Utorak, 30.05.2017.

12:54

Jagma za stanovima, cene opasno skaču

Cene nekretnina u Parizu ovog će leta, po svemu sudeći, dostići nove rekorde.

Izvor: Tanjug

Jagma za stanovima, cene opasno skaèu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

22 Komentari

Sortiraj po:

stanoje

pre 6 godina

ono sto je pre 20 godina bio naprimer 1 dolar, danas je kao 5. To je jedan od razloga skakanja cena nekretnina u razvijenim zemljama i prestonicama istih. Drugi problem je sto se novac stampa jakim tempom i sto ne koncetracija novca u rukama 10 do 20% populacije. Dok neki rade da bi platili racune i preziveli, drugi investiraju milione u nekretnine, brodove, avione....

Alex

pre 6 godina

Pojedini gradovi ili regioni danas postaju apsolutno nedostupni za zivot ljudima koji su tu rodjeni ili koji tu zive i rade. Ne znam bas konkretno sta je razlog da cene nekretnina raste u Parizu ali verujem da je slicno kao kod nas u Australiji.
U Sidneju je godinama glavna tema kako doci do stana. Stan koji sam ja kupio pre 8 godina kostao je 300.000 dolara, danas taj stan kosta 900.000 aud. Tri puta je cena otisla za samo 8 godina i to nije kraj, i dalje raste. Ovde nije bas lako dobiti stambeni kredit.Verujte mi da budete platezno sposobni za kredit u Australiji je daleko gore nego sto se misli i kamate nisu nista manje nego kod vas. Plate se svima smanjuju ili stagniraju a zamislite koliku morate da imate platu da bi za kredit na godisnjem nivou isplatili 70.000-100.000 za obican stan u prosecnom kraju u SYD.
Razlog ovog porasta cena su prazni stanovi koje kupuju prebogati Azijati. Oni tu ne zive, provedu u njima par dana godisnje . Mnoge zgrade u SYD pune su tih kupljenih praznih stanova.
Tacno je da drzava ima inicjalnu korist od kupovine tih stanova, ali ovde je doslo do toga da danas ni lekar , ni inzenjer ne mogu da kupe stan a kamo li neko sa prosecnom platom.
Ne prodje dan da nema neke emisije na tu temu jer to je velika kritika drustva. Za nekoga ko ima ispod 35 godina postaje mislena imenica da ikada kupi svoj stan a samo do pre 5-6 godina to je bilo sasvim normalno.
Ovo je tema broj 1 u svim gradovima Australije.

realan

pre 6 godina

@zeljko - selidba proizvodnje u aziju je neminovna zbog jeftine radne snage...vlasnici firmi, dobrog dela i dalje nisu azijati vec evropljani...u evropi ostaju visoko placena radna mesta....u azijskim firmama su na rukovodecim mestima evropljani....stari i umorni i puni para....mene mnogo vise brine sto nigde nema Srba, a cene nekretnina u Parizu su napumpane sto je jasno svima

Zeljko

pre 6 godina

He, he, he...Evropa. Nekretnine. Samo polako. Docice brzo vreme kada ce u istoj toj evropi cene pasti, ma nudice zadjabe ali nece biti nikoga zainteresovanog. Biznis se polako ali sigurno seli u Aziju a Evropa, stara i umorna i dalje misli da se sve vrti oko nje.

Pa kako ne

pre 6 godina

Au, a u Svajcarskoj selo neko pored Ciriha, Lozane, Zeneve je 8-9000 kvadrat. Npr centar Lozane ide lagano 13-14.000, a jos pogled na jezero skace i do 20.000 po kvadratu. Po meni totalno nerealno. Prenapumpano. Mala mesta uz Zenevsko jezero imaju cene kvadrata od 12-13.000 fr po kvadratu. Ali ajde.

