Četvrtak, 20.03.2014.

20:45

38 činjenica koje zvuče kao laž ali su istinite

Izvor: Izvor: Buzzfeed

38 èinjenica koje zvuèe kao laž ali su istinite IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

59 Komentari

Sortiraj po:

Delija_KV

pre 10 godina

Bolje bi vam bilo da ispravite stavku pod rednim brojem 16. Da vam ne usledi tuzba pomenutog kluba zbog laznih kleveta i omalovazavanja.

Nikola

pre 10 godina

Citam ovu englesku verziju i nasao sam jednu zanimljivost koja mi je dosta interesantnija od ovih pomenutih...
9.Rusija ima vecu povrsinu od Plutona.
Haaa,nikad ne bih reko:)

razjasnjenja

pre 10 godina

Evo originalne liste, odakle je ovo prilagodjeno - lista je imala 77 stvari:
http://www.buzzfeed.com/daves4/77-facts-that-sound-like-huge-lies-but-are-completely-true

Vidimo da je originalno tacka 16 na listi B92 glasila
"The last time the Chicago Cubs won the baseball World Series, the Ottoman Empire still existed"
onda je to izgleda preneto kao Cikago Buls (neko je u komentarima vec rekao da je to greska i da treba Kubs umesto Buls), pa zamenjeno sa Crvenom Zvezdom, sto je ocigledna besmislica (Crvena Zvezda nije postojala 1922. kad je ugasena Otomanska imperija, a Cikago Kubsi su poslednji put imali titulu 1908.)

Inace, ni druge stvari na (originalnoj) listi nisu obavezno tacne (mada najcesce jesu). Recimo, prica o ruzicastom mleku nilskih konja je mozda samo internet legenda:
http://www.jimmo.org/hippopotamus-milk-is-not-pink/#fnref-1098-1

Prle

pre 10 godina

Ako pročitate sve ovo, izgubićete 5 minuta, a nećete ništa pametno saznati.
(Ja, 20. mart 2014 21:48)

Prvo, ako već listaš b92, onda ništa pametnije i nemaš da radiš. Drugo, orjentacija u vremenu, prostoru, brojevima, dimenzijama,... je temelj svakog znanja. Dakle, ima ovde mnogo toga pametnog sa se spozna/sazna.

Velika piramida čeka titulu!

pre 10 godina

Svaka čast onome ko je istrolovao članak i pod broj 16 umetnuo KK Crvena zvezda. Iako navijač Crvene zvezde, slatko sam se nasmejao :)

MareBG

pre 10 godina

" Nema tu "stosa", jer je 28. glupost!
Koliko god papir bio tanak i koliko god bio veliki, NE MOZE se presaviti vise od 8 puta!!! Cak i da je papir veliki kao Evropa, mogao bi se presaviti samo 8 puta ...
S druge strane, kolika je glupost 28. stavka, govori i to, da cak i da uspemo preko 8 puta da presavijemo papir, dakle tih "42 puta", to bi znacilo da tako presavinen papr ima 84 slojeva osnovne debljeni papira koji presavijamo! Podelimo rastojanje od Zemlje do Meseca na 84 dela i dobicemo koliko bi trebalo da bude debeo taj papira (330.000km : 84 = ~4.000km).
(Zivorad, 20. mart 2014 23:29) "

Da li vam je sada jasno zašto SNS može da osvoji apsolutnu većinu u Srbiji?

Vlada

pre 10 godina

Za sve vas koji ste opsednuti savijanjem papira. Papir se ne moze presaviti vise od SEDAM puta, bey obzira koje je velicine. Uzmite A4 ili A3 papir pa probajte.

neca

pre 10 godina

Koliko ja znam sargarepa nije bila prvobitno ljubicasta nego bela,pa su je holandski botanicari obogatili narandzastim karotinom/ukrstanjem,selekcijom ne gmo-metodom/zbog narandzaste boje holandske zastave.

Ger-mann

pre 10 godina

30. Ovo je nelogicno. Bacena knjiga kroz hipoteticki probusenu Zemlju nikada nebi ni stigla na drugu stranu, gravitacija djeluje ka gravitacijskom centru planete koje se nalazi negdje oko jezgra. (deyan, 20. mart 2014 22:50) - Netacno. Knjiga (ne znam zasto bas knjiga, mogli su izabrati bilo sta) bi stigla do druge strane, pa bi pocela da pada nazad, prosla kroz sredinu i vratila se odakle je krenula, pa opet pocela da pada... i tako oscilujuci vremenom bi se zbog otpora vazduha umirila na sredini. Kad ne bi bilo otpora vazduha, oscilovala bi od jedne do druge strane beskonacno dugo

milan-bgd

pre 10 godina

(deyan, 20. mart 2014 22:50)
Bačena knjiga u rupu koja prolazi kroz Zemlju bi proletela kroz centar maksimalnom brzinom od 7.9 km/s i krenula na drugu stranu, za Srbiju to je negde kod Čatam ostrva u Pacifiku. I, posle 42 minuta strmoglavog pada, baš kad bi tamošnji urođenik sa nevericom video da je nešto izletelo iz zemlje, ona bi krenula nazad u rupu ka tebi. Tako bi se nastavilo oscilovanje Srbija-Pacifik. Ovo važi ako u tunelu nema vazduha. Zbog prisustva vazduha, knjiga (ili bilo šta drugo) bi vršila prigušene oscilacije i NA KRAJU se primirila u centru Zemlje.

Bane

pre 10 godina

(Zivorad, 20. mart 2014 23:29)

E moj Zivorade, nije trebalo da bezis sa casova matematike... o kakva 84 sloja ti pricas...Presavij papir samo tri puta puta pa vidi koliko slojeva ima... c c c

theEnEmY

pre 10 godina

@Dragan

Ne, nego je baš onako kako piše: Kada bismo mogli da presavijemo list papira 42 puta on bi imao 2^42 slojeva, što bi bilo dovoljno da popuni prostor između Zemlje i Meseca

Prolaznik

pre 10 godina

@dragan: Ne, nego se debljina nakon savijanja duplira, da bi nakon 42 savijanja ta hrpa bila toliko debela da bi dosegla do Meseca. Papir je recimo debeo jednu desetinu milimetra, kada se jednom presavije onda je 0,2 mm, nakon trećeg savijanja je 0,4 mm... i na kraju, nakon 42. presavijanja bi premašio Mesećevu orbitu. ;-)

bane

pre 10 godina

@dragan

Ne, nisi shvatio a oni su lepo napisali. Kada bi list papita kojim slucajem presavili 42 puta, debljina tog savijenog stosa, ili vec cega, bila bi toliko debela kao odavde do Meseca.

marko?

pre 10 godina

Kada bi ste uzeli sahovsku tablu i na prvo polje stavili zrno psenice, a na svako sledece polje duplo vise u odnosu na predhodno, ne biste mogli da stignete do 64. polja ni kada bi upotrebili svu psenicu na planeti. Slicna stvar je i sa papirom.

mesecar

pre 10 godina

@(dragan, 20. mart 2014 21:51)

28. Ukoliko bismo uspeli da savijemo parče papira 42 puta ono bi stiglo do Meseca.
Hoće da kažu. Da bi ste list papira mogli da savijete 42 puta, taj list bi morao da bude veliki toliko da seže do Meseca.. Probajte A4 list da presavijate pa ćete shvatiti u čemu je štos.


Ne! Stos je u tome da ako bismo uspeli da presavijemo papir 42 puta, bio bi debeo kao sto je razdaljina od Zemlje do Meseca

Torima

pre 10 godina

(dragan, 20. mart 2014 21:51)

Ne. Nije to u pitanju. Vec ako bi papir (beskonacne velicine) savili 42 puta, njegova debljina bi dosegla Mesec. Zaista neverovatna stvar, nisam ni ja mogao da poverujem dok nisam izracunao, a mozete da probate i vi. Najme uzmimo da je debljina papira 0.1 mm. Zatim je pomnozimo sa 2, pa dobijenu vrednost opet pomnozimo sa 2 i to uradimo 42 puta. Dobicemo 439,8 milijardi milimetara, a to je 439 hiljada kilometara, sto je cak i malo vise nego do Meseca. Naravno nemoguce je saviti papir toliko puta osim ako nije veliki kao suncev sistem. Adam i Dzejmi su to vec pokusavali https://www.youtube.com/watch?v=kRAEBbotuIE

Ringebal

pre 10 godina

28. Ukoliko bismo uspeli da savijemo parče papira 42 puta ono bi stiglo do Meseca.

Hoće da kažu. Da bi ste list papira mogli da savijete 42 puta, taj list bi morao da bude veliki toliko da seže do Meseca.. Probajte A4 list da presavijate pa ćete shvatiti u čemu je štos. (dragan, 20. mart 2014 21:51)


Ne, to ne znaci to... To znaci da bi visina koja bi se dobila savijanjem papira bila jednaka, debljina papira x(puta) 2 na 42, sto iako nije logicno zbog tankoće papira, iznosi vise od 300 000 km...

Reaktioneer

pre 10 godina

33. Svaka 2 minuta načinimo više fotografija nego celokupno čovečanstvo u 19. veku.

Nije li logicno? Kao da kazete u proslih par godina proizvedeno je vise ajfonova nego pre 3,5 milijardi godina, ili proizvodnja nuklearnih podmornica drasticno je povecana u odnosu na isti period.

nex

pre 10 godina

@dragan:
Ne, nego ovo: ako bi teoretski savili papir 42 puta (matematicki: debljina papira x 2^42), duzina i sirina tog papirnog "stuba"sveli bi se na red velicine atoma, a visina bi bila 439.000 km. Racunao sam da je papir debeo 0,1 mm. Do meseca ima 384.000 km. Proverite sami.

Zivorad

pre 10 godina

(dragan, 20. mart 2014 21:51)
Nema tu "stosa", jer je 28. glupost!
Koliko god papir bio tanak i koliko god bio veliki, NE MOZE se presaviti vise od 8 puta!!! Cak i da je papir veliki kao Evropa, mogao bi se presaviti samo 8 puta ...
S druge strane, kolika je glupost 28. stavka, govori i to, da cak i da uspemo preko 8 puta da presavijemo papir, dakle tih "42 puta", to bi znacilo da tako presavinen papr ima 84 slojeva osnovne debljeni papira koji presavijamo! Podelimo rastojanje od Zemlje do Meseca na 84 dela i dobicemo koliko bi trebalo da bude debeo taj papira (330.000km : 84 = ~4.000km).

deyan

pre 10 godina

30. Ovo je nelogicno. Bacena knjiga kroz hipoteticki probusenu Zemlju nikada nebi ni stigla na drugu stranu, gravitacija djeluje ka gravitacijskom centru planete koje se nalazi negdje oko jezgra.

goranh

pre 10 godina

28. Ukoliko bismo uspeli da savijemo parče papira 42 puta ono bi stiglo do Meseca.

Hoće da kažu. Da bi ste list papira mogli da savijete 42 puta, taj list bi morao da bude veliki toliko da seže do Meseca.. Probajte A4 list da presavijate pa ćete shvatiti u čemu je štos.
(dragan, 20. mart 2014 21:51)

Ne nije stvar u veličini papira, već u presavijanju čime se debljina papira udvostručuje i tako 42 puta. Na kraju se dobija neverovatan rezultat.Ako je papir debeo naprimer 0,2 milimetra posle 42 savijanja bi dobili skoro 440.000 kilometara, što je više od udaljenosti Meseca od Zemlje.

realno

pre 10 godina

4. Kleopatra je vremenski živela bliže izumu Ajfona nego izgradnji Velike piramide.
- Pa naravno kad su piramide građene 10k godina p.n.e.

23. U svemiru ima više zvezda nego zrnaca peska na svakoj plaži na Zemlji.
- Da li se misli na čitav svemir ili samo na Mlečni put?

35. U čaši vode ima više atoma nego što ima vode u svim okeanima na Zemlji.
- Kakva metrika se ovde koristi? Litara vode...???

36. Šansa da popijete čašu vode a da u njoj nema molekaula vode koji je takođe prošao kroz dinosaurusa iznosi 100 odsto.
- Šta je ovde posebno? Možda terba da piše 0 odsto?

Burek u Svemiru

pre 10 godina

"16. Poslednji put kada je bejzbol tim Čikago Bulsa osvojio titulu još je postojalo Otomansko carstvo"

Čikago Buls je košarkaški tim.
Možda se misli na Čikago Kabs - to je bejzbol tim.

Nebojša

pre 10 godina

35? a ima i dosta gluposti (kiza, 20. mart 2014 21:55)

Na momenat me je zbunilo ali mislim da sam razumeo kada bi svu vodu iz okeana sipali u čaše napunili bi bilione časa ali njihov ukupan broj bio bi manji od broja atoma u toj jednoj čaši.

dragan

pre 10 godina

28. Ukoliko bismo uspeli da savijemo parče papira 42 puta ono bi stiglo do Meseca.

Hoće da kažu. Da bi ste list papira mogli da savijete 42 puta, taj list bi morao da bude veliki toliko da seže do Meseca.. Probajte A4 list da presavijate pa ćete shvatiti u čemu je štos.

dragan

pre 10 godina

28. Ukoliko bismo uspeli da savijemo parče papira 42 puta ono bi stiglo do Meseca.

Hoće da kažu. Da bi ste list papira mogli da savijete 42 puta, taj list bi morao da bude veliki toliko da seže do Meseca.. Probajte A4 list da presavijate pa ćete shvatiti u čemu je štos.

MareBG

pre 10 godina

" Nema tu "stosa", jer je 28. glupost!
Koliko god papir bio tanak i koliko god bio veliki, NE MOZE se presaviti vise od 8 puta!!! Cak i da je papir veliki kao Evropa, mogao bi se presaviti samo 8 puta ...
S druge strane, kolika je glupost 28. stavka, govori i to, da cak i da uspemo preko 8 puta da presavijemo papir, dakle tih "42 puta", to bi znacilo da tako presavinen papr ima 84 slojeva osnovne debljeni papira koji presavijamo! Podelimo rastojanje od Zemlje do Meseca na 84 dela i dobicemo koliko bi trebalo da bude debeo taj papira (330.000km : 84 = ~4.000km).
(Zivorad, 20. mart 2014 23:29) "

Da li vam je sada jasno zašto SNS može da osvoji apsolutnu većinu u Srbiji?

Burek u Svemiru

pre 10 godina

"16. Poslednji put kada je bejzbol tim Čikago Bulsa osvojio titulu još je postojalo Otomansko carstvo"

Čikago Buls je košarkaški tim.
Možda se misli na Čikago Kabs - to je bejzbol tim.

realno

pre 10 godina

4. Kleopatra je vremenski živela bliže izumu Ajfona nego izgradnji Velike piramide.
- Pa naravno kad su piramide građene 10k godina p.n.e.

23. U svemiru ima više zvezda nego zrnaca peska na svakoj plaži na Zemlji.
- Da li se misli na čitav svemir ili samo na Mlečni put?

35. U čaši vode ima više atoma nego što ima vode u svim okeanima na Zemlji.
- Kakva metrika se ovde koristi? Litara vode...???

36. Šansa da popijete čašu vode a da u njoj nema molekaula vode koji je takođe prošao kroz dinosaurusa iznosi 100 odsto.
- Šta je ovde posebno? Možda terba da piše 0 odsto?

goranh

pre 10 godina

28. Ukoliko bismo uspeli da savijemo parče papira 42 puta ono bi stiglo do Meseca.

Hoće da kažu. Da bi ste list papira mogli da savijete 42 puta, taj list bi morao da bude veliki toliko da seže do Meseca.. Probajte A4 list da presavijate pa ćete shvatiti u čemu je štos.
(dragan, 20. mart 2014 21:51)

Ne nije stvar u veličini papira, već u presavijanju čime se debljina papira udvostručuje i tako 42 puta. Na kraju se dobija neverovatan rezultat.Ako je papir debeo naprimer 0,2 milimetra posle 42 savijanja bi dobili skoro 440.000 kilometara, što je više od udaljenosti Meseca od Zemlje.

Reaktioneer

pre 10 godina

33. Svaka 2 minuta načinimo više fotografija nego celokupno čovečanstvo u 19. veku.

Nije li logicno? Kao da kazete u proslih par godina proizvedeno je vise ajfonova nego pre 3,5 milijardi godina, ili proizvodnja nuklearnih podmornica drasticno je povecana u odnosu na isti period.

Velika piramida čeka titulu!

pre 10 godina

Svaka čast onome ko je istrolovao članak i pod broj 16 umetnuo KK Crvena zvezda. Iako navijač Crvene zvezde, slatko sam se nasmejao :)

deyan

pre 10 godina

30. Ovo je nelogicno. Bacena knjiga kroz hipoteticki probusenu Zemlju nikada nebi ni stigla na drugu stranu, gravitacija djeluje ka gravitacijskom centru planete koje se nalazi negdje oko jezgra.

nex

pre 10 godina

@dragan:
Ne, nego ovo: ako bi teoretski savili papir 42 puta (matematicki: debljina papira x 2^42), duzina i sirina tog papirnog "stuba"sveli bi se na red velicine atoma, a visina bi bila 439.000 km. Racunao sam da je papir debeo 0,1 mm. Do meseca ima 384.000 km. Proverite sami.

milan-bgd

pre 10 godina

(deyan, 20. mart 2014 22:50)
Bačena knjiga u rupu koja prolazi kroz Zemlju bi proletela kroz centar maksimalnom brzinom od 7.9 km/s i krenula na drugu stranu, za Srbiju to je negde kod Čatam ostrva u Pacifiku. I, posle 42 minuta strmoglavog pada, baš kad bi tamošnji urođenik sa nevericom video da je nešto izletelo iz zemlje, ona bi krenula nazad u rupu ka tebi. Tako bi se nastavilo oscilovanje Srbija-Pacifik. Ovo važi ako u tunelu nema vazduha. Zbog prisustva vazduha, knjiga (ili bilo šta drugo) bi vršila prigušene oscilacije i NA KRAJU se primirila u centru Zemlje.

marko?

pre 10 godina

Kada bi ste uzeli sahovsku tablu i na prvo polje stavili zrno psenice, a na svako sledece polje duplo vise u odnosu na predhodno, ne biste mogli da stignete do 64. polja ni kada bi upotrebili svu psenicu na planeti. Slicna stvar je i sa papirom.

Nebojša

pre 10 godina

35? a ima i dosta gluposti (kiza, 20. mart 2014 21:55)

Na momenat me je zbunilo ali mislim da sam razumeo kada bi svu vodu iz okeana sipali u čaše napunili bi bilione časa ali njihov ukupan broj bio bi manji od broja atoma u toj jednoj čaši.

Ringebal

pre 10 godina

28. Ukoliko bismo uspeli da savijemo parče papira 42 puta ono bi stiglo do Meseca.

Hoće da kažu. Da bi ste list papira mogli da savijete 42 puta, taj list bi morao da bude veliki toliko da seže do Meseca.. Probajte A4 list da presavijate pa ćete shvatiti u čemu je štos. (dragan, 20. mart 2014 21:51)


Ne, to ne znaci to... To znaci da bi visina koja bi se dobila savijanjem papira bila jednaka, debljina papira x(puta) 2 na 42, sto iako nije logicno zbog tankoće papira, iznosi vise od 300 000 km...

Prle

pre 10 godina

Ako pročitate sve ovo, izgubićete 5 minuta, a nećete ništa pametno saznati.
(Ja, 20. mart 2014 21:48)

Prvo, ako već listaš b92, onda ništa pametnije i nemaš da radiš. Drugo, orjentacija u vremenu, prostoru, brojevima, dimenzijama,... je temelj svakog znanja. Dakle, ima ovde mnogo toga pametnog sa se spozna/sazna.

Bane

pre 10 godina

(Zivorad, 20. mart 2014 23:29)

E moj Zivorade, nije trebalo da bezis sa casova matematike... o kakva 84 sloja ti pricas...Presavij papir samo tri puta puta pa vidi koliko slojeva ima... c c c

neca

pre 10 godina

Koliko ja znam sargarepa nije bila prvobitno ljubicasta nego bela,pa su je holandski botanicari obogatili narandzastim karotinom/ukrstanjem,selekcijom ne gmo-metodom/zbog narandzaste boje holandske zastave.

Ger-mann

pre 10 godina

30. Ovo je nelogicno. Bacena knjiga kroz hipoteticki probusenu Zemlju nikada nebi ni stigla na drugu stranu, gravitacija djeluje ka gravitacijskom centru planete koje se nalazi negdje oko jezgra. (deyan, 20. mart 2014 22:50) - Netacno. Knjiga (ne znam zasto bas knjiga, mogli su izabrati bilo sta) bi stigla do druge strane, pa bi pocela da pada nazad, prosla kroz sredinu i vratila se odakle je krenula, pa opet pocela da pada... i tako oscilujuci vremenom bi se zbog otpora vazduha umirila na sredini. Kad ne bi bilo otpora vazduha, oscilovala bi od jedne do druge strane beskonacno dugo

razjasnjenja

pre 10 godina

Evo originalne liste, odakle je ovo prilagodjeno - lista je imala 77 stvari:
http://www.buzzfeed.com/daves4/77-facts-that-sound-like-huge-lies-but-are-completely-true

Vidimo da je originalno tacka 16 na listi B92 glasila
"The last time the Chicago Cubs won the baseball World Series, the Ottoman Empire still existed"
onda je to izgleda preneto kao Cikago Buls (neko je u komentarima vec rekao da je to greska i da treba Kubs umesto Buls), pa zamenjeno sa Crvenom Zvezdom, sto je ocigledna besmislica (Crvena Zvezda nije postojala 1922. kad je ugasena Otomanska imperija, a Cikago Kubsi su poslednji put imali titulu 1908.)

Inace, ni druge stvari na (originalnoj) listi nisu obavezno tacne (mada najcesce jesu). Recimo, prica o ruzicastom mleku nilskih konja je mozda samo internet legenda:
http://www.jimmo.org/hippopotamus-milk-is-not-pink/#fnref-1098-1

Nikola

pre 10 godina

Citam ovu englesku verziju i nasao sam jednu zanimljivost koja mi je dosta interesantnija od ovih pomenutih...
9.Rusija ima vecu povrsinu od Plutona.
Haaa,nikad ne bih reko:)

Vlada

pre 10 godina

Za sve vas koji ste opsednuti savijanjem papira. Papir se ne moze presaviti vise od SEDAM puta, bey obzira koje je velicine. Uzmite A4 ili A3 papir pa probajte.

mesecar

pre 10 godina

@(dragan, 20. mart 2014 21:51)

28. Ukoliko bismo uspeli da savijemo parče papira 42 puta ono bi stiglo do Meseca.
Hoće da kažu. Da bi ste list papira mogli da savijete 42 puta, taj list bi morao da bude veliki toliko da seže do Meseca.. Probajte A4 list da presavijate pa ćete shvatiti u čemu je štos.


Ne! Stos je u tome da ako bismo uspeli da presavijemo papir 42 puta, bio bi debeo kao sto je razdaljina od Zemlje do Meseca

Torima

pre 10 godina

(dragan, 20. mart 2014 21:51)

Ne. Nije to u pitanju. Vec ako bi papir (beskonacne velicine) savili 42 puta, njegova debljina bi dosegla Mesec. Zaista neverovatna stvar, nisam ni ja mogao da poverujem dok nisam izracunao, a mozete da probate i vi. Najme uzmimo da je debljina papira 0.1 mm. Zatim je pomnozimo sa 2, pa dobijenu vrednost opet pomnozimo sa 2 i to uradimo 42 puta. Dobicemo 439,8 milijardi milimetara, a to je 439 hiljada kilometara, sto je cak i malo vise nego do Meseca. Naravno nemoguce je saviti papir toliko puta osim ako nije veliki kao suncev sistem. Adam i Dzejmi su to vec pokusavali https://www.youtube.com/watch?v=kRAEBbotuIE

Prolaznik

pre 10 godina

@dragan: Ne, nego se debljina nakon savijanja duplira, da bi nakon 42 savijanja ta hrpa bila toliko debela da bi dosegla do Meseca. Papir je recimo debeo jednu desetinu milimetra, kada se jednom presavije onda je 0,2 mm, nakon trećeg savijanja je 0,4 mm... i na kraju, nakon 42. presavijanja bi premašio Mesećevu orbitu. ;-)

theEnEmY

pre 10 godina

@Dragan

Ne, nego je baš onako kako piše: Kada bismo mogli da presavijemo list papira 42 puta on bi imao 2^42 slojeva, što bi bilo dovoljno da popuni prostor između Zemlje i Meseca

bane

pre 10 godina

@dragan

Ne, nisi shvatio a oni su lepo napisali. Kada bi list papita kojim slucajem presavili 42 puta, debljina tog savijenog stosa, ili vec cega, bila bi toliko debela kao odavde do Meseca.

Zivorad

pre 10 godina

(dragan, 20. mart 2014 21:51)
Nema tu "stosa", jer je 28. glupost!
Koliko god papir bio tanak i koliko god bio veliki, NE MOZE se presaviti vise od 8 puta!!! Cak i da je papir veliki kao Evropa, mogao bi se presaviti samo 8 puta ...
S druge strane, kolika je glupost 28. stavka, govori i to, da cak i da uspemo preko 8 puta da presavijemo papir, dakle tih "42 puta", to bi znacilo da tako presavinen papr ima 84 slojeva osnovne debljeni papira koji presavijamo! Podelimo rastojanje od Zemlje do Meseca na 84 dela i dobicemo koliko bi trebalo da bude debeo taj papira (330.000km : 84 = ~4.000km).

Delija_KV

pre 10 godina

Bolje bi vam bilo da ispravite stavku pod rednim brojem 16. Da vam ne usledi tuzba pomenutog kluba zbog laznih kleveta i omalovazavanja.

Zivorad

pre 10 godina

(dragan, 20. mart 2014 21:51)
Nema tu "stosa", jer je 28. glupost!
Koliko god papir bio tanak i koliko god bio veliki, NE MOZE se presaviti vise od 8 puta!!! Cak i da je papir veliki kao Evropa, mogao bi se presaviti samo 8 puta ...
S druge strane, kolika je glupost 28. stavka, govori i to, da cak i da uspemo preko 8 puta da presavijemo papir, dakle tih "42 puta", to bi znacilo da tako presavinen papr ima 84 slojeva osnovne debljeni papira koji presavijamo! Podelimo rastojanje od Zemlje do Meseca na 84 dela i dobicemo koliko bi trebalo da bude debeo taj papira (330.000km : 84 = ~4.000km).

dragan

pre 10 godina

28. Ukoliko bismo uspeli da savijemo parče papira 42 puta ono bi stiglo do Meseca.

Hoće da kažu. Da bi ste list papira mogli da savijete 42 puta, taj list bi morao da bude veliki toliko da seže do Meseca.. Probajte A4 list da presavijate pa ćete shvatiti u čemu je štos.

deyan

pre 10 godina

30. Ovo je nelogicno. Bacena knjiga kroz hipoteticki probusenu Zemlju nikada nebi ni stigla na drugu stranu, gravitacija djeluje ka gravitacijskom centru planete koje se nalazi negdje oko jezgra.

realno

pre 10 godina

4. Kleopatra je vremenski živela bliže izumu Ajfona nego izgradnji Velike piramide.
- Pa naravno kad su piramide građene 10k godina p.n.e.

23. U svemiru ima više zvezda nego zrnaca peska na svakoj plaži na Zemlji.
- Da li se misli na čitav svemir ili samo na Mlečni put?

35. U čaši vode ima više atoma nego što ima vode u svim okeanima na Zemlji.
- Kakva metrika se ovde koristi? Litara vode...???

36. Šansa da popijete čašu vode a da u njoj nema molekaula vode koji je takođe prošao kroz dinosaurusa iznosi 100 odsto.
- Šta je ovde posebno? Možda terba da piše 0 odsto?

Vlada

pre 10 godina

Za sve vas koji ste opsednuti savijanjem papira. Papir se ne moze presaviti vise od SEDAM puta, bey obzira koje je velicine. Uzmite A4 ili A3 papir pa probajte.

Prle

pre 10 godina

Ako pročitate sve ovo, izgubićete 5 minuta, a nećete ništa pametno saznati.
(Ja, 20. mart 2014 21:48)

Prvo, ako već listaš b92, onda ništa pametnije i nemaš da radiš. Drugo, orjentacija u vremenu, prostoru, brojevima, dimenzijama,... je temelj svakog znanja. Dakle, ima ovde mnogo toga pametnog sa se spozna/sazna.

Delija_KV

pre 10 godina

Bolje bi vam bilo da ispravite stavku pod rednim brojem 16. Da vam ne usledi tuzba pomenutog kluba zbog laznih kleveta i omalovazavanja.

MareBG

pre 10 godina

" Nema tu "stosa", jer je 28. glupost!
Koliko god papir bio tanak i koliko god bio veliki, NE MOZE se presaviti vise od 8 puta!!! Cak i da je papir veliki kao Evropa, mogao bi se presaviti samo 8 puta ...
S druge strane, kolika je glupost 28. stavka, govori i to, da cak i da uspemo preko 8 puta da presavijemo papir, dakle tih "42 puta", to bi znacilo da tako presavinen papr ima 84 slojeva osnovne debljeni papira koji presavijamo! Podelimo rastojanje od Zemlje do Meseca na 84 dela i dobicemo koliko bi trebalo da bude debeo taj papira (330.000km : 84 = ~4.000km).
(Zivorad, 20. mart 2014 23:29) "

Da li vam je sada jasno zašto SNS može da osvoji apsolutnu većinu u Srbiji?

Reaktioneer

pre 10 godina

33. Svaka 2 minuta načinimo više fotografija nego celokupno čovečanstvo u 19. veku.

Nije li logicno? Kao da kazete u proslih par godina proizvedeno je vise ajfonova nego pre 3,5 milijardi godina, ili proizvodnja nuklearnih podmornica drasticno je povecana u odnosu na isti period.

Ringebal

pre 10 godina

28. Ukoliko bismo uspeli da savijemo parče papira 42 puta ono bi stiglo do Meseca.

Hoće da kažu. Da bi ste list papira mogli da savijete 42 puta, taj list bi morao da bude veliki toliko da seže do Meseca.. Probajte A4 list da presavijate pa ćete shvatiti u čemu je štos. (dragan, 20. mart 2014 21:51)


Ne, to ne znaci to... To znaci da bi visina koja bi se dobila savijanjem papira bila jednaka, debljina papira x(puta) 2 na 42, sto iako nije logicno zbog tankoće papira, iznosi vise od 300 000 km...

neca

pre 10 godina

Koliko ja znam sargarepa nije bila prvobitno ljubicasta nego bela,pa su je holandski botanicari obogatili narandzastim karotinom/ukrstanjem,selekcijom ne gmo-metodom/zbog narandzaste boje holandske zastave.

Ger-mann

pre 10 godina

30. Ovo je nelogicno. Bacena knjiga kroz hipoteticki probusenu Zemlju nikada nebi ni stigla na drugu stranu, gravitacija djeluje ka gravitacijskom centru planete koje se nalazi negdje oko jezgra. (deyan, 20. mart 2014 22:50) - Netacno. Knjiga (ne znam zasto bas knjiga, mogli su izabrati bilo sta) bi stigla do druge strane, pa bi pocela da pada nazad, prosla kroz sredinu i vratila se odakle je krenula, pa opet pocela da pada... i tako oscilujuci vremenom bi se zbog otpora vazduha umirila na sredini. Kad ne bi bilo otpora vazduha, oscilovala bi od jedne do druge strane beskonacno dugo

Burek u Svemiru

pre 10 godina

"16. Poslednji put kada je bejzbol tim Čikago Bulsa osvojio titulu još je postojalo Otomansko carstvo"

Čikago Buls je košarkaški tim.
Možda se misli na Čikago Kabs - to je bejzbol tim.

nex

pre 10 godina

@dragan:
Ne, nego ovo: ako bi teoretski savili papir 42 puta (matematicki: debljina papira x 2^42), duzina i sirina tog papirnog "stuba"sveli bi se na red velicine atoma, a visina bi bila 439.000 km. Racunao sam da je papir debeo 0,1 mm. Do meseca ima 384.000 km. Proverite sami.

marko?

pre 10 godina

Kada bi ste uzeli sahovsku tablu i na prvo polje stavili zrno psenice, a na svako sledece polje duplo vise u odnosu na predhodno, ne biste mogli da stignete do 64. polja ni kada bi upotrebili svu psenicu na planeti. Slicna stvar je i sa papirom.

Velika piramida čeka titulu!

pre 10 godina

Svaka čast onome ko je istrolovao članak i pod broj 16 umetnuo KK Crvena zvezda. Iako navijač Crvene zvezde, slatko sam se nasmejao :)

Nebojša

pre 10 godina

35? a ima i dosta gluposti (kiza, 20. mart 2014 21:55)

Na momenat me je zbunilo ali mislim da sam razumeo kada bi svu vodu iz okeana sipali u čaše napunili bi bilione časa ali njihov ukupan broj bio bi manji od broja atoma u toj jednoj čaši.

goranh

pre 10 godina

28. Ukoliko bismo uspeli da savijemo parče papira 42 puta ono bi stiglo do Meseca.

Hoće da kažu. Da bi ste list papira mogli da savijete 42 puta, taj list bi morao da bude veliki toliko da seže do Meseca.. Probajte A4 list da presavijate pa ćete shvatiti u čemu je štos.
(dragan, 20. mart 2014 21:51)

Ne nije stvar u veličini papira, već u presavijanju čime se debljina papira udvostručuje i tako 42 puta. Na kraju se dobija neverovatan rezultat.Ako je papir debeo naprimer 0,2 milimetra posle 42 savijanja bi dobili skoro 440.000 kilometara, što je više od udaljenosti Meseca od Zemlje.

theEnEmY

pre 10 godina

@Dragan

Ne, nego je baš onako kako piše: Kada bismo mogli da presavijemo list papira 42 puta on bi imao 2^42 slojeva, što bi bilo dovoljno da popuni prostor između Zemlje i Meseca

milan-bgd

pre 10 godina

(deyan, 20. mart 2014 22:50)
Bačena knjiga u rupu koja prolazi kroz Zemlju bi proletela kroz centar maksimalnom brzinom od 7.9 km/s i krenula na drugu stranu, za Srbiju to je negde kod Čatam ostrva u Pacifiku. I, posle 42 minuta strmoglavog pada, baš kad bi tamošnji urođenik sa nevericom video da je nešto izletelo iz zemlje, ona bi krenula nazad u rupu ka tebi. Tako bi se nastavilo oscilovanje Srbija-Pacifik. Ovo važi ako u tunelu nema vazduha. Zbog prisustva vazduha, knjiga (ili bilo šta drugo) bi vršila prigušene oscilacije i NA KRAJU se primirila u centru Zemlje.

Bane

pre 10 godina

(Zivorad, 20. mart 2014 23:29)

E moj Zivorade, nije trebalo da bezis sa casova matematike... o kakva 84 sloja ti pricas...Presavij papir samo tri puta puta pa vidi koliko slojeva ima... c c c

Torima

pre 10 godina

(dragan, 20. mart 2014 21:51)

Ne. Nije to u pitanju. Vec ako bi papir (beskonacne velicine) savili 42 puta, njegova debljina bi dosegla Mesec. Zaista neverovatna stvar, nisam ni ja mogao da poverujem dok nisam izracunao, a mozete da probate i vi. Najme uzmimo da je debljina papira 0.1 mm. Zatim je pomnozimo sa 2, pa dobijenu vrednost opet pomnozimo sa 2 i to uradimo 42 puta. Dobicemo 439,8 milijardi milimetara, a to je 439 hiljada kilometara, sto je cak i malo vise nego do Meseca. Naravno nemoguce je saviti papir toliko puta osim ako nije veliki kao suncev sistem. Adam i Dzejmi su to vec pokusavali https://www.youtube.com/watch?v=kRAEBbotuIE

mesecar

pre 10 godina

@(dragan, 20. mart 2014 21:51)

28. Ukoliko bismo uspeli da savijemo parče papira 42 puta ono bi stiglo do Meseca.
Hoće da kažu. Da bi ste list papira mogli da savijete 42 puta, taj list bi morao da bude veliki toliko da seže do Meseca.. Probajte A4 list da presavijate pa ćete shvatiti u čemu je štos.


Ne! Stos je u tome da ako bismo uspeli da presavijemo papir 42 puta, bio bi debeo kao sto je razdaljina od Zemlje do Meseca

bane

pre 10 godina

@dragan

Ne, nisi shvatio a oni su lepo napisali. Kada bi list papita kojim slucajem presavili 42 puta, debljina tog savijenog stosa, ili vec cega, bila bi toliko debela kao odavde do Meseca.

Prolaznik

pre 10 godina

@dragan: Ne, nego se debljina nakon savijanja duplira, da bi nakon 42 savijanja ta hrpa bila toliko debela da bi dosegla do Meseca. Papir je recimo debeo jednu desetinu milimetra, kada se jednom presavije onda je 0,2 mm, nakon trećeg savijanja je 0,4 mm... i na kraju, nakon 42. presavijanja bi premašio Mesećevu orbitu. ;-)

razjasnjenja

pre 10 godina

Evo originalne liste, odakle je ovo prilagodjeno - lista je imala 77 stvari:
http://www.buzzfeed.com/daves4/77-facts-that-sound-like-huge-lies-but-are-completely-true

Vidimo da je originalno tacka 16 na listi B92 glasila
"The last time the Chicago Cubs won the baseball World Series, the Ottoman Empire still existed"
onda je to izgleda preneto kao Cikago Buls (neko je u komentarima vec rekao da je to greska i da treba Kubs umesto Buls), pa zamenjeno sa Crvenom Zvezdom, sto je ocigledna besmislica (Crvena Zvezda nije postojala 1922. kad je ugasena Otomanska imperija, a Cikago Kubsi su poslednji put imali titulu 1908.)

Inace, ni druge stvari na (originalnoj) listi nisu obavezno tacne (mada najcesce jesu). Recimo, prica o ruzicastom mleku nilskih konja je mozda samo internet legenda:
http://www.jimmo.org/hippopotamus-milk-is-not-pink/#fnref-1098-1

Nikola

pre 10 godina

Citam ovu englesku verziju i nasao sam jednu zanimljivost koja mi je dosta interesantnija od ovih pomenutih...
9.Rusija ima vecu povrsinu od Plutona.
Haaa,nikad ne bih reko:)