vrabac
pre 8 godina
Vreme je novac u tome je stos.Samo da Grci ne odu Rusima ucinicemo sve iako su rupa bez dna.
Sreda, 01.07.2015.
13:13
Nemačka kancelarka Angela Merkel kaže da neće biti nikakvih pregovora o novom paketu za spas posrnule Grčke pre referenduma, koji je zakazan za nedelju.
Izvor: B92
pre 8 godina
Vreme je novac u tome je stos.Samo da Grci ne odu Rusima ucinicemo sve iako su rupa bez dna.
pre 8 godina
@duzan ko nemacka
Nije 8, nego 30mld. Nemas pojma.
pre 8 godina
@duzan ko nemacka - nije bitna visina duga, već jačina privrede jedne države, tj mogućnost da uredno vraća svoje dugove! Uostalom, niko ni Srbiju ne tjera da diže kredite, da su se reforme provele ranije, prije 5-6 godina, i otpustili ogromni viskovi radnika u javnom sektoru nebi bilo potrebe da se dižu toliki krediti za njihove plate... Pa čak i danas, Vucic razvlači sa reformama a za to vrijeme, svaki mjesec, OGROMAN novac odlazi na plate radnika koji u stvari ne treba da rade - jednostavno su višak, postoje zbog birokratije koja sebi sama izmišljanje poslove i stalno zapošljava nove radnike. Pogledaj odnos radnika na budžetu i u privatnom sektoru i potrazi taj odnos u Njemačkoj.
pre 8 godina
Dug Nemacke 2 170 milijardi evra, 74% BDPa, veci nego dug Srbije.
Dug EU 12 100 milijardi evra.
Kome dug? Izracunajte kamatu na 12 100 milijardi evra, kome ta kamata ide, ko zivi od te kamate, i jesu li to ti "vredni i marljivi" koji dele okolo "pakete pomoci".
Srbija u 2015. polaca 1,16 milijardi evra samo za kamate a budzet nam je 8,3 milijardi. Treba da crknemo radeci i placajujci poreze da bi izdrzavali bankare koji nista ne rade. Oduzima se bolesnima i siromasnima da bi se dalo njima.
I onda se cudi neko zasto se Grci bune protiv tog sistema ropstva.
Nego sta ce nego da se bune.
pre 8 godina
Nemacki bic, vitlao cetrdeseti godina proslog veka, vitla i sada. Malo drugacije nego tada. Grci su se zaduzili, ali su i banke neodgovorno odobravale Grckoj kredite. Ovakva situacija nije posledica nescesnog davanja novca Grckoj, pa nisu to keramicari. Malo mi sve ovo smrducka na smisljenu akciju nekih jakih igraca.
pre 8 godina
zašto su grci dijelom u problemima.molim vas objavite
- 350 Leoparda 2
- 500 Leoparda 1
- 2,600 oklopnih troop carriera
- 600 oklopnih mobilnih minobacača i lansera protuoklopnih projektila
- 250 MRAP-ova
- 700 Hummera
- 150 VBR-ova
- 580 samohodnih haubica
- 710 običnih haubica
- 60 srednjih i dalekometnih PZO baterija
- 155 F-16 lovaca
- 43 Mirage 2000 lovaca
- 46 F-4 Phantom lovaca
- 45 T-6 Texan turbinska trenažera
- 30 T-2 mlazna trenažera
- 4 Embraer R-99 AEW
- 15 C-130 Herculesa
- 8 C-27 Spartana
- 13 CL-215 Kanadera
- 8 CL-415 Kanadera
- 22 PZL M18B vatrogasna "air tractora"
- 2 Embraer ERJ-135ER - VIP
- 1 Gulfstream G500 - VIP
- 12 AS332 Super Puma transportnih helikoptera
- 30 AH-64 Apache jurišnih helikoptera
- 15 CH-47 Chinook transportnih helikoptera
- 20 NH90 transportnih helikoptera
- 100 Bell 205 Hueya
- 4 Hydra class fregate od 117 m
- 9 Elli class fregati od 130 m
- 7 Roussen class raketnih topovnjača
- 4 Laskos class raketne topovnjače
- 5 Kavaloudis class raketnih topovnjača
- 3 Votsis class raketne topovnjače
- 8 Osprey class raketnih topovnjača
- 2 Asheville class raketne topovnjače
- 3 Glafkos class podmornice
- 3 Poseidon class podmornice
- 1 Okeanos class podmornice
- 6 Papanikolis class podmornice
- 5 Jason LST desatnih brodova od 116 m
- 4 Zubr hovercrafta
- 6 Tjeld class patrolna broda
- 4 Osprey class minolovca
pre 8 godina
Kad se vec prica o javnom dugu, pa najveci ima najjaci-USA...al poenta price je da oni imaju najjacu industriju koja to bez ikakvih problema vraca...takva situacija je u EU sa Njemackom...poenta je osnova...baza...a baza ne moze biti turizam...kakav god da je...Grci su 100 godina pred bankrotom...i sta rade: jos se vise zaduzuju...e pa ovo je rezultat....
pre 8 godina
Ljudi u Srbiji ne znaju kako funkcionišu neki sistemi i neke institucije EU, pa iz tog razloga ne znaju koliko ta Grčka mesečno košta poreske obveznike EU. Građani EU već odavno ne žele da se njihov novac "baca" na Grčku. Gomila anketa i istraživanja su pokazala da bi 80% građana EU grke "pustilo niz vodu"! Ono što sprečava političare EU da tako nešto i urade jeste dug koji grci imaju, a koji će, na ovaj ili onaj način morati da vrate!
pre 8 godina
Do sada nisam pročitao nijedan naslov koji bi glasio: „Merkel spasava banke“, što bi bio pravi opis onoga što se u Evropi događa od 2010. Nedostaje i naslov: „Evropska unija i MMF planiraju državni udar u Grčkoj“. Pri tome se evrokriza može sažeti i na sledeći način: Da bismo slomili grčku vladu, spremni smo na sve.
pre 8 godina
Grcka nema sta da vraca ,vec su je opljackali,proglasi bankrot i zaposli Kinu,hahahahha.
pre 8 godina
da da da
pre 8 godina
A da Evropske države raspišu referendum da li Evropljani žele Grčku u Evropi i u eurozoni.
pre 8 godina
Za sve koji nisu informirani, u EU postoje države koje su zadužene više od Grčke,razlika je u tome da te države vraćaju svoje dugove i provode reforme kojima smanjuju troškove i povećavaju priljev u proračun. Postoji još jedna stvar koja te države razlikuju od Grčke,a to su državne rezerve,u zlatu ili u nekoj valuti koje Grčka nema.
Netko je spomenuo da je Njemačka zadužena više od Grčke ,postoji dobar razlog za to. Njemačka s obzirom na snagu svojeg gospodarstva,te gospodarski rast može dobiti kredite po izuzetno niskim stopama,te novce onda posuduje drugim državama koje nemogu dobiti tako povoljno kredite i zarađuje na kamatama . Isto radi više država u EU.
