Četvrtak, 15.05.2014.

16:04

Kako nastaju munje?

Izvor: Daily Mail

Kako nastaju munje? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

21 Komentari

Sortiraj po:

mica2

pre 9 godina

Imate najobicniji test naelektrisane kugle i siljka izmedju kojih dodje do munje zbog praznjenja statickog elektriciteta. Tu nema velike razlike sa munjama. Tesla i jeste istrazio i dokazao znacaj jonosfere i napravio je projekat bezicnog prenosa elektricne energije po principu munja ali je njegov projekat propao zbog prostog pitanja gde bi postavio strujomer? Staticki elektricitet se nagomilava od trenja i to najvise od trenja kise o vazduh ili ledenih cestica i prosto kada razlika potencijala dostigne dovoljnu vrednost dodje do protoka elektrona. Nisam bas primetio mnogo munja bez kise ili barem kisonosnih oblaka!

Swedenonline

pre 9 godina

@Swedenonline
Hvala na pomoci!
Mada moram ti priznati samo si mi dao jos smernica za nove nedoumice.
Bas zato sto oblak nije homogena masa i nema prakticno nikakav otpor, kako se onda u njemu energija stacionira u tolikoj kolicini?
Znaci zakljucujem:
Prikupljena energija u oblaku kada se iz njega oslobodi postaje vrlo aktivna i osetljiva?
To znaci da bi energiju koju mi stvaramo u h centralama i sta ti ja znam gde sve, mogli stacionirati i u vestacki napravljenom ambijentu poput oblaka na zemlji u nekakvim velikim kucistima?
Samo razmisljam, jesam li smesan?
(Razmisljam.., 15. maj 2014 23:38)

Ne, nisi smesan, dobro je razmisljati, sto vise tim bolje! Ajd, da sastavimo neke kockice? Oblak kao oblak je nehomogena struktura sa neutralnim naelektrisanjem. Dakle, jonska struktura je u sumi potencijal nula za sam oblak, interno. Obrati paznju da svaki oblak ima svoj kapacitet te je u odnosu na druge oblake ili negativno ili pozitivno naelektrisan. Da se vratimo jednom oblaku:
Dakle ima vise vrucih tacaka koje od kojih su neke pozitivne, neke negativne. Usled menjanja oblika te se komesaju, te u odredjenom trenutku se desi danse ispremestaju sve pozitivne na jednu a sve pozitivne na drugu stranu. Teoretski, prakticno pre nego li do toga dodje, vec je potencijal na jednoj strani nagomilan da kaskadno ispreskace sa vruce tacke na drugu, pre finalnog proboja prema, drugom obliznjem oblaku ili prema zemlji, tamo gde je veca potencijalna razlika, eto ga.

Po pitanju skladistenja, nemamo mogucnost izolacije prema zemlji, ti naponi o kojima pricamo su nerealni za skladistenje u blizini nosioca elektrona, zemlje.

Pozz and happy thinking ;)

Aleksandar

pre 9 godina

@Dragan

Ne lupaj gluposti. Munje udaraju u zemlju. Sa tim tvojim superbrzim kamerama je pokazako kako se munja grana na sve strane, prema najblizim tackama, pa kad uspostavi kontakt onda udari svom silom.

Primer:
http://www.youtube.com/watch?v=Z5bM96spgSw

A sto se tice suprotnog udara, sa zemlje u oblake, to se dogadja kada se zemlja naelektrise od silnih udara munja u nju i nastane obrnuta polarizacija jona.

Npr, nebo je negativno naelektrisano, a zemlja pozitivno, pa munja udara sa neba u zemlju. Kada se zemlja od silnih udara naelektrise negativno, a nebo postane pozitivno, munja se vraca nazad sa zemlje u nebo. I to se vraca visestruko jace.
Samo sam jednom u zivotu video to vracanje, pa je stub svetlosti, jedno 4-8 km udaljeno od mene, izgledao kao drvo sekvoje izbliza, koliko je bio debeo snop.

dragan

pre 9 godina

Муња не долази из облака ка земљи већ обратно. То су регистровале супербрзе камере.

miro split

pre 9 godina

Munje nastaju kad god ja izađen na more.Enti nedilju svetu neka san ja odveza kajić i maka se po milje od rive odma snevera ka da san se stinama baca na Boga!

