Nedelja, 23.07.2017.

09:25

Stanari besni: Osvanuo novi stan, preti urušavanje

Stanari dvospratnice na Zvezdari već danima strahuju od urušavanja trošne stambene zgrade, pošto je, umesto tavana, na njoj osvanuo novi stan.

Izvor: Veèernje novosti

Stanari besni: Osvanuo novi stan, preti urušavanje IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

36 Komentari

Sortiraj po:

s.nikolić , austrija

pre 6 godina

Onaj što napisa da se građevinarstvom bavi od 1977 i da se bez dozvola počelo graditi dolaskom opozicije ,LAŽE!
Da je tako , otkud onda preko dva miliona objekata rađenih bez dozvole ?? Nije se valjda gradilo tek od dolaska opozicije na vlast !
Jedina razlika je da se rušilo češće, ali selektivno !!!
Ovo iz iskustva, jer da nije bilo tako ja bio danas bio građanin srbije a ne austrije ! Jeste da na svom parčetu zemlje bez dozvole a ponekad i bez saglasnosti komšija ni šupu nemozeš da gradiš !
Ali ipak nije ni tako loše!

Ivan

pre 6 godina

Sto su stanari uopste dozvolili radnicima da rade? Sto nisu zakljucali ulazna vrata, postavili zivi zid, bilo sta? Kao da ce im drzava pomoci, bolje sami da su se snalazili.

p.s.

pre 6 godina

Na komentar da u Banja Luci ne moze bez saglansosti komsija...
Ocigledno u Srbiji sve prolazi.
Vec sam komentarisala da su komsije falsifikovale potpis moje mrtve majke kako bi prisvojile vesernicu. Potpom su sacekali leto kada bukvalno nikoga nije bilo u zgradi da dovedu masine, mesaju beton i podignu jos jedan sprat! Nista sto je nas nekoliko radilo nije urodilo plodom. Niko radove nije zaustavio.
Kad se kucni savet okupio konacno, shvatili su da su nas prevarili i da nista ne moze da se uradio jer bi rusenje tog sprata jos dodatno ugrozilo stabilnost cele zgrade.
Ko je mogao stan je prodao.

banja luka

pre 6 godina

Nije mi jasno kako su bilo sta radili ako stanari ne dozvoljavaju. Da li je u Srbiji drugacije jer kod nas u Banjaluci nema nikakve sanse da bilo ko radi bilo sta ubulazu bez saglasnosti stanara. A pogotovo da radi na krovu citav dan...

Pera Magic Mitic

pre 6 godina

1. Kako je dobio pravosnaznu gradjevinsku, bez saglasnosti stanara? Potpis predsednika zgrade nije dovoljan.
2. Kakvu je to gradjevinsku dobio, ako je proracun statike pokazao da su potrebna dodatna ovezbedjenja? Ocigledno da je to "zanemarano". Nama, normalnim gradjevincima, nije jasno kako je to izvodljivo. Dok dobijem gradjevinsku, izvade mi sitan kamen iz bubrega.
3. Kako sudska zabrana nema uticaj?! Ima gardjevisnku? Pa, sta? Ista moze na reviziju i u opstinu i u Sekretarijat. Kako misle da se radovi prekinu, u slucaju da investitor ne radi po projektu, ako sudske zabrane nemaju uticaja.
Ovde je postala teska kaubojstina. Vratile se devedesete i divlja gradnja. Uvek se i radilo na divlje u prigradskim naseljima. Ali u centralnim gradskim opstinama se uveo neki red. Ovo danas nije normalno. Idu na legalizaciji? Rok za predaju predmeta istekao pre pola godine.
Lepo kaze meni draga-zatvaraj, pa da se pakujemo, samo gubis zivce.

Nikola

pre 6 godina

Dok se ne uvede 20 godine robine za izvodjaca, investitora (tj. kriminalca i/ili politicara koji je obicno i investitor) i radnike na gradilistu ovakve stvari nikad nece prestati da se desavaju. Moze Zorana da prica price ali i riba smrdi od glave.

samo da primetim

pre 6 godina

Projektovanjem objekata u visokogradnji sam poceo da se bavim 1977 godine. Odgovorno tvrdim, haos je nastao 1998 godine, dolaskom na vlast opozicije. Tada je krenula masovna otimacina zajednickih prostorije, nadzidjivanja, zastakljivanja...sto ne na zalost nastavljeno i dan danas. Za one koji ne znaju, zastakliti lodju u ono vreme je bila nemoguca misija, bili smo na nivou najvecih evropskih gradova.

