Petak, 03.12.2010.

00:12

Đilas: Prvo mostovi, posle i metro

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže da bi most kod Ade krajem sledeće godine mogao da bude stavljen u funkciju. Sledi "kineski most", a potom i metro.

Izvor: Novosti

Ðilas: Prvo mostovi, posle i metro IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

59 Komentari

Sortiraj po:

komsija

pre 15 godina

Da li cemo prikljuciti i objedinjeni informacioni sistem na most posto oracle ebs projekat zapocinju JP Gradsko saobracajno preduzece i JP Beogradske elektrane i KBC Zemun koji je preko reke?

Dusan Silni

pre 15 godina

Pikljati samo grabi,most preko ade koštaće 500 miliona evra,ko
da pravi most od 70 miliona bio
bi promašena investicija.

kiza

pre 15 godina

Polovinu ovih zluradih komentara su pisali doseljenici, a ostatak ovi sto mrze i sebe i druge. Ja sam Beogradjanin, hocu da se divim mostu, hocu da se turisti dive istom...necu skelu za prelaz...Da su u Pragu razmisljali da ustede kada su gradili mostove sada bi imali samo pijane engleze kao turiste. Neka je skuplje..ja bih uveo i dodatnu taksu od par posto poreza na sve u BGD-u i s tim parama unapredjivao grad, kao recimo Njujork- gradska taksa 8%. Prijatelju ako hoces da zivis u metropoli, da imas privilegiju u vidu pozorista, restorana, muzeja, Mostova...plati...Neka je most skup ali je i lep i ostaje buducim pokolenjima na ponos. Cestitam gradonacelnice, oseca se ljubav prema Beogradu u svakom tvom potezu...

NikolaS

pre 15 godina

(dovla, 3. decembar 2010 10:11)

Pa sta ti ocekujes, da ti daju 3 miliona ni zasta? Pa gde ti zivis. I nije Srbija u pitanju, vec danasnji svet. Sve je novac, i to je tako, pomiri se sa tim. Danas niko vise nikome ne daje nista na poklon, i to sto Francuzi hoce da doniranjem glavnog projekata dobiju posao je sasvim legitimno u danasnjem svetu. Sukob interesa je ako cisnu koju kintu Djilasu, i ako on izabere njihovu ponudu i ako postoje jeftinije i bolje. (Vidi pada kisa napolju. E Srbijo...)

Dzoni

pre 15 godina

@Nepotpisan
Pa nisu ljudi dolazili u BG dzabe.Pre 1945 u Srbiji nije postojao nijedan asfaltiran put izmedju gradova ,nije postojao javni prevoz ,u mom gradu nije postojala nijedna jedina zgrada u celom gradu ,90% stanovnistva je zivelo u barakama sa poljskim wc-om,asfalt je naravno bio misaona imenica i ulice su bile od blata kao u western fimovima,struju je imalo samo 5% ljudi u centru kao i tekucu vodu.I beograd pre 1945 nisu samo te zgrade u centru ,pogledaj malo stare slike BG-a i videces citava nasalje nalik danasnjim favelama u brazilu.Te price sta bi bilo kad bi bilo tj da bi bili kao pariz su mi smesne ,pa sto nije bio tad kao pariz,u parizu i bilo kom drugom zapadnom gradu saobracajne guzve zbog automobila a u Srbiju u isto vreme auto si samo mogao da vidis u BG-u i to je bilo retkost.
Srbija je pre drugog svetskog rata bila izrazito siromasna poljoprivredna zemlja ciji seljaci nisu znali ni kako izgleda traktor.

Republici Srpskoj je hitno potrebna pomoć

pre 15 godina

Blago kritičarima, kad imaju vremena za lamentiranje. Gradonačelniče, pola Republike Srpske je pogođeno poplavama, zadesila nas je ista nesreća. Da li možete da utičete na to da se otvori račun za pomoć poplavljenim područjima i u Republici srpskoj i da se organizuje skupljanje i distribucija robe za njih, kao što smo to uvek ranije radili? Sve je potrebno, od hrane i lekova, preko garderobe do ogreva... Hajde da pomognemo!!!

Zvezdan

pre 15 godina

Pozdravljaju te Zvezdara i Mirijevo i "srdacno ti zahvaljuju" na unistenju sume, parkova i igralista.Zelis Bec? U BECU 50% GRADA CINE ZELENE POVRSINE,A U BEOGRADU SE SVAKI KRIMINALAC NAZOVE INVESTITOROM,PRENAMENI ZEMLJISTE,PORUSI PARK,IZGRADI ZGRADU,UZME PARE I ODLETI.PITANJE JE VREMENA KADA CE SE DESAVATI NEZGODE ZBOG PREOPTERECENE INFRASTRUKTURE.OSVESTI SE COVECE I PREDUZMI NESTO PO TOM PITANJU, A NEMOJ SAMO DA GLEDAS U TAJ TOTEM OD PILONA I DA PRICAS O NJEMU.DELUJES DOSADNO,REPRIZNO I ISUVISE PATETICNO.

DeKOb

pre 15 godina

Dragan Djilas nas je pre nekoliko godina ubedjivao kako je prodaja NIS-a Rusima povoljna i da ce oni preduzetnici-dripci koji su urusili zgrade u Stojana Novakovica na Vracaru odgovarati pred zakonom, pa onda pre koji mesec da su platani u Bulevaru truli ... Djilas Town Rock ...

@Dzoni

pre 15 godina

Тај Бранков мост (онај лепи камени део налик на тадашње светске метрополе) је изграђен под убијеним Краљем Александром Карађорђевићем. Уместо оног лима који сада стоји, биле су пренапрегнуте конструкције изврсне лепоте. Нови Београд је у то време почео да се гради, и да је настављена та традиција, сада би Нови Београд био друго дедиње. Међутим, велики број људи је више волео београдски асфалт него своје село, па је `46 кренула политика расељавања са села. О архитектури Београда не треба ни трошити речи. Не постоји зграда која не одише елитном лепотом да је грађена пре 1945. После тога је наступио БЕТОН хаос где је примарно било уселити и усрећити што више породица у елементарно не пристојним условима. Зато сада Београд уместо да личи на Лондон, Париз или Праг, личи на мешавину махале, Беча, Будимпеште и руског соц реализма (бетон). Само Нови Београд има 80 идентичних солитера. То је могло да се уради на неком другом месту, а не између старог града и Земуна. Тај део је требао бити елитно насеље. Сада је "елитна" спаваона са прецењеном вредношћу. Где сте видели елитизам у солитерима од 30 спратова? Само у Србији ...

adje

pre 15 godina

tito hvala ti do neba,da nisi ti sagradio ove mostove,puteve,pruge, danas nebi imali nista od ovoga cekajuci ove demokratske lopove da nam naprave nesto.

Zoran

pre 15 godina

Ovoj zemlji samo fali velika inflacija, i eto nas kao u DEVEDESETE.

I Mrkonjic je pricao o mostovima,putevima...
Pre deset godina i vise,a sad je opet tu.
Dacic i ostali...

UZAS

Aleksandar

pre 15 godina

U Beču se smanjuje stanovništvo, jer se sele u okolna naselja (cena, okolina, dobre saobraćajnice), Budimpešta je smanjila broj stanovnika jer se počeli malo više da unapređuju ostale gradove, izgradili puteve i sl.
Neko je pomenuo da treba još jedan most preko Dunava, preko Vinče, a ne Zemun-Borča.
Da je taj most potreban zbog obilaznice, to je tačno, ali Zemun-Borča je potrebniji, jer se mi iz Zemuna i NBG guramo korz centar grada, samo zato što imamo jedan most preko Dunava.

aladin

pre 15 godina

Mostovi... metro da ima na osnovu cega da se uzimaju enormni krediti i zaduzuje ova zemlja. Posle toga cemo biti duzni kao Grcka. Naravno pare nece videti Srbije!

sreten

pre 15 godina

@Dzoni - pancevacki most je predratni most, nalazio se malo uzvodno, a samo su ag pomerili nizodno, i to tako nestrucno da se pola veka konstantno saniraju prilazi pancevackom mostu.

glen

pre 15 godina

Pošto neki pominju broj stanovnika glavnog grada. Prvo, nebitno je da li će grad imati 1, 2 ili 3 miliona. Konfiguracija grada je takva da su šumadijska, banatska i sremska strana omeđene dvema velikim rekama i da je, sve i da je manji grad, neophodno imati mostove. Tu direktne korelacije nema. A sve i da se smanji broj stanovnika, geografija grada i raspored naselja ostaju isti. A ostaje i Koridor 10 i ostaje da na sat vremena vožnje od Gazele živi preko 3 miliona ljudi. Što se samog broja stanovnika Beograda tiče, uži deo grada (tzv. GUP) ima 1,3 miliona, a 17 opština 1,6-1,7 miliona. Procene su da će broj stanovnika PADATI, ali ne drastično, jer se negativan prirodni priraštaj (koji je činjenica) nadomešćuje mehaničkim priraštajem (doseljavanjem). Moguće je i da broj stanovnika poraste, ali opet, ne mnogo. Priča o "3 miliona" za grad koji jedva premašuje milion je smešna.

Vladan R

pre 15 godina

@ nerava

Ako si ti mazohista pa volis da vise od sata, zaglavis u saobracajnoj guzvi na jednom jedinom "predivnom" mostu, da bi se dangubeci zaljubljeno divio lepoti njegovog pilona, umesto da birajuci jedan od tri predjes izbrani za pet minuta, onda taj ugodjaj molim te ostavi za sebe. Takodje te najlepse molim da me prosvetlis za koji od seledecih mostova Pancevacki, Brankov, Gazela, Novi Zeleznicki smatras da je privremen, odnosno koja su to preostala tri od navedenih, a da nisu izgradjena za vreme komunista, odnosno kada su izgradjeni. Za vreme Djilasa ce istina biti zavrsen jedan, mozda i drugi most. Pitanje ko ce i kada da ih otplacuje. Za vreme Djilasa skoro nista zbog grejs peioda. Plus bice otplacivan umesto 5 do 7 za obican, punih 15 godina za ovaj "monumentalni". Samo se ili iskompleksirane osobe mogu u vreme krize razbacivati novcem gradnjeom skupljih atraktivnijih varijanti, ili osobe koje kroz visu cenu vide vecu priliku da se "malo" i oni ugrade.

stefan141

pre 15 godina

Meni je bas drago sto prave ovaj most imamo i previse ruznih projrkata ne samo za mostove vec i za sve drugo pa daj da uradimo nesto i estetcki kako valja i ne znam u cemu je hocete ruzniji most???? I na kraju krajeva ko vas pita

Зоран

pre 15 godina

Broj stanovnika u Beogradu ce uskoro poceti da se smanjuje, osim ako kojim cudom Srbija ne postane atraktivna za imigrante.
(dovla, 3. decembar 2010 11:57)

Код нас је обично све обратно. Од смањивања броја становника у БГ нема ништа све док је унутрашњост беда.

Sava Drugi

pre 15 godina

@geograf & ostali:

Podaci sa Wikipedije>
Pariz, stanovništvo 2.166.200
...
Godine 1921. u Parizu je živelo 2,9 miliona ljudi.

Geografe, geografe ...

Lesa

pre 15 godina

Komentatori pre mene su uglavnom rekli sve sto bih i ja pomenuo. Samo jos zelim da pitam drvosecu: zasto ste posekli i drvece na staroj tramvajskoj okretnici u Bulevaru? Da li vam onih 500 stabala nije bilo dovoljno?

dejan

pre 15 godina

@gradjevinski inzenjer:

Cemu briga oko odrzavanja? Kada je u srbiji napravljeno nesto sa idejom da bude redovno odrzavano? Ovde se oduvek gradilo po "Stounhedz" sistemu - napravis i ne diras. Pa koliko potraje-potraje.

Дејан Михаиловић

pre 15 godina

Ха, ха, добро написано, Џони! А зна се који се комплекси лече са фалусним симболима као што је овај пилон илити, стуб.

Dzoni

pre 15 godina

@нареава
Ti decko ocigledno da brojis ne znas.Pancevacki,Gazela,Brankov,Novi Zeleznicki ,to je za tebe sve ukupno 1 most?A za vreme tih kako kazes komunista fala bogu nije postojao samo BG vec je u Srbiji sagradjeno 8000 (osam hiljada) mostova u tom periodu a u zadnjih 10 godina manje od 10(deset).A i sto se tice sta se tad izgradilo a sta sad u BG pa to vidi svako slep,gde je danas NBG tu je bila mocvara a ovi danas se na sva usta hvale kako ce da izgrade neke stanove na vozdovzu za 2 godine ,wow koje dostignuce.Preimonovao Beovoz u Bg voz i odma u medijima WOW koje dostignuce,otkrili smo ameriku.
Sto se tice greda mostova to samo komleksasi nazivaju jeftinim mostovima koji nisu za BeGe "prestonicu",BEc je klasa za BG pa je sve greda most do greda mosta preko dunava pa niko ne kaze da je Bec seljacki grad.Ocigledno da ovde se lece neki kompleksi,verovatno jer se u svim prestonicama trenutno se grade razne kule a u BG-u se samo prica o tome a ne gradi se nijedna pa onda ce da lecimo sa betonskim stubom od 200 metara.

Branilac Zvezdarske Sume

pre 15 godina

Da dopunim moji predjasnji komentar.

Taj jeftiniji most preko ade bi imao identicne saobracajne karakteristike 3 trake po smeru+2 koloseka za sinski saobracaj+ pesacko biciklisticke staze.Samo ne bi imao pilon od 200 metara,cak i da je most recimo kao most Slobode u Novom Sadu kostao bi 60 miliona umesto ovih 120 miliona.A i odrzavanje bi bilo visestruko jeftinije.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/eb/Most_Slobode_2005.jpg

Posle mosta preko Ade se trebao graditi most na obilaznici kod Vince a ne Zemunski most.

Takodje,sto se tice metroa,indikativno je sto projekat koji je odobren kosta 3 miliona eura,dok je predjasnja studija BELAM-a(lakog metroa) bila 5 miliona eura.To dovodi do zakljucka da ce ustvari kao osnovu koristiti tu studiju,pa cemo samo dobiti denivelisani tramvaj bez ukrstanja sa povrsinskim saobracajem,ali sa povrsinskim deonicama.

Neverovatno

pre 15 godina

Pa ovo stvarno nema nigde, nismo svi zavrsili pravi i ekonomiju pa da nam prodajete prazne price. Radite unutrasnji magistralni poluprsten, a nemate obilaznicu, znaci pola kamiona u centru ide na Gazelu, a pola na ovaj mosta. Prvo projektujete mosta a onda trasu-put (to nema nigde u svetu) i na kraju izaberete slovenacki projekat koji ptave Austrijanci i jos kosta kao 2 mosta. I sada ti mene ubedi da si ti u pravu.
Ovo moze samo u Srbiji.

xxx

pre 15 godina

Dok se Narod u Stuttgard buni da se ne gradi nepotrebno,mi dozvoljavamo da nas lazu da ce da naprave osnovnu infrastrukturu,razlika je velika.

grga1810

pre 15 godina

U studiji izvodljivosti za most preko Ade je i napisano da pristupne saobracajnice koshtaju koliko i sam most, chak i vishe, tako da pricha oko cene mosta sa i bez pristupnih saobracajnica unosi zabunu.

Sa druge strane, ova "nova" reshenja pristupnih saobracajnica su skandalnozna. Na primer, takvo reshenje sa "udaranjem" u semafor postoji u Novom Sadu, na Mostu Slobode, ali taj most nema ni priblizni protok saobracaja koji ce imati most preko Ade. Tu samo mogu da zamislim haos koji ce nastajati.

A ova pricha o mostu, pa drugom mostu, pa TEK ONDA metro nam jasno daje do znanja kakva je razvojna politika ove drzave - shto vishe mostova da ljudi shtov ishe voze automobile, pa onda kad se oba mosta stave u funkciju, kome ce i trebati metro.

Ajde da je Djile rekao da ce uporedo sa gradnjom oba mosta ici i sveobuhvatna modernizacija GSP-a, novi busevi, redovne linije, SHATL DO AERODROMA...pa ajde, ali ovako, most pa most pa metro (MOZDA) je samo amzalica za ochi.

Znachi, most Zemun Borcha kraj 2014, onda ide raspisivanje konkursa za idejno reshenje metroa, pa kraj konkursa, pa izbor izvodjacha, pa pravo na zalbu, pa neko ulozi zalbu, dok pochne da se gradi, eto je 2016/17. Gradnja ce biti gotova najverovatnije oko 2025. H A O S

ivan

pre 15 godina

Prvi put sam glasao za njega samo da ne bude onaj drugi. a sada bih ponovo glasao za njega jer se rezultati njegovog rada primecuju na svakom koraku od Zemuna do Kaluderice i od Borce do Sremcice. U ovoj zemlji treba da se ceni dobar rezultat i da se nagradi trud.

dovla

pre 15 godina

"Ovo je najveća glupost koju sam čuo:) Veliki gradovi poput Moskve, Londona, Pariza su sve veći i veći!"

Budimpesta danas ima 300.000 manje stanovnika nego pre 30 godina, a Bec 500.000 manje nego pre 100 godina. Bukurest 100.000 manje nego pre 20 godina. Isto bi bilo i vecini ostalih gradova u EU da nema imigracije iz Azije, Afrike i istocne Evrope. Broj stanovnika u Beogradu ce uskoro poceti da se smanjuje, osim ako kojim cudom Srbija ne postane atraktivna za imigrante.

нареава

pre 15 godina

Ђилас је најбољи градоначелник кога је Баоград имао у последњих 60 година. Зашто? Зато што је под Краљевином у најгорим временима за Србију подигнуто 3 моста у Београду. Онда под титом један привремени (за 60 година владавине комунизма). За владе Ђиласа биће подигнута два моста и коначно започет метро. Шта би ви хтели? Да у Београду ничу ружни јефтини мостови? Да би возили своја кола? Боље један леп него три ружна!

Mile

pre 15 godina

Koliko se secam rekao si da cete 2012 poceti graditi metro. Ako je tako onda si nas slago.
A ko laze taj i krade!
A ko krade njega zovu LOPOV !

Tako je govorila moja baba.

dovla

pre 15 godina

"francuska vlada donela odluku da nam donira tri miliona evra za izradu glavnog projekta metroa"

Ocigledan sukob interesa i niko ne reaguje. Projekat ce naravno biti skrojen po meri fransuskoh kompanija Alstoma i Egisa koje Djilas zeli da progura i koje najavljuje kao izvodjace i pre tendera. Eh, Srbijo!

Realni

pre 15 godina

Bla bla bla... "A ja cu biti sledeci predsednik Srbije..."

Sjajno, koliko godina je vec gradonacelnik, i kako se seti da se hvali onog momenta kad zna da se priblizavaju izbori (u stranci ili republici).

E moj gradonacelnice... Vise bi te cenio da cutis i radis. Ovako ne razlikujes se od ostalih.

gradjevinski inzenjer

pre 15 godina

Sve je to lepo sto se prica o novom mostu ali ja, jos od idejnog projekta nisam cuo ni od jedne relevantne osobe (mojih kolega ili politicara),koliko ce kostati troskovi odrzavanja viseceg mosta. Rec je o stotinama hiljada ako ne i miliona, celicnih kablova koji su medjusobno upleteni i cine glavne visece nosace mosta, koji su zakaceni za pilon. U svetu za slicne mostove postoje citave firme koje rade samo na odrzavanju tih mostova (jedna firma=jedan most) i na nicemu drugom. Svakodnevo se proveravaju i menjaju istrulili i zardjali kablovi jer ako nosaci popuste ode most kao da ga nije ni bilo. To nisu betonski stubovi koje samo postavis u vodu i koji mogu da tako stoje 50 godina dok ih ne saniras. Govorim o odrzavanju koje ne kosta malo, mozda i nekoliko miliona evra godisnje a plasim se da je suma mnogo veca. Lepo je imati takav most slazem se, ali stvarno se postavlja pitanje da li je to beogradu bas trebalo, znajuci kako se kod nas mostovi odrzavaju. Ne smem ni da zamislim sta bi se desilo da se taj most zapusti kao gazela, da korozija od atmosferskih uticaja pojede celicnu uzad...

Dzoni

pre 15 godina

Ova vlast se mnogo hvali a za taj most ona nece dati jedan euro jer se gredi od kredita sa grejs periodom tj neki ce za 10 godina da se dive kako je on izgradio ali ce oni da ga otplacuju dok Djilas "mudro" uzima kredite sa grejs periodom da on ne otplati apsolutno nista vec se svaljuje na one posle a prihodi budzeta Beograda su svake godine sve manji.
Drugo kaze 120 milina eura je most,pa ja bi voleo da mi kazu primer neki u svetu da su pristupne saobracajnice do mosta duplo skuplje od samog mosta.Vec sad su dostigli cenu od 400 miliona eura ukupno za taj most a u ovom trenutku japanska kompanija gradi 29 km metroa u Sofiji za 300 miliona eura pa vi vidite sta je prece.

Ivan

pre 15 godina

Beogradu sledi smanjenje stanovnika. Ako zivite u stambenoj zgradi napravite malu statistiku starosti vasih suseda. To je dovoljno da se da se vidi sta ce se dogadjati. Inace, koje opstine u Srbiji imaju najstarije zitelje?

Nenad

pre 15 godina

Beogradu su potrebni jedino tranzitni mostovi. Gazela je odavno premala da bi mogla da izdrži kompletan tranzit kroz grad.

Druga stvar je da se gužve u Beogradu mogu smanjiti jedino razvojem drugih gradova u Srbiji tako da Beograd ne bude jedini primamljiv (moguć) grad za normalan život.

Bravo i samo napred!!!

pre 15 godina

Bravo Djilas!!! Oko Bulevara ste pravili toliku frku, kad je završeno u roku i videli ste kako izgleda - samo ste zinuli... Trebaš Beogradu kao hleb, ali Te vidim na mestu ministra koji će objediniti ministarstvo za NIP i infrastrukturu. Trebaju nam autoputevi kao hleb i oni kad budu gotovi iz putarine može da se finansira izgradnja novih. Treba da pomognemo i braći u Republici Srpskoj da izgrade autoput od Bijeljine preko Doboja do Banja Luke kako bi se razvila i Srpska i naše privrede se bolje povezale. Svako dobro i samo napred!!!

malo se (ne) razumem

pre 15 godina

da, u pravu ste, prvo mostove pa posle metro da ima narod gde da spava koga ste opljackali i doveli do bede svojim ponasanjem i razbacivanjem para.... pola miliona vam nema za hleb, za osnovno, mleka nema za decu a vi ce te jos metro da pravite? zasto tim novcem ne kupiste deci mleko, za koga pravite i mostove i metroe kada ne dajete podrsku deci i da se ista radjaju... kontraverzni ste do zla boga... metro nama jos uvek nije potreban... ima precih stvari

Branilac Zvezdarske Sume

pre 15 godina

Gradonacelnik sada obmanjuje javnost jer most je prvobitno kostao 90 miliona eura pa je probijen budzet do 120 miliona i kada se dodaju pristpune petlje za mostispada 295 miliona eura.

Ako ne verujete pogledajte ranije vesti o mostu na sajtu b92.

Za 300 miliona eura se zaista mogao napraviti jedan skromniji most preko Ade i jos jedan most-metro most na mestu sadasnjeg starog savskog koji bi imao 6 traka+2 koloseka za metro u "sanduku".

Evo naprimer kako izgledaju mostovi u Becu,vecina njih je neambiciozna,ali zato Bec ima izgradjen pravi metro a ne laki metro(tramvaj) koji ce biti kod nas ponudjen jer zaduzenjem za most nemamo novca za pravi(teski metro)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e2/Wiener_Donaubr%C3%BCcken.JPG

larva

pre 15 godina

Most je vise nego lep. Vec sada se lepota od pilona vidi iz Sumadije, jos kada mu okace kablove ima cela Srbija da se ponosi i gladna posmatra tu lepotu. Pristupni mostovi kod Careve cuprije koji povezuju Senjak i Novi Beograd preko velelepnog mosta su fantasticno osmisljeni. Resili smo se odvratnih zelenih povrsinja i dobili lepe mostice. Jos sam da smislimo kako unistiti onu zelenu rugobu od parka kod Milosevog konaka. Taj deo mora da ukrase neke betenske povrsine pod hitno.

cirkus

pre 15 godina

@ u periodu posle ratova kad je narod postao zeljan svega netreba mu odvajati od usta da bi bio most sagradjen.
ako na jugu skoci cena grejanja za 12% a u beogradu za 30% na i onako vec extremno razlicite cene grejanja po kvadratu, onda se pokazuje da nije u pitanju svetska cena i kursevi, vec bahataost pojedinaca.
Bez zatvorene finansijske konstrukcije nemozes krenuti u izgradnju .Zato i imamo extremno veliki broj napustenih gradilista i nedovrsenih,mnogi u sivoj fazi i preko 10 godina u proseku.
nemar i bahatost, kako prethodnika djilasa, tako i njega samog.
Ova ocekivanja do sledece godine jeste predizborna kampanja,a ne strucnost i efikasnost.
evo primer,politicari uslovljavaju gazelu,valjda se prvo radi bazdarenje, pa tek onda spoljna sminka.i za manje od godinu dana od zavrsetka radova bice stepenice na spojevima.Zivi bili pa videli.

Dran

pre 15 godina

U Beogradu ce se smanjiti broj stanovnika??:)
Do 2020 pretpostavka je da ce ici do 3 000 000...Tako da nam treba ovaj most, kineski i metro...i to je neki minimum, a fijasko nas ceka ako sklone Djilasa i stave neku budalu koja ce da uvede ''laki metro'' koji staje po semaforima sa nekim Ukrajinskim vozovima ili jednostavno nece da razgovara uopste o metrou..Tako da nadajmo se da je ovaj text realan..:)

Geograf

pre 15 godina

Sava Drugi: "I Beogradu kao što je to već u svim velikim gradovima sveta, uskoro sleduje smanjivanje broja stanovnika."
Ovo je najveća glupost koju sam čuo:) Veliki gradovi poput Moskve, Londona, Pariza su sve veći i veći!

Sava Drugi

pre 15 godina

Djilas je mnogo bolji gradonacelnik nego sto sam i mogao pretpostaviti, ali ovo sa mostom Dedinje (Senjak)-Novi Beograd mu je fijasko.

I Beogradu kao što je to već u svim velikim gradovima sveta, uskoro sleduje smanjivanje broja stanovnika.

Ti unuci o kojima priča živeće u gradu sa 500-800 hiljada stanovnika i taj most će im biti jedva potreban.

Djilas već danas ima ceo Stari Grad u kome ima mnogo starih stanova koju su prazni i koje nema ko da renovira. Ceo Dorćol od elitnog kraja klizi u polunapuštenu četvrt. Radnje u Knez Mihajlovoj prave mnogo manji promet nego Ušće i ostali shiping centir...

Milos

pre 15 godina

Most je odlican. Da li je na dobrom mestu, da li je preskup, da li je moglo drugacije? Verovatno svega pomalo. Ali je most, nesto sto Beograd nije video decenijama.

Ja bih vise voleo da cujem, medjutim, zasto se taj most potpuno obesmisljava poluresenjima u obliku pristupnih saobracajnica. Zasto je tunel pomeren od Milosevog konaka ka Carevoj cupriji, gde je umesto petlje na kojoj se ukrsta pet frekventnih pravaca (Bul. vojvode Misica, novi most, Pozeska, tunel i bul. patriharha Dimitrija) napravljena obicna raskrsnica na stubovima? Ko nastavi pravo sa mosta nalece na semafor, neverovatno! Zasto se na Novom Beogradu gradi novi bulevar umesto prave alternative autoputu, denivelisane magistrale? Nema para? Onda cekajte! Nemojte praviti resenja koja ce danas kostati 10, 20 ili 30% manje, ali sutra mnogo vise kada se pokazu kao krajnje neprakticna i kada kapacitet "UMP"-a obore do neslucenih razmera.

Dok nije kasno, izmenite raskrsnicu na Carevoj cupriji, tako da tunel ipak bude dalje i da se na tom mestu samo privremeno, do izgradnje bolje petlje, ukrstaju putevi u nivou. Ne gradite ulicu na Novom Beogradu ako to nije pravo resenje, vec povezite prvu petlju sa bul. Milutina Milankovica i Jurija Gagarina, koji svakako za prvo vreme mogu da iznesu to opterecenje.

Beogradjani su spremni da plate vise, kako bi dobili resenje saobracajnih problema, umesto da plate malo manje a da dobiju samo jedan lep most. Ako ne verujete, pitajte. Glasali smo za najskuplji i najlepsi most, glasacemo i za skuplje, ali jedino pravo resenje za puteve koji vode ka tom mostu.

Milos

pre 15 godina

Most je odlican. Da li je na dobrom mestu, da li je preskup, da li je moglo drugacije? Verovatno svega pomalo. Ali je most, nesto sto Beograd nije video decenijama.

Ja bih vise voleo da cujem, medjutim, zasto se taj most potpuno obesmisljava poluresenjima u obliku pristupnih saobracajnica. Zasto je tunel pomeren od Milosevog konaka ka Carevoj cupriji, gde je umesto petlje na kojoj se ukrsta pet frekventnih pravaca (Bul. vojvode Misica, novi most, Pozeska, tunel i bul. patriharha Dimitrija) napravljena obicna raskrsnica na stubovima? Ko nastavi pravo sa mosta nalece na semafor, neverovatno! Zasto se na Novom Beogradu gradi novi bulevar umesto prave alternative autoputu, denivelisane magistrale? Nema para? Onda cekajte! Nemojte praviti resenja koja ce danas kostati 10, 20 ili 30% manje, ali sutra mnogo vise kada se pokazu kao krajnje neprakticna i kada kapacitet "UMP"-a obore do neslucenih razmera.

Dok nije kasno, izmenite raskrsnicu na Carevoj cupriji, tako da tunel ipak bude dalje i da se na tom mestu samo privremeno, do izgradnje bolje petlje, ukrstaju putevi u nivou. Ne gradite ulicu na Novom Beogradu ako to nije pravo resenje, vec povezite prvu petlju sa bul. Milutina Milankovica i Jurija Gagarina, koji svakako za prvo vreme mogu da iznesu to opterecenje.

Beogradjani su spremni da plate vise, kako bi dobili resenje saobracajnih problema, umesto da plate malo manje a da dobiju samo jedan lep most. Ako ne verujete, pitajte. Glasali smo za najskuplji i najlepsi most, glasacemo i za skuplje, ali jedino pravo resenje za puteve koji vode ka tom mostu.

Geograf

pre 15 godina

Sava Drugi: "I Beogradu kao što je to već u svim velikim gradovima sveta, uskoro sleduje smanjivanje broja stanovnika."
Ovo je najveća glupost koju sam čuo:) Veliki gradovi poput Moskve, Londona, Pariza su sve veći i veći!

Dran

pre 15 godina

U Beogradu ce se smanjiti broj stanovnika??:)
Do 2020 pretpostavka je da ce ici do 3 000 000...Tako da nam treba ovaj most, kineski i metro...i to je neki minimum, a fijasko nas ceka ako sklone Djilasa i stave neku budalu koja ce da uvede ''laki metro'' koji staje po semaforima sa nekim Ukrajinskim vozovima ili jednostavno nece da razgovara uopste o metrou..Tako da nadajmo se da je ovaj text realan..:)

dovla

pre 15 godina

"francuska vlada donela odluku da nam donira tri miliona evra za izradu glavnog projekta metroa"

Ocigledan sukob interesa i niko ne reaguje. Projekat ce naravno biti skrojen po meri fransuskoh kompanija Alstoma i Egisa koje Djilas zeli da progura i koje najavljuje kao izvodjace i pre tendera. Eh, Srbijo!

Mile

pre 15 godina

Koliko se secam rekao si da cete 2012 poceti graditi metro. Ako je tako onda si nas slago.
A ko laze taj i krade!
A ko krade njega zovu LOPOV !

Tako je govorila moja baba.

larva

pre 15 godina

Most je vise nego lep. Vec sada se lepota od pilona vidi iz Sumadije, jos kada mu okace kablove ima cela Srbija da se ponosi i gladna posmatra tu lepotu. Pristupni mostovi kod Careve cuprije koji povezuju Senjak i Novi Beograd preko velelepnog mosta su fantasticno osmisljeni. Resili smo se odvratnih zelenih povrsinja i dobili lepe mostice. Jos sam da smislimo kako unistiti onu zelenu rugobu od parka kod Milosevog konaka. Taj deo mora da ukrase neke betenske povrsine pod hitno.

Bravo i samo napred!!!

pre 15 godina

Bravo Djilas!!! Oko Bulevara ste pravili toliku frku, kad je završeno u roku i videli ste kako izgleda - samo ste zinuli... Trebaš Beogradu kao hleb, ali Te vidim na mestu ministra koji će objediniti ministarstvo za NIP i infrastrukturu. Trebaju nam autoputevi kao hleb i oni kad budu gotovi iz putarine može da se finansira izgradnja novih. Treba da pomognemo i braći u Republici Srpskoj da izgrade autoput od Bijeljine preko Doboja do Banja Luke kako bi se razvila i Srpska i naše privrede se bolje povezale. Svako dobro i samo napred!!!

dejan

pre 15 godina

@gradjevinski inzenjer:

Cemu briga oko odrzavanja? Kada je u srbiji napravljeno nesto sa idejom da bude redovno odrzavano? Ovde se oduvek gradilo po "Stounhedz" sistemu - napravis i ne diras. Pa koliko potraje-potraje.

Branilac Zvezdarske Sume

pre 15 godina

Gradonacelnik sada obmanjuje javnost jer most je prvobitno kostao 90 miliona eura pa je probijen budzet do 120 miliona i kada se dodaju pristpune petlje za mostispada 295 miliona eura.

Ako ne verujete pogledajte ranije vesti o mostu na sajtu b92.

Za 300 miliona eura se zaista mogao napraviti jedan skromniji most preko Ade i jos jedan most-metro most na mestu sadasnjeg starog savskog koji bi imao 6 traka+2 koloseka za metro u "sanduku".

Evo naprimer kako izgledaju mostovi u Becu,vecina njih je neambiciozna,ali zato Bec ima izgradjen pravi metro a ne laki metro(tramvaj) koji ce biti kod nas ponudjen jer zaduzenjem za most nemamo novca za pravi(teski metro)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e2/Wiener_Donaubr%C3%BCcken.JPG

нареава

pre 15 godina

Ђилас је најбољи градоначелник кога је Баоград имао у последњих 60 година. Зашто? Зато што је под Краљевином у најгорим временима за Србију подигнуто 3 моста у Београду. Онда под титом један привремени (за 60 година владавине комунизма). За владе Ђиласа биће подигнута два моста и коначно започет метро. Шта би ви хтели? Да у Београду ничу ружни јефтини мостови? Да би возили своја кола? Боље један леп него три ружна!

Dzoni

pre 15 godina

Ova vlast se mnogo hvali a za taj most ona nece dati jedan euro jer se gredi od kredita sa grejs periodom tj neki ce za 10 godina da se dive kako je on izgradio ali ce oni da ga otplacuju dok Djilas "mudro" uzima kredite sa grejs periodom da on ne otplati apsolutno nista vec se svaljuje na one posle a prihodi budzeta Beograda su svake godine sve manji.
Drugo kaze 120 milina eura je most,pa ja bi voleo da mi kazu primer neki u svetu da su pristupne saobracajnice do mosta duplo skuplje od samog mosta.Vec sad su dostigli cenu od 400 miliona eura ukupno za taj most a u ovom trenutku japanska kompanija gradi 29 km metroa u Sofiji za 300 miliona eura pa vi vidite sta je prece.

Sava Drugi

pre 15 godina

Djilas je mnogo bolji gradonacelnik nego sto sam i mogao pretpostaviti, ali ovo sa mostom Dedinje (Senjak)-Novi Beograd mu je fijasko.

I Beogradu kao što je to već u svim velikim gradovima sveta, uskoro sleduje smanjivanje broja stanovnika.

Ti unuci o kojima priča živeće u gradu sa 500-800 hiljada stanovnika i taj most će im biti jedva potreban.

Djilas već danas ima ceo Stari Grad u kome ima mnogo starih stanova koju su prazni i koje nema ko da renovira. Ceo Dorćol od elitnog kraja klizi u polunapuštenu četvrt. Radnje u Knez Mihajlovoj prave mnogo manji promet nego Ušće i ostali shiping centir...

Zvezdan

pre 15 godina

Pozdravljaju te Zvezdara i Mirijevo i "srdacno ti zahvaljuju" na unistenju sume, parkova i igralista.Zelis Bec? U BECU 50% GRADA CINE ZELENE POVRSINE,A U BEOGRADU SE SVAKI KRIMINALAC NAZOVE INVESTITOROM,PRENAMENI ZEMLJISTE,PORUSI PARK,IZGRADI ZGRADU,UZME PARE I ODLETI.PITANJE JE VREMENA KADA CE SE DESAVATI NEZGODE ZBOG PREOPTERECENE INFRASTRUKTURE.OSVESTI SE COVECE I PREDUZMI NESTO PO TOM PITANJU, A NEMOJ SAMO DA GLEDAS U TAJ TOTEM OD PILONA I DA PRICAS O NJEMU.DELUJES DOSADNO,REPRIZNO I ISUVISE PATETICNO.

Nenad

pre 15 godina

Beogradu su potrebni jedino tranzitni mostovi. Gazela je odavno premala da bi mogla da izdrži kompletan tranzit kroz grad.

Druga stvar je da se gužve u Beogradu mogu smanjiti jedino razvojem drugih gradova u Srbiji tako da Beograd ne bude jedini primamljiv (moguć) grad za normalan život.

Dzoni

pre 15 godina

@нареава
Ti decko ocigledno da brojis ne znas.Pancevacki,Gazela,Brankov,Novi Zeleznicki ,to je za tebe sve ukupno 1 most?A za vreme tih kako kazes komunista fala bogu nije postojao samo BG vec je u Srbiji sagradjeno 8000 (osam hiljada) mostova u tom periodu a u zadnjih 10 godina manje od 10(deset).A i sto se tice sta se tad izgradilo a sta sad u BG pa to vidi svako slep,gde je danas NBG tu je bila mocvara a ovi danas se na sva usta hvale kako ce da izgrade neke stanove na vozdovzu za 2 godine ,wow koje dostignuce.Preimonovao Beovoz u Bg voz i odma u medijima WOW koje dostignuce,otkrili smo ameriku.
Sto se tice greda mostova to samo komleksasi nazivaju jeftinim mostovima koji nisu za BeGe "prestonicu",BEc je klasa za BG pa je sve greda most do greda mosta preko dunava pa niko ne kaze da je Bec seljacki grad.Ocigledno da ovde se lece neki kompleksi,verovatno jer se u svim prestonicama trenutno se grade razne kule a u BG-u se samo prica o tome a ne gradi se nijedna pa onda ce da lecimo sa betonskim stubom od 200 metara.

gradjevinski inzenjer

pre 15 godina

Sve je to lepo sto se prica o novom mostu ali ja, jos od idejnog projekta nisam cuo ni od jedne relevantne osobe (mojih kolega ili politicara),koliko ce kostati troskovi odrzavanja viseceg mosta. Rec je o stotinama hiljada ako ne i miliona, celicnih kablova koji su medjusobno upleteni i cine glavne visece nosace mosta, koji su zakaceni za pilon. U svetu za slicne mostove postoje citave firme koje rade samo na odrzavanju tih mostova (jedna firma=jedan most) i na nicemu drugom. Svakodnevo se proveravaju i menjaju istrulili i zardjali kablovi jer ako nosaci popuste ode most kao da ga nije ni bilo. To nisu betonski stubovi koje samo postavis u vodu i koji mogu da tako stoje 50 godina dok ih ne saniras. Govorim o odrzavanju koje ne kosta malo, mozda i nekoliko miliona evra godisnje a plasim se da je suma mnogo veca. Lepo je imati takav most slazem se, ali stvarno se postavlja pitanje da li je to beogradu bas trebalo, znajuci kako se kod nas mostovi odrzavaju. Ne smem ni da zamislim sta bi se desilo da se taj most zapusti kao gazela, da korozija od atmosferskih uticaja pojede celicnu uzad...

adje

pre 15 godina

tito hvala ti do neba,da nisi ti sagradio ove mostove,puteve,pruge, danas nebi imali nista od ovoga cekajuci ove demokratske lopove da nam naprave nesto.

ivan

pre 15 godina

Prvi put sam glasao za njega samo da ne bude onaj drugi. a sada bih ponovo glasao za njega jer se rezultati njegovog rada primecuju na svakom koraku od Zemuna do Kaluderice i od Borce do Sremcice. U ovoj zemlji treba da se ceni dobar rezultat i da se nagradi trud.

dovla

pre 15 godina

"Ovo je najveća glupost koju sam čuo:) Veliki gradovi poput Moskve, Londona, Pariza su sve veći i veći!"

Budimpesta danas ima 300.000 manje stanovnika nego pre 30 godina, a Bec 500.000 manje nego pre 100 godina. Bukurest 100.000 manje nego pre 20 godina. Isto bi bilo i vecini ostalih gradova u EU da nema imigracije iz Azije, Afrike i istocne Evrope. Broj stanovnika u Beogradu ce uskoro poceti da se smanjuje, osim ako kojim cudom Srbija ne postane atraktivna za imigrante.

Aleksandar

pre 15 godina

U Beču se smanjuje stanovništvo, jer se sele u okolna naselja (cena, okolina, dobre saobraćajnice), Budimpešta je smanjila broj stanovnika jer se počeli malo više da unapređuju ostale gradove, izgradili puteve i sl.
Neko je pomenuo da treba još jedan most preko Dunava, preko Vinče, a ne Zemun-Borča.
Da je taj most potreban zbog obilaznice, to je tačno, ali Zemun-Borča je potrebniji, jer se mi iz Zemuna i NBG guramo korz centar grada, samo zato što imamo jedan most preko Dunava.

Neverovatno

pre 15 godina

Pa ovo stvarno nema nigde, nismo svi zavrsili pravi i ekonomiju pa da nam prodajete prazne price. Radite unutrasnji magistralni poluprsten, a nemate obilaznicu, znaci pola kamiona u centru ide na Gazelu, a pola na ovaj mosta. Prvo projektujete mosta a onda trasu-put (to nema nigde u svetu) i na kraju izaberete slovenacki projekat koji ptave Austrijanci i jos kosta kao 2 mosta. I sada ti mene ubedi da si ti u pravu.
Ovo moze samo u Srbiji.

Lesa

pre 15 godina

Komentatori pre mene su uglavnom rekli sve sto bih i ja pomenuo. Samo jos zelim da pitam drvosecu: zasto ste posekli i drvece na staroj tramvajskoj okretnici u Bulevaru? Da li vam onih 500 stabala nije bilo dovoljno?

Dzoni

pre 15 godina

@Nepotpisan
Pa nisu ljudi dolazili u BG dzabe.Pre 1945 u Srbiji nije postojao nijedan asfaltiran put izmedju gradova ,nije postojao javni prevoz ,u mom gradu nije postojala nijedna jedina zgrada u celom gradu ,90% stanovnistva je zivelo u barakama sa poljskim wc-om,asfalt je naravno bio misaona imenica i ulice su bile od blata kao u western fimovima,struju je imalo samo 5% ljudi u centru kao i tekucu vodu.I beograd pre 1945 nisu samo te zgrade u centru ,pogledaj malo stare slike BG-a i videces citava nasalje nalik danasnjim favelama u brazilu.Te price sta bi bilo kad bi bilo tj da bi bili kao pariz su mi smesne ,pa sto nije bio tad kao pariz,u parizu i bilo kom drugom zapadnom gradu saobracajne guzve zbog automobila a u Srbiju u isto vreme auto si samo mogao da vidis u BG-u i to je bilo retkost.
Srbija je pre drugog svetskog rata bila izrazito siromasna poljoprivredna zemlja ciji seljaci nisu znali ni kako izgleda traktor.

glen

pre 15 godina

Pošto neki pominju broj stanovnika glavnog grada. Prvo, nebitno je da li će grad imati 1, 2 ili 3 miliona. Konfiguracija grada je takva da su šumadijska, banatska i sremska strana omeđene dvema velikim rekama i da je, sve i da je manji grad, neophodno imati mostove. Tu direktne korelacije nema. A sve i da se smanji broj stanovnika, geografija grada i raspored naselja ostaju isti. A ostaje i Koridor 10 i ostaje da na sat vremena vožnje od Gazele živi preko 3 miliona ljudi. Što se samog broja stanovnika Beograda tiče, uži deo grada (tzv. GUP) ima 1,3 miliona, a 17 opština 1,6-1,7 miliona. Procene su da će broj stanovnika PADATI, ali ne drastično, jer se negativan prirodni priraštaj (koji je činjenica) nadomešćuje mehaničkim priraštajem (doseljavanjem). Moguće je i da broj stanovnika poraste, ali opet, ne mnogo. Priča o "3 miliona" za grad koji jedva premašuje milion je smešna.

@Dzoni

pre 15 godina

Тај Бранков мост (онај лепи камени део налик на тадашње светске метрополе) је изграђен под убијеним Краљем Александром Карађорђевићем. Уместо оног лима који сада стоји, биле су пренапрегнуте конструкције изврсне лепоте. Нови Београд је у то време почео да се гради, и да је настављена та традиција, сада би Нови Београд био друго дедиње. Међутим, велики број људи је више волео београдски асфалт него своје село, па је `46 кренула политика расељавања са села. О архитектури Београда не треба ни трошити речи. Не постоји зграда која не одише елитном лепотом да је грађена пре 1945. После тога је наступио БЕТОН хаос где је примарно било уселити и усрећити што више породица у елементарно не пристојним условима. Зато сада Београд уместо да личи на Лондон, Париз или Праг, личи на мешавину махале, Беча, Будимпеште и руског соц реализма (бетон). Само Нови Београд има 80 идентичних солитера. То је могло да се уради на неком другом месту, а не између старог града и Земуна. Тај део је требао бити елитно насеље. Сада је "елитна" спаваона са прецењеном вредношћу. Где сте видели елитизам у солитерима од 30 спратова? Само у Србији ...

malo se (ne) razumem

pre 15 godina

da, u pravu ste, prvo mostove pa posle metro da ima narod gde da spava koga ste opljackali i doveli do bede svojim ponasanjem i razbacivanjem para.... pola miliona vam nema za hleb, za osnovno, mleka nema za decu a vi ce te jos metro da pravite? zasto tim novcem ne kupiste deci mleko, za koga pravite i mostove i metroe kada ne dajete podrsku deci i da se ista radjaju... kontraverzni ste do zla boga... metro nama jos uvek nije potreban... ima precih stvari

Realni

pre 15 godina

Bla bla bla... "A ja cu biti sledeci predsednik Srbije..."

Sjajno, koliko godina je vec gradonacelnik, i kako se seti da se hvali onog momenta kad zna da se priblizavaju izbori (u stranci ili republici).

E moj gradonacelnice... Vise bi te cenio da cutis i radis. Ovako ne razlikujes se od ostalih.

xxx

pre 15 godina

Dok se Narod u Stuttgard buni da se ne gradi nepotrebno,mi dozvoljavamo da nas lazu da ce da naprave osnovnu infrastrukturu,razlika je velika.

Зоран

pre 15 godina

Broj stanovnika u Beogradu ce uskoro poceti da se smanjuje, osim ako kojim cudom Srbija ne postane atraktivna za imigrante.
(dovla, 3. decembar 2010 11:57)

Код нас је обично све обратно. Од смањивања броја становника у БГ нема ништа све док је унутрашњост беда.

DeKOb

pre 15 godina

Dragan Djilas nas je pre nekoliko godina ubedjivao kako je prodaja NIS-a Rusima povoljna i da ce oni preduzetnici-dripci koji su urusili zgrade u Stojana Novakovica na Vracaru odgovarati pred zakonom, pa onda pre koji mesec da su platani u Bulevaru truli ... Djilas Town Rock ...

Zoran

pre 15 godina

Ovoj zemlji samo fali velika inflacija, i eto nas kao u DEVEDESETE.

I Mrkonjic je pricao o mostovima,putevima...
Pre deset godina i vise,a sad je opet tu.
Dacic i ostali...

UZAS

cirkus

pre 15 godina

@ u periodu posle ratova kad je narod postao zeljan svega netreba mu odvajati od usta da bi bio most sagradjen.
ako na jugu skoci cena grejanja za 12% a u beogradu za 30% na i onako vec extremno razlicite cene grejanja po kvadratu, onda se pokazuje da nije u pitanju svetska cena i kursevi, vec bahataost pojedinaca.
Bez zatvorene finansijske konstrukcije nemozes krenuti u izgradnju .Zato i imamo extremno veliki broj napustenih gradilista i nedovrsenih,mnogi u sivoj fazi i preko 10 godina u proseku.
nemar i bahatost, kako prethodnika djilasa, tako i njega samog.
Ova ocekivanja do sledece godine jeste predizborna kampanja,a ne strucnost i efikasnost.
evo primer,politicari uslovljavaju gazelu,valjda se prvo radi bazdarenje, pa tek onda spoljna sminka.i za manje od godinu dana od zavrsetka radova bice stepenice na spojevima.Zivi bili pa videli.

grga1810

pre 15 godina

U studiji izvodljivosti za most preko Ade je i napisano da pristupne saobracajnice koshtaju koliko i sam most, chak i vishe, tako da pricha oko cene mosta sa i bez pristupnih saobracajnica unosi zabunu.

Sa druge strane, ova "nova" reshenja pristupnih saobracajnica su skandalnozna. Na primer, takvo reshenje sa "udaranjem" u semafor postoji u Novom Sadu, na Mostu Slobode, ali taj most nema ni priblizni protok saobracaja koji ce imati most preko Ade. Tu samo mogu da zamislim haos koji ce nastajati.

A ova pricha o mostu, pa drugom mostu, pa TEK ONDA metro nam jasno daje do znanja kakva je razvojna politika ove drzave - shto vishe mostova da ljudi shtov ishe voze automobile, pa onda kad se oba mosta stave u funkciju, kome ce i trebati metro.

Ajde da je Djile rekao da ce uporedo sa gradnjom oba mosta ici i sveobuhvatna modernizacija GSP-a, novi busevi, redovne linije, SHATL DO AERODROMA...pa ajde, ali ovako, most pa most pa metro (MOZDA) je samo amzalica za ochi.

Znachi, most Zemun Borcha kraj 2014, onda ide raspisivanje konkursa za idejno reshenje metroa, pa kraj konkursa, pa izbor izvodjacha, pa pravo na zalbu, pa neko ulozi zalbu, dok pochne da se gradi, eto je 2016/17. Gradnja ce biti gotova najverovatnije oko 2025. H A O S

Дејан Михаиловић

pre 15 godina

Ха, ха, добро написано, Џони! А зна се који се комплекси лече са фалусним симболима као што је овај пилон илити, стуб.

Branilac Zvezdarske Sume

pre 15 godina

Da dopunim moji predjasnji komentar.

Taj jeftiniji most preko ade bi imao identicne saobracajne karakteristike 3 trake po smeru+2 koloseka za sinski saobracaj+ pesacko biciklisticke staze.Samo ne bi imao pilon od 200 metara,cak i da je most recimo kao most Slobode u Novom Sadu kostao bi 60 miliona umesto ovih 120 miliona.A i odrzavanje bi bilo visestruko jeftinije.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/eb/Most_Slobode_2005.jpg

Posle mosta preko Ade se trebao graditi most na obilaznici kod Vince a ne Zemunski most.

Takodje,sto se tice metroa,indikativno je sto projekat koji je odobren kosta 3 miliona eura,dok je predjasnja studija BELAM-a(lakog metroa) bila 5 miliona eura.To dovodi do zakljucka da ce ustvari kao osnovu koristiti tu studiju,pa cemo samo dobiti denivelisani tramvaj bez ukrstanja sa povrsinskim saobracajem,ali sa povrsinskim deonicama.

Ivan

pre 15 godina

Beogradu sledi smanjenje stanovnika. Ako zivite u stambenoj zgradi napravite malu statistiku starosti vasih suseda. To je dovoljno da se da se vidi sta ce se dogadjati. Inace, koje opstine u Srbiji imaju najstarije zitelje?

Republici Srpskoj je hitno potrebna pomoć

pre 15 godina

Blago kritičarima, kad imaju vremena za lamentiranje. Gradonačelniče, pola Republike Srpske je pogođeno poplavama, zadesila nas je ista nesreća. Da li možete da utičete na to da se otvori račun za pomoć poplavljenim područjima i u Republici srpskoj i da se organizuje skupljanje i distribucija robe za njih, kao što smo to uvek ranije radili? Sve je potrebno, od hrane i lekova, preko garderobe do ogreva... Hajde da pomognemo!!!

stefan141

pre 15 godina

Meni je bas drago sto prave ovaj most imamo i previse ruznih projrkata ne samo za mostove vec i za sve drugo pa daj da uradimo nesto i estetcki kako valja i ne znam u cemu je hocete ruzniji most???? I na kraju krajeva ko vas pita

Vladan R

pre 15 godina

@ nerava

Ako si ti mazohista pa volis da vise od sata, zaglavis u saobracajnoj guzvi na jednom jedinom "predivnom" mostu, da bi se dangubeci zaljubljeno divio lepoti njegovog pilona, umesto da birajuci jedan od tri predjes izbrani za pet minuta, onda taj ugodjaj molim te ostavi za sebe. Takodje te najlepse molim da me prosvetlis za koji od seledecih mostova Pancevacki, Brankov, Gazela, Novi Zeleznicki smatras da je privremen, odnosno koja su to preostala tri od navedenih, a da nisu izgradjena za vreme komunista, odnosno kada su izgradjeni. Za vreme Djilasa ce istina biti zavrsen jedan, mozda i drugi most. Pitanje ko ce i kada da ih otplacuje. Za vreme Djilasa skoro nista zbog grejs peioda. Plus bice otplacivan umesto 5 do 7 za obican, punih 15 godina za ovaj "monumentalni". Samo se ili iskompleksirane osobe mogu u vreme krize razbacivati novcem gradnjeom skupljih atraktivnijih varijanti, ili osobe koje kroz visu cenu vide vecu priliku da se "malo" i oni ugrade.

aladin

pre 15 godina

Mostovi... metro da ima na osnovu cega da se uzimaju enormni krediti i zaduzuje ova zemlja. Posle toga cemo biti duzni kao Grcka. Naravno pare nece videti Srbije!

sreten

pre 15 godina

@Dzoni - pancevacki most je predratni most, nalazio se malo uzvodno, a samo su ag pomerili nizodno, i to tako nestrucno da se pola veka konstantno saniraju prilazi pancevackom mostu.

Sava Drugi

pre 15 godina

@geograf & ostali:

Podaci sa Wikipedije>
Pariz, stanovništvo 2.166.200
...
Godine 1921. u Parizu je živelo 2,9 miliona ljudi.

Geografe, geografe ...

kiza

pre 15 godina

Polovinu ovih zluradih komentara su pisali doseljenici, a ostatak ovi sto mrze i sebe i druge. Ja sam Beogradjanin, hocu da se divim mostu, hocu da se turisti dive istom...necu skelu za prelaz...Da su u Pragu razmisljali da ustede kada su gradili mostove sada bi imali samo pijane engleze kao turiste. Neka je skuplje..ja bih uveo i dodatnu taksu od par posto poreza na sve u BGD-u i s tim parama unapredjivao grad, kao recimo Njujork- gradska taksa 8%. Prijatelju ako hoces da zivis u metropoli, da imas privilegiju u vidu pozorista, restorana, muzeja, Mostova...plati...Neka je most skup ali je i lep i ostaje buducim pokolenjima na ponos. Cestitam gradonacelnice, oseca se ljubav prema Beogradu u svakom tvom potezu...

NikolaS

pre 15 godina

(dovla, 3. decembar 2010 10:11)

Pa sta ti ocekujes, da ti daju 3 miliona ni zasta? Pa gde ti zivis. I nije Srbija u pitanju, vec danasnji svet. Sve je novac, i to je tako, pomiri se sa tim. Danas niko vise nikome ne daje nista na poklon, i to sto Francuzi hoce da doniranjem glavnog projekata dobiju posao je sasvim legitimno u danasnjem svetu. Sukob interesa je ako cisnu koju kintu Djilasu, i ako on izabere njihovu ponudu i ako postoje jeftinije i bolje. (Vidi pada kisa napolju. E Srbijo...)

Dusan Silni

pre 15 godina

Pikljati samo grabi,most preko ade koštaće 500 miliona evra,ko
da pravi most od 70 miliona bio
bi promašena investicija.

komsija

pre 15 godina

Da li cemo prikljuciti i objedinjeni informacioni sistem na most posto oracle ebs projekat zapocinju JP Gradsko saobracajno preduzece i JP Beogradske elektrane i KBC Zemun koji je preko reke?

Sava Drugi

pre 15 godina

Djilas je mnogo bolji gradonacelnik nego sto sam i mogao pretpostaviti, ali ovo sa mostom Dedinje (Senjak)-Novi Beograd mu je fijasko.

I Beogradu kao što je to već u svim velikim gradovima sveta, uskoro sleduje smanjivanje broja stanovnika.

Ti unuci o kojima priča živeće u gradu sa 500-800 hiljada stanovnika i taj most će im biti jedva potreban.

Djilas već danas ima ceo Stari Grad u kome ima mnogo starih stanova koju su prazni i koje nema ko da renovira. Ceo Dorćol od elitnog kraja klizi u polunapuštenu četvrt. Radnje u Knez Mihajlovoj prave mnogo manji promet nego Ušće i ostali shiping centir...

нареава

pre 15 godina

Ђилас је најбољи градоначелник кога је Баоград имао у последњих 60 година. Зашто? Зато што је под Краљевином у најгорим временима за Србију подигнуто 3 моста у Београду. Онда под титом један привремени (за 60 година владавине комунизма). За владе Ђиласа биће подигнута два моста и коначно започет метро. Шта би ви хтели? Да у Београду ничу ружни јефтини мостови? Да би возили своја кола? Боље један леп него три ружна!

Bravo i samo napred!!!

pre 15 godina

Bravo Djilas!!! Oko Bulevara ste pravili toliku frku, kad je završeno u roku i videli ste kako izgleda - samo ste zinuli... Trebaš Beogradu kao hleb, ali Te vidim na mestu ministra koji će objediniti ministarstvo za NIP i infrastrukturu. Trebaju nam autoputevi kao hleb i oni kad budu gotovi iz putarine može da se finansira izgradnja novih. Treba da pomognemo i braći u Republici Srpskoj da izgrade autoput od Bijeljine preko Doboja do Banja Luke kako bi se razvila i Srpska i naše privrede se bolje povezale. Svako dobro i samo napred!!!

Dran

pre 15 godina

U Beogradu ce se smanjiti broj stanovnika??:)
Do 2020 pretpostavka je da ce ici do 3 000 000...Tako da nam treba ovaj most, kineski i metro...i to je neki minimum, a fijasko nas ceka ako sklone Djilasa i stave neku budalu koja ce da uvede ''laki metro'' koji staje po semaforima sa nekim Ukrajinskim vozovima ili jednostavno nece da razgovara uopste o metrou..Tako da nadajmo se da je ovaj text realan..:)

ivan

pre 15 godina

Prvi put sam glasao za njega samo da ne bude onaj drugi. a sada bih ponovo glasao za njega jer se rezultati njegovog rada primecuju na svakom koraku od Zemuna do Kaluderice i od Borce do Sremcice. U ovoj zemlji treba da se ceni dobar rezultat i da se nagradi trud.

cirkus

pre 15 godina

@ u periodu posle ratova kad je narod postao zeljan svega netreba mu odvajati od usta da bi bio most sagradjen.
ako na jugu skoci cena grejanja za 12% a u beogradu za 30% na i onako vec extremno razlicite cene grejanja po kvadratu, onda se pokazuje da nije u pitanju svetska cena i kursevi, vec bahataost pojedinaca.
Bez zatvorene finansijske konstrukcije nemozes krenuti u izgradnju .Zato i imamo extremno veliki broj napustenih gradilista i nedovrsenih,mnogi u sivoj fazi i preko 10 godina u proseku.
nemar i bahatost, kako prethodnika djilasa, tako i njega samog.
Ova ocekivanja do sledece godine jeste predizborna kampanja,a ne strucnost i efikasnost.
evo primer,politicari uslovljavaju gazelu,valjda se prvo radi bazdarenje, pa tek onda spoljna sminka.i za manje od godinu dana od zavrsetka radova bice stepenice na spojevima.Zivi bili pa videli.

larva

pre 15 godina

Most je vise nego lep. Vec sada se lepota od pilona vidi iz Sumadije, jos kada mu okace kablove ima cela Srbija da se ponosi i gladna posmatra tu lepotu. Pristupni mostovi kod Careve cuprije koji povezuju Senjak i Novi Beograd preko velelepnog mosta su fantasticno osmisljeni. Resili smo se odvratnih zelenih povrsinja i dobili lepe mostice. Jos sam da smislimo kako unistiti onu zelenu rugobu od parka kod Milosevog konaka. Taj deo mora da ukrase neke betenske povrsine pod hitno.

Mile

pre 15 godina

Koliko se secam rekao si da cete 2012 poceti graditi metro. Ako je tako onda si nas slago.
A ko laze taj i krade!
A ko krade njega zovu LOPOV !

Tako je govorila moja baba.

malo se (ne) razumem

pre 15 godina

da, u pravu ste, prvo mostove pa posle metro da ima narod gde da spava koga ste opljackali i doveli do bede svojim ponasanjem i razbacivanjem para.... pola miliona vam nema za hleb, za osnovno, mleka nema za decu a vi ce te jos metro da pravite? zasto tim novcem ne kupiste deci mleko, za koga pravite i mostove i metroe kada ne dajete podrsku deci i da se ista radjaju... kontraverzni ste do zla boga... metro nama jos uvek nije potreban... ima precih stvari

Geograf

pre 15 godina

Sava Drugi: "I Beogradu kao što je to već u svim velikim gradovima sveta, uskoro sleduje smanjivanje broja stanovnika."
Ovo je najveća glupost koju sam čuo:) Veliki gradovi poput Moskve, Londona, Pariza su sve veći i veći!

dovla

pre 15 godina

"francuska vlada donela odluku da nam donira tri miliona evra za izradu glavnog projekta metroa"

Ocigledan sukob interesa i niko ne reaguje. Projekat ce naravno biti skrojen po meri fransuskoh kompanija Alstoma i Egisa koje Djilas zeli da progura i koje najavljuje kao izvodjace i pre tendera. Eh, Srbijo!

Branilac Zvezdarske Sume

pre 15 godina

Gradonacelnik sada obmanjuje javnost jer most je prvobitno kostao 90 miliona eura pa je probijen budzet do 120 miliona i kada se dodaju pristpune petlje za mostispada 295 miliona eura.

Ako ne verujete pogledajte ranije vesti o mostu na sajtu b92.

Za 300 miliona eura se zaista mogao napraviti jedan skromniji most preko Ade i jos jedan most-metro most na mestu sadasnjeg starog savskog koji bi imao 6 traka+2 koloseka za metro u "sanduku".

Evo naprimer kako izgledaju mostovi u Becu,vecina njih je neambiciozna,ali zato Bec ima izgradjen pravi metro a ne laki metro(tramvaj) koji ce biti kod nas ponudjen jer zaduzenjem za most nemamo novca za pravi(teski metro)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e2/Wiener_Donaubr%C3%BCcken.JPG

Milos

pre 15 godina

Most je odlican. Da li je na dobrom mestu, da li je preskup, da li je moglo drugacije? Verovatno svega pomalo. Ali je most, nesto sto Beograd nije video decenijama.

Ja bih vise voleo da cujem, medjutim, zasto se taj most potpuno obesmisljava poluresenjima u obliku pristupnih saobracajnica. Zasto je tunel pomeren od Milosevog konaka ka Carevoj cupriji, gde je umesto petlje na kojoj se ukrsta pet frekventnih pravaca (Bul. vojvode Misica, novi most, Pozeska, tunel i bul. patriharha Dimitrija) napravljena obicna raskrsnica na stubovima? Ko nastavi pravo sa mosta nalece na semafor, neverovatno! Zasto se na Novom Beogradu gradi novi bulevar umesto prave alternative autoputu, denivelisane magistrale? Nema para? Onda cekajte! Nemojte praviti resenja koja ce danas kostati 10, 20 ili 30% manje, ali sutra mnogo vise kada se pokazu kao krajnje neprakticna i kada kapacitet "UMP"-a obore do neslucenih razmera.

Dok nije kasno, izmenite raskrsnicu na Carevoj cupriji, tako da tunel ipak bude dalje i da se na tom mestu samo privremeno, do izgradnje bolje petlje, ukrstaju putevi u nivou. Ne gradite ulicu na Novom Beogradu ako to nije pravo resenje, vec povezite prvu petlju sa bul. Milutina Milankovica i Jurija Gagarina, koji svakako za prvo vreme mogu da iznesu to opterecenje.

Beogradjani su spremni da plate vise, kako bi dobili resenje saobracajnih problema, umesto da plate malo manje a da dobiju samo jedan lep most. Ako ne verujete, pitajte. Glasali smo za najskuplji i najlepsi most, glasacemo i za skuplje, ali jedino pravo resenje za puteve koji vode ka tom mostu.

Realni

pre 15 godina

Bla bla bla... "A ja cu biti sledeci predsednik Srbije..."

Sjajno, koliko godina je vec gradonacelnik, i kako se seti da se hvali onog momenta kad zna da se priblizavaju izbori (u stranci ili republici).

E moj gradonacelnice... Vise bi te cenio da cutis i radis. Ovako ne razlikujes se od ostalih.

@Dzoni

pre 15 godina

Тај Бранков мост (онај лепи камени део налик на тадашње светске метрополе) је изграђен под убијеним Краљем Александром Карађорђевићем. Уместо оног лима који сада стоји, биле су пренапрегнуте конструкције изврсне лепоте. Нови Београд је у то време почео да се гради, и да је настављена та традиција, сада би Нови Београд био друго дедиње. Међутим, велики број људи је више волео београдски асфалт него своје село, па је `46 кренула политика расељавања са села. О архитектури Београда не треба ни трошити речи. Не постоји зграда која не одише елитном лепотом да је грађена пре 1945. После тога је наступио БЕТОН хаос где је примарно било уселити и усрећити што више породица у елементарно не пристојним условима. Зато сада Београд уместо да личи на Лондон, Париз или Праг, личи на мешавину махале, Беча, Будимпеште и руског соц реализма (бетон). Само Нови Београд има 80 идентичних солитера. То је могло да се уради на неком другом месту, а не између старог града и Земуна. Тај део је требао бити елитно насеље. Сада је "елитна" спаваона са прецењеном вредношћу. Где сте видели елитизам у солитерима од 30 спратова? Само у Србији ...

Ivan

pre 15 godina

Beogradu sledi smanjenje stanovnika. Ako zivite u stambenoj zgradi napravite malu statistiku starosti vasih suseda. To je dovoljno da se da se vidi sta ce se dogadjati. Inace, koje opstine u Srbiji imaju najstarije zitelje?

Neverovatno

pre 15 godina

Pa ovo stvarno nema nigde, nismo svi zavrsili pravi i ekonomiju pa da nam prodajete prazne price. Radite unutrasnji magistralni poluprsten, a nemate obilaznicu, znaci pola kamiona u centru ide na Gazelu, a pola na ovaj mosta. Prvo projektujete mosta a onda trasu-put (to nema nigde u svetu) i na kraju izaberete slovenacki projekat koji ptave Austrijanci i jos kosta kao 2 mosta. I sada ti mene ubedi da si ti u pravu.
Ovo moze samo u Srbiji.

Dzoni

pre 15 godina

Ova vlast se mnogo hvali a za taj most ona nece dati jedan euro jer se gredi od kredita sa grejs periodom tj neki ce za 10 godina da se dive kako je on izgradio ali ce oni da ga otplacuju dok Djilas "mudro" uzima kredite sa grejs periodom da on ne otplati apsolutno nista vec se svaljuje na one posle a prihodi budzeta Beograda su svake godine sve manji.
Drugo kaze 120 milina eura je most,pa ja bi voleo da mi kazu primer neki u svetu da su pristupne saobracajnice do mosta duplo skuplje od samog mosta.Vec sad su dostigli cenu od 400 miliona eura ukupno za taj most a u ovom trenutku japanska kompanija gradi 29 km metroa u Sofiji za 300 miliona eura pa vi vidite sta je prece.

xxx

pre 15 godina

Dok se Narod u Stuttgard buni da se ne gradi nepotrebno,mi dozvoljavamo da nas lazu da ce da naprave osnovnu infrastrukturu,razlika je velika.

dovla

pre 15 godina

"Ovo je najveća glupost koju sam čuo:) Veliki gradovi poput Moskve, Londona, Pariza su sve veći i veći!"

Budimpesta danas ima 300.000 manje stanovnika nego pre 30 godina, a Bec 500.000 manje nego pre 100 godina. Bukurest 100.000 manje nego pre 20 godina. Isto bi bilo i vecini ostalih gradova u EU da nema imigracije iz Azije, Afrike i istocne Evrope. Broj stanovnika u Beogradu ce uskoro poceti da se smanjuje, osim ako kojim cudom Srbija ne postane atraktivna za imigrante.

gradjevinski inzenjer

pre 15 godina

Sve je to lepo sto se prica o novom mostu ali ja, jos od idejnog projekta nisam cuo ni od jedne relevantne osobe (mojih kolega ili politicara),koliko ce kostati troskovi odrzavanja viseceg mosta. Rec je o stotinama hiljada ako ne i miliona, celicnih kablova koji su medjusobno upleteni i cine glavne visece nosace mosta, koji su zakaceni za pilon. U svetu za slicne mostove postoje citave firme koje rade samo na odrzavanju tih mostova (jedna firma=jedan most) i na nicemu drugom. Svakodnevo se proveravaju i menjaju istrulili i zardjali kablovi jer ako nosaci popuste ode most kao da ga nije ni bilo. To nisu betonski stubovi koje samo postavis u vodu i koji mogu da tako stoje 50 godina dok ih ne saniras. Govorim o odrzavanju koje ne kosta malo, mozda i nekoliko miliona evra godisnje a plasim se da je suma mnogo veca. Lepo je imati takav most slazem se, ali stvarno se postavlja pitanje da li je to beogradu bas trebalo, znajuci kako se kod nas mostovi odrzavaju. Ne smem ni da zamislim sta bi se desilo da se taj most zapusti kao gazela, da korozija od atmosferskih uticaja pojede celicnu uzad...

stefan141

pre 15 godina

Meni je bas drago sto prave ovaj most imamo i previse ruznih projrkata ne samo za mostove vec i za sve drugo pa daj da uradimo nesto i estetcki kako valja i ne znam u cemu je hocete ruzniji most???? I na kraju krajeva ko vas pita

Dzoni

pre 15 godina

@нареава
Ti decko ocigledno da brojis ne znas.Pancevacki,Gazela,Brankov,Novi Zeleznicki ,to je za tebe sve ukupno 1 most?A za vreme tih kako kazes komunista fala bogu nije postojao samo BG vec je u Srbiji sagradjeno 8000 (osam hiljada) mostova u tom periodu a u zadnjih 10 godina manje od 10(deset).A i sto se tice sta se tad izgradilo a sta sad u BG pa to vidi svako slep,gde je danas NBG tu je bila mocvara a ovi danas se na sva usta hvale kako ce da izgrade neke stanove na vozdovzu za 2 godine ,wow koje dostignuce.Preimonovao Beovoz u Bg voz i odma u medijima WOW koje dostignuce,otkrili smo ameriku.
Sto se tice greda mostova to samo komleksasi nazivaju jeftinim mostovima koji nisu za BeGe "prestonicu",BEc je klasa za BG pa je sve greda most do greda mosta preko dunava pa niko ne kaze da je Bec seljacki grad.Ocigledno da ovde se lece neki kompleksi,verovatno jer se u svim prestonicama trenutno se grade razne kule a u BG-u se samo prica o tome a ne gradi se nijedna pa onda ce da lecimo sa betonskim stubom od 200 metara.

Lesa

pre 15 godina

Komentatori pre mene su uglavnom rekli sve sto bih i ja pomenuo. Samo jos zelim da pitam drvosecu: zasto ste posekli i drvece na staroj tramvajskoj okretnici u Bulevaru? Da li vam onih 500 stabala nije bilo dovoljno?

Vladan R

pre 15 godina

@ nerava

Ako si ti mazohista pa volis da vise od sata, zaglavis u saobracajnoj guzvi na jednom jedinom "predivnom" mostu, da bi se dangubeci zaljubljeno divio lepoti njegovog pilona, umesto da birajuci jedan od tri predjes izbrani za pet minuta, onda taj ugodjaj molim te ostavi za sebe. Takodje te najlepse molim da me prosvetlis za koji od seledecih mostova Pancevacki, Brankov, Gazela, Novi Zeleznicki smatras da je privremen, odnosno koja su to preostala tri od navedenih, a da nisu izgradjena za vreme komunista, odnosno kada su izgradjeni. Za vreme Djilasa ce istina biti zavrsen jedan, mozda i drugi most. Pitanje ko ce i kada da ih otplacuje. Za vreme Djilasa skoro nista zbog grejs peioda. Plus bice otplacivan umesto 5 do 7 za obican, punih 15 godina za ovaj "monumentalni". Samo se ili iskompleksirane osobe mogu u vreme krize razbacivati novcem gradnjeom skupljih atraktivnijih varijanti, ili osobe koje kroz visu cenu vide vecu priliku da se "malo" i oni ugrade.

grga1810

pre 15 godina

U studiji izvodljivosti za most preko Ade je i napisano da pristupne saobracajnice koshtaju koliko i sam most, chak i vishe, tako da pricha oko cene mosta sa i bez pristupnih saobracajnica unosi zabunu.

Sa druge strane, ova "nova" reshenja pristupnih saobracajnica su skandalnozna. Na primer, takvo reshenje sa "udaranjem" u semafor postoji u Novom Sadu, na Mostu Slobode, ali taj most nema ni priblizni protok saobracaja koji ce imati most preko Ade. Tu samo mogu da zamislim haos koji ce nastajati.

A ova pricha o mostu, pa drugom mostu, pa TEK ONDA metro nam jasno daje do znanja kakva je razvojna politika ove drzave - shto vishe mostova da ljudi shtov ishe voze automobile, pa onda kad se oba mosta stave u funkciju, kome ce i trebati metro.

