aerodroma Nikola Tesla iz 2010. od 11 miliona evra, isključila građane, smatraju stručnjaci.

Izvor: B92

Aerodrom ispravno dao dobit državi? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

28 Komentari

Sortiraj po:

ciki

pre 12 godina

nemojmo ljudi da pricamo vise o tome kako mali akcionari nisu postojali u 2010. god. pa nemaju pravo na dividendu...onaj sto to tvrdi je ili velika neznalica ili to namerno radi...trece nema. I ne treba zaboraviti da je AERO na A listingu beogradske berze a mislim da je ok da se posle ovakve odluke iskljuci sa A listinga...
da, po zakonu je (MOZDA) ali nije za A listing (SIGURNO)

Zoran

pre 12 godina

Što se tiče određivanja dana dividende pročitajte zakon o privrednim društvima, član 275, stav 3, pa će većini biti jasno da aerodrom nije smeo ovo da uradi.

Evo da iz iskustva i prostim rečima pojasnim način određivanja visine dividende, dana akcionara i dana dividende, kako hronološki treba da ide:

Na osnovu završnog računa i utvrđene dobiti, Upravni odbor čini sledeće:
- zakazuje Skupštinu akcionara;
- donosi odluku o danu akcionara (koji akcionari imaju pravo da učestvuju u donošenju odluka na skupštini), na osnovu člana 331. Zakona o privrednim društvima;
- daje predlog o datumu isplate dividende koji ne sme biti raniji od dana akcionara (zakon o privrednim društvima, član 275, stav 3). Dividendu dobijaju akcionari koji na ovaj dan imaju akcije.
- daje predlog skupštini o načinu raspodele dobiti.

Znači, da sumiramo: dividendu dobijaju akcionari koji imaju akcije na "danu dividende" koji je posle "dana akcionara", a ovaj je posle sednice UO.
Zato akcionari, slobodno tužite državu, i ako je ostalo i malo zakona u njoj odluka će biti poništena.

Predsednik eSrbije

pre 12 godina

Ја сам купио велику количину акција АЕРО на берзи, рачунајући на дивиденду.
Сад сам преварен јер сам хартије преплатио, јер м је дивиденда ускраћена.
Коме да се жалим?

Expert za ..... Labudova :-D

pre 12 godina

5 oktobra sam pozajmio pare da platim sve racune koje dugujem.Ja sam pomislio da krecemo napred,ali ja sam demokratiju izgleda ozbiljno shvatio, ali drzava(demokratija) nije mene kao gradjanina.Mene ne zanimaju vise ni dividende,neplacate mi, neplacam vam nista i kvit smo!
Drzava nema obaveze prema svojim gradjanima, a i gradjani skapirali da ne treba nikave obaveze prema drzavi,zato se i buzet puni svim silama.
Nego je meni posebno zanimljiva titula koju ovaj drug ima
"""Milan R. Kovačević, ekspert za strana ulaganja"""
Filozof?Zurnalista?Ekonomista?Matematicar?

kokanovic

pre 12 godina

Pa mi smo divni i naivni: sekiramo se za svasta! Pa Obama ne trepnuvsi proslavi svoj rodjendan iz dva puta (u uzem i sirem krugu: 650 i 3500 zvanica) pa se tako razveseljen dogovori oko limita zaduzivanja na bednih
13 hiljada milijardi dolara (koliko nas citalaca ume da napise ispravno ovu cifru)!!? A mi se osvrcemo na dividende naseg VAZDUSASTOG prevoznika koje su moze biti oko 5 evrica, a na koje nismo ni racunali. Pa gde je 'iljadarka evrica od NIS-a (zar nismo "napravili" banknotu od 1700 dinara, iz sprdnje sa Dinkicem na njoj?) Treba nama jos mnogo da ucimo o berzanskom poslovanju i po mogucstvu od onih u koje imamo poverenje, a takvih je malo, malo i premalo. Nastavom se bave i oni koji su prosli kroz skolsko dvoriste za vreme velikog odmora, jednom i nikad vise.

moz' bit da, moz' bit ne

pre 12 godina

najverovatnije u ovom slucaju nije ispostovana zakonitost postupka. Ukoliko je upravni odbor koji je doneo odluku o danu dividende postavljen od strane vecinskog akcionara (citaj, drzave), a verovatno jeste, onda je jasno zasto je odredjen navedeni datum. Zbog toga je prilikom usvajanja odluke pred skupstinom ista morala biti aminovana od strane vecine manjinskih akcionara (tzv. nekonfliktnih akcionara) jer se radi o odluci koju je upravni odbor sprovodio u interesu iskljucivo vecinskog akcionara (a vecinski akcionar potvrdio u svom interesu).

U navedenom scenariju radi se o poslu iz "sukoba interesa" koji se zakljucuje izmedju drustva i vecinskog akcionara (i u kome vecinski akcionar ima iskljucivi interes) i isti se u skladu sa Zakonom o privrednim drustvima nikako ne bi smeo sprovesti a da za to nema saglasnosti manjinskih akcionara (clan 31 -35 Zakona o privrednim drustvima).

Naravno ova pretpostavka ne stoji, u slucaju da je za odluku o rapodeli dividendi na navedeni datum glasalo vise od 50% tzv. nekonfliktnih akcionara (sto verovatno nije bio slucaj).

Jedini ispravan nacin je bio da je svim vlasnicima akcija koji su to postali podelom besplatnih akcija, u trenutku podele tih akcija bilo jasno predoceno da ce drzava zadrzati pravo na isplatu dobiti (sto nije ucinjeno).

Dejan

pre 12 godina

(jos uvek redovan citalac sajta B92, 6. avgust 2011 14:40)

Vaše neznanje materije, i pored naknadne edukacije koju sam vam sugerisao, je za divljenje.

O stručnjacima iz teksta mogu samo reći da nikada nisu dokazali stručnost jer je jedan postavljen, pa smenjen što je potpuno stopirao rad Agencije na čijem čelu je bio, dok je drugi štrućnjak za strana ulaganja koja mam baš nikakve veze nemaju sa zakonodavstvom i PRAKSOM finansijskog tržišta u Srbiji.

Tačan komentar svih dešavanja je dat u ovom komentaru:
http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=530185#k5581899
Investitor, 6. avgust 2011 10:37

Nema šta da se doda, jasno kao dan.

Žalba Komisiji je već predata, očekujemo reakciju.

