Sreda, 29.06.2016.

19:25

BG na vodi dobija konkurenciju preko puta/FOTO

Područje Bloka 18, koje se nalazi preko puta Beograda na vodi, između Tramvajskog mosta i Gazele, dobilo je viziju budućeg izgleda.

Izvor: B92

BG na vodi dobija konkurenciju preko puta/FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

103 Komentari

Sortiraj po:

Ekonomista

pre 7 godina

Ostavite ovo zemljište za kampus Univerziteta u Beogradu!!
(Jack Teagarden, 30. jun 2016 08:29)

Ja sam za to da se raspise licitacija, pa ko ponudi najvece pare za zemljiste neka zida.

Zemljiste na ovoj lokaciji je jedno od najskupljih u Beogradu. Svako ko je kupovao skupo zemljiste da bi na njemu pravio niskoprofitan ili neprofitan objekat propao bi zajedno sa svojom investicijom.

Zamislite seljaka koji uzme kredit od 1,5 miliona dolara i kupi 20 ari placa na Dedinju ili Senjaku za sta mora da placa dodatne 2.000 evra godisnje na ime poreza na nekretninu da bi na istom proizvodio paradajz ili rotkvice ili zelenu salatu. Ubrzo bi ostao i bez tog placa i bez kuce koju bi mu banka uzela na ime hipoteke za neotplaceni kredit.

Beogradski i bilo koji drugi univerzitet nije ni Hardvard, ni Sorbona, ni MIT, ni Kembridz, ni bilo koji drugi u svetu renomirani univerzitet sa godisnjim prihodom od 3-5 milijardi dolara. Kao takav ne bi imao odakle da finansira kupovinu zemljista, otplatu kredita za izgradnju i ne bi na bilo koji drugi nacin mogao da opravda ulozena sredstva. Ne samo da bi ostao bez kampusa, nego bi izgubio i postojece zgrade fakulteta i univerziteta u gradu.

Za ovu namenu sasvim bi bile odgovarajuce napustene kasarne na periferiji grada ili recimo plac fabrike IMR u Rakovici.

Milos

pre 7 godina

Ostavite ovo zemljište za kampus Univerziteta u Beogradu!!
(Jack Teagarden, 30. jun 2016 08:29)

Ovo bi zapravo bila sjajna ideja da nije dve stvari - prvo, videli smo kako je prošao kampus Univerziteta umetnosti u bloku 27 ili kako se već zove, tamo gde je FDU, kada je vlastima trebalo zemljište, oni su ga uzeli i sada je tamo rupetina.

Drugo, za tako nešto biste morali da imate integrisani univerzitet, a znam par fakulteta koji bi se pre samozapalili nego se odrekli (finansijske) autonomije. Da ne govorimo da bi bilo na mestu da onda napuste sadašnje zgrade u centru grada, a to neće baš lako ići...

Aca

pre 7 godina

Au sunce ti kalaisano... Milutin Folic zvani Fol! A šta Stanija kaže na taj projekat, jel joj je extra znaci? Beograd je preživio svakakva razaranja ali teško da će i ove sns menadžere sa megatrend diplomama.

skrozlos

pre 7 godina

@WakeUpSheeple
sta ima lose u tome da policajci i vojnici dobiju stanove? ili bilo ko drugi ko nema stan? dok smo ziveli u komunistickoj diktaturi, to je bila sasvim normalna pojava, da svako ko radi moze da se nada da ce jednog dana dobiti stan i resiti jedan od najvecih problema. a danas, kada smo blagodareni svim mogucim slobodama, o stanu mozemo samo da sanjamo...

urbanizam

pre 7 godina

Ne ulazeći u ocjenu prvonagrađenog riješenja, bloku 18 se dogodio normalan, pa ako hoćete i apsolutno civiliziran razvoj situacije. Imate desetak (kvalitetom) izdvojenih projekata s pregršt različitih ideja, možete ih analizirati, uspoređivati...Suprotno tome, ultra ambiciozni projekt s druge strane Save, za koji bi se očekivao međunarodni natječaj, pojavio se kao nametnuto, "bespogovorno" rješenje i to na krajnje osjetljivoj lokaciji, "udarnoj" poziciji na prostoru starog dijela grada. Gdje je tu (urbotvorna) logika?

Srx Bg

pre 7 godina

Trava uz put 2 metra,rupe na sve strane komarci nas pojedose,fasade u raspadu, u autobusima ne radi klima ulicna rasveta u u pojedinim delovima ne radi godinama jel trebam i dalje ili je dovoljno?

ivan

pre 7 godina

Mislim nije u redu da prave ko kurenciju onin stambenim zgradama koje su uposlile celu Srbiju a po recima premijera 200.000 ljudi ce raditi na te dve zgrade,elem i kakva je to konkurencija pa ni maketu nemaju....mislim stvarno.Hahahahaha kakva smesna drzava cudo jedno.

Aleksandar

pre 7 godina

Pre pljuvaze treba razumeti par stvari. Konkurs je anketni. Znaci ovo nije izgled buducih objekata. Na osnovu ovog konkursa se pravi plan regulacije, odnosno definise stepen igradjenosti, spratnost, pozicija objekata od posebnog znacaja itd. Na osnovu tog plana se kasnije parcelise i izdaju gradjevinske dozvole a svaki investitor sam pravi sam novi projekat za datu parcelu. Oni koji kritikuju nedostatak parka ocigledno nisu primetili da jedno 30% povrsine uz reku koja je koliko ja vidim park.

Oni kojima smeta celik i beton, ne znam sta da kazem, mozda da probamo od papira?

Oni koji kazu ma ko zna kad ce to da bude? Ovakvi planovi se ne prave za sutra vec za narednih 50 godina ako se ozbiljno bavite time, suprotna obala je ocigledno ekstremno los primer jer su krenuli da ruse pre nego sto su imali ijedan plan u ruci.

Sve u svemu pristojno resenje, ne narocito revolucionarno ali pristojno. Urbanisticki mnoooogo bolje nego preko puta gde izgleda kao da je neko prosuo solitere iz neke vrece. Ujednacene visine, akcenat na soliterima uz autoput, javni prostori uz reku, solidno.

Bob Rock

pre 7 godina

Brkati feudalac, 30. jun 2016 02:36)
Na mestu novog Beograda je bila mocvara a ne pescara!Pocela je gradnja 1948 godine i dovlacili su kamenje i pesak posle da bi napravili tlo pogodno za gradnju.A ti si sadio drvece po Novom Beogradu.Ti si onda ili mnogo mator brkati feudalac ili si malo pomesao ORA sa izgradnjom i nasipanjem zemljista na N.Bgd.Ja se toga naravno ne secam jer nisam rodjen u to vreme ali ima nas koji znamo tj.ucili smo u skoli kada i zasto je gradjen N.Bgd.Da bi se naselili drugovi komunisti iz raznih krajeva nase Jugoslavije.

WakeUpSheeple

pre 7 godina

ne lozite se ljudi! nema nista od ovog kao ni od beograda na vodi,sve su to bajke naseg uvazenog premijera i kupovina vremena
(bob, 29. jun 2016 22:15)
Nazalost bice ih, nije trebalo da ih bude, bila je to prica za narodne mase, ali su ih mediji pritisli pa su morali na silu da odrade makar bilo ekonomski neisplativo, makar uruznilo grad, makar poklonili najskuplje zemljiste, makar poklanjali stanove za dz tipa vojsci i policiji

Voodoo

pre 7 godina

Bilo bi lepo kada bi se ovo realizovalo, zajedno sa Beogradom na vodi, i bilo bi lepo kada bi se i metro uradio i Slavija i druge ulice u Beogradu, da imamo glavni grad malo reprezentativniji, naravno i 80% fasada treba renovirati ili prefarbati. Takodje bi bilo lepo i puteve i ulice da srede, a i da svaki manji grad u Srbiji ima jedinstven urbanisticki plan i da krene isto da se sredjuje, jer Beograd nije jedini koji ima totalno neiskoriscene prostore, i kome treba malo renoviranja, prakticno svakom gradu u Srbini treba to. Bilo bi takodje jako lepo i kada bi zeleznicu sredili da vozovi idu 150, zdravstveni sistem nam treba bolji, obrazovni sistem takodje, sudstvo i tuzilastvo malo procistiti i uvesti u red, policiju i inspekcije takodje i naravno prosecna platica od 1000 evra bi isto bila lepa. E sad aj vreme je da se budimo, jutro je, dosta snova.

Slucajni turista

pre 7 godina

Kako ste tu mogli da izaberete "normalno" arhitektonsko resenje koje se odlicno uklapa u novobeogradsku arhitekturu,a u starom jezgru grada sa srednjovekovnom tvrdjavom i zgradama iz doba neoklasicizma,hocete da gradite Dubaji na Savi?

