Četvrtak, 30.10.2014.

10:55

Šta Amerikancima smeta na FIAT-u 500L?

Izvor: B92

Šta Amerikancima smeta na FIAT-u 500L? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

77 Komentari

Sortiraj po:

tresesekabinaturbojemasina

pre 8 godina

Sa druge strane imam i Lexus GS AWD 2010. Jos ni jednom nisam bio u servisu.
(Achitwn, 30. oktobar 2014 20:19)

Brate, pa otidji do tog servisa, ako nista ono bar ulje da zamenis jednom...

The Unforgiven

pre 8 godina

@Nemacki bre...,
Svasta si napisao, od cega vecina nema veze sa realnoscu. Kao prvo, kazes kako bi Ameri kupovali vise Nemackih kola da se proizvede u Nemackoj umesto Meksika. Zbog cega onda Golf (koji se proizvodi u Nemackoj) godisnje ima prodaju od samo 30,000 vozila dok Jetta (koja se proizvodi u Meksiku) ima prodaju od 200,000? Zbog cega Passat koji se proizvodi u Tennessee se prodaje 3-4 puta bolje od onog prethodnog koji se proizvodio u Nemackoj?
Takodje, kazes da "Amerikanci kritikuju Nemacke aute jer ih ne mogu kupiti". To je glupost. Volkswagen recimo u Americi medju najjeftinijim brendovima, pa opet Ford proda vise F-Series u 6 meseci nego sto VW proda svih vozila u celoj godini. Ako ljudi nemogu da priuste Mercedes ili BMW, pa mogu VW, ali ga opet ne kupuju. Zasto?
Za Nemacke aute u Americi vazi pravilo da se voze samo ako su pod garancijom. Cim garancija istekne - resavaj se jer ce ti zadati ogromnu glavobolju. Oni mogu biti dobri za voznju, mogu imati odlicnu zavrsnu izradu, ali kada je rec o kvalitetu mehanike i elektronike - pa bolje je kupiti 10 godina star Lexus sa 150,000 milja na satu nego novi Nemacki auto, manje ce problema Lexus imati.

Nemacki bre...

pre 9 godina

Evo da vam moje utiske malo objasnim. Zivim i radim u Nemackoj kao Quality Manager u jednoj velikoj Firmi koja proizvodi delove za Autoindustriju. Imamo i u USA nekoliko Pogona koji takodje delove za Americko trziste proizvode. Tako da sam veoma cesto tamo.
Mogu vam samo jednu stvar, velika je razlika izmedju proizvoda made in USA i made in Germany ili ti made in Mexico. Ameri bi i vise kupovali Nemacka kola ali da su proizvedeni u Nemackoj i nemackog kvaliteta. Recimo Passat ili Jetta se proivode u Mexiku i kvalitet je zbog toga mnogo losiji.
Ja sam primecujem da su nemacka Auta dosta kvalitetnija od japaskih a o americkim da ne pricam. Dizajn vani i unutra mi se vise svidja nego recimo japanskih kola.
To nije istina da su nemacki automobili losi i da se kvare vise od japanskih ja bih pre rekao da je to samouteha jer ga sami ne mogu kupiti. Nemacko Auto nije za jednoga Americkog radnika srednje klasse jer ima svoju cenu. Ta auta kupuju oni koji mogu da plate.
Sedite u Q7, X5, Touareg, BMW 5, Audi A6 i onda u nekoga japanca. Ja jesam i to zbog posla i moram. Japanci prave Auta koja su pouzdana i to je sve ne bude u meni nikakve emocije i dosadnoga su izgleda unutra i vani. Kombinacija dizajna, koristenih materijala u unutrasnjosti i kombinacija voznje motora, nisu ni blizu Nemackih brendova.
Vozim nemacka kola vec dugo i nista drugo ne dolazi u obzir.
Pozdrav iz Bavarske

Mareni

pre 9 godina

Imam dozvolu od 1996 od tada sam vozio vw 2 i 3 zatim fiat punto 2 fiat bravo zatim reno clio zatim peugeot 106,206 i sada imam peugeot 308 kojim sam prezadovoljan.....za mene su francuzi zakon i tu nema dileme ali fiat uopste nije los auto,brz okretan,startan ali limarijski jako los.

driver

pre 9 godina

(The Unforgiven, 4. novembar 2014 01:31)

Svi firme malo "mrdaju" kad imas skupi kvar pod garancijom, ali ne mogu da odbiju vecinu jer bi ih Ameri tuzili i na kraju bi platili milione ako dodje do class action.
Inace imao sam i BMW-a, Audija, par Hondi, Lexus-a, Acuru (svi novi,ne kupujem polovne) pa iz prve ruke mogu da komentarisem. I BMW i Audi kvare se mnogo vise od Japanaca. Nije to nista ozbiljno ali svaki cas nesto na elektronici, pa npr. na Audiju motorici i kontroleri u ventilaciji, pa onda puno plasticnih (nekvalitetnih) delova na motoru, npr. Audi ima plasticni flange direktno na blok masine, obavezno propisa za 3 godine kada se vozi oko 30-40 hiljada km godisnje. Pa onda tri puta zaredom pukne plasticni komad koji dize prozore. Pa bobine koji svaki cas crkavaju i imale su cak i recall zbog toga. Slicni kvarovi i na BMW-u, da ne nabrajam. Nisam imao Mercedesa, ali ljudi s kojima radim imaju (ili njihove zene) i svi se zale. S mnogo strana cujem da je Mercedes najlosiji od svih nemackih auta koji se prodaju u USA. Istovremeno, apsolutno nikakvih problema s japancima. Naravno, Lexus je iznad i prica za sebe, Acura dobra, ali cak i obicne Honde Accord (za decu) rade bez greske (ali ko kamion da vozis.. 2.4L masina a manje od 190ks i bez turba.. moze vecno da ide). I jos nesto, svaki popravak na nemackim autima kosta barem duplo vise od istog popravka na japancima. Moji su auti bili pod granacijom ali dobijem racun na kojem se vidi koliko bi me inace kostalo.

sale

pre 9 godina

Svojevremeno, FIAT je propao na američkom tržištu i povukao se sa njega. Imali su čitavu studiju koju su napisali o tome. To je bilo samo za njihovu internu upotrebu, ali su se inžinjeri Zastave ( njihov Institut za automobile ) dokopali tih knjiga prilikom odlaska i saradnje 80-tih u FIAT, tako znam za nju. Iako su se već jednom opekli, opet pokušavaju....i opet će propasti tamo.

Ivan

pre 9 godina

@The Unforgiven
Istina ne znam kako je u Americi, ali u Hrvatskoj popravljaju sve (osim kočnica, auspuha, amortizera i dr. što se smatra redovnim trošenjem) što se pokvari do isteka pete godine na Hyundaiju bez obzira na kilometražu i do 150.000km ili 7 godina na KIA automobilima. Mom starom su čak zamjenili akumulator nakon godinu dana jer se praznio pri stajanju. Sestra je vozila Accenta (jaje) i nikakvih problema sa njim nije bilo. Sestrična vozi Accenta (kockasti 2002. godina) i održava ga tako da bi se svaki drugi 100 puta pokvario (jednom mijenja ulje, a drugi puta samo nadolije!? umjesto da promjeni) pa auto ide bez problema. A da, pokvario se neki senzor na motoru tako da je motor radio nepravilno. Takvog ga je vozila 3 godine! Na moj nagovor je promjenila senzor (70€ novi). Ostalo je sve 5. Auto je star 12 godina i prešao 170.000km uglavnom po gradu i ima prvi kuplung i auspuh! Nije Hyundai/KIA bez veze na 4. mjestu u svijetu po prodaji. Po mom iskustvu jednako su kvalitetni kao japanci samo su im dijelovi dosta jeftiniji.

The Unforgiven

pre 9 godina

@Ivan,
Hyundai i Kia i dan danas nude 10 godina ili 100,000 milja garanciju u Americi, ali to je samo za motor i menjac i garantujem ti da nista nece popraviti posle standardne garancije od 3 godine ili 36,000 milja. Moj drug je imao Hyundai Accent sa milion problema i u servisu uvek ista prica - "problem A koji nije pod garancijom je kriv za kvar problema B (koji je navodno trebao biti pod garancijom) i zbog toga ne mozemo da popravimo kvar". Obican marketinski potez - svako ko je imao Hyudai/Kia zna da nema veze sa realnoscu.

Ivan

pre 9 godina

Što misle o kvaliteti svojih automobila proizvođači (koji ih i najbolje poznaju) najbolje govori garancija koju daju na svoje proizvoda. KIA 7 godina ili 150.000km, Toyota 5 godina bez ograničenja, Hyundai 5 godina bez ograničenja, Mitsubishi 5 godina ili 150.000km. S druge strane su Mercedes, BMW, FIAT i ostali koji daju za današnje vrijeme smiješne garancije od dvije godine bez ograničenja kilometraže. Hyundai je svojevremeno davao u SAD-u 10 godina ili 160.000 km garanciju. Kada to može tvornica dati znači da stoji iza kvalitete svog proizvoda. Tako su se probili u Americi. Kada to bude FIAT mogao onda može računati na neku masovnost prodaje. A valjda je svima jasno da njemački automobili nisu u zadnjih 20 godina napredovali u kvaliteti, a japanci i koreanci su tu daleko naprijed. Sada su koreanci poradili i na dizajnu i nitko drugi to više ne može pratiti. Samo je pitanje dana (tj. godine) kada će Hyundai postati broj 1 u svijetu.
Usput rečeno Golf i WV su se proslavili dizel motorom iz Golfa 2, a kasnije i dizel motorom 1.9l jer se nisu kvarili i prolazili po 300.000km. Sadašnji dizel motori (VW) rijetko prelaze 150.000 km bez velikih kvarova (pumpa visokog pritiska, brizgalice, turbine) koji koštaju po 2.000€ (Informacija iz BOSH servisa specijaliziranog za dizelaše - pumpe,turbine i brizgaljke). Zato kao polovni (VW) više nisu traženi ni u njemačkoj. Mišljenje o visokoj kvaliteti svojih proizvoda njemci guraju preko lažiranih izvještaja ADAC-a i laži u autočasopisima.

Raja

pre 9 godina

Pre nekoliko meseci sam napisao da se Fiat sa Krajslerom nije usrecio. Povecana prodaja Krajslera je u drugim segmentima (pikap kamioncici) od Fiata 500, a i posledica malih cene. Zna se od cega se ne moze praviti pita. Kao sto je naveo jedan komentator, problem je u Fijatu i njegovoj reputaciji. Mentalni sklopovi novih generacija menadzera traze brzu zaradu na stetu kvaliteta. Za reputaciju koju imaju Japanska vozila, potrebne su godine ulaganja, zestokog rada i odricanja, a Markione, bez obzira na dobre namere, kad izadje pred akcionare sa nekim dugorocnim predlogom, dobice po usima. Zivi bili pa videli.

Duchens

pre 9 godina

Задовољство потрошача. Недавно сам почео да радим у фирми која користи Форд возила као службена. На 4 од 4 су цркли аутоматски мењачи на до 50.000км. У питању су Фокус и Фијеста. И кажете потрошачи задовољни?

The Unforgiven

pre 9 godina

@kancelarija,
Fiat-Chryslet grupa posluje sa profitom od kada je doslo do saradnje, tako da se Fiatova investicija u Chrysler pokazala punim pogotkom. I Chrysler u Americi belezi rekordan rast prodaje svaki mesec.
A drugo, Fiat ne prodaje Ferrari, informisi se malo bolje sta tacno rade.

Zoran

pre 9 godina

500L je preskup u USA za to sto se dobija i pored jeftine Kragujevacke radnicke snage. Ovde su 95% automobila sa automatskim menjacem jer je naravno lakse voziti. Sad se ugradjuju CVT menjaci koji imaju BOLJU potrosnju goriva od manuelnih. 500L menjac sa duplim kvacilom je ANTIKA i samo totalni nepoznavalac USA trzista je mogao tako nesto da ugradi. 500L je morao da bude perfekcija da bi se probio a ispade talijansko ciketisanje. Ni u Italiji vise ne voze Fiate.

Nikola Honda Driver

pre 9 godina

Raspadanjem Jugoslavije, bombardovanjem Srbije i skoro unistenjem fabrike u Kragujevcu imali smo jedinstvenu priliku da dovedemo novog gazdu u Kragujevac a ne da nastavljamo "saradnju" sa Fiatom koga niko u svetu automobila ne uzima za ozbiljno. Japanci su se iskazali kao veliki prijatelji Srbije. Mnogo bi nam bilo pametnije da smo umesto sa Fiatom pregovarali sa Tojotom, najvecim proizvodjacem automobila ikada.

Lala

pre 9 godina

FIAT je isuviše kratko na američkom tržištu i normalno je da ga ovako ocene o odnosu na druge brendove koji se znatno duže prodaju.

Ceo tekst je zato potpuno besmislen.

imdr

pre 9 godina

Mole se ovi koji nazivaju ruznim Fiat 500L da u zagradi napisu i sta je za njih lep auto. Odmah ce se videti sa kim se ima posla i koliko su relevantni.
(T, 30. oktobar 2014 20:04)

Meni nijedan auto u toj klasi nije lep, ali za 500L je Renault Captur umetničko delo. 500L ima odličan kvalitet izrade (verovali ili ne) ali toliko dizajnerskih i funkcionalnih nedostataka da je realno loš. I da, vozio sam oba navedena modela u više verzija. Ne pričam napamet.

Skretnicar

pre 9 godina

Davno poznata stvar u americi, a to je KO JE PLATIO ISTRAZIVANJE, kome se istrazivaci zahvaljuju na pomoci.
Ajte molim vas da Fijat 500L nije nesto kako treba ali da i Mercedes nesto skripi i tandrce ....

Nikola Honda Driver

pre 9 godina

Inače, na listi najpouzdanijih automobilskih marki i modela, koju je Consumer Reports objavio u ponedeljak, prvo mesto je zauzeo Lexus (najbolji model je hibrid CT 200h), druga je Toyota (takođe sa hibridom, Priusom C, kao najbolje plasiranim modelom u gami), a treći je još jedan japanski brend, Mazda (njen najbolje ocenjen model je nova "šestica").

Meni Consumer Reports ne treba da bih saznao ono sto vec decenijama znam; Japanci prave jednostavno najbolje, najsigurnije automobila ikada. Dozvolu imam od 1987 i osim jedne kratke "afere" sa Opel Omegom sve vreme vozim japance. Sve Osim Subaru-a sam probao i bio prezadovoljan. Sledeci ce biti Subaru Outback, dizel. Stanujem "na brdu" i zimi sa Hondom Accord ne mogu da izadjem do kuce.

Savetodavac

pre 9 godina

Rezultate istraživanja treba uzeti sa rezervom. Ipak se radi o naciji koja je kaznila RedBull zbog "laganja" u reklami. Sudija je presudio u korist osobe, koja je slušajući reklamu, poverovala da će joj posle konzumiranja RedBull-a izrasti krila. Kada takvih milion glasa nema garancija da će rezultati glasanja biti objektivni...

Miloš

pre 9 godina

UConnect nije savršen, ali daleko od toga da je loš - da ne pominjem da je kompatibilan sa iPhoneom, što mnogi uređaji ovog tipa nisu. Ne znam šta mu zaista nedostaje, osim ipak boljeg kvaliteta prilikom puštanja muzike sa Bluetootha (Toyotin audio je osetno bolji!) - USB kabl, međutim, dovoljan je da reši ovaj problem.

Taj paket opreme koji uključuje UConnect sam uzeo upravo zbog ovoga i nijednom nisam zažalio. Sistem je potpuno okej i radi posao kako treba. Čak bih rekao da je intuitivan.

Tri karte za Hollywood

pre 9 godina

@(Миле НС, 30. oktobar 2014 12:41): Gospodine Mile iz Novog Sada, naravno da ne mozete da shvatite americke prohteve. Pomenucu LA koji je po broju stanovnika veci od Srbije, I gde se do posla I nazad vozi sat-sat I po u jednom pravcu. Zato ljudi, kada zavrse radni dan (a ovde se RADI), zele umorni da sednu u udobno sediste ("direktorsku fotelju"), puste muziku sa kvalitetnog uredjaja, I ne zele da "saltaju" jer su ovde guzve "bumper to bumper", I svih 5-6 traka na freeway-u su pune. A da ne pricam da zele pouzdan auto, jer ne zele da im kola, malo-malo, budu kod mehanicara. Cak je I zapadna Evropa "smesna" sto se tice predjenih kilometara/milja, kada se poredi sa Amerikom. Treba to, gospodine Mile, doziveti tj ziveti pa da se shvati. Pozdrav iz suncane Kalifornuje.

helloL

pre 9 godina

Ovde u Kanadi ima mali milion 500L. Svaki vozac izgleda da uziva iza volana. Ja se svaki put nasmesim i u sebi dazem "zdravo srbine". Makar Fiat nije povukao modele dok ostali amerikanci i japanci svakodnevno izazivaju skandale svojim ogromnim problemima.

MunzeLjux

pre 9 godina

U Americi manuelni menjac mozete videti smo u retkim i veoma skupim sportskim modelima i retkim velikoserijskim autima koje ne mozete kasnije da prodate, zato sto oni zaista ne znaju da koriste takav menjac. Kada u drustvu kazete da znate da koristite manuelni, gledaju vas kao da ste upravo nominovani za nobelovu nagradu. Fiat je pokusavao nekoliko puta da se pozicionira na americkom trzistu, ali su uvek neslavno prolazili. Ja sam vozio dosta njihovih auta i smatram da su to tehnicki solidni automobili sa motorima i menjacima koji su u evropskom vrhu, ali te sitne bubice koje vas nerviraju, a vi to ignorisete, popravljate i vozite. Americki vozac smatra da je prevaren i odmah ga se resava. Oni mnogo zaradjuju {nemacki lekari idu u pecalbu u USA} i veoma su razmazeni, a ponuda je neverovatna. Znam da je poznanik kupio Audi A6 i keder guma na ivici prtljaznika se malo uvila. Zvao je dilera koji ga je pozvao da odmah preuzme drugo vozilo i cak ga je castio malo boljom dodatnom opremom. Samo da ga ne tuzi i da se novinari ne docepaju price.

driver

pre 9 godina

Da 500L definitivno po ničemu nije auto za američko tržište kad se dobro opremi a nije pastelna boja sa ratkapama i motorm kad daš gas ništa se ne dešava, onda košta u EU abnormalno novaca, na žalost nije neka uspješnica ali on je dio linije 500 koja je okosnica programa vidjećemo šta će biti sa 500x.

Zoran

pre 9 godina

(i fali mu +2000 kubika zbog americkog nacina eksploatacije i razdaljina koje prelaze (mf, 30. oktobar 2014 11:50)
To nije tacno. Amerikanci sad traze stedljivije automobile 1600-2000-2500cc. Benzin je skup. Oko 3$ gallon. Corole, Civici, Fieste su sa 1600cc, Impreza 2000cc, Camry 2500cc itd... Nemaca ima na nivou statisticke greske. Voze se Pasaati jer ih prave u Mexiku i izadju jeftinije od Nemackog golfa. Ja dnevno prelazim 82 milje.

Achitwn

pre 9 godina

FAS fabrika u par clanaka nize dobio nagradu kvaliteta, a jedini model koji proizvode, proglasen za najnekvalitetniji model na trzistu USA. Nesto ne stima?

Fabrika moze da bude super ali ne moze da resi probleme loseg dizajna u ovom slucaju menjaca na kog se svi zale.

Mortadela

pre 9 godina

Mercedes CLA je navodno napravio sjajne rezultate prodaje u USA. Gde proizvode te CLA koje plasiraju u USA ?! Ako im šalju ove evropske sa Renault-ovim motorima i sastavljene u Kečkemetu onda je sve jasno.

Zoltan

pre 9 godina

MINI je imao slican problem od pocetka proizvodnje do jula 2004. godine svi petostepeni manuelni menjaci su slabi i kvare se. A MINI je proizvod koji pretenduje na visu klasu i luksuz. I kasniji motori koji su radjeni sa pezoom u saradnji imali su probleme cesto, pa setimo se Delfijeve pumpe za dizel na 1.5dCi ispod 110konja. Primeri nekvaliteta i "usteda" nisu rezervisani za Fiat. Izgleda da amerikanci to ne tolerisu ili tolerisu dobro pozicioniranim modnim brendovima(npr. MINI)

Achitwn

pre 9 godina

Tipicne nase predrasude da su benz audi itd #1. Da malo citas prave analize sa podacima korisnika, iznenadio bi se kako los rejting imaju kad je u pitanju kvalitet na duze staze. Moja zena jos uvek vozi ML350 kupili novog pre 6 god i vec ni sam ne znam koliko puta sam bio u servisu. Kvarovi su uglavnom mehanicke prirode. Doduse i air compressor je bio crkao :) Super je bilo dok je bio pod garancijom ali sad kad je izasla, uzas

Sa druge strane imam i Lexus GS AWD 2010. Jos ni jednom nisam bio u servisu.

T

pre 9 godina

Mole se ovi koji nazivaju ruznim Fiat 500L da u zagradi napisu i sta je za njih lep auto. Odmah ce se videti sa kim se ima posla i koliko su relevantni.

DinoNYC

pre 9 godina

Ne radi se gospodo o "razmazenosti" nego o pragmatizmu i racionalnosti. Dakle, sta dobijam za svoj novac. Automatski mjenjaci se voze jer ovde zaista nema potrebe za rucnim mjenjacem (autoputevi, vise traka) itd.

Problem Chrysler-a (i FIAT-a) je losa kvaliteta. Ovde Japanci "rasturaju" a pogotovo Lexus/Toyota, Acura/Honda, i Mazda. Ja vozim dvije Honde, kupljene 2008-me (Accord sedan i kombi Odyssey/zenin), presli su oko 100,000 km svaki, i osim zamjene ulja, rotacije i zamjene guma, kocnica (potrosnog materijala), i tecnosti - nikakvih kvarova, auta idu kao 1vog dana kad su kupljena.

Imao sam VW, Fordove, General Motors/Pontiac (daleko najgora marka), i nikad vise. "Odmorio" sam se odkako sam presao na Honde i sljedeci auto (treci u familiji) bit ce opet Honda (terenac).

Interesantno je da je moje prvo auto u zivotu bio FIAT (stari FIAT 131 Mirafiori) i bio je super auto za svoje doba (proglasen autom godine kad je izasao itd). "Navijam" za FIAT ali da bi na ovom/USA trzistu uspjeli protiv Japanaca, moraju ponuditi vise za dolar, a istu ili makar pribliznu kvalitetu, a to ce jako tesko ici jer Japanci imaju manje-vise konstantnu kvalitetu decenijama u poredjenju sa drugim markama.

Cak VW (Pasati itd) ovdje nemaju bas dobru ocjenu pouzdanosti i kvalitete. Mecke su (da prostite) JAKO nepouzdane i Lexus ih slama kvalitetom.

Mikelandjelo

pre 9 godina

Ne mogu govoriti da li je dobar ili los auto niti kako ide jer ga nisam vozio pa nisam kompetentan za tako nesto. Sto se tice dizajna spolja nije los, sasvim solidan dok mi je kontrolna tabla uzasna.

zis

pre 9 godina

FIAT zauzeo je poslednje mesto na listi 28 brendova. Kupio sam sebi 500L i mogu reci da i nisam bas odusevljen, pisao sam nekoliko puta o tom a ljudi valda iz patriotski razloga odbijaju primjedbe zato sto ispadas da si protiv Fijat-srbija a oni vjerovatno voze neke BMW-ove, Mercedese.. i sve znaju najbolje...

AzijskaKola

pre 9 godina

Azijska kola u USA imaju pet puta bolju garanciju nego nemačka kola. Uz to nemačka kola su skuplja. Popravak nemačkog automobila je u USA skuplji nego što je slučaj sa azijskim autom. Čak je obično menjanje ulja skuplje kod nemačkih automobila. Prosečnom Amerikancu koji ima porodicu i već kredit na kuću više se isplati da kupi ...

pa šta?

pre 9 godina

Pa šta? to je realna ocena,a ne pljuvanje sa političkom pozadinom.
Loše ocene su dobijali i subaru,i neke druge marke u tom časopisu,pa su napravile uspeh na američkom tržištu.
Ali su poslušali,i ispravili navedene nedostatke.
kada FIAT pobljsa menjač,poboljšaće se i prodaja.
Američko tržište je najveće,najzahtevnije,i najsurovije.
Zato tamo uspevaju samo najbolji.

misha

pre 9 godina

Moja zena ima UConnect sistem na svom autu (Alfa) i radi savrseno. Treba stvarno biti debil da se sa njim ne snadjes. Ima sve funkcije koje su stvarno potrebne.

Milorad

pre 9 godina

"Kad može Toyota da povuče 300 hiljada auta, može i Fiat 20 hiljada." - jeste ali Toyota povuce 300 hiljada od 5 miliona, Fiat povuce 19998 od 20000. U tome je ta "mala" razlika.

The Unforgiven

pre 9 godina

Najveci problem 500L u Americi nije u autu vec u samom Fiatu. Neko rece kako je 500L mal i kako za Amerikance ima mal motor (1.4 turbo). 500L nije nista manji nego recimo Kia Soul, koja se svake godine proda u 100,000. Motor takodje nije mal – najprodavaniji mali SUV u Americi je Ford Escape (Kuga), od cega vecina njih ima 1.6 turbo motor. Problemi su, kao sto rekoh, u samom Fiatu.
-Imaju losu reputaciju u prolosti. To mozda i nebi bio problem – ni Korejanci nisu imali nista bolju reputaciju tokom 1980tih. Ali su Korejanci ostali u Americi, unapredjivali svoje proizvode i ubedili Amerikance da su se popravili. A Fiat je nestao iz Amerike, nije ga bilo 30 godina i sad ocekuju od Amera da poveruju da su se promenili? Na osnovu cega da poveruju u tako nesto?
-Nemaju dovoljan broj salona. Ja zivim u gradu od 1.5 milion stanovnika i u njemu nema nijedan Fiatov salon. Najblizi je sat vremena izvan grada i ima samo po nekoliko auta u ponudi.
-Fiat nece da cuje za popuste vec ocekuje da kupci plate fabricku cenu. To nema sanse da prodje u Americi gde bas svi nude popuste.

pedja

pre 9 godina

Zivim u Americi. Jos uvek nisam video da neko vozi fiat 500L. Sa druge strane video sam mnostvo fiata 500. Dvoje ljudi koje znam kupili su taj auto za gradsku voznju, i u oba slucaja auto je proizveden u Meksiku.

dusan

pre 9 godina

ovi su i adac zeznuli za pet duzina taj 500 l je od onih americkih nakaza pet puta bolji da ne govorim da je tri puta jeftiniji od lexusa ,ali merdza na 25 mestu to nema veze sa pamecu. Nedavno su ocrnili bmw serije pet na overlap testu small owerlap. Politicarenje na veliko a protiv eu auto industrije .

xRade

pre 9 godina

Konzumer Riport je organizacija koja ima svoju automobilsku pistu sa kompletnom halom za testiranje automobile. Ne postoji ozbiljniji od njih. Koliko su ozbiljni govori cinjenica da je director Krajslera podneo ostavku, a Honda pre neku godinu redizajnirala Hondu Civic jer po prvi put nije bila preporucena od CR u prethodnih 25 godina. Kolokomsu ojektivni pokazuje cinjenica da ne maze domace fabrike. Amerikanci su razmazeni, zato jer su ih proizvodjaci razmazili.
Sto se tice menjaca sa duplim kvacilom, to je zastarelo i jeftino resenje. Obicni Fiat 500 ima bolji menjac, na dugme. Fiat 500L je do sada imao 2 rikola sto je stvarno mnogo kad se prodaje samo godinu dana. Menjac I vazdusni jastuci. Fiat se mnogo zeza sa ovim traljavim pocetkom.

ekonomista

pre 9 godina

@slobanbgd

"to je merilo zadovoljstva nekim vozilom? ''ništa mi se nije pokvarilo''?
pa kad kupiš nov auto, to se podrazumeva valjda zdravim razumom i garancijom?"

koliko je to tužno zapravo, da nam je jedino merilo 'koliko troši', dal mogu da 'ubudžim plin' i 'koliko su delovi'....

Dragi prijatelju, meni automobil nije zadovoljstvo nego potreba, a što se tiče kvarova u garantnom roku, moj predhodni automobil (Ford Fokus) sam vozio četiri puta radi reklamacije. Ukupno je zbog toga proveo dvadesetak dana u servisu. E, mene to pogađa, jer auto kupujem da se vozim, i zimi i leti, a ne da ga zaljubljeno gledam na nekom parkingu i da diskutujem sa komšijama kako sam pretprošle godine vozio do, recimo, Čačka i da je to bilo predivno iskustvo.
Potrošnju goriva, ugradnju plina i cene delova nisam pominjao, ali kad već pričamo i to mi je jako važno. Ja godišnje pređem 50-60.000 kilometara (nisam taksista), pa sad ti saberi koliko je to para u benzinu i redovnom održavanju......
Zato sam i jako zadovoljan sa 500L.

Zoki

pre 9 godina

U ovom istraživanju automobile ocenjuju sami vlasnici. Struktura ljudi koji voze Meredes je drugačija od strukture ljudi koji voze npr. Toyotu Camri. Ne znači da bi bili zadovoljniji ako bi vozili Toyotu. Deo nezadovoljstva je povezan i sa onim šta ste dobili za svoj novac, da li to što stve više platili zaista vredi toliko više.
Što se tiče Fiata, trebalo bi videti kakva struktura ljudi se odlučuje za proizvođača koji je potpuno nepoznat na tržištu. To naravno ne znači da ne trebaju da zamene menjač i navigaciju, ako im kupci to zameraju. Amerikance ne interesuje šta se nalazi ispod haube, dobar broj njih i ne zna kako da je otvori. Ali ove dve stvarisu jako bitne.

Dejan

pre 9 godina

Sve te zamerke Amerikanaca su smesne. Fijat 500L je odlican automobil.
Nikada ali nikada vise u Srbiji necete moci da kupite tako dobar automobil za taj novac uzevsi u obzir subvenciju drzave.

Po svojoj klasi ravnopravno parira mnogo skupljim modelima.

Sale

pre 9 godina

Ovo su tipicna americka isttazivanja koja su navikla da podrzavaju japanske automobile kao omiljene.
Naravno da je Fiat 500L moderan i pouzdan automobil.jer je i fiat ozbilna grupacija koja ima sjajne modele.
Prica da je Mercedes na dnu liste takodje,pokazuje koliko su realni,jer iz iskustva znam kakvi su najnoviji mercedesi.

MATADOR

pre 9 godina

Garantujem vam 100% da je ovako kako pise. Zivim ovde i sve jedna informacija je tacna. Mercedesi su najgori sobzirom koliko kostaju. Nista bolji nije ni bmw,audi nit vw. Mozda vama u Srbiji to izgleda nerealno, ali bez japanskih auta nrma kvaliteta. Pa jedan mercedes koji kosta $100.000 za dve godine ga prodavaju za 30,40.000. Normalnom dosta da svati o cemu se radi. 90% nemackih auta u Americi se lizuje. 2 godine i veate uzmu novi, e onda dofje Srbin,bugatin i ostala elita i kupuju ta auta

Nemanja

pre 9 godina

@(Миле НС, 30. oktobar 2014 12:41)
Komentar bas i nije na mestu... Slazem se ja da su Ameri razmazeni, ali ovde je drugi slucaj. Kvalitet rangiras i po novcu koji si dao za prozivod. Drugim recima, to sto napisa za tvog Yuga je skro ok kad das 300 evra za auto.
Da sad kupim novu Daciu Logan (uz ogromno postovanje ovog brenda) i dam za njega 7000, bio bih srecan sto se krece, sto se ne kvari, sto ima recimo servo, sto lepo greje zimi, ima veliki gepek. Uopste ne bih gledao na mulitmedijalni sistem (da li radio ima 2 ili 4 zvucnika), da li nesto krcka unutra itd. Ali kad bih dao recimo 30000 za novi Mercedes, BMW, pa tu bi mi smetala svaka sitnica. Ne bi smelo da se cuje nista, auto bi morao maletene sam da se vozi :) Zamisli sad da se u tvom Yetiu pokvari lamela ili da si uzeo automatski menjac, doplatio za njega 1500 evra, i da ne moze da se izbaci iz P? Pa poludeo bi...
Ameri ocekuju dosta za ulozeni novac, a dobijeno porede sa konkurentima. Fiat 500L je dobar auto, ali, po mom misljenju, tesko moze da se poredi sa Japancima i nekim Nemcima, pa prema tome i los rezultat...

Lexus ES350

pre 9 godina

Lexus naravno! mada serije do 2012-2013 godine su imale, pored sjajnog kvaliteta i pouzdanosti, sitne stvari koje su mene nervirale kao recimo digitalni sat koji je stavljan i u Corollu iz 90 godine.

japanac

pre 9 godina

Treba reći da se menjač proizvodi u Italiji, dok je mms kako je već rečeno iz cryslera, tako da možemo biti spokojni što se tiče naših delova i proizvodnje...

Milosav

pre 9 godina

Ovako ne ide, golf nikad neće biti auto godine u Americi.
(Milan, 30. oktobar 2014 12:45)

Iako su VW auta "zakon" u Srbiji, u USA se nisu bas dokazali kao kvalitetni. Delovi su jako skupi i stalno se nesto kvari. Mozda je razlog sto se sklapaju u Maksiku. Inace nikada ne bih kupio VW auto ovde.
Fiat 500L mi je simpatican iako vecina komentatora kaze da je ruzan. Ima ih na putevima, vecinom vidim voze mladji ljudi.

codemaker

pre 9 godina

Sad će neko da kaže da su Ameri glupi ali kad od 248 automobila postoji 247 koji su im bolji onda taj argument nekako nema smisla.
(asd, 30. oktobar 2014 11:21)

Koji argument nema smisla?

Миле НС

pre 9 godina

Kad se setim mog starog Yugi-ća u kojem sa dve ruke si morao u rikverc da šaltaš pa mu opet ništa nisam zamerao ni na udobnosti, ni na "multimedajnom uređaju" (kasetofon iz 90. i neke) , ni lošem "klima uređaju"... ama baš ništa mi nije smetalo a priznajem pustio sam suzu na rastanku, 22 godine je bio u porodici!
O Amerikancima i njihovim prohtevima bi se imalo mnogo toga reći. Navikli na "truck" i SUV sa HEMI od 6.0+ kubika, kada im spomeneš manuelni menjač isčuđavaju se, sedišta moraju biti na nivou direktorske fotelje, na multimediji ako može kako i internet da ima, da mogu gde "natrapti" 10-tak kesa iz marketa i usput 2, 3 dece.
Ja ne bih mogao da zamislim sebe kupujuću besmisleno velik auto sa automatskim menjačem, čemu to koristi ?! Isključivo zbog posla i više prostora u prtljažniku sam pre dve godine uzeo Škodu Yeti, naravno sa man. menjačem i ipak jačim 1.8TSI zbog opterećenja.
Kad ga ne koristim na poslu u njega se može udobno smestiti 4 odrasle osobe sa dobrim prtljagom i to je to.
Ko kaže da čoveku treba više onda ne znam stvarno...

Kancelarija za brze odgovore.

pre 9 godina

Prisecan Srbin ovo ne moze da razume.Ko je imao srecu da bar malo bude.u Usa,znao bi da vecini Amerikanaca nije nikakav problem da kupe nov auto ali za svoje pare gledaju da.kupe najkvalitetnije,zato nekako i po inerciji biraju Japance. Japanci u Usa su lideri u prodaji auta kao i Koreja,a ima dosta i Nemackih Mercedesa,Golfova-Jetta, ali ne kao Japanaca.Fiat je nov u Usa, a tamo ljudi ne prihvataji bas lako neku novu marku,njima je Fiat nepoznanica. Uz to, Fiat500 nije neki auto po meri prosecnog Amerikanca,vise je kao II auto za g-dju ili za cerku,a inace,ni Americki brendovi automobila osim Forda,se ne kotiraju bas dobro,zato me bas cudi odluka Fiata da kupi Krajsler,suluda odluka koja ce mnogo skupo da kosta Fiat koji sad mora i Ferari da proda. Fiat 500 za Usa trziste, mora na redizajn obavezno,kao sto su to radili Golf i Jetta recimo,ovakav kakav je sad, vrlo tesko ce nalaziti kupce.

ružan auto

pre 9 godina

Ma jok, nema veze sa menjačem, smeta ružnoća i loša reputacija Krajslera! Kola ove veličine se ne prodaju dobro na tom tržištu. Mali Fića je "sladak" pa se ponekad i proda, ali 500L nema šta da traži na tom tržištu, greška je što su ga ponudili.

slobanbgd

pre 9 godina

@ekonomista
to je merilo zadovoljstva nekim vozilom? ''ništa mi se nije pokvarilo''?
pa kad kupiš nov auto, to se podrazumeva valjda zdravim razumom i garancijom?

koliko je to tužno zapravo, da nam je jedino merilo 'koliko troši', dal mogu da 'ubudžim plin' i 'koliko su delovi'....

teško ljudi shvataju da se u normalnom okruženju zadovoljstvo automobila ogleda u nekim drugim stvarima, 'malo' drugačijim od pukog osnovnog-ekonomsko-ekzistencijalnom...

Milan

pre 9 godina

Mislim kako to sad japanci na prva tri mesta, mercedes na 25. a golfa nema nigde?
Vreme je da Angela interveniše pa par milijardi investicija u CR. Ovako ne ide, golf nikad neće biti auto godine u Americi.

mix

pre 9 godina

Ok ima smisla sto kazu za navigaciju i menjac... Nigde se ne spominje cena. CLA mercedes i 500l nema sanse da su u istom cenovnom rangu.Njihovo(Americko) trziste je takvo da proizvodjaci pogotovo oni koji se tek probijaju spustaju cene do patosa, otud i manjkavosti...

Miloš

pre 9 godina

ni ne cudi me.ni ne zasluzuje bolju poziciju.po mo mom misljenju je ruzan i ne praktican kicast auto.
(ivica, 30. oktobar 2014 11:26)

Šta li je za Vas praktičan auto ako je 500L "ne praktičan"...

Realno

pre 9 godina

"Zbog takvog rezultata, šef kontrole kvalitete u Chrysleru, Doug Betts, praktično je bio prinuđen da podnese ostavku u sredu."

Nasa guvernerka odradi svetski minus i kriv je softver, Pera, Mika, Laza, samo ona ne. Ostavka je naucna fantastika.

cube

pre 9 godina

FAS fabrika u par clanaka nize dobio nagradu kvaliteta, a jedini model koji proizvode, proglasen za najnekvalitetniji model na trzistu USA. Nesto ne stima?

Bik Ferdinand

pre 9 godina

velika je komkurencija i ima svasta da biras. Jedjostavno oli radi ili ne ali je nezamislivo da danas auto nema dobar menjac kao osnovnu komponentu. To se odmah pokaze i proizvod niko nece da kupi kad ima mnogo boljih opcija. Malo je cudno sto misle da ce takve stvari proci kad se bore sa japancima.

pera kojot zvani super genije

pre 9 godina

Niste napisali ili preneli ono najbitnije a to je kakve su im zamerke upucene.
Moja generalna zamerka je da je utisak u voznji kao da vozite pekarski furgon a kamionski lelujavi menjac samo je potvrda toga.Licno nemam utisak da vozim putnicki auto.

ekonomista

pre 9 godina

To naši namerno šalju za Ameriku nekvalitetnije sastavljene primerke. Zato ćemo izvozu u Rusiju posvetiti posebnu pažnju, sva kola će serijski imati i točkove!!!
Šalu na stranu, evo ja pređoh sa mojim 500L već 130.000 kilometara i ništa se do sada nije pokvarilo!! Prezadovoljan sam.....

Realno

pre 9 godina

"Zbog takvog rezultata, šef kontrole kvalitete u Chrysleru, Doug Betts, praktično je bio prinuđen da podnese ostavku u sredu."

Nasa guvernerka odradi svetski minus i kriv je softver, Pera, Mika, Laza, samo ona ne. Ostavka je naucna fantastika.

ekonomista

pre 9 godina

To naši namerno šalju za Ameriku nekvalitetnije sastavljene primerke. Zato ćemo izvozu u Rusiju posvetiti posebnu pažnju, sva kola će serijski imati i točkove!!!
Šalu na stranu, evo ja pređoh sa mojim 500L već 130.000 kilometara i ništa se do sada nije pokvarilo!! Prezadovoljan sam.....

slobanbgd

pre 9 godina

@ekonomista
to je merilo zadovoljstva nekim vozilom? ''ništa mi se nije pokvarilo''?
pa kad kupiš nov auto, to se podrazumeva valjda zdravim razumom i garancijom?

koliko je to tužno zapravo, da nam je jedino merilo 'koliko troši', dal mogu da 'ubudžim plin' i 'koliko su delovi'....

teško ljudi shvataju da se u normalnom okruženju zadovoljstvo automobila ogleda u nekim drugim stvarima, 'malo' drugačijim od pukog osnovnog-ekonomsko-ekzistencijalnom...

Bik Ferdinand

pre 9 godina

velika je komkurencija i ima svasta da biras. Jedjostavno oli radi ili ne ali je nezamislivo da danas auto nema dobar menjac kao osnovnu komponentu. To se odmah pokaze i proizvod niko nece da kupi kad ima mnogo boljih opcija. Malo je cudno sto misle da ce takve stvari proci kad se bore sa japancima.

Kancelarija za brze odgovore.

pre 9 godina

Prisecan Srbin ovo ne moze da razume.Ko je imao srecu da bar malo bude.u Usa,znao bi da vecini Amerikanaca nije nikakav problem da kupe nov auto ali za svoje pare gledaju da.kupe najkvalitetnije,zato nekako i po inerciji biraju Japance. Japanci u Usa su lideri u prodaji auta kao i Koreja,a ima dosta i Nemackih Mercedesa,Golfova-Jetta, ali ne kao Japanaca.Fiat je nov u Usa, a tamo ljudi ne prihvataji bas lako neku novu marku,njima je Fiat nepoznanica. Uz to, Fiat500 nije neki auto po meri prosecnog Amerikanca,vise je kao II auto za g-dju ili za cerku,a inace,ni Americki brendovi automobila osim Forda,se ne kotiraju bas dobro,zato me bas cudi odluka Fiata da kupi Krajsler,suluda odluka koja ce mnogo skupo da kosta Fiat koji sad mora i Ferari da proda. Fiat 500 za Usa trziste, mora na redizajn obavezno,kao sto su to radili Golf i Jetta recimo,ovakav kakav je sad, vrlo tesko ce nalaziti kupce.

cube

pre 9 godina

FAS fabrika u par clanaka nize dobio nagradu kvaliteta, a jedini model koji proizvode, proglasen za najnekvalitetniji model na trzistu USA. Nesto ne stima?

Miloš

pre 9 godina

ni ne cudi me.ni ne zasluzuje bolju poziciju.po mo mom misljenju je ruzan i ne praktican kicast auto.
(ivica, 30. oktobar 2014 11:26)

Šta li je za Vas praktičan auto ako je 500L "ne praktičan"...

pera kojot zvani super genije

pre 9 godina

Niste napisali ili preneli ono najbitnije a to je kakve su im zamerke upucene.
Moja generalna zamerka je da je utisak u voznji kao da vozite pekarski furgon a kamionski lelujavi menjac samo je potvrda toga.Licno nemam utisak da vozim putnicki auto.

Tri karte za Hollywood

pre 9 godina

@(Миле НС, 30. oktobar 2014 12:41): Gospodine Mile iz Novog Sada, naravno da ne mozete da shvatite americke prohteve. Pomenucu LA koji je po broju stanovnika veci od Srbije, I gde se do posla I nazad vozi sat-sat I po u jednom pravcu. Zato ljudi, kada zavrse radni dan (a ovde se RADI), zele umorni da sednu u udobno sediste ("direktorsku fotelju"), puste muziku sa kvalitetnog uredjaja, I ne zele da "saltaju" jer su ovde guzve "bumper to bumper", I svih 5-6 traka na freeway-u su pune. A da ne pricam da zele pouzdan auto, jer ne zele da im kola, malo-malo, budu kod mehanicara. Cak je I zapadna Evropa "smesna" sto se tice predjenih kilometara/milja, kada se poredi sa Amerikom. Treba to, gospodine Mile, doziveti tj ziveti pa da se shvati. Pozdrav iz suncane Kalifornuje.

ružan auto

pre 9 godina

Ma jok, nema veze sa menjačem, smeta ružnoća i loša reputacija Krajslera! Kola ove veličine se ne prodaju dobro na tom tržištu. Mali Fića je "sladak" pa se ponekad i proda, ali 500L nema šta da traži na tom tržištu, greška je što su ga ponudili.

japanac

pre 9 godina

Treba reći da se menjač proizvodi u Italiji, dok je mms kako je već rečeno iz cryslera, tako da možemo biti spokojni što se tiče naših delova i proizvodnje...

Milosav

pre 9 godina

Ovako ne ide, golf nikad neće biti auto godine u Americi.
(Milan, 30. oktobar 2014 12:45)

Iako su VW auta "zakon" u Srbiji, u USA se nisu bas dokazali kao kvalitetni. Delovi su jako skupi i stalno se nesto kvari. Mozda je razlog sto se sklapaju u Maksiku. Inace nikada ne bih kupio VW auto ovde.
Fiat 500L mi je simpatican iako vecina komentatora kaze da je ruzan. Ima ih na putevima, vecinom vidim voze mladji ljudi.

Milan

pre 9 godina

Mislim kako to sad japanci na prva tri mesta, mercedes na 25. a golfa nema nigde?
Vreme je da Angela interveniše pa par milijardi investicija u CR. Ovako ne ide, golf nikad neće biti auto godine u Americi.

Миле НС

pre 9 godina

Kad se setim mog starog Yugi-ća u kojem sa dve ruke si morao u rikverc da šaltaš pa mu opet ništa nisam zamerao ni na udobnosti, ni na "multimedajnom uređaju" (kasetofon iz 90. i neke) , ni lošem "klima uređaju"... ama baš ništa mi nije smetalo a priznajem pustio sam suzu na rastanku, 22 godine je bio u porodici!
O Amerikancima i njihovim prohtevima bi se imalo mnogo toga reći. Navikli na "truck" i SUV sa HEMI od 6.0+ kubika, kada im spomeneš manuelni menjač isčuđavaju se, sedišta moraju biti na nivou direktorske fotelje, na multimediji ako može kako i internet da ima, da mogu gde "natrapti" 10-tak kesa iz marketa i usput 2, 3 dece.
Ja ne bih mogao da zamislim sebe kupujuću besmisleno velik auto sa automatskim menjačem, čemu to koristi ?! Isključivo zbog posla i više prostora u prtljažniku sam pre dve godine uzeo Škodu Yeti, naravno sa man. menjačem i ipak jačim 1.8TSI zbog opterećenja.
Kad ga ne koristim na poslu u njega se može udobno smestiti 4 odrasle osobe sa dobrim prtljagom i to je to.
Ko kaže da čoveku treba više onda ne znam stvarno...

Savetodavac

pre 9 godina

Rezultate istraživanja treba uzeti sa rezervom. Ipak se radi o naciji koja je kaznila RedBull zbog "laganja" u reklami. Sudija je presudio u korist osobe, koja je slušajući reklamu, poverovala da će joj posle konzumiranja RedBull-a izrasti krila. Kada takvih milion glasa nema garancija da će rezultati glasanja biti objektivni...

Nikola Honda Driver

pre 9 godina

Raspadanjem Jugoslavije, bombardovanjem Srbije i skoro unistenjem fabrike u Kragujevcu imali smo jedinstvenu priliku da dovedemo novog gazdu u Kragujevac a ne da nastavljamo "saradnju" sa Fiatom koga niko u svetu automobila ne uzima za ozbiljno. Japanci su se iskazali kao veliki prijatelji Srbije. Mnogo bi nam bilo pametnije da smo umesto sa Fiatom pregovarali sa Tojotom, najvecim proizvodjacem automobila ikada.

Sale

pre 9 godina

Ovo su tipicna americka isttazivanja koja su navikla da podrzavaju japanske automobile kao omiljene.
Naravno da je Fiat 500L moderan i pouzdan automobil.jer je i fiat ozbilna grupacija koja ima sjajne modele.
Prica da je Mercedes na dnu liste takodje,pokazuje koliko su realni,jer iz iskustva znam kakvi su najnoviji mercedesi.

Lexus ES350

pre 9 godina

Lexus naravno! mada serije do 2012-2013 godine su imale, pored sjajnog kvaliteta i pouzdanosti, sitne stvari koje su mene nervirale kao recimo digitalni sat koji je stavljan i u Corollu iz 90 godine.

MunzeLjux

pre 9 godina

U Americi manuelni menjac mozete videti smo u retkim i veoma skupim sportskim modelima i retkim velikoserijskim autima koje ne mozete kasnije da prodate, zato sto oni zaista ne znaju da koriste takav menjac. Kada u drustvu kazete da znate da koristite manuelni, gledaju vas kao da ste upravo nominovani za nobelovu nagradu. Fiat je pokusavao nekoliko puta da se pozicionira na americkom trzistu, ali su uvek neslavno prolazili. Ja sam vozio dosta njihovih auta i smatram da su to tehnicki solidni automobili sa motorima i menjacima koji su u evropskom vrhu, ali te sitne bubice koje vas nerviraju, a vi to ignorisete, popravljate i vozite. Americki vozac smatra da je prevaren i odmah ga se resava. Oni mnogo zaradjuju {nemacki lekari idu u pecalbu u USA} i veoma su razmazeni, a ponuda je neverovatna. Znam da je poznanik kupio Audi A6 i keder guma na ivici prtljaznika se malo uvila. Zvao je dilera koji ga je pozvao da odmah preuzme drugo vozilo i cak ga je castio malo boljom dodatnom opremom. Samo da ga ne tuzi i da se novinari ne docepaju price.

Nemanja

pre 9 godina

@(Миле НС, 30. oktobar 2014 12:41)
Komentar bas i nije na mestu... Slazem se ja da su Ameri razmazeni, ali ovde je drugi slucaj. Kvalitet rangiras i po novcu koji si dao za prozivod. Drugim recima, to sto napisa za tvog Yuga je skro ok kad das 300 evra za auto.
Da sad kupim novu Daciu Logan (uz ogromno postovanje ovog brenda) i dam za njega 7000, bio bih srecan sto se krece, sto se ne kvari, sto ima recimo servo, sto lepo greje zimi, ima veliki gepek. Uopste ne bih gledao na mulitmedijalni sistem (da li radio ima 2 ili 4 zvucnika), da li nesto krcka unutra itd. Ali kad bih dao recimo 30000 za novi Mercedes, BMW, pa tu bi mi smetala svaka sitnica. Ne bi smelo da se cuje nista, auto bi morao maletene sam da se vozi :) Zamisli sad da se u tvom Yetiu pokvari lamela ili da si uzeo automatski menjac, doplatio za njega 1500 evra, i da ne moze da se izbaci iz P? Pa poludeo bi...
Ameri ocekuju dosta za ulozeni novac, a dobijeno porede sa konkurentima. Fiat 500L je dobar auto, ali, po mom misljenju, tesko moze da se poredi sa Japancima i nekim Nemcima, pa prema tome i los rezultat...

DinoNYC

pre 9 godina

Ne radi se gospodo o "razmazenosti" nego o pragmatizmu i racionalnosti. Dakle, sta dobijam za svoj novac. Automatski mjenjaci se voze jer ovde zaista nema potrebe za rucnim mjenjacem (autoputevi, vise traka) itd.

Problem Chrysler-a (i FIAT-a) je losa kvaliteta. Ovde Japanci "rasturaju" a pogotovo Lexus/Toyota, Acura/Honda, i Mazda. Ja vozim dvije Honde, kupljene 2008-me (Accord sedan i kombi Odyssey/zenin), presli su oko 100,000 km svaki, i osim zamjene ulja, rotacije i zamjene guma, kocnica (potrosnog materijala), i tecnosti - nikakvih kvarova, auta idu kao 1vog dana kad su kupljena.

Imao sam VW, Fordove, General Motors/Pontiac (daleko najgora marka), i nikad vise. "Odmorio" sam se odkako sam presao na Honde i sljedeci auto (treci u familiji) bit ce opet Honda (terenac).

Interesantno je da je moje prvo auto u zivotu bio FIAT (stari FIAT 131 Mirafiori) i bio je super auto za svoje doba (proglasen autom godine kad je izasao itd). "Navijam" za FIAT ali da bi na ovom/USA trzistu uspjeli protiv Japanaca, moraju ponuditi vise za dolar, a istu ili makar pribliznu kvalitetu, a to ce jako tesko ici jer Japanci imaju manje-vise konstantnu kvalitetu decenijama u poredjenju sa drugim markama.

Cak VW (Pasati itd) ovdje nemaju bas dobru ocjenu pouzdanosti i kvalitete. Mecke su (da prostite) JAKO nepouzdane i Lexus ih slama kvalitetom.

The Unforgiven

pre 9 godina

Najveci problem 500L u Americi nije u autu vec u samom Fiatu. Neko rece kako je 500L mal i kako za Amerikance ima mal motor (1.4 turbo). 500L nije nista manji nego recimo Kia Soul, koja se svake godine proda u 100,000. Motor takodje nije mal – najprodavaniji mali SUV u Americi je Ford Escape (Kuga), od cega vecina njih ima 1.6 turbo motor. Problemi su, kao sto rekoh, u samom Fiatu.
-Imaju losu reputaciju u prolosti. To mozda i nebi bio problem – ni Korejanci nisu imali nista bolju reputaciju tokom 1980tih. Ali su Korejanci ostali u Americi, unapredjivali svoje proizvode i ubedili Amerikance da su se popravili. A Fiat je nestao iz Amerike, nije ga bilo 30 godina i sad ocekuju od Amera da poveruju da su se promenili? Na osnovu cega da poveruju u tako nesto?
-Nemaju dovoljan broj salona. Ja zivim u gradu od 1.5 milion stanovnika i u njemu nema nijedan Fiatov salon. Najblizi je sat vremena izvan grada i ima samo po nekoliko auta u ponudi.
-Fiat nece da cuje za popuste vec ocekuje da kupci plate fabricku cenu. To nema sanse da prodje u Americi gde bas svi nude popuste.

codemaker

pre 9 godina

Sad će neko da kaže da su Ameri glupi ali kad od 248 automobila postoji 247 koji su im bolji onda taj argument nekako nema smisla.
(asd, 30. oktobar 2014 11:21)

Koji argument nema smisla?

Achitwn

pre 9 godina

Tipicne nase predrasude da su benz audi itd #1. Da malo citas prave analize sa podacima korisnika, iznenadio bi se kako los rejting imaju kad je u pitanju kvalitet na duze staze. Moja zena jos uvek vozi ML350 kupili novog pre 6 god i vec ni sam ne znam koliko puta sam bio u servisu. Kvarovi su uglavnom mehanicke prirode. Doduse i air compressor je bio crkao :) Super je bilo dok je bio pod garancijom ali sad kad je izasla, uzas

Sa druge strane imam i Lexus GS AWD 2010. Jos ni jednom nisam bio u servisu.

pa šta?

pre 9 godina

Pa šta? to je realna ocena,a ne pljuvanje sa političkom pozadinom.
Loše ocene su dobijali i subaru,i neke druge marke u tom časopisu,pa su napravile uspeh na američkom tržištu.
Ali su poslušali,i ispravili navedene nedostatke.
kada FIAT pobljsa menjač,poboljšaće se i prodaja.
Američko tržište je najveće,najzahtevnije,i najsurovije.
Zato tamo uspevaju samo najbolji.

Milorad

pre 9 godina

"Kad može Toyota da povuče 300 hiljada auta, može i Fiat 20 hiljada." - jeste ali Toyota povuce 300 hiljada od 5 miliona, Fiat povuce 19998 od 20000. U tome je ta "mala" razlika.

zis

pre 9 godina

FIAT zauzeo je poslednje mesto na listi 28 brendova. Kupio sam sebi 500L i mogu reci da i nisam bas odusevljen, pisao sam nekoliko puta o tom a ljudi valda iz patriotski razloga odbijaju primjedbe zato sto ispadas da si protiv Fijat-srbija a oni vjerovatno voze neke BMW-ove, Mercedese.. i sve znaju najbolje...

MATADOR

pre 9 godina

Garantujem vam 100% da je ovako kako pise. Zivim ovde i sve jedna informacija je tacna. Mercedesi su najgori sobzirom koliko kostaju. Nista bolji nije ni bmw,audi nit vw. Mozda vama u Srbiji to izgleda nerealno, ali bez japanskih auta nrma kvaliteta. Pa jedan mercedes koji kosta $100.000 za dve godine ga prodavaju za 30,40.000. Normalnom dosta da svati o cemu se radi. 90% nemackih auta u Americi se lizuje. 2 godine i veate uzmu novi, e onda dofje Srbin,bugatin i ostala elita i kupuju ta auta

helloL

pre 9 godina

Ovde u Kanadi ima mali milion 500L. Svaki vozac izgleda da uziva iza volana. Ja se svaki put nasmesim i u sebi dazem "zdravo srbine". Makar Fiat nije povukao modele dok ostali amerikanci i japanci svakodnevno izazivaju skandale svojim ogromnim problemima.

Ivan

pre 9 godina

Što misle o kvaliteti svojih automobila proizvođači (koji ih i najbolje poznaju) najbolje govori garancija koju daju na svoje proizvoda. KIA 7 godina ili 150.000km, Toyota 5 godina bez ograničenja, Hyundai 5 godina bez ograničenja, Mitsubishi 5 godina ili 150.000km. S druge strane su Mercedes, BMW, FIAT i ostali koji daju za današnje vrijeme smiješne garancije od dvije godine bez ograničenja kilometraže. Hyundai je svojevremeno davao u SAD-u 10 godina ili 160.000 km garanciju. Kada to može tvornica dati znači da stoji iza kvalitete svog proizvoda. Tako su se probili u Americi. Kada to bude FIAT mogao onda može računati na neku masovnost prodaje. A valjda je svima jasno da njemački automobili nisu u zadnjih 20 godina napredovali u kvaliteti, a japanci i koreanci su tu daleko naprijed. Sada su koreanci poradili i na dizajnu i nitko drugi to više ne može pratiti. Samo je pitanje dana (tj. godine) kada će Hyundai postati broj 1 u svijetu.
Usput rečeno Golf i WV su se proslavili dizel motorom iz Golfa 2, a kasnije i dizel motorom 1.9l jer se nisu kvarili i prolazili po 300.000km. Sadašnji dizel motori (VW) rijetko prelaze 150.000 km bez velikih kvarova (pumpa visokog pritiska, brizgalice, turbine) koji koštaju po 2.000€ (Informacija iz BOSH servisa specijaliziranog za dizelaše - pumpe,turbine i brizgaljke). Zato kao polovni (VW) više nisu traženi ni u njemačkoj. Mišljenje o visokoj kvaliteti svojih proizvoda njemci guraju preko lažiranih izvještaja ADAC-a i laži u autočasopisima.

xRade

pre 9 godina

Konzumer Riport je organizacija koja ima svoju automobilsku pistu sa kompletnom halom za testiranje automobile. Ne postoji ozbiljniji od njih. Koliko su ozbiljni govori cinjenica da je director Krajslera podneo ostavku, a Honda pre neku godinu redizajnirala Hondu Civic jer po prvi put nije bila preporucena od CR u prethodnih 25 godina. Kolokomsu ojektivni pokazuje cinjenica da ne maze domace fabrike. Amerikanci su razmazeni, zato jer su ih proizvodjaci razmazili.
Sto se tice menjaca sa duplim kvacilom, to je zastarelo i jeftino resenje. Obicni Fiat 500 ima bolji menjac, na dugme. Fiat 500L je do sada imao 2 rikola sto je stvarno mnogo kad se prodaje samo godinu dana. Menjac I vazdusni jastuci. Fiat se mnogo zeza sa ovim traljavim pocetkom.

mix

pre 9 godina

Ok ima smisla sto kazu za navigaciju i menjac... Nigde se ne spominje cena. CLA mercedes i 500l nema sanse da su u istom cenovnom rangu.Njihovo(Americko) trziste je takvo da proizvodjaci pogotovo oni koji se tek probijaju spustaju cene do patosa, otud i manjkavosti...

imdr

pre 9 godina

Mole se ovi koji nazivaju ruznim Fiat 500L da u zagradi napisu i sta je za njih lep auto. Odmah ce se videti sa kim se ima posla i koliko su relevantni.
(T, 30. oktobar 2014 20:04)

Meni nijedan auto u toj klasi nije lep, ali za 500L je Renault Captur umetničko delo. 500L ima odličan kvalitet izrade (verovali ili ne) ali toliko dizajnerskih i funkcionalnih nedostataka da je realno loš. I da, vozio sam oba navedena modela u više verzija. Ne pričam napamet.

Duchens

pre 9 godina

Задовољство потрошача. Недавно сам почео да радим у фирми која користи Форд возила као службена. На 4 од 4 су цркли аутоматски мењачи на до 50.000км. У питању су Фокус и Фијеста. И кажете потрошачи задовољни?

Nikola Honda Driver

pre 9 godina

Inače, na listi najpouzdanijih automobilskih marki i modela, koju je Consumer Reports objavio u ponedeljak, prvo mesto je zauzeo Lexus (najbolji model je hibrid CT 200h), druga je Toyota (takođe sa hibridom, Priusom C, kao najbolje plasiranim modelom u gami), a treći je još jedan japanski brend, Mazda (njen najbolje ocenjen model je nova "šestica").

Meni Consumer Reports ne treba da bih saznao ono sto vec decenijama znam; Japanci prave jednostavno najbolje, najsigurnije automobila ikada. Dozvolu imam od 1987 i osim jedne kratke "afere" sa Opel Omegom sve vreme vozim japance. Sve Osim Subaru-a sam probao i bio prezadovoljan. Sledeci ce biti Subaru Outback, dizel. Stanujem "na brdu" i zimi sa Hondom Accord ne mogu da izadjem do kuce.

ekonomista

pre 9 godina

@slobanbgd

"to je merilo zadovoljstva nekim vozilom? ''ništa mi se nije pokvarilo''?
pa kad kupiš nov auto, to se podrazumeva valjda zdravim razumom i garancijom?"

koliko je to tužno zapravo, da nam je jedino merilo 'koliko troši', dal mogu da 'ubudžim plin' i 'koliko su delovi'....

Dragi prijatelju, meni automobil nije zadovoljstvo nego potreba, a što se tiče kvarova u garantnom roku, moj predhodni automobil (Ford Fokus) sam vozio četiri puta radi reklamacije. Ukupno je zbog toga proveo dvadesetak dana u servisu. E, mene to pogađa, jer auto kupujem da se vozim, i zimi i leti, a ne da ga zaljubljeno gledam na nekom parkingu i da diskutujem sa komšijama kako sam pretprošle godine vozio do, recimo, Čačka i da je to bilo predivno iskustvo.
Potrošnju goriva, ugradnju plina i cene delova nisam pominjao, ali kad već pričamo i to mi je jako važno. Ja godišnje pređem 50-60.000 kilometara (nisam taksista), pa sad ti saberi koliko je to para u benzinu i redovnom održavanju......
Zato sam i jako zadovoljan sa 500L.

AzijskaKola

pre 9 godina

Azijska kola u USA imaju pet puta bolju garanciju nego nemačka kola. Uz to nemačka kola su skuplja. Popravak nemačkog automobila je u USA skuplji nego što je slučaj sa azijskim autom. Čak je obično menjanje ulja skuplje kod nemačkih automobila. Prosečnom Amerikancu koji ima porodicu i već kredit na kuću više se isplati da kupi ...

Zoran

pre 9 godina

(i fali mu +2000 kubika zbog americkog nacina eksploatacije i razdaljina koje prelaze (mf, 30. oktobar 2014 11:50)
To nije tacno. Amerikanci sad traze stedljivije automobile 1600-2000-2500cc. Benzin je skup. Oko 3$ gallon. Corole, Civici, Fieste su sa 1600cc, Impreza 2000cc, Camry 2500cc itd... Nemaca ima na nivou statisticke greske. Voze se Pasaati jer ih prave u Mexiku i izadju jeftinije od Nemackog golfa. Ja dnevno prelazim 82 milje.

Lala

pre 9 godina

FIAT je isuviše kratko na američkom tržištu i normalno je da ga ovako ocene o odnosu na druge brendove koji se znatno duže prodaju.

Ceo tekst je zato potpuno besmislen.

Skretnicar

pre 9 godina

Davno poznata stvar u americi, a to je KO JE PLATIO ISTRAZIVANJE, kome se istrazivaci zahvaljuju na pomoci.
Ajte molim vas da Fijat 500L nije nesto kako treba ali da i Mercedes nesto skripi i tandrce ....

pedja

pre 9 godina

Zivim u Americi. Jos uvek nisam video da neko vozi fiat 500L. Sa druge strane video sam mnostvo fiata 500. Dvoje ljudi koje znam kupili su taj auto za gradsku voznju, i u oba slucaja auto je proizveden u Meksiku.

Achitwn

pre 9 godina

FAS fabrika u par clanaka nize dobio nagradu kvaliteta, a jedini model koji proizvode, proglasen za najnekvalitetniji model na trzistu USA. Nesto ne stima?

Fabrika moze da bude super ali ne moze da resi probleme loseg dizajna u ovom slucaju menjaca na kog se svi zale.

Zoran

pre 9 godina

500L je preskup u USA za to sto se dobija i pored jeftine Kragujevacke radnicke snage. Ovde su 95% automobila sa automatskim menjacem jer je naravno lakse voziti. Sad se ugradjuju CVT menjaci koji imaju BOLJU potrosnju goriva od manuelnih. 500L menjac sa duplim kvacilom je ANTIKA i samo totalni nepoznavalac USA trzista je mogao tako nesto da ugradi. 500L je morao da bude perfekcija da bi se probio a ispade talijansko ciketisanje. Ni u Italiji vise ne voze Fiate.

Ivan

pre 9 godina

@The Unforgiven
Istina ne znam kako je u Americi, ali u Hrvatskoj popravljaju sve (osim kočnica, auspuha, amortizera i dr. što se smatra redovnim trošenjem) što se pokvari do isteka pete godine na Hyundaiju bez obzira na kilometražu i do 150.000km ili 7 godina na KIA automobilima. Mom starom su čak zamjenili akumulator nakon godinu dana jer se praznio pri stajanju. Sestra je vozila Accenta (jaje) i nikakvih problema sa njim nije bilo. Sestrična vozi Accenta (kockasti 2002. godina) i održava ga tako da bi se svaki drugi 100 puta pokvario (jednom mijenja ulje, a drugi puta samo nadolije!? umjesto da promjeni) pa auto ide bez problema. A da, pokvario se neki senzor na motoru tako da je motor radio nepravilno. Takvog ga je vozila 3 godine! Na moj nagovor je promjenila senzor (70€ novi). Ostalo je sve 5. Auto je star 12 godina i prešao 170.000km uglavnom po gradu i ima prvi kuplung i auspuh! Nije Hyundai/KIA bez veze na 4. mjestu u svijetu po prodaji. Po mom iskustvu jednako su kvalitetni kao japanci samo su im dijelovi dosta jeftiniji.

Dejan

pre 9 godina

Sve te zamerke Amerikanaca su smesne. Fijat 500L je odlican automobil.
Nikada ali nikada vise u Srbiji necete moci da kupite tako dobar automobil za taj novac uzevsi u obzir subvenciju drzave.

Po svojoj klasi ravnopravno parira mnogo skupljim modelima.

Zoki

pre 9 godina

U ovom istraživanju automobile ocenjuju sami vlasnici. Struktura ljudi koji voze Meredes je drugačija od strukture ljudi koji voze npr. Toyotu Camri. Ne znači da bi bili zadovoljniji ako bi vozili Toyotu. Deo nezadovoljstva je povezan i sa onim šta ste dobili za svoj novac, da li to što stve više platili zaista vredi toliko više.
Što se tiče Fiata, trebalo bi videti kakva struktura ljudi se odlučuje za proizvođača koji je potpuno nepoznat na tržištu. To naravno ne znači da ne trebaju da zamene menjač i navigaciju, ako im kupci to zameraju. Amerikance ne interesuje šta se nalazi ispod haube, dobar broj njih i ne zna kako da je otvori. Ali ove dve stvarisu jako bitne.

Raja

pre 9 godina

Pre nekoliko meseci sam napisao da se Fiat sa Krajslerom nije usrecio. Povecana prodaja Krajslera je u drugim segmentima (pikap kamioncici) od Fiata 500, a i posledica malih cene. Zna se od cega se ne moze praviti pita. Kao sto je naveo jedan komentator, problem je u Fijatu i njegovoj reputaciji. Mentalni sklopovi novih generacija menadzera traze brzu zaradu na stetu kvaliteta. Za reputaciju koju imaju Japanska vozila, potrebne su godine ulaganja, zestokog rada i odricanja, a Markione, bez obzira na dobre namere, kad izadje pred akcionare sa nekim dugorocnim predlogom, dobice po usima. Zivi bili pa videli.

T

pre 9 godina

Mole se ovi koji nazivaju ruznim Fiat 500L da u zagradi napisu i sta je za njih lep auto. Odmah ce se videti sa kim se ima posla i koliko su relevantni.

misha

pre 9 godina

Moja zena ima UConnect sistem na svom autu (Alfa) i radi savrseno. Treba stvarno biti debil da se sa njim ne snadjes. Ima sve funkcije koje su stvarno potrebne.

Miloš

pre 9 godina

UConnect nije savršen, ali daleko od toga da je loš - da ne pominjem da je kompatibilan sa iPhoneom, što mnogi uređaji ovog tipa nisu. Ne znam šta mu zaista nedostaje, osim ipak boljeg kvaliteta prilikom puštanja muzike sa Bluetootha (Toyotin audio je osetno bolji!) - USB kabl, međutim, dovoljan je da reši ovaj problem.

Taj paket opreme koji uključuje UConnect sam uzeo upravo zbog ovoga i nijednom nisam zažalio. Sistem je potpuno okej i radi posao kako treba. Čak bih rekao da je intuitivan.

The Unforgiven

pre 9 godina

@Ivan,
Hyundai i Kia i dan danas nude 10 godina ili 100,000 milja garanciju u Americi, ali to je samo za motor i menjac i garantujem ti da nista nece popraviti posle standardne garancije od 3 godine ili 36,000 milja. Moj drug je imao Hyundai Accent sa milion problema i u servisu uvek ista prica - "problem A koji nije pod garancijom je kriv za kvar problema B (koji je navodno trebao biti pod garancijom) i zbog toga ne mozemo da popravimo kvar". Obican marketinski potez - svako ko je imao Hyudai/Kia zna da nema veze sa realnoscu.

Zoltan

pre 9 godina

MINI je imao slican problem od pocetka proizvodnje do jula 2004. godine svi petostepeni manuelni menjaci su slabi i kvare se. A MINI je proizvod koji pretenduje na visu klasu i luksuz. I kasniji motori koji su radjeni sa pezoom u saradnji imali su probleme cesto, pa setimo se Delfijeve pumpe za dizel na 1.5dCi ispod 110konja. Primeri nekvaliteta i "usteda" nisu rezervisani za Fiat. Izgleda da amerikanci to ne tolerisu ili tolerisu dobro pozicioniranim modnim brendovima(npr. MINI)

Mortadela

pre 9 godina

Mercedes CLA je navodno napravio sjajne rezultate prodaje u USA. Gde proizvode te CLA koje plasiraju u USA ?! Ako im šalju ove evropske sa Renault-ovim motorima i sastavljene u Kečkemetu onda je sve jasno.

sale

pre 9 godina

Svojevremeno, FIAT je propao na američkom tržištu i povukao se sa njega. Imali su čitavu studiju koju su napisali o tome. To je bilo samo za njihovu internu upotrebu, ali su se inžinjeri Zastave ( njihov Institut za automobile ) dokopali tih knjiga prilikom odlaska i saradnje 80-tih u FIAT, tako znam za nju. Iako su se već jednom opekli, opet pokušavaju....i opet će propasti tamo.

driver

pre 9 godina

(The Unforgiven, 4. novembar 2014 01:31)

Svi firme malo "mrdaju" kad imas skupi kvar pod garancijom, ali ne mogu da odbiju vecinu jer bi ih Ameri tuzili i na kraju bi platili milione ako dodje do class action.
Inace imao sam i BMW-a, Audija, par Hondi, Lexus-a, Acuru (svi novi,ne kupujem polovne) pa iz prve ruke mogu da komentarisem. I BMW i Audi kvare se mnogo vise od Japanaca. Nije to nista ozbiljno ali svaki cas nesto na elektronici, pa npr. na Audiju motorici i kontroleri u ventilaciji, pa onda puno plasticnih (nekvalitetnih) delova na motoru, npr. Audi ima plasticni flange direktno na blok masine, obavezno propisa za 3 godine kada se vozi oko 30-40 hiljada km godisnje. Pa onda tri puta zaredom pukne plasticni komad koji dize prozore. Pa bobine koji svaki cas crkavaju i imale su cak i recall zbog toga. Slicni kvarovi i na BMW-u, da ne nabrajam. Nisam imao Mercedesa, ali ljudi s kojima radim imaju (ili njihove zene) i svi se zale. S mnogo strana cujem da je Mercedes najlosiji od svih nemackih auta koji se prodaju u USA. Istovremeno, apsolutno nikakvih problema s japancima. Naravno, Lexus je iznad i prica za sebe, Acura dobra, ali cak i obicne Honde Accord (za decu) rade bez greske (ali ko kamion da vozis.. 2.4L masina a manje od 190ks i bez turba.. moze vecno da ide). I jos nesto, svaki popravak na nemackim autima kosta barem duplo vise od istog popravka na japancima. Moji su auti bili pod granacijom ali dobijem racun na kojem se vidi koliko bi me inace kostalo.

The Unforgiven

pre 9 godina

@kancelarija,
Fiat-Chryslet grupa posluje sa profitom od kada je doslo do saradnje, tako da se Fiatova investicija u Chrysler pokazala punim pogotkom. I Chrysler u Americi belezi rekordan rast prodaje svaki mesec.
A drugo, Fiat ne prodaje Ferrari, informisi se malo bolje sta tacno rade.

dusan

pre 9 godina

ovi su i adac zeznuli za pet duzina taj 500 l je od onih americkih nakaza pet puta bolji da ne govorim da je tri puta jeftiniji od lexusa ,ali merdza na 25 mestu to nema veze sa pamecu. Nedavno su ocrnili bmw serije pet na overlap testu small owerlap. Politicarenje na veliko a protiv eu auto industrije .

Mikelandjelo

pre 9 godina

Ne mogu govoriti da li je dobar ili los auto niti kako ide jer ga nisam vozio pa nisam kompetentan za tako nesto. Sto se tice dizajna spolja nije los, sasvim solidan dok mi je kontrolna tabla uzasna.

driver

pre 9 godina

Da 500L definitivno po ničemu nije auto za američko tržište kad se dobro opremi a nije pastelna boja sa ratkapama i motorm kad daš gas ništa se ne dešava, onda košta u EU abnormalno novaca, na žalost nije neka uspješnica ali on je dio linije 500 koja je okosnica programa vidjećemo šta će biti sa 500x.

Nemacki bre...

pre 9 godina

Evo da vam moje utiske malo objasnim. Zivim i radim u Nemackoj kao Quality Manager u jednoj velikoj Firmi koja proizvodi delove za Autoindustriju. Imamo i u USA nekoliko Pogona koji takodje delove za Americko trziste proizvode. Tako da sam veoma cesto tamo.
Mogu vam samo jednu stvar, velika je razlika izmedju proizvoda made in USA i made in Germany ili ti made in Mexico. Ameri bi i vise kupovali Nemacka kola ali da su proizvedeni u Nemackoj i nemackog kvaliteta. Recimo Passat ili Jetta se proivode u Mexiku i kvalitet je zbog toga mnogo losiji.
Ja sam primecujem da su nemacka Auta dosta kvalitetnija od japaskih a o americkim da ne pricam. Dizajn vani i unutra mi se vise svidja nego recimo japanskih kola.
To nije istina da su nemacki automobili losi i da se kvare vise od japanskih ja bih pre rekao da je to samouteha jer ga sami ne mogu kupiti. Nemacko Auto nije za jednoga Americkog radnika srednje klasse jer ima svoju cenu. Ta auta kupuju oni koji mogu da plate.
Sedite u Q7, X5, Touareg, BMW 5, Audi A6 i onda u nekoga japanca. Ja jesam i to zbog posla i moram. Japanci prave Auta koja su pouzdana i to je sve ne bude u meni nikakve emocije i dosadnoga su izgleda unutra i vani. Kombinacija dizajna, koristenih materijala u unutrasnjosti i kombinacija voznje motora, nisu ni blizu Nemackih brendova.
Vozim nemacka kola vec dugo i nista drugo ne dolazi u obzir.
Pozdrav iz Bavarske

tresesekabinaturbojemasina

pre 8 godina

Sa druge strane imam i Lexus GS AWD 2010. Jos ni jednom nisam bio u servisu.
(Achitwn, 30. oktobar 2014 20:19)

Brate, pa otidji do tog servisa, ako nista ono bar ulje da zamenis jednom...

Mareni

pre 9 godina

Imam dozvolu od 1996 od tada sam vozio vw 2 i 3 zatim fiat punto 2 fiat bravo zatim reno clio zatim peugeot 106,206 i sada imam peugeot 308 kojim sam prezadovoljan.....za mene su francuzi zakon i tu nema dileme ali fiat uopste nije los auto,brz okretan,startan ali limarijski jako los.

The Unforgiven

pre 8 godina

@Nemacki bre...,
Svasta si napisao, od cega vecina nema veze sa realnoscu. Kao prvo, kazes kako bi Ameri kupovali vise Nemackih kola da se proizvede u Nemackoj umesto Meksika. Zbog cega onda Golf (koji se proizvodi u Nemackoj) godisnje ima prodaju od samo 30,000 vozila dok Jetta (koja se proizvodi u Meksiku) ima prodaju od 200,000? Zbog cega Passat koji se proizvodi u Tennessee se prodaje 3-4 puta bolje od onog prethodnog koji se proizvodio u Nemackoj?
Takodje, kazes da "Amerikanci kritikuju Nemacke aute jer ih ne mogu kupiti". To je glupost. Volkswagen recimo u Americi medju najjeftinijim brendovima, pa opet Ford proda vise F-Series u 6 meseci nego sto VW proda svih vozila u celoj godini. Ako ljudi nemogu da priuste Mercedes ili BMW, pa mogu VW, ali ga opet ne kupuju. Zasto?
Za Nemacke aute u Americi vazi pravilo da se voze samo ako su pod garancijom. Cim garancija istekne - resavaj se jer ce ti zadati ogromnu glavobolju. Oni mogu biti dobri za voznju, mogu imati odlicnu zavrsnu izradu, ali kada je rec o kvalitetu mehanike i elektronike - pa bolje je kupiti 10 godina star Lexus sa 150,000 milja na satu nego novi Nemacki auto, manje ce problema Lexus imati.

Миле НС

pre 9 godina

Kad se setim mog starog Yugi-ća u kojem sa dve ruke si morao u rikverc da šaltaš pa mu opet ništa nisam zamerao ni na udobnosti, ni na "multimedajnom uređaju" (kasetofon iz 90. i neke) , ni lošem "klima uređaju"... ama baš ništa mi nije smetalo a priznajem pustio sam suzu na rastanku, 22 godine je bio u porodici!
O Amerikancima i njihovim prohtevima bi se imalo mnogo toga reći. Navikli na "truck" i SUV sa HEMI od 6.0+ kubika, kada im spomeneš manuelni menjač isčuđavaju se, sedišta moraju biti na nivou direktorske fotelje, na multimediji ako može kako i internet da ima, da mogu gde "natrapti" 10-tak kesa iz marketa i usput 2, 3 dece.
Ja ne bih mogao da zamislim sebe kupujuću besmisleno velik auto sa automatskim menjačem, čemu to koristi ?! Isključivo zbog posla i više prostora u prtljažniku sam pre dve godine uzeo Škodu Yeti, naravno sa man. menjačem i ipak jačim 1.8TSI zbog opterećenja.
Kad ga ne koristim na poslu u njega se može udobno smestiti 4 odrasle osobe sa dobrim prtljagom i to je to.
Ko kaže da čoveku treba više onda ne znam stvarno...

Sale

pre 9 godina

Ovo su tipicna americka isttazivanja koja su navikla da podrzavaju japanske automobile kao omiljene.
Naravno da je Fiat 500L moderan i pouzdan automobil.jer je i fiat ozbilna grupacija koja ima sjajne modele.
Prica da je Mercedes na dnu liste takodje,pokazuje koliko su realni,jer iz iskustva znam kakvi su najnoviji mercedesi.

slobanbgd

pre 9 godina

@ekonomista
to je merilo zadovoljstva nekim vozilom? ''ništa mi se nije pokvarilo''?
pa kad kupiš nov auto, to se podrazumeva valjda zdravim razumom i garancijom?

koliko je to tužno zapravo, da nam je jedino merilo 'koliko troši', dal mogu da 'ubudžim plin' i 'koliko su delovi'....

teško ljudi shvataju da se u normalnom okruženju zadovoljstvo automobila ogleda u nekim drugim stvarima, 'malo' drugačijim od pukog osnovnog-ekonomsko-ekzistencijalnom...

ekonomista

pre 9 godina

To naši namerno šalju za Ameriku nekvalitetnije sastavljene primerke. Zato ćemo izvozu u Rusiju posvetiti posebnu pažnju, sva kola će serijski imati i točkove!!!
Šalu na stranu, evo ja pređoh sa mojim 500L već 130.000 kilometara i ništa se do sada nije pokvarilo!! Prezadovoljan sam.....

Skretnicar

pre 9 godina

Davno poznata stvar u americi, a to je KO JE PLATIO ISTRAZIVANJE, kome se istrazivaci zahvaljuju na pomoci.
Ajte molim vas da Fijat 500L nije nesto kako treba ali da i Mercedes nesto skripi i tandrce ....

Miloš

pre 9 godina

ni ne cudi me.ni ne zasluzuje bolju poziciju.po mo mom misljenju je ruzan i ne praktican kicast auto.
(ivica, 30. oktobar 2014 11:26)

Šta li je za Vas praktičan auto ako je 500L "ne praktičan"...

dusan

pre 9 godina

ovi su i adac zeznuli za pet duzina taj 500 l je od onih americkih nakaza pet puta bolji da ne govorim da je tri puta jeftiniji od lexusa ,ali merdza na 25 mestu to nema veze sa pamecu. Nedavno su ocrnili bmw serije pet na overlap testu small owerlap. Politicarenje na veliko a protiv eu auto industrije .

ružan auto

pre 9 godina

Ma jok, nema veze sa menjačem, smeta ružnoća i loša reputacija Krajslera! Kola ove veličine se ne prodaju dobro na tom tržištu. Mali Fića je "sladak" pa se ponekad i proda, ali 500L nema šta da traži na tom tržištu, greška je što su ga ponudili.

T

pre 9 godina

Mole se ovi koji nazivaju ruznim Fiat 500L da u zagradi napisu i sta je za njih lep auto. Odmah ce se videti sa kim se ima posla i koliko su relevantni.

codemaker

pre 9 godina

Sad će neko da kaže da su Ameri glupi ali kad od 248 automobila postoji 247 koji su im bolji onda taj argument nekako nema smisla.
(asd, 30. oktobar 2014 11:21)

Koji argument nema smisla?

Savetodavac

pre 9 godina

Rezultate istraživanja treba uzeti sa rezervom. Ipak se radi o naciji koja je kaznila RedBull zbog "laganja" u reklami. Sudija je presudio u korist osobe, koja je slušajući reklamu, poverovala da će joj posle konzumiranja RedBull-a izrasti krila. Kada takvih milion glasa nema garancija da će rezultati glasanja biti objektivni...

cube

pre 9 godina

FAS fabrika u par clanaka nize dobio nagradu kvaliteta, a jedini model koji proizvode, proglasen za najnekvalitetniji model na trzistu USA. Nesto ne stima?

Dejan

pre 9 godina

Sve te zamerke Amerikanaca su smesne. Fijat 500L je odlican automobil.
Nikada ali nikada vise u Srbiji necete moci da kupite tako dobar automobil za taj novac uzevsi u obzir subvenciju drzave.

Po svojoj klasi ravnopravno parira mnogo skupljim modelima.

Lala

pre 9 godina

FIAT je isuviše kratko na američkom tržištu i normalno je da ga ovako ocene o odnosu na druge brendove koji se znatno duže prodaju.

Ceo tekst je zato potpuno besmislen.

helloL

pre 9 godina

Ovde u Kanadi ima mali milion 500L. Svaki vozac izgleda da uziva iza volana. Ja se svaki put nasmesim i u sebi dazem "zdravo srbine". Makar Fiat nije povukao modele dok ostali amerikanci i japanci svakodnevno izazivaju skandale svojim ogromnim problemima.

Milan

pre 9 godina

Mislim kako to sad japanci na prva tri mesta, mercedes na 25. a golfa nema nigde?
Vreme je da Angela interveniše pa par milijardi investicija u CR. Ovako ne ide, golf nikad neće biti auto godine u Americi.

Nikola Honda Driver

pre 9 godina

Raspadanjem Jugoslavije, bombardovanjem Srbije i skoro unistenjem fabrike u Kragujevcu imali smo jedinstvenu priliku da dovedemo novog gazdu u Kragujevac a ne da nastavljamo "saradnju" sa Fiatom koga niko u svetu automobila ne uzima za ozbiljno. Japanci su se iskazali kao veliki prijatelji Srbije. Mnogo bi nam bilo pametnije da smo umesto sa Fiatom pregovarali sa Tojotom, najvecim proizvodjacem automobila ikada.

Nemacki bre...

pre 9 godina

Evo da vam moje utiske malo objasnim. Zivim i radim u Nemackoj kao Quality Manager u jednoj velikoj Firmi koja proizvodi delove za Autoindustriju. Imamo i u USA nekoliko Pogona koji takodje delove za Americko trziste proizvode. Tako da sam veoma cesto tamo.
Mogu vam samo jednu stvar, velika je razlika izmedju proizvoda made in USA i made in Germany ili ti made in Mexico. Ameri bi i vise kupovali Nemacka kola ali da su proizvedeni u Nemackoj i nemackog kvaliteta. Recimo Passat ili Jetta se proivode u Mexiku i kvalitet je zbog toga mnogo losiji.
Ja sam primecujem da su nemacka Auta dosta kvalitetnija od japaskih a o americkim da ne pricam. Dizajn vani i unutra mi se vise svidja nego recimo japanskih kola.
To nije istina da su nemacki automobili losi i da se kvare vise od japanskih ja bih pre rekao da je to samouteha jer ga sami ne mogu kupiti. Nemacko Auto nije za jednoga Americkog radnika srednje klasse jer ima svoju cenu. Ta auta kupuju oni koji mogu da plate.
Sedite u Q7, X5, Touareg, BMW 5, Audi A6 i onda u nekoga japanca. Ja jesam i to zbog posla i moram. Japanci prave Auta koja su pouzdana i to je sve ne bude u meni nikakve emocije i dosadnoga su izgleda unutra i vani. Kombinacija dizajna, koristenih materijala u unutrasnjosti i kombinacija voznje motora, nisu ni blizu Nemackih brendova.
Vozim nemacka kola vec dugo i nista drugo ne dolazi u obzir.
Pozdrav iz Bavarske

Tri karte za Hollywood

pre 9 godina

@(Миле НС, 30. oktobar 2014 12:41): Gospodine Mile iz Novog Sada, naravno da ne mozete da shvatite americke prohteve. Pomenucu LA koji je po broju stanovnika veci od Srbije, I gde se do posla I nazad vozi sat-sat I po u jednom pravcu. Zato ljudi, kada zavrse radni dan (a ovde se RADI), zele umorni da sednu u udobno sediste ("direktorsku fotelju"), puste muziku sa kvalitetnog uredjaja, I ne zele da "saltaju" jer su ovde guzve "bumper to bumper", I svih 5-6 traka na freeway-u su pune. A da ne pricam da zele pouzdan auto, jer ne zele da im kola, malo-malo, budu kod mehanicara. Cak je I zapadna Evropa "smesna" sto se tice predjenih kilometara/milja, kada se poredi sa Amerikom. Treba to, gospodine Mile, doziveti tj ziveti pa da se shvati. Pozdrav iz suncane Kalifornuje.

pera kojot zvani super genije

pre 9 godina

Niste napisali ili preneli ono najbitnije a to je kakve su im zamerke upucene.
Moja generalna zamerka je da je utisak u voznji kao da vozite pekarski furgon a kamionski lelujavi menjac samo je potvrda toga.Licno nemam utisak da vozim putnicki auto.

imdr

pre 9 godina

Mole se ovi koji nazivaju ruznim Fiat 500L da u zagradi napisu i sta je za njih lep auto. Odmah ce se videti sa kim se ima posla i koliko su relevantni.
(T, 30. oktobar 2014 20:04)

Meni nijedan auto u toj klasi nije lep, ali za 500L je Renault Captur umetničko delo. 500L ima odličan kvalitet izrade (verovali ili ne) ali toliko dizajnerskih i funkcionalnih nedostataka da je realno loš. I da, vozio sam oba navedena modela u više verzija. Ne pričam napamet.

ekonomista

pre 9 godina

@slobanbgd

"to je merilo zadovoljstva nekim vozilom? ''ništa mi se nije pokvarilo''?
pa kad kupiš nov auto, to se podrazumeva valjda zdravim razumom i garancijom?"

koliko je to tužno zapravo, da nam je jedino merilo 'koliko troši', dal mogu da 'ubudžim plin' i 'koliko su delovi'....

Dragi prijatelju, meni automobil nije zadovoljstvo nego potreba, a što se tiče kvarova u garantnom roku, moj predhodni automobil (Ford Fokus) sam vozio četiri puta radi reklamacije. Ukupno je zbog toga proveo dvadesetak dana u servisu. E, mene to pogađa, jer auto kupujem da se vozim, i zimi i leti, a ne da ga zaljubljeno gledam na nekom parkingu i da diskutujem sa komšijama kako sam pretprošle godine vozio do, recimo, Čačka i da je to bilo predivno iskustvo.
Potrošnju goriva, ugradnju plina i cene delova nisam pominjao, ali kad već pričamo i to mi je jako važno. Ja godišnje pređem 50-60.000 kilometara (nisam taksista), pa sad ti saberi koliko je to para u benzinu i redovnom održavanju......
Zato sam i jako zadovoljan sa 500L.

Zoran

pre 9 godina

500L je preskup u USA za to sto se dobija i pored jeftine Kragujevacke radnicke snage. Ovde su 95% automobila sa automatskim menjacem jer je naravno lakse voziti. Sad se ugradjuju CVT menjaci koji imaju BOLJU potrosnju goriva od manuelnih. 500L menjac sa duplim kvacilom je ANTIKA i samo totalni nepoznavalac USA trzista je mogao tako nesto da ugradi. 500L je morao da bude perfekcija da bi se probio a ispade talijansko ciketisanje. Ni u Italiji vise ne voze Fiate.

Kancelarija za brze odgovore.

pre 9 godina

Prisecan Srbin ovo ne moze da razume.Ko je imao srecu da bar malo bude.u Usa,znao bi da vecini Amerikanaca nije nikakav problem da kupe nov auto ali za svoje pare gledaju da.kupe najkvalitetnije,zato nekako i po inerciji biraju Japance. Japanci u Usa su lideri u prodaji auta kao i Koreja,a ima dosta i Nemackih Mercedesa,Golfova-Jetta, ali ne kao Japanaca.Fiat je nov u Usa, a tamo ljudi ne prihvataji bas lako neku novu marku,njima je Fiat nepoznanica. Uz to, Fiat500 nije neki auto po meri prosecnog Amerikanca,vise je kao II auto za g-dju ili za cerku,a inace,ni Americki brendovi automobila osim Forda,se ne kotiraju bas dobro,zato me bas cudi odluka Fiata da kupi Krajsler,suluda odluka koja ce mnogo skupo da kosta Fiat koji sad mora i Ferari da proda. Fiat 500 za Usa trziste, mora na redizajn obavezno,kao sto su to radili Golf i Jetta recimo,ovakav kakav je sad, vrlo tesko ce nalaziti kupce.

Lexus ES350

pre 9 godina

Lexus naravno! mada serije do 2012-2013 godine su imale, pored sjajnog kvaliteta i pouzdanosti, sitne stvari koje su mene nervirale kao recimo digitalni sat koji je stavljan i u Corollu iz 90 godine.

mix

pre 9 godina

Ok ima smisla sto kazu za navigaciju i menjac... Nigde se ne spominje cena. CLA mercedes i 500l nema sanse da su u istom cenovnom rangu.Njihovo(Americko) trziste je takvo da proizvodjaci pogotovo oni koji se tek probijaju spustaju cene do patosa, otud i manjkavosti...

Milosav

pre 9 godina

Ovako ne ide, golf nikad neće biti auto godine u Americi.
(Milan, 30. oktobar 2014 12:45)

Iako su VW auta "zakon" u Srbiji, u USA se nisu bas dokazali kao kvalitetni. Delovi su jako skupi i stalno se nesto kvari. Mozda je razlog sto se sklapaju u Maksiku. Inace nikada ne bih kupio VW auto ovde.
Fiat 500L mi je simpatican iako vecina komentatora kaze da je ruzan. Ima ih na putevima, vecinom vidim voze mladji ljudi.

The Unforgiven

pre 9 godina

@Ivan,
Hyundai i Kia i dan danas nude 10 godina ili 100,000 milja garanciju u Americi, ali to je samo za motor i menjac i garantujem ti da nista nece popraviti posle standardne garancije od 3 godine ili 36,000 milja. Moj drug je imao Hyundai Accent sa milion problema i u servisu uvek ista prica - "problem A koji nije pod garancijom je kriv za kvar problema B (koji je navodno trebao biti pod garancijom) i zbog toga ne mozemo da popravimo kvar". Obican marketinski potez - svako ko je imao Hyudai/Kia zna da nema veze sa realnoscu.

Mareni

pre 9 godina

Imam dozvolu od 1996 od tada sam vozio vw 2 i 3 zatim fiat punto 2 fiat bravo zatim reno clio zatim peugeot 106,206 i sada imam peugeot 308 kojim sam prezadovoljan.....za mene su francuzi zakon i tu nema dileme ali fiat uopste nije los auto,brz okretan,startan ali limarijski jako los.

Bik Ferdinand

pre 9 godina

velika je komkurencija i ima svasta da biras. Jedjostavno oli radi ili ne ali je nezamislivo da danas auto nema dobar menjac kao osnovnu komponentu. To se odmah pokaze i proizvod niko nece da kupi kad ima mnogo boljih opcija. Malo je cudno sto misle da ce takve stvari proci kad se bore sa japancima.

Mortadela

pre 9 godina

Mercedes CLA je navodno napravio sjajne rezultate prodaje u USA. Gde proizvode te CLA koje plasiraju u USA ?! Ako im šalju ove evropske sa Renault-ovim motorima i sastavljene u Kečkemetu onda je sve jasno.

driver

pre 9 godina

Da 500L definitivno po ničemu nije auto za američko tržište kad se dobro opremi a nije pastelna boja sa ratkapama i motorm kad daš gas ništa se ne dešava, onda košta u EU abnormalno novaca, na žalost nije neka uspješnica ali on je dio linije 500 koja je okosnica programa vidjećemo šta će biti sa 500x.

japanac

pre 9 godina

Treba reći da se menjač proizvodi u Italiji, dok je mms kako je već rečeno iz cryslera, tako da možemo biti spokojni što se tiče naših delova i proizvodnje...

Nikola Honda Driver

pre 9 godina

Inače, na listi najpouzdanijih automobilskih marki i modela, koju je Consumer Reports objavio u ponedeljak, prvo mesto je zauzeo Lexus (najbolji model je hibrid CT 200h), druga je Toyota (takođe sa hibridom, Priusom C, kao najbolje plasiranim modelom u gami), a treći je još jedan japanski brend, Mazda (njen najbolje ocenjen model je nova "šestica").

Meni Consumer Reports ne treba da bih saznao ono sto vec decenijama znam; Japanci prave jednostavno najbolje, najsigurnije automobila ikada. Dozvolu imam od 1987 i osim jedne kratke "afere" sa Opel Omegom sve vreme vozim japance. Sve Osim Subaru-a sam probao i bio prezadovoljan. Sledeci ce biti Subaru Outback, dizel. Stanujem "na brdu" i zimi sa Hondom Accord ne mogu da izadjem do kuce.

Realno

pre 9 godina

"Zbog takvog rezultata, šef kontrole kvalitete u Chrysleru, Doug Betts, praktično je bio prinuđen da podnese ostavku u sredu."

Nasa guvernerka odradi svetski minus i kriv je softver, Pera, Mika, Laza, samo ona ne. Ostavka je naucna fantastika.

misha

pre 9 godina

Moja zena ima UConnect sistem na svom autu (Alfa) i radi savrseno. Treba stvarno biti debil da se sa njim ne snadjes. Ima sve funkcije koje su stvarno potrebne.

Milorad

pre 9 godina

"Kad može Toyota da povuče 300 hiljada auta, može i Fiat 20 hiljada." - jeste ali Toyota povuce 300 hiljada od 5 miliona, Fiat povuce 19998 od 20000. U tome je ta "mala" razlika.

Zoran

pre 9 godina

(i fali mu +2000 kubika zbog americkog nacina eksploatacije i razdaljina koje prelaze (mf, 30. oktobar 2014 11:50)
To nije tacno. Amerikanci sad traze stedljivije automobile 1600-2000-2500cc. Benzin je skup. Oko 3$ gallon. Corole, Civici, Fieste su sa 1600cc, Impreza 2000cc, Camry 2500cc itd... Nemaca ima na nivou statisticke greske. Voze se Pasaati jer ih prave u Mexiku i izadju jeftinije od Nemackog golfa. Ja dnevno prelazim 82 milje.

Ivan

pre 9 godina

Što misle o kvaliteti svojih automobila proizvođači (koji ih i najbolje poznaju) najbolje govori garancija koju daju na svoje proizvoda. KIA 7 godina ili 150.000km, Toyota 5 godina bez ograničenja, Hyundai 5 godina bez ograničenja, Mitsubishi 5 godina ili 150.000km. S druge strane su Mercedes, BMW, FIAT i ostali koji daju za današnje vrijeme smiješne garancije od dvije godine bez ograničenja kilometraže. Hyundai je svojevremeno davao u SAD-u 10 godina ili 160.000 km garanciju. Kada to može tvornica dati znači da stoji iza kvalitete svog proizvoda. Tako su se probili u Americi. Kada to bude FIAT mogao onda može računati na neku masovnost prodaje. A valjda je svima jasno da njemački automobili nisu u zadnjih 20 godina napredovali u kvaliteti, a japanci i koreanci su tu daleko naprijed. Sada su koreanci poradili i na dizajnu i nitko drugi to više ne može pratiti. Samo je pitanje dana (tj. godine) kada će Hyundai postati broj 1 u svijetu.
Usput rečeno Golf i WV su se proslavili dizel motorom iz Golfa 2, a kasnije i dizel motorom 1.9l jer se nisu kvarili i prolazili po 300.000km. Sadašnji dizel motori (VW) rijetko prelaze 150.000 km bez velikih kvarova (pumpa visokog pritiska, brizgalice, turbine) koji koštaju po 2.000€ (Informacija iz BOSH servisa specijaliziranog za dizelaše - pumpe,turbine i brizgaljke). Zato kao polovni (VW) više nisu traženi ni u njemačkoj. Mišljenje o visokoj kvaliteti svojih proizvoda njemci guraju preko lažiranih izvještaja ADAC-a i laži u autočasopisima.

MATADOR

pre 9 godina

Garantujem vam 100% da je ovako kako pise. Zivim ovde i sve jedna informacija je tacna. Mercedesi su najgori sobzirom koliko kostaju. Nista bolji nije ni bmw,audi nit vw. Mozda vama u Srbiji to izgleda nerealno, ali bez japanskih auta nrma kvaliteta. Pa jedan mercedes koji kosta $100.000 za dve godine ga prodavaju za 30,40.000. Normalnom dosta da svati o cemu se radi. 90% nemackih auta u Americi se lizuje. 2 godine i veate uzmu novi, e onda dofje Srbin,bugatin i ostala elita i kupuju ta auta

DinoNYC

pre 9 godina

Ne radi se gospodo o "razmazenosti" nego o pragmatizmu i racionalnosti. Dakle, sta dobijam za svoj novac. Automatski mjenjaci se voze jer ovde zaista nema potrebe za rucnim mjenjacem (autoputevi, vise traka) itd.

Problem Chrysler-a (i FIAT-a) je losa kvaliteta. Ovde Japanci "rasturaju" a pogotovo Lexus/Toyota, Acura/Honda, i Mazda. Ja vozim dvije Honde, kupljene 2008-me (Accord sedan i kombi Odyssey/zenin), presli su oko 100,000 km svaki, i osim zamjene ulja, rotacije i zamjene guma, kocnica (potrosnog materijala), i tecnosti - nikakvih kvarova, auta idu kao 1vog dana kad su kupljena.

Imao sam VW, Fordove, General Motors/Pontiac (daleko najgora marka), i nikad vise. "Odmorio" sam se odkako sam presao na Honde i sljedeci auto (treci u familiji) bit ce opet Honda (terenac).

Interesantno je da je moje prvo auto u zivotu bio FIAT (stari FIAT 131 Mirafiori) i bio je super auto za svoje doba (proglasen autom godine kad je izasao itd). "Navijam" za FIAT ali da bi na ovom/USA trzistu uspjeli protiv Japanaca, moraju ponuditi vise za dolar, a istu ili makar pribliznu kvalitetu, a to ce jako tesko ici jer Japanci imaju manje-vise konstantnu kvalitetu decenijama u poredjenju sa drugim markama.

Cak VW (Pasati itd) ovdje nemaju bas dobru ocjenu pouzdanosti i kvalitete. Mecke su (da prostite) JAKO nepouzdane i Lexus ih slama kvalitetom.

Duchens

pre 9 godina

Задовољство потрошача. Недавно сам почео да радим у фирми која користи Форд возила као службена. На 4 од 4 су цркли аутоматски мењачи на до 50.000км. У питању су Фокус и Фијеста. И кажете потрошачи задовољни?

Ivan

pre 9 godina

@The Unforgiven
Istina ne znam kako je u Americi, ali u Hrvatskoj popravljaju sve (osim kočnica, auspuha, amortizera i dr. što se smatra redovnim trošenjem) što se pokvari do isteka pete godine na Hyundaiju bez obzira na kilometražu i do 150.000km ili 7 godina na KIA automobilima. Mom starom su čak zamjenili akumulator nakon godinu dana jer se praznio pri stajanju. Sestra je vozila Accenta (jaje) i nikakvih problema sa njim nije bilo. Sestrična vozi Accenta (kockasti 2002. godina) i održava ga tako da bi se svaki drugi 100 puta pokvario (jednom mijenja ulje, a drugi puta samo nadolije!? umjesto da promjeni) pa auto ide bez problema. A da, pokvario se neki senzor na motoru tako da je motor radio nepravilno. Takvog ga je vozila 3 godine! Na moj nagovor je promjenila senzor (70€ novi). Ostalo je sve 5. Auto je star 12 godina i prešao 170.000km uglavnom po gradu i ima prvi kuplung i auspuh! Nije Hyundai/KIA bez veze na 4. mjestu u svijetu po prodaji. Po mom iskustvu jednako su kvalitetni kao japanci samo su im dijelovi dosta jeftiniji.

Achitwn

pre 9 godina

Tipicne nase predrasude da su benz audi itd #1. Da malo citas prave analize sa podacima korisnika, iznenadio bi se kako los rejting imaju kad je u pitanju kvalitet na duze staze. Moja zena jos uvek vozi ML350 kupili novog pre 6 god i vec ni sam ne znam koliko puta sam bio u servisu. Kvarovi su uglavnom mehanicke prirode. Doduse i air compressor je bio crkao :) Super je bilo dok je bio pod garancijom ali sad kad je izasla, uzas

Sa druge strane imam i Lexus GS AWD 2010. Jos ni jednom nisam bio u servisu.

driver

pre 9 godina

(The Unforgiven, 4. novembar 2014 01:31)

Svi firme malo "mrdaju" kad imas skupi kvar pod garancijom, ali ne mogu da odbiju vecinu jer bi ih Ameri tuzili i na kraju bi platili milione ako dodje do class action.
Inace imao sam i BMW-a, Audija, par Hondi, Lexus-a, Acuru (svi novi,ne kupujem polovne) pa iz prve ruke mogu da komentarisem. I BMW i Audi kvare se mnogo vise od Japanaca. Nije to nista ozbiljno ali svaki cas nesto na elektronici, pa npr. na Audiju motorici i kontroleri u ventilaciji, pa onda puno plasticnih (nekvalitetnih) delova na motoru, npr. Audi ima plasticni flange direktno na blok masine, obavezno propisa za 3 godine kada se vozi oko 30-40 hiljada km godisnje. Pa onda tri puta zaredom pukne plasticni komad koji dize prozore. Pa bobine koji svaki cas crkavaju i imale su cak i recall zbog toga. Slicni kvarovi i na BMW-u, da ne nabrajam. Nisam imao Mercedesa, ali ljudi s kojima radim imaju (ili njihove zene) i svi se zale. S mnogo strana cujem da je Mercedes najlosiji od svih nemackih auta koji se prodaju u USA. Istovremeno, apsolutno nikakvih problema s japancima. Naravno, Lexus je iznad i prica za sebe, Acura dobra, ali cak i obicne Honde Accord (za decu) rade bez greske (ali ko kamion da vozis.. 2.4L masina a manje od 190ks i bez turba.. moze vecno da ide). I jos nesto, svaki popravak na nemackim autima kosta barem duplo vise od istog popravka na japancima. Moji su auti bili pod granacijom ali dobijem racun na kojem se vidi koliko bi me inace kostalo.

Mikelandjelo

pre 9 godina

Ne mogu govoriti da li je dobar ili los auto niti kako ide jer ga nisam vozio pa nisam kompetentan za tako nesto. Sto se tice dizajna spolja nije los, sasvim solidan dok mi je kontrolna tabla uzasna.

Raja

pre 9 godina

Pre nekoliko meseci sam napisao da se Fiat sa Krajslerom nije usrecio. Povecana prodaja Krajslera je u drugim segmentima (pikap kamioncici) od Fiata 500, a i posledica malih cene. Zna se od cega se ne moze praviti pita. Kao sto je naveo jedan komentator, problem je u Fijatu i njegovoj reputaciji. Mentalni sklopovi novih generacija menadzera traze brzu zaradu na stetu kvaliteta. Za reputaciju koju imaju Japanska vozila, potrebne su godine ulaganja, zestokog rada i odricanja, a Markione, bez obzira na dobre namere, kad izadje pred akcionare sa nekim dugorocnim predlogom, dobice po usima. Zivi bili pa videli.

sale

pre 9 godina

Svojevremeno, FIAT je propao na američkom tržištu i povukao se sa njega. Imali su čitavu studiju koju su napisali o tome. To je bilo samo za njihovu internu upotrebu, ali su se inžinjeri Zastave ( njihov Institut za automobile ) dokopali tih knjiga prilikom odlaska i saradnje 80-tih u FIAT, tako znam za nju. Iako su se već jednom opekli, opet pokušavaju....i opet će propasti tamo.

Nemanja

pre 9 godina

@(Миле НС, 30. oktobar 2014 12:41)
Komentar bas i nije na mestu... Slazem se ja da su Ameri razmazeni, ali ovde je drugi slucaj. Kvalitet rangiras i po novcu koji si dao za prozivod. Drugim recima, to sto napisa za tvog Yuga je skro ok kad das 300 evra za auto.
Da sad kupim novu Daciu Logan (uz ogromno postovanje ovog brenda) i dam za njega 7000, bio bih srecan sto se krece, sto se ne kvari, sto ima recimo servo, sto lepo greje zimi, ima veliki gepek. Uopste ne bih gledao na mulitmedijalni sistem (da li radio ima 2 ili 4 zvucnika), da li nesto krcka unutra itd. Ali kad bih dao recimo 30000 za novi Mercedes, BMW, pa tu bi mi smetala svaka sitnica. Ne bi smelo da se cuje nista, auto bi morao maletene sam da se vozi :) Zamisli sad da se u tvom Yetiu pokvari lamela ili da si uzeo automatski menjac, doplatio za njega 1500 evra, i da ne moze da se izbaci iz P? Pa poludeo bi...
Ameri ocekuju dosta za ulozeni novac, a dobijeno porede sa konkurentima. Fiat 500L je dobar auto, ali, po mom misljenju, tesko moze da se poredi sa Japancima i nekim Nemcima, pa prema tome i los rezultat...

xRade

pre 9 godina

Konzumer Riport je organizacija koja ima svoju automobilsku pistu sa kompletnom halom za testiranje automobile. Ne postoji ozbiljniji od njih. Koliko su ozbiljni govori cinjenica da je director Krajslera podneo ostavku, a Honda pre neku godinu redizajnirala Hondu Civic jer po prvi put nije bila preporucena od CR u prethodnih 25 godina. Kolokomsu ojektivni pokazuje cinjenica da ne maze domace fabrike. Amerikanci su razmazeni, zato jer su ih proizvodjaci razmazili.
Sto se tice menjaca sa duplim kvacilom, to je zastarelo i jeftino resenje. Obicni Fiat 500 ima bolji menjac, na dugme. Fiat 500L je do sada imao 2 rikola sto je stvarno mnogo kad se prodaje samo godinu dana. Menjac I vazdusni jastuci. Fiat se mnogo zeza sa ovim traljavim pocetkom.

pedja

pre 9 godina

Zivim u Americi. Jos uvek nisam video da neko vozi fiat 500L. Sa druge strane video sam mnostvo fiata 500. Dvoje ljudi koje znam kupili su taj auto za gradsku voznju, i u oba slucaja auto je proizveden u Meksiku.

zis

pre 9 godina

FIAT zauzeo je poslednje mesto na listi 28 brendova. Kupio sam sebi 500L i mogu reci da i nisam bas odusevljen, pisao sam nekoliko puta o tom a ljudi valda iz patriotski razloga odbijaju primjedbe zato sto ispadas da si protiv Fijat-srbija a oni vjerovatno voze neke BMW-ove, Mercedese.. i sve znaju najbolje...

Zoltan

pre 9 godina

MINI je imao slican problem od pocetka proizvodnje do jula 2004. godine svi petostepeni manuelni menjaci su slabi i kvare se. A MINI je proizvod koji pretenduje na visu klasu i luksuz. I kasniji motori koji su radjeni sa pezoom u saradnji imali su probleme cesto, pa setimo se Delfijeve pumpe za dizel na 1.5dCi ispod 110konja. Primeri nekvaliteta i "usteda" nisu rezervisani za Fiat. Izgleda da amerikanci to ne tolerisu ili tolerisu dobro pozicioniranim modnim brendovima(npr. MINI)

MunzeLjux

pre 9 godina

U Americi manuelni menjac mozete videti smo u retkim i veoma skupim sportskim modelima i retkim velikoserijskim autima koje ne mozete kasnije da prodate, zato sto oni zaista ne znaju da koriste takav menjac. Kada u drustvu kazete da znate da koristite manuelni, gledaju vas kao da ste upravo nominovani za nobelovu nagradu. Fiat je pokusavao nekoliko puta da se pozicionira na americkom trzistu, ali su uvek neslavno prolazili. Ja sam vozio dosta njihovih auta i smatram da su to tehnicki solidni automobili sa motorima i menjacima koji su u evropskom vrhu, ali te sitne bubice koje vas nerviraju, a vi to ignorisete, popravljate i vozite. Americki vozac smatra da je prevaren i odmah ga se resava. Oni mnogo zaradjuju {nemacki lekari idu u pecalbu u USA} i veoma su razmazeni, a ponuda je neverovatna. Znam da je poznanik kupio Audi A6 i keder guma na ivici prtljaznika se malo uvila. Zvao je dilera koji ga je pozvao da odmah preuzme drugo vozilo i cak ga je castio malo boljom dodatnom opremom. Samo da ga ne tuzi i da se novinari ne docepaju price.

Miloš

pre 9 godina

UConnect nije savršen, ali daleko od toga da je loš - da ne pominjem da je kompatibilan sa iPhoneom, što mnogi uređaji ovog tipa nisu. Ne znam šta mu zaista nedostaje, osim ipak boljeg kvaliteta prilikom puštanja muzike sa Bluetootha (Toyotin audio je osetno bolji!) - USB kabl, međutim, dovoljan je da reši ovaj problem.

Taj paket opreme koji uključuje UConnect sam uzeo upravo zbog ovoga i nijednom nisam zažalio. Sistem je potpuno okej i radi posao kako treba. Čak bih rekao da je intuitivan.

The Unforgiven

pre 9 godina

@kancelarija,
Fiat-Chryslet grupa posluje sa profitom od kada je doslo do saradnje, tako da se Fiatova investicija u Chrysler pokazala punim pogotkom. I Chrysler u Americi belezi rekordan rast prodaje svaki mesec.
A drugo, Fiat ne prodaje Ferrari, informisi se malo bolje sta tacno rade.

Zoki

pre 9 godina

U ovom istraživanju automobile ocenjuju sami vlasnici. Struktura ljudi koji voze Meredes je drugačija od strukture ljudi koji voze npr. Toyotu Camri. Ne znači da bi bili zadovoljniji ako bi vozili Toyotu. Deo nezadovoljstva je povezan i sa onim šta ste dobili za svoj novac, da li to što stve više platili zaista vredi toliko više.
Što se tiče Fiata, trebalo bi videti kakva struktura ljudi se odlučuje za proizvođača koji je potpuno nepoznat na tržištu. To naravno ne znači da ne trebaju da zamene menjač i navigaciju, ako im kupci to zameraju. Amerikance ne interesuje šta se nalazi ispod haube, dobar broj njih i ne zna kako da je otvori. Ali ove dve stvarisu jako bitne.

pa šta?

pre 9 godina

Pa šta? to je realna ocena,a ne pljuvanje sa političkom pozadinom.
Loše ocene su dobijali i subaru,i neke druge marke u tom časopisu,pa su napravile uspeh na američkom tržištu.
Ali su poslušali,i ispravili navedene nedostatke.
kada FIAT pobljsa menjač,poboljšaće se i prodaja.
Američko tržište je najveće,najzahtevnije,i najsurovije.
Zato tamo uspevaju samo najbolji.

AzijskaKola

pre 9 godina

Azijska kola u USA imaju pet puta bolju garanciju nego nemačka kola. Uz to nemačka kola su skuplja. Popravak nemačkog automobila je u USA skuplji nego što je slučaj sa azijskim autom. Čak je obično menjanje ulja skuplje kod nemačkih automobila. Prosečnom Amerikancu koji ima porodicu i već kredit na kuću više se isplati da kupi ...

Achitwn

pre 9 godina

FAS fabrika u par clanaka nize dobio nagradu kvaliteta, a jedini model koji proizvode, proglasen za najnekvalitetniji model na trzistu USA. Nesto ne stima?

Fabrika moze da bude super ali ne moze da resi probleme loseg dizajna u ovom slucaju menjaca na kog se svi zale.

The Unforgiven

pre 9 godina

Najveci problem 500L u Americi nije u autu vec u samom Fiatu. Neko rece kako je 500L mal i kako za Amerikance ima mal motor (1.4 turbo). 500L nije nista manji nego recimo Kia Soul, koja se svake godine proda u 100,000. Motor takodje nije mal – najprodavaniji mali SUV u Americi je Ford Escape (Kuga), od cega vecina njih ima 1.6 turbo motor. Problemi su, kao sto rekoh, u samom Fiatu.
-Imaju losu reputaciju u prolosti. To mozda i nebi bio problem – ni Korejanci nisu imali nista bolju reputaciju tokom 1980tih. Ali su Korejanci ostali u Americi, unapredjivali svoje proizvode i ubedili Amerikance da su se popravili. A Fiat je nestao iz Amerike, nije ga bilo 30 godina i sad ocekuju od Amera da poveruju da su se promenili? Na osnovu cega da poveruju u tako nesto?
-Nemaju dovoljan broj salona. Ja zivim u gradu od 1.5 milion stanovnika i u njemu nema nijedan Fiatov salon. Najblizi je sat vremena izvan grada i ima samo po nekoliko auta u ponudi.
-Fiat nece da cuje za popuste vec ocekuje da kupci plate fabricku cenu. To nema sanse da prodje u Americi gde bas svi nude popuste.

The Unforgiven

pre 8 godina

@Nemacki bre...,
Svasta si napisao, od cega vecina nema veze sa realnoscu. Kao prvo, kazes kako bi Ameri kupovali vise Nemackih kola da se proizvede u Nemackoj umesto Meksika. Zbog cega onda Golf (koji se proizvodi u Nemackoj) godisnje ima prodaju od samo 30,000 vozila dok Jetta (koja se proizvodi u Meksiku) ima prodaju od 200,000? Zbog cega Passat koji se proizvodi u Tennessee se prodaje 3-4 puta bolje od onog prethodnog koji se proizvodio u Nemackoj?
Takodje, kazes da "Amerikanci kritikuju Nemacke aute jer ih ne mogu kupiti". To je glupost. Volkswagen recimo u Americi medju najjeftinijim brendovima, pa opet Ford proda vise F-Series u 6 meseci nego sto VW proda svih vozila u celoj godini. Ako ljudi nemogu da priuste Mercedes ili BMW, pa mogu VW, ali ga opet ne kupuju. Zasto?
Za Nemacke aute u Americi vazi pravilo da se voze samo ako su pod garancijom. Cim garancija istekne - resavaj se jer ce ti zadati ogromnu glavobolju. Oni mogu biti dobri za voznju, mogu imati odlicnu zavrsnu izradu, ali kada je rec o kvalitetu mehanike i elektronike - pa bolje je kupiti 10 godina star Lexus sa 150,000 milja na satu nego novi Nemacki auto, manje ce problema Lexus imati.

tresesekabinaturbojemasina

pre 8 godina

Sa druge strane imam i Lexus GS AWD 2010. Jos ni jednom nisam bio u servisu.
(Achitwn, 30. oktobar 2014 20:19)

Brate, pa otidji do tog servisa, ako nista ono bar ulje da zamenis jednom...