Fransoa

pre 6 godina

Da ne bude zabune, nije ovako u celoj Francuskoj. To je samo Pariz i Azurna obala.
U manjim gradovima ima za 2000 evra kvadrat, a po selima i mnogo manje.
Pozdrav iz Liona,

T

pre 6 godina

@Broker Takve cene su mehur. To nije odrzivo. Covek sa sasvim pristojim obrazovanjem i prihodima ako nema svoj stan, osudjen je da zivi kao prosjak jer mu sva zarada odlazi na stanovanje. Sedamdesete su bile bogate za radnike i srednji sloj ne zato sto je bilo mnogo vise para nego zato sto su nekretnine bili jeftine pa su ljudi imali vise para da trose.

...

pre 6 godina

(Broker, 30. maj 2017 14:31) Pa kod nas je to glavna tema zbog takvih primanja kakva su. Bi li bio spreman da platis €500000+ za 50 kvadrata zivotnog prostora u, na primer, Beogradu? Bi *****, odmah da i odgovorim. Cak i oni koji zaradjuju €50000 godisnje se ne bi zaletali, a tek oni koji zaradjuju €400-500 (dobro, to je vec vise misaona imenica). Drugo, da toliko navuku cene kod nas, samo u Beogradu bi imao najmanje 10000 brokera i nastao bi opsti pokolj medju vama ko ce pre da proda.

petar

pre 6 godina

Brokeru, nije rešenje precenjena cena nekretnina. Pariz je preskup za prosečnog Francuza, pa i nadprosecnog. Parizani se žale što njihov dom postaje luksuz za njih. A dolaze bogataši iz celog sveta u raj koji su generacijama stvorili. Ovde profitiraju samo najbogatiji. Prevelika potražnja dovodi do toga da nešto što je normalno se prodaje kao luksuz.

Che Gevara

pre 6 godina

@ Broker

Pa ako imas u jednoj drzavi i socijane stanove( dvosobni stanovi se smatraju socijalnim stanovima) po jeftinoj ceni, i imas srednju klasu ljudi onda nije tesko pronaci kupce za stanove 10k+.A ako imas socijalno-ugrozene ljudi i nepostojucu srednju klasu onda kupci od 10k+ su prevaranti i teski kriminalci!

Odbegli

pre 6 godina

Kakvo tuzno spoznanje da milioni ljudi samo u Parizu placaju 10 000 eur po kvadratu dok su ljudi na Balkanu srecni ako im je to godisnja plata. Ono kad skontas da je u svetu normalno biti milioner jer ti je to jedva dovoljno za normalan stan... Bar se ja osecam kao promasen slucaj...

Patria

pre 6 godina

U stvari cene nekretnina u Parizu su uvek bile astronomske, a postoji i veoma jednostavan razlog zasto je to tako. Pohadjanje skola je u Francuskoj direktno vezano sa mestom prebivalista, tako da dete iz jednog kraja ne moze da pohadja skolu u dugom kraju grada pa sve da mu je otac Rokfeler licno, vec samo odredjenu skolu koja je vezana za mesto njegovog prebivalista. Iz tog razloga roditelji ne zale novaca za "mesta prebivalista" pored dobrih skola, naravno oni koji imaju. Tako se u Parizu prodaju za neke neverovatne sume novaca i rupetine i supe koje niko pi zdravoj pameti ne bi platio toliko koliko ih ovi placaju, i takvih nekretnina nikad dosta...

Gavro

pre 6 godina

Ovo je trziste, kada postoje kupci koji daju 10.000+ EUR po kavdratu da bi imali stan tamo gde zele. Sa takvim cenama dobijaju svi, drzava ubire poreze, a zaposleni u usluznim dealtnostima mogu da ocekuju svoj deo "kolaca". Kod nas je glavna tema kako cemo da pokrenemo ekonomiju izgradnjom socijalnih stanova od 500 EUR/m2. Sa takvim cenama nije neobicno sto propadamo... (Broker, 30. maj 2017 14)
Zasto,da ne treba cena da bude kao u Parizu?Za nas standard gde je plata 200-300evra, kupovina stana je nemoguce iako je kvadrat 500e.

pera kojot super genije

pre 6 godina

@Broker

A ko ce da kupuje skupe stanove kod nas??? Ko ima toliki novac ovde ??? Mozda 5 - 6% ljudi ... na ovaj broj srtanovnika ... malo ... kakav li si ti broker nije mi jasno, kad ne razumes osnovne stvari a toje da Ijudi ovde zive u siromastvu ...

