Petak, 01.07.2016.

11:11

Prva žrtva auto-pilota? Poginuo u samovozećem Tesli S

Izvor: B92

Prva žrtva auto-pilota? Poginuo u samovozeæem Tesli S IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

111 Komentari

Sortiraj po:

Gross

pre 7 godina

@blAck apsolutno tacno! Autonomna voznja je cisto fantaziranje. Lepa prica za polupismene ljude kako ce jednog dana sesti u auto i gledati film dok ih auto sam vozi i pri tom ce biti bezbedniji nego da su ispod staklenog zvona.

veki

pre 7 godina

To u Tesli nije autopilot nego se radi o aktivnom tempomatu sa radarom i funkcijom preventivnog kocenja.Svi veliki proizvodjaci rade ispitivanja na samovozecim autima ali oni nece biti u upotrebi bar jos 20 god. tako da je naslov teksta ili krivo prenesen ili je senzacionalisticki.

blAck

pre 7 godina

Ja imam kadetta samovozeceg i drzim ruke na volanu. A koja je inace poenta drzanja ruke u vazduhu oko volana? Da mi se umaraju ruke? Sta? Ja mislim da samoupravljajuci automobili nece biti moguci sve dok sva vozila ne budu umrezena na centralnu mrezu i komuniciraju medjusobno sa slanjem statusa o lokaciji i gabaritima, a to onda mora da ukljuci motorcikliste, bicikliste a onda pesake i divlje zivotinje na putu gde opet dolazimo do zakljucka da nije moguce toliko varijabli uneti u softver i da on sam odredjuje i cini odluke. Pa opet, treba uneti i spontano nastale prepreke na putu i filtriranje istih. Recimo, kesa na putu ili kartonska kutija i plasticna flasa? Sta cemo onda, kako staviti do znanja softveru da je bezbedno preci preko toga a ne praviti manevar u velikoj brzini. Covek ce znati, ali kompjuter nikada! Pa i da je moguce, sve to kosta. Ja sam programer i mogu da zamislim na sta bi sve morala da se obrati paznja da to auto radi umesto coveka. Nikada, ili za barem 50 godina.

Đole

pre 7 godina

Smisao autošofera je da tokom vožnje gledamo reklame, a ne da beskorisno blenemo u saobraćaj.
Patentiraću reklame po kolovozu čim rešim problem kolotraza. Postaću vrlo imućan.

OPC

pre 7 godina

Dokle god budem mogao da biram uvek cu sam voziti automobil. Prvo, ne svidja mi se pomisao da me kompjuter vozi, a drugo, ja volim da vozim i ne zelim da nemam kontrolu nad vozilom.

The Unforgiven

pre 7 godina

@crni,
Mogao si da dodas jos par stvari u vezi vojnika. Mozda oni nemaju visoku platu dok su u vojsci, ali posle toga imaju ogromnu pomoc od drzava. Kao recimo besplatno zdrastveno osiguranje (koje je u Americi jako skupo za obicne ljude). Zatim ogromne popuste za fakultete (takodje jako skupo u Americi) i placaju daleko manji porez. Moj prvi komsija je bivsi vojnik, bio je u Bosni, Somaliji ... Zadnjih nekoliko godina uopste nije radio vec je bio na fakultetu da bude mehanicar aviona. Isti fakultet koji sam ja zavrsio i koji je mene kostao $27,000 godisnje, on je platio nekih $5,000 godisnje. A da ne ulazim u detalje koliko manji porez na kucu on placa u poredjenju samnom, iako imamo gotovo identicne kuce u istom naselju.

Aldebaran

pre 7 godina

Svaka nova tehnologija je u početku manje bezbedna i zahteva žrtve jer je nemoguće unapred predvideti sve moguće situacije i imati spremno rešenje za njih. Avioni su u redovnoj upotrebi već stotiak godina, pa se i dalje dešavaju nesreće i još uvek ima mesta poboljšanjima.

Ako čekamo da automatska vozila budu 100% bezbedna pre nego što ih dozvolimo, onda ih nećemo nikad dozvoliti i najbolje da ih odmah i zauvek zabranimo.

Neko će morati da bude pionir, a među pionirima će sigurno biti žrtava.

Ali to ne znači da i ja moram biti pionir. Ja ću sačekati i posmatrati sa strane neko vreme pre nego što odlučim da li ču i ja uskočiti u taj voz.

Ustalom, nisam nikad osetio potrebu da gledam film ili surfujem netom dok vozim autoputem. Volim da vozim i volim osećaj da ja u potpunosti kontrolišem vozilo. Najviše automatike što od njega tražim je dobar tempomat.

U gradu je savim druga priča. U nesnosnim beograskim gužvama i smaračkoj vožnji stani/kreni metar po metar, često poželim da me neko drugi vozi, pa što da ne i automatika?

A tu bi situacija bila i lakša i znatno bezbednija, nego pičiti 150 na sat autoputem 100% pod automatikom. Ako u gradu automatika i pogreši, rezultat će biti samo manje ili više zgužvanog pleha. Na autoputu, čak i kao postoji mogućnost vraćanja kontrole vozač, on uglavnom neće imati mnogo vremena da reaguje.

crni

pre 7 godina

Za sve vas koji mislite da američki vojnik može da kupi tek tako vrlo skupe stvari, čisto, nemojte da tripujete. U skoro svim zemljama sveta, takvi vojnici su samo potrošna roba. Pogotovo u ovakvim državama kao što je SAD gde vlada lobikratija i merkantistička ekonomija. Gde su vojske većinom u službi velikih korporacija i uticajnih moćnih krugova. Ako mi ne verujete, a vi barem pogledajte film neprijatna istina, ili tako nešto, dokumentarac od sat vremena o američkim ratnim veteranima iz Iraka i Afganistana koji govore otvoreno u kamere. Nikakvo bogatstvo vi nemate. Eventualno ako se vratite bez rukice ili nogice, ili već čega, njihov vojni fond za lečenje vam plati protetski, robotski ud, ako vam je to život. I budete srećni ako se vratite u celosti i idete redovno na terapiju kod psihijatra. Nemaju nikakvu dobit, a kamoli ne ekstra dobit od tih ratova i rade sasvim obične poslove. Pod uslovom da su celi.
Zato pažljivo čitajte tekst. Lepo piše, bivši marinac. Verovatno se lik malo nakrao, shvatio kao neki da rat može da bude unosan i postao ratni profiter. Za šljam, ništa nije nemoguće po tom pitanju.
Moguće da je i neki biznis imao, ali ovi iz novina se uhvatili toga što je bio marinac.
Šta reći. Novinari.

crni

pre 7 godina

Samo lud covek moze da poveri svoj i zivot najblizih 100% masini...I sta treba da razmisljam hocu li biti taj jedan na 130mil milja... (petarczv, 1. jul 2016 13:11)

Samo još luđi čovek može da poveri svoj i život najbližih 100% drugom ljudskom biću.

The Unforgiven

pre 7 godina

a kada ja napisem da je Ilon Mask lud covek i psihopata koji ce svojim postupcima ubijati ljude dobijem gomilu minusa...pa ljudi on hoce 2025g da posalje ljude na mars??? kada to svako zna da je nemoguce...bolestan covek,ne smes dozvoliti instalaciju autopilota u svoje automobile bez 100% garancije to je naucna fantastika da automobili idu sami a ti gledas film ili zveras okolo!ljudi pomisle da je to stvarno moguce i ginu....PSIHOPATA!
(bb, 1. jul 2016 11:48)
-------

Evo i dalje dobijas gomilu minusa.
"Svako zna da je nemoguce poslati ljude na Mars" ... Ako su svi sveznajuci kao ti, naravno da "znaju". Nekada su ljudi znali i da je zemlja pljosnata. I nekada su ljudi znali da je nemoguce putovati na mesec. I onda su se pojavili drugi ljudi koji su dokazali suprotno.
Kao sto sam napisao u mom drugom komentaru, godisnje u svetu pogine 1.25 miliona ljudi u saobracajnim nesrecama. Samovozeci automobili su igrali ulogu u toj cifri sa samo 1 automobilom.
Zahvaljujuci "ludim ljudima" i "psihopatama" kao sto je Mask, ti danas imas taj kompjuter ili telefon preko koga si otkucao komentar. A da su se ljudi kao ti pitali, mi bi jos ziveli u dobu Freda Kremenka.

The Unforgiven

pre 7 godina

Zamislite to, posle 130 miliona milja poginuo neko za volanom samovozeceg automobila. To je zaista dokaz da su samovozeci automobili opasni, zar ne? Bilo bi manje smrtnih slucajeva da nema samovozecih automobila?
Godisnje u saobracaju pogine 1.25 miliona ljudi u svetu. Samovozeci automobili su igrali ulogu u toj cifri sa samo 1 slucajem.

Milivoje

pre 7 godina

Auto pilot ili ne, vozac bilo kakvog kopnenog vozila nikada ne sme da skloni pogled sa puta. Auto pilot je lepa ideja, ali dokle god na putevima automobilom jos upravljaju ljudi nikakav autopilot nece biti 100% siguran.

Če

pre 7 godina

Ja i kad uključim običan tempomat na auto putu, gledam da mi noga bude blizu kočnice, a volan ne bi prepustio kompjuteru i senzorima ni u najvećem ludilu! Možda sam staromodan, ali smatram da previše elektronike zaglupljuje čoveka i pravi ga neupotrebljivog! Radije bi vozio mustanga iz '67, nego Teslu, iako ima časno ime!

Nindza

pre 7 godina

Ljudi su beskrajno tupavi. Da bi auto imao toliku dozu "samosvesti" morao bi da ima radar poput borbenog aviona, i omanju farmu servera da obradjuje informacije i kostao bi koliko i borbeni avion. Mozda i skuplje. Ne znam odakle mu ideja da totalno ignorise put.

?

pre 7 godina

Trka izmedju Google, BMW, Mercedes i Tesla autopilot software-a dovesce do usavrsavanja a ne dobre ili lose namere.
Google je pomerio granice, Nemci imaju veliku udeo trzista kojeg se nebi odrekli ni po koju cenu a Tesla spaja cistu energiju sa autonomijom, to je ovde akcenat, svako ce imati da ponudi nesto.
Tako je isla i trka u proizvodnji aviona, ljudi su ginuli nazalost, greske su se ispravljale i to je jedan od najbezbednijih vrsta saobracaja danas.

dzonikg

pre 7 godina

Prvo to nije nikakav auto pilot jer funskcionise samo na auto putu tako da je je to neka vrsta advanced tempomata ..tj prati linije na putu i daljinu okolnih vozila pomocu rada..mercedes to isto ima vec nekoliko godina i zove se distronic plus ..razlika je sto mercedes trazi da ti ruke stalno budu na volanu radi bezbednosti i ako auto sam okrece volan..tebi samo ruke stoje na volanu za svaki slucaj dok na tesli su stavili da samo ponekad moras da stavis ruke na volan sto je opasno jer ti auti da ponovim nisu autonomni..ne citaju ni crvena svetla niti bilo sta

C i n i k

pre 7 godina

Ovde se jos vidja Golf II,daleko je prosecan covek iz Srbije od najnovijih dostignuca u automobilizmu. Ovde je mracni srednji vek a istovremeno ljudi misle izgleda da se u USA jede korenje, ili sta?
Toliko smo daleko od svetskih tokova,toliko je ovaj narod neuk, da je to vise nepodnosljivo.
Tesla S na struju sa autopilotom, je industrijska revolucija.

Marko Banja Luka

pre 7 godina

Kako sam ja skontao u buducnosti neces morati da polazes vozacki jer ces imati vozaca.Znaci autoskole se zatvaraju,a uzivanje u volanu i mjenjacu ce se zamjeniti gledanjem filmova.S tim sto ce sve prikolice morati da se prefarbaju u crvenu ili neku drugu boju.Ma daj!

