Malinari besni: Ovo je sramno, nema više u BG

Arilje -- Više stotina malinara sa područja zapadne Srbije zatražilo je da država hitno reaguje i spreči, kako su rekli, "monopolističko ponašanje hladnjačara".

Izvor: Tanjug
Pošaljite komentar
  1. Ne znam za malinu,ali sta bi mi iz Vojvodine trebali da radimo zbog monopola.
    Po hektaru ulozis 300e min(amortizaciju masina,arendu i sl. ni ne racunam),a dobijes max 1000(cesto budes i u minusu).Ovi iz hladnjace bar imaju troskove i zahtevniju logistiku za izvoz,a ovi u Vojvodini samo na barzu i uzme ti vise nego sto ti zaradis zbog monopola na izvoz,repromaterijal i politicku podobnost(donatori partija). Najjace su floksule Vojvodina moze da hrani pola Evrope,gde se sami sebi smejemo od muke(mi da radimo,a nekima da bude lepo). Drzava omogucava pojedincima masovno bogacenje zakonskim regulativama tj. pljackanje,tako da podrzavam protes blokirajte sve,bar neko ima snage za to,a ne ovi zajedljivi kometatori koji napadaju ljude koji traze da naplate svoj rad(umesto da smo slozni,oni jos likuju i zele da ljudi zarade manje-srpska filozofija: "da bog da komsiji crkne krava" na delu)
    (Neko iz Banata, 19. jun 2017 14:17)

    # Link komentara

  2. @brutus
    20 000 tona po hektaru?
     (jasdf, 19. jun 2017 11:27)

    # Link komentara

  3. Ja bih to sve hapsio! Kakva bre blikada puteva, pruga, ko vama daje pravo?!?! jel ti se ne sviđa cena,? Pa vadi malinu, sadi nešto drugo. Jel ima neki pošten da kaže koliko je realno platio zasad avoje maline, ali pošteno da kaže, da može u decu da se zakune da je tako bilo. A evo ja cu da kazem: sadnica je zaperak koji komšija koji već ima malinu čupa jer je to za njega, faktički korov, znači džabe. Stubovi su bagrem koji takođe pored puta po tom kraju buja, znači besplatno. Sve u svemu 20ak ari maline moze da kosta par stotina evra, a poštenja, radi hektar sa primenom totalne agrotehnike kosta manje od 5.000 evra, ali setrifikovane sadnice, kupljeni stubovi, mineralna i stajska prihrana, bukvalno sve sa rukama u džepovima. Znate koji je prinos sa u fulu urađenog hektara? 20.000 tona. Znaci taj je prosle godine uzeo bruto 45.000 evra, neto posle berbe mu ostalo preko 30.000. Onaj pokazuje slike onih sto ih dave njegovi batinaši iz savamale, neka, pokaže vaše otkupne listove i da nestanete više iz novina, smorili ste jer apsolutno niko od nas ostalih voćara, ne prolazi ni blizu finansijski kao vi, a daleko veća ulaganja i rizik. Smorili ste za 3 zlatne medalje.
     (Brutus, 19. jun 2017 09:22)

    # Link komentara

  4. @Marko
    Skoro sam čitao kako je broj samoubica u Fr najveći kod poljoprivrednika.Nigde država ništa ne garantuje, a i kako bi? pa i tamo svake godine seljaci blokiraju ulice i prosipaju balegu na lokalne parlamente.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (M, 18. jun 2017 23:40)

    Čista glupost. Porediti poljoprivredu u Francuskoj i Srbiji je isto kao porediti Real Madrid i Zvezdu. Nebo i zemlja.
    A upravo u ovakvim stvarima se vidi zašto tajkuni neće u Evropu. Zato što bi sa otvaranjem granica, dobili konkurenciju koja ozbiljno radi a naši hladnjačari bi ostali bez posla. I tako je u svim oblastima. Dok nije napravljena ozbiljna carina na granici sa Kosovom, glavni kupci voća po južnoj Srbiji bili su Albanci koji su plaćali sedam puta više od države i vozili kući voće vrhunskog kvaliteta a mi smo jeli djubre sa kvantaša koje uvoze tajkuni.
    Tako, bato moj, pusti ti Francuze, oni su za nas svemir, nedostižni.
    (Negativni, 19. jun 2017 08:52)

    # Link komentara

  5. Ne bavim se malinama, već proizvodim neku robu koja se ne prodaje u Srbiji. Sve ide u izvoz, sa svim odgovarajućim domaćim i stranim dozvolama, i atestima stranih instituta. Počeo sam pre 15 godina ovaj posao, i polako sam stigao do izvoza od 2 miliona evra u prošloj godini. Da bolje znam strane jezike bio bi i veći izvoz. Za sve te godine nikakvi momci mi nisu zakucali na vrata, nikakav reket. Malo pomažem opštini, školi i ništa više. Sve dozvole se dobijaju u Beogradu, traži malo vremena ali ne i para. Naporno jeste ali nije loše, čak je odlično kakav je cirkus u kome živimo. (Novinari mogu i da provere istinost)
    (Srbin, 19. jun 2017 02:37)

    # Link komentara

  6. Ima kombajn za maline... Ima udruživanje u zadruge... Ima pravljenje svojih hladnjača... Ima prerada voća... Sve vas podržavam ali ljudi već 20 god. vas slušam kako vas monopolisti kradu pa aman otrgnite se od njih. Jel treba para ok dajte gde da pošaljem sms al nemojte više da kukate a kad prodate razidjete se i zaboravite sve do sledeće god... Zaobidjite državu maximalno!
     (VHS, 19. jun 2017 01:53)

    # Link komentara

  7. Ja u USA u Walmart-u placam manje od 1 kg smrznutih organik malina (na Walmart kesi pise made in Serbia) 10$
    (Aleksandar, 18. jun 2017 23:44)

    # Link komentara

  8. @Marko
    Skoro sam čitao kako je broj samoubica u Fr najveći kod poljoprivrednika.Nigde država ništa ne garantuje, a i kako bi? pa i tamo svake godine seljaci blokiraju ulice i prosipaju balegu na lokalne parlamente.
     (M, 18. jun 2017 23:40)

    # Link komentara

  9. izgleda da je najveca boljka sto preko malina kosta kao suvo zlato, a ovi nece po evro da je daju ili malo vise....e pa gospodo draga ujedinite se, napravite hladnjace umesto sto pare trosite na nesto drugo, pa izadjite sa zajednickom cenom...inace svuda ste placali 35-40 din)kg ili 1800-2200 din dnevnica ove godine i kukate kako nema radnika. VISE ZARADI COVEK NA MESALICI I MANJE SE UMORI NEGO KAD BERE MALINU PO NAJVECOJ VRUCINI. Patriote jedne .. tako je bilo i prosle godine kad je bila cena 230 din, vi zavrcite radnike, vas hladnjacari...uvek je bio pop nad popom....uopste mi vas nije zao.
     (..., 18. jun 2017 22:55)

    # Link komentara

  10. (acaca, 18. jun 2017 20:41)

    dodji da beres maline kod mene za 35-40 po kg, dobices i bonus preko 100 kg ako uberes naravno .... cisto da osetis kako je tvom sunarodniku dok je bere.
     (..., 18. jun 2017 22:48)

    # Link komentara

  11. Da li komentatori ovde uopste vide sustinski problem. Pa nece dozvoliti proizvodjacima da se udruze. Posetice im malinjake i kuce preko noci neki jaci momci i to ti je.
    Svaki drugi posao takodje. Probaj da radis ista vece od obucarske radnje i pojavice se zainteresovani. Evo software cak probaj da prodas igde gde je neki drzavni organ upleten ... Potpuna kriminalizacija drzave, saradnja partija na vlasti sa kriminalnim strukturama. Nismo mi nepreduzimljivi kao sto vodja tvrdi, vec je sve potpuno haoticno, neuredjeno, pravno nesigurno.
    (Miodrag, 18. jun 2017 22:30)

    # Link komentara

  12. hteli ste tržište.....uostalom ujedinite se pa napravite hladnjaču pa sami izvozite.a to da blokirate puteve i nekome oduzimate slobodu kretanja-kojim pravom?!i dosta te seljačke demagogije samo VI radite,VI druge izdrzavate...uzgred,već par godina kupujem južno voce( jeftinije je)
    (ljutko, 18. jun 2017 21:31)

    Zbog takvh kao ti nam i ovako dobro ide. Kakvo tržište čoveče? Pa da zaista može da skladišti i izvozi ko hoće zar mislip da bi se ovi ljudi bunili kod države? Ne može. Mafija vlada ovim kao i svime drugim. Pošten čovek može samo da plače. A ostali neka se raduju dok komšiji crkava krava.
    (Lily, 18. jun 2017 22:04)

    # Link komentara

  13. Новак Никач, да ли знате ко има најбољу пољопривреду? Французи, а знате зашто, зато што их држава штити. Како можете да кажете:"Зашто држава да гарантује цену"!? Сигурно је Француска блесава! Каква само неслога код Срба, и после се питате зашто није боље. Лако је седети и пљувати по сељацима. Да ли сте радили на њиви некад?

    Само Слога Србина Спасава.

    Само Слога Србина Спасава.
     (Марко, 18. jun 2017 21:50)

    # Link komentara

  14. hteli ste tržište.....uostalom ujedinite se pa napravite hladnjaču pa sami izvozite.a to da blokirate puteve i nekome oduzimate slobodu kretanja-kojim pravom?!i dosta te seljačke demagogije samo VI radite,VI druge izdrzavate...uzgred,već par godina kupujem južno voce( jeftinije je)
     (ljutko, 18. jun 2017 21:31)

    # Link komentara

  15. Потпуно бесмислено је тражити од државе заштитну цену било чега па и малене. Уместо да се произвођачи, нпр. из целог Ариља сложе и направе своје хладњаче уз подстицај државе, и извозно предузеће, они кукају на трговце који имају хладљаче.Нека региструју своје предузеће у Европи или Русији и лепо нека продају своје малине по цени која је тржишна. Тако ће избећи деценијско картелско удруживање власника хладњача, читај рекеташа.
    (Новак Никач, 18. jun 2017 21:29)

    # Link komentara

  16. Izgleda da je Neko odlucio da ubere skoro 50%
    (od proslogodisnjih 200-220din/kg.)
    U ovoj zemlji "vlada mafija"
    Nema drugog objasnjenja?ako je proizvodnja duplo mnja nego prosle godine- da bude i cena duplo manja!
    To je nemoguce!
    Cena bi u najgorem slucaju trebala da bude kao prosle godine!
     (Сачивај ме Боже, 18. jun 2017 21:24)

    # Link komentara

  17. Imam oko 300 stabala visnje pa kad nisam zadovoljan cenom ja ih ne berem. Koliko je radnji i fabrika otvoreno pa nisu poslovale rentabilno i zatvorene, pa...
     (ja, 18. jun 2017 21:17)

    # Link komentara

  18. Da razjasnimo na h maline po neko nabere 20t.ali to je maksimalno i nije relno prosecan prinos po h u Srbiji na visegodisnjem nivou je 6t po h
    (zex, 18. jun 2017 20:49)

    # Link komentara

  19. A zašto svima vama smeta koliko malinari zaradjuju? Što vam smeta što se ljudi bore za svoje interese? Smeta vam što svi dolaze u Beograd da žive, a kad zaradjuju od poljoprivrede i to vam smeta! Ja sam rodjen u Beogradu i nemam svoje selo, niti svoju njivu, niti malinjak, nisam čak ni siguran kako on izgleda i strašno žalim što sve to nemam! Ali isto tako nemam i ništa protiv da ti ljudi zarade dobro od tog malinjaka i da mogu da ostanu na svom ognjištu i žive pristojno, a ne da za desetak godina svi živimo u tri grada i mrzimo jedni druge! Smetaju vam bogati ljudi u Srbiji, a svi bi da odete na zapad, gde žive mnogo bogatiji, kako to da vam oni ne smetaju!?
     (Če, 18. jun 2017 20:47)

