Ponedeljak, 31.03.2014.

18:42

Napokon pronađen "sveti gral"?

Izvor: Tanjug

Napokon pronaðen "sveti gral"? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

50 Komentari

Sortiraj po:

djura

pre 10 godina

"Isus, poput zmajeva, Miki Mausa, minotaura, jednoroga, patuljaka i slicnih bica naravno nije postojao. A da jeste bio bi skroman a ne zlatoljubiv covek."

hahah pobeda :)

Isusu i MM

pre 10 godina

Od svih komentara, naišla sam na samo jedan koji se nije bavio time da li Isus postoji ili da li je čaša iz koje pije bogato ukrašena ili ne.

Sveti gral je ustvari Marija Magdalena koja nosi Isusovo dete. Sionski priorat je imao zadatak da cuva njegovu lozu, a neki od velikih majstora su bili i Leonardo da Vinci, Isak Njutn, Viktor Igo... Pogledajte "Tajnu veceru" Da Vincija i videcete da pored njega sedi zena, i da on sa njom cini slovo V, znak za matericu i plodnost. Tragovi postoje i to na vidnim mestima, samo ih treba videti.

Ako želite da se na drugačiji način informišete o Svetom Gralu pročitajte "Da Vinčijev kod". Sva ova priča oko čaše je šarena laža Vatikana i ostalih da se sakrije to da je Isus, pored toga što je i Bog, prvenstveno čovek, i da je imao dete sa Marijom Magdalenom.

just sayin

pre 10 godina

ljudi, čitajte tekst malo pažljivije, nije isus pio iz bogato ukrašenog pehara, i u samom tekstu piše da samo gornji deo pehara, rimske čaše od ahata, predstavlja legendarnu relikviju, što znači da je taj ukrašeni deo verovatno naknadno dodat tokom vekova....

Sa1e

pre 10 godina

@Mile
Ovaj avion se provlači kroz sve moguće teme....te našli planetu a ne mogu avion, sad sveti gral....
Ne razumem... Šta, isti ljudi su tražili i jedno i drugo pa sad porediš njihove sposobnosti ? Ili je nešto drugo u pitanju ? Možda bi ti (i drugi koji su pisali slične komentare) bolje tražio taj avion ?

Nosterdamus

pre 10 godina

Ne mogu da nadju avion od pre 3 nedelje, a nasli sveti gral od pre 2000 godina?!
(Mile, 31. mart 2014 19:56)
Znači, prateći tu logiku avion će biti pronađen 4014. godine.

Pametnjaković

pre 10 godina

Zar ga nije Indijana Džons pronašao? Meni ovo više smrdi na nešto što se dešava u vreme krize. Španija je u lošoj situaciji, ovo bi trebalo da uzme pare od svih velikih vernika koji će pohrliti da plate da vide ovo "čudo".

Ernesto

pre 10 godina

Sveti gral i da postoji, jer je to metafora, kao i mnoge pisane knjige u to doba, kada je Isus bio ziv, i kada ga je svet posmatrao kao zonglera i budalu (jer su ga na kraju i ubili), ne bi bio nigde drugde do u Jerusalimu,. Trazili su ga i pre 1000 godina i nisu ga nasli, a danas ce da ga nadju kad svaki covek ima internet. Jes kako da ne.

Владимир

pre 10 godina

(verski turizam, 31. mart 2014 22:22)

Да је хрићнаство изгубљено у првим вековима, или било кад, значило би да Бог не постоји. Иначе не би био "оmnipotens sempiterne Deus". Ако би га људи надјачали.
И сва проповед, заповести и Стари Звет... све би било ништавно и претворило се у мит. Јер Бог има вечно трајање кроз своју Реч.
Итд, итд...
Дакле, рећи да је (православно) хришћанство кривотворено је логични нонсенс. Тиме би се укинуо Бог.

NbN

pre 10 godina

@
Ček, a Isus je zaista postojao, živ čovek koji je pio iz tog "grala"? Reč je o Isusu Nazarećaninu koji je rođen u Vitlejemu ali ga pedantni Rimljani nisu zaveli u knjige rođenih?
Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Abre, 31. mart 2014 20:00)

A ti si naravno sve te knjige video i procitao .. ?

