Ponedeljak, 30.05.2016.

11:26

Prodaja dizelaša pala ispod 50% nakon VW afere

Izvor: B92

Prodaja dizelaša pala ispod 50% nakon VW afere IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

19 Komentari

Sortiraj po:

tdi mama

pre 7 godina

I sad cete da me ubedite da golf sestica tdi bluemotion koja trosi u realnim uslovima 3.8 litara dizela/100 km vise zagadjuje od neke astre koja guta 8 litara benzina na 100km?
Ajte molim vas
Jedva cekam osmicu tdi bluemotion. Fabricka potrosnja se predvidja na 2.9 litara/100km a u hibridnoj verziji na 1,9l/100km

brzzzi

pre 7 godina

Mislim da je na pad prodaje malih dizelaša najviše uticala pojava malih turbo-benzinaca, npr. Fordov 1.0 ili Renoov 0.9 sa koji su ekonomični a jeftiniji za održavati od dizela.

Bane

pre 7 godina

@(nisam bot, 30. maj 2016 16:09)

Ne slažem se. Ono što naš narod ne može da shvati je da je porez koji se plaća prilikom registracije zapravo porez na upotrebu auta a ne porez na sam auto (logično, auto možeš da poseduješ kao imovinu i da ne platiš dinar poreza ako ga ne regisruješ, samo ne možeš sa njim da učestvuješ u saobraćaju). Prema tome država naplaćuje porez prilikom same kupovine auta (PDV), tako da onaj ko kupuje auto od 60.000 evra plaća PDV cca 12.000 evra a onaj ko kupuje auto od 15.000 evra plaća PDV cca 3.000 evra. Znači poreska razlika vezana za samu vrednost automobila je već time naplaćena. Porez na uporebu vozila koji se plaća prilikom registracije praktično predstavlja skup taksi odnosno naknada za samo korišćenje automobila (u smslu puteva, ekologije i sl.) Samim tim tezina auta i količina izduvnih gasova (ili Eko norma) mogu jedino biti osnove za tu vrstu poreza. Na zapadu lakša i ekološki čistija kola manje plaćaju porez na upotrebu od teških i velikih zagađivača (logično, jer upotrebom manje štete nanose), bez obzira na starost i vrednost auta. Ja ne znam šta naša sirotinja želi, da vozi visoku klasu auta, sa snažnim motorom a da ne plaćaju mnogo jer im je auto star pa samim tim ne vredi mnogo pa ispada da je rgistracija u odnosu na vrednost auta visoka. Kome je skupo da registruje A6 98 godište 2,5 tdi neka kupi Punto 1.2 2007-2008 godište. Bez obzira što je taj A6 jeftin jer je star, suštinski je to ipak klasa auta koja nije za sirotinju.

Robert

pre 7 godina

Ja skoro 3 meseca i vise svaki dan trazim u autoscut.EU dizelasa 2,3g. vise2000C Audi,bmv,m.Benz,Ww i nisam primetio da su pale cene 50%.

hm

pre 7 godina

@nisam bot

Iako sam godišnju kilometražu smanjio na 15000km, od dizelaša ne odustajem. I to ne zbog potrošnje već zbog zadovoljstva u vožnji modernih dizelaša (d4d, dci, i sl.) O eko normama vozila ima ko treba da vodi računa. A ne bi bilo loše da neko iz materije napiše koju rečenicu o zagađenjima koja prave benzinci. Npr o karbonskim supstancama..

BitRacer

pre 7 godina

(Banjalučanin, 30. maj 2016 14:44) za registaciju u Svajcarsku se uzima u obzir masa masa vozila, konsjka snaga ali i koliko emituje co2. Zavisnost emisije noze da ima popust, kao i penalu. Tako da za moji pezo 308 hdi placam 180 franaka godisnje. Ko ima nekog sportaso dzipa, tipa neki x5 m placace preko 2500 franaka.
Za moji auto imam 60% popust. Za taj x5 ima 30% kazna.
Tako bi se za Teslu imalo 80% popusta (kao svi elektricni automobili).

Vlada

pre 7 godina

@Banjalucanin

Mozda deo placanja zavisi od tezine vozila ali nikako nije samo tezina u pitanju. Alfa 159 nije 5 puta veca a ni 5 puta teza od Corse pa da se placa pet puta vise na osnovu toga. Znaci za supersportski automobil od 800-900kg placas isto kao za VW Lupo, a neko ko vozi Daciu Duster placa duplo vise? Izem ti logiku.

nisam bot

pre 7 godina

@Banjalučanin

Oporezivanje po tezini isto nije fer. Npr. zasto bi se za 5 godina staru mazdu ili opela od 1,6 t placalo vise za registraciju nego za novog lexusa ili bmw od 1,5 t. A da ne pricamo o kombi vozilima koja koriste i mali preduzetnici, a koja su u pojedinim slucajevima podosta teska.

