Četvrtak, 02.04.2020.

12:54

Američki bogataši traže da se zaposleni vrate na radna mesta: "Biramo između dva zla"

Predsednik SAD kaže kako ne želi da lek za pandemiju koronavirusa "bude gori od samog problema", a neki od najbogatijih Amerikanaca pridružuju mu se u tome.

Izvor: B92

Amerièki bogataši traže da se zaposleni vrate na radna mesta: "Biramo izmeðu dva zla" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

83 Komentari

Sortiraj po:

Opaaaaa

pre 4 godine

Nije nikakav problem ni ovaj stav. Ali od moje djece... Ja sam se porez naplacao drzavi, hocu nesto zauzvrat.Ili, moze ok je, umrite kad ne zaradjujete... Onda mi ne uzimaj porez, jer vecu zastizu u USA imam kod mafije. Trenutno tamo te ostave na ulici da umres...

Zemljoradnik

pre 4 godine

Matematika je surova, ali prosta. Izbor je sledeći: 300.000 mrtvih od Korone ili 3.000.000 od bede i kriminala izazvanog bedom posle ne-rada? Potpuno nam je prihvatljivo ono "Vrhovna komanda je izbrisala vaše živote iz brojnog stanja", ali ova matematika nije? Opravdano je žrtvovati malo zbog mnogo.
(Moglu Trapazoglu, 02. april 2020 20:32)
- Matematika jeste surova ali potpuno besmislena. Nije baš tako crno belo, ili-ili. Nemoguće je spasiti ekonomiju u uslovima u kojim ljudi idu normalno na posao, privreda normalno radi, a ljudi, rodbina, kolege na poslu, prijatelji umiru na sve strane. Možete li da zamislite da ljudi u Bergamu ili Nju Jorki idu normalno na posao i privreda tamo radi kao da se ništa ne dešava? U tom slučaju ne bi bilo ili-ili... ili 300.000 mrtvih od korone ili 3.000.000 od bede i kriminala, nego bi bilo i jedno i drugo. Ljudi bi masovnije umirali od korone da bi ovi pohlepni kapitalisti shvatili da ipak moraju da izoluju ljude i zaustave ekonomiju, pa bi onda ljudi umirali i od bede i kriminala.

trica

pre 4 godine

Ovo ce na kraju I da bude kao sto bogati traze. Ovo nema sanse da prodje za mesec dva, narocito kada se usporava kriva porasta bolesnih.Jedna po jedna drzava ce nalaziti razloge za pustanje epidemije da izgalopira. Na ovaj nacin moze trajati godinama, uvek ima onih koji moraju da rade I neki od njih ce se zaraziti. Jedino kada bi moglo da se za jako kratko vreme da se is testira svaki gradjanin jedne drzave mada bolest je takva da danas mozes biti na testu negativan a posle par dana pozitivan. Lancana reakcija je uspostavljena, tesko je to zaustaviti kada je virus nevidljiv I ima dug period inkubacije.

Moglu Trapazoglu

pre 4 godine

Matematika je surova, ali prosta. Izbor je sledeći: 300.000 mrtvih od Korone ili 3.000.000 od bede i kriminala izazvanog bedom posle ne-rada? Potpuno nam je prihvatljivo ono "Vrhovna komanda je izbrisala vaše živote iz brojnog stanja", ali ova matematika nije? Opravdano je žrtvovati malo zbog mnogo.

аца

pre 4 godine

Hm Ameri izgleda ne kontaju da ako se virus potpuno otrgne kontroli ostatak sveta ce morati da ih izoluje. Ne bi me cudilo da Meksiko sam krene da gradi onaj Trampov zid.
(Milos, 2. april 2020 18:38)


каква би то иронија била

A od kojih ste vi ?

pre 4 godine

Najbolji su mi ovi nasi superhikovi koji brane bogatase i javjljaju se dobrovoljno da i zivot daju samo da akcije ne padnu. Alo bre ovo je NEnormalno stanje, pandemija drzava( u ovom slucaju korporacijska drzava) mora da da novcanu pomoc ljudima da prezive pa cemo posle sve normalno. Mada sumnjam da ce moci normalno . Nekako se za sve ima u trilionima samo kad treba pomoc ljudima e tad je ekonomija u opasnosti. Istina je da se ide sve vise u automatizaciju, ima mnogo ljudi koji postaju potrosna roba ekonomski manja steta ako umre milion ljudi nego da propadne jedan veliki biznis. To ako si psihopata ima smisla. Ako si COVEK skroz je obrnuto.. A za ove sto ce da pitaju a odakle i sto da daju meni , zato sto su te pare i uzete kroz takse od tih istih ljudi od kojih se ocekuje da umru.

Bane

pre 4 godine

Meni je i dalje enigma tupavi americki narod, glasas i slazes se sa sistemom socijalnog darvinizma gde ako ispadnes jer je eto gazda ili trziste tako htelo, ides na ulicu i u beskucnistvo ! Slazes se sa sistemom koji nema nikakve socijalne mere koje treba da zastite narod u ne daj boze ovakvim situacijama !? Imate li mozga gomilo roblja ?? Slazes se da budes veciti duznik bankama !? I jos ce na bilo koju socijalnu meru vikati 'KOMUNIZAM' "socijalizam" jer im gazde koje drze povodac tako rekle..

Dr.Srx

pre 4 godine

Svaka čast pressedničw Trampe i naš je tako pričao, ali onda je sinulo: "100 miliona maski, 50 miliona rukavica, 10 miliona zaštitnih odela po evro, pa 100 hiljada respirators po 100 evra, ihaha biće kampanja kakvu niste videli do sad. Još kad pobedimo Koronu...Las Vegas nam neće biti ravan

iz ivanjice

pre 4 godine

Nako ko zna prilike

to sa kapitalizmom bi bilo u redu kada bi ti ljudi zaista postovali zakone ponude i potraznje
problem je sto oni prvi ruse taj sistem i varaju
ne placaju poreze, preko politickih veza dolaze do drzavnih fondova, stvaraju monopole na sve strane tj. glume konkurenciju i td.
i na kraju kada pukne balon koji su sami godinama pumpali uz politicare onda je drzava tu da im pokrije gubitke
tako da su to kapitalisti isto koliko su u komunizmu komunisti bili komunisti

Milos

pre 4 godine

Hm Ameri izgleda ne kontaju da ako se virus potpuno otrgne kontroli ostatak sveta ce morati da ih izoluje. Ne bi me cudilo da Meksiko sam krene da gradi onaj Trampov zid.

Sani Kroket

pre 4 godine

Nema nikavog problema, ako te velike gazde posalju svoje sinove ili unuke da rade zajedno sa nama. A gazda licno da nam donosi uzinu i da svojim primerom pokaze kako nije opasno i kako se "grize za zajednicku stvar".
A ovi sto pricaju kako ce se vracati krediti, kako ne sme da stane,kako mi ne znamo kako je u Americi....pa mozda i ne znamo, ali kad izgubis baku,dedu,majku,oca,brata,druga,dete...jel nalazis utehu u tim kolima ili stanu koji si uzeo na kredit? jel nadomesti lova tu bol i gubitak?

Zohan

pre 4 godine

Ako preskocimo sve teme dodjemo do one da par procenata ljudi poseduje skoro sav kapital na planeti. Svakako da treba da postoji gradacija, ali disproporcija u materijalnom bogatsvu je sumanuto velika. Cela ideja da vecina mora da radi punom parom da bi nekolicina imala koju milijardu vise prilicno gadna. Komunizam nije uspeo, bio je paravan za diktature, mozda je dosao prerano. Mozda cemo u nekoj buducnosti dostici nivo svesti neophodan za pravednije uredjenje drustva.

Jabučilo

pre 4 godine

Oni ne shvataju šta je tj. ko je ekonomija i koliko lako će da zažale za ovim što je sad zbog njihove prikrivene gramzivosti i ne strpljivosti ko će da zgrabi veći kolač.

Majkl Džondar

pre 4 godine

Ja sam taj siroma, i slažem se sa njima. Tačno, oni sam na novac misle ali taj isti novac treba nama siromasima, a ako ne radimo onda da ni nemamo. Sve je stalo a mislim da ne treba. Samo rizične grupe da se zbrinu.

oxoxoposum

pre 4 godine

u americi preko 35 miliona ljudi se hrani preko bonova (food stamp recipients). ako taj lanac snabdevanja popusti imace strasne probleme. naoruzan a gladan je gadna kombinacija.

Douglas Bader

pre 4 godine

Ne vidim ovde posebnu korist...ako ukinu mere i korona se omasovi, nece niko hteti da komunicira sa SAD, jer bi epidamije trebala zavrsiti za koji mesec dana, a u SAD ce tek buknuti. Jedini unutrasnja privreda, mada ameri su sve samo ne samodovoljni.

Pete

pre 4 godine

Da li je neko iznenađen da je bogatašima važniji profit od ljudskih života? Razumite da su društva morala da uvedu ZAKONE da zabrane kapitalistima da truju i ubijaju ljude za svoj profit. Niko ne očekuje da oni poseduju nešto kao savest ili brigu za živote ljudi i okolinu.

ID

pre 4 godine

Svi koji predlažu da ljudi rade i rizikuju živote morali bi biti međuntim zaposlenim. Pa, da podele sudbinu.
Ovako je ono: "Idemo u rat , a neki ćete i da poginete".

Beograde dobro jutro

pre 4 godine

Problem je sto ni jedna od novina ne pise o naplati za sve ovo posle krize. Zdravstveno osiguranje u Americi ce biti skuplje, a takodje i kirije za stanove pa i ostala rezija. Obicni smrtnici u Americi ce morati jos vise da rade da bi priustili neki normalan zivot.

Hvala na objavi.

Ginko

pre 4 godine

Pa ako su bogatasi toliko zabrinuti za svoj profit mogu da idu u fabrike sami. Zivot radnika ne smeju da rizikuju. Ako ti umre puno ljudi gubitak je svakako veci nego ako izgubis vise para. Oni pare i tako stampaju u tri smene.

gledalac

pre 4 godine

Da li je nekom palo na pamet da su posle liberalizma nastali populisti-komunisti, nacisti, fašisti...
Za bogate bi bilo bolje da svoje bogatstvo raspodele pravednije, da li imaju 100 ili 20 milijardi svejedno je, ali bi njihovi zaposleni i njihove porodice mogle da vode bolji život.

Mik

pre 4 godine

Mi smo za nase poslodavce i za drzavu kojom oni i upravljaju - samo broj. Nema ni imena ni prezimena, ni zivotne price, samo broj u izvestaju o poslovanju.
To je prosto sistem. Sistem koji guta pojedince u gradovima, pre svega. Slobodan covek je samo onaj ko se odrekao savremenih beskorisnosti i zivi u skladu sa prirodom. Ali takvih je malo.

huh

pre 4 godine

Kapitalizam na delu. Zbog istog tog kapitalizma je evropa planula. Liga samoiona tv prava evro liga nacionalna takmocenja... Lova i samp lovaaaaa

Neuhlebljen

pre 4 godine

Evo, ja prvi put u životu podržavam stav ovih trulih bogataša, da je karantin lek koji je gori od samog problema. Gde ima da se prijave dobrovoljci, ja ću da radim 10-12h dnevno u toku trajanja pandemije korona virusa, ali da mi dnevnica bude barem 2 puta veća nego redovna. A svi vi koji se toliko plašite virusa slobodno sedite u kući koliko god želite, samo nemojte da se bunite kad vam za koji mesec primanja budu drastično smanjena ili ukinuta.

Malation

pre 4 godine

Ja lično ne očekujem da dve strane imaju isto gledište, ali ću pokušati da prevedem - radnici su za poziciju da sede kod kuće jer su bezbedniji. To je ok svakako i delim taj stav. Ali za 0,00 para, ili za onoliko koliko im plati država, odn. koliko su odvajali za PIO fondove koji sad treba da ih izdržavaju jer su objektivno sprečeni za rad. LJudi, besplatnog ručka nema i prosto nije prirodno da očekujete da će vas firme plaćati a vi ćete svi u nedogled da sedite kod kuće. To se neće desiti. Ili ćemo svi da radimo, ili ćemo biti bezbedni od virusa a gladni. Birajte.

g

pre 4 godine

Kod nas je već tako vlasnici firmi u bunkeru, menadžeri "rade" od kuće, a radnicima koji su prvi na udaru zaraze, i najveći broj ih je procentualno zaražen šalju motivacione mailove da izdrže i da ćemo zajedno pobediti u stilu juriš, a ne za mnom junaci

Ratković

pre 4 godine

Mi koji živimo u SAD volimo svoje bogataše, i slažemo se sa ovde iznetim stavovima ovih ljudi , koji zapošljavaju milione Amerikanaca.
Ovi ljudi govore prevashodno o potrebi pokretanja privrede SAD, vas u Srbiji neće terati da se vratite na posao, slobodno zatvorite vašu privredu na neodređeno.
Vaše pravo i vaš izbor, svako ima svoje prioritete !

marko_sthlm

pre 4 godine

U tom slučaju da ti milioneri i bogataši svojim ličnim primerom pokažu da nije opasno i da i njihovi životi mogu da budu među tih "nekoliko života više" koji ce se izgubiti da bi se privreda pokrenula.

U suprotnom neka ćute.

Bgbh

pre 4 godine

Šta odmah skačete na bogataše? Odmah njih prozivate. Bili bogataši ne bili bogataši, jedno društvo mora da radi da bi napredovalo! Sedeti mesecima kod kuće će unazaditi ljude i u komunizmu.

DRAGAN

pre 4 godine

Bogat nepozna siromaha.
Kako bi oni bili silni milijarderi da nije ovoliko
bjednika koji rade za minimum platu. Doci ce i
njima kraj. Ovo je pocetak
svjetskog ekonoskog rata, koji ce biti sa nesagledivim
posledicama. Ko prezivi
pricace. Posle svega ovog
ludila, zivot na planeti nece
vise nikada biti isti.Sve su
bogati doveli do ovoga.
Nije sretan koje bogat, vec
je sretan koje zdrav i ko sve
ovo prezivi.Svetu preti
veliki kolaps sa milionima
zrtava, samo to zvanicno
niko ne sme da kaze. Ovo ti
je zivot 21 veka. Tuga da
ne moze biti veca.

dc fan

pre 4 godine

Ne znam samo koliko puta komunizam mora da propadne da bi ljudi shvatili da u realnom svetu zbog ega i pohlepe koju SVI imamo u sebi komunizam ne moze da uspe. Dzaba sto je manjina posvecena ideji kad ce uvek vecina biti samo deklarativno komunisticka kako bi uzela privilegije. Ne ide to.
(Prle, 02. april 2020 14:13)

Nas veliki problem kao civilizacije je sto duhovno/moralno nismo nesto napredovali tokom vremena, pogotovo ne u poredjenju sa napretkom tehnologije. Dok koletkivno ne napredujemo malo, ne vadi nas ni kapitalizam, ni komunizam niti bilo koji drugi sistem.
Najteze je sto se mora raditi na sebi dosta a niko nas nigde ne uci tome i te neke vrednosti se predstavljaju vise kao slabosti u ovo vreme

nebojsa

pre 4 godine

Psihopata i sociopata kao sto su ovi klovnovi ima i medju onima koji nisu miljarderi. Kao sto i medju milijarderima ima velikih filantropa i dobrocinitelja, znamo puno primera. Pazljivo sa generalizacijama, nisu svi uspesni privrednici takvi idioti kao ovi oko Trampa.

Prok

pre 4 godine

Evolucija se krece bez zastoja, ovaj virus i reakcija Sveta, koja ke dovela do neverovatne situacije, samo su prvi korak u procesu osvescivanja ljudi. Ne treba gledati u proslost, virus ce procistiti mnogo toga u ljudskoj svesti tako da cemo uskoro gledati "stare gilmove" i cuditi se kakvi smo bili.... Ko je otvoren za promene osetice nezamisliv napredak,a oni koji nece hteti da se odreknu prethodnog konceptualnog oklopa, cekace dok ne pukne pod dejstvom neverovatne prirodne sile....

Istina

pre 4 godine

Nek se vec jednom odreknu tih svojih virtuelnih nula i to podele sa narodom. Kriza i virus ce proci pa ponovo na posao. Ni jedan ljudski zivot nije vredan bogacenja malog broja ljudi koji misle da svojim postojanjem donose srecu covecanstvu.

Nako ko zna prilike

pre 4 godine

A da vas, velike znalce nesto pitam: Da li imate kredit za stan, auto, skolovanje? Naravno da nemate, jer ste nasledili stan ili zivite sa roditeljima. U USA skoro svi idu od roditelja odmah nakon koledza (a neki i tokom koledza) i zapocinju svoj zivot. Naravno, da bi mogli da kupe vece stvari (kucu, stan, auto) treba im kredit. Iznos tog kredita je cesto veci od polovine plate. Od druge polovine placaju rezije, hranu, odecu i obucu i veoma malo ostane za ustedu. Ako nema mesecnih prihoda ko ce da im plati kredite? Sta ce se desiti ako recimo 3 meseca ne plate rate? Gde ce da odu? Kod mame i tate 1000km daleko? Nemate pojma a samo lupate. Da, nazalost komunizam je izumro jer nije bio dobar a postoje i milijarderi jer je to kapitalizam i omogucuje sticanje bogatstva. Niko u kapitaliznu ljudima ne brani da se trude i obogate, vrlo je mali uticaj "burazerskog poslovanja", politike i tome slicno. Ima ga, ali ni priblizno kao u Srbiji. Ameri su ljudi kao i mi i gledaju kako da prezive od prvog do prvog. Nemaju oni veze sa visokom politikom. Nisu mnogo pametni, ali su posteniji od nas 20 puta. Ekonomske posledice svega ovoga ce biti mnooogo vece nego sama bolest koja nesumnjivo hara.

Dacha

pre 4 godine

Od pocetka pandemije mi imamo pricu o karantinu od 14 dana i da ako se tu ispostavi da si zarazen ides na lecenje ili ako nisi teras dalje da se narodski izrazim. E sad ja imam jedno pitanje,sta je problem da sve stane na 14 dana,da li ce svet koji je stvaran stotinama godina da propadne za svega 14 dana potpune izolacije? Ako je tako onda nam je potpuna propast zagarantovana bez obzira na ovu trenutnu pandemiju u svetu!!

borisbg

pre 4 godine

Prst na celo i pitanje: sta ce vam puna garaza auta, po desetak hacijendi i milijarde dolara? Vasa pohlepa, cinizam, hedonizam, orgijanje, licemerija i manipulacija je gurnula civilizaciju u sunavrat, a tek ce! Ido.....!!!!

Prle

pre 4 godine

@predlog: Ne moze pod jedan zato sto ti racuni nisu u Americi (Apple na racunu "firme cije patetne koristi a koja ima jednog zaposlenog" ima oko 300 milijardi dolara, ali je racun u Irskoj u USA je samo "sica" kako bi platili manje poreze) i ne moze jer je individualizam osnova Amerike i dobrog dela zapadnog sveta. Princip svako za sebe i "snadji se". Ne znam samo koliko puta komunizam mora da propadne da bi ljudi shvatili da u realnom svetu zbog ega i pohlepe koju SVI imamo u sebi komunizam ne moze da uspe. Dzaba sto je manjina posvecena ideji kad ce uvek vecina biti samo deklarativno komunisticka kako bi uzela privilegije. Ne ide to.

Vuk

pre 4 godine

Kapitalizam na delu. Svima je poznata rečenica "Rad oslobađa". Izvinjavam se svima, ali za mene je to ta izjava tih "strašnih" ekonomista i moćnika. Nekoliko stvari tu ima. Prva je, ne sviđa im (Amerikancima) se što će da padnu i neće biti prvi na ekonomskoj sceni po vrednosti (Kina je već odavno prva po prirastžu i svetskom udelu). Druga je, aj što će da padnu, nego nikada neće biti povratka. Treća je, neće biti povratka jer su navikli da žive u zaduženju. Da, prosečni Amerikanac hoće da pati posle svega ovoga, ali porast patnje zavisi od količine novca koji trenutno duguješ. NIje isto 5% od 100 000 i od 1000 000. E pa bato, kao i u svakoj kući, ne može se živeti od vazduha, u njihovom slučaju od magle. Četvrta je, nemaju sirovinu i neče imati novca da je kupe, a pre toga neće niko ni hteti da im je da. A peta, ubitačna je njihov geografski požaj u odnosu na ostatak sveta. Brzina kretanja svega spada na početak 20. veka usled svih prethodno nabrojanih stvari. E to je ono što ovoj planeti fali. Da se usposri i da se diše i živi normalnim tempom.

Alcale

pre 4 godine

A oni da sede kuci i da zaradjuju novac
(kk, 2. april 2020 13:31)

Ne, oni imaju sada sjajnu priliku da čekaju totalno devastiranu ekonomiju i da nakon toga investiraju i izađu dalekooo bogatiji nego što bi to bilo da samo rade kao do sada! Radnici sa druge strane u ovoj situaciji, ako potraje 3 meseca i više jer je priča počela sa 2 sednice a juče su rekli još 3 meseca, u velikoj većini ostaju potpuno bez izvora prihoda.
Amerika ima 350 milijona stanovnika, šta je veće zlo:
- da žrtvuju 600k stanovnika a da rade i nemaju glad
- ili da gladuje i totalno unište ekonomiju i dovedu na rub egzistencije 200milijona gradjana a da OPET imaju 100-200 žrtava virusa na SVE TO????

SVAKO ko misli da je druga opcija bolja nada se da se nalazi u populaciji koja neće ostati bez prihoda i posla i da će sve krenuti super za 3 meseca! Ne pokreće ovolika drama zbog 2-3 meseca!

Pantelija

pre 4 godine

kao kada bankrotiraju kada drzava uskoci i upumpa milijarde, tako sada drzava treba da udje na racune amazona, facebooka, itd, i uzme milijarde i podeli ljudima kojima je to neophodno da prezive... ako je neko protiv, samo mi objasni zasto...
(predlog, 2. april 2020 13:30)

Ukoliko nema dovoljno proizvodnje cene dostupnih artikala rastu. Novac koji bi uzeo od pomenutih firmi bi mnogo manje vredeo. Ustvari samo bi odlozio neizbezno tj potpuni slom civilizacije.
Licno mislim da je zavladala totalna i neopravdana histerija oko ovog virusa i po prvi put moram reci da se slazem sa bogatim vlasnicima. Ljudi ne shvataju koje ce posledice na ekonomiju i opste siromastvo imati ova predstava.

Petar Mitić

pre 4 godine

Milijarder Tom Golisano je zabrinut. "Šteta zbog toga što je privreda zaustavljena mogla bi biti veća od gubitka nekoliko ljudi više"

Borićemo se do poslednjeg radnika.

ime

pre 4 godine

Sanjam dan samo da bankama otplatim sve sto treba, a to ce biti za jedno 5godina. Posle toga cu zaradjivati od kuce ne mnogo ali dovoljno, i necu da pustim da me ovakvi gaze. Jos 5god, brojim dane.

predlog

pre 4 godine

kao kada bankrotiraju kada drzava uskoci i upumpa milijarde, tako sada drzava treba da udje na racune amazona, facebooka, itd, i uzme milijarde i podeli ljudima kojima je to neophodno da prezive... ako je neko protiv, samo mi objasni zasto...

Ah

pre 4 godine

kao kada bankrotiraju kada drzava uskoci i upumpa milijarde, tako sada drzava treba da udje na racune amazona, facebooka, itd, i uzme milijarde i podeli ljudima kojima je to neophodno da prezive... ako je neko protiv, samo mi objasni zasto...
(predlog, 2. april 2020 13:30)

A šta ćeš da kupiš za te milijarde kad se ništa ne proizvodi? Kako će se fabrike ponovo pokrenuti kada niko ne radi? U to spada i proizvodnja hrane, da znate. I ako uzme te milijarde sa tuđih računa, onda bi to značilo bankrot firmi, što znači masovnu nazaposlenoist, što znači nedostatak robe i usluga, što znači ekstremno siromaštvo. Da ne pričamo što možda vama uzmu sa računa jer imate više od nekoga ko nema ništa.

Petar Mitić

pre 4 godine

Milijarder Tom Golisano je zabrinut. "Šteta zbog toga što je privreda zaustavljena mogla bi biti veća od gubitka nekoliko ljudi više"

Borićemo se do poslednjeg radnika.

borisbg

pre 4 godine

Prst na celo i pitanje: sta ce vam puna garaza auta, po desetak hacijendi i milijarde dolara? Vasa pohlepa, cinizam, hedonizam, orgijanje, licemerija i manipulacija je gurnula civilizaciju u sunavrat, a tek ce! Ido.....!!!!

ime

pre 4 godine

Sanjam dan samo da bankama otplatim sve sto treba, a to ce biti za jedno 5godina. Posle toga cu zaradjivati od kuce ne mnogo ali dovoljno, i necu da pustim da me ovakvi gaze. Jos 5god, brojim dane.

predlog

pre 4 godine

kao kada bankrotiraju kada drzava uskoci i upumpa milijarde, tako sada drzava treba da udje na racune amazona, facebooka, itd, i uzme milijarde i podeli ljudima kojima je to neophodno da prezive... ako je neko protiv, samo mi objasni zasto...

Dacha

pre 4 godine

Od pocetka pandemije mi imamo pricu o karantinu od 14 dana i da ako se tu ispostavi da si zarazen ides na lecenje ili ako nisi teras dalje da se narodski izrazim. E sad ja imam jedno pitanje,sta je problem da sve stane na 14 dana,da li ce svet koji je stvaran stotinama godina da propadne za svega 14 dana potpune izolacije? Ako je tako onda nam je potpuna propast zagarantovana bez obzira na ovu trenutnu pandemiju u svetu!!

Nako ko zna prilike

pre 4 godine

A da vas, velike znalce nesto pitam: Da li imate kredit za stan, auto, skolovanje? Naravno da nemate, jer ste nasledili stan ili zivite sa roditeljima. U USA skoro svi idu od roditelja odmah nakon koledza (a neki i tokom koledza) i zapocinju svoj zivot. Naravno, da bi mogli da kupe vece stvari (kucu, stan, auto) treba im kredit. Iznos tog kredita je cesto veci od polovine plate. Od druge polovine placaju rezije, hranu, odecu i obucu i veoma malo ostane za ustedu. Ako nema mesecnih prihoda ko ce da im plati kredite? Sta ce se desiti ako recimo 3 meseca ne plate rate? Gde ce da odu? Kod mame i tate 1000km daleko? Nemate pojma a samo lupate. Da, nazalost komunizam je izumro jer nije bio dobar a postoje i milijarderi jer je to kapitalizam i omogucuje sticanje bogatstva. Niko u kapitaliznu ljudima ne brani da se trude i obogate, vrlo je mali uticaj "burazerskog poslovanja", politike i tome slicno. Ima ga, ali ni priblizno kao u Srbiji. Ameri su ljudi kao i mi i gledaju kako da prezive od prvog do prvog. Nemaju oni veze sa visokom politikom. Nisu mnogo pametni, ali su posteniji od nas 20 puta. Ekonomske posledice svega ovoga ce biti mnooogo vece nego sama bolest koja nesumnjivo hara.

Sani Kroket

pre 4 godine

Nema nikavog problema, ako te velike gazde posalju svoje sinove ili unuke da rade zajedno sa nama. A gazda licno da nam donosi uzinu i da svojim primerom pokaze kako nije opasno i kako se "grize za zajednicku stvar".
A ovi sto pricaju kako ce se vracati krediti, kako ne sme da stane,kako mi ne znamo kako je u Americi....pa mozda i ne znamo, ali kad izgubis baku,dedu,majku,oca,brata,druga,dete...jel nalazis utehu u tim kolima ili stanu koji si uzeo na kredit? jel nadomesti lova tu bol i gubitak?

g

pre 4 godine

Kod nas je već tako vlasnici firmi u bunkeru, menadžeri "rade" od kuće, a radnicima koji su prvi na udaru zaraze, i najveći broj ih je procentualno zaražen šalju motivacione mailove da izdrže i da ćemo zajedno pobediti u stilu juriš, a ne za mnom junaci

Pantelija

pre 4 godine

kao kada bankrotiraju kada drzava uskoci i upumpa milijarde, tako sada drzava treba da udje na racune amazona, facebooka, itd, i uzme milijarde i podeli ljudima kojima je to neophodno da prezive... ako je neko protiv, samo mi objasni zasto...
(predlog, 2. april 2020 13:30)

Ukoliko nema dovoljno proizvodnje cene dostupnih artikala rastu. Novac koji bi uzeo od pomenutih firmi bi mnogo manje vredeo. Ustvari samo bi odlozio neizbezno tj potpuni slom civilizacije.
Licno mislim da je zavladala totalna i neopravdana histerija oko ovog virusa i po prvi put moram reci da se slazem sa bogatim vlasnicima. Ljudi ne shvataju koje ce posledice na ekonomiju i opste siromastvo imati ova predstava.

oxoxoposum

pre 4 godine

u americi preko 35 miliona ljudi se hrani preko bonova (food stamp recipients). ako taj lanac snabdevanja popusti imace strasne probleme. naoruzan a gladan je gadna kombinacija.

Pete

pre 4 godine

Da li je neko iznenađen da je bogatašima važniji profit od ljudskih života? Razumite da su društva morala da uvedu ZAKONE da zabrane kapitalistima da truju i ubijaju ljude za svoj profit. Niko ne očekuje da oni poseduju nešto kao savest ili brigu za živote ljudi i okolinu.

Ratković

pre 4 godine

Mi koji živimo u SAD volimo svoje bogataše, i slažemo se sa ovde iznetim stavovima ovih ljudi , koji zapošljavaju milione Amerikanaca.
Ovi ljudi govore prevashodno o potrebi pokretanja privrede SAD, vas u Srbiji neće terati da se vratite na posao, slobodno zatvorite vašu privredu na neodređeno.
Vaše pravo i vaš izbor, svako ima svoje prioritete !

Zohan

pre 4 godine

Ako preskocimo sve teme dodjemo do one da par procenata ljudi poseduje skoro sav kapital na planeti. Svakako da treba da postoji gradacija, ali disproporcija u materijalnom bogatsvu je sumanuto velika. Cela ideja da vecina mora da radi punom parom da bi nekolicina imala koju milijardu vise prilicno gadna. Komunizam nije uspeo, bio je paravan za diktature, mozda je dosao prerano. Mozda cemo u nekoj buducnosti dostici nivo svesti neophodan za pravednije uredjenje drustva.

Prle

pre 4 godine

@predlog: Ne moze pod jedan zato sto ti racuni nisu u Americi (Apple na racunu "firme cije patetne koristi a koja ima jednog zaposlenog" ima oko 300 milijardi dolara, ali je racun u Irskoj u USA je samo "sica" kako bi platili manje poreze) i ne moze jer je individualizam osnova Amerike i dobrog dela zapadnog sveta. Princip svako za sebe i "snadji se". Ne znam samo koliko puta komunizam mora da propadne da bi ljudi shvatili da u realnom svetu zbog ega i pohlepe koju SVI imamo u sebi komunizam ne moze da uspe. Dzaba sto je manjina posvecena ideji kad ce uvek vecina biti samo deklarativno komunisticka kako bi uzela privilegije. Ne ide to.

Malation

pre 4 godine

Ja lično ne očekujem da dve strane imaju isto gledište, ali ću pokušati da prevedem - radnici su za poziciju da sede kod kuće jer su bezbedniji. To je ok svakako i delim taj stav. Ali za 0,00 para, ili za onoliko koliko im plati država, odn. koliko su odvajali za PIO fondove koji sad treba da ih izdržavaju jer su objektivno sprečeni za rad. LJudi, besplatnog ručka nema i prosto nije prirodno da očekujete da će vas firme plaćati a vi ćete svi u nedogled da sedite kod kuće. To se neće desiti. Ili ćemo svi da radimo, ili ćemo biti bezbedni od virusa a gladni. Birajte.

Ah

pre 4 godine

kao kada bankrotiraju kada drzava uskoci i upumpa milijarde, tako sada drzava treba da udje na racune amazona, facebooka, itd, i uzme milijarde i podeli ljudima kojima je to neophodno da prezive... ako je neko protiv, samo mi objasni zasto...
(predlog, 2. april 2020 13:30)

A šta ćeš da kupiš za te milijarde kad se ništa ne proizvodi? Kako će se fabrike ponovo pokrenuti kada niko ne radi? U to spada i proizvodnja hrane, da znate. I ako uzme te milijarde sa tuđih računa, onda bi to značilo bankrot firmi, što znači masovnu nazaposlenoist, što znači nedostatak robe i usluga, što znači ekstremno siromaštvo. Da ne pričamo što možda vama uzmu sa računa jer imate više od nekoga ko nema ništa.

Vuk

pre 4 godine

Kapitalizam na delu. Svima je poznata rečenica "Rad oslobađa". Izvinjavam se svima, ali za mene je to ta izjava tih "strašnih" ekonomista i moćnika. Nekoliko stvari tu ima. Prva je, ne sviđa im (Amerikancima) se što će da padnu i neće biti prvi na ekonomskoj sceni po vrednosti (Kina je već odavno prva po prirastžu i svetskom udelu). Druga je, aj što će da padnu, nego nikada neće biti povratka. Treća je, neće biti povratka jer su navikli da žive u zaduženju. Da, prosečni Amerikanac hoće da pati posle svega ovoga, ali porast patnje zavisi od količine novca koji trenutno duguješ. NIje isto 5% od 100 000 i od 1000 000. E pa bato, kao i u svakoj kući, ne može se živeti od vazduha, u njihovom slučaju od magle. Četvrta je, nemaju sirovinu i neče imati novca da je kupe, a pre toga neće niko ni hteti da im je da. A peta, ubitačna je njihov geografski požaj u odnosu na ostatak sveta. Brzina kretanja svega spada na početak 20. veka usled svih prethodno nabrojanih stvari. E to je ono što ovoj planeti fali. Da se usposri i da se diše i živi normalnim tempom.

Neuhlebljen

pre 4 godine

Evo, ja prvi put u životu podržavam stav ovih trulih bogataša, da je karantin lek koji je gori od samog problema. Gde ima da se prijave dobrovoljci, ja ću da radim 10-12h dnevno u toku trajanja pandemije korona virusa, ali da mi dnevnica bude barem 2 puta veća nego redovna. A svi vi koji se toliko plašite virusa slobodno sedite u kući koliko god želite, samo nemojte da se bunite kad vam za koji mesec primanja budu drastično smanjena ili ukinuta.

Alcale

pre 4 godine

A oni da sede kuci i da zaradjuju novac
(kk, 2. april 2020 13:31)

Ne, oni imaju sada sjajnu priliku da čekaju totalno devastiranu ekonomiju i da nakon toga investiraju i izađu dalekooo bogatiji nego što bi to bilo da samo rade kao do sada! Radnici sa druge strane u ovoj situaciji, ako potraje 3 meseca i više jer je priča počela sa 2 sednice a juče su rekli još 3 meseca, u velikoj većini ostaju potpuno bez izvora prihoda.
Amerika ima 350 milijona stanovnika, šta je veće zlo:
- da žrtvuju 600k stanovnika a da rade i nemaju glad
- ili da gladuje i totalno unište ekonomiju i dovedu na rub egzistencije 200milijona gradjana a da OPET imaju 100-200 žrtava virusa na SVE TO????

SVAKO ko misli da je druga opcija bolja nada se da se nalazi u populaciji koja neće ostati bez prihoda i posla i da će sve krenuti super za 3 meseca! Ne pokreće ovolika drama zbog 2-3 meseca!

Milos

pre 4 godine

Hm Ameri izgleda ne kontaju da ako se virus potpuno otrgne kontroli ostatak sveta ce morati da ih izoluje. Ne bi me cudilo da Meksiko sam krene da gradi onaj Trampov zid.

marko_sthlm

pre 4 godine

U tom slučaju da ti milioneri i bogataši svojim ličnim primerom pokažu da nije opasno i da i njihovi životi mogu da budu među tih "nekoliko života više" koji ce se izgubiti da bi se privreda pokrenula.

U suprotnom neka ćute.

Majkl Džondar

pre 4 godine

Ja sam taj siroma, i slažem se sa njima. Tačno, oni sam na novac misle ali taj isti novac treba nama siromasima, a ako ne radimo onda da ni nemamo. Sve je stalo a mislim da ne treba. Samo rizične grupe da se zbrinu.

аца

pre 4 godine

Hm Ameri izgleda ne kontaju da ako se virus potpuno otrgne kontroli ostatak sveta ce morati da ih izoluje. Ne bi me cudilo da Meksiko sam krene da gradi onaj Trampov zid.
(Milos, 2. april 2020 18:38)


каква би то иронија била

Mik

pre 4 godine

Mi smo za nase poslodavce i za drzavu kojom oni i upravljaju - samo broj. Nema ni imena ni prezimena, ni zivotne price, samo broj u izvestaju o poslovanju.
To je prosto sistem. Sistem koji guta pojedince u gradovima, pre svega. Slobodan covek je samo onaj ko se odrekao savremenih beskorisnosti i zivi u skladu sa prirodom. Ali takvih je malo.

gledalac

pre 4 godine

Da li je nekom palo na pamet da su posle liberalizma nastali populisti-komunisti, nacisti, fašisti...
Za bogate bi bilo bolje da svoje bogatstvo raspodele pravednije, da li imaju 100 ili 20 milijardi svejedno je, ali bi njihovi zaposleni i njihove porodice mogle da vode bolji život.

Istina

pre 4 godine

Nek se vec jednom odreknu tih svojih virtuelnih nula i to podele sa narodom. Kriza i virus ce proci pa ponovo na posao. Ni jedan ljudski zivot nije vredan bogacenja malog broja ljudi koji misle da svojim postojanjem donose srecu covecanstvu.

DRAGAN

pre 4 godine

Bogat nepozna siromaha.
Kako bi oni bili silni milijarderi da nije ovoliko
bjednika koji rade za minimum platu. Doci ce i
njima kraj. Ovo je pocetak
svjetskog ekonoskog rata, koji ce biti sa nesagledivim
posledicama. Ko prezivi
pricace. Posle svega ovog
ludila, zivot na planeti nece
vise nikada biti isti.Sve su
bogati doveli do ovoga.
Nije sretan koje bogat, vec
je sretan koje zdrav i ko sve
ovo prezivi.Svetu preti
veliki kolaps sa milionima
zrtava, samo to zvanicno
niko ne sme da kaze. Ovo ti
je zivot 21 veka. Tuga da
ne moze biti veca.

dc fan

pre 4 godine

Ne znam samo koliko puta komunizam mora da propadne da bi ljudi shvatili da u realnom svetu zbog ega i pohlepe koju SVI imamo u sebi komunizam ne moze da uspe. Dzaba sto je manjina posvecena ideji kad ce uvek vecina biti samo deklarativno komunisticka kako bi uzela privilegije. Ne ide to.
(Prle, 02. april 2020 14:13)

Nas veliki problem kao civilizacije je sto duhovno/moralno nismo nesto napredovali tokom vremena, pogotovo ne u poredjenju sa napretkom tehnologije. Dok koletkivno ne napredujemo malo, ne vadi nas ni kapitalizam, ni komunizam niti bilo koji drugi sistem.
Najteze je sto se mora raditi na sebi dosta a niko nas nigde ne uci tome i te neke vrednosti se predstavljaju vise kao slabosti u ovo vreme

ID

pre 4 godine

Svi koji predlažu da ljudi rade i rizikuju živote morali bi biti međuntim zaposlenim. Pa, da podele sudbinu.
Ovako je ono: "Idemo u rat , a neki ćete i da poginete".

Beograde dobro jutro

pre 4 godine

Problem je sto ni jedna od novina ne pise o naplati za sve ovo posle krize. Zdravstveno osiguranje u Americi ce biti skuplje, a takodje i kirije za stanove pa i ostala rezija. Obicni smrtnici u Americi ce morati jos vise da rade da bi priustili neki normalan zivot.

Hvala na objavi.

Bgbh

pre 4 godine

Šta odmah skačete na bogataše? Odmah njih prozivate. Bili bogataši ne bili bogataši, jedno društvo mora da radi da bi napredovalo! Sedeti mesecima kod kuće će unazaditi ljude i u komunizmu.

Zemljoradnik

pre 4 godine

Matematika je surova, ali prosta. Izbor je sledeći: 300.000 mrtvih od Korone ili 3.000.000 od bede i kriminala izazvanog bedom posle ne-rada? Potpuno nam je prihvatljivo ono "Vrhovna komanda je izbrisala vaše živote iz brojnog stanja", ali ova matematika nije? Opravdano je žrtvovati malo zbog mnogo.
(Moglu Trapazoglu, 02. april 2020 20:32)
- Matematika jeste surova ali potpuno besmislena. Nije baš tako crno belo, ili-ili. Nemoguće je spasiti ekonomiju u uslovima u kojim ljudi idu normalno na posao, privreda normalno radi, a ljudi, rodbina, kolege na poslu, prijatelji umiru na sve strane. Možete li da zamislite da ljudi u Bergamu ili Nju Jorki idu normalno na posao i privreda tamo radi kao da se ništa ne dešava? U tom slučaju ne bi bilo ili-ili... ili 300.000 mrtvih od korone ili 3.000.000 od bede i kriminala, nego bi bilo i jedno i drugo. Ljudi bi masovnije umirali od korone da bi ovi pohlepni kapitalisti shvatili da ipak moraju da izoluju ljude i zaustave ekonomiju, pa bi onda ljudi umirali i od bede i kriminala.

Bane

pre 4 godine

Meni je i dalje enigma tupavi americki narod, glasas i slazes se sa sistemom socijalnog darvinizma gde ako ispadnes jer je eto gazda ili trziste tako htelo, ides na ulicu i u beskucnistvo ! Slazes se sa sistemom koji nema nikakve socijalne mere koje treba da zastite narod u ne daj boze ovakvim situacijama !? Imate li mozga gomilo roblja ?? Slazes se da budes veciti duznik bankama !? I jos ce na bilo koju socijalnu meru vikati 'KOMUNIZAM' "socijalizam" jer im gazde koje drze povodac tako rekle..

nebojsa

pre 4 godine

Psihopata i sociopata kao sto su ovi klovnovi ima i medju onima koji nisu miljarderi. Kao sto i medju milijarderima ima velikih filantropa i dobrocinitelja, znamo puno primera. Pazljivo sa generalizacijama, nisu svi uspesni privrednici takvi idioti kao ovi oko Trampa.

huh

pre 4 godine

Kapitalizam na delu. Zbog istog tog kapitalizma je evropa planula. Liga samoiona tv prava evro liga nacionalna takmocenja... Lova i samp lovaaaaa

Douglas Bader

pre 4 godine

Ne vidim ovde posebnu korist...ako ukinu mere i korona se omasovi, nece niko hteti da komunicira sa SAD, jer bi epidamije trebala zavrsiti za koji mesec dana, a u SAD ce tek buknuti. Jedini unutrasnja privreda, mada ameri su sve samo ne samodovoljni.

iz ivanjice

pre 4 godine

Nako ko zna prilike

to sa kapitalizmom bi bilo u redu kada bi ti ljudi zaista postovali zakone ponude i potraznje
problem je sto oni prvi ruse taj sistem i varaju
ne placaju poreze, preko politickih veza dolaze do drzavnih fondova, stvaraju monopole na sve strane tj. glume konkurenciju i td.
i na kraju kada pukne balon koji su sami godinama pumpali uz politicare onda je drzava tu da im pokrije gubitke
tako da su to kapitalisti isto koliko su u komunizmu komunisti bili komunisti

Ginko

pre 4 godine

Pa ako su bogatasi toliko zabrinuti za svoj profit mogu da idu u fabrike sami. Zivot radnika ne smeju da rizikuju. Ako ti umre puno ljudi gubitak je svakako veci nego ako izgubis vise para. Oni pare i tako stampaju u tri smene.

A od kojih ste vi ?

pre 4 godine

Najbolji su mi ovi nasi superhikovi koji brane bogatase i javjljaju se dobrovoljno da i zivot daju samo da akcije ne padnu. Alo bre ovo je NEnormalno stanje, pandemija drzava( u ovom slucaju korporacijska drzava) mora da da novcanu pomoc ljudima da prezive pa cemo posle sve normalno. Mada sumnjam da ce moci normalno . Nekako se za sve ima u trilionima samo kad treba pomoc ljudima e tad je ekonomija u opasnosti. Istina je da se ide sve vise u automatizaciju, ima mnogo ljudi koji postaju potrosna roba ekonomski manja steta ako umre milion ljudi nego da propadne jedan veliki biznis. To ako si psihopata ima smisla. Ako si COVEK skroz je obrnuto.. A za ove sto ce da pitaju a odakle i sto da daju meni , zato sto su te pare i uzete kroz takse od tih istih ljudi od kojih se ocekuje da umru.

Dr.Srx

pre 4 godine

Svaka čast pressedničw Trampe i naš je tako pričao, ali onda je sinulo: "100 miliona maski, 50 miliona rukavica, 10 miliona zaštitnih odela po evro, pa 100 hiljada respirators po 100 evra, ihaha biće kampanja kakvu niste videli do sad. Još kad pobedimo Koronu...Las Vegas nam neće biti ravan

Opaaaaa

pre 4 godine

Nije nikakav problem ni ovaj stav. Ali od moje djece... Ja sam se porez naplacao drzavi, hocu nesto zauzvrat.Ili, moze ok je, umrite kad ne zaradjujete... Onda mi ne uzimaj porez, jer vecu zastizu u USA imam kod mafije. Trenutno tamo te ostave na ulici da umres...

Prok

pre 4 godine

Evolucija se krece bez zastoja, ovaj virus i reakcija Sveta, koja ke dovela do neverovatne situacije, samo su prvi korak u procesu osvescivanja ljudi. Ne treba gledati u proslost, virus ce procistiti mnogo toga u ljudskoj svesti tako da cemo uskoro gledati "stare gilmove" i cuditi se kakvi smo bili.... Ko je otvoren za promene osetice nezamisliv napredak,a oni koji nece hteti da se odreknu prethodnog konceptualnog oklopa, cekace dok ne pukne pod dejstvom neverovatne prirodne sile....

Jabučilo

pre 4 godine

Oni ne shvataju šta je tj. ko je ekonomija i koliko lako će da zažale za ovim što je sad zbog njihove prikrivene gramzivosti i ne strpljivosti ko će da zgrabi veći kolač.

Moglu Trapazoglu

pre 4 godine

Matematika je surova, ali prosta. Izbor je sledeći: 300.000 mrtvih od Korone ili 3.000.000 od bede i kriminala izazvanog bedom posle ne-rada? Potpuno nam je prihvatljivo ono "Vrhovna komanda je izbrisala vaše živote iz brojnog stanja", ali ova matematika nije? Opravdano je žrtvovati malo zbog mnogo.

trica

pre 4 godine

Ovo ce na kraju I da bude kao sto bogati traze. Ovo nema sanse da prodje za mesec dva, narocito kada se usporava kriva porasta bolesnih.Jedna po jedna drzava ce nalaziti razloge za pustanje epidemije da izgalopira. Na ovaj nacin moze trajati godinama, uvek ima onih koji moraju da rade I neki od njih ce se zaraziti. Jedino kada bi moglo da se za jako kratko vreme da se is testira svaki gradjanin jedne drzave mada bolest je takva da danas mozes biti na testu negativan a posle par dana pozitivan. Lancana reakcija je uspostavljena, tesko je to zaustaviti kada je virus nevidljiv I ima dug period inkubacije.

Ratković

pre 4 godine

Mi koji živimo u SAD volimo svoje bogataše, i slažemo se sa ovde iznetim stavovima ovih ljudi , koji zapošljavaju milione Amerikanaca.
Ovi ljudi govore prevashodno o potrebi pokretanja privrede SAD, vas u Srbiji neće terati da se vratite na posao, slobodno zatvorite vašu privredu na neodređeno.
Vaše pravo i vaš izbor, svako ima svoje prioritete !

Nako ko zna prilike

pre 4 godine

A da vas, velike znalce nesto pitam: Da li imate kredit za stan, auto, skolovanje? Naravno da nemate, jer ste nasledili stan ili zivite sa roditeljima. U USA skoro svi idu od roditelja odmah nakon koledza (a neki i tokom koledza) i zapocinju svoj zivot. Naravno, da bi mogli da kupe vece stvari (kucu, stan, auto) treba im kredit. Iznos tog kredita je cesto veci od polovine plate. Od druge polovine placaju rezije, hranu, odecu i obucu i veoma malo ostane za ustedu. Ako nema mesecnih prihoda ko ce da im plati kredite? Sta ce se desiti ako recimo 3 meseca ne plate rate? Gde ce da odu? Kod mame i tate 1000km daleko? Nemate pojma a samo lupate. Da, nazalost komunizam je izumro jer nije bio dobar a postoje i milijarderi jer je to kapitalizam i omogucuje sticanje bogatstva. Niko u kapitaliznu ljudima ne brani da se trude i obogate, vrlo je mali uticaj "burazerskog poslovanja", politike i tome slicno. Ima ga, ali ni priblizno kao u Srbiji. Ameri su ljudi kao i mi i gledaju kako da prezive od prvog do prvog. Nemaju oni veze sa visokom politikom. Nisu mnogo pametni, ali su posteniji od nas 20 puta. Ekonomske posledice svega ovoga ce biti mnooogo vece nego sama bolest koja nesumnjivo hara.

Pantelija

pre 4 godine

kao kada bankrotiraju kada drzava uskoci i upumpa milijarde, tako sada drzava treba da udje na racune amazona, facebooka, itd, i uzme milijarde i podeli ljudima kojima je to neophodno da prezive... ako je neko protiv, samo mi objasni zasto...
(predlog, 2. april 2020 13:30)

Ukoliko nema dovoljno proizvodnje cene dostupnih artikala rastu. Novac koji bi uzeo od pomenutih firmi bi mnogo manje vredeo. Ustvari samo bi odlozio neizbezno tj potpuni slom civilizacije.
Licno mislim da je zavladala totalna i neopravdana histerija oko ovog virusa i po prvi put moram reci da se slazem sa bogatim vlasnicima. Ljudi ne shvataju koje ce posledice na ekonomiju i opste siromastvo imati ova predstava.

Bgbh

pre 4 godine

Šta odmah skačete na bogataše? Odmah njih prozivate. Bili bogataši ne bili bogataši, jedno društvo mora da radi da bi napredovalo! Sedeti mesecima kod kuće će unazaditi ljude i u komunizmu.

Neuhlebljen

pre 4 godine

Evo, ja prvi put u životu podržavam stav ovih trulih bogataša, da je karantin lek koji je gori od samog problema. Gde ima da se prijave dobrovoljci, ja ću da radim 10-12h dnevno u toku trajanja pandemije korona virusa, ali da mi dnevnica bude barem 2 puta veća nego redovna. A svi vi koji se toliko plašite virusa slobodno sedite u kući koliko god želite, samo nemojte da se bunite kad vam za koji mesec primanja budu drastično smanjena ili ukinuta.

Malation

pre 4 godine

Ja lično ne očekujem da dve strane imaju isto gledište, ali ću pokušati da prevedem - radnici su za poziciju da sede kod kuće jer su bezbedniji. To je ok svakako i delim taj stav. Ali za 0,00 para, ili za onoliko koliko im plati država, odn. koliko su odvajali za PIO fondove koji sad treba da ih izdržavaju jer su objektivno sprečeni za rad. LJudi, besplatnog ručka nema i prosto nije prirodno da očekujete da će vas firme plaćati a vi ćete svi u nedogled da sedite kod kuće. To se neće desiti. Ili ćemo svi da radimo, ili ćemo biti bezbedni od virusa a gladni. Birajte.

Alcale

pre 4 godine

A oni da sede kuci i da zaradjuju novac
(kk, 2. april 2020 13:31)

Ne, oni imaju sada sjajnu priliku da čekaju totalno devastiranu ekonomiju i da nakon toga investiraju i izađu dalekooo bogatiji nego što bi to bilo da samo rade kao do sada! Radnici sa druge strane u ovoj situaciji, ako potraje 3 meseca i više jer je priča počela sa 2 sednice a juče su rekli još 3 meseca, u velikoj većini ostaju potpuno bez izvora prihoda.
Amerika ima 350 milijona stanovnika, šta je veće zlo:
- da žrtvuju 600k stanovnika a da rade i nemaju glad
- ili da gladuje i totalno unište ekonomiju i dovedu na rub egzistencije 200milijona gradjana a da OPET imaju 100-200 žrtava virusa na SVE TO????

SVAKO ko misli da je druga opcija bolja nada se da se nalazi u populaciji koja neće ostati bez prihoda i posla i da će sve krenuti super za 3 meseca! Ne pokreće ovolika drama zbog 2-3 meseca!

Majkl Džondar

pre 4 godine

Ja sam taj siroma, i slažem se sa njima. Tačno, oni sam na novac misle ali taj isti novac treba nama siromasima, a ako ne radimo onda da ni nemamo. Sve je stalo a mislim da ne treba. Samo rizične grupe da se zbrinu.

Ah

pre 4 godine

kao kada bankrotiraju kada drzava uskoci i upumpa milijarde, tako sada drzava treba da udje na racune amazona, facebooka, itd, i uzme milijarde i podeli ljudima kojima je to neophodno da prezive... ako je neko protiv, samo mi objasni zasto...
(predlog, 2. april 2020 13:30)

A šta ćeš da kupiš za te milijarde kad se ništa ne proizvodi? Kako će se fabrike ponovo pokrenuti kada niko ne radi? U to spada i proizvodnja hrane, da znate. I ako uzme te milijarde sa tuđih računa, onda bi to značilo bankrot firmi, što znači masovnu nazaposlenoist, što znači nedostatak robe i usluga, što znači ekstremno siromaštvo. Da ne pričamo što možda vama uzmu sa računa jer imate više od nekoga ko nema ništa.

predlog

pre 4 godine

kao kada bankrotiraju kada drzava uskoci i upumpa milijarde, tako sada drzava treba da udje na racune amazona, facebooka, itd, i uzme milijarde i podeli ljudima kojima je to neophodno da prezive... ako je neko protiv, samo mi objasni zasto...

borisbg

pre 4 godine

Prst na celo i pitanje: sta ce vam puna garaza auta, po desetak hacijendi i milijarde dolara? Vasa pohlepa, cinizam, hedonizam, orgijanje, licemerija i manipulacija je gurnula civilizaciju u sunavrat, a tek ce! Ido.....!!!!

Moglu Trapazoglu

pre 4 godine

Matematika je surova, ali prosta. Izbor je sledeći: 300.000 mrtvih od Korone ili 3.000.000 od bede i kriminala izazvanog bedom posle ne-rada? Potpuno nam je prihvatljivo ono "Vrhovna komanda je izbrisala vaše živote iz brojnog stanja", ali ova matematika nije? Opravdano je žrtvovati malo zbog mnogo.

Vuk

pre 4 godine

Kapitalizam na delu. Svima je poznata rečenica "Rad oslobađa". Izvinjavam se svima, ali za mene je to ta izjava tih "strašnih" ekonomista i moćnika. Nekoliko stvari tu ima. Prva je, ne sviđa im (Amerikancima) se što će da padnu i neće biti prvi na ekonomskoj sceni po vrednosti (Kina je već odavno prva po prirastžu i svetskom udelu). Druga je, aj što će da padnu, nego nikada neće biti povratka. Treća je, neće biti povratka jer su navikli da žive u zaduženju. Da, prosečni Amerikanac hoće da pati posle svega ovoga, ali porast patnje zavisi od količine novca koji trenutno duguješ. NIje isto 5% od 100 000 i od 1000 000. E pa bato, kao i u svakoj kući, ne može se živeti od vazduha, u njihovom slučaju od magle. Četvrta je, nemaju sirovinu i neče imati novca da je kupe, a pre toga neće niko ni hteti da im je da. A peta, ubitačna je njihov geografski požaj u odnosu na ostatak sveta. Brzina kretanja svega spada na početak 20. veka usled svih prethodno nabrojanih stvari. E to je ono što ovoj planeti fali. Da se usposri i da se diše i živi normalnim tempom.

Sani Kroket

pre 4 godine

Nema nikavog problema, ako te velike gazde posalju svoje sinove ili unuke da rade zajedno sa nama. A gazda licno da nam donosi uzinu i da svojim primerom pokaze kako nije opasno i kako se "grize za zajednicku stvar".
A ovi sto pricaju kako ce se vracati krediti, kako ne sme da stane,kako mi ne znamo kako je u Americi....pa mozda i ne znamo, ali kad izgubis baku,dedu,majku,oca,brata,druga,dete...jel nalazis utehu u tim kolima ili stanu koji si uzeo na kredit? jel nadomesti lova tu bol i gubitak?

nebojsa

pre 4 godine

Psihopata i sociopata kao sto su ovi klovnovi ima i medju onima koji nisu miljarderi. Kao sto i medju milijarderima ima velikih filantropa i dobrocinitelja, znamo puno primera. Pazljivo sa generalizacijama, nisu svi uspesni privrednici takvi idioti kao ovi oko Trampa.

huh

pre 4 godine

Kapitalizam na delu. Zbog istog tog kapitalizma je evropa planula. Liga samoiona tv prava evro liga nacionalna takmocenja... Lova i samp lovaaaaa

DRAGAN

pre 4 godine

Bogat nepozna siromaha.
Kako bi oni bili silni milijarderi da nije ovoliko
bjednika koji rade za minimum platu. Doci ce i
njima kraj. Ovo je pocetak
svjetskog ekonoskog rata, koji ce biti sa nesagledivim
posledicama. Ko prezivi
pricace. Posle svega ovog
ludila, zivot na planeti nece
vise nikada biti isti.Sve su
bogati doveli do ovoga.
Nije sretan koje bogat, vec
je sretan koje zdrav i ko sve
ovo prezivi.Svetu preti
veliki kolaps sa milionima
zrtava, samo to zvanicno
niko ne sme da kaze. Ovo ti
je zivot 21 veka. Tuga da
ne moze biti veca.

Petar Mitić

pre 4 godine

Milijarder Tom Golisano je zabrinut. "Šteta zbog toga što je privreda zaustavljena mogla bi biti veća od gubitka nekoliko ljudi više"

Borićemo se do poslednjeg radnika.

Pete

pre 4 godine

Da li je neko iznenađen da je bogatašima važniji profit od ljudskih života? Razumite da su društva morala da uvedu ZAKONE da zabrane kapitalistima da truju i ubijaju ljude za svoj profit. Niko ne očekuje da oni poseduju nešto kao savest ili brigu za živote ljudi i okolinu.

Prle

pre 4 godine

@predlog: Ne moze pod jedan zato sto ti racuni nisu u Americi (Apple na racunu "firme cije patetne koristi a koja ima jednog zaposlenog" ima oko 300 milijardi dolara, ali je racun u Irskoj u USA je samo "sica" kako bi platili manje poreze) i ne moze jer je individualizam osnova Amerike i dobrog dela zapadnog sveta. Princip svako za sebe i "snadji se". Ne znam samo koliko puta komunizam mora da propadne da bi ljudi shvatili da u realnom svetu zbog ega i pohlepe koju SVI imamo u sebi komunizam ne moze da uspe. Dzaba sto je manjina posvecena ideji kad ce uvek vecina biti samo deklarativno komunisticka kako bi uzela privilegije. Ne ide to.

Istina

pre 4 godine

Nek se vec jednom odreknu tih svojih virtuelnih nula i to podele sa narodom. Kriza i virus ce proci pa ponovo na posao. Ni jedan ljudski zivot nije vredan bogacenja malog broja ljudi koji misle da svojim postojanjem donose srecu covecanstvu.

Ginko

pre 4 godine

Pa ako su bogatasi toliko zabrinuti za svoj profit mogu da idu u fabrike sami. Zivot radnika ne smeju da rizikuju. Ako ti umre puno ljudi gubitak je svakako veci nego ako izgubis vise para. Oni pare i tako stampaju u tri smene.

Douglas Bader

pre 4 godine

Ne vidim ovde posebnu korist...ako ukinu mere i korona se omasovi, nece niko hteti da komunicira sa SAD, jer bi epidamije trebala zavrsiti za koji mesec dana, a u SAD ce tek buknuti. Jedini unutrasnja privreda, mada ameri su sve samo ne samodovoljni.

Milos

pre 4 godine

Hm Ameri izgleda ne kontaju da ako se virus potpuno otrgne kontroli ostatak sveta ce morati da ih izoluje. Ne bi me cudilo da Meksiko sam krene da gradi onaj Trampov zid.

Dacha

pre 4 godine

Od pocetka pandemije mi imamo pricu o karantinu od 14 dana i da ako se tu ispostavi da si zarazen ides na lecenje ili ako nisi teras dalje da se narodski izrazim. E sad ja imam jedno pitanje,sta je problem da sve stane na 14 dana,da li ce svet koji je stvaran stotinama godina da propadne za svega 14 dana potpune izolacije? Ako je tako onda nam je potpuna propast zagarantovana bez obzira na ovu trenutnu pandemiju u svetu!!

ime

pre 4 godine

Sanjam dan samo da bankama otplatim sve sto treba, a to ce biti za jedno 5godina. Posle toga cu zaradjivati od kuce ne mnogo ali dovoljno, i necu da pustim da me ovakvi gaze. Jos 5god, brojim dane.

Prok

pre 4 godine

Evolucija se krece bez zastoja, ovaj virus i reakcija Sveta, koja ke dovela do neverovatne situacije, samo su prvi korak u procesu osvescivanja ljudi. Ne treba gledati u proslost, virus ce procistiti mnogo toga u ljudskoj svesti tako da cemo uskoro gledati "stare gilmove" i cuditi se kakvi smo bili.... Ko je otvoren za promene osetice nezamisliv napredak,a oni koji nece hteti da se odreknu prethodnog konceptualnog oklopa, cekace dok ne pukne pod dejstvom neverovatne prirodne sile....

trica

pre 4 godine

Ovo ce na kraju I da bude kao sto bogati traze. Ovo nema sanse da prodje za mesec dva, narocito kada se usporava kriva porasta bolesnih.Jedna po jedna drzava ce nalaziti razloge za pustanje epidemije da izgalopira. Na ovaj nacin moze trajati godinama, uvek ima onih koji moraju da rade I neki od njih ce se zaraziti. Jedino kada bi moglo da se za jako kratko vreme da se is testira svaki gradjanin jedne drzave mada bolest je takva da danas mozes biti na testu negativan a posle par dana pozitivan. Lancana reakcija je uspostavljena, tesko je to zaustaviti kada je virus nevidljiv I ima dug period inkubacije.

g

pre 4 godine

Kod nas je već tako vlasnici firmi u bunkeru, menadžeri "rade" od kuće, a radnicima koji su prvi na udaru zaraze, i najveći broj ih je procentualno zaražen šalju motivacione mailove da izdrže i da ćemo zajedno pobediti u stilu juriš, a ne za mnom junaci

Bane

pre 4 godine

Meni je i dalje enigma tupavi americki narod, glasas i slazes se sa sistemom socijalnog darvinizma gde ako ispadnes jer je eto gazda ili trziste tako htelo, ides na ulicu i u beskucnistvo ! Slazes se sa sistemom koji nema nikakve socijalne mere koje treba da zastite narod u ne daj boze ovakvim situacijama !? Imate li mozga gomilo roblja ?? Slazes se da budes veciti duznik bankama !? I jos ce na bilo koju socijalnu meru vikati 'KOMUNIZAM' "socijalizam" jer im gazde koje drze povodac tako rekle..

Zemljoradnik

pre 4 godine

Matematika je surova, ali prosta. Izbor je sledeći: 300.000 mrtvih od Korone ili 3.000.000 od bede i kriminala izazvanog bedom posle ne-rada? Potpuno nam je prihvatljivo ono "Vrhovna komanda je izbrisala vaše živote iz brojnog stanja", ali ova matematika nije? Opravdano je žrtvovati malo zbog mnogo.
(Moglu Trapazoglu, 02. april 2020 20:32)
- Matematika jeste surova ali potpuno besmislena. Nije baš tako crno belo, ili-ili. Nemoguće je spasiti ekonomiju u uslovima u kojim ljudi idu normalno na posao, privreda normalno radi, a ljudi, rodbina, kolege na poslu, prijatelji umiru na sve strane. Možete li da zamislite da ljudi u Bergamu ili Nju Jorki idu normalno na posao i privreda tamo radi kao da se ništa ne dešava? U tom slučaju ne bi bilo ili-ili... ili 300.000 mrtvih od korone ili 3.000.000 od bede i kriminala, nego bi bilo i jedno i drugo. Ljudi bi masovnije umirali od korone da bi ovi pohlepni kapitalisti shvatili da ipak moraju da izoluju ljude i zaustave ekonomiju, pa bi onda ljudi umirali i od bede i kriminala.

gledalac

pre 4 godine

Da li je nekom palo na pamet da su posle liberalizma nastali populisti-komunisti, nacisti, fašisti...
Za bogate bi bilo bolje da svoje bogatstvo raspodele pravednije, da li imaju 100 ili 20 milijardi svejedno je, ali bi njihovi zaposleni i njihove porodice mogle da vode bolji život.

marko_sthlm

pre 4 godine

U tom slučaju da ti milioneri i bogataši svojim ličnim primerom pokažu da nije opasno i da i njihovi životi mogu da budu među tih "nekoliko života više" koji ce se izgubiti da bi se privreda pokrenula.

U suprotnom neka ćute.

Beograde dobro jutro

pre 4 godine

Problem je sto ni jedna od novina ne pise o naplati za sve ovo posle krize. Zdravstveno osiguranje u Americi ce biti skuplje, a takodje i kirije za stanove pa i ostala rezija. Obicni smrtnici u Americi ce morati jos vise da rade da bi priustili neki normalan zivot.

Hvala na objavi.

ID

pre 4 godine

Svi koji predlažu da ljudi rade i rizikuju živote morali bi biti međuntim zaposlenim. Pa, da podele sudbinu.
Ovako je ono: "Idemo u rat , a neki ćete i da poginete".

Jabučilo

pre 4 godine

Oni ne shvataju šta je tj. ko je ekonomija i koliko lako će da zažale za ovim što je sad zbog njihove prikrivene gramzivosti i ne strpljivosti ko će da zgrabi veći kolač.

Mik

pre 4 godine

Mi smo za nase poslodavce i za drzavu kojom oni i upravljaju - samo broj. Nema ni imena ni prezimena, ni zivotne price, samo broj u izvestaju o poslovanju.
To je prosto sistem. Sistem koji guta pojedince u gradovima, pre svega. Slobodan covek je samo onaj ko se odrekao savremenih beskorisnosti i zivi u skladu sa prirodom. Ali takvih je malo.

Zohan

pre 4 godine

Ako preskocimo sve teme dodjemo do one da par procenata ljudi poseduje skoro sav kapital na planeti. Svakako da treba da postoji gradacija, ali disproporcija u materijalnom bogatsvu je sumanuto velika. Cela ideja da vecina mora da radi punom parom da bi nekolicina imala koju milijardu vise prilicno gadna. Komunizam nije uspeo, bio je paravan za diktature, mozda je dosao prerano. Mozda cemo u nekoj buducnosti dostici nivo svesti neophodan za pravednije uredjenje drustva.

Dr.Srx

pre 4 godine

Svaka čast pressedničw Trampe i naš je tako pričao, ali onda je sinulo: "100 miliona maski, 50 miliona rukavica, 10 miliona zaštitnih odela po evro, pa 100 hiljada respirators po 100 evra, ihaha biće kampanja kakvu niste videli do sad. Još kad pobedimo Koronu...Las Vegas nam neće biti ravan

A od kojih ste vi ?

pre 4 godine

Najbolji su mi ovi nasi superhikovi koji brane bogatase i javjljaju se dobrovoljno da i zivot daju samo da akcije ne padnu. Alo bre ovo je NEnormalno stanje, pandemija drzava( u ovom slucaju korporacijska drzava) mora da da novcanu pomoc ljudima da prezive pa cemo posle sve normalno. Mada sumnjam da ce moci normalno . Nekako se za sve ima u trilionima samo kad treba pomoc ljudima e tad je ekonomija u opasnosti. Istina je da se ide sve vise u automatizaciju, ima mnogo ljudi koji postaju potrosna roba ekonomski manja steta ako umre milion ljudi nego da propadne jedan veliki biznis. To ako si psihopata ima smisla. Ako si COVEK skroz je obrnuto.. A za ove sto ce da pitaju a odakle i sto da daju meni , zato sto su te pare i uzete kroz takse od tih istih ljudi od kojih se ocekuje da umru.

oxoxoposum

pre 4 godine

u americi preko 35 miliona ljudi se hrani preko bonova (food stamp recipients). ako taj lanac snabdevanja popusti imace strasne probleme. naoruzan a gladan je gadna kombinacija.

dc fan

pre 4 godine

Ne znam samo koliko puta komunizam mora da propadne da bi ljudi shvatili da u realnom svetu zbog ega i pohlepe koju SVI imamo u sebi komunizam ne moze da uspe. Dzaba sto je manjina posvecena ideji kad ce uvek vecina biti samo deklarativno komunisticka kako bi uzela privilegije. Ne ide to.
(Prle, 02. april 2020 14:13)

Nas veliki problem kao civilizacije je sto duhovno/moralno nismo nesto napredovali tokom vremena, pogotovo ne u poredjenju sa napretkom tehnologije. Dok koletkivno ne napredujemo malo, ne vadi nas ni kapitalizam, ni komunizam niti bilo koji drugi sistem.
Najteze je sto se mora raditi na sebi dosta a niko nas nigde ne uci tome i te neke vrednosti se predstavljaju vise kao slabosti u ovo vreme

аца

pre 4 godine

Hm Ameri izgleda ne kontaju da ako se virus potpuno otrgne kontroli ostatak sveta ce morati da ih izoluje. Ne bi me cudilo da Meksiko sam krene da gradi onaj Trampov zid.
(Milos, 2. april 2020 18:38)


каква би то иронија била

Opaaaaa

pre 4 godine

Nije nikakav problem ni ovaj stav. Ali od moje djece... Ja sam se porez naplacao drzavi, hocu nesto zauzvrat.Ili, moze ok je, umrite kad ne zaradjujete... Onda mi ne uzimaj porez, jer vecu zastizu u USA imam kod mafije. Trenutno tamo te ostave na ulici da umres...

iz ivanjice

pre 4 godine

Nako ko zna prilike

to sa kapitalizmom bi bilo u redu kada bi ti ljudi zaista postovali zakone ponude i potraznje
problem je sto oni prvi ruse taj sistem i varaju
ne placaju poreze, preko politickih veza dolaze do drzavnih fondova, stvaraju monopole na sve strane tj. glume konkurenciju i td.
i na kraju kada pukne balon koji su sami godinama pumpali uz politicare onda je drzava tu da im pokrije gubitke
tako da su to kapitalisti isto koliko su u komunizmu komunisti bili komunisti