Često se spominje BDP grčke koji je prije krize bio izrazito velik,a sad je izrazito nizak ,a ne spominje se da je upumpavanjem kredita održavan na visokoj razini,a sad kad kredite treba vraćati ....
Pustite priče o zlocestoj EU i Njemačkoj i dobrim ,skromnim Grcima. Grčkoj je na početku ove krize od 300 milijardi duga,otpisano 100 milijardi. Pomoć koju primaju,se može nazvati nekom vrstom kredita,ali kamata pod kojom primaju tu pomoć od 0,25% se nemože nazvati lihvarskom.
Grci nemaju industriju koja može puniti proračun ,porezni nadzor im je na razini Afričke države i imaju ogromnu državnu upravu. Njihov proračun tek nakon reformi na koje su bili prisiljeni od strane EU pocinje pokrivati vlastite troškove i u tom smjeru moraju ići . Problem je da su to nepopularne mjere i izbori se tako ne dobivaju ,pa se ide na populizam i narodu govori ono što želi čuti.
Podrška narodu Grčke ,jer kojim god putem krenuli čekaju ih teška vremena .
pre 8 godina
@adidas: jos da si cuo za marsalov plan bili bi super. amerika je gospodar evrope pa i nemacke.nemacka je razvijana da rusi ne bi uzeli sve.evropa ne odlucuje niocemu sto se vidi na svakodnevnim primerima
pre 8 godina
Koji crni mravi. Tvrdim da se na Balkanu radi barem 50% vise nego u Nemackoj.
(drvobradi, 1. jul 2015 14:29) # Link komentara
Da, ali se radi lose i aljkavo. Malo se i kraducka, pa se malo ne placaju porezi, a ono sto se plati drzava spiska na armiju uhljeba koji isto tako kraduckaju i samo piju kafe na poslu.
Uostalom dug je dug. Niko Grcima nije stavio pistolj na glavu i trazio od njih da se zaduzuju. Kraj price.
pre 8 godina
Referendum je najbolja opcija za ovako velike odluke.
pre 8 godina
Cela Evropa je u dugovima, ne samo Grcka. Reforme su potrebne, nevezano za Grcku.
pre 8 godina
Cuj gluposti: Amerika spasila Nemacku nakon 2 svetskog rata. Pa Nemci su najveca konkurencija americkoj ekonomiji u svetu. Preuzeli su im primat u prodaji automobila usled cega Ford umalo nije bankrotirao. Ameri pomazu kroz investicije ali nisu ludi da direktno pomazu konkurenciju. Nemci su sami digli i izgradili svoju zemlju bukvalno iz pepela nakon poraza u 2 svetskom ratu. Primer Jugoslavije i Nemacke nakon 2 sv. rata je klasican primer o lenom cvrcku i vrednom mravu.
pre 8 godina
@disciplina
Koji crni mravi. Tvrdim da se na Balkanu radi barem 50% vise nego u Nemackoj. Nemca ne mozes da vidis posle 5 na poslu, nece na mail da ti odgovori ako si mu poslao u pola 5, ne dao Bog posle 3 da ga cimas petkom.
(drvobradi, 1. jul 2015 14:29)
Posle 3? Petkom ako ga nadjes u 12.05, ti si srecan covek.
pre 8 godina
(Adidas, 1. jul 2015 15:00)
Prijatelju, da ne bese Amera Nemacka danas ne bi postojala politicki. Sa ekonomske tacke gledista, Amerikanci su Nemacku direktno Marsalovim planom digli na noge, upumpavajuci joj u ekonomiju milijarde i milijarde dolara u danasnjoj vrednosti. I ne samo to, nego su olabavili regulacije i jos uradili dosta toga da bi podstakli ekonomski razvoj i poboljsanje produktivnosti. Danasnja jaka Nemacka itekako ima svoje korene u Americkoj ekonomskoj pomoci nakon Drugog Svetskog rata. Ni blizu oni nebi bili da ne bese Amerike, a to da su se sami digli bolje ne komentarisati.
pre 8 godina
@ Jack
Iz tog Vaseg iskustva, koje mirise ne na radno vreme, vec na "otvorena vrata" odredjenih drzavnih ustanova ili veliklih firmi sa sindikatom (sto znaci da oni i posle toga rade, ali su vrata zatvorena)... ne mozete izvlaciti zakljucke o tome kako se radi u celoj Nemackoj.
To je smesno!
pre 8 godina
Smesni komentari... (1/2)
1) Nemacka nije "jaka i velika" tek tako, niti je svemocna.
Vec je njena realna snaga rezultat decenija rada i svakodnevnog prihvatanja odgovornosti za sopstveni udeo u svim aktivnostima - nezavisno od pozicije u drustvu, na poslu kao i u slobodno vreme, u privatnom, i u politici.
Pokusajte da podmitite nemackog cinovnika, ili policajca koji vas je zaustavio zbog prekoracenja brzine ili slicnog.
Sem toga - svaki cetrvrti Nemac se angazuje dobrovoljno i bez ikakve nadoknade u svom slobodnom vremenu u radu razlicitih udruzenja, drustava, itd.
Idite tamo u drzavnu gradjansku sluzbu pa pogledajte kako ona tamo radi. (ne brinite se - ni oni ne primaju visoke plate, pa ipak su im prostorije i arhivi uredni i zna se gde je sta)
TO (sic!) je razlika.
Srpske predstave o Nemackoj i svetu su smesne, delimicno cak infantilne. Mi gledamo na svet kroz puskarnicu i negujemo mitove o inostranstvu, koji sa njihivom realnoscu (pre svega prihvatanja obaveza i odgovornosti!) nemaju nikakve veze.
pre 8 godina
@ drvobradi
Citat: "Koji crni mravi. Tvrdim da se na Balkanu radi barem 50% vise nego u Nemackoj. Nemca ne mozes da vidis posle 5 na poslu, nece na mail da ti odgovori ako si mu poslao u pola 5, ne dao Bog posle 3 da ga cimas petkom."
To je veoma povrsno gledanje na stvari.
Nemci kada rade, onda RADE. To ne znaci da samo cute i rintace, ne.
Ali im je ucinak veoma visok.
Dakle - to sto ste naveli u pogledu radnog vremena nema veze sa privatnom nemackom ekonomijom u najvecem broju slucajeva, izuzetci potvrdjuju pravilo.
