Tenis 42

Nedelja, 19.10.2008.

18:19

Madrid: Endi Mari osvojio trofej

Škotski teniser Endi Mari pobedio je Žila Simona sa 6:4, 7:6 u finalu turnira iz Masters serije u Madridu.

Madrid: Endi Mari osvojio trofej IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

branko

pre 15 godina

@svetlana
Драга Светлана,
И ја желим сваку срећу и успех младој,новој Србији. Искрено верујем да Ви нисте њен аутентични представник и да је она је она, та млада,нова Србија мудрија, образованија, тактичнија, писменија , мање острашћена и боље васпитана од Вас, а тиме и много ближа мени него Вама, без обзира на године.
@psiholog
Помирили смо се наравно. Зар сте сумњали у то?

Deda Mile

pre 15 godina

U redu, Svetlana, pamet nije u godinama, nego u glavi. Ali zar Vam je stvarno sporna pamet u ovom slucaju?
MIslim da je kamen spoticanja bilo obracanje na "TI", za sta je usledilo izvinjenje.
Mislim da je Vas komentar previse zucan, iako se i Vi na kraju ogradjujete.
I mislim da ste svi troje pametni, ali pomalo impulsivni.
Pozdrav svima.

Filolog

pre 15 godina

@Zenevljanin:

Zenevljanin je u pravu, naravno da se izgovara Mari a ne Marej, ja se za to zalazem vec nekoliko meseci redakciji B92...Srbima iz Amerike porucujem: poslusacemo Vas kad je rec o americkim teniserima, a ne skotskim!

psiholog(zenski)

pre 15 godina

Svetlana, ne tako strogo, nije gospodin Branko bio ni najmanje zlonameran.Jednostavno, oboje smo po impulsu izvesnih predrasuda, koje poseduju i bolji pojedinci, izrucili na papir svoje komentare.
P.S. Veoma bih volela da mi gospodan Branko odgovori i da se pomirimo.

svetlana

pre 15 godina

Deda Branko,
za nekog ko se hvali staroscu i autmatski podrazumeva da sa njom dolazi mudrost pokazuje da je ona daleko of tvojih vrata.
Dela, ne reci, dragi moj Branko....ali ne krivim te Branko, druze...predugo je komunizam ispirao mozak i trubio kako se napredovati oze samo godistem a ne sposobnjosti...i budi Branko radostansto su se vremena promenila i ne zavidi mladom svetu i momcima na zrelosti, koja je u njihovim godinama retka ali i te kako moguca.
Nek Bog blagoslovi mladu i novu Srbiju, dosta mi je ove ustajale, super-pametne i svemoguce naftalinske mumije.
P.S.
u slucaju da si pgresno razumeo, ovo nije nikakav napad, samo iznosenje mog pogleda...nema mesta ljutnji, nek se svako pogleda u ogledalo i onda usudi da sudi drugom!

psiholog (za Branka)

pre 15 godina

Vau!
Ovo su poprilicni faulovi (da li se tako kaze?) sa obe strane.
Vrlo mi je zabavno, nadam se bice i Vama.
Ad 1. Ja sam zenski psiholog
Ad 2. 1. marta idem u redovnu penziju (60;35)
Ad 3. Izvinjavam se za Ti, bilo je krajnje spontano, jer su komentari puni visprenosti valjda smanjili potrebnu distancu u dijalogu s nepoznatima.
So, you like my!

Miran covek

pre 15 godina

Branko,meni bas nista ne bi smetalo da me neko zove MOMAK.Ne vidim niti jednu rdjavu konotaciju, sem eventualne greske sto se tice cinjenicnog stanja.
Licno bih to pre shvatio kao kompliment, posebno sto je sadrzaj vrlo afirmativan.

branko

pre 15 godina

@ svetlana
Поштујем свачије мишљење, па и Ваше (Gulbis).
Ви сте, говорећи о Новаку употребили једну врло инспиративну реч – БЕЗБРИЖНОСТ.
Кад неко постане светски BRAND, а врхунски тенисери и тенисерке то свакако јесу, онда је то крај сваке безбрижности и уживања. BRAND је појам који се односи на бизнис и сви врхунски тенисери су заштитни знак сваковрсних бизниса, око чије главе лете свакодневно цифре у стотинама хиљада долара. Нема ту онда нити може бити никакве безбрижности или уживања (како је раније знала да каже Ана). Те појмове морају заменити неки други: озбиљност, одговорност, врхунски професионализам, стабилност – допадало се то нама, посматрачима, или не. Неки од њих то схвате пре и боље а неки касније и теже. Све се то види и на терену – ко уме да гледа.
@psiholog
Захваљујем на комплиментима, али морате у будуће бити опрезнији у исказима. Мене сте назвали `паметним момком`. Кад би се обелоданиле Ваше и моје године, није искључено да би, математички гледано, било могуће да ми будете унук. А Ваша струка би требало да Вам помогне у још нечему. Текстови које ја пишем тешко би се могли повезати са зрелошћу некога ко се означава као МОМАК.

svetlana

pre 15 godina

Branko,
Gulbis nema sanse. Jedina validna konstantna cetvorka je ona koja je na celu u ovom trenutku.
Bez obzira na Noletov nedavni intervju, mislim da njegov problem nije u kondiciji vec u pritisku koji nije u stanju da podnese tj. ignorise.
Sto pre poradi na tome i vrati se onoj bezbriznoj igri od prosle godine, to bolje.
Najbolji lek za Noletov trenutni netrofejni period je osvajanje trofeja: IDEMO NOLEEE!

psiholog

pre 15 godina

Nije ti, vala, ni bilo tesko da posle svih nas rezimiras.
No, svaka ti je na mestu, bez pristrasnosti.
I, posto imam neka prava na osnovu struke, moram ti reci da si pametan momak.Bolje ti lepo pisi izvorni, originalni oblik imena,a u tome bi bilo dobro i slediti te. Pozdrav.