Slobodan

pre 10 godina

@Hrišćanstvo je sahranjeno 325 godine u Nikeji , ovo danas što gledate je đavolja rabota. Da bi hrišćanstvo bilo priznato morali su da odustanu od prvobitnih učenja zarad interesa bogatih i moćnih. Taj Konstantin je bio jedan zlikovac imperator a oni bi da ga proglase svecem.
Ovo danas više nema veze sa hrišćanstvom to je danas verski biznis i ništa više. Nema tu nikakve duhovnosti, samo laži, pohlepa i razvrat.
(verski turizam, 31. mart 2014 22:22) Naravno ti si se te 325. A.D. krio ispod stola u Nikeji pa si tako upućen!!?

gledao sam indijanu 3

pre 10 godina

zer je moguće da sam samo ja pročitao 'Zapravo, samo gornji deo pehara, rimske čaše od ahata, predstavlja legendarnu relikviju...'?
ahat je, valjda, kamen koji može lako da se uglača pa je kao staklo i onda je ločično da je to pehar siromaha a kasnije su je ovi optočili zlatom i draguljima.
no u svakom slučaju je dobra fora da se pred sezonu primame turisti ali mene neće prevariti jer ja znam da je pehar zauvek izgubljen kad se zemlja otvorila i progtalaga.

Marketing stručnjak

pre 10 godina

Naj bolja marketinška agencija na svetu je crkva, prodaje vam nešto već 2000 godina a još nismo videli proizvod :)

Bah

pre 10 godina

Meni je nekako logicnije da je taj pehar bio dosta skroman i jednostavne izrade a ne ukrasen dijamantima i zlatom.
(Petar, 31. mart 2014 19:48)

Ne samo logicno nego i jedino moguce. U tekstu se, medjutim, navodi da se samo gornji deo ovog pehara smatra originalnim te je ostatak od zlata i dragog kamenja kasnije pridodat.

pile

pre 10 godina

Isus je bio prvi i pravi komunista. I zbog toga su ga razapeli.
(iskustvo uci, 31. mart 2014 21:32)

Istina, mocnici tada kao ni danas nisu voleli one koji su pozivali na jednakost.

Zoki

pre 10 godina

Koja su to saznanja da je Isus imao rođenog brata? Kod Jevreja je, kao i kod Srba, pojam brata imao šire značenje. Mi i danas imamo brata od ujaka i brata od tetke.
Što se tiče ukrašavanja, potražite fotografije hilandarske ikone Trojeručice, jednostavna ikona okovana u srebro i zlato. Zar nije moglo isto da se desi i sa čašom? Tradicionalnosu se relikvije bogato ukrašavale, da bi im se na taj način odala počast.

verski turizam

pre 10 godina

Hrišćanstvo je sahranjeno 325 godine u Nikeji , ovo danas što gledate je đavolja rabota. Da bi hrišćanstvo bilo priznato morali su da odustanu od prvobitnih učenja zarad interesa bogatih i moćnih. Taj Konstantin je bio jedan zlikovac imperator a oni bi da ga proglase svecem.
Ovo danas više nema veze sa hrišćanstvom to je danas verski biznis i ništa više. Nema tu nikakve duhovnosti, samo laži, pohlepa i razvrat.

Realno

pre 10 godina

U tekstu se kaze: "Zapravo, samo gornji deo pehara, rimske čaše od ahata, predstavlja legendarnu relikviju", znaci Hristov pehar nije oricinalno bio u zlatu i dragom kamenju, vec samo od ahata, a ostatak je dodat kasnije.
Medjutim, i pehar od ahata prestavlja suvise skupocen predmet za Isusa, jer ako je bio skroman, kao sto biblija kaze, onda sigurno nije mogao da priusti takvu posudu.
Skoro je bio clanak o svim nelogicnostima u vezi hrista koje se nalaze u bibliji, kao sto je to da je skinut sa krsta iako je rimski obicaj bio da tela istrunu na krstu kao upozorenje svima ostalima. Takodje da je telo polozeno u kamenu grobnicu (pecinu), sto je bila privilegija samo bogatih Rimljana i vlastele.
Sa druge strane, hriscanstvo je postala organizovana i institucionalizovana religija tek par vekova posle Hristove smrti, a u tom jazu od par vekova nije postojao koncept relikvija i materijalnih tragova, tako da sam siguran i da je neko sacuvao sveti gral, on bi sigurno za par stotina godina bio zauvek izgubljen

Abre

pre 10 godina

Ček, a Isus je zaista postojao, živ čovek koji je pio iz tog "grala"? Reč je o Isusu Nazarećaninu koji je rođen u Vitlejemu ali ga pedantni Rimljani nisu zaveli u knjige rođenih?

Nenad

pre 10 godina

Isus, poput zmajeva, Miki Mausa, minotaura, jednoroga, patuljaka i slicnih bica naravno nije postojao. A da jeste bio bi skroman a ne zlatoljubiv covek.

neko

pre 10 godina

Sveti gral je ustvari Marija Magdalena koja nosi Isusovo dete. Sionski priorat je imao zadatak da cuva njegovu lozu, a neki od velikih majstora su bili i Leonardo da Vinci, Isak Njutn, Viktor Igo... Pogledajte "Tajnu veceru" Da Vincija i videcete da pored njega sedi zena, i da on sa njom cini slovo V, znak za matericu i plodnost. Tragovi postoje i to na vidnim mestima, samo ih treba videti.

v stepanovic

pre 10 godina

Posto u clanku stoji da je pehar dospeo u posednistvo Spanskog kralja tek u 11-om veku, postoji mogucnost da su prethodni kustosi (verovatno sledbenici Hrista), istog pehara imali citavih deset vekova, da ga ukrase u znak pijeteta prema njegovom originalnom vlasniku! Samo toliko u vezi vecine komentara.

Miloš

pre 10 godina

Isus nikako nije mogao da pije iz čaše od dragog kamenja. E sad sto crkvenjaci svoju pohlepu i bahatost projektuju na njega to je druga priča!

Mita

pre 10 godina

Meni je nekako logicnije da je taj pehar bio dosta skroman i jednostavne izrade a ne ukrasen dijamantima i zlatom.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Petar, 31. mart 2014 19:48)

To i meni zvuči logično.Bilo u Indijani Džons 3...:)

srks

pre 10 godina

Sveti gral pa mora da bude casa!?
Sta ima posebno u casi iz koje je pio Isus? Kako tek utvrditi da je to bas ta?
Taj mit o svetom gralu je vezan za nesto daleko vaznije od obicnog kupa.

Marjan

pre 10 godina

Pa sam Isus i da je imao priliku, ne bi pio iz takvog pehara. Inace bi bio licemer.
Sto se tice svetog grala, bliza mi je ideja da je u pitanju Isusova loza.
Pogovoto posle brojnih saznanja poslednjih godina, medju kojima i da je Isus imao bar jednog rodjenog brata.

Dejannn

pre 10 godina

Niko ne kaže da je pehar iz koga je Hrist pio bio pozlacen ni okicen dijamantima ili slično,vec su to radili ljudi koji su ga svo to vreme čuvali znajuci ko je pio iz njega,sto je sasvim logicno. Pod uslovom da to nije jos jedan falsifikat

Aleksandar

pre 10 godina

Isus je bio tokarev sin i skroman, pa je malo nelogično da neko ko je bio takav pio iz pehara, putira koji je bogato urkašen kao da je bi u najmanju ruku rimski car

only fools and horses

pre 10 godina

Kakva glupost. Pehar (čaša) iz koje je Isus pio vino prilikom Tajne večere sigurno nije bio ukrašen oniksom, zlatom i dragim kamenjem. To je potpuno nespojivo sa učenjem koje je propovedao i životom koji je vodio.
Uostalom ne vidim i zašto bi taj pehar imao takvo (mitološko) značenje koje mu se pridaje. Mislim pod uslovom da je sve tako kako propoveda hrišćanska crkva i biblija.

Aleksandar

pre 10 godina

Isus je bio tokarev sin i skroman, pa je malo nelogično da neko ko je bio takav pio iz pehara, putira koji je bogato urkašen kao da je bi u najmanju ruku rimski car

verski turizam

pre 10 godina

Hrišćanstvo je sahranjeno 325 godine u Nikeji , ovo danas što gledate je đavolja rabota. Da bi hrišćanstvo bilo priznato morali su da odustanu od prvobitnih učenja zarad interesa bogatih i moćnih. Taj Konstantin je bio jedan zlikovac imperator a oni bi da ga proglase svecem.
Ovo danas više nema veze sa hrišćanstvom to je danas verski biznis i ništa više. Nema tu nikakve duhovnosti, samo laži, pohlepa i razvrat.

only fools and horses

pre 10 godina

Kakva glupost. Pehar (čaša) iz koje je Isus pio vino prilikom Tajne večere sigurno nije bio ukrašen oniksom, zlatom i dragim kamenjem. To je potpuno nespojivo sa učenjem koje je propovedao i životom koji je vodio.
Uostalom ne vidim i zašto bi taj pehar imao takvo (mitološko) značenje koje mu se pridaje. Mislim pod uslovom da je sve tako kako propoveda hrišćanska crkva i biblija.