Ja ZNAM o cemu govorim, kada Vam o tome pisem...
pre 8 godina
@ (Mladen, 1. jul 2015 14:14)
Niko nije ni glup ali nije normalno smatrati da Nemacka cini sve ovo sto cini radi "planova iz '40.ih". Nemackoj najvise odgovaraju bogate i stabilne zemlje Evrope posto ce onda samo vise da profitiraju, ipak su oni najveci izvoznici. A sto se tice Grcke, nije njihov dug od pre 5 ili 10 godina, vec od ranije. I Olimpijadu su na dug organizovali i samo zbog unutrasnje politickih razloga su se prijavili a ta prijava i zaduzivanje je bilo krajem '90-ih, a kamoli ostalo. Vecinu novca koji su dobijali su bahato trosili njihovi bogatasi i na neke stvari koji im apsolutno nikad kao drzavi nisu bile potrebne i koje nisu koristili. Niko ih nije terao. I njih su neko vreme tovili, kao i nas. A stav da je za los kredit kriv iskljucivo kreditor a ne duznik je pogresan. Grcka ne moze da se izvuce bez pomoci sa strane i, osim bankrota, jedino resenje je da obe strane popuste: Grcka da se stisne kao nikada do sad narednih 15-20 godina a kreditori da joj otpisu minimum 100 milijardi duga...
pre 8 godina
@disciplina
Koji crni mravi. Tvrdim da se na Balkanu radi barem 50% vise nego u Nemackoj. Nemca ne mozes da vidis posle 5 na poslu, nece na mail da ti odgovori ako si mu poslao u pola 5, ne dao Bog posle 3 da ga cimas petkom. Socijalizam u fulu. Jedva malo bolji od Grka (ni kod njih nije sjajno kod privatnika).
Da ih nisu Ameri izvadili posle 2gog svetskog rata (sto novcano, sto politicki), danas bi bili srednje razvijena zemlja.
pre 8 godina
(Mladen, 1. jul 2015 14:14)
Prijatelju, banka, kao banka je lopov, iskorišćava loš položaj države ili pojedinca, tako je bilo i biće...
Ali problem je što Grčku nije udarao po ušima da uzima kredite, da i dalje troši više nego što zaradi ( a zaradi mnogo ), pa pošto ništa nije promenila da opet uzima kredite kako bi vratila sve veće i veće dugove....
I šta to znači, ne sviđa im se, neće da vrate i sad će da ucenjuju Evropu njenim lošim položajem ako Grčka pukne... Pa najbolje da svi prestajemo da plaćamo sve i super...
Da se razumemo mislim da je MMF jedno od najvećih zla današnjice, kapa dole Orbanu, i volim bratiju Grke, al svako mora da nosi svoje breme i da plati svoje dugove...
I ja bih najradije uzeo još par kredita, kupio kola, stan, radio par sati dnevno i išao na 9 odmora godišnje i onda rekao "izvinite nemam da vratim", al neće da može...
pre 8 godina
Lako je reci "svaka cas ovoj zeni" kad je nemacka jedno 15 puta i veca i mocnija od Grcke ili bilo koje druge zemlje u evropi. Ovde se ne radi o tome da je Grcka zivela van svojih mogucnosti vec se radi o losoj monetarnoj politici evrope i MMFa prema Grckoj u zadnjih dest godina. Sta su cekali do sada da im kazu vi se ne mozete izvuci iz krize do 2030 ili neminovan vam je bankrot? Dakle ovo su znali ali nisu reagovali. Zasto nisu reagovali? Uopste ne veruje da je slucajnost ili neka omaska u proracunima i procenama. Inace ono sto Nemacka nije ostvarila 40tih ovde u evropi, sad ostvaruje. Ko god misli da Nemacka radi u interesu Evropske Unije, mora da je i slep i gluv ili na zalost moram reci glup.
pre 8 godina
(drvobradi, 1. jul 2015 14:29)
Ne radi se vise vec se radi duze. Znas ja na poslu za 2h zavrsim sve sto treba, dok kolegi (na istom poslu, sa istom kolicinom posla) ni 8h nije dovoljno, cesto ostavi za sutra. A cak ne pravi neke pauze, ne bleji, vec jednostavno nije sposoban.
pre 8 godina
Tacno je da najveci teret nosi grcki narod. To srpski narod vrlo dobro zna. Bitno je da se zna gde su pare!
pre 8 godina
Nemci se poradovali i radili na projektu EU, na kome su im pomogli Ameri, jer su zeleli supremaciju nad Evropom, sto su i postigli.
A sada isti ti Ameri hoce da "reorganizuju" EU, u tome im pomazu Englezi, a ni Rusima ne smeta.
I naravno, Nemacka ce najvise izgubiti, jer najvise i ima.
Tako ti je to kad si alav preko svojih mogucnosti.
pre 8 godina
Nije njih briga za narod, niti Grcke niti bilo koje druge zemlje.
Grcka ako proda dva ostrva isplatice sva svoja dugovanja, ali niko nije lud da prodaje parce svoje zemlje. A ovako ce Nemacka (preko svojih instrumenata, MMFa i ostalih) da preuzme celu zemlju za sicu.
Svako ko podrzava takvu politiku ce vrlo brzo osetiti na svojoj kozi sta znaci biti prodat kao rob...
pre 8 godina
Tako to veliki i mocni rade. Svaka cas za Nemacku.
pre 8 godina
Da se zna!!! Ko je cvrcak,a ko mrav?!
pre 8 godina
Skidam kapu ovoj ženi. Stena, tako i treba. Grci godinama živeli van svojih mogućnosti. Pozlilo mi kada je jedan Grk na tv govoreci o i uporedjujuci sa Srbijom rekao " da ziveli smo van svojih mogucnosti, ali vi ste u Srbiji navikli jer ste uvek imali loš standard, mi nismo "
pre 8 godina
Skidam kapu ovoj ženi. Stena, tako i treba. Grci godinama živeli van svojih mogućnosti. Pozlilo mi kada je jedan Grk na tv govoreci o i uporedjujuci sa Srbijom rekao " da ziveli smo van svojih mogucnosti, ali vi ste u Srbiji navikli jer ste uvek imali loš standard, mi nismo "
pre 8 godina
Tako to veliki i mocni rade. Svaka cas za Nemacku.
pre 8 godina
Da se zna!!! Ko je cvrcak,a ko mrav?!
pre 8 godina
Lako je reci "svaka cas ovoj zeni" kad je nemacka jedno 15 puta i veca i mocnija od Grcke ili bilo koje druge zemlje u evropi. Ovde se ne radi o tome da je Grcka zivela van svojih mogucnosti vec se radi o losoj monetarnoj politici evrope i MMFa prema Grckoj u zadnjih dest godina. Sta su cekali do sada da im kazu vi se ne mozete izvuci iz krize do 2030 ili neminovan vam je bankrot? Dakle ovo su znali ali nisu reagovali. Zasto nisu reagovali? Uopste ne veruje da je slucajnost ili neka omaska u proracunima i procenama. Inace ono sto Nemacka nije ostvarila 40tih ovde u evropi, sad ostvaruje. Ko god misli da Nemacka radi u interesu Evropske Unije, mora da je i slep i gluv ili na zalost moram reci glup.
pre 8 godina
Koji crni mravi. Tvrdim da se na Balkanu radi barem 50% vise nego u Nemackoj.
(drvobradi, 1. jul 2015 14:29) # Link komentara
Da, ali se radi lose i aljkavo. Malo se i kraducka, pa se malo ne placaju porezi, a ono sto se plati drzava spiska na armiju uhljeba koji isto tako kraduckaju i samo piju kafe na poslu.
