Tenis 40

Nedelja, 06.01.2008.

16:49

Južnji u finalu pregazio Nadala

Južnji u finalu pregazio Nadala IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

40 Komentari

Sortiraj po:

Duke

pre 16 godina

Dragan BGD
Ako poznajes i pratis tenis, onda znas da su dva najteza udarca servis i volej (tj. igra na mrezi).
Nadal nema ni servis ni volej. Da bi neki igrac (kakvog ti nazivas siledzijom) mogao da izvodi jake servise ili da uopste jako udara lopticu potrebna je neverovatna tehnika. Zapravo, najteze je udariti lopticu ravno, jako i precizno. Dovoljno je samo malo vise otvoriti glavu reketa i loptica ide u aut, ili je malo vise zatvoriti i loptica je u mrezi. Kada si ti ili bilo ko drugi video da Nadal udara lopticu ravno? To se jednosatvno ne desava. On uvek spinuje udarac tako da je velika verovatnoca da ce loptica zavrsiti u terenu. Kazes da je protiv Federera imao 3 set lopte. Ne samo da je imao 3 set lopte vec je uzeo dva seta! ali ovogodisnji wimbledon je bio specifican po mnogo cemu. Prvo, finale je bio 5 (i slovima peti) mec Federera na travi, a Nadalu 9. Drugo, Nadal je u taj mec usao unapred prezaljen zbog napornih meceva pre finala i zbog Sjajnih Federovih partija do tada (izgubio samo 1 set od Ferera). Trece, Nadal je igrao strasno dobro a Federer tek prosecno. Ali je ipak uzeo titulu. Postoji mnogo igraca koji su defanzivci, ali puno su atraktivniji od Nadala (po igri a ne po fami koja ih prati). Navescu Santoroa koji je toliko dobar za gledanje i toliko atraktivan da njegove meceve gledaju i ljudi koji inace ne gledaju tenis. To sto su Nadalovi mecevi medju najgledanijima nista ne znaci (bar ne meni). Covek ima armiju navijaca ali ne samo zbog "prelepog tenisa" koji igra vec zbog njegovih godina, macho izgleda, lepih manira van terena....i sl. Nema sumnje da je Nadal vrhunski atleta i teniser. To niko ne spori, jer tu su rezultati koji su po mnogo cemu neverovatni. 3 Rolandgarosa u 21 godini, da ne nabrajam masters titule.... Ja samo kazem da mi siledzijski tenis nije interesantan. Vec sam objasnio siledzijski tenis i ne bih da se ponavljam. Nadal je tipican predstavnik spanske skole tenisa (taj tenis je spor, defanzivan, jednolican). To sto je on ucestvovao u neverovatnim razmenama udaraca je toliko normalno da nemam komentara. Pa svaki vrhunski teniser i jeste vrhunski zato sto moze da uradi ono sto dobar ili presecan ne mogu. Jos da se osvrnem na tvoj komentar o servisima Rafe Nadala. Pogledaj prvih 20 tenisera sa ATP liste i reci mi da li bilo ko od njih ima slabiji servis od Nadala? Naravno da nema. Nadalov servis je prosecan i usvakom slucaju vec godinama isti. Tehnika izvodjenja servisa se unapredjuje i menja i kako igrac sazreva tako i njegovi servisi postaju ubitacniji i bolji. To samo kod Nadala nije slucaj. I jos da ti napisem nesto o empatiji i stucnim krugovima koji se njome bave. Toliko je smesno da se empatijom bave tzv. strucnjaci i jos u nekakvim krugovima koji su zatvoreni da ja mogu samo da zakljucim da sam bio u pravu i da nisam pogresio. Ko su ti strucnjaci? Kako se bave empatijom? Ako je to neka tajna zasto si je izneo ovde u javnom prostoru, na Internetu? Ti, nazovi strucnjaci, su potpuno promasili polje i fokus svog istrazivanja i strucnog delovanja. Ne bih nikoga da vredjam ali kako neko moze da bude strucnjak u 21 veku i bavi se proucavanjem pojava i pojmova koje su jos u 80-im godinama proslog veka do kraja razotkrivene i objasnjene. Kolektiva psihologija nije odrziva kategorija u nauci. Jos od kada se uslo u pojasnjavanje identiteta i individualnosti svake licnosti doslo se do zakljucka da kolektivitet u psihologiji nije predmet proucavanja zato sto niti jedna teorija nije odrziva (pa cak ni ta o drustvenoj empatiji). Ziveo sam i radio u SAD. To drustvo se smatra jako empaticnim. I to jeste istina ako gledas TV, ali ako imas priliku da budes tamo, vrlo brzo se uveris da je sve to samo TV i nista vise. To je nacin da se stvori dobra slika drustva u kome jedinka zivi, a sve da bi se ta jedinka osecla dobro, vazno i uspesno. Ali, molim te da ovu "empaticnu" pricu zavrsimo i pricamo o tenisu. Lep pozdrav....

Dragan,BGD

pre 16 godina

@voja
Izvini Vojo,osecam prilicnu dozu konzervativnosti u tvom tekstu.Ti o Nadalu pises u svoje ime,Don Cico i ja objasnjavamo pojavu,definisemo veliku mrznju koja se provlaci u tekstovima.Mrznju za koju ne postoji razlog.
Da se dopada zenama,pa to je evidentno.Znam mnoge koji kazu da je Bekam bez veze i da se nikom ne dopada,ali je opet cinjenica da je on jedan od najpozeljnijih muskaraca na planeti i za zene i za muskarce takvog ukusa.Hocu da kazem kako u velikoj meri govoris u svoje ime,a mi smo vodili principijelne diskusije.
@Duke
Znam da postoje razliciti ljudi,pa si ti osoba koja ne voli kako igra Nadal.Medjutim,
nije mi jasno sta to znaci "siledzija" u tenisu.
Do danas,tako su kvalifikovani oni teniseri koji protivnika dobijaju jakim udarcima i sve resavajku servisom i tehnika im je slabija strana.Kod Nadala je sve suprotno,on neki put resava meceve i servisom,ali ne snagom,nego odlicnim kvalitetom servisa,a
takodje ima i raznovrsnu igru.
To nije tajna da su njegovi mecevi medju najgledanijim na svetu,ne samo zbog te "macho" fizionomije i figure.reci da Nadal nema tehniku je ipak smesno,jer sam citao komentare stranih strucnjaka o razmenama neverovatnih udaraca na Nadalovim mecevima.
Uostalom,cime je dosao do 3 set lopte protiv Federera na poslednjem Vimbldonu,snagom,
servisom ili brzinom,tehnikom i borbenoscu.Kako je to "siledzijski" kad ti u servisu posalje loptu koja ode vise od pet metara van terena.da ne duzim,mnogo si pogresio.Kao i u vezi empatije.To je tema koja se vec godinama vodi u strucnim krugovima,ali ne izlazi u javnost,jer bi izazvala haos.
Nije ovo mesto da spominjem sve situacije u kojima se pokazao neverovatan nedostatak empatije.Zbog toga su i pocele rasprave u strucnim krugovima.rekao sam vec,ali cu ti ponoviti da nase drustvo ne voli narocito emocije,one se cesto moraju skrivati,a tamo gde je manjak emocija,nema ni empatije.Mislim ima u pojedinacnim slucajevima,ali nema koliko treba.

Duke

pre 16 godina

Objasnjenje za "Rafu"
Siledzija u tenisu znaci sledece: Imam jednu taktiku tokom cele karijere i imam svoj stil igre koji nikako ne menjam, sve sto radim jeste dobra fizicka priprema i uvezbavanje udaraca. Bilo je mnogo takvih tenisera (i verovatno ce ih biti jos vise), npr. Tomas Muster. Vec sam rekao da je Rafa najbolji koji je igrao ovakav tenis, najbolji ikada, ali se meni takav tenis ne gleda i ne volim ga. Ponavljam da ovakav tenis nije zabranjen i da skoro po pravilu donosi rezultate. Ali je meni dosadan za gledanje. To sto je Rafa drugi vec 3 godine jeste rekord, a sta da kazemo onda za Federera koji 4 godine 1? To je tek rekord! Rekordi nisu merilo onoga sto se meni svidja vec mi je merilo ono sto vidim i pratim. Mozemo da udjemo u pricu oko tenisa i rafinih udaraca, ali samo ako imas argumente i nacina da ih odbranis. Evo nekoliko mojih, koji potvrdju "tenis na silu" Rafaela Nadala:
• Za ishod svakog Rafinog meca presudna je njegova fizicka pripremljenost i svezina
• Prilikom servisa je kranje jednolican i skoro uvek servira slicne ili iste 1 i 2 servise
• Na mrezu ide samo po poen ili kada mora
• Jako spinuje loptu prilikom forhenda i cesto po dijagonali, koristeci to sto je levoruk. Retko igra ravne udarce cak i kada je ocigledno da moze da poentira. Jednostavno nema sigurnosti u udarcima koji nisu mehanicki (kod njega su to top-spin udarci).
• Kada pokusa da improvizuje na terenu, to cini na svoj servis i skoro po pravilu ima problem da ga osvoji. Cesto se u takvim gemovima igra na razliku.
• Uvek prima servis protivnika daleko od osnovne linije, sto je jasan znak da je klasican defanzivac, pa otuda i super rezultati na sljaci.
• Vazi za jednog od najboljih reternera na ATP tour-u, ali cak i kada servis protivnika mami na riskantan retern on samo prebaci duboku loptu na osnovnu liniju i pocinje da igra poen jer je siguran da moze da trci a nije siguran da moze da pogodi ravn retern uz bocnu liniju.

Ima toga jos, ali za sada toliko. Pozdrav.

Rafa

pre 16 godina

@Duke
Jos jedan strucnjak za tenis. Nadal siledzija.hehe.Jednostavno ne mogu da vas razumem.Mnogo ljudi koji su strucnjaci za tenis tvrde ovo.Ja ih uvek pitam "Kako onda objasnjavate cinjenicu da je Nadal igrac koji vec tri godine drzi drugo mesto(a to je trenutno rekord) i to da on protiv teniskog vanzemaljca "Federera" ima pozitivan skor i da ima 81 vezanu pobedu na sljaci(isto rekord)?" I to u vreme kad je konkurencija vrhunska.Duke molim objasnjenje.Hvala

cvetic

pre 16 godina

mislim da je nadalu najveca nagrada bila ljubav one djevojcice koju je pokazala.sigurno je predivan osjecaj kada znate da vas neko toliko voli i cijeni, to je osjecaj sa kojim se rijetko koji teniser moze susresti.cak je i meni doslo da zaplacem dok sam nju gledala. ona mu je pomogla da lakse podnese tezak poraz...a to je nesto sto hladni svajcarac nikad nece osjetiti. i jos nesto, naravno da je rafa sprman za AO,a vi sto se nadate da ce on vrlo brzo sici sa pozicije 2 i prepustit je novaku MOZETE SAMO DA SANJATE O TOME!!!! jos cete vi dugo gledati vatrenog rafu, u to budite sigurni.

Milana

pre 16 godina

@Vojo,
A zavisi i od hemije izmedju dve osobe ili senzibiliteta svake individue da li volimo ili ne i koga i kako.
Ali vi bas bukvalno shvatiste ovo o ljubavi prema Nadalu. A milsim da je @Don Cico mislio na one koji uporno negativno pisu o Nadalu i to iskljucivo o tome kako on izgleda i koliko je "odvratan" a vrlo malo o tenisu koji igra.
@Don Cico, izvinjavam se sto izigravam "drvenog advokata" ali se bar nadam da nisam pogresno shvatila vasu poruku.

MilosRS

pre 16 godina

(Bojan, 7. januar 2008 13:14)

Da si rekao Moskva ili St. Petersburg, rekao bih ti hvala na lijepim zeljama, al gdje ti je taj Krasnojarsk? To sto je Juzni Rus nema nikakve veze,jednostavno mi je drago sto je neko pomeo sa terena Nadala, ciji se tenis zasniva samo na snazi i kondiciji i izuzetno je dosadan za gledanje, osim kad igra protiv nekog atraktivnog protivnika kao Fed, Nole, Stepanek...

Milana

pre 16 godina

"Hvala kralju sto je dosao da me gleda a hvala i kraljici sto mu je dozvolila da dodje da me gleda" - reci su Nadala posle osvajanja prvog RG-a, posle primanja cestitki od spanskog kralja.

- Nadal ima fini smisao za humor.

Dozvolila sam sebi slobodu da dodam jos jednu Nadalovu lepu karakternu crtu. Pozdrav,

Igor Milanović

pre 16 godina

Opet provokator @DŠ. Pa već su vam, ako se dobro sećam, baš u vreme odigravanja AUS opena prošle godine ostali komentatori dokazaivali da se Михаил Южный ne govori "Južnjij" kao što vi govorite nego Južni(j), pri čemu sam "j" stavio u zagradu jer se u našem jeziku NE IZGOVARA, inače bi i Достоевский bilo Dostojevskij, Чайковский - Čajkovskij... Zatim, dođavola, zar "н" ispred "ы" u "Южный" nije MEKO? Zaboga, ako želite da budete u pravu, govorite "Južni" a ne "Južnjij". Ne bih pisao ovo da vi, uvek nepozvano, a skoro uvek i netačno ne ispravljate gramatiku u komentarima. Zašto jednostavno ne ćutite?

Duke

pre 16 godina

Ajd' i ja koju da napisem. Nadal? Njega, kao i ostale tenisere (sem Novaka) gledam i cenim kror to kako igraju tenis. Ne svidja mi se kako covek igra tenis i to je sve sto mi se ne svidja u vezi Nadala. Briga me kako izgleda i da li je 2 ili 202 na rang listi. Njegov tenis je monoton i spor i ne volim da gledam njegove meceve, narocito kada dere neke osrednje igrace. Tenis pratim 20 godina i uvek bilo bilo siledzija kao sto je Rafa (moram da priznam ne tako dobro plasiranih i atraktivnih). Nadal jeste za klasu bolji od svih siledzija koji su igrali (i igraju tenis) ali je ipak siledzija. To sto ga devojcice i devojke, pa i zene vole razumem. Tip fino izgleda i lepo se ponasa van terena. Po meni je on dosadan za gledanje (sa izuzetkom 1/2 finala i finala ( i meca sa Soserlingom na poslednjem wimbledonu)). Dragane Dragane (BGD Dragane), zasto pricas o empatiji? Kako to da Srbi nisu empaticni? Pricaj u svoje ime i nikada nemoj uopstavati stvari, a narocito ne blshts iz kolektivne psihologije. Svi smo mi i dobri i losi kao ljudi, a te dve strane prirode, ispoljavamo u zavisnosti od situacije u koju nas zivot trenutno stavi. Preporucujem ti da pogledas sjajan film CHRASH i uveris se da kolektivna psihologogije nikako ne funcionise jer je moderni drustvo (da, da tu spada i Srbija) ispunjeno predrasudama i strahovima. Bojaninu ispovest ne bih komentarisao, sve je sama napisala. Ajd' pa se pisemo

voja

pre 16 godina

@Don Cico
@Dragan,Bgd
Nisam iz "profila", ali me interesuje...
Slazem se sa dve tacke - Nadal odlicno igra i - Nadal je ljubazan.
Da li svi treba da vole Nadala? I da li su svi koji njega ne vole - isfrustrirani tinejdzeri ili oni koji navijaju da Nadal slomi nogu, da bi Novak bio drugi? Nema sanse.
Pobrkali ste ljubav sa postovanjem necijeg rada i uspeha. Ovde fali postovanja, ne samo prema Nadalu, cesto su i drugi na tapetu. To je stvar kolektivne nesvesti i nema veze sa tim da li Rafa dobro izgleda i da li ga zene vole (sa tim se cak i ne slazem).
Dakle - postujem maksimalno. A, da li volim/ne volim, to je emocija (izgleda da je stvarno zabranjena), jedna ista sa dva kraja i nema veze sa postovanjem. Sta cu, imam je. Postujem, ali ne volim. Volim tenis, volim igru, volim kada ostanem bez teksta zbog facsinantih poena, volim kada mi se ucini da se igrac rodio sa reketom... volim Novaka, Federera, Nalbandijana, Mareja, Hasa, Blejka, Janka, Santoroa, Moju, Safina... Zar moram da volim i Nadala, Juznjija, Andrejeva i Gabasvilija? Samo postujem. Pa, kada Dragan kaze da se zenama jos i oprasta, oprostite mi sto neke igrace volim, a neke - ne. Sto zbog stila, sto zbog ponasanja na terenu, sto zbog subjektivnog dozivljaja...

Don Cico

pre 16 godina

Da, apsurdno je, ali ocigledno je da postoji jedna kategorija ljudi koji ne vole Nadala.
Njihov psiholoski profil je jednostavan. To su, najcesce, mladi a neuspesni muzjaci, kojima smeta sto:
- Nadal odlicno igra
- Nadala dobro izgleda
- Nadal je ljubazan i lepo
vaspitan
- Nadala vole zene
Pa jel tako?

crystal

pre 16 godina

@ Ergic Bojana

BRAVO!!!!!


Iako je Jouzhny osvojio titulu u Chennai-u, Rafa i mala Ashita (ime devojcice koja je svim srcem i dusom bodrila Rafu) su zvezde ovogodisnjeg Chennai Open-a.

Posle polufinala sam jako volela da Rafa upozna tu devojcicu, sto su kasnije organizatori i omogucili. Svaka cast. Toliko iskrenih emocija od strane Rafe i devojcice tokom polufinala i na ceremoniji dodele pehara. Nikada do sada nisam videla tako emotivnu i dobru dodelu pehara na teniskim turnirima. Sve pohvale za organizatore, te slike su obisle ceo svet.

Vamos Rafa

Bojan

pre 16 godina

@Pittsburgh
Gde se to u tenisu za kratko
vreme mogu zaraditi velike
pare.O cemu pricas,covece?
Pretpostavljam da si neki
odavde koji je otisao kod
babe iz trece generacije i
sad nesto tupis.kakve veze
ima kakav je ko na terenu.
Vazno je kakvi su van terena.
Da li je mozda Sampras manje
voleo tenis od Agasija,jer se
Agasi smeskao i salio a Pit
Pistol nije.
@MilosRS
Pao si u ekstazu zato sto je
Rus pobedio.E dabogda do kraja
zivota,ziveo u Krasnojarsku.

Dragan,BGD

pre 16 godina

@Bojana Ergic
Tvoj komentar cu snimiti da bih ga kasnije analizirao.Od svega,najvise su mi se dopali "unutrasnji demoni".
Mada,ima jos toga sto cu zapamtiti.Nazalost u Srbiji su EMOCIJE sasvim potisnute u drugi plan.Ovde onaj koji ima emocije smatra se slabicem,
devojkama se jos i oprasta,ali muskarcima nikada.
U zemljama koje se smatraju civilizovanim,mi smo pri dnu po prisustvu empatije(sada ce vecina reci-Sta ti je to) koju bi se komparativno mogla povezati sa cojstvom.Kad si pomenula emocije,odmah se javio covek koji ih nema da ti "objasni kako on usreci ljude oko sebe".Strasno,sta je napisao,cista bukovina.
Ima tu jos par detalja.Mrznja prema Nadalu traje vec godinu,
dve,zato sto ga mnogo vole devojke,zato sto je ispred naseg Novaka i sto je uspesan.
Zamisli jos kad ga pobedi Juzni,iz nase "bratske zemlje" koja bi nas rado porobila,da je mogla.U svakom slucaju ovde ima i raznih prednosti.Ako se Bojana bavis sociologijom,psihopatologijom,
antropologijom i tome slicno,
osecas se kao Darvin na Galapagosu.
Poruka za nekog drugog: Ako panicno odbijas svaki pomen unutrasnjih demona,koji inace postoje u svakom coveku,to je znak da ti demoni kucaju na vrata.

Pittsburgh

pre 16 godina

@Bojana: ti klinci se bore za svoje snove, jer kad cuju da je Federer za godinu dana zaradio 5.000.000 $ , onda ih ne zanima ni skola, ni zanat, samo udri po loptici, da se uzme brzo lova, i da se do kraja zivota nista ne radi. Prema tome, nemoj te zalopojke, ispadose jos oni jadni, kukavni, crkose od napora, a ni za sta ?
Pa sto rece neko ovde, sta mislis, sto su vecina njih, onako smrknuti, ko da im je neko pobio pola porodice, kad izadju na teren ?? Nasim igracima, Jeleni, Ani i Novaku svaka cast, umeju i da se nasmeju, i zabave publiku, i , po mom misljenju, oni ovaj sport i vole, za razliku od Nadala i Federera, gde mi se cini da su samo pare u pitanju !
A inace, u Srbiji ima ljudi koji zive tako dobro, da 50 % Amerikanaca moze samo da im zavidi na tome !!

Rafa

pre 16 godina

Svaka cast Ergic Bojani.Slazem se sa njom,jeste da i ja prozivam,ali to radim cisto iz sale.Mrznjom na mrznju. Ali ona devojcica sto je plakala,prvi put da vidim negde tako iskrene emocije,i ko da ju je bog pogledao i rekao,plakaces na kraju al to ce biti suze radosnice.I videli ste sami.Cudo se desilo.a ja ni jednog od vas nisam cuo da je cestitao Rafi na onako dobro odigranom mecu.Verovatno ste i navijali za Moju,ne zato sto ga voliten,nego navijate za svakog ko igra protiv Nadala,nebitno da li je Nalbandijan,Juzni ili Moja...zalim vas.

SiLvEr

pre 16 godina

Prolazili su i mnogi drugi teniseri kroz mnogo gore stvari pa nisu ovako gubili... najduzi mec u istoriji..ali na tri seta.. igrali su ljudi meceve na po 5 setova maratonski duge dan za danom pa nisu ovako gubili ... zato to ne moze da bude oravdanje.. da je izgubio 6:4 6:4 to bi jos i moglo da se uzme u obzir..jednostavno covek je igrao lose.KRAJ

@ergic bojana

svaka cast sto si takav navijac al post je...
Cista patetika.. ono sto su mnogi prosipali ovde a sto vise ne prolazi.. ljudi prestanite se vezivati za Srbiju kad god zelite da snizite nekog drugog koji je komentarisao...

pre 16 godina

(Ll)odra' ga

Francuz Llodra (Španjolci ga izgovaraju "ljodra" jer je to vjerojatno španjolsko prezime) "odrao je kožu" Nieminenu (N-jeminen; «n» i «j» kao u riječi «dan je lijep»), a Južnij (ne valja "Južni", a kamoli "Južnji") Nadalu. Svi pišu o Rusu i Španjolcu, ali red je da se nešto kaže i o Francuzu.

Llodra je odigrao jedan od najboljih susreta u karijeri. Dvoboj dvojice ljevaka bio je potpuno u njegovu znaku. Sjećam ga se kako je deklasirao Almagra u Rolandu Garrosu. Često je izlazio na mrežu i potpuno zbunio Nicolása. Isto smo vidjeli i u nedjelju. Krasnim jednoručnim bekhendom neobranjivo je pogađao paralele i dijagonale, napadima na Jarkkov drugi servis potpuno izbacio suparnika iz igre.

Izdvojio bih prvu igru drugoga dijela. Bilo je čak deset izjednačenja, a Finac je teškom mukom došao do vodstva. Potez tjedna ipak je bio u Llodrinoj režiji. Momak je na drugi servis odgovorio skraćenom loptom!

Odluka je pala u 3. igri koju je Jarkko servirajući završio bez poena. Francuz je odigrao vrhunski, poene zaradio paralelom bekhendom, brzim dolaskom na mrežu nakon Finčeva drugoga servisa, prolaženjem protivnika na mreži krasnom dijagonalom bekhendom. Dvoboj je zaključio velemajstorskim lobom forhendom…

Već je Moyá (Muja) pokazao Nadalovu ranjivost. Danas Južnij nije ponovio Carlosove pogrješke i razotkrio je sve Rafaelove slabosti. Problemi s koljenima već su konstanta, ali u Rafinu timu to očito ne vide jer bi već pronašli liječnika koji bi vježbama, a ne laserom, riješio problem. Mladić pogoršava stvar glupim izjavama da je spreman. Očito jest da nije i da je prije nosio povez ispod jednoga koljena, a u zadnje ih vrijeme već ima dva.

I za ljubitelje ortoepije! Slovenci pišu poraz «Moyája» i pogodak «Kakája». Hrvati i Srbi, budući da u španjolskomu i portugalskomu naglasak pada na zadnji slog, naglašavaju prvi slog i produžuju zadnji. U genitivu i ostalim padežima zadržava se osnova i pišemo «bez Moyáa («bez Mujaa» na srpskomu; ne valja «bez Muje»), «bez Kakáa» («bez Kakaa» na srpskomu; ne valja «bez Kake»).

Beograd

pre 16 godina

@acMilan: Prihvatam komentar. U pravu si. Samo sam hteo da kazem da me nervira to namrsteno ponasanje Nadala, kao i prepotetno-ljigavo Federera, kad vidim naseg Noleta, koji se sasvim normalno i prirodno ponasa, a svetska je klasa !!
@Bojana: o cemu bre ti pricas. Koji bre kompleksi? Zivim u Srbiji, a ziveo sam i Americi i u Evropi. OVde imam svoj business, i naravno da razveselim uvek , svakog prvog u mesecu, decu mojih zaposlenih !!! Nemoj mi pateticne-tuzne price o sportistima. Ako su talentovani, mogu do svoje 25-e godine toliko da zarade, da ceo zivot ne moraju da rade !! Mislis da bi se lomili toliko da igraju tennis, kosarku, futball, da nisu tako astronomske cifre.
Moj radni dan pocinje u 08.00, a zavrsava se kad zavrsim posao. Ponekad nema subote, nema nedelje, ni god. odmora ni praznika !! I tako ce biti do kraja zivota. Prema tome, 'oladi' malo sa tim baladama, i brain-washingom, i pusti nas da se prepucavamo kao ljudi :))
A ti ako mislis da si uspela samo zato sto zivis na Zapadu, blago tebi.

Ceca

pre 16 godina

covek jednom u 5 godina dozivi ovakav debakl i vi odma kako je propao. samo ste cekali ovako nesto da ga ispljujete.... tek je pocetak sezone, videcete sta ce da uradi do kraja iste.....

acmilan

pre 16 godina

Izvini BEOGRAD, ali Nalbandiana nigde nije bilo cele godine, a onda je odigrao Madrid i Pariz, to su samo dva turnira. Videcemo da li ce nastaviti u istom stilu....
I lepo procitaj, niko ne trazi opravdanje....

Ergic Bojana

pre 16 godina

Citam ove komentare i pitam se gde se krije problem,ko pise ove nebuloze?
Iskompleksirani ljudi kojima je jedini izgovor za nepostizanje nicega u zivotu oduvek bio taj sto zive u Srbiji,koji prave 1001 izgovor da bi utisali svoje unutrsnje demone koji su svakim danom sve glasniji,jer znaju da njihov sat otkucava a nista korisno nisu ucinili.
Da,Rafina sam navijacica,i za sve one koji su ovog trenutka rekli,pa zensko je zato i navija za Rafu,kezem NE,jer znam bolje,tog decka sam gledala prvi put na Roland Garrosu 2005 ne znajuci ni ko je ni odakle je,bila sam zadivljena njegovom borbenoscu,mirnocom,to sto se nikada nije predavao i sto za njega nije postojala izgubljena loptica...a kasnije sam,gledajuci druge njegove meceve shvatila o kakvom sportisti se radi.
Ja sam ljubitelj sporta,koji ce cestitati i aplaudirati kako Misi koji je danas pobedio Rafu a tako i svakom drugom koji ga u buducnosti pobedi,jer to je sport to je igra. Postavimo svi sebi pitanje ZASTO moramo da pokazujemo ljubav prema nekome tako sto cemo mrzeti druge?!
Zar ona devojcica iz Indije,koja je svim srcem bodrila Rafu,pustila suze kada je mislila da je pred vratima poraza i grlila i ljubila mamu i devojcicu pored sebe kada je Rafa pobedio nije najsvetliji primer onoga sta sport predstavlja i sta bi trebao zauvek da ostane?!
Zapitajte se svi vi koji kritikujete Rafu,Federera,Noleta sta vi radite dok oni ranom zorom udaraju loptice,provode sate u teretani,trce kilometre u prevodu BORE SE ZA SVOJE SNOVE???
Da,sta vi radite???
Da li i vi radite neki posao koji dovodi do suza i smeha nekoga kao sto je Rafa doveo onu devojcicu juce? Da li se i vi borite za svoje snove ili ipak mislite da je lakse odustati i reci “Pa,dobro ja nisam imao takve uslove,bilo je puno ratova ovde,nas niko ne voli” i naposletku i odustanete,zar ne? Tako je ipak lakse... Hajde da jednom u zivotu budemo pametni!
Hajde da uzivamo u tenisu i super igrama SVIH tenisera. Mislim da je krajnje vreme da shvatimo da nam razne podele nista dobro nikad nisu donele.
Hvala

abcd

pre 16 godina

Nije Južnji, nego Juzni ili Juznij (izaberite sami). Ne znam kako vam je uspelo da Южный prevedete kao Južnji.

Sportska redakcija vodi po sumanutim prevodima imena pa bi pomoglo da yapamtite i da se Justine Henin prevodi kao Žustin, a ne Žistin Anan.

Beograd

pre 16 godina

Alo ljudi, pa Rus ga je pocistio sa 6:0, i 6:1 .. kakvo bre opravdanje za jucerasnji mec ? Pa jel Nabaldijan krajem prosle godine, igrao turnir za turnirom i gazio Rafu, Nadala i sve koji su mu bili na putu. Bravo Juzni ! a Rafa polako odlazi u istoriju. Dzaba mu da se mrsti, i onako preteci da gleda. Bolje da je predao ovo danas. Bruka

Ja_pa_Ja

pre 16 godina

Da se ne daj Boze ovako neshto desilo nashem Noletu, ne bih mogao da otvorim sajt B92 od pljuvachke. Za manje upucene, tenis danas i tenis od pre 20tak godina kada su igrali Lendl, Beker, Edberg i ostali velikani tog doba je mnogo naporniji i brzi sport. Statistika vam govori da zbog napredovanja tehnologije reketa i zica, u danashnjem tensu loptice se udaraju za oko 20-30% brze i jache. Samim tim danashnji teniseri moraju mnogo vishe da rade na fizichkoj a posebno na tehnichkoj pripremi. Za navijache iz fotelje koji nikad nisu videli teniski teren jedna poruka: manje pljuvanja, vishe respekta za igrache danashnjice. Ovo stvarno nije lako! (Bivshi Division Two Colleague Player)

Friend

pre 16 godina

Ma mozete da branite Nadala koliko god zelite, meni je drago sto ga je Juznji oduvao.Neka krene da se navikava na kosave sa istoka Evrope.

acmilan

pre 16 godina

Mislim da niste gledali polufinale Nadal-Moya...
Naravno, ne zelim da trazim izgovore za poraz, ali covek je igrao finale, a da je imao samo 15ak sati da se odmori, to ipak treba imati u vidu. No dobro, Youzhny je pobedio danas, cestitam.

Jaca

pre 16 godina

svaka cast Juznjom, danas je bio bolji, ali je pravi sportista jer je i sam priznao da danas nije Rafa bio onaj pravi Rafa, zato se zahvalio Moji.
Nema veze, sinoc je bio najbolji teniski mec u skorije vreme. Rafa ce se odmoriti i ponovo odlicno igrati u Australiji.
VAMOS RAFA

MilosRS

pre 16 godina

Odavno u meni neki sportski dogadjaj u kome ne ucestvuju nasi nije izazvao ovoliku radost! Al ga je pomeo, uzivao sam gledajuci. Neobicna taktika, cekati gresku Nadala i samo povremeno ubaciti neki viner, jos uvjek ne mogu da vjerujem da je to upalilo...

mk

pre 16 godina

Svi vi koji ste ostavili komentar ocigledno niste gledali polufinalni mec Nadal- Moya. Toje inace najduzi mec u istoriji tenisa koji se igrao na 2 dobijena seta (trajao je oko 4 sata). Nadal je za odmor imao manje od 20 sati. Pa i da je robot nije mogao bolje, sto ne umanjuje odlicnu igru Mikhaila.
Rus inace spada u grupu tenisera koji moze da pobedi svakog, ali moze od svakog i da izgubi, sve zavisi od dana...

zoran

pre 16 godina

Oduvala ga kosava iz Rusije.
6-0/ 6-1/???????
Nema Rodja konkurenta, jednostavno nema. Svi ostali su tu da bljesnu povremeo pa se ugase. NAdalu bi bilo bolje da se fokusira na sljaku no da se bruka na tvrdjim podlogama.

Gledam naseg Novaka protiv Serene. Pa ne moze servu da joj vrati...treci igrac na listi..??
To je muski tenis danas.

Ergic Bojana

pre 16 godina

Citam ove komentare i pitam se gde se krije problem,ko pise ove nebuloze?
Iskompleksirani ljudi kojima je jedini izgovor za nepostizanje nicega u zivotu oduvek bio taj sto zive u Srbiji,koji prave 1001 izgovor da bi utisali svoje unutrsnje demone koji su svakim danom sve glasniji,jer znaju da njihov sat otkucava a nista korisno nisu ucinili.
Da,Rafina sam navijacica,i za sve one koji su ovog trenutka rekli,pa zensko je zato i navija za Rafu,kezem NE,jer znam bolje,tog decka sam gledala prvi put na Roland Garrosu 2005 ne znajuci ni ko je ni odakle je,bila sam zadivljena njegovom borbenoscu,mirnocom,to sto se nikada nije predavao i sto za njega nije postojala izgubljena loptica...a kasnije sam,gledajuci druge njegove meceve shvatila o kakvom sportisti se radi.
Ja sam ljubitelj sporta,koji ce cestitati i aplaudirati kako Misi koji je danas pobedio Rafu a tako i svakom drugom koji ga u buducnosti pobedi,jer to je sport to je igra. Postavimo svi sebi pitanje ZASTO moramo da pokazujemo ljubav prema nekome tako sto cemo mrzeti druge?!
Zar ona devojcica iz Indije,koja je svim srcem bodrila Rafu,pustila suze kada je mislila da je pred vratima poraza i grlila i ljubila mamu i devojcicu pored sebe kada je Rafa pobedio nije najsvetliji primer onoga sta sport predstavlja i sta bi trebao zauvek da ostane?!
Zapitajte se svi vi koji kritikujete Rafu,Federera,Noleta sta vi radite dok oni ranom zorom udaraju loptice,provode sate u teretani,trce kilometre u prevodu BORE SE ZA SVOJE SNOVE???
Da,sta vi radite???
Da li i vi radite neki posao koji dovodi do suza i smeha nekoga kao sto je Rafa doveo onu devojcicu juce? Da li se i vi borite za svoje snove ili ipak mislite da je lakse odustati i reci “Pa,dobro ja nisam imao takve uslove,bilo je puno ratova ovde,nas niko ne voli” i naposletku i odustanete,zar ne? Tako je ipak lakse... Hajde da jednom u zivotu budemo pametni!
Hajde da uzivamo u tenisu i super igrama SVIH tenisera. Mislim da je krajnje vreme da shvatimo da nam razne podele nista dobro nikad nisu donele.
Hvala

Ja_pa_Ja

pre 16 godina

Da se ne daj Boze ovako neshto desilo nashem Noletu, ne bih mogao da otvorim sajt B92 od pljuvachke. Za manje upucene, tenis danas i tenis od pre 20tak godina kada su igrali Lendl, Beker, Edberg i ostali velikani tog doba je mnogo naporniji i brzi sport. Statistika vam govori da zbog napredovanja tehnologije reketa i zica, u danashnjem tensu loptice se udaraju za oko 20-30% brze i jache. Samim tim danashnji teniseri moraju mnogo vishe da rade na fizichkoj a posebno na tehnichkoj pripremi. Za navijache iz fotelje koji nikad nisu videli teniski teren jedna poruka: manje pljuvanja, vishe respekta za igrache danashnjice. Ovo stvarno nije lako! (Bivshi Division Two Colleague Player)

zoran

pre 16 godina

Oduvala ga kosava iz Rusije.
6-0/ 6-1/???????
Nema Rodja konkurenta, jednostavno nema. Svi ostali su tu da bljesnu povremeo pa se ugase. NAdalu bi bilo bolje da se fokusira na sljaku no da se bruka na tvrdjim podlogama.

Gledam naseg Novaka protiv Serene. Pa ne moze servu da joj vrati...treci igrac na listi..??
To je muski tenis danas.

Jaca

pre 16 godina

svaka cast Juznjom, danas je bio bolji, ali je pravi sportista jer je i sam priznao da danas nije Rafa bio onaj pravi Rafa, zato se zahvalio Moji.
Nema veze, sinoc je bio najbolji teniski mec u skorije vreme. Rafa ce se odmoriti i ponovo odlicno igrati u Australiji.
VAMOS RAFA

mk

pre 16 godina

Svi vi koji ste ostavili komentar ocigledno niste gledali polufinalni mec Nadal- Moya. Toje inace najduzi mec u istoriji tenisa koji se igrao na 2 dobijena seta (trajao je oko 4 sata). Nadal je za odmor imao manje od 20 sati. Pa i da je robot nije mogao bolje, sto ne umanjuje odlicnu igru Mikhaila.
Rus inace spada u grupu tenisera koji moze da pobedi svakog, ali moze od svakog i da izgubi, sve zavisi od dana...

Don Cico

pre 16 godina

Da, apsurdno je, ali ocigledno je da postoji jedna kategorija ljudi koji ne vole Nadala.
Njihov psiholoski profil je jednostavan. To su, najcesce, mladi a neuspesni muzjaci, kojima smeta sto:
- Nadal odlicno igra
- Nadala dobro izgleda
- Nadal je ljubazan i lepo
vaspitan
- Nadala vole zene
Pa jel tako?

Friend

pre 16 godina

Ma mozete da branite Nadala koliko god zelite, meni je drago sto ga je Juznji oduvao.Neka krene da se navikava na kosave sa istoka Evrope.

Dragan,BGD

pre 16 godina

@Bojana Ergic
Tvoj komentar cu snimiti da bih ga kasnije analizirao.Od svega,najvise su mi se dopali "unutrasnji demoni".
Mada,ima jos toga sto cu zapamtiti.Nazalost u Srbiji su EMOCIJE sasvim potisnute u drugi plan.Ovde onaj koji ima emocije smatra se slabicem,
devojkama se jos i oprasta,ali muskarcima nikada.
U zemljama koje se smatraju civilizovanim,mi smo pri dnu po prisustvu empatije(sada ce vecina reci-Sta ti je to) koju bi se komparativno mogla povezati sa cojstvom.Kad si pomenula emocije,odmah se javio covek koji ih nema da ti "objasni kako on usreci ljude oko sebe".Strasno,sta je napisao,cista bukovina.
Ima tu jos par detalja.Mrznja prema Nadalu traje vec godinu,
dve,zato sto ga mnogo vole devojke,zato sto je ispred naseg Novaka i sto je uspesan.
Zamisli jos kad ga pobedi Juzni,iz nase "bratske zemlje" koja bi nas rado porobila,da je mogla.U svakom slucaju ovde ima i raznih prednosti.Ako se Bojana bavis sociologijom,psihopatologijom,
antropologijom i tome slicno,
osecas se kao Darvin na Galapagosu.
Poruka za nekog drugog: Ako panicno odbijas svaki pomen unutrasnjih demona,koji inace postoje u svakom coveku,to je znak da ti demoni kucaju na vrata.

acmilan

pre 16 godina

Mislim da niste gledali polufinale Nadal-Moya...
Naravno, ne zelim da trazim izgovore za poraz, ali covek je igrao finale, a da je imao samo 15ak sati da se odmori, to ipak treba imati u vidu. No dobro, Youzhny je pobedio danas, cestitam.

Bojan

pre 16 godina

@Pittsburgh
Gde se to u tenisu za kratko
vreme mogu zaraditi velike
pare.O cemu pricas,covece?
Pretpostavljam da si neki
odavde koji je otisao kod
babe iz trece generacije i
sad nesto tupis.kakve veze
ima kakav je ko na terenu.
Vazno je kakvi su van terena.
Da li je mozda Sampras manje
voleo tenis od Agasija,jer se
Agasi smeskao i salio a Pit
Pistol nije.
@MilosRS
Pao si u ekstazu zato sto je
Rus pobedio.E dabogda do kraja
zivota,ziveo u Krasnojarsku.

Beograd

pre 16 godina

Alo ljudi, pa Rus ga je pocistio sa 6:0, i 6:1 .. kakvo bre opravdanje za jucerasnji mec ? Pa jel Nabaldijan krajem prosle godine, igrao turnir za turnirom i gazio Rafu, Nadala i sve koji su mu bili na putu. Bravo Juzni ! a Rafa polako odlazi u istoriju. Dzaba mu da se mrsti, i onako preteci da gleda. Bolje da je predao ovo danas. Bruka

crystal

pre 16 godina

@ Ergic Bojana

BRAVO!!!!!


Iako je Jouzhny osvojio titulu u Chennai-u, Rafa i mala Ashita (ime devojcice koja je svim srcem i dusom bodrila Rafu) su zvezde ovogodisnjeg Chennai Open-a.

Posle polufinala sam jako volela da Rafa upozna tu devojcicu, sto su kasnije organizatori i omogucili. Svaka cast. Toliko iskrenih emocija od strane Rafe i devojcice tokom polufinala i na ceremoniji dodele pehara. Nikada do sada nisam videla tako emotivnu i dobru dodelu pehara na teniskim turnirima. Sve pohvale za organizatore, te slike su obisle ceo svet.

Vamos Rafa

acmilan

pre 16 godina

Izvini BEOGRAD, ali Nalbandiana nigde nije bilo cele godine, a onda je odigrao Madrid i Pariz, to su samo dva turnira. Videcemo da li ce nastaviti u istom stilu....
I lepo procitaj, niko ne trazi opravdanje....

abcd

pre 16 godina

Nije Južnji, nego Juzni ili Juznij (izaberite sami). Ne znam kako vam je uspelo da Южный prevedete kao Južnji.

Sportska redakcija vodi po sumanutim prevodima imena pa bi pomoglo da yapamtite i da se Justine Henin prevodi kao Žustin, a ne Žistin Anan.

Ceca

pre 16 godina

covek jednom u 5 godina dozivi ovakav debakl i vi odma kako je propao. samo ste cekali ovako nesto da ga ispljujete.... tek je pocetak sezone, videcete sta ce da uradi do kraja iste.....

Beograd

pre 16 godina

@acMilan: Prihvatam komentar. U pravu si. Samo sam hteo da kazem da me nervira to namrsteno ponasanje Nadala, kao i prepotetno-ljigavo Federera, kad vidim naseg Noleta, koji se sasvim normalno i prirodno ponasa, a svetska je klasa !!
@Bojana: o cemu bre ti pricas. Koji bre kompleksi? Zivim u Srbiji, a ziveo sam i Americi i u Evropi. OVde imam svoj business, i naravno da razveselim uvek , svakog prvog u mesecu, decu mojih zaposlenih !!! Nemoj mi pateticne-tuzne price o sportistima. Ako su talentovani, mogu do svoje 25-e godine toliko da zarade, da ceo zivot ne moraju da rade !! Mislis da bi se lomili toliko da igraju tennis, kosarku, futball, da nisu tako astronomske cifre.
Moj radni dan pocinje u 08.00, a zavrsava se kad zavrsim posao. Ponekad nema subote, nema nedelje, ni god. odmora ni praznika !! I tako ce biti do kraja zivota. Prema tome, 'oladi' malo sa tim baladama, i brain-washingom, i pusti nas da se prepucavamo kao ljudi :))
A ti ako mislis da si uspela samo zato sto zivis na Zapadu, blago tebi.

SiLvEr

pre 16 godina

Prolazili su i mnogi drugi teniseri kroz mnogo gore stvari pa nisu ovako gubili... najduzi mec u istoriji..ali na tri seta.. igrali su ljudi meceve na po 5 setova maratonski duge dan za danom pa nisu ovako gubili ... zato to ne moze da bude oravdanje.. da je izgubio 6:4 6:4 to bi jos i moglo da se uzme u obzir..jednostavno covek je igrao lose.KRAJ

@ergic bojana

svaka cast sto si takav navijac al post je...
Cista patetika.. ono sto su mnogi prosipali ovde a sto vise ne prolazi.. ljudi prestanite se vezivati za Srbiju kad god zelite da snizite nekog drugog koji je komentarisao...

pre 16 godina

(Ll)odra' ga

Francuz Llodra (Španjolci ga izgovaraju "ljodra" jer je to vjerojatno španjolsko prezime) "odrao je kožu" Nieminenu (N-jeminen; «n» i «j» kao u riječi «dan je lijep»), a Južnij (ne valja "Južni", a kamoli "Južnji") Nadalu. Svi pišu o Rusu i Španjolcu, ali red je da se nešto kaže i o Francuzu.

Llodra je odigrao jedan od najboljih susreta u karijeri. Dvoboj dvojice ljevaka bio je potpuno u njegovu znaku. Sjećam ga se kako je deklasirao Almagra u Rolandu Garrosu. Često je izlazio na mrežu i potpuno zbunio Nicolása. Isto smo vidjeli i u nedjelju. Krasnim jednoručnim bekhendom neobranjivo je pogađao paralele i dijagonale, napadima na Jarkkov drugi servis potpuno izbacio suparnika iz igre.

Izdvojio bih prvu igru drugoga dijela. Bilo je čak deset izjednačenja, a Finac je teškom mukom došao do vodstva. Potez tjedna ipak je bio u Llodrinoj režiji. Momak je na drugi servis odgovorio skraćenom loptom!

Odluka je pala u 3. igri koju je Jarkko servirajući završio bez poena. Francuz je odigrao vrhunski, poene zaradio paralelom bekhendom, brzim dolaskom na mrežu nakon Finčeva drugoga servisa, prolaženjem protivnika na mreži krasnom dijagonalom bekhendom. Dvoboj je zaključio velemajstorskim lobom forhendom…

Već je Moyá (Muja) pokazao Nadalovu ranjivost. Danas Južnij nije ponovio Carlosove pogrješke i razotkrio je sve Rafaelove slabosti. Problemi s koljenima već su konstanta, ali u Rafinu timu to očito ne vide jer bi već pronašli liječnika koji bi vježbama, a ne laserom, riješio problem. Mladić pogoršava stvar glupim izjavama da je spreman. Očito jest da nije i da je prije nosio povez ispod jednoga koljena, a u zadnje ih vrijeme već ima dva.

I za ljubitelje ortoepije! Slovenci pišu poraz «Moyája» i pogodak «Kakája». Hrvati i Srbi, budući da u španjolskomu i portugalskomu naglasak pada na zadnji slog, naglašavaju prvi slog i produžuju zadnji. U genitivu i ostalim padežima zadržava se osnova i pišemo «bez Moyáa («bez Mujaa» na srpskomu; ne valja «bez Muje»), «bez Kakáa» («bez Kakaa» na srpskomu; ne valja «bez Kake»).

Rafa

pre 16 godina

Svaka cast Ergic Bojani.Slazem se sa njom,jeste da i ja prozivam,ali to radim cisto iz sale.Mrznjom na mrznju. Ali ona devojcica sto je plakala,prvi put da vidim negde tako iskrene emocije,i ko da ju je bog pogledao i rekao,plakaces na kraju al to ce biti suze radosnice.I videli ste sami.Cudo se desilo.a ja ni jednog od vas nisam cuo da je cestitao Rafi na onako dobro odigranom mecu.Verovatno ste i navijali za Moju,ne zato sto ga voliten,nego navijate za svakog ko igra protiv Nadala,nebitno da li je Nalbandijan,Juzni ili Moja...zalim vas.

Rafa

pre 16 godina

@Duke
Jos jedan strucnjak za tenis. Nadal siledzija.hehe.Jednostavno ne mogu da vas razumem.Mnogo ljudi koji su strucnjaci za tenis tvrde ovo.Ja ih uvek pitam "Kako onda objasnjavate cinjenicu da je Nadal igrac koji vec tri godine drzi drugo mesto(a to je trenutno rekord) i to da on protiv teniskog vanzemaljca "Federera" ima pozitivan skor i da ima 81 vezanu pobedu na sljaci(isto rekord)?" I to u vreme kad je konkurencija vrhunska.Duke molim objasnjenje.Hvala

MilosRS

pre 16 godina

Odavno u meni neki sportski dogadjaj u kome ne ucestvuju nasi nije izazvao ovoliku radost! Al ga je pomeo, uzivao sam gledajuci. Neobicna taktika, cekati gresku Nadala i samo povremeno ubaciti neki viner, jos uvjek ne mogu da vjerujem da je to upalilo...

Pittsburgh

pre 16 godina

@Bojana: ti klinci se bore za svoje snove, jer kad cuju da je Federer za godinu dana zaradio 5.000.000 $ , onda ih ne zanima ni skola, ni zanat, samo udri po loptici, da se uzme brzo lova, i da se do kraja zivota nista ne radi. Prema tome, nemoj te zalopojke, ispadose jos oni jadni, kukavni, crkose od napora, a ni za sta ?
Pa sto rece neko ovde, sta mislis, sto su vecina njih, onako smrknuti, ko da im je neko pobio pola porodice, kad izadju na teren ?? Nasim igracima, Jeleni, Ani i Novaku svaka cast, umeju i da se nasmeju, i zabave publiku, i , po mom misljenju, oni ovaj sport i vole, za razliku od Nadala i Federera, gde mi se cini da su samo pare u pitanju !
A inace, u Srbiji ima ljudi koji zive tako dobro, da 50 % Amerikanaca moze samo da im zavidi na tome !!

voja

pre 16 godina

@Don Cico
@Dragan,Bgd
Nisam iz "profila", ali me interesuje...
Slazem se sa dve tacke - Nadal odlicno igra i - Nadal je ljubazan.
Da li svi treba da vole Nadala? I da li su svi koji njega ne vole - isfrustrirani tinejdzeri ili oni koji navijaju da Nadal slomi nogu, da bi Novak bio drugi? Nema sanse.
Pobrkali ste ljubav sa postovanjem necijeg rada i uspeha. Ovde fali postovanja, ne samo prema Nadalu, cesto su i drugi na tapetu. To je stvar kolektivne nesvesti i nema veze sa tim da li Rafa dobro izgleda i da li ga zene vole (sa tim se cak i ne slazem).
Dakle - postujem maksimalno. A, da li volim/ne volim, to je emocija (izgleda da je stvarno zabranjena), jedna ista sa dva kraja i nema veze sa postovanjem. Sta cu, imam je. Postujem, ali ne volim. Volim tenis, volim igru, volim kada ostanem bez teksta zbog facsinantih poena, volim kada mi se ucini da se igrac rodio sa reketom... volim Novaka, Federera, Nalbandijana, Mareja, Hasa, Blejka, Janka, Santoroa, Moju, Safina... Zar moram da volim i Nadala, Juznjija, Andrejeva i Gabasvilija? Samo postujem. Pa, kada Dragan kaze da se zenama jos i oprasta, oprostite mi sto neke igrace volim, a neke - ne. Sto zbog stila, sto zbog ponasanja na terenu, sto zbog subjektivnog dozivljaja...

Milana

pre 16 godina

"Hvala kralju sto je dosao da me gleda a hvala i kraljici sto mu je dozvolila da dodje da me gleda" - reci su Nadala posle osvajanja prvog RG-a, posle primanja cestitki od spanskog kralja.

- Nadal ima fini smisao za humor.

Dozvolila sam sebi slobodu da dodam jos jednu Nadalovu lepu karakternu crtu. Pozdrav,

Milana

pre 16 godina

@Vojo,
A zavisi i od hemije izmedju dve osobe ili senzibiliteta svake individue da li volimo ili ne i koga i kako.
Ali vi bas bukvalno shvatiste ovo o ljubavi prema Nadalu. A milsim da je @Don Cico mislio na one koji uporno negativno pisu o Nadalu i to iskljucivo o tome kako on izgleda i koliko je "odvratan" a vrlo malo o tenisu koji igra.
@Don Cico, izvinjavam se sto izigravam "drvenog advokata" ali se bar nadam da nisam pogresno shvatila vasu poruku.

cvetic

pre 16 godina

mislim da je nadalu najveca nagrada bila ljubav one djevojcice koju je pokazala.sigurno je predivan osjecaj kada znate da vas neko toliko voli i cijeni, to je osjecaj sa kojim se rijetko koji teniser moze susresti.cak je i meni doslo da zaplacem dok sam nju gledala. ona mu je pomogla da lakse podnese tezak poraz...a to je nesto sto hladni svajcarac nikad nece osjetiti. i jos nesto, naravno da je rafa sprman za AO,a vi sto se nadate da ce on vrlo brzo sici sa pozicije 2 i prepustit je novaku MOZETE SAMO DA SANJATE O TOME!!!! jos cete vi dugo gledati vatrenog rafu, u to budite sigurni.

Dragan,BGD

pre 16 godina

@voja
Izvini Vojo,osecam prilicnu dozu konzervativnosti u tvom tekstu.Ti o Nadalu pises u svoje ime,Don Cico i ja objasnjavamo pojavu,definisemo veliku mrznju koja se provlaci u tekstovima.Mrznju za koju ne postoji razlog.
Da se dopada zenama,pa to je evidentno.Znam mnoge koji kazu da je Bekam bez veze i da se nikom ne dopada,ali je opet cinjenica da je on jedan od najpozeljnijih muskaraca na planeti i za zene i za muskarce takvog ukusa.Hocu da kazem kako u velikoj meri govoris u svoje ime,a mi smo vodili principijelne diskusije.
@Duke
Znam da postoje razliciti ljudi,pa si ti osoba koja ne voli kako igra Nadal.Medjutim,
nije mi jasno sta to znaci "siledzija" u tenisu.
Do danas,tako su kvalifikovani oni teniseri koji protivnika dobijaju jakim udarcima i sve resavajku servisom i tehnika im je slabija strana.Kod Nadala je sve suprotno,on neki put resava meceve i servisom,ali ne snagom,nego odlicnim kvalitetom servisa,a
takodje ima i raznovrsnu igru.
To nije tajna da su njegovi mecevi medju najgledanijim na svetu,ne samo zbog te "macho" fizionomije i figure.reci da Nadal nema tehniku je ipak smesno,jer sam citao komentare stranih strucnjaka o razmenama neverovatnih udaraca na Nadalovim mecevima.
Uostalom,cime je dosao do 3 set lopte protiv Federera na poslednjem Vimbldonu,snagom,
servisom ili brzinom,tehnikom i borbenoscu.Kako je to "siledzijski" kad ti u servisu posalje loptu koja ode vise od pet metara van terena.da ne duzim,mnogo si pogresio.Kao i u vezi empatije.To je tema koja se vec godinama vodi u strucnim krugovima,ali ne izlazi u javnost,jer bi izazvala haos.
Nije ovo mesto da spominjem sve situacije u kojima se pokazao neverovatan nedostatak empatije.Zbog toga su i pocele rasprave u strucnim krugovima.rekao sam vec,ali cu ti ponoviti da nase drustvo ne voli narocito emocije,one se cesto moraju skrivati,a tamo gde je manjak emocija,nema ni empatije.Mislim ima u pojedinacnim slucajevima,ali nema koliko treba.

Duke

pre 16 godina

Ajd' i ja koju da napisem. Nadal? Njega, kao i ostale tenisere (sem Novaka) gledam i cenim kror to kako igraju tenis. Ne svidja mi se kako covek igra tenis i to je sve sto mi se ne svidja u vezi Nadala. Briga me kako izgleda i da li je 2 ili 202 na rang listi. Njegov tenis je monoton i spor i ne volim da gledam njegove meceve, narocito kada dere neke osrednje igrace. Tenis pratim 20 godina i uvek bilo bilo siledzija kao sto je Rafa (moram da priznam ne tako dobro plasiranih i atraktivnih). Nadal jeste za klasu bolji od svih siledzija koji su igrali (i igraju tenis) ali je ipak siledzija. To sto ga devojcice i devojke, pa i zene vole razumem. Tip fino izgleda i lepo se ponasa van terena. Po meni je on dosadan za gledanje (sa izuzetkom 1/2 finala i finala ( i meca sa Soserlingom na poslednjem wimbledonu)). Dragane Dragane (BGD Dragane), zasto pricas o empatiji? Kako to da Srbi nisu empaticni? Pricaj u svoje ime i nikada nemoj uopstavati stvari, a narocito ne blshts iz kolektivne psihologije. Svi smo mi i dobri i losi kao ljudi, a te dve strane prirode, ispoljavamo u zavisnosti od situacije u koju nas zivot trenutno stavi. Preporucujem ti da pogledas sjajan film CHRASH i uveris se da kolektivna psihologogije nikako ne funcionise jer je moderni drustvo (da, da tu spada i Srbija) ispunjeno predrasudama i strahovima. Bojaninu ispovest ne bih komentarisao, sve je sama napisala. Ajd' pa se pisemo

MilosRS

pre 16 godina

(Bojan, 7. januar 2008 13:14)

Da si rekao Moskva ili St. Petersburg, rekao bih ti hvala na lijepim zeljama, al gdje ti je taj Krasnojarsk? To sto je Juzni Rus nema nikakve veze,jednostavno mi je drago sto je neko pomeo sa terena Nadala, ciji se tenis zasniva samo na snazi i kondiciji i izuzetno je dosadan za gledanje, osim kad igra protiv nekog atraktivnog protivnika kao Fed, Nole, Stepanek...

Igor Milanović

pre 16 godina

Opet provokator @DŠ. Pa već su vam, ako se dobro sećam, baš u vreme odigravanja AUS opena prošle godine ostali komentatori dokazaivali da se Михаил Южный ne govori "Južnjij" kao što vi govorite nego Južni(j), pri čemu sam "j" stavio u zagradu jer se u našem jeziku NE IZGOVARA, inače bi i Достоевский bilo Dostojevskij, Чайковский - Čajkovskij... Zatim, dođavola, zar "н" ispred "ы" u "Южный" nije MEKO? Zaboga, ako želite da budete u pravu, govorite "Južni" a ne "Južnjij". Ne bih pisao ovo da vi, uvek nepozvano, a skoro uvek i netačno ne ispravljate gramatiku u komentarima. Zašto jednostavno ne ćutite?

Duke

pre 16 godina

Objasnjenje za "Rafu"
Siledzija u tenisu znaci sledece: Imam jednu taktiku tokom cele karijere i imam svoj stil igre koji nikako ne menjam, sve sto radim jeste dobra fizicka priprema i uvezbavanje udaraca. Bilo je mnogo takvih tenisera (i verovatno ce ih biti jos vise), npr. Tomas Muster. Vec sam rekao da je Rafa najbolji koji je igrao ovakav tenis, najbolji ikada, ali se meni takav tenis ne gleda i ne volim ga. Ponavljam da ovakav tenis nije zabranjen i da skoro po pravilu donosi rezultate. Ali je meni dosadan za gledanje. To sto je Rafa drugi vec 3 godine jeste rekord, a sta da kazemo onda za Federera koji 4 godine 1? To je tek rekord! Rekordi nisu merilo onoga sto se meni svidja vec mi je merilo ono sto vidim i pratim. Mozemo da udjemo u pricu oko tenisa i rafinih udaraca, ali samo ako imas argumente i nacina da ih odbranis. Evo nekoliko mojih, koji potvrdju "tenis na silu" Rafaela Nadala:
• Za ishod svakog Rafinog meca presudna je njegova fizicka pripremljenost i svezina
• Prilikom servisa je kranje jednolican i skoro uvek servira slicne ili iste 1 i 2 servise
• Na mrezu ide samo po poen ili kada mora
• Jako spinuje loptu prilikom forhenda i cesto po dijagonali, koristeci to sto je levoruk. Retko igra ravne udarce cak i kada je ocigledno da moze da poentira. Jednostavno nema sigurnosti u udarcima koji nisu mehanicki (kod njega su to top-spin udarci).
• Kada pokusa da improvizuje na terenu, to cini na svoj servis i skoro po pravilu ima problem da ga osvoji. Cesto se u takvim gemovima igra na razliku.
• Uvek prima servis protivnika daleko od osnovne linije, sto je jasan znak da je klasican defanzivac, pa otuda i super rezultati na sljaci.
• Vazi za jednog od najboljih reternera na ATP tour-u, ali cak i kada servis protivnika mami na riskantan retern on samo prebaci duboku loptu na osnovnu liniju i pocinje da igra poen jer je siguran da moze da trci a nije siguran da moze da pogodi ravn retern uz bocnu liniju.

Ima toga jos, ali za sada toliko. Pozdrav.

Duke

pre 16 godina

Dragan BGD
Ako poznajes i pratis tenis, onda znas da su dva najteza udarca servis i volej (tj. igra na mrezi).
Nadal nema ni servis ni volej. Da bi neki igrac (kakvog ti nazivas siledzijom) mogao da izvodi jake servise ili da uopste jako udara lopticu potrebna je neverovatna tehnika. Zapravo, najteze je udariti lopticu ravno, jako i precizno. Dovoljno je samo malo vise otvoriti glavu reketa i loptica ide u aut, ili je malo vise zatvoriti i loptica je u mrezi. Kada si ti ili bilo ko drugi video da Nadal udara lopticu ravno? To se jednosatvno ne desava. On uvek spinuje udarac tako da je velika verovatnoca da ce loptica zavrsiti u terenu. Kazes da je protiv Federera imao 3 set lopte. Ne samo da je imao 3 set lopte vec je uzeo dva seta! ali ovogodisnji wimbledon je bio specifican po mnogo cemu. Prvo, finale je bio 5 (i slovima peti) mec Federera na travi, a Nadalu 9. Drugo, Nadal je u taj mec usao unapred prezaljen zbog napornih meceva pre finala i zbog Sjajnih Federovih partija do tada (izgubio samo 1 set od Ferera). Trece, Nadal je igrao strasno dobro a Federer tek prosecno. Ali je ipak uzeo titulu. Postoji mnogo igraca koji su defanzivci, ali puno su atraktivniji od Nadala (po igri a ne po fami koja ih prati). Navescu Santoroa koji je toliko dobar za gledanje i toliko atraktivan da njegove meceve gledaju i ljudi koji inace ne gledaju tenis. To sto su Nadalovi mecevi medju najgledanijima nista ne znaci (bar ne meni). Covek ima armiju navijaca ali ne samo zbog "prelepog tenisa" koji igra vec zbog njegovih godina, macho izgleda, lepih manira van terena....i sl. Nema sumnje da je Nadal vrhunski atleta i teniser. To niko ne spori, jer tu su rezultati koji su po mnogo cemu neverovatni. 3 Rolandgarosa u 21 godini, da ne nabrajam masters titule.... Ja samo kazem da mi siledzijski tenis nije interesantan. Vec sam objasnio siledzijski tenis i ne bih da se ponavljam. Nadal je tipican predstavnik spanske skole tenisa (taj tenis je spor, defanzivan, jednolican). To sto je on ucestvovao u neverovatnim razmenama udaraca je toliko normalno da nemam komentara. Pa svaki vrhunski teniser i jeste vrhunski zato sto moze da uradi ono sto dobar ili presecan ne mogu. Jos da se osvrnem na tvoj komentar o servisima Rafe Nadala. Pogledaj prvih 20 tenisera sa ATP liste i reci mi da li bilo ko od njih ima slabiji servis od Nadala? Naravno da nema. Nadalov servis je prosecan i usvakom slucaju vec godinama isti. Tehnika izvodjenja servisa se unapredjuje i menja i kako igrac sazreva tako i njegovi servisi postaju ubitacniji i bolji. To samo kod Nadala nije slucaj. I jos da ti napisem nesto o empatiji i stucnim krugovima koji se njome bave. Toliko je smesno da se empatijom bave tzv. strucnjaci i jos u nekakvim krugovima koji su zatvoreni da ja mogu samo da zakljucim da sam bio u pravu i da nisam pogresio. Ko su ti strucnjaci? Kako se bave empatijom? Ako je to neka tajna zasto si je izneo ovde u javnom prostoru, na Internetu? Ti, nazovi strucnjaci, su potpuno promasili polje i fokus svog istrazivanja i strucnog delovanja. Ne bih nikoga da vredjam ali kako neko moze da bude strucnjak u 21 veku i bavi se proucavanjem pojava i pojmova koje su jos u 80-im godinama proslog veka do kraja razotkrivene i objasnjene. Kolektiva psihologija nije odrziva kategorija u nauci. Jos od kada se uslo u pojasnjavanje identiteta i individualnosti svake licnosti doslo se do zakljucka da kolektivitet u psihologiji nije predmet proucavanja zato sto niti jedna teorija nije odrziva (pa cak ni ta o drustvenoj empatiji). Ziveo sam i radio u SAD. To drustvo se smatra jako empaticnim. I to jeste istina ako gledas TV, ali ako imas priliku da budes tamo, vrlo brzo se uveris da je sve to samo TV i nista vise. To je nacin da se stvori dobra slika drustva u kome jedinka zivi, a sve da bi se ta jedinka osecla dobro, vazno i uspesno. Ali, molim te da ovu "empaticnu" pricu zavrsimo i pricamo o tenisu. Lep pozdrav....

zoran

pre 16 godina

Oduvala ga kosava iz Rusije.
6-0/ 6-1/???????
Nema Rodja konkurenta, jednostavno nema. Svi ostali su tu da bljesnu povremeo pa se ugase. NAdalu bi bilo bolje da se fokusira na sljaku no da se bruka na tvrdjim podlogama.

Gledam naseg Novaka protiv Serene. Pa ne moze servu da joj vrati...treci igrac na listi..??
To je muski tenis danas.

Beograd

pre 16 godina

Alo ljudi, pa Rus ga je pocistio sa 6:0, i 6:1 .. kakvo bre opravdanje za jucerasnji mec ? Pa jel Nabaldijan krajem prosle godine, igrao turnir za turnirom i gazio Rafu, Nadala i sve koji su mu bili na putu. Bravo Juzni ! a Rafa polako odlazi u istoriju. Dzaba mu da se mrsti, i onako preteci da gleda. Bolje da je predao ovo danas. Bruka

MilosRS

pre 16 godina

Odavno u meni neki sportski dogadjaj u kome ne ucestvuju nasi nije izazvao ovoliku radost! Al ga je pomeo, uzivao sam gledajuci. Neobicna taktika, cekati gresku Nadala i samo povremeno ubaciti neki viner, jos uvjek ne mogu da vjerujem da je to upalilo...

Dragan,BGD

pre 16 godina

@Bojana Ergic
Tvoj komentar cu snimiti da bih ga kasnije analizirao.Od svega,najvise su mi se dopali "unutrasnji demoni".
Mada,ima jos toga sto cu zapamtiti.Nazalost u Srbiji su EMOCIJE sasvim potisnute u drugi plan.Ovde onaj koji ima emocije smatra se slabicem,
devojkama se jos i oprasta,ali muskarcima nikada.
U zemljama koje se smatraju civilizovanim,mi smo pri dnu po prisustvu empatije(sada ce vecina reci-Sta ti je to) koju bi se komparativno mogla povezati sa cojstvom.Kad si pomenula emocije,odmah se javio covek koji ih nema da ti "objasni kako on usreci ljude oko sebe".Strasno,sta je napisao,cista bukovina.
Ima tu jos par detalja.Mrznja prema Nadalu traje vec godinu,
dve,zato sto ga mnogo vole devojke,zato sto je ispred naseg Novaka i sto je uspesan.
Zamisli jos kad ga pobedi Juzni,iz nase "bratske zemlje" koja bi nas rado porobila,da je mogla.U svakom slucaju ovde ima i raznih prednosti.Ako se Bojana bavis sociologijom,psihopatologijom,
antropologijom i tome slicno,
osecas se kao Darvin na Galapagosu.
Poruka za nekog drugog: Ako panicno odbijas svaki pomen unutrasnjih demona,koji inace postoje u svakom coveku,to je znak da ti demoni kucaju na vrata.

abcd

pre 16 godina

Nije Južnji, nego Juzni ili Juznij (izaberite sami). Ne znam kako vam je uspelo da Южный prevedete kao Južnji.

Sportska redakcija vodi po sumanutim prevodima imena pa bi pomoglo da yapamtite i da se Justine Henin prevodi kao Žustin, a ne Žistin Anan.

Beograd

pre 16 godina

@acMilan: Prihvatam komentar. U pravu si. Samo sam hteo da kazem da me nervira to namrsteno ponasanje Nadala, kao i prepotetno-ljigavo Federera, kad vidim naseg Noleta, koji se sasvim normalno i prirodno ponasa, a svetska je klasa !!
@Bojana: o cemu bre ti pricas. Koji bre kompleksi? Zivim u Srbiji, a ziveo sam i Americi i u Evropi. OVde imam svoj business, i naravno da razveselim uvek , svakog prvog u mesecu, decu mojih zaposlenih !!! Nemoj mi pateticne-tuzne price o sportistima. Ako su talentovani, mogu do svoje 25-e godine toliko da zarade, da ceo zivot ne moraju da rade !! Mislis da bi se lomili toliko da igraju tennis, kosarku, futball, da nisu tako astronomske cifre.
Moj radni dan pocinje u 08.00, a zavrsava se kad zavrsim posao. Ponekad nema subote, nema nedelje, ni god. odmora ni praznika !! I tako ce biti do kraja zivota. Prema tome, 'oladi' malo sa tim baladama, i brain-washingom, i pusti nas da se prepucavamo kao ljudi :))
A ti ako mislis da si uspela samo zato sto zivis na Zapadu, blago tebi.

SiLvEr

pre 16 godina

Prolazili su i mnogi drugi teniseri kroz mnogo gore stvari pa nisu ovako gubili... najduzi mec u istoriji..ali na tri seta.. igrali su ljudi meceve na po 5 setova maratonski duge dan za danom pa nisu ovako gubili ... zato to ne moze da bude oravdanje.. da je izgubio 6:4 6:4 to bi jos i moglo da se uzme u obzir..jednostavno covek je igrao lose.KRAJ

@ergic bojana

svaka cast sto si takav navijac al post je...
Cista patetika.. ono sto su mnogi prosipali ovde a sto vise ne prolazi.. ljudi prestanite se vezivati za Srbiju kad god zelite da snizite nekog drugog koji je komentarisao...

Pittsburgh

pre 16 godina

@Bojana: ti klinci se bore za svoje snove, jer kad cuju da je Federer za godinu dana zaradio 5.000.000 $ , onda ih ne zanima ni skola, ni zanat, samo udri po loptici, da se uzme brzo lova, i da se do kraja zivota nista ne radi. Prema tome, nemoj te zalopojke, ispadose jos oni jadni, kukavni, crkose od napora, a ni za sta ?
Pa sto rece neko ovde, sta mislis, sto su vecina njih, onako smrknuti, ko da im je neko pobio pola porodice, kad izadju na teren ?? Nasim igracima, Jeleni, Ani i Novaku svaka cast, umeju i da se nasmeju, i zabave publiku, i , po mom misljenju, oni ovaj sport i vole, za razliku od Nadala i Federera, gde mi se cini da su samo pare u pitanju !
A inace, u Srbiji ima ljudi koji zive tako dobro, da 50 % Amerikanaca moze samo da im zavidi na tome !!

acmilan

pre 16 godina

Mislim da niste gledali polufinale Nadal-Moya...
Naravno, ne zelim da trazim izgovore za poraz, ali covek je igrao finale, a da je imao samo 15ak sati da se odmori, to ipak treba imati u vidu. No dobro, Youzhny je pobedio danas, cestitam.

Ja_pa_Ja

pre 16 godina

Da se ne daj Boze ovako neshto desilo nashem Noletu, ne bih mogao da otvorim sajt B92 od pljuvachke. Za manje upucene, tenis danas i tenis od pre 20tak godina kada su igrali Lendl, Beker, Edberg i ostali velikani tog doba je mnogo naporniji i brzi sport. Statistika vam govori da zbog napredovanja tehnologije reketa i zica, u danashnjem tensu loptice se udaraju za oko 20-30% brze i jache. Samim tim danashnji teniseri moraju mnogo vishe da rade na fizichkoj a posebno na tehnichkoj pripremi. Za navijache iz fotelje koji nikad nisu videli teniski teren jedna poruka: manje pljuvanja, vishe respekta za igrache danashnjice. Ovo stvarno nije lako! (Bivshi Division Two Colleague Player)

Friend

pre 16 godina

Ma mozete da branite Nadala koliko god zelite, meni je drago sto ga je Juznji oduvao.Neka krene da se navikava na kosave sa istoka Evrope.

Ergic Bojana

pre 16 godina

Citam ove komentare i pitam se gde se krije problem,ko pise ove nebuloze?
Iskompleksirani ljudi kojima je jedini izgovor za nepostizanje nicega u zivotu oduvek bio taj sto zive u Srbiji,koji prave 1001 izgovor da bi utisali svoje unutrsnje demone koji su svakim danom sve glasniji,jer znaju da njihov sat otkucava a nista korisno nisu ucinili.
Da,Rafina sam navijacica,i za sve one koji su ovog trenutka rekli,pa zensko je zato i navija za Rafu,kezem NE,jer znam bolje,tog decka sam gledala prvi put na Roland Garrosu 2005 ne znajuci ni ko je ni odakle je,bila sam zadivljena njegovom borbenoscu,mirnocom,to sto se nikada nije predavao i sto za njega nije postojala izgubljena loptica...a kasnije sam,gledajuci druge njegove meceve shvatila o kakvom sportisti se radi.
Ja sam ljubitelj sporta,koji ce cestitati i aplaudirati kako Misi koji je danas pobedio Rafu a tako i svakom drugom koji ga u buducnosti pobedi,jer to je sport to je igra. Postavimo svi sebi pitanje ZASTO moramo da pokazujemo ljubav prema nekome tako sto cemo mrzeti druge?!
Zar ona devojcica iz Indije,koja je svim srcem bodrila Rafu,pustila suze kada je mislila da je pred vratima poraza i grlila i ljubila mamu i devojcicu pored sebe kada je Rafa pobedio nije najsvetliji primer onoga sta sport predstavlja i sta bi trebao zauvek da ostane?!
Zapitajte se svi vi koji kritikujete Rafu,Federera,Noleta sta vi radite dok oni ranom zorom udaraju loptice,provode sate u teretani,trce kilometre u prevodu BORE SE ZA SVOJE SNOVE???
Da,sta vi radite???
Da li i vi radite neki posao koji dovodi do suza i smeha nekoga kao sto je Rafa doveo onu devojcicu juce? Da li se i vi borite za svoje snove ili ipak mislite da je lakse odustati i reci “Pa,dobro ja nisam imao takve uslove,bilo je puno ratova ovde,nas niko ne voli” i naposletku i odustanete,zar ne? Tako je ipak lakse... Hajde da jednom u zivotu budemo pametni!
Hajde da uzivamo u tenisu i super igrama SVIH tenisera. Mislim da je krajnje vreme da shvatimo da nam razne podele nista dobro nikad nisu donele.
Hvala

pre 16 godina

(Ll)odra' ga

Francuz Llodra (Španjolci ga izgovaraju "ljodra" jer je to vjerojatno španjolsko prezime) "odrao je kožu" Nieminenu (N-jeminen; «n» i «j» kao u riječi «dan je lijep»), a Južnij (ne valja "Južni", a kamoli "Južnji") Nadalu. Svi pišu o Rusu i Španjolcu, ali red je da se nešto kaže i o Francuzu.

Llodra je odigrao jedan od najboljih susreta u karijeri. Dvoboj dvojice ljevaka bio je potpuno u njegovu znaku. Sjećam ga se kako je deklasirao Almagra u Rolandu Garrosu. Često je izlazio na mrežu i potpuno zbunio Nicolása. Isto smo vidjeli i u nedjelju. Krasnim jednoručnim bekhendom neobranjivo je pogađao paralele i dijagonale, napadima na Jarkkov drugi servis potpuno izbacio suparnika iz igre.

Izdvojio bih prvu igru drugoga dijela. Bilo je čak deset izjednačenja, a Finac je teškom mukom došao do vodstva. Potez tjedna ipak je bio u Llodrinoj režiji. Momak je na drugi servis odgovorio skraćenom loptom!

Odluka je pala u 3. igri koju je Jarkko servirajući završio bez poena. Francuz je odigrao vrhunski, poene zaradio paralelom bekhendom, brzim dolaskom na mrežu nakon Finčeva drugoga servisa, prolaženjem protivnika na mreži krasnom dijagonalom bekhendom. Dvoboj je zaključio velemajstorskim lobom forhendom…

Već je Moyá (Muja) pokazao Nadalovu ranjivost. Danas Južnij nije ponovio Carlosove pogrješke i razotkrio je sve Rafaelove slabosti. Problemi s koljenima već su konstanta, ali u Rafinu timu to očito ne vide jer bi već pronašli liječnika koji bi vježbama, a ne laserom, riješio problem. Mladić pogoršava stvar glupim izjavama da je spreman. Očito jest da nije i da je prije nosio povez ispod jednoga koljena, a u zadnje ih vrijeme već ima dva.

I za ljubitelje ortoepije! Slovenci pišu poraz «Moyája» i pogodak «Kakája». Hrvati i Srbi, budući da u španjolskomu i portugalskomu naglasak pada na zadnji slog, naglašavaju prvi slog i produžuju zadnji. U genitivu i ostalim padežima zadržava se osnova i pišemo «bez Moyáa («bez Mujaa» na srpskomu; ne valja «bez Muje»), «bez Kakáa» («bez Kakaa» na srpskomu; ne valja «bez Kake»).

Bojan

pre 16 godina

@Pittsburgh
Gde se to u tenisu za kratko
vreme mogu zaraditi velike
pare.O cemu pricas,covece?
Pretpostavljam da si neki
odavde koji je otisao kod
babe iz trece generacije i
sad nesto tupis.kakve veze
ima kakav je ko na terenu.
Vazno je kakvi su van terena.
Da li je mozda Sampras manje
voleo tenis od Agasija,jer se
Agasi smeskao i salio a Pit
Pistol nije.
@MilosRS
Pao si u ekstazu zato sto je
Rus pobedio.E dabogda do kraja
zivota,ziveo u Krasnojarsku.

Milana

pre 16 godina

"Hvala kralju sto je dosao da me gleda a hvala i kraljici sto mu je dozvolila da dodje da me gleda" - reci su Nadala posle osvajanja prvog RG-a, posle primanja cestitki od spanskog kralja.

- Nadal ima fini smisao za humor.

Dozvolila sam sebi slobodu da dodam jos jednu Nadalovu lepu karakternu crtu. Pozdrav,

mk

pre 16 godina

Svi vi koji ste ostavili komentar ocigledno niste gledali polufinalni mec Nadal- Moya. Toje inace najduzi mec u istoriji tenisa koji se igrao na 2 dobijena seta (trajao je oko 4 sata). Nadal je za odmor imao manje od 20 sati. Pa i da je robot nije mogao bolje, sto ne umanjuje odlicnu igru Mikhaila.
Rus inace spada u grupu tenisera koji moze da pobedi svakog, ali moze od svakog i da izgubi, sve zavisi od dana...

Jaca

pre 16 godina

svaka cast Juznjom, danas je bio bolji, ali je pravi sportista jer je i sam priznao da danas nije Rafa bio onaj pravi Rafa, zato se zahvalio Moji.
Nema veze, sinoc je bio najbolji teniski mec u skorije vreme. Rafa ce se odmoriti i ponovo odlicno igrati u Australiji.
VAMOS RAFA

acmilan

pre 16 godina

Izvini BEOGRAD, ali Nalbandiana nigde nije bilo cele godine, a onda je odigrao Madrid i Pariz, to su samo dva turnira. Videcemo da li ce nastaviti u istom stilu....
I lepo procitaj, niko ne trazi opravdanje....

Ceca

pre 16 godina

covek jednom u 5 godina dozivi ovakav debakl i vi odma kako je propao. samo ste cekali ovako nesto da ga ispljujete.... tek je pocetak sezone, videcete sta ce da uradi do kraja iste.....

Rafa

pre 16 godina

Svaka cast Ergic Bojani.Slazem se sa njom,jeste da i ja prozivam,ali to radim cisto iz sale.Mrznjom na mrznju. Ali ona devojcica sto je plakala,prvi put da vidim negde tako iskrene emocije,i ko da ju je bog pogledao i rekao,plakaces na kraju al to ce biti suze radosnice.I videli ste sami.Cudo se desilo.a ja ni jednog od vas nisam cuo da je cestitao Rafi na onako dobro odigranom mecu.Verovatno ste i navijali za Moju,ne zato sto ga voliten,nego navijate za svakog ko igra protiv Nadala,nebitno da li je Nalbandijan,Juzni ili Moja...zalim vas.

crystal

pre 16 godina

@ Ergic Bojana

BRAVO!!!!!


Iako je Jouzhny osvojio titulu u Chennai-u, Rafa i mala Ashita (ime devojcice koja je svim srcem i dusom bodrila Rafu) su zvezde ovogodisnjeg Chennai Open-a.

Posle polufinala sam jako volela da Rafa upozna tu devojcicu, sto su kasnije organizatori i omogucili. Svaka cast. Toliko iskrenih emocija od strane Rafe i devojcice tokom polufinala i na ceremoniji dodele pehara. Nikada do sada nisam videla tako emotivnu i dobru dodelu pehara na teniskim turnirima. Sve pohvale za organizatore, te slike su obisle ceo svet.

Vamos Rafa

Don Cico

pre 16 godina

Da, apsurdno je, ali ocigledno je da postoji jedna kategorija ljudi koji ne vole Nadala.
Njihov psiholoski profil je jednostavan. To su, najcesce, mladi a neuspesni muzjaci, kojima smeta sto:
- Nadal odlicno igra
- Nadala dobro izgleda
- Nadal je ljubazan i lepo
vaspitan
- Nadala vole zene
Pa jel tako?

voja

pre 16 godina

@Don Cico
@Dragan,Bgd
Nisam iz "profila", ali me interesuje...
Slazem se sa dve tacke - Nadal odlicno igra i - Nadal je ljubazan.
Da li svi treba da vole Nadala? I da li su svi koji njega ne vole - isfrustrirani tinejdzeri ili oni koji navijaju da Nadal slomi nogu, da bi Novak bio drugi? Nema sanse.
Pobrkali ste ljubav sa postovanjem necijeg rada i uspeha. Ovde fali postovanja, ne samo prema Nadalu, cesto su i drugi na tapetu. To je stvar kolektivne nesvesti i nema veze sa tim da li Rafa dobro izgleda i da li ga zene vole (sa tim se cak i ne slazem).
Dakle - postujem maksimalno. A, da li volim/ne volim, to je emocija (izgleda da je stvarno zabranjena), jedna ista sa dva kraja i nema veze sa postovanjem. Sta cu, imam je. Postujem, ali ne volim. Volim tenis, volim igru, volim kada ostanem bez teksta zbog facsinantih poena, volim kada mi se ucini da se igrac rodio sa reketom... volim Novaka, Federera, Nalbandijana, Mareja, Hasa, Blejka, Janka, Santoroa, Moju, Safina... Zar moram da volim i Nadala, Juznjija, Andrejeva i Gabasvilija? Samo postujem. Pa, kada Dragan kaze da se zenama jos i oprasta, oprostite mi sto neke igrace volim, a neke - ne. Sto zbog stila, sto zbog ponasanja na terenu, sto zbog subjektivnog dozivljaja...

Duke

pre 16 godina

Ajd' i ja koju da napisem. Nadal? Njega, kao i ostale tenisere (sem Novaka) gledam i cenim kror to kako igraju tenis. Ne svidja mi se kako covek igra tenis i to je sve sto mi se ne svidja u vezi Nadala. Briga me kako izgleda i da li je 2 ili 202 na rang listi. Njegov tenis je monoton i spor i ne volim da gledam njegove meceve, narocito kada dere neke osrednje igrace. Tenis pratim 20 godina i uvek bilo bilo siledzija kao sto je Rafa (moram da priznam ne tako dobro plasiranih i atraktivnih). Nadal jeste za klasu bolji od svih siledzija koji su igrali (i igraju tenis) ali je ipak siledzija. To sto ga devojcice i devojke, pa i zene vole razumem. Tip fino izgleda i lepo se ponasa van terena. Po meni je on dosadan za gledanje (sa izuzetkom 1/2 finala i finala ( i meca sa Soserlingom na poslednjem wimbledonu)). Dragane Dragane (BGD Dragane), zasto pricas o empatiji? Kako to da Srbi nisu empaticni? Pricaj u svoje ime i nikada nemoj uopstavati stvari, a narocito ne blshts iz kolektivne psihologije. Svi smo mi i dobri i losi kao ljudi, a te dve strane prirode, ispoljavamo u zavisnosti od situacije u koju nas zivot trenutno stavi. Preporucujem ti da pogledas sjajan film CHRASH i uveris se da kolektivna psihologogije nikako ne funcionise jer je moderni drustvo (da, da tu spada i Srbija) ispunjeno predrasudama i strahovima. Bojaninu ispovest ne bih komentarisao, sve je sama napisala. Ajd' pa se pisemo

Igor Milanović

pre 16 godina

Opet provokator @DŠ. Pa već su vam, ako se dobro sećam, baš u vreme odigravanja AUS opena prošle godine ostali komentatori dokazaivali da se Михаил Южный ne govori "Južnjij" kao što vi govorite nego Južni(j), pri čemu sam "j" stavio u zagradu jer se u našem jeziku NE IZGOVARA, inače bi i Достоевский bilo Dostojevskij, Чайковский - Čajkovskij... Zatim, dođavola, zar "н" ispred "ы" u "Южный" nije MEKO? Zaboga, ako želite da budete u pravu, govorite "Južni" a ne "Južnjij". Ne bih pisao ovo da vi, uvek nepozvano, a skoro uvek i netačno ne ispravljate gramatiku u komentarima. Zašto jednostavno ne ćutite?

MilosRS

pre 16 godina

(Bojan, 7. januar 2008 13:14)

Da si rekao Moskva ili St. Petersburg, rekao bih ti hvala na lijepim zeljama, al gdje ti je taj Krasnojarsk? To sto je Juzni Rus nema nikakve veze,jednostavno mi je drago sto je neko pomeo sa terena Nadala, ciji se tenis zasniva samo na snazi i kondiciji i izuzetno je dosadan za gledanje, osim kad igra protiv nekog atraktivnog protivnika kao Fed, Nole, Stepanek...

Milana

pre 16 godina

@Vojo,
A zavisi i od hemije izmedju dve osobe ili senzibiliteta svake individue da li volimo ili ne i koga i kako.
Ali vi bas bukvalno shvatiste ovo o ljubavi prema Nadalu. A milsim da je @Don Cico mislio na one koji uporno negativno pisu o Nadalu i to iskljucivo o tome kako on izgleda i koliko je "odvratan" a vrlo malo o tenisu koji igra.
@Don Cico, izvinjavam se sto izigravam "drvenog advokata" ali se bar nadam da nisam pogresno shvatila vasu poruku.

cvetic

pre 16 godina

mislim da je nadalu najveca nagrada bila ljubav one djevojcice koju je pokazala.sigurno je predivan osjecaj kada znate da vas neko toliko voli i cijeni, to je osjecaj sa kojim se rijetko koji teniser moze susresti.cak je i meni doslo da zaplacem dok sam nju gledala. ona mu je pomogla da lakse podnese tezak poraz...a to je nesto sto hladni svajcarac nikad nece osjetiti. i jos nesto, naravno da je rafa sprman za AO,a vi sto se nadate da ce on vrlo brzo sici sa pozicije 2 i prepustit je novaku MOZETE SAMO DA SANJATE O TOME!!!! jos cete vi dugo gledati vatrenog rafu, u to budite sigurni.

Rafa

pre 16 godina

@Duke
Jos jedan strucnjak za tenis. Nadal siledzija.hehe.Jednostavno ne mogu da vas razumem.Mnogo ljudi koji su strucnjaci za tenis tvrde ovo.Ja ih uvek pitam "Kako onda objasnjavate cinjenicu da je Nadal igrac koji vec tri godine drzi drugo mesto(a to je trenutno rekord) i to da on protiv teniskog vanzemaljca "Federera" ima pozitivan skor i da ima 81 vezanu pobedu na sljaci(isto rekord)?" I to u vreme kad je konkurencija vrhunska.Duke molim objasnjenje.Hvala

Duke

pre 16 godina

Objasnjenje za "Rafu"
Siledzija u tenisu znaci sledece: Imam jednu taktiku tokom cele karijere i imam svoj stil igre koji nikako ne menjam, sve sto radim jeste dobra fizicka priprema i uvezbavanje udaraca. Bilo je mnogo takvih tenisera (i verovatno ce ih biti jos vise), npr. Tomas Muster. Vec sam rekao da je Rafa najbolji koji je igrao ovakav tenis, najbolji ikada, ali se meni takav tenis ne gleda i ne volim ga. Ponavljam da ovakav tenis nije zabranjen i da skoro po pravilu donosi rezultate. Ali je meni dosadan za gledanje. To sto je Rafa drugi vec 3 godine jeste rekord, a sta da kazemo onda za Federera koji 4 godine 1? To je tek rekord! Rekordi nisu merilo onoga sto se meni svidja vec mi je merilo ono sto vidim i pratim. Mozemo da udjemo u pricu oko tenisa i rafinih udaraca, ali samo ako imas argumente i nacina da ih odbranis. Evo nekoliko mojih, koji potvrdju "tenis na silu" Rafaela Nadala:
• Za ishod svakog Rafinog meca presudna je njegova fizicka pripremljenost i svezina
• Prilikom servisa je kranje jednolican i skoro uvek servira slicne ili iste 1 i 2 servise
• Na mrezu ide samo po poen ili kada mora
• Jako spinuje loptu prilikom forhenda i cesto po dijagonali, koristeci to sto je levoruk. Retko igra ravne udarce cak i kada je ocigledno da moze da poentira. Jednostavno nema sigurnosti u udarcima koji nisu mehanicki (kod njega su to top-spin udarci).
• Kada pokusa da improvizuje na terenu, to cini na svoj servis i skoro po pravilu ima problem da ga osvoji. Cesto se u takvim gemovima igra na razliku.
• Uvek prima servis protivnika daleko od osnovne linije, sto je jasan znak da je klasican defanzivac, pa otuda i super rezultati na sljaci.
• Vazi za jednog od najboljih reternera na ATP tour-u, ali cak i kada servis protivnika mami na riskantan retern on samo prebaci duboku loptu na osnovnu liniju i pocinje da igra poen jer je siguran da moze da trci a nije siguran da moze da pogodi ravn retern uz bocnu liniju.

Ima toga jos, ali za sada toliko. Pozdrav.

Dragan,BGD

pre 16 godina

@voja
Izvini Vojo,osecam prilicnu dozu konzervativnosti u tvom tekstu.Ti o Nadalu pises u svoje ime,Don Cico i ja objasnjavamo pojavu,definisemo veliku mrznju koja se provlaci u tekstovima.Mrznju za koju ne postoji razlog.
Da se dopada zenama,pa to je evidentno.Znam mnoge koji kazu da je Bekam bez veze i da se nikom ne dopada,ali je opet cinjenica da je on jedan od najpozeljnijih muskaraca na planeti i za zene i za muskarce takvog ukusa.Hocu da kazem kako u velikoj meri govoris u svoje ime,a mi smo vodili principijelne diskusije.
@Duke
Znam da postoje razliciti ljudi,pa si ti osoba koja ne voli kako igra Nadal.Medjutim,
nije mi jasno sta to znaci "siledzija" u tenisu.
Do danas,tako su kvalifikovani oni teniseri koji protivnika dobijaju jakim udarcima i sve resavajku servisom i tehnika im je slabija strana.Kod Nadala je sve suprotno,on neki put resava meceve i servisom,ali ne snagom,nego odlicnim kvalitetom servisa,a
takodje ima i raznovrsnu igru.
To nije tajna da su njegovi mecevi medju najgledanijim na svetu,ne samo zbog te "macho" fizionomije i figure.reci da Nadal nema tehniku je ipak smesno,jer sam citao komentare stranih strucnjaka o razmenama neverovatnih udaraca na Nadalovim mecevima.
Uostalom,cime je dosao do 3 set lopte protiv Federera na poslednjem Vimbldonu,snagom,
servisom ili brzinom,tehnikom i borbenoscu.Kako je to "siledzijski" kad ti u servisu posalje loptu koja ode vise od pet metara van terena.da ne duzim,mnogo si pogresio.Kao i u vezi empatije.To je tema koja se vec godinama vodi u strucnim krugovima,ali ne izlazi u javnost,jer bi izazvala haos.
Nije ovo mesto da spominjem sve situacije u kojima se pokazao neverovatan nedostatak empatije.Zbog toga su i pocele rasprave u strucnim krugovima.rekao sam vec,ali cu ti ponoviti da nase drustvo ne voli narocito emocije,one se cesto moraju skrivati,a tamo gde je manjak emocija,nema ni empatije.Mislim ima u pojedinacnim slucajevima,ali nema koliko treba.

Duke

pre 16 godina

Dragan BGD
Ako poznajes i pratis tenis, onda znas da su dva najteza udarca servis i volej (tj. igra na mrezi).
Nadal nema ni servis ni volej. Da bi neki igrac (kakvog ti nazivas siledzijom) mogao da izvodi jake servise ili da uopste jako udara lopticu potrebna je neverovatna tehnika. Zapravo, najteze je udariti lopticu ravno, jako i precizno. Dovoljno je samo malo vise otvoriti glavu reketa i loptica ide u aut, ili je malo vise zatvoriti i loptica je u mrezi. Kada si ti ili bilo ko drugi video da Nadal udara lopticu ravno? To se jednosatvno ne desava. On uvek spinuje udarac tako da je velika verovatnoca da ce loptica zavrsiti u terenu. Kazes da je protiv Federera imao 3 set lopte. Ne samo da je imao 3 set lopte vec je uzeo dva seta! ali ovogodisnji wimbledon je bio specifican po mnogo cemu. Prvo, finale je bio 5 (i slovima peti) mec Federera na travi, a Nadalu 9. Drugo, Nadal je u taj mec usao unapred prezaljen zbog napornih meceva pre finala i zbog Sjajnih Federovih partija do tada (izgubio samo 1 set od Ferera). Trece, Nadal je igrao strasno dobro a Federer tek prosecno. Ali je ipak uzeo titulu. Postoji mnogo igraca koji su defanzivci, ali puno su atraktivniji od Nadala (po igri a ne po fami koja ih prati). Navescu Santoroa koji je toliko dobar za gledanje i toliko atraktivan da njegove meceve gledaju i ljudi koji inace ne gledaju tenis. To sto su Nadalovi mecevi medju najgledanijima nista ne znaci (bar ne meni). Covek ima armiju navijaca ali ne samo zbog "prelepog tenisa" koji igra vec zbog njegovih godina, macho izgleda, lepih manira van terena....i sl. Nema sumnje da je Nadal vrhunski atleta i teniser. To niko ne spori, jer tu su rezultati koji su po mnogo cemu neverovatni. 3 Rolandgarosa u 21 godini, da ne nabrajam masters titule.... Ja samo kazem da mi siledzijski tenis nije interesantan. Vec sam objasnio siledzijski tenis i ne bih da se ponavljam. Nadal je tipican predstavnik spanske skole tenisa (taj tenis je spor, defanzivan, jednolican). To sto je on ucestvovao u neverovatnim razmenama udaraca je toliko normalno da nemam komentara. Pa svaki vrhunski teniser i jeste vrhunski zato sto moze da uradi ono sto dobar ili presecan ne mogu. Jos da se osvrnem na tvoj komentar o servisima Rafe Nadala. Pogledaj prvih 20 tenisera sa ATP liste i reci mi da li bilo ko od njih ima slabiji servis od Nadala? Naravno da nema. Nadalov servis je prosecan i usvakom slucaju vec godinama isti. Tehnika izvodjenja servisa se unapredjuje i menja i kako igrac sazreva tako i njegovi servisi postaju ubitacniji i bolji. To samo kod Nadala nije slucaj. I jos da ti napisem nesto o empatiji i stucnim krugovima koji se njome bave. Toliko je smesno da se empatijom bave tzv. strucnjaci i jos u nekakvim krugovima koji su zatvoreni da ja mogu samo da zakljucim da sam bio u pravu i da nisam pogresio. Ko su ti strucnjaci? Kako se bave empatijom? Ako je to neka tajna zasto si je izneo ovde u javnom prostoru, na Internetu? Ti, nazovi strucnjaci, su potpuno promasili polje i fokus svog istrazivanja i strucnog delovanja. Ne bih nikoga da vredjam ali kako neko moze da bude strucnjak u 21 veku i bavi se proucavanjem pojava i pojmova koje su jos u 80-im godinama proslog veka do kraja razotkrivene i objasnjene. Kolektiva psihologija nije odrziva kategorija u nauci. Jos od kada se uslo u pojasnjavanje identiteta i individualnosti svake licnosti doslo se do zakljucka da kolektivitet u psihologiji nije predmet proucavanja zato sto niti jedna teorija nije odrziva (pa cak ni ta o drustvenoj empatiji). Ziveo sam i radio u SAD. To drustvo se smatra jako empaticnim. I to jeste istina ako gledas TV, ali ako imas priliku da budes tamo, vrlo brzo se uveris da je sve to samo TV i nista vise. To je nacin da se stvori dobra slika drustva u kome jedinka zivi, a sve da bi se ta jedinka osecla dobro, vazno i uspesno. Ali, molim te da ovu "empaticnu" pricu zavrsimo i pricamo o tenisu. Lep pozdrav....