Dejana

pre 12 godina

Jedini izuzetak bi bio moguc da je drzava (kao "prodavac") odlukom o alokaciji (ili "prodaji") akcija regulisala i tretman dividende iz 2010 kao specifican slucaj ..(
Investitor, 6. avgust 2011 10:37)

Da. Jeste. I sta sad?



Da je firma prodata na berzi. kupci bi u placenu cenu uracunali i nerasporedjenu dobit, pa bi ovo bila pljacka.
(osteceni mali akcionar, 6. avgust 2011 10:23)

Tacno. ALi nije. I sta cemo sad?

Lemi

pre 12 godina

E pa majstore, raspitaj se malo kako funkcioniše berza, pa će ti možda i biti jasno šta je čije i ko ima pravo na šta.
(Zoran, 6. avgust 2011 21:28)

Kakva crna berza!?
Ovo ima veze sa odlukama UO kompanije, a ne berzama i pozivanja na 'best practice' necega sto inace ne postoji cak ni kao practice u ovoj zemlji. I da si se potrudio da procitas zakon - video bi da postoji vise opcija. Samim tim se izbija bilo kakav argument na stranu kukanja kod izbora jedne (bilo koje) od legitimnih.
Na stranu sto je i common sense nelogicno.

Zoran

pre 12 godina

U svim normalnim firmama u Srbiji se za dan dividende uzima dan kada se donosi odluka o raspodeli. Jednostavno, ako sam kupio voćnjak, ja ću da ubiram plodove, a ne onaj ko je posadio voćke.
Ali, šta drugo očekivati od ove propale države ?
(Zoran, 6. avgust 2011 07:40)

Majstore, nisi ti kupio vocnjak, vec si kupio DEO vocnjaka i to od 1. januara. A onda je danasnji suvlasnik odlucio da svu zaradu koja je zaradjena u periodu kada ti NISI IMAO ni promil vlasnistva zadrzi sebi umesto da je nicim izazvan pokloni tebi.
Sta ti je tu cudno?
(Lemi, 6. avgust 2011 15:52)

E pa majstore, raspitaj se malo kako funkcioniše berza, pa će ti možda i biti jasno šta je čije i ko ima pravo na šta.

Jeronimo

pre 12 godina

"Reč je o dobiti za 2010. godinu. U to vreme građanima nisu raspodeljene akcije Aerodroma Nikola Tesla. Samim tim, mali akcionari nisu ni imali pravo da dobiju dividende. Prema tome sve je čisto"

Sve receno.

Lemi

pre 12 godina

U svim normalnim firmama u Srbiji se za dan dividende uzima dan kada se donosi odluka o raspodeli. Jednostavno, ako sam kupio voćnjak, ja ću da ubiram plodove, a ne onaj ko je posadio voćke.
Ali, šta drugo očekivati od ove propale države ?
(Zoran, 6. avgust 2011 07:40)

Majstore, nisi ti kupio vocnjak, vec si kupio DEO vocnjaka i to od 1. januara. A onda je danasnji suvlasnik odlucio da svu zaradu koja je zaradjena u periodu kada ti NISI IMAO ni promil vlasnistva zadrzi sebi umesto da je nicim izazvan pokloni tebi.
Sta ti je tu cudno?

jos uvek redovan citalac sajta B92

pre 12 godina

Bez razloga popaljene tenzije i frustracije pre par dana, ovo sada je objektivno izvestavanje... Uz cast izuzecima, ovo je sajam nestrucnih i ozlojedjenih komentara. Jedan rece da u svim normalnim firmama zaa dan dividende odredjuju dan kada se donosi odluka o raspodeli dobiti. Da je ovaj strucnjak ikada video kompaniju izbliza znao bi da skupstina akcionara donosi odluku o raspodeli dobiti ZA PRETHODNU GODINU po usvajanju (konsolidovanih)revidiranih finansijskih izvestaja, po zakonu najkasnije 30.6. Ako ne postoji neki narocit razlog, skupstina za dan dividende odredjuje 31.12. prethodne godine, sasvim logicno jer je rec o dobiti za period 1.1.-31.12. prethodne godine te dobit valjaa raspodeliti onim akcionarima koji su tu bili u periodu dok se stvarala dobit, a ne u trenutku donosenja odluke o raspodeli te dobiti...

cile

pre 12 godina

sta bre ima komisija da preporucuje ili ne preporucuje ili da govori sta bi trebalo a sta ne bi trebalo?! Jadna je nasa komisija a i mi s njom

adje

pre 12 godina

ja mogu da kazem da u citavu evropu pa cak i svetu ljudi koji su zaposleni na aerodromu u beogradu su nehumani,sve je to posledica politike 90-tih,niko nece da ti izadje u susret,trazim da mi objasne oni onako u prolazu pricaju i idu i nista nemozes da razumes sta pricaju,netolerantni,namrsteni,a omladina strasna sve sami drogirasi i ulicari,strah da te uhvati,istetovirani,majice sa nekakvim crkvama i krstovima,nigde u svetu nema vece stoke od srba.

matori

pre 12 godina

Mali akcionari su (namerno) izigrani i pokradeni.
To se u pravno uređenim državama naziva kriminalom.
Da smo mi takva država, tužilaštvo bi već reagovalo, a učesnici pohapšeni.
Ali, pošto je ovde lopovska partokratija na vlasti, upravo su takve i reakcije i opravdanja.
Pre ili kasnije, desiće se krupne stvari, koje će iz korena promeniti ove (pravno bolesne) navike, koje se nazivaju "uobičajenom praksom"...

bata mićko

pre 12 godina

Očigledno je i na ovom primeru da je u državi Srbiji sve podređeno trenutnom odnosu političkih snaga i da ovde ne važe zakoni koji su u primeni u normalnim zemljama u kojima postoje razvijeni mehanizmi kontrole vlasti. Pri tom, uvek se za potvrdu ispravnosti odluka i njihove navodne zakonitosti lako pronađu i stručnjaci koji svojim autoritetom daju podršku takvim, najblaže sumnjivim i diskutabilnim odlukama. Još će mnogo vode proteći Dunavom i Savom, dok se ovde neke stvari ne promene na bolje i dok zaista ne zavladaju zakoni, a ne politički autoriteti.

