Ponedeljak, 01.02.2010.

17:16

Advokati: Odložiti fiskalizaciju

Advokatska komora će Ministarstvu pravde poslati zahtev da se primena Uredbe koja predviđa uvođenje fiskalne kase advokatima od 1. marta, odloži za šest meseci.

Izvor: B92

Advokati: Odložiti fiskalizaciju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

47 Komentari

Sortiraj po:

Nebojsa

pre 14 godina

Da li iko od vas ovde ima 2 grama mozga u glavi- pa nismo mi konobari, aha sta ste imali 2 silovanja, jedno tesko ubistvo i 4 saobracajna prekrsaja...to vam iznosi toliko-izvolite racun... Postoji nesto sto se zove odnos poverenja izmedju stranke i njenog pravnog zastupnika, taj princip- sveti i nenarusivi nikada nece moci neki Dinkici i njemu slicni da me nateraju da stavim na parce papira, a placamo mi i to debelo, za ovo sto branimo po sluzbenoj duznosti svima nam duguje drzava dzak para, a pausalno porez placamo u velikim apsolutnim iznosima, i molim vas- radite svoj posao i ne komentarisite ovo, mi nismo ucili na poljoprivrednom i isli na vezbe iz stampeda, nego ucili kao skotovi da bi sad pristojno ziveli...

Dusan Silni

pre 14 godina

Alasima uzima drzava po 2000 eura poreza,zasto bi sad advokati bili privilegovani. Pausalac im lupite po3000eura ioni ce sami uvesti fiskalne kase kako bi dokazali drzavi previsoku tarifu.Mnogo je prosto.

Marija

pre 14 godina

Pratim komentare na ovaj tekst od juce, i jedna stvar je ocigledna.

Juce su, ogorcene komentare, slali obicni gradjani. Od jutros, advokatski lobi se ocigledno aktivirao i salju koordinisane i ciljane komentare samo tako. Prave nas budalama, kao da svakom normalnom coveku nije jasno o cemu se radi i da je JEDINI i GLAVNI CILJ advokatskog lobija - da ne placaju porez!

Gadga

pre 14 godina

Meni stvarno nije jasno otkud nekom ideja da on ne treba da plača porez kao svi ostali! Evo i ja bih lično voleo da ne moram da plaćam porez, ali nije na meni ta odluka. Nije mi jasno ako lekari mogu da budu u sistemu PDV-a, zašto su advokati tako posebni. Svi znaju zašto oni neće u sistem pdv-a!!! Stvar je jednostavna, ni jedan advokat ne izdaje račun za svoju uslugu, što znači da krade od države. Verovatno postoji i neka druga reč za to, ali ljudi treba da shvate da to što oni neće da plate platiću više ja poreza ili neki drugi radnik. Plaćanje poreze je obaveza i dužnost svakoga pojedinca,koja doprinosi razvoju celoga društva (mislim da se to uči u srednjoj školi iz ustava).

m.

pre 14 godina

uvodjenje fiskalnih racuna u advokaturi nece resiti nijedan jedini problem.

neko je pomenuo slobodno trzisno formiranje cena - sto je nemoguce jer su advokati duzni da naplacuju po advokatskoj tarifi...koja je prilicno visoka, tako da vecina advokata naplacuje manje nego po tarifi. uvodjenjem fiskalnih racuna naplacivanje ce se vrsiti po tarifi, odnosno klijenti ce u principu placati usluge skuplje.

takodje, advokati koji najvise zaradjuju i na koje su izgleda citaoci najgnevniji - rade sa kompanijama, a samim tim svojim klijentima (kompanijama) nisu duzni da izdaju fiskalne racune (vec fakture) - tako da se i taj populisticki cilj umirenja mase nece ostvariti.

s druge strane, privatnost klijenta jeste dovedena u pitanje, jer ce svaki poreski inspektor imati pravo da zabode nos u svaki predmet. ako to svako od vas (a svako ce bar jednom u zivotu biti advokatski klijent) zeli - slobodno...advokatima ni iz dzepa ni u dzep!

slazem se da je bolja poreska kontrola advokature potrebna, ali uvodjenjem fiskalnih kasa se nista ne postize, vec se samo mazu oci neupucenom narodu.

Vlada

pre 14 godina

Kladionice uplaćuju 10% od uplate, jer one imaju i isplate za razliku od npr. prodavnice. Takođe imaju i fiksnu taksu po svako uplatnom mestu.

Nisam advokat

pre 14 godina

Znam da se mnogi neće složiti, ali...Advokati u Srbiji mnogo manje "deru" klijente od advokata u ogromnom broju država. Kod nas advokati, a posebno u manjim sredinama, jako teško naplaćuju svoja potraživanja prema klijentima. Znam mnoge advokate koji uzimaju 5% samo, plus svoje troškove i to tek kad i ako dobiju parnice, tako da se zna desiti da godinama rade za džabe za svog klijenta i ne uzimaju nikakav predujam, a na kraju svega uzmu neki bedan procenat. Jako je mali broj advokata koji danas jako dobro zarađuju jer nemaju odakle da se naplate. Ljudi nemaju para. Izuzetak su svakako advokatske kancelarije koje se bave privrednim i međ. privrednim pravom. Tu je naplata fantastična, a ovako uvođenjem fiskalnih kasa će i stranke morati odmah da plate uslugu advokatu, što će zapravo popraviti naplatu kod onog velikog broja advokata koji se oglavnom bave parnicama, a iz manjih su sredina.

Stef

pre 14 godina

Pre izvesnog vremena sam, komentarisuci istu temu, naveo da je robovanje sterotipima u ovoj zemlji zabrinjavajuce. Problem nije u samom oporezivanju advokata, vec u metodu kojim se to zeli sprovesti. Da bi neko mogao da komentarise uvodjenje fiskalnih kasa u ovu delatnost mora da zna kako ta delatnost funkcionise, dakle na koji se nacin primenjuje advokatska tarifa i kako to, ponekad silom prilika (zbog siromastva u Srbiji) izgleda. Preporucio bih svakom vasem citaocu da procita Odluku o naknadama i nagradama za rad advokata (moze je guglovati bez problema) i videce da klasicne fiskalne kase, kao u trgovinama, nisu moguce u advokaturi. Dakle, potrebno je sesti, razgovarati i pronaci rešenje koje ce zaista spreciti poresku evikciju, a nece biti na ustrb delatnosti, klijenta i, ne manje vazno, tajnosti podataka. Odlaganje od sest meseci je sasvim dovoljno, ukoliko ima dobre volje, da se pronadje kompromisno resenje.

Nenad

pre 14 godina

Od fiskalizacije advokata verovatno neće biti ništa, a i kako bi. Vlada taman rešila da uvede kase, a njen visoki službenik i advokatsko dete g-din Homen, kaže da podržava advokate. Da je normalna država bio bi smenjen istog trena.

Srdjan

pre 14 godina

Sporovi se ne tegle zbog advokata nego zbog sudija. Advokatima je u interesu da budu placeni sto pre, narocito mladjim advokatima koji su u vecini. I advokati ratuju sa sudom zbog sporosti istog, ali tu nema velike pomoci, ipak je to javna ustanova. A u javnim ustanovama, hteli neki to da priznaju ili ne, i dalje je na snazi komunizam.

poreski obveznik

pre 14 godina

Da li ce pomoci sto ce im uvesti kase?
Da li vama privatni lekari zubari i ostala lekarska elita izdaje fiskalne racune. Meni ni jedan do sada, a bilo je bar 10 poseta istim od kada je uvedena fiskalizacija. Ne smem da mu trazim racun pa da mi drugi izvadi zdrav zub. Sta znaci zakon kad praksa pokazuje potpuno ignorisanje istog, a kazne su blage.

pedja

pre 14 godina

Ja ne znam sta je ovo sa ljudima u nasoj zemlji... Nije mi jasno sto uopste polemise drzava sa njima, uvedite im PDV kao i ostalima i kraj... U evropi ti na buvljaku daju fiskalni racun i to te jos jure po pijaci da ga uzmes, a kod nas sve je tesko i neizvodljivo...

zasto bas sada?

pre 14 godina

Drzava je odabrala pravi momenat da pokrene pitanje u koje se ni sama ne razume, jer i sam ministar nadlezni rece kako je osluskivao glas naroda prilikom donosenja odluka.Lepo je znati da vlast slusa narod, ali da li je to uvek tako ili bas sada u ovom momentu teske krize kada je rasprava o fiskalnoj kasi pravi populisticko demagoski trik da bi se zabavila masa uz predrasudu o enormnom bogatstvu advokata stecenom na nelegalan nacin.
Advokati ne beze od obaveza prema drzavi i placanja poreza, ali neka drzava iznese i podatke koliko advokatima duguje na ime sluzbenih odbrana u krivicnim postupcima i koliko se kasni sa placanjem, i koliki su gubitci advokatskih kancelarija u periodu reorganizacije sudstva jer sudovi ne rade a ja svom klijentu vise i ne znam kako da objasnim zasto se nista ne dogadja sa njegovim predmetom.

16 godina

pre 14 godina

Pa, stvarno, dosta. Obavezite ih (ili ne) na fiskalizaciju i objasnite mucenicima-klijentima koji gube zdravlje, novac i vreme po sudovima, sta u kojoj od varijanti mogu ocekivati. Inace, advokati imaju super recept po pitanju odlaganja. Pa to su bar doktorirali kroz dugogodisnje sporove koje "vode" po sudovima.
6 po 6 meseci i eto odlaganja do u beskonacno. Tako i rocista i ostale potrebne radnje se odlazu i eto "ocas" 15 godina trajanje spora.
Usput, da li znaju koliko je sporova preko 10, 12 ili 15 godina jos neresenih i da li se pitaju cijom krivicom i koliko i sta su uradili da se to ludilo vise ne desava i kakva je cena koju klijent placa.
Majstori, razmislite malo, nije to tako tesko.

Dosta korupcije vise!

pre 14 godina

Da li je fer da jedna profesija bude iznad svih ostalih? Da li je fer u Srbiji da pekarima, mesarima, piljarima, prodavcima najrazličitih dobara i usluga, platite PDV za sve što kupite, da svi administratini radnici, vozači, komercijalisti, menadžeri, policajci, profesori, lekari i drugi plaćaju poreze i doprinose državi srazmerne svojim prihodima, a da samo jedna profesija – advokatska – bude izuzeta iz svega toga? Da li je pravedno da neka profesija bude iznad zakona koji važe za sve ostale građane Srbije?

Preko 90% advokata su sada tretirani na sličan način kao frizeri, zanatlije i sitni privrednici koji plaćaju paušalni porez, pri čemu je pretpostavka da je svima njima godišnji promet manji od 3 miliona dinara. Nema ničeg spornog u paušalnom oporezivanju “sitnih” privrednika i to je nešto sa čim se svi slažemo. Problem je što veliki broj advokata ostvaruje promet veći od ta 3 miliona dinara, pri čemu veliki deo prihoda ostvaruje u kešu i nigde ih ne evidentira u svojim poreskim knjigama. Za razliku od sitnih privrednika, koji izdaju fiskalne račune, advokati do sada nisu imali obavezu fiskalnih kasa – tako da nije bilo načina da se dokaže da li zaista redovno prijavljuju sav svoj prihod. Zato se moglo desitit da advokat ima čist mesečni profit u kešu od 5.000 evra, a plaća poreze i doprionose koji bi običan zaposleni platio na platu od svega 300 evra!

Pedja

pre 14 godina

Fiskalizacija odmah i svima...i advokatima i taksistima. Ako je moguce u lekarskim ordinacijama mora i majstorima kada vam popodne uzmu silne pare za sitnu popravku...i u prodavnici i na pijaci...ali i pevacicama zbog prihoda na tezgama i sportistima i klubovima zbog milionskih ugovora.

Bojan

pre 14 godina

Ma nemoj a mi smo veverice.
Država mora da istraje u fiskalizaciji consigliera kao i taksista.Kad mogu babe na pijacama,frizeri i pekari mogu i gospoda u belim kravatama od 1000 evra.

Sava Drugi

pre 14 godina

Sada posle REIZBORA sudija na red dolazi REIZBOR ADVOKATA.

Ako se popusti advokatima, onda se mora popustiti i taksistima. Ako se popusti taksistima, onda mora i trgovcima... I tome nema kraja. Zakon prosto mora da vazo za sve.

To sto advokat nekog narko bosa nece moci da objasni poreklo svoje imovine, jer nije izdavao ODV racune, to je njegov problem i prestanite da nas smarate vise sa tim.

Marko

pre 14 godina

Nemojte vređati inteligenciju ljudi, opravdanja o narušavanju nezavisnosti profesije su na nivou predškolskog uzrsta. Svi znaju vrlo dobro zašto advokati ne žele fiskalne kase. Registruju se kao paušalci a u kešu uzimaju milione. Svako ko je imao posla sa advokatima brzo su mu se praznili džepovi. Dabogda im kase bile uvedene još od 1.februara i dabogda im svaki klijent i za najsitniju uslugu tražio fiskalni račun. Vreme je da stvari u ovoj zemlji dolaze na svoje mesto.

Bojan

pre 14 godina

(nenad, 1. februar 2010 19:38)
a zašto onda pekari plaćaju PDV, zar ti ne bi voleo da ti hleb bude 20% jeftiniji, pa to je mnogo bitnije od tamo neke advokatske usluge.

Svi znamo zašto se plaća i PDV i porez na primanja. To je nadoknada društvu, tj državi za usluge koje nam ona pruža, ako smo zaradili više, iskoristili smo više društvenih resursa onda u skladu sa tim plaćamo našoj državi nadoknadu. Pored pomenute nadoknade plaćanje poreza ima i vrlo bitnu socijalnu posledicu, a to je preraspodela bogatstva i omogućavanje širem sloju ljudi da žive dobro. Naravno sa tim porezom se ne sme preterivati inače bi se došlo u situaciju da manji broj ljudi zarađuje i omogućava dobar život svojoj okolini, a on sam ne biva adekvatno nagrađen za svoj trud, tako da se između ove dve stvari balansira i određuje visina poreza. Cilj je da se nagrade najbolji ali i da se omogući svima da imaju slične startne pozicije
Iz ovog mini objašnjenja vidiš da i advokati ne smeju biti izuzeti od plaćanja bilo PDVa ili poreza na dohodak bez obzira na to kako isti utiču na cene. Ali iskustvo je pokazalo da uvođenje poreskog reda u neku oblast ne podiže značajno troškove za korisnika, čak može da se desi i da se krajnja cena smanji. Trebali bi da nestanu svi ilegalni putevi novca, tj trošenje na ovaj način, regulisalo bi se advokatsko tržište, i po principu ponude i potražnje formirala cena.

Nije tačno da ne postoji odloženo plaćanje preko fiskalnih kasa (ovome sam se baš nasmejao, jadni fini advokati, dozvoljavaju klijentu da ne plati odmah...), pa u skoro svakoj prodavnici imate otvorenu mogućnost za plaćanje na više rata. Takođe nije tačno da će to ugroziti privatnost korisnika. U fiskalnoj kasi samo stoji vrsta usluge i njena cena, ne piše nikada ko je korisnik. Znači posao advokata je da ukuca u kasu "regulisanje imovine 15 000,00 dinara" naplati stranci toliko, da joj račun i plati državi 3 000 po osnovu PDVa. Ukoliko ne izda račun, stranka ima pravo da ne plati uslugu :)

Na kraju, država ima pravo da advokatu prečešlja kolike je iznose upisivao u kasu i uporedi sa prijavljenim pa da proceni da li treba taj advokat da se kazni ili ne.

Dejan

pre 14 godina

Šta mislite, šta će da se desi sa svima onima koji ne mogu odmah da plate advokatu?

Da li ste svesni koliko ljudi ne može (ili neće) da plati advokatsku tarifu, a advokati im i dalje pišu podneske i idu na ročišta?

I? Kako ćemo na odloženo ako advokat mora odmah da izda fiskalni račun?

Najlakše je da advokat piše otkaz punomoćja jer stranka nije platila, a advokat ne može da objasni zašto nema fiskalnog računa za napisani podnesak...