branko

pre 15 godina

Е па, после овог лингвистичког симпозијума, ја бих се вратио тенису.Ова година је наговестила нову хијерархију у мушком тенису. Друго је питање кад ће се та хијерархија видети на ATP листи, с обзиром на начин на који та листа (као и WTA) настаје о чему сам већ писао и истакао апсурд над апсурдима да неко ко НЕ ИГРА може напредовати на листи. Но, то није моја данашња тема. Мислим да ће Nadal владати још дуго, мада не верујем онолико колико је владао Federer. Мислим да је Federer на силазној путањи која није толико стрма, али је мало вероватно да се та путања може окренути на више. Мислим да је неко добро оценио да Ђоковић стагнира. У овом часу се чини извеснијим да ће његова позиција бити угрожена него да би он мога угрозити оне испред њега. Неспоран и видљив напредак ове године су показали Murray, Del Potro, Tsonga, Monfils, Simon (морам их написати овако да не бих упао у неки лингвистички жрвањ). Мени се чини да би, као у бициклизму, ова петорка, са можда још неким (рецимо Gulbis) могла прво сустићи Ђоковића а онда Federera и неко време заједно са њим јурити Nadala. Идуће године га неће сустићи, али ће се видето ко може да настави а ко ће отпасти.

Tennis

pre 15 godina

Nije ni "A" nego se izgovara kao "AO" u stvari napravite usta da izgovorite "O" a kazete "A" a ustvari milsite na "U". Dok sve to pripremate za izgovor morate brzo reci "U". I to je to. Inace i ja zivim u Americi vise nego duplo od 16god. ali to ne mejenja nista sto se tice izgovaranja i pretvaranja "A" u "U"
Vuk je bio buba lenja kada je uradio pravopis samo u Srbiji.

AK

pre 15 godina

Citam vase komentare i ne iznenadjujem se da je samo jedna osoba provalila o cemu se radi: Svetlana koja kaze da je Mari najbolji igrac na turu. Evo i zasto jeste: Federera je frustrirao onako kako obicno Federer frustrira druge sve sa neodbranjivim udarcima prema protivniku.
Protiv Simona, sasvim drugi igrac i druga igra, Mari prihvata igru u kojoj je ovaj opet bio bolji i od najboljeg u tome, Nadala, a to je prebacivacka unedogled i cak i u takvoj igri pokazuje da je bolji i stize do pred kraj
taj brejka u drugom setu i Simonove set lopte kada odigrava nekoliko napadackih akcija kojima pokazuje svoju superiornost i stize do pobede. Dakle tek tada pokazuje sta stvarno moze, par lopti pred kraj seta.
Pa stvarno je car nad carevima i veliki domaci zadatak i Noletu i Rozderu i Nadalu.

Dusko

pre 15 godina

A sad malo i o tenisu:
Ovaj Simon je najveci defanzivac ikada. Nadal je po tom pitanju amater za njega. Preko 90% njegovih pokusaja za vinerom se zavrsava greskom. S druge strane, fizicki i mentalno je savrseno spreman.
Ipak, uvek navijam za njegove protivnike.

@Ženevljanin

pre 15 godina

Nisi u pravu. Doduse, neki komentatori izgovaraju Mari, neki M'ri, a vecina Marej. Inace zivim u americi vec 16 godina. Necemo o engleskom.

Poliglota

pre 15 godina

Evo i ovog dodatka diskusiji koja polako odlazi u leksicke vode:
1. Zvonareva, a ne Zvonarjova
2. Juznji, a ne Juzni
3. Aljona, a ne Alona
P.S. Ne znam zasto Venus V. citamo "po vukovski", jer se njeno ime drugacije izgovara.

Kod nAs je to inace dosta cesta pojava da, cak i u jednoj sintagmi, prvi deo citamo "po vukovski" a drugi deo kako se kaze engleski. Recimo VIDEO RIKORDER.Kako biste vi to procitali - kviz pitanje (lako)?

Leila

pre 15 godina

KOliko je mec bio znacajan i zanimljiv, vidi se po tome sto trecina komentara odlazi na transkripciju imena Endijevog. Sta bi tek bilo da Zil (Gilles) Simon ima neko ime kao, recimo P.A. Mathieu?
Tek njega citaju da Bog sacuva, ne sumnjam da ste vec svi culi.
Ako nekoga zanima, jer vec smo u toj temi, najpribliznije tacnom je reci Matje (kao pevacica Mirej Matje, secaju se stariji), a nasi ga zovu Metju, sa tako uzasnim francusko-engleskim naglaskom da mi dodje da stisam ton kad on igra.

pre 15 godina

Poslušajte kako se izgovara Murray...

http://www.fuebuena.com.ar/?p=2075#comments

Izgovara se "Mari", a uvjerit ćete se i sami kada stisnete strjelicu pored zvučnika!

evora

pre 15 godina

Da sacekamo Pariz i Sangaj, to ce razjasniti neke danasnje dileme. Uverena sam da vise niko ozbiljan ne bi sebi dozvolio luksuz da ista prognozira. Usud je dobro promesao karte.
Uzivajmo, bar nije dosadno!

anica

pre 15 godina

Cestitke MAREJU,decko igra dobar tenis,za Noleta ne brinite nece ga stici!
Nole,posle Sangaja odmor,pa ako Bog da odbrana A.opena!!!
NAPRED NOLE!!!!

blueberry

pre 15 godina

Za Zenevljanina.
Evo zasto npr. ja mislim da se cita Marej.
Znaci pise se MurRAY.Da se pise MurREY, ja bih citala MARI (kao npr.KEY se cita KI,ali posto se pise MurRAY kao npr.DAY,SAY etc. onda se cita MAREJ.
Medjutim,pogledacu te tvoje predloge!Pozdrav!

svetlana

pre 15 godina

I kaosto vecrekoh, gadan mali raste...
Definitivno moj omiljkeni igrac posle Noleta, i trenutno najjaci na turu.
Drago mi je sto se s njim Nole ne moze sastajati pre finala!

Kjara

pre 15 godina

Mari, da, lepo odigrano. Simon,iznenadjenje. Ali, dragi moji, sto se tice trojice prvih, stvari stoje ovako: Nole pada, Fed varira, Rafa je u usponu. Danas je tako, videcemo dogodine.

Ivana

pre 15 godina

Maso, citas mi misli povodom Marija. Dosadno...!
P.S. Pozdrav za Zenevljanina. Konacno neko ko govori Mari, da ne bude neskromno - kao ja.
Ali, ucenje nije zabranjeno.

marko

pre 15 godina

Odlican Marej.Polako pocinje da lici na pravog igraca.Ne bih se slozio sa Svetlaninim komentarima da je kralj defanzive.On se izuzetno dobro krece u napadu,sasvim dobar behend i forhend,takodje i igra na mrezi je dobra,servis odlican,a u defanzivi je odlican,zna i da napadne iz te pozicije,tako da se decko formirao u odlicnog igraca,ali videcemo da li je trenutna forma ili nesto drugo,ali zasluzio je ovu titulu.GO ROGER.

marko

pre 15 godina

I da,sledeca sezona bice ekstra zanimljiva,barem to obecava kraj godine.Prvi Gren Slem nije pravi pokazatelj kako ce se stvari odvijati,smatram da su tu igraci u najslabijoj formi,naravno jer je pocetak sezone,vec od Americkih mastersa stvari su malo jasnije,a onda famozna Nadalova sljaka gde je nepobediv,tu on brani mnogo poena,takodje i Federer nema titulu ali ali sva finala sem Rima.E tu Marej brani slab fond poena i moze znacajan korak da napravi,i Djokovic ima polufinala i titulu,to treba isto odbraniti.E tu je glavna prednost Nadala,podigne formu do maksimuma i ona ga drzi i na travi Kvins i Vimbldon,i ako to sve odbrani mislim da ce barem dve godine biti broj jedan.Sto se Federera tice ja mislim da ce on da se skoncentrise na Gren Slemove,jel to se najvise ceni naravno...I GO ROGER.

biba

pre 15 godina

Bravo, zasluženo, konačno da jedno novo lice potisne onu dvojicu smorova (Fedexa i Rafu). Ne znam koliko će ugroziti Noleta na 3. poziciji, ali bojim se da će to biti uskoro.Nole mora nešto pod hitno da menja, u sebi ili u svom okruženju. Dosta slikanja u tabloidima, modne revije, reklame za Ideu. Mislim, šteta je za tako talentovanog tenisera da ne zagrize još jače. Pa on nije stigao još ni Federera i Nadala, a već ga drugi ugrožavaju...Sada je očito došao red da i drugi pokažu svoj talenat, a Djoković stagnira.

Ženevljanin

pre 15 godina

Mari je zasluženo pobedio , ali je Simon pokazao da je i on veoma napredovao ove godine - počeo je godinu kao 29. a sad je blizu kvalifikacije u najboljih osam 'Šangajaca' - i da nije slučajno došao do finala. Imao je i malo sreće, doduše (u dva meča je spasavao meč lopte). Da nije proveo dvostruko više vremena na terenu od Škota (skoro 12 casova/manje od 6) verovatno bi meč bio potpuno izjednačen.
Na kraju, vidim da većina veruje da se ime škotskog tenisera (Murray) izgovara/piše u srpskom jeziku kao "Marej". Takvima predlažem dva načina da se uvere da nisu u pravu. Prvi je da bar jednom gledaju/slušaju prenos koji se komenatariše na engleskom jeziku (recimo Eurosport ili na netu Masters series TV). Drugi je da pročitaju šta o tome piše naš poznati lingvista Tvrtko Prćić ("Transkripcioni rečnik lićnih imena"). Ima i treći način, da se upoznate sa Škotlanđankom koja se preziva Murray i da pažljivo oslušnete njeno ime kad se budete upoznavali.:-).

biba

pre 15 godina

Bravo, zasluženo, konačno da jedno novo lice potisne onu dvojicu smorova (Fedexa i Rafu). Ne znam koliko će ugroziti Noleta na 3. poziciji, ali bojim se da će to biti uskoro.Nole mora nešto pod hitno da menja, u sebi ili u svom okruženju. Dosta slikanja u tabloidima, modne revije, reklame za Ideu. Mislim, šteta je za tako talentovanog tenisera da ne zagrize još jače. Pa on nije stigao još ni Federera i Nadala, a već ga drugi ugrožavaju...Sada je očito došao red da i drugi pokažu svoj talenat, a Djoković stagnira.

Ženevljanin

pre 15 godina

Mari je zasluženo pobedio , ali je Simon pokazao da je i on veoma napredovao ove godine - počeo je godinu kao 29. a sad je blizu kvalifikacije u najboljih osam 'Šangajaca' - i da nije slučajno došao do finala. Imao je i malo sreće, doduše (u dva meča je spasavao meč lopte). Da nije proveo dvostruko više vremena na terenu od Škota (skoro 12 casova/manje od 6) verovatno bi meč bio potpuno izjednačen.
Na kraju, vidim da većina veruje da se ime škotskog tenisera (Murray) izgovara/piše u srpskom jeziku kao "Marej". Takvima predlažem dva načina da se uvere da nisu u pravu. Prvi je da bar jednom gledaju/slušaju prenos koji se komenatariše na engleskom jeziku (recimo Eurosport ili na netu Masters series TV). Drugi je da pročitaju šta o tome piše naš poznati lingvista Tvrtko Prćić ("Transkripcioni rečnik lićnih imena"). Ima i treći način, da se upoznate sa Škotlanđankom koja se preziva Murray i da pažljivo oslušnete njeno ime kad se budete upoznavali.:-).

branko

pre 15 godina

@ svetlana
Поштујем свачије мишљење, па и Ваше (Gulbis).
Ви сте, говорећи о Новаку употребили једну врло инспиративну реч – БЕЗБРИЖНОСТ.
Кад неко постане светски BRAND, а врхунски тенисери и тенисерке то свакако јесу, онда је то крај сваке безбрижности и уживања. BRAND је појам који се односи на бизнис и сви врхунски тенисери су заштитни знак сваковрсних бизниса, око чије главе лете свакодневно цифре у стотинама хиљада долара. Нема ту онда нити може бити никакве безбрижности или уживања (како је раније знала да каже Ана). Те појмове морају заменити неки други: озбиљност, одговорност, врхунски професионализам, стабилност – допадало се то нама, посматрачима, или не. Неки од њих то схвате пре и боље а неки касније и теже. Све се то види и на терену – ко уме да гледа.
@psiholog
Захваљујем на комплиментима, али морате у будуће бити опрезнији у исказима. Мене сте назвали `паметним момком`. Кад би се обелоданиле Ваше и моје године, није искључено да би, математички гледано, било могуће да ми будете унук. А Ваша струка би требало да Вам помогне у још нечему. Текстови које ја пишем тешко би се могли повезати са зрелошћу некога ко се означава као МОМАК.

Kjara

pre 15 godina

Mari, da, lepo odigrano. Simon,iznenadjenje. Ali, dragi moji, sto se tice trojice prvih, stvari stoje ovako: Nole pada, Fed varira, Rafa je u usponu. Danas je tako, videcemo dogodine.

evora

pre 15 godina

Da sacekamo Pariz i Sangaj, to ce razjasniti neke danasnje dileme. Uverena sam da vise niko ozbiljan ne bi sebi dozvolio luksuz da ista prognozira. Usud je dobro promesao karte.
Uzivajmo, bar nije dosadno!

branko

pre 15 godina

Е па, после овог лингвистичког симпозијума, ја бих се вратио тенису.Ова година је наговестила нову хијерархију у мушком тенису. Друго је питање кад ће се та хијерархија видети на ATP листи, с обзиром на начин на који та листа (као и WTA) настаје о чему сам већ писао и истакао апсурд над апсурдима да неко ко НЕ ИГРА може напредовати на листи. Но, то није моја данашња тема. Мислим да ће Nadal владати још дуго, мада не верујем онолико колико је владао Federer. Мислим да је Federer на силазној путањи која није толико стрма, али је мало вероватно да се та путања може окренути на више. Мислим да је неко добро оценио да Ђоковић стагнира. У овом часу се чини извеснијим да ће његова позиција бити угрожена него да би он мога угрозити оне испред њега. Неспоран и видљив напредак ове године су показали Murray, Del Potro, Tsonga, Monfils, Simon (морам их написати овако да не бих упао у неки лингвистички жрвањ). Мени се чини да би, као у бициклизму, ова петорка, са можда још неким (рецимо Gulbis) могла прво сустићи Ђоковића а онда Federera и неко време заједно са њим јурити Nadala. Идуће године га неће сустићи, али ће се видето ко може да настави а ко ће отпасти.

Ivana

pre 15 godina

Maso, citas mi misli povodom Marija. Dosadno...!
P.S. Pozdrav za Zenevljanina. Konacno neko ko govori Mari, da ne bude neskromno - kao ja.
Ali, ucenje nije zabranjeno.

psiholog (za Branka)

pre 15 godina

Vau!
Ovo su poprilicni faulovi (da li se tako kaze?) sa obe strane.
Vrlo mi je zabavno, nadam se bice i Vama.
Ad 1. Ja sam zenski psiholog
Ad 2. 1. marta idem u redovnu penziju (60;35)
Ad 3. Izvinjavam se za Ti, bilo je krajnje spontano, jer su komentari puni visprenosti valjda smanjili potrebnu distancu u dijalogu s nepoznatima.
So, you like my!

psiholog

pre 15 godina

Nije ti, vala, ni bilo tesko da posle svih nas rezimiras.
No, svaka ti je na mestu, bez pristrasnosti.
I, posto imam neka prava na osnovu struke, moram ti reci da si pametan momak.Bolje ti lepo pisi izvorni, originalni oblik imena,a u tome bi bilo dobro i slediti te. Pozdrav.

Poliglota

pre 15 godina

Evo i ovog dodatka diskusiji koja polako odlazi u leksicke vode:
1. Zvonareva, a ne Zvonarjova
2. Juznji, a ne Juzni
3. Aljona, a ne Alona
P.S. Ne znam zasto Venus V. citamo "po vukovski", jer se njeno ime drugacije izgovara.

Kod nAs je to inace dosta cesta pojava da, cak i u jednoj sintagmi, prvi deo citamo "po vukovski" a drugi deo kako se kaze engleski. Recimo VIDEO RIKORDER.Kako biste vi to procitali - kviz pitanje (lako)?

Leila

pre 15 godina

KOliko je mec bio znacajan i zanimljiv, vidi se po tome sto trecina komentara odlazi na transkripciju imena Endijevog. Sta bi tek bilo da Zil (Gilles) Simon ima neko ime kao, recimo P.A. Mathieu?
Tek njega citaju da Bog sacuva, ne sumnjam da ste vec svi culi.
Ako nekoga zanima, jer vec smo u toj temi, najpribliznije tacnom je reci Matje (kao pevacica Mirej Matje, secaju se stariji), a nasi ga zovu Metju, sa tako uzasnim francusko-engleskim naglaskom da mi dodje da stisam ton kad on igra.

branko

pre 15 godina

@svetlana
Драга Светлана,
И ја желим сваку срећу и успех младој,новој Србији. Искрено верујем да Ви нисте њен аутентични представник и да је она је она, та млада,нова Србија мудрија, образованија, тактичнија, писменија , мање острашћена и боље васпитана од Вас, а тиме и много ближа мени него Вама, без обзира на године.
@psiholog
Помирили смо се наравно. Зар сте сумњали у то?

pre 15 godina

Poslušajte kako se izgovara Murray...

http://www.fuebuena.com.ar/?p=2075#comments

Izgovara se "Mari", a uvjerit ćete se i sami kada stisnete strjelicu pored zvučnika!

psiholog(zenski)

pre 15 godina

Svetlana, ne tako strogo, nije gospodin Branko bio ni najmanje zlonameran.Jednostavno, oboje smo po impulsu izvesnih predrasuda, koje poseduju i bolji pojedinci, izrucili na papir svoje komentare.
P.S. Veoma bih volela da mi gospodan Branko odgovori i da se pomirimo.

Miran covek

pre 15 godina

Branko,meni bas nista ne bi smetalo da me neko zove MOMAK.Ne vidim niti jednu rdjavu konotaciju, sem eventualne greske sto se tice cinjenicnog stanja.
Licno bih to pre shvatio kao kompliment, posebno sto je sadrzaj vrlo afirmativan.

Deda Mile

pre 15 godina

U redu, Svetlana, pamet nije u godinama, nego u glavi. Ali zar Vam je stvarno sporna pamet u ovom slucaju?
MIslim da je kamen spoticanja bilo obracanje na "TI", za sta je usledilo izvinjenje.
Mislim da je Vas komentar previse zucan, iako se i Vi na kraju ogradjujete.
I mislim da ste svi troje pametni, ali pomalo impulsivni.
Pozdrav svima.

anica

pre 15 godina

Cestitke MAREJU,decko igra dobar tenis,za Noleta ne brinite nece ga stici!
Nole,posle Sangaja odmor,pa ako Bog da odbrana A.opena!!!
NAPRED NOLE!!!!

Dusko

pre 15 godina

A sad malo i o tenisu:
Ovaj Simon je najveci defanzivac ikada. Nadal je po tom pitanju amater za njega. Preko 90% njegovih pokusaja za vinerom se zavrsava greskom. S druge strane, fizicki i mentalno je savrseno spreman.
Ipak, uvek navijam za njegove protivnike.

marko

pre 15 godina

Odlican Marej.Polako pocinje da lici na pravog igraca.Ne bih se slozio sa Svetlaninim komentarima da je kralj defanzive.On se izuzetno dobro krece u napadu,sasvim dobar behend i forhend,takodje i igra na mrezi je dobra,servis odlican,a u defanzivi je odlican,zna i da napadne iz te pozicije,tako da se decko formirao u odlicnog igraca,ali videcemo da li je trenutna forma ili nesto drugo,ali zasluzio je ovu titulu.GO ROGER.

Tennis

pre 15 godina

Nije ni "A" nego se izgovara kao "AO" u stvari napravite usta da izgovorite "O" a kazete "A" a ustvari milsite na "U". Dok sve to pripremate za izgovor morate brzo reci "U". I to je to. Inace i ja zivim u Americi vise nego duplo od 16god. ali to ne mejenja nista sto se tice izgovaranja i pretvaranja "A" u "U"
Vuk je bio buba lenja kada je uradio pravopis samo u Srbiji.

marko

pre 15 godina

I da,sledeca sezona bice ekstra zanimljiva,barem to obecava kraj godine.Prvi Gren Slem nije pravi pokazatelj kako ce se stvari odvijati,smatram da su tu igraci u najslabijoj formi,naravno jer je pocetak sezone,vec od Americkih mastersa stvari su malo jasnije,a onda famozna Nadalova sljaka gde je nepobediv,tu on brani mnogo poena,takodje i Federer nema titulu ali ali sva finala sem Rima.E tu Marej brani slab fond poena i moze znacajan korak da napravi,i Djokovic ima polufinala i titulu,to treba isto odbraniti.E tu je glavna prednost Nadala,podigne formu do maksimuma i ona ga drzi i na travi Kvins i Vimbldon,i ako to sve odbrani mislim da ce barem dve godine biti broj jedan.Sto se Federera tice ja mislim da ce on da se skoncentrise na Gren Slemove,jel to se najvise ceni naravno...I GO ROGER.

blueberry

pre 15 godina

Za Zenevljanina.
Evo zasto npr. ja mislim da se cita Marej.
Znaci pise se MurRAY.Da se pise MurREY, ja bih citala MARI (kao npr.KEY se cita KI,ali posto se pise MurRAY kao npr.DAY,SAY etc. onda se cita MAREJ.
Medjutim,pogledacu te tvoje predloge!Pozdrav!

svetlana

pre 15 godina

I kaosto vecrekoh, gadan mali raste...
Definitivno moj omiljkeni igrac posle Noleta, i trenutno najjaci na turu.
Drago mi je sto se s njim Nole ne moze sastajati pre finala!

@Ženevljanin

pre 15 godina

Nisi u pravu. Doduse, neki komentatori izgovaraju Mari, neki M'ri, a vecina Marej. Inace zivim u americi vec 16 godina. Necemo o engleskom.

Filolog

pre 15 godina

@Zenevljanin:

Zenevljanin je u pravu, naravno da se izgovara Mari a ne Marej, ja se za to zalazem vec nekoliko meseci redakciji B92...Srbima iz Amerike porucujem: poslusacemo Vas kad je rec o americkim teniserima, a ne skotskim!

AK

pre 15 godina

Citam vase komentare i ne iznenadjujem se da je samo jedna osoba provalila o cemu se radi: Svetlana koja kaze da je Mari najbolji igrac na turu. Evo i zasto jeste: Federera je frustrirao onako kako obicno Federer frustrira druge sve sa neodbranjivim udarcima prema protivniku.
Protiv Simona, sasvim drugi igrac i druga igra, Mari prihvata igru u kojoj je ovaj opet bio bolji i od najboljeg u tome, Nadala, a to je prebacivacka unedogled i cak i u takvoj igri pokazuje da je bolji i stize do pred kraj
taj brejka u drugom setu i Simonove set lopte kada odigrava nekoliko napadackih akcija kojima pokazuje svoju superiornost i stize do pobede. Dakle tek tada pokazuje sta stvarno moze, par lopti pred kraj seta.
Pa stvarno je car nad carevima i veliki domaci zadatak i Noletu i Rozderu i Nadalu.

svetlana

pre 15 godina

Deda Branko,
za nekog ko se hvali staroscu i autmatski podrazumeva da sa njom dolazi mudrost pokazuje da je ona daleko of tvojih vrata.
Dela, ne reci, dragi moj Branko....ali ne krivim te Branko, druze...predugo je komunizam ispirao mozak i trubio kako se napredovati oze samo godistem a ne sposobnjosti...i budi Branko radostansto su se vremena promenila i ne zavidi mladom svetu i momcima na zrelosti, koja je u njihovim godinama retka ali i te kako moguca.
Nek Bog blagoslovi mladu i novu Srbiju, dosta mi je ove ustajale, super-pametne i svemoguce naftalinske mumije.
P.S.
u slucaju da si pgresno razumeo, ovo nije nikakav napad, samo iznosenje mog pogleda...nema mesta ljutnji, nek se svako pogleda u ogledalo i onda usudi da sudi drugom!

svetlana

pre 15 godina

Branko,
Gulbis nema sanse. Jedina validna konstantna cetvorka je ona koja je na celu u ovom trenutku.
Bez obzira na Noletov nedavni intervju, mislim da njegov problem nije u kondiciji vec u pritisku koji nije u stanju da podnese tj. ignorise.
Sto pre poradi na tome i vrati se onoj bezbriznoj igri od prosle godine, to bolje.
Najbolji lek za Noletov trenutni netrofejni period je osvajanje trofeja: IDEMO NOLEEE!

svetlana

pre 15 godina

I kaosto vecrekoh, gadan mali raste...
Definitivno moj omiljkeni igrac posle Noleta, i trenutno najjaci na turu.
Drago mi je sto se s njim Nole ne moze sastajati pre finala!

svetlana

pre 15 godina

Deda Branko,
za nekog ko se hvali staroscu i autmatski podrazumeva da sa njom dolazi mudrost pokazuje da je ona daleko of tvojih vrata.
Dela, ne reci, dragi moj Branko....ali ne krivim te Branko, druze...predugo je komunizam ispirao mozak i trubio kako se napredovati oze samo godistem a ne sposobnjosti...i budi Branko radostansto su se vremena promenila i ne zavidi mladom svetu i momcima na zrelosti, koja je u njihovim godinama retka ali i te kako moguca.
Nek Bog blagoslovi mladu i novu Srbiju, dosta mi je ove ustajale, super-pametne i svemoguce naftalinske mumije.
P.S.
u slucaju da si pgresno razumeo, ovo nije nikakav napad, samo iznosenje mog pogleda...nema mesta ljutnji, nek se svako pogleda u ogledalo i onda usudi da sudi drugom!

biba

pre 15 godina

Bravo, zasluženo, konačno da jedno novo lice potisne onu dvojicu smorova (Fedexa i Rafu). Ne znam koliko će ugroziti Noleta na 3. poziciji, ali bojim se da će to biti uskoro.Nole mora nešto pod hitno da menja, u sebi ili u svom okruženju. Dosta slikanja u tabloidima, modne revije, reklame za Ideu. Mislim, šteta je za tako talentovanog tenisera da ne zagrize još jače. Pa on nije stigao još ni Federera i Nadala, a već ga drugi ugrožavaju...Sada je očito došao red da i drugi pokažu svoj talenat, a Djoković stagnira.

Kjara

pre 15 godina

Mari, da, lepo odigrano. Simon,iznenadjenje. Ali, dragi moji, sto se tice trojice prvih, stvari stoje ovako: Nole pada, Fed varira, Rafa je u usponu. Danas je tako, videcemo dogodine.

marko

pre 15 godina

Odlican Marej.Polako pocinje da lici na pravog igraca.Ne bih se slozio sa Svetlaninim komentarima da je kralj defanzive.On se izuzetno dobro krece u napadu,sasvim dobar behend i forhend,takodje i igra na mrezi je dobra,servis odlican,a u defanzivi je odlican,zna i da napadne iz te pozicije,tako da se decko formirao u odlicnog igraca,ali videcemo da li je trenutna forma ili nesto drugo,ali zasluzio je ovu titulu.GO ROGER.

marko

pre 15 godina

I da,sledeca sezona bice ekstra zanimljiva,barem to obecava kraj godine.Prvi Gren Slem nije pravi pokazatelj kako ce se stvari odvijati,smatram da su tu igraci u najslabijoj formi,naravno jer je pocetak sezone,vec od Americkih mastersa stvari su malo jasnije,a onda famozna Nadalova sljaka gde je nepobediv,tu on brani mnogo poena,takodje i Federer nema titulu ali ali sva finala sem Rima.E tu Marej brani slab fond poena i moze znacajan korak da napravi,i Djokovic ima polufinala i titulu,to treba isto odbraniti.E tu je glavna prednost Nadala,podigne formu do maksimuma i ona ga drzi i na travi Kvins i Vimbldon,i ako to sve odbrani mislim da ce barem dve godine biti broj jedan.Sto se Federera tice ja mislim da ce on da se skoncentrise na Gren Slemove,jel to se najvise ceni naravno...I GO ROGER.

anica

pre 15 godina

Cestitke MAREJU,decko igra dobar tenis,za Noleta ne brinite nece ga stici!
Nole,posle Sangaja odmor,pa ako Bog da odbrana A.opena!!!
NAPRED NOLE!!!!

svetlana

pre 15 godina

Branko,
Gulbis nema sanse. Jedina validna konstantna cetvorka je ona koja je na celu u ovom trenutku.
Bez obzira na Noletov nedavni intervju, mislim da njegov problem nije u kondiciji vec u pritisku koji nije u stanju da podnese tj. ignorise.
Sto pre poradi na tome i vrati se onoj bezbriznoj igri od prosle godine, to bolje.
Najbolji lek za Noletov trenutni netrofejni period je osvajanje trofeja: IDEMO NOLEEE!

Dusko

pre 15 godina

A sad malo i o tenisu:
Ovaj Simon je najveci defanzivac ikada. Nadal je po tom pitanju amater za njega. Preko 90% njegovih pokusaja za vinerom se zavrsava greskom. S druge strane, fizicki i mentalno je savrseno spreman.
Ipak, uvek navijam za njegove protivnike.

AK

pre 15 godina

Citam vase komentare i ne iznenadjujem se da je samo jedna osoba provalila o cemu se radi: Svetlana koja kaze da je Mari najbolji igrac na turu. Evo i zasto jeste: Federera je frustrirao onako kako obicno Federer frustrira druge sve sa neodbranjivim udarcima prema protivniku.
Protiv Simona, sasvim drugi igrac i druga igra, Mari prihvata igru u kojoj je ovaj opet bio bolji i od najboljeg u tome, Nadala, a to je prebacivacka unedogled i cak i u takvoj igri pokazuje da je bolji i stize do pred kraj
taj brejka u drugom setu i Simonove set lopte kada odigrava nekoliko napadackih akcija kojima pokazuje svoju superiornost i stize do pobede. Dakle tek tada pokazuje sta stvarno moze, par lopti pred kraj seta.
Pa stvarno je car nad carevima i veliki domaci zadatak i Noletu i Rozderu i Nadalu.

Ženevljanin

pre 15 godina

Mari je zasluženo pobedio , ali je Simon pokazao da je i on veoma napredovao ove godine - počeo je godinu kao 29. a sad je blizu kvalifikacije u najboljih osam 'Šangajaca' - i da nije slučajno došao do finala. Imao je i malo sreće, doduše (u dva meča je spasavao meč lopte). Da nije proveo dvostruko više vremena na terenu od Škota (skoro 12 casova/manje od 6) verovatno bi meč bio potpuno izjednačen.
Na kraju, vidim da većina veruje da se ime škotskog tenisera (Murray) izgovara/piše u srpskom jeziku kao "Marej". Takvima predlažem dva načina da se uvere da nisu u pravu. Prvi je da bar jednom gledaju/slušaju prenos koji se komenatariše na engleskom jeziku (recimo Eurosport ili na netu Masters series TV). Drugi je da pročitaju šta o tome piše naš poznati lingvista Tvrtko Prćić ("Transkripcioni rečnik lićnih imena"). Ima i treći način, da se upoznate sa Škotlanđankom koja se preziva Murray i da pažljivo oslušnete njeno ime kad se budete upoznavali.:-).

blueberry

pre 15 godina

Za Zenevljanina.
Evo zasto npr. ja mislim da se cita Marej.
Znaci pise se MurRAY.Da se pise MurREY, ja bih citala MARI (kao npr.KEY se cita KI,ali posto se pise MurRAY kao npr.DAY,SAY etc. onda se cita MAREJ.
Medjutim,pogledacu te tvoje predloge!Pozdrav!

Ivana

pre 15 godina

Maso, citas mi misli povodom Marija. Dosadno...!
P.S. Pozdrav za Zenevljanina. Konacno neko ko govori Mari, da ne bude neskromno - kao ja.
Ali, ucenje nije zabranjeno.

evora

pre 15 godina

Da sacekamo Pariz i Sangaj, to ce razjasniti neke danasnje dileme. Uverena sam da vise niko ozbiljan ne bi sebi dozvolio luksuz da ista prognozira. Usud je dobro promesao karte.
Uzivajmo, bar nije dosadno!

pre 15 godina

Poslušajte kako se izgovara Murray...

http://www.fuebuena.com.ar/?p=2075#comments

Izgovara se "Mari", a uvjerit ćete se i sami kada stisnete strjelicu pored zvučnika!

Poliglota

pre 15 godina

Evo i ovog dodatka diskusiji koja polako odlazi u leksicke vode:
1. Zvonareva, a ne Zvonarjova
2. Juznji, a ne Juzni
3. Aljona, a ne Alona
P.S. Ne znam zasto Venus V. citamo "po vukovski", jer se njeno ime drugacije izgovara.

Kod nAs je to inace dosta cesta pojava da, cak i u jednoj sintagmi, prvi deo citamo "po vukovski" a drugi deo kako se kaze engleski. Recimo VIDEO RIKORDER.Kako biste vi to procitali - kviz pitanje (lako)?

@Ženevljanin

pre 15 godina

Nisi u pravu. Doduse, neki komentatori izgovaraju Mari, neki M'ri, a vecina Marej. Inace zivim u americi vec 16 godina. Necemo o engleskom.

Tennis

pre 15 godina

Nije ni "A" nego se izgovara kao "AO" u stvari napravite usta da izgovorite "O" a kazete "A" a ustvari milsite na "U". Dok sve to pripremate za izgovor morate brzo reci "U". I to je to. Inace i ja zivim u Americi vise nego duplo od 16god. ali to ne mejenja nista sto se tice izgovaranja i pretvaranja "A" u "U"
Vuk je bio buba lenja kada je uradio pravopis samo u Srbiji.

Filolog

pre 15 godina

@Zenevljanin:

Zenevljanin je u pravu, naravno da se izgovara Mari a ne Marej, ja se za to zalazem vec nekoliko meseci redakciji B92...Srbima iz Amerike porucujem: poslusacemo Vas kad je rec o americkim teniserima, a ne skotskim!

Leila

pre 15 godina

KOliko je mec bio znacajan i zanimljiv, vidi se po tome sto trecina komentara odlazi na transkripciju imena Endijevog. Sta bi tek bilo da Zil (Gilles) Simon ima neko ime kao, recimo P.A. Mathieu?
Tek njega citaju da Bog sacuva, ne sumnjam da ste vec svi culi.
Ako nekoga zanima, jer vec smo u toj temi, najpribliznije tacnom je reci Matje (kao pevacica Mirej Matje, secaju se stariji), a nasi ga zovu Metju, sa tako uzasnim francusko-engleskim naglaskom da mi dodje da stisam ton kad on igra.

branko

pre 15 godina

Е па, после овог лингвистичког симпозијума, ја бих се вратио тенису.Ова година је наговестила нову хијерархију у мушком тенису. Друго је питање кад ће се та хијерархија видети на ATP листи, с обзиром на начин на који та листа (као и WTA) настаје о чему сам већ писао и истакао апсурд над апсурдима да неко ко НЕ ИГРА може напредовати на листи. Но, то није моја данашња тема. Мислим да ће Nadal владати још дуго, мада не верујем онолико колико је владао Federer. Мислим да је Federer на силазној путањи која није толико стрма, али је мало вероватно да се та путања може окренути на више. Мислим да је неко добро оценио да Ђоковић стагнира. У овом часу се чини извеснијим да ће његова позиција бити угрожена него да би он мога угрозити оне испред њега. Неспоран и видљив напредак ове године су показали Murray, Del Potro, Tsonga, Monfils, Simon (морам их написати овако да не бих упао у неки лингвистички жрвањ). Мени се чини да би, као у бициклизму, ова петорка, са можда још неким (рецимо Gulbis) могла прво сустићи Ђоковића а онда Federera и неко време заједно са њим јурити Nadala. Идуће године га неће сустићи, али ће се видето ко може да настави а ко ће отпасти.

psiholog

pre 15 godina

Nije ti, vala, ni bilo tesko da posle svih nas rezimiras.
No, svaka ti je na mestu, bez pristrasnosti.
I, posto imam neka prava na osnovu struke, moram ti reci da si pametan momak.Bolje ti lepo pisi izvorni, originalni oblik imena,a u tome bi bilo dobro i slediti te. Pozdrav.

branko

pre 15 godina

@ svetlana
Поштујем свачије мишљење, па и Ваше (Gulbis).
Ви сте, говорећи о Новаку употребили једну врло инспиративну реч – БЕЗБРИЖНОСТ.
Кад неко постане светски BRAND, а врхунски тенисери и тенисерке то свакако јесу, онда је то крај сваке безбрижности и уживања. BRAND је појам који се односи на бизнис и сви врхунски тенисери су заштитни знак сваковрсних бизниса, око чије главе лете свакодневно цифре у стотинама хиљада долара. Нема ту онда нити може бити никакве безбрижности или уживања (како је раније знала да каже Ана). Те појмове морају заменити неки други: озбиљност, одговорност, врхунски професионализам, стабилност – допадало се то нама, посматрачима, или не. Неки од њих то схвате пре и боље а неки касније и теже. Све се то види и на терену – ко уме да гледа.
@psiholog
Захваљујем на комплиментима, али морате у будуће бити опрезнији у исказима. Мене сте назвали `паметним момком`. Кад би се обелоданиле Ваше и моје године, није искључено да би, математички гледано, било могуће да ми будете унук. А Ваша струка би требало да Вам помогне у још нечему. Текстови које ја пишем тешко би се могли повезати са зрелошћу некога ко се означава као МОМАК.

psiholog (za Branka)

pre 15 godina

Vau!
Ovo su poprilicni faulovi (da li se tako kaze?) sa obe strane.
Vrlo mi je zabavno, nadam se bice i Vama.
Ad 1. Ja sam zenski psiholog
Ad 2. 1. marta idem u redovnu penziju (60;35)
Ad 3. Izvinjavam se za Ti, bilo je krajnje spontano, jer su komentari puni visprenosti valjda smanjili potrebnu distancu u dijalogu s nepoznatima.
So, you like my!

Miran covek

pre 15 godina

Branko,meni bas nista ne bi smetalo da me neko zove MOMAK.Ne vidim niti jednu rdjavu konotaciju, sem eventualne greske sto se tice cinjenicnog stanja.
Licno bih to pre shvatio kao kompliment, posebno sto je sadrzaj vrlo afirmativan.

psiholog(zenski)

pre 15 godina

Svetlana, ne tako strogo, nije gospodin Branko bio ni najmanje zlonameran.Jednostavno, oboje smo po impulsu izvesnih predrasuda, koje poseduju i bolji pojedinci, izrucili na papir svoje komentare.
P.S. Veoma bih volela da mi gospodan Branko odgovori i da se pomirimo.

Deda Mile

pre 15 godina

U redu, Svetlana, pamet nije u godinama, nego u glavi. Ali zar Vam je stvarno sporna pamet u ovom slucaju?
MIslim da je kamen spoticanja bilo obracanje na "TI", za sta je usledilo izvinjenje.
Mislim da je Vas komentar previse zucan, iako se i Vi na kraju ogradjujete.
I mislim da ste svi troje pametni, ali pomalo impulsivni.
Pozdrav svima.

branko

pre 15 godina

@svetlana
Драга Светлана,
И ја желим сваку срећу и успех младој,новој Србији. Искрено верујем да Ви нисте њен аутентични представник и да је она је она, та млада,нова Србија мудрија, образованија, тактичнија, писменија , мање острашћена и боље васпитана од Вас, а тиме и много ближа мени него Вама, без обзира на године.
@psiholog
Помирили смо се наравно. Зар сте сумњали у то?