ZoranJ

pre 7 godina

Moram da priznam da prvi put čujem za auto-pilot u komercijalnom automobilu. Ako sam dobro razumeo saopštenje proizvođača, auto-pilot nije zamena za vozača, već samo asistencija. Do nesreće može da dođe pod uslovom da pogreše i vozač i kompjuter istovremeno. Sad je pitanje da li je gospodin zaista blenuo u film ili ne? Hajka na nove tehnologije me uvek podseti na Nikolu Teslu kome su osporavali naizmeničnu struju visokog napona zato što može da ubije, ili kad su pre nekoliko godina poveli hajku na Red Bul zato što je opasan u kombinaciji sa nekim drogama. Ljudi nisu svesni da su tehnologiji odavno poverili svoje živote. Ne znam egzaktnu statistiku, ali sam potpuno siguran da na jednu grešku auto-pilota dođe bar 30 otkazivanja kočnica na svetskom nivou.

Barakuda

pre 7 godina

vozim Passat sa funkcijom autopilota. Sve funkcionise savrseno ali se ipak ne osecam lagodno kad skinem ruke sa volana. Do sada sam imao samo jednu problematicnu situaciju kada je bumbar pogodio prednju kameru pa se sistem iskljucio.

trol

pre 7 godina

Malo se edukujte pre nego sto pocnete da tipkate. Autopilot u tesli ne sluzi da vozac spava vec samo kao pomoc i radi odlicno, fabrika naglasava da nijednog momenta vozac ne bi smeo da pusti volan i da se opusti bas da bi se ogradili od ovakvih slucajeva iako je vrlo pouzdan.

rango_unchained

pre 7 godina

Mislim da je dobra stvar, ali ako svi automobili budu automatski. Da jedni druge prepoznaju i reaguju. Ovako, kad tad ces se zabiti u nesto.

Aleksa

pre 7 godina

Što manje automatike, to bolje. Mada, sviđa mi se ideja da auto nađe sam parking, ali ko će biti kriv ako doživi usput udes? Ma, bolje use i u svoje kljuse.

Gogs

pre 7 godina

Pa treba napraviti nekakvo poredjenje koliko ljudi pogine vozeci normalno na npr. milion predjenih kilometara, a koliko koristeci autopilot. Tako bi vidjeli kolika je sigurnost, odnosno nesigurnost ovog nacina upravljanja.

Bane

pre 7 godina

I za Titanika su govorili u ono vreme da je nepotopiv; znam bilo je pre 100 godina, evoluirali smo, greške se dešavaju ali ne treba u ništa baš 100% verovati, oslanjati; treba vremena i kroz praksu da se proveri i opet ne izazivati "sudbinu.."...ako već postoji mogučnost...oprez je majka mudrosti...

Ministarstvo za lobotomiju

pre 7 godina

Slazem se da autopilot nije najbolje resenje. Takodje je potrebno umrezavanje kako bi sva vozila komunicirala jedna sa drugim. Prica za boju mi je malo smesna, kao sto je neko rekao, radar ne zna za boju.
Autopilot je ozbiljan software koji zahteva gomilu znanja i testova. Da li je nesto kamen velicine lopte ili kesa nekog nepravilnog objekta, sva ta scenarija moraju da prodju prvo kroz proveru.

Sava Mali

pre 7 godina

Živo me zanima kako bi se auto-pilot snašao, na putevima po Balkanu?! Tu znakovi pored puta služe da se na njima lepe predizborni pakati,pišu se poruke odanosti svojim klubovima,prepravljaju se brojke,služe kao mete ( Crna Gora ),itd...Sve sam ovo svojm ocima video...

Achitwn

pre 7 godina

Moguce da je gledao pre nego sto je krenuo na put, a kada se auto zaustavio/zakucao film se vratio na ekran
(sasa jokic, 01. jul 2016 11:43)

Gledao je film na ipad

Preferisco dirti adio

pre 7 godina

Dokaz da tehnologija nepovratno retardira korisnike. Covjek gleda film i pici autoputem, jeeee. Ja kad se vozim na mjestu suvozaca pratim situaciju kao da sam vozac (ali naravno cutim i ne smaram vozaca savjetima) a kamoli da prepustim kompjuteru da me "vozi" drito pod sleper, as seen with tesla motors

mr.tooth

pre 7 godina

Za ove sto lupaju pluseve u korist auto-pilota!
Cinjenica je da avioni lete pomocu ovog uredjaja ali ta tehnologija se razvijala godinama u nazad a ovo je nesto sasvim novo i funkcionisace verujem dobro za 10-ak godina.
Pitanje: Da li bi ti isti poverili zivot necemu sto jos uvek nije sigurno?
Primer: Svi se dobro preznojimo kada nas vozi neko u koga nemamo poverenja ( , a recimo znamo vozaca).

lol

pre 7 godina

(cobo, 1. jul 2016 12:09)

Bravo cobo, ako si ti rek'o, koji ce nam autopiloti... To ionako nikada nece raditi, jel tako, tako je. Ajoj koliko mi je muka zadrugara sa pivskim stomakom koji samo nesto brbljaju, a doprineli su koliko i lanjski sneg.

Morao sam da kazem

pre 7 godina

Naprotiv. Naši pešaci nisu kupili osećaj za sigurnost i svoje poštovanje života, oni podsvesno žele da se reše bede.
(Ispravljač krivina, 1. jul 2016 12:58)

Ajde da se ne lazemo radi se o prostoj kombinaciji gluposti i bahatosti :)

sumska skoljka otrovnica

pre 7 godina

Samo lud covek moze da poveri svoj i zivot najblizih 100% masini...I sta treba da razmisljam hocu li biti taj jedan na 130mil milja...
(petarczv, 1. jul 2016 13:11) trenutno u svetu bar 300000 ljudi je podredilo svoj zivot i zivot svoje porodice za par casa alkohola, o ljudskoj gluposti toliko, da je imalo autopilota bar 50000 ljudi bi manje izginulo, jel ti poznato ono u subotu ujutru na vestima...u ranim jutarnjim casovima...23 godine.. poginuli..tesko povredjeni

sole

pre 7 godina

Automobil je udario u kamion sa strane u prazan prostor izmedju dve osovine, kako navode prikolica je bila veoma visoka tako da je automobil prosao ispod nje i vetrobranskim staklom udario u dno prikolice.

Zoran

pre 7 godina

Covece kod njih vojinik moze da kupi Teslu.
(Jamezdin, 01. jul 2016 12:14)

Ti vojnici ne zaradsjuju nista posebno, 40.000 dolara bruto godisnje. Ali je fora sto im stan i hrana placeni kad ratuju i sto imaju povlastice ako se vrate zivi.

Mozda cak i popusti neki pi kupovini automobila. Secam se ovd eu Americi mi Amerikanac, stariji covek, pricao kad se vracali iz Vijetnama. Kaze on: Doteraju nova kola, kucu imaju...sve. Ja gledam...nije mi bas pravo. U to vreme vojnici nisu bas bili na dobrom glasu zbog prilicne socijale koju su imali.

Taj je bacio pare ni na sta. Budala bio, tako i zavrsio. Obicno malo pemtniji odu u rat da bi posle otvorili posao neki ili cak ucili nesto od skole. Ovo je tipicna americka budala koja je bas i za americke prilike ekstrem.

Ertz

pre 7 godina

Svega ovde ima.
1.Vozac nije pravilno ucestvovao u saobracaju
2. Kompjuter nije reagovao jer nije usavrsen, niti je moguce da bude usavrsen za svaku situaciju koja je moguca u saobracaju.
3. Opravdanje kojim firma brani kompjuter automobila je neadekvatno, jer to sto je komp pomesao trenutnu boju neba i prikolice kamiona, nije prednost, nego mana uredjaja. Sta sve ubuduce moze da pomesa?!
4. Ovaj slucaj koriste firme koje se bore protiv autopilota i to, naravno, ne zbog neke preterane brige, nego zbog uspeha vlastite politike i ekonomije.
5. Autopiloti u neuredjenim zemljama treceg sveta kao sto je nasa?! Nadam se - nikada, jer mi ne zelimo da se uredimo ili da nas urede. Uz ponasanje vecine nasih ucesnika u saobracaju, bilo vozaca ili pesaka, uz stanje puteva i uslova saobracaja, mislim da ne postoji kompjuter cak ni u firmi kao sto je NASA, niti ce uskoro postojati, a koji bi mogao da izracuna kombinacije matriksa sa toliko razlicitih parametara i da, shodno tome, pravilno reaguje.

kmnccc

pre 7 godina

На видеу са белим камионом се види колико је аутономни систем неспреман за стварни живот. Не прати саобраћај са стране и касно и не(превише) адекватно реагује. Где се ово продаје и коме, не разумем баш..
(popeye, 01. jul 2016 12:08)

Zapravo prati saobraćaj sa strane ali ne može da predvidi da će vozač kamiona pokušati da vozi u njega. Isto ni čovek ovo ne bi predvideo. Inače, odlična reakciha autopilota!

Grk Zorba

pre 7 godina

Auto je moguće haknuti, i osvetiti nekog vođu..samo molim sveznalice da olade sa pričama o teoriji zavjere i sigurnosnim sistemima softvera...eeejjj...dolar sve može to da ZAVRŠI.

Vlajko

pre 7 godina

To je zemlja gde su sve informacije dostupne, sve je transparentno a demokratija doživljava svoje vrhunce u istoriji civilizacije. Bravo. Čovek poginuo mesec dana ranije a tek sada se to otkriva jer iza stoji interes jedne kompanije. Šta bi bilo da stoji interes SAD? Nikada ne bi ni saznali? Šta li onda sve to ne znamo a desilo se?

boki

pre 7 godina

auto pilot kada bude siguran 300 %,pojavice se kod nemaca,svedjana,japanaca,a ne kod glupih amera kojima je bitnije da misle da su prvi u necemu nego sigurnost gradjana.

Zoran

pre 7 godina

auto pilot kada bude siguran 300 %,pojavice se kod nemaca,svedjana,japanaca,a ne kod glupih amera kojima je bitnije da misle da su prvi u necemu nego sigurnost gradjana.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (boki, 1. jul 2016 13:19)

Kao prvo nece se nikad pojaviti 100% siguran, uvek ce kompaniej da se ograde. A kao drugo nece sigurno ni tooliko siguran da se pojavi kod amatera kao sto je ovaj sto pravi Teslu.

Neko iz mase

pre 7 godina

Na stranu glupost da svoj život poveriš automobilu ma kako je opremljen jer u vožnji ima milion faktora na koje auto samostalno ne može da pravilnije da odluči od čoveka. Mene buni ovaj deo:
"U svom saopštenju Tesla Motors tvrdi da sistem koji omogućava autonomnu vožnju Modela S nije detektovao prikolicu kamiona jer se njegova boja stopila sa blještavom pozadinom neba..."
Kakva bre boja prikolice? Zar se sistem oslanja na razlikovanje boja? Greška u prevodu teksta? Koliko je meni poznato sistem bi trebao da detektuje predmete u okolini vozila na osnovu odbijanaja talasa od tih predmeta i proračuna brzine automobila i predmeta u okolini automobila? Ako je prikolica bila fizički u dometu za registrovanje, sistem je MORAO da "vidi" prikolicu kamiona! Kakve veze ima boja prikolice? Pa kad bi boja imala taj efekat svi avioni SAD bi se farbali u toj boji radi izbegavanja radarskih sistema!

Iznenadjen i uvredjen

pre 7 godina

Ostalo je napraviti samovozeće bicikle i rolere, pa će se ljudski rod konačno pretvoriti u bezmozglu stoku pod kontrolom velikog brata

M

pre 7 godina

Nije valjda da se autopilot oslanja samo na analizu slike. Očekivao bi da ima unutrašnji radar i gomilu senzora koji sve prate bolje nego ljudsko oko.

мислим,стварно...

pre 7 godina

Па ни у авиону не остављају кокпит без бар једног инжењера,копилота или пилота за време лета са ауто-пилотом...како неко рече,сувише је непознаница и безброј потенцијалних проблема,да би се СВЕ препустило машини (софтверу) да сама одлучује...то ме подсећа на онај јапански воз,којим су требали да оборе рекорд ТЖВ...па су то успели тек из трећег пута,јер су им у прва два сметале "блокаде" и репери сигурности које су сами поставили,а онда су рекорд прошишали за преко 36 км/ч јер се воз "отео" т.ј. да није било човека,ко зна докле би убрзавао...тако '60 мал' није дошло до 3св. рата (и то између САД и СССР) јер је радар на сателиту сунчев одсјај од језера "прочитао" као нуклеар. ракету...технологија је супер,ал уз свестан надзор човека...да нам не би било СкајНета,као у Терминатору...