Legenda

pre 6 godina

(Broker, 30. maj 2017 14:31)

Da, SVIMA dobro... država ubire poreze, investitori trljaju ruke.. ali si zaboravio OBIČNE GRAĐANE, koji će 30 godina otplaćivati prevelike rate za stambene kredite... ali po tebI i tebi sličnima oni nisu bitni... važno je da elita i slične derikože pristojno žive.

Contrarian indicator

pre 6 godina

@broker

Na zalost, sve sto ste rekli je totalno netacno - letimican pogled na ekonomsku teoriju i istoriju ce to potvrditi. Raduje sto prilican broj citalaca, makar instiktivno, to kapira.

Broker

pre 6 godina

Ovo je trziste, kada postoje kupci koji daju 10.000+ EUR po kavdratu da bi imali stan tamo gde zele. Sa takvim cenama dobijaju svi, drzava ubire poreze, a zaposleni u usluznim dealtnostima mogu da ocekuju svoj deo "kolaca". Kod nas je glavna tema kako cemo da pokrenemo ekonomiju izgradnjom socijalnih stanova od 500 EUR/m2. Sa takvim cenama nije neobicno sto propadamo...

Broker

pre 6 godina

Ovo je trziste, kada postoje kupci koji daju 10.000+ EUR po kavdratu da bi imali stan tamo gde zele. Sa takvim cenama dobijaju svi, drzava ubire poreze, a zaposleni u usluznim dealtnostima mogu da ocekuju svoj deo "kolaca". Kod nas je glavna tema kako cemo da pokrenemo ekonomiju izgradnjom socijalnih stanova od 500 EUR/m2. Sa takvim cenama nije neobicno sto propadamo...

petar

pre 6 godina

Brokeru, nije rešenje precenjena cena nekretnina. Pariz je preskup za prosečnog Francuza, pa i nadprosecnog. Parizani se žale što njihov dom postaje luksuz za njih. A dolaze bogataši iz celog sveta u raj koji su generacijama stvorili. Ovde profitiraju samo najbogatiji. Prevelika potražnja dovodi do toga da nešto što je normalno se prodaje kao luksuz.

Alex

pre 6 godina

Pojedini gradovi ili regioni danas postaju apsolutno nedostupni za zivot ljudima koji su tu rodjeni ili koji tu zive i rade. Ne znam bas konkretno sta je razlog da cene nekretnina raste u Parizu ali verujem da je slicno kao kod nas u Australiji.
U Sidneju je godinama glavna tema kako doci do stana. Stan koji sam ja kupio pre 8 godina kostao je 300.000 dolara, danas taj stan kosta 900.000 aud. Tri puta je cena otisla za samo 8 godina i to nije kraj, i dalje raste. Ovde nije bas lako dobiti stambeni kredit.Verujte mi da budete platezno sposobni za kredit u Australiji je daleko gore nego sto se misli i kamate nisu nista manje nego kod vas. Plate se svima smanjuju ili stagniraju a zamislite koliku morate da imate platu da bi za kredit na godisnjem nivou isplatili 70.000-100.000 za obican stan u prosecnom kraju u SYD.
Razlog ovog porasta cena su prazni stanovi koje kupuju prebogati Azijati. Oni tu ne zive, provedu u njima par dana godisnje . Mnoge zgrade u SYD pune su tih kupljenih praznih stanova.
Tacno je da drzava ima inicjalnu korist od kupovine tih stanova, ali ovde je doslo do toga da danas ni lekar , ni inzenjer ne mogu da kupe stan a kamo li neko sa prosecnom platom.
Ne prodje dan da nema neke emisije na tu temu jer to je velika kritika drustva. Za nekoga ko ima ispod 35 godina postaje mislena imenica da ikada kupi svoj stan a samo do pre 5-6 godina to je bilo sasvim normalno.
Ovo je tema broj 1 u svim gradovima Australije.