PKB

pre 7 godina

Zasto pre privatizacije tj pljackaskog otimanja PKB ne donesu utrbanisticki plan za potes Zemun Borca...i isparcelisu deo za individualnu gradnju

Brkati feudalac

pre 7 godina

@Srba
Ne svidja ti se beton na Novom Beogradu. Ajd bas da cujem cime bi ti prelio pescaru? Od Save do Dunava nekad nista sem peska ne bese. Ja sam bio u grupi sto je prva drveca sadila i prve prolaze cementirasmo. Ti bi vise voleo Saharu preko puta centra? Ne kazem da je najlepsi grad na svetu, al ja ga najvise volim i mislim da bolje nismo napraviti mogli. Mozda ti imas neke bolje ideje, eto ionako je sad vreme vas mladih. Pravite bolje, navijacu za vas

Brkati feudalac

pre 7 godina

Al sad se bas nerviram kakve gluposti omladina pise. Beton problem? Pre betona su se reke izlivale i spajale u deltu koja onda padne i ribe grcaju na suvom. Jedina ziva bica izmedju dve reke su bili mali gusteri i komarci. A dan danas su i dalje tu. To nase zalivanje betona je stvorilo jednu od najmnogoljudnijih opstina u Evropi. Ostalo je jos dosta prostora u pescari da se svakakvi projekti infrastrukture rade a i mnogo naselja se mogu podici. Vise drveca nego sto je ikad tamo bilo, jedna od najduzih biciklistickih staza i sad neki balavac po imenu Srba ce da mi kaze da je beton uzas. Bolje da mi se zahvali sto ima po cemu hodati

Animator

pre 7 godina

Zar je moguće da u 2016. neko objavi ovako jadnu vizualizaciju? Lepše 3D modele smo pravili 1998. Sa današnjom tehnologijom sve ispod hiper realne vizualizacije je sramota objaviti. Neko se ovde ozbiljno potrudio i svaka čast za trud ali ovo je u poređenju sa svetskim vrhom veoma veoma...smešno!
Imamo mi brutalno dobrih stručnjaka na tom polju ali...ma ne znam.
Vizualizacija je lošija od Nodi animiranog filma

kurs iz engleskog

pre 7 godina

Neko je napisao da se ne vodi racuna o zelenim povrsinama. Uz duzno postovanje, zelene povrsine mozda nisu ugladjene kao u Holandiji, ali se korektno odrzavaju, I meni je Beograd prelep.

Rambo

pre 7 godina

Realcije i komentari samo jos jednom potvrdjuju da je Beograd jedno veliko selo koje zeli da zivi u svojim krajevima i sami. Tim odbija da bude grad a u sustini grada je da se uvek menja!

d o s t a !

pre 7 godina

prekinite da omalovazavate arhitekte, nego preispitajte regularnost konkursa. ima u srbiji previse dobrih, pogotovo mladih, arhitekata koji nemaju mogucnost da pokazu svoje znanje usled monopola pojedinih koji sede po arhitektonskim udruzenjima i kumovali pola investitora, koji preko gradnje peru novac. i sam sam napustio srbiju jer je nemoguce, ne ostvariti se, vec baviti se strukom na bilo koji nacin. dosta dab-a, dosta eneroprojekata, dosta brana mitrovica, dosta lojanica, dosta folica. uostalom, ko je graski arhitekta, a ko ministar urbanizma u poslednjih 5 god, bolje o struci da ne razgovaramo

Neko iz mase

pre 7 godina

"Bez igrališta jednog, bez parka.... Ko je ovo projektovao pravi je genije. 1 sk i 1 vrtic na tolko br stanovnika, genijalno.
(PopCzv, 29. jun 2016 22:33)"

Naravno da je genijalno. Projektant je uzeo u obzir sve proračune, čak i onaj koji se odnosi na dinamiku izvođenja radova, brzine odlaska mladih iz Srbije i stope mortaliteta. Na kraju radova će ostati toliko za jednu školu i jedan vrtić. Bez da se guraju na upis u iste.

dorcol

pre 7 godina

vise i ne znam koliko su ovi na vlasti ,cini mi se da je vreme stalo i da nam zivot prolazi pored ovih minhauzena ,kad samo pogledam nasta lici moj dorcol ,a kad se samo setim kolika je hajka bila na djilasa ,uhvatili se koliko kosta most na adi ko pijan plota ,a sta imamo danas od ovih .makete ,lazi ,pa opet red lazi ,makete .kad vidim onog vesica smuci mi se zivot .,e moja srbijo ,valjda bolje i nisi zasluzila.

voo doo instalater

pre 7 godina

Moj pok. deda je umeo da kaže za nekog ko previše mašta, ko priča i lupeta a naročito za onog ko veruje u te laži i nebuloze:

"Blago onom ko rano poludi, sav mu život u veselju prođe"

Zemun grad SPO

pre 7 godina

Beton, beton samo beton.... užas.
(Srba, 29. jun 2016 23:03)

Bas tako. Gusimo se na 70 stepeni u javnom prevozu bez klime,bolnice i skole u losem stanju, nosimo ofucanu staru odecu, na pijaci kupujemo povrce i voce na komad, more nam je Ada Ciganlija... Obican covek je u ovom sistemu potrosni materijal...Ali se zato zaduzujemo u milijardama eura za mostove i kule...

Zoran

pre 7 godina

Beograde, ne zaboravi da osim tebe ima jos Srbije, koja umire dok se Ti grdis! Ili sto bi rekao narod: ''I sasviraj i za pojas zadeni!'' iliti: o'ladite malo sa stanovima u BG-u!
(!, 29. jun 2016 21:50)

Kad si ti zadnji put bio u Beogradu? Šta se bre gradi? Jes' ti kršten, rođače?

PS. Moja supruga, srednja škola, 28 godina staža, znanje Engleskog, radi u administraciji u jednom supermarketu na Vidikovcu, koji je inače u lancu svetski ponatog brenda, e moja supruga, ovde u Beogradu za koji vi iz unutrašnjosti mislite da je El Dorado, radi za 123 RSD na sat + prevoz + topli obrok (neki bućkuriš u menzi) i to sa jednim slobodnim danom nedeljno, kad joj padne! Stotine hiljada je u istoj situaciji u Beogradu tako da ne ..., niste u pravu!!!!!

Mbgd

pre 7 godina

U Beogradu sve vise ljudi i zgrada, a u sabracajnu infrastrukturu niko ne ulaze. Guzve na putevima, guzve u javnom prevozu. Da imamo par nobih tramvajskih linija ili normalan metro bilo bi mnogo lakse ovde ziveti. Ali bitno da imamo nove zgrade, pored ovih sto raspadaju od siromastva.

Maslačak

pre 7 godina

Ako je ovo vizija za 2016 i dalje onda smo stvarno ostali začaureni u 60te godine.Zgrade sa dvorištima deluju kao ispostave CZa.jadno i bedno.
Zanima me i kako misle da rasele onaj silni narod koji se tamo skućio zahvaljujući nepostojanju države.Predali i za legalizaciju,pootvarali proizvodnji itd.
(justin, 29. jun 2016 21:47)

Kako će da rasele ljude? Vrlo jednostavno: to će odraditi noćne smene fantomki. Savamala je bila pokazna vežba.

Važnije pitanje je je za koga to grade, iako lično mislim da je to samo teorijsko pitanje jer od cele priče nema ništa. Mi nemamo para za izgradnju nečeg ovakvog, a i naš interes je upitan. A ne verujem ni u privlačenje nekog stranog investitora, mislim ozbiljnog. Perače novca možemo uvek naći.

Tako da će to završiti samo kao jedan od zilion nikad realizovanih i davno zaboravljenih projekata koji će kupiti prašinu u gradskoj arhivi.

Mladen

pre 7 godina

Dobar mi je fazon sto svaki zdravorazumski komentar vezan za nedostatak kreativnosti, previse betona, nedostatka zelenila i vode, nedostatka savremenijih eko materijala i uklapanje novih gradjevina u okruzenje imaju po 200 i vise minusa u odnosu na broj pluseva. Dezurni kliktaci i trsitelji sendvica imate svo pravo ovog sveta da malo ukljucite mozak, ako ga imate!!! Beograd postaje nakaradan i situacija je sve grdja. Cvetni trg, pevac, plato preko puta Zeleznicke stanice i sad ove makete koje plase...

ja

pre 7 godina

ma da samo Beograd, to je Srbija, ostali gradovi neka ostanu praistorijski, pa lada deca sa strane dodju u Bg neka se osecaju kao da su u zemlji cuda

Car

pre 7 godina

A kosmodrom?
Kada ovo bude zapocelo trebace na konekcija sa Marsom.
Samo ne znam da li će metro biti gotov pre nego so se ovo završi ili obrnuto.
Nisam video gde će zicara sa Kalisa da prilazi.

justin

pre 7 godina

Ako je ovo vizija za 2016 i dalje onda smo stvarno ostali začaureni u 60te godine.Zgrade sa dvorištima deluju kao ispostave CZa.jadno i bedno.
Zanima me i kako misle da rasele onaj silni narod koji se tamo skućio zahvaljujući nepostojanju države.Predali i za legalizaciju,pootvarali proizvodnji itd.

b.

pre 7 godina

Ovo nije buduci izgled, ovo je samo konkurs na osnovu koga ce se praviti plan, sto znaci nista. E sad voleo bih da mi folic objasni kojom logikom sa Beogradske strane imamo zgrade od preko 100 metara koje zaklanjaju pogled na grad, a sa novobeogradske strane imamo osmospratnice.... A ovi sto pljuju srpske arhitekte, nisu oni krivi za to kako grad trenutno izgleda, krivi su investitori i gradske vlasti. Investitori biraju resenja koja su najjeftinija, da se prostor maksimalno iskoristi, a estetika im je na nekom 5-6. mestu... Dok su gradske vlasti krive sto ih u tome podrzavaju i daju im tu slobodu, a svi znamo zasto je to tako...

veliki pijesak BAR

pre 7 godina

prosli su vam izbori nema potrebe da se lazete vise, kod nas su za 3 meseca pa pogledajte kako to nas Milasin obecava, videcete od koga je vucko ucio.

!

pre 7 godina

Beograde, ne zaboravi da osim tebe ima jos Srbije, koja umire dok se Ti grdis! Ili sto bi rekao narod: ''I sasviraj i za pojas zadeni!'' iliti: o'ladite malo sa stanovima u BG-u!

Srx

pre 7 godina

Strava. Kad ce prva maketa? Hoce li biti u kampanjama rok za izradu 5 godina, sa grejs periodom od 35 godina(ako budu na vlasti)?! Videli ste kako odgovaraju iz vrha gradske vlasti za Savamalu, koliko je vodji trebalo da smeni Gasica. Danas sam citao da je prodavac lubenica na Vidikovcu preminuo nakon rasprave sa komunalnom policijom. Razlog je navodno sto mu nesto viri, van prostora koji je zakupio. Nebitno da li je zakupio ili ne, ali da li je normalno da u zemlji gde centar grada krase produzenene terase i izrovani plocnici (punise izrovale, ne bilo ko), oni muce ljude koji se krpe da prehrane porodicu, da kupe nesto deci, da imaju od cega sledece godine da zive??? Ko radi u toj komunalnoj policiji? Zasto se policija otpusta u drzavi gde je kriminal u porastu? Koje su im dnevne obaveze komunalaca? Ljudi, ja ne zivim vise u Srbiji ali shvatite da je zbog vas najbolje da mislite o buducnosti.Voleo bih da se kao narod vec jednom opametimo, da shvatimo sta su sarene laze. Ova vlast mora da shvati da je na vlasti vec mnogo godina i ne mogu da se vade ni na zute ni na crvene ni na bilo koga. Gospodo, menjajte se ili odlazite.

Kolem

pre 7 godina

Odvratno, odvratno, odvratno,... Gledaju jedni drugima u stan, nigde igrališta, nigde sportskog terena, nigde parkinga, nigde zelenila, sve suprotno od onoga zbog čega volim stari Novi Beograd. Sad će i Novi Beograd da upropaste pa će da ga naprave ko Dorćol. Užas.

Petar

pre 7 godina

Ovi se jave svakih nedelju dana sa novom idejom, da stalno zvuci kako strasno mnogo rade. I onda tisina do neke nove genijalne ideje. Sta bi sa letecim gondolama iznad Ade?
(Brajko, 29. jun 2016 20:19)

Pauzira se,kao i Slavija. Verovatno je naisao profitabilniji projekat gde nece na zici nego se ugradjuje levitacioni pogon. Kao i obicno,prvi u evropi.

Brajko

pre 7 godina

Ovi se jave svakih nedelju dana sa novom idejom, da stalno zvuci kako strasno mnogo rade. I onda tisina do neke nove genijalne ideje. Sta bi sa letecim gondolama iznad Ade?

Crnotravac

pre 7 godina

Projekat tipa ruskog socrealizma posle Oktobarske revolucije.Paviljnonski tip gradnje.Ko ce da ulozi lovu.Ocekujem da Kim Vucic dovede nekog novog hohstaplera iz emirata i da nam saopsti da ce taj da ulozi 10 milijardi dolara u narednih 50 godina ali samo prvu kulu da pocne da gradi i eto posla za dudnjere Srbije koji ce da donesu prosperitet Srbiji

Pedja

pre 7 godina

Očigledno je da su nam arhitekte neobrazovane.
Da bi ste napravili objekat koji se uklapa u prostor, morate poznavati nhegovu istoriju, osećati prostor, ugraditi u nhega delić istorije,...

дулекс

pre 7 godina

Срби се изгледа више разумеју у урбанизам него у вођење фудбалске репрезентације. Коме овде, поред толиког парка, недостаје зеленило нек иде на село.

glas razuma

pre 7 godina

Tipican ruski model zgrada iz 50 i 60 ih godina proslog vrka. Raspisite konkurs na arhitektonskim fakultetima studenti ce dati 100 puta bolja resenja. Sadasnje beogradske arhitekte zgazilo vreme.

Mislite o tome!

pre 7 godina

Veoma je zanimljivo koliko arhitekte u Srbiji nemaju ni trunke maste. Znaju samo da popune prostor kockastim blokovima, nekakvim pravougaonim oblicima, da natpaju sto vise na malo prostora, a parkove, zelene i vodene povrsine ko sisa...

chombe

pre 7 godina

Covek bi tebalo polako da se vraca prirodi, a to vazi i za arhitektonska resenja. Posto beton i celik dokazano izazivaju stres i otudjenost, potrebno je vracati se prirodnim materijalima, objektima bez mnogo spratova, okolini sa bujnom vegetacijom. Bez obzira sto se radi o gradu, on se moze naturalizovati postepeno. To je trend koji ce morati da dodje, jer sve ostalo vodi u propast, pa bolje je misliti na vreme, mada tako nesto sad deluje kao nerealno i glupo.

Danilo

pre 7 godina

Veoma je zanimljivo koliko arhitekte u Srbiji nemaju ni trunke maste.

Da, u pravu ste. To se već decenijama vidi u Beogradu. Pogotovo kada vidim, na Starom gradu, Vtačaru, Neimaru, Krstu, novoizgrađene zgrade koje se nikako ne uklapaju svojom estetikom u celinu, pitam se - ko i čemu uči te "arhitekte"?
Stiče se utisak da neka ustanova slabo pazi na kretanje svojih štićenika, te oni nekako nabasaju do arhitektonskog fakulteta.

zoran

pre 7 godina

Sto bre tako gusto nabacane zgrade, sve jedna na drugoj, prostori izmedju njih kao kanjoni. Arhitektonski masakr Beograda se nastavlja, zivecemo u labirintima i kanjonima.

Vesić stari Vračarac

pre 7 godina

Za 30 godina, ili za "najdalje dve do tri"? Trebaće nam oko hiljadu godina i 100 milijardi evra za sve ove najavljene kule i gradove, ali ja bih još.

Taman dok prođe život u zdravlju i veselju, pa da onda jednog dana pred smrt uživamo u pogledu na "projekte". Dajte nam još "projekata", nije ovo dosta.

Vesić stari Vračarac

pre 7 godina

Za 30 godina, ili za "najdalje dve do tri"? Trebaće nam oko hiljadu godina i 100 milijardi evra za sve ove najavljene kule i gradove, ali ja bih još.

Taman dok prođe život u zdravlju i veselju, pa da onda jednog dana pred smrt uživamo u pogledu na "projekte". Dajte nam još "projekata", nije ovo dosta.

Mislite o tome!

pre 7 godina

Veoma je zanimljivo koliko arhitekte u Srbiji nemaju ni trunke maste. Znaju samo da popune prostor kockastim blokovima, nekakvim pravougaonim oblicima, da natpaju sto vise na malo prostora, a parkove, zelene i vodene povrsine ko sisa...

zoran

pre 7 godina

Sto bre tako gusto nabacane zgrade, sve jedna na drugoj, prostori izmedju njih kao kanjoni. Arhitektonski masakr Beograda se nastavlja, zivecemo u labirintima i kanjonima.

дулекс

pre 7 godina

Срби се изгледа више разумеју у урбанизам него у вођење фудбалске репрезентације. Коме овде, поред толиког парка, недостаје зеленило нек иде на село.

Crnotravac

pre 7 godina

Projekat tipa ruskog socrealizma posle Oktobarske revolucije.Paviljnonski tip gradnje.Ko ce da ulozi lovu.Ocekujem da Kim Vucic dovede nekog novog hohstaplera iz emirata i da nam saopsti da ce taj da ulozi 10 milijardi dolara u narednih 50 godina ali samo prvu kulu da pocne da gradi i eto posla za dudnjere Srbije koji ce da donesu prosperitet Srbiji

Srx

pre 7 godina

Strava. Kad ce prva maketa? Hoce li biti u kampanjama rok za izradu 5 godina, sa grejs periodom od 35 godina(ako budu na vlasti)?! Videli ste kako odgovaraju iz vrha gradske vlasti za Savamalu, koliko je vodji trebalo da smeni Gasica. Danas sam citao da je prodavac lubenica na Vidikovcu preminuo nakon rasprave sa komunalnom policijom. Razlog je navodno sto mu nesto viri, van prostora koji je zakupio. Nebitno da li je zakupio ili ne, ali da li je normalno da u zemlji gde centar grada krase produzenene terase i izrovani plocnici (punise izrovale, ne bilo ko), oni muce ljude koji se krpe da prehrane porodicu, da kupe nesto deci, da imaju od cega sledece godine da zive??? Ko radi u toj komunalnoj policiji? Zasto se policija otpusta u drzavi gde je kriminal u porastu? Koje su im dnevne obaveze komunalaca? Ljudi, ja ne zivim vise u Srbiji ali shvatite da je zbog vas najbolje da mislite o buducnosti.Voleo bih da se kao narod vec jednom opametimo, da shvatimo sta su sarene laze. Ova vlast mora da shvati da je na vlasti vec mnogo godina i ne mogu da se vade ni na zute ni na crvene ni na bilo koga. Gospodo, menjajte se ili odlazite.

