Sreda, 19.10.2022.

09:10

Ispod crkve u Turskoj pronađen grob Svetog Nikole, arheolozi traže kosti

Izvor: B92

Ispod crkve u Turskoj pronaðen grob Svetog Nikole, arheolozi traže kosti IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

98 Komentari

Sortiraj po:

M2

pre 1 godinu

@Čitam i ne verujem, koliko bogohulnih i antihristovih komentara. U pravu je Sveti Justin Ćelijski: "Nema više Srba".
Ovo što je preteklo je otpad, talog, mulj, g..na.
(+++, 19. oktobar 2022 14:13)

Svi oni pošteni, vredni, iskreni, dobronamerni,... su poginuli u silnim ratovima u prošlosti. Ostali su samo secikese, razbojnici, lažovi, prevaranti,.. svi oni koji su umeli da prežive u teškim vremenima, podmite, pobegnu i njihov gen je opstao. Mi smo njihovi potomci. Mi smo žrtvovali živote zarad slobode naroda i države. Nismo kao naše komšije koje su se potčinile svakom osvajaču da bi sačuvale narod.

Mader Faker

pre 1 godinu

A kako znaju da je to baš on, našli lični kartu? Možda je ukradena kao nekima ovde.
(eda, 19. oktobar 2022 14:44)

Ne, nasli su mu mobilni sa sve FB naloga, a bogme i Instagram!

Mader Faker

pre 1 godinu

A kako znaju da je to baš on, našli lični kartu? Možda je ukradena kao nekima ovde.
(eda, 19. oktobar 2022 14:44)

Ne, nasli su mu mobilni sa sve FB naloga, a bogme i Instagram!

Mali Hijavata

pre 1 godinu

Čitam i ne verujem, koliko bogohulnih i antihristovih komentara. U pravu je Sveti Justin Ćelijski: "Nema više Srba".
Ovo što je preteklo je otpad, talog, mulj, g..na.
(+++, 19. oktobar 2022 14:13)

U pravu je stari ruski hodočasnik kad je rekao vrativši se iz Srbije: "Srbima pravoslavlje služi kako bi mrzeli druge."
Tvoj komentar pun mržnje to najbolje potvrdjuje. Daleko smo mi od Hrista, ovde vlada paganski kult smrti prožet najbanalnijim materijalizmom.

Milan_PT

pre 1 godinu

Milan_PT
..."
Gle kako okrugla cifra od 1000 godina razlike. Volim kad ovako znalci istorije potvrđuju matematičara Fomenka. Eto npr. zadnji istorijski podatak o Atini je negde oko 430 godine. I onda je Atina nestala iz istorije. I javila se odjednom, na istom mestu, iste veličine, negde iza 1400e...
Šta misliš Milane kako je ovo drugo bilo toliko bolje i to okruglo 1000 godina?
...
(Helios, 19. oktobar 2022 15:18)

Rado bih Ti odgovorio na pitanje samo kad bih shvatio šta me tačno pitaš. Ako me pitaš ZAŠTO je Istočno rimsko carstvo toliko nadživelo Zapadno, odgovor je jednostavan: sled istorijskih događaja. Zapadno rimsko carstvo je nestalo prvenstveno zbog najezde Huna, pred kojim su se sklanjali drugi narodi (među kojim su prednjačili Vandali, koji su stigli čak do Luzitanije i Hispanije - po njima je Andaluzija dobila ime, a ratovali su protiv Rimljana čak i u Kartagini). U svom povlačenju pred Hunima ratovali su protiv Rimljana, Franaka i Alemana i oslabili su ih pred najezdu Huna, koja ih je dokrajčila. Još pre njih, odmah po podeli Rimskog carstva, došlo je do pobune Vizigota, Ostrogota i Gala, ali kad su Huni krenuli iz Azije preko Vrata naroda i stigli skoro do Pariza, Zapadnom rimskom carstvu nije bilo spasa. Huni su u Evropu mogli da dođu putem severno do Kaspijskog i Crnog mora (Vrata naroda) ili južno od njih preko Bosfora. Izabrali su severni put i uništili kompletnu centralnu i zapadnu Evropu. Da su išli južnije, nestalo bi i Istočno rimsko carstvo...

Lola

pre 1 godinu

@Komentatorka... u pravu ste, jer je do raskola izmedju pravoslavnih i katolicanstva doslo 1054 god., dakle sv. Nikola je zajednicki za sve hriscanske crkve.

Goran

pre 1 godinu

Goran@ Da nisi ti slucajno Sveti Petar pa si se nasao uvredjenim sa ovim komentarom na racun " kolege", poenta je da niko ne moze da dokaze navode koji leze na sujeverju a moja slava je inace Sv. Nikola ali zna se da se ne zna nista provereno vezano sa smrt i mosti istog pa mi je Turska verzija malo upitna. (Djordje, 19. oktobar 2022 13:33)

Nisam Sveti Petar. Ali mi je degutantno, odbojno i odvratno to što ljudi osećaju obavezu da posećuju leševe, što troše vreme i novac na takve "poduhvate" a pored njih žive ljudi koji imaju stvarne potrebe a muče se zbog besparice, nedostatka pažnje i ljubavi koja im se ne ukazuje. Često takvi ljudi, "vernici", nemaju pojma o osnovnim stvarima iz života, kao što su logika o ograničenoj nosivosti mosta.

djoka

pre 1 godinu

Нама треба рат да се прочистимо мало. Да побегну другосрбијанци приликом прве мобилизације и да се никад не врате више
(?Срб_и_ја, 19. oktobar 2022 17:44)

a ti si od onih sto pevaju do godine u prizrenu a ta godina nikako da dodje ahahahaha

gradjanin

pre 1 godinu

Dakle po turskim arheolozima isli smo kod pogresnog coveka u Bari ?
(Djordje

Pa šta tebe ti čudi?! Crkva je još od svog nastajanja uvek išla na to da pljačka i obmanjuje sve oko sebe. Njihovo sve, počiva na lažima i bogaćenju na tim lažima!!!

Jesen

pre 1 godinu

Da se mene pita, svi Srbi bi bili islamske veroispovesti.
Ali ........? Kako to našem narodu reći?
(Ja i raja, 19. oktobar 2022 16:27)

Nas narod ne bi napisao "da se mene pita" nego "da se ja pitam". Prema tome, ocigledno je da ti, rajo, nisi Srbin...

?Срб_и_ја

pre 1 godinu

Нама треба рат да се прочистимо мало. Да побегну другосрбијанци приликом прве мобилизације и да се никад не врате више

Da se ne lažemo

pre 1 godinu

Sve su to Srbi
(Nikola, 19. oktobar 2022 14:10) # Link komentara

Tačno...Današnji Srbi su nastali od Turaka, da se ne lažemo.

Kaliopi

pre 1 godinu

Dodacu samo da Turci nisu oduvek bili u Maloj Aziji, oni su dosli iz unutrasnjeg, sredisnjeg dela Azije, a predeli Male Azije su bili pod Grcima. Takodje to je kasnije bio deo Istocnog rimskog carstva, tj. Vizantije. Pogresno je reci da je umro u Turskoj, jer tada nije ni postojala.

tragikomedija

pre 1 godinu

Ata Turk je apsolutno najsposobniji čovek ikad. On je uspeo da posle 1. svetskog rata koji je Turska izgubila jer je bila na strani Nemačke, od Grčke koja je bila na strani pobednika uzme ogroman deo mediteranskog priobalja na kome su milenijumima živeli grci i to trajno proteravši odatle milion grka u zamenu za samo pola miliona turaka sa teritorije današnje Grčke.
(Ata Turk,

Kakv Ata Turk, ne moze se porediti sa bilo kojim Srpskim vladarom koji su svaki poraz pretvorili u pobjedu. Mustafa Kemal Atatürk im nije ni do koljena.

Realnost

pre 1 godinu

Znači, i Turska je Srbija!

Znao sam oduvek jer mi je deka Turčin (kao i svima onima koji se ubrajaju među najžešće Srbe, prave patriote)!

radoznao

pre 1 godinu

On se bar pravi pametan, a ti cak i ne umes da se napravis pametan jer covek nije rekao da je Vizantija postojala u trecem veku vec da drzava sa tim imenom nikada nije postojala. Nego po tvojoj logici da bi napravili razliku izmedju danasnje Engleske i Engleske od pre 150 godin akada je drzala cetvrtinu kugle zemaljske, ajde da Englesku nazovemo po nekom selu u blizini Londona.
(dragaN

Reci mi jel istina da je Vizantija propala malo poslije primanja Srba pod svoje krilo? Sa ove vremenske distance reklo bi se da su se Vatikan i Turci posluzili Srbima kao trojanskim konjem. Napisi nesto ako znas. Pozdrav.

Trile

pre 1 godinu

Čitam i ne verujem, koliko bogohulnih i antihristovih komentara. U pravu je Sveti Justin Ćelijski: "Nema više Srba".
Ovo što je preteklo je otpad, talog, mulj, g..na.
(+++,

Srbija nije dzamahirija na tvoju zalost. Tvoju i takvih. Zbog vas su mnogi pod zemlju otisli a vi jos izmisljate da ste spasili Srbiju koja bi danas imala makar 3x vise stanovnika da nije vas "spasilaca".

miki

pre 1 godinu

Britanci to znaju ali lažu jer im iz nekog razloga to odgovara.
(Rosa, 19. oktobar 2022 09:24)

ahahah! tvrdiš da se ova lokacija ne nalazi u turskoj? ma nego gde se nalazi, u borči?

Helios

pre 1 godinu

Milan_PT
"Zapadno carstvo je palo već 476, dok je Istočno nestalo tek 1453. i sve dotada su njegovi stanovnici sebe zvali Romejima, tj. Rimljanima, a državu u kojoj žive Romejskim, tj. Rimskim carstvom. Pojam Vizantija se pojavio tek dosta kasnije, nekih 100 godina nakon nestanka Istočnog rimskog carstva, kad se neki nemački istoričar dosetio da je Drugi Rim, tj Konstantinopolj napravljen na ruševinama starog grada Vizanta (Bizanta) i počeo, retroaktivno, da koristi to ime za taj region"
Gle kako okrugla cifra od 1000 godina razlike. Volim kad ovako znalci istorije potvrđuju matematičara Fomenka. Eto npr. zadnji istorijski podatak o Atini je negde oko 430 godine. I onda je Atina nestala iz istorije. I javila se odjednom, na istom mestu, iste veličine, negde iza 1400e...
Šta misliš Milane kako je ovo drugo bilo toliko bolje i to okruglo 1000 godina?

Ahtung
"Inače, srednji vek je bio topliji nego ovaj novi vek, a i zime su bile blaže..."
Bravo! Trenutno preko 90% raje totalno ne da veruje u globalno otopljavanje nego je smrtno uplašeno njima! A najnaučniji medicinari objašnjavaju neobjašnjive iznenadne smrti, SIDS i rekordne "excess death" otopljavanjem i dr. klimatskim promenama https://www.bbc.com/news/health-63171417 Naročito kod vakciniasanih! Zaista ljudsko stado možeš uveriti u svaku glupost. https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/climate-change-and-health Kanda je Srednji vek bio ne samo manje hladan nego i glup - ali manje glup od ovog stada sada.

Aki

pre 1 godinu

Ja se nešto ne sećam da su pravoslavni hrišćani postojali u 5. veku, ali ispravite me ako grešim.

Ima još nelogičnosti u ovom tekstu, možda se nešto izgubilo u prevodu!?
(Komentatorka, 19. oktobar 2022 09:54)


Sigurno si tada bio beba!

+++

pre 1 godinu

Čitam i ne verujem, koliko bogohulnih i antihristovih komentara. U pravu je Sveti Justin Ćelijski: "Nema više Srba".
Ovo što je preteklo je otpad, talog, mulj, g..na.

Alex

pre 1 godinu

A još veća sramota je šta ti lupetaš. U 3.veku n.e.nije postojalo nikakvo Romejsko ili Istočno Rimsko Carstvo, već još uvek jedinstveno Rimsko Carstvo. I ne pravi se pametan, termin Vizantija je uzet kao naziv da bi se napravila jasna razlika, po gradu Vizantionu, koji će kasnije dobiti ime Konstantinopolj.
(Berliner, 19. oktobar 2022 13:04)

Ja nisam ni rekao da je Romejsko Carstvo postojalo u III veku nego sam se osvrnuo na taj termin bečko-berlinskih prodanih istoričara koji su ga i uveli 400 godina od njegovog prestanka postojanja. Nije bilo nikakve ''vizantije'' nego Romejskog Carstva, ili Istočnog Rimskog Carstva. Nema tu šta da se odvaja, to je naslednik Zapadnog Rimskog Carstva, dopalo se to ''berlincima'' ili ne.