Odbegli

pre 6 godina

Kakvo tuzno spoznanje da milioni ljudi samo u Parizu placaju 10 000 eur po kvadratu dok su ljudi na Balkanu srecni ako im je to godisnja plata. Ono kad skontas da je u svetu normalno biti milioner jer ti je to jedva dovoljno za normalan stan... Bar se ja osecam kao promasen slucaj...

Che Gevara

pre 6 godina

@ Broker

Pa ako imas u jednoj drzavi i socijane stanove( dvosobni stanovi se smatraju socijalnim stanovima) po jeftinoj ceni, i imas srednju klasu ljudi onda nije tesko pronaci kupce za stanove 10k+.A ako imas socijalno-ugrozene ljudi i nepostojucu srednju klasu onda kupci od 10k+ su prevaranti i teski kriminalci!

Legenda

pre 6 godina

(Broker, 30. maj 2017 14:31)

Da, SVIMA dobro... država ubire poreze, investitori trljaju ruke.. ali si zaboravio OBIČNE GRAĐANE, koji će 30 godina otplaćivati prevelike rate za stambene kredite... ali po tebI i tebi sličnima oni nisu bitni... važno je da elita i slične derikože pristojno žive.

Pa kako ne

pre 6 godina

Au, a u Svajcarskoj selo neko pored Ciriha, Lozane, Zeneve je 8-9000 kvadrat. Npr centar Lozane ide lagano 13-14.000, a jos pogled na jezero skace i do 20.000 po kvadratu. Po meni totalno nerealno. Prenapumpano. Mala mesta uz Zenevsko jezero imaju cene kvadrata od 12-13.000 fr po kvadratu. Ali ajde.

Fransoa

pre 6 godina

Da ne bude zabune, nije ovako u celoj Francuskoj. To je samo Pariz i Azurna obala.
U manjim gradovima ima za 2000 evra kvadrat, a po selima i mnogo manje.
Pozdrav iz Liona,

pera kojot super genije

pre 6 godina

@Broker

A ko ce da kupuje skupe stanove kod nas??? Ko ima toliki novac ovde ??? Mozda 5 - 6% ljudi ... na ovaj broj srtanovnika ... malo ... kakav li si ti broker nije mi jasno, kad ne razumes osnovne stvari a toje da Ijudi ovde zive u siromastvu ...

Gavro

pre 6 godina

Ovo je trziste, kada postoje kupci koji daju 10.000+ EUR po kavdratu da bi imali stan tamo gde zele. Sa takvim cenama dobijaju svi, drzava ubire poreze, a zaposleni u usluznim dealtnostima mogu da ocekuju svoj deo "kolaca". Kod nas je glavna tema kako cemo da pokrenemo ekonomiju izgradnjom socijalnih stanova od 500 EUR/m2. Sa takvim cenama nije neobicno sto propadamo... (Broker, 30. maj 2017 14)
Zasto,da ne treba cena da bude kao u Parizu?Za nas standard gde je plata 200-300evra, kupovina stana je nemoguce iako je kvadrat 500e.

T

pre 6 godina

@Broker Takve cene su mehur. To nije odrzivo. Covek sa sasvim pristojim obrazovanjem i prihodima ako nema svoj stan, osudjen je da zivi kao prosjak jer mu sva zarada odlazi na stanovanje. Sedamdesete su bile bogate za radnike i srednji sloj ne zato sto je bilo mnogo vise para nego zato sto su nekretnine bili jeftine pa su ljudi imali vise para da trose.

Patria

pre 6 godina

U stvari cene nekretnina u Parizu su uvek bile astronomske, a postoji i veoma jednostavan razlog zasto je to tako. Pohadjanje skola je u Francuskoj direktno vezano sa mestom prebivalista, tako da dete iz jednog kraja ne moze da pohadja skolu u dugom kraju grada pa sve da mu je otac Rokfeler licno, vec samo odredjenu skolu koja je vezana za mesto njegovog prebivalista. Iz tog razloga roditelji ne zale novaca za "mesta prebivalista" pored dobrih skola, naravno oni koji imaju. Tako se u Parizu prodaju za neke neverovatne sume novaca i rupetine i supe koje niko pi zdravoj pameti ne bi platio toliko koliko ih ovi placaju, i takvih nekretnina nikad dosta...

Contrarian indicator

pre 6 godina

@broker

Na zalost, sve sto ste rekli je totalno netacno - letimican pogled na ekonomsku teoriju i istoriju ce to potvrditi. Raduje sto prilican broj citalaca, makar instiktivno, to kapira.

...

pre 6 godina

(Broker, 30. maj 2017 14:31) Pa kod nas je to glavna tema zbog takvih primanja kakva su. Bi li bio spreman da platis €500000+ za 50 kvadrata zivotnog prostora u, na primer, Beogradu? Bi *****, odmah da i odgovorim. Cak i oni koji zaradjuju €50000 godisnje se ne bi zaletali, a tek oni koji zaradjuju €400-500 (dobro, to je vec vise misaona imenica). Drugo, da toliko navuku cene kod nas, samo u Beogradu bi imao najmanje 10000 brokera i nastao bi opsti pokolj medju vama ko ce pre da proda.

realan

pre 6 godina

@zeljko - selidba proizvodnje u aziju je neminovna zbog jeftine radne snage...vlasnici firmi, dobrog dela i dalje nisu azijati vec evropljani...u evropi ostaju visoko placena radna mesta....u azijskim firmama su na rukovodecim mestima evropljani....stari i umorni i puni para....mene mnogo vise brine sto nigde nema Srba, a cene nekretnina u Parizu su napumpane sto je jasno svima

stanoje

pre 6 godina

ono sto je pre 20 godina bio naprimer 1 dolar, danas je kao 5. To je jedan od razloga skakanja cena nekretnina u razvijenim zemljama i prestonicama istih. Drugi problem je sto se novac stampa jakim tempom i sto ne koncetracija novca u rukama 10 do 20% populacije. Dok neki rade da bi platili racune i preziveli, drugi investiraju milione u nekretnine, brodove, avione....

Zeljko

pre 6 godina

He, he, he...Evropa. Nekretnine. Samo polako. Docice brzo vreme kada ce u istoj toj evropi cene pasti, ma nudice zadjabe ali nece biti nikoga zainteresovanog. Biznis se polako ali sigurno seli u Aziju a Evropa, stara i umorna i dalje misli da se sve vrti oko nje.

Broker

pre 6 godina

Ovo je trziste, kada postoje kupci koji daju 10.000+ EUR po kavdratu da bi imali stan tamo gde zele. Sa takvim cenama dobijaju svi, drzava ubire poreze, a zaposleni u usluznim dealtnostima mogu da ocekuju svoj deo "kolaca". Kod nas je glavna tema kako cemo da pokrenemo ekonomiju izgradnjom socijalnih stanova od 500 EUR/m2. Sa takvim cenama nije neobicno sto propadamo...

Zeljko

pre 6 godina

He, he, he...Evropa. Nekretnine. Samo polako. Docice brzo vreme kada ce u istoj toj evropi cene pasti, ma nudice zadjabe ali nece biti nikoga zainteresovanog. Biznis se polako ali sigurno seli u Aziju a Evropa, stara i umorna i dalje misli da se sve vrti oko nje.

Odbegli

pre 6 godina

Kakvo tuzno spoznanje da milioni ljudi samo u Parizu placaju 10 000 eur po kvadratu dok su ljudi na Balkanu srecni ako im je to godisnja plata. Ono kad skontas da je u svetu normalno biti milioner jer ti je to jedva dovoljno za normalan stan... Bar se ja osecam kao promasen slucaj...

Pa kako ne

pre 6 godina

Au, a u Svajcarskoj selo neko pored Ciriha, Lozane, Zeneve je 8-9000 kvadrat. Npr centar Lozane ide lagano 13-14.000, a jos pogled na jezero skace i do 20.000 po kvadratu. Po meni totalno nerealno. Prenapumpano. Mala mesta uz Zenevsko jezero imaju cene kvadrata od 12-13.000 fr po kvadratu. Ali ajde.

Legenda

pre 6 godina

(Broker, 30. maj 2017 14:31)

Da, SVIMA dobro... država ubire poreze, investitori trljaju ruke.. ali si zaboravio OBIČNE GRAĐANE, koji će 30 godina otplaćivati prevelike rate za stambene kredite... ali po tebI i tebi sličnima oni nisu bitni... važno je da elita i slične derikože pristojno žive.

Che Gevara

pre 6 godina

@ Broker

Pa ako imas u jednoj drzavi i socijane stanove( dvosobni stanovi se smatraju socijalnim stanovima) po jeftinoj ceni, i imas srednju klasu ljudi onda nije tesko pronaci kupce za stanove 10k+.A ako imas socijalno-ugrozene ljudi i nepostojucu srednju klasu onda kupci od 10k+ su prevaranti i teski kriminalci!

T

pre 6 godina

@Broker Takve cene su mehur. To nije odrzivo. Covek sa sasvim pristojim obrazovanjem i prihodima ako nema svoj stan, osudjen je da zivi kao prosjak jer mu sva zarada odlazi na stanovanje. Sedamdesete su bile bogate za radnike i srednji sloj ne zato sto je bilo mnogo vise para nego zato sto su nekretnine bili jeftine pa su ljudi imali vise para da trose.

stanoje

pre 6 godina

ono sto je pre 20 godina bio naprimer 1 dolar, danas je kao 5. To je jedan od razloga skakanja cena nekretnina u razvijenim zemljama i prestonicama istih. Drugi problem je sto se novac stampa jakim tempom i sto ne koncetracija novca u rukama 10 do 20% populacije. Dok neki rade da bi platili racune i preziveli, drugi investiraju milione u nekretnine, brodove, avione....

Gavro

pre 6 godina

Ovo je trziste, kada postoje kupci koji daju 10.000+ EUR po kavdratu da bi imali stan tamo gde zele. Sa takvim cenama dobijaju svi, drzava ubire poreze, a zaposleni u usluznim dealtnostima mogu da ocekuju svoj deo "kolaca". Kod nas je glavna tema kako cemo da pokrenemo ekonomiju izgradnjom socijalnih stanova od 500 EUR/m2. Sa takvim cenama nije neobicno sto propadamo... (Broker, 30. maj 2017 14)
Zasto,da ne treba cena da bude kao u Parizu?Za nas standard gde je plata 200-300evra, kupovina stana je nemoguce iako je kvadrat 500e.

Patria

pre 6 godina

U stvari cene nekretnina u Parizu su uvek bile astronomske, a postoji i veoma jednostavan razlog zasto je to tako. Pohadjanje skola je u Francuskoj direktno vezano sa mestom prebivalista, tako da dete iz jednog kraja ne moze da pohadja skolu u dugom kraju grada pa sve da mu je otac Rokfeler licno, vec samo odredjenu skolu koja je vezana za mesto njegovog prebivalista. Iz tog razloga roditelji ne zale novaca za "mesta prebivalista" pored dobrih skola, naravno oni koji imaju. Tako se u Parizu prodaju za neke neverovatne sume novaca i rupetine i supe koje niko pi zdravoj pameti ne bi platio toliko koliko ih ovi placaju, i takvih nekretnina nikad dosta...

Contrarian indicator

pre 6 godina

@broker

Na zalost, sve sto ste rekli je totalno netacno - letimican pogled na ekonomsku teoriju i istoriju ce to potvrditi. Raduje sto prilican broj citalaca, makar instiktivno, to kapira.