DPolitika

pre 6 godina

Mozemo samo da se nadamo na sve gluposti kojima smo izlozeni da nijedan veci grad u Srbiji nece zadesiti katastrofalan zemljotres sa epicentrom u gradu inace cemo praviti ljude a ne kuce od blata, o svim tragicnim posledicama lose gradnje i zrtvama necu ni da mislim...

Mozete li misliti koliko od nadzidanih ali i novosazidanih zgrada, da ne spominjemo stare, ima uradjenu odgovarajucu geolosku studiju tla na kome su sazidane i staticku studiju o tome koji zemljotres mogu da izdrze?

Vise srece nego pameti, moto vlasti u Srbiji zadnjih 20-tak godina.

gox

pre 6 godina

To su vam u praksi Zoranini zakoni o ozakonjenju i o planiranju i izgradnji. "Neće više niko moći da divlje gradi". A divlje gradnje i malverzacija nikad više. Samo na Zvezdari stambene zgrade se grade "bez papira", jer će posle da se "ozakone". Nema veze šta kažu urbanizam, koja je infrastruktura, da li ima ulica, pešačka staza... Divljina milina.

Sreten Jevtić

pre 6 godina

Ako tražite legalnu dozvolu za nadziđivanje ili pokrivanje krovom zgrade kako bi rešili problem prokišnjavanja, kažu vamu opštini da prvo zgrada treba da je predviđena urbanist. planom za to, zatim da imate odobren projekat, naravno potpise (overene kod notara) vlasnika više od 50% površine stanova, morate da platite gradsko građ. zemljište(cifra varira zavisno od zone,za Miljakovac je bila 100 evra po kvadratu)itd.Ali ako sami uzurpirate nečiji krov-ravnu terasu, onda ste najpametniji,jer zbog ovih silnih zakona o legalizaciji niko vas ne dira i dobijete stan u Beogradu za 200-300evra po m2,ako ne i manje.Posebno, niste u evidenciji Infostana(tu morate lično da se prijavite,a niste ludi),ne možete legalno da se priključite na struju i vodu,pa ni to ne plaćate...Na mojo zgradi je nikao takav stan pre 20 god.Vidi se iz Opštine Rakovica-inspektori mogu da ga vide sa prozora i nikom ništa.

Pera

pre 6 godina

Ono sto meni ovde bode oci je da inspektor izadje na lice mesta,zabrani gradnju i oni bez problema nastavljaju da grade. Pa gde je policija (komunalna pogotovo,to je njihov sektor) da dodje i pohapsi ljude? Gde je krivicna odgovornost za to?
Ovo se vuce jos od Tita, tako da su krive sve vlasti u poslednjih 70 godina

Gille

pre 6 godina

A gde je onaj koji je izdao gradjevinsku dozvolu tu je glavni problem!
(mica2, 23. jul 2017 11:06)

Pa gde bi trebalo da bude?
Da ne bi mozda u zatvoru?
Hocemo da udjemo u EU?
Ni u tramvaj ne znamo da udjemo, a ne u EU.

dragan

pre 6 godina

Ljudi uglavnom ne kapiraju srz problema.
Nije problem statika, koliko urbanisticki plan.
Uzmite, teorijski, da u Savamali moze da se podigne 10 kula sa 500 spratova i smesti u njih 100.000 stanara. Sve to na povrsini od jednog fudbalskog terena. Gde bi se parkirali? Kakav bi im pritisak vode bio? Kanalizacija? Kvalitet napona na mrezi? Saobracajne guzve? Itd itd. Vidite, ako je za neko naselje projektovan odredjen broj stanara, i shodno tome infrastruktura, naknadnim povecavanjem broja stanara samo se spusta kvalitet zivota.
Kod mene u kraju je na svakoj dvospratnoj zgradi dozidan jos jedan sprat. To je dodatno opterecenje od 30 procenata. A to nije malo.

garfild

pre 6 godina

Posledica komunistickog otimanja imovine. Prvo je pitanje da li su stanari dobili stanove u toj zgradi, ili su stari vlasnici. Onda, tavan je nacionalizovan, i tih davnih godina opstina je davala pravo na nadzidjivanje. Ako se spor vuce od 1958me, pa jos predsednik skupstine stanara dao dozvolu...komplikovana je tu prica...

Lacerta

pre 6 godina

Danas ima mnogo divljih gradnji,
U ovom slucaju posto su ugrozeni i ostali stanovi, tj cela zgrada jer je investitor i preko sudske zabrane sagradio sprat sada treba uzeti drugu gradjevinsku firmu koja bi ojačala i renovirala celu zgradu, a racun sudskim putem dostaviti i naplatiti od nesavesnog investitora!
(Davor, 23. jul 2017 10:02)

Da, samo što ćeš onda otkriti da je taj "nesavesni investitor" DOO tašna/mašna frma, čiju celokupnu imovinu čini jedan izgrebani i uflekani pisaći sto, 4 rasparene stolice i pokvarena faks mašina. Žiro račun im je, naravno, blokiran. I odavno ispražnjen. Pa ti naplati štetu...