bata mićko

pre 12 godina

Očigledno je i na ovom primeru da je u državi Srbiji sve podređeno trenutnom odnosu političkih snaga i da ovde ne važe zakoni koji su u primeni u normalnim zemljama u kojima postoje razvijeni mehanizmi kontrole vlasti. Pri tom, uvek se za potvrdu ispravnosti odluka i njihove navodne zakonitosti lako pronađu i stručnjaci koji svojim autoritetom daju podršku takvim, najblaže sumnjivim i diskutabilnim odlukama. Još će mnogo vode proteći Dunavom i Savom, dok se ovde neke stvari ne promene na bolje i dok zaista ne zavladaju zakoni, a ne politički autoriteti.

osteceni mali akcionar

pre 12 godina

Da je firma prodata na berzi. kupci bi u placenu cenu uracunali i nerasporedjenu dobit, pa bi ovo bila pljacka.
Ne vidim razliku sa ovom odlukom drzave. oni koji su otudjili akcije, nemaju vise nikakva prava, pa ni pravo na podelu dividendi.
Druga tema je tretman manjinskih akcionara od strane vecinskog vlasnika. Umesto da drzava bude primer u tome, ona radi bas ono sto treba da spreci.

BELUTAK

pre 12 godina

Sve je ispravno sto ide u drzavnu kasu u to ne treba sumnjati da su oni koji su sve izkonstruisali oko Aerodroma sve dobro proracunali,narod je samo poverovao grupi prevaranata koji vode ovu zemlju na celi sa Dinkicem.

Investitor

pre 12 godina

Mene bi bilo sramota da izjavim tako nesto, jer je potpuno netacno. Njihove izjave vise govore o njihovoj "strucnosti" i integritetu nego o bilo cemu drugome.

Naime, kad je podelila akcije drzava se odrekla (podeljenog) dela buducih dividendi, jer je vrednost akcije zapravo vrednost buducih tokova dividendi.

Samim time, a i kod svake buduce distribucije ex-div datum (na koji se vrsi alokacija prava na dividendu) uvek MORA da bude posle dana objave dividende (i samim time da se deli akcionarima u tom trenutku), jer bi u protivnom moglo legalno da se manipulise akcijom i da se ostecuju akcionari.

Jedini izuzetak bi bio moguc da je drzava (kao "prodavac") odlukom o alokaciji (ili "prodaji") akcija regulisala i tretman dividende iz 2010 kao specifican slucaj ili svih budicih (ako bi da podeli toalet papir a zadrzi sve dividende za sebe).

U tom smislu, akt aerodroma je na ivici kriminalnog (iako ne iznenadjenje) a o integritetu "strucnjaka" da i ne govorim

Sima

pre 12 godina

Nema veze, nije strasno, zato su i gradjani ispravno postupili, zakidaju drzavu na placanju komunalija,poreza na imovinu......,kao i privrednici forsirajuci rad na crno,neredovne isplate,blanko ostavke....,a politicari,policija,sudovi,tajkuni i narod i drzavu.
Sve je kod nas ispravno.
E mene sad zanima, na koga su novac uplatili na SPS,DS,G17 +,liberale......
Oni bas teraju narod da dodje i da im ponissti svu privatizaciju,ali apsolutno svu.
Da ostave onaj pravi strani kapital,a ovo ostalo sve da konfiskuje,da im narod da demokratiju i radikalizam po brnjici,nece se oni opametiti.
Onda bi ispali zrtve osvete jer su "radili" i "zaradili",a ne da su pokrali.
Treba sad sa tim novcem zataskati nibes grupu i sakriti da su unakazili 5 firmi.
Neka nek blokiraju granice, pteve,pa kad policija krene tamo malinari za beograd,paori iz vojvodine za beograd,pa sve fabrike za beograd.
Nemaju oni toliko policije koliko ima ojadjenih i pokrad(J)enih.
Narod urinirao krv da bi zaradili, a oni lelelamudili da bi stekli.

Zoran

pre 12 godina

U svim normalnim firmama u Srbiji se za dan dividende uzima dan kada se donosi odluka o raspodeli. Jednostavno, ako sam kupio voćnjak, ja ću da ubiram plodove, a ne onaj ko je posadio voćke.
Ali, šta drugo očekivati od ove propale države ?

...jel pocinjete sa mazanjem ociju?

pre 12 godina

pa zasto neko ovako ne objasni ovaj danasi sporazum sa pristinom, fino, natenane, u detalje. Pa i ove dve recenice sto smo culi su B9dvojkovci morali da razvuku i ponove i ubace neku svoju rec pa sve ispadne pola ekrana!
Pa kad pricate o ovoj legalnoj pljacki drzave od drzave, zasto...

Zoran

pre 12 godina

U svim normalnim firmama u Srbiji se za dan dividende uzima dan kada se donosi odluka o raspodeli. Jednostavno, ako sam kupio voćnjak, ja ću da ubiram plodove, a ne onaj ko je posadio voćke.
Ali, šta drugo očekivati od ove propale države ?

matori

pre 12 godina

Mali akcionari su (namerno) izigrani i pokradeni.
To se u pravno uređenim državama naziva kriminalom.
Da smo mi takva država, tužilaštvo bi već reagovalo, a učesnici pohapšeni.
Ali, pošto je ovde lopovska partokratija na vlasti, upravo su takve i reakcije i opravdanja.
Pre ili kasnije, desiće se krupne stvari, koje će iz korena promeniti ove (pravno bolesne) navike, koje se nazivaju "uobičajenom praksom"...

osteceni mali akcionar

pre 12 godina

Da je firma prodata na berzi. kupci bi u placenu cenu uracunali i nerasporedjenu dobit, pa bi ovo bila pljacka.
Ne vidim razliku sa ovom odlukom drzave. oni koji su otudjili akcije, nemaju vise nikakva prava, pa ni pravo na podelu dividendi.
Druga tema je tretman manjinskih akcionara od strane vecinskog vlasnika. Umesto da drzava bude primer u tome, ona radi bas ono sto treba da spreci.

Investitor

pre 12 godina

Mene bi bilo sramota da izjavim tako nesto, jer je potpuno netacno. Njihove izjave vise govore o njihovoj "strucnosti" i integritetu nego o bilo cemu drugome.

Naime, kad je podelila akcije drzava se odrekla (podeljenog) dela buducih dividendi, jer je vrednost akcije zapravo vrednost buducih tokova dividendi.

Samim time, a i kod svake buduce distribucije ex-div datum (na koji se vrsi alokacija prava na dividendu) uvek MORA da bude posle dana objave dividende (i samim time da se deli akcionarima u tom trenutku), jer bi u protivnom moglo legalno da se manipulise akcijom i da se ostecuju akcionari.

Jedini izuzetak bi bio moguc da je drzava (kao "prodavac") odlukom o alokaciji (ili "prodaji") akcija regulisala i tretman dividende iz 2010 kao specifican slucaj ili svih budicih (ako bi da podeli toalet papir a zadrzi sve dividende za sebe).

U tom smislu, akt aerodroma je na ivici kriminalnog (iako ne iznenadjenje) a o integritetu "strucnjaka" da i ne govorim

Sima

pre 12 godina

Nema veze, nije strasno, zato su i gradjani ispravno postupili, zakidaju drzavu na placanju komunalija,poreza na imovinu......,kao i privrednici forsirajuci rad na crno,neredovne isplate,blanko ostavke....,a politicari,policija,sudovi,tajkuni i narod i drzavu.
Sve je kod nas ispravno.
E mene sad zanima, na koga su novac uplatili na SPS,DS,G17 +,liberale......
Oni bas teraju narod da dodje i da im ponissti svu privatizaciju,ali apsolutno svu.
Da ostave onaj pravi strani kapital,a ovo ostalo sve da konfiskuje,da im narod da demokratiju i radikalizam po brnjici,nece se oni opametiti.
Onda bi ispali zrtve osvete jer su "radili" i "zaradili",a ne da su pokrali.
Treba sad sa tim novcem zataskati nibes grupu i sakriti da su unakazili 5 firmi.
Neka nek blokiraju granice, pteve,pa kad policija krene tamo malinari za beograd,paori iz vojvodine za beograd,pa sve fabrike za beograd.
Nemaju oni toliko policije koliko ima ojadjenih i pokrad(J)enih.
Narod urinirao krv da bi zaradili, a oni lelelamudili da bi stekli.

BELUTAK

pre 12 godina

Sve je ispravno sto ide u drzavnu kasu u to ne treba sumnjati da su oni koji su sve izkonstruisali oko Aerodroma sve dobro proracunali,narod je samo poverovao grupi prevaranata koji vode ovu zemlju na celi sa Dinkicem.

...jel pocinjete sa mazanjem ociju?

pre 12 godina

pa zasto neko ovako ne objasni ovaj danasi sporazum sa pristinom, fino, natenane, u detalje. Pa i ove dve recenice sto smo culi su B9dvojkovci morali da razvuku i ponove i ubace neku svoju rec pa sve ispadne pola ekrana!
Pa kad pricate o ovoj legalnoj pljacki drzave od drzave, zasto...

bata mićko

pre 12 godina

Očigledno je i na ovom primeru da je u državi Srbiji sve podređeno trenutnom odnosu političkih snaga i da ovde ne važe zakoni koji su u primeni u normalnim zemljama u kojima postoje razvijeni mehanizmi kontrole vlasti. Pri tom, uvek se za potvrdu ispravnosti odluka i njihove navodne zakonitosti lako pronađu i stručnjaci koji svojim autoritetom daju podršku takvim, najblaže sumnjivim i diskutabilnim odlukama. Još će mnogo vode proteći Dunavom i Savom, dok se ovde neke stvari ne promene na bolje i dok zaista ne zavladaju zakoni, a ne politički autoriteti.

adje

pre 12 godina

ja mogu da kazem da u citavu evropu pa cak i svetu ljudi koji su zaposleni na aerodromu u beogradu su nehumani,sve je to posledica politike 90-tih,niko nece da ti izadje u susret,trazim da mi objasne oni onako u prolazu pricaju i idu i nista nemozes da razumes sta pricaju,netolerantni,namrsteni,a omladina strasna sve sami drogirasi i ulicari,strah da te uhvati,istetovirani,majice sa nekakvim crkvama i krstovima,nigde u svetu nema vece stoke od srba.

Lemi

pre 12 godina

U svim normalnim firmama u Srbiji se za dan dividende uzima dan kada se donosi odluka o raspodeli. Jednostavno, ako sam kupio voćnjak, ja ću da ubiram plodove, a ne onaj ko je posadio voćke.
Ali, šta drugo očekivati od ove propale države ?
(Zoran, 6. avgust 2011 07:40)

Majstore, nisi ti kupio vocnjak, vec si kupio DEO vocnjaka i to od 1. januara. A onda je danasnji suvlasnik odlucio da svu zaradu koja je zaradjena u periodu kada ti NISI IMAO ni promil vlasnistva zadrzi sebi umesto da je nicim izazvan pokloni tebi.
Sta ti je tu cudno?

Jeronimo

pre 12 godina

"Reč je o dobiti za 2010. godinu. U to vreme građanima nisu raspodeljene akcije Aerodroma Nikola Tesla. Samim tim, mali akcionari nisu ni imali pravo da dobiju dividende. Prema tome sve je čisto"

Sve receno.

bata mićko

pre 12 godina

Očigledno je i na ovom primeru da je u državi Srbiji sve podređeno trenutnom odnosu političkih snaga i da ovde ne važe zakoni koji su u primeni u normalnim zemljama u kojima postoje razvijeni mehanizmi kontrole vlasti. Pri tom, uvek se za potvrdu ispravnosti odluka i njihove navodne zakonitosti lako pronađu i stručnjaci koji svojim autoritetom daju podršku takvim, najblaže sumnjivim i diskutabilnim odlukama. Još će mnogo vode proteći Dunavom i Savom, dok se ovde neke stvari ne promene na bolje i dok zaista ne zavladaju zakoni, a ne politički autoriteti.

jos uvek redovan citalac sajta B92

pre 12 godina

Bez razloga popaljene tenzije i frustracije pre par dana, ovo sada je objektivno izvestavanje... Uz cast izuzecima, ovo je sajam nestrucnih i ozlojedjenih komentara. Jedan rece da u svim normalnim firmama zaa dan dividende odredjuju dan kada se donosi odluka o raspodeli dobiti. Da je ovaj strucnjak ikada video kompaniju izbliza znao bi da skupstina akcionara donosi odluku o raspodeli dobiti ZA PRETHODNU GODINU po usvajanju (konsolidovanih)revidiranih finansijskih izvestaja, po zakonu najkasnije 30.6. Ako ne postoji neki narocit razlog, skupstina za dan dividende odredjuje 31.12. prethodne godine, sasvim logicno jer je rec o dobiti za period 1.1.-31.12. prethodne godine te dobit valjaa raspodeliti onim akcionarima koji su tu bili u periodu dok se stvarala dobit, a ne u trenutku donosenja odluke o raspodeli te dobiti...

Dejan

pre 12 godina

(jos uvek redovan citalac sajta B92, 6. avgust 2011 14:40)

Vaše neznanje materije, i pored naknadne edukacije koju sam vam sugerisao, je za divljenje.

O stručnjacima iz teksta mogu samo reći da nikada nisu dokazali stručnost jer je jedan postavljen, pa smenjen što je potpuno stopirao rad Agencije na čijem čelu je bio, dok je drugi štrućnjak za strana ulaganja koja mam baš nikakve veze nemaju sa zakonodavstvom i PRAKSOM finansijskog tržišta u Srbiji.

Tačan komentar svih dešavanja je dat u ovom komentaru:
http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=530185#k5581899
Investitor, 6. avgust 2011 10:37

Nema šta da se doda, jasno kao dan.

Žalba Komisiji je već predata, očekujemo reakciju.

Expert za ..... Labudova :-D

pre 12 godina

5 oktobra sam pozajmio pare da platim sve racune koje dugujem.Ja sam pomislio da krecemo napred,ali ja sam demokratiju izgleda ozbiljno shvatio, ali drzava(demokratija) nije mene kao gradjanina.Mene ne zanimaju vise ni dividende,neplacate mi, neplacam vam nista i kvit smo!
Drzava nema obaveze prema svojim gradjanima, a i gradjani skapirali da ne treba nikave obaveze prema drzavi,zato se i buzet puni svim silama.
Nego je meni posebno zanimljiva titula koju ovaj drug ima
"""Milan R. Kovačević, ekspert za strana ulaganja"""
Filozof?Zurnalista?Ekonomista?Matematicar?

Zoran

pre 12 godina

U svim normalnim firmama u Srbiji se za dan dividende uzima dan kada se donosi odluka o raspodeli. Jednostavno, ako sam kupio voćnjak, ja ću da ubiram plodove, a ne onaj ko je posadio voćke.
Ali, šta drugo očekivati od ove propale države ?
(Zoran, 6. avgust 2011 07:40)

Majstore, nisi ti kupio vocnjak, vec si kupio DEO vocnjaka i to od 1. januara. A onda je danasnji suvlasnik odlucio da svu zaradu koja je zaradjena u periodu kada ti NISI IMAO ni promil vlasnistva zadrzi sebi umesto da je nicim izazvan pokloni tebi.
Sta ti je tu cudno?
(Lemi, 6. avgust 2011 15:52)

E pa majstore, raspitaj se malo kako funkcioniše berza, pa će ti možda i biti jasno šta je čije i ko ima pravo na šta.

moz' bit da, moz' bit ne

pre 12 godina

najverovatnije u ovom slucaju nije ispostovana zakonitost postupka. Ukoliko je upravni odbor koji je doneo odluku o danu dividende postavljen od strane vecinskog akcionara (citaj, drzave), a verovatno jeste, onda je jasno zasto je odredjen navedeni datum. Zbog toga je prilikom usvajanja odluke pred skupstinom ista morala biti aminovana od strane vecine manjinskih akcionara (tzv. nekonfliktnih akcionara) jer se radi o odluci koju je upravni odbor sprovodio u interesu iskljucivo vecinskog akcionara (a vecinski akcionar potvrdio u svom interesu).

U navedenom scenariju radi se o poslu iz "sukoba interesa" koji se zakljucuje izmedju drustva i vecinskog akcionara (i u kome vecinski akcionar ima iskljucivi interes) i isti se u skladu sa Zakonom o privrednim drustvima nikako ne bi smeo sprovesti a da za to nema saglasnosti manjinskih akcionara (clan 31 -35 Zakona o privrednim drustvima).

Naravno ova pretpostavka ne stoji, u slucaju da je za odluku o rapodeli dividendi na navedeni datum glasalo vise od 50% tzv. nekonfliktnih akcionara (sto verovatno nije bio slucaj).

Jedini ispravan nacin je bio da je svim vlasnicima akcija koji su to postali podelom besplatnih akcija, u trenutku podele tih akcija bilo jasno predoceno da ce drzava zadrzati pravo na isplatu dobiti (sto nije ucinjeno).

Zoran

pre 12 godina

Što se tiče određivanja dana dividende pročitajte zakon o privrednim društvima, član 275, stav 3, pa će većini biti jasno da aerodrom nije smeo ovo da uradi.

Evo da iz iskustva i prostim rečima pojasnim način određivanja visine dividende, dana akcionara i dana dividende, kako hronološki treba da ide:

Na osnovu završnog računa i utvrđene dobiti, Upravni odbor čini sledeće:
- zakazuje Skupštinu akcionara;
- donosi odluku o danu akcionara (koji akcionari imaju pravo da učestvuju u donošenju odluka na skupštini), na osnovu člana 331. Zakona o privrednim društvima;
- daje predlog o datumu isplate dividende koji ne sme biti raniji od dana akcionara (zakon o privrednim društvima, član 275, stav 3). Dividendu dobijaju akcionari koji na ovaj dan imaju akcije.
- daje predlog skupštini o načinu raspodele dobiti.

Znači, da sumiramo: dividendu dobijaju akcionari koji imaju akcije na "danu dividende" koji je posle "dana akcionara", a ovaj je posle sednice UO.
Zato akcionari, slobodno tužite državu, i ako je ostalo i malo zakona u njoj odluka će biti poništena.

ciki

pre 12 godina

nemojmo ljudi da pricamo vise o tome kako mali akcionari nisu postojali u 2010. god. pa nemaju pravo na dividendu...onaj sto to tvrdi je ili velika neznalica ili to namerno radi...trece nema. I ne treba zaboraviti da je AERO na A listingu beogradske berze a mislim da je ok da se posle ovakve odluke iskljuci sa A listinga...
da, po zakonu je (MOZDA) ali nije za A listing (SIGURNO)

Predsednik eSrbije

pre 12 godina

Ја сам купио велику количину акција АЕРО на берзи, рачунајући на дивиденду.
Сад сам преварен јер сам хартије преплатио, јер м је дивиденда ускраћена.
Коме да се жалим?

Lemi

pre 12 godina

E pa majstore, raspitaj se malo kako funkcioniše berza, pa će ti možda i biti jasno šta je čije i ko ima pravo na šta.
(Zoran, 6. avgust 2011 21:28)

Kakva crna berza!?
Ovo ima veze sa odlukama UO kompanije, a ne berzama i pozivanja na 'best practice' necega sto inace ne postoji cak ni kao practice u ovoj zemlji. I da si se potrudio da procitas zakon - video bi da postoji vise opcija. Samim tim se izbija bilo kakav argument na stranu kukanja kod izbora jedne (bilo koje) od legitimnih.
Na stranu sto je i common sense nelogicno.

Dejana

pre 12 godina

Jedini izuzetak bi bio moguc da je drzava (kao "prodavac") odlukom o alokaciji (ili "prodaji") akcija regulisala i tretman dividende iz 2010 kao specifican slucaj ..(
Investitor, 6. avgust 2011 10:37)

Da. Jeste. I sta sad?



Da je firma prodata na berzi. kupci bi u placenu cenu uracunali i nerasporedjenu dobit, pa bi ovo bila pljacka.
(osteceni mali akcionar, 6. avgust 2011 10:23)

Tacno. ALi nije. I sta cemo sad?

cile

pre 12 godina

sta bre ima komisija da preporucuje ili ne preporucuje ili da govori sta bi trebalo a sta ne bi trebalo?! Jadna je nasa komisija a i mi s njom

kokanovic

pre 12 godina

Pa mi smo divni i naivni: sekiramo se za svasta! Pa Obama ne trepnuvsi proslavi svoj rodjendan iz dva puta (u uzem i sirem krugu: 650 i 3500 zvanica) pa se tako razveseljen dogovori oko limita zaduzivanja na bednih
13 hiljada milijardi dolara (koliko nas citalaca ume da napise ispravno ovu cifru)!!? A mi se osvrcemo na dividende naseg VAZDUSASTOG prevoznika koje su moze biti oko 5 evrica, a na koje nismo ni racunali. Pa gde je 'iljadarka evrica od NIS-a (zar nismo "napravili" banknotu od 1700 dinara, iz sprdnje sa Dinkicem na njoj?) Treba nama jos mnogo da ucimo o berzanskom poslovanju i po mogucstvu od onih u koje imamo poverenje, a takvih je malo, malo i premalo. Nastavom se bave i oni koji su prosli kroz skolsko dvoriste za vreme velikog odmora, jednom i nikad vise.

Lemi

pre 12 godina

U svim normalnim firmama u Srbiji se za dan dividende uzima dan kada se donosi odluka o raspodeli. Jednostavno, ako sam kupio voćnjak, ja ću da ubiram plodove, a ne onaj ko je posadio voćke.
Ali, šta drugo očekivati od ove propale države ?
(Zoran, 6. avgust 2011 07:40)

Majstore, nisi ti kupio vocnjak, vec si kupio DEO vocnjaka i to od 1. januara. A onda je danasnji suvlasnik odlucio da svu zaradu koja je zaradjena u periodu kada ti NISI IMAO ni promil vlasnistva zadrzi sebi umesto da je nicim izazvan pokloni tebi.
Sta ti je tu cudno?

Jeronimo

pre 12 godina

"Reč je o dobiti za 2010. godinu. U to vreme građanima nisu raspodeljene akcije Aerodroma Nikola Tesla. Samim tim, mali akcionari nisu ni imali pravo da dobiju dividende. Prema tome sve je čisto"

Sve receno.

jos uvek redovan citalac sajta B92

pre 12 godina

Bez razloga popaljene tenzije i frustracije pre par dana, ovo sada je objektivno izvestavanje... Uz cast izuzecima, ovo je sajam nestrucnih i ozlojedjenih komentara. Jedan rece da u svim normalnim firmama zaa dan dividende odredjuju dan kada se donosi odluka o raspodeli dobiti. Da je ovaj strucnjak ikada video kompaniju izbliza znao bi da skupstina akcionara donosi odluku o raspodeli dobiti ZA PRETHODNU GODINU po usvajanju (konsolidovanih)revidiranih finansijskih izvestaja, po zakonu najkasnije 30.6. Ako ne postoji neki narocit razlog, skupstina za dan dividende odredjuje 31.12. prethodne godine, sasvim logicno jer je rec o dobiti za period 1.1.-31.12. prethodne godine te dobit valjaa raspodeliti onim akcionarima koji su tu bili u periodu dok se stvarala dobit, a ne u trenutku donosenja odluke o raspodeli te dobiti...

adje

pre 12 godina

ja mogu da kazem da u citavu evropu pa cak i svetu ljudi koji su zaposleni na aerodromu u beogradu su nehumani,sve je to posledica politike 90-tih,niko nece da ti izadje u susret,trazim da mi objasne oni onako u prolazu pricaju i idu i nista nemozes da razumes sta pricaju,netolerantni,namrsteni,a omladina strasna sve sami drogirasi i ulicari,strah da te uhvati,istetovirani,majice sa nekakvim crkvama i krstovima,nigde u svetu nema vece stoke od srba.

cile

pre 12 godina

sta bre ima komisija da preporucuje ili ne preporucuje ili da govori sta bi trebalo a sta ne bi trebalo?! Jadna je nasa komisija a i mi s njom

Zoran

pre 12 godina

U svim normalnim firmama u Srbiji se za dan dividende uzima dan kada se donosi odluka o raspodeli. Jednostavno, ako sam kupio voćnjak, ja ću da ubiram plodove, a ne onaj ko je posadio voćke.
Ali, šta drugo očekivati od ove propale države ?
(Zoran, 6. avgust 2011 07:40)

Majstore, nisi ti kupio vocnjak, vec si kupio DEO vocnjaka i to od 1. januara. A onda je danasnji suvlasnik odlucio da svu zaradu koja je zaradjena u periodu kada ti NISI IMAO ni promil vlasnistva zadrzi sebi umesto da je nicim izazvan pokloni tebi.
Sta ti je tu cudno?
(Lemi, 6. avgust 2011 15:52)

E pa majstore, raspitaj se malo kako funkcioniše berza, pa će ti možda i biti jasno šta je čije i ko ima pravo na šta.

kokanovic

pre 12 godina

Pa mi smo divni i naivni: sekiramo se za svasta! Pa Obama ne trepnuvsi proslavi svoj rodjendan iz dva puta (u uzem i sirem krugu: 650 i 3500 zvanica) pa se tako razveseljen dogovori oko limita zaduzivanja na bednih
13 hiljada milijardi dolara (koliko nas citalaca ume da napise ispravno ovu cifru)!!? A mi se osvrcemo na dividende naseg VAZDUSASTOG prevoznika koje su moze biti oko 5 evrica, a na koje nismo ni racunali. Pa gde je 'iljadarka evrica od NIS-a (zar nismo "napravili" banknotu od 1700 dinara, iz sprdnje sa Dinkicem na njoj?) Treba nama jos mnogo da ucimo o berzanskom poslovanju i po mogucstvu od onih u koje imamo poverenje, a takvih je malo, malo i premalo. Nastavom se bave i oni koji su prosli kroz skolsko dvoriste za vreme velikog odmora, jednom i nikad vise.

matori

pre 12 godina

Mali akcionari su (namerno) izigrani i pokradeni.
To se u pravno uređenim državama naziva kriminalom.
Da smo mi takva država, tužilaštvo bi već reagovalo, a učesnici pohapšeni.
Ali, pošto je ovde lopovska partokratija na vlasti, upravo su takve i reakcije i opravdanja.
Pre ili kasnije, desiće se krupne stvari, koje će iz korena promeniti ove (pravno bolesne) navike, koje se nazivaju "uobičajenom praksom"...

BELUTAK

pre 12 godina

Sve je ispravno sto ide u drzavnu kasu u to ne treba sumnjati da su oni koji su sve izkonstruisali oko Aerodroma sve dobro proracunali,narod je samo poverovao grupi prevaranata koji vode ovu zemlju na celi sa Dinkicem.

Dejan

pre 12 godina

(jos uvek redovan citalac sajta B92, 6. avgust 2011 14:40)

Vaše neznanje materije, i pored naknadne edukacije koju sam vam sugerisao, je za divljenje.

O stručnjacima iz teksta mogu samo reći da nikada nisu dokazali stručnost jer je jedan postavljen, pa smenjen što je potpuno stopirao rad Agencije na čijem čelu je bio, dok je drugi štrućnjak za strana ulaganja koja mam baš nikakve veze nemaju sa zakonodavstvom i PRAKSOM finansijskog tržišta u Srbiji.

Tačan komentar svih dešavanja je dat u ovom komentaru:
http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=530185#k5581899
Investitor, 6. avgust 2011 10:37

Nema šta da se doda, jasno kao dan.

Žalba Komisiji je već predata, očekujemo reakciju.

Sima

pre 12 godina

Nema veze, nije strasno, zato su i gradjani ispravno postupili, zakidaju drzavu na placanju komunalija,poreza na imovinu......,kao i privrednici forsirajuci rad na crno,neredovne isplate,blanko ostavke....,a politicari,policija,sudovi,tajkuni i narod i drzavu.
Sve je kod nas ispravno.
E mene sad zanima, na koga su novac uplatili na SPS,DS,G17 +,liberale......
Oni bas teraju narod da dodje i da im ponissti svu privatizaciju,ali apsolutno svu.
Da ostave onaj pravi strani kapital,a ovo ostalo sve da konfiskuje,da im narod da demokratiju i radikalizam po brnjici,nece se oni opametiti.
Onda bi ispali zrtve osvete jer su "radili" i "zaradili",a ne da su pokrali.
Treba sad sa tim novcem zataskati nibes grupu i sakriti da su unakazili 5 firmi.
Neka nek blokiraju granice, pteve,pa kad policija krene tamo malinari za beograd,paori iz vojvodine za beograd,pa sve fabrike za beograd.
Nemaju oni toliko policije koliko ima ojadjenih i pokrad(J)enih.
Narod urinirao krv da bi zaradili, a oni lelelamudili da bi stekli.

Zoran

pre 12 godina

U svim normalnim firmama u Srbiji se za dan dividende uzima dan kada se donosi odluka o raspodeli. Jednostavno, ako sam kupio voćnjak, ja ću da ubiram plodove, a ne onaj ko je posadio voćke.
Ali, šta drugo očekivati od ove propale države ?

osteceni mali akcionar

pre 12 godina

Da je firma prodata na berzi. kupci bi u placenu cenu uracunali i nerasporedjenu dobit, pa bi ovo bila pljacka.
Ne vidim razliku sa ovom odlukom drzave. oni koji su otudjili akcije, nemaju vise nikakva prava, pa ni pravo na podelu dividendi.
Druga tema je tretman manjinskih akcionara od strane vecinskog vlasnika. Umesto da drzava bude primer u tome, ona radi bas ono sto treba da spreci.

bata mićko

pre 12 godina

Očigledno je i na ovom primeru da je u državi Srbiji sve podređeno trenutnom odnosu političkih snaga i da ovde ne važe zakoni koji su u primeni u normalnim zemljama u kojima postoje razvijeni mehanizmi kontrole vlasti. Pri tom, uvek se za potvrdu ispravnosti odluka i njihove navodne zakonitosti lako pronađu i stručnjaci koji svojim autoritetom daju podršku takvim, najblaže sumnjivim i diskutabilnim odlukama. Još će mnogo vode proteći Dunavom i Savom, dok se ovde neke stvari ne promene na bolje i dok zaista ne zavladaju zakoni, a ne politički autoriteti.

bata mićko

pre 12 godina

Očigledno je i na ovom primeru da je u državi Srbiji sve podređeno trenutnom odnosu političkih snaga i da ovde ne važe zakoni koji su u primeni u normalnim zemljama u kojima postoje razvijeni mehanizmi kontrole vlasti. Pri tom, uvek se za potvrdu ispravnosti odluka i njihove navodne zakonitosti lako pronađu i stručnjaci koji svojim autoritetom daju podršku takvim, najblaže sumnjivim i diskutabilnim odlukama. Još će mnogo vode proteći Dunavom i Savom, dok se ovde neke stvari ne promene na bolje i dok zaista ne zavladaju zakoni, a ne politički autoriteti.

...jel pocinjete sa mazanjem ociju?

pre 12 godina

pa zasto neko ovako ne objasni ovaj danasi sporazum sa pristinom, fino, natenane, u detalje. Pa i ove dve recenice sto smo culi su B9dvojkovci morali da razvuku i ponove i ubace neku svoju rec pa sve ispadne pola ekrana!
Pa kad pricate o ovoj legalnoj pljacki drzave od drzave, zasto...

Investitor

pre 12 godina

Mene bi bilo sramota da izjavim tako nesto, jer je potpuno netacno. Njihove izjave vise govore o njihovoj "strucnosti" i integritetu nego o bilo cemu drugome.