Jedina koliko toliko fer osnova za registraciju je kataloska cena vozila, eventualno uz neku pametnu, ali ogranicenu korekciju za nivo zagadjenja. Znam, katalog AMSS koji se zvanicno koristi u Srbiji je od malo do mnogo nebulozan, ali ipak daje normalniji relativni odnos izmedju cena vozila nego trenutni sistem po zapremini motora. Mislim da cemo se vecina sloziti da je najbolja osnova razvrstavanja ona po ceni vozila. Ne moze da se placa isto za luksuzno vozilo od 60.000 EUR i obican auto od 15.000 EUR, taman da su iste tezine i da slicno zagadjuju.

Vozač

pre 7 godina

@(nisam bot, 30. maj 2016 12:52)
Ja prelazim 40.000 km godišnje i ne pada mi na pamet ni da pogledam bilo koji dizel.Idem na plin, plaćam gorivo kao da je dizel, a održavanje kao benzinac.I ne trujem ljude oko sebe.

NIKOLA

pre 7 godina

Staviti namete za uvoz i korišćenje vozila na dizel zbog kojih bi praktično bio sprečen uvoz polovnih a prodaja novih bi znatno pala.I dosta više o velikim uštedama vožnje na dizel to za vozače do 15.000km baš i ne pije vodu kad se sve uzme u obzir, al ajde ima i plin za 65 dinara.

Banjalučanin

pre 7 godina

@(nisam bot, 30. maj 2016 12:52)

Baš prije 10ak dana pričam s drugarom iz Holandije u vezi cijena registracije vozila. Kaže on kako se tamo plaća kvartalni porez na upotrebu motornog vozila i on zavisi najviše od mase samog vozila. Tako se za neki manji autić (polo, corsa, fiesta) plaća 80ak eura kvartalno, a već za limuzine tipa octavia, alfa 159 i slične penje na 300-400€ za 3 mjeseca. Nisam ni smio da ga pitam koliko košta porez za vozila preko 2000 kg (X5, ML, Cayenne,...). Mislim da bi sličan način registracije bio primjenljiv i kod nas...

nisam bot

pre 7 godina

Ko ne prelazi vise od 20.000 km godisnje i ne vozi auto veci od 1,5 tone, NE treba da kupuje dizelasa. U navedenim slucajevima usteda je cista varka, a zdravstvene posledice na njegovu okolinu pa i samu porodicu prevelike.
I poruka drzavi: dajte vec jednom ukinite sumanuti porez na vozila sa motorima preko 2L. Jer za vece limuzine cesto vise ima smisla benzinac od 2,5 - 3L nego dizelas od 2L, a i manje zagadjuje - narocito kada je u pitanju limuzina stara 10-15 godina kakvih je Srbija prepuna.

nisam bot

pre 7 godina

Ko ne prelazi vise od 20.000 km godisnje i ne vozi auto veci od 1,5 tone, NE treba da kupuje dizelasa. U navedenim slucajevima usteda je cista varka, a zdravstvene posledice na njegovu okolinu pa i samu porodicu prevelike.
I poruka drzavi: dajte vec jednom ukinite sumanuti porez na vozila sa motorima preko 2L. Jer za vece limuzine cesto vise ima smisla benzinac od 2,5 - 3L nego dizelas od 2L, a i manje zagadjuje - narocito kada je u pitanju limuzina stara 10-15 godina kakvih je Srbija prepuna.

Banjalučanin

pre 7 godina

@(nisam bot, 30. maj 2016 12:52)

Baš prije 10ak dana pričam s drugarom iz Holandije u vezi cijena registracije vozila. Kaže on kako se tamo plaća kvartalni porez na upotrebu motornog vozila i on zavisi najviše od mase samog vozila. Tako se za neki manji autić (polo, corsa, fiesta) plaća 80ak eura kvartalno, a već za limuzine tipa octavia, alfa 159 i slične penje na 300-400€ za 3 mjeseca. Nisam ni smio da ga pitam koliko košta porez za vozila preko 2000 kg (X5, ML, Cayenne,...). Mislim da bi sličan način registracije bio primjenljiv i kod nas...

Bane

pre 7 godina

@(nisam bot, 30. maj 2016 16:09)

Ne slažem se. Ono što naš narod ne može da shvati je da je porez koji se plaća prilikom registracije zapravo porez na upotrebu auta a ne porez na sam auto (logično, auto možeš da poseduješ kao imovinu i da ne platiš dinar poreza ako ga ne regisruješ, samo ne možeš sa njim da učestvuješ u saobraćaju). Prema tome država naplaćuje porez prilikom same kupovine auta (PDV), tako da onaj ko kupuje auto od 60.000 evra plaća PDV cca 12.000 evra a onaj ko kupuje auto od 15.000 evra plaća PDV cca 3.000 evra. Znači poreska razlika vezana za samu vrednost automobila je već time naplaćena. Porez na uporebu vozila koji se plaća prilikom registracije praktično predstavlja skup taksi odnosno naknada za samo korišćenje automobila (u smslu puteva, ekologije i sl.) Samim tim tezina auta i količina izduvnih gasova (ili Eko norma) mogu jedino biti osnove za tu vrstu poreza. Na zapadu lakša i ekološki čistija kola manje plaćaju porez na upotrebu od teških i velikih zagađivača (logično, jer upotrebom manje štete nanose), bez obzira na starost i vrednost auta. Ja ne znam šta naša sirotinja želi, da vozi visoku klasu auta, sa snažnim motorom a da ne plaćaju mnogo jer im je auto star pa samim tim ne vredi mnogo pa ispada da je rgistracija u odnosu na vrednost auta visoka. Kome je skupo da registruje A6 98 godište 2,5 tdi neka kupi Punto 1.2 2007-2008 godište. Bez obzira što je taj A6 jeftin jer je star, suštinski je to ipak klasa auta koja nije za sirotinju.

Vozač

pre 7 godina

@(nisam bot, 30. maj 2016 12:52)
Ja prelazim 40.000 km godišnje i ne pada mi na pamet ni da pogledam bilo koji dizel.Idem na plin, plaćam gorivo kao da je dizel, a održavanje kao benzinac.I ne trujem ljude oko sebe.

BitRacer

pre 7 godina

(Banjalučanin, 30. maj 2016 14:44) za registaciju u Svajcarsku se uzima u obzir masa masa vozila, konsjka snaga ali i koliko emituje co2. Zavisnost emisije noze da ima popust, kao i penalu. Tako da za moji pezo 308 hdi placam 180 franaka godisnje. Ko ima nekog sportaso dzipa, tipa neki x5 m placace preko 2500 franaka.
Za moji auto imam 60% popust. Za taj x5 ima 30% kazna.
Tako bi se za Teslu imalo 80% popusta (kao svi elektricni automobili).

brzzzi

pre 7 godina

Mislim da je na pad prodaje malih dizelaša najviše uticala pojava malih turbo-benzinaca, npr. Fordov 1.0 ili Renoov 0.9 sa koji su ekonomični a jeftiniji za održavati od dizela.

Vlada

pre 7 godina

@Banjalucanin

Mozda deo placanja zavisi od tezine vozila ali nikako nije samo tezina u pitanju. Alfa 159 nije 5 puta veca a ni 5 puta teza od Corse pa da se placa pet puta vise na osnovu toga. Znaci za supersportski automobil od 800-900kg placas isto kao za VW Lupo, a neko ko vozi Daciu Duster placa duplo vise? Izem ti logiku.

hm

pre 7 godina

@nisam bot

Iako sam godišnju kilometražu smanjio na 15000km, od dizelaša ne odustajem. I to ne zbog potrošnje već zbog zadovoljstva u vožnji modernih dizelaša (d4d, dci, i sl.) O eko normama vozila ima ko treba da vodi računa. A ne bi bilo loše da neko iz materije napiše koju rečenicu o zagađenjima koja prave benzinci. Npr o karbonskim supstancama..

nisam bot

pre 7 godina

@Banjalučanin

Oporezivanje po tezini isto nije fer. Npr. zasto bi se za 5 godina staru mazdu ili opela od 1,6 t placalo vise za registraciju nego za novog lexusa ili bmw od 1,5 t. A da ne pricamo o kombi vozilima koja koriste i mali preduzetnici, a koja su u pojedinim slucajevima podosta teska.

Jedina koliko toliko fer osnova za registraciju je kataloska cena vozila, eventualno uz neku pametnu, ali ogranicenu korekciju za nivo zagadjenja. Znam, katalog AMSS koji se zvanicno koristi u Srbiji je od malo do mnogo nebulozan, ali ipak daje normalniji relativni odnos izmedju cena vozila nego trenutni sistem po zapremini motora. Mislim da cemo se vecina sloziti da je najbolja osnova razvrstavanja ona po ceni vozila. Ne moze da se placa isto za luksuzno vozilo od 60.000 EUR i obican auto od 15.000 EUR, taman da su iste tezine i da slicno zagadjuju.

NIKOLA

pre 7 godina

Staviti namete za uvoz i korišćenje vozila na dizel zbog kojih bi praktično bio sprečen uvoz polovnih a prodaja novih bi znatno pala.I dosta više o velikim uštedama vožnje na dizel to za vozače do 15.000km baš i ne pije vodu kad se sve uzme u obzir, al ajde ima i plin za 65 dinara.

Robert

pre 7 godina

Ja skoro 3 meseca i vise svaki dan trazim u autoscut.EU dizelasa 2,3g. vise2000C Audi,bmv,m.Benz,Ww i nisam primetio da su pale cene 50%.

tdi mama

pre 7 godina

I sad cete da me ubedite da golf sestica tdi bluemotion koja trosi u realnim uslovima 3.8 litara dizela/100 km vise zagadjuje od neke astre koja guta 8 litara benzina na 100km?
Ajte molim vas
Jedva cekam osmicu tdi bluemotion. Fabricka potrosnja se predvidja na 2.9 litara/100km a u hibridnoj verziji na 1,9l/100km

hm

pre 7 godina

@nisam bot

Iako sam godišnju kilometražu smanjio na 15000km, od dizelaša ne odustajem. I to ne zbog potrošnje već zbog zadovoljstva u vožnji modernih dizelaša (d4d, dci, i sl.) O eko normama vozila ima ko treba da vodi računa. A ne bi bilo loše da neko iz materije napiše koju rečenicu o zagađenjima koja prave benzinci. Npr o karbonskim supstancama..

Banjalučanin

pre 7 godina

@(nisam bot, 30. maj 2016 12:52)

Baš prije 10ak dana pričam s drugarom iz Holandije u vezi cijena registracije vozila. Kaže on kako se tamo plaća kvartalni porez na upotrebu motornog vozila i on zavisi najviše od mase samog vozila. Tako se za neki manji autić (polo, corsa, fiesta) plaća 80ak eura kvartalno, a već za limuzine tipa octavia, alfa 159 i slične penje na 300-400€ za 3 mjeseca. Nisam ni smio da ga pitam koliko košta porez za vozila preko 2000 kg (X5, ML, Cayenne,...). Mislim da bi sličan način registracije bio primjenljiv i kod nas...

nisam bot

pre 7 godina

Ko ne prelazi vise od 20.000 km godisnje i ne vozi auto veci od 1,5 tone, NE treba da kupuje dizelasa. U navedenim slucajevima usteda je cista varka, a zdravstvene posledice na njegovu okolinu pa i samu porodicu prevelike.
I poruka drzavi: dajte vec jednom ukinite sumanuti porez na vozila sa motorima preko 2L. Jer za vece limuzine cesto vise ima smisla benzinac od 2,5 - 3L nego dizelas od 2L, a i manje zagadjuje - narocito kada je u pitanju limuzina stara 10-15 godina kakvih je Srbija prepuna.

Vozač

pre 7 godina

@(nisam bot, 30. maj 2016 12:52)
Ja prelazim 40.000 km godišnje i ne pada mi na pamet ni da pogledam bilo koji dizel.Idem na plin, plaćam gorivo kao da je dizel, a održavanje kao benzinac.I ne trujem ljude oko sebe.

Robert

pre 7 godina

Ja skoro 3 meseca i vise svaki dan trazim u autoscut.EU dizelasa 2,3g. vise2000C Audi,bmv,m.Benz,Ww i nisam primetio da su pale cene 50%.

nisam bot

pre 7 godina

@Banjalučanin

Oporezivanje po tezini isto nije fer. Npr. zasto bi se za 5 godina staru mazdu ili opela od 1,6 t placalo vise za registraciju nego za novog lexusa ili bmw od 1,5 t. A da ne pricamo o kombi vozilima koja koriste i mali preduzetnici, a koja su u pojedinim slucajevima podosta teska.

Jedina koliko toliko fer osnova za registraciju je kataloska cena vozila, eventualno uz neku pametnu, ali ogranicenu korekciju za nivo zagadjenja. Znam, katalog AMSS koji se zvanicno koristi u Srbiji je od malo do mnogo nebulozan, ali ipak daje normalniji relativni odnos izmedju cena vozila nego trenutni sistem po zapremini motora. Mislim da cemo se vecina sloziti da je najbolja osnova razvrstavanja ona po ceni vozila. Ne moze da se placa isto za luksuzno vozilo od 60.000 EUR i obican auto od 15.000 EUR, taman da su iste tezine i da slicno zagadjuju.

Bane

pre 7 godina

@(nisam bot, 30. maj 2016 16:09)

Ne slažem se. Ono što naš narod ne može da shvati je da je porez koji se plaća prilikom registracije zapravo porez na upotrebu auta a ne porez na sam auto (logično, auto možeš da poseduješ kao imovinu i da ne platiš dinar poreza ako ga ne regisruješ, samo ne možeš sa njim da učestvuješ u saobraćaju). Prema tome država naplaćuje porez prilikom same kupovine auta (PDV), tako da onaj ko kupuje auto od 60.000 evra plaća PDV cca 12.000 evra a onaj ko kupuje auto od 15.000 evra plaća PDV cca 3.000 evra. Znači poreska razlika vezana za samu vrednost automobila je već time naplaćena. Porez na uporebu vozila koji se plaća prilikom registracije praktično predstavlja skup taksi odnosno naknada za samo korišćenje automobila (u smslu puteva, ekologije i sl.) Samim tim tezina auta i količina izduvnih gasova (ili Eko norma) mogu jedino biti osnove za tu vrstu poreza. Na zapadu lakša i ekološki čistija kola manje plaćaju porez na upotrebu od teških i velikih zagađivača (logično, jer upotrebom manje štete nanose), bez obzira na starost i vrednost auta. Ja ne znam šta naša sirotinja želi, da vozi visoku klasu auta, sa snažnim motorom a da ne plaćaju mnogo jer im je auto star pa samim tim ne vredi mnogo pa ispada da je rgistracija u odnosu na vrednost auta visoka. Kome je skupo da registruje A6 98 godište 2,5 tdi neka kupi Punto 1.2 2007-2008 godište. Bez obzira što je taj A6 jeftin jer je star, suštinski je to ipak klasa auta koja nije za sirotinju.

Vlada

pre 7 godina

@Banjalucanin

Mozda deo placanja zavisi od tezine vozila ali nikako nije samo tezina u pitanju. Alfa 159 nije 5 puta veca a ni 5 puta teza od Corse pa da se placa pet puta vise na osnovu toga. Znaci za supersportski automobil od 800-900kg placas isto kao za VW Lupo, a neko ko vozi Daciu Duster placa duplo vise? Izem ti logiku.

NIKOLA

pre 7 godina

Staviti namete za uvoz i korišćenje vozila na dizel zbog kojih bi praktično bio sprečen uvoz polovnih a prodaja novih bi znatno pala.I dosta više o velikim uštedama vožnje na dizel to za vozače do 15.000km baš i ne pije vodu kad se sve uzme u obzir, al ajde ima i plin za 65 dinara.

BitRacer

pre 7 godina

(Banjalučanin, 30. maj 2016 14:44) za registaciju u Svajcarsku se uzima u obzir masa masa vozila, konsjka snaga ali i koliko emituje co2. Zavisnost emisije noze da ima popust, kao i penalu. Tako da za moji pezo 308 hdi placam 180 franaka godisnje. Ko ima nekog sportaso dzipa, tipa neki x5 m placace preko 2500 franaka.
Za moji auto imam 60% popust. Za taj x5 ima 30% kazna.
Tako bi se za Teslu imalo 80% popusta (kao svi elektricni automobili).

brzzzi

pre 7 godina

Mislim da je na pad prodaje malih dizelaša najviše uticala pojava malih turbo-benzinaca, npr. Fordov 1.0 ili Renoov 0.9 sa koji su ekonomični a jeftiniji za održavati od dizela.

tdi mama

pre 7 godina

I sad cete da me ubedite da golf sestica tdi bluemotion koja trosi u realnim uslovima 3.8 litara dizela/100 km vise zagadjuje od neke astre koja guta 8 litara benzina na 100km?
Ajte molim vas
Jedva cekam osmicu tdi bluemotion. Fabricka potrosnja se predvidja na 2.9 litara/100km a u hibridnoj verziji na 1,9l/100km