Petak, 08.11.2013.

09:26

Ruski genije je bio gej nemačke krvi

Izvor: Izvor: Anastazija Bucko / Dijana Rošèiæ / Odgovorni urednik: Ivan Ðerkoviæ / dw.de

Ruski genije je bio gej nemaèke krvi IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

38 Komentari

Sortiraj po:

Лала из Баната

pre 10 godina

@Владимир

У 17. веку Војводина, баш као и Србија и Немачка, нису ни постојале, тако да не знам ко је ту могао да "не само демографски него културно и верски изврши "силовање"". А насељавање немачког становништа на подручјима садашње Војводине, а тадашње јужне Угарске, сигурно није смишљено "да би ми данас слушали о фолксдојчерима, досељеницима и сл."... Предлажем ти да се прво мало информишеш о стварима о којима пишеш, па потом да доносиш закључке.

Поента читаве приче је да се покаже колико је бесмислено националистичко пребројавање "чисте" крви и национално својатање великих умова чије дело припада читавом човечанству, а не нацијама и државама. Потпуно је неважно какво је било сексуално опредељење или пак национална припадност Чајковског за његов стваралачки гениј и допринос светској култури, али то нажалост националисти упорно не могу да схвате...

MLADEN Mladenovic

pre 10 godina

(mislimstvarno, 8. novembar 2013 14:48)
Rezon i logika tipičnog autošoviniste. Ne tražite VI, i Vama slični, gene drugih nacija da bi bili "raznovrsniji" već da bi "razblažili" uticaj tog strašnog i "zločinačkog" srpskog gena. Pa ako ima više sastojaka, u genskom "koktelu" neće se toliko osećati uticaj tog "seljačkog i destruktivnog" gena. Naravno, da nisam šovinista jer celog svog života živim sa ljudima drugih nacionalnosti ali, sa njima sam uvek na ravnim osnovama i "na čistom".Onako kako oni tretiraju mene i moju naciju, onako kakav odnos oni gaje prema meni i mojoj naciji, na isti način ili recipročno postupam i ja prema njima.Srbija ima isuviše iskompleksiranih autošovinista, kojima ćeš iz usta pre izvući i najpoganije reči od jasnog deklarisanja pripadnosti srpskoj naciji jer to smatraju sramotom. Svi će biti Hrvati, Slovenci, Crnogorci ali, tipičan srpski autošovinista će se predstaviti "Ja sam iz Beograda ili Kragujevca"?!On to radi da ne bi povredio Hrvate,muslimane, Crnogorce ili bilo koga jer,sasvim sigurno smatra da će time narušiti mir i uspostavljeno "dragoceno prijateljstvo".Došli smo u ovakvu situaciju zbog svoga nevaspitanja zbog svoje anacaionalnosti, ateizma i kao vrhunac svega, alavosti ali to nema veze sa muzikom, zar ne?

Vlada

pre 10 godina

Uvek se sažalim kada spoznam površnost, primitivnost i mediokritetstvo javnog mnjenja i "naučnika" u tekstovima o ovakvim velikanima svetske kulture. I ne, ne mislim na "konzervativizam, ideološku zatucanost" i sl. gluposti, već banalno svođenje ČOVEKA na seksualni nagon. Da li je najbitnija stvar u životu Čajkovskog da li su ga privlačile žene, muškarci ili i žene i muškarci, ili niko? Da li se neko od vas seća kada je objavljen tekst koji se bavi njegovim kompozitorskim opusom, uticajem na druge muzičke veličine, odnosom prema Južnim Slovenima, prema Evropi, prema prirodi, prema drugim savremenicima, prema životu? Ne, najbitnije je njegovo seksualno opredeljenje i eventualna mogućnost da se isto iskoristi u svrhu nečije promocije ili antipromocije, u svrhu politikantskih manipulacija? A onda se narod upeca i jedna od prvih (nekada čak i prva) asocijacija kada se spomene Čajkovski bude njegova homo(bi)seksualnost, kada se pomene Tesla bude njegova nezainteresovanost za seks, kada se pomene Frojd bude njegova opterećenost seksom uslovljena seksualnim traumama iz mladosti, kada se pomene Bajron, jeste njegova veza sa sestričinom itd. Ljudi, samo otkucajte na internetu i videćete koliko se novine, televizije i drugi mediji bave ovim MARGINALNIM stvarima. To je jeziva tendencija savremenog sveta da banalizuje sve što je natprosečno, što se izdvaja, što je genijalno, do te mere da ga svede na najobičniji ljudski telesni nagon i poriv. Veoma prizemno i primitivno.

marko

pre 10 godina

I opet kazem, dajte samo jedan dokaz da je bio homo ali batalite ono vase procitaj ovo procitaj ono itd... Daj konkretan dokaz ili cuti a tvrdim da ne postoji ni jedan. Osim nekih pisama koje svako tumaci kako mu odgovara. Da li ga je neko licno video u sex. odnosu sa drugim muskarcem? Nije, molim lepo. A to sto se nije zenio, pa sta, mozda covek jednostavno ne voli da mu zena zvoca po ceo dan :) Dosadili ste vise sa propagandom, smesni ste...

Krv

pre 10 godina

eeee, kaže isstraživanja pokazala da je imao i nemačke krvi!? pa imao je valjda i francuske, a možda i još neke po tom principu... kao da je to bitno!?

Владимир

pre 10 godina

(Перица, 8. novembar 2013 13:52)

Тачно.

Бизмарк је по баби Србин.
Војводина је у 17. веку германизована, када је Немачка не само демографски него културно и верски извршила "силовање" Србије, да би ми данас слушали о фолксдојчерима, досељеницима и сл.

У немачкој давно пре Бизмарка су Срби били већина, онда када се уз такво порекло носила црвена трака око руке, забрањивао језик, исповедање вере...

Него, ако је примарна одредница и асоцијација, те наслов, да је овај геј, о чему ми онда причамо?

Врло је волео Србе, написао је Руско- српски марш. И као Достојевски, позивао на (културно, идеолошко и верско) јединство једног, а два народа.

Jovan

pre 10 godina

Ja bih voleo da Nemci više prestanu sa tim pretenzijama na sve i svašta.Bolje da ne ulazimo u poreklo nemačkih genijalaca,jer bi to po njih bilo pogubno.Fridrih Niče-Poljak,Imanuel Kant-Škot,Gotfrid Lajbnic-lužički Srbin,Ludvig van Betoven-Belgijanac,itd.

mislimstvarno

pre 10 godina

@Mladen Mladenović: Mnogo si frustriran, ne shvatas da ljudi koji su iz mesanih porodica i roda ne rade to da bi bili manje Srbi, vec da bi imali raznovrsnost u porodici, sto je veoma lepo. A ti odmah udario na cistotu gena. Pa po cemu se ti odmah razlikujes od sovinista i pripisujes svima nama iz mesanih brakova da smo autosovinisti. Mi samo ne zelimo da idemo okolo da dokazujemo svoje srbstvo ili jos gore, da treba da vredjamo druge narode od kojih smo potekli. nadam se da cemo se jednog dana svi pomesati, mozda cemo se manje mrzeti. A ti redovno samo ostavljaj te sovinizirane komentare pune srbstva. Mozda ti je deda Bugarin bio da ni ne znas.

Nikola

pre 10 godina

A da sad kao nikada u istoriji nije bilo poznatih gay osoba?!Gay osoba je uvek bilo i biće, mnogi str8 ljudi koji se tako predstavljaju, zapravo su gay. Malo pogledajte muškarce u svojoj okolini, medju vašim, očevima, ujacima, stričevima i sl. ima mnogo gay osoba.Prvo se prepoznaje po ponašanju, zatim,izbrojte samo muškarce koji se nikad nisu ženili ili one koji su se oženili prvi put u 50 oj godini, ne mora da znači ali uglavnom su prikriveni gay. Meni je gay ok i mislim da tu nema ništa sporno, ono što nije ok je ukoliko oni počnu da umesto da promovišu borbu za svoja prava, počnu da promovišu homoseksualnost. Uveren sam i mnogi su toga ovde svesni jer prosto je tako, oko 90% čovečanstva je heteroseksualno i ni na koji način tih 10% gay o.ne može da ugrozi ovih 90%, tj. gay osobe nikako ne mogu da dovedu do ugrožavanja opstanka čovečanstva ili šta slično, biti heteroseksualan znači sa tim se roditi, a ubedljiva većina ljudi radja se kao heteroseksualci, odredjena manjina radjaju se kao homoseksualci , ni jedno ni drugo nije bolest, prosto se ljudi tako rode, ima nešto u genima, nešto se desi ali moderna medicina nije još otkrila šta to. Svako može da iznese svoje mišljenje. Ja iskreno mislim da je priroda time što je neko homoseksualan na neki način izvršila prirodnu selekciju, tj. kontrolu broja ljudi, tako je sa svim živim bićima, zato postoje sa druge strane i upečatljivije stvari u ljudskoj prirodi, a to su svakako bolesti, koje imaju sva živa bića, to je pr. kontrola.

Перица

pre 10 godina

Пола Немаца су словенског порекла. Скоро сви источни Немци су прво покрштени, по погермањени Словени. Германизација се вршила економском и црквеном присилом.

Да ли вам то звучи познато?

nemanja s.

pre 10 godina

Hahahaha! Znači 1/8 nemačke krvi ili pak 1/8 francuske je kriva što je ipak bio homoseksualac!!! Sreća pa mu je ova druga strana pomogla da postane veliki umetnik...
Deutsche welle je malo preterao sa brojanjem krvnih zrnaca. Naravno bio je homo, kao i mnogi umetnici, Božija volja. Bio je Rus, ako je to bitno, prevashodno pripada celom svetu, jer svi ga vole, mislim njegov rad.

svabo

pre 10 godina

Par pojasnjenja...u 19. veku trecina nemaca na planeti je zivela u Rusiji. Tamo su imigrirali zbog povoljnih uslova zivota, velike zarade itd. i to u glavnom u velikim gradovima na Volgi. Njih je i carica Ekaterina Velika, inace cista nemica, planski naseljavala.
Ako gledate genetski, ruski vladari su imali najmanje ruske krvi, pocevski od Ekaterine, i iz godine u godinu imali su je sve manje,
ali to ne znaci da su bili manje "ruski", naravno da su bili najvisi patrioti i da su im interesi Rusije uvek bili jedini cilj.
Pojam ruski se ne vezuje za genetiku, nego za pripadnost posebnoj mentalnosti, nacionalnoj svesti i vrlo bitno - Pravoslavljem.
I jos, Putin nije rekao to sto tendenciozno pise u tekstu, vec je rekao da "mi Cajkovskog volimo zbog njegove muzike, a ne zbog njegove homoseksualnosti" u prevodu, homoseksualnost je licna stvar svakog pojedinca i to ne moze da se voli ili ne voli, a ovde je rec o voljenom kompozitoru i umetniku.
Samnjite malo ociglednu anti-rusku i anti-putinsku propagandu.
Nadam se da cete objaviti komentar.

Goooospodi pomiiiluj

pre 10 godina

Ne znam samo kako ce ovu bolnu istinu da opravdaju velike patriote na Rusko-Srpskoj osovini. Kako je jedan takav "otpadnik" i "bolesnik" postao tako veliki covek. Zar ne treba ta gej stvar da se suzbije kako se ne bi mladi Ruski derani zaveli na pogresan put i razocarali cara.

Bogdan

pre 10 godina

Ја збиља не разумем поенту текста, објављењу на годишњицу смрти великог композитора.

GORDON

pre 10 godina

pA LEPO JE pUTIN REKAO ,NE VOLI SE cAJKOVSKI ,ILI BILO KO,ZBOG SVOJE SEKSUALNOSTI VEC ZBOG SVOG UMETNICKOG DARA.nE VIDIM NISTA LOSE,MADA NE VERUJEM DA JE TO pUTINU NEBITNO DA BI NEKOGA STVARNO VOLEO.

ewkhp

pre 10 godina

nemojte tako! zar rus da bude gej?! u nama bratskom narodu nema gejeva i nije ih nikada bilo. mozda zbog tih par procenata nemacke krvi....

nema deda mraza

pre 10 godina

ovaj kgb je neumoran. obo rade zbog ooimpijade.
priznace da je bio gej ali je za to kriv njegov nemacki deo pedigrea.

inace, meni putin lici kao da je gej na kvadrat

radio mileva

pre 10 godina

Zapravo je vazna samo njegova muzika, koja ga je nadzivela i koja ce nadziveti i sve nas, bili gej ili ne bili, i sta god bili po nacionalnosti! Koga briga za ostalo?!

asdf

pre 10 godina

seksualnost je vise usputno pomenuta, s obzirom na prava koja se uskracuju danas mnogima ne manje vrednim od bilo kog medju nama i ne vidim problem da se pomene poreklo porodice, geni pripadaju prirodi- biologiji i geografskom podrucju, a nacije kulturi i civilizaciji, tako da nemojte mi deliti na osmine kulturno poreklo da nije vaspitan i naucen da voli miziku ne bismo ga ni znali danas, odlican posao porodice cajkovski!

Vladimir

pre 10 godina

Ne mogu više!! Pa ovo je sve gore i gore, na svakom koraku.
Šekspirova dela je pisao anonimni aristokrata, Čajkovskij je Nemac...
Pa da, kako to da niže klase i niže rase mogu da stvaraju velika dela? Naravno da ne mogu. Evo "racionalnih" objašnjenja.
Kao da sam u Minhenu 1936.

Milentije

pre 10 godina

Naslov zaista odiše nekom vrstom rasizma. To pitanje krvi zaista budi negativne asocijacije, ali kad se već priča o tome vredi reći da je očigledno da čajkovski ima i nemačke i francuske krvi (ovo drugo se ne spominje u naslovu), i to po jednu osminu (pradeda Francuz, prabaka Nemica). E sad mene zanima kakve veze naslov ima sa realnom genezom ovog genijalnog kompozitora? On nije ništa manje Francuz nego što je Nemac, a svakako je većinski poreklom Rus. To se iz naslova nikako ne može zaključiti, osim ako ne pođemo od teze koja bi se Hitleru sigurno svidela, a to je da je jedna osmina nečeg što je nemačko mnogo vrednija od istog takvog dela koji je francuski, i od nečega šest puta većeg što je rusko.

Mladen Mladenović

pre 10 godina

Ne razumem?! Da li bi "naknadno" otkrivena homoseksualnost trebala da umanji njegov značaj kao velikog kompozitora a, toliko važni, "nemački koreni" da uvećaju njegovu cenu kao genija, ili je možda obrnuto?! Ovo me podseća na pokušaje velikog broja autošovinista u Srbiji, koji iznalaženjem "dalekih predaka" koji obavezno nisu bili Srbi pokušavaju da poboljšaju svoj "kvalitet".Mislim, jadno i bedno, čak i kada se radi o ovako velikom čoveku.

Kvintni krug

pre 10 godina

Ma da, u stvari svi smo mi GEJ.....
Znaci sve gej do geja u istoriji, prosto je cudno.
(Marko, 8. novembar 2013 10:14)

Ako si na osnovu ovog teksta zaključio da "u stvari svi smo mi gej", tvoja stvar. I tvoj problem. Ja ga uopšte nisam razumeo na taj način, nego samo kao tvrdnju da je veliki kompozitor bio gej, što sam već znao i što je je ngova lična i privatna stvar. Pa šta ako je bio gej? Mene zanima samo njegova (inače, božanstvena) muzika, a ne njegov privatni život, niti s kim spava.

A ovo "u istoriji sve gej do geja", stvarno ti je vrh i odlično pokazuje tvoje neznanje, vrlo tipično za današnje društvo i vreme. Ma koliko tebi i takvima kao ti izgledalo čudno, na svetu postoje i gej ljudi, neki od njih izuzetno talentovani, a neki čak toliko da po nečemu ostaju zabeleženi u istoriji.

Tvoja stvar (i tvoj problem) ako prosečnog geja zamišljaš kao ženskastu pederčinu, kojoj na umu nije ništa drugo i koja nije sposobna nizašta drugo nego da bude opsednuta svojom "perverzijom" i da misli samo na to a koliko će novih partnera spavati.

E, pa grešiš. Da li je tebi i takvima kao ti baš toliko teško da gej ljude zamislite ne kao nešto posebno, nego samo kao ljude koji se u proseku ni po čemu ne razlikuju od drugih "normalnih" ljudi, osim po svojoj sklonosti kao istom polu?

dinosaurus jr

pre 10 godina

I?

Stvaralac se ceni zbog svog rada, a ne zbog toga sto je x,y ili z.
Nesto volimo ili ne volimo zbog licnih utisaka, a ne zbog toga sto je autor x,y ili z.
Prijatelji smo s nekim iz mnogo iracionalnih razloga, a ne iskljucivo zbog toga sto je neko x,y ili z.

Sve ostalo smrducka na fasizam.

Aleksandar

pre 10 godina

Da ste pogledali izvor vesti videli bi da piše Dojče vele, odnosno nemački medij, pa je samim tim potpuno logično što su posebno obratili pažnju na nemačko poreklo ovog poznatog umetnika.

curly sue

pre 10 godina

Znači najbitnije je da je on u stvari bio Nemac, a ne Sloven jer mi smo divljaci koji ne mogu da proizvedu tako sofisticiranu muziku. A to što je bio gej samo govori u prilog tome da je bio Nemac ;)

nekogovic

pre 10 godina

naravno, najbitnije i presudno za stvaralastvo i talenat Cajkovskog je 3 kapi arijevske krvi...jer sloveni ne mogu da prave muziku, oni su niza rasa.

dragan

pre 10 godina

I naravno, sada će se naći neki koji će reći da je sve ovo servirao gej lobi. Žalosno je da je sadašnja Rusija manje tolernatna nego pre 100 godina.

Posle svega, kakve to veze ima i da je bio gej, njegov život - njegov problem. Sigurno, ni sam Putin ili niko od nas neće biti ravan Čajkovskom, jer on je velikan svoga (a i našeg) vremena koji će se uvek pamtiti.

Силвија

pre 10 godina

Да, баш чудно да је руски композитор имао и немачке крви. То мора да је изузетно ретка појава у Русији у којој је, својевремено, и царица била Немица.

Силвија

pre 10 godina

Да, баш чудно да је руски композитор имао и немачке крви. То мора да је изузетно ретка појава у Русији у којој је, својевремено, и царица била Немица.

nekogovic

pre 10 godina

naravno, najbitnije i presudno za stvaralastvo i talenat Cajkovskog je 3 kapi arijevske krvi...jer sloveni ne mogu da prave muziku, oni su niza rasa.

Milentije

pre 10 godina

Naslov zaista odiše nekom vrstom rasizma. To pitanje krvi zaista budi negativne asocijacije, ali kad se već priča o tome vredi reći da je očigledno da čajkovski ima i nemačke i francuske krvi (ovo drugo se ne spominje u naslovu), i to po jednu osminu (pradeda Francuz, prabaka Nemica). E sad mene zanima kakve veze naslov ima sa realnom genezom ovog genijalnog kompozitora? On nije ništa manje Francuz nego što je Nemac, a svakako je većinski poreklom Rus. To se iz naslova nikako ne može zaključiti, osim ako ne pođemo od teze koja bi se Hitleru sigurno svidela, a to je da je jedna osmina nečeg što je nemačko mnogo vrednija od istog takvog dela koji je francuski, i od nečega šest puta većeg što je rusko.

Vladimir

pre 10 godina

Ne mogu više!! Pa ovo je sve gore i gore, na svakom koraku.
Šekspirova dela je pisao anonimni aristokrata, Čajkovskij je Nemac...
Pa da, kako to da niže klase i niže rase mogu da stvaraju velika dela? Naravno da ne mogu. Evo "racionalnih" objašnjenja.
Kao da sam u Minhenu 1936.

Mladen Mladenović

pre 10 godina

Ne razumem?! Da li bi "naknadno" otkrivena homoseksualnost trebala da umanji njegov značaj kao velikog kompozitora a, toliko važni, "nemački koreni" da uvećaju njegovu cenu kao genija, ili je možda obrnuto?! Ovo me podseća na pokušaje velikog broja autošovinista u Srbiji, koji iznalaženjem "dalekih predaka" koji obavezno nisu bili Srbi pokušavaju da poboljšaju svoj "kvalitet".Mislim, jadno i bedno, čak i kada se radi o ovako velikom čoveku.

dragan

pre 10 godina

I naravno, sada će se naći neki koji će reći da je sve ovo servirao gej lobi. Žalosno je da je sadašnja Rusija manje tolernatna nego pre 100 godina.

Posle svega, kakve to veze ima i da je bio gej, njegov život - njegov problem. Sigurno, ni sam Putin ili niko od nas neće biti ravan Čajkovskom, jer on je velikan svoga (a i našeg) vremena koji će se uvek pamtiti.

radio mileva

pre 10 godina

Zapravo je vazna samo njegova muzika, koja ga je nadzivela i koja ce nadziveti i sve nas, bili gej ili ne bili, i sta god bili po nacionalnosti! Koga briga za ostalo?!

svabo

pre 10 godina

Par pojasnjenja...u 19. veku trecina nemaca na planeti je zivela u Rusiji. Tamo su imigrirali zbog povoljnih uslova zivota, velike zarade itd. i to u glavnom u velikim gradovima na Volgi. Njih je i carica Ekaterina Velika, inace cista nemica, planski naseljavala.
Ako gledate genetski, ruski vladari su imali najmanje ruske krvi, pocevski od Ekaterine, i iz godine u godinu imali su je sve manje,
ali to ne znaci da su bili manje "ruski", naravno da su bili najvisi patrioti i da su im interesi Rusije uvek bili jedini cilj.
Pojam ruski se ne vezuje za genetiku, nego za pripadnost posebnoj mentalnosti, nacionalnoj svesti i vrlo bitno - Pravoslavljem.
I jos, Putin nije rekao to sto tendenciozno pise u tekstu, vec je rekao da "mi Cajkovskog volimo zbog njegove muzike, a ne zbog njegove homoseksualnosti" u prevodu, homoseksualnost je licna stvar svakog pojedinca i to ne moze da se voli ili ne voli, a ovde je rec o voljenom kompozitoru i umetniku.
Samnjite malo ociglednu anti-rusku i anti-putinsku propagandu.
Nadam se da cete objaviti komentar.

nema deda mraza

pre 10 godina

ovaj kgb je neumoran. obo rade zbog ooimpijade.
priznace da je bio gej ali je za to kriv njegov nemacki deo pedigrea.

inace, meni putin lici kao da je gej na kvadrat

Kvintni krug

pre 10 godina

Ma da, u stvari svi smo mi GEJ.....
Znaci sve gej do geja u istoriji, prosto je cudno.
(Marko, 8. novembar 2013 10:14)

Ako si na osnovu ovog teksta zaključio da "u stvari svi smo mi gej", tvoja stvar. I tvoj problem. Ja ga uopšte nisam razumeo na taj način, nego samo kao tvrdnju da je veliki kompozitor bio gej, što sam već znao i što je je ngova lična i privatna stvar. Pa šta ako je bio gej? Mene zanima samo njegova (inače, božanstvena) muzika, a ne njegov privatni život, niti s kim spava.

A ovo "u istoriji sve gej do geja", stvarno ti je vrh i odlično pokazuje tvoje neznanje, vrlo tipično za današnje društvo i vreme. Ma koliko tebi i takvima kao ti izgledalo čudno, na svetu postoje i gej ljudi, neki od njih izuzetno talentovani, a neki čak toliko da po nečemu ostaju zabeleženi u istoriji.

Tvoja stvar (i tvoj problem) ako prosečnog geja zamišljaš kao ženskastu pederčinu, kojoj na umu nije ništa drugo i koja nije sposobna nizašta drugo nego da bude opsednuta svojom "perverzijom" i da misli samo na to a koliko će novih partnera spavati.

E, pa grešiš. Da li je tebi i takvima kao ti baš toliko teško da gej ljude zamislite ne kao nešto posebno, nego samo kao ljude koji se u proseku ni po čemu ne razlikuju od drugih "normalnih" ljudi, osim po svojoj sklonosti kao istom polu?

ewkhp

pre 10 godina

nemojte tako! zar rus da bude gej?! u nama bratskom narodu nema gejeva i nije ih nikada bilo. mozda zbog tih par procenata nemacke krvi....

dinosaurus jr

pre 10 godina

I?

Stvaralac se ceni zbog svog rada, a ne zbog toga sto je x,y ili z.
Nesto volimo ili ne volimo zbog licnih utisaka, a ne zbog toga sto je autor x,y ili z.
Prijatelji smo s nekim iz mnogo iracionalnih razloga, a ne iskljucivo zbog toga sto je neko x,y ili z.

Sve ostalo smrducka na fasizam.

Bogdan

pre 10 godina

Ја збиља не разумем поенту текста, објављењу на годишњицу смрти великог композитора.

Aleksandar

pre 10 godina

Da ste pogledali izvor vesti videli bi da piše Dojče vele, odnosno nemački medij, pa je samim tim potpuno logično što su posebno obratili pažnju na nemačko poreklo ovog poznatog umetnika.

Vlada

pre 10 godina

Uvek se sažalim kada spoznam površnost, primitivnost i mediokritetstvo javnog mnjenja i "naučnika" u tekstovima o ovakvim velikanima svetske kulture. I ne, ne mislim na "konzervativizam, ideološku zatucanost" i sl. gluposti, već banalno svođenje ČOVEKA na seksualni nagon. Da li je najbitnija stvar u životu Čajkovskog da li su ga privlačile žene, muškarci ili i žene i muškarci, ili niko? Da li se neko od vas seća kada je objavljen tekst koji se bavi njegovim kompozitorskim opusom, uticajem na druge muzičke veličine, odnosom prema Južnim Slovenima, prema Evropi, prema prirodi, prema drugim savremenicima, prema životu? Ne, najbitnije je njegovo seksualno opredeljenje i eventualna mogućnost da se isto iskoristi u svrhu nečije promocije ili antipromocije, u svrhu politikantskih manipulacija? A onda se narod upeca i jedna od prvih (nekada čak i prva) asocijacija kada se spomene Čajkovski bude njegova homo(bi)seksualnost, kada se pomene Tesla bude njegova nezainteresovanost za seks, kada se pomene Frojd bude njegova opterećenost seksom uslovljena seksualnim traumama iz mladosti, kada se pomene Bajron, jeste njegova veza sa sestričinom itd. Ljudi, samo otkucajte na internetu i videćete koliko se novine, televizije i drugi mediji bave ovim MARGINALNIM stvarima. To je jeziva tendencija savremenog sveta da banalizuje sve što je natprosečno, što se izdvaja, što je genijalno, do te mere da ga svede na najobičniji ljudski telesni nagon i poriv. Veoma prizemno i primitivno.

curly sue

pre 10 godina

Znači najbitnije je da je on u stvari bio Nemac, a ne Sloven jer mi smo divljaci koji ne mogu da proizvedu tako sofisticiranu muziku. A to što je bio gej samo govori u prilog tome da je bio Nemac ;)

Goooospodi pomiiiluj

pre 10 godina

Ne znam samo kako ce ovu bolnu istinu da opravdaju velike patriote na Rusko-Srpskoj osovini. Kako je jedan takav "otpadnik" i "bolesnik" postao tako veliki covek. Zar ne treba ta gej stvar da se suzbije kako se ne bi mladi Ruski derani zaveli na pogresan put i razocarali cara.

GORDON

pre 10 godina

pA LEPO JE pUTIN REKAO ,NE VOLI SE cAJKOVSKI ,ILI BILO KO,ZBOG SVOJE SEKSUALNOSTI VEC ZBOG SVOG UMETNICKOG DARA.nE VIDIM NISTA LOSE,MADA NE VERUJEM DA JE TO pUTINU NEBITNO DA BI NEKOGA STVARNO VOLEO.

nemanja s.

pre 10 godina

Hahahaha! Znači 1/8 nemačke krvi ili pak 1/8 francuske je kriva što je ipak bio homoseksualac!!! Sreća pa mu je ova druga strana pomogla da postane veliki umetnik...
Deutsche welle je malo preterao sa brojanjem krvnih zrnaca. Naravno bio je homo, kao i mnogi umetnici, Božija volja. Bio je Rus, ako je to bitno, prevashodno pripada celom svetu, jer svi ga vole, mislim njegov rad.

Перица

pre 10 godina

Пола Немаца су словенског порекла. Скоро сви источни Немци су прво покрштени, по погермањени Словени. Германизација се вршила економском и црквеном присилом.

Да ли вам то звучи познато?

asdf

pre 10 godina

seksualnost je vise usputno pomenuta, s obzirom na prava koja se uskracuju danas mnogima ne manje vrednim od bilo kog medju nama i ne vidim problem da se pomene poreklo porodice, geni pripadaju prirodi- biologiji i geografskom podrucju, a nacije kulturi i civilizaciji, tako da nemojte mi deliti na osmine kulturno poreklo da nije vaspitan i naucen da voli miziku ne bismo ga ni znali danas, odlican posao porodice cajkovski!

Jovan

pre 10 godina

Ja bih voleo da Nemci više prestanu sa tim pretenzijama na sve i svašta.Bolje da ne ulazimo u poreklo nemačkih genijalaca,jer bi to po njih bilo pogubno.Fridrih Niče-Poljak,Imanuel Kant-Škot,Gotfrid Lajbnic-lužički Srbin,Ludvig van Betoven-Belgijanac,itd.

Лала из Баната

pre 10 godina

@Владимир

У 17. веку Војводина, баш као и Србија и Немачка, нису ни постојале, тако да не знам ко је ту могао да "не само демографски него културно и верски изврши "силовање"". А насељавање немачког становништа на подручјима садашње Војводине, а тадашње јужне Угарске, сигурно није смишљено "да би ми данас слушали о фолксдојчерима, досељеницима и сл."... Предлажем ти да се прво мало информишеш о стварима о којима пишеш, па потом да доносиш закључке.

Поента читаве приче је да се покаже колико је бесмислено националистичко пребројавање "чисте" крви и национално својатање великих умова чије дело припада читавом човечанству, а не нацијама и државама. Потпуно је неважно какво је било сексуално опредељење или пак национална припадност Чајковског за његов стваралачки гениј и допринос светској култури, али то нажалост националисти упорно не могу да схвате...

mislimstvarno

pre 10 godina

@Mladen Mladenović: Mnogo si frustriran, ne shvatas da ljudi koji su iz mesanih porodica i roda ne rade to da bi bili manje Srbi, vec da bi imali raznovrsnost u porodici, sto je veoma lepo. A ti odmah udario na cistotu gena. Pa po cemu se ti odmah razlikujes od sovinista i pripisujes svima nama iz mesanih brakova da smo autosovinisti. Mi samo ne zelimo da idemo okolo da dokazujemo svoje srbstvo ili jos gore, da treba da vredjamo druge narode od kojih smo potekli. nadam se da cemo se jednog dana svi pomesati, mozda cemo se manje mrzeti. A ti redovno samo ostavljaj te sovinizirane komentare pune srbstva. Mozda ti je deda Bugarin bio da ni ne znas.

Владимир

pre 10 godina

(Перица, 8. novembar 2013 13:52)

Тачно.

Бизмарк је по баби Србин.
Војводина је у 17. веку германизована, када је Немачка не само демографски него културно и верски извршила "силовање" Србије, да би ми данас слушали о фолксдојчерима, досељеницима и сл.

У немачкој давно пре Бизмарка су Срби били већина, онда када се уз такво порекло носила црвена трака око руке, забрањивао језик, исповедање вере...

Него, ако је примарна одредница и асоцијација, те наслов, да је овај геј, о чему ми онда причамо?

Врло је волео Србе, написао је Руско- српски марш. И као Достојевски, позивао на (културно, идеолошко и верско) јединство једног, а два народа.

Krv

pre 10 godina

eeee, kaže isstraživanja pokazala da je imao i nemačke krvi!? pa imao je valjda i francuske, a možda i još neke po tom principu... kao da je to bitno!?

MLADEN Mladenovic

pre 10 godina

(mislimstvarno, 8. novembar 2013 14:48)
Rezon i logika tipičnog autošoviniste. Ne tražite VI, i Vama slični, gene drugih nacija da bi bili "raznovrsniji" već da bi "razblažili" uticaj tog strašnog i "zločinačkog" srpskog gena. Pa ako ima više sastojaka, u genskom "koktelu" neće se toliko osećati uticaj tog "seljačkog i destruktivnog" gena. Naravno, da nisam šovinista jer celog svog života živim sa ljudima drugih nacionalnosti ali, sa njima sam uvek na ravnim osnovama i "na čistom".Onako kako oni tretiraju mene i moju naciju, onako kakav odnos oni gaje prema meni i mojoj naciji, na isti način ili recipročno postupam i ja prema njima.Srbija ima isuviše iskompleksiranih autošovinista, kojima ćeš iz usta pre izvući i najpoganije reči od jasnog deklarisanja pripadnosti srpskoj naciji jer to smatraju sramotom. Svi će biti Hrvati, Slovenci, Crnogorci ali, tipičan srpski autošovinista će se predstaviti "Ja sam iz Beograda ili Kragujevca"?!On to radi da ne bi povredio Hrvate,muslimane, Crnogorce ili bilo koga jer,sasvim sigurno smatra da će time narušiti mir i uspostavljeno "dragoceno prijateljstvo".Došli smo u ovakvu situaciju zbog svoga nevaspitanja zbog svoje anacaionalnosti, ateizma i kao vrhunac svega, alavosti ali to nema veze sa muzikom, zar ne?

Nikola

pre 10 godina

A da sad kao nikada u istoriji nije bilo poznatih gay osoba?!Gay osoba je uvek bilo i biće, mnogi str8 ljudi koji se tako predstavljaju, zapravo su gay. Malo pogledajte muškarce u svojoj okolini, medju vašim, očevima, ujacima, stričevima i sl. ima mnogo gay osoba.Prvo se prepoznaje po ponašanju, zatim,izbrojte samo muškarce koji se nikad nisu ženili ili one koji su se oženili prvi put u 50 oj godini, ne mora da znači ali uglavnom su prikriveni gay. Meni je gay ok i mislim da tu nema ništa sporno, ono što nije ok je ukoliko oni počnu da umesto da promovišu borbu za svoja prava, počnu da promovišu homoseksualnost. Uveren sam i mnogi su toga ovde svesni jer prosto je tako, oko 90% čovečanstva je heteroseksualno i ni na koji način tih 10% gay o.ne može da ugrozi ovih 90%, tj. gay osobe nikako ne mogu da dovedu do ugrožavanja opstanka čovečanstva ili šta slično, biti heteroseksualan znači sa tim se roditi, a ubedljiva većina ljudi radja se kao heteroseksualci, odredjena manjina radjaju se kao homoseksualci , ni jedno ni drugo nije bolest, prosto se ljudi tako rode, ima nešto u genima, nešto se desi ali moderna medicina nije još otkrila šta to. Svako može da iznese svoje mišljenje. Ja iskreno mislim da je priroda time što je neko homoseksualan na neki način izvršila prirodnu selekciju, tj. kontrolu broja ljudi, tako je sa svim živim bićima, zato postoje sa druge strane i upečatljivije stvari u ljudskoj prirodi, a to su svakako bolesti, koje imaju sva živa bića, to je pr. kontrola.

marko

pre 10 godina

I opet kazem, dajte samo jedan dokaz da je bio homo ali batalite ono vase procitaj ovo procitaj ono itd... Daj konkretan dokaz ili cuti a tvrdim da ne postoji ni jedan. Osim nekih pisama koje svako tumaci kako mu odgovara. Da li ga je neko licno video u sex. odnosu sa drugim muskarcem? Nije, molim lepo. A to sto se nije zenio, pa sta, mozda covek jednostavno ne voli da mu zena zvoca po ceo dan :) Dosadili ste vise sa propagandom, smesni ste...

nekogovic

pre 10 godina

naravno, najbitnije i presudno za stvaralastvo i talenat Cajkovskog je 3 kapi arijevske krvi...jer sloveni ne mogu da prave muziku, oni su niza rasa.

Vladimir

pre 10 godina

Ne mogu više!! Pa ovo je sve gore i gore, na svakom koraku.
Šekspirova dela je pisao anonimni aristokrata, Čajkovskij je Nemac...
Pa da, kako to da niže klase i niže rase mogu da stvaraju velika dela? Naravno da ne mogu. Evo "racionalnih" objašnjenja.
Kao da sam u Minhenu 1936.

marko

pre 10 godina

I opet kazem, dajte samo jedan dokaz da je bio homo ali batalite ono vase procitaj ovo procitaj ono itd... Daj konkretan dokaz ili cuti a tvrdim da ne postoji ni jedan. Osim nekih pisama koje svako tumaci kako mu odgovara. Da li ga je neko licno video u sex. odnosu sa drugim muskarcem? Nije, molim lepo. A to sto se nije zenio, pa sta, mozda covek jednostavno ne voli da mu zena zvoca po ceo dan :) Dosadili ste vise sa propagandom, smesni ste...

dragan

pre 10 godina

I naravno, sada će se naći neki koji će reći da je sve ovo servirao gej lobi. Žalosno je da je sadašnja Rusija manje tolernatna nego pre 100 godina.

Posle svega, kakve to veze ima i da je bio gej, njegov život - njegov problem. Sigurno, ni sam Putin ili niko od nas neće biti ravan Čajkovskom, jer on je velikan svoga (a i našeg) vremena koji će se uvek pamtiti.

nema deda mraza

pre 10 godina

ovaj kgb je neumoran. obo rade zbog ooimpijade.
priznace da je bio gej ali je za to kriv njegov nemacki deo pedigrea.

inace, meni putin lici kao da je gej na kvadrat

Mladen Mladenović

pre 10 godina

Ne razumem?! Da li bi "naknadno" otkrivena homoseksualnost trebala da umanji njegov značaj kao velikog kompozitora a, toliko važni, "nemački koreni" da uvećaju njegovu cenu kao genija, ili je možda obrnuto?! Ovo me podseća na pokušaje velikog broja autošovinista u Srbiji, koji iznalaženjem "dalekih predaka" koji obavezno nisu bili Srbi pokušavaju da poboljšaju svoj "kvalitet".Mislim, jadno i bedno, čak i kada se radi o ovako velikom čoveku.

curly sue

pre 10 godina

Znači najbitnije je da je on u stvari bio Nemac, a ne Sloven jer mi smo divljaci koji ne mogu da proizvedu tako sofisticiranu muziku. A to što je bio gej samo govori u prilog tome da je bio Nemac ;)

ewkhp

pre 10 godina

nemojte tako! zar rus da bude gej?! u nama bratskom narodu nema gejeva i nije ih nikada bilo. mozda zbog tih par procenata nemacke krvi....

Kvintni krug

pre 10 godina

Ma da, u stvari svi smo mi GEJ.....
Znaci sve gej do geja u istoriji, prosto je cudno.
(Marko, 8. novembar 2013 10:14)

Ako si na osnovu ovog teksta zaključio da "u stvari svi smo mi gej", tvoja stvar. I tvoj problem. Ja ga uopšte nisam razumeo na taj način, nego samo kao tvrdnju da je veliki kompozitor bio gej, što sam već znao i što je je ngova lična i privatna stvar. Pa šta ako je bio gej? Mene zanima samo njegova (inače, božanstvena) muzika, a ne njegov privatni život, niti s kim spava.

A ovo "u istoriji sve gej do geja", stvarno ti je vrh i odlično pokazuje tvoje neznanje, vrlo tipično za današnje društvo i vreme. Ma koliko tebi i takvima kao ti izgledalo čudno, na svetu postoje i gej ljudi, neki od njih izuzetno talentovani, a neki čak toliko da po nečemu ostaju zabeleženi u istoriji.

Tvoja stvar (i tvoj problem) ako prosečnog geja zamišljaš kao ženskastu pederčinu, kojoj na umu nije ništa drugo i koja nije sposobna nizašta drugo nego da bude opsednuta svojom "perverzijom" i da misli samo na to a koliko će novih partnera spavati.

E, pa grešiš. Da li je tebi i takvima kao ti baš toliko teško da gej ljude zamislite ne kao nešto posebno, nego samo kao ljude koji se u proseku ni po čemu ne razlikuju od drugih "normalnih" ljudi, osim po svojoj sklonosti kao istom polu?

svabo

pre 10 godina

Par pojasnjenja...u 19. veku trecina nemaca na planeti je zivela u Rusiji. Tamo su imigrirali zbog povoljnih uslova zivota, velike zarade itd. i to u glavnom u velikim gradovima na Volgi. Njih je i carica Ekaterina Velika, inace cista nemica, planski naseljavala.
Ako gledate genetski, ruski vladari su imali najmanje ruske krvi, pocevski od Ekaterine, i iz godine u godinu imali su je sve manje,
ali to ne znaci da su bili manje "ruski", naravno da su bili najvisi patrioti i da su im interesi Rusije uvek bili jedini cilj.
Pojam ruski se ne vezuje za genetiku, nego za pripadnost posebnoj mentalnosti, nacionalnoj svesti i vrlo bitno - Pravoslavljem.
I jos, Putin nije rekao to sto tendenciozno pise u tekstu, vec je rekao da "mi Cajkovskog volimo zbog njegove muzike, a ne zbog njegove homoseksualnosti" u prevodu, homoseksualnost je licna stvar svakog pojedinca i to ne moze da se voli ili ne voli, a ovde je rec o voljenom kompozitoru i umetniku.
Samnjite malo ociglednu anti-rusku i anti-putinsku propagandu.
Nadam se da cete objaviti komentar.

Goooospodi pomiiiluj

pre 10 godina

Ne znam samo kako ce ovu bolnu istinu da opravdaju velike patriote na Rusko-Srpskoj osovini. Kako je jedan takav "otpadnik" i "bolesnik" postao tako veliki covek. Zar ne treba ta gej stvar da se suzbije kako se ne bi mladi Ruski derani zaveli na pogresan put i razocarali cara.

GORDON

pre 10 godina

pA LEPO JE pUTIN REKAO ,NE VOLI SE cAJKOVSKI ,ILI BILO KO,ZBOG SVOJE SEKSUALNOSTI VEC ZBOG SVOG UMETNICKOG DARA.nE VIDIM NISTA LOSE,MADA NE VERUJEM DA JE TO pUTINU NEBITNO DA BI NEKOGA STVARNO VOLEO.

MLADEN Mladenovic

pre 10 godina

(mislimstvarno, 8. novembar 2013 14:48)
Rezon i logika tipičnog autošoviniste. Ne tražite VI, i Vama slični, gene drugih nacija da bi bili "raznovrsniji" već da bi "razblažili" uticaj tog strašnog i "zločinačkog" srpskog gena. Pa ako ima više sastojaka, u genskom "koktelu" neće se toliko osećati uticaj tog "seljačkog i destruktivnog" gena. Naravno, da nisam šovinista jer celog svog života živim sa ljudima drugih nacionalnosti ali, sa njima sam uvek na ravnim osnovama i "na čistom".Onako kako oni tretiraju mene i moju naciju, onako kakav odnos oni gaje prema meni i mojoj naciji, na isti način ili recipročno postupam i ja prema njima.Srbija ima isuviše iskompleksiranih autošovinista, kojima ćeš iz usta pre izvući i najpoganije reči od jasnog deklarisanja pripadnosti srpskoj naciji jer to smatraju sramotom. Svi će biti Hrvati, Slovenci, Crnogorci ali, tipičan srpski autošovinista će se predstaviti "Ja sam iz Beograda ili Kragujevca"?!On to radi da ne bi povredio Hrvate,muslimane, Crnogorce ili bilo koga jer,sasvim sigurno smatra da će time narušiti mir i uspostavljeno "dragoceno prijateljstvo".Došli smo u ovakvu situaciju zbog svoga nevaspitanja zbog svoje anacaionalnosti, ateizma i kao vrhunac svega, alavosti ali to nema veze sa muzikom, zar ne?

Перица

pre 10 godina

Пола Немаца су словенског порекла. Скоро сви источни Немци су прво покрштени, по погермањени Словени. Германизација се вршила економском и црквеном присилом.

Да ли вам то звучи познато?

Nikola

pre 10 godina

A da sad kao nikada u istoriji nije bilo poznatih gay osoba?!Gay osoba je uvek bilo i biće, mnogi str8 ljudi koji se tako predstavljaju, zapravo su gay. Malo pogledajte muškarce u svojoj okolini, medju vašim, očevima, ujacima, stričevima i sl. ima mnogo gay osoba.Prvo se prepoznaje po ponašanju, zatim,izbrojte samo muškarce koji se nikad nisu ženili ili one koji su se oženili prvi put u 50 oj godini, ne mora da znači ali uglavnom su prikriveni gay. Meni je gay ok i mislim da tu nema ništa sporno, ono što nije ok je ukoliko oni počnu da umesto da promovišu borbu za svoja prava, počnu da promovišu homoseksualnost. Uveren sam i mnogi su toga ovde svesni jer prosto je tako, oko 90% čovečanstva je heteroseksualno i ni na koji način tih 10% gay o.ne može da ugrozi ovih 90%, tj. gay osobe nikako ne mogu da dovedu do ugrožavanja opstanka čovečanstva ili šta slično, biti heteroseksualan znači sa tim se roditi, a ubedljiva većina ljudi radja se kao heteroseksualci, odredjena manjina radjaju se kao homoseksualci , ni jedno ni drugo nije bolest, prosto se ljudi tako rode, ima nešto u genima, nešto se desi ali moderna medicina nije još otkrila šta to. Svako može da iznese svoje mišljenje. Ja iskreno mislim da je priroda time što je neko homoseksualan na neki način izvršila prirodnu selekciju, tj. kontrolu broja ljudi, tako je sa svim živim bićima, zato postoje sa druge strane i upečatljivije stvari u ljudskoj prirodi, a to su svakako bolesti, koje imaju sva živa bića, to je pr. kontrola.

nemanja s.

pre 10 godina

Hahahaha! Znači 1/8 nemačke krvi ili pak 1/8 francuske je kriva što je ipak bio homoseksualac!!! Sreća pa mu je ova druga strana pomogla da postane veliki umetnik...
Deutsche welle je malo preterao sa brojanjem krvnih zrnaca. Naravno bio je homo, kao i mnogi umetnici, Božija volja. Bio je Rus, ako je to bitno, prevashodno pripada celom svetu, jer svi ga vole, mislim njegov rad.

Jovan

pre 10 godina

Ja bih voleo da Nemci više prestanu sa tim pretenzijama na sve i svašta.Bolje da ne ulazimo u poreklo nemačkih genijalaca,jer bi to po njih bilo pogubno.Fridrih Niče-Poljak,Imanuel Kant-Škot,Gotfrid Lajbnic-lužički Srbin,Ludvig van Betoven-Belgijanac,itd.

Владимир

pre 10 godina

(Перица, 8. novembar 2013 13:52)

Тачно.

Бизмарк је по баби Србин.
Војводина је у 17. веку германизована, када је Немачка не само демографски него културно и верски извршила "силовање" Србије, да би ми данас слушали о фолксдојчерима, досељеницима и сл.

У немачкој давно пре Бизмарка су Срби били већина, онда када се уз такво порекло носила црвена трака око руке, забрањивао језик, исповедање вере...

Него, ако је примарна одредница и асоцијација, те наслов, да је овај геј, о чему ми онда причамо?

Врло је волео Србе, написао је Руско- српски марш. И као Достојевски, позивао на (културно, идеолошко и верско) јединство једног, а два народа.

Milentije

pre 10 godina

Naslov zaista odiše nekom vrstom rasizma. To pitanje krvi zaista budi negativne asocijacije, ali kad se već priča o tome vredi reći da je očigledno da čajkovski ima i nemačke i francuske krvi (ovo drugo se ne spominje u naslovu), i to po jednu osminu (pradeda Francuz, prabaka Nemica). E sad mene zanima kakve veze naslov ima sa realnom genezom ovog genijalnog kompozitora? On nije ništa manje Francuz nego što je Nemac, a svakako je većinski poreklom Rus. To se iz naslova nikako ne može zaključiti, osim ako ne pođemo od teze koja bi se Hitleru sigurno svidela, a to je da je jedna osmina nečeg što je nemačko mnogo vrednija od istog takvog dela koji je francuski, i od nečega šest puta većeg što je rusko.

Bogdan

pre 10 godina

Ја збиља не разумем поенту текста, објављењу на годишњицу смрти великог композитора.

Силвија

pre 10 godina

Да, баш чудно да је руски композитор имао и немачке крви. То мора да је изузетно ретка појава у Русији у којој је, својевремено, и царица била Немица.

Aleksandar

pre 10 godina

Da ste pogledali izvor vesti videli bi da piše Dojče vele, odnosno nemački medij, pa je samim tim potpuno logično što su posebno obratili pažnju na nemačko poreklo ovog poznatog umetnika.

Лала из Баната

pre 10 godina

@Владимир

У 17. веку Војводина, баш као и Србија и Немачка, нису ни постојале, тако да не знам ко је ту могао да "не само демографски него културно и верски изврши "силовање"". А насељавање немачког становништа на подручјима садашње Војводине, а тадашње јужне Угарске, сигурно није смишљено "да би ми данас слушали о фолксдојчерима, досељеницима и сл."... Предлажем ти да се прво мало информишеш о стварима о којима пишеш, па потом да доносиш закључке.

Поента читаве приче је да се покаже колико је бесмислено националистичко пребројавање "чисте" крви и национално својатање великих умова чије дело припада читавом човечанству, а не нацијама и државама. Потпуно је неважно какво је било сексуално опредељење или пак национална припадност Чајковског за његов стваралачки гениј и допринос светској култури, али то нажалост националисти упорно не могу да схвате...

dinosaurus jr

pre 10 godina

I?

Stvaralac se ceni zbog svog rada, a ne zbog toga sto je x,y ili z.
Nesto volimo ili ne volimo zbog licnih utisaka, a ne zbog toga sto je autor x,y ili z.
Prijatelji smo s nekim iz mnogo iracionalnih razloga, a ne iskljucivo zbog toga sto je neko x,y ili z.

Sve ostalo smrducka na fasizam.

radio mileva

pre 10 godina

Zapravo je vazna samo njegova muzika, koja ga je nadzivela i koja ce nadziveti i sve nas, bili gej ili ne bili, i sta god bili po nacionalnosti! Koga briga za ostalo?!

mislimstvarno

pre 10 godina

@Mladen Mladenović: Mnogo si frustriran, ne shvatas da ljudi koji su iz mesanih porodica i roda ne rade to da bi bili manje Srbi, vec da bi imali raznovrsnost u porodici, sto je veoma lepo. A ti odmah udario na cistotu gena. Pa po cemu se ti odmah razlikujes od sovinista i pripisujes svima nama iz mesanih brakova da smo autosovinisti. Mi samo ne zelimo da idemo okolo da dokazujemo svoje srbstvo ili jos gore, da treba da vredjamo druge narode od kojih smo potekli. nadam se da cemo se jednog dana svi pomesati, mozda cemo se manje mrzeti. A ti redovno samo ostavljaj te sovinizirane komentare pune srbstva. Mozda ti je deda Bugarin bio da ni ne znas.

Vlada

pre 10 godina

Uvek se sažalim kada spoznam površnost, primitivnost i mediokritetstvo javnog mnjenja i "naučnika" u tekstovima o ovakvim velikanima svetske kulture. I ne, ne mislim na "konzervativizam, ideološku zatucanost" i sl. gluposti, već banalno svođenje ČOVEKA na seksualni nagon. Da li je najbitnija stvar u životu Čajkovskog da li su ga privlačile žene, muškarci ili i žene i muškarci, ili niko? Da li se neko od vas seća kada je objavljen tekst koji se bavi njegovim kompozitorskim opusom, uticajem na druge muzičke veličine, odnosom prema Južnim Slovenima, prema Evropi, prema prirodi, prema drugim savremenicima, prema životu? Ne, najbitnije je njegovo seksualno opredeljenje i eventualna mogućnost da se isto iskoristi u svrhu nečije promocije ili antipromocije, u svrhu politikantskih manipulacija? A onda se narod upeca i jedna od prvih (nekada čak i prva) asocijacija kada se spomene Čajkovski bude njegova homo(bi)seksualnost, kada se pomene Tesla bude njegova nezainteresovanost za seks, kada se pomene Frojd bude njegova opterećenost seksom uslovljena seksualnim traumama iz mladosti, kada se pomene Bajron, jeste njegova veza sa sestričinom itd. Ljudi, samo otkucajte na internetu i videćete koliko se novine, televizije i drugi mediji bave ovim MARGINALNIM stvarima. To je jeziva tendencija savremenog sveta da banalizuje sve što je natprosečno, što se izdvaja, što je genijalno, do te mere da ga svede na najobičniji ljudski telesni nagon i poriv. Veoma prizemno i primitivno.

asdf

pre 10 godina

seksualnost je vise usputno pomenuta, s obzirom na prava koja se uskracuju danas mnogima ne manje vrednim od bilo kog medju nama i ne vidim problem da se pomene poreklo porodice, geni pripadaju prirodi- biologiji i geografskom podrucju, a nacije kulturi i civilizaciji, tako da nemojte mi deliti na osmine kulturno poreklo da nije vaspitan i naucen da voli miziku ne bismo ga ni znali danas, odlican posao porodice cajkovski!

Krv

pre 10 godina

eeee, kaže isstraživanja pokazala da je imao i nemačke krvi!? pa imao je valjda i francuske, a možda i još neke po tom principu... kao da je to bitno!?