DEDA CVETKO
pre 3 godine
Nisam za Dusanov Zakonik, ali bogami jesam za Knez Milosev. 25 po turu je MAJKA, resava sve kriminalne probleme. I to TRAJNO!
Subota, 12.09.2020.
13:25
Iranski šampion u rvanju Navid Afkari pogubljen je u subotu ujutru, javili su državni mediji u Iranu.
pre 3 godine
Nisam za Dusanov Zakonik, ali bogami jesam za Knez Milosev. 25 po turu je MAJKA, resava sve kriminalne probleme. I to TRAJNO!
pre 3 godine
Promasaji u komentarima su opasni, Dusanov zakonik dal ste realni
pre 3 godine
Vidim da se lome koplja oko Dušanovog zakonika. Šta je danas drukčije? Istina ne seku više noseve, ali zato postoji Apelacioni sud.
pre 3 godine
(dr. jekyll, 12. septembar 2020 15:27)
A šta bi ti radio? Iz čisto humanih razloga, ti bi to zbrzio po kratkom postupku?!
Ako je za tebe sadistčko iživljavanje sistema što se kazna odlaže "dok se ne iscrpu sve mogućnosti žalbe", to samo pokazuje koju ti zbrku imaš u glavi!
Ali čisto onako, kao intelektualnu vežbu, pokušaj da sebi odgovoriš na sledeće pitanje:
Da si TI LIČNO osuđen na smrt i možeš da biraš gde bi više voleo da ti se to desi, šta biizabrao:
a) Državu gde se pravosnažna presuda na smrt ekspresno izvršava u roku od, recimo, najviše 10 dana, a osuđeni nema pravo na žalbu.
b) Državu gde imaš više mogućnosti žalbe, a presuda se izvršava tek kad ih SVE do poslednje iscrpiš, pa makar to trajalo i više godina.
Ne znam kako ti, ali ja bih sa obe ruke izabrao opciju b) pa makar se posle više godina zlopatio dokazujući da nisam kriv. Ne zato što nešto posebno volim zatvor, nego samo zato što znam da kad se jednom zaljuljaš na konopcu, onda gubiš svaku šansu da dokažeš da nisi kriv. Ili da dokažeš bilo šta drugo...
Ali izgleda da ti to ne znaš. Ili znaš, ali si i ti jedan od onih što uvek i svakoj prilici drže stranu svake bitange i svakog monstruma, samo ako taj galami da je "protiv" Amerike i Zapada. Svaki takav je tebi neizmerno blizak i drag, pa makar jeo i živu decu za doručak?
pre 3 godine
Aco
To kako su se ponasali ameri sa robovima ili bilo ko drugi sa svojim narodom,ne znaci da mi treba da slavimo jedan zakonik koji je nepravedan.To isto kao kad bi rekao da je onaj sto je ukrao milion,manji lopov od onog sto je ukrao dva miliona.Iste su oni lopurde.Isto je i ovde sklucaj
pre 3 godine
@Bre!
Za tvoju informaciju, za to ne postoji nijedan jedini dokaz! Osudjen je samo na osnovu "priznanja" koje je potpisao posle mucenja.
pre 3 godine
Ako ga je stvarno ubio ko neka.... Sa nožem, onda i treba po kratkom postupku, ma ko da je i sa bilo čim da se bavi.
pre 3 godine
@ "U pravnoj državi odluke suda moraju da se poštuju, bravo!
(grubijan, 12. septembar 2020 15:02)"
Aha. A opšte je poznato da je Iran pravna država. Smešno.
U pravnoj državi suđenja su fer i potrebni su valjani dokazi za presudu. Ovde toga nije bilo.
Toliko o Iranu kao pravnoj državi.
pre 3 godine
@Ljubo
Ti ocigledno nisi u stanju da razumes o cemu neki ljudi pisu u komentarima.
A hteo bi da donosis zakone i kaznjavas. Kako bi svi imali ista prava, ako bi ti vladao?
Ko si ti da kaznjavas? Valjda kaznjava sud? Kako bi to ti donosio zakone, kada zakone donosi Skupstina? Automatski smatras da su oni koji se ne slazu s tobom zlocinci koji zasluzuju smrtnu kaznu. Ocigledno je ko si ti i sta si. Na srecu, ogromna vecina vas psihopata koji bi da vladaju, ubijaju, dele pravdu i donose zakone, nikada ne dodje na vlast, jer niste sposobni ni smislen komentar da napisete.
pre 3 godine
@marijan
Tako se radilo u srednjem veku ali neki ocigledno nisu napredovali.
pre 3 godine
Pa dobro, kod njih je na snazi serijatsko pravo kao i kod većine muslimanskih zemalja u okruženju. O tome dobro govori film " The Beautiful City" od legendarnog iranskog režisera Asgara Farhadia
pre 3 godine
@aco
Ti uporedjujes status SRPSKIH SELJAKA u Dusanovom Zakoniku, sa statusom americkih robova?! Da li si ti ozbiljan?!
Srpski seljak imao je DONEKLE povoljniji polozaj u odnosu na kasnije americke robove, iako ne mnogo.
Medjutim, srpski ROB imao je neuporedivo losiji polozaj u Srbiji Nemanjica, nego americki robovi. Idi vidi kako se Dusan ophodio prema robovima pa dodji da pricas nesto.
pre 3 godine
@ "Ne znam kako drugima,ali siledžija je izbo čoveka pa je i zaslužio tako sutovu kaznu koliko god ružno zvuči.
(s1pac, 12. septembar 2020 14:13)"
Problem je u tome što nije valjano dokazano da je on ubio ikoga i nema dokaza.
Zamisli da tebe osude za nešto za šta nisi kriv pa i na godinu dana. A zamisli tek da to zbog toga još i ubiju.
pre 3 godine
@Marijan
A šta je to tačno i ispravno urađeno i koja je to normalna zemlja???
Mora da nešto propuštam što ne razumem, ili tebi nedostaje neka daska.
pre 3 godine
Covece, nekad je bila Persija, Partija, veliki narodi, civilizacije.. danas imamo.. ovo.
(Sabre, 12. septembar 2020 13:28)
Za tvoju informaciju ovaj je zajedno sa nekolicinom drugih izboo nozem drugog coveka do smrti. Da se ovo desilo u Americi dobio bi uslovnu kaznu i javnu opomenu a zatim bi osvajao medalje za zemlju. Ustvari, cekaj malo ....
pre 3 godine
Koliko vidim iz vesti, čovek je osudjen na smrt samo zbog navodnog priznanja, bez ikakvih drugih dokaza? E zato mi je i drago sto ne zivim u takvim drzavama, njihov pravni sistem je ostao u srednjem veku
pre 3 godine
@ "Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
(Zorowitzki, 12. septembar 2020 13:48)"
I po tebi je normalno da se sa te istorijske tačke u razvoju čovečanstva nije mrdnulo?
Trebalo bi da živimo po pravilima iz Dušanovog doba? A što ne onda iz srednjeg veka? Ko odlučuje na kojoj vremenskoj poziciji razvoja civilizacije treba stati?
Meni me Dušanovog zakonika.
pre 3 godine
Velika sramota iranske drzave.
pre 3 godine
Tako se to radi u normalnim zemljama!
pre 3 godine
Markos-Zakon se pravi tako što se uzme naj bolje iz svih zakonika zvali se oni Dušanov Zakonik ili Šerijatski zakonik i izbaciti ono što ne valja kao što si ti rekao da nisu za bogate i za siromašne važili isti zakoni.Moramo da se rešimo ove pošasti zvane monstrumi,koljači,silovatelji,pedofili,ubice sa automobilima,lopovlukom izrabljivanju radnika od strane biznismena tj poslodavaca čije se poreklo novca ne zna tj odakle su stekli ta silna bogatstva(ja znam i kada bi vladao ovom zemljom svi bi imali ista prava i da se leče i da se školuju i da rade i od svoga rada da lepo žive).Ali ja koliko vidim u komentarima mnogi su zadovoljni ovim zakonom što je danas na snazi i ne slažu se sa mnom pa se ja pitam dali u ovim komentatorima ima ovih možda što bi bili kažnjeni po mome zakonu pa im se za to ne sviđa.
pre 3 godine
I po tebi je normalno da se sa te istorijske tačke u razvoju čovečanstva nije mrdnulo?
Trebalo bi da živimo po pravilima iz Dušanovog doba? A što ne onda iz srednjeg veka? Ko odlučuje na kojoj vremenskoj poziciji razvoja civilizacije treba stati?
Meni me Dušanovog zakonika.
(marko_sthlm, 12. septembar 2020 16:02)
Malo o istoriji...Dusanova Srbija i jeste bila u srednjem veku, ne bi skodilo da se zna bar sopstvena istorija
pre 3 godine
"Ne znam kako drugima,ali siledžija je izbo čoveka pa je i zaslužio tako sutovu kaznu koliko god ružno zvuči.
(s1pac, 12. septembar 2020 14:13)"
Srecom ti imas dokaze, pa je tako pravedno. Ispricaj nam kako se to tacno dogodilo!
Zar ne vidis da mu je sudio politicki sud? To je razlog zbog kog je smrtna kazna ukinuta u vecini zemalja. Kad se pojave novi dokazi, ako je pogubljen, kasno je da se bilo sta ispravi. U jednoj americkoj drzavi je zatvorenik nevin robijao 40 godina. Saznala se istina i ukinuta mu je dozivotna presuda. Da je ziveo u nekoj drugoj od 33 americke drzave gde postoji smrtna kazna, sad mu istina nista ne bi znacila.
Najcesce smrtne kazne u svetu donosene su za spijunazu. Neko kome smetas te optuzi za spijunazu i glava ode, a posle da li si ili nisi...
Nas najpoznatiji osudjenik na smrtnu kaznu je Draza Mihajilovic. Da nije postojalo smrtne kazne, sa padom komunizma, on bi bio na slobodi. ALi sad je samo mogao da bude "rehabilitovan", ali ne i ozivljen.
pre 3 godine
Jedan od poslednjih bastiona islamskog fundamentalizma, pomešanog sa diktaturom šitskog Ajatolaha:((((
pre 3 godine
Na stranu to sa li je to pravedna kazna za ubistvo - ne ulazim biti problematiku.
Ali kako to ti znaš da je tačno da je ubio čoveka? Iranski pravosudni sistem je u potpunosti pod kontrolom režima i mula (religijskih lidera) i nimalo nije ni nepristrasan ni pravedan. Nije retkost da se "priznanja" iznuđuju mučenjem i pretnjama po članove porodice osumnjičenog.
"Presuda" je politička i užasna. Mnoge dokazane ubice su osuđivane na mnogo blaže kazne u Iranu. Ovde je problem to što je ovaj čovek bio poznata javna ličnost koja se javno borila protiv režima i javno mu se suprotstavljala.
Tako da, poštedi nas tih populističkih floskula i apologetike za jedan užasan opresivni režim.
pre 3 godine
A dizete frku oko Snoudena i mozda dozivotne zbog izdaje.
pre 3 godine
Markos-Ja ne znam šta je pisalo u Dušanovom Zakoniku ali ovaj zakon treba menjati pod svaku cenu.I treba mučiti svakoga onoga ko je mučio i ubio drugu osobu i nikako kao sada mu dati da ima ljudska prava kao onaj dripac što je silovao i ubio devojčicu od 15 godina i u zatvoru ima teretanu,internet,seks ako ima partnerku a ova devojčica leži pod zemljom.I što je još važnije od svega svima staviti nanogicu da se zna tačno gde se ko nalazi da se ne bi dešavale situacije kao sa onom pevačicom ili onom devojčicom što je zaklana u Subotici ili sa onom devojčicom što je navodno upala u reku a nje nigde nema.Nanogica bi svaki nerešen zločin otkrila i da se svaki monstrum smakne sa ovoga sveta a ne da šeta negde među nama a niko ne zna da je monstrum.Samo oko za oko zub za zub bili oni bogati ili siromašni tako se samo može iskoreniti ovo zlo u glavama potencijalnih monstruma.
pre 3 godine
Sve pravnici i moralisti.. ne nego treba da ga ubije kao kod nas, pa onda ako si politički bot ili ako imas nekog na psihijatriji da te proglase neuracunljivim, izvuces se.A i ovako nije strasno i ako nemas neku vezu, dobijes par godina i onda opet mozes da ubijas..
pre 3 godine
Najviše volim kad se na Internet komentarima jave ovi "amerikanofili" koji sve znaju, a zapravo imaju između 20 i 30 godina, ako i toliko, a svo znanje o zapadnom svetu im je "GOT" te nekoliko Diznijevih i "superhero" filmova. A čitanje neke kvalitetne knjige im je misaona imenica. Dušanov zakonik iz sredine 14. veka ("šta su radili feudalcima, a šta običnim seljacima") Na ovo se možeš samo nasmejati i to grohotom. Da li vi ljudi znate šta pričate?! U to doba u vašim ljubljenim zapadnim zemljama gotovo da nije bilo nikakvog zakona, a sledstveno tome radio je ko je šta hteo, naravno znamo šta su tada, ali i kasnije radili tamo vlastela i crkva. Spomenuo bih samo spaljivanje "veštica" i "heretika", već je to dosta. A Amerika! Kao prvo, tada je nije ni bilo, samo bizoni i Indijanci. Smrtna kazna! I danas se "praktikuje" u dobrom delu njenih saveznih država, i to na kakav način. Čovek se osudi na smrtnu kaznu (na stranu to, da se u nizu slučajeva desilo da je uglavnom upotrebom DNK testa, ali i zbog nekih drugih razloga osuđeni proglasio "nekrivim" i nakon nekoliko desetaka godina) i tada tek sledi sadistički užas američkog pravosudnoj sistema. Osuđeni čeka po nekoliko godina, pa i desetak godina na izvršenje "kazne", dok se ne iscrpe sve mogućnosti žalbe. Poseban sadizam ogleda se, gotovo sigurno namerno, da osuđenika čak i po nekoliko puta, vraćaju u ćeliju pred samo izvršenje. Dešavalo se i to da osuđenik ili njegova porodica gotovo preklinju da se izvrši usmrćivanje jer ne mogu izdržati takvu psihički torturu.
pre 3 godine
@Sumadin
Tacno! Ali u Americi ljudi imaju pravo na sudjenje, advokata, izvodjenje dokaza, porotu, sudije, zalbu i priliku za pomilovanje.