...

pre 6 godina

(Broker, 30. maj 2017 14:31) Pa kod nas je to glavna tema zbog takvih primanja kakva su. Bi li bio spreman da platis €500000+ za 50 kvadrata zivotnog prostora u, na primer, Beogradu? Bi *****, odmah da i odgovorim. Cak i oni koji zaradjuju €50000 godisnje se ne bi zaletali, a tek oni koji zaradjuju €400-500 (dobro, to je vec vise misaona imenica). Drugo, da toliko navuku cene kod nas, samo u Beogradu bi imao najmanje 10000 brokera i nastao bi opsti pokolj medju vama ko ce pre da proda.

petar

pre 6 godina

Brokeru, nije rešenje precenjena cena nekretnina. Pariz je preskup za prosečnog Francuza, pa i nadprosecnog. Parizani se žale što njihov dom postaje luksuz za njih. A dolaze bogataši iz celog sveta u raj koji su generacijama stvorili. Ovde profitiraju samo najbogatiji. Prevelika potražnja dovodi do toga da nešto što je normalno se prodaje kao luksuz.

Alex

pre 6 godina

Pojedini gradovi ili regioni danas postaju apsolutno nedostupni za zivot ljudima koji su tu rodjeni ili koji tu zive i rade. Ne znam bas konkretno sta je razlog da cene nekretnina raste u Parizu ali verujem da je slicno kao kod nas u Australiji.
U Sidneju je godinama glavna tema kako doci do stana. Stan koji sam ja kupio pre 8 godina kostao je 300.000 dolara, danas taj stan kosta 900.000 aud. Tri puta je cena otisla za samo 8 godina i to nije kraj, i dalje raste. Ovde nije bas lako dobiti stambeni kredit.Verujte mi da budete platezno sposobni za kredit u Australiji je daleko gore nego sto se misli i kamate nisu nista manje nego kod vas. Plate se svima smanjuju ili stagniraju a zamislite koliku morate da imate platu da bi za kredit na godisnjem nivou isplatili 70.000-100.000 za obican stan u prosecnom kraju u SYD.
Razlog ovog porasta cena su prazni stanovi koje kupuju prebogati Azijati. Oni tu ne zive, provedu u njima par dana godisnje . Mnoge zgrade u SYD pune su tih kupljenih praznih stanova.
Tacno je da drzava ima inicjalnu korist od kupovine tih stanova, ali ovde je doslo do toga da danas ni lekar , ni inzenjer ne mogu da kupe stan a kamo li neko sa prosecnom platom.
Ne prodje dan da nema neke emisije na tu temu jer to je velika kritika drustva. Za nekoga ko ima ispod 35 godina postaje mislena imenica da ikada kupi svoj stan a samo do pre 5-6 godina to je bilo sasvim normalno.
Ovo je tema broj 1 u svim gradovima Australije.

realan

pre 6 godina

@zeljko - selidba proizvodnje u aziju je neminovna zbog jeftine radne snage...vlasnici firmi, dobrog dela i dalje nisu azijati vec evropljani...u evropi ostaju visoko placena radna mesta....u azijskim firmama su na rukovodecim mestima evropljani....stari i umorni i puni para....mene mnogo vise brine sto nigde nema Srba, a cene nekretnina u Parizu su napumpane sto je jasno svima

pera kojot super genije

pre 6 godina

@Broker

A ko ce da kupuje skupe stanove kod nas??? Ko ima toliki novac ovde ??? Mozda 5 - 6% ljudi ... na ovaj broj srtanovnika ... malo ... kakav li si ti broker nije mi jasno, kad ne razumes osnovne stvari a toje da Ijudi ovde zive u siromastvu ...

Fransoa

pre 6 godina

Da ne bude zabune, nije ovako u celoj Francuskoj. To je samo Pariz i Azurna obala.
U manjim gradovima ima za 2000 evra kvadrat, a po selima i mnogo manje.
Pozdrav iz Liona,