Kolem

pre 7 godina

Odvratno, odvratno, odvratno,... Gledaju jedni drugima u stan, nigde igrališta, nigde sportskog terena, nigde parkinga, nigde zelenila, sve suprotno od onoga zbog čega volim stari Novi Beograd. Sad će i Novi Beograd da upropaste pa će da ga naprave ko Dorćol. Užas.

glas razuma

pre 7 godina

Tipican ruski model zgrada iz 50 i 60 ih godina proslog vrka. Raspisite konkurs na arhitektonskim fakultetima studenti ce dati 100 puta bolja resenja. Sadasnje beogradske arhitekte zgazilo vreme.

voo doo instalater

pre 7 godina

Moj pok. deda je umeo da kaže za nekog ko previše mašta, ko priča i lupeta a naročito za onog ko veruje u te laži i nebuloze:

"Blago onom ko rano poludi, sav mu život u veselju prođe"

Zemun grad SPO

pre 7 godina

Beton, beton samo beton.... užas.
(Srba, 29. jun 2016 23:03)

Bas tako. Gusimo se na 70 stepeni u javnom prevozu bez klime,bolnice i skole u losem stanju, nosimo ofucanu staru odecu, na pijaci kupujemo povrce i voce na komad, more nam je Ada Ciganlija... Obican covek je u ovom sistemu potrosni materijal...Ali se zato zaduzujemo u milijardama eura za mostove i kule...

Brajko

pre 7 godina

Ovi se jave svakih nedelju dana sa novom idejom, da stalno zvuci kako strasno mnogo rade. I onda tisina do neke nove genijalne ideje. Sta bi sa letecim gondolama iznad Ade?

Zoran

pre 7 godina

Beograde, ne zaboravi da osim tebe ima jos Srbije, koja umire dok se Ti grdis! Ili sto bi rekao narod: ''I sasviraj i za pojas zadeni!'' iliti: o'ladite malo sa stanovima u BG-u!
(!, 29. jun 2016 21:50)

Kad si ti zadnji put bio u Beogradu? Šta se bre gradi? Jes' ti kršten, rođače?

PS. Moja supruga, srednja škola, 28 godina staža, znanje Engleskog, radi u administraciji u jednom supermarketu na Vidikovcu, koji je inače u lancu svetski ponatog brenda, e moja supruga, ovde u Beogradu za koji vi iz unutrašnjosti mislite da je El Dorado, radi za 123 RSD na sat + prevoz + topli obrok (neki bućkuriš u menzi) i to sa jednim slobodnim danom nedeljno, kad joj padne! Stotine hiljada je u istoj situaciji u Beogradu tako da ne ..., niste u pravu!!!!!

dorcol

pre 7 godina

vise i ne znam koliko su ovi na vlasti ,cini mi se da je vreme stalo i da nam zivot prolazi pored ovih minhauzena ,kad samo pogledam nasta lici moj dorcol ,a kad se samo setim kolika je hajka bila na djilasa ,uhvatili se koliko kosta most na adi ko pijan plota ,a sta imamo danas od ovih .makete ,lazi ,pa opet red lazi ,makete .kad vidim onog vesica smuci mi se zivot .,e moja srbijo ,valjda bolje i nisi zasluzila.

Mladen

pre 7 godina

Dobar mi je fazon sto svaki zdravorazumski komentar vezan za nedostatak kreativnosti, previse betona, nedostatka zelenila i vode, nedostatka savremenijih eko materijala i uklapanje novih gradjevina u okruzenje imaju po 200 i vise minusa u odnosu na broj pluseva. Dezurni kliktaci i trsitelji sendvica imate svo pravo ovog sveta da malo ukljucite mozak, ako ga imate!!! Beograd postaje nakaradan i situacija je sve grdja. Cvetni trg, pevac, plato preko puta Zeleznicke stanice i sad ove makete koje plase...

Petar

pre 7 godina

Ovi se jave svakih nedelju dana sa novom idejom, da stalno zvuci kako strasno mnogo rade. I onda tisina do neke nove genijalne ideje. Sta bi sa letecim gondolama iznad Ade?
(Brajko, 29. jun 2016 20:19)

Pauzira se,kao i Slavija. Verovatno je naisao profitabilniji projekat gde nece na zici nego se ugradjuje levitacioni pogon. Kao i obicno,prvi u evropi.

Danilo

pre 7 godina

Veoma je zanimljivo koliko arhitekte u Srbiji nemaju ni trunke maste.

Da, u pravu ste. To se već decenijama vidi u Beogradu. Pogotovo kada vidim, na Starom gradu, Vtačaru, Neimaru, Krstu, novoizgrađene zgrade koje se nikako ne uklapaju svojom estetikom u celinu, pitam se - ko i čemu uči te "arhitekte"?
Stiče se utisak da neka ustanova slabo pazi na kretanje svojih štićenika, te oni nekako nabasaju do arhitektonskog fakulteta.

Mbgd

pre 7 godina

U Beogradu sve vise ljudi i zgrada, a u sabracajnu infrastrukturu niko ne ulaze. Guzve na putevima, guzve u javnom prevozu. Da imamo par nobih tramvajskih linija ili normalan metro bilo bi mnogo lakse ovde ziveti. Ali bitno da imamo nove zgrade, pored ovih sto raspadaju od siromastva.

Car

pre 7 godina

A kosmodrom?
Kada ovo bude zapocelo trebace na konekcija sa Marsom.
Samo ne znam da li će metro biti gotov pre nego so se ovo završi ili obrnuto.
Nisam video gde će zicara sa Kalisa da prilazi.

veliki pijesak BAR

pre 7 godina

prosli su vam izbori nema potrebe da se lazete vise, kod nas su za 3 meseca pa pogledajte kako to nas Milasin obecava, videcete od koga je vucko ucio.

b.

pre 7 godina

Ovo nije buduci izgled, ovo je samo konkurs na osnovu koga ce se praviti plan, sto znaci nista. E sad voleo bih da mi folic objasni kojom logikom sa Beogradske strane imamo zgrade od preko 100 metara koje zaklanjaju pogled na grad, a sa novobeogradske strane imamo osmospratnice.... A ovi sto pljuju srpske arhitekte, nisu oni krivi za to kako grad trenutno izgleda, krivi su investitori i gradske vlasti. Investitori biraju resenja koja su najjeftinija, da se prostor maksimalno iskoristi, a estetika im je na nekom 5-6. mestu... Dok su gradske vlasti krive sto ih u tome podrzavaju i daju im tu slobodu, a svi znamo zasto je to tako...

Pedja

pre 7 godina

Očigledno je da su nam arhitekte neobrazovane.
Da bi ste napravili objekat koji se uklapa u prostor, morate poznavati nhegovu istoriju, osećati prostor, ugraditi u nhega delić istorije,...

chombe

pre 7 godina

Covek bi tebalo polako da se vraca prirodi, a to vazi i za arhitektonska resenja. Posto beton i celik dokazano izazivaju stres i otudjenost, potrebno je vracati se prirodnim materijalima, objektima bez mnogo spratova, okolini sa bujnom vegetacijom. Bez obzira sto se radi o gradu, on se moze naturalizovati postepeno. To je trend koji ce morati da dodje, jer sve ostalo vodi u propast, pa bolje je misliti na vreme, mada tako nesto sad deluje kao nerealno i glupo.

Maslačak

pre 7 godina

Ako je ovo vizija za 2016 i dalje onda smo stvarno ostali začaureni u 60te godine.Zgrade sa dvorištima deluju kao ispostave CZa.jadno i bedno.
Zanima me i kako misle da rasele onaj silni narod koji se tamo skućio zahvaljujući nepostojanju države.Predali i za legalizaciju,pootvarali proizvodnji itd.
(justin, 29. jun 2016 21:47)

Kako će da rasele ljude? Vrlo jednostavno: to će odraditi noćne smene fantomki. Savamala je bila pokazna vežba.

Važnije pitanje je je za koga to grade, iako lično mislim da je to samo teorijsko pitanje jer od cele priče nema ništa. Mi nemamo para za izgradnju nečeg ovakvog, a i naš interes je upitan. A ne verujem ni u privlačenje nekog stranog investitora, mislim ozbiljnog. Perače novca možemo uvek naći.

Tako da će to završiti samo kao jedan od zilion nikad realizovanih i davno zaboravljenih projekata koji će kupiti prašinu u gradskoj arhivi.

justin

pre 7 godina

Ako je ovo vizija za 2016 i dalje onda smo stvarno ostali začaureni u 60te godine.Zgrade sa dvorištima deluju kao ispostave CZa.jadno i bedno.
Zanima me i kako misle da rasele onaj silni narod koji se tamo skućio zahvaljujući nepostojanju države.Predali i za legalizaciju,pootvarali proizvodnji itd.

!

pre 7 godina

Beograde, ne zaboravi da osim tebe ima jos Srbije, koja umire dok se Ti grdis! Ili sto bi rekao narod: ''I sasviraj i za pojas zadeni!'' iliti: o'ladite malo sa stanovima u BG-u!

Voodoo

pre 7 godina

Bilo bi lepo kada bi se ovo realizovalo, zajedno sa Beogradom na vodi, i bilo bi lepo kada bi se i metro uradio i Slavija i druge ulice u Beogradu, da imamo glavni grad malo reprezentativniji, naravno i 80% fasada treba renovirati ili prefarbati. Takodje bi bilo lepo i puteve i ulice da srede, a i da svaki manji grad u Srbiji ima jedinstven urbanisticki plan i da krene isto da se sredjuje, jer Beograd nije jedini koji ima totalno neiskoriscene prostore, i kome treba malo renoviranja, prakticno svakom gradu u Srbini treba to. Bilo bi takodje jako lepo i kada bi zeleznicu sredili da vozovi idu 150, zdravstveni sistem nam treba bolji, obrazovni sistem takodje, sudstvo i tuzilastvo malo procistiti i uvesti u red, policiju i inspekcije takodje i naravno prosecna platica od 1000 evra bi isto bila lepa. E sad aj vreme je da se budimo, jutro je, dosta snova.

Slucajni turista

pre 7 godina

Kako ste tu mogli da izaberete "normalno" arhitektonsko resenje koje se odlicno uklapa u novobeogradsku arhitekturu,a u starom jezgru grada sa srednjovekovnom tvrdjavom i zgradama iz doba neoklasicizma,hocete da gradite Dubaji na Savi?

ja

pre 7 godina

ma da samo Beograd, to je Srbija, ostali gradovi neka ostanu praistorijski, pa lada deca sa strane dodju u Bg neka se osecaju kao da su u zemlji cuda

Aca

pre 7 godina

Au sunce ti kalaisano... Milutin Folic zvani Fol! A šta Stanija kaže na taj projekat, jel joj je extra znaci? Beograd je preživio svakakva razaranja ali teško da će i ove sns menadžere sa megatrend diplomama.

WakeUpSheeple

pre 7 godina

ne lozite se ljudi! nema nista od ovog kao ni od beograda na vodi,sve su to bajke naseg uvazenog premijera i kupovina vremena
(bob, 29. jun 2016 22:15)
Nazalost bice ih, nije trebalo da ih bude, bila je to prica za narodne mase, ali su ih mediji pritisli pa su morali na silu da odrade makar bilo ekonomski neisplativo, makar uruznilo grad, makar poklonili najskuplje zemljiste, makar poklanjali stanove za dz tipa vojsci i policiji

Srx Bg

pre 7 godina

Trava uz put 2 metra,rupe na sve strane komarci nas pojedose,fasade u raspadu, u autobusima ne radi klima ulicna rasveta u u pojedinim delovima ne radi godinama jel trebam i dalje ili je dovoljno?

Neko iz mase

pre 7 godina

"Bez igrališta jednog, bez parka.... Ko je ovo projektovao pravi je genije. 1 sk i 1 vrtic na tolko br stanovnika, genijalno.
(PopCzv, 29. jun 2016 22:33)"

Naravno da je genijalno. Projektant je uzeo u obzir sve proračune, čak i onaj koji se odnosi na dinamiku izvođenja radova, brzine odlaska mladih iz Srbije i stope mortaliteta. Na kraju radova će ostati toliko za jednu školu i jedan vrtić. Bez da se guraju na upis u iste.

Animator

pre 7 godina

Zar je moguće da u 2016. neko objavi ovako jadnu vizualizaciju? Lepše 3D modele smo pravili 1998. Sa današnjom tehnologijom sve ispod hiper realne vizualizacije je sramota objaviti. Neko se ovde ozbiljno potrudio i svaka čast za trud ali ovo je u poređenju sa svetskim vrhom veoma veoma...smešno!
Imamo mi brutalno dobrih stručnjaka na tom polju ali...ma ne znam.
Vizualizacija je lošija od Nodi animiranog filma

Brkati feudalac

pre 7 godina

@Srba
Ne svidja ti se beton na Novom Beogradu. Ajd bas da cujem cime bi ti prelio pescaru? Od Save do Dunava nekad nista sem peska ne bese. Ja sam bio u grupi sto je prva drveca sadila i prve prolaze cementirasmo. Ti bi vise voleo Saharu preko puta centra? Ne kazem da je najlepsi grad na svetu, al ja ga najvise volim i mislim da bolje nismo napraviti mogli. Mozda ti imas neke bolje ideje, eto ionako je sad vreme vas mladih. Pravite bolje, navijacu za vas

ivan

pre 7 godina

Mislim nije u redu da prave ko kurenciju onin stambenim zgradama koje su uposlile celu Srbiju a po recima premijera 200.000 ljudi ce raditi na te dve zgrade,elem i kakva je to konkurencija pa ni maketu nemaju....mislim stvarno.Hahahahaha kakva smesna drzava cudo jedno.

Brkati feudalac

pre 7 godina

Al sad se bas nerviram kakve gluposti omladina pise. Beton problem? Pre betona su se reke izlivale i spajale u deltu koja onda padne i ribe grcaju na suvom. Jedina ziva bica izmedju dve reke su bili mali gusteri i komarci. A dan danas su i dalje tu. To nase zalivanje betona je stvorilo jednu od najmnogoljudnijih opstina u Evropi. Ostalo je jos dosta prostora u pescari da se svakakvi projekti infrastrukture rade a i mnogo naselja se mogu podici. Vise drveca nego sto je ikad tamo bilo, jedna od najduzih biciklistickih staza i sad neki balavac po imenu Srba ce da mi kaze da je beton uzas. Bolje da mi se zahvali sto ima po cemu hodati

PKB

pre 7 godina

Zasto pre privatizacije tj pljackaskog otimanja PKB ne donesu utrbanisticki plan za potes Zemun Borca...i isparcelisu deo za individualnu gradnju

urbanizam

pre 7 godina

Ne ulazeći u ocjenu prvonagrađenog riješenja, bloku 18 se dogodio normalan, pa ako hoćete i apsolutno civiliziran razvoj situacije. Imate desetak (kvalitetom) izdvojenih projekata s pregršt različitih ideja, možete ih analizirati, uspoređivati...Suprotno tome, ultra ambiciozni projekt s druge strane Save, za koji bi se očekivao međunarodni natječaj, pojavio se kao nametnuto, "bespogovorno" rješenje i to na krajnje osjetljivoj lokaciji, "udarnoj" poziciji na prostoru starog dijela grada. Gdje je tu (urbotvorna) logika?

d o s t a !

pre 7 godina

prekinite da omalovazavate arhitekte, nego preispitajte regularnost konkursa. ima u srbiji previse dobrih, pogotovo mladih, arhitekata koji nemaju mogucnost da pokazu svoje znanje usled monopola pojedinih koji sede po arhitektonskim udruzenjima i kumovali pola investitora, koji preko gradnje peru novac. i sam sam napustio srbiju jer je nemoguce, ne ostvariti se, vec baviti se strukom na bilo koji nacin. dosta dab-a, dosta eneroprojekata, dosta brana mitrovica, dosta lojanica, dosta folica. uostalom, ko je graski arhitekta, a ko ministar urbanizma u poslednjih 5 god, bolje o struci da ne razgovaramo

Bob Rock

pre 7 godina

Brkati feudalac, 30. jun 2016 02:36)
Na mestu novog Beograda je bila mocvara a ne pescara!Pocela je gradnja 1948 godine i dovlacili su kamenje i pesak posle da bi napravili tlo pogodno za gradnju.A ti si sadio drvece po Novom Beogradu.Ti si onda ili mnogo mator brkati feudalac ili si malo pomesao ORA sa izgradnjom i nasipanjem zemljista na N.Bgd.Ja se toga naravno ne secam jer nisam rodjen u to vreme ali ima nas koji znamo tj.ucili smo u skoli kada i zasto je gradjen N.Bgd.Da bi se naselili drugovi komunisti iz raznih krajeva nase Jugoslavije.

skrozlos

pre 7 godina

@WakeUpSheeple
sta ima lose u tome da policajci i vojnici dobiju stanove? ili bilo ko drugi ko nema stan? dok smo ziveli u komunistickoj diktaturi, to je bila sasvim normalna pojava, da svako ko radi moze da se nada da ce jednog dana dobiti stan i resiti jedan od najvecih problema. a danas, kada smo blagodareni svim mogucim slobodama, o stanu mozemo samo da sanjamo...

Aleksandar

pre 7 godina

Pre pljuvaze treba razumeti par stvari. Konkurs je anketni. Znaci ovo nije izgled buducih objekata. Na osnovu ovog konkursa se pravi plan regulacije, odnosno definise stepen igradjenosti, spratnost, pozicija objekata od posebnog znacaja itd. Na osnovu tog plana se kasnije parcelise i izdaju gradjevinske dozvole a svaki investitor sam pravi sam novi projekat za datu parcelu. Oni koji kritikuju nedostatak parka ocigledno nisu primetili da jedno 30% povrsine uz reku koja je koliko ja vidim park.

Oni kojima smeta celik i beton, ne znam sta da kazem, mozda da probamo od papira?

Oni koji kazu ma ko zna kad ce to da bude? Ovakvi planovi se ne prave za sutra vec za narednih 50 godina ako se ozbiljno bavite time, suprotna obala je ocigledno ekstremno los primer jer su krenuli da ruse pre nego sto su imali ijedan plan u ruci.