    # Link komentara

  20. Pa ako ne krenu pehe za Bgd u Nemanjinu, onda mogu i jos nize cene da dobiju od hladnjaca..
     (C i n i k, 18. jun 2017 20:42)

    # Link komentara

  21. daj covece budi realan, placate berace 35-40 din/kg ili 1800-2200 po danu, ostaje vam recimo 110-120 po kg ( ako je cena 150 din/kg ) . Po aru rodi (ako su primenjene agrotehnicje mere plus navodnjavanje kap po kap, i vreme da posluzi) i preko 1 tone, znaci oko 1000 € . Sa klopom za radnike i hemijom, da vam ostane 800 € po aru, ne znam ko ne bi bio zadovoljan. Toliko ne zaradi covek na hektaru kukuruza ili psenice. Problem je sto ste navikli na vece cene, i ako si malinar, ajde nam objasni kako moze biti proizvodjacka cena od 150 din/kg.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (hmm...., 18. jun 2017

    Dajem ti njivu od 10 ari na koriscenje a ti ulozi svoj novac zasadi malinu,prskaj,okopavaj,kosi,kidaj zaperke i plati berace koliko god ti zelis pa onda kazi da li si zadovoljan.Svi sa zadnjice vadite racunice koliko seljak zaradi i sve znate a da radi nece niko.
    (acaca, 18. jun 2017 20:41)

    # Link komentara

  22. Imam prijatelja koji je proteklih godina lepo zaradio na malini. Kupio deci i sebi sta je hteo, maline zamenio borovnicom i dobro ide. Na Banovom brdu kg. maline je 400 din...malo vas je u dnevnoj ponudi, skupo za narod. Pa sta cekate - drzavu a narod nije ni probao vasu malinu.
     (popaj, 18. jun 2017 20:32)

    # Link komentara

  23. A što bi malinari imali veće privilegije od proizvođača kukuruza,soje,žita i dr.Kad im je dobro išlo onda nisu zarezivali nikoga niti podržavali paore kojima su domaći karteli (Kostić,Miško i Drakulić) obarali cenu žita i kukuruza.E sad kad je i njima došao đavo (trgovci,tajkuni i ostala banda export-import) po svoje sad traže podršku i kukaju .Ne radujem se tome ali kada će agro sektor da se ujedini protiv monopolista u otkupu poljo proizvoda.Do tada gospodo malinari trpite i ćutite,i izvucite pouke.
    (Paor, 18. jun 2017 19:44)

    # Link komentara

  24. komisija istrazuje.....koji vic...pa svi znaju ko je ko u malinarskoj mafiji...ali taj je nedodirljiv..
     (alx, 18. jun 2017 19:33)

    # Link komentara

  25. 120 dinara kosta samo da je dovedes do branja,nije mi zao ovih sto nece da rade,a oce da im drugi donese pare,radnik nikad nikome nije uzeo pare,nego mi je krivo zbog ljudi koji su prolili mnogo znoja u malinama da im se tako vrati,malinu su posadili i doktori i profesori,pa cak i popovi,a bas se oni lako hvataju motike,ja sam iz bajine baste i znam to,pa cak i ovi iz hidroelektrane koji imaju ogromne plate i oni i sve da im neko drugi radi,a oni samo da skinu kajmak,i to sve puca po ledjima onih koji nemaju posao i pokusavaju da prezive,njih najmanje pogadja ova cena jer se oni nece ni baviti,zato sto imaju mesecno od 70000-200000 zavisno na mestu na kojem rade,ovde neki ljudi misle da je to samo oberes i uzmes pare,velika je to muka,to znaju samo oni koji sami rade i ne uzimaju radnike da je dovedes do branja
    (milos, 18. jun 2017 19:23)

    # Link komentara

  26. Vi ste sramni sram vas bilo, beracima dajete 12din po kg a malo vam 120 bruke jedne!
     (Nails, 18. jun 2017 18:59)

    # Link komentara

  27. Čuj malinari besni pa traže pomoć od države sto bi znacilo da pokrivamo njihove gubitke ili u krajnjem slucaju da im drzava garantuje cenu sto bi opet znacilo povlascen status i fin.davanja za gubitke treba malinari da znaju da je trziste odreduje cenu .....itd
     (milan, 18. jun 2017 18:44)

    # Link komentara

  28. @Vojvodjanin
    Evo ja zivim u Vojvodini vec 60 godina, i znam kako izgleda kosenje i baliranje deteline. Mozda je u Banatu drugacije nego u Backoj, ali ovde detelina, soja, kukuruz.... ne spadaju u kulture koje se tesko uzgajaju. Za 40 jutara pod tim kulturama ne uzimam radnike i provedem manje vremena nego za 5 jutara maline, a za maline uzimam i radnike, dvadesetak za plevljenje, preko 50 za branje, bilo ih je i po 100. Samo pogledaj koliko te kosta podizanje zasada i vidis paritet, koliko je seme za hektar deteline, koliko su sadnice za hektar malina, da ne racunamo ostalo.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jasdf, 18. jun 2017 16:12)

    A kad si počeo da gajiš malinu? Pre godinu ili dve! Jel' tako! Ako je tu malinu tako teško i skupo gajiti, što poče da je gajiš sad pred penzijom? Nego si brate video da se tu zarađuju dobre pare, pa si i ti potrčao! Da se malina ne ispalti ne bi pola Vojvodine počelo da je sada, a do juče Vojvođani nisu znali ni kako izgleda malina. Nego je činjenica da se na malini zaradi sto puta više nego na pšenici i kukuruzu.
    (mm, 18. jun 2017 17:40)

    # Link komentara

  29. Beracu ne treba faks za branje. Ne dize nista tesko, vruce jeste, ne ulaze ni dinara vec ima cistu zaradu.
     (DT, 18. jun 2017 17:36)

    # Link komentara

  30. Prosla su vremema kada su malimari ziveli ka carevi. Imam koleginicu koja je iz Arilja ciji otac je bio jedan od vecih malinara u tom kraju. Iskolovao dve cerke kupio im stanove u Beogradu opremio iste, kupio im automobile, porodicna kuca u Arilju. Za par meseci rada. Od Novembra do Marta nema nikakvig posla. U Srbiji malina radja dva meseca
     (gile, 18. jun 2017 17:24)

    # Link komentara

  31. (NIMARK, 18. jun 2017 15:49)

    sa planete Neptunas hahahahaaaaaa......dulum (10 ari) je u pitanju ljudi, izvinjavam se....ali poenta je ista...
     (hm, 18. jun 2017 16:56)

    # Link komentara

  32. @Na 5 ari jedna tona, na hektar 20 tona, bilo je i 30 tona po hektaru ( ima na netu da se nadje covek ) , opet to je 20 000*1€ =20 000 € po hektaru, po ovoj ceni ??!! Neka zarade i 10 000 € , neka su i pola troskovi, ostane ti 5000 € , to je 50 000 din mesecno samo od jednog hektara??! A ovamo placate berace 1800 -2200 din ili 35-40 po kg (isto mu dodje) patriote jedne.
    (...., 18. jun 2017 15:08)
    Ako bude cena kao prošle godine, oko 230 din, matori planira da plati 50 po kg za beraca. Dobar berač dnevno nabere oko 80kg (neki i preko 100kg). Znači dnevnica 4-5K dinara beraču u džep. Ako bere 20 dana, oko 90K moj ćale plati nekoga. Reci, to je malo? Nije patriotski? Od nekoga ko je nezaposlen i ko ima 18ari maline od koje živi praktično (keva ima platu 25K)? Pritom utiče na direktan devizni priliv za zemlju. Nemaju svi stotine hektara maline kako pojedini ovde zamišljaju. Ima i takvih, naravno, ali veliki broj radi to da bi stekao za NORMALAN život u ovoj državi. Poenta je u NEZAKONITOM, kartelskom dogovoru hladnjačara sa ODABRANIM izvoznicima koji imaju DOZVOLU za IZVOZ.
     (predrag slučajno sa androida, 18. jun 2017 16:25)

    # Link komentara

  33. @Vojvodjanin
    Evo ja zivim u Vojvodini vec 60 godina, i znam kako izgleda kosenje i baliranje deteline. Mozda je u Banatu drugacije nego u Backoj, ali ovde detelina, soja, kukuruz.... ne spadaju u kulture koje se tesko uzgajaju. Za 40 jutara pod tim kulturama ne uzimam radnike i provedem manje vremena nego za 5 jutara maline, a za maline uzimam i radnike, dvadesetak za plevljenje, preko 50 za branje, bilo ih je i po 100. Samo pogledaj koliko te kosta podizanje zasada i vidis paritet, koliko je seme za hektar deteline, koliko su sadnice za hektar malina, da ne racunamo ostalo.
     (jasdf, 18. jun 2017 16:12)

    # Link komentara

  34. Ako je toliko teško i ne isplativo, ajmo potrebni su radnici u buticima, pumpama, kladionicama, kafićima,pijacama nemojte raditi to godinama kad se vec ne isplati.Budite beraci kod drugih možda je i lakše. Još kad platite porez na prihod od malina...a da i to ne plaćate i opet država ne valja ccccc
     (Nik, 18. jun 2017 15:59)

    # Link komentara

  35. @Petar
    Hoceli biti toliko ako nas 2-3 miliona koji zivimo od zemljoradnje dodje u Beograd da radi na trafici?
     (jasdf, 18. jun 2017 15:50)

    # Link komentara

  36. daj covece budi realan, placate berace 35-40 din/kg ili 1800-2200 po danu, ostaje vam recimo 110-120 po kg ( ako je cena 150 din/kg ) . Po aru rodi (ako su primenjene agrotehnicje mere plus navodnjavanje kap po kap, i vreme da posluzi) i preko 1 tone, znaci oko 1000 € . Sa klopom za radnike i hemijom, da vam ostane 800 € po aru, ne znam ko ne bi bio zadovoljan. Toliko ne zaradi covek na hektaru kukuruza ili psenice. Problem je sto ste navikli na vece cene, i ako si malinar, ajde nam objasni kako moze biti proizvodjacka cena od 150 din/kg.(hmm...., 18. jun 2017 13:28)

    1000 kilograma sa 1 ara? Sa koje si ti planete pao? Na najboljim parcelama,okrenutim na sunčanu stranu, uz primenu svih agrotehničkih mera i navodnjavanje, može da se ubere oko 20 tona po hektaru, to ti je 200 kg po aru. I to ako te posluži vreme. Jel ti znaš koliko para treba uložiti u 1 hektar maline, koliko radnika ti treba da beru na 1 hektar, koliko hemije, sati rada treba. Zatim,90% malinjaka se nalazi u brdskim krajevima, nije to Vojvodina i pšenica ili kukuruz gde udješ sa traktorom i kombajnom. Rad sa malinom je 98% ručni rad, bez mehanizacije.To da su seljaci nesložni, da mu je važnije (bar u mom Ariljskom kraju) da posadi jabuku na međi sa komšijom,da poseče koje drvo u tudjoj šumi, i da ne nabrajam dalje, umesto da se udruže, to je istina. Ali za cenu maline, i mukotrpni rad nisi u pravu.
    (NIMARK, 18. jun 2017 15:49)

    # Link komentara

  37. @hmm
    Nisam nikada video pakovanje od 250 ml, tako da pretpostavljam da nije taj. Quadris, litra kosta tacno 9550 din. Sto se preterivanja tice, ko to ima 100 tona maline sa hektara? Prosecan rod u Srbiji je ispod 10, ja sam u najboljoj godini imao 22.
     (jasdf, 18. jun 2017 15:41)