Nenad

pre 7 godina

Zamislite šta se može dogoditi ako neko ubaci virus u automobil sa auto pilotom sa uputstvom da vas namerno slupa. Opasna vremena dolaze.

vele

pre 7 godina

Ovo je jos u fazi testiranja ali je opet sigurnije od obicne voznje pogotovo kada se kombinuje autopilot sa covekovom regulacijom i da prati saobracaj a ne da gleda filmove. Kompjuter se ne umara kao covek ali ima gresaka kao ova covek poginuo zbog boje kamiona nije sistem prepoznao malo mi je glup taj sistem kada radar odavno postoji

Milez

pre 7 godina

Čemu onda taj autopilot kad vozač mora stalno biti u pripravnosti? Po meni je to veći stres i zamor nego da sam čovek vozi sve vreme. Glupost, voleo bih tog Teslu da vidim po našim putevima, mislim da bi mu se procesori odlemili nakon par km, ovo su kaldrme u Srbistanu, a ne putevi.

petarczv

pre 7 godina

Samo lud covek moze da poveri svoj i zivot najblizih 100% masini...I sta treba da razmisljam hocu li biti taj jedan na 130mil milja...

StokholmskiLemurOpasnihNamera

pre 7 godina

Covece kod njih vojinik moze da kupi Teslu.
(Jamezdin, 01. jul 2016 12:14)

Ne obican...dosta njih je posle Iraka,mlatilo kintu radeci za razne korporacije nakon sto su napustili sluzbu.

Super

pre 7 godina

Za 10-tak godina bice zabranjena samostalna voznja. Onda nece biti udesa niti bilo kakvih problema. Kompjuteri znaju najbolje za razliku od nas ljudi koji smo umorni, depresivni, razdrazljivi itd.Razne budale voze

бт

pre 7 godina

Волим што је Америка омогућила да фирме могу да продају кола уз овакво упозорење:
"Tesla Motors još jednom napominje da vozači Modela S čak i u auto-pilot modu treba uvek da drže ruke u neposrednoj blizini volana, kako bi bili spremni da preuzmu upravljanje nad vozilom u svakom trenutku."

То је исто као да су дозволили да било којим колима управљају и мала деца, па и слепи људи, са упозорењем да поред њих увек мора бити прави возач спреман да преузме управљање над возилом у сваком тренутку. Колико и кога је Тесла Моторс морао да подмаже да би озаконио продају својих "паметних" кола?

Morao sam da kazem

pre 7 godina

Onaj osećaj uspeha u životu koji vas ubedi, da ste parama kupili sigurnost za par života bonusa.
(Ispravljač krivina, 1. jul 2016 11:41)

Realno nasi pesaci kada pretrcavaju ulicu ispred autobusa rizikuju milion puta vise. Ne znam kojim parama su oni kupili taj svoj osecaj sigurnost?!

mezzano

pre 7 godina

Ne bih nikad prepustio voznju kompjuteru. Ako pogresim, znam da je moja greska. A da razmišljam da li će se "resetovati", "zabagovati", "pasti mu sistem"... ne hvala.

džontra

pre 7 godina

Ne služi auto pilot da ti bude šofer, nego pomoć, piloti su primer. To stoji i u upustvu Tesle... Ljudska nemarnost je opet prevagnula.

Petar

pre 7 godina

Pa realno vojnik u NATO drzavi moze da priusti svasta a ne samo Teslu. Kod nas u Sloveniji kad vojnik ode na misiju na Kosovo za pola godine uzme 10-15 000 € zavisi od cina pa vi vidite. A pogotovo Amerikanci koji su po par godina u Afganistanu, Iraku, Libiji..

Šumadinac

pre 7 godina

Boja prikolice se stopila sa okruženjem... Senzori za objekte na putu nisu na boju ili analizu slike, nego na radarski sistem, koji tačno meri rastojanje do fizičkog objekta, dan, noć, magla, mećava... Problem razvoja softvera je, da nikada ne možete pokriti sve akcije i situacije, jer je broj kombinacija preveliki. A korisnici softvera, u ovom slučaju vozač, misle da sa autopilot opcijom, nema više potrebe da koriste sopstveni mozak.

ty

pre 7 godina

Za one koji pisu da je autopilot nemoguc, da oni nece to, ili ce biti za 50god.... nece nas niko ni pitati. Sve auto kompanije su najavile autopilot do 2018. Toyota,W, BMW, Mbenz, plus informacioni giganti Google, Apple. Tesla vec ugradjuje. Jednostavan je razlog. Bezbednost. Ovi automobili su prosli vec milione kilometara u test voznji. Bezbedniji su od ljudskih vozaca za oko 80% (za sad. Sve su bolji). Svaka vlada na svetu ce doneti zakon kojim strada manje ljudi (obavezan autopilot u kolima) Svaka kompanija ce lobirati za manje nesreca (manju isplatu osiguranja ili sudskih odsteta za kvar na kolima) Svaki gazda ce hteti vozaca koji ne spava i skoro ne gresi (unistava ulozenu opremu). Ljudi ce voziti verovatno samo na stazama, pistama, trkalistima..... iz ciste zabave

bopal

pre 7 godina

Autopilot navikava vozaca da me prati stanje na putu. Nerealno je ocekivati da vozac koji se mesecima vozi bez napora zadrzi koncentraciju kao da sam vozi.

mr.tooth

pre 7 godina

Eto dogodilo se sto bilo ocekivano.
Covek nastradao ni kriv ni duzan verujuci tehnologiji.Ocigledno je da nastradali nije kriv, ali ko jeste?
Hardver?
Softver?
Programer?
..... ?

dragan

pre 7 godina

Gledao film pa gledao film, to je nebitno, ako je to auto koji samostalno treba da upravlja kretanjem, sa idejemo da to ne radi čovek, jer je to manje bezbedno, kakve veze ima šta je putnik radio.
Sto se tice bezbednosti pokazuje se da je samo malo bezbedniji od coveka šofera. Potrebno je još dosta rada na tom sistemu i nažalost još pogibija. Ali nema dileme da će budućnost ćak zabranjivati čoveku da vozi na glavnim putevima.

Petar

pre 7 godina

Desi se. Tose je poginuo na identican nacin bez autopilota, sta sad treba ukinuti voznju avtoputem?
Autopilot je jako sigurna stvar a jos je u ranoj fazi razvoja gde ce tek biti za 5 ili 10 godina

Ispravljač krivina

pre 7 godina

@Morao sam da kažem
Naprotiv. Naši pešaci nisu kupili osećaj za sigurnost i svoje poštovanje života, oni podsvesno žele da se reše bede.

Mario

pre 7 godina

Ja iskreno nisam ni znao da Tesla ima auto-pilot u smilsu da te u danansje vreme vozi od tacke a do tacke b. Svici mi suludo i preuranjeno za takvu tehnologiju a ovo je i dobar primer zasto. Znam da postoji auto piloti u smisli da se auto sam parkira ali da me on vozi?! ....ja se iskreno ne bih usudio da sednem u auto i ukljucim auto pilot. Kada to se to valjano testira i postane standar onda ok.

popeye

pre 7 godina

На видеу са белим камионом се види колико је аутономни систем неспреман за стварни живот. Не прати саобраћај са стране и касно и не(превише) адекватно реагује. Где се ово продаје и коме, не разумем баш..

hux flux

pre 7 godina

vozio Teslu,sjajan auto. pri voznji sa edukovanim prodavcem mi je dato do znanja da auto pilot ne pokriva 100% situacija,a kao jedna od njih je navedena kruzni tokovi gde svakako vozac treba da preuzme potpunu kontrolu nad vozilom. siguran sam da osim ove situacije ima jos situacija I da vozac treba da je sve vreme u pripravnosti.
Gledanje filma dok auto pilot vozi ne bih ni komentarisao.

bb

pre 7 godina

a kada ja napisem da je Ilon Mask lud covek i psihopata koji ce svojim postupcima ubijati ljude dobijem gomilu minusa...pa ljudi on hoce 2025g da posalje ljude na mars??? kada to svako zna da je nemoguce...bolestan covek,ne smes dozvoliti instalaciju autopilota u svoje automobile bez 100% garancije to je naucna fantastika da automobili idu sami a ti gledas film ili zveras okolo!ljudi pomisle da je to stvarno moguce i ginu....PSIHOPATA!

Petar

pre 7 godina

Desi se. Tose je poginuo na identican nacin bez autopilota, sta sad treba ukinuti voznju avtoputem?
Autopilot je jako sigurna stvar a jos je u ranoj fazi razvoja gde ce tek biti za 5 ili 10 godina

Morao sam da kazem

pre 7 godina

Onaj osećaj uspeha u životu koji vas ubedi, da ste parama kupili sigurnost za par života bonusa.
(Ispravljač krivina, 1. jul 2016 11:41)

Realno nasi pesaci kada pretrcavaju ulicu ispred autobusa rizikuju milion puta vise. Ne znam kojim parama su oni kupili taj svoj osecaj sigurnost?!

džontra

pre 7 godina

Ne služi auto pilot da ti bude šofer, nego pomoć, piloti su primer. To stoji i u upustvu Tesle... Ljudska nemarnost je opet prevagnula.

bopal

pre 7 godina

Autopilot navikava vozaca da me prati stanje na putu. Nerealno je ocekivati da vozac koji se mesecima vozi bez napora zadrzi koncentraciju kao da sam vozi.

hux flux

pre 7 godina

vozio Teslu,sjajan auto. pri voznji sa edukovanim prodavcem mi je dato do znanja da auto pilot ne pokriva 100% situacija,a kao jedna od njih je navedena kruzni tokovi gde svakako vozac treba da preuzme potpunu kontrolu nad vozilom. siguran sam da osim ove situacije ima jos situacija I da vozac treba da je sve vreme u pripravnosti.
Gledanje filma dok auto pilot vozi ne bih ni komentarisao.

ty

pre 7 godina

Za one koji pisu da je autopilot nemoguc, da oni nece to, ili ce biti za 50god.... nece nas niko ni pitati. Sve auto kompanije su najavile autopilot do 2018. Toyota,W, BMW, Mbenz, plus informacioni giganti Google, Apple. Tesla vec ugradjuje. Jednostavan je razlog. Bezbednost. Ovi automobili su prosli vec milione kilometara u test voznji. Bezbedniji su od ljudskih vozaca za oko 80% (za sad. Sve su bolji). Svaka vlada na svetu ce doneti zakon kojim strada manje ljudi (obavezan autopilot u kolima) Svaka kompanija ce lobirati za manje nesreca (manju isplatu osiguranja ili sudskih odsteta za kvar na kolima) Svaki gazda ce hteti vozaca koji ne spava i skoro ne gresi (unistava ulozenu opremu). Ljudi ce voziti verovatno samo na stazama, pistama, trkalistima..... iz ciste zabave

dragan

pre 7 godina

Gledao film pa gledao film, to je nebitno, ako je to auto koji samostalno treba da upravlja kretanjem, sa idejemo da to ne radi čovek, jer je to manje bezbedno, kakve veze ima šta je putnik radio.
Sto se tice bezbednosti pokazuje se da je samo malo bezbedniji od coveka šofera. Potrebno je još dosta rada na tom sistemu i nažalost još pogibija. Ali nema dileme da će budućnost ćak zabranjivati čoveku da vozi na glavnim putevima.

Petar

pre 7 godina

Pa realno vojnik u NATO drzavi moze da priusti svasta a ne samo Teslu. Kod nas u Sloveniji kad vojnik ode na misiju na Kosovo za pola godine uzme 10-15 000 € zavisi od cina pa vi vidite. A pogotovo Amerikanci koji su po par godina u Afganistanu, Iraku, Libiji..

sumska skoljka otrovnica

pre 7 godina

Samo lud covek moze da poveri svoj i zivot najblizih 100% masini...I sta treba da razmisljam hocu li biti taj jedan na 130mil milja...
(petarczv, 1. jul 2016 13:11) trenutno u svetu bar 300000 ljudi je podredilo svoj zivot i zivot svoje porodice za par casa alkohola, o ljudskoj gluposti toliko, da je imalo autopilota bar 50000 ljudi bi manje izginulo, jel ti poznato ono u subotu ujutru na vestima...u ranim jutarnjim casovima...23 godine.. poginuli..tesko povredjeni

Šumadinac

pre 7 godina

Boja prikolice se stopila sa okruženjem... Senzori za objekte na putu nisu na boju ili analizu slike, nego na radarski sistem, koji tačno meri rastojanje do fizičkog objekta, dan, noć, magla, mećava... Problem razvoja softvera je, da nikada ne možete pokriti sve akcije i situacije, jer je broj kombinacija preveliki. A korisnici softvera, u ovom slučaju vozač, misle da sa autopilot opcijom, nema više potrebe da koriste sopstveni mozak.

