Tenis 37

Ponedeljak, 28.11.2011.

14:28

Masters: Rodžer kao nekada, a ostali?

Na tek završenom Mastersu u Londonu Rodžer Federer trijumfom je ušao u istoriju kao prvi teniser koji je šest puta osvajao završni turnir u sezoni.

Masters: Rodžer kao nekada, a ostali? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

37 Komentari

Sortiraj po:

Slobo

pre 12 godina

Izvinjavam se zbog greške u prethodnom postu.
Greskom sam upisao Bojan@ kome sam se obracao u kolonu svog imena.

Svejedno, sa moje strane zaključujem raspravu

Bojan

pre 12 godina

@slobo
jok, dokazujem da se Federer drzi bolje od Samprasa, jer je Federer ipak i dalje sam vrh tenisa.
Agasi nije uvek konkurencija Samprasu dok je ovaj bio u vrhu, imao je pad sredinom karijere (kada je Sampras bio najuspesniji), isto vazi i za Raftera, Ivanisevica i Krajiceka. Eto naveo si da su neki od njih '98 bili ispod 10. mesta, sto bi po tvom rangiranju znacilo da mu nisu konkurencija (recimo tako si iskljucio i Djokovica za 2006)
Federeru se nije dogodilo ne samo da ga pobedjuju redom predstavnici njegove generacije, vec ni predstavnici ove nove generacije (ne racunajuci Nadala, dok je sa Djokovicem egal ako gledas malo dalje od ove godine), tako da bi po istoj logici i ova nova generacija bila prilicno slaba.
Evo igraca koji su pobedjivali Federera 3-4 puta i vise
Hjuit (8)
Nole (10) - mladji
Nalbandian (8)
Berdih (4) - mladji
Nadal (17) - mladji
Agasi (3)
Klemon (3)
Conga (3) - mladji
Henman (6)
Mari (8) - mladji
Eskude (3)
Kanjas (3)
Kafeljnikov (4)
Enkvist (3)
Rafter (3)

Znaci ima vise igraca koji su vise puta pobedjivali Federera koji su stariji od njega ili koji su njegova generacija, nego od ovih young-guns-a. Naravno, od ovih matorih je veci deo poraza dosao pre pocetka Federerove dominacije, sto govori samo jednu stvar, da je Federer u odnosu na njih uspeo toliko da podigne nivo igre, da niko nije mogao da ga prati, i taj nivo je drzao 3-4 godine, zato i jeste jedan od najboljih u istoriji.

Slobo

pre 12 godina

Bojan @
Ti zelis da dokazes da postoji analogija pada u igri Samprasa i Federera.
Ja tvrdim da je pad Federera rezultat nove konkuerencije, a kod Samprasa pad njegove igre.
Ti si ovako postavio Samprasovu konkurenciju:
1989-92 konkurencija Edberg, Beker, Kurijer i Lendl 1 slem
1993-96 konkurencija Agasi, Kafeljnikov, Rafter, Ivanisevic - 7 slemova
1997-99 konkurencija ista - 4 slema
2000-02 konkurencija Safin,Hjuit i Rodik, 2 slema
Ovakva postavka apsulutno nije tačna i nema nikakvu logiku.
Agassi (1970) je stariji od Samprasa(1971)i on mu je bio konkurencija tokom cele karijere (1992ge osvojio Wimbldon) a ne samo u periodu koji si ti postavio, a isto vazi i za Raftera (1972) i Ivanisevica (1971) a tu je i Krajiček (1971)
Da je Sampras 1998 počeo da pada u svojoj igri u kojoj je dozivio 17 poraza, evo 14 igrača koji su ga te godine savladali (neki su ga savladali 2 puta) - njihove godine i plasmani na atp listi kada su se sastali sa Samprasom.
Andre Agassi (1970) 7-mi
Tomas Muster (1967) 20-ti
Fabrice Santoro (1972) 25-ti
Wayne Fereira (1971) 36-ti
Michael Chang (1972) 14-ti
Ramon Delgado (1976) 97-mi
Mark Woodford (1965) 66-ti
Rafter (1972) 3-ći
Leander Paes (1973) 100ti
Krajiček (1971) 11ti
Kučera (1974) 20ti
Stoltenberg (1970) 29ti
Corretja (1974) 6ti
Rusedski (1973) 13ti
Da se ovako nesto ili bar slično dogodilo Federeru, pa da su počeli nad njim da se "iživljvaju" njegovi savremenici ili stariji od njega, a da ne govorim o rankingu,ne bi mi palo na pamet da izvodim zaključak, o novoj konkurenciji.

U toj lošoj 1998 oj (a kasnije su došle još gore)u kojoj je i pored svih ovih poraza od mahom nisko plasiranih igrača, Sampras na kraju godine ipak bio prvi.
AO 1/4 finale
RG 2go kolo
Wimbldon - pobednik
US Open 1/2 finale
Zavrsni masters 1/2 finale.
Osvojeni turniri: Filadelfia, Beč, Atlanta

Godinu je zavrsio kao broj 1 sa tadasnjih 3915 atp bodova sto bi bilo danasnjih priblizno 7800 a verovatno i manje jer po danasnjem sistemu bodovanju, favorizovani su pobednici turira.

Ovo je još jedan jasan pokazatelj pada igre Samprasa bez obzira na konkurenciju, jer na touru nema novih igrača, a jasno pokazuje da bi teniser sa ovakvim učinkom tokom godine, mogao da računa maksimalno na treću ili cetvrtu poziciju na danasnjoj ATP listi.

Bojan

pre 12 godina

(Slobo, 4. decembar 2011 16:22)
ja tebe uopste ne razumem
pa samo si dokazao da je Federer ostvario isto nakon zavrsetka svoje vladavine, kao i Novak za vreme svog najboljeg tenisa (ok, nole tek ulazi u period vladavine)???
naravno da je Nole bio konkurent i 2007. Ne vidim razlog da potenciras na kojoj je poziciji poceo (osim da bi nastimovao na svoju poentu da je neka silna razlika u GSovima pre nego sto se Djokovic razvio u velikog igraca) kada je bitno na kojoj poziciji je zavrsio, jer je to pokazatelj koliko je bio dobar te sezone. Cak je po mnogim parametrima to bila najuspesnija sezona pre ove poslednje (mada bih zbog AO dao prednost 2008.).

vvvkkk

pre 12 godina

(Slobo, 4. decembar 2011 16:22)
Klasican primer da statistika nekada ne znaci nista. 2008: Djokovic 1 GS,0 finala, 2009: 0 GS, 0 finala, 2010: 0 GS, 1 finale (+ tu nije usao NI U JEDNO finale mastersa). I onda ti dodjes i kazes da je "Djokovic u poslednje 4 godine uradio isto koliko i Federer,mozda i malo vise" ??? Djokovic je ove godine uradio mnogo vise nego Federer,ali 3 godine pre toga nije imao ni 10% od njegovog ucinka.

Slobo

pre 12 godina

Bojan@

Kazes da je Novak dosao na tour 2003.

Evo ATP pozicija sa kojih je Novak zapoceo godinu
2004 676
2005 187
2006 83
2007 16

Normalno je da igrac sa ovakvih pozicija i u tim godinama ne moze biti glavna konkurencija vodecim igracima.
U ostalom Federer je u svojoj 20-oj 2001-e poceo kao 29ti a zavrsio kao 13-ti pa ne bi bilo korektno analizirati sta je taj igrac
napravio u tom periodu, osim napretka i pokazanog talenta, koji je potvrdio istorijskom pobedom nad Samparasom.


Dakle, Novak je 2007-u poceo kao 16-ti teniser planete i on svakako u toj godini nije mogao biti glavna konkurencija Federeru,
iako je u toj godini napravio odlicne rezultate i potvrdio svoj veliki talenat.
Slicno se moze reci i za Mareja koji je svoje rezultate poceo da pokazuje tek 2008 kada je usao u top 5.
Njima se kasnije pridruzuje nesto mladji Del Potro.




U mojoj analizi stoje dva perioda Rogerove karijere od njegove 22ge kada je vec imao 1 GS i postao vrhunski teniser dakle od 2004 te, a isto tako Novaku racunam od njegove 21e kada je osvojio prvi GS dakle od 2008e.
Periodi su identicni 2 x 4 godine


I kada je Novak te 2007-e prvi put savladao Federera u finalu Montreala, na pitanje novinara sta znaci ovaj poraz, Federer je izjavio "beznacajno"
Naredne godine su ipak pokazale da se Novak sa njim ravnopravno nosio.
Od tada na GS turnirima igrali su
US 2007 Federer 3/0
AO 2008 Djokovic 3/0
US 2008 Federer 3/1
US 2009 Federer 3/0
US 2010 Djokovic 3/2
AO 2011 Djokovic 3/0
RG 2011 Federer 3/1
US 2011 Djokovic 3/2
A i u ostalim medjusobnim mecevima (ukupan odnos je 14/10 za Federera) i ako se ima u vidu da je prva 4 meca dobio Federer i tu nalazimo ravnopravnost.
Gledajuci sveukupno u poslednje 4 godine Novak je uradio na touru isto što i Federer ako ne i malo više.
U tih 4 godine i jedan i drugi su uzeli po 4 GS titule a Novak je osvojio duplo vise mastersa, Federer 4 Novak 8.
Roger ima 2 zavrsna mastersa, a Novak 1.

A 4 GODINE NISU 4 DANA.

bla bla

pre 12 godina

Nagradu koji sada "juri" Nole zajedno sa Mesijem i Fetelom za najboljeg sportistu godine,Federer je dobijao 4 puta i rekorder je od svih sportista. Sad cekam analizu kako tih godina u celom sportu je vladala slaba konkurencija... Pozdrav ljubiteljima tenisa

Bojan

pre 12 godina

@slobo
analogija sa Samprasom stoji, podelio sam je na cetiri dela kako bi pokrio celu karijeru. I obrazlozio, za godine u vrhu, opadao je broj znacajnijih titula kako je vreme prolazilo, narocito se to odnosi na beton jer su tu protivnici imali vise prilika da se prilagode njegovoj igri, za travu je bio Maestro.
Sa druge strane, kada su vec u pitanju deljenja na periode i tvoje deljenje je prilicno subjektivno. Zasto u 2007. Federeru nisu konkurencija Mari i Djokovic (sa kojim je igrao finale US opena) koji su vec tada bili u vrhu liste, sto bi celu tvoju analizu bacilo u vodu jer bi odnos GS titula bio 8/7. Novak je poceo karijeru 2003, Nadal 2001. a Mari 2004 sto bi znacilo da je Federer osvojio sve titule dok su oni bili u turu, ako uzmes da prosecnom igracu treba 2-3 godine da sazri, onda bi mogao njih da uracunas u konkurenciju najkasnije 2007, ako ne i ranije.
Ako mislis da je Sampras igrao svoju igru bez obzira na protivnike, da li poraz od Federera 2001. znaci da je Federer bolji igrac od Samprasa na travi? Ili mozda da su godine na touru ucinile svoje, opala je forma, a novi napaljeni klinac je trazio priliku da se dokaze igrajuci protiv jednog od svojih heroja. Buduci da je razlika od 10 godina u startu karijere i u godistu ove dvojice legendi, nije tesko izvrsiti neko poredjenje Federove 2011 i Samprasove 2001 i videti da se Fed drzi mnogo bolje u naletu mladih tenisera, nego sto je to radio Sampras svojevremeno.

JA

pre 12 godina

Komentar je potpuno preuzet sa drugog web sajta:

Jimmy Connors: "In an era of specialists, you're either a clay court specialist, a grass court specialist, or a hard court specialist...or you're Roger Federer."

Slobo

pre 12 godina

Bojan@
Bas ti je analogija jaca strana, pa si izdelio karijeru Samprasa na ko zna kojiko delova.
Ako Samprasovu karijeru podelis na dva dela dobit ces slican broj titula i u prvom i drugom delu, dakle koji god novi igrac dolazio Sampras je igrao svoje bez razlike.
A kod Fedeksa je to skoro trostruka razlika GS titule 11/4 mastersi 13/4.

Analiza je napravljena da bi se predstavila konkurencija u kojoj je radio sta je hteo, i ona u kojoj mu to nije polazilo za rukom.
Hteo sam da kazem i tvrdim da su svi ti igraci koji su pocetkom 2000 te bili na prvom mestu ATP liste ( Rodick, Hewit Moya Safin JC Ferero ) za Novaka , Nadala pa i Mareja, druga klasa.
Kada tako gledas, kako Hewit, Rodik (mladji od RFa), Moya ili neko od savremenika nije analizirao njegovu igru vremenom pa ga pobedio bar tu i tamo, nego se ipak cekalo vreme da dodje neko novi.
E kada su stigli novi i kada su sazreli kao igraci prvo Nadal a zatim i Djokovic i Murray okrenula se ploča.
Kako se moze meriti GS titula osvojena u konkurenciji takvih igraca, ili recimo titule koje je osvajao u konkurenciji Nadala i Djokovica.
Ili recimo Rafael Nadal je osvojio 10 GS titula svaku od njih u konkurenciji Federera i Djokovica, ili 4 Novakove titule u konkurenciji velikog dvojca.
Pratim sport vec veliki broj godina, stigao sam u 50tu.
Titule se broje, ali pravi zaljubljenici u sport uvek su gledali kako si ih osvojio i protiv koga.
Jugoslavija je u kosarci 1980 osvojila zlatnu olimpijsku medalju , a meni ta medalja nikad nije imala pravi sjaj, jer na olimpijadi nisu bili Amerikanci.
Sto se tice Federera, nemam nista protiv njega, mogu reci da je najelegantniji teniser koga sam u zivotu gledao,i sigurno jedan od najboljih.

Razlike izmedju Federera i Nadala

Federer u prvom delu karijere nije imao posteno sa kim da "ratuje"
a kasnije je poceo rat sa Nadalom.

Rafa od pocetka karijere ratuje sa Federerom, a kad ga je konacno makao sa trona, prosao kroz tesku povredu i vratio se na vrh , ove godine isprecio se Novak Djokovic.

Bojan

pre 12 godina

(Slobo, 1. decembar 2011 13:51)
vidim sa jednu povrsnu analizu (cak ni to nije najbolje odradjeno jer fale i zavrsni mastersi) tako da bi uklopio rezultat u sliku koju si smislio pre pocetka analize.
evo takva analiza za Samprasa
1989-92 konkurencija Edberg, Beker, Kurijer i Lendl 1 slem
1993-96 konkurencija Agasi, Kafeljnikov, Rafter, Ivanisevic - 7 slemova
1997-99 konkurencija ista - 4 slema
2000-02 konkurencija Safin,Hjuit i Rodik, 2 slema
dakle tadasnji young guns su unistili Samprasa i pokazali da tokom 90ih nije bila nikakva konkurencija te se zbog toga Sampras svaki put setao do titule.

broj titula jedne osobe u odredjenom vremenskom periodu ne govori apsolutno nista sam po sebi o kvalitetu konkurencije vec o razlici u kvalitetu onoga koji osvaja titule i njegove konkurencije. Dakle na osnovu onoga sto si napisao samo se zakljcuje da je Federer bio dominantan od 2004-07, a da to nije bio nakon toga, kao sto ni ove godine konkurencija nije bila slaba za Noleta, nego je jednostavno bio najbolji.
Razlozi za uspeh u prve 4 godine koje si naveo, jesu da je Federer sazreo kao igrac, usavrsio se na taktickom planu, i umeo je na vrlo pametan nacin da igra protiv glavnih konkurenata razbijajuci ih na psihickom planu. Drugo, sasvim je normalna stvar da na startu svoje vladavine delujes mocnije, zato sto kako vreme protice sve vise protivnika ce se skoncentrisati najvise na meceve sa tobom, skidace poteze, nalaziti mane i samim tim lakse se prilagodjavati tvojoj igri (moze se videti i na primeru samprasa prve sezone kad jedosao na prvo mesto je imao 85 pobeda, druge 77, trece 72, pa 65,55..., a broj poraza je rastao, da li je to bilo zato sto je konkurencija drasticno ojacala ili zato sto su se drugi igraci merili prema njemu). Trece, bez obzira sto Federer nije bio mator 2008, kao sto nije ni previse mator sada, polako se zamara materijal i nisi spreman toliko da grizes za titulu ili za pobedu. Realno, dokazao si se vec, oborio si skoro svaki teniski rekord koji postoji, igras vise iz zadovoljstva, dok ovi mladji grizu vise.

A sto se konkurencije tice, ta trojica starijih sto si naveo protiv ove trojice mladjih na slemovima na betonu i travi imaju 8 pobeda i 8 poraza i to je veci deo meva odigran 08-10 kada su ovi stariji bili u padu, tako da je jacina konkurencije manje vise slicna.

http://debatewise.org/debates/898-roger-federer-is-not-the-greatest-tennis-player-of-all-time#point_16208_headline
evo ovde imas prlicno detaljnu analizu toga da li je Fed naj ikada ili kakva je kad bila konkurencija

Slobo

pre 12 godina

Učinak Federera od 2004 do 2008 od njegove 22ge do 26te godine
u konkurenciji Rodick, Safin, Hewit, i Nadal (od 2005 samo na sljaci).
GS titule
2004 AO Wimbldon US Open
2005 Wimbldon US Open
2006 AO Wimbldon US Open
2007 AO Wimbldon US Open

Mastersi
2004 Indian Wels, Hamburg, Montreal
2005 Indian Wels, Miami, Hamburg ,Cincinati
2006 Indian Wels, Miami, Toronto, Madrid
2007 Hamburg Cincinati

U 4 godine 11 GS titula i 13 masters turnira

Učinak Federera u zadnjih 4 godine u konkurenciji Nadal, Djokovic,i Murray od njegove 26te do 30te godine.

GS Titule
2008 US Open
2009 RG i Wimbldon (Nadal povredjen)
2010 AO
2011 bez titule

Mastersi
2008 bez titule
2009 Madrid i Cincinati
2010 Cincinati
2011 Paris

U 4 godine 4 GS titule i 4 masters turnira

Ko ne vidi razliku , ili je ćorav, ili ne želi da vidi.

Dermendziev

pre 12 godina

Bravo Sasa,kao i uvek velelepni clanak,pa bi mnogim "borcima za svoje misljenje" ipak preporucio da Vas redovno citaju i sebe obogate.
Svakako ste,jedan od mojih omiljenih blogera.

Pozdrav.

Bojan

pre 12 godina

(Petar Pecikoza, 29. novembar 2011 13:00)
Federer je jedini koji je ove godine uspevao da namuci Noleta u punom naletu, tako da ne bih rekao da je igrao dobro samo toliko koliko mu je bilo dozvoljeno.

Petar Pecikoza

pre 12 godina

Budimo realni, ovo je Rodjina "labudova pesma". Federer cele ove godine igra taman toliko koliko mu to protivnici dozvoljavaju. On vise nije vlasnik svoje sudbine na ATP-u! Sve ima svoj kraj, i tesko da ce 2012 zavrsiti u top-5...

Kada Novak i Nadal igraju "svoju" igru, samo ih onaj drugi moze pobediti, to je jasno. Verovatno tih 6:0 za Noleta ove godine i nije pravo merilo trenutnih snaga, Nole je jednostavno imao ludu fazu koja ce se tesko ponoviti.

Moje je skromno misljenje da ce Rodja polako da krene da pada, eventualno zgrabivsi jos poneki trofej ako mu to protivnici dozvole. Nadal i Nole ce verovatno voditi glavnu rec sledece godine i verujem da ce boljeg odrediti povrede onog drugog. Novo veliko rivalstvo je tu. Naravno, ako Nole uspe da ojaca svoju psihicku stabilnost.

Naravno, i ostatak ekipe sa zavrsnog turnira nikako nije za bacanje i lomice svoj deo kolaca kad god se to moze, konstantno preteci da ulete u vodecu trojku.

Mislim da je jako zanimljiva teniska godina na pomolu, posle dugo vremena.

ojha

pre 12 godina

FEDERER - i dalje je pokazao kako se igra kao MAESTRO,covek je genijalac i tu nema diskusije
DJOKOVIC - je na dobrom putu da postane maestro,kreativan,samouveren,strpljivo gradi igru i poen,ako ga ne uhvati neko srpsko ludilo tipa ma ja sam bre broj jedan,na dobrom je putu da stane rame uz rame najvecim teniserima u istoriji te igre
NADAL - je jedan veoma uporan i vredan teniser koji bas voli da uci,klasicna bubalica,ko provodi dnevno 6 sati na treningu taj NAUCI da igra tenis koliko god talenta imao ili nemao,ima par udaraca koje je izvezbao ali mu fali kreativnost koju imaju federer i djokovic,Nadal je najjaci kada krene u seriju pobeda ako se to ne dogodi mislim da ce padati sve nize i nize
MAREJ - defanzivac,ista prica kao za nadala s tim sto su mu kraci zivci
TIPSAREVIC - dosta je napredovao ali za vrhunski rezultat mu fali kreativnost ovo je njegov maximum maximuma
CONGA,FERER,BERDIH - klasicne siledzije,zvekecu lopticu ko nenormalni,gadjaju neke uglove,trce ko sumanuti,imaju servise od po 200km,i takva "zidarska" servis volej igra je totalno negledljiva,nije to hrabrost zapeti kao vo i zveknuti lopticu pa gde ode,to je glupost...
FISH - je moj favorit za sledecu godinu,treba da poradi na samopouzdanju,osim toga ima sve,talenat,kreativnost,upornost i najvaznije hrabrost
sledeca godina nece doneti nista novo,medju klincima godista 89-92 ima talenata ali ne vrhunskih,Conga i Fish mogu da ocekuju da se bore za 4 mesto na atp listi,Federe sigurno prestize Nadala a da li ce prestici Djokovica e to najvise zavisi od Djokovica,Federeru je ovo vrhunac on bolje ne moze da igra,posto je pokazao na zadnja 3 turnira da igra savrsen tenis,ali Djokovic jos ima mesta za napredak da dostigne to savrsenstvo

alan ford

pre 12 godina

Federer kada nije spreman dodje do polufinala ili finala i izgubi, Nadal i Djokovic kada nisu spremni ispadnu u 3 kolu ili u grupi. To je godpodo stvar inteligencije igre.....Inace sjajna analiza.

i

pre 12 godina

(Slobo, 28. novembar 2011 15:24)
Razlika je ocigledna, dok se tada prebacivao sa osnovne linije sada neuporedivo vise izlazi na mrezu i igra mnogo agresivnije a da pritom ne pravi previse gresaka.
Na AO je bio izjednacen mec, realno, ali je Novak zasluzeno dobio, pre svega psihicki je bio jaci jer je iznenadio Federera svojom igrom.
Na Roland Garosu je Federer igrao odlicno, ali to da mu je to najbolji mec na sljaci ikada su ciste gluposti koje sluze nasim komentatorima da opravdaju Noletov poraz. Mec je bio dobar ali igrao je Federer svojevremeno i bolje na sljaci. Isto tako je lako o Nole tu mogao da pobedi, nijanse su odlucile.
Na Vimbldonu je Rodzer igrao fantasticno, ni danas mi nije jasan onaj glupi,poraz od Conge, cim je on ispao znao sam da ce Nole osvojiti titulu.
Na US Openu je Nole imao nenormalno mnogo srece i realno je trebao da izgubi ali su manje vise izjednaceni bili s tim sto ostaje da je Roger imao mec u svojim rukama, vise puta.
Ne zavisi Federer od igre Nadala i Djokovica vec pre svega od svoje igre sto je i dokazao vise puta. Sada neki pricaju o umoru i iscrpljenosti. Pre svega, Nole je bio dobro pripremljen za zavrsni turnir u Londonu, to sto je izgubio 2 meca se jednostavno desava - ne morate odmah traziti opravdanja. Uostalom, ovde je najjaca konkurencija. A tek je Nadal bio odmoran i spreman, cak se i duze odmarao kako bi se posebno pripremio za ovaj turnir, ali nije islo.
A FEDERER je na kraju odigrao samo 1 mec manje od Djokovica u ovoj sezoni tako da nema govora o tome da je Novak bio vise iscrpljen, ipak je 5 godina mladji. I na kraju, ako jedan Federer sa 70 titula, decom, nezvanicno najbolji svih vremena nije "ISCEDJEN" na kraju ove sezone onda svakako ni Djokovic ne bi trebao da bude. Umesto da trazi opravdanja posle svakog poraza mogao bi jednostavno da prizna da je protivnik bio bolji.

xdachax

pre 12 godina

Gledam neke komentare ovde, kako neumereno velicaju Federera i njegovo osvajanje turnira. Naravno, uvek je tudje sladje... Aj sad zamislite da je Djokovic osvojio ono sto je Federer ove godine i obrnuto. Pljuvali biste po Djokovicu, govorili da zavrsni turnir nije nista posebno, kako nijedan bitniji turnir nije osvojio, kako je najvaznije osvojiti Vimbldon, kako je samo jednom pobedio Federera, kako uvek izgubi kad se sastane sa bolje rangiranim od sebe... kompleksasi...

gilbert

pre 12 godina

@S.Goran
Nivo igre je nebitan kada pričamo o kategoriji najboljeg svih vremena.Metode treninga,materijali reketa,žica,prehrana itd. napreduju iz godine u godinu.Svaka sljedeća generacija igra na višem nivou.Pa ne možemo svakog budućeg broja 1 proglasiti najboljim svih vremena jer igra na najvišem nivou. Zašto? Ajmo onda biti pravedni prema svima i staviti Borga,Lendla,Samprasa,25-togodišnjeg Federera(ovo je jako bitno!) u današnje uvjete treninga i svega ostaloga. Tko bi igrao na najvišem nivou???Pojma nemam. Po mom osobnom sudu Federer jer sa 30.godina je u stanju da pobjedi Đokovića i ima mu 2 meč lopte na US Openu,a Novak je u najboljim igračkim godinama,a Federer fizički(većina stručnjaka tvrdi da je korak sporiji nego sa 25 g.,što je i normalno)nije na svom najboljem nivou(o motivaciji i zasićenosti da ne pričam).No to je samo moje mišljenje.Ono što mi možemo napraviti jest pogledati tko je bio najuspješniji,tj. najbolji u svom vremenu. To je Federer bez ikakve dileme! Sve ostalo je umjetnički dojam,razna mišljenja...ništa o toga se ne može izmjeriti.Rezultati mogu.Iako svaka sljedeća generacija igra na višem nivou radi poznatih razloga to uvijek i ne mora značiti da su pretekli onog najboljeg iz generacije prije. Npr. Mike Powel je još uvijek svjetski rekorder u skoku u dalj sa 8,95,a to je bilo jako davno.U atletici se to da izmjeriti,u tenisu baš i ne, no to i nije toliko bitno kada pričamo o najboljem svih vremena.Ono šta mi možemo jest pogledati tko je najviše ostvario u svome vremenu. To je Federer,a što se tiče stila,ljepote igre, po mome mišljenju tu je još impresivniji!Koliko god neki htjeli,Noleta ne možemo za sada gledati kroz prizmu "među najboljima svih vremena" jer je premalo ostvario. A taj nivo igre koji spominjete...hm,već sljedeće sezone će tenis vjerovatno biti na malo višem nivou!Možda broj jedan bude Murray,Del Potro...nije valjda da će mo ih odmah proglasiti najboljima svih vremena.

vlada

pre 12 godina

Federer je sigurno medicinski fenomen! Za više od deset godina profesionalne karije nikad nije predao meč zbog iscpljenosti, bolesti ili povrede. Vidimo da svi drugi koji su danas u vrhu imaju česte probleme sa povređivanjem i zdravljem. To je njegova prednost, zato osvoji i Bazel, Pariz i London. Ali, prednost ostalih je u mladosti, nisu ni blizu 30te. Jedino više ne verujem u Nadala. Mislim da ga je Novak potpuno uništio sa 6 poraza u 2011. Njegovo samopuzdanje više nikad neće biti kao pre.

Scully26

pre 12 godina

Што се тиче ових завршних мастерса има једна занимљивост. Сви знају да су се финала до 2008. играла на 5 добијених сетова, као на гренд слемовима. 2007. године у Шангају је било последње финале које се играло по том формату (Федерер-Ферер). Већ наредне године имали смо Новака и Давиденка (лаганих 2-0 за Новака).

Тад је одржан састанак играча са челницима АТП-а. Играче су питали да гласају какав формат желе у будућности: да ли да финале има тај престиж коју носи играње у 5 сетова или желе да се финале убудуће игра на 3 добијена сета. Сви играчи су гласали да се формат промени. Само један није. Погађајте... Федерер је рекао да треба задржати стари формат.

Мени је логично то што су момци тражили начин да смање надњудске напоре којима су изложени током дуге сезоне и тако сачувају своје здравље.

S.Goran

pre 12 godina

Po mojoj slobodnoj proceni ovde cesto da ne kazem redovno ostavlja svoje komentare stotinak ljudi,ili povremeno to cine negde oko 500 njih,ovo kazem jer taj broj ljudi vec se moze uzeti kao neki uzorak o tome kako jedna sredina,u ovom slucaju "Beograd",razmislja i na kom su nivou svesti i patriotizma.
Najkrace mogu reci da mi se taj nivo ni malo ne dopada jer je veoma nizak i zaista mi je krivo sto je tako.
Evo dacu vam primer Nemacke i njihove teniserke Srpskog porekla Andree Petkovic koju Nemacka dize u nebesa i koja je pri tom mislim deseta na wta.Oni je vec porede sa Stefi Graf a to sto i nije cistokrvna Nemica i ne smeta im ni malo,i budite sigurni niko ne omalovazava.
Ne kazem sada da mi treba Noleta da gledamo kao boga,niti da mu pripisujemo epitete koje i nije zasluzio,ali Novak je Broj jedan i sve dok je tako on je i najbolji teniser u tim trenutcima.
Rodzer Federer osvojio je najvise stosta cega i svakako i ne mozete a da ga ne tretirate kao najtrofejnijeg tenisera,ali kao najboljeg svih vremena ne mozete,jer parametara je toliko da bi to verujte jedan tim morao izvoditi jako dugo i pitanje da li bi i oni sami bili zadovoljni rezultatom.
Rodzer je od Noleta 5 godina duze na turu,poceo je 1998 a Nole 2003 godine,pa tako i ukoliko bude 5 godina duze od Rodzera na turu,mocicemo i da izvucemo neku paralelu izmedju njih,ne sasvim validnu ali eto kakvu takvu.Medjutim vec su procurile neke Noletove najave da ce prekinuti svoju karijeru vec 2014 godine,pa ako i tako bude,od te paralele opet nista.Ono sto ja sebi uzimam kao merilo je ta cinjenica da je Rodzer rekao da misli da ove godine igra svoj najbolji tenis,i ja sam sklon to i da prihvatim,a kada je vec tako,Novak je takvog Rodzera dobio 4 puta ove godine,pa i na osnovu toga hocu i da donesem zakljucak,a on je takav da Novak igra bolji tenis od Rodzera,i jos i da ima toliko iskustva kao i on,pa verujem da bi prica bila sasvim jasna i celome svetu.
Ja tako hocu da mislim a imam i osnova zato,izneo sam vam ga,i onaj kome to ne znaci nista i ne prihvata to,ne mogu ga ni smatrati realnim i nekoga ko ima patriotizma u sebi.

Jo ili Žo

pre 12 godina

Vrlo dobar tekst. Zaista. Nevažni su komentari neznalica i ostrašćenih maloletnika. Ipak, dodao bih jednu rečenicu: ako je mladi Đoković na kraju premoren i zasićen tenisom, onda je valjda i Federer umoran i "isceđen" u 31. godini, posle 100 finala, 70 pobeda u finalima, i to uglavnom na najvećim turnirima. Konačno, nije Novakova godina najupsšnija u istoriji tenisa, deseti je na listi po tome. Rodžer ima i 16 GS, a Vilander kaže da se za istoriju samo oni računaju. Šteta što se ne računa i "umetnički dojam", ali nema veze.

Holifild

pre 12 godina

Ono sto je Majkl Dzordan u kosarci, to je Rodzer Federer u tenisu!!Znaci-NAJBOLJI SVIH VREMENA!!

P.S..Ono sto je Rodzer Federer u tenisu, to je Muhamed Ali u boksu!!:)

Scully26

pre 12 godina

Захваљујем се редакцији на овом чланку. Јако добра анализа онога што смо гледали на завршном турниру у Лондону.

Федерер је одиграо јако квалитетно. На томе му честититам, ипак су му противници били играчи из 10 најбољих. Имао је тежу групу, поготово после Марејевог одустајања после првог меча.
За њега ово може да значи и неки велики турнир наредне године али не мора да значи. Време ће показати, али да је био најбољи овај турнир, у то нема сумње!

Надал није био повређен а рекло би се ни нешто претерано уморан (имао је паузу од Шангаја где је испао у 2. колу, што је доста времена да се опорави физички). Његов проблем је ритам мечава, победе које доносе неопходно самопуздање... Често ме Рафаел подсећа на неку велику парну машину којој треба доста времена да се захукта али када ухвати ритам, меље...

Мареј је разочарао све одустајањем, имао је сјајну форму у подршку домаће публике али није успео да заврши годину како је замислио - на месту бр.3 испред Федерера. Искрено, ако са 24 године не може да издржи физичку битку са њим, не знам кад ће. То је нешто што би млађим играчима требало да иде у прилог а испаде да се једини играч који се не буни због предугог календара Федерер, а убедљиво је најстарији. Мислим да би ови млади лавови, требало да се замисле. Овако, Енди није заслужио то 3. место.

bla bla

pre 12 godina

@ Slobo
Slazem se da Federer nije imao losu godinu i da je gubio uglavnom samo od Noleta i Nadala, Na US Openu jeste savim zasluzeno i bez bilo kakve sumnje Nole zasluzeno pobedio, ali nije toliko nadmocniji bio ako je gubio 2 0 i spasavao 2 vezane mec lopte na Federerov servis.S druge strane, to govori koliko jaka psiha igra veliku ulogu u tenisu.I Djokovic je servirao za set na RG, pa izgubio i set i mec. Pozdrav ljubiteljima tenisa.

Slobo

pre 12 godina

Rodzer Kao Nekad. ??????

Ne vidim razliku u njegovoj igri sada i tokom godine.
Na AO razbio je sve do 1/2finala sa Djokovicem
Na RG prekinuo Djokovicev niz i redovni poraz od Nadala na sljaci.
Wimbldon lagano do 1/4 finala i poraz od Conge koji je odigrao mec karijere a i sam Federer je izjavio da je igrao odlican mec ali je Conga odigrao neverovatno.
US Open istorijski poraz od Novaka.

Dakle nije u pitanju igra Federera vec njegovih glavnih konkurenata Djokovica i Nadala koji su daleko od prave forme.

Rodzer bi bez njihove konkurencije danas imao 30 GS a ne 16.

Na RG je protiv Novaka odigrao mec karijere na sljaci (22 asa) i sam je rekao da mu je to najbplji mec godine na izmaku.

Na US Openu razbio je sve pa i Congu u 3 seta i svi su ga proglasili favoritom protiv Novaka, ali ni takva forma nije dovoljna da se savlada Novak kada je potpuno spreman.

S.Goran

pre 12 godina

Po mojoj slobodnoj proceni ovde cesto da ne kazem redovno ostavlja svoje komentare stotinak ljudi,ili povremeno to cine negde oko 500 njih,ovo kazem jer taj broj ljudi vec se moze uzeti kao neki uzorak o tome kako jedna sredina,u ovom slucaju "Beograd",razmislja i na kom su nivou svesti i patriotizma.
Najkrace mogu reci da mi se taj nivo ni malo ne dopada jer je veoma nizak i zaista mi je krivo sto je tako.
Evo dacu vam primer Nemacke i njihove teniserke Srpskog porekla Andree Petkovic koju Nemacka dize u nebesa i koja je pri tom mislim deseta na wta.Oni je vec porede sa Stefi Graf a to sto i nije cistokrvna Nemica i ne smeta im ni malo,i budite sigurni niko ne omalovazava.
Ne kazem sada da mi treba Noleta da gledamo kao boga,niti da mu pripisujemo epitete koje i nije zasluzio,ali Novak je Broj jedan i sve dok je tako on je i najbolji teniser u tim trenutcima.
Rodzer Federer osvojio je najvise stosta cega i svakako i ne mozete a da ga ne tretirate kao najtrofejnijeg tenisera,ali kao najboljeg svih vremena ne mozete,jer parametara je toliko da bi to verujte jedan tim morao izvoditi jako dugo i pitanje da li bi i oni sami bili zadovoljni rezultatom.
Rodzer je od Noleta 5 godina duze na turu,poceo je 1998 a Nole 2003 godine,pa tako i ukoliko bude 5 godina duze od Rodzera na turu,mocicemo i da izvucemo neku paralelu izmedju njih,ne sasvim validnu ali eto kakvu takvu.Medjutim vec su procurile neke Noletove najave da ce prekinuti svoju karijeru vec 2014 godine,pa ako i tako bude,od te paralele opet nista.Ono sto ja sebi uzimam kao merilo je ta cinjenica da je Rodzer rekao da misli da ove godine igra svoj najbolji tenis,i ja sam sklon to i da prihvatim,a kada je vec tako,Novak je takvog Rodzera dobio 4 puta ove godine,pa i na osnovu toga hocu i da donesem zakljucak,a on je takav da Novak igra bolji tenis od Rodzera,i jos i da ima toliko iskustva kao i on,pa verujem da bi prica bila sasvim jasna i celome svetu.
Ja tako hocu da mislim a imam i osnova zato,izneo sam vam ga,i onaj kome to ne znaci nista i ne prihvata to,ne mogu ga ni smatrati realnim i nekoga ko ima patriotizma u sebi.

Slobo

pre 12 godina

Rodzer Kao Nekad. ??????

Ne vidim razliku u njegovoj igri sada i tokom godine.
Na AO razbio je sve do 1/2finala sa Djokovicem
Na RG prekinuo Djokovicev niz i redovni poraz od Nadala na sljaci.
Wimbldon lagano do 1/4 finala i poraz od Conge koji je odigrao mec karijere a i sam Federer je izjavio da je igrao odlican mec ali je Conga odigrao neverovatno.
US Open istorijski poraz od Novaka.

Dakle nije u pitanju igra Federera vec njegovih glavnih konkurenata Djokovica i Nadala koji su daleko od prave forme.

Rodzer bi bez njihove konkurencije danas imao 30 GS a ne 16.

Na RG je protiv Novaka odigrao mec karijere na sljaci (22 asa) i sam je rekao da mu je to najbplji mec godine na izmaku.

Na US Openu razbio je sve pa i Congu u 3 seta i svi su ga proglasili favoritom protiv Novaka, ali ni takva forma nije dovoljna da se savlada Novak kada je potpuno spreman.

i

pre 12 godina

(Slobo, 28. novembar 2011 15:24)
Razlika je ocigledna, dok se tada prebacivao sa osnovne linije sada neuporedivo vise izlazi na mrezu i igra mnogo agresivnije a da pritom ne pravi previse gresaka.
Na AO je bio izjednacen mec, realno, ali je Novak zasluzeno dobio, pre svega psihicki je bio jaci jer je iznenadio Federera svojom igrom.
Na Roland Garosu je Federer igrao odlicno, ali to da mu je to najbolji mec na sljaci ikada su ciste gluposti koje sluze nasim komentatorima da opravdaju Noletov poraz. Mec je bio dobar ali igrao je Federer svojevremeno i bolje na sljaci. Isto tako je lako o Nole tu mogao da pobedi, nijanse su odlucile.
Na Vimbldonu je Rodzer igrao fantasticno, ni danas mi nije jasan onaj glupi,poraz od Conge, cim je on ispao znao sam da ce Nole osvojiti titulu.
Na US Openu je Nole imao nenormalno mnogo srece i realno je trebao da izgubi ali su manje vise izjednaceni bili s tim sto ostaje da je Roger imao mec u svojim rukama, vise puta.
Ne zavisi Federer od igre Nadala i Djokovica vec pre svega od svoje igre sto je i dokazao vise puta. Sada neki pricaju o umoru i iscrpljenosti. Pre svega, Nole je bio dobro pripremljen za zavrsni turnir u Londonu, to sto je izgubio 2 meca se jednostavno desava - ne morate odmah traziti opravdanja. Uostalom, ovde je najjaca konkurencija. A tek je Nadal bio odmoran i spreman, cak se i duze odmarao kako bi se posebno pripremio za ovaj turnir, ali nije islo.
A FEDERER je na kraju odigrao samo 1 mec manje od Djokovica u ovoj sezoni tako da nema govora o tome da je Novak bio vise iscrpljen, ipak je 5 godina mladji. I na kraju, ako jedan Federer sa 70 titula, decom, nezvanicno najbolji svih vremena nije "ISCEDJEN" na kraju ove sezone onda svakako ni Djokovic ne bi trebao da bude. Umesto da trazi opravdanja posle svakog poraza mogao bi jednostavno da prizna da je protivnik bio bolji.

Holifild

pre 12 godina

Ono sto je Majkl Dzordan u kosarci, to je Rodzer Federer u tenisu!!Znaci-NAJBOLJI SVIH VREMENA!!

P.S..Ono sto je Rodzer Federer u tenisu, to je Muhamed Ali u boksu!!:)

Jo ili Žo

pre 12 godina

Vrlo dobar tekst. Zaista. Nevažni su komentari neznalica i ostrašćenih maloletnika. Ipak, dodao bih jednu rečenicu: ako je mladi Đoković na kraju premoren i zasićen tenisom, onda je valjda i Federer umoran i "isceđen" u 31. godini, posle 100 finala, 70 pobeda u finalima, i to uglavnom na najvećim turnirima. Konačno, nije Novakova godina najupsšnija u istoriji tenisa, deseti je na listi po tome. Rodžer ima i 16 GS, a Vilander kaže da se za istoriju samo oni računaju. Šteta što se ne računa i "umetnički dojam", ali nema veze.

alan ford

pre 12 godina

Federer kada nije spreman dodje do polufinala ili finala i izgubi, Nadal i Djokovic kada nisu spremni ispadnu u 3 kolu ili u grupi. To je godpodo stvar inteligencije igre.....Inace sjajna analiza.

bla bla

pre 12 godina

@ Slobo
Slazem se da Federer nije imao losu godinu i da je gubio uglavnom samo od Noleta i Nadala, Na US Openu jeste savim zasluzeno i bez bilo kakve sumnje Nole zasluzeno pobedio, ali nije toliko nadmocniji bio ako je gubio 2 0 i spasavao 2 vezane mec lopte na Federerov servis.S druge strane, to govori koliko jaka psiha igra veliku ulogu u tenisu.I Djokovic je servirao za set na RG, pa izgubio i set i mec. Pozdrav ljubiteljima tenisa.

Scully26

pre 12 godina

Захваљујем се редакцији на овом чланку. Јако добра анализа онога што смо гледали на завршном турниру у Лондону.

Федерер је одиграо јако квалитетно. На томе му честититам, ипак су му противници били играчи из 10 најбољих. Имао је тежу групу, поготово после Марејевог одустајања после првог меча.
За њега ово може да значи и неки велики турнир наредне године али не мора да значи. Време ће показати, али да је био најбољи овај турнир, у то нема сумње!

Надал није био повређен а рекло би се ни нешто претерано уморан (имао је паузу од Шангаја где је испао у 2. колу, што је доста времена да се опорави физички). Његов проблем је ритам мечава, победе које доносе неопходно самопуздање... Често ме Рафаел подсећа на неку велику парну машину којој треба доста времена да се захукта али када ухвати ритам, меље...

Мареј је разочарао све одустајањем, имао је сјајну форму у подршку домаће публике али није успео да заврши годину како је замислио - на месту бр.3 испред Федерера. Искрено, ако са 24 године не може да издржи физичку битку са њим, не знам кад ће. То је нешто што би млађим играчима требало да иде у прилог а испаде да се једини играч који се не буни због предугог календара Федерер, а убедљиво је најстарији. Мислим да би ови млади лавови, требало да се замисле. Овако, Енди није заслужио то 3. место.

Slobo

pre 12 godina

Učinak Federera od 2004 do 2008 od njegove 22ge do 26te godine
u konkurenciji Rodick, Safin, Hewit, i Nadal (od 2005 samo na sljaci).
GS titule
2004 AO Wimbldon US Open
2005 Wimbldon US Open
2006 AO Wimbldon US Open
2007 AO Wimbldon US Open

Mastersi
2004 Indian Wels, Hamburg, Montreal
2005 Indian Wels, Miami, Hamburg ,Cincinati
2006 Indian Wels, Miami, Toronto, Madrid
2007 Hamburg Cincinati

U 4 godine 11 GS titula i 13 masters turnira

Učinak Federera u zadnjih 4 godine u konkurenciji Nadal, Djokovic,i Murray od njegove 26te do 30te godine.

GS Titule
2008 US Open
2009 RG i Wimbldon (Nadal povredjen)
2010 AO
2011 bez titule

Mastersi
2008 bez titule
2009 Madrid i Cincinati
2010 Cincinati
2011 Paris

U 4 godine 4 GS titule i 4 masters turnira

Ko ne vidi razliku , ili je ćorav, ili ne želi da vidi.

gilbert

pre 12 godina

@S.Goran
Nivo igre je nebitan kada pričamo o kategoriji najboljeg svih vremena.Metode treninga,materijali reketa,žica,prehrana itd. napreduju iz godine u godinu.Svaka sljedeća generacija igra na višem nivou.Pa ne možemo svakog budućeg broja 1 proglasiti najboljim svih vremena jer igra na najvišem nivou. Zašto? Ajmo onda biti pravedni prema svima i staviti Borga,Lendla,Samprasa,25-togodišnjeg Federera(ovo je jako bitno!) u današnje uvjete treninga i svega ostaloga. Tko bi igrao na najvišem nivou???Pojma nemam. Po mom osobnom sudu Federer jer sa 30.godina je u stanju da pobjedi Đokovića i ima mu 2 meč lopte na US Openu,a Novak je u najboljim igračkim godinama,a Federer fizički(većina stručnjaka tvrdi da je korak sporiji nego sa 25 g.,što je i normalno)nije na svom najboljem nivou(o motivaciji i zasićenosti da ne pričam).No to je samo moje mišljenje.Ono što mi možemo napraviti jest pogledati tko je bio najuspješniji,tj. najbolji u svom vremenu. To je Federer bez ikakve dileme! Sve ostalo je umjetnički dojam,razna mišljenja...ništa o toga se ne može izmjeriti.Rezultati mogu.Iako svaka sljedeća generacija igra na višem nivou radi poznatih razloga to uvijek i ne mora značiti da su pretekli onog najboljeg iz generacije prije. Npr. Mike Powel je još uvijek svjetski rekorder u skoku u dalj sa 8,95,a to je bilo jako davno.U atletici se to da izmjeriti,u tenisu baš i ne, no to i nije toliko bitno kada pričamo o najboljem svih vremena.Ono šta mi možemo jest pogledati tko je najviše ostvario u svome vremenu. To je Federer,a što se tiče stila,ljepote igre, po mome mišljenju tu je još impresivniji!Koliko god neki htjeli,Noleta ne možemo za sada gledati kroz prizmu "među najboljima svih vremena" jer je premalo ostvario. A taj nivo igre koji spominjete...hm,već sljedeće sezone će tenis vjerovatno biti na malo višem nivou!Možda broj jedan bude Murray,Del Potro...nije valjda da će mo ih odmah proglasiti najboljima svih vremena.

vlada

pre 12 godina

Federer je sigurno medicinski fenomen! Za više od deset godina profesionalne karije nikad nije predao meč zbog iscpljenosti, bolesti ili povrede. Vidimo da svi drugi koji su danas u vrhu imaju česte probleme sa povređivanjem i zdravljem. To je njegova prednost, zato osvoji i Bazel, Pariz i London. Ali, prednost ostalih je u mladosti, nisu ni blizu 30te. Jedino više ne verujem u Nadala. Mislim da ga je Novak potpuno uništio sa 6 poraza u 2011. Njegovo samopuzdanje više nikad neće biti kao pre.

Slobo

pre 12 godina

Bojan@
Bas ti je analogija jaca strana, pa si izdelio karijeru Samprasa na ko zna kojiko delova.
Ako Samprasovu karijeru podelis na dva dela dobit ces slican broj titula i u prvom i drugom delu, dakle koji god novi igrac dolazio Sampras je igrao svoje bez razlike.
A kod Fedeksa je to skoro trostruka razlika GS titule 11/4 mastersi 13/4.

Analiza je napravljena da bi se predstavila konkurencija u kojoj je radio sta je hteo, i ona u kojoj mu to nije polazilo za rukom.
Hteo sam da kazem i tvrdim da su svi ti igraci koji su pocetkom 2000 te bili na prvom mestu ATP liste ( Rodick, Hewit Moya Safin JC Ferero ) za Novaka , Nadala pa i Mareja, druga klasa.
Kada tako gledas, kako Hewit, Rodik (mladji od RFa), Moya ili neko od savremenika nije analizirao njegovu igru vremenom pa ga pobedio bar tu i tamo, nego se ipak cekalo vreme da dodje neko novi.
E kada su stigli novi i kada su sazreli kao igraci prvo Nadal a zatim i Djokovic i Murray okrenula se ploča.
Kako se moze meriti GS titula osvojena u konkurenciji takvih igraca, ili recimo titule koje je osvajao u konkurenciji Nadala i Djokovica.
Ili recimo Rafael Nadal je osvojio 10 GS titula svaku od njih u konkurenciji Federera i Djokovica, ili 4 Novakove titule u konkurenciji velikog dvojca.
Pratim sport vec veliki broj godina, stigao sam u 50tu.
Titule se broje, ali pravi zaljubljenici u sport uvek su gledali kako si ih osvojio i protiv koga.
Jugoslavija je u kosarci 1980 osvojila zlatnu olimpijsku medalju , a meni ta medalja nikad nije imala pravi sjaj, jer na olimpijadi nisu bili Amerikanci.
Sto se tice Federera, nemam nista protiv njega, mogu reci da je najelegantniji teniser koga sam u zivotu gledao,i sigurno jedan od najboljih.

Razlike izmedju Federera i Nadala

Federer u prvom delu karijere nije imao posteno sa kim da "ratuje"
a kasnije je poceo rat sa Nadalom.

Rafa od pocetka karijere ratuje sa Federerom, a kad ga je konacno makao sa trona, prosao kroz tesku povredu i vratio se na vrh , ove godine isprecio se Novak Djokovic.

Bojan

pre 12 godina

(Petar Pecikoza, 29. novembar 2011 13:00)
Federer je jedini koji je ove godine uspevao da namuci Noleta u punom naletu, tako da ne bih rekao da je igrao dobro samo toliko koliko mu je bilo dozvoljeno.

Slobo

pre 12 godina

Bojan@

Kazes da je Novak dosao na tour 2003.

Evo ATP pozicija sa kojih je Novak zapoceo godinu
2004 676
2005 187
2006 83
2007 16

Normalno je da igrac sa ovakvih pozicija i u tim godinama ne moze biti glavna konkurencija vodecim igracima.
U ostalom Federer je u svojoj 20-oj 2001-e poceo kao 29ti a zavrsio kao 13-ti pa ne bi bilo korektno analizirati sta je taj igrac
napravio u tom periodu, osim napretka i pokazanog talenta, koji je potvrdio istorijskom pobedom nad Samparasom.


Dakle, Novak je 2007-u poceo kao 16-ti teniser planete i on svakako u toj godini nije mogao biti glavna konkurencija Federeru,
iako je u toj godini napravio odlicne rezultate i potvrdio svoj veliki talenat.
Slicno se moze reci i za Mareja koji je svoje rezultate poceo da pokazuje tek 2008 kada je usao u top 5.
Njima se kasnije pridruzuje nesto mladji Del Potro.




U mojoj analizi stoje dva perioda Rogerove karijere od njegove 22ge kada je vec imao 1 GS i postao vrhunski teniser dakle od 2004 te, a isto tako Novaku racunam od njegove 21e kada je osvojio prvi GS dakle od 2008e.
Periodi su identicni 2 x 4 godine


I kada je Novak te 2007-e prvi put savladao Federera u finalu Montreala, na pitanje novinara sta znaci ovaj poraz, Federer je izjavio "beznacajno"
Naredne godine su ipak pokazale da se Novak sa njim ravnopravno nosio.
Od tada na GS turnirima igrali su
US 2007 Federer 3/0
AO 2008 Djokovic 3/0
US 2008 Federer 3/1
US 2009 Federer 3/0
US 2010 Djokovic 3/2
AO 2011 Djokovic 3/0
RG 2011 Federer 3/1
US 2011 Djokovic 3/2
A i u ostalim medjusobnim mecevima (ukupan odnos je 14/10 za Federera) i ako se ima u vidu da je prva 4 meca dobio Federer i tu nalazimo ravnopravnost.
Gledajuci sveukupno u poslednje 4 godine Novak je uradio na touru isto što i Federer ako ne i malo više.
U tih 4 godine i jedan i drugi su uzeli po 4 GS titule a Novak je osvojio duplo vise mastersa, Federer 4 Novak 8.
Roger ima 2 zavrsna mastersa, a Novak 1.

A 4 GODINE NISU 4 DANA.

Scully26

pre 12 godina

Што се тиче ових завршних мастерса има једна занимљивост. Сви знају да су се финала до 2008. играла на 5 добијених сетова, као на гренд слемовима. 2007. године у Шангају је било последње финале које се играло по том формату (Федерер-Ферер). Већ наредне године имали смо Новака и Давиденка (лаганих 2-0 за Новака).

Тад је одржан састанак играча са челницима АТП-а. Играче су питали да гласају какав формат желе у будућности: да ли да финале има тај престиж коју носи играње у 5 сетова или желе да се финале убудуће игра на 3 добијена сета. Сви играчи су гласали да се формат промени. Само један није. Погађајте... Федерер је рекао да треба задржати стари формат.

Мени је логично то што су момци тражили начин да смање надњудске напоре којима су изложени током дуге сезоне и тако сачувају своје здравље.

xdachax

pre 12 godina

Gledam neke komentare ovde, kako neumereno velicaju Federera i njegovo osvajanje turnira. Naravno, uvek je tudje sladje... Aj sad zamislite da je Djokovic osvojio ono sto je Federer ove godine i obrnuto. Pljuvali biste po Djokovicu, govorili da zavrsni turnir nije nista posebno, kako nijedan bitniji turnir nije osvojio, kako je najvaznije osvojiti Vimbldon, kako je samo jednom pobedio Federera, kako uvek izgubi kad se sastane sa bolje rangiranim od sebe... kompleksasi...

vvvkkk

pre 12 godina

(Slobo, 4. decembar 2011 16:22)
Klasican primer da statistika nekada ne znaci nista. 2008: Djokovic 1 GS,0 finala, 2009: 0 GS, 0 finala, 2010: 0 GS, 1 finale (+ tu nije usao NI U JEDNO finale mastersa). I onda ti dodjes i kazes da je "Djokovic u poslednje 4 godine uradio isto koliko i Federer,mozda i malo vise" ??? Djokovic je ove godine uradio mnogo vise nego Federer,ali 3 godine pre toga nije imao ni 10% od njegovog ucinka.

Dermendziev

pre 12 godina

Bravo Sasa,kao i uvek velelepni clanak,pa bi mnogim "borcima za svoje misljenje" ipak preporucio da Vas redovno citaju i sebe obogate.
Svakako ste,jedan od mojih omiljenih blogera.

Pozdrav.

JA

pre 12 godina

Komentar je potpuno preuzet sa drugog web sajta:

Jimmy Connors: "In an era of specialists, you're either a clay court specialist, a grass court specialist, or a hard court specialist...or you're Roger Federer."

Bojan

pre 12 godina

(Slobo, 4. decembar 2011 16:22)
ja tebe uopste ne razumem
pa samo si dokazao da je Federer ostvario isto nakon zavrsetka svoje vladavine, kao i Novak za vreme svog najboljeg tenisa (ok, nole tek ulazi u period vladavine)???
naravno da je Nole bio konkurent i 2007. Ne vidim razlog da potenciras na kojoj je poziciji poceo (osim da bi nastimovao na svoju poentu da je neka silna razlika u GSovima pre nego sto se Djokovic razvio u velikog igraca) kada je bitno na kojoj poziciji je zavrsio, jer je to pokazatelj koliko je bio dobar te sezone. Cak je po mnogim parametrima to bila najuspesnija sezona pre ove poslednje (mada bih zbog AO dao prednost 2008.).

bla bla

pre 12 godina

Nagradu koji sada "juri" Nole zajedno sa Mesijem i Fetelom za najboljeg sportistu godine,Federer je dobijao 4 puta i rekorder je od svih sportista. Sad cekam analizu kako tih godina u celom sportu je vladala slaba konkurencija... Pozdrav ljubiteljima tenisa

Slobo

pre 12 godina

Bojan @
Ti zelis da dokazes da postoji analogija pada u igri Samprasa i Federera.
Ja tvrdim da je pad Federera rezultat nove konkuerencije, a kod Samprasa pad njegove igre.
Ti si ovako postavio Samprasovu konkurenciju:
1989-92 konkurencija Edberg, Beker, Kurijer i Lendl 1 slem
1993-96 konkurencija Agasi, Kafeljnikov, Rafter, Ivanisevic - 7 slemova
1997-99 konkurencija ista - 4 slema
2000-02 konkurencija Safin,Hjuit i Rodik, 2 slema
Ovakva postavka apsulutno nije tačna i nema nikakvu logiku.
Agassi (1970) je stariji od Samprasa(1971)i on mu je bio konkurencija tokom cele karijere (1992ge osvojio Wimbldon) a ne samo u periodu koji si ti postavio, a isto vazi i za Raftera (1972) i Ivanisevica (1971) a tu je i Krajiček (1971)
Da je Sampras 1998 počeo da pada u svojoj igri u kojoj je dozivio 17 poraza, evo 14 igrača koji su ga te godine savladali (neki su ga savladali 2 puta) - njihove godine i plasmani na atp listi kada su se sastali sa Samprasom.
Andre Agassi (1970) 7-mi
Tomas Muster (1967) 20-ti
Fabrice Santoro (1972) 25-ti
Wayne Fereira (1971) 36-ti
Michael Chang (1972) 14-ti
Ramon Delgado (1976) 97-mi
Mark Woodford (1965) 66-ti
Rafter (1972) 3-ći
Leander Paes (1973) 100ti
Krajiček (1971) 11ti
Kučera (1974) 20ti
Stoltenberg (1970) 29ti
Corretja (1974) 6ti
Rusedski (1973) 13ti
Da se ovako nesto ili bar slično dogodilo Federeru, pa da su počeli nad njim da se "iživljvaju" njegovi savremenici ili stariji od njega, a da ne govorim o rankingu,ne bi mi palo na pamet da izvodim zaključak, o novoj konkurenciji.

U toj lošoj 1998 oj (a kasnije su došle još gore)u kojoj je i pored svih ovih poraza od mahom nisko plasiranih igrača, Sampras na kraju godine ipak bio prvi.
AO 1/4 finale
RG 2go kolo
Wimbldon - pobednik
US Open 1/2 finale
Zavrsni masters 1/2 finale.
Osvojeni turniri: Filadelfia, Beč, Atlanta

Godinu je zavrsio kao broj 1 sa tadasnjih 3915 atp bodova sto bi bilo danasnjih priblizno 7800 a verovatno i manje jer po danasnjem sistemu bodovanju, favorizovani su pobednici turira.

Ovo je još jedan jasan pokazatelj pada igre Samprasa bez obzira na konkurenciju, jer na touru nema novih igrača, a jasno pokazuje da bi teniser sa ovakvim učinkom tokom godine, mogao da računa maksimalno na treću ili cetvrtu poziciju na danasnjoj ATP listi.

ojha

pre 12 godina

FEDERER - i dalje je pokazao kako se igra kao MAESTRO,covek je genijalac i tu nema diskusije
DJOKOVIC - je na dobrom putu da postane maestro,kreativan,samouveren,strpljivo gradi igru i poen,ako ga ne uhvati neko srpsko ludilo tipa ma ja sam bre broj jedan,na dobrom je putu da stane rame uz rame najvecim teniserima u istoriji te igre
NADAL - je jedan veoma uporan i vredan teniser koji bas voli da uci,klasicna bubalica,ko provodi dnevno 6 sati na treningu taj NAUCI da igra tenis koliko god talenta imao ili nemao,ima par udaraca koje je izvezbao ali mu fali kreativnost koju imaju federer i djokovic,Nadal je najjaci kada krene u seriju pobeda ako se to ne dogodi mislim da ce padati sve nize i nize
MAREJ - defanzivac,ista prica kao za nadala s tim sto su mu kraci zivci
TIPSAREVIC - dosta je napredovao ali za vrhunski rezultat mu fali kreativnost ovo je njegov maximum maximuma
CONGA,FERER,BERDIH - klasicne siledzije,zvekecu lopticu ko nenormalni,gadjaju neke uglove,trce ko sumanuti,imaju servise od po 200km,i takva "zidarska" servis volej igra je totalno negledljiva,nije to hrabrost zapeti kao vo i zveknuti lopticu pa gde ode,to je glupost...
FISH - je moj favorit za sledecu godinu,treba da poradi na samopouzdanju,osim toga ima sve,talenat,kreativnost,upornost i najvaznije hrabrost
sledeca godina nece doneti nista novo,medju klincima godista 89-92 ima talenata ali ne vrhunskih,Conga i Fish mogu da ocekuju da se bore za 4 mesto na atp listi,Federe sigurno prestize Nadala a da li ce prestici Djokovica e to najvise zavisi od Djokovica,Federeru je ovo vrhunac on bolje ne moze da igra,posto je pokazao na zadnja 3 turnira da igra savrsen tenis,ali Djokovic jos ima mesta za napredak da dostigne to savrsenstvo

Bojan

pre 12 godina

(Slobo, 1. decembar 2011 13:51)
vidim sa jednu povrsnu analizu (cak ni to nije najbolje odradjeno jer fale i zavrsni mastersi) tako da bi uklopio rezultat u sliku koju si smislio pre pocetka analize.
evo takva analiza za Samprasa
1989-92 konkurencija Edberg, Beker, Kurijer i Lendl 1 slem
1993-96 konkurencija Agasi, Kafeljnikov, Rafter, Ivanisevic - 7 slemova
1997-99 konkurencija ista - 4 slema
2000-02 konkurencija Safin,Hjuit i Rodik, 2 slema
dakle tadasnji young guns su unistili Samprasa i pokazali da tokom 90ih nije bila nikakva konkurencija te se zbog toga Sampras svaki put setao do titule.

broj titula jedne osobe u odredjenom vremenskom periodu ne govori apsolutno nista sam po sebi o kvalitetu konkurencije vec o razlici u kvalitetu onoga koji osvaja titule i njegove konkurencije. Dakle na osnovu onoga sto si napisao samo se zakljcuje da je Federer bio dominantan od 2004-07, a da to nije bio nakon toga, kao sto ni ove godine konkurencija nije bila slaba za Noleta, nego je jednostavno bio najbolji.
Razlozi za uspeh u prve 4 godine koje si naveo, jesu da je Federer sazreo kao igrac, usavrsio se na taktickom planu, i umeo je na vrlo pametan nacin da igra protiv glavnih konkurenata razbijajuci ih na psihickom planu. Drugo, sasvim je normalna stvar da na startu svoje vladavine delujes mocnije, zato sto kako vreme protice sve vise protivnika ce se skoncentrisati najvise na meceve sa tobom, skidace poteze, nalaziti mane i samim tim lakse se prilagodjavati tvojoj igri (moze se videti i na primeru samprasa prve sezone kad jedosao na prvo mesto je imao 85 pobeda, druge 77, trece 72, pa 65,55..., a broj poraza je rastao, da li je to bilo zato sto je konkurencija drasticno ojacala ili zato sto su se drugi igraci merili prema njemu). Trece, bez obzira sto Federer nije bio mator 2008, kao sto nije ni previse mator sada, polako se zamara materijal i nisi spreman toliko da grizes za titulu ili za pobedu. Realno, dokazao si se vec, oborio si skoro svaki teniski rekord koji postoji, igras vise iz zadovoljstva, dok ovi mladji grizu vise.

A sto se konkurencije tice, ta trojica starijih sto si naveo protiv ove trojice mladjih na slemovima na betonu i travi imaju 8 pobeda i 8 poraza i to je veci deo meva odigran 08-10 kada su ovi stariji bili u padu, tako da je jacina konkurencije manje vise slicna.

http://debatewise.org/debates/898-roger-federer-is-not-the-greatest-tennis-player-of-all-time#point_16208_headline
evo ovde imas prlicno detaljnu analizu toga da li je Fed naj ikada ili kakva je kad bila konkurencija

Petar Pecikoza

pre 12 godina

Budimo realni, ovo je Rodjina "labudova pesma". Federer cele ove godine igra taman toliko koliko mu to protivnici dozvoljavaju. On vise nije vlasnik svoje sudbine na ATP-u! Sve ima svoj kraj, i tesko da ce 2012 zavrsiti u top-5...

Kada Novak i Nadal igraju "svoju" igru, samo ih onaj drugi moze pobediti, to je jasno. Verovatno tih 6:0 za Noleta ove godine i nije pravo merilo trenutnih snaga, Nole je jednostavno imao ludu fazu koja ce se tesko ponoviti.

Moje je skromno misljenje da ce Rodja polako da krene da pada, eventualno zgrabivsi jos poneki trofej ako mu to protivnici dozvole. Nadal i Nole ce verovatno voditi glavnu rec sledece godine i verujem da ce boljeg odrediti povrede onog drugog. Novo veliko rivalstvo je tu. Naravno, ako Nole uspe da ojaca svoju psihicku stabilnost.

Naravno, i ostatak ekipe sa zavrsnog turnira nikako nije za bacanje i lomice svoj deo kolaca kad god se to moze, konstantno preteci da ulete u vodecu trojku.

Mislim da je jako zanimljiva teniska godina na pomolu, posle dugo vremena.

Bojan

pre 12 godina

@slobo
analogija sa Samprasom stoji, podelio sam je na cetiri dela kako bi pokrio celu karijeru. I obrazlozio, za godine u vrhu, opadao je broj znacajnijih titula kako je vreme prolazilo, narocito se to odnosi na beton jer su tu protivnici imali vise prilika da se prilagode njegovoj igri, za travu je bio Maestro.
Sa druge strane, kada su vec u pitanju deljenja na periode i tvoje deljenje je prilicno subjektivno. Zasto u 2007. Federeru nisu konkurencija Mari i Djokovic (sa kojim je igrao finale US opena) koji su vec tada bili u vrhu liste, sto bi celu tvoju analizu bacilo u vodu jer bi odnos GS titula bio 8/7. Novak je poceo karijeru 2003, Nadal 2001. a Mari 2004 sto bi znacilo da je Federer osvojio sve titule dok su oni bili u turu, ako uzmes da prosecnom igracu treba 2-3 godine da sazri, onda bi mogao njih da uracunas u konkurenciju najkasnije 2007, ako ne i ranije.
Ako mislis da je Sampras igrao svoju igru bez obzira na protivnike, da li poraz od Federera 2001. znaci da je Federer bolji igrac od Samprasa na travi? Ili mozda da su godine na touru ucinile svoje, opala je forma, a novi napaljeni klinac je trazio priliku da se dokaze igrajuci protiv jednog od svojih heroja. Buduci da je razlika od 10 godina u startu karijere i u godistu ove dvojice legendi, nije tesko izvrsiti neko poredjenje Federove 2011 i Samprasove 2001 i videti da se Fed drzi mnogo bolje u naletu mladih tenisera, nego sto je to radio Sampras svojevremeno.

Bojan

pre 12 godina

@slobo
jok, dokazujem da se Federer drzi bolje od Samprasa, jer je Federer ipak i dalje sam vrh tenisa.
Agasi nije uvek konkurencija Samprasu dok je ovaj bio u vrhu, imao je pad sredinom karijere (kada je Sampras bio najuspesniji), isto vazi i za Raftera, Ivanisevica i Krajiceka. Eto naveo si da su neki od njih '98 bili ispod 10. mesta, sto bi po tvom rangiranju znacilo da mu nisu konkurencija (recimo tako si iskljucio i Djokovica za 2006)
Federeru se nije dogodilo ne samo da ga pobedjuju redom predstavnici njegove generacije, vec ni predstavnici ove nove generacije (ne racunajuci Nadala, dok je sa Djokovicem egal ako gledas malo dalje od ove godine), tako da bi po istoj logici i ova nova generacija bila prilicno slaba.
Evo igraca koji su pobedjivali Federera 3-4 puta i vise
Hjuit (8)
Nole (10) - mladji
Nalbandian (8)
Berdih (4) - mladji
Nadal (17) - mladji
Agasi (3)
Klemon (3)
Conga (3) - mladji
Henman (6)
Mari (8) - mladji
Eskude (3)
Kanjas (3)
Kafeljnikov (4)
Enkvist (3)
Rafter (3)

Znaci ima vise igraca koji su vise puta pobedjivali Federera koji su stariji od njega ili koji su njegova generacija, nego od ovih young-guns-a. Naravno, od ovih matorih je veci deo poraza dosao pre pocetka Federerove dominacije, sto govori samo jednu stvar, da je Federer u odnosu na njih uspeo toliko da podigne nivo igre, da niko nije mogao da ga prati, i taj nivo je drzao 3-4 godine, zato i jeste jedan od najboljih u istoriji.

Slobo

pre 12 godina

Izvinjavam se zbog greške u prethodnom postu.
Greskom sam upisao Bojan@ kome sam se obracao u kolonu svog imena.

Svejedno, sa moje strane zaključujem raspravu

Slobo

pre 12 godina

Rodzer Kao Nekad. ??????

Ne vidim razliku u njegovoj igri sada i tokom godine.
Na AO razbio je sve do 1/2finala sa Djokovicem
Na RG prekinuo Djokovicev niz i redovni poraz od Nadala na sljaci.
Wimbldon lagano do 1/4 finala i poraz od Conge koji je odigrao mec karijere a i sam Federer je izjavio da je igrao odlican mec ali je Conga odigrao neverovatno.
US Open istorijski poraz od Novaka.

Dakle nije u pitanju igra Federera vec njegovih glavnih konkurenata Djokovica i Nadala koji su daleko od prave forme.

Rodzer bi bez njihove konkurencije danas imao 30 GS a ne 16.

Na RG je protiv Novaka odigrao mec karijere na sljaci (22 asa) i sam je rekao da mu je to najbplji mec godine na izmaku.

Na US Openu razbio je sve pa i Congu u 3 seta i svi su ga proglasili favoritom protiv Novaka, ali ni takva forma nije dovoljna da se savlada Novak kada je potpuno spreman.

S.Goran

pre 12 godina

Po mojoj slobodnoj proceni ovde cesto da ne kazem redovno ostavlja svoje komentare stotinak ljudi,ili povremeno to cine negde oko 500 njih,ovo kazem jer taj broj ljudi vec se moze uzeti kao neki uzorak o tome kako jedna sredina,u ovom slucaju "Beograd",razmislja i na kom su nivou svesti i patriotizma.
Najkrace mogu reci da mi se taj nivo ni malo ne dopada jer je veoma nizak i zaista mi je krivo sto je tako.
Evo dacu vam primer Nemacke i njihove teniserke Srpskog porekla Andree Petkovic koju Nemacka dize u nebesa i koja je pri tom mislim deseta na wta.Oni je vec porede sa Stefi Graf a to sto i nije cistokrvna Nemica i ne smeta im ni malo,i budite sigurni niko ne omalovazava.
Ne kazem sada da mi treba Noleta da gledamo kao boga,niti da mu pripisujemo epitete koje i nije zasluzio,ali Novak je Broj jedan i sve dok je tako on je i najbolji teniser u tim trenutcima.
Rodzer Federer osvojio je najvise stosta cega i svakako i ne mozete a da ga ne tretirate kao najtrofejnijeg tenisera,ali kao najboljeg svih vremena ne mozete,jer parametara je toliko da bi to verujte jedan tim morao izvoditi jako dugo i pitanje da li bi i oni sami bili zadovoljni rezultatom.
Rodzer je od Noleta 5 godina duze na turu,poceo je 1998 a Nole 2003 godine,pa tako i ukoliko bude 5 godina duze od Rodzera na turu,mocicemo i da izvucemo neku paralelu izmedju njih,ne sasvim validnu ali eto kakvu takvu.Medjutim vec su procurile neke Noletove najave da ce prekinuti svoju karijeru vec 2014 godine,pa ako i tako bude,od te paralele opet nista.Ono sto ja sebi uzimam kao merilo je ta cinjenica da je Rodzer rekao da misli da ove godine igra svoj najbolji tenis,i ja sam sklon to i da prihvatim,a kada je vec tako,Novak je takvog Rodzera dobio 4 puta ove godine,pa i na osnovu toga hocu i da donesem zakljucak,a on je takav da Novak igra bolji tenis od Rodzera,i jos i da ima toliko iskustva kao i on,pa verujem da bi prica bila sasvim jasna i celome svetu.
Ja tako hocu da mislim a imam i osnova zato,izneo sam vam ga,i onaj kome to ne znaci nista i ne prihvata to,ne mogu ga ni smatrati realnim i nekoga ko ima patriotizma u sebi.

Petar Pecikoza

pre 12 godina

Budimo realni, ovo je Rodjina "labudova pesma". Federer cele ove godine igra taman toliko koliko mu to protivnici dozvoljavaju. On vise nije vlasnik svoje sudbine na ATP-u! Sve ima svoj kraj, i tesko da ce 2012 zavrsiti u top-5...

Kada Novak i Nadal igraju "svoju" igru, samo ih onaj drugi moze pobediti, to je jasno. Verovatno tih 6:0 za Noleta ove godine i nije pravo merilo trenutnih snaga, Nole je jednostavno imao ludu fazu koja ce se tesko ponoviti.

Moje je skromno misljenje da ce Rodja polako da krene da pada, eventualno zgrabivsi jos poneki trofej ako mu to protivnici dozvole. Nadal i Nole ce verovatno voditi glavnu rec sledece godine i verujem da ce boljeg odrediti povrede onog drugog. Novo veliko rivalstvo je tu. Naravno, ako Nole uspe da ojaca svoju psihicku stabilnost.

Naravno, i ostatak ekipe sa zavrsnog turnira nikako nije za bacanje i lomice svoj deo kolaca kad god se to moze, konstantno preteci da ulete u vodecu trojku.

Mislim da je jako zanimljiva teniska godina na pomolu, posle dugo vremena.

xdachax

pre 12 godina

Gledam neke komentare ovde, kako neumereno velicaju Federera i njegovo osvajanje turnira. Naravno, uvek je tudje sladje... Aj sad zamislite da je Djokovic osvojio ono sto je Federer ove godine i obrnuto. Pljuvali biste po Djokovicu, govorili da zavrsni turnir nije nista posebno, kako nijedan bitniji turnir nije osvojio, kako je najvaznije osvojiti Vimbldon, kako je samo jednom pobedio Federera, kako uvek izgubi kad se sastane sa bolje rangiranim od sebe... kompleksasi...

Bojan

pre 12 godina

(Slobo, 1. decembar 2011 13:51)
vidim sa jednu povrsnu analizu (cak ni to nije najbolje odradjeno jer fale i zavrsni mastersi) tako da bi uklopio rezultat u sliku koju si smislio pre pocetka analize.
evo takva analiza za Samprasa
1989-92 konkurencija Edberg, Beker, Kurijer i Lendl 1 slem
1993-96 konkurencija Agasi, Kafeljnikov, Rafter, Ivanisevic - 7 slemova
1997-99 konkurencija ista - 4 slema
2000-02 konkurencija Safin,Hjuit i Rodik, 2 slema
dakle tadasnji young guns su unistili Samprasa i pokazali da tokom 90ih nije bila nikakva konkurencija te se zbog toga Sampras svaki put setao do titule.

broj titula jedne osobe u odredjenom vremenskom periodu ne govori apsolutno nista sam po sebi o kvalitetu konkurencije vec o razlici u kvalitetu onoga koji osvaja titule i njegove konkurencije. Dakle na osnovu onoga sto si napisao samo se zakljcuje da je Federer bio dominantan od 2004-07, a da to nije bio nakon toga, kao sto ni ove godine konkurencija nije bila slaba za Noleta, nego je jednostavno bio najbolji.
Razlozi za uspeh u prve 4 godine koje si naveo, jesu da je Federer sazreo kao igrac, usavrsio se na taktickom planu, i umeo je na vrlo pametan nacin da igra protiv glavnih konkurenata razbijajuci ih na psihickom planu. Drugo, sasvim je normalna stvar da na startu svoje vladavine delujes mocnije, zato sto kako vreme protice sve vise protivnika ce se skoncentrisati najvise na meceve sa tobom, skidace poteze, nalaziti mane i samim tim lakse se prilagodjavati tvojoj igri (moze se videti i na primeru samprasa prve sezone kad jedosao na prvo mesto je imao 85 pobeda, druge 77, trece 72, pa 65,55..., a broj poraza je rastao, da li je to bilo zato sto je konkurencija drasticno ojacala ili zato sto su se drugi igraci merili prema njemu). Trece, bez obzira sto Federer nije bio mator 2008, kao sto nije ni previse mator sada, polako se zamara materijal i nisi spreman toliko da grizes za titulu ili za pobedu. Realno, dokazao si se vec, oborio si skoro svaki teniski rekord koji postoji, igras vise iz zadovoljstva, dok ovi mladji grizu vise.

A sto se konkurencije tice, ta trojica starijih sto si naveo protiv ove trojice mladjih na slemovima na betonu i travi imaju 8 pobeda i 8 poraza i to je veci deo meva odigran 08-10 kada su ovi stariji bili u padu, tako da je jacina konkurencije manje vise slicna.

http://debatewise.org/debates/898-roger-federer-is-not-the-greatest-tennis-player-of-all-time#point_16208_headline
evo ovde imas prlicno detaljnu analizu toga da li je Fed naj ikada ili kakva je kad bila konkurencija

Bojan

pre 12 godina

@slobo
analogija sa Samprasom stoji, podelio sam je na cetiri dela kako bi pokrio celu karijeru. I obrazlozio, za godine u vrhu, opadao je broj znacajnijih titula kako je vreme prolazilo, narocito se to odnosi na beton jer su tu protivnici imali vise prilika da se prilagode njegovoj igri, za travu je bio Maestro.
Sa druge strane, kada su vec u pitanju deljenja na periode i tvoje deljenje je prilicno subjektivno. Zasto u 2007. Federeru nisu konkurencija Mari i Djokovic (sa kojim je igrao finale US opena) koji su vec tada bili u vrhu liste, sto bi celu tvoju analizu bacilo u vodu jer bi odnos GS titula bio 8/7. Novak je poceo karijeru 2003, Nadal 2001. a Mari 2004 sto bi znacilo da je Federer osvojio sve titule dok su oni bili u turu, ako uzmes da prosecnom igracu treba 2-3 godine da sazri, onda bi mogao njih da uracunas u konkurenciju najkasnije 2007, ako ne i ranije.
Ako mislis da je Sampras igrao svoju igru bez obzira na protivnike, da li poraz od Federera 2001. znaci da je Federer bolji igrac od Samprasa na travi? Ili mozda da su godine na touru ucinile svoje, opala je forma, a novi napaljeni klinac je trazio priliku da se dokaze igrajuci protiv jednog od svojih heroja. Buduci da je razlika od 10 godina u startu karijere i u godistu ove dvojice legendi, nije tesko izvrsiti neko poredjenje Federove 2011 i Samprasove 2001 i videti da se Fed drzi mnogo bolje u naletu mladih tenisera, nego sto je to radio Sampras svojevremeno.

Jo ili Žo

pre 12 godina

Vrlo dobar tekst. Zaista. Nevažni su komentari neznalica i ostrašćenih maloletnika. Ipak, dodao bih jednu rečenicu: ako je mladi Đoković na kraju premoren i zasićen tenisom, onda je valjda i Federer umoran i "isceđen" u 31. godini, posle 100 finala, 70 pobeda u finalima, i to uglavnom na najvećim turnirima. Konačno, nije Novakova godina najupsšnija u istoriji tenisa, deseti je na listi po tome. Rodžer ima i 16 GS, a Vilander kaže da se za istoriju samo oni računaju. Šteta što se ne računa i "umetnički dojam", ali nema veze.

Slobo

pre 12 godina

Učinak Federera od 2004 do 2008 od njegove 22ge do 26te godine
u konkurenciji Rodick, Safin, Hewit, i Nadal (od 2005 samo na sljaci).
GS titule
2004 AO Wimbldon US Open
2005 Wimbldon US Open
2006 AO Wimbldon US Open
2007 AO Wimbldon US Open

Mastersi
2004 Indian Wels, Hamburg, Montreal
2005 Indian Wels, Miami, Hamburg ,Cincinati
2006 Indian Wels, Miami, Toronto, Madrid
2007 Hamburg Cincinati

U 4 godine 11 GS titula i 13 masters turnira

Učinak Federera u zadnjih 4 godine u konkurenciji Nadal, Djokovic,i Murray od njegove 26te do 30te godine.

GS Titule
2008 US Open
2009 RG i Wimbldon (Nadal povredjen)
2010 AO
2011 bez titule

Mastersi
2008 bez titule
2009 Madrid i Cincinati
2010 Cincinati
2011 Paris

U 4 godine 4 GS titule i 4 masters turnira

Ko ne vidi razliku , ili je ćorav, ili ne želi da vidi.

vvvkkk

pre 12 godina

(Slobo, 4. decembar 2011 16:22)
Klasican primer da statistika nekada ne znaci nista. 2008: Djokovic 1 GS,0 finala, 2009: 0 GS, 0 finala, 2010: 0 GS, 1 finale (+ tu nije usao NI U JEDNO finale mastersa). I onda ti dodjes i kazes da je "Djokovic u poslednje 4 godine uradio isto koliko i Federer,mozda i malo vise" ??? Djokovic je ove godine uradio mnogo vise nego Federer,ali 3 godine pre toga nije imao ni 10% od njegovog ucinka.

Bojan

pre 12 godina

(Slobo, 4. decembar 2011 16:22)
ja tebe uopste ne razumem
pa samo si dokazao da je Federer ostvario isto nakon zavrsetka svoje vladavine, kao i Novak za vreme svog najboljeg tenisa (ok, nole tek ulazi u period vladavine)???
naravno da je Nole bio konkurent i 2007. Ne vidim razlog da potenciras na kojoj je poziciji poceo (osim da bi nastimovao na svoju poentu da je neka silna razlika u GSovima pre nego sto se Djokovic razvio u velikog igraca) kada je bitno na kojoj poziciji je zavrsio, jer je to pokazatelj koliko je bio dobar te sezone. Cak je po mnogim parametrima to bila najuspesnija sezona pre ove poslednje (mada bih zbog AO dao prednost 2008.).

JA

pre 12 godina

Komentar je potpuno preuzet sa drugog web sajta:

Jimmy Connors: "In an era of specialists, you're either a clay court specialist, a grass court specialist, or a hard court specialist...or you're Roger Federer."

Holifild

pre 12 godina

Ono sto je Majkl Dzordan u kosarci, to je Rodzer Federer u tenisu!!Znaci-NAJBOLJI SVIH VREMENA!!

P.S..Ono sto je Rodzer Federer u tenisu, to je Muhamed Ali u boksu!!:)

Slobo

pre 12 godina

Bojan@

Kazes da je Novak dosao na tour 2003.

Evo ATP pozicija sa kojih je Novak zapoceo godinu
2004 676
2005 187
2006 83
2007 16

Normalno je da igrac sa ovakvih pozicija i u tim godinama ne moze biti glavna konkurencija vodecim igracima.
U ostalom Federer je u svojoj 20-oj 2001-e poceo kao 29ti a zavrsio kao 13-ti pa ne bi bilo korektno analizirati sta je taj igrac
napravio u tom periodu, osim napretka i pokazanog talenta, koji je potvrdio istorijskom pobedom nad Samparasom.


Dakle, Novak je 2007-u poceo kao 16-ti teniser planete i on svakako u toj godini nije mogao biti glavna konkurencija Federeru,
iako je u toj godini napravio odlicne rezultate i potvrdio svoj veliki talenat.
Slicno se moze reci i za Mareja koji je svoje rezultate poceo da pokazuje tek 2008 kada je usao u top 5.
Njima se kasnije pridruzuje nesto mladji Del Potro.




U mojoj analizi stoje dva perioda Rogerove karijere od njegove 22ge kada je vec imao 1 GS i postao vrhunski teniser dakle od 2004 te, a isto tako Novaku racunam od njegove 21e kada je osvojio prvi GS dakle od 2008e.
Periodi su identicni 2 x 4 godine


I kada je Novak te 2007-e prvi put savladao Federera u finalu Montreala, na pitanje novinara sta znaci ovaj poraz, Federer je izjavio "beznacajno"
Naredne godine su ipak pokazale da se Novak sa njim ravnopravno nosio.
Od tada na GS turnirima igrali su
US 2007 Federer 3/0
AO 2008 Djokovic 3/0
US 2008 Federer 3/1
US 2009 Federer 3/0
US 2010 Djokovic 3/2
AO 2011 Djokovic 3/0
RG 2011 Federer 3/1
US 2011 Djokovic 3/2
A i u ostalim medjusobnim mecevima (ukupan odnos je 14/10 za Federera) i ako se ima u vidu da je prva 4 meca dobio Federer i tu nalazimo ravnopravnost.
Gledajuci sveukupno u poslednje 4 godine Novak je uradio na touru isto što i Federer ako ne i malo više.
U tih 4 godine i jedan i drugi su uzeli po 4 GS titule a Novak je osvojio duplo vise mastersa, Federer 4 Novak 8.
Roger ima 2 zavrsna mastersa, a Novak 1.

A 4 GODINE NISU 4 DANA.

gilbert

pre 12 godina

@S.Goran
Nivo igre je nebitan kada pričamo o kategoriji najboljeg svih vremena.Metode treninga,materijali reketa,žica,prehrana itd. napreduju iz godine u godinu.Svaka sljedeća generacija igra na višem nivou.Pa ne možemo svakog budućeg broja 1 proglasiti najboljim svih vremena jer igra na najvišem nivou. Zašto? Ajmo onda biti pravedni prema svima i staviti Borga,Lendla,Samprasa,25-togodišnjeg Federera(ovo je jako bitno!) u današnje uvjete treninga i svega ostaloga. Tko bi igrao na najvišem nivou???Pojma nemam. Po mom osobnom sudu Federer jer sa 30.godina je u stanju da pobjedi Đokovića i ima mu 2 meč lopte na US Openu,a Novak je u najboljim igračkim godinama,a Federer fizički(većina stručnjaka tvrdi da je korak sporiji nego sa 25 g.,što je i normalno)nije na svom najboljem nivou(o motivaciji i zasićenosti da ne pričam).No to je samo moje mišljenje.Ono što mi možemo napraviti jest pogledati tko je bio najuspješniji,tj. najbolji u svom vremenu. To je Federer bez ikakve dileme! Sve ostalo je umjetnički dojam,razna mišljenja...ništa o toga se ne može izmjeriti.Rezultati mogu.Iako svaka sljedeća generacija igra na višem nivou radi poznatih razloga to uvijek i ne mora značiti da su pretekli onog najboljeg iz generacije prije. Npr. Mike Powel je još uvijek svjetski rekorder u skoku u dalj sa 8,95,a to je bilo jako davno.U atletici se to da izmjeriti,u tenisu baš i ne, no to i nije toliko bitno kada pričamo o najboljem svih vremena.Ono šta mi možemo jest pogledati tko je najviše ostvario u svome vremenu. To je Federer,a što se tiče stila,ljepote igre, po mome mišljenju tu je još impresivniji!Koliko god neki htjeli,Noleta ne možemo za sada gledati kroz prizmu "među najboljima svih vremena" jer je premalo ostvario. A taj nivo igre koji spominjete...hm,već sljedeće sezone će tenis vjerovatno biti na malo višem nivou!Možda broj jedan bude Murray,Del Potro...nije valjda da će mo ih odmah proglasiti najboljima svih vremena.

i

pre 12 godina

(Slobo, 28. novembar 2011 15:24)
Razlika je ocigledna, dok se tada prebacivao sa osnovne linije sada neuporedivo vise izlazi na mrezu i igra mnogo agresivnije a da pritom ne pravi previse gresaka.
Na AO je bio izjednacen mec, realno, ali je Novak zasluzeno dobio, pre svega psihicki je bio jaci jer je iznenadio Federera svojom igrom.
Na Roland Garosu je Federer igrao odlicno, ali to da mu je to najbolji mec na sljaci ikada su ciste gluposti koje sluze nasim komentatorima da opravdaju Noletov poraz. Mec je bio dobar ali igrao je Federer svojevremeno i bolje na sljaci. Isto tako je lako o Nole tu mogao da pobedi, nijanse su odlucile.
Na Vimbldonu je Rodzer igrao fantasticno, ni danas mi nije jasan onaj glupi,poraz od Conge, cim je on ispao znao sam da ce Nole osvojiti titulu.
Na US Openu je Nole imao nenormalno mnogo srece i realno je trebao da izgubi ali su manje vise izjednaceni bili s tim sto ostaje da je Roger imao mec u svojim rukama, vise puta.
Ne zavisi Federer od igre Nadala i Djokovica vec pre svega od svoje igre sto je i dokazao vise puta. Sada neki pricaju o umoru i iscrpljenosti. Pre svega, Nole je bio dobro pripremljen za zavrsni turnir u Londonu, to sto je izgubio 2 meca se jednostavno desava - ne morate odmah traziti opravdanja. Uostalom, ovde je najjaca konkurencija. A tek je Nadal bio odmoran i spreman, cak se i duze odmarao kako bi se posebno pripremio za ovaj turnir, ali nije islo.
A FEDERER je na kraju odigrao samo 1 mec manje od Djokovica u ovoj sezoni tako da nema govora o tome da je Novak bio vise iscrpljen, ipak je 5 godina mladji. I na kraju, ako jedan Federer sa 70 titula, decom, nezvanicno najbolji svih vremena nije "ISCEDJEN" na kraju ove sezone onda svakako ni Djokovic ne bi trebao da bude. Umesto da trazi opravdanja posle svakog poraza mogao bi jednostavno da prizna da je protivnik bio bolji.

Slobo

pre 12 godina

Bojan@
Bas ti je analogija jaca strana, pa si izdelio karijeru Samprasa na ko zna kojiko delova.
Ako Samprasovu karijeru podelis na dva dela dobit ces slican broj titula i u prvom i drugom delu, dakle koji god novi igrac dolazio Sampras je igrao svoje bez razlike.
A kod Fedeksa je to skoro trostruka razlika GS titule 11/4 mastersi 13/4.

Analiza je napravljena da bi se predstavila konkurencija u kojoj je radio sta je hteo, i ona u kojoj mu to nije polazilo za rukom.
Hteo sam da kazem i tvrdim da su svi ti igraci koji su pocetkom 2000 te bili na prvom mestu ATP liste ( Rodick, Hewit Moya Safin JC Ferero ) za Novaka , Nadala pa i Mareja, druga klasa.
Kada tako gledas, kako Hewit, Rodik (mladji od RFa), Moya ili neko od savremenika nije analizirao njegovu igru vremenom pa ga pobedio bar tu i tamo, nego se ipak cekalo vreme da dodje neko novi.
E kada su stigli novi i kada su sazreli kao igraci prvo Nadal a zatim i Djokovic i Murray okrenula se ploča.
Kako se moze meriti GS titula osvojena u konkurenciji takvih igraca, ili recimo titule koje je osvajao u konkurenciji Nadala i Djokovica.
Ili recimo Rafael Nadal je osvojio 10 GS titula svaku od njih u konkurenciji Federera i Djokovica, ili 4 Novakove titule u konkurenciji velikog dvojca.
Pratim sport vec veliki broj godina, stigao sam u 50tu.
Titule se broje, ali pravi zaljubljenici u sport uvek su gledali kako si ih osvojio i protiv koga.
Jugoslavija je u kosarci 1980 osvojila zlatnu olimpijsku medalju , a meni ta medalja nikad nije imala pravi sjaj, jer na olimpijadi nisu bili Amerikanci.
Sto se tice Federera, nemam nista protiv njega, mogu reci da je najelegantniji teniser koga sam u zivotu gledao,i sigurno jedan od najboljih.

Razlike izmedju Federera i Nadala

Federer u prvom delu karijere nije imao posteno sa kim da "ratuje"
a kasnije je poceo rat sa Nadalom.

Rafa od pocetka karijere ratuje sa Federerom, a kad ga je konacno makao sa trona, prosao kroz tesku povredu i vratio se na vrh , ove godine isprecio se Novak Djokovic.

bla bla

pre 12 godina

Nagradu koji sada "juri" Nole zajedno sa Mesijem i Fetelom za najboljeg sportistu godine,Federer je dobijao 4 puta i rekorder je od svih sportista. Sad cekam analizu kako tih godina u celom sportu je vladala slaba konkurencija... Pozdrav ljubiteljima tenisa

ojha

pre 12 godina

FEDERER - i dalje je pokazao kako se igra kao MAESTRO,covek je genijalac i tu nema diskusije
DJOKOVIC - je na dobrom putu da postane maestro,kreativan,samouveren,strpljivo gradi igru i poen,ako ga ne uhvati neko srpsko ludilo tipa ma ja sam bre broj jedan,na dobrom je putu da stane rame uz rame najvecim teniserima u istoriji te igre
NADAL - je jedan veoma uporan i vredan teniser koji bas voli da uci,klasicna bubalica,ko provodi dnevno 6 sati na treningu taj NAUCI da igra tenis koliko god talenta imao ili nemao,ima par udaraca koje je izvezbao ali mu fali kreativnost koju imaju federer i djokovic,Nadal je najjaci kada krene u seriju pobeda ako se to ne dogodi mislim da ce padati sve nize i nize
MAREJ - defanzivac,ista prica kao za nadala s tim sto su mu kraci zivci
TIPSAREVIC - dosta je napredovao ali za vrhunski rezultat mu fali kreativnost ovo je njegov maximum maximuma
CONGA,FERER,BERDIH - klasicne siledzije,zvekecu lopticu ko nenormalni,gadjaju neke uglove,trce ko sumanuti,imaju servise od po 200km,i takva "zidarska" servis volej igra je totalno negledljiva,nije to hrabrost zapeti kao vo i zveknuti lopticu pa gde ode,to je glupost...
FISH - je moj favorit za sledecu godinu,treba da poradi na samopouzdanju,osim toga ima sve,talenat,kreativnost,upornost i najvaznije hrabrost
sledeca godina nece doneti nista novo,medju klincima godista 89-92 ima talenata ali ne vrhunskih,Conga i Fish mogu da ocekuju da se bore za 4 mesto na atp listi,Federe sigurno prestize Nadala a da li ce prestici Djokovica e to najvise zavisi od Djokovica,Federeru je ovo vrhunac on bolje ne moze da igra,posto je pokazao na zadnja 3 turnira da igra savrsen tenis,ali Djokovic jos ima mesta za napredak da dostigne to savrsenstvo

Bojan

pre 12 godina

@slobo
jok, dokazujem da se Federer drzi bolje od Samprasa, jer je Federer ipak i dalje sam vrh tenisa.
Agasi nije uvek konkurencija Samprasu dok je ovaj bio u vrhu, imao je pad sredinom karijere (kada je Sampras bio najuspesniji), isto vazi i za Raftera, Ivanisevica i Krajiceka. Eto naveo si da su neki od njih '98 bili ispod 10. mesta, sto bi po tvom rangiranju znacilo da mu nisu konkurencija (recimo tako si iskljucio i Djokovica za 2006)
Federeru se nije dogodilo ne samo da ga pobedjuju redom predstavnici njegove generacije, vec ni predstavnici ove nove generacije (ne racunajuci Nadala, dok je sa Djokovicem egal ako gledas malo dalje od ove godine), tako da bi po istoj logici i ova nova generacija bila prilicno slaba.
Evo igraca koji su pobedjivali Federera 3-4 puta i vise
Hjuit (8)
Nole (10) - mladji
Nalbandian (8)
Berdih (4) - mladji
Nadal (17) - mladji
Agasi (3)
Klemon (3)
Conga (3) - mladji
Henman (6)
Mari (8) - mladji
Eskude (3)
Kanjas (3)
Kafeljnikov (4)
Enkvist (3)
Rafter (3)

Znaci ima vise igraca koji su vise puta pobedjivali Federera koji su stariji od njega ili koji su njegova generacija, nego od ovih young-guns-a. Naravno, od ovih matorih je veci deo poraza dosao pre pocetka Federerove dominacije, sto govori samo jednu stvar, da je Federer u odnosu na njih uspeo toliko da podigne nivo igre, da niko nije mogao da ga prati, i taj nivo je drzao 3-4 godine, zato i jeste jedan od najboljih u istoriji.

alan ford

pre 12 godina

Federer kada nije spreman dodje do polufinala ili finala i izgubi, Nadal i Djokovic kada nisu spremni ispadnu u 3 kolu ili u grupi. To je godpodo stvar inteligencije igre.....Inace sjajna analiza.

Scully26

pre 12 godina

Што се тиче ових завршних мастерса има једна занимљивост. Сви знају да су се финала до 2008. играла на 5 добијених сетова, као на гренд слемовима. 2007. године у Шангају је било последње финале које се играло по том формату (Федерер-Ферер). Већ наредне године имали смо Новака и Давиденка (лаганих 2-0 за Новака).

Тад је одржан састанак играча са челницима АТП-а. Играче су питали да гласају какав формат желе у будућности: да ли да финале има тај престиж коју носи играње у 5 сетова или желе да се финале убудуће игра на 3 добијена сета. Сви играчи су гласали да се формат промени. Само један није. Погађајте... Федерер је рекао да треба задржати стари формат.

Мени је логично то што су момци тражили начин да смање надњудске напоре којима су изложени током дуге сезоне и тако сачувају своје здравље.

Scully26

pre 12 godina

Захваљујем се редакцији на овом чланку. Јако добра анализа онога што смо гледали на завршном турниру у Лондону.

Федерер је одиграо јако квалитетно. На томе му честититам, ипак су му противници били играчи из 10 најбољих. Имао је тежу групу, поготово после Марејевог одустајања после првог меча.
За њега ово може да значи и неки велики турнир наредне године али не мора да значи. Време ће показати, али да је био најбољи овај турнир, у то нема сумње!

Надал није био повређен а рекло би се ни нешто претерано уморан (имао је паузу од Шангаја где је испао у 2. колу, што је доста времена да се опорави физички). Његов проблем је ритам мечава, победе које доносе неопходно самопуздање... Често ме Рафаел подсећа на неку велику парну машину којој треба доста времена да се захукта али када ухвати ритам, меље...

Мареј је разочарао све одустајањем, имао је сјајну форму у подршку домаће публике али није успео да заврши годину како је замислио - на месту бр.3 испред Федерера. Искрено, ако са 24 године не може да издржи физичку битку са њим, не знам кад ће. То је нешто што би млађим играчима требало да иде у прилог а испаде да се једини играч који се не буни због предугог календара Федерер, а убедљиво је најстарији. Мислим да би ови млади лавови, требало да се замисле. Овако, Енди није заслужио то 3. место.

vlada

pre 12 godina

Federer je sigurno medicinski fenomen! Za više od deset godina profesionalne karije nikad nije predao meč zbog iscpljenosti, bolesti ili povrede. Vidimo da svi drugi koji su danas u vrhu imaju česte probleme sa povređivanjem i zdravljem. To je njegova prednost, zato osvoji i Bazel, Pariz i London. Ali, prednost ostalih je u mladosti, nisu ni blizu 30te. Jedino više ne verujem u Nadala. Mislim da ga je Novak potpuno uništio sa 6 poraza u 2011. Njegovo samopuzdanje više nikad neće biti kao pre.

bla bla

pre 12 godina

@ Slobo
Slazem se da Federer nije imao losu godinu i da je gubio uglavnom samo od Noleta i Nadala, Na US Openu jeste savim zasluzeno i bez bilo kakve sumnje Nole zasluzeno pobedio, ali nije toliko nadmocniji bio ako je gubio 2 0 i spasavao 2 vezane mec lopte na Federerov servis.S druge strane, to govori koliko jaka psiha igra veliku ulogu u tenisu.I Djokovic je servirao za set na RG, pa izgubio i set i mec. Pozdrav ljubiteljima tenisa.

Slobo

pre 12 godina

Bojan @
Ti zelis da dokazes da postoji analogija pada u igri Samprasa i Federera.
Ja tvrdim da je pad Federera rezultat nove konkuerencije, a kod Samprasa pad njegove igre.
Ti si ovako postavio Samprasovu konkurenciju:
1989-92 konkurencija Edberg, Beker, Kurijer i Lendl 1 slem
1993-96 konkurencija Agasi, Kafeljnikov, Rafter, Ivanisevic - 7 slemova
1997-99 konkurencija ista - 4 slema
2000-02 konkurencija Safin,Hjuit i Rodik, 2 slema
Ovakva postavka apsulutno nije tačna i nema nikakvu logiku.
Agassi (1970) je stariji od Samprasa(1971)i on mu je bio konkurencija tokom cele karijere (1992ge osvojio Wimbldon) a ne samo u periodu koji si ti postavio, a isto vazi i za Raftera (1972) i Ivanisevica (1971) a tu je i Krajiček (1971)
Da je Sampras 1998 počeo da pada u svojoj igri u kojoj je dozivio 17 poraza, evo 14 igrača koji su ga te godine savladali (neki su ga savladali 2 puta) - njihove godine i plasmani na atp listi kada su se sastali sa Samprasom.
Andre Agassi (1970) 7-mi
Tomas Muster (1967) 20-ti
Fabrice Santoro (1972) 25-ti
Wayne Fereira (1971) 36-ti
Michael Chang (1972) 14-ti
Ramon Delgado (1976) 97-mi
Mark Woodford (1965) 66-ti
Rafter (1972) 3-ći
Leander Paes (1973) 100ti
Krajiček (1971) 11ti
Kučera (1974) 20ti
Stoltenberg (1970) 29ti
Corretja (1974) 6ti
Rusedski (1973) 13ti
Da se ovako nesto ili bar slično dogodilo Federeru, pa da su počeli nad njim da se "iživljvaju" njegovi savremenici ili stariji od njega, a da ne govorim o rankingu,ne bi mi palo na pamet da izvodim zaključak, o novoj konkurenciji.

U toj lošoj 1998 oj (a kasnije su došle još gore)u kojoj je i pored svih ovih poraza od mahom nisko plasiranih igrača, Sampras na kraju godine ipak bio prvi.
AO 1/4 finale
RG 2go kolo
Wimbldon - pobednik
US Open 1/2 finale
Zavrsni masters 1/2 finale.
Osvojeni turniri: Filadelfia, Beč, Atlanta

Godinu je zavrsio kao broj 1 sa tadasnjih 3915 atp bodova sto bi bilo danasnjih priblizno 7800 a verovatno i manje jer po danasnjem sistemu bodovanju, favorizovani su pobednici turira.

Ovo je još jedan jasan pokazatelj pada igre Samprasa bez obzira na konkurenciju, jer na touru nema novih igrača, a jasno pokazuje da bi teniser sa ovakvim učinkom tokom godine, mogao da računa maksimalno na treću ili cetvrtu poziciju na danasnjoj ATP listi.

Bojan

pre 12 godina

(Petar Pecikoza, 29. novembar 2011 13:00)
Federer je jedini koji je ove godine uspevao da namuci Noleta u punom naletu, tako da ne bih rekao da je igrao dobro samo toliko koliko mu je bilo dozvoljeno.

Dermendziev

pre 12 godina

Bravo Sasa,kao i uvek velelepni clanak,pa bi mnogim "borcima za svoje misljenje" ipak preporucio da Vas redovno citaju i sebe obogate.
Svakako ste,jedan od mojih omiljenih blogera.

Pozdrav.

Slobo

pre 12 godina

Izvinjavam se zbog greške u prethodnom postu.
Greskom sam upisao Bojan@ kome sam se obracao u kolonu svog imena.

Svejedno, sa moje strane zaključujem raspravu