    # Link komentara

  38. Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (živčan_neki_lik, 18. jun 2017 14:05)

    Ovo je ubedljivo najbezobrazniji komentar koji sam pročitao. Da čovek napiše da od hektara maline nema nikakve zarade?! Pa to je za neverovati. Pa da li ti prijatelju misliš da su ljudi koji ne sade maline totalni debili pa ništa ne znaju. Ja živim u kraju gde ima mnogo malinara. 90% njih su bili socijalni slučajevi dok nisu počeli da se bave malinarstvom. Danas su to u proseku jako dobro situirani ljudi, sa novim kućama, kupljenim stanovima (i to najviše u Beogradu, iako žive u selima na 200 i kusur kilometara od Beograda), sa dobrima automobilima. Većina od njih do juče nisu ni videli kako izgleda more, a sad većina njih letuje uglavnom u Grčkoj. I to uglavnom od par desetina ari pod malinama. O onima sa hektarima da i ne govorim. Pa malo li je?! Sa druge strane vidim da su ovi ostali poljoprivrednici još veća beda nego što su nekad bili?! Što napisa onaj Vojvođanin, ajde neko oni traže da hleb bude 300 dinara, jer je u Nemačkoj .... I šta još hoćete?! Ne znate ni za meru ni za granicu.
    (sd, 18. jun 2017 15:36)

    # Link komentara

  39. a sto ne kupite sami zajedno hladnjacu pa onda oterajte te monopoliste
     (talandara, 18. jun 2017 15:26)

    # Link komentara

  40. @jasdf Ako ti ne odgovara, evo na trafici ti je plata 27000 pa izvolite na posao.
     (Petar, 18. jun 2017 15:23)

    # Link komentara

  41. U Nemackoj je 100gr maline 4€. Isto tako i kupina. Sta ima vise da pricamo!!!!! Samo u Srbiji trgovac hoce da zaradi vise od proizvodjaca.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zlatko, 18. jun 2017 14:30)

    Kakve veze ima cena maline u Nemačkoj?! Pa u Nemačkoj su i usluge lekara, zubara, advokata i slično najmanje 10 puta veće nego u Srbiji, a i ti i slični kukate kako su i ove njihove usluge preskupe u Srbiji. Svi gastarbajteri popravljau zube u Srbiji, zato što im je to jeftino. Ajde zamislii, da sad oni traže da država natera sve vas da morate na silu da idete kod privatnih, lekara, zubara, advokata i da na silu koristite njihove usluge iako to ne želite. Jednostavno vašu malinu neko ne želi da plati više i odakle vam uopšte ideja da tražite da država nekoga natera da nešto kupi što ne želi. Da li neko tebe može natera da kupiš nešto što ne želiš ili da koristiš nečije usluge koje ne želiš ili po ceni koju ne želiš da plati. Ne može! Pa zašto onda misliš da neko treba nekoga da natera da kupi tvoju malinu po ceni koju ne želi?! Ako ti cena ne odgovara, nemoj da je prodaš, radi sa njom šta znaš i šta hoćeš. Ovakvim ponašanjem samo iritirate ljude!
    (sd, 18. jun 2017 15:22)

    # Link komentara

  42. Ako vi necete ima ko hoce ...
    (kokos, 18. jun 2017 15:20)

    # Link komentara

  43. @...
    Puconijevo djubrivo kosta oko 6000 za 25 kg, jara priblizno isto, haifa je skuplja.... Znaci tih 3700 je za djubriva losijeg kvaliteta.
    Na 1ar ne moze da stane 1000 sadnica pa da ih sadis jednu na drugu, fizicki je nemoguce, niti postoje sorte malina koje radjaju preko 100 tona po hektaru. Tonu maline cete imati sa povrsine od 5-10 ari, u zavisnosti od sorte, podneblja, starosti zasada, agrotehnickih mera i medjurednog rastojanja. Mozete da ocekujete 10-20 tona po hektaru, ove godine tesko preko 15, a nikako preko 100.
     (jasdf, 18. jun 2017 15:11)

    # Link komentara

  44. @predrag slučajno sa androida, 18. jun 2017 14:16)

    Na 5 ari jedna tona, na hektar 20 tona, bilo je i 30 tona po hektaru ( ima na netu da se nadje covek ) , opet to je 20 000*1€ =20 000 € po hektaru, po ovoj ceni ??!! Neka zarade i 10 000 € , neka su i pola troskovi, ostane ti 5000 € , to je 50 000 din mesecno samo od jednog hektara??! A ovamo placate berace 1800 -2200 din ili 35-40 po kg (isto mu dodje) patriote jedne.
     (...., 18. jun 2017 15:08)

    # Link komentara

  45. Ukoliko pokriva branje jedna 4 clana porodica bice pristojne zarade bez potrebe za dodatnim radnicima.
    Sve preko toga je glad za parama i bogastvom, a tu im kvare racunicu potrebni beraci i niza cena malina.
    (nenad, 18. jun 2017 15:03)

    # Link komentara

  46. Ne znate vi kakav posao sa industrijskom paprikom... Ko zna, ali kako se zapravo radi, taj jedino zna sta je patnja i sta je muka.
     (Nisam bas ljubitelj!, 18. jun 2017 14:56)

    # Link komentara

  47. @jasdf, 18. jun 2017 14:30)

    quadris max ( predpostavljam da je taj , i ovaj je za plamenjacu) je 1800 din za 250 ml, oko 25 ml se koristi za ar ( to je referenca , jer se od ara malinjaka dobije skoro tonu sto sam i napisao) , znaci 180 din po prskanju, za najvise tri prskanja godisnje. Nisam nasao podatak koliko kosta litra, pretpostavljam dosta manje od tvojih 10 000. Posto si u startu preterao, ostalo nisam ni proveravao, ali svejedno, neka te izadje hemija i djubrivo i ostalo 100 € za ar (mada je i to puno), vi ste dobri minimalno od 500 € pa navise, ako je godina dobra. Malo li je?
     (hmm...., 18. jun 2017 14:55)

    # Link komentara

  48. Koliko vidim najvise komentarisu ljudi iz kafica koji piju hladni cedjeni sok od maline, a da pritom nikada nisu usli u malinjak i dobro se oznojili na 40+ stepeni. A najvise im smeta zarada i odma bacaju na papir koliko ko ima zarade, a ne znaju koliko ima rada oko maline dok se dodje do berbe i to pod uslovom da ti grad ili neka vremenska nepogoda ne unisti sve sto si do tada uradio. Prema tome moj savet onima koji komentarisu je da ne komentarisete ako niste nikada radili oko tog posla jer nemate nikakvih dodirnih tacaka i ne razumete kako to funkcionise, pogotovo u zemlji Srbiji ! Pozdrav !
    (Drobnjak, 18. jun 2017 14:49)

    # Link komentara

  49. (mm, 18. jun 2017 10:09)

    Slazem se sa delom da su seljaci bezobrazni i zele da zarade sa tri meseca posla na 10 ari za celu godinu. Ali ne slazem se da osim njima i hladnjacarima malina donosi dobro. Evo naprimer u Pozegi kad je dobra malina rade i moleri rade i keramicari,rade restorani,kafane,ljudi kupuju automobile,rade fasade,sredjuju dvorista,jednostavno grad buja i cveta. E zad zamisli da nema te maline,nema ni moler posla nema ni bastovan nema ni ugostitelj...misli malo o tome.
     (Kalimero, 18. jun 2017 14:46)

    # Link komentara

  50. Onim naivnima koji misle da malinari samo treba da se udruže i problem je rešen kažem da je na delu eksploatacija najgore vrste. Prvo, malina je strateški proizvod jer se 95% izvozi i to koliko ona košta je potpuno irelevantno za srpsko tržište ali se zato jako dobro zna cena na svetskom. Naravno da malinari ne mogu sami da izvoze jer nemaju dozvole koje opet imaju monopolisti. Za ove koji misle da to može neka probaju da otkupe bilo kukuruz bilo pšenicu i to izvezu. Neće moći. Koliko ja znam otkupljivači cenu pravdaju prošlogodišnjim zalihama za koje ne kažu kako su nastale. Naravno muvačinom tako što su uvezli iz Poljske mnogo lošiju i jeftiniju malinu i mešali je sa domaćom pa tako izvozili i naravno za to provaljeni.
    (dekameron, 18. jun 2017 14:45)

    # Link komentara

  51. @ Miki Pored svog osnovnog posla, obradjujem 40 hektara zemlje u Banatu. Bavim se uglavnom detelinom i sojom, i jako dobro znam sta je selo, poljoprivreda i fizicki posao. Citam sada komentare vas malinara koliko je tesko uzgajati maline i kako je to mukotrpan posao... Da li mislite da je kosenje i baliranje deteline lako i da u Vojvodini samo bacis seme i odmah nesto izraste? Bilo bi lepo da neko od vas malinara dodje ovde u Vojvodinu da vidi kako izgleda ozbiljna, sistemska i organizovana poljoprivredna i povrtlarska proizvodnja. Mozda bi vam onda bilo jasnije zasto ste svima dosadili sa istom pricom svake godine...
    (Vojvodjanin, 18. jun 2017 14:44)

    # Link komentara

  52. malina je jedino voce koje raste u srbiji a koje ja ne migu da kupim. citaju li malinari ovo?
     (penzioner, 18. jun 2017 14:42)

    # Link komentara

  53. zna i seljak za jadac.... ; )

    Za gospodina koji ne ide po selima da se buni....
    Pa druze mozda ti ne ides po selima da se bunis radi tvoje lose zarade zasto bi i isao kada ti selo ne diktira koliko treba da zaradi nego tamo gde zivis u Beogradu. A Zemljoradniku diktira Beograd zato treba da ode u BG i zakrci puteve...

    95%zemljoradnika nemoze da plati ni zdravstveno osiguranje a kamoli penzionsko a ti kako vidim imas i zdrastveno i penzionsko i mozes hvala bogu da odes i na zlatibor i kopaonik i da izigravas nekog dasu.....
    (as, 18. jun 2017 14:32)

    # Link komentara

  54. U Nemackoj je 100gr maline 4€. Isto tako i kupina. Sta ima vise da pricamo!!!!! Samo u Srbiji trgovac hoce da zaradi vise od proizvodjaca.
     (Zlatko, 18. jun 2017 14:30)

    # Link komentara

  55. @hmmmm
    Da malo proverite racunicu?
    Taj sistem za zalivanje i agrotehnicke mere kostaju, znaci nije sve cisto. Litra kvadrisa, preparat protiv plemenjace, je oko 10 000, svic, protiv trulezi, je takodje skup, 25 kila prihrane kosta 5-6 000 (neke i vise, ali govorimo o obicnim), litra aminokiselina je 1500-2000, biostimulatori su 5-10 000 za litru, sojevi korisnih bakterija isto toliko po kilogramu. Creva za zalivanje su 4-5 dinara metar, spojnica ako pukne 25-20. Dnevnica plevljenju 1600 dinara, benzin i dizel ne znam tacno, kupujem na vise... Onda dodje berba, radnik za 8 sati nabere 20 kila, a sa prevozom i grupovodjom izadje 1600 dinara. Kolika je cena proizvodnje?
     (jasdf, 18. jun 2017 14:30)

    # Link komentara

  56. @poltron udruzili su se pre par godina, napravili hladnjacu, posvadjali se, nisu placali rate i banka im je uzela hladnjacu..
    (switchboard, 18. jun 2017 14:30)

    # Link komentara

  57. A da se vi malinari udružite i napravite svoje zadruge i hladnjaču pa onda na tržište?
    E to nećemo da vidimo jer treba deliti kako zaradu tako i troškove na više članova a Srpska sloga je odvajkada poznata...Najlakše je tražiti od drugoga da ti pokrije "gubitke" (zaradu manju od subjektivno procenjene a ne od realne)....
    (Već vidjeno, 18. jun 2017 14:23)

    # Link komentara

  58. @ (hmm...., 18. jun 2017 13:28)
    "Po aru rodi (ako su primenjene agrotehnicje mere plus navodnjavanje kap po kap, i vreme da posluzi) i preko 1 tone, znaci oko 1000 €"

    :) e bas neko ko se razume, pa da ostavi komentar.
    Neka neko onda javi mom motorom da treba da uzme oko 15.000 evra sa 18 ari. Nemojte, molim Vas, da pišete ovakve neistine. Ne znam da li su zlonamerne ili su plodovi neznanja, ali su svakako neistine.
    Preko 1 tone se može nabrati, ako su promenjene mere agrotehnike i navodnjavanje, ali sa oko 5 ari, nikako sa 1 ara! I svi koji kritikuju malinare, neka se zapitaju na čijoj su strani zapravo i koga podržavaju. Coveka koji radi pošteno, ili čoveka koji radi na prevaru. To puno govori o mentalitetu našeg naroda.
     (predrag slučajno sa androida, 18. jun 2017 14:16)

    # Link komentara

  59. @ stid Nisam ni sujetan ni maliciozan i podrzavam vasa nastojanja da drzava treba mnogo bolje da uredi trziste i da ne sme da postoji monopol hladnjacara koji zaradjuju ogroman novac na onome sto vi proizvedete. Ono sto meni smeta je ta vasa svake godine ista prica o nezadovoljstvu cenom i navodjenje "koliko kosta malina na Zapadu a koliko u Srbiji". Da li to znaci da mi Vojvodjani koji se bavimo poljoprivrednom proizvodnjom treba da trazimo da u Srbiji hleb kosta 300 dinara a litar ulja 700 dinara? Pored toga, pominjete stalno koliko je tezak posao branja maline... Da li je neko od vas malinara nekad video kako izgleda kosenje i baliranje deteline u Vojvodini? Mislim da biste trebali da budete mnogo realniji.
    (Vojvodjanin, 18. jun 2017 14:10)

    # Link komentara

  60. @minja

    Naravno da je malo! Toliki broj berača ide na hektar maline, a ta zarada je premala za toliki zasad. On u stvari ni nema zaradu, možda nije ni na nuli, jer imaš radnike koje plaćaš i pre branja i posle branja malina. Ima mnogo, baš mnogo izdvajanja tokom cele godine. Ljudi, vi računate koliko proizvođač zaradi, a niko ne pita koliko hladnjače zarade i koliki su im troškovi. Država prošle godine zaradila preko 200 miliona evra, a da nije ni kopala ni ulagala u proizvodnju. Ili je najbolje da malina pukne totalno, pa da se poveća broj nezaposlenih i socijalnih slučajeva.
     (živčan_neki_lik, 18. jun 2017 14:05)

    # Link komentara

  61. Gospodo, braćo ili drugovi seljaci zemlje Srbije ja Vam kao srbin seljačkog porekla savetujem da se politički organizujete tj. oformite svoju SELJAČKU STRANKU SRBIJE i uzmete stvar, odnosno svoju budućnost, u svoje ruke. Ne delite se i ne dajte svoju muku ovim političkim hohštaplerima koji mešetare več 30 godina ovom našom Srbijicom, svađaju Vas i manipulišu svima nama!!!
    (Beny Hill, 18. jun 2017 14:00)

    # Link komentara

  62. ako je malina 1 euro po kg. 
    berac te kosta 40 din. po kg plus stan i hrana. 
    ostaje ti 80 din. 
    sa 1000 struka maline dobijes 700kg znaci 700x 80din = 56000din 
    za hiljadu struka maline potrebno ti je 3 puta po 20kg jare (vestacko djubrivo) koje kosta 3700din x 3 samo sa ovim te ostane 44000 da bi proizveo ovo potrebno ti je min 10 dnevnica po 2500 za okopavanje vezivanje plijevljenje znaci ostaje ti 19000 i treba ti jos 3-4 prskanja zastite i ako ti je napao neki parazit ili bolest jos min 2 puta. svako prskanje je min 1000 a neki preparati su po 2000 ili cak i vise znaci to je 3 do 4 hiljade jos znaci ostane te na kraju 15000. 

    plus sto je ove god rod ubio mraz i sneg pa je napala bolest zbog kisa i rod je manji 30%. ali haj to da ne racunamo. 
    covek koi ima 10000 maline znaci po ovoj ceni moze zaradi 150000 din. 

    e drzavo sad ti meni reci sta da radi covek sa 1200 evra godisnje. 
    ,.........

    koje djubrivo kosta 3700 din za 20 kg, nisam cuo da neko toliko kosta pa me zanima. 1000 struka stane u jedan ar, oko tonu rodi po aru pa recimo da je to ta povrsina...tebi treba 10 dnevnica po 20 evra ( trebao si tolike dnevnice dati i beracima) za jedan ar da podvezes i orezes ??!!! Izgleda da nisi racunao svoj rad u taj jedan ar, ali dobro...ostane ti 15 000 po aru, a bolji imaju po par hektara maline. Sta mislis koliko zaradi onaj na psenici ili kukuruzu po hektaru??!!
     (...., 18. jun 2017 13:54)

    # Link komentara

  63. Placate berace 1500 dinara po danu ili pak 35din/kg kako kome odgovara (u mom kraju je tako), bez hrane i prevoza i onda trazite nesto, ako drzava reaguje na povecanje cene maline onda da reaguje i na povecanje plate beracima a ne samo novac da se sliva u vase dzepove, a da drzite berace kao robove (a oni to rade jer moraju od necega da zive).
    (neko_treci, 18. jun 2017 13:52)

    # Link komentara

  64. Inače, rešenje je bilo kad se saznala sramna cena otkupa da se ovih prvih deset dana borbe nije predao ni jedan kilogram maline, jer tad ionako nema mnogo. To hladnjačare ipak košta 10K evra dnevno, tako da bi do sad cena već bila na 200din. Ali pusti seljak mora da preda po bilo kojoj ceni, šta ćeš, inače neće imati od čega da živi. Znaju to hladnjačari odlično i zato i nude ovakvu cenu otkupa. Ja sam o ovome pričao ljudima još zimus da će biti ova cena, tad se saznalo da su iz EU i Rusije vratili desetine kamiona sa malinom jer su jajare mešale vilamet sa mnogo lošijom i jeftinijom polanom, ali te dripačke pilićarske fore ne prolaze nigde sem kod nas. Sad imaju "zalihe" od prošle godine jer im je vraćena mešana malina koju su hteli da podvale, pa preko seljaka pokušavaju da se izvuku. To je cela mudrost oko cene, kakvo bre tržište.
     (TecHiFi, 18. jun 2017 13:50)

    # Link komentara

  65. E ovako. Prosecan berac dnevno nabere 70 kg. za 20 dana to je 1.400 kg. Na cenu od 100 din, to je 140.000. Od toga beracu ide 40.000 + neka bude da potrosi 20.000 na hranu i toplu vodu. Dakle 140.000 - 60.000 je 80.000. Od toga neka pola ode na troskove za tih 1.400 kg. Znaci cisto jedan berac donese gazdi 40.000 din. po ceni od 100 din. po kg. Ozbiljni proizvodjaci imaju 10 radnika minimim. Sto znaci da tih 10 radnika cisto donese gazdi 400.000 din. To je oko 3.000 evra. Pa je l' malo?
     (Minja, 18. jun 2017 13:42)

    # Link komentara

  66. Imam jedno pitanje. Ako su se hladnjacari dogovorili i napravili monopol na trzistu i tako dali nisku cenu, a zasto nisu to i prosle godine uradili? A zasto to ne rade svake godine? Da je cena u Srbiji godinama 0.8 eura a u drugim zemljam 2 eura i ja bih sumnjao u monopol.
    Drugo. Opet pozivam svoje kolege malinare i proizvodjace drugog voca da se udruzuju i investiraju u SVOJE hladnjace i tako sami izvoze a da ih niko ne zeza.

    pozdrav iz Dragaceva
     (dragacevac, 18. jun 2017 13:41)

    # Link komentara

  67. Socijalizam i nadrealizam smo ostavili iza sebe. Ako ti ne odgovara otkupna cena predji na drugu delatnost ili razmisli o daljoj obradi tog voca-vino, rakija, dzem, sok, cokolada....ili jednostavno radi jos neki posao.
     (Milo, 18. jun 2017 13:38)

    # Link komentara

  68. @avanturista niko nije "ljubomoran" na malinare nego jednostavno to je privatan biznis.Znaci ukapirati "privatan".Vecina pravih gradjana ovog grada su proleteri koji nemaju ni najmanje parce zemlje vec rade za druge i ne izigravaju gazde i kad je sezona losa onda drzavo ajde pomagaj.Kad je dobra cena i rod maline onda se te drzave niko od njih ne seti.Kada se ne daj boze razbole onda trk u Beograd jer tamo su bolji doktori (koji ujedno rade za mesecnu dnevnicu njihovih beraca).Ujedno retko ko od nas jede vece kolicine malina u toku sezone tako da ....
     (moki, 18. jun 2017 13:37)

    # Link komentara

  69. Jadni ste komentatori, prejadni. Niste dotakli malinjak, ne znate kako je mukotrpan proces od same zasadnje, pa do berbe. Ne znate nista, a samo lupetate i to vrlo sujetno i maliciozno. Cena od 120din je mala i tacka.
    (Stid, 18. jun 2017 12:57)

    upravo ste vas opisali, zato tako i placate berace od 1800-2200 za 12 sati rada po najvecoj vrucini, vise onaj na mesalici zaradi i manje se umori od beraca. Ako ste patriote zasto ih ne placate vise?! Ova cena rada je bila i prosle godine kad je bila veca cena maline.
     (hmm...., 18. jun 2017 13:36)

    # Link komentara

  70. Muka mi je od ovih sveznalica sto pisu ovakve strasne komentare. Ljudi, samo pet dana dodjite u malinjak ili kupinjak, kada je rezidba, kopanje iki branje pa da vidite kakav je to posao. Lako je pricati dobra je cena 150 din a nemate pojma sta i kako je na terenu. Dabogda i vi svi imali po hektar pod malinom, da vidite kako je lepo kada vam neko ponudi neku smesnu cenu za vas trud. Pozzz strucnjacima iz fotelje.
    (Miki, 18. jun 2017 11:06)

    Ajde lepo nabroj sta radite u toku godine i koliko dana efektivno pre branja. A ako je tako tesko brati malinu, zasto ne platite beraca 25 € minimalno a ne 15 € . Vise se zaradi na aru maline nego na hektaru kukuruza ili psenice, nemoj vredjati ljude nego budu realan. Svima vama je problem sto se nasa malina prodaje za 2€ /250 gr, a vi umesto da se udruzite vi samo zelite da protestujete i kukate na drzavu ( veruj mi, nisam bot niti clan stranke nego realno pricam ) da vam resi problem.
     (hmm...., 18. jun 2017 13:33)

    # Link komentara

  71. Ne mogu da verujem sta ljudi ovde pisu. Napadate malinare da su bahati i alavi, da je cena od 120 dinara premija? Pa zasto lepo ne zasadite parcelu malina i ne izracunate kolika su ulaganja a kolika dobit na toj ceni? Kazete par meseci rada i kupanje u parama? Draga "gospodo", koja mislite da se neko obogatio od maline, prelepo bi bilo kada bi u parcelu moglo moglo da se udje u junu, oberes je , uzmes pare i vidis je narednog leta, ali nije tako. Ta ista malina mora da se ocisti, da se oreze, nekoliko puta prska i okopava, zaliva i da ne nabrajam koliko dana u godini provedete u njoj a da berba nije ni pocela. Zato vas molim da ne lupate gluposti i ne odmazete ljudima koji su se posvetili tom poslu...
    (Malinar, 18. jun 2017 11:07)

    daj covece budi realan, placate berace 35-40 din/kg ili 1800-2200 po danu, ostaje vam recimo 110-120 po kg ( ako je cena 150 din/kg ) . Po aru rodi (ako su primenjene agrotehnicje mere plus navodnjavanje kap po kap, i vreme da posluzi) i preko 1 tone, znaci oko 1000 € . Sa klopom za radnike i hemijom, da vam ostane 800 € po aru, ne znam ko ne bi bio zadovoljan. Toliko ne zaradi covek na hektaru kukuruza ili psenice. Problem je sto ste navikli na vece cene, i ako si malinar, ajde nam objasni kako moze biti proizvodjacka cena od 150 din/kg.
     (hmm...., 18. jun 2017 13:28)

    # Link komentara

  72. sklon sam skepticizmu povodom ovih navoda. Naplacujete voce kao da je zlatno a kada vam neko spusti cenu onda se bunite, dok je bila 200din/kg da li ste se setili drzave pa malo i vratili kroz sredjivanje puteva npr? Nista, ali ste zato podigli kucerine i kupili besna kola. Monopol ne podrzavam, osim prirodni, drzava to mora da istrazi sta god ja mislio o malinarima
     (srb, 18. jun 2017 13:26)

    # Link komentara

  73. Ne razumem potrebu pojedinaca da stalno kritikuju proteste malinara. Botove naravno ne racunam. Ljudi se bore za svoja prava i to nekome smeta? Ovi sto kazu da nemamo korist od maline...zarada od izvoza ide do 500 miliona€. Problem je sto najvecu korist ima nekoliko monopolista na izvoz maline. Ovima sto predlazu malinarima da se udruze i naprave hladnjacu... i sta ce onda sa tim da rade kad nece dobiti dozvolu za izvoz jer nju ima nekoliko tajkuna bliskih vlastima. Prodaja na pijacama? Mora da se salite. Mozda 100kg ali ne i 100 tona. Cenu maline ne formira trziste jer sva malina ide u izvoz a cene nase maline su visoke.
    (ded, 18. jun 2017 13:26)

    # Link komentara

  74. podrška malinarima.
     (Niš, 18. jun 2017 13:10)

    # Link komentara

  75. koji smor svake godine.
    pa gajite krastavce ili svilenu bubu ako vam se ne dopada cena.

    šta treba?
    još 5 dinara akcize na gorivo pa da vam se udovolji?
    šta bi hteli?
    sa 50-ak ari maline nečiju godišnju platu neto?
    more...
    (forhend-bekhend, 18. jun 2017 13:02)

    # Link komentara

  76. Jadni ste komentatori, prejadni. Niste dotakli malinjak, ne znate kako je mukotrpan proces od same zasadnje, pa do berbe. Ne znate nista, a samo lupetate i to vrlo sujetno i maliciozno. Cena od 120din je mala i tacka.
     (Stid, 18. jun 2017 12:57)

    # Link komentara

  77. Krajem svakog proleca ista prica. Trziste je slobodno i ne vidim razlog zasto bi vlada formirala cenu. Oni kojima cena ne odgovara treba da se okupe u klaster uloze novac, naprave dobar biznis plan, povuku povoljna sredstva iz fondova i naprave svoju hladnjacu. To je jedini zdrav nacin za rabijanje monopola.
    Mene drzava ne stiti u mom poslu, pa ne blokiram nista. Ne vidim razlog zasto bi bilo drugacije sa ostalima.
     (zoran maric, 18. jun 2017 12:35)

    # Link komentara

  78. Dobro ljudi, da li za toliko niste svesni u kakvoj drzavi zivimo i nikad niste culi za monopol, ili ste samo do te mere zavidni pa na malinare gledate kao na najvece ekstra profitere, al' bi zato sve drzavne i turisticke organizacije da malinu predstave kao jedan od najpoznatijih brendova? Sta mislite, da se malina sadi sama, opada sama kao u narodnoj pesmi, niko je ne bere? Ako bas toliko sumnjate da je problem u malinarima i problemu da se organizuje, uzmite onda da organizujete svoj ketering biznis u Beogradu, pa cete da vidite sta to znaci "otimati neciji deo kolaca".

    Posto ovo pisem kao neko ko je iz urbane sredine, a vidim jako puno ostrascenih Beogradjana, koji imaju kreativne ideje i znaju trziste, zbog cega onda drzava uporno forsira planske cene? Jel to slobodno trziste? Da u godini kada je rod ne samo u Srbiji, nego na medjunarodnom trzistu neuporedivo nizi nego prethodne godine, sta kaze trziste, kakve su onda cene u pogledu ponude i traznje? Aha, ipak je problem provizija, odnosno monopol. Dragi Beogradjani, stvarno se dobro zamislite zasto niko niti zeli niti moze sa vama, posto sve treba da se vrti oko toga da vama bude savrseno i niko drugi da zaradjuje. Dok vasa deca idu na sport, ples, glumu, letnje kampove, sta mislite gde idu deca malinara? Negde ni bioskop nemaju! Dosta vise sa tom zajedljivoscu i egoizmom!
    (Avanturista, 18. jun 2017 12:17)

    # Link komentara

  79. Ne razumem malinare. Napravite zadrugu i hladnjače pa diktirajte cenu svog proizvoda. Veoma jednostavno.
    I to pisanje komentatora tipa, zakrčite Beograd, zašto samo tamo dobro da se živi?
    Ljudi, shvatite, ni u Beogradu se ne živi dobro. Da, zarade su veće nego u selima, ali kada uračunate troškove života shvatićete da se i u BG živi loše. Velika većina ljudi u BG radi u privatnom sektoru gde su plate max 35000. O čemu vi pričate, ko dobro živi?
    Ja radim kao crnac za pomenuti iznos. Kada se preračuna u € to iznosi 3600€
    /godišnje. Koliko novca može da zaradi jedan malinjak godišnje? Sigurno više od moje pmate. O čemu pričaju malinari onda? Ako im ne odgovara neka se bave nečim drugim. Ni mene niko ne štiti, pa sigurno neću zbog toga ići da po njihovim selima pravim nered kako bih skrenuo pažnju na nepravdu.
     (Miodrag Petrović, 18. jun 2017 11:40)

    # Link komentara

  80. Mogu oni da naprave hladnjacu ali da nije one cuvene sujete kod Srba.
     (vlada, 18. jun 2017 11:39)

    # Link komentara

  81. Mala, isparvka ne prethodni tekst. Ako je na 130 din zarada 20 din to znaci da su troskovi 110, sto opet znaci da je sa cenom od 200 din zarada, preko 80%. Zato i jesu veciti problemi, jer svako zeli zaradu od bar 50 a mozei svih 100% ili vise u odnosu na ulozeno.
    (Vladan R, 18. jun 2017 11:33)

    # Link komentara

  82. Koliko godina kukate u nazad, do sad se mogli da izgradite svoje hladnjace i da od nikog ne zavisite. Nego nema ko da se slozi, uopste mi vas nije zao.
     (Goran, 18. jun 2017 11:32)

    # Link komentara

  83. pravite vino pa kad se lopovi ne ovajde, sledece godine cete imati normalnu cenu
    (sve ok, 18. jun 2017 11:32)

    # Link komentara

  84. Zna li neko od njih kako se gaji duvan? Koliko je to težak fizički posao? Samo jedna napomena...OD 220 dinara kutije cigareta u maloprodaji, država uzme 180! Pa??? Pametnom dosta...
    (mihailo, 18. jun 2017 11:30)

    # Link komentara

  85. zato je ne dehidrirate. koliko sam cuo kilo je od 25 do 35€ sto izadje od 4,5€ po kilogramu sveže maline. morate je preradjivati, a ne da ovisite o beogradskim mešetarima.
     (exs m. mila, 18. jun 2017 11:28)

    # Link komentara

  86. 1.
    Da li je ijedan proizvodjac maline u Srbiji napravio dosada napravio bilo kakav Internet sajt na engleskom,nemackom ili ruskom jeziku gde nudi svoju malinu celom svetu na stranim jezicima i ako nije kada ce da napravi?

    2.
    Koliko kosta jedan takav sajt za strane kupce da se napravi umesto sto trazi od jednih te istih nakupaca u Srbiji koji ga ucenjuju 20 i kusur godina da i 21-e godine proda bas njima a ne bilo kome u svetu?

    3.
    Da li smo mi normalan narod sa pet grama mozga?
    (Tasic BG, 18. jun 2017 11:22)

    # Link komentara

  87. Gajim malinu od 1988god i uvek su bili problemi ali ovo je prevrsilo svaku meru. Naravnoda su se udruzili izvoznici i drze monopol.A komentatori ovde smatraju da ako nekom treba litar benzina a skup je zbog ugradjivanja drzava pa neka sam pravi rafineriju za benzin a ako je skupa struja pravi struju sam. Tako nekako. Sto se onda ogranicava cena kilovata. Neka divlja.A o subvencijama malinarima nema ni govora.Snalazite se sami.
    (Seljober, 18. jun 2017 11:22)

    # Link komentara

  88. Neko je u komentaru napisao da on kao vlasnik hladnjace odredjuje cenu a ne drzava... Hajde i da se slozim sa time mada to nije tacno.... Postavicu samo jedno pitanje zasto se ta osoba koja poseduje sopstvenu hladnjacu protivila i trazila od drzave da zabrani poslovanje Astriskog investitora koji je postenu cenu davao i uz to osigurao svaki ar malinara ako dodje do propadanja maline u slucaju mraz, snega, grada.....

    Istog trenutka kada je ponudjen fer otkup za investitora i za malinare monopolisti "Beogratski lesinari" to jest vlasnici privatnih hladnjaca u srbiji pobunili i bili protiv Investitora iz Austrije.... Pitam se zasto? Mislim da to netreba da aniliziram i da to svako u srbiji zna ali kada dodju izbori niko ne prica o malinama, sljivarim, vinogradima vocu i povrcu nego o nekim svemirskim stvarima sa kojima zemoljoradnik nema dodira. Prave se auto putevi koji se otvaraju a nisu zavrseni prica se o nekom ponosu a zemljoradnik nema prosecnu zaradu 200 € mesecno cak i u minusu ostaje, otvaraju se radna mesta gde je plata 250€ sve sa ponosom a svi beze za inostranstvo koji i malo imaju pameti ovi koji ostaju su odavno u masini i sa njma je lako manipulisati.....
    (as, 18. jun 2017 11:21)

    # Link komentara

  89. Dosadili su vise i bogu i ljudima. Svake godine ista kuknjava. Mada ni oni sami ne znaju sta pricaju. U tekstu ima izjava da samo berba kosta 150 din po kilogramu. Ispade po tom liku, da beraci uzimaju ubedljivo najvise. Kolika cena treba da bude ako samo berba kosta toliko. U komentarima iam i druga prica, tj da se ima zarada od 20 din po kg, sto je 15% na cenu pomenutu u tekstu. Medutim gospodi je tomalo oni bi hteli 200 din po kg, odnosno zaradu od 50% na ulozeno. Da im ipak to nije malo mnogo
    (Vladan R, 18. jun 2017 11:20)

    # Link komentara

  90. Izgraditi hladnjaču je komplikovano, jer to nije frižider koji samo otvoriš, ubaciš i zatvoriš. Za izgradnju je potrebno sledeće - novac, prostor, da se ispoštuju svi propisi prilikom dizanja hladnjače kao što su: sama hladnjača, prilaz kamionima, poseban deo gde ćeš prati kamione, izbetonirana staza 10 metara oko celog objekata, toaleti koji su u zasebnom objektu, korumpirani lokalni političar i bar jedan političar koji će doći na svečano otvaranje (sve ovo je istina, jer se desilo prošle godine u okolini Čačka). Za rad hladnjače ti trebaju zaposleni cele godine. I kada sve ovo ispuniš, jesi li i dalje malinar ili si postao hladnjačar? Pre odgovora na ovo pitanje, morate znati koliko posla ima oko maline tokom CELE godine, a ne samo 3 meseca kako neki od konentatora kažu. Stric ima 3h maline i od februara pa do danas ima bar njih 5 koji rade u malinjaku. 25 berača će imati + kuvare + obezbeđeni svi uslovi. Mislite da bi mogao da se bavi i hladnjačom? Ne bi mogao ni da ima partnere koji su malinari.
     (živčan_neki_lik, 18. jun 2017 11:20)

    # Link komentara

  91. a sto se ne udruzite pa sami napravite hladnjace ili plasirajte robu za izvoz?Niste sirotinja medju vama ima poprilicno bogatih domacina.Nemojte da cekate da vam neko nesto stvori, sami se borite za vas i vasu decu.
     (bobbie, 18. jun 2017 11:20)

    # Link komentara

  92. ako je malina 1 euro po kg.
    berac te kosta 40 din. po kg plus stan i hrana.
    ostaje ti 80 din.
    sa 1000 struka maline dobijes 700kg znaci 700x 80din = 56000din
    za hiljadu struka maline potrebno ti je 3 puta po 20kg jare (vestacko djubrivo) koje kosta 3700din x 3 samo sa ovim te ostane 44000 da bi proizveo ovo potrebno ti je min 10 dnevnica po 2500 za okopavanje vezivanje plijevljenje znaci ostaje ti 19000 i treba ti jos 3-4 prskanja zastite i ako ti je napao neki parazit ili bolest jos min 2 puta. svako prskanje je min 1000 a neki preparati su po 2000 ili cak i vise znaci to je 3 do 4 hiljade jos znaci ostane te na kraju 15000.

    plus sto je ove god rod ubio mraz i sneg pa je napala bolest zbog kisa i rod je manji 30%. ali haj to da ne racunamo.
    covek koi ima 10000 maline znaci po ovoj ceni moze zaradi 150000 din.

    e drzavo sad ti meni reci sta da radi covek sa 1200 evra godisnje.


    JELI NEKO KRIV HLADNJACARIMA STO SU PROSLE GODINE KUPOVALI POLKU I MJESALI JE SA VILAMETOM I PRODAVALI KAO VILAMET PA IM OVI VRATILI SVE. I SAD HOCE DA PEGLAJU PROSLU GODINU TAKO STO CE CENU OBORE.
     (patriote, 18. jun 2017 11:19)

    # Link komentara

  93. Jesu li culi malinari za zadruge, zajednicku kupovinu hladnjaca i slicno...
    (Marlone, 18. jun 2017 11:18)

    # Link komentara

  94. Ma slicno dozivljavamo mi u Crnoj Gori sa borovnicom. Kilo placaju 1,5e I to divlju, a izvoze za 12. Sramota.
     (perica, 18. jun 2017 11:16)

    # Link komentara

  95. Zar niste malo preterali sa 150din po kg da vas košta proizvodnja.
    Da košta toliko pola je ne bi radilo.Danas svako ko ima i ar zemlje sadi maline.Veća ponuda manja cena.Čupajte maline sadite lešnike ako malo plaćaju.
     (sasho, 18. jun 2017 11:15)

    # Link komentara

  96. Ako vam se ne isplati rad na malini vi lepo zaorite malinjake pa posejte žito pa da lova samo pljušti... ;-)
    U Vojvodini se ljudi bavili stočarstvom i imali na desetine grla krava i kad je otkupna cena mleka postala takva da im se posao ne isplati poklali krave i bave se sad nekim drugim poslom. Nije im država izašla u susret. Ove malinarske priče slušamo već 15 godina kako izumiru a njih sve više i više.
     (Djordje NS, 18. jun 2017 11:14)

    # Link komentara

  97. Ja imam maline na nekih 10 ara ..sreca pa beremo mi ukucani inace nema racun da placam i berače to je potop..Onda radis za hladnjacare.. poloprivredne apoteke .. berač normalno naplati bere muči se nije lako..i tebi prozvodzaču najmanje ostane..Treba neka pristojna cena da bude..normalno ne neka astronomska..i svi zadovoljni..a ne ..moramo mi uvek sa nekom mukom..nije samo malina problem i visnja druge sorte..
     (milos, 18. jun 2017 11:11)

    # Link komentara

  98. Samo da znate dasu 125g maline 2€ u nemackoj!I to jos spanske koje su srednji kvalitet! Tako da...
    (Gogi breee, 18. jun 2017 11:10)

    # Link komentara

  99. Da iskoristim priliku da odgovorim na bar 5 pitanja, posto sam u i iz price.
    Ne, ne mogu malinari da se udruze i da naprave hladnjacu i da izvoze. Da je naprave mogu, ali da je izvoze ne, kao sto ni 90% hladnjacara ne moze da izvozi bez dozvole ovih 10% koji de facto drze vise od 70% otkupa i diktiraju cenu zajedno sa pojedinim faktorima iz Beograda i inostranstva.

    Nasa malina je zaledjena malina, koja se u roku od 24h od branja ledi i samo kao takva se moze izvoziti, dakle price o prodaji nekoliko desetina miliona kilograma na pijaci su presmesne. U Evropskoj Uniji postoje 2 firme za uvoz maline, koje otkupljuju celokupan rod sa ovog podrucja. Te dve firme(korporacije) imaju monopol na uvoz maline i samo njima mozete da izvezete smrznutu malinu iz Srbije. U Srbiji postoje 2 firme za izvoz maline, i samo one mogu da izvoze maline iz Srbije (sada vec vise ne govorim o hladnjacarima, vec o firmama za izvoz). Te dve firme iz EU nece uvesti iz Srbije ni jednu malinu ukoliko izvoz ne ide preko te dve firme iz Beograda, koje su de fakto cerke firme tih EU giganata. I to je skolski primer kartela, tj monopola. Dakle, ni jedan hladnjacar, sitan ili krupan ne moze samostalno da izvozi maline krajnjem potrosacu u EU.
    Prakticno, ti monopolisti izvoze maline sami sebi, koje kasnije distribuiraju u evropsku industriju, pa otuda mogu na papirima da prikazu izvoznu cenu kolikom god zele. O ceni koju npr Nestle placa tim izvoznicima mogu samo da nagadjam..
    (Iz price, 18. jun 2017 11:09)

    # Link komentara

  100. Ne mogu da verujem sta ljudi ovde pisu. Napadate malinare da su bahati i alavi, da je cena od 120 dinara premija? Pa zasto lepo ne zasadite parcelu malina i ne izracunate kolika su ulaganja a kolika dobit na toj ceni? Kazete par meseci rada i kupanje u parama? Draga "gospodo", koja mislite da se neko obogatio od maline, prelepo bi bilo kada bi u parcelu moglo moglo da se udje u junu, oberes je , uzmes pare i vidis je narednog leta, ali nije tako. Ta ista malina mora da se ocisti, da se oreze, nekoliko puta prska i okopava, zaliva i da ne nabrajam koliko dana u godini provedete u njoj a da berba nije ni pocela. Zato vas molim da ne lupate gluposti i ne odmazete ljudima koji su se posvetili tom poslu...
    (Malinar, 18. jun 2017 11:07)

    # Link komentara

  101. Muka mi je od ovih sveznalica sto pisu ovakve strasne komentare. Ljudi, samo pet dana dodjite u malinjak ili kupinjak, kada je rezidba, kopanje iki branje pa da vidite kakav je to posao. Lako je pricati dobra je cena 150 din a nemate pojma sta i kako je na terenu. Dabogda i vi svi imali po hektar pod malinom, da vidite kako je lepo kada vam neko ponudi neku smesnu cenu za vas trud. Pozzz strucnjacima iz fotelje.
    (Miki, 18. jun 2017 11:06)

    # Link komentara

  102. kosta vas 150 dinara to vi sto imate 50 ari vi oćete da živite cele godine od tog parčeta zemlje.Počnite da radite multi kulture i više se bazirajte na ono na šta možete da utičete.Cenu maline odredju tržiste a hladnjača je samo vama potrebna jer nemate svoju tako da bolje da ćutite vi nemate pojma kako i koliko kosta samo struja za nju i to cele godine.Gde je investicija u istu plac izgradja porez. zaposleni i druge dažbine .Bolje ćutite jer šta bi vi bez hladnjače bacali bi maline i drugo voće .To je tržište da je hladnjača jeftina svi bi je napravili izvolte imate pare što je ne napravite kad je to sjajan posao.
     (janko, 18. jun 2017 11:04)

    # Link komentara

  103. @Nikola
    Šta mene briga da li Ti imaš zaradu ili ne ? Ti ćeš da kažeš da li je 200 din /kg uredu ili nije ? Otvori sa kolegama hladnjaču pa određuj cenu ili izvezi sam pošto znaš koliko treba da bude . Stavi na lager plati mesečno , pa izvezi . Zna se koliki je ulaz/izlaz i mesečno lagerovanje pa se dogovorite . Pod uslovom da hladnjače hoće takav vid saradnje , jer i one su otvorene radi nekog profita .
    Drugo ko kaže da je malina strateški proizvod ? Rod se procenjuje na nivou prošlogodišnjeg a još ni prošli nije izvezen . Jel se pitaš da li se otkupljivačima isplati angažovanje sredstava , lager , i ostali troškovi .
    Nekada je bila veća zarada , sada nije , sl će biti i tako to ide . A da li si ti zaradio , pa nisi jedini koji zavisi od tržišta . Šta je sa ostalim kulturama jel svaku treba da uređuje Država ?
    (agassi, 18. jun 2017 10:59)

    # Link komentara

  104. Jel znate sta drzava (i ovakva nakaradna) treba da uradi? Treba da ogranici sadnju maline...Dodjite malo u Macvu, Podrinje i Pocerinu da vidite kolimo maline ima. Svaka druga kuca gaji malinu i svi planiraju da rade tri meseca godisnje i da se obogate preko noci..A nece cak ni da uloze u kvalitetne sadnice, vec razmnozavaju sadnice sami i prodaju jedni drugima zarazeni sadni materijal...I onda jos kad nema kvaliteta kukaju kako je mala cena. Oni svi bi da oni postavljaju uslove hladnjacarima (medju kojima svakako ima prevaranata) i da odredjuju cenu otkupa.
     (Cedomir, 18. jun 2017 10:58)

    # Link komentara

  105. Vidim da ovde ima mnogo onih koji misle da malinari rade 2 meseca godisnje, da sa par ari zaradjuju velike pare, a kad se dobro nagrabe para, onda idu na letovanja, trljaju dlanove i uzivaju u tome kako su lako prevarili drzavu. Jasno je da takvi koji to pricaju nisu nikad usli u zasad maline, niti su jednom u zivotu zabili motiku u zemlju. S druge strane, ima istine u tome da nasi poljoprivrednici treba vise da se obrazuju, da se organizuju, da iznalaze nacine da izadju spremniji na trziste, ali za sve to neophodna je pimoc drzave. Ovde kod nas u Srbiji, koja je inace velikom vecinom nekad bila seljacka zemlja, cim neko cuje da drzava treba da pomaze poljoprivrednike, odmah skace da kaze kako je to bezobrazno izvlacenje para iz drzave i kako seljaci. samo treba da se organizuju pa ce sve biti u redu. Mogu li da se organizuju ovi sto sade beli luk, da ih drzava zastiti od kineskog, ili ovi sto sade lesnik, da ih drzava zastiti od turskog? Ako vi mislite da ja nisam u pravu, da su to lake pare koje se beru na grani, a sve zavisi iskljucivo od licnog zalaganja, pa sto onda i vi gospodo ne posadite te maline koje donose tako laku zaradu, a onda kad oberete, pravac na letovanje ;-)
     (Era, 18. jun 2017 10:57)

    # Link komentara

  106. Pa ovo ima samo u Srbiji da od države tražiš da privatniku nametne cenu za otkup. Zgadili su se svima. Ako Vam se ne isplati, dignite ruke od malina. Pretnje za blokadu pruge država treba da gleda kao udar na bezbednost i da ih pohapsi i napise krivične prijave a ne da svi ostali budemo taoci.Pravite hladnjače sami pa se snalazite za plasman. Ustvari evo pitanja :
    1.Koliki porez državi na zaradu plaćaju malinari kad prodaju svoju malinu?
    2.Jel plaćaju radnicima zdravstveno osiguranje?
    3.Jel neko odgovarao za blokadu puta ili je to zeleno svetlo za sve proizvođače koji su ne zadovoljni cenom njihovog proizvoda?
     (Saman, 18. jun 2017 10:56)

    # Link komentara

  107. Kakva laz da proizvodnja malina kosta do berbe 150 din po kg. Malina proizvodjaca kosta do 25din po kg plus branje oko 40-50 din. Na ceni od 120 din u otkupu proizvodjacu ostaje cisto 50 din po kg. Malo vam,a? Necete imati ove godine da promenite dzip. Sram vas bilo!
     (dule, 18. jun 2017 10:56)

    # Link komentara

  108. Podrska malinarima. Nemam maline, imam drugare koji bukvalno izdrzavaju porodice od toga. Nemojte se sladiti tudjom nesrecom jer dosta rada treba da se ulozi da bi malina ugledala sunce. Zasto je problem da ljudi od svog rada dobro zive?! Nije vazno ko je kakav covjek. Ako si radio posteno zasluzujes sve najbolje, pa neka imas 10 puta vise od mene neradnika:-)
    (stevo, 18. jun 2017 10:54)

    # Link komentara

  109. malina?? secam se kao klinac kada sam bio malinama smo se gadjali, secam se da smo bacali po gajbe jer su se ukvarile, sta se ovo danas desava pa ljudi hoce da prodaju malinu za 2 evra kilogram ja zaista ne znam, ovo da ih kilogram malina sa berbom kosta 150 dinara je cista i notorna laz i zbog ovoga bi im spustio cenu na 100 dinara, beraci ih kostaju od 35 do 50 dinara po kilogramu i to im je 70% celog troska ali ako se domacinstvo organizuje pa sami beru tek onda je druga pricha, mislim na one koji imaju do pola tone roda godisnje, gajbice 15 do 20 dinara, ulaganja u malinu i rad oko nje je relativno smesan, ne izadje ni 10 dinara proporcionalno kilogramu dobijene maline, izadje ih maksimalno oko 75 do 85 dinara kilogram bez beraca oko 35 do 40, dobijace minimum 130, zarade ce biti sigurno e sad problem je sto je njima krivo sto ce ovi sa hladnjacama da je prodaju za 3 evra jer ljudi rizikuju dosta, da li ce je prodati, cena odrzvanja, naci kupce, nije to bas tako jednostavno.. tako da ova prica od 150 dinara je smesna, sem ako svake godine racunaju na ulozeni start tj sadnice i zasadu i sve ostalo pa im se onda ne isplati..
     (pricaju ljudi svasta.., 18. jun 2017 10:54)

    # Link komentara

  110. Trazit ce da ih zastiti netko kome to nije intetes! Interes je da ze duplo,troduplo zaradi na njima! Tko pravi te hladnjace,tko su ti ljudi? Ljudi bliski vlasti ili ljudi poltroni koji samo rade za nekog iz vlasti! Moji malinari ,ili se odteknite tog rada ili radite i cutite vise! Smarate nas dugi niz godina sa istim problemima a ne vidite bit problema!
     (jasna, 18. jun 2017 10:53)

    # Link komentara

  111. ja ove godina pechem rakiju od malina (:
     (ica, 18. jun 2017 10:52)

    # Link komentara

  112. Kad ce Srbija da napusti skupljačku privredu, najniži,oblik čovekovog delovanja, karakteristčan u doba prvobitne zajedice?
    (Sin lovca na medvede, 18. jun 2017 10:52)

    # Link komentara

  113. nije istina da maline ima manje 2017 godine, po vojvodini su je sadili pojedinci na parcelama i do 5 jutara ekspanzija je sadnja maline u vojvodini, jeste da je to malina druge klase al ce je biti neuporedivo vise nego prosle godine. zbog toga je cena pala..... (ponuda je velika u Srbiji)
     (realno, 18. jun 2017 10:51)

    # Link komentara

  114. Istina je kao i uvek negde na sredini.Ovi neupućeni komentatori što predlažu da se proizvođači udruže i izgrade sopstvene hladnjace su samo teorijski u pravu.U praksi je u Srbiji sve veoma teže.Masa tih proizvođača su sitni i nemoćni za tako nešto plus naša tradicionalna nesloga itd.Na drugoj strani oni moćni podižu hladnjaču u rekordno kratkom roku sa ko zna čijim sredstvima i naglo se bogate.Smeta mi što se uvek pominju imena malinara,predesdnika udruženja i sl. a nijedno ime vlasnika hladnjača.Uvek isti tekst-predsavnici hladnjačara nisu hteli pred kamere.Odmah izaziva sumnju da ti ljudi nisu čisti kada neće normalno da odgovore na par pitanja koja bi možda pojasnila situaciju.Proizvođači osećaju da ih trgovci,hladnjačari i država već godinama varaju ali ove godine su baš preterali.Ako na tržištu ima manje malina cena bi trebala da bude veća od ovih 120 din.jer godinama slušamo da tržište diktira cenu-manje malina veća cena,više malina manja cena.Šta se sada dešava ,možda se menjaju ekonomski principi a mi još nismo obavešteni.Malinarima zameram što se ne udruže i sa ostalim poljoprivrednicima u borbi za svoja prava nego se bore samo za sebe.Mnogo teže je stočarima i proizvođačima mleka koji rade 365 dana u godini a imaju slične probleme.
    (Analitičar amater, 18. jun 2017 10:49)

    # Link komentara

  115. 200g organske maline kosta u svajcarskoj preko 500 dinara i prodaje se. Toliko kosta i jedna kafa u restoranu.
    (nale, 18. jun 2017 10:49)

    # Link komentara

  116. To je sve zbog toga sto drzava vise ne odredjuje cenu maline, vec trziste.
    (Nikola, 18. jun 2017 09:49)

    Druže Nikola, ne živimo u komunizmu, nego u kapitalizmu.

    I moju platu određuje upravni odbor firme u kojoj radim, a ne država. Mogu ja koliko hoću da mislim da je ona mala, ali ako hoću bolju, ili da pokušam to da objasnim menadžmentu pa dobijem neko malo povećanje ili na tržište rada pa nađi bolje...
    (Miloš, 18. jun 2017 10:49)

    # Link komentara

  117. #Uholež
    Pročitaj tekst do kraja! "Prema analizama stručnjaka iz te oblasti, ponuda maline u Srbiji u 2017. je 40 do 50 odsto manja u odnosu na 2016, a prema informacijama sa svetskog tržišta smanjena je proizvodnja za 50 odsto u Poljskoj i 20 odsto na tržištu Amerike"
    Pogledajte cene malina na inostranom tržištu i sve će vam biti jasno.Ne traže ljudi da se obogate već u najmanju ruku da izvuku uloženo.
    (Ivanko, 18. jun 2017 10:46)

    # Link komentara

  118. Ovi kao da prave uranijum.Maline su najveći problem Srbije.
    (Sava, 18. jun 2017 10:45)

    # Link komentara

  119. Za izvoznike voca je 2016/2017 bila jako teska godina, potraznja za malinom nije bila velika, jer su Poljaci bili jeftiniji tako da su prvo oni prodali svoju malina pa je tek kasnije krenuo nas izvoz, prosecna cena za 1 kl. zmarznute maline ni u jednom trenutku nije prelazila 2,00 eur /kg a poslednji ugovori u martu 2017 kada je vec bila frka oko pukog prezivljavanja firme, su zakljuceni po 1,80 eur / kg. Pritom treba imati na umu da postoji zalihe maline iz prosle berbe, i da cenu regulise trziste a ne drzava. AKo kupac u Nemackoj ima mogucnosti da kupi malinu u PL po nizoj ceni nego u SRB on ce to i uciniti. nema tu velike filozofije. Malinari moraju da imaju i na umu da do samog cina prodaje i naplate...i njihove vizije o monopolu i enormnom bogacenju "tamo nekog" stoji niz troskova koji hladnjcari moraju da podnesu da bi uopste dosli u priliku da prodaju robu a to je objekat, oprema, radnici, neophodni sertifikati i odrazavnje istih, ambalaza, neophodne analize,siguran kupac, dugorocni ugovori...i da ne nabrajam vise , dakle shvatite vec jednom da samo uzgajanje maline nije kraj cikulsa vec pocetak mukotrpnog rada.
    (Dragana, 18. jun 2017 10:43)

    # Link komentara

  120. Juce na Kvantasu CENA 300din/kg. Kako kad treba da bude 270din kako traze proizvodjaci. Ja iz zezanja trazio manju cenu,kad me nisu proterali sa pijaace. Znas ti koja je muka za gajenje! Strasno
     (RAJKO, 18. jun 2017 10:39)

    # Link komentara

  121. Dve godine nemam gram meda koji je 100 % izvozni proizvod. Ne ljutim se ni na koga, poljoprivreda je to, biće zarade, a troškovi su ogromni. Zato ne cvilite već radite ono što ste izabrali, moj drug mi reče i da mu sa ovom cenom ostaje oko 70din po kg, malo li je?
     (shommy, 18. jun 2017 10:38)

    # Link komentara

  122. ja imam malinu i oko mene svi imaju malinu. tacno moze da se vidi ko kuka. to su oni sto su pre 3 god posadili i ocekuju da ce se obogatiti na 20 ari. 2013 god je bila 90 din i na kraju je dosla do 130. pre 13-14 god je bila 30 din. berac kosta 60 din + nekih 40-50 din ulaganje. tako da ostaje 40 din po kg. sto su lepi novci. prosle god je bila dobra, bice i sledece sta sad.
     (dzon, 18. jun 2017 10:37)

    # Link komentara

  123. drzavi ni kilo ne bi dao...pre bih pustio sve da propadne...
     (Fear the fuzzy, 18. jun 2017 10:36)

    # Link komentara

  124. Citam komentare....predloge...Da se udruze i da naprave hladnjace.
    Odavno su se malinari setili toga...i odustali.Razlog: nemaju kontakte u inostrastvu....nemaju kome da prodaju proizod.Pokusali su nesto slicno da urade pocetkom 2000tih.
    Da preskoce ove sto otkupljuju i sto imaju svoje hladnjace.
    Epilog: pola njih je bankrotiralo..a druga polovina se vratila svojim hladnjacama.
    Sad bi oni da im drzava podigne profit posto sami ne mogu...odnosno nemaju kome da prodaju osim lokalnoj hladnjaci
    (Obavesten, 18. jun 2017 10:31)

    # Link komentara

  125. Molim samo ove koji komentarisu da je rad na malinama posao od dva-tri meseca da mi kazu da li su ikada krocili u njivu? Da li znate sta je potrebno sve da se uradi da bi se doslo do berbe? Ovi seljaci procenjuju da malina treba da ima vecu cenu s obzirom na rad i sredstva koni su ulozili u nju. I malina treba da bude 500 dinara kad bih se ja pitao! Koliko cujem, po gradu se dosta ljudi zali da su im niske plate. Izvolite na ulice, organizujte se i blokirajte svoje poslodavce! Jel vama smeta kad se neko buni za bolje i vise?!?
     (no1, 18. jun 2017 10:30)

    # Link komentara

  126. Podrzavam svakog ko se u ovoj zemlji bori za svoju cenu rada.
    (Mare, 18. jun 2017 10:29)

    # Link komentara

  127. Ljudi u Srbiji treba da shvate da otkupna cena nema veze sa maloprodajnom cenom maline koju oni vide u prodavnicama.
    Pa isti ti hladnjacari kada otkupe malinu, moraju da je proberu, izvrse selekciju, odvoje kalibre, zamrznu je, kupe ambalazu, upakuju je, plate radnike itd., i nakon svega toga jos i da zarade.
    A kada vec toliko ulozis u ceo proces, zasto raditi na dinar zarade kada mozes na vise...
    Cena koja se nudi je sasvim realna, malinari rade mesec dana godisnje i ocekuju da zarade kao ljudi koji rade cele godine.
    Drzava treba da stiti proizvodnju socijalno bitnih zitarica, mleka itd. a ne maline.
     (Kukun, 18. jun 2017 10:28)

    # Link komentara

  128. Trenutna cijena za otkup maline u BiH je 1KM ako se ne varam to je negdje 55 dinara.
    To je stvarno nerealna cijena, ali nerealna je i cijena od 3.5 KM od prosle godine.
    Ovo je sad klasicno cjenkanje preko medija.
    Prije masovne proizvodnje malina, kod nas su maline bile 2KM na pijaci.
    Na pijaci znaci: posadis,uzgajas,poberes,ides na pijacu da prodas i molis Boga da neko kupi.
    Al mislim da su ljudi malo zinuli i misle samo kako da okrenu veliku lovu i da naprave povrat sredstava i zaradu za godinu dana a na to sve naravno mnogi i da ne rade vec da plate berace a oni samo dapametuju i budu gazde.
    Da je takvo stanje u poljoprivredi svi bi radili ali to je rad rad i samo rad a naravo dolazi i profit al ne moze sad da ocekujes da ces milione da zaradis.
    Istina je negdje u sredini kao i uvjek.
    Pozdrav.
    (Komsija preko, 18. jun 2017 10:27)

    # Link komentara

  129. "već ispituje da li ima nedozvoljenog udruživanja i monopola u proizvodnji i prodaji malina" Jos ce komisija na kraju da kazni malinare, a ne ove monopoliste!
     (Boban, 18. jun 2017 10:22)

    # Link komentara

  130. Nemojte predati ni kilogram po ovoj ceni. Ako mozete, preradite je u sokove, dzem, pa cak i rakiju, ali ne dajte je kriminalcima, da se ugradjuju 1000 %. Kada platite beracima ionako malu dnevnicu, po ovoj ceni ste u gubitku. Digitron u ruke, pa cete shvatiti da hladnjacari moraju da vam daju bar 50 % vecu cenu. Ostace i njima dovoljno. Ako im ne odgovara, neka uvezu iz Poljske, gde je takodje podbacio rod.
    (Trovach, 18. jun 2017 10:14)

    # Link komentara

  131. "...da država, preko Komisije za ocenu konkurentnosti, već ispituje da li ima nedozvoljenog udruživanja i monopola u proizvodnji i prodaji malina, i da će nadležni organi kazniti sve koji..." Hahaha drzava nas brani od nje same i oprostiće nam što nas je tukla...
     (Trs, 18. jun 2017 10:14)

    # Link komentara

  132. Cek, vise stotina vas ne moze da se organizuje i napravi hladnjacu i organizuje izvoz? Prosto ne verujem u to.
     (Predrage, 18. jun 2017 10:09)

    # Link komentara

  133. Malinari bi hteli da im od ara pod malinom ostane čisto bar 5.000 Eura i to za par meseci rada godišnje. Kažu veliki im troškovi?! Da nisu slučajno zbog berača, koje plaćaju kao da su robovi?! Ili da nije možda zbog troškova školovanja neophodnog za gajenje malina?! Šta građani Srbije, osim malinara i hladnjačara, imaju od gajenja maline?! Ništa! Prema tome, ako im se ne isplati ne trebaju da se time bave. Za narod ove države pšenica i kukuruz su mnogo značajniji od maline, pa onaj ko gaji neku od ovih kultura manje zaradi sa hektara, nego malinar sa ara! Svi drugi poljoprivrednici imaju hiljadu puta više razloga za nezadovoljstvo! A malinari koji zarađuju enormne pare za minimalan trud i ulaganja stalno kukaju. Da nije tako, ne bi se površine pod malinama povećale za sigurno 10 puta u poslednjih 10 godina. Takođe, država bi morala ozibljno da razmisli o promeni poreskih propisa, jer se na kraju svede na to da isti porez plati onaj ko ima hektar pod malinom i onaj ko ima hektar pod kukuruzom, što je van zdravog razuma.
    (mm, 18. jun 2017 10:09)

    # Link komentara

  134. Cekaj bre malo, 120 din kg a u prodavnicama 150 dinara pakovanje od 100 grama. Ko bre zaradjuje ovoliko i kako i zasto?
     (Morana, 18. jun 2017 10:06)

    # Link komentara

  135. ako vas ucenjuju budite pametni, ove godine progutajte, a sledece poslujte sami, ima sigurno postenih ljudi sa hladnjacama, napravite svoje hladnjace, ne prodajte tim lihvarima
     (najjaci, 18. jun 2017 10:04)

    # Link komentara

  136. hehe, 150 dinara ih kosta do sada po kg ;) klasicna prica za beogradjane , za nekog ko nema dodira sa vocarstvom ... i na 150 ima se debela zarada, ali navikla se raja se da bude 270 - 320 , pa sad ne mogu da prave vikendice od samo jedne berbe ... ali i treba narod da ima para, sve je bolje kad u narodu ima para, ali cemu ova patetika da je malo ... ko pitao kupinare, visnjare kad kilogram bio po 15 - 20 dinara po kilogramu , e njima se stvarno ne isplati ...
    (Jovan, 18. jun 2017 10:04)

    # Link komentara

  137. Ne razumem potrebu malinara da svake godine dele lekcije o pravilima tržišta, nekad ste zarađivali puno, sada zarađujete manje. Ima gomila zasada, ova polka malina raste na njivama, sve je više u Vojvodini, malinu su naučili da gaje i druge zemlje, kakvo bre kukanje na hladnjače, udružite se pa napravite i vi jednu ako mislite da je to rešenje.
     (Uholež, 18. jun 2017 10:04)

    # Link komentara

  138. Drzava ispituje da li u njenim redovima ima lopova? hahahahaha i izvestaj ce biti nema..... zna se ko drzi hladnjace, recite imena, zovite novinare i sve ce se brzo raskrinkati
     (najjaci, 18. jun 2017 10:03)

    # Link komentara

  139. Naravno da ima dogovora, da li samo izmedju hladnjacara ili drzave i hladnjacara ili nekog treceg, ali svakako je sramota sve ssto se dessava. Zar je moguce da zivimo u takvoj zemlji da cena jednog proizvoda, konkretno maline, ne moze da se utvrdi unapred bar za tri godine. Kad dodjete u hladnjacu da uzmete djubrivo i preparate znaju sve moguce cene, jer znaju da ga morate uzeti. Vecina ljudi uzima preparate preko hladnjaca pa vrati preko roda malina. Ssire sr bre kao epidemija, znaju da narod mora da bere ma kolika cena bila. Izgleda da ne znaju kada stati sa provokaciom. Ne bih se igrao joss mnogo na njihovom mestu...
     (Bobby, 18. jun 2017 09:59)

    # Link komentara

  140. Niko ne sprecava malinare da se udruze i dignu svoje hladnjace, i nek prodaju maline za koju god cenu hoce. Dosta vise tih prica "meni se ne svidja cena koju mi drugi nudi"... malinari, mlekari, zito, ... Nije ovo komunizam pa da drzava kupuje maline da ih posle prodaje.
    (lss, 18. jun 2017 09:59)

    # Link komentara

  141. dosadili ste sa tom pricom vec 10 godina... udruzite se, napravite svoje hladnjace, sami organizujete izvoz... zaposlite ljude... i eto resenja
     (milam, 18. jun 2017 09:56)

    # Link komentara

  142. Pre sto godina svaki seljak koji je imao bar sto drveta sljive imao je i svoju misanu (susaru) i to je bilo tako prirodno. Da su se gradjani na privremenom radu u malini odrekli kojeg letovanja i obnove voznog parka pa napravili hladnjacice tek tolike da prihvate svoj rod, pa oni sami odlucivali kada i kome ce prodati crveno zlato - do svega ovoga svake godine nebi dolazilo.
     (Adam, 18. jun 2017 09:53)

    # Link komentara

  143. Ovo je neverovatno šta država radi malinarima (i ne samo njima... voćarima, poljoprivrednicima...). Nemojte se čuditi što svi ljudi dolaze u veće gradove a sela nam umiru. Uništi nas politika svih ovih godina.
    (Mixi, 18. jun 2017 09:52)

    # Link komentara

  144. Да ли ја ово погрешно разумем?
    Пример:
    Ја имам хладњачу и откупљујем малине...И сад мени одговара цена од 120 динара по килограму и ја толико нудим...
    И у чему је проблем? Ако малинарима то не одговара изволи друже на пијацу и продај за 1000 дин по килограму.
    Одакле некоме право да тражи од држааве да неком одреди по којој цени мора да откупљује...?! па то је ваљда приватни бизнис?
     (mladi ja, 18. jun 2017 09:50)

    # Link komentara

  145. To je sve zbog toga sto drzava vise ne odredjuje cenu maline, vec trziste. Na trzistu je doslo do kartelskog poslovanja hladnjacara koji su stvorili armiju otkupljivaca koji rade za 25-20 dinara po kilogramu. Svi zajedno smo tu da to sprecimo. Nikad se nije desilo da akontna cena bude i konacna. Izvozna cena maline u martu bila je 2.33 e po kilogramu, danas je skoro 2,5. Zato sada imamo problem. Rod ce biti manji za 25%, ali ima vise zasada maline os prosle godine i zbog toga cemo imati kolicinu maline pribliznu prosloj godini, nije to sporno. Sporna je cena. Kad se izracunaju svi preparati, konci, gorivo, kosenje, navodnjavanje, prihrana i naravno radnici po ponudejnoj ceni malinari ce imati zaradu od jedva 20 dinara po kilogramu za rad koji je ulozen. Cena ove godine ne bi trebala da bude ispo 200 dinara i nadam se da cemo u tome uspeti, inace neka se zakrci Beograd, zasto samo oni dobro da zive. Najveca moguca podrska!!!
    (Nikola, 18. jun 2017 09:49)

    # Link komentara

  146. Udružite se, napravite asocijaciju, zadrugu, napravite vaše hladnjače. Ali za to treba dogovor a vi to niste u stanju jer bi da komšiji crkne krava.
    (Zoran, 18. jun 2017 09:49)

    # Link komentara

  147. Da li mogu malinari nekako da se udruže i izgrade hladnjače?
    Onda svake godine raspišu tender i prikupljaju ponude za malinu. Ako nema dobrih ponuda, odbiju da prodaju i čekaju dobru cenu. Možda lupetam, ali sigurno postoji način da se ovaj problem reši.
     (poltron, 18. jun 2017 09:43)

    # Link komentara