Tek kada se dokaze da su krivi, sprovodi se kazna, s tim sto naravno, postoje greske.
Ovog coveka su mucili, terorisali i njega i porodicu, bez ikakavih dokaza ga osudili i ubili, da bi posluzio kao primer onima koji dignu glas protiv religijskih fanatika koji vladaju drzavom.
pre 3 godine
tramp ga je osudio, i da su se premisljali ovaj kad je apelovao kraj.
pre 3 godine
Ljubo
Sve od reci do reci se slazem sa tobom.Ja sam samo rekao da je besmislica pozivati se na Dusanov zakon koji je direktno stitio elitu,isto kao i svi zakoni danasnji sto stite,samo precutno.Tokom cele istorije ljudskog roda se uvek znalo da zakon nije za sve isti i ne znam zasto neko idealizuje Dusanov zakonik kad je isti kao i ovi sada,NEPRAVEDAN
pre 3 godine
Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
(Zorowitzki, 12. septembar 2020 13:48)"
Ti to zoves srbija bila najjaca?A ja kazem da je Dusan porobio druge narode i osvojio tuđe teritorije. Pa trebaju li i albanci sad reci, albanija na vrhuncu moci? Ne oteli su tudje, isto kao i Dusan!
pre 3 godine
Ako je stvarno kriv,Onda Oko za Oko,Zub za Zub.
(Adi, 12. septembar 2020 14:49)
Problem je samo sto nikada nije 100% sigurno vec moze biti najvise 99%. I upravo zbog tih 1% drzava u ime svojih gradjana cini zlocin tj. ubistvo neduznog. Uvek postoji mogucnost namestaljke, priznanja zbog pretnje ili zastite drugoga ili neuracunjivosti. Zbog toga samo dozivotna uz mogucnost ponovljenog sudjenja u bilo kojem trenutku. Jednostavno, previse cesto saznajemo prekasno o pogubljenjima neduznih a ne sme da se desi ni jedno. Dozivotna kazna je sasvim primerena kazna za nekoga ko je kriv. Ako hoces nekoga bas da kaznis mozes i dozivotno u samicu ali ne smes nikako da ga pogubis jer nikada ne znas 100% sta je bilo. Takodje nije lose zbog mogucnosti naknadnog otkrivanja eventualnih saucesnika. Mozda nece odmah da se izlane ali za 5, 10, 15, 20, 25 godina mozda slucajno procuri nesto zanimljivo iz njega, a cilj je da se sazna 100% istina. Sto bi se nalogodavci ili saucesnici ili pomagatelji izvukli. Pogubljenjem se nepotrebno zapusavaju usta. Sta ako ubica ima nalogodavca kojeg ne sme da otkrije zbog porodice? Pogubis ga i ode istina u grob. Bolje da cekas da se slucajno izlane pa makar za 30 godina. U sustini, nista se ne dobija pogubljenjem. Sa druge strane ne treba se ponasati isto kao zlocinac, ciniti isti zlocin. Nema potrebe za prljanjem ruku.
pre 3 godine
U pravnoj državi odluke suda moraju da se poštuju, bravo!
pre 3 godine
Najludji su mi ovi sto spominju Dusanov Zakonik. Zar nije bilo to pre jedno 700 godina? Jos pljuju demokratiju!? Pa sistemi na zapadu su napravljeni da ogranice moc politicara, da ne bi bilo kao ovde ili Rusiji! Sa predsednika na premijera pa godinu odmoris pa ajd opet. Sto se tice ovog ubistva dok god postoji i zrno sumnje u to da li je to uradio ili nije...pa onda to plemensko oko za oko. Pa nismo Albanci koji imaju krvnu osvetu. Shvatite da su zapadni zakoni daleko priblizniji pravdi ako ona postoji. Covek kada ubije bude mu gore 20 godina u zatvoru, plus nosi taj pecat celog zivota. Americki zakoni su glupost jer tamo za paket trave mozes da dobijes 20 godina, a za ubistvo ako imas dobrog advokata da isetas iz sudnice!
pre 3 godine
Ako se i desilo to ubistvo, glavno pitanje je da li bi bio osudjen na smrtnu kaznu da je ubistvo pocinio na pro-vladinom mitingu, a ne na opozicionom? Odgovorite mi na ovo pitanje pre nego sto poredite Iran sa Amerikom.
pre 3 godine
dosta drzava ima smrtnu kaznu. medju njima je I amerika. ovde nije problem smrtna kazna vec fer I korektno sudjenje. dokazi nisu postojali za ubistvo, a momak je mucen. to je ono sto smeta celom svetu. sev koreja, venecuela, belorusija, iran... sve ti je to isto.
(vinagro umesto coadija, 12. septembar 2020 14:38)
Pa Amerika ima najveci broj neduzno pogubljenih. Iz tog razloga takva kazna nije primerena. Nikada ne znas 100% istinu.
pre 3 godine
Paa...da je u USA, ne bi ni stigao do zatvora, roknuli bi ga odmah...crnpurast, crna brada...jos bi se hvalili da su roknuli teroristu.
pre 3 godine
Narode sto ste glupi, ne vijeruj u nesto sto nisi vidio
(pero, 12. septembar 2020 14:22)
U pravu si 100%...al ovako malo lupamo na osnovu informacija koje imamo.
Subota,ručak,telefon pa udri po komentarima.
pre 3 godine
A pazi nas srba sto ocrnjujemo Iran a kad neko pocini zlocin u Srbiji mi odmah "smrtnu kaznu uvesti!!"
pre 3 godine
Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
(Zorowitzki, 12. septembar 2020 13:48)
evo ga genije što zamišlja da je DC bila neka mnogo solidna država. dušanovo carstvo je trajalo duplo kraće od jugoslavije, bilo manje od nje, i rasturilo se na mnogo sitnijih komadića.
pre 3 godine
O kakvoj pravnoj drzavi crni ljudi govorite? Ta gde nema dokaza? Ta gde se do priznanja dolazi mucenjem? Budibogsnama.
pre 3 godine
kakve su to budale tek. auu
pre 3 godine
@Dr.
Da li si ti normalan i ozbiljan? Idi skoluj se, nemoj da se blamiras.
pre 3 godine
Kod nas lik opali onog trećerazrednog glumca i dobije 6 meseci kućnog pritvora po ubrzanom postupku dok isti taj glumčić ubije boga u taksisti i ne dobije ni opomenu.Pa sad vidite pravnu državu.Pre je bilo "ko ostane poslednji neka ugasi svetlo, a sada je ko ostane poslednji taj je budala"
pre 3 godine
"Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
(Zorowitzki, 12. septembar 2020 13:48)"
Vidim da si cuo da je jednom davno postojao neki Dusan koga su zvali Silni, car... da je imao svoj zakonik i da je drzava bila najjaca, sta god to po tebi znacilo. Kad uhvatis malo vremene, u pauzi rijaliti programa, procitaj malo detaljnije ko je bio Dusan, koga vec pominjes. Mozda cujes i za Dusanovo prokletstvo, mozda procitas i sta se dogodilo sa drzavom posle njegove vladavine.
Covecanstvu ne treba "najjaca drzava" nego vladavina prava u cilju sprecavanja i smanjenja zlodela, posteno i fer sudjenje zasnovano na dokazima, cinjenicama, a ne na osnovu politicke opredeljenosti.
pre 3 godine
Ali zato ubica Nede Soltan nikada nije pronadjen. Ocigledno je bio na onoj "pravednoj" strani.
pre 3 godine
Ovo je urađeno da se pokaže narodu da, ma koliko bio neko popularan, spretan ili uticajan, to ga neće spasiti vešala ako samo pokuša da digne glas protiv vlasti i sistema. Napakovaće vam bilo šta i staviti omču oko vrata.
pre 3 godine
Ovako treba i kod nas, za sve one koji bodu nozevima, pucaju i ostalo treba uvesti smrtnu kaznu.
pre 3 godine
Bolje da su ga kaznili da obradjuje urme.
pre 3 godine
https://www.b92.net/sport/komentari.php?nav_id=1731921#k34055341 Vodis se zakonom koji je napisan pre skoro 700 godina, koju je napisao tiranin koji je ubio oca kako bi se scepao vlasti. Nista protiv Dusana ponosim se i volim istoriju Srbije.
pre 3 godine
U ratovima koje je vodila američka politika poginulo nekoliko miliona ljudi čini se.
pre 3 godine
Zakon mora da se poštuje.
Kakve to veze ima što je kao neki sportista?
Iran još jednom pokazuje da je ozbiljna država.
pre 3 godine
Ne znam kako drugima,ali siledžija je izbo čoveka pa je i zaslužio tako sutovu kaznu koliko god ružno zvuči.
pre 3 godine
@ Ako je zaista ubio čoveka kazna je pravedna.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (CJC, 12. septembar 2020 13:24)
Nije !. Samo Bog ima pravo da oduzme zivot. Ovo je bruka i katastrofa i uopste ne znam kako im je ovo dozvoljeno.
pre 3 godine
@Ako je zaista ubio čoveka kazna je pravedna
A šta ako nije? Više sreće drugi put?
pre 3 godine
@CJC a ako nije ubio onda one koji su njega osudili i ubili treba kazniti na isti nacin. To je jedino pravedno zar ne?
(Pop, 12. septembar 2020 13:59)
A ako je ubio, pa mu Apelacioni sud odredi 2 godine, pa ponovo nekog ubije itd., to je ok?
pre 3 godine
Narode sto ste glupi, ne vijeruj u nesto sto nisi vidio
pre 3 godine
@Zorowitzki
Jeste, drzava bila najjaca, pa se zato raspala na komade. Tu najjacu drzavu sa sve zakonikom su Osmanlije rasturile i pokorile za samo nekoliko decenija. A fakticki se raspala dok se Dusan jos ni ohladio nije.
Zasto ne procitas sam Zakonik, umesto sto te obrazuju internet "strucnjaci"?
Koja je kazna u Zakoniku bila za plemica koji ubije coveka? A za obicnog coveka? Sta kaze Zakonik o trgovini robljem? Kako je slobodan covek, Srbin patriJota, po tom zakoniku postajao rob preko noci? Taj zakon vi neznalice slavite.
pre 3 godine
Dušanov zakonik je bio vodeći pravni akt svog doba u ljudskoj civiliaziji.
pre 3 godine
Predsednik drzave koja je proslavila smrtnu kaznu i koja je sampion u njenoj primeni, moli da se ne izvrsi ista u nekoj drugoj zemlji??
pre 3 godine
@Markos
Душанов законик је једини правни акт у средњем веку који ограничава власт монарха. Magna carta libertatum има такође те елементе у себи, али је Јован Без Земље био принуђен да донесе такав закон, док Душан није. Наравно да поменути законик није савршен, да је суров, али је за то време био доста испред свог времена. Америка тад није била ни откривена, а тамо су робови имали мања права све до пре 150 година него сељаци у Душановом царству.
pre 3 godine
Možda je čovek i zaslužio najstrožiju kaznu, ali država ne sme da ikome oduzme život, ma kakav zlikovac bio, jer mu ga ona nije ni dala. Činom pogubljenja država sebe stavlja na vrhovno mesto, više i od samog života i njegovog Životvorca. To je temelj svakog apsolutizma, a mi smo, jelte svi protiv toga, bar deklarativno.
(Ahtung, 12. septembar 2020 14:30)
Da li je on dao život ovom koga je izbo?