Ajde da je Djile rekao da ce uporedo sa gradnjom oba mosta ici i sveobuhvatna modernizacija GSP-a, novi busevi, redovne linije, SHATL DO AERODROMA...pa ajde, ali ovako, most pa most pa metro (MOZDA) je samo amzalica za ochi.

Znachi, most Zemun Borcha kraj 2014, onda ide raspisivanje konkursa za idejno reshenje metroa, pa kraj konkursa, pa izbor izvodjacha, pa pravo na zalbu, pa neko ulozi zalbu, dok pochne da se gradi, eto je 2016/17. Gradnja ce biti gotova najverovatnije oko 2025. H A O S

Zvezdan

pre 15 godina

Pozdravljaju te Zvezdara i Mirijevo i "srdacno ti zahvaljuju" na unistenju sume, parkova i igralista.Zelis Bec? U BECU 50% GRADA CINE ZELENE POVRSINE,A U BEOGRADU SE SVAKI KRIMINALAC NAZOVE INVESTITOROM,PRENAMENI ZEMLJISTE,PORUSI PARK,IZGRADI ZGRADU,UZME PARE I ODLETI.PITANJE JE VREMENA KADA CE SE DESAVATI NEZGODE ZBOG PREOPTERECENE INFRASTRUKTURE.OSVESTI SE COVECE I PREDUZMI NESTO PO TOM PITANJU, A NEMOJ SAMO DA GLEDAS U TAJ TOTEM OD PILONA I DA PRICAS O NJEMU.DELUJES DOSADNO,REPRIZNO I ISUVISE PATETICNO.

adje

pre 15 godina

tito hvala ti do neba,da nisi ti sagradio ove mostove,puteve,pruge, danas nebi imali nista od ovoga cekajuci ove demokratske lopove da nam naprave nesto.

Branilac Zvezdarske Sume

pre 15 godina

Da dopunim moji predjasnji komentar.

Taj jeftiniji most preko ade bi imao identicne saobracajne karakteristike 3 trake po smeru+2 koloseka za sinski saobracaj+ pesacko biciklisticke staze.Samo ne bi imao pilon od 200 metara,cak i da je most recimo kao most Slobode u Novom Sadu kostao bi 60 miliona umesto ovih 120 miliona.A i odrzavanje bi bilo visestruko jeftinije.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/eb/Most_Slobode_2005.jpg

Posle mosta preko Ade se trebao graditi most na obilaznici kod Vince a ne Zemunski most.

Takodje,sto se tice metroa,indikativno je sto projekat koji je odobren kosta 3 miliona eura,dok je predjasnja studija BELAM-a(lakog metroa) bila 5 miliona eura.To dovodi do zakljucka da ce ustvari kao osnovu koristiti tu studiju,pa cemo samo dobiti denivelisani tramvaj bez ukrstanja sa povrsinskim saobracajem,ali sa povrsinskim deonicama.

Republici Srpskoj je hitno potrebna pomoć

pre 15 godina

Blago kritičarima, kad imaju vremena za lamentiranje. Gradonačelniče, pola Republike Srpske je pogođeno poplavama, zadesila nas je ista nesreća. Da li možete da utičete na to da se otvori račun za pomoć poplavljenim područjima i u Republici srpskoj i da se organizuje skupljanje i distribucija robe za njih, kao što smo to uvek ranije radili? Sve je potrebno, od hrane i lekova, preko garderobe do ogreva... Hajde da pomognemo!!!

Nenad

pre 15 godina

Beogradu su potrebni jedino tranzitni mostovi. Gazela je odavno premala da bi mogla da izdrži kompletan tranzit kroz grad.

Druga stvar je da se gužve u Beogradu mogu smanjiti jedino razvojem drugih gradova u Srbiji tako da Beograd ne bude jedini primamljiv (moguć) grad za normalan život.

Дејан Михаиловић

pre 15 godina

Ха, ха, добро написано, Џони! А зна се који се комплекси лече са фалусним симболима као што је овај пилон илити, стуб.

DeKOb

pre 15 godina

Dragan Djilas nas je pre nekoliko godina ubedjivao kako je prodaja NIS-a Rusima povoljna i da ce oni preduzetnici-dripci koji su urusili zgrade u Stojana Novakovica na Vracaru odgovarati pred zakonom, pa onda pre koji mesec da su platani u Bulevaru truli ... Djilas Town Rock ...

Sava Drugi

pre 15 godina

@geograf & ostali:

Podaci sa Wikipedije>
Pariz, stanovništvo 2.166.200
...
Godine 1921. u Parizu je živelo 2,9 miliona ljudi.

Geografe, geografe ...

sreten

pre 15 godina

@Dzoni - pancevacki most je predratni most, nalazio se malo uzvodno, a samo su ag pomerili nizodno, i to tako nestrucno da se pola veka konstantno saniraju prilazi pancevackom mostu.

kiza

pre 15 godina

Polovinu ovih zluradih komentara su pisali doseljenici, a ostatak ovi sto mrze i sebe i druge. Ja sam Beogradjanin, hocu da se divim mostu, hocu da se turisti dive istom...necu skelu za prelaz...Da su u Pragu razmisljali da ustede kada su gradili mostove sada bi imali samo pijane engleze kao turiste. Neka je skuplje..ja bih uveo i dodatnu taksu od par posto poreza na sve u BGD-u i s tim parama unapredjivao grad, kao recimo Njujork- gradska taksa 8%. Prijatelju ako hoces da zivis u metropoli, da imas privilegiju u vidu pozorista, restorana, muzeja, Mostova...plati...Neka je most skup ali je i lep i ostaje buducim pokolenjima na ponos. Cestitam gradonacelnice, oseca se ljubav prema Beogradu u svakom tvom potezu...

aladin

pre 15 godina

Mostovi... metro da ima na osnovu cega da se uzimaju enormni krediti i zaduzuje ova zemlja. Posle toga cemo biti duzni kao Grcka. Naravno pare nece videti Srbije!

Aleksandar

pre 15 godina

U Beču se smanjuje stanovništvo, jer se sele u okolna naselja (cena, okolina, dobre saobraćajnice), Budimpešta je smanjila broj stanovnika jer se počeli malo više da unapređuju ostale gradove, izgradili puteve i sl.
Neko je pomenuo da treba još jedan most preko Dunava, preko Vinče, a ne Zemun-Borča.
Da je taj most potreban zbog obilaznice, to je tačno, ali Zemun-Borča je potrebniji, jer se mi iz Zemuna i NBG guramo korz centar grada, samo zato što imamo jedan most preko Dunava.

Zoran

pre 15 godina

Ovoj zemlji samo fali velika inflacija, i eto nas kao u DEVEDESETE.

I Mrkonjic je pricao o mostovima,putevima...
Pre deset godina i vise,a sad je opet tu.
Dacic i ostali...

UZAS

Dzoni

pre 15 godina

@Nepotpisan
Pa nisu ljudi dolazili u BG dzabe.Pre 1945 u Srbiji nije postojao nijedan asfaltiran put izmedju gradova ,nije postojao javni prevoz ,u mom gradu nije postojala nijedna jedina zgrada u celom gradu ,90% stanovnistva je zivelo u barakama sa poljskim wc-om,asfalt je naravno bio misaona imenica i ulice su bile od blata kao u western fimovima,struju je imalo samo 5% ljudi u centru kao i tekucu vodu.I beograd pre 1945 nisu samo te zgrade u centru ,pogledaj malo stare slike BG-a i videces citava nasalje nalik danasnjim favelama u brazilu.Te price sta bi bilo kad bi bilo tj da bi bili kao pariz su mi smesne ,pa sto nije bio tad kao pariz,u parizu i bilo kom drugom zapadnom gradu saobracajne guzve zbog automobila a u Srbiju u isto vreme auto si samo mogao da vidis u BG-u i to je bilo retkost.
Srbija je pre drugog svetskog rata bila izrazito siromasna poljoprivredna zemlja ciji seljaci nisu znali ni kako izgleda traktor.

dejan

pre 15 godina

@gradjevinski inzenjer:

Cemu briga oko odrzavanja? Kada je u srbiji napravljeno nesto sa idejom da bude redovno odrzavano? Ovde se oduvek gradilo po "Stounhedz" sistemu - napravis i ne diras. Pa koliko potraje-potraje.

Dusan Silni

pre 15 godina

Pikljati samo grabi,most preko ade koštaće 500 miliona evra,ko
da pravi most od 70 miliona bio
bi promašena investicija.

Зоран

pre 15 godina

Broj stanovnika u Beogradu ce uskoro poceti da se smanjuje, osim ako kojim cudom Srbija ne postane atraktivna za imigrante.
(dovla, 3. decembar 2010 11:57)

Код нас је обично све обратно. Од смањивања броја становника у БГ нема ништа све док је унутрашњост беда.

glen

pre 15 godina

Pošto neki pominju broj stanovnika glavnog grada. Prvo, nebitno je da li će grad imati 1, 2 ili 3 miliona. Konfiguracija grada je takva da su šumadijska, banatska i sremska strana omeđene dvema velikim rekama i da je, sve i da je manji grad, neophodno imati mostove. Tu direktne korelacije nema. A sve i da se smanji broj stanovnika, geografija grada i raspored naselja ostaju isti. A ostaje i Koridor 10 i ostaje da na sat vremena vožnje od Gazele živi preko 3 miliona ljudi. Što se samog broja stanovnika Beograda tiče, uži deo grada (tzv. GUP) ima 1,3 miliona, a 17 opština 1,6-1,7 miliona. Procene su da će broj stanovnika PADATI, ali ne drastično, jer se negativan prirodni priraštaj (koji je činjenica) nadomešćuje mehaničkim priraštajem (doseljavanjem). Moguće je i da broj stanovnika poraste, ali opet, ne mnogo. Priča o "3 miliona" za grad koji jedva premašuje milion je smešna.

NikolaS

pre 15 godina

(dovla, 3. decembar 2010 10:11)

Pa sta ti ocekujes, da ti daju 3 miliona ni zasta? Pa gde ti zivis. I nije Srbija u pitanju, vec danasnji svet. Sve je novac, i to je tako, pomiri se sa tim. Danas niko vise nikome ne daje nista na poklon, i to sto Francuzi hoce da doniranjem glavnog projekata dobiju posao je sasvim legitimno u danasnjem svetu. Sukob interesa je ako cisnu koju kintu Djilasu, i ako on izabere njihovu ponudu i ako postoje jeftinije i bolje. (Vidi pada kisa napolju. E Srbijo...)

komsija

pre 15 godina

Da li cemo prikljuciti i objedinjeni informacioni sistem na most posto oracle ebs projekat zapocinju JP Gradsko saobracajno preduzece i JP Beogradske elektrane i KBC Zemun koji je preko reke?