Četvrtak, 15.03.2012.

11:02

NASA: Čovek je zaista bio na Mesecu!

Izvor: B92

NASA: Èovek je zaista bio na Mesecu! IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

98 Komentari

Sortiraj po:

Petar

pre 12 godina

"AMeri nisu bili na mesecu tada, i to je i Oldrin u njegovim kasnim kodinama priznao javno."
Ovo je kratko i jasno LAZ (i sa slovnim greskama pride). Ali internet trpi sve.

Stefan Sydney

pre 12 godina

Pa nista onda,kad necete da objavite pravu ISTINU.
Kletva na sve vas koji ste u ucestvovali.
A ja sam cist i izuzet od vasih nedela pred Gospodom Bogom.

laik

pre 12 godina

...sve mi je jasno, osim kako su se lansirali sa meseca ka zemlji, aj neko ko veruje da su bili, ako moze, da nam ukratko to objasni!!!
(rango, 15. mart 2012 16:04)


da bi se izjavilo ovako nesto, treba procitati nesto malo o kosmickim brzinama. to je osnovno gradivo iz fizike, ako ne za osnovnu, ono sigurno za srednju skolu. zemlja ima jako gravitaciono polje

daRKO

pre 12 godina

Kao prvo i sami Rusi su priznali da su Amerikanci bili na MEsecu, jer su pratili sve radio-emisije sa lunarnih modula. Ostaje mnogo bitnije pitanje koje postavlja ruskaq legenda kosmickih letova: Zasto se nisu vratili 40 godina? Sta je bilo sa tajnim misijama Apola 18-20? Sta je poslo po zlu?
Ima indicija raznih vrsta (vidi npr. film Apolo 18 od ove godine), ali sigurno je da se ljudi ne smeju tamo uputiti vise jer je opasno.

vucibatin

pre 12 godina

pa kad pogledam ove komentare, pitam se kako to da Jugoslavija ili barem kasnije Srbija nije vec '45-te bila na marsu, mjesec bi trebalo sa ovoliko strucnjaka da smo prije toga i pjeske posjetili.

Stefan Sydney

pre 12 godina

Puno nejasnoca,pretpostavki,slucajne i namerno smisljene kojekakve price sluze da zavaraju svet i skrenu od logicnog razmisljanja i istrazivanja u pravcu istine.Lansiraju ih oni isti koji su pravu i nevidjenih razmera ZAVERU prigodno-pogrdno nazvali teorijom eda se ne bi Turci dosetili.Isti oni sto su ubili JFK i napravili mnogo drugih zala po svetu.Zavera je tolika da jednostavno ne mozete da verujete da je istina.A istina je daleko fantasticnija od servirane nam "realnosti".
Procitajte prvo Postanje,Glava 1,6,7,8,9 i 10;Tu se pominje kako je Gospod Bog stvorio svet.Da ne idem u detalje,kljucna rec ovde je VODA.Zakljucak,svemir nije vakuum nego cista voda.Cini se manje gustine kao posledica stanja bez ili smanjene gravitacione sile.Ali bez ijednog mehurica vazduha.S tim u vezi pogledati najnovije "dark flow" teorije na Vikipediji npr.Bili su Ameri zaista tamo nekoliko (najmanje 3) puta ali NASA ima ogroman problem da prizna da je tamo (svuda)voda i stvarni izgled okoline Zemlje.Cak je i Sunce u vodi.A tako je lako sve objasniti kada se voda stavi u kontekst.Evo nekoliko primera.
Zastava se zavijorila (postoji video snimak) zbog sile strujanja vode izazvane pokretima astronauta oko nje.Slicno kao u nekom zemaljskom bazenu samo je sila strujanja tamo slabijeg intenziteta ali ipak dovoljna da blago zavijori zastavu.Providna refleksija koja se krece uporedo sa astronautom je produkt optickih karakteristika vode u datim uslovima.A takodje i cudne senke i ostale refleksije.Mi,naravno vodu ne vidimo,isto kao sto je ne vidimo na onim modernim akvarijum screensaverima ali znamo da je tu jer ribe plivaju u njoj.Ali vidimo posledice uticaja vode.Otiske stopala.Neprirodnu cistocu bakarne folije kojom je Eagle obavijen,i na postoljima/stopalima za sletanje.I to sve posle onoliko "prasine" podignute prilikom sletanja?A ta "prasina" je iz blizine,u gro planu snimljena samo na prvom poletanju sa Meseca.Sve ostale su pratile Mescevo lansiranje sa poprilicne udaljenosti.Strange,isn't it?
Da li treba da objasnjavam kretanje kroz vodu (u skokovima,kao i na Zemlji) u uslovima smanjene gravitacije?Ili povremeno neprirodnog balansa astronauta sklonom padu a ipak ne padne i lako povrati ravnotezu sa svom onom skalamerijom na sebi?Lahko in prhko,kao u vodi.Ako mislite voda onda sigurno ne mislite +150*C ili -150.Cek da vidim sta ste jos izmisljali...
Evo,da parafraziram jednog pametnog komentatora,ovim jednostavnim,common knowledge,logickim zakljuccima nadoknadite svoj hendikep za razumevanje stvari i procesa...I teorija.I zavera.I ne dozvolite,da parafraziram drugog,da vam uvale besplatne tapije na Mesecu:)
Znaci nema prasine ni vetra na Mesecu ali ima svasta nesto drugo sto je vec posebna tema.Nema ni atmosfere.Ima vodosfera.Nema ni Van Alenovog Pojasa a zvezde su tek posebna i mnogo dugacka prica,al' ako neko bas oce da se raspita bicu online.Evo samo jedna stvar za razmisljanje.Kako to da se ne vidi (osim fotoshopa) niti jedna jedina zvezda u dalekoj pozadini Zemlje.ni na jednom snimku i fotografiji iz Meseceve orbite buduci da su one,kao sto jelte,znamo,neka sunca tamo daleko?Da li je moguce da je refleksna svetlost Zemlje jaceg inteziteta,pri tako sirokom uglu gledanja,od samih izvora svetlosti koji,ma koliko daleko bili,imaju ili bi trebalo da imaju bar sjajnost (zharuljnost,hrv.) "naseg" Sunca?A sta je tek sa onim blizim zvezdama.Setite se samo koliko ih je na nocnom nebu.A ovde u Australiji su nekako nize dok su kod nas visoko visoko na nebu...
Evo bas sam se raspiso.Svejedno,verujte mi ljudi,ovo je sve ziva istina i produkt je visegodisnjih istrazivanja,uglavnom mojih jer se bilo sta na ovu temu (osim namerno plasiranih gluposti tipa Nibiru,UFO,Reptilians,Galactic Federation itd,sve u cilju sto vece konfuzije) skoro uopste ne moze naci na netu.Samo sirov materijal.
Kao na ovom NASA nocnom snimku iz spejs satla
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_62WWGLzynY
Vldecete prvo Mesec,zvezde padalice kako prolecu blize i dalje od satla(poslusajte dobro posadu satla,oni ih nazivaju-shooting stars),videcete i Zemlju u pozadini,oivicenu atmosferom, i videcete ZVEZDE kako stoje (mada se neke,Boga mi pomeraju,a njih danas zovemo planete mada su u proslosti bile poznatije kao lutajuce zvezde-sto one naravno i jesu,kao sto se moze videti na ovom snimku) IZMEDJU satla (kamera)i majcice Zemlje.Sto nam daje ideju o njihovoj realnoj velicini i poziciji u okruzenju bliskom Zemlji.Znaci,ne budite zavedeni,UFO/NLO ne postoje u smislu vanzemaljskih bica jer vanzemaljci NE POSTOJE zbog jednostavne cinjenice-ovo sto vidite na snimku je otprilike SVE sto se moze videti u CELOKUPNOM SVEMIRU (Sunce se ne vidi jer je sa druge strane Zemlje i takodje je vrlo blizu i maleno je u odnosu na velicinu Zemlje).Sto naravno ne znaci da ne postoje neka druga,malo drugacija od nas,bica-as decribed in The Holy Bible.
Na kraju,hvala na paznji onima koji su citali do kraja,zapazili ste sigurno vec, ZEMLJA SE IPAK NE OKRECE!!!

alexQ

pre 12 godina

Ostavio bih sve teze da li su li nisu bili na mesecu, jedino me interesuje posto sam slusao izlaganja ljudi o svemiru i radiaciji. Ukoliko se udaljavate od planete zracenje se povecava, postaje toliko jako da danas ne postoji (nemamo) oprema kojom bi se covek mogao zastiti. Ti isti ljudi koji su u detalje objasnjavali sta se sve tacno desava ( koji su to hemiski procesi i koliko je to ogorman izvor energije )nisu hteli da potvrde niti da negiraju odlazak na mesec.

Maree

pre 12 godina

AMeri nisu bili na mesecu tada, i to je i Oldrin u njegovim kasnim kodinama priznao javno. Cinjenica. To sto se to ne mota po kanalima kao vest ne znaci nista, pogotovu kad znate da se motaju vesti tipa mi smo lideri ili rat na terorizam i te gluposti. Znaci ako verujete svemu sto cujete, onda nemojte biti selektivni, verujte u sve. Ako pak sumljate da nesto nije istina, istrazite, zainteresujte se malo i ne prihvatajte sve zdravo za gotovo. Njihove slike pre 50 godina MENI govore da su lazne, iscenirane i cak stavise lose uradjene, ali hajde, to je bilo pre 50 godina, ljudi nisu imali photoshop. Inace sam fotograf. A sada nasa izbacuje slike od pre 50 godina? I pre 50 god nasa moze da snima toliko detaljno mesecevu povrsinu, mmmm sumljam. Zasto se nasa program obustavlja ako su vec toliko uspesni, i zasto im treba toliko vremena da naprave neki dalji pomak na ono sletanje na mesec.

cnes

pre 12 godina

@SpaceMace sve ovo sto si napisao je prilicno tacno ali to ne govori da NASA nije bila na Mesecu nego koliko je prsao sistem u kojem se svet danas nalazi. Uporedi samo budzet NASAe prema BDPu tada i sada, nezamislivo. Nasa sa 600mil$ ukupno sponzorise 3 projekta za buduci lancher sa ljudskom posadom. To je koliko Saric obrne pri jednom kokainskom poslu. Jednostavno svemir vise nije nesto sto drzavi daje ultimatrivnu moc i dominaciju kao 60ih i bolje im je ulagati u vojsku na koju ode i do 60% drzavnih para. I dalje na svetu najpouzdaniji raketni lancer je Sojuz koji ima vise od 50 godina i iz istog je perioda pocetka 60ih i vise od 99.956% uspesnosti. Da znamo za sigurno da ce nas spucati asteroid ili kometa za 10-15 godina, za 7 godina glavonje bi vec imale svoje posebne aprtmane na Mesecu i Marsu nista ne brini.

Boze, da li je ovo moguce?

pre 12 godina

Slabo se razumeme u te stvari pa neću mnogo da pametujem,ali mi je jako čudno da je prvo i jedino sletanje na mesec bilo davne 1969 god.
(Ivano, 15. mart 2012 15:01)

Cuj ovo, "jedino sletanje" Jao Boze, ko sve danas nema kompjuter. Ali sta ces, to je zamka demokratije: svako danas moze da trabunja i da ostane ziv.

zoran

pre 12 godina

Do tog momenta Rusi apsolutno prvi u svemu...no, odjednom...niotkuda, eto Amera na Mesecu. Kako je lako ljude prevariti..chudo jedno.
Pogledajte koju su kameru imali za snimanje fotografija na Mesecu:
http://www.hq.nasa.gov/alsj/a11/a11-hass.html

Temperatura na Mesecu:
nocu = - 233 C
danju = 123 C

Radijacija na Mesecu...Mesec je izlozen veoma jakom zrachenju i solarnim olujama. Ne postoji atmosfera, kao na Zemlji da shtiti choveka od ovih prirodnih pojava. Kada to zrachenje pogodi povrshinu Meseca ono proizvodi veoma opasan sprej sa ekstremno sitnim chesticama koje su opasne za stopala. Ovo ulazi kroz stopla u telo i menja nas DNA, izazivajuci najteze moguce poremecaje.
NASA sama kaze i pise na svom sajtu da ce sa ovim morati ozbiljno pozabaviti ako zele da se "vrate" na Mesec 2020.

"We really need to know more about the radiation environment on the Moon, especially if people will be staying there for more than just a few days," says Harlan Spence, a professor of astronomy at Boston University.

Drugim rechima, `69. nisu pojma imali sta se tamo desava. No, kako vidimo astronauti zivi i zdravi (sem, mentalno, Armstorng, koji ochigledno teshko podnosi laz koju nosi tolike godine..zato je i sklonjen iz javnosti..)...nikome nishta..kao da su se shetali po Shumadiji.

Da li trebam da vam pishem o filmu u kameri koji ni izbliza ne moze da izdrzi klimatsku okolinu koju sam upravo naveo.>??? Mislim da nije potrebno.

iq

pre 12 godina

Eh ljudi, pod br. 1 i 1, NISU SRBI GLAVNI TEORETICHARI ZAVERE, NISU NI RUSI, NEGO SAMI AMERIKANCI!!!! U Americi su vrshene ankete i veliki deo ljudi NE VERUJE da su bili na mesecu. I SHTA SADA.
Pod broj 2. treba uzeti vreme u kome su bili navodno na mesecu - u vreme NIXONA, koji je u istoriju otishao kao najveci LAZOV od svih predsednika, svih vremena. I dalje u vreme Klintona i ostalih NEDODIRLJIV na toj poziciji.
Pod broj 3. kazu danas da je let na mesec preskup, a periodu od 3 godine, u vreme NIXONOVOG mandata imali su 6 sletanja, tokom kojih je 12 astronauta shetalo po mesecu. KAKO ONDA NIJE BILO SKUPO 6 PUTA DA SE IDE A DANAS, uz realno mega tehnologiju, skupo. DANAS kazu treba im 20 godina da se pripreme, a onda im je trebalo 7. PA GDE JE NESTALA SVA TEHNOLOGIJA I ZNANJE?!

Tako da nismo mi teoretichari zavere, mi smo ljudi koji razmishljamo svojom glavom, i ima nas svuda.

darkos

pre 12 godina

Za one koji pitaju kako to da su Amerikanci samo jednom otišli na Mesec. E pa nisu. Bili su ukupno 6 puta na Mesecu. Ukupno 12 čoveka je hodalo Mesečevom površinom. Poslednji put su se zadržali preko 3 dana!

A ako niste znali, Amerika je planirala baze na Mesecu, medjutim 81 milijarda dolara je bilo previše za Obamu i projekat je prekinut. S druge strane Kina unajveće radi na slanje čoveka na Mesec.

Radomir

pre 12 godina

Samo me zanima što za svih ovih 42. godine nakon sletanja na Mesec, ne sleteše još koji put? Zar to sada ne bi trebalo da bude rutinski let? Koliko je samo napredovala tehnika od tada. Moje je mišljenje da svi naučnici koji se bave izučavanjem Kosmosa vrlo malo znaju o njemu i sve što kažu je navećim delom bazirano na bazi pretpostavki.

Neko iz mase

pre 12 godina

hmmm...pa na ovoj slici se ne vidi apsolutno ništa...sem nekih tačkica, a svi znamo da je moguće izvesti razna čuda u PhotoShop-u...tako da...ništa ja njima ne verujem. Kako to da posle te 1969. niko nikada više nije ni pomislio da pošalje tamo space shuttle sa ljudima...od tada je prošlo 43 godina...da su ovo objavili Kinezi, Rusi, Nemci...ili bilo ko drugii možda bih i poverovao...ovako kad to kaže NASA, sumnja je još veća

40% (funkcionalno) nepismenih u Srbiji, malo li je?

pre 12 godina

Boze, koliko li je Kolumbu trebalo da ubedi savremenike, zemljake, da Amerika postoji, kada s kraja XX i pocetkom XXI veka, jos uvek ima onih, koji ne veruju, da je Amstrong setao po Mesecu?
Mozda ni Mesec ne postoji!?
Mozda je to sve sto vidimo nocu na nebu, posebno ono najsvetlije, samo plod kolektivne opticke varke!

tASHA

pre 12 godina

E moj Gile, pa da ti znas ista o Mesecu, ali mislim na nivo znanja deteta iz osnovne skole, znao bi da to nisu stene i kamencici, nego KRATERI!

mertur

pre 12 godina

Komentari su uglavnom za i protiv amera a (ne)spustanje na mesecu je sekundarno ili samo inicijacija za svadju na koju izgleda jedva cekamo.
Balkane,Balkane,Balkane moj,svi idu napred a mi STOJ.

biba

pre 12 godina

Ne razumem ljude koji misle da mora sve da im bude jasno pa da u to poveruju, a pri tome im je IQ nivo problematicano nizak, takvi zapravo u vrlo malo naprednih stvari uopste i veruju, a glasno brane svoje neshvatanje sa nazovi zaverama, ako ti nije nesto jasno brate, pa pitaj onoga ko zna, procitaj ili cuti bices naizgled pametniji.

Daniloo božijom rukom

pre 12 godina

Ima dosta ljudi,većina čak,koji misle da je čovek nastao od blata,u trenucima božije dokolice.Neko misli da je Zemlja ravna,neko da je Mileva sve diktirala Albertu;ima ih čak koji bulazne o ruskoj tehnološkoj superiornosti.
Šta je malo sumničavosti prema sletanju na Mesec?

relja

pre 12 godina

Slabo se razumeme u te stvari pa neću mnogo da pametujem,ali mi je jako čudno da je prvo i jedino sletanje na mesec bilo davne 1969 god.
(Ivano, 15. mart 2012 15:01)

U pravu si - ne razumeš se.
Da si želeo, pre ostavljanja komentara si mogao da pronađeš na internetu
da su Apollo 11 i 12 sleteli 1969 godine, 14 i 15 1971 godine, 16 i 17 1972 godine.
1970 je poleteo Apolo 13, ali zbog havarije se nije spustio na Mesec i uz fantastičnu podršku sa Zemlje, uspeo da se vrati nazad.

mzex

pre 12 godina

To je slika Srbije danas, sve neke teorije zavere :D
Za neverne Tome, ne da su sletili, nego je bilo 6 Apollo misija sa sletanjem na Mesec. Ko kazhe da su sletili samo jednom, ko vas je to slagao? :)
Mada, kad su braca Wright prvi ostvarili let avionom, bilo je onih koji su tvrdili da su sharlatani i prevaranti, chak i nekoliko godina posle toga. Uglavnom, ko chita Davida Ickea i slichne bisere, taj ce da veruje u svaku glupost koju prochita na netu.

njanjavac

pre 12 godina

Da li su bili - ne znam.
Da li je 99% "dokaza" da NISU imbecilno (počevši od vetra, zastave, senki itd) - jeste.
Da li je sve to jako sumnjivo ako se u vidu ima kompleksnost projekta i tehnologija u ono vreme - jeste i to.
Da li se samo Srbi bave ovim - TAMAN POSLA. Nismo mi ništa ni gluplji ni pametniji od ostatka sveta (Srbi veruju u promaju, Amerikanci da su ih posetili vanzemaljci, veći deo sveta u "Majanska proročanstva" koja sa proročanstvima nemaju veze itd), a uvek ćete imati dokonih ljudi koji se bave stvarima u koje se ne razumeju.

Krsto

pre 12 godina

Čitam ove komentare i ne mogu da verujem koliko ljudi malo znaju o temi koju komentarišu. Nije bilo samo jedno spuštanje na Mesec, u razmaku od nešto više od tri godine šest Apolo misija se uspešno spustilo na Mesec, dok je jedna morala da odustane (Apolo 13). Pošto je ceo Apolo projekat bio basnoslovno skup i opasan, a medijsko interesovanje za njega je naglo opalo NASA je odlučila da ga ukine.

Ljudi nije sramota ne znati, sramota je ne pitati. Imate internet, proguglajte malo pre nego što iznosite svoje mišljenje zasnovano na predrasudama, poluinformacijama i sopstvenoj zatucanosti. To više govori o vama nego o temi koju komentarišete.

Stevan

pre 12 godina

OK sve te prica al me zanima zasto danas posle 50 godina niko ne ide na mesec, vec svi najavljuju misiju na mesec tek za 10-20 godina, posebno NASA

fizichar

pre 12 godina

Da bi se razumeli argumenti koji dokazuju da su ljudi sleteli na Mesec i vratili se nazad, treba imati strpljenja i saslušati kao i elementarno znanje fizike.

Argumenti tipa "zastava se vijori" (jeste, uperili su ventilator u "studiju" da se vijori samo zastava, a prašina se ne diže), različite dužine senki (a u stvari je teren neravan i svaka povšina dodatno reflektuje sunčevu svetlost), da je nemoguće vratiti se na Zemlju (zašto bi to bio problem?!?!), pa kao "smrtonosni Van Alenovi pojasevi" (da, ima neko ko je bolje izmerio količinu radijacije pri prolasku od NASE?), zašto ne odu ponovo (zato što to sve košta boga oca, nije to SF film)....su odraz ne gluposti ili manjka obrazovanja, već nedostaka želje da se nešto pametno sazna.
Uvek je lakše praviti se pametan i sve objašnjavati zaverama.
(relja, 15. mart 2012 16:14)

Prijatelju, ja bih rekao da si ti preskochio chasove fizike, ali kompjuter trpi sve.

max

pre 12 godina

@nebeska srbijablago tebi kad mislis da samo "neobrazovani" i "nepismeni" srbi dovode u sumnju sletanje na mesec?! Vidi se koliko si objektivan ;-)

smolo

pre 12 godina

a sta je sa fotografijama snimljenim na mjesecu,klasicna celuloidna vrpca u kameri normalnog kucista nije bila zasticena od hladnoce -150 i ultraljubicastog zracenjakoji bi je unistio odmah,a NASAnije posjedovala digitalnu tehniku.
I izjave ruskih tehnicara da su 20 minuta nakon pregleda fotografija znali da je sve lazno...

SpaceMace

pre 12 godina

Meni samo jedna stvar nije jasna. JFK je objavio negde septrembra 1962
We Choose to go to the Moon! Ni sedam godina kasnije USA je bila na Mesecu i vratila se nazad!!! Ljudi, sada 50 godina kasnije jednoj ozbilnoj auto firmi koje ima desetke hiljada inzinjera, stotinehiljada zaposlenih i bezbroj koperanata, sa svim cudesima AutoCada, CATIA , simulatora i 100 godina iskusva u proizvodnji treba 7 godina da izbace novi ( ne uvek bas novi) model automobila.
Let na mesec podrazumeva potpuno novo SVE. U doba kada je digitron imao 20 kilograma, kompjuteri kapacitet da ni sadasnje drivera za ozbiljan uredaj nebi mogao da snimis. Gde niko ( osim Wernher von Braun-a) nije vise od rakete za novu godini nije ispalio.
Leta na mesec ima milion nacina da krene krivo, poletanje sa zemlje, izlazak iz zemljine orbite, let do meseca, usporavanje, ulazak u mesecevu orbitu, spustanje, zajebavati se malo po povrsini, odleteti sa meseceve povrine do onog kako se vec zove modula, spajanje sa istim, let prema zemlji, usporavanje, ulazak u zemljinu orbitu, spustanje na zemlju u onoj kapsuli, i jos mnogo drugih siroj masi nepozanatih zaje*****

Sto se tice onih Rusa koji su prodali Aljasku za 7,2 miliona dolara sto gadina ranije, mogli se destiti da im to nekako promakne.

Ja

pre 12 godina

Ovo je strasno kako ste svi tu zaglupljeni sa tim teorijama zavere postoji na stotine jasnih dokaza da je covek bio na mesecu da su ga rusi poslali onda bi verovali.

crna rupa na svilenom tepihu

pre 12 godina

svako ko ima teleskop dovoljno jak moze da pogleda lunarni modul i lunarni rover na mesecu...

al imajuci u vidu komplekse, neobrazovanost i primitivizam kod nas, mi bolje od ovog ne zasluzujemo...

Зоран

pre 12 godina

Пре неколико година, старом Олдрину пришао неки човек на улици и рекао му да лаже да су били на Месецу. Овај га песницом закуцао из места.

relja

pre 12 godina

Da bi se razumeli argumenti koji dokazuju da su ljudi sleteli na Mesec i vratili se nazad, treba imati strpljenja i saslušati kao i elementarno znanje fizike.

Argumenti tipa "zastava se vijori" (jeste, uperili su ventilator u "studiju" da se vijori samo zastava, a prašina se ne diže), različite dužine senki (a u stvari je teren neravan i svaka povšina dodatno reflektuje sunčevu svetlost), da je nemoguće vratiti se na Zemlju (zašto bi to bio problem?!?!), pa kao "smrtonosni Van Alenovi pojasevi" (da, ima neko ko je bolje izmerio količinu radijacije pri prolasku od NASE?), zašto ne odu ponovo (zato što to sve košta boga oca, nije to SF film)....su odraz ne gluposti ili manjka obrazovanja, već nedostaka želje da se nešto pametno sazna.
Uvek je lakše praviti se pametan i sve objašnjavati zaverama.

Зоран

pre 12 godina

Момак који пита што се застава виори:

There is gravity on the moon, but it is much less strong [only about 1/6th] than it is on earth. Actually, the flag hangs, it does not fly. It hangs and appears to fly due to a little mechanical assistance.

A piece of stiff wire was attached to the flag pole, and hidden in the top seam of the material so that it could not be seen in the photo. Without doing this [a rigid horizontal support] the flag would just limply hang down, like flags do on Earth when there is no breeze.

There is no wind on the moon, and practically no atmosphere. That is why the flag cannot actually 'fly' there.

Зоран

pre 12 godina

Ako mesec nema atmosferu onda kao je mogla da se viori americka zastava u vakumu?
To sam se oduvek pitao.
Sad verovati NASI je kao verovati RTSu pre 5og oktobra 2000.
(Ivan 81, 15. mart 2012 14:17)

А ко каже да вијори? Тако постављена и тако стоји. Дa ниси можда гледао ВИДЕО снимаk и закључио да вијори или си гледао слику и загкључио да вијори?

ogledalo

pre 12 godina

Vi sto miliste da ljudi nisu bili tamo, bilje se malo obrazujete http://static.astronomija.co.rs/nauke/istorija/Na_Mesecu/Bili_su_na_Mesecu.htm
Lase vam je da verujete u teorije zavere nego da se probate da razumete sve genijalne ljude koji su radili na projektu Apollo,medju kojima je bilo i dosta uglednih naucnika iz Srbije

20% i 80%

pre 12 godina

Mi inteligentniji, koji smo manjina,znamo da većin sa teorijama zavera, nadoknadjuje svoj hendikep za razumevanjem stvari i procesa.

bane

pre 12 godina

Gile

Ovo sto se vidi na povrsini nisu ispupcenja nego krateri. Kada osvetlis rupu sa desne strane senka je isto sa desne... Kada osvetlis ispupcenje, senka je sa leve. Licno, mene jos me nisu uverili da su bili tamo ;)

Jimmy

pre 12 godina

Ljudi, man'te se corava posla da li su bili ili nisu bili... A da su kojim slucajem Rusi stigli na mesec pre Amerikanaca onda u to niko ne bi sumnjao??

markoNS

pre 12 godina

Cekajte, ja najozbiljnije ne mogu da verujem da pojedini gradjani Srbije stvarno ne veruju da je covek koracao Mesecom? O boze, pa posle se pitam kako Toma ex-Radikal je I dalje u politici... Ljudi Srbije stvarno ste nesto "posebno".

jova

pre 12 godina

Zaprepascujuce je to koliko ljudi u 21 veku i nakon svekolikeog napretka tehnike i nauke, veruje da covek nije bio na mesecu, to pokazuje veliku zaostalost, neprosvecenost i sklonost manipulaciji. Ovakve buve se pustaju samo iz razloga da mocnici potvrde i procene koliko su ljudi zaista skloni nasedanju na propagandu i lazne teorije. Treba potvrditi i to da je zemlja okrugla, dosadasnje slike su verovatno fotomontaze.

Ivano

pre 12 godina

Slabo se razumeme u te stvari pa neću mnogo da pametujem,ali mi je jako čudno da je prvo i jedino sletanje na mesec bilo davne 1969 god.

Igor

pre 12 godina

Tuzno je ziveti u zemlji i biti okruzen ljudima koji i dalje smatraju da je ovo sve snimano u pustinji.

Zavrsite neke skole, obrazujte se...

gfserbia blogspot

pre 12 godina

Evo ja koji sam ekspert za svetske zavere cu vam reci da su stvarno sleteli na mesec, ali problem je sto kriju sta sve ima tamo. A teorija da nisu uopste sleteli je podmetnuta upravo od NASA-a, da bi narod diskutovao o tome da li su bili ili ne, umesto sta tamo ima. A imaju ostaci prethodne civilizacije i baze. Cenzura Meseca i Marsa je ogromna. I naravno najtajnije grupe "US Navy Space Command" putuju antigravitacionim letelicama jos od 1950-ih.

Dejan

pre 12 godina

Ima danas bar nekoliko drzava (Rusija, Kina...) koje imaju teleskope i/ili sonde koje mogu da snime isti ovaj deo meseca i koje bi vrlo, vrlo rado opovrgle sve sto NASA objavljuje, samo da mogu. Srbija to nema, ali zato ima mnogo onih koji ne koriste sapun zato sto nije ruski, pa prema tome nema ni svrhe koristiti ga.

Sir Giles

pre 12 godina

Da nisu sleteli na Mesec, Sovjeti bi prvi digli frku i optužili Amere kao kapitalističke lažove i prevarante. Uopšte ne razumem potrebu ljudi da veruju u gluposti.

Petar

pre 12 godina

B92, B92, ccccc. Kakav pretenciozan naslov, dostojan Kurira. Nigde u tekstu ne pise - pa mi smo zaista bili na Mesecu, verujte nam. Lepo su snimili zanimljivu fotografiju i objavili je, uz objasnjenje. A ne da se pravdaju. Uostalom Aldrin (neko ga je ovde spominjao) je to najbolje resio - kad mu je prisao covek i trazio da mu se zakune na Bibliji da je bio na Mesecu, Buz ga je nokautirao. Na sudu je izjavio da mu se vise smucilo da hiljadama zaludjenika objasnjava jednu te istu stvar. Sud ga je oslobodio.
Ajde ljudi, ne zezajte se sa jednim od najvecih inzenjerskih dostignuca u istoriji.

Proka

pre 12 godina

@Kvazimodo Sorabius

Klasicna boljka naseg naroda - teorija zavere!
A da si malo vise koristio internet, video bi da je bilo 6 Apollo misija, od cega su tri bile na mesecu, 3 samo u mesecevoj orbiti...

Ivan 81

pre 12 godina

Ako mesec nema atmosferu onda kao je mogla da se viori americka zastava u vakumu?
To sam se oduvek pitao.
Sad verovati NASI je kao verovati RTSu pre 5og oktobra 2000.

X

pre 12 godina

Secate se pomracenja Sunca krajem 90-tih. Ulice su bile puste. Tada sam mislio da je ovaj nas nesrecni narod toliko zaglupljen u tadasnjem sistemu da se plasio i pomracenja. Danas, vise od 10 godina posle, citajuci ove komentare, shvatam da nije problem u sistemu. Mi smo jednostavno genetski s*ebani.

bobby

pre 12 godina

Ne verujete da su ameri bili na mesecu a u predizborna obecanja verujete? Glasajte za mene i poslacu na mesec svakoga ko mi uplati barem 1000€ ;) Ne na racun, samo na ruke.

Habl

pre 12 godina

Ja se nadam da su bili. Ali ne znam u cemu je problem proveriti? Ako savremeni orbitalni teleskopi "vide" na razdaljini od milijardu svetlosnih godina, zasto ne mogu da bace pogled na Mesec? Pa valjda ce pomocu njih videti i najmanji delic opreme koju su astronauti ostavili?

Evo i najbolji intervju sa Aldrinom :)
http://www.funnyordie.com/videos/822b2761c2/ali-g-with-buzz-aldrin-from-aligshow_fan

gnom

pre 12 godina

sad će evrofanatici da pričaju kako ćemo i na Mesecu piti kafu i šljivovicu, i jesti burek i pljeske, samo kad uđemo u EU... a dinkić će da deli tapije na parcele na Mesecu i to svakom građaninu Srbije besplatno po 1 ha. Pa ćemo da otvaramo firme tamo, jer nam je u Srbiji zabranjeno.

nebeska srbija

pre 12 godina

svi ruski naucnici potvrdjuju sletanje na mesec, za vreme prve misije apollo u tadasnjem sovjetskom savezu se pratio radio signal sa broda i potvrdjeno je da je dosao sa meseca...

al zato u srbiji (koja btw ima vise od polovine funkcionalno nepismenih i vise od trecine osnovaca svrsenih i nesvrsenih u punoletnom gradjanstvu) se tacno zna da je sve to propaganda usmerena protiv rusije (i nebeske srbije) iako rusi vec odavno nemaju sumnje...

smeju nam se i amerikanci i rusi koliko smo primitivni

Gile

pre 12 godina

ja i danas ne verujem da je iko bio na mesecu,sve su to lazi.pogledajte npr. senke od svih tih malih stena(tackica) na slici su sa leve strane dok je senka od lunar modula sa desne.kako je to moguce kad tamo gore ima samo jedan izvor svetlosti (sunce) ameri su oduvek bili prevaranti,lazovi i zlo ovog sveta

malo se (ne) razumem

pre 12 godina

...hmmm, cekaj, jel to onaj Mesec region u Texasu gde su iskorenili Kaktuse da bi snimali film? ha,ha,ha.... da jesu, do sada bi jos 99x otisli iznova i na svakoj strani sveta postavili one straftaste zastave a na njima jos jednu vise zvezdicu dodali jer bi sebi dali za pravo da poseduju i mesec kao novu drzavu kao sto olako porobljavljaju ratovima svet... bese jednom james bond film... "svet nije dovoljan"... daj da grabnemo i mesec..

Djole

pre 12 godina

Naravno da su bili....ali ne na mesecu vec u Arizoni ili Novom Meksiku gde je ceo film i snimljen, na snimku sletanja na mesec vidi se kako vetar leprsa Americku zastavu sto je zaista lep prizor ali na mesecu nema vetra...,NASA je najavila novu misiju na mesec za par dekada toliko ce im trebati vremena da se pripreme tako da price da su 60-tih imali ekstra tehnologiju ne pije vosu, caka je da su i jedni i drugi mnogo folirali o svojim uspesima u svemiru...

mr.dll

pre 12 godina

Ova mutna slika definitivno nije "najbolji mogući način"... Nema potrebe da gledamo slike sa strelicama koje pokazuju na neke mrlje na mesecu.

willi

pre 12 godina

nikada me nasa nece uveriti da je sa tadasnjom tehnologijom bilo moguce sa meseca se vratiti na zemlju. potpuni sam laik ali mislim da bi i danas to bilo nemoguce. zato neka veruje ko sta hoce, mene ameri sa njihovom propagandom nisu i nikada nece uveriti da su bili na mesec. to su samo lazi radi prestiza u odnosu na rusiju.

Vlad

pre 12 godina

Ja na ovoj fotografiji ništa ne vidim jasno, sve mi ovo još uvek izgleda tačkasto, a i pretpostavljam da se neko (možda iz NASE ili neke druge američke agencije) igrao na Photoshopu ili nekom sličnom programu za obradu slika.

Kvazimodo Sorabius

pre 12 godina

Normalno da su bili. Jedino malčice zbunjuje što se nisu zakleli u majku rođenu.
Snimci su dokaz jak kako i sve ostalo - od Perl Harbora, preko Vijetnama, "biološkog oružja Sadama Huseina", pa sve do "milosrdnog anđela".
I lepo se na snimcima vidi trag Supermena - sa 15 km se vide raširena stopala od metar dva između, i jasno je da je snimke svojeručno snimio Spajdermen.
Posle ovih dokaznih snimaka - više niko ne sme da sumnja, niko ne sme da sumnja da sa jedan kilometar se ne vidi čovek, a sa 15 se vide njegivi tragovi. Pa još ko pomene "Sektor 51" u pustinji - odmah ga raščerečiti: a pre toga mu tri nedelje ne dati da spava i da svo vreme gleda u ove snimke!
PS.
možda treba doneti i Zakon o negiranju šetanja Supermena po Mesecu, kao ono o "negiranju genocida" tu i tamo..?

sasa

pre 12 godina

Lazu bre,nego su ih Rusi potukli do nogu u trci za svemir '60-ih godina,pa su morali da izmisle nesto...

Ima film koji lepo pojazuje da su lazirali sletanje na mesec!

aca

pre 12 godina

interesantno da se vide neisprekidane putanje od hodanja od modula do instrumenata, samo shto oni nisu hodali vec ishli u kracim skokovima....

Max

pre 12 godina

Stvar je prosta kao pasulj, danas nemate Amerikanca koji bi pristao da za patriotizam i platu test pilota sleće na Mesec u paukolikoj konzervi od lima 0.8mm, sa motorom koji "pali" u 50% slučajeva! I zato oni prvi misle da je to lažno sletanje.

pretender

pre 12 godina

ma nema sanse nisu oni bili... :D

za one koji ne znaju, bilo je vise sletanja na mesec (aluniranja) ne samo jedno!! ostali su izgubili medijsku paznju pa retko ko i zna za njih.

BAVARAC

pre 12 godina

Eh eto, sad im vjerujemo :D Pa to je tako jednostavno napraviti... ko je rekao da je ovo autentična fotografija i da nije bilo malih modifikacija? :)

sale

pre 12 godina

ma sta vi znate... sad ce srpski svemirski strucnjaci (koji su usput skoro zavrsili brod za put na alpha centauri) da vam objasne da je ovo sve foto montaza, a dokaz za to su rusi koji nikada nisu priznali da je nil armstrong hodao po mesecu.

Kvazimodo Sorabius

pre 12 godina

Normalno da su bili. Jedino malčice zbunjuje što se nisu zakleli u majku rođenu.
Snimci su dokaz jak kako i sve ostalo - od Perl Harbora, preko Vijetnama, "biološkog oružja Sadama Huseina", pa sve do "milosrdnog anđela".
I lepo se na snimcima vidi trag Supermena - sa 15 km se vide raširena stopala od metar dva između, i jasno je da je snimke svojeručno snimio Spajdermen.
Posle ovih dokaznih snimaka - više niko ne sme da sumnja, niko ne sme da sumnja da sa jedan kilometar se ne vidi čovek, a sa 15 se vide njegivi tragovi. Pa još ko pomene "Sektor 51" u pustinji - odmah ga raščerečiti: a pre toga mu tri nedelje ne dati da spava i da svo vreme gleda u ove snimke!
PS.
možda treba doneti i Zakon o negiranju šetanja Supermena po Mesecu, kao ono o "negiranju genocida" tu i tamo..?

willi

pre 12 godina

nikada me nasa nece uveriti da je sa tadasnjom tehnologijom bilo moguce sa meseca se vratiti na zemlju. potpuni sam laik ali mislim da bi i danas to bilo nemoguce. zato neka veruje ko sta hoce, mene ameri sa njihovom propagandom nisu i nikada nece uveriti da su bili na mesec. to su samo lazi radi prestiza u odnosu na rusiju.

X

pre 12 godina

Secate se pomracenja Sunca krajem 90-tih. Ulice su bile puste. Tada sam mislio da je ovaj nas nesrecni narod toliko zaglupljen u tadasnjem sistemu da se plasio i pomracenja. Danas, vise od 10 godina posle, citajuci ove komentare, shvatam da nije problem u sistemu. Mi smo jednostavno genetski s*ebani.

Max

pre 12 godina

Stvar je prosta kao pasulj, danas nemate Amerikanca koji bi pristao da za patriotizam i platu test pilota sleće na Mesec u paukolikoj konzervi od lima 0.8mm, sa motorom koji "pali" u 50% slučajeva! I zato oni prvi misle da je to lažno sletanje.

sale

pre 12 godina

ma sta vi znate... sad ce srpski svemirski strucnjaci (koji su usput skoro zavrsili brod za put na alpha centauri) da vam objasne da je ovo sve foto montaza, a dokaz za to su rusi koji nikada nisu priznali da je nil armstrong hodao po mesecu.

sasa

pre 12 godina

Lazu bre,nego su ih Rusi potukli do nogu u trci za svemir '60-ih godina,pa su morali da izmisle nesto...

Ima film koji lepo pojazuje da su lazirali sletanje na mesec!

pretender

pre 12 godina

ma nema sanse nisu oni bili... :D

za one koji ne znaju, bilo je vise sletanja na mesec (aluniranja) ne samo jedno!! ostali su izgubili medijsku paznju pa retko ko i zna za njih.

nebeska srbija

pre 12 godina

svi ruski naucnici potvrdjuju sletanje na mesec, za vreme prve misije apollo u tadasnjem sovjetskom savezu se pratio radio signal sa broda i potvrdjeno je da je dosao sa meseca...

al zato u srbiji (koja btw ima vise od polovine funkcionalno nepismenih i vise od trecine osnovaca svrsenih i nesvrsenih u punoletnom gradjanstvu) se tacno zna da je sve to propaganda usmerena protiv rusije (i nebeske srbije) iako rusi vec odavno nemaju sumnje...

smeju nam se i amerikanci i rusi koliko smo primitivni

bobby

pre 12 godina

Ne verujete da su ameri bili na mesecu a u predizborna obecanja verujete? Glasajte za mene i poslacu na mesec svakoga ko mi uplati barem 1000€ ;) Ne na racun, samo na ruke.

Зоран

pre 12 godina

Пре неколико година, старом Олдрину пришао неки човек на улици и рекао му да лаже да су били на Месецу. Овај га песницом закуцао из места.

relja

pre 12 godina

Da bi se razumeli argumenti koji dokazuju da su ljudi sleteli na Mesec i vratili se nazad, treba imati strpljenja i saslušati kao i elementarno znanje fizike.

Argumenti tipa "zastava se vijori" (jeste, uperili su ventilator u "studiju" da se vijori samo zastava, a prašina se ne diže), različite dužine senki (a u stvari je teren neravan i svaka povšina dodatno reflektuje sunčevu svetlost), da je nemoguće vratiti se na Zemlju (zašto bi to bio problem?!?!), pa kao "smrtonosni Van Alenovi pojasevi" (da, ima neko ko je bolje izmerio količinu radijacije pri prolasku od NASE?), zašto ne odu ponovo (zato što to sve košta boga oca, nije to SF film)....su odraz ne gluposti ili manjka obrazovanja, već nedostaka želje da se nešto pametno sazna.
Uvek je lakše praviti se pametan i sve objašnjavati zaverama.

aca

pre 12 godina

interesantno da se vide neisprekidane putanje od hodanja od modula do instrumenata, samo shto oni nisu hodali vec ishli u kracim skokovima....

markoNS

pre 12 godina

Cekajte, ja najozbiljnije ne mogu da verujem da pojedini gradjani Srbije stvarno ne veruju da je covek koracao Mesecom? O boze, pa posle se pitam kako Toma ex-Radikal je I dalje u politici... Ljudi Srbije stvarno ste nesto "posebno".

Jimmy

pre 12 godina

Ljudi, man'te se corava posla da li su bili ili nisu bili... A da su kojim slucajem Rusi stigli na mesec pre Amerikanaca onda u to niko ne bi sumnjao??

Vlad

pre 12 godina

Ja na ovoj fotografiji ništa ne vidim jasno, sve mi ovo još uvek izgleda tačkasto, a i pretpostavljam da se neko (možda iz NASE ili neke druge američke agencije) igrao na Photoshopu ili nekom sličnom programu za obradu slika.

smolo

pre 12 godina

a sta je sa fotografijama snimljenim na mjesecu,klasicna celuloidna vrpca u kameri normalnog kucista nije bila zasticena od hladnoce -150 i ultraljubicastog zracenjakoji bi je unistio odmah,a NASAnije posjedovala digitalnu tehniku.
I izjave ruskih tehnicara da su 20 minuta nakon pregleda fotografija znali da je sve lazno...

Ja

pre 12 godina

Ovo je strasno kako ste svi tu zaglupljeni sa tim teorijama zavere postoji na stotine jasnih dokaza da je covek bio na mesecu da su ga rusi poslali onda bi verovali.

BAVARAC

pre 12 godina

Eh eto, sad im vjerujemo :D Pa to je tako jednostavno napraviti... ko je rekao da je ovo autentična fotografija i da nije bilo malih modifikacija? :)

crna rupa na svilenom tepihu

pre 12 godina

svako ko ima teleskop dovoljno jak moze da pogleda lunarni modul i lunarni rover na mesecu...

al imajuci u vidu komplekse, neobrazovanost i primitivizam kod nas, mi bolje od ovog ne zasluzujemo...

SpaceMace

pre 12 godina

Meni samo jedna stvar nije jasna. JFK je objavio negde septrembra 1962
We Choose to go to the Moon! Ni sedam godina kasnije USA je bila na Mesecu i vratila se nazad!!! Ljudi, sada 50 godina kasnije jednoj ozbilnoj auto firmi koje ima desetke hiljada inzinjera, stotinehiljada zaposlenih i bezbroj koperanata, sa svim cudesima AutoCada, CATIA , simulatora i 100 godina iskusva u proizvodnji treba 7 godina da izbace novi ( ne uvek bas novi) model automobila.
Let na mesec podrazumeva potpuno novo SVE. U doba kada je digitron imao 20 kilograma, kompjuteri kapacitet da ni sadasnje drivera za ozbiljan uredaj nebi mogao da snimis. Gde niko ( osim Wernher von Braun-a) nije vise od rakete za novu godini nije ispalio.
Leta na mesec ima milion nacina da krene krivo, poletanje sa zemlje, izlazak iz zemljine orbite, let do meseca, usporavanje, ulazak u mesecevu orbitu, spustanje, zajebavati se malo po povrsini, odleteti sa meseceve povrine do onog kako se vec zove modula, spajanje sa istim, let prema zemlji, usporavanje, ulazak u zemljinu orbitu, spustanje na zemlju u onoj kapsuli, i jos mnogo drugih siroj masi nepozanatih zaje*****

Sto se tice onih Rusa koji su prodali Aljasku za 7,2 miliona dolara sto gadina ranije, mogli se destiti da im to nekako promakne.

Dejan

pre 12 godina

Ima danas bar nekoliko drzava (Rusija, Kina...) koje imaju teleskope i/ili sonde koje mogu da snime isti ovaj deo meseca i koje bi vrlo, vrlo rado opovrgle sve sto NASA objavljuje, samo da mogu. Srbija to nema, ali zato ima mnogo onih koji ne koriste sapun zato sto nije ruski, pa prema tome nema ni svrhe koristiti ga.

Djole

pre 12 godina

Naravno da su bili....ali ne na mesecu vec u Arizoni ili Novom Meksiku gde je ceo film i snimljen, na snimku sletanja na mesec vidi se kako vetar leprsa Americku zastavu sto je zaista lep prizor ali na mesecu nema vetra...,NASA je najavila novu misiju na mesec za par dekada toliko ce im trebati vremena da se pripreme tako da price da su 60-tih imali ekstra tehnologiju ne pije vosu, caka je da su i jedni i drugi mnogo folirali o svojim uspesima u svemiru...

Igor

pre 12 godina

Tuzno je ziveti u zemlji i biti okruzen ljudima koji i dalje smatraju da je ovo sve snimano u pustinji.

Zavrsite neke skole, obrazujte se...

Petar

pre 12 godina

B92, B92, ccccc. Kakav pretenciozan naslov, dostojan Kurira. Nigde u tekstu ne pise - pa mi smo zaista bili na Mesecu, verujte nam. Lepo su snimili zanimljivu fotografiju i objavili je, uz objasnjenje. A ne da se pravdaju. Uostalom Aldrin (neko ga je ovde spominjao) je to najbolje resio - kad mu je prisao covek i trazio da mu se zakune na Bibliji da je bio na Mesecu, Buz ga je nokautirao. Na sudu je izjavio da mu se vise smucilo da hiljadama zaludjenika objasnjava jednu te istu stvar. Sud ga je oslobodio.
Ajde ljudi, ne zezajte se sa jednim od najvecih inzenjerskih dostignuca u istoriji.

ogledalo

pre 12 godina

Vi sto miliste da ljudi nisu bili tamo, bilje se malo obrazujete http://static.astronomija.co.rs/nauke/istorija/Na_Mesecu/Bili_su_na_Mesecu.htm
Lase vam je da verujete u teorije zavere nego da se probate da razumete sve genijalne ljude koji su radili na projektu Apollo,medju kojima je bilo i dosta uglednih naucnika iz Srbije

20% i 80%

pre 12 godina

Mi inteligentniji, koji smo manjina,znamo da većin sa teorijama zavera, nadoknadjuje svoj hendikep za razumevanjem stvari i procesa.

Sir Giles

pre 12 godina

Da nisu sleteli na Mesec, Sovjeti bi prvi digli frku i optužili Amere kao kapitalističke lažove i prevarante. Uopšte ne razumem potrebu ljudi da veruju u gluposti.

Зоран

pre 12 godina

Ako mesec nema atmosferu onda kao je mogla da se viori americka zastava u vakumu?
To sam se oduvek pitao.
Sad verovati NASI je kao verovati RTSu pre 5og oktobra 2000.
(Ivan 81, 15. mart 2012 14:17)

А ко каже да вијори? Тако постављена и тако стоји. Дa ниси можда гледао ВИДЕО снимаk и закључио да вијори или си гледао слику и загкључио да вијори?

Gile

pre 12 godina

ja i danas ne verujem da je iko bio na mesecu,sve su to lazi.pogledajte npr. senke od svih tih malih stena(tackica) na slici su sa leve strane dok je senka od lunar modula sa desne.kako je to moguce kad tamo gore ima samo jedan izvor svetlosti (sunce) ameri su oduvek bili prevaranti,lazovi i zlo ovog sveta

Proka

pre 12 godina

@Kvazimodo Sorabius

Klasicna boljka naseg naroda - teorija zavere!
A da si malo vise koristio internet, video bi da je bilo 6 Apollo misija, od cega su tri bile na mesecu, 3 samo u mesecevoj orbiti...

jova

pre 12 godina

Zaprepascujuce je to koliko ljudi u 21 veku i nakon svekolikeog napretka tehnike i nauke, veruje da covek nije bio na mesecu, to pokazuje veliku zaostalost, neprosvecenost i sklonost manipulaciji. Ovakve buve se pustaju samo iz razloga da mocnici potvrde i procene koliko su ljudi zaista skloni nasedanju na propagandu i lazne teorije. Treba potvrditi i to da je zemlja okrugla, dosadasnje slike su verovatno fotomontaze.

mr.dll

pre 12 godina

Ova mutna slika definitivno nije "najbolji mogući način"... Nema potrebe da gledamo slike sa strelicama koje pokazuju na neke mrlje na mesecu.

malo se (ne) razumem

pre 12 godina

...hmmm, cekaj, jel to onaj Mesec region u Texasu gde su iskorenili Kaktuse da bi snimali film? ha,ha,ha.... da jesu, do sada bi jos 99x otisli iznova i na svakoj strani sveta postavili one straftaste zastave a na njima jos jednu vise zvezdicu dodali jer bi sebi dali za pravo da poseduju i mesec kao novu drzavu kao sto olako porobljavljaju ratovima svet... bese jednom james bond film... "svet nije dovoljan"... daj da grabnemo i mesec..

Ivan 81

pre 12 godina

Ako mesec nema atmosferu onda kao je mogla da se viori americka zastava u vakumu?
To sam se oduvek pitao.
Sad verovati NASI je kao verovati RTSu pre 5og oktobra 2000.

bane

pre 12 godina

Gile

Ovo sto se vidi na povrsini nisu ispupcenja nego krateri. Kada osvetlis rupu sa desne strane senka je isto sa desne... Kada osvetlis ispupcenje, senka je sa leve. Licno, mene jos me nisu uverili da su bili tamo ;)

Зоран

pre 12 godina

Момак који пита што се застава виори:

There is gravity on the moon, but it is much less strong [only about 1/6th] than it is on earth. Actually, the flag hangs, it does not fly. It hangs and appears to fly due to a little mechanical assistance.

A piece of stiff wire was attached to the flag pole, and hidden in the top seam of the material so that it could not be seen in the photo. Without doing this [a rigid horizontal support] the flag would just limply hang down, like flags do on Earth when there is no breeze.

There is no wind on the moon, and practically no atmosphere. That is why the flag cannot actually 'fly' there.

gnom

pre 12 godina

sad će evrofanatici da pričaju kako ćemo i na Mesecu piti kafu i šljivovicu, i jesti burek i pljeske, samo kad uđemo u EU... a dinkić će da deli tapije na parcele na Mesecu i to svakom građaninu Srbije besplatno po 1 ha. Pa ćemo da otvaramo firme tamo, jer nam je u Srbiji zabranjeno.

gfserbia blogspot

pre 12 godina

Evo ja koji sam ekspert za svetske zavere cu vam reci da su stvarno sleteli na mesec, ali problem je sto kriju sta sve ima tamo. A teorija da nisu uopste sleteli je podmetnuta upravo od NASA-a, da bi narod diskutovao o tome da li su bili ili ne, umesto sta tamo ima. A imaju ostaci prethodne civilizacije i baze. Cenzura Meseca i Marsa je ogromna. I naravno najtajnije grupe "US Navy Space Command" putuju antigravitacionim letelicama jos od 1950-ih.

Ivano

pre 12 godina

Slabo se razumeme u te stvari pa neću mnogo da pametujem,ali mi je jako čudno da je prvo i jedino sletanje na mesec bilo davne 1969 god.

Habl

pre 12 godina

Ja se nadam da su bili. Ali ne znam u cemu je problem proveriti? Ako savremeni orbitalni teleskopi "vide" na razdaljini od milijardu svetlosnih godina, zasto ne mogu da bace pogled na Mesec? Pa valjda ce pomocu njih videti i najmanji delic opreme koju su astronauti ostavili?

Evo i najbolji intervju sa Aldrinom :)
http://www.funnyordie.com/videos/822b2761c2/ali-g-with-buzz-aldrin-from-aligshow_fan

max

pre 12 godina

@nebeska srbijablago tebi kad mislis da samo "neobrazovani" i "nepismeni" srbi dovode u sumnju sletanje na mesec?! Vidi se koliko si objektivan ;-)

iq

pre 12 godina

Eh ljudi, pod br. 1 i 1, NISU SRBI GLAVNI TEORETICHARI ZAVERE, NISU NI RUSI, NEGO SAMI AMERIKANCI!!!! U Americi su vrshene ankete i veliki deo ljudi NE VERUJE da su bili na mesecu. I SHTA SADA.
Pod broj 2. treba uzeti vreme u kome su bili navodno na mesecu - u vreme NIXONA, koji je u istoriju otishao kao najveci LAZOV od svih predsednika, svih vremena. I dalje u vreme Klintona i ostalih NEDODIRLJIV na toj poziciji.
Pod broj 3. kazu danas da je let na mesec preskup, a periodu od 3 godine, u vreme NIXONOVOG mandata imali su 6 sletanja, tokom kojih je 12 astronauta shetalo po mesecu. KAKO ONDA NIJE BILO SKUPO 6 PUTA DA SE IDE A DANAS, uz realno mega tehnologiju, skupo. DANAS kazu treba im 20 godina da se pripreme, a onda im je trebalo 7. PA GDE JE NESTALA SVA TEHNOLOGIJA I ZNANJE?!

Tako da nismo mi teoretichari zavere, mi smo ljudi koji razmishljamo svojom glavom, i ima nas svuda.

zoran

pre 12 godina

Do tog momenta Rusi apsolutno prvi u svemu...no, odjednom...niotkuda, eto Amera na Mesecu. Kako je lako ljude prevariti..chudo jedno.
Pogledajte koju su kameru imali za snimanje fotografija na Mesecu:
http://www.hq.nasa.gov/alsj/a11/a11-hass.html

Temperatura na Mesecu:
nocu = - 233 C
danju = 123 C

Radijacija na Mesecu...Mesec je izlozen veoma jakom zrachenju i solarnim olujama. Ne postoji atmosfera, kao na Zemlji da shtiti choveka od ovih prirodnih pojava. Kada to zrachenje pogodi povrshinu Meseca ono proizvodi veoma opasan sprej sa ekstremno sitnim chesticama koje su opasne za stopala. Ovo ulazi kroz stopla u telo i menja nas DNA, izazivajuci najteze moguce poremecaje.
NASA sama kaze i pise na svom sajtu da ce sa ovim morati ozbiljno pozabaviti ako zele da se "vrate" na Mesec 2020.

"We really need to know more about the radiation environment on the Moon, especially if people will be staying there for more than just a few days," says Harlan Spence, a professor of astronomy at Boston University.

Drugim rechima, `69. nisu pojma imali sta se tamo desava. No, kako vidimo astronauti zivi i zdravi (sem, mentalno, Armstorng, koji ochigledno teshko podnosi laz koju nosi tolike godine..zato je i sklonjen iz javnosti..)...nikome nishta..kao da su se shetali po Shumadiji.

Da li trebam da vam pishem o filmu u kameri koji ni izbliza ne moze da izdrzi klimatsku okolinu koju sam upravo naveo.>??? Mislim da nije potrebno.

vucibatin

pre 12 godina

pa kad pogledam ove komentare, pitam se kako to da Jugoslavija ili barem kasnije Srbija nije vec '45-te bila na marsu, mjesec bi trebalo sa ovoliko strucnjaka da smo prije toga i pjeske posjetili.

daRKO

pre 12 godina

Kao prvo i sami Rusi su priznali da su Amerikanci bili na MEsecu, jer su pratili sve radio-emisije sa lunarnih modula. Ostaje mnogo bitnije pitanje koje postavlja ruskaq legenda kosmickih letova: Zasto se nisu vratili 40 godina? Sta je bilo sa tajnim misijama Apola 18-20? Sta je poslo po zlu?
Ima indicija raznih vrsta (vidi npr. film Apolo 18 od ove godine), ali sigurno je da se ljudi ne smeju tamo uputiti vise jer je opasno.

cnes

pre 12 godina

@SpaceMace sve ovo sto si napisao je prilicno tacno ali to ne govori da NASA nije bila na Mesecu nego koliko je prsao sistem u kojem se svet danas nalazi. Uporedi samo budzet NASAe prema BDPu tada i sada, nezamislivo. Nasa sa 600mil$ ukupno sponzorise 3 projekta za buduci lancher sa ljudskom posadom. To je koliko Saric obrne pri jednom kokainskom poslu. Jednostavno svemir vise nije nesto sto drzavi daje ultimatrivnu moc i dominaciju kao 60ih i bolje im je ulagati u vojsku na koju ode i do 60% drzavnih para. I dalje na svetu najpouzdaniji raketni lancer je Sojuz koji ima vise od 50 godina i iz istog je perioda pocetka 60ih i vise od 99.956% uspesnosti. Da znamo za sigurno da ce nas spucati asteroid ili kometa za 10-15 godina, za 7 godina glavonje bi vec imale svoje posebne aprtmane na Mesecu i Marsu nista ne brini.

Stefan Sydney

pre 12 godina

Puno nejasnoca,pretpostavki,slucajne i namerno smisljene kojekakve price sluze da zavaraju svet i skrenu od logicnog razmisljanja i istrazivanja u pravcu istine.Lansiraju ih oni isti koji su pravu i nevidjenih razmera ZAVERU prigodno-pogrdno nazvali teorijom eda se ne bi Turci dosetili.Isti oni sto su ubili JFK i napravili mnogo drugih zala po svetu.Zavera je tolika da jednostavno ne mozete da verujete da je istina.A istina je daleko fantasticnija od servirane nam "realnosti".
Procitajte prvo Postanje,Glava 1,6,7,8,9 i 10;Tu se pominje kako je Gospod Bog stvorio svet.Da ne idem u detalje,kljucna rec ovde je VODA.Zakljucak,svemir nije vakuum nego cista voda.Cini se manje gustine kao posledica stanja bez ili smanjene gravitacione sile.Ali bez ijednog mehurica vazduha.S tim u vezi pogledati najnovije "dark flow" teorije na Vikipediji npr.Bili su Ameri zaista tamo nekoliko (najmanje 3) puta ali NASA ima ogroman problem da prizna da je tamo (svuda)voda i stvarni izgled okoline Zemlje.Cak je i Sunce u vodi.A tako je lako sve objasniti kada se voda stavi u kontekst.Evo nekoliko primera.
Zastava se zavijorila (postoji video snimak) zbog sile strujanja vode izazvane pokretima astronauta oko nje.Slicno kao u nekom zemaljskom bazenu samo je sila strujanja tamo slabijeg intenziteta ali ipak dovoljna da blago zavijori zastavu.Providna refleksija koja se krece uporedo sa astronautom je produkt optickih karakteristika vode u datim uslovima.A takodje i cudne senke i ostale refleksije.Mi,naravno vodu ne vidimo,isto kao sto je ne vidimo na onim modernim akvarijum screensaverima ali znamo da je tu jer ribe plivaju u njoj.Ali vidimo posledice uticaja vode.Otiske stopala.Neprirodnu cistocu bakarne folije kojom je Eagle obavijen,i na postoljima/stopalima za sletanje.I to sve posle onoliko "prasine" podignute prilikom sletanja?A ta "prasina" je iz blizine,u gro planu snimljena samo na prvom poletanju sa Meseca.Sve ostale su pratile Mescevo lansiranje sa poprilicne udaljenosti.Strange,isn't it?
Da li treba da objasnjavam kretanje kroz vodu (u skokovima,kao i na Zemlji) u uslovima smanjene gravitacije?Ili povremeno neprirodnog balansa astronauta sklonom padu a ipak ne padne i lako povrati ravnotezu sa svom onom skalamerijom na sebi?Lahko in prhko,kao u vodi.Ako mislite voda onda sigurno ne mislite +150*C ili -150.Cek da vidim sta ste jos izmisljali...
Evo,da parafraziram jednog pametnog komentatora,ovim jednostavnim,common knowledge,logickim zakljuccima nadoknadite svoj hendikep za razumevanje stvari i procesa...I teorija.I zavera.I ne dozvolite,da parafraziram drugog,da vam uvale besplatne tapije na Mesecu:)
Znaci nema prasine ni vetra na Mesecu ali ima svasta nesto drugo sto je vec posebna tema.Nema ni atmosfere.Ima vodosfera.Nema ni Van Alenovog Pojasa a zvezde su tek posebna i mnogo dugacka prica,al' ako neko bas oce da se raspita bicu online.Evo samo jedna stvar za razmisljanje.Kako to da se ne vidi (osim fotoshopa) niti jedna jedina zvezda u dalekoj pozadini Zemlje.ni na jednom snimku i fotografiji iz Meseceve orbite buduci da su one,kao sto jelte,znamo,neka sunca tamo daleko?Da li je moguce da je refleksna svetlost Zemlje jaceg inteziteta,pri tako sirokom uglu gledanja,od samih izvora svetlosti koji,ma koliko daleko bili,imaju ili bi trebalo da imaju bar sjajnost (zharuljnost,hrv.) "naseg" Sunca?A sta je tek sa onim blizim zvezdama.Setite se samo koliko ih je na nocnom nebu.A ovde u Australiji su nekako nize dok su kod nas visoko visoko na nebu...
Evo bas sam se raspiso.Svejedno,verujte mi ljudi,ovo je sve ziva istina i produkt je visegodisnjih istrazivanja,uglavnom mojih jer se bilo sta na ovu temu (osim namerno plasiranih gluposti tipa Nibiru,UFO,Reptilians,Galactic Federation itd,sve u cilju sto vece konfuzije) skoro uopste ne moze naci na netu.Samo sirov materijal.
Kao na ovom NASA nocnom snimku iz spejs satla
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_62WWGLzynY
Vldecete prvo Mesec,zvezde padalice kako prolecu blize i dalje od satla(poslusajte dobro posadu satla,oni ih nazivaju-shooting stars),videcete i Zemlju u pozadini,oivicenu atmosferom, i videcete ZVEZDE kako stoje (mada se neke,Boga mi pomeraju,a njih danas zovemo planete mada su u proslosti bile poznatije kao lutajuce zvezde-sto one naravno i jesu,kao sto se moze videti na ovom snimku) IZMEDJU satla (kamera)i majcice Zemlje.Sto nam daje ideju o njihovoj realnoj velicini i poziciji u okruzenju bliskom Zemlji.Znaci,ne budite zavedeni,UFO/NLO ne postoje u smislu vanzemaljskih bica jer vanzemaljci NE POSTOJE zbog jednostavne cinjenice-ovo sto vidite na snimku je otprilike SVE sto se moze videti u CELOKUPNOM SVEMIRU (Sunce se ne vidi jer je sa druge strane Zemlje i takodje je vrlo blizu i maleno je u odnosu na velicinu Zemlje).Sto naravno ne znaci da ne postoje neka druga,malo drugacija od nas,bica-as decribed in The Holy Bible.
Na kraju,hvala na paznji onima koji su citali do kraja,zapazili ste sigurno vec, ZEMLJA SE IPAK NE OKRECE!!!

Stefan Sydney

pre 12 godina

Pa nista onda,kad necete da objavite pravu ISTINU.
Kletva na sve vas koji ste u ucestvovali.
A ja sam cist i izuzet od vasih nedela pred Gospodom Bogom.

relja

pre 12 godina

Slabo se razumeme u te stvari pa neću mnogo da pametujem,ali mi je jako čudno da je prvo i jedino sletanje na mesec bilo davne 1969 god.
(Ivano, 15. mart 2012 15:01)

U pravu si - ne razumeš se.
Da si želeo, pre ostavljanja komentara si mogao da pronađeš na internetu
da su Apollo 11 i 12 sleteli 1969 godine, 14 i 15 1971 godine, 16 i 17 1972 godine.
1970 je poleteo Apolo 13, ali zbog havarije se nije spustio na Mesec i uz fantastičnu podršku sa Zemlje, uspeo da se vrati nazad.

Daniloo božijom rukom

pre 12 godina

Ima dosta ljudi,većina čak,koji misle da je čovek nastao od blata,u trenucima božije dokolice.Neko misli da je Zemlja ravna,neko da je Mileva sve diktirala Albertu;ima ih čak koji bulazne o ruskoj tehnološkoj superiornosti.
Šta je malo sumničavosti prema sletanju na Mesec?

mzex

pre 12 godina

To je slika Srbije danas, sve neke teorije zavere :D
Za neverne Tome, ne da su sletili, nego je bilo 6 Apollo misija sa sletanjem na Mesec. Ko kazhe da su sletili samo jednom, ko vas je to slagao? :)
Mada, kad su braca Wright prvi ostvarili let avionom, bilo je onih koji su tvrdili da su sharlatani i prevaranti, chak i nekoliko godina posle toga. Uglavnom, ko chita Davida Ickea i slichne bisere, taj ce da veruje u svaku glupost koju prochita na netu.

njanjavac

pre 12 godina

Da li su bili - ne znam.
Da li je 99% "dokaza" da NISU imbecilno (počevši od vetra, zastave, senki itd) - jeste.
Da li je sve to jako sumnjivo ako se u vidu ima kompleksnost projekta i tehnologija u ono vreme - jeste i to.
Da li se samo Srbi bave ovim - TAMAN POSLA. Nismo mi ništa ni gluplji ni pametniji od ostatka sveta (Srbi veruju u promaju, Amerikanci da su ih posetili vanzemaljci, veći deo sveta u "Majanska proročanstva" koja sa proročanstvima nemaju veze itd), a uvek ćete imati dokonih ljudi koji se bave stvarima u koje se ne razumeju.

biba

pre 12 godina

Ne razumem ljude koji misle da mora sve da im bude jasno pa da u to poveruju, a pri tome im je IQ nivo problematicano nizak, takvi zapravo u vrlo malo naprednih stvari uopste i veruju, a glasno brane svoje neshvatanje sa nazovi zaverama, ako ti nije nesto jasno brate, pa pitaj onoga ko zna, procitaj ili cuti bices naizgled pametniji.

mertur

pre 12 godina

Komentari su uglavnom za i protiv amera a (ne)spustanje na mesecu je sekundarno ili samo inicijacija za svadju na koju izgleda jedva cekamo.
Balkane,Balkane,Balkane moj,svi idu napred a mi STOJ.

40% (funkcionalno) nepismenih u Srbiji, malo li je?

pre 12 godina

Boze, koliko li je Kolumbu trebalo da ubedi savremenike, zemljake, da Amerika postoji, kada s kraja XX i pocetkom XXI veka, jos uvek ima onih, koji ne veruju, da je Amstrong setao po Mesecu?
Mozda ni Mesec ne postoji!?
Mozda je to sve sto vidimo nocu na nebu, posebno ono najsvetlije, samo plod kolektivne opticke varke!

Neko iz mase

pre 12 godina

hmmm...pa na ovoj slici se ne vidi apsolutno ništa...sem nekih tačkica, a svi znamo da je moguće izvesti razna čuda u PhotoShop-u...tako da...ništa ja njima ne verujem. Kako to da posle te 1969. niko nikada više nije ni pomislio da pošalje tamo space shuttle sa ljudima...od tada je prošlo 43 godina...da su ovo objavili Kinezi, Rusi, Nemci...ili bilo ko drugii možda bih i poverovao...ovako kad to kaže NASA, sumnja je još veća

Boze, da li je ovo moguce?

pre 12 godina

Slabo se razumeme u te stvari pa neću mnogo da pametujem,ali mi je jako čudno da je prvo i jedino sletanje na mesec bilo davne 1969 god.
(Ivano, 15. mart 2012 15:01)

Cuj ovo, "jedino sletanje" Jao Boze, ko sve danas nema kompjuter. Ali sta ces, to je zamka demokratije: svako danas moze da trabunja i da ostane ziv.

Maree

pre 12 godina

AMeri nisu bili na mesecu tada, i to je i Oldrin u njegovim kasnim kodinama priznao javno. Cinjenica. To sto se to ne mota po kanalima kao vest ne znaci nista, pogotovu kad znate da se motaju vesti tipa mi smo lideri ili rat na terorizam i te gluposti. Znaci ako verujete svemu sto cujete, onda nemojte biti selektivni, verujte u sve. Ako pak sumljate da nesto nije istina, istrazite, zainteresujte se malo i ne prihvatajte sve zdravo za gotovo. Njihove slike pre 50 godina MENI govore da su lazne, iscenirane i cak stavise lose uradjene, ali hajde, to je bilo pre 50 godina, ljudi nisu imali photoshop. Inace sam fotograf. A sada nasa izbacuje slike od pre 50 godina? I pre 50 god nasa moze da snima toliko detaljno mesecevu povrsinu, mmmm sumljam. Zasto se nasa program obustavlja ako su vec toliko uspesni, i zasto im treba toliko vremena da naprave neki dalji pomak na ono sletanje na mesec.

laik

pre 12 godina

...sve mi je jasno, osim kako su se lansirali sa meseca ka zemlji, aj neko ko veruje da su bili, ako moze, da nam ukratko to objasni!!!
(rango, 15. mart 2012 16:04)


da bi se izjavilo ovako nesto, treba procitati nesto malo o kosmickim brzinama. to je osnovno gradivo iz fizike, ako ne za osnovnu, ono sigurno za srednju skolu. zemlja ima jako gravitaciono polje

Krsto

pre 12 godina

Čitam ove komentare i ne mogu da verujem koliko ljudi malo znaju o temi koju komentarišu. Nije bilo samo jedno spuštanje na Mesec, u razmaku od nešto više od tri godine šest Apolo misija se uspešno spustilo na Mesec, dok je jedna morala da odustane (Apolo 13). Pošto je ceo Apolo projekat bio basnoslovno skup i opasan, a medijsko interesovanje za njega je naglo opalo NASA je odlučila da ga ukine.

Ljudi nije sramota ne znati, sramota je ne pitati. Imate internet, proguglajte malo pre nego što iznosite svoje mišljenje zasnovano na predrasudama, poluinformacijama i sopstvenoj zatucanosti. To više govori o vama nego o temi koju komentarišete.

fizichar

pre 12 godina

Da bi se razumeli argumenti koji dokazuju da su ljudi sleteli na Mesec i vratili se nazad, treba imati strpljenja i saslušati kao i elementarno znanje fizike.

Argumenti tipa "zastava se vijori" (jeste, uperili su ventilator u "studiju" da se vijori samo zastava, a prašina se ne diže), različite dužine senki (a u stvari je teren neravan i svaka povšina dodatno reflektuje sunčevu svetlost), da je nemoguće vratiti se na Zemlju (zašto bi to bio problem?!?!), pa kao "smrtonosni Van Alenovi pojasevi" (da, ima neko ko je bolje izmerio količinu radijacije pri prolasku od NASE?), zašto ne odu ponovo (zato što to sve košta boga oca, nije to SF film)....su odraz ne gluposti ili manjka obrazovanja, već nedostaka želje da se nešto pametno sazna.
Uvek je lakše praviti se pametan i sve objašnjavati zaverama.
(relja, 15. mart 2012 16:14)

Prijatelju, ja bih rekao da si ti preskochio chasove fizike, ali kompjuter trpi sve.

Stevan

pre 12 godina

OK sve te prica al me zanima zasto danas posle 50 godina niko ne ide na mesec, vec svi najavljuju misiju na mesec tek za 10-20 godina, posebno NASA

darkos

pre 12 godina

Za one koji pitaju kako to da su Amerikanci samo jednom otišli na Mesec. E pa nisu. Bili su ukupno 6 puta na Mesecu. Ukupno 12 čoveka je hodalo Mesečevom površinom. Poslednji put su se zadržali preko 3 dana!

A ako niste znali, Amerika je planirala baze na Mesecu, medjutim 81 milijarda dolara je bilo previše za Obamu i projekat je prekinut. S druge strane Kina unajveće radi na slanje čoveka na Mesec.

tASHA

pre 12 godina

E moj Gile, pa da ti znas ista o Mesecu, ali mislim na nivo znanja deteta iz osnovne skole, znao bi da to nisu stene i kamencici, nego KRATERI!

Radomir

pre 12 godina

Samo me zanima što za svih ovih 42. godine nakon sletanja na Mesec, ne sleteše još koji put? Zar to sada ne bi trebalo da bude rutinski let? Koliko je samo napredovala tehnika od tada. Moje je mišljenje da svi naučnici koji se bave izučavanjem Kosmosa vrlo malo znaju o njemu i sve što kažu je navećim delom bazirano na bazi pretpostavki.

Petar

pre 12 godina

"AMeri nisu bili na mesecu tada, i to je i Oldrin u njegovim kasnim kodinama priznao javno."
Ovo je kratko i jasno LAZ (i sa slovnim greskama pride). Ali internet trpi sve.

alexQ

pre 12 godina

Ostavio bih sve teze da li su li nisu bili na mesecu, jedino me interesuje posto sam slusao izlaganja ljudi o svemiru i radiaciji. Ukoliko se udaljavate od planete zracenje se povecava, postaje toliko jako da danas ne postoji (nemamo) oprema kojom bi se covek mogao zastiti. Ti isti ljudi koji su u detalje objasnjavali sta se sve tacno desava ( koji su to hemiski procesi i koliko je to ogorman izvor energije )nisu hteli da potvrde niti da negiraju odlazak na mesec.

willi

pre 12 godina

nikada me nasa nece uveriti da je sa tadasnjom tehnologijom bilo moguce sa meseca se vratiti na zemlju. potpuni sam laik ali mislim da bi i danas to bilo nemoguce. zato neka veruje ko sta hoce, mene ameri sa njihovom propagandom nisu i nikada nece uveriti da su bili na mesec. to su samo lazi radi prestiza u odnosu na rusiju.

Kvazimodo Sorabius

pre 12 godina

Normalno da su bili. Jedino malčice zbunjuje što se nisu zakleli u majku rođenu.
Snimci su dokaz jak kako i sve ostalo - od Perl Harbora, preko Vijetnama, "biološkog oružja Sadama Huseina", pa sve do "milosrdnog anđela".
I lepo se na snimcima vidi trag Supermena - sa 15 km se vide raširena stopala od metar dva između, i jasno je da je snimke svojeručno snimio Spajdermen.
Posle ovih dokaznih snimaka - više niko ne sme da sumnja, niko ne sme da sumnja da sa jedan kilometar se ne vidi čovek, a sa 15 se vide njegivi tragovi. Pa još ko pomene "Sektor 51" u pustinji - odmah ga raščerečiti: a pre toga mu tri nedelje ne dati da spava i da svo vreme gleda u ove snimke!
PS.
možda treba doneti i Zakon o negiranju šetanja Supermena po Mesecu, kao ono o "negiranju genocida" tu i tamo..?

sasa

pre 12 godina

Lazu bre,nego su ih Rusi potukli do nogu u trci za svemir '60-ih godina,pa su morali da izmisle nesto...

Ima film koji lepo pojazuje da su lazirali sletanje na mesec!

markoNS

pre 12 godina

Cekajte, ja najozbiljnije ne mogu da verujem da pojedini gradjani Srbije stvarno ne veruju da je covek koracao Mesecom? O boze, pa posle se pitam kako Toma ex-Radikal je I dalje u politici... Ljudi Srbije stvarno ste nesto "posebno".

sale

pre 12 godina

ma sta vi znate... sad ce srpski svemirski strucnjaci (koji su usput skoro zavrsili brod za put na alpha centauri) da vam objasne da je ovo sve foto montaza, a dokaz za to su rusi koji nikada nisu priznali da je nil armstrong hodao po mesecu.

BAVARAC

pre 12 godina

Eh eto, sad im vjerujemo :D Pa to je tako jednostavno napraviti... ko je rekao da je ovo autentična fotografija i da nije bilo malih modifikacija? :)

smolo

pre 12 godina

a sta je sa fotografijama snimljenim na mjesecu,klasicna celuloidna vrpca u kameri normalnog kucista nije bila zasticena od hladnoce -150 i ultraljubicastog zracenjakoji bi je unistio odmah,a NASAnije posjedovala digitalnu tehniku.
I izjave ruskih tehnicara da su 20 minuta nakon pregleda fotografija znali da je sve lazno...

max

pre 12 godina

@nebeska srbijablago tebi kad mislis da samo "neobrazovani" i "nepismeni" srbi dovode u sumnju sletanje na mesec?! Vidi se koliko si objektivan ;-)

Ivan 81

pre 12 godina

Ako mesec nema atmosferu onda kao je mogla da se viori americka zastava u vakumu?
To sam se oduvek pitao.
Sad verovati NASI je kao verovati RTSu pre 5og oktobra 2000.

nebeska srbija

pre 12 godina

svi ruski naucnici potvrdjuju sletanje na mesec, za vreme prve misije apollo u tadasnjem sovjetskom savezu se pratio radio signal sa broda i potvrdjeno je da je dosao sa meseca...

al zato u srbiji (koja btw ima vise od polovine funkcionalno nepismenih i vise od trecine osnovaca svrsenih i nesvrsenih u punoletnom gradjanstvu) se tacno zna da je sve to propaganda usmerena protiv rusije (i nebeske srbije) iako rusi vec odavno nemaju sumnje...

smeju nam se i amerikanci i rusi koliko smo primitivni

Djole

pre 12 godina

Naravno da su bili....ali ne na mesecu vec u Arizoni ili Novom Meksiku gde je ceo film i snimljen, na snimku sletanja na mesec vidi se kako vetar leprsa Americku zastavu sto je zaista lep prizor ali na mesecu nema vetra...,NASA je najavila novu misiju na mesec za par dekada toliko ce im trebati vremena da se pripreme tako da price da su 60-tih imali ekstra tehnologiju ne pije vosu, caka je da su i jedni i drugi mnogo folirali o svojim uspesima u svemiru...

gfserbia blogspot

pre 12 godina

Evo ja koji sam ekspert za svetske zavere cu vam reci da su stvarno sleteli na mesec, ali problem je sto kriju sta sve ima tamo. A teorija da nisu uopste sleteli je podmetnuta upravo od NASA-a, da bi narod diskutovao o tome da li su bili ili ne, umesto sta tamo ima. A imaju ostaci prethodne civilizacije i baze. Cenzura Meseca i Marsa je ogromna. I naravno najtajnije grupe "US Navy Space Command" putuju antigravitacionim letelicama jos od 1950-ih.

X

pre 12 godina

Secate se pomracenja Sunca krajem 90-tih. Ulice su bile puste. Tada sam mislio da je ovaj nas nesrecni narod toliko zaglupljen u tadasnjem sistemu da se plasio i pomracenja. Danas, vise od 10 godina posle, citajuci ove komentare, shvatam da nije problem u sistemu. Mi smo jednostavno genetski s*ebani.

Igor

pre 12 godina

Tuzno je ziveti u zemlji i biti okruzen ljudima koji i dalje smatraju da je ovo sve snimano u pustinji.

Zavrsite neke skole, obrazujte se...

Ja

pre 12 godina

Ovo je strasno kako ste svi tu zaglupljeni sa tim teorijama zavere postoji na stotine jasnih dokaza da je covek bio na mesecu da su ga rusi poslali onda bi verovali.

Vlad

pre 12 godina

Ja na ovoj fotografiji ništa ne vidim jasno, sve mi ovo još uvek izgleda tačkasto, a i pretpostavljam da se neko (možda iz NASE ili neke druge američke agencije) igrao na Photoshopu ili nekom sličnom programu za obradu slika.

Gile

pre 12 godina

ja i danas ne verujem da je iko bio na mesecu,sve su to lazi.pogledajte npr. senke od svih tih malih stena(tackica) na slici su sa leve strane dok je senka od lunar modula sa desne.kako je to moguce kad tamo gore ima samo jedan izvor svetlosti (sunce) ameri su oduvek bili prevaranti,lazovi i zlo ovog sveta

crna rupa na svilenom tepihu

pre 12 godina

svako ko ima teleskop dovoljno jak moze da pogleda lunarni modul i lunarni rover na mesecu...

al imajuci u vidu komplekse, neobrazovanost i primitivizam kod nas, mi bolje od ovog ne zasluzujemo...

SpaceMace

pre 12 godina

Meni samo jedna stvar nije jasna. JFK je objavio negde septrembra 1962
We Choose to go to the Moon! Ni sedam godina kasnije USA je bila na Mesecu i vratila se nazad!!! Ljudi, sada 50 godina kasnije jednoj ozbilnoj auto firmi koje ima desetke hiljada inzinjera, stotinehiljada zaposlenih i bezbroj koperanata, sa svim cudesima AutoCada, CATIA , simulatora i 100 godina iskusva u proizvodnji treba 7 godina da izbace novi ( ne uvek bas novi) model automobila.
Let na mesec podrazumeva potpuno novo SVE. U doba kada je digitron imao 20 kilograma, kompjuteri kapacitet da ni sadasnje drivera za ozbiljan uredaj nebi mogao da snimis. Gde niko ( osim Wernher von Braun-a) nije vise od rakete za novu godini nije ispalio.
Leta na mesec ima milion nacina da krene krivo, poletanje sa zemlje, izlazak iz zemljine orbite, let do meseca, usporavanje, ulazak u mesecevu orbitu, spustanje, zajebavati se malo po povrsini, odleteti sa meseceve povrine do onog kako se vec zove modula, spajanje sa istim, let prema zemlji, usporavanje, ulazak u zemljinu orbitu, spustanje na zemlju u onoj kapsuli, i jos mnogo drugih siroj masi nepozanatih zaje*****

Sto se tice onih Rusa koji su prodali Aljasku za 7,2 miliona dolara sto gadina ranije, mogli se destiti da im to nekako promakne.

relja

pre 12 godina

Da bi se razumeli argumenti koji dokazuju da su ljudi sleteli na Mesec i vratili se nazad, treba imati strpljenja i saslušati kao i elementarno znanje fizike.

Argumenti tipa "zastava se vijori" (jeste, uperili su ventilator u "studiju" da se vijori samo zastava, a prašina se ne diže), različite dužine senki (a u stvari je teren neravan i svaka povšina dodatno reflektuje sunčevu svetlost), da je nemoguće vratiti se na Zemlju (zašto bi to bio problem?!?!), pa kao "smrtonosni Van Alenovi pojasevi" (da, ima neko ko je bolje izmerio količinu radijacije pri prolasku od NASE?), zašto ne odu ponovo (zato što to sve košta boga oca, nije to SF film)....su odraz ne gluposti ili manjka obrazovanja, već nedostaka želje da se nešto pametno sazna.
Uvek je lakše praviti se pametan i sve objašnjavati zaverama.

malo se (ne) razumem

pre 12 godina

...hmmm, cekaj, jel to onaj Mesec region u Texasu gde su iskorenili Kaktuse da bi snimali film? ha,ha,ha.... da jesu, do sada bi jos 99x otisli iznova i na svakoj strani sveta postavili one straftaste zastave a na njima jos jednu vise zvezdicu dodali jer bi sebi dali za pravo da poseduju i mesec kao novu drzavu kao sto olako porobljavljaju ratovima svet... bese jednom james bond film... "svet nije dovoljan"... daj da grabnemo i mesec..

bane

pre 12 godina

Gile

Ovo sto se vidi na povrsini nisu ispupcenja nego krateri. Kada osvetlis rupu sa desne strane senka je isto sa desne... Kada osvetlis ispupcenje, senka je sa leve. Licno, mene jos me nisu uverili da su bili tamo ;)

pretender

pre 12 godina

ma nema sanse nisu oni bili... :D

za one koji ne znaju, bilo je vise sletanja na mesec (aluniranja) ne samo jedno!! ostali su izgubili medijsku paznju pa retko ko i zna za njih.

Ivano

pre 12 godina

Slabo se razumeme u te stvari pa neću mnogo da pametujem,ali mi je jako čudno da je prvo i jedino sletanje na mesec bilo davne 1969 god.

Max

pre 12 godina

Stvar je prosta kao pasulj, danas nemate Amerikanca koji bi pristao da za patriotizam i platu test pilota sleće na Mesec u paukolikoj konzervi od lima 0.8mm, sa motorom koji "pali" u 50% slučajeva! I zato oni prvi misle da je to lažno sletanje.

Proka

pre 12 godina

@Kvazimodo Sorabius

Klasicna boljka naseg naroda - teorija zavere!
A da si malo vise koristio internet, video bi da je bilo 6 Apollo misija, od cega su tri bile na mesecu, 3 samo u mesecevoj orbiti...

jova

pre 12 godina

Zaprepascujuce je to koliko ljudi u 21 veku i nakon svekolikeog napretka tehnike i nauke, veruje da covek nije bio na mesecu, to pokazuje veliku zaostalost, neprosvecenost i sklonost manipulaciji. Ovakve buve se pustaju samo iz razloga da mocnici potvrde i procene koliko su ljudi zaista skloni nasedanju na propagandu i lazne teorije. Treba potvrditi i to da je zemlja okrugla, dosadasnje slike su verovatno fotomontaze.

20% i 80%

pre 12 godina

Mi inteligentniji, koji smo manjina,znamo da većin sa teorijama zavera, nadoknadjuje svoj hendikep za razumevanjem stvari i procesa.

Jimmy

pre 12 godina

Ljudi, man'te se corava posla da li su bili ili nisu bili... A da su kojim slucajem Rusi stigli na mesec pre Amerikanaca onda u to niko ne bi sumnjao??

aca

pre 12 godina

interesantno da se vide neisprekidane putanje od hodanja od modula do instrumenata, samo shto oni nisu hodali vec ishli u kracim skokovima....

gnom

pre 12 godina

sad će evrofanatici da pričaju kako ćemo i na Mesecu piti kafu i šljivovicu, i jesti burek i pljeske, samo kad uđemo u EU... a dinkić će da deli tapije na parcele na Mesecu i to svakom građaninu Srbije besplatno po 1 ha. Pa ćemo da otvaramo firme tamo, jer nam je u Srbiji zabranjeno.

ogledalo

pre 12 godina

Vi sto miliste da ljudi nisu bili tamo, bilje se malo obrazujete http://static.astronomija.co.rs/nauke/istorija/Na_Mesecu/Bili_su_na_Mesecu.htm
Lase vam je da verujete u teorije zavere nego da se probate da razumete sve genijalne ljude koji su radili na projektu Apollo,medju kojima je bilo i dosta uglednih naucnika iz Srbije

Petar

pre 12 godina

B92, B92, ccccc. Kakav pretenciozan naslov, dostojan Kurira. Nigde u tekstu ne pise - pa mi smo zaista bili na Mesecu, verujte nam. Lepo su snimili zanimljivu fotografiju i objavili je, uz objasnjenje. A ne da se pravdaju. Uostalom Aldrin (neko ga je ovde spominjao) je to najbolje resio - kad mu je prisao covek i trazio da mu se zakune na Bibliji da je bio na Mesecu, Buz ga je nokautirao. Na sudu je izjavio da mu se vise smucilo da hiljadama zaludjenika objasnjava jednu te istu stvar. Sud ga je oslobodio.
Ajde ljudi, ne zezajte se sa jednim od najvecih inzenjerskih dostignuca u istoriji.

Зоран

pre 12 godina

Ako mesec nema atmosferu onda kao je mogla da se viori americka zastava u vakumu?
To sam se oduvek pitao.
Sad verovati NASI je kao verovati RTSu pre 5og oktobra 2000.
(Ivan 81, 15. mart 2012 14:17)

А ко каже да вијори? Тако постављена и тако стоји. Дa ниси можда гледао ВИДЕО снимаk и закључио да вијори или си гледао слику и загкључио да вијори?

Dejan

pre 12 godina

Ima danas bar nekoliko drzava (Rusija, Kina...) koje imaju teleskope i/ili sonde koje mogu da snime isti ovaj deo meseca i koje bi vrlo, vrlo rado opovrgle sve sto NASA objavljuje, samo da mogu. Srbija to nema, ali zato ima mnogo onih koji ne koriste sapun zato sto nije ruski, pa prema tome nema ni svrhe koristiti ga.

Sir Giles

pre 12 godina

Da nisu sleteli na Mesec, Sovjeti bi prvi digli frku i optužili Amere kao kapitalističke lažove i prevarante. Uopšte ne razumem potrebu ljudi da veruju u gluposti.

Зоран

pre 12 godina

Момак који пита што се застава виори:

There is gravity on the moon, but it is much less strong [only about 1/6th] than it is on earth. Actually, the flag hangs, it does not fly. It hangs and appears to fly due to a little mechanical assistance.

A piece of stiff wire was attached to the flag pole, and hidden in the top seam of the material so that it could not be seen in the photo. Without doing this [a rigid horizontal support] the flag would just limply hang down, like flags do on Earth when there is no breeze.

There is no wind on the moon, and practically no atmosphere. That is why the flag cannot actually 'fly' there.

Зоран

pre 12 godina

Пре неколико година, старом Олдрину пришао неки човек на улици и рекао му да лаже да су били на Месецу. Овај га песницом закуцао из места.

Stefan Sydney

pre 12 godina

Puno nejasnoca,pretpostavki,slucajne i namerno smisljene kojekakve price sluze da zavaraju svet i skrenu od logicnog razmisljanja i istrazivanja u pravcu istine.Lansiraju ih oni isti koji su pravu i nevidjenih razmera ZAVERU prigodno-pogrdno nazvali teorijom eda se ne bi Turci dosetili.Isti oni sto su ubili JFK i napravili mnogo drugih zala po svetu.Zavera je tolika da jednostavno ne mozete da verujete da je istina.A istina je daleko fantasticnija od servirane nam "realnosti".
Procitajte prvo Postanje,Glava 1,6,7,8,9 i 10;Tu se pominje kako je Gospod Bog stvorio svet.Da ne idem u detalje,kljucna rec ovde je VODA.Zakljucak,svemir nije vakuum nego cista voda.Cini se manje gustine kao posledica stanja bez ili smanjene gravitacione sile.Ali bez ijednog mehurica vazduha.S tim u vezi pogledati najnovije "dark flow" teorije na Vikipediji npr.Bili su Ameri zaista tamo nekoliko (najmanje 3) puta ali NASA ima ogroman problem da prizna da je tamo (svuda)voda i stvarni izgled okoline Zemlje.Cak je i Sunce u vodi.A tako je lako sve objasniti kada se voda stavi u kontekst.Evo nekoliko primera.
Zastava se zavijorila (postoji video snimak) zbog sile strujanja vode izazvane pokretima astronauta oko nje.Slicno kao u nekom zemaljskom bazenu samo je sila strujanja tamo slabijeg intenziteta ali ipak dovoljna da blago zavijori zastavu.Providna refleksija koja se krece uporedo sa astronautom je produkt optickih karakteristika vode u datim uslovima.A takodje i cudne senke i ostale refleksije.Mi,naravno vodu ne vidimo,isto kao sto je ne vidimo na onim modernim akvarijum screensaverima ali znamo da je tu jer ribe plivaju u njoj.Ali vidimo posledice uticaja vode.Otiske stopala.Neprirodnu cistocu bakarne folije kojom je Eagle obavijen,i na postoljima/stopalima za sletanje.I to sve posle onoliko "prasine" podignute prilikom sletanja?A ta "prasina" je iz blizine,u gro planu snimljena samo na prvom poletanju sa Meseca.Sve ostale su pratile Mescevo lansiranje sa poprilicne udaljenosti.Strange,isn't it?
Da li treba da objasnjavam kretanje kroz vodu (u skokovima,kao i na Zemlji) u uslovima smanjene gravitacije?Ili povremeno neprirodnog balansa astronauta sklonom padu a ipak ne padne i lako povrati ravnotezu sa svom onom skalamerijom na sebi?Lahko in prhko,kao u vodi.Ako mislite voda onda sigurno ne mislite +150*C ili -150.Cek da vidim sta ste jos izmisljali...
Evo,da parafraziram jednog pametnog komentatora,ovim jednostavnim,common knowledge,logickim zakljuccima nadoknadite svoj hendikep za razumevanje stvari i procesa...I teorija.I zavera.I ne dozvolite,da parafraziram drugog,da vam uvale besplatne tapije na Mesecu:)
Znaci nema prasine ni vetra na Mesecu ali ima svasta nesto drugo sto je vec posebna tema.Nema ni atmosfere.Ima vodosfera.Nema ni Van Alenovog Pojasa a zvezde su tek posebna i mnogo dugacka prica,al' ako neko bas oce da se raspita bicu online.Evo samo jedna stvar za razmisljanje.Kako to da se ne vidi (osim fotoshopa) niti jedna jedina zvezda u dalekoj pozadini Zemlje.ni na jednom snimku i fotografiji iz Meseceve orbite buduci da su one,kao sto jelte,znamo,neka sunca tamo daleko?Da li je moguce da je refleksna svetlost Zemlje jaceg inteziteta,pri tako sirokom uglu gledanja,od samih izvora svetlosti koji,ma koliko daleko bili,imaju ili bi trebalo da imaju bar sjajnost (zharuljnost,hrv.) "naseg" Sunca?A sta je tek sa onim blizim zvezdama.Setite se samo koliko ih je na nocnom nebu.A ovde u Australiji su nekako nize dok su kod nas visoko visoko na nebu...
Evo bas sam se raspiso.Svejedno,verujte mi ljudi,ovo je sve ziva istina i produkt je visegodisnjih istrazivanja,uglavnom mojih jer se bilo sta na ovu temu (osim namerno plasiranih gluposti tipa Nibiru,UFO,Reptilians,Galactic Federation itd,sve u cilju sto vece konfuzije) skoro uopste ne moze naci na netu.Samo sirov materijal.
Kao na ovom NASA nocnom snimku iz spejs satla
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_62WWGLzynY
Vldecete prvo Mesec,zvezde padalice kako prolecu blize i dalje od satla(poslusajte dobro posadu satla,oni ih nazivaju-shooting stars),videcete i Zemlju u pozadini,oivicenu atmosferom, i videcete ZVEZDE kako stoje (mada se neke,Boga mi pomeraju,a njih danas zovemo planete mada su u proslosti bile poznatije kao lutajuce zvezde-sto one naravno i jesu,kao sto se moze videti na ovom snimku) IZMEDJU satla (kamera)i majcice Zemlje.Sto nam daje ideju o njihovoj realnoj velicini i poziciji u okruzenju bliskom Zemlji.Znaci,ne budite zavedeni,UFO/NLO ne postoje u smislu vanzemaljskih bica jer vanzemaljci NE POSTOJE zbog jednostavne cinjenice-ovo sto vidite na snimku je otprilike SVE sto se moze videti u CELOKUPNOM SVEMIRU (Sunce se ne vidi jer je sa druge strane Zemlje i takodje je vrlo blizu i maleno je u odnosu na velicinu Zemlje).Sto naravno ne znaci da ne postoje neka druga,malo drugacija od nas,bica-as decribed in The Holy Bible.
Na kraju,hvala na paznji onima koji su citali do kraja,zapazili ste sigurno vec, ZEMLJA SE IPAK NE OKRECE!!!

alexQ

pre 12 godina

Ostavio bih sve teze da li su li nisu bili na mesecu, jedino me interesuje posto sam slusao izlaganja ljudi o svemiru i radiaciji. Ukoliko se udaljavate od planete zracenje se povecava, postaje toliko jako da danas ne postoji (nemamo) oprema kojom bi se covek mogao zastiti. Ti isti ljudi koji su u detalje objasnjavali sta se sve tacno desava ( koji su to hemiski procesi i koliko je to ogorman izvor energije )nisu hteli da potvrde niti da negiraju odlazak na mesec.

mr.dll

pre 12 godina

Ova mutna slika definitivno nije "najbolji mogući način"... Nema potrebe da gledamo slike sa strelicama koje pokazuju na neke mrlje na mesecu.

darkos

pre 12 godina

Za one koji pitaju kako to da su Amerikanci samo jednom otišli na Mesec. E pa nisu. Bili su ukupno 6 puta na Mesecu. Ukupno 12 čoveka je hodalo Mesečevom površinom. Poslednji put su se zadržali preko 3 dana!

A ako niste znali, Amerika je planirala baze na Mesecu, medjutim 81 milijarda dolara je bilo previše za Obamu i projekat je prekinut. S druge strane Kina unajveće radi na slanje čoveka na Mesec.

laik

pre 12 godina

...sve mi je jasno, osim kako su se lansirali sa meseca ka zemlji, aj neko ko veruje da su bili, ako moze, da nam ukratko to objasni!!!
(rango, 15. mart 2012 16:04)


da bi se izjavilo ovako nesto, treba procitati nesto malo o kosmickim brzinama. to je osnovno gradivo iz fizike, ako ne za osnovnu, ono sigurno za srednju skolu. zemlja ima jako gravitaciono polje

bobby

pre 12 godina

Ne verujete da su ameri bili na mesecu a u predizborna obecanja verujete? Glasajte za mene i poslacu na mesec svakoga ko mi uplati barem 1000€ ;) Ne na racun, samo na ruke.

cnes

pre 12 godina

@SpaceMace sve ovo sto si napisao je prilicno tacno ali to ne govori da NASA nije bila na Mesecu nego koliko je prsao sistem u kojem se svet danas nalazi. Uporedi samo budzet NASAe prema BDPu tada i sada, nezamislivo. Nasa sa 600mil$ ukupno sponzorise 3 projekta za buduci lancher sa ljudskom posadom. To je koliko Saric obrne pri jednom kokainskom poslu. Jednostavno svemir vise nije nesto sto drzavi daje ultimatrivnu moc i dominaciju kao 60ih i bolje im je ulagati u vojsku na koju ode i do 60% drzavnih para. I dalje na svetu najpouzdaniji raketni lancer je Sojuz koji ima vise od 50 godina i iz istog je perioda pocetka 60ih i vise od 99.956% uspesnosti. Da znamo za sigurno da ce nas spucati asteroid ili kometa za 10-15 godina, za 7 godina glavonje bi vec imale svoje posebne aprtmane na Mesecu i Marsu nista ne brini.

Maree

pre 12 godina

AMeri nisu bili na mesecu tada, i to je i Oldrin u njegovim kasnim kodinama priznao javno. Cinjenica. To sto se to ne mota po kanalima kao vest ne znaci nista, pogotovu kad znate da se motaju vesti tipa mi smo lideri ili rat na terorizam i te gluposti. Znaci ako verujete svemu sto cujete, onda nemojte biti selektivni, verujte u sve. Ako pak sumljate da nesto nije istina, istrazite, zainteresujte se malo i ne prihvatajte sve zdravo za gotovo. Njihove slike pre 50 godina MENI govore da su lazne, iscenirane i cak stavise lose uradjene, ali hajde, to je bilo pre 50 godina, ljudi nisu imali photoshop. Inace sam fotograf. A sada nasa izbacuje slike od pre 50 godina? I pre 50 god nasa moze da snima toliko detaljno mesecevu povrsinu, mmmm sumljam. Zasto se nasa program obustavlja ako su vec toliko uspesni, i zasto im treba toliko vremena da naprave neki dalji pomak na ono sletanje na mesec.

Habl

pre 12 godina

Ja se nadam da su bili. Ali ne znam u cemu je problem proveriti? Ako savremeni orbitalni teleskopi "vide" na razdaljini od milijardu svetlosnih godina, zasto ne mogu da bace pogled na Mesec? Pa valjda ce pomocu njih videti i najmanji delic opreme koju su astronauti ostavili?

Evo i najbolji intervju sa Aldrinom :)
http://www.funnyordie.com/videos/822b2761c2/ali-g-with-buzz-aldrin-from-aligshow_fan

Boze, da li je ovo moguce?

pre 12 godina

Slabo se razumeme u te stvari pa neću mnogo da pametujem,ali mi je jako čudno da je prvo i jedino sletanje na mesec bilo davne 1969 god.
(Ivano, 15. mart 2012 15:01)

Cuj ovo, "jedino sletanje" Jao Boze, ko sve danas nema kompjuter. Ali sta ces, to je zamka demokratije: svako danas moze da trabunja i da ostane ziv.

biba

pre 12 godina

Ne razumem ljude koji misle da mora sve da im bude jasno pa da u to poveruju, a pri tome im je IQ nivo problematicano nizak, takvi zapravo u vrlo malo naprednih stvari uopste i veruju, a glasno brane svoje neshvatanje sa nazovi zaverama, ako ti nije nesto jasno brate, pa pitaj onoga ko zna, procitaj ili cuti bices naizgled pametniji.

40% (funkcionalno) nepismenih u Srbiji, malo li je?

pre 12 godina

Boze, koliko li je Kolumbu trebalo da ubedi savremenike, zemljake, da Amerika postoji, kada s kraja XX i pocetkom XXI veka, jos uvek ima onih, koji ne veruju, da je Amstrong setao po Mesecu?
Mozda ni Mesec ne postoji!?
Mozda je to sve sto vidimo nocu na nebu, posebno ono najsvetlije, samo plod kolektivne opticke varke!

iq

pre 12 godina

Eh ljudi, pod br. 1 i 1, NISU SRBI GLAVNI TEORETICHARI ZAVERE, NISU NI RUSI, NEGO SAMI AMERIKANCI!!!! U Americi su vrshene ankete i veliki deo ljudi NE VERUJE da su bili na mesecu. I SHTA SADA.
Pod broj 2. treba uzeti vreme u kome su bili navodno na mesecu - u vreme NIXONA, koji je u istoriju otishao kao najveci LAZOV od svih predsednika, svih vremena. I dalje u vreme Klintona i ostalih NEDODIRLJIV na toj poziciji.
Pod broj 3. kazu danas da je let na mesec preskup, a periodu od 3 godine, u vreme NIXONOVOG mandata imali su 6 sletanja, tokom kojih je 12 astronauta shetalo po mesecu. KAKO ONDA NIJE BILO SKUPO 6 PUTA DA SE IDE A DANAS, uz realno mega tehnologiju, skupo. DANAS kazu treba im 20 godina da se pripreme, a onda im je trebalo 7. PA GDE JE NESTALA SVA TEHNOLOGIJA I ZNANJE?!

Tako da nismo mi teoretichari zavere, mi smo ljudi koji razmishljamo svojom glavom, i ima nas svuda.

mzex

pre 12 godina

To je slika Srbije danas, sve neke teorije zavere :D
Za neverne Tome, ne da su sletili, nego je bilo 6 Apollo misija sa sletanjem na Mesec. Ko kazhe da su sletili samo jednom, ko vas je to slagao? :)
Mada, kad su braca Wright prvi ostvarili let avionom, bilo je onih koji su tvrdili da su sharlatani i prevaranti, chak i nekoliko godina posle toga. Uglavnom, ko chita Davida Ickea i slichne bisere, taj ce da veruje u svaku glupost koju prochita na netu.

Daniloo božijom rukom

pre 12 godina

Ima dosta ljudi,većina čak,koji misle da je čovek nastao od blata,u trenucima božije dokolice.Neko misli da je Zemlja ravna,neko da je Mileva sve diktirala Albertu;ima ih čak koji bulazne o ruskoj tehnološkoj superiornosti.
Šta je malo sumničavosti prema sletanju na Mesec?

mertur

pre 12 godina

Komentari su uglavnom za i protiv amera a (ne)spustanje na mesecu je sekundarno ili samo inicijacija za svadju na koju izgleda jedva cekamo.
Balkane,Balkane,Balkane moj,svi idu napred a mi STOJ.

Neko iz mase

pre 12 godina

hmmm...pa na ovoj slici se ne vidi apsolutno ništa...sem nekih tačkica, a svi znamo da je moguće izvesti razna čuda u PhotoShop-u...tako da...ništa ja njima ne verujem. Kako to da posle te 1969. niko nikada više nije ni pomislio da pošalje tamo space shuttle sa ljudima...od tada je prošlo 43 godina...da su ovo objavili Kinezi, Rusi, Nemci...ili bilo ko drugii možda bih i poverovao...ovako kad to kaže NASA, sumnja je još veća

vucibatin

pre 12 godina

pa kad pogledam ove komentare, pitam se kako to da Jugoslavija ili barem kasnije Srbija nije vec '45-te bila na marsu, mjesec bi trebalo sa ovoliko strucnjaka da smo prije toga i pjeske posjetili.

njanjavac

pre 12 godina

Da li su bili - ne znam.
Da li je 99% "dokaza" da NISU imbecilno (počevši od vetra, zastave, senki itd) - jeste.
Da li je sve to jako sumnjivo ako se u vidu ima kompleksnost projekta i tehnologija u ono vreme - jeste i to.
Da li se samo Srbi bave ovim - TAMAN POSLA. Nismo mi ništa ni gluplji ni pametniji od ostatka sveta (Srbi veruju u promaju, Amerikanci da su ih posetili vanzemaljci, veći deo sveta u "Majanska proročanstva" koja sa proročanstvima nemaju veze itd), a uvek ćete imati dokonih ljudi koji se bave stvarima u koje se ne razumeju.

relja

pre 12 godina

Slabo se razumeme u te stvari pa neću mnogo da pametujem,ali mi je jako čudno da je prvo i jedino sletanje na mesec bilo davne 1969 god.
(Ivano, 15. mart 2012 15:01)

U pravu si - ne razumeš se.
Da si želeo, pre ostavljanja komentara si mogao da pronađeš na internetu
da su Apollo 11 i 12 sleteli 1969 godine, 14 i 15 1971 godine, 16 i 17 1972 godine.
1970 je poleteo Apolo 13, ali zbog havarije se nije spustio na Mesec i uz fantastičnu podršku sa Zemlje, uspeo da se vrati nazad.

Krsto

pre 12 godina

Čitam ove komentare i ne mogu da verujem koliko ljudi malo znaju o temi koju komentarišu. Nije bilo samo jedno spuštanje na Mesec, u razmaku od nešto više od tri godine šest Apolo misija se uspešno spustilo na Mesec, dok je jedna morala da odustane (Apolo 13). Pošto je ceo Apolo projekat bio basnoslovno skup i opasan, a medijsko interesovanje za njega je naglo opalo NASA je odlučila da ga ukine.

Ljudi nije sramota ne znati, sramota je ne pitati. Imate internet, proguglajte malo pre nego što iznosite svoje mišljenje zasnovano na predrasudama, poluinformacijama i sopstvenoj zatucanosti. To više govori o vama nego o temi koju komentarišete.

fizichar

pre 12 godina

Da bi se razumeli argumenti koji dokazuju da su ljudi sleteli na Mesec i vratili se nazad, treba imati strpljenja i saslušati kao i elementarno znanje fizike.

Argumenti tipa "zastava se vijori" (jeste, uperili su ventilator u "studiju" da se vijori samo zastava, a prašina se ne diže), različite dužine senki (a u stvari je teren neravan i svaka povšina dodatno reflektuje sunčevu svetlost), da je nemoguće vratiti se na Zemlju (zašto bi to bio problem?!?!), pa kao "smrtonosni Van Alenovi pojasevi" (da, ima neko ko je bolje izmerio količinu radijacije pri prolasku od NASE?), zašto ne odu ponovo (zato što to sve košta boga oca, nije to SF film)....su odraz ne gluposti ili manjka obrazovanja, već nedostaka želje da se nešto pametno sazna.
Uvek je lakše praviti se pametan i sve objašnjavati zaverama.
(relja, 15. mart 2012 16:14)

Prijatelju, ja bih rekao da si ti preskochio chasove fizike, ali kompjuter trpi sve.

Stevan

pre 12 godina

OK sve te prica al me zanima zasto danas posle 50 godina niko ne ide na mesec, vec svi najavljuju misiju na mesec tek za 10-20 godina, posebno NASA

tASHA

pre 12 godina

E moj Gile, pa da ti znas ista o Mesecu, ali mislim na nivo znanja deteta iz osnovne skole, znao bi da to nisu stene i kamencici, nego KRATERI!

Radomir

pre 12 godina

Samo me zanima što za svih ovih 42. godine nakon sletanja na Mesec, ne sleteše još koji put? Zar to sada ne bi trebalo da bude rutinski let? Koliko je samo napredovala tehnika od tada. Moje je mišljenje da svi naučnici koji se bave izučavanjem Kosmosa vrlo malo znaju o njemu i sve što kažu je navećim delom bazirano na bazi pretpostavki.

zoran

pre 12 godina

Do tog momenta Rusi apsolutno prvi u svemu...no, odjednom...niotkuda, eto Amera na Mesecu. Kako je lako ljude prevariti..chudo jedno.
Pogledajte koju su kameru imali za snimanje fotografija na Mesecu:
http://www.hq.nasa.gov/alsj/a11/a11-hass.html

Temperatura na Mesecu:
nocu = - 233 C
danju = 123 C

Radijacija na Mesecu...Mesec je izlozen veoma jakom zrachenju i solarnim olujama. Ne postoji atmosfera, kao na Zemlji da shtiti choveka od ovih prirodnih pojava. Kada to zrachenje pogodi povrshinu Meseca ono proizvodi veoma opasan sprej sa ekstremno sitnim chesticama koje su opasne za stopala. Ovo ulazi kroz stopla u telo i menja nas DNA, izazivajuci najteze moguce poremecaje.
NASA sama kaze i pise na svom sajtu da ce sa ovim morati ozbiljno pozabaviti ako zele da se "vrate" na Mesec 2020.

"We really need to know more about the radiation environment on the Moon, especially if people will be staying there for more than just a few days," says Harlan Spence, a professor of astronomy at Boston University.

Drugim rechima, `69. nisu pojma imali sta se tamo desava. No, kako vidimo astronauti zivi i zdravi (sem, mentalno, Armstorng, koji ochigledno teshko podnosi laz koju nosi tolike godine..zato je i sklonjen iz javnosti..)...nikome nishta..kao da su se shetali po Shumadiji.

Da li trebam da vam pishem o filmu u kameri koji ni izbliza ne moze da izdrzi klimatsku okolinu koju sam upravo naveo.>??? Mislim da nije potrebno.

daRKO

pre 12 godina

Kao prvo i sami Rusi su priznali da su Amerikanci bili na MEsecu, jer su pratili sve radio-emisije sa lunarnih modula. Ostaje mnogo bitnije pitanje koje postavlja ruskaq legenda kosmickih letova: Zasto se nisu vratili 40 godina? Sta je bilo sa tajnim misijama Apola 18-20? Sta je poslo po zlu?
Ima indicija raznih vrsta (vidi npr. film Apolo 18 od ove godine), ali sigurno je da se ljudi ne smeju tamo uputiti vise jer je opasno.

Stefan Sydney

pre 12 godina

Pa nista onda,kad necete da objavite pravu ISTINU.
Kletva na sve vas koji ste u ucestvovali.
A ja sam cist i izuzet od vasih nedela pred Gospodom Bogom.

Petar

pre 12 godina

"AMeri nisu bili na mesecu tada, i to je i Oldrin u njegovim kasnim kodinama priznao javno."
Ovo je kratko i jasno LAZ (i sa slovnim greskama pride). Ali internet trpi sve.