Sve u svemu pristojno resenje, ne narocito revolucionarno ali pristojno. Urbanisticki mnoooogo bolje nego preko puta gde izgleda kao da je neko prosuo solitere iz neke vrece. Ujednacene visine, akcenat na soliterima uz autoput, javni prostori uz reku, solidno.

kurs iz engleskog

pre 7 godina

Neko je napisao da se ne vodi racuna o zelenim povrsinama. Uz duzno postovanje, zelene povrsine mozda nisu ugladjene kao u Holandiji, ali se korektno odrzavaju, I meni je Beograd prelep.

Milos

pre 7 godina

Ostavite ovo zemljište za kampus Univerziteta u Beogradu!!
(Jack Teagarden, 30. jun 2016 08:29)

Ovo bi zapravo bila sjajna ideja da nije dve stvari - prvo, videli smo kako je prošao kampus Univerziteta umetnosti u bloku 27 ili kako se već zove, tamo gde je FDU, kada je vlastima trebalo zemljište, oni su ga uzeli i sada je tamo rupetina.

Drugo, za tako nešto biste morali da imate integrisani univerzitet, a znam par fakulteta koji bi se pre samozapalili nego se odrekli (finansijske) autonomije. Da ne govorimo da bi bilo na mestu da onda napuste sadašnje zgrade u centru grada, a to neće baš lako ići...

Rambo

pre 7 godina

Realcije i komentari samo jos jednom potvrdjuju da je Beograd jedno veliko selo koje zeli da zivi u svojim krajevima i sami. Tim odbija da bude grad a u sustini grada je da se uvek menja!

Ekonomista

pre 7 godina

Ostavite ovo zemljište za kampus Univerziteta u Beogradu!!
(Jack Teagarden, 30. jun 2016 08:29)

Ja sam za to da se raspise licitacija, pa ko ponudi najvece pare za zemljiste neka zida.

Zemljiste na ovoj lokaciji je jedno od najskupljih u Beogradu. Svako ko je kupovao skupo zemljiste da bi na njemu pravio niskoprofitan ili neprofitan objekat propao bi zajedno sa svojom investicijom.

Zamislite seljaka koji uzme kredit od 1,5 miliona dolara i kupi 20 ari placa na Dedinju ili Senjaku za sta mora da placa dodatne 2.000 evra godisnje na ime poreza na nekretninu da bi na istom proizvodio paradajz ili rotkvice ili zelenu salatu. Ubrzo bi ostao i bez tog placa i bez kuce koju bi mu banka uzela na ime hipoteke za neotplaceni kredit.

Beogradski i bilo koji drugi univerzitet nije ni Hardvard, ni Sorbona, ni MIT, ni Kembridz, ni bilo koji drugi u svetu renomirani univerzitet sa godisnjim prihodom od 3-5 milijardi dolara. Kao takav ne bi imao odakle da finansira kupovinu zemljista, otplatu kredita za izgradnju i ne bi na bilo koji drugi nacin mogao da opravda ulozena sredstva. Ne samo da bi ostao bez kampusa, nego bi izgubio i postojece zgrade fakulteta i univerziteta u gradu.

Za ovu namenu sasvim bi bile odgovarajuce napustene kasarne na periferiji grada ili recimo plac fabrike IMR u Rakovici.

Vesić stari Vračarac

pre 7 godina

Za 30 godina, ili za "najdalje dve do tri"? Trebaće nam oko hiljadu godina i 100 milijardi evra za sve ove najavljene kule i gradove, ali ja bih još.

Taman dok prođe život u zdravlju i veselju, pa da onda jednog dana pred smrt uživamo u pogledu na "projekte". Dajte nam još "projekata", nije ovo dosta.

zoran

pre 7 godina

Sto bre tako gusto nabacane zgrade, sve jedna na drugoj, prostori izmedju njih kao kanjoni. Arhitektonski masakr Beograda se nastavlja, zivecemo u labirintima i kanjonima.

Mislite o tome!

pre 7 godina

Veoma je zanimljivo koliko arhitekte u Srbiji nemaju ni trunke maste. Znaju samo da popune prostor kockastim blokovima, nekakvim pravougaonim oblicima, da natpaju sto vise na malo prostora, a parkove, zelene i vodene povrsine ko sisa...

Crnotravac

pre 7 godina

Projekat tipa ruskog socrealizma posle Oktobarske revolucije.Paviljnonski tip gradnje.Ko ce da ulozi lovu.Ocekujem da Kim Vucic dovede nekog novog hohstaplera iz emirata i da nam saopsti da ce taj da ulozi 10 milijardi dolara u narednih 50 godina ali samo prvu kulu da pocne da gradi i eto posla za dudnjere Srbije koji ce da donesu prosperitet Srbiji

Brajko

pre 7 godina

Ovi se jave svakih nedelju dana sa novom idejom, da stalno zvuci kako strasno mnogo rade. I onda tisina do neke nove genijalne ideje. Sta bi sa letecim gondolama iznad Ade?

Srx

pre 7 godina

Strava. Kad ce prva maketa? Hoce li biti u kampanjama rok za izradu 5 godina, sa grejs periodom od 35 godina(ako budu na vlasti)?! Videli ste kako odgovaraju iz vrha gradske vlasti za Savamalu, koliko je vodji trebalo da smeni Gasica. Danas sam citao da je prodavac lubenica na Vidikovcu preminuo nakon rasprave sa komunalnom policijom. Razlog je navodno sto mu nesto viri, van prostora koji je zakupio. Nebitno da li je zakupio ili ne, ali da li je normalno da u zemlji gde centar grada krase produzenene terase i izrovani plocnici (punise izrovale, ne bilo ko), oni muce ljude koji se krpe da prehrane porodicu, da kupe nesto deci, da imaju od cega sledece godine da zive??? Ko radi u toj komunalnoj policiji? Zasto se policija otpusta u drzavi gde je kriminal u porastu? Koje su im dnevne obaveze komunalaca? Ljudi, ja ne zivim vise u Srbiji ali shvatite da je zbog vas najbolje da mislite o buducnosti.Voleo bih da se kao narod vec jednom opametimo, da shvatimo sta su sarene laze. Ova vlast mora da shvati da je na vlasti vec mnogo godina i ne mogu da se vade ni na zute ni na crvene ni na bilo koga. Gospodo, menjajte se ili odlazite.

Kolem

pre 7 godina

Odvratno, odvratno, odvratno,... Gledaju jedni drugima u stan, nigde igrališta, nigde sportskog terena, nigde parkinga, nigde zelenila, sve suprotno od onoga zbog čega volim stari Novi Beograd. Sad će i Novi Beograd da upropaste pa će da ga naprave ko Dorćol. Užas.

Danilo

pre 7 godina

Veoma je zanimljivo koliko arhitekte u Srbiji nemaju ni trunke maste.

Da, u pravu ste. To se već decenijama vidi u Beogradu. Pogotovo kada vidim, na Starom gradu, Vtačaru, Neimaru, Krstu, novoizgrađene zgrade koje se nikako ne uklapaju svojom estetikom u celinu, pitam se - ko i čemu uči te "arhitekte"?
Stiče se utisak da neka ustanova slabo pazi na kretanje svojih štićenika, te oni nekako nabasaju do arhitektonskog fakulteta.

dorcol

pre 7 godina

vise i ne znam koliko su ovi na vlasti ,cini mi se da je vreme stalo i da nam zivot prolazi pored ovih minhauzena ,kad samo pogledam nasta lici moj dorcol ,a kad se samo setim kolika je hajka bila na djilasa ,uhvatili se koliko kosta most na adi ko pijan plota ,a sta imamo danas od ovih .makete ,lazi ,pa opet red lazi ,makete .kad vidim onog vesica smuci mi se zivot .,e moja srbijo ,valjda bolje i nisi zasluzila.

Petar

pre 7 godina

Ovi se jave svakih nedelju dana sa novom idejom, da stalno zvuci kako strasno mnogo rade. I onda tisina do neke nove genijalne ideje. Sta bi sa letecim gondolama iznad Ade?
(Brajko, 29. jun 2016 20:19)

Pauzira se,kao i Slavija. Verovatno je naisao profitabilniji projekat gde nece na zici nego se ugradjuje levitacioni pogon. Kao i obicno,prvi u evropi.

Mladen

pre 7 godina

Dobar mi je fazon sto svaki zdravorazumski komentar vezan za nedostatak kreativnosti, previse betona, nedostatka zelenila i vode, nedostatka savremenijih eko materijala i uklapanje novih gradjevina u okruzenje imaju po 200 i vise minusa u odnosu na broj pluseva. Dezurni kliktaci i trsitelji sendvica imate svo pravo ovog sveta da malo ukljucite mozak, ako ga imate!!! Beograd postaje nakaradan i situacija je sve grdja. Cvetni trg, pevac, plato preko puta Zeleznicke stanice i sad ove makete koje plase...

!

pre 7 godina

Beograde, ne zaboravi da osim tebe ima jos Srbije, koja umire dok se Ti grdis! Ili sto bi rekao narod: ''I sasviraj i za pojas zadeni!'' iliti: o'ladite malo sa stanovima u BG-u!

veliki pijesak BAR

pre 7 godina

prosli su vam izbori nema potrebe da se lazete vise, kod nas su za 3 meseca pa pogledajte kako to nas Milasin obecava, videcete od koga je vucko ucio.

Mbgd

pre 7 godina

U Beogradu sve vise ljudi i zgrada, a u sabracajnu infrastrukturu niko ne ulaze. Guzve na putevima, guzve u javnom prevozu. Da imamo par nobih tramvajskih linija ili normalan metro bilo bi mnogo lakse ovde ziveti. Ali bitno da imamo nove zgrade, pored ovih sto raspadaju od siromastva.

Zoran

pre 7 godina

Beograde, ne zaboravi da osim tebe ima jos Srbije, koja umire dok se Ti grdis! Ili sto bi rekao narod: ''I sasviraj i za pojas zadeni!'' iliti: o'ladite malo sa stanovima u BG-u!
(!, 29. jun 2016 21:50)

Kad si ti zadnji put bio u Beogradu? Šta se bre gradi? Jes' ti kršten, rođače?

PS. Moja supruga, srednja škola, 28 godina staža, znanje Engleskog, radi u administraciji u jednom supermarketu na Vidikovcu, koji je inače u lancu svetski ponatog brenda, e moja supruga, ovde u Beogradu za koji vi iz unutrašnjosti mislite da je El Dorado, radi za 123 RSD na sat + prevoz + topli obrok (neki bućkuriš u menzi) i to sa jednim slobodnim danom nedeljno, kad joj padne! Stotine hiljada je u istoj situaciji u Beogradu tako da ne ..., niste u pravu!!!!!

b.

pre 7 godina

Ovo nije buduci izgled, ovo je samo konkurs na osnovu koga ce se praviti plan, sto znaci nista. E sad voleo bih da mi folic objasni kojom logikom sa Beogradske strane imamo zgrade od preko 100 metara koje zaklanjaju pogled na grad, a sa novobeogradske strane imamo osmospratnice.... A ovi sto pljuju srpske arhitekte, nisu oni krivi za to kako grad trenutno izgleda, krivi su investitori i gradske vlasti. Investitori biraju resenja koja su najjeftinija, da se prostor maksimalno iskoristi, a estetika im je na nekom 5-6. mestu... Dok su gradske vlasti krive sto ih u tome podrzavaju i daju im tu slobodu, a svi znamo zasto je to tako...

Car

pre 7 godina

A kosmodrom?
Kada ovo bude zapocelo trebace na konekcija sa Marsom.
Samo ne znam da li će metro biti gotov pre nego so se ovo završi ili obrnuto.
Nisam video gde će zicara sa Kalisa da prilazi.

Zemun grad SPO

pre 7 godina

Beton, beton samo beton.... užas.
(Srba, 29. jun 2016 23:03)

Bas tako. Gusimo se na 70 stepeni u javnom prevozu bez klime,bolnice i skole u losem stanju, nosimo ofucanu staru odecu, na pijaci kupujemo povrce i voce na komad, more nam je Ada Ciganlija... Obican covek je u ovom sistemu potrosni materijal...Ali se zato zaduzujemo u milijardama eura za mostove i kule...

Pedja

pre 7 godina

Očigledno je da su nam arhitekte neobrazovane.
Da bi ste napravili objekat koji se uklapa u prostor, morate poznavati nhegovu istoriju, osećati prostor, ugraditi u nhega delić istorije,...

chombe

pre 7 godina

Covek bi tebalo polako da se vraca prirodi, a to vazi i za arhitektonska resenja. Posto beton i celik dokazano izazivaju stres i otudjenost, potrebno je vracati se prirodnim materijalima, objektima bez mnogo spratova, okolini sa bujnom vegetacijom. Bez obzira sto se radi o gradu, on se moze naturalizovati postepeno. To je trend koji ce morati da dodje, jer sve ostalo vodi u propast, pa bolje je misliti na vreme, mada tako nesto sad deluje kao nerealno i glupo.

voo doo instalater

pre 7 godina

Moj pok. deda je umeo da kaže za nekog ko previše mašta, ko priča i lupeta a naročito za onog ko veruje u te laži i nebuloze:

"Blago onom ko rano poludi, sav mu život u veselju prođe"

justin

pre 7 godina

Ako je ovo vizija za 2016 i dalje onda smo stvarno ostali začaureni u 60te godine.Zgrade sa dvorištima deluju kao ispostave CZa.jadno i bedno.
Zanima me i kako misle da rasele onaj silni narod koji se tamo skućio zahvaljujući nepostojanju države.Predali i za legalizaciju,pootvarali proizvodnji itd.

Maslačak

pre 7 godina

Ako je ovo vizija za 2016 i dalje onda smo stvarno ostali začaureni u 60te godine.Zgrade sa dvorištima deluju kao ispostave CZa.jadno i bedno.
Zanima me i kako misle da rasele onaj silni narod koji se tamo skućio zahvaljujući nepostojanju države.Predali i za legalizaciju,pootvarali proizvodnji itd.
(justin, 29. jun 2016 21:47)

Kako će da rasele ljude? Vrlo jednostavno: to će odraditi noćne smene fantomki. Savamala je bila pokazna vežba.

Važnije pitanje je je za koga to grade, iako lično mislim da je to samo teorijsko pitanje jer od cele priče nema ništa. Mi nemamo para za izgradnju nečeg ovakvog, a i naš interes je upitan. A ne verujem ni u privlačenje nekog stranog investitora, mislim ozbiljnog. Perače novca možemo uvek naći.

Tako da će to završiti samo kao jedan od zilion nikad realizovanih i davno zaboravljenih projekata koji će kupiti prašinu u gradskoj arhivi.

ja

pre 7 godina

ma da samo Beograd, to je Srbija, ostali gradovi neka ostanu praistorijski, pa lada deca sa strane dodju u Bg neka se osecaju kao da su u zemlji cuda

дулекс

pre 7 godina

Срби се изгледа више разумеју у урбанизам него у вођење фудбалске репрезентације. Коме овде, поред толиког парка, недостаје зеленило нек иде на село.

Voodoo

pre 7 godina

Bilo bi lepo kada bi se ovo realizovalo, zajedno sa Beogradom na vodi, i bilo bi lepo kada bi se i metro uradio i Slavija i druge ulice u Beogradu, da imamo glavni grad malo reprezentativniji, naravno i 80% fasada treba renovirati ili prefarbati. Takodje bi bilo lepo i puteve i ulice da srede, a i da svaki manji grad u Srbiji ima jedinstven urbanisticki plan i da krene isto da se sredjuje, jer Beograd nije jedini koji ima totalno neiskoriscene prostore, i kome treba malo renoviranja, prakticno svakom gradu u Srbini treba to. Bilo bi takodje jako lepo i kada bi zeleznicu sredili da vozovi idu 150, zdravstveni sistem nam treba bolji, obrazovni sistem takodje, sudstvo i tuzilastvo malo procistiti i uvesti u red, policiju i inspekcije takodje i naravno prosecna platica od 1000 evra bi isto bila lepa. E sad aj vreme je da se budimo, jutro je, dosta snova.

Animator

pre 7 godina

Zar je moguće da u 2016. neko objavi ovako jadnu vizualizaciju? Lepše 3D modele smo pravili 1998. Sa današnjom tehnologijom sve ispod hiper realne vizualizacije je sramota objaviti. Neko se ovde ozbiljno potrudio i svaka čast za trud ali ovo je u poređenju sa svetskim vrhom veoma veoma...smešno!
Imamo mi brutalno dobrih stručnjaka na tom polju ali...ma ne znam.
Vizualizacija je lošija od Nodi animiranog filma

WakeUpSheeple

pre 7 godina

ne lozite se ljudi! nema nista od ovog kao ni od beograda na vodi,sve su to bajke naseg uvazenog premijera i kupovina vremena
(bob, 29. jun 2016 22:15)
Nazalost bice ih, nije trebalo da ih bude, bila je to prica za narodne mase, ali su ih mediji pritisli pa su morali na silu da odrade makar bilo ekonomski neisplativo, makar uruznilo grad, makar poklonili najskuplje zemljiste, makar poklanjali stanove za dz tipa vojsci i policiji

d o s t a !

pre 7 godina

prekinite da omalovazavate arhitekte, nego preispitajte regularnost konkursa. ima u srbiji previse dobrih, pogotovo mladih, arhitekata koji nemaju mogucnost da pokazu svoje znanje usled monopola pojedinih koji sede po arhitektonskim udruzenjima i kumovali pola investitora, koji preko gradnje peru novac. i sam sam napustio srbiju jer je nemoguce, ne ostvariti se, vec baviti se strukom na bilo koji nacin. dosta dab-a, dosta eneroprojekata, dosta brana mitrovica, dosta lojanica, dosta folica. uostalom, ko je graski arhitekta, a ko ministar urbanizma u poslednjih 5 god, bolje o struci da ne razgovaramo

Aca

pre 7 godina

Au sunce ti kalaisano... Milutin Folic zvani Fol! A šta Stanija kaže na taj projekat, jel joj je extra znaci? Beograd je preživio svakakva razaranja ali teško da će i ove sns menadžere sa megatrend diplomama.

PKB

pre 7 godina

Zasto pre privatizacije tj pljackaskog otimanja PKB ne donesu utrbanisticki plan za potes Zemun Borca...i isparcelisu deo za individualnu gradnju

Slucajni turista

pre 7 godina

Kako ste tu mogli da izaberete "normalno" arhitektonsko resenje koje se odlicno uklapa u novobeogradsku arhitekturu,a u starom jezgru grada sa srednjovekovnom tvrdjavom i zgradama iz doba neoklasicizma,hocete da gradite Dubaji na Savi?

Neko iz mase

pre 7 godina

"Bez igrališta jednog, bez parka.... Ko je ovo projektovao pravi je genije. 1 sk i 1 vrtic na tolko br stanovnika, genijalno.
(PopCzv, 29. jun 2016 22:33)"

Naravno da je genijalno. Projektant je uzeo u obzir sve proračune, čak i onaj koji se odnosi na dinamiku izvođenja radova, brzine odlaska mladih iz Srbije i stope mortaliteta. Na kraju radova će ostati toliko za jednu školu i jedan vrtić. Bez da se guraju na upis u iste.

Srx Bg

pre 7 godina

Trava uz put 2 metra,rupe na sve strane komarci nas pojedose,fasade u raspadu, u autobusima ne radi klima ulicna rasveta u u pojedinim delovima ne radi godinama jel trebam i dalje ili je dovoljno?

kurs iz engleskog

pre 7 godina

Neko je napisao da se ne vodi racuna o zelenim povrsinama. Uz duzno postovanje, zelene povrsine mozda nisu ugladjene kao u Holandiji, ali se korektno odrzavaju, I meni je Beograd prelep.

skrozlos

pre 7 godina

@WakeUpSheeple
sta ima lose u tome da policajci i vojnici dobiju stanove? ili bilo ko drugi ko nema stan? dok smo ziveli u komunistickoj diktaturi, to je bila sasvim normalna pojava, da svako ko radi moze da se nada da ce jednog dana dobiti stan i resiti jedan od najvecih problema. a danas, kada smo blagodareni svim mogucim slobodama, o stanu mozemo samo da sanjamo...

Bob Rock

pre 7 godina

Brkati feudalac, 30. jun 2016 02:36)
Na mestu novog Beograda je bila mocvara a ne pescara!Pocela je gradnja 1948 godine i dovlacili su kamenje i pesak posle da bi napravili tlo pogodno za gradnju.A ti si sadio drvece po Novom Beogradu.Ti si onda ili mnogo mator brkati feudalac ili si malo pomesao ORA sa izgradnjom i nasipanjem zemljista na N.Bgd.Ja se toga naravno ne secam jer nisam rodjen u to vreme ali ima nas koji znamo tj.ucili smo u skoli kada i zasto je gradjen N.Bgd.Da bi se naselili drugovi komunisti iz raznih krajeva nase Jugoslavije.

Aleksandar

pre 7 godina

Pre pljuvaze treba razumeti par stvari. Konkurs je anketni. Znaci ovo nije izgled buducih objekata. Na osnovu ovog konkursa se pravi plan regulacije, odnosno definise stepen igradjenosti, spratnost, pozicija objekata od posebnog znacaja itd. Na osnovu tog plana se kasnije parcelise i izdaju gradjevinske dozvole a svaki investitor sam pravi sam novi projekat za datu parcelu. Oni koji kritikuju nedostatak parka ocigledno nisu primetili da jedno 30% povrsine uz reku koja je koliko ja vidim park.

Oni kojima smeta celik i beton, ne znam sta da kazem, mozda da probamo od papira?

Oni koji kazu ma ko zna kad ce to da bude? Ovakvi planovi se ne prave za sutra vec za narednih 50 godina ako se ozbiljno bavite time, suprotna obala je ocigledno ekstremno los primer jer su krenuli da ruse pre nego sto su imali ijedan plan u ruci.

Sve u svemu pristojno resenje, ne narocito revolucionarno ali pristojno. Urbanisticki mnoooogo bolje nego preko puta gde izgleda kao da je neko prosuo solitere iz neke vrece. Ujednacene visine, akcenat na soliterima uz autoput, javni prostori uz reku, solidno.

glas razuma

pre 7 godina

Tipican ruski model zgrada iz 50 i 60 ih godina proslog vrka. Raspisite konkurs na arhitektonskim fakultetima studenti ce dati 100 puta bolja resenja. Sadasnje beogradske arhitekte zgazilo vreme.

Brkati feudalac

pre 7 godina

Al sad se bas nerviram kakve gluposti omladina pise. Beton problem? Pre betona su se reke izlivale i spajale u deltu koja onda padne i ribe grcaju na suvom. Jedina ziva bica izmedju dve reke su bili mali gusteri i komarci. A dan danas su i dalje tu. To nase zalivanje betona je stvorilo jednu od najmnogoljudnijih opstina u Evropi. Ostalo je jos dosta prostora u pescari da se svakakvi projekti infrastrukture rade a i mnogo naselja se mogu podici. Vise drveca nego sto je ikad tamo bilo, jedna od najduzih biciklistickih staza i sad neki balavac po imenu Srba ce da mi kaze da je beton uzas. Bolje da mi se zahvali sto ima po cemu hodati

Rambo

pre 7 godina

Realcije i komentari samo jos jednom potvrdjuju da je Beograd jedno veliko selo koje zeli da zivi u svojim krajevima i sami. Tim odbija da bude grad a u sustini grada je da se uvek menja!

Brkati feudalac

pre 7 godina

@Srba
Ne svidja ti se beton na Novom Beogradu. Ajd bas da cujem cime bi ti prelio pescaru? Od Save do Dunava nekad nista sem peska ne bese. Ja sam bio u grupi sto je prva drveca sadila i prve prolaze cementirasmo. Ti bi vise voleo Saharu preko puta centra? Ne kazem da je najlepsi grad na svetu, al ja ga najvise volim i mislim da bolje nismo napraviti mogli. Mozda ti imas neke bolje ideje, eto ionako je sad vreme vas mladih. Pravite bolje, navijacu za vas

urbanizam

pre 7 godina

Ne ulazeći u ocjenu prvonagrađenog riješenja, bloku 18 se dogodio normalan, pa ako hoćete i apsolutno civiliziran razvoj situacije. Imate desetak (kvalitetom) izdvojenih projekata s pregršt različitih ideja, možete ih analizirati, uspoređivati...Suprotno tome, ultra ambiciozni projekt s druge strane Save, za koji bi se očekivao međunarodni natječaj, pojavio se kao nametnuto, "bespogovorno" rješenje i to na krajnje osjetljivoj lokaciji, "udarnoj" poziciji na prostoru starog dijela grada. Gdje je tu (urbotvorna) logika?

Ekonomista

pre 7 godina

Ostavite ovo zemljište za kampus Univerziteta u Beogradu!!
(Jack Teagarden, 30. jun 2016 08:29)

Ja sam za to da se raspise licitacija, pa ko ponudi najvece pare za zemljiste neka zida.

Zemljiste na ovoj lokaciji je jedno od najskupljih u Beogradu. Svako ko je kupovao skupo zemljiste da bi na njemu pravio niskoprofitan ili neprofitan objekat propao bi zajedno sa svojom investicijom.

Zamislite seljaka koji uzme kredit od 1,5 miliona dolara i kupi 20 ari placa na Dedinju ili Senjaku za sta mora da placa dodatne 2.000 evra godisnje na ime poreza na nekretninu da bi na istom proizvodio paradajz ili rotkvice ili zelenu salatu. Ubrzo bi ostao i bez tog placa i bez kuce koju bi mu banka uzela na ime hipoteke za neotplaceni kredit.

Beogradski i bilo koji drugi univerzitet nije ni Hardvard, ni Sorbona, ni MIT, ni Kembridz, ni bilo koji drugi u svetu renomirani univerzitet sa godisnjim prihodom od 3-5 milijardi dolara. Kao takav ne bi imao odakle da finansira kupovinu zemljista, otplatu kredita za izgradnju i ne bi na bilo koji drugi nacin mogao da opravda ulozena sredstva. Ne samo da bi ostao bez kampusa, nego bi izgubio i postojece zgrade fakulteta i univerziteta u gradu.

Za ovu namenu sasvim bi bile odgovarajuce napustene kasarne na periferiji grada ili recimo plac fabrike IMR u Rakovici.

ivan

pre 7 godina

Mislim nije u redu da prave ko kurenciju onin stambenim zgradama koje su uposlile celu Srbiju a po recima premijera 200.000 ljudi ce raditi na te dve zgrade,elem i kakva je to konkurencija pa ni maketu nemaju....mislim stvarno.Hahahahaha kakva smesna drzava cudo jedno.

Milos

pre 7 godina

Ostavite ovo zemljište za kampus Univerziteta u Beogradu!!
(Jack Teagarden, 30. jun 2016 08:29)

Ovo bi zapravo bila sjajna ideja da nije dve stvari - prvo, videli smo kako je prošao kampus Univerziteta umetnosti u bloku 27 ili kako se već zove, tamo gde je FDU, kada je vlastima trebalo zemljište, oni su ga uzeli i sada je tamo rupetina.

Drugo, za tako nešto biste morali da imate integrisani univerzitet, a znam par fakulteta koji bi se pre samozapalili nego se odrekli (finansijske) autonomije. Da ne govorimo da bi bilo na mestu da onda napuste sadašnje zgrade u centru grada, a to neće baš lako ići...