Grunf

pre 6 godina

Na žalost to je svakodenvna pojava.Ne postoji čovek osim onih koji veruju drugome na reč , a ne svojim očima da po scim nivoima cveta divlja gradnja.Prekrajanje projekata,preimenovanje nameni i sl.Čak prednjači sama država kršeći propise koje je sama donela.Neke mi neko kaže i prodje bilo kojom ulicom ali kao najsvežija saobraćajnica i gradnja ul.Vojvode Stepe i navede i jednu normalnu stvar.Kako se šestospratnice sve po vidini razlikuju,različitih fasada itd.Na mestima gde je predvidjen parking niču pekaremkafići i sl.Opšti javašluk.Da vidize samo šta ljudi zidaju na "tersama".Pa to su čitavi stanovi.Drvene konstrukcije,PVC,plesistakolo.Samo leti po ulici.Zato nam je grad ovakav kakav je.Ruglo,nebezbedan za stanovanje,narušava se statika,ugrožavaju se drugi bez ikakvih kazni.Čak oni koji treb ada kažnjavaju i budu kažnjeni budu uzajemno nagradjeni na štetu krajnjih korisnika.

nada22

pre 6 godina

Ne znam kako je na ostalim opštinama, ali na Zvezdari je HAOS, počev od "rada" građevinske inspekcije. Mene označili kao investitora i naložili da ozakonim (legalizujem) ZAJEDNIČKU PROSTORIJU-sušionicu, izgrađenu 1973 godine, iako je samo koristim kao i drugi stanari/vlasnici stanova (za sušenje veša). Istovremeno 50 metara od ove stambene zgrade, niču privatne kuće ko pečurke, a oni čekaju da se završe, pa da nešto preduzmu. Valjda žive od taksi za žalbe, pa mogu da (NE)rade šta i kako im se ćefne.

Davor

pre 6 godina

Danas ima mnogo divljih gradnji,
U ovom slucaju posto su ugrozeni i ostali stanovi, tj cela zgrada jer je investitor i preko sudske zabrane sagradio sprat sada treba uzeti drugu gradjevinsku firmu koja bi ojačala i renovirala celu zgradu, a racun sudskim putem dostaviti i naplatiti od nesavesnog investitora!

mix

pre 6 godina

Nije problem samo u ovoj vec u svim zgradama sirom Srbije.Ako su postojale tehicke mogucnosti za jos jedan,negde i dva sprata,onda su tadasnji investitori obmanuti i uskracen im je profit,ako nisu,onda su sve te zgrade nebezbedne.

Алексије

pre 6 godina

Nije problem samo u ovoj vec u svim zgradama sirom Srbije.Ako su postojale tehicke mogucnosti za jos jedan,negde i dva sprata,onda su tadasnji investitori obmanuti i uskracen im je profit,ako nisu,onda su sve te zgrade nebezbedne.
(mix, 23. jul 2017 10:04)

Прво се задовољавају УРБАНИСТИЧКИ УСЛОВИ па тек сви остали. Ако је "инвеститор" сазидао само два спрата, то значи да толико било дозвољено у време градње и према томе није био ни у каквом губитку.

dragan

pre 6 godina

Ljudi uglavnom ne kapiraju srz problema.
Nije problem statika, koliko urbanisticki plan.
Uzmite, teorijski, da u Savamali moze da se podigne 10 kula sa 500 spratova i smesti u njih 100.000 stanara. Sve to na povrsini od jednog fudbalskog terena. Gde bi se parkirali? Kakav bi im pritisak vode bio? Kanalizacija? Kvalitet napona na mrezi? Saobracajne guzve? Itd itd. Vidite, ako je za neko naselje projektovan odredjen broj stanara, i shodno tome infrastruktura, naknadnim povecavanjem broja stanara samo se spusta kvalitet zivota.
Kod mene u kraju je na svakoj dvospratnoj zgradi dozidan jos jedan sprat. To je dodatno opterecenje od 30 procenata. A to nije malo.

Davor

pre 6 godina

Danas ima mnogo divljih gradnji,
U ovom slucaju posto su ugrozeni i ostali stanovi, tj cela zgrada jer je investitor i preko sudske zabrane sagradio sprat sada treba uzeti drugu gradjevinsku firmu koja bi ojačala i renovirala celu zgradu, a racun sudskim putem dostaviti i naplatiti od nesavesnog investitora!

Lacerta

pre 6 godina

Danas ima mnogo divljih gradnji,
U ovom slucaju posto su ugrozeni i ostali stanovi, tj cela zgrada jer je investitor i preko sudske zabrane sagradio sprat sada treba uzeti drugu gradjevinsku firmu koja bi ojačala i renovirala celu zgradu, a racun sudskim putem dostaviti i naplatiti od nesavesnog investitora!
(Davor, 23. jul 2017 10:02)

Da, samo što ćeš onda otkriti da je taj "nesavesni investitor" DOO tašna/mašna frma, čiju celokupnu imovinu čini jedan izgrebani i uflekani pisaći sto, 4 rasparene stolice i pokvarena faks mašina. Žiro račun im je, naravno, blokiran. I odavno ispražnjen. Pa ti naplati štetu...

Pera

pre 6 godina

Ono sto meni ovde bode oci je da inspektor izadje na lice mesta,zabrani gradnju i oni bez problema nastavljaju da grade. Pa gde je policija (komunalna pogotovo,to je njihov sektor) da dodje i pohapsi ljude? Gde je krivicna odgovornost za to?
Ovo se vuce jos od Tita, tako da su krive sve vlasti u poslednjih 70 godina

gox

pre 6 godina

To su vam u praksi Zoranini zakoni o ozakonjenju i o planiranju i izgradnji. "Neće više niko moći da divlje gradi". A divlje gradnje i malverzacija nikad više. Samo na Zvezdari stambene zgrade se grade "bez papira", jer će posle da se "ozakone". Nema veze šta kažu urbanizam, koja je infrastruktura, da li ima ulica, pešačka staza... Divljina milina.

nada22

pre 6 godina

Ne znam kako je na ostalim opštinama, ali na Zvezdari je HAOS, počev od "rada" građevinske inspekcije. Mene označili kao investitora i naložili da ozakonim (legalizujem) ZAJEDNIČKU PROSTORIJU-sušionicu, izgrađenu 1973 godine, iako je samo koristim kao i drugi stanari/vlasnici stanova (za sušenje veša). Istovremeno 50 metara od ove stambene zgrade, niču privatne kuće ko pečurke, a oni čekaju da se završe, pa da nešto preduzmu. Valjda žive od taksi za žalbe, pa mogu da (NE)rade šta i kako im se ćefne.

mix

pre 6 godina

Nije problem samo u ovoj vec u svim zgradama sirom Srbije.Ako su postojale tehicke mogucnosti za jos jedan,negde i dva sprata,onda su tadasnji investitori obmanuti i uskracen im je profit,ako nisu,onda su sve te zgrade nebezbedne.

Grunf

pre 6 godina

Na žalost to je svakodenvna pojava.Ne postoji čovek osim onih koji veruju drugome na reč , a ne svojim očima da po scim nivoima cveta divlja gradnja.Prekrajanje projekata,preimenovanje nameni i sl.Čak prednjači sama država kršeći propise koje je sama donela.Neke mi neko kaže i prodje bilo kojom ulicom ali kao najsvežija saobraćajnica i gradnja ul.Vojvode Stepe i navede i jednu normalnu stvar.Kako se šestospratnice sve po vidini razlikuju,različitih fasada itd.Na mestima gde je predvidjen parking niču pekaremkafići i sl.Opšti javašluk.Da vidize samo šta ljudi zidaju na "tersama".Pa to su čitavi stanovi.Drvene konstrukcije,PVC,plesistakolo.Samo leti po ulici.Zato nam je grad ovakav kakav je.Ruglo,nebezbedan za stanovanje,narušava se statika,ugrožavaju se drugi bez ikakvih kazni.Čak oni koji treb ada kažnjavaju i budu kažnjeni budu uzajemno nagradjeni na štetu krajnjih korisnika.

Gille

pre 6 godina

A gde je onaj koji je izdao gradjevinsku dozvolu tu je glavni problem!
(mica2, 23. jul 2017 11:06)

Pa gde bi trebalo da bude?
Da ne bi mozda u zatvoru?
Hocemo da udjemo u EU?
Ni u tramvaj ne znamo da udjemo, a ne u EU.

Nikola

pre 6 godina

Dok se ne uvede 20 godine robine za izvodjaca, investitora (tj. kriminalca i/ili politicara koji je obicno i investitor) i radnike na gradilistu ovakve stvari nikad nece prestati da se desavaju. Moze Zorana da prica price ali i riba smrdi od glave.

Алексије

pre 6 godina

Nije problem samo u ovoj vec u svim zgradama sirom Srbije.Ako su postojale tehicke mogucnosti za jos jedan,negde i dva sprata,onda su tadasnji investitori obmanuti i uskracen im je profit,ako nisu,onda su sve te zgrade nebezbedne.
(mix, 23. jul 2017 10:04)

Прво се задовољавају УРБАНИСТИЧКИ УСЛОВИ па тек сви остали. Ако је "инвеститор" сазидао само два спрата, то значи да толико било дозвољено у време градње и према томе није био ни у каквом губитку.

Sreten Jevtić

pre 6 godina

Ako tražite legalnu dozvolu za nadziđivanje ili pokrivanje krovom zgrade kako bi rešili problem prokišnjavanja, kažu vamu opštini da prvo zgrada treba da je predviđena urbanist. planom za to, zatim da imate odobren projekat, naravno potpise (overene kod notara) vlasnika više od 50% površine stanova, morate da platite gradsko građ. zemljište(cifra varira zavisno od zone,za Miljakovac je bila 100 evra po kvadratu)itd.Ali ako sami uzurpirate nečiji krov-ravnu terasu, onda ste najpametniji,jer zbog ovih silnih zakona o legalizaciji niko vas ne dira i dobijete stan u Beogradu za 200-300evra po m2,ako ne i manje.Posebno, niste u evidenciji Infostana(tu morate lično da se prijavite,a niste ludi),ne možete legalno da se priključite na struju i vodu,pa ni to ne plaćate...Na mojo zgradi je nikao takav stan pre 20 god.Vidi se iz Opštine Rakovica-inspektori mogu da ga vide sa prozora i nikom ništa.

samo da primetim

pre 6 godina

Projektovanjem objekata u visokogradnji sam poceo da se bavim 1977 godine. Odgovorno tvrdim, haos je nastao 1998 godine, dolaskom na vlast opozicije. Tada je krenula masovna otimacina zajednickih prostorije, nadzidjivanja, zastakljivanja...sto ne na zalost nastavljeno i dan danas. Za one koji ne znaju, zastakliti lodju u ono vreme je bila nemoguca misija, bili smo na nivou najvecih evropskih gradova.

Pera Magic Mitic

pre 6 godina

1. Kako je dobio pravosnaznu gradjevinsku, bez saglasnosti stanara? Potpis predsednika zgrade nije dovoljan.
2. Kakvu je to gradjevinsku dobio, ako je proracun statike pokazao da su potrebna dodatna ovezbedjenja? Ocigledno da je to "zanemarano". Nama, normalnim gradjevincima, nije jasno kako je to izvodljivo. Dok dobijem gradjevinsku, izvade mi sitan kamen iz bubrega.
3. Kako sudska zabrana nema uticaj?! Ima gardjevisnku? Pa, sta? Ista moze na reviziju i u opstinu i u Sekretarijat. Kako misle da se radovi prekinu, u slucaju da investitor ne radi po projektu, ako sudske zabrane nemaju uticaja.
Ovde je postala teska kaubojstina. Vratile se devedesete i divlja gradnja. Uvek se i radilo na divlje u prigradskim naseljima. Ali u centralnim gradskim opstinama se uveo neki red. Ovo danas nije normalno. Idu na legalizaciji? Rok za predaju predmeta istekao pre pola godine.
Lepo kaze meni draga-zatvaraj, pa da se pakujemo, samo gubis zivce.

DPolitika

pre 6 godina

Mozemo samo da se nadamo na sve gluposti kojima smo izlozeni da nijedan veci grad u Srbiji nece zadesiti katastrofalan zemljotres sa epicentrom u gradu inace cemo praviti ljude a ne kuce od blata, o svim tragicnim posledicama lose gradnje i zrtvama necu ni da mislim...

Mozete li misliti koliko od nadzidanih ali i novosazidanih zgrada, da ne spominjemo stare, ima uradjenu odgovarajucu geolosku studiju tla na kome su sazidane i staticku studiju o tome koji zemljotres mogu da izdrze?

Vise srece nego pameti, moto vlasti u Srbiji zadnjih 20-tak godina.

garfild

pre 6 godina

Posledica komunistickog otimanja imovine. Prvo je pitanje da li su stanari dobili stanove u toj zgradi, ili su stari vlasnici. Onda, tavan je nacionalizovan, i tih davnih godina opstina je davala pravo na nadzidjivanje. Ako se spor vuce od 1958me, pa jos predsednik skupstine stanara dao dozvolu...komplikovana je tu prica...

Ivan

pre 6 godina

Sto su stanari uopste dozvolili radnicima da rade? Sto nisu zakljucali ulazna vrata, postavili zivi zid, bilo sta? Kao da ce im drzava pomoci, bolje sami da su se snalazili.

banja luka

pre 6 godina

Nije mi jasno kako su bilo sta radili ako stanari ne dozvoljavaju. Da li je u Srbiji drugacije jer kod nas u Banjaluci nema nikakve sanse da bilo ko radi bilo sta ubulazu bez saglasnosti stanara. A pogotovo da radi na krovu citav dan...

p.s.

pre 6 godina

Na komentar da u Banja Luci ne moze bez saglansosti komsija...
Ocigledno u Srbiji sve prolazi.
Vec sam komentarisala da su komsije falsifikovale potpis moje mrtve majke kako bi prisvojile vesernicu. Potpom su sacekali leto kada bukvalno nikoga nije bilo u zgradi da dovedu masine, mesaju beton i podignu jos jedan sprat! Nista sto je nas nekoliko radilo nije urodilo plodom. Niko radove nije zaustavio.
Kad se kucni savet okupio konacno, shvatili su da su nas prevarili i da nista ne moze da se uradio jer bi rusenje tog sprata jos dodatno ugrozilo stabilnost cele zgrade.
Ko je mogao stan je prodao.

s.nikolić , austrija

pre 6 godina

Onaj što napisa da se građevinarstvom bavi od 1977 i da se bez dozvola počelo graditi dolaskom opozicije ,LAŽE!
Da je tako , otkud onda preko dva miliona objekata rađenih bez dozvole ?? Nije se valjda gradilo tek od dolaska opozicije na vlast !
Jedina razlika je da se rušilo češće, ali selektivno !!!
Ovo iz iskustva, jer da nije bilo tako ja bio danas bio građanin srbije a ne austrije ! Jeste da na svom parčetu zemlje bez dozvole a ponekad i bez saglasnosti komšija ni šupu nemozeš da gradiš !
Ali ipak nije ni tako loše!

garfild

pre 6 godina

Posledica komunistickog otimanja imovine. Prvo je pitanje da li su stanari dobili stanove u toj zgradi, ili su stari vlasnici. Onda, tavan je nacionalizovan, i tih davnih godina opstina je davala pravo na nadzidjivanje. Ako se spor vuce od 1958me, pa jos predsednik skupstine stanara dao dozvolu...komplikovana je tu prica...

samo da primetim

pre 6 godina

Projektovanjem objekata u visokogradnji sam poceo da se bavim 1977 godine. Odgovorno tvrdim, haos je nastao 1998 godine, dolaskom na vlast opozicije. Tada je krenula masovna otimacina zajednickih prostorije, nadzidjivanja, zastakljivanja...sto ne na zalost nastavljeno i dan danas. Za one koji ne znaju, zastakliti lodju u ono vreme je bila nemoguca misija, bili smo na nivou najvecih evropskih gradova.

mix

pre 6 godina

Nije problem samo u ovoj vec u svim zgradama sirom Srbije.Ako su postojale tehicke mogucnosti za jos jedan,negde i dva sprata,onda su tadasnji investitori obmanuti i uskracen im je profit,ako nisu,onda su sve te zgrade nebezbedne.

Pera

pre 6 godina

Ono sto meni ovde bode oci je da inspektor izadje na lice mesta,zabrani gradnju i oni bez problema nastavljaju da grade. Pa gde je policija (komunalna pogotovo,to je njihov sektor) da dodje i pohapsi ljude? Gde je krivicna odgovornost za to?
Ovo se vuce jos od Tita, tako da su krive sve vlasti u poslednjih 70 godina

Алексије

pre 6 godina

Nije problem samo u ovoj vec u svim zgradama sirom Srbije.Ako su postojale tehicke mogucnosti za jos jedan,negde i dva sprata,onda su tadasnji investitori obmanuti i uskracen im je profit,ako nisu,onda su sve te zgrade nebezbedne.
(mix, 23. jul 2017 10:04)

Прво се задовољавају УРБАНИСТИЧКИ УСЛОВИ па тек сви остали. Ако је "инвеститор" сазидао само два спрата, то значи да толико било дозвољено у време градње и према томе није био ни у каквом губитку.

Davor

pre 6 godina

Danas ima mnogo divljih gradnji,
U ovom slucaju posto su ugrozeni i ostali stanovi, tj cela zgrada jer je investitor i preko sudske zabrane sagradio sprat sada treba uzeti drugu gradjevinsku firmu koja bi ojačala i renovirala celu zgradu, a racun sudskim putem dostaviti i naplatiti od nesavesnog investitora!

Ivan

pre 6 godina

Sto su stanari uopste dozvolili radnicima da rade? Sto nisu zakljucali ulazna vrata, postavili zivi zid, bilo sta? Kao da ce im drzava pomoci, bolje sami da su se snalazili.

dragan

pre 6 godina

Ljudi uglavnom ne kapiraju srz problema.
Nije problem statika, koliko urbanisticki plan.
Uzmite, teorijski, da u Savamali moze da se podigne 10 kula sa 500 spratova i smesti u njih 100.000 stanara. Sve to na povrsini od jednog fudbalskog terena. Gde bi se parkirali? Kakav bi im pritisak vode bio? Kanalizacija? Kvalitet napona na mrezi? Saobracajne guzve? Itd itd. Vidite, ako je za neko naselje projektovan odredjen broj stanara, i shodno tome infrastruktura, naknadnim povecavanjem broja stanara samo se spusta kvalitet zivota.
Kod mene u kraju je na svakoj dvospratnoj zgradi dozidan jos jedan sprat. To je dodatno opterecenje od 30 procenata. A to nije malo.

Gille

pre 6 godina

A gde je onaj koji je izdao gradjevinsku dozvolu tu je glavni problem!
(mica2, 23. jul 2017 11:06)

Pa gde bi trebalo da bude?
Da ne bi mozda u zatvoru?
Hocemo da udjemo u EU?
Ni u tramvaj ne znamo da udjemo, a ne u EU.

Grunf

pre 6 godina

Na žalost to je svakodenvna pojava.Ne postoji čovek osim onih koji veruju drugome na reč , a ne svojim očima da po scim nivoima cveta divlja gradnja.Prekrajanje projekata,preimenovanje nameni i sl.Čak prednjači sama država kršeći propise koje je sama donela.Neke mi neko kaže i prodje bilo kojom ulicom ali kao najsvežija saobraćajnica i gradnja ul.Vojvode Stepe i navede i jednu normalnu stvar.Kako se šestospratnice sve po vidini razlikuju,različitih fasada itd.Na mestima gde je predvidjen parking niču pekaremkafići i sl.Opšti javašluk.Da vidize samo šta ljudi zidaju na "tersama".Pa to su čitavi stanovi.Drvene konstrukcije,PVC,plesistakolo.Samo leti po ulici.Zato nam je grad ovakav kakav je.Ruglo,nebezbedan za stanovanje,narušava se statika,ugrožavaju se drugi bez ikakvih kazni.Čak oni koji treb ada kažnjavaju i budu kažnjeni budu uzajemno nagradjeni na štetu krajnjih korisnika.

Nikola

pre 6 godina

Dok se ne uvede 20 godine robine za izvodjaca, investitora (tj. kriminalca i/ili politicara koji je obicno i investitor) i radnike na gradilistu ovakve stvari nikad nece prestati da se desavaju. Moze Zorana da prica price ali i riba smrdi od glave.

gox

pre 6 godina

To su vam u praksi Zoranini zakoni o ozakonjenju i o planiranju i izgradnji. "Neće više niko moći da divlje gradi". A divlje gradnje i malverzacija nikad više. Samo na Zvezdari stambene zgrade se grade "bez papira", jer će posle da se "ozakone". Nema veze šta kažu urbanizam, koja je infrastruktura, da li ima ulica, pešačka staza... Divljina milina.

Lacerta

pre 6 godina

Danas ima mnogo divljih gradnji,
U ovom slucaju posto su ugrozeni i ostali stanovi, tj cela zgrada jer je investitor i preko sudske zabrane sagradio sprat sada treba uzeti drugu gradjevinsku firmu koja bi ojačala i renovirala celu zgradu, a racun sudskim putem dostaviti i naplatiti od nesavesnog investitora!
(Davor, 23. jul 2017 10:02)

Da, samo što ćeš onda otkriti da je taj "nesavesni investitor" DOO tašna/mašna frma, čiju celokupnu imovinu čini jedan izgrebani i uflekani pisaći sto, 4 rasparene stolice i pokvarena faks mašina. Žiro račun im je, naravno, blokiran. I odavno ispražnjen. Pa ti naplati štetu...

Sreten Jevtić

pre 6 godina

Ako tražite legalnu dozvolu za nadziđivanje ili pokrivanje krovom zgrade kako bi rešili problem prokišnjavanja, kažu vamu opštini da prvo zgrada treba da je predviđena urbanist. planom za to, zatim da imate odobren projekat, naravno potpise (overene kod notara) vlasnika više od 50% površine stanova, morate da platite gradsko građ. zemljište(cifra varira zavisno od zone,za Miljakovac je bila 100 evra po kvadratu)itd.Ali ako sami uzurpirate nečiji krov-ravnu terasu, onda ste najpametniji,jer zbog ovih silnih zakona o legalizaciji niko vas ne dira i dobijete stan u Beogradu za 200-300evra po m2,ako ne i manje.Posebno, niste u evidenciji Infostana(tu morate lično da se prijavite,a niste ludi),ne možete legalno da se priključite na struju i vodu,pa ni to ne plaćate...Na mojo zgradi je nikao takav stan pre 20 god.Vidi se iz Opštine Rakovica-inspektori mogu da ga vide sa prozora i nikom ništa.

nada22

pre 6 godina

Ne znam kako je na ostalim opštinama, ali na Zvezdari je HAOS, počev od "rada" građevinske inspekcije. Mene označili kao investitora i naložili da ozakonim (legalizujem) ZAJEDNIČKU PROSTORIJU-sušionicu, izgrađenu 1973 godine, iako je samo koristim kao i drugi stanari/vlasnici stanova (za sušenje veša). Istovremeno 50 metara od ove stambene zgrade, niču privatne kuće ko pečurke, a oni čekaju da se završe, pa da nešto preduzmu. Valjda žive od taksi za žalbe, pa mogu da (NE)rade šta i kako im se ćefne.

DPolitika

pre 6 godina

Mozemo samo da se nadamo na sve gluposti kojima smo izlozeni da nijedan veci grad u Srbiji nece zadesiti katastrofalan zemljotres sa epicentrom u gradu inace cemo praviti ljude a ne kuce od blata, o svim tragicnim posledicama lose gradnje i zrtvama necu ni da mislim...

Mozete li misliti koliko od nadzidanih ali i novosazidanih zgrada, da ne spominjemo stare, ima uradjenu odgovarajucu geolosku studiju tla na kome su sazidane i staticku studiju o tome koji zemljotres mogu da izdrze?

Vise srece nego pameti, moto vlasti u Srbiji zadnjih 20-tak godina.

Pera Magic Mitic

pre 6 godina

1. Kako je dobio pravosnaznu gradjevinsku, bez saglasnosti stanara? Potpis predsednika zgrade nije dovoljan.
2. Kakvu je to gradjevinsku dobio, ako je proracun statike pokazao da su potrebna dodatna ovezbedjenja? Ocigledno da je to "zanemarano". Nama, normalnim gradjevincima, nije jasno kako je to izvodljivo. Dok dobijem gradjevinsku, izvade mi sitan kamen iz bubrega.
3. Kako sudska zabrana nema uticaj?! Ima gardjevisnku? Pa, sta? Ista moze na reviziju i u opstinu i u Sekretarijat. Kako misle da se radovi prekinu, u slucaju da investitor ne radi po projektu, ako sudske zabrane nemaju uticaja.
Ovde je postala teska kaubojstina. Vratile se devedesete i divlja gradnja. Uvek se i radilo na divlje u prigradskim naseljima. Ali u centralnim gradskim opstinama se uveo neki red. Ovo danas nije normalno. Idu na legalizaciji? Rok za predaju predmeta istekao pre pola godine.
Lepo kaze meni draga-zatvaraj, pa da se pakujemo, samo gubis zivce.

banja luka

pre 6 godina

Nije mi jasno kako su bilo sta radili ako stanari ne dozvoljavaju. Da li je u Srbiji drugacije jer kod nas u Banjaluci nema nikakve sanse da bilo ko radi bilo sta ubulazu bez saglasnosti stanara. A pogotovo da radi na krovu citav dan...

p.s.

pre 6 godina

Na komentar da u Banja Luci ne moze bez saglansosti komsija...
Ocigledno u Srbiji sve prolazi.
Vec sam komentarisala da su komsije falsifikovale potpis moje mrtve majke kako bi prisvojile vesernicu. Potpom su sacekali leto kada bukvalno nikoga nije bilo u zgradi da dovedu masine, mesaju beton i podignu jos jedan sprat! Nista sto je nas nekoliko radilo nije urodilo plodom. Niko radove nije zaustavio.
Kad se kucni savet okupio konacno, shvatili su da su nas prevarili i da nista ne moze da se uradio jer bi rusenje tog sprata jos dodatno ugrozilo stabilnost cele zgrade.
Ko je mogao stan je prodao.

s.nikolić , austrija

pre 6 godina

Onaj što napisa da se građevinarstvom bavi od 1977 i da se bez dozvola počelo graditi dolaskom opozicije ,LAŽE!
Da je tako , otkud onda preko dva miliona objekata rađenih bez dozvole ?? Nije se valjda gradilo tek od dolaska opozicije na vlast !
Jedina razlika je da se rušilo češće, ali selektivno !!!
Ovo iz iskustva, jer da nije bilo tako ja bio danas bio građanin srbije a ne austrije ! Jeste da na svom parčetu zemlje bez dozvole a ponekad i bez saglasnosti komšija ni šupu nemozeš da gradiš !
Ali ipak nije ni tako loše!