Četvrtak, 25.05.2017.

19:38

Procurilo: Hteli ili ne, svi će morati da uvedu €

Danska, a i ostale članice EU, možda će uskoro biti primorane da uvedu evro.

Izvor: B92

Procurilo: Hteli ili ne, svi æe morati da uvedu € IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

30 Komentari

Sortiraj po:

NN

pre 6 godina

Najveca i greska EU je bila kada je uvodjen evro da su tada u EU sa 15 clanica dozvolili nekim da ne uvode evro pa su 3 odbile to da urade a jedna je jedva usla u evrozonu Grcka (umupane silne pare od strane americkih banaka, kada je Grcka krza pocela to je iscurili u istrazivanjiam , i fake podaci o ekonomiji koje je servirala EU grcka vlada tih godina=.
I onda je doslo da su onda i druge clanice EU trazile neke pogodonosti tj da ne primene neke odluke i zakone (kada oni ne morajuj evro da uvedu onda nama dajte....) i tako smo dobili klimavu EU bez jasnih ciljeva ..
Onda druga greska sto novim clanicam EU nisu trazil da ako zele u EU moraju da uvedu i evro i da na dan ulaska u EU ulaze u istu i sa evrom kao valutom . Ne primli su prvo 10 pa 2 pa jos jednu drzavu koje nemajuj evro kao valutu i samo su neke od prvih 10 iz te ture prosirenja uvele evro( 3 balticke drzave sa prostora EX SSSR, Slovenija,Kipar,Malta i Slovacka )i sada iamo da 19 do 28 tj 27 buducih clanica koristi evro kao valutu.

ja

pre 6 godina

@ (., 26. maj 2017 06:49)

A zbog čega je problem slabljenje vrednosti valute?

Slabljenje vrednosti valute čini uvoznu robu skupljom, a domaću jeftinijom na stranom tržištu, što destimuliše uvoz, podstiče domaću proizvodnju, zaposlenost, izvoz i povećava domaće devizne rezerve. S druge strane, jačanje domaće valute ima sve suprotne efekte.

Zbog čega Amerika non-stop pritiska Kineze u vezi domaće valute? Pa upravo zbog toga što oni veštački obaraju vrednost juana, kako bi držali svoje izvozne proizvode konkurentnim, inače bi jačanje valute morali da kompenzuju smanjivanjem plata što bi ubilo domaću tražnju.

To se samo kod busadžija kakvi su Srbi smatra da valuta mora da bude "jaka", jer to predstavlja odraz "snage" ekonomije. Pametni narodi i države vide svoju valutu upravo onako kako i treba da se gleda - samo kao jedan od instrumenata za jačanje sopstvene ekonomije - ne smeta ni Japancima, niti Koreancima to što menjaju više hiljada jena/vona za 1 USD, ali Srbima smeta to što menjaju 123 dinara za evro, iako je od 2006. do 2016. dinar izgubio 50% vrednosti prema evru, ali je izvoz u EU skočio 100% - od 6 na 12 milijardi evra...

T

pre 6 godina

Svi koji su usli u EU imaju obavezu da uvedu EUR. Posto je EU vec postojala kada je to odluceno, neke zemlje su dobile izuzetke (Velika Britanija, Danska). Ostale zemlje koje su dosle kasnije su se obavezale da ga prihvate. Neke od njih to odugovlace, neke nisu spremne, ali striktno receno, one znaju da su obavezne da ga uvedu pre ili kasnije, to su potpisale kada su pristupale EU. Slicno vazi i za Svedsku. Danska ima pravo da ima svoju valutu ali je deo ERM, sto znaci da postoji mehanizam kontrole kursa sa EU tako da ni njena valuta nije potpuno nezavisna. Svedska nije pristupila ERM, jer da jeste, posle dve godine bi morala da uvede evro.

Milan

pre 6 godina

Da biste uveli evro kao nacionalnu valutu i kako bi vam evropska centralna banka ECB bila centralna banka potrebno je da ispunite uslove iz ugovora iz Mastrihta konkretno 4 makroekonomska/monetarna/finansijska uslova...jedino je Grcka bila izuzetak koja nija ispunjavala uslove a pustili su je u EU monetarnu uniju... Crna Gora je sasvim drugi primer, svako moze da uvede evro kao valutu ali, nema ECB kao centralnu banku, nema podrsku ECB, ne moze da vodi monetarnu politiku sa evrom iskljucivo zavisi od priliva evra u zemlju od donacija, pomoci, turizma, izvoza robe... Tako da je vrlo tesko verovati da EK nagovara ostale zemlje da uzme evro kao valutu ne uklapa se u monetranu politu evropske monetrane unije samim tim i vest...

ja

pre 6 godina

@ (K?benhavn, 25. maj 2017 21:26)

Da, Danci su toliko napredni zato što su glupi. Ne ulazeći u to što je suprotno ideji EU takvo nametanje rešenja, nasuprot kompromisa i konsenzusa u jednom uređenom i kulturnom dijalogu, Danci su svesni toga da su vrlo mala zemlja i da njihovo blagostanje zavisi od tog zajedničkog tržišta, jer je njihova privreda realna i izvozno orijentisana. Danci su svesni da nisu Englezi, čija je privreda bazirana na finansijskim i kapitalnim uslugama i koji, kao alternativu EU, imaju i SAD i Komonvelt, a i, na kraju krajeva, ogromno unutrašnje tržište od 60 miliona bogatih ljudi. Prema tome, ako se pred Dansku postavi ultimatum - evro ili izlazak iz EU, odabraće evro, pevajući...

Norge

pre 6 godina

Švedska i Danska se neće odreći svoje valute. Sumnjam i da Ceska želi da se odrekne svoje. Danci imaju jaku valutu i vrlo stabilnu finansijsku situaciju, kao i Svedjani, da bi dozvolili urusavanje toga uvodjenjem eura.

Smuleco

pre 6 godina

Preostale članice, koje nemaju evro, uvodiće ga sukcesivno, i to onda, kada doštampavanje istog, bude prihvatljivo, ili potrebno, u kontekstu ekonomskih i valutnih interesa EU.

Midtjylland

pre 6 godina

Kruna se može zameniti evrom samo u slučaju referenduma. Ubeđen sam da evt. referendum o uvođenju evra ne bi prošao. Niko nam neće nametati volju, a ako pokušaju, i EU će biti referendumsko pitanje. Već sada su evroskeptici blizu većine...

Svojevremeno (2000.) su nam pretili i plašili nas kako će u slučaju neizglasavanja evra danska ekonomija propasti; ne samo da nismo propali, već je Danska na najvećem stepenu privredenog i svakog drugog razvoja u istoriji. Imamo najzdraviju privredu i državu na svetu. Ne dugujemo inostranstvu ni jedan jedini evrocent, država je neto poverilac. Platni bilans je oko 150 milijardi dkk godišnje u plusu(20 milijardi evra)

Lično, obožavam dkk, mrzim evro. Nametanje volje bi značilo razlaz.

D.

pre 6 godina

Stvar je prilicno jednostavna, kada nemate nacionalnu valutu, nemate monopol nad stampanjem svog novca, tj. niste u mogucnosti da korigujete inflaciju/deflaciju, cime dolazite u situaciju da ste prepusteni na milost ili nemilost ECB koja stampa Evro. Setite se Grcke krize, i limita za podizanje od 50e na bankomatima. U pitanju je monetarna kapitulacija koju nisu hteli sebi da dozvole Englezi, a kada su im jos zapretili i politickom, tada se desio Brexit. A to sto slusate pricate o propasti EU-a vec dugo vremena, tada kada su vase dede i ocevi bili mladici, tada Evro nije ni postojao kao ideja, delovao je kao skandal. Evro je izmisljotina devedesetih, i predstavlja i vise nego pogodno tle za raspad Unije.

NoName

pre 6 godina

@Ljuba

Kako god zvao novac, on jeste to. Ali, on generalno nije nista. Samo nametnut sistem koji se provlaci milenijumima. Bilo to zlatni/srebrni/bakarni novcic ili sada 1 i 0 u kompjuteru. Veoma los sistem i poguban za sve ljude na planeti. A ljudi nikako da shvate.

Logika

pre 6 godina

Sve drzave koje su uvele evro imaju losiji standard sada nego pre uvodjenja ali kad visoki komesari SSSR pardon EU tako dogovore onda Danci moraju to sa urade,ili?

Змајевић

pre 6 godina

Da li se neko zapitao zasto samo Srbija od svih 6 bivsih repulika raspale SFRJ ima valutu raspale SFRJ-dinar i nakon 26 godina od raspada iste?
(Ljuba, 25. maj 2017 22:54)
Зато што је Србија увек (и у доба Немањића) имала динар.

Ljuba

pre 6 godina

Da li se neko zapitao zasto samo Srbija od svih 6 bivsih repulika raspale SFRJ ima valutu raspale SFRJ-dinar i nakon 26 godina od raspada iste?

Srbija + Rusija

pre 6 godina

Slažem se sa prethodnim komentatorima, to je sve Nemačko maslo i svi će se pobuniti protivu te tiranije! Daj Bože da još zemalja uvedu Breksit. Ja štedim samo u Ruskim rubljama!

Змајевић

pre 6 godina

Da li se neko zapitao zasto samo Srbija od svih 6 bivsih repulika raspale SFRJ ima valutu raspale SFRJ-dinar i nakon 26 godina od raspada iste?
(Ljuba, 25. maj 2017 22:54)
Зато што је Србија увек (и у доба Немањића) имала динар.

Srbija + Rusija

pre 6 godina

Slažem se sa prethodnim komentatorima, to je sve Nemačko maslo i svi će se pobuniti protivu te tiranije! Daj Bože da još zemalja uvedu Breksit. Ja štedim samo u Ruskim rubljama!

Logika

pre 6 godina

Sve drzave koje su uvele evro imaju losiji standard sada nego pre uvodjenja ali kad visoki komesari SSSR pardon EU tako dogovore onda Danci moraju to sa urade,ili?

Ljuba

pre 6 godina

Da li se neko zapitao zasto samo Srbija od svih 6 bivsih repulika raspale SFRJ ima valutu raspale SFRJ-dinar i nakon 26 godina od raspada iste?

Norge

pre 6 godina

Švedska i Danska se neće odreći svoje valute. Sumnjam i da Ceska želi da se odrekne svoje. Danci imaju jaku valutu i vrlo stabilnu finansijsku situaciju, kao i Svedjani, da bi dozvolili urusavanje toga uvodjenjem eura.

D.

pre 6 godina

Stvar je prilicno jednostavna, kada nemate nacionalnu valutu, nemate monopol nad stampanjem svog novca, tj. niste u mogucnosti da korigujete inflaciju/deflaciju, cime dolazite u situaciju da ste prepusteni na milost ili nemilost ECB koja stampa Evro. Setite se Grcke krize, i limita za podizanje od 50e na bankomatima. U pitanju je monetarna kapitulacija koju nisu hteli sebi da dozvole Englezi, a kada su im jos zapretili i politickom, tada se desio Brexit. A to sto slusate pricate o propasti EU-a vec dugo vremena, tada kada su vase dede i ocevi bili mladici, tada Evro nije ni postojao kao ideja, delovao je kao skandal. Evro je izmisljotina devedesetih, i predstavlja i vise nego pogodno tle za raspad Unije.

ja

pre 6 godina

@ (K?benhavn, 25. maj 2017 21:26)

Da, Danci su toliko napredni zato što su glupi. Ne ulazeći u to što je suprotno ideji EU takvo nametanje rešenja, nasuprot kompromisa i konsenzusa u jednom uređenom i kulturnom dijalogu, Danci su svesni toga da su vrlo mala zemlja i da njihovo blagostanje zavisi od tog zajedničkog tržišta, jer je njihova privreda realna i izvozno orijentisana. Danci su svesni da nisu Englezi, čija je privreda bazirana na finansijskim i kapitalnim uslugama i koji, kao alternativu EU, imaju i SAD i Komonvelt, a i, na kraju krajeva, ogromno unutrašnje tržište od 60 miliona bogatih ljudi. Prema tome, ako se pred Dansku postavi ultimatum - evro ili izlazak iz EU, odabraće evro, pevajući...

Milan

pre 6 godina

Da biste uveli evro kao nacionalnu valutu i kako bi vam evropska centralna banka ECB bila centralna banka potrebno je da ispunite uslove iz ugovora iz Mastrihta konkretno 4 makroekonomska/monetarna/finansijska uslova...jedino je Grcka bila izuzetak koja nija ispunjavala uslove a pustili su je u EU monetarnu uniju... Crna Gora je sasvim drugi primer, svako moze da uvede evro kao valutu ali, nema ECB kao centralnu banku, nema podrsku ECB, ne moze da vodi monetarnu politiku sa evrom iskljucivo zavisi od priliva evra u zemlju od donacija, pomoci, turizma, izvoza robe... Tako da je vrlo tesko verovati da EK nagovara ostale zemlje da uzme evro kao valutu ne uklapa se u monetranu politu evropske monetrane unije samim tim i vest...

Midtjylland

pre 6 godina

Kruna se može zameniti evrom samo u slučaju referenduma. Ubeđen sam da evt. referendum o uvođenju evra ne bi prošao. Niko nam neće nametati volju, a ako pokušaju, i EU će biti referendumsko pitanje. Već sada su evroskeptici blizu većine...

Svojevremeno (2000.) su nam pretili i plašili nas kako će u slučaju neizglasavanja evra danska ekonomija propasti; ne samo da nismo propali, već je Danska na najvećem stepenu privredenog i svakog drugog razvoja u istoriji. Imamo najzdraviju privredu i državu na svetu. Ne dugujemo inostranstvu ni jedan jedini evrocent, država je neto poverilac. Platni bilans je oko 150 milijardi dkk godišnje u plusu(20 milijardi evra)

Lično, obožavam dkk, mrzim evro. Nametanje volje bi značilo razlaz.

ja

pre 6 godina

@ (., 26. maj 2017 06:49)

A zbog čega je problem slabljenje vrednosti valute?

Slabljenje vrednosti valute čini uvoznu robu skupljom, a domaću jeftinijom na stranom tržištu, što destimuliše uvoz, podstiče domaću proizvodnju, zaposlenost, izvoz i povećava domaće devizne rezerve. S druge strane, jačanje domaće valute ima sve suprotne efekte.

Zbog čega Amerika non-stop pritiska Kineze u vezi domaće valute? Pa upravo zbog toga što oni veštački obaraju vrednost juana, kako bi držali svoje izvozne proizvode konkurentnim, inače bi jačanje valute morali da kompenzuju smanjivanjem plata što bi ubilo domaću tražnju.

To se samo kod busadžija kakvi su Srbi smatra da valuta mora da bude "jaka", jer to predstavlja odraz "snage" ekonomije. Pametni narodi i države vide svoju valutu upravo onako kako i treba da se gleda - samo kao jedan od instrumenata za jačanje sopstvene ekonomije - ne smeta ni Japancima, niti Koreancima to što menjaju više hiljada jena/vona za 1 USD, ali Srbima smeta to što menjaju 123 dinara za evro, iako je od 2006. do 2016. dinar izgubio 50% vrednosti prema evru, ali je izvoz u EU skočio 100% - od 6 na 12 milijardi evra...

NoName

pre 6 godina

@Ljuba

Kako god zvao novac, on jeste to. Ali, on generalno nije nista. Samo nametnut sistem koji se provlaci milenijumima. Bilo to zlatni/srebrni/bakarni novcic ili sada 1 i 0 u kompjuteru. Veoma los sistem i poguban za sve ljude na planeti. A ljudi nikako da shvate.

Smuleco

pre 6 godina

Preostale članice, koje nemaju evro, uvodiće ga sukcesivno, i to onda, kada doštampavanje istog, bude prihvatljivo, ili potrebno, u kontekstu ekonomskih i valutnih interesa EU.

T

pre 6 godina

Svi koji su usli u EU imaju obavezu da uvedu EUR. Posto je EU vec postojala kada je to odluceno, neke zemlje su dobile izuzetke (Velika Britanija, Danska). Ostale zemlje koje su dosle kasnije su se obavezale da ga prihvate. Neke od njih to odugovlace, neke nisu spremne, ali striktno receno, one znaju da su obavezne da ga uvedu pre ili kasnije, to su potpisale kada su pristupale EU. Slicno vazi i za Svedsku. Danska ima pravo da ima svoju valutu ali je deo ERM, sto znaci da postoji mehanizam kontrole kursa sa EU tako da ni njena valuta nije potpuno nezavisna. Svedska nije pristupila ERM, jer da jeste, posle dve godine bi morala da uvede evro.

NN

pre 6 godina

Najveca i greska EU je bila kada je uvodjen evro da su tada u EU sa 15 clanica dozvolili nekim da ne uvode evro pa su 3 odbile to da urade a jedna je jedva usla u evrozonu Grcka (umupane silne pare od strane americkih banaka, kada je Grcka krza pocela to je iscurili u istrazivanjiam , i fake podaci o ekonomiji koje je servirala EU grcka vlada tih godina=.
I onda je doslo da su onda i druge clanice EU trazile neke pogodonosti tj da ne primene neke odluke i zakone (kada oni ne morajuj evro da uvedu onda nama dajte....) i tako smo dobili klimavu EU bez jasnih ciljeva ..
Onda druga greska sto novim clanicam EU nisu trazil da ako zele u EU moraju da uvedu i evro i da na dan ulaska u EU ulaze u istu i sa evrom kao valutom . Ne primli su prvo 10 pa 2 pa jos jednu drzavu koje nemajuj evro kao valutu i samo su neke od prvih 10 iz te ture prosirenja uvele evro( 3 balticke drzave sa prostora EX SSSR, Slovenija,Kipar,Malta i Slovacka )i sada iamo da 19 do 28 tj 27 buducih clanica koristi evro kao valutu.

Srbija + Rusija

pre 6 godina

Slažem se sa prethodnim komentatorima, to je sve Nemačko maslo i svi će se pobuniti protivu te tiranije! Daj Bože da još zemalja uvedu Breksit. Ja štedim samo u Ruskim rubljama!

Ljuba

pre 6 godina

Da li se neko zapitao zasto samo Srbija od svih 6 bivsih repulika raspale SFRJ ima valutu raspale SFRJ-dinar i nakon 26 godina od raspada iste?

Logika

pre 6 godina

Sve drzave koje su uvele evro imaju losiji standard sada nego pre uvodjenja ali kad visoki komesari SSSR pardon EU tako dogovore onda Danci moraju to sa urade,ili?

Змајевић

pre 6 godina

Da li se neko zapitao zasto samo Srbija od svih 6 bivsih repulika raspale SFRJ ima valutu raspale SFRJ-dinar i nakon 26 godina od raspada iste?
(Ljuba, 25. maj 2017 22:54)
Зато што је Србија увек (и у доба Немањића) имала динар.

Midtjylland

pre 6 godina

Kruna se može zameniti evrom samo u slučaju referenduma. Ubeđen sam da evt. referendum o uvođenju evra ne bi prošao. Niko nam neće nametati volju, a ako pokušaju, i EU će biti referendumsko pitanje. Već sada su evroskeptici blizu većine...

Svojevremeno (2000.) su nam pretili i plašili nas kako će u slučaju neizglasavanja evra danska ekonomija propasti; ne samo da nismo propali, već je Danska na najvećem stepenu privredenog i svakog drugog razvoja u istoriji. Imamo najzdraviju privredu i državu na svetu. Ne dugujemo inostranstvu ni jedan jedini evrocent, država je neto poverilac. Platni bilans je oko 150 milijardi dkk godišnje u plusu(20 milijardi evra)

Lično, obožavam dkk, mrzim evro. Nametanje volje bi značilo razlaz.

NN

pre 6 godina

Najveca i greska EU je bila kada je uvodjen evro da su tada u EU sa 15 clanica dozvolili nekim da ne uvode evro pa su 3 odbile to da urade a jedna je jedva usla u evrozonu Grcka (umupane silne pare od strane americkih banaka, kada je Grcka krza pocela to je iscurili u istrazivanjiam , i fake podaci o ekonomiji koje je servirala EU grcka vlada tih godina=.
I onda je doslo da su onda i druge clanice EU trazile neke pogodonosti tj da ne primene neke odluke i zakone (kada oni ne morajuj evro da uvedu onda nama dajte....) i tako smo dobili klimavu EU bez jasnih ciljeva ..
Onda druga greska sto novim clanicam EU nisu trazil da ako zele u EU moraju da uvedu i evro i da na dan ulaska u EU ulaze u istu i sa evrom kao valutom . Ne primli su prvo 10 pa 2 pa jos jednu drzavu koje nemajuj evro kao valutu i samo su neke od prvih 10 iz te ture prosirenja uvele evro( 3 balticke drzave sa prostora EX SSSR, Slovenija,Kipar,Malta i Slovacka )i sada iamo da 19 do 28 tj 27 buducih clanica koristi evro kao valutu.

ja

pre 6 godina

@ (K?benhavn, 25. maj 2017 21:26)

Da, Danci su toliko napredni zato što su glupi. Ne ulazeći u to što je suprotno ideji EU takvo nametanje rešenja, nasuprot kompromisa i konsenzusa u jednom uređenom i kulturnom dijalogu, Danci su svesni toga da su vrlo mala zemlja i da njihovo blagostanje zavisi od tog zajedničkog tržišta, jer je njihova privreda realna i izvozno orijentisana. Danci su svesni da nisu Englezi, čija je privreda bazirana na finansijskim i kapitalnim uslugama i koji, kao alternativu EU, imaju i SAD i Komonvelt, a i, na kraju krajeva, ogromno unutrašnje tržište od 60 miliona bogatih ljudi. Prema tome, ako se pred Dansku postavi ultimatum - evro ili izlazak iz EU, odabraće evro, pevajući...

NoName

pre 6 godina

@Ljuba

Kako god zvao novac, on jeste to. Ali, on generalno nije nista. Samo nametnut sistem koji se provlaci milenijumima. Bilo to zlatni/srebrni/bakarni novcic ili sada 1 i 0 u kompjuteru. Veoma los sistem i poguban za sve ljude na planeti. A ljudi nikako da shvate.

D.

pre 6 godina

Stvar je prilicno jednostavna, kada nemate nacionalnu valutu, nemate monopol nad stampanjem svog novca, tj. niste u mogucnosti da korigujete inflaciju/deflaciju, cime dolazite u situaciju da ste prepusteni na milost ili nemilost ECB koja stampa Evro. Setite se Grcke krize, i limita za podizanje od 50e na bankomatima. U pitanju je monetarna kapitulacija koju nisu hteli sebi da dozvole Englezi, a kada su im jos zapretili i politickom, tada se desio Brexit. A to sto slusate pricate o propasti EU-a vec dugo vremena, tada kada su vase dede i ocevi bili mladici, tada Evro nije ni postojao kao ideja, delovao je kao skandal. Evro je izmisljotina devedesetih, i predstavlja i vise nego pogodno tle za raspad Unije.

T

pre 6 godina

Svi koji su usli u EU imaju obavezu da uvedu EUR. Posto je EU vec postojala kada je to odluceno, neke zemlje su dobile izuzetke (Velika Britanija, Danska). Ostale zemlje koje su dosle kasnije su se obavezale da ga prihvate. Neke od njih to odugovlace, neke nisu spremne, ali striktno receno, one znaju da su obavezne da ga uvedu pre ili kasnije, to su potpisale kada su pristupale EU. Slicno vazi i za Svedsku. Danska ima pravo da ima svoju valutu ali je deo ERM, sto znaci da postoji mehanizam kontrole kursa sa EU tako da ni njena valuta nije potpuno nezavisna. Svedska nije pristupila ERM, jer da jeste, posle dve godine bi morala da uvede evro.

Norge

pre 6 godina

Švedska i Danska se neće odreći svoje valute. Sumnjam i da Ceska želi da se odrekne svoje. Danci imaju jaku valutu i vrlo stabilnu finansijsku situaciju, kao i Svedjani, da bi dozvolili urusavanje toga uvodjenjem eura.

Milan

pre 6 godina

Da biste uveli evro kao nacionalnu valutu i kako bi vam evropska centralna banka ECB bila centralna banka potrebno je da ispunite uslove iz ugovora iz Mastrihta konkretno 4 makroekonomska/monetarna/finansijska uslova...jedino je Grcka bila izuzetak koja nija ispunjavala uslove a pustili su je u EU monetarnu uniju... Crna Gora je sasvim drugi primer, svako moze da uvede evro kao valutu ali, nema ECB kao centralnu banku, nema podrsku ECB, ne moze da vodi monetarnu politiku sa evrom iskljucivo zavisi od priliva evra u zemlju od donacija, pomoci, turizma, izvoza robe... Tako da je vrlo tesko verovati da EK nagovara ostale zemlje da uzme evro kao valutu ne uklapa se u monetranu politu evropske monetrane unije samim tim i vest...

ja

pre 6 godina

@ (., 26. maj 2017 06:49)

A zbog čega je problem slabljenje vrednosti valute?

Slabljenje vrednosti valute čini uvoznu robu skupljom, a domaću jeftinijom na stranom tržištu, što destimuliše uvoz, podstiče domaću proizvodnju, zaposlenost, izvoz i povećava domaće devizne rezerve. S druge strane, jačanje domaće valute ima sve suprotne efekte.

Zbog čega Amerika non-stop pritiska Kineze u vezi domaće valute? Pa upravo zbog toga što oni veštački obaraju vrednost juana, kako bi držali svoje izvozne proizvode konkurentnim, inače bi jačanje valute morali da kompenzuju smanjivanjem plata što bi ubilo domaću tražnju.

To se samo kod busadžija kakvi su Srbi smatra da valuta mora da bude "jaka", jer to predstavlja odraz "snage" ekonomije. Pametni narodi i države vide svoju valutu upravo onako kako i treba da se gleda - samo kao jedan od instrumenata za jačanje sopstvene ekonomije - ne smeta ni Japancima, niti Koreancima to što menjaju više hiljada jena/vona za 1 USD, ali Srbima smeta to što menjaju 123 dinara za evro, iako je od 2006. do 2016. dinar izgubio 50% vrednosti prema evru, ali je izvoz u EU skočio 100% - od 6 na 12 milijardi evra...

Smuleco

pre 6 godina

Preostale članice, koje nemaju evro, uvodiće ga sukcesivno, i to onda, kada doštampavanje istog, bude prihvatljivo, ili potrebno, u kontekstu ekonomskih i valutnih interesa EU.