Mali Hijavata

pre 1 godinu

Dakle po turskim arheolozima isli smo kod pogresnog coveka u Bari ?
(Djordje, 19. oktobar 2022 09:27)

Što se čudiš? U sred Vatikana imaš crkvu Sv. Petra sa sve zamišljenim grobom, iako ne postoje apsolutno nikakvi validni podaci da je išao u životu dalje od Efesa u Turskoj.
Jevandjelja su pisana stotinu godina posle Hrista, i jako malo toga se poklapa što bi se moglo smatrati autentičnim.
Uostalom, hrišćanstvo je ideja napretka civilizacije, Hristova doktrina je sloboda izbora, jednakost za sve...što je i dan danas za ljude misaona imenica. To je važno, a ne gde se kome nalaze kosti, božemeprosti :-)

zoran

pre 1 godinu

@Ata Turk

Ali je zato izgubio sva ostrva, pa cak i ona koja su na 3km od turske obale i zahvaljujuci kojima Grcka sad obrce milione i milione...

alcale

pre 1 godinu

Super vest a ovo porast nivoa mora u srednjem veku mi je naročito interesantno
(kad nece niko moran ja, 19. oktobar 2022 09:26)

Dobro je da nisam jedini koji je primeto da je danas more nize nego u sr veku

Berliner

pre 1 godinu

Nalazište se nalazi u današnjoj Turskoj a ne u Turskoj jer ona nije tada ni postojala. Drugo, nikakva "vizantija"nije postojala jer ti ljudi sebe nisu tako zvali. Postojalo je Romejsko Carstvo ili Istočno Rimsko Carstvo. Naučite to već jednom jer je sramota da u 2022.godini pored svih otkrića koristite terminologiju iz 16.veka.
(Alex, 19. oktobar 2022 12:17)

A još veća sramota je šta ti lupetaš. U 3.veku n.e.nije postojalo nikakvo Romejsko ili Istočno Rimsko Carstvo, već još uvek jedinstveno Rimsko Carstvo. I ne pravi se pametan, termin Vizantija je uzet kao naziv da bi se napravila jasna razlika, po gradu Vizantionu, koji će kasnije dobiti ime Konstantinopolj.

siki

pre 1 godinu

"Hrišćanstvo je na tim prostorima u IV veku uveo car Konstantin!"
@(Ostoja, 19. oktobar 2022 12:17)

Interesantan podatak oko koga se neki istoričari spore, ali se u većini slažu, je da je Konstantin čak i nakon formalnog obraćanja u hrišćanstvo, najverovatnije ostao veran staroj paganskoj religiji. Uvođenje hrišćanstva kao zvanične religije je bio čisto politički potez.

dragaN

pre 1 godinu

Nalazište se nalazi u današnjoj Turskoj a ne u Turskoj jer ona nije tada ni postojala. Drugo, nikakva "vizantija"nije postojala jer ti ljudi sebe nisu tako zvali. Postojalo je Romejsko Carstvo ili Istočno Rimsko Carstvo. Naučite to već jednom jer je sramota da u 2022.godini pored svih otkrića koristite terminologiju iz 16.veka.
(Alex, 19. oktobar 2022 12:17)

A još veća sramota je šta ti lupetaš. U 3.veku n.e.nije postojalo nikakvo Romejsko ili Istočno Rimsko Carstvo, već još uvek jedinstveno Rimsko Carstvo. I ne pravi se pametan, termin Vizantija je uzet kao naziv da bi se napravila jasna razlika, po gradu Vizantionu, koji će kasnije dobiti ime Konstantinopolj.
(Berliner, 19. oktobar 2022 13:04)

On se bar pravi pametan, a ti cak i ne umes da se napravis pametan jer covek nije rekao da je Vizantija postojala u trecem veku vec da drzava sa tim imenom nikada nije postojala. Nego po tvojoj logici da bi napravili razliku izmedju danasnje Engleske i Engleske od pre 150 godin akada je drzala cetvrtinu kugle zemaljske, ajde da Englesku nazovemo po nekom selu u blizini Londona.

Poznavalac nepoznatog

pre 1 godinu

Ne bi da polemisem o mostima Sv Nikole i gde se nalaze ali jedna stvar je 100% sigurna a to je da se u Bariju nalazi Stadion Sveti Nikola gde je Crvena Zvezda 1991 usla u besmrtnike.

Djordje

pre 1 godinu

Goran@ Da nisi ti slucajno Sveti Petar pa si se nasao uvredjenim sa ovim komentarom na racun " kolege", poenta je da niko ne moze da dokaze navode koji leze na sujeverju a moja slava je inace Sv. Nikola ali zna se da se ne zna nista provereno vezano sa smrt i mosti istog pa mi je Turska verzija malo upitna.

Milan_PT

pre 1 godinu

"Vizantijska crkva podignuta na drevnim temeljima bila je mesto za molitvu pravoslavnih hrišc?ana između 5. i 12. veka i okružena je statuama Svetog Nikole."
Ja se nešto ne sećam da su pravoslavni hrišćani postojali u 5. veku, ali ispravite me ako grešim...
(Komentatorka)

U V veku je Konstantinopolj bio najveći i najbogatiji grad na svetu, prestigao je i Rim. Bio je centar hrišćanstva, koje je počelo da se deli mnogo pre šizme u XI veku. Pojmovi pravoslavna (ortodoksna) i katolička (univerzalna) crkva su bili poznati praktično od početka hrišćanstva. Ono o čemu se kod nas ne priča zbog negativne konotacije jeste da je zvanično ime crkve kojoj pripadaju pravoslavci u stvari Pravoslavna Univerzalna Crkva. Pošto su pojmovi ortodoksna i katolička grčkog porekla, onda je prevod na engleskom zvaničnog imena ove crkve Orthodox Catholic Church, gde, ponavljam ovo katolik nema nikakve veze sa rimskim katolicima, već sa grčkim pojmom koji znači univerzalan, opšti i koji se u zvaničnoj terminologiji vezanoj za hrišćane koristi još od 110. godine. U našem jeziku se pominjanje reči katolik izbegava najobičnijim prevođenjem u univerzalan, opšti, odnosno saboran, pa se koristi pojam "Jedna, Sveta, Saborna i Apostolska crkva".
Dakle, kratak odgovor: Pravoslavlje jeste postojalo i u V veku, ali to nije označavalo zasebnu crkvu kao od XI veka. Uostalom, katolika nikad nije bilo u toj oblasti. Koji su onda hrišćani koristili tu crkvu?

dragaN

pre 1 godinu

Ata Turk je apsolutno najsposobniji čovek ikad. On je uspeo da posle 1. svetskog rata koji je Turska izgubila jer je bila na strani Nemačke, od Grčke koja je bila na strani pobednika uzme ogroman deo mediteranskog priobalja na kome su milenijumima živeli grci i to trajno proteravši odatle milion grka u zamenu za samo pola miliona turaka sa teritorije današnje Grčke.
(Ata Turk, 19. oktobar 2022 12:05)

Да је био способан, јесте. А да су тамо некада живели Грци, потпуно нетачно. Живели су народи староседеоци Балкана и Турске, али западна владајућа елита све народе који су живели тамо и њихово културно наслеђе сврстава у грчко.

logika

pre 1 godinu

A na teritoriji sadašnje R. Severne Makedonije se nalaze neki hramovi ,crkve, svetinje...mislim da su ih Srpski kraljevi i carevi izgradili u srednjem veku ,ali nisam siguran,možda su Republiko-Severnomakedonci ,ne znam...

dosta više...

pre 1 godinu

Nalazište se nalazi u današnjoj Turskoj a ne u Turskoj jer ona nije tada ni postojala. Drugo, nikakva "vizantija"nije postojala jer ti ljudi sebe nisu tako zvali. Postojalo je Romejsko Carstvo ili Istočno Rimsko Carstvo. Naučite to već jednom jer je sramota da u 2022.godini pored svih otkrića koristite terminologiju iz 16.veka.
(Alex, 19. oktobar 2022 12:17)

A još veća sramota je šta ti lupetaš. U 3.veku n.e.nije postojalo nikakvo Romejsko ili Istočno Rimsko Carstvo, već još uvek jedinstveno Rimsko Carstvo. I ne pravi se pametan, termin Vizantija je uzet kao naziv da bi se napravila jasna razlika, po gradu Vizantionu, koji će kasnije dobiti ime Konstantinopolj.
(Berliner, 19. oktobar 2022 13:04)

Uzalud se svađate. I jedan i drugi ste samo delimično u pravu. Ali niste ni morali da pišete priloge, jer vam je Milan_PT u 10:05 sve objasnio. Da ste pročitali prethodne komentare, do ovog ne bi moralo da dođe.

cs

pre 1 godinu

Dakle po turskim arheolozima isli smo kod pogresnog coveka u Bari ?
(Djordje, 19. oktobar 2022 09:27)

Nisi išao kod pogrešnog. Sveti Nikola je kao i svi drugi sveci u Carstvu Božjem i bilo da li si ti pored pravoslavne ikone osveštene ili neosvštenog suvenira sa likom sveca, ili se kao katolik bez ikone moliš, ili si krenuo da mu odaš počast ispred moštiju koje jesu ili nisu njegove, on te čuje i ako veruješ pomaže. Turizam i biznis ne mogu te udaljiti od Svetog Nikole, pa i ako u svakoj državi pronađu njegove mošti, one će biti tamo gde si ti krenuo da mu odaš počast.

Goran

pre 1 godinu

Dakle po turskim arheolozima isli smo kod pogresnog coveka u Bari ? Po kom principu razvijaju teoriju, da nisu nasli licnu kartu u grobnici ?
(Djordje, 19. oktobar 2022 09:27)

Ličnu kartu su našli u Bariju. Tako zvučiš, tebra. I niste išli kod "čoveka u Bari" već kod nečijeg leša. Si se nešto iscelio, ili će to da bude drugi put?

Ahtung

pre 1 godinu

@bolje nemoj:

Nivo mora se globalno podiže još od kraja ledenog doba, jer se smanjuje količina leda zbog pomeranja zemljine ose i intenziteta osunčanosti polova (vidi rad M. Milankovića). Nije to ništa novo. Porast se odvija nekad brže, nekad sporije, a nekad nivo ide i obrnuto - spušta se. Razlog tome leži u maloj cikličnosti fenomena, ali je dugoročniji trend takav. Za nekih 10.000 godina, generalni trend će se izokrenuti i počeće era novog ledenog doba. Ako pogledaš tragove antičkih gradova po Mediteranu, videćeš da su mnoge stare zgrade i luke potopljene, po nekoliko metara ispod nivoa mora. Inače, srednji vek je bio topliji nego ovaj novi vek, a i zime su bile blaže, pa se led brže topio i nivo rastao. Ovo što pseudo ekolozi pričaju nema veze s mozgom, jer je to nova politička ideologija, kao nekad komunizam ili fašizam. Prvo su pričali o "globalnom otopljavanju", pa sad trube o "klimatskim promena", pošto je očigledno da dok negde otopljava, na drugom mestu zamrzava. Sve teče, sve se menja, reče Platon, dok je sedeo na mostu u Halkidi.

Ata Turk

pre 1 godinu

Ata Turk je apsolutno najsposobniji čovek ikad. On je uspeo da posle 1. svetskog rata koji je Turska izgubila jer je bila na strani Nemačke, od Grčke koja je bila na strani pobednika uzme ogroman deo mediteranskog priobalja na kome su milenijumima živeli grci i to trajno proteravši odatle milion grka u zamenu za samo pola miliona turaka sa teritorije današnje Grčke. To uključuje i sve crkve, mošti... Samo još da počnu da uzimaju pare od hrišćana koji dolaze na poklonjenjenje sv. Nikoli pa da projekat bude kompletan.

Ostoja

pre 1 godinu

To nije tačno. U vreme kada je Sveti Nikola živeo to je bila Vizantija

Kakva Vizantija, bog s tobom! Bilo je Rimsko carstvo... Hrišćanstvo je na tim prostorima u IV veku uveo car Konstantin!

Alex

pre 1 godinu

Nalazište se nalazi u današnjoj Turskoj a ne u Turskoj jer ona nije tada ni postojala. Drugo, nikakva "vizantija"nije postojala jer ti ljudi sebe nisu tako zvali. Postojalo je Romejsko Carstvo ili Istočno Rimsko Carstvo. Naučite to već jednom jer je sramota da u 2022.godini pored svih otkrića koristite terminologiju iz 16.veka.

Ahtung

pre 1 godinu

Ono što Englezi i Turci nikako ne mogu da shvate je to da se Sveti Nikola ukazuje vernicima i govori im ono šta treba, a valjda on najbolje zna gde su mu mošti.

stručnjak fotelja

pre 1 godinu

@Komentatorka

kao što se u tekstu ne tvrdi da je živeo u turskoj već na teritoriji današnje turske, pronađeni grob je ispod temelja pravoslavne crkve koja je verovatno prehthodno bila rimski hram ili štagod izgrađen oko 5. veka.

citam poslagan

pre 1 godinu

Čitaš li vest, to u Bariju su kosti nekog sveštenika. Nisu kosti svetog Nikole.
(Loranov tata iz Goznice, 19. oktobar 2022 10:37)

da, taj svestenik obican gresnik, kosti svetog nikole svetle

Karlo

pre 1 godinu

"Ranije se verovalo da su ostatke stare 1.674 godine trgovci prokrijumčarili u italijanski grad Bari 1087. Međutim, turski arheolozi sada sugerišu da su uklonjene pogrešne kosti - a one koje su otišle u Italiju pripadale su anonimnom svešteniku."
Na osnovu kojih dokaza se ovo tvrdi? Turci nisu našli bilo čije zemne ostatke, već (navodno) samo praznu grobnicu Sv. Nikole.

bolje nemoj

pre 1 godinu

A najbolji su mi ovi što kažu da su bili u Bariju na grobu sveca te da je ovo zbog toga fake news. Da ste bili znali bi da je godinama pošto je sahranjen u Maloj Aziji njegovo telo kradom preneto u Bari. I ne, Sveti Nikola nije bio Italijan, rodjen i živeo u Maloj Aziji, današnja Turska.
(Rosa, 19. oktobar 2022 10:37)

ajde, kad vec sve znas, sta kazes za potop u srednjem veku?

Loranov tata iz Goznice

pre 1 godinu

Чуј где се налази тело св.Николе???
Јесте ли ви чули за Бари у Италији,где у базилици почивају нетрулежне мошти(земни остаци)св.Николиаја Мирликијског,у Срба познат као свети Никола?
(Очешљана баба., 19. oktobar 2022 09:44)

Čitaš li vest, to u Bariju su kosti nekog sveštenika. Nisu kosti svetog Nikole.

Bole

pre 1 godinu

U Vizantiji kako je mi zovemo, a nije dokazano da je postojala kao takva, vec je to bio prostor Romejskog carstva, nije se pricao grcki, vec stari srpski jezik, tako da postoji velika verovatnoca da je cak i sveti nikola poreklom srbin.

Viserjomovič

pre 1 godinu

U Bariju su mošti, turski arheolozi…
Nego vidim nekoliko komunista sa svojim šalama, koje ne bi bile smešne ni drugu Moši ‘45.
Pa lepo od vas da pratite i ovakve vesti, lepo…

Rosa

pre 1 godinu

A najbolji su mi ovi što kažu da su bili u Bariju na grobu sveca te da je ovo zbog toga fake news. Da ste bili znali bi da je godinama pošto je sahranjen u Maloj Aziji njegovo telo kradom preneto u Bari. I ne, Sveti Nikola nije bio Italijan, rodjen i živeo u Maloj Aziji, današnja Turska.

bikcina

pre 1 godinu

Kad znate da komentarisete, znate i da guglate. Pa lepo procitajte sve pretpostavke. Gde je rodjen, gde je i kako ziveo i umro. Gde su mu i zbog cega mosti prenosili...

Rumi

pre 1 godinu

60

Kakva glupava konstatacija. Turska nije ni postojala kada je živeo i umro Sveti Nikola.
(Zvonar, 19. oktobar 2022 09:33)

Nijedna od današnjih država nije tada postojala. Ovo je geografska odrednica kao što je npr Lepenski vir u Srbiji. Kako reći: Lepenski vir je na Balkanu?
(milan, 19. oktobar 2022 10:03)

Vrlo jednostavno, reći "na teritoriji današnje Turske" a ne "u Turskoj".

milan

pre 1 godinu

Kakva glupava konstatacija. Turska nije ni postojala kada je živeo i umro Sveti Nikola.
(Zvonar, 19. oktobar 2022 09:33)

Nijedna od današnjih država nije tada postojala. Ovo je geografska odrednica kao što je npr Lepenski vir u Srbiji. Kako reći: Lepenski vir je na Balkanu?

debili na gotovs

pre 1 godinu

Kako sad "porast nivoa mora tokom Srednjeg Veka"!? na dijagramima UN komisije za Klimatske promene toga nema...? doduše nema ni "malog ledenog doba", ali ko će da se obazire na takve sitnice...
Goran

slusaj ti tamo, nemoj da nam kvaris biznis,
inace ce te nasi debili zatrpati minusima;)

Bojan

pre 1 godinu

"... sve je bila laž, u Bazilici sv.Nikole u Bariju znači ne počivaju mošti ovog sveca ?!
(Bukač, 19. oktobar 2022 09:35)"

Kao da je to nesto sokantno, italijani lazu svaki put kad progovore.

Milan_PT

pre 1 godinu

"Tim koji je ovo otkrio tvrdi da je Sveti Nikola živeo i umro u Turskoj, prenosi novinska agencija Demiroren."

To nije tačno. U vreme kada je Sveti Nikola živeo to je bila Vizantija u kojoj se govorio grčki. Turska tada nije ni postojala, samo turska nomadska plemena u Centralnoj Aziji odakle su prodala u Vizantiju 1000 godina kasnije. Britanci to znaju ali lažu jer im iz nekog razloga to odgovara.
(Rosa, 19. oktobar 2022 09:24)

Sveti Nikola je živeo i umro u Rimskom carstvu. Tek 50 godina nakon njegove smrti to carstvo se definitivno raspalo na Istočno i Zapadno rimsko carstvo i nikad se više nije ujedinilo. Zapadno carstvo je palo već 476, dok je Istočno nestalo tek 1453. i sve dotada su njegovi stanovnici sebe zvali Romejima, tj. Rimljanima, a državu u kojoj žive Romejskim, tj. Rimskim carstvom. Pojam Vizantija se pojavio tek dosta kasnije, nekih 100 godina nakon nestanka Istočnog rimskog carstva, kad se neki nemački istoričar dosetio da je Drugi Rim, tj Konstantinopolj napravljen na ruševinama starog grada Vizanta (Bizanta) i počeo, retroaktivno, da koristi to ime za taj region, koji, ponavljam, ispočetka je bio deo Rimskog, a kasnije Istočnog rimskog carstva. Za života Svetog Nikole to je bilo Rimsko carstvo...

Rosa

pre 1 godinu

Dakle po turskim arheolozima isli smo kod pogresnog coveka u Bari ?
(Djordje, 19. oktobar 2022 09:27)

Istina je da je Sveti Nikola živeo i sahranjen na tim prostorima gde su sada navodno otkrili njegov grob. Kasnije, kada je Mala Azija bila već okupirana od Osmanlija, njegove mošti su u Bari kradom preneli mletački trgovci. Za Svetog Nikolu se u Bariju svake godine organizuje slava u kojoj se sa brodova iskrcavaju vernici u barsku luku - u znak sećanja na taj dogadjaj. Ali ono što nije istina je da je to bila Turska. To vam je isto kao kad bi tvrdili da je Tesla rodjen u Hrvatskoj.

Bojan

pre 1 godinu

"... sve je bila laž, u Bazilici sv.Nikole u Bariju znači ne počivaju mošti ovog sveca ?!
(Bukač, 19. oktobar 2022 09:35)"

Kao da je to nesto sokantno, italijani lazu svaki put kad progovore.

Komentatorka

pre 1 godinu

"Vizantijska crkva podignuta na drevnim temeljima bila je mesto za molitvu pravoslavnih hrišc?ana između 5. i 12. veka i okružena je statuama Svetog Nikole."

Ja se nešto ne sećam da su pravoslavni hrišćani postojali u 5. veku, ali ispravite me ako grešim.

Ima još nelogičnosti u ovom tekstu, možda se nešto izgubilo u prevodu!?

Djordje

pre 1 godinu

Dakle po turskim arheolozima isli smo kod pogresnog coveka u Bari ? Po kom principu razvijaju teoriju, da nisu nasli licnu kartu u grobnici ?

Goran

pre 1 godinu

Kako sad "porast nivoa mora tokom Srednjeg Veka"!? na dijagramima UN komisije za Klimatske promene toga nema...? doduše nema ni "malog ledenog doba", ali ko će da se obazire na takve sitnice...

Rosa

pre 1 godinu

"Tim koji je ovo otkrio tvrdi da je Sveti Nikola živeo i umro u Turskoj, prenosi novinska agencija Demiroren."

To nije tačno. U vreme kada je Sveti Nikola živeo to je bila Vizantija u kojoj se govorio grčki. Turska tada nije ni postojala, samo turska nomadska plemena u Centralnoj Aziji odakle su prodala u Vizantiju 1000 godina kasnije. Britanci to znaju ali lažu jer im iz nekog razloga to odgovara.

Zvonar

pre 1 godinu

"Tim koji je ovo otkrio tvrdi da je Sveti Nikola živeo i umro u Turskoj"

Kakva glupava konstatacija. Turska nije ni postojala kada je živeo i umro Sveti Nikola.

Vanja

pre 1 godinu

Interesantno je da se pominje porast Sredozemnog mora u Srednjem veku.
Prvi put cujem za to.
Bilo bi lepo da objavite neki clanak koji bi dao vise informacija, kad u kojem periodu i zasto i koliko.

andreas kisser

pre 1 godinu

"Tim koji je ovo otkrio tvrdi da je Sveti Nikola živeo i umro u Turskoj"

Kakva glupava konstatacija. Turska nije ni postojala kada je živeo i umro Sveti Nikola.
(Zvonar, 19. oktobar 2022 09:33)

o boze, koliko zaludnih komentara. sve istoricar do istoricara, ili sto bi rekli na jugu srbije 'moj do mojega'. ok: "... ziveo i umro na tlu danasnje turske"! jel sad u redu?

Очешљана баба.

pre 1 godinu

Чуј где се налази тело св.Николе???
Јесте ли ви чули за Бари у Италији,где у базилици почивају нетрулежне мошти(земни остаци)св.Николиаја Мирликијског,у Срба познат као свети Никола?

Rosa

pre 1 godinu

"Tim koji je ovo otkrio tvrdi da je Sveti Nikola živeo i umro u Turskoj, prenosi novinska agencija Demiroren."

To nije tačno. U vreme kada je Sveti Nikola živeo to je bila Vizantija u kojoj se govorio grčki. Turska tada nije ni postojala, samo turska nomadska plemena u Centralnoj Aziji odakle su prodala u Vizantiju 1000 godina kasnije. Britanci to znaju ali lažu jer im iz nekog razloga to odgovara.

Zvonar

pre 1 godinu

"Tim koji je ovo otkrio tvrdi da je Sveti Nikola živeo i umro u Turskoj"

Kakva glupava konstatacija. Turska nije ni postojala kada je živeo i umro Sveti Nikola.

Milan_PT

pre 1 godinu

"Tim koji je ovo otkrio tvrdi da je Sveti Nikola živeo i umro u Turskoj, prenosi novinska agencija Demiroren."

To nije tačno. U vreme kada je Sveti Nikola živeo to je bila Vizantija u kojoj se govorio grčki. Turska tada nije ni postojala, samo turska nomadska plemena u Centralnoj Aziji odakle su prodala u Vizantiju 1000 godina kasnije. Britanci to znaju ali lažu jer im iz nekog razloga to odgovara.
(Rosa, 19. oktobar 2022 09:24)

Sveti Nikola je živeo i umro u Rimskom carstvu. Tek 50 godina nakon njegove smrti to carstvo se definitivno raspalo na Istočno i Zapadno rimsko carstvo i nikad se više nije ujedinilo. Zapadno carstvo je palo već 476, dok je Istočno nestalo tek 1453. i sve dotada su njegovi stanovnici sebe zvali Romejima, tj. Rimljanima, a državu u kojoj žive Romejskim, tj. Rimskim carstvom. Pojam Vizantija se pojavio tek dosta kasnije, nekih 100 godina nakon nestanka Istočnog rimskog carstva, kad se neki nemački istoričar dosetio da je Drugi Rim, tj Konstantinopolj napravljen na ruševinama starog grada Vizanta (Bizanta) i počeo, retroaktivno, da koristi to ime za taj region, koji, ponavljam, ispočetka je bio deo Rimskog, a kasnije Istočnog rimskog carstva. Za života Svetog Nikole to je bilo Rimsko carstvo...

Goran

pre 1 godinu

Kako sad "porast nivoa mora tokom Srednjeg Veka"!? na dijagramima UN komisije za Klimatske promene toga nema...? doduše nema ni "malog ledenog doba", ali ko će da se obazire na takve sitnice...

Rumi

pre 1 godinu

60

Kakva glupava konstatacija. Turska nije ni postojala kada je živeo i umro Sveti Nikola.
(Zvonar, 19. oktobar 2022 09:33)

Nijedna od današnjih država nije tada postojala. Ovo je geografska odrednica kao što je npr Lepenski vir u Srbiji. Kako reći: Lepenski vir je na Balkanu?
(milan, 19. oktobar 2022 10:03)

Vrlo jednostavno, reći "na teritoriji današnje Turske" a ne "u Turskoj".

Очешљана баба.

pre 1 godinu

Чуј где се налази тело св.Николе???
Јесте ли ви чули за Бари у Италији,где у базилици почивају нетрулежне мошти(земни остаци)св.Николиаја Мирликијског,у Срба познат као свети Никола?

Djordje

pre 1 godinu

Dakle po turskim arheolozima isli smo kod pogresnog coveka u Bari ? Po kom principu razvijaju teoriju, da nisu nasli licnu kartu u grobnici ?

Komentatorka

pre 1 godinu

"Vizantijska crkva podignuta na drevnim temeljima bila je mesto za molitvu pravoslavnih hrišc?ana između 5. i 12. veka i okružena je statuama Svetog Nikole."

Ja se nešto ne sećam da su pravoslavni hrišćani postojali u 5. veku, ali ispravite me ako grešim.

Ima još nelogičnosti u ovom tekstu, možda se nešto izgubilo u prevodu!?

cs

pre 1 godinu

Dakle po turskim arheolozima isli smo kod pogresnog coveka u Bari ?
(Djordje, 19. oktobar 2022 09:27)

Nisi išao kod pogrešnog. Sveti Nikola je kao i svi drugi sveci u Carstvu Božjem i bilo da li si ti pored pravoslavne ikone osveštene ili neosvštenog suvenira sa likom sveca, ili se kao katolik bez ikone moliš, ili si krenuo da mu odaš počast ispred moštiju koje jesu ili nisu njegove, on te čuje i ako veruješ pomaže. Turizam i biznis ne mogu te udaljiti od Svetog Nikole, pa i ako u svakoj državi pronađu njegove mošti, one će biti tamo gde si ti krenuo da mu odaš počast.

Rosa

pre 1 godinu

Dakle po turskim arheolozima isli smo kod pogresnog coveka u Bari ?
(Djordje, 19. oktobar 2022 09:27)

Istina je da je Sveti Nikola živeo i sahranjen na tim prostorima gde su sada navodno otkrili njegov grob. Kasnije, kada je Mala Azija bila već okupirana od Osmanlija, njegove mošti su u Bari kradom preneli mletački trgovci. Za Svetog Nikolu se u Bariju svake godine organizuje slava u kojoj se sa brodova iskrcavaju vernici u barsku luku - u znak sećanja na taj dogadjaj. Ali ono što nije istina je da je to bila Turska. To vam je isto kao kad bi tvrdili da je Tesla rodjen u Hrvatskoj.

andreas kisser

pre 1 godinu

"Tim koji je ovo otkrio tvrdi da je Sveti Nikola živeo i umro u Turskoj"

Kakva glupava konstatacija. Turska nije ni postojala kada je živeo i umro Sveti Nikola.
(Zvonar, 19. oktobar 2022 09:33)

o boze, koliko zaludnih komentara. sve istoricar do istoricara, ili sto bi rekli na jugu srbije 'moj do mojega'. ok: "... ziveo i umro na tlu danasnje turske"! jel sad u redu?

milan

pre 1 godinu

Kakva glupava konstatacija. Turska nije ni postojala kada je živeo i umro Sveti Nikola.
(Zvonar, 19. oktobar 2022 09:33)

Nijedna od današnjih država nije tada postojala. Ovo je geografska odrednica kao što je npr Lepenski vir u Srbiji. Kako reći: Lepenski vir je na Balkanu?

Vanja

pre 1 godinu

Interesantno je da se pominje porast Sredozemnog mora u Srednjem veku.
Prvi put cujem za to.
Bilo bi lepo da objavite neki clanak koji bi dao vise informacija, kad u kojem periodu i zasto i koliko.

+++

pre 1 godinu

Čitam i ne verujem, koliko bogohulnih i antihristovih komentara. U pravu je Sveti Justin Ćelijski: "Nema više Srba".
Ovo što je preteklo je otpad, talog, mulj, g..na.

logika

pre 1 godinu

A na teritoriji sadašnje R. Severne Makedonije se nalaze neki hramovi ,crkve, svetinje...mislim da su ih Srpski kraljevi i carevi izgradili u srednjem veku ,ali nisam siguran,možda su Republiko-Severnomakedonci ,ne znam...

Kaliopi

pre 1 godinu

Dodacu samo da Turci nisu oduvek bili u Maloj Aziji, oni su dosli iz unutrasnjeg, sredisnjeg dela Azije, a predeli Male Azije su bili pod Grcima. Takodje to je kasnije bio deo Istocnog rimskog carstva, tj. Vizantije. Pogresno je reci da je umro u Turskoj, jer tada nije ni postojala.

debili na gotovs

pre 1 godinu

Kako sad "porast nivoa mora tokom Srednjeg Veka"!? na dijagramima UN komisije za Klimatske promene toga nema...? doduše nema ni "malog ledenog doba", ali ko će da se obazire na takve sitnice...
Goran

slusaj ti tamo, nemoj da nam kvaris biznis,
inace ce te nasi debili zatrpati minusima;)

Rosa

pre 1 godinu

A najbolji su mi ovi što kažu da su bili u Bariju na grobu sveca te da je ovo zbog toga fake news. Da ste bili znali bi da je godinama pošto je sahranjen u Maloj Aziji njegovo telo kradom preneto u Bari. I ne, Sveti Nikola nije bio Italijan, rodjen i živeo u Maloj Aziji, današnja Turska.

Bole

pre 1 godinu

U Vizantiji kako je mi zovemo, a nije dokazano da je postojala kao takva, vec je to bio prostor Romejskog carstva, nije se pricao grcki, vec stari srpski jezik, tako da postoji velika verovatnoca da je cak i sveti nikola poreklom srbin.

bikcina

pre 1 godinu

Kad znate da komentarisete, znate i da guglate. Pa lepo procitajte sve pretpostavke. Gde je rodjen, gde je i kako ziveo i umro. Gde su mu i zbog cega mosti prenosili...

Loranov tata iz Goznice

pre 1 godinu

Чуј где се налази тело св.Николе???
Јесте ли ви чули за Бари у Италији,где у базилици почивају нетрулежне мошти(земни остаци)св.Николиаја Мирликијског,у Срба познат као свети Никола?
(Очешљана баба., 19. oktobar 2022 09:44)

Čitaš li vest, to u Bariju su kosti nekog sveštenika. Nisu kosti svetog Nikole.

dragaN

pre 1 godinu

Ata Turk je apsolutno najsposobniji čovek ikad. On je uspeo da posle 1. svetskog rata koji je Turska izgubila jer je bila na strani Nemačke, od Grčke koja je bila na strani pobednika uzme ogroman deo mediteranskog priobalja na kome su milenijumima živeli grci i to trajno proteravši odatle milion grka u zamenu za samo pola miliona turaka sa teritorije današnje Grčke.
(Ata Turk, 19. oktobar 2022 12:05)

Да је био способан, јесте. А да су тамо некада живели Грци, потпуно нетачно. Живели су народи староседеоци Балкана и Турске, али западна владајућа елита све народе који су живели тамо и њихово културно наслеђе сврстава у грчко.

Ahtung

pre 1 godinu

@bolje nemoj:

Nivo mora se globalno podiže još od kraja ledenog doba, jer se smanjuje količina leda zbog pomeranja zemljine ose i intenziteta osunčanosti polova (vidi rad M. Milankovića). Nije to ništa novo. Porast se odvija nekad brže, nekad sporije, a nekad nivo ide i obrnuto - spušta se. Razlog tome leži u maloj cikličnosti fenomena, ali je dugoročniji trend takav. Za nekih 10.000 godina, generalni trend će se izokrenuti i počeće era novog ledenog doba. Ako pogledaš tragove antičkih gradova po Mediteranu, videćeš da su mnoge stare zgrade i luke potopljene, po nekoliko metara ispod nivoa mora. Inače, srednji vek je bio topliji nego ovaj novi vek, a i zime su bile blaže, pa se led brže topio i nivo rastao. Ovo što pseudo ekolozi pričaju nema veze s mozgom, jer je to nova politička ideologija, kao nekad komunizam ili fašizam. Prvo su pričali o "globalnom otopljavanju", pa sad trube o "klimatskim promena", pošto je očigledno da dok negde otopljava, na drugom mestu zamrzava. Sve teče, sve se menja, reče Platon, dok je sedeo na mostu u Halkidi.

Alex

pre 1 godinu

Nalazište se nalazi u današnjoj Turskoj a ne u Turskoj jer ona nije tada ni postojala. Drugo, nikakva "vizantija"nije postojala jer ti ljudi sebe nisu tako zvali. Postojalo je Romejsko Carstvo ili Istočno Rimsko Carstvo. Naučite to već jednom jer je sramota da u 2022.godini pored svih otkrića koristite terminologiju iz 16.veka.

Ostoja

pre 1 godinu

To nije tačno. U vreme kada je Sveti Nikola živeo to je bila Vizantija

Kakva Vizantija, bog s tobom! Bilo je Rimsko carstvo... Hrišćanstvo je na tim prostorima u IV veku uveo car Konstantin!

siki

pre 1 godinu

"Hrišćanstvo je na tim prostorima u IV veku uveo car Konstantin!"
@(Ostoja, 19. oktobar 2022 12:17)

Interesantan podatak oko koga se neki istoričari spore, ali se u većini slažu, je da je Konstantin čak i nakon formalnog obraćanja u hrišćanstvo, najverovatnije ostao veran staroj paganskoj religiji. Uvođenje hrišćanstva kao zvanične religije je bio čisto politički potez.

Viserjomovič

pre 1 godinu

U Bariju su mošti, turski arheolozi…
Nego vidim nekoliko komunista sa svojim šalama, koje ne bi bile smešne ni drugu Moši ‘45.
Pa lepo od vas da pratite i ovakve vesti, lepo…

Bojan

pre 1 godinu

"... sve je bila laž, u Bazilici sv.Nikole u Bariju znači ne počivaju mošti ovog sveca ?!
(Bukač, 19. oktobar 2022 09:35)"

Kao da je to nesto sokantno, italijani lazu svaki put kad progovore.

citam poslagan

pre 1 godinu

Čitaš li vest, to u Bariju su kosti nekog sveštenika. Nisu kosti svetog Nikole.
(Loranov tata iz Goznice, 19. oktobar 2022 10:37)

da, taj svestenik obican gresnik, kosti svetog nikole svetle

Bojan

pre 1 godinu

"... sve je bila laž, u Bazilici sv.Nikole u Bariju znači ne počivaju mošti ovog sveca ?!
(Bukač, 19. oktobar 2022 09:35)"

Kao da je to nesto sokantno, italijani lazu svaki put kad progovore.

Berliner

pre 1 godinu

Nalazište se nalazi u današnjoj Turskoj a ne u Turskoj jer ona nije tada ni postojala. Drugo, nikakva "vizantija"nije postojala jer ti ljudi sebe nisu tako zvali. Postojalo je Romejsko Carstvo ili Istočno Rimsko Carstvo. Naučite to već jednom jer je sramota da u 2022.godini pored svih otkrića koristite terminologiju iz 16.veka.
(Alex, 19. oktobar 2022 12:17)

A još veća sramota je šta ti lupetaš. U 3.veku n.e.nije postojalo nikakvo Romejsko ili Istočno Rimsko Carstvo, već još uvek jedinstveno Rimsko Carstvo. I ne pravi se pametan, termin Vizantija je uzet kao naziv da bi se napravila jasna razlika, po gradu Vizantionu, koji će kasnije dobiti ime Konstantinopolj.

Milan_PT

pre 1 godinu

"Vizantijska crkva podignuta na drevnim temeljima bila je mesto za molitvu pravoslavnih hrišc?ana između 5. i 12. veka i okružena je statuama Svetog Nikole."
Ja se nešto ne sećam da su pravoslavni hrišćani postojali u 5. veku, ali ispravite me ako grešim...
(Komentatorka)

U V veku je Konstantinopolj bio najveći i najbogatiji grad na svetu, prestigao je i Rim. Bio je centar hrišćanstva, koje je počelo da se deli mnogo pre šizme u XI veku. Pojmovi pravoslavna (ortodoksna) i katolička (univerzalna) crkva su bili poznati praktično od početka hrišćanstva. Ono o čemu se kod nas ne priča zbog negativne konotacije jeste da je zvanično ime crkve kojoj pripadaju pravoslavci u stvari Pravoslavna Univerzalna Crkva. Pošto su pojmovi ortodoksna i katolička grčkog porekla, onda je prevod na engleskom zvaničnog imena ove crkve Orthodox Catholic Church, gde, ponavljam ovo katolik nema nikakve veze sa rimskim katolicima, već sa grčkim pojmom koji znači univerzalan, opšti i koji se u zvaničnoj terminologiji vezanoj za hrišćane koristi još od 110. godine. U našem jeziku se pominjanje reči katolik izbegava najobičnijim prevođenjem u univerzalan, opšti, odnosno saboran, pa se koristi pojam "Jedna, Sveta, Saborna i Apostolska crkva".
Dakle, kratak odgovor: Pravoslavlje jeste postojalo i u V veku, ali to nije označavalo zasebnu crkvu kao od XI veka. Uostalom, katolika nikad nije bilo u toj oblasti. Koji su onda hrišćani koristili tu crkvu?

Poznavalac nepoznatog

pre 1 godinu

Ne bi da polemisem o mostima Sv Nikole i gde se nalaze ali jedna stvar je 100% sigurna a to je da se u Bariju nalazi Stadion Sveti Nikola gde je Crvena Zvezda 1991 usla u besmrtnike.

dragaN

pre 1 godinu

Nalazište se nalazi u današnjoj Turskoj a ne u Turskoj jer ona nije tada ni postojala. Drugo, nikakva "vizantija"nije postojala jer ti ljudi sebe nisu tako zvali. Postojalo je Romejsko Carstvo ili Istočno Rimsko Carstvo. Naučite to već jednom jer je sramota da u 2022.godini pored svih otkrića koristite terminologiju iz 16.veka.
(Alex, 19. oktobar 2022 12:17)

A još veća sramota je šta ti lupetaš. U 3.veku n.e.nije postojalo nikakvo Romejsko ili Istočno Rimsko Carstvo, već još uvek jedinstveno Rimsko Carstvo. I ne pravi se pametan, termin Vizantija je uzet kao naziv da bi se napravila jasna razlika, po gradu Vizantionu, koji će kasnije dobiti ime Konstantinopolj.
(Berliner, 19. oktobar 2022 13:04)

On se bar pravi pametan, a ti cak i ne umes da se napravis pametan jer covek nije rekao da je Vizantija postojala u trecem veku vec da drzava sa tim imenom nikada nije postojala. Nego po tvojoj logici da bi napravili razliku izmedju danasnje Engleske i Engleske od pre 150 godin akada je drzala cetvrtinu kugle zemaljske, ajde da Englesku nazovemo po nekom selu u blizini Londona.

Alex

pre 1 godinu

A još veća sramota je šta ti lupetaš. U 3.veku n.e.nije postojalo nikakvo Romejsko ili Istočno Rimsko Carstvo, već još uvek jedinstveno Rimsko Carstvo. I ne pravi se pametan, termin Vizantija je uzet kao naziv da bi se napravila jasna razlika, po gradu Vizantionu, koji će kasnije dobiti ime Konstantinopolj.
(Berliner, 19. oktobar 2022 13:04)

Ja nisam ni rekao da je Romejsko Carstvo postojalo u III veku nego sam se osvrnuo na taj termin bečko-berlinskih prodanih istoričara koji su ga i uveli 400 godina od njegovog prestanka postojanja. Nije bilo nikakve ''vizantije'' nego Romejskog Carstva, ili Istočnog Rimskog Carstva. Nema tu šta da se odvaja, to je naslednik Zapadnog Rimskog Carstva, dopalo se to ''berlincima'' ili ne.

Trile

pre 1 godinu

Čitam i ne verujem, koliko bogohulnih i antihristovih komentara. U pravu je Sveti Justin Ćelijski: "Nema više Srba".
Ovo što je preteklo je otpad, talog, mulj, g..na.
(+++,

Srbija nije dzamahirija na tvoju zalost. Tvoju i takvih. Zbog vas su mnogi pod zemlju otisli a vi jos izmisljate da ste spasili Srbiju koja bi danas imala makar 3x vise stanovnika da nije vas "spasilaca".

bolje nemoj

pre 1 godinu

A najbolji su mi ovi što kažu da su bili u Bariju na grobu sveca te da je ovo zbog toga fake news. Da ste bili znali bi da je godinama pošto je sahranjen u Maloj Aziji njegovo telo kradom preneto u Bari. I ne, Sveti Nikola nije bio Italijan, rodjen i živeo u Maloj Aziji, današnja Turska.
(Rosa, 19. oktobar 2022 10:37)

ajde, kad vec sve znas, sta kazes za potop u srednjem veku?

zoran

pre 1 godinu

@Ata Turk

Ali je zato izgubio sva ostrva, pa cak i ona koja su na 3km od turske obale i zahvaljujuci kojima Grcka sad obrce milione i milione...

Goran

pre 1 godinu

Dakle po turskim arheolozima isli smo kod pogresnog coveka u Bari ? Po kom principu razvijaju teoriju, da nisu nasli licnu kartu u grobnici ?
(Djordje, 19. oktobar 2022 09:27)

Ličnu kartu su našli u Bariju. Tako zvučiš, tebra. I niste išli kod "čoveka u Bari" već kod nečijeg leša. Si se nešto iscelio, ili će to da bude drugi put?

Da se ne lažemo

pre 1 godinu

Sve su to Srbi
(Nikola, 19. oktobar 2022 14:10) # Link komentara

Tačno...Današnji Srbi su nastali od Turaka, da se ne lažemo.

Jesen

pre 1 godinu

Da se mene pita, svi Srbi bi bili islamske veroispovesti.
Ali ........? Kako to našem narodu reći?
(Ja i raja, 19. oktobar 2022 16:27)

Nas narod ne bi napisao "da se mene pita" nego "da se ja pitam". Prema tome, ocigledno je da ti, rajo, nisi Srbin...

Ata Turk

pre 1 godinu

Ata Turk je apsolutno najsposobniji čovek ikad. On je uspeo da posle 1. svetskog rata koji je Turska izgubila jer je bila na strani Nemačke, od Grčke koja je bila na strani pobednika uzme ogroman deo mediteranskog priobalja na kome su milenijumima živeli grci i to trajno proteravši odatle milion grka u zamenu za samo pola miliona turaka sa teritorije današnje Grčke. To uključuje i sve crkve, mošti... Samo još da počnu da uzimaju pare od hrišćana koji dolaze na poklonjenjenje sv. Nikoli pa da projekat bude kompletan.

Mali Hijavata

pre 1 godinu

Dakle po turskim arheolozima isli smo kod pogresnog coveka u Bari ?
(Djordje, 19. oktobar 2022 09:27)

Što se čudiš? U sred Vatikana imaš crkvu Sv. Petra sa sve zamišljenim grobom, iako ne postoje apsolutno nikakvi validni podaci da je išao u životu dalje od Efesa u Turskoj.
Jevandjelja su pisana stotinu godina posle Hrista, i jako malo toga se poklapa što bi se moglo smatrati autentičnim.
Uostalom, hrišćanstvo je ideja napretka civilizacije, Hristova doktrina je sloboda izbora, jednakost za sve...što je i dan danas za ljude misaona imenica. To je važno, a ne gde se kome nalaze kosti, božemeprosti :-)

alcale

pre 1 godinu

Super vest a ovo porast nivoa mora u srednjem veku mi je naročito interesantno
(kad nece niko moran ja, 19. oktobar 2022 09:26)

Dobro je da nisam jedini koji je primeto da je danas more nize nego u sr veku

tragikomedija

pre 1 godinu

Ata Turk je apsolutno najsposobniji čovek ikad. On je uspeo da posle 1. svetskog rata koji je Turska izgubila jer je bila na strani Nemačke, od Grčke koja je bila na strani pobednika uzme ogroman deo mediteranskog priobalja na kome su milenijumima živeli grci i to trajno proteravši odatle milion grka u zamenu za samo pola miliona turaka sa teritorije današnje Grčke.
(Ata Turk,

Kakv Ata Turk, ne moze se porediti sa bilo kojim Srpskim vladarom koji su svaki poraz pretvorili u pobjedu. Mustafa Kemal Atatürk im nije ni do koljena.

djoka

pre 1 godinu

Нама треба рат да се прочистимо мало. Да побегну другосрбијанци приликом прве мобилизације и да се никад не врате више
(?Срб_и_ја, 19. oktobar 2022 17:44)

a ti si od onih sto pevaju do godine u prizrenu a ta godina nikako da dodje ahahahaha

Karlo

pre 1 godinu

"Ranije se verovalo da su ostatke stare 1.674 godine trgovci prokrijumčarili u italijanski grad Bari 1087. Međutim, turski arheolozi sada sugerišu da su uklonjene pogrešne kosti - a one koje su otišle u Italiju pripadale su anonimnom svešteniku."
Na osnovu kojih dokaza se ovo tvrdi? Turci nisu našli bilo čije zemne ostatke, već (navodno) samo praznu grobnicu Sv. Nikole.

Realnost

pre 1 godinu

Znači, i Turska je Srbija!

Znao sam oduvek jer mi je deka Turčin (kao i svima onima koji se ubrajaju među najžešće Srbe, prave patriote)!

Goran

pre 1 godinu

Goran@ Da nisi ti slucajno Sveti Petar pa si se nasao uvredjenim sa ovim komentarom na racun " kolege", poenta je da niko ne moze da dokaze navode koji leze na sujeverju a moja slava je inace Sv. Nikola ali zna se da se ne zna nista provereno vezano sa smrt i mosti istog pa mi je Turska verzija malo upitna. (Djordje, 19. oktobar 2022 13:33)

Nisam Sveti Petar. Ali mi je degutantno, odbojno i odvratno to što ljudi osećaju obavezu da posećuju leševe, što troše vreme i novac na takve "poduhvate" a pored njih žive ljudi koji imaju stvarne potrebe a muče se zbog besparice, nedostatka pažnje i ljubavi koja im se ne ukazuje. Često takvi ljudi, "vernici", nemaju pojma o osnovnim stvarima iz života, kao što su logika o ograničenoj nosivosti mosta.

miki

pre 1 godinu

Britanci to znaju ali lažu jer im iz nekog razloga to odgovara.
(Rosa, 19. oktobar 2022 09:24)

ahahah! tvrdiš da se ova lokacija ne nalazi u turskoj? ma nego gde se nalazi, u borči?

stručnjak fotelja

pre 1 godinu

@Komentatorka

kao što se u tekstu ne tvrdi da je živeo u turskoj već na teritoriji današnje turske, pronađeni grob je ispod temelja pravoslavne crkve koja je verovatno prehthodno bila rimski hram ili štagod izgrađen oko 5. veka.

dosta više...

pre 1 godinu

Nalazište se nalazi u današnjoj Turskoj a ne u Turskoj jer ona nije tada ni postojala. Drugo, nikakva "vizantija"nije postojala jer ti ljudi sebe nisu tako zvali. Postojalo je Romejsko Carstvo ili Istočno Rimsko Carstvo. Naučite to već jednom jer je sramota da u 2022.godini pored svih otkrića koristite terminologiju iz 16.veka.
(Alex, 19. oktobar 2022 12:17)

A još veća sramota je šta ti lupetaš. U 3.veku n.e.nije postojalo nikakvo Romejsko ili Istočno Rimsko Carstvo, već još uvek jedinstveno Rimsko Carstvo. I ne pravi se pametan, termin Vizantija je uzet kao naziv da bi se napravila jasna razlika, po gradu Vizantionu, koji će kasnije dobiti ime Konstantinopolj.
(Berliner, 19. oktobar 2022 13:04)

Uzalud se svađate. I jedan i drugi ste samo delimično u pravu. Ali niste ni morali da pišete priloge, jer vam je Milan_PT u 10:05 sve objasnio. Da ste pročitali prethodne komentare, do ovog ne bi moralo da dođe.

?Срб_и_ја

pre 1 godinu

Нама треба рат да се прочистимо мало. Да побегну другосрбијанци приликом прве мобилизације и да се никад не врате више

Aki

pre 1 godinu

Ja se nešto ne sećam da su pravoslavni hrišćani postojali u 5. veku, ali ispravite me ako grešim.

Ima još nelogičnosti u ovom tekstu, možda se nešto izgubilo u prevodu!?
(Komentatorka, 19. oktobar 2022 09:54)


Sigurno si tada bio beba!

gradjanin

pre 1 godinu

Dakle po turskim arheolozima isli smo kod pogresnog coveka u Bari ?
(Djordje

Pa šta tebe ti čudi?! Crkva je još od svog nastajanja uvek išla na to da pljačka i obmanjuje sve oko sebe. Njihovo sve, počiva na lažima i bogaćenju na tim lažima!!!

Ahtung

pre 1 godinu

Ono što Englezi i Turci nikako ne mogu da shvate je to da se Sveti Nikola ukazuje vernicima i govori im ono šta treba, a valjda on najbolje zna gde su mu mošti.

Djordje

pre 1 godinu

Goran@ Da nisi ti slucajno Sveti Petar pa si se nasao uvredjenim sa ovim komentarom na racun " kolege", poenta je da niko ne moze da dokaze navode koji leze na sujeverju a moja slava je inace Sv. Nikola ali zna se da se ne zna nista provereno vezano sa smrt i mosti istog pa mi je Turska verzija malo upitna.

radoznao

pre 1 godinu

On se bar pravi pametan, a ti cak i ne umes da se napravis pametan jer covek nije rekao da je Vizantija postojala u trecem veku vec da drzava sa tim imenom nikada nije postojala. Nego po tvojoj logici da bi napravili razliku izmedju danasnje Engleske i Engleske od pre 150 godin akada je drzala cetvrtinu kugle zemaljske, ajde da Englesku nazovemo po nekom selu u blizini Londona.
(dragaN

Reci mi jel istina da je Vizantija propala malo poslije primanja Srba pod svoje krilo? Sa ove vremenske distance reklo bi se da su se Vatikan i Turci posluzili Srbima kao trojanskim konjem. Napisi nesto ako znas. Pozdrav.

Helios

pre 1 godinu

Milan_PT
"Zapadno carstvo je palo već 476, dok je Istočno nestalo tek 1453. i sve dotada su njegovi stanovnici sebe zvali Romejima, tj. Rimljanima, a državu u kojoj žive Romejskim, tj. Rimskim carstvom. Pojam Vizantija se pojavio tek dosta kasnije, nekih 100 godina nakon nestanka Istočnog rimskog carstva, kad se neki nemački istoričar dosetio da je Drugi Rim, tj Konstantinopolj napravljen na ruševinama starog grada Vizanta (Bizanta) i počeo, retroaktivno, da koristi to ime za taj region"
Gle kako okrugla cifra od 1000 godina razlike. Volim kad ovako znalci istorije potvrđuju matematičara Fomenka. Eto npr. zadnji istorijski podatak o Atini je negde oko 430 godine. I onda je Atina nestala iz istorije. I javila se odjednom, na istom mestu, iste veličine, negde iza 1400e...
Šta misliš Milane kako je ovo drugo bilo toliko bolje i to okruglo 1000 godina?

Ahtung
"Inače, srednji vek je bio topliji nego ovaj novi vek, a i zime su bile blaže..."
Bravo! Trenutno preko 90% raje totalno ne da veruje u globalno otopljavanje nego je smrtno uplašeno njima! A najnaučniji medicinari objašnjavaju neobjašnjive iznenadne smrti, SIDS i rekordne "excess death" otopljavanjem i dr. klimatskim promenama https://www.bbc.com/news/health-63171417 Naročito kod vakciniasanih! Zaista ljudsko stado možeš uveriti u svaku glupost. https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/climate-change-and-health Kanda je Srednji vek bio ne samo manje hladan nego i glup - ali manje glup od ovog stada sada.

Mali Hijavata

pre 1 godinu

Čitam i ne verujem, koliko bogohulnih i antihristovih komentara. U pravu je Sveti Justin Ćelijski: "Nema više Srba".
Ovo što je preteklo je otpad, talog, mulj, g..na.
(+++, 19. oktobar 2022 14:13)

U pravu je stari ruski hodočasnik kad je rekao vrativši se iz Srbije: "Srbima pravoslavlje služi kako bi mrzeli druge."
Tvoj komentar pun mržnje to najbolje potvrdjuje. Daleko smo mi od Hrista, ovde vlada paganski kult smrti prožet najbanalnijim materijalizmom.

Mader Faker

pre 1 godinu

A kako znaju da je to baš on, našli lični kartu? Možda je ukradena kao nekima ovde.
(eda, 19. oktobar 2022 14:44)

Ne, nasli su mu mobilni sa sve FB naloga, a bogme i Instagram!

Milan_PT

pre 1 godinu

Milan_PT
..."
Gle kako okrugla cifra od 1000 godina razlike. Volim kad ovako znalci istorije potvrđuju matematičara Fomenka. Eto npr. zadnji istorijski podatak o Atini je negde oko 430 godine. I onda je Atina nestala iz istorije. I javila se odjednom, na istom mestu, iste veličine, negde iza 1400e...
Šta misliš Milane kako je ovo drugo bilo toliko bolje i to okruglo 1000 godina?
...
(Helios, 19. oktobar 2022 15:18)

Rado bih Ti odgovorio na pitanje samo kad bih shvatio šta me tačno pitaš. Ako me pitaš ZAŠTO je Istočno rimsko carstvo toliko nadživelo Zapadno, odgovor je jednostavan: sled istorijskih događaja. Zapadno rimsko carstvo je nestalo prvenstveno zbog najezde Huna, pred kojim su se sklanjali drugi narodi (među kojim su prednjačili Vandali, koji su stigli čak do Luzitanije i Hispanije - po njima je Andaluzija dobila ime, a ratovali su protiv Rimljana čak i u Kartagini). U svom povlačenju pred Hunima ratovali su protiv Rimljana, Franaka i Alemana i oslabili su ih pred najezdu Huna, koja ih je dokrajčila. Još pre njih, odmah po podeli Rimskog carstva, došlo je do pobune Vizigota, Ostrogota i Gala, ali kad su Huni krenuli iz Azije preko Vrata naroda i stigli skoro do Pariza, Zapadnom rimskom carstvu nije bilo spasa. Huni su u Evropu mogli da dođu putem severno do Kaspijskog i Crnog mora (Vrata naroda) ili južno od njih preko Bosfora. Izabrali su severni put i uništili kompletnu centralnu i zapadnu Evropu. Da su išli južnije, nestalo bi i Istočno rimsko carstvo...

Lola

pre 1 godinu

@Komentatorka... u pravu ste, jer je do raskola izmedju pravoslavnih i katolicanstva doslo 1054 god., dakle sv. Nikola je zajednicki za sve hriscanske crkve.

Mader Faker

pre 1 godinu

A kako znaju da je to baš on, našli lični kartu? Možda je ukradena kao nekima ovde.
(eda, 19. oktobar 2022 14:44)

Ne, nasli su mu mobilni sa sve FB naloga, a bogme i Instagram!

M2

pre 1 godinu

@Čitam i ne verujem, koliko bogohulnih i antihristovih komentara. U pravu je Sveti Justin Ćelijski: "Nema više Srba".
Ovo što je preteklo je otpad, talog, mulj, g..na.
(+++, 19. oktobar 2022 14:13)

Svi oni pošteni, vredni, iskreni, dobronamerni,... su poginuli u silnim ratovima u prošlosti. Ostali su samo secikese, razbojnici, lažovi, prevaranti,.. svi oni koji su umeli da prežive u teškim vremenima, podmite, pobegnu i njihov gen je opstao. Mi smo njihovi potomci. Mi smo žrtvovali živote zarad slobode naroda i države. Nismo kao naše komšije koje su se potčinile svakom osvajaču da bi sačuvale narod.

Bole

pre 1 godinu

U Vizantiji kako je mi zovemo, a nije dokazano da je postojala kao takva, vec je to bio prostor Romejskog carstva, nije se pricao grcki, vec stari srpski jezik, tako da postoji velika verovatnoca da je cak i sveti nikola poreklom srbin.

Da se ne lažemo

pre 1 godinu

Sve su to Srbi
(Nikola, 19. oktobar 2022 14:10) # Link komentara

Tačno...Današnji Srbi su nastali od Turaka, da se ne lažemo.

Rosa

pre 1 godinu

"Tim koji je ovo otkrio tvrdi da je Sveti Nikola živeo i umro u Turskoj, prenosi novinska agencija Demiroren."

To nije tačno. U vreme kada je Sveti Nikola živeo to je bila Vizantija u kojoj se govorio grčki. Turska tada nije ni postojala, samo turska nomadska plemena u Centralnoj Aziji odakle su prodala u Vizantiju 1000 godina kasnije. Britanci to znaju ali lažu jer im iz nekog razloga to odgovara.

+++

pre 1 godinu

Čitam i ne verujem, koliko bogohulnih i antihristovih komentara. U pravu je Sveti Justin Ćelijski: "Nema više Srba".
Ovo što je preteklo je otpad, talog, mulj, g..na.

Zvonar

pre 1 godinu

"Tim koji je ovo otkrio tvrdi da je Sveti Nikola živeo i umro u Turskoj"

Kakva glupava konstatacija. Turska nije ni postojala kada je živeo i umro Sveti Nikola.

Realnost

pre 1 godinu

Znači, i Turska je Srbija!

Znao sam oduvek jer mi je deka Turčin (kao i svima onima koji se ubrajaju među najžešće Srbe, prave patriote)!

Очешљана баба.

pre 1 godinu

Чуј где се налази тело св.Николе???
Јесте ли ви чули за Бари у Италији,где у базилици почивају нетрулежне мошти(земни остаци)св.Николиаја Мирликијског,у Срба познат као свети Никола?

tragikomedija

pre 1 godinu

Ata Turk je apsolutno najsposobniji čovek ikad. On je uspeo da posle 1. svetskog rata koji je Turska izgubila jer je bila na strani Nemačke, od Grčke koja je bila na strani pobednika uzme ogroman deo mediteranskog priobalja na kome su milenijumima živeli grci i to trajno proteravši odatle milion grka u zamenu za samo pola miliona turaka sa teritorije današnje Grčke.
(Ata Turk,

Kakv Ata Turk, ne moze se porediti sa bilo kojim Srpskim vladarom koji su svaki poraz pretvorili u pobjedu. Mustafa Kemal Atatürk im nije ni do koljena.

Viserjomovič

pre 1 godinu

U Bariju su mošti, turski arheolozi…
Nego vidim nekoliko komunista sa svojim šalama, koje ne bi bile smešne ni drugu Moši ‘45.
Pa lepo od vas da pratite i ovakve vesti, lepo…

Bojan

pre 1 godinu

"... sve je bila laž, u Bazilici sv.Nikole u Bariju znači ne počivaju mošti ovog sveca ?!
(Bukač, 19. oktobar 2022 09:35)"

Kao da je to nesto sokantno, italijani lazu svaki put kad progovore.

Goran

pre 1 godinu

Dakle po turskim arheolozima isli smo kod pogresnog coveka u Bari ? Po kom principu razvijaju teoriju, da nisu nasli licnu kartu u grobnici ?
(Djordje, 19. oktobar 2022 09:27)

Ličnu kartu su našli u Bariju. Tako zvučiš, tebra. I niste išli kod "čoveka u Bari" već kod nečijeg leša. Si se nešto iscelio, ili će to da bude drugi put?

Bojan

pre 1 godinu

"... sve je bila laž, u Bazilici sv.Nikole u Bariju znači ne počivaju mošti ovog sveca ?!
(Bukač, 19. oktobar 2022 09:35)"

Kao da je to nesto sokantno, italijani lazu svaki put kad progovore.

?Срб_и_ја

pre 1 godinu

Нама треба рат да се прочистимо мало. Да побегну другосрбијанци приликом прве мобилизације и да се никад не врате више

Loranov tata iz Goznice

pre 1 godinu

Чуј где се налази тело св.Николе???
Јесте ли ви чули за Бари у Италији,где у базилици почивају нетрулежне мошти(земни остаци)св.Николиаја Мирликијског,у Срба познат као свети Никола?
(Очешљана баба., 19. oktobar 2022 09:44)

Čitaš li vest, to u Bariju su kosti nekog sveštenika. Nisu kosti svetog Nikole.

Poznavalac nepoznatog

pre 1 godinu

Ne bi da polemisem o mostima Sv Nikole i gde se nalaze ali jedna stvar je 100% sigurna a to je da se u Bariju nalazi Stadion Sveti Nikola gde je Crvena Zvezda 1991 usla u besmrtnike.

Goran

pre 1 godinu

Kako sad "porast nivoa mora tokom Srednjeg Veka"!? na dijagramima UN komisije za Klimatske promene toga nema...? doduše nema ni "malog ledenog doba", ali ko će da se obazire na takve sitnice...

logika

pre 1 godinu

A na teritoriji sadašnje R. Severne Makedonije se nalaze neki hramovi ,crkve, svetinje...mislim da su ih Srpski kraljevi i carevi izgradili u srednjem veku ,ali nisam siguran,možda su Republiko-Severnomakedonci ,ne znam...

Rosa

pre 1 godinu

Dakle po turskim arheolozima isli smo kod pogresnog coveka u Bari ?
(Djordje, 19. oktobar 2022 09:27)

Istina je da je Sveti Nikola živeo i sahranjen na tim prostorima gde su sada navodno otkrili njegov grob. Kasnije, kada je Mala Azija bila već okupirana od Osmanlija, njegove mošti su u Bari kradom preneli mletački trgovci. Za Svetog Nikolu se u Bariju svake godine organizuje slava u kojoj se sa brodova iskrcavaju vernici u barsku luku - u znak sećanja na taj dogadjaj. Ali ono što nije istina je da je to bila Turska. To vam je isto kao kad bi tvrdili da je Tesla rodjen u Hrvatskoj.

andreas kisser

pre 1 godinu

"Tim koji je ovo otkrio tvrdi da je Sveti Nikola živeo i umro u Turskoj"

Kakva glupava konstatacija. Turska nije ni postojala kada je živeo i umro Sveti Nikola.
(Zvonar, 19. oktobar 2022 09:33)

o boze, koliko zaludnih komentara. sve istoricar do istoricara, ili sto bi rekli na jugu srbije 'moj do mojega'. ok: "... ziveo i umro na tlu danasnje turske"! jel sad u redu?

dragaN

pre 1 godinu

Ata Turk je apsolutno najsposobniji čovek ikad. On je uspeo da posle 1. svetskog rata koji je Turska izgubila jer je bila na strani Nemačke, od Grčke koja je bila na strani pobednika uzme ogroman deo mediteranskog priobalja na kome su milenijumima živeli grci i to trajno proteravši odatle milion grka u zamenu za samo pola miliona turaka sa teritorije današnje Grčke.
(Ata Turk, 19. oktobar 2022 12:05)

Да је био способан, јесте. А да су тамо некада живели Грци, потпуно нетачно. Живели су народи староседеоци Балкана и Турске, али западна владајућа елита све народе који су живели тамо и њихово културно наслеђе сврстава у грчко.

Djordje

pre 1 godinu

Dakle po turskim arheolozima isli smo kod pogresnog coveka u Bari ? Po kom principu razvijaju teoriju, da nisu nasli licnu kartu u grobnici ?

Komentatorka

pre 1 godinu

"Vizantijska crkva podignuta na drevnim temeljima bila je mesto za molitvu pravoslavnih hrišc?ana između 5. i 12. veka i okružena je statuama Svetog Nikole."

Ja se nešto ne sećam da su pravoslavni hrišćani postojali u 5. veku, ali ispravite me ako grešim.

Ima još nelogičnosti u ovom tekstu, možda se nešto izgubilo u prevodu!?

radoznao

pre 1 godinu

On se bar pravi pametan, a ti cak i ne umes da se napravis pametan jer covek nije rekao da je Vizantija postojala u trecem veku vec da drzava sa tim imenom nikada nije postojala. Nego po tvojoj logici da bi napravili razliku izmedju danasnje Engleske i Engleske od pre 150 godin akada je drzala cetvrtinu kugle zemaljske, ajde da Englesku nazovemo po nekom selu u blizini Londona.
(dragaN

Reci mi jel istina da je Vizantija propala malo poslije primanja Srba pod svoje krilo? Sa ove vremenske distance reklo bi se da su se Vatikan i Turci posluzili Srbima kao trojanskim konjem. Napisi nesto ako znas. Pozdrav.

Alex

pre 1 godinu

Nalazište se nalazi u današnjoj Turskoj a ne u Turskoj jer ona nije tada ni postojala. Drugo, nikakva "vizantija"nije postojala jer ti ljudi sebe nisu tako zvali. Postojalo je Romejsko Carstvo ili Istočno Rimsko Carstvo. Naučite to već jednom jer je sramota da u 2022.godini pored svih otkrića koristite terminologiju iz 16.veka.

Goran

pre 1 godinu

Goran@ Da nisi ti slucajno Sveti Petar pa si se nasao uvredjenim sa ovim komentarom na racun " kolege", poenta je da niko ne moze da dokaze navode koji leze na sujeverju a moja slava je inace Sv. Nikola ali zna se da se ne zna nista provereno vezano sa smrt i mosti istog pa mi je Turska verzija malo upitna. (Djordje, 19. oktobar 2022 13:33)

Nisam Sveti Petar. Ali mi je degutantno, odbojno i odvratno to što ljudi osećaju obavezu da posećuju leševe, što troše vreme i novac na takve "poduhvate" a pored njih žive ljudi koji imaju stvarne potrebe a muče se zbog besparice, nedostatka pažnje i ljubavi koja im se ne ukazuje. Često takvi ljudi, "vernici", nemaju pojma o osnovnim stvarima iz života, kao što su logika o ograničenoj nosivosti mosta.

debili na gotovs

pre 1 godinu

Kako sad "porast nivoa mora tokom Srednjeg Veka"!? na dijagramima UN komisije za Klimatske promene toga nema...? doduše nema ni "malog ledenog doba", ali ko će da se obazire na takve sitnice...
Goran

slusaj ti tamo, nemoj da nam kvaris biznis,
inace ce te nasi debili zatrpati minusima;)

cs

pre 1 godinu

Dakle po turskim arheolozima isli smo kod pogresnog coveka u Bari ?
(Djordje, 19. oktobar 2022 09:27)

Nisi išao kod pogrešnog. Sveti Nikola je kao i svi drugi sveci u Carstvu Božjem i bilo da li si ti pored pravoslavne ikone osveštene ili neosvštenog suvenira sa likom sveca, ili se kao katolik bez ikone moliš, ili si krenuo da mu odaš počast ispred moštiju koje jesu ili nisu njegove, on te čuje i ako veruješ pomaže. Turizam i biznis ne mogu te udaljiti od Svetog Nikole, pa i ako u svakoj državi pronađu njegove mošti, one će biti tamo gde si ti krenuo da mu odaš počast.

milan

pre 1 godinu

Kakva glupava konstatacija. Turska nije ni postojala kada je živeo i umro Sveti Nikola.
(Zvonar, 19. oktobar 2022 09:33)

Nijedna od današnjih država nije tada postojala. Ovo je geografska odrednica kao što je npr Lepenski vir u Srbiji. Kako reći: Lepenski vir je na Balkanu?

Ahtung

pre 1 godinu

Ono što Englezi i Turci nikako ne mogu da shvate je to da se Sveti Nikola ukazuje vernicima i govori im ono šta treba, a valjda on najbolje zna gde su mu mošti.

Trile

pre 1 godinu

Čitam i ne verujem, koliko bogohulnih i antihristovih komentara. U pravu je Sveti Justin Ćelijski: "Nema više Srba".
Ovo što je preteklo je otpad, talog, mulj, g..na.
(+++,

Srbija nije dzamahirija na tvoju zalost. Tvoju i takvih. Zbog vas su mnogi pod zemlju otisli a vi jos izmisljate da ste spasili Srbiju koja bi danas imala makar 3x vise stanovnika da nije vas "spasilaca".

Alex

pre 1 godinu

A još veća sramota je šta ti lupetaš. U 3.veku n.e.nije postojalo nikakvo Romejsko ili Istočno Rimsko Carstvo, već još uvek jedinstveno Rimsko Carstvo. I ne pravi se pametan, termin Vizantija je uzet kao naziv da bi se napravila jasna razlika, po gradu Vizantionu, koji će kasnije dobiti ime Konstantinopolj.
(Berliner, 19. oktobar 2022 13:04)

Ja nisam ni rekao da je Romejsko Carstvo postojalo u III veku nego sam se osvrnuo na taj termin bečko-berlinskih prodanih istoričara koji su ga i uveli 400 godina od njegovog prestanka postojanja. Nije bilo nikakve ''vizantije'' nego Romejskog Carstva, ili Istočnog Rimskog Carstva. Nema tu šta da se odvaja, to je naslednik Zapadnog Rimskog Carstva, dopalo se to ''berlincima'' ili ne.

Rumi

pre 1 godinu

60

Kakva glupava konstatacija. Turska nije ni postojala kada je živeo i umro Sveti Nikola.
(Zvonar, 19. oktobar 2022 09:33)

Nijedna od današnjih država nije tada postojala. Ovo je geografska odrednica kao što je npr Lepenski vir u Srbiji. Kako reći: Lepenski vir je na Balkanu?
(milan, 19. oktobar 2022 10:03)

Vrlo jednostavno, reći "na teritoriji današnje Turske" a ne "u Turskoj".

Berliner

pre 1 godinu

Nalazište se nalazi u današnjoj Turskoj a ne u Turskoj jer ona nije tada ni postojala. Drugo, nikakva "vizantija"nije postojala jer ti ljudi sebe nisu tako zvali. Postojalo je Romejsko Carstvo ili Istočno Rimsko Carstvo. Naučite to već jednom jer je sramota da u 2022.godini pored svih otkrića koristite terminologiju iz 16.veka.
(Alex, 19. oktobar 2022 12:17)

A još veća sramota je šta ti lupetaš. U 3.veku n.e.nije postojalo nikakvo Romejsko ili Istočno Rimsko Carstvo, već još uvek jedinstveno Rimsko Carstvo. I ne pravi se pametan, termin Vizantija je uzet kao naziv da bi se napravila jasna razlika, po gradu Vizantionu, koji će kasnije dobiti ime Konstantinopolj.

bolje nemoj

pre 1 godinu

A najbolji su mi ovi što kažu da su bili u Bariju na grobu sveca te da je ovo zbog toga fake news. Da ste bili znali bi da je godinama pošto je sahranjen u Maloj Aziji njegovo telo kradom preneto u Bari. I ne, Sveti Nikola nije bio Italijan, rodjen i živeo u Maloj Aziji, današnja Turska.
(Rosa, 19. oktobar 2022 10:37)

ajde, kad vec sve znas, sta kazes za potop u srednjem veku?

citam poslagan

pre 1 godinu

Čitaš li vest, to u Bariju su kosti nekog sveštenika. Nisu kosti svetog Nikole.
(Loranov tata iz Goznice, 19. oktobar 2022 10:37)

da, taj svestenik obican gresnik, kosti svetog nikole svetle

Djordje

pre 1 godinu

Goran@ Da nisi ti slucajno Sveti Petar pa si se nasao uvredjenim sa ovim komentarom na racun " kolege", poenta je da niko ne moze da dokaze navode koji leze na sujeverju a moja slava je inace Sv. Nikola ali zna se da se ne zna nista provereno vezano sa smrt i mosti istog pa mi je Turska verzija malo upitna.

Kaliopi

pre 1 godinu

Dodacu samo da Turci nisu oduvek bili u Maloj Aziji, oni su dosli iz unutrasnjeg, sredisnjeg dela Azije, a predeli Male Azije su bili pod Grcima. Takodje to je kasnije bio deo Istocnog rimskog carstva, tj. Vizantije. Pogresno je reci da je umro u Turskoj, jer tada nije ni postojala.

Ata Turk

pre 1 godinu

Ata Turk je apsolutno najsposobniji čovek ikad. On je uspeo da posle 1. svetskog rata koji je Turska izgubila jer je bila na strani Nemačke, od Grčke koja je bila na strani pobednika uzme ogroman deo mediteranskog priobalja na kome su milenijumima živeli grci i to trajno proteravši odatle milion grka u zamenu za samo pola miliona turaka sa teritorije današnje Grčke. To uključuje i sve crkve, mošti... Samo još da počnu da uzimaju pare od hrišćana koji dolaze na poklonjenjenje sv. Nikoli pa da projekat bude kompletan.

siki

pre 1 godinu

"Hrišćanstvo je na tim prostorima u IV veku uveo car Konstantin!"
@(Ostoja, 19. oktobar 2022 12:17)

Interesantan podatak oko koga se neki istoričari spore, ali se u većini slažu, je da je Konstantin čak i nakon formalnog obraćanja u hrišćanstvo, najverovatnije ostao veran staroj paganskoj religiji. Uvođenje hrišćanstva kao zvanične religije je bio čisto politički potez.

zoran

pre 1 godinu

@Ata Turk

Ali je zato izgubio sva ostrva, pa cak i ona koja su na 3km od turske obale i zahvaljujuci kojima Grcka sad obrce milione i milione...

Ahtung

pre 1 godinu

@bolje nemoj:

Nivo mora se globalno podiže još od kraja ledenog doba, jer se smanjuje količina leda zbog pomeranja zemljine ose i intenziteta osunčanosti polova (vidi rad M. Milankovića). Nije to ništa novo. Porast se odvija nekad brže, nekad sporije, a nekad nivo ide i obrnuto - spušta se. Razlog tome leži u maloj cikličnosti fenomena, ali je dugoročniji trend takav. Za nekih 10.000 godina, generalni trend će se izokrenuti i počeće era novog ledenog doba. Ako pogledaš tragove antičkih gradova po Mediteranu, videćeš da su mnoge stare zgrade i luke potopljene, po nekoliko metara ispod nivoa mora. Inače, srednji vek je bio topliji nego ovaj novi vek, a i zime su bile blaže, pa se led brže topio i nivo rastao. Ovo što pseudo ekolozi pričaju nema veze s mozgom, jer je to nova politička ideologija, kao nekad komunizam ili fašizam. Prvo su pričali o "globalnom otopljavanju", pa sad trube o "klimatskim promena", pošto je očigledno da dok negde otopljava, na drugom mestu zamrzava. Sve teče, sve se menja, reče Platon, dok je sedeo na mostu u Halkidi.

Aki

pre 1 godinu

Ja se nešto ne sećam da su pravoslavni hrišćani postojali u 5. veku, ali ispravite me ako grešim.

Ima još nelogičnosti u ovom tekstu, možda se nešto izgubilo u prevodu!?
(Komentatorka, 19. oktobar 2022 09:54)


Sigurno si tada bio beba!

gradjanin

pre 1 godinu

Dakle po turskim arheolozima isli smo kod pogresnog coveka u Bari ?
(Djordje

Pa šta tebe ti čudi?! Crkva je još od svog nastajanja uvek išla na to da pljačka i obmanjuje sve oko sebe. Njihovo sve, počiva na lažima i bogaćenju na tim lažima!!!

djoka

pre 1 godinu

Нама треба рат да се прочистимо мало. Да побегну другосрбијанци приликом прве мобилизације и да се никад не врате више
(?Срб_и_ја, 19. oktobar 2022 17:44)

a ti si od onih sto pevaju do godine u prizrenu a ta godina nikako da dodje ahahahaha

Milan_PT

pre 1 godinu

"Vizantijska crkva podignuta na drevnim temeljima bila je mesto za molitvu pravoslavnih hrišc?ana između 5. i 12. veka i okružena je statuama Svetog Nikole."
Ja se nešto ne sećam da su pravoslavni hrišćani postojali u 5. veku, ali ispravite me ako grešim...
(Komentatorka)

U V veku je Konstantinopolj bio najveći i najbogatiji grad na svetu, prestigao je i Rim. Bio je centar hrišćanstva, koje je počelo da se deli mnogo pre šizme u XI veku. Pojmovi pravoslavna (ortodoksna) i katolička (univerzalna) crkva su bili poznati praktično od početka hrišćanstva. Ono o čemu se kod nas ne priča zbog negativne konotacije jeste da je zvanično ime crkve kojoj pripadaju pravoslavci u stvari Pravoslavna Univerzalna Crkva. Pošto su pojmovi ortodoksna i katolička grčkog porekla, onda je prevod na engleskom zvaničnog imena ove crkve Orthodox Catholic Church, gde, ponavljam ovo katolik nema nikakve veze sa rimskim katolicima, već sa grčkim pojmom koji znači univerzalan, opšti i koji se u zvaničnoj terminologiji vezanoj za hrišćane koristi još od 110. godine. U našem jeziku se pominjanje reči katolik izbegava najobičnijim prevođenjem u univerzalan, opšti, odnosno saboran, pa se koristi pojam "Jedna, Sveta, Saborna i Apostolska crkva".
Dakle, kratak odgovor: Pravoslavlje jeste postojalo i u V veku, ali to nije označavalo zasebnu crkvu kao od XI veka. Uostalom, katolika nikad nije bilo u toj oblasti. Koji su onda hrišćani koristili tu crkvu?

Helios

pre 1 godinu

Milan_PT
"Zapadno carstvo je palo već 476, dok je Istočno nestalo tek 1453. i sve dotada su njegovi stanovnici sebe zvali Romejima, tj. Rimljanima, a državu u kojoj žive Romejskim, tj. Rimskim carstvom. Pojam Vizantija se pojavio tek dosta kasnije, nekih 100 godina nakon nestanka Istočnog rimskog carstva, kad se neki nemački istoričar dosetio da je Drugi Rim, tj Konstantinopolj napravljen na ruševinama starog grada Vizanta (Bizanta) i počeo, retroaktivno, da koristi to ime za taj region"
Gle kako okrugla cifra od 1000 godina razlike. Volim kad ovako znalci istorije potvrđuju matematičara Fomenka. Eto npr. zadnji istorijski podatak o Atini je negde oko 430 godine. I onda je Atina nestala iz istorije. I javila se odjednom, na istom mestu, iste veličine, negde iza 1400e...
Šta misliš Milane kako je ovo drugo bilo toliko bolje i to okruglo 1000 godina?

Ahtung
"Inače, srednji vek je bio topliji nego ovaj novi vek, a i zime su bile blaže..."
Bravo! Trenutno preko 90% raje totalno ne da veruje u globalno otopljavanje nego je smrtno uplašeno njima! A najnaučniji medicinari objašnjavaju neobjašnjive iznenadne smrti, SIDS i rekordne "excess death" otopljavanjem i dr. klimatskim promenama https://www.bbc.com/news/health-63171417 Naročito kod vakciniasanih! Zaista ljudsko stado možeš uveriti u svaku glupost. https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/climate-change-and-health Kanda je Srednji vek bio ne samo manje hladan nego i glup - ali manje glup od ovog stada sada.

Rosa

pre 1 godinu

A najbolji su mi ovi što kažu da su bili u Bariju na grobu sveca te da je ovo zbog toga fake news. Da ste bili znali bi da je godinama pošto je sahranjen u Maloj Aziji njegovo telo kradom preneto u Bari. I ne, Sveti Nikola nije bio Italijan, rodjen i živeo u Maloj Aziji, današnja Turska.

dragaN

pre 1 godinu

Nalazište se nalazi u današnjoj Turskoj a ne u Turskoj jer ona nije tada ni postojala. Drugo, nikakva "vizantija"nije postojala jer ti ljudi sebe nisu tako zvali. Postojalo je Romejsko Carstvo ili Istočno Rimsko Carstvo. Naučite to već jednom jer je sramota da u 2022.godini pored svih otkrića koristite terminologiju iz 16.veka.
(Alex, 19. oktobar 2022 12:17)

A još veća sramota je šta ti lupetaš. U 3.veku n.e.nije postojalo nikakvo Romejsko ili Istočno Rimsko Carstvo, već još uvek jedinstveno Rimsko Carstvo. I ne pravi se pametan, termin Vizantija je uzet kao naziv da bi se napravila jasna razlika, po gradu Vizantionu, koji će kasnije dobiti ime Konstantinopolj.
(Berliner, 19. oktobar 2022 13:04)

On se bar pravi pametan, a ti cak i ne umes da se napravis pametan jer covek nije rekao da je Vizantija postojala u trecem veku vec da drzava sa tim imenom nikada nije postojala. Nego po tvojoj logici da bi napravili razliku izmedju danasnje Engleske i Engleske od pre 150 godin akada je drzala cetvrtinu kugle zemaljske, ajde da Englesku nazovemo po nekom selu u blizini Londona.

Milan_PT

pre 1 godinu

"Tim koji je ovo otkrio tvrdi da je Sveti Nikola živeo i umro u Turskoj, prenosi novinska agencija Demiroren."

To nije tačno. U vreme kada je Sveti Nikola živeo to je bila Vizantija u kojoj se govorio grčki. Turska tada nije ni postojala, samo turska nomadska plemena u Centralnoj Aziji odakle su prodala u Vizantiju 1000 godina kasnije. Britanci to znaju ali lažu jer im iz nekog razloga to odgovara.
(Rosa, 19. oktobar 2022 09:24)

Sveti Nikola je živeo i umro u Rimskom carstvu. Tek 50 godina nakon njegove smrti to carstvo se definitivno raspalo na Istočno i Zapadno rimsko carstvo i nikad se više nije ujedinilo. Zapadno carstvo je palo već 476, dok je Istočno nestalo tek 1453. i sve dotada su njegovi stanovnici sebe zvali Romejima, tj. Rimljanima, a državu u kojoj žive Romejskim, tj. Rimskim carstvom. Pojam Vizantija se pojavio tek dosta kasnije, nekih 100 godina nakon nestanka Istočnog rimskog carstva, kad se neki nemački istoričar dosetio da je Drugi Rim, tj Konstantinopolj napravljen na ruševinama starog grada Vizanta (Bizanta) i počeo, retroaktivno, da koristi to ime za taj region, koji, ponavljam, ispočetka je bio deo Rimskog, a kasnije Istočnog rimskog carstva. Za života Svetog Nikole to je bilo Rimsko carstvo...

Ostoja

pre 1 godinu

To nije tačno. U vreme kada je Sveti Nikola živeo to je bila Vizantija

Kakva Vizantija, bog s tobom! Bilo je Rimsko carstvo... Hrišćanstvo je na tim prostorima u IV veku uveo car Konstantin!

miki

pre 1 godinu

Britanci to znaju ali lažu jer im iz nekog razloga to odgovara.
(Rosa, 19. oktobar 2022 09:24)

ahahah! tvrdiš da se ova lokacija ne nalazi u turskoj? ma nego gde se nalazi, u borči?

Karlo

pre 1 godinu

"Ranije se verovalo da su ostatke stare 1.674 godine trgovci prokrijumčarili u italijanski grad Bari 1087. Međutim, turski arheolozi sada sugerišu da su uklonjene pogrešne kosti - a one koje su otišle u Italiju pripadale su anonimnom svešteniku."
Na osnovu kojih dokaza se ovo tvrdi? Turci nisu našli bilo čije zemne ostatke, već (navodno) samo praznu grobnicu Sv. Nikole.

stručnjak fotelja

pre 1 godinu

@Komentatorka

kao što se u tekstu ne tvrdi da je živeo u turskoj već na teritoriji današnje turske, pronađeni grob je ispod temelja pravoslavne crkve koja je verovatno prehthodno bila rimski hram ili štagod izgrađen oko 5. veka.

Mali Hijavata

pre 1 godinu

Dakle po turskim arheolozima isli smo kod pogresnog coveka u Bari ?
(Djordje, 19. oktobar 2022 09:27)

Što se čudiš? U sred Vatikana imaš crkvu Sv. Petra sa sve zamišljenim grobom, iako ne postoje apsolutno nikakvi validni podaci da je išao u životu dalje od Efesa u Turskoj.
Jevandjelja su pisana stotinu godina posle Hrista, i jako malo toga se poklapa što bi se moglo smatrati autentičnim.
Uostalom, hrišćanstvo je ideja napretka civilizacije, Hristova doktrina je sloboda izbora, jednakost za sve...što je i dan danas za ljude misaona imenica. To je važno, a ne gde se kome nalaze kosti, božemeprosti :-)

Jesen

pre 1 godinu

Da se mene pita, svi Srbi bi bili islamske veroispovesti.
Ali ........? Kako to našem narodu reći?
(Ja i raja, 19. oktobar 2022 16:27)

Nas narod ne bi napisao "da se mene pita" nego "da se ja pitam". Prema tome, ocigledno je da ti, rajo, nisi Srbin...

Mali Hijavata

pre 1 godinu

Čitam i ne verujem, koliko bogohulnih i antihristovih komentara. U pravu je Sveti Justin Ćelijski: "Nema više Srba".
Ovo što je preteklo je otpad, talog, mulj, g..na.
(+++, 19. oktobar 2022 14:13)

U pravu je stari ruski hodočasnik kad je rekao vrativši se iz Srbije: "Srbima pravoslavlje služi kako bi mrzeli druge."
Tvoj komentar pun mržnje to najbolje potvrdjuje. Daleko smo mi od Hrista, ovde vlada paganski kult smrti prožet najbanalnijim materijalizmom.

Vanja

pre 1 godinu

Interesantno je da se pominje porast Sredozemnog mora u Srednjem veku.
Prvi put cujem za to.
Bilo bi lepo da objavite neki clanak koji bi dao vise informacija, kad u kojem periodu i zasto i koliko.

dosta više...

pre 1 godinu

Nalazište se nalazi u današnjoj Turskoj a ne u Turskoj jer ona nije tada ni postojala. Drugo, nikakva "vizantija"nije postojala jer ti ljudi sebe nisu tako zvali. Postojalo je Romejsko Carstvo ili Istočno Rimsko Carstvo. Naučite to već jednom jer je sramota da u 2022.godini pored svih otkrića koristite terminologiju iz 16.veka.
(Alex, 19. oktobar 2022 12:17)

A još veća sramota je šta ti lupetaš. U 3.veku n.e.nije postojalo nikakvo Romejsko ili Istočno Rimsko Carstvo, već još uvek jedinstveno Rimsko Carstvo. I ne pravi se pametan, termin Vizantija je uzet kao naziv da bi se napravila jasna razlika, po gradu Vizantionu, koji će kasnije dobiti ime Konstantinopolj.
(Berliner, 19. oktobar 2022 13:04)

Uzalud se svađate. I jedan i drugi ste samo delimično u pravu. Ali niste ni morali da pišete priloge, jer vam je Milan_PT u 10:05 sve objasnio. Da ste pročitali prethodne komentare, do ovog ne bi moralo da dođe.

bikcina

pre 1 godinu

Kad znate da komentarisete, znate i da guglate. Pa lepo procitajte sve pretpostavke. Gde je rodjen, gde je i kako ziveo i umro. Gde su mu i zbog cega mosti prenosili...

alcale

pre 1 godinu

Super vest a ovo porast nivoa mora u srednjem veku mi je naročito interesantno
(kad nece niko moran ja, 19. oktobar 2022 09:26)

Dobro je da nisam jedini koji je primeto da je danas more nize nego u sr veku

Lola

pre 1 godinu

@Komentatorka... u pravu ste, jer je do raskola izmedju pravoslavnih i katolicanstva doslo 1054 god., dakle sv. Nikola je zajednicki za sve hriscanske crkve.

Milan_PT

pre 1 godinu

Milan_PT
..."
Gle kako okrugla cifra od 1000 godina razlike. Volim kad ovako znalci istorije potvrđuju matematičara Fomenka. Eto npr. zadnji istorijski podatak o Atini je negde oko 430 godine. I onda je Atina nestala iz istorije. I javila se odjednom, na istom mestu, iste veličine, negde iza 1400e...
Šta misliš Milane kako je ovo drugo bilo toliko bolje i to okruglo 1000 godina?
...
(Helios, 19. oktobar 2022 15:18)

Rado bih Ti odgovorio na pitanje samo kad bih shvatio šta me tačno pitaš. Ako me pitaš ZAŠTO je Istočno rimsko carstvo toliko nadživelo Zapadno, odgovor je jednostavan: sled istorijskih događaja. Zapadno rimsko carstvo je nestalo prvenstveno zbog najezde Huna, pred kojim su se sklanjali drugi narodi (među kojim su prednjačili Vandali, koji su stigli čak do Luzitanije i Hispanije - po njima je Andaluzija dobila ime, a ratovali su protiv Rimljana čak i u Kartagini). U svom povlačenju pred Hunima ratovali su protiv Rimljana, Franaka i Alemana i oslabili su ih pred najezdu Huna, koja ih je dokrajčila. Još pre njih, odmah po podeli Rimskog carstva, došlo je do pobune Vizigota, Ostrogota i Gala, ali kad su Huni krenuli iz Azije preko Vrata naroda i stigli skoro do Pariza, Zapadnom rimskom carstvu nije bilo spasa. Huni su u Evropu mogli da dođu putem severno do Kaspijskog i Crnog mora (Vrata naroda) ili južno od njih preko Bosfora. Izabrali su severni put i uništili kompletnu centralnu i zapadnu Evropu. Da su išli južnije, nestalo bi i Istočno rimsko carstvo...

Mader Faker

pre 1 godinu

A kako znaju da je to baš on, našli lični kartu? Možda je ukradena kao nekima ovde.
(eda, 19. oktobar 2022 14:44)

Ne, nasli su mu mobilni sa sve FB naloga, a bogme i Instagram!

Mader Faker

pre 1 godinu

A kako znaju da je to baš on, našli lični kartu? Možda je ukradena kao nekima ovde.
(eda, 19. oktobar 2022 14:44)

Ne, nasli su mu mobilni sa sve FB naloga, a bogme i Instagram!

M2

pre 1 godinu

@Čitam i ne verujem, koliko bogohulnih i antihristovih komentara. U pravu je Sveti Justin Ćelijski: "Nema više Srba".
Ovo što je preteklo je otpad, talog, mulj, g..na.
(+++, 19. oktobar 2022 14:13)

Svi oni pošteni, vredni, iskreni, dobronamerni,... su poginuli u silnim ratovima u prošlosti. Ostali su samo secikese, razbojnici, lažovi, prevaranti,.. svi oni koji su umeli da prežive u teškim vremenima, podmite, pobegnu i njihov gen je opstao. Mi smo njihovi potomci. Mi smo žrtvovali živote zarad slobode naroda i države. Nismo kao naše komšije koje su se potčinile svakom osvajaču da bi sačuvale narod.