Frrrrr

pre 9 godina

Само је Тесла знао како настају громови.Знао је да посматра олују сатима и да одушевљено аплаудира,као да присуствује некој најбољој представи.Има нечег привлачног у олуји и громовима...

Razmisljam..

pre 9 godina

@Swedenonline
Hvala na pomoci!
Mada moram ti priznati samo si mi dao jos smernica za nove nedoumice.
Bas zato sto oblak nije homogena masa i nema prakticno nikakav otpor, kako se onda u njemu energija stacionira u tolikoj kolicini?
Znaci zakljucujem:
Prikupljena energija u oblaku kada se iz njega oslobodi postaje vrlo aktivna i osetljiva?
To znaci da bi energiju koju mi stvaramo u h centralama i sta ti ja znam gde sve, mogli stacionirati i u vestacki napravljenom ambijentu poput oblaka na zemlji u nekakvim velikim kucistima?
Samo razmisljam, jesam li smesan?

Swedenonline

pre 9 godina

@Razmisljam, pocni da razmisljas iz perspektive gustine elektricnog polja i da se elektroni uvek krecu nacodjeni diferencijom gustine a ne najkracim putem. Oblak nije homogena masa. Nadam se da ces shvatiti.

Razmisljam..

pre 9 godina

100 mu munja ako sam ja sta ovde razumeo, tesko je preseci vazduh, potrebna je ne znam kolika snaga? Valjda se tesko proizvede enrgija u oblaku a kad se proizvede onda sudaranjem oblaka o oblak dolazi do oslobadjanja te energije, samo jos da objasne zasto se oslobadja tako u vidu jedne uske strelice, zasto neki put jednostavno ne prasne u vidu eksplozije. to je meni malo sumnjivo, u oblaku trenjem sitnih ledica dolazi do nakupljanja energije a onda se ta energija katapultira ka zmlji u tankom mlazu? Nesto mi tu nije kako treba?

hipo lito

pre 9 godina

Munja je električna pojava ili "fizika majka" koja nastaje u "sudaru" toplih oblaka sa hladnim slojevima atmosfere. Kako izbeći grom i živeti duže?

Izvor: "World Health Organization" (WHO), 15. maj 2014.
Žene prosečno žive: Japan (87), Švajcarska (85) godina.
Muškarci prosečno žive: Island (82), Švajcarska (80,7).
(Švajcarski prosek za oba pola je 83, a srpski prosek ostaje na 75 godina.)
Obavezno zaobići afričke zemlje u kojima životni vek ne traje duže od 65 godina: napredna Angola, ratoborna Centrafrička Republika, Čad, Obala Slonovače, Kongo (RDC), Lesotho, Mozambik, Nigeria i Sierra Leone.

Link za detalje svih članica Međunarodne Organizacije Zdravlja (OMS/WHO):
(Zahteva "Flash Player")
http://gamapserver.who.int/gho/interactive_charts/mbd/life_expectancy/atlas.html

Holden Caulfield

pre 9 godina

Filozof Epikur je u četvrtom veku pre nove ere odbio tadašnje tumačenje da munje nastaju usled ljutnje bogova, i predpostavio da se munje stvaraju nakon što se sudare oblaci. Izgleda da nije bio toliko daleko.

Swedenonline

pre 9 godina

Aha, munje znaci sevaju ka zemlji, jel ima neko od vas munjobran na kuci ili mozda gromobran? Nemojte sad neki da pricate da je grom zvucna pojava, grmljavina je zvuk a grom je praznjenje oblaka ka zemlji. Munja je praznjenje izmedju oblaka!

sale

pre 9 godina

Zar nisu već ranije objasnili da do električnog proboja ne dolazi odmah nego postepeno? Na usporenom snimku se jasno vidi kako se u mikroskopskim delićima sekunde (ne biste uspeli da pobegnete) pre udara formiraju sablasni "prsti" plazme sa mesta na objektima na zemlji koja imaju veliku lokalnu gustinu polja (šiljci), koji onda puze, granaju se, međusobno se račvajući i izbegavajuće sve dok ne "napipaju" iste takve strimere koji se spuštaju sa oblaka.

Kao da izolator, u ovom slučaju vazduh, dobija naprsline kao staklo pod mehaničkim opterećenjem, ali izdržava sve dok se te naprsline, u nekom trenutku i u nekoj tački, ne spoje sa kraja na kraj.

Sunčev vetar (brzi protoni) a naročito kosmički zraci (čestice koje se kreću gotovo brzinom svetlosti) bi verovatno izazvao pravolinijske munje, nalik na polarnu svetlost (koja jeste njegov direktni efekt) ali ono što u prirodi vidimo su izlomljene, odnosno krivudave, haotične trake.

Ipak, nečeg tu ima. IZNAD oblaka sa grmljavinom, snimljeni su tkzv. "sprajtovi", električna pražnjenja između oblaka i viših slojeva atmosfere, a oni izgledaju kao nešto što bi brze čestice izazvale: kao snop pravih linija. Možda solarni vetar izaziva spoj između jonosfere i vrhova visokih oblaka (nema grmljavine bez kumulonimbusa) u troposferi, a onda to daje oblacima dopunsku električnu snagu?

miki

pre 9 godina

Naša škola meteorologije uci o povezanosti sunca i vremena odavno, a ceo svet nam se zbog toga smeje. Sada valjda i njma nesto stize do pameti.

miki

pre 9 godina

Naša škola meteorologije uci o povezanosti sunca i vremena odavno, a ceo svet nam se zbog toga smeje. Sada valjda i njma nesto stize do pameti.

sale

pre 9 godina

Zar nisu već ranije objasnili da do električnog proboja ne dolazi odmah nego postepeno? Na usporenom snimku se jasno vidi kako se u mikroskopskim delićima sekunde (ne biste uspeli da pobegnete) pre udara formiraju sablasni "prsti" plazme sa mesta na objektima na zemlji koja imaju veliku lokalnu gustinu polja (šiljci), koji onda puze, granaju se, međusobno se račvajući i izbegavajuće sve dok ne "napipaju" iste takve strimere koji se spuštaju sa oblaka.

Kao da izolator, u ovom slučaju vazduh, dobija naprsline kao staklo pod mehaničkim opterećenjem, ali izdržava sve dok se te naprsline, u nekom trenutku i u nekoj tački, ne spoje sa kraja na kraj.

Sunčev vetar (brzi protoni) a naročito kosmički zraci (čestice koje se kreću gotovo brzinom svetlosti) bi verovatno izazvao pravolinijske munje, nalik na polarnu svetlost (koja jeste njegov direktni efekt) ali ono što u prirodi vidimo su izlomljene, odnosno krivudave, haotične trake.

Ipak, nečeg tu ima. IZNAD oblaka sa grmljavinom, snimljeni su tkzv. "sprajtovi", električna pražnjenja između oblaka i viših slojeva atmosfere, a oni izgledaju kao nešto što bi brze čestice izazvale: kao snop pravih linija. Možda solarni vetar izaziva spoj između jonosfere i vrhova visokih oblaka (nema grmljavine bez kumulonimbusa) u troposferi, a onda to daje oblacima dopunsku električnu snagu?

Holden Caulfield

pre 9 godina

Filozof Epikur je u četvrtom veku pre nove ere odbio tadašnje tumačenje da munje nastaju usled ljutnje bogova, i predpostavio da se munje stvaraju nakon što se sudare oblaci. Izgleda da nije bio toliko daleko.

Swedenonline

pre 9 godina

Aha, munje znaci sevaju ka zemlji, jel ima neko od vas munjobran na kuci ili mozda gromobran? Nemojte sad neki da pricate da je grom zvucna pojava, grmljavina je zvuk a grom je praznjenje oblaka ka zemlji. Munja je praznjenje izmedju oblaka!

Swedenonline

pre 9 godina

@Razmisljam, pocni da razmisljas iz perspektive gustine elektricnog polja i da se elektroni uvek krecu nacodjeni diferencijom gustine a ne najkracim putem. Oblak nije homogena masa. Nadam se da ces shvatiti.

miro split

pre 9 godina

Munje nastaju kad god ja izađen na more.Enti nedilju svetu neka san ja odveza kajić i maka se po milje od rive odma snevera ka da san se stinama baca na Boga!

Razmisljam..

pre 9 godina

100 mu munja ako sam ja sta ovde razumeo, tesko je preseci vazduh, potrebna je ne znam kolika snaga? Valjda se tesko proizvede enrgija u oblaku a kad se proizvede onda sudaranjem oblaka o oblak dolazi do oslobadjanja te energije, samo jos da objasne zasto se oslobadja tako u vidu jedne uske strelice, zasto neki put jednostavno ne prasne u vidu eksplozije. to je meni malo sumnjivo, u oblaku trenjem sitnih ledica dolazi do nakupljanja energije a onda se ta energija katapultira ka zmlji u tankom mlazu? Nesto mi tu nije kako treba?

Frrrrr

pre 9 godina

Само је Тесла знао како настају громови.Знао је да посматра олују сатима и да одушевљено аплаудира,као да присуствује некој најбољој представи.Има нечег привлачног у олуји и громовима...

dragan

pre 9 godina

Муња не долази из облака ка земљи већ обратно. То су регистровале супербрзе камере.

Razmisljam..

pre 9 godina

@Swedenonline
Hvala na pomoci!
Mada moram ti priznati samo si mi dao jos smernica za nove nedoumice.
Bas zato sto oblak nije homogena masa i nema prakticno nikakav otpor, kako se onda u njemu energija stacionira u tolikoj kolicini?
Znaci zakljucujem:
Prikupljena energija u oblaku kada se iz njega oslobodi postaje vrlo aktivna i osetljiva?
To znaci da bi energiju koju mi stvaramo u h centralama i sta ti ja znam gde sve, mogli stacionirati i u vestacki napravljenom ambijentu poput oblaka na zemlji u nekakvim velikim kucistima?
Samo razmisljam, jesam li smesan?

mica2

pre 9 godina

Imate najobicniji test naelektrisane kugle i siljka izmedju kojih dodje do munje zbog praznjenja statickog elektriciteta. Tu nema velike razlike sa munjama. Tesla i jeste istrazio i dokazao znacaj jonosfere i napravio je projekat bezicnog prenosa elektricne energije po principu munja ali je njegov projekat propao zbog prostog pitanja gde bi postavio strujomer? Staticki elektricitet se nagomilava od trenja i to najvise od trenja kise o vazduh ili ledenih cestica i prosto kada razlika potencijala dostigne dovoljnu vrednost dodje do protoka elektrona. Nisam bas primetio mnogo munja bez kise ili barem kisonosnih oblaka!

Aleksandar

pre 9 godina

@Dragan

Ne lupaj gluposti. Munje udaraju u zemlju. Sa tim tvojim superbrzim kamerama je pokazako kako se munja grana na sve strane, prema najblizim tackama, pa kad uspostavi kontakt onda udari svom silom.

Primer:
http://www.youtube.com/watch?v=Z5bM96spgSw

A sto se tice suprotnog udara, sa zemlje u oblake, to se dogadja kada se zemlja naelektrise od silnih udara munja u nju i nastane obrnuta polarizacija jona.

Npr, nebo je negativno naelektrisano, a zemlja pozitivno, pa munja udara sa neba u zemlju. Kada se zemlja od silnih udara naelektrise negativno, a nebo postane pozitivno, munja se vraca nazad sa zemlje u nebo. I to se vraca visestruko jace.
Samo sam jednom u zivotu video to vracanje, pa je stub svetlosti, jedno 4-8 km udaljeno od mene, izgledao kao drvo sekvoje izbliza, koliko je bio debeo snop.

hipo lito

pre 9 godina

Munja je električna pojava ili "fizika majka" koja nastaje u "sudaru" toplih oblaka sa hladnim slojevima atmosfere. Kako izbeći grom i živeti duže?

