Nedelja, 21.05.2017.

12:07

Hrvati pred potpunim kolapsom, ima li spasa?

Uprkos visokoj nezaposlenosti u Hrvatskoj, turističkom sektoru nedostaje oko 20.000 kvalifikovanih radnika.

Izvor: Dojèe vele

Hrvati pred potpunim kolapsom, ima li spasa? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

73 Komentari

Sortiraj po:

kurikulum

pre 6 godina

U Hrvatskoj trenutno postoji veliki problem sezonskih radnika to je očito svima ,problem je taj što poslodavci neće da plate radnika ,šta vlasnici hotela ,restoran ,kafića i sl misle da će im netko doći radit za 700€ usto radit 12-15 sati nema šanse, svi koji znaju nešto raditi ,konobari ,kuhari neće za te pare ni u snu da rade, državi očit ne preostaje ništa drugo nego da uveze radnu snagu iz bosne ,srbije ,makedonije ,rumunjske i sl, no tu postoji problem, kvalifikacije i neiskustvo takve radne snage je ogromno ,a tu je i problem ne poznavanja stranih jezika, sve u svemu problem se može vrlo lako riješit ako podignu plaću na 1200 eura za konobara i 1500 za kuhara i doće ljudi radit.

Fran

pre 6 godina

Stvar je u tome da smo mi Hrvati lijen narod, razmislja se ovako: "Zakaj bi ja išao delati na more 3 mjeseca, kad mogu gledat televiziju kod kuće i primat naknadu za nezaposlene".... zato se dovode radnici iz BiH, Makedonije... eto bar netko da zaradi..

čovik s mora

pre 6 godina

Jučer mi supruga priča o jednoj svojoj rastavljenoj poznanici... Žena prošlo ljeto bila kuharica u restoranu, iako nije profesionalni kuhar. Za nešto više od tri mjeseca zaradila preko 70.000 kuna, ali se bome i naradila (po 12-13 sati). Pa sad Vi vidite isplati li se i može li se...

Medijan

pre 6 godina

@mare
Medijan je, u pravi si, puno precizniji pokazatelj primanja u drzavi. U Hrvatskoj medijan placa iznosi cca 700€,sto znaci da polovica zaposlenih ima primanja veca od 700€,sto nije lose i nije puno manje od 750€. Naravno medijan je gotovo uvijek malo nizi od prosjeka te se iz tog razloga nasi i vasi politicari vole hvaliti prosjecnom placom.

mario

pre 6 godina

Svasta covek moze da procita na ovim komentarima, pa cak i takve nebuloze kao sto "plata kuvara 2000e" ,plate u Hr 790 e"? Zvanican je podatak je 740 e, a ne 790 e. Slovenija 1080 e a Srbija 391 e. Plata kuvara NIGDE na moru u Hr nije 2000 e! 
Pisete neverovatnu kolicinu gluposti.
(C i n i k, 21. maj 2017 23:20)
Plaća kvalitetnog kuhara na moru je od 12000-15000 kuna koliko onda bude to eura??pa ide i više. Po zadnjim podacima prosječna plaća je 790 eura i to je zvanicni podatak treba samo provjeriti na stranicama statistickog zavoda. Kao što su devizne rezerve Hrvatske 16 milijardi eura.
Tako da ne znam ko piše gluposti.

Svetski Mega Car

pre 6 godina

U Hrvatskoj prosečna plata nije 700 evra, nego 800 evra, to su najnoviji podaci za ovu godinu. A u Srbiji je prosečna plata 300-350 evra, i nezaposlenost je mnogo veća nego u Hrvatskoj. Mnogo su bolji i razvijeniji od nas, mi nikada nećemo po standardu stići Hrvatsku i Sloveniju, a kamoli razvijenije države zapadne i severne Evrope. A oni sa njihovim pasošima mogu da rade u celoj EU bez radne (boravišne) dozvole, dok nama sa srpskim pasošima treba milion papira i deficitarno zanimanje da bi se zaposlili preko. Vi govorite kako se Hrvatska prazni, a kada bi nama EU ukinula ograničenja i radne dozvole, u Srbiji bi ostali samo penzosi i stranački botovi zaposleni u javnom sektoru. Srbija bi bila pusta zemlja.

mare

pre 6 godina

Pa 2/3 radnika u Hr zaradjuje manje od 750€ a 1/3 ima natprosečne plate i tako se dobije prosečna plata. U celoj toj statistici nema nezaposlenih koji zaradjuju 0 kuna, postoji medijana - srednja vrednost koja je dosta realnija od prosečne plate. Statistika je tačan zbir netačnih podataka.

dužan u takozvanim švajcarskim francima

pre 6 godina

Daj bože da i mi budemo u takvom kolapsu. Po svim parametrima, Hrvatska je za nas ozbiljna država.

Ostin A

pre 6 godina

Učiteljica u Srbiji plata: 400e
Učiteljica u Hrvatskoj plata: 700e

U Srbiji porez na plate 60%
U Hrvatskoj porez na plate 40%
(Čak kao beneficiranje za zapošljavanje mladih, do tridesete porez na plate je uglavnom između 0% - 30%)

Nezaposlenost manja, a i nezaposleni skoro uvek rade kao sezonski radnici u turizmu i poljoprivredi, plus pomoć biroa je mnogo veća.

Ako su oni pred kolapsom, šta smo mi ?

Erga Novi Sad

pre 6 godina

Nije to paradoks vec realni odliv intaligencije i mladih ljudi "trbuhom za kruhom" u inostranstvo. Tamo je veca beda i siromastvo nego u BiH.

Mauro

pre 6 godina

I moja konobarska plaća je samo 650 eura, ali je tu još najmanje 400 eura manče (napojnice) ljeti i 250 zimi. Sve u svemu, više sam nego zadovoljan.

My name is Zlatan

pre 6 godina

Posto vidim da je generalni konsenzus da su za ovo krivi samo privatnici - nisu - privatnici ko privatnici kao i svi mi zele zaraditi sto vise - ogroman je problem u HR država koja ždere privatnom sektoru previše - tjera ljude na utaju poreza, na radnike prijavljene na minimalcu. Tjera ih. Razmislite ljudi, jel znate ijednu osobu željnu problema, a pogotovo problema s državom? Ja ne znam. Svako bi radije platio nesto da ga se pusti na miru. Al kad to postane previše, onda nema druge ili utaja ili propast. Pazite uzimaju od 50% do 100% i vise u doprinosima na placu, na sve se plaća 25% pdva, porez na dobit 20% (ili 12% sada napokon na male firme) kasnije, ako hoćeš izvadit te pare nakon oporezivanja jos 10%... sta na kraju imaš 20-30%? Jos nisam spomenuo sta uzimaju na gorivo, nekretnine, alkohol, cigarete itd. Drzave su ovdje jednostavno prevelike, preskupe, neefikasne, korumpirane.

Predragg

pre 6 godina

To sto sada citate za Hrvatsku,za koju godinu citati cete za Srbiju. Dakle,iseljenja,rad preko,mozda nazad pred starost. Pun Prezir prema Hrvatskim i Srpskim politicarima i harambasama,lopurdama i bitangama...

kurs iz engleskog

pre 6 godina

Uvesti zakon -koliko zaposlenih, toliki profit. Sve preko toga odlazi u budzet za otvaranje novih radnih mesta.
Zakon o poreklu imovine..a svakki visak I bidzet za otvaranje novihvradnih mesta.
Kada svi budemo bili zaposleni u po cetiri firme, I imali svoju, tada smo na konju.

BiPurin

pre 6 godina

Pa svaka Vama cast... Hrvati pred kolapsom a mesec dana pricamo kako ce biti rat u Makedoniji ... Niti kolaps,niti rat samo beda i glad kod nas

C i n i k

pre 6 godina

Svasta covek moze da procita na ovim komentarima, pa cak i takve nebuloze kao sto "plata kuvara 2000e" ,plate u Hr 790 e"? Zvanican je podatak je 740 e, a ne 790 e. Slovenija 1080 e a Srbija 391 e. Plata kuvara NIGDE na moru u Hr nije 2000 e!
Pisete neverovatnu kolicinu gluposti.

ivan

pre 6 godina

lavovi to sto pisete 700-800 eura je laz.pocetnici imaju 3000 kn vecinom.nisje svako mjesto puno pa da ima bakse.nije hrvatska ulaskom u eu dobila standard u vukovaru je placa 2500-3000 kn to je oko 400 eura minimalac .sve sto citate ako pise prosjek je bez odbitaka.place su dobre po zagrebu i tamo a kod na nisu.odem na more radim za 4500kn po 14-15 sati nemam odmora.dobijem slobodno od 2 do 5 pa na poso pa dokle traje moze do 3 ujut5ro moze do 12 kako kada.pa ti ako radis do 3 do 4 ne ides spavat pa idi u 8 na posao pa opet iznova za sta.jel plati tko prekovremeno.nitko.jos ako naletis na gazdu koji hoce baksis koji tebi ide a imao sam situaciji kada sam dobio od jednog rusa 210 eura .gazda doso i trazi pare.znaci dobio je tacnom u po glave i momenztalni otkaz sa moje strane pa neka me tuzi.

Jaro

pre 6 godina

Da smo ostali jedna država, imali bi i dovoljno sezonske radne snage i milion turista više godišnje, ali tada ne bismo bili motivisani da otkrivamo lepote Grčke - predivne prostrane peščane plaže, čisto toplo more i prava domaćinska usluga.

Miki

pre 6 godina

Super su mi ovi sto obnasnjavaju kako im je tamo mnogo dobro. Ja im zelim sve najbolje, ali me cudi sto su se ovoliko angazovali. Ima raznih misljenja i kampanja koje se plasiraju po medijima. Obisao sam i ziveo po svetu i ne bih menjao Beograd ni za Cirih, a posebno ne za Zadar.

Mare

pre 6 godina

Problem je sezona na moru, koja ima samo 3-4 mjeseca. Bolje radi svaki prosečan hotel u Zagrebu, nego najbolji na Jadranu. To je realnost.