Uostalom dug je dug. Niko Grcima nije stavio pistolj na glavu i trazio od njih da se zaduzuju. Kraj price.
pre 8 godina
@disciplina
Koji crni mravi. Tvrdim da se na Balkanu radi barem 50% vise nego u Nemackoj. Nemca ne mozes da vidis posle 5 na poslu, nece na mail da ti odgovori ako si mu poslao u pola 5, ne dao Bog posle 3 da ga cimas petkom. Socijalizam u fulu. Jedva malo bolji od Grka (ni kod njih nije sjajno kod privatnika).
Da ih nisu Ameri izvadili posle 2gog svetskog rata (sto novcano, sto politicki), danas bi bili srednje razvijena zemlja.
pre 8 godina
Smesni komentari... (1/2)
1) Nemacka nije "jaka i velika" tek tako, niti je svemocna.
Vec je njena realna snaga rezultat decenija rada i svakodnevnog prihvatanja odgovornosti za sopstveni udeo u svim aktivnostima - nezavisno od pozicije u drustvu, na poslu kao i u slobodno vreme, u privatnom, i u politici.
Pokusajte da podmitite nemackog cinovnika, ili policajca koji vas je zaustavio zbog prekoracenja brzine ili slicnog.
Sem toga - svaki cetrvrti Nemac se angazuje dobrovoljno i bez ikakve nadoknade u svom slobodnom vremenu u radu razlicitih udruzenja, drustava, itd.
Idite tamo u drzavnu gradjansku sluzbu pa pogledajte kako ona tamo radi. (ne brinite se - ni oni ne primaju visoke plate, pa ipak su im prostorije i arhivi uredni i zna se gde je sta)
TO (sic!) je razlika.
Srpske predstave o Nemackoj i svetu su smesne, delimicno cak infantilne. Mi gledamo na svet kroz puskarnicu i negujemo mitove o inostranstvu, koji sa njihivom realnoscu (pre svega prihvatanja obaveza i odgovornosti!) nemaju nikakve veze.
pre 8 godina
(Adidas, 1. jul 2015 15:00)
Prijatelju, da ne bese Amera Nemacka danas ne bi postojala politicki. Sa ekonomske tacke gledista, Amerikanci su Nemacku direktno Marsalovim planom digli na noge, upumpavajuci joj u ekonomiju milijarde i milijarde dolara u danasnjoj vrednosti. I ne samo to, nego su olabavili regulacije i jos uradili dosta toga da bi podstakli ekonomski razvoj i poboljsanje produktivnosti. Danasnja jaka Nemacka itekako ima svoje korene u Americkoj ekonomskoj pomoci nakon Drugog Svetskog rata. Ni blizu oni nebi bili da ne bese Amerike, a to da su se sami digli bolje ne komentarisati.
pre 8 godina
Tacno je da najveci teret nosi grcki narod. To srpski narod vrlo dobro zna. Bitno je da se zna gde su pare!
pre 8 godina
(Mladen, 1. jul 2015 14:14)
Prijatelju, banka, kao banka je lopov, iskorišćava loš položaj države ili pojedinca, tako je bilo i biće...
Ali problem je što Grčku nije udarao po ušima da uzima kredite, da i dalje troši više nego što zaradi ( a zaradi mnogo ), pa pošto ništa nije promenila da opet uzima kredite kako bi vratila sve veće i veće dugove....
I šta to znači, ne sviđa im se, neće da vrate i sad će da ucenjuju Evropu njenim lošim položajem ako Grčka pukne... Pa najbolje da svi prestajemo da plaćamo sve i super...
Da se razumemo mislim da je MMF jedno od najvećih zla današnjice, kapa dole Orbanu, i volim bratiju Grke, al svako mora da nosi svoje breme i da plati svoje dugove...
I ja bih najradije uzeo još par kredita, kupio kola, stan, radio par sati dnevno i išao na 9 odmora godišnje i onda rekao "izvinite nemam da vratim", al neće da može...
pre 8 godina
Cela Evropa je u dugovima, ne samo Grcka. Reforme su potrebne, nevezano za Grcku.
pre 8 godina
@disciplina
Koji crni mravi. Tvrdim da se na Balkanu radi barem 50% vise nego u Nemackoj. Nemca ne mozes da vidis posle 5 na poslu, nece na mail da ti odgovori ako si mu poslao u pola 5, ne dao Bog posle 3 da ga cimas petkom.
(drvobradi, 1. jul 2015 14:29)
Posle 3? Petkom ako ga nadjes u 12.05, ti si srecan covek.
pre 8 godina
@ (Mladen, 1. jul 2015 14:14)
Niko nije ni glup ali nije normalno smatrati da Nemacka cini sve ovo sto cini radi "planova iz '40.ih". Nemackoj najvise odgovaraju bogate i stabilne zemlje Evrope posto ce onda samo vise da profitiraju, ipak su oni najveci izvoznici. A sto se tice Grcke, nije njihov dug od pre 5 ili 10 godina, vec od ranije. I Olimpijadu su na dug organizovali i samo zbog unutrasnje politickih razloga su se prijavili a ta prijava i zaduzivanje je bilo krajem '90-ih, a kamoli ostalo. Vecinu novca koji su dobijali su bahato trosili njihovi bogatasi i na neke stvari koji im apsolutno nikad kao drzavi nisu bile potrebne i koje nisu koristili. Niko ih nije terao. I njih su neko vreme tovili, kao i nas. A stav da je za los kredit kriv iskljucivo kreditor a ne duznik je pogresan. Grcka ne moze da se izvuce bez pomoci sa strane i, osim bankrota, jedino resenje je da obe strane popuste: Grcka da se stisne kao nikada do sad narednih 15-20 godina a kreditori da joj otpisu minimum 100 milijardi duga...
pre 8 godina
@ drvobradi
Citat: "Koji crni mravi. Tvrdim da se na Balkanu radi barem 50% vise nego u Nemackoj. Nemca ne mozes da vidis posle 5 na poslu, nece na mail da ti odgovori ako si mu poslao u pola 5, ne dao Bog posle 3 da ga cimas petkom."
To je veoma povrsno gledanje na stvari.
Nemci kada rade, onda RADE. To ne znaci da samo cute i rintace, ne.
Ali im je ucinak veoma visok.
Dakle - to sto ste naveli u pogledu radnog vremena nema veze sa privatnom nemackom ekonomijom u najvecem broju slucajeva, izuzetci potvrdjuju pravilo.
Ja ZNAM o cemu govorim, kada Vam o tome pisem...
pre 8 godina
Za sve koji nisu informirani, u EU postoje države koje su zadužene više od Grčke,razlika je u tome da te države vraćaju svoje dugove i provode reforme kojima smanjuju troškove i povećavaju priljev u proračun. Postoji još jedna stvar koja te države razlikuju od Grčke,a to su državne rezerve,u zlatu ili u nekoj valuti koje Grčka nema.
Netko je spomenuo da je Njemačka zadužena više od Grčke ,postoji dobar razlog za to. Njemačka s obzirom na snagu svojeg gospodarstva,te gospodarski rast može dobiti kredite po izuzetno niskim stopama,te novce onda posuduje drugim državama koje nemogu dobiti tako povoljno kredite i zarađuje na kamatama . Isto radi više država u EU.
Često se spominje BDP grčke koji je prije krize bio izrazito velik,a sad je izrazito nizak ,a ne spominje se da je upumpavanjem kredita održavan na visokoj razini,a sad kad kredite treba vraćati ....
Pustite priče o zlocestoj EU i Njemačkoj i dobrim ,skromnim Grcima. Grčkoj je na početku ove krize od 300 milijardi duga,otpisano 100 milijardi. Pomoć koju primaju,se može nazvati nekom vrstom kredita,ali kamata pod kojom primaju tu pomoć od 0,25% se nemože nazvati lihvarskom.
Grci nemaju industriju koja može puniti proračun ,porezni nadzor im je na razini Afričke države i imaju ogromnu državnu upravu. Njihov proračun tek nakon reformi na koje su bili prisiljeni od strane EU pocinje pokrivati vlastite troškove i u tom smjeru moraju ići . Problem je da su to nepopularne mjere i izbori se tako ne dobivaju ,pa se ide na populizam i narodu govori ono što želi čuti.
Podrška narodu Grčke ,jer kojim god putem krenuli čekaju ih teška vremena .
pre 8 godina
(drvobradi, 1. jul 2015 14:29)
Ne radi se vise vec se radi duze. Znas ja na poslu za 2h zavrsim sve sto treba, dok kolegi (na istom poslu, sa istom kolicinom posla) ni 8h nije dovoljno, cesto ostavi za sutra. A cak ne pravi neke pauze, ne bleji, vec jednostavno nije sposoban.
pre 8 godina
Nije njih briga za narod, niti Grcke niti bilo koje druge zemlje.
Grcka ako proda dva ostrva isplatice sva svoja dugovanja, ali niko nije lud da prodaje parce svoje zemlje. A ovako ce Nemacka (preko svojih instrumenata, MMFa i ostalih) da preuzme celu zemlju za sicu.
Svako ko podrzava takvu politiku ce vrlo brzo osetiti na svojoj kozi sta znaci biti prodat kao rob...
pre 8 godina
Cuj gluposti: Amerika spasila Nemacku nakon 2 svetskog rata. Pa Nemci su najveca konkurencija americkoj ekonomiji u svetu. Preuzeli su im primat u prodaji automobila usled cega Ford umalo nije bankrotirao. Ameri pomazu kroz investicije ali nisu ludi da direktno pomazu konkurenciju. Nemci su sami digli i izgradili svoju zemlju bukvalno iz pepela nakon poraza u 2 svetskom ratu. Primer Jugoslavije i Nemacke nakon 2 sv. rata je klasican primer o lenom cvrcku i vrednom mravu.
pre 8 godina
Nemci se poradovali i radili na projektu EU, na kome su im pomogli Ameri, jer su zeleli supremaciju nad Evropom, sto su i postigli.
A sada isti ti Ameri hoce da "reorganizuju" EU, u tome im pomazu Englezi, a ni Rusima ne smeta.
I naravno, Nemacka ce najvise izgubiti, jer najvise i ima.
Tako ti je to kad si alav preko svojih mogucnosti.
pre 8 godina
Referendum je najbolja opcija za ovako velike odluke.
pre 8 godina
Ljudi u Srbiji ne znaju kako funkcionišu neki sistemi i neke institucije EU, pa iz tog razloga ne znaju koliko ta Grčka mesečno košta poreske obveznike EU. Građani EU već odavno ne žele da se njihov novac "baca" na Grčku. Gomila anketa i istraživanja su pokazala da bi 80% građana EU grke "pustilo niz vodu"! Ono što sprečava političare EU da tako nešto i urade jeste dug koji grci imaju, a koji će, na ovaj ili onaj način morati da vrate!
pre 8 godina
A da Evropske države raspišu referendum da li Evropljani žele Grčku u Evropi i u eurozoni.
pre 8 godina
@ Jack
Iz tog Vaseg iskustva, koje mirise ne na radno vreme, vec na "otvorena vrata" odredjenih drzavnih ustanova ili veliklih firmi sa sindikatom (sto znaci da oni i posle toga rade, ali su vrata zatvorena)... ne mozete izvlaciti zakljucke o tome kako se radi u celoj Nemackoj.
To je smesno!
pre 8 godina
@adidas: jos da si cuo za marsalov plan bili bi super. amerika je gospodar evrope pa i nemacke.nemacka je razvijana da rusi ne bi uzeli sve.evropa ne odlucuje niocemu sto se vidi na svakodnevnim primerima
pre 8 godina
Dug Nemacke 2 170 milijardi evra, 74% BDPa, veci nego dug Srbije.
Dug EU 12 100 milijardi evra.
Kome dug? Izracunajte kamatu na 12 100 milijardi evra, kome ta kamata ide, ko zivi od te kamate, i jesu li to ti "vredni i marljivi" koji dele okolo "pakete pomoci".
Srbija u 2015. polaca 1,16 milijardi evra samo za kamate a budzet nam je 8,3 milijardi. Treba da crknemo radeci i placajujci poreze da bi izdrzavali bankare koji nista ne rade. Oduzima se bolesnima i siromasnima da bi se dalo njima.
I onda se cudi neko zasto se Grci bune protiv tog sistema ropstva.
Nego sta ce nego da se bune.
pre 8 godina
Do sada nisam pročitao nijedan naslov koji bi glasio: „Merkel spasava banke“, što bi bio pravi opis onoga što se u Evropi događa od 2010. Nedostaje i naslov: „Evropska unija i MMF planiraju državni udar u Grčkoj“. Pri tome se evrokriza može sažeti i na sledeći način: Da bismo slomili grčku vladu, spremni smo na sve.
pre 8 godina
zašto su grci dijelom u problemima.molim vas objavite
- 350 Leoparda 2
- 500 Leoparda 1
- 2,600 oklopnih troop carriera
- 600 oklopnih mobilnih minobacača i lansera protuoklopnih projektila
- 250 MRAP-ova
- 700 Hummera
- 150 VBR-ova
- 580 samohodnih haubica
- 710 običnih haubica
- 60 srednjih i dalekometnih PZO baterija
- 155 F-16 lovaca
- 43 Mirage 2000 lovaca
- 46 F-4 Phantom lovaca
- 45 T-6 Texan turbinska trenažera
- 30 T-2 mlazna trenažera
- 4 Embraer R-99 AEW
- 15 C-130 Herculesa
- 8 C-27 Spartana
- 13 CL-215 Kanadera
- 8 CL-415 Kanadera
- 22 PZL M18B vatrogasna "air tractora"
- 2 Embraer ERJ-135ER - VIP
- 1 Gulfstream G500 - VIP
- 12 AS332 Super Puma transportnih helikoptera
- 30 AH-64 Apache jurišnih helikoptera
- 15 CH-47 Chinook transportnih helikoptera
- 20 NH90 transportnih helikoptera
- 100 Bell 205 Hueya
- 4 Hydra class fregate od 117 m
- 9 Elli class fregati od 130 m
- 7 Roussen class raketnih topovnjača
- 4 Laskos class raketne topovnjače
- 5 Kavaloudis class raketnih topovnjača
- 3 Votsis class raketne topovnjače
- 8 Osprey class raketnih topovnjača
- 2 Asheville class raketne topovnjače
- 3 Glafkos class podmornice
- 3 Poseidon class podmornice
- 1 Okeanos class podmornice
- 6 Papanikolis class podmornice
- 5 Jason LST desatnih brodova od 116 m
- 4 Zubr hovercrafta
- 6 Tjeld class patrolna broda
- 4 Osprey class minolovca
pre 8 godina
Grcka nema sta da vraca ,vec su je opljackali,proglasi bankrot i zaposli Kinu,hahahahha.
pre 8 godina
@duzan ko nemacka - nije bitna visina duga, već jačina privrede jedne države, tj mogućnost da uredno vraća svoje dugove! Uostalom, niko ni Srbiju ne tjera da diže kredite, da su se reforme provele ranije, prije 5-6 godina, i otpustili ogromni viskovi radnika u javnom sektoru nebi bilo potrebe da se dižu toliki krediti za njihove plate... Pa čak i danas, Vucic razvlači sa reformama a za to vrijeme, svaki mjesec, OGROMAN novac odlazi na plate radnika koji u stvari ne treba da rade - jednostavno su višak, postoje zbog birokratije koja sebi sama izmišljanje poslove i stalno zapošljava nove radnike. Pogledaj odnos radnika na budžetu i u privatnom sektoru i potrazi taj odnos u Njemačkoj.
pre 8 godina
Nemacki bic, vitlao cetrdeseti godina proslog veka, vitla i sada. Malo drugacije nego tada. Grci su se zaduzili, ali su i banke neodgovorno odobravale Grckoj kredite. Ovakva situacija nije posledica nescesnog davanja novca Grckoj, pa nisu to keramicari. Malo mi sve ovo smrducka na smisljenu akciju nekih jakih igraca.
pre 8 godina
Kad se vec prica o javnom dugu, pa najveci ima najjaci-USA...al poenta price je da oni imaju najjacu industriju koja to bez ikakvih problema vraca...takva situacija je u EU sa Njemackom...poenta je osnova...baza...a baza ne moze biti turizam...kakav god da je...Grci su 100 godina pred bankrotom...i sta rade: jos se vise zaduzuju...e pa ovo je rezultat....
pre 8 godina
Vreme je novac u tome je stos.Samo da Grci ne odu Rusima ucinicemo sve iako su rupa bez dna.
pre 8 godina
da da da
pre 8 godina
@duzan ko nemacka
Nije 8, nego 30mld. Nemas pojma.
pre 8 godina
Skidam kapu ovoj ženi. Stena, tako i treba. Grci godinama živeli van svojih mogućnosti. Pozlilo mi kada je jedan Grk na tv govoreci o i uporedjujuci sa Srbijom rekao " da ziveli smo van svojih mogucnosti, ali vi ste u Srbiji navikli jer ste uvek imali loš standard, mi nismo "
pre 8 godina
Tako to veliki i mocni rade. Svaka cas za Nemacku.
pre 8 godina
Lako je reci "svaka cas ovoj zeni" kad je nemacka jedno 15 puta i veca i mocnija od Grcke ili bilo koje druge zemlje u evropi. Ovde se ne radi o tome da je Grcka zivela van svojih mogucnosti vec se radi o losoj monetarnoj politici evrope i MMFa prema Grckoj u zadnjih dest godina. Sta su cekali do sada da im kazu vi se ne mozete izvuci iz krize do 2030 ili neminovan vam je bankrot? Dakle ovo su znali ali nisu reagovali. Zasto nisu reagovali? Uopste ne veruje da je slucajnost ili neka omaska u proracunima i procenama. Inace ono sto Nemacka nije ostvarila 40tih ovde u evropi, sad ostvaruje. Ko god misli da Nemacka radi u interesu Evropske Unije, mora da je i slep i gluv ili na zalost moram reci glup.
pre 8 godina
@disciplina
Koji crni mravi. Tvrdim da se na Balkanu radi barem 50% vise nego u Nemackoj. Nemca ne mozes da vidis posle 5 na poslu, nece na mail da ti odgovori ako si mu poslao u pola 5, ne dao Bog posle 3 da ga cimas petkom. Socijalizam u fulu. Jedva malo bolji od Grka (ni kod njih nije sjajno kod privatnika).
Da ih nisu Ameri izvadili posle 2gog svetskog rata (sto novcano, sto politicki), danas bi bili srednje razvijena zemlja.
pre 8 godina
Cuj gluposti: Amerika spasila Nemacku nakon 2 svetskog rata. Pa Nemci su najveca konkurencija americkoj ekonomiji u svetu. Preuzeli su im primat u prodaji automobila usled cega Ford umalo nije bankrotirao. Ameri pomazu kroz investicije ali nisu ludi da direktno pomazu konkurenciju. Nemci su sami digli i izgradili svoju zemlju bukvalno iz pepela nakon poraza u 2 svetskom ratu. Primer Jugoslavije i Nemacke nakon 2 sv. rata je klasican primer o lenom cvrcku i vrednom mravu.
pre 8 godina
Da se zna!!! Ko je cvrcak,a ko mrav?!
pre 8 godina
Nemci se poradovali i radili na projektu EU, na kome su im pomogli Ameri, jer su zeleli supremaciju nad Evropom, sto su i postigli.
A sada isti ti Ameri hoce da "reorganizuju" EU, u tome im pomazu Englezi, a ni Rusima ne smeta.
I naravno, Nemacka ce najvise izgubiti, jer najvise i ima.
Tako ti je to kad si alav preko svojih mogucnosti.
pre 8 godina
Nije njih briga za narod, niti Grcke niti bilo koje druge zemlje.
Grcka ako proda dva ostrva isplatice sva svoja dugovanja, ali niko nije lud da prodaje parce svoje zemlje. A ovako ce Nemacka (preko svojih instrumenata, MMFa i ostalih) da preuzme celu zemlju za sicu.
Svako ko podrzava takvu politiku ce vrlo brzo osetiti na svojoj kozi sta znaci biti prodat kao rob...
pre 8 godina
Koji crni mravi. Tvrdim da se na Balkanu radi barem 50% vise nego u Nemackoj.
(drvobradi, 1. jul 2015 14:29) # Link komentara
Da, ali se radi lose i aljkavo. Malo se i kraducka, pa se malo ne placaju porezi, a ono sto se plati drzava spiska na armiju uhljeba koji isto tako kraduckaju i samo piju kafe na poslu.
Uostalom dug je dug. Niko Grcima nije stavio pistolj na glavu i trazio od njih da se zaduzuju. Kraj price.
pre 8 godina
Smesni komentari... (1/2)
1) Nemacka nije "jaka i velika" tek tako, niti je svemocna.
Vec je njena realna snaga rezultat decenija rada i svakodnevnog prihvatanja odgovornosti za sopstveni udeo u svim aktivnostima - nezavisno od pozicije u drustvu, na poslu kao i u slobodno vreme, u privatnom, i u politici.
Pokusajte da podmitite nemackog cinovnika, ili policajca koji vas je zaustavio zbog prekoracenja brzine ili slicnog.
Sem toga - svaki cetrvrti Nemac se angazuje dobrovoljno i bez ikakve nadoknade u svom slobodnom vremenu u radu razlicitih udruzenja, drustava, itd.
Idite tamo u drzavnu gradjansku sluzbu pa pogledajte kako ona tamo radi. (ne brinite se - ni oni ne primaju visoke plate, pa ipak su im prostorije i arhivi uredni i zna se gde je sta)
TO (sic!) je razlika.
Srpske predstave o Nemackoj i svetu su smesne, delimicno cak infantilne. Mi gledamo na svet kroz puskarnicu i negujemo mitove o inostranstvu, koji sa njihivom realnoscu (pre svega prihvatanja obaveza i odgovornosti!) nemaju nikakve veze.
pre 8 godina
Do sada nisam pročitao nijedan naslov koji bi glasio: „Merkel spasava banke“, što bi bio pravi opis onoga što se u Evropi događa od 2010. Nedostaje i naslov: „Evropska unija i MMF planiraju državni udar u Grčkoj“. Pri tome se evrokriza može sažeti i na sledeći način: Da bismo slomili grčku vladu, spremni smo na sve.
pre 8 godina
Referendum je najbolja opcija za ovako velike odluke.
pre 8 godina
@disciplina
Koji crni mravi. Tvrdim da se na Balkanu radi barem 50% vise nego u Nemackoj. Nemca ne mozes da vidis posle 5 na poslu, nece na mail da ti odgovori ako si mu poslao u pola 5, ne dao Bog posle 3 da ga cimas petkom.
(drvobradi, 1. jul 2015 14:29)
Posle 3? Petkom ako ga nadjes u 12.05, ti si srecan covek.
pre 8 godina
(drvobradi, 1. jul 2015 14:29)
Ne radi se vise vec se radi duze. Znas ja na poslu za 2h zavrsim sve sto treba, dok kolegi (na istom poslu, sa istom kolicinom posla) ni 8h nije dovoljno, cesto ostavi za sutra. A cak ne pravi neke pauze, ne bleji, vec jednostavno nije sposoban.
pre 8 godina
(Mladen, 1. jul 2015 14:14)
Prijatelju, banka, kao banka je lopov, iskorišćava loš položaj države ili pojedinca, tako je bilo i biće...
Ali problem je što Grčku nije udarao po ušima da uzima kredite, da i dalje troši više nego što zaradi ( a zaradi mnogo ), pa pošto ništa nije promenila da opet uzima kredite kako bi vratila sve veće i veće dugove....
I šta to znači, ne sviđa im se, neće da vrate i sad će da ucenjuju Evropu njenim lošim položajem ako Grčka pukne... Pa najbolje da svi prestajemo da plaćamo sve i super...
Da se razumemo mislim da je MMF jedno od najvećih zla današnjice, kapa dole Orbanu, i volim bratiju Grke, al svako mora da nosi svoje breme i da plati svoje dugove...
I ja bih najradije uzeo još par kredita, kupio kola, stan, radio par sati dnevno i išao na 9 odmora godišnje i onda rekao "izvinite nemam da vratim", al neće da može...
pre 8 godina
Grcka nema sta da vraca ,vec su je opljackali,proglasi bankrot i zaposli Kinu,hahahahha.
pre 8 godina
@ drvobradi
Citat: "Koji crni mravi. Tvrdim da se na Balkanu radi barem 50% vise nego u Nemackoj. Nemca ne mozes da vidis posle 5 na poslu, nece na mail da ti odgovori ako si mu poslao u pola 5, ne dao Bog posle 3 da ga cimas petkom."
To je veoma povrsno gledanje na stvari.
Nemci kada rade, onda RADE. To ne znaci da samo cute i rintace, ne.
Ali im je ucinak veoma visok.
Dakle - to sto ste naveli u pogledu radnog vremena nema veze sa privatnom nemackom ekonomijom u najvecem broju slucajeva, izuzetci potvrdjuju pravilo.
Ja ZNAM o cemu govorim, kada Vam o tome pisem...
pre 8 godina
(Adidas, 1. jul 2015 15:00)
Prijatelju, da ne bese Amera Nemacka danas ne bi postojala politicki. Sa ekonomske tacke gledista, Amerikanci su Nemacku direktno Marsalovim planom digli na noge, upumpavajuci joj u ekonomiju milijarde i milijarde dolara u danasnjoj vrednosti. I ne samo to, nego su olabavili regulacije i jos uradili dosta toga da bi podstakli ekonomski razvoj i poboljsanje produktivnosti. Danasnja jaka Nemacka itekako ima svoje korene u Americkoj ekonomskoj pomoci nakon Drugog Svetskog rata. Ni blizu oni nebi bili da ne bese Amerike, a to da su se sami digli bolje ne komentarisati.
pre 8 godina
Ljudi u Srbiji ne znaju kako funkcionišu neki sistemi i neke institucije EU, pa iz tog razloga ne znaju koliko ta Grčka mesečno košta poreske obveznike EU. Građani EU već odavno ne žele da se njihov novac "baca" na Grčku. Gomila anketa i istraživanja su pokazala da bi 80% građana EU grke "pustilo niz vodu"! Ono što sprečava političare EU da tako nešto i urade jeste dug koji grci imaju, a koji će, na ovaj ili onaj način morati da vrate!
pre 8 godina
Dug Nemacke 2 170 milijardi evra, 74% BDPa, veci nego dug Srbije.
Dug EU 12 100 milijardi evra.
Kome dug? Izracunajte kamatu na 12 100 milijardi evra, kome ta kamata ide, ko zivi od te kamate, i jesu li to ti "vredni i marljivi" koji dele okolo "pakete pomoci".
Srbija u 2015. polaca 1,16 milijardi evra samo za kamate a budzet nam je 8,3 milijardi. Treba da crknemo radeci i placajujci poreze da bi izdrzavali bankare koji nista ne rade. Oduzima se bolesnima i siromasnima da bi se dalo njima.
I onda se cudi neko zasto se Grci bune protiv tog sistema ropstva.
Nego sta ce nego da se bune.
pre 8 godina
@ (Mladen, 1. jul 2015 14:14)
Niko nije ni glup ali nije normalno smatrati da Nemacka cini sve ovo sto cini radi "planova iz '40.ih". Nemackoj najvise odgovaraju bogate i stabilne zemlje Evrope posto ce onda samo vise da profitiraju, ipak su oni najveci izvoznici. A sto se tice Grcke, nije njihov dug od pre 5 ili 10 godina, vec od ranije. I Olimpijadu su na dug organizovali i samo zbog unutrasnje politickih razloga su se prijavili a ta prijava i zaduzivanje je bilo krajem '90-ih, a kamoli ostalo. Vecinu novca koji su dobijali su bahato trosili njihovi bogatasi i na neke stvari koji im apsolutno nikad kao drzavi nisu bile potrebne i koje nisu koristili. Niko ih nije terao. I njih su neko vreme tovili, kao i nas. A stav da je za los kredit kriv iskljucivo kreditor a ne duznik je pogresan. Grcka ne moze da se izvuce bez pomoci sa strane i, osim bankrota, jedino resenje je da obe strane popuste: Grcka da se stisne kao nikada do sad narednih 15-20 godina a kreditori da joj otpisu minimum 100 milijardi duga...
pre 8 godina
Za sve koji nisu informirani, u EU postoje države koje su zadužene više od Grčke,razlika je u tome da te države vraćaju svoje dugove i provode reforme kojima smanjuju troškove i povećavaju priljev u proračun. Postoji još jedna stvar koja te države razlikuju od Grčke,a to su državne rezerve,u zlatu ili u nekoj valuti koje Grčka nema.
Netko je spomenuo da je Njemačka zadužena više od Grčke ,postoji dobar razlog za to. Njemačka s obzirom na snagu svojeg gospodarstva,te gospodarski rast može dobiti kredite po izuzetno niskim stopama,te novce onda posuduje drugim državama koje nemogu dobiti tako povoljno kredite i zarađuje na kamatama . Isto radi više država u EU.
Često se spominje BDP grčke koji je prije krize bio izrazito velik,a sad je izrazito nizak ,a ne spominje se da je upumpavanjem kredita održavan na visokoj razini,a sad kad kredite treba vraćati ....
Pustite priče o zlocestoj EU i Njemačkoj i dobrim ,skromnim Grcima. Grčkoj je na početku ove krize od 300 milijardi duga,otpisano 100 milijardi. Pomoć koju primaju,se može nazvati nekom vrstom kredita,ali kamata pod kojom primaju tu pomoć od 0,25% se nemože nazvati lihvarskom.
Grci nemaju industriju koja može puniti proračun ,porezni nadzor im je na razini Afričke države i imaju ogromnu državnu upravu. Njihov proračun tek nakon reformi na koje su bili prisiljeni od strane EU pocinje pokrivati vlastite troškove i u tom smjeru moraju ići . Problem je da su to nepopularne mjere i izbori se tako ne dobivaju ,pa se ide na populizam i narodu govori ono što želi čuti.
Podrška narodu Grčke ,jer kojim god putem krenuli čekaju ih teška vremena .
pre 8 godina
Tacno je da najveci teret nosi grcki narod. To srpski narod vrlo dobro zna. Bitno je da se zna gde su pare!
pre 8 godina
zašto su grci dijelom u problemima.molim vas objavite
- 350 Leoparda 2
- 500 Leoparda 1
- 2,600 oklopnih troop carriera
- 600 oklopnih mobilnih minobacača i lansera protuoklopnih projektila
- 250 MRAP-ova
- 700 Hummera
- 150 VBR-ova
- 580 samohodnih haubica
- 710 običnih haubica
- 60 srednjih i dalekometnih PZO baterija
- 155 F-16 lovaca
- 43 Mirage 2000 lovaca
- 46 F-4 Phantom lovaca
- 45 T-6 Texan turbinska trenažera
- 30 T-2 mlazna trenažera
- 4 Embraer R-99 AEW
- 15 C-130 Herculesa
- 8 C-27 Spartana
- 13 CL-215 Kanadera
- 8 CL-415 Kanadera
- 22 PZL M18B vatrogasna "air tractora"
- 2 Embraer ERJ-135ER - VIP
- 1 Gulfstream G500 - VIP
- 12 AS332 Super Puma transportnih helikoptera
- 30 AH-64 Apache jurišnih helikoptera
- 15 CH-47 Chinook transportnih helikoptera
- 20 NH90 transportnih helikoptera
- 100 Bell 205 Hueya
- 4 Hydra class fregate od 117 m
- 9 Elli class fregati od 130 m
- 7 Roussen class raketnih topovnjača
- 4 Laskos class raketne topovnjače
- 5 Kavaloudis class raketnih topovnjača
- 3 Votsis class raketne topovnjače
- 8 Osprey class raketnih topovnjača
- 2 Asheville class raketne topovnjače
- 3 Glafkos class podmornice
- 3 Poseidon class podmornice
- 1 Okeanos class podmornice
- 6 Papanikolis class podmornice
- 5 Jason LST desatnih brodova od 116 m
- 4 Zubr hovercrafta
- 6 Tjeld class patrolna broda
- 4 Osprey class minolovca
pre 8 godina
Nemacki bic, vitlao cetrdeseti godina proslog veka, vitla i sada. Malo drugacije nego tada. Grci su se zaduzili, ali su i banke neodgovorno odobravale Grckoj kredite. Ovakva situacija nije posledica nescesnog davanja novca Grckoj, pa nisu to keramicari. Malo mi sve ovo smrducka na smisljenu akciju nekih jakih igraca.
pre 8 godina
@adidas: jos da si cuo za marsalov plan bili bi super. amerika je gospodar evrope pa i nemacke.nemacka je razvijana da rusi ne bi uzeli sve.evropa ne odlucuje niocemu sto se vidi na svakodnevnim primerima
pre 8 godina
Cela Evropa je u dugovima, ne samo Grcka. Reforme su potrebne, nevezano za Grcku.
pre 8 godina
A da Evropske države raspišu referendum da li Evropljani žele Grčku u Evropi i u eurozoni.
pre 8 godina
@ Jack
Iz tog Vaseg iskustva, koje mirise ne na radno vreme, vec na "otvorena vrata" odredjenih drzavnih ustanova ili veliklih firmi sa sindikatom (sto znaci da oni i posle toga rade, ali su vrata zatvorena)... ne mozete izvlaciti zakljucke o tome kako se radi u celoj Nemackoj.
To je smesno!
pre 8 godina
da da da
pre 8 godina
@duzan ko nemacka - nije bitna visina duga, već jačina privrede jedne države, tj mogućnost da uredno vraća svoje dugove! Uostalom, niko ni Srbiju ne tjera da diže kredite, da su se reforme provele ranije, prije 5-6 godina, i otpustili ogromni viskovi radnika u javnom sektoru nebi bilo potrebe da se dižu toliki krediti za njihove plate... Pa čak i danas, Vucic razvlači sa reformama a za to vrijeme, svaki mjesec, OGROMAN novac odlazi na plate radnika koji u stvari ne treba da rade - jednostavno su višak, postoje zbog birokratije koja sebi sama izmišljanje poslove i stalno zapošljava nove radnike. Pogledaj odnos radnika na budžetu i u privatnom sektoru i potrazi taj odnos u Njemačkoj.
pre 8 godina
Kad se vec prica o javnom dugu, pa najveci ima najjaci-USA...al poenta price je da oni imaju najjacu industriju koja to bez ikakvih problema vraca...takva situacija je u EU sa Njemackom...poenta je osnova...baza...a baza ne moze biti turizam...kakav god da je...Grci su 100 godina pred bankrotom...i sta rade: jos se vise zaduzuju...e pa ovo je rezultat....
pre 8 godina
Vreme je novac u tome je stos.Samo da Grci ne odu Rusima ucinicemo sve iako su rupa bez dna.
pre 8 godina
@duzan ko nemacka
Nije 8, nego 30mld. Nemas pojma.
34 Komentari
Sortiraj po: