Petak, 06.05.2016.

11:03

Izbegao udes zahvaljujući veštini iz video-igara

Izvor: B92

Izbegao udes zahvaljujuæi veštini iz video-igara IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

error404

pre 7 godina

Kako vidim ta vestina iz vi video-igara ga je dovela da se auto okrene i da ima rizik da ima ozibljan udes (i vrlo malo iskustvo za volanom).
Preterao sa brzinom, naslo se vise vode na putu koju tockovi nisu mogli da skolne. Doslo je do akva planinga. Video je da je izgubio kontrolu auta, i onda (kao na video igru) iso je sa kontrom. Auto cim je imao ponovi kontakt sa asfaltom, poceo da se okrece. U ovom trenutku se na srecu iscupao, sa ponovo kontrom volanom.
Pri akvaplaningu auto nastavlja da ide pravo. Velika greska je da se okrene volan, vec treba da se drzi prvao volan, skloni noga sa gasa i eventualno zakoci. Da nije iso to motanje volanom, nista se nebi desilo.
Video snimak mi ne pokazuje da je izgubio kontrolu zadnjeg dela auta, vec da je doslo gubljenja prednjeg dela.

Алекса

pre 7 godina

Одговор за "БАНЕ"...
Када сам рекао ВОЖЊА СЕ УЧИ,А ВОЗАЧ РАЂА...мислио сам баш супротно,да би неко био добар возач (скијаш,мотоциклиста,скејтер,скиппер)...тај мора бити рођен такав,да има ТАЛЕНАТ...али да мора да ВОЛИ,А ПРЕ СВЕКА ДА ХОЋЕ ДА УЧИ то да ради т.ј. вози и сл. набројано...
Не да је ПРЕДОДРЕЂЕН или има УРОЂЕНО знање...има маса њих који воле да возе,али НЕ ЗНАЈУ, нити могу,нити желе да науче (једноставно,нису за вожњу)...много њих вози по киши,снегу,леду (пре)споро...односно лошим условима,јер нису сигурни дал у себе,дал у возило...без разлога коче приликом мимоилажења са возилом...не држе се десне ивице пута него газе линију (као да ће их она одвести тамо где су наумили),и само јоћ више успоравају друге,тиме стварајући још веће потенцијале за незгоду...
Зато сам рекао да се вожња УЧИ ,а возач рађа...ја живим од волана,али има много мојих колега који МИСЛЕ да су возачи јер раде тај посао...НЕ,они (сви ми смо положили одређене категорије) су ту јер нису имали другог избора...можда су бољи бравари,пекари или посластичари...али возачи сигурно нису...јер (као што рече,слажем се) НЕ ОСЕЋАЈУ САОБРАЋАЈ,ВОЗИЛО,ГАБАРИТЕ,нити да се упаркирају,а камоли да возе у назад...
поззз

Rumenko

pre 7 godina

Meni se desila slična situacija, samo sa nekih 20km/h u oštroj krivini po pljusku, nizbrdo(oko 9%) u drugoj brzini sa novim gumama. Auto je samo produžio pravo i smotao se volan, imao sam sreću da me je prašina zaustavila na par santima od bankine i da niko nije išao u susret. Sledeća krivina, još sporije sam išao, isto se dešava, samo sam tada bio obazriviji pa umesto polako kočnicu, ja gas i ispravim auto i uđem lepo u krivinu. Imam 4 godine dozvolu i prešao sam nekih 50k km, za sve vreme, samo sam tu sitaaciju imao. A ovaj ludak sa ovim preticanjem je samo imao ludu sreću i dobar auto, ništa drugo i nikakve igrice ni simulatori ne pomažu, mnogo drugih faktora može da utiče na samu vožnju...

УЧЕНИК

pre 7 godina

Имам 47год живота,возачку 28...а почео сам да возим када сам видео преко волана...и још учим,гледајући и пратећи саобраћај испред и иза мене,јер ми је то професија...у старом,словеначком Авто-магазину,давно је била едиција текстова Јухе Канкунена "Школа добре вожње"...и тамо сам запамтио,да на задњим точковима,без обзира дал су погонски или не,треба имати боље гуме (са више "меса"),јер задњи точкови "држе" правац,а са предњим усмераваш кретање аутомобила...посебно по киши и снегу...наравно,ово се односи на нормалну, "цивилну" вожњу,не за екстреме типа трка,дрифтовања или разних показивања...овај "мајстор" је пребрзо стизао комби испред,изашао је из средње траке и покушао обилажење десном крајном (Енглески тип),али је "изгубио" задњи крај...вероватно је више узрочника-(пре)брза вожња за кишу,лоше стање пута на том месту,кочење при промени правца,лошије гуме назад...добро је прошао...а то што је успео да изконтрира волан кад је требало,то му не даје право да је искуство стекао у виртуелном свету,јер ту нема силе инерције,земљине теже,и масе возила...то ни један симулатор НЕ МОЖЕ да дочара...

Zoran

pre 7 godina

Trebalo bi da znate vi u Srbiji da ekstremno retko neko kupuje nove BMW-e, Mercedes,...cak i ovde u Americi. Ono sto se uzima je lizing ili polovno.

(Zoran, 07. maj 2016 03:56)

Jel to BMW pravi polovne automobile, s obzirom da niko ne kupuje nove?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (hiavata, 7. maj 2016 12:32)

Znas sta je lizing? Iznajmis auto na 3 godine i placas ratu i posle ga sutnes, skoro niko ne doplatui da bi ga kupio.

Uglavnom se kupuju posl eti auti ili opet liziraju. Znaci sve manje imas ljudi koji kupuju auto po staroim obicaju.

mup

pre 7 godina

Ovde je naravoucenije; ne kupujte nezrelim klipanima snazne automobile sa zadnjom vucom, a ako se vozite sa njima, udrite ih po blesavoj glavi ako divljaju i voze agresivno, narocito po ovakvom vremenu.

Igor

pre 7 godina

1. U auto skoli se kod nas samo dobija dozvola. U svedskoj, japanu i jos po nekim zamljama se uci voznja.

2. Fizika automobila, granice istog i refleksi u voznji se danas verovali ili ne stvarno uce na racunarskim simulacijama voznje. I to bas zato sto u igricama postoji to famozno reset dugme pa je bezopasno traziti granicu koju ne smete preci u realnosti. Tu se sticu refleksi i prevazilazi se ona refleksna totalna blokada vozaca u kriticnom trenutku. Pod simulacijama mislim na recimo Asseto Corsa, Richard Burns Rally i slicne i po mogucstvu na ozbiljnijoj opremi. Vozim simulacije cesto, imam Logitech MOMO (odlican volan), ali kada sam kod prijatelja probao to isto na volanu od 250e, tri monitora zajedno i 5.1 sistemom... E to je vec nesto totalno drugacije. Osecaj realnosti je neverovatan. Bukvalno osecas auto, svaku neravninu, kad ce koji tocak da prokliza, ma sve. A dva dodatna monitora za periferni vid stavljaju vozaca u sediste i drift je mnoooogo lakse kontrolisati.

3. Iskustvo se dobija tako sto se pravim automobilom predje 100, 200, 500 hiljada kilometara.

Licno imam 12 godina iskustva u voznji na simulacijama a nekada sam bio u top 10 na nekim stazama. Dozvolu imam 9 godina i predjenih 65000km. Nikada ni najmanje cukanje nisam imao za to vreme. 5-10 sitnih cukanja (uglavnom po snegu) sam izbegao iskustvom iz igara i 2-3 ozbiljne situacije sam uspeo da iskontrolisem koje su lako mogle da budu totalna steta. Sve zahvaljujuci refleksima iz simulacija.

posmatrac

pre 7 godina

Nije ovde u pitanju nikakvo iskustvo iz igranja video igricama, vec kontrola stabilnosti, koja je u osnovnom paketu opreme svakog BMW-a, jer mnogi neiskusni i nabedjeni sedaju za njegov volan, a ne znaju sta znaci voziti sa zadnjom vucom, pa zato BMW i postavlja najsavremenije sisteme kontrole stabilnosti, da ne bi dolazilo do nezgoda maminih i tatinih sinova koji sedaju za volan "plavog neba i bele zemlje" samo jer nosi taj znak, a ne zato sto znaju sta je ispod haube.

Kakve igrice, kakve gluposti, samo glava spasava

pre 7 godina

Zato sam ja polagao na Stojadinu, posle 15 godina vozio razna kola bez ikakvih elektronskih sistema, i sada kada vozim savremen auto,za 6 meseci mi se još ni jednom nije aktivirao ni esp ni abs.

hiavata

pre 7 godina

Trebalo bi da znate vi u Srbiji da ekstremno retko neko kupuje nove BMW-e, Mercedes,...cak i ovde u Americi. Ono sto se uzima je lizing ili polovno. 

(Zoran, 07. maj 2016 03:56)

Jel to BMW pravi polovne automobile, s obzirom da niko ne kupuje nove?

Mirko

pre 7 godina

U opisu snimka na ju tjubu pise da ima dve bridzestonke i dve pireli gume. Pa leba mu poljubim, vozis od auto od ko zna koliko hiljada eura, a neces da se otvoris da kupis 4 iste gume. Neka si se okreno par puta, nek ti je za nauk da vozis normalno i odrzavas rastojanje. A umece, nula, kakve crne igrice. Pozdrav svima, vozite normalno

jungula bungula

pre 7 godina

@freak
da, samo se elektronici moze zahvaliti, a to sto je motao volan ko ludak da bi se iscupao to nema veze. Da nije mozda i to elektronika uradila?

Vlada

pre 7 godina

Svasta se moze procitati ovde. Za pocetak, nije preticao sporom trakom, ovo se desava u Engleskoj, tako da je on preticao brzom trakom, jer se tamo vozi sa "kontra strane" u odnosu na nas. Druga stvar, na pocetku video snimka pise da je netacan datum na kameri (incorrect time stamp), stoji par sekundi na ekranu. Dakle, nije 2013. kako pise. I napisao je da je akvaplaning u pitanju, posledica kombinacije brzine, sara na pneumaticima od 2 mm i barice.

Zoran

pre 7 godina

"Купиш ауто од 50000€ .."

Trebalo bi da znate vi u Srbiji da ekstremno retko neko kupuje nove BMW-e, Mercedes,...cak i ovde u Americi. Ono sto se uzima je lizing ili polovno.

Znajuci Indijce, da su vrlo promucurni i znaju da se stisnu mnogo vise od nas(mada mi znamo isto mnogo da se stisnemo i ustedimo), ovaj vise od 25.000 dolara nije dao, plus su mu uglavnom sve dali roditelji. I skoro sam siguramn da je zena ugovorena od strane roditelja, jer je to njima vis enego nrmalno. Mislim, mladinma je vis enego normalno. I tonima sa fakultetima.

Znaci, ovo sto vidite u ovom tekstu je jedna prosecna Indijska porodica.

gedza

pre 7 godina

znam da ce me sad mnogi od vas zamrzeti ali u srbiji realno ima samo mali broj auto skola u kojima. e vas nauciti(iskljucivo praksom)nesto konstruktivno recimo kako se iscupati iz ovakve ili slicne sitoacije a na veliku zalost naglom promenom zakona o saobracaju dobili smo mozda i previse vozaca koji nemaju ni osnono obrazovanje za volanom,tako da ovog momka u neku ruku treba podrzati jer je uspeo da spreci tragediju naravno uz kaznu za preticanje sporijom trakom i prekoracenje brzine a kod nas definitivno treba preslikati zakon o saobracaju iz japana ako mislimo da ljudi sacuvaju zivote po putevima konkretno mislim na prakticno iskustvo steceno njihovom obukom,izguglajte da bi videli o cemu pricam

Nesa

pre 7 godina

@Djordje
Druze izgleda nisi jedini ko je na tacno tom mestu izgubio kontrolu. Identicna situacija se desila meni i drugaru isto prosle godine. Stabilan auto, esp, okrenuo se kao na ledu iz cistog mira i na kraju kad se dosta izokretao udario bankinu. Srecom niko nije povredjen jer je dosta usporio auto prilikom tog okretanja, ali je steta bila prilicna.
Pre neki dan sam prosao tuda i zapazio sam da tu auto put sece potocic sirine 1.5-2m, koji verovatno postane dublji ili siri kad je jaka kisa i eto gubitka kontrole.
Ljudi pamet u glavu, polako na tom mestu. A nadlezni ako mozda citaju ovi neka resavaju to sto pre, stradace neko.

Zeljko

pre 7 godina

Dinamic Stability Control iliti DSC, lijek za sve budale za volanom novijeg bmw-a
(Preferisco dirti adio

Lepo se nadati da ce neko dsc ili sta vec da dozvoli nekom da divlja bez posledica ali to je cista glupost. Elektronski sistemi mogu da ublaze fiziku ali ne i da je pobede pogotovo kada se pretera.

rabo

pre 7 godina

Kod nas su ubedljivo, ali bas ubedljivo, najgori, najbezobrazniji, najbahatiji i najbezobzirniji vozaci bmw-a i audi-a. Zamisljaju da elektronika sve moze, da pobedi fiziku. Zato i prave najgore nesrece. Setimo se samo nekih: upadanje u Dunav, 170 kroz Novi Sad, ukupno sest mrtvih, kao da je rat.

Zeljko

pre 7 godina

Za kisu pogon na sve tockove i mozes da gazis kolko oces.
(Nemanja44)
To ti mislis, 4x4 eleminise proklizavanje pri ubrzanju ali pri pre brzom ulasku u krivinu po mokrom nece mnogo pomoci. Kad se pretera ne pomazu ni gusenice a kamoli pogon na sva 4 tocka.

Bato

pre 7 godina

Prosle godine sam imao identicnu situaciju na auto putu u bugarskoj,mercedes E klase brzina 120 km/h ravan pravac bez pokusaja da predjem u drugu traku .
I u jedno trenutku samo zadnji kraj pocinje da proklizava i takodje sva sreca da nije bilo vozila u susednoj traci ,pustanjem gasa i motanjem volana u smeru proklizavanja sam uspeo da ga smirim.
Zakljucač je bio da auto sa zadnjim pogonom mora imati u svakom trenutku nove gume i nikad ispod 6mm sare sve ispod toga moze da vas dovede u takvu situaciju.
Uopste ne treba da divljate da bi proklizali..

Aleкса

pre 7 godina

Шта мислите,зашто на Дакар релију побеђују углавном СТАРИЈИ тркачи...?!? Да ли због тога што су оматорели,па имају више времена за видро игрице?!...

Milojko

pre 7 godina

Čega se pametan stidi...Kad se pogleda snimak može se samo zaključiti da on nema pojma o vožnji a još manje o mogućim posljedicama.

Mirko

pre 7 godina

Istina je, pomaze iskustvo iz igrica, potrebno je neko vreme da se nauci kako da reagujes u nekim situacijama, a posle sve ide refleksno i to se prenosi i na voznju u realnosti. Pisem iz iskustva. Od igrica za sticanje iskustva, treba igrati simulacije, gde se auto raspadne posle sudara i to je kraj, gde se realno zanosi, itd. One gde auto udara u zid i nastavlja dalje, ne vrede nista.

banezi

pre 7 godina

Pazite se puta ka Mojkovcu sa tri trake. Malo da je vlažan kolovoz zna biti jako opasno. Prošle godine sam se okretao usled vlažnosti i ulja - nafte i to pri usponu. Imam iskustva u svim uslovima vožnje, ali onako nešto je strašno doživeti kada znaš da auto nisi preforsirao brzinom i ostalim radnjama.

Komakazzi

pre 7 godina

@Nemanja44 - nemas pojma cim tako lupetas. 4x4 te nece spasiti akvaplaninga...Drzi se ti igrica na kompu, ne sedaj za volan molim te

nenad

pre 7 godina

Dodavanje gasa kad ne treba pri promeni pravca a brzina i slabo prijanjanje na putu ucinili su da mu krene zadnji kraj. Međutim nije se okrenuo i brzo se zaustavio dobrom reakcijom i verovatno elektronika za stabilnost. Sa mojim starim e30 bio bi ringispil. Sa e 46 evo dve godine svaki dan na putu fantasticno se ponasa u svim uslovima. Naravno gume michelin nove.

Kroasan

pre 7 godina

Mene je dvaput spasilo iskustvo iz trkaćih simulatora, oba puta mi se situacija dogodila prvi put u stvarnosti i nema šanse da bih izvukao. Jednom proklizavanje stražnjeg kraja, jednom na ledu nisam stisnuo kočnicu zbog virtualnog iskustva, a instikt je kočiti (da sam kočio zabio bih se u parkirani auto).

odnedavno dugogodišnji vozač

pre 7 godina

U ovakve situacije obično upadaju početnici koji nakon godinu dana vožnje misle da umeju da voze. Obično se to stabilizuje nakon pređenih 10.000 km. Ovaj vozi već tri godine i nije mu žao ni mašine ni sebe ni porodice, dakle klasičan neiživljeni divljak - što više konjskih snaga to više poludelih hormona. Ne bi me čudilo da nakon ovog javnog priznanja da je ugrozio ljudske živote i materijalna sredstva popije par kaznenih poena i oduzimanje dozvole na 3 meseca.

lalegator

pre 7 godina

Ovo je skolski primer akvaplaning
koji je dodatno pogorsan davanjem gada prilikom promene trake!

Ljudi po kisi, snegu, ledu.... se nikada ne dodaje gas u krivini niti prilikom menjanja trake na autoputu

ŽeljoGrbavica

pre 7 godina

Nigdje ni pomena koliko to iskustvo video-igara može biti štetno. Svako auto koje nema ABS sistem kočenja (starija vozila) nema ni DSC. Da je recimo u nekoj od starijih verzija golfa naglo okrenuo volan u desno, auto bi navigirao u suprotnom smjer, to jeste još više lijevo.Dok sa DSC-om na sreću prilikom ovih situacija vozilo ide u smjeru u kojem vozač okreće volan.

Bojan

pre 7 godina

Relativno stabilnom brzinom po kisi je prestizao lijevo auto, mislim da je isao 130-150km/h. Kombiju se u poslednjoj etapi poceo brze priblizavati, sto bi znacilo da je dodao gas i pokusao da ide desno. Tu je vjerovatno naletio na vodu, grbu ili kolotrag i sa ubrzanjem i nedostatkom koncentracije auto se poceo zanositi. Interesantno je da je brzo spustio brzinu, prakticno stao. Mislim da mu gume nisu u bas najboljem stanju.

Ja sam jednom na autoputu po snijegu vozio oko 100km/h, auto je jako dugo dobro drzalo podlogu i stabilno se ponasalo, osjecaj pod volanom i sve je bilo ok i onda je najednom u blagoj krivini poceo da gubi pravac i ide po svome.. bas je bio nezgodan osjecaj.. zahvaljujuci esp-u vsc-u i prisebnosti brzo se ustabilio. Dok sam se izvlacio pored mene je jos brze prosao jedan sa 4x4 pogonom.

Na mom starom stojadinu znao sam gdje su granice i nije se moglo puno zezati. Ova novija auta daju iluziju sigurnosti, tesko je osjetiti gdje je granica, jedino razumom da se odredi.

Freak

pre 7 godina

Kakva glupost. BMW glavu cuva, licno sam iskusio na kozi. Nikakva igrica ovde ne igra ulogu, a posebno ne kod vozaca koji ima 3 godine dozvolu. Samo moze da se zahvali elektronici koja je odradila posao tamo gde je on "pao". I naravno vozacu u levoj traci koji se zaustavio na vreme. Inace da je u levoj traci bio kamion, mislim da nebi sad gledali ovakav ishod.

Bane

pre 7 godina

Aj ovaj sa snimka i Boze pomozi, klinac u BMW-u 5 bez trunke iskustva koji se zaboravio da nije za volanom simulatora vec u stvarnom zivotu u pravom autu sa bezmalo citavom porodicom u njemu. Al ostali koji pisu da li se ovakve vestine ispravljanja auta sticu ili su urodjene, sta sve kod proklizavanja moras da osetis na autu da bi umeo da ga kontrolises i kada se postaje (ili radja) pravi vozac su mi jos gori. Gospodo, pravi vozaci sa ovog snimka, za mene, su oni koji voze svojom trakom brzinom prilagodjenom uslovima na putu i ne menjaju naglo pravac ugrozavajuci i sebe i druge. Pravi vozaci ne dolaze u ovakve situacije, oni osecaju saobracaj, druge ucesnike i uslove na putu, a ne koji tocak koci, koji blokira, kako pogonski tockovi stoje u odnosu na polozaj volana i sl.

Nemesis

pre 7 godina

Купиш ауто од 50000€ а онда после немаш за добре пнеуматике, при томе нагли потези на делимично клизавом коловозу. Њега је његово "огромно искуство" стечено у виртуелном свету, а не у реалном и довело у такву ситуацију. Какав циркузант, треба он код нас да дође и да осети како је када налетиш на уље или нафту на сред ауто-пута па да види шта је велеслалом, када без разлога креће задњи део да обилази предњи. Лично доживео на релацији ка Бубањ Потоку из Београда, још низбрдо и плус кривине. То је хорор.

montoya

pre 7 godina

Sam je kriv sto se zaneo, izvukao se samo zato sto je usporio, onoliko koliko o voznji ne zna on, isto toliko ne znaju niti ovaj sto misli da je ovo vest, niti ovi sto komentarisu!

Zoran

pre 7 godina

21.god
ozenjen
student
vozi BMW peticu
ludilo :-D
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (2014, 6. maj 2016 12:06)

Indijac.

Zoran

pre 7 godina

Najvise je doprinelo lepom zavrsetku to sto je pametan i sto vozi dobra kola. u BMW-u imas nevidjeni osecaj sta radis i sta ti se desava po putu. I neverovatno je upravljiv. Bas razmisljam izmedju S6, A6 i 535i. Sve je na strani Audija, osim osecaj na putu, sto je meni mnogo vazno. Plus je tezak ne letis tako lako levo i desno. Recimo pitanje sta bi bilo vec da je imao Audi A6, recimo. Lagana kola.

Zoran

pre 7 godina

Meni ovo najvise lici na nailazak na baru koja te drmnula u stranu. Koliko to moze da bude mogue pokazuje i moj primer kada sam velikim kolima isao po velikom pljusku prema Atlanti. Volan sam drzao jednom rukom dole, lagano. Naisao sam na baru levim tockom pri jedno 120 na sat i auto je malo otisao u levo, ali sam se iscupao. Nije bilo ovoliko setanja, ali je malo bilo u levo i nazad.

Dobro se izvukao ovaj. Ne moze preko igrica. U igrici ti ne osecas kola preko tela i to je kljucno sto moze da ti odredi reakciju.

Lakse je navuci iskustvo preko igrica da vozis avion nego kola.

Đorđe

pre 7 godina

Jesenas sam imao jezivo iskustvo, išao sam autoputem od Niša ka Beogradu, padala je jaka kiša. Malo posle Bubanj potoka kreće ona velika uzbrdica, na njenom samom početku prelaz preko podvožnjaka nije najbolje urađen, skuplja se mnogo vode i na momenat mi je auto malo poskočio (vozio sam 120) i vratio se tačno na vodu. Potpuno sam izgubio kontrolu, sva sreća pa sam instiktivno pustio kočnicu i udarao kontru na volanu suprotno od strane na koju sam se zanosio. Auto se 5 puta naizmenično zanosio, po jedno 50-60 stepeni u svaku stranu. Ni sam ne znam kako sam preživeo...svakako sam išao prebrzo za uslove na putu, ali onaj ko je tamo radio odvodnju treba da ide na robiju, jer se na tom mestu često dešavaju nesreće iz tog razloga. Pamet u glavu na ovoj maloj deonici!!!

Ejbrehem

pre 7 godina

Opasno je voziti po mokrom kolovozu naročito automobile sa zadnjim pogonom. Naravno da kod novijih automobila elektronika pomaže ali u sprečavanju posledica već učinjene greške kao što je to ovde slučaj. Postoji jedna opasna krivina na putu Cetinje-Budva (prva velika u desno koja na izlazu ide uzbrdo kada se ide od Obzovice prema Brajićima) gde sam u dva dana pri steni pored puta video prvo bmw 5 pa onda sledećeg dana Mercedes C klase, generacije iz devedesetih. Naravno odmah sam znao šta je u pitanju. I meni se slično desilo na Zlatiboru. Mokar kolovoz pomešan sa crvenom zemljom na šta nisam obratio pažnju jer nisam očekivao tako nešto, doveli su do toga da zamalo izgubim kontrolu baš kao lik sa snimka. Srećom uspeo sam da iskontrolišem auto i sreća da nikog u tom momentu nije bilo.

xim

pre 7 godina

Imao sam priliku da zbog prevelike brzine dva puta "driftujem". Vozio sam stari auto koji nema kontrole, suva mehanika. Ta takozvana "kontra" koja je kod vecine vozaca refleksna, jednom mi je sacuvala auto, dok je u drugom slucaju izazvala veliku stetu.

zex1

pre 7 godina

Kako izgleda on je sve vreme vozio kao na igrici... izgleda da ne zna da u zivotu ne postoji restart dugme ! A ovi bezobraznici voze polako po pljusku, ne moze covek posteno da nagazi, da pokaze porodici kako su glupi ovi spori.. mora srednjom trakom da pretice vozilo s leve strane i kao u igrici, naglo da se prestroji, pa da ubaci u 4tu, da ga razvuce... treba ga kazniti zbog ovog... kakav samo lancani je mogao da izazove...

gdsg

pre 7 godina

nek igra igrice, ali se voznja uci u auto skoli!
(vozac, 6. maj 2016 12:00)

U kojoj auto školi se uči kontra na volan pri proklizavanju?

Aleкса

pre 7 godina

Слажем се са "REALAN" да је данашња виртуелна технологија створила велику помоћ,и такође да би требало то увести у ауто-школе...али ТУ и ТАКВУ симулацију (од НЕКОЛИКО десетин а хиљада "нечега") имају они привилеговани...у Ф1...или у авио саобраћају...САМО НИШТА не замењује праксу и РЕАЛНЕ услове на путу (вода,снег,лед,заостаци уља и деривата,коловоз и његово стање)...и чисто сумњам да је он са 21 год могао на симулатору или некој ВИДЕО ИГРИЦИ да осети 100.000 км,или мојих 27 год и преко 1.000.000 км...

Aleкса

pre 7 godina

12 х сам погледао снимак...
1. возио је ПРЕБРЗО (посматрај ауто са леве стране и комби испред)
2. Пошто је пребрзо возио,а самим тим и сувише се брзо приближавао комбију одпозади,НАГЛО је кочио,па је и дошло до губитка контакта задњих точкова са подлогом т.ј. дошло је до растерећења погона и аутоматски и аквапланинга (возило не иде "носом" напред,него "бежи" задњи крај),па је "контром" успео да га смири (уз обилату помоћ свих сигурносних система,како год се звали...)
3. ОВАКО се ГИНЕ...само што је имао срећу,што онај аутомобил (возач) иза њега (којега је обишао са десне стране) НИЈЕ ИЗГУБИО контролу и (вероватно) се зауставио без последица (мада му је ОВАЈ "МАЈСТОР" УШАО У ПУТАЊУ и пресекао пут)...додуше,то се не види на снимку,али нема разлога није тако...
4. ОВАКВИХ "стручњака" за воланом који (мисле да) су научили да возе,ал у виртуелном свету се највише и плашим...возе моћне аутомобиле,па мисле да су и моћни возачи...ВОЖЊА СЕ УЧИ,А ВОЗАЧ РАЂА !!!
поззз

hiavata

pre 7 godina

Na snimku izgleda da je dosta brze isao od kombija ispred. Da li je moguce da je kontrolu izgubio zbog naglijeg kocenja ili naglog dodavanja gasa. Meni situacija na putu ne izgleda kriticno da bi se ovako nesto desilo.

Trol

pre 7 godina

@Vozac ako se negde voznja ne uci to je auto skola, tamo se uci da polozis vozacki koji nicemu ne sluzi i nije nikakvo merlio. Voznja se uci godinama, ali tvrdim da se dobri vozaci radjaju, ostali mogu malo da usavrse voznju godinama ali su vrlo limitirani, i takvih je 80-90%.
A ovaj video nije ni za vest a kamoli komentarisanje, budalastina, nije cak ni uzbudljivo...

Petar

pre 7 godina

Dva puta sam imao slicnu situaciju i oba puta izasao iz njih na slican nacin. Jednom u krivini gde je na asfaltu bilo vode koja se slivala sa brda i drugi put takodje krivina ali na ledu.
Takodje sam dugo igrao igrice simulacije voznje (reli voznje konkretno - da ne reklamiram igru).
Za razliku od ovog vozaca ja sam tada imao 35+ godina, a vozim od 18-e.

auto skola

pre 7 godina

@vozac

Posto se u autoskolama uci na automobilima od 2 tone sa zadnjom vucom kao sto je BMW 5? Naravno da je imao srece, ali pustite tu priccu da se voznja uci u auto skoli... Kad je kisa "drzacemo se poligona", po gradu se ne prelazi 40, se ne ide brze od 60-70,i posle si kao nestonaucio... ma da

Realan

pre 7 godina

Postoje itekako realisticni simulatori voznje, dostupni siroj publici za kupovinu na internetu. Proguglajte samo malo rFactor 2, Asseto Corsa, iRacing, to su ultrarealisticni simulatori upakovani u formu modernih video igara. Toliko je realisticno da pomenuti softver koriste vozaci Formule 1, kao deo treninga i pripreme za trku, dok inzenjeri na taj nacin ispituju valjanost tehnickih modifikacija na bolidima.
A to sto neko ovde kaze da ne mozes sve da osetis u virtuelnoj sredini apsolutno nije tacno. Postoje simulatori sa motorima za docaravanje G sile, vredni nekoliko desetina hiljada evra, koji potpuno varaju sva cula i opijaju mozak koliko je autenticno.
Ja bih kao obavezu svim auto - skolama uveo posedovanje simulatora. Prvo ti nauci da vozis na tome, pa tek onda divljaj za pravim volanom.

djole

pre 7 godina

Idiot - juri po auto putu i onda pod dosta ostrim uglom menja traku u kojoj se krece...da nije bilo DSC-a, kao sto je neko ovde lepo primetio, poljubio bi stub nadvoznjaka kao rahmetli Mance.
Evo zasto je dobro prvih par godina posle polaganja voziti neki krs, tipa jugo i sl, da naucis da margina za gresku je jako tanka i da UVEK budes oprezan...

Sim_race

pre 7 godina

@vozac Ni jedna auto skola te nece to nauciti, i nisi svestan koliko osecaja pruzaju kvalitetni volani koji se koriste za "igrice" odnosno simulacije voznje. Svako neplanirano kretanje se oseti i svaka neravnina. Ne govorim napamet, vec iz svog iskustva. pozz

vozac

pre 7 godina

nema te video igre koja moze da ti pokaze kako se auto od tonu ipo ili dve zanosi po ledu ili po vodi. trebas da "osetis" auto, kako i gde idu tockovi, da li proklizava ili se suvise naginje, da li ravnomerno koci ili neki tocak blokira, da li proklizava i mnogo drugih faktora... nista od toga ne osecas u igrici... drugim recima treba i dosta srece sto je ovaj decko i imao... nek igra igrice, ali se voznja uci u auto skoli!

Aleкса

pre 7 godina

12 х сам погледао снимак...
1. возио је ПРЕБРЗО (посматрај ауто са леве стране и комби испред)
2. Пошто је пребрзо возио,а самим тим и сувише се брзо приближавао комбију одпозади,НАГЛО је кочио,па је и дошло до губитка контакта задњих точкова са подлогом т.ј. дошло је до растерећења погона и аутоматски и аквапланинга (возило не иде "носом" напред,него "бежи" задњи крај),па је "контром" успео да га смири (уз обилату помоћ свих сигурносних система,како год се звали...)
3. ОВАКО се ГИНЕ...само што је имао срећу,што онај аутомобил (возач) иза њега (којега је обишао са десне стране) НИЈЕ ИЗГУБИО контролу и (вероватно) се зауставио без последица (мада му је ОВАЈ "МАЈСТОР" УШАО У ПУТАЊУ и пресекао пут)...додуше,то се не види на снимку,али нема разлога није тако...
4. ОВАКВИХ "стручњака" за воланом који (мисле да) су научили да возе,ал у виртуелном свету се највише и плашим...возе моћне аутомобиле,па мисле да су и моћни возачи...ВОЖЊА СЕ УЧИ,А ВОЗАЧ РАЂА !!!
поззз

vozac

pre 7 godina

nema te video igre koja moze da ti pokaze kako se auto od tonu ipo ili dve zanosi po ledu ili po vodi. trebas da "osetis" auto, kako i gde idu tockovi, da li proklizava ili se suvise naginje, da li ravnomerno koci ili neki tocak blokira, da li proklizava i mnogo drugih faktora... nista od toga ne osecas u igrici... drugim recima treba i dosta srece sto je ovaj decko i imao... nek igra igrice, ali se voznja uci u auto skoli!

auto skola

pre 7 godina

@vozac

Posto se u autoskolama uci na automobilima od 2 tone sa zadnjom vucom kao sto je BMW 5? Naravno da je imao srece, ali pustite tu priccu da se voznja uci u auto skoli... Kad je kisa "drzacemo se poligona", po gradu se ne prelazi 40, se ne ide brze od 60-70,i posle si kao nestonaucio... ma da

djole

pre 7 godina

Idiot - juri po auto putu i onda pod dosta ostrim uglom menja traku u kojoj se krece...da nije bilo DSC-a, kao sto je neko ovde lepo primetio, poljubio bi stub nadvoznjaka kao rahmetli Mance.
Evo zasto je dobro prvih par godina posle polaganja voziti neki krs, tipa jugo i sl, da naucis da margina za gresku je jako tanka i da UVEK budes oprezan...

Trol

pre 7 godina

@Vozac ako se negde voznja ne uci to je auto skola, tamo se uci da polozis vozacki koji nicemu ne sluzi i nije nikakvo merlio. Voznja se uci godinama, ali tvrdim da se dobri vozaci radjaju, ostali mogu malo da usavrse voznju godinama ali su vrlo limitirani, i takvih je 80-90%.
A ovaj video nije ni za vest a kamoli komentarisanje, budalastina, nije cak ni uzbudljivo...

Realan

pre 7 godina

Postoje itekako realisticni simulatori voznje, dostupni siroj publici za kupovinu na internetu. Proguglajte samo malo rFactor 2, Asseto Corsa, iRacing, to su ultrarealisticni simulatori upakovani u formu modernih video igara. Toliko je realisticno da pomenuti softver koriste vozaci Formule 1, kao deo treninga i pripreme za trku, dok inzenjeri na taj nacin ispituju valjanost tehnickih modifikacija na bolidima.
A to sto neko ovde kaze da ne mozes sve da osetis u virtuelnoj sredini apsolutno nije tacno. Postoje simulatori sa motorima za docaravanje G sile, vredni nekoliko desetina hiljada evra, koji potpuno varaju sva cula i opijaju mozak koliko je autenticno.
Ja bih kao obavezu svim auto - skolama uveo posedovanje simulatora. Prvo ti nauci da vozis na tome, pa tek onda divljaj za pravim volanom.

Bojan

pre 7 godina

Relativno stabilnom brzinom po kisi je prestizao lijevo auto, mislim da je isao 130-150km/h. Kombiju se u poslednjoj etapi poceo brze priblizavati, sto bi znacilo da je dodao gas i pokusao da ide desno. Tu je vjerovatno naletio na vodu, grbu ili kolotrag i sa ubrzanjem i nedostatkom koncentracije auto se poceo zanositi. Interesantno je da je brzo spustio brzinu, prakticno stao. Mislim da mu gume nisu u bas najboljem stanju.

Ja sam jednom na autoputu po snijegu vozio oko 100km/h, auto je jako dugo dobro drzalo podlogu i stabilno se ponasalo, osjecaj pod volanom i sve je bilo ok i onda je najednom u blagoj krivini poceo da gubi pravac i ide po svome.. bas je bio nezgodan osjecaj.. zahvaljujuci esp-u vsc-u i prisebnosti brzo se ustabilio. Dok sam se izvlacio pored mene je jos brze prosao jedan sa 4x4 pogonom.

Na mom starom stojadinu znao sam gdje su granice i nije se moglo puno zezati. Ova novija auta daju iluziju sigurnosti, tesko je osjetiti gdje je granica, jedino razumom da se odredi.

Bane

pre 7 godina

Aj ovaj sa snimka i Boze pomozi, klinac u BMW-u 5 bez trunke iskustva koji se zaboravio da nije za volanom simulatora vec u stvarnom zivotu u pravom autu sa bezmalo citavom porodicom u njemu. Al ostali koji pisu da li se ovakve vestine ispravljanja auta sticu ili su urodjene, sta sve kod proklizavanja moras da osetis na autu da bi umeo da ga kontrolises i kada se postaje (ili radja) pravi vozac su mi jos gori. Gospodo, pravi vozaci sa ovog snimka, za mene, su oni koji voze svojom trakom brzinom prilagodjenom uslovima na putu i ne menjaju naglo pravac ugrozavajuci i sebe i druge. Pravi vozaci ne dolaze u ovakve situacije, oni osecaju saobracaj, druge ucesnike i uslove na putu, a ne koji tocak koci, koji blokira, kako pogonski tockovi stoje u odnosu na polozaj volana i sl.

Freak

pre 7 godina

Kakva glupost. BMW glavu cuva, licno sam iskusio na kozi. Nikakva igrica ovde ne igra ulogu, a posebno ne kod vozaca koji ima 3 godine dozvolu. Samo moze da se zahvali elektronici koja je odradila posao tamo gde je on "pao". I naravno vozacu u levoj traci koji se zaustavio na vreme. Inace da je u levoj traci bio kamion, mislim da nebi sad gledali ovakav ishod.

hiavata

pre 7 godina

Na snimku izgleda da je dosta brze isao od kombija ispred. Da li je moguce da je kontrolu izgubio zbog naglijeg kocenja ili naglog dodavanja gasa. Meni situacija na putu ne izgleda kriticno da bi se ovako nesto desilo.

Zoran

pre 7 godina

21.god
ozenjen
student
vozi BMW peticu
ludilo :-D
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (2014, 6. maj 2016 12:06)

Indijac.

Petar

pre 7 godina

Dva puta sam imao slicnu situaciju i oba puta izasao iz njih na slican nacin. Jednom u krivini gde je na asfaltu bilo vode koja se slivala sa brda i drugi put takodje krivina ali na ledu.
Takodje sam dugo igrao igrice simulacije voznje (reli voznje konkretno - da ne reklamiram igru).
Za razliku od ovog vozaca ja sam tada imao 35+ godina, a vozim od 18-e.

lalegator

pre 7 godina

Ovo je skolski primer akvaplaning
koji je dodatno pogorsan davanjem gada prilikom promene trake!

Ljudi po kisi, snegu, ledu.... se nikada ne dodaje gas u krivini niti prilikom menjanja trake na autoputu

Đorđe

pre 7 godina

Jesenas sam imao jezivo iskustvo, išao sam autoputem od Niša ka Beogradu, padala je jaka kiša. Malo posle Bubanj potoka kreće ona velika uzbrdica, na njenom samom početku prelaz preko podvožnjaka nije najbolje urađen, skuplja se mnogo vode i na momenat mi je auto malo poskočio (vozio sam 120) i vratio se tačno na vodu. Potpuno sam izgubio kontrolu, sva sreća pa sam instiktivno pustio kočnicu i udarao kontru na volanu suprotno od strane na koju sam se zanosio. Auto se 5 puta naizmenično zanosio, po jedno 50-60 stepeni u svaku stranu. Ni sam ne znam kako sam preživeo...svakako sam išao prebrzo za uslove na putu, ali onaj ko je tamo radio odvodnju treba da ide na robiju, jer se na tom mestu često dešavaju nesreće iz tog razloga. Pamet u glavu na ovoj maloj deonici!!!

Nemesis

pre 7 godina

Купиш ауто од 50000€ а онда после немаш за добре пнеуматике, при томе нагли потези на делимично клизавом коловозу. Њега је његово "огромно искуство" стечено у виртуелном свету, а не у реалном и довело у такву ситуацију. Какав циркузант, треба он код нас да дође и да осети како је када налетиш на уље или нафту на сред ауто-пута па да види шта је велеслалом, када без разлога креће задњи део да обилази предњи. Лично доживео на релацији ка Бубањ Потоку из Београда, још низбрдо и плус кривине. То је хорор.

gdsg

pre 7 godina

nek igra igrice, ali se voznja uci u auto skoli!
(vozac, 6. maj 2016 12:00)

U kojoj auto školi se uči kontra na volan pri proklizavanju?

Sim_race

pre 7 godina

@vozac Ni jedna auto skola te nece to nauciti, i nisi svestan koliko osecaja pruzaju kvalitetni volani koji se koriste za "igrice" odnosno simulacije voznje. Svako neplanirano kretanje se oseti i svaka neravnina. Ne govorim napamet, vec iz svog iskustva. pozz

mup

pre 7 godina

Ovde je naravoucenije; ne kupujte nezrelim klipanima snazne automobile sa zadnjom vucom, a ako se vozite sa njima, udrite ih po blesavoj glavi ako divljaju i voze agresivno, narocito po ovakvom vremenu.

zex1

pre 7 godina

Kako izgleda on je sve vreme vozio kao na igrici... izgleda da ne zna da u zivotu ne postoji restart dugme ! A ovi bezobraznici voze polako po pljusku, ne moze covek posteno da nagazi, da pokaze porodici kako su glupi ovi spori.. mora srednjom trakom da pretice vozilo s leve strane i kao u igrici, naglo da se prestroji, pa da ubaci u 4tu, da ga razvuce... treba ga kazniti zbog ovog... kakav samo lancani je mogao da izazove...

ŽeljoGrbavica

pre 7 godina

Nigdje ni pomena koliko to iskustvo video-igara može biti štetno. Svako auto koje nema ABS sistem kočenja (starija vozila) nema ni DSC. Da je recimo u nekoj od starijih verzija golfa naglo okrenuo volan u desno, auto bi navigirao u suprotnom smjer, to jeste još više lijevo.Dok sa DSC-om na sreću prilikom ovih situacija vozilo ide u smjeru u kojem vozač okreće volan.

Aleкса

pre 7 godina

Шта мислите,зашто на Дакар релију побеђују углавном СТАРИЈИ тркачи...?!? Да ли због тога што су оматорели,па имају више времена за видро игрице?!...

Zeljko

pre 7 godina

Za kisu pogon na sve tockove i mozes da gazis kolko oces.
(Nemanja44)
To ti mislis, 4x4 eleminise proklizavanje pri ubrzanju ali pri pre brzom ulasku u krivinu po mokrom nece mnogo pomoci. Kad se pretera ne pomazu ni gusenice a kamoli pogon na sva 4 tocka.

rabo

pre 7 godina

Kod nas su ubedljivo, ali bas ubedljivo, najgori, najbezobrazniji, najbahatiji i najbezobzirniji vozaci bmw-a i audi-a. Zamisljaju da elektronika sve moze, da pobedi fiziku. Zato i prave najgore nesrece. Setimo se samo nekih: upadanje u Dunav, 170 kroz Novi Sad, ukupno sest mrtvih, kao da je rat.

xim

pre 7 godina

Imao sam priliku da zbog prevelike brzine dva puta "driftujem". Vozio sam stari auto koji nema kontrole, suva mehanika. Ta takozvana "kontra" koja je kod vecine vozaca refleksna, jednom mi je sacuvala auto, dok je u drugom slucaju izazvala veliku stetu.

Zoran

pre 7 godina

Meni ovo najvise lici na nailazak na baru koja te drmnula u stranu. Koliko to moze da bude mogue pokazuje i moj primer kada sam velikim kolima isao po velikom pljusku prema Atlanti. Volan sam drzao jednom rukom dole, lagano. Naisao sam na baru levim tockom pri jedno 120 na sat i auto je malo otisao u levo, ali sam se iscupao. Nije bilo ovoliko setanja, ali je malo bilo u levo i nazad.

Dobro se izvukao ovaj. Ne moze preko igrica. U igrici ti ne osecas kola preko tela i to je kljucno sto moze da ti odredi reakciju.

Lakse je navuci iskustvo preko igrica da vozis avion nego kola.

posmatrac

pre 7 godina

Nije ovde u pitanju nikakvo iskustvo iz igranja video igricama, vec kontrola stabilnosti, koja je u osnovnom paketu opreme svakog BMW-a, jer mnogi neiskusni i nabedjeni sedaju za njegov volan, a ne znaju sta znaci voziti sa zadnjom vucom, pa zato BMW i postavlja najsavremenije sisteme kontrole stabilnosti, da ne bi dolazilo do nezgoda maminih i tatinih sinova koji sedaju za volan "plavog neba i bele zemlje" samo jer nosi taj znak, a ne zato sto znaju sta je ispod haube.

Nesa

pre 7 godina

@Djordje
Druze izgleda nisi jedini ko je na tacno tom mestu izgubio kontrolu. Identicna situacija se desila meni i drugaru isto prosle godine. Stabilan auto, esp, okrenuo se kao na ledu iz cistog mira i na kraju kad se dosta izokretao udario bankinu. Srecom niko nije povredjen jer je dosta usporio auto prilikom tog okretanja, ali je steta bila prilicna.
Pre neki dan sam prosao tuda i zapazio sam da tu auto put sece potocic sirine 1.5-2m, koji verovatno postane dublji ili siri kad je jaka kisa i eto gubitka kontrole.
Ljudi pamet u glavu, polako na tom mestu. A nadlezni ako mozda citaju ovi neka resavaju to sto pre, stradace neko.

Aleкса

pre 7 godina

Слажем се са "REALAN" да је данашња виртуелна технологија створила велику помоћ,и такође да би требало то увести у ауто-школе...али ТУ и ТАКВУ симулацију (од НЕКОЛИКО десетин а хиљада "нечега") имају они привилеговани...у Ф1...или у авио саобраћају...САМО НИШТА не замењује праксу и РЕАЛНЕ услове на путу (вода,снег,лед,заостаци уља и деривата,коловоз и његово стање)...и чисто сумњам да је он са 21 год могао на симулатору или некој ВИДЕО ИГРИЦИ да осети 100.000 км,или мојих 27 год и преко 1.000.000 км...

Ejbrehem

pre 7 godina

Opasno je voziti po mokrom kolovozu naročito automobile sa zadnjim pogonom. Naravno da kod novijih automobila elektronika pomaže ali u sprečavanju posledica već učinjene greške kao što je to ovde slučaj. Postoji jedna opasna krivina na putu Cetinje-Budva (prva velika u desno koja na izlazu ide uzbrdo kada se ide od Obzovice prema Brajićima) gde sam u dva dana pri steni pored puta video prvo bmw 5 pa onda sledećeg dana Mercedes C klase, generacije iz devedesetih. Naravno odmah sam znao šta je u pitanju. I meni se slično desilo na Zlatiboru. Mokar kolovoz pomešan sa crvenom zemljom na šta nisam obratio pažnju jer nisam očekivao tako nešto, doveli su do toga da zamalo izgubim kontrolu baš kao lik sa snimka. Srećom uspeo sam da iskontrolišem auto i sreća da nikog u tom momentu nije bilo.

Komakazzi

pre 7 godina

@Nemanja44 - nemas pojma cim tako lupetas. 4x4 te nece spasiti akvaplaninga...Drzi se ti igrica na kompu, ne sedaj za volan molim te

Mirko

pre 7 godina

U opisu snimka na ju tjubu pise da ima dve bridzestonke i dve pireli gume. Pa leba mu poljubim, vozis od auto od ko zna koliko hiljada eura, a neces da se otvoris da kupis 4 iste gume. Neka si se okreno par puta, nek ti je za nauk da vozis normalno i odrzavas rastojanje. A umece, nula, kakve crne igrice. Pozdrav svima, vozite normalno

Bato

pre 7 godina

Prosle godine sam imao identicnu situaciju na auto putu u bugarskoj,mercedes E klase brzina 120 km/h ravan pravac bez pokusaja da predjem u drugu traku .
I u jedno trenutku samo zadnji kraj pocinje da proklizava i takodje sva sreca da nije bilo vozila u susednoj traci ,pustanjem gasa i motanjem volana u smeru proklizavanja sam uspeo da ga smirim.
Zakljucač je bio da auto sa zadnjim pogonom mora imati u svakom trenutku nove gume i nikad ispod 6mm sare sve ispod toga moze da vas dovede u takvu situaciju.
Uopste ne treba da divljate da bi proklizali..

montoya

pre 7 godina

Sam je kriv sto se zaneo, izvukao se samo zato sto je usporio, onoliko koliko o voznji ne zna on, isto toliko ne znaju niti ovaj sto misli da je ovo vest, niti ovi sto komentarisu!

Zoran

pre 7 godina

"Купиш ауто од 50000€ .."

Trebalo bi da znate vi u Srbiji da ekstremno retko neko kupuje nove BMW-e, Mercedes,...cak i ovde u Americi. Ono sto se uzima je lizing ili polovno.

Znajuci Indijce, da su vrlo promucurni i znaju da se stisnu mnogo vise od nas(mada mi znamo isto mnogo da se stisnemo i ustedimo), ovaj vise od 25.000 dolara nije dao, plus su mu uglavnom sve dali roditelji. I skoro sam siguramn da je zena ugovorena od strane roditelja, jer je to njima vis enego nrmalno. Mislim, mladinma je vis enego normalno. I tonima sa fakultetima.

Znaci, ovo sto vidite u ovom tekstu je jedna prosecna Indijska porodica.

jungula bungula

pre 7 godina

@freak
da, samo se elektronici moze zahvaliti, a to sto je motao volan ko ludak da bi se iscupao to nema veze. Da nije mozda i to elektronika uradila?

Milojko

pre 7 godina

Čega se pametan stidi...Kad se pogleda snimak može se samo zaključiti da on nema pojma o vožnji a još manje o mogućim posljedicama.

hiavata

pre 7 godina

Trebalo bi da znate vi u Srbiji da ekstremno retko neko kupuje nove BMW-e, Mercedes,...cak i ovde u Americi. Ono sto se uzima je lizing ili polovno. 

(Zoran, 07. maj 2016 03:56)

Jel to BMW pravi polovne automobile, s obzirom da niko ne kupuje nove?

Zeljko

pre 7 godina

Dinamic Stability Control iliti DSC, lijek za sve budale za volanom novijeg bmw-a
(Preferisco dirti adio

Lepo se nadati da ce neko dsc ili sta vec da dozvoli nekom da divlja bez posledica ali to je cista glupost. Elektronski sistemi mogu da ublaze fiziku ali ne i da je pobede pogotovo kada se pretera.

Kakve igrice, kakve gluposti, samo glava spasava

pre 7 godina

Zato sam ja polagao na Stojadinu, posle 15 godina vozio razna kola bez ikakvih elektronskih sistema, i sada kada vozim savremen auto,za 6 meseci mi se još ni jednom nije aktivirao ni esp ni abs.

banezi

pre 7 godina

Pazite se puta ka Mojkovcu sa tri trake. Malo da je vlažan kolovoz zna biti jako opasno. Prošle godine sam se okretao usled vlažnosti i ulja - nafte i to pri usponu. Imam iskustva u svim uslovima vožnje, ali onako nešto je strašno doživeti kada znaš da auto nisi preforsirao brzinom i ostalim radnjama.

odnedavno dugogodišnji vozač

pre 7 godina

U ovakve situacije obično upadaju početnici koji nakon godinu dana vožnje misle da umeju da voze. Obično se to stabilizuje nakon pređenih 10.000 km. Ovaj vozi već tri godine i nije mu žao ni mašine ni sebe ni porodice, dakle klasičan neiživljeni divljak - što više konjskih snaga to više poludelih hormona. Ne bi me čudilo da nakon ovog javnog priznanja da je ugrozio ljudske živote i materijalna sredstva popije par kaznenih poena i oduzimanje dozvole na 3 meseca.

gedza

pre 7 godina

znam da ce me sad mnogi od vas zamrzeti ali u srbiji realno ima samo mali broj auto skola u kojima. e vas nauciti(iskljucivo praksom)nesto konstruktivno recimo kako se iscupati iz ovakve ili slicne sitoacije a na veliku zalost naglom promenom zakona o saobracaju dobili smo mozda i previse vozaca koji nemaju ni osnono obrazovanje za volanom,tako da ovog momka u neku ruku treba podrzati jer je uspeo da spreci tragediju naravno uz kaznu za preticanje sporijom trakom i prekoracenje brzine a kod nas definitivno treba preslikati zakon o saobracaju iz japana ako mislimo da ljudi sacuvaju zivote po putevima konkretno mislim na prakticno iskustvo steceno njihovom obukom,izguglajte da bi videli o cemu pricam

Vlada

pre 7 godina

Svasta se moze procitati ovde. Za pocetak, nije preticao sporom trakom, ovo se desava u Engleskoj, tako da je on preticao brzom trakom, jer se tamo vozi sa "kontra strane" u odnosu na nas. Druga stvar, na pocetku video snimka pise da je netacan datum na kameri (incorrect time stamp), stoji par sekundi na ekranu. Dakle, nije 2013. kako pise. I napisao je da je akvaplaning u pitanju, posledica kombinacije brzine, sara na pneumaticima od 2 mm i barice.

nenad

pre 7 godina

Dodavanje gasa kad ne treba pri promeni pravca a brzina i slabo prijanjanje na putu ucinili su da mu krene zadnji kraj. Međutim nije se okrenuo i brzo se zaustavio dobrom reakcijom i verovatno elektronika za stabilnost. Sa mojim starim e30 bio bi ringispil. Sa e 46 evo dve godine svaki dan na putu fantasticno se ponasa u svim uslovima. Naravno gume michelin nove.

Kroasan

pre 7 godina

Mene je dvaput spasilo iskustvo iz trkaćih simulatora, oba puta mi se situacija dogodila prvi put u stvarnosti i nema šanse da bih izvukao. Jednom proklizavanje stražnjeg kraja, jednom na ledu nisam stisnuo kočnicu zbog virtualnog iskustva, a instikt je kočiti (da sam kočio zabio bih se u parkirani auto).

Igor

pre 7 godina

1. U auto skoli se kod nas samo dobija dozvola. U svedskoj, japanu i jos po nekim zamljama se uci voznja.

2. Fizika automobila, granice istog i refleksi u voznji se danas verovali ili ne stvarno uce na racunarskim simulacijama voznje. I to bas zato sto u igricama postoji to famozno reset dugme pa je bezopasno traziti granicu koju ne smete preci u realnosti. Tu se sticu refleksi i prevazilazi se ona refleksna totalna blokada vozaca u kriticnom trenutku. Pod simulacijama mislim na recimo Asseto Corsa, Richard Burns Rally i slicne i po mogucstvu na ozbiljnijoj opremi. Vozim simulacije cesto, imam Logitech MOMO (odlican volan), ali kada sam kod prijatelja probao to isto na volanu od 250e, tri monitora zajedno i 5.1 sistemom... E to je vec nesto totalno drugacije. Osecaj realnosti je neverovatan. Bukvalno osecas auto, svaku neravninu, kad ce koji tocak da prokliza, ma sve. A dva dodatna monitora za periferni vid stavljaju vozaca u sediste i drift je mnoooogo lakse kontrolisati.

3. Iskustvo se dobija tako sto se pravim automobilom predje 100, 200, 500 hiljada kilometara.

Licno imam 12 godina iskustva u voznji na simulacijama a nekada sam bio u top 10 na nekim stazama. Dozvolu imam 9 godina i predjenih 65000km. Nikada ni najmanje cukanje nisam imao za to vreme. 5-10 sitnih cukanja (uglavnom po snegu) sam izbegao iskustvom iz igara i 2-3 ozbiljne situacije sam uspeo da iskontrolisem koje su lako mogle da budu totalna steta. Sve zahvaljujuci refleksima iz simulacija.

Mirko

pre 7 godina

Istina je, pomaze iskustvo iz igrica, potrebno je neko vreme da se nauci kako da reagujes u nekim situacijama, a posle sve ide refleksno i to se prenosi i na voznju u realnosti. Pisem iz iskustva. Od igrica za sticanje iskustva, treba igrati simulacije, gde se auto raspadne posle sudara i to je kraj, gde se realno zanosi, itd. One gde auto udara u zid i nastavlja dalje, ne vrede nista.

Zoran

pre 7 godina

Najvise je doprinelo lepom zavrsetku to sto je pametan i sto vozi dobra kola. u BMW-u imas nevidjeni osecaj sta radis i sta ti se desava po putu. I neverovatno je upravljiv. Bas razmisljam izmedju S6, A6 i 535i. Sve je na strani Audija, osim osecaj na putu, sto je meni mnogo vazno. Plus je tezak ne letis tako lako levo i desno. Recimo pitanje sta bi bilo vec da je imao Audi A6, recimo. Lagana kola.

Zoran

pre 7 godina

Trebalo bi da znate vi u Srbiji da ekstremno retko neko kupuje nove BMW-e, Mercedes,...cak i ovde u Americi. Ono sto se uzima je lizing ili polovno.

(Zoran, 07. maj 2016 03:56)

Jel to BMW pravi polovne automobile, s obzirom da niko ne kupuje nove?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (hiavata, 7. maj 2016 12:32)

Znas sta je lizing? Iznajmis auto na 3 godine i placas ratu i posle ga sutnes, skoro niko ne doplatui da bi ga kupio.

Uglavnom se kupuju posl eti auti ili opet liziraju. Znaci sve manje imas ljudi koji kupuju auto po staroim obicaju.

УЧЕНИК

pre 7 godina

Имам 47год живота,возачку 28...а почео сам да возим када сам видео преко волана...и још учим,гледајући и пратећи саобраћај испред и иза мене,јер ми је то професија...у старом,словеначком Авто-магазину,давно је била едиција текстова Јухе Канкунена "Школа добре вожње"...и тамо сам запамтио,да на задњим точковима,без обзира дал су погонски или не,треба имати боље гуме (са више "меса"),јер задњи точкови "држе" правац,а са предњим усмераваш кретање аутомобила...посебно по киши и снегу...наравно,ово се односи на нормалну, "цивилну" вожњу,не за екстреме типа трка,дрифтовања или разних показивања...овај "мајстор" је пребрзо стизао комби испред,изашао је из средње траке и покушао обилажење десном крајном (Енглески тип),али је "изгубио" задњи крај...вероватно је више узрочника-(пре)брза вожња за кишу,лоше стање пута на том месту,кочење при промени правца,лошије гуме назад...добро је прошао...а то што је успео да изконтрира волан кад је требало,то му не даје право да је искуство стекао у виртуелном свету,јер ту нема силе инерције,земљине теже,и масе возила...то ни један симулатор НЕ МОЖЕ да дочара...

Rumenko

pre 7 godina

Meni se desila slična situacija, samo sa nekih 20km/h u oštroj krivini po pljusku, nizbrdo(oko 9%) u drugoj brzini sa novim gumama. Auto je samo produžio pravo i smotao se volan, imao sam sreću da me je prašina zaustavila na par santima od bankine i da niko nije išao u susret. Sledeća krivina, još sporije sam išao, isto se dešava, samo sam tada bio obazriviji pa umesto polako kočnicu, ja gas i ispravim auto i uđem lepo u krivinu. Imam 4 godine dozvolu i prešao sam nekih 50k km, za sve vreme, samo sam tu sitaaciju imao. A ovaj ludak sa ovim preticanjem je samo imao ludu sreću i dobar auto, ništa drugo i nikakve igrice ni simulatori ne pomažu, mnogo drugih faktora može da utiče na samu vožnju...

Алекса

pre 7 godina

Одговор за "БАНЕ"...
Када сам рекао ВОЖЊА СЕ УЧИ,А ВОЗАЧ РАЂА...мислио сам баш супротно,да би неко био добар возач (скијаш,мотоциклиста,скејтер,скиппер)...тај мора бити рођен такав,да има ТАЛЕНАТ...али да мора да ВОЛИ,А ПРЕ СВЕКА ДА ХОЋЕ ДА УЧИ то да ради т.ј. вози и сл. набројано...
Не да је ПРЕДОДРЕЂЕН или има УРОЂЕНО знање...има маса њих који воле да возе,али НЕ ЗНАЈУ, нити могу,нити желе да науче (једноставно,нису за вожњу)...много њих вози по киши,снегу,леду (пре)споро...односно лошим условима,јер нису сигурни дал у себе,дал у возило...без разлога коче приликом мимоилажења са возилом...не држе се десне ивице пута него газе линију (као да ће их она одвести тамо где су наумили),и само јоћ више успоравају друге,тиме стварајући још веће потенцијале за незгоду...
Зато сам рекао да се вожња УЧИ ,а возач рађа...ја живим од волана,али има много мојих колега који МИСЛЕ да су возачи јер раде тај посао...НЕ,они (сви ми смо положили одређене категорије) су ту јер нису имали другог избора...можда су бољи бравари,пекари или посластичари...али возачи сигурно нису...јер (као што рече,слажем се) НЕ ОСЕЋАЈУ САОБРАЋАЈ,ВОЗИЛО,ГАБАРИТЕ,нити да се упаркирају,а камоли да возе у назад...
поззз

error404

pre 7 godina

Kako vidim ta vestina iz vi video-igara ga je dovela da se auto okrene i da ima rizik da ima ozibljan udes (i vrlo malo iskustvo za volanom).
Preterao sa brzinom, naslo se vise vode na putu koju tockovi nisu mogli da skolne. Doslo je do akva planinga. Video je da je izgubio kontrolu auta, i onda (kao na video igru) iso je sa kontrom. Auto cim je imao ponovi kontakt sa asfaltom, poceo da se okrece. U ovom trenutku se na srecu iscupao, sa ponovo kontrom volanom.
Pri akvaplaningu auto nastavlja da ide pravo. Velika greska je da se okrene volan, vec treba da se drzi prvao volan, skloni noga sa gasa i eventualno zakoci. Da nije iso to motanje volanom, nista se nebi desilo.
Video snimak mi ne pokazuje da je izgubio kontrolu zadnjeg dela auta, vec da je doslo gubljenja prednjeg dela.

Sim_race

pre 7 godina

@vozac Ni jedna auto skola te nece to nauciti, i nisi svestan koliko osecaja pruzaju kvalitetni volani koji se koriste za "igrice" odnosno simulacije voznje. Svako neplanirano kretanje se oseti i svaka neravnina. Ne govorim napamet, vec iz svog iskustva. pozz

Zoran

pre 7 godina

Najvise je doprinelo lepom zavrsetku to sto je pametan i sto vozi dobra kola. u BMW-u imas nevidjeni osecaj sta radis i sta ti se desava po putu. I neverovatno je upravljiv. Bas razmisljam izmedju S6, A6 i 535i. Sve je na strani Audija, osim osecaj na putu, sto je meni mnogo vazno. Plus je tezak ne letis tako lako levo i desno. Recimo pitanje sta bi bilo vec da je imao Audi A6, recimo. Lagana kola.

vozac

pre 7 godina

nema te video igre koja moze da ti pokaze kako se auto od tonu ipo ili dve zanosi po ledu ili po vodi. trebas da "osetis" auto, kako i gde idu tockovi, da li proklizava ili se suvise naginje, da li ravnomerno koci ili neki tocak blokira, da li proklizava i mnogo drugih faktora... nista od toga ne osecas u igrici... drugim recima treba i dosta srece sto je ovaj decko i imao... nek igra igrice, ali se voznja uci u auto skoli!

Aleкса

pre 7 godina

12 х сам погледао снимак...
1. возио је ПРЕБРЗО (посматрај ауто са леве стране и комби испред)
2. Пошто је пребрзо возио,а самим тим и сувише се брзо приближавао комбију одпозади,НАГЛО је кочио,па је и дошло до губитка контакта задњих точкова са подлогом т.ј. дошло је до растерећења погона и аутоматски и аквапланинга (возило не иде "носом" напред,него "бежи" задњи крај),па је "контром" успео да га смири (уз обилату помоћ свих сигурносних система,како год се звали...)
3. ОВАКО се ГИНЕ...само што је имао срећу,што онај аутомобил (возач) иза њега (којега је обишао са десне стране) НИЈЕ ИЗГУБИО контролу и (вероватно) се зауставио без последица (мада му је ОВАЈ "МАЈСТОР" УШАО У ПУТАЊУ и пресекао пут)...додуше,то се не види на снимку,али нема разлога није тако...
4. ОВАКВИХ "стручњака" за воланом који (мисле да) су научили да возе,ал у виртуелном свету се највише и плашим...возе моћне аутомобиле,па мисле да су и моћни возачи...ВОЖЊА СЕ УЧИ,А ВОЗАЧ РАЂА !!!
поззз

Realan

pre 7 godina

Postoje itekako realisticni simulatori voznje, dostupni siroj publici za kupovinu na internetu. Proguglajte samo malo rFactor 2, Asseto Corsa, iRacing, to su ultrarealisticni simulatori upakovani u formu modernih video igara. Toliko je realisticno da pomenuti softver koriste vozaci Formule 1, kao deo treninga i pripreme za trku, dok inzenjeri na taj nacin ispituju valjanost tehnickih modifikacija na bolidima.
A to sto neko ovde kaze da ne mozes sve da osetis u virtuelnoj sredini apsolutno nije tacno. Postoje simulatori sa motorima za docaravanje G sile, vredni nekoliko desetina hiljada evra, koji potpuno varaju sva cula i opijaju mozak koliko je autenticno.
Ja bih kao obavezu svim auto - skolama uveo posedovanje simulatora. Prvo ti nauci da vozis na tome, pa tek onda divljaj za pravim volanom.

Igor

pre 7 godina

1. U auto skoli se kod nas samo dobija dozvola. U svedskoj, japanu i jos po nekim zamljama se uci voznja.

2. Fizika automobila, granice istog i refleksi u voznji se danas verovali ili ne stvarno uce na racunarskim simulacijama voznje. I to bas zato sto u igricama postoji to famozno reset dugme pa je bezopasno traziti granicu koju ne smete preci u realnosti. Tu se sticu refleksi i prevazilazi se ona refleksna totalna blokada vozaca u kriticnom trenutku. Pod simulacijama mislim na recimo Asseto Corsa, Richard Burns Rally i slicne i po mogucstvu na ozbiljnijoj opremi. Vozim simulacije cesto, imam Logitech MOMO (odlican volan), ali kada sam kod prijatelja probao to isto na volanu od 250e, tri monitora zajedno i 5.1 sistemom... E to je vec nesto totalno drugacije. Osecaj realnosti je neverovatan. Bukvalno osecas auto, svaku neravninu, kad ce koji tocak da prokliza, ma sve. A dva dodatna monitora za periferni vid stavljaju vozaca u sediste i drift je mnoooogo lakse kontrolisati.

3. Iskustvo se dobija tako sto se pravim automobilom predje 100, 200, 500 hiljada kilometara.

Licno imam 12 godina iskustva u voznji na simulacijama a nekada sam bio u top 10 na nekim stazama. Dozvolu imam 9 godina i predjenih 65000km. Nikada ni najmanje cukanje nisam imao za to vreme. 5-10 sitnih cukanja (uglavnom po snegu) sam izbegao iskustvom iz igara i 2-3 ozbiljne situacije sam uspeo da iskontrolisem koje su lako mogle da budu totalna steta. Sve zahvaljujuci refleksima iz simulacija.

Trol

pre 7 godina

@Vozac ako se negde voznja ne uci to je auto skola, tamo se uci da polozis vozacki koji nicemu ne sluzi i nije nikakvo merlio. Voznja se uci godinama, ali tvrdim da se dobri vozaci radjaju, ostali mogu malo da usavrse voznju godinama ali su vrlo limitirani, i takvih je 80-90%.
A ovaj video nije ni za vest a kamoli komentarisanje, budalastina, nije cak ni uzbudljivo...

Bane

pre 7 godina

Aj ovaj sa snimka i Boze pomozi, klinac u BMW-u 5 bez trunke iskustva koji se zaboravio da nije za volanom simulatora vec u stvarnom zivotu u pravom autu sa bezmalo citavom porodicom u njemu. Al ostali koji pisu da li se ovakve vestine ispravljanja auta sticu ili su urodjene, sta sve kod proklizavanja moras da osetis na autu da bi umeo da ga kontrolises i kada se postaje (ili radja) pravi vozac su mi jos gori. Gospodo, pravi vozaci sa ovog snimka, za mene, su oni koji voze svojom trakom brzinom prilagodjenom uslovima na putu i ne menjaju naglo pravac ugrozavajuci i sebe i druge. Pravi vozaci ne dolaze u ovakve situacije, oni osecaju saobracaj, druge ucesnike i uslove na putu, a ne koji tocak koci, koji blokira, kako pogonski tockovi stoje u odnosu na polozaj volana i sl.

Bojan

pre 7 godina

Relativno stabilnom brzinom po kisi je prestizao lijevo auto, mislim da je isao 130-150km/h. Kombiju se u poslednjoj etapi poceo brze priblizavati, sto bi znacilo da je dodao gas i pokusao da ide desno. Tu je vjerovatno naletio na vodu, grbu ili kolotrag i sa ubrzanjem i nedostatkom koncentracije auto se poceo zanositi. Interesantno je da je brzo spustio brzinu, prakticno stao. Mislim da mu gume nisu u bas najboljem stanju.

Ja sam jednom na autoputu po snijegu vozio oko 100km/h, auto je jako dugo dobro drzalo podlogu i stabilno se ponasalo, osjecaj pod volanom i sve je bilo ok i onda je najednom u blagoj krivini poceo da gubi pravac i ide po svome.. bas je bio nezgodan osjecaj.. zahvaljujuci esp-u vsc-u i prisebnosti brzo se ustabilio. Dok sam se izvlacio pored mene je jos brze prosao jedan sa 4x4 pogonom.

Na mom starom stojadinu znao sam gdje su granice i nije se moglo puno zezati. Ova novija auta daju iluziju sigurnosti, tesko je osjetiti gdje je granica, jedino razumom da se odredi.

djole

pre 7 godina

Idiot - juri po auto putu i onda pod dosta ostrim uglom menja traku u kojoj se krece...da nije bilo DSC-a, kao sto je neko ovde lepo primetio, poljubio bi stub nadvoznjaka kao rahmetli Mance.
Evo zasto je dobro prvih par godina posle polaganja voziti neki krs, tipa jugo i sl, da naucis da margina za gresku je jako tanka i da UVEK budes oprezan...

hiavata

pre 7 godina

Na snimku izgleda da je dosta brze isao od kombija ispred. Da li je moguce da je kontrolu izgubio zbog naglijeg kocenja ili naglog dodavanja gasa. Meni situacija na putu ne izgleda kriticno da bi se ovako nesto desilo.

Freak

pre 7 godina

Kakva glupost. BMW glavu cuva, licno sam iskusio na kozi. Nikakva igrica ovde ne igra ulogu, a posebno ne kod vozaca koji ima 3 godine dozvolu. Samo moze da se zahvali elektronici koja je odradila posao tamo gde je on "pao". I naravno vozacu u levoj traci koji se zaustavio na vreme. Inace da je u levoj traci bio kamion, mislim da nebi sad gledali ovakav ishod.

Nemesis

pre 7 godina

Купиш ауто од 50000€ а онда после немаш за добре пнеуматике, при томе нагли потези на делимично клизавом коловозу. Њега је његово "огромно искуство" стечено у виртуелном свету, а не у реалном и довело у такву ситуацију. Какав циркузант, треба он код нас да дође и да осети како је када налетиш на уље или нафту на сред ауто-пута па да види шта је велеслалом, када без разлога креће задњи део да обилази предњи. Лично доживео на релацији ка Бубањ Потоку из Београда, још низбрдо и плус кривине. То је хорор.

auto skola

pre 7 godina

@vozac

Posto se u autoskolama uci na automobilima od 2 tone sa zadnjom vucom kao sto je BMW 5? Naravno da je imao srece, ali pustite tu priccu da se voznja uci u auto skoli... Kad je kisa "drzacemo se poligona", po gradu se ne prelazi 40, se ne ide brze od 60-70,i posle si kao nestonaucio... ma da

jungula bungula

pre 7 godina

@freak
da, samo se elektronici moze zahvaliti, a to sto je motao volan ko ludak da bi se iscupao to nema veze. Da nije mozda i to elektronika uradila?

Aleкса

pre 7 godina

Слажем се са "REALAN" да је данашња виртуелна технологија створила велику помоћ,и такође да би требало то увести у ауто-школе...али ТУ и ТАКВУ симулацију (од НЕКОЛИКО десетин а хиљада "нечега") имају они привилеговани...у Ф1...или у авио саобраћају...САМО НИШТА не замењује праксу и РЕАЛНЕ услове на путу (вода,снег,лед,заостаци уља и деривата,коловоз и његово стање)...и чисто сумњам да је он са 21 год могао на симулатору или некој ВИДЕО ИГРИЦИ да осети 100.000 км,или мојих 27 год и преко 1.000.000 км...

ŽeljoGrbavica

pre 7 godina

Nigdje ni pomena koliko to iskustvo video-igara može biti štetno. Svako auto koje nema ABS sistem kočenja (starija vozila) nema ni DSC. Da je recimo u nekoj od starijih verzija golfa naglo okrenuo volan u desno, auto bi navigirao u suprotnom smjer, to jeste još više lijevo.Dok sa DSC-om na sreću prilikom ovih situacija vozilo ide u smjeru u kojem vozač okreće volan.

Petar

pre 7 godina

Dva puta sam imao slicnu situaciju i oba puta izasao iz njih na slican nacin. Jednom u krivini gde je na asfaltu bilo vode koja se slivala sa brda i drugi put takodje krivina ali na ledu.
Takodje sam dugo igrao igrice simulacije voznje (reli voznje konkretno - da ne reklamiram igru).
Za razliku od ovog vozaca ja sam tada imao 35+ godina, a vozim od 18-e.

gdsg

pre 7 godina

nek igra igrice, ali se voznja uci u auto skoli!
(vozac, 6. maj 2016 12:00)

U kojoj auto školi se uči kontra na volan pri proklizavanju?

montoya

pre 7 godina

Sam je kriv sto se zaneo, izvukao se samo zato sto je usporio, onoliko koliko o voznji ne zna on, isto toliko ne znaju niti ovaj sto misli da je ovo vest, niti ovi sto komentarisu!

Kakve igrice, kakve gluposti, samo glava spasava

pre 7 godina

Zato sam ja polagao na Stojadinu, posle 15 godina vozio razna kola bez ikakvih elektronskih sistema, i sada kada vozim savremen auto,za 6 meseci mi se još ni jednom nije aktivirao ni esp ni abs.

Zoran

pre 7 godina

Meni ovo najvise lici na nailazak na baru koja te drmnula u stranu. Koliko to moze da bude mogue pokazuje i moj primer kada sam velikim kolima isao po velikom pljusku prema Atlanti. Volan sam drzao jednom rukom dole, lagano. Naisao sam na baru levim tockom pri jedno 120 na sat i auto je malo otisao u levo, ali sam se iscupao. Nije bilo ovoliko setanja, ali je malo bilo u levo i nazad.

Dobro se izvukao ovaj. Ne moze preko igrica. U igrici ti ne osecas kola preko tela i to je kljucno sto moze da ti odredi reakciju.

Lakse je navuci iskustvo preko igrica da vozis avion nego kola.

Đorđe

pre 7 godina

Jesenas sam imao jezivo iskustvo, išao sam autoputem od Niša ka Beogradu, padala je jaka kiša. Malo posle Bubanj potoka kreće ona velika uzbrdica, na njenom samom početku prelaz preko podvožnjaka nije najbolje urađen, skuplja se mnogo vode i na momenat mi je auto malo poskočio (vozio sam 120) i vratio se tačno na vodu. Potpuno sam izgubio kontrolu, sva sreća pa sam instiktivno pustio kočnicu i udarao kontru na volanu suprotno od strane na koju sam se zanosio. Auto se 5 puta naizmenično zanosio, po jedno 50-60 stepeni u svaku stranu. Ni sam ne znam kako sam preživeo...svakako sam išao prebrzo za uslove na putu, ali onaj ko je tamo radio odvodnju treba da ide na robiju, jer se na tom mestu često dešavaju nesreće iz tog razloga. Pamet u glavu na ovoj maloj deonici!!!

Zoran

pre 7 godina

"Купиш ауто од 50000€ .."

Trebalo bi da znate vi u Srbiji da ekstremno retko neko kupuje nove BMW-e, Mercedes,...cak i ovde u Americi. Ono sto se uzima je lizing ili polovno.

Znajuci Indijce, da su vrlo promucurni i znaju da se stisnu mnogo vise od nas(mada mi znamo isto mnogo da se stisnemo i ustedimo), ovaj vise od 25.000 dolara nije dao, plus su mu uglavnom sve dali roditelji. I skoro sam siguramn da je zena ugovorena od strane roditelja, jer je to njima vis enego nrmalno. Mislim, mladinma je vis enego normalno. I tonima sa fakultetima.

Znaci, ovo sto vidite u ovom tekstu je jedna prosecna Indijska porodica.

Mirko

pre 7 godina

U opisu snimka na ju tjubu pise da ima dve bridzestonke i dve pireli gume. Pa leba mu poljubim, vozis od auto od ko zna koliko hiljada eura, a neces da se otvoris da kupis 4 iste gume. Neka si se okreno par puta, nek ti je za nauk da vozis normalno i odrzavas rastojanje. A umece, nula, kakve crne igrice. Pozdrav svima, vozite normalno

zex1

pre 7 godina

Kako izgleda on je sve vreme vozio kao na igrici... izgleda da ne zna da u zivotu ne postoji restart dugme ! A ovi bezobraznici voze polako po pljusku, ne moze covek posteno da nagazi, da pokaze porodici kako su glupi ovi spori.. mora srednjom trakom da pretice vozilo s leve strane i kao u igrici, naglo da se prestroji, pa da ubaci u 4tu, da ga razvuce... treba ga kazniti zbog ovog... kakav samo lancani je mogao da izazove...

lalegator

pre 7 godina

Ovo je skolski primer akvaplaning
koji je dodatno pogorsan davanjem gada prilikom promene trake!

Ljudi po kisi, snegu, ledu.... se nikada ne dodaje gas u krivini niti prilikom menjanja trake na autoputu

Mirko

pre 7 godina

Istina je, pomaze iskustvo iz igrica, potrebno je neko vreme da se nauci kako da reagujes u nekim situacijama, a posle sve ide refleksno i to se prenosi i na voznju u realnosti. Pisem iz iskustva. Od igrica za sticanje iskustva, treba igrati simulacije, gde se auto raspadne posle sudara i to je kraj, gde se realno zanosi, itd. One gde auto udara u zid i nastavlja dalje, ne vrede nista.

odnedavno dugogodišnji vozač

pre 7 godina

U ovakve situacije obično upadaju početnici koji nakon godinu dana vožnje misle da umeju da voze. Obično se to stabilizuje nakon pređenih 10.000 km. Ovaj vozi već tri godine i nije mu žao ni mašine ni sebe ni porodice, dakle klasičan neiživljeni divljak - što više konjskih snaga to više poludelih hormona. Ne bi me čudilo da nakon ovog javnog priznanja da je ugrozio ljudske živote i materijalna sredstva popije par kaznenih poena i oduzimanje dozvole na 3 meseca.

gedza

pre 7 godina

znam da ce me sad mnogi od vas zamrzeti ali u srbiji realno ima samo mali broj auto skola u kojima. e vas nauciti(iskljucivo praksom)nesto konstruktivno recimo kako se iscupati iz ovakve ili slicne sitoacije a na veliku zalost naglom promenom zakona o saobracaju dobili smo mozda i previse vozaca koji nemaju ni osnono obrazovanje za volanom,tako da ovog momka u neku ruku treba podrzati jer je uspeo da spreci tragediju naravno uz kaznu za preticanje sporijom trakom i prekoracenje brzine a kod nas definitivno treba preslikati zakon o saobracaju iz japana ako mislimo da ljudi sacuvaju zivote po putevima konkretno mislim na prakticno iskustvo steceno njihovom obukom,izguglajte da bi videli o cemu pricam

hiavata

pre 7 godina

Trebalo bi da znate vi u Srbiji da ekstremno retko neko kupuje nove BMW-e, Mercedes,...cak i ovde u Americi. Ono sto se uzima je lizing ili polovno. 

(Zoran, 07. maj 2016 03:56)

Jel to BMW pravi polovne automobile, s obzirom da niko ne kupuje nove?

xim

pre 7 godina

Imao sam priliku da zbog prevelike brzine dva puta "driftujem". Vozio sam stari auto koji nema kontrole, suva mehanika. Ta takozvana "kontra" koja je kod vecine vozaca refleksna, jednom mi je sacuvala auto, dok je u drugom slucaju izazvala veliku stetu.

Zoran

pre 7 godina

21.god
ozenjen
student
vozi BMW peticu
ludilo :-D
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (2014, 6. maj 2016 12:06)

Indijac.

Kroasan

pre 7 godina

Mene je dvaput spasilo iskustvo iz trkaćih simulatora, oba puta mi se situacija dogodila prvi put u stvarnosti i nema šanse da bih izvukao. Jednom proklizavanje stražnjeg kraja, jednom na ledu nisam stisnuo kočnicu zbog virtualnog iskustva, a instikt je kočiti (da sam kočio zabio bih se u parkirani auto).

Milojko

pre 7 godina

Čega se pametan stidi...Kad se pogleda snimak može se samo zaključiti da on nema pojma o vožnji a još manje o mogućim posljedicama.

Zeljko

pre 7 godina

Za kisu pogon na sve tockove i mozes da gazis kolko oces.
(Nemanja44)
To ti mislis, 4x4 eleminise proklizavanje pri ubrzanju ali pri pre brzom ulasku u krivinu po mokrom nece mnogo pomoci. Kad se pretera ne pomazu ni gusenice a kamoli pogon na sva 4 tocka.

posmatrac

pre 7 godina

Nije ovde u pitanju nikakvo iskustvo iz igranja video igricama, vec kontrola stabilnosti, koja je u osnovnom paketu opreme svakog BMW-a, jer mnogi neiskusni i nabedjeni sedaju za njegov volan, a ne znaju sta znaci voziti sa zadnjom vucom, pa zato BMW i postavlja najsavremenije sisteme kontrole stabilnosti, da ne bi dolazilo do nezgoda maminih i tatinih sinova koji sedaju za volan "plavog neba i bele zemlje" samo jer nosi taj znak, a ne zato sto znaju sta je ispod haube.

mup

pre 7 godina

Ovde je naravoucenije; ne kupujte nezrelim klipanima snazne automobile sa zadnjom vucom, a ako se vozite sa njima, udrite ih po blesavoj glavi ako divljaju i voze agresivno, narocito po ovakvom vremenu.

Ejbrehem

pre 7 godina

Opasno je voziti po mokrom kolovozu naročito automobile sa zadnjim pogonom. Naravno da kod novijih automobila elektronika pomaže ali u sprečavanju posledica već učinjene greške kao što je to ovde slučaj. Postoji jedna opasna krivina na putu Cetinje-Budva (prva velika u desno koja na izlazu ide uzbrdo kada se ide od Obzovice prema Brajićima) gde sam u dva dana pri steni pored puta video prvo bmw 5 pa onda sledećeg dana Mercedes C klase, generacije iz devedesetih. Naravno odmah sam znao šta je u pitanju. I meni se slično desilo na Zlatiboru. Mokar kolovoz pomešan sa crvenom zemljom na šta nisam obratio pažnju jer nisam očekivao tako nešto, doveli su do toga da zamalo izgubim kontrolu baš kao lik sa snimka. Srećom uspeo sam da iskontrolišem auto i sreća da nikog u tom momentu nije bilo.

nenad

pre 7 godina

Dodavanje gasa kad ne treba pri promeni pravca a brzina i slabo prijanjanje na putu ucinili su da mu krene zadnji kraj. Međutim nije se okrenuo i brzo se zaustavio dobrom reakcijom i verovatno elektronika za stabilnost. Sa mojim starim e30 bio bi ringispil. Sa e 46 evo dve godine svaki dan na putu fantasticno se ponasa u svim uslovima. Naravno gume michelin nove.

Komakazzi

pre 7 godina

@Nemanja44 - nemas pojma cim tako lupetas. 4x4 te nece spasiti akvaplaninga...Drzi se ti igrica na kompu, ne sedaj za volan molim te

Bato

pre 7 godina

Prosle godine sam imao identicnu situaciju na auto putu u bugarskoj,mercedes E klase brzina 120 km/h ravan pravac bez pokusaja da predjem u drugu traku .
I u jedno trenutku samo zadnji kraj pocinje da proklizava i takodje sva sreca da nije bilo vozila u susednoj traci ,pustanjem gasa i motanjem volana u smeru proklizavanja sam uspeo da ga smirim.
Zakljucač je bio da auto sa zadnjim pogonom mora imati u svakom trenutku nove gume i nikad ispod 6mm sare sve ispod toga moze da vas dovede u takvu situaciju.
Uopste ne treba da divljate da bi proklizali..

Zeljko

pre 7 godina

Dinamic Stability Control iliti DSC, lijek za sve budale za volanom novijeg bmw-a
(Preferisco dirti adio

Lepo se nadati da ce neko dsc ili sta vec da dozvoli nekom da divlja bez posledica ali to je cista glupost. Elektronski sistemi mogu da ublaze fiziku ali ne i da je pobede pogotovo kada se pretera.

rabo

pre 7 godina

Kod nas su ubedljivo, ali bas ubedljivo, najgori, najbezobrazniji, najbahatiji i najbezobzirniji vozaci bmw-a i audi-a. Zamisljaju da elektronika sve moze, da pobedi fiziku. Zato i prave najgore nesrece. Setimo se samo nekih: upadanje u Dunav, 170 kroz Novi Sad, ukupno sest mrtvih, kao da je rat.

Zoran

pre 7 godina

Trebalo bi da znate vi u Srbiji da ekstremno retko neko kupuje nove BMW-e, Mercedes,...cak i ovde u Americi. Ono sto se uzima je lizing ili polovno.

(Zoran, 07. maj 2016 03:56)

Jel to BMW pravi polovne automobile, s obzirom da niko ne kupuje nove?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (hiavata, 7. maj 2016 12:32)

Znas sta je lizing? Iznajmis auto na 3 godine i placas ratu i posle ga sutnes, skoro niko ne doplatui da bi ga kupio.

Uglavnom se kupuju posl eti auti ili opet liziraju. Znaci sve manje imas ljudi koji kupuju auto po staroim obicaju.

УЧЕНИК

pre 7 godina

Имам 47год живота,возачку 28...а почео сам да возим када сам видео преко волана...и још учим,гледајући и пратећи саобраћај испред и иза мене,јер ми је то професија...у старом,словеначком Авто-магазину,давно је била едиција текстова Јухе Канкунена "Школа добре вожње"...и тамо сам запамтио,да на задњим точковима,без обзира дал су погонски или не,треба имати боље гуме (са више "меса"),јер задњи точкови "држе" правац,а са предњим усмераваш кретање аутомобила...посебно по киши и снегу...наравно,ово се односи на нормалну, "цивилну" вожњу,не за екстреме типа трка,дрифтовања или разних показивања...овај "мајстор" је пребрзо стизао комби испред,изашао је из средње траке и покушао обилажење десном крајном (Енглески тип),али је "изгубио" задњи крај...вероватно је више узрочника-(пре)брза вожња за кишу,лоше стање пута на том месту,кочење при промени правца,лошије гуме назад...добро је прошао...а то што је успео да изконтрира волан кад је требало,то му не даје право да је искуство стекао у виртуелном свету,јер ту нема силе инерције,земљине теже,и масе возила...то ни један симулатор НЕ МОЖЕ да дочара...

banezi

pre 7 godina

Pazite se puta ka Mojkovcu sa tri trake. Malo da je vlažan kolovoz zna biti jako opasno. Prošle godine sam se okretao usled vlažnosti i ulja - nafte i to pri usponu. Imam iskustva u svim uslovima vožnje, ali onako nešto je strašno doživeti kada znaš da auto nisi preforsirao brzinom i ostalim radnjama.

Aleкса

pre 7 godina

Шта мислите,зашто на Дакар релију побеђују углавном СТАРИЈИ тркачи...?!? Да ли због тога што су оматорели,па имају више времена за видро игрице?!...

Nesa

pre 7 godina

@Djordje
Druze izgleda nisi jedini ko je na tacno tom mestu izgubio kontrolu. Identicna situacija se desila meni i drugaru isto prosle godine. Stabilan auto, esp, okrenuo se kao na ledu iz cistog mira i na kraju kad se dosta izokretao udario bankinu. Srecom niko nije povredjen jer je dosta usporio auto prilikom tog okretanja, ali je steta bila prilicna.
Pre neki dan sam prosao tuda i zapazio sam da tu auto put sece potocic sirine 1.5-2m, koji verovatno postane dublji ili siri kad je jaka kisa i eto gubitka kontrole.
Ljudi pamet u glavu, polako na tom mestu. A nadlezni ako mozda citaju ovi neka resavaju to sto pre, stradace neko.

Vlada

pre 7 godina

Svasta se moze procitati ovde. Za pocetak, nije preticao sporom trakom, ovo se desava u Engleskoj, tako da je on preticao brzom trakom, jer se tamo vozi sa "kontra strane" u odnosu na nas. Druga stvar, na pocetku video snimka pise da je netacan datum na kameri (incorrect time stamp), stoji par sekundi na ekranu. Dakle, nije 2013. kako pise. I napisao je da je akvaplaning u pitanju, posledica kombinacije brzine, sara na pneumaticima od 2 mm i barice.

Rumenko

pre 7 godina

Meni se desila slična situacija, samo sa nekih 20km/h u oštroj krivini po pljusku, nizbrdo(oko 9%) u drugoj brzini sa novim gumama. Auto je samo produžio pravo i smotao se volan, imao sam sreću da me je prašina zaustavila na par santima od bankine i da niko nije išao u susret. Sledeća krivina, još sporije sam išao, isto se dešava, samo sam tada bio obazriviji pa umesto polako kočnicu, ja gas i ispravim auto i uđem lepo u krivinu. Imam 4 godine dozvolu i prešao sam nekih 50k km, za sve vreme, samo sam tu sitaaciju imao. A ovaj ludak sa ovim preticanjem je samo imao ludu sreću i dobar auto, ništa drugo i nikakve igrice ni simulatori ne pomažu, mnogo drugih faktora može da utiče na samu vožnju...

Алекса

pre 7 godina

Одговор за "БАНЕ"...
Када сам рекао ВОЖЊА СЕ УЧИ,А ВОЗАЧ РАЂА...мислио сам баш супротно,да би неко био добар возач (скијаш,мотоциклиста,скејтер,скиппер)...тај мора бити рођен такав,да има ТАЛЕНАТ...али да мора да ВОЛИ,А ПРЕ СВЕКА ДА ХОЋЕ ДА УЧИ то да ради т.ј. вози и сл. набројано...
Не да је ПРЕДОДРЕЂЕН или има УРОЂЕНО знање...има маса њих који воле да возе,али НЕ ЗНАЈУ, нити могу,нити желе да науче (једноставно,нису за вожњу)...много њих вози по киши,снегу,леду (пре)споро...односно лошим условима,јер нису сигурни дал у себе,дал у возило...без разлога коче приликом мимоилажења са возилом...не држе се десне ивице пута него газе линију (као да ће их она одвести тамо где су наумили),и само јоћ више успоравају друге,тиме стварајући још веће потенцијале за незгоду...
Зато сам рекао да се вожња УЧИ ,а возач рађа...ја живим од волана,али има много мојих колега који МИСЛЕ да су возачи јер раде тај посао...НЕ,они (сви ми смо положили одређене категорије) су ту јер нису имали другог избора...можда су бољи бравари,пекари или посластичари...али возачи сигурно нису...јер (као што рече,слажем се) НЕ ОСЕЋАЈУ САОБРАЋАЈ,ВОЗИЛО,ГАБАРИТЕ,нити да се упаркирају,а камоли да возе у назад...
поззз

error404

pre 7 godina

Kako vidim ta vestina iz vi video-igara ga je dovela da se auto okrene i da ima rizik da ima ozibljan udes (i vrlo malo iskustvo za volanom).
Preterao sa brzinom, naslo se vise vode na putu koju tockovi nisu mogli da skolne. Doslo je do akva planinga. Video je da je izgubio kontrolu auta, i onda (kao na video igru) iso je sa kontrom. Auto cim je imao ponovi kontakt sa asfaltom, poceo da se okrece. U ovom trenutku se na srecu iscupao, sa ponovo kontrom volanom.
Pri akvaplaningu auto nastavlja da ide pravo. Velika greska je da se okrene volan, vec treba da se drzi prvao volan, skloni noga sa gasa i eventualno zakoci. Da nije iso to motanje volanom, nista se nebi desilo.
Video snimak mi ne pokazuje da je izgubio kontrolu zadnjeg dela auta, vec da je doslo gubljenja prednjeg dela.