Kada neko preuzme na sebe tako nešto lično sam za zub za zub,oko za oko.
pre 3 godine
Jeste, drzava bila najjaca, pa se zato raspala na komade. Tu najjacu drzavu sa sve zakonikom su Osmanlije rasturile i pokorile za samo nekoliko decenija. A fakticki se raspala dok se Dusan jos ni ohladio nije.
Zasto ne procitas sam Zakonik, umesto sto te obrazuju internet "strucnjaci"?
Koja je kazna u Zakoniku bila za plemica koji ubije coveka? A za obicnog coveka? Sta kaze Zakonik o trgovini robljem? Kako je slobodan covek, Srbin patriJota, po tom zakoniku postajao rob preko noci? Taj zakon vi neznalice slavite.
(., 12. septembar 2020 14:01)
Е полако баџо мрзитељу. Тема је Иран и можда УСА, а не Србија. Србија слави Дуашнов законик јер је барем био написан и имао каква таква правила за разлику од многих других краљевина тог доба. На страну што је Србија тада била у неких највећих пар држава у Европи, а можда и свету. А данашња Србија за разлику од ове две поменуте земље нема смртну казну, па смо барем испред тога од ове две тоталитарне државе. Тако да изволи са нападима на Србију, али сада знаш да треба да се држиш теме да не би упадао овако неопрезно у ватру где се опечеш.
pre 3 godine
Ali Dusanov zakonik 2020.HAhahahaha
pre 3 godine
Zorotowzki
Dušanov zakonik nije knjiga , on je zakonik .
pre 3 godine
Ne znam kako drugima,ali siledžija je izbo čoveka pa je i zaslužio tako sutovu kaznu koliko god ružno zvuči.
(s1pac, 12. septembar 2020 14:13)
A ti znaš sigurno da je ovaj dečko siledžija i da je zaslužio smrtnu kaznu? Poznaješ ga lično?
pre 3 godine
Možda je čovek i zaslužio najstrožiju kaznu, ali država ne sme da ikome oduzme život, ma kakav zlikovac bio, jer mu ga ona nije ni dala. Činom pogubljenja država sebe stavlja na vrhovno mesto, više i od samog života i njegovog Životvorca. To je temelj svakog apsolutizma, a mi smo, jelte svi protiv toga, bar deklarativno.
(Ahtung, 12. septembar 2020 14:30
@ahtung
dosta drzava ima smrtnu kaznu. medju njima je I amerika. ovde nije problem smrtna kazna vec fer I korektno sudjenje. dokazi nisu postojali za ubistvo, a momak je mucen. to je ono sto smeta celom svetu. sev koreja, venecuela, belorusija, iran... sve ti je to isto.
pre 3 godine
A u Americi nema smrtne kazne?!
Samo pitam...
pre 3 godine
Zorowitski
Ubedjen sam da niko od vas sto se poziva na Dusanov zakonik,da ga nije procitao,posto tamo ima gomila gluposti.Na primer ako neki tadasnji "biznismen" blizak caru ubije ili siluje devojku,on plati kaznu a ako seljak siluje bogatasicu njega ubiju a ako seljak siluje seljanku,odseku mu nos i ruke.To je postemo po tebi ili nisi ni procitao nego si samo Srbenda,moras da pohvalis Dusanov zakonik.Sto je najjace taj zakonik je pun takvih povlastica za bogate,samo sto je prvi zakonik donesen u Srbiji,pa ga zato stalno citiraju
pre 3 godine
Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
(Zorowitzki, 12. septembar 2020 13:48)
Ne znam. Mozda to sto je Dusanov zakonik donet 1349. godine, a sad je 2020?
pre 3 godine
Nema baš veze sa rečju humano...
No,da vidim koliko će se posle ovog u Iranu bosti noževima,kidati lančiće na ulici i činiti ostala nehumana dela.
Jedan bojdžija manje i stotine potencijalnih manje.
pre 3 godine
.,- Veliku stvar zaboravljaš kada pričaš o zakoniku. Da upravu si, nije isti za plemića i "običan" narod ali samo njegovo postojanje u tom periodu je velika stvar. Svakako će delovati brutalno i nemilosrdno kada ga uporediš sa današnjim zakonima ali prošlo je gotovo 700 godina od kada je nastao. I imam jedno pitanje za tebe. Da li su današnji zakoni jednaki za sve? Na papiru da, svakako, u praksi ako si bogat sve ti se prašta osim ako ne napraviš mega s..nje.
pre 3 godine
Možda je čovek i zaslužio najstrožiju kaznu, ali država ne sme da ikome oduzme život, ma kakav zlikovac bio, jer mu ga ona nije ni dala. Činom pogubljenja država sebe stavlja na vrhovno mesto, više i od samog života i njegovog Životvorca. To je temelj svakog apsolutizma, a mi smo, jelte svi protiv toga, bar deklarativno.
pre 3 godine
Svakom čoveku mora iznad glave da visi da ako namerno oduzme drugom čoveku život oduzeo ga je i sam sebi.
Država bi to morala da sprovodi u delo da bi nam društvo bilo bolje.
pre 3 godine
Primitivci.
pre 3 godine
Divljaci
pre 3 godine
Vojvoda@ Znaci po tebi treba ubiti iz predostroznosti, za svaki slucaj. Kakav si ti deb...
pre 3 godine
@Moma
Нико не оспорава да је западни капитализам боља опција од једнопартијског система, али ни такав систем није савршен. Треба бити крички настројен и увек тежити бољем.
pre 3 godine
Ako je stvarno kriv,Onda Oko za Oko,Zub za Zub.
pre 3 godine
Kapitalizam i demokratija su daleko od pravde i slobode ali za Komunizam i Verske drzave on je simbol Slobode.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Moma, 12. septembar 2020 13:34)
Дај неку дефиницију слободе?
Правда је субјективан осећај и углавном је погрешна, зато имамо право и законе, да се не бисмо заносили погрешним осећањима као што је правда, али шта би по теби била слобода? И како то пројектујеш на било које друштво, ако је суштина друштва одрицање од индивидуалних слобода зарад заштите?
А кад смо већ ту, дај и неку реч на тему демократије...
pre 3 godine
Divlja drzava
opasnost za civilizovani svet
ne gotivim amere zbog mnogo cega ali oni su jedini sposobni da ovakvim divljacima stanu za vrat
pre 3 godine
Čovek kaže da je to i zaslužio ako je zaista oduzeo život nekom i dobije više minusa nego pluseva. Mislim šta reći.....Sramota.....
pre 3 godine
Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
(Zorowitzki, 12. septembar 2020 13:48)
Ne znam. Mozda to sto je Dusanov zakonik donet 1349. godine, a sad je 2020?
(kole, 12. septembar 2020 14:15)
I 1000 je svetlosnih godina ispred ovog iz 2020.
pre 3 godine
А кад смо већ ту, дај и неку реч на тему демократије...
(KORN, 12. septembar 2020 14:01) # Link komentara
Demokratija, politički oblik diktature novca...
pre 3 godine
Divlja drzava
opasnost za civilizovani svet
ne gotivim amere zbog mnogo cega ali oni su jedini sposobni da ovakvim divljacima stanu za vrat
(prota, 12. septembar 2020 14:09)
U Americi se takodje izvrsavaju smrtne kazne u mnogim drzavama.
pre 3 godine
Neće ni Iran još dugo. Ostavljaju ih saveznici redom. Pašće i to zlo jednom.
pre 3 godine
Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
pre 3 godine
jedino je Bog pravedni sudija....
pre 3 godine
Ako je zaista ubio čoveka kazna je pravedna.
pre 3 godine
Ubili ga na insistiranje porodice? Ajde sada vi pametni sto me godinama ubedjujete da je zapadni kapitalizam ugnjetavanje ljudi( vecim delom i jeste) a da je pravedan sistem u Siriji, Iranu, S.Koreji,Kini,Belorusiji... Kapitalizam i demokratija su daleko od pravde i slobode ali za Komunizam i Verske drzave on je simbol Slobode.
pre 3 godine
Covece, nekad je bila Persija, Partija, veliki narodi, civilizacije.. danas imamo.. ovo.
pre 3 godine
Ubili ga na insistiranje porodice? Ajde sada vi pametni sto me godinama ubedjujete da je zapadni kapitalizam ugnjetavanje ljudi( vecim delom i jeste) a da je pravedan sistem u Siriji, Iranu, S.Koreji,Kini,Belorusiji... Kapitalizam i demokratija su daleko od pravde i slobode ali za Komunizam i Verske drzave on je simbol Slobode.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Moma, 12. septembar 2020 13:34)
Ubijen je jer je ubio drugu osobu...ne ulazim u to da li jeste ili nije,ali za to se tereti.
pre 3 godine
@CJC a ako nije ubio onda one koji su njega osudili i ubili treba kazniti na isti nacin. To je jedino pravedno zar ne?
pre 3 godine
@moma
loše si protumačio majstore
pre 3 godine
Covece, nekad je bila Persija, Partija, veliki narodi, civilizacije.. danas imamo.. ovo.
pre 3 godine
Ubili ga na insistiranje porodice? Ajde sada vi pametni sto me godinama ubedjujete da je zapadni kapitalizam ugnjetavanje ljudi( vecim delom i jeste) a da je pravedan sistem u Siriji, Iranu, S.Koreji,Kini,Belorusiji... Kapitalizam i demokratija su daleko od pravde i slobode ali za Komunizam i Verske drzave on je simbol Slobode.
pre 3 godine
Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
(Zorowitzki, 12. septembar 2020 13:48)
Ne znam. Mozda to sto je Dusanov zakonik donet 1349. godine, a sad je 2020?
pre 3 godine
@Zorowitzki
Jeste, drzava bila najjaca, pa se zato raspala na komade. Tu najjacu drzavu sa sve zakonikom su Osmanlije rasturile i pokorile za samo nekoliko decenija. A fakticki se raspala dok se Dusan jos ni ohladio nije.
Zasto ne procitas sam Zakonik, umesto sto te obrazuju internet "strucnjaci"?
Koja je kazna u Zakoniku bila za plemica koji ubije coveka? A za obicnog coveka? Sta kaze Zakonik o trgovini robljem? Kako je slobodan covek, Srbin patriJota, po tom zakoniku postajao rob preko noci? Taj zakon vi neznalice slavite.
pre 3 godine
Zorowitski
Ubedjen sam da niko od vas sto se poziva na Dusanov zakonik,da ga nije procitao,posto tamo ima gomila gluposti.Na primer ako neki tadasnji "biznismen" blizak caru ubije ili siluje devojku,on plati kaznu a ako seljak siluje bogatasicu njega ubiju a ako seljak siluje seljanku,odseku mu nos i ruke.To je postemo po tebi ili nisi ni procitao nego si samo Srbenda,moras da pohvalis Dusanov zakonik.Sto je najjace taj zakonik je pun takvih povlastica za bogate,samo sto je prvi zakonik donesen u Srbiji,pa ga zato stalno citiraju
pre 3 godine
Neće ni Iran još dugo. Ostavljaju ih saveznici redom. Pašće i to zlo jednom.
pre 3 godine
Divlja drzava
opasnost za civilizovani svet
ne gotivim amere zbog mnogo cega ali oni su jedini sposobni da ovakvim divljacima stanu za vrat
pre 3 godine
https://www.b92.net/sport/komentari.php?nav_id=1731921#k34055341 Vodis se zakonom koji je napisan pre skoro 700 godina, koju je napisao tiranin koji je ubio oca kako bi se scepao vlasti. Nista protiv Dusana ponosim se i volim istoriju Srbije.
pre 3 godine
Predsednik drzave koja je proslavila smrtnu kaznu i koja je sampion u njenoj primeni, moli da se ne izvrsi ista u nekoj drugoj zemlji??
pre 3 godine
Primitivci.
pre 3 godine
Ako je zaista ubio čoveka kazna je pravedna.
pre 3 godine
@CJC a ako nije ubio onda one koji su njega osudili i ubili treba kazniti na isti nacin. To je jedino pravedno zar ne?
pre 3 godine
Možda je čovek i zaslužio najstrožiju kaznu, ali država ne sme da ikome oduzme život, ma kakav zlikovac bio, jer mu ga ona nije ni dala. Činom pogubljenja država sebe stavlja na vrhovno mesto, više i od samog života i njegovog Životvorca. To je temelj svakog apsolutizma, a mi smo, jelte svi protiv toga, bar deklarativno.
pre 3 godine
A u Americi nema smrtne kazne?!
Samo pitam...
pre 3 godine
Ovo je urađeno da se pokaže narodu da, ma koliko bio neko popularan, spretan ili uticajan, to ga neće spasiti vešala ako samo pokuša da digne glas protiv vlasti i sistema. Napakovaće vam bilo šta i staviti omču oko vrata.
pre 3 godine
@Ako je zaista ubio čoveka kazna je pravedna
A šta ako nije? Više sreće drugi put?
pre 3 godine
Divlja drzava
opasnost za civilizovani svet
ne gotivim amere zbog mnogo cega ali oni su jedini sposobni da ovakvim divljacima stanu za vrat
(prota, 12. septembar 2020 14:09)
U Americi se takodje izvrsavaju smrtne kazne u mnogim drzavama.
pre 3 godine
Ne znam kako drugima,ali siledžija je izbo čoveka pa je i zaslužio tako sutovu kaznu koliko god ružno zvuči.
(s1pac, 12. septembar 2020 14:13)
A ti znaš sigurno da je ovaj dečko siledžija i da je zaslužio smrtnu kaznu? Poznaješ ga lično?
pre 3 godine
Ubili ga na insistiranje porodice? Ajde sada vi pametni sto me godinama ubedjujete da je zapadni kapitalizam ugnjetavanje ljudi( vecim delom i jeste) a da je pravedan sistem u Siriji, Iranu, S.Koreji,Kini,Belorusiji... Kapitalizam i demokratija su daleko od pravde i slobode ali za Komunizam i Verske drzave on je simbol Slobode.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Moma, 12. septembar 2020 13:34)
Ubijen je jer je ubio drugu osobu...ne ulazim u to da li jeste ili nije,ali za to se tereti.
pre 3 godine
Koliko vidim iz vesti, čovek je osudjen na smrt samo zbog navodnog priznanja, bez ikakvih drugih dokaza? E zato mi je i drago sto ne zivim u takvim drzavama, njihov pravni sistem je ostao u srednjem veku
pre 3 godine
Možda je čovek i zaslužio najstrožiju kaznu, ali država ne sme da ikome oduzme život, ma kakav zlikovac bio, jer mu ga ona nije ni dala. Činom pogubljenja država sebe stavlja na vrhovno mesto, više i od samog života i njegovog Životvorca. To je temelj svakog apsolutizma, a mi smo, jelte svi protiv toga, bar deklarativno.
(Ahtung, 12. septembar 2020 14:30
@ahtung
dosta drzava ima smrtnu kaznu. medju njima je I amerika. ovde nije problem smrtna kazna vec fer I korektno sudjenje. dokazi nisu postojali za ubistvo, a momak je mucen. to je ono sto smeta celom svetu. sev koreja, venecuela, belorusija, iran... sve ti je to isto.
pre 3 godine
Ali zato ubica Nede Soltan nikada nije pronadjen. Ocigledno je bio na onoj "pravednoj" strani.
pre 3 godine
Na stranu to sa li je to pravedna kazna za ubistvo - ne ulazim biti problematiku.
Ali kako to ti znaš da je tačno da je ubio čoveka? Iranski pravosudni sistem je u potpunosti pod kontrolom režima i mula (religijskih lidera) i nimalo nije ni nepristrasan ni pravedan. Nije retkost da se "priznanja" iznuđuju mučenjem i pretnjama po članove porodice osumnjičenog.
"Presuda" je politička i užasna. Mnoge dokazane ubice su osuđivane na mnogo blaže kazne u Iranu. Ovde je problem to što je ovaj čovek bio poznata javna ličnost koja se javno borila protiv režima i javno mu se suprotstavljala.
Tako da, poštedi nas tih populističkih floskula i apologetike za jedan užasan opresivni režim.
pre 3 godine
@ "U pravnoj državi odluke suda moraju da se poštuju, bravo!
(grubijan, 12. septembar 2020 15:02)"
Aha. A opšte je poznato da je Iran pravna država. Smešno.
U pravnoj državi suđenja su fer i potrebni su valjani dokazi za presudu. Ovde toga nije bilo.
Toliko o Iranu kao pravnoj državi.
pre 3 godine
Jeste, drzava bila najjaca, pa se zato raspala na komade. Tu najjacu drzavu sa sve zakonikom su Osmanlije rasturile i pokorile za samo nekoliko decenija. A fakticki se raspala dok se Dusan jos ni ohladio nije.
Zasto ne procitas sam Zakonik, umesto sto te obrazuju internet "strucnjaci"?
Koja je kazna u Zakoniku bila za plemica koji ubije coveka? A za obicnog coveka? Sta kaze Zakonik o trgovini robljem? Kako je slobodan covek, Srbin patriJota, po tom zakoniku postajao rob preko noci? Taj zakon vi neznalice slavite.
(., 12. septembar 2020 14:01)
Е полако баџо мрзитељу. Тема је Иран и можда УСА, а не Србија. Србија слави Дуашнов законик јер је барем био написан и имао каква таква правила за разлику од многих других краљевина тог доба. На страну што је Србија тада била у неких највећих пар држава у Европи, а можда и свету. А данашња Србија за разлику од ове две поменуте земље нема смртну казну, па смо барем испред тога од ове две тоталитарне државе. Тако да изволи са нападима на Србију, али сада знаш да треба да се држиш теме да не би упадао овако неопрезно у ватру где се опечеш.
pre 3 godine
А кад смо већ ту, дај и неку реч на тему демократије...
(KORN, 12. septembar 2020 14:01) # Link komentara
Demokratija, politički oblik diktature novca...
pre 3 godine
Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
(Zorowitzki, 12. septembar 2020 13:48)
evo ga genije što zamišlja da je DC bila neka mnogo solidna država. dušanovo carstvo je trajalo duplo kraće od jugoslavije, bilo manje od nje, i rasturilo se na mnogo sitnijih komadića.
pre 3 godine
Ali Dusanov zakonik 2020.HAhahahaha
pre 3 godine
"Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
(Zorowitzki, 12. septembar 2020 13:48)"
Vidim da si cuo da je jednom davno postojao neki Dusan koga su zvali Silni, car... da je imao svoj zakonik i da je drzava bila najjaca, sta god to po tebi znacilo. Kad uhvatis malo vremene, u pauzi rijaliti programa, procitaj malo detaljnije ko je bio Dusan, koga vec pominjes. Mozda cujes i za Dusanovo prokletstvo, mozda procitas i sta se dogodilo sa drzavom posle njegove vladavine.
Covecanstvu ne treba "najjaca drzava" nego vladavina prava u cilju sprecavanja i smanjenja zlodela, posteno i fer sudjenje zasnovano na dokazima, cinjenicama, a ne na osnovu politicke opredeljenosti.
pre 3 godine
@ "Ne znam kako drugima,ali siledžija je izbo čoveka pa je i zaslužio tako sutovu kaznu koliko god ružno zvuči.
(s1pac, 12. septembar 2020 14:13)"
Problem je u tome što nije valjano dokazano da je on ubio ikoga i nema dokaza.
Zamisli da tebe osude za nešto za šta nisi kriv pa i na godinu dana. A zamisli tek da to zbog toga još i ubiju.
pre 3 godine
Kod nas lik opali onog trećerazrednog glumca i dobije 6 meseci kućnog pritvora po ubrzanom postupku dok isti taj glumčić ubije boga u taksisti i ne dobije ni opomenu.Pa sad vidite pravnu državu.Pre je bilo "ko ostane poslednji neka ugasi svetlo, a sada je ko ostane poslednji taj je budala"
pre 3 godine
Kapitalizam i demokratija su daleko od pravde i slobode ali za Komunizam i Verske drzave on je simbol Slobode.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Moma, 12. septembar 2020 13:34)
Дај неку дефиницију слободе?
Правда је субјективан осећај и углавном је погрешна, зато имамо право и законе, да се не бисмо заносили погрешним осећањима као што је правда, али шта би по теби била слобода? И како то пројектујеш на било које друштво, ако је суштина друштва одрицање од индивидуалних слобода зарад заштите?
А кад смо већ ту, дај и неку реч на тему демократије...
pre 3 godine
Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
(Zorowitzki, 12. septembar 2020 13:48)
Ne znam. Mozda to sto je Dusanov zakonik donet 1349. godine, a sad je 2020?
(kole, 12. septembar 2020 14:15)
I 1000 je svetlosnih godina ispred ovog iz 2020.
pre 3 godine
jedino je Bog pravedni sudija....
pre 3 godine
@Sumadin
Tacno! Ali u Americi ljudi imaju pravo na sudjenje, advokata, izvodjenje dokaza, porotu, sudije, zalbu i priliku za pomilovanje.
Tek kada se dokaze da su krivi, sprovodi se kazna, s tim sto naravno, postoje greske.
Ovog coveka su mucili, terorisali i njega i porodicu, bez ikakavih dokaza ga osudili i ubili, da bi posluzio kao primer onima koji dignu glas protiv religijskih fanatika koji vladaju drzavom.
pre 3 godine
@Markos
Душанов законик је једини правни акт у средњем веку који ограничава власт монарха. Magna carta libertatum има такође те елементе у себи, али је Јован Без Земље био принуђен да донесе такав закон, док Душан није. Наравно да поменути законик није савршен, да је суров, али је за то време био доста испред свог времена. Америка тад није била ни откривена, а тамо су робови имали мања права све до пре 150 година него сељаци у Душановом царству.
pre 3 godine
.,- Veliku stvar zaboravljaš kada pričaš o zakoniku. Da upravu si, nije isti za plemića i "običan" narod ali samo njegovo postojanje u tom periodu je velika stvar. Svakako će delovati brutalno i nemilosrdno kada ga uporediš sa današnjim zakonima ali prošlo je gotovo 700 godina od kada je nastao. I imam jedno pitanje za tebe. Da li su današnji zakoni jednaki za sve? Na papiru da, svakako, u praksi ako si bogat sve ti se prašta osim ako ne napraviš mega s..nje.
pre 3 godine
@Moma
Нико не оспорава да је западни капитализам боља опција од једнопартијског система, али ни такав систем није савршен. Треба бити крички настројен и увек тежити бољем.
pre 3 godine
Jedan od poslednjih bastiona islamskog fundamentalizma, pomešanog sa diktaturom šitskog Ajatolaha:((((
pre 3 godine
Narode sto ste glupi, ne vijeruj u nesto sto nisi vidio
(pero, 12. septembar 2020 14:22)
U pravu si 100%...al ovako malo lupamo na osnovu informacija koje imamo.
Subota,ručak,telefon pa udri po komentarima.
pre 3 godine
Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
(Zorowitzki, 12. septembar 2020 13:48)"
Ti to zoves srbija bila najjaca?A ja kazem da je Dusan porobio druge narode i osvojio tuđe teritorije. Pa trebaju li i albanci sad reci, albanija na vrhuncu moci? Ne oteli su tudje, isto kao i Dusan!
pre 3 godine
Vojvoda@ Znaci po tebi treba ubiti iz predostroznosti, za svaki slucaj. Kakav si ti deb...
pre 3 godine
Možda je čovek i zaslužio najstrožiju kaznu, ali država ne sme da ikome oduzme život, ma kakav zlikovac bio, jer mu ga ona nije ni dala. Činom pogubljenja država sebe stavlja na vrhovno mesto, više i od samog života i njegovog Životvorca. To je temelj svakog apsolutizma, a mi smo, jelte svi protiv toga, bar deklarativno.
(Ahtung, 12. septembar 2020 14:30)
Da li je on dao život ovom koga je izbo?
Kada neko preuzme na sebe tako nešto lično sam za zub za zub,oko za oko.
pre 3 godine
A pazi nas srba sto ocrnjujemo Iran a kad neko pocini zlocin u Srbiji mi odmah "smrtnu kaznu uvesti!!"
pre 3 godine
Ako se i desilo to ubistvo, glavno pitanje je da li bi bio osudjen na smrtnu kaznu da je ubistvo pocinio na pro-vladinom mitingu, a ne na opozicionom? Odgovorite mi na ovo pitanje pre nego sto poredite Iran sa Amerikom.
pre 3 godine
O kakvoj pravnoj drzavi crni ljudi govorite? Ta gde nema dokaza? Ta gde se do priznanja dolazi mucenjem? Budibogsnama.
pre 3 godine
@Bre!
Za tvoju informaciju, za to ne postoji nijedan jedini dokaz! Osudjen je samo na osnovu "priznanja" koje je potpisao posle mucenja.
pre 3 godine
@moma
loše si protumačio majstore
pre 3 godine
Ljubo
Sve od reci do reci se slazem sa tobom.Ja sam samo rekao da je besmislica pozivati se na Dusanov zakon koji je direktno stitio elitu,isto kao i svi zakoni danasnji sto stite,samo precutno.Tokom cele istorije ljudskog roda se uvek znalo da zakon nije za sve isti i ne znam zasto neko idealizuje Dusanov zakonik kad je isti kao i ovi sada,NEPRAVEDAN
pre 3 godine
Najludji su mi ovi sto spominju Dusanov Zakonik. Zar nije bilo to pre jedno 700 godina? Jos pljuju demokratiju!? Pa sistemi na zapadu su napravljeni da ogranice moc politicara, da ne bi bilo kao ovde ili Rusiji! Sa predsednika na premijera pa godinu odmoris pa ajd opet. Sto se tice ovog ubistva dok god postoji i zrno sumnje u to da li je to uradio ili nije...pa onda to plemensko oko za oko. Pa nismo Albanci koji imaju krvnu osvetu. Shvatite da su zapadni zakoni daleko priblizniji pravdi ako ona postoji. Covek kada ubije bude mu gore 20 godina u zatvoru, plus nosi taj pecat celog zivota. Americki zakoni su glupost jer tamo za paket trave mozes da dobijes 20 godina, a za ubistvo ako imas dobrog advokata da isetas iz sudnice!
pre 3 godine
Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
pre 3 godine
@CJC a ako nije ubio onda one koji su njega osudili i ubili treba kazniti na isti nacin. To je jedino pravedno zar ne?
(Pop, 12. septembar 2020 13:59)
A ako je ubio, pa mu Apelacioni sud odredi 2 godine, pa ponovo nekog ubije itd., to je ok?
pre 3 godine
@ "Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
(Zorowitzki, 12. septembar 2020 13:48)"
I po tebi je normalno da se sa te istorijske tačke u razvoju čovečanstva nije mrdnulo?
Trebalo bi da živimo po pravilima iz Dušanovog doba? A što ne onda iz srednjeg veka? Ko odlučuje na kojoj vremenskoj poziciji razvoja civilizacije treba stati?
Meni me Dušanovog zakonika.
pre 3 godine
Divljaci
pre 3 godine
Ne znam kako drugima,ali siledžija je izbo čoveka pa je i zaslužio tako sutovu kaznu koliko god ružno zvuči.
pre 3 godine
Zorotowzki
Dušanov zakonik nije knjiga , on je zakonik .
pre 3 godine
@Ljubo
Ti ocigledno nisi u stanju da razumes o cemu neki ljudi pisu u komentarima.
A hteo bi da donosis zakone i kaznjavas. Kako bi svi imali ista prava, ako bi ti vladao?
Ko si ti da kaznjavas? Valjda kaznjava sud? Kako bi to ti donosio zakone, kada zakone donosi Skupstina? Automatski smatras da su oni koji se ne slazu s tobom zlocinci koji zasluzuju smrtnu kaznu. Ocigledno je ko si ti i sta si. Na srecu, ogromna vecina vas psihopata koji bi da vladaju, ubijaju, dele pravdu i donose zakone, nikada ne dodje na vlast, jer niste sposobni ni smislen komentar da napisete.
pre 3 godine
"Ne znam kako drugima,ali siledžija je izbo čoveka pa je i zaslužio tako sutovu kaznu koliko god ružno zvuči.
(s1pac, 12. septembar 2020 14:13)"
Srecom ti imas dokaze, pa je tako pravedno. Ispricaj nam kako se to tacno dogodilo!
Zar ne vidis da mu je sudio politicki sud? To je razlog zbog kog je smrtna kazna ukinuta u vecini zemalja. Kad se pojave novi dokazi, ako je pogubljen, kasno je da se bilo sta ispravi. U jednoj americkoj drzavi je zatvorenik nevin robijao 40 godina. Saznala se istina i ukinuta mu je dozivotna presuda. Da je ziveo u nekoj drugoj od 33 americke drzave gde postoji smrtna kazna, sad mu istina nista ne bi znacila.
Najcesce smrtne kazne u svetu donosene su za spijunazu. Neko kome smetas te optuzi za spijunazu i glava ode, a posle da li si ili nisi...
Nas najpoznatiji osudjenik na smrtnu kaznu je Draza Mihajilovic. Da nije postojalo smrtne kazne, sa padom komunizma, on bi bio na slobodi. ALi sad je samo mogao da bude "rehabilitovan", ali ne i ozivljen.
pre 3 godine
kakve su to budale tek. auu
pre 3 godine
Ovako treba i kod nas, za sve one koji bodu nozevima, pucaju i ostalo treba uvesti smrtnu kaznu.
pre 3 godine
Velika sramota iranske drzave.
pre 3 godine
(dr. jekyll, 12. septembar 2020 15:27)
A šta bi ti radio? Iz čisto humanih razloga, ti bi to zbrzio po kratkom postupku?!
Ako je za tebe sadistčko iživljavanje sistema što se kazna odlaže "dok se ne iscrpu sve mogućnosti žalbe", to samo pokazuje koju ti zbrku imaš u glavi!
Ali čisto onako, kao intelektualnu vežbu, pokušaj da sebi odgovoriš na sledeće pitanje:
Da si TI LIČNO osuđen na smrt i možeš da biraš gde bi više voleo da ti se to desi, šta biizabrao:
a) Državu gde se pravosnažna presuda na smrt ekspresno izvršava u roku od, recimo, najviše 10 dana, a osuđeni nema pravo na žalbu.
b) Državu gde imaš više mogućnosti žalbe, a presuda se izvršava tek kad ih SVE do poslednje iscrpiš, pa makar to trajalo i više godina.
Ne znam kako ti, ali ja bih sa obe ruke izabrao opciju b) pa makar se posle više godina zlopatio dokazujući da nisam kriv. Ne zato što nešto posebno volim zatvor, nego samo zato što znam da kad se jednom zaljuljaš na konopcu, onda gubiš svaku šansu da dokažeš da nisi kriv. Ili da dokažeš bilo šta drugo...
Ali izgleda da ti to ne znaš. Ili znaš, ali si i ti jedan od onih što uvek i svakoj prilici drže stranu svake bitange i svakog monstruma, samo ako taj galami da je "protiv" Amerike i Zapada. Svaki takav je tebi neizmerno blizak i drag, pa makar jeo i živu decu za doručak?
pre 3 godine
Ako je stvarno kriv,Onda Oko za Oko,Zub za Zub.
(Adi, 12. septembar 2020 14:49)
Problem je samo sto nikada nije 100% sigurno vec moze biti najvise 99%. I upravo zbog tih 1% drzava u ime svojih gradjana cini zlocin tj. ubistvo neduznog. Uvek postoji mogucnost namestaljke, priznanja zbog pretnje ili zastite drugoga ili neuracunjivosti. Zbog toga samo dozivotna uz mogucnost ponovljenog sudjenja u bilo kojem trenutku. Jednostavno, previse cesto saznajemo prekasno o pogubljenjima neduznih a ne sme da se desi ni jedno. Dozivotna kazna je sasvim primerena kazna za nekoga ko je kriv. Ako hoces nekoga bas da kaznis mozes i dozivotno u samicu ali ne smes nikako da ga pogubis jer nikada ne znas 100% sta je bilo. Takodje nije lose zbog mogucnosti naknadnog otkrivanja eventualnih saucesnika. Mozda nece odmah da se izlane ali za 5, 10, 15, 20, 25 godina mozda slucajno procuri nesto zanimljivo iz njega, a cilj je da se sazna 100% istina. Sto bi se nalogodavci ili saucesnici ili pomagatelji izvukli. Pogubljenjem se nepotrebno zapusavaju usta. Sta ako ubica ima nalogodavca kojeg ne sme da otkrije zbog porodice? Pogubis ga i ode istina u grob. Bolje da cekas da se slucajno izlane pa makar za 30 godina. U sustini, nista se ne dobija pogubljenjem. Sa druge strane ne treba se ponasati isto kao zlocinac, ciniti isti zlocin. Nema potrebe za prljanjem ruku.
pre 3 godine
Pa dobro, kod njih je na snazi serijatsko pravo kao i kod većine muslimanskih zemalja u okruženju. O tome dobro govori film " The Beautiful City" od legendarnog iranskog režisera Asgara Farhadia
pre 3 godine
I po tebi je normalno da se sa te istorijske tačke u razvoju čovečanstva nije mrdnulo?
Trebalo bi da živimo po pravilima iz Dušanovog doba? A što ne onda iz srednjeg veka? Ko odlučuje na kojoj vremenskoj poziciji razvoja civilizacije treba stati?
Meni me Dušanovog zakonika.
(marko_sthlm, 12. septembar 2020 16:02)
Malo o istoriji...Dusanova Srbija i jeste bila u srednjem veku, ne bi skodilo da se zna bar sopstvena istorija
pre 3 godine
U ratovima koje je vodila američka politika poginulo nekoliko miliona ljudi čini se.
pre 3 godine
Narode sto ste glupi, ne vijeruj u nesto sto nisi vidio
pre 3 godine
@ Ako je zaista ubio čoveka kazna je pravedna.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (CJC, 12. septembar 2020 13:24)
Nije !. Samo Bog ima pravo da oduzme zivot. Ovo je bruka i katastrofa i uopste ne znam kako im je ovo dozvoljeno.
pre 3 godine
Bolje da su ga kaznili da obradjuje urme.
pre 3 godine
@marijan
Tako se radilo u srednjem veku ali neki ocigledno nisu napredovali.
pre 3 godine
dosta drzava ima smrtnu kaznu. medju njima je I amerika. ovde nije problem smrtna kazna vec fer I korektno sudjenje. dokazi nisu postojali za ubistvo, a momak je mucen. to je ono sto smeta celom svetu. sev koreja, venecuela, belorusija, iran... sve ti je to isto.
(vinagro umesto coadija, 12. septembar 2020 14:38)
Pa Amerika ima najveci broj neduzno pogubljenih. Iz tog razloga takva kazna nije primerena. Nikada ne znas 100% istinu.
pre 3 godine
Ako je stvarno kriv,Onda Oko za Oko,Zub za Zub.
pre 3 godine
Najviše volim kad se na Internet komentarima jave ovi "amerikanofili" koji sve znaju, a zapravo imaju između 20 i 30 godina, ako i toliko, a svo znanje o zapadnom svetu im je "GOT" te nekoliko Diznijevih i "superhero" filmova. A čitanje neke kvalitetne knjige im je misaona imenica. Dušanov zakonik iz sredine 14. veka ("šta su radili feudalcima, a šta običnim seljacima") Na ovo se možeš samo nasmejati i to grohotom. Da li vi ljudi znate šta pričate?! U to doba u vašim ljubljenim zapadnim zemljama gotovo da nije bilo nikakvog zakona, a sledstveno tome radio je ko je šta hteo, naravno znamo šta su tada, ali i kasnije radili tamo vlastela i crkva. Spomenuo bih samo spaljivanje "veštica" i "heretika", već je to dosta. A Amerika! Kao prvo, tada je nije ni bilo, samo bizoni i Indijanci. Smrtna kazna! I danas se "praktikuje" u dobrom delu njenih saveznih država, i to na kakav način. Čovek se osudi na smrtnu kaznu (na stranu to, da se u nizu slučajeva desilo da je uglavnom upotrebom DNK testa, ali i zbog nekih drugih razloga osuđeni proglasio "nekrivim" i nakon nekoliko desetaka godina) i tada tek sledi sadistički užas američkog pravosudnoj sistema. Osuđeni čeka po nekoliko godina, pa i desetak godina na izvršenje "kazne", dok se ne iscrpe sve mogućnosti žalbe. Poseban sadizam ogleda se, gotovo sigurno namerno, da osuđenika čak i po nekoliko puta, vraćaju u ćeliju pred samo izvršenje. Dešavalo se i to da osuđenik ili njegova porodica gotovo preklinju da se izvrši usmrćivanje jer ne mogu izdržati takvu psihički torturu.
pre 3 godine
tramp ga je osudio, i da su se premisljali ovaj kad je apelovao kraj.
pre 3 godine
Aco
To kako su se ponasali ameri sa robovima ili bilo ko drugi sa svojim narodom,ne znaci da mi treba da slavimo jedan zakonik koji je nepravedan.To isto kao kad bi rekao da je onaj sto je ukrao milion,manji lopov od onog sto je ukrao dva miliona.Iste su oni lopurde.Isto je i ovde sklucaj
pre 3 godine
Dušanov zakonik je bio vodeći pravni akt svog doba u ljudskoj civiliaziji.
pre 3 godine
Markos-Ja ne znam šta je pisalo u Dušanovom Zakoniku ali ovaj zakon treba menjati pod svaku cenu.I treba mučiti svakoga onoga ko je mučio i ubio drugu osobu i nikako kao sada mu dati da ima ljudska prava kao onaj dripac što je silovao i ubio devojčicu od 15 godina i u zatvoru ima teretanu,internet,seks ako ima partnerku a ova devojčica leži pod zemljom.I što je još važnije od svega svima staviti nanogicu da se zna tačno gde se ko nalazi da se ne bi dešavale situacije kao sa onom pevačicom ili onom devojčicom što je zaklana u Subotici ili sa onom devojčicom što je navodno upala u reku a nje nigde nema.Nanogica bi svaki nerešen zločin otkrila i da se svaki monstrum smakne sa ovoga sveta a ne da šeta negde među nama a niko ne zna da je monstrum.Samo oko za oko zub za zub bili oni bogati ili siromašni tako se samo može iskoreniti ovo zlo u glavama potencijalnih monstruma.
pre 3 godine
@aco
Ti uporedjujes status SRPSKIH SELJAKA u Dusanovom Zakoniku, sa statusom americkih robova?! Da li si ti ozbiljan?!
Srpski seljak imao je DONEKLE povoljniji polozaj u odnosu na kasnije americke robove, iako ne mnogo.
Medjutim, srpski ROB imao je neuporedivo losiji polozaj u Srbiji Nemanjica, nego americki robovi. Idi vidi kako se Dusan ophodio prema robovima pa dodji da pricas nesto.
pre 3 godine
Čovek kaže da je to i zaslužio ako je zaista oduzeo život nekom i dobije više minusa nego pluseva. Mislim šta reći.....Sramota.....
pre 3 godine
Svakom čoveku mora iznad glave da visi da ako namerno oduzme drugom čoveku život oduzeo ga je i sam sebi.
Država bi to morala da sprovodi u delo da bi nam društvo bilo bolje.
pre 3 godine
A dizete frku oko Snoudena i mozda dozivotne zbog izdaje.
pre 3 godine
Tako se to radi u normalnim zemljama!
pre 3 godine
Sve pravnici i moralisti.. ne nego treba da ga ubije kao kod nas, pa onda ako si politički bot ili ako imas nekog na psihijatriji da te proglase neuracunljivim, izvuces se.A i ovako nije strasno i ako nemas neku vezu, dobijes par godina i onda opet mozes da ubijas..
pre 3 godine
@Marijan
A šta je to tačno i ispravno urađeno i koja je to normalna zemlja???
Mora da nešto propuštam što ne razumem, ili tebi nedostaje neka daska.
pre 3 godine
Ako ga je stvarno ubio ko neka.... Sa nožem, onda i treba po kratkom postupku, ma ko da je i sa bilo čim da se bavi.
pre 3 godine
Promasaji u komentarima su opasni, Dusanov zakonik dal ste realni
pre 3 godine
Zakon mora da se poštuje.
Kakve to veze ima što je kao neki sportista?
Iran još jednom pokazuje da je ozbiljna država.
pre 3 godine
Paa...da je u USA, ne bi ni stigao do zatvora, roknuli bi ga odmah...crnpurast, crna brada...jos bi se hvalili da su roknuli teroristu.
pre 3 godine
Covece, nekad je bila Persija, Partija, veliki narodi, civilizacije.. danas imamo.. ovo.
(Sabre, 12. septembar 2020 13:28)
Za tvoju informaciju ovaj je zajedno sa nekolicinom drugih izboo nozem drugog coveka do smrti. Da se ovo desilo u Americi dobio bi uslovnu kaznu i javnu opomenu a zatim bi osvajao medalje za zemlju. Ustvari, cekaj malo ....
pre 3 godine
Markos-Zakon se pravi tako što se uzme naj bolje iz svih zakonika zvali se oni Dušanov Zakonik ili Šerijatski zakonik i izbaciti ono što ne valja kao što si ti rekao da nisu za bogate i za siromašne važili isti zakoni.Moramo da se rešimo ove pošasti zvane monstrumi,koljači,silovatelji,pedofili,ubice sa automobilima,lopovlukom izrabljivanju radnika od strane biznismena tj poslodavaca čije se poreklo novca ne zna tj odakle su stekli ta silna bogatstva(ja znam i kada bi vladao ovom zemljom svi bi imali ista prava i da se leče i da se školuju i da rade i od svoga rada da lepo žive).Ali ja koliko vidim u komentarima mnogi su zadovoljni ovim zakonom što je danas na snazi i ne slažu se sa mnom pa se ja pitam dali u ovim komentatorima ima ovih možda što bi bili kažnjeni po mome zakonu pa im se za to ne sviđa.
pre 3 godine
Nema baš veze sa rečju humano...
No,da vidim koliko će se posle ovog u Iranu bosti noževima,kidati lančiće na ulici i činiti ostala nehumana dela.
Jedan bojdžija manje i stotine potencijalnih manje.
pre 3 godine
U pravnoj državi odluke suda moraju da se poštuju, bravo!
pre 3 godine
@Dr.
Da li si ti normalan i ozbiljan? Idi skoluj se, nemoj da se blamiras.
pre 3 godine
Vidim da se lome koplja oko Dušanovog zakonika. Šta je danas drukčije? Istina ne seku više noseve, ali zato postoji Apelacioni sud.
pre 3 godine
Nisam za Dusanov Zakonik, ali bogami jesam za Knez Milosev. 25 po turu je MAJKA, resava sve kriminalne probleme. I to TRAJNO!
pre 3 godine
Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
pre 3 godine
Ako je zaista ubio čoveka kazna je pravedna.
pre 3 godine
Ubili ga na insistiranje porodice? Ajde sada vi pametni sto me godinama ubedjujete da je zapadni kapitalizam ugnjetavanje ljudi( vecim delom i jeste) a da je pravedan sistem u Siriji, Iranu, S.Koreji,Kini,Belorusiji... Kapitalizam i demokratija su daleko od pravde i slobode ali za Komunizam i Verske drzave on je simbol Slobode.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Moma, 12. septembar 2020 13:34)
Ubijen je jer je ubio drugu osobu...ne ulazim u to da li jeste ili nije,ali za to se tereti.
pre 3 godine
Ubili ga na insistiranje porodice? Ajde sada vi pametni sto me godinama ubedjujete da je zapadni kapitalizam ugnjetavanje ljudi( vecim delom i jeste) a da je pravedan sistem u Siriji, Iranu, S.Koreji,Kini,Belorusiji... Kapitalizam i demokratija su daleko od pravde i slobode ali za Komunizam i Verske drzave on je simbol Slobode.
pre 3 godine
Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
(Zorowitzki, 12. septembar 2020 13:48)
Ne znam. Mozda to sto je Dusanov zakonik donet 1349. godine, a sad je 2020?
(kole, 12. septembar 2020 14:15)
I 1000 je svetlosnih godina ispred ovog iz 2020.
pre 3 godine
Tako se to radi u normalnim zemljama!
pre 3 godine
Ne znam kako drugima,ali siledžija je izbo čoveka pa je i zaslužio tako sutovu kaznu koliko god ružno zvuči.
pre 3 godine
Kapitalizam i demokratija su daleko od pravde i slobode ali za Komunizam i Verske drzave on je simbol Slobode.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Moma, 12. septembar 2020 13:34)
Дај неку дефиницију слободе?
Правда је субјективан осећај и углавном је погрешна, зато имамо право и законе, да се не бисмо заносили погрешним осећањима као што је правда, али шта би по теби била слобода? И како то пројектујеш на било које друштво, ако је суштина друштва одрицање од индивидуалних слобода зарад заштите?
А кад смо већ ту, дај и неку реч на тему демократије...
pre 3 godine
@moma
loše si protumačio majstore
pre 3 godine
jedino je Bog pravedni sudija....
pre 3 godine
Jeste, drzava bila najjaca, pa se zato raspala na komade. Tu najjacu drzavu sa sve zakonikom su Osmanlije rasturile i pokorile za samo nekoliko decenija. A fakticki se raspala dok se Dusan jos ni ohladio nije.
Zasto ne procitas sam Zakonik, umesto sto te obrazuju internet "strucnjaci"?
Koja je kazna u Zakoniku bila za plemica koji ubije coveka? A za obicnog coveka? Sta kaze Zakonik o trgovini robljem? Kako je slobodan covek, Srbin patriJota, po tom zakoniku postajao rob preko noci? Taj zakon vi neznalice slavite.
(., 12. septembar 2020 14:01)
Е полако баџо мрзитељу. Тема је Иран и можда УСА, а не Србија. Србија слави Дуашнов законик јер је барем био написан и имао каква таква правила за разлику од многих других краљевина тог доба. На страну што је Србија тада била у неких највећих пар држава у Европи, а можда и свету. А данашња Србија за разлику од ове две поменуте земље нема смртну казну, па смо барем испред тога од ове две тоталитарне државе. Тако да изволи са нападима на Србију, али сада знаш да треба да се држиш теме да не би упадао овако неопрезно у ватру где се опечеш.
pre 3 godine
@Zorowitzki
Jeste, drzava bila najjaca, pa se zato raspala na komade. Tu najjacu drzavu sa sve zakonikom su Osmanlije rasturile i pokorile za samo nekoliko decenija. A fakticki se raspala dok se Dusan jos ni ohladio nije.
Zasto ne procitas sam Zakonik, umesto sto te obrazuju internet "strucnjaci"?
Koja je kazna u Zakoniku bila za plemica koji ubije coveka? A za obicnog coveka? Sta kaze Zakonik o trgovini robljem? Kako je slobodan covek, Srbin patriJota, po tom zakoniku postajao rob preko noci? Taj zakon vi neznalice slavite.
pre 3 godine
Zakon mora da se poštuje.
Kakve to veze ima što je kao neki sportista?
Iran još jednom pokazuje da je ozbiljna država.
pre 3 godine
Predsednik drzave koja je proslavila smrtnu kaznu i koja je sampion u njenoj primeni, moli da se ne izvrsi ista u nekoj drugoj zemlji??
pre 3 godine
Ako je stvarno kriv,Onda Oko za Oko,Zub za Zub.
pre 3 godine
Neće ni Iran još dugo. Ostavljaju ih saveznici redom. Pašće i to zlo jednom.
pre 3 godine
U pravnoj državi odluke suda moraju da se poštuju, bravo!
pre 3 godine
Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
(Zorowitzki, 12. septembar 2020 13:48)
Ne znam. Mozda to sto je Dusanov zakonik donet 1349. godine, a sad je 2020?
pre 3 godine
Možda je čovek i zaslužio najstrožiju kaznu, ali država ne sme da ikome oduzme život, ma kakav zlikovac bio, jer mu ga ona nije ni dala. Činom pogubljenja država sebe stavlja na vrhovno mesto, više i od samog života i njegovog Životvorca. To je temelj svakog apsolutizma, a mi smo, jelte svi protiv toga, bar deklarativno.
(Ahtung, 12. septembar 2020 14:30)
Da li je on dao život ovom koga je izbo?
Kada neko preuzme na sebe tako nešto lično sam za zub za zub,oko za oko.
pre 3 godine
Divlja drzava
opasnost za civilizovani svet
ne gotivim amere zbog mnogo cega ali oni su jedini sposobni da ovakvim divljacima stanu za vrat
pre 3 godine
Covece, nekad je bila Persija, Partija, veliki narodi, civilizacije.. danas imamo.. ovo.
pre 3 godine
Dušanov zakonik je bio vodeći pravni akt svog doba u ljudskoj civiliaziji.
pre 3 godine
Možda je čovek i zaslužio najstrožiju kaznu, ali država ne sme da ikome oduzme život, ma kakav zlikovac bio, jer mu ga ona nije ni dala. Činom pogubljenja država sebe stavlja na vrhovno mesto, više i od samog života i njegovog Životvorca. To je temelj svakog apsolutizma, a mi smo, jelte svi protiv toga, bar deklarativno.
pre 3 godine
Covece, nekad je bila Persija, Partija, veliki narodi, civilizacije.. danas imamo.. ovo.
(Sabre, 12. septembar 2020 13:28)
Za tvoju informaciju ovaj je zajedno sa nekolicinom drugih izboo nozem drugog coveka do smrti. Da se ovo desilo u Americi dobio bi uslovnu kaznu i javnu opomenu a zatim bi osvajao medalje za zemlju. Ustvari, cekaj malo ....
pre 3 godine
Paa...da je u USA, ne bi ni stigao do zatvora, roknuli bi ga odmah...crnpurast, crna brada...jos bi se hvalili da su roknuli teroristu.
pre 3 godine
Svakom čoveku mora iznad glave da visi da ako namerno oduzme drugom čoveku život oduzeo ga je i sam sebi.
Država bi to morala da sprovodi u delo da bi nam društvo bilo bolje.
pre 3 godine
U ratovima koje je vodila američka politika poginulo nekoliko miliona ljudi čini se.
pre 3 godine
Čovek kaže da je to i zaslužio ako je zaista oduzeo život nekom i dobije više minusa nego pluseva. Mislim šta reći.....Sramota.....
pre 3 godine
@CJC a ako nije ubio onda one koji su njega osudili i ubili treba kazniti na isti nacin. To je jedino pravedno zar ne?
(Pop, 12. septembar 2020 13:59)
A ako je ubio, pa mu Apelacioni sud odredi 2 godine, pa ponovo nekog ubije itd., to je ok?
pre 3 godine
@ Ako je zaista ubio čoveka kazna je pravedna.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (CJC, 12. septembar 2020 13:24)
Nije !. Samo Bog ima pravo da oduzme zivot. Ovo je bruka i katastrofa i uopste ne znam kako im je ovo dozvoljeno.
pre 3 godine
@aco
Ti uporedjujes status SRPSKIH SELJAKA u Dusanovom Zakoniku, sa statusom americkih robova?! Da li si ti ozbiljan?!
Srpski seljak imao je DONEKLE povoljniji polozaj u odnosu na kasnije americke robove, iako ne mnogo.
Medjutim, srpski ROB imao je neuporedivo losiji polozaj u Srbiji Nemanjica, nego americki robovi. Idi vidi kako se Dusan ophodio prema robovima pa dodji da pricas nesto.
pre 3 godine
A u Americi nema smrtne kazne?!
Samo pitam...
pre 3 godine
Nema baš veze sa rečju humano...
No,da vidim koliko će se posle ovog u Iranu bosti noževima,kidati lančiće na ulici i činiti ostala nehumana dela.
Jedan bojdžija manje i stotine potencijalnih manje.
pre 3 godine
Zorowitski
Ubedjen sam da niko od vas sto se poziva na Dusanov zakonik,da ga nije procitao,posto tamo ima gomila gluposti.Na primer ako neki tadasnji "biznismen" blizak caru ubije ili siluje devojku,on plati kaznu a ako seljak siluje bogatasicu njega ubiju a ako seljak siluje seljanku,odseku mu nos i ruke.To je postemo po tebi ili nisi ni procitao nego si samo Srbenda,moras da pohvalis Dusanov zakonik.Sto je najjace taj zakonik je pun takvih povlastica za bogate,samo sto je prvi zakonik donesen u Srbiji,pa ga zato stalno citiraju
pre 3 godine
Ovako treba i kod nas, za sve one koji bodu nozevima, pucaju i ostalo treba uvesti smrtnu kaznu.
pre 3 godine
Najviše volim kad se na Internet komentarima jave ovi "amerikanofili" koji sve znaju, a zapravo imaju između 20 i 30 godina, ako i toliko, a svo znanje o zapadnom svetu im je "GOT" te nekoliko Diznijevih i "superhero" filmova. A čitanje neke kvalitetne knjige im je misaona imenica. Dušanov zakonik iz sredine 14. veka ("šta su radili feudalcima, a šta običnim seljacima") Na ovo se možeš samo nasmejati i to grohotom. Da li vi ljudi znate šta pričate?! U to doba u vašim ljubljenim zapadnim zemljama gotovo da nije bilo nikakvog zakona, a sledstveno tome radio je ko je šta hteo, naravno znamo šta su tada, ali i kasnije radili tamo vlastela i crkva. Spomenuo bih samo spaljivanje "veštica" i "heretika", već je to dosta. A Amerika! Kao prvo, tada je nije ni bilo, samo bizoni i Indijanci. Smrtna kazna! I danas se "praktikuje" u dobrom delu njenih saveznih država, i to na kakav način. Čovek se osudi na smrtnu kaznu (na stranu to, da se u nizu slučajeva desilo da je uglavnom upotrebom DNK testa, ali i zbog nekih drugih razloga osuđeni proglasio "nekrivim" i nakon nekoliko desetaka godina) i tada tek sledi sadistički užas američkog pravosudnoj sistema. Osuđeni čeka po nekoliko godina, pa i desetak godina na izvršenje "kazne", dok se ne iscrpe sve mogućnosti žalbe. Poseban sadizam ogleda se, gotovo sigurno namerno, da osuđenika čak i po nekoliko puta, vraćaju u ćeliju pred samo izvršenje. Dešavalo se i to da osuđenik ili njegova porodica gotovo preklinju da se izvrši usmrćivanje jer ne mogu izdržati takvu psihički torturu.
pre 3 godine
Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
(Zorowitzki, 12. septembar 2020 13:48)"
Ti to zoves srbija bila najjaca?A ja kazem da je Dusan porobio druge narode i osvojio tuđe teritorije. Pa trebaju li i albanci sad reci, albanija na vrhuncu moci? Ne oteli su tudje, isto kao i Dusan!
pre 3 godine
А кад смо већ ту, дај и неку реч на тему демократије...
(KORN, 12. septembar 2020 14:01) # Link komentara
Demokratija, politički oblik diktature novca...
pre 3 godine
Sve pravnici i moralisti.. ne nego treba da ga ubije kao kod nas, pa onda ako si politički bot ili ako imas nekog na psihijatriji da te proglase neuracunljivim, izvuces se.A i ovako nije strasno i ako nemas neku vezu, dobijes par godina i onda opet mozes da ubijas..
pre 3 godine
Primitivci.
pre 3 godine
Narode sto ste glupi, ne vijeruj u nesto sto nisi vidio
pre 3 godine
https://www.b92.net/sport/komentari.php?nav_id=1731921#k34055341 Vodis se zakonom koji je napisan pre skoro 700 godina, koju je napisao tiranin koji je ubio oca kako bi se scepao vlasti. Nista protiv Dusana ponosim se i volim istoriju Srbije.
pre 3 godine
dosta drzava ima smrtnu kaznu. medju njima je I amerika. ovde nije problem smrtna kazna vec fer I korektno sudjenje. dokazi nisu postojali za ubistvo, a momak je mucen. to je ono sto smeta celom svetu. sev koreja, venecuela, belorusija, iran... sve ti je to isto.
(vinagro umesto coadija, 12. septembar 2020 14:38)
Pa Amerika ima najveci broj neduzno pogubljenih. Iz tog razloga takva kazna nije primerena. Nikada ne znas 100% istinu.
pre 3 godine
@Markos
Душанов законик је једини правни акт у средњем веку који ограничава власт монарха. Magna carta libertatum има такође те елементе у себи, али је Јован Без Земље био принуђен да донесе такав закон, док Душан није. Наравно да поменути законик није савршен, да је суров, али је за то време био доста испред свог времена. Америка тад није била ни откривена, а тамо су робови имали мања права све до пре 150 година него сељаци у Душановом царству.
pre 3 godine
Divljaci
pre 3 godine
I po tebi je normalno da se sa te istorijske tačke u razvoju čovečanstva nije mrdnulo?
Trebalo bi da živimo po pravilima iz Dušanovog doba? A što ne onda iz srednjeg veka? Ko odlučuje na kojoj vremenskoj poziciji razvoja civilizacije treba stati?
Meni me Dušanovog zakonika.
(marko_sthlm, 12. septembar 2020 16:02)
Malo o istoriji...Dusanova Srbija i jeste bila u srednjem veku, ne bi skodilo da se zna bar sopstvena istorija
pre 3 godine
Ne znam kako drugima,ali siledžija je izbo čoveka pa je i zaslužio tako sutovu kaznu koliko god ružno zvuči.
(s1pac, 12. septembar 2020 14:13)
A ti znaš sigurno da je ovaj dečko siledžija i da je zaslužio smrtnu kaznu? Poznaješ ga lično?
pre 3 godine
Divlja drzava
opasnost za civilizovani svet
ne gotivim amere zbog mnogo cega ali oni su jedini sposobni da ovakvim divljacima stanu za vrat
(prota, 12. septembar 2020 14:09)
U Americi se takodje izvrsavaju smrtne kazne u mnogim drzavama.
pre 3 godine
Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
(Zorowitzki, 12. septembar 2020 13:48)
evo ga genije što zamišlja da je DC bila neka mnogo solidna država. dušanovo carstvo je trajalo duplo kraće od jugoslavije, bilo manje od nje, i rasturilo se na mnogo sitnijih komadića.
pre 3 godine
.,- Veliku stvar zaboravljaš kada pričaš o zakoniku. Da upravu si, nije isti za plemića i "običan" narod ali samo njegovo postojanje u tom periodu je velika stvar. Svakako će delovati brutalno i nemilosrdno kada ga uporediš sa današnjim zakonima ali prošlo je gotovo 700 godina od kada je nastao. I imam jedno pitanje za tebe. Da li su današnji zakoni jednaki za sve? Na papiru da, svakako, u praksi ako si bogat sve ti se prašta osim ako ne napraviš mega s..nje.
pre 3 godine
Ali Dusanov zakonik 2020.HAhahahaha
pre 3 godine
Najludji su mi ovi sto spominju Dusanov Zakonik. Zar nije bilo to pre jedno 700 godina? Jos pljuju demokratiju!? Pa sistemi na zapadu su napravljeni da ogranice moc politicara, da ne bi bilo kao ovde ili Rusiji! Sa predsednika na premijera pa godinu odmoris pa ajd opet. Sto se tice ovog ubistva dok god postoji i zrno sumnje u to da li je to uradio ili nije...pa onda to plemensko oko za oko. Pa nismo Albanci koji imaju krvnu osvetu. Shvatite da su zapadni zakoni daleko priblizniji pravdi ako ona postoji. Covek kada ubije bude mu gore 20 godina u zatvoru, plus nosi taj pecat celog zivota. Americki zakoni su glupost jer tamo za paket trave mozes da dobijes 20 godina, a za ubistvo ako imas dobrog advokata da isetas iz sudnice!
pre 3 godine
"Ne znam kako drugima,ali siledžija je izbo čoveka pa je i zaslužio tako sutovu kaznu koliko god ružno zvuči.
(s1pac, 12. septembar 2020 14:13)"
Srecom ti imas dokaze, pa je tako pravedno. Ispricaj nam kako se to tacno dogodilo!
Zar ne vidis da mu je sudio politicki sud? To je razlog zbog kog je smrtna kazna ukinuta u vecini zemalja. Kad se pojave novi dokazi, ako je pogubljen, kasno je da se bilo sta ispravi. U jednoj americkoj drzavi je zatvorenik nevin robijao 40 godina. Saznala se istina i ukinuta mu je dozivotna presuda. Da je ziveo u nekoj drugoj od 33 americke drzave gde postoji smrtna kazna, sad mu istina nista ne bi znacila.
Najcesce smrtne kazne u svetu donosene su za spijunazu. Neko kome smetas te optuzi za spijunazu i glava ode, a posle da li si ili nisi...
Nas najpoznatiji osudjenik na smrtnu kaznu je Draza Mihajilovic. Da nije postojalo smrtne kazne, sa padom komunizma, on bi bio na slobodi. ALi sad je samo mogao da bude "rehabilitovan", ali ne i ozivljen.
pre 3 godine
Ako ga je stvarno ubio ko neka.... Sa nožem, onda i treba po kratkom postupku, ma ko da je i sa bilo čim da se bavi.
pre 3 godine
"Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
(Zorowitzki, 12. septembar 2020 13:48)"
Vidim da si cuo da je jednom davno postojao neki Dusan koga su zvali Silni, car... da je imao svoj zakonik i da je drzava bila najjaca, sta god to po tebi znacilo. Kad uhvatis malo vremene, u pauzi rijaliti programa, procitaj malo detaljnije ko je bio Dusan, koga vec pominjes. Mozda cujes i za Dusanovo prokletstvo, mozda procitas i sta se dogodilo sa drzavom posle njegove vladavine.
Covecanstvu ne treba "najjaca drzava" nego vladavina prava u cilju sprecavanja i smanjenja zlodela, posteno i fer sudjenje zasnovano na dokazima, cinjenicama, a ne na osnovu politicke opredeljenosti.
pre 3 godine
Markos-Ja ne znam šta je pisalo u Dušanovom Zakoniku ali ovaj zakon treba menjati pod svaku cenu.I treba mučiti svakoga onoga ko je mučio i ubio drugu osobu i nikako kao sada mu dati da ima ljudska prava kao onaj dripac što je silovao i ubio devojčicu od 15 godina i u zatvoru ima teretanu,internet,seks ako ima partnerku a ova devojčica leži pod zemljom.I što je još važnije od svega svima staviti nanogicu da se zna tačno gde se ko nalazi da se ne bi dešavale situacije kao sa onom pevačicom ili onom devojčicom što je zaklana u Subotici ili sa onom devojčicom što je navodno upala u reku a nje nigde nema.Nanogica bi svaki nerešen zločin otkrila i da se svaki monstrum smakne sa ovoga sveta a ne da šeta negde među nama a niko ne zna da je monstrum.Samo oko za oko zub za zub bili oni bogati ili siromašni tako se samo može iskoreniti ovo zlo u glavama potencijalnih monstruma.
pre 3 godine
Možda je čovek i zaslužio najstrožiju kaznu, ali država ne sme da ikome oduzme život, ma kakav zlikovac bio, jer mu ga ona nije ni dala. Činom pogubljenja država sebe stavlja na vrhovno mesto, više i od samog života i njegovog Životvorca. To je temelj svakog apsolutizma, a mi smo, jelte svi protiv toga, bar deklarativno.
(Ahtung, 12. septembar 2020 14:30
@ahtung
dosta drzava ima smrtnu kaznu. medju njima je I amerika. ovde nije problem smrtna kazna vec fer I korektno sudjenje. dokazi nisu postojali za ubistvo, a momak je mucen. to je ono sto smeta celom svetu. sev koreja, venecuela, belorusija, iran... sve ti je to isto.
pre 3 godine
@Ako je zaista ubio čoveka kazna je pravedna
A šta ako nije? Više sreće drugi put?
pre 3 godine
Jedan od poslednjih bastiona islamskog fundamentalizma, pomešanog sa diktaturom šitskog Ajatolaha:((((
pre 3 godine
Vojvoda@ Znaci po tebi treba ubiti iz predostroznosti, za svaki slucaj. Kakav si ti deb...
pre 3 godine
A dizete frku oko Snoudena i mozda dozivotne zbog izdaje.
pre 3 godine
Kod nas lik opali onog trećerazrednog glumca i dobije 6 meseci kućnog pritvora po ubrzanom postupku dok isti taj glumčić ubije boga u taksisti i ne dobije ni opomenu.Pa sad vidite pravnu državu.Pre je bilo "ko ostane poslednji neka ugasi svetlo, a sada je ko ostane poslednji taj je budala"
pre 3 godine
Aco
To kako su se ponasali ameri sa robovima ili bilo ko drugi sa svojim narodom,ne znaci da mi treba da slavimo jedan zakonik koji je nepravedan.To isto kao kad bi rekao da je onaj sto je ukrao milion,manji lopov od onog sto je ukrao dva miliona.Iste su oni lopurde.Isto je i ovde sklucaj
pre 3 godine
A pazi nas srba sto ocrnjujemo Iran a kad neko pocini zlocin u Srbiji mi odmah "smrtnu kaznu uvesti!!"
pre 3 godine
@ "Sta je ovde lose??? Ovako je bilo i u Dusanovom carstvu, pa nam je drzava bila najjaca. Citajte knjigu Dusanov zakonik.
(Zorowitzki, 12. septembar 2020 13:48)"
I po tebi je normalno da se sa te istorijske tačke u razvoju čovečanstva nije mrdnulo?
Trebalo bi da živimo po pravilima iz Dušanovog doba? A što ne onda iz srednjeg veka? Ko odlučuje na kojoj vremenskoj poziciji razvoja civilizacije treba stati?
Meni me Dušanovog zakonika.
pre 3 godine
@CJC a ako nije ubio onda one koji su njega osudili i ubili treba kazniti na isti nacin. To je jedino pravedno zar ne?
pre 3 godine
@ "U pravnoj državi odluke suda moraju da se poštuju, bravo!
(grubijan, 12. septembar 2020 15:02)"
Aha. A opšte je poznato da je Iran pravna država. Smešno.
U pravnoj državi suđenja su fer i potrebni su valjani dokazi za presudu. Ovde toga nije bilo.
Toliko o Iranu kao pravnoj državi.
pre 3 godine
Velika sramota iranske drzave.
pre 3 godine
O kakvoj pravnoj drzavi crni ljudi govorite? Ta gde nema dokaza? Ta gde se do priznanja dolazi mucenjem? Budibogsnama.
pre 3 godine
Markos-Zakon se pravi tako što se uzme naj bolje iz svih zakonika zvali se oni Dušanov Zakonik ili Šerijatski zakonik i izbaciti ono što ne valja kao što si ti rekao da nisu za bogate i za siromašne važili isti zakoni.Moramo da se rešimo ove pošasti zvane monstrumi,koljači,silovatelji,pedofili,ubice sa automobilima,lopovlukom izrabljivanju radnika od strane biznismena tj poslodavaca čije se poreklo novca ne zna tj odakle su stekli ta silna bogatstva(ja znam i kada bi vladao ovom zemljom svi bi imali ista prava i da se leče i da se školuju i da rade i od svoga rada da lepo žive).Ali ja koliko vidim u komentarima mnogi su zadovoljni ovim zakonom što je danas na snazi i ne slažu se sa mnom pa se ja pitam dali u ovim komentatorima ima ovih možda što bi bili kažnjeni po mome zakonu pa im se za to ne sviđa.
pre 3 godine
Koliko vidim iz vesti, čovek je osudjen na smrt samo zbog navodnog priznanja, bez ikakvih drugih dokaza? E zato mi je i drago sto ne zivim u takvim drzavama, njihov pravni sistem je ostao u srednjem veku
pre 3 godine
Ali zato ubica Nede Soltan nikada nije pronadjen. Ocigledno je bio na onoj "pravednoj" strani.
pre 3 godine
Ovo je urađeno da se pokaže narodu da, ma koliko bio neko popularan, spretan ili uticajan, to ga neće spasiti vešala ako samo pokuša da digne glas protiv vlasti i sistema. Napakovaće vam bilo šta i staviti omču oko vrata.
pre 3 godine
Bolje da su ga kaznili da obradjuje urme.
pre 3 godine
@Sumadin
Tacno! Ali u Americi ljudi imaju pravo na sudjenje, advokata, izvodjenje dokaza, porotu, sudije, zalbu i priliku za pomilovanje.
Tek kada se dokaze da su krivi, sprovodi se kazna, s tim sto naravno, postoje greske.
Ovog coveka su mucili, terorisali i njega i porodicu, bez ikakavih dokaza ga osudili i ubili, da bi posluzio kao primer onima koji dignu glas protiv religijskih fanatika koji vladaju drzavom.
pre 3 godine
tramp ga je osudio, i da su se premisljali ovaj kad je apelovao kraj.
pre 3 godine
Ako se i desilo to ubistvo, glavno pitanje je da li bi bio osudjen na smrtnu kaznu da je ubistvo pocinio na pro-vladinom mitingu, a ne na opozicionom? Odgovorite mi na ovo pitanje pre nego sto poredite Iran sa Amerikom.
pre 3 godine
@Dr.
Da li si ti normalan i ozbiljan? Idi skoluj se, nemoj da se blamiras.
pre 3 godine
kakve su to budale tek. auu
pre 3 godine
Ljubo
Sve od reci do reci se slazem sa tobom.Ja sam samo rekao da je besmislica pozivati se na Dusanov zakon koji je direktno stitio elitu,isto kao i svi zakoni danasnji sto stite,samo precutno.Tokom cele istorije ljudskog roda se uvek znalo da zakon nije za sve isti i ne znam zasto neko idealizuje Dusanov zakonik kad je isti kao i ovi sada,NEPRAVEDAN
pre 3 godine
Na stranu to sa li je to pravedna kazna za ubistvo - ne ulazim biti problematiku.
Ali kako to ti znaš da je tačno da je ubio čoveka? Iranski pravosudni sistem je u potpunosti pod kontrolom režima i mula (religijskih lidera) i nimalo nije ni nepristrasan ni pravedan. Nije retkost da se "priznanja" iznuđuju mučenjem i pretnjama po članove porodice osumnjičenog.
"Presuda" je politička i užasna. Mnoge dokazane ubice su osuđivane na mnogo blaže kazne u Iranu. Ovde je problem to što je ovaj čovek bio poznata javna ličnost koja se javno borila protiv režima i javno mu se suprotstavljala.
Tako da, poštedi nas tih populističkih floskula i apologetike za jedan užasan opresivni režim.
pre 3 godine
@marijan
Tako se radilo u srednjem veku ali neki ocigledno nisu napredovali.
pre 3 godine
Zorotowzki
Dušanov zakonik nije knjiga , on je zakonik .
pre 3 godine
Ako je stvarno kriv,Onda Oko za Oko,Zub za Zub.
(Adi, 12. septembar 2020 14:49)
Problem je samo sto nikada nije 100% sigurno vec moze biti najvise 99%. I upravo zbog tih 1% drzava u ime svojih gradjana cini zlocin tj. ubistvo neduznog. Uvek postoji mogucnost namestaljke, priznanja zbog pretnje ili zastite drugoga ili neuracunjivosti. Zbog toga samo dozivotna uz mogucnost ponovljenog sudjenja u bilo kojem trenutku. Jednostavno, previse cesto saznajemo prekasno o pogubljenjima neduznih a ne sme da se desi ni jedno. Dozivotna kazna je sasvim primerena kazna za nekoga ko je kriv. Ako hoces nekoga bas da kaznis mozes i dozivotno u samicu ali ne smes nikako da ga pogubis jer nikada ne znas 100% sta je bilo. Takodje nije lose zbog mogucnosti naknadnog otkrivanja eventualnih saucesnika. Mozda nece odmah da se izlane ali za 5, 10, 15, 20, 25 godina mozda slucajno procuri nesto zanimljivo iz njega, a cilj je da se sazna 100% istina. Sto bi se nalogodavci ili saucesnici ili pomagatelji izvukli. Pogubljenjem se nepotrebno zapusavaju usta. Sta ako ubica ima nalogodavca kojeg ne sme da otkrije zbog porodice? Pogubis ga i ode istina u grob. Bolje da cekas da se slucajno izlane pa makar za 30 godina. U sustini, nista se ne dobija pogubljenjem. Sa druge strane ne treba se ponasati isto kao zlocinac, ciniti isti zlocin. Nema potrebe za prljanjem ruku.
pre 3 godine
@ "Ne znam kako drugima,ali siledžija je izbo čoveka pa je i zaslužio tako sutovu kaznu koliko god ružno zvuči.
(s1pac, 12. septembar 2020 14:13)"
Problem je u tome što nije valjano dokazano da je on ubio ikoga i nema dokaza.
Zamisli da tebe osude za nešto za šta nisi kriv pa i na godinu dana. A zamisli tek da to zbog toga još i ubiju.
pre 3 godine
Vidim da se lome koplja oko Dušanovog zakonika. Šta je danas drukčije? Istina ne seku više noseve, ali zato postoji Apelacioni sud.
pre 3 godine
Nisam za Dusanov Zakonik, ali bogami jesam za Knez Milosev. 25 po turu je MAJKA, resava sve kriminalne probleme. I to TRAJNO!
pre 3 godine
@Moma
Нико не оспорава да је западни капитализам боља опција од једнопартијског система, али ни такав систем није савршен. Треба бити крички настројен и увек тежити бољем.
pre 3 godine
Pa dobro, kod njih je na snazi serijatsko pravo kao i kod većine muslimanskih zemalja u okruženju. O tome dobro govori film " The Beautiful City" od legendarnog iranskog režisera Asgara Farhadia
pre 3 godine
@Marijan
A šta je to tačno i ispravno urađeno i koja je to normalna zemlja???
Mora da nešto propuštam što ne razumem, ili tebi nedostaje neka daska.
pre 3 godine
Narode sto ste glupi, ne vijeruj u nesto sto nisi vidio
(pero, 12. septembar 2020 14:22)
U pravu si 100%...al ovako malo lupamo na osnovu informacija koje imamo.
Subota,ručak,telefon pa udri po komentarima.
pre 3 godine
@Bre!
Za tvoju informaciju, za to ne postoji nijedan jedini dokaz! Osudjen je samo na osnovu "priznanja" koje je potpisao posle mucenja.
pre 3 godine
@Ljubo
Ti ocigledno nisi u stanju da razumes o cemu neki ljudi pisu u komentarima.
A hteo bi da donosis zakone i kaznjavas. Kako bi svi imali ista prava, ako bi ti vladao?
Ko si ti da kaznjavas? Valjda kaznjava sud? Kako bi to ti donosio zakone, kada zakone donosi Skupstina? Automatski smatras da su oni koji se ne slazu s tobom zlocinci koji zasluzuju smrtnu kaznu. Ocigledno je ko si ti i sta si. Na srecu, ogromna vecina vas psihopata koji bi da vladaju, ubijaju, dele pravdu i donose zakone, nikada ne dodje na vlast, jer niste sposobni ni smislen komentar da napisete.
pre 3 godine
(dr. jekyll, 12. septembar 2020 15:27)
A šta bi ti radio? Iz čisto humanih razloga, ti bi to zbrzio po kratkom postupku?!
Ako je za tebe sadistčko iživljavanje sistema što se kazna odlaže "dok se ne iscrpu sve mogućnosti žalbe", to samo pokazuje koju ti zbrku imaš u glavi!
Ali čisto onako, kao intelektualnu vežbu, pokušaj da sebi odgovoriš na sledeće pitanje:
Da si TI LIČNO osuđen na smrt i možeš da biraš gde bi više voleo da ti se to desi, šta biizabrao:
a) Državu gde se pravosnažna presuda na smrt ekspresno izvršava u roku od, recimo, najviše 10 dana, a osuđeni nema pravo na žalbu.
b) Državu gde imaš više mogućnosti žalbe, a presuda se izvršava tek kad ih SVE do poslednje iscrpiš, pa makar to trajalo i više godina.
Ne znam kako ti, ali ja bih sa obe ruke izabrao opciju b) pa makar se posle više godina zlopatio dokazujući da nisam kriv. Ne zato što nešto posebno volim zatvor, nego samo zato što znam da kad se jednom zaljuljaš na konopcu, onda gubiš svaku šansu da dokažeš da nisi kriv. Ili da dokažeš bilo šta drugo...
Ali izgleda da ti to ne znaš. Ili znaš, ali si i ti jedan od onih što uvek i svakoj prilici drže stranu svake bitange i svakog monstruma, samo ako taj galami da je "protiv" Amerike i Zapada. Svaki takav je tebi neizmerno blizak i drag, pa makar jeo i živu decu za doručak?
pre 3 godine
Promasaji u komentarima su opasni, Dusanov zakonik dal ste realni
95 Komentari
Sortiraj po: