Subota, 11.09.2010.

22:54

Za sreću u Srbiji 2.000 EUR mesečno

Idealna plata u Srbiji je 2.000 evra mesečno. Sve manje od toga ne obezbeđuje osnovne uslove za srećan život, a sve preko toga donosi brige i probleme.

Izvor: Press

Za sreæu u Srbiji 2.000 EUR meseèno IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

69 Komentari

Sortiraj po:

Radomir

pre 15 godina

Srbi (a i vecina zapadnih naroda) su nescrecni zato sto imaju poremecen sistem vrednosti. A tu nece pomoci nikakva plata. Ovde ubrajam i sebe, ali se trudim da to promenim. Sreca se postize iznutra a ne izvana.

fail mistress

pre 15 godina

@Аљоша
Nisam znala da je fakultet poželjan danas i za život u šumi... Mada slažem se za miris Štrausa dok lagano pucketa na sveći, čista romantika...
Inače verujem da je 1k eura dovoljno za 1 osobu mesečno da bude happy i optimistična(planira budućnost, gleda dalje od nosa i sutrašnjeg ručka), ne uzimajući u računicu decu i ostala izdržavana lica, jer ona znaju jako da utiču sa svojim prohtevima i potrebama kako na budžet tako i na sreću...

Milojko

pre 15 godina

Zivim u kanadi i kao senior kompjuter programer zaradjujem bruto 90 hiljada dolara, sto je neto oko 4 hiljade (3000 E). Zubari se ovde prolamaju od para, tako da taj podatak za zubare nije tacan, osim ako su mislili na zubare koji su tek izasli s fakulteta pa odradjuju prve godine kod drugih zubara, dok ne otvore svoju privatnu praksu. zubari koji imaju ordinaciju zaradjuju dorbo preko 500000 dolara godisnje, ali od tog placaju recepcionistu, higijenicara, rentu za ordinaciju etc.

west

pre 15 godina

Nisam citao ceo tekst ali mi je naslov sasvim dovoljan.mi smo najdebilniji narod na celoj zemaljskoj kugli i iako sam srbin od glave do pete mogu da kazem sve najgore o mom narodu.trpimo,i samo trpimo njihove glupe izjave,poteze i odluke.rusili smo petog oktobra zlo a njihovi naslednici rade kao da prepisuju u resavskoj skoli.da li stvarno ne znamo da su u evropskoj uniji uslovi za zivot mnogo manji.evo nekih cena:piletina i svinjetina jeftiniji nego kod nas,kucna hemija-jeftinija,stan-skuplji(mislim na zakup)pivo-jeftinije,struja i o0stale komunalije u rangu sa nasim,porezi-isti ili manji od drzave do drzave,hleb je kod nas dosta jeftiniji,ulje-ista cena,suhomesnato-malo skuplje ali mnogo kvalitetnije,benzin-ista cena.ne mogu vise da nabrajam,ali samo zelim da kazem da smo sami krivi za sve ovo

rango

pre 15 godina

ne postoji merna jedinica za srecu!!!!sreca nije uslovljena materijalnim stvarima...sreca je osecaj ili ti percepcija koju covek u zivotu ,dozivi jednom ili ni jednom...ona dolazi spontano iz nekih visih nivoa svesti...bolestan covek ima samo jednu zelju;da ozdravi..a posle..da jede i pije(nije mogao bolestan,nema apetit)..a posle..posle bi hteo sve!!!!svet se civilizacijski,u svom razvoju okrenuo ka materijalnom,a ne ka duhovnom,novac je komparativno merilo za materijalnu vrednost...no ja mislim da kvalitet zivota jednog pojedinca nije ono sto objektivno jeste,vec percepcija individue prema istom(zivotu)...dzaba ti ubedjivati nekog cobanina da lose zivi..jer nije u hi-tek fazonu,kad on cuva bele ovce po zelenoj travi i posmatra plavo nebo,zivi u prirodi i u skladu sa njom i ima osecaj blazenstva(mira,spokoja)-valjda i srece!!!

fat joe

pre 15 godina

Ljudi žive loše nemaju novac da odu u restoran bioskop na neki vikend na nekoj planini,šta im onda ostaje,ostaje im Farma i praćenje tih niskomoralnih spodoba.

Dusan Silni

pre 15 godina

1400 samoubistava u ovoj vukojebini od države govori mnogo za razumne ljude. Dodaj te tome 60%stanovnika ispod granice siromaštva i pasjeg standarda,20%stanovnika koji su dostigli pasji standard i onih preostalih 20% koji lepo žive baveći se politikom, kri minalom i korupcijom.Eto tako vam izgleda zemlja na posled njem mestu u evropi,*****

Mare

pre 15 godina

U Americi 20 posto ljudi godišnje zaradjuje 75 000 dolara,taj podatk je fascinantan.Istina je da sa 2000e možeš živeti neuporedivo srećnije i zadovoljnije a ko ne misli da je tako i da mu pare ne znače toliko laže sebe.Ja u Srbiji sam za početak zadovoljan i za 1000e,a kolika je skupoća i to je malo,realno životni standard u Srbiji je ravan siromaštvu.

Srbija dnodna

pre 15 godina

Novac je jako bitan kako bi živeo kao sav normlan svet a Srbiju ne računam.Mi tih 2000e možemo samo da sanjamo ovde bre niko nema ni 1000e ovde je dobra plata od 500e,ma ljudi rade za 250e,a pezioneri 150e.

Pedja

pre 15 godina

U bre al se ovde neki izgadjase ciframa. Ovaj zaradjuje 3000, onaj 2000, treci 4000. Samo nisu objasnili sta je bilo kad im je pao jorgan pa su se probudili.

Dragan

pre 15 godina

Mislim da je nemoguce odrediti fiksnu sumu koja je dovoljna da bi neko bio zadovoljan. Nije ista suma dovoljna za one koji imaju adekvatno reseno stambeno pitanje i one koji zive recimo kao podstanari i one koji moraju da odvoje svakog meseca recimo po 800 eura na ime otplate kredita, za one koji nemaju dece i one koji imaju recimo dvoje, za one koji imaju recimo dva nasledjena stana koja izdaju sa po 500 eura/kom i one koji nemaju ni onaj jedan da u njemu stanuju, itd. Za mladi bracni par bez dece koji ima reseno stambeno pitanje za pocetak ova suma je sasvim dovoljna da se pristojno hrane, obuku, izlaze, putuju, voze kola, itd. Za nesto ozbiljnije pozeljno bi bilo da imaju vece mesecne prihode. Inace, ne zivim na mesecu ni u Holivudu vec u Beogradu i dobro znam da takvih ljudi odnosno porodica ima veoma malo.

daleko je duga

pre 15 godina

Sta reci nego da sam dibidus nesrecan po ovoj racunici. Radim za 400 mesecno. Sa zavrseniim magisterijumom. Ko mi kriv sto ne odoh u menadzere pa da prodajem maglu ovom jadnom narodu.

Зоран

pre 15 godina

"...под светлом свећа прочитати или слушати Штрауса уз мирис ватре у шпорету..." _______- Мислиш на свећу да сушаш Штрауса?

dejan

pre 15 godina

Vidim ja Kole, miskovic i ostali tajkuni u Srbiji nekako nesrecno izgledaju, u problemima i brigama. tako da ja predlazem sledece, neka ovi sto imaju preko 2000eu i koji su zbog toga u problemu prebace na nas sto nemamo ni 500eu mesecno pa i mi da dodjemo do 2000 pa da onda budemo svi srecni i bez problema

Goran

pre 15 godina

Andric je jednom rekao: "Cudno je kako je malo potrebno da bi covek bio srecan i kako mu to malo uvek nedostaje". Idealna plata za srecu je uvek oko 50% veca od one koju imate. To je povecanje koje bi svakoga ko nema velikih licnih problema ucinilo vrlo srecnim. Ja imam danas platu 3 hiljade evra i nisam ni malo sretniji nego kada sam imao 10 maraka, tamo negde pre 15 godina. Ali bi sigurno bi presrecan da zaradjujem 4 hiljade evra. Onaj ko ima platu 40 hiljada dinara, bio bi izuzetno srecan da mu plata od iduceg meseca bude 80 hiljada. Minimalna plata za srecu ne postoji jer plata sama po sebi ne donosi srecu a ako i postoji mislim da je daleko veca od 2 hiljade evra jer je zivot u Beogradu daleko skuplji po mnogo cemu od zivota u Americi.

Galaktus

pre 15 godina

Ja bez 10.000 eur i ne ustajem iz kreveta. šalim se, ali s obzirom koliko radim dnevno, a radim od kuće, 30tak hiljada eur godisnje i nije tako lose, ali dobro, ne moze bas svako da bude u mojoj koži, zar ne? bilo bi lepo kada u srbiji roba ne bi bila 30-40% skuplja, ali to ide na ruku alavim uvoznicima, drzavi i kupljenim politicarima. ali i nama koji glasamo za njih.

Аљоша

pre 15 godina

Срећа је, по мени, када завршиш факултет (Може свако, немојте се шалити - само неће), научиш нешто о животу, нађеш себи партнера и одеш у шуму да узгајаш воће, поврће и стоку ! Што мање тражимо мање проблема ! Каква црна одела од 1000 еура, какве вечере у ресторанима; све је то сурогатно! Боље књигу увече, под светлом свећа прочитати или слушати Штрауса уз мирис ватре у шпорету, или лаванде (уфф!). То вам је све ТВ рекао.

Komentator

pre 15 godina

Pre par casova na CNNu kaze da u Americi ima preko 40 miliona siromasnih.

Ovde bih napravio napomenu - razlike u definiciji siromastva u Americi i u bilo kojoj drugoj zemlji su ogromne.

Nacin na koji se prica o potrebnoj kolicini para za srecu u Srbiji (malo cudna sintagma ali sam je izveo iz naslova teksta) je potpuno generalizovan. U Srbiji je na delu sistem koji (vise nego cesto) vrsi promociju korupcije (za sve treba 'doplata'). Dalje, problem je i to sto su mnogi proizvodi skuplji nego u regionu, ne zbog originalne cene, nego zbog poreza i svih ostalih naizmisljanih davanja drzavi.

Sve to dovodi gradjane u situaciju da su nesigurni, da bi voleli napravili neku ustedu, da im se nadje kad zatreba ali za vecinu je to nemoguce.

Dejan, Oil Country

pre 15 godina

"U oči upada i podatak da su naši susedi, Mađarska i Bugarska, iako su pre nas ušli u EU, za nijansu nezadovoljniji svojim životom."

Ovaj clanak je sjajan jer ce mozda malo otvoriti oci blejacima po kaficima koji misle da ulaskom u EU tece med i mleko. Pa sad vi svedite Srbiju na Beogradski pasaluk zarad EU. Mi koji smo ovde na Zapadu, cesto smo proglasavani dezorijentisanim nacionalistima. U stvari mnogo vise znamo jer smo videli i oprobali i zivot ovde, i u Srbiji, i vidimo realnost, nemamo iluzija. Covek mora da radi na sebi i da pobrine o sopstvenoj sreci, a ne da ceka to od Amerike, Nemacke itd., jer kao sto vidite i prosecni Amerikanac ne zivi sjajno, cak stavise..., a vi samo podrzavajte politicke beskicmenjake...

skandinavija

pre 15 godina

Cudna racunica, stvarno. U Svedskoj je prosecna neto plata oko tih magicnih 2000 evra, ali prosek podizu oni najbogatiji. Vecina ljudi prima izmedju 800 i 1500 evra.
Ovako neozbiljne racunice mogu samo da prodube jaz nerazumevanja izmedju ljudi u Srbiji i njihovih sunarodnika koji zive u inostranstvu, kao i da ubiju ono malo motivacije za rad koju neki u Srbiji ipak jos uvek uspevaju da pronadju.
Ono sto bitno razlikuje zivot u Srbiji i na zapadu je stabilnost plata i cena, dakle mogucnost planiranja i racionalnog odlucivanja, a ne debljina novcanika.

Зоран

pre 15 godina

Ако вас новац чини срећним, то је већ болест. Ако умете да искористите новац како би вам живот био лепши, онда је новац само средство и ништа више.

perica

pre 15 godina

Ja sam otvorio SZR pre 10 godina i bio srecan kad mesecno imam preko 500 eura.Sad imam 4000 i isto sam srecan.Jedino sto imam malo bolja kola i mogu da putujem malo dalje.
Ali za mene je sreca bila i ostala kad sa decom odem na pecanje na Galovicu(5km od kuce), da sa drustvom popijem pivo (makar ispred prodavnice)
Gramzivom nema srece ni sa milion eura.
Srbi su postali gramzivi i uvek ce biti nesrecni.
Vidite na veseljima samo tuzne pesme prolaze.
Najbogatiji bacaju pare na pesmu koja ih pogodi,a to je po pravilu tuzna pesma.
Mi vise ne umemo da se nasmejemo i sve su nam drugi krivi.
Jadan je onaj ko trazi svoju srecu u tudjoj nesreci, a to je slucaj kod nas.
Za srecu prvo treba osmeh, a on ne kosta.Posle ide sve drugo.

FreeMan

pre 15 godina

Ja imam platu malo preko te njihove izračunate sreće... I znate šta, nisam nešto srećan. Biti srećan je relativna stvar... Raditi nešto što te ispunjava, biti sa devojkom koju voliš i imati dobre prijatelje... To bi mene ispunjavalo.

Europa zdaj !

pre 15 godina

Prosle godine (2009) sam potrosio 5,737.80 € sto je 478,15E mesecno. Zivim sa roditeljima koji placaju struju i najveci deo hrane, ne grejem sobu ni po najjacoj zimi.Vozim auto star 23 godine koji ne popravljam, dok ne stane. . Presao sam za to vreme oko 2000km. Od garderobe nisam kupio nista, na letovanje nisam isao. Imam istina dvoje dece koji nisu samnom ali po nekad dodju pa je malo novca otislo na njih. Ljubavnicu u 2009. nisam imao. Gde je otisao taj novac, ne znam. Moram da smanjim izdatke pa molim nekoga ko zivi sa prosecnom platom da mi da savet kako se to radi. Mislim da 1000 Evra meni ne bi bilo dovoljno za "normalan zivot", naravno sve zavisi od definicije reci "normalan". Ako "normalan znaci da kupis 75 gr. domace cokolade za 104 din, ili da odes kod majstora kada poluosovina ili lezaj u krivini pocnu da klokocu, onda 1000 E. nije dovoljno.
Znaci molim sza savet da vidim kako bih mogao jos bolje da se prilagodim demokratskim promenama u drustvu.

Dule

pre 15 godina

Mi smo bolestan narod i to veoma. Bar da je kod nas kao u Kostariki, da nemamo, ali da smo srećni. Mi niti smo srećni, niti imamo para, još nas svakodnevno lažu, ponižavaju i daju lanžne nade.

Zoran

pre 15 godina

Radim u Americi u McDonaldsu 4 dana nedeljno pored studija radim 8 sati smenu. Pranje podova wc-a, usluzujem hranu nekim danima znaci osnovni posao. Plata koju dobijem kada se odbiju porezi iznosi tacno 2000 dolara mesecno. I to je knap da platim sobu, hranu organic, i da platim telefonske impulse na mobilnom posto je fiksna telefonija u Americi BESPLATNA.

Ovde ljudi racunaju ako ima vise komunikacije vise ce ljudi sklopiti poslova i zavrsiti poslova i bice vise para za sve.

Da bih ziveo srecno i normalno, po zavrsetku studija imacu platu od oko 6000 dolara, znaci umesto sobe kupicu stan i auto na kreditm jescu isto (jeftinije i KVALITETNIJE nego u Srbiji)
i mogu sebi priustiti da jednom godisnjem obidjem Beograd i jednom otputujem negde i to da zabodem prst na globus.

Ucite ljudi internet povezuje sve i poslove i vi cete dostici srecu samo verujte u sebe i sve ce biti ok.!!!!

Srbija 2010

pre 15 godina

Juce mi je spao auspuh sa kola. Sada se dere ako dam gas, pa ga vozim bez gasa. Majstor mi trazi 7000. din. za dva lonca i rad. Da li da se ubijem ili da ne jedem nista dve nedelje ?

nikola

pre 15 godina

novac ne cini srecnim? a kako ja da ronim (decko je napisao da ga to vise opusta od plate) ako nemam para da sebi priustim to zadovoljstvo??? mene bi i putovanje cinilo srecnijim od novca, ali cime ja to da platim kada nemam ni za osnovne potrebe????

Jedva čekam da dosegnemo 1989.-tu

pre 15 godina

Što se tiče USA, najkonkurentnije privrede na svetu,
tamo je porošna roba (uključujući i automobile)
neuporedivo jeftinija nego bilo gde drugde na svetu
(a kamoli u Srbiji). Tako da njihov "ideal" je zapravo
par puta veća cifra u evrima i po evropskim cenama.

A da, 2000 evra jeste "happy plata", ali ne za domaćinstvo,
već za POJEDINCA u Srbiji:
ako nameravate da iznajmite gajbu,
kupite kola na lizing,
obučete ponešto novo svakog meseca,
ručate vikendom u restoranu...
drugim rečima nikakav hiper-luksuz, već
život dostojan čoveka u 21. veku...

sve je relativno

pre 15 godina

2000 eur-a idealno?

Meni bi bilo idealno i 1000e!!!

Tačno je da sreću čovek ne nalazi u novcu ali to pravilo se odnosi samo na veće sume.

Na primer ako imam 4000e mesečno,neće me mnogo usrećiti još 2000e više,jer se sa 4000e čovek oseća sigurnim (zadovoljava sve porodične potrebe,odlazak na letovanje,kupovina lux stvari,štednja za auto,stare dane...).

Ali ako imam samo bednih
200e-300e mesečno,itekako ću se usrećiti sa 1000e!

Ipak,mnogi ne bi bili zadovoljni ni sa 1000e mesečno.

Jer neko je srećan kada kupi dobru knjigu,ima baštu u kojoj gaji cveće,voće i povrće i druži se sa pravim prijateljima a neko je opet duboko nesrećan ako ne može sebi priuštiti najnoviji model džipa ili vilu u elitnom kraju.

naucnica

pre 15 godina

Ja imam 2000 neto evra u Nemackoj sa doktoratom i sa time sam medju srednjom klasom. Vozaci, medicineske sestre, prodavacice imaju izmedju 800 i 1400 evra. I ljudi zive i sigurno nisu svi nesrecni.

Vecito se objavljuju statistike koje cine ljude u Srbiji nesrecnima i stalno im "dokazuju" kako se tamo negde lepo zivi.
Jel hocete da ljudi budu jos nesrecniji i da izvor srece traze u inostranstvu ili parama? Ja sam mislila da vi znate bolje od toga.

katarina

pre 15 godina

bruto ili neto-primanja pojedinca ili po domaćinstvu -originalniji izvor - "Studija koju je sproveo univerzitet Prinston u SAD pokazuje da novac ljude čini srećnim, sve dok primanja po domaćinstvu dosegnu granicu od 75.000 dolara ili 60.000 evra godišnje. Sve do te sume, zadovoljstvo životom i emocionalno blagostanje rastu zajedno sa povećanjem primanja. Međutim, veća zarada, posle tog optimuma, nije značila i srećniji život.

Sudeći po rezultatima studije čak i kada se pređe prag od 75.000 dolara, što odgovara mesečnom neto prihodu od nešto manje od 5000 evra, mnogi ljudi smatraju da im se sa povećanjem prihoda poboljšao i život."
www.dw-world.de/dw/article/0,,5995607,00.html?maca=ser-Blic%20Online-2569-xml-mrss

milan

pre 15 godina

Mnogi od nas ce sada ustanoviti da ustvari nisu sretni da nemaju tih 2.000 evra mesecno. Grska, da sreca, kao sto kaze stara poslovica nije samo u bogatstvu i novcu i nije dobro ljude ubedjivati u nesto sto je nedostizno. koliko god to nekima nestvarno zvuci ima sigurno puno njih koji su siromasni a srecniji su od onih bogatih. Bogatstvo je porodica koja funkcionise, zadovoljan sa onim sta imas, sto je posebno kod nas srba velika boljka i ako ne treba zanemariti mda imas mogucnosti da ostvaris vise. Sigurno ce neki da kazu sta ovaj buba ali kazeti kada ste bili sretniji (nema nista sa zdovoljniji) onda kada ste od banke dobili kredit ili kada ste postali otac ili mati, kada ste sa porodicom proveli lep dan. Materijalizam nas je sve pokvario i ja se tu ubrajam kao i velika vecina svih nas.
Kada imas novaca mozes makar i prividno da potkupis sebe samog i svoju "srecu".

DB

pre 15 godina

Sreca zavisi koliko je alav svaki pojedinac ponaosob. Meni automobil, fensi krpice, kafici diskoteteke ne znace nista i nisu statusni simbol. Ne koristim hemijsku hranu koja je preskupa, i trudim se da svako slobodno vreme provedem izvan grada. Za mene je u ovakvim uslovima dovoljna plata od 70 000 dinara jer nisam snob kao vecina u mom okruzenju koji srecu nalaze u beyvrednim materijalnim stvarima

Nebojsa CH

pre 15 godina

Bice , mozda za par stotina godina! Tu platu nemaju ni Nemci, a mi Srbija je jedno 200 godina udaljena od Nemacke i to u svim sferama zivota.A setite se samo kako je ta ista Nemacka posle drzgog svetskog rata bila sravnjena sa zemljom?! I gde su sada. Samo da neko ne kaze kako je Srbija stalno ratovala.Doduse oni nisu imali ovu BANDU na celu drzave.A Srbiju oduvek vode kojekakvi nesposobnjakovici i dzeparosi koje boli uvo za narod.

Zika

pre 15 godina

Kako vlast neshvati da kad ima zarade pristojne u srendjim i nizim slojevima raste i potrosnja i budzet se puni pdv-om.To su osnove ekomnomije koje su oni zaoboravili vec se sve svodi na njihovu akumulaciju kapitala uzete od gradjana Drzave Srbije ( Republika mnogo gubo i nostalgicno zvuci ).
I jos nesto mnogo su se udaljili od gradjana i realnosti a oslonili se na savetnike koji im pricaju price kako tece med i mleko,i da cuju ono sto bi hteli nikako surovu realnost.
KUDA PLOVI OVAJ BROD !!!

frcko

pre 15 godina

kad se u americi govori o platama to su onda bruto cifre ... na 75000 porez je oko 35 % sa medicare znaci kad govorimo o realnim ciframa to je oko 3200 eura na ruke po danasnjem kursu

jole

pre 15 godina

Uuuuf, pa ja bih bio presrecan i sa hiljadu (jos uvek cuvam u slamarici dinkicevih 1000 eur), pa ce mi one zajedno biti taman. (Namerno sam napisao prezime malim slovom iz nepostovanja)

Зоран

pre 15 godina

Ја видим да имам неке велике проблеме у САД, ал док овај текст нисам прочитао, нисам знао зашто.

Superhik

pre 15 godina

Treba naglasiti da je ova idealna americka plata od 75000$ godisnje u stvari bruto plata.Znaci od toga se odbija porez i razna druga davanja (oko 30%).To je i dalje mnogo vise nego u Srbiji, ali mnogi Ameri isto nemaju 2000 evra u netu, narocito kako je mnogo ljudi otpusteno od pocetka ekonomske krize.
Ja zivim u Kanadi i imam godisnju platu 40000 kanadskih dolara.Po danasnjem kursu evra mjesecno u neto iznosu to je oko 1770 evra. Jos malo pa cu imati idealnu srpsku platu :)

Aleksandar

pre 15 godina

Au, pa onda znaci da prestanem da frilensujem, posto to cinim zato sto mi tih 2000€ plate nije dovoljno, jerbo kako kaze clanak - izazivam sebi brigu i probleme... Cudno, ja mislio da sebi smanjujem time brigu jer mi ostaje novca da pristedim za stare dane jer niko normalan danas ne racuna na penziju.

devitd

pre 15 godina

Odlican tekst;
Samo nije stigao da analizira;lidersko metso Srbije po broju suicida!!!!
Kako nasi Samozvani "experti"kazu kao posledicu vremenskih prilika?!?!?!!!!!

sretan

pre 15 godina

Sreća je individualna i ne može se znanstveno objasniti.
Moja godišnja primanja su oko sedamdesetak tisuća eura ali to me ne čini sretnim. Najsretniji sam kada mi iduću subotu završi sezona pa mogu svakodnevno pola dana roniti i fotografirati podmorje. A idući mjesec planinariti po Učkoj.

posmatrač

pre 15 godina

Ovi nisu gledali Drugi Dnevnik čim su nas stavili na 91-vo mesto. Ja više verujem Borisu i Dnevniku nego sebi. Ja sam savršeno srećan i živim u najsrećnijnoj državi koja je i najveće gradilište u Evropi i imaće više mostova preko Dunava nego što ih ima Amerika ili Japan. Oni nemaju čak ni Dunav. I nemamo nestašicu mleka, samo treba ranije da odemo da kupimo (da ugrabimo dok ima), kako reče ministar za Deltu...

Miskec

pre 15 godina

Nije dovoljno 2000€ jer kad imas 2000€ netrosis ko kad imas 200€, kupujes skuplje stvari bolje stvari vise stvari, covek postane alav i pohlopan onda mu je malo id 5000€ mesecno

Ali je naravno u ovoj zemlji idealno imati toliku platu jer covek moze sve da si priusti a i da mu ostane uz troskove stana komunaila i hrane

Pozdrav

posmatrač

pre 15 godina

Ovi nisu gledali Drugi Dnevnik čim su nas stavili na 91-vo mesto. Ja više verujem Borisu i Dnevniku nego sebi. Ja sam savršeno srećan i živim u najsrećnijnoj državi koja je i najveće gradilište u Evropi i imaće više mostova preko Dunava nego što ih ima Amerika ili Japan. Oni nemaju čak ni Dunav. I nemamo nestašicu mleka, samo treba ranije da odemo da kupimo (da ugrabimo dok ima), kako reče ministar za Deltu...

Superhik

pre 15 godina

Treba naglasiti da je ova idealna americka plata od 75000$ godisnje u stvari bruto plata.Znaci od toga se odbija porez i razna druga davanja (oko 30%).To je i dalje mnogo vise nego u Srbiji, ali mnogi Ameri isto nemaju 2000 evra u netu, narocito kako je mnogo ljudi otpusteno od pocetka ekonomske krize.
Ja zivim u Kanadi i imam godisnju platu 40000 kanadskih dolara.Po danasnjem kursu evra mjesecno u neto iznosu to je oko 1770 evra. Jos malo pa cu imati idealnu srpsku platu :)

Jedva čekam da dosegnemo 1989.-tu

pre 15 godina

Što se tiče USA, najkonkurentnije privrede na svetu,
tamo je porošna roba (uključujući i automobile)
neuporedivo jeftinija nego bilo gde drugde na svetu
(a kamoli u Srbiji). Tako da njihov "ideal" je zapravo
par puta veća cifra u evrima i po evropskim cenama.

A da, 2000 evra jeste "happy plata", ali ne za domaćinstvo,
već za POJEDINCA u Srbiji:
ako nameravate da iznajmite gajbu,
kupite kola na lizing,
obučete ponešto novo svakog meseca,
ručate vikendom u restoranu...
drugim rečima nikakav hiper-luksuz, već
život dostojan čoveka u 21. veku...

nikola

pre 15 godina

novac ne cini srecnim? a kako ja da ronim (decko je napisao da ga to vise opusta od plate) ako nemam para da sebi priustim to zadovoljstvo??? mene bi i putovanje cinilo srecnijim od novca, ali cime ja to da platim kada nemam ni za osnovne potrebe????

Зоран

pre 15 godina

Ја видим да имам неке велике проблеме у САД, ал док овај текст нисам прочитао, нисам знао зашто.

Nebojsa CH

pre 15 godina

Bice , mozda za par stotina godina! Tu platu nemaju ni Nemci, a mi Srbija je jedno 200 godina udaljena od Nemacke i to u svim sferama zivota.A setite se samo kako je ta ista Nemacka posle drzgog svetskog rata bila sravnjena sa zemljom?! I gde su sada. Samo da neko ne kaze kako je Srbija stalno ratovala.Doduse oni nisu imali ovu BANDU na celu drzave.A Srbiju oduvek vode kojekakvi nesposobnjakovici i dzeparosi koje boli uvo za narod.

sretan

pre 15 godina

Sreća je individualna i ne može se znanstveno objasniti.
Moja godišnja primanja su oko sedamdesetak tisuća eura ali to me ne čini sretnim. Najsretniji sam kada mi iduću subotu završi sezona pa mogu svakodnevno pola dana roniti i fotografirati podmorje. A idući mjesec planinariti po Učkoj.

sve je relativno

pre 15 godina

2000 eur-a idealno?

Meni bi bilo idealno i 1000e!!!

Tačno je da sreću čovek ne nalazi u novcu ali to pravilo se odnosi samo na veće sume.

Na primer ako imam 4000e mesečno,neće me mnogo usrećiti još 2000e više,jer se sa 4000e čovek oseća sigurnim (zadovoljava sve porodične potrebe,odlazak na letovanje,kupovina lux stvari,štednja za auto,stare dane...).

Ali ako imam samo bednih
200e-300e mesečno,itekako ću se usrećiti sa 1000e!

Ipak,mnogi ne bi bili zadovoljni ni sa 1000e mesečno.

Jer neko je srećan kada kupi dobru knjigu,ima baštu u kojoj gaji cveće,voće i povrće i druži se sa pravim prijateljima a neko je opet duboko nesrećan ako ne može sebi priuštiti najnoviji model džipa ili vilu u elitnom kraju.

perica

pre 15 godina

Ja sam otvorio SZR pre 10 godina i bio srecan kad mesecno imam preko 500 eura.Sad imam 4000 i isto sam srecan.Jedino sto imam malo bolja kola i mogu da putujem malo dalje.
Ali za mene je sreca bila i ostala kad sa decom odem na pecanje na Galovicu(5km od kuce), da sa drustvom popijem pivo (makar ispred prodavnice)
Gramzivom nema srece ni sa milion eura.
Srbi su postali gramzivi i uvek ce biti nesrecni.
Vidite na veseljima samo tuzne pesme prolaze.
Najbogatiji bacaju pare na pesmu koja ih pogodi,a to je po pravilu tuzna pesma.
Mi vise ne umemo da se nasmejemo i sve su nam drugi krivi.
Jadan je onaj ko trazi svoju srecu u tudjoj nesreci, a to je slucaj kod nas.
Za srecu prvo treba osmeh, a on ne kosta.Posle ide sve drugo.

Аљоша

pre 15 godina

Срећа је, по мени, када завршиш факултет (Може свако, немојте се шалити - само неће), научиш нешто о животу, нађеш себи партнера и одеш у шуму да узгајаш воће, поврће и стоку ! Што мање тражимо мање проблема ! Каква црна одела од 1000 еура, какве вечере у ресторанима; све је то сурогатно! Боље књигу увече, под светлом свећа прочитати или слушати Штрауса уз мирис ватре у шпорету, или лаванде (уфф!). То вам је све ТВ рекао.

Aleksandar

pre 15 godina

Au, pa onda znaci da prestanem da frilensujem, posto to cinim zato sto mi tih 2000€ plate nije dovoljno, jerbo kako kaze clanak - izazivam sebi brigu i probleme... Cudno, ja mislio da sebi smanjujem time brigu jer mi ostaje novca da pristedim za stare dane jer niko normalan danas ne racuna na penziju.

Zoran

pre 15 godina

Radim u Americi u McDonaldsu 4 dana nedeljno pored studija radim 8 sati smenu. Pranje podova wc-a, usluzujem hranu nekim danima znaci osnovni posao. Plata koju dobijem kada se odbiju porezi iznosi tacno 2000 dolara mesecno. I to je knap da platim sobu, hranu organic, i da platim telefonske impulse na mobilnom posto je fiksna telefonija u Americi BESPLATNA.

Ovde ljudi racunaju ako ima vise komunikacije vise ce ljudi sklopiti poslova i zavrsiti poslova i bice vise para za sve.

Da bih ziveo srecno i normalno, po zavrsetku studija imacu platu od oko 6000 dolara, znaci umesto sobe kupicu stan i auto na kreditm jescu isto (jeftinije i KVALITETNIJE nego u Srbiji)
i mogu sebi priustiti da jednom godisnjem obidjem Beograd i jednom otputujem negde i to da zabodem prst na globus.

Ucite ljudi internet povezuje sve i poslove i vi cete dostici srecu samo verujte u sebe i sve ce biti ok.!!!!

devitd

pre 15 godina

Odlican tekst;
Samo nije stigao da analizira;lidersko metso Srbije po broju suicida!!!!
Kako nasi Samozvani "experti"kazu kao posledicu vremenskih prilika?!?!?!!!!!

Dule

pre 15 godina

Mi smo bolestan narod i to veoma. Bar da je kod nas kao u Kostariki, da nemamo, ali da smo srećni. Mi niti smo srećni, niti imamo para, još nas svakodnevno lažu, ponižavaju i daju lanžne nade.

naucnica

pre 15 godina

Ja imam 2000 neto evra u Nemackoj sa doktoratom i sa time sam medju srednjom klasom. Vozaci, medicineske sestre, prodavacice imaju izmedju 800 i 1400 evra. I ljudi zive i sigurno nisu svi nesrecni.

Vecito se objavljuju statistike koje cine ljude u Srbiji nesrecnima i stalno im "dokazuju" kako se tamo negde lepo zivi.
Jel hocete da ljudi budu jos nesrecniji i da izvor srece traze u inostranstvu ili parama? Ja sam mislila da vi znate bolje od toga.

Srbija 2010

pre 15 godina

Juce mi je spao auspuh sa kola. Sada se dere ako dam gas, pa ga vozim bez gasa. Majstor mi trazi 7000. din. za dva lonca i rad. Da li da se ubijem ili da ne jedem nista dve nedelje ?

skandinavija

pre 15 godina

Cudna racunica, stvarno. U Svedskoj je prosecna neto plata oko tih magicnih 2000 evra, ali prosek podizu oni najbogatiji. Vecina ljudi prima izmedju 800 i 1500 evra.
Ovako neozbiljne racunice mogu samo da prodube jaz nerazumevanja izmedju ljudi u Srbiji i njihovih sunarodnika koji zive u inostranstvu, kao i da ubiju ono malo motivacije za rad koju neki u Srbiji ipak jos uvek uspevaju da pronadju.
Ono sto bitno razlikuje zivot u Srbiji i na zapadu je stabilnost plata i cena, dakle mogucnost planiranja i racionalnog odlucivanja, a ne debljina novcanika.

jole

pre 15 godina

Uuuuf, pa ja bih bio presrecan i sa hiljadu (jos uvek cuvam u slamarici dinkicevih 1000 eur), pa ce mi one zajedno biti taman. (Namerno sam napisao prezime malim slovom iz nepostovanja)

Miskec

pre 15 godina

Nije dovoljno 2000€ jer kad imas 2000€ netrosis ko kad imas 200€, kupujes skuplje stvari bolje stvari vise stvari, covek postane alav i pohlopan onda mu je malo id 5000€ mesecno

Ali je naravno u ovoj zemlji idealno imati toliku platu jer covek moze sve da si priusti a i da mu ostane uz troskove stana komunaila i hrane

Pozdrav

Europa zdaj !

pre 15 godina

Prosle godine (2009) sam potrosio 5,737.80 € sto je 478,15E mesecno. Zivim sa roditeljima koji placaju struju i najveci deo hrane, ne grejem sobu ni po najjacoj zimi.Vozim auto star 23 godine koji ne popravljam, dok ne stane. . Presao sam za to vreme oko 2000km. Od garderobe nisam kupio nista, na letovanje nisam isao. Imam istina dvoje dece koji nisu samnom ali po nekad dodju pa je malo novca otislo na njih. Ljubavnicu u 2009. nisam imao. Gde je otisao taj novac, ne znam. Moram da smanjim izdatke pa molim nekoga ko zivi sa prosecnom platom da mi da savet kako se to radi. Mislim da 1000 Evra meni ne bi bilo dovoljno za "normalan zivot", naravno sve zavisi od definicije reci "normalan". Ako "normalan znaci da kupis 75 gr. domace cokolade za 104 din, ili da odes kod majstora kada poluosovina ili lezaj u krivini pocnu da klokocu, onda 1000 E. nije dovoljno.
Znaci molim sza savet da vidim kako bih mogao jos bolje da se prilagodim demokratskim promenama u drustvu.

daleko je duga

pre 15 godina

Sta reci nego da sam dibidus nesrecan po ovoj racunici. Radim za 400 mesecno. Sa zavrseniim magisterijumom. Ko mi kriv sto ne odoh u menadzere pa da prodajem maglu ovom jadnom narodu.

DB

pre 15 godina

Sreca zavisi koliko je alav svaki pojedinac ponaosob. Meni automobil, fensi krpice, kafici diskoteteke ne znace nista i nisu statusni simbol. Ne koristim hemijsku hranu koja je preskupa, i trudim se da svako slobodno vreme provedem izvan grada. Za mene je u ovakvim uslovima dovoljna plata od 70 000 dinara jer nisam snob kao vecina u mom okruzenju koji srecu nalaze u beyvrednim materijalnim stvarima

Зоран

pre 15 godina

"...под светлом свећа прочитати или слушати Штрауса уз мирис ватре у шпорету..." _______- Мислиш на свећу да сушаш Штрауса?

Зоран

pre 15 godina

Ако вас новац чини срећним, то је већ болест. Ако умете да искористите новац како би вам живот био лепши, онда је новац само средство и ништа више.

dejan

pre 15 godina

Vidim ja Kole, miskovic i ostali tajkuni u Srbiji nekako nesrecno izgledaju, u problemima i brigama. tako da ja predlazem sledece, neka ovi sto imaju preko 2000eu i koji su zbog toga u problemu prebace na nas sto nemamo ni 500eu mesecno pa i mi da dodjemo do 2000 pa da onda budemo svi srecni i bez problema

FreeMan

pre 15 godina

Ja imam platu malo preko te njihove izračunate sreće... I znate šta, nisam nešto srećan. Biti srećan je relativna stvar... Raditi nešto što te ispunjava, biti sa devojkom koju voliš i imati dobre prijatelje... To bi mene ispunjavalo.

Goran

pre 15 godina

Andric je jednom rekao: "Cudno je kako je malo potrebno da bi covek bio srecan i kako mu to malo uvek nedostaje". Idealna plata za srecu je uvek oko 50% veca od one koju imate. To je povecanje koje bi svakoga ko nema velikih licnih problema ucinilo vrlo srecnim. Ja imam danas platu 3 hiljade evra i nisam ni malo sretniji nego kada sam imao 10 maraka, tamo negde pre 15 godina. Ali bi sigurno bi presrecan da zaradjujem 4 hiljade evra. Onaj ko ima platu 40 hiljada dinara, bio bi izuzetno srecan da mu plata od iduceg meseca bude 80 hiljada. Minimalna plata za srecu ne postoji jer plata sama po sebi ne donosi srecu a ako i postoji mislim da je daleko veca od 2 hiljade evra jer je zivot u Beogradu daleko skuplji po mnogo cemu od zivota u Americi.

Dejan, Oil Country

pre 15 godina

"U oči upada i podatak da su naši susedi, Mađarska i Bugarska, iako su pre nas ušli u EU, za nijansu nezadovoljniji svojim životom."

Ovaj clanak je sjajan jer ce mozda malo otvoriti oci blejacima po kaficima koji misle da ulaskom u EU tece med i mleko. Pa sad vi svedite Srbiju na Beogradski pasaluk zarad EU. Mi koji smo ovde na Zapadu, cesto smo proglasavani dezorijentisanim nacionalistima. U stvari mnogo vise znamo jer smo videli i oprobali i zivot ovde, i u Srbiji, i vidimo realnost, nemamo iluzija. Covek mora da radi na sebi i da pobrine o sopstvenoj sreci, a ne da ceka to od Amerike, Nemacke itd., jer kao sto vidite i prosecni Amerikanac ne zivi sjajno, cak stavise..., a vi samo podrzavajte politicke beskicmenjake...

frcko

pre 15 godina

kad se u americi govori o platama to su onda bruto cifre ... na 75000 porez je oko 35 % sa medicare znaci kad govorimo o realnim ciframa to je oko 3200 eura na ruke po danasnjem kursu

Zika

pre 15 godina

Kako vlast neshvati da kad ima zarade pristojne u srendjim i nizim slojevima raste i potrosnja i budzet se puni pdv-om.To su osnove ekomnomije koje su oni zaoboravili vec se sve svodi na njihovu akumulaciju kapitala uzete od gradjana Drzave Srbije ( Republika mnogo gubo i nostalgicno zvuci ).
I jos nesto mnogo su se udaljili od gradjana i realnosti a oslonili se na savetnike koji im pricaju price kako tece med i mleko,i da cuju ono sto bi hteli nikako surovu realnost.
KUDA PLOVI OVAJ BROD !!!

Komentator

pre 15 godina

Pre par casova na CNNu kaze da u Americi ima preko 40 miliona siromasnih.

Ovde bih napravio napomenu - razlike u definiciji siromastva u Americi i u bilo kojoj drugoj zemlji su ogromne.

Nacin na koji se prica o potrebnoj kolicini para za srecu u Srbiji (malo cudna sintagma ali sam je izveo iz naslova teksta) je potpuno generalizovan. U Srbiji je na delu sistem koji (vise nego cesto) vrsi promociju korupcije (za sve treba 'doplata'). Dalje, problem je i to sto su mnogi proizvodi skuplji nego u regionu, ne zbog originalne cene, nego zbog poreza i svih ostalih naizmisljanih davanja drzavi.

Sve to dovodi gradjane u situaciju da su nesigurni, da bi voleli napravili neku ustedu, da im se nadje kad zatreba ali za vecinu je to nemoguce.

Dusan Silni

pre 15 godina

1400 samoubistava u ovoj vukojebini od države govori mnogo za razumne ljude. Dodaj te tome 60%stanovnika ispod granice siromaštva i pasjeg standarda,20%stanovnika koji su dostigli pasji standard i onih preostalih 20% koji lepo žive baveći se politikom, kri minalom i korupcijom.Eto tako vam izgleda zemlja na posled njem mestu u evropi,*****

fat joe

pre 15 godina

Ljudi žive loše nemaju novac da odu u restoran bioskop na neki vikend na nekoj planini,šta im onda ostaje,ostaje im Farma i praćenje tih niskomoralnih spodoba.

west

pre 15 godina

Nisam citao ceo tekst ali mi je naslov sasvim dovoljan.mi smo najdebilniji narod na celoj zemaljskoj kugli i iako sam srbin od glave do pete mogu da kazem sve najgore o mom narodu.trpimo,i samo trpimo njihove glupe izjave,poteze i odluke.rusili smo petog oktobra zlo a njihovi naslednici rade kao da prepisuju u resavskoj skoli.da li stvarno ne znamo da su u evropskoj uniji uslovi za zivot mnogo manji.evo nekih cena:piletina i svinjetina jeftiniji nego kod nas,kucna hemija-jeftinija,stan-skuplji(mislim na zakup)pivo-jeftinije,struja i o0stale komunalije u rangu sa nasim,porezi-isti ili manji od drzave do drzave,hleb je kod nas dosta jeftiniji,ulje-ista cena,suhomesnato-malo skuplje ali mnogo kvalitetnije,benzin-ista cena.ne mogu vise da nabrajam,ali samo zelim da kazem da smo sami krivi za sve ovo

Galaktus

pre 15 godina

Ja bez 10.000 eur i ne ustajem iz kreveta. šalim se, ali s obzirom koliko radim dnevno, a radim od kuće, 30tak hiljada eur godisnje i nije tako lose, ali dobro, ne moze bas svako da bude u mojoj koži, zar ne? bilo bi lepo kada u srbiji roba ne bi bila 30-40% skuplja, ali to ide na ruku alavim uvoznicima, drzavi i kupljenim politicarima. ali i nama koji glasamo za njih.

Pedja

pre 15 godina

U bre al se ovde neki izgadjase ciframa. Ovaj zaradjuje 3000, onaj 2000, treci 4000. Samo nisu objasnili sta je bilo kad im je pao jorgan pa su se probudili.

milan

pre 15 godina

Mnogi od nas ce sada ustanoviti da ustvari nisu sretni da nemaju tih 2.000 evra mesecno. Grska, da sreca, kao sto kaze stara poslovica nije samo u bogatstvu i novcu i nije dobro ljude ubedjivati u nesto sto je nedostizno. koliko god to nekima nestvarno zvuci ima sigurno puno njih koji su siromasni a srecniji su od onih bogatih. Bogatstvo je porodica koja funkcionise, zadovoljan sa onim sta imas, sto je posebno kod nas srba velika boljka i ako ne treba zanemariti mda imas mogucnosti da ostvaris vise. Sigurno ce neki da kazu sta ovaj buba ali kazeti kada ste bili sretniji (nema nista sa zdovoljniji) onda kada ste od banke dobili kredit ili kada ste postali otac ili mati, kada ste sa porodicom proveli lep dan. Materijalizam nas je sve pokvario i ja se tu ubrajam kao i velika vecina svih nas.
Kada imas novaca mozes makar i prividno da potkupis sebe samog i svoju "srecu".

Radomir

pre 15 godina

Srbi (a i vecina zapadnih naroda) su nescrecni zato sto imaju poremecen sistem vrednosti. A tu nece pomoci nikakva plata. Ovde ubrajam i sebe, ali se trudim da to promenim. Sreca se postize iznutra a ne izvana.

rango

pre 15 godina

ne postoji merna jedinica za srecu!!!!sreca nije uslovljena materijalnim stvarima...sreca je osecaj ili ti percepcija koju covek u zivotu ,dozivi jednom ili ni jednom...ona dolazi spontano iz nekih visih nivoa svesti...bolestan covek ima samo jednu zelju;da ozdravi..a posle..da jede i pije(nije mogao bolestan,nema apetit)..a posle..posle bi hteo sve!!!!svet se civilizacijski,u svom razvoju okrenuo ka materijalnom,a ne ka duhovnom,novac je komparativno merilo za materijalnu vrednost...no ja mislim da kvalitet zivota jednog pojedinca nije ono sto objektivno jeste,vec percepcija individue prema istom(zivotu)...dzaba ti ubedjivati nekog cobanina da lose zivi..jer nije u hi-tek fazonu,kad on cuva bele ovce po zelenoj travi i posmatra plavo nebo,zivi u prirodi i u skladu sa njom i ima osecaj blazenstva(mira,spokoja)-valjda i srece!!!

Srbija dnodna

pre 15 godina

Novac je jako bitan kako bi živeo kao sav normlan svet a Srbiju ne računam.Mi tih 2000e možemo samo da sanjamo ovde bre niko nema ni 1000e ovde je dobra plata od 500e,ma ljudi rade za 250e,a pezioneri 150e.

fail mistress

pre 15 godina

@Аљоша
Nisam znala da je fakultet poželjan danas i za život u šumi... Mada slažem se za miris Štrausa dok lagano pucketa na sveći, čista romantika...
Inače verujem da je 1k eura dovoljno za 1 osobu mesečno da bude happy i optimistična(planira budućnost, gleda dalje od nosa i sutrašnjeg ručka), ne uzimajući u računicu decu i ostala izdržavana lica, jer ona znaju jako da utiču sa svojim prohtevima i potrebama kako na budžet tako i na sreću...

Dragan

pre 15 godina

Mislim da je nemoguce odrediti fiksnu sumu koja je dovoljna da bi neko bio zadovoljan. Nije ista suma dovoljna za one koji imaju adekvatno reseno stambeno pitanje i one koji zive recimo kao podstanari i one koji moraju da odvoje svakog meseca recimo po 800 eura na ime otplate kredita, za one koji nemaju dece i one koji imaju recimo dvoje, za one koji imaju recimo dva nasledjena stana koja izdaju sa po 500 eura/kom i one koji nemaju ni onaj jedan da u njemu stanuju, itd. Za mladi bracni par bez dece koji ima reseno stambeno pitanje za pocetak ova suma je sasvim dovoljna da se pristojno hrane, obuku, izlaze, putuju, voze kola, itd. Za nesto ozbiljnije pozeljno bi bilo da imaju vece mesecne prihode. Inace, ne zivim na mesecu ni u Holivudu vec u Beogradu i dobro znam da takvih ljudi odnosno porodica ima veoma malo.

Milojko

pre 15 godina

Zivim u kanadi i kao senior kompjuter programer zaradjujem bruto 90 hiljada dolara, sto je neto oko 4 hiljade (3000 E). Zubari se ovde prolamaju od para, tako da taj podatak za zubare nije tacan, osim ako su mislili na zubare koji su tek izasli s fakulteta pa odradjuju prve godine kod drugih zubara, dok ne otvore svoju privatnu praksu. zubari koji imaju ordinaciju zaradjuju dorbo preko 500000 dolara godisnje, ali od tog placaju recepcionistu, higijenicara, rentu za ordinaciju etc.

Mare

pre 15 godina

U Americi 20 posto ljudi godišnje zaradjuje 75 000 dolara,taj podatk je fascinantan.Istina je da sa 2000e možeš živeti neuporedivo srećnije i zadovoljnije a ko ne misli da je tako i da mu pare ne znače toliko laže sebe.Ja u Srbiji sam za početak zadovoljan i za 1000e,a kolika je skupoća i to je malo,realno životni standard u Srbiji je ravan siromaštvu.

katarina

pre 15 godina

bruto ili neto-primanja pojedinca ili po domaćinstvu -originalniji izvor - "Studija koju je sproveo univerzitet Prinston u SAD pokazuje da novac ljude čini srećnim, sve dok primanja po domaćinstvu dosegnu granicu od 75.000 dolara ili 60.000 evra godišnje. Sve do te sume, zadovoljstvo životom i emocionalno blagostanje rastu zajedno sa povećanjem primanja. Međutim, veća zarada, posle tog optimuma, nije značila i srećniji život.

Sudeći po rezultatima studije čak i kada se pređe prag od 75.000 dolara, što odgovara mesečnom neto prihodu od nešto manje od 5000 evra, mnogi ljudi smatraju da im se sa povećanjem prihoda poboljšao i život."
www.dw-world.de/dw/article/0,,5995607,00.html?maca=ser-Blic%20Online-2569-xml-mrss

Miskec

pre 15 godina

Nije dovoljno 2000€ jer kad imas 2000€ netrosis ko kad imas 200€, kupujes skuplje stvari bolje stvari vise stvari, covek postane alav i pohlopan onda mu je malo id 5000€ mesecno

Ali je naravno u ovoj zemlji idealno imati toliku platu jer covek moze sve da si priusti a i da mu ostane uz troskove stana komunaila i hrane

Pozdrav

sretan

pre 15 godina

Sreća je individualna i ne može se znanstveno objasniti.
Moja godišnja primanja su oko sedamdesetak tisuća eura ali to me ne čini sretnim. Najsretniji sam kada mi iduću subotu završi sezona pa mogu svakodnevno pola dana roniti i fotografirati podmorje. A idući mjesec planinariti po Učkoj.

Galaktus

pre 15 godina

Ja bez 10.000 eur i ne ustajem iz kreveta. šalim se, ali s obzirom koliko radim dnevno, a radim od kuće, 30tak hiljada eur godisnje i nije tako lose, ali dobro, ne moze bas svako da bude u mojoj koži, zar ne? bilo bi lepo kada u srbiji roba ne bi bila 30-40% skuplja, ali to ide na ruku alavim uvoznicima, drzavi i kupljenim politicarima. ali i nama koji glasamo za njih.

naucnica

pre 15 godina

Ja imam 2000 neto evra u Nemackoj sa doktoratom i sa time sam medju srednjom klasom. Vozaci, medicineske sestre, prodavacice imaju izmedju 800 i 1400 evra. I ljudi zive i sigurno nisu svi nesrecni.

Vecito se objavljuju statistike koje cine ljude u Srbiji nesrecnima i stalno im "dokazuju" kako se tamo negde lepo zivi.
Jel hocete da ljudi budu jos nesrecniji i da izvor srece traze u inostranstvu ili parama? Ja sam mislila da vi znate bolje od toga.

Aleksandar

pre 15 godina

Au, pa onda znaci da prestanem da frilensujem, posto to cinim zato sto mi tih 2000€ plate nije dovoljno, jerbo kako kaze clanak - izazivam sebi brigu i probleme... Cudno, ja mislio da sebi smanjujem time brigu jer mi ostaje novca da pristedim za stare dane jer niko normalan danas ne racuna na penziju.

Dejan, Oil Country

pre 15 godina

"U oči upada i podatak da su naši susedi, Mađarska i Bugarska, iako su pre nas ušli u EU, za nijansu nezadovoljniji svojim životom."

Ovaj clanak je sjajan jer ce mozda malo otvoriti oci blejacima po kaficima koji misle da ulaskom u EU tece med i mleko. Pa sad vi svedite Srbiju na Beogradski pasaluk zarad EU. Mi koji smo ovde na Zapadu, cesto smo proglasavani dezorijentisanim nacionalistima. U stvari mnogo vise znamo jer smo videli i oprobali i zivot ovde, i u Srbiji, i vidimo realnost, nemamo iluzija. Covek mora da radi na sebi i da pobrine o sopstvenoj sreci, a ne da ceka to od Amerike, Nemacke itd., jer kao sto vidite i prosecni Amerikanac ne zivi sjajno, cak stavise..., a vi samo podrzavajte politicke beskicmenjake...

Zoran

pre 15 godina

Radim u Americi u McDonaldsu 4 dana nedeljno pored studija radim 8 sati smenu. Pranje podova wc-a, usluzujem hranu nekim danima znaci osnovni posao. Plata koju dobijem kada se odbiju porezi iznosi tacno 2000 dolara mesecno. I to je knap da platim sobu, hranu organic, i da platim telefonske impulse na mobilnom posto je fiksna telefonija u Americi BESPLATNA.

Ovde ljudi racunaju ako ima vise komunikacije vise ce ljudi sklopiti poslova i zavrsiti poslova i bice vise para za sve.

Da bih ziveo srecno i normalno, po zavrsetku studija imacu platu od oko 6000 dolara, znaci umesto sobe kupicu stan i auto na kreditm jescu isto (jeftinije i KVALITETNIJE nego u Srbiji)
i mogu sebi priustiti da jednom godisnjem obidjem Beograd i jednom otputujem negde i to da zabodem prst na globus.

Ucite ljudi internet povezuje sve i poslove i vi cete dostici srecu samo verujte u sebe i sve ce biti ok.!!!!

Аљоша

pre 15 godina

Срећа је, по мени, када завршиш факултет (Може свако, немојте се шалити - само неће), научиш нешто о животу, нађеш себи партнера и одеш у шуму да узгајаш воће, поврће и стоку ! Што мање тражимо мање проблема ! Каква црна одела од 1000 еура, какве вечере у ресторанима; све је то сурогатно! Боље књигу увече, под светлом свећа прочитати или слушати Штрауса уз мирис ватре у шпорету, или лаванде (уфф!). То вам је све ТВ рекао.

milan

pre 15 godina

Mnogi od nas ce sada ustanoviti da ustvari nisu sretni da nemaju tih 2.000 evra mesecno. Grska, da sreca, kao sto kaze stara poslovica nije samo u bogatstvu i novcu i nije dobro ljude ubedjivati u nesto sto je nedostizno. koliko god to nekima nestvarno zvuci ima sigurno puno njih koji su siromasni a srecniji su od onih bogatih. Bogatstvo je porodica koja funkcionise, zadovoljan sa onim sta imas, sto je posebno kod nas srba velika boljka i ako ne treba zanemariti mda imas mogucnosti da ostvaris vise. Sigurno ce neki da kazu sta ovaj buba ali kazeti kada ste bili sretniji (nema nista sa zdovoljniji) onda kada ste od banke dobili kredit ili kada ste postali otac ili mati, kada ste sa porodicom proveli lep dan. Materijalizam nas je sve pokvario i ja se tu ubrajam kao i velika vecina svih nas.
Kada imas novaca mozes makar i prividno da potkupis sebe samog i svoju "srecu".

Goran

pre 15 godina

Andric je jednom rekao: "Cudno je kako je malo potrebno da bi covek bio srecan i kako mu to malo uvek nedostaje". Idealna plata za srecu je uvek oko 50% veca od one koju imate. To je povecanje koje bi svakoga ko nema velikih licnih problema ucinilo vrlo srecnim. Ja imam danas platu 3 hiljade evra i nisam ni malo sretniji nego kada sam imao 10 maraka, tamo negde pre 15 godina. Ali bi sigurno bi presrecan da zaradjujem 4 hiljade evra. Onaj ko ima platu 40 hiljada dinara, bio bi izuzetno srecan da mu plata od iduceg meseca bude 80 hiljada. Minimalna plata za srecu ne postoji jer plata sama po sebi ne donosi srecu a ako i postoji mislim da je daleko veca od 2 hiljade evra jer je zivot u Beogradu daleko skuplji po mnogo cemu od zivota u Americi.

DB

pre 15 godina

Sreca zavisi koliko je alav svaki pojedinac ponaosob. Meni automobil, fensi krpice, kafici diskoteteke ne znace nista i nisu statusni simbol. Ne koristim hemijsku hranu koja je preskupa, i trudim se da svako slobodno vreme provedem izvan grada. Za mene je u ovakvim uslovima dovoljna plata od 70 000 dinara jer nisam snob kao vecina u mom okruzenju koji srecu nalaze u beyvrednim materijalnim stvarima

Europa zdaj !

pre 15 godina

Prosle godine (2009) sam potrosio 5,737.80 € sto je 478,15E mesecno. Zivim sa roditeljima koji placaju struju i najveci deo hrane, ne grejem sobu ni po najjacoj zimi.Vozim auto star 23 godine koji ne popravljam, dok ne stane. . Presao sam za to vreme oko 2000km. Od garderobe nisam kupio nista, na letovanje nisam isao. Imam istina dvoje dece koji nisu samnom ali po nekad dodju pa je malo novca otislo na njih. Ljubavnicu u 2009. nisam imao. Gde je otisao taj novac, ne znam. Moram da smanjim izdatke pa molim nekoga ko zivi sa prosecnom platom da mi da savet kako se to radi. Mislim da 1000 Evra meni ne bi bilo dovoljno za "normalan zivot", naravno sve zavisi od definicije reci "normalan". Ako "normalan znaci da kupis 75 gr. domace cokolade za 104 din, ili da odes kod majstora kada poluosovina ili lezaj u krivini pocnu da klokocu, onda 1000 E. nije dovoljno.
Znaci molim sza savet da vidim kako bih mogao jos bolje da se prilagodim demokratskim promenama u drustvu.

Jedva čekam da dosegnemo 1989.-tu

pre 15 godina

Što se tiče USA, najkonkurentnije privrede na svetu,
tamo je porošna roba (uključujući i automobile)
neuporedivo jeftinija nego bilo gde drugde na svetu
(a kamoli u Srbiji). Tako da njihov "ideal" je zapravo
par puta veća cifra u evrima i po evropskim cenama.

A da, 2000 evra jeste "happy plata", ali ne za domaćinstvo,
već za POJEDINCA u Srbiji:
ako nameravate da iznajmite gajbu,
kupite kola na lizing,
obučete ponešto novo svakog meseca,
ručate vikendom u restoranu...
drugim rečima nikakav hiper-luksuz, već
život dostojan čoveka u 21. veku...

posmatrač

pre 15 godina

Ovi nisu gledali Drugi Dnevnik čim su nas stavili na 91-vo mesto. Ja više verujem Borisu i Dnevniku nego sebi. Ja sam savršeno srećan i živim u najsrećnijnoj državi koja je i najveće gradilište u Evropi i imaće više mostova preko Dunava nego što ih ima Amerika ili Japan. Oni nemaju čak ni Dunav. I nemamo nestašicu mleka, samo treba ranije da odemo da kupimo (da ugrabimo dok ima), kako reče ministar za Deltu...

Зоран

pre 15 godina

"...под светлом свећа прочитати или слушати Штрауса уз мирис ватре у шпорету..." _______- Мислиш на свећу да сушаш Штрауса?

Nebojsa CH

pre 15 godina

Bice , mozda za par stotina godina! Tu platu nemaju ni Nemci, a mi Srbija je jedno 200 godina udaljena od Nemacke i to u svim sferama zivota.A setite se samo kako je ta ista Nemacka posle drzgog svetskog rata bila sravnjena sa zemljom?! I gde su sada. Samo da neko ne kaze kako je Srbija stalno ratovala.Doduse oni nisu imali ovu BANDU na celu drzave.A Srbiju oduvek vode kojekakvi nesposobnjakovici i dzeparosi koje boli uvo za narod.

FreeMan

pre 15 godina

Ja imam platu malo preko te njihove izračunate sreće... I znate šta, nisam nešto srećan. Biti srećan je relativna stvar... Raditi nešto što te ispunjava, biti sa devojkom koju voliš i imati dobre prijatelje... To bi mene ispunjavalo.

Зоран

pre 15 godina

Ако вас новац чини срећним, то је већ болест. Ако умете да искористите новац како би вам живот био лепши, онда је новац само средство и ништа више.

daleko je duga

pre 15 godina

Sta reci nego da sam dibidus nesrecan po ovoj racunici. Radim za 400 mesecno. Sa zavrseniim magisterijumom. Ko mi kriv sto ne odoh u menadzere pa da prodajem maglu ovom jadnom narodu.

devitd

pre 15 godina

Odlican tekst;
Samo nije stigao da analizira;lidersko metso Srbije po broju suicida!!!!
Kako nasi Samozvani "experti"kazu kao posledicu vremenskih prilika?!?!?!!!!!

Superhik

pre 15 godina

Treba naglasiti da je ova idealna americka plata od 75000$ godisnje u stvari bruto plata.Znaci od toga se odbija porez i razna druga davanja (oko 30%).To je i dalje mnogo vise nego u Srbiji, ali mnogi Ameri isto nemaju 2000 evra u netu, narocito kako je mnogo ljudi otpusteno od pocetka ekonomske krize.
Ja zivim u Kanadi i imam godisnju platu 40000 kanadskih dolara.Po danasnjem kursu evra mjesecno u neto iznosu to je oko 1770 evra. Jos malo pa cu imati idealnu srpsku platu :)

sve je relativno

pre 15 godina

2000 eur-a idealno?

Meni bi bilo idealno i 1000e!!!

Tačno je da sreću čovek ne nalazi u novcu ali to pravilo se odnosi samo na veće sume.

Na primer ako imam 4000e mesečno,neće me mnogo usrećiti još 2000e više,jer se sa 4000e čovek oseća sigurnim (zadovoljava sve porodične potrebe,odlazak na letovanje,kupovina lux stvari,štednja za auto,stare dane...).

Ali ako imam samo bednih
200e-300e mesečno,itekako ću se usrećiti sa 1000e!

Ipak,mnogi ne bi bili zadovoljni ni sa 1000e mesečno.

Jer neko je srećan kada kupi dobru knjigu,ima baštu u kojoj gaji cveće,voće i povrće i druži se sa pravim prijateljima a neko je opet duboko nesrećan ako ne može sebi priuštiti najnoviji model džipa ili vilu u elitnom kraju.

perica

pre 15 godina

Ja sam otvorio SZR pre 10 godina i bio srecan kad mesecno imam preko 500 eura.Sad imam 4000 i isto sam srecan.Jedino sto imam malo bolja kola i mogu da putujem malo dalje.
Ali za mene je sreca bila i ostala kad sa decom odem na pecanje na Galovicu(5km od kuce), da sa drustvom popijem pivo (makar ispred prodavnice)
Gramzivom nema srece ni sa milion eura.
Srbi su postali gramzivi i uvek ce biti nesrecni.
Vidite na veseljima samo tuzne pesme prolaze.
Najbogatiji bacaju pare na pesmu koja ih pogodi,a to je po pravilu tuzna pesma.
Mi vise ne umemo da se nasmejemo i sve su nam drugi krivi.
Jadan je onaj ko trazi svoju srecu u tudjoj nesreci, a to je slucaj kod nas.
Za srecu prvo treba osmeh, a on ne kosta.Posle ide sve drugo.

dejan

pre 15 godina

Vidim ja Kole, miskovic i ostali tajkuni u Srbiji nekako nesrecno izgledaju, u problemima i brigama. tako da ja predlazem sledece, neka ovi sto imaju preko 2000eu i koji su zbog toga u problemu prebace na nas sto nemamo ni 500eu mesecno pa i mi da dodjemo do 2000 pa da onda budemo svi srecni i bez problema

Зоран

pre 15 godina

Ја видим да имам неке велике проблеме у САД, ал док овај текст нисам прочитао, нисам знао зашто.

jole

pre 15 godina

Uuuuf, pa ja bih bio presrecan i sa hiljadu (jos uvek cuvam u slamarici dinkicevih 1000 eur), pa ce mi one zajedno biti taman. (Namerno sam napisao prezime malim slovom iz nepostovanja)

Dule

pre 15 godina

Mi smo bolestan narod i to veoma. Bar da je kod nas kao u Kostariki, da nemamo, ali da smo srećni. Mi niti smo srećni, niti imamo para, još nas svakodnevno lažu, ponižavaju i daju lanžne nade.

Srbija 2010

pre 15 godina

Juce mi je spao auspuh sa kola. Sada se dere ako dam gas, pa ga vozim bez gasa. Majstor mi trazi 7000. din. za dva lonca i rad. Da li da se ubijem ili da ne jedem nista dve nedelje ?

Zika

pre 15 godina

Kako vlast neshvati da kad ima zarade pristojne u srendjim i nizim slojevima raste i potrosnja i budzet se puni pdv-om.To su osnove ekomnomije koje su oni zaoboravili vec se sve svodi na njihovu akumulaciju kapitala uzete od gradjana Drzave Srbije ( Republika mnogo gubo i nostalgicno zvuci ).
I jos nesto mnogo su se udaljili od gradjana i realnosti a oslonili se na savetnike koji im pricaju price kako tece med i mleko,i da cuju ono sto bi hteli nikako surovu realnost.
KUDA PLOVI OVAJ BROD !!!

katarina

pre 15 godina

bruto ili neto-primanja pojedinca ili po domaćinstvu -originalniji izvor - "Studija koju je sproveo univerzitet Prinston u SAD pokazuje da novac ljude čini srećnim, sve dok primanja po domaćinstvu dosegnu granicu od 75.000 dolara ili 60.000 evra godišnje. Sve do te sume, zadovoljstvo životom i emocionalno blagostanje rastu zajedno sa povećanjem primanja. Međutim, veća zarada, posle tog optimuma, nije značila i srećniji život.

Sudeći po rezultatima studije čak i kada se pređe prag od 75.000 dolara, što odgovara mesečnom neto prihodu od nešto manje od 5000 evra, mnogi ljudi smatraju da im se sa povećanjem prihoda poboljšao i život."
www.dw-world.de/dw/article/0,,5995607,00.html?maca=ser-Blic%20Online-2569-xml-mrss

skandinavija

pre 15 godina

Cudna racunica, stvarno. U Svedskoj je prosecna neto plata oko tih magicnih 2000 evra, ali prosek podizu oni najbogatiji. Vecina ljudi prima izmedju 800 i 1500 evra.
Ovako neozbiljne racunice mogu samo da prodube jaz nerazumevanja izmedju ljudi u Srbiji i njihovih sunarodnika koji zive u inostranstvu, kao i da ubiju ono malo motivacije za rad koju neki u Srbiji ipak jos uvek uspevaju da pronadju.
Ono sto bitno razlikuje zivot u Srbiji i na zapadu je stabilnost plata i cena, dakle mogucnost planiranja i racionalnog odlucivanja, a ne debljina novcanika.

Radomir

pre 15 godina

Srbi (a i vecina zapadnih naroda) su nescrecni zato sto imaju poremecen sistem vrednosti. A tu nece pomoci nikakva plata. Ovde ubrajam i sebe, ali se trudim da to promenim. Sreca se postize iznutra a ne izvana.

nikola

pre 15 godina

novac ne cini srecnim? a kako ja da ronim (decko je napisao da ga to vise opusta od plate) ako nemam para da sebi priustim to zadovoljstvo??? mene bi i putovanje cinilo srecnijim od novca, ali cime ja to da platim kada nemam ni za osnovne potrebe????

Pedja

pre 15 godina

U bre al se ovde neki izgadjase ciframa. Ovaj zaradjuje 3000, onaj 2000, treci 4000. Samo nisu objasnili sta je bilo kad im je pao jorgan pa su se probudili.

Dusan Silni

pre 15 godina

1400 samoubistava u ovoj vukojebini od države govori mnogo za razumne ljude. Dodaj te tome 60%stanovnika ispod granice siromaštva i pasjeg standarda,20%stanovnika koji su dostigli pasji standard i onih preostalih 20% koji lepo žive baveći se politikom, kri minalom i korupcijom.Eto tako vam izgleda zemlja na posled njem mestu u evropi,*****

Milojko

pre 15 godina

Zivim u kanadi i kao senior kompjuter programer zaradjujem bruto 90 hiljada dolara, sto je neto oko 4 hiljade (3000 E). Zubari se ovde prolamaju od para, tako da taj podatak za zubare nije tacan, osim ako su mislili na zubare koji su tek izasli s fakulteta pa odradjuju prve godine kod drugih zubara, dok ne otvore svoju privatnu praksu. zubari koji imaju ordinaciju zaradjuju dorbo preko 500000 dolara godisnje, ali od tog placaju recepcionistu, higijenicara, rentu za ordinaciju etc.

fail mistress

pre 15 godina

@Аљоша
Nisam znala da je fakultet poželjan danas i za život u šumi... Mada slažem se za miris Štrausa dok lagano pucketa na sveći, čista romantika...
Inače verujem da je 1k eura dovoljno za 1 osobu mesečno da bude happy i optimistična(planira budućnost, gleda dalje od nosa i sutrašnjeg ručka), ne uzimajući u računicu decu i ostala izdržavana lica, jer ona znaju jako da utiču sa svojim prohtevima i potrebama kako na budžet tako i na sreću...

frcko

pre 15 godina

kad se u americi govori o platama to su onda bruto cifre ... na 75000 porez je oko 35 % sa medicare znaci kad govorimo o realnim ciframa to je oko 3200 eura na ruke po danasnjem kursu

Komentator

pre 15 godina

Pre par casova na CNNu kaze da u Americi ima preko 40 miliona siromasnih.

Ovde bih napravio napomenu - razlike u definiciji siromastva u Americi i u bilo kojoj drugoj zemlji su ogromne.

Nacin na koji se prica o potrebnoj kolicini para za srecu u Srbiji (malo cudna sintagma ali sam je izveo iz naslova teksta) je potpuno generalizovan. U Srbiji je na delu sistem koji (vise nego cesto) vrsi promociju korupcije (za sve treba 'doplata'). Dalje, problem je i to sto su mnogi proizvodi skuplji nego u regionu, ne zbog originalne cene, nego zbog poreza i svih ostalih naizmisljanih davanja drzavi.

Sve to dovodi gradjane u situaciju da su nesigurni, da bi voleli napravili neku ustedu, da im se nadje kad zatreba ali za vecinu je to nemoguce.

Dragan

pre 15 godina

Mislim da je nemoguce odrediti fiksnu sumu koja je dovoljna da bi neko bio zadovoljan. Nije ista suma dovoljna za one koji imaju adekvatno reseno stambeno pitanje i one koji zive recimo kao podstanari i one koji moraju da odvoje svakog meseca recimo po 800 eura na ime otplate kredita, za one koji nemaju dece i one koji imaju recimo dvoje, za one koji imaju recimo dva nasledjena stana koja izdaju sa po 500 eura/kom i one koji nemaju ni onaj jedan da u njemu stanuju, itd. Za mladi bracni par bez dece koji ima reseno stambeno pitanje za pocetak ova suma je sasvim dovoljna da se pristojno hrane, obuku, izlaze, putuju, voze kola, itd. Za nesto ozbiljnije pozeljno bi bilo da imaju vece mesecne prihode. Inace, ne zivim na mesecu ni u Holivudu vec u Beogradu i dobro znam da takvih ljudi odnosno porodica ima veoma malo.

Mare

pre 15 godina

U Americi 20 posto ljudi godišnje zaradjuje 75 000 dolara,taj podatk je fascinantan.Istina je da sa 2000e možeš živeti neuporedivo srećnije i zadovoljnije a ko ne misli da je tako i da mu pare ne znače toliko laže sebe.Ja u Srbiji sam za početak zadovoljan i za 1000e,a kolika je skupoća i to je malo,realno životni standard u Srbiji je ravan siromaštvu.

Srbija dnodna

pre 15 godina

Novac je jako bitan kako bi živeo kao sav normlan svet a Srbiju ne računam.Mi tih 2000e možemo samo da sanjamo ovde bre niko nema ni 1000e ovde je dobra plata od 500e,ma ljudi rade za 250e,a pezioneri 150e.

rango

pre 15 godina

ne postoji merna jedinica za srecu!!!!sreca nije uslovljena materijalnim stvarima...sreca je osecaj ili ti percepcija koju covek u zivotu ,dozivi jednom ili ni jednom...ona dolazi spontano iz nekih visih nivoa svesti...bolestan covek ima samo jednu zelju;da ozdravi..a posle..da jede i pije(nije mogao bolestan,nema apetit)..a posle..posle bi hteo sve!!!!svet se civilizacijski,u svom razvoju okrenuo ka materijalnom,a ne ka duhovnom,novac je komparativno merilo za materijalnu vrednost...no ja mislim da kvalitet zivota jednog pojedinca nije ono sto objektivno jeste,vec percepcija individue prema istom(zivotu)...dzaba ti ubedjivati nekog cobanina da lose zivi..jer nije u hi-tek fazonu,kad on cuva bele ovce po zelenoj travi i posmatra plavo nebo,zivi u prirodi i u skladu sa njom i ima osecaj blazenstva(mira,spokoja)-valjda i srece!!!

fat joe

pre 15 godina

Ljudi žive loše nemaju novac da odu u restoran bioskop na neki vikend na nekoj planini,šta im onda ostaje,ostaje im Farma i praćenje tih niskomoralnih spodoba.

west

pre 15 godina

Nisam citao ceo tekst ali mi je naslov sasvim dovoljan.mi smo najdebilniji narod na celoj zemaljskoj kugli i iako sam srbin od glave do pete mogu da kazem sve najgore o mom narodu.trpimo,i samo trpimo njihove glupe izjave,poteze i odluke.rusili smo petog oktobra zlo a njihovi naslednici rade kao da prepisuju u resavskoj skoli.da li stvarno ne znamo da su u evropskoj uniji uslovi za zivot mnogo manji.evo nekih cena:piletina i svinjetina jeftiniji nego kod nas,kucna hemija-jeftinija,stan-skuplji(mislim na zakup)pivo-jeftinije,struja i o0stale komunalije u rangu sa nasim,porezi-isti ili manji od drzave do drzave,hleb je kod nas dosta jeftiniji,ulje-ista cena,suhomesnato-malo skuplje ali mnogo kvalitetnije,benzin-ista cena.ne mogu vise da nabrajam,ali samo zelim da kazem da smo sami krivi za sve ovo