Super

pre 7 godina

Za 10-tak godina bice zabranjena samostalna voznja. Onda nece biti udesa niti bilo kakvih problema. Kompjuteri znaju najbolje za razliku od nas ljudi koji smo umorni, depresivni, razdrazljivi itd.Razne budale voze

Milez

pre 7 godina

Čemu onda taj autopilot kad vozač mora stalno biti u pripravnosti? Po meni je to veći stres i zamor nego da sam čovek vozi sve vreme. Glupost, voleo bih tog Teslu da vidim po našim putevima, mislim da bi mu se procesori odlemili nakon par km, ovo su kaldrme u Srbistanu, a ne putevi.

mezzano

pre 7 godina

Ne bih nikad prepustio voznju kompjuteru. Ako pogresim, znam da je moja greska. A da razmišljam da li će se "resetovati", "zabagovati", "pasti mu sistem"... ne hvala.

M

pre 7 godina

Nije valjda da se autopilot oslanja samo na analizu slike. Očekivao bi da ima unutrašnji radar i gomilu senzora koji sve prate bolje nego ljudsko oko.

StokholmskiLemurOpasnihNamera

pre 7 godina

Covece kod njih vojinik moze da kupi Teslu.
(Jamezdin, 01. jul 2016 12:14)

Ne obican...dosta njih je posle Iraka,mlatilo kintu radeci za razne korporacije nakon sto su napustili sluzbu.

Mario

pre 7 godina

Ja iskreno nisam ni znao da Tesla ima auto-pilot u smilsu da te u danansje vreme vozi od tacke a do tacke b. Svici mi suludo i preuranjeno za takvu tehnologiju a ovo je i dobar primer zasto. Znam da postoji auto piloti u smisli da se auto sam parkira ali da me on vozi?! ....ja se iskreno ne bih usudio da sednem u auto i ukljucim auto pilot. Kada to se to valjano testira i postane standar onda ok.

Iznenadjen i uvredjen

pre 7 godina

Ostalo je napraviti samovozeće bicikle i rolere, pa će se ljudski rod konačno pretvoriti u bezmozglu stoku pod kontrolom velikog brata

Nenad

pre 7 godina

Zamislite šta se može dogoditi ako neko ubaci virus u automobil sa auto pilotom sa uputstvom da vas namerno slupa. Opasna vremena dolaze.

Vlajko

pre 7 godina

To je zemlja gde su sve informacije dostupne, sve je transparentno a demokratija doživljava svoje vrhunce u istoriji civilizacije. Bravo. Čovek poginuo mesec dana ranije a tek sada se to otkriva jer iza stoji interes jedne kompanije. Šta bi bilo da stoji interes SAD? Nikada ne bi ni saznali? Šta li onda sve to ne znamo a desilo se?

Ispravljač krivina

pre 7 godina

@Morao sam da kažem
Naprotiv. Naši pešaci nisu kupili osećaj za sigurnost i svoje poštovanje života, oni podsvesno žele da se reše bede.

мислим,стварно...

pre 7 godina

Па ни у авиону не остављају кокпит без бар једног инжењера,копилота или пилота за време лета са ауто-пилотом...како неко рече,сувише је непознаница и безброј потенцијалних проблема,да би се СВЕ препустило машини (софтверу) да сама одлучује...то ме подсећа на онај јапански воз,којим су требали да оборе рекорд ТЖВ...па су то успели тек из трећег пута,јер су им у прва два сметале "блокаде" и репери сигурности које су сами поставили,а онда су рекорд прошишали за преко 36 км/ч јер се воз "отео" т.ј. да није било човека,ко зна докле би убрзавао...тако '60 мал' није дошло до 3св. рата (и то између САД и СССР) јер је радар на сателиту сунчев одсјај од језера "прочитао" као нуклеар. ракету...технологија је супер,ал уз свестан надзор човека...да нам не би било СкајНета,као у Терминатору...

petarczv

pre 7 godina

Samo lud covek moze da poveri svoj i zivot najblizih 100% masini...I sta treba da razmisljam hocu li biti taj jedan na 130mil milja...

Neko iz mase

pre 7 godina

Na stranu glupost da svoj život poveriš automobilu ma kako je opremljen jer u vožnji ima milion faktora na koje auto samostalno ne može da pravilnije da odluči od čoveka. Mene buni ovaj deo:
"U svom saopštenju Tesla Motors tvrdi da sistem koji omogućava autonomnu vožnju Modela S nije detektovao prikolicu kamiona jer se njegova boja stopila sa blještavom pozadinom neba..."
Kakva bre boja prikolice? Zar se sistem oslanja na razlikovanje boja? Greška u prevodu teksta? Koliko je meni poznato sistem bi trebao da detektuje predmete u okolini vozila na osnovu odbijanaja talasa od tih predmeta i proračuna brzine automobila i predmeta u okolini automobila? Ako je prikolica bila fizički u dometu za registrovanje, sistem je MORAO da "vidi" prikolicu kamiona! Kakve veze ima boja prikolice? Pa kad bi boja imala taj efekat svi avioni SAD bi se farbali u toj boji radi izbegavanja radarskih sistema!

The Unforgiven

pre 7 godina

a kada ja napisem da je Ilon Mask lud covek i psihopata koji ce svojim postupcima ubijati ljude dobijem gomilu minusa...pa ljudi on hoce 2025g da posalje ljude na mars??? kada to svako zna da je nemoguce...bolestan covek,ne smes dozvoliti instalaciju autopilota u svoje automobile bez 100% garancije to je naucna fantastika da automobili idu sami a ti gledas film ili zveras okolo!ljudi pomisle da je to stvarno moguce i ginu....PSIHOPATA!
(bb, 1. jul 2016 11:48)
-------

Evo i dalje dobijas gomilu minusa.
"Svako zna da je nemoguce poslati ljude na Mars" ... Ako su svi sveznajuci kao ti, naravno da "znaju". Nekada su ljudi znali i da je zemlja pljosnata. I nekada su ljudi znali da je nemoguce putovati na mesec. I onda su se pojavili drugi ljudi koji su dokazali suprotno.
Kao sto sam napisao u mom drugom komentaru, godisnje u svetu pogine 1.25 miliona ljudi u saobracajnim nesrecama. Samovozeci automobili su igrali ulogu u toj cifri sa samo 1 automobilom.
Zahvaljujuci "ludim ljudima" i "psihopatama" kao sto je Mask, ti danas imas taj kompjuter ili telefon preko koga si otkucao komentar. A da su se ljudi kao ti pitali, mi bi jos ziveli u dobu Freda Kremenka.

kmnccc

pre 7 godina

На видеу са белим камионом се види колико је аутономни систем неспреман за стварни живот. Не прати саобраћај са стране и касно и не(превише) адекватно реагује. Где се ово продаје и коме, не разумем баш..
(popeye, 01. jul 2016 12:08)

Zapravo prati saobraćaj sa strane ali ne može da predvidi da će vozač kamiona pokušati da vozi u njega. Isto ni čovek ovo ne bi predvideo. Inače, odlična reakciha autopilota!

bb

pre 7 godina

a kada ja napisem da je Ilon Mask lud covek i psihopata koji ce svojim postupcima ubijati ljude dobijem gomilu minusa...pa ljudi on hoce 2025g da posalje ljude na mars??? kada to svako zna da je nemoguce...bolestan covek,ne smes dozvoliti instalaciju autopilota u svoje automobile bez 100% garancije to je naucna fantastika da automobili idu sami a ti gledas film ili zveras okolo!ljudi pomisle da je to stvarno moguce i ginu....PSIHOPATA!

lol

pre 7 godina

(cobo, 1. jul 2016 12:09)

Bravo cobo, ako si ti rek'o, koji ce nam autopiloti... To ionako nikada nece raditi, jel tako, tako je. Ajoj koliko mi je muka zadrugara sa pivskim stomakom koji samo nesto brbljaju, a doprineli su koliko i lanjski sneg.

Ertz

pre 7 godina

Svega ovde ima.
1.Vozac nije pravilno ucestvovao u saobracaju
2. Kompjuter nije reagovao jer nije usavrsen, niti je moguce da bude usavrsen za svaku situaciju koja je moguca u saobracaju.
3. Opravdanje kojim firma brani kompjuter automobila je neadekvatno, jer to sto je komp pomesao trenutnu boju neba i prikolice kamiona, nije prednost, nego mana uredjaja. Sta sve ubuduce moze da pomesa?!
4. Ovaj slucaj koriste firme koje se bore protiv autopilota i to, naravno, ne zbog neke preterane brige, nego zbog uspeha vlastite politike i ekonomije.
5. Autopiloti u neuredjenim zemljama treceg sveta kao sto je nasa?! Nadam se - nikada, jer mi ne zelimo da se uredimo ili da nas urede. Uz ponasanje vecine nasih ucesnika u saobracaju, bilo vozaca ili pesaka, uz stanje puteva i uslova saobracaja, mislim da ne postoji kompjuter cak ni u firmi kao sto je NASA, niti ce uskoro postojati, a koji bi mogao da izracuna kombinacije matriksa sa toliko razlicitih parametara i da, shodno tome, pravilno reaguje.

C i n i k

pre 7 godina

Ovde se jos vidja Golf II,daleko je prosecan covek iz Srbije od najnovijih dostignuca u automobilizmu. Ovde je mracni srednji vek a istovremeno ljudi misle izgleda da se u USA jede korenje, ili sta?
Toliko smo daleko od svetskih tokova,toliko je ovaj narod neuk, da je to vise nepodnosljivo.
Tesla S na struju sa autopilotom, je industrijska revolucija.

popeye

pre 7 godina

На видеу са белим камионом се види колико је аутономни систем неспреман за стварни живот. Не прати саобраћај са стране и касно и не(превише) адекватно реагује. Где се ово продаје и коме, не разумем баш..

vele

pre 7 godina

Ovo je jos u fazi testiranja ali je opet sigurnije od obicne voznje pogotovo kada se kombinuje autopilot sa covekovom regulacijom i da prati saobracaj a ne da gleda filmove. Kompjuter se ne umara kao covek ali ima gresaka kao ova covek poginuo zbog boje kamiona nije sistem prepoznao malo mi je glup taj sistem kada radar odavno postoji

Morao sam da kazem

pre 7 godina

Naprotiv. Naši pešaci nisu kupili osećaj za sigurnost i svoje poštovanje života, oni podsvesno žele da se reše bede.
(Ispravljač krivina, 1. jul 2016 12:58)

Ajde da se ne lazemo radi se o prostoj kombinaciji gluposti i bahatosti :)

boki

pre 7 godina

auto pilot kada bude siguran 300 %,pojavice se kod nemaca,svedjana,japanaca,a ne kod glupih amera kojima je bitnije da misle da su prvi u necemu nego sigurnost gradjana.

бт

pre 7 godina

Волим што је Америка омогућила да фирме могу да продају кола уз овакво упозорење:
"Tesla Motors još jednom napominje da vozači Modela S čak i u auto-pilot modu treba uvek da drže ruke u neposrednoj blizini volana, kako bi bili spremni da preuzmu upravljanje nad vozilom u svakom trenutku."

То је исто као да су дозволили да било којим колима управљају и мала деца, па и слепи људи, са упозорењем да поред њих увек мора бити прави возач спреман да преузме управљање над возилом у сваком тренутку. Колико и кога је Тесла Моторс морао да подмаже да би озаконио продају својих "паметних" кола?

The Unforgiven

pre 7 godina

@crni,
Mogao si da dodas jos par stvari u vezi vojnika. Mozda oni nemaju visoku platu dok su u vojsci, ali posle toga imaju ogromnu pomoc od drzava. Kao recimo besplatno zdrastveno osiguranje (koje je u Americi jako skupo za obicne ljude). Zatim ogromne popuste za fakultete (takodje jako skupo u Americi) i placaju daleko manji porez. Moj prvi komsija je bivsi vojnik, bio je u Bosni, Somaliji ... Zadnjih nekoliko godina uopste nije radio vec je bio na fakultetu da bude mehanicar aviona. Isti fakultet koji sam ja zavrsio i koji je mene kostao $27,000 godisnje, on je platio nekih $5,000 godisnje. A da ne ulazim u detalje koliko manji porez na kucu on placa u poredjenju samnom, iako imamo gotovo identicne kuce u istom naselju.

crni

pre 7 godina

Samo lud covek moze da poveri svoj i zivot najblizih 100% masini...I sta treba da razmisljam hocu li biti taj jedan na 130mil milja... (petarczv, 1. jul 2016 13:11)

Samo još luđi čovek može da poveri svoj i život najbližih 100% drugom ljudskom biću.

mr.tooth

pre 7 godina

Eto dogodilo se sto bilo ocekivano.
Covek nastradao ni kriv ni duzan verujuci tehnologiji.Ocigledno je da nastradali nije kriv, ali ko jeste?
Hardver?
Softver?
Programer?
..... ?

Če

pre 7 godina

Ja i kad uključim običan tempomat na auto putu, gledam da mi noga bude blizu kočnice, a volan ne bi prepustio kompjuteru i senzorima ni u najvećem ludilu! Možda sam staromodan, ali smatram da previše elektronike zaglupljuje čoveka i pravi ga neupotrebljivog! Radije bi vozio mustanga iz '67, nego Teslu, iako ima časno ime!

Milivoje

pre 7 godina

Auto pilot ili ne, vozac bilo kakvog kopnenog vozila nikada ne sme da skloni pogled sa puta. Auto pilot je lepa ideja, ali dokle god na putevima automobilom jos upravljaju ljudi nikakav autopilot nece biti 100% siguran.

OPC

pre 7 godina

Dokle god budem mogao da biram uvek cu sam voziti automobil. Prvo, ne svidja mi se pomisao da me kompjuter vozi, a drugo, ja volim da vozim i ne zelim da nemam kontrolu nad vozilom.

dzonikg

pre 7 godina

Prvo to nije nikakav auto pilot jer funskcionise samo na auto putu tako da je je to neka vrsta advanced tempomata ..tj prati linije na putu i daljinu okolnih vozila pomocu rada..mercedes to isto ima vec nekoliko godina i zove se distronic plus ..razlika je sto mercedes trazi da ti ruke stalno budu na volanu radi bezbednosti i ako auto sam okrece volan..tebi samo ruke stoje na volanu za svaki slucaj dok na tesli su stavili da samo ponekad moras da stavis ruke na volan sto je opasno jer ti auti da ponovim nisu autonomni..ne citaju ni crvena svetla niti bilo sta

Nindza

pre 7 godina

Ljudi su beskrajno tupavi. Da bi auto imao toliku dozu "samosvesti" morao bi da ima radar poput borbenog aviona, i omanju farmu servera da obradjuje informacije i kostao bi koliko i borbeni avion. Mozda i skuplje. Ne znam odakle mu ideja da totalno ignorise put.

?

pre 7 godina

Trka izmedju Google, BMW, Mercedes i Tesla autopilot software-a dovesce do usavrsavanja a ne dobre ili lose namere.
Google je pomerio granice, Nemci imaju veliku udeo trzista kojeg se nebi odrekli ni po koju cenu a Tesla spaja cistu energiju sa autonomijom, to je ovde akcenat, svako ce imati da ponudi nesto.
Tako je isla i trka u proizvodnji aviona, ljudi su ginuli nazalost, greske su se ispravljale i to je jedan od najbezbednijih vrsta saobracaja danas.

The Unforgiven

pre 7 godina

Zamislite to, posle 130 miliona milja poginuo neko za volanom samovozeceg automobila. To je zaista dokaz da su samovozeci automobili opasni, zar ne? Bilo bi manje smrtnih slucajeva da nema samovozecih automobila?
Godisnje u saobracaju pogine 1.25 miliona ljudi u svetu. Samovozeci automobili su igrali ulogu u toj cifri sa samo 1 slucajem.

ZoranJ

pre 7 godina

Moram da priznam da prvi put čujem za auto-pilot u komercijalnom automobilu. Ako sam dobro razumeo saopštenje proizvođača, auto-pilot nije zamena za vozača, već samo asistencija. Do nesreće može da dođe pod uslovom da pogreše i vozač i kompjuter istovremeno. Sad je pitanje da li je gospodin zaista blenuo u film ili ne? Hajka na nove tehnologije me uvek podseti na Nikolu Teslu kome su osporavali naizmeničnu struju visokog napona zato što može da ubije, ili kad su pre nekoliko godina poveli hajku na Red Bul zato što je opasan u kombinaciji sa nekim drogama. Ljudi nisu svesni da su tehnologiji odavno poverili svoje živote. Ne znam egzaktnu statistiku, ali sam potpuno siguran da na jednu grešku auto-pilota dođe bar 30 otkazivanja kočnica na svetskom nivou.

Grk Zorba

pre 7 godina

Auto je moguće haknuti, i osvetiti nekog vođu..samo molim sveznalice da olade sa pričama o teoriji zavjere i sigurnosnim sistemima softvera...eeejjj...dolar sve može to da ZAVRŠI.

crni

pre 7 godina

Za sve vas koji mislite da američki vojnik može da kupi tek tako vrlo skupe stvari, čisto, nemojte da tripujete. U skoro svim zemljama sveta, takvi vojnici su samo potrošna roba. Pogotovo u ovakvim državama kao što je SAD gde vlada lobikratija i merkantistička ekonomija. Gde su vojske većinom u službi velikih korporacija i uticajnih moćnih krugova. Ako mi ne verujete, a vi barem pogledajte film neprijatna istina, ili tako nešto, dokumentarac od sat vremena o američkim ratnim veteranima iz Iraka i Afganistana koji govore otvoreno u kamere. Nikakvo bogatstvo vi nemate. Eventualno ako se vratite bez rukice ili nogice, ili već čega, njihov vojni fond za lečenje vam plati protetski, robotski ud, ako vam je to život. I budete srećni ako se vratite u celosti i idete redovno na terapiju kod psihijatra. Nemaju nikakvu dobit, a kamoli ne ekstra dobit od tih ratova i rade sasvim obične poslove. Pod uslovom da su celi.
Zato pažljivo čitajte tekst. Lepo piše, bivši marinac. Verovatno se lik malo nakrao, shvatio kao neki da rat može da bude unosan i postao ratni profiter. Za šljam, ništa nije nemoguće po tom pitanju.
Moguće da je i neki biznis imao, ali ovi iz novina se uhvatili toga što je bio marinac.
Šta reći. Novinari.

Zoran

pre 7 godina

auto pilot kada bude siguran 300 %,pojavice se kod nemaca,svedjana,japanaca,a ne kod glupih amera kojima je bitnije da misle da su prvi u necemu nego sigurnost gradjana.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (boki, 1. jul 2016 13:19)

Kao prvo nece se nikad pojaviti 100% siguran, uvek ce kompaniej da se ograde. A kao drugo nece sigurno ni tooliko siguran da se pojavi kod amatera kao sto je ovaj sto pravi Teslu.

trol

pre 7 godina

Malo se edukujte pre nego sto pocnete da tipkate. Autopilot u tesli ne sluzi da vozac spava vec samo kao pomoc i radi odlicno, fabrika naglasava da nijednog momenta vozac ne bi smeo da pusti volan i da se opusti bas da bi se ogradili od ovakvih slucajeva iako je vrlo pouzdan.

Sava Mali

pre 7 godina

Živo me zanima kako bi se auto-pilot snašao, na putevima po Balkanu?! Tu znakovi pored puta služe da se na njima lepe predizborni pakati,pišu se poruke odanosti svojim klubovima,prepravljaju se brojke,služe kao mete ( Crna Gora ),itd...Sve sam ovo svojm ocima video...

Barakuda

pre 7 godina

vozim Passat sa funkcijom autopilota. Sve funkcionise savrseno ali se ipak ne osecam lagodno kad skinem ruke sa volana. Do sada sam imao samo jednu problematicnu situaciju kada je bumbar pogodio prednju kameru pa se sistem iskljucio.

rango_unchained

pre 7 godina

Mislim da je dobra stvar, ali ako svi automobili budu automatski. Da jedni druge prepoznaju i reaguju. Ovako, kad tad ces se zabiti u nesto.

Aldebaran

pre 7 godina

Svaka nova tehnologija je u početku manje bezbedna i zahteva žrtve jer je nemoguće unapred predvideti sve moguće situacije i imati spremno rešenje za njih. Avioni su u redovnoj upotrebi već stotiak godina, pa se i dalje dešavaju nesreće i još uvek ima mesta poboljšanjima.

Ako čekamo da automatska vozila budu 100% bezbedna pre nego što ih dozvolimo, onda ih nećemo nikad dozvoliti i najbolje da ih odmah i zauvek zabranimo.

Neko će morati da bude pionir, a među pionirima će sigurno biti žrtava.

Ali to ne znači da i ja moram biti pionir. Ja ću sačekati i posmatrati sa strane neko vreme pre nego što odlučim da li ču i ja uskočiti u taj voz.

Ustalom, nisam nikad osetio potrebu da gledam film ili surfujem netom dok vozim autoputem. Volim da vozim i volim osećaj da ja u potpunosti kontrolišem vozilo. Najviše automatike što od njega tražim je dobar tempomat.

U gradu je savim druga priča. U nesnosnim beograskim gužvama i smaračkoj vožnji stani/kreni metar po metar, često poželim da me neko drugi vozi, pa što da ne i automatika?

A tu bi situacija bila i lakša i znatno bezbednija, nego pičiti 150 na sat autoputem 100% pod automatikom. Ako u gradu automatika i pogreši, rezultat će biti samo manje ili više zgužvanog pleha. Na autoputu, čak i kao postoji mogućnost vraćanja kontrole vozač, on uglavnom neće imati mnogo vremena da reaguje.

blAck

pre 7 godina

Ja imam kadetta samovozeceg i drzim ruke na volanu. A koja je inace poenta drzanja ruke u vazduhu oko volana? Da mi se umaraju ruke? Sta? Ja mislim da samoupravljajuci automobili nece biti moguci sve dok sva vozila ne budu umrezena na centralnu mrezu i komuniciraju medjusobno sa slanjem statusa o lokaciji i gabaritima, a to onda mora da ukljuci motorcikliste, bicikliste a onda pesake i divlje zivotinje na putu gde opet dolazimo do zakljucka da nije moguce toliko varijabli uneti u softver i da on sam odredjuje i cini odluke. Pa opet, treba uneti i spontano nastale prepreke na putu i filtriranje istih. Recimo, kesa na putu ili kartonska kutija i plasticna flasa? Sta cemo onda, kako staviti do znanja softveru da je bezbedno preci preko toga a ne praviti manevar u velikoj brzini. Covek ce znati, ali kompjuter nikada! Pa i da je moguce, sve to kosta. Ja sam programer i mogu da zamislim na sta bi sve morala da se obrati paznja da to auto radi umesto coveka. Nikada, ili za barem 50 godina.

Marko Banja Luka

pre 7 godina

Kako sam ja skontao u buducnosti neces morati da polazes vozacki jer ces imati vozaca.Znaci autoskole se zatvaraju,a uzivanje u volanu i mjenjacu ce se zamjeniti gledanjem filmova.S tim sto ce sve prikolice morati da se prefarbaju u crvenu ili neku drugu boju.Ma daj!

Preferisco dirti adio

pre 7 godina

Dokaz da tehnologija nepovratno retardira korisnike. Covjek gleda film i pici autoputem, jeeee. Ja kad se vozim na mjestu suvozaca pratim situaciju kao da sam vozac (ali naravno cutim i ne smaram vozaca savjetima) a kamoli da prepustim kompjuteru da me "vozi" drito pod sleper, as seen with tesla motors

Bane

pre 7 godina

I za Titanika su govorili u ono vreme da je nepotopiv; znam bilo je pre 100 godina, evoluirali smo, greške se dešavaju ali ne treba u ništa baš 100% verovati, oslanjati; treba vremena i kroz praksu da se proveri i opet ne izazivati "sudbinu.."...ako već postoji mogučnost...oprez je majka mudrosti...

Gogs

pre 7 godina

Pa treba napraviti nekakvo poredjenje koliko ljudi pogine vozeci normalno na npr. milion predjenih kilometara, a koliko koristeci autopilot. Tako bi vidjeli kolika je sigurnost, odnosno nesigurnost ovog nacina upravljanja.

Zoran

pre 7 godina

Covece kod njih vojinik moze da kupi Teslu.
(Jamezdin, 01. jul 2016 12:14)

Ti vojnici ne zaradsjuju nista posebno, 40.000 dolara bruto godisnje. Ali je fora sto im stan i hrana placeni kad ratuju i sto imaju povlastice ako se vrate zivi.

Mozda cak i popusti neki pi kupovini automobila. Secam se ovd eu Americi mi Amerikanac, stariji covek, pricao kad se vracali iz Vijetnama. Kaze on: Doteraju nova kola, kucu imaju...sve. Ja gledam...nije mi bas pravo. U to vreme vojnici nisu bas bili na dobrom glasu zbog prilicne socijale koju su imali.

Taj je bacio pare ni na sta. Budala bio, tako i zavrsio. Obicno malo pemtniji odu u rat da bi posle otvorili posao neki ili cak ucili nesto od skole. Ovo je tipicna americka budala koja je bas i za americke prilike ekstrem.

Ministarstvo za lobotomiju

pre 7 godina

Slazem se da autopilot nije najbolje resenje. Takodje je potrebno umrezavanje kako bi sva vozila komunicirala jedna sa drugim. Prica za boju mi je malo smesna, kao sto je neko rekao, radar ne zna za boju.
Autopilot je ozbiljan software koji zahteva gomilu znanja i testova. Da li je nesto kamen velicine lopte ili kesa nekog nepravilnog objekta, sva ta scenarija moraju da prodju prvo kroz proveru.

mr.tooth

pre 7 godina

Za ove sto lupaju pluseve u korist auto-pilota!
Cinjenica je da avioni lete pomocu ovog uredjaja ali ta tehnologija se razvijala godinama u nazad a ovo je nesto sasvim novo i funkcionisace verujem dobro za 10-ak godina.
Pitanje: Da li bi ti isti poverili zivot necemu sto jos uvek nije sigurno?
Primer: Svi se dobro preznojimo kada nas vozi neko u koga nemamo poverenja ( , a recimo znamo vozaca).

Aleksa

pre 7 godina

Što manje automatike, to bolje. Mada, sviđa mi se ideja da auto nađe sam parking, ali ko će biti kriv ako doživi usput udes? Ma, bolje use i u svoje kljuse.

sole

pre 7 godina

Automobil je udario u kamion sa strane u prazan prostor izmedju dve osovine, kako navode prikolica je bila veoma visoka tako da je automobil prosao ispod nje i vetrobranskim staklom udario u dno prikolice.

veki

pre 7 godina

To u Tesli nije autopilot nego se radi o aktivnom tempomatu sa radarom i funkcijom preventivnog kocenja.Svi veliki proizvodjaci rade ispitivanja na samovozecim autima ali oni nece biti u upotrebi bar jos 20 god. tako da je naslov teksta ili krivo prenesen ili je senzacionalisticki.

Đole

pre 7 godina

Smisao autošofera je da tokom vožnje gledamo reklame, a ne da beskorisno blenemo u saobraćaj.
Patentiraću reklame po kolovozu čim rešim problem kolotraza. Postaću vrlo imućan.

Achitwn

pre 7 godina

Moguce da je gledao pre nego sto je krenuo na put, a kada se auto zaustavio/zakucao film se vratio na ekran
(sasa jokic, 01. jul 2016 11:43)

Gledao je film na ipad

Gross

pre 7 godina

@blAck apsolutno tacno! Autonomna voznja je cisto fantaziranje. Lepa prica za polupismene ljude kako ce jednog dana sesti u auto i gledati film dok ih auto sam vozi i pri tom ce biti bezbedniji nego da su ispod staklenog zvona.

bb

pre 7 godina

a kada ja napisem da je Ilon Mask lud covek i psihopata koji ce svojim postupcima ubijati ljude dobijem gomilu minusa...pa ljudi on hoce 2025g da posalje ljude na mars??? kada to svako zna da je nemoguce...bolestan covek,ne smes dozvoliti instalaciju autopilota u svoje automobile bez 100% garancije to je naucna fantastika da automobili idu sami a ti gledas film ili zveras okolo!ljudi pomisle da je to stvarno moguce i ginu....PSIHOPATA!

popeye

pre 7 godina

На видеу са белим камионом се види колико је аутономни систем неспреман за стварни живот. Не прати саобраћај са стране и касно и не(превише) адекватно реагује. Где се ово продаје и коме, не разумем баш..

бт

pre 7 godina

Волим што је Америка омогућила да фирме могу да продају кола уз овакво упозорење:
"Tesla Motors još jednom napominje da vozači Modela S čak i u auto-pilot modu treba uvek da drže ruke u neposrednoj blizini volana, kako bi bili spremni da preuzmu upravljanje nad vozilom u svakom trenutku."

То је исто као да су дозволили да било којим колима управљају и мала деца, па и слепи људи, са упозорењем да поред њих увек мора бити прави возач спреман да преузме управљање над возилом у сваком тренутку. Колико и кога је Тесла Моторс морао да подмаже да би озаконио продају својих "паметних" кола?

boki

pre 7 godina

auto pilot kada bude siguran 300 %,pojavice se kod nemaca,svedjana,japanaca,a ne kod glupih amera kojima je bitnije da misle da su prvi u necemu nego sigurnost gradjana.

Mario

pre 7 godina

Ja iskreno nisam ni znao da Tesla ima auto-pilot u smilsu da te u danansje vreme vozi od tacke a do tacke b. Svici mi suludo i preuranjeno za takvu tehnologiju a ovo je i dobar primer zasto. Znam da postoji auto piloti u smisli da se auto sam parkira ali da me on vozi?! ....ja se iskreno ne bih usudio da sednem u auto i ukljucim auto pilot. Kada to se to valjano testira i postane standar onda ok.

dragan

pre 7 godina

Gledao film pa gledao film, to je nebitno, ako je to auto koji samostalno treba da upravlja kretanjem, sa idejemo da to ne radi čovek, jer je to manje bezbedno, kakve veze ima šta je putnik radio.
Sto se tice bezbednosti pokazuje se da je samo malo bezbedniji od coveka šofera. Potrebno je još dosta rada na tom sistemu i nažalost još pogibija. Ali nema dileme da će budućnost ćak zabranjivati čoveku da vozi na glavnim putevima.

Super

pre 7 godina

Za 10-tak godina bice zabranjena samostalna voznja. Onda nece biti udesa niti bilo kakvih problema. Kompjuteri znaju najbolje za razliku od nas ljudi koji smo umorni, depresivni, razdrazljivi itd.Razne budale voze

mr.tooth

pre 7 godina

Eto dogodilo se sto bilo ocekivano.
Covek nastradao ni kriv ni duzan verujuci tehnologiji.Ocigledno je da nastradali nije kriv, ali ko jeste?
Hardver?
Softver?
Programer?
..... ?

Zoran

pre 7 godina

auto pilot kada bude siguran 300 %,pojavice se kod nemaca,svedjana,japanaca,a ne kod glupih amera kojima je bitnije da misle da su prvi u necemu nego sigurnost gradjana.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (boki, 1. jul 2016 13:19)

Kao prvo nece se nikad pojaviti 100% siguran, uvek ce kompaniej da se ograde. A kao drugo nece sigurno ni tooliko siguran da se pojavi kod amatera kao sto je ovaj sto pravi Teslu.

Petar

pre 7 godina

Desi se. Tose je poginuo na identican nacin bez autopilota, sta sad treba ukinuti voznju avtoputem?
Autopilot je jako sigurna stvar a jos je u ranoj fazi razvoja gde ce tek biti za 5 ili 10 godina

petarczv

pre 7 godina

Samo lud covek moze da poveri svoj i zivot najblizih 100% masini...I sta treba da razmisljam hocu li biti taj jedan na 130mil milja...

mezzano

pre 7 godina

Ne bih nikad prepustio voznju kompjuteru. Ako pogresim, znam da je moja greska. A da razmišljam da li će se "resetovati", "zabagovati", "pasti mu sistem"... ne hvala.

Vlajko

pre 7 godina

To je zemlja gde su sve informacije dostupne, sve je transparentno a demokratija doživljava svoje vrhunce u istoriji civilizacije. Bravo. Čovek poginuo mesec dana ranije a tek sada se to otkriva jer iza stoji interes jedne kompanije. Šta bi bilo da stoji interes SAD? Nikada ne bi ni saznali? Šta li onda sve to ne znamo a desilo se?

ty

pre 7 godina

Za one koji pisu da je autopilot nemoguc, da oni nece to, ili ce biti za 50god.... nece nas niko ni pitati. Sve auto kompanije su najavile autopilot do 2018. Toyota,W, BMW, Mbenz, plus informacioni giganti Google, Apple. Tesla vec ugradjuje. Jednostavan je razlog. Bezbednost. Ovi automobili su prosli vec milione kilometara u test voznji. Bezbedniji su od ljudskih vozaca za oko 80% (za sad. Sve su bolji). Svaka vlada na svetu ce doneti zakon kojim strada manje ljudi (obavezan autopilot u kolima) Svaka kompanija ce lobirati za manje nesreca (manju isplatu osiguranja ili sudskih odsteta za kvar na kolima) Svaki gazda ce hteti vozaca koji ne spava i skoro ne gresi (unistava ulozenu opremu). Ljudi ce voziti verovatno samo na stazama, pistama, trkalistima..... iz ciste zabave

sumska skoljka otrovnica

pre 7 godina

Samo lud covek moze da poveri svoj i zivot najblizih 100% masini...I sta treba da razmisljam hocu li biti taj jedan na 130mil milja...
(petarczv, 1. jul 2016 13:11) trenutno u svetu bar 300000 ljudi je podredilo svoj zivot i zivot svoje porodice za par casa alkohola, o ljudskoj gluposti toliko, da je imalo autopilota bar 50000 ljudi bi manje izginulo, jel ti poznato ono u subotu ujutru na vestima...u ranim jutarnjim casovima...23 godine.. poginuli..tesko povredjeni

vele

pre 7 godina

Ovo je jos u fazi testiranja ali je opet sigurnije od obicne voznje pogotovo kada se kombinuje autopilot sa covekovom regulacijom i da prati saobracaj a ne da gleda filmove. Kompjuter se ne umara kao covek ali ima gresaka kao ova covek poginuo zbog boje kamiona nije sistem prepoznao malo mi je glup taj sistem kada radar odavno postoji

Morao sam da kazem

pre 7 godina

Onaj osećaj uspeha u životu koji vas ubedi, da ste parama kupili sigurnost za par života bonusa.
(Ispravljač krivina, 1. jul 2016 11:41)

Realno nasi pesaci kada pretrcavaju ulicu ispred autobusa rizikuju milion puta vise. Ne znam kojim parama su oni kupili taj svoj osecaj sigurnost?!

Marko Banja Luka

pre 7 godina

Kako sam ja skontao u buducnosti neces morati da polazes vozacki jer ces imati vozaca.Znaci autoskole se zatvaraju,a uzivanje u volanu i mjenjacu ce se zamjeniti gledanjem filmova.S tim sto ce sve prikolice morati da se prefarbaju u crvenu ili neku drugu boju.Ma daj!

C i n i k

pre 7 godina

Ovde se jos vidja Golf II,daleko je prosecan covek iz Srbije od najnovijih dostignuca u automobilizmu. Ovde je mracni srednji vek a istovremeno ljudi misle izgleda da se u USA jede korenje, ili sta?
Toliko smo daleko od svetskih tokova,toliko je ovaj narod neuk, da je to vise nepodnosljivo.
Tesla S na struju sa autopilotom, je industrijska revolucija.

crni

pre 7 godina

Za sve vas koji mislite da američki vojnik može da kupi tek tako vrlo skupe stvari, čisto, nemojte da tripujete. U skoro svim zemljama sveta, takvi vojnici su samo potrošna roba. Pogotovo u ovakvim državama kao što je SAD gde vlada lobikratija i merkantistička ekonomija. Gde su vojske većinom u službi velikih korporacija i uticajnih moćnih krugova. Ako mi ne verujete, a vi barem pogledajte film neprijatna istina, ili tako nešto, dokumentarac od sat vremena o američkim ratnim veteranima iz Iraka i Afganistana koji govore otvoreno u kamere. Nikakvo bogatstvo vi nemate. Eventualno ako se vratite bez rukice ili nogice, ili već čega, njihov vojni fond za lečenje vam plati protetski, robotski ud, ako vam je to život. I budete srećni ako se vratite u celosti i idete redovno na terapiju kod psihijatra. Nemaju nikakvu dobit, a kamoli ne ekstra dobit od tih ratova i rade sasvim obične poslove. Pod uslovom da su celi.
Zato pažljivo čitajte tekst. Lepo piše, bivši marinac. Verovatno se lik malo nakrao, shvatio kao neki da rat može da bude unosan i postao ratni profiter. Za šljam, ništa nije nemoguće po tom pitanju.
Moguće da je i neki biznis imao, ali ovi iz novina se uhvatili toga što je bio marinac.
Šta reći. Novinari.

lol

pre 7 godina

(cobo, 1. jul 2016 12:09)

Bravo cobo, ako si ti rek'o, koji ce nam autopiloti... To ionako nikada nece raditi, jel tako, tako je. Ajoj koliko mi je muka zadrugara sa pivskim stomakom koji samo nesto brbljaju, a doprineli su koliko i lanjski sneg.

Iznenadjen i uvredjen

pre 7 godina

Ostalo je napraviti samovozeće bicikle i rolere, pa će se ljudski rod konačno pretvoriti u bezmozglu stoku pod kontrolom velikog brata

Nenad

pre 7 godina

Zamislite šta se može dogoditi ako neko ubaci virus u automobil sa auto pilotom sa uputstvom da vas namerno slupa. Opasna vremena dolaze.

Milez

pre 7 godina

Čemu onda taj autopilot kad vozač mora stalno biti u pripravnosti? Po meni je to veći stres i zamor nego da sam čovek vozi sve vreme. Glupost, voleo bih tog Teslu da vidim po našim putevima, mislim da bi mu se procesori odlemili nakon par km, ovo su kaldrme u Srbistanu, a ne putevi.

crni

pre 7 godina

Samo lud covek moze da poveri svoj i zivot najblizih 100% masini...I sta treba da razmisljam hocu li biti taj jedan na 130mil milja... (petarczv, 1. jul 2016 13:11)

Samo još luđi čovek može da poveri svoj i život najbližih 100% drugom ljudskom biću.

The Unforgiven

pre 7 godina

a kada ja napisem da je Ilon Mask lud covek i psihopata koji ce svojim postupcima ubijati ljude dobijem gomilu minusa...pa ljudi on hoce 2025g da posalje ljude na mars??? kada to svako zna da je nemoguce...bolestan covek,ne smes dozvoliti instalaciju autopilota u svoje automobile bez 100% garancije to je naucna fantastika da automobili idu sami a ti gledas film ili zveras okolo!ljudi pomisle da je to stvarno moguce i ginu....PSIHOPATA!
(bb, 1. jul 2016 11:48)
-------

Evo i dalje dobijas gomilu minusa.
"Svako zna da je nemoguce poslati ljude na Mars" ... Ako su svi sveznajuci kao ti, naravno da "znaju". Nekada su ljudi znali i da je zemlja pljosnata. I nekada su ljudi znali da je nemoguce putovati na mesec. I onda su se pojavili drugi ljudi koji su dokazali suprotno.
Kao sto sam napisao u mom drugom komentaru, godisnje u svetu pogine 1.25 miliona ljudi u saobracajnim nesrecama. Samovozeci automobili su igrali ulogu u toj cifri sa samo 1 automobilom.
Zahvaljujuci "ludim ljudima" i "psihopatama" kao sto je Mask, ti danas imas taj kompjuter ili telefon preko koga si otkucao komentar. A da su se ljudi kao ti pitali, mi bi jos ziveli u dobu Freda Kremenka.

bopal

pre 7 godina

Autopilot navikava vozaca da me prati stanje na putu. Nerealno je ocekivati da vozac koji se mesecima vozi bez napora zadrzi koncentraciju kao da sam vozi.

The Unforgiven

pre 7 godina

Zamislite to, posle 130 miliona milja poginuo neko za volanom samovozeceg automobila. To je zaista dokaz da su samovozeci automobili opasni, zar ne? Bilo bi manje smrtnih slucajeva da nema samovozecih automobila?
Godisnje u saobracaju pogine 1.25 miliona ljudi u svetu. Samovozeci automobili su igrali ulogu u toj cifri sa samo 1 slucajem.

kmnccc

pre 7 godina

На видеу са белим камионом се види колико је аутономни систем неспреман за стварни живот. Не прати саобраћај са стране и касно и не(превише) адекватно реагује. Где се ово продаје и коме, не разумем баш..
(popeye, 01. jul 2016 12:08)

Zapravo prati saobraćaj sa strane ali ne može da predvidi da će vozač kamiona pokušati da vozi u njega. Isto ni čovek ovo ne bi predvideo. Inače, odlična reakciha autopilota!

Zoran

pre 7 godina

Covece kod njih vojinik moze da kupi Teslu.
(Jamezdin, 01. jul 2016 12:14)

Ti vojnici ne zaradsjuju nista posebno, 40.000 dolara bruto godisnje. Ali je fora sto im stan i hrana placeni kad ratuju i sto imaju povlastice ako se vrate zivi.

Mozda cak i popusti neki pi kupovini automobila. Secam se ovd eu Americi mi Amerikanac, stariji covek, pricao kad se vracali iz Vijetnama. Kaze on: Doteraju nova kola, kucu imaju...sve. Ja gledam...nije mi bas pravo. U to vreme vojnici nisu bas bili na dobrom glasu zbog prilicne socijale koju su imali.

Taj je bacio pare ni na sta. Budala bio, tako i zavrsio. Obicno malo pemtniji odu u rat da bi posle otvorili posao neki ili cak ucili nesto od skole. Ovo je tipicna americka budala koja je bas i za americke prilike ekstrem.

džontra

pre 7 godina

Ne služi auto pilot da ti bude šofer, nego pomoć, piloti su primer. To stoji i u upustvu Tesle... Ljudska nemarnost je opet prevagnula.

StokholmskiLemurOpasnihNamera

pre 7 godina

Covece kod njih vojinik moze da kupi Teslu.
(Jamezdin, 01. jul 2016 12:14)

Ne obican...dosta njih je posle Iraka,mlatilo kintu radeci za razne korporacije nakon sto su napustili sluzbu.

mr.tooth

pre 7 godina

Za ove sto lupaju pluseve u korist auto-pilota!
Cinjenica je da avioni lete pomocu ovog uredjaja ali ta tehnologija se razvijala godinama u nazad a ovo je nesto sasvim novo i funkcionisace verujem dobro za 10-ak godina.
Pitanje: Da li bi ti isti poverili zivot necemu sto jos uvek nije sigurno?
Primer: Svi se dobro preznojimo kada nas vozi neko u koga nemamo poverenja ( , a recimo znamo vozaca).

Če

pre 7 godina

Ja i kad uključim običan tempomat na auto putu, gledam da mi noga bude blizu kočnice, a volan ne bi prepustio kompjuteru i senzorima ni u najvećem ludilu! Možda sam staromodan, ali smatram da previše elektronike zaglupljuje čoveka i pravi ga neupotrebljivog! Radije bi vozio mustanga iz '67, nego Teslu, iako ima časno ime!

Šumadinac

pre 7 godina

Boja prikolice se stopila sa okruženjem... Senzori za objekte na putu nisu na boju ili analizu slike, nego na radarski sistem, koji tačno meri rastojanje do fizičkog objekta, dan, noć, magla, mećava... Problem razvoja softvera je, da nikada ne možete pokriti sve akcije i situacije, jer je broj kombinacija preveliki. A korisnici softvera, u ovom slučaju vozač, misle da sa autopilot opcijom, nema više potrebe da koriste sopstveni mozak.

Grk Zorba

pre 7 godina

Auto je moguće haknuti, i osvetiti nekog vođu..samo molim sveznalice da olade sa pričama o teoriji zavjere i sigurnosnim sistemima softvera...eeejjj...dolar sve može to da ZAVRŠI.

?

pre 7 godina

Trka izmedju Google, BMW, Mercedes i Tesla autopilot software-a dovesce do usavrsavanja a ne dobre ili lose namere.
Google je pomerio granice, Nemci imaju veliku udeo trzista kojeg se nebi odrekli ni po koju cenu a Tesla spaja cistu energiju sa autonomijom, to je ovde akcenat, svako ce imati da ponudi nesto.
Tako je isla i trka u proizvodnji aviona, ljudi su ginuli nazalost, greske su se ispravljale i to je jedan od najbezbednijih vrsta saobracaja danas.

Petar

pre 7 godina

Pa realno vojnik u NATO drzavi moze da priusti svasta a ne samo Teslu. Kod nas u Sloveniji kad vojnik ode na misiju na Kosovo za pola godine uzme 10-15 000 € zavisi od cina pa vi vidite. A pogotovo Amerikanci koji su po par godina u Afganistanu, Iraku, Libiji..

Ertz

pre 7 godina

Svega ovde ima.
1.Vozac nije pravilno ucestvovao u saobracaju
2. Kompjuter nije reagovao jer nije usavrsen, niti je moguce da bude usavrsen za svaku situaciju koja je moguca u saobracaju.
3. Opravdanje kojim firma brani kompjuter automobila je neadekvatno, jer to sto je komp pomesao trenutnu boju neba i prikolice kamiona, nije prednost, nego mana uredjaja. Sta sve ubuduce moze da pomesa?!
4. Ovaj slucaj koriste firme koje se bore protiv autopilota i to, naravno, ne zbog neke preterane brige, nego zbog uspeha vlastite politike i ekonomije.
5. Autopiloti u neuredjenim zemljama treceg sveta kao sto je nasa?! Nadam se - nikada, jer mi ne zelimo da se uredimo ili da nas urede. Uz ponasanje vecine nasih ucesnika u saobracaju, bilo vozaca ili pesaka, uz stanje puteva i uslova saobracaja, mislim da ne postoji kompjuter cak ni u firmi kao sto je NASA, niti ce uskoro postojati, a koji bi mogao da izracuna kombinacije matriksa sa toliko razlicitih parametara i da, shodno tome, pravilno reaguje.

Aleksa

pre 7 godina

Što manje automatike, to bolje. Mada, sviđa mi se ideja da auto nađe sam parking, ali ko će biti kriv ako doživi usput udes? Ma, bolje use i u svoje kljuse.

OPC

pre 7 godina

Dokle god budem mogao da biram uvek cu sam voziti automobil. Prvo, ne svidja mi se pomisao da me kompjuter vozi, a drugo, ja volim da vozim i ne zelim da nemam kontrolu nad vozilom.

Ispravljač krivina

pre 7 godina

@Morao sam da kažem
Naprotiv. Naši pešaci nisu kupili osećaj za sigurnost i svoje poštovanje života, oni podsvesno žele da se reše bede.

мислим,стварно...

pre 7 godina

Па ни у авиону не остављају кокпит без бар једног инжењера,копилота или пилота за време лета са ауто-пилотом...како неко рече,сувише је непознаница и безброј потенцијалних проблема,да би се СВЕ препустило машини (софтверу) да сама одлучује...то ме подсећа на онај јапански воз,којим су требали да оборе рекорд ТЖВ...па су то успели тек из трећег пута,јер су им у прва два сметале "блокаде" и репери сигурности које су сами поставили,а онда су рекорд прошишали за преко 36 км/ч јер се воз "отео" т.ј. да није било човека,ко зна докле би убрзавао...тако '60 мал' није дошло до 3св. рата (и то између САД и СССР) јер је радар на сателиту сунчев одсјај од језера "прочитао" као нуклеар. ракету...технологија је супер,ал уз свестан надзор човека...да нам не би било СкајНета,као у Терминатору...

Preferisco dirti adio

pre 7 godina

Dokaz da tehnologija nepovratno retardira korisnike. Covjek gleda film i pici autoputem, jeeee. Ja kad se vozim na mjestu suvozaca pratim situaciju kao da sam vozac (ali naravno cutim i ne smaram vozaca savjetima) a kamoli da prepustim kompjuteru da me "vozi" drito pod sleper, as seen with tesla motors

Gross

pre 7 godina

@blAck apsolutno tacno! Autonomna voznja je cisto fantaziranje. Lepa prica za polupismene ljude kako ce jednog dana sesti u auto i gledati film dok ih auto sam vozi i pri tom ce biti bezbedniji nego da su ispod staklenog zvona.

hux flux

pre 7 godina

vozio Teslu,sjajan auto. pri voznji sa edukovanim prodavcem mi je dato do znanja da auto pilot ne pokriva 100% situacija,a kao jedna od njih je navedena kruzni tokovi gde svakako vozac treba da preuzme potpunu kontrolu nad vozilom. siguran sam da osim ove situacije ima jos situacija I da vozac treba da je sve vreme u pripravnosti.
Gledanje filma dok auto pilot vozi ne bih ni komentarisao.

M

pre 7 godina

Nije valjda da se autopilot oslanja samo na analizu slike. Očekivao bi da ima unutrašnji radar i gomilu senzora koji sve prate bolje nego ljudsko oko.

Morao sam da kazem

pre 7 godina

Naprotiv. Naši pešaci nisu kupili osećaj za sigurnost i svoje poštovanje života, oni podsvesno žele da se reše bede.
(Ispravljač krivina, 1. jul 2016 12:58)

Ajde da se ne lazemo radi se o prostoj kombinaciji gluposti i bahatosti :)

trol

pre 7 godina

Malo se edukujte pre nego sto pocnete da tipkate. Autopilot u tesli ne sluzi da vozac spava vec samo kao pomoc i radi odlicno, fabrika naglasava da nijednog momenta vozac ne bi smeo da pusti volan i da se opusti bas da bi se ogradili od ovakvih slucajeva iako je vrlo pouzdan.

ZoranJ

pre 7 godina

Moram da priznam da prvi put čujem za auto-pilot u komercijalnom automobilu. Ako sam dobro razumeo saopštenje proizvođača, auto-pilot nije zamena za vozača, već samo asistencija. Do nesreće može da dođe pod uslovom da pogreše i vozač i kompjuter istovremeno. Sad je pitanje da li je gospodin zaista blenuo u film ili ne? Hajka na nove tehnologije me uvek podseti na Nikolu Teslu kome su osporavali naizmeničnu struju visokog napona zato što može da ubije, ili kad su pre nekoliko godina poveli hajku na Red Bul zato što je opasan u kombinaciji sa nekim drogama. Ljudi nisu svesni da su tehnologiji odavno poverili svoje živote. Ne znam egzaktnu statistiku, ali sam potpuno siguran da na jednu grešku auto-pilota dođe bar 30 otkazivanja kočnica na svetskom nivou.

dzonikg

pre 7 godina

Prvo to nije nikakav auto pilot jer funskcionise samo na auto putu tako da je je to neka vrsta advanced tempomata ..tj prati linije na putu i daljinu okolnih vozila pomocu rada..mercedes to isto ima vec nekoliko godina i zove se distronic plus ..razlika je sto mercedes trazi da ti ruke stalno budu na volanu radi bezbednosti i ako auto sam okrece volan..tebi samo ruke stoje na volanu za svaki slucaj dok na tesli su stavili da samo ponekad moras da stavis ruke na volan sto je opasno jer ti auti da ponovim nisu autonomni..ne citaju ni crvena svetla niti bilo sta

Aldebaran

pre 7 godina

Svaka nova tehnologija je u početku manje bezbedna i zahteva žrtve jer je nemoguće unapred predvideti sve moguće situacije i imati spremno rešenje za njih. Avioni su u redovnoj upotrebi već stotiak godina, pa se i dalje dešavaju nesreće i još uvek ima mesta poboljšanjima.

Ako čekamo da automatska vozila budu 100% bezbedna pre nego što ih dozvolimo, onda ih nećemo nikad dozvoliti i najbolje da ih odmah i zauvek zabranimo.

Neko će morati da bude pionir, a među pionirima će sigurno biti žrtava.

Ali to ne znači da i ja moram biti pionir. Ja ću sačekati i posmatrati sa strane neko vreme pre nego što odlučim da li ču i ja uskočiti u taj voz.

Ustalom, nisam nikad osetio potrebu da gledam film ili surfujem netom dok vozim autoputem. Volim da vozim i volim osećaj da ja u potpunosti kontrolišem vozilo. Najviše automatike što od njega tražim je dobar tempomat.

U gradu je savim druga priča. U nesnosnim beograskim gužvama i smaračkoj vožnji stani/kreni metar po metar, često poželim da me neko drugi vozi, pa što da ne i automatika?

A tu bi situacija bila i lakša i znatno bezbednija, nego pičiti 150 na sat autoputem 100% pod automatikom. Ako u gradu automatika i pogreši, rezultat će biti samo manje ili više zgužvanog pleha. Na autoputu, čak i kao postoji mogućnost vraćanja kontrole vozač, on uglavnom neće imati mnogo vremena da reaguje.

Neko iz mase

pre 7 godina

Na stranu glupost da svoj život poveriš automobilu ma kako je opremljen jer u vožnji ima milion faktora na koje auto samostalno ne može da pravilnije da odluči od čoveka. Mene buni ovaj deo:
"U svom saopštenju Tesla Motors tvrdi da sistem koji omogućava autonomnu vožnju Modela S nije detektovao prikolicu kamiona jer se njegova boja stopila sa blještavom pozadinom neba..."
Kakva bre boja prikolice? Zar se sistem oslanja na razlikovanje boja? Greška u prevodu teksta? Koliko je meni poznato sistem bi trebao da detektuje predmete u okolini vozila na osnovu odbijanaja talasa od tih predmeta i proračuna brzine automobila i predmeta u okolini automobila? Ako je prikolica bila fizički u dometu za registrovanje, sistem je MORAO da "vidi" prikolicu kamiona! Kakve veze ima boja prikolice? Pa kad bi boja imala taj efekat svi avioni SAD bi se farbali u toj boji radi izbegavanja radarskih sistema!

Barakuda

pre 7 godina

vozim Passat sa funkcijom autopilota. Sve funkcionise savrseno ali se ipak ne osecam lagodno kad skinem ruke sa volana. Do sada sam imao samo jednu problematicnu situaciju kada je bumbar pogodio prednju kameru pa se sistem iskljucio.

Nindza

pre 7 godina

Ljudi su beskrajno tupavi. Da bi auto imao toliku dozu "samosvesti" morao bi da ima radar poput borbenog aviona, i omanju farmu servera da obradjuje informacije i kostao bi koliko i borbeni avion. Mozda i skuplje. Ne znam odakle mu ideja da totalno ignorise put.

The Unforgiven

pre 7 godina

@crni,
Mogao si da dodas jos par stvari u vezi vojnika. Mozda oni nemaju visoku platu dok su u vojsci, ali posle toga imaju ogromnu pomoc od drzava. Kao recimo besplatno zdrastveno osiguranje (koje je u Americi jako skupo za obicne ljude). Zatim ogromne popuste za fakultete (takodje jako skupo u Americi) i placaju daleko manji porez. Moj prvi komsija je bivsi vojnik, bio je u Bosni, Somaliji ... Zadnjih nekoliko godina uopste nije radio vec je bio na fakultetu da bude mehanicar aviona. Isti fakultet koji sam ja zavrsio i koji je mene kostao $27,000 godisnje, on je platio nekih $5,000 godisnje. A da ne ulazim u detalje koliko manji porez na kucu on placa u poredjenju samnom, iako imamo gotovo identicne kuce u istom naselju.

Achitwn

pre 7 godina

Moguce da je gledao pre nego sto je krenuo na put, a kada se auto zaustavio/zakucao film se vratio na ekran
(sasa jokic, 01. jul 2016 11:43)

Gledao je film na ipad

Sava Mali

pre 7 godina

Živo me zanima kako bi se auto-pilot snašao, na putevima po Balkanu?! Tu znakovi pored puta služe da se na njima lepe predizborni pakati,pišu se poruke odanosti svojim klubovima,prepravljaju se brojke,služe kao mete ( Crna Gora ),itd...Sve sam ovo svojm ocima video...

Gogs

pre 7 godina

Pa treba napraviti nekakvo poredjenje koliko ljudi pogine vozeci normalno na npr. milion predjenih kilometara, a koliko koristeci autopilot. Tako bi vidjeli kolika je sigurnost, odnosno nesigurnost ovog nacina upravljanja.

Ministarstvo za lobotomiju

pre 7 godina

Slazem se da autopilot nije najbolje resenje. Takodje je potrebno umrezavanje kako bi sva vozila komunicirala jedna sa drugim. Prica za boju mi je malo smesna, kao sto je neko rekao, radar ne zna za boju.
Autopilot je ozbiljan software koji zahteva gomilu znanja i testova. Da li je nesto kamen velicine lopte ili kesa nekog nepravilnog objekta, sva ta scenarija moraju da prodju prvo kroz proveru.

rango_unchained

pre 7 godina

Mislim da je dobra stvar, ali ako svi automobili budu automatski. Da jedni druge prepoznaju i reaguju. Ovako, kad tad ces se zabiti u nesto.

blAck

pre 7 godina

Ja imam kadetta samovozeceg i drzim ruke na volanu. A koja je inace poenta drzanja ruke u vazduhu oko volana? Da mi se umaraju ruke? Sta? Ja mislim da samoupravljajuci automobili nece biti moguci sve dok sva vozila ne budu umrezena na centralnu mrezu i komuniciraju medjusobno sa slanjem statusa o lokaciji i gabaritima, a to onda mora da ukljuci motorcikliste, bicikliste a onda pesake i divlje zivotinje na putu gde opet dolazimo do zakljucka da nije moguce toliko varijabli uneti u softver i da on sam odredjuje i cini odluke. Pa opet, treba uneti i spontano nastale prepreke na putu i filtriranje istih. Recimo, kesa na putu ili kartonska kutija i plasticna flasa? Sta cemo onda, kako staviti do znanja softveru da je bezbedno preci preko toga a ne praviti manevar u velikoj brzini. Covek ce znati, ali kompjuter nikada! Pa i da je moguce, sve to kosta. Ja sam programer i mogu da zamislim na sta bi sve morala da se obrati paznja da to auto radi umesto coveka. Nikada, ili za barem 50 godina.

Bane

pre 7 godina

I za Titanika su govorili u ono vreme da je nepotopiv; znam bilo je pre 100 godina, evoluirali smo, greške se dešavaju ali ne treba u ništa baš 100% verovati, oslanjati; treba vremena i kroz praksu da se proveri i opet ne izazivati "sudbinu.."...ako već postoji mogučnost...oprez je majka mudrosti...

Milivoje

pre 7 godina

Auto pilot ili ne, vozac bilo kakvog kopnenog vozila nikada ne sme da skloni pogled sa puta. Auto pilot je lepa ideja, ali dokle god na putevima automobilom jos upravljaju ljudi nikakav autopilot nece biti 100% siguran.

veki

pre 7 godina

To u Tesli nije autopilot nego se radi o aktivnom tempomatu sa radarom i funkcijom preventivnog kocenja.Svi veliki proizvodjaci rade ispitivanja na samovozecim autima ali oni nece biti u upotrebi bar jos 20 god. tako da je naslov teksta ili krivo prenesen ili je senzacionalisticki.

sole

pre 7 godina

Automobil je udario u kamion sa strane u prazan prostor izmedju dve osovine, kako navode prikolica je bila veoma visoka tako da je automobil prosao ispod nje i vetrobranskim staklom udario u dno prikolice.

Đole

pre 7 godina

Smisao autošofera je da tokom vožnje gledamo reklame, a ne da beskorisno blenemo u saobraćaj.
Patentiraću reklame po kolovozu čim rešim problem kolotraza. Postaću vrlo imućan.