AnteWH

pre 6 godina

Prijatelj iz ZG(inače obojica smo s juga) ode na sezonu u Makarsku 4 mjeseca, radi kao konobar u super restoranu. Prošle jeseni vratio se u ZG sa 124 tisuće kuna(doduše roditelji mu žive dolje tako je malo lakše) To je znaci 124:4=31 mjesečno. 31:7,5=4133 €. Nemora nista radit čitavu studentsku godinu(plaća sam vanredno Fax, ide van pije, duva, uči sve po redu). svake godine kaze da mu je zadnja, a ove godine opet ide. Naradi se ko lud, 12-15 sati dnevno al za tu lovu se isplati. normalno nije svugdje tako ali ako si dobar konobar nemas brige.

Makarije

pre 6 godina

Ma sta mi pricate... moj prvi rodjak je prije 4 godine zavrsio drzavni fakultet za menadzment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji (smjer odrzivi razvoj turizma) i isto toliko radi u Konzumu prenoseci gajbe i kutije za crkavicu jer drugog posla nema. Radio bi on i kao konobar, sef sale... ali dzaba kad nema posla...

Hennessy

pre 6 godina

Meni vec 3 puta dizu platu u godinu dana samo da ne odem kod konkurencije.radim ko barmen,placa cijelu godinu 1000e mjesecno i baksis,radim 7 mjeseci 5 slobodan.

mamlaz

pre 6 godina

@Mile

Ne pravdam bednu finansijsku situaciju ovde, ali samo hoću reći da je u hr plata 8 glava, ali su i troškovi života veći, pa mu to dođe manje-više isto...

troškovi

pre 6 godina

@mamlaz
Troškovi u Hrvatskoj su tek malo viši. Evo, vaš "paket" Infostan (Beograd) je za istovrsni stambeni potrošački kapacitet tek dvdesetak posto niži od troškova ovdje (Zadar). S druge strane, cijene svega i svačega, osim tržnice, su jednake ili neznatno osciliraju u prilog jedne ili druge države. Da ne spominjem kako su mi, s nešto iznadprosječnom plaćom, putovovanja u puno dostupnija nego nekom iz iste kategorije u Srbiji.

seljadin

pre 6 godina

evo ja cu napisati ono sto sam cuo od prijatelja koji radi na splavu kao konobar na beogradskom splavu : plata 400 evra, + baksis 800 evra = 1200 evra
konobar u Cirihu plata : 4000 svajcaraca + baksis 3000 svajcaraca (ili obrnuto ne secam se) uglavnom 7.000 ch mesecno konobar u Cirihu.
Naravno vrtic u Cirihu 2000 svajcaraca po detetu, u Beogradu 50 evra mesecno.
Opet Cirih je Cirih.

Huligan

pre 6 godina

Mene oni apsolutno ne interesuju. I do Austrije idem isključivo preko Mađarske.
(Jeste, 21. maj 2017 19:59)

Pa logično je, puno ti je kraće i od mađarske granice do Beča cijelim putem je autoput koji te ispadne mnogostruko manje nego da ideš preko Hrvatske, to ako ideš za Beč, ali za Graz ti je puno lakše preko Zagreba.
A ti sad ako iz nekog infantilnog razloga bojkotiraš Hrvatsku, preživjet ćemo mi bez tebe!

Veliki brat

pre 6 godina

Pa normalno, oni koji su lošiji đaci neće da uče za konobara, bolje da bude dobar bravar i sl., ode u Nemačku i ima sasvim pristojnu platu. Čak i u Srbiji za dobrog bravara je početna plata 500€ i nigde ih nema.


A što se tiče ugostiteljstva, to je OK za one koji mogu da rade negde u unutrašnjosti zimi, a u sezoni da rade na obali.

Evo, znam lika koji u Crnoj Gori radi kao kuvar, prve godine je uštekao 10.000 evra, sledeće kupio stan, nudili mu da zimi radi u Hajatu ili tako nešto i odbio...

Jednostavno, u turizmu se isplati ako ste vrhunski u poslu, pa možete od 6 mesečnih plata da sasvim lepo živite i onih drugih 6 meseci odmarajući se. A teško da to mogu konobari, posebno ako nemaju neki drugi posao van sezone.

Naravno, niko im ne brani da završe neki fakultet za hotelijerstvo/turizam pa da budu neki šefovi, upravnici hotela i sl., gde su plate malo veće.

A niko ne brani ni vlasnicima tih objekata da konobare drže zaposlenim svih 12 meseci.
Evo tu u komšiluku devojka radi u poljoprivrednoj apoteci 6 meseci u sezoni, ima 50.000 din. neto i prijavljena je, a van sezone se odmara kod kuće i prima 30.000 dinara neto (stvarno je tako, nema potrebe da izmišljam, jedino što je i u sezoni prijavljena na 30.000 din. zbog jednostavnije papirologije), a razlog je što je radnji potreban neko sa adekvatnim znanjem (ima fakultetsku diplomu).

Mogli bi i ovi konobare tako da plate, da im van sezone daju bar 200€ mesečno...

Tereza

pre 6 godina

Poznajem kuvara koji radi u Hr za 1200 evra 25 dana po 13-15 sati. Informacija uz prve ruke.
(aco, 21. maj 2017 15:43)

Da , to je plaća pomoćnog kuhara. Moj pajdo, 50 godina star,odlazi kao glavni kuhar dolje na plaću 15000 kuna. Otprilike 2000 eura.

Mile

pre 6 godina

Jos jednom prosecna plata u Hrvatskoj je 795 evra, u Sloeniji 1020 a u Srbiji 370...jao ala oni propadose, a Srbija tako razvijena. i Jos oni su clanica EU mogu da rade LEGALNO po Evropi, dok Srbi samo na crno..... ma mnogo im je lose.

Omladino, BEZI!

pre 6 godina

Jos jednom prosecna plata u Hrvatskoj je 795 evra, u Sloeniji 1020 a u Srbiji 370...jao ala oni propadose, a Srbija tako razvijena. i Jos oni su clanica EU mogu da rade LEGALNO po Evropi, dok Srbi samo na crno..... ma mnogo im je lose.
(Mile, 21. maj 2017 19:04)

Pa jes, MIle, ali oni se nisu namestali ko macka s macicima kao mi dvadeset godina, nego su se potrudili, pa usli u EU.
S druge strane, nama je sasvim ocigledno SUPER tu gde smo i bez para, pa svom silom hrlimo sto dalje od zloceste EU, a u prekrasnu Evroazijsku uniju.
A kako radimo, tako nam se i vraca!

Nemanja

pre 6 godina

Zamislite vi sta kazu sindikalci:"Sindikalci poručuju da je rešenje u povećaju plata i poboljšavanju radnih uslova u turizmu.". Zaključak: bolje ne raditi i nemati nikakav izvor prihoda, nego raditi bar nešto i vrebati novu šansu?!
(Zoran, 21. maj 2017 13:11)

Tipičan pohlepni poslodavac: 'valjda je bolje da radite za ovo što nudim, nego da lenčarite a ja ne zarađujem'.

nislija

pre 6 godina

Dal za njih ima spasa ne znam. Al znam da smo ga mi ugasili! Al bitno da po nasim novinama svi sem nas jedva sastavljaju kraj s krajem. Samo mi zivimo u luksuzu...oce sendvic od bajatog kulena na mozak da udari.

dali

pre 6 godina

@Posto Hrvati iz BiH imaju pasose HR sigurno ce dolaziti da rade u Hrvatsku u sezoni. Trebaju kvote da dignu i za ostale gradjane BiH i tako obezbede neophodu
radnu snagu.
(Ralle, 21. maj 2017 15:35)

Što bi dolazio u Hrvatsku kad s istim pasošem mogu tražiti posao u Njemačkoj, Irskoj.. jednako kao i Hrvat iz Slavonije, Zagorja ili bilo kog drugog dijela Hrvatske.
A privatnici koji zapošljavaju nikako da shvate da je ulaskom Hrvatske u EU završilo razdoblje kada su se mogli bahato i ucjenjivački postavljati prema radnicima koji su kod njih konkurirali za posao. Nastup pod devizom ''uzmi ili ostavi'' mogao je proći prije kad nije postojalo tržište rada, a sada se situacija obrnula i privatnici su ti koji konkuriraju za što kvalitetniju radnu snagu protiv privatnika iz EU.
Ako nisi spreman dati adekvatnu platu i biti konkurentan Hansu iz Minhena, onda propadni!

Aleksandar

pre 6 godina

Ali ljudi niko ne iznosi najbitniju stvar, ovo su sve sezonski poslovi. Nije ni cudo sto mladi iz Hrvatske idu van i rade za vece pare sa slicnim troskovima, cele godine. Nije leba samo 4 meseca, vec svih 12.

Ralle

pre 6 godina

Posto Hrvati iz BiH imaju pasose HR sigurno ce dolaziti da rade u Hrvatsku u sezoni. Trebaju kvote da dignu i za ostale gradjane BiH i tako obezbede neophodu
radnu snagu.

Ta stopa nezaposlenosti od 17% je visoka verovatno zbog ljudi na primorju kojima se ne isplati da rade nego izdaju smestaj. Vode se kao nezaposleni a imaju prihode.

kile

pre 6 godina

nema konobara na jadranskoj obali koji u sezoni u normalnom kaficu ima manje od 2000 eura cisto! o kuharima pravim da i ne govorimo koliko zarade!

Domaćin

pre 6 godina

Ko je pročitao ceo tekst, video je da problema nemaju oni koji pošteno plaćaju radnike. Zaključke neka izvlače ovi koji kukaju kako "neće niko da radi".