Mita

pre 10 godina

Meni je nekako logicnije da je taj pehar bio dosta skroman i jednostavne izrade a ne ukrasen dijamantima i zlatom.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Petar, 31. mart 2014 19:48)

To i meni zvuči logično.Bilo u Indijani Džons 3...:)

srks

pre 10 godina

Sveti gral pa mora da bude casa!?
Sta ima posebno u casi iz koje je pio Isus? Kako tek utvrditi da je to bas ta?
Taj mit o svetom gralu je vezan za nesto daleko vaznije od obicnog kupa.

Miloš

pre 10 godina

Isus nikako nije mogao da pije iz čaše od dragog kamenja. E sad sto crkvenjaci svoju pohlepu i bahatost projektuju na njega to je druga priča!

Nenad

pre 10 godina

Isus, poput zmajeva, Miki Mausa, minotaura, jednoroga, patuljaka i slicnih bica naravno nije postojao. A da jeste bio bi skroman a ne zlatoljubiv covek.

Abre

pre 10 godina

Ček, a Isus je zaista postojao, živ čovek koji je pio iz tog "grala"? Reč je o Isusu Nazarećaninu koji je rođen u Vitlejemu ali ga pedantni Rimljani nisu zaveli u knjige rođenih?

neko

pre 10 godina

Sveti gral je ustvari Marija Magdalena koja nosi Isusovo dete. Sionski priorat je imao zadatak da cuva njegovu lozu, a neki od velikih majstora su bili i Leonardo da Vinci, Isak Njutn, Viktor Igo... Pogledajte "Tajnu veceru" Da Vincija i videcete da pored njega sedi zena, i da on sa njom cini slovo V, znak za matericu i plodnost. Tragovi postoje i to na vidnim mestima, samo ih treba videti.

Marjan

pre 10 godina

Pa sam Isus i da je imao priliku, ne bi pio iz takvog pehara. Inace bi bio licemer.
Sto se tice svetog grala, bliza mi je ideja da je u pitanju Isusova loza.
Pogovoto posle brojnih saznanja poslednjih godina, medju kojima i da je Isus imao bar jednog rodjenog brata.

Dejannn

pre 10 godina

Niko ne kaže da je pehar iz koga je Hrist pio bio pozlacen ni okicen dijamantima ili slično,vec su to radili ljudi koji su ga svo to vreme čuvali znajuci ko je pio iz njega,sto je sasvim logicno. Pod uslovom da to nije jos jedan falsifikat

Zoki

pre 10 godina

Koja su to saznanja da je Isus imao rođenog brata? Kod Jevreja je, kao i kod Srba, pojam brata imao šire značenje. Mi i danas imamo brata od ujaka i brata od tetke.
Što se tiče ukrašavanja, potražite fotografije hilandarske ikone Trojeručice, jednostavna ikona okovana u srebro i zlato. Zar nije moglo isto da se desi i sa čašom? Tradicionalnosu se relikvije bogato ukrašavale, da bi im se na taj način odala počast.

v stepanovic

pre 10 godina

Posto u clanku stoji da je pehar dospeo u posednistvo Spanskog kralja tek u 11-om veku, postoji mogucnost da su prethodni kustosi (verovatno sledbenici Hrista), istog pehara imali citavih deset vekova, da ga ukrase u znak pijeteta prema njegovom originalnom vlasniku! Samo toliko u vezi vecine komentara.

Nosterdamus

pre 10 godina

Ne mogu da nadju avion od pre 3 nedelje, a nasli sveti gral od pre 2000 godina?!
(Mile, 31. mart 2014 19:56)
Znači, prateći tu logiku avion će biti pronađen 4014. godine.

Marketing stručnjak

pre 10 godina

Naj bolja marketinška agencija na svetu je crkva, prodaje vam nešto već 2000 godina a još nismo videli proizvod :)

Realno

pre 10 godina

U tekstu se kaze: "Zapravo, samo gornji deo pehara, rimske čaše od ahata, predstavlja legendarnu relikviju", znaci Hristov pehar nije oricinalno bio u zlatu i dragom kamenju, vec samo od ahata, a ostatak je dodat kasnije.
Medjutim, i pehar od ahata prestavlja suvise skupocen predmet za Isusa, jer ako je bio skroman, kao sto biblija kaze, onda sigurno nije mogao da priusti takvu posudu.
Skoro je bio clanak o svim nelogicnostima u vezi hrista koje se nalaze u bibliji, kao sto je to da je skinut sa krsta iako je rimski obicaj bio da tela istrunu na krstu kao upozorenje svima ostalima. Takodje da je telo polozeno u kamenu grobnicu (pecinu), sto je bila privilegija samo bogatih Rimljana i vlastele.
Sa druge strane, hriscanstvo je postala organizovana i institucionalizovana religija tek par vekova posle Hristove smrti, a u tom jazu od par vekova nije postojao koncept relikvija i materijalnih tragova, tako da sam siguran i da je neko sacuvao sveti gral, on bi sigurno za par stotina godina bio zauvek izgubljen

Владимир

pre 10 godina

(verski turizam, 31. mart 2014 22:22)

Да је хрићнаство изгубљено у првим вековима, или било кад, значило би да Бог не постоји. Иначе не би био "оmnipotens sempiterne Deus". Ако би га људи надјачали.
И сва проповед, заповести и Стари Звет... све би било ништавно и претворило се у мит. Јер Бог има вечно трајање кроз своју Реч.
Итд, итд...
Дакле, рећи да је (православно) хришћанство кривотворено је логични нонсенс. Тиме би се укинуо Бог.

just sayin

pre 10 godina

ljudi, čitajte tekst malo pažljivije, nije isus pio iz bogato ukrašenog pehara, i u samom tekstu piše da samo gornji deo pehara, rimske čaše od ahata, predstavlja legendarnu relikviju, što znači da je taj ukrašeni deo verovatno naknadno dodat tokom vekova....

Slobodan

pre 10 godina

@Hrišćanstvo je sahranjeno 325 godine u Nikeji , ovo danas što gledate je đavolja rabota. Da bi hrišćanstvo bilo priznato morali su da odustanu od prvobitnih učenja zarad interesa bogatih i moćnih. Taj Konstantin je bio jedan zlikovac imperator a oni bi da ga proglase svecem.
Ovo danas više nema veze sa hrišćanstvom to je danas verski biznis i ništa više. Nema tu nikakve duhovnosti, samo laži, pohlepa i razvrat.
(verski turizam, 31. mart 2014 22:22) Naravno ti si se te 325. A.D. krio ispod stola u Nikeji pa si tako upućen!!?

Pametnjaković

pre 10 godina

Zar ga nije Indijana Džons pronašao? Meni ovo više smrdi na nešto što se dešava u vreme krize. Španija je u lošoj situaciji, ovo bi trebalo da uzme pare od svih velikih vernika koji će pohrliti da plate da vide ovo "čudo".

Isusu i MM

pre 10 godina

Od svih komentara, naišla sam na samo jedan koji se nije bavio time da li Isus postoji ili da li je čaša iz koje pije bogato ukrašena ili ne.

Sveti gral je ustvari Marija Magdalena koja nosi Isusovo dete. Sionski priorat je imao zadatak da cuva njegovu lozu, a neki od velikih majstora su bili i Leonardo da Vinci, Isak Njutn, Viktor Igo... Pogledajte "Tajnu veceru" Da Vincija i videcete da pored njega sedi zena, i da on sa njom cini slovo V, znak za matericu i plodnost. Tragovi postoje i to na vidnim mestima, samo ih treba videti.

Ako želite da se na drugačiji način informišete o Svetom Gralu pročitajte "Da Vinčijev kod". Sva ova priča oko čaše je šarena laža Vatikana i ostalih da se sakrije to da je Isus, pored toga što je i Bog, prvenstveno čovek, i da je imao dete sa Marijom Magdalenom.

Bah

pre 10 godina

Meni je nekako logicnije da je taj pehar bio dosta skroman i jednostavne izrade a ne ukrasen dijamantima i zlatom.
(Petar, 31. mart 2014 19:48)

Ne samo logicno nego i jedino moguce. U tekstu se, medjutim, navodi da se samo gornji deo ovog pehara smatra originalnim te je ostatak od zlata i dragog kamenja kasnije pridodat.

pile

pre 10 godina

Isus je bio prvi i pravi komunista. I zbog toga su ga razapeli.
(iskustvo uci, 31. mart 2014 21:32)

Istina, mocnici tada kao ni danas nisu voleli one koji su pozivali na jednakost.

Ernesto

pre 10 godina

Sveti gral i da postoji, jer je to metafora, kao i mnoge pisane knjige u to doba, kada je Isus bio ziv, i kada ga je svet posmatrao kao zonglera i budalu (jer su ga na kraju i ubili), ne bi bio nigde drugde do u Jerusalimu,. Trazili su ga i pre 1000 godina i nisu ga nasli, a danas ce da ga nadju kad svaki covek ima internet. Jes kako da ne.

Sa1e

pre 10 godina

@Mile
Ovaj avion se provlači kroz sve moguće teme....te našli planetu a ne mogu avion, sad sveti gral....
Ne razumem... Šta, isti ljudi su tražili i jedno i drugo pa sad porediš njihove sposobnosti ? Ili je nešto drugo u pitanju ? Možda bi ti (i drugi koji su pisali slične komentare) bolje tražio taj avion ?

gledao sam indijanu 3

pre 10 godina

zer je moguće da sam samo ja pročitao 'Zapravo, samo gornji deo pehara, rimske čaše od ahata, predstavlja legendarnu relikviju...'?
ahat je, valjda, kamen koji može lako da se uglača pa je kao staklo i onda je ločično da je to pehar siromaha a kasnije su je ovi optočili zlatom i draguljima.
no u svakom slučaju je dobra fora da se pred sezonu primame turisti ali mene neće prevariti jer ja znam da je pehar zauvek izgubljen kad se zemlja otvorila i progtalaga.

NbN

pre 10 godina

@
Ček, a Isus je zaista postojao, živ čovek koji je pio iz tog "grala"? Reč je o Isusu Nazarećaninu koji je rođen u Vitlejemu ali ga pedantni Rimljani nisu zaveli u knjige rođenih?
Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Abre, 31. mart 2014 20:00)

A ti si naravno sve te knjige video i procitao .. ?

djura

pre 10 godina

"Isus, poput zmajeva, Miki Mausa, minotaura, jednoroga, patuljaka i slicnih bica naravno nije postojao. A da jeste bio bi skroman a ne zlatoljubiv covek."

hahah pobeda :)

neko

pre 10 godina

Sveti gral je ustvari Marija Magdalena koja nosi Isusovo dete. Sionski priorat je imao zadatak da cuva njegovu lozu, a neki od velikih majstora su bili i Leonardo da Vinci, Isak Njutn, Viktor Igo... Pogledajte "Tajnu veceru" Da Vincija i videcete da pored njega sedi zena, i da on sa njom cini slovo V, znak za matericu i plodnost. Tragovi postoje i to na vidnim mestima, samo ih treba videti.

Nenad

pre 10 godina

Isus, poput zmajeva, Miki Mausa, minotaura, jednoroga, patuljaka i slicnih bica naravno nije postojao. A da jeste bio bi skroman a ne zlatoljubiv covek.

Abre

pre 10 godina

Ček, a Isus je zaista postojao, živ čovek koji je pio iz tog "grala"? Reč je o Isusu Nazarećaninu koji je rođen u Vitlejemu ali ga pedantni Rimljani nisu zaveli u knjige rođenih?

v stepanovic

pre 10 godina

Posto u clanku stoji da je pehar dospeo u posednistvo Spanskog kralja tek u 11-om veku, postoji mogucnost da su prethodni kustosi (verovatno sledbenici Hrista), istog pehara imali citavih deset vekova, da ga ukrase u znak pijeteta prema njegovom originalnom vlasniku! Samo toliko u vezi vecine komentara.

verski turizam

pre 10 godina

Hrišćanstvo je sahranjeno 325 godine u Nikeji , ovo danas što gledate je đavolja rabota. Da bi hrišćanstvo bilo priznato morali su da odustanu od prvobitnih učenja zarad interesa bogatih i moćnih. Taj Konstantin je bio jedan zlikovac imperator a oni bi da ga proglase svecem.
Ovo danas više nema veze sa hrišćanstvom to je danas verski biznis i ništa više. Nema tu nikakve duhovnosti, samo laži, pohlepa i razvrat.

Marjan

pre 10 godina

Pa sam Isus i da je imao priliku, ne bi pio iz takvog pehara. Inace bi bio licemer.
Sto se tice svetog grala, bliza mi je ideja da je u pitanju Isusova loza.
Pogovoto posle brojnih saznanja poslednjih godina, medju kojima i da je Isus imao bar jednog rodjenog brata.

Dejannn

pre 10 godina

Niko ne kaže da je pehar iz koga je Hrist pio bio pozlacen ni okicen dijamantima ili slično,vec su to radili ljudi koji su ga svo to vreme čuvali znajuci ko je pio iz njega,sto je sasvim logicno. Pod uslovom da to nije jos jedan falsifikat

only fools and horses

pre 10 godina

Kakva glupost. Pehar (čaša) iz koje je Isus pio vino prilikom Tajne večere sigurno nije bio ukrašen oniksom, zlatom i dragim kamenjem. To je potpuno nespojivo sa učenjem koje je propovedao i životom koji je vodio.
Uostalom ne vidim i zašto bi taj pehar imao takvo (mitološko) značenje koje mu se pridaje. Mislim pod uslovom da je sve tako kako propoveda hrišćanska crkva i biblija.

Aleksandar

pre 10 godina

Isus je bio tokarev sin i skroman, pa je malo nelogično da neko ko je bio takav pio iz pehara, putira koji je bogato urkašen kao da je bi u najmanju ruku rimski car

Zoki

pre 10 godina

Koja su to saznanja da je Isus imao rođenog brata? Kod Jevreja je, kao i kod Srba, pojam brata imao šire značenje. Mi i danas imamo brata od ujaka i brata od tetke.
Što se tiče ukrašavanja, potražite fotografije hilandarske ikone Trojeručice, jednostavna ikona okovana u srebro i zlato. Zar nije moglo isto da se desi i sa čašom? Tradicionalnosu se relikvije bogato ukrašavale, da bi im se na taj način odala počast.

Miloš

pre 10 godina

Isus nikako nije mogao da pije iz čaše od dragog kamenja. E sad sto crkvenjaci svoju pohlepu i bahatost projektuju na njega to je druga priča!

srks

pre 10 godina

Sveti gral pa mora da bude casa!?
Sta ima posebno u casi iz koje je pio Isus? Kako tek utvrditi da je to bas ta?
Taj mit o svetom gralu je vezan za nesto daleko vaznije od obicnog kupa.

Slobodan

pre 10 godina

@Hrišćanstvo je sahranjeno 325 godine u Nikeji , ovo danas što gledate je đavolja rabota. Da bi hrišćanstvo bilo priznato morali su da odustanu od prvobitnih učenja zarad interesa bogatih i moćnih. Taj Konstantin je bio jedan zlikovac imperator a oni bi da ga proglase svecem.
Ovo danas više nema veze sa hrišćanstvom to je danas verski biznis i ništa više. Nema tu nikakve duhovnosti, samo laži, pohlepa i razvrat.
(verski turizam, 31. mart 2014 22:22) Naravno ti si se te 325. A.D. krio ispod stola u Nikeji pa si tako upućen!!?

Isusu i MM

pre 10 godina

Od svih komentara, naišla sam na samo jedan koji se nije bavio time da li Isus postoji ili da li je čaša iz koje pije bogato ukrašena ili ne.

Sveti gral je ustvari Marija Magdalena koja nosi Isusovo dete. Sionski priorat je imao zadatak da cuva njegovu lozu, a neki od velikih majstora su bili i Leonardo da Vinci, Isak Njutn, Viktor Igo... Pogledajte "Tajnu veceru" Da Vincija i videcete da pored njega sedi zena, i da on sa njom cini slovo V, znak za matericu i plodnost. Tragovi postoje i to na vidnim mestima, samo ih treba videti.

Ako želite da se na drugačiji način informišete o Svetom Gralu pročitajte "Da Vinčijev kod". Sva ova priča oko čaše je šarena laža Vatikana i ostalih da se sakrije to da je Isus, pored toga što je i Bog, prvenstveno čovek, i da je imao dete sa Marijom Magdalenom.

NbN

pre 10 godina

@
Ček, a Isus je zaista postojao, živ čovek koji je pio iz tog "grala"? Reč je o Isusu Nazarećaninu koji je rođen u Vitlejemu ali ga pedantni Rimljani nisu zaveli u knjige rođenih?
Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net (Abre, 31. mart 2014 20:00)

A ti si naravno sve te knjige video i procitao .. ?

Sa1e

pre 10 godina

@Mile
Ovaj avion se provlači kroz sve moguće teme....te našli planetu a ne mogu avion, sad sveti gral....
Ne razumem... Šta, isti ljudi su tražili i jedno i drugo pa sad porediš njihove sposobnosti ? Ili je nešto drugo u pitanju ? Možda bi ti (i drugi koji su pisali slične komentare) bolje tražio taj avion ?

Mita

pre 10 godina

Meni je nekako logicnije da je taj pehar bio dosta skroman i jednostavne izrade a ne ukrasen dijamantima i zlatom.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Petar, 31. mart 2014 19:48)

To i meni zvuči logično.Bilo u Indijani Džons 3...:)

Pametnjaković

pre 10 godina

Zar ga nije Indijana Džons pronašao? Meni ovo više smrdi na nešto što se dešava u vreme krize. Španija je u lošoj situaciji, ovo bi trebalo da uzme pare od svih velikih vernika koji će pohrliti da plate da vide ovo "čudo".

Marketing stručnjak

pre 10 godina

Naj bolja marketinška agencija na svetu je crkva, prodaje vam nešto već 2000 godina a još nismo videli proizvod :)

pile

pre 10 godina

Isus je bio prvi i pravi komunista. I zbog toga su ga razapeli.
(iskustvo uci, 31. mart 2014 21:32)

Istina, mocnici tada kao ni danas nisu voleli one koji su pozivali na jednakost.

Nosterdamus

pre 10 godina

Ne mogu da nadju avion od pre 3 nedelje, a nasli sveti gral od pre 2000 godina?!
(Mile, 31. mart 2014 19:56)
Znači, prateći tu logiku avion će biti pronađen 4014. godine.

djura

pre 10 godina

"Isus, poput zmajeva, Miki Mausa, minotaura, jednoroga, patuljaka i slicnih bica naravno nije postojao. A da jeste bio bi skroman a ne zlatoljubiv covek."

hahah pobeda :)

Realno

pre 10 godina

U tekstu se kaze: "Zapravo, samo gornji deo pehara, rimske čaše od ahata, predstavlja legendarnu relikviju", znaci Hristov pehar nije oricinalno bio u zlatu i dragom kamenju, vec samo od ahata, a ostatak je dodat kasnije.
Medjutim, i pehar od ahata prestavlja suvise skupocen predmet za Isusa, jer ako je bio skroman, kao sto biblija kaze, onda sigurno nije mogao da priusti takvu posudu.
Skoro je bio clanak o svim nelogicnostima u vezi hrista koje se nalaze u bibliji, kao sto je to da je skinut sa krsta iako je rimski obicaj bio da tela istrunu na krstu kao upozorenje svima ostalima. Takodje da je telo polozeno u kamenu grobnicu (pecinu), sto je bila privilegija samo bogatih Rimljana i vlastele.
Sa druge strane, hriscanstvo je postala organizovana i institucionalizovana religija tek par vekova posle Hristove smrti, a u tom jazu od par vekova nije postojao koncept relikvija i materijalnih tragova, tako da sam siguran i da je neko sacuvao sveti gral, on bi sigurno za par stotina godina bio zauvek izgubljen

Bah

pre 10 godina

Meni je nekako logicnije da je taj pehar bio dosta skroman i jednostavne izrade a ne ukrasen dijamantima i zlatom.
(Petar, 31. mart 2014 19:48)

Ne samo logicno nego i jedino moguce. U tekstu se, medjutim, navodi da se samo gornji deo ovog pehara smatra originalnim te je ostatak od zlata i dragog kamenja kasnije pridodat.

gledao sam indijanu 3

pre 10 godina

zer je moguće da sam samo ja pročitao 'Zapravo, samo gornji deo pehara, rimske čaše od ahata, predstavlja legendarnu relikviju...'?
ahat je, valjda, kamen koji može lako da se uglača pa je kao staklo i onda je ločično da je to pehar siromaha a kasnije su je ovi optočili zlatom i draguljima.
no u svakom slučaju je dobra fora da se pred sezonu primame turisti ali mene neće prevariti jer ja znam da je pehar zauvek izgubljen kad se zemlja otvorila i progtalaga.

Владимир

pre 10 godina

(verski turizam, 31. mart 2014 22:22)

Да је хрићнаство изгубљено у првим вековима, или било кад, значило би да Бог не постоји. Иначе не би био "оmnipotens sempiterne Deus". Ако би га људи надјачали.
И сва проповед, заповести и Стари Звет... све би било ништавно и претворило се у мит. Јер Бог има вечно трајање кроз своју Реч.
Итд, итд...
Дакле, рећи да је (православно) хришћанство кривотворено је логични нонсенс. Тиме би се укинуо Бог.

Ernesto

pre 10 godina

Sveti gral i da postoji, jer je to metafora, kao i mnoge pisane knjige u to doba, kada je Isus bio ziv, i kada ga je svet posmatrao kao zonglera i budalu (jer su ga na kraju i ubili), ne bi bio nigde drugde do u Jerusalimu,. Trazili su ga i pre 1000 godina i nisu ga nasli, a danas ce da ga nadju kad svaki covek ima internet. Jes kako da ne.

just sayin

pre 10 godina

ljudi, čitajte tekst malo pažljivije, nije isus pio iz bogato ukrašenog pehara, i u samom tekstu piše da samo gornji deo pehara, rimske čaše od ahata, predstavlja legendarnu relikviju, što znači da je taj ukrašeni deo verovatno naknadno dodat tokom vekova....