Subota, 20.07.2013.

20:45

Zašto naučnici javno ne pričaju o NLO-ima?

Izvor: Huffington Post

Zašto nauènici javno ne prièaju o NLO-ima? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

53 Komentari

Sortiraj po:

PotkovanPravomNaukom

pre 10 godina

Ja zaista ne mogu da verujem niko nema pojma sta su UFO!

UFO i oni sto slede ce biti naslednici nevidljivih terorista. I oni ce biti nevidljivi jer su takvi neprijatelji najzahvalniji, uvek mozes da ih optuzis za bilo sta a nikako ne mozes da ih uhvatis jer su takoreci nevidljivi...
A ustvari to su ista ova ovde http://www.youtube.com/watch?v=r_EP4fZcYkY bica (nije fake, sve je realno) koja, uzgred receno, mogu da se pretvore u bilo sta. A posao im je da varaju i lazu ovakve pacijente...

Дејан

pre 10 godina

Мени је потпуно логично да остоје други интелигентни облици у свемиру. И њихов "живот" не мора да буде сличан нашем, можда су им тела сткана од других елемената, можда не удишу ваздух већ неке друг, нама непознате гасове. До скоро се мислило да је брзина светлости максимална брзина, па су у Церну утрдили да постоје честице које се крећу брже, дакле, врло је вероватно да је стпене развоја других ентитета, не кажем ванземаљаца, ЗНАЧАЈНО НАПРЕДНИЈИ ОД НЕШЕГ. А бај д веј, више је људи видело НЛО него што је видело Госпу, или неку другу свету личност. А онај што спомиње еволуцију, мајмуне, коацервате, тај очигледно живи у доба Чарлса Дарвина, пошто је наука већ увелико одбацила линеарност еволуције, поготово када је људски род у питању.

lale

pre 10 godina

Uzmite casu za rakiju i njome zahvatite vodu na obali Tihog okeana, pogledajte u nju i gle nema nista zivo u toj casi vode! Da li to znaci da u okeanu nema zivota??? Kao ta casica toliko smo mi istrazili nasu galaksiju a tek svemir! Siguran sam da nasa galaksija kao nas Tihi okean je puna raznih oblila zivota ali nasa tehnologija je jos uvek primitivna i pitanje je samo vremena kada ce mo otkriti! Pre 130 godina bilo je ne zamislivo da covek leti a danas mozemo da odemo na Mesec...

branko

pre 10 godina

Pričao je Milan Ćirković da je matematički dokazano da život u svemiru (pored ovog na Zemlji) ne postoji. A kako je to dokazano, ne umem da ponovim.
(A ja se ipak nadam da ga ima :), 21. jul 2013 10:40)
-------------
Matematicari ne razumeju "bezkonacnost" (infinity) tako da ima dosta teorija o ovom subjektu.

Svemir i vreme su beskonacni prema tome Milanova teorija (koju ti nemozes da ponovis) nije logicna. Beskonacnost GARANTUJE da u svemiru postoji beskonacan broj planeta kao sto je zemlja.

Drugim recima, u beskonacnom svemiru MORA da postoji beskonacan broj svega u beskonacnom kapacitetu.

(is dokumentarca) - BBC Do beskonacnosti i sire:
"Ja sam video stvari koje vi ljudi nebiste verovali. Stvari koje ce promenuti vas pogled na ovaj svet. Dovoljno... da dovede ljudska bica do ludila."
http://www.youtube.com/watch?v=ACUU7CIMPCY
.

Hrvat

pre 10 godina

Bilo je to 1978. godine kad sam kao petnaestogodišnji momčić s 5 prijatelja bio na noćnom kupanju na plaži jednog dubrovačkog hotela. Noć je bila vedra i topla, more poput ulja, a nije bilo ni daška vjetra. U jednom trenutku na horizontu smo, nekoliko kilometara daleko od plaže (teško je bilo procijeniti udaljenost) ugledali svjetleću kuglu koja se spuštala prema površini mora, a onda se zaustavila i lebdila barem jedan minut. Čuvar plaže, ozbiljniji čovjek od četrdesetak godina, bio je u našoj neposrednoj bilzini. I on je vidio tu kuglu i pokušavao odgonetnuti što je to. Svi smo mislili da se radi o helikopteru, no kugla (možda i neki drugi oblik ali je zbog jakog svjetla nalikovalo kugli) nije ispuštala apsolutno nikakav zvuk. Minut nakon što smo je ugledali, kugla se bešumno, prvo polako, a onda sve brže i brže, počela dizati prema vedrom nebu. U jednom trenutku je toliko ubrzala da je bilo jasno da nije helikopter ili neka ljudima poznata letjelica. Na koncu je ogromnom brzinom nestala među zvijezdama. O ovome smo pričali roditeljima i drugim prijateljima, ali, naravno, nitko nam nije vjerovao. Dan danas ne znam o čemu se radilo, no sasvim sam siguran da to nije bilo ovozemaljskog podrijetla niti je to bio bilo kakav prirodni fenomen. Od toga dana sam potpuno siguran da nismo sami.

Cvetko

pre 10 godina

Neki drugi oblik zivota uopste ne mora da bude udaljen milijardama kilometara na nekoj nepoznatoj planeti u drugoj galaksiji. Moze postojati isto ovde na Zemlji samo u drugoj dimenziji. Mi nih ne vidimo, ali oni mozda nas vide.

Ur

pre 10 godina

Ne pricaju jer nemaju pojma. Zasto se pretpostavlja da naucnici znaju o NLOima vise nego bilo ko drugi? Napravili su letelicu kojom moze da se putuje u druge galaksije? Sumnjam. Ili su mozda zatekli NLO neke druge rase koja je upravo prevalila ogromne kosmicke distance kad im se usled kvara na cincilatoru srusio brod iznad Novog Meksika. Mora da je tako bilo.

mikac

pre 10 godina

a zasto mislite da ciklusi planeta i sunaca nisu zivot?
(nema deda mraza, 21. jul 2013 13:19)

Da, postoji ta uzbudljiva teorija da su zvezde u stvari jedna od manifestacija zivota koji je nama na prvi pogled nepojmljiv, ali moguc. Zvezde se radjaju, razvijaju se, regulisu unutrasnje procese, umiru i na neki nacin ostavljaju potomstvo. Pa i mi smo u krajnjoj liniji deca zvezda jer su svi elementi od kojih je sacinjeno nase telo sintetisani u drevnim, danas odavno mrtvim zvezdama. Sve je to naravno mnogo drugacije od zivota kakav mi vodimo, ali... ko zna? Ako pretpostavimo da su zvezde zive, da su cak mozda nekako svesne svog postojanja, njihov bioritam je toliko sporiji od ljudskog da je nama prakticno nemoguce da ga pojmimo. Jer ono sto je za nas ceo zivot, za zvezdu je milisekunda, zanemarljivo kratak delic vremena.

Lola

pre 10 godina

Neznam gde sam davno pročitao jako interesantno štivo o tome kako smo mi na zemlji samo prozvod vanzemaljaca. Čovek je tako nastao sto su inteligentniji bića testirali beke svoje izume. Taj eksperiment još uvek traje.

pilow

pre 10 godina

Krajnje je vreme da neko iz naučnih krugova progovori o ovoj temi. Naravno da nismo sami u svemiru, i to niko ozbiljan valjda i ne misli. Potpuno je naivno i besmisleno pričati o tome da se ne mogu preći tolike razdaljine, da se ne mogu postići te i te brzine i sl. Ne mogu nama poznatim sredstvima i načinima, ali, ne znači da ono za šta ne znamo i ne postoji.

Istina je tamo negde.
(Deja Vu, 21. jul 2013 02:18)

kao i dosije X

i tako to

pre 10 godina

Mada je izvesno da je ispitivanje fenomen NLO-a u rangu čiste pseudonaučnosti, Dejvis iznosi jednu veliku istinu koja je nam govori koliko je naučna javnost opterećena raznim osuđivanjima, sujetom, osvetoljubivošću...to je pravi problem, koji tek treba rešiti.

iskustvo uci

pre 10 godina

Kao sto je Karl Sagan rekao ,,Mene vise plasi ako smo stvarno sami u svemiru". Drugo, H(itler) kanal (svaka treca emisija o drugom svetskom ratu)izvor informacija?! Au!

mikac

pre 10 godina

Civilizacija koja je tehnoloski ali i drustveno sposobna da prevaljuje ogromne razdaljine u svemiru bi po prirodi stvari morala biti hiljadama, mozda i stotinama hiljada godina naprednija od nas. To je ogromna razlika i mi ne mozemo ni pretpostaviti u kom obliku dolaze, kako izgledaju i na koji nacin se krecu. Sasvim je moguce da su svuda oko nas ali mi toga jednostavno nismo svesni. A sto se komunikacije sa nama tice... kao sto je dr. Neil DeGrasse jednom lepo rekao: o cemu bi oni uoste imali da pricaju sa nama? To bi bilo kao da mi pokusavamo da zapocnemo diskusiju sa majmunom :)

Mimi

pre 10 godina

Zar je moguce da bilo ko veruje u onu emisiju sa history-ja? Ovde ljudi ocigledno nisu bas cisti u glavu. Imate svi na srecu ili zalost internet i mozete pronaci veliki broj cenjenih i sjajnih astro fizicara,recimo Nil Degras Tajson...Vrlo razumno i logicno objasnjava covek. Sudeci po sastavu i prusustvu materije u svemiru,vecina ozbiljnih naucnika je stava da bi bili zacudjeni da nema zivota svuda po univerzumu,samo sto i najblizi kandidati su za sad minimum nekoliko svetlosnih godina,sto je za nas ,trenutno nepremostiva prepreka.Nista drugo,nikakve teorije zavere i budalastine o leteciim tanjirima i drevnim vanzemaljcima.Za zivot na zemlji je evolucija zaslusna,gradivo osnovne skole.Ko u nju ne veruje,ima ustanova i za vas da se lecite.

ZokiTamnava

pre 10 godina

@goran

"Dragi Zoki,
1492 godine su se svi smejali kada je Kolumbus rekao da je zemlja kugla.... pa je covek to lepo dokazao"

Covek je tvrdio da moze preko okeana do Indije i nije. Imao je srece za Amerikom sto je naso. A prica o tome da su ljudi verovali u srednjem veku da je zemlja ravna je mith i nista vise.

Prica o Galileji je komplikovana, u sustini nije dokazao on da je se zemlja krece oko sunca nego kepler. Jer je tacno reko da put oko sunca je eklipsa a ne krug.

A ja se ipak nadam da ga ima :)

pre 10 godina

Deja Vu, 21. jul 2013 02:18

Pričao je Milan Ćirković da je matematički dokazano da život u svemiru (pored ovog na Zemlji) ne postoji. A kako je to dokazano, ne umem da ponovim.

branko

pre 10 godina

Zato sto se mi nebi osecali da smo na "vrhu lanca ishrane" a koliko znam postoji samo broj 1 a sve je ostalo za jelo, upotrebu i igru.

Takodje neverujem da bi "oni" izlecili sve nase bolesti, patnja, ratovi i mrznja bi nestali... i onda bi cela planeta zivela u nekoj nedodjiji. Nemoguce je to ali bilo bi prelepo.

Jedina stvar koja mene zanima je kakvu "energiju" koriste. Neverujem da je to nafta ili ugalj.

Зоран

pre 10 godina

Da ima zivota van planete niko ne spori. Sporno je da su dosli posebno sto po teoriji relativacije ne mozes letiti brze od svetlosne brzine i onda dodje i ne jaljaju se.

Ne logicno zar ne.
(ZokiTamnava, 20. jul 2013 23:40)

Врло логично. Ти који су у стању да лете брзином светлоси или већом немају шта да траже са нама или да нам се обраћају. Само да баце поглед на нас, узму нешто и оду.

Zoran

pre 10 godina

Kome da kazu da vanzemaljci postoje? Pa narodi jos zaziru od druge rase, kako bi tek reagovali na nesto sto ne lici na nas skoro nikako? Eno vam raznorazne utakmice gde crnci igraju (po Evropi). Sta im se sve prica? Ako postoje vanzemaljci i ako su nas nasli, jasno je da im nismo bolji od neke zivotinje koja se svega plasi, od svacega zazire i koja je spremna da ubije iz cistog straha ili obesti.

zlobni cinik

pre 10 godina

U vezi jednog od prethodnih komentara, a koji spominje seriju o drevnim astronautima.
Odgledao sam više puta serijal, ispade da je maltene sav život na planeti, uključujući ljudski rod i kulturu, plod aktivnog uplitanja drevnih posetilaca iz svemira.
Samo jednu stvar nikako da objasne: kako je nastao prvi život i inteligentna bića koja su počela da šetkaju svemirom i da intervenišu na drugim planetama.

Pero

pre 10 godina

UFOlogija je, na neki svoj način, naslednik hrišćanstva. Nije stoga ni čudo što je ufologija najjača u SAD, zemlji koja je nastala kao utočište hrišćanskih fundamentalista. Zamislite da se u Italiji, pored svih onih Gospinih kipića koji plaču, neko bavi još i vanzemaljcima. Verovanje u Gospina čuda i verovanje u vanzemaljce su slična stvar, i nikad mi nije bilo jasno zašto je jedno stvar srca i duboke duhovnosti, a drugo predmet podsmeha i napada. Da zaista postoji bilo šta što bi moglo poslužiti kao dokaz postojanja ili kontakta sa vanzemaljskim civilizacijama, za to bi se znalo. Tamo gore za nas nema ničega osim ogromnih tela koja se sudaraju u mraku. O Gospi ni ne treba trošiti reči. :)

Schwarze Sonne

pre 10 godina

"Zašto naučnici javno ne pričaju o NLO-ima?

Zato sto NLO-i nisu vanzemaljskog porekla nego su strogo cuvana vojna tajna, tehnologija koju su Amerikanci (mozda cak i Rusi) opljackali unistavajuci Nemacku 1945-te:

http://www.bibliotecapleyades.net/archivos_pdf/ufos_nazigermany.pdf

Naravno da vladine obavestajne sluzbe plasiraju price o "vanzemaljcima" kako bi prikrile ove tajne i diskreditovale svakog ko o njima prica kao sarlatana i maloumnika.

gfserbia blogspot

pre 10 godina

Zato sto bi ostali bez plate. Da bi vladajuca elita odrzala drustveni poredak mora da drzi ljude u neznanju i zabludama. Znanje istine o NLO, naprednim tehnologijama, poreklu civilizacije, moci svesti, onemogucilo bi poredak kakav danas postoji gde mala grupa vlada sa 7 milijardi ljudi drzeci ih na primitivnom nivou i u neznanju. Globalna kontrola uma kroz edukaciju, medije i stavove "autoriteta" deluje da drzi sve sto je bitno podalje od uma masovne populacije, dok im se sa druge strane mozak sistematski puni nebitnim stvarima, zabavom i zaglupljivanjem. Ljudi se celog zivota treniraju da budu mentalni robovi sa izopacenim materijalnim sistemom vrednosti baziranom na sebicnosti i prestizu umesto razvoju i slobodi. Vestacki nametnuta borba za prezivljavanje oduzima 100% vremena prosecnog coveka pa on nema mogucnosti da razmislja o necem sto je stvarno bitno.

ccc

pre 10 godina

history channel? ozbiljno? pa to kao da neko pocne da citira "autoritete" tipa trece oko, natalne karte, renomirane astrologe i slicno. hvala, dovidjenja.

Deja Vu

pre 10 godina

Krajnje je vreme da neko iz naučnih krugova progovori o ovoj temi. Naravno da nismo sami u svemiru, i to niko ozbiljan valjda i ne misli. Potpuno je naivno i besmisleno pričati o tome da se ne mogu preći tolike razdaljine, da se ne mogu postići te i te brzine i sl. Ne mogu nama poznatim sredstvima i načinima, ali, ne znači da ono za šta ne znamo i ne postoji.

Istina je tamo negde.

Logika

pre 10 godina

Svemir je neopisivo velik.

Recimo da je našao zemaljska znanost na toliko visokoj razini da je razvila pogon drastično brži od svjetlosti. Znači, ludilo totalno, fizika okrenuta naglavačke; tu su očito i teraformiranje i zero point energy i Dysonova sfera i sve ostalo što možete ili ne možete zamisliti. Roboti rade sve i vjerojatno se bave i znanošću, singularnost je pred vratima, a ljudi vjerojatno samo prakticiraju seks, prežderavanje i umjetnost (otprilike kao nekoć grčko i rimsko plemstvo), jer im ništa drugo nije preostalo.

I onda sad neki Zemljani odluče iz čiste dosade trošiti vrijeme i neopisivu količinu energije da bi otišli gledati neku zaostalu rasu skroz na drugom kraju svemira, u letjelicama koje se tu i tamo sruše.

Umjesto da jedu, piju, slikaju i seksaju se.

Umjesto da u holodecku sve simuliraju, jer ono, ako imaš energiju za put na drugu stranu svemira i znanost ti je toliko napredna, onda imaš i holodeck i super-moćna kvantna računala i sve to skupa. (Ali imaš Yugo 45 od svemirskog broda, pa tu i tamo padneš i samoubiješ se.)

Hmda. Logično!

Prvo: i među znanstvenicima ima psihički bolesnih ljudi.

Drugo: Fermijev paradoks.

Treće: svemir je toliko velik da sigurno u ovom trenutku postoji na milijarde inteligentnih civilizacija, ali vidi sve ovo napisano gore.

Četvrto: kada ste zadnji puta komunicirali s mravom? Ili ga niste uopće primijetili, zgazili ste ga ili zašpricali insekticidom mrava i frendove jer su vam ušli u kuću?

ZokiTamnava

pre 10 godina

Da ima zivota van planete niko ne spori. Sporno je da su dosli posebno sto po teoriji relativacije ne mozes letiti brze od svetlosne brzine i onda dodje i ne jaljaju se.

Ne logicno zar ne.

dzonikg

pre 10 godina

NAravno da nismo sami ali su udaljenosti u svemiru previse i za napredne vanzemaljce..da su dosli do zemlje to bi nam sigurno stavili do znanja..a niti bi bili ruzni ko u SciFI fimovima jer evolucija sem sto tezi ka pameti tezi i ka lepoti.

Boston

pre 10 godina

Pa posecuju nas, mi smo njihovi kucni ljubimci. Sa malo logike covek moze da skonta da mi ovakvi kakvi smo nema sanse da bismo kao vrsta opstali.

vjernik neuvjereni

pre 10 godina

Dragi moji neupuceni i neinformisani prosecni ljudi!Ozbiljni naucnici se ovim pitanjem bave vec vise decenija.U Kini,Rusiji,Francuskoj,Brazilu i Japanu ovo je ozbiljna tema.I u Americi takodje.Ali tamo uglavnom privatnici rade na ovome zato sto bi oni pri fakultetima i one koje financira drzava brzo izgubili poslove.Jedan sektor Americkog vojnoindustrijskog kompleksa zna DOBRO o oveme zato sto imaju ostatke i citavu posadu srusenoga leteceg tanjira iz Roswella.OVO JE CINJENICA i tu nema vrdanja i izmotavanja.Veci dio naucnika tamo nije upucen o ovome i zaista ne zna nista. Jedan manji deo ih je placen da istinu demantuje i suzbija.A cak i oni koji znaju i imaju sve podatke ne znaju odakle ovi dolaze.Ne radi se o bicima koja dolaze ovde iz nekog drugog solarnog sistema da nas "posecuju".Prva stvar;letilica iz Roswella nema nikavog motora ili pogona.Ne zna se kako i kuda moze da "odleti".A posto u vojnim sistemima postoji pravilo-ako ne znas o necemu onda cuti-onda se cuti. Veoma je moguce da je covecanstvo samo jos jedna od vrsta zivota na zemlji ali koja nije pravi gospodar ovde.Neko je drugi a i ne pitaju nas sta cemo i kako cemo.To je kao kad bi ljudi pitali gorile kako ce i sta ce da urade o svojoj buducnosti.Ne verujem da ce ova misterija ikad biti resena zato sto se o tome i ne radi.Sad se cesite po glavi i razmislite o ovome sta rekoh.

Joca 011

pre 10 godina

Istorija nauke sadrži poprilično primera blokiranja zbog zabluda, predubeđenja, stereotipa, sujete, straha od gubitka pozicija... i tome slično.
Npr., da obrtno magnetno polje (koje je osnova potonjeg najvažnijeg Teslinog patenta – asinhronog motora, zahvaljujući kome se sada vrši oko 90% elektromotornog pogona u svetu), ne može preneti energiju u većoj količini, svojevremeno je teoretski ''dokazivao'' jedan ugledni naučnik. S druge strane, npr., sam Tesla je ismevao Ajnštajnovu teoriju relativnosti, smatrajući je zabludom.
Iako je osnovna i najvažnija crta ličnosti čoveka, naučnika – istinoljubivost, ipak smo mi najpre ljudi... tako da ne treba da budemo strogi u osuđivanju.
.

Goran

pre 10 godina

Odkad se B92 bavi pseudonauci, sledece sigurno telepatija.
(ZokiTamnava, 20. jul 2013 22:15)

Dragi Zoki,
1492 godine su se svi smejali kada je Kolumbus rekao da je zemlja kugla.... pa je covek to lepo dokazao
Galileo Galilei je dokazao da se zemlja okrece oko sunca a ne obrnuto pa su ga zbog toga lisili slobode do kraja zivota.
I tako dalje i tako dalje spisak tih ljudi koji su u nesto verovali i na kraju to dokazali je dugacak i njima mi danas zahvaljujemo nasu civilizaciju i napredak covecanstva.
A te takve rucne kocnice kao sto si ti je bilo uvek i verovatno ce ih biti zauvek.....

Ulatec

pre 10 godina

Pricaju i te kako, i ne samo oni. Pogledajte History Channel's "Ancient Alien's" seriju , 5 sezona . Naucnici , astronauti, knjizevnici , profesori , inzinjeri, istoricari , astrofizisti itd, itd.

Svi se slazu u istome , nismo sami - i nikad nismo bili sami.

Ulatec

pre 10 godina

Pricaju i te kako, i ne samo oni. Pogledajte History Channel's "Ancient Alien's" seriju , 5 sezona . Naucnici , astronauti, knjizevnici , profesori , inzinjeri, istoricari , astrofizisti itd, itd.

Svi se slazu u istome , nismo sami - i nikad nismo bili sami.

gfserbia blogspot

pre 10 godina

Zato sto bi ostali bez plate. Da bi vladajuca elita odrzala drustveni poredak mora da drzi ljude u neznanju i zabludama. Znanje istine o NLO, naprednim tehnologijama, poreklu civilizacije, moci svesti, onemogucilo bi poredak kakav danas postoji gde mala grupa vlada sa 7 milijardi ljudi drzeci ih na primitivnom nivou i u neznanju. Globalna kontrola uma kroz edukaciju, medije i stavove "autoriteta" deluje da drzi sve sto je bitno podalje od uma masovne populacije, dok im se sa druge strane mozak sistematski puni nebitnim stvarima, zabavom i zaglupljivanjem. Ljudi se celog zivota treniraju da budu mentalni robovi sa izopacenim materijalnim sistemom vrednosti baziranom na sebicnosti i prestizu umesto razvoju i slobodi. Vestacki nametnuta borba za prezivljavanje oduzima 100% vremena prosecnog coveka pa on nema mogucnosti da razmislja o necem sto je stvarno bitno.

Logika

pre 10 godina

Svemir je neopisivo velik.

Recimo da je našao zemaljska znanost na toliko visokoj razini da je razvila pogon drastično brži od svjetlosti. Znači, ludilo totalno, fizika okrenuta naglavačke; tu su očito i teraformiranje i zero point energy i Dysonova sfera i sve ostalo što možete ili ne možete zamisliti. Roboti rade sve i vjerojatno se bave i znanošću, singularnost je pred vratima, a ljudi vjerojatno samo prakticiraju seks, prežderavanje i umjetnost (otprilike kao nekoć grčko i rimsko plemstvo), jer im ništa drugo nije preostalo.

I onda sad neki Zemljani odluče iz čiste dosade trošiti vrijeme i neopisivu količinu energije da bi otišli gledati neku zaostalu rasu skroz na drugom kraju svemira, u letjelicama koje se tu i tamo sruše.

Umjesto da jedu, piju, slikaju i seksaju se.

Umjesto da u holodecku sve simuliraju, jer ono, ako imaš energiju za put na drugu stranu svemira i znanost ti je toliko napredna, onda imaš i holodeck i super-moćna kvantna računala i sve to skupa. (Ali imaš Yugo 45 od svemirskog broda, pa tu i tamo padneš i samoubiješ se.)

Hmda. Logično!

Prvo: i među znanstvenicima ima psihički bolesnih ljudi.

Drugo: Fermijev paradoks.

Treće: svemir je toliko velik da sigurno u ovom trenutku postoji na milijarde inteligentnih civilizacija, ali vidi sve ovo napisano gore.

Četvrto: kada ste zadnji puta komunicirali s mravom? Ili ga niste uopće primijetili, zgazili ste ga ili zašpricali insekticidom mrava i frendove jer su vam ušli u kuću?

Goran

pre 10 godina

Odkad se B92 bavi pseudonauci, sledece sigurno telepatija.
(ZokiTamnava, 20. jul 2013 22:15)

Dragi Zoki,
1492 godine su se svi smejali kada je Kolumbus rekao da je zemlja kugla.... pa je covek to lepo dokazao
Galileo Galilei je dokazao da se zemlja okrece oko sunca a ne obrnuto pa su ga zbog toga lisili slobode do kraja zivota.
I tako dalje i tako dalje spisak tih ljudi koji su u nesto verovali i na kraju to dokazali je dugacak i njima mi danas zahvaljujemo nasu civilizaciju i napredak covecanstva.
A te takve rucne kocnice kao sto si ti je bilo uvek i verovatno ce ih biti zauvek.....

Zoran

pre 10 godina

Kome da kazu da vanzemaljci postoje? Pa narodi jos zaziru od druge rase, kako bi tek reagovali na nesto sto ne lici na nas skoro nikako? Eno vam raznorazne utakmice gde crnci igraju (po Evropi). Sta im se sve prica? Ako postoje vanzemaljci i ako su nas nasli, jasno je da im nismo bolji od neke zivotinje koja se svega plasi, od svacega zazire i koja je spremna da ubije iz cistog straha ili obesti.

Зоран

pre 10 godina

Da ima zivota van planete niko ne spori. Sporno je da su dosli posebno sto po teoriji relativacije ne mozes letiti brze od svetlosne brzine i onda dodje i ne jaljaju se.

Ne logicno zar ne.
(ZokiTamnava, 20. jul 2013 23:40)

Врло логично. Ти који су у стању да лете брзином светлоси или већом немају шта да траже са нама или да нам се обраћају. Само да баце поглед на нас, узму нешто и оду.

Deja Vu

pre 10 godina

Krajnje je vreme da neko iz naučnih krugova progovori o ovoj temi. Naravno da nismo sami u svemiru, i to niko ozbiljan valjda i ne misli. Potpuno je naivno i besmisleno pričati o tome da se ne mogu preći tolike razdaljine, da se ne mogu postići te i te brzine i sl. Ne mogu nama poznatim sredstvima i načinima, ali, ne znači da ono za šta ne znamo i ne postoji.

Istina je tamo negde.

Boston

pre 10 godina

Pa posecuju nas, mi smo njihovi kucni ljubimci. Sa malo logike covek moze da skonta da mi ovakvi kakvi smo nema sanse da bismo kao vrsta opstali.

Joca 011

pre 10 godina

Istorija nauke sadrži poprilično primera blokiranja zbog zabluda, predubeđenja, stereotipa, sujete, straha od gubitka pozicija... i tome slično.
Npr., da obrtno magnetno polje (koje je osnova potonjeg najvažnijeg Teslinog patenta – asinhronog motora, zahvaljujući kome se sada vrši oko 90% elektromotornog pogona u svetu), ne može preneti energiju u većoj količini, svojevremeno je teoretski ''dokazivao'' jedan ugledni naučnik. S druge strane, npr., sam Tesla je ismevao Ajnštajnovu teoriju relativnosti, smatrajući je zabludom.
Iako je osnovna i najvažnija crta ličnosti čoveka, naučnika – istinoljubivost, ipak smo mi najpre ljudi... tako da ne treba da budemo strogi u osuđivanju.
.

vjernik neuvjereni

pre 10 godina

Dragi moji neupuceni i neinformisani prosecni ljudi!Ozbiljni naucnici se ovim pitanjem bave vec vise decenija.U Kini,Rusiji,Francuskoj,Brazilu i Japanu ovo je ozbiljna tema.I u Americi takodje.Ali tamo uglavnom privatnici rade na ovome zato sto bi oni pri fakultetima i one koje financira drzava brzo izgubili poslove.Jedan sektor Americkog vojnoindustrijskog kompleksa zna DOBRO o oveme zato sto imaju ostatke i citavu posadu srusenoga leteceg tanjira iz Roswella.OVO JE CINJENICA i tu nema vrdanja i izmotavanja.Veci dio naucnika tamo nije upucen o ovome i zaista ne zna nista. Jedan manji deo ih je placen da istinu demantuje i suzbija.A cak i oni koji znaju i imaju sve podatke ne znaju odakle ovi dolaze.Ne radi se o bicima koja dolaze ovde iz nekog drugog solarnog sistema da nas "posecuju".Prva stvar;letilica iz Roswella nema nikavog motora ili pogona.Ne zna se kako i kuda moze da "odleti".A posto u vojnim sistemima postoji pravilo-ako ne znas o necemu onda cuti-onda se cuti. Veoma je moguce da je covecanstvo samo jos jedna od vrsta zivota na zemlji ali koja nije pravi gospodar ovde.Neko je drugi a i ne pitaju nas sta cemo i kako cemo.To je kao kad bi ljudi pitali gorile kako ce i sta ce da urade o svojoj buducnosti.Ne verujem da ce ova misterija ikad biti resena zato sto se o tome i ne radi.Sad se cesite po glavi i razmislite o ovome sta rekoh.

mikac

pre 10 godina

Civilizacija koja je tehnoloski ali i drustveno sposobna da prevaljuje ogromne razdaljine u svemiru bi po prirodi stvari morala biti hiljadama, mozda i stotinama hiljada godina naprednija od nas. To je ogromna razlika i mi ne mozemo ni pretpostaviti u kom obliku dolaze, kako izgledaju i na koji nacin se krecu. Sasvim je moguce da su svuda oko nas ali mi toga jednostavno nismo svesni. A sto se komunikacije sa nama tice... kao sto je dr. Neil DeGrasse jednom lepo rekao: o cemu bi oni uoste imali da pricaju sa nama? To bi bilo kao da mi pokusavamo da zapocnemo diskusiju sa majmunom :)

ccc

pre 10 godina

history channel? ozbiljno? pa to kao da neko pocne da citira "autoritete" tipa trece oko, natalne karte, renomirane astrologe i slicno. hvala, dovidjenja.

Hrvat

pre 10 godina

Bilo je to 1978. godine kad sam kao petnaestogodišnji momčić s 5 prijatelja bio na noćnom kupanju na plaži jednog dubrovačkog hotela. Noć je bila vedra i topla, more poput ulja, a nije bilo ni daška vjetra. U jednom trenutku na horizontu smo, nekoliko kilometara daleko od plaže (teško je bilo procijeniti udaljenost) ugledali svjetleću kuglu koja se spuštala prema površini mora, a onda se zaustavila i lebdila barem jedan minut. Čuvar plaže, ozbiljniji čovjek od četrdesetak godina, bio je u našoj neposrednoj bilzini. I on je vidio tu kuglu i pokušavao odgonetnuti što je to. Svi smo mislili da se radi o helikopteru, no kugla (možda i neki drugi oblik ali je zbog jakog svjetla nalikovalo kugli) nije ispuštala apsolutno nikakav zvuk. Minut nakon što smo je ugledali, kugla se bešumno, prvo polako, a onda sve brže i brže, počela dizati prema vedrom nebu. U jednom trenutku je toliko ubrzala da je bilo jasno da nije helikopter ili neka ljudima poznata letjelica. Na koncu je ogromnom brzinom nestala među zvijezdama. O ovome smo pričali roditeljima i drugim prijateljima, ali, naravno, nitko nam nije vjerovao. Dan danas ne znam o čemu se radilo, no sasvim sam siguran da to nije bilo ovozemaljskog podrijetla niti je to bio bilo kakav prirodni fenomen. Od toga dana sam potpuno siguran da nismo sami.

mikac

pre 10 godina

a zasto mislite da ciklusi planeta i sunaca nisu zivot?
(nema deda mraza, 21. jul 2013 13:19)

Da, postoji ta uzbudljiva teorija da su zvezde u stvari jedna od manifestacija zivota koji je nama na prvi pogled nepojmljiv, ali moguc. Zvezde se radjaju, razvijaju se, regulisu unutrasnje procese, umiru i na neki nacin ostavljaju potomstvo. Pa i mi smo u krajnjoj liniji deca zvezda jer su svi elementi od kojih je sacinjeno nase telo sintetisani u drevnim, danas odavno mrtvim zvezdama. Sve je to naravno mnogo drugacije od zivota kakav mi vodimo, ali... ko zna? Ako pretpostavimo da su zvezde zive, da su cak mozda nekako svesne svog postojanja, njihov bioritam je toliko sporiji od ljudskog da je nama prakticno nemoguce da ga pojmimo. Jer ono sto je za nas ceo zivot, za zvezdu je milisekunda, zanemarljivo kratak delic vremena.

zlobni cinik

pre 10 godina

U vezi jednog od prethodnih komentara, a koji spominje seriju o drevnim astronautima.
Odgledao sam više puta serijal, ispade da je maltene sav život na planeti, uključujući ljudski rod i kulturu, plod aktivnog uplitanja drevnih posetilaca iz svemira.
Samo jednu stvar nikako da objasne: kako je nastao prvi život i inteligentna bića koja su počela da šetkaju svemirom i da intervenišu na drugim planetama.

iskustvo uci

pre 10 godina

Kao sto je Karl Sagan rekao ,,Mene vise plasi ako smo stvarno sami u svemiru". Drugo, H(itler) kanal (svaka treca emisija o drugom svetskom ratu)izvor informacija?! Au!

lale

pre 10 godina

Uzmite casu za rakiju i njome zahvatite vodu na obali Tihog okeana, pogledajte u nju i gle nema nista zivo u toj casi vode! Da li to znaci da u okeanu nema zivota??? Kao ta casica toliko smo mi istrazili nasu galaksiju a tek svemir! Siguran sam da nasa galaksija kao nas Tihi okean je puna raznih oblila zivota ali nasa tehnologija je jos uvek primitivna i pitanje je samo vremena kada ce mo otkriti! Pre 130 godina bilo je ne zamislivo da covek leti a danas mozemo da odemo na Mesec...

branko

pre 10 godina

Zato sto se mi nebi osecali da smo na "vrhu lanca ishrane" a koliko znam postoji samo broj 1 a sve je ostalo za jelo, upotrebu i igru.

Takodje neverujem da bi "oni" izlecili sve nase bolesti, patnja, ratovi i mrznja bi nestali... i onda bi cela planeta zivela u nekoj nedodjiji. Nemoguce je to ali bilo bi prelepo.

Jedina stvar koja mene zanima je kakvu "energiju" koriste. Neverujem da je to nafta ili ugalj.

Lola

pre 10 godina

Neznam gde sam davno pročitao jako interesantno štivo o tome kako smo mi na zemlji samo prozvod vanzemaljaca. Čovek je tako nastao sto su inteligentniji bića testirali beke svoje izume. Taj eksperiment još uvek traje.

Mimi

pre 10 godina

Zar je moguce da bilo ko veruje u onu emisiju sa history-ja? Ovde ljudi ocigledno nisu bas cisti u glavu. Imate svi na srecu ili zalost internet i mozete pronaci veliki broj cenjenih i sjajnih astro fizicara,recimo Nil Degras Tajson...Vrlo razumno i logicno objasnjava covek. Sudeci po sastavu i prusustvu materije u svemiru,vecina ozbiljnih naucnika je stava da bi bili zacudjeni da nema zivota svuda po univerzumu,samo sto i najblizi kandidati su za sad minimum nekoliko svetlosnih godina,sto je za nas ,trenutno nepremostiva prepreka.Nista drugo,nikakve teorije zavere i budalastine o leteciim tanjirima i drevnim vanzemaljcima.Za zivot na zemlji je evolucija zaslusna,gradivo osnovne skole.Ko u nju ne veruje,ima ustanova i za vas da se lecite.

dzonikg

pre 10 godina

NAravno da nismo sami ali su udaljenosti u svemiru previse i za napredne vanzemaljce..da su dosli do zemlje to bi nam sigurno stavili do znanja..a niti bi bili ruzni ko u SciFI fimovima jer evolucija sem sto tezi ka pameti tezi i ka lepoti.

Schwarze Sonne

pre 10 godina

"Zašto naučnici javno ne pričaju o NLO-ima?

Zato sto NLO-i nisu vanzemaljskog porekla nego su strogo cuvana vojna tajna, tehnologija koju su Amerikanci (mozda cak i Rusi) opljackali unistavajuci Nemacku 1945-te:

http://www.bibliotecapleyades.net/archivos_pdf/ufos_nazigermany.pdf

Naravno da vladine obavestajne sluzbe plasiraju price o "vanzemaljcima" kako bi prikrile ove tajne i diskreditovale svakog ko o njima prica kao sarlatana i maloumnika.

ZokiTamnava

pre 10 godina

@goran

"Dragi Zoki,
1492 godine su se svi smejali kada je Kolumbus rekao da je zemlja kugla.... pa je covek to lepo dokazao"

Covek je tvrdio da moze preko okeana do Indije i nije. Imao je srece za Amerikom sto je naso. A prica o tome da su ljudi verovali u srednjem veku da je zemlja ravna je mith i nista vise.

Prica o Galileji je komplikovana, u sustini nije dokazao on da je se zemlja krece oko sunca nego kepler. Jer je tacno reko da put oko sunca je eklipsa a ne krug.

Cvetko

pre 10 godina

Neki drugi oblik zivota uopste ne mora da bude udaljen milijardama kilometara na nekoj nepoznatoj planeti u drugoj galaksiji. Moze postojati isto ovde na Zemlji samo u drugoj dimenziji. Mi nih ne vidimo, ali oni mozda nas vide.

i tako to

pre 10 godina

Mada je izvesno da je ispitivanje fenomen NLO-a u rangu čiste pseudonaučnosti, Dejvis iznosi jednu veliku istinu koja je nam govori koliko je naučna javnost opterećena raznim osuđivanjima, sujetom, osvetoljubivošću...to je pravi problem, koji tek treba rešiti.

pilow

pre 10 godina

Krajnje je vreme da neko iz naučnih krugova progovori o ovoj temi. Naravno da nismo sami u svemiru, i to niko ozbiljan valjda i ne misli. Potpuno je naivno i besmisleno pričati o tome da se ne mogu preći tolike razdaljine, da se ne mogu postići te i te brzine i sl. Ne mogu nama poznatim sredstvima i načinima, ali, ne znači da ono za šta ne znamo i ne postoji.

Istina je tamo negde.
(Deja Vu, 21. jul 2013 02:18)

kao i dosije X

Pero

pre 10 godina

UFOlogija je, na neki svoj način, naslednik hrišćanstva. Nije stoga ni čudo što je ufologija najjača u SAD, zemlji koja je nastala kao utočište hrišćanskih fundamentalista. Zamislite da se u Italiji, pored svih onih Gospinih kipića koji plaču, neko bavi još i vanzemaljcima. Verovanje u Gospina čuda i verovanje u vanzemaljce su slična stvar, i nikad mi nije bilo jasno zašto je jedno stvar srca i duboke duhovnosti, a drugo predmet podsmeha i napada. Da zaista postoji bilo šta što bi moglo poslužiti kao dokaz postojanja ili kontakta sa vanzemaljskim civilizacijama, za to bi se znalo. Tamo gore za nas nema ničega osim ogromnih tela koja se sudaraju u mraku. O Gospi ni ne treba trošiti reči. :)

ZokiTamnava

pre 10 godina

Da ima zivota van planete niko ne spori. Sporno je da su dosli posebno sto po teoriji relativacije ne mozes letiti brze od svetlosne brzine i onda dodje i ne jaljaju se.

Ne logicno zar ne.

branko

pre 10 godina

Pričao je Milan Ćirković da je matematički dokazano da život u svemiru (pored ovog na Zemlji) ne postoji. A kako je to dokazano, ne umem da ponovim.
(A ja se ipak nadam da ga ima :), 21. jul 2013 10:40)
-------------
Matematicari ne razumeju "bezkonacnost" (infinity) tako da ima dosta teorija o ovom subjektu.

Svemir i vreme su beskonacni prema tome Milanova teorija (koju ti nemozes da ponovis) nije logicna. Beskonacnost GARANTUJE da u svemiru postoji beskonacan broj planeta kao sto je zemlja.

Drugim recima, u beskonacnom svemiru MORA da postoji beskonacan broj svega u beskonacnom kapacitetu.

(is dokumentarca) - BBC Do beskonacnosti i sire:
"Ja sam video stvari koje vi ljudi nebiste verovali. Stvari koje ce promenuti vas pogled na ovaj svet. Dovoljno... da dovede ljudska bica do ludila."
http://www.youtube.com/watch?v=ACUU7CIMPCY
.

A ja se ipak nadam da ga ima :)

pre 10 godina

Deja Vu, 21. jul 2013 02:18

Pričao je Milan Ćirković da je matematički dokazano da život u svemiru (pored ovog na Zemlji) ne postoji. A kako je to dokazano, ne umem da ponovim.

Ur

pre 10 godina

Ne pricaju jer nemaju pojma. Zasto se pretpostavlja da naucnici znaju o NLOima vise nego bilo ko drugi? Napravili su letelicu kojom moze da se putuje u druge galaksije? Sumnjam. Ili su mozda zatekli NLO neke druge rase koja je upravo prevalila ogromne kosmicke distance kad im se usled kvara na cincilatoru srusio brod iznad Novog Meksika. Mora da je tako bilo.

Дејан

pre 10 godina

Мени је потпуно логично да остоје други интелигентни облици у свемиру. И њихов "живот" не мора да буде сличан нашем, можда су им тела сткана од других елемената, можда не удишу ваздух већ неке друг, нама непознате гасове. До скоро се мислило да је брзина светлости максимална брзина, па су у Церну утрдили да постоје честице које се крећу брже, дакле, врло је вероватно да је стпене развоја других ентитета, не кажем ванземаљаца, ЗНАЧАЈНО НАПРЕДНИЈИ ОД НЕШЕГ. А бај д веј, више је људи видело НЛО него што је видело Госпу, или неку другу свету личност. А онај што спомиње еволуцију, мајмуне, коацервате, тај очигледно живи у доба Чарлса Дарвина, пошто је наука већ увелико одбацила линеарност еволуције, поготово када је људски род у питању.

PotkovanPravomNaukom

pre 10 godina

Ja zaista ne mogu da verujem niko nema pojma sta su UFO!

UFO i oni sto slede ce biti naslednici nevidljivih terorista. I oni ce biti nevidljivi jer su takvi neprijatelji najzahvalniji, uvek mozes da ih optuzis za bilo sta a nikako ne mozes da ih uhvatis jer su takoreci nevidljivi...
A ustvari to su ista ova ovde http://www.youtube.com/watch?v=r_EP4fZcYkY bica (nije fake, sve je realno) koja, uzgred receno, mogu da se pretvore u bilo sta. A posao im je da varaju i lazu ovakve pacijente...

Ulatec

pre 10 godina

Pricaju i te kako, i ne samo oni. Pogledajte History Channel's "Ancient Alien's" seriju , 5 sezona . Naucnici , astronauti, knjizevnici , profesori , inzinjeri, istoricari , astrofizisti itd, itd.

Svi se slazu u istome , nismo sami - i nikad nismo bili sami.

Pero

pre 10 godina

UFOlogija je, na neki svoj način, naslednik hrišćanstva. Nije stoga ni čudo što je ufologija najjača u SAD, zemlji koja je nastala kao utočište hrišćanskih fundamentalista. Zamislite da se u Italiji, pored svih onih Gospinih kipića koji plaču, neko bavi još i vanzemaljcima. Verovanje u Gospina čuda i verovanje u vanzemaljce su slična stvar, i nikad mi nije bilo jasno zašto je jedno stvar srca i duboke duhovnosti, a drugo predmet podsmeha i napada. Da zaista postoji bilo šta što bi moglo poslužiti kao dokaz postojanja ili kontakta sa vanzemaljskim civilizacijama, za to bi se znalo. Tamo gore za nas nema ničega osim ogromnih tela koja se sudaraju u mraku. O Gospi ni ne treba trošiti reči. :)

A ja se ipak nadam da ga ima :)

pre 10 godina

Deja Vu, 21. jul 2013 02:18

Pričao je Milan Ćirković da je matematički dokazano da život u svemiru (pored ovog na Zemlji) ne postoji. A kako je to dokazano, ne umem da ponovim.

ccc

pre 10 godina

history channel? ozbiljno? pa to kao da neko pocne da citira "autoritete" tipa trece oko, natalne karte, renomirane astrologe i slicno. hvala, dovidjenja.

Mimi

pre 10 godina

Zar je moguce da bilo ko veruje u onu emisiju sa history-ja? Ovde ljudi ocigledno nisu bas cisti u glavu. Imate svi na srecu ili zalost internet i mozete pronaci veliki broj cenjenih i sjajnih astro fizicara,recimo Nil Degras Tajson...Vrlo razumno i logicno objasnjava covek. Sudeci po sastavu i prusustvu materije u svemiru,vecina ozbiljnih naucnika je stava da bi bili zacudjeni da nema zivota svuda po univerzumu,samo sto i najblizi kandidati su za sad minimum nekoliko svetlosnih godina,sto je za nas ,trenutno nepremostiva prepreka.Nista drugo,nikakve teorije zavere i budalastine o leteciim tanjirima i drevnim vanzemaljcima.Za zivot na zemlji je evolucija zaslusna,gradivo osnovne skole.Ko u nju ne veruje,ima ustanova i za vas da se lecite.

Schwarze Sonne

pre 10 godina

"Zašto naučnici javno ne pričaju o NLO-ima?

Zato sto NLO-i nisu vanzemaljskog porekla nego su strogo cuvana vojna tajna, tehnologija koju su Amerikanci (mozda cak i Rusi) opljackali unistavajuci Nemacku 1945-te:

http://www.bibliotecapleyades.net/archivos_pdf/ufos_nazigermany.pdf

Naravno da vladine obavestajne sluzbe plasiraju price o "vanzemaljcima" kako bi prikrile ove tajne i diskreditovale svakog ko o njima prica kao sarlatana i maloumnika.

ZokiTamnava

pre 10 godina

Da ima zivota van planete niko ne spori. Sporno je da su dosli posebno sto po teoriji relativacije ne mozes letiti brze od svetlosne brzine i onda dodje i ne jaljaju se.

Ne logicno zar ne.

zlobni cinik

pre 10 godina

U vezi jednog od prethodnih komentara, a koji spominje seriju o drevnim astronautima.
Odgledao sam više puta serijal, ispade da je maltene sav život na planeti, uključujući ljudski rod i kulturu, plod aktivnog uplitanja drevnih posetilaca iz svemira.
Samo jednu stvar nikako da objasne: kako je nastao prvi život i inteligentna bića koja su počela da šetkaju svemirom i da intervenišu na drugim planetama.

vjernik neuvjereni

pre 10 godina

Dragi moji neupuceni i neinformisani prosecni ljudi!Ozbiljni naucnici se ovim pitanjem bave vec vise decenija.U Kini,Rusiji,Francuskoj,Brazilu i Japanu ovo je ozbiljna tema.I u Americi takodje.Ali tamo uglavnom privatnici rade na ovome zato sto bi oni pri fakultetima i one koje financira drzava brzo izgubili poslove.Jedan sektor Americkog vojnoindustrijskog kompleksa zna DOBRO o oveme zato sto imaju ostatke i citavu posadu srusenoga leteceg tanjira iz Roswella.OVO JE CINJENICA i tu nema vrdanja i izmotavanja.Veci dio naucnika tamo nije upucen o ovome i zaista ne zna nista. Jedan manji deo ih je placen da istinu demantuje i suzbija.A cak i oni koji znaju i imaju sve podatke ne znaju odakle ovi dolaze.Ne radi se o bicima koja dolaze ovde iz nekog drugog solarnog sistema da nas "posecuju".Prva stvar;letilica iz Roswella nema nikavog motora ili pogona.Ne zna se kako i kuda moze da "odleti".A posto u vojnim sistemima postoji pravilo-ako ne znas o necemu onda cuti-onda se cuti. Veoma je moguce da je covecanstvo samo jos jedna od vrsta zivota na zemlji ali koja nije pravi gospodar ovde.Neko je drugi a i ne pitaju nas sta cemo i kako cemo.To je kao kad bi ljudi pitali gorile kako ce i sta ce da urade o svojoj buducnosti.Ne verujem da ce ova misterija ikad biti resena zato sto se o tome i ne radi.Sad se cesite po glavi i razmislite o ovome sta rekoh.

dzonikg

pre 10 godina

NAravno da nismo sami ali su udaljenosti u svemiru previse i za napredne vanzemaljce..da su dosli do zemlje to bi nam sigurno stavili do znanja..a niti bi bili ruzni ko u SciFI fimovima jer evolucija sem sto tezi ka pameti tezi i ka lepoti.

Logika

pre 10 godina

Svemir je neopisivo velik.

Recimo da je našao zemaljska znanost na toliko visokoj razini da je razvila pogon drastično brži od svjetlosti. Znači, ludilo totalno, fizika okrenuta naglavačke; tu su očito i teraformiranje i zero point energy i Dysonova sfera i sve ostalo što možete ili ne možete zamisliti. Roboti rade sve i vjerojatno se bave i znanošću, singularnost je pred vratima, a ljudi vjerojatno samo prakticiraju seks, prežderavanje i umjetnost (otprilike kao nekoć grčko i rimsko plemstvo), jer im ništa drugo nije preostalo.

I onda sad neki Zemljani odluče iz čiste dosade trošiti vrijeme i neopisivu količinu energije da bi otišli gledati neku zaostalu rasu skroz na drugom kraju svemira, u letjelicama koje se tu i tamo sruše.

Umjesto da jedu, piju, slikaju i seksaju se.

Umjesto da u holodecku sve simuliraju, jer ono, ako imaš energiju za put na drugu stranu svemira i znanost ti je toliko napredna, onda imaš i holodeck i super-moćna kvantna računala i sve to skupa. (Ali imaš Yugo 45 od svemirskog broda, pa tu i tamo padneš i samoubiješ se.)

Hmda. Logično!

Prvo: i među znanstvenicima ima psihički bolesnih ljudi.

Drugo: Fermijev paradoks.

Treće: svemir je toliko velik da sigurno u ovom trenutku postoji na milijarde inteligentnih civilizacija, ali vidi sve ovo napisano gore.

Četvrto: kada ste zadnji puta komunicirali s mravom? Ili ga niste uopće primijetili, zgazili ste ga ili zašpricali insekticidom mrava i frendove jer su vam ušli u kuću?

gfserbia blogspot

pre 10 godina

Zato sto bi ostali bez plate. Da bi vladajuca elita odrzala drustveni poredak mora da drzi ljude u neznanju i zabludama. Znanje istine o NLO, naprednim tehnologijama, poreklu civilizacije, moci svesti, onemogucilo bi poredak kakav danas postoji gde mala grupa vlada sa 7 milijardi ljudi drzeci ih na primitivnom nivou i u neznanju. Globalna kontrola uma kroz edukaciju, medije i stavove "autoriteta" deluje da drzi sve sto je bitno podalje od uma masovne populacije, dok im se sa druge strane mozak sistematski puni nebitnim stvarima, zabavom i zaglupljivanjem. Ljudi se celog zivota treniraju da budu mentalni robovi sa izopacenim materijalnim sistemom vrednosti baziranom na sebicnosti i prestizu umesto razvoju i slobodi. Vestacki nametnuta borba za prezivljavanje oduzima 100% vremena prosecnog coveka pa on nema mogucnosti da razmislja o necem sto je stvarno bitno.

Goran

pre 10 godina

Odkad se B92 bavi pseudonauci, sledece sigurno telepatija.
(ZokiTamnava, 20. jul 2013 22:15)

Dragi Zoki,
1492 godine su se svi smejali kada je Kolumbus rekao da je zemlja kugla.... pa je covek to lepo dokazao
Galileo Galilei je dokazao da se zemlja okrece oko sunca a ne obrnuto pa su ga zbog toga lisili slobode do kraja zivota.
I tako dalje i tako dalje spisak tih ljudi koji su u nesto verovali i na kraju to dokazali je dugacak i njima mi danas zahvaljujemo nasu civilizaciju i napredak covecanstva.
A te takve rucne kocnice kao sto si ti je bilo uvek i verovatno ce ih biti zauvek.....

Lola

pre 10 godina

Neznam gde sam davno pročitao jako interesantno štivo o tome kako smo mi na zemlji samo prozvod vanzemaljaca. Čovek je tako nastao sto su inteligentniji bića testirali beke svoje izume. Taj eksperiment još uvek traje.

ZokiTamnava

pre 10 godina

@goran

"Dragi Zoki,
1492 godine su se svi smejali kada je Kolumbus rekao da je zemlja kugla.... pa je covek to lepo dokazao"

Covek je tvrdio da moze preko okeana do Indije i nije. Imao je srece za Amerikom sto je naso. A prica o tome da su ljudi verovali u srednjem veku da je zemlja ravna je mith i nista vise.

Prica o Galileji je komplikovana, u sustini nije dokazao on da je se zemlja krece oko sunca nego kepler. Jer je tacno reko da put oko sunca je eklipsa a ne krug.

Ur

pre 10 godina

Ne pricaju jer nemaju pojma. Zasto se pretpostavlja da naucnici znaju o NLOima vise nego bilo ko drugi? Napravili su letelicu kojom moze da se putuje u druge galaksije? Sumnjam. Ili su mozda zatekli NLO neke druge rase koja je upravo prevalila ogromne kosmicke distance kad im se usled kvara na cincilatoru srusio brod iznad Novog Meksika. Mora da je tako bilo.

Boston

pre 10 godina

Pa posecuju nas, mi smo njihovi kucni ljubimci. Sa malo logike covek moze da skonta da mi ovakvi kakvi smo nema sanse da bismo kao vrsta opstali.

Hrvat

pre 10 godina

Bilo je to 1978. godine kad sam kao petnaestogodišnji momčić s 5 prijatelja bio na noćnom kupanju na plaži jednog dubrovačkog hotela. Noć je bila vedra i topla, more poput ulja, a nije bilo ni daška vjetra. U jednom trenutku na horizontu smo, nekoliko kilometara daleko od plaže (teško je bilo procijeniti udaljenost) ugledali svjetleću kuglu koja se spuštala prema površini mora, a onda se zaustavila i lebdila barem jedan minut. Čuvar plaže, ozbiljniji čovjek od četrdesetak godina, bio je u našoj neposrednoj bilzini. I on je vidio tu kuglu i pokušavao odgonetnuti što je to. Svi smo mislili da se radi o helikopteru, no kugla (možda i neki drugi oblik ali je zbog jakog svjetla nalikovalo kugli) nije ispuštala apsolutno nikakav zvuk. Minut nakon što smo je ugledali, kugla se bešumno, prvo polako, a onda sve brže i brže, počela dizati prema vedrom nebu. U jednom trenutku je toliko ubrzala da je bilo jasno da nije helikopter ili neka ljudima poznata letjelica. Na koncu je ogromnom brzinom nestala među zvijezdama. O ovome smo pričali roditeljima i drugim prijateljima, ali, naravno, nitko nam nije vjerovao. Dan danas ne znam o čemu se radilo, no sasvim sam siguran da to nije bilo ovozemaljskog podrijetla niti je to bio bilo kakav prirodni fenomen. Od toga dana sam potpuno siguran da nismo sami.

lale

pre 10 godina

Uzmite casu za rakiju i njome zahvatite vodu na obali Tihog okeana, pogledajte u nju i gle nema nista zivo u toj casi vode! Da li to znaci da u okeanu nema zivota??? Kao ta casica toliko smo mi istrazili nasu galaksiju a tek svemir! Siguran sam da nasa galaksija kao nas Tihi okean je puna raznih oblila zivota ali nasa tehnologija je jos uvek primitivna i pitanje je samo vremena kada ce mo otkriti! Pre 130 godina bilo je ne zamislivo da covek leti a danas mozemo da odemo na Mesec...

Zoran

pre 10 godina

Kome da kazu da vanzemaljci postoje? Pa narodi jos zaziru od druge rase, kako bi tek reagovali na nesto sto ne lici na nas skoro nikako? Eno vam raznorazne utakmice gde crnci igraju (po Evropi). Sta im se sve prica? Ako postoje vanzemaljci i ako su nas nasli, jasno je da im nismo bolji od neke zivotinje koja se svega plasi, od svacega zazire i koja je spremna da ubije iz cistog straha ili obesti.

Зоран

pre 10 godina

Da ima zivota van planete niko ne spori. Sporno je da su dosli posebno sto po teoriji relativacije ne mozes letiti brze od svetlosne brzine i onda dodje i ne jaljaju se.

Ne logicno zar ne.
(ZokiTamnava, 20. jul 2013 23:40)

Врло логично. Ти који су у стању да лете брзином светлоси или већом немају шта да траже са нама или да нам се обраћају. Само да баце поглед на нас, узму нешто и оду.

i tako to

pre 10 godina

Mada je izvesno da je ispitivanje fenomen NLO-a u rangu čiste pseudonaučnosti, Dejvis iznosi jednu veliku istinu koja je nam govori koliko je naučna javnost opterećena raznim osuđivanjima, sujetom, osvetoljubivošću...to je pravi problem, koji tek treba rešiti.

Cvetko

pre 10 godina

Neki drugi oblik zivota uopste ne mora da bude udaljen milijardama kilometara na nekoj nepoznatoj planeti u drugoj galaksiji. Moze postojati isto ovde na Zemlji samo u drugoj dimenziji. Mi nih ne vidimo, ali oni mozda nas vide.

branko

pre 10 godina

Zato sto se mi nebi osecali da smo na "vrhu lanca ishrane" a koliko znam postoji samo broj 1 a sve je ostalo za jelo, upotrebu i igru.

Takodje neverujem da bi "oni" izlecili sve nase bolesti, patnja, ratovi i mrznja bi nestali... i onda bi cela planeta zivela u nekoj nedodjiji. Nemoguce je to ali bilo bi prelepo.

Jedina stvar koja mene zanima je kakvu "energiju" koriste. Neverujem da je to nafta ili ugalj.

mikac

pre 10 godina

Civilizacija koja je tehnoloski ali i drustveno sposobna da prevaljuje ogromne razdaljine u svemiru bi po prirodi stvari morala biti hiljadama, mozda i stotinama hiljada godina naprednija od nas. To je ogromna razlika i mi ne mozemo ni pretpostaviti u kom obliku dolaze, kako izgledaju i na koji nacin se krecu. Sasvim je moguce da su svuda oko nas ali mi toga jednostavno nismo svesni. A sto se komunikacije sa nama tice... kao sto je dr. Neil DeGrasse jednom lepo rekao: o cemu bi oni uoste imali da pricaju sa nama? To bi bilo kao da mi pokusavamo da zapocnemo diskusiju sa majmunom :)

Joca 011

pre 10 godina

Istorija nauke sadrži poprilično primera blokiranja zbog zabluda, predubeđenja, stereotipa, sujete, straha od gubitka pozicija... i tome slično.
Npr., da obrtno magnetno polje (koje je osnova potonjeg najvažnijeg Teslinog patenta – asinhronog motora, zahvaljujući kome se sada vrši oko 90% elektromotornog pogona u svetu), ne može preneti energiju u većoj količini, svojevremeno je teoretski ''dokazivao'' jedan ugledni naučnik. S druge strane, npr., sam Tesla je ismevao Ajnštajnovu teoriju relativnosti, smatrajući je zabludom.
Iako je osnovna i najvažnija crta ličnosti čoveka, naučnika – istinoljubivost, ipak smo mi najpre ljudi... tako da ne treba da budemo strogi u osuđivanju.
.

Deja Vu

pre 10 godina

Krajnje je vreme da neko iz naučnih krugova progovori o ovoj temi. Naravno da nismo sami u svemiru, i to niko ozbiljan valjda i ne misli. Potpuno je naivno i besmisleno pričati o tome da se ne mogu preći tolike razdaljine, da se ne mogu postići te i te brzine i sl. Ne mogu nama poznatim sredstvima i načinima, ali, ne znači da ono za šta ne znamo i ne postoji.

Istina je tamo negde.

pilow

pre 10 godina

Krajnje je vreme da neko iz naučnih krugova progovori o ovoj temi. Naravno da nismo sami u svemiru, i to niko ozbiljan valjda i ne misli. Potpuno je naivno i besmisleno pričati o tome da se ne mogu preći tolike razdaljine, da se ne mogu postići te i te brzine i sl. Ne mogu nama poznatim sredstvima i načinima, ali, ne znači da ono za šta ne znamo i ne postoji.

Istina je tamo negde.
(Deja Vu, 21. jul 2013 02:18)

kao i dosije X

iskustvo uci

pre 10 godina

Kao sto je Karl Sagan rekao ,,Mene vise plasi ako smo stvarno sami u svemiru". Drugo, H(itler) kanal (svaka treca emisija o drugom svetskom ratu)izvor informacija?! Au!

mikac

pre 10 godina

a zasto mislite da ciklusi planeta i sunaca nisu zivot?
(nema deda mraza, 21. jul 2013 13:19)

Da, postoji ta uzbudljiva teorija da su zvezde u stvari jedna od manifestacija zivota koji je nama na prvi pogled nepojmljiv, ali moguc. Zvezde se radjaju, razvijaju se, regulisu unutrasnje procese, umiru i na neki nacin ostavljaju potomstvo. Pa i mi smo u krajnjoj liniji deca zvezda jer su svi elementi od kojih je sacinjeno nase telo sintetisani u drevnim, danas odavno mrtvim zvezdama. Sve je to naravno mnogo drugacije od zivota kakav mi vodimo, ali... ko zna? Ako pretpostavimo da su zvezde zive, da su cak mozda nekako svesne svog postojanja, njihov bioritam je toliko sporiji od ljudskog da je nama prakticno nemoguce da ga pojmimo. Jer ono sto je za nas ceo zivot, za zvezdu je milisekunda, zanemarljivo kratak delic vremena.

branko

pre 10 godina

Pričao je Milan Ćirković da je matematički dokazano da život u svemiru (pored ovog na Zemlji) ne postoji. A kako je to dokazano, ne umem da ponovim.
(A ja se ipak nadam da ga ima :), 21. jul 2013 10:40)
-------------
Matematicari ne razumeju "bezkonacnost" (infinity) tako da ima dosta teorija o ovom subjektu.

Svemir i vreme su beskonacni prema tome Milanova teorija (koju ti nemozes da ponovis) nije logicna. Beskonacnost GARANTUJE da u svemiru postoji beskonacan broj planeta kao sto je zemlja.

Drugim recima, u beskonacnom svemiru MORA da postoji beskonacan broj svega u beskonacnom kapacitetu.

(is dokumentarca) - BBC Do beskonacnosti i sire:
"Ja sam video stvari koje vi ljudi nebiste verovali. Stvari koje ce promenuti vas pogled na ovaj svet. Dovoljno... da dovede ljudska bica do ludila."
http://www.youtube.com/watch?v=ACUU7CIMPCY
.

PotkovanPravomNaukom

pre 10 godina

Ja zaista ne mogu da verujem niko nema pojma sta su UFO!

UFO i oni sto slede ce biti naslednici nevidljivih terorista. I oni ce biti nevidljivi jer su takvi neprijatelji najzahvalniji, uvek mozes da ih optuzis za bilo sta a nikako ne mozes da ih uhvatis jer su takoreci nevidljivi...
A ustvari to su ista ova ovde http://www.youtube.com/watch?v=r_EP4fZcYkY bica (nije fake, sve je realno) koja, uzgred receno, mogu da se pretvore u bilo sta. A posao im je da varaju i lazu ovakve pacijente...

Дејан

pre 10 godina

Мени је потпуно логично да остоје други интелигентни облици у свемиру. И њихов "живот" не мора да буде сличан нашем, можда су им тела сткана од других елемената, можда не удишу ваздух већ неке друг, нама непознате гасове. До скоро се мислило да је брзина светлости максимална брзина, па су у Церну утрдили да постоје честице које се крећу брже, дакле, врло је вероватно да је стпене развоја других ентитета, не кажем ванземаљаца, ЗНАЧАЈНО НАПРЕДНИЈИ ОД НЕШЕГ. А бај д веј, више је људи видело НЛО него што је видело Госпу, или неку другу свету личност. А онај што спомиње еволуцију, мајмуне, коацервате, тај очигледно живи у доба Чарлса Дарвина, пошто је наука већ увелико одбацила линеарност еволуције, поготово када је људски род у питању.