Tenis 33

Subota, 16.06.2012.

15:26

Federer ekspresno do finala

Švajcarski teniser Rodžer Federer palsirao se u finale turnira u Haleu pobedom nad Rusom Mihailom Južnim sa 2:0 (6:1, 6:4), posle samo sat vremena igre.

Federer ekspresno do finala IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

33 Komentari

Sortiraj po:

A Sampras nije baš toliko lošiji od Federera!

pre 11 godina

@PROCITAJrealno

Malo si izvrnuo činjenice. Sampras i Agasi nisu bili jaka konkurencija Federeru. To nije moja logika. Federer je odigrao JEDAN JEDINI meč sa Samprasom (već viđenim za penziju) na WB i tesno dobio. Sa Agasijem je Federer igrao 11 mečeva, a dobio poslednjih 8 (u periodu kada je Agasi imao 32–35 godina!).

Kada je Đoković postao treći Federer je već dobre tri i po godine bio broj jedan i bio u punoj snazi, uz svu famu da je on budući NAJBOJI SVIH VREMENA. Nadal je sazreo brže od Đokovića, dosta zahvaljujući drugačijoj fizičkoj predispoziciji i već je bio proglašavan za KRALJA ŠLJAKE. Dakle, Đoković za protivnike ima takva dva igrača protiv kojih je odigrao 63 MEČA. Eeeeejjj!!!

Teško da će svi ostali teniseri koje si nabrojao ikada ući u rasprave za najbolje i dominantne. Federer i Nadal su osvojili daleko više GS-a nego zajedno Hjuit, Rodik, Safin, Moja, Kuerten. A tek pominjanje Gaudija, Ljubičića, Davidenka...

U vreme Samprasa je bilo više igrača kadrih da osvoje poneki GS. A neki čak dovoljno dobri da ukupno 10 puta prekinu Samprasovu vladavinu. Ko je bio dovoljno dobar da prekine Federera? Samo Nadal. Ko je prekinuo Nadala? Federer i Novak.

Znaš i sam da niko nije imao toliku podršku medija i mašinerije kao Federer. Ono što mene nervira je što mi prvi Đokoviću ne pružamo takvu šansu iako je pored ovog na šljaci, i pored ovog na betonu/travi uspeo da osvoji već 30 titula. A Federer igra bolje nego Sampras sa 30 godina. Manje se potrošio bez konkurencije :)

Ženevljanin

pre 11 godina

A posebna je tema ALLROUND igraca, tu mozemo da se slozimo da je Nadal svetlosnu godinu daleko iza RF i Novaka. Da mu nije sljake, bio bi samo dobar teniser i nista vise! Ko sto bi i RF tek bio nedostizan da je imao isti broj turnira na travi kao sto je Nadal imao na sljaci!
(PROCITAJrealno, 17. jun 2012 15:50)

Sve si lepo napisao SEM ovog poslednjeg pasusa! To je veliki mit, da je Nadal samo šljakaš. On je na travi DRUGI aktivni teniser a sedmi svih vremena. Na betonu je četvrti (13. svih vremena). Od Federera koji je i na betoni i na travi najbolji svih vremena a na šljaci drugi od aktivnih tenisera (11. svih vremena) je svakako slabiji, ali od Novaka nije (drugi na betonu, treći na šljaci i četvrti na travi - od aktivnih tenisera). Kriterijum: PROCENAT dobijenih mečeva u karijeri. Izvor: Fedex Reliability Zone.

I na travi gubim

pre 11 godina

. ...Sudeći po njegovoj formi u zadnjih 8, 9 mjeseci na Wimb. i US openu ima jednake izglede za trofej kao Đoković a veće nego Nadal. Ipak je on genije za njih...još uvijek.
(rocco safredi, 17. jun 2012 10:46)

Pa možda za njih jeste genije,ali očito nije za Tommya Haasa.Ili se možda "čuvao" za Wimbledon!?

Bojan

pre 11 godina

(Sampras je opušteniji lik!, 17. jun 2012 14:26)
ah, u pravu si da je zloupotreba statistike.
Da li turniri poput estorila, beograda, amersforta i minhena treba da se ubrajaju u poredjenje za najbolje igrace na sljaci. kada to oduzmes Federer ima 7 titula na sljaci (6master i 1 slem) nole ima 3 mastersa. Obojica su po dva puta pobedili Nadala u finalu i jednom osvojili turnir kada je Nadal ispao u ranijoj fazi.
ako gledamo samo najjace turnire
Federer ima pomenutih 7 na sljaci(17%), 29 na betonu (69%) i 6 na travi (14%)
Nadal ima 23 na sljaci(69%) 2 na travi (6%) i 8 na betonu (24%)
Nole 13 na betonu (77%) 3 na sljaci(18%) i 1 na travi(3%)
ali pri tome treba sagledati da je frekventnost 1/14(7%) na travi, 2/7(28%) na sljaci i 9/14(64%) beton.
Tako da se po tome vidi da je Nadal izrazito dominantan na sljaci, na travi odlican i na betonu solidan, dok se Federer istice na travi, a Nole na betonu. Naravno da u buducnosti Nole ima sansi da stigne i prestigne Federera, ne verujem da to iko spori.
Nole je imao isti put do prvog mesta kao i svi ostali, morao je da osvoji 2 slema u poslednje 52 nedelje, za Noleta je ipak specificno da je jedini koji je uspeo da prenese dobru igru sa betona na sljaku, sto recimo Federer nikada nije mogao (tj mogao je ali je Nadal bio za njega neprobojna prepreka na sljaci), isto je i Nadal uradio 2008. kada je morao da uzme 2 slema i olimpijadu za prvo mesto.

PROCITAJrealno

pre 11 godina

Samprase, lepo si ti napisao tekst ali opet ponavljam da nisi objektivan-otkud ti ideja da Federer nije imao konkurenciju? Na vise nivoa mogu da te demantujem! Za pocetak-ti pominjes kako Novak ima najjacu konkurenciju u vidu Nadala i Federera, konkurencija kakvu Roger nije imao i koja nikada nije vidjena?... Pa dobro, po kojoj logici je Federer u 29-oj, 30-oj i sada u 31-oj godini (godine kada je Novak dosao na vrh) velika konkurencija, nakon silnih uspeha koje je ostvario?... Po toj tvojoj logici su onda i Sampras i Agasi bili SPEKTAKULARNO JAKA konkurencija kada je Federer poceo da dominira, zar ne?! Podsecam da je Sampras izgubio od Federera kada je imao 29 godina! A ne razumem logiku da je danas jaca konkurencija a osim ove trojice, jos samo Delpo ima GS od njihove generacije! A kad je Federer krenuo imao je gomilu vrsnjaka sa GS titulom, Safin, Rodik, Hjuit, Ferero, Moja, Kuerten... Da pomenem i Tomasa Johansona i Gastona Gaudija kojo su takodje bili GS sampioni. I u to vreme mladi i u punoj snazi Davidenko, Nalbandijan, Ljubicic, Ancic, Gonzales... Kifer, Grožan, Kafenjikov... I to je ta ''SLABA" konkurencija? A posebna je tema ALLROUND igraca, tu mozemo da se slozimo da je Nadal svetlosnu godinu daleko iza RF i Novaka. Da mu nije sljake, bio bi samo dobar teniser i nista vise! Ko sto bi i RF tek bio nedostizan da je imao isti broj turnira na travi kao sto je Nadal imao na sljaci!

Sampras je opušteniji lik!

pre 11 godina

Slažem se sa apelom da čekamo da svi završe karijere pa da podvlačimo crtu. A verujem da Federer uopšte neće ostati u kategoriji za sebe.

Mislim da je pred Đokovićem bio najveći izazov. On je došao u vreme Fedala i bilo je potrebno da digne igru na najviši nivo od sve trojice da bi postao broj jedan. Federer nije imao takvu prepreku, Nadal je imao samo Federera (i razbio ga je i na WB). Federer nikada nije morao da zaređa 66 pobeda uz 2 poraza na svim podlogama da bi došao na prvo mesto i održao se tamo, i nije morao da pobedi igrače kalibra Federera i Nadala 10 puta.

Sada malo zloupotrebe statistike: do navršene 25. godine Đoković je osvojio 30 titula (od toga 16 (53,3%) Masters/GS kategorije), Federer je osvojio 40 (19 (47,5%)), a Nadal 46 (29 (63%)). Nije toliko neuporedivo, a njegovo božanstvo nije najbolji. I da ponovim: u kojoj konkurenciji je ko i šta osvojio? Budimo iskreni.

Još malo: ako poredimo šljaku kao sporu, u odnosu na beton/trava kao brže podloge:
- od 30 Đokovićevih titula 7 (23,3%) su na šljaci;
- od 50 Nadalovih 35 (70%) su na šljaci;
- od 74 Federerove 10 (13,5%) su na šljaci, od toga 5 pre dolaska Nadala.
Hmmm... ko najviše deluje kao ALLROUND igrač? I u kojoj konkurenciji?

Ne branim vam da se nadate da će Federer ostati najtrofejniji, ali nemojte ni vi ostalima da navijaju za druge. Zarad tenisa. Nisam rekao da je Đoković bolji, ali želim da verujem da mu pripada budućnost. A ako mu to uskraćujete, sramota me je što se raspravljamo na ovom jeziku.

Bojan

pre 11 godina

(Dragan, 17. jun 2012 11:20)
bukvalno Golden Slam se odnosi na 4 slema i zlatnu olimpijsku medalju u istoj godini, sto je izrazito tesko je osim Grand Slama treba da ti se utrefi i prestupna godina pa da uopste imas priliku da osvojis zlato.
To je jedino Stefi Graf uradila
ono sto su Agasi i Nadal uradili je da su osvojili Career Golden Slam, znaci bar jednom svaki od najvecih turnira.
sto se tice predvidjanja Nadalovog slabljenja u vrhu, ja nikada nisam mislio da ce njegova karijera trajati poput Kurijerove 3 godine, vec samo vidim da mu polako duzi mecevi predstavljaju problem, a njegova igra se zasniva na dosta kretanja, sto znaci da mu se sa kracim periodom umaranja umanjuju sanse za najvece titule. Ali predvidjam mu jos 2-3 slem titule.

Бетелгез

pre 11 godina

Да ли је Федерер за пензију, казаће нам сам Федерер!Пензионисаће се по освајању последњег ГС, ако не освоји више онда су га Ноле и Надал послали у пензију јануара 2010., а да он то није ни знао!
Поздрав!

Dragan

pre 11 godina

Draga Jelena, jedino Nadal i Agasi imaju 4 slema plus olimpijsko zlato, znači golden slem ne mora da se osvoji u istoj godini.

rocco safredi

pre 11 godina

Vidim na raznoraznim komentarima da veći broj ljudi Federera otpisuje i šalje u penziju već duže vremena a on uporno ove godine osvaja turnire, doduše nije GS ali 2 mastersa i 2 (500) su itekako pokazatelj da je još uvijek sposoban i za osvajanje GS. Federera su tako već otpisali i početkom 2009.a on te godine vrati 1. mjesto i osvoji od tada još 3 GS. Sudeći po njegovoj formi u zadnjih 8, 9 mjeseci na Wimb. i US openu ima jednake izglede za trofej kao Đoković a veće nego Nadal. Ipak je on genije za njih...još uvijek.

Jelena

pre 11 godina

@Dragan
Zaboravili ste na neke majstore 'belog sporta' stare garde. Nadal po broju osvojenih 11 GS titula ne deli sa Borgom trece, vec cetvrto mesto. Isti broj titula je osvojio i Lejver. A na trecem mestu je Emerson sa 12 osvojenih titula.

PROCITAJTE

pre 11 godina

Ljudi, vidim da je vecina pocela da prati tenis od pre 2,3 godine, u najboljem slucaju od pre 4,5... Tako da mogu samo da vam kazem da ste propustili mnogo, sto se tice blistave karijere Rogera Federera! A ja ga pratim od samog pocetka...od onog cuvenog meca 2001. kada je pobedio Samprasa na Vimbldonu... Da ne nabrajam sta je sve postigao, imate google, pa lepo procitajte, moze da potraje! Samo bih da konstatujem da ljudi koji naseg Noleta dizu u nebesa, proglasavaju ga BOLJIM od Nadala i Federera, zaista nisu poznavaoci tenisa ili jednostavno nisu objektivni! Naravno da je Novak prosle godine bio najbolji, to je cinjenica! Kao sto je cinjenica da se Nadal ove godine malo izdvojio.Ali to vam ne daje za pravo da generalizujete i da kazete da je bolji igrac od ZIVE LEGENDE!

PROCITAJTEnastavak

pre 11 godina

...Probajte da nadjete neki mec ili bar neke delove iz 2004,2005. godine, da vidite kako je igrao RF, koliko je dominantan bio i prakticno nije gresio! A danas gubi od Novaka i Nadala jer ima 31 godinu, jer pravi 40+ neiznudjenih gresaka po mecu, servis na prosecnom nivou. I kao takav, neuporedivo losiji nego pre 5,6 godina, kao veteran uspeva da osvaja turnire, i da pobedi ''najboljeg'' Noleta prosle godine na RG i da bude na korak od pobede na US openu. Pa zapitajte se onda kakav bi onda rezultat bio da Federer igra kao u najboljim danima??? A da ne pominjem rekorde koje su svi zaboravili, 94:5 u sezoni 2006, 10 vezanih GS finala (kasnije se ispostavilo da je covek od 19 uzastopnih GS odigrao 18 GS finala!), 23 uzastopna polufinala itd. Za kraj apel-sacekajte da sva trojica zavrse karijere pa cemo da podvucemo crtu.Nemojte Novaka sa 5GS da proglasavate najboljim pored Federera sa 16 ili Nadala sa 11 a stariji je samo godinu dana, smesno je! FEDERER=TENIS!!!

Dragan

pre 11 godina

Zanimljivo da Nadalu predviđaju - kako stručnjaci, tako laici - kraj karijere već tri godine, a on je od 2009. osvojio šest GS! Neko ovde reče da će osvojiti možda ovogodišnji Vimbldon i sledeći RG: da i bude tako to je 13 GS! Malo li je? Odmah iza Federera i Samprasa po broju slemova, a i sada deli treće mesto sa Borgom. I da ništa ne osvoji, Nadal je jedan od najvećih u istoriji. Kad će to Nole da stigne! Ja bih reko da će Nadal u naredne tri godine, ako ga zdravlje posluži, što mu želim, osvojiti još 4 do 6 slemova od mogućih 14, računajući od ovogodišnjeg VB.
to je realno.

Ženevljanin

pre 11 godina

Među komentatorima nema ni 10% ljubitelja TENISA! Svaki onaj ko zaista voli tenis - voli sve tenisere a najviše one najbolje: Federera, Nadala, Đokovića...
Drugo, postoje mitovi koji se uporno održavaju od strane (teniski) polupismenih. Jedan od njih je da je Federer najviše postigao zato što nije imao konkurenciju. Da li takvi znaju koliko dugo su Nadal i Đoković profesinalni teniseri, odnosno koliko dugo su Federerovi konkurenti? Rafa ima 26 a Novak 25 godina, obojica su prevalili polovinu svoje očekivane karijere, dostigli svoj maksimum (prosečno vreme kada se teniseri penju na teniski presto je oko 22-23 godine)a Federer još uvek igra ravnopravno s njima u svojoj 31oj goini! Ustvari, njegov bilans u poslednjih 12 meseci je NAJBOLJI, Rodžer je dobio 76,2% mečeva protiv top 10 tenisera, Novak, 70,4% a Rafa 68,0%. U celoj karijeri Federer je takođe prvi sa 67%, Nadal drugi sa 66% a Đoković treći sa 55,6%. (Izvor: Fedex Reliability Zone)

rille

pre 11 godina

Najveći apsurd koji mogu vidjeti na ovim komentarima je taj da su Đoković i Nadal kao veći favoriti za Wimbildon nego Federer a navest ću samo dva razloga zbog kojih to kažem; prvi je Federerovih 6 pehara dosada(duplo više nego ova dvojica zajedno) a drugi razlog...pa još uvijek je Federer u top 3. Zna se da na travi i betonu većinom su favoriti dobri serveri a Federer je upravo jedan od najboljih uz sav mnogobrojni arsenal koji ima. Đoković i Nadal nikada nisu imali servis kao dodatni adut.

Dragan

pre 11 godina

Samo neznalica može da kaže da je Đoković bolji igrač od Federera ili Nadala. Takođe samo neznalica može da omalovažava Federera ili Nadala. Federer igra najlepši tenis ikada, a Nadal je terminator, tvorac nove epohe tenisa. Nole po titulama ne može da stigne Nadala, a kamoli Federera. Ali, Nadal može da stigne Federera. Ali, sačekajmo Vimbldon i USA open, bar i mnoge stvari će biti jasnije. Nole jeste prošle godine igrao odlično, ali je Nadal igrao očajno. Ove godine Nole igra skoro kao prošle, ali Nadal igra bolje nego nole prošlo. Što se OI tiče Nadal nema motiv jer već ima golden slem. A Vimbldon verovatno osvaja Nadal, koji je po onome što je do sada postigao, među prva tri u open eri

danijel

pre 11 godina

Ne navijam za novaka,ali mislim da je trenutno najbolji.. nadal kao uvjek sljaka bila/jeste i ostace.. a federer daj molim Vas sa kakvom lakocom i stilom i dalje igra. Pa kad je federer usao sa namjerom u jedan turnir a da ispada namjerno da se ne sretne sa nadalom. Sva gospoda sveta kojih ih ima prilicno u ovon sportu koji prate, prate i uzivaju u meceve ROGERA FEDERERA ma bilo dje da se igra Amerika Spanija Australia..I jos nesto sta mislite da ima federer sad 25 god.ko bi bio najboljii da li bi mogao nadal protiv njega. Sad pa osim sljake sance su 50-50%.

Ja

pre 11 godina

@A Sampras je najmanje smarao!
Sampras mozda jeste najmanje smarao za razliku od tebe.
A molim te kakvu je konkurenciju imao Sampras(sem Agasija)?

Bojan

pre 11 godina

(A Sampras je najmanje smarao!, 16. jun 2012 21:26)
Nadal je teniski vrh od 2005. Nole od 2007. a pre nego sto mu je Nadal postavio prvi pratila Federer je imao 4 gren slema, pre nego sto se Nole prikljucio vodecima Federer je imao slemova (deveti je osvojio protiv Noleta u finalu). Tacno je da Nole nije igrao tih sezona kao prosle godine, ali ni Federer ne igra vise kao 2006. niti Nadal igra kao 2008. E sad tu postoji jos jedno pitanje, da li bi postojao Nole iz 2011. koji nije gubio od Federera prethodnih godina i koji nije imao 4-14 protiv Nadal. Nole je bio pametan i iz tih poraza je naucio nesto, prilagodio svoju igru i nasao lek za njihov tenis.
Nisam neki zagrizeni navijac Federera pa da trazim neko opravdanje za njega, ali realno je da sa 31. godinom ne moze konstantno da pruza svoj maksimum i da jedino ima sansi na brzim podlogama poput Wimbledona i US opena i nakon toga (nema to veze sa slabijom formom drugih tenisera nego sa uslovima u kojima se igra, dvorana sa podlogama na kojima loptica ne skace previse.
u narednom periodu moze se ocekivati pad Nadala, verujem da ce i sledece godine izdominirati sljaku i da ce onda pasti (mozda uzme jos ovogodisnji WB) a Nole ce biti prvi jos 2-3 godine pa ce se pojaviti neki novi koji ce njega da zamene.

gradjanka

pre 11 godina

"rodzeru je izgleda samo i preostalo da igra turnire 250 i 500 i da tu pobedjuje. Ovi malo ozbiljniji turniri zna se za koga su rezervisani, njegov maksimum jebtu polufinale.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (dejan, 16. jun 2012 17:11)"

naravno, jer onaj MASTERS na plavoj sljaci se ne racuna:)))

kako si zavidljiv...
sta tebi smeta sto federer igra tako dobro?
mozda da iybace sve tenisere do 100 mesta da ostave prostor tvojim ljubimcima, a?

A Sampras je najmanje smarao!

pre 11 godina

Dobro bre, ljudi, shvatite već jednom da je Federer dominirao u eri kada nije imao Nadala (koji ga je rasturio) i konkurentnog Novaka (od koga nije bolji) za protivnike. Sve te silne titule su mu od ranije, a da su sva trojica igrali u isto vreme videli bi ko kosi a ko vodu nosi. Lično mislim da bi bilo prilično gusto, ali i da Federer ne bi bio toliko statistički ispred ove dvojice. Čak bi možda bio treći. Igra najelegantniji tenis svakako, ali ne i najbolji. Svakako mi se više svidja od Nadalovog zuvanja iz sve snage (prosto, izgleda kao da je pogrešno naučio da udara) ali mislim da je nivo tenisa koji je Novak dostigao prošle godine i najbolji od sve trojice. Možda Federer i ubode još jedan GS, ali naredne godine pripadaju Nadalu i više Djokoviću, nadam se. Ima Federer više titula i okolnosti su takve da ga možda ova dvojica neće dostići, ali da je bolji teniser - nije!

Ivana

pre 11 godina

Zasto svakakve neznalice dopustaju sebi da komentarisu nesto o cemu nemaju pojma!Svako ko kaze nesto lose o Federeru kao teniseru,njegovoj igri i dostignucima pokazuje koliko nema pojma o tenisu ili je poceo da prati tenis od prosle godine.I polufinala gren slem turnira su u tim godinama ogroman uspeh,a verujem da moze i do titule na predstojecem Vimbldonu.Djokovic u tim godinama,daj Boze da igra tenis uopste,a kamoli da osvaja titule i igra polufinala najvecih turnira.

dejan

pre 11 godina

rodzeru je izgleda samo i preostalo da igra turnire 250 i 500 i da tu pobedjuje. Ovi malo ozbiljniji turniri zna se za koga su rezervisani, njegov maksimum jebtu polufinale.

Bojan

pre 11 godina

drago mi je za Tomija, pokazuje i dalje sta je moglo biti od njegove karijere, samo da nije bila ispresecana povredama.
Na Vimbldonu je potencijalna bomba i od vodecih nosilaca mislim da samo Rodzeru ne moze nista. Mada ako se sretne sa Nadalom ili Noletom od 4. kola pa nadalje ni njima nece moci previse da pripreti.

misterx

pre 11 godina

Samo da se osvrnem na jucerasnji mec protiv Raonica, ove godine su se njih dvojica sastajali tri puta i svaki put se igralo u 3 seta, bilo je neizvesno. Juce Raonic odservirao 25 as udaraca, ali ni to mu nije pomoglo da dobije Fedeksa. Ovo danas je bilo rutinski, a u finalu je Fedeks naravno favorit, velike su sanse da osvoji Hale i 6. put. A onda sledi Vimbldon, gde su tri glavna favorita, Nole, Nadal i Fedeks, pa Olimpijske igre, sto bi rekli bice ovo vrelo tenisko leto. :-)

misterx

pre 11 godina

Samo da se osvrnem na jucerasnji mec protiv Raonica, ove godine su se njih dvojica sastajali tri puta i svaki put se igralo u 3 seta, bilo je neizvesno. Juce Raonic odservirao 25 as udaraca, ali ni to mu nije pomoglo da dobije Fedeksa. Ovo danas je bilo rutinski, a u finalu je Fedeks naravno favorit, velike su sanse da osvoji Hale i 6. put. A onda sledi Vimbldon, gde su tri glavna favorita, Nole, Nadal i Fedeks, pa Olimpijske igre, sto bi rekli bice ovo vrelo tenisko leto. :-)

Bojan

pre 11 godina

drago mi je za Tomija, pokazuje i dalje sta je moglo biti od njegove karijere, samo da nije bila ispresecana povredama.
Na Vimbldonu je potencijalna bomba i od vodecih nosilaca mislim da samo Rodzeru ne moze nista. Mada ako se sretne sa Nadalom ili Noletom od 4. kola pa nadalje ni njima nece moci previse da pripreti.

Ivana

pre 11 godina

Zasto svakakve neznalice dopustaju sebi da komentarisu nesto o cemu nemaju pojma!Svako ko kaze nesto lose o Federeru kao teniseru,njegovoj igri i dostignucima pokazuje koliko nema pojma o tenisu ili je poceo da prati tenis od prosle godine.I polufinala gren slem turnira su u tim godinama ogroman uspeh,a verujem da moze i do titule na predstojecem Vimbldonu.Djokovic u tim godinama,daj Boze da igra tenis uopste,a kamoli da osvaja titule i igra polufinala najvecih turnira.

gradjanka

pre 11 godina

"rodzeru je izgleda samo i preostalo da igra turnire 250 i 500 i da tu pobedjuje. Ovi malo ozbiljniji turniri zna se za koga su rezervisani, njegov maksimum jebtu polufinale.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (dejan, 16. jun 2012 17:11)"

naravno, jer onaj MASTERS na plavoj sljaci se ne racuna:)))

kako si zavidljiv...
sta tebi smeta sto federer igra tako dobro?
mozda da iybace sve tenisere do 100 mesta da ostave prostor tvojim ljubimcima, a?

dejan

pre 11 godina

rodzeru je izgleda samo i preostalo da igra turnire 250 i 500 i da tu pobedjuje. Ovi malo ozbiljniji turniri zna se za koga su rezervisani, njegov maksimum jebtu polufinale.

danijel

pre 11 godina

Ne navijam za novaka,ali mislim da je trenutno najbolji.. nadal kao uvjek sljaka bila/jeste i ostace.. a federer daj molim Vas sa kakvom lakocom i stilom i dalje igra. Pa kad je federer usao sa namjerom u jedan turnir a da ispada namjerno da se ne sretne sa nadalom. Sva gospoda sveta kojih ih ima prilicno u ovon sportu koji prate, prate i uzivaju u meceve ROGERA FEDERERA ma bilo dje da se igra Amerika Spanija Australia..I jos nesto sta mislite da ima federer sad 25 god.ko bi bio najboljii da li bi mogao nadal protiv njega. Sad pa osim sljake sance su 50-50%.

PROCITAJTE

pre 11 godina

Ljudi, vidim da je vecina pocela da prati tenis od pre 2,3 godine, u najboljem slucaju od pre 4,5... Tako da mogu samo da vam kazem da ste propustili mnogo, sto se tice blistave karijere Rogera Federera! A ja ga pratim od samog pocetka...od onog cuvenog meca 2001. kada je pobedio Samprasa na Vimbldonu... Da ne nabrajam sta je sve postigao, imate google, pa lepo procitajte, moze da potraje! Samo bih da konstatujem da ljudi koji naseg Noleta dizu u nebesa, proglasavaju ga BOLJIM od Nadala i Federera, zaista nisu poznavaoci tenisa ili jednostavno nisu objektivni! Naravno da je Novak prosle godine bio najbolji, to je cinjenica! Kao sto je cinjenica da se Nadal ove godine malo izdvojio.Ali to vam ne daje za pravo da generalizujete i da kazete da je bolji igrac od ZIVE LEGENDE!

Dragan

pre 11 godina

Samo neznalica može da kaže da je Đoković bolji igrač od Federera ili Nadala. Takođe samo neznalica može da omalovažava Federera ili Nadala. Federer igra najlepši tenis ikada, a Nadal je terminator, tvorac nove epohe tenisa. Nole po titulama ne može da stigne Nadala, a kamoli Federera. Ali, Nadal može da stigne Federera. Ali, sačekajmo Vimbldon i USA open, bar i mnoge stvari će biti jasnije. Nole jeste prošle godine igrao odlično, ali je Nadal igrao očajno. Ove godine Nole igra skoro kao prošle, ali Nadal igra bolje nego nole prošlo. Što se OI tiče Nadal nema motiv jer već ima golden slem. A Vimbldon verovatno osvaja Nadal, koji je po onome što je do sada postigao, među prva tri u open eri

Ženevljanin

pre 11 godina

Među komentatorima nema ni 10% ljubitelja TENISA! Svaki onaj ko zaista voli tenis - voli sve tenisere a najviše one najbolje: Federera, Nadala, Đokovića...
Drugo, postoje mitovi koji se uporno održavaju od strane (teniski) polupismenih. Jedan od njih je da je Federer najviše postigao zato što nije imao konkurenciju. Da li takvi znaju koliko dugo su Nadal i Đoković profesinalni teniseri, odnosno koliko dugo su Federerovi konkurenti? Rafa ima 26 a Novak 25 godina, obojica su prevalili polovinu svoje očekivane karijere, dostigli svoj maksimum (prosečno vreme kada se teniseri penju na teniski presto je oko 22-23 godine)a Federer još uvek igra ravnopravno s njima u svojoj 31oj goini! Ustvari, njegov bilans u poslednjih 12 meseci je NAJBOLJI, Rodžer je dobio 76,2% mečeva protiv top 10 tenisera, Novak, 70,4% a Rafa 68,0%. U celoj karijeri Federer je takođe prvi sa 67%, Nadal drugi sa 66% a Đoković treći sa 55,6%. (Izvor: Fedex Reliability Zone)

A Sampras je najmanje smarao!

pre 11 godina

Dobro bre, ljudi, shvatite već jednom da je Federer dominirao u eri kada nije imao Nadala (koji ga je rasturio) i konkurentnog Novaka (od koga nije bolji) za protivnike. Sve te silne titule su mu od ranije, a da su sva trojica igrali u isto vreme videli bi ko kosi a ko vodu nosi. Lično mislim da bi bilo prilično gusto, ali i da Federer ne bi bio toliko statistički ispred ove dvojice. Čak bi možda bio treći. Igra najelegantniji tenis svakako, ali ne i najbolji. Svakako mi se više svidja od Nadalovog zuvanja iz sve snage (prosto, izgleda kao da je pogrešno naučio da udara) ali mislim da je nivo tenisa koji je Novak dostigao prošle godine i najbolji od sve trojice. Možda Federer i ubode još jedan GS, ali naredne godine pripadaju Nadalu i više Djokoviću, nadam se. Ima Federer više titula i okolnosti su takve da ga možda ova dvojica neće dostići, ali da je bolji teniser - nije!

PROCITAJTEnastavak

pre 11 godina

...Probajte da nadjete neki mec ili bar neke delove iz 2004,2005. godine, da vidite kako je igrao RF, koliko je dominantan bio i prakticno nije gresio! A danas gubi od Novaka i Nadala jer ima 31 godinu, jer pravi 40+ neiznudjenih gresaka po mecu, servis na prosecnom nivou. I kao takav, neuporedivo losiji nego pre 5,6 godina, kao veteran uspeva da osvaja turnire, i da pobedi ''najboljeg'' Noleta prosle godine na RG i da bude na korak od pobede na US openu. Pa zapitajte se onda kakav bi onda rezultat bio da Federer igra kao u najboljim danima??? A da ne pominjem rekorde koje su svi zaboravili, 94:5 u sezoni 2006, 10 vezanih GS finala (kasnije se ispostavilo da je covek od 19 uzastopnih GS odigrao 18 GS finala!), 23 uzastopna polufinala itd. Za kraj apel-sacekajte da sva trojica zavrse karijere pa cemo da podvucemo crtu.Nemojte Novaka sa 5GS da proglasavate najboljim pored Federera sa 16 ili Nadala sa 11 a stariji je samo godinu dana, smesno je! FEDERER=TENIS!!!

rille

pre 11 godina

Najveći apsurd koji mogu vidjeti na ovim komentarima je taj da su Đoković i Nadal kao veći favoriti za Wimbildon nego Federer a navest ću samo dva razloga zbog kojih to kažem; prvi je Federerovih 6 pehara dosada(duplo više nego ova dvojica zajedno) a drugi razlog...pa još uvijek je Federer u top 3. Zna se da na travi i betonu većinom su favoriti dobri serveri a Federer je upravo jedan od najboljih uz sav mnogobrojni arsenal koji ima. Đoković i Nadal nikada nisu imali servis kao dodatni adut.

rocco safredi

pre 11 godina

Vidim na raznoraznim komentarima da veći broj ljudi Federera otpisuje i šalje u penziju već duže vremena a on uporno ove godine osvaja turnire, doduše nije GS ali 2 mastersa i 2 (500) su itekako pokazatelj da je još uvijek sposoban i za osvajanje GS. Federera su tako već otpisali i početkom 2009.a on te godine vrati 1. mjesto i osvoji od tada još 3 GS. Sudeći po njegovoj formi u zadnjih 8, 9 mjeseci na Wimb. i US openu ima jednake izglede za trofej kao Đoković a veće nego Nadal. Ipak je on genije za njih...još uvijek.

Ja

pre 11 godina

@A Sampras je najmanje smarao!
Sampras mozda jeste najmanje smarao za razliku od tebe.
A molim te kakvu je konkurenciju imao Sampras(sem Agasija)?

Sampras je opušteniji lik!

pre 11 godina

Slažem se sa apelom da čekamo da svi završe karijere pa da podvlačimo crtu. A verujem da Federer uopšte neće ostati u kategoriji za sebe.

Mislim da je pred Đokovićem bio najveći izazov. On je došao u vreme Fedala i bilo je potrebno da digne igru na najviši nivo od sve trojice da bi postao broj jedan. Federer nije imao takvu prepreku, Nadal je imao samo Federera (i razbio ga je i na WB). Federer nikada nije morao da zaređa 66 pobeda uz 2 poraza na svim podlogama da bi došao na prvo mesto i održao se tamo, i nije morao da pobedi igrače kalibra Federera i Nadala 10 puta.

Sada malo zloupotrebe statistike: do navršene 25. godine Đoković je osvojio 30 titula (od toga 16 (53,3%) Masters/GS kategorije), Federer je osvojio 40 (19 (47,5%)), a Nadal 46 (29 (63%)). Nije toliko neuporedivo, a njegovo božanstvo nije najbolji. I da ponovim: u kojoj konkurenciji je ko i šta osvojio? Budimo iskreni.

Još malo: ako poredimo šljaku kao sporu, u odnosu na beton/trava kao brže podloge:
- od 30 Đokovićevih titula 7 (23,3%) su na šljaci;
- od 50 Nadalovih 35 (70%) su na šljaci;
- od 74 Federerove 10 (13,5%) su na šljaci, od toga 5 pre dolaska Nadala.
Hmmm... ko najviše deluje kao ALLROUND igrač? I u kojoj konkurenciji?

Ne branim vam da se nadate da će Federer ostati najtrofejniji, ali nemojte ni vi ostalima da navijaju za druge. Zarad tenisa. Nisam rekao da je Đoković bolji, ali želim da verujem da mu pripada budućnost. A ako mu to uskraćujete, sramota me je što se raspravljamo na ovom jeziku.

Bojan

pre 11 godina

(A Sampras je najmanje smarao!, 16. jun 2012 21:26)
Nadal je teniski vrh od 2005. Nole od 2007. a pre nego sto mu je Nadal postavio prvi pratila Federer je imao 4 gren slema, pre nego sto se Nole prikljucio vodecima Federer je imao slemova (deveti je osvojio protiv Noleta u finalu). Tacno je da Nole nije igrao tih sezona kao prosle godine, ali ni Federer ne igra vise kao 2006. niti Nadal igra kao 2008. E sad tu postoji jos jedno pitanje, da li bi postojao Nole iz 2011. koji nije gubio od Federera prethodnih godina i koji nije imao 4-14 protiv Nadal. Nole je bio pametan i iz tih poraza je naucio nesto, prilagodio svoju igru i nasao lek za njihov tenis.
Nisam neki zagrizeni navijac Federera pa da trazim neko opravdanje za njega, ali realno je da sa 31. godinom ne moze konstantno da pruza svoj maksimum i da jedino ima sansi na brzim podlogama poput Wimbledona i US opena i nakon toga (nema to veze sa slabijom formom drugih tenisera nego sa uslovima u kojima se igra, dvorana sa podlogama na kojima loptica ne skace previse.
u narednom periodu moze se ocekivati pad Nadala, verujem da ce i sledece godine izdominirati sljaku i da ce onda pasti (mozda uzme jos ovogodisnji WB) a Nole ce biti prvi jos 2-3 godine pa ce se pojaviti neki novi koji ce njega da zamene.

Бетелгез

pre 11 godina

Да ли је Федерер за пензију, казаће нам сам Федерер!Пензионисаће се по освајању последњег ГС, ако не освоји више онда су га Ноле и Надал послали у пензију јануара 2010., а да он то није ни знао!
Поздрав!

PROCITAJrealno

pre 11 godina

Samprase, lepo si ti napisao tekst ali opet ponavljam da nisi objektivan-otkud ti ideja da Federer nije imao konkurenciju? Na vise nivoa mogu da te demantujem! Za pocetak-ti pominjes kako Novak ima najjacu konkurenciju u vidu Nadala i Federera, konkurencija kakvu Roger nije imao i koja nikada nije vidjena?... Pa dobro, po kojoj logici je Federer u 29-oj, 30-oj i sada u 31-oj godini (godine kada je Novak dosao na vrh) velika konkurencija, nakon silnih uspeha koje je ostvario?... Po toj tvojoj logici su onda i Sampras i Agasi bili SPEKTAKULARNO JAKA konkurencija kada je Federer poceo da dominira, zar ne?! Podsecam da je Sampras izgubio od Federera kada je imao 29 godina! A ne razumem logiku da je danas jaca konkurencija a osim ove trojice, jos samo Delpo ima GS od njihove generacije! A kad je Federer krenuo imao je gomilu vrsnjaka sa GS titulom, Safin, Rodik, Hjuit, Ferero, Moja, Kuerten... Da pomenem i Tomasa Johansona i Gastona Gaudija kojo su takodje bili GS sampioni. I u to vreme mladi i u punoj snazi Davidenko, Nalbandijan, Ljubicic, Ancic, Gonzales... Kifer, Grožan, Kafenjikov... I to je ta ''SLABA" konkurencija? A posebna je tema ALLROUND igraca, tu mozemo da se slozimo da je Nadal svetlosnu godinu daleko iza RF i Novaka. Da mu nije sljake, bio bi samo dobar teniser i nista vise! Ko sto bi i RF tek bio nedostizan da je imao isti broj turnira na travi kao sto je Nadal imao na sljaci!

Dragan

pre 11 godina

Zanimljivo da Nadalu predviđaju - kako stručnjaci, tako laici - kraj karijere već tri godine, a on je od 2009. osvojio šest GS! Neko ovde reče da će osvojiti možda ovogodišnji Vimbldon i sledeći RG: da i bude tako to je 13 GS! Malo li je? Odmah iza Federera i Samprasa po broju slemova, a i sada deli treće mesto sa Borgom. I da ništa ne osvoji, Nadal je jedan od najvećih u istoriji. Kad će to Nole da stigne! Ja bih reko da će Nadal u naredne tri godine, ako ga zdravlje posluži, što mu želim, osvojiti još 4 do 6 slemova od mogućih 14, računajući od ovogodišnjeg VB.
to je realno.

I na travi gubim

pre 11 godina

. ...Sudeći po njegovoj formi u zadnjih 8, 9 mjeseci na Wimb. i US openu ima jednake izglede za trofej kao Đoković a veće nego Nadal. Ipak je on genije za njih...još uvijek.
(rocco safredi, 17. jun 2012 10:46)

Pa možda za njih jeste genije,ali očito nije za Tommya Haasa.Ili se možda "čuvao" za Wimbledon!?

Jelena

pre 11 godina

@Dragan
Zaboravili ste na neke majstore 'belog sporta' stare garde. Nadal po broju osvojenih 11 GS titula ne deli sa Borgom trece, vec cetvrto mesto. Isti broj titula je osvojio i Lejver. A na trecem mestu je Emerson sa 12 osvojenih titula.

Bojan

pre 11 godina

(Dragan, 17. jun 2012 11:20)
bukvalno Golden Slam se odnosi na 4 slema i zlatnu olimpijsku medalju u istoj godini, sto je izrazito tesko je osim Grand Slama treba da ti se utrefi i prestupna godina pa da uopste imas priliku da osvojis zlato.
To je jedino Stefi Graf uradila
ono sto su Agasi i Nadal uradili je da su osvojili Career Golden Slam, znaci bar jednom svaki od najvecih turnira.
sto se tice predvidjanja Nadalovog slabljenja u vrhu, ja nikada nisam mislio da ce njegova karijera trajati poput Kurijerove 3 godine, vec samo vidim da mu polako duzi mecevi predstavljaju problem, a njegova igra se zasniva na dosta kretanja, sto znaci da mu se sa kracim periodom umaranja umanjuju sanse za najvece titule. Ali predvidjam mu jos 2-3 slem titule.

Ženevljanin

pre 11 godina

A posebna je tema ALLROUND igraca, tu mozemo da se slozimo da je Nadal svetlosnu godinu daleko iza RF i Novaka. Da mu nije sljake, bio bi samo dobar teniser i nista vise! Ko sto bi i RF tek bio nedostizan da je imao isti broj turnira na travi kao sto je Nadal imao na sljaci!
(PROCITAJrealno, 17. jun 2012 15:50)

Sve si lepo napisao SEM ovog poslednjeg pasusa! To je veliki mit, da je Nadal samo šljakaš. On je na travi DRUGI aktivni teniser a sedmi svih vremena. Na betonu je četvrti (13. svih vremena). Od Federera koji je i na betoni i na travi najbolji svih vremena a na šljaci drugi od aktivnih tenisera (11. svih vremena) je svakako slabiji, ali od Novaka nije (drugi na betonu, treći na šljaci i četvrti na travi - od aktivnih tenisera). Kriterijum: PROCENAT dobijenih mečeva u karijeri. Izvor: Fedex Reliability Zone.

Bojan

pre 11 godina

(Sampras je opušteniji lik!, 17. jun 2012 14:26)
ah, u pravu si da je zloupotreba statistike.
Da li turniri poput estorila, beograda, amersforta i minhena treba da se ubrajaju u poredjenje za najbolje igrace na sljaci. kada to oduzmes Federer ima 7 titula na sljaci (6master i 1 slem) nole ima 3 mastersa. Obojica su po dva puta pobedili Nadala u finalu i jednom osvojili turnir kada je Nadal ispao u ranijoj fazi.
ako gledamo samo najjace turnire
Federer ima pomenutih 7 na sljaci(17%), 29 na betonu (69%) i 6 na travi (14%)
Nadal ima 23 na sljaci(69%) 2 na travi (6%) i 8 na betonu (24%)
Nole 13 na betonu (77%) 3 na sljaci(18%) i 1 na travi(3%)
ali pri tome treba sagledati da je frekventnost 1/14(7%) na travi, 2/7(28%) na sljaci i 9/14(64%) beton.
Tako da se po tome vidi da je Nadal izrazito dominantan na sljaci, na travi odlican i na betonu solidan, dok se Federer istice na travi, a Nole na betonu. Naravno da u buducnosti Nole ima sansi da stigne i prestigne Federera, ne verujem da to iko spori.
Nole je imao isti put do prvog mesta kao i svi ostali, morao je da osvoji 2 slema u poslednje 52 nedelje, za Noleta je ipak specificno da je jedini koji je uspeo da prenese dobru igru sa betona na sljaku, sto recimo Federer nikada nije mogao (tj mogao je ali je Nadal bio za njega neprobojna prepreka na sljaci), isto je i Nadal uradio 2008. kada je morao da uzme 2 slema i olimpijadu za prvo mesto.

A Sampras nije baš toliko lošiji od Federera!

pre 11 godina

@PROCITAJrealno

Malo si izvrnuo činjenice. Sampras i Agasi nisu bili jaka konkurencija Federeru. To nije moja logika. Federer je odigrao JEDAN JEDINI meč sa Samprasom (već viđenim za penziju) na WB i tesno dobio. Sa Agasijem je Federer igrao 11 mečeva, a dobio poslednjih 8 (u periodu kada je Agasi imao 32–35 godina!).

Kada je Đoković postao treći Federer je već dobre tri i po godine bio broj jedan i bio u punoj snazi, uz svu famu da je on budući NAJBOJI SVIH VREMENA. Nadal je sazreo brže od Đokovića, dosta zahvaljujući drugačijoj fizičkoj predispoziciji i već je bio proglašavan za KRALJA ŠLJAKE. Dakle, Đoković za protivnike ima takva dva igrača protiv kojih je odigrao 63 MEČA. Eeeeejjj!!!

Teško da će svi ostali teniseri koje si nabrojao ikada ući u rasprave za najbolje i dominantne. Federer i Nadal su osvojili daleko više GS-a nego zajedno Hjuit, Rodik, Safin, Moja, Kuerten. A tek pominjanje Gaudija, Ljubičića, Davidenka...

U vreme Samprasa je bilo više igrača kadrih da osvoje poneki GS. A neki čak dovoljno dobri da ukupno 10 puta prekinu Samprasovu vladavinu. Ko je bio dovoljno dobar da prekine Federera? Samo Nadal. Ko je prekinuo Nadala? Federer i Novak.

Znaš i sam da niko nije imao toliku podršku medija i mašinerije kao Federer. Ono što mene nervira je što mi prvi Đokoviću ne pružamo takvu šansu iako je pored ovog na šljaci, i pored ovog na betonu/travi uspeo da osvoji već 30 titula. A Federer igra bolje nego Sampras sa 30 godina. Manje se potrošio bez konkurencije :)

Dragan

pre 11 godina

Draga Jelena, jedino Nadal i Agasi imaju 4 slema plus olimpijsko zlato, znači golden slem ne mora da se osvoji u istoj godini.

dejan

pre 11 godina

rodzeru je izgleda samo i preostalo da igra turnire 250 i 500 i da tu pobedjuje. Ovi malo ozbiljniji turniri zna se za koga su rezervisani, njegov maksimum jebtu polufinale.

A Sampras je najmanje smarao!

pre 11 godina

Dobro bre, ljudi, shvatite već jednom da je Federer dominirao u eri kada nije imao Nadala (koji ga je rasturio) i konkurentnog Novaka (od koga nije bolji) za protivnike. Sve te silne titule su mu od ranije, a da su sva trojica igrali u isto vreme videli bi ko kosi a ko vodu nosi. Lično mislim da bi bilo prilično gusto, ali i da Federer ne bi bio toliko statistički ispred ove dvojice. Čak bi možda bio treći. Igra najelegantniji tenis svakako, ali ne i najbolji. Svakako mi se više svidja od Nadalovog zuvanja iz sve snage (prosto, izgleda kao da je pogrešno naučio da udara) ali mislim da je nivo tenisa koji je Novak dostigao prošle godine i najbolji od sve trojice. Možda Federer i ubode još jedan GS, ali naredne godine pripadaju Nadalu i više Djokoviću, nadam se. Ima Federer više titula i okolnosti su takve da ga možda ova dvojica neće dostići, ali da je bolji teniser - nije!

Dragan

pre 11 godina

Samo neznalica može da kaže da je Đoković bolji igrač od Federera ili Nadala. Takođe samo neznalica može da omalovažava Federera ili Nadala. Federer igra najlepši tenis ikada, a Nadal je terminator, tvorac nove epohe tenisa. Nole po titulama ne može da stigne Nadala, a kamoli Federera. Ali, Nadal može da stigne Federera. Ali, sačekajmo Vimbldon i USA open, bar i mnoge stvari će biti jasnije. Nole jeste prošle godine igrao odlično, ali je Nadal igrao očajno. Ove godine Nole igra skoro kao prošle, ali Nadal igra bolje nego nole prošlo. Što se OI tiče Nadal nema motiv jer već ima golden slem. A Vimbldon verovatno osvaja Nadal, koji je po onome što je do sada postigao, među prva tri u open eri

Ja

pre 11 godina

@A Sampras je najmanje smarao!
Sampras mozda jeste najmanje smarao za razliku od tebe.
A molim te kakvu je konkurenciju imao Sampras(sem Agasija)?

Dragan

pre 11 godina

Zanimljivo da Nadalu predviđaju - kako stručnjaci, tako laici - kraj karijere već tri godine, a on je od 2009. osvojio šest GS! Neko ovde reče da će osvojiti možda ovogodišnji Vimbldon i sledeći RG: da i bude tako to je 13 GS! Malo li je? Odmah iza Federera i Samprasa po broju slemova, a i sada deli treće mesto sa Borgom. I da ništa ne osvoji, Nadal je jedan od najvećih u istoriji. Kad će to Nole da stigne! Ja bih reko da će Nadal u naredne tri godine, ako ga zdravlje posluži, što mu želim, osvojiti još 4 do 6 slemova od mogućih 14, računajući od ovogodišnjeg VB.
to je realno.

Ivana

pre 11 godina

Zasto svakakve neznalice dopustaju sebi da komentarisu nesto o cemu nemaju pojma!Svako ko kaze nesto lose o Federeru kao teniseru,njegovoj igri i dostignucima pokazuje koliko nema pojma o tenisu ili je poceo da prati tenis od prosle godine.I polufinala gren slem turnira su u tim godinama ogroman uspeh,a verujem da moze i do titule na predstojecem Vimbldonu.Djokovic u tim godinama,daj Boze da igra tenis uopste,a kamoli da osvaja titule i igra polufinala najvecih turnira.

PROCITAJTE

pre 11 godina

Ljudi, vidim da je vecina pocela da prati tenis od pre 2,3 godine, u najboljem slucaju od pre 4,5... Tako da mogu samo da vam kazem da ste propustili mnogo, sto se tice blistave karijere Rogera Federera! A ja ga pratim od samog pocetka...od onog cuvenog meca 2001. kada je pobedio Samprasa na Vimbldonu... Da ne nabrajam sta je sve postigao, imate google, pa lepo procitajte, moze da potraje! Samo bih da konstatujem da ljudi koji naseg Noleta dizu u nebesa, proglasavaju ga BOLJIM od Nadala i Federera, zaista nisu poznavaoci tenisa ili jednostavno nisu objektivni! Naravno da je Novak prosle godine bio najbolji, to je cinjenica! Kao sto je cinjenica da se Nadal ove godine malo izdvojio.Ali to vam ne daje za pravo da generalizujete i da kazete da je bolji igrac od ZIVE LEGENDE!

Bojan

pre 11 godina

(A Sampras je najmanje smarao!, 16. jun 2012 21:26)
Nadal je teniski vrh od 2005. Nole od 2007. a pre nego sto mu je Nadal postavio prvi pratila Federer je imao 4 gren slema, pre nego sto se Nole prikljucio vodecima Federer je imao slemova (deveti je osvojio protiv Noleta u finalu). Tacno je da Nole nije igrao tih sezona kao prosle godine, ali ni Federer ne igra vise kao 2006. niti Nadal igra kao 2008. E sad tu postoji jos jedno pitanje, da li bi postojao Nole iz 2011. koji nije gubio od Federera prethodnih godina i koji nije imao 4-14 protiv Nadal. Nole je bio pametan i iz tih poraza je naucio nesto, prilagodio svoju igru i nasao lek za njihov tenis.
Nisam neki zagrizeni navijac Federera pa da trazim neko opravdanje za njega, ali realno je da sa 31. godinom ne moze konstantno da pruza svoj maksimum i da jedino ima sansi na brzim podlogama poput Wimbledona i US opena i nakon toga (nema to veze sa slabijom formom drugih tenisera nego sa uslovima u kojima se igra, dvorana sa podlogama na kojima loptica ne skace previse.
u narednom periodu moze se ocekivati pad Nadala, verujem da ce i sledece godine izdominirati sljaku i da ce onda pasti (mozda uzme jos ovogodisnji WB) a Nole ce biti prvi jos 2-3 godine pa ce se pojaviti neki novi koji ce njega da zamene.

Sampras je opušteniji lik!

pre 11 godina

Slažem se sa apelom da čekamo da svi završe karijere pa da podvlačimo crtu. A verujem da Federer uopšte neće ostati u kategoriji za sebe.

Mislim da je pred Đokovićem bio najveći izazov. On je došao u vreme Fedala i bilo je potrebno da digne igru na najviši nivo od sve trojice da bi postao broj jedan. Federer nije imao takvu prepreku, Nadal je imao samo Federera (i razbio ga je i na WB). Federer nikada nije morao da zaređa 66 pobeda uz 2 poraza na svim podlogama da bi došao na prvo mesto i održao se tamo, i nije morao da pobedi igrače kalibra Federera i Nadala 10 puta.

Sada malo zloupotrebe statistike: do navršene 25. godine Đoković je osvojio 30 titula (od toga 16 (53,3%) Masters/GS kategorije), Federer je osvojio 40 (19 (47,5%)), a Nadal 46 (29 (63%)). Nije toliko neuporedivo, a njegovo božanstvo nije najbolji. I da ponovim: u kojoj konkurenciji je ko i šta osvojio? Budimo iskreni.

Još malo: ako poredimo šljaku kao sporu, u odnosu na beton/trava kao brže podloge:
- od 30 Đokovićevih titula 7 (23,3%) su na šljaci;
- od 50 Nadalovih 35 (70%) su na šljaci;
- od 74 Federerove 10 (13,5%) su na šljaci, od toga 5 pre dolaska Nadala.
Hmmm... ko najviše deluje kao ALLROUND igrač? I u kojoj konkurenciji?

Ne branim vam da se nadate da će Federer ostati najtrofejniji, ali nemojte ni vi ostalima da navijaju za druge. Zarad tenisa. Nisam rekao da je Đoković bolji, ali želim da verujem da mu pripada budućnost. A ako mu to uskraćujete, sramota me je što se raspravljamo na ovom jeziku.

gradjanka

pre 11 godina

"rodzeru je izgleda samo i preostalo da igra turnire 250 i 500 i da tu pobedjuje. Ovi malo ozbiljniji turniri zna se za koga su rezervisani, njegov maksimum jebtu polufinale.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (dejan, 16. jun 2012 17:11)"

naravno, jer onaj MASTERS na plavoj sljaci se ne racuna:)))

kako si zavidljiv...
sta tebi smeta sto federer igra tako dobro?
mozda da iybace sve tenisere do 100 mesta da ostave prostor tvojim ljubimcima, a?

Dragan

pre 11 godina

Draga Jelena, jedino Nadal i Agasi imaju 4 slema plus olimpijsko zlato, znači golden slem ne mora da se osvoji u istoj godini.

PROCITAJTEnastavak

pre 11 godina

...Probajte da nadjete neki mec ili bar neke delove iz 2004,2005. godine, da vidite kako je igrao RF, koliko je dominantan bio i prakticno nije gresio! A danas gubi od Novaka i Nadala jer ima 31 godinu, jer pravi 40+ neiznudjenih gresaka po mecu, servis na prosecnom nivou. I kao takav, neuporedivo losiji nego pre 5,6 godina, kao veteran uspeva da osvaja turnire, i da pobedi ''najboljeg'' Noleta prosle godine na RG i da bude na korak od pobede na US openu. Pa zapitajte se onda kakav bi onda rezultat bio da Federer igra kao u najboljim danima??? A da ne pominjem rekorde koje su svi zaboravili, 94:5 u sezoni 2006, 10 vezanih GS finala (kasnije se ispostavilo da je covek od 19 uzastopnih GS odigrao 18 GS finala!), 23 uzastopna polufinala itd. Za kraj apel-sacekajte da sva trojica zavrse karijere pa cemo da podvucemo crtu.Nemojte Novaka sa 5GS da proglasavate najboljim pored Federera sa 16 ili Nadala sa 11 a stariji je samo godinu dana, smesno je! FEDERER=TENIS!!!

misterx

pre 11 godina

Samo da se osvrnem na jucerasnji mec protiv Raonica, ove godine su se njih dvojica sastajali tri puta i svaki put se igralo u 3 seta, bilo je neizvesno. Juce Raonic odservirao 25 as udaraca, ali ni to mu nije pomoglo da dobije Fedeksa. Ovo danas je bilo rutinski, a u finalu je Fedeks naravno favorit, velike su sanse da osvoji Hale i 6. put. A onda sledi Vimbldon, gde su tri glavna favorita, Nole, Nadal i Fedeks, pa Olimpijske igre, sto bi rekli bice ovo vrelo tenisko leto. :-)

Bojan

pre 11 godina

drago mi je za Tomija, pokazuje i dalje sta je moglo biti od njegove karijere, samo da nije bila ispresecana povredama.
Na Vimbldonu je potencijalna bomba i od vodecih nosilaca mislim da samo Rodzeru ne moze nista. Mada ako se sretne sa Nadalom ili Noletom od 4. kola pa nadalje ni njima nece moci previse da pripreti.

danijel

pre 11 godina

Ne navijam za novaka,ali mislim da je trenutno najbolji.. nadal kao uvjek sljaka bila/jeste i ostace.. a federer daj molim Vas sa kakvom lakocom i stilom i dalje igra. Pa kad je federer usao sa namjerom u jedan turnir a da ispada namjerno da se ne sretne sa nadalom. Sva gospoda sveta kojih ih ima prilicno u ovon sportu koji prate, prate i uzivaju u meceve ROGERA FEDERERA ma bilo dje da se igra Amerika Spanija Australia..I jos nesto sta mislite da ima federer sad 25 god.ko bi bio najboljii da li bi mogao nadal protiv njega. Sad pa osim sljake sance su 50-50%.

rille

pre 11 godina

Najveći apsurd koji mogu vidjeti na ovim komentarima je taj da su Đoković i Nadal kao veći favoriti za Wimbildon nego Federer a navest ću samo dva razloga zbog kojih to kažem; prvi je Federerovih 6 pehara dosada(duplo više nego ova dvojica zajedno) a drugi razlog...pa još uvijek je Federer u top 3. Zna se da na travi i betonu većinom su favoriti dobri serveri a Federer je upravo jedan od najboljih uz sav mnogobrojni arsenal koji ima. Đoković i Nadal nikada nisu imali servis kao dodatni adut.

Бетелгез

pre 11 godina

Да ли је Федерер за пензију, казаће нам сам Федерер!Пензионисаће се по освајању последњег ГС, ако не освоји више онда су га Ноле и Надал послали у пензију јануара 2010., а да он то није ни знао!
Поздрав!

I na travi gubim

pre 11 godina

. ...Sudeći po njegovoj formi u zadnjih 8, 9 mjeseci na Wimb. i US openu ima jednake izglede za trofej kao Đoković a veće nego Nadal. Ipak je on genije za njih...još uvijek.
(rocco safredi, 17. jun 2012 10:46)

Pa možda za njih jeste genije,ali očito nije za Tommya Haasa.Ili se možda "čuvao" za Wimbledon!?

Ženevljanin

pre 11 godina

Među komentatorima nema ni 10% ljubitelja TENISA! Svaki onaj ko zaista voli tenis - voli sve tenisere a najviše one najbolje: Federera, Nadala, Đokovića...
Drugo, postoje mitovi koji se uporno održavaju od strane (teniski) polupismenih. Jedan od njih je da je Federer najviše postigao zato što nije imao konkurenciju. Da li takvi znaju koliko dugo su Nadal i Đoković profesinalni teniseri, odnosno koliko dugo su Federerovi konkurenti? Rafa ima 26 a Novak 25 godina, obojica su prevalili polovinu svoje očekivane karijere, dostigli svoj maksimum (prosečno vreme kada se teniseri penju na teniski presto je oko 22-23 godine)a Federer još uvek igra ravnopravno s njima u svojoj 31oj goini! Ustvari, njegov bilans u poslednjih 12 meseci je NAJBOLJI, Rodžer je dobio 76,2% mečeva protiv top 10 tenisera, Novak, 70,4% a Rafa 68,0%. U celoj karijeri Federer je takođe prvi sa 67%, Nadal drugi sa 66% a Đoković treći sa 55,6%. (Izvor: Fedex Reliability Zone)

PROCITAJrealno

pre 11 godina

Samprase, lepo si ti napisao tekst ali opet ponavljam da nisi objektivan-otkud ti ideja da Federer nije imao konkurenciju? Na vise nivoa mogu da te demantujem! Za pocetak-ti pominjes kako Novak ima najjacu konkurenciju u vidu Nadala i Federera, konkurencija kakvu Roger nije imao i koja nikada nije vidjena?... Pa dobro, po kojoj logici je Federer u 29-oj, 30-oj i sada u 31-oj godini (godine kada je Novak dosao na vrh) velika konkurencija, nakon silnih uspeha koje je ostvario?... Po toj tvojoj logici su onda i Sampras i Agasi bili SPEKTAKULARNO JAKA konkurencija kada je Federer poceo da dominira, zar ne?! Podsecam da je Sampras izgubio od Federera kada je imao 29 godina! A ne razumem logiku da je danas jaca konkurencija a osim ove trojice, jos samo Delpo ima GS od njihove generacije! A kad je Federer krenuo imao je gomilu vrsnjaka sa GS titulom, Safin, Rodik, Hjuit, Ferero, Moja, Kuerten... Da pomenem i Tomasa Johansona i Gastona Gaudija kojo su takodje bili GS sampioni. I u to vreme mladi i u punoj snazi Davidenko, Nalbandijan, Ljubicic, Ancic, Gonzales... Kifer, Grožan, Kafenjikov... I to je ta ''SLABA" konkurencija? A posebna je tema ALLROUND igraca, tu mozemo da se slozimo da je Nadal svetlosnu godinu daleko iza RF i Novaka. Da mu nije sljake, bio bi samo dobar teniser i nista vise! Ko sto bi i RF tek bio nedostizan da je imao isti broj turnira na travi kao sto je Nadal imao na sljaci!

rocco safredi

pre 11 godina

Vidim na raznoraznim komentarima da veći broj ljudi Federera otpisuje i šalje u penziju već duže vremena a on uporno ove godine osvaja turnire, doduše nije GS ali 2 mastersa i 2 (500) su itekako pokazatelj da je još uvijek sposoban i za osvajanje GS. Federera su tako već otpisali i početkom 2009.a on te godine vrati 1. mjesto i osvoji od tada još 3 GS. Sudeći po njegovoj formi u zadnjih 8, 9 mjeseci na Wimb. i US openu ima jednake izglede za trofej kao Đoković a veće nego Nadal. Ipak je on genije za njih...još uvijek.

Bojan

pre 11 godina

(Sampras je opušteniji lik!, 17. jun 2012 14:26)
ah, u pravu si da je zloupotreba statistike.
Da li turniri poput estorila, beograda, amersforta i minhena treba da se ubrajaju u poredjenje za najbolje igrace na sljaci. kada to oduzmes Federer ima 7 titula na sljaci (6master i 1 slem) nole ima 3 mastersa. Obojica su po dva puta pobedili Nadala u finalu i jednom osvojili turnir kada je Nadal ispao u ranijoj fazi.
ako gledamo samo najjace turnire
Federer ima pomenutih 7 na sljaci(17%), 29 na betonu (69%) i 6 na travi (14%)
Nadal ima 23 na sljaci(69%) 2 na travi (6%) i 8 na betonu (24%)
Nole 13 na betonu (77%) 3 na sljaci(18%) i 1 na travi(3%)
ali pri tome treba sagledati da je frekventnost 1/14(7%) na travi, 2/7(28%) na sljaci i 9/14(64%) beton.
Tako da se po tome vidi da je Nadal izrazito dominantan na sljaci, na travi odlican i na betonu solidan, dok se Federer istice na travi, a Nole na betonu. Naravno da u buducnosti Nole ima sansi da stigne i prestigne Federera, ne verujem da to iko spori.
Nole je imao isti put do prvog mesta kao i svi ostali, morao je da osvoji 2 slema u poslednje 52 nedelje, za Noleta je ipak specificno da je jedini koji je uspeo da prenese dobru igru sa betona na sljaku, sto recimo Federer nikada nije mogao (tj mogao je ali je Nadal bio za njega neprobojna prepreka na sljaci), isto je i Nadal uradio 2008. kada je morao da uzme 2 slema i olimpijadu za prvo mesto.

Ženevljanin

pre 11 godina

A posebna je tema ALLROUND igraca, tu mozemo da se slozimo da je Nadal svetlosnu godinu daleko iza RF i Novaka. Da mu nije sljake, bio bi samo dobar teniser i nista vise! Ko sto bi i RF tek bio nedostizan da je imao isti broj turnira na travi kao sto je Nadal imao na sljaci!
(PROCITAJrealno, 17. jun 2012 15:50)

Sve si lepo napisao SEM ovog poslednjeg pasusa! To je veliki mit, da je Nadal samo šljakaš. On je na travi DRUGI aktivni teniser a sedmi svih vremena. Na betonu je četvrti (13. svih vremena). Od Federera koji je i na betoni i na travi najbolji svih vremena a na šljaci drugi od aktivnih tenisera (11. svih vremena) je svakako slabiji, ali od Novaka nije (drugi na betonu, treći na šljaci i četvrti na travi - od aktivnih tenisera). Kriterijum: PROCENAT dobijenih mečeva u karijeri. Izvor: Fedex Reliability Zone.

Bojan

pre 11 godina

(Dragan, 17. jun 2012 11:20)
bukvalno Golden Slam se odnosi na 4 slema i zlatnu olimpijsku medalju u istoj godini, sto je izrazito tesko je osim Grand Slama treba da ti se utrefi i prestupna godina pa da uopste imas priliku da osvojis zlato.
To je jedino Stefi Graf uradila
ono sto su Agasi i Nadal uradili je da su osvojili Career Golden Slam, znaci bar jednom svaki od najvecih turnira.
sto se tice predvidjanja Nadalovog slabljenja u vrhu, ja nikada nisam mislio da ce njegova karijera trajati poput Kurijerove 3 godine, vec samo vidim da mu polako duzi mecevi predstavljaju problem, a njegova igra se zasniva na dosta kretanja, sto znaci da mu se sa kracim periodom umaranja umanjuju sanse za najvece titule. Ali predvidjam mu jos 2-3 slem titule.

A Sampras nije baš toliko lošiji od Federera!

pre 11 godina

@PROCITAJrealno

Malo si izvrnuo činjenice. Sampras i Agasi nisu bili jaka konkurencija Federeru. To nije moja logika. Federer je odigrao JEDAN JEDINI meč sa Samprasom (već viđenim za penziju) na WB i tesno dobio. Sa Agasijem je Federer igrao 11 mečeva, a dobio poslednjih 8 (u periodu kada je Agasi imao 32–35 godina!).

Kada je Đoković postao treći Federer je već dobre tri i po godine bio broj jedan i bio u punoj snazi, uz svu famu da je on budući NAJBOJI SVIH VREMENA. Nadal je sazreo brže od Đokovića, dosta zahvaljujući drugačijoj fizičkoj predispoziciji i već je bio proglašavan za KRALJA ŠLJAKE. Dakle, Đoković za protivnike ima takva dva igrača protiv kojih je odigrao 63 MEČA. Eeeeejjj!!!

Teško da će svi ostali teniseri koje si nabrojao ikada ući u rasprave za najbolje i dominantne. Federer i Nadal su osvojili daleko više GS-a nego zajedno Hjuit, Rodik, Safin, Moja, Kuerten. A tek pominjanje Gaudija, Ljubičića, Davidenka...

U vreme Samprasa je bilo više igrača kadrih da osvoje poneki GS. A neki čak dovoljno dobri da ukupno 10 puta prekinu Samprasovu vladavinu. Ko je bio dovoljno dobar da prekine Federera? Samo Nadal. Ko je prekinuo Nadala? Federer i Novak.

Znaš i sam da niko nije imao toliku podršku medija i mašinerije kao Federer. Ono što mene nervira je što mi prvi Đokoviću ne pružamo takvu šansu iako je pored ovog na šljaci, i pored ovog na betonu/travi uspeo da osvoji već 30 titula. A Federer igra bolje nego Sampras sa 30 godina. Manje se potrošio bez konkurencije :)

Jelena

pre 11 godina

@Dragan
Zaboravili ste na neke majstore 'belog sporta' stare garde. Nadal po broju osvojenih 11 GS titula ne deli sa Borgom trece, vec cetvrto mesto. Isti broj titula je osvojio i Lejver. A na trecem mestu je Emerson sa 12 osvojenih titula.