Izvor: "World Health Organization" (WHO), 15. maj 2014.
Žene prosečno žive: Japan (87), Švajcarska (85) godina.
Muškarci prosečno žive: Island (82), Švajcarska (80,7).
(Švajcarski prosek za oba pola je 83, a srpski prosek ostaje na 75 godina.)
Obavezno zaobići afričke zemlje u kojima životni vek ne traje duže od 65 godina: napredna Angola, ratoborna Centrafrička Republika, Čad, Obala Slonovače, Kongo (RDC), Lesotho, Mozambik, Nigeria i Sierra Leone.

Link za detalje svih članica Međunarodne Organizacije Zdravlja (OMS/WHO):
(Zahteva "Flash Player")
http://gamapserver.who.int/gho/interactive_charts/mbd/life_expectancy/atlas.html

Swedenonline

pre 9 godina

@Swedenonline
Hvala na pomoci!
Mada moram ti priznati samo si mi dao jos smernica za nove nedoumice.
Bas zato sto oblak nije homogena masa i nema prakticno nikakav otpor, kako se onda u njemu energija stacionira u tolikoj kolicini?
Znaci zakljucujem:
Prikupljena energija u oblaku kada se iz njega oslobodi postaje vrlo aktivna i osetljiva?
To znaci da bi energiju koju mi stvaramo u h centralama i sta ti ja znam gde sve, mogli stacionirati i u vestacki napravljenom ambijentu poput oblaka na zemlji u nekakvim velikim kucistima?
Samo razmisljam, jesam li smesan?
(Razmisljam.., 15. maj 2014 23:38)

Ne, nisi smesan, dobro je razmisljati, sto vise tim bolje! Ajd, da sastavimo neke kockice? Oblak kao oblak je nehomogena struktura sa neutralnim naelektrisanjem. Dakle, jonska struktura je u sumi potencijal nula za sam oblak, interno. Obrati paznju da svaki oblak ima svoj kapacitet te je u odnosu na druge oblake ili negativno ili pozitivno naelektrisan. Da se vratimo jednom oblaku:
Dakle ima vise vrucih tacaka koje od kojih su neke pozitivne, neke negativne. Usled menjanja oblika te se komesaju, te u odredjenom trenutku se desi danse ispremestaju sve pozitivne na jednu a sve pozitivne na drugu stranu. Teoretski, prakticno pre nego li do toga dodje, vec je potencijal na jednoj strani nagomilan da kaskadno ispreskace sa vruce tacke na drugu, pre finalnog proboja prema, drugom obliznjem oblaku ili prema zemlji, tamo gde je veca potencijalna razlika, eto ga.

Po pitanju skladistenja, nemamo mogucnost izolacije prema zemlji, ti naponi o kojima pricamo su nerealni za skladistenje u blizini nosioca elektrona, zemlje.

Pozz and happy thinking ;)

hipo lito

pre 9 godina

Munja je električna pojava ili "fizika majka" koja nastaje u "sudaru" toplih oblaka sa hladnim slojevima atmosfere. Kako izbeći grom i živeti duže?

Izvor: "World Health Organization" (WHO), 15. maj 2014.
Žene prosečno žive: Japan (87), Švajcarska (85) godina.
Muškarci prosečno žive: Island (82), Švajcarska (80,7).
(Švajcarski prosek za oba pola je 83, a srpski prosek ostaje na 75 godina.)
Obavezno zaobići afričke zemlje u kojima životni vek ne traje duže od 65 godina: napredna Angola, ratoborna Centrafrička Republika, Čad, Obala Slonovače, Kongo (RDC), Lesotho, Mozambik, Nigeria i Sierra Leone.

Link za detalje svih članica Međunarodne Organizacije Zdravlja (OMS/WHO):
(Zahteva "Flash Player")
http://gamapserver.who.int/gho/interactive_charts/mbd/life_expectancy/atlas.html

Razmisljam..

pre 9 godina

100 mu munja ako sam ja sta ovde razumeo, tesko je preseci vazduh, potrebna je ne znam kolika snaga? Valjda se tesko proizvede enrgija u oblaku a kad se proizvede onda sudaranjem oblaka o oblak dolazi do oslobadjanja te energije, samo jos da objasne zasto se oslobadja tako u vidu jedne uske strelice, zasto neki put jednostavno ne prasne u vidu eksplozije. to je meni malo sumnjivo, u oblaku trenjem sitnih ledica dolazi do nakupljanja energije a onda se ta energija katapultira ka zmlji u tankom mlazu? Nesto mi tu nije kako treba?

miki

pre 9 godina

Naša škola meteorologije uci o povezanosti sunca i vremena odavno, a ceo svet nam se zbog toga smeje. Sada valjda i njma nesto stize do pameti.

Frrrrr

pre 9 godina

Само је Тесла знао како настају громови.Знао је да посматра олују сатима и да одушевљено аплаудира,као да присуствује некој најбољој представи.Има нечег привлачног у олуји и громовима...

Swedenonline

pre 9 godina

Aha, munje znaci sevaju ka zemlji, jel ima neko od vas munjobran na kuci ili mozda gromobran? Nemojte sad neki da pricate da je grom zvucna pojava, grmljavina je zvuk a grom je praznjenje oblaka ka zemlji. Munja je praznjenje izmedju oblaka!

sale

pre 9 godina

Zar nisu već ranije objasnili da do električnog proboja ne dolazi odmah nego postepeno? Na usporenom snimku se jasno vidi kako se u mikroskopskim delićima sekunde (ne biste uspeli da pobegnete) pre udara formiraju sablasni "prsti" plazme sa mesta na objektima na zemlji koja imaju veliku lokalnu gustinu polja (šiljci), koji onda puze, granaju se, međusobno se račvajući i izbegavajuće sve dok ne "napipaju" iste takve strimere koji se spuštaju sa oblaka.

Kao da izolator, u ovom slučaju vazduh, dobija naprsline kao staklo pod mehaničkim opterećenjem, ali izdržava sve dok se te naprsline, u nekom trenutku i u nekoj tački, ne spoje sa kraja na kraj.

Sunčev vetar (brzi protoni) a naročito kosmički zraci (čestice koje se kreću gotovo brzinom svetlosti) bi verovatno izazvao pravolinijske munje, nalik na polarnu svetlost (koja jeste njegov direktni efekt) ali ono što u prirodi vidimo su izlomljene, odnosno krivudave, haotične trake.

Ipak, nečeg tu ima. IZNAD oblaka sa grmljavinom, snimljeni su tkzv. "sprajtovi", električna pražnjenja između oblaka i viših slojeva atmosfere, a oni izgledaju kao nešto što bi brze čestice izazvale: kao snop pravih linija. Možda solarni vetar izaziva spoj između jonosfere i vrhova visokih oblaka (nema grmljavine bez kumulonimbusa) u troposferi, a onda to daje oblacima dopunsku električnu snagu?

Swedenonline

pre 9 godina

@Razmisljam, pocni da razmisljas iz perspektive gustine elektricnog polja i da se elektroni uvek krecu nacodjeni diferencijom gustine a ne najkracim putem. Oblak nije homogena masa. Nadam se da ces shvatiti.

miro split

pre 9 godina

Munje nastaju kad god ja izađen na more.Enti nedilju svetu neka san ja odveza kajić i maka se po milje od rive odma snevera ka da san se stinama baca na Boga!

dragan

pre 9 godina

Муња не долази из облака ка земљи већ обратно. То су регистровале супербрзе камере.

Holden Caulfield

pre 9 godina

Filozof Epikur je u četvrtom veku pre nove ere odbio tadašnje tumačenje da munje nastaju usled ljutnje bogova, i predpostavio da se munje stvaraju nakon što se sudare oblaci. Izgleda da nije bio toliko daleko.

Razmisljam..

pre 9 godina

@Swedenonline
Hvala na pomoci!
Mada moram ti priznati samo si mi dao jos smernica za nove nedoumice.
Bas zato sto oblak nije homogena masa i nema prakticno nikakav otpor, kako se onda u njemu energija stacionira u tolikoj kolicini?
Znaci zakljucujem:
Prikupljena energija u oblaku kada se iz njega oslobodi postaje vrlo aktivna i osetljiva?
To znaci da bi energiju koju mi stvaramo u h centralama i sta ti ja znam gde sve, mogli stacionirati i u vestacki napravljenom ambijentu poput oblaka na zemlji u nekakvim velikim kucistima?
Samo razmisljam, jesam li smesan?

Aleksandar

pre 9 godina

@Dragan

Ne lupaj gluposti. Munje udaraju u zemlju. Sa tim tvojim superbrzim kamerama je pokazako kako se munja grana na sve strane, prema najblizim tackama, pa kad uspostavi kontakt onda udari svom silom.

Primer:
http://www.youtube.com/watch?v=Z5bM96spgSw

A sto se tice suprotnog udara, sa zemlje u oblake, to se dogadja kada se zemlja naelektrise od silnih udara munja u nju i nastane obrnuta polarizacija jona.

Npr, nebo je negativno naelektrisano, a zemlja pozitivno, pa munja udara sa neba u zemlju. Kada se zemlja od silnih udara naelektrise negativno, a nebo postane pozitivno, munja se vraca nazad sa zemlje u nebo. I to se vraca visestruko jace.
Samo sam jednom u zivotu video to vracanje, pa je stub svetlosti, jedno 4-8 km udaljeno od mene, izgledao kao drvo sekvoje izbliza, koliko je bio debeo snop.

Swedenonline

pre 9 godina

@Swedenonline
Hvala na pomoci!
Mada moram ti priznati samo si mi dao jos smernica za nove nedoumice.
Bas zato sto oblak nije homogena masa i nema prakticno nikakav otpor, kako se onda u njemu energija stacionira u tolikoj kolicini?
Znaci zakljucujem:
Prikupljena energija u oblaku kada se iz njega oslobodi postaje vrlo aktivna i osetljiva?
To znaci da bi energiju koju mi stvaramo u h centralama i sta ti ja znam gde sve, mogli stacionirati i u vestacki napravljenom ambijentu poput oblaka na zemlji u nekakvim velikim kucistima?
Samo razmisljam, jesam li smesan?
(Razmisljam.., 15. maj 2014 23:38)

Ne, nisi smesan, dobro je razmisljati, sto vise tim bolje! Ajd, da sastavimo neke kockice? Oblak kao oblak je nehomogena struktura sa neutralnim naelektrisanjem. Dakle, jonska struktura je u sumi potencijal nula za sam oblak, interno. Obrati paznju da svaki oblak ima svoj kapacitet te je u odnosu na druge oblake ili negativno ili pozitivno naelektrisan. Da se vratimo jednom oblaku:
Dakle ima vise vrucih tacaka koje od kojih su neke pozitivne, neke negativne. Usled menjanja oblika te se komesaju, te u odredjenom trenutku se desi danse ispremestaju sve pozitivne na jednu a sve pozitivne na drugu stranu. Teoretski, prakticno pre nego li do toga dodje, vec je potencijal na jednoj strani nagomilan da kaskadno ispreskace sa vruce tacke na drugu, pre finalnog proboja prema, drugom obliznjem oblaku ili prema zemlji, tamo gde je veca potencijalna razlika, eto ga.

Po pitanju skladistenja, nemamo mogucnost izolacije prema zemlji, ti naponi o kojima pricamo su nerealni za skladistenje u blizini nosioca elektrona, zemlje.

Pozz and happy thinking ;)

mica2

pre 9 godina

Imate najobicniji test naelektrisane kugle i siljka izmedju kojih dodje do munje zbog praznjenja statickog elektriciteta. Tu nema velike razlike sa munjama. Tesla i jeste istrazio i dokazao znacaj jonosfere i napravio je projekat bezicnog prenosa elektricne energije po principu munja ali je njegov projekat propao zbog prostog pitanja gde bi postavio strujomer? Staticki elektricitet se nagomilava od trenja i to najvise od trenja kise o vazduh ili ledenih cestica i prosto kada razlika potencijala dostigne dovoljnu vrednost dodje do protoka elektrona. Nisam bas primetio mnogo munja bez kise ili barem kisonosnih oblaka!