Petar

pre 14 godina

Ispostavilo se da su najveci problem u drzavi advokati a kada se malo sagleda stanje onda se to svodi na razne agencije za pravno posredovanje koje uzimaju milionske iznose za trgovinu i sada se vesto kriju iza advokata

Milko

pre 14 godina

Nemam potrebna saznanja da bih moga da procenim treba li advokati da imaj fiskalne kase ili ne.
Mislim da fiskalne kase ne mogu sprečiti advokate da prikrivaju prihode i plaćaju manje poreze, što sada čine.
I nisu advokati jedini koji ne prijavljuju sve prihode.
Da bi se svi prihodi mogli staviti pod poresku kontrolu, da bi bili oporezovani, potrebno je da novac-gotovina bude u legalnim tokovima, na računima.
Dokle god se novac nosi u torbama nema kontrole prihoda.
Dokle god stranke imaju tajne sefove i ključare tih sefova sa milionima u njima, nema ovde poreskog reda.
Advokati samo traže da ne budu lošije tretirani, od političkih stranaka na primer.

nenad

pre 14 godina

Zakon o Pdv-u kaze:svako ko predje 3 miliona dinara obaveznik je pdv-a.U tom slučaju ima smisla kasa.
Advokati(ja ih zovem lihveri)bave se vrstom usluge.Ne vidim moranje da imaju kase.Jednostavno neka napiše račun koji priloži sudu po advokatskom tarifniku i sve je ok.Ako mu usluge predju 3 miliona dinara u toku godine onda je obavezan da računa pdv.To se utvrdi u sudu.
Inače PDV plaća kranji korisnik(gradjanin)a advokat i drugi su duzni da ga zaračunaju i sprovedu u budžet.Da li će to značiti da će advokatske usluge(koje su jako skupe)biti skuplje za 20 odsto.Primera radi dodješ kod advokata a on kaže ročiste je 100 eur plus 20 odsto pdv jednako je 120 a moram da imam i kasu je 150 eur.Pa vi vidite kada vam takva usluga zatreba a zbog kase budete davali 50 odsto više da bi imali pravdu

DS = nekompetentna gomila

pre 14 godina

Da se razumemo DS vise nece dobiti svoj glas. I ovo je jedan od razloga za to. Naravno da ce opet popustiti pod naletom advokata. Samo mi nije jasno koji to "dream team" DS-a vodi njihovu politiku i ko je procenio da ce im popustanje advokatima doneti vise glasova, a ne drasticno manje. I da su samo advokati bilo bi puno, ali svako malo imamo priliku da vidimo da promasuju na kljucnim potezima, sa najvise publiciteta. A Toma samo ide iza i kupi svoj kajmak.

Nikola

pre 14 godina

"Ristić je rekao da u razvijenim demokratskim društvima ne postoji takav sistem oporezivanja advokata. On je naglasio da su advokati obavezni da državi isplate porez, ali da se u drugim zemljama porezi i prihodi plaćaju u skladu sa finansijskom moći advokata, koja je različita od slučaja do slučaja."

Pa bas zato fiskalne kase i jesu neophodne - da bi se znalo koliko koji advokat zaradjuje!

Ovo je bruka i sramota sta radi ovaj lopovski, pardon advokatski, lobi!

M

pre 14 godina

Ljudi,pricate sa puno gorcine,bez ikakvog uvida u stvarno stanje stvari ! Naravno da se advokati ne bune protiv placanja poreza,oni sami traze i ocekuju neki nacin koji ce biti prihvatljiv za obe strane. Sistem sa fiskalnim kasama nije dobar. Ako biste vi voleli da neko sutra u vasem predmetu pod izgovorom kontrole placanja poreza iscitava svake redove,onda u redu. Imate pravo,porez treba i mora da se plati,za sve isto,ali ovakvo ogorcenje koje pokazujete plod je samo neznanja i nezainteresovanosti da udjete dublje u problem. Cim ste ovako povrsno usli u problem,predpostavljam da imate vaznije probleme u zivotu,pa nemate vremena da se ovom posvetite kvalitetno i dovoljno dugo kako bi ste ga poznavali. Na kraju krajeva gospodo,zavrsite pravni fakultet,budite advokati,onda mozete ostavljati slicne komentare ! Do tada,nista :D

Ранко

pre 14 godina

А зашто се СВИМА не УКИНУ те глупе касе? То нигде више не постоји, осим овде...

Manu propria

pre 14 godina

Jedan gospodin, sa potpisom ADVOKAT je na najbolji način objasnio svim ovim "žednim komentatorima" koji ovde pišu sa puno patološke zlobe zašto advokatima ne bi trebalo uvoditi fiskalne kase. ALI DŽABA. od takvih jadnika očekivati da razumeju ono o čemu se usudiše da komentarišu.
AB ASINO LANAM.
Zakukaće ovi jadnici kada budu osetili na svojoj koži čari fiskalnih kasa. Neće moći:"...odloženo plaćanje..." kako neki stručnjak tako nešto predloži. Neće više moći...

Bora

pre 14 godina

Uf,kada bi tako advokati bili solidarni kada je u pitanju povratak otete imovine posle 45,a ne da zastupaju pljacakarose.Ako treba i na sud vlast koja se odrzava na vlasti zahvaljujuci finansijerima od strane onih koji su uzurpirali tudje vlastnistvo.

zakon

pre 14 godina

sa zakonom nema sale-fiskalne kase od marta ili kljuc u bravu! dosta krokodilskih suza i lazi. Poslednjih 55 godina "deru" narod i bogate se, uglavnom nezakonito i to visokim cenama i neplacanjima .Porez svi placaju pa cete i vi.Ovog puta necete smisliti sistem koji za sve vazi, osim za vas

Beograd

pre 14 godina

A zasto su to Advokati povlasceni ?? Ako advokatima ne uvedu fiskalne kase, onda su svi ostali privatnici koji ih imaju, najvece budale u Srbiji.

Platon

pre 14 godina

Znači stvarno...!
Advokati opet pokušavaju da budu građani "više klase" i da izbegnu obaveze koje svi mi ostali imamo prema državi.
Predlažem da im mi, korisnici njihovih usluga, "odložimo plaćanje" za tih 6 meseci :)

dragan

pre 14 godina

" i ističe da advokati ne žele da izbegnu oporezivanje već im smeta predložena metodologija oporezivanja koja "remeti nezavisnost advokature". "

ko vas pita uopste sta vama odgovara a sta ne?ko je ostale sprivatnike pitao da li im odgovara fiskalna kasa?
nema razloga da se bojite fiskalne kase osim ako se bojite da necete moci krasti kao do sada?

Dr Jackyll

pre 14 godina

A sto se niste bunili kad ce od sada imovina funkcionera i njihova privatnost da se razvlaci po Internetu. Koliko dece imaju, adresa gde zive, koliko para imaju na racunu, i kojem, itd... I sve to lezi sada negde, nezasticeno od kriminalaca i lopova...

Milan

pre 14 godina

Nista onda da svi advokati podignu tri prsta i da poloze zakletvu na njihovim diplomama da ce biti redovni i korektne poreske platise pa ko se oklizne gubi pravo na advokaturu. Posle im poslati ljude na testiranje pa da vidimo.

Dr Jackyll

pre 14 godina

Kazete- razlicit porez za razlicite advokate?
Pa sta ima bolje od fiskalne kase, koliko zaradis, ona pokaze, i toliko poreza platis...

Beograd

pre 14 godina

A zasto su to Advokati povlasceni ?? Ako advokatima ne uvedu fiskalne kase, onda su svi ostali privatnici koji ih imaju, najvece budale u Srbiji.

Dr Jackyll

pre 14 godina

Kazete- razlicit porez za razlicite advokate?
Pa sta ima bolje od fiskalne kase, koliko zaradis, ona pokaze, i toliko poreza platis...

Nikola

pre 14 godina

"Ristić je rekao da u razvijenim demokratskim društvima ne postoji takav sistem oporezivanja advokata. On je naglasio da su advokati obavezni da državi isplate porez, ali da se u drugim zemljama porezi i prihodi plaćaju u skladu sa finansijskom moći advokata, koja je različita od slučaja do slučaja."

Pa bas zato fiskalne kase i jesu neophodne - da bi se znalo koliko koji advokat zaradjuje!

Ovo je bruka i sramota sta radi ovaj lopovski, pardon advokatski, lobi!

Platon

pre 14 godina

Znači stvarno...!
Advokati opet pokušavaju da budu građani "više klase" i da izbegnu obaveze koje svi mi ostali imamo prema državi.
Predlažem da im mi, korisnici njihovih usluga, "odložimo plaćanje" za tih 6 meseci :)

dragan

pre 14 godina

" i ističe da advokati ne žele da izbegnu oporezivanje već im smeta predložena metodologija oporezivanja koja "remeti nezavisnost advokature". "

ko vas pita uopste sta vama odgovara a sta ne?ko je ostale sprivatnike pitao da li im odgovara fiskalna kasa?
nema razloga da se bojite fiskalne kase osim ako se bojite da necete moci krasti kao do sada?

Dr Jackyll

pre 14 godina

A sto se niste bunili kad ce od sada imovina funkcionera i njihova privatnost da se razvlaci po Internetu. Koliko dece imaju, adresa gde zive, koliko para imaju na racunu, i kojem, itd... I sve to lezi sada negde, nezasticeno od kriminalaca i lopova...

Milan

pre 14 godina

Nista onda da svi advokati podignu tri prsta i da poloze zakletvu na njihovim diplomama da ce biti redovni i korektne poreske platise pa ko se oklizne gubi pravo na advokaturu. Posle im poslati ljude na testiranje pa da vidimo.

DS = nekompetentna gomila

pre 14 godina

Da se razumemo DS vise nece dobiti svoj glas. I ovo je jedan od razloga za to. Naravno da ce opet popustiti pod naletom advokata. Samo mi nije jasno koji to "dream team" DS-a vodi njihovu politiku i ko je procenio da ce im popustanje advokatima doneti vise glasova, a ne drasticno manje. I da su samo advokati bilo bi puno, ali svako malo imamo priliku da vidimo da promasuju na kljucnim potezima, sa najvise publiciteta. A Toma samo ide iza i kupi svoj kajmak.

Bojan

pre 14 godina

(nenad, 1. februar 2010 19:38)
a zašto onda pekari plaćaju PDV, zar ti ne bi voleo da ti hleb bude 20% jeftiniji, pa to je mnogo bitnije od tamo neke advokatske usluge.

Svi znamo zašto se plaća i PDV i porez na primanja. To je nadoknada društvu, tj državi za usluge koje nam ona pruža, ako smo zaradili više, iskoristili smo više društvenih resursa onda u skladu sa tim plaćamo našoj državi nadoknadu. Pored pomenute nadoknade plaćanje poreza ima i vrlo bitnu socijalnu posledicu, a to je preraspodela bogatstva i omogućavanje širem sloju ljudi da žive dobro. Naravno sa tim porezom se ne sme preterivati inače bi se došlo u situaciju da manji broj ljudi zarađuje i omogućava dobar život svojoj okolini, a on sam ne biva adekvatno nagrađen za svoj trud, tako da se između ove dve stvari balansira i određuje visina poreza. Cilj je da se nagrade najbolji ali i da se omogući svima da imaju slične startne pozicije
Iz ovog mini objašnjenja vidiš da i advokati ne smeju biti izuzeti od plaćanja bilo PDVa ili poreza na dohodak bez obzira na to kako isti utiču na cene. Ali iskustvo je pokazalo da uvođenje poreskog reda u neku oblast ne podiže značajno troškove za korisnika, čak može da se desi i da se krajnja cena smanji. Trebali bi da nestanu svi ilegalni putevi novca, tj trošenje na ovaj način, regulisalo bi se advokatsko tržište, i po principu ponude i potražnje formirala cena.

Nije tačno da ne postoji odloženo plaćanje preko fiskalnih kasa (ovome sam se baš nasmejao, jadni fini advokati, dozvoljavaju klijentu da ne plati odmah...), pa u skoro svakoj prodavnici imate otvorenu mogućnost za plaćanje na više rata. Takođe nije tačno da će to ugroziti privatnost korisnika. U fiskalnoj kasi samo stoji vrsta usluge i njena cena, ne piše nikada ko je korisnik. Znači posao advokata je da ukuca u kasu "regulisanje imovine 15 000,00 dinara" naplati stranci toliko, da joj račun i plati državi 3 000 po osnovu PDVa. Ukoliko ne izda račun, stranka ima pravo da ne plati uslugu :)

Na kraju, država ima pravo da advokatu prečešlja kolike je iznose upisivao u kasu i uporedi sa prijavljenim pa da proceni da li treba taj advokat da se kazni ili ne.

zakon

pre 14 godina

sa zakonom nema sale-fiskalne kase od marta ili kljuc u bravu! dosta krokodilskih suza i lazi. Poslednjih 55 godina "deru" narod i bogate se, uglavnom nezakonito i to visokim cenama i neplacanjima .Porez svi placaju pa cete i vi.Ovog puta necete smisliti sistem koji za sve vazi, osim za vas

Marko

pre 14 godina

Nemojte vređati inteligenciju ljudi, opravdanja o narušavanju nezavisnosti profesije su na nivou predškolskog uzrsta. Svi znaju vrlo dobro zašto advokati ne žele fiskalne kase. Registruju se kao paušalci a u kešu uzimaju milione. Svako ko je imao posla sa advokatima brzo su mu se praznili džepovi. Dabogda im kase bile uvedene još od 1.februara i dabogda im svaki klijent i za najsitniju uslugu tražio fiskalni račun. Vreme je da stvari u ovoj zemlji dolaze na svoje mesto.

Dosta korupcije vise!

pre 14 godina

Da li je fer da jedna profesija bude iznad svih ostalih? Da li je fer u Srbiji da pekarima, mesarima, piljarima, prodavcima najrazličitih dobara i usluga, platite PDV za sve što kupite, da svi administratini radnici, vozači, komercijalisti, menadžeri, policajci, profesori, lekari i drugi plaćaju poreze i doprinose državi srazmerne svojim prihodima, a da samo jedna profesija – advokatska – bude izuzeta iz svega toga? Da li je pravedno da neka profesija bude iznad zakona koji važe za sve ostale građane Srbije?

Preko 90% advokata su sada tretirani na sličan način kao frizeri, zanatlije i sitni privrednici koji plaćaju paušalni porez, pri čemu je pretpostavka da je svima njima godišnji promet manji od 3 miliona dinara. Nema ničeg spornog u paušalnom oporezivanju “sitnih” privrednika i to je nešto sa čim se svi slažemo. Problem je što veliki broj advokata ostvaruje promet veći od ta 3 miliona dinara, pri čemu veliki deo prihoda ostvaruje u kešu i nigde ih ne evidentira u svojim poreskim knjigama. Za razliku od sitnih privrednika, koji izdaju fiskalne račune, advokati do sada nisu imali obavezu fiskalnih kasa – tako da nije bilo načina da se dokaže da li zaista redovno prijavljuju sav svoj prihod. Zato se moglo desitit da advokat ima čist mesečni profit u kešu od 5.000 evra, a plaća poreze i doprionose koji bi običan zaposleni platio na platu od svega 300 evra!

Bora

pre 14 godina

Uf,kada bi tako advokati bili solidarni kada je u pitanju povratak otete imovine posle 45,a ne da zastupaju pljacakarose.Ako treba i na sud vlast koja se odrzava na vlasti zahvaljujuci finansijerima od strane onih koji su uzurpirali tudje vlastnistvo.

Sava Drugi

pre 14 godina

Sada posle REIZBORA sudija na red dolazi REIZBOR ADVOKATA.

Ako se popusti advokatima, onda se mora popustiti i taksistima. Ako se popusti taksistima, onda mora i trgovcima... I tome nema kraja. Zakon prosto mora da vazo za sve.

To sto advokat nekog narko bosa nece moci da objasni poreklo svoje imovine, jer nije izdavao ODV racune, to je njegov problem i prestanite da nas smarate vise sa tim.

Pedja

pre 14 godina

Fiskalizacija odmah i svima...i advokatima i taksistima. Ako je moguce u lekarskim ordinacijama mora i majstorima kada vam popodne uzmu silne pare za sitnu popravku...i u prodavnici i na pijaci...ali i pevacicama zbog prihoda na tezgama i sportistima i klubovima zbog milionskih ugovora.

nenad

pre 14 godina

Zakon o Pdv-u kaze:svako ko predje 3 miliona dinara obaveznik je pdv-a.U tom slučaju ima smisla kasa.
Advokati(ja ih zovem lihveri)bave se vrstom usluge.Ne vidim moranje da imaju kase.Jednostavno neka napiše račun koji priloži sudu po advokatskom tarifniku i sve je ok.Ako mu usluge predju 3 miliona dinara u toku godine onda je obavezan da računa pdv.To se utvrdi u sudu.
Inače PDV plaća kranji korisnik(gradjanin)a advokat i drugi su duzni da ga zaračunaju i sprovedu u budžet.Da li će to značiti da će advokatske usluge(koje su jako skupe)biti skuplje za 20 odsto.Primera radi dodješ kod advokata a on kaže ročiste je 100 eur plus 20 odsto pdv jednako je 120 a moram da imam i kasu je 150 eur.Pa vi vidite kada vam takva usluga zatreba a zbog kase budete davali 50 odsto više da bi imali pravdu

Manu propria

pre 14 godina

Jedan gospodin, sa potpisom ADVOKAT je na najbolji način objasnio svim ovim "žednim komentatorima" koji ovde pišu sa puno patološke zlobe zašto advokatima ne bi trebalo uvoditi fiskalne kase. ALI DŽABA. od takvih jadnika očekivati da razumeju ono o čemu se usudiše da komentarišu.
AB ASINO LANAM.
Zakukaće ovi jadnici kada budu osetili na svojoj koži čari fiskalnih kasa. Neće moći:"...odloženo plaćanje..." kako neki stručnjak tako nešto predloži. Neće više moći...

Bojan

pre 14 godina

Ma nemoj a mi smo veverice.
Država mora da istraje u fiskalizaciji consigliera kao i taksista.Kad mogu babe na pijacama,frizeri i pekari mogu i gospoda u belim kravatama od 1000 evra.

16 godina

pre 14 godina

Pa, stvarno, dosta. Obavezite ih (ili ne) na fiskalizaciju i objasnite mucenicima-klijentima koji gube zdravlje, novac i vreme po sudovima, sta u kojoj od varijanti mogu ocekivati. Inace, advokati imaju super recept po pitanju odlaganja. Pa to su bar doktorirali kroz dugogodisnje sporove koje "vode" po sudovima.
6 po 6 meseci i eto odlaganja do u beskonacno. Tako i rocista i ostale potrebne radnje se odlazu i eto "ocas" 15 godina trajanje spora.
Usput, da li znaju koliko je sporova preko 10, 12 ili 15 godina jos neresenih i da li se pitaju cijom krivicom i koliko i sta su uradili da se to ludilo vise ne desava i kakva je cena koju klijent placa.
Majstori, razmislite malo, nije to tako tesko.

Marija

pre 14 godina

Pratim komentare na ovaj tekst od juce, i jedna stvar je ocigledna.

Juce su, ogorcene komentare, slali obicni gradjani. Od jutros, advokatski lobi se ocigledno aktivirao i salju koordinisane i ciljane komentare samo tako. Prave nas budalama, kao da svakom normalnom coveku nije jasno o cemu se radi i da je JEDINI i GLAVNI CILJ advokatskog lobija - da ne placaju porez!

M

pre 14 godina

Ljudi,pricate sa puno gorcine,bez ikakvog uvida u stvarno stanje stvari ! Naravno da se advokati ne bune protiv placanja poreza,oni sami traze i ocekuju neki nacin koji ce biti prihvatljiv za obe strane. Sistem sa fiskalnim kasama nije dobar. Ako biste vi voleli da neko sutra u vasem predmetu pod izgovorom kontrole placanja poreza iscitava svake redove,onda u redu. Imate pravo,porez treba i mora da se plati,za sve isto,ali ovakvo ogorcenje koje pokazujete plod je samo neznanja i nezainteresovanosti da udjete dublje u problem. Cim ste ovako povrsno usli u problem,predpostavljam da imate vaznije probleme u zivotu,pa nemate vremena da se ovom posvetite kvalitetno i dovoljno dugo kako bi ste ga poznavali. Na kraju krajeva gospodo,zavrsite pravni fakultet,budite advokati,onda mozete ostavljati slicne komentare ! Do tada,nista :D

Petar

pre 14 godina

Ispostavilo se da su najveci problem u drzavi advokati a kada se malo sagleda stanje onda se to svodi na razne agencije za pravno posredovanje koje uzimaju milionske iznose za trgovinu i sada se vesto kriju iza advokata

Dejan

pre 14 godina

Šta mislite, šta će da se desi sa svima onima koji ne mogu odmah da plate advokatu?

Da li ste svesni koliko ljudi ne može (ili neće) da plati advokatsku tarifu, a advokati im i dalje pišu podneske i idu na ročišta?

I? Kako ćemo na odloženo ako advokat mora odmah da izda fiskalni račun?

Najlakše je da advokat piše otkaz punomoćja jer stranka nije platila, a advokat ne može da objasni zašto nema fiskalnog računa za napisani podnesak...

Ранко

pre 14 godina

А зашто се СВИМА не УКИНУ те глупе касе? То нигде више не постоји, осим овде...

Nisam advokat

pre 14 godina

Znam da se mnogi neće složiti, ali...Advokati u Srbiji mnogo manje "deru" klijente od advokata u ogromnom broju država. Kod nas advokati, a posebno u manjim sredinama, jako teško naplaćuju svoja potraživanja prema klijentima. Znam mnoge advokate koji uzimaju 5% samo, plus svoje troškove i to tek kad i ako dobiju parnice, tako da se zna desiti da godinama rade za džabe za svog klijenta i ne uzimaju nikakav predujam, a na kraju svega uzmu neki bedan procenat. Jako je mali broj advokata koji danas jako dobro zarađuju jer nemaju odakle da se naplate. Ljudi nemaju para. Izuzetak su svakako advokatske kancelarije koje se bave privrednim i međ. privrednim pravom. Tu je naplata fantastična, a ovako uvođenjem fiskalnih kasa će i stranke morati odmah da plate uslugu advokatu, što će zapravo popraviti naplatu kod onog velikog broja advokata koji se oglavnom bave parnicama, a iz manjih su sredina.

Gadga

pre 14 godina

Meni stvarno nije jasno otkud nekom ideja da on ne treba da plača porez kao svi ostali! Evo i ja bih lično voleo da ne moram da plaćam porez, ali nije na meni ta odluka. Nije mi jasno ako lekari mogu da budu u sistemu PDV-a, zašto su advokati tako posebni. Svi znaju zašto oni neće u sistem pdv-a!!! Stvar je jednostavna, ni jedan advokat ne izdaje račun za svoju uslugu, što znači da krade od države. Verovatno postoji i neka druga reč za to, ali ljudi treba da shvate da to što oni neće da plate platiću više ja poreza ili neki drugi radnik. Plaćanje poreze je obaveza i dužnost svakoga pojedinca,koja doprinosi razvoju celoga društva (mislim da se to uči u srednjoj školi iz ustava).

Dusan Silni

pre 14 godina

Alasima uzima drzava po 2000 eura poreza,zasto bi sad advokati bili privilegovani. Pausalac im lupite po3000eura ioni ce sami uvesti fiskalne kase kako bi dokazali drzavi previsoku tarifu.Mnogo je prosto.

pedja

pre 14 godina

Ja ne znam sta je ovo sa ljudima u nasoj zemlji... Nije mi jasno sto uopste polemise drzava sa njima, uvedite im PDV kao i ostalima i kraj... U evropi ti na buvljaku daju fiskalni racun i to te jos jure po pijaci da ga uzmes, a kod nas sve je tesko i neizvodljivo...

Srdjan

pre 14 godina

Sporovi se ne tegle zbog advokata nego zbog sudija. Advokatima je u interesu da budu placeni sto pre, narocito mladjim advokatima koji su u vecini. I advokati ratuju sa sudom zbog sporosti istog, ali tu nema velike pomoci, ipak je to javna ustanova. A u javnim ustanovama, hteli neki to da priznaju ili ne, i dalje je na snazi komunizam.

Nenad

pre 14 godina

Od fiskalizacije advokata verovatno neće biti ništa, a i kako bi. Vlada taman rešila da uvede kase, a njen visoki službenik i advokatsko dete g-din Homen, kaže da podržava advokate. Da je normalna država bio bi smenjen istog trena.

Milko

pre 14 godina

Nemam potrebna saznanja da bih moga da procenim treba li advokati da imaj fiskalne kase ili ne.
Mislim da fiskalne kase ne mogu sprečiti advokate da prikrivaju prihode i plaćaju manje poreze, što sada čine.
I nisu advokati jedini koji ne prijavljuju sve prihode.
Da bi se svi prihodi mogli staviti pod poresku kontrolu, da bi bili oporezovani, potrebno je da novac-gotovina bude u legalnim tokovima, na računima.
Dokle god se novac nosi u torbama nema kontrole prihoda.
Dokle god stranke imaju tajne sefove i ključare tih sefova sa milionima u njima, nema ovde poreskog reda.
Advokati samo traže da ne budu lošije tretirani, od političkih stranaka na primer.

zasto bas sada?

pre 14 godina

Drzava je odabrala pravi momenat da pokrene pitanje u koje se ni sama ne razume, jer i sam ministar nadlezni rece kako je osluskivao glas naroda prilikom donosenja odluka.Lepo je znati da vlast slusa narod, ali da li je to uvek tako ili bas sada u ovom momentu teske krize kada je rasprava o fiskalnoj kasi pravi populisticko demagoski trik da bi se zabavila masa uz predrasudu o enormnom bogatstvu advokata stecenom na nelegalan nacin.
Advokati ne beze od obaveza prema drzavi i placanja poreza, ali neka drzava iznese i podatke koliko advokatima duguje na ime sluzbenih odbrana u krivicnim postupcima i koliko se kasni sa placanjem, i koliki su gubitci advokatskih kancelarija u periodu reorganizacije sudstva jer sudovi ne rade a ja svom klijentu vise i ne znam kako da objasnim zasto se nista ne dogadja sa njegovim predmetom.

Vlada

pre 14 godina

Kladionice uplaćuju 10% od uplate, jer one imaju i isplate za razliku od npr. prodavnice. Takođe imaju i fiksnu taksu po svako uplatnom mestu.

poreski obveznik

pre 14 godina

Da li ce pomoci sto ce im uvesti kase?
Da li vama privatni lekari zubari i ostala lekarska elita izdaje fiskalne racune. Meni ni jedan do sada, a bilo je bar 10 poseta istim od kada je uvedena fiskalizacija. Ne smem da mu trazim racun pa da mi drugi izvadi zdrav zub. Sta znaci zakon kad praksa pokazuje potpuno ignorisanje istog, a kazne su blage.

Stef

pre 14 godina

Pre izvesnog vremena sam, komentarisuci istu temu, naveo da je robovanje sterotipima u ovoj zemlji zabrinjavajuce. Problem nije u samom oporezivanju advokata, vec u metodu kojim se to zeli sprovesti. Da bi neko mogao da komentarise uvodjenje fiskalnih kasa u ovu delatnost mora da zna kako ta delatnost funkcionise, dakle na koji se nacin primenjuje advokatska tarifa i kako to, ponekad silom prilika (zbog siromastva u Srbiji) izgleda. Preporucio bih svakom vasem citaocu da procita Odluku o naknadama i nagradama za rad advokata (moze je guglovati bez problema) i videce da klasicne fiskalne kase, kao u trgovinama, nisu moguce u advokaturi. Dakle, potrebno je sesti, razgovarati i pronaci rešenje koje ce zaista spreciti poresku evikciju, a nece biti na ustrb delatnosti, klijenta i, ne manje vazno, tajnosti podataka. Odlaganje od sest meseci je sasvim dovoljno, ukoliko ima dobre volje, da se pronadje kompromisno resenje.

Nebojsa

pre 14 godina

Da li iko od vas ovde ima 2 grama mozga u glavi- pa nismo mi konobari, aha sta ste imali 2 silovanja, jedno tesko ubistvo i 4 saobracajna prekrsaja...to vam iznosi toliko-izvolite racun... Postoji nesto sto se zove odnos poverenja izmedju stranke i njenog pravnog zastupnika, taj princip- sveti i nenarusivi nikada nece moci neki Dinkici i njemu slicni da me nateraju da stavim na parce papira, a placamo mi i to debelo, za ovo sto branimo po sluzbenoj duznosti svima nam duguje drzava dzak para, a pausalno porez placamo u velikim apsolutnim iznosima, i molim vas- radite svoj posao i ne komentarisite ovo, mi nismo ucili na poljoprivrednom i isli na vezbe iz stampeda, nego ucili kao skotovi da bi sad pristojno ziveli...

m.

pre 14 godina

uvodjenje fiskalnih racuna u advokaturi nece resiti nijedan jedini problem.

neko je pomenuo slobodno trzisno formiranje cena - sto je nemoguce jer su advokati duzni da naplacuju po advokatskoj tarifi...koja je prilicno visoka, tako da vecina advokata naplacuje manje nego po tarifi. uvodjenjem fiskalnih racuna naplacivanje ce se vrsiti po tarifi, odnosno klijenti ce u principu placati usluge skuplje.

takodje, advokati koji najvise zaradjuju i na koje su izgleda citaoci najgnevniji - rade sa kompanijama, a samim tim svojim klijentima (kompanijama) nisu duzni da izdaju fiskalne racune (vec fakture) - tako da se i taj populisticki cilj umirenja mase nece ostvariti.

s druge strane, privatnost klijenta jeste dovedena u pitanje, jer ce svaki poreski inspektor imati pravo da zabode nos u svaki predmet. ako to svako od vas (a svako ce bar jednom u zivotu biti advokatski klijent) zeli - slobodno...advokatima ni iz dzepa ni u dzep!

slazem se da je bolja poreska kontrola advokature potrebna, ali uvodjenjem fiskalnih kasa se nista ne postize, vec se samo mazu oci neupucenom narodu.

M

pre 14 godina

Ljudi,pricate sa puno gorcine,bez ikakvog uvida u stvarno stanje stvari ! Naravno da se advokati ne bune protiv placanja poreza,oni sami traze i ocekuju neki nacin koji ce biti prihvatljiv za obe strane. Sistem sa fiskalnim kasama nije dobar. Ako biste vi voleli da neko sutra u vasem predmetu pod izgovorom kontrole placanja poreza iscitava svake redove,onda u redu. Imate pravo,porez treba i mora da se plati,za sve isto,ali ovakvo ogorcenje koje pokazujete plod je samo neznanja i nezainteresovanosti da udjete dublje u problem. Cim ste ovako povrsno usli u problem,predpostavljam da imate vaznije probleme u zivotu,pa nemate vremena da se ovom posvetite kvalitetno i dovoljno dugo kako bi ste ga poznavali. Na kraju krajeva gospodo,zavrsite pravni fakultet,budite advokati,onda mozete ostavljati slicne komentare ! Do tada,nista :D

Manu propria

pre 14 godina

Jedan gospodin, sa potpisom ADVOKAT je na najbolji način objasnio svim ovim "žednim komentatorima" koji ovde pišu sa puno patološke zlobe zašto advokatima ne bi trebalo uvoditi fiskalne kase. ALI DŽABA. od takvih jadnika očekivati da razumeju ono o čemu se usudiše da komentarišu.
AB ASINO LANAM.
Zakukaće ovi jadnici kada budu osetili na svojoj koži čari fiskalnih kasa. Neće moći:"...odloženo plaćanje..." kako neki stručnjak tako nešto predloži. Neće više moći...

nenad

pre 14 godina

Zakon o Pdv-u kaze:svako ko predje 3 miliona dinara obaveznik je pdv-a.U tom slučaju ima smisla kasa.
Advokati(ja ih zovem lihveri)bave se vrstom usluge.Ne vidim moranje da imaju kase.Jednostavno neka napiše račun koji priloži sudu po advokatskom tarifniku i sve je ok.Ako mu usluge predju 3 miliona dinara u toku godine onda je obavezan da računa pdv.To se utvrdi u sudu.
Inače PDV plaća kranji korisnik(gradjanin)a advokat i drugi su duzni da ga zaračunaju i sprovedu u budžet.Da li će to značiti da će advokatske usluge(koje su jako skupe)biti skuplje za 20 odsto.Primera radi dodješ kod advokata a on kaže ročiste je 100 eur plus 20 odsto pdv jednako je 120 a moram da imam i kasu je 150 eur.Pa vi vidite kada vam takva usluga zatreba a zbog kase budete davali 50 odsto više da bi imali pravdu

Ранко

pre 14 godina

А зашто се СВИМА не УКИНУ те глупе касе? То нигде више не постоји, осим овде...

Dejan

pre 14 godina

Šta mislite, šta će da se desi sa svima onima koji ne mogu odmah da plate advokatu?

Da li ste svesni koliko ljudi ne može (ili neće) da plati advokatsku tarifu, a advokati im i dalje pišu podneske i idu na ročišta?

I? Kako ćemo na odloženo ako advokat mora odmah da izda fiskalni račun?

Najlakše je da advokat piše otkaz punomoćja jer stranka nije platila, a advokat ne može da objasni zašto nema fiskalnog računa za napisani podnesak...

Beograd

pre 14 godina

A zasto su to Advokati povlasceni ?? Ako advokatima ne uvedu fiskalne kase, onda su svi ostali privatnici koji ih imaju, najvece budale u Srbiji.

Bojan

pre 14 godina

(nenad, 1. februar 2010 19:38)
a zašto onda pekari plaćaju PDV, zar ti ne bi voleo da ti hleb bude 20% jeftiniji, pa to je mnogo bitnije od tamo neke advokatske usluge.

Svi znamo zašto se plaća i PDV i porez na primanja. To je nadoknada društvu, tj državi za usluge koje nam ona pruža, ako smo zaradili više, iskoristili smo više društvenih resursa onda u skladu sa tim plaćamo našoj državi nadoknadu. Pored pomenute nadoknade plaćanje poreza ima i vrlo bitnu socijalnu posledicu, a to je preraspodela bogatstva i omogućavanje širem sloju ljudi da žive dobro. Naravno sa tim porezom se ne sme preterivati inače bi se došlo u situaciju da manji broj ljudi zarađuje i omogućava dobar život svojoj okolini, a on sam ne biva adekvatno nagrađen za svoj trud, tako da se između ove dve stvari balansira i određuje visina poreza. Cilj je da se nagrade najbolji ali i da se omogući svima da imaju slične startne pozicije
Iz ovog mini objašnjenja vidiš da i advokati ne smeju biti izuzeti od plaćanja bilo PDVa ili poreza na dohodak bez obzira na to kako isti utiču na cene. Ali iskustvo je pokazalo da uvođenje poreskog reda u neku oblast ne podiže značajno troškove za korisnika, čak može da se desi i da se krajnja cena smanji. Trebali bi da nestanu svi ilegalni putevi novca, tj trošenje na ovaj način, regulisalo bi se advokatsko tržište, i po principu ponude i potražnje formirala cena.

Nije tačno da ne postoji odloženo plaćanje preko fiskalnih kasa (ovome sam se baš nasmejao, jadni fini advokati, dozvoljavaju klijentu da ne plati odmah...), pa u skoro svakoj prodavnici imate otvorenu mogućnost za plaćanje na više rata. Takođe nije tačno da će to ugroziti privatnost korisnika. U fiskalnoj kasi samo stoji vrsta usluge i njena cena, ne piše nikada ko je korisnik. Znači posao advokata je da ukuca u kasu "regulisanje imovine 15 000,00 dinara" naplati stranci toliko, da joj račun i plati državi 3 000 po osnovu PDVa. Ukoliko ne izda račun, stranka ima pravo da ne plati uslugu :)

Na kraju, država ima pravo da advokatu prečešlja kolike je iznose upisivao u kasu i uporedi sa prijavljenim pa da proceni da li treba taj advokat da se kazni ili ne.

DS = nekompetentna gomila

pre 14 godina

Da se razumemo DS vise nece dobiti svoj glas. I ovo je jedan od razloga za to. Naravno da ce opet popustiti pod naletom advokata. Samo mi nije jasno koji to "dream team" DS-a vodi njihovu politiku i ko je procenio da ce im popustanje advokatima doneti vise glasova, a ne drasticno manje. I da su samo advokati bilo bi puno, ali svako malo imamo priliku da vidimo da promasuju na kljucnim potezima, sa najvise publiciteta. A Toma samo ide iza i kupi svoj kajmak.

Nisam advokat

pre 14 godina

Znam da se mnogi neće složiti, ali...Advokati u Srbiji mnogo manje "deru" klijente od advokata u ogromnom broju država. Kod nas advokati, a posebno u manjim sredinama, jako teško naplaćuju svoja potraživanja prema klijentima. Znam mnoge advokate koji uzimaju 5% samo, plus svoje troškove i to tek kad i ako dobiju parnice, tako da se zna desiti da godinama rade za džabe za svog klijenta i ne uzimaju nikakav predujam, a na kraju svega uzmu neki bedan procenat. Jako je mali broj advokata koji danas jako dobro zarađuju jer nemaju odakle da se naplate. Ljudi nemaju para. Izuzetak su svakako advokatske kancelarije koje se bave privrednim i međ. privrednim pravom. Tu je naplata fantastična, a ovako uvođenjem fiskalnih kasa će i stranke morati odmah da plate uslugu advokatu, što će zapravo popraviti naplatu kod onog velikog broja advokata koji se oglavnom bave parnicama, a iz manjih su sredina.

Milko

pre 14 godina

Nemam potrebna saznanja da bih moga da procenim treba li advokati da imaj fiskalne kase ili ne.
Mislim da fiskalne kase ne mogu sprečiti advokate da prikrivaju prihode i plaćaju manje poreze, što sada čine.
I nisu advokati jedini koji ne prijavljuju sve prihode.
Da bi se svi prihodi mogli staviti pod poresku kontrolu, da bi bili oporezovani, potrebno je da novac-gotovina bude u legalnim tokovima, na računima.
Dokle god se novac nosi u torbama nema kontrole prihoda.
Dokle god stranke imaju tajne sefove i ključare tih sefova sa milionima u njima, nema ovde poreskog reda.
Advokati samo traže da ne budu lošije tretirani, od političkih stranaka na primer.

Marko

pre 14 godina

Nemojte vređati inteligenciju ljudi, opravdanja o narušavanju nezavisnosti profesije su na nivou predškolskog uzrsta. Svi znaju vrlo dobro zašto advokati ne žele fiskalne kase. Registruju se kao paušalci a u kešu uzimaju milione. Svako ko je imao posla sa advokatima brzo su mu se praznili džepovi. Dabogda im kase bile uvedene još od 1.februara i dabogda im svaki klijent i za najsitniju uslugu tražio fiskalni račun. Vreme je da stvari u ovoj zemlji dolaze na svoje mesto.

m.

pre 14 godina

uvodjenje fiskalnih racuna u advokaturi nece resiti nijedan jedini problem.

neko je pomenuo slobodno trzisno formiranje cena - sto je nemoguce jer su advokati duzni da naplacuju po advokatskoj tarifi...koja je prilicno visoka, tako da vecina advokata naplacuje manje nego po tarifi. uvodjenjem fiskalnih racuna naplacivanje ce se vrsiti po tarifi, odnosno klijenti ce u principu placati usluge skuplje.

takodje, advokati koji najvise zaradjuju i na koje su izgleda citaoci najgnevniji - rade sa kompanijama, a samim tim svojim klijentima (kompanijama) nisu duzni da izdaju fiskalne racune (vec fakture) - tako da se i taj populisticki cilj umirenja mase nece ostvariti.

s druge strane, privatnost klijenta jeste dovedena u pitanje, jer ce svaki poreski inspektor imati pravo da zabode nos u svaki predmet. ako to svako od vas (a svako ce bar jednom u zivotu biti advokatski klijent) zeli - slobodno...advokatima ni iz dzepa ni u dzep!

slazem se da je bolja poreska kontrola advokature potrebna, ali uvodjenjem fiskalnih kasa se nista ne postize, vec se samo mazu oci neupucenom narodu.

Stef

pre 14 godina

Pre izvesnog vremena sam, komentarisuci istu temu, naveo da je robovanje sterotipima u ovoj zemlji zabrinjavajuce. Problem nije u samom oporezivanju advokata, vec u metodu kojim se to zeli sprovesti. Da bi neko mogao da komentarise uvodjenje fiskalnih kasa u ovu delatnost mora da zna kako ta delatnost funkcionise, dakle na koji se nacin primenjuje advokatska tarifa i kako to, ponekad silom prilika (zbog siromastva u Srbiji) izgleda. Preporucio bih svakom vasem citaocu da procita Odluku o naknadama i nagradama za rad advokata (moze je guglovati bez problema) i videce da klasicne fiskalne kase, kao u trgovinama, nisu moguce u advokaturi. Dakle, potrebno je sesti, razgovarati i pronaci rešenje koje ce zaista spreciti poresku evikciju, a nece biti na ustrb delatnosti, klijenta i, ne manje vazno, tajnosti podataka. Odlaganje od sest meseci je sasvim dovoljno, ukoliko ima dobre volje, da se pronadje kompromisno resenje.

Dr Jackyll

pre 14 godina

A sto se niste bunili kad ce od sada imovina funkcionera i njihova privatnost da se razvlaci po Internetu. Koliko dece imaju, adresa gde zive, koliko para imaju na racunu, i kojem, itd... I sve to lezi sada negde, nezasticeno od kriminalaca i lopova...

Dr Jackyll

pre 14 godina

Kazete- razlicit porez za razlicite advokate?
Pa sta ima bolje od fiskalne kase, koliko zaradis, ona pokaze, i toliko poreza platis...

Platon

pre 14 godina

Znači stvarno...!
Advokati opet pokušavaju da budu građani "više klase" i da izbegnu obaveze koje svi mi ostali imamo prema državi.
Predlažem da im mi, korisnici njihovih usluga, "odložimo plaćanje" za tih 6 meseci :)

dragan

pre 14 godina

" i ističe da advokati ne žele da izbegnu oporezivanje već im smeta predložena metodologija oporezivanja koja "remeti nezavisnost advokature". "

ko vas pita uopste sta vama odgovara a sta ne?ko je ostale sprivatnike pitao da li im odgovara fiskalna kasa?
nema razloga da se bojite fiskalne kase osim ako se bojite da necete moci krasti kao do sada?

Sava Drugi

pre 14 godina

Sada posle REIZBORA sudija na red dolazi REIZBOR ADVOKATA.

Ako se popusti advokatima, onda se mora popustiti i taksistima. Ako se popusti taksistima, onda mora i trgovcima... I tome nema kraja. Zakon prosto mora da vazo za sve.

To sto advokat nekog narko bosa nece moci da objasni poreklo svoje imovine, jer nije izdavao ODV racune, to je njegov problem i prestanite da nas smarate vise sa tim.

Marija

pre 14 godina

Pratim komentare na ovaj tekst od juce, i jedna stvar je ocigledna.

Juce su, ogorcene komentare, slali obicni gradjani. Od jutros, advokatski lobi se ocigledno aktivirao i salju koordinisane i ciljane komentare samo tako. Prave nas budalama, kao da svakom normalnom coveku nije jasno o cemu se radi i da je JEDINI i GLAVNI CILJ advokatskog lobija - da ne placaju porez!

zakon

pre 14 godina

sa zakonom nema sale-fiskalne kase od marta ili kljuc u bravu! dosta krokodilskih suza i lazi. Poslednjih 55 godina "deru" narod i bogate se, uglavnom nezakonito i to visokim cenama i neplacanjima .Porez svi placaju pa cete i vi.Ovog puta necete smisliti sistem koji za sve vazi, osim za vas

Nikola

pre 14 godina

"Ristić je rekao da u razvijenim demokratskim društvima ne postoji takav sistem oporezivanja advokata. On je naglasio da su advokati obavezni da državi isplate porez, ali da se u drugim zemljama porezi i prihodi plaćaju u skladu sa finansijskom moći advokata, koja je različita od slučaja do slučaja."

Pa bas zato fiskalne kase i jesu neophodne - da bi se znalo koliko koji advokat zaradjuje!

Ovo je bruka i sramota sta radi ovaj lopovski, pardon advokatski, lobi!

Bojan

pre 14 godina

Ma nemoj a mi smo veverice.
Država mora da istraje u fiskalizaciji consigliera kao i taksista.Kad mogu babe na pijacama,frizeri i pekari mogu i gospoda u belim kravatama od 1000 evra.

Nebojsa

pre 14 godina

Da li iko od vas ovde ima 2 grama mozga u glavi- pa nismo mi konobari, aha sta ste imali 2 silovanja, jedno tesko ubistvo i 4 saobracajna prekrsaja...to vam iznosi toliko-izvolite racun... Postoji nesto sto se zove odnos poverenja izmedju stranke i njenog pravnog zastupnika, taj princip- sveti i nenarusivi nikada nece moci neki Dinkici i njemu slicni da me nateraju da stavim na parce papira, a placamo mi i to debelo, za ovo sto branimo po sluzbenoj duznosti svima nam duguje drzava dzak para, a pausalno porez placamo u velikim apsolutnim iznosima, i molim vas- radite svoj posao i ne komentarisite ovo, mi nismo ucili na poljoprivrednom i isli na vezbe iz stampeda, nego ucili kao skotovi da bi sad pristojno ziveli...

Milan

pre 14 godina

Nista onda da svi advokati podignu tri prsta i da poloze zakletvu na njihovim diplomama da ce biti redovni i korektne poreske platise pa ko se oklizne gubi pravo na advokaturu. Posle im poslati ljude na testiranje pa da vidimo.

Bora

pre 14 godina

Uf,kada bi tako advokati bili solidarni kada je u pitanju povratak otete imovine posle 45,a ne da zastupaju pljacakarose.Ako treba i na sud vlast koja se odrzava na vlasti zahvaljujuci finansijerima od strane onih koji su uzurpirali tudje vlastnistvo.

Pedja

pre 14 godina

Fiskalizacija odmah i svima...i advokatima i taksistima. Ako je moguce u lekarskim ordinacijama mora i majstorima kada vam popodne uzmu silne pare za sitnu popravku...i u prodavnici i na pijaci...ali i pevacicama zbog prihoda na tezgama i sportistima i klubovima zbog milionskih ugovora.

zasto bas sada?

pre 14 godina

Drzava je odabrala pravi momenat da pokrene pitanje u koje se ni sama ne razume, jer i sam ministar nadlezni rece kako je osluskivao glas naroda prilikom donosenja odluka.Lepo je znati da vlast slusa narod, ali da li je to uvek tako ili bas sada u ovom momentu teske krize kada je rasprava o fiskalnoj kasi pravi populisticko demagoski trik da bi se zabavila masa uz predrasudu o enormnom bogatstvu advokata stecenom na nelegalan nacin.
Advokati ne beze od obaveza prema drzavi i placanja poreza, ali neka drzava iznese i podatke koliko advokatima duguje na ime sluzbenih odbrana u krivicnim postupcima i koliko se kasni sa placanjem, i koliki su gubitci advokatskih kancelarija u periodu reorganizacije sudstva jer sudovi ne rade a ja svom klijentu vise i ne znam kako da objasnim zasto se nista ne dogadja sa njegovim predmetom.

poreski obveznik

pre 14 godina

Da li ce pomoci sto ce im uvesti kase?
Da li vama privatni lekari zubari i ostala lekarska elita izdaje fiskalne racune. Meni ni jedan do sada, a bilo je bar 10 poseta istim od kada je uvedena fiskalizacija. Ne smem da mu trazim racun pa da mi drugi izvadi zdrav zub. Sta znaci zakon kad praksa pokazuje potpuno ignorisanje istog, a kazne su blage.

Gadga

pre 14 godina

Meni stvarno nije jasno otkud nekom ideja da on ne treba da plača porez kao svi ostali! Evo i ja bih lično voleo da ne moram da plaćam porez, ali nije na meni ta odluka. Nije mi jasno ako lekari mogu da budu u sistemu PDV-a, zašto su advokati tako posebni. Svi znaju zašto oni neće u sistem pdv-a!!! Stvar je jednostavna, ni jedan advokat ne izdaje račun za svoju uslugu, što znači da krade od države. Verovatno postoji i neka druga reč za to, ali ljudi treba da shvate da to što oni neće da plate platiću više ja poreza ili neki drugi radnik. Plaćanje poreze je obaveza i dužnost svakoga pojedinca,koja doprinosi razvoju celoga društva (mislim da se to uči u srednjoj školi iz ustava).

Dusan Silni

pre 14 godina

Alasima uzima drzava po 2000 eura poreza,zasto bi sad advokati bili privilegovani. Pausalac im lupite po3000eura ioni ce sami uvesti fiskalne kase kako bi dokazali drzavi previsoku tarifu.Mnogo je prosto.

Dosta korupcije vise!

pre 14 godina

Da li je fer da jedna profesija bude iznad svih ostalih? Da li je fer u Srbiji da pekarima, mesarima, piljarima, prodavcima najrazličitih dobara i usluga, platite PDV za sve što kupite, da svi administratini radnici, vozači, komercijalisti, menadžeri, policajci, profesori, lekari i drugi plaćaju poreze i doprinose državi srazmerne svojim prihodima, a da samo jedna profesija – advokatska – bude izuzeta iz svega toga? Da li je pravedno da neka profesija bude iznad zakona koji važe za sve ostale građane Srbije?

Preko 90% advokata su sada tretirani na sličan način kao frizeri, zanatlije i sitni privrednici koji plaćaju paušalni porez, pri čemu je pretpostavka da je svima njima godišnji promet manji od 3 miliona dinara. Nema ničeg spornog u paušalnom oporezivanju “sitnih” privrednika i to je nešto sa čim se svi slažemo. Problem je što veliki broj advokata ostvaruje promet veći od ta 3 miliona dinara, pri čemu veliki deo prihoda ostvaruje u kešu i nigde ih ne evidentira u svojim poreskim knjigama. Za razliku od sitnih privrednika, koji izdaju fiskalne račune, advokati do sada nisu imali obavezu fiskalnih kasa – tako da nije bilo načina da se dokaže da li zaista redovno prijavljuju sav svoj prihod. Zato se moglo desitit da advokat ima čist mesečni profit u kešu od 5.000 evra, a plaća poreze i doprionose koji bi običan zaposleni platio na platu od svega 300 evra!

16 godina

pre 14 godina

Pa, stvarno, dosta. Obavezite ih (ili ne) na fiskalizaciju i objasnite mucenicima-klijentima koji gube zdravlje, novac i vreme po sudovima, sta u kojoj od varijanti mogu ocekivati. Inace, advokati imaju super recept po pitanju odlaganja. Pa to su bar doktorirali kroz dugogodisnje sporove koje "vode" po sudovima.
6 po 6 meseci i eto odlaganja do u beskonacno. Tako i rocista i ostale potrebne radnje se odlazu i eto "ocas" 15 godina trajanje spora.
Usput, da li znaju koliko je sporova preko 10, 12 ili 15 godina jos neresenih i da li se pitaju cijom krivicom i koliko i sta su uradili da se to ludilo vise ne desava i kakva je cena koju klijent placa.
Majstori, razmislite malo, nije to tako tesko.

pedja

pre 14 godina

Ja ne znam sta je ovo sa ljudima u nasoj zemlji... Nije mi jasno sto uopste polemise drzava sa njima, uvedite im PDV kao i ostalima i kraj... U evropi ti na buvljaku daju fiskalni racun i to te jos jure po pijaci da ga uzmes, a kod nas sve je tesko i neizvodljivo...

Srdjan

pre 14 godina

Sporovi se ne tegle zbog advokata nego zbog sudija. Advokatima je u interesu da budu placeni sto pre, narocito mladjim advokatima koji su u vecini. I advokati ratuju sa sudom zbog sporosti istog, ali tu nema velike pomoci, ipak je to javna ustanova. A u javnim ustanovama, hteli neki to da priznaju ili ne, i dalje je na snazi komunizam.

Nenad

pre 14 godina

Od fiskalizacije advokata verovatno neće biti ništa, a i kako bi. Vlada taman rešila da uvede kase, a njen visoki službenik i advokatsko dete g-din Homen, kaže da podržava advokate. Da je normalna država bio bi smenjen istog trena.

Petar

pre 14 godina

Ispostavilo se da su najveci problem u drzavi advokati a kada se malo sagleda stanje onda se to svodi na razne agencije za pravno posredovanje koje uzimaju milionske iznose za trgovinu i sada se vesto kriju iza advokata

Vlada

pre 14 godina

Kladionice uplaćuju 10% od uplate, jer one imaju i isplate za razliku od npr. prodavnice. Takođe imaju i fiksnu taksu po svako uplatnom mestu.