Utorak, 24.10.2017.

12:46

Vujović: U Pošti stotine broje pare, ukidamo keš

Ministar finansija Dušan Vujović izjavio je da se zalaže za smanjenje učešća gotovog novca u srpskoj ekonomiji, za koji kaže da "hrani sivu ekonomiju".

Izvor: Tanjug

Vujoviæ: U Pošti stotine broje pare, ukidamo keš IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

77 Komentari

Sortiraj po:

Bgd

pre 6 godina

Ministre, sivu ekonomiju "hrane" neke druge stvari, u prvom redu korupcija i skupa država a ne keš. Država ima na raspolaganju instrumente kojima može da se bori protiv sive ekonomije ali ta će borba biti efikasna onda kad budete na odgovorne pozicije zapošljavali dobro plaćene profesionalne i stručne kadrove, a ne priučene i partijski podobne. U keš mi ne diraj, platu primaš zato što ja plaćam porez i radi onako kako želi narod a ne kako to želi bankarski lobi.
Pre mesec dana sam krenuo da podignem novac sa bankomata da platim parking, međutim kartica NE FUNKCIONIŠE, pao sistem. E, pa gospodo ne dam da mi život zavisi od vaše volje i da li je "pao sistem". Vodite računa šta radite i kakve poteze povlačite jer se može desiti da vam se "cashless" obije o glavu, narod je ionako na ivici pucanja od vaših suludih eksperimenata.

Srdjan

pre 6 godina

Juče u Maksiju u Zemunu (Dž.Kenedija) nisu radile Visa platne kartice! Pretpostavljam da to nije bio problem samo u Zemunu,ali za ovo znam sigurno. Kada dodješ do kase sa svim stvarima, kažu ti da Visa ne radi. Srećom pa ima menjačnica 3 metra od Maksija pa sam menjao pare tamo! A ovaj priča o ukidanju keša!? Siva ekonomija zbog keša?? Siva ekonomija je jer niko ne želi da plaća reket državi koja služi samo jednoj stranci. Ovo nije država naroda nego jedne stranke (na žalost, tako je uvek bilo ali ni blizu kao sada) i jednog čoveka. Uvek se zapošljavalo preko veze, ali su neka pravila postojala. Sada državu vode ljudi bez dana radnog staža u realnom sektoru, ljudi sa lažnim diplomama, preletači kojima vlast izlazi iz dupeta a usta puna poštenja. A kaži nešto što nije na liniji, slede sankcije. Znači ne treba da budeš protiv ovih na vlasti, dovoljno je da tvoje mišljenje, na koje svi imamo pravo po Ustavu, se ne poklapa sa njihovim, i sledi kazna. Nepravda caruje Srbijom a svi se boje da pruže podršku borbi protiv nepravde jer se boje kazni. I to sa punim pravom!

Crudelta

pre 6 godina

Ma sta krenemo na neku svadbu a onda umesto poklona u kesu mladi bracni par kaze, ti mi donesi plafonjere, ti vrata, ovi tamo frizider...ljudi kod nas samo cuju sta se radi po uredjenim drzavama a pojma nemaju kako da primene. Ovi sa vlasti grunu tako neku glupost i mora. Zdravstvene moraju da se odrade a prvo sto su trebali da urade je da obezbede citace ali to kosta pa moze da ceka vazno da se uzmu pare od gradjana za nove kartice. Tako bi i ovde nesto sl. bilo. Danas u eri kompjutera, interneta, tehnologije kad znas ko je prdno na Tahitiju ovi nasi na vlasti ne znaju koliko im ljudi radi u javnom sektoru koje oni direktno placaju al ce da ukinu kes. Ma vazi.

Jovan

pre 6 godina

Korist od ovog imace iskljuvivo Banke koje ce naplacivati ogromnu proviziju. I lobisti koji rade na ovom predlogu zbog PRovizije u svom dzepu.
Stetu ce imati svi mali i sitni poljoprivredni proizvodjaci na svim pijacama u Srbiji.
A misljenja sam da imam pravo na svoju zastitu a ne da banka zna sta rucam, sta veceram, gde idem na more, koju garderobu nosim i gde je kupujem, jer je primer da neki nepodoban bankarski sluzbenik prodaje informacije, pa se desi i kriminal. Nemate pravo da narusavate svaciji licni integritet, i da zavlacite nos u tudji novcanik i tudji zivot.

ziveo kes

pre 6 godina

Fizicka vrednost (kes, zlato, srebro) su jedini odraz ljudske finansijske slobode. Ukidanjem kesa, ljudi ce postati robovi vladajucoj eliti, koja na 1 klik moze povecati skidanje 35% PDV sa kartice, 5% provizije na aparatu za citanje, 18% akcize i sl. Drugo, elita moze sebi nesmetano da povecava digitalnu vrednost na kartici i da se bogati eksponencijalno. Sa gotovinom, sve je to mnogo, mnogo teze!

Геније

pre 6 godina

И онда ћемо отпустити пар стотина радника који ће постати социјални случајеви. Хоћемо ли отпустити којег менаџера? Наравно да нећемо. Предлажем да онима што остају запослени смањимо плате за 20%. Тако ће нам компанија бити профитабилнија. Па не постоји држава због народа, него народ због државе.

djuro

pre 6 godina

@Mene više zanima kako će moja deca da kupe doručak kad idu u školu. Svaki savet bi mi dobro došao.
(Pero, 24. oktobar 2017 15:55)

Deca treba da jedu zdravo kod kuće... i užinu da ponesu u školu..

Radojko

pre 6 godina

Gospodine ministre,a da li ćete uvesti aparat za bezgotovinsko plaćanje kada krenem na veselje neko,svadbu i dr.KAKO da dam novac za poklon,da provučem karticu mladencima,samo recite na šta ?

pametnjakovic

pre 6 godina

"Vujović: U Pošti stotine broje pare, ukidamo keš"

Vujovicu, da li vi znate da se u Srbiji upotrebljavaju PARE koje nema u opticaju? Da li vi znate koliko debilno deluje da imate jednu cenu a na kasi vam "zaokruzuju"? Gde odlaze milioni ne oporezovanog novca od tog "sitnisa"? Prvo resite taj debilizam pa onda ukidajte kes. Ali ako budete resavali kao problem sa kreditom u svajcarcima...Tesko nama? Vi bre niste u stanju da resite i zastitite gradjane od kradje banaka, banke su nas pokrele kroz razne provizije, naplate raznih papira i ostalih lopovluka a sada hocete tim istim bankama da uvaljujete jos novca gradjana Srbije, da budu jos zavisniji od tih istih pljackaskih banaka?

deki185

pre 6 godina

Svi mi dobro znamo da ovo sto pricaju ovaj ministar i premijerka , da to nije njihova ideja.Placeni su da to pricaju i ako znaju da ni njima to ne odgovara.Ovo su probni baloni za javnost.Opipava se puls naroda i polako uvodi tema .Perfidno , preko medija se serviraju gluposti o prednosti ukidanja kesa.Ljudima treba ostaviti pravo na izbor.Nekada je kartica prednost a nekada nije.Ja hocu da imam mogucnost kad ste zelim da koristim a ne da mi neko to ogranicava jos pod najglupljim obrazlozenjem da je to dobro za sve nas.

Skituljko

pre 6 godina

U mog gradiću gde živim mogu karticom da platim samo u jednoj apoteci i prodavnici pod uslovom da im aparat za ocitavanje kartica nije pokvaren. A bankomat moje banke ciji sam deponent vrlo cesto ne radi ili nema para , ili se smrznuo, ili ima neku tehnicku gresku, pa tako ako nisam podigla novac u petak do 15h, ja nemogu da dodjem do svog novca do ponedeljka, nego trči na bankomat druge banke pa nek' me deru sa provizijom. E tako ministre ja uzivam u koriscenju ovog nacina placenja bez keša

Toma

pre 6 godina

Gospon Vujo, izgubio si kredibilitet kod nas penzionera RS.Kad ce pocet da vracas OTETO? Tvrdio si da penzonerima moze uzeti najvise, jer im ne treba novih odelai cipela i sl.?! Meni sre oteli 25% na sve preko 25000din!!
Mesecno mi je potrebno oko 9 500 za lekove, moj ministre!

Mile

pre 6 godina

Ne pada mi na pamet da plaćam bankama i državi provizije i poreze. Keš je zakon za sve, koji ne žele da finansiraju ovo zlo koje nam se dešava!

Mungos

pre 6 godina

A što svi moraju da znaju na šta ja trošim novac? Pravo je svakog pojedinca na privatnost, možda hoću da platim neko zadovoljstvo gotovinski mimo znanja svoje žene, porodice, možda sam malo sexzualno opterećen, ali to je moje pravo da sebi dam oduška i ispunimo neke lične fantazije i pritom rođenoj ženi i majci ne podnosim račun kamo li državi??? Jadni li ste i bedni....

Рашо

pre 6 godina

Ето, још мало па ћемо ти поверовати! Забринуо нам се ММФ стечајни управник јер имамо пар стотина непродуктивних радника? Ма није ваљда! Ако је то разлог, прво отпусти хиљаде страначких џабалебароша од којих већина и не долази на посао. Али није ту зец, него у чињеници да готовину не могу да контролишу и да узимају рекет - провизију и још знају ко је коме, колико и када платио! Наравно на све то порез, па намет, ... Е нећеш га мајци! Јадни мали банкари сада не могу да нам од сваког плаћања узму рекет. За само пар година су изменили изворно значење банкарства, сада ми њима плаћамо да користе наш новац!!! Па где је крај безобразлуку и лоповлуку?

Fantom

pre 6 godina

Pa i za zdravstvenu knjizicu mora da nosim staru i novu , zamisli sta bi tek bilo sa parama: verovatno bi nosili i karticu i kes, pa kako se koji aparat smiluje

Maka@

pre 6 godina

Bez nekog idealističkog zavaravanja i utopije da će u Srbiji biti tržišne ekonomije , sve je manje ima i u tradicionalno kapitilističkim zemljama, da nema sive ekonomije pocrkali bi :) Ova vlast se pokazala nesposobnom da obezbedi poslovnu klimu za građanje . Ekonomska politika im se svodi na dovođenje "stranih" kompanija kod kojih većina radi za minimalac a druga stavka je visoki nameti, birokratija i gušenje sive ekonomije jačom kontrolom. Vi treba ljude da motivišete da prave novac u legalnim tokovima a ne da im gušite poslove sa ovakvim fix idejama. Većina ljudi koje ja poznajem barataju jedva sa dve crvene , o čemu vi pričate?

Razočaran

pre 6 godina

Ljudi, citam i tesko mi je da vas vecinu razumem. Sta se lozite, kakvo ukidanje kes novca.....navedite jednu ekonomiju koja je potpuno ukinula kes, jok mi cemo. Treba smanjiti opticaj gotovog novca i uvesti beneficije bezgotovinski placanjem. Sto se mene tice sve placam karticama i online...lakse mi je tako iskontrolisati troskove. Pozdrav svima

Borkes

pre 6 godina

Ma nemoj mi reći. I šta kad ja kupim ženi dijamantsku ogrlicu karticom, neko u banci pogleda moj izvod, vidi da sa u zlatari XY potrošio par hiljada evra, sabere dva i dva i posalje mi sutra ortaka na gajbu da mi je ukrade ili otme?!
Mislite da je ovo nerealan scenario u Srbiji?
Idemo dalje.

M1|@#

pre 6 godina

Ne možete ukinuti keš, možete jedino stimulisati druge vidove novčanih plaćanja. A ukoliko insistirate na potpunom ukidanju, e tu je već nešto sumnjivo. Da se ne planira neko novo šišanje naroda?

Zlatko

pre 6 godina

1. Kad sam pre koju godinu plaćao uplatnice za LK-u, uradio sam to elektronski. Te tri transakcije stavio na jedan papir i otišao u SUP. Prvo joj nije bilo jasno šta, kako, pa onda kao nije mogla da skenira, da bih morao da idem u banku po pečat kao potvrdu da su te tri transakcije stvarne. I onda u SUP-u opet mučenje oko skeniranja, jer su tri uplatnice na jednoj strani, ali nekako završismo. Mogu tek misliti kad bih završio u sudu ili opštini.
2. Neću da navodim imena, da ne bude da reklamiram. Za sad, samo dve banke imaju u ponudi plaćanje preko mobilnog telefona. Jedna nudi povezivanje sa pravom karticom, dok druga nudi povezivanje sa virtuelnom karticom koja je vezana za glavni račun. Ali za korišćenje te opcije treba NFC na telefonu. Ako na kasi može da se plati skeniranjem bar koda iz aplikacije onda je tu i treća banka. Ne treba NFC. Šta je sa ostalim bankama? Banka u kojoj trenutno imam račun povećaće održavanje računa, a šta dobijam? Ništa. Ok, povećajte održavanje, ali ukinite provizije na elektronska plaćanja. Faktički, samo Visa Electron karticu će naplaćivati 290 dinara.
3. Pogledajte kako je to rešeno u svetu. Kad možemo da imamo nacionalnu Dina karticu, zašto ne bismo imali i nacionalni servis u vidu aplikacije? WeChat i Kina, npr. Samo je nacionalni servis, nije internacionalni kao PP. Povezivanjem kartice izdate u zemlji, zaboravljaju se keš i kartice. Plaća se prostim skeniranjem bar koda. I staro i mlado ima pametni telefon i tu aplikaciju. Odeš u restoran, koliko god da je mali račun, može WeChat. WeChat prihvataju svuda, dok sa karticama nije slučaj. Frizerski salon, WeChat, može. Online kupovina preko njihovog "Amazona" (JD) plaća se preko WeChat-a. Novac prijateljima se šalje prostom opcijom transfer i nema limita (banka kod nas koja ima opciju slanja na broj telefona ili mejl adresu ima limit). Imaju i Alipay. To je aplikacija koja funkcioniše po istom principu. Ali to je naučna fantastika za uraditi, lakše je samo reći.

sasase

pre 6 godina

Pošta i poštanska štedionica ukinule plaćanje i dopune mobilnih sa njihovih bankomata da nas navuku a šaltere a sada da se ukida keš?
Malo sutra

Slobodan

pre 6 godina

Nemam snage da objašnjavam, ali na sledećim izborima glasaću isključivo za one koji obećaju da se ovo nikad NEĆE (t.j. ukidanje gotovine) dogoditi dok su oni na vlasti ! A glasaću za njih do kraja života ako obećanje i ispune.

ana

pre 6 godina

previse smo mi prosti i neobrazovani za ovakve promene. Pita zena kako ce dete da mi kupi uzinu.. da li znate jednu zemlju u svetu da se ne koristi kes uopste? ne postoji takva zemlja.. postoji da se u manjoj ili vecoj meri koristi kes i kartica. u Svedskoj se 90% placanja obavlja karticama. Nemojte pricati bezveze gluposti kad ni ne znate sta je covek hteo da kaze.

Драган Ј

pre 6 godina

Изгледа да сте ви, људи, још увек у средњем веку? Ваши коментари ме заиста бацају у депресију. Типу који је провалио како да све ради он-лајн дајете негативне гласове? Зашто? Ако су банке тренутно неефикасне и њима управљају некомпетентни људи, па ваљда неће такве да остану заувек?

milenko

pre 6 godina

Ovi ce idioti napraviti haos... Sivu ekonomiju ovo nece ni dotaci jer ona ionako vrti evre. Samo ce napraviti probleme legalnim privrednim subjektima i poskupeti im poslovanje jer ce banke uzeti mnogo vise para za provizije za bezgotovinske transakcije. Ovo guraju bankari i izgleda da su opet oni preuzeli "vlast" . Sad ce da se pojave "novi bankarski proizvodi"... Ko im samo dade takvo ime, cuj "proizvodi" iz banaka???? Eto gde nama "skace" proizvodnja, u bankama. Da nije tuzno , bilo bi smesno...

Mirko79

pre 6 godina

Ti ljudi u posti rade neki posao. Doprinose na neki nacin. Dok gospoda politicari, nicim zasluzeno krckaju pare naroda. Ukinite politiku pa cete videti sta je neproduktivno zaposljavanje. Novac je samo sredstvo placanja pored jos 4 fja. Nama treba stvaranje vrednosti. To bez proizvodnje ne moze.

Gradjanin nepokorni

pre 6 godina

Nije poenta ukinuti keš, jer to nije ucinila cak ni Svedska iako su to najavili. Samo treba smanjiti njegovo koriscenje. A to nije tesko i radi se u par jednostavnih poteza. Ovo sto pricam uradjeno je u mmogim drzavama EU, samo treba kopirati:

1. Uvedes pravilo da se pare do odredjene sume podizu na bankomatu, a iznad te sume na salteru.

2. Za penzionere i druge tehnicki nepismene ljude postavis 2 bankomata u zgradi poate ili banke i radnika obezbedjenja koji je tu da pomogne ljudima.

3. Ukinite bankarake provizije na podizanje novca sa kartice u dinarima u skladu sa praksom EU u evrozoni.

4. Uvedite saltersku taksu od 10% z placanje racuna na salteru i 0% za placanje preko Interneta.

5. Bankarske provizije koje placaju trgovci smnjiti na nivo koji se primenjuje u EU.

6. Instalirajte platne teminale po opstinama, sudovima, mupovima itd za direktnu naplatu takse karticom a ne da idemo da cekamo u posti red da placamo takse

7. Ukinite u spalite sve one pecate vec jednom, nije mi jasno cemu pecat sluzi u veku Fotosopa gde i dete od 3 godine moze da ga falsifikuje!

E tako se to radi!

Ja

pre 6 godina

Pa da krenemo redom:stara devizna stednja (ne razumem kakva je to stara ili nova devizna stednja),Jezda,Dafina,Hiperinflacija,Zajam za Srbiju,1 euro=2 Nemacke marke,10% od penzije,vlada garantuje za uloge do 50000 eura (koje u slucaju potrebe isplacuje tempom i nacinom koji sama odredi kao I kod "stare"devizne stednje) ,ko hoce neka vam veruje JA VAM NE VERUJEM!!!

kraja

pre 6 godina

...i onda mi, poput djilasa, drzava trazi uplatu za struju za oktobar 1999. godine...
...mup se seti da nisam platio kaznu iz 2005...
...i manite me "obligacija", znali su i djilasovi pravnici za to pa ih nije bilo sramota da prete gradjanima...
...automat mi proguta karticu i ja sam bez novca 10 dana...???
...automat ne izbaci novac, pa cekam, kao onaj nesretnik pre neki dan 180 dana da banka resi reklamaciju...???
...ili mozda da pricamo o hakovanju...???
...ili karticama koje banka ne moze da posalje 3 meseca na kucnu adresu...???
...ovo je samo bedni pokusaj da se gradjani stave u potpuno transparentni sistem manipulacije svojim novcem, dok drzava nasim novcem manipulise kako hoce i bez ikakve kontrole...
...kad je bila poslednja "odbrana" budzeta u skupstini srbije...???

nema deda mraza

pre 6 godina

i opet cu skinti sve sa racuna pa u konvertabilnu slamaricu.
ima ko vas se seca a ima i ko vidi da od privrede radi samo ispiranje novca

Kika

pre 6 godina

Dopuna na moj komentar koji cete nadam se objaviti. Radila sam u prodavnici nameštaja. Kupci dođu i ispazare recimo za 80000 i plate karticom. To bude u utorak. Pare na računu firme nisu ni u petak a da ne spominjem proviziju banke. Znači vlasnik je odmah na gubitku i pri tome ne može da plati dobavljača.
Drugi primer je da mi je pre desetak dana došlo da platim kaznu sudu od 390 din jer im navodno nisam uplatila taksu na ostavinsku raspravu od 2000. Naravno da sam taksu platila u roku još u aprilu. Isfotokopiram uplatnicu i odnesem u sud da vidim u čemu je problem. E pa problem je bio što kad sam platila uplatnicu nisam donela na uvid. Nisam mogla da verujem šta pričaju. Čemu im služe kompijuteri ako oni od aprila do oktobra ne vide pare na računu, pri tome pravi račun i poziv na broj bez greške. Naravno da im 390 neću platiti a oni neka tuže. I u takvoj zemlji bi da uvode bezgotovinsko plaćanje. Volela bih da vidim moju babu od 93 godine kako kuca pin a jedva vidi. Ja predlažem da prvi u svetu uvedemo žigosanje ljudi. Namerno kažem žigosanje a ne čipovanje, jer je ovo prvo em za stoku em jeftinije.

drvobradi

pre 6 godina

Da zivim u recimo Svedskoj rekao bih bravo. Ali u Srbiji to povlaci gomilu pitanja. Za pocetak ko ima uvid u transakcije (strasno je koliko podaci cure iz banaka i telekom firmi), zato nemamo domacu platnu karticu bez provizije, zasto je provizija pri placanju karticom u trgovini oko 2%, zasto NBS ne dopusta ljudima da placaju racune za druge preko eBankinga. U sustini, cashless placanje u Srbiji je samo zelja da se otmu pare gradjanima.
BTW ako to uvedu,jedva cekam da procuri ko je najveci kupac sendvica u Srbiji a i ko su sve primaoci.

Moo

pre 6 godina

Aleluja. Ovo je odlicno. Samo da se razumemo, ovo pogadja drzavu i preduzetnike. Sto je odlicno, odose uplatnice u proslost. E sad drzava kad to donese i moze da se uredi a preduzetnici tesko... Trebace barem decenija ili dve da se uvede to u red a siva ekonomija ce se smanjiti za 70% Nije to nista novo. Postoji u vise zemalja i sve se zna , od koraka do poteskoca.

Kod nas neće da može

pre 6 godina

Ako te čuje Krkobabić nećeš se provesti dobro.
PS. Provizije za kartice su od 1 do 4℅, a plaćaju ih oni koji vrše naplatu (restorani,prodavnice,I.t.d.)

core

pre 6 godina

Siva ekonomija ne postoji zato sto koristimo kes nego zato sto se moze normalno poslovati sa svim nametima kojima drzava zakida sve one koji bi da posluju legalno

Milan

pre 6 godina

Gospodine Ministre. Nemojte se praviti ludi nego smanjite porez i dohodak na platu koji je trenutno oko 68 posto. Jedan od najvecih u svetu. Znacajno to smanjite i videcete kako ce se plate povecati i smanjiti kes novac. A to da banke nam smanje tih 150 dinara mesecno odrzavanje to je nebuloza.

monsun

pre 6 godina

Ako/kad se ovo ikad uvede, odmah na selo i samo robna razmena, bunar s vodom, prost zivot i cao. Jedina prava borba protiv naopakog sistema je da mi prestanemo da zelimo novac i zivimo za njega.

ljubomir

pre 6 godina

Poštovani gospodine ministre, ako se sećate, ne tako davno, imali ste problem u Pošti i niste mogli da platite , jer niste imali lk! Pretpostavite, kako će izgledati bezgotovinski platni promet u Pošti npr. kad nagrne stotinak hiljada penzonera, širom Srbije!! P.S tih stotinak radnika što broje pare su manji " trošak" za Srbiju nego zimske guma za vozila Vlade i raznih Agencija! I da, mnogo manje nego jedna kancelarija za Kinu i Rusiju

sasa

pre 6 godina

Vi ste skoro svi velike neznalice!
Zaduzivanje ne može, niti sme da se smanji. Da bi se izgradili novi auto putevi, kanalizacije, vodovodi, el.mreza, opticki kabal, energetska potrosnja zgrada i svega ostalog da bi se smanjila, da se izgradi gasna konekcija do svakog potrosaca, i svega ostalog sto nas povezuje, informise, uci nas i vuce ka napretku, mora da se finansira iz kredita. Valjda ste toliko informisani da to znate. To nije neka mudrost. Uzmes kredit, grejs period 5 god, napravis auto put z 3 god i on sam sebe isplacuje. Isto je sa svim projektima.
A kes treba da se ukine, samo da bi se suzbila korupcija. I da se na sve plati pdv drzavi, da bi svi ziveli ave bolje i bolje.
Treba da se smanje provizije na 0,3 - 0,2 %, koliki je EU prosek. I da se sva prodajna mesta obavezu da moraju da imaju uredjaje za kartice.
Za sada se ide ka tome, koliko vidim.
Preko e uprave sam narucio novu licnu kartu, preko mts banke platio sve na netu, uplatnice spojio preko e uprave i samo za par dana otisao i podigao licnu i pasos. Sve sam uplatio bez provizije. Tako sam i uradio za karticu za inavlide. Mts banka nema odravanje racuna. Znaci da ne to ekstra sredjeno. Tako isto placam skoro sve racune za kucu preko Mts banke, bez provizije i bez odlazaka u banku. Znaci da i to ne može bolje.
Jos kad bi to moglo i za registraciju vozila, onda bi bilo ekstra :)

Poz svima

Goran

pre 6 godina

Brojanje novca u postama nema veze sa bezgotovinskim placanjem. Penzioneri ce uvek podizati kes kada im stigne penzija, tesko da ce im neko to zabraniti I to uglavnom rade u postama. Problem su placanja robe i usluga u gotovini a tu broji novac valjda onaj ko ga daje i prima, tako da ne znam kakve to ima veze sa postom.

Piksi

pre 6 godina

Sitna masonerija, koja nam nanosi veliku štetu.
Ako hoću da pozajmim kumu ili drugaru 500€ ubuduće ne mogu? Možda da ograničite gde moramo da kupujemo?

Strela

pre 6 godina

Plastika bre, znam bre ljude što drže pare u gaćama i posle te pare ostavlja u radnji itd. Ko zna šta sve dolazi u dodir sa novcem ne treba ni misliti, već polako izbacivati keš. A uvoditi kartice koje imaju mali ekran na kom je ispisano trenutno stanje tako da znaš uvek koliko tačno para imaš a ne da se blamira čovek na kasi ako zahvali. Drugo ako ti ukradu keš iz dzepa sam si kriv, dok sa kartice ako zahvali a kartica nije korištena onda bar znaš da je banka kriva pa možeš da tužiš. Opet ostavio bih gvozdene novce od 1,2,5,10,20,50,100 RSD - i ove dve zadnje da budu gvozdene, zbog onih najsiromašnijih kojima je skupo da bacaju pare na provizije razne bankarske a i što da nema zanimljivije je. A papirne su stvarno izvor zaraze, gvozdene bar mogu da se dezinfikuju

ilicitno je ilicitno

pre 6 godina

Morate da rešite ko ima pristup sakupljenim podacima o transakcijama i da sprečite banke ili ko već pruža ulsugu e-keša da obradjuje i trguje podacima pa i da posluje na berzi (kupim deonice i steknem pravo na uvid u neke obrade). Jer i to je na neki način siva zona samo nova siva zona.

ja

pre 6 godina

@ (Piksi, 24. oktobar 2017 14:20)

A što ne možeš? Imaš aplikaciju na telefonu i za par sekundi prebaciš mu na račun koliko mu treba. Plus je ovo bolja varijanta za tebe, jer imaš dokaz da si mu dao novac - ne ide da kumu tražiš da ti potpiše priznanicu, ali ako te nekad neki bliski prijatelj (kao mene) ošuri za ozbiljnu kintu, video bi zašto je bitno da imaš dokaz da si mu pozajmio novac...

Dusan

pre 6 godina

Kriza je u celom svetu ali banke kod nas nikada nisu imale veci profit. Ova pomama i prica oko kartica je samo dokaz da nasi ministri rade prvenstveno u interesu krupnog kapitala i banaka dok ih sve siromasniji gradjani Srbije ne zanimaju.
Glavni nosioc sive ekonomije je sama drzava i sve stranke koje kako dodju na vlast uporno odbijaju da ispitaju poreklo imovine svih politicara, tajkuna i ostalih gradjana Srbije i koji su postavili potesko koje gleda kroz prste najvecim utajivacima i peracima novca u Srbiji.
Samo da naplatite realan a ne lazno umanjen porez od 1 tajkuna i da vratite novac koji je izneo preko offshore kompanija iz zemlje to bi vredelo vise nego kompletna siva ekonomija siromasnih gradjana.

Zato prekinite da se blamirate u javnosti i da izazivate narod koji ima sve manje strpljenja za vase prazne price, nego pod hitno istrage i hapsenja svih koji imaju veci novac Srbiji !

Samo u Srbiji, razlika izmedju javnog i privatnog sektora sve veca !

pre 6 godina

Parazitima nikada dovoljno. Ko nije naucio nista da radi, posteno, za trziste, taj mora da otima u budzet na koji je prikljucen !g86t8k

Preduzetnik

pre 6 godina

Da li neki novinar može da pita ministra ili premijerku kad sledeći put o ovome budu pričali da li znaju kolike su provizije banaka za plaćanje karticom? Moj primer: u maloprodajama imam 4-5 artikala koji mi nose oko 15% ukupnog prometa i na kojima mi je zarada 2-5 % na nabavnu cenu. Banke uzimaju otprilike 2.5 do 4.5% provizije od prodajne cene. Znači da bih ja išao u minus na tim artiklima kad bih uveo aparate za plaćanje. Gospodo,smanjite apetit bankama i neće biti problema oko uvođenja bezgotovinskog plaćanja.

ZLOBEX

pre 6 godina

Tako je Dušane! Svi oni da se hitno prebace u turske šnajderaj-firme po Srbiji. Sigurna platica, 19.500,00 dinara za 9 sati, 26 dana u mesecu.

petar

pre 6 godina

Jaoooo demagozi... pa upravo drzavne sluzbe i kojekakvi javni servisi traze papirni primerak uplatnice i to iz poste, izvode, potvrde...

Elektronsko bankarstvo funkcionise vec 15 godina, privatni sektor je optimizovao poslovanje, sve sto mozemo koristimo online.

Jedina prava prepreka su birokrate i politicari. I sada sebe predstavljaju kao spasioce...

Baćuška

pre 6 godina

Slažem se u potpunosti, evo lepo da sledimo primer Švedske, ali ako moze pre toga da nam standard bude upola od švedskog..... Mislim ako nije problem.

petar

pre 6 godina

Jaoooo demagozi... pa upravo drzavne sluzbe i kojekakvi javni servisi traze papirni primerak uplatnice i to iz poste, izvode, potvrde...

Elektronsko bankarstvo funkcionise vec 15 godina, privatni sektor je optimizovao poslovanje, sve sto mozemo koristimo online.

Jedina prava prepreka su birokrate i politicari. I sada sebe predstavljaju kao spasioce...

Baćuška

pre 6 godina

Slažem se u potpunosti, evo lepo da sledimo primer Švedske, ali ako moze pre toga da nam standard bude upola od švedskog..... Mislim ako nije problem.

ZLOBEX

pre 6 godina

Tako je Dušane! Svi oni da se hitno prebace u turske šnajderaj-firme po Srbiji. Sigurna platica, 19.500,00 dinara za 9 sati, 26 dana u mesecu.

Piksi

pre 6 godina

Sitna masonerija, koja nam nanosi veliku štetu.
Ako hoću da pozajmim kumu ili drugaru 500€ ubuduće ne mogu? Možda da ograničite gde moramo da kupujemo?

Preduzetnik

pre 6 godina

Da li neki novinar može da pita ministra ili premijerku kad sledeći put o ovome budu pričali da li znaju kolike su provizije banaka za plaćanje karticom? Moj primer: u maloprodajama imam 4-5 artikala koji mi nose oko 15% ukupnog prometa i na kojima mi je zarada 2-5 % na nabavnu cenu. Banke uzimaju otprilike 2.5 do 4.5% provizije od prodajne cene. Znači da bih ja išao u minus na tim artiklima kad bih uveo aparate za plaćanje. Gospodo,smanjite apetit bankama i neće biti problema oko uvođenja bezgotovinskog plaćanja.

drvobradi

pre 6 godina

Da zivim u recimo Svedskoj rekao bih bravo. Ali u Srbiji to povlaci gomilu pitanja. Za pocetak ko ima uvid u transakcije (strasno je koliko podaci cure iz banaka i telekom firmi), zato nemamo domacu platnu karticu bez provizije, zasto je provizija pri placanju karticom u trgovini oko 2%, zasto NBS ne dopusta ljudima da placaju racune za druge preko eBankinga. U sustini, cashless placanje u Srbiji je samo zelja da se otmu pare gradjanima.
BTW ako to uvedu,jedva cekam da procuri ko je najveci kupac sendvica u Srbiji a i ko su sve primaoci.

Kika

pre 6 godina

Dopuna na moj komentar koji cete nadam se objaviti. Radila sam u prodavnici nameštaja. Kupci dođu i ispazare recimo za 80000 i plate karticom. To bude u utorak. Pare na računu firme nisu ni u petak a da ne spominjem proviziju banke. Znači vlasnik je odmah na gubitku i pri tome ne može da plati dobavljača.
Drugi primer je da mi je pre desetak dana došlo da platim kaznu sudu od 390 din jer im navodno nisam uplatila taksu na ostavinsku raspravu od 2000. Naravno da sam taksu platila u roku još u aprilu. Isfotokopiram uplatnicu i odnesem u sud da vidim u čemu je problem. E pa problem je bio što kad sam platila uplatnicu nisam donela na uvid. Nisam mogla da verujem šta pričaju. Čemu im služe kompijuteri ako oni od aprila do oktobra ne vide pare na računu, pri tome pravi račun i poziv na broj bez greške. Naravno da im 390 neću platiti a oni neka tuže. I u takvoj zemlji bi da uvode bezgotovinsko plaćanje. Volela bih da vidim moju babu od 93 godine kako kuca pin a jedva vidi. Ja predlažem da prvi u svetu uvedemo žigosanje ljudi. Namerno kažem žigosanje a ne čipovanje, jer je ovo prvo em za stoku em jeftinije.

Dusan

pre 6 godina

Kriza je u celom svetu ali banke kod nas nikada nisu imale veci profit. Ova pomama i prica oko kartica je samo dokaz da nasi ministri rade prvenstveno u interesu krupnog kapitala i banaka dok ih sve siromasniji gradjani Srbije ne zanimaju.
Glavni nosioc sive ekonomije je sama drzava i sve stranke koje kako dodju na vlast uporno odbijaju da ispitaju poreklo imovine svih politicara, tajkuna i ostalih gradjana Srbije i koji su postavili potesko koje gleda kroz prste najvecim utajivacima i peracima novca u Srbiji.
Samo da naplatite realan a ne lazno umanjen porez od 1 tajkuna i da vratite novac koji je izneo preko offshore kompanija iz zemlje to bi vredelo vise nego kompletna siva ekonomija siromasnih gradjana.

Zato prekinite da se blamirate u javnosti i da izazivate narod koji ima sve manje strpljenja za vase prazne price, nego pod hitno istrage i hapsenja svih koji imaju veci novac Srbiji !

ljubomir

pre 6 godina

Poštovani gospodine ministre, ako se sećate, ne tako davno, imali ste problem u Pošti i niste mogli da platite , jer niste imali lk! Pretpostavite, kako će izgledati bezgotovinski platni promet u Pošti npr. kad nagrne stotinak hiljada penzonera, širom Srbije!! P.S tih stotinak radnika što broje pare su manji " trošak" za Srbiju nego zimske guma za vozila Vlade i raznih Agencija! I da, mnogo manje nego jedna kancelarija za Kinu i Rusiju

ilicitno je ilicitno

pre 6 godina

Morate da rešite ko ima pristup sakupljenim podacima o transakcijama i da sprečite banke ili ko već pruža ulsugu e-keša da obradjuje i trguje podacima pa i da posluje na berzi (kupim deonice i steknem pravo na uvid u neke obrade). Jer i to je na neki način siva zona samo nova siva zona.

kraja

pre 6 godina

...i onda mi, poput djilasa, drzava trazi uplatu za struju za oktobar 1999. godine...
...mup se seti da nisam platio kaznu iz 2005...
...i manite me "obligacija", znali su i djilasovi pravnici za to pa ih nije bilo sramota da prete gradjanima...
...automat mi proguta karticu i ja sam bez novca 10 dana...???
...automat ne izbaci novac, pa cekam, kao onaj nesretnik pre neki dan 180 dana da banka resi reklamaciju...???
...ili mozda da pricamo o hakovanju...???
...ili karticama koje banka ne moze da posalje 3 meseca na kucnu adresu...???
...ovo je samo bedni pokusaj da se gradjani stave u potpuno transparentni sistem manipulacije svojim novcem, dok drzava nasim novcem manipulise kako hoce i bez ikakve kontrole...
...kad je bila poslednja "odbrana" budzeta u skupstini srbije...???

Ja

pre 6 godina

Pa da krenemo redom:stara devizna stednja (ne razumem kakva je to stara ili nova devizna stednja),Jezda,Dafina,Hiperinflacija,Zajam za Srbiju,1 euro=2 Nemacke marke,10% od penzije,vlada garantuje za uloge do 50000 eura (koje u slucaju potrebe isplacuje tempom i nacinom koji sama odredi kao I kod "stare"devizne stednje) ,ko hoce neka vam veruje JA VAM NE VERUJEM!!!

core

pre 6 godina

Siva ekonomija ne postoji zato sto koristimo kes nego zato sto se moze normalno poslovati sa svim nametima kojima drzava zakida sve one koji bi da posluju legalno

nema deda mraza

pre 6 godina

i opet cu skinti sve sa racuna pa u konvertabilnu slamaricu.
ima ko vas se seca a ima i ko vidi da od privrede radi samo ispiranje novca

Samo u Srbiji, razlika izmedju javnog i privatnog sektora sve veca !

pre 6 godina

Parazitima nikada dovoljno. Ko nije naucio nista da radi, posteno, za trziste, taj mora da otima u budzet na koji je prikljucen !g86t8k

Goran

pre 6 godina

Brojanje novca u postama nema veze sa bezgotovinskim placanjem. Penzioneri ce uvek podizati kes kada im stigne penzija, tesko da ce im neko to zabraniti I to uglavnom rade u postama. Problem su placanja robe i usluga u gotovini a tu broji novac valjda onaj ko ga daje i prima, tako da ne znam kakve to ima veze sa postom.

Borkes

pre 6 godina

Ma nemoj mi reći. I šta kad ja kupim ženi dijamantsku ogrlicu karticom, neko u banci pogleda moj izvod, vidi da sa u zlatari XY potrošio par hiljada evra, sabere dva i dva i posalje mi sutra ortaka na gajbu da mi je ukrade ili otme?!
Mislite da je ovo nerealan scenario u Srbiji?
Idemo dalje.

Kod nas neće da može

pre 6 godina

Ako te čuje Krkobabić nećeš se provesti dobro.
PS. Provizije za kartice su od 1 do 4℅, a plaćaju ih oni koji vrše naplatu (restorani,prodavnice,I.t.d.)

Milan

pre 6 godina

Gospodine Ministre. Nemojte se praviti ludi nego smanjite porez i dohodak na platu koji je trenutno oko 68 posto. Jedan od najvecih u svetu. Znacajno to smanjite i videcete kako ce se plate povecati i smanjiti kes novac. A to da banke nam smanje tih 150 dinara mesecno odrzavanje to je nebuloza.

monsun

pre 6 godina

Ako/kad se ovo ikad uvede, odmah na selo i samo robna razmena, bunar s vodom, prost zivot i cao. Jedina prava borba protiv naopakog sistema je da mi prestanemo da zelimo novac i zivimo za njega.

milenko

pre 6 godina

Ovi ce idioti napraviti haos... Sivu ekonomiju ovo nece ni dotaci jer ona ionako vrti evre. Samo ce napraviti probleme legalnim privrednim subjektima i poskupeti im poslovanje jer ce banke uzeti mnogo vise para za provizije za bezgotovinske transakcije. Ovo guraju bankari i izgleda da su opet oni preuzeli "vlast" . Sad ce da se pojave "novi bankarski proizvodi"... Ko im samo dade takvo ime, cuj "proizvodi" iz banaka???? Eto gde nama "skace" proizvodnja, u bankama. Da nije tuzno , bilo bi smesno...

Mirko79

pre 6 godina

Ti ljudi u posti rade neki posao. Doprinose na neki nacin. Dok gospoda politicari, nicim zasluzeno krckaju pare naroda. Ukinite politiku pa cete videti sta je neproduktivno zaposljavanje. Novac je samo sredstvo placanja pored jos 4 fja. Nama treba stvaranje vrednosti. To bez proizvodnje ne moze.

ja

pre 6 godina

@ (Piksi, 24. oktobar 2017 14:20)

A što ne možeš? Imaš aplikaciju na telefonu i za par sekundi prebaciš mu na račun koliko mu treba. Plus je ovo bolja varijanta za tebe, jer imaš dokaz da si mu dao novac - ne ide da kumu tražiš da ti potpiše priznanicu, ali ako te nekad neki bliski prijatelj (kao mene) ošuri za ozbiljnu kintu, video bi zašto je bitno da imaš dokaz da si mu pozajmio novac...

Slobodan

pre 6 godina

Nemam snage da objašnjavam, ali na sledećim izborima glasaću isključivo za one koji obećaju da se ovo nikad NEĆE (t.j. ukidanje gotovine) dogoditi dok su oni na vlasti ! A glasaću za njih do kraja života ako obećanje i ispune.

sasase

pre 6 godina

Pošta i poštanska štedionica ukinule plaćanje i dopune mobilnih sa njihovih bankomata da nas navuku a šaltere a sada da se ukida keš?
Malo sutra

Maka@

pre 6 godina

Bez nekog idealističkog zavaravanja i utopije da će u Srbiji biti tržišne ekonomije , sve je manje ima i u tradicionalno kapitilističkim zemljama, da nema sive ekonomije pocrkali bi :) Ova vlast se pokazala nesposobnom da obezbedi poslovnu klimu za građanje . Ekonomska politika im se svodi na dovođenje "stranih" kompanija kod kojih većina radi za minimalac a druga stavka je visoki nameti, birokratija i gušenje sive ekonomije jačom kontrolom. Vi treba ljude da motivišete da prave novac u legalnim tokovima a ne da im gušite poslove sa ovakvim fix idejama. Većina ljudi koje ja poznajem barataju jedva sa dve crvene , o čemu vi pričate?

M1|@#

pre 6 godina

Ne možete ukinuti keš, možete jedino stimulisati druge vidove novčanih plaćanja. A ukoliko insistirate na potpunom ukidanju, e tu je već nešto sumnjivo. Da se ne planira neko novo šišanje naroda?

Gradjanin nepokorni

pre 6 godina

Nije poenta ukinuti keš, jer to nije ucinila cak ni Svedska iako su to najavili. Samo treba smanjiti njegovo koriscenje. A to nije tesko i radi se u par jednostavnih poteza. Ovo sto pricam uradjeno je u mmogim drzavama EU, samo treba kopirati:

1. Uvedes pravilo da se pare do odredjene sume podizu na bankomatu, a iznad te sume na salteru.

2. Za penzionere i druge tehnicki nepismene ljude postavis 2 bankomata u zgradi poate ili banke i radnika obezbedjenja koji je tu da pomogne ljudima.

3. Ukinite bankarake provizije na podizanje novca sa kartice u dinarima u skladu sa praksom EU u evrozoni.

4. Uvedite saltersku taksu od 10% z placanje racuna na salteru i 0% za placanje preko Interneta.

5. Bankarske provizije koje placaju trgovci smnjiti na nivo koji se primenjuje u EU.

6. Instalirajte platne teminale po opstinama, sudovima, mupovima itd za direktnu naplatu takse karticom a ne da idemo da cekamo u posti red da placamo takse

7. Ukinite u spalite sve one pecate vec jednom, nije mi jasno cemu pecat sluzi u veku Fotosopa gde i dete od 3 godine moze da ga falsifikuje!

E tako se to radi!

Fantom

pre 6 godina

Pa i za zdravstvenu knjizicu mora da nosim staru i novu , zamisli sta bi tek bilo sa parama: verovatno bi nosili i karticu i kes, pa kako se koji aparat smiluje

Moo

pre 6 godina

Aleluja. Ovo je odlicno. Samo da se razumemo, ovo pogadja drzavu i preduzetnike. Sto je odlicno, odose uplatnice u proslost. E sad drzava kad to donese i moze da se uredi a preduzetnici tesko... Trebace barem decenija ili dve da se uvede to u red a siva ekonomija ce se smanjiti za 70% Nije to nista novo. Postoji u vise zemalja i sve se zna , od koraka do poteskoca.

Zlatko

pre 6 godina

1. Kad sam pre koju godinu plaćao uplatnice za LK-u, uradio sam to elektronski. Te tri transakcije stavio na jedan papir i otišao u SUP. Prvo joj nije bilo jasno šta, kako, pa onda kao nije mogla da skenira, da bih morao da idem u banku po pečat kao potvrdu da su te tri transakcije stvarne. I onda u SUP-u opet mučenje oko skeniranja, jer su tri uplatnice na jednoj strani, ali nekako završismo. Mogu tek misliti kad bih završio u sudu ili opštini.
2. Neću da navodim imena, da ne bude da reklamiram. Za sad, samo dve banke imaju u ponudi plaćanje preko mobilnog telefona. Jedna nudi povezivanje sa pravom karticom, dok druga nudi povezivanje sa virtuelnom karticom koja je vezana za glavni račun. Ali za korišćenje te opcije treba NFC na telefonu. Ako na kasi može da se plati skeniranjem bar koda iz aplikacije onda je tu i treća banka. Ne treba NFC. Šta je sa ostalim bankama? Banka u kojoj trenutno imam račun povećaće održavanje računa, a šta dobijam? Ništa. Ok, povećajte održavanje, ali ukinite provizije na elektronska plaćanja. Faktički, samo Visa Electron karticu će naplaćivati 290 dinara.
3. Pogledajte kako je to rešeno u svetu. Kad možemo da imamo nacionalnu Dina karticu, zašto ne bismo imali i nacionalni servis u vidu aplikacije? WeChat i Kina, npr. Samo je nacionalni servis, nije internacionalni kao PP. Povezivanjem kartice izdate u zemlji, zaboravljaju se keš i kartice. Plaća se prostim skeniranjem bar koda. I staro i mlado ima pametni telefon i tu aplikaciju. Odeš u restoran, koliko god da je mali račun, može WeChat. WeChat prihvataju svuda, dok sa karticama nije slučaj. Frizerski salon, WeChat, može. Online kupovina preko njihovog "Amazona" (JD) plaća se preko WeChat-a. Novac prijateljima se šalje prostom opcijom transfer i nema limita (banka kod nas koja ima opciju slanja na broj telefona ili mejl adresu ima limit). Imaju i Alipay. To je aplikacija koja funkcioniše po istom principu. Ali to je naučna fantastika za uraditi, lakše je samo reći.

sasa

pre 6 godina

Vi ste skoro svi velike neznalice!
Zaduzivanje ne može, niti sme da se smanji. Da bi se izgradili novi auto putevi, kanalizacije, vodovodi, el.mreza, opticki kabal, energetska potrosnja zgrada i svega ostalog da bi se smanjila, da se izgradi gasna konekcija do svakog potrosaca, i svega ostalog sto nas povezuje, informise, uci nas i vuce ka napretku, mora da se finansira iz kredita. Valjda ste toliko informisani da to znate. To nije neka mudrost. Uzmes kredit, grejs period 5 god, napravis auto put z 3 god i on sam sebe isplacuje. Isto je sa svim projektima.
A kes treba da se ukine, samo da bi se suzbila korupcija. I da se na sve plati pdv drzavi, da bi svi ziveli ave bolje i bolje.
Treba da se smanje provizije na 0,3 - 0,2 %, koliki je EU prosek. I da se sva prodajna mesta obavezu da moraju da imaju uredjaje za kartice.
Za sada se ide ka tome, koliko vidim.
Preko e uprave sam narucio novu licnu kartu, preko mts banke platio sve na netu, uplatnice spojio preko e uprave i samo za par dana otisao i podigao licnu i pasos. Sve sam uplatio bez provizije. Tako sam i uradio za karticu za inavlide. Mts banka nema odravanje racuna. Znaci da ne to ekstra sredjeno. Tako isto placam skoro sve racune za kucu preko Mts banke, bez provizije i bez odlazaka u banku. Znaci da i to ne može bolje.
Jos kad bi to moglo i za registraciju vozila, onda bi bilo ekstra :)

Poz svima

Razočaran

pre 6 godina

Ljudi, citam i tesko mi je da vas vecinu razumem. Sta se lozite, kakvo ukidanje kes novca.....navedite jednu ekonomiju koja je potpuno ukinula kes, jok mi cemo. Treba smanjiti opticaj gotovog novca i uvesti beneficije bezgotovinski placanjem. Sto se mene tice sve placam karticama i online...lakse mi je tako iskontrolisati troskove. Pozdrav svima

deki185

pre 6 godina

Svi mi dobro znamo da ovo sto pricaju ovaj ministar i premijerka , da to nije njihova ideja.Placeni su da to pricaju i ako znaju da ni njima to ne odgovara.Ovo su probni baloni za javnost.Opipava se puls naroda i polako uvodi tema .Perfidno , preko medija se serviraju gluposti o prednosti ukidanja kesa.Ljudima treba ostaviti pravo na izbor.Nekada je kartica prednost a nekada nije.Ja hocu da imam mogucnost kad ste zelim da koristim a ne da mi neko to ogranicava jos pod najglupljim obrazlozenjem da je to dobro za sve nas.

pametnjakovic

pre 6 godina

"Vujović: U Pošti stotine broje pare, ukidamo keš"

Vujovicu, da li vi znate da se u Srbiji upotrebljavaju PARE koje nema u opticaju? Da li vi znate koliko debilno deluje da imate jednu cenu a na kasi vam "zaokruzuju"? Gde odlaze milioni ne oporezovanog novca od tog "sitnisa"? Prvo resite taj debilizam pa onda ukidajte kes. Ali ako budete resavali kao problem sa kreditom u svajcarcima...Tesko nama? Vi bre niste u stanju da resite i zastitite gradjane od kradje banaka, banke su nas pokrele kroz razne provizije, naplate raznih papira i ostalih lopovluka a sada hocete tim istim bankama da uvaljujete jos novca gradjana Srbije, da budu jos zavisniji od tih istih pljackaskih banaka?

Skituljko

pre 6 godina

U mog gradiću gde živim mogu karticom da platim samo u jednoj apoteci i prodavnici pod uslovom da im aparat za ocitavanje kartica nije pokvaren. A bankomat moje banke ciji sam deponent vrlo cesto ne radi ili nema para , ili se smrznuo, ili ima neku tehnicku gresku, pa tako ako nisam podigla novac u petak do 15h, ja nemogu da dodjem do svog novca do ponedeljka, nego trči na bankomat druge banke pa nek' me deru sa provizijom. E tako ministre ja uzivam u koriscenju ovog nacina placenja bez keša

Рашо

pre 6 godina

Ето, још мало па ћемо ти поверовати! Забринуо нам се ММФ стечајни управник јер имамо пар стотина непродуктивних радника? Ма није ваљда! Ако је то разлог, прво отпусти хиљаде страначких џабалебароша од којих већина и не долази на посао. Али није ту зец, него у чињеници да готовину не могу да контролишу и да узимају рекет - провизију и још знају ко је коме, колико и када платио! Наравно на све то порез, па намет, ... Е нећеш га мајци! Јадни мали банкари сада не могу да нам од сваког плаћања узму рекет. За само пар година су изменили изворно значење банкарства, сада ми њима плаћамо да користе наш новац!!! Па где је крај безобразлуку и лоповлуку?

Toma

pre 6 godina

Gospon Vujo, izgubio si kredibilitet kod nas penzionera RS.Kad ce pocet da vracas OTETO? Tvrdio si da penzonerima moze uzeti najvise, jer im ne treba novih odelai cipela i sl.?! Meni sre oteli 25% na sve preko 25000din!!
Mesecno mi je potrebno oko 9 500 za lekove, moj ministre!

ana

pre 6 godina

previse smo mi prosti i neobrazovani za ovakve promene. Pita zena kako ce dete da mi kupi uzinu.. da li znate jednu zemlju u svetu da se ne koristi kes uopste? ne postoji takva zemlja.. postoji da se u manjoj ili vecoj meri koristi kes i kartica. u Svedskoj se 90% placanja obavlja karticama. Nemojte pricati bezveze gluposti kad ni ne znate sta je covek hteo da kaze.

Jovan

pre 6 godina

Korist od ovog imace iskljuvivo Banke koje ce naplacivati ogromnu proviziju. I lobisti koji rade na ovom predlogu zbog PRovizije u svom dzepu.
Stetu ce imati svi mali i sitni poljoprivredni proizvodjaci na svim pijacama u Srbiji.
A misljenja sam da imam pravo na svoju zastitu a ne da banka zna sta rucam, sta veceram, gde idem na more, koju garderobu nosim i gde je kupujem, jer je primer da neki nepodoban bankarski sluzbenik prodaje informacije, pa se desi i kriminal. Nemate pravo da narusavate svaciji licni integritet, i da zavlacite nos u tudji novcanik i tudji zivot.

Mile

pre 6 godina

Ne pada mi na pamet da plaćam bankama i državi provizije i poreze. Keš je zakon za sve, koji ne žele da finansiraju ovo zlo koje nam se dešava!

Геније

pre 6 godina

И онда ћемо отпустити пар стотина радника који ће постати социјални случајеви. Хоћемо ли отпустити којег менаџера? Наравно да нећемо. Предлажем да онима што остају запослени смањимо плате за 20%. Тако ће нам компанија бити профитабилнија. Па не постоји држава због народа, него народ због државе.

Srdjan

pre 6 godina

Juče u Maksiju u Zemunu (Dž.Kenedija) nisu radile Visa platne kartice! Pretpostavljam da to nije bio problem samo u Zemunu,ali za ovo znam sigurno. Kada dodješ do kase sa svim stvarima, kažu ti da Visa ne radi. Srećom pa ima menjačnica 3 metra od Maksija pa sam menjao pare tamo! A ovaj priča o ukidanju keša!? Siva ekonomija zbog keša?? Siva ekonomija je jer niko ne želi da plaća reket državi koja služi samo jednoj stranci. Ovo nije država naroda nego jedne stranke (na žalost, tako je uvek bilo ali ni blizu kao sada) i jednog čoveka. Uvek se zapošljavalo preko veze, ali su neka pravila postojala. Sada državu vode ljudi bez dana radnog staža u realnom sektoru, ljudi sa lažnim diplomama, preletači kojima vlast izlazi iz dupeta a usta puna poštenja. A kaži nešto što nije na liniji, slede sankcije. Znači ne treba da budeš protiv ovih na vlasti, dovoljno je da tvoje mišljenje, na koje svi imamo pravo po Ustavu, se ne poklapa sa njihovim, i sledi kazna. Nepravda caruje Srbijom a svi se boje da pruže podršku borbi protiv nepravde jer se boje kazni. I to sa punim pravom!

Драган Ј

pre 6 godina

Изгледа да сте ви, људи, још увек у средњем веку? Ваши коментари ме заиста бацају у депресију. Типу који је провалио како да све ради он-лајн дајете негативне гласове? Зашто? Ако су банке тренутно неефикасне и њима управљају некомпетентни људи, па ваљда неће такве да остану заувек?

Mungos

pre 6 godina

A što svi moraju da znaju na šta ja trošim novac? Pravo je svakog pojedinca na privatnost, možda hoću da platim neko zadovoljstvo gotovinski mimo znanja svoje žene, porodice, možda sam malo sexzualno opterećen, ali to je moje pravo da sebi dam oduška i ispunimo neke lične fantazije i pritom rođenoj ženi i majci ne podnosim račun kamo li državi??? Jadni li ste i bedni....

Crudelta

pre 6 godina

Ma sta krenemo na neku svadbu a onda umesto poklona u kesu mladi bracni par kaze, ti mi donesi plafonjere, ti vrata, ovi tamo frizider...ljudi kod nas samo cuju sta se radi po uredjenim drzavama a pojma nemaju kako da primene. Ovi sa vlasti grunu tako neku glupost i mora. Zdravstvene moraju da se odrade a prvo sto su trebali da urade je da obezbede citace ali to kosta pa moze da ceka vazno da se uzmu pare od gradjana za nove kartice. Tako bi i ovde nesto sl. bilo. Danas u eri kompjutera, interneta, tehnologije kad znas ko je prdno na Tahitiju ovi nasi na vlasti ne znaju koliko im ljudi radi u javnom sektoru koje oni direktno placaju al ce da ukinu kes. Ma vazi.

Bgd

pre 6 godina

Ministre, sivu ekonomiju "hrane" neke druge stvari, u prvom redu korupcija i skupa država a ne keš. Država ima na raspolaganju instrumente kojima može da se bori protiv sive ekonomije ali ta će borba biti efikasna onda kad budete na odgovorne pozicije zapošljavali dobro plaćene profesionalne i stručne kadrove, a ne priučene i partijski podobne. U keš mi ne diraj, platu primaš zato što ja plaćam porez i radi onako kako želi narod a ne kako to želi bankarski lobi.
Pre mesec dana sam krenuo da podignem novac sa bankomata da platim parking, međutim kartica NE FUNKCIONIŠE, pao sistem. E, pa gospodo ne dam da mi život zavisi od vaše volje i da li je "pao sistem". Vodite računa šta radite i kakve poteze povlačite jer se može desiti da vam se "cashless" obije o glavu, narod je ionako na ivici pucanja od vaših suludih eksperimenata.

Strela

pre 6 godina

Plastika bre, znam bre ljude što drže pare u gaćama i posle te pare ostavlja u radnji itd. Ko zna šta sve dolazi u dodir sa novcem ne treba ni misliti, već polako izbacivati keš. A uvoditi kartice koje imaju mali ekran na kom je ispisano trenutno stanje tako da znaš uvek koliko tačno para imaš a ne da se blamira čovek na kasi ako zahvali. Drugo ako ti ukradu keš iz dzepa sam si kriv, dok sa kartice ako zahvali a kartica nije korištena onda bar znaš da je banka kriva pa možeš da tužiš. Opet ostavio bih gvozdene novce od 1,2,5,10,20,50,100 RSD - i ove dve zadnje da budu gvozdene, zbog onih najsiromašnijih kojima je skupo da bacaju pare na provizije razne bankarske a i što da nema zanimljivije je. A papirne su stvarno izvor zaraze, gvozdene bar mogu da se dezinfikuju

ziveo kes

pre 6 godina

Fizicka vrednost (kes, zlato, srebro) su jedini odraz ljudske finansijske slobode. Ukidanjem kesa, ljudi ce postati robovi vladajucoj eliti, koja na 1 klik moze povecati skidanje 35% PDV sa kartice, 5% provizije na aparatu za citanje, 18% akcize i sl. Drugo, elita moze sebi nesmetano da povecava digitalnu vrednost na kartici i da se bogati eksponencijalno. Sa gotovinom, sve je to mnogo, mnogo teze!

djuro

pre 6 godina

@Mene više zanima kako će moja deca da kupe doručak kad idu u školu. Svaki savet bi mi dobro došao.
(Pero, 24. oktobar 2017 15:55)

Deca treba da jedu zdravo kod kuće... i užinu da ponesu u školu..

Radojko

pre 6 godina

Gospodine ministre,a da li ćete uvesti aparat za bezgotovinsko plaćanje kada krenem na veselje neko,svadbu i dr.KAKO da dam novac za poklon,da provučem karticu mladencima,samo recite na šta ?

Strela

pre 6 godina

Plastika bre, znam bre ljude što drže pare u gaćama i posle te pare ostavlja u radnji itd. Ko zna šta sve dolazi u dodir sa novcem ne treba ni misliti, već polako izbacivati keš. A uvoditi kartice koje imaju mali ekran na kom je ispisano trenutno stanje tako da znaš uvek koliko tačno para imaš a ne da se blamira čovek na kasi ako zahvali. Drugo ako ti ukradu keš iz dzepa sam si kriv, dok sa kartice ako zahvali a kartica nije korištena onda bar znaš da je banka kriva pa možeš da tužiš. Opet ostavio bih gvozdene novce od 1,2,5,10,20,50,100 RSD - i ove dve zadnje da budu gvozdene, zbog onih najsiromašnijih kojima je skupo da bacaju pare na provizije razne bankarske a i što da nema zanimljivije je. A papirne su stvarno izvor zaraze, gvozdene bar mogu da se dezinfikuju

Moo

pre 6 godina

Aleluja. Ovo je odlicno. Samo da se razumemo, ovo pogadja drzavu i preduzetnike. Sto je odlicno, odose uplatnice u proslost. E sad drzava kad to donese i moze da se uredi a preduzetnici tesko... Trebace barem decenija ili dve da se uvede to u red a siva ekonomija ce se smanjiti za 70% Nije to nista novo. Postoji u vise zemalja i sve se zna , od koraka do poteskoca.

sasa

pre 6 godina

Vi ste skoro svi velike neznalice!
Zaduzivanje ne može, niti sme da se smanji. Da bi se izgradili novi auto putevi, kanalizacije, vodovodi, el.mreza, opticki kabal, energetska potrosnja zgrada i svega ostalog da bi se smanjila, da se izgradi gasna konekcija do svakog potrosaca, i svega ostalog sto nas povezuje, informise, uci nas i vuce ka napretku, mora da se finansira iz kredita. Valjda ste toliko informisani da to znate. To nije neka mudrost. Uzmes kredit, grejs period 5 god, napravis auto put z 3 god i on sam sebe isplacuje. Isto je sa svim projektima.
A kes treba da se ukine, samo da bi se suzbila korupcija. I da se na sve plati pdv drzavi, da bi svi ziveli ave bolje i bolje.
Treba da se smanje provizije na 0,3 - 0,2 %, koliki je EU prosek. I da se sva prodajna mesta obavezu da moraju da imaju uredjaje za kartice.
Za sada se ide ka tome, koliko vidim.
Preko e uprave sam narucio novu licnu kartu, preko mts banke platio sve na netu, uplatnice spojio preko e uprave i samo za par dana otisao i podigao licnu i pasos. Sve sam uplatio bez provizije. Tako sam i uradio za karticu za inavlide. Mts banka nema odravanje racuna. Znaci da ne to ekstra sredjeno. Tako isto placam skoro sve racune za kucu preko Mts banke, bez provizije i bez odlazaka u banku. Znaci da i to ne može bolje.
Jos kad bi to moglo i za registraciju vozila, onda bi bilo ekstra :)

Poz svima

Драган Ј

pre 6 godina

Изгледа да сте ви, људи, још увек у средњем веку? Ваши коментари ме заиста бацају у депресију. Типу који је провалио како да све ради он-лајн дајете негативне гласове? Зашто? Ако су банке тренутно неефикасне и њима управљају некомпетентни људи, па ваљда неће такве да остану заувек?

ja

pre 6 godina

@ (Piksi, 24. oktobar 2017 14:20)

A što ne možeš? Imaš aplikaciju na telefonu i za par sekundi prebaciš mu na račun koliko mu treba. Plus je ovo bolja varijanta za tebe, jer imaš dokaz da si mu dao novac - ne ide da kumu tražiš da ti potpiše priznanicu, ali ako te nekad neki bliski prijatelj (kao mene) ošuri za ozbiljnu kintu, video bi zašto je bitno da imaš dokaz da si mu pozajmio novac...

ana

pre 6 godina

previse smo mi prosti i neobrazovani za ovakve promene. Pita zena kako ce dete da mi kupi uzinu.. da li znate jednu zemlju u svetu da se ne koristi kes uopste? ne postoji takva zemlja.. postoji da se u manjoj ili vecoj meri koristi kes i kartica. u Svedskoj se 90% placanja obavlja karticama. Nemojte pricati bezveze gluposti kad ni ne znate sta je covek hteo da kaze.

Piksi

pre 6 godina

Sitna masonerija, koja nam nanosi veliku štetu.
Ako hoću da pozajmim kumu ili drugaru 500€ ubuduće ne mogu? Možda da ograničite gde moramo da kupujemo?

kraja

pre 6 godina

...i onda mi, poput djilasa, drzava trazi uplatu za struju za oktobar 1999. godine...
...mup se seti da nisam platio kaznu iz 2005...
...i manite me "obligacija", znali su i djilasovi pravnici za to pa ih nije bilo sramota da prete gradjanima...
...automat mi proguta karticu i ja sam bez novca 10 dana...???
...automat ne izbaci novac, pa cekam, kao onaj nesretnik pre neki dan 180 dana da banka resi reklamaciju...???
...ili mozda da pricamo o hakovanju...???
...ili karticama koje banka ne moze da posalje 3 meseca na kucnu adresu...???
...ovo je samo bedni pokusaj da se gradjani stave u potpuno transparentni sistem manipulacije svojim novcem, dok drzava nasim novcem manipulise kako hoce i bez ikakve kontrole...
...kad je bila poslednja "odbrana" budzeta u skupstini srbije...???

Baćuška

pre 6 godina

Slažem se u potpunosti, evo lepo da sledimo primer Švedske, ali ako moze pre toga da nam standard bude upola od švedskog..... Mislim ako nije problem.

Borkes

pre 6 godina

Ma nemoj mi reći. I šta kad ja kupim ženi dijamantsku ogrlicu karticom, neko u banci pogleda moj izvod, vidi da sa u zlatari XY potrošio par hiljada evra, sabere dva i dva i posalje mi sutra ortaka na gajbu da mi je ukrade ili otme?!
Mislite da je ovo nerealan scenario u Srbiji?
Idemo dalje.

Razočaran

pre 6 godina

Ljudi, citam i tesko mi je da vas vecinu razumem. Sta se lozite, kakvo ukidanje kes novca.....navedite jednu ekonomiju koja je potpuno ukinula kes, jok mi cemo. Treba smanjiti opticaj gotovog novca i uvesti beneficije bezgotovinski placanjem. Sto se mene tice sve placam karticama i online...lakse mi je tako iskontrolisati troskove. Pozdrav svima

Gradjanin nepokorni

pre 6 godina

Nije poenta ukinuti keš, jer to nije ucinila cak ni Svedska iako su to najavili. Samo treba smanjiti njegovo koriscenje. A to nije tesko i radi se u par jednostavnih poteza. Ovo sto pricam uradjeno je u mmogim drzavama EU, samo treba kopirati:

1. Uvedes pravilo da se pare do odredjene sume podizu na bankomatu, a iznad te sume na salteru.

2. Za penzionere i druge tehnicki nepismene ljude postavis 2 bankomata u zgradi poate ili banke i radnika obezbedjenja koji je tu da pomogne ljudima.

3. Ukinite bankarake provizije na podizanje novca sa kartice u dinarima u skladu sa praksom EU u evrozoni.

4. Uvedite saltersku taksu od 10% z placanje racuna na salteru i 0% za placanje preko Interneta.

5. Bankarske provizije koje placaju trgovci smnjiti na nivo koji se primenjuje u EU.

6. Instalirajte platne teminale po opstinama, sudovima, mupovima itd za direktnu naplatu takse karticom a ne da idemo da cekamo u posti red da placamo takse

7. Ukinite u spalite sve one pecate vec jednom, nije mi jasno cemu pecat sluzi u veku Fotosopa gde i dete od 3 godine moze da ga falsifikuje!

E tako se to radi!

ZLOBEX

pre 6 godina

Tako je Dušane! Svi oni da se hitno prebace u turske šnajderaj-firme po Srbiji. Sigurna platica, 19.500,00 dinara za 9 sati, 26 dana u mesecu.

djuro

pre 6 godina

@Mene više zanima kako će moja deca da kupe doručak kad idu u školu. Svaki savet bi mi dobro došao.
(Pero, 24. oktobar 2017 15:55)

Deca treba da jedu zdravo kod kuće... i užinu da ponesu u školu..

monsun

pre 6 godina

Ako/kad se ovo ikad uvede, odmah na selo i samo robna razmena, bunar s vodom, prost zivot i cao. Jedina prava borba protiv naopakog sistema je da mi prestanemo da zelimo novac i zivimo za njega.

Kika

pre 6 godina

Dopuna na moj komentar koji cete nadam se objaviti. Radila sam u prodavnici nameštaja. Kupci dođu i ispazare recimo za 80000 i plate karticom. To bude u utorak. Pare na računu firme nisu ni u petak a da ne spominjem proviziju banke. Znači vlasnik je odmah na gubitku i pri tome ne može da plati dobavljača.
Drugi primer je da mi je pre desetak dana došlo da platim kaznu sudu od 390 din jer im navodno nisam uplatila taksu na ostavinsku raspravu od 2000. Naravno da sam taksu platila u roku još u aprilu. Isfotokopiram uplatnicu i odnesem u sud da vidim u čemu je problem. E pa problem je bio što kad sam platila uplatnicu nisam donela na uvid. Nisam mogla da verujem šta pričaju. Čemu im služe kompijuteri ako oni od aprila do oktobra ne vide pare na računu, pri tome pravi račun i poziv na broj bez greške. Naravno da im 390 neću platiti a oni neka tuže. I u takvoj zemlji bi da uvode bezgotovinsko plaćanje. Volela bih da vidim moju babu od 93 godine kako kuca pin a jedva vidi. Ja predlažem da prvi u svetu uvedemo žigosanje ljudi. Namerno kažem žigosanje a ne čipovanje, jer je ovo prvo em za stoku em jeftinije.

Samo u Srbiji, razlika izmedju javnog i privatnog sektora sve veca !

pre 6 godina

Parazitima nikada dovoljno. Ko nije naucio nista da radi, posteno, za trziste, taj mora da otima u budzet na koji je prikljucen !g86t8k

drvobradi

pre 6 godina

Da zivim u recimo Svedskoj rekao bih bravo. Ali u Srbiji to povlaci gomilu pitanja. Za pocetak ko ima uvid u transakcije (strasno je koliko podaci cure iz banaka i telekom firmi), zato nemamo domacu platnu karticu bez provizije, zasto je provizija pri placanju karticom u trgovini oko 2%, zasto NBS ne dopusta ljudima da placaju racune za druge preko eBankinga. U sustini, cashless placanje u Srbiji je samo zelja da se otmu pare gradjanima.
BTW ako to uvedu,jedva cekam da procuri ko je najveci kupac sendvica u Srbiji a i ko su sve primaoci.

Dusan

pre 6 godina

Kriza je u celom svetu ali banke kod nas nikada nisu imale veci profit. Ova pomama i prica oko kartica je samo dokaz da nasi ministri rade prvenstveno u interesu krupnog kapitala i banaka dok ih sve siromasniji gradjani Srbije ne zanimaju.
Glavni nosioc sive ekonomije je sama drzava i sve stranke koje kako dodju na vlast uporno odbijaju da ispitaju poreklo imovine svih politicara, tajkuna i ostalih gradjana Srbije i koji su postavili potesko koje gleda kroz prste najvecim utajivacima i peracima novca u Srbiji.
Samo da naplatite realan a ne lazno umanjen porez od 1 tajkuna i da vratite novac koji je izneo preko offshore kompanija iz zemlje to bi vredelo vise nego kompletna siva ekonomija siromasnih gradjana.

Zato prekinite da se blamirate u javnosti i da izazivate narod koji ima sve manje strpljenja za vase prazne price, nego pod hitno istrage i hapsenja svih koji imaju veci novac Srbiji !

Slobodan

pre 6 godina

Nemam snage da objašnjavam, ali na sledećim izborima glasaću isključivo za one koji obećaju da se ovo nikad NEĆE (t.j. ukidanje gotovine) dogoditi dok su oni na vlasti ! A glasaću za njih do kraja života ako obećanje i ispune.

petar

pre 6 godina

Jaoooo demagozi... pa upravo drzavne sluzbe i kojekakvi javni servisi traze papirni primerak uplatnice i to iz poste, izvode, potvrde...

Elektronsko bankarstvo funkcionise vec 15 godina, privatni sektor je optimizovao poslovanje, sve sto mozemo koristimo online.

Jedina prava prepreka su birokrate i politicari. I sada sebe predstavljaju kao spasioce...

ilicitno je ilicitno

pre 6 godina

Morate da rešite ko ima pristup sakupljenim podacima o transakcijama i da sprečite banke ili ko već pruža ulsugu e-keša da obradjuje i trguje podacima pa i da posluje na berzi (kupim deonice i steknem pravo na uvid u neke obrade). Jer i to je na neki način siva zona samo nova siva zona.

ljubomir

pre 6 godina

Poštovani gospodine ministre, ako se sećate, ne tako davno, imali ste problem u Pošti i niste mogli da platite , jer niste imali lk! Pretpostavite, kako će izgledati bezgotovinski platni promet u Pošti npr. kad nagrne stotinak hiljada penzonera, širom Srbije!! P.S tih stotinak radnika što broje pare su manji " trošak" za Srbiju nego zimske guma za vozila Vlade i raznih Agencija! I da, mnogo manje nego jedna kancelarija za Kinu i Rusiju

Preduzetnik

pre 6 godina

Da li neki novinar može da pita ministra ili premijerku kad sledeći put o ovome budu pričali da li znaju kolike su provizije banaka za plaćanje karticom? Moj primer: u maloprodajama imam 4-5 artikala koji mi nose oko 15% ukupnog prometa i na kojima mi je zarada 2-5 % na nabavnu cenu. Banke uzimaju otprilike 2.5 do 4.5% provizije od prodajne cene. Znači da bih ja išao u minus na tim artiklima kad bih uveo aparate za plaćanje. Gospodo,smanjite apetit bankama i neće biti problema oko uvođenja bezgotovinskog plaćanja.

core

pre 6 godina

Siva ekonomija ne postoji zato sto koristimo kes nego zato sto se moze normalno poslovati sa svim nametima kojima drzava zakida sve one koji bi da posluju legalno

milenko

pre 6 godina

Ovi ce idioti napraviti haos... Sivu ekonomiju ovo nece ni dotaci jer ona ionako vrti evre. Samo ce napraviti probleme legalnim privrednim subjektima i poskupeti im poslovanje jer ce banke uzeti mnogo vise para za provizije za bezgotovinske transakcije. Ovo guraju bankari i izgleda da su opet oni preuzeli "vlast" . Sad ce da se pojave "novi bankarski proizvodi"... Ko im samo dade takvo ime, cuj "proizvodi" iz banaka???? Eto gde nama "skace" proizvodnja, u bankama. Da nije tuzno , bilo bi smesno...

Ja

pre 6 godina

Pa da krenemo redom:stara devizna stednja (ne razumem kakva je to stara ili nova devizna stednja),Jezda,Dafina,Hiperinflacija,Zajam za Srbiju,1 euro=2 Nemacke marke,10% od penzije,vlada garantuje za uloge do 50000 eura (koje u slucaju potrebe isplacuje tempom i nacinom koji sama odredi kao I kod "stare"devizne stednje) ,ko hoce neka vam veruje JA VAM NE VERUJEM!!!

nema deda mraza

pre 6 godina

i opet cu skinti sve sa racuna pa u konvertabilnu slamaricu.
ima ko vas se seca a ima i ko vidi da od privrede radi samo ispiranje novca

Mirko79

pre 6 godina

Ti ljudi u posti rade neki posao. Doprinose na neki nacin. Dok gospoda politicari, nicim zasluzeno krckaju pare naroda. Ukinite politiku pa cete videti sta je neproduktivno zaposljavanje. Novac je samo sredstvo placanja pored jos 4 fja. Nama treba stvaranje vrednosti. To bez proizvodnje ne moze.

M1|@#

pre 6 godina

Ne možete ukinuti keš, možete jedino stimulisati druge vidove novčanih plaćanja. A ukoliko insistirate na potpunom ukidanju, e tu je već nešto sumnjivo. Da se ne planira neko novo šišanje naroda?

Zlatko

pre 6 godina

1. Kad sam pre koju godinu plaćao uplatnice za LK-u, uradio sam to elektronski. Te tri transakcije stavio na jedan papir i otišao u SUP. Prvo joj nije bilo jasno šta, kako, pa onda kao nije mogla da skenira, da bih morao da idem u banku po pečat kao potvrdu da su te tri transakcije stvarne. I onda u SUP-u opet mučenje oko skeniranja, jer su tri uplatnice na jednoj strani, ali nekako završismo. Mogu tek misliti kad bih završio u sudu ili opštini.
2. Neću da navodim imena, da ne bude da reklamiram. Za sad, samo dve banke imaju u ponudi plaćanje preko mobilnog telefona. Jedna nudi povezivanje sa pravom karticom, dok druga nudi povezivanje sa virtuelnom karticom koja je vezana za glavni račun. Ali za korišćenje te opcije treba NFC na telefonu. Ako na kasi može da se plati skeniranjem bar koda iz aplikacije onda je tu i treća banka. Ne treba NFC. Šta je sa ostalim bankama? Banka u kojoj trenutno imam račun povećaće održavanje računa, a šta dobijam? Ništa. Ok, povećajte održavanje, ali ukinite provizije na elektronska plaćanja. Faktički, samo Visa Electron karticu će naplaćivati 290 dinara.
3. Pogledajte kako je to rešeno u svetu. Kad možemo da imamo nacionalnu Dina karticu, zašto ne bismo imali i nacionalni servis u vidu aplikacije? WeChat i Kina, npr. Samo je nacionalni servis, nije internacionalni kao PP. Povezivanjem kartice izdate u zemlji, zaboravljaju se keš i kartice. Plaća se prostim skeniranjem bar koda. I staro i mlado ima pametni telefon i tu aplikaciju. Odeš u restoran, koliko god da je mali račun, može WeChat. WeChat prihvataju svuda, dok sa karticama nije slučaj. Frizerski salon, WeChat, može. Online kupovina preko njihovog "Amazona" (JD) plaća se preko WeChat-a. Novac prijateljima se šalje prostom opcijom transfer i nema limita (banka kod nas koja ima opciju slanja na broj telefona ili mejl adresu ima limit). Imaju i Alipay. To je aplikacija koja funkcioniše po istom principu. Ali to je naučna fantastika za uraditi, lakše je samo reći.

Fantom

pre 6 godina

Pa i za zdravstvenu knjizicu mora da nosim staru i novu , zamisli sta bi tek bilo sa parama: verovatno bi nosili i karticu i kes, pa kako se koji aparat smiluje

deki185

pre 6 godina

Svi mi dobro znamo da ovo sto pricaju ovaj ministar i premijerka , da to nije njihova ideja.Placeni su da to pricaju i ako znaju da ni njima to ne odgovara.Ovo su probni baloni za javnost.Opipava se puls naroda i polako uvodi tema .Perfidno , preko medija se serviraju gluposti o prednosti ukidanja kesa.Ljudima treba ostaviti pravo na izbor.Nekada je kartica prednost a nekada nije.Ja hocu da imam mogucnost kad ste zelim da koristim a ne da mi neko to ogranicava jos pod najglupljim obrazlozenjem da je to dobro za sve nas.

Kod nas neće da može

pre 6 godina

Ako te čuje Krkobabić nećeš se provesti dobro.
PS. Provizije za kartice su od 1 do 4℅, a plaćaju ih oni koji vrše naplatu (restorani,prodavnice,I.t.d.)

Goran

pre 6 godina

Brojanje novca u postama nema veze sa bezgotovinskim placanjem. Penzioneri ce uvek podizati kes kada im stigne penzija, tesko da ce im neko to zabraniti I to uglavnom rade u postama. Problem su placanja robe i usluga u gotovini a tu broji novac valjda onaj ko ga daje i prima, tako da ne znam kakve to ima veze sa postom.

Milan

pre 6 godina

Gospodine Ministre. Nemojte se praviti ludi nego smanjite porez i dohodak na platu koji je trenutno oko 68 posto. Jedan od najvecih u svetu. Znacajno to smanjite i videcete kako ce se plate povecati i smanjiti kes novac. A to da banke nam smanje tih 150 dinara mesecno odrzavanje to je nebuloza.

sasase

pre 6 godina

Pošta i poštanska štedionica ukinule plaćanje i dopune mobilnih sa njihovih bankomata da nas navuku a šaltere a sada da se ukida keš?
Malo sutra

Mungos

pre 6 godina

A što svi moraju da znaju na šta ja trošim novac? Pravo je svakog pojedinca na privatnost, možda hoću da platim neko zadovoljstvo gotovinski mimo znanja svoje žene, porodice, možda sam malo sexzualno opterećen, ali to je moje pravo da sebi dam oduška i ispunimo neke lične fantazije i pritom rođenoj ženi i majci ne podnosim račun kamo li državi??? Jadni li ste i bedni....

Mile

pre 6 godina

Ne pada mi na pamet da plaćam bankama i državi provizije i poreze. Keš je zakon za sve, koji ne žele da finansiraju ovo zlo koje nam se dešava!

Toma

pre 6 godina

Gospon Vujo, izgubio si kredibilitet kod nas penzionera RS.Kad ce pocet da vracas OTETO? Tvrdio si da penzonerima moze uzeti najvise, jer im ne treba novih odelai cipela i sl.?! Meni sre oteli 25% na sve preko 25000din!!
Mesecno mi je potrebno oko 9 500 za lekove, moj ministre!

Геније

pre 6 godina

И онда ћемо отпустити пар стотина радника који ће постати социјални случајеви. Хоћемо ли отпустити којег менаџера? Наравно да нећемо. Предлажем да онима што остају запослени смањимо плате за 20%. Тако ће нам компанија бити профитабилнија. Па не постоји држава због народа, него народ због државе.

Srdjan

pre 6 godina

Juče u Maksiju u Zemunu (Dž.Kenedija) nisu radile Visa platne kartice! Pretpostavljam da to nije bio problem samo u Zemunu,ali za ovo znam sigurno. Kada dodješ do kase sa svim stvarima, kažu ti da Visa ne radi. Srećom pa ima menjačnica 3 metra od Maksija pa sam menjao pare tamo! A ovaj priča o ukidanju keša!? Siva ekonomija zbog keša?? Siva ekonomija je jer niko ne želi da plaća reket državi koja služi samo jednoj stranci. Ovo nije država naroda nego jedne stranke (na žalost, tako je uvek bilo ali ni blizu kao sada) i jednog čoveka. Uvek se zapošljavalo preko veze, ali su neka pravila postojala. Sada državu vode ljudi bez dana radnog staža u realnom sektoru, ljudi sa lažnim diplomama, preletači kojima vlast izlazi iz dupeta a usta puna poštenja. A kaži nešto što nije na liniji, slede sankcije. Znači ne treba da budeš protiv ovih na vlasti, dovoljno je da tvoje mišljenje, na koje svi imamo pravo po Ustavu, se ne poklapa sa njihovim, i sledi kazna. Nepravda caruje Srbijom a svi se boje da pruže podršku borbi protiv nepravde jer se boje kazni. I to sa punim pravom!

Рашо

pre 6 godina

Ето, још мало па ћемо ти поверовати! Забринуо нам се ММФ стечајни управник јер имамо пар стотина непродуктивних радника? Ма није ваљда! Ако је то разлог, прво отпусти хиљаде страначких џабалебароша од којих већина и не долази на посао. Али није ту зец, него у чињеници да готовину не могу да контролишу и да узимају рекет - провизију и још знају ко је коме, колико и када платио! Наравно на све то порез, па намет, ... Е нећеш га мајци! Јадни мали банкари сада не могу да нам од сваког плаћања узму рекет. За само пар година су изменили изворно значење банкарства, сада ми њима плаћамо да користе наш новац!!! Па где је крај безобразлуку и лоповлуку?

pametnjakovic

pre 6 godina

"Vujović: U Pošti stotine broje pare, ukidamo keš"

Vujovicu, da li vi znate da se u Srbiji upotrebljavaju PARE koje nema u opticaju? Da li vi znate koliko debilno deluje da imate jednu cenu a na kasi vam "zaokruzuju"? Gde odlaze milioni ne oporezovanog novca od tog "sitnisa"? Prvo resite taj debilizam pa onda ukidajte kes. Ali ako budete resavali kao problem sa kreditom u svajcarcima...Tesko nama? Vi bre niste u stanju da resite i zastitite gradjane od kradje banaka, banke su nas pokrele kroz razne provizije, naplate raznih papira i ostalih lopovluka a sada hocete tim istim bankama da uvaljujete jos novca gradjana Srbije, da budu jos zavisniji od tih istih pljackaskih banaka?

ziveo kes

pre 6 godina

Fizicka vrednost (kes, zlato, srebro) su jedini odraz ljudske finansijske slobode. Ukidanjem kesa, ljudi ce postati robovi vladajucoj eliti, koja na 1 klik moze povecati skidanje 35% PDV sa kartice, 5% provizije na aparatu za citanje, 18% akcize i sl. Drugo, elita moze sebi nesmetano da povecava digitalnu vrednost na kartici i da se bogati eksponencijalno. Sa gotovinom, sve je to mnogo, mnogo teze!

Jovan

pre 6 godina

Korist od ovog imace iskljuvivo Banke koje ce naplacivati ogromnu proviziju. I lobisti koji rade na ovom predlogu zbog PRovizije u svom dzepu.
Stetu ce imati svi mali i sitni poljoprivredni proizvodjaci na svim pijacama u Srbiji.
A misljenja sam da imam pravo na svoju zastitu a ne da banka zna sta rucam, sta veceram, gde idem na more, koju garderobu nosim i gde je kupujem, jer je primer da neki nepodoban bankarski sluzbenik prodaje informacije, pa se desi i kriminal. Nemate pravo da narusavate svaciji licni integritet, i da zavlacite nos u tudji novcanik i tudji zivot.

Crudelta

pre 6 godina

Ma sta krenemo na neku svadbu a onda umesto poklona u kesu mladi bracni par kaze, ti mi donesi plafonjere, ti vrata, ovi tamo frizider...ljudi kod nas samo cuju sta se radi po uredjenim drzavama a pojma nemaju kako da primene. Ovi sa vlasti grunu tako neku glupost i mora. Zdravstvene moraju da se odrade a prvo sto su trebali da urade je da obezbede citace ali to kosta pa moze da ceka vazno da se uzmu pare od gradjana za nove kartice. Tako bi i ovde nesto sl. bilo. Danas u eri kompjutera, interneta, tehnologije kad znas ko je prdno na Tahitiju ovi nasi na vlasti ne znaju koliko im ljudi radi u javnom sektoru koje oni direktno placaju al ce da ukinu kes. Ma vazi.

Bgd

pre 6 godina

Ministre, sivu ekonomiju "hrane" neke druge stvari, u prvom redu korupcija i skupa država a ne keš. Država ima na raspolaganju instrumente kojima može da se bori protiv sive ekonomije ali ta će borba biti efikasna onda kad budete na odgovorne pozicije zapošljavali dobro plaćene profesionalne i stručne kadrove, a ne priučene i partijski podobne. U keš mi ne diraj, platu primaš zato što ja plaćam porez i radi onako kako želi narod a ne kako to želi bankarski lobi.
Pre mesec dana sam krenuo da podignem novac sa bankomata da platim parking, međutim kartica NE FUNKCIONIŠE, pao sistem. E, pa gospodo ne dam da mi život zavisi od vaše volje i da li je "pao sistem". Vodite računa šta radite i kakve poteze povlačite jer se može desiti da vam se "cashless" obije o glavu, narod je ionako na ivici pucanja od vaših suludih eksperimenata.

Maka@

pre 6 godina

Bez nekog idealističkog zavaravanja i utopije da će u Srbiji biti tržišne ekonomije , sve je manje ima i u tradicionalno kapitilističkim zemljama, da nema sive ekonomije pocrkali bi :) Ova vlast se pokazala nesposobnom da obezbedi poslovnu klimu za građanje . Ekonomska politika im se svodi na dovođenje "stranih" kompanija kod kojih većina radi za minimalac a druga stavka je visoki nameti, birokratija i gušenje sive ekonomije jačom kontrolom. Vi treba ljude da motivišete da prave novac u legalnim tokovima a ne da im gušite poslove sa ovakvim fix idejama. Većina ljudi koje ja poznajem barataju jedva sa dve crvene , o čemu vi pričate?

Skituljko

pre 6 godina

U mog gradiću gde živim mogu karticom da platim samo u jednoj apoteci i prodavnici pod uslovom da im aparat za ocitavanje kartica nije pokvaren. A bankomat moje banke ciji sam deponent vrlo cesto ne radi ili nema para , ili se smrznuo, ili ima neku tehnicku gresku, pa tako ako nisam podigla novac u petak do 15h, ja nemogu da dodjem do svog novca do ponedeljka, nego trči na bankomat druge banke pa nek' me deru sa provizijom. E tako ministre ja uzivam u koriscenju ovog nacina placenja bez keša

Radojko

pre 6 godina

Gospodine ministre,a da li ćete uvesti aparat za bezgotovinsko plaćanje kada krenem na veselje neko,svadbu i dr.KAKO da dam novac za poklon,da provučem karticu mladencima,samo recite na šta ?