Naime, kad je podelila akcije drzava se odrekla (podeljenog) dela buducih dividendi, jer je vrednost akcije zapravo vrednost buducih tokova dividendi.

Samim time, a i kod svake buduce distribucije ex-div datum (na koji se vrsi alokacija prava na dividendu) uvek MORA da bude posle dana objave dividende (i samim time da se deli akcionarima u tom trenutku), jer bi u protivnom moglo legalno da se manipulise akcijom i da se ostecuju akcionari.

Jedini izuzetak bi bio moguc da je drzava (kao "prodavac") odlukom o alokaciji (ili "prodaji") akcija regulisala i tretman dividende iz 2010 kao specifican slucaj ili svih budicih (ako bi da podeli toalet papir a zadrzi sve dividende za sebe).

U tom smislu, akt aerodroma je na ivici kriminalnog (iako ne iznenadjenje) a o integritetu "strucnjaka" da i ne govorim

Lemi

pre 12 godina

E pa majstore, raspitaj se malo kako funkcioniše berza, pa će ti možda i biti jasno šta je čije i ko ima pravo na šta.
(Zoran, 6. avgust 2011 21:28)

Kakva crna berza!?
Ovo ima veze sa odlukama UO kompanije, a ne berzama i pozivanja na 'best practice' necega sto inace ne postoji cak ni kao practice u ovoj zemlji. I da si se potrudio da procitas zakon - video bi da postoji vise opcija. Samim tim se izbija bilo kakav argument na stranu kukanja kod izbora jedne (bilo koje) od legitimnih.
Na stranu sto je i common sense nelogicno.

Dejana

pre 12 godina

Jedini izuzetak bi bio moguc da je drzava (kao "prodavac") odlukom o alokaciji (ili "prodaji") akcija regulisala i tretman dividende iz 2010 kao specifican slucaj ..(
Investitor, 6. avgust 2011 10:37)

Da. Jeste. I sta sad?



Da je firma prodata na berzi. kupci bi u placenu cenu uracunali i nerasporedjenu dobit, pa bi ovo bila pljacka.
(osteceni mali akcionar, 6. avgust 2011 10:23)

Tacno. ALi nije. I sta cemo sad?

ciki

pre 12 godina

nemojmo ljudi da pricamo vise o tome kako mali akcionari nisu postojali u 2010. god. pa nemaju pravo na dividendu...onaj sto to tvrdi je ili velika neznalica ili to namerno radi...trece nema. I ne treba zaboraviti da je AERO na A listingu beogradske berze a mislim da je ok da se posle ovakve odluke iskljuci sa A listinga...
da, po zakonu je (MOZDA) ali nije za A listing (SIGURNO)

moz' bit da, moz' bit ne

pre 12 godina

najverovatnije u ovom slucaju nije ispostovana zakonitost postupka. Ukoliko je upravni odbor koji je doneo odluku o danu dividende postavljen od strane vecinskog akcionara (citaj, drzave), a verovatno jeste, onda je jasno zasto je odredjen navedeni datum. Zbog toga je prilikom usvajanja odluke pred skupstinom ista morala biti aminovana od strane vecine manjinskih akcionara (tzv. nekonfliktnih akcionara) jer se radi o odluci koju je upravni odbor sprovodio u interesu iskljucivo vecinskog akcionara (a vecinski akcionar potvrdio u svom interesu).

U navedenom scenariju radi se o poslu iz "sukoba interesa" koji se zakljucuje izmedju drustva i vecinskog akcionara (i u kome vecinski akcionar ima iskljucivi interes) i isti se u skladu sa Zakonom o privrednim drustvima nikako ne bi smeo sprovesti a da za to nema saglasnosti manjinskih akcionara (clan 31 -35 Zakona o privrednim drustvima).

Naravno ova pretpostavka ne stoji, u slucaju da je za odluku o rapodeli dividendi na navedeni datum glasalo vise od 50% tzv. nekonfliktnih akcionara (sto verovatno nije bio slucaj).

Jedini ispravan nacin je bio da je svim vlasnicima akcija koji su to postali podelom besplatnih akcija, u trenutku podele tih akcija bilo jasno predoceno da ce drzava zadrzati pravo na isplatu dobiti (sto nije ucinjeno).

Expert za ..... Labudova :-D

pre 12 godina

5 oktobra sam pozajmio pare da platim sve racune koje dugujem.Ja sam pomislio da krecemo napred,ali ja sam demokratiju izgleda ozbiljno shvatio, ali drzava(demokratija) nije mene kao gradjanina.Mene ne zanimaju vise ni dividende,neplacate mi, neplacam vam nista i kvit smo!
Drzava nema obaveze prema svojim gradjanima, a i gradjani skapirali da ne treba nikave obaveze prema drzavi,zato se i buzet puni svim silama.
Nego je meni posebno zanimljiva titula koju ovaj drug ima
"""Milan R. Kovačević, ekspert za strana ulaganja"""
Filozof?Zurnalista?Ekonomista?Matematicar?

Predsednik eSrbije

pre 12 godina

Ја сам купио велику количину акција АЕРО на берзи, рачунајући на дивиденду.
Сад сам преварен јер сам хартије преплатио, јер м је дивиденда ускраћена.
Коме да се жалим?

Zoran

pre 12 godina

Što se tiče određivanja dana dividende pročitajte zakon o privrednim društvima, član 275, stav 3, pa će većini biti jasno da aerodrom nije smeo ovo da uradi.

Evo da iz iskustva i prostim rečima pojasnim način određivanja visine dividende, dana akcionara i dana dividende, kako hronološki treba da ide:

Na osnovu završnog računa i utvrđene dobiti, Upravni odbor čini sledeće:
- zakazuje Skupštinu akcionara;
- donosi odluku o danu akcionara (koji akcionari imaju pravo da učestvuju u donošenju odluka na skupštini), na osnovu člana 331. Zakona o privrednim društvima;
- daje predlog o datumu isplate dividende koji ne sme biti raniji od dana akcionara (zakon o privrednim društvima, član 275, stav 3). Dividendu dobijaju akcionari koji na ovaj dan imaju akcije.
- daje predlog skupštini o načinu raspodele dobiti.

Znači, da sumiramo: dividendu dobijaju akcionari koji imaju akcije na "danu dividende" koji je posle "dana akcionara", a ovaj je posle sednice UO.
Zato akcionari, slobodno tužite državu, i ako je ostalo i malo zakona u njoj odluka će biti poništena.