Petak, 26.09.2014.

07:45

Kako povećati bezbednost mladih vozača u saobraćaju

Izvor: B92

Kako poveæati bezbednost mladih vozaèa u saobraæaju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

29 Komentari

Sortiraj po:

Zoran

pre 9 godina

Dete se rodi pa uci da jede, hoda, govori i sve tako redom.
Tako je i sa voznjom automobila. Mladi su s dobijanjem vozacke dozvole stekli pravo da budu ucesnici u saobracaju, ali ne i pravo da svoje frustracije lece za volanom. Odakle mladi pa frustrirani? Iz porodice izadju takvi, jer porodice u pravom smislu reci, sve manje ima.
Nego, da se vratim saobracaju. Policija da radi svoj posao, bilo bi manje bahatih vozaca. I mladih i starih. Ali nasa policija je Zakon podelila, samo njoj znano-kako, na Zakon ciji se clanovi mogu krsiti i Zakon ciji se clanovi ne mogu krsiti. I tako mladi, tek dobili dozvolu, prepusteni sami sebi u saobracaju, skrenu jednom bez migavca, pa shvate da to moze i to im predje u naviku. Da ne kazem da migavac treba dati pre nego sto skrenete i time obavestite ostale ucesnike u saobracaju o svojoj nameri.
Sledeci put se pogresno prestroje, iz trake za levo, produze pravo, pa ukapiraju da i to...prolazi. I to predje u naviku.
Sta sam hteo reci sa ova dva primera? Policija NE RADI svoj posao.
Zakon se, u svim svojim clanovima, MORA postovati. A oni su ceo Zakon sveli na radarsku kontrolu brzine i kontrole alkoholisanosti vozaca. Po meni je to samo vrh piramide zvane Zakon o bezbednosti saobracaja.
Da budem jasniji, vraticu se na primer sa detetom. Zamislite da svoje dete pocnete da ucite da hoda, jede i da ga vaspitavate sa 12-13 godina. Tako je i u saobracaju. Ucite se od prvog dana i postujete SVE propise. Nema malih i velikih prekrsaja!

Mile

pre 9 godina

@SLOBODAN STANISLJEVIC

U pravu si sto se tice policajaca na polaganju, ali ni instruktori ne bi trebali o tome da odlucuju. U Nemackoj se na primer time bave posebno obuceni ljudi, zaposleni u organizacijama za kontrolu sigurnosti. Preduslov za ovo zanimanje je masinski ili elektrotehnicki fakultet. Na dan polaganja dolaze uvek iz sasvim drugog mesta i niko u auto skoli ne zna unapred odakle i o kome se radi.

pero temerin

pre 9 godina

Nemas ti pojma samo generalizujes stvari. To sto ima ludaka koji divljaju po putu a imaju 20 i neku godinu to neznaci da su svi takvi. Za udese naravno da su krivi ludaci koji su ih izazvali ali je kriva i drzava a najvise saobracajna policija koja takve ne zaustavlja i ne pise im kazne vec zaustavlja sirotinju i pise kazne za rzane gluposti tipa pojas, sijalice, prva pomoc, neregistrovanu prikolicu, skuter itd. itd. U Temerinu ima jedan kafic nije bitno kako se zove i tu dodje npr. 50 "malo jaci" likova naravno doju sa autom ili dzipom i svi piju i svi voze pijani a policija ne zaustavi nijednog vec zaustavi neku sirotinju sa stojadiom, ladom i slicno i pise im kazne za pojas ili neku slicnu glupost a ove pijane ne zustavlja i ne pise im kazne a sta drugo i da ocekujes od policije koja u sred radnog vremena pije u kafani a pice placa mitom koji su uzeli na siriskoj raskrsnici od nekog kamiondzije.

Pero,nemas ti pojma decace.Cega si se to nagledao za 5 godina za volanom?Koja drzava je kriva za udese koji prave mladi vozaci?Krive su njihove godine,tj visak testosterona i neiskustvo.Ja tvrdim i ako te ne poznajem da s vremena na vreme nagazis gas do daske i ulazis u rizicne situacije.Takvi kao ti su najopasnijo,mladi koji su ubedjeni da su mnogo dobri i iskusni vozaci.Ovo ti pise vozac motora,auta,kamiona i autobusa sa 30 godina iskustva na tri kontinenta.

iskustvo

pre 9 godina

Vozac sam vise od 20 godina, poslednjih 10 obavljao sam posao na terenu, u prevodu - stalno na tockovima. I onda sam pre nesto vise od godinu dana otisao u jednu nordijsku zemlju. Kad tamo jedan totalno drugaciji saobracajni rezim i svet.
U Srbiji na putevima nikad nisam divljao ali sam vozio preko ogranicenja i u skladu sa saobracajem, prosecno kao i svi ostali vozaci. Tamo, odnosno, ovde na severu, putevi su vrlo kvalitetni, jako je bitna bezbednost vozaca zato su na svim sem lokalnim putevima treceg reda saobracajne trake odvojene sajlama koje hvataju auto u slucaju da neko zasp ili sleti sa puta i time spasavaju zivote, svi postuju ogranicenja brzine od gada (50 km/h) do autoputa (110 km/h), svakom pesaku se staje na prelazu kad je on jos na par metara od njega, voznja u kruznom toku je uredjeno kretanje automobila a ne kao u beogradskim gde je samo bitno da nekog ne udaris ili tebe neko ne udari.... Ovako sredjen sistem i ponasanje drugih ucesnika u saobracaju prosto ne dozvoljava drugima da budu nesavesni i divlji za volanom.
Iskreno, bilo je u pocetku vrlo cudno, prosto opterecujuce zbog velike doze obazrivosti da se ne napravi neki prekrsaj ili slicno, ali covek se na dobro brzo navikne i voznja je postala pesma a ne stres.
Sada kad dodjem u Bg i Srbiju, jezim se od situacije i saobracajne kulture.
Lepi su i pozitivni pikusaji da se nesto uradi ali se prvenstveno treba uticati na svest nasih vozaca da "spuste loptu" dok su za volanom kako bi svi sretni i nasmejani dosli kuci svojim najmilijima posle dugog radnog dana.

Marko

pre 9 godina

@Mile
Nemoj da me razumeš pogrešno, ali napravi procenu svoje vožnje za deset pa za dvadeset godina, sa osvrtom na to kako voziš danas.

gast

pre 9 godina

Pero,nemas ti pojma decace.Cega si se to nagledao za 5 godina za volanom?Koja drzava je kriva za udese koji prave mladi vozaci?Krive su njihove godine,tj visak testosterona i neiskustvo.Ja tvrdim i ako te ne poznajem da s vremena na vreme nagazis gas do daske i ulazis u rizicne situacije.Takvi kao ti su najopasnijo,mladi koji su ubedjeni da su mnogo dobri i iskusni vozaci.Ovo ti pise vozac motora,auta,kamiona i autobusa sa 30 godina iskustva na tri kontinenta.

Mladen

pre 9 godina

Imam 21 , polozio sa 18 . Ucio po najgorem snegu po Karaburmi i Mirjevu . Vozio sam dvaput do HN , i ovog leta do Kavale . Nemam ni jedan prekrsaj i dalje vozim kao dana kada sam polozio . Nerviram putnike jer pustam svakog pesaka i dalje . Smatram da imam mnogo vise iskustva od mnogih vozaca . I najbitnije - poznajem mogucnosti auta kojeg vozim . Meni Navak tada nije bio da pomogne , pa sam sa dedom , profesionalcem , na parkingu vezbao uletanje u krivine , granice prijanja , kontrolisanje zanosenja (rucna) i to ne krijem . Smatram da svaki mladi vozac treba da nauci da kontrolise vozilo na granici kontrole , a ne samo da nauci pravila kad tu kontrolu ima .

3cp0

pre 9 godina

... sve počinje od kućnog vaspitanja. Gledano uopšteno, mi smo nevaspitani, bezobzirni, bahati... a u isto vreme smo foliranti, nadobudni i prepuni sebe. Kada sve prethodno spakujete u jednog mladog vozača, dobijemo PROBLEM NA PUTU!

Aca

pre 9 godina

Za pocetak zatvorite auto skole u kijima se dozvola dobija na nelegalan nacin. To je izvodljivo ali nece pocicija da zatvara skole sa kojima uspesno "saradjuje". Koje su to skole svi se pitate? Pa one koje su medju prvima dobie dozvolu za rad kako bi sto pre pocele da "rade" i odvukle veliki broj kandidata koji su se iz svojih skola ispisali i upisli kod njih.

Drugo, mladim vozacima prvih godinu dana ograniciti voznju na vozilu maksimum 75KS.

SLOBODAN STANISLJEVIC

pre 9 godina

Ja sam instruktor voznje vec 34 godine i po nekoj mojoj slobodnoj proceni sam obucio preko 1000 kandidata.brinstr.dozvole je 1623 od 1980.g.Radio sam u Crvenom Signalu-najvecoj auto skoli na svetu.Postojao je plan rada sa kandidatima,uskladjen sa ZOBS-om i sve je islo normalno.Mi smo radili svoj posao a policija je ispitivala a onda je doslo do toga da i instruktori udju u komisiju za polaganje,medjutim nista se nije promenilo-policajci su i dalje odlucivali ko je prosao a ko nije a tako je i sada.To znam jer sam medju prvim instruktorima postao ispitivac.Pre 2-3godine pocela je velika kampanja da se nesto menj,naravno tu se odmah pojavio novinar-perjanica bezbednosti u saobracaju-voditelj emisije SAT i dovodio u goste/za lepe pare/vlasnike auto skola kojima je na prvom mestu bio profit pa tek onda uspeh u poslu.Dolazili su i profrsori sa fakulteta,policajci,al sve u svemu ljudi koji nikada nisu nikoga ucili voznji nego su samo teoreticari. I rezultat svega je da obuka sada kosta 3xvise nego ranije-od 700-1000 eura do dozvole,a naputevima se gine sve vise i to uglavnom mlad. Tako je to kad diletanti prave zakon.PS pitam se STA POLICIJA TRAZI NA POLAGANJU,pa to nije njihov posao.S postovanjem SLOBODAN STANISLJEVIC

pero temerin

pre 9 godina

kao prvo od ovi sto bi zabranili polaganje pre 21 i sto bi uveli da do 30 godine vozimo auto do 1200 cc od njih mi se dize ovo malo kose na glavi. Ne ubija auto ni pistolj ni neka treca stvar nego ubija covek. Ja imam 23 g. od 18 g. vozim a sa 19 sam poceo da vozim taksi. Vozim auto, kamion sa prikolicom i bez, sleper itd itd. Presaso sam km koliko neko nece preci za 10 zivota, nagledo sam se svega i svacega na drumu i mogu objektivno da tvrdim da je jdini krivac za vecinu poginulih i povredjenih na drumu drzava a najvise saobracajna policija. Prvo drzava donese zakone sa samo jednim ciljem a to je da otme pare od ljudi, onda saobracajna policija sprovodi zakon selektivno pa meni i ostaloj sirotinji pise kazne za svaku glupost kaja nema veze sa bezbednoscu u saobracaju a neke pusta da divljaju po putu i rade sta hoce a kad se desi neka nesreca onda se svi zajedno cude i dogovaraju kako da poostre postojece zakone koje nisu sprovodili na onima na kojima je trebalo da sprovode. Posetit moj blog perotemerin

Zuki

pre 9 godina

Kandidati se obucavaju za neke skolske situacije u saobracaju. Obuka bi morala da podrazumeva i neke kompleksnije situacije i uslove. Klizav kolovoz, nepredvidjene radnje drugih ucesnika i sl. Kad se vec od auoto-skola zahtevalo da imaju svoje poligone onda se bar moglo ici na osnivanje zajednickih specijalnih poligona (ne tipa NAVAK vec prakticnijih) gde bi kandidati osetili adrenalin kad im istrci "pesak", neki drugi automobil, prebrzi ulazak u krivinu itd. Dakle realnu simulaciju pri manjim brzinama i ostecenjima za to predvidjenih automobila. Problem mladih vozaca je sto ili nemaju dovoljno straha ili su previse uplaseni. U oba slucaja donose lose odluke. Obavezna obuka treba da sadrzi i osnove "defanzivne voznje". To bi najvise znacilo u pocetku vozackog staza.

Mile

pre 9 godina

Imam dozvolu tek nesto vise od 2 godine, ali smatram se odlicnim vozacem, za razliku od 90% mog drustva kojima nije problem da sednu da voze pijani, prodju kroz crveno i slicno...

UK

pre 9 godina

Iskustvo, svest o riziku, stalno na oprezu ali opusteno i odlucno. Svima su se desavale situacije gde pogresi pa se ispreseca tako da se savije od stresa. Tako sam jedne noci vozio na otvorenom u Vojvodini 130 i iskocila mi srna. Zapravo pretrcala..ali ne mogu da opisem taj strah i svest koju sada imam u glavi. Ajde sad da probam da divljam makar i nikog nemalo na putu. Malo sutra.

maja

pre 9 godina

@Dr. Marks bez Engelsa, 26. septembar 2014 10:15
Pitala sam se vredi li odgovarati na ovo, ali ne mogu da se suzdrzim kad procitam glupost za koju neko misli da je cista pamet. Sa koliko si godina ti seo za volan? Zar zaista mislite da su problem godine, ili je to mozda karakter licnoati. Bahati vozaci su bahati i sa 50. Vise kontrole na putevima, vece kazne i ne ignorisanje onih sa vezama ce spasiti zivote.

audi 5cyl

pre 9 godina

Slažem se da mladim vozačima treba nametnuti i komplikovanije saobraćajne situacije tokom obuke, možda omogućiti i neki realističan simulator za iste. znam koliko je meni to falilo pre petnaestak godina. Po meni je najveći problem što većina mladih vozača ne zna da kontroliše vozilo na limitu kontrole i prianjanja vozila (koji na zaleđenoj površini ili pri malom kontaktu sa drugim objektom može biti i pri nižim brzinama) i teško snalaženje u uslovima kada je potrebna visoka koncentracija. Za ovo prvo pomažu simulatori, a za ovo drugo samo vežba.

Ipak, ne mislim da su kod nas obuke toliko loše poslednjih obuka, iako ova dva ključna elementa po meni fale.

Najveći problem naših puteva je da nema puno tačaka koje u gradu usporavaju saobraćaj (kružni tokovi, parking mesta na malo prometnim ulicama, semaforima neregulisane raskrsnice bez prvenstva) i kritično loša obeleženost regionalnih puteva i opasnih mesta.
Za manji broj žrtava, neophodno je usporiti saobraćaj u naseljenim mestima i lepo obeležiti sve van grada. Na sve regionalne puteve uvesti kružne tokove za uklučenja.
Samo pasivna bezbednost je ključ merljivog uspeha.
A ovih 30 smrti koje izazovu naiskusni mladi vozači, u poređenju sa ciframa od 600 do 1000 godišnje i nije tako puno, čak bi se reklo da ginu i izazivaju nezgode ređe nego iskusniji vozači.

zmau

pre 9 godina

Saobraćajna policija ovim potezom jasno kaže da škole za obuku vozača ne rade svoj posao kako treba, da je vozački ispit smejurija, i da vozačku dozvolu dobijaju i oni koji ne bi trebali. Da li će država na tu temu nešto da menja, ili će ozbiljno učenje upravljanja automobilom da ostane ovako opciono ?

xeno

pre 9 godina

za mladog vozacha je bitno da ima dobre kochnice
i da u auto mirno i ravnomerno radi ... :)

i ono ``nek kupi neki jugo...`` je glupost, odmah sto
bolji auto ... ne neko izivljavanje ali sve radi da
ne razmishlja da li ce da mu se ugasi itd...

i definitivno uvesti u obuku autoskola bar 100km na auto
putu da mora da prodje i definitivno kruzni tok tipa slavija
ili bogoslovija ... :) ..

samo lagano ljudi ... bolje 30 minuta kasnije nego 30 godina
ranije :)

TDI

pre 9 godina

@celt
ako si bolesnik onda konjaza automobila nema veze.Ubijas ljude i sa 60 i sa 600 konja.Samo dosledna kaznena politika i edukacija tu mogu pomoci.

Dr. Marks bez Engelsa

pre 9 godina

Da se ja pitam, zabranio bih polaganje vozackog ispita licima mladjim od 21 godinu, a kad napune toliko godina i poloze vozacki ispit izdao bih im probne vozacke dozvole sa kojima bi mogli da upravljaju samo automobilima do 1200 kubika, dok ne napune 30 godina. Tek tada bi im se izdavale standardne vozacke dozvole, naravno, ako do tada nisu imali nijedan saobracajni prekrsaj, i posle polaganja testa vozacke sposobnosti. Ovo je primer samo za B kategoriju.

Mileee

pre 9 godina

Odmah posle polozene voznje lepo u jednu sobu i 2 sata gledanja onih snimaka saobracajnih nesreca sa ruskih puteva. Pa posle toga izvoli sine dozvolu pa vozi.

Katastrofa

pre 9 godina

Ne vidim kako mogu rešiti problem što se u auto školama uopšte ne uče saobraćajni propisi. Drugačije ne umem da objasnim desetine ispada koje viđam svaki dan na ulicama. Ljudi su ubeđeni da su u pravu čak i u suludim situacijama. I to ne bahati vozači, nego ljudi koji izgledaju normalno, ponašaju se sasvim normalno i voze normalna kola. Očito da ih niko nije naučio velikom broju propisa. Ja vidim po svakodnevnim pitanjima mog sina koji spada u kategoriju novopečenih vozača(mada vozi već 2 godine) da ih u auto školi nisu naučili skoro ništa osim da upravljaju automobilom i najosnovnijih 10 znakova i situacija u saobraćaju. Nekoliko primera u vezi kružnih tokova kao ilustracija. Danas sam gledao jedan automobil sa L tablicom (instruktor sedi pored vozača) koji je ušao u kružni tok i stao iskošen na sred da propusti automobil koji tek ulazi s leva i koji praktično skoro ne može da se provuče pored njega. Da ne govorimo o drugim svakodnevnim glupostima samo na tom mestu, tipa ko je brži on ima prvenstvo umesto da prvenstvno ima onaj ko je prvi ušao u kružni tok. Zatim praktično niko ne da migavac kada izlazi iz njega i time stavi do znanja onom ko čeka na sledećem uključenju da može da krene. Kružni tok sa obeležene 2 trake, vozači iz unutrašnje skreću na odvajanje i seku automobil iz spoljašnje trake misleći da imaju prvenstvo. Vozači iz desne trake misle da imaju prednost nad tramvajem koji im je levo od njih (tačno je za kola ali tramvaj je šinsko vozilo i on ima prvenstvo).

celt

pre 9 godina

Ma, znaju mladi vozaci da voze sasvim dobro, u principu je najbolje nauciti da vozis kad si mladji.

Ono sto ne treba je da roditelji daju jake automobile da voze, i da im se lepo objasni i pokaze kako izgleda sudar sa "samo" 40-50kmh u nesto tvrdo, sa svim posledicama po putnike, ili pesake. Za par godina kod 90% nas prodje ta prvobitna napaljenost na voznju, a onih 10% sto ostane to su oni sto i posle pune hronike, i njima nema razumne pomoci...

Dok si pocetnik, auto do 60 konja samo, pa vozi. Kad vozis takav auto ono i ne mozes njim da se izmotavas pred devojcicama.

DBLI

pre 9 godina

Pre svega vozacki ispit da stvarno bude ispit iz znanja i vestine voznje a ne gledanje kroz prste tatinim i maminim sinovima.Zatim dosledna i konstantna kontrola saobracajne policije svih ucesnika u saobracaju a posebno mladih bahatih vozaca u besnim automobilima.Uglavnom imamo slucaj da policija okrece glavu na drugu stranu i pravi se da ne vidi takve likove.Smatram da ne bi bilo lose da se uvede zakon da mladi vozaci ne mogu da voze bez nadzora starijih u prve tri godine od dobijanja dozvole.Takodje potrebna je jaka kampanja preko svih medija na ovu temu u duzem vremenskom perodu.
P.S.Mozda nema potpuno veze sa ovom temom ali jutros prilikom dolaska na posao sam bio svedok da bahati mladic u BMWu nemackih tablica pretice policijski auto sa 100 km/h u gradu Beogradu i pogadjate vec,policija nije reagovala.Kad ovakvih stvari ne bude ili se drasticno smanje onda nece ni biti ovakvih tema.

celt

pre 9 godina

Ma, znaju mladi vozaci da voze sasvim dobro, u principu je najbolje nauciti da vozis kad si mladji.

Ono sto ne treba je da roditelji daju jake automobile da voze, i da im se lepo objasni i pokaze kako izgleda sudar sa "samo" 40-50kmh u nesto tvrdo, sa svim posledicama po putnike, ili pesake. Za par godina kod 90% nas prodje ta prvobitna napaljenost na voznju, a onih 10% sto ostane to su oni sto i posle pune hronike, i njima nema razumne pomoci...

Dok si pocetnik, auto do 60 konja samo, pa vozi. Kad vozis takav auto ono i ne mozes njim da se izmotavas pred devojcicama.

Mileee

pre 9 godina

Odmah posle polozene voznje lepo u jednu sobu i 2 sata gledanja onih snimaka saobracajnih nesreca sa ruskih puteva. Pa posle toga izvoli sine dozvolu pa vozi.

DBLI

pre 9 godina

Pre svega vozacki ispit da stvarno bude ispit iz znanja i vestine voznje a ne gledanje kroz prste tatinim i maminim sinovima.Zatim dosledna i konstantna kontrola saobracajne policije svih ucesnika u saobracaju a posebno mladih bahatih vozaca u besnim automobilima.Uglavnom imamo slucaj da policija okrece glavu na drugu stranu i pravi se da ne vidi takve likove.Smatram da ne bi bilo lose da se uvede zakon da mladi vozaci ne mogu da voze bez nadzora starijih u prve tri godine od dobijanja dozvole.Takodje potrebna je jaka kampanja preko svih medija na ovu temu u duzem vremenskom perodu.
P.S.Mozda nema potpuno veze sa ovom temom ali jutros prilikom dolaska na posao sam bio svedok da bahati mladic u BMWu nemackih tablica pretice policijski auto sa 100 km/h u gradu Beogradu i pogadjate vec,policija nije reagovala.Kad ovakvih stvari ne bude ili se drasticno smanje onda nece ni biti ovakvih tema.

TDI

pre 9 godina

@celt
ako si bolesnik onda konjaza automobila nema veze.Ubijas ljude i sa 60 i sa 600 konja.Samo dosledna kaznena politika i edukacija tu mogu pomoci.

pero temerin

pre 9 godina

kao prvo od ovi sto bi zabranili polaganje pre 21 i sto bi uveli da do 30 godine vozimo auto do 1200 cc od njih mi se dize ovo malo kose na glavi. Ne ubija auto ni pistolj ni neka treca stvar nego ubija covek. Ja imam 23 g. od 18 g. vozim a sa 19 sam poceo da vozim taksi. Vozim auto, kamion sa prikolicom i bez, sleper itd itd. Presaso sam km koliko neko nece preci za 10 zivota, nagledo sam se svega i svacega na drumu i mogu objektivno da tvrdim da je jdini krivac za vecinu poginulih i povredjenih na drumu drzava a najvise saobracajna policija. Prvo drzava donese zakone sa samo jednim ciljem a to je da otme pare od ljudi, onda saobracajna policija sprovodi zakon selektivno pa meni i ostaloj sirotinji pise kazne za svaku glupost kaja nema veze sa bezbednoscu u saobracaju a neke pusta da divljaju po putu i rade sta hoce a kad se desi neka nesreca onda se svi zajedno cude i dogovaraju kako da poostre postojece zakone koje nisu sprovodili na onima na kojima je trebalo da sprovode. Posetit moj blog perotemerin

Katastrofa

pre 9 godina

Ne vidim kako mogu rešiti problem što se u auto školama uopšte ne uče saobraćajni propisi. Drugačije ne umem da objasnim desetine ispada koje viđam svaki dan na ulicama. Ljudi su ubeđeni da su u pravu čak i u suludim situacijama. I to ne bahati vozači, nego ljudi koji izgledaju normalno, ponašaju se sasvim normalno i voze normalna kola. Očito da ih niko nije naučio velikom broju propisa. Ja vidim po svakodnevnim pitanjima mog sina koji spada u kategoriju novopečenih vozača(mada vozi već 2 godine) da ih u auto školi nisu naučili skoro ništa osim da upravljaju automobilom i najosnovnijih 10 znakova i situacija u saobraćaju. Nekoliko primera u vezi kružnih tokova kao ilustracija. Danas sam gledao jedan automobil sa L tablicom (instruktor sedi pored vozača) koji je ušao u kružni tok i stao iskošen na sred da propusti automobil koji tek ulazi s leva i koji praktično skoro ne može da se provuče pored njega. Da ne govorimo o drugim svakodnevnim glupostima samo na tom mestu, tipa ko je brži on ima prvenstvo umesto da prvenstvno ima onaj ko je prvi ušao u kružni tok. Zatim praktično niko ne da migavac kada izlazi iz njega i time stavi do znanja onom ko čeka na sledećem uključenju da može da krene. Kružni tok sa obeležene 2 trake, vozači iz unutrašnje skreću na odvajanje i seku automobil iz spoljašnje trake misleći da imaju prvenstvo. Vozači iz desne trake misle da imaju prednost nad tramvajem koji im je levo od njih (tačno je za kola ali tramvaj je šinsko vozilo i on ima prvenstvo).

zmau

pre 9 godina

Saobraćajna policija ovim potezom jasno kaže da škole za obuku vozača ne rade svoj posao kako treba, da je vozački ispit smejurija, i da vozačku dozvolu dobijaju i oni koji ne bi trebali. Da li će država na tu temu nešto da menja, ili će ozbiljno učenje upravljanja automobilom da ostane ovako opciono ?

maja

pre 9 godina

@Dr. Marks bez Engelsa, 26. septembar 2014 10:15
Pitala sam se vredi li odgovarati na ovo, ali ne mogu da se suzdrzim kad procitam glupost za koju neko misli da je cista pamet. Sa koliko si godina ti seo za volan? Zar zaista mislite da su problem godine, ili je to mozda karakter licnoati. Bahati vozaci su bahati i sa 50. Vise kontrole na putevima, vece kazne i ne ignorisanje onih sa vezama ce spasiti zivote.

Zuki

pre 9 godina

Kandidati se obucavaju za neke skolske situacije u saobracaju. Obuka bi morala da podrazumeva i neke kompleksnije situacije i uslove. Klizav kolovoz, nepredvidjene radnje drugih ucesnika i sl. Kad se vec od auoto-skola zahtevalo da imaju svoje poligone onda se bar moglo ici na osnivanje zajednickih specijalnih poligona (ne tipa NAVAK vec prakticnijih) gde bi kandidati osetili adrenalin kad im istrci "pesak", neki drugi automobil, prebrzi ulazak u krivinu itd. Dakle realnu simulaciju pri manjim brzinama i ostecenjima za to predvidjenih automobila. Problem mladih vozaca je sto ili nemaju dovoljno straha ili su previse uplaseni. U oba slucaja donose lose odluke. Obavezna obuka treba da sadrzi i osnove "defanzivne voznje". To bi najvise znacilo u pocetku vozackog staza.

SLOBODAN STANISLJEVIC

pre 9 godina

Ja sam instruktor voznje vec 34 godine i po nekoj mojoj slobodnoj proceni sam obucio preko 1000 kandidata.brinstr.dozvole je 1623 od 1980.g.Radio sam u Crvenom Signalu-najvecoj auto skoli na svetu.Postojao je plan rada sa kandidatima,uskladjen sa ZOBS-om i sve je islo normalno.Mi smo radili svoj posao a policija je ispitivala a onda je doslo do toga da i instruktori udju u komisiju za polaganje,medjutim nista se nije promenilo-policajci su i dalje odlucivali ko je prosao a ko nije a tako je i sada.To znam jer sam medju prvim instruktorima postao ispitivac.Pre 2-3godine pocela je velika kampanja da se nesto menj,naravno tu se odmah pojavio novinar-perjanica bezbednosti u saobracaju-voditelj emisije SAT i dovodio u goste/za lepe pare/vlasnike auto skola kojima je na prvom mestu bio profit pa tek onda uspeh u poslu.Dolazili su i profrsori sa fakulteta,policajci,al sve u svemu ljudi koji nikada nisu nikoga ucili voznji nego su samo teoreticari. I rezultat svega je da obuka sada kosta 3xvise nego ranije-od 700-1000 eura do dozvole,a naputevima se gine sve vise i to uglavnom mlad. Tako je to kad diletanti prave zakon.PS pitam se STA POLICIJA TRAZI NA POLAGANJU,pa to nije njihov posao.S postovanjem SLOBODAN STANISLJEVIC

audi 5cyl

pre 9 godina

Slažem se da mladim vozačima treba nametnuti i komplikovanije saobraćajne situacije tokom obuke, možda omogućiti i neki realističan simulator za iste. znam koliko je meni to falilo pre petnaestak godina. Po meni je najveći problem što većina mladih vozača ne zna da kontroliše vozilo na limitu kontrole i prianjanja vozila (koji na zaleđenoj površini ili pri malom kontaktu sa drugim objektom može biti i pri nižim brzinama) i teško snalaženje u uslovima kada je potrebna visoka koncentracija. Za ovo prvo pomažu simulatori, a za ovo drugo samo vežba.

Ipak, ne mislim da su kod nas obuke toliko loše poslednjih obuka, iako ova dva ključna elementa po meni fale.

Najveći problem naših puteva je da nema puno tačaka koje u gradu usporavaju saobraćaj (kružni tokovi, parking mesta na malo prometnim ulicama, semaforima neregulisane raskrsnice bez prvenstva) i kritično loša obeleženost regionalnih puteva i opasnih mesta.
Za manji broj žrtava, neophodno je usporiti saobraćaj u naseljenim mestima i lepo obeležiti sve van grada. Na sve regionalne puteve uvesti kružne tokove za uklučenja.
Samo pasivna bezbednost je ključ merljivog uspeha.
A ovih 30 smrti koje izazovu naiskusni mladi vozači, u poređenju sa ciframa od 600 do 1000 godišnje i nije tako puno, čak bi se reklo da ginu i izazivaju nezgode ređe nego iskusniji vozači.

Mile

pre 9 godina

Imam dozvolu tek nesto vise od 2 godine, ali smatram se odlicnim vozacem, za razliku od 90% mog drustva kojima nije problem da sednu da voze pijani, prodju kroz crveno i slicno...

xeno

pre 9 godina

za mladog vozacha je bitno da ima dobre kochnice
i da u auto mirno i ravnomerno radi ... :)

i ono ``nek kupi neki jugo...`` je glupost, odmah sto
bolji auto ... ne neko izivljavanje ali sve radi da
ne razmishlja da li ce da mu se ugasi itd...

i definitivno uvesti u obuku autoskola bar 100km na auto
putu da mora da prodje i definitivno kruzni tok tipa slavija
ili bogoslovija ... :) ..

samo lagano ljudi ... bolje 30 minuta kasnije nego 30 godina
ranije :)

UK

pre 9 godina

Iskustvo, svest o riziku, stalno na oprezu ali opusteno i odlucno. Svima su se desavale situacije gde pogresi pa se ispreseca tako da se savije od stresa. Tako sam jedne noci vozio na otvorenom u Vojvodini 130 i iskocila mi srna. Zapravo pretrcala..ali ne mogu da opisem taj strah i svest koju sada imam u glavi. Ajde sad da probam da divljam makar i nikog nemalo na putu. Malo sutra.

iskustvo

pre 9 godina

Vozac sam vise od 20 godina, poslednjih 10 obavljao sam posao na terenu, u prevodu - stalno na tockovima. I onda sam pre nesto vise od godinu dana otisao u jednu nordijsku zemlju. Kad tamo jedan totalno drugaciji saobracajni rezim i svet.
U Srbiji na putevima nikad nisam divljao ali sam vozio preko ogranicenja i u skladu sa saobracajem, prosecno kao i svi ostali vozaci. Tamo, odnosno, ovde na severu, putevi su vrlo kvalitetni, jako je bitna bezbednost vozaca zato su na svim sem lokalnim putevima treceg reda saobracajne trake odvojene sajlama koje hvataju auto u slucaju da neko zasp ili sleti sa puta i time spasavaju zivote, svi postuju ogranicenja brzine od gada (50 km/h) do autoputa (110 km/h), svakom pesaku se staje na prelazu kad je on jos na par metara od njega, voznja u kruznom toku je uredjeno kretanje automobila a ne kao u beogradskim gde je samo bitno da nekog ne udaris ili tebe neko ne udari.... Ovako sredjen sistem i ponasanje drugih ucesnika u saobracaju prosto ne dozvoljava drugima da budu nesavesni i divlji za volanom.
Iskreno, bilo je u pocetku vrlo cudno, prosto opterecujuce zbog velike doze obazrivosti da se ne napravi neki prekrsaj ili slicno, ali covek se na dobro brzo navikne i voznja je postala pesma a ne stres.
Sada kad dodjem u Bg i Srbiju, jezim se od situacije i saobracajne kulture.
Lepi su i pozitivni pikusaji da se nesto uradi ali se prvenstveno treba uticati na svest nasih vozaca da "spuste loptu" dok su za volanom kako bi svi sretni i nasmejani dosli kuci svojim najmilijima posle dugog radnog dana.

gast

pre 9 godina

Pero,nemas ti pojma decace.Cega si se to nagledao za 5 godina za volanom?Koja drzava je kriva za udese koji prave mladi vozaci?Krive su njihove godine,tj visak testosterona i neiskustvo.Ja tvrdim i ako te ne poznajem da s vremena na vreme nagazis gas do daske i ulazis u rizicne situacije.Takvi kao ti su najopasnijo,mladi koji su ubedjeni da su mnogo dobri i iskusni vozaci.Ovo ti pise vozac motora,auta,kamiona i autobusa sa 30 godina iskustva na tri kontinenta.

3cp0

pre 9 godina

... sve počinje od kućnog vaspitanja. Gledano uopšteno, mi smo nevaspitani, bezobzirni, bahati... a u isto vreme smo foliranti, nadobudni i prepuni sebe. Kada sve prethodno spakujete u jednog mladog vozača, dobijemo PROBLEM NA PUTU!

Dr. Marks bez Engelsa

pre 9 godina

Da se ja pitam, zabranio bih polaganje vozackog ispita licima mladjim od 21 godinu, a kad napune toliko godina i poloze vozacki ispit izdao bih im probne vozacke dozvole sa kojima bi mogli da upravljaju samo automobilima do 1200 kubika, dok ne napune 30 godina. Tek tada bi im se izdavale standardne vozacke dozvole, naravno, ako do tada nisu imali nijedan saobracajni prekrsaj, i posle polaganja testa vozacke sposobnosti. Ovo je primer samo za B kategoriju.

Zoran

pre 9 godina

Dete se rodi pa uci da jede, hoda, govori i sve tako redom.
Tako je i sa voznjom automobila. Mladi su s dobijanjem vozacke dozvole stekli pravo da budu ucesnici u saobracaju, ali ne i pravo da svoje frustracije lece za volanom. Odakle mladi pa frustrirani? Iz porodice izadju takvi, jer porodice u pravom smislu reci, sve manje ima.
Nego, da se vratim saobracaju. Policija da radi svoj posao, bilo bi manje bahatih vozaca. I mladih i starih. Ali nasa policija je Zakon podelila, samo njoj znano-kako, na Zakon ciji se clanovi mogu krsiti i Zakon ciji se clanovi ne mogu krsiti. I tako mladi, tek dobili dozvolu, prepusteni sami sebi u saobracaju, skrenu jednom bez migavca, pa shvate da to moze i to im predje u naviku. Da ne kazem da migavac treba dati pre nego sto skrenete i time obavestite ostale ucesnike u saobracaju o svojoj nameri.
Sledeci put se pogresno prestroje, iz trake za levo, produze pravo, pa ukapiraju da i to...prolazi. I to predje u naviku.
Sta sam hteo reci sa ova dva primera? Policija NE RADI svoj posao.
Zakon se, u svim svojim clanovima, MORA postovati. A oni su ceo Zakon sveli na radarsku kontrolu brzine i kontrole alkoholisanosti vozaca. Po meni je to samo vrh piramide zvane Zakon o bezbednosti saobracaja.
Da budem jasniji, vraticu se na primer sa detetom. Zamislite da svoje dete pocnete da ucite da hoda, jede i da ga vaspitavate sa 12-13 godina. Tako je i u saobracaju. Ucite se od prvog dana i postujete SVE propise. Nema malih i velikih prekrsaja!

Mladen

pre 9 godina

Imam 21 , polozio sa 18 . Ucio po najgorem snegu po Karaburmi i Mirjevu . Vozio sam dvaput do HN , i ovog leta do Kavale . Nemam ni jedan prekrsaj i dalje vozim kao dana kada sam polozio . Nerviram putnike jer pustam svakog pesaka i dalje . Smatram da imam mnogo vise iskustva od mnogih vozaca . I najbitnije - poznajem mogucnosti auta kojeg vozim . Meni Navak tada nije bio da pomogne , pa sam sa dedom , profesionalcem , na parkingu vezbao uletanje u krivine , granice prijanja , kontrolisanje zanosenja (rucna) i to ne krijem . Smatram da svaki mladi vozac treba da nauci da kontrolise vozilo na granici kontrole , a ne samo da nauci pravila kad tu kontrolu ima .

pero temerin

pre 9 godina

Nemas ti pojma samo generalizujes stvari. To sto ima ludaka koji divljaju po putu a imaju 20 i neku godinu to neznaci da su svi takvi. Za udese naravno da su krivi ludaci koji su ih izazvali ali je kriva i drzava a najvise saobracajna policija koja takve ne zaustavlja i ne pise im kazne vec zaustavlja sirotinju i pise kazne za rzane gluposti tipa pojas, sijalice, prva pomoc, neregistrovanu prikolicu, skuter itd. itd. U Temerinu ima jedan kafic nije bitno kako se zove i tu dodje npr. 50 "malo jaci" likova naravno doju sa autom ili dzipom i svi piju i svi voze pijani a policija ne zaustavi nijednog vec zaustavi neku sirotinju sa stojadiom, ladom i slicno i pise im kazne za pojas ili neku slicnu glupost a ove pijane ne zustavlja i ne pise im kazne a sta drugo i da ocekujes od policije koja u sred radnog vremena pije u kafani a pice placa mitom koji su uzeli na siriskoj raskrsnici od nekog kamiondzije.

Pero,nemas ti pojma decace.Cega si se to nagledao za 5 godina za volanom?Koja drzava je kriva za udese koji prave mladi vozaci?Krive su njihove godine,tj visak testosterona i neiskustvo.Ja tvrdim i ako te ne poznajem da s vremena na vreme nagazis gas do daske i ulazis u rizicne situacije.Takvi kao ti su najopasnijo,mladi koji su ubedjeni da su mnogo dobri i iskusni vozaci.Ovo ti pise vozac motora,auta,kamiona i autobusa sa 30 godina iskustva na tri kontinenta.

Marko

pre 9 godina

@Mile
Nemoj da me razumeš pogrešno, ali napravi procenu svoje vožnje za deset pa za dvadeset godina, sa osvrtom na to kako voziš danas.

Mile

pre 9 godina

@SLOBODAN STANISLJEVIC

U pravu si sto se tice policajaca na polaganju, ali ni instruktori ne bi trebali o tome da odlucuju. U Nemackoj se na primer time bave posebno obuceni ljudi, zaposleni u organizacijama za kontrolu sigurnosti. Preduslov za ovo zanimanje je masinski ili elektrotehnicki fakultet. Na dan polaganja dolaze uvek iz sasvim drugog mesta i niko u auto skoli ne zna unapred odakle i o kome se radi.

Aca

pre 9 godina

Za pocetak zatvorite auto skole u kijima se dozvola dobija na nelegalan nacin. To je izvodljivo ali nece pocicija da zatvara skole sa kojima uspesno "saradjuje". Koje su to skole svi se pitate? Pa one koje su medju prvima dobie dozvolu za rad kako bi sto pre pocele da "rade" i odvukle veliki broj kandidata koji su se iz svojih skola ispisali i upisli kod njih.

Drugo, mladim vozacima prvih godinu dana ograniciti voznju na vozilu maksimum 75KS.

Dr. Marks bez Engelsa

pre 9 godina

Da se ja pitam, zabranio bih polaganje vozackog ispita licima mladjim od 21 godinu, a kad napune toliko godina i poloze vozacki ispit izdao bih im probne vozacke dozvole sa kojima bi mogli da upravljaju samo automobilima do 1200 kubika, dok ne napune 30 godina. Tek tada bi im se izdavale standardne vozacke dozvole, naravno, ako do tada nisu imali nijedan saobracajni prekrsaj, i posle polaganja testa vozacke sposobnosti. Ovo je primer samo za B kategoriju.

pero temerin

pre 9 godina

kao prvo od ovi sto bi zabranili polaganje pre 21 i sto bi uveli da do 30 godine vozimo auto do 1200 cc od njih mi se dize ovo malo kose na glavi. Ne ubija auto ni pistolj ni neka treca stvar nego ubija covek. Ja imam 23 g. od 18 g. vozim a sa 19 sam poceo da vozim taksi. Vozim auto, kamion sa prikolicom i bez, sleper itd itd. Presaso sam km koliko neko nece preci za 10 zivota, nagledo sam se svega i svacega na drumu i mogu objektivno da tvrdim da je jdini krivac za vecinu poginulih i povredjenih na drumu drzava a najvise saobracajna policija. Prvo drzava donese zakone sa samo jednim ciljem a to je da otme pare od ljudi, onda saobracajna policija sprovodi zakon selektivno pa meni i ostaloj sirotinji pise kazne za svaku glupost kaja nema veze sa bezbednoscu u saobracaju a neke pusta da divljaju po putu i rade sta hoce a kad se desi neka nesreca onda se svi zajedno cude i dogovaraju kako da poostre postojece zakone koje nisu sprovodili na onima na kojima je trebalo da sprovode. Posetit moj blog perotemerin

xeno

pre 9 godina

za mladog vozacha je bitno da ima dobre kochnice
i da u auto mirno i ravnomerno radi ... :)

i ono ``nek kupi neki jugo...`` je glupost, odmah sto
bolji auto ... ne neko izivljavanje ali sve radi da
ne razmishlja da li ce da mu se ugasi itd...

i definitivno uvesti u obuku autoskola bar 100km na auto
putu da mora da prodje i definitivno kruzni tok tipa slavija
ili bogoslovija ... :) ..

samo lagano ljudi ... bolje 30 minuta kasnije nego 30 godina
ranije :)

DBLI

pre 9 godina

Pre svega vozacki ispit da stvarno bude ispit iz znanja i vestine voznje a ne gledanje kroz prste tatinim i maminim sinovima.Zatim dosledna i konstantna kontrola saobracajne policije svih ucesnika u saobracaju a posebno mladih bahatih vozaca u besnim automobilima.Uglavnom imamo slucaj da policija okrece glavu na drugu stranu i pravi se da ne vidi takve likove.Smatram da ne bi bilo lose da se uvede zakon da mladi vozaci ne mogu da voze bez nadzora starijih u prve tri godine od dobijanja dozvole.Takodje potrebna je jaka kampanja preko svih medija na ovu temu u duzem vremenskom perodu.
P.S.Mozda nema potpuno veze sa ovom temom ali jutros prilikom dolaska na posao sam bio svedok da bahati mladic u BMWu nemackih tablica pretice policijski auto sa 100 km/h u gradu Beogradu i pogadjate vec,policija nije reagovala.Kad ovakvih stvari ne bude ili se drasticno smanje onda nece ni biti ovakvih tema.

celt

pre 9 godina

Ma, znaju mladi vozaci da voze sasvim dobro, u principu je najbolje nauciti da vozis kad si mladji.

Ono sto ne treba je da roditelji daju jake automobile da voze, i da im se lepo objasni i pokaze kako izgleda sudar sa "samo" 40-50kmh u nesto tvrdo, sa svim posledicama po putnike, ili pesake. Za par godina kod 90% nas prodje ta prvobitna napaljenost na voznju, a onih 10% sto ostane to su oni sto i posle pune hronike, i njima nema razumne pomoci...

Dok si pocetnik, auto do 60 konja samo, pa vozi. Kad vozis takav auto ono i ne mozes njim da se izmotavas pred devojcicama.

Mladen

pre 9 godina

Imam 21 , polozio sa 18 . Ucio po najgorem snegu po Karaburmi i Mirjevu . Vozio sam dvaput do HN , i ovog leta do Kavale . Nemam ni jedan prekrsaj i dalje vozim kao dana kada sam polozio . Nerviram putnike jer pustam svakog pesaka i dalje . Smatram da imam mnogo vise iskustva od mnogih vozaca . I najbitnije - poznajem mogucnosti auta kojeg vozim . Meni Navak tada nije bio da pomogne , pa sam sa dedom , profesionalcem , na parkingu vezbao uletanje u krivine , granice prijanja , kontrolisanje zanosenja (rucna) i to ne krijem . Smatram da svaki mladi vozac treba da nauci da kontrolise vozilo na granici kontrole , a ne samo da nauci pravila kad tu kontrolu ima .

Mile

pre 9 godina

Imam dozvolu tek nesto vise od 2 godine, ali smatram se odlicnim vozacem, za razliku od 90% mog drustva kojima nije problem da sednu da voze pijani, prodju kroz crveno i slicno...

zmau

pre 9 godina

Saobraćajna policija ovim potezom jasno kaže da škole za obuku vozača ne rade svoj posao kako treba, da je vozački ispit smejurija, i da vozačku dozvolu dobijaju i oni koji ne bi trebali. Da li će država na tu temu nešto da menja, ili će ozbiljno učenje upravljanja automobilom da ostane ovako opciono ?

gast

pre 9 godina

Pero,nemas ti pojma decace.Cega si se to nagledao za 5 godina za volanom?Koja drzava je kriva za udese koji prave mladi vozaci?Krive su njihove godine,tj visak testosterona i neiskustvo.Ja tvrdim i ako te ne poznajem da s vremena na vreme nagazis gas do daske i ulazis u rizicne situacije.Takvi kao ti su najopasnijo,mladi koji su ubedjeni da su mnogo dobri i iskusni vozaci.Ovo ti pise vozac motora,auta,kamiona i autobusa sa 30 godina iskustva na tri kontinenta.

iskustvo

pre 9 godina

Vozac sam vise od 20 godina, poslednjih 10 obavljao sam posao na terenu, u prevodu - stalno na tockovima. I onda sam pre nesto vise od godinu dana otisao u jednu nordijsku zemlju. Kad tamo jedan totalno drugaciji saobracajni rezim i svet.
U Srbiji na putevima nikad nisam divljao ali sam vozio preko ogranicenja i u skladu sa saobracajem, prosecno kao i svi ostali vozaci. Tamo, odnosno, ovde na severu, putevi su vrlo kvalitetni, jako je bitna bezbednost vozaca zato su na svim sem lokalnim putevima treceg reda saobracajne trake odvojene sajlama koje hvataju auto u slucaju da neko zasp ili sleti sa puta i time spasavaju zivote, svi postuju ogranicenja brzine od gada (50 km/h) do autoputa (110 km/h), svakom pesaku se staje na prelazu kad je on jos na par metara od njega, voznja u kruznom toku je uredjeno kretanje automobila a ne kao u beogradskim gde je samo bitno da nekog ne udaris ili tebe neko ne udari.... Ovako sredjen sistem i ponasanje drugih ucesnika u saobracaju prosto ne dozvoljava drugima da budu nesavesni i divlji za volanom.
Iskreno, bilo je u pocetku vrlo cudno, prosto opterecujuce zbog velike doze obazrivosti da se ne napravi neki prekrsaj ili slicno, ali covek se na dobro brzo navikne i voznja je postala pesma a ne stres.
Sada kad dodjem u Bg i Srbiju, jezim se od situacije i saobracajne kulture.
Lepi su i pozitivni pikusaji da se nesto uradi ali se prvenstveno treba uticati na svest nasih vozaca da "spuste loptu" dok su za volanom kako bi svi sretni i nasmejani dosli kuci svojim najmilijima posle dugog radnog dana.

Mileee

pre 9 godina

Odmah posle polozene voznje lepo u jednu sobu i 2 sata gledanja onih snimaka saobracajnih nesreca sa ruskih puteva. Pa posle toga izvoli sine dozvolu pa vozi.

Zuki

pre 9 godina

Kandidati se obucavaju za neke skolske situacije u saobracaju. Obuka bi morala da podrazumeva i neke kompleksnije situacije i uslove. Klizav kolovoz, nepredvidjene radnje drugih ucesnika i sl. Kad se vec od auoto-skola zahtevalo da imaju svoje poligone onda se bar moglo ici na osnivanje zajednickih specijalnih poligona (ne tipa NAVAK vec prakticnijih) gde bi kandidati osetili adrenalin kad im istrci "pesak", neki drugi automobil, prebrzi ulazak u krivinu itd. Dakle realnu simulaciju pri manjim brzinama i ostecenjima za to predvidjenih automobila. Problem mladih vozaca je sto ili nemaju dovoljno straha ili su previse uplaseni. U oba slucaja donose lose odluke. Obavezna obuka treba da sadrzi i osnove "defanzivne voznje". To bi najvise znacilo u pocetku vozackog staza.

TDI

pre 9 godina

@celt
ako si bolesnik onda konjaza automobila nema veze.Ubijas ljude i sa 60 i sa 600 konja.Samo dosledna kaznena politika i edukacija tu mogu pomoci.

maja

pre 9 godina

@Dr. Marks bez Engelsa, 26. septembar 2014 10:15
Pitala sam se vredi li odgovarati na ovo, ali ne mogu da se suzdrzim kad procitam glupost za koju neko misli da je cista pamet. Sa koliko si godina ti seo za volan? Zar zaista mislite da su problem godine, ili je to mozda karakter licnoati. Bahati vozaci su bahati i sa 50. Vise kontrole na putevima, vece kazne i ne ignorisanje onih sa vezama ce spasiti zivote.

UK

pre 9 godina

Iskustvo, svest o riziku, stalno na oprezu ali opusteno i odlucno. Svima su se desavale situacije gde pogresi pa se ispreseca tako da se savije od stresa. Tako sam jedne noci vozio na otvorenom u Vojvodini 130 i iskocila mi srna. Zapravo pretrcala..ali ne mogu da opisem taj strah i svest koju sada imam u glavi. Ajde sad da probam da divljam makar i nikog nemalo na putu. Malo sutra.

Aca

pre 9 godina

Za pocetak zatvorite auto skole u kijima se dozvola dobija na nelegalan nacin. To je izvodljivo ali nece pocicija da zatvara skole sa kojima uspesno "saradjuje". Koje su to skole svi se pitate? Pa one koje su medju prvima dobie dozvolu za rad kako bi sto pre pocele da "rade" i odvukle veliki broj kandidata koji su se iz svojih skola ispisali i upisli kod njih.

Drugo, mladim vozacima prvih godinu dana ograniciti voznju na vozilu maksimum 75KS.

pero temerin

pre 9 godina

Nemas ti pojma samo generalizujes stvari. To sto ima ludaka koji divljaju po putu a imaju 20 i neku godinu to neznaci da su svi takvi. Za udese naravno da su krivi ludaci koji su ih izazvali ali je kriva i drzava a najvise saobracajna policija koja takve ne zaustavlja i ne pise im kazne vec zaustavlja sirotinju i pise kazne za rzane gluposti tipa pojas, sijalice, prva pomoc, neregistrovanu prikolicu, skuter itd. itd. U Temerinu ima jedan kafic nije bitno kako se zove i tu dodje npr. 50 "malo jaci" likova naravno doju sa autom ili dzipom i svi piju i svi voze pijani a policija ne zaustavi nijednog vec zaustavi neku sirotinju sa stojadiom, ladom i slicno i pise im kazne za pojas ili neku slicnu glupost a ove pijane ne zustavlja i ne pise im kazne a sta drugo i da ocekujes od policije koja u sred radnog vremena pije u kafani a pice placa mitom koji su uzeli na siriskoj raskrsnici od nekog kamiondzije.

Pero,nemas ti pojma decace.Cega si se to nagledao za 5 godina za volanom?Koja drzava je kriva za udese koji prave mladi vozaci?Krive su njihove godine,tj visak testosterona i neiskustvo.Ja tvrdim i ako te ne poznajem da s vremena na vreme nagazis gas do daske i ulazis u rizicne situacije.Takvi kao ti su najopasnijo,mladi koji su ubedjeni da su mnogo dobri i iskusni vozaci.Ovo ti pise vozac motora,auta,kamiona i autobusa sa 30 godina iskustva na tri kontinenta.

Katastrofa

pre 9 godina

Ne vidim kako mogu rešiti problem što se u auto školama uopšte ne uče saobraćajni propisi. Drugačije ne umem da objasnim desetine ispada koje viđam svaki dan na ulicama. Ljudi su ubeđeni da su u pravu čak i u suludim situacijama. I to ne bahati vozači, nego ljudi koji izgledaju normalno, ponašaju se sasvim normalno i voze normalna kola. Očito da ih niko nije naučio velikom broju propisa. Ja vidim po svakodnevnim pitanjima mog sina koji spada u kategoriju novopečenih vozača(mada vozi već 2 godine) da ih u auto školi nisu naučili skoro ništa osim da upravljaju automobilom i najosnovnijih 10 znakova i situacija u saobraćaju. Nekoliko primera u vezi kružnih tokova kao ilustracija. Danas sam gledao jedan automobil sa L tablicom (instruktor sedi pored vozača) koji je ušao u kružni tok i stao iskošen na sred da propusti automobil koji tek ulazi s leva i koji praktično skoro ne može da se provuče pored njega. Da ne govorimo o drugim svakodnevnim glupostima samo na tom mestu, tipa ko je brži on ima prvenstvo umesto da prvenstvno ima onaj ko je prvi ušao u kružni tok. Zatim praktično niko ne da migavac kada izlazi iz njega i time stavi do znanja onom ko čeka na sledećem uključenju da može da krene. Kružni tok sa obeležene 2 trake, vozači iz unutrašnje skreću na odvajanje i seku automobil iz spoljašnje trake misleći da imaju prvenstvo. Vozači iz desne trake misle da imaju prednost nad tramvajem koji im je levo od njih (tačno je za kola ali tramvaj je šinsko vozilo i on ima prvenstvo).

audi 5cyl

pre 9 godina

Slažem se da mladim vozačima treba nametnuti i komplikovanije saobraćajne situacije tokom obuke, možda omogućiti i neki realističan simulator za iste. znam koliko je meni to falilo pre petnaestak godina. Po meni je najveći problem što većina mladih vozača ne zna da kontroliše vozilo na limitu kontrole i prianjanja vozila (koji na zaleđenoj površini ili pri malom kontaktu sa drugim objektom može biti i pri nižim brzinama) i teško snalaženje u uslovima kada je potrebna visoka koncentracija. Za ovo prvo pomažu simulatori, a za ovo drugo samo vežba.

Ipak, ne mislim da su kod nas obuke toliko loše poslednjih obuka, iako ova dva ključna elementa po meni fale.

Najveći problem naših puteva je da nema puno tačaka koje u gradu usporavaju saobraćaj (kružni tokovi, parking mesta na malo prometnim ulicama, semaforima neregulisane raskrsnice bez prvenstva) i kritično loša obeleženost regionalnih puteva i opasnih mesta.
Za manji broj žrtava, neophodno je usporiti saobraćaj u naseljenim mestima i lepo obeležiti sve van grada. Na sve regionalne puteve uvesti kružne tokove za uklučenja.
Samo pasivna bezbednost je ključ merljivog uspeha.
A ovih 30 smrti koje izazovu naiskusni mladi vozači, u poređenju sa ciframa od 600 do 1000 godišnje i nije tako puno, čak bi se reklo da ginu i izazivaju nezgode ređe nego iskusniji vozači.

3cp0

pre 9 godina

... sve počinje od kućnog vaspitanja. Gledano uopšteno, mi smo nevaspitani, bezobzirni, bahati... a u isto vreme smo foliranti, nadobudni i prepuni sebe. Kada sve prethodno spakujete u jednog mladog vozača, dobijemo PROBLEM NA PUTU!

Marko

pre 9 godina

@Mile
Nemoj da me razumeš pogrešno, ali napravi procenu svoje vožnje za deset pa za dvadeset godina, sa osvrtom na to kako voziš danas.

Mile

pre 9 godina

@SLOBODAN STANISLJEVIC

U pravu si sto se tice policajaca na polaganju, ali ni instruktori ne bi trebali o tome da odlucuju. U Nemackoj se na primer time bave posebno obuceni ljudi, zaposleni u organizacijama za kontrolu sigurnosti. Preduslov za ovo zanimanje je masinski ili elektrotehnicki fakultet. Na dan polaganja dolaze uvek iz sasvim drugog mesta i niko u auto skoli ne zna unapred odakle i o kome se radi.

Zoran

pre 9 godina

Dete se rodi pa uci da jede, hoda, govori i sve tako redom.
Tako je i sa voznjom automobila. Mladi su s dobijanjem vozacke dozvole stekli pravo da budu ucesnici u saobracaju, ali ne i pravo da svoje frustracije lece za volanom. Odakle mladi pa frustrirani? Iz porodice izadju takvi, jer porodice u pravom smislu reci, sve manje ima.
Nego, da se vratim saobracaju. Policija da radi svoj posao, bilo bi manje bahatih vozaca. I mladih i starih. Ali nasa policija je Zakon podelila, samo njoj znano-kako, na Zakon ciji se clanovi mogu krsiti i Zakon ciji se clanovi ne mogu krsiti. I tako mladi, tek dobili dozvolu, prepusteni sami sebi u saobracaju, skrenu jednom bez migavca, pa shvate da to moze i to im predje u naviku. Da ne kazem da migavac treba dati pre nego sto skrenete i time obavestite ostale ucesnike u saobracaju o svojoj nameri.
Sledeci put se pogresno prestroje, iz trake za levo, produze pravo, pa ukapiraju da i to...prolazi. I to predje u naviku.
Sta sam hteo reci sa ova dva primera? Policija NE RADI svoj posao.
Zakon se, u svim svojim clanovima, MORA postovati. A oni su ceo Zakon sveli na radarsku kontrolu brzine i kontrole alkoholisanosti vozaca. Po meni je to samo vrh piramide zvane Zakon o bezbednosti saobracaja.
Da budem jasniji, vraticu se na primer sa detetom. Zamislite da svoje dete pocnete da ucite da hoda, jede i da ga vaspitavate sa 12-13 godina. Tako je i u saobracaju. Ucite se od prvog dana i postujete SVE propise. Nema malih i velikih prekrsaja!

SLOBODAN STANISLJEVIC

pre 9 godina

Ja sam instruktor voznje vec 34 godine i po nekoj mojoj slobodnoj proceni sam obucio preko 1000 kandidata.brinstr.dozvole je 1623 od 1980.g.Radio sam u Crvenom Signalu-najvecoj auto skoli na svetu.Postojao je plan rada sa kandidatima,uskladjen sa ZOBS-om i sve je islo normalno.Mi smo radili svoj posao a policija je ispitivala a onda je doslo do toga da i instruktori udju u komisiju za polaganje,medjutim nista se nije promenilo-policajci su i dalje odlucivali ko je prosao a ko nije a tako je i sada.To znam jer sam medju prvim instruktorima postao ispitivac.Pre 2-3godine pocela je velika kampanja da se nesto menj,naravno tu se odmah pojavio novinar-perjanica bezbednosti u saobracaju-voditelj emisije SAT i dovodio u goste/za lepe pare/vlasnike auto skola kojima je na prvom mestu bio profit pa tek onda uspeh u poslu.Dolazili su i profrsori sa fakulteta,policajci,al sve u svemu ljudi koji nikada nisu nikoga ucili voznji nego su samo teoreticari. I rezultat svega je da obuka sada kosta 3xvise nego ranije-od 700-1000 eura do dozvole,a naputevima se gine sve vise i to uglavnom mlad. Tako je to kad diletanti prave zakon.PS pitam se STA POLICIJA TRAZI NA POLAGANJU,pa to nije njihov posao.S postovanjem SLOBODAN STANISLJEVIC