Tenis 45

Četvrtak, 02.05.2013.

09:27

Navratilova: Seleš bi bila najbolja

Legendarna Martina Navratilova izjavila je da bi Monika Seleš bila najbolja teniserka svih vremena da kao 19-godišnjakinja nije ubodena nožem.

Navratilova: Seleš bi bila najbolja IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

monika

pre 11 godina

Lepo je kada neko, čija reč ima očiglednu težinu (da ne kažem da je najmerodavnija da da takvu izjavu) kaže svoje iskreno mišljenje. Ukusi su različiti, ali čim neko tvrdi da su najbolje teniserke svih vremena B.Dž. King, Kris Evert ili Štefi Graf, znam da je pristrasan i da nije objektivan. One su u vreme svoje najveće igračke moći imale protivnice koje su evidentno bile bolje od njih barem za nijansu. Jesu odigrale mnogo mečeva (i osvojile mnogo titula) B Dž King i Margaret Kort, ali je Kort bila bar malo bolja. Isto tako, Martina i kris su imale rivalstvo koje se nikada više do kraja sveta neće ponviti (skoro sam siguran u ovo, bez obzira na "nikad ne reci nikad"), ali će svako objektivan reći da je Martina bila bar za dve nijanse bolja.
isto tako za Štefi i Moniku. Niste naveli, ali Monika je bila 3 godine prva na rang listi u vreme najveće snage Štefi Graf. Štef je čini mi se do 1990-te osvojila 8-9 Grand slem titula, a onda je za vreme Monikine ere" Monika uzela 8, a Štefi 1 ili 2, pa vi vidite činjenice. Posle Monikine povrede Štefi je uzela još 10-ak titula i to je njenih 20 grand slemova. Da je Monika ostala zdrava i čitava, do pojave sestara Vilijams bi pokupila sav kajmak, a to je još 6-7 godina. Štefi bi uzela verovatno još 3-4 titule, Aranča možda još jednu, Martina Hingis možda 1-2 i slučajna prolaznica 1-2, tako da bi Moniki ostalo 20-ak. Ako vam se čini preterano, da za 7 godina uzme 20 titula, znajte da je za nepune 3 uzela 8. Jedna i jedina - naša ljubav.

Zoltan

pre 11 godina

Ta tragična 1993. godina! U kratkom vremenskom periodu (nešto više od mesec dana) tri tragedije za sportiste sa ovih prostora. Prvo Boban Janković, pa Monika Seleš i onda Dražen Petrović.

radetoronto

pre 11 godina

Uzela je americko drzavljanstvo u 1994 god, a ovo se dogodilo 1993, April. tada je igrala za SRJ.

Vratila se na terenu u Juli 1995 i igrala pod zastavom SAD (upravo ovde u Toronto) i osvojila turnir. Inace, ona je osvojila Otvoreno Prventsvo Kanade cetiri puta, i to zaredom (1995-1998).

Da se ovo nije desilo, mislim da bi dobila oko 20 GS-a i preko 80 titula.

Noletova potpuna dominacija je trajala oko 12 meseci, a njena malo vise od dve i po godine! Neverovatno.

Mislim da je ovo jedinstven slucaj u svetu sporta, jer uprkos svemu ipak je dobila 9 GS-a i 53 titula ukupno, a to 99.9% tenisera mogu samo sanjati...

NemanjaCav8

pre 11 godina

Ovde svi kmentarišu da je Moniku kao svet zaboravio i slično. Prvo želim da kažem da je strašno to što joj se desilo i da prokomentarišem da je eto to bio ni manje ni više Nemac. Dakle naši huligani još nisu došli na taj nivo, a verovatno neće nikada, da napadaju protivničke igrače noževima. Da je to uradio Srbin, svet bi pisao o nama kao Balkanskim kromanjoncima. Dalje, Monika je sama izabrala svoj put posle tog događaja. E sad ja njenu odluku ne bih ni komentarisao, ali me nervira ta teza da je ona kao teniserka zaboravljena. Prvo pogrešna joj je odluka bila da igra za USA - jer USA ima toliko sportista i sportiskinja koji su "vanzemaljci" da je skoro nemoguće nadmašiti njihovu slavu i reklamu. Ako nije htela za Jugosalviju, trebala je da igra za Mađarsku. Bilo šta da je odabrala od ovoga bila bi boginja u očima Mađara ili Srba i Crnogoraca. Ona je što se mene tiče zabila nož u leđa svim onim ljudima koji su iskreno navijajući za nju provodili sate i sate. Onima koji su slali iskrenu energiju istu koju danas dobija i Novak Đoković. Nole je car, samo ću to reći, kao što je i Kostelić car. Mogli su za rad ličnih interesa da predstavljaju bukvalno bilo koju zemlju na svetu. Dok su stasavali imali su veće probleme i 10 puta gore uslove od recimo Monike u prilično idiličnoj Jugosalviji. Nije stavr ovde o patriotizmu, ovde se radi o principu i svesti.

brm

pre 11 godina

Ne srbatajte Moniku, dosadni ste sa time. Ona je uvek govorila da je Jugoslovenka, mađarskog porekla. Jer teško prihvatiti da naši sugrađani i ljudi koji predstavljaju (ili su predstavljali) našu zemlju nisu po analogiji Srbi.

Alex01

pre 11 godina

@Dragan
Loše misliš, taj napad se desio dok je nastupala pod jugoslovenskom zastavom, a američko državljanstvo je uzela kasnije, 94-95!

zoran

pre 11 godina

To što se desilo Selešovoj u Hamburgu, treba da služi kao ozbiljna opomena Novaki Đokoviću, Tipsareviću, Ani, Jeleni....

U tenisu se okreće OGROMAN novac i isprepletani interesi multi kompanija. Proizvođača sportske opreme, automobila, ogromnih bankarskih koncerna, avio prevoznika i sl. A to je sve pod upravom neke vrste legalne mafije koja je spremna na sve.

Bata

pre 11 godina

(Dragan, 2. maj 2013 13:03)
Мислим да јој се то зверство догодило док је играла под заставом САД, тако да не видим у чему је ту кривица ТС Југославије.

Ena

pre 11 godina

Monikine 3 "zlatne" godine su ostavile neizbrisiv trag na razvoj tenisa na ovim prostorima. Ni Jelene, ni Ane, ni Novaka, ni jelene Dokić ne bi bilo da kao klici, oni ili njihovo roditelji, nisu gledali Moniku i divili joj se.

dacko

pre 11 godina

Svetska teniska pa i sportska istorija tesko da belezi ovako nesto.Apsolutno se slazem da je ovo zverstvo promenilo tok zenskog tenisa i uklonilo neverovatnog bisera ove igre.Tolika posvecenost,uzivanje i mastovitost u igri dovodila je do ludila protivnice pa i neke druge koji su indirektno krivi za Monikin izostanak narednih godina.A kada se opet vratila i pored tolike pauze i ko zna cega prezivljenog,opet je i igrom i rezultatima bila u samom vrhu.Navratilova je igrala izuzetan tenis i bila prava legenda, i mislim da je ova izjava svojevrsna satisfakcija za Moniku,imajuci u vidu da dolazi od strane mozda i najvece igracice svih vremena.

Ipak je Monika NASA; Madjarica iz Srbije

pre 11 godina

Не знам да ли људи памте, али Навратилова је инсистирала да се Моника врати на прво место WTA листе. Графова је била против.
(terrible, 2. maj 2013 10:11)

Secam se ja. Nije Grafova bila protiv. Nije htela da se izjasni kao sto nikad nije ISKRENO rekla da joj je zao zbog atentata (Posetila je Moniku i u bolnici. Zabelezili novinari.) Sve ostale teniserke su bile za to da se Moniki zamrzne status na WTA listi dok ne pocne da igra, osim Arance Sancez koja je u medjuvremenu "zasela" na celo liste. Onda je nadjeno resenje da se i Moniki zamrzne status (1. mesto), ali i da Aranca bude br.1.

I jos da kazem i ovo: pitali novinari Moniku dok je bila na vrhuncu da li joj je drago sto je porede sa Morin Konoli i zovu njenim nadimkom (Mala Mo). Monika je odgovorila da joj je drago sto je tako, ali da ipak vise voli svoje ime. Od tada, svaki put kad neko kaze za Moniku "Mala Mo" bocne me nesto.
Monika Seles je SVOJIM IMENOM obezbedila besmrtnost. Zasto tu besmrtnost omalovazavati dajuci joj tudje ime.

PS Kad je Srbija za vreme poslednjeg rata bila pod sankcijama, jedini (pazite: JEDINI) koji su bili izuzeti, bili su Vlade Divac i Monika Seles. Njih dvoje su to obilato koristili i govorili u odbranu Srbije i slali pomoc. Oni koji koji tvrde suprotno krajnje su zlonamerni. Isto kao i oni koji ovde lazu da Monika ne dolazi u Srbiju i da je zaboravila srpski jezik.

Euronics

pre 11 godina

@Dragan ... samo da dodam Nemci su posle 1991 osvojili u glavnim ekipnim sportovima kosarci , fudbalu, rukometu, odbojci, vaterpolu jedno tri ili cetri titule. Dve od tih titula su 1996 u fudbalu i 1993 u kosarci. Na ta prvenstva mi nismo imali pravo ucescja zbog ekonomskih i sportskih sankcija. Oni su bili medju prvima koji su se zalagali da nam se uvedu sankcije. Nije im uspelo, do sada mi imamo 23 osvojenih titula u gore nabrojanim sportovima

Pravi Pera

pre 11 godina

@ Milos
Lepo je sto pokusavate da ispravite ovo sa Malom Mo . Ja sam u vise navrata pokusao da ispravim ono Fedex ( sto je ime postanske firme za slanje paketa itd. ). Srbi i dalje ni kriva ni duzna zovu Federera Fedeks !!!!! Volimo nadimke i skracenice , pa to ti je !

Dragan

pre 11 godina

Jednom je Ajzenhauer rekao nista nije slucajno u politici I kada mislite da je slucajno budi te sigurni da nije. Sport I politika ne idu zajedno samo hocu da kazem da nije bilo nista slucajno sve je planirano, kao prvo atentator ima mest u prvom redu iza tennisera razmislite malo ko dobija ta sedista u prvom redu onda neometano preskace ogradu i da ne nabrajam, posle celog dogadjaja kao prvo Grafova u ni jednoj svojoj izjavi nije komentarisala dogadjaj a i kada su je postavili pitanje o nemilom dogadjaju vidi se da nije bas mnogo iznenadjena a ni jenom nije rekla da joj je zao to se i videlo, prva je glasala da se Monika skine sa liste. Ima jos mnogo toga a najgore da je od svega da tada Monika ni9je imala podrsku od svoje drzave Tadasnja Jugoslavija i teniski savez se nije oglasio, Zamislite da se tako nesto desi Americkom Francuskom ili Engleskom gradjaninu da ne pominjem sportistu i to jos No1 i najbolji perspektivni sportista , Ovaj dogadjaj je promenio iatoriju zenskog tennis a za mene a i vecinu mislim da bi se trebalo oduzeti Grafovoj sve titule Ej ljudi to se dogadja na turniru u Nemackoj, u zemlji iz koje je i domaci igrac najveci konkurent. Mislite glavom
vec tada Nemaka je pocela da divlja u svim aspektima.

Miloš

pre 11 godina

@joviic nenad i slični

Svaki put na vest o Moniki Seleš se nađe neko pametan pa kaže "Mala Mo". Informišite se već jednom, "Mala Mo" je nadimak druge teniserke, Maureen Connolly, koja je prva žena koja je osvojila sve gren slemove u jednoj godini. Evo linkova, ima i film:

http://en.wikipedia.org/wiki/Maureen_Connolly

http://www.imdb.com/title/tt0077859/

Inače slažem se sa Navratilovom...

my way

pre 11 godina

Na stranu to da bi bila najbolja. Ona je to za mnoge i ovako. Dovoljno je samo uporediti uspijehe nje i Grafove, koje su igrale istovremeno. Tu dileme nema. Druga stvar je još strašnija. Od dijevojčice okrenute sporu, u kojem je iskreno uživala, nasmijane, opuštene ( kad se samo sijetim njenih intervjua, smijeha, brzog pričanja ) uspiješne, preko noći je postala ranjiva, krhka, depresiji sklona, presiječena, da tako kažem. Ona je tada, uprkos teškim vremenima i ratu koji se razbuktavao u njenoj zemlji, prvi put bila suočena s stvarnim zlom. I kao što to obično u životu biva, slijede i druge nesreće: razvod roditelja, bolest i smrt oca. Svijet joj se bukvalno raspadao pred očima. Treba to preživjeti i ostati normalan. Iskreno, divim joj se.

Puno, puno sreće ti želim, draga Monika.

Pozdrav svima
(Jova, 2. maj 2013 12:32)

Dragi Jovo
Kako vidim koristis jekavicu, da ne bude zabune nemam nista protiv, ali nauci kako da je koristis pravilno. Pet puta si umesto "je" upotrebio "ije". Pronadji greske.
(djuro, 2. maj 2013 13:20)

Djuro, covek koristi ijekavicu, ne jekavicu.

my way

pre 11 godina

Toliko GS titula u tim godinama!!! Tako veliki rezultati u najavi! Ko bi to dozvolio Srpkinji?!
(Pedja, 2. maj 2013 10:03)
Peđa, nešto si gadno pobrkao, Monika Szeles je mađarica, inače državljanka tadašnje Jugoslavije. Mani me velokosrbstva!!!
(vojvođanin, 2. maj 2013 12:17)

Mani ti nas svojih kompleksa. Da, Monika je pripadnica madjarskog naroda, Madjarica sa velikim "M" i bolje bi ti bilo da malo naucis pravopis nego sto siris svoju bolesnu mrznju i frustracije. Po drzavljanstvu je Jugoslovenka, ali i Srpkinja, mada ne ocekujem od likova tvog nivoa znanja i inteligencije da im je poznata informacija da smo u Jugoslaviji imali i tzv. republicka drzavljanstva, ali to nije ni bitno. Ona je svakako u ocima sveta posmatrana na nacin na koji smo, zbog propagande kojom bi se Gebels ponosio, i svi mi tada i to nije teorija zavere, vec cinjenica.

Srbin iz Bara

pre 11 godina

Žalosno je da jedan umobolni klošar toliko utiče na tok istorije, makar i teniske... Nikada nećemo saznati koja bi bila na večnoj listi, ali u mom sećanju Monika Seleš će uvek biti KREM svetskog tenisa za sva vremena...

djuro

pre 11 godina

Na stranu to da bi bila najbolja. Ona je to za mnoge i ovako. Dovoljno je samo uporediti uspijehe nje i Grafove, koje su igrale istovremeno. Tu dileme nema. Druga stvar je još strašnija. Od dijevojčice okrenute sporu, u kojem je iskreno uživala, nasmijane, opuštene ( kad se samo sijetim njenih intervjua, smijeha, brzog pričanja ) uspiješne, preko noći je postala ranjiva, krhka, depresiji sklona, presiječena, da tako kažem. Ona je tada, uprkos teškim vremenima i ratu koji se razbuktavao u njenoj zemlji, prvi put bila suočena s stvarnim zlom. I kao što to obično u životu biva, slijede i druge nesreće: razvod roditelja, bolest i smrt oca. Svijet joj se bukvalno raspadao pred očima. Treba to preživjeti i ostati normalan. Iskreno, divim joj se.

Puno, puno sreće ti želim, draga Monika.

Pozdrav svima
(Jova, 2. maj 2013 12:32)

Dragi Jovo
Kako vidim koristis jekavicu, da ne bude zabune nemam nista protiv, ali nauci kako da je koristis pravilno. Pet puta si umesto "je" upotrebio "ije". Pronadji greske.

Jova

pre 11 godina

Na stranu to da bi bila najbolja. Ona je to za mnoge i ovako. Dovoljno je samo uporediti uspijehe nje i Grafove, koje su igrale istovremeno. Tu dileme nema. Druga stvar je još strašnija. Od dijevojčice okrenute sporu, u kojem je iskreno uživala, nasmijane, opuštene ( kad se samo sijetim njenih intervjua, smijeha, brzog pričanja ) uspiješne, preko noći je postala ranjiva, krhka, depresiji sklona, presiječena, da tako kažem. Ona je tada, uprkos teškim vremenima i ratu koji se razbuktavao u njenoj zemlji, prvi put bila suočena s stvarnim zlom. I kao što to obično u životu biva, slijede i druge nesreće: razvod roditelja, bolest i smrt oca. Svijet joj se bukvalno raspadao pred očima. Treba to preživjeti i ostati normalan. Iskreno, divim joj se.

Puno, puno sreće ti želim, draga Monika.

Pozdrav svima

Doxa

pre 11 godina

Ovo je više nego tačno! Iz jednog jednostavnog razloga, Monika je bila poznata po svojoj koncentraciji i po tome da je niko i ništa ne može izbaciti iz ravnoteže... Za nju je postojao samo teren i protivnica, možda i sudije... Sve ostalo za nju kao da je bilo izbrisano gumicom... Često se puta dešavalo da ona ne zna koji je rezultat jer je svaki poen za nju nosio istu, najveću važnost... Van terena je bila stidljiva i povučena... Ta dva razloga me i navode na misao da bi bila najbolja svih vremena... Privatni, intimni život nije imala (svi smo svedoci koliko to može da utiče negativno na karijeru teniserke: Ana Ivanović, Vajdišova..) a bila je pravi spartanac što se tiče treninga i pristupa svakom meču... To su dva uslova od tri (treći je talenat) da neko postane istinska legenda u sportu... Pogledajte sestre Vilijams, zvuči surovo, ali da li one imaju neku (ili su imale) dužu intimnu vezu..? Kad ljubav zakuca na vrata, tad obično je vreme da se okači reket o klin... To zna odlično Jelena Dokić..

VS

pre 11 godina

Da li pokusaj ubistva - a to je bilo to - zastareva? Mislim da ne (nisam pravnik). U tom slucaju ocigledna sudska nepravda prema Moniki, a u korist "neuracunljivog" Gintera P. moze i sada biti ispravljena. "Neuracunljivi", pa zato (?!) oslobodjeni Nemac - doizivotno u ludnicu, a pri tom da se ispita i pravna uracunljivost sudije koji je tako presudio presudio. Koliko mi je poznato, drzava (Srbija) nikada nije postavila to pitanje; imala je "vaznija posla" 1993!A danas? Nista ne menja to sto je Mo nika srpsko drzavljansto zamenila (udvojila?) sa americkim.Moralni dug je - dug!

vojvođanin

pre 11 godina

Toliko GS titula u tim godinama!!! Tako veliki rezultati u najavi! Ko bi to dozvolio Srpkinji?!
(Pedja, 2. maj 2013 10:03)
Peđa, nešto si gadno pobrkao, Monika Szeles je mađarica, inače državljanka tadašnje Jugoslavije. Mani me velokosrbstva!!!

danilo

pre 11 godina

Kao klinka od 16-17 godina gubila je u finalu Rolan-Garosa od nepobedive Štefi Graf u tai-breku sa 6:1, ako se dobro sećam, a onda 'ladno dobila sa 8:6.
Mislim da uopšte nema nikakve dileme o tome ko je najbolja igračica u ženskoj konkurenciji jer kada sa 19 godina imaš 9 GS titula i finale Vimbldona, a u konkurenciji do tada najbolje u istoriji- tu razgovor završava.
Eto kao maloj zemlji, desilo nam se pravo čudo: dva neverovatna šampiona u tenisu i to samo u desetak godina raspona...

Predo

pre 11 godina

@ srbin

Čudan nick, ali svako ima pravo izbora. Samo da napomenem da je Navratilova bila Čehinja i lezbijka i u ono doba se nikako nije uklapala u standarde. Skinula je sa trona idol zapada Kris Evert i verovatno je bila blizu sudbine Monike Seleš, čiji greh je bio što je dobro igrala i što je to radila za Jugoslaviju. Eventualni atentator na Navratilovu bi prošao slično kao i ovaj na Seleš.

my way

pre 11 godina

U to nema nikakve sumnje, kad se setim samo kako je kao klinka tukla jednu od najvecih ikada, Stefi Graf. Navodno, zato je njen poremeceni obozavalac Ginter Parhe, ne mogavsi to vise da izdrzi i pokusao da ubije Moniku. Cinjenica je i da bi pravda bila mnogo drugacija da je u pitanju bila neka druga teniserka, a ne mlada devojka iz SR Jugoslavije 1993. godine. Sta je tu je, Monika je i pored svega jedna od najvecih legendi tenisa, upravo zato sto svi znaju ovo sto je Martina izjavila.

MOHIKANAC

pre 11 godina

Za one koji se ne sećaju ili neznaju: suđenje onoj životinji je ponovljeno kada je Monika dobila američko državljanstvo. Odgovor nemačkog ženskog sudije je bio da se niko nemože mešati u nemački pravosudni sistem i presuda je ponovo bila ista: uslovna kazna sa zabranom ulaska na teniska takmičenja. Imao sam prilike da neke Nemce podsetim na činjenicu da je na ovaj način Monika uskraćena za poziciju najbolje igračice svih vremena i da je njihova Štefi trebala da podigne zlatni spomenik ludaku u svom podrumu, da je niko ne vidi kada kleči ispred njega. Malo su mi se čudili, zagledali u daljinu podignuta čela i ...otpijali gutljaje hladnog piva. BLURB! I sad neka mi neko kaže da Bog sve gleda. Možda jede kokice sa onim likom ispred TV-a i nervira se dok gleda Noleta.

Euronics

pre 11 godina

To je bio organizovani kriminal. Covek je imao sediste upravo iza stolice gde teniseri odmaraju izmedju gema. Ubo ju je tek toliko da je povredi da ne moze da igra vise. Da je neki psihopata to uradio uradio bi pravo, zestoko da je ubije.

george wordy

pre 11 godina

Monika Seleš, ostaće večito uzdignuta kao živa Ikona vrhunske sportistkinje , žene intelektualke, iznad bizarnosti savremenog sveta koji pamti Merlin Monro, Natali Vud, Johna Lenona i dr.

Stevan

pre 11 godina

Zbog tako blage presude tog manijaka stiče se utisak da su taj "posao"odradile tajne službe tog besprekornog,prepoštenog i ambicioznog zapada, jer "šta ima tu da traži jedna srpska teniserka sa nama nemcima koji smo nadrasa".

maja

pre 11 godina

najteže mi pada sto nije osugjen taj čovek. a zemlja sa demokratskim zakonima...nego nemačka nije preuzela troškove niti naknade za minulu do kraja života...kao zamena za to sto kazu da je taj čovek bolestan...ali iGleda kad su pare u pitanju i istorija...svima lakše da se prave bolesni.

terrible

pre 11 godina

Не знам да ли људи памте, али Навратилова је инсистирала да се Моника врати на прво место WTA листе. Графова је била против.

joviic nenad

pre 11 godina

Nazalost svet je zaboravio Malu Mo, koja je svojom karizmom i nastupima kao veoma mlada postizala velike rezultate.!!!! .....a presuda ne bolesnom Nemcu nego "Nacisti" koja je tada bila oslobadzajuca, Pokazuje u stvari koliko smo mi kao narod bili obelezeni iako smo tada imali Malu Veliku Moniku.!!!!

joviic nenad

pre 11 godina

Nazalost svet je zaboravio Malu Mo, koja je svojom karizmom i nastupima kao veoma mlada postizala velike rezultate.!!!! .....a presuda ne bolesnom Nemcu nego "Nacisti" koja je tada bila oslobadzajuca, Pokazuje u stvari koliko smo mi kao narod bili obelezeni iako smo tada imali Malu Veliku Moniku.!!!!

terrible

pre 11 godina

Не знам да ли људи памте, али Навратилова је инсистирала да се Моника врати на прво место WTA листе. Графова је била против.

maja

pre 11 godina

najteže mi pada sto nije osugjen taj čovek. a zemlja sa demokratskim zakonima...nego nemačka nije preuzela troškove niti naknade za minulu do kraja života...kao zamena za to sto kazu da je taj čovek bolestan...ali iGleda kad su pare u pitanju i istorija...svima lakše da se prave bolesni.

danilo

pre 11 godina

Kao klinka od 16-17 godina gubila je u finalu Rolan-Garosa od nepobedive Štefi Graf u tai-breku sa 6:1, ako se dobro sećam, a onda 'ladno dobila sa 8:6.
Mislim da uopšte nema nikakve dileme o tome ko je najbolja igračica u ženskoj konkurenciji jer kada sa 19 godina imaš 9 GS titula i finale Vimbldona, a u konkurenciji do tada najbolje u istoriji- tu razgovor završava.
Eto kao maloj zemlji, desilo nam se pravo čudo: dva neverovatna šampiona u tenisu i to samo u desetak godina raspona...

Ipak je Monika NASA; Madjarica iz Srbije

pre 11 godina

Не знам да ли људи памте, али Навратилова је инсистирала да се Моника врати на прво место WTA листе. Графова је била против.
(terrible, 2. maj 2013 10:11)

Secam se ja. Nije Grafova bila protiv. Nije htela da se izjasni kao sto nikad nije ISKRENO rekla da joj je zao zbog atentata (Posetila je Moniku i u bolnici. Zabelezili novinari.) Sve ostale teniserke su bile za to da se Moniki zamrzne status na WTA listi dok ne pocne da igra, osim Arance Sancez koja je u medjuvremenu "zasela" na celo liste. Onda je nadjeno resenje da se i Moniki zamrzne status (1. mesto), ali i da Aranca bude br.1.

I jos da kazem i ovo: pitali novinari Moniku dok je bila na vrhuncu da li joj je drago sto je porede sa Morin Konoli i zovu njenim nadimkom (Mala Mo). Monika je odgovorila da joj je drago sto je tako, ali da ipak vise voli svoje ime. Od tada, svaki put kad neko kaze za Moniku "Mala Mo" bocne me nesto.
Monika Seles je SVOJIM IMENOM obezbedila besmrtnost. Zasto tu besmrtnost omalovazavati dajuci joj tudje ime.

PS Kad je Srbija za vreme poslednjeg rata bila pod sankcijama, jedini (pazite: JEDINI) koji su bili izuzeti, bili su Vlade Divac i Monika Seles. Njih dvoje su to obilato koristili i govorili u odbranu Srbije i slali pomoc. Oni koji koji tvrde suprotno krajnje su zlonamerni. Isto kao i oni koji ovde lazu da Monika ne dolazi u Srbiju i da je zaboravila srpski jezik.

Jova

pre 11 godina

Na stranu to da bi bila najbolja. Ona je to za mnoge i ovako. Dovoljno je samo uporediti uspijehe nje i Grafove, koje su igrale istovremeno. Tu dileme nema. Druga stvar je još strašnija. Od dijevojčice okrenute sporu, u kojem je iskreno uživala, nasmijane, opuštene ( kad se samo sijetim njenih intervjua, smijeha, brzog pričanja ) uspiješne, preko noći je postala ranjiva, krhka, depresiji sklona, presiječena, da tako kažem. Ona je tada, uprkos teškim vremenima i ratu koji se razbuktavao u njenoj zemlji, prvi put bila suočena s stvarnim zlom. I kao što to obično u životu biva, slijede i druge nesreće: razvod roditelja, bolest i smrt oca. Svijet joj se bukvalno raspadao pred očima. Treba to preživjeti i ostati normalan. Iskreno, divim joj se.

Puno, puno sreće ti želim, draga Monika.

Pozdrav svima

Euronics

pre 11 godina

To je bio organizovani kriminal. Covek je imao sediste upravo iza stolice gde teniseri odmaraju izmedju gema. Ubo ju je tek toliko da je povredi da ne moze da igra vise. Da je neki psihopata to uradio uradio bi pravo, zestoko da je ubije.

MOHIKANAC

pre 11 godina

Za one koji se ne sećaju ili neznaju: suđenje onoj životinji je ponovljeno kada je Monika dobila američko državljanstvo. Odgovor nemačkog ženskog sudije je bio da se niko nemože mešati u nemački pravosudni sistem i presuda je ponovo bila ista: uslovna kazna sa zabranom ulaska na teniska takmičenja. Imao sam prilike da neke Nemce podsetim na činjenicu da je na ovaj način Monika uskraćena za poziciju najbolje igračice svih vremena i da je njihova Štefi trebala da podigne zlatni spomenik ludaku u svom podrumu, da je niko ne vidi kada kleči ispred njega. Malo su mi se čudili, zagledali u daljinu podignuta čela i ...otpijali gutljaje hladnog piva. BLURB! I sad neka mi neko kaže da Bog sve gleda. Možda jede kokice sa onim likom ispred TV-a i nervira se dok gleda Noleta.

my way

pre 11 godina

U to nema nikakve sumnje, kad se setim samo kako je kao klinka tukla jednu od najvecih ikada, Stefi Graf. Navodno, zato je njen poremeceni obozavalac Ginter Parhe, ne mogavsi to vise da izdrzi i pokusao da ubije Moniku. Cinjenica je i da bi pravda bila mnogo drugacija da je u pitanju bila neka druga teniserka, a ne mlada devojka iz SR Jugoslavije 1993. godine. Sta je tu je, Monika je i pored svega jedna od najvecih legendi tenisa, upravo zato sto svi znaju ovo sto je Martina izjavila.

Doxa

pre 11 godina

Ovo je više nego tačno! Iz jednog jednostavnog razloga, Monika je bila poznata po svojoj koncentraciji i po tome da je niko i ništa ne može izbaciti iz ravnoteže... Za nju je postojao samo teren i protivnica, možda i sudije... Sve ostalo za nju kao da je bilo izbrisano gumicom... Često se puta dešavalo da ona ne zna koji je rezultat jer je svaki poen za nju nosio istu, najveću važnost... Van terena je bila stidljiva i povučena... Ta dva razloga me i navode na misao da bi bila najbolja svih vremena... Privatni, intimni život nije imala (svi smo svedoci koliko to može da utiče negativno na karijeru teniserke: Ana Ivanović, Vajdišova..) a bila je pravi spartanac što se tiče treninga i pristupa svakom meču... To su dva uslova od tri (treći je talenat) da neko postane istinska legenda u sportu... Pogledajte sestre Vilijams, zvuči surovo, ali da li one imaju neku (ili su imale) dužu intimnu vezu..? Kad ljubav zakuca na vrata, tad obično je vreme da se okači reket o klin... To zna odlično Jelena Dokić..

Dragan

pre 11 godina

Jednom je Ajzenhauer rekao nista nije slucajno u politici I kada mislite da je slucajno budi te sigurni da nije. Sport I politika ne idu zajedno samo hocu da kazem da nije bilo nista slucajno sve je planirano, kao prvo atentator ima mest u prvom redu iza tennisera razmislite malo ko dobija ta sedista u prvom redu onda neometano preskace ogradu i da ne nabrajam, posle celog dogadjaja kao prvo Grafova u ni jednoj svojoj izjavi nije komentarisala dogadjaj a i kada su je postavili pitanje o nemilom dogadjaju vidi se da nije bas mnogo iznenadjena a ni jenom nije rekla da joj je zao to se i videlo, prva je glasala da se Monika skine sa liste. Ima jos mnogo toga a najgore da je od svega da tada Monika ni9je imala podrsku od svoje drzave Tadasnja Jugoslavija i teniski savez se nije oglasio, Zamislite da se tako nesto desi Americkom Francuskom ili Engleskom gradjaninu da ne pominjem sportistu i to jos No1 i najbolji perspektivni sportista , Ovaj dogadjaj je promenio iatoriju zenskog tennis a za mene a i vecinu mislim da bi se trebalo oduzeti Grafovoj sve titule Ej ljudi to se dogadja na turniru u Nemackoj, u zemlji iz koje je i domaci igrac najveci konkurent. Mislite glavom
vec tada Nemaka je pocela da divlja u svim aspektima.

my way

pre 11 godina

Toliko GS titula u tim godinama!!! Tako veliki rezultati u najavi! Ko bi to dozvolio Srpkinji?!
(Pedja, 2. maj 2013 10:03)
Peđa, nešto si gadno pobrkao, Monika Szeles je mađarica, inače državljanka tadašnje Jugoslavije. Mani me velokosrbstva!!!
(vojvođanin, 2. maj 2013 12:17)

Mani ti nas svojih kompleksa. Da, Monika je pripadnica madjarskog naroda, Madjarica sa velikim "M" i bolje bi ti bilo da malo naucis pravopis nego sto siris svoju bolesnu mrznju i frustracije. Po drzavljanstvu je Jugoslovenka, ali i Srpkinja, mada ne ocekujem od likova tvog nivoa znanja i inteligencije da im je poznata informacija da smo u Jugoslaviji imali i tzv. republicka drzavljanstva, ali to nije ni bitno. Ona je svakako u ocima sveta posmatrana na nacin na koji smo, zbog propagande kojom bi se Gebels ponosio, i svi mi tada i to nije teorija zavere, vec cinjenica.

radetoronto

pre 11 godina

Uzela je americko drzavljanstvo u 1994 god, a ovo se dogodilo 1993, April. tada je igrala za SRJ.

Vratila se na terenu u Juli 1995 i igrala pod zastavom SAD (upravo ovde u Toronto) i osvojila turnir. Inace, ona je osvojila Otvoreno Prventsvo Kanade cetiri puta, i to zaredom (1995-1998).

Da se ovo nije desilo, mislim da bi dobila oko 20 GS-a i preko 80 titula.

Noletova potpuna dominacija je trajala oko 12 meseci, a njena malo vise od dve i po godine! Neverovatno.

Mislim da je ovo jedinstven slucaj u svetu sporta, jer uprkos svemu ipak je dobila 9 GS-a i 53 titula ukupno, a to 99.9% tenisera mogu samo sanjati...

Srbin iz Bara

pre 11 godina

Žalosno je da jedan umobolni klošar toliko utiče na tok istorije, makar i teniske... Nikada nećemo saznati koja bi bila na večnoj listi, ali u mom sećanju Monika Seleš će uvek biti KREM svetskog tenisa za sva vremena...

Stevan

pre 11 godina

Zbog tako blage presude tog manijaka stiče se utisak da su taj "posao"odradile tajne službe tog besprekornog,prepoštenog i ambicioznog zapada, jer "šta ima tu da traži jedna srpska teniserka sa nama nemcima koji smo nadrasa".

Predo

pre 11 godina

@ srbin

Čudan nick, ali svako ima pravo izbora. Samo da napomenem da je Navratilova bila Čehinja i lezbijka i u ono doba se nikako nije uklapala u standarde. Skinula je sa trona idol zapada Kris Evert i verovatno je bila blizu sudbine Monike Seleš, čiji greh je bio što je dobro igrala i što je to radila za Jugoslaviju. Eventualni atentator na Navratilovu bi prošao slično kao i ovaj na Seleš.

Ena

pre 11 godina

Monikine 3 "zlatne" godine su ostavile neizbrisiv trag na razvoj tenisa na ovim prostorima. Ni Jelene, ni Ane, ni Novaka, ni jelene Dokić ne bi bilo da kao klici, oni ili njihovo roditelji, nisu gledali Moniku i divili joj se.

george wordy

pre 11 godina

Monika Seleš, ostaće večito uzdignuta kao živa Ikona vrhunske sportistkinje , žene intelektualke, iznad bizarnosti savremenog sveta koji pamti Merlin Monro, Natali Vud, Johna Lenona i dr.

dacko

pre 11 godina

Svetska teniska pa i sportska istorija tesko da belezi ovako nesto.Apsolutno se slazem da je ovo zverstvo promenilo tok zenskog tenisa i uklonilo neverovatnog bisera ove igre.Tolika posvecenost,uzivanje i mastovitost u igri dovodila je do ludila protivnice pa i neke druge koji su indirektno krivi za Monikin izostanak narednih godina.A kada se opet vratila i pored tolike pauze i ko zna cega prezivljenog,opet je i igrom i rezultatima bila u samom vrhu.Navratilova je igrala izuzetan tenis i bila prava legenda, i mislim da je ova izjava svojevrsna satisfakcija za Moniku,imajuci u vidu da dolazi od strane mozda i najvece igracice svih vremena.

VS

pre 11 godina

Da li pokusaj ubistva - a to je bilo to - zastareva? Mislim da ne (nisam pravnik). U tom slucaju ocigledna sudska nepravda prema Moniki, a u korist "neuracunljivog" Gintera P. moze i sada biti ispravljena. "Neuracunljivi", pa zato (?!) oslobodjeni Nemac - doizivotno u ludnicu, a pri tom da se ispita i pravna uracunljivost sudije koji je tako presudio presudio. Koliko mi je poznato, drzava (Srbija) nikada nije postavila to pitanje; imala je "vaznija posla" 1993!A danas? Nista ne menja to sto je Mo nika srpsko drzavljansto zamenila (udvojila?) sa americkim.Moralni dug je - dug!

my way

pre 11 godina

Na stranu to da bi bila najbolja. Ona je to za mnoge i ovako. Dovoljno je samo uporediti uspijehe nje i Grafove, koje su igrale istovremeno. Tu dileme nema. Druga stvar je još strašnija. Od dijevojčice okrenute sporu, u kojem je iskreno uživala, nasmijane, opuštene ( kad se samo sijetim njenih intervjua, smijeha, brzog pričanja ) uspiješne, preko noći je postala ranjiva, krhka, depresiji sklona, presiječena, da tako kažem. Ona je tada, uprkos teškim vremenima i ratu koji se razbuktavao u njenoj zemlji, prvi put bila suočena s stvarnim zlom. I kao što to obično u životu biva, slijede i druge nesreće: razvod roditelja, bolest i smrt oca. Svijet joj se bukvalno raspadao pred očima. Treba to preživjeti i ostati normalan. Iskreno, divim joj se.

Puno, puno sreće ti želim, draga Monika.

Pozdrav svima
(Jova, 2. maj 2013 12:32)

Dragi Jovo
Kako vidim koristis jekavicu, da ne bude zabune nemam nista protiv, ali nauci kako da je koristis pravilno. Pet puta si umesto "je" upotrebio "ije". Pronadji greske.
(djuro, 2. maj 2013 13:20)

Djuro, covek koristi ijekavicu, ne jekavicu.

brm

pre 11 godina

Ne srbatajte Moniku, dosadni ste sa time. Ona je uvek govorila da je Jugoslovenka, mađarskog porekla. Jer teško prihvatiti da naši sugrađani i ljudi koji predstavljaju (ili su predstavljali) našu zemlju nisu po analogiji Srbi.

vojvođanin

pre 11 godina

Toliko GS titula u tim godinama!!! Tako veliki rezultati u najavi! Ko bi to dozvolio Srpkinji?!
(Pedja, 2. maj 2013 10:03)
Peđa, nešto si gadno pobrkao, Monika Szeles je mađarica, inače državljanka tadašnje Jugoslavije. Mani me velokosrbstva!!!

Alex01

pre 11 godina

@Dragan
Loše misliš, taj napad se desio dok je nastupala pod jugoslovenskom zastavom, a američko državljanstvo je uzela kasnije, 94-95!

zoran

pre 11 godina

To što se desilo Selešovoj u Hamburgu, treba da služi kao ozbiljna opomena Novaki Đokoviću, Tipsareviću, Ani, Jeleni....

U tenisu se okreće OGROMAN novac i isprepletani interesi multi kompanija. Proizvođača sportske opreme, automobila, ogromnih bankarskih koncerna, avio prevoznika i sl. A to je sve pod upravom neke vrste legalne mafije koja je spremna na sve.

Euronics

pre 11 godina

@Dragan ... samo da dodam Nemci su posle 1991 osvojili u glavnim ekipnim sportovima kosarci , fudbalu, rukometu, odbojci, vaterpolu jedno tri ili cetri titule. Dve od tih titula su 1996 u fudbalu i 1993 u kosarci. Na ta prvenstva mi nismo imali pravo ucescja zbog ekonomskih i sportskih sankcija. Oni su bili medju prvima koji su se zalagali da nam se uvedu sankcije. Nije im uspelo, do sada mi imamo 23 osvojenih titula u gore nabrojanim sportovima

NemanjaCav8

pre 11 godina

Ovde svi kmentarišu da je Moniku kao svet zaboravio i slično. Prvo želim da kažem da je strašno to što joj se desilo i da prokomentarišem da je eto to bio ni manje ni više Nemac. Dakle naši huligani još nisu došli na taj nivo, a verovatno neće nikada, da napadaju protivničke igrače noževima. Da je to uradio Srbin, svet bi pisao o nama kao Balkanskim kromanjoncima. Dalje, Monika je sama izabrala svoj put posle tog događaja. E sad ja njenu odluku ne bih ni komentarisao, ali me nervira ta teza da je ona kao teniserka zaboravljena. Prvo pogrešna joj je odluka bila da igra za USA - jer USA ima toliko sportista i sportiskinja koji su "vanzemaljci" da je skoro nemoguće nadmašiti njihovu slavu i reklamu. Ako nije htela za Jugosalviju, trebala je da igra za Mađarsku. Bilo šta da je odabrala od ovoga bila bi boginja u očima Mađara ili Srba i Crnogoraca. Ona je što se mene tiče zabila nož u leđa svim onim ljudima koji su iskreno navijajući za nju provodili sate i sate. Onima koji su slali iskrenu energiju istu koju danas dobija i Novak Đoković. Nole je car, samo ću to reći, kao što je i Kostelić car. Mogli su za rad ličnih interesa da predstavljaju bukvalno bilo koju zemlju na svetu. Dok su stasavali imali su veće probleme i 10 puta gore uslove od recimo Monike u prilično idiličnoj Jugosalviji. Nije stavr ovde o patriotizmu, ovde se radi o principu i svesti.

Zoltan

pre 11 godina

Ta tragična 1993. godina! U kratkom vremenskom periodu (nešto više od mesec dana) tri tragedije za sportiste sa ovih prostora. Prvo Boban Janković, pa Monika Seleš i onda Dražen Petrović.

Miloš

pre 11 godina

@joviic nenad i slični

Svaki put na vest o Moniki Seleš se nađe neko pametan pa kaže "Mala Mo". Informišite se već jednom, "Mala Mo" je nadimak druge teniserke, Maureen Connolly, koja je prva žena koja je osvojila sve gren slemove u jednoj godini. Evo linkova, ima i film:

http://en.wikipedia.org/wiki/Maureen_Connolly

http://www.imdb.com/title/tt0077859/

Inače slažem se sa Navratilovom...

monika

pre 11 godina

Lepo je kada neko, čija reč ima očiglednu težinu (da ne kažem da je najmerodavnija da da takvu izjavu) kaže svoje iskreno mišljenje. Ukusi su različiti, ali čim neko tvrdi da su najbolje teniserke svih vremena B.Dž. King, Kris Evert ili Štefi Graf, znam da je pristrasan i da nije objektivan. One su u vreme svoje najveće igračke moći imale protivnice koje su evidentno bile bolje od njih barem za nijansu. Jesu odigrale mnogo mečeva (i osvojile mnogo titula) B Dž King i Margaret Kort, ali je Kort bila bar malo bolja. Isto tako, Martina i kris su imale rivalstvo koje se nikada više do kraja sveta neće ponviti (skoro sam siguran u ovo, bez obzira na "nikad ne reci nikad"), ali će svako objektivan reći da je Martina bila bar za dve nijanse bolja.
isto tako za Štefi i Moniku. Niste naveli, ali Monika je bila 3 godine prva na rang listi u vreme najveće snage Štefi Graf. Štef je čini mi se do 1990-te osvojila 8-9 Grand slem titula, a onda je za vreme Monikine ere" Monika uzela 8, a Štefi 1 ili 2, pa vi vidite činjenice. Posle Monikine povrede Štefi je uzela još 10-ak titula i to je njenih 20 grand slemova. Da je Monika ostala zdrava i čitava, do pojave sestara Vilijams bi pokupila sav kajmak, a to je još 6-7 godina. Štefi bi uzela verovatno još 3-4 titule, Aranča možda još jednu, Martina Hingis možda 1-2 i slučajna prolaznica 1-2, tako da bi Moniki ostalo 20-ak. Ako vam se čini preterano, da za 7 godina uzme 20 titula, znajte da je za nepune 3 uzela 8. Jedna i jedina - naša ljubav.

Pravi Pera

pre 11 godina

@ Milos
Lepo je sto pokusavate da ispravite ovo sa Malom Mo . Ja sam u vise navrata pokusao da ispravim ono Fedex ( sto je ime postanske firme za slanje paketa itd. ). Srbi i dalje ni kriva ni duzna zovu Federera Fedeks !!!!! Volimo nadimke i skracenice , pa to ti je !

djuro

pre 11 godina

Na stranu to da bi bila najbolja. Ona je to za mnoge i ovako. Dovoljno je samo uporediti uspijehe nje i Grafove, koje su igrale istovremeno. Tu dileme nema. Druga stvar je još strašnija. Od dijevojčice okrenute sporu, u kojem je iskreno uživala, nasmijane, opuštene ( kad se samo sijetim njenih intervjua, smijeha, brzog pričanja ) uspiješne, preko noći je postala ranjiva, krhka, depresiji sklona, presiječena, da tako kažem. Ona je tada, uprkos teškim vremenima i ratu koji se razbuktavao u njenoj zemlji, prvi put bila suočena s stvarnim zlom. I kao što to obično u životu biva, slijede i druge nesreće: razvod roditelja, bolest i smrt oca. Svijet joj se bukvalno raspadao pred očima. Treba to preživjeti i ostati normalan. Iskreno, divim joj se.

Puno, puno sreće ti želim, draga Monika.

Pozdrav svima
(Jova, 2. maj 2013 12:32)

Dragi Jovo
Kako vidim koristis jekavicu, da ne bude zabune nemam nista protiv, ali nauci kako da je koristis pravilno. Pet puta si umesto "je" upotrebio "ije". Pronadji greske.

Bata

pre 11 godina

(Dragan, 2. maj 2013 13:03)
Мислим да јој се то зверство догодило док је играла под заставом САД, тако да не видим у чему је ту кривица ТС Југославије.

vojvođanin

pre 11 godina

Toliko GS titula u tim godinama!!! Tako veliki rezultati u najavi! Ko bi to dozvolio Srpkinji?!
(Pedja, 2. maj 2013 10:03)
Peđa, nešto si gadno pobrkao, Monika Szeles je mađarica, inače državljanka tadašnje Jugoslavije. Mani me velokosrbstva!!!

Bata

pre 11 godina

(Dragan, 2. maj 2013 13:03)
Мислим да јој се то зверство догодило док је играла под заставом САД, тако да не видим у чему је ту кривица ТС Југославије.

brm

pre 11 godina

Ne srbatajte Moniku, dosadni ste sa time. Ona je uvek govorila da je Jugoslovenka, mađarskog porekla. Jer teško prihvatiti da naši sugrađani i ljudi koji predstavljaju (ili su predstavljali) našu zemlju nisu po analogiji Srbi.

djuro

pre 11 godina

Na stranu to da bi bila najbolja. Ona je to za mnoge i ovako. Dovoljno je samo uporediti uspijehe nje i Grafove, koje su igrale istovremeno. Tu dileme nema. Druga stvar je još strašnija. Od dijevojčice okrenute sporu, u kojem je iskreno uživala, nasmijane, opuštene ( kad se samo sijetim njenih intervjua, smijeha, brzog pričanja ) uspiješne, preko noći je postala ranjiva, krhka, depresiji sklona, presiječena, da tako kažem. Ona je tada, uprkos teškim vremenima i ratu koji se razbuktavao u njenoj zemlji, prvi put bila suočena s stvarnim zlom. I kao što to obično u životu biva, slijede i druge nesreće: razvod roditelja, bolest i smrt oca. Svijet joj se bukvalno raspadao pred očima. Treba to preživjeti i ostati normalan. Iskreno, divim joj se.

Puno, puno sreće ti želim, draga Monika.

Pozdrav svima
(Jova, 2. maj 2013 12:32)

Dragi Jovo
Kako vidim koristis jekavicu, da ne bude zabune nemam nista protiv, ali nauci kako da je koristis pravilno. Pet puta si umesto "je" upotrebio "ije". Pronadji greske.

NemanjaCav8

pre 11 godina

Ovde svi kmentarišu da je Moniku kao svet zaboravio i slično. Prvo želim da kažem da je strašno to što joj se desilo i da prokomentarišem da je eto to bio ni manje ni više Nemac. Dakle naši huligani još nisu došli na taj nivo, a verovatno neće nikada, da napadaju protivničke igrače noževima. Da je to uradio Srbin, svet bi pisao o nama kao Balkanskim kromanjoncima. Dalje, Monika je sama izabrala svoj put posle tog događaja. E sad ja njenu odluku ne bih ni komentarisao, ali me nervira ta teza da je ona kao teniserka zaboravljena. Prvo pogrešna joj je odluka bila da igra za USA - jer USA ima toliko sportista i sportiskinja koji su "vanzemaljci" da je skoro nemoguće nadmašiti njihovu slavu i reklamu. Ako nije htela za Jugosalviju, trebala je da igra za Mađarsku. Bilo šta da je odabrala od ovoga bila bi boginja u očima Mađara ili Srba i Crnogoraca. Ona je što se mene tiče zabila nož u leđa svim onim ljudima koji su iskreno navijajući za nju provodili sate i sate. Onima koji su slali iskrenu energiju istu koju danas dobija i Novak Đoković. Nole je car, samo ću to reći, kao što je i Kostelić car. Mogli su za rad ličnih interesa da predstavljaju bukvalno bilo koju zemlju na svetu. Dok su stasavali imali su veće probleme i 10 puta gore uslove od recimo Monike u prilično idiličnoj Jugosalviji. Nije stavr ovde o patriotizmu, ovde se radi o principu i svesti.

my way

pre 11 godina

Toliko GS titula u tim godinama!!! Tako veliki rezultati u najavi! Ko bi to dozvolio Srpkinji?!
(Pedja, 2. maj 2013 10:03)
Peđa, nešto si gadno pobrkao, Monika Szeles je mađarica, inače državljanka tadašnje Jugoslavije. Mani me velokosrbstva!!!
(vojvođanin, 2. maj 2013 12:17)

Mani ti nas svojih kompleksa. Da, Monika je pripadnica madjarskog naroda, Madjarica sa velikim "M" i bolje bi ti bilo da malo naucis pravopis nego sto siris svoju bolesnu mrznju i frustracije. Po drzavljanstvu je Jugoslovenka, ali i Srpkinja, mada ne ocekujem od likova tvog nivoa znanja i inteligencije da im je poznata informacija da smo u Jugoslaviji imali i tzv. republicka drzavljanstva, ali to nije ni bitno. Ona je svakako u ocima sveta posmatrana na nacin na koji smo, zbog propagande kojom bi se Gebels ponosio, i svi mi tada i to nije teorija zavere, vec cinjenica.

joviic nenad

pre 11 godina

Nazalost svet je zaboravio Malu Mo, koja je svojom karizmom i nastupima kao veoma mlada postizala velike rezultate.!!!! .....a presuda ne bolesnom Nemcu nego "Nacisti" koja je tada bila oslobadzajuca, Pokazuje u stvari koliko smo mi kao narod bili obelezeni iako smo tada imali Malu Veliku Moniku.!!!!

Miloš

pre 11 godina

@joviic nenad i slični

Svaki put na vest o Moniki Seleš se nađe neko pametan pa kaže "Mala Mo". Informišite se već jednom, "Mala Mo" je nadimak druge teniserke, Maureen Connolly, koja je prva žena koja je osvojila sve gren slemove u jednoj godini. Evo linkova, ima i film:

http://en.wikipedia.org/wiki/Maureen_Connolly

http://www.imdb.com/title/tt0077859/

Inače slažem se sa Navratilovom...

Pravi Pera

pre 11 godina

@ Milos
Lepo je sto pokusavate da ispravite ovo sa Malom Mo . Ja sam u vise navrata pokusao da ispravim ono Fedex ( sto je ime postanske firme za slanje paketa itd. ). Srbi i dalje ni kriva ni duzna zovu Federera Fedeks !!!!! Volimo nadimke i skracenice , pa to ti je !

Euronics

pre 11 godina

@Dragan ... samo da dodam Nemci su posle 1991 osvojili u glavnim ekipnim sportovima kosarci , fudbalu, rukometu, odbojci, vaterpolu jedno tri ili cetri titule. Dve od tih titula su 1996 u fudbalu i 1993 u kosarci. Na ta prvenstva mi nismo imali pravo ucescja zbog ekonomskih i sportskih sankcija. Oni su bili medju prvima koji su se zalagali da nam se uvedu sankcije. Nije im uspelo, do sada mi imamo 23 osvojenih titula u gore nabrojanim sportovima

george wordy

pre 11 godina

Monika Seleš, ostaće večito uzdignuta kao živa Ikona vrhunske sportistkinje , žene intelektualke, iznad bizarnosti savremenog sveta koji pamti Merlin Monro, Natali Vud, Johna Lenona i dr.

Stevan

pre 11 godina

Zbog tako blage presude tog manijaka stiče se utisak da su taj "posao"odradile tajne službe tog besprekornog,prepoštenog i ambicioznog zapada, jer "šta ima tu da traži jedna srpska teniserka sa nama nemcima koji smo nadrasa".

zoran

pre 11 godina

To što se desilo Selešovoj u Hamburgu, treba da služi kao ozbiljna opomena Novaki Đokoviću, Tipsareviću, Ani, Jeleni....

U tenisu se okreće OGROMAN novac i isprepletani interesi multi kompanija. Proizvođača sportske opreme, automobila, ogromnih bankarskih koncerna, avio prevoznika i sl. A to je sve pod upravom neke vrste legalne mafije koja je spremna na sve.

MOHIKANAC

pre 11 godina

Za one koji se ne sećaju ili neznaju: suđenje onoj životinji je ponovljeno kada je Monika dobila američko državljanstvo. Odgovor nemačkog ženskog sudije je bio da se niko nemože mešati u nemački pravosudni sistem i presuda je ponovo bila ista: uslovna kazna sa zabranom ulaska na teniska takmičenja. Imao sam prilike da neke Nemce podsetim na činjenicu da je na ovaj način Monika uskraćena za poziciju najbolje igračice svih vremena i da je njihova Štefi trebala da podigne zlatni spomenik ludaku u svom podrumu, da je niko ne vidi kada kleči ispred njega. Malo su mi se čudili, zagledali u daljinu podignuta čela i ...otpijali gutljaje hladnog piva. BLURB! I sad neka mi neko kaže da Bog sve gleda. Možda jede kokice sa onim likom ispred TV-a i nervira se dok gleda Noleta.

Dragan

pre 11 godina

Jednom je Ajzenhauer rekao nista nije slucajno u politici I kada mislite da je slucajno budi te sigurni da nije. Sport I politika ne idu zajedno samo hocu da kazem da nije bilo nista slucajno sve je planirano, kao prvo atentator ima mest u prvom redu iza tennisera razmislite malo ko dobija ta sedista u prvom redu onda neometano preskace ogradu i da ne nabrajam, posle celog dogadjaja kao prvo Grafova u ni jednoj svojoj izjavi nije komentarisala dogadjaj a i kada su je postavili pitanje o nemilom dogadjaju vidi se da nije bas mnogo iznenadjena a ni jenom nije rekla da joj je zao to se i videlo, prva je glasala da se Monika skine sa liste. Ima jos mnogo toga a najgore da je od svega da tada Monika ni9je imala podrsku od svoje drzave Tadasnja Jugoslavija i teniski savez se nije oglasio, Zamislite da se tako nesto desi Americkom Francuskom ili Engleskom gradjaninu da ne pominjem sportistu i to jos No1 i najbolji perspektivni sportista , Ovaj dogadjaj je promenio iatoriju zenskog tennis a za mene a i vecinu mislim da bi se trebalo oduzeti Grafovoj sve titule Ej ljudi to se dogadja na turniru u Nemackoj, u zemlji iz koje je i domaci igrac najveci konkurent. Mislite glavom
vec tada Nemaka je pocela da divlja u svim aspektima.

my way

pre 11 godina

Na stranu to da bi bila najbolja. Ona je to za mnoge i ovako. Dovoljno je samo uporediti uspijehe nje i Grafove, koje su igrale istovremeno. Tu dileme nema. Druga stvar je još strašnija. Od dijevojčice okrenute sporu, u kojem je iskreno uživala, nasmijane, opuštene ( kad se samo sijetim njenih intervjua, smijeha, brzog pričanja ) uspiješne, preko noći je postala ranjiva, krhka, depresiji sklona, presiječena, da tako kažem. Ona je tada, uprkos teškim vremenima i ratu koji se razbuktavao u njenoj zemlji, prvi put bila suočena s stvarnim zlom. I kao što to obično u životu biva, slijede i druge nesreće: razvod roditelja, bolest i smrt oca. Svijet joj se bukvalno raspadao pred očima. Treba to preživjeti i ostati normalan. Iskreno, divim joj se.

Puno, puno sreće ti želim, draga Monika.

Pozdrav svima
(Jova, 2. maj 2013 12:32)

Dragi Jovo
Kako vidim koristis jekavicu, da ne bude zabune nemam nista protiv, ali nauci kako da je koristis pravilno. Pet puta si umesto "je" upotrebio "ije". Pronadji greske.
(djuro, 2. maj 2013 13:20)

Djuro, covek koristi ijekavicu, ne jekavicu.

maja

pre 11 godina

najteže mi pada sto nije osugjen taj čovek. a zemlja sa demokratskim zakonima...nego nemačka nije preuzela troškove niti naknade za minulu do kraja života...kao zamena za to sto kazu da je taj čovek bolestan...ali iGleda kad su pare u pitanju i istorija...svima lakše da se prave bolesni.

terrible

pre 11 godina

Не знам да ли људи памте, али Навратилова је инсистирала да се Моника врати на прво место WTA листе. Графова је била против.

Predo

pre 11 godina

@ srbin

Čudan nick, ali svako ima pravo izbora. Samo da napomenem da je Navratilova bila Čehinja i lezbijka i u ono doba se nikako nije uklapala u standarde. Skinula je sa trona idol zapada Kris Evert i verovatno je bila blizu sudbine Monike Seleš, čiji greh je bio što je dobro igrala i što je to radila za Jugoslaviju. Eventualni atentator na Navratilovu bi prošao slično kao i ovaj na Seleš.

Ipak je Monika NASA; Madjarica iz Srbije

pre 11 godina

Не знам да ли људи памте, али Навратилова је инсистирала да се Моника врати на прво место WTA листе. Графова је била против.
(terrible, 2. maj 2013 10:11)

Secam se ja. Nije Grafova bila protiv. Nije htela da se izjasni kao sto nikad nije ISKRENO rekla da joj je zao zbog atentata (Posetila je Moniku i u bolnici. Zabelezili novinari.) Sve ostale teniserke su bile za to da se Moniki zamrzne status na WTA listi dok ne pocne da igra, osim Arance Sancez koja je u medjuvremenu "zasela" na celo liste. Onda je nadjeno resenje da se i Moniki zamrzne status (1. mesto), ali i da Aranca bude br.1.

I jos da kazem i ovo: pitali novinari Moniku dok je bila na vrhuncu da li joj je drago sto je porede sa Morin Konoli i zovu njenim nadimkom (Mala Mo). Monika je odgovorila da joj je drago sto je tako, ali da ipak vise voli svoje ime. Od tada, svaki put kad neko kaze za Moniku "Mala Mo" bocne me nesto.
Monika Seles je SVOJIM IMENOM obezbedila besmrtnost. Zasto tu besmrtnost omalovazavati dajuci joj tudje ime.

PS Kad je Srbija za vreme poslednjeg rata bila pod sankcijama, jedini (pazite: JEDINI) koji su bili izuzeti, bili su Vlade Divac i Monika Seles. Njih dvoje su to obilato koristili i govorili u odbranu Srbije i slali pomoc. Oni koji koji tvrde suprotno krajnje su zlonamerni. Isto kao i oni koji ovde lazu da Monika ne dolazi u Srbiju i da je zaboravila srpski jezik.

Euronics

pre 11 godina

To je bio organizovani kriminal. Covek je imao sediste upravo iza stolice gde teniseri odmaraju izmedju gema. Ubo ju je tek toliko da je povredi da ne moze da igra vise. Da je neki psihopata to uradio uradio bi pravo, zestoko da je ubije.

Ena

pre 11 godina

Monikine 3 "zlatne" godine su ostavile neizbrisiv trag na razvoj tenisa na ovim prostorima. Ni Jelene, ni Ane, ni Novaka, ni jelene Dokić ne bi bilo da kao klici, oni ili njihovo roditelji, nisu gledali Moniku i divili joj se.

my way

pre 11 godina

U to nema nikakve sumnje, kad se setim samo kako je kao klinka tukla jednu od najvecih ikada, Stefi Graf. Navodno, zato je njen poremeceni obozavalac Ginter Parhe, ne mogavsi to vise da izdrzi i pokusao da ubije Moniku. Cinjenica je i da bi pravda bila mnogo drugacija da je u pitanju bila neka druga teniserka, a ne mlada devojka iz SR Jugoslavije 1993. godine. Sta je tu je, Monika je i pored svega jedna od najvecih legendi tenisa, upravo zato sto svi znaju ovo sto je Martina izjavila.

Doxa

pre 11 godina

Ovo je više nego tačno! Iz jednog jednostavnog razloga, Monika je bila poznata po svojoj koncentraciji i po tome da je niko i ništa ne može izbaciti iz ravnoteže... Za nju je postojao samo teren i protivnica, možda i sudije... Sve ostalo za nju kao da je bilo izbrisano gumicom... Često se puta dešavalo da ona ne zna koji je rezultat jer je svaki poen za nju nosio istu, najveću važnost... Van terena je bila stidljiva i povučena... Ta dva razloga me i navode na misao da bi bila najbolja svih vremena... Privatni, intimni život nije imala (svi smo svedoci koliko to može da utiče negativno na karijeru teniserke: Ana Ivanović, Vajdišova..) a bila je pravi spartanac što se tiče treninga i pristupa svakom meču... To su dva uslova od tri (treći je talenat) da neko postane istinska legenda u sportu... Pogledajte sestre Vilijams, zvuči surovo, ali da li one imaju neku (ili su imale) dužu intimnu vezu..? Kad ljubav zakuca na vrata, tad obično je vreme da se okači reket o klin... To zna odlično Jelena Dokić..

Jova

pre 11 godina

Na stranu to da bi bila najbolja. Ona je to za mnoge i ovako. Dovoljno je samo uporediti uspijehe nje i Grafove, koje su igrale istovremeno. Tu dileme nema. Druga stvar je još strašnija. Od dijevojčice okrenute sporu, u kojem je iskreno uživala, nasmijane, opuštene ( kad se samo sijetim njenih intervjua, smijeha, brzog pričanja ) uspiješne, preko noći je postala ranjiva, krhka, depresiji sklona, presiječena, da tako kažem. Ona je tada, uprkos teškim vremenima i ratu koji se razbuktavao u njenoj zemlji, prvi put bila suočena s stvarnim zlom. I kao što to obično u životu biva, slijede i druge nesreće: razvod roditelja, bolest i smrt oca. Svijet joj se bukvalno raspadao pred očima. Treba to preživjeti i ostati normalan. Iskreno, divim joj se.

Puno, puno sreće ti želim, draga Monika.

Pozdrav svima

Srbin iz Bara

pre 11 godina

Žalosno je da jedan umobolni klošar toliko utiče na tok istorije, makar i teniske... Nikada nećemo saznati koja bi bila na večnoj listi, ali u mom sećanju Monika Seleš će uvek biti KREM svetskog tenisa za sva vremena...

Alex01

pre 11 godina

@Dragan
Loše misliš, taj napad se desio dok je nastupala pod jugoslovenskom zastavom, a američko državljanstvo je uzela kasnije, 94-95!

monika

pre 11 godina

Lepo je kada neko, čija reč ima očiglednu težinu (da ne kažem da je najmerodavnija da da takvu izjavu) kaže svoje iskreno mišljenje. Ukusi su različiti, ali čim neko tvrdi da su najbolje teniserke svih vremena B.Dž. King, Kris Evert ili Štefi Graf, znam da je pristrasan i da nije objektivan. One su u vreme svoje najveće igračke moći imale protivnice koje su evidentno bile bolje od njih barem za nijansu. Jesu odigrale mnogo mečeva (i osvojile mnogo titula) B Dž King i Margaret Kort, ali je Kort bila bar malo bolja. Isto tako, Martina i kris su imale rivalstvo koje se nikada više do kraja sveta neće ponviti (skoro sam siguran u ovo, bez obzira na "nikad ne reci nikad"), ali će svako objektivan reći da je Martina bila bar za dve nijanse bolja.
isto tako za Štefi i Moniku. Niste naveli, ali Monika je bila 3 godine prva na rang listi u vreme najveće snage Štefi Graf. Štef je čini mi se do 1990-te osvojila 8-9 Grand slem titula, a onda je za vreme Monikine ere" Monika uzela 8, a Štefi 1 ili 2, pa vi vidite činjenice. Posle Monikine povrede Štefi je uzela još 10-ak titula i to je njenih 20 grand slemova. Da je Monika ostala zdrava i čitava, do pojave sestara Vilijams bi pokupila sav kajmak, a to je još 6-7 godina. Štefi bi uzela verovatno još 3-4 titule, Aranča možda još jednu, Martina Hingis možda 1-2 i slučajna prolaznica 1-2, tako da bi Moniki ostalo 20-ak. Ako vam se čini preterano, da za 7 godina uzme 20 titula, znajte da je za nepune 3 uzela 8. Jedna i jedina - naša ljubav.

danilo

pre 11 godina

Kao klinka od 16-17 godina gubila je u finalu Rolan-Garosa od nepobedive Štefi Graf u tai-breku sa 6:1, ako se dobro sećam, a onda 'ladno dobila sa 8:6.
Mislim da uopšte nema nikakve dileme o tome ko je najbolja igračica u ženskoj konkurenciji jer kada sa 19 godina imaš 9 GS titula i finale Vimbldona, a u konkurenciji do tada najbolje u istoriji- tu razgovor završava.
Eto kao maloj zemlji, desilo nam se pravo čudo: dva neverovatna šampiona u tenisu i to samo u desetak godina raspona...

VS

pre 11 godina

Da li pokusaj ubistva - a to je bilo to - zastareva? Mislim da ne (nisam pravnik). U tom slucaju ocigledna sudska nepravda prema Moniki, a u korist "neuracunljivog" Gintera P. moze i sada biti ispravljena. "Neuracunljivi", pa zato (?!) oslobodjeni Nemac - doizivotno u ludnicu, a pri tom da se ispita i pravna uracunljivost sudije koji je tako presudio presudio. Koliko mi je poznato, drzava (Srbija) nikada nije postavila to pitanje; imala je "vaznija posla" 1993!A danas? Nista ne menja to sto je Mo nika srpsko drzavljansto zamenila (udvojila?) sa americkim.Moralni dug je - dug!

dacko

pre 11 godina

Svetska teniska pa i sportska istorija tesko da belezi ovako nesto.Apsolutno se slazem da je ovo zverstvo promenilo tok zenskog tenisa i uklonilo neverovatnog bisera ove igre.Tolika posvecenost,uzivanje i mastovitost u igri dovodila je do ludila protivnice pa i neke druge koji su indirektno krivi za Monikin izostanak narednih godina.A kada se opet vratila i pored tolike pauze i ko zna cega prezivljenog,opet je i igrom i rezultatima bila u samom vrhu.Navratilova je igrala izuzetan tenis i bila prava legenda, i mislim da je ova izjava svojevrsna satisfakcija za Moniku,imajuci u vidu da dolazi od strane mozda i najvece igracice svih vremena.

radetoronto

pre 11 godina

Uzela je americko drzavljanstvo u 1994 god, a ovo se dogodilo 1993, April. tada je igrala za SRJ.

Vratila se na terenu u Juli 1995 i igrala pod zastavom SAD (upravo ovde u Toronto) i osvojila turnir. Inace, ona je osvojila Otvoreno Prventsvo Kanade cetiri puta, i to zaredom (1995-1998).

Da se ovo nije desilo, mislim da bi dobila oko 20 GS-a i preko 80 titula.

Noletova potpuna dominacija je trajala oko 12 meseci, a njena malo vise od dve i po godine! Neverovatno.

Mislim da je ovo jedinstven slucaj u svetu sporta, jer uprkos svemu ipak je dobila 9 GS-a i 53 titula ukupno, a to 99.9% tenisera mogu samo sanjati...

Zoltan

pre 11 godina

Ta tragična 1993. godina! U kratkom vremenskom periodu (nešto više od mesec dana) tri tragedije za sportiste sa ovih prostora. Prvo Boban Janković, pa Monika Seleš i onda Dražen Petrović.