Dex

pre 6 godina

Znaci malo bolje nego kod nas kod nas sobari zaradjuju oko 220 gde je kao prosecna zarada 400 evra a kod njih oko 400 evra gde je kao zarada 700 evra.
(bb, 21. maj 2017 12:39)

Da, ako je duplo bolje malo bolje.

profesionalac

pre 6 godina

Ovo je odlična vest.Što gore na tržištu rada,to bolje radnicima.Najbolje bi bilo kada bi svake godine i Hrvatsku i Srbiju napuštalo bar 150000 mladih ljudi,da već jednom dođemo do dna.Podržavam sve koji odlaze odavde za boljim životom.Napred omladino i ne vraćaj se u robovlasničke države-takozvanu otadžbinu.Jer džaba patriotizam,kad je stomak prazan,a domaće gazde gori od faraona.Idi i ne okreći se sine-napred je sunce (a iza ostaje ponor i beznađe)...

da se ne lazemo

pre 6 godina

„O tome svjedoče poluprazni razredi u ugostiteljskim školama, jer mladi su svesni da u toj struci nemaju nikakvu perspektivu. Rad od nekoliko meseci ne obezbeđuje život od 12 meseci, a takvi radnici ne mogu da podižu kredite i razmišljaju o zasnivanju porodice. Zbog toga mladi u sve većem broju napuštaju Hrvatsku“, navodi Andrić.

Kakva besmislica. Pa samo lud covek ce razmisljati o podizanju rkedita, a da radi u ugostiteljstvu. A to sto mladi odlaze iz Hrvatske treba da kvantifikuje. Koliko ih odlazi i sa kojom i kakvom strucnom spremom. Odlaze mladi sa ozbiljnim diplomama, ali mnogo vise odlaze oni bez ikakve strucne spreme. Prosto zato sto je visokoobrazovanih procentualno u populaciji neuporedivo manje. A ti mladi bez adekvatne strucne spreme su i u Hrvatskoj i u inostranstvu liseni bilo kakve ozbiljne perspektive. Ista prica je i sa omladinom iz Srbije.

mile

pre 6 godina

A stranje na terenu je ovakvo: radnik početnik bez iskustva ima stan spavanje i hranu i plaću ne manju od 4000 kuna oko 500 eura ako naprimjer znaš peći pice tu imaš minimalno 10000 kuna, konobar nije ispod 1000 eura ako može ponijet 4 tanjira u bit ako si početnik 500 ako znaš nešto 1000 minimalno sa plaćenim boravkom i hranom!

poltron

pre 6 godina

@Zoran
Da li to znači da treba da pristanu da rade za 200 evra kao i mi, jer bolje išta nego ništa?
Moja drugarica u Beogradu radila u kafiću samo za napojnice, nije imala dnevnicu. A poznati su mi slučajevi da napojnice moraju gazdi da ostave. Tako da, bravo Hrvati, nemojte da radite za male pare. Vi bar imate sigurno odličan promet na moru i poslodavci neka plate radnike kako treba. U suprotnom, imaju širom otvorena vrata ka EU.

Norge

pre 6 godina

Mene u svakom drugom kaficu u Oslu usluzuju konobari iz Hrvatske. Popricam sa njima često i kažu mi ljudi da im je lakše i bolje odraditi tri meseca ovde i onda nazad. Više para, manje se radi i na kraju još imaju povraćaj para od poreza pred sledeću sezonu. Hrvati imaju tu mogućnost dok Srbi za sada nemaju, a siguran sam da bi je oberučke prihvatili.

yeah

pre 6 godina

Jeste, plata 500€ ali zato dnevni bakšiš 30€ - 40€ pa računajte.
Ali težak posao dobiješ 20 stolova pa izgineš svaki dan po 10h radiš.
Noge ti otpadnu, tako da, taj konobarski hleb je težak, nije ni čudo što se ti poslovi izbegavaju.
A gazde se žale bez veze, oni plate osoblja zarade za 3-4 dana ostalo sve ide njima, ogromne pare uzimaju i onda kukaju kako nema radnika? Totalni nonsens, a posebna je tema što samo 20% prometa provlače kroz fiskalnu kasu, vrše ogromne utaje poreza po sezoni. Ko im je kriv onda što nemaju radnike pa oni sami, alavi su mnogo.

moj sinko

pre 6 godina

ovo su sezonski poslovi,sto se uzme za tih tri cetri meseca uzelo se,zato treba ljude posteno platiti i svima bolje,recimo konobari i kuvari,smestaj,hrana i osnovna plata nekih 400€ plus 10% od prometa pa da vidis kako se radi,,

Spira Popivoda

pre 6 godina

Evo zasto je EU bitna. Otvara se trziste rada i proizvoda. Mi cemo jos mnogo godina biti u ovim granicama zahvaljujuci nasim izabranim politicarima. Naravno, ne zaboravimo da je to nas izbor.

Zoki

pre 6 godina

Stvarno čudno. A u Srbiji je drugačije? Ja sam dipl. mašinski inženjer. Ranije sam radio u projektnim biroima na usko stručnim poslovima. I već neku godinu ne mogu da nađem posao, iako sam konkurisao bukvalno na sve što se pojavljivalo. Na stotine prijava. Nekoliko puta sam se susreo sa konstatacijom poslodavca: "Mi bismo morali da te platimo barem 1.000 € (ja nisam tražio toliko), i opet bi gledao da odeš negde gde su bolji uslovi. Niti možemo niti želimo nekoga toliko da platimo." Dakle, države Srbija i Hrvatska, firme i poslodavci, zaključajte, i ugasite svetlo.

s lica (turističkog) mjesta

pre 6 godina

Nema tog kuhara koji bi radio za tako nisku plaću. Navedeni podaci mogli bi vrijediti jedino ako je uključeno cijelokupno kuhinjsko osoblje, dakle pomoćni kuhari, sudopere i sl. Kuhari u pravilu imaju mnogo višu plaću od konobara, no oni taj "minus" obilno nadoknađuju putem napojnica...Rječju, problem postoji, ali nikakva panika.

Zoran

pre 6 godina

Zamislite vi sta kazu sindikalci:"Sindikalci poručuju da je rešenje u povećaju plata i poboljšavanju radnih uslova u turizmu.". Zaključak: bolje ne raditi i nemati nikakav izvor prihoda, nego raditi bar nešto i vrebati novu šansu?!

NIKOLA

pre 6 godina

Slabe pare i za okolne zemlje, pa kuvar u Srbistanu može da ide oko somića,čistačica će za veće pare u Grčku ili u Crnu Goru, a još kad se doda da kod vas npr 700 evra vredi ko kod nas 500 to ne pije vodu.Ništa tu sindikati ne treba da se mešaju sve će ponuda i potražnja da reguliše, oćete pare i visoki turizam e pa će te da platite nema odakle da se uveze za te novce.

Prioriteti

pre 6 godina

Odose kvalifikovani radnici, odose lekari, odlaze skoro svi koji vrede...Sunovrat i crna buducnost ne samo Hrvatske vec i Srbije i vecine drzavica ex Jugoslavije. Gramzivi politicari i lazne elite su sve opljackali i teraju sopstvene narode u egzodus preko granice. Ko ostane tavorice u bedi.

bb

pre 6 godina

Znaci malo bolje nego kod nas kod nas sobari zaradjuju oko 220 gde je kao prosecna zarada 400 evra a kod njih oko 400 evra gde je kao zarada 700 evra.

Prioriteti

pre 6 godina

Odose kvalifikovani radnici, odose lekari, odlaze skoro svi koji vrede...Sunovrat i crna buducnost ne samo Hrvatske vec i Srbije i vecine drzavica ex Jugoslavije. Gramzivi politicari i lazne elite su sve opljackali i teraju sopstvene narode u egzodus preko granice. Ko ostane tavorice u bedi.

Zoki

pre 6 godina

Stvarno čudno. A u Srbiji je drugačije? Ja sam dipl. mašinski inženjer. Ranije sam radio u projektnim biroima na usko stručnim poslovima. I već neku godinu ne mogu da nađem posao, iako sam konkurisao bukvalno na sve što se pojavljivalo. Na stotine prijava. Nekoliko puta sam se susreo sa konstatacijom poslodavca: "Mi bismo morali da te platimo barem 1.000 € (ja nisam tražio toliko), i opet bi gledao da odeš negde gde su bolji uslovi. Niti možemo niti želimo nekoga toliko da platimo." Dakle, države Srbija i Hrvatska, firme i poslodavci, zaključajte, i ugasite svetlo.

yeah

pre 6 godina

Jeste, plata 500€ ali zato dnevni bakšiš 30€ - 40€ pa računajte.
Ali težak posao dobiješ 20 stolova pa izgineš svaki dan po 10h radiš.
Noge ti otpadnu, tako da, taj konobarski hleb je težak, nije ni čudo što se ti poslovi izbegavaju.
A gazde se žale bez veze, oni plate osoblja zarade za 3-4 dana ostalo sve ide njima, ogromne pare uzimaju i onda kukaju kako nema radnika? Totalni nonsens, a posebna je tema što samo 20% prometa provlače kroz fiskalnu kasu, vrše ogromne utaje poreza po sezoni. Ko im je kriv onda što nemaju radnike pa oni sami, alavi su mnogo.

Norge

pre 6 godina

Mene u svakom drugom kaficu u Oslu usluzuju konobari iz Hrvatske. Popricam sa njima često i kažu mi ljudi da im je lakše i bolje odraditi tri meseca ovde i onda nazad. Više para, manje se radi i na kraju još imaju povraćaj para od poreza pred sledeću sezonu. Hrvati imaju tu mogućnost dok Srbi za sada nemaju, a siguran sam da bi je oberučke prihvatili.

profesionalac

pre 6 godina

Ovo je odlična vest.Što gore na tržištu rada,to bolje radnicima.Najbolje bi bilo kada bi svake godine i Hrvatsku i Srbiju napuštalo bar 150000 mladih ljudi,da već jednom dođemo do dna.Podržavam sve koji odlaze odavde za boljim životom.Napred omladino i ne vraćaj se u robovlasničke države-takozvanu otadžbinu.Jer džaba patriotizam,kad je stomak prazan,a domaće gazde gori od faraona.Idi i ne okreći se sine-napred je sunce (a iza ostaje ponor i beznađe)...

Spira Popivoda

pre 6 godina

Evo zasto je EU bitna. Otvara se trziste rada i proizvoda. Mi cemo jos mnogo godina biti u ovim granicama zahvaljujuci nasim izabranim politicarima. Naravno, ne zaboravimo da je to nas izbor.

bb

pre 6 godina

Znaci malo bolje nego kod nas kod nas sobari zaradjuju oko 220 gde je kao prosecna zarada 400 evra a kod njih oko 400 evra gde je kao zarada 700 evra.

poltron

pre 6 godina

@Zoran
Da li to znači da treba da pristanu da rade za 200 evra kao i mi, jer bolje išta nego ništa?
Moja drugarica u Beogradu radila u kafiću samo za napojnice, nije imala dnevnicu. A poznati su mi slučajevi da napojnice moraju gazdi da ostave. Tako da, bravo Hrvati, nemojte da radite za male pare. Vi bar imate sigurno odličan promet na moru i poslodavci neka plate radnike kako treba. U suprotnom, imaju širom otvorena vrata ka EU.

BiPurin

pre 6 godina

Pa svaka Vama cast... Hrvati pred kolapsom a mesec dana pricamo kako ce biti rat u Makedoniji ... Niti kolaps,niti rat samo beda i glad kod nas

dali

pre 6 godina

@Posto Hrvati iz BiH imaju pasose HR sigurno ce dolaziti da rade u Hrvatsku u sezoni. Trebaju kvote da dignu i za ostale gradjane BiH i tako obezbede neophodu
radnu snagu.
(Ralle, 21. maj 2017 15:35)

Što bi dolazio u Hrvatsku kad s istim pasošem mogu tražiti posao u Njemačkoj, Irskoj.. jednako kao i Hrvat iz Slavonije, Zagorja ili bilo kog drugog dijela Hrvatske.
A privatnici koji zapošljavaju nikako da shvate da je ulaskom Hrvatske u EU završilo razdoblje kada su se mogli bahato i ucjenjivački postavljati prema radnicima koji su kod njih konkurirali za posao. Nastup pod devizom ''uzmi ili ostavi'' mogao je proći prije kad nije postojalo tržište rada, a sada se situacija obrnula i privatnici su ti koji konkuriraju za što kvalitetniju radnu snagu protiv privatnika iz EU.
Ako nisi spreman dati adekvatnu platu i biti konkurentan Hansu iz Minhena, onda propadni!

Domaćin

pre 6 godina

Ko je pročitao ceo tekst, video je da problema nemaju oni koji pošteno plaćaju radnike. Zaključke neka izvlače ovi koji kukaju kako "neće niko da radi".

s lica (turističkog) mjesta

pre 6 godina

Nema tog kuhara koji bi radio za tako nisku plaću. Navedeni podaci mogli bi vrijediti jedino ako je uključeno cijelokupno kuhinjsko osoblje, dakle pomoćni kuhari, sudopere i sl. Kuhari u pravilu imaju mnogo višu plaću od konobara, no oni taj "minus" obilno nadoknađuju putem napojnica...Rječju, problem postoji, ali nikakva panika.

nislija

pre 6 godina

Dal za njih ima spasa ne znam. Al znam da smo ga mi ugasili! Al bitno da po nasim novinama svi sem nas jedva sastavljaju kraj s krajem. Samo mi zivimo u luksuzu...oce sendvic od bajatog kulena na mozak da udari.

Predragg

pre 6 godina

To sto sada citate za Hrvatsku,za koju godinu citati cete za Srbiju. Dakle,iseljenja,rad preko,mozda nazad pred starost. Pun Prezir prema Hrvatskim i Srpskim politicarima i harambasama,lopurdama i bitangama...

Mile

pre 6 godina

Jos jednom prosecna plata u Hrvatskoj je 795 evra, u Sloeniji 1020 a u Srbiji 370...jao ala oni propadose, a Srbija tako razvijena. i Jos oni su clanica EU mogu da rade LEGALNO po Evropi, dok Srbi samo na crno..... ma mnogo im je lose.

Huligan

pre 6 godina

Mene oni apsolutno ne interesuju. I do Austrije idem isključivo preko Mađarske.
(Jeste, 21. maj 2017 19:59)

Pa logično je, puno ti je kraće i od mađarske granice do Beča cijelim putem je autoput koji te ispadne mnogostruko manje nego da ideš preko Hrvatske, to ako ideš za Beč, ali za Graz ti je puno lakše preko Zagreba.
A ti sad ako iz nekog infantilnog razloga bojkotiraš Hrvatsku, preživjet ćemo mi bez tebe!

NIKOLA

pre 6 godina

Slabe pare i za okolne zemlje, pa kuvar u Srbistanu može da ide oko somića,čistačica će za veće pare u Grčku ili u Crnu Goru, a još kad se doda da kod vas npr 700 evra vredi ko kod nas 500 to ne pije vodu.Ništa tu sindikati ne treba da se mešaju sve će ponuda i potražnja da reguliše, oćete pare i visoki turizam e pa će te da platite nema odakle da se uveze za te novce.

Omladino, BEZI!

pre 6 godina

Jos jednom prosecna plata u Hrvatskoj je 795 evra, u Sloeniji 1020 a u Srbiji 370...jao ala oni propadose, a Srbija tako razvijena. i Jos oni su clanica EU mogu da rade LEGALNO po Evropi, dok Srbi samo na crno..... ma mnogo im je lose.
(Mile, 21. maj 2017 19:04)

Pa jes, MIle, ali oni se nisu namestali ko macka s macicima kao mi dvadeset godina, nego su se potrudili, pa usli u EU.
S druge strane, nama je sasvim ocigledno SUPER tu gde smo i bez para, pa svom silom hrlimo sto dalje od zloceste EU, a u prekrasnu Evroazijsku uniju.
A kako radimo, tako nam se i vraca!

Nemanja

pre 6 godina

Zamislite vi sta kazu sindikalci:"Sindikalci poručuju da je rešenje u povećaju plata i poboljšavanju radnih uslova u turizmu.". Zaključak: bolje ne raditi i nemati nikakav izvor prihoda, nego raditi bar nešto i vrebati novu šansu?!
(Zoran, 21. maj 2017 13:11)

Tipičan pohlepni poslodavac: 'valjda je bolje da radite za ovo što nudim, nego da lenčarite a ja ne zarađujem'.

troškovi

pre 6 godina

@mamlaz
Troškovi u Hrvatskoj su tek malo viši. Evo, vaš "paket" Infostan (Beograd) je za istovrsni stambeni potrošački kapacitet tek dvdesetak posto niži od troškova ovdje (Zadar). S druge strane, cijene svega i svačega, osim tržnice, su jednake ili neznatno osciliraju u prilog jedne ili druge države. Da ne spominjem kako su mi, s nešto iznadprosječnom plaćom, putovovanja u puno dostupnija nego nekom iz iste kategorije u Srbiji.

mile

pre 6 godina

A stranje na terenu je ovakvo: radnik početnik bez iskustva ima stan spavanje i hranu i plaću ne manju od 4000 kuna oko 500 eura ako naprimjer znaš peći pice tu imaš minimalno 10000 kuna, konobar nije ispod 1000 eura ako može ponijet 4 tanjira u bit ako si početnik 500 ako znaš nešto 1000 minimalno sa plaćenim boravkom i hranom!

Dex

pre 6 godina

Znaci malo bolje nego kod nas kod nas sobari zaradjuju oko 220 gde je kao prosecna zarada 400 evra a kod njih oko 400 evra gde je kao zarada 700 evra.
(bb, 21. maj 2017 12:39)

Da, ako je duplo bolje malo bolje.

kile

pre 6 godina

nema konobara na jadranskoj obali koji u sezoni u normalnom kaficu ima manje od 2000 eura cisto! o kuharima pravim da i ne govorimo koliko zarade!

Aleksandar

pre 6 godina

Ali ljudi niko ne iznosi najbitniju stvar, ovo su sve sezonski poslovi. Nije ni cudo sto mladi iz Hrvatske idu van i rade za vece pare sa slicnim troskovima, cele godine. Nije leba samo 4 meseca, vec svih 12.

moj sinko

pre 6 godina

ovo su sezonski poslovi,sto se uzme za tih tri cetri meseca uzelo se,zato treba ljude posteno platiti i svima bolje,recimo konobari i kuvari,smestaj,hrana i osnovna plata nekih 400€ plus 10% od prometa pa da vidis kako se radi,,

da se ne lazemo

pre 6 godina

„O tome svjedoče poluprazni razredi u ugostiteljskim školama, jer mladi su svesni da u toj struci nemaju nikakvu perspektivu. Rad od nekoliko meseci ne obezbeđuje život od 12 meseci, a takvi radnici ne mogu da podižu kredite i razmišljaju o zasnivanju porodice. Zbog toga mladi u sve većem broju napuštaju Hrvatsku“, navodi Andrić.

Kakva besmislica. Pa samo lud covek ce razmisljati o podizanju rkedita, a da radi u ugostiteljstvu. A to sto mladi odlaze iz Hrvatske treba da kvantifikuje. Koliko ih odlazi i sa kojom i kakvom strucnom spremom. Odlaze mladi sa ozbiljnim diplomama, ali mnogo vise odlaze oni bez ikakve strucne spreme. Prosto zato sto je visokoobrazovanih procentualno u populaciji neuporedivo manje. A ti mladi bez adekvatne strucne spreme su i u Hrvatskoj i u inostranstvu liseni bilo kakve ozbiljne perspektive. Ista prica je i sa omladinom iz Srbije.

ivan

pre 6 godina

lavovi to sto pisete 700-800 eura je laz.pocetnici imaju 3000 kn vecinom.nisje svako mjesto puno pa da ima bakse.nije hrvatska ulaskom u eu dobila standard u vukovaru je placa 2500-3000 kn to je oko 400 eura minimalac .sve sto citate ako pise prosjek je bez odbitaka.place su dobre po zagrebu i tamo a kod na nisu.odem na more radim za 4500kn po 14-15 sati nemam odmora.dobijem slobodno od 2 do 5 pa na poso pa dokle traje moze do 3 ujut5ro moze do 12 kako kada.pa ti ako radis do 3 do 4 ne ides spavat pa idi u 8 na posao pa opet iznova za sta.jel plati tko prekovremeno.nitko.jos ako naletis na gazdu koji hoce baksis koji tebi ide a imao sam situaciji kada sam dobio od jednog rusa 210 eura .gazda doso i trazi pare.znaci dobio je tacnom u po glave i momenztalni otkaz sa moje strane pa neka me tuzi.

Ralle

pre 6 godina

Posto Hrvati iz BiH imaju pasose HR sigurno ce dolaziti da rade u Hrvatsku u sezoni. Trebaju kvote da dignu i za ostale gradjane BiH i tako obezbede neophodu
radnu snagu.

Ta stopa nezaposlenosti od 17% je visoka verovatno zbog ljudi na primorju kojima se ne isplati da rade nego izdaju smestaj. Vode se kao nezaposleni a imaju prihode.

Tereza

pre 6 godina

Poznajem kuvara koji radi u Hr za 1200 evra 25 dana po 13-15 sati. Informacija uz prve ruke.
(aco, 21. maj 2017 15:43)

Da , to je plaća pomoćnog kuhara. Moj pajdo, 50 godina star,odlazi kao glavni kuhar dolje na plaću 15000 kuna. Otprilike 2000 eura.

Jaro

pre 6 godina

Da smo ostali jedna država, imali bi i dovoljno sezonske radne snage i milion turista više godišnje, ali tada ne bismo bili motivisani da otkrivamo lepote Grčke - predivne prostrane peščane plaže, čisto toplo more i prava domaćinska usluga.

Hennessy

pre 6 godina

Meni vec 3 puta dizu platu u godinu dana samo da ne odem kod konkurencije.radim ko barmen,placa cijelu godinu 1000e mjesecno i baksis,radim 7 mjeseci 5 slobodan.

seljadin

pre 6 godina

evo ja cu napisati ono sto sam cuo od prijatelja koji radi na splavu kao konobar na beogradskom splavu : plata 400 evra, + baksis 800 evra = 1200 evra
konobar u Cirihu plata : 4000 svajcaraca + baksis 3000 svajcaraca (ili obrnuto ne secam se) uglavnom 7.000 ch mesecno konobar u Cirihu.
Naravno vrtic u Cirihu 2000 svajcaraca po detetu, u Beogradu 50 evra mesecno.
Opet Cirih je Cirih.

AnteWH

pre 6 godina

Prijatelj iz ZG(inače obojica smo s juga) ode na sezonu u Makarsku 4 mjeseca, radi kao konobar u super restoranu. Prošle jeseni vratio se u ZG sa 124 tisuće kuna(doduše roditelji mu žive dolje tako je malo lakše) To je znaci 124:4=31 mjesečno. 31:7,5=4133 €. Nemora nista radit čitavu studentsku godinu(plaća sam vanredno Fax, ide van pije, duva, uči sve po redu). svake godine kaze da mu je zadnja, a ove godine opet ide. Naradi se ko lud, 12-15 sati dnevno al za tu lovu se isplati. normalno nije svugdje tako ali ako si dobar konobar nemas brige.

Veliki brat

pre 6 godina

Pa normalno, oni koji su lošiji đaci neće da uče za konobara, bolje da bude dobar bravar i sl., ode u Nemačku i ima sasvim pristojnu platu. Čak i u Srbiji za dobrog bravara je početna plata 500€ i nigde ih nema.


A što se tiče ugostiteljstva, to je OK za one koji mogu da rade negde u unutrašnjosti zimi, a u sezoni da rade na obali.

Evo, znam lika koji u Crnoj Gori radi kao kuvar, prve godine je uštekao 10.000 evra, sledeće kupio stan, nudili mu da zimi radi u Hajatu ili tako nešto i odbio...

Jednostavno, u turizmu se isplati ako ste vrhunski u poslu, pa možete od 6 mesečnih plata da sasvim lepo živite i onih drugih 6 meseci odmarajući se. A teško da to mogu konobari, posebno ako nemaju neki drugi posao van sezone.

Naravno, niko im ne brani da završe neki fakultet za hotelijerstvo/turizam pa da budu neki šefovi, upravnici hotela i sl., gde su plate malo veće.

A niko ne brani ni vlasnicima tih objekata da konobare drže zaposlenim svih 12 meseci.
Evo tu u komšiluku devojka radi u poljoprivrednoj apoteci 6 meseci u sezoni, ima 50.000 din. neto i prijavljena je, a van sezone se odmara kod kuće i prima 30.000 dinara neto (stvarno je tako, nema potrebe da izmišljam, jedino što je i u sezoni prijavljena na 30.000 din. zbog jednostavnije papirologije), a razlog je što je radnji potreban neko sa adekvatnim znanjem (ima fakultetsku diplomu).

Mogli bi i ovi konobare tako da plate, da im van sezone daju bar 200€ mesečno...

Ostin A

pre 6 godina

Učiteljica u Srbiji plata: 400e
Učiteljica u Hrvatskoj plata: 700e

U Srbiji porez na plate 60%
U Hrvatskoj porez na plate 40%
(Čak kao beneficiranje za zapošljavanje mladih, do tridesete porez na plate je uglavnom između 0% - 30%)

Nezaposlenost manja, a i nezaposleni skoro uvek rade kao sezonski radnici u turizmu i poljoprivredi, plus pomoć biroa je mnogo veća.

Ako su oni pred kolapsom, šta smo mi ?

Mare

pre 6 godina

Problem je sezona na moru, koja ima samo 3-4 mjeseca. Bolje radi svaki prosečan hotel u Zagrebu, nego najbolji na Jadranu. To je realnost.

C i n i k

pre 6 godina

Svasta covek moze da procita na ovim komentarima, pa cak i takve nebuloze kao sto "plata kuvara 2000e" ,plate u Hr 790 e"? Zvanican je podatak je 740 e, a ne 790 e. Slovenija 1080 e a Srbija 391 e. Plata kuvara NIGDE na moru u Hr nije 2000 e!
Pisete neverovatnu kolicinu gluposti.

dužan u takozvanim švajcarskim francima

pre 6 godina

Daj bože da i mi budemo u takvom kolapsu. Po svim parametrima, Hrvatska je za nas ozbiljna država.

Svetski Mega Car

pre 6 godina

U Hrvatskoj prosečna plata nije 700 evra, nego 800 evra, to su najnoviji podaci za ovu godinu. A u Srbiji je prosečna plata 300-350 evra, i nezaposlenost je mnogo veća nego u Hrvatskoj. Mnogo su bolji i razvijeniji od nas, mi nikada nećemo po standardu stići Hrvatsku i Sloveniju, a kamoli razvijenije države zapadne i severne Evrope. A oni sa njihovim pasošima mogu da rade u celoj EU bez radne (boravišne) dozvole, dok nama sa srpskim pasošima treba milion papira i deficitarno zanimanje da bi se zaposlili preko. Vi govorite kako se Hrvatska prazni, a kada bi nama EU ukinula ograničenja i radne dozvole, u Srbiji bi ostali samo penzosi i stranački botovi zaposleni u javnom sektoru. Srbija bi bila pusta zemlja.

Makarije

pre 6 godina

Ma sta mi pricate... moj prvi rodjak je prije 4 godine zavrsio drzavni fakultet za menadzment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji (smjer odrzivi razvoj turizma) i isto toliko radi u Konzumu prenoseci gajbe i kutije za crkavicu jer drugog posla nema. Radio bi on i kao konobar, sef sale... ali dzaba kad nema posla...

Zoran

pre 6 godina

Zamislite vi sta kazu sindikalci:"Sindikalci poručuju da je rešenje u povećaju plata i poboljšavanju radnih uslova u turizmu.". Zaključak: bolje ne raditi i nemati nikakav izvor prihoda, nego raditi bar nešto i vrebati novu šansu?!

mamlaz

pre 6 godina

@Mile

Ne pravdam bednu finansijsku situaciju ovde, ali samo hoću reći da je u hr plata 8 glava, ali su i troškovi života veći, pa mu to dođe manje-više isto...

Mauro

pre 6 godina

I moja konobarska plaća je samo 650 eura, ali je tu još najmanje 400 eura manče (napojnice) ljeti i 250 zimi. Sve u svemu, više sam nego zadovoljan.

mario

pre 6 godina

Svasta covek moze da procita na ovim komentarima, pa cak i takve nebuloze kao sto "plata kuvara 2000e" ,plate u Hr 790 e"? Zvanican je podatak je 740 e, a ne 790 e. Slovenija 1080 e a Srbija 391 e. Plata kuvara NIGDE na moru u Hr nije 2000 e! 
Pisete neverovatnu kolicinu gluposti.
(C i n i k, 21. maj 2017 23:20)
Plaća kvalitetnog kuhara na moru je od 12000-15000 kuna koliko onda bude to eura??pa ide i više. Po zadnjim podacima prosječna plaća je 790 eura i to je zvanicni podatak treba samo provjeriti na stranicama statistickog zavoda. Kao što su devizne rezerve Hrvatske 16 milijardi eura.
Tako da ne znam ko piše gluposti.

Miki

pre 6 godina

Super su mi ovi sto obnasnjavaju kako im je tamo mnogo dobro. Ja im zelim sve najbolje, ali me cudi sto su se ovoliko angazovali. Ima raznih misljenja i kampanja koje se plasiraju po medijima. Obisao sam i ziveo po svetu i ne bih menjao Beograd ni za Cirih, a posebno ne za Zadar.

My name is Zlatan

pre 6 godina

Posto vidim da je generalni konsenzus da su za ovo krivi samo privatnici - nisu - privatnici ko privatnici kao i svi mi zele zaraditi sto vise - ogroman je problem u HR država koja ždere privatnom sektoru previše - tjera ljude na utaju poreza, na radnike prijavljene na minimalcu. Tjera ih. Razmislite ljudi, jel znate ijednu osobu željnu problema, a pogotovo problema s državom? Ja ne znam. Svako bi radije platio nesto da ga se pusti na miru. Al kad to postane previše, onda nema druge ili utaja ili propast. Pazite uzimaju od 50% do 100% i vise u doprinosima na placu, na sve se plaća 25% pdva, porez na dobit 20% (ili 12% sada napokon na male firme) kasnije, ako hoćeš izvadit te pare nakon oporezivanja jos 10%... sta na kraju imaš 20-30%? Jos nisam spomenuo sta uzimaju na gorivo, nekretnine, alkohol, cigarete itd. Drzave su ovdje jednostavno prevelike, preskupe, neefikasne, korumpirane.

kurs iz engleskog

pre 6 godina

Uvesti zakon -koliko zaposlenih, toliki profit. Sve preko toga odlazi u budzet za otvaranje novih radnih mesta.
Zakon o poreklu imovine..a svakki visak I bidzet za otvaranje novihvradnih mesta.
Kada svi budemo bili zaposleni u po cetiri firme, I imali svoju, tada smo na konju.

čovik s mora

pre 6 godina

Jučer mi supruga priča o jednoj svojoj rastavljenoj poznanici... Žena prošlo ljeto bila kuharica u restoranu, iako nije profesionalni kuhar. Za nešto više od tri mjeseca zaradila preko 70.000 kuna, ali se bome i naradila (po 12-13 sati). Pa sad Vi vidite isplati li se i može li se...

mare

pre 6 godina

Pa 2/3 radnika u Hr zaradjuje manje od 750€ a 1/3 ima natprosečne plate i tako se dobije prosečna plata. U celoj toj statistici nema nezaposlenih koji zaradjuju 0 kuna, postoji medijana - srednja vrednost koja je dosta realnija od prosečne plate. Statistika je tačan zbir netačnih podataka.

Medijan

pre 6 godina

@mare
Medijan je, u pravi si, puno precizniji pokazatelj primanja u drzavi. U Hrvatskoj medijan placa iznosi cca 700€,sto znaci da polovica zaposlenih ima primanja veca od 700€,sto nije lose i nije puno manje od 750€. Naravno medijan je gotovo uvijek malo nizi od prosjeka te se iz tog razloga nasi i vasi politicari vole hvaliti prosjecnom placom.

Erga Novi Sad

pre 6 godina

Nije to paradoks vec realni odliv intaligencije i mladih ljudi "trbuhom za kruhom" u inostranstvo. Tamo je veca beda i siromastvo nego u BiH.

Fran

pre 6 godina

Stvar je u tome da smo mi Hrvati lijen narod, razmislja se ovako: "Zakaj bi ja išao delati na more 3 mjeseca, kad mogu gledat televiziju kod kuće i primat naknadu za nezaposlene".... zato se dovode radnici iz BiH, Makedonije... eto bar netko da zaradi..

kurikulum

pre 6 godina

U Hrvatskoj trenutno postoji veliki problem sezonskih radnika to je očito svima ,problem je taj što poslodavci neće da plate radnika ,šta vlasnici hotela ,restoran ,kafića i sl misle da će im netko doći radit za 700€ usto radit 12-15 sati nema šanse, svi koji znaju nešto raditi ,konobari ,kuhari neće za te pare ni u snu da rade, državi očit ne preostaje ništa drugo nego da uveze radnu snagu iz bosne ,srbije ,makedonije ,rumunjske i sl, no tu postoji problem, kvalifikacije i neiskustvo takve radne snage je ogromno ,a tu je i problem ne poznavanja stranih jezika, sve u svemu problem se može vrlo lako riješit ako podignu plaću na 1200 eura za konobara i 1500 za kuhara i doće ljudi radit.

Zoran

pre 6 godina

Zamislite vi sta kazu sindikalci:"Sindikalci poručuju da je rešenje u povećaju plata i poboljšavanju radnih uslova u turizmu.". Zaključak: bolje ne raditi i nemati nikakav izvor prihoda, nego raditi bar nešto i vrebati novu šansu?!

Miki

pre 6 godina

Super su mi ovi sto obnasnjavaju kako im je tamo mnogo dobro. Ja im zelim sve najbolje, ali me cudi sto su se ovoliko angazovali. Ima raznih misljenja i kampanja koje se plasiraju po medijima. Obisao sam i ziveo po svetu i ne bih menjao Beograd ni za Cirih, a posebno ne za Zadar.

mamlaz

pre 6 godina

@Mile

Ne pravdam bednu finansijsku situaciju ovde, ali samo hoću reći da je u hr plata 8 glava, ali su i troškovi života veći, pa mu to dođe manje-više isto...

C i n i k

pre 6 godina

Svasta covek moze da procita na ovim komentarima, pa cak i takve nebuloze kao sto "plata kuvara 2000e" ,plate u Hr 790 e"? Zvanican je podatak je 740 e, a ne 790 e. Slovenija 1080 e a Srbija 391 e. Plata kuvara NIGDE na moru u Hr nije 2000 e!
Pisete neverovatnu kolicinu gluposti.

kile

pre 6 godina

nema konobara na jadranskoj obali koji u sezoni u normalnom kaficu ima manje od 2000 eura cisto! o kuharima pravim da i ne govorimo koliko zarade!

kurs iz engleskog

pre 6 godina

Uvesti zakon -koliko zaposlenih, toliki profit. Sve preko toga odlazi u budzet za otvaranje novih radnih mesta.
Zakon o poreklu imovine..a svakki visak I bidzet za otvaranje novihvradnih mesta.
Kada svi budemo bili zaposleni u po cetiri firme, I imali svoju, tada smo na konju.

Huligan

pre 6 godina

Mene oni apsolutno ne interesuju. I do Austrije idem isključivo preko Mađarske.
(Jeste, 21. maj 2017 19:59)

Pa logično je, puno ti je kraće i od mađarske granice do Beča cijelim putem je autoput koji te ispadne mnogostruko manje nego da ideš preko Hrvatske, to ako ideš za Beč, ali za Graz ti je puno lakše preko Zagreba.
A ti sad ako iz nekog infantilnog razloga bojkotiraš Hrvatsku, preživjet ćemo mi bez tebe!

seljadin

pre 6 godina

evo ja cu napisati ono sto sam cuo od prijatelja koji radi na splavu kao konobar na beogradskom splavu : plata 400 evra, + baksis 800 evra = 1200 evra
konobar u Cirihu plata : 4000 svajcaraca + baksis 3000 svajcaraca (ili obrnuto ne secam se) uglavnom 7.000 ch mesecno konobar u Cirihu.
Naravno vrtic u Cirihu 2000 svajcaraca po detetu, u Beogradu 50 evra mesecno.
Opet Cirih je Cirih.

Jaro

pre 6 godina

Da smo ostali jedna država, imali bi i dovoljno sezonske radne snage i milion turista više godišnje, ali tada ne bismo bili motivisani da otkrivamo lepote Grčke - predivne prostrane peščane plaže, čisto toplo more i prava domaćinska usluga.

Prioriteti

pre 6 godina

Odose kvalifikovani radnici, odose lekari, odlaze skoro svi koji vrede...Sunovrat i crna buducnost ne samo Hrvatske vec i Srbije i vecine drzavica ex Jugoslavije. Gramzivi politicari i lazne elite su sve opljackali i teraju sopstvene narode u egzodus preko granice. Ko ostane tavorice u bedi.

NIKOLA

pre 6 godina

Slabe pare i za okolne zemlje, pa kuvar u Srbistanu može da ide oko somića,čistačica će za veće pare u Grčku ili u Crnu Goru, a još kad se doda da kod vas npr 700 evra vredi ko kod nas 500 to ne pije vodu.Ništa tu sindikati ne treba da se mešaju sve će ponuda i potražnja da reguliše, oćete pare i visoki turizam e pa će te da platite nema odakle da se uveze za te novce.

Zoki

pre 6 godina

Stvarno čudno. A u Srbiji je drugačije? Ja sam dipl. mašinski inženjer. Ranije sam radio u projektnim biroima na usko stručnim poslovima. I već neku godinu ne mogu da nađem posao, iako sam konkurisao bukvalno na sve što se pojavljivalo. Na stotine prijava. Nekoliko puta sam se susreo sa konstatacijom poslodavca: "Mi bismo morali da te platimo barem 1.000 € (ja nisam tražio toliko), i opet bi gledao da odeš negde gde su bolji uslovi. Niti možemo niti želimo nekoga toliko da platimo." Dakle, države Srbija i Hrvatska, firme i poslodavci, zaključajte, i ugasite svetlo.

Erga Novi Sad

pre 6 godina

Nije to paradoks vec realni odliv intaligencije i mladih ljudi "trbuhom za kruhom" u inostranstvo. Tamo je veca beda i siromastvo nego u BiH.

Mile

pre 6 godina

Jos jednom prosecna plata u Hrvatskoj je 795 evra, u Sloeniji 1020 a u Srbiji 370...jao ala oni propadose, a Srbija tako razvijena. i Jos oni su clanica EU mogu da rade LEGALNO po Evropi, dok Srbi samo na crno..... ma mnogo im je lose.

Spira Popivoda

pre 6 godina

Evo zasto je EU bitna. Otvara se trziste rada i proizvoda. Mi cemo jos mnogo godina biti u ovim granicama zahvaljujuci nasim izabranim politicarima. Naravno, ne zaboravimo da je to nas izbor.

mile

pre 6 godina

A stranje na terenu je ovakvo: radnik početnik bez iskustva ima stan spavanje i hranu i plaću ne manju od 4000 kuna oko 500 eura ako naprimjer znaš peći pice tu imaš minimalno 10000 kuna, konobar nije ispod 1000 eura ako može ponijet 4 tanjira u bit ako si početnik 500 ako znaš nešto 1000 minimalno sa plaćenim boravkom i hranom!

bb

pre 6 godina

Znaci malo bolje nego kod nas kod nas sobari zaradjuju oko 220 gde je kao prosecna zarada 400 evra a kod njih oko 400 evra gde je kao zarada 700 evra.

Makarije

pre 6 godina

Ma sta mi pricate... moj prvi rodjak je prije 4 godine zavrsio drzavni fakultet za menadzment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji (smjer odrzivi razvoj turizma) i isto toliko radi u Konzumu prenoseci gajbe i kutije za crkavicu jer drugog posla nema. Radio bi on i kao konobar, sef sale... ali dzaba kad nema posla...

Omladino, BEZI!

pre 6 godina

Jos jednom prosecna plata u Hrvatskoj je 795 evra, u Sloeniji 1020 a u Srbiji 370...jao ala oni propadose, a Srbija tako razvijena. i Jos oni su clanica EU mogu da rade LEGALNO po Evropi, dok Srbi samo na crno..... ma mnogo im je lose.
(Mile, 21. maj 2017 19:04)

Pa jes, MIle, ali oni se nisu namestali ko macka s macicima kao mi dvadeset godina, nego su se potrudili, pa usli u EU.
S druge strane, nama je sasvim ocigledno SUPER tu gde smo i bez para, pa svom silom hrlimo sto dalje od zloceste EU, a u prekrasnu Evroazijsku uniju.
A kako radimo, tako nam se i vraca!

profesionalac

pre 6 godina

Ovo je odlična vest.Što gore na tržištu rada,to bolje radnicima.Najbolje bi bilo kada bi svake godine i Hrvatsku i Srbiju napuštalo bar 150000 mladih ljudi,da već jednom dođemo do dna.Podržavam sve koji odlaze odavde za boljim životom.Napred omladino i ne vraćaj se u robovlasničke države-takozvanu otadžbinu.Jer džaba patriotizam,kad je stomak prazan,a domaće gazde gori od faraona.Idi i ne okreći se sine-napred je sunce (a iza ostaje ponor i beznađe)...

ivan

pre 6 godina

lavovi to sto pisete 700-800 eura je laz.pocetnici imaju 3000 kn vecinom.nisje svako mjesto puno pa da ima bakse.nije hrvatska ulaskom u eu dobila standard u vukovaru je placa 2500-3000 kn to je oko 400 eura minimalac .sve sto citate ako pise prosjek je bez odbitaka.place su dobre po zagrebu i tamo a kod na nisu.odem na more radim za 4500kn po 14-15 sati nemam odmora.dobijem slobodno od 2 do 5 pa na poso pa dokle traje moze do 3 ujut5ro moze do 12 kako kada.pa ti ako radis do 3 do 4 ne ides spavat pa idi u 8 na posao pa opet iznova za sta.jel plati tko prekovremeno.nitko.jos ako naletis na gazdu koji hoce baksis koji tebi ide a imao sam situaciji kada sam dobio od jednog rusa 210 eura .gazda doso i trazi pare.znaci dobio je tacnom u po glave i momenztalni otkaz sa moje strane pa neka me tuzi.

troškovi

pre 6 godina

@mamlaz
Troškovi u Hrvatskoj su tek malo viši. Evo, vaš "paket" Infostan (Beograd) je za istovrsni stambeni potrošački kapacitet tek dvdesetak posto niži od troškova ovdje (Zadar). S druge strane, cijene svega i svačega, osim tržnice, su jednake ili neznatno osciliraju u prilog jedne ili druge države. Da ne spominjem kako su mi, s nešto iznadprosječnom plaćom, putovovanja u puno dostupnija nego nekom iz iste kategorije u Srbiji.

mare

pre 6 godina

Pa 2/3 radnika u Hr zaradjuje manje od 750€ a 1/3 ima natprosečne plate i tako se dobije prosečna plata. U celoj toj statistici nema nezaposlenih koji zaradjuju 0 kuna, postoji medijana - srednja vrednost koja je dosta realnija od prosečne plate. Statistika je tačan zbir netačnih podataka.

Mare

pre 6 godina

Problem je sezona na moru, koja ima samo 3-4 mjeseca. Bolje radi svaki prosečan hotel u Zagrebu, nego najbolji na Jadranu. To je realnost.

nislija

pre 6 godina

Dal za njih ima spasa ne znam. Al znam da smo ga mi ugasili! Al bitno da po nasim novinama svi sem nas jedva sastavljaju kraj s krajem. Samo mi zivimo u luksuzu...oce sendvic od bajatog kulena na mozak da udari.

da se ne lazemo

pre 6 godina

„O tome svjedoče poluprazni razredi u ugostiteljskim školama, jer mladi su svesni da u toj struci nemaju nikakvu perspektivu. Rad od nekoliko meseci ne obezbeđuje život od 12 meseci, a takvi radnici ne mogu da podižu kredite i razmišljaju o zasnivanju porodice. Zbog toga mladi u sve većem broju napuštaju Hrvatsku“, navodi Andrić.

Kakva besmislica. Pa samo lud covek ce razmisljati o podizanju rkedita, a da radi u ugostiteljstvu. A to sto mladi odlaze iz Hrvatske treba da kvantifikuje. Koliko ih odlazi i sa kojom i kakvom strucnom spremom. Odlaze mladi sa ozbiljnim diplomama, ali mnogo vise odlaze oni bez ikakve strucne spreme. Prosto zato sto je visokoobrazovanih procentualno u populaciji neuporedivo manje. A ti mladi bez adekvatne strucne spreme su i u Hrvatskoj i u inostranstvu liseni bilo kakve ozbiljne perspektive. Ista prica je i sa omladinom iz Srbije.

Dex

pre 6 godina

Znaci malo bolje nego kod nas kod nas sobari zaradjuju oko 220 gde je kao prosecna zarada 400 evra a kod njih oko 400 evra gde je kao zarada 700 evra.
(bb, 21. maj 2017 12:39)

Da, ako je duplo bolje malo bolje.

yeah

pre 6 godina

Jeste, plata 500€ ali zato dnevni bakšiš 30€ - 40€ pa računajte.
Ali težak posao dobiješ 20 stolova pa izgineš svaki dan po 10h radiš.
Noge ti otpadnu, tako da, taj konobarski hleb je težak, nije ni čudo što se ti poslovi izbegavaju.
A gazde se žale bez veze, oni plate osoblja zarade za 3-4 dana ostalo sve ide njima, ogromne pare uzimaju i onda kukaju kako nema radnika? Totalni nonsens, a posebna je tema što samo 20% prometa provlače kroz fiskalnu kasu, vrše ogromne utaje poreza po sezoni. Ko im je kriv onda što nemaju radnike pa oni sami, alavi su mnogo.

Norge

pre 6 godina

Mene u svakom drugom kaficu u Oslu usluzuju konobari iz Hrvatske. Popricam sa njima često i kažu mi ljudi da im je lakše i bolje odraditi tri meseca ovde i onda nazad. Više para, manje se radi i na kraju još imaju povraćaj para od poreza pred sledeću sezonu. Hrvati imaju tu mogućnost dok Srbi za sada nemaju, a siguran sam da bi je oberučke prihvatili.

AnteWH

pre 6 godina

Prijatelj iz ZG(inače obojica smo s juga) ode na sezonu u Makarsku 4 mjeseca, radi kao konobar u super restoranu. Prošle jeseni vratio se u ZG sa 124 tisuće kuna(doduše roditelji mu žive dolje tako je malo lakše) To je znaci 124:4=31 mjesečno. 31:7,5=4133 €. Nemora nista radit čitavu studentsku godinu(plaća sam vanredno Fax, ide van pije, duva, uči sve po redu). svake godine kaze da mu je zadnja, a ove godine opet ide. Naradi se ko lud, 12-15 sati dnevno al za tu lovu se isplati. normalno nije svugdje tako ali ako si dobar konobar nemas brige.

Tereza

pre 6 godina

Poznajem kuvara koji radi u Hr za 1200 evra 25 dana po 13-15 sati. Informacija uz prve ruke.
(aco, 21. maj 2017 15:43)

Da , to je plaća pomoćnog kuhara. Moj pajdo, 50 godina star,odlazi kao glavni kuhar dolje na plaću 15000 kuna. Otprilike 2000 eura.

Ralle

pre 6 godina

Posto Hrvati iz BiH imaju pasose HR sigurno ce dolaziti da rade u Hrvatsku u sezoni. Trebaju kvote da dignu i za ostale gradjane BiH i tako obezbede neophodu
radnu snagu.

Ta stopa nezaposlenosti od 17% je visoka verovatno zbog ljudi na primorju kojima se ne isplati da rade nego izdaju smestaj. Vode se kao nezaposleni a imaju prihode.

Aleksandar

pre 6 godina

Ali ljudi niko ne iznosi najbitniju stvar, ovo su sve sezonski poslovi. Nije ni cudo sto mladi iz Hrvatske idu van i rade za vece pare sa slicnim troskovima, cele godine. Nije leba samo 4 meseca, vec svih 12.

Nemanja

pre 6 godina

Zamislite vi sta kazu sindikalci:"Sindikalci poručuju da je rešenje u povećaju plata i poboljšavanju radnih uslova u turizmu.". Zaključak: bolje ne raditi i nemati nikakav izvor prihoda, nego raditi bar nešto i vrebati novu šansu?!
(Zoran, 21. maj 2017 13:11)

Tipičan pohlepni poslodavac: 'valjda je bolje da radite za ovo što nudim, nego da lenčarite a ja ne zarađujem'.

Hennessy

pre 6 godina

Meni vec 3 puta dizu platu u godinu dana samo da ne odem kod konkurencije.radim ko barmen,placa cijelu godinu 1000e mjesecno i baksis,radim 7 mjeseci 5 slobodan.

poltron

pre 6 godina

@Zoran
Da li to znači da treba da pristanu da rade za 200 evra kao i mi, jer bolje išta nego ništa?
Moja drugarica u Beogradu radila u kafiću samo za napojnice, nije imala dnevnicu. A poznati su mi slučajevi da napojnice moraju gazdi da ostave. Tako da, bravo Hrvati, nemojte da radite za male pare. Vi bar imate sigurno odličan promet na moru i poslodavci neka plate radnike kako treba. U suprotnom, imaju širom otvorena vrata ka EU.

s lica (turističkog) mjesta

pre 6 godina

Nema tog kuhara koji bi radio za tako nisku plaću. Navedeni podaci mogli bi vrijediti jedino ako je uključeno cijelokupno kuhinjsko osoblje, dakle pomoćni kuhari, sudopere i sl. Kuhari u pravilu imaju mnogo višu plaću od konobara, no oni taj "minus" obilno nadoknađuju putem napojnica...Rječju, problem postoji, ali nikakva panika.

dali

pre 6 godina

@Posto Hrvati iz BiH imaju pasose HR sigurno ce dolaziti da rade u Hrvatsku u sezoni. Trebaju kvote da dignu i za ostale gradjane BiH i tako obezbede neophodu
radnu snagu.
(Ralle, 21. maj 2017 15:35)

Što bi dolazio u Hrvatsku kad s istim pasošem mogu tražiti posao u Njemačkoj, Irskoj.. jednako kao i Hrvat iz Slavonije, Zagorja ili bilo kog drugog dijela Hrvatske.
A privatnici koji zapošljavaju nikako da shvate da je ulaskom Hrvatske u EU završilo razdoblje kada su se mogli bahato i ucjenjivački postavljati prema radnicima koji su kod njih konkurirali za posao. Nastup pod devizom ''uzmi ili ostavi'' mogao je proći prije kad nije postojalo tržište rada, a sada se situacija obrnula i privatnici su ti koji konkuriraju za što kvalitetniju radnu snagu protiv privatnika iz EU.
Ako nisi spreman dati adekvatnu platu i biti konkurentan Hansu iz Minhena, onda propadni!

Domaćin

pre 6 godina

Ko je pročitao ceo tekst, video je da problema nemaju oni koji pošteno plaćaju radnike. Zaključke neka izvlače ovi koji kukaju kako "neće niko da radi".

Veliki brat

pre 6 godina

Pa normalno, oni koji su lošiji đaci neće da uče za konobara, bolje da bude dobar bravar i sl., ode u Nemačku i ima sasvim pristojnu platu. Čak i u Srbiji za dobrog bravara je početna plata 500€ i nigde ih nema.


A što se tiče ugostiteljstva, to je OK za one koji mogu da rade negde u unutrašnjosti zimi, a u sezoni da rade na obali.

Evo, znam lika koji u Crnoj Gori radi kao kuvar, prve godine je uštekao 10.000 evra, sledeće kupio stan, nudili mu da zimi radi u Hajatu ili tako nešto i odbio...

Jednostavno, u turizmu se isplati ako ste vrhunski u poslu, pa možete od 6 mesečnih plata da sasvim lepo živite i onih drugih 6 meseci odmarajući se. A teško da to mogu konobari, posebno ako nemaju neki drugi posao van sezone.

Naravno, niko im ne brani da završe neki fakultet za hotelijerstvo/turizam pa da budu neki šefovi, upravnici hotela i sl., gde su plate malo veće.

A niko ne brani ni vlasnicima tih objekata da konobare drže zaposlenim svih 12 meseci.
Evo tu u komšiluku devojka radi u poljoprivrednoj apoteci 6 meseci u sezoni, ima 50.000 din. neto i prijavljena je, a van sezone se odmara kod kuće i prima 30.000 dinara neto (stvarno je tako, nema potrebe da izmišljam, jedino što je i u sezoni prijavljena na 30.000 din. zbog jednostavnije papirologije), a razlog je što je radnji potreban neko sa adekvatnim znanjem (ima fakultetsku diplomu).

Mogli bi i ovi konobare tako da plate, da im van sezone daju bar 200€ mesečno...

moj sinko

pre 6 godina

ovo su sezonski poslovi,sto se uzme za tih tri cetri meseca uzelo se,zato treba ljude posteno platiti i svima bolje,recimo konobari i kuvari,smestaj,hrana i osnovna plata nekih 400€ plus 10% od prometa pa da vidis kako se radi,,

Predragg

pre 6 godina

To sto sada citate za Hrvatsku,za koju godinu citati cete za Srbiju. Dakle,iseljenja,rad preko,mozda nazad pred starost. Pun Prezir prema Hrvatskim i Srpskim politicarima i harambasama,lopurdama i bitangama...

BiPurin

pre 6 godina

Pa svaka Vama cast... Hrvati pred kolapsom a mesec dana pricamo kako ce biti rat u Makedoniji ... Niti kolaps,niti rat samo beda i glad kod nas

Svetski Mega Car

pre 6 godina

U Hrvatskoj prosečna plata nije 700 evra, nego 800 evra, to su najnoviji podaci za ovu godinu. A u Srbiji je prosečna plata 300-350 evra, i nezaposlenost je mnogo veća nego u Hrvatskoj. Mnogo su bolji i razvijeniji od nas, mi nikada nećemo po standardu stići Hrvatsku i Sloveniju, a kamoli razvijenije države zapadne i severne Evrope. A oni sa njihovim pasošima mogu da rade u celoj EU bez radne (boravišne) dozvole, dok nama sa srpskim pasošima treba milion papira i deficitarno zanimanje da bi se zaposlili preko. Vi govorite kako se Hrvatska prazni, a kada bi nama EU ukinula ograničenja i radne dozvole, u Srbiji bi ostali samo penzosi i stranački botovi zaposleni u javnom sektoru. Srbija bi bila pusta zemlja.

dužan u takozvanim švajcarskim francima

pre 6 godina

Daj bože da i mi budemo u takvom kolapsu. Po svim parametrima, Hrvatska je za nas ozbiljna država.

My name is Zlatan

pre 6 godina

Posto vidim da je generalni konsenzus da su za ovo krivi samo privatnici - nisu - privatnici ko privatnici kao i svi mi zele zaraditi sto vise - ogroman je problem u HR država koja ždere privatnom sektoru previše - tjera ljude na utaju poreza, na radnike prijavljene na minimalcu. Tjera ih. Razmislite ljudi, jel znate ijednu osobu željnu problema, a pogotovo problema s državom? Ja ne znam. Svako bi radije platio nesto da ga se pusti na miru. Al kad to postane previše, onda nema druge ili utaja ili propast. Pazite uzimaju od 50% do 100% i vise u doprinosima na placu, na sve se plaća 25% pdva, porez na dobit 20% (ili 12% sada napokon na male firme) kasnije, ako hoćeš izvadit te pare nakon oporezivanja jos 10%... sta na kraju imaš 20-30%? Jos nisam spomenuo sta uzimaju na gorivo, nekretnine, alkohol, cigarete itd. Drzave su ovdje jednostavno prevelike, preskupe, neefikasne, korumpirane.

Ostin A

pre 6 godina

Učiteljica u Srbiji plata: 400e
Učiteljica u Hrvatskoj plata: 700e

U Srbiji porez na plate 60%
U Hrvatskoj porez na plate 40%
(Čak kao beneficiranje za zapošljavanje mladih, do tridesete porez na plate je uglavnom između 0% - 30%)

Nezaposlenost manja, a i nezaposleni skoro uvek rade kao sezonski radnici u turizmu i poljoprivredi, plus pomoć biroa je mnogo veća.

Ako su oni pred kolapsom, šta smo mi ?

Medijan

pre 6 godina

@mare
Medijan je, u pravi si, puno precizniji pokazatelj primanja u drzavi. U Hrvatskoj medijan placa iznosi cca 700€,sto znaci da polovica zaposlenih ima primanja veca od 700€,sto nije lose i nije puno manje od 750€. Naravno medijan je gotovo uvijek malo nizi od prosjeka te se iz tog razloga nasi i vasi politicari vole hvaliti prosjecnom placom.

Mauro

pre 6 godina

I moja konobarska plaća je samo 650 eura, ali je tu još najmanje 400 eura manče (napojnice) ljeti i 250 zimi. Sve u svemu, više sam nego zadovoljan.

mario

pre 6 godina

Svasta covek moze da procita na ovim komentarima, pa cak i takve nebuloze kao sto "plata kuvara 2000e" ,plate u Hr 790 e"? Zvanican je podatak je 740 e, a ne 790 e. Slovenija 1080 e a Srbija 391 e. Plata kuvara NIGDE na moru u Hr nije 2000 e! 
Pisete neverovatnu kolicinu gluposti.
(C i n i k, 21. maj 2017 23:20)
Plaća kvalitetnog kuhara na moru je od 12000-15000 kuna koliko onda bude to eura??pa ide i više. Po zadnjim podacima prosječna plaća je 790 eura i to je zvanicni podatak treba samo provjeriti na stranicama statistickog zavoda. Kao što su devizne rezerve Hrvatske 16 milijardi eura.
Tako da ne znam ko piše gluposti.

čovik s mora

pre 6 godina

Jučer mi supruga priča o jednoj svojoj rastavljenoj poznanici... Žena prošlo ljeto bila kuharica u restoranu, iako nije profesionalni kuhar. Za nešto više od tri mjeseca zaradila preko 70.000 kuna, ali se bome i naradila (po 12-13 sati). Pa sad Vi vidite isplati li se i može li se...

Fran

pre 6 godina

Stvar je u tome da smo mi Hrvati lijen narod, razmislja se ovako: "Zakaj bi ja išao delati na more 3 mjeseca, kad mogu gledat televiziju kod kuće i primat naknadu za nezaposlene".... zato se dovode radnici iz BiH, Makedonije... eto bar netko da zaradi..

kurikulum

pre 6 godina

U Hrvatskoj trenutno postoji veliki problem sezonskih radnika to je očito svima ,problem je taj što poslodavci neće da plate radnika ,šta vlasnici hotela ,restoran ,kafića i sl misle da će im netko doći radit za 700€ usto radit 12-15 sati nema šanse, svi koji znaju nešto raditi ,konobari ,kuhari neće za te pare ni u snu da rade, državi očit ne preostaje ništa drugo nego da uveze radnu snagu iz bosne ,srbije ,makedonije ,rumunjske i sl, no tu postoji problem, kvalifikacije i neiskustvo takve radne snage je ogromno ,a tu je i problem ne poznavanja stranih jezika, sve u svemu problem se može vrlo lako riješit ako podignu plaću na 1200 eura za konobara i 